Friday, 29 December 2017

PUTRAJAYA, LANGKAWI, MERBOK - MANA PUN KAWASAN PILIHAN TUN MAHATHIR, PERDANA MENTERI BARU GANTI NAJIB TETAP AKAN LAHIR DI SITU


Pengerusi Pakatan Harapan, Tun Mahathir Mohamad kini sudah hampir pasti akan dinamakan sebagai calon Perdana Menteri bagi pertaruhan gabungan itu untuk menyingkirkan Najib Razak dan menumbangkan BN dalam pilihanraya akan datang.

Ia hanya menunggu untuk diumumkan secara rasmi dalam Konvensyen Pakatan Harapan yang dijangka akan diadakan pada awal Januari 2018 mendatang.

Gandingan beliau sebagai Timbalan Perdana Menteri pula ialah Presiden PKR, Dr. Wan Azizah Wan Ismail.

Pemilihan Tun Mahathir itu secara tidak langsung mula menggerunkan UMNO dan BN kerana di antara beliau dan Najib, secara logiknya tidak sukar lagi untuk rakyat membuat pilihan lantaran perbandingannya sudah jadi antara permata dengan kaca.

Susulan itu, jentera propaganda UMNO dan BN sekarang ini mulai menggerakkan usaha memperlekehkan usia Tun Mahathir yang sudah mencecah 93 tahun itu dengan mendakwa ia sebagai langkah ke belakang dan tidak relevan dalam konteks memilih pemimpin untuk menerajui negara.

Soalnya, adakah mengekalkan lagi "kaca yang sudah calar-calar, retak, malah kotor" sebagai pilihan yang tepat dan sangat relevan?

Selain itu, serangan berterusan pemimpin dan jentera mengenai usia Tun Mahathir lebih mengesahkan kebimbangan serta ketakutan mereka.

Jika benar UMNO dan BN tidak tergugat dengan pemilihan Tun Mahathir sebagai calon Perdana Menteri Pakatan Harapan, mereka seharusnya gembira dan bersyukur, bukannya menzahirkan perasaan susah hati dan gundah gulana sepanjang masa.

Setelah nama Tun Mahathir hampir disahkan sebagai calon Perdana Menteri, satu lagi perkara yang menimbulkan kebimbangan kepada UMNO dan BN ialah di kawasan mana beliau akan bertanding dalam pilihanraya akan datang.

Oleh kerana sudah dinamakan bakal menjadi Perdana Menteri, Tun Mahathir wajib bertanding dan seterusnya mesti menang dalam pilihanraya akan datang.

Sehingga ini dilaporkan beberapa kawasan menjadi pertimbangan serta intaian untuk ditandingi oleh Tun Mahathir - antaranya Putrajaya, Langkawi atau Merbok.

Ketiga-tiga kawasan tersebut kini diwakili oleh BN - Tengku Adnan Tengku Mansor di Putrajaya, Nawawi Ahmad di Langkawi dan Dr. Ismail Daut di Merbok.

Putrajaya dan Langkawi menjadi pilihan kerana kedua-dua kawasan itu begitu sinonim dengan jasa dan sumbangan besar Tun Mahathir ketika beliau menjadi Perdana Menteri dahulu, meskipun majoriti pengundinya adalah kakitangan kerajaan dan orang-orang Melayu yang kebiasaannya lebih mudah ditekan atau digula-gulakan oleh UMNO dan BN.

Apa macam Ku Nan, sediakah untuk berdepan dengan Tun Mahathir kali ini?

Lupakah Ku Nan bagaimana dalam PRU 13 lalu beliau tercungap-cungap akibat ditentang oleh Husam Musa dan akhirnya kemenangannya banyak disumbangkan melalui kempen saat-saat akhir oleh Tun Mahathir dan Tun Daim Zainuddin, sedangkan kali ini bekas Perdana Menteri sendiri berlawan dengannya?

Kesediaan Tun Mahathir bertanding dengan misi mesti menang di Putrajaya dengan sendirinya akan melonjakkan imej Pakatan Harapan, malah kekalahan BN di kawasan itu akan membunuh moral kerajaan pimpinan Najib secara keseluruhannya.

Apa khabar pula buat Nawawi Ahmad yang diketahui umum selalu tampil dengan idea-idea pelik dan kelakar jika beliau terpaksa berdepan dengan Tun Mahathir yang genius di Langkawi?

Adakah peluh dinginnya sudah mula memercik di seluruh tubuhnya sekarang ini?

Dalam pada itu, satu kawasan lain yang turut mendapat fokus untuk ditandingi oleh Tun Mahathir ialah Merbok, juga di Kedah. 

Kawasan ini menjadi pilihan kerana Tun Daim pernah beberapa penggal menjadi wakil rakyatnya , malah salah seorang anak Tun Mahathir, Mokhzani juga pernah menjadi Ketua Pemuda UMNO di situ suatu waktu dahulu.

Dengan faktor Tun Daim dan Mokhzani pernah berjasa serta masih ada rangkaian penyokong setia di Merbok, di samping kedudukannya sebagai  kawasan yang memiliki pengundi campuran, kelebihan memang nyata berpihak kepada Pakatan Harapan untuk menang dalam pilihanraya akan datang.

Lebih-lebih lagi jika Tun Mahathir sebagai calonnya dan bakal menjadi Perdana Menteri pula, tidak mungkin pengundi Merbok tidak mahu berduyun-duyun memenangkannya.

Apa pun, sama ada di Putrajaya, Langkawi atau Merbok, semuanya adalah kawasan selamat bagi Tun Mahathir, malah di situlah nanti akan munculnya seorang Perdana Menteri bersama Pakatan Harapan yang akan menumbangkan Najib dan mengalahkan UMNO serta BN.

Kunci PRU 14 akan datang mudah saja, rata-rata pengundi sudah bosan serta meluat dengan Najib dan mereka hanya menunggu kertas undi untuk menzahirkan perasan itu. (ShahbudinHusin 29/12/2017).

180 comments:

  1. (PINGAT EMAS LAGI. Hehehehe). Tuan Budin, pilihan terbaik Putrajaya, tetapi Langkawi pun bagus. Apa kata rakan-ralan kita dalam laman ini?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah. Berturut2 emas. Kalau sekali lg dapat emas jugak, bolehlah jadi orang kaya.

      Delete
    2. Mahligai ni tak mandi ke? Asyik dapat pinggat emas je haha.

      Delete
    3. Teman nak bagi pesanan kepada para pengundi dari kakitangan awam Kerajaan..........jangan takot nak mengundi Pakatan..........sebab bekas Pengerusi Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman dah bagitau dengan jelas bahawa setiap kertas undi adalah rahsia............tidak ada sesape yg boleh tau pangkah undian tu dari sape atau individu yg mana.

      Cerita yg mengatakan bahawa konon kerajaan boleh tau seseorang pengundi tu mengundi sape melalui kertas undiannya adalah khabar angin semata-mata.

      Ini cerita yg tidak benar.

      Cerita ni dah bermain diulang2 tiap kali Pilihanraya. Benda yg sama disebut2 oleh sedara mara teman sendiri.

      Jadi apabila kita dah dapat penjelasan yg terang dari bekas Pengerusi SPR sendiri...........maka lepas ni mengundilah anda dengan yakin tanpa rasa bimbang dan takot.

      Delete
    4. Tahniah lah mahligai seni, saya tak risau walau di mana pun Tun Mahathir bertanding Insya Allah menang. Bukankah beliau Negarawan Terulung Malaysia? Moga Panjang umur Tun Mahathir dan sentiasa dalam pemeliharaan ALLAH Subhanawata`ala . Amin

      Delete
    5. Payah nak dapat pingat emas tiga kali berturut-turut. Nak dapat dua kali pun kena ubah cara mandi. Celup kepala dalam sinki saja. Heheeh. Betul, TDM boleh bertanding di mana-mana sahaja. Oh, ya, jangan lupa esok tu, kawan-kawan.

      Delete
    6. Betol Bro Mahligai Seni.....Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) akan mengadakan perhimpunan agung tahunannya buat pertama kali seperti berikut......

      Sabtu 30 Disember 2017 (esok)
      Pusat Konvensyen Ideal (IDCC)
      Shah Alam

      Bagi yg free tak derr apa hal.....boleh pergi bagi sokongan anda.

      Delete
    7. Eeeeee...tak sabau aku esok ada pesta Munge!!!!!

      Tak boleh tidur malam ni ...tak sabau aku nak main Munge!!! Sebelum pi esok pagi aku nak mandi air Munge!!!

      keh...keh...keh...keh...keh...keh..

      Delete
    8. Kesssiaaan.....lain kali jangan lupa makan ubat tahan pandir.........kenapa hospital tak cukop ubat ke......peruntukan perubatan 2017 kena potong ke....??

      Delete
    9. Imbas kembali peristiwa hari ini dalam sejarah dari Mukhriz Mahathir.....

      Tahukah anda, aset dan simpanan Felda hanya tinggal RM200 juta dari jumlah asal RM9 bilion.

      Felda hilang 8.8 bilion!

      Apakah itu cara memartabatkan bangsa Melayu?
      - Mukhriz Tun Mahathir

      Pikor yeop pikior.....

      Delete
    10. Macai umno 23:13,
      Najib kata macai umno memang BANGANG
      Sebagai pencacai umno wajib percaya tu........
      Buktinya.....
      Cecehan yang sama diulang ulang, BANGANG!

