Friday, 1 December 2017

ADAKAH TUN MAHATHIR AKAN DITANGKAP SEBELUM PRU 14?


Tidak seperti mana-mana Suruhanjaya Siasatan Diraja atau RCI yang pernah ditubuhkan sebelum ini, RCI berkaitan forex ini terlihat sangat-sangat istimewa kewujudannya.


Daripada sekian banyak istimewanya seperti menyiasat perkara yang berlaku lebih 30 tahun lalu, itu pun hanya setelah Tun Mahathir Mohamad yang merupakan sasaran utama bertukar menjadi pengkritik dan serius mahu menjatuhkan Najib Razak dan hasil laporannya pula dibentangkan pada hari akhir sidang Parlimen untuk mengelak daripada dibahaskan, tetapi yang paling istimewa ialah laporan polis juga segera dibuat mengenainya.

Hampir serentak dengan pembentangannya di Parlimen semalam, Setiausaha RCI, Dr. Yusof Ismail turut membuat laporan polis di IPD Putrajaya pada waktu yang sama.


Laporan polis itu dibuat dengan tujuan meminta pihak berkuasa menyiasat secara rasmi nama-nama yang disebutkan dalam laporan RCI tersebut atas kemungkinan terlibat dalam pecah amanah, jenayah, penipuan atau lain-lain kesalahan.


Susulan itu, Ketua Polis Negara, Mohamad Puzi Harun segera mengumumkan tertubuhnya pasukan khas untuk menyiasat nama-nama yang dicadangkan dalam laporan RCI tersebut.


Dengan begitu cepat membuat laporan polis, sudah tentu maksudnya ialah agar tindakan dapat diambil dengan sepantas-pantasnya atau lebih tepat sebelum tibanya tarikh PRU 14 yang habis edahnya pada Jun 2018.


Dalam hal ini, sudah tentu juga yang paling menjadi sasaran bukanlah Nor Mohamed Yakcop yang dipersalahkan dalam kerugian urusniaga forex itu, tetapi pastinya Tun Mahathir yang kini merupakan Pengerusi Pakatan Harapan dan Bersatu.


Sehubungan itu, tiga kemungkinan paling besar bakal  berlaku sebelum PRU 14 ini:-


- Tun Mahathir akan ditangkap dan didakwa di mahkamah serta tersekat daripada bertanding dalam pilihanraya.

- Bersatu dibatalkan pendaftarannya.

- Pakatan Harapan tidak mungkin diberikan kelulusan.

Apa akhirnya pilihan kita sebagai rakyat dan pengundi yang berakal dalam pilihanraya akan datang?


Terus memilih Najib, UMNO dan BN atas perkiraan tiada pilihan lain untuk menerajui kerajaan atau semua halangan yang disengajakan itu menjadikan kita lebih bersatu dan bulat hati asalkan  perubahan benar-benar menjadi kenyataan? (ShahbudinHusin 01/12/2017)

252 comments:

  1. Replies
    1. Tahniah. Dah dapat johan. Lepas ni jadikannya motivasi membenamkan BN. Boleh, tuan?

      Delete
    2. Nampaknya RCI (rancangan cemarkan imej) forex dah pun selesai. Jadi, bila pulak nak buat Royal Comission Inquiry utk 1MDB? Rasanya yg ni lg banyak duit yg terlibat. Yg lebih teruk, kerana 1MDB byk aset strategik negara dah terlepas ke tangan orang asing.
      Hihihi... Mahligai seni, sila cuba lg.

      Delete
    3. Kalau saya jadi pegawai Polis yang menyiasat Dr M, Anwar, Nor Yakcob dan Daim kes Forex, saya akan tangkap dan heret meraka semua ke mahkamah dengan memakai baju oren untuk tahanan reman.

      Niat saya supaya rakyat akan marah dah pangkah PH pada PRU14 kerana saya sokong PH

      Delete
    4. Tkasih saudara MS, eheh sama pulak macam ramly ms. Sebenarnya ini kejayaan pertama saya. Memang aaya usahakan sebab selepas ni saya nak berehat seketika. Nak menonton red circus dan badut2nya yg akan beraksi di ibu kota. Khabarnya ini persembahan terakhir mereka sebelum tutup kedai.

      Delete
    5. Kalau tun ditangkap
      Kemarahan rakyat pasti
      Kalau tun di tangkap
      Adilkah pengadilan rci nie?
      Kalau tun ditangkap adakah menambah kan sokongan pada barisan?
      Kalau tun ditangkap
      Gst di hapuskan atau tidak?
      Kalau tun ditangkap audit 1mdb di osa kan lagi atau tidak?
      Kalau apa yg kawan tanya nie boleh di implimenkan utk rakyat
      Kawan yakin tun sendiri rela menyerah

      Lawan tetap lawan

      Delete
    6. Ada satu yakjuj dan makjuj sedang bermain dengan api.

      Mereka cuba untuk mengekang kemaraan golongan yang melawan kuasa regime kuku besi mereka.

      Berselindung disebalik kepura-puraan, lakonan, penipuan, menjual nama Allah dan agama sebagai bahan untuk menyambung talian hayat mereka.

      Kita lihat saja permainan siyakjuj dan makjuj ini.

      Silap langkah telunjuk sendiri yang menjolok mata, senjata yang makan tuannya, amiin.

      Yakjuj dan makjuj ini sedang bermain dengan Allah Tuhannya yang maha melihat dan maha menyaksikan semua penyelewengan amanah, penipuan dan bagaimana mereka berhempas-pulas membuat segala macam helah dan lakonan demi kuasa.

      Yang batil pasti jatuh, itu janji Allah swt.

      Permainan manusia tidak akan dapat menandingi percaturan dan ketentuan Allah Taala.

      Tunggu dan lihat.

      Delete
    7. Sedikit masa sebelum ini, ada cerita-cerita Najib menawar mana2 pegawai tertinggi polis...sesiapa antara mereka yg berani menangkap Tun Mahathir akan dinaikkan pangkat menjadi Ketua Polis Negara, walaupun Timbalan KPN sepatutnya yg menjawat jawatan itu.

      Adakah perkembangan semasa kini mengesahkan cerita menjadi buah mulut sedikit masa dulu....??

      Andai Tun Mahathir ditangkap tanpa perbicaraan mahkamah, apakah Persatuan Veteran Tentera & Polis akan memeluk tubuh dan tengok saja?

      ....Dan apakah rakyat juga akan kaku diam membiarkan kezaliman terus berleluasa...??

      Delete
    8. Jika Pengkianat MO1 berani tangkap Tun M tidak mustahil akan bermandi darah Negara ini.......!!

      Delete
    9. Najib umnobn lu jangan cuba usik Tun,
      Ini amaran dan arahan dari rakyat Malaysia,
      Lu Jgn melampau batas,
      Lu mau cakap apa pun pasal Tun,
      Gua tak heran,
      Tapi kalau lu usik Tun,
      Itu jam jugak umnobn hancur,
      Biar berpada pada kalau nak cover pun lu punya bikin tahi,
      Jgn kasi komando mengamuk,
      Tun ialah idola komando,

      Delete
    10. 2205,
      Aamin. Aamin. Aamin

      Delete
    11. Adakah Mamak Matdey sempat nak mengundi pada PRU ke 14

      Delete
    12. Marah la klu depa pi tangkap chedet

      Delete
  2. Wow.. Wow... dan wow... Ana second!! Perrghhh... Hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah, hebat tu. Teruskan usaha memenangkan Pakatan Harapan. Insya-Allah.

      Delete
    2. Yeahh.. Sudah semestinya tuan Mahligai!! Dah tak kama lagi dah. Mereka lupa.. Setiap perbuatan mereka menambahkan benci rakyat!!

      Delete
    3. Salam perjuangan utk mahligai dan bro pakatan yg lain

      Lawan tetap lawan

      Delete
    4. Salam perjuangan mahligai dan bro bro pakatan yg lain
      Tahniah park jee lat sbb dpt first
      Sila claim pingat dgn budin

      Lawan tetap lawan

      Delete
    5. Saudara RATK, ya kita mesti terus melawan dengan bijaksana.

      Delete
    6. WOW WOW WOW WOW - BERITA AMAT GUMBIRA...!!

      Ptg tadi jumpa kawan2 lama (ahli & bekas ahli UMNO) di Gelang Patah, tanah paling hujung di selatan benua asia).

      Rata2 rakyat bawahan di sana tidak menyokong malah meluat terhadap pasangan Raja & Permaisuri Kleptokrasi.

      Untuk makluman, UMNO telah menganiaya 7 (tujuh) kampung Orang Asli Seletar di mana mereka menjadi mangsa & terjejas kehidupan mereka dek Wilayah Pembangunan Iskandar. Sejumlah 188 daripada mereka telah membawa kes ini ke mahkamah.

      Alhamdulilah...The said Orang Asli tribe finally won a long-fought land dispute after the Johor Bahru High Court ruled they possessed customary rights to their traditional lands and waters.

      Kerana kerakusan pemimpin2 UMNO, orang2 Asli yg dah tinggal turun temurun beribu-ribu tahun pun jadi mangsa pelahap2 UMNO. Peneroka2 Felda di Johor pun dah sedar & meluap-luap ditipu hidup2 oleh UMNO

      Johor bukan lagi Fixed Deposit bagi UMNO.

      Renung2kan lah wahai pengundi2. Berilah undi anda semua kpd Pakatan Harapan demi menumbangkan KERAjaaan Borosmah Najib (BN) yg dah terlalu over kejam & rakus.

      Salam perjuangan & semoga berita GUMBIRA ini menaikkan semangat rakan2 seperjuangan.

      Delete
    7. Ok. Asal bukan umno atau penyokong meeka. Lain drp itu, akan dpt undi dari sy.

      Delete
  3. pingat perak ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. A'aah.. Dapat perak.. Hihihi

      Delete
    2. Antey.. Dah kena potong kat selekoh la syeikh.. Hihihi

      Delete
    3. Ya, tuan pingat gangsa - tewas melalui pemerhatian penamat berasaskan gambar (photo finish). Usaha lagi. Yang penting, gembleng tenaga menumbangkan BN. Wujudkan Malaysia yang lebih berkredibiliti. Insya-Allah.

