Saturday, 23 December 2017

UMNO SUDAH HILANG STATUS PEMBELA MELAYU, MENYOKONG UMNO SAMA SEPERTI MAHU MELAYU KEKAL DIMISKINKAN


Baru-baru ini kita dikejutkan dengan berita tanah milik Felda di Jalan Semarak yang dibangunkan untuk pembinaan Kuala Lumpur Vertical City telah berpindah milik kepada syarikat yang membangunkan projek tersebut tanpa pengetahuan dan tanpa dibayar walau sesen wang kepada agensi tersebut.


Ia berikutan Felda telah memberikan "power of attorney"  atau surat kuasa penuh kepada syarikat tersebut atas alasan kononnya untuk memudahkan mereka  mencagarkan bagi mendapatkan pinjaman bank, tetapi syarikat itu telah memindahkannya kepada diri mereka sendiri. 


Dengan pindah-milik itu, tanah Felda tersebut telah berpindah milik secara percuma dan menjadi milik syarikat terbabit.


Sukar untuk kita membayangkan bagaimana perkara ini boleh terjadi dan surat kuasa penuh itu boleh diberikan jika tiada unsur rasuah dan habuan lumayan menanti di sebaliknya.


Meskipun polis kini sudah menubuhkan pasukan petugas khas untuk menyiasat dari segi penipuan dan pecah amanah, tetapi sewajarnya SPRM juga turut menyiasat dari segi kebarangkalian ada pihak-pihak tertentu mendapat habuan dan untung besar daripadanya.


RM270 juta dapat secara percuma, mustahil tiada apa-apa?


Walaupun Felda dilaporkan berusaha mendapatkan balik tanah tersebut, persoalan utamanya ialah Melayu yang menjaga amanah bangsa dan negara telah sewenang-wenangnya menggadai maruah itu demi kepentingan diri mereka sendiri.


Ia pula bukan pertama kali berlaku dalam Felda. Sebelum ini banyak hotel dan hartanah dibeli di luar negara dengan harga yang dinaikkan, lebih malang beberapa daripadanya dinamakan atas syarikat yang didaftarkan di BVI yang kita sampai hari ini tidak tahu siapa pemilik yang sebenarnya.


Akhirnya, kekayaan Felda yang dibina dengan titik peluh peneroka seolah-olah hanya menjadi habuan untuk "para jerung dan buaya" membahamnya tanpa ada sedikit perasaan belas dan kasihan dalam hati mereka.


Sebab itu, dalam isu tanah Felda dan beberapa kebobrokan lainnya, selain harapan rakyat ialah agar segala pendurjana dihukum dengan seberat-beratnya, hakikat yang harus disedari juga ialah selagi di bawah jenama UMNO, meski bagaimana kuat berkokok untuk membela bangsa dan agama sekali pun, penyudahnya mesti skandal dan keuntungan untuk diri sendiri juga yang diutama.


Di Kuala Lumpur, sejak Tengku Adnan Tengku Mansor menjadi Menteri Wilayah Persekutuan, dilaporkan sebanyak 45 bidang tanah telah diberikan kepada syarikat-syarikat tertentu tanpa melalui tender terbuka.


Menurut mereka yang tahu mengenai perkara itu, sebahagian besar daripadanya diserahkan kepada syarikat kain yang didakwa mempunyai hubungan akrab dengan orang atasan UMNO.


Yang menyedihkan lagi, didendangkan pula kononnya tanah itu tidak diberikan melalui tender terbuka, maknanya dijual dengan harga murah, adalah untuk memastikan rumah-rumah mampu milik dapat dibina di atas tanah tersebut untuk kemudahan rakyat memiliknya.


Lawak betul...adakah rumah-rumah di KL ini murah dan majoriti rakyat mampu memilikinya?


Di mana dan berapa banyak rumah mampu milik sudah dibina selama ini, berbanding rumah mewah dan kondo mahal?


Lebih dari itu, kita turut kerap dihidangkan dengan bagaimana tanah awam dan tapak permainan pun ditukar menjadi tanah pembangunan serta dimiliki oleh kroni-kroni di sekitar Kuala Lumpur ini.


Tidakkah semua mereka ini adalah "pendurjana dan buaya-buaya" belaka?


