Sunday, 17 December 2017

WAYANG APA INI, NAJIB, MAS ERMIEYATI?


Demi untuk menunjukkan beliau pun kononnya sama prihatin kepada denyut nadi rakyat, Najib Razak yang sedang berada di luar negara turut tumpang semangkuk meluahkan rasa tidak setuju dengan perlaksanaan sistem IMAMS yang sudah pun dibatalkan hanya sehari selepas dikuatkuasakan.

Menulis melalui laman twitternya, Najib berkata, "Saya tidak bersetuju sistem IMAMS dikenakan untuk urusan visa Umrah. Pengumuman ianya dibatalkan adalah sangat tepat."

Apa punya "kepala bapak" (pinjam ayat Najib juga) kita ada Perdana Menteri seperti ini?
Kenapa beliau tidak setuju hanya setelah ia dibatalkan kerana didapati mengundang kemarahan ramai?

Bukankah setiap sesuatu yang mahu dilaksanakan oleh mana-mana kementerian, ia terlebih dahulu akan dibentangkan kepada mesyuarat kabinet yang beliau sendiri sebagai Perdana Menteri mempengerusikannya?

Kenapa ketika dalam mesyuarat kabinet Najib tidak menyatakan pendirian tidak setujunya?

Mengapa hanya setelah rakyat tidak setuju, baru beliau juga tidak setuju?

Adakah beliau tidur setiap kali kali mesyuarat kabinet diadakan atau sistem IMAMS ini dilaksanakan hanya pandai-pandai Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan tanpa membawanya kepada pengetahuan dan perbincangan dalam jemaah menteri?

Wayang apa yang Najib mahu lakon dan pentaskan dalam isu IMAMS ini sebenarnya?

Dalam pada itu, kenyataan media oleh Timbalan Menteri Pelancongan dan Kebudayaan, Mas Emieyati Samsudin berkait perkara yang sama turut mengundang eleman wayang dan lakonan juga, tidak ubah seperti apa yang dilakukan oleh Najib.

Katanya dalam nada sebak, beliau sebenarnya tidak mengetahui syarikat yang mengendalikan IMAMS mempunyai ahli lembaga pengarah yang bukan beragama Islam sehinggalah ketika majlis pengumuman perlaksanaan sistem itu diadakan.

Ini lagi satu...apa jenis “bangang” (pinjam ayat Najib sekali lagi) jadi timbalan menteri jika perkara asas seperti pemegang saham dan ahli lembaga pengarah sesebuah syarikat yang mendapat kontrak dengan kementeriannya pun tidak diketahuinya!
Bukankah mana-mana syarikat yang mengemukakan kertas cadangan sesuatu projek kepada kerajaan perlu sama mengepilkan profil syarikat yang memperincikan mengenai pemegang saham, ahli lembaga pengarah dan kedudukan kewangannya?

Lagi pula bukankah pihak kementerian juga perlu bermesyuarat dan berurusan banyak kali dengan syarikat yang menguruskan sistem IMAMS sebelum sesuatu projek dimuktamad dilaksanakan?

Dengan siapa kementerian bermesyuarat sebelum ini dan pernahkah kedudukan bukan Islam ditanyakan?

Oleh itu, di mana logiknya kata-kata beliau yang diiringi dengan tangisan airmata kononnya ada bukan Islam dalam syarikat pengendali IMAMS itu hanya diketahui selepas majlis pelancarannya saja?

Wayang dan lakonan apa ini, Mas Emiyanti?

Akhirnya, inikah rupa serta jenis kepimpinan dan kerajaan yang mahu kita kekalkan lagi dalam PRU 14 akan datang? (ShahbudinHusin 17/12/2017)

124 comments:

  1. Replies
    1. Bila rahsuah dah berleluasa ini lah jadi nya,
      Terdesak nak byr hutang,
      Apa pun sanggup buat,
      Jual agama, maruah dan bangsa,

      Delete
    2. Kangkung dulu naik
      Sekarang dah turun
      U help u
      U help me
      Your enemy
      My enemy
      Layar dibuka
      Sauh dilabuh
      Haramjadah
      Kepala bapak kau

      Delete
    3. Seperti kata kartunis zunar,
      Babi itu haram,
      2.6bilyon itu halal,
      Dah sampai tahap haram jadah babi aku tengok najib umno bn ni,
      Jahanam semua nya harta negara,

      Delete
    4. Kepala negara dah kepala bapak banggang Haram jadah,
      Anak buah apa tah lagi 2 kali haram jadah,

      Delete
    5. Pundekar boges

      I help u, u help me,
      Apalagi cina mau?
      Pundekar mappudulung
      1mdb taik jho low
      Doj gst
      Sedondon baju pink
      Haramjadah
      kepala bapak kau
      Musuh ass trumpet
      Adalah musuh saya

      Delete
    6. Ini kisah benar,
      Sebagai penyokong tegar najib yg aku bela selama ini,
      Dan undi yg aku pangkah pd pru13 di pusat undi sekolah,
      Aku tamat kan sokongan aku di pagi yg bersejarah ini dgn,
      Kepala bapak untuk najib,
      Haram 2 kuasa ganda dari haram babi,
      Dan minta maaf lah aku tambah lagi Kata Kata maki sumpah seranah tok nenek bagai utk mu najib,
      Dah berapa juta maki hamun daaa utk najib pagi pagi lagi,
      Tapi nak buat macam mana dah susah,
      Pagi kerja malam uber,
      Ini contoh yg Baik atau tidak,
      Dah terdesak nak ubah mcm mana,
      Sebijik dah mcm kata Kata Dr Muhammad Khalid...
      Tepat kat diri sendiri,

      Delete
    7. Sudah sudah lah BN jangan nak buat silap mata.

      Delete
    8. Prosedur asas tu cek profil sblm layak diberi kebenaran utk join projek atau tender..ke ada pengecualian dlm kes spesial ni?

      Delete
    9. Ingat lepas kes sign surat tak baca ari tu, dah insaf dah... Rupeny dia buat lagi... Kena adakan minggu membaca ke baru nak membaca...

      Delete
    10. Sendiri nak laksana sendiri yg tak setuju
      Mana satu yg betul?
      IMAMS nie pakatan yg wujudkan atau puak lahanat nie yg usulkan?
      Bila usul kena bahan buat buat tak setuju

      Pemimpin tiada pendirian sepatutnya kita sebagai rakyat humban mereka pru 14 nanti
      Haprak dan menghaprakkan

      Semua hamlau nie harap tiada lagi memegang tampuk pimpinan selepas pru nanti

      UNDI PAKATAN
      KONSISTEN DALAM MEMBELA RAKYAT MARHAEN

      Delete
    11. Inilah symptom sign buta sepatah haram tak baca.

      Delete


    12. Zaman Pak Lah dan koridornya telah kembali. Zaman PM kaki tidur dan anak menantunya Tingkat Empat.


      Malaysia dalam sumpahan KEPALA BAPAK KAU.

      Delete
    13. Rakyat malaysia dah jadi fobia dengan singkatan-singkatan ciptaan pundekar mampudulung.Diantaranya seperti 1mdb, gst dan yang terbaru imams.Yang akan datang mungkin 1lobai, ularmak dan banyak lagi singkatan yg pelik dibuat untuk mencekek leher rakyat

      Delete
    14. Kepimpinan negara menghidapi penyakit kronik tak dpt berfikir dgn waras. Otak penuh dedak. Neuron semakin susut. Bolehkah kita menyakini kepimpinan mrk lg?
      Jangan terus tidur. Sedar dan tamatkan era mrk.

      Delete
  2. hehehe saya tak tahu lah tapi saya cuma tahu terima dedak dari lanun je ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Duit umat Islam pi umrah pun nak kelepet.

      PM jenis apa Najib ni?

      Timbalan Menteri jenis apa Mas Emierti ni?

      Jenis KEPALA BAPAK KAU TAK BASUH KULUP LEPAS JIMAK?

      Delete
    2. Puak umngok & pas ade bawang , bila non muslim beri komen derang terus berdegar-degar ekor bergelumang tahi memarahi "kafir apa kau tahu".Bila kena batang hidung kepala bapak kau urusan agama islam melibatkan orang non muslim boleh pula menteri cakap tak tahu.Apakah disebabkan kamu tidak tahu menyebabkan kamu pada suatu hari nanti kamu terlibat menguruskan urusan agama lain. Parah dah kepala bapak kau

      Delete
    3. Setuju dengan pandangan blogger.. Ini timbalan menteri tak reti buat keje, yang dia tahu buat adalah selfie..selfie..selfie..time raya anjur pertandingan selfie..lain tak reti, apalah nasib kementerian pelancongan dpt timb. Menteri tak reti buat kerja...!

      Delete
  3. Dua-dua nonsense,,satu sen tak ada guna punya peminpin.............!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekor jantan...sekor betina.

      Masa PAU melalak Melayu, Melayu, Melayu.

      Masa PAU kutuk Cina, maki Cina, hina Cina.

      Masa PAU saja nak melalak tak abis, habis PAU ini rupanya benda lahanat yang depa duk buat.

      Jual nama Melayu. Dua ekor Melayu Bangsat.

      Delete
    2. Syarikat proxy tak perlu la nak ambik tau sgt siapa lembaga pengarah.. Apa yg penting mana bahagian saya? Sudah kawtim maa..

      Delete
  4. main sign buta aja.......nak jadi 1MDB2!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tepat dad, sign buta aje, janji masyuuuuukkkkk %
      itu lah MO1 ngan kabinet lanun Malaysia, terkenal seantero dunia, Najib PM Kleptocracy
      ``Bapa borek .... anak,,,,,rintik``
      ``Bapak kencing berdiri, anak kencing berlari``
      Tipah akan tetipu lagi!!!!!!!!!

      Delete
    2. Laki doraemon bini tak tahu
      Mmg lahanat

      Delete
    3. Bro RATK......kan ke macam kerajaan pasir berdengung DoReMi....

      Salam perjuangan yeop.

      Delete
  5. Detik pertama berita pembatalan boleh dibuat kesimpulan ini strategi utk menawan kembali hati pengundi kununnya mereka pemimpin prihatin tetapi mereka tidak lihat bahawa kesimpulan yang sama juga tercetak difikiran rakyat bahawa sememangnya pemimpin pemimpin ini sesunggohnya BANGGANG TAHAP GABAN. Itu menteri MOTAC NA tak terkutik sedikit pun mungkin sedang mengira jumlah kutipan tiket dan melihat konen penonton

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau tak menipu bukan umno namanya
      Parti yg penuh kaki penipu

      Delete
  6. Wayang opera umno jv dgn mca + CCP tiongkok sbg hadiah kejayaan membawa masok doktrin / pengaruh kominis Bejing kembali ke Tanah Melayu semula. Air mata duyong tu Tn Shah, ruginya tak dpt tadah , nak bagi Kejora buat ubat penawar rindu pd mas............

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerajaan BN dah naik GILA. Gila rasuah, gila klepto, gila babi.

      Ibadat mana lagi depa nak korek cukai GST?

      Umrah dah kantoi masih nak kutip cukai tanpa IMAMS. Kantoi upah pulak syarikat evengelis IMAMS. Gila depa ni. Betul dah gila Kerajaan BN.

      Delete
  7. aibbbbbbbbbbbbb....sudahlahhhhhhhhhhh...
    apa yg hang buat semua tak menjadi...!!!
    hang sekang ni macam artis jalanan..mengemis tak tentu hala..
    hang cuba buat iklan..kat semua siaran radio..
    kat tv/paper perdana tunjuk muka hang..yg berserabut tu!!.

    penin..penin..kepala hang....

    la ni..rakyat majority..sesenpun tak percaya cakap hang..
    semuanya merapu tak ketahuan..!!
    pi la mabuk..!!

    ReplyDelete
  8. Ini semua unsur2 kepala bapak haramjadah lanun bugis anjing dan babi penyamun dan penyangak pemakan duit haram melayu bertopengkan Islam Dap LGE dan LKS lagi Islam dan jujur hidup Dap

    ReplyDelete
  9. Mana pigi bapak menterinya... Takkan timbalan pulak yg kena buat statement? Sebak tuuu sbb dipaksa buat statement sdgkan yg btnjungjwb lesap entah ke mana... Betul2 punya Kjaan pasir bedengung....

    ReplyDelete
  10. Apa mahu dihairankan, bak kata orang tua~tua. Bapak borek anak rintik. Macamana macai haprak mendakwa bahawa bukan salah si Bapak iaitu Najib yg menandatangani dokumen 1MDB ,tanpa mengetahui apa isi kandungan dokumennya, begitu jugalah menteri~menteri yg berada didalam kabinet beliau. Ini lah yang dikatan " Makan Gaji Buta ". Hehehekikikihahahakahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jawapan standard mereka ialah "I don't know" inilah ungkapan keramat di jiwa mereka.. Mmg jenis tak tau malu dan tak amanah kepada anugerah Allah.