      Delete
    4. Tapi kalau dubuk lahanat dpt first pingat taik yg selayak mereka terima berdasarkan merit mereka yg nyata lahanat

      Delete
  4. Alhamdullillah jika begitu ,kerana ini adalah permintaan dia sendiri.'nak tangkap ,tangkap lah'.msin mulut dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita tgk anon 2011 siapa yg kena benda bru start jgn nk ghairah sbelum bertarung
      Ini anti klimak namanya

      Delete
    2. Ratk,

      Siapa yg kena... kah,kah,kah... 31.5 billion hilang lesap,siap yg akan kena?.Bodohnya kamu ni .PM Najib ada kuasa, Mahadey buat salah,...rakyat mahukan keadilan utk yg bersalah.... PPBM boleh halang ke?.Mesyuarat Agong pun tak boleh nak jalankan.Ada hati nak selamatkan si pelesap 31.% billion duit rakyat tu?.Bodohnya. kamu ni.

      Delete
    3. 2256.. Amno lg teruk langsung xde pemilihan..hihi..khas untuk si klepet jln kepit ngan semah badak

      Delete
  5. Pingat tembaga (ke-4) sahaja saya. Dah okey tu. Pasal tangkap TDM, apa yang BN buat tak penting, yang penting PH akan bertambah kuat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamak, kena potong selekoh terakhir. Nombor 5 (pingat plastik) sahaja. Hehehehee. Tak apa. Yang lebih mustahak, saya tidak salin pindah (copy paste). Juga penting, semangat membara menumbangkan BN.

      Delete
    2. Tahniah..!! Berserta hamper dan sijil penyertaan kan?

      Delete
    3. Ya, semua itu kita dapat tapi kena beli dan cetak sendiri. Heheheh...

      Delete
    4. Walau tanpa ganjaran
      Rasa bangga menegakkan keadilan lebih memuaskan
      Dari dapat ganjaran seisi dunia dgn cara yg keji
      Berbangga lah kita termasuk dlm mereka yg berjuang menentang keadilan mahligai



      Delete
  6. semua rakyat tahu !!
    apa yang tersurat!!!
    apa pula yang tersirat!!!
    kemarahan rakyat sudah membuak!!!!
    hanya tunggu PRU!!!

    ReplyDelete
  7. hey mak badak gi milan pkai jet kerajaan okay je..I siap nyopping beg kat milan..cayangnye cai amno kat mak badak

    ReplyDelete
  8. JANTAN LAH SIKIT WOI!!!!!!
    MELEMAHKAN MUSUH SEBELUM MASUK GELANGGANG

    KAH....KAH....KAH.....KAH

    TAK KE PENGECUT namenyerrrrrr tu!!!

    ada panglima dah kate..
    Madey tu singa tua...

    Dah tak dak gigi....

    biorrrkannlah Tun lawan..

    ini lain pulak

    nak ni pukulnya kaki singa tua tu....

    dah tua..tua lah

    CUBA KO LAWAN...

    buat malu malaysia!!!!!!

    malu aku jadi jantan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hey mak badak suka jantan macho okay..janji I jadi wife pm

      Delete
    2. Mak badak suka yg macho
      Tapi yg macho tak suka mak badak
      Tu mak badak dapat yg kepit telo

      Delete
    3. hey kepit kepit lantak ler ..janji every month I boleh nyoping beg hermes..buat muka inject botox..Klass kan mak badak

      Delete
  9. Nombot 11 ok jugak... Janji ada nombot 1 ha ha..
    Najib makin pening....buat itu tak jadi buat ini tak jadi.. Semua banal memakan diri.

    ReplyDelete
  10. MALU AKU KAT HANG TUAH!!!!!

    Anak cucunya yang bergelar panglima

    nak lawan musuh tanpa senjata

    musuh pulak dah 92 tahun

    kah kah kahhhh kahhhhhhhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah tu..
      kaki singa tua nak di ikat...
      lopeh tu singa tua di humban ke gelanggang

      maka muncullah Panglima dengan dabik dada

      Mari...kita.. lawan...mari

      AHHHH....MALU NYERRRR AKU..KAH..KAH

      Delete
  11. Kita berjaya merapatkan ranking menghampiri tahap zimbawe!! Muka pemimpin amno memang tebal.. Cukup tebal!! Pemakan dedak pun tak agak2 melahap apa yang melintas depan mata!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Dah bertaraf antarabangsa kita. Hehehehhh...

      Delete
    2. Anon, checklah siapa sebenarnya yg lebih hampir dgn Mugabe....

      Delete
    3. Taraf pariah antarabangsa buat apa kan mahligai

      Delete
    4. mr j..mugabe ada grace..najib ada mak badak..hihih

      Delete
    5. Mr j. Kami dah check. Selain berkongsi usia, tiada persamaan lain antara TDM dan Mugabe. Sebaliknya yg memiliki persamaan dgn pemimpin Zimbabwe itu adalah pemimpin kesayangan tuan, kerana:
      1. Mrk sama2 tertidur dlm persidangan.
      2. Mugabe ada masalah prostat. Yg pemimpin satu lagi itu mmg sedia diketahui ada masalah dgn telurnya.
      3. Mereka sama2 ada isteri yg menggunakan kemudahan negara. Isteri mugabe berminat dgn helikopter. Yg lagi satu dgn jet peribadi.
      4. Mrk juga suka menggunakan character assasination. Misalnya melalui inquiry walaupun hal tersebut berlaku pada zaman dinosaur.
      Pendek kata mmg banyak. Cukuplah setakat hari ini.

      Delete
    6. mak badak suka hermes tau..I x tau pun si grace mugabe tu suka gucci..tp mak badak lg hebat ada diamond pink...hebat nyahhhh

      Delete
    7. Tapi mak badak suka yg macho
      Tapi tak dapat
      Kepala bapak kepit telo
      Tapi ada akak azalina yg teramat macho ok lah boleh cat dinding mak badak

      Delete
    8. najib and rosmah, robert and grace. both are far apart yet reflecting each other for every eyes to see.

      Delete
  12. Najib...buat la apa pon. Kami sekeluarga tak akan undi BN.

    ReplyDelete
  13. Bila Tun dipenjara.. Umno/bn yakin rakyat akan undi bn? PH akan lemah? Jawapan nya.. Ialah puuiii..!! Kepala bapak.. boleh blahh!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fuh, frasa "KEPALA BAPAK" memang betul-betul SOHOR KINI (istilah Melayu bagi perkataan TRENDING) sekarang, ya.

      Delete
  14. Dah tiada guna lagi cai2 nak menyalak bukit
    RCI Forex punya pukulan, PH gerenti le sakit
    Rakyat sudah buka mata & mula nak bangkit
    RM30 bilion bro, bukan lah jumlah yg sedikit

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ai anon lahanat gelanggang baru bukak ko dah tau siapa yg sakit
      Kepalabapak nk lobi hakim ker
      Kahkahkah jgn ckap apundi tak payung

      Delete

  15. Aku malu kat Hang Jibat.
    Dulu ada seorang Pahlawan tua berlawan dg timbalannya sampai lebam mata hamba Allah.

    ReplyDelete
  16. Parlimen yang sepatutnya sebuah badan yang bebas dalam negara yang mengamalkan demokrasi berperlembagaan kini menjadi instrumen kepada kerajaan kleptokrat keparat menekan pembangkang mendajalkan Ayahanda Tun Dr. Mahathir.

    ReplyDelete
  17. Ada beberapa perkara yg cuba di jadikan isu rentetan peristiwa ini

    1. Melemahkan Pakatan Harapan dan menarik balik sokongan penyokong Tun agar kembali kepada umno

    2. Memberitahu rakyat malaysia khususnya kaum melayu bahawa setiap pemimpin melayu ada kelemahan tersendiri dan najib adalah the lesser evil compared to Tun. Kenapa perlu membuang umno sedangkan perbuatan salah laku adalah lebih hebat di zaman Tun

    3. Dgn ketiadaan Tun, mereka akan menggunakan sepenuhnya isu perkauman dimana lim kit siang adalah yg sebetulnya ketua Pakatan Harapan. Undi kaum melayu adalah penentu utk mereka mendpt majoriti mudah kwsn parlimen.


    Tetapi, itu adalah apa yg mereka fikirkan, bukan senario sebenar politik terkini. Rakyat, yg mahoritinya terkesan dgn kesempitan hidup tidak melihat siapa disebelah mereka, tetapi siapa yg mereka tentang. Selagi najib dan rosmah diatas sana, iltizam majoriti rakyat utk perubahan tidak akan sedikit pun luntur walau tiada nama besar disisi mereka kerana rakyat itu sendiri adalah nama yg paling besar yg berada dlm Pkatan Harapan menentang najib! Teruskan najib! Penjarakan siapa shj yg kau mahu, kerana engkau dan konco konco kau akan tahu siapa sebenarnya berada didlam Pakatan Harapan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macy, terimalah bahwa banyak harta rakyat disonglap zaman TDM. Forex ini cuma satu dari banyak mega skandalnya. Jumlah kehilangan kesemua skandalnya beratus billion. Rakyat merana. Kemiskinan tegar sekitar 10%. Dividen kwsp dan th yg paling rendah dlm sejarah. Kenapa kita tak terima realiti ini? Kenapa terus sokong manusia yg banyak bawa sengsara. Apakah dah lupa krisis kewangan 1998? Baliklah ke pangkal jalan....

      Delete
    2. mak badak lg hebat nyopping berjuta beli beg hermes ngan diamond pink tau

      Delete
    3. Mr. J , berkata jujurlah kamu ..

      Adakah krisis kewangan 1998 itu salah Mahathir ???

      Mr. Kamu tu juga harus bertaubat kerana berterusan menipu , memutar belit serta menidakkan kebenaran .

      Delete
    4. Owh mr j cite forex rugi tu rakyat tak amik port

      Camne cite tun bikin asn utk bumiputera agar ada invest dalam aset kepentingan negara sampai tertubuhnya pnb?
      Ko tak ingat ops red dawn?
      Yang dapat tebus aset negara dari penjajah british
      Dalam satu malam huru hara bursa saham london
      Sampai kita dapat balik aset negara yg dijarah?
      Sure aku dan rakan yg sayang negara tak lupa peristiwa yg mmg brilliant tanpa senjata yg menumpahkan darah kita berjaya rampas balik hak kita
      At last semua penat lelah habis di siphoned oleh pemimpin yg ko puja tu sampai negara berhutang
      Dah berhutang rakyat di peras oleh GST LAHANAT
      jgan ckap GST tu nk wat bina negara
      Projek frasarana nk gah tpi terus berhutang
      Nk bayar perah pakai gst ngan gasak bnm cetak bon sukuk dgn tempoh matang sampai 22thun
      Kepala bapak ko bukan perintah 22tahun
      Tapi kasi susah 22tahun
      So mr j apa lawak yg ko tunjuk kat ktaowg nie?

      Delete
    5. ratk,

      useless to educate a moronic mba. he is a retard!

      otak takde. kemiskinan tegar 10%??? gunakan otak kau tu. sekarang ko gebang la kemiskinan tegar 0%. sekarang org gaji rm5000 nak makan pun boleh miss!!!

      J ni bodoh!! otak di bagi utk berfikir, tapi pikir pakai bontot!

      Delete
    6. Diny, krisis 1998 banyak berkaitan dgn kelemahan kewangan negara akibat berbagai mega skandal. Juga berkaitan dgn current account deficit - lebih import dan kurang export. Ditambah parahkan dgn foreign currency debt yg tinggj. Apakah bukan urusan PM untuk urus ini semua dan bukan 'lesapkan' harta rakyat? Bukankah pembangkang terlompat lompat salahkan DSN bila harga minyak dunia naik?
      RATK, apakah sebahagian kebaikan yg dibuat menghalalkan berbagai kejahatan punahkan harta rakyat beratus billion, kroni kapitalisma dan zalimi rakyat yg tak akur telunjuknya?
      Dad, sekali kali pakailah fakta sebenar dan bukan persepsi rekaan.

      Delete
    7. Krisis 98 xde gst jamban..bodoh nye ko..sesuai jd cai amno..bodoh mcm mentri amno

      Delete
    8. fakta kau sendir j, 10% miskin tegar. ada org kebulor?

      sekarang gaji 5000, makan pun tak cukop. kau tau berapa ramai minta sedekah brim?

      dulu ada org beratur minta sedekah?

      ini bukan fakta, ini reality! bukak mata sikit!

      damn stupid! kepala bapak!

      Delete
  18. Dunia ketawa tenguk gelagat politik m'sia, pihak yg melawan arus bertungkus lumus untuk bertapak meskipun strukturnya telah lemah tapi kali ini tsunami yg akan melanda mereka pada pru nanti

    ReplyDelete


  19. Kalo kena tangkap pun, tapi sihat elok, mata tak lebam, kena syukur banyak2 le.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Berani, buat lah. Tengok nanti apa bakal terjadi dari Perlis sampai ke Sabah.

      Oh yaaa..kamu tu, dah berani ker nak bersemuka face-to-face dgn saya, atau telur & kotey kamu tuu masih termasuk kena air pasang.....???

      Delete
    2. BUKTI NAJIB & UMNO TAKOTT DGN BAYANG2 SENDIRI:

      Diberitakan dalam TV Sinar seramai 1,200 anggota Polis akan ditempatkan di PWTC sempena jualan Murah Kuih PAU UMNO minggu depan.

      Belum pernah terjadi dalam catitan sejarah sejak UMNO ditubuh-setubuhkan 71 tahun lalu. Benar2 Najib & UMNO hidup nyawa2 ikan sejak akhir2 ini - TAKOTTTTT....!!

      Delete
  20. Tak kisah lah apa jadi...yg aku tau , aku akan pangkah apa saje yg bukan UMNO / BN dan PAS...letak lah sapa saje Parti Bebas tu..aku akan pangkah...

    ReplyDelete
  21. Shah Tun adalah wira apa pun ia dihina dituduh rakyat tetap sokong Tun kita doa kan Tun bersabar org umno yg ada sekarang ini semuanya anjing dan babi pd mereka rasyah semua halal binatang sungguh meteka Tun kita rakyat mendokan Tun biarlah pemimpin anjing dan babi itu berkeliran

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tidak perlu le sdr Ruliros nak marii melobi
      Matdey dajal itu bukan ler dewa atau nabi
      Famili dia tak ada halal haram anjing babi
      Hidup pun tak beragama, mcm kafir harbi

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    2. Yang hari2 kebelakangan ini menyebut zikir dewa2 hindu itu kamu Kejora. Rekod dalam blog ini bukti nyata kamu nie bukan murtad tapi memang seorang Kafir kufur.

      Delete
  22. R - rosmah
    C - cibai
    I - innapiringge


    Lawak

    Nak dakwa seorang p.m yg bertangungjawab kpd seluruh negara..?

    Apa.kata versi kojola yg mendakwa tuhan patut di persalahkan kerana tidak meliwat pembangkang

    Tuhanlah yg bertangubgjawab wujudkan bumi

    Jadi jom dakwa tuhan sebab bagi gunung berapi agong meletop ikut versi kojola


    Wei tuhan tolong liwat pembangkang


    Ayat kojola sama.mcm.ayat RCI
    jom dakwa mahathir

    ReplyDelete
    Replies
    1. Secara ikhlas, ko dah terlajak, lebih balik ko bertaubat dan istifar. Allah suruh gunakkan akal yg did berinya.



      Delete
    2. Dah sesat teruk Malaysiabarua ni...

      Delete
    3. Tapi dia tidak mencaci cela "Allah meliwat dunia akhirat" macam kamu, Kejora.

      Delete
  23. mana orang JASA ni..mkn gaji buta ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang JASA tengah sibuk jilat jubo kepala bapak
      Kena keje overtime

      Delete
    2. JASA...dah mabuk makan dedak..

      Delete
  24. Tangkap TDM...? Cubalah dan lihatlah erti kemarahan rakyat. TDM...rakyat sentiasa bersama mu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu pun, tahun 1998, tangkap Anwar...?
      Cubalah dan lihatlah erti kemarahan rakyat. Anwar...rakyat sentiasa bersama mu.

      Reformasi! Reformasi!! Reformasi!!
      Akhirnya Anwar ke dlm pagar besi!
      Madey Mahafiraun guna kuku besi!
      Last2, pakat jemu berdemonstrasi!

      Kah kaahh kaaahhh kaahhh kaahh

      Delete
    2. Berani nk tangkap mak badak? Nanti i c4

      Delete
  25. Teruskankan perjuangan menumbangkan klepet negara...

    ReplyDelete
  26. Allah tu adil.insyallah tengok

    ReplyDelete
  27. Rasa rasa rci kali nie ada individu yg lain aksn di londehkan oleh tun
    So jaga jaga
    Jangan lupa pakai cawat besi
    Yg terkini

    ReplyDelete
  28. AIDCNews -30/11/17 –Ummi Hafilda Ali adik Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali tidak terkejut dengan berita penangkapan anak saudaranya, Mohd Nuzul Fadli Mohd Noriyualsaid oleh pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

    Menurutnya berita penahanan itu tidak mengejutkan kerana SPRM telah mengekori anak saudaranya sejak setahun yang lalu.

    “SPRM tak suka suka tangkap..boleh disaman kalau salah guna kuasa.. SPRM dah ikut dia hampir setahun..dah cukup bukti baru boleh bekukan akaun dan cekup,”kata Ummi Hafilda dalam satu kenyataan di Facebook.

    Ummi Hafilda berkata abangnya, Azmin sebagai Menteri Besar Selangor tidak boleh lepas tangan dengan apa yang berlaku terhadap anak saudaranya itu.

    “Bapak sedara yang subahat lantik proxi..lulus projek untuk kepentingan diri..budak mana ada kuasa. Maka dia ‘as’ MB salah guna kuasa,”katanya.

    Ketika menjawab tangkapan anak saudaranya itu bermotif politik untuk memburukkan Azmin menjelang PRU 14, Ummi Hafilda bertanya dari mana anak saudaranya memiliki duit sebanyak RM 4 juta.

    “Statement bingai..duit 4 juta dalam akaun yang telah dibekukan tu datang mana..nenek sapa bagi..SPRM dah ikut nearly one year movement depa sebelum. Dicekup..so tak payah fitnah SPRM..nanti.awak pulak yang dicekup,”katanya lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buat kopi pes supaya nampak bijak sikit.. Kihkihkih

      Delete
  29. Dah pakai cawat besi tu jgn lupa nombor pin nk buka nnti terkencing terberak lak nnti
    Siap kuar peluh sejuk

    ReplyDelete
  30. Kenapa kerajaan BN tak nak buat satu RCI untuk mencari kebenaran tentang siapa lagi tolol antara Pak Pandir dan Lebai Malang??

    ReplyDelete
  31. Nampak gayanya Selangor di bawah pemerintahan DS Mohamed Azmin Ali berjaya melahirkan beberapa jutawan di kalangan anak muda seperti pemilik Disneyland Malaysia, Adam Rosly. Sejak semalam, kecoh satu Malaysia anak saudara Menteri Besar Selangor, DS Mohamed Azmin Ali telah ditahan bagi siasatan kes rasuah projek lombong pasir dan pelbagai projek di Selangor.

    Mengikut laporan, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) telah buat serbuan di rumah suspek di Jalan Desa Pandan Kuala Lumpur tengahari semalam dan RM4 juta telah ditemui. Penahanan reman akan dibuat hari ini mengikut mengikut Seksyen 16(a) Akta SPRM. Beliau ditahan bersama dua orang suspek.

    Anak saudaranya, Mohd Nuzul Fadli Mohd Noriyualsaid yang berumur 34 tahun itu tidak mempunyai pekerjaan tetapi sering menunjuk-nunjuk kemewahannya di laman sosial Facebook dan Instagram disamping gambar-gambar menghadiri mesyuarat bersama Azmin Ali.

    Jadi tidak hairanlah sekiranya Azmin Ali sehingga sekarang tidak mahu menandatangani Ikrar Bebas Rasuah seperti yang disyorkan oleh SPRM. Juga tidak seperti Menteri Besar terdahulu, Azmin Ali juga masih belum mengisytiharkan hartanya sejak menjadi Menteri Besar pada 2009. Kasihan Rakyat Selangor, harta untuk Rakyat telah difaraidkan kepada saudara-mara pemimpin PKR.

    Alhamdulillah, Regim Azmin Ali berjaya melancarkan program baharu Merakyatkan Ekonomi Keluarga, Adik Beradik, Saudara, Sepupu dan Anak Saudara (MEKABSSAS). Di sebalik jumlah bankrupsi yang tinggi di Selangor, negeri itu juga berjaya melahirkan orang muda bertaraf jutawan. Contoh sedia ada, seorang penjual nasi lemak manakala seorang lagi dikhabarkan tiada kerja tetap. Ini pencapaian hebat! Tiada yang mustahil.
    Read more at http://khairulryezal.blogspot.com/2017/11/anak-saudara-ditahan-sprmmalaysia.html#t84U9XOAVitOk4Vc.99

    ReplyDelete
    Replies
    1. Belang Azmin rakyat Slngor dah ketahuan
      Anak saudara dia keje DJ jer, jadi jutawan
      Takkan le pula pak sedara tak dpt habuan
      Kini MB Slngor, udah jadi risau tak keruan

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

      Delete
    2. Mak badak xde belang ..kulit je tebal..opps lupa dah buat facial betulkn hidung

      Delete
    3. Anon 0040, apakah harapkan pahala dgn mengarut hina orang? Bukalah mata dan hati. Manusia manusia yg saudara puja sebahagian penuh dgn najis korupsi. Ada juga yg jadi proxy pemimpin tertentu untuk lindungi pemimpin korup tersebut. Ramai dikalangan mereka terbang ke sana ke mari dgn jet persendirian. Kereta mewah penuhi depan rumah dan ada yg mampu beri kapal layar mewah hadiah harijadi anak. Saudara habukpun tak dapat. Yg dapat dosa menghina org lain. Apakah harap kebaikan dgn naikkan manusia korup?

      Delete
    4. apa kebaikan dgn menaikan manusia kleptocracy?

      Delete
  32. Hakim : Siapa yang terlibat dengan kes forex ni?

    Nor Muhammad : Saya yang bertanggungjawab!!!!
    ...............Saya yang bersalah.

    Hakim :Tidak, bukan engkau!!!!
    ........Aku nak ko salah kan Mahathir dan Anwar.

    Nor Muhammad : la.....Aikkk!!!

    ReplyDelete
  33. "Will all great Neptune's ocean wash this blood clean from my hand? No, this my hand will rather the multitudinous seas incarnadine, making the green one red."

    najib, you are doomed. you are stained till death. your existence has been the darkest days in malaysian's history. we have to live with your sins till the end.

    ReplyDelete
  34. HUJAN BABI DI NEGERI SENDIRI
    Azmin Tidak Peduli Rakyat Selangor, Sibuk Jelajah Negeri Lain

    Angan-angan Azmin Ali hendak jadi Perdana Menteri atau Timbalan Perdana Menteri di negara ini nampaknya semakin terserlah. Azmin kini sibuk jelajah negeri lain untuk cari populariti dari memikir masalah rakyat di negeri sendiri.

    Azmin menunjuk-nunjuk di Twitter lawatannya ke negeri Johor di Batu Pahat dan Pasir Gudang. Fokus Azmin sudah hilang. Sudah mula berangan katanya untuk menjadi Presiden PKR menggantikan Wan Azizah dalam pemilihan PKR yang akan datang. Habis diangkut semua penyokongnya untuk turut sama.

    Dr Afif dari Pulau Pinang pun datang sama untuk beri sokongan kepada Azmin. Tinggal sudah Pulau Pinang kerana mahu menjilat Azmin Ali selepas merasa peluangnya menjadi timbalan kepada Guan Eng tertutup bila hadirnya Saifuddin Nasuiton.

    Dalam lawatan itu juga, Azmin sudah mula berjumpa dan membina rangkaian untuk menjadi Presiden PKR. Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Antarabangsa itu nampak mahu lari dari isu rakyat di Sungai Yu yang sedang hangat dibualkan di Selangor.

    Kampung Sungai Yu itu yang terletak di daerah Permatang kini terpalit dengan skandal pengagihan tanah yang tidak telus dek salah guna kuasa serta penyelewengan. Kata ADUN Permatang, Datuk Sulaiman Razak, ada kawasan seluas 14.4 hektar telah disediakan oleh kerajaan Barisan Nasional (BN) untuk menempatkan rakyat miskin khususnya masyarakat India.

    Namun selepas tahun 2008, di bawah kerajaan PKR, rakyat sudah hilang hak tersebut. Ada beberapa perkara mencurigakan iaitu ada 175 penerima yang baru di tanah tersebut. 18 dari 172 penerima itu nombor kad pengenalannya tiada dalam rekod Jabatan Pendaftaran Negara (JPN). Apakah 18 orang itu menggunakan kad pengenalan palsu?

    Siapa sebenarnya yang Azmin angkut ini? Orang daripada planet mana? Ada kad pengenalan palsu pula. Apakah 175 orang ini adalah pengundi hantu yang Azmin import dari luar kawasan? Ini kerana, Sungai Yu terletak dalam parlimen Kuala Selangor yang dimenangi oleh Barisan Nasional dengan hanya 460 undi sahaja.

    Selain itu, hampir 70 peratus penerima tidak ada kaitan langsung dengan Sungai Yu dan hanya ada 61 orang sahaja dari DUN Permatang dan tujuh dari DUN Sungai Burung, dan selebihnya adalah orang luar.Lebih teruk daripada itu, ada pemimpin PKR dipercayai terbabit dalam membolot tanah di Sungai Yu ini.

    “Dia juga merupakan salah seorang pemimpin PKR yang terlibat dalam Jawatankuasa Pemilih yang dilantik oleh kerajaan negeri untuk memilih siapa yang layak menerima tanah itu,” kata seorang penduduk Sungai Yu, B. Vakran kepada Utusan Malaysia.

    Difahamkan, pemimpin PKR terbabit membolot empat lot tanah iaitu menggunakan nama sendiri, adik-beradik dan ayah­nya. Macam mana boleh jadi begini? Ini sudah jelas kes penyalahgunaan kuasa. Di Pulau Pinang, Guan Eng gadai tanah. Di Selangor, Azmin beri tanah pada pemimpin PKR sahaja.

    Bukan sahaja isu di Sungai Yu, Azmin juga nampaknya hendak lari dari saman yang difailkan oleh Puncak Niaga Holdings Berhad (PNHB) lima hari lepas yang berjumlah RM14 bilion terhadap Kerajaan Negeri Selangor, Menteri Besar, Azmin atas dakwaan menyalahgunakan kuasa dalam melaksanakan rancangan pengstrukturan semula industri air di negeri itu.

    Ia adalah kes saman dengan jumlah tuntutan ganti rugi tertinggi pernah difailkan oleh syarikat swasta dalam sejarah ke atas sebuah kerajaan negeri di negara ini. Jumlah saman itu sendiri jauh melebihi dari rizab negeri Selangor tahun ini yang bernilai hanya RM3.18 bilion. Jumlah saman RM14 billion. Negeri Selangor bakal bankrap kerana saman ini.



    Read more: http://jkkk-kotasarangsemut.blogspot.com/2017/12/hujan-babi-di-negeri-sendiri.html#ixzz501MoB2mc

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aisey man ,

      apa pasal artikel dari blog2 suam2 sejuk ni di bawa masuk kat sini ???

      Tapi tak apa anon 22:42 & anon 22:53 ..

      lepas ni siarkan pula artikel dari My K(imak)U pulak ..okey !!

      Delete
    2. Bongok punya penulis. UMNO kemarau orang cerdik. Azmin tu Timbalan President PKR, merangkumi seluruh negara. Dan dia MB Selangor. Selaku Timbalan President PKR, ke jadah apa untuk 24/7 perlu dia di Selangor. Bahlol tahap gaban penulis ni. Kesian UMNO bagi dedak utk ngok ngok tahap akal begini. Kih kih kih

      Delete
  35. Slow Learner Gomen pimpinan Pelahap Taek sedang bermain dgn API !!!
    Challenge Dialog sent8asa lari. Media sehala mampos ,sehingga terpaksa kerah Cyttompahtaekpelesu msok blog2 PH.
    HARPRAK , BANGSAT, HARAM JADAH, KEPALA BAPAK apa lagi belum dimaki? Jubbo lah drivernya, selagi belum PRU14. Jubbo callstge shot dan boleh sj bawak kemana semahunya, tapi...
    UMNOBNPAS yg dianggotai Slow Learners, pernah dengar istilah TIPPING POINT?
    Drive Safe.

    ReplyDelete
  36. Lebai lebai bersorak sakan pastinya. Mereka mungkin lupa apa kah yang dilakukan regim Najib itu adil atau bagaimana. Bagi lebai Pakatan Harapan musuh utama mereka, bukan regim UMNO korup. Soal adil atau tidak tak penting lagi. Makanya lebai lebai memilih membisu.

    ReplyDelete
  37. Matdey tu dewa ker, tak boleh ditangkap?
    Kalau ternyata dan terbukti dia salah dan ditangkap, biarlah.
    Tak kan kerana dia mantan PM yg lama memerintah dan ada title negarawan, boleh dilepaskan begitu saja bila terbukti melakukan jenayah kolar biru.
    Macam selalu diperkatakan orang, tak kan bilis saja yg nak dijerat dan jerung dibiar terlepas setiap masa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2306,
      Jerung, serigala, badak, pelahap,yg pegang jawatan , bawah hidung ko tak nmpk?
      Ya lah tu, tukang cuci dan pelahap TAEK, mmg lah sudah immune dgn bau dan perisa TAEK.
      Gelumanglah semahumu...Jubbo kan drebar dimasa kini?

      Delete
    2. Matdey kini sdng menggigil mintak nyawa
      Kes ini, pihak polis tidak boleh ambil lewa
      Lagi pun keling ini tidak ada apa istimewa
      Cuma cai2 jer, anggap tua renta ini dewa

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    3. Mak badak jugak seronok nyopping kat milan..cayang cai amno kat mak badak

      Delete
  38. Azmin lari dari semua masalah. Terbaru penyokong Red Giants sudah mula marah kerana pasukan bola sepak Gergasi Merah tidak boleh lagi beraksi di Stadium Shah Alam. Pasukan Selangor sedang mohon hendak gunakan Stadium Nasional di Bukit Jalil sebagai gelanggang mereka sendiri. Pasukan bolasepak Selangor pun merempat di negeri sendiri. Azmin buat ‘tidak tahu” sahaja. Sibuk jelajah dan peduli rakyat di negeri orang lain.

    Pada 7 Jun 2017, pihak Majlis Bandaraya Shah alam (MBSA) menangguhkan permohonan Selangor untuk menggunakan stadium Shah Alam. Sebagai Menteri Besar, Azmin tidak prihatin langsung tentang masalah stadium ini. Pada musim Liga Malaysia yang baru nanti, pasti memalukan jika Selangor tidak beraksi di stadium berkenaan lagi.

    Bagi Azmin yang penting adalah popularitinya. Dalam Bajet Alternatif pembangkang, bukan main lagi berjanji mahu beri pendidikan percuma tetapi di Selangor, selepas membentangkan bajet negeri Selangor, UNISEL masih lagi hutang berjuta juta. Hendak jaga UNISEL pun terkontang kanting, ada hati hendak beri pendidikan percuma di seluruh Malaysia.

    Di Semenyih, Azmin Ali tipu rakyat Selangor bila gagal membina rumah mampu milik rakyat di bawah program Rumah Selangorku. Dalam sidang DUN, Azmin suruh Exco PAS mengaku rumah itu dibina tetapi bila disemak kembali kawasan itu dipenuhi dengan rumah mewah bukannya rumah mampu milik untuk rakyat.

    Banyak isu Azmin di Selangor. Isu Sungai Yu, isu stadium Shah Alam tidak boleh digunakan, isu saman, isu UNISEL dan isu rumah mampu milik di Semenyih. Namun Azmin tidak peduli semua ini. Azmin lebih peduli cita cita peribadinya sahaja.

    Rakyat Selangor sudah kena tipu dengan Azmin Ali. Mahu kena tipu lagi dalam PRU14? Sudah sudahlah, masa sudah tiba untuk buat perubahan baru di Selangor. Kembalikan semula hak rakyat Selangor.



    Read more: http://jkkk-kotasarangsemut.blogspot.com/2017/12/hujan-babi-di-negeri-sendiri.html#ixzz501Oo51RZ

    ReplyDelete
    Replies
    1. biokanlah azmin nak buat ape pun bro!!!

      rakyat selangor suke kan nyer

      buat loteh je ko dok ngumpat!!!

      Delete
    2. Bongok punya penulis. UMNO kemarau orang cerdik. Azmin tu Timbalan President PKR, merangkumi seluruh negara. Dan dia MB Selangor. Selaku Timbalan President PKR, ke jadah apa untuk 24/7 perlu dia di Selangor. Bahlol tahap gaban penulis ni. Kesian UMNO bagi dedak utk ngok ngok tahap akal begini.

      Aku orang Pendang dan kenal sangat JKKK KSS ni, SPM pun grade 3. Ha ha ha

      Delete
    3. betol lah anon 23:19

      pasal PRU-14, isu penyokong red giant yang
      marah azmin nak di tonjol..ka...ka...

      Rakyat nak kehidupan yang sempurna...

      JKKK KSS, ko ingat rakyat nak makan bola ke!

      apa punya akal sempit!!!!!

      Delete
  39. UMNO tak sedar mereka sedang menggali liang kubur sendiri. Cuba lah tangkap Tun M. Sila kan. Kepala penyamun 1 Malaysia sedang terdesak dan partinya sudah terlalu nazak, najis pun sanggup digapai mengharap tak lemas. Sebaliknya Najib dan UMNO BN akan mati bersama najis yang ditelan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suruhanjaya siasatan mempunyai alasan kukuh untuk membuat kesimpulan bahawa Bank Negara Malaysia telah mengalami kerugian akibat daripada urus niaga forex pada tahun 1992, 1993 dan 1994. Jumlah kerugian untuk tiga tahun berkenaan adalah sebanyak RM31.5 bilion.

      Berdasarkan fakta, Suruhanjaya siasatan syorkan agar satu siasatan rasmi dijalankan bersabit kemungkinan berlaku kesalahan-kesalahan pecah amanah (CBT) dan/atau penipuan (cheating) oleh pihak-pihak yang terlibat termasuk Perdana Menteri dan Menteri Kewangan pada ketika itu.

      Jadi kini ramai yang terlibat mula tak tentu arah? Jangan terkejut selepas ini ramai yang akan meroyan sebab tahu akan terpalit sama.

      Delete
    2. meke tengah mengarang kau kau
      ape nak ucap kat PAU tu!!!

      jangan ganggu

      Delete
    3. kes forex dah basi!!!
      masa tun lepas jawatan negara dah elok.

      sekarang?????????????

      Delete
  40. Bang Shah,kalut malut dah nak pertahankan kuasa sinajib ni..apa tidaknya..RCI ka..PDRM ka..SPRM ka..AG ka..Hakim ka..Menteri ka..SPR ka habis semuanya masing masing telor d pulasnya..bagaimana pun Rakyat pasti bersatu maukan perubahan..penentunya nanti dkala PRU14 yg menjelang tiba..

    Dijangka bulan mac 2018 selepas sesi khas persidangan
    Dewan Rakyat dadakan pd jan.2018 bagi meluluskan persempadanan baru.Bln feb.raya cina.UMNOBN pd masa ini sangat bergantung kpd persempadanan semula bagi meningkatkan peluang untuk menang pd PRU nanti
    Kata MB Sgor. cilaka punya SPR.

    Lawan ttp Lawan

    ReplyDelete
    Replies
    1. tsunami rakyat tidak pernah kenal sempadan

      Delete
  41. Jasa baru lepas briefing.
    Agihan gantian Pelesu belum siap, sebab stock gantian didapati hilang dibilik stor.
    Bagaimanapun arahan terbaru.
    Topik tngkap TUN ni panas.
    Kasik divert, angkat Azmin pulak.

    Caitrompahtaekpelesu pun ngekutin ajer laa dong.
    Slow Learner nak katakan pun..kata Kunang Palsu.

    ReplyDelete
  42. Keburukan Matdey kinii dah makin ketara
    22 thn berkuasa hampir bangkrap negara
    RM30 billion bro, bukan lah kecik perkara
    Tak sabar nak tengok ifrit ni kena penjara

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keburukan kejora kinii dah makin ketara
      Bapuk yang hampir sizen ngako teruna
      RM3 bayaran servis, pelanggan tak trima
      Tak sabar nak tengok kejora merana

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    2. Kejora sembang saja kencang. Diajak berjumpa, haram dia tak berani.

      Delete
  43. Suruhanjaya siasatan ulamraja saja yang boleh hasilkan siasatan dan kesimpulan begini! Dan pemerintah ismet ulamraja saja yang boleh buat lawak bodoh ini.

    ReplyDelete
  44. Akan bermulanya satu gerakan yang diluar jangkaan......

    ReplyDelete
  45. Nampaknya pemberian bonus 3 bulan gaji tidak mampu menaikkan imej Menteri Besar Selangor..walaupun pemberian bonus 3 bulan itu akan diberi 21 Disember ini ia merencatkan populariti Azmin yang cuba menarik undi rakyat untuk mengekalkan Pakatan perintah Selangor pada PRU 14 nanti..

    Pemberian Bonus 3 Bulan ini dipertikaikan kerana ia terkandung dalam bajet 2018 tetapi diberi pada tahun 2017..agak hairan bagaimana bajet untuk tahun depan boleh digunakan pada tahun ini...

    Hari ini kecoh anak buah Azmin ditahan reman SPRM..



    EMPAT suspek termasuk anak saudara menteri besar ditahan reman tujuh hari bagi siasatan kegiatan perlombongan pasir dan batu haram di Selangor.

    Perintah reman dikeluarkan Majistret Ainna Sherina Saipolamin terhadap semua suspek sehingga 6 Disember ini, di Mahkamah Majistret Putrajaya, hari ini. Suspek terdiri daripada dua pengarah syarikat, pengurus tapak dan pekerja syarikat pengiklanan yang ditahan semalam.

    Dalam pada itu, siasatan dilakukan mengikut Seksyen 16 Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

    Semalam, media melaporkan SPRM membekukan beberapa akaun syarikat bernilai RM4 juta selepas menahan individu dipercayai ada kaitan dengan kegiatan perlombongan pasir dan batu haram di Selangor.

    Difahamkan, dalam operasi itu, pasukan penyiasat SPRM memeriksa beberapa lori disyaki membawa pasir haram, kira-kira 10 pagi semalam. Syarikat perlombongan itu dikatakan merasuah penguat kuasa tempatan supaya tidak mengambil tindakan terhadap kegiatan berkenaan.

    Mesti frust Azmin..baru nak bangga jadi MB prihatin beri bonus 3 bulan..sekali anak buah ditahan SPRM..kini tersebar pula banyak gambar anak buah dia kerap bersama Azmin sampai dalam mesyuarat pun dia hadir..

    Timbul persoalan apakah status dan kredibiliti anak buahnya menempek dengan Azmin..apakah Azmin juga terlibat?kita tunggu siasatan SPRM..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Isu bonus azmin pulak daah. Patut ler bos maki berduyun..haram jadah , bangsat apa lah.
      Geng UNTUK MELAYU NO OTAK ni mmg benyai. Patut ler KuNang Palsu ckp SLOW LEARNERS. Hampeh !

      Delete
    2. PA TUNGGU 7 TAHUN NAK BONUS,TAK DAPEK!!!!
      TOLONGLAH KO JADI PEJUANG UNTUK MEREKA
      DARI DOK PERTIKAI BONUS AZMIN

      BODOH TAHAP 5

      Delete
    3. AIDCNews -30/11/17 –Ummi Hafilda Ali adik Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali tidak terkejut dengan berita penangkapan anak saudaranya, Mohd Nuzul Fadli Mohd Noriyualsaid oleh pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

      Menurutnya berita penahanan itu tidak mengejutkan kerana SPRM telah mengekori anak saudaranya sejak setahun yang lalu.

      “SPRM tak suka suka tangkap..boleh disaman kalau salah guna kuasa.. SPRM dah ikut dia hampir setahun..dah cukup bukti baru boleh bekukan akaun dan cekup,”kata Ummi Hafilda dalam satu kenyataan di Facebook.

      Ummi Hafilda berkata abangnya, Azmin sebagai Menteri Besar Selangor tidak boleh lepas tangan dengan apa yang berlaku terhadap anak saudaranya itu.

      “Bapak sedara yang subahat lantik proxi..lulus projek untuk kepentingan diri..budak mana ada kuasa. Maka dia ‘as’ MB salah guna kuasa,”katanya.

      Ketika menjawab tangkapan anak saudaranya itu bermotif politik untuk memburukkan Azmin menjelang PRU 14, Ummi Hafilda bertanya dari mana anak saudaranya memiliki duit sebanyak RM 4 juta.

      “Statement bingai..duit 4 juta dalam akaun yang telah dibekukan tu datang mana..nenek sapa bagi..SPRM dah ikut nearly one year movement depa sebelum. Dicekup..so tak payah fitnah SPRM..nanti.awak pulak yang dicekup,”katanya lagi.

      Delete
  46. Madey jadi beban kepada pakatan harapan
    Kini terbongkar, jenayah yg lama tersimpan
    Sg Buloh Inn lah nantii, tempat penginapan
    PH sudah pastilah akan gelap masa depan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahai slow leaner 2341. Meh aku bahi tip sikit.
      Ayat buka ko ckp Madey beban Pakatan.
      Haah! Kan itu patut bawa kegembiraan pada kau, bus8ng buat hapanyerrr? Diam suka sudah lerr.
      Ini tidak, bab madey ko jadi panas sekutar lubang TAEK ko tu.
      Apa hal bhaii.
      Slow Learner bangsat,. Mmg elok ker ko terus duduk bersemadi bersama geng2..
      UNTUK MELAYU NO OTAK.
      Intim gitu yo.

      Delete
  47. Ayuh semua rakyat Malaysia. Kia bangun dan pastikan MO1 dheret ke mahkamah dan diadili selepas GE 14. Bukti bukti kerja samun beliau cukup ketara berdasarkan undang ndanf tubuh 1MDB itu sendiri. Konfirm MO1 bakal huni penjara kerana bukti bukti cukup menyatakan kehilangan wang 1MDB 1000% adalah tanggungjawab beliau. Ini berbeza dgn kerugian forex era Tun M kerana is tidak tercatat dimana mana dokumen tentang tanggungjawab terus PM & TPM. Nor Yaacob telah mengakui kesalahan beliau sepenuhnya tapi MO1 dan regim tetap berusaha spin utk mangsakan Tun Dan Anwar. Tanya Najib Razak, kenapa orang penting beliau di 1MDB lari dan menghilang? Kenapa ini diizinkan berlaku? Kerana mereka2 ini lakukan segalanya atas arahan Najib. Mereka adalah saksi penting kerja kotor Najib dan kerana itu dibiarkan lari.

    Ada Tun M, Anwar dan Nor Yaacob lari???. Berani kerana benar. Fikir rasional demi negara dan generasi kemudian

    ReplyDelete
    Replies
    1. AAMIN AAMIN AAMIN

      Delete
    2. Tun Dr Mahathir goes around the country calling Dato Najib as "penyangak, pencuri, penyamun & perompak" at political rallies.

      Some claim he has turned senile or suffering from dimentia for repeating the same allegations and name calling. Having followed him for many years, that took a page from the manual of Nazi propagandist Joseph Goebel to repeat a lie till the public believe.


      True enough, senility may creeped up on him as his name calling gone overboard and backfired for the son of an immigrant Kerala Kutty to call Najib as Bugis and send him back to Bugis land.

      It not only angered the Bugis descendents but the royalties and Indonesian politicians.

      Mahathir hope it would go away since he stereotyped "Melayu mudah lupa". It did not and recently Sultan Johor described him as racist and a former Indonesian Minister called him an ill mannered old man.

      There seem to be a trend developing in Mahathir name calling. It is actually a reverse psychology at work to cover-up his own and same wrongdoings. It is he who is the "penyangak, pencuri, penyamun & perompak".

      By labelling Najib, he hope to divert attention from his own wrongdoings.

      Since the mystery of BNM's forex loss and financial crisis on 1997 has unravelled to be Mahathir himself, there is no more turning back.

      Now that it is out in the open, we are now talking.

      Our estimate of the BNM forex loss is only around RM5 billion. Even that is too much because any forex dealing operations has a cut loss trigger limit.

      The traders will then take a rest. If he is not fired, he will be asked to go for vacationn to calm his nerve before returning to trading less aggresively till he revived his confidence.

      Why did it went on continously day in day out for many years and got more aggresive?

      There is a high possibility that the balance of the RM31.5 billion is squandered.

      Delete
    3. Police will have to investigate and do forensic auditing Who knows it may wind up in Buenos Aires or Montevideo or some third world banks.

      The modus operandi for the squandering requires merely the creativity to create fictitous foreign exchange losses. It need to be investigated which bank the losses were made at.

      Tan Sri Nor Mohamed Yakcop is right thick in the centre, Though he took responsibility, it does not stop there. Was he in-charge of the forex processing side and accounting.

      It is supposed to be separated from dealing operations. Was it so? Or if it is separated, does he exert influence for officers to manipulate the transactions and profit and loss?

      Most dangerous side of Nor Yakcop that he is the godfather to most of the GLCs CEO and they honoured him when he quit politics and cabinet.

      Najib should consider chopping some heads like the CEO of EPF. He has been working hands in glove with opposition supporter, Eco World Development Berhad

      As for Tun Mahathir, Dato Seri Anwar Ibrahim and Tun Daim, they will have to face the music.

      Lim Kit SIang should be happy since his 25 years struggle finally paid off. It is ironic that he and his son is defensive of Mahathir and the gang now!

      "Penyangak" is Malay for thug. Mahathir intended to label Najib as such for firing a series of law enforcement officers and government officials. He is merely covering up for his own thuggish behavior. Some of his man hired thugs to threatened resigned PPBM top officials.

      "Pencuri, Penyamun & Perompak" means different level acts of stealing from petty thief to armed robberies. He labelled Naib for stealing on the unproven allegation he took out RM2.6 billion from 1MDB.

      Najib explained it is donation and WSJ reported he had returned it to the donors. He only used RM60 million for party campaign purpose.

      That is a far cry from the "Pencuri, Penyamun & Perompak" act of Mahathir to enrich his family, proxies and cronies. The money disappeared through fictitous forex loss could be in the tens of billions!

      There is a lot more not known yet.

      How much is taken away through Tan Sri Arumugam whoose hand is in every power deals in the country? Many may have forgotten of Dato Abdullah Ang, whose supposed to start the first Malaysian sogososha, MOIC.

      Abdullah Ang ended up facing prison sentenced but was spotted around town. He never actually serve his sentence in prison.

      Mahathir has a hand in every water deal too.

      He is now very restless and been calling on many of his past supporters. Somehow or rather, the feeling is Mahathir is worried and hiding something bigger.

      It is not easy to build a case on this old wrongdoings Many witness are dead and documents lost. They can hide from the rakyat but not from Allah.

      Sooner or later, it will be their time to meet the maker. For his victims whose money and wealth stolen or denied, he can hide it in Switzerland or Montevideo, but Mahathir and the his gang of thieves has lost their dignity and it cannot be retrieved.

      Allah is great and Allah is just. The Quran promised that all wrongdoers will get punished on this earth itself. The punishment in the after life is worse or worst!.

      Delete
    4. Ntah lah bro 23:53, cai2 ini menyalak bukit
      Bukan lah sengaja pihak k’jaan nak ungkit
      RM30 bilion lebih tu bro, bukannya sedikit
      Tentu sebahagian besar dah masuk poket

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

      Delete
    5. Mak badak lg best nyopping beg hermes ngan diamond pink..hidup mak badak

      Delete
  48. Tak sangka rupanya Matdey ini amat cilik
    RM30 bilion lesap kata tak tau, mmg pelik
    Tengoklah kekayaan dia & keluarga milik
    Teringiin nak tengok, dia dgn Nuat sebilik

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahai slow leaner 2350. Meh aku bagi tip sikit.
      Ayat buka ko ckp Madey salah.
      Haah! Kan itu patut bawa kegembiraan pada kau, bising buat hapanyerrr? Diam suka sudah lerr.
      Ini tidak, bab madey ko jadi panas sekitar lubang TAEK ko tu.
      Apa hal bhaii.
      Slow Learner bangsat,. Mmg elok ker ko terus duduk bersemadi bersama geng2..
      UNTUK MELAYU NO OTAK.
      Intim gitu yo.

      Delete
  49. Matdey udah gigil tidak tau apa nak cakap
    Pihak polis udah kumpul, bukti yg lengkap
    Tahniah kita puji pihak berkuasa yg cekap
    Tak sabar nak tengok, Matdey kena lokap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. )))))
      .c..o
      …..<
      \\
      ..\\
      ….\\
      (___))
      ____||
      …....||…

      Kejora sedang mencari ilham untuk
      mencaci Tun semasa tengah BERAK !!!!
      Hah..ha

      FROM : LEONARDO DA LAICI
      YEAR : 2017

      Delete
    2. )))))
      .c..o
      …..<
      \\
      ..\\
      ….\\
      (___))
      ____||
      …....||…

      Anon 0007 Tengah BERAK sedang mencari ilham untuk Idola nyer Matdey macammana nak lepaskan diri !!!!
      Hah..ha

      Delete
    3. )))))
      .c..o
      …..<
      \\
      ..\\
      ….\\
      (___))
      ____||
      …....||…

      Anon 0007 Tengah Hisap Kote dia dalam Jamban sambil cari ilham macam mana nak lepaskan idola dia Mamak Matdey dari berjiran ngan Nuar Al Juburi kat Sg. Buluh!!!
      Hah..ha

      Delete
    4. Kejora nak mak badak..tp mak badak nak lelaki macho yg jalan kepit tu

      Delete
  50. Replies
    1. Bangsat Mamak Matdey

      Delete
    2. Bn- bangsat negara

      Delete
    3. BN-Bina Negara

      DAP-Dogs And Pigs

      PKR-Parti Kencing Rakyat

      PPBM-Parti Pecah Belah Melayu

      PAS-Parti Ahli Syurga

      PAN-Parti Ahli Neraka

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete



    4. UMNO - united malasyu no otak


      Kiiiiihhhhhhhhhhhhhhhhhhh

      Delete
    5. U.mat
      M.elayu
      N.asib
      O.ng

      Delete


    6. U mat
      M alasyu
      N o
      O men


      U ndi
      M ereka
      N ak
      O lok olok

      U ntuk
      M u
      N onok
      O oblong


      Kaaaaaahhhhhh aaahhhhhhhhh

      Delete
  51. Waah mlm ini ramai k'jaan punya soldadu
    Pasti, Matdey akan kena pukulan yg padu
    Pembela dia pun dah makin diam terkedu
    Tak nampak pun, si renta mubaligh Hindu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni bukan negara badak

      Delete
    2. (…..
      O…?)
      >…..\\))))))))))))))O)<<<<Preeetttttt….protttttt
      …………//………//..//
      ………..//………//…//
      ……….//………..\\...\\.

      Delete
  52. Kleptocracy, or “rule by thieves,” arises when a country's elite begin to systematically steal from public funds on a vast scale. They do so by undermining democracy and the legal system, gaining control over vital economic assets (usually the banking and natural-resource sectors), and ultimately amassing unimaginable wealth. As political science professor Karen Dawisha recently put it, kleptocrats manage to nationalize risk while privatizing profits.

    Kleptocrats send money around the world with the click of a button, aided by unscrupulous professionals with the expertise to launder it through anonymous offshore companies and secure it in luxury assets in the West. According to the International Monetary Fund, as much as 5 percent of the world's gross domestic product is laundered money, and only 1 percent of it is ever spotted.

    In the long run, then, kleptocracy doesn't just weaken governments. It destroys them.

    *excerpt frm chicago tribune.

    najib, if you dare, you may not see 'reformasi' but worst.......a revolution!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...saya tak tahu...

      ...saya tak ingat...

      ...ada aku kesah...

      Delete
    2. Badak memang x kesah..janji dapat shopping..idup mak badak

      Delete
  53. Shhh. Kisah blkg tirai katil hospital, shhh.
    Dialog selepas soh seh soh seh, shhh.

    Jubbo: Ok?
    Nuat: Look here! *middle finger flicking up down, up down.
    Jubbo: Nuat, u better think it over.
    Nuat: FU Jub !
    Selepas insiden ini, Wak Jade pulak masok 2nd attempt.

    Wak: Boleh la Nuat...
    Nuat: Look here! *middle finger flicking up down, up down
    Wak: Nuat, u better think it over.
    Nuat: FU Wak !

    Selepas insiden ini, Sarip Dol Renggas pulak masok 3rd attempt.

    Sarip: Boleh la Nuat...
    Nuat: Look here! *middle fingers of 2 hands flicking up down, up down
    Sarip: Nuat, u better think it over.
    Nuat: GET OUT NOW Sarip!

    Meantime, at HQ, Jub berpeloh, and makes the call....
    Jub: SIDEK ITEK!, get here NOW !!

    ...n the story did not end.

    * Faham tak niii, MELAYU SLOW LEARNERS,?!!
    tak faham, aku.nak terjemah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. INI UNTUK KO..KEJORA


      (…..
      O…?)
      >…..\\))))))))))))))O)<<<<Preeetttttt….protttttt
      …………//………//..//
      ………..//………//…//
      ……….//………..\\...\\.

      Delete
  54. Dia udah tak dpt buat apa lagi Madey kutty
    Piihak polis sudah pun kumpul cukup bukti
    Melopong terkedu le dia sangat susah hati
    Mana tidak nya, Sg Buloh Inn sdg menanti

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Badak pun masuk kandang zoo

      Delete
    2. (…..
      O…?)
      >…..\\))))))))))))))O)<<<<Preeetttttt….protttttt
      …………//………//..//
      ………..//………//…//
      ……….//………..\\...\\.

      Delete
    3. 0047, yeh yeh...madey nk kena.
      Aikkk? patutnya ko raya suka ler. dpt nukil panjang2 kt mykemut dan paste kt haramkah.
      Ini tidak, ko panas lobang TAEK buat hapooo?
      Benyai. sliw learner tul.
      Betul la ckp KuNang Palsu ekkk?

      Delete

  55. Tidak ada siapa akan percaya



    Kerja bodooo RcibaiI


    Duit1mdb lesap seluruh dunia sampai pegawai bank kena penjara. Bank d tutup dan 1mdb di denda rm1juta oleh bank negara kerana langgar akta negara.


    Sedangkan najib ni adalah pengerusi lembaga penasihat semasa 1mdb melakukan kesalahan di samping beban hutang 50b

    ReplyDelete
    Replies
    1. RM31.5 BILLION SUDAH LESAP !!!!! GONE WITH THE WIND !!!!!1 LOL

      Delete
  56. d salvation of this kleptocratic couple is dependent on any one of these 3 major happenings (my simple observation) :-

    1) divine intervention n NOC ?(eg major tsunami as predicted by some Indian 'scientists' ;

    2)tun 'leaves' us b4 d 14ge n d opposition is left in disarray (minta d simpang);n

    3)jho low is taken out of d equation (permanent home in a cement drum ? MOST UNLIKELY).

    I think it is 2 late 4 rosmah/najib 2 appeal n plead 2 d vast majority of d voters 4 a second chance.

    if d three happenings above fail 2 materialize, then rosmah/najib wil b in deep trouble.

    wallahu'aklam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TAK LAMA LAGI MATI LAH DIA, JADI BANGKAI DAN NAJIS MUKALLAZAH. INNALILLAH ,,,, MAPOS KAU MATDEY MAMAK TUA KUTUK DAJAL AKHIR ZAMAN !!!!!

      WALLLAHUALLAM GAK!

      Delete
  57. Usah cai2 jadi spt anjing yg suka menyalak
    Semua kesalahan Madey dah abis terselak
    Tunggu je le, ke Sg Buloh Matdey bertolak
    Hamba hanya nak tepok tangan dan gelak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
  58. Kalau zaman akal masih aktif....

    8 dec.
    Jalan raya sekitar PWTC dipenuhi 150k pelajar2 UITM dari seluruh pelusuk tanah air.
    Mereka sgt berdisiplin, dan beratur sepanjang 20km dari Tol Duta, sejak 2 hari lalu.
    Ini berikutan pihak UMNO membenarkan pelajar2 menjentit hidung KuNang palsu sebanyak seorang sekali shj.
    Kemelut Slow Learner dianggap selesai.
    Sebagai imbuhan jasanya, UMNO akan menanggung kos hantar KuNang utk plastik surgery hidung diKorea selama 2 minggu utk baiki kesan jentik.
    Sekian lapuran JJ.
    Mykemut
    cc Haramkah

    ReplyDelete
  59. Madey is speechless and now in real stress
    Very soon, the police will get him and arrest
    I am eager, to see him in orange color dress
    And of course in Bamboo River Inn he'll rest

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bawanya ke sini.
      *(BRING IT ON)

      * terjemahan on PELAJAR2 PERLAHAN SERAP (SLOW LEARNERS)

      Delete
    2. LOL .... MATILAH MATDEY TUA KUTUK TERUS JADI BANKAI & NAJIS MUKALLAZAH

      Delete
  60. Dunia huru hara


    Trump akan letak.jawatan
    Kerana di dadapati bersalah suruh memterinya hubungi rusia dgn niat nak mengonkek bersama sama

    Kawan baik.najib dah kojol



    Minyak.memtah naik 3% hari ni selepas arabaruah saudee gilababee potong keluaran myk..

    Bila myk usd 70 setong... inflasi malaysia.akan cecah 8%

    Skrg siapa yg tak reti uruskan bank megara? Sampai inflasi 8% dan rakyat kerugian hampir 150billion. ??

    Siapa weiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. GN: Esok kita gasak Malaysiabaru kaw2.
      Bos Jasa dah janji kita, dia akam ganti powerbank pelesu berisi pasir kami esok.
      Maka tentu lah komen kita pun akan bertambah power lagi.kah kah kaah.
      Kojol: Woi Binyai !! Bos ckp nak naik power pada hujahnya, bukan power banknya...bonyot.
      GN: tak sama ker? (*sambil berkelip2 blur,sliw learning)

      Delete


    2. Kami cabar team JASA

      VS

      TEAM.MALAYSIABARU

      DEBAT DI KOMPLEKS KARANGKRAF


      KALAU ADA TELUUUUUUR

      SET MASA LAAA BABIIIIII

      Delete
  61. AKU RAMALKAN MATDEY TUA KUTUK FIRAUN DURJANA AKAN MAMPOS DAN TERUS MENJADI BANGKAI DAN NAJIS MUKALLAZAH SEBELUM PRU14. SEKIAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat Malaysia rata2 tidak lupa (kecuali puak Najib & PAS) usaha Tun membantu PLO, ANC ie Mandela dan pasti Muslim Bosnia secara senyap2 sehingga semua mereka berjaya.

      Yaser Arafat, setidak2 pd 1988 telah dapat mengistihar pembentukan Negara Palestin bukan dari jajahan Israel tetapi “berjalan keluar” dari mainan sdra2 Arab mereka.

      Kejayaan Mandela seluruh dunia kagumi. Kejayaan Bosnia, pasti Allah berkati.

      Itu kejayaan & bakti Tun Mahathir yg tidak terlupakan.

      Saya yakin dgn kebijaksanaan Tun Mahathir mengatur langkah kemenangan di tiga tempat asing tersebut, harus menjadi inspirasi & keyakinan besar rakyat Negara ini utk kembali meletakkan Malaysia ke tangan Tun M utk suatu tempoh peralihan dlm memulihkan ekonomi dan martabat Negara akibat rosak di tangan Najib & Rosmah (MO1 & isteri).

      Rekod cemerlang Tun Mahathir dalam tempoh 22 tahun, BN di bawah Tun tidak pernah gagal memperolehi majoriti 2/3 di Parlimen adalah bukti kemampuannya. Bukan sekadar soal majoriti, kesan pembagunan juga agak menyeluruh.

      Tidak spt Najib MO1, penggal pertama sebagai PM pun dia dah hilang majoriti 2/3 (lebih teruk dari Pak Lah). Sudah 8 tahun jadi PM, Najib MO1 hanya berjaya menjelmakan dirinya dari Perdana Menteri kepada Penyamun Master, lingkup maruah & kekayaan negara.

      Delete
  62. INGAT NAJIS MUKALLAZAH INGAT MATDEY TUA KUTUK BANKAI IDUP!!!!!!

    TAKBIR 10X

    ReplyDelete
    Replies
    1. The Uighurs, an ancient Muslim community with deep roots in Xinjiang province, have long suffered oppression and discrimination. In recent years, thousands of people from other parts of China have been brought into Xinjiang in an effort to alter the demographic composition of the province to the detriment of the native Uighur population.

      Those who end up in Malaysia in the mistaken assumption that they might find favour in a majority Muslim country quickly end up disappointed.

      Malaysia, quite shamefully, has a sordid history of ill-treating refugees and asylum seekers. The Home Ministry often plays along with the charade that all Uighurs are terrorists and quickly deports them without due process in order not to offend China. Many of those deported face torture and even death in their homeland.

      This year, Malaysia deported 29 so-called Uighur “terrorists” to China at the request of the Chinese government.

      In fact, going by recent remarks by the Minister of Home Affairs, China is providing equipment to Malaysia to help track, apprehend and deport Chinese dissidents who try to find refuge in or transit through Malaysia. It is a troubling development, one of the hidden costs of our dependence on cheap Chinese loans to fuel dubious mega-projects.

      And the Uighurs are not alone. Several Turkish nationals who ran afoul of the increasingly despotic regime of President Recep Tayyip Erdoğan were rounded up and deported back to Turkey as was Hamza Kashgari, a Saudi national fleeing charges of blasphemy.

      Clearly, Putrajaya is willing to even trample on internationally accepted human rights laws simply to ingratiate itself with foreign governments no matter how despotic they are.

      HYPE & HYPOCRISY
      Putrajaya, of course, likes to pretend that it is a great champion of human rights, especially when it involves Muslims. When it is politically expedient, Putrajaya waxes eloquent about oppressed and persecuted groups like the Rohingya but it’s mostly hype and hypocrisy.

      They are quick to organize big rallies to champion the plight of the Rohingya to burnish their Islamic credentials but shy away from the real challenge of building sustained and comprehensive approaches that alone can save the Rohingya from the genocidal policy of Myanmar’s military.

      The Rohingya issue has, after all, been decades in the making. Thousands have fled to Malaysia mostly to suffer yet further hardship and persecution. Like other Myanmar refugees, they have been trafficked, abused, and condemned to live in the shadows. Some have even ended up in mass graves. Reports suggest that systematic human trafficking is going on but there never seems to be the political will to stop such heinous activity.

      Putrajaya also appears to be very outspoken when it comes to confronting Myanmar over its human rights abuses involving Muslims but is spineless when it comes to Muslims from countries like China, Turkey and Saudi Arabia.

      As well, it is willing to go to great lengths to defend the rights of fugitives like Zakir Naik who has been condemned by a number of different countries for his extremist views but is unwilling to defend the rights of Muslim Uighurs fleeing persecution in their homeland or peaceful Turkish residents in Malaysia from the wrath of President Erdoğan. It is even willing to consider asylum for corrupt and murderous despots like Robert Mugabe but cannot find place for a few persecuted Uighurs.

      https://dennisignatius.com/2017/11/25/dont-deport-uighurs-without-due-process/

      Delete
    2. Apakah Malaysia di bawah pentadbiran Najib benar2 berjuang untuk Islam & umatnya...??

      Fikir-fikirkanlah.

      Delete
    3. The International War Tribunal in the Hague, Holland, has found Ratko Mladic, the butcher of Srebrenica, guilty of genocide. He is sentenced to life imprisonment.

      Many may not have heard of the massacre of eight thousand Bosnian Muslim men and boys in Srebrenica, Bosnia Herzegovina. These people were forced to dig their own graves before being shot or bludgeoned to death and thrown into the graves.

      It was sad on those days when the Serb freely killed the unarmed Bosnian and European Countries seems to condone the slaughtered.

      The whole world may be protesting it but none has taken any effort to armed Bosnian for self defend against the Serb.

      I remember it was Tun Mahathir who make a secret military and medical aid moved to the Bosnian sending undercover commandos and doctors to help defend the Muslim. With Allah swt permission, the mission went well and Bosnia has emerged to be the only Muslim Country in Europe.

      May Allah protect and reward this great Malaysian leader which is none other than you, Tun Mahathir.

      Njib, APA ADA......???

      Delete
    4. This comment has been removed by the author.

      Delete
    5. Myammar Muslims are now being killed and abused/ tortured. They are forced to flee their home; their villages are destroyed. Very similar to what had happened to those poor Bosnians (Muslims).

      The Palestinians are also being oppressed and killed, and their lands/homes are seized.

      Does Najib has the courage to do what Tun Mahathir did, or merely an empty/noisy vessel with pink lip service....??

      Delete
    6. Kejora..Virgo..Geng Najibswr..'J'....

      Answer me, will ya........??

      Delete
  63. Warga Cyberjaya telah melapurkan, kedengaran jeritam berkala dari arah Putrajaya,sejak semalam.
    Bunyinya berulang2,tp pakar akustik dapat kenalpasti rangkap berulang itu. Bunyinya...
    "MAH !! FAIL LAGI LAPLAAK ! BACKFIRE JUGAK DAN JUGAK ! NAK BUAT APO LAI NEH!
    Suara itu reda menjelang suboh. Kabinet kayu reput akan bermesuarat utk siapkan peruntukan. Khidmat Bomoh Dunia,akam

    n diperolehi dgn bantuan Brahmin Eddy. Rakyat berharap suara puaka ini dapat dinyahkan dari Putrahaya.

    Nukilan GilaNajis,
    utk Mykemut.
    cc Haramkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. laaaaaa....ingatkan ada badak menjerit kat putrajaya kena sondol.

      Delete
  64. Datuk dr aziz 65, kini seorang ahli perniagaan, pada awalnya disabitkan dan dikenakan hukuman penjara lima tahun oleh Mahkamah Sesyen pada 2005 bagi kesalahan bersubahat dengan Pengurus Besar Lembaga Kemajuan Tengah Terengganu (Ketengah) Datuk Alwi Said melakukan pecah amanah RM2 juta milik Ketengah.
    Kesalahan itu didakwa dilakukan di Kompleks Kewangan di Jalan Raja Chulan antara 27 April dan 31 Julai, 1999.
    Dia juga dihukum penjara lima tahun bagi pertuduhan menipu Menteri Kewangan Kedua pada ketika itu, Datuk Mustapa Mohamed, melalui pegawai Kementerian Kewangan, untuk mempercayai bahawa pelaburan Ketengah sebanyak RM9 juta dalam projek tanaman orkid, ternakan ikan dan rekreasi di Tasik Puteri, Bukit Besi, Dungun, berjalan lancar.

    Baca lebih lanjut di http://www.mstar.com.my/berita/berita-mahkamah/2010/01/20/pembebasan-bekas-ksu-kementerian-luar-bandar-dikekalkan/#CIDf2leAqqrSu7Pf.99






    Nampak tak wayang


    Aziz d katakan sebabkan KERUGIAN 9 juta dan bohong menteri kewangan...


    Ehhhhh apepasal MENTERI KEWANGAN DAN PERDANA MENTERI TAK DI SIASAT BUJIT AMAN?




    NASEHAT KPD BUJIT AMAN

    TOLONG JANGAN RUGI MASA DAN WANG RAKYAT

    SUDAHNYA TIADA YG BERSALAH SAMADA PEGAWAI KERAJAAN MAHUPUN MENTERI KEWAMGAN

    YG BERSALAH BARUAH YG BUAT CERITA FITNAH STYLE.UMNO DAN DENDAM.KESUMAT SI BAPOK TUA BIBIR MERAH

    BUNIT.AMAM

    TAK PAYAHLAH
    .NANTI ESOK

    KAMI BUAT REPOT THDAP RCI PULAK KERANA BUANG MASA DAN WANG RAKYAT


    ESOK D DANG WANGI REPOT THDAP

    SIDICK
    DAN USOP

    APAMACAM BUJIT AMAN NAK SIASAT TAK REPOT KAMI ???

    ReplyDelete

  65. Tan sri jaafar dah letak jawatan memgaku tangungjawab dan utk elak di.ambil tibdakan ..

    Nor mamak yakop pula kata pengalaman niaga forhx telah bantu skuad bank megara lebih matang dan cekap di masa depan dan berjaya menghatungi krisis kewangan asia 1998


    Kalau betul.lah duit lesap 30b.. malaysia dah bankrap dan imf dah bail out malaysia


    Bodooooooo piang


    Dari 1986-1992 lebuhraya utara selatan
    1992 - klia start
    1997 - putrajaya
    1999 - cyberjaya

    Kos cecah 100b semua

    Kalau bank megara rugi 30b wahai bodo piang..

    Mcmamana malaysia dapat buat semua d atas


    Woiiiii.anjippppp bodoooo

    Sidick. You baruah !!

    ReplyDelete


  66. Wei.babi babi.semua

    Inilah dalangnya

    Ishak who was supposed to be the 25th witness, had been mentioned by a previous witness, former BNM senior auditor P Kanason Pothinker.

    Kanason retired in 1992, and testified he was informed in 1993 by Ishak that BNM suffered huge losses resulting from forex trading


    Ke**ng lawan Ma*ak siapa.akan.memang


    Tak habis habis umno ni

    Teringat kpd.augistine paul.si ke**ng botak blue..

    Tektik sama sudahlah



    Bodooo umno


    Esok.kami dan tun akan ke.dang wangi buat repot siasat RCI dan sidick.dan usop !!!

    Apamacam????

    ReplyDelete
  67. mana RCI memali??
    mana rci 2.6b??
    mana rci 236juta zahid?
    mana rci 1mdb??

    pendakwaan berpilih!!!!

    ReplyDelete
  68. MACC: Selangor lost millions from illegal sand and gravel mining

    (Bernama) – The Selangor state government is believed to have suffered millions of ringgit in losses each year due to illegal sand and gravel mining activities by a mining company in Kajang since 2014.

    Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) sources said the agency was in the midst of investigating the case, and had so far found that the mining company did not have any permit, but had been raking in profits from the activities using tens of lorries on a daily basis.

    “The MACC is now assessing the losses in terms of revenue failed to be collected by the state government and how the company managed to continue operating without being detected by the state government or local authorities,” the sources told Bernama.

    Initial investigations also found that the company director, who is a millionaire, was the mastermind of the illegal mining activities.

    “The company director also owns the entire mining area and efforts are being made to prosecute him,” the sources said.

    When contacted, MACC’s senior director of the investigation division, Simi Abdul Ghani, confirmed the investigation into the mining company and its operations.

    He said four individuals had been detained and remanded for seven days beginning yesterday to assist in the investigation.

    Yesterday, MACC also froze several of the company’s bank accounts which had a total of RM4 million, believed to be part of the profits from the illegal mining activities

    http://www.malaysia-today.net/macc-selangor-lost-millions-from-illegal-sand-and-gravel-mining/

    ReplyDelete
    Replies
    1. What about 1MDB RM42 billions losses, went missing, no audit....?? Why no RCI, is this justice?

      Justice, my foot.....!!

      Delete
    2. Mcm2 cara, pembesar2 kita songlap harta
      Azmin, kat anak sedara dia, simpan 4 jota
      Madey pulak, 30 billion negara putih mata
      Sepatutnya 2 ekor ini, harta mereka disita

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

      Delete
    3. What about 1MDB RM42 billions losses, went missing, no audit....?? Why no RCI, is this justice?

      Justice, my foot.....!!

      Jangan buat rakyat marah & bangkit memberontak seluruh negara.

      Delete
    4. Rakyat sudah tahu siapa Madey petualang
      Dibuat nya isu, nak tutup dia punya belang
      PAC sudah sahkan duit 1MDB tidak hilang
      Tapi, dia cuba mau dibela oleh cai2 jalang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...