Tuesday 26 December 2017

SAMPAI MASANYA PENEROKA FELDA PERLU BERANI BERUBAH


Menurut beberapa kenalan di tanah rancangan Felda, isu tergadainya tanah milik agensi itu di Jalan Semarak, Kuala Lumpur yang didedahkan baru-baru ini telah menjadi perbualan hangat di kalangan penghuninya.


Mereka bukan saja memperkatakannya di kedai-kedai kopi atau dalam perbualan sesama sendiri, malah bagi yang memiliki telefon pintar turut berpeluang menatap pelbagai berita dan video lain berkenaan perkara itu.


Secara mudahnya, rata-rata berasa marah, kecewa dan sakit hati dengan apa yang berlaku itu. Ramai peneroka merasakan titik peluh mereka langsung tidak dihargai lantaran satu demi satu episod duka berlaku dalam Felda yang secara tidak langsung merugikan mereka.


Meskipun dikhabarkan usaha sedang dilakukan untuk mengembalikan semula tanah tersebut kepada dakapan Felda, ramai yang percaya kalau pun berjaya dilakukan, ia tentulah tidak percuma. Mahu tidak mahu, kerugian dana Felda tetap akan berlaku juga akhirnya.


Namun demikian, dalam menerima pelbagai catatan duka itu, apakah sikap dan pendirian peneroka Felda sebenarnya?


Apakah perasaan marah, kecewa dan sakit hati itu akan berkekalan sehingga ke peti undi atau segera hilang apabila datang pujuk rayu yang disertai sedikit buah tangan seperti tahun-tahun dahulu?


Undi peneroka Felda menjadi penentu kepada 54 daripada 222 kawasan Parlimen di seluruh negara. Daripada jumlah itu, hanya empat atau lima kawasan yang berjaya ditembusi oleh pihak lawan.


Bermakna, sebagaimana pentingnya Sabah dan Sarawak yang  dikatakan sebagai simpanan tetap kepada kelangsungan hayat politik BN, kedudukan peneroka Felda juga tidak kurang mustahaknya.


Tanpa sokongan peneroka Felda yang kekal setia sejak dulu, barangkali sudah lama UMNO dan BN kehilangan kuasanya serta tinggal sejarah semata-mata.


Meskipun setia sepanjang masa,  kesetiaan peneroka itu tidak dibalas dengan sewajarnya oleh UMNO dan BN. Madu yang diberi, racun yang sering dijadikan balasan.


Sejak 2003 hinggalah sekarang apabila Felda diletakkan dibawah jagaan Najib, satu demi satu episod duka, kerugian dan kehilangan wang berlaku dalam agensi itu.


Penyenaraian FGV, pembelian pelbagai hartanah dan hotel di dalam serta luar negara, pengambilalihan syarikat, menjadi lubuk orang-orang politik membuat wang dan terbaru tanahnya berpindah tangan kepada sebuah syarikat swasta, semua itu adalah antara rentetan duka yang berlaku dalam Felda sehingga tabungan yang dulunya dikatakan berjumlah hampir RM7 bilion, tetapi kini dikatakan hanya tinggal kira-kira RM200 juta saja lagi.


Kenapakah semua ini hanya berlaku ketika Felda berada di bawah jagaan Najib dan tidak pada waktu-waktu sebelumnya?


Jika dulu Felda berada di bawah sebuah kementerian, tetapi kini dengan diletakkan dibawah Jabatan Perdana Menteri sejak 2003, ikut logiknya agensi itu tentulah lebih berkembang, lebih untung dan lebih banyak simpanan dalam tabungannya.


Hairannya, makin berada di bawah naungan TPM dan kini PM, makin rugi, makin kelam-kabut dan makin banyak wang serta harta miliknya yang lesap.


Lantaran itu, apa yang berlaku dalam kes tanah Felda di Jalan Semarak ini harus dilihat dalam konteks yang lebih luas oleh para peneroka. 


Ia bukan lagi harus dilihat sebagai salah Isa Samad, Shahrir Samad, Lembaga Pengarah, Pengarah Besar, CEO, sipolan itu atau sipolan ini, tetapi lebih merupakan salah Najib, UMNO dan BN.


Semua yang berkedudukan dan diberikan jawatan, adalah sama ada melalui kehendak Najib atau restu beliau yang diperolehinya melalui kuasa UMNO dan BN yang antara penyumbang kemenangan itu ialah peneroka sendiri.


Segala kemelut dan skandal yang berterusan dan silih berganti berlaku dalam Felda adalah kerana peneroka menjadi kelompok yang terlalu akur dan setia kepada UMNO dan BN. 


Selagi begitu sikap mereka, selagi itulah mereka hanya menjadi bahan mainan semata-mata.


Dengan itu, peneroka harus berani berubah. Jangan biarkan maruah dipersetankan dengan sebegitu mudah. Episod malang Felda dan harapan ia kembali menjadi institusi unggul kebanggaan masyarakat hanya dapat dicapai jika peneroka sedia berubah dan tidak lagi akur serta setia kepada UMNO dan BN sebagaimana sikap yang ditunjukkan selama ini. 


Lihat saja kelompok lain, pengundi bukan Melayu atau mereka di Sabah dan Sarawak misalnya, semakin berani mereka menunjukkan kecenderungan ke arah perubahan, makin banyak nikmat dan keberuntungan yang diperolehi, jauh sekali untuk dipermain-main serta dibuli. (ShahbudinHusin 26/12/2017)

343 comments:

  1. PENEROKA-PENEROKA SEKALIAN....JANGAN ANDA TERPEDAYA DAN TERPENGARUH DENGAN HASURAN DAN ADU DOMBA SI AL BUDIN SONTOLOYO NIH!!!TERUSKAN UNDI KERAJAAN BARISAN NASIONAL!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcamana nak undi lagi? Gunalah bahasa yg elok. Bahasa menunjukkan siapa anda sebenar. dgn memberi gelaran kpd empunya blog memberi jwbn kpd budi pekerti pemimpin yg kamu ikuti.

      Delete
    2. ...ada kita orang kesah....

      Delete
    3. Undi Pakatan untuk Jaminan masa depan anak cucu.

      Delete
    4. PH tidak prihatin dgn cara2 Melayu kampung dan Melayu Felda berhubung atau berkomunikasi. Mereka mmg mudah butthurt dan beremosi.

      Menggunakan akal waras utk be4hubung dgn kaum Melayu kampung adalah satu jalur luarbiasa dlm pemikiran lateral.

      Melayu kampung, Melayu PAS dan Melayu Felda rata2 akalnya lemah dan hanya hidup berasaskan emosi.

      Untuk menarik Melayu lemah akal ni, PH perlu banyak gunakan kebijakan EQ. Bukannya dgn kebijakan IQ.

      Delete
    5. Mmg jadi lauk jer umno kali ni

      Delete
    6. Masyarakat felda yg percaya najib dan memdokong rejim lahanat nie layak di panggil masyarakat pariah jahiliah dan bidaah

      Ada kita owg kesahh

      Delete
    7. Tengok le...sapa jadi lauk pauk!!!

      Gebang siang malam jer lebih cai-cai Fukatan Haprak nih...Habuk pun tarak!!!

      Delete
    8. FELDA ADA MAFIA??????

      BUKAN SAYA CAKAP...POAD ZAKARSHIT YANG CAKAP

      Delete
    9. Mampos lah umno kali ni. Mampos semampos mampos nya najib perompak No 1 Negara !
      Pakcik makcik felda semua ada hp, maklumat di hujung jari... je
      Utusan sekarang buat selet bontot je ahh.

      Delete
    10. Tahun 2018 akan menyaksikan satu pertarungan politik yang sengit antara BN, Pakatan dan Pas,demikian menurut pemerhati politik tanah air.

      Pensyarah Kanan Hal Ehwal Politik dan Antarabangsa Universiti Utara Malaysia (UUM), Md Shukri Shuib berkata, Walaubagaimanapun beliau menjangkakan BN akan terus mengekalkan kuasa.
      "Dan kemungkinan besar BN akan mendapat semula mandat dua pertiga dalam PRU14," katanya

      Sebelum ini, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menegaskan tarikh PRU14, akan diadakan sebelum Jun 2018.

      Kata Najib, semua orang tahu, pemerintahan BN ada 'limit time', iaitu tidak boleh lewat daripada Jun.
      Jika dihitung mengikut peraturan, Dewan Rakyat sekarang akan terbubar secara automatik pada 24 Jun 2018.

      Kemudian ada 60 hari lagi untuk SPR adakan PRU-14.

      Dalam pada itu menyentuh mengenai senario politik pembangkang, katanya pembangkang mungkin berhadapan dengan suasana malap.

      "Tun Dr Mahathir dan penyokongnnya juga dijangka akan menghadapi laluan sukar dalam kehidupan politik, kerana 2018 dijangka tidak memihak kepada beliau dan kemungkinan pembubaran Pakatan Harapan antara sesama komponen mungkin terjadi," katanya.

      Sementara itu, Md Shukri juga menjangkakan pada tahun hadapan diramalkan berlakunya satu pertembungan di Timur Tengah melibatkan Arab Saudi, Iran dan Israel.

      Katanya, konflik berpanjangan akan membawa kepada situasi sukar dalam prospek pertumbuhan ekonomi global.

      "Dasar antarabangsa di amalkan oleh Trump akan membawa konflik global di bukan sahaja di Timur Tengah tetapi juga akan melibatkan Asia Timur," jelasnya.

      Mengulas lanjt, katanya, Malaysia perlu bersedia berhadapan situasi global yang tidak menentu akibat sindrom Trump itu.

      Dalam pada itu, katanya, Malaysia perlu berhati-hati dalam soal kos sara hidup, termasuk dalam soal peluang penawaran pekerjaan baharu, ini akan menjadi soal berterusan di tahun 2018 selagi pertumbuhan peluang kerja di sektor swasta tidak seiring dengan pertambahan penduduk warganegara yang semakin ramai.

      Delete
    11. Terus terang ahh. Ramai warga Felda memang bongok. Pak menteri hulur jari .. depa isap

      Pak Menteri cucuk bontok.. depa kata sedap..

      Pak Menteri sekeh kepala pokcik mokcik.. depa kata .. usap manja..gurau.

      KahKahKah memang sajak lahh muko kena tipu hidup2 dgn Umno .
      Generasi demi generasi.. kena tipu ahaha.
      Hidup BN ahaha.!

      Delete
    12. Aku rasa kalu makcik2 felda yg jaga pun takkan tergadai tanah tu

      Delete
    13. Penceramah agama popular, Azhar Idrus melarang wanita Islam mengambil gambar di kedai foto milik orang bukan Islam.

      Azhar berkata kaum lelaki seboleh-bolehnya perlu menghalang gambar anak dan isteri mereka berada di tangan orang bukan Islam untuk menjaga batasan syarak.

      “Gambar orang perempuan, anak dara kita, isteri kita, jangan bagi duduk pada tangan orang kafir. Yang lepas-lepas hendak buat macam mana. Yang akan datang jangan ambil gambar di kedai orang kafir,” katanya dalam artikel soal-jawab agama diterbitkan portal rasmi PAS, Harakahdaily, semalam.

      “Jangan ambil gambar di kedai orang kafir kerana tidak mulia,” katanya.

      Beliau berkata demikian apabila ditanya hukum menyimpan gambar perempuan yang bukan mahram dalam apa juga bentuk.

      Katanya, zaman sekarang lelaki dan wanita bukan mahram berkongsi gambar melalui media sosial semata-mata untuk berseronok.

      Perbuatan itu juga, katanya, akan menjurus kepada zina kerana bermula daripada menatap gambar, kemudian melahirkan perasan rindu dan seterusnya mengadakan pertemuan.

      Azhar berkata pengecualian diberikan kepada majikan untuk menyimpan gambar pekerja wanita Islam.

      Azhar juga menganggap haram untuk seseorang gadis Islam berkenalan dengan lelaki Islam, sebaliknya berkata mereka hanya boleh berkawan dengan wanita.

      “Kawan sama-sama perempuan tidak apa. Carilah kawan sama-sama perempuan, biar sampai ke hujung dunia, sampai ke Amerika, Kanada, tiada hal, sama-sama perempuan, dengan kafir pun boleh. Dengan orang laki-laki tidak boleh juga, melainkan niat hendak bernikah.

      Katanya, pertemuan wanita dan lelaki juga harus mempunyai batas sebelum bernikah.

      “Tapi bila niat hendak bernikah, tidak boleh berjumpa di tepi-tepi jalan macam itu. Kena di rumah sahaja, kemudian ditemani oleh mahram,” katanya yang menambah sesetengah ulama tidak membenarkan perjumpaan sedemikian melainkan mahram menjadi “orang tengah” jika pasangan itu mahu kirimkan sesuatu.

      Delete
    14. Orang Felda dapat insentif khas RM5000 pun dah ok dah tuuu...
      Setakat tanah lesap sumer ni tak jadi hal yeop......janji 5000 dah ada dalam tangan.

      Esok deme pangkah lagi.

      Delete
    15. Bro@1431..dia yg cakap..mungkin jugak..dia tau tu..orang kanan mafia ni ada d 54 kawasan FELDA..sejarah nya bermula pd thn 2003..kawasan ni sungguh menguntungkan ada 7b..wang besar ni bikin mafia ni terbeliak terbeliak mata beb..u pernah nonton The Godfather?..lebih kurang gitulah..diFELDA ni..Godfathernya..kekawan cakap..dijalan berkepit..x taulah kenapa..mungkin buntutnya dah berkembang kot..hahahahahahhihihihihohoho

      Bro RAKT..relax lah sikit..tau lah kami..ni nak pancing masyarakat FELDA bukan senang..susah susah pancing..kita cocok cocok dahlah..hahahahahahohhohohohohohhihi

      Delete
    16. Jangan lupa ya Cai-cai Haprak cap Munge...30 Disember nih...ada YAMSENG...menyambut Dato Mamak Matdey Helo Kity, Jidin Pagoh Pak Angguk cap Munge dan Si Boboiboi Bengap tuh...jangan lupa jemput sekali sedara Mat sabun, sedara Ostad Lim Kit Sial dan kak Jijah kaki Kipas sekali...Cai-cai Haprak jangan lupa ye...bawak bendela...cap spender munge Helo Kity...nanti kalau tak puas Yamseng tuh...jangan lupa baling-baling kerusi...ingat tu ya cai-cai haprak...

      kihkihkihkihkihkih.....

      Delete
    17. PAS menafikan yang presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyatakan hanya pemimpin Melayu dan beragama Islam boleh menjadi menteri di Malaysia.

      Ketua Penerangan PAS Pusat Nasrudin Hassan berkata, kenyataan Hadi yang disiarkan Harakahdaily 22 Disember lalu telah dilaporkan secara salah oleh beberapa agensi berita.

      Nasrudin merujuk laporan sebuah akhbar bertajuk "PAS president: All-Malay cabinet members for Malaysia" (Presiden PAS: Anggota Kabinet Melayu untuk Malaysia), dengan perenggan pertama mendakwa Hadi berkata perkara itu memandangkan Melayu adalah majoriti di negara ini.

      "Tiada satu ayat dan huraian pun yang dibuat Hadi dalam artikelnya menyatakan semua anggota kabinet mestilah terdiri daripada orang Melayu Muslim.

      "Sebaliknya PAS menegaskan kepentingan dan keperluan untuk orang Melayu-Islam menjadi teras dalam sistem politik dan struktur pentadbiran negara," katanya dalam kenyataan, hari ini.


      Dalam kenyataan yang menjadi pertikaian itu, Hadi berkata "Islam meletakkan mestilah ketua negara dan anggota kabinetnya yang berakidah Islam daripada bangsa yang paling berpengaruh."

      Hadi berkata, kepimpinan utama yang berkaitan dengan dasar mestilah daripada orang Islam, manakala orang bukan Islam diterima untuk mengendalikan soal berkaitan kepakaran dan pengurusan.

      Tetapi katanya lagi, Islam turut memberi hak yang lebih besar kepada orang bukan Islam dalam politik dan ekonomi, berbanding ideologi lain.

      Bukan semua kementerian

      Nasrudin berkata, kenyataan Hadi berkaitan "ketua negara dan anggota kabinet berakidah Islam daripada bangsa paling berpengaruh" tidak bermaksud untuk semua kementerian, tetapi merujuk kementerian tertentu sahaja.


      "Ia berdasarkan kaedah pembahagian kementerian iaitu wizarah al-tafwidh (berkaitan merangka dasar) dan wizarah al-tanfiz (berkaitan pelaksanaan dan pengurusan).

      "Di sini jelas mesej penting oleh Hadi adalah Islam sangat terbuka dengan orang bukan Islam sebagai menteri wizarah al-tanfiz, berbanding sistem politik lain yang menerima mereka yang berideologi sama sahaja," katanya yang juga anggota parlimen Temerloh.

      Justeru beliau berharap tiada pihak yang cuba mencetuskan salah faham berhubung pendirian PAS tentang isu ini, memandangkan parti itu memahami realiti masyarakat majmuk di Malaysia.


      Delete
    18. warga felda warga yang mengenang jasa bukan jenis mendengar hasutan batu api pembangkang terutama si munafik budin..tiada lasa pembangkang pada felda selain hanya pandai memfitnah..felda hancur jika ph berkuasa..hilang lah hak satu2nya tanah milik melayu dan tak mustahil akan di jual atau dibeli pada laknat2 dapigs..jadi peneroka berfikirlah dengan waras..

      Delete
    19. Sejak dulu lagi Tanah Melayu sikit demi sikit tergadai kepada orang asing.....

      Dalam Perjanjian Bangkok 1909
      Kelantan hilang Tak Bai
      Kedah hilang Satun
      Perli hilang Pujo

      1965 - Tanah Melayu hilang Singapura

      2008 - Pulau Batu Puteh jatuh ke tangan Singapura

      2011 - Stesen Keretapi Tanah Melayu, Tanjung Pagar jatuh ke tangan Singapura

      Kini.......
      Hak Milik Kekal diberi kepada penduduk asing di Forest City JB.
      Tanah TUDM Sungai Besi dijual kepada China.
      Proton jual 49.9% sahamnya kepada China.

      Bagaimana agaknya nasib 1500 ekar tanah kepunyaan Proton di Tanjung Malim.......kita tak pasti adakah ia tergadai jugak kepada China..??

      Tak lupa jugak tanah di Taman Perindustrian Kuantan Msia China dekat Gebeng Pahang......kita tak pasti adakah tanah tapaknya jugak bertukar hak milik kekal kepada China....???

      Yang paling terkini........
      Tanah Felda Jalan Semarak pon terlepas dari genggaman.

      Adakah nasib kita akan jadi macam Palestin sikit demi sikit tanah dijarah orang......

      Inilah yg berlaku bila berkiblatkan cash dan cash disembah2.

      Bila lagi kita nak celik..???

      Delete
    20. Setuju..
      Teruslah sokong dan undi umno..
      Butakan mata, tutup telinga..
      Biarlah felda digadai,
      Biarlah habis tanah2 milik melayu dijual,
      Biarlah pemimpin umno curi duit rakyat,
      Biarkanlah rasuah jadi anutan,
      Biarlah melayu miskin dulu..
      Undilah umno..

      Delete




    21. kerajaan tanggung tarif elektrik rm1.50 sen sehingga 2020


      sebab apa

      sebab edra IPP tnb di miliki china komunis




      nasib laaaaa


      melayu bodooo sokong b.n

      Delete
    22. 19.39 & 20.04.....tu namanya demokrasi terrpimpiinn yeop...

      Salam perjuangan.

      Delete
    23. dengan pas hj hadi dgn umno najib teloq kapit dengan menteri mangkok hayun johari ku nan semua boleh pegi mampos,
      hampa tunggu pru14 ni,
      100% teloq ampa semua terkapit sama macam boss ampa semua,
      selamat datang ke sebelah kiri, sila pindah ke bangku kiri pulak,
      bawak pungkoq ampa yang busuk masam tu ke belah sana, jadi pembangkang pulak lah,
      mana boleh duduk sedap aja,
      ampa rasa lah macam mana sebelum ni pembangkang rasa,
      harta ampa semua di rampas untuk siasatan, makan gaji basic lah jawapnya,
      masa tu baru ampa ada akaiiiii...

      Delete
  2. Budin Sontoloyo...

    keh...keh...keh...keh...keh...

    batu api...batu api....

    kalau dah tak suka tuh...buat apa pun sokmo salah....lantok ko lah Budin...eh Budin Sontoloyo...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 13:35,13:45...

      Kenapa nk kecam tuan budin?

      Jawap saja dengan fakta dan kenapa Felda terus dibelengu dengan berbagai skandal.

      Tak usahlah nk bersontoloyo atau berbagai gelaran.

      Cyber trooper dah tak ada idea ker?

      Delete
    2. anon 1343 kalu rasa blog ni fitnah dan membatu api kan org, sila beredar. takut2 anda termakan fitnah, bara api. nak menjawab, bg jwbn yg menunjukkan anda benar. kalu begini jwbn anda, bye2 Be End.

      Delete
    3. ...ada kita orang kesah....

      Delete
    4. Pink lips najib dan isa doraemon menjarah felda pun masih warga felda menyokong
      Tak cukup gelaran haram jadah diberi
      Golongan pariah ni masih leka

      Delete
    5. anon 1420...ada berapa kita yang tak kisah tu....

      ko sorang jer ker.....
      cybertrompah dah nak mampus.....

      keh keh keh keh keh keh keh

      Delete
    6. MUTAKHIR ini pelbagai fitnah dan serangan kepada ADUN-ADUN PAS di Selangor sehingga menimbulkan persepsi mereka ini tiada prinsip perjuangan dan akan keluar dari PAS.

      Saya telah menemui mereka yang difitnah ini, sama ada berceramah sepentas dengan mereka atau mengadakan perbincangan dengan mereka. Ingin saya tegaskan bahawa berita itu hanya fitnah jahat golongan terdesak untuk menyambung nyawa-nyawa ikan sebelum PRU14.

      Saya telah saksikan sendiri bagaimana ADUN-ADUN PAS tetap beristiqamah dengan parti di dalam pelbagai isu yang melanda Kerajaan Selangor. Mereka sangat tabah, sabar dan tetap patuh kepada keputusan parti.

      Akibat kesabaran dan ketabahan mereka inilah wujud pihak yang dengki, iri hari dan berusaha mencetuskan api fitnah agar wujud rasa curiga antara satu sama lain, dan dalam kalangan ahli PAS.

      Di sini, saya ingin mengingatkan semua dengan amaran Rasulullah: "Fitnah adalah sesuatu yang sedang tidur, Allah melaknat siapa yang mengejutnya."

      Kepada semua ahli dan pimpinan PAS, kita perlu bersedia menghadapi gelombang fitnah yang dipercayai akan lebih dahsyat menjelang PRU14 nanti.

      Marilah kita memberi fokus kepada persediaan PRU14 akan datang. Kerana inilah tugas utama kita sekarang. Jangan biar pihak-pihak yang sengaja mengganggu tumpuan kita dengan memainkan pelbagai isu fitnah.

      Istiqamah sehingga kemenangan.

      Tuan Ibrahim Tuan Man
      Timbalan Presiden PAS
      26 Disember 2017

      Delete
    7. ya beristqamahlah kalian untuk mendapat kemenangan..mencari yg besar iaitu bernegara Islam walhal yg kecik yg terpampar dtanah air ni pun x mampu dkelolakan..berputar putar memberikan kata kata..sungguh menghampakan!!

      Delete
    8. Jangan lupa ya Cai-cai Haprak cap Munge...30 Disember nih...ada YAMSENG...menyambut Dato Mamak Matdey Helo Kity, Jidin Pagoh Pak Angguk cap Munge dan Si Boboiboi Bengap tuh...jangan lupa jemput sekali sedara Mat sabun, sedara Ostad Lim Kit Sial dan kak Jijah kaki Kipas sekali...Cai-cai Haprak jangan lupa ye...bawak bendela...cap spender munge Helo Kity...nanti kalau tak puas Yamseng tuh...jangan lupa baling-baling kerusi...ingat tu ya cai-cai haprak...

      kihkihkihkihkihkih.....

      Delete
    9. Haram kejadah......dalam Felda sekor cina pon tak derrr.......tapi apa macam duit boleh lesaaappp, tanah hak milik sendiri pon kena samun..??

      Sape yg salah....Tun M atau Kit Siang...???

      Delete
    10. Yeah! Yam seng. Yam poi. Ehehhh! Pandai pulak cakap cina lepas kawan dgn IMAMS evangelis.


      KEH KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
  3. Replies
    1. PI MAMPUS BN....PENIPU BANGSA MELAYU.

      Delete
    2. PI MAMPOS LE FUKATAN HAPRAK yg di ketuai Ketua To' Kong Dapigs....PENIPU BANGSA MELAYU.

      Delete
    3. DALAM FELDA NI ADA CINA KER....
      DALAM FELDA ADA DAP KER

      MASYAALLAH, TERUK DAH FITNAH ANON 1435 NI...
      HARAP KO SUKA MAKAN DAGING SEDARA KO SENDIRI..

      Delete
    4. ko tu yg bongok!!!

      Delete
    5. Seorang pakar ekonomi politik berpendapat tindakan kerajaan negeri Selangor menaikkan cukai dan kos berkaitan hartanah, perumahan dan premis perniagaan mendorong kepada kenaikan kos sara hidup di negeri itu.

      Isham Jalil berkata apabila kos seumpama itu naik, ia memberi tekanan kepada sektor perniagaan dari segi kos menjalankan perniagaan yang akhirnya memberi kesan kepada pengguna.

      Lulusan University Harvard, Amerika Syarikat itu menarik perhatian bahawa sejak pembangkang mengambil alih pemerintahan kerajaan negeri Selangor pada 2008, hasil kerajaan negeri dilihat meningkat berdasarkan tindakan menaikkan cukai melibatkan hartanah dan seumpamanya dengan kadar yang tinggi.

      “Ini sebenarnya yang mendorong kepada kenaikan kos terutama di bandar,“ kata Isham yang sebelum ini pernah berkhidmat dengan Unit Perancang Ekonomi di Jabatan Perdana Menteri.

      Beliau berkata demikian pada program Ruang Bicara bertajuk ‘Trend Pemikiran Pengundi Cina’ terbitan Bernama News Channel yang dihoskan Sherkawi Jirim.

      Isham memberikan contoh mudah bagaimana kenaikan kos sewaan tapak menyebabkan peniaga pasar malam terpaksa menaikkan harga barang yang dijual kepada pelanggan.

      Beliau mendakwa apa yang berlaku di Selangor dan Pulau Pinang sekarang ialah hasil yang dibelanjakan untuk perbelanjaan pembangunan adalah lebih kecil berbanding ketika di bawah pentadbiran Barisan Nasional (BN).

      Menurutnya, di bawah pemerintahan BN, kadar bagi cukai-cukai berkaitan hartanah dan premis perniagaan di kedua-dua negeri itu tidaklah setinggi apa yang dikenakan sekarang.

      ”Sebab itu saya selalu kata kerajaan BN (baik) untuk pertumbuhan dan mesra perniagaan. Tetapi kerajaan pimpinan pembangkang tidak baik untuk ekonomi, untuk perniagaan dan sebenarnya tidak baik untuk rakyat,“ katanya.

      Delete
    6. Mampos lah BN !
      Mampos lah Najib !
      Mampos lah Cai BN !

      Delete
    7. Laporan Audit juga menyatakan bahawa aktiviti perdagangan pertukaran mata wang asing spekulatif yang dijalankan oleh bank pusat pada masa itu telah dilakukan oleh Bahagian Pertukaran Asing Jabatan Perbankan BNM, yang diketuai oleh penasihat / pengurusnya, Encik (Tan Sri) Nor Mohamed Yakcop, yang kemudiannya menjadi Menteri Kewangan Kedua.

      Dengan skala kerugian aktiviti spekulasi pertukaran asing yang besar, Kerajaan dipaksa untuk memindahkan sahamnya di Telekom dan Tenaga Nasional Berhad kepada BNM pada nilai nominal RM1 sesaham dan saham-saham ini telah dinilai semula oleh BNM pada RM22.10 setiap saham dan RM19.30 sesaham untuk Telekom dan TNB.

      Di samping itu, BNM terpaksa melupuskan saham Malaysia Airlines kepada pihak ketiga dengan harga RM8 sesaham dan saham MISC pada RM10 sesaham kepada Kumpulan Wang Pencen untuk mendapatkan keuntungan.

      Jika kerugian pertukaran asing spekulatif ini tidak nyata, kerajaan tidak akan mengambil tindakan drastik ini untuk menutup kerugian BNM pada masa itu.

      Langkah penambahbaikan

      Sejak episod kerugian yang dialami pada 1993, BNM dan negara telah berjaya mengambil pelbagai langkah penambahbaikan, terutamanya dalam melaksanakan pembaharuan serta langkah semak dan imbang yang perlu berkaitan aktiviti urus niaga hadapan pertukaran mata wang asing.

      Hasil daripada pembaharuan ini, walaupun berlaku ketidakstabilan aliran modal dan ringgit dalam tempoh yang lalu, ekonomi kita terus kekal berdaya tahan dan keupayaan BNM untuk menjaga kestabilan kewangan dan ekonomi masih tidak dapat dikompromi.

      Malah, rizab antarabangsa terus kukuh dan pada akhir November 2017 rizab berjumlah AS$101.9 bilion dan kerajaan dapat mengekalkan 7.5 bulan import tertangguh. Saya rasa sudah cukup untuk saya menjelaskan mengenai subjek ini dan jika ada pihak yang masih tidak mahu menerima dan memahami kebenaran, maka tiada apa lagi yang dapat saya katakan.

      Saya berharap agar Tun sekeluarga terus berada dalam kesihatan yang baik dan selamat tahun baru saya ucapkan. Semoga tahun baru ini membawa lebih banyak rahmat dan kemakmuran kepada kita semua rakyat Malaysia.




      Delete
    8. Mampos lah cap munge !
      Mampos lah Mamak Matdey Helo Kity !
      Mampos lah Cai Fukatan Haprak !

      Delete
    9. bro @1504..x malu..pi tengok negeri yg lainlah..
      jgn main silap matalah beb..nak sangat sgor penang ke..x dapatla bhai..ko pi ngankong pun x dapat....KAKKAKAKAKHOHOHOHOHOHO!!!

      Delete
    10. Jangan lupa ya Cai-cai Haprak cap Munge...30 Disember nih...ada YAMSENG...menyambut Dato Mamak Matdey Helo Kity, Jidin Pagoh Pak Angguk cap Munge dan Si Boboiboi Bengap tuh...jangan lupa jemput sekali sedara Mat sabun, sedara Ostad Lim Kit Sial dan kak Jijah kaki Kipas sekali...Cai-cai Haprak jangan lupa ye...bawak bendela...cap spender munge Helo Kity...nanti kalau tak puas Yamseng tuh...jangan lupa baling-baling kerusi...ingat tu ya cai-cai haprak...

      kihkihkihkihkihkih.....

      Delete
    11. Prime Minister Najib Abdul Razak's government has for the first time lost the approval of the majority of Malay voters, according to a poll.

      Singapore's The Straits Times (ST), citing a survey by independent pollster Merdeka Centre, said only 24 percent of Malay voters is satisfied with the government.

      The fall among Malay voters was drastic as it had stood at 52 percent in January this year.

      The demography is significant as it forms the bedrock of Umno's support base that has helped sustain the ruling coalition despite the weakness of some of its other coalition partners.

      The government's overall approval rating also plummeted to 23 percent, the worst since the polls started in 2012.

      5pct Chinese approval

      As for Chinese voters, only five percent approved of the government compared to 11 percent this January.

      The survey found the government's falling approval rating was largely attributed to its handling of the economy, ill treatmnet to former premier Mahathir & Najib Razak's lame foreign policy.

      Delete
    12. Pak Othaman.....we hope this will be a starting point for Pakatan.

      We must strive even harder than before......more and more Jelajah Semarak to all Feldas should be made.

      Felda settlers should worry about their future......they should notice the bleak future in front of them. We should wake them up. It's our responsibility......

      Anyway......nothing changes until they do.

      Delete
  4. Apakah pihak pengurusan sengaja mahu menyembunyi transaksi yang telah merugikan Felda ratusan juta ringgit ini?

    Nampaknya Felda yang diletak secara langsung dibawah Pejabat Perdana Menteri masih gagal menjaga ketelusan dan kepentingan peneroka Felda.

    Dari satu isu kepada satu isu, Felda kini telah mengalami kepincangan yang sangat mengecewakan.

    Dari isu FGV sehingga isu aset yang dibeli di London, keyakinan rakyat bahawa Felda berada di bawah pengurusan yang cekap dan amanah kini sangat diragui.

    Felda adalah aset bangsa Melayu terbesar. Jika ia disalahurus , maka tidak ada pengkhianatan yang lebih besar dari ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beza pertukaran dan spekulatif

      Adalah sangat penting bagi orang ramai memahami perbezaan antara aktiviti pertukaran mata wang spekulatif dan pengurusan pasaran pertukaran asing yang teratur.

      Aktiviti pertukaran wang asing spekulatif, dengan bahasa yang lebih mudah, adalah sejenis aktiviti "perjudian" untuk mendapatkan pulangan yang cepat.

      Namun, pengurusan pasaran pertukaran asing yang teratur sangat jauh berbeza yang mana kemudahan mudah tunai oleh BNM kepada pelabur di negara ini untuk mengurangkan ketidakseimbangan yang berkaitan dengan penawaran dan permintaan ringgit di pasaran.

      Untuk melihat perkara ini secara perspektif, ia boleh dilihat melalui Laporan Audit Dalaman yang disediakan oleh Juruaudit Dalaman BNM bertarikh 21 Januari 1994 yang mana Bahagian Operasi Pertukaran Asing Jabatan Perbankan di BNM terbabit dalam aktiviti perdagangan tukaran asing yang banyak sehingga pembelian matang dan urus niaga pertukaran mata wang bulanan yang berjumlah purata RM140 bilion pada tahun 1992 telah meningkat kepada RM750 bilion pada tahun 1993!

      Sebahagian besar urus niaga itu bersifat spekulatif dan tidak mencerminkan mandat BNM untuk mengekalkan keadaan teratur dalam pasaran pertukaran asing mengikut Seksyen 4 Ordinan Bank Negara Malaysia 1958.

      Laporan Audit Dalaman itu juga menekankan bahawa magnitud urus niaga spekulasi pertukaran asing dianggap sangat berlebihan memandangkan dana pemegang saham BNM hanya RM4.4 bilion dan rizab antarabangsa negara hanya RM43.98 bilion pada masa itu.

      Aktiviti spekulatif ini menyebabkan BNM mengalami kerugian urus niaga pertukaran asing berjumlah RM31.5 bilion dalam tempoh itu.


      Delete
    2. 13.46......yg kita nampak apa saja yg Sang Kelembai sentuh.....sumer hancur jadi batu satu sen tak derrr nilai.

      Apa saja diletak dibawahnya habisss ranap liciiinnn....

      Delete
  5. (KE-2). AYUH, PENEROKA FELDA. KELUARLAH DARI PERANGKAP UMNO/BN YANG SEKIAN LAMA MEMENJARAKAN PEMIKIRAN ANDA. JADILAH MANUSIA YANG CERDIK. AYUH, UNDILAH PAKATAN HARAPAN PADA PRU 14.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Silap yg boleh dimaafkan. Yg tak bolehnya bila buat silap mata menghilangkan tanah Felda.

      Delete
    2. Jangan menghina wakil-wakil rakyat PAS Selangor - itu mesej yang disampaikan naib presiden parti berkenaan, Datuk Iskandar A Samad.

      Beliau yang juga pesuruhjaya PAS Selangor ternyata kesal dengan sesetengah pihak yang membuat fitnah kononnya ada anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Selangor yang mahu menyertai PKR.

      Lebih mengecewakan Iskandar ialah pihak yang mempercayai akan fitnah berkenaan.

      Hakikatnya kata Iskandar ADUN terbabit terbukti berdiri teguh di belakang Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

      "Sayang, ramai yang lupa apa yang telah terjadi ketika berlaku Kajang Move. ADUN-ADUN inilah yang berdiri teguh di belakang presiden.

      "ADUN-ADUN inilah yang menyokong penuh keputusan presiden untuk mempertahankan Tan Sri Khalid Ibrahim (yang ketika itu menjadi menteri besar Selangor).

      "Walaupun tekanan dan pujukan diterima amat hebat sehingga 2 ADUN kecundang, tetapi 13 ADUN ini tidak berganjak," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

      Beberapa hari lalu tersebar khabar mendakwa ada ADUN PAS akan meninggalkan parti berkenaan untuk menyertai PKR.

      Bukan minta dihargai

      Antara faktor yang mendorong ADUN terbabit 'melompat kapal' itu ialah bagi memastikan mereka kekal dicalonkan - dan berpotensi lebih besar untuk menang - dalam pilihan raya umum akan datang.

      Mandat kerajaan akan berakhir pada Jun tahun depan namun parlimen dijangka dibubakarkan lebih awal, atau kurang dari 100 hari dari sekarang.

      Berbeza daripada amalan negara lain, tarikh pilihan raya umum di Malaysia tidak diumumkan sehinggalah ke saat-saat akhir oleh perdana menteri.

      Kata Iskandar jika faktor jawatan didakwa menjadi punca ADUN PAS mahu keluar parti, krisis ketika Kajang Move itu lebih tinggi berbanding sekarang.

      Delete
    3. Bro, bershukur kami TSKI dkeluarkan..ini kan pula Pas..kekawan cepat cepat lompat..kapal nak karam tu..x nampak ke..samna lobang sini lobang..malang sungguh tok ketua mu dan mu..
      salam..

      Delete
  6. PENEROKA-PENEROKA FELDA SEKALIAN....AYUH...TERUSKAN SOKONGAN ANDA DAN UNDILAH KERAJAAN BARISAN NASIONAL...PEMIMPIN DATANG DAN PERGI...TAK KIRALAH SIAPA JADI PEMIMPIM...YG PENTING DARI KERAJAAN BN...YG TELAH BANYAK BERJASA...INGAT TU...JANGAN ANDA SESEKALI TERPEDAYA DAN TERPENGARUH DENGAN HASUTAN DAN ADU DOMBA SI AL BUDIN SONTOLOYO NIH!!!TERUSKAN UNDI KERAJAAN BARISAN NASIONAL!!!!SEMOGA M'SIA TERUS MEMBANGUN DAN AMAN SEJAHTERA...DI BAWAH KERAJAAN BARISAN NASIONAL....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada hikmahnya juga, anda mempamerkan siapa diri anda sebenar. mudah2an org2 felda blh membezakan antara kaca dan permata bila membaca komen2 sebegini.

      Delete
    2. FELDA ADA MAFIA??????

      BUKAN SAYA CAKAP...POAD ZAKARSHIT YANG CAKAP

      Delete
    3. Wahai para peneroka felda. Ikutlah nasihat wak kojola kengkang sekupang nescaya kehidupan anda akan berakhir di lorong2 Chow Kit bersama sama dgnnya mengambil upah menghisap rokok John..

      Delete
    4. BN? MAAFLAH... TERLALU BANYAK LIABILITI BN SEKARANG. MAAF, YA...

      Delete
    5. Jangan lupa ya Cai-cai Haprak cap Munge...30 Disember nih...ada YAMSENG...menyambut Dato Mamak Matdey Helo Kity, Jidin Pagoh Pak Angguk cap Munge dan Si Boboiboi Bengap tuh...jangan lupa jemput sekali sedara Mat sabun, sedara Ostad Lim Kit Sial dan kak Jijah kaki Kipas sekali...Cai-cai Haprak jangan lupa ye...bawak bendela...cap spender munge Helo Kity...nanti kalau tak puas Yamseng tuh...jangan lupa baling-baling kerusi...ingat tu ya cai-cai haprak...

      kihkihkihkihkihkih.....

      Delete
    6. Bro Mahligai Seni......liabiliti deme udah beraaattt macam tong derraamm bro.......nak bawak diri pon udah tak laraattt.....

      Delete
  7. Tak kan nak tunggu lagi. 7B dilahap ulang2, gadai londeh ..tinggal 200juta. Angka tidak membohongi.

    TAK KAN NAK TUNGGU BROKER KOMUNIS UMNO BAWA MASUK KADER2 PRC TERLATIH ANJURAN MCA? Master plan dh ada tu, kalu kuasa politik ditgn UMNOKLEPET dan restu Pasesat Brahmin Eddy, mampos melayu..sekangkang kera pun jgn mimpi.
    PETUALANG sudah dikenalpasti UMNO.
    PENYESAT dijelmakan sbgai PAS.
    ALLAH bekalkan akal,dan mata hati.
    Setakat beras sekampit berwajah Najin..itu bukan rezeki, itu BALA yg nyata.

    Bangunlah warga FELDA dan semua rakyat Malaysia. Pertiwi dan anak cucu menangis sekira anak watan masih nak dibuai mimpi 600 tahun lagi.
    UMNOBNPAS WAJIB DIMATI...
    Kuasa restu ALLAH ditangan KITA, jauh sekali MEREKA yg bodoh , jahat dan nungkar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemimpin datang dan pergi...tetapi kerajaan BN akan sentiasa diingati....Ayuh...Peneroka Felda ...jangan sesekali anda terpengaruh dengan hasutan si Blogger nih!!!!Ingat tuh...pemimpin datang dan pergi...tetapi TIDAK kepada BN...

      Delete
    2. Felda tetap di hati najib

      Delete
    3. FELDA ADA MAFIA??????

      BUKAN SAYA CAKAP...POAD ZAKARSHIT YANG CAKAP

      Delete
    4. bye2 cap munge dan Fukatan Haprak, High2 Kerajaan BN

      Delete
    5. KEPALA BAPAK KERAJAAN BN TU SAHABAT TERAM

      SAHABATMU SAHABATKU JUA...(ISRAEL)
      MUSUH MUSUHMU MUSUHKU JUA....(NEGARA ISLAM)

      SELISIH NAK UNDI KERAJAAN BN

      Delete
    6. Ayuh para peneroka felda... ikutilah oleh kamu seruan keramat YB gelandangan wak kojola kengkang sekupang ini.
      Kamu boleh hidup senang lenang berniaga power bank di tepi longkang bandaraya kuala lumpur pada waktu malam.

      Delete
    7. PENEROKA-PENEROKA FELDA SEKALIAN....AYUH...TERUSKAN SOKONGAN ANDA DAN UNDILAH KERAJAAN BARISAN NASIONAL...PEMIMPIN DATANG DAN PERGI...TAK KIRALAH SIAPA JADI PEMIMPIM...YG PENTING DARI KERAJAAN BN...YG TELAH BANYAK BERJASA...INGAT TU...JANGAN ANDA SESEKALI TERPEDAYA DAN TERPENGARUH DENGAN HASUTAN DAN ADU DOMBA SI AL BUDIN SONTOLOYO NIH!!!TERUSKAN UNDI KERAJAAN BARISAN NASIONAL!!!!SEMOGA M'SIA TERUS MEMBANGUN DAN AMAN SEJAHTERA...DI BAWAH KERAJAAN BARISAN NASIONAL....

      Delete
    8. Bro Zack....YB Gelandangan Adun Chow Kit ke tuuu..?? MP mana tuu..??

      Delete
  8. Rasai penderitaan Rohingya, rakyat perlu syukuri keamanan di Malaysia
    Oleh LYN NASIR
    26 DIS : Rakyat di Malaysia perlu mengsyukuri dengan keamanan dan keharmonian di Malaysia jika dibandingkan dengan penderitaan yang dialami masyarakat Islam di Ro­hingya, Myanmar.

    Menyedari hal itu Ahli Parlimen Bagan Serai, Datuk Dr. Noor Azmi Ghazali berkata selain daripada keinsafan yang perlu dirasai, rakyat Malaysia juga perlu bersyukur kerana kerajaan melaksanakan pembangunan untuk mereka.

    Noor Azmi yang baru pulang dari misi kemanusiaan di Rohingya ituberkata keadaan penduduk di Rohingya amat jauh berbeza dengan Malaysia yang mana rakyatnya hidup dalam keadaan aman dan harmoni.

    “Pengalaman berada di Rohingya memberikan keinsafan ke­rana negara kita yang aman dan rakyatnya saling menghormati.

    “Bersyukurlah dengan nikmat ini hasil kesungguhan kerajaan memberikan pembangunan yang melimpah ruah untuk keharmonian rakyat,” katanya.

    Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas menyampaikan sumbangan beras kepada 350 penduduk dan program gun­ting rambut percuma kepada 200 orang murid di Bagan Serai semalam.

    Noor Azmi berkata, kehidupan penduduk Islam di Rohingya begitu menderita kerana tiada kediaman yang selesa, tidak kemudahan asas dan sukar untuk mendapatkan makanan.

    Malah, katanya, untuk memiliki pakaian yang sempurna pun agak sukar untuk penduduk di sana.

    “Sukar untuk saya gambarkan betapa menderitanya mereka di Rohingya berbanding kita yang hidup dalam keadaan serba mencukupi,” katanya.

    Jelasnya, lantaran itu keharmonian yang dinikmati kini perlu dipertahankan dengan me­ngekalkan kerajaan BN.

    “Perdana Menteri telah membuktikan BN sebuah kerajaan yang prihatin dan sentisa mem­bela rakyat, oleh itu jangan de­ngar tohmahan pembangkang yang ber­tujuan menghasut rak­yat me­ngubah kerajaan,” ­katanya lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 14.06,

      Sorry to say you are comparing buah ciku dengan durian. Cubalah nuat perBandingan yang lebih cerdik sikit...

      Adakah compare rohingya with a muslim malay malaysian. Dahlah leader penyamum, agamawan membisu membuta dan memekak diri

      Delete
    2. Kamu adalah trademark orang melayu muslim dah dibangsat dan maruah digadai, sorry....unintelligent at all.

      Delete
    3. Sumbangan beras dgn gunting rambut percuma? UMNO dn rasuah mmg tak boleh dipisahkan!

      Delete
  9. Felda itu amanah para peneroka kepada pimpinan tertinggi kerajaan agar kepentingan dan hak mereka dijaga dan dipelihara. Tetapi yang berlaku sebaliknya. Hak dan kepentingan Felda DIJUAL dan DIGADAI dengan rakus untuk diambil keuntungan atas angin oleh pemimpin keparat dan durjana!!!...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu pon makcik pakcik Felda tak serik2 nak pangkah laaagiii yeoppp....

      Delete
  10. Felda melabur US $ 505.4 juta (RM2.26 BILION) di Eagle High Plantations pada harga 580 rupiah sesaham. Harga saham EHP Jumaat lalu ialah 178 rupiah yang bermakna kehilangan hampir 70% kurang dari setahun! ️

    EHP dikawal oleh Peter Sondakh kawan dan penasihat PM Najib! 

    Peneroka: 178 pasal ape datuk seri beli 580.
    Jib: Diam! jgn soal byk. ko apa tau! beras nak tak ni?
    Peneroka: nak! nak ! ampun tok !
    Jib: skali lagi tanya, ampos ko !PRU undi saper?
    Peneroka: Kati lagi tok...maaf tok.

    ..Naka dgn itu mamposlah Melayu, wayanglah Islamnya.Elok pun dipupus jahanamkan Melayu Islam yg menduakan Allah dgn Tuhan UMNOPasesat. Dipercepat lagi baik, kita ramai2 tinggal bawah Komunis China...sekurang2nya, mereka TIDAK MUNAFIK pd salah guna kuasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahai peneroka felda ikutilah kamu YB wak kojola kengkang sekupang beramai ramai melabur dan berjubur di lorong2 Chow Kit

      Delete
    2. PENEROKA-PENEROKA FELDA SEKALIAN....AYUH...TERUSKAN SOKONGAN ANDA DAN UNDILAH KERAJAAN BARISAN NASIONAL...PEMIMPIN DATANG DAN PERGI...TAK KIRALAH SIAPA JADI PEMIMPIM...YG PENTING DARI KERAJAAN BN...YG TELAH BANYAK BERJASA...INGAT TU...JANGAN ANDA SESEKALI TERPEDAYA DAN TERPENGARUH DENGAN HASUTAN DAN ADU DOMBA SI AL BUDIN SONTOLOYO NIH!!!TERUSKAN UNDI KERAJAAN BARISAN NASIONAL!!!!SEMOGA M'SIA TERUS MEMBANGUN DAN AMAN SEJAHTERA...DI BAWAH KERAJAAN BARISAN NASIONAL....

      Delete
    3. Ya sokong 15.47.....sila pangkah lagi BN.....
      Hanya dengan BN saja wang-ringgit....tanah2 dan harta benda anda terrrrjaamiiin selamat.....gerrrennntiii tak lesap.....tak hilang..........malah harta anda akan bertambah-biak lagi........dari sebidang tanah membiak kepada 10 bidang tanah.......

      Mari....mari pangkah dan undi lagi......
      Dijamin bebas dari samunan dan rompakan....!!
      Dijamin patuh syariah
      Dijamin Halal Toiyyiban.

      Delete
  11. Hidup Pakatan Harapan,Hidup Warisan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Felda tetap di hati najib

      Delete
    2. bye2 Be End, High2 Harapan + Warisan

      Delete
    3. FELDA ADA MAFIA??????

      BUKAN SAYA CAKAP...POAD ZAKARSHIT YANG CAKAP

      Delete
    4. bye2 cap munge dan Fukatan Haprak, High2 Kerajaan BN

      Delete
    5. KEPALA BAPAK KERAJAAN BN TU SAHABAT TERAM

      SAHABATMU SAHABATKU JUA...(ISRAEL)
      MUSUH MUSUHMU MUSUHKU JUA....(NEGARA ISLAM)

      SELISIH NAK UNDI KERAJAAN BN

      Delete
    6. bye2 cap munge dan Fukatan Haprak, High2 Kerajaan BN

      Delete
    7. KEPALA BAPAK KERAJAAN BN TU SAHABAT TERAM

      SAHABATMU SAHABATKU JUA...(ISRAEL)
      MUSUH MUSUHMU MUSUHKU JUA....(NEGARA ISLAM)

      SELISIH NAK UNDI KERAJAAN BN

      Delete
  12. PENEROKA-PENEROKA FELDA SEKALIAN....AYUH...TERUSKAN SOKONGAN ANDA DAN UNDILAH KERAJAAN BARISAN NASIONAL...PEMIMPIN DATANG DAN PERGI...TAK KIRALAH SIAPA JADI PEMIMPIM...YG PENTING DARI KERAJAAN BN...YG TELAH BANYAK BERJASA...INGAT TU...JANGAN ANDA SESEKALI TERPEDAYA DAN TERPENGARUH DENGAN HASUTAN DAN ADU DOMBA SI AL BUDIN SONTOLOYO NIH!!!TERUSKAN UNDI KERAJAAN BARISAN NASIONAL!!!!SEMOGA M'SIA TERUS MEMBANGUN DAN AMAN SEJAHTERA...DI BAWAH KERAJAAN BARISAN NASIONAL....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Felda tetap di hati najib kikikiki

      Delete
    2. Ayoh peneroka teruskan undi umno...masih banyak lagi tanah untuk di lelong

      Delete
    3. bye2 cap munge dan Fukatan Haprak, High2 Kerajaan BN

      Delete
    4. FELDA ADA MAFIA??????

      BUKAN SAYA CAKAP...POAD ZAKARSHIT YANG CAKAP

      Delete
    5. bye2 cap munge dan Fukatan Haprak, High2 Kerajaan BN

      Delete
    6. KEPALA BAPAK KERAJAAN BN TU SAHABAT TERAM

      SAHABATMU SAHABATKU JUA...(ISRAEL)
      MUSUH MUSUHMU MUSUHKU JUA....(NEGARA ISLAM)

      SELISIH NAK UNDI KERAJAAN BN

      Delete
    7. owh...rupanya anon 1502 ni sahabat israel..

      baik ko berambus ke israel tu....

      berambosssssssssssssssssssss

      Delete
    8. owh...rupanya anon 1507 ni sahabat israel..

      baik ko berambus ke israel tu....

      berambosssssssssssssssssssss

      Delete
  13. Malaysian Cybertrooper26 December 2017 at 14:42

    Mula-mula... Altantuya Hilang
    Kemudian.... MH370 Hilang
    Diikuti..... Pelaburan 1MDB Hilang
    Sekarang.... Tanah FELDA Hilang
    Undi BN sekali lagi.... Tanah Melayu Hilang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. keh...keh...keh...keh..keh...

      1442...Undi Fukatan Haprak--seluar kecik ko hilang!!!kihkihkih...

      Delete
    2. 1447, KO LEBIH BINGUNG KALAU SELUAR KECIK HILANG DARI TANAH YANG HILANG?????

      MEMANG DAH NAZAK KO NI....
      SILA MENINGGAL....

      Delete
    3. ko tu yg bongok!!!

      Delete
    4. SAPA YANG BONGOK....ORANG YANG RISAU HILANG SELUAR KECIK KE YANG RISAU TANAH HILANG.....

      LU PIKIQ LA SENDIRI...
      DAH MAKAN KE??????

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    5. Seluar kecik anon 1417 ada bunga2....

      awwww awwwwwwwwwwwwwwww

      ha ha ha ha ha ha ha

      Delete
    6. Seluar dalam rosmah size XXXXXXL yang hilang... ada sesapa jumpa tak ?

      Delete
    7. suar kecik ada cap munge mamak matdey ....gambau Helo kity...kihkihkih...

      Delete
    8. KAMI TAK KESAH SANGAT SELUAR KECIK HILANG.....MACAI CAP DAGING KARAT TADI,BAGAI NAK GILA BILA SELUAR KECIK DIA HILANG...

      KAMI RISAU BILA TANAH FELDA HILANG...
      TAPI MACAI DACING KARAT BUAT RELAX JER......

      Delete
    9. seluar kecik gambar helo kitty....tu Najib yang punya..

      keh keh keh keh keh keh keh

      Delete
    10. seluar kecik gambar helo kitty....tu Mamak Matdey Kutty yang punya..

      keh keh keh keh keh keh keh

      Delete
    11. AIK....NI MESTI NAJIB NAK TIRU TDM LA TU.....KALAU KAK SEMAH TAHU, MESTI KENE SIKU NI..

      HA HA HA HA HA HA HA HA HA

      Delete
    12. Jgn takut wahai peneroka felda. Turutilah oleh kamu nasihat YB wak kojola kengkang sekupang berkepala mancis ni.
      Undi sajalah bn
      Lepas tu tak perlu tanam sawit lagi mcm biasa.
      Yg perlu hanya menonggeng pungkoq saja mcm dia.
      Kerja senang
      Duit pun senang
      Berak lagi senang..

      Delete
    13. Jangan lupa ya Cai-cai Haprak cap Munge...30 Disember nih...ada YAMSENG...menyambut Dato Mamak Matdey Helo Kity, Jidin Pagoh Pak Angguk cap Munge dan Si Boboiboi Bengap tuh...jangan lupa jemput sekali sedara Mat sabun, sedara Ostad Lim Kit Sial dan kak Jijah kaki Kipas sekali...Cai-cai Haprak jangan lupa ye...bawak bendela...cap spender munge Helo Kity...nanti kalau tak puas Yamseng tuh...jangan lupa baling-baling kerusi...ingat tu ya cai-cai haprak...

      kihkihkihkihkihkih.....

      Delete
    14. Bro MCybertrooper..ni belum lg..silap tersilap sibijan pun hilang...hahaha

      Delete
  14. PENEROKA-PENEROKA FELDA SEKALIAN....AYUH...TERUSKAN SOKONGAN ANDA DAN UNDILAH KERAJAAN BARISAN NASIONAL...PEMIMPIN DATANG DAN PERGI...TAK KIRALAH SIAPA JADI PEMIMPIM...YG PENTING DARI KERAJAAN BN...YG TELAH BANYAK BERJASA...INGAT TU...JANGAN ANDA SESEKALI TERPEDAYA DAN TERPENGARUH DENGAN HASUTAN DAN ADU DOMBA SI AL BUDIN SONTOLOYO NIH!!!TERUSKAN UNDI KERAJAAN BARISAN NASIONAL!!!!SEMOGA M'SIA TERUS MEMBANGUN DAN AMAN SEJAHTERA...DI BAWAH KERAJAAN BARISAN NASIONAL....

    ReplyDelete
    Replies
    1. FELDA ADA MAFIA

      BUKAN SAYA YANG CAKAP...POOAD ZAKARSHIT YANG CAKAP

      Delete
    2. bye2 cap munge dan Fukatan Haprak, High2 Kerajaan BN

      Delete
    3. KEPALA BAPAK KERAJAAN BN TU SAHABAT TERAM

      SAHABATMU SAHABATKU JUA...(ISRAEL)
      MUSUH MUSUHMU MUSUHKU JUA....(NEGARA ISLAM)

      SELISIH NAK UNDI KERAJAAN BN

      Delete
  15. Iman tak dapat diwarisi..
    Bodoh AKAN diwarisi melalui UMNO.
    Senget akidah berlaku disetiap generasi.
    Pas Eddy sudah nyata telah jadi pembekal pukal komoditi Sesat.

    AWAS!
    Ubat bodo dan sesat, perisa Taek diadun dlm beras patah 25% berlambang kati karat, cap Muka Najiboklepeto. Beras dibekal melalui duit kita ug dicuri. Allah tidak lahirkan Melayu itu buta hati.
    Umnobnpas yg garfukan mata melayu, demi kelangsungan kuasa rakus klepeto mereka.
    Sudah2 la Felda jadi deposit menungkat Mungkar UMNOBN.
    NAJIB, AKA ANAKKU SAZALI , telah dgn angkuh membunuh legasi kepala Bapaknya. Mmg Anak lahanat seekor ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PENEROKA-PENEROKA FELDA SEKALIAN....AYUH...TERUSKAN SOKONGAN ANDA DAN UNDILAH KERAJAAN BARISAN NASIONAL...PEMIMPIN DATANG DAN PERGI...TAK KIRALAH SIAPA JADI PEMIMPIM...YG PENTING DARI KERAJAAN BN...YG TELAH BANYAK BERJASA...INGAT TU...JANGAN ANDA SESEKALI TERPEDAYA DAN TERPENGARUH DENGAN HASUTAN DAN ADU DOMBA SI AL BUDIN SONTOLOYO NIH!!!TERUSKAN UNDI KERAJAAN BARISAN NASIONAL!!!!SEMOGA M'SIA TERUS MEMBANGUN DAN AMAN SEJAHTERA...DI BAWAH KERAJAAN BARISAN NASIONAL....

      Delete
    2. KEPALA BAPAK KERAJAAN BN TU SAHABAT TERAM

      SAHABATMU SAHABATKU JUA...(ISRAEL)
      MUSUH MUSUHMU MUSUHKU JUA....(NEGARA ISLAM)

      SELISIH NAK UNDI KERAJAAN BN

      Delete
  16. Sesiapa yang zakar pendek dan nak bagi panjang sampai 21cm, boleh hubungi pengiklan di ruang atas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. keh...keh...keh...keh...keh...1503...

      yg ni kena tanyer Budin....kihkihkih!!!! dia suka bab nih!!!

      Delete
    2. tak lah...tanya Diva Azwan Ali.....

      amboi amboi amboi.....

      Delete
    3. ANON 1503...BERANI2 KO NAK LAWAN DIVA AA...

      GO TO HELLL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Delete
    4. tak lah...tanya Bang Non Nuat Al Juburi.....

      amboi amboi amboi.....

      Delete
    5. HANYA DIVA AA JER YANG LAYAK TAU.....DIA YANG PALING DIVA KAT MALAYSIA NI....

      GO TO HELLLLLLLLLLLLL!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Delete
    6. ANON 1527...BERANI2 KO NAK LAWAN DIVA AA...

      GO TO HELLL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Delete
  17. Najib ialah seekor bapok lahanat yang menunggu masa untuk masuk jel.

    Bukan pembangkang , tapi umno sendiri yang akan sembelih dia. Tak percaya ??.. Nantikan..ye saudara, saudari.. citer malaysiawood ni baru bermula...

    ReplyDelete
    Replies
    1. PENEROKA-PENEROKA FELDA SEKALIAN....AYUH...TERUSKAN SOKONGAN ANDA DAN UNDILAH KERAJAAN BARISAN NASIONAL...PEMIMPIN DATANG DAN PERGI...TAK KIRALAH SIAPA JADI PEMIMPIM...YG PENTING DARI KERAJAAN BN...YG TELAH BANYAK BERJASA...INGAT TU...JANGAN ANDA SESEKALI TERPEDAYA DAN TERPENGARUH DENGAN HASUTAN DAN ADU DOMBA SI AL BUDIN SONTOLOYO NIH!!!TERUSKAN UNDI KERAJAAN BARISAN NASIONAL!!!!SEMOGA M'SIA TERUS MEMBANGUN DAN AMAN SEJAHTERA...DI BAWAH KERAJAAN BARISAN NASIONAL....

      Delete
    2. KEPALA BAPAK KERAJAAN BN TU SAHABAT TERAM

      SAHABATMU SAHABATKU JUA...(ISRAEL)
      MUSUH MUSUHMU MUSUHKU JUA....(NEGARA ISLAM)

      SELISIH NAK UNDI KERAJAAN BN

      Delete
    3. 1525 BERAMBOS KO KE ISRAEL TU.....NEGARA SAHABAT KEPALA BAPAK KO TU....

      BERAMBOSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

      Delete
    4. 1532 BERAMBOS KO KE ISRAEL TU.....NEGARA SAHABAT KEPALA BAPAK KO TU....

      BERAMBOSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

      Delete
  18. Gerombolan CaiTaek Jasa dijerah attack mode utk tutup londehan Felda, agar Melayu terus totok bodoh...

    Menurut laporan, nilai semasa tanah berkenaan jauh melebihi anggaran tersebut iaitu mencecah kira-kira RM1 bilion berasaskan nilai tanah RM1,300 kaki persegi bagi kawasan berkenaan.

    Bolehkah terus disokong lagi petualang UMOBNPAS?
    Tenyu HARAM sekongkol MUNGKAR NYATA.
    Maka menjadi WAJIB, umnobnpad dimamposkan dari lipatan sejarah. WAJIB, ingat tu, jada apa jasa? Duit keringat kita. Mereka hanya penyonglap amamah bau Taek , yg timbul 5 tahun sekali.
    Caitaek terusdikerah ke blog PH , siap maki tuan rumah sbb media propa mereka dah abis gas kentut. Kita dapat pahala sekira caitaek jasa mereka ini dinyah sanggah, malah dimaki rejam.

    Pigi mampos UMNOBNPAS.,!

    ReplyDelete
    Replies
    1. PENEROKA-PENEROKA FELDA SEKALIAN....AYUH...TERUSKAN SOKONGAN ANDA DAN UNDILAH KERAJAAN BARISAN NASIONAL...PEMIMPIN DATANG DAN PERGI...TAK KIRALAH SIAPA JADI PEMIMPIM...YG PENTING DARI KERAJAAN BN...YG TELAH BANYAK BERJASA...INGAT TU...JANGAN ANDA SESEKALI TERPEDAYA DAN TERPENGARUH DENGAN HASUTAN DAN ADU DOMBA SI AL BUDIN SONTOLOYO NIH!!!TERUSKAN UNDI KERAJAAN BARISAN NASIONAL!!!!SEMOGA M'SIA TERUS MEMBANGUN DAN AMAN SEJAHTERA...DI BAWAH KERAJAAN BARISAN NASIONAL....

      Delete
  19. tak lah...tanya Bang Non Nuat Al Juburi.....

    amboi amboi amboi.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ANON 1521...BERANI2 KO NAK LAWAN DIVA AA...

      GO TO HELLL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Delete
    2. amboi2 tu bakal pemimpin umno. Makin byk jantan auw2 dan betina keras mengambil alih parti Umnolgbtevangelist komunis,klepto. Direstu Pasta Liban mkn Taek.

      Elok mampos cepat melayu2 yg menyokonng...

      Delete
    3. ANON 1523...BERANI2 KO NAK LAWAN DIVA AA...

      GO TO HELLL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Delete
  20. Susah juga Tuan Budin. Dengan sifat masyarakat orang melayu amat menyanjung keluhuran budi, kerana BUDI dibawa ke MATI. Bila ini sekian lama telah ditanam didalam fikiran mereka, rasa bersalah untuk beralih arah sentiasa menghantui dan budi sentiasa dikenang. Jika pihak pembangkang berterusan mensensasikan isu felda ini dengan bijaksana. Tidak mustahil Cempedak berbuah Nangka. Pistol sudah diberi, peluru pun sudah diberi, jangan pula tertembak sipi.....nanti,pembangkang juga yg tepuk dahi.Hehehekikikihahahakahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. PENEROKA-PENEROKA FELDA SEKALIAN....AYUH...TERUSKAN SOKONGAN ANDA DAN UNDILAH KERAJAAN BARISAN NASIONAL...PEMIMPIN DATANG DAN PERGI...TAK KIRALAH SIAPA JADI PEMIMPIM...YG PENTING DARI KERAJAAN BN...YG TELAH BANYAK BERJASA...INGAT TU...JANGAN ANDA SESEKALI TERPEDAYA DAN TERPENGARUH DENGAN HASUTAN DAN ADU DOMBA SI AL BUDIN SONTOLOYO NIH!!!TERUSKAN UNDI KERAJAAN BARISAN NASIONAL!!!!SEMOGA M'SIA TERUS MEMBANGUN DAN AMAN SEJAHTERA...DI BAWAH KERAJAAN BARISAN NASIONAL....

      Delete
    2. Malaysian Cybertrooper26 December 2017 at 15:52

      Ya! Peneroka-peneroka FELDA teruskan undi BN....
      Err... Hutang saham FELDA dah abis ke?
      Oh! Ya! Tanah ladang anda masih ada... Boleh dighaibkan oleh BN nanti.

      Delete
    3. Jangan lupa ya Cai-cai Haprak cap Munge...30 Disember nih...ada YAMSENG...menyambut Dato Mamak Matdey Helo Kity, Jidin Pagoh Pak Angguk cap Munge dan Si Boboiboi Bengap tuh...jangan lupa jemput sekali sedara Mat sabun, sedara Ostad Lim Kit Sial dan kak Jijah kaki Kipas sekali...Cai-cai Haprak jangan lupa ye...bawak bendela...cap spender munge Helo Kity...nanti kalau tak puas Yamseng tuh...jangan lupa baling-baling kerusi...ingat tu ya cai-cai haprak...

      kihkihkihkihkihkih.....

      Delete
    4. Bro PUAKA RIMBA..u said it all..thumbs up

      Delete
    5. 15:39
      Tapi yg jelas depan mata kini KERANA BUDI TERGADAI BODY berswekali dgn jiwa raga maruah diri peneroka penerokawati sekelian. Najimah berjoli sakan.

      - duit felda dari rm7 bilion tinggal rm200 juta, rm6 bilion 800 juta hangus
      - dari kooperasi permodalan felda jadi FGV, lingkop saham dari rm5 se unit tinggal rm1+
      - beli ladang peter sondakh indon kawan penasihat kanan najib = ladang lalang di beli dgn harga tinggi
      - tubuh felda plantation, urus tanam semula felda, hutang peneroka sampai mati tak habis2 anak cucu sambong
      - felda tambah anak2 syarikat, tapi daftar di Caymen island BVI tempat simpanan harta rompakan penyangak2 dadah penjenayah tersohor dunia, tak sorang pun boleh dpt tahu siapa punya harta
      - felda beli hotel hartanah di london tapi syarikat atas nama kepunyaan individu
      - felda tergadai tanah di Semarak , peneroka tak tahu jika tidak didedahkan oleh pembangkang!

      sokonglah lagi najib umno bn wahai peneroka dan selamat menanggong hutang sampat mati lah wahai peneroka penerokawati sekelian.

      Delete
  21. 1. IPO FGV - gagal dgn harga pasaran merudum.


    2. FGV - Rugi


    3. FELDA bertambah hutang


    4. FELDA susut aliran tunai


    5. FELDA assets yg semakin kurang.


    6. FELDA hilang tanah di tengah2 KL nilai 1 billion.

    7.Hotel harta dipindah miliklesap ke sykt BVI.

    8. DLL...

    Petualang2 mafia tikus2 felda terus,mencuri.

    Ingat tu, UNDI UMNOBNPAS, tempah kehancura tanah air. Allah dah setlahkan. Umno mahu peneroka terus taat.
    Pilihan silap buka lagi setakat menjadi perbuatan yg Bodoh, tapi akan menjadi HARAM.
    YA! Adalah sudah menjadi HARAM utk terus pilih atau sokong UMNOBNPAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PENEROKA-PENEROKA FELDA SEKALIAN....AYUH...TERUSKAN SOKONGAN ANDA DAN UNDILAH KERAJAAN BARISAN NASIONAL...PEMIMPIN DATANG DAN PERGI...TAK KIRALAH SIAPA JADI PEMIMPIM...YG PENTING DARI KERAJAAN BN...YG TELAH BANYAK BERJASA...INGAT TU...JANGAN ANDA SESEKALI TERPEDAYA DAN TERPENGARUH DENGAN HASUTAN DAN ADU DOMBA SI AL BUDIN SONTOLOYO NIH!!!TERUSKAN UNDI KERAJAAN BARISAN NASIONAL!!!!SEMOGA M'SIA TERUS MEMBANGUN DAN AMAN SEJAHTERA...DI BAWAH KERAJAAN BARISAN NASIONAL....

      Delete
    2. Woi Caiyaek 1550.
      Tahulah brtbuih2 Najib kerah Attack mode. Tapi jaga sikit kaliber sanggahan tu. Apa tahap main skrip tampal Taek saje..ulang2 brain wadh. Ko ingat genetasi Felda skrg bodo terhutang budi pada uMNOBN lagi? Mcm ni punya tualang petualang, taekko jsmu mak bapak kami..senang2 ko nk basoh kepong minda. Woi! ni dah nk madok 2018. Itu SOP 1973 bodoh !
      Mcm ni , aku tunjuk sikit.
      HARAM SOKONG UNDI UMNOBNPAS.
      Kaan lebih efektif. Mafia Felda n Jasa tak bg latiham ker, otak slow learner benyai?

      Delete
    3. Woi Slow Learner 1550.
      Kalu tak dpt jwp tujuh londehan Felda tu, cer ko trai sanggah satu dulu.
      Jgn tunjuk blur sgt..nnt Poad ZakarTaek maki ko mkn gaji bota sj, bodoh.

      Delete
    4. Jangan lupa ya Cai-cai Haprak cap Munge...30 Disember nih...ada YAMSENG...menyambut Dato Mamak Matdey Helo Kity, Jidin Pagoh Pak Angguk cap Munge dan Si Boboiboi Bengap tuh...jangan lupa jemput sekali sedara Mat sabun, sedara Ostad Lim Kit Sial dan kak Jijah kaki Kipas sekali...Cai-cai Haprak jangan lupa ye...bawak bendela...cap spender munge Helo Kity...nanti kalau tak puas Yamseng tuh...jangan lupa baling-baling kerusi...ingat tu ya cai-cai haprak...

      kihkihkihkihkihkih.....

      Delete
    5. Ikut sejarah, yg suka mengamuk org UMNO. Kalah Selangor, mengamuk jadi peristiwa mei 69. Kalah di Kelantan, timbul Mageran. Lepas 90an, sokongan makin menurun, mula meroyan. Lepas ni, kalau hilang kuasa, mahu gila babi tujuh keturunan.



      Delete
    6. Mesti gila rosmah lepas pru..tak merasa kesana kemari naik jet free

      Delete
    7. Mah gemok dah selit 10juta dlm coli, takder hal bro , najib bapok tuh kena jel dia peduli apa ahaha.

      Jantan simpanan dia si cina gemok babi tu jho low ada selit duit dlm kapal mewah dia bro.

      Diorang enjoy layar seluruh dunia, sponsor by rakyat Malaysia yang bongok.

      Delete
  22. KOS HIDUP DI SELANGOR NAIK SBB CUKAI DINAIKKAN
    STRATEGI BN SKG UNDI ESOK BN MENANG CUKAI TURUN
    PASTI MB PALING SINGKAT DI SELANOR ASSMIN MERUDUM
    SLOGAN "BN MENANG ESOK CUKAI TURUN" KITA KASI DEPA GERUN...


    JOMMM KEMPEN DI SELANGOR

    "ESOK BN MEMERINTAH CUKAI DI SELANGOR TURUN"

    BARUA DAP@SINGAPORK BERAMBOS SEGERA..

    137 BAHAGIAN CAP MUNGA DI UMUM
    DOLU DOLU SUSAH BEBENOR NAK BAGI TAUNYER
    APA LAH BANGANG SUSAH NAK BAGI MAKLUM
    NPK SGTSERBA SALAH MENGELABAH CAP MUNGA

    KIKIKIKIKI....

    137 BAHAGIAN CAP MUNGE DAH MAKLUM
    SKG TUNGGU BAPE JOTA AHLI CAP MUNGA ADA
    NNKP SSGT SUSAH BEBENO NAK UMUM
    KIKIKI... BIO GAYE COMFIDEN LAM ATI SUMA AUTA BLAKA....


    KIKIKIKIKI.... BARUA KUTTY DAP@SINGAPORK NAPE SUSAH BEBENO NAK BAGI TAU SELAMA INI...
    BIO NNPK GEMPAK CERITA TAPI REALITY TOHAN SAHA YANG TAU..... KIKIKIKI


    BERAMBOS ....BARUA DAP@SINGAPORK PENSABOTAJ EKONOMI NEGARA.... PRU SINGAPORK KAMI TUNGGU...

    INI KALI LAH....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa yg naikkam cukai curi hutang pecah amanah sejak lama ni. Siapa perintah tanah melayu selama ni bafoon 1609?
      Masa nk raih jilat minta undi janji, dapat mandat jd capati. Rakyat dibahulukan. Pegidaaa UMNOBNPAS.
      HARAM bagi undi.
      HALAL bahi mati.

      Tak faham sudah, maklum sliw learners.
      Tak kusah ? mampos pi ko.

      Delete
    2. Mantap.....mari kita pastikan perdana menteri paling pelingkop tersungkur ini kali

      Delete
    3. hoi!! bro 1609..munga yg kau kata itu dah berkembang..kau dah terlajak cegedik..tengok bendera UMNO..keris pun x bersarung..x malu..hey beb..bendera BN buang je lah..kita x pakai dacing lagi dah..sekarang digital..ketinggalan betul bro seko ni...hahahah

      Delete
  23. Org BN sendiri bilang ada mafia dlm Felda. Apa lagi yg kamu ni lompat teriak mcm kera kena sumbat belacan ?? BN kantoi. Makin dia bantai Mahathir makin byk taik mafia yg kantoi. Apa jadah lagi kamu mau lompat mau kasi tunjuk dedak tak cukup ?? kah kah kah !

    ReplyDelete
  24. Jangan lupa ya Cai-cai Haprak cap Munge...30 Disember nih...ada YAMSENG...menyambut Dato Mamak Matdey Helo Kity, Jidin Pagoh Pak Angguk cap Munge dan Si Boboiboi Bengap tuh...jangan lupa jemput sekali sedara Mat sabun, sedara Ostad Lim Kit Sial dan kak Jijah kaki Kipas sekali...Cai-cai Haprak jangan lupa ye...bawak bendela...cap spender munge Helo Kity...nanti kalau tak puas Yamseng tuh...jangan lupa baling-baling kerusai...ingat tu ya cai-cai haprak...

    kihkihkihkihkihkih.....

    ReplyDelete
  25. yalah org felda sekelian..jgn undi pakatan..undilah parti yg merosak dan terus merosak..kerosakan dtg dr umno bn yg sudah rosak lagi merosakkan..teruskanlah undi umno bn.semoga habis semua harta felda dan hutang lagi kot atas..baru padan muka org felda...hutang mkin betimbun..harga getah makin jatuh..booooo..padan muka org felda.harap jgn undi pakatan..boooo.!!

    ReplyDelete
  26. I am afraid those who profit the most from Felda shall do worse in the coming years when the same party gets to win the next general elections.

    And why not? Even after they have done horrible deeds one after another in the last few years against Felda and its settlers, they could still be winners… Hence, there is no push for them to change their corrupt ways. It will only get worse...

    And I also believe that the Felda settlers will only realize their foolhardiness once their own pieces of land where they have their houses and earned their living from are no more theirs - the way the Felda Jalan Semarak site ownership or power over is now in the hands of other parties.

    Or else they will only realize what is going on once Malaysia as a whole is mortgaged to the commies from the north.

    When one of these two scenarios come to be, let it be stated that they have been warned!

    Ayer mata darah sekalipun tidak akan mengubah apa yang telah berlaku...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro..if we are not mistaken..its happened years back under the then MB mick tyson..one of this FELDA they really screwed the setlers..no news til today..none care about it at that time..we do not know why..maybe we were on the right track and feeling joy under TDMM..uh..could u care enough to find the status of FELDA SG BUAYA Sgor..sukran bro

      Delete
    2. 17.21.....agree with you Bro.

      If we keep doing the same thing we'll keep getting the same result.

      But.....we can't do anything if the Felda settlers refuse to change. Nothing changes until they do.

      Their refusal to change will drag their situation worse than ever before.

      If the Felda settlers decide to stay in the same boat........then they should accept all the worse and bad cases happening now and future.

      Pakatan has tried hard to explain and to open up their eyes to the real situation........and now it's up to them to make the change.

      We can only lead them but the decision is theirs.

      Anyway.....we hope they dare to make the change for their future in the next GE.

      Salam perjuangan bro.

      Delete
  27. Tahniah warga Felda.Rancangan tanah Felda diwujudkan untuk membendung pengganas komunis ketika itu.Sekarang anak Razak lelong harta Felda dan Tanah Melayu kepada komunis.Duit daripada hasil lelongan itu lah yang Najib dengan bangganya beri bonus kepada peneroka Felda.Wahai warga Felda sekelian,...teruskanlah memberi sokongan tak berbelah bagi kepada Najib.Pastikan BN=Bonus Najib,terus memerintah Malaysia.Hidup Najib!Tak Larat Hidup FELDA!

    ReplyDelete
  28. MEME SAH BLOGGER BODIN NI BATU API
    2 ARI DEN BAGI PELUANG PASAL FELDA NI
    SATU FAKTA BOKTI LANSING TAK DI BORI
    CAP MUNGA PUN DIA NAK.MEMBATU API
    MAT BODIN BLOGGER MAKAN KELILING KINI



    BERAMBOSSSSSSS...

    ReplyDelete
  29. Pak Cik dan Mak Cik Felda kena baca yassin beramai2 untuk di tujukan kapada sesiapa yang terlibat dalam menyalahkangunakan kuasa agar mereka mengaku dan mendapat balasan yang setimpal. Orang kita dulu2 memang ada kekuatan dalam hal macam ni.
    ANAK kena kemukan kapada jamaah Felda agar membacakan yasin secepat mungkin.

    ReplyDelete
  30. HARAKAH BERHUTANG RM2.2 JUTA DGN PENCETAK


    PATUTLAH WARTAWAN HARAKAH MASUK KERJA BLOG BUDIN.





    HARAKAH BANKRAP


    HARAKAH BAWAK BALA HAJI HADI


    HARAKAH BAWAK BALA NIK AMAR


    HARAKAH BAWAK BALA ANAK NIK AZIZ ,NIK ABODOOOO


    HARAKAH BANKRAP


    BILA NAK BAWAK TIN MILO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepas Pru 14 semua ahli parlimen Pas akan jual minyak urut, minyak besarkan zakar, minyak kasi ketat ... macam2 minyak ahhh kat kota baru.

      Delete
    2. Felda tetap di hati najib

      Delete
  31. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  32. KAJI SELIDIK TERKINI - BN PASTI TERSUNGKUR

    Prime Minister Najib Abdul Razak's government has for the first time lost the approval of the majority of Malay voters, according to a poll.

    Singapore's The Straits Times (ST), citing a survey by independent pollster Merdeka Centre, said only 24 percent of Malay voters is satisfied with the government.

    The fall among Malay voters was drastic as it had stood at 52 percent in January this year.

    The demography is significant as it forms the bedrock of Umno's support base that has helped sustain the ruling coalition despite the weakness of some of its other coalition partners.

    The government's overall approval rating also plummeted to 23 percent, the worst since the polls started in 2012.

    5pct Chinese approval

    As for Chinese voters, only five percent approved of the government compared to 11 percent this January.

    The survey found the government's falling approval rating was largely attributed to its handling of the economy, ill treatment to former premier Mahathir & Najib Razak's lame foreign policy.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TU DIAAAA... BARUA SINGAPORK@DAP DAH MULA MEMFITNAH ... MEMBATU API DAN MENSANOTAJ EKONOMI NEGARA..

      SINGAPORK PERANAN PENSABOTAJ EKONOMI NEGARA SEKIAN LAMA DAH BERLALU. ...

      TUNGGU PRU SINGAPORK KAMI DATANG.... KERAJAAN OALING SUPER KIASU SUPER KRONI DAN RASIS LEE KWAN YEW CELAKA YANG MEROMPAK KEKAYAAN SINGAPORE SECARA SISTEMATIK UNTUK ANAK BINI... KRONI DAN SEPUPU SEPEPET BABI LEE KWAN YEW AKAN DI BONGKAR.....

      INI JALI LAH...


      BWRAMBOSSSS. ....BARUA DAP@SINGAPORK...

      Delete
    2. Hmmmmm... Look at the Umno cyber-terompah screaming scared and worried.

      The Malays mindset has changed and more analytical than that of their parents and grand parents', but Najib is still playing the same old tunes - Malay race and Islam are threatened, to win over them. They no longer buy Najib's out of shelf life rhetorics. On top of that Najib is not the type of testimony for Islam. His extravagance obviously goes against the simple lifestyle Islam preaches. On top of that, his stubborn refusal to come clean on 1MDB must be taking a heavy toll on his popularity. Good to learn that more Malays no longer tolerate his nonsense and are often taken for granted . Umno losing the next election is now a possibility .

      BN are the minority now. Don't forget BN didn't even have the mandate the last election, having lost the popular vote. Don't forget guys, when this ruling government falls and a new one takes over,

      I, and many, many Malaysians will still petition the new government to investigate where your financing came from. All your subscription payments and All your subscription payments and identities are locked in, somewhere outside of this country for safekeeping. You BN govt basically took dirty money, taxpayer's blood and sweat to prop up a corrupt regime.

      Delete
    3. St. Andrew's Secondary School (1969)...????

      Delete
    4. 1 Msia tau bahawa merdeka centre ni cakap aje independent dan non partisan, tapi kebanyakan hasil kajian dan keputusan yang dikeluarkan mereka ternyata menyebelahi dan pro pembangkang.
      Dan kebetulan Spore Straits Times ni adalah milik kerajaan PAP Spore, dah pasti lah keputusan kajian spt ini yang menarik minat mereka sebagai satu kempen propaganda untuk memberi sokongan tidak rasmi kepada DAP dan PH. Sejak dari dulu lagi, seolah2 ada agenda tersembunyi apabila mainstrean media khususnya akhbar2 mereka , kerap dilihat mencampuri urusan politik negara dan memberi komentar2 yang memihak kpd DAP dan pembangkang di Msia.
      Spore di bawah LHL seolah2 memberi endorsement tidak rasmi kpd media2 ini untuk terus menerus melemparkan komentar2 negatif terhadap Msia dalam pelbagai isu negara, khususnya politik. Kita pun tak pasti apakah tujuan sebenar mereka berbuat demikian...kemungkinan besar mereka tidak mahu Msia terus dalam keadaan aman , makmur dan ejahtera. Dengan Msia sentiasa saja bersengketa antara kerajaan dengan pembangkang, akan melemahkan ekonomi kita dan ini pasti akan menyebabkan kita tidak akan dapat menyaingi mereka dalam bidang ekonomi. Nampaknya, betul lah telahan ramai pakar2 politik negara yang mengatakan sifat dengki dan cemburu tak berkesudahan Spore terhadap Msia sejak dari era LKY dan diteruskan oleh anaknya LHL pula, menjadi duri dalam daging dalam hubungan dua hala Msia dan Spore. Agaknya..selagi Msia tidak menjadi sebuah republik spt Spore..selagi tu lah sentimen ketidak puasan hati dan dendam ini tidak akan terpadam..dan malangnya, DAP sedang berusaha bersungguh2 ke arah itu !

      Delete
  33. KEMPEN PILIHANRAYA DI SELANGOR SGT GERUN
    ARI NI BN TUBUH KERAJAAN CUKAI DI TUTUNKAN
    ASSMIN MULA DAH MCM KAMBING GURUN
    TITLE MB PALING SINGKAT MILIK ASMIN JAMBAN


    KIKIKIKIKI.... BWRAMBOSSSS. .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saudara 20:46,....boleh besarkan lagi tak tulisan anda?

      Delete
    2. saudara 2108...boleh kecikkan lagi tak tulisan anda?

      Delete
  34. Mat Singapork kojola kengkang
    Menyeru makcik dan pakcik felda
    Guna loudspeaker duduk terkangkang
    Di lori najis dia berada!

    Kesian dia memujuk merayu
    Mintak makcik teruskan sokongan
    Berapa kali nak tipu Melayu
    Klepto bersuara hanya dongengan!

    Agaknya berapalah dapat upah
    Di lori taik dia bertenggek
    Makcik Felda pun ramai menyampah
    Rambut gerbang jalan tertonggek!

    Semalam saya di Felda Pahang
    Dengar ramai tak suka klepto
    Air liur tersembur keluar rahang
    Apa dibuat niatnya kotor!

    Mat Singapork kojola kengkang
    Sekuat mana loudspeaker Ameno
    Peneroka ramai dah sokong pembangkang
    Bury yourself in deep snow!

    Go to hell you filthy thrash
    Being here you're a mess
    We are Pakatuns you can't smash
    You're nothing but a stinking ass!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeop.....dahh jelas segala jahanam puncanya dari sape.....tapi masih juge ada yg buta.

      Kalo idak juge sedor2.......tak tau lerrr cam mana teman nak ngabor.

      Delete
    2. Good evening comrade...

      The country has always belonged to Malay majority. It's nice to know that finally, the Malays are waking up despite a heavily censored mainstream media that's lopsided in its reporting and constant demonizing of the opposition, which now includes people notably like Tun Mahathir.

      The Coward, Najib has been surreptitiously using the red shirts to shore up support for himself. That has effectively backfired amongst Malays themselves. If the UMNO MPs and the Ketua2 Bahagian do not have guts to call for a no-confidence motion, I suspect the next Bersih rally will see a much heightened attendance by Malays, putting to rest once and for all that it is a "Chinese" or "DAP" thing and putting an end to UMNO fear that they can't do without Najib.

      Unlike PRU 13, PRU 14 will be a horrid Malay tsunami against the ruling govt.

      Assalamualaikum & Salam Perjuangan.

      Delete
    3. The BN cyber-terompahs think thery are doing good for their bosses but sadly in actual fact, they are hurting those they intend to prop up.

      Cyber propaganda cannot be "won by talking nonsense and hurling uncalled lewd language" try as you may. Even if you intend to do so, you would need cybertroopers of a much higher educated calibre!!!

      Delete
    4. St. Andrew's Secondary School (1969)...????

      Delete
  35. Tn Budin..saya sokong saranan Tn agar warga Felda membuat perubahan ..iaitu memastikan mind set mereka terus bersama2 dengan UMNOBN yang selama ini telah membela dan mensejahterakan mereka sejak bergenerasi lamanya. Memang tak dinafikan sejak kebelakngan ini terdapat cubaan2 berterusan dari pihak2 pembangkang untuk menginfilterasi masuk ke dalam Felda dgn tujuan utk menabur fitnah dan hasutan , mengadu domba mereka dgn kerajaan. Cth yang terbaik adalah usaha sia2 dan tidak berfaedah yang dilakukan oleh sdra saya Wak Suman di Felda Taib Andak.
    Walaupun dia sedar usahanya tu terbukti gagal dan tak memberi sebarang hasil positif, saya kena angkat topi padanya kerana tidak berputus asa. Warga Felda ternyata telah lama matang berpolitik...dan takkan begitu mudah untuk tertipu dgn taktik Wak Suman dan cap mungenya. Hingga sekaarng pun, beliau masih tidak berani untuk mendedahkan bilangan cawangan cap munge yang telah berdaftar dan jumlah ahli2nya di seluruh negara.Jangan kata seluruh negara, di FTA pun tak didedahkan berapa bilangan ahli cap munge..setakat gebang kosong 200 lebih peneroka yang telah keluar UMNO dan menyertai Cap munge. Dia check betul2 tak, adakah mereka tu benar2 ahli UMNO ataupun orang2 yg dibawa dari luar untuk berlakon keluar parti dgn diberi upah yg lumayan. Kalau sesiapa pun akan sanggup jika upahnya lebat!
    Ikut kajian yang dijalankan, sokongan peneroka terhadap DSNR dan BN adalah yang terkuat ketika ini..dan ada pendapat penganalisa politik tempatan mengatakan tertinggi sejak Msia merdeka. Malah, persatuan anak2 Felda dari Gen kedua telah menyatakan komitmen mereka untuk terus menyokong dan bermati2an aakn memastikan Felda sebagai kubu kuat UMNO/BN tidak akan terjejas walau sedikit pun dan akan terus mempertahankannya dari dakyah jijik pembangkang...hingga ke titisan darah yg terakhir.
    Nampak gayanya, isu2 yang dimainkan oleh PH berkaitan kemelut yg kononnya merugikan dan membangkrapkan Felda spt yg kerap difitnahkan oleh Pizi, TDM dan pimpinan lain tak dapat menggoyahkan sokongan padu mereka terhadap UMNO/BN. Warga Felda tau kerajaan dan DSNR sedang melaksanakan langkah2 yg terbaik untuk membetulkan keadaan demi masa depan mereka...dan sewajbnya kita memberi ruang dan peluang yang seluas2nya untuk kerajaan dalam hal ini. Bagi warga Felda, kuatkan jati diri anda dan pastikan PH dan cai2nya yang sentiasa saja mencari peluang untuk membuat onar , menghasut dan memfitnah spt yang dilakukan Wak Suman di FTA, ditolak bulat2. Masa depan negaar dan generasi anak2 melayu terletak di tangan anda...janagn pulak anda dipersalahkan jika kubu kuat melayu serta UMNO/BN di Felda runtuh sebab kesilapan anda tertipu dengan dakyah petualang2 agama, bangsa dan negara tu ....

    TERLAJAK PERAHU BOLEH DIUNDUR
    TERLAJAK UNDI PH...BURUK PADAHNYA...fikir2kan lah wahai warga Felda !

    ReplyDelete
    Replies
    1. REMINDER - PERINGATAN

      GN kaki auta & juga seorang pengecut...

      Kamu nie jenis manusia apa yg masih muka tebal walaupun berkali-kali telah dilondehkan pembohongan auta kamu itu...tak serikkah?

      Nah...tuntaskan dulu hutang kamu itu bukti yg saya pinta di mana kamu berdusta mengatakan saya cabut lar untuk berjumpa kamu. Selain itu, dari sumber mana pulak kamu perolehi konon saya cabut kerana sedara sakit kat Spore tuu?

      Kenapa kamu macam kejora kufur lahanat kuat membohong dan mengadakan-adakan cerita karut untuk memburukkan orang, haaaaa......???

      INGAT....jika saya sanggup mohon maaf kerana terkkhilaf sangka kamu itu Kejora, apakah kamu tuu yg jauh lebih muda tidak sunggup berbuat demikian......???

      Saya yakin kedua orang tua kamu tidak mendidik kamu bercakap bohong & mendustakan orang.

      Delete
    2. Wak Suman yang dihormati...kan dalam posting yang lepas, saya dengan rendah hati dan secara jujurnya telah menjelaskan berkaitan dengan isu di atas. Ingatkan Wak telah OK dengan penjelasan saya tapi rupa2 tak...macam ada personal grudges terhadap saya, sedangkan saya menganggap Wak sebagai otai yang sentiasa berlapang dada dan berfikiran positif. FYI Wak..saya amat2 menghormati Wak...tapi sekarang ni..Ihave my doubts..apatah lagi 2 soalan saya dalam entry yg lepas, saya tengok Wak bgitu liat untuk menjawabnya..kenapa eeek Wak?

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. FREE Lesson for GN on how to write CONCISELY & PRECISELY.

      The longer Najib hangs on to the throne of UMNO president, the PM and the Finance Minister, the government's support will dwindle further and ever more Malays will ditch the party.

      The situation has now become untenable for Najib and his bunch of cohorts to salvage or redeem back lost grounds. The actions of one man has single-handedly uprooted and dismantle the longest surviving ruling political party in the world and he is none other than the head of the near doomed UMNO, itself.

      No need for grandmother's nagging, just go straight to the point.
      Got it, young man.....??

      Delete
    5. St. Andrew's Secondary School (1969)...????

      Delete
  36. Sesiapa yg terlepas pandang iklan di blog ini utk memanjangkan saiz zakar anda sehingga 21cm, boleh terus berhubung dgn tuan punya blog ini.

    ReplyDelete
  37. Berkesempatan juga untuk meminta pendapat beberapa orang rakan2 peneroka Felda tentang isu tanah di Jln Gurney tu. Rata2nya mengatakan isu tu tak menarik perhatian mereka langsung kerana ternyata apa yang berlaku adalah kesilapan teknikal oleh pimpinan tertinggi Felda pusat. Dengan pengakuan oleh TS Shahril untuk mendapatkan kembali tanah itu melalui saluran undang2 yang betul, mereka yakin isu ni akan dapat diselesaikan dalam masa terdekat. kebanyakan dari mereka berterima kasih kpd kerajaan yang telah selesai memberi geran hak milik tetap tanah2 kpd para peneroka di Felda..itu lebih penting dan dekat di hati mereka. Malah, aktiviti penanaman semula pokok sawit juga sedang giat dijalankan di seluruh Felda...dan inilah yang sememangnya diharapkan oleh para peneroka dari kerajaan yang benar2 membela dan mensejahterakan nasib mereka. Tambah mereka lagi, tidak ada sebarang keperluan mendesak utk mereka menukar kerajaan yg sedia ada kpd PH yang belum tantu dapat memperjuangkan dan membela hak mereka spt yg telah dilakukan oleh UMNO/BN...tentunya mereka tak mahu mengambil risiko yang akan menjejaskan anak2 dan generasi Felda akn datang..dan pada hemat saya, sesungguhnya mereka ternyata bijak dan telah membuat pilihan yang sangat2 tepat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. REMINDER - PERINGATAN

      GN kaki auta & juga seorang pengecut...

      Rentikanlah kerja sia2 tak berpekdah kamu tuu....!!

      Kamu nie jenis manusia apa yg masih muka tebal muncul di sini walaupun berkali-kali telah dilondehkan pembohongan auta kamu itu...tak serikkah?

      Nah...tuntaskan dulu hutang kamu itu bukti yg saya pinta di mana kamu berdusta mengatakan saya cabut lar untuk berjumpa kamu. Selain itu, dari sumber mana pulak kamu perolehi konon saya cabut kerana sedara sakit kat Spore tuu?

      Kenapa kamu macam kejora kufur lahanat kuat membohong dan mengadakan-adakan cerita karut untuk memburukkan orang, haaaaa......???

      INGAT....jika saya sanggup mohon maaf kerana terkkhilaf sangka kamu itu Kejora, apakah kamu tuu yg jauh lebih muda tidak sunggup berbuat demikian, di mana sifat keikhlasan & kejujuran kamu itu......???

      Saya yakin kedua orang tua kamu tidak mendidik kamu bercakap bohong & mendustakan orang.

      Delete
    2. Wak Suman yang dihormati...kan dalam posting yang lepas, saya dengan rendah hati dan secara jujurnya telah menjelaskan berkaitan dengan isu di atas. Ingatkan Wak telah OK dengan penjelasan saya tapi rupa2 tak...macam ada personal grudges terhadap saya, sedangkan saya menganggap Wak sebagai otai yang sentiasa berlapang dada dan berfikiran positif. FYI Wak..saya amat2 menghormati Wak...tapi sekarang ni..Ihave my doubts..apatah lagi 2 soalan saya dalam entry yg lepas, saya tengok Wak bgitu liat untuk menjawabnya..kenapa eeek Wak?

      Delete
    3. Hahaha...org lain dah lama meluat dgn ko,tak perasan ke bro? Sb kebodohan dan betapa dungunya spin ko kat sini.

      Kikikiki

      Delete
    4. Saya sekeluarga bertekad untuk undi UBN, iaitu undi supaya UBN terlingkup.

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    5. Kalu najib razak sendiri baca kau punya spin pon mesti dia ckap kau bodoh geng najib..mesti najib cakap blogger haram zadah kat ko

      Delete
    6. GN....

      Tak nampak pun kenyataan 'mohon maaf' kamu itu, jika ada sila tunjukkan.

      Delete
    7. St. Andrew's Secondary School (1969)...????

      Delete
    8. GN....saya masih menunggu respons balas kamu - di mana pernyataan 'mohon maaf' kamu itu?

      Saya anggap kamu keterlaluan & sungguh biadab terhadap saya yg mungkin sebaya dgn ayah kamu. Seenaknya kamu melekeh-lekehkan martabat saya seolah-olah saya seorang pengecut dan boleh diperbodoh-bodohkan. Kamu salah orang, wahai anak muda.

      Saya akan terus tuntut di mana pertanyataan 'maaf kamu itu;, adakah ini satu lagi pembohongan dari kamu.....??

      Delete
  38. Untuk pengetahuan saudara2 seperjuanganku semua.....saya nak bagi pesanan je......ada seekor berok tua yang mulut celupar yang selalu dok mengeluarkan kata2 kesat kepada tuan admin tu jangan dilayan....berok tua ni menjelma dalam berbagai2....dialah Mat jiwang2 peminat A.Ramlee yang sewel tu!!....bukan cyber trooper ke apa,tapi bapok tua dari Kelantan yang tidak ada apa2 kerja tetap melainkan hari2 dok maki hamun orang.

    Jadi kepada2 saudara2 ku semua tak perlulah dok membuang masa melayan bapok ini.....dan kepada tuan admin suka saya bagi tahu...sebenarnya sibapok ini sangat2 meminati tuan admin!!....tapi dia malu nak mengaku!!??....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...