      Delete
    11. CHINA DOLL dekat di hati BANG NON NUAR AL JUBURI

      Kikiki

      Delete
    12. umno hancur kerana pemimpin, bukan kerana rakyat.
      Pru nanti, letak tunggul pun lawan umno pasti menang.
      Tak pernah dlm sejarah, umno dipimpin oleh ramai sangat penyangak dan penipu yang dibenci oleh rakyat...

      Delete
    13. Tahniah bro mahligai. Hebat rekod ni Brazil pun tak pernah dapat johan hatrick lagi. Hehe.

      Delete
    14. Cap Munge hancur kerana pemimpin Singa Tua Renta, bukan kerana rakyat.
      Pru nanti, letak telor tembelang pun lawan Cap Munge pasti menang.
      Tak pernah dlm sejarah, Cap Munge dipimpin oleh ramai sangat penyangak dan penipu yang dibenci oleh rakyat...

      Delete

    15. Pakatan Harapan wajib letak pegawai di setiap kawasan bagi memantau process pilihanraya supaya Ameno tak menipu dalam segala kemungkinan,, maklum saja Ameno ada record busuk.

      Delete
    16. Aah...tau tu...Nuar Al Juburi...ada rekod menunggang dan menibai China Doll selain menunggang jantan!!!Mamak Matdey Helo Kity lupa kot!!!

      Delete
    17. MO1 PM yang paling membawa sial & balak kepada Negara dan Rakyat Malaysia khususnya.........!!!

      Delete
    18. Gelombang pakatan di jiwa rakyat semakin rancak dihati para pengundi masa untuk kekalkan najib berkuasa lagi tidak relevan juga mengangkat barisan utk memerintah tampuk kerajaan sudah tidak bersesuaian dalam negara berbilang bangsa

      Delete
    19. Rekod menonggeng masih lagi dipegang oleh wak kojola kengkang aka babi tonggek umno

      Delete
  2. Replies
    1. Langkah terakhir kita untuk berubah ialah PRU14.

      Tidak akan ada yg boleh diubah selagi kita takot nak berubah...!!

      Pikior yeop pikior....

      Delete
    2. Eeeeee...tak sabau aku esok ada pesta Munge!!!!!

      Tak boleh tidur malam ni ...tak sabau aku nak main Munge!!! Sebelum pi esok pagi aku nak mandi air Munge!!!

      keh...keh...keh...keh...keh...keh..

      Delete
    3. Kau mandi air longkang lagi bagus. Mana tahu hilang terus pelat kau tu.

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    4. Madey kata anwar kaki jubo tibai buntut org tibai buntut azizan driver tibai buntut pakistan munawar anees.. Lps tu minta org melancap kan anwar.. Sbg org PH kena percaya tu..

      Delete
    5. Patut macai heppy2 je sb bakal pm ni baling kaca pun tak pecah kabonyer....ni mengelabah babi lah pulak, itu ler kome asyik nanye sgt. Udah ader calon megelupor abis macaiii macaiii hahahahaha

      Delete
    6. Cap Munge hancur kerana pemimpin Singa Tua Renta, bukan kerana rakyat.
      Pru nanti, letak telor tembelang pun lawan Cap Munge pasti menang.
      Tak pernah dlm sejarah, Cap Munge dipimpin oleh ramai sangat penyangak dan penipu yang dibenci oleh rakyat...

      Delete
    7. Haha anon0038 ko dah makan ubat?

      Delete
    8. Umno pasti akan hancur akibat pemimpin penyangak dan penyamun duit dan harta rakyat.

      Delete
  3. Tahniah .Mahligai seni, kemenangan emas berturut~turut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih saudara. Jangan lupa lebarkan penguasaan Pakatan Harapan. Ini tanggungjawab kita (tanpa upah) untuk kembalikan maruah negara.

      Delete
    2. MANA PUN KAWASAN PILIHAN TUN MAHATHIR, PERDANA MENTERI BARU GANTI NAJIB TETAP AKAN LAHIR DI SITU

      keh...keh...keh...keh...keh...keh...

      Delete
    3. Kecuali wak kojola kengkang aka babi tonggek umno yg lahir di lorong chow kit.

      Delete
  4. Putrajaya..sangat synonym dgn TM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Putrajaya memang hasil kerja Tun M.........yg sekarang jadi kebanggaan kerajaan Msia.

      Kalo ada yg berhajat nak hapuskan legasi Mamak Kerala Kutty yg dikatakan guna platform orang Melayu.........sila hancorkan struktur pembangunan Putrajaya tu dulu.......kemudian bolehla berjangkit pada hasil kerja Tun M yg lain macam KLIA, Petronas Twin Tower, KL Tower, pembangunan Langkawi daaaannnn banyak lagi.

      Silap haribulan.....Msia boleh jadi padang jarak padang terkukor.

      Delete
    2. Eeeeee...tak sabau aku esok ada pesta Munge!!!!!

      Tak boleh tidur malam ni ...tak sabau aku nak main Munge!!! Sebelum pi esok pagi aku nak mandi air Munge!!!

      keh...keh...keh...keh...keh...keh..

      Delete
    3. Mat sengau dah besar panjang pun masih nak main bunga. Bapok ke?

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    4. Daahhh lerr bapok pandir pulaakkk tuuu yeopp....

      Saja cari penyakit kejap lagi nak kena maki dengan Zack pulaakkk....

      Delete
    5. Madey kata anwar kaki jubo tibai buntut org tibai buntut azizan driver tibai buntut pakistan munawar anees.. Lps tu minta org melancap kan anwar.. Sbg org PH kena percaya tu..

      Delete
    6. Anon2312 ini memang kera mendapat bunga
      Terkinja kinja macam besok nak kiamat

      Delete
    7. John dan nr balun singh kata depa selalu dok tibai pungkoq babi tonggek kat lorong chow tu.

      Murah saja bah...hanya sekupang one shot.

      Delete
  5. Filem akan datang di seluruh pawagam," Return of Otai Jedi " mengisahkan Jedi Kembali menentang ,Dark Vader bibir merah bersama Ahli Sihir nyut~nyut. Sama sama kita tunggu ye....Hehehekikikihahahakahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha..betul2 ..yg tentera dark vader plak mcam ahli umno yg bodo piang yg suka dengar cakap robot ...janji masyuk..kahkah

      Delete
    2. TAK SABAR NAK TUNGGU ESOK...TENGOK MONYET-MONYET BEREBUT MUNGE!!!!

      KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...

      Delete
    3. Kau tak pernah tengok monyet ke? Kesian. Apa kata kau pergi tengok kat cermin skrg?

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    4. Madey kata anwar kaki jubo tibai buntut org tibai buntut azizan driver tibai buntut pakistan munawar anees.. Lps tu minta org melancap kan anwar.. Sbg org PH kena percaya tu..

      Delete
    5. Macai umno 23:37,
      Najib kata macai umno memang BANGANG
      Sebagai pencacai umno wajib percaya tu........
      Buktinya.....
      Cecehan yang sama diulang ulang, BANGANG!

      Delete
    6. CHINA DOLL dekat di hati BANG NON NUAR AL JUBURI

      Kikiki

      Delete
    7. Hang tunggu babi tonggek oiii..nanti aku sumbat mercun bola dlm pungkoq hang

      Delete
  6. Jika kita ingin mengubah sesuatu mestilah bermula dari diri sendiri. Malaysia Boleh!

    ReplyDelete
  7. 100% bersama Tun dan Pakatan.

    ReplyDelete
  8. Eeeeee...tak sabau aku esok ada pesta Munge!!!!!

    Tak boleh tidur malam ni ...tak sabau aku nak main Munge!!! Sebelum pi esok pagi aku nak mandi air Munge!!!

    keh...keh...keh...keh...keh...keh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedara sengau. Teruskan usaha anda. Nanti bila dapat upah, jangan lupa bawak anak bini makan KFC. Biar dia org rasa hasil sedara membodohkan diri.

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    2. Madey kata anwar kaki jubo tibai buntut org tibai buntut azizan driver tibai buntut pakistan munawar anees.. Lps tu minta org melancap kan anwar.. Sbg org PH kena percaya tu..

      Delete
    3. Macai umno 23:35,
      Najib kata macai umno memang BANGANG
      Sebagai pencacai umno wajib percaya tu........
      Buktinya.....
      Cecehan yang sama diulang ulang, BANGANG!

      Delete
    4. CHINA DOLL dekat di hati BANG NON NUAR AL JUBURI

      Kikiki

      Delete
    5. Bisnes babi tonggek merosot teruk akibat kebanjiran China doll ke Msia.

      Woiiii babi tonggek
      Hang kena pi berunding balik dgn nazri aziz sebab dia yg masukkan pasir dlm periuk nasi hang.