Di Johor di mana seorang Exco kerajaan negeri telah ditahan, didakwa dan kini menunggu tarikh perbicaraan, ia juga tidak kurang dahsyatnya di mana pertukatan status Bumiputera kepada bukan Bumiputera telah dijadikan bahan dagangan dengan nilai keuntungan yang berjuta-juta.


Akhirnya, pemimpin Melayu yang berjuang atas nama UMNO yang membela Melayu, lebih ghairah untuk menjual kepentingan bangsanya sendiri berbanding mempertahan atau menambah pemilikannya.


Mereka ini, biasanya apabila lagi kuat melaung untuk membela Melayu, lagi kuat jugalah menipu Melayu.


Tidak lupa juga, kem tentera Sungai Besi yang pada mulanya diserahkan kepada 1MDB, kemudian dijadikan Bandar Malaysia dan kini sudah pun menjadi kawasan pembangunan yang diserahkan kepada syarikat dari negara China untuk membina dan menguasainya.


Secara tidak langsung, Chinalah yang bakal menguasai Bandar Malaysia itu nanti.


Selain kem tentera itu, sejak Najib Razak terpalit dengan skandal 1MDB, sudah tak terhitung - daripada pelabuhan, laluan keretapi, pembinaan rumah, tenaga elektrik sehinggalah kepada bekalan ayam dan sayur-sayuran - semuanya sudah dibolot oleh China.


Di samping itu, di semua negeri yang dikuasai UMNO, tanah-tanah rizab Melayu hanya tinggal kenangan yang mengusik jiwa saja lagi statusnya. Ia hanya boleh dijadikan kenang-kenangan kerana sebahagian besarnya telah dijual oleh pemimpin Melayu sendiri kepada orang asing atas nama pembangunan yang sudah tentu ada habuan besar menanti di sebaliknya.


Maka, apa lagi yang kita boleh harapkan kepada UMNO?


UMNO, lebih-lebih lagi di bawah teraju Najib, sebenarnya sudah hilang hak dalam perjuangan membela orang Melayu. UMNO kini lebih terkenal sebagai penjual kepentingan dan maruah Melayu. 


Terus menyokong UMNO tidak saja memungkinkan skandal demi skandal berkaitan kepentingan Melayu akan berterusan berlaku, malah selama-lamanya Melayu akan kekal dimiskin serta diperalatkan. (ShahbudinHusin 23/12/2017)

212 comments:

  1. Replies
    1. Tahniah Zack

      Puak umno dedak takut nak komen dah

      Delete
    2. Kalau tanah trx dah gadai

      Tanah 1mdb d Penang Dan pulau indah gadai. Apa lagi.ada PD 1mdb. Dapat tanah kerajaan pun.harga murah ..jual tinggi kpd komunis pun mdb masih tak untung.

      Apa ni najib. Bodo ker p.m kita ni

      Delete
    3. Kalo sebidang tanah pon tak reti nak jaga.........macam mana nak jaga satu negara...??

      Hasil wang rakyat lesaappp..........kalo wang rakyat pon tak reti nak jaga.........macam mana nak jaga wang perbendaharaan negara..??

      Akaun peribody tau pulaakkk jaga....

      Ini macam panggil professional kaaa.....??
      Ini macam amanah, jujur dan telus..??
      Telus tapi dalam diam tanah kena samun...??

      Dalam Berita Harian media deme sendiri pon melaporkan..........tanah Felda Jalan Semarak yg dianggarkan bernilai lebih RM200 juta dipercayai bertukar hak milik menerusi transaksi yg diragui sejak 2015.

      Sejak 2015 tak de sekor kepala bapaaakkk yg sedar tanah kena samun.....???

      Bila pekong dah terrrlondeh.....baru nak terrpekikkk.......
      "kepentingan Felda dan peneroka mesti sentiasa kita jaga dalam segala usaha pembangunan"........
      Kemudian arahkan siasatan itu ini dijalankan.......

      Woiiii.....benda penyelwengan ni mula dari 2015......baru sekarang dapat kesan......ini dah 2017 nak masok 2018 bebbbbb...??

      Dari 2015 tu duk buat apa...???

      Ini macam makcik pakcik Felda masih nak percaya lagi kaaaa...??

      Dulu ye ye tangkap reman kes FGV......orang tinggi, orang ketot sumer pakai baju oren.....lepas tuuuu.....apa kesudahannya....??

      Kalo dari awal lagi nawaitu tu dah memang tak lurus..........macam mana dibuat dispiiin sekali pon ia tetap ke arah kehancoran jahanam.

      Allah dah kata........yg batil tetap batil.......yg haram tetap haram.........pusinglah tang mana pon tetap tak betol.......yg batil pasti akan jatuh.

      Ini pon masih nak beralasan....beretorik..??

      Teman pelik bin ajaib macam mana makcik pakcik Felda masih tak celik2.......

      Penyelewengan demi penyelewengan.......penipuan demi penipuan........takkan dah kering kontang ditarah licin baru nak celik.....??

      Sama-samalah kita tengok episod sinetron selanjutnya......

      Pikior yeop pikior....

      Delete
    4. Pemimpin umno membela melayu?
      Membela dgn gadai tanah air?
      Bukan melayu rakyat negara kita pun trkna ngan coalition umno
      Barisan pemupus

      Delete
    5. Ralat.....Pembetulan

      Media yg melaporkan tentang tanah felda yg teman baca tu bukan dari portal Berita Harian.
      Maaf teman udah tersalah pandang.

      Tapi apa pon begitulah laporan berita yg ditulis. Harap maklom.

      Delete
    6. Petualang umno mahu orang melayu pakai cawat kembali
      dan tinggal dalam gua

      Delete
    7. Org asal Islam tak kira China ka, German ka, Amerika ka mana2 pun tak kisah yg penting masuk pelabur mana kisah dijajah ke apa ka, kan Islam tu bersaudara .... hampa ja Budin2 ketinggalan ... kan Al-Mahdi utk Islam dan Isa Al-Masih adalah org yg sama cuma Kristen diperbetulkan penyembahan terhadap Allah taala. Jadi hang dok kata China jajah la, omputih jajah la. Kan Al-Mahdi alias Isa Al-Masih tu akan pastikan kita ni bersaudara cuma zionis nasionalis ja yg brutal.

      Delete
    8. Memang jelas Islam itu bersaudara tak kira apa kulit dan bangsa........tapi Islam tak kata pecah amanah......penyelewengan......penipuan tu halal.

      Kalo kita dayus biarkan orang luar menjajah kita baik dari segi fizikal atau ekonomi pon salah..........membiarkan diri dan negara dibinasakan pon salah jugak.

      Matlamat tidak menghalalkan cara.

      Delete
    9. Aku x kisah harta felda hilang sbb mrk sendiri rela. Yg aku kisah hutang 1mdb utk settle wang yg disonglap najib nazak. Kita tukar kerajaan masa pru14. Ayuh!!!!!

      Delete
    10. Hurmmm caii umno masih cuba menghalalkan pemerintahan klepet kerajaan bijan bugis...walau tanah felda dah banyak tergadai.

      Delete
    11. Pru14 takde la bro, tuhan ja yg teruskan pemerintahan daun niyo ni la bro .... bro. Wake up bro sampai masa dah menyampai kebenaran dan mencari kebenaran.

      Delete
  2. sokong klepettokrat makin jahanam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kuban bagi tanah kpd china.

      Yg marah bukan melayu. Melayu diam jer. Nasib Baik ada DAP yg tolong melayu selamatkan.

      Terima kasih DAP

      Delete
    2. Mmang umno nk bgi melayu miskin biar dowg boleh ugut dan bodoh bodohkan biar dngar dakyah bodoh dowg
      Konon kata membela bangsa
      Bukan bela bangsa tapi hakikat membangsatkan bangsa sendiri

      Delete
  3. umno pembela melayu...hehehe dah lebih kepada pengkhianat melayu adalah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita tuuungguuu ulasan manntappp dari Geng Naga Kaki Kepit dan Jebon anak Mat Bon berkaitan tanah felda kena samun ni.

      Delete
    2. yes pak...eh salah yes bro kita tengok apa dia spin nanti..(jgn marah bro tersalah taip akibat nak cepat)

      Delete
    3. Yup bro phantom dgn ulasan bodoh dan nafi dowg
      Bodoh kira lawak bagi kita
      Dah terbongek nak menipu lak
      Tipu tak jalan mengolok olok lagi macam budak spastik

      Delete
    4. Bro RATK dan Bro Mat Noor........bukan kita tak tau menipu tu air minom deme.....makanannya dedaaakkk....

      Delete
  4. Tongku nan Palsu adalah antara yang paling jahat di Malaysia ini.Dia yang buat kerja melelong Tanah Melayu.Mereka ini melakukan khianat kepada negara,dan hukuman yang sesuai adalah hukuman mati.Malangnya,mereka disokong oleh Tsar di belakang.Inilah dilema Melayu sebenarnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1200

      Check tengok di wp kl pemilikan melayu hya tinggal 2%.

      Pemaju China komunis MCA terjelir lidah nak sapu semua tanah dbkl. Kunan jual melayu .
      Dia ahli umno. Ketua dia najib

      Delete
    2. Tunggulah lepas PRU 14 nanti kita londeh tengku palsu tu..

      Delete
    3. Bro Zack.....lepeh PRU14 sikengkang sekupang nak koje apa yeooopp..??

      Delete
    4. Lepas pru pakatan menang geng lahanat ni pura pura konon sokong kita setelah dowg kalah
      Mmg ini peel owg munafik

      Delete
    5. Bro Phantom

      Dengar cerita si kengkang sekupang nak berhijrah ke lsrael. Kat sana rokok lagi besaq

      Delete
    6. Israel....?? Setuju bebenor tu yeop.....makin kengkang lerrr jadinya......

      Delete
  5. Apa nak dikata, cacing sudah naik kemata. Pejua g bangsa sudah buta mata, buta hati.....menang sorak tanah air tergadai.

    ReplyDelete
  6. Pada mulanya UMNO memang pejuang Melayu tapi sejak akhir akhir ini mereka memperniagakan UMNO..Melayu akhirnya hanya layak untuk BR1M..

    ReplyDelete
  7. Sudah tidak kedengaran pemuja pemuja umno bercakap kehebatan melayu di kedai kopi...

    mereka skrang lebih memilih untuk lari bila kedengaran kisah kebobrokan umno di bicarakan walau kelompok itu berbicara jauh disudut sudut kedai kopi.

    Ada yg memberi alasan sakit perut ada yg cakap bini pesan belacan
    Serai ke asalkan beralasan u tuk lari

    INILAH NASIB MELAYU DIBAWAH UMNO

    HA HA HAAA....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betol Bro John Storm.....rata2 di kedai2 kopi yg teman pegi.......sumer duk bercakap pasal penyelewengan, penipuan.

      Topik paling hangat di kedai kopi ialah kos sara hidop tinggi.......dan kemudahan2, subsidi yg makin hari makin hilang.

      Salam perjuangan yeoopp.....

      Delete
  8. MasyaAllah..rata2 umat islam Msia yg hadir himpunan solidariti menentang kezaliman Zionis dan sekutunya US semalam di datarn Putrajaya ternyata aamt2 terkesan dengan ucapan penuh semangat DSNR. Malah ada yg menyifatkan luluh jantung mereka dan bergegar bumi tercinta ini denagn komitmen yg ditunjukkan oleh DSNR dan seluruh rakyat Msia yg perihatin tentang nasib warga Palestin.
    Apatah lagi dengan sumpah keramat DSNR...kalau dikerat badan saya beberapa kali pun, walau hanya tinggal seketul daging pun, saya masih mempertahankan 3 prinsip ini hingga ke akhir hayat...

    1) Menyokong penubuhan negara Palestin yg merdeka dan berdaulat

    2) Mahu Baitulmuqadis timur terus kekal menjadi ibu negara Palestin dan...

    3) Mahu Palestin kembali kpd persempadanan yg ada pada 1947
    DSNR juga dengan lantangnya menegaskan Msia tidak gentar dgn ancaman Trump yg dikatakan akan menarik balik bantuan kepaad negara2 yg telah menyokong resolusi menentang perisytihaarn Trump menjadikan Baitulmuqadis sebaagi ibu kota Israel yg baru.
    Walaupun DSNR mempunyai hubungan yg baik dgn Trump, tetapi isu Palestin tak boleh dikompromikan oleh Msia.
    Tidak sia2lah OIC mengiktiraf DSNR sebaagi salah sorang wira dunia islam, selain dari Erdogan. Pastinya, suara lantang tanpa gentar DSNR akan terus menjadi pemangkin kpd kebangkitan Islam seantero dunia !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib debut baitulmaqdis bunyi mcm

      Bahlol mak hadis.


      Berlakon jer lebih jibby

      Delete
    2. Lawak betul...adakah rumah-rumah di KL ini murah dan majoriti rakyat mampu memilikinya?


      Kau mampu ke geng najib...ku nan bagi tanah murah2 je supya pemaju dpt bina rumah dgn harga melayu mampu beli ni

      Delete
    3. Apahal kau cerita pasal Palestin? Yahudi kat Palestin tu yang rembat tanah Melayu? Tak payah nak tukar topik. Terus terang aku cakap, yang membangsatkan orang Melayu tak lain tak bukan adalah UMNO. Kau pun sama jugaklah.

      Delete
    4. Konon tak gadai kesucian islam, tp masih mengaku Trump sahabat baik, apebendenya ni? Kalau dh terang Trump memusuhi Islam , putuskan persahabatan tu......apa kata org palestin kalau tahu Najib ni bestfriend Trump? Kalau najib pg kt Gaza sekarang mungkin akan dibaling batu oleh anak anak kecil palestin.....

      Delete
    5. GN, seketul daging pujaan hati kau yang dikerat tinggal adalah telurnya. Sengaja dibuat begitu supaya kau boleh menjilat telurnya sampai mati.

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    6. Woooiii Geng Naga........berenti ulas pasal solidariti Palestine lerrrr samdol....

      Ape kehal lari topik.....ko ulas pasal tanah felda kena samunlah.

      Apa......nak alih tiang gol ke dol..???

      Blaaahlah sama ko punya solidariti......sekarang isu tanah Felda Jalan Semarak dah lesaappp....

      Habis rugi duit Felda pelaburan jadi peleburan.

      Duit felda datang dari mana dol...?? Dari poket kepala bapaakkk luuu atau dari beg birkin...??............bukan punca dari duit2 peneroka dan pelaburan Felda ke...??

      Dari semalam duk cakap soladariti soladariti......ni pekong dalam seluar ko dah terhidu dek orang ni apa macam...??

      Nak alih tiang gol lagi kaaaaa......???

      Delete
    7. Bro PJL.......cayalah tak derrr mana Geng Naga dan Jebon nak ulas pasal tanah felda lesaappp.......ini hal sedebuk penumbok sulong hinggap atas batang hidong deme.

      Deme punya taktik ni....ada dalam poket kita sumer...

      Alih tiang gol jerrr taunya....

      Salam perjuangan bebas dedak yeop.

      Delete
    8. GN,kamu semua kena klentong..pujaan kamu tok najib tu banyak main wayang..Malaysia memang x gentar..yg gentar tok najib kamu..kamu x tau ke..salah satu sekutu yg rela menggadai maruah dan takut bantuan dpotong oleh US ialah negara kamu yg dpimpin tok najib kamu..dia pelakon terhebat masa kini..trumpah dbuat kawan nak elak penderhakaan terhadap negara nya sendiri..kamu x perasan ke..tulah banyak main silap mata..buta mata buta hati...hahahaha

      Lawan ttp Lawan!!

      Delete
    9. geng nacibai...kenapa kau sampai sekarang tak komen tanah kat putarjaya yg nacibai bagi dengan arab saudi tu. why????

      arab saudi dah terang2 akan pertahankan terump kawan baik nacibai kalau ada intifada lagi. tapi kat sini nacibai kelentong dalam masjid.

      apakah kau dah kena kangkang???

      kalau tanah felda tu, kau tak mampu nak fikir. cuba fikir tanah kat putarjaya tu.

      Delete
    10. Ha ha haa...

      contoh2 org yg lari (topik) apabila balak hampir menimpa kepala mereka yg bebal, biol dan bodos
      Padahal kita sudah awal2 bagi tau jangan dudok disitu berbahaya ......

      ALIH TIANG GOL

      KAH KAH KAHH..

      Delete
    11. Setakat najib berucap di Putrajaya saja nak buat apa.
      Pi lah berucap di Palestin.
      Pi jumpa presiden Palestin bagitahu kat dia your enemy is our enemy.
      Bagi tahu yg najib akan support ekonomi Palestin.

      Delete
    12. Apalah hang ni babi tonggek.
      Bodoh sungguh hang ni.
      Yg hang pi percaya cakap ketua penyamun tu buat apa?
      Lobai penyamun pun tak sanggup mai dengar cakap najib.
      Awal2 lagi dia dah belah.

      Delete
    13. GN.......
      Kami semua boleh baca watak anda.
      Kamu ini tergolong dalam kelompok 'manusia berhalusinasi'. Dengan apa yg telah kamu tulis lebih kepada khayalan dari fakta.
      Golongan macam kamu ini selalu nya 'ORANG NYA PENDEK KURANG DARI 5 KAKI TINGGI DAN BOTAK'.....Itu physical luaran.
      Fizikal dalaman......bro semua faham lah....he.. .he.....kecik!!!

      Delete
    14. Jgn lupa dia tu mmg tonggek dan berjalan terkengkang kengkang..

      Delete
  9. Tuan budin

    Cuba Tanya setiausaha RCI FOREX yg juga ahli lembaga felda. Adakah CIA tetlibat lulus gadai hakmilik felda


    Sila Tanya setiausaha RCI FOREX

    ReplyDelete
  10. Nak harap
    umno membela melayu!!
    seperti menynggu kucing bertanduk!!

    UMNO.....meLAYUkan...menjadi LAYU...SEPERTI DAUN yg sudah lama berterbengan...kesana ka sini tanpa tujuan..
    meLAYU..ohhh meLAYUku...berapa lama lagi meLAYU akan bersama umno untuk meLAYUkan melayu!!

    ReplyDelete
  11. Ceritany mcm ni. Surat khabar tuduh en budin mkn rasuah. En budin disiasat sprm. Tiba2 xda bukti yg en budin mkn dedak. Last2 nama en budin jd bersih dan suci. Sokongan trhadap en budin pun semakin bertambah.

    ReplyDelete
  12. Najib Kata nak round satu Malaysia buat al quds. Di serial masjid.

    Nak Tanya soltan boleh ker ahli politik masuk masjid sebut umno umno umno .

    Kalau boleh mmg pkmak lah ajk masjid semua.

    Biar aje lah NGO yg melalak d serial masjid. Bukankah najib boleh melalak di bumbung pejabat p.m putrajaya live di Facebook. Apehal nak rogol masjid pulak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye..le.....50k pun boleh datang(seluruh msia).
      Bas free, duit poket free, cuti free.
      Semua 'bom asap' syok sendiri.

      Delete
  13. Dedahkan sapa pemilik Synergy Permonade Sdn Bhd pemegang saham... pngarah. ...kroni sapa..?

    ReplyDelete
  14. Mengikut satu laporan dari Wismaputra, Pegawai2 white House ada menelefon DSNR dan bertanyakan pendirian beliau dan Msia tentang isu Baitulmuqadis. Dengan tegasnya DSNR telah menyatakan sokongan tidak berbelah bahaginya terhadap perjuangan rakyat Palestin. malah DSNR telah mengarahkan DS Anifah Aman, menteri luar Msia untuk memastikan Msia menjadi salah sebuah ngara yg menjadi penaja resolusi membantah perisytiharan Trump tempoh hari.
    Kami rakyat Msia tabik dan angkat topi kpd ketegasan DSNR dan kerajaan dalam isu ini...jangan sekali2 tunduk kpd zionis dan sekutunya, US laknatullah tu !

    ReplyDelete
    Replies
    1. trump kata dia paham najib terpaksa berlakon

      lepas menang pru14 najib dgn rakus akan jilat trump cukup cukup

      Delete


    2. Malaysia bantu perkukuh ekonomi AS - Najib

      13 Sep 2017, 2:28 tengahari (Dikemaskini 25 Sep 2017, 10:14 pagi)


      Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) dan Khazanah Nasional Bhd merancang meningkatkan pelaburan mereka di Amerika Syarikat (AS).

      Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, berkata selain itu, Malaysia juga menerusi Malaysia Airlines Bhd (MAS) akan membeli lebih banyak pesawat Boeing dari negara itu.

      Beliau berkata, langkah itu adalah bagi membantu mengukuhkan ekonomi AS.

      Najib berkata, KWSP sahaja dijangka melabur antara AS$3 bilion dan AS$4 bilion (AS$1 > RM4.19) di negara itu.

      "Saya ingin katakan bahawa kami datang ke sini dengan membawa cadangan nilai yang kukuh untuk dikemukakan.

      "Kami mahu membantu anda mengukuhkan ekonomi AS," katanya pada pertemuan delegasi Malaysia dengan Presiden Amerika Syarikat Donald Trump, di Washington DC, hari ini.

      Najib, yang juga Menteri Kewangan berkata, delegasi Malaysia mempunyai tiga cadangan khusus.

      Pertama, katanya, Malaysia berhasrat menambah bilangan pesawat Boeing yang akan dibeli oleh MAB.

      "Kami komited untuk membeli 25 pesawat 737-MAX 10, lapan 787 Dreamliners dan ada kebarangkalian besar, bukan kemungkinan, yang kami akan menambah 24 (atau) 25 lagi 737-MAX 10 dalam masa terdekat.

      "Jadi, dalam masa lima tahun, dengan pembelian tambahan itu, janji niaga itu akan bernilai melebihi AS$10 bilion," katanya.

      Pesawat 737 MAX 10 bakal menjadi pesawat satu lorong paling menguntungkan bagi syarikat penerbangan berkenaant, menawarkan kos tempat duduk paling rendah, manakala 787 Dreamliner adalah pesawat enjin berkembar dengan kerangka sederhana bagi perjalanan jarak jauh.



      Delete
    3. Perbincangan dengan Trump itu adalah kemuncak lawatan kerja Najib ke AS dari 11-13 September, atas jemputan daripada DIRI NAJIB SENDIRI KAHHH KAHHH KAHHH KAHHH

      Najib berkata, kerajaan juga akan cuba memujuk syarikat penerbangan tambang rendah, AirAsia Bhd untuk membeli enjin General Electric buatan AS.

      "Keduanya, kami memiliki KWSP, dana pencen utama di Malaysia. Mereka memiliki modal yang besar untuk dieksport, mereka melabur hampir AS$7 bilion dari segi ekuiti di AS dan mereka berhasrat untuk melabur tambahan AS$3 bilion hingga AS$4 bilion bagi menyokong pembangunan semula prasarana anda," katanya.

      Perdana Menteri juga berkata, Khazanah Nasional, yang memiliki pejabat di Silicon Valley, California dan telah melabur kira-kira AS$400 juta dalam syarikat teknologi tinggi, juga berhasrat meningkatkan pelaburannya.

      - Bernama

      Delete
    4. Tanah Melayu dah habislah laknat. Yg kau sibuk cerita pasal US kenapa? Otak kau dah beku ke? Tu lah makan lagi titik peluh rakyat. Kan dah bebal.

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    5. perbelanjaan lawatan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak ke Rumah Putih di Washington DC, Amerika Syarikat pada September lalu.

      Dalam jawapan bertulis parlimen, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Azalina Othman Said berkata kos berkenaan adalah berdasarkan Akta Ahli Parlimen (Saraan) 1980 (Akta 237) Kemudahan Elaun dan Keistimewaan Perdana Menteri.

      Azalina mendedahkan bahawa perbelanjaan itu meliputi "penerbangan, penginapan, pengangkutan, elaun makan, dobi, kos telefon dan lain-lain."

      Azalina menjawap soalan Anthony Loke (DAP-Seremban), yang telah meminta perdana menteri menyatakan butiran terperinci jumlah kos penginapan dan jumlah bilik yang ditempah mengikut kategori berlainan di Trump International Hotel semasa lawatan Najib ke Washington DC.

      Rumah Putih sebelum ini mengesahkan bahawa pentadbiran Trump tidak terbabit dalam tempahan penginapan hotel Najib.

      Delete
    6. Harga bilik di Trump International Hotel adalah mahal, contohnya, Franklin Suite sahaja berharga AS$5,000 (RM21,188)

      Delete
    7. Geng Naga.......kami tak nak dengar pasal White House....Trump.....kepala bapaakkk punya cerita woiiii....

      Ni tanah Felda Jalan Semarak dah dirompaakkk.......apa hal ko diaammm dol..??

      Laaagiii alih tiang gol.......daahh terrrcirit kaaaa......??

      Delete
    8. Tikus mondok mana yang bagi tahu sama kamu hai mondok....eh lupa pulak sekor nih keldai....

      Delete
    9. Tikus mondok kepala bapaaak ko dah keluarkan kenyataan pasal hal mondok ni......apa luuu masih duduk dalam kain maaakkk luuu kaaa kaldai.....??

      Keluarlah dari kain hapaakkk tuuuuu........apa luu tarak baca punya worang kaaa kaldai....??

      Delete
    10. mmmm...kau pun nak putar wisma putra jugak. hallucination kau dah berat. tak lama lagi kau masuk stage berikutnya, psychosis.

      dgn standard pemikiran kau, jauh level kau nak kawan dgn wisma putra.

      dari dulu, kau berhalusinasi. ehhh, lupa nak tanya kau. tanah kat putarjaya tu macamana ni? najib kelentong dalam masjid, macamana?

      Delete
    11. gn, hari tu terump talipon aku tanya, najibun tu macamana? dia nak tau jugak, berapa iq dia. sebab dia kurang percaya dgn najibun ni. dalam dia nak kowtim dgn boeing, dia jual pulak tanah kat xiping. dahla dia pau 1mdb, nanti, xiping pun kena pau, dia pun kena pau.

      terump takut, najibun depan palestine, berbuih mulut menjerit, kat belakang, menjilat pak arab tu.

      Delete
    12. palestin palstin jugak..bukan x ambil pot pun..
      ini orang miskin yg berlambak kat negara sendiri x ambil hal pun kan..
      itulah banyak tanam buah terong..mau x mau pusing pusing klentong..mari in PRU14 UMNOBN
      kami kasi masuk dalam tong...cam Gn

      Delete
    13. Geng Najib @ 12:30...

      Berkaitan dgn kenyataan kamu...
      'tabik dan angkat topi kpd ketegasan DSNR dan kerajaan dalam isu ini...jangan sekali2 tunduk kpd zionis dan sekutunya, US laknatullah tu !

      Sila beri penhelasan....

      Kenapa Najib/Rosmah melantik Yahudi Zionist, Paul Sadlen & APCO Worldwide sebagai Tuan2 Penasihat di pusat pentadbiran putrajaya?

      Kenapa Najib Rosmah secara sembunyi tanpa pengetahuan Majlis Tertinggi UMNO san juga Kabinet Ksutnya bersekongkol dgn puak2 Zionis Yahudi Goldman Zachs) untuk mendapat duit hutang riba berbilyon-bilyon, mencuri duit & berjoli-sakan?

      Apakah itukan perbuatan Khianat Najib laki bini terhadap Agama, Bangsa & Negara?

      Harap beri respons dgn kadar segera....!!

      Delete
    14. Sumen tempe smlm ko minta maaf sama GN. Skrg ko nak bertekak balik. Jom la masuk UMNO balik. Jgn jadi bodoh waaak

      Delete
    15. Kejora Puaka Lahanat...

      Ini antara saya dgn dia, isu dia Kejora dah tak saya timbulkan lagi. Yang kamu menyibuk apa ke hal....???

      Kamulah punca kekeliruan yg pengecut masih menikus dgn AnonyMOOUSE.

      Delete
    16. Disebabkan komen2 di atas maka saya pun rujuklah entry yang lepas dan dapat melihat GN telah bersumpah laknat dia bukan Kejora dan bukan juga Mr.

      Syabas GN. Walaupun GN telah berjaya meyakinkan pak Othaman bahawa GN bukan Kejora, tapi tanpa sumpah laknat tersebut pun saya sudah lama mengatakan GN, Mr J dan Suharli Masrop bukanlah Kejora. Malah Virgo juga saya katakan mempunyai karakter yang berasingan berbanding kejora dan bukan Kejora walaupun kebanyakan orang hanya kenal Kejora tetapi tak kenal Virgo.

      Malah bertentangan dengan dakwaan dan kepercayaan kebanyakan sahabat2 saya yang lain, saya juga percaya penafian Kejora bahawa bukan dia yang keluarkan kalam 'Allah meliwat'.

      Kini pak Othaman sudah yakin GN bukan Kejora. Baguslah buat GN. Tapi ada satu hal lagi buat GN yang belum selesai.

      Terdapat 3 orang pendokong Najib di alam blog yang pernah mengatakan mereka muncul bukan kerana ganjaran tapi sokong ikhlas, