Sunday, 24 December 2017

DEKLARASI RAKYAT HARAP NAJIB TIDAK DIKECUALIKAN DARIPADA SIASATAN


FELDA DI BAWAH PERDANA MENTERI PALING KORUP!! PDRM DAN SPRM HARUS TAHAN SERTA SIASAT NAJIB TUN RAZAK TERLEBIH DAHULU!!

Dalam apa jua situasi Najib Tun Razak selaku Perdana Menteri paling korup harus ditahan oleh PDRM dan SPRM terlebih dahulu untuk disoal-siasat mengenai penyelewengan kes skandal Felda!!

Ini adalah kerana Felda terletak di bawah kelolaan Perdana Menteri paling korup ini!!

Apakah Tan Sri Isa Samad selaku Pengerusi Felda pada suatu masa dahulu berani dan mempunyai kuasa mutlak untuk buat keputusan-keputusan penting sehingga menyebabkan Felda berada di ambang kehancuran pada hari ini?!

Saya yakin tanpa arahan-arahan melalui tangan-tangan ghaib dari peringkat paling tinggi; Tan Sri Isa Samad tidak akan berani bertindak secara sewenang-wenangnya!!

Sebelum nak tahan Tan Sri Isa untuk siasatan; Perdana Menteri paling korup ini harus ditahan terlebih dahulu oleh pihak penguatkuasa undang-undang di negara kita!!

Pihak penguatkuasa undang-undang di Malaysia harus bersikap professional serta menjalankan tugas secara telus tanpa sebarang unsur pilih kasih demi untuk jaga kesejahteraan bangsa mahupun negara!!

Mereka mesti amanah serta jangan tunduk pada sebarang kuasa politik untuk bertindak!! Penjawat awam juga harus takut pada Allah SWT bukan takut pada manusia sesama manusia!!

Keseluruhan rakyat Malaysia juga tidak boleh sandarkan harapan pada Pengerusi Felda yang baru Tan Sri Shahrir Samad kerana beliau kini hanyalah kaki bodek minda lemah otak udang UMNO saja!!

Tan Sri Shahrir Samad sekarang bukan yang dahulu lagi!! Beliau sudah gadaikan segala prinsip serta maruah diri untuk mempertahankan Perdana Menteri paling korup!!

Dalam ertikata yang lain; Pengerusi Felda masakini hanyalah seorang boneka atau macai kepada Najib Tun Razak saja!!

Deklarasi Rakyat mendesak keseluruhan rakyat Malaysia yang bertanggung-jawab untuk buat laporan pada PDRM serta SPRM agar menyiasat Najib Tun Razak selaku Perdana Menteri paling korup dalam isu kes skandal Felda!!

Perdana Menteri paling korup ini mesti dipertanggung-jawabkan di atas segala kes skandal Felda!! Najib Tun Razak tidak boleh dikecualikan dari siasatan kes skandal Felda!!

Ikhlas dari;
KHAIRUDDIN ABU HASSAN
Koordinator
Deklarasi Rakyat
24 Disember 2017

159 comments:

  1. khairulryezal osman24 December 2017 at 20:23

    Hidup najib!! Mati umno!!! 😁😀😆

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teman nak ulang komen teman di posting yg lepeh.

      Dengan semua kes2 pecah amanah, penyelewengan, penipuan.....duit2 lesaapp.....duit2 haram yg berlaku sejak 2 penggal ni.........maka sudah jelaslah sape haram kejadah yg sebenar dan tulen.

      Setiap kerja penyelewengan dan pecah amanah tak mungkin boleh dilakukan oleh satu orang manusia saja.........kecuali ia dilakukan secara "berjemaah".........dan setiap jemaah itu ada "Imamnya".

      Jadi pikior lerr sendiri yeoooppp sape Kepala Imamnya....???

      Ada kemungkinan kambing hitam ni wayang kulit ajerr yeop..........sebab ia pasti akan berrrkait-kait........terrrpalit-palit dengan kambing2 coklat, putih, kelabu yg lain jugaaakkkk.

      Ini bukan kerja kambing hitam sekor saja.
      Ini kerja secara "berrjemaah".........ini bukan one man show.

      Kalo one man show memang tak lepas yeooppp.......kena berrrjemaahhhh baru boleh lepasss....

      Kome paham cakap teman ni yeoooppp....???

      Jangan kita ni luruoh benor......jangan perati dengan bola mata ajerrr........kena pakei mata hati kita juge.........ini hei banyak konar lipat barin pusinnya yeopppp....

      Jadi yeop sumer......cukop-cukop lerrr kita ditipu....diperbodohkan.....dijual......digoreng garing......

      Sudah tiba dan sampai masanya untuk kita buat perubahan.

      PRU14......kita bagi undi kepada Pakatan dan kita tukar kerajaan baru....!!!

      Undi tu hak rakyat.
      Undi tu langkah terakhir kita untuk berubah.

      Delete
    2. Osman bin Hashim (cts)24 December 2017 at 21:07

      Korup dan kurap najib tak boleh ditutup lagi. Bulan 3 PRU najib sila berambus. Bawa macai naik kapal.

      Delete
    3. Khas utk the Phantom

      Dah elok jd orang, nak jd hantu raya pulak. Tapi elok jugak jd hantu, hantu ni iblis/syaitan, tak akan mampus sehinggalah bila dah saat akhir nak kiamat.
      Kalau tak suka Najib/umno/bn pun, jgnlah sanggup jd iblis pulak.

      Delete
    4. Hantu yg jadi penasihat felda tu ko taknak halau ke anon 2126...kepala bapak kau senget betul la lu ni

      Delete
    5. Khas utk Anonymouse 21.26

      Dah elok jadi orang ko nak jadi jerangkong polong pulak......apa hal ko nak paksa orang ikot luuu punya telunjok....???

      Aku ada sebut nama sape2 kaaaa dalam komen aku.....??? Ada ke tidak...????

      Aku tak sebut satu nama manusia pon...........tapi ko yg tiba2 melataahhh ngelupor sebut nama orang.

      Woooiii samdol.....apa macam ko boleh syak nama yg ko sebut tuuuuuu...???

      Aiiiikkkk pelik tu dol......orang yg baik dan bersih apahal ko kasi sebut nama...??

      Yg dimaksudkan aku tu mestilah orang yg sikapnya bertentangan.

      Lagi pon nak undi tak undi tu masing2 punya hak. Luuu nak undi sape itu luuu punya haklah.....tak der sape nak halang.

      Kami....kami punya hak....apa hal ko nak melatah bagai ni...??

      Lagi satu hal kalo ko nak suruh orang puji memuji mengipas bagai.....ko jangan masok blog Pakatan.......ko pegi masok blog suku sakat ko.

      Ko masok salah rumah.........lepas tu nak suruh orang dalam rumah tu layan ko bagus2......apa punya baangaaang niiii dol...??

      Delete
    6. Biasa la macai umno mmg la bodoh belake.klu bijak tentu dh tolak umno

      Delete
    7. Mana 4paku ayahanda Rani kulop,
      Kata datok panglima pembela nasib bangsa dan agama,
      Kenapa tak ada satu pun laporan polis yg ayahanda buat atas najib,
      Ada berani ka ayahanda Rani kulop,
      Atau dah dpt brim terus senyap,
      Itu panglima fulus mama nya

      Delete
    8. Macai umno tu mmg bangang,sebangang2 pemakan dedak!

      Delete
    9. Mana berani singa tua tu, hidup pun harap brim aje,
      Jangan sebut lah nama dia,
      Menyampah aku dengar,
      Dato panglima konon pthuiii...

      Delete
    10. Harap blogers Jgn sebut nama Rani kulop lagi,
      Aku nak Muntah, krn aku tgh makan ni,
      Harap maklum blogers semua,

      Delete
    11. Hidup UMNO
      Hidup Rasuah
      Mampus Melayu MO1 kerjakan

      Delete
    12. Sumbat najib dlm jail cepat Zack,
      Tuan budin naik angin hari ni,
      Betul Betul marah dia hari ni,
      Kalau boleh nak sumbat najib dlm jail Skrg jgk

      Delete
    13. Najib PM yang paling low class. Lepas PRU14 Najib wajib masuk Sungai Buloh.

      Delete
    14. Dimana islam minoriti akan ada jadi penganas dan dimana islam majoriti akan ada kleptokrasi. Inilah cerminan dunia islam yang dikhabarkan indah

      Delete
    15. "Demontrasi Turun! Turun!"
      pada 31 Disember 2017 seharusnya
      dilakukan disemua ibunegeri dan
      ibunegara bukan di Kuala Lumpr saja.
      Ibunegara:
      Kuching
      Kota Kinabalu
      Ibunegeri:
      Johor Bharu
      Melaka
      Seremban
      Shah Alam
      Ipoh
      Alor Setar
      George Town
      Kangar
      Kota Baharu
      Kuala Terengganu
      Kuantan
      Barulah hebat!
      Sudah tiba masanya kuasa Rakyat
      menentukan turunnya Najib sebagai PM
      bukan sekadar menunggu Pru14.
      Najib sudah melampau - Turun! Turun!

      Delete
    16. sallahuddin:
      tangkap najib (pm)
      tangkap zahid (tpm)
      tangkap apandi (pn)
      tangkap fuzi (polis)
      tangkap anwar (tentera)
      tangkap dzulkifli (sprm)...
      rakyat: siapa nak tangkap mereka?...
      salahuddin: ??$$xxzz&&%%...
      rakyat: kah... kah... kah...
      malaysia darul kartun zunar.

      Delete
    17. Pru14 terus tertabal pemimpin ummah la bro .... bro. Budin2 ado jo ko ni .... pi la mabok! Udah sampai masa mencari kebenaran dan menyampaikan kebenaran. Dunia mengarah kepada persaudaraan sejagat dibawah lembayung Islam.

      Delete
    18. Semua harta negara mamat
      peghak ni nak jual.hancus
      dapat pemimpin macam ni.
      hanya diri sendiri dan
      anak bini dia tak jual

      Delete
  2. khairulryezal osman24 December 2017 at 20:24

    Hidup shahbudin!! Lawan tetap lawan!! 😛😜😂


    1

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budin patut jadi calon..

      Delete
  3. Dahsyat giler...! Abis ler harta Felda lesap

    ReplyDelete
  4. Ana third...meh kita kuburkan BN...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saril samad mengaku dpat rm1juta dari bijan sblom pru13.tak masuk dlm laporan umno bahagian@cawangan...


      Ade senarai tak dia buat ape dgn duit tu??

      Delete
    2. Shahril Samad dgn Najib saudara dua pupu sbb kedua-dua ibu mereka adalah sepupu. Ini pengakuan dari mulut Khalid Samad sendiri. Tak kan Shahril nak kondem waris dia sendiri. Najib pula akan lantik ahli keluarga semampu yg boleh.

      Delete
  5. Salam semua.. Yang boleh menegur PM dan menteri seangkatan dalam keadaan sekarang ini hanyalah,Penguasa kerajaan langit dan Bumi(Allah yg maha Agung).Rakyat tak mampu berbuat apa-apa dalam situasi sekarang, mengharapkan golongan Ilmuan, Agamawan dan Bangsawan masing-masing mereka ini sibuk membusungkan perut hingga lupa tanggungjawab sosial mereka pada masyarakat awam,satu persatu harta milik Bangsa Melayu di golok gadai hingga dalam urusan ibadat (mengerjakan Umrah)pun mereka ini mengambil kesempatan hinggal terkini dalam kes FELDA?.Moga Allah memberi petunjuk dan balasan setimpal ke atas mereka ini di atas setiap perbuatan keji dan mungkar yg tangan-tangan mereka sendiri lakukan,inshaAllah masa dan ketikanya Pasti akan sampai!.

    ReplyDelete
  6. Salam semua.. Yang boleh menegur PM dan menteri seangkatan dalam keadaan sekarang ini hanyalah,Penguasa kerajaan langit dan Bumi(Allah yg maha Agung).Rakyat tak mampu berbuat apa-apa dalam situasi sekarang, mengharapkan golongan Ilmuan, Agamawan dan Bangsawan masing-masing mereka ini sibuk membusungkan perut hingga lupa tanggungjawab sosial mereka pada masyarakat awam,satu persatu harta milik Bangsa Melayu di golok gadai hingga dalam urusan ibadat (mengerjakan Umrah)pun mereka ini mengambil kesempatan hinggal terkini dalam kes FELDA?.Moga Allah memberi petunjuk dan balasan setimpal ke atas mereka ini di atas setiap perbuatan keji dan mungkar yg tangan-tangan mereka sendiri lakukan,inshaAllah masa dan ketikanya Pasti akan sampai!.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya generasi kedua felda ingin memberitahu..

      “Kuasa undi di 54 parlimen Felda seluruh negara harus dimanfaatkan dalam PRU14 ini. Sama ada mahu terus memilih kerajaan sedia ada, atau, kerajaan baharu, semuanya terpulang kepada kebijaksanaan peneroka.

      “Barang diingat, kegagalan memulihkan Felda dan FGV, mimpi ngeri yang tidak terfikir oleh kita, boleh sahaja menimpa masyarakat Felda,” saya ingin memberi amaran.

      Delete
    2. 20.48.....maaf teman mencelah.
      Benar kata saudara.

      Tapi seandainya Felda dipulihkan......ia tetap tidak memberi apa2 jaminan akan datang perkara yg sama tidak akan berlaku lagi........

      Sebab kalo pokok yang tumbuh bercambah dari akar yg sama.......ia tetap menghasilkan buah yg sama.

      Delete
    3. Itu pokok wahai hantu raya bahlol. Jgn nak samakan manusia dgn pokok wahai hantu bahlol. Kalau gitu, tak payah susah-susah kempen lah pd org Felda.

      Hantu raya bodoh.

      Delete
    4. Aiiiikkkk senntaappp nammpakkk...???
      No problem.....nanti PRU kita kasi tuukaaarrr.....

      Delete
    5. 21:29, nasib baik dia ibaratkan manusia itu seumpama pokok, kalau babi macam mana? Bersyukurlah sikit.

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    6. belom lagi diibaratkan dgn babi pun da ada yang sentap macam kena sawan babi.

      Delete
    7. Biasalah babi tonggek..hisap rokok john.

      Delete
    8. Pak Othaman kata......Cyberterompah tuuu yeopp....

      Delete
    9. Alamak...nampaknya pejuang Pakatan Harapan bertambah dan lebih mantap sebab ada sdra seperjuangan nama serupa saya macam keluarga 69..... Othaman Ahmad & Al Ahmad Othman.

      Welcome to the club, bro Al Ahmad Othman.

      Delete

    10. Umno - 1MDB - Felda - Najib Razak.. dia curi, dia lari, dia lapor, dia siasat, dia tuduh, dia tangkap, dia pendakwa, dia RCI, dia masuk court, dia peguambela, dia hakim, dia tukang rayu, dia hakim mahkamah rayuan, dia hakim persekutuan, dia jatuh hukum, dia bagi denda, dia sendiri tak masuk jail.

      Macam anak haramjadah sejak Najib jadi PM.

      Delete
    11. Kehadhiran bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad memberi impak besar hingga semua ceramah2 P Harapan dapat sambutan ramai, apatah lagi dgn pembongkaran penyelewengan skala besar menteri2 UMNO & pemimpin2 tertinggi UMNO melibatkan Felda FGV & tanah2 milik Felda yg dipindah milik.

      Dari 54 kerusi Parlimen di kawasan daerah mengundi Felda, kajian terakhir menunjukkan 37 kerusi kini hilang kepercayaan & amat berang dgn perompak2 UMNO yg tidak amanah.

      Saya sendiri dah masuk 2 kawasan Felda dan melihat & mendengar keluhan mereka selepas sessi taklimat dan soal jawab, saya yakin UMNO & BN Najib pasti kecundang.

      Delete
    12. Wak Suman...betul ke cakap wak ni. Felda mana plak yang wak dah pegi ni? Setau saya kat Felda Tai Andak tu, cawangan cap mungenya dah hidup segan mati tak mau. Ramai ahli2nya dah keluar dari cap munge. Kat Felda Penggeli Timur pun keadaan yg sama berlau. Yang lain, saya belum dapat maklumat lagi..tapi katanya keadaan lebih kurang sama jugak. Rata2 alasan yg diberi ialah mereka tak mau jadi ahli parti yang kemungkinan besar akan dibatalkan pendaftaran kerana tak adakan AGM lagi sampai sekarang ni..semuannya tak mahu jadi ahli parti haram yang takde masa depan!

      Delete
    13. Wak Suman..tak nak komen balas ke..atau pun apa yang saya tuliskan tu betul dan berfakta!

      Delete
  7. Replies
    1. Pembetulan: L-7 (Kiraan semula). Hehhheee. Saudara Al-Ahmad Othman. Jom kita kuatkan perpaduan untuk menumbangkan BN.

      Delete
  8. Siapa yg nak siasat? Polis di bawah KDN, SPRM? Sudah lah KDN dgn SPRM pun perlu di siasat,,,, yang jual manusia yg bawak bini org yg guna duit kerajaan,,,? Mana KSN tidur ke? Mana mufti mufti? Tidur ke... Sudah lah selagi cash is king rosak semua,,, lembu lembu ini tidak pernah tunduk kepda undang undang

    ReplyDelete
    Replies
    1. ///\\\\\\\
      c.O..O.?...sifat Melayu
      (...oo..)..ikut apa ketua buat!!
      (vvvvvvv)..itulah kesetiaan...
      ............kah..kah..kah..

      Delete

  9. ///\\\\\
    c.O..O.?.....felda ??????
    (...oo..)..sapu!!..sapu!!
    (vvvvvvv)..jangan tak sapu..
    ............kah..kah..kah..

    ReplyDelete
  10. Ahli Parlimen Johor Bahru Tan Sri Shahrir Samad berkata beliau tidak teragak-agak untuk bekerjasama dengan menjelaskan dalam siasatan bagaimana wang tersebut digunakan sekiranya diminta berbuat demikian.
    Pengerusi Majlis Ahli Parlimen Barisan Nasional (BNBBC) Tan Sri Shahrir Samad mempertahankan dirinya yang didakwa menerima wang RM1 juta daripada Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak seperti didedahkan laporan Sarawak Report dengan menegaskan, ia perkara normal.
    Ahli Parlimen Johor Bahru itu berkata beliau tidak teragak-agak untuk bekerjasama dengan menjelaskan dalam siasatan bagaimana wang tersebut digunakan sekiranya diminta berbuat demikian.
    “Siapa yang patut saya minta untuk mendapatkan bantuan kewangan untuk menguruskan bahagian saya, jika tidak daripada parti presiden sendiri,” katanya seperti dilaporkan portal BNBBC.
    Shahrir berkata menerima bantuan daripada presiden Umno merangkap perdana menteri untuk mana-mana bahagian adalah perkara biasa, terutamanya sekiranya bahagian tersebut kekurangan dana.



    Ini orang kuat bijan yang kini jadi pengurusi felda...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Patut bugis najib bagi peruntukkan ikut saluran parti baru betul....siap ngaku dulu tu macc ade siasat tak duit tu mane bugis najib amik?? Mana dihabiskan duit tu??
      Sebok sgt mwngejar bini orang kp macc..bila berikrar gunung pun boleh runtuh bro kahhh kahh kahhh kahh

      Delete
  11. Tuan Alla sulah bukak
    Olang yahat misti kina
    Bikin buta bikin pukak
    Lia mata taluk mana??

    Hali hali mau potong
    Felda lugi lia untung
    Anak mini punuh kantung
    Belanja negala kasi gantung!

    Ini olang tatak guna
    Lia enjoy yuta yuta
    Potong sini potong sana
    Cakap mohong suma auta!

    Apa lagi mau cakap
    Lia ingat wang sendili
    Siapa salah tolong tangkap
    Olang busat talak peluli!

    Bila Pakatan minang undi
    Olang yahat kita lotan
    Tangkap yibbo,Mahathir ready
    Mali kita undi Pakatan!

    Itu Fan Tun kilim salam
    Sayang manyak blos Pakatan
    Saya Wong, silamat malam
    Jangan lupa,kita lotan!



    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini kelakor ni yeooppp...!!
      Terrrbaiikkkk !!

      Delete
    2. Hantu raya bodoh. Kau tak perlu hantar komen lah. Bodoh.

      Delete
    3. Sentap teruk kau ni caiii najib

      Delete
    4. 21.30......Aiiiikkkk......senntaappp nammpakkk...???
      No problem caaiii.....nanti PRU kita kasi tuukaaarrr sumer...

      Delete
    5. Kahh kahhh kahhh kahh sentap giler babi budak umenok sekor tu

      Delete
    6. Wak Suman ..saya bertugas dalam PRU 11, 12 dan 13 di salah sebuah daerah di selatan semenanjung. Tak perlu lah di sebut pusat undi mana..yg pastinya bukan di JB. Dalam bulan Ogos lepas, saya ditawarkan lagi sebagai penyelia pusat undi di daerah yg sama, tetapi saya menolaknya atas sebab2 peribadi.
      The Phantom si hantu raya...apa, ingat pekebun tak boleh menjadi petugas PRU ke. Jika dia ternyata berkredibiliti dan berkomitnen tinggi dalam menjalankan amanah yg diberikan..takde sebarang masaalah kan. Yang penting, dia mestilah warganegara Msia, melebehi 21 tahun dan sihat tubuh badan utk menjalankan tugas tersebut. Semasa saya jadi KTM dulu tu, kerani dan penunjuk arah semasa PRU tu ,ramai yg terdiri dari penjawat awam..ada juga guru yg berijazah. Takde apa2 masaalah pun..semuanya berjalan dengan lancar walaupun mereka menerima arahan dari seorang pekebun aje. Yang penting, elaun bertugas dan claim perjalanan mereka pada hari berkenaan tak sangkut.
      Wak Suman, saya memang ada dengar kisah black out tu, tapi itu hanyalah disebabkan oleh technical glitch di pihak TNB. Kini, saya yakin perkara tersebut takkan berlaku lagi kerana segala langkah2 utk memastikan isu tersebut tidak akan berulang lagi..termasuklah menyediaka back up generator dan juga petugas2 TNB yg bekerja sepenuh masa pada hari tersebut. Berkaitan undi pos saat akhir tu..saya tak berani komen kerana sepanjang saya bertugas dalam ketiga2 PRU tu..ia tak berlaku di daerah saya. Tak mustahil isu ni hanyalah di ada2kan oleh pihak2 yg tak berpuas hati dgn keputusan PRU di tempat mereka yg tak menyebelahi mereka..khususnya pembangkang. Kenapa sampai sekarang, takde sebarang laporan polis di buat terhadap SPR berkaitan isu tersebut di mana2 tempat pun di negara ini?

      The Phantom, si hantu raya yg tak bertuan...kalau kau tak percaay dengan apa yg perkatakan berkaitan dgn prosedur ygberlaku semasa hari pembuangan undi tu, kau gi lah check dgn the relevent authorities...SPR to verify it's authenticity. Aku hanya ingin berkongsi pengalaman aku semasa jadi petugas dalam PRU dulu tu beb!

      Delete
    7. Geng Naga......aku punya haklah nak percaya ke tak......hati orang macam mana ko nak paksa??

      Apa hal ko nak paksa aku suroh percaya?? Dengan cara ko yg berkebun tu lagi 200% aku tak percayakan ko.

      I have all the right not to trust you dude...!!
      Apa hal luuu tak puas hati......??

      Bila John Doe ajak sumpah laknat apa ko cabut...?? Baru lagi John Doe bersuara.....apa senyaappp dol..??

      Bila orang tak caya dengan ko....ko melatah melenting bagai...

      Wooiiii samdol........luuu punya pasallah nak jadi pekebun peladang......jadi ahli parlimen kaaa.....MB kaaaa.....

      Ada aku kesaahhhh....??

      Delete
    8. Sdra GN....

      Sdra tidak menjawab soalan2 saya.
      Sesiapa pun boleh ngaku2, tapi apa buktinya?

      Baru ditanya... 'awak lahir tahun berapa & di pusat undi mana & pada tahun berapa', anda dah terkial-kial malah merepek yg bukan2 melencong dari soalan2 saya.

      Saya ulang....

      1. Anda lahir tahun berapa?
      2. Namakan pusat2 mengundi itu beserta tahun PRU berkenaan?

      Usah berdolak dalik, boleh.....??

      Delete
    9. Geng Naga.....aku tuungguuu jawapan ko kepada soalan2 Pak Othaman.......yg ko kata "agen pengintip Singapore".

      Jangan alih tiang gol dollll....
      Dah tua pon bodoh..!!

      Delete
    10. Wong fan tun salam perjuangan
      N bro pakatan
      Kita lawan tetap lawan
      Undi pakatan
      Dari rakyat untuk rakyat
      Kembalikan subsidi
      Kesihatan
      Pendidikan
      Gst
      1mdb
      Intergriti
      Solidariti
      Tak jadi

      Delete
  12. Anon 21.29/21.30 si hantu kubur
    Kutuk bro Phantom nak jadi hero
    Konon Phantom dia nak lebur
    Hantu kubur confirmed Bagero!

    Hantu kubur cerita pokok
    Masuk kemari terus nak kokok
    Kuat sokong klepto yg bengkok
    Sungai Buloh nanti merengkok!

    Cai rasa bagai disula
    'The Phantom' nama glamour
    Phantom komen bara menyala
    Panas, cai tak boleh terima!

    baru satu bro Pakatan
    Cai hangat panas terbakar
    Tanpa dedak satu ikatan
    Bros Pakatan lawan yg mungkar!

    Cai power bank sudah terhina
    Idola dibela aib terbuka
    Apa dibuat serba tak kena
    Itu padahnya sokong puaka!!



    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro Fan Tun....sama2 kita kasi hemmpokkk macaaaiii haram......

      Udaaah hangat pijor ngelupor tu yeooppp.......baru kasi pantun sikit dia daah ngelejat.....belom Bro Fan Tun kasi baguusss pior punya ayat komen lagi.

      Sekali kena Bro Fan Tun pior punya ayat gamaknya mampoih kejang macaaaiii no power bank.

      Salam perjuangan bebas dedak kepada Bro Fan Tun dan sumer kawan2 yg sekapal......

      Delete
    2. Lia a manyak tanam itu pokok tirong..slalu a manyak mohong
      Sikalang a itu tirong manyak
      mati lo..sikalang a lia manyak sakit hati lo...Mr Wong a ini olang pun kasi lotanlh

      Delete
    3. Najib hilang punca
      Apa buat semua backfire
      Lebai tak hadir terkinja
      Solidariti kepala bana
      Layan khutbah lebai kita
      Tunggu tak sampai pula najib dah start nk mengesa
      Israel nk di politiknya
      Goldman and sach takpa
      Dowg yahudi kasi dana
      Teram picit senak kote
      Aduh senak doj pula

      Dicabull
      Je

      Delete
  13. UMNO parti celaka sial!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul.....pakej dia bangang haramjadah kepala bapak dia dungu!!!

      Delete
  14. 22.07 tak pernah lagi saya jumpa ktm dari orang awam. Biasanya mereka kaki tangan awam. Di sabah sarawak saya tak tau le. Biasanya guru. Sebab borang dan perjalanannya sangat teknikal dan ketepatan 100%. Lagi satu guru sangat teruji dengan amanahnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Utk pengetahuan saudara, 22:07 adalah GN. Dia ni memang spesis spesial. Kalau dalam cerita bangsawan, siang menjadi ular, malam menjadi manusia. Tapi dia ni lagi hebat, dia boleh jadi semua benda. Mengkarung, kanggaru, cipan, ulat gonggok, bahkan kepala LRT pun dia boleh jadi. Dengarkan aje, percaya jangan.

      Delete
    2. 22.27...Apa nak diherankan perkara tu. jika SPR dah berkehendakkan saya bertugas dengan mereka sebagi KTM sebanyak 2 kali dan PPM sekali, dalam mengendalikan PRU di tempat saya..sapa lah saya untuk menolaknya. Lagi pun bukannya selalu dapat berkhidmat untuk negara macam ni...4-5 tahun sekali. Dah tentu ia menjadi satu penghormatan yang besar buat diri saya. Rasanya anda pun pernah menjadi petugas SPR tu..mesti anda pun berbangga kan!

      Delete
    3. Kejap berkebun kejap ktm
      Segala macam keje ko buat geng najib
      Meraban kuat
      Ada aku kesah ko keje apa
      Geng najib ko mandi air longkang buang suey lah

      Delete
  15. The Phantom si hantu Raya...bukan main lagi syoknya kau membodek Spre, negara klon Israel tu yee dalam posting yg lepas. Apa bersih dan suci sangat ke LHL dan PAP tu...tu haah, skandal Temasik Holdings yg dikaitkan dgn isterinya dan mantan PM Thailand, Thaksin Sinnawat apa citer..berpuluh2 billion SD beb. Kes saman adik beradik LHL berkaitan perebutan tanah pusaka dan rumah agam LKY di mana LHL telah menyalahgunakan kuasa sebagai PM utk menekan mahkamah membuat keputusan berpihak kpdnya. Bagaimana pula tindakan Spore terhadap Amos Lee yg lantang mendedahkan rasuah, ketirisan dan s/guna kuasa LHL dan menteri2 kabinetnya hingga sekarang Amos terpaksa memohon suaka politik di US? Tidakkah ini tindaakn zalim terhadap rakyatnya sendiri hanya kerana berani berkata benar..syukur, DSNR tidak bertindak sedemikian rupa di negara kita.
    Masih lagi kah kau mengaggung2kan LHL yg menjadikan Spore sebagai pusat perisikan israel utk memantau negara2 islam di rantau ini termasuklah Msia...tu tak masuk lagi penasihat2 tentera mereka yg melambak2 dalam SAF. Malah semua pilot2 tentera udara dilatih oleh israel dan kelengkapan tentera dibawah kontrak dgn negara tersebut. Mengikut perisikan ATM, jika berlaku peperangan dgn Msia, israel lah yg pertama akan memobilisekan segala aset ketenteraan mereka utk memberi sokongan kpd SAF..tu tak masuk lagi tentera US. Kecurigaan dan paranoid Spore kpd Msia telah ujud sejak era LKY lagi dan kini disambung oleh LHL..yg sentiasa menganggap Spre adalah jelmaan Isreal yg sentiasa di kelilingi oleh negara2 islam yg akan menjejaskan kedaulatannya. Apa kurangnya dgn paranoid DAP terhadap melayu islam di negara ini...sbb tu lah hubungan DAP dan Israel sangat erat spt yg telah aku nyatakan dlam entry yg lepas..ironik kan !
    Kalau kau rajin, kau tanyalah Wak Suman..berapa ramai pegawai melayu islam dalam SAF yg berpangkat mejar ke atas, kalau ada pun di letakkan di unit yg tak penting spt military police atau brass band aje. Nak cari walau sorang pun dalam unit tempur atau pilot atau dalam kor perisikan ..sorilah beb.
    Kalau kau baca dalam Jane's world military review, ada dinyatakan pegawai2 SAF mendapat latihan khusus dalam conventional warfare dari IDF di Tel Aviv military college, salah sebuah kolej tentera yg terbaik di dunia dewasa ini. Ada juga info yg mengatakan mereka juga terlibat dgn OPS IDF yg kerap di adakan di Gaza dan Tebing Barat menentang Intifadah Palestin sebagai praktikal utk pegawai2 tersebut.
    Jadi yg terlalu mengagung2kan LHS dan Spore ni secara tak langsung memuja Israel lah ye...serupa mcm Wak Suman yg dilahirkan kat Spore tu..ntah2 , dia ni agen pengintip yg diletakkan Spre dan PAP kat Msia tak? Saja tanya..jangan marah yee Wak !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg kau alih tiang gol sampai Singapura, apahal? Kau nyanyuk ke? Tu lah makan lg duit haram, kan dah bebal?

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    2. Sdra GN...

      Banyaknya temberang & auta anda.

      Hormatlah sikit pd orang lain yg lebih dekat & tahu hal ehwal Spura. Saya dibesarkan di sana, mendapat pendidikan di sana, 6 adik2 saya warga sana, dan kebetulan saya tinggal di JB hampir tiap bulan saya ke sana mengunjungi adik2 dan saudara mara saya. In fact, berita tv pun saya lebih berminat tv Spura dari tv1, tv2 & tv3 yg membosankan & tidak profesional.

      Semasa zaman Tun Mahathir, Spura amat takut dgn kita hingga mereka menyiapkan kubu bawah tanah.
      Jika berperang ketika ini, Spura tidak perlu tentera luar sebab tentera mereka lebih unggul & canggih peralatan senjatanya. Sementara tentera kita di zaman Najib kuat tidur & lembab sampai pejuang2 Sulu yg serba kekurangan pun boleh menceroboh masuk. Jet2 pejuang & helikopter2 asyik menjunam tak tentu pasal, sementara kapal selam yg dibeli berbilyon-bilyon pun......???

      Delete
    3. Geng Naga.......apa ko tak paham cakap Melayu ke dol?? Kalo ko nak suroh aku cakap Siam aku tak pandai.....

      Ko reti bahasa ke idaakkk.......dalam komen aku yg lepas......aku cakap berkenaan dengan "sikap"......sikap Jokowi dan Hsien Loong yg lebih berendah diri, jujur, amanah dan telus kepada rakyatnya.

      Ada ke aku sebut pasal military.....Yahudi....risikan bagai....??

      Aku sebut kesah keluarga Jokowi dan Hsien Looong yg amat bersederhana........isteri2 deme very down to earth.....tak berlagak eksyen bongkak bagai.

      Ada aku sebut pasal arm force.....intelligence bagai...??? Ada ke tidak...??

      Aku rasa korang macaaiii ni sumer samalah......ada satu macam punya "syndrome" ngelupor mulot berbuih......ngelejat terkujaatttt.

      Patutlah Tuan Admin buat topik lain tapi korang meloncat ke topik lain. Tak reti bahasa ropenye....

      Sampai Pak Othaman pon dikatakan agen pengintip Singapore......kahkahkahkaaaaa.....ini lawak giler niiii....terrrrgulin barin teman gelak dol.....

      Stupid as stupid does.....don't you???

      P.Ramlee kata......dah tua pon bodoh..!!

      Delete
    4. Geng Naga.....apa pon tahniahlah atas usaha anda ngalih tiang gol tuuuu.....walaupon gagal.....tak perrr yeop next time try lagi.....

      Tanah felda kena samun aku tengok ko tak sentuh pon.......

      Kawan2 sumer........inilah macaaaiii yeoppp....
      Ngalih tiang gol ajerrr kojenye....

      Pak Othaman dikatanya pengintip Singapura......
      Idaak ke lawak tu yeoopp......adoiiii hilang ngantok rasenye......

      Dengan sifu lama ko nak buat main.....bukan lawan ko lerrrr dol....!!

      Kihikihkihkihkihhhhhhh

      Delete
    5. kesian aku dgn se gembeng najib ni nak tunjuk pandai tapi bodoh..delete by author pun tak paham maknanya ada hati konon baca jane's world military review...kah×3

      Delete
    6. This comment has been removed by the author.

      Delete
    7. The Phantom si hantu raya tak bertuan...aku dah pun lakukan sumpah spt yg di pohon oleh john Doe. Dia pun cakakp takde timbul apa2 isu lagi dalam isu tu..yg kau ni masih ungkit2 lagi..pehal pulak..meroyan lah tu. pasal tanah Felda tu, aku dah sentuh dalam posting yg lepas2 ,kalau tak terbaca bukan salah aku lah.... hantu raya tak bertuan oooooi!

      Delete
    8. Sdra GN....

      SENIOR MALAY MILITARY OFFICERS, MPS, MINISTERS & EVEN PRESIDENT?

      You should come to Spore,check it out for yourself, before making ridiculous statement without basis."

      Now read this.....

      Lt-Col Ishak is a Singaporean in his mid-40s. He is a high-ranking Singapore Armed Forces officer.

      In fact, there have been Malay officers in the SAF for a long time now.

      I don't know where you get your information from but anyone who has read their newspapers or watched their TV would know about Lt-Col Ishak. After all, he was the parade commander in their 1997 National Day Parade - seen by the masses live and on the TV screens.

      I know a Colonel Syed Ibrahim, who is now retired. I remember that in one year, there was a Malay commanding officer in the National Day.

      The fact is that more and more Malays are becoming military officers in Singapore.

      For example, the Malay air force officer Mr Ahmad referred to. Captain Mohd Zakir Hamid earned his pilot's "wings" in 1992, making him the first Malay pilot in the Republic of Singapore Air Force.

      The Malay community is well-represented in political leadership too.

      There are many Malay MPs and office-holders and one Malay nominated MP in Singapore. As a matter of fact, the current elected President is a Malay too.

      I'd loke to add that one of my younger brother is Senior Project Manager with Spore Keppel Shipyard and another brother a Spore Marine Consultant who is now attached in Cambodia.

      Itu fasal saya berani kata anda banyak auta & temberang.
      Segan & hormatlah sikit pd orang lain yg lebih dekat & tahu hal ehwal Spura, OK.....???

      Delete
    9. Naga........sekarang sila jawab soklan Pak Othaman......details pasal bertugas di PRU.

      Aku tolong ulang sini...

      Dari Pak Othaman....

      Sdra GN....

      Sdra tidak menjawab soalan2 saya.
      Sesiapa pun boleh ngaku2, tapi apa buktinya?

      Baru ditanya... 'awak lahir tahun berapa & di pusat undi mana & pada tahun berapa', anda dah terkial-kial malah merepek yg bukan2 melencong dari soalan2 saya.

      Saya ulang....

      1. Anda lahir tahun berapa?
      2. Namakan pusat2 mengundi itu beserta tahun PRU berkenaan?

      Usah berdolak dalik, boleh.....??

      Delete
    10. salam pak man cuba tanya si gembeng najib tu pernah kah dia jejak kaki ke singapura?
      hehehe salah tempat la nak tunjuk auta....

      Delete
    11. Dengan Pak Othaman si macaaiii Naga ni ada hati nak main.....

      Giler ke apaaa.......
      Hujong kuku Sifu pon tak aderrrr......

      Delete
    12. Mohamed Noor
      The Phantom....

      Sekali melangkah terus maju demi mengembalikan Kemakmuran, Kestabilan & Nama Harum Negara Malaysia Tercinta.

      Salam Perjuangan sdra2ku.

      Delete
    13. 23.24..Tengok oranglah beb...akhir 70 an hingga awal 80 an dulu pernah kerja kat Spore lah ,duduk kat kawasan Geylang dulu. Mungkin ada terjumpa wak Suman..cuma tak kenal aje. Kan Wak selalu ulang alik ke Spore gi rumah sedaranya...

      Delete
    14. Pak Othaman......salam perjuangan disambut dgn hormat.

      Maju tetap maju....
      Lawan tetap lawan..!!

      Delete
    15. keh keh keh keje jadi kotai la tu....tabik spring to u la mat kotai.

      Delete
    16. Geng Naga....koje Singapore.....jadi agen pengintip Singapore ke apa..??

      Atau koje berus gigi naga...??

      Sila jawab soalan Pak Othaman.
      Jangan alih tiang gol lagi dollll....!

      Delete
    17. Utuk makluman wak Suman dan Phantom si hantu raya tak bertuan..saya bertugas di PRU 11, tahun 2004 di P.154, PRU 12.. 2008 juga di P.154 dan PRU 13..2013 di P.156. Harap2 ia memberi pencerahan kpd soalaqn anda tu yee!

      Delete
    18. Sapa undi bn maknanya undi untuk merosak negara...

      Delete
    19. The Phantom
      Mohamed Noor....

      Selain saya, GN banyak berhutang dgn sdra kita, diny yusof di mana komen2 balas sdra diny yusof tergantung-gantung mati ditengah jalan disebabkan ketidak-mampu GN merespond.

      GN hanya pandai bukak cerita2 karut luar tajuk lepas tuu lari lintang pukang gaya 'hit n run'.

      PM kesyangannya pulak pakai taktik 'cash n carry', habis semua disogok rasuah demi untuk kekal berkuasa.

      Delete
    20. Harap penasihat@ penaung felda bertangungjawab ini kali.kasi pecat,penjara,sula,sebat,letak kerengga pada badan....

      Dah nk lingkop felda sejak dia jadi penaung..


      Kahhh kahhhkahhh kahhh kahhh

      Delete
    21. bro phantom mungkin juga dia keje part time jadi agen dulu ketika duk di geylang...agen supply ayam(perempuan sundal) kot.

      Delete
    22. Mana semua pengarah2 kanan,pegawai eksekutif,pgawai kanan,lembaga pengarah yang makan syer felda.makan elaun dan gaji puluh ribu..belas ribu...makan gaji buta semua tu.

      Kasi sumbat dalam kandang badak kat zoo negara.kasi kena pijak dek badak baru padan muka sekor2

      Delete
    23. Wak Suman..hutang apa lagi...kan soalan wak tu saya dah jawap..nak apa lagi lah org tua ni?

      Delete
    24. Pak Othaman.....Geng Naga and the gang banyak auta dari fakta.....cakap yg boleh dengar setakat buat taiiikkk telinga tapi jangan percaya.

      Modus operandi deme ni sumer lebih korang sama jerrr.....twist n turn plus auta.

      Dulu teman tanya Jebon apa beza Aabar BVI dan Aabar PJS pon sampai laaa ni dia tak jawab.

      The conclusion is.....deme punya cara lebih korang sama.......kita boleh baca taktik ala2 unta dan sumer ada dalam poket kita.

      Delete
    25. gembeng najib,kau ni muda lagi ke?

      Delete
    26. The Phantom si hantu raya tk bertuan...aku pun nak ucapkan pada Wak Suman macam yg kau ucapkan tu @ 23.46. Cuma tambah sikit aje..teruskan perjuangan yg tak berpaedah utk agama, bangsa dan negara tu !

      Delete
    27. Bro Mat Noor.....supplier ropenye...??
      Hehehehe

      Delete
    28. Geng Naga......ko boleh cakap apa sajaaa.....
      No problem.....
      Jangan senntaapp sennntaapp....
      PRU14 kita kasi tuukaarr sumer....

      Delete
    29. Mohamed Noor..nak katakan muda tu taklah sangat..nak kata tua sangat tu, taklah setua Wak Suman renta tu..tapi setakat kalau nak dijodohkan dengan adik pompuan kau tu..boleh sesangat lah..apsal kau tanya..ada chan ke aku ?

      Delete
    30. Bro Mat Noor......buat solat hajat tolak bala yeooppp....

      Delete
    31. adik! dalam family aku yang last la ngok.kalau adik kat bawah ni boleh ar kau nak ke?but 4 ur info aku ni jenis yang straight tau.

      Delete
    32. hehehe bro phantom,bapak ayam rupanya dia....

      Delete
    33. senyap je...da tido ke si mat kotai aka bapak ayam ni?

      Delete
    34. Sdra Mohamed Noor
      Sdra Phantom....

      Apa pandangan sdra berdua tentang respons GN terhadap nukilan saya tadi malam at 22:32...

      Sdra GN....

      Sdra tidak menjawab soalan2 saya.
      Sesiapa pun boleh ngaku2, tapi apa buktinya?

      Baru ditanya... 'awak lahir tahun berapa & di pusat undi mana & pada tahun berapa', anda dah terkial-kial malah merepek yg bukan2 melencong dari soalan2 saya.

      Saya ulang....

      1. Anda lahir tahun berapa?
      2. Namakan pusat2 mengundi itu beserta tahun PRU berkenaan?


      GENG NAJIB24 December 2017 at 23:56
      Utuk makluman wak Suman dan Phantom si hantu raya tak bertuan..saya bertugas di PRU 11, tahun 2004 di P.154, PRU 12.. 2008 juga di P.154 dan PRU 13..2013 di P.156. Harap2 ia memberi pencerahan kpd soalaqn anda tu yee!


      Apakah GN menjawab sepenuhnya?

      Delete
    35. pak man pada saya yang beranak tahun berapa je dia tak jawap.

      Delete
    36. MN...macam mana aku nak jawab soalan tu..aku leleki, mana boleh beranak..tu kan keje pompuan. Cingkalai betul lah kau ni !

      Delete
    37. keh keh keh pandai pulak kau buat lawak ye mat kotai...

      Delete
    38. Wak Suman dan konco2 yang menjadi tali barutnya..saya akan menjawab soalan no. satu tu jika wak Suman, Phantom si hantu raya tak bertuan , MN dan PJL juga menyatakan tahun lahir anda...setuju?

      Delete
    39. Sdra GB,

      You mentioned, 'MN...macam mana aku nak jawab soalan tu..aku leleki, mana boleh beranak..tu kan keje pompuan. Cingkalai betul lah kau ni!

      Come on, yg diperkatakan MN tuu bahasa pasar, takkan anda tak faham atau pura2 tak faham.

      Kenapa pusing sana, pusing sini berputar-putar alam.

      Why are you so long winded, can't you go straight to the point without delay-daly will ya...

      ' Anda lahir tahun berapa?'

      Delete
    40. Wak Suman...wak tersilap post ke soalan tu..saya GN bukan GB..GB tu sapa yek?

      Delete
    41. Sdra GN yg bijaksana,

      You mentioned, 'MN...macam mana aku nak jawab soalan tu..aku leleki, mana boleh beranak..tu kan keje pompuan. Cingkalai betul lah kau ni!

      Come on, yg diperkatakan MN tuu bahasa pasar, takkan anda tak faham atau pura2 tak faham.

      Kenapa pusing sana, pusing sini berputar-putar alam.

      Why are you so long winded, can't you go straight to the point without delay-daly...

      ' Anda lahir tahun berapa? '

      Delete
    42. Wak Suman...saya dah postkan kat @ 01.58 lah. Wak tak baca ke dan jawab pertanyaan saya ke...tu kan dalam bahasa melayu yang paling mudah sekali!

      Delete
    43. Sdra GN....

      Mana ada, kecuali yg ini....

      Wak Suman dan konco2 yang menjadi tali barutnya..saya akan menjawab soalan no. satu tu jika wak Suman, Phantom si hantu raya tak bertuan , MN dan PJL juga menyatakan tahun lahir anda...setuju?


      Please, jgn libatkan orang lain ini antara saya dgn anda, kenapa berpusing-pusing. Saya kini berumur 68 tahun, lahir jauh sebelum merdeka.

      Delete
    44. OOOO...rupa2 nya dah berumur 68 tahun..jadi tak salah sama sekali lah saya memanggil dengan panggilan Wak...satu panggilan hormat kepada orang yg berumur dalam bahasa jawa. Saya amat berbangga dapat berkomentar dengan seorang warga emas yang masih aktif dalam politik semasa...Tahniah lah Wak! Nak tanya lah, dah lewat pagi mcm ni wak tak tidur lagi ke? Kat peringkat umur macam Wak ni, kesihatan kenalah jaga wak..tidur kena cukup..betul tak wak?

      Delete
    45. Sdra GN....

      Stop plying around the bush, will ya.

      Why are you so long winded, can't you go straight to the point without delay-daly...

      ' Anda lahir tahun berapa? '

      Delete
    46. so gn,amacam pak man da kasi tahu tu berapa umur dia.yang kau pulak berapa?
      bila aku tanya kau tu muda lagi ke apa kau tak faham maksud yang tersirat ke?

      tolong hormat la sikit pada yang lebih tua jgn sesuka panggil orang dgn panggilan tua renta.

      since engkau pun ada tanya berapa umur aku nah aku takde pusing2 ckp punya sejujur-jujurnya tahun 2018 aku baru je masuk setengah abad.

      Delete
    47. MN..itu masih tak cukup lagi beb. Umur PJL dan Phantom hantu raya tak bertuan tu apa citer?

      Delete
    48. bodoh punya geng najib. kalau org lain rasuah, najib pun boleh rasuah. stupid or bangang?

      Delete
    49. Aku rasa geng najib ni tak matang lagi dari segi umur dan pikiran sebab kita takkan bahasakan org lain sbg "org tua" kalau kita sendiri dah berumur dan matang.
      Patutlah hujah dia pun bengong

      Delete
    50. najib pun memang bangang, nak buat macamana! depan penjilat, dia boleh cakap, amerika suroh malaysia beli kapalterbang. depan trump macam peminta sedekah nak tolong beli kapal terbang.

      ada juga pemimpin umporno yang terlalu bodoh macam ni!

      Delete
  16. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  17. Untuk agama, bangsa dan negara konon.

    More like for tembolok, perut dan that below the perut!

    And truly for every single case such as this being made public, how many more that the band of robbers has been successful in keeping under the carpet? Tens more? Hundreds more?

    Malaysia a Basket Case! And for this we are supposed to be free from the British colonialists?

    ReplyDelete


  18. Bangsa FELDA lawan Bangsa Bugis.

    Harta-harta bangsa Felda...

    Adakah kerana orang FELDA bukan rakyat Selangor atau rakyat Johor atau bukan rakyat Pahang atau Perak atau Kelantan..

    Walaupun tinggal seketul daging... dia tetap akan menyamun..

    ReplyDelete
  19. hidup najibb..semuga smpat masuk jail serata dunia.aaminn.

    ReplyDelete
  20. Sdra GN....

    Hari itu bukan main lagi sampai berbuih mulut Najib melolong 'Solidaritas tanah palestin tanah baitulmuqaddis' konon..

    Tapi tanah TRX, tanah di Kuantan, tanah di persisiran Selat Tebrau, boleh lesap ke tangan Cina Komunis, apa hal.......??

    Baru2 ini Tanah felda depan mata di tangah2 ibu kota pun juga lesap, apa nie.......???

    Tolong beri pencerahan sikit....!!

    ReplyDelete
  21. Wak Suman...pasal tanah Felda kat jln Semarak tu, takkan wak tak tau. TS Shahril Samad dan persatuan anak2 Felda dah pun buat laporan polis. Kini dah bermula pun siasatan mereka...jadi macam mana saya nak beri pencerahan tentangnya. Bukan apa, takut2 nanti kena charge pulak mengganggu siasatan meeka..KPN pun dah beri amaran agar perkara ini tak disentuh dan dijadikan modal politik, khususnya oleh pembangkang. Tal pasal2 masuk dalam pulak nanti. Sepatutnya yang Wak patut risaukan pasal TDM yang dah kena diambil keterangan oleh Polis dan SPRM bersabit dgn laporan yang telah dibuat oleh J/Kuasa RCI FOREX tu keatas TDM...nampak dah berpanjangan pulak kes ni ye Wak !

    ReplyDelete
    Replies
    1. GN....

      Kamu nie saya yakin tak berpelajaran tinggi berdasarkan tulisan/komen balas kamu asyik menceceh-ceceh perkara tak berkaitan.

      Apa hal pulak kamu kaitkan nama Tun M...?? Risau apa kejadahnya...?? Kamu meleset jauh sama sekali, malah kami dari P Harapan merasa amat GUMBIRA malah tak sabar nak lihat & dengar perbicaraan mahkamah penipuan 6 Jahanam anggota RCI-Forex itu nanti tidak memasukkan keterangan lengkap dari saksi2.

      Berbalik kehilangan tanah Felda itu, bukankah Isa Samad yg bertanggung-jawab? Habis tuu...kenapa Najib tak serik2 lantik dia pula jadi Pengerusi SPAD nihhh...??

      Atau ada kong kali kong tak?

      Harap jawab.

      Delete
    2. Merapu rapu je jawapan si geng najib...sama pergai dengan si najib bugis yang ori tu jugak.

      Delete
    3. Semua orang bila masuk angka 60, tidurnya berkurangan. Saya hanya perlu tidur 4 atau 5 jam sehari saja.

      Oh ya...in case you forget.....


      WHEN YOU STIR A BEE NEST......

      Saya tak sabar nak hadhir dan tengok perbicaraan mahkamah ekoran saman Tun Mahathir itu. BagaimanalaH agaknya enam (6 jahanam) anggota Suruhanjaya Diraja atau RCI forex menjawab ketika mereka pula disoal siasat....

      Kenapa laporan RCI berkenaan tidak lengkap dan berat sebelah?

      Kenapa laporan RCI itu tidak mengikut undang-undang dgn tidak memasukkan semua kenyataan saksi (Tun M, DS Anwar, Tun Daim & TS Nor Yaacop) atau keterangan mereka yang hadir, termasuk permintaan bertulis atau lisan dalam bentuk transkrip, rakaman video dan hujah yang dibuat oleh peguam.

      Dgn Tun Mahathir dia orang nak kenakan, tahu2 dia orang nanti yg gelabah nanti. Puak2 Najib ingin sangat nak mendakwa Tun Mahathir.

      Nah....kini giliran Tun Mahathir sendiri saman 6 ahli RCI Forex kerana cuba menipu dgn sengaja tidak memberi keterangan/kenyataan bertulis atau lisan saksi2.

      Padan muka...Mahathir mahu dianiaya....!!
      Lagikan Bill Clinton, George Bush, Margaret Thatcher, Lee Kuan Yew, semua dah rasa penangan The Grand Old Statesman.......!!!

      Tentu perbicaraan mahkamah ini akan dapat liputan seluruh dunia.

      Delete
    4. Hutang ipic santa claus hantar nanti pakai kete lembu
      Yetak?

      Delete
    5. Good job pak othman.kasi terburai temberang geng najib malam ni..kaw2 kene

      Delete
    6. Takkan pakai ROKET
      lak kan?
      Kredit siapa?

      TENTU NYA PAKATAN
      REALIBILITI
      UNTUK MALAYSIA BARU

      LAWAN TETAP LAWAN
      KASI BARISAN SAWAN
      TAK MENGAWAN

      POPULASI TER KAWAL

      Delete
    7. GB, wak suman ni dah tua sangat dah. bukan masuk otakpun kalau diberi pencerahan. nak kata hati hitam, nampak kejam sangat bunyinya. tapi itulah, cakap macamanapun, mana nak terima walaupun sahih dan benar. macam lembu dah kena 'cap' dengan besi panas, mana nak hilang sopaknya walau dah sembuh. so GB, buang masa bersilat dengan orang tua, bukan mereka balas bersilatpun, banyak keluar angin busuk je lebih...

      Delete
  22. Felda disedut duit dan aset sampai pula makcik pakcik terkinja mendapatkan insentif
    Tak seberapa
    Konon hadiah dari kepala bapak dia
    Rupa kena potong buku tiga lima
    Buku apa tu?
    Kena piss off lah

    ReplyDelete
  23. Si isa ketot menghisap madu bunga felda dan mengoyak ngoyak kan nya
    Umpama kera meroyan gila
    Tukang kemas baru dilantik pula

    Tak ke mana?

    Akak felda ada

    Kahkahkah

    ReplyDelete
  24. Kesian. GN sorg sj ka yg berani masuk sini? Mana tropers yg lain? Panggilah tropers lain. Ajak bincang dlm sini. Hari tu kan dh dpt powabeng free. Tropers sekelian sila bantu GN. Jgn x kenang budi org dh bg pasirbeng eh sory typo powabeng.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 04.43..Ini GN lah..bukan nak cakap besar atau berlagak pulak. Aku takde kaitan langsung dgn cybertroopers yg lain tu..kiranya bergerak solo. Takde maknanya nak terima powerbank ke..dedak ke..dari sesiapa2 pun. Perjuangan tetap diteruskan walau sorang pun..mcm kata DSNR..walau badan dicincng lumat, takkan tunduk pada sesiapa pun..tak kiralah Trump ke..Israel ke..ataupun cai2 PH!
      .

      Delete
  25. Budig bikin artikel ni macam mengutuk kerja jahat madey dulu2 je? Mcm mana BNM berani main judi forex berpuluh billion hangus, ekonomi dn forex terus hancur..tnpa kuasa madey?
    Sedar xsedar blig macai sdg bahamvoss mereka sendiri??? Wtf...!?

    Kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Nie lagi sekor beruk ma'rip Kejora Puaka dgn taktik 'hit n run', paling2..last2 bila tak boleh jawab, maki carut dgn bahasa sekeji-kejinya.



      MENURUT LAMAN WEB RASMI BANK NEGARA:

      Tun Mahathir:
      22 tahun perintah, Bank Negara kerugian RM30 bilyon.

      Najib/Rosmah:
      Baru saja 8 tahun perintah, Bank Negara dah kerugian RM160 bilyon.
      (Entah berapa lagi lah jika terus perintah...lingkop negara....!!)

      Simple arithmatic...kalau tak faham jugak, sambung sekolah kamu semula dari sekolah rendah.

      FAHHAAMMMMMMM, kejora......??

      Delete
    3. kan dia dah jawab 'TAK TAHU'. cuma dalam laporan RCI jangan lupa lampirkan kenyataan sendiri. lawak zaman tua.

      Delete
  26. Cehh rupanya otaman tua kutuk umur 68 tahun dh.. tp perangai mcm haram jadah... Jd barua dedak ketua penyangak tua kutuk mcm dia jgk... Gen y tolak bersatoo sbb puak2 hrm jdh ni punya pasal lah.. nk jd raja politik sampai mampos kot..nk pksa semua org ikut khndk mreka mcm wak suman dan madet kutty penyangak tu..no wonder lahh. Agm parti xblh buat.. xde korum..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memekak aja kerja dia, diajak bersua face-to-face dgn si tua 68 tahun pun takottt.

      Cissss pengecut......!!

      Delete
    2. Jangan lupa teman2 seperjuangan....

      Selain Amerika, Zionist Yahudi, Spura, Arab Saudi & China Komunis, Najib juga tersangatlah TAKOTTTT dgn Russia & Ukraine.

      Baru presiden Putin berdehem saja, Najib terketar lutut langsung diam terkedu tak berani lagi bangkit atau tuntut keadilan mangsa2 anak2 kapal & penumpang MAS yg mati ditembak peluru pemandu di Ukraine beberapa tahun lalu.

      Pahlawan Bugis kejadah apa ini........??

      Delete
    3. Cis bedebah najib....tkda parti bersatu pun kami tak undi umnenok.parti rosmah tuuuuu bodohhhhh macai umenok

      Delete
    4. Saudara 05.03...Jangan panggil Wak Suman tu tua kutuk atau tua renta..nanti mohamed Noor (MN) yg tahun 2018 masuk umur 50 tahun tu mengamuk pulak...dia kan pemuja tegar Wak Suman seumur hidup ! Mana boleh Wak Suman diusik..

      Delete
    5. ok la tu takkan kau nak aku jadi pemuja pada penyamun perompak dan pengkhianat melayu...kalau mat kotai yang takde pelajaran je sanggup menggadaikan harga diri buat keje camtu..

      Delete




  27. Diklarasi Rakyat??? Rakyat Malaysia ada 30 jota. Berapa jota dah dapat tandatangan ,900000 cukup ke?, aku ada 3 jota lagi senarai nama, nak dak?, kalo sanggup kasi aku RM 3000 boleh le aku e-mail kpd ko tiga jota senarai nama tu. Tapi ini sulit tau. Jangan cakap sesiapa pun, kita saja yg tau, ko pandai2 tenyeh tandatangan senarai yg 2 jota tu. Kemudian hamtar kpd najib.









    ReplyDelete
    Replies
    1. deklarasi taik kucing. tu deklarasi orang mabuk yang takde pendirian. dari umno masuk cap munge. bila takde kedudukan dalam cap munge, lari pulak ke parti cap ayam @ parti anti rasuah...kah kah kah. sendiri terpalit dengan rasuah nak jadi hero anti rasuah. last last parti cap temberangpun padam. samalah, deklarasi temberang taik kambing...

      Delete
    2. Jgn lupa bro caiiii
      51%
      49%

      Delete
    3. 3jota ahli termasuk banggla sekali ke???

      Delete
  28. wak najib terpekik terlolong nak pertahankan tanah palestine
    tanah felda pun dia tak dapat pertahankan, nak sembang deraih pasai tanah palestine.. puiihhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib razak pertahankan tanah genting higland boleh lerrrr...atok die ade syer bosar

      Delete
  29. najib kalau nak memalukan diri sendiri, go ahead, tapi jangan nak memalukan melayu, malaysia, islam.

    singapore dah banned for life banker terkait 1mdb, tapi malaysia.....bisu. najib takde rasa malu ke? atau dah memang tak malu?

    when u r a piece of shit, u always smell shit! najib, biarla kau tinggal seketul daging pun....nobody cares....u r worthless!

    ReplyDelete
  30. Betul lah...apa citer Deklarasi rakyat untuk selamatkan Msia dulu yg dihebohkan dah ada satu juta t/tangan rakyat Msia yang menyokongnya. Alaah..DR yang TDM dok usung naik istana negara utk dipersembahkan pada Almarhum mantan YDPA...berat jugak sejuta t/tangan tu kan..tapi bila jumpa Almarhum mantan YDPA didserahkan tak sampai pun 20 t/tangan..bila ditanya oleh YDPA..tak dapat jawab mana t/tangan yg selebihnya tu..sampai kena lecture oleh Almarhum pulak. Sekarang ni mesti dah dapat berganda2 banyaknya..sengkek2 pun 10 juta t/tangan kan? Cuma nak tanyalah..bila pulak TDM dan kepimpinan tertinggi PH nak mengadap YDPA lagi sekali...mau2 satu lori kecik penuh dgn T/tangan tu ..ada sesapa boleh beri pencerahan..Wak Suman mesti ada jawapannya kan..dia amat2 kamceng dgn TDM ni !

    ReplyDelete
  31. GN, nyk ko punya kencing. Makan Taek tak pernah puas2. Standard ko orang tk layak kt sini sebenarnya.
    MARY CHRISTMAS (Versi MAHB).

    You half cooked malays had better start showing some humility...this country is slipping off under ypur feet. Start recognising your NEW BOSS !
    Umnobnpas is just smelly hot gas.

    ReplyDelete
  32. Demontrasi Turun! Turun!"
    pada 31 Disember 2017 seharusnya
    dilakukan disemua ibunegeri dan
    ibunegara bukan di Kuala Lumpr saja.
    Ibunegara:
    Kuching
    Kota Kinabalu
    Ibunegeri:
    Johor Bharu
    Melaka
    Seremban
    Shah Alam
    Ipoh
    Alor Setar
    George Town
    Kangar
    Kota Baharu
    Kuala Terengganu
    Kuantan
    Barulah hebat!
    Sudah tiba masanya kuasa Rakyat
    menentukan turunnya Najib sebagai PM
    bukan sekadar menunggu Pru14.
    Najib sudah melampau - Turun! Turun!

    #sokong 6.02

    ReplyDelete
  33. Mathir jual tanah ke singapore..
    http://eresources.nlb.gov.sg/infopedia/articles/SIP_1533_2009-06-23.html

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...