      Delete
  9. Bagi mereka yg ada akal tentu akan persoalkan menaikan kembali manusia yg jahanamkan harta rakyat beratus billion dgn kayakan kroni dan keluarga. RCI Forex dapati ada unsur CBT yg perlu disiasat. Dlm waktu yg sama istilah 'PM sementara' adalah suatu yg benar benar perbodohan rakyat. 'Sementara' tunggu banduan perbuatan terkutuk keluar penjara dan menjadi PM. Apakah rasa rakyat negara ini jahil dan hanya boneka serta boleh dipermainkan sebegitu? Bak istilah Inggeris 'Insulting our intelligence'. Masa yg sama naikan seorang perempuan yg langsung tiada ciri kepimpinan sebagai TPM. Perempuan ini digelar DYMM Sultan Selangor sebagai 'remote controlled' dan tiada akal sendiri untuk laksanakan tugas MB. Apatah lagi TPM. Lain dari penganut PH dan pentaksub TDM, rakyat negara rasa pembangkang menghina akal dan proses demokrasi dgn perbuatan yg pelik ini. Seolah kepimpinan negara itu adalah permainan parti politik untuk kepentingan peribadi pemimpin tertentu. Dan bukan untuk kepentingan rakyat.
    Mereka yg beriman pula rasa agama dilacurkan dgn menaikan kafir evengelis dan liberal sebagai pemimpin. Hanya untuk puaskan nafsu politik beberapa pemimpin pembangkang maka agama dan bangsa digadaikan. Walau berapa banyak hujah JD untuk 'halalkan' perbuatan menaikan kafir sebagai pemimpin ia tetap haram. Khinzir dibalut kulit kambing tetap juga khinzir. Dan tetap juga haram. Mereka yg masih tergerak iman dan akal selamatkan diri dan negara dari malapetaka dunia dan akhirat ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buat penat jea j ko tulis pnjg2....halimunan jea yg sudi baca. Xkuasa kami nak baca ko punya merapu. Teruskanlah sokongan ko pd kelapa bpk kesygan ko tuuu yea. Klu dah kepanasan sgt jgn lupa terejun ke dlm lubok busok hanyir dgn lelabu ko tuuu mr j luncai...

      Delete
    2. Mr JASA, Malam2 pun kerja ke? Teruk nampak? Ini mesti dah dekat nak terlingkup, sebab tu kena OT.

      Delete
    3. Weiii Jebon......lagi baik ada PM sementara dari asik kena samun rompak maaanjaaang ajerrr.

      Apa ko tak rasa pulak "insulting our intelligence" masa rakyat digempaaarrrkan dengan 2.6b masok dalam akaun peribody orang yg dulu kata............"mana2 sumbangan berupa wang mestilah dimasokkan ke akaun parti dan pertubuhan untuk mengelak dari rasuah dan pecah amanah."

      Sekarang apa sudah jadi....??? Cakap ada serupa bikin atau tidak...?? Dulu sendiri yg cakap sendiri kasi langgar kaaaa....??

      Kemudian duit SRC 42 million pon dikabarkan tak tau menahu macam mana duit tu boleh terrrrrmasok dalam akaun yg samaa.........sape yg masokkan duit tu pon tak tau tak kenal.

      Kemudian dah bayar berbilion kat Aabar BVI yg dikatakan konoooonnnn subsidiary company IPIC.........tapi kemudian dibayar sekali lagi hutang dan bayaran yg sama pada IPIC..

      Woiiii.....apa kejadah dah bayar sekali....bayar sekali lagi....?? Kata Aabar BVI tu IPIC punya subsidiary company......apa hal bayar 2 kali..??

      Ni nak panggil apa......bukan 'Insulting our intelligence' ke...?? Atauuuu very very intellingent....??

      Hartanah freehold kata leasehold. Jebon ko kan ada MBA......orang tahap SPM pon tau bezakan freehold leasehold ni......
      Tak ke 'Insulting our intelligence'...???

      Terrrkini......tanah Felda lesaapp kena samun......Jebon...macam mana tanah hakmilik Felda boleh berrrtukar tangan pada orang lain. Kata pentadbiran yg telus.....??

      Tun Mahathir dikatakan Mahathir bin Iskandar Kutty........Iskandar tu datok kepada Mahathir......bapak dia Mohamad....
      Ni mana belajar anak dibinkan kepada datok......

      'Insulting our intelligence' ke idaaakkk...??

      Kalo Tun M atau Anwar jadi PM deme ni evangelist Kristian kaaaa.......???

      Dulu korang heboh kerajaan Penang tak bagi azan guna speaker.......tapi dah berrrjuta rakyat Msia yg keluar masok Penang tau itu sumer tipu..........daaahhh sekarang buat point baru pulaaakkk....."evangelist."

      Jebon.........ko bagi aku bukti statistik berapa orang Melayu yg dah murtad masok Kristian Evangelist di Penang dan Selangor sejak 2 states tu di bawah Pakatan....??

      Yg bab rasuah, pecah amanah, money laundering, menipu membelit menyamun tu ko tak risau.........tak derrr pon ko sentuh hal2 pekong dalam seluar ko.......yg ko risau ialah takot Pakatan menang Pilihanraya....!!

      Jebon....kalo aku nak listkan 'Insulting our intelligence' yg dah berkali2 jadi.........sampai esok pon tah abes....
      Ni baru sikit jerrr bebbbb.......

      Apa pon sila alih tiang gol dan spiiiin gasssing laaagiii dan lagi.....

      Mana nak tumpahnya kuah kalo tak ke nasi ye idaakkk...??

      Delete
    4. CHINA DOLL dekat di hati BANG NON NUAR AL JUBURI

      Kikiki

      Delete
    5. Pendusta J hanya mampu berdusta, tanpa langsung menyangkal.

      Delete
    6. Tulisan sampah mr j yang menyonsang kebenaran

      Semakin panjang semakin nampak dusta nya

      Delete
  10. Tun M is the best choice for PM.
    Aku dah berusaha beritahu semua ahli kluarga di kampung apa yg berlaku dgn 1mdb, felda, kwap, tabung haji, dll...(tiada fitnah) aku cakap apa yg berlaku. Semua dah faham.
    Selebihnya aku berserah pd Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye ka!!!!Elok ler tuh!!!

      Delete
    2. Salam sejahtera sdra2ku seperjuangan
      Bro Dad
      Bro John Doe
      Bro 23:27
      dan rakan2 seperjuang yg lain


      I've been saying this many times that we have to stay united to oust UMNO/BN. We are now being tested on our endurance to face challenges within and outside.

      Accepting Mahathir as the interim PM seems to be the only possible solution to provide the convergence of so many factors required to bring an end to the UMNO regime. Most importantly it provides rural Malays with the stimulant required to abandon UMNO. We have no other option.

      One should not forget that Pakatan Rakyat's popularity has dipped after GE13 & notably when PAS left the coalition.

      But by the Grace of Allah SWT, the new opposition coalition 'Pakatan Harapan' has gained a stronger overwhelming support, notably from rural Malays, with the re-emergence of Tun Mahathir.
      .....And Tun Mahathir with his 5 (five) excellent GE victories behind him revealed his 'secret' that unity without squabbling is the only vital weapon to topple the BN govt.

      Bear in mind, Tun walau dah lanjut usia, tidak terfikir kah mereka beliau masih berwibawa dan dianugrahkan kesihatan, tidak nyanyuk walau tidak secergas ketika semasa muda2 dulu. Tapi sikap keberanian dan jati diri tidak tunduk kpd kuasa2 asing masih menebal & kukuh dalam dirinya. Malah negara2 membangun & institusi pengajian terkemuka luar juga masih menghormati ketokohan sosok insan tua ini.

      Namun agak mendukacitakan masih ada lagi bunyi2 sumbang dalam PKR dek kebencian peribadi.
      Insaf & sedarlahlah Tun M dah berumur 93 tahun, apakah masuk akal seorang lanjut usia masih bernafsu besar untuk terus gila kuasa menjadi PM tanpa menimbang sejauh mana beliau boleh menongkat langit....?? Beliau berkorban waktu sibuk siang malam tanpa lelah dan menghiraukan kesihatan demi untuk mengembalikan maruah & kemakmuran bangsa & negara.

      Kita harus sedar, siapa antara pemimpin tertinggi P. Harapan yg berwibawa & ada ketokohan untuk mentadbir negara ketika ini, menimbangkan DS Anwar Ibrahim masih menjalani hukuman penjara. Makanya di saat ini, PH harusnya rapatkan barisan, bersatu dalam persatuan & kesatuan kita tanpa sebarang sentimen negative peribadi. Bukankah segala ketentuan di tangan Maha Kuasa Allah, sekiranya memang DS Anwar ditakdirkan jadi PM, Insya Allah isnya pasti terjadi.

      Delete
    3. Salam sejahtera semua sdra2ku seperjuangan......


      Dalam pada itu, berwaspadalah teman2 di blog ini ada 3 ekor anasir jahat yg ambil kesempatan dgn sikap munafik mengadu domba sesama kita. Sungguh benar apa ygdikatakan oleh seorang hamba Allah ttg ketiga jahanam itu.....

      I am writing to highlight the 3 indisputable characters who frequently drop their worthless comments in Shahbuddin, Celah Gelegar and Kluangdiamond blogs namely Mr J, Geng najib and Anonymous who are by definitions stubborn personaliites due to blind loyalty.

      Mr J is known for his continuous strategy of instilling fear in others on issue of FITNAH, DAP, LGBT, LIBERALISM and what have you. Whilst Geng Najib makes his days spinning fictions and falsiities, Anonymous joins the fray calling others by abusive names without feeling guilty.

      Mr J, Geng Najib and Anonymous are always inflexible and always not willing to accept the opinion of others whether it's right or wrong. They stick to their incorrect opinions in order to maintain their psychological stability. They go at lengths (in spite of unworthy) to defend their beliefs even if they were wrong. They cannot admit that they are wrong because this hurts their egos and affects their self esteem in a bad way. They become stubborn in order to not be proven wrong by anyone

      The 3 characters above cannot stand anyone disagreeing with them because disagreeing with them means disagreeing with who they are (associated with Najib). They become very stubborn to the point that they don't even consider the opinion of others.

      We may ask, why? This has got to do with ignorance leading to blind loyalty, meaning having faith in another person, despite that person’s shortcomings and faults. They will put their trust and faith in that individual, and follow and support them against all odds.

      “Najib is a thief and the whole world know it. He is involved in larceny in 1MDB, SRC, Felda, TH, EPF, KWAP etc. He spews lies without feeling any guilt towards all umno members and ordinary Malaysians. He cheated on the cabinet ministers and all in BN leaderships.

      Despite all exposures in overseas courts, local and international media etc, Najib was Umno’s entire world, and they followed him with blind loyalty.”

      As a reward for blind loyalty, Najib has incompetent men at all levels around him. Zahid, Isa Samad, Ermiety (Dep Minister of Toruism), Fake Ku Nan, Annuar Musa, Ahmad Maslan, Tajuddin, Khairy, Nazri etc etc.

      (Anonymous 28 December 2017 at 09:21)

      Delete
    4. Wak Suman...ko mesti tak tidoq lena malam nih...al maklum ler nak jumpa Idola ko...si Mamak Matey Tua Renta tuh...Malam ni jangan tidur lewat pulak yer...aku dah sediakan 2 kolah air cap Munge Raya...buat mandian ko pagi esok...aku rasa cukup tuh 2 kolah...kalau tak cukup lagi beri tau yek!!!kihkikih...

      Delete
    5. Hmmmm...amacam, besok berani tak jumpa saya di KL, Kejora.......??

      Delete
    6. Wak Suman...ada kah anda...

      Berkaca mata hitam dan bermisai tebal!!!

      tapi tak ler setebal misai Wak Doyok dan A. Galak...

      Delete
    7. Jgn cakap banyak, buktikan kejantanan kamu besok datang berjumpa saya esok di KL atau Shah Alam kalau betul2 nak kenal dgn saya.

      Delete
    8. Hmmmmmmmmmm!!!!

      Delete
    9. Ayat mu ayat sekerat
      Ayat mu tak cukup sifat
      Ayatmu bikin orang sesat
      Lauk ku dah cukup cukup masin
      Laukku cukup masin
      Tak perlu engkau rencah tambah garam

      Tolak barisan
      Undi pakatan

      Delete
    10. Pak man tak payahlah jumpa babi tonggek tu.
      Najis berat tu. Nak buat apa?

      Delete
  11. Biarlah TDM nak bertanding kat mana2 pun..takkan jadi isu besar pun pada rakyat. Sepatutnya TDM dah dapat signal yang disampaikan oleh rakyat jelata bahawa keberadaanya dalam persada politik negara ni tidak akan memberi aap2 impak positif atau sebarang nilai tambah dalam kehidupan sehari2an mereka. Mereka sedar keterjuaannya untuk jadi PM lagi sekali bukanlah untuk menyelamtkan Msia spt yg sering diuar2kan tu, tapi ada agenda tersembunyi untuk kepentingan peribadi, anak beranak dan kroni2nya. Tak perlu diterangkan lebih lanjut kerana ia sudah menjadi rahsia terbuka negara.
    Kalaulah dikatakan TDM ni mempunyai sokongan kuat rakyat seluruh negara, beliau tidak sepatutnya bertanding di tempat yang dikatakan selamat untuknya, tapi bertandinglah di Pekan , kawasan DSNR. Andaikata dia menang kat situ, barulah boleh mendabik dada mengaku dia adalah calon PM yang paling layak untuk Msia. Jika setakat menang di tempat yang memang ternyata kabur 50/50 spt Merbok dan Langkawi ataupun di Putrajaya yang dimenangi oleh BN dengan undi yg tipis dalam PRU13 lepas, itu tak memberi apa2 makna besar dalam politik negara. Bertandinglah dengan heavyweight yang setaraf, barulah gentleman namanya.
    Lagipun, kalau lah TDM menang di kawasan yg ditandinginya..takkan bererti jika calon2 PH tewas di tempat lain dengan teruknya. Jangan kata nak menanag dgn majoriti 2/3, takut2 majoriti mudah pun tak mampu diperolehi...dan yang lebih malang, ramai pulak calon2 mereka tewas dan hilang wang deposit. Dalam mimpi semuanya sedap, enak dan mulus2 belaka, tapi bila terjaga..baru tersedar bahawa ini adalah alam realiti dan nyata yang amat kontra dengan mimpi tersebut!

    ReplyDelete
    Replies
    1. GN...pagi esok ko jangan lupa mandi Munge yek...

      Aku dah sediakann 2 kolah besar air cap Munge Raya buat mandian si Wak Suman...pasti dia suka tuh!!!kihkihkih

      Delete
    2. Macai umno 23:33,
      Najib kata macai umno memang BANGANG
      Sebagai pencacai umno wajib percaya tu........
      Buktinya.....
      Cecehan yang sama diulang ulang, BANGANG!

      Delete
    3. 23:38, sabar le. Dah tu aje pencacai murah yg dia org boleh dapat. Nak buat macam mana? Orang putih kata, u pay peanut, u get monkey. Tu le monkey dia.

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    4. Madey kata anwar kaki jubo tibai buntut org tibai buntut azizan driver tibai buntut pakistan munawar anees.. Lps tu minta org melancap kan anwar.. Sbg org PH kena percaya tu..

      Delete
    5. Berani jumpa saya besok di KL, Kejora & GN........???

      Ini kesempatan baik, amacam......??

      Delete
    6. Wak Suman...ko mesti tak tidoq lena malam nih...al maklum ler nak jumpa Idola ko...si Mamak Matey Tua Renta tuh...Malam ni jangan tidur lewat pulak yer...aku dah sediakan 2 kolah air cap Munge Raya...buat mandian ko pagi esok...aku rasa cukup tuh 2 kolah...kalau tak cukup lagi beri tau yek!!!kihkikih...

      Delete
    7. Komen win dari otai pak Othaman.

      In shaa Allah kita akan kekalkan perjuangan ini sehinggalah yang bathil itu lenyap.

      Salam perjuangan.

      Delete
    8. Tun M pernah kata Pekan tu bukan kawasan Pilihanraya tapi kawasan Hantu Raya.....

      “Kawasan Pekan itu mempunyai pengundi seramai 35,000 sahaja dan Datuk Seri Najib hampir kalah jika tidak membawa pengundi di tempat lain.

      “Bagi tahun yang kemudian ada pilihan raya, tiba-tiba pengundi di Pekan itu naik daripada 35,000 sampai ke 80,000. Di mana mari banyak sangat?
      -Tun Mahathir Mohamad.

      Delete
    9. Eeeeee...tak sabau aku esok ada pesta Munge!!!!!

      Tak boleh tidur malam ni ...tak sabau aku nak main Munge!!! Sebelum pi esok pagi aku nak mandi air Munge!!!

      keh...keh...keh...keh...keh...keh..

      Delete
    10. Biarlah geng najib ni menumpang di blog pakatan
      Kerana dia telah ketagih di bahan puak pakatan
      Umpama sex kategori bdsm

      Ni nak pakai kan dia rantai anjing
      Pas tu sebat bontot dia dengan cambuk ekor pari

      Melompat keriangan dan terkinja kinja mintak diseksa

      Delete
    11. Siapa dlm blog ni yg sanggup berendam mandi bungga dgn babi tonggek?
      Aku bayar RM1,000 cash!!!

      Delete
  12. Sebelum terlupa, aku ingin mengucapkan selamat bersidang kepaad parti cap munge tu. Besok tentu Shah Alam akan dipenuhi berjuta2 ahlinya daer seluruh negara..sesaklah jawabnya bandaraya tu...sampai nak benafasnpun susah. Tu tak masuk lagi berpuluh2 bas yang ditempah khas utk mengangkut Bangla, Nepal dan Myanmar dari seluruh ceruk negara. Tahniah jugak kepada Madey ...bakal PM Msia yg ke 7 dan pasti segala agenda gelapnya yang dirancang selama ini akan tercapai...maka sejarah gelap Msia selaam 22 tahun dulu tu pastinya akan menjelma dan berulang semula!

    ReplyDelete
    Replies
    1. BN boleh gulung tikar lepas ni.

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    2. 00:05....

      Tanya kat GN, Beranikah dia jumpa saya besok di KL........???

      Asyik memekak auta ajer......!!

      Delete
    3. CHINA DOLL dekat di hati BANG NON NUAR AL JUBURI

      Kikiki

      Delete
    4. Wak suman...Bukan taknak datang ke perhimpunan tu, tapi esok dah janji dengan pemborong sayur2an kat kebun saya..dia nak ambik tempahan yang telah dibuatnya semalam. Takkanlah saya nak utamakan himpunan tu lebih dari pubca rezeki saya sekeluarga..betul tak wak. Pergi sana tu hanya membuang masa, duit dan tenaag aje...nak tanya lah..Wak dah sampai kat sana ke belum..malam ni tidur rumah Zack pasar borong tu ke, jumpa dia kirim salam ye Wak!

      Delete
    5. Angkut Bangla Nepal Myanmar tu kan ke formula korang........??