      Delete
  11. den raso la..najib ni dah abiss modal..dio sangat2 berharap geng2 lobai membantu dio mainkan issue perkauman..geng lobai kato..lim kit siang nak jadi perdano montori..!!!
    hehehhehhe lobai lontoih ni dah bertaubat ko!!! maso dio berpelokkan ngan lim kit siang dulu-dulu..dio tak katopun lim kit siang nak jadi PM...

    KEK SELANGOR TU!! PAS BERPELOKKAN NGAN DAP TU TAKPO LAK!!
    Sekang ni..najib terpakso mintak pertolongan ngan geng 2 sultan berketurunan bugis lak!!geng2 bangsawan rajo-rajo ni semuonyo mewah2 belako!!mestilah sokong najib sobab samo jo geng bugiasss..


    PR14 ...geng2 bangsawan rajo2/bangsawan penyamun/brahmin mato duitan VS RAKYAT MARHAEN!!

    ReplyDelete
  12. FUYOOOOINKKKKKKKK...

    PAGI PAGI SO BODIN MEMBATU API
    DAH TUTUP IMAMS DI BATU API KAN LAGI
    JAWAPAN TAK TAU DAN TAK INGAT LAH KUTTY
    TAK INGAT ITU JAWAOAN DAIM & ALJUBOORI...


    KIKIKIKIKI... BERAMBOSSSSS BARUA DAP@SINGAPORK....PENSABOTAJ EKONOMI NEGARA TUNGGU KAMI DATANG PRU KAMU...


    INI KALI LAH.....


    BERAMBOSSSSS

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahhah...kau la patut brambosss!!blog pakarramu tak laku!!

      Delete
    2. Batu api kepala bapak ko anon lahanat
      Sudah terang lagi bersuluh

      Kepala bapak dah buat daylight robbery pun ko nk jilat

      Delete
    3. Dari Herman Haassan :

      Tengok menteri UMNO ini menipu.Dlm parlimen dia yg cakap 45.00 + 40.00 + 5.10 = 90.10 tapi bila dah kecoh dia salahkan pulak pegawai kementerian.Saya sertakan sekali video jawapan Nazri Aziz di parlimen menjawab soalan MP Rantau Panjang berkenaan IMAMS.

      https://youtu.be/2AvbuxUITnc

      http://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2017/12/16/imams-dibatalkan-kerana-pegawai-kementerian-salah-faham-kata-nazri/

      Delete
  13. Yang sorang sain dia tak tengok
    Sorang sebak muka pun moyok
    Inilah pemimpin dari Parti Ngok
    Sudah terantuk baru tercongok!

    Mungkin Penghulu dah bagi arahan
    Ketua kampung tolong usahakan
    Duit takde tak boleh bertahan
    Kalah undi tak boleh makan!

    Ketua kampung fikirkan cara
    Tak lama lagi pilihanraya
    Kalah kita tertelan bara
    Sekarang pun ramai dah tak percaya!

    Bila rakyat mula mengamuk
    Dia cuba menepis nyamuk
    Konon demi rakyat yg majmuk
    Rupanya kantung biarlah gemuk!

    Tok Penghulu pandai bermuka
    Tok ketua sama sahaja
    Pantang melihat rakyat dah leka
    Tarik,sapu..nak buat belanja!

    Penghulu yg dulu dunia hormati
    Rakyat hidup senang dihati
    penghulu sekarang billion di peti
    Mana dia dapat kita tak reti..




    ReplyDelete
    Replies
    1. terbaik fan tun...kasi berasap telinga2 macai semua.

      Delete
    2. Sorong papan tarik papan
      Buah keranji dalam perahu
      Suruh makan dia makan
      Suruh kaji dia tak tahu

      Buah cempedak di luar pagar
      Ambik galah tolong jolokkan
      Macam budak baru belajar
      Semua salah dikucar-kacirkan

      Ini macam professional kaaa...??

      Macam kata P.Ramlee.....dah tua pon bodoh !!

      P/S....mintak maaf Bro Fan Tun setakat tulah pantun yg teman boleh buat.....hehehe

      Delete
    3. Mohon Bro Perak Man masok berganding bahu bersama kita macam dulu.

      Bro Macy, Msian Cyber, Msia Baru, Tajul, Pomen dan sumer kawan2 lama harap dapat bersiaran macam yg sudah2.

      Delete
  14. Semua itu Wayang GST (Wayang Geng Songkok Tinggi). Daripada penulis skrip, pengarah, krew, dan pelakon - semuanya penipu. Masihkah rakyat Malaysia mahu mengekalkan mereka menjadi pemerintah? Kalau masih mahu juga, tak dapatlah saya nak menolong lagi. Dah memang tak cerdik, nak buat macam mana, kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan songkok tinggi itu serupa tarbus mahligai

      Nak menyamun kena pakai tarbus

      Delete
  15. FUYOOOINKKKKKKL.....

    PENGHULU DOLU DOONIA HORMATI..KIKIKIKI..
    DIHURMATI KAWAN ANAK DAN JUGA KRONI
    KARMA 22 TAHUN RAKYAT MENDERITA KINI
    LEPAS TANGAN JADI BATU API KINI ITU LAH KUTTY

    BERAMBOSSSSS PRU SINGAPORK TUNGGU KAMI DATANG...PENSABOTAJ NEGARA...

    BARUA DAP@SINGAPORK INI KALI HAAAHH....

    ReplyDelete
  16. NAJIB SUDAH HILANG KAWALAN. (HE HAS LOST IT)

    AMAT MERBAHAYA SEKALI JIKA DIA TERUS MENERAJUI KERAJAAN.

    NAZRI AMAT PINTAR UTK MENCARI 'REVENUE'.

    JGN TERKEJUT JIKA BELIAU AKAN MEMPERKENALKAN BANYAK LAGI 'PEMBAHARUAN2' D KEM PELANCONGAN YG AKAN MENDTGKAN 'REVENUE' TAMBAHAN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pak Rahman.....ini PRU kita kasi tuuukaarrr sumerrr....!!

      Salam perjuangan tanpa batas.

      Delete
  17. Jual bangsa
    Jual agama
    Pak arab pon sengkongkol derma
    Hutang sana hutang sini
    Dedak sana dedak sini
    Berjemaah macai dan kepala bapak sokong menyokong menipu melayu
    Benci cina berkawan dengan china komunis
    Ujung-ujung haramjadah tergadai negara

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aterrrr.......nak hidop yeop......kena lerrr sambong talian hayat........kalo tak cam mana nak bernyawa...
      Janji dapat klepet !!
      Ye idak..??