      Mulot akan bercakap dari hati......kalo dah hati perot tu dah macam tu maka yg keluar dari mulot pon sama.

      Kalo tak pernah buat takkan tau formula mengangkut tu...

      Delete
    6. Punca rezeki kau dgn mencacai kay sini. Kalau tidak hutang kereta pun tak terbayar.

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    7. Phantom si hantu raya takbertuan..apasal lak kau sentap sangat eek? Aku agak aje..kalau tak betul bagus lah..tapi probability tu tetap ada kan. Dengar khabar ada yang dah sanggup sponsor utk semua bas2 tu..dengar khabarlah ! Takkan kau tak ada dengor kot?

      Delete
    8. Senntaapp apa......aku cakap baik2 bodoh.

      Kesah sponsor bas....angkut sana sini pegi sambut kepala bapaak luu tu memang sinonim dengan korang.

      Takkan ko tak dengor kot....??
      Takkan tak biasa buat bebbbb.....itu pasal ko ada idea sebab pernah buat.....
      Tak gitu....??

      Delete
    9. Silap tu GN. Yang akan berlaku ialah perubahan daripada kegelapan kepada cahaya. Cut-off date zaman fitnah sama ada akan berlaku pada 2018 (mengambil kira tahun kejatuhan empayar Uthmaniyyah 1918) atau selewat-lewatnya pada tahun 2023 (mengambil kira tahun pemansuhan jawatan khalifah pada 1923). Walaubagaimanapun daripada petunjuk dan tanda-tanda yang berlaku saya lebih yakin ia akan berlaku di tahun 2018.

      Kegelapan itu adalah Najib sendiri, itu memang jelas.

      Ada pula pemimpin yang mengetuai usaha mengalahkan kegelapan itu adalah Tun M. Itu pun sangat jelas.

      Yang masih belum jelas pada bacaan dan pengamatan saya ialah adakah Tun M yang akan menduduki kerusi PM itu? Ada kemungkinan juga bukan Tun M walaupun saya mahu percaya Tun M orangnya. Yang ini masa yang akan menentukan. Setakat ini saya tidak mampu membaca apa-apa tanda lagi.

      Adakah sejarah penggantian empayar melalui kabilah akan berulang? Kebarangkalian itu tetap ada. Biar saya kongsikan sedikit cerita.

      Ketika Bani Abbasiyyah menentang Bani Umayyah, Bani Abbasiyyah dipimpin oleh Amir qabilah yang bernama Ibrahim as-safaah. Walaubagaimanapun ketika takdir kejatuhan Bani Umayyah sudah begitu hampir, dengan takdir Allah Ibrahim mati dibunuh oleh khalifah Bani Umayyah.

      Walaupun si khalifah berjaya membunuh ketua pemberontak dan mahu menyangka ia telah 'menang' ke atas golongan penentang, hakikatnya ia pun tahu ia telah kalah dan hanya menunggu masa kekalahan itu di-executed semata-mata.

      Kejadian tersebut telah menjadi klimaks kpd punca seluruh rakyat bersatu hati menyokong Bani Abbasiyyah dan akhirnya Bani Umayyah tumbang dan kerusi khalifah jatuh ke tangan Bani Abbasiyyah, dengan khalifah pertama dilantik adalah sdr kandung Ibrahim sendiri iaitu Abu Al-Abbas As-safah.

      Sejarah pernah menunjukkan orang yang mengetuai satu penentangan untuk satu jangkamasa yang lama akhirnya gugur sekaligus dengan kemenangan yang ia perolehi.

      Tambahan pula Tun M sendiri sudah beberapa kali menyebut 'saya akan melihat kemenangan itu dahulu dan kemudian saya akan pergi buat selama-lamanya' seolah-olah ia benar-benar punya firasat apa yang akan berlaku selepas kemenangannya kelak. Kalam2 Tun M ini yang menggusarkan saya.

      Saya tetap berharap sekurang-kurangnya Tun M akan tetap sempat 'menang dahulu' dan sempat melihat kemenangan itu. Ia akan memberikan Tun M legitimasi untuk mengetuai bangsa Melayu di dalam proses peralihan keluar daripada zaman fitnah kpd 'Zaman Dunia Baru'.

      Saya juga amat berharap apa yang menimpa Ibrahim as-safaah tidak akan menimpa Tun M juga, tapi apa pun sbg hamba saya percaya perancangan Allah itu adalah yang terbaik.

      Semoga Allah selamatkan Tun M sekurang-kurangnya sehinggalah ia benar-benar dapat melihat kemenangan itu.

      GN dan Mr J taknak percaya pun tak apa. Saya tidak akan rugi apa-apa. Saya hanya mahu berkongsi pengamatan sahaja.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    10. Seronok melihat perebutan jawatan Perdana Menteri dikalangan parti PKR - PPBM .

      Tapi tak boleh salah mereka juga sebab parti ini memang tujuan ditubuhkan semata-mata nak rebut jawatan Perdana Menteri bukannya nak selamatkan Malaysia atau rakyat pun .

      Apa ingat puak-puak peduli ka kos sara hidup rakyat, rumah mahal , seluruh keluarga anak cucu mereka sudah senang kaya raya pun.

      Bila PKR letak syarat tak masuk akal iaitu PM sementara dan ada juga masih berdolak dalik , ternyata ia bukan saja jadi troll di media sosial sejak semalam tetapi juga luahan ketidakpuasan hati puak PPBM .






      Dalam soal calon PM dair HARAPAN ini, Muhyiddin la paling malang . Sepatutnya beliau lah patut diangkat sebagai calon PM HARAPAN berdasarkan kepada pengalaman sebagai TPM .

      Tapi nampaknya beliau pun tidak puas hati dengan sikap PKR yang masih main tarik tali dalam soal calon PM


      Tidak ada pelan B, (yang ada) pelan A satu saja iaitu mesti umum (calon perdana menteri) dan mesti diumumkan sebelum pilihan raya," katanya dalam satu wawancara dengan The Malaysian Insight menjelang perhimpunan agung pertama parti itu esok.
      Muhyiddin juga berkata gabungan pembangkang itu sudah berjanji kepada rakyat mahu membentuk sebuah kerajaan yang lebih baik berbanding BN.
      "Yang ditanyakan oleh orang ramai, kalau ya kamu mahu jadi kerajaan, siapakah perdana menteri kamu?".
      "Suara rakyat ini tidak boleh kita pendamkan atau kita abaikan. Bagi saya yang penting bukan parti kita, yang penting apa rakyat mahu," tambah nya.

      Delete
    11. Bontot dah birat kena sebat still geng najib meminta di sebat lagi
      Chronic betul ko geng najib

      Delete
    12. Mr. Balun Singh, John serta baya bangla, myanmar, nepal dan keling tetap di hati babi tonggek.

      Delete
  13. Tuan Shah,
    Jika perbandingan umur yang macai2 bangang umno jadikan ukuran, mari kita lihat, orang tua 93 tahun kah yg masih siuman atau org2 muda bawah ni yg sinting.....

    -Mas Merah....opppssssss....silap.....Mas Erny
    >tak tau IMAMS tokeynya kapir harbi
    -Khairi mr J bangla - KBS lesap rm 100 juta
    -Methiews KKLW air sabah - hangos rm 500 juta
    -Isa ketot samad - kantong felda fgv kontang dana disakaunya , >ikan steorgen rm200juta mana Iso?
    -Sharizat J - rm 200 juta lebur mampos semua lembu >lemas dalam kondo, last2 lembu kena import jugak.
    -Dzukifli KP SPRM - rm2juta kos hadiri mesy tapi pergi >nyontot bini orang kat Bali indon.
    -Apundek AG - No futher Action pd hal siasat tak habis
    -Nazri gengster Pelancongan - pegawai2 saya tak faham
    -Annuar musang ketereh berjanggot - lingkop duit MARA sampai ada anak2 melayu tak dapat biasiswa duit yelek
    -Zaid komidi - pegi jumpa penderma 2.6bilion dlm kubor
    -Najib kepit - rembat rm2.6bilion duit 1MDB habis, >hutang menimbon kenakan rakyat GST , tak cukup jual Edra Eneargy ,jual tanaj Sg Besi , gadai TRX pd indon, saudi, china, masih tak cukup hutang lagi dgn China kominis bayar hutang 1MDB, hutang masih menimbon sampai mati lah rakyat malaysia tanggong.....

    Tu antara kerja buat orang2 yg lebih muda dari Tun M yg dah 93 tahun tuh tapi masih siuman berbanding orang2 muda gila diatas tu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey kata anwar kaki jubo tibai buntut org tibai buntut azizan driver tibai buntut pakistan munawar anees.. Lps tu minta org melancap kan anwar.. Sbg org PH kena percaya tu..

      Delete
    2. 00.13.....list tu kalo ngikot Jebon......'Insulting our intelligence'.

      Delete
    3. Eeeeee...tak sabau aku esok ada pesta Munge!!!!!

      Tak boleh tidur malam ni ...tak sabau aku nak main Munge!!! Sebelum pi esok pagi aku nak mandi air Munge!!!

      keh...keh...keh...keh...keh...keh..

      Delete
    4. 00:13..kau ni jenis buta agama atau tak ada agama agaknya..orang kafir saja yang sanggup mencaci nama2 orang..fitnah kau macam yahudi..kesian hidup kau penuh laknat..ini contoh pengikut2 puak2 haram yg konon nak memerintah..

      Delete
    5. 00:52, siapa fitnah siapa? Jawab dengan jujur. Jgn sedap mulut menuduh org laknat, nanti yg terlaknat adalah saudara sendiri.

      Delete
    6. 00.13...Beristighfar banyak2 saudara selagi kita diberi peluang. Islam tidak menyuruh kita mendedahkan keaiban orang lain apatah lagi yang sesama agama. Sehingga kini tiada pun bukti kukuh yang didapati oleh pihak berkuasa berkaitan semua tuduhan2 tersebut..hatta belum ada lagi yang didakwa secara rasmi di mahkamah. Tuduhan2 tu hanyalah hearsay saja tanpa sebarang bukti dan dokumen supportive yang kukuh . Kita perlulah meletakkan sepenuh kepercayaan terhadap kemampuan mereka utk melaksanakan tugas dgn telus dan profesional. Cth tuduhan terhadap TSAM dalam kes MARA tu, SPRM dah tegaskan tiaad unsur rasuah dan salahguna kuasa. Kes NFC..terbukti tiada kes hanky panky setelah dibawa ke mahkamah..senang cerita takde ada justifikasi untuk mengaitkan mereka dari segi legal, dalam segala2 tuduhan2
      yang disebut di atas. Kalau ada, dah pasti mereka yang terlibat akan diheret ke muka pengadilan dan dijatuhkan hukuman yang setimpal...kan Msia ni ada undang2, bukannya kita mengamalkan kangaroo court !

      Delete
    7. PUTRAJAYA: Second Finance Minister Johari Abdul Ghani refused to comment on claims made in a news report on 1MDB’s payment of debt obligations to Abu Dhabi’s International Petroleum Investment Company (IPIC), asking reporters to question the Treasury secretary-general instead.

      The Singapore Straits Times had reported that the state-owned investment fund was able to make the US$602.7 million (RM2.4 billion) payment by divesting its stake in two companies, to buyers linked to Chinese state-owned enterprises.

      When asked about this, Johari said the government was in no way indebted to China for any future developments in Malaysia.

      “We are in no way beholden to China,” he said, before asking reporters to get more information on the matter from Treasury secretary-general Mohd Irwan Serigar Abdullah, who is also the chairman of 1MDB.


      # Apa punya menteri kewangan ?? Nak jawab perihal syarikat dibawah MOF pun tak bolih . Kasi masuk tong lagi bagus ##

      Delete
    8. 00:13 & 1:17...

      Kejora lagi hebat, lebih hebat dari firaun, namrdz, ibblis & dajal tau.

      Mereka yg tentu2 kufur itu pun tak berani mencela hina Maha Suci Allah dgn kata2 keji, 'Allah meliwat dunia akhirat'.

      Delete
    9. Seronok melihat perebutan jawatan Perdana Menteri dikalangan parti PKR - PPBM .

      Tapi tak boleh salah mereka juga sebab parti ini memang tujuan ditubuhkan semata-mata nak rebut jawatan Perdana Menteri bukannya nak selamatkan Malaysia atau rakyat pun .

      Apa ingat puak-puak peduli ka kos sara hidup rakyat, rumah mahal , seluruh keluarga anak cucu mereka sudah senang kaya raya pun.

      Bila PKR letak syarat tak masuk akal iaitu PM sementara dan ada juga masih berdolak dalik , ternyata ia bukan saja jadi troll di media sosial sejak semalam tetapi juga luahan ketidakpuasan hati puak PPBM .






      Dalam soal calon PM dair HARAPAN ini, Muhyiddin la paling malang . Sepatutnya beliau lah patut diangkat sebagai calon PM HARAPAN berdasarkan kepada pengalaman sebagai TPM .

      Tapi nampaknya beliau pun tidak puas hati dengan sikap PKR yang masih main tarik tali dalam soal calon PM


      Tidak ada pelan B, (yang ada) pelan A satu saja iaitu mesti umum (calon perdana menteri) dan mesti diumumkan sebelum pilihan raya," katanya dalam satu wawancara dengan The Malaysian Insight menjelang perhimpunan agung pertama parti itu esok.
      Muhyiddin juga berkata gabungan pembangkang itu sudah berjanji kepada rakyat mahu membentuk sebuah kerajaan yang lebih baik berbanding BN.
      "Yang ditanyakan oleh orang ramai, kalau ya kamu mahu jadi kerajaan, siapakah perdana menteri kamu?".
      "Suara rakyat ini tidak boleh kita pendamkan atau kita abaikan. Bagi saya yang penting bukan parti kita, yang penting apa rakyat mahu," tambah nya.

      Delete
    10. Salam Sejahtera sdra diny yusof...
      '
      Puak mereka dah 'kena konar' and 'pushed to the edge' tentang kebengapan pentadbiran Najib menyerah kedaulatan & tanah pusaka negara kpd China Komunis.

      Sebab itu veteran2 perwira kita amat kesal& marah dgn kebaculan Najib hingga mereka merasa pengorbanan mereka termasuk yg cacat seumur hidup dan meninggal dunia semasa bertugas mati-matian menjadi sia-sia.

      Salam Perjuangan.

      Delete
    11. Wak Suman...adakah anda tak boleh tidor malam ni sebab....

      tak sabar nak pelok Idola Mamak ko tuh...

      Delete
    12. Bro Diny.......ada kemungkinan Msia bakal senasib dengan Sri Lanka dan Zimbabwe.

      Silap haribulan jadi macam Zimbabwe yg kena tukar matawang ke Yuan.

      Kita harap ini tak akan berlaku......
      Masih ada sikit masa lagi untuk kita ubah.

      Delete
    13. Ada kemungkinan sekiranya...si Mamak Matdey tu jadi PM kali ke 2!!!!

      Delete
    14. aiiiikkkk,
      lebai, sentap ke?????
      orang2 yang menipu, cakap bohong, pecah amanah merompak menyamun melanun hak orang ramai lebai tak marah pon????? Yang caci maki hamun carut marut kepala bapak kau, haramjadah, barua, bangsat, pukimak kepala butoh, pon lebai diam je! kenapa? cer lebai list balik yg mana satu fitnah tu? kau lah contoh ulamak su`/ ulamak JAHAT yg bersekongkol dgn kerajaan toghut di akhir zaman nih !!!

      Delete
    15. BARISAN NASIONAL EVIL EMPIRE ALAF INI

      Delete
    16. Wak kojola kengkang aka babi tonggek jual bontot.

      Delete
  14. Eeeeee...tak sabau aku esok ada pesta Munge!!!!!

    Tak boleh tidur malam ni ...tak sabau aku nak main Munge!!! Sebelum pi esok pagi aku nak mandi air Munge!!!

    keh...keh...keh...keh...keh...keh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora....

      Kenapa sampai saat ini kamu masih mengelak berjumpa saya? Bukankah itu tanda sikap pengecut kamu. Kalau dah pengect macam mana nak jadi seorang pejuang?

      Jelas kamu pejuang taik kucing.......!!

      Delete
    2. Wak Suman...adakah anda tak boleh tidor malam ni sebab....

      tak sabar nak pelok Idola Mamak ko tuh...

      Delete
    3. Sdra Othman ,

      Jangan dilayan sangat manusia2 dengkel itu .
      Besar kemungkinan mereka itu pengikut2 Rhino's Mama yang terpaksa menurut perintah ahli pengamal ilmu hitam .
      Selalunya pengamal ilmu hitam ini ,tak kira yang berasal dari hutan belantara di Kuala Pilah hinggalah yang di bawa khas dari india , mandi2 bunga ni adalah "ritual" mereka .

      Tidak kiralah ianya bunga raya atau bunga taik ayam !

      Delete
    4. Bro diny dowg pakai lah bomoh apa pun
      Kira kira dowg dgn sang pencipta alam dah nak sampai
      Kuasa yg mereka ada sekarang dah nk di tarik balik
      Kini payback utk mereka di dunia akan dilunas dahulu dituruti seksa akhirat yg tak terjangkau akal azab nya

      Delete
    5. Rm1,000 cash kpd sesiapa saja yg sanggup berendam dan mandi bunga bersama sama bagi tonggek.

      Delete
  15. Kalau tidak disebabkan oleh puak2 PKR yang bangang yang asyik dok nak berebut nak lantik Anuar jadi Perdana Menteri aku pasti PAKATAN HARAPAN akan berjaya untuk menumbangkan BN.Tetapi apakan daya oleh kerana tidak adanya persepakatan harapan untuk menang adalah terlalu tipis atau tidak mungkin langsung,percayalah!!....

    Apa tidaknya sebelum apa2 dok nampak kecelaruan dan tidak ada kepercayaan antara satu sama lain.Beginikah pemimpin yang patut dipilih rakyat??....pada saya Anuar tetap tudak sesuai untuk menjadi PM!!....hanya orang2 gila saja yang bersetuju nak lantek Anuar sebagai PM.

    Dari itu sebagai penyokong pihak pembangkang saya menyeru kepada PAKATAN HARAPAN ubahlah sikap burok yang kamu2 anuti sekarang,jadilah manusia yang jujur dalam perjuangan semuga perjuangan kamu tidak sia2.Jangan jadi yang dikejar tak dapat dan yang dikendong berciciran... ayam terlepas tangan berbau taik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. 00:31...

      These are arrogant and ignorant bunch of people who never learn lessons from their failed attempts for 4 general elections consecutively in a row since 1999.

      Whereas in contrast, Tun Mahathir had 5 consecutive successful 2/3 majority victories.

      Where is their common sense, I wonder?

      Delete
    4. Aah...tau tu...Nuar Al Juburi...ada rekod menunggang dan menibai China Doll selain menunggang jantan!!!Mamak Matdey Helo Kity lupa kot!!!

      Delete
    5. Setuju 100% dengan Pak Othaman...!!

      Why do some people never learn anything from their own history...???

      Nilah yg pelik ni......tak serik2.....berkali2 dah jatuh tapi dicari jugak penyakit untuk jatuh dan jatuh lagi.

      Bila nak cerdik...?? Tak puas2 pilih jalan yg sama jugakkk......kemudian jatuh dalam keadaan yg sama macam dulu jugaakk....

      Patutnya letak agenda rakyat dan negara dulu.......bukan letak agenda parti dulu.

      Inilah setitik nila habis susu sebelanga.
      Wal hasil balik asal....wal asal tak derr hasil.....!!

      Delete
    6. Eeeeee...tak sabau aku esok ada pesta Munge!!!!!

      Tak boleh tidur malam ni ...tak sabau aku nak main Munge!!! Sebelum pi esok pagi aku nak mandi air Munge!!!

      keh...keh...keh...keh...keh...keh..

      Delete
    7. Tersebar beberapa kali , Rhino's Mama kesayangan "Kepala bapak kau" di beritakan khatam al~Quran .

      Dimasa yang sama tidak juga dilupakan berita serta cerita bagaimana Rhino's Mama ini bergurukan ahli nujum , tukung tilik serta pengkaji nasib untuk mendapat penunjuk .

      Delete
    8. Pak diny...bukan kah berita DS Rosmah khatam Al Quran tu khabar gembira untuk orang islam di negara ni. Mendekatkan diri dengan kalammullah kan sangat dituntut oleh Islam agar mashaf AlQuran sentiasa ada dalam dada kita. Dalam kesibukan DSRM dengan urusan2 rasmi kerajaan dan mengiringi DSNR dalam lawatan2 ke seluruh negara dan dunia, masih dapat meluangkan masanya untuk khatam Al Quran..calang2 orang sukar melakukannya. DSNR dan DSRM ternyata sangat2 menghormati mereka yang memuliakan Al Quran..setiap minggu mereka menjemput para penuntut madrasah2 tahfiz di seluruh Selangor untuk bacaan yassin serta tahlil di Seri Perdana. Berkaitan DSRM menggunakan dukun, bomoh dll tu..sehingga sekarang masih tidak dapat dibuktikan kesahihannnya...hanyalah cerita2 yang dijajakan dari mulut ke mulut oleh pihak2 dan individu2 tertentu dengan bertujuan untuk mengaibkan DSRM ...alsaannya...pak diny kena tanya lah dia orang sendiri!

      Delete
    9. Hehe anon0031 at least selangor jadi kubu PKR
      DUA PENGGAL
      meracau hiba geng barisan nk rampas balik
      Apa cerita?

      Delete
    10. Rosmah nak khatam apa pun aku peduli apa!!

      Delete
  16. kalah tetap kalah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg pasti kalah dan dah kecundang sebagai pengecut adalah kamu Kejora...hingga kini mengelak berhadapan dgn saya dgn berbagai alasan style 'mat malasan'.

      Delete
    2. Wak Suman...adakah anda tak boleh tidor malam ni sebab....

      tak sabar nak pelok Idola Mamak ko tuh...

      Delete
    3. Memang kalah tetap kalah
      Jika menipu mengklepet bertemu dengan kebenaran
      Ia sunnatullah

      Delete
    4. Babi tonggek tak tidur malam sebab dia berniaga di lorong chow kit.
      Kerja tetap dia kat lorong chow kit tu hisap rokok john.

      Delete
  17. Hanya dengan khabar Tun M sedang berkira-kira untuk bertanding di Langkawi, MP UmNo iaitu Nawawi sudah ketaq lutut. Dilaporkan ia kini awal-awal lagi sudah cuba membeli undi dengan cara membelanja penduduk Langkawi gunting rambut free. Whateverlah, Tun M atau bukan Tun M, Nawawi atau bukan Nawawi UmNo tiada harapan langsung di Langkawi.

    Pada pendapat saya, tiada kerusi lebih baik bagi Tun M selain Putrajaya. Banyak sekali alasannya. Memadailah saya berikan 3 sahaja:-

    1. Ia adalah Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan, tempat bersemayamnya seorang PM. Secara simbolik Putrajaya adalah simbol kuasa.

    2. Putrajaya adalah buah fikiran, usaha dan legasi Tun M. Sebelum itu ia hanyalah sebuah ladang dgn nama Perang Besar. Keris akhirnya akan tetap pulang ke sarung, belut akan pulang ke lumpur dan sirih akan balik ke gagang. Yang demikian itu Putrajaya akan kembali dipegang oleh 'bapanya' sendiri dan sebagai bapa ia adalah orang yang paling layak untuk menentukan siapakah yang bakal memegang baton menjaga anaknya itu selepas ketiadaannya nanti.

    3. Putrajaya adalah kerusi paling ramai kakitangan kerajaan. Ia adalah kayu ukur paling tepat untuk mengukur sokongan daripada kakitangan kerajaan, iaitu golongan yang menjadi pendokong utama pentadbiran kerajaan. Pendek kata tiada kemenangan ke atas hati dan minda golongan pembantu pentadbiran kerajaan yang lebih manis dan lebih bergaya daripada kemenangan di Putrajaya.

    Tahukah sdr2 bahawa sebelum diberi nama Putrajaya, kawasan ini dikenali sebagai Perang Besar.

    Nama ini bukan sebarang nama tapi dari sudut hikmahnya memang menunjukkan bahawa perebutan kawasan ini benar-benar akan menyebabkan berlakunya perang besar dan malahan ia adalah yang paling besar yang pernah berlaku di tanah bernama Malaya ini. (Sila fahami kalimah perang di dalam maksud istilahnya dan bukan maksud konvensionalnya).

    Nanti akan berlaku kekacauan besar di dalam negara ini, ketika fitnah berada di peringkat klimaks dan tiada kekacauan yang lebih besar yang akan berlaku melainkan di suatu tempat yang asal namanya sendiri ialah Perang Besar.

    Di dalam kekacauan ini, kebenaran akhirnya akan mengatasi kebathilan dan kebathilan itu akhirnya akan lenyap sama sekali dan tidak akan muncul lagi.

    Turki telah memiliki Erdogan untuk mewakili bangsa Turki di dalam proses meninggalkan zaman fitnah kepada zaman 'Dunia Baru Islam'. Malaysia pula sedang menunggu wakil yang paling sesuai untuk mewakili bangsa Melayu di dalam proses peralihan ini. Pada pandangan saya tiada individu lain yang lebih layak melainkan Tun M sendiri.

    Bagaimanakah ia akan berlaku? Wallahu a'lam saya pun tidak tahu. Yang saya tahu dan pasti tanpa sebarang keraguan pun, ia pasti berlaku.

    In shaa Allah ia akan tetap berlaku.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya juga berpendapat yg sama, bro JD.

      Delete
    2. Aah...tau tu...Nuar Al Juburi...ada rekod menunggang dan menibai China Doll selain menunggang jantan!!!Mamak Matdey Helo Kity lupa kot!!!

      Delete
    3. bro JD....

      Kalaulah Ayahanda Tun M betul2 bertanding di Putrajaya, agak2 kunan tuu boleh senang duduk ker.....??

      Delete
    4. Diam lah ko Bongok!!!

      Delete
    5. Ulasan yg baik dari Bro John Doe....
      Salute bro....!!

      Teman jugak setuju kalo Tun M bertanding di Putrajaya........

      Delete
    6. Pak Othaman,

      Jawapan bagi soalan itu amat mudah sekali.

      Ku Nan tiada harapan langsung sekiranya berdepan dengan Tun M.

      Delete
    7. Jangan cakap besar!!!!

      Delete
    8. Terutama sekali penuntut muda di UITM, takkan lupa keceluparan mulut longkang kunan.

      Delete
    9. Dah mula cakap besar dah!!! Tengok ler nanti!!!

      Delete
    10. Azwan ali boleh jadi ikon transseksual umno untuk menarik bapok semalaysia
      Lubang jubo jgn lupa bubuh lipstick pink

      Delete
    11. Woii babi tonggek
      Jgn lupa sapu lipstick kat lubang jubo hang dan pasang spot light sekali.

      Delete
  18. Jika DSAI tak di penjarakan dan teranianya,,,,Lagi kacang nak tumbangkan Jiban kong kali kong,,,,tak perlu nak tunggu PRU14,,,,ini ameno sudah manyak modoh,,, kincing manyak kuat,,,laaayat sudah talak picaya,,,itu paspispus juga kasi sama bungkut la, talak guna punya olang,,,hati manyak musok ma

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aah...tau tu...Nuar Al Juburi...ada rekod menunggang dan menibai China Doll selain menunggang jantan!!!Mamak Matdey Helo Kity lupa kot!!!

      Delete
    2. Lu atas sudah mabuk taik babi..merepek2 macam cacing kepanasan..

      Delete
  19. Pru nanti bakal melakar sejarah dunia bila sifu berlawan dgn anak murid derhaka...sudah pasti sifu akan berjaya....

    ReplyDelete
  20. Yesss! Bro JD,
    PERANG BESAR di Perang Besar @ Putrajaya
    Tun Mahathir lawan Tengku CELOP denan mansor
    Sayaaaaa Sangatttttt Setujuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!
    Kuburkannnnn Umnoooooooooo Barisannnnnn Nasionallllll!! dalam PRU14 .

    ReplyDelete
  21. Terbaik klu Tun bertandig di pekan,phg,atau dimana saja Najib mangkok bertanding 'one by one,'...
    Amacam bernas tak cadangan saya ...

    ReplyDelete
  22. Selamat bersidang rakan2 semua.
    Nampaknya cau-cai upahan tak boleh tidur malam tadi. Kalau BN kalah bermakna mereka akan merempat di tepi jalan. Ada yg terpaksa menyamar sebagai bomoh mandi bunga. Kahkahkah...
    Hidup tak selamanya menongkat langit. Bila sampai masa yg dijanjikan Allah, UMNO pasti tumbang. Semoga kita semua antara yg terlibat melakar sejarah itu. Amin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat Jilat Menjilat ... jilat ler sampai licin taka!!!

      Delete
    2. Mmg umno dan bomoh berpisah tiada bro pjl
      Kes mona fandey dulu pun babit umno
      Syirik lagi mensyirikkan

      Cash is the salah satu bahana syirik

      Delete
    3. Cash is the king adalah salah satu bahana syirik
      Menyembah kemewahan
      Memuja penyamun

      Adakah ini kegilaan?
      Setelah habis harta benda wang ringgit disakau oleh pemimpin yg bodoh urus tadbir boros berbelanja ?
      Melompat terkinja pengkagum najib razak ikon lahanat abad ini

      Delete
  23. DSAI selaku ketua umum PKR meminta agar semua pihak berlapang daad dan jangan terburu2 untuk menamakan calon PM jika PH menang nanti.
    DSAI menegaskan agar pimpinan PH harus juga meminta pandangan dan pendapat dari NGO2 yang ada di Msia kerana mereka juga berhak untuk bersuaar. DSAI menekankan bahawa isu utama adalah memastikan agenda perubahan atau reformasi dalam negara dilakukan secara menyeluruh, bukan hanya setakat menukar PM saja. Jadi kekeliruan ini perlu diperbetulkan agar PH tidak menyimpang dari matlamat asal perjuangan.
    Selain dari yang tersurat dari kata2 DSAI, yang tersirat pula ialah sememangnya PH belum mendapat konsensus sepenuhnya dari parti2 komponendalam PH, untuk mencalonkan TDM sebagai PM interim.
    PKR merupakan halangan besar untuk TDM dilantik ke jawatan tersebut. Sebab2nya tak perlulah diperjelaskan di sini. Yang pati..DSAI, Kak Wan dan pimpinan tertinggi PKR masih tidak bersetuju TDM sebagai PM ke 7...and that's an undeniable fact !

    ReplyDelete
    Replies
    1. DSAI tak jadi pm pun takpe geng najib

      LINE UP PAKATAN RAMAI YG LAYAK
      DARI NAJIB YG MAKIN TAK KERUAN TINDAKAN NYA INI SEKARANG
      DENGAN LAGI PERSEPSI YG AMAT BOBROK DI MATA RAKYAT
      MEMBOLEHKAN PUAK BARISAN MENJADI PARIAH LEPAS PRU
      DENGAN PEMBERSIHAN KE ATAS KLEPET GENG INI DENGAN MENGGUNA KAN KARAN HINGGA TERBONGKAR ULAH PEMIMPIN SETAN YG MENJARAH RAKYAT SAMPAI TERBONGKANG
      LEPAS INI KITA PAKATAN AKAN PASTI KAN SETIAP SOWG AKAN DIHERET KE MUKA PENGADILAN
      SETELAH SEMUA KETERANGAN TERBUKTI DALAM PRIMA FACIE SAMPAI JATUH HUKUM
      MAKA MEREKA AKAN DI HUMBAN KE SEL YG PENUH KEHIBAAN UNTUK PUAK PENDOSA BERSEMAYAM
      DAN MEREPUT DI DALAM DENGAN KEHINAAN
      INI LAH YANG KAMU KERJAKAN
      SEKARANG RASAKAN HASILNYA

      PS:BARU KAT DUNIA
      AKHIRAT?WALLAHHUALAM

      Delete
    2. Babi tonggek sentiasa berlapang pungkoq..janji dapat sekupang.

      Delete
  24. Menghampiri pilihanraya, ramai yg menyandar kepercayaan kpd Tun M. Mengharap Tun M yang dikatakan calon sesuai untuk memutuskan 'talian hayat' DSN.
    Maka PRU 14 jika berlaku atau jika DSN merelakan PRU 14 berlaku.... pasti ianya menjadi tumpuan seantero dunia. SPR kata tunggu kata putus dari istana.

    ReplyDelete
  25. Dengar cerita jalan jem teruk kat Shah Alam kerana berjuta2 ahli dan penyokong Bersatu telah membanjiri bandar raya tu. Ada sesapa boleh berikan pencerahan berkaitan berita tersebut..apa2 hal, selamat bersidang kepada semua..kira dah boleh celebratelah semua ahli dan penyokong Bersatu..pengerusinya bakal jadi PM lagi sekali !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Steady ph...tip top

      Delete
    2. GN,....kau termasuk salah sorang pahlawan cyber penyokong rejim kleptokrat yang Najib sebut sebagai bangang kan?

      Delete
    3. Geng najib
      Skuad otak reput
      Mintak di amput
      Boleh kalo ko?

      Delete
    4. Babi tonggek hari hari kena jubur

      Delete
  26. http://khairulryezal.blogspot.my/2017/12/perhimpunan-agung-ppbm-meriah-lebih-12.html?m=1

    link atas gambar terkini himpun himpon cap munge...

    belakang kutty.. gamnar bloger bosin si batu api man.. jon doe@abd ghuyup sputnik... wak suman bogis.. raman jpc... pomen bawah tanah


    kikikikiki... sakaikan jota jota ahli cap munge skg...

    ReplyDelete
  27. Tu lah keja ko GN,....., dengar cerita, dengar khabar, kononnya, agak2nya......memang bangang , tak boleh percaya langsong komen2 macai umnobn nih!
    Iapi ayat ko pagi ni lain macaaammm je....KACIWA ke GN? Tau tak GN, hasutan kowang langsuong tak mempengaruhi peminat blog tuan shah ni. Lagi diaorang benci kat umnobn ada lah, dgn ko dan kuncu2 ko sekali diowng menyampah. Tak caya? ko review balik entri2 tn shah yg lepas2 tu, 85% pembaca tak sokong umnobn pojaan ko tu dlm tiap entri tn shah. Kalau lah blog tn shah ni boleh dijadikan penanda aras kemenangan, sah2 umnobn kalah teruk dlm PRU14 nanti, tergolek dog ,kata budak2 jaman ni. Bersobar je le ye GN!

    ReplyDelete
  28. Awas … Budak Budak Di Larang Masuk!!
    >>> KLIK HERE !! <<<

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak2 sama sekali dilarang masuk ke jubo babi tonggek.

      Delete
  29. RAKYAT MALAYSIA
    PERNAH BANGGA DENGAN NEGARANYA

    Di satu masa dulu, di waktu Malaysia di kecam dalam media dunia sebagai negara yang mengamalkan system diskriminasi dan hubungan antara rakyat berbilang kaum agak tegang, ramai juga orang keturunan India dan China yang ditemui di luar negeri, sebagai pelajar, pelawat atau pelancong, lebih memperkenalkan diri mereka sebagai seorang dari ketuturan China atau India tanpa menyebut negara di mana dia menjadi rakyatnya. Mereka tidak merasa bangga menjadi rakyat Malaysia.

    Di zaman pemerintahan Tun Dr. Mahathir boleh dikatakan semua rakyat Malaysia yang berada di luar negara, termasuk yang telah lama meninggalkan negaranya, akan dengan bangganya menghebahkan dia seorang rakyat Malaysia.

    Di seluruh dunia Islam, di seluruh dunia ketiga, di negara-negara Afro-Asia, juga di ibu-ibu kota di Barat nama Tun Dr. Mahathir mengharumkan Malaysia dan membanggakan rakyatnya.

    TIDAK PERNAH DALAM SEJARAH MALAYSIA SEORANG TOKOH BEGITU DISANJUNG OLEH MASYARAKAT DUNIA.

    Tetapi kini, negara kita terkenal dengan skandal kleptokrasi yang terburuk dalam sejarah dunia.

    Badan-badan pemegang amanah untuk rakyat disalahgunakan oleh pemimpin negara.

    Institusi-institusi yang berkewajipan mempertahan dan melindungi rakyat dan negara tidak berfungsi ditahap integriti yang boleh diharapkan.

    Rakyat sudah berasa malu semula untuk mengenalkan dirinya dari Malaysia apabila berada di luar negara.

    Hanya Allah yang dapat membantu kita. Tetapi, Allah tidak akan merobah nasib sesuatu kaum kecuali kaum itu merobahkan dirinya sendiri. Wallahu'aklam.


    Tan sri sanusi junid

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...