      Delete
    2. Hai bangsa ku, jangan mudah lupa lagi atau alpa dengan sogokan duit utk mengaburi mata.. Undilah dengan hati terbuka dan penuh kesedaran utk masa depan anak2 kita.

      Delete
  18. Benar Shah. Pihak kerajaan adalah pihak yang paling berkuasa dan merupakan pihak yang paling banyak mempunyai akses untuk menyelidik dan menyiasat siapa sebenarnya dibelakang IMAMS itu. Perkara ini boleh malah perlu diketahui sebelum kelulusan dan penguatkuasaan dibuat dan bukan sebaliknya. Saya tak fikir Mas Ermieyatie tu jenis pompuan yang hanya pandai menikah lagi tanpa menyiasat dulu bakal calon lakinya sebelum buat Keputusan jadi bini orang lagi. Begitu juga Najib, menikah lagi dengan Rosmah hanya berdasarkan lambung duit siling saja untuk buat Keputusan.

    Kenyataan nya ialah ada perkara yang sedang mereka selindungkan. Andai tidak Ada yang bersuara Dan bangkitkan hal, 2 ekur pemimpin haprak ini mungkin akan senyum lebar, dan tentunya senyum bersebab. Suara tak setuju mereka sekarang ni setelah hampir nasi menjadi bubur tak lebih sekadar "wayang tongkoi" manusia hipokrit saja. Itu lah duduk perkara sebenar terkait isu ini. Dan apa yang berlaku ini adalah antara satu dari wajah buruk UMNO BN yang Allah mahu tunjukkan kepada rakyat yang teraniaya sebagai salah satu lagi ukuran sebelum terus lagi mengundi kerajaan haprak sebegini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah habis salam, habis baca doa, baru Mas Ermieyanti tahu yang IMAMS tu rupanya jenis tak bersunat. Patut dia sebak. Kesal kot. Tp setahu aku dia ni peguam. Alasan tak tahu tak diterima oleh mahkamah. Tak mustahil perkara ini jugak nanti pun dia boleh kata tak tahu.

      Delete
    2. Mas Peguam Melayu sibuk cebok berak kapir evengelis. Nak cuci kasi bersih.

      Berapa pampasan Kerajaan kena bayar sebab batal Syarikat IMAMS ni?

      Dah cuci punggong kapir kena pulak bayar pampasan sebab batal. Peguam Umno tak tahu, tak tahu, tak tahu yang tahu kau cuci jubor kapir IMAMS dan siap bayar pulak lagi.

      Kebodohan tahap Peguam Umno Mas Emeyerti.

      Delete
    3. Alasan standard ler tu "I don't know" kepala bapak dia.

      Delete
  19. Mat Singapork gila kikiki
    Penghulu dulu dia dah jaki
    Dihormati Antartic hingga ke Turkey
    Berani bersuara dalam PBB!

    Bukan saja bagi kat kroni
    Penghulu sekarang kecut tak berani
    Khalayak ramai disiku bini
    tun nak jumpa,terpancut paci tanni!

    22 tahun tak siapa derita
    Mat Singapork tentunya buta
    Ohh..dizaman Tun tak tahu cerita
    Mat Singapork jenis walunta..

    Apa mat tahu di zaman Tun
    Kecik sangat asyiknya katun
    Dah besar kini otak melantun
    Asyik ke laut cuba nak pantun!

    Mat Singapork barua siapa
    Kikikinya persis si gila
    Pengalamannya diTampoi kita tak lupa
    Tujuh tahun ubat ditala!

    Berambus mat,pergilah kamu
    Cepat cepat carilah ilmu
    Kalah nanti siapa nak jamu
    Sungai Buloh kau tetamu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro Fan Tun..........
      22 tahun jasa Tun M tetap dalam lipatan ingatan kita dan sejarah negara.

      Cara deme caci-hinakan Tun M cukop sadis dan biadap.

      Sedih kita melihatnya.........sedangkan dulu itulah insan yg melorongkan kita ke arah kemajuan hidop.

      Teman sekolah, masok U dan graduate, bekerja kemudian berniaga, kawin beranak-pinak dalam zamannya.......tak ada masalah besar yg teman lalui.

      Walau duduk bekerja dalam masa kejatuhan nilai matawang 1997.........tapi dengan nama Allah teman cakap sikit teman tak terasa peritnya.

      Allahuakbar...!!

      Doa teman.........moga Allah swt panjangkan umor Tun M suami isteri......diberi kesihatan yg baik......ingatan yg kuat......terus menabor bakti pada kita selagi ada hayatnya.

      Ameen yarabbal'alameen.

      Delete
    2. Fan Tun, 22 tahun ramai yg menderita. Pemimpin pujaan dituduh korup dan kejam. Gelaran penuh kasih sayang diberi 'MahaFiraun' diberi. Rakyat terpaksa bayar cukai kereta mahal merana nak sokong kroni yg jual komponen Proton. Rakyat terpaksa bayar tol merata rata kerana nak sokong syarikat konsesi kroni. Tarif letrik mahal kerana sokong IPP kroni. Belum campur 'kehilangan' beratus billion melalui berbagai mega skandal. Dan banyak lagi. Belum campur mereka yg teraniaya dlm Memali, operasi lalang dsb. Belum kira Tun Salleh Abas dipecat. Puluh ribu manusia dulu berarak dijalanan minta TDM letak jawatan. Reformasi timbul untuk selamatkan rakyat derita akibat korupsi dan kekejaman TDM. Kita lupa sejarah tapi sejarah tak lupa kita. Google boleh ingatkan kita membali kepada segala ucapan 'manis' dari LKS, AI, Mat Sabu dll yg kini 'sayang' TDM kembali. Mat Sabu gelar TDM 'Ketua Perompak' ketika itu. Begitu ahli politik tiada prinsip.

      Delete
    3. Mr J isu IMAMS tak nak komen?

      Delete
    4. Jamban tak ada idea nk spin pasal isu IMAMS ni..pasal tu la dia pi spin cerita lain..

      Delete
    5. Jebon samdol.......dulu orang Msia tak pernah dengar perkataan Kleptokrasi.......tapi sekarang orang Msia baru adapted dgn perkataan ni................ini perkataan yg mula disebut oleh Amerika kawan baik pahlawan meraaapuu ko.

      Lepas tu kita didedahkan dengan money trail klepet yg paaaannnjaanggg berjela dan berrrliikuuu-likuuu oleh whistleblower dari Amerika WSJ.

      Kemudian orang Msia mula mengenali perkataan MO1 yg disebut2 oleh Amerika. Aku rasa ko lebih tau tentang butir2 MO1 ni.

      Berpuloh ribu rakyat berarak di jalanan mintak MO1 ni didakwa dan disiasat.
      Jebon anak Mat Bon......apa ko kenal dengan MO1 ni????

      Lepas tu bermacam2 skandal mula timbul.......derma Tok Arab, SRC, Tabung Haji, KWAP, Tabong Haji.......duit masok akaun peribody pon tak tau, tak sedar.

      Kemudian ada pulaaakk company Aabar BVI (British Virgin Islands) yg nama serupa akan2 dengan Aabar PJS..........yg selama ni org Msia tak pernah dengar.

      Disambut pulaakk dengan siasatan sana sini di luar negara.....Swiss, Singapore, US dan lain2 atas money laundering related to 1MDB........ye itulah yg disebut2 dalam media Singapore yg berkait dengan prosiding mahkamah Singapore atas kes BSI Bank.

      Kemudian Singapore arahkan 2 bank ditutop....Falcon Bank dan BSI bank gara2 money laundering tu.

      Beberapa orang staff bank yg terrrlibat dalam kerja mengalihkan wang haram ditangkap, bicara dan disumbat dalam jel.

      Ada yg ngaku terima upah bermilion2 dan hidop mewah lebih dari kemampuan yg sepatutnya.

      Kemudian kita tengok macam mana timbul pulaakkk satu gambar makhluk gemok dan sepet bersama rakan-rakan baiknya atas yacht mewah.......tapi sumer ngaku konon tak pernah kenal sesama sendiri.

      Sigemok sepet ni cukop kaya raya mewah giler......tah dari mana datang kemewahan tanpa batas manusia ni.

      Kemudian kita dengar pulak khabar dari media asing luar negara yg mengulas pasal kejadian nyopppiinggg sakan hingga bermilion2.........kemewahan yg berlimpah2.

      Ditambah pulak dengan pembelian kediaman mewah giler di Berverly Hills dan New York.

      Tak abis di situ kita disajikan pulaak dengan berita Felda rugi berbilion2.......ada makcik pakcik Felda kena tanggong hutang bayar loan bank yg dipinjam buat beli saham FGV.
      Untong tak der....duit lesap.....rugi lagi tanggong.

      Tak cukop itu......berrrrmacaammm kejadian rasuh berlaku di seluroh negara yg selalu disebut dalam media.

      Kalo aku nak ceritakan di sini aku rasa citerrr aku lagi panjang dari cerita Tuan Admin blog ni.

      Apa pon Jebon........macam mana pon diulas dan diterangkan.........ko akan tetap dengan buta hati ko.

      Ko akan tetap spiiiinn gaasssingg.......alih tiang gol......dan membelit menipu tak berenti.

      Pendekkan citerr......macam yg P.Ramlee cakap....ko tu yg bodoh...!!

      Dah tua pon bodoh !!

      Delete
    6. j, still dreaming?? why not do more rci for all those that u mentioned. najib would definitely support u.

      klu kau cerita benda tu kat melayu sekarang, ada kau kena ludah nanti. rakyat yg terseksa sekarang ni, apa kau punya solution? sampai sekarng najbi dah macam2 try, tapi bermasaalah sebab dekat belakang ada niat lain.

      yg merompak sekarang ni najib. yg membohong sekarang ni najib. apa kah kau nak sampaikan, dulu tun merompak boleh, sekarang biarla najib merompak pulak? maksud kau tu kan???

      total retard!

      Delete
    7. Memali, Memali tak habis dengan isu Memali. Amanat Hadi yg merangsang mereka menyerang dan membunuh polis dan bila mereka pula mati di anggap syahid pula.. Hakkktuihh!

      Delete
  20. Wayang kulit dimana dalangnya adalah najib sendiri....najib pura2 terkejut dan simpati rakyat pulak . Rakyat senyum sinis shj..

    ReplyDelete
  21. Secara tak langsung Pemuda Umno pun terkeluar statement yang....GST MEMBEBANKAN!..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saudara sejagat sejahtera kalau pemuda umno dah terbuat statement gst membebankan

      Mereka dinasihatkan join pakatan daripada terus terusan menjilat kepala bapak
      Lagipun kapal umno dah nk karam dari mati lemas baik merambus
      Pakatan dah sedia lifeboat dah ajak naik utk selamatkan diri

      Nak mati lemas atau terbongek paisey sementara?

      Hehe atau hidayah dah sampai?

      Delete
    2. Lama mana nak sorok kemungkaran.. Lambat laun terkeluar juga.

      Delete
  22. Kehancuran kegagalan kegilaan kesesatan kejahilan kezaliman telah jadi darah daging najib rosmah umno lihat sahaja konsep hubungan najib rosmah najib ceraikan isteri rosmah minta ceraikan suami.....nyata dua syaitan bertopeng manusia dua zinois bertopeng Islam dua melayu bertopeng komunis......semua penganmpu buta kebenaran Islam pembodek buta kedaulatan undang undang Raja dibonekakan .....#bangkitmalaysiaubah

    ReplyDelete
  23. Timb. Menteri tak mengaku salah....Menteri tak mengaku salah...PM tak mengaku salah....kemudian semua Pegawai pun tak mengaku salah....penghabisan, budak pejabat lak yang akan dituduh bersalah. Tak gitu di Mesia ni?

    Istilah bertanggung-jawab tak ada dalam kamus mereka ni semua...Nazubillah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya mereka tak kata. ..ini ketentuan tuhan shj...rakyat tak akan maaf mereka

      Delete
    2. Yg salah ialah pion pejabat.
      Yg lain maksum dari sebarang kesalahan.
      Kejap lagi ada pengesahan dari Geng Naif (GN).
      Kejap lagi dia masok shif.

      Delete
  24. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  25. mmg jadah sungguh jibby..x sabar nk undi pakatan dahh..meluat sgguh aku.

    ReplyDelete
  26. 2 minggu lagi nak kena bayar ipic. kita kena perhatikan apa lagi projek baru dari najib ni. mana nak korek duit lagi.

    strategy yang ada sekarang, business model macam air asia. pau duit dulu, business belakang cerita. aku rasa imams ni pun macam tu jugak. bayar dulu, umrah tahun depan.

    najib is no more scratching his head, not enough. he is scratching his asses now. asia worst finance minister, he cannot afford for another title, asia most fallible finance minister.

    tuan shah, tolong perhatikan mana2 projek yg tiba2 muncul ni, dari ministry ke, dari glc ke. they are really desperate for RM. ipic is due, election is due, brim is due, bonus is due.

    the noose is around the neck. we can expect a lots of flip flop in the next few months, till election. they said, forex is gambling, we have yet seen the biggest of them all.

    they lost this first game, there will be more. mas ermiyati is the first croupier to go down. they are gambling not for the country, but for themselves. so, we have to make sure we play our cards right though.

    ReplyDelete
    Replies

    1. RAKYAT lebih berkenan kalau Najib jual Rosmah Mansor. Plus accessories dengan maintenance rambut.

      Rasanya lebih 2.5b juga nak menguruskan Rosmah Mansor luar dan dalam. Pandai pula telefon Putin dan Trump. Memang berbaloi siapa beli.

      Delete
  27. Puisi ini karya Prof Ungku Aziz -

    PUISI KANGKONG

    Pucuknya angkuh
    memanjat bukit,
    Tak sedar akar terendam air parit,
    Rakyat mengeluh,
    lelah dan sakit,
    Sedikit diberi banyak diungkit.

    Pucuknya angkuh
    memanjat bukit,
    Tak sedar akar di air parit,
    Bagaikan melepas anjing tersepit,
    Dah jadi pemimpin, rakyat digigit.

    -Ungku Aziz

    ReplyDelete
  28. Bro Phantom terbaek dah tu
    Mat Singapork dah naik hantu
    Tapi biasalah kepala batu
    Dengan GN sama sewaktu!

    Buah cempedak diluar pagar
    Ambil galah tolong jolokkan
    Bro Phantom sudah menggegar
    Pendedak cai makin tertekan!

    Sorong papan tarik papan
    Buah keranji dalam perahu
    Menang nanti Pakatan Harapan
    Mat Singapork gila pun mahu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro Fan Tun.....ini PRU kita kasi tuuukaaarrr sumerr yeopppp......!!!

      Delete
  29. SELAMAT DATANG DI WWW.TOKO4D.NET
    *** 1 USER ID UNTUK SEMUA GAME ***
    SPORTBOOK | LIVECASINO | E-GAMES | TOGEL | POKER | SABUNGAYAM
    Toko4d Tersedia 8 Pasaran Terbaik...
    Discount : 2D : 29% | 3D : 59% | 4D : 66%
    www.prediksitogeltoko4dd.blogspot.com
    - Singapore
    - Sydney
    - Hongkong
    - Magnum4d
    - Kuching
    - Wales
    - Serbia
    - Petaling
    Promo Terbaru TOKO4D.NET :
    - Bonus Deposit MEMBER BARU Sportbook 100%
    - Bonus Deposit Sportbook 30% Setiap Hari
    - Bonus Deposit 10% Setiap Hari Untuk Semua Game
    - Bonus Casino Rollingan 0.8% Setiap Hari Senin
    - Bonus Cashback Sabungayam 15%
    - Bonus Cashback Sportbook 15%
    - Bonus Cashback E-Games 20%
    - Bonus Cashback Mixparlay 100%
    - Bonus Rollingan Poker & domino 0,3%
    - Bonus Referall 2% Semua Game
    - Bonus Referall 1% dari member Togel
    MIN DEPO & WD CUMA Rp.50.000,-
    BCA - MANDIRI - BRI - BNI - DANAMON
    UNTUK INFORMASI SELANJUTNYA BISA HUB KAMI DI :
    LIVECHAT TOKO4D.NET 24 JAM ONLINE
    Pin BBM : D8AEF213 | 2BAA30F5
    LINE : TOKO4D
    WECHAT : TOKO4DCS1
    SKYPE : TOKO4D
    GMAIL : toko4d@gmail.com
    WA +855973820012

    Togel Online
    Kasino Online
    Agen Sabung Ayam
    Judi Casino
    Agen Casino
    Agen Togel
    Judi Togel
    Agen Judi
    Judi Online
    Judi Casino
    Agen Casino
    Judi Bola
    Agen Bola

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1136, ekau kutuk Barisan Nasional tu sebona ae!!!!
      Apo nak den penerajang ekau berambuih lek indon ko? kang bontang ko kek selat melako kek laut cino tu ke......menyomak boto lahaiiiiiiiiii..............

      Delete
  30. Ini mesti yg atas punya projek klepet. Macam biasa yg atas akan berlakon suci, tinggalkan najis pada yg bawah untuk jawab. Padahal dari awal benda ni arahan dia. Jadi yg nampak bodoh orang bawah dan kementerian.
    Yang super klepet paling atas pun nak ambik nama gak. Terus berlakon suci konon tak suka. Poooodah.

    ReplyDelete
  31. 12.00 tengah hari:-
    Populer vote - PH = 79%
    - BN = 13%
    Baki 8% juga dijangka akan disapubersih oleh PH, so PH menang bergaya, BN hilang deposit .

    PH siap2 ke Puterajaya - SYABBAS
    BN siap2 ke blok pembangkang
    dan sebahgian ke Sg Buluh -- KESIAN

    No copy edit and paste k.

    ReplyDelete
  32. Makin ramai Melayu-Islam sedar apa BN dah buat - lantik IMAMS shareholder bukan Islam untuk kutip duit orang nak Umrah. Makin gelabah dan kecut perut mereka.

    Nanti ada pegawai yang kena pecat atau tukar pasal IMAMS. Haramjadah KEPALA BAPAK KAU langsung tak bertanggungjawab dan tak malu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan Budin lepas ni boleh lah tulis artikel buat gesaan jemaah umrah/haji kat malaysia ni jangan gunakan Air Asia untuk terbang ke Arab Saudi nun. Tony Fernandez tu kafir harbi macam Tuan Budin gak .... hahahahahahaha

      Delete
    2. betul ke Tuan Budin ni Kafir? kalau macam tu blog ni pun tak halal lah untuk orang muslim datang membaca dan mengomen, boleh jatuh murtrad nanti .........

      Delete
    3. macam mana plak ngan keluarga yang dulu pi haji/umrah naik MAS masa si kafir katholik peter belfew ngan yahudi tegar seorang lagi sebelum dia jadi CEO, naik haram kah?

      Delete
  33. KIKIIKIKI..

    NGAKUI KESILAPAN SATU YANG TERHEBAT
    BUKAN TOKONG & POK TEH SUKA MENGELAT
    MAKLUM LA 2 BOLAN JER TITLE MB TERSINGKAT
    LEPAS TU SG BULOH POK TEH TOKONG BEREHAT..


    KIKIKIKI..

    ISU DAH TAK ADA FITNOH SPIN JER LA YG BOLE
    APA NAK BUAT KUTTT PENGHULU MEMBATU API
    MACAI DAN BARUA TEEKINJA KINJA YALE YALE...!!
    KIKIKI..PRU 14 RAKYAT KASI HANTAM SMPI MATI..

    KIKIKIK.... BERAMBOS BARUA DAP@SINGAPORK PENSABOTAJ EKONOMI NEGARA...TUNGGU KAMI DATANG...

    INI KALI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ZAMAN PM NAJIB ISLAM JADI PELIK!

      NAMA JE IMAMS

      MAKMUM SEKOR SAJA MUSLIM.

      MAKMUM LAIN SEMUA KAPIR.

      SOLAT TERIMA KE TIDAK?

      Delete
    2. Tuan Budin lepas ni boleh lah tulis artikel buat gesaan jemaah umrah/haji kat malaysia ni jangan gunakan Air Asia untuk terbang ke Arab Saudi nun. Tony Fernandez tu kafir harbi macam Tuan Budin gak .... hahahahahahaha

      Delete
    3. boleh ke naik kapalterbang pi umrah/haji naik Air Asia, IMAM dia Tony Fernandez KAFIR .... LOL

      Delete

    4. Ini bukan syarikat kapal terbang BODOH.

      Ini syarikat ALI BABA Umno BAHLOL.

      Nak kutip upah dan cukai daripada orang Melayu Islam nak tunai Umrah BANGANG.

      Dah tak usah merepek-repek. Kalau tak tahu bawak bertanya SAMDOL.

      Delete
  34. Tuan Budin lepas ni boleh lah tulis artikel buat gesaan jemaah umrah/haji kat malaysia ni jangan gunakan Air Asia untuk terbang ke Arab Saudi nun. Tony Fernandez tu kafir harbi macam Tuan Budin gak .... hahahahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul ke Tuan Budin ni Kafir? kalau macam tu blog ni pun tak halal lah untuk orang muslim datang membaca dan mengomen, boleh jatuh murtad nanti .........

      Delete
    2. macam mana plak ngan keluarga yang dulu pi haji/umrah naik MAS masa si kafir katholik peter belfew ngan yahudi tegar seorang lagi sebelum dia jadi CEO, naik haram kah?

      Delete
    3. Ameno ameno.....jholo yg ko jilat tu muslim ke. Sampai hari ni tak jumpa padahal dia park kapal dia dekat je....shanghai. Poooodah.

      Delete
    4. 13.08 ni kaifr DAP, tlg jangan baca komen dia, nanti jatuh murtad kawan-kawan ....

      Delete
    5. 12.55
      Lalok dedak ke??

      1.Isu di sini umnu nak klepet rm90 duit rakyat susah payah kumpul nak gi umrah.

      2.Business babi orang cina punya. Umrah pun takkan cina nak sapu gak.

      Delete
    6. 13.14 aku rasa kau ni kau makan babi ..... mulut bau babi, cakap pun mamcam babi .....

      Delete
    7. 13.14....Dah kantoi pecah lubang. Skrang nak play victim pulak. Wakaka busuk bau telor tembelang.

      Delete
  35. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cp frm usein (not usin lempung).

      "PENSION PAYMENT DELAYED FOR MONTH OF DECEMBER 2017

      Looks like the BN government is running out of money. All these years pensioners have received their month of Dec pension without fail on 15 Dec each year. But this year it was initially stated in the JPA website that payment will be on 18 Dec. But mysteriously it was postponed to 20 Dec on last check. A mere 4 days before X'Mas! Not a problem for most but for Christians this is gonna be " Bidan Terjun" time! Not surprised if pensioners receive only half pension come 2018!"

      J, any comment??

      what's gonna be??? ipic due, brim due, bonus due, election due. mana nak korek????

      Delete
    2. Ilang akal sungguh pencen delay... kikiki... pencen dah masuk laaa... bodoss... cari la fitnah yg hebat sikit... bole la meriah neraka nanti... kikiki
      ... ilang akal sunggug pencen delay.... kikiki..bodosss

      Delete
  36. Saya tak tahu saya tahu saya tak tahu....gaji masuk jugak. Ni kalu kat private sector, GM dan senior execs semua kena tender resignation 24 jam. PRU nanti kita hantar surat resignation pada gomen BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sack the whole management team! we are their paymaster!

      Delete
    2. boleh tolong share sikit info company mana kat private sector yang GM dan senior execs semua kena tender resignation 24 jam dalam kes macam ni?

      Delete
    3. 13.16...awak kat sektor awam, kerja awak selamat sampai pencen. Kalu awak di swasta awak tak tanya pun soalan ni.

      Delete
  37. KIKIKKIKIKI.... TAK MAMPU NAK JAWAB ... TAK ADE ISU MAKA FITNAH JADI SENJATA.... NANTI DEDAK TAK MASYUKK...

    ALAHAI... BERAMBOSSSSSS

    ReplyDelete
  38. pencen bapa saya masuk pada hari jumaat lepas, ok je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TAK PERNAH DGR PULAK PENCEN MASUK HARI JUMAAT...SALU ANTARA ISNIN HINGGA KHAMIS.....

      Delete
  39. ahli politik umno mmg mesti pandai bersandiwara. gertak sikit dah tahu apa yg disembunyikan.

    ReplyDelete
  40. NADIM : Alo Ryan.. dah kantoi laah
    RYAN : Takpa bro sori tersilap I dgn kwn kita dua lg tu forgot nak convert n pakai nama selam .its ok nanti kita propose baru punya..daddy you masih power maa
    NADIM : ok ok ok ..tonite nak hangout kat mana ? I nak bawa sama Mrs J n Gengster Najib ..Kojolla I think want to follow also .bye cheers

    ReplyDelete
    Replies

    1. Patot boleh beli banglo sampai 7 juta dan pakai kereta mewah. Kerja ikut bontot bapak je mamat sekor ni. Makan duit haram rupanya.

      Wei...Mampos buncit perut kau Nedim kena sumpah seranah RAKYAT. Bagi kenyang puas2 dulu makan duit haram tu..

      Delete
  41. Haha IMAMS kes mesyuarat tingkap dr pelbagai mesyuarat..Bang Shah
    well..they're leaders from the kingdom of the apes..
    representative from gorrila,monyet,kera,beruk,
    kongkang,siamang,ungka,cikah,oreng utan & King kong..
    ..hahahahaha
    what could we say more,uh
    Mari ini PRU14 kami mau UMNOBNPAS terhempap penyek.
    Come what may..
    Lawan ttp Lawan
    PH will be the new government of Malaysia..
    Insyallah

    ReplyDelete
  42. Wayang angkat tilam kes Anwar Ibrahim dulu tak nak cerita ke ?
    Kenapa Mahathir boleh buat, Najib tak boleh?.bohong kuat blog ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah tak leh nak spin le tu.....bukak ler citer lain......

      kih kih kih kih kih kih kih

      Delete
  43. FUYOOOOOOOOINKKKKK..

    APA LAGI LA SI BODIN NAK SPIN MEMBATU API
    IMANS DAH SETTEL NAK BERANALOGI LAGI NI...
    APA KAH PERSAMAAN KAPAL SINK &ALJUBORI.?
    SAPA DAPAT JAWAB MAKA HAMBA UNDUR DIRI..

    KIKIKIKIKIII...

    BERAMBOSSSSS BARUA DAP@SINGAPORK PENSABOTAJ EKONIMI NEGARA... PRU SINGAPORK TUNGGU KAMI DATANG...



    BERAMBOSSSSS

    ReplyDelete
    Replies
    1. SENTAP LER TEW......

      KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
  44. Mengimbas kenangan lama menjelang PRU14.

    Yang mana satu FITNAH?

    $oalan : Apakah RM2.6 bilion dari duit 1MDB itu masuk ke akaun Najib Razak? YA @ TIDAK?

    Jawapan 1 : (Diam)

    Jawapan 2 : Akaun itu tidak wujud.

    Jawapan 3 : Ejaan nama Najib Razak oleh WSJ adalah silap.

    Jawapan 4 : 5 Julai 2015 - Selepas Mursyidul Am Pas tidak percaya dakwaan WSJ. Najib Razak - Kalau saya nak menyamun pun takkan saya guna akaun peribadi.

    Jawapan 5 : Najib Razak - Saya tak guna duit itu untuk kegunaan peribadi.

    Jawapan 6 : Penulisan Wall Street Journal adalah berunsur fitnah.

    Jawapan 7 : 5 Julai 2015 - Najib Razak - Saya akan saman WSJ pada hari Selasa.

    Jawapan 8 : Yahudi sedang menyerang Malaysia.

    Jawapan 9 : Adalah bodoh jika Najib Razak guna akaun sendiri untuk terima wang.

    Jawapan 10 : RM2.6 bilion itu tak wujud.

    Jawapan 11 : RM2.6 bilion itu adalah Derma.

    Jawapan 12 : Penderma RM2.6 bilion itu adalah adalah dari Timur Tengah.

    Jawapan 13 : Najib berhak untuk merahsiakan derma.

    Jawapan 14 : Pembangkang perlu isytihar Penderma.

    Jawapan 15 : Tun Mahathir cemburu tak dapat duit derma sebanyak itu.

    Jawapan 16 : Duit itu guna untuk pilihanraya & kerja kebajikan

    Jawapan 17 : Duit itu guna untuk melawan IS

    Jawapan 18 : Duit itu guna untuk melawan DAP & Yahudi.

    Jawapan 19 : Duit itu bukan duit rakyat, jangan dengki dengan rezeki seseorang

    Jawapan 20 : BERSIH juga menerima duit derma

    Jawapan 21 : Jangan ganggu pentadbiran Najib, zaman Tun sudah berlalu

    Jawapan 22 : Zahid Hamidi - Saya sudah berjumpa dengan keluarga penderma

    Jawapan 23 : Najib Razak - Bank Negara tahu, saya tidak melakukan apa apa kesalahan

    Jawapan 24 : Zahid Hamidi - Ada plurals penderma, bukan seorang penderma

    Jawapan 25 : Azalina Othman - Ya kah? Mungkin Zahid lebih tahu dari apa yang kami tak tahu.

    Jawapan 26 : Najib Razak - Saya telah membelanjakan kesemua RM 2.6B untuk kegunaan Umno.

    Jawapan 27 : Hentikan fitnah. Wang itu wang derma bukan rasuah.

    Jawapan 28 : Aishah RA juga difitnah. Tapi sudi memaafkan penfitnah. Aishah RA berjiwa besar.

    Jawapan 29 : SPRM jumpa penderma tunggal, bukan lebih dari seorang.

    Jawapan 30 : RM 2.03B telah di pulangkan kembali kepada keluarga diraja Arab.

    Jawapan 31 : AG baru dilantik Najib Tun Razak jatuh hukuman - Tiada kesalahan jenayah dilakukan oleh PM. Minta SPRM mengugurkan kertas siasatan dan kes ditutup kerana tiada fakta jelas dan tiada bukti. (sambil melambai kertas siasatan SPRM)

    Jawapan 32 : 18 Nov 2015 - Hassan Ariffin, Pengerusi PAC bila ditanya mengapa Najib Tun Razak tidak dipanggil untuk inkuiri.

    " Saya pun cari makan juga."

    Jawapan 33 - Arul Kanda - Debat dengan pembangkang isu 1MDB selepas habis prosiding PAC.

    Jawapan 34 : Arul Kanda - Saya hormat Rafizi, Pandikar tak bagi debat.

    Jawapan 35 : Azalina Othman - Bank Negara arah Pengerusi PAC padam maklumat Good Star laporan PAC - 1MDB

    Jawapan 36 : Oktober 2015 - 7 soalan 1MDB ditolak Speaker.

    Jawapan 37 : Mac 2016 - Speaker Dewan Rakyat minta PM tidak menjawab soalan tentang 1MDB.

    Jawapan 38 : Okt 2016 - Pandikar - Soalan saman sivil Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (DOJ) tidak perlu dijawab di Parlimen kerana subjudis.

    Jawapan 39 : Julai 2017 - 30 soalan wakil rakyat tentang 1MDB ditolak oleh Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia.

    Jawapan 40 : Nazri Aziz - Siapa MO1 ini? Who the hell is MO1?

    Jawapan 41 : Rahaman Dahlan - Hanya orang bodoh yang tidak tahu MO1 ialah Najib Tun Razak. Tetapi dia tidak didakwa DOJ.

    Jawapan 42 : 30 Okt 2017 - Lebih 10 soalan tentang 1MDB , Trump dan China ditolak Speaker.

    1 Dec 2017 : Deputy of the Bank of Malaysia Dr Sukhdave Singh, resigned. “All I can say is that my life in the Bank has been based on certain professional expectations, and when I find myself put in circumstances where those expectations can no longer be met, there could have been no other decision for me”

    ReplyDelete
  45. Pmimpin umno memang bodoh dr kepala hingg a ke ekornya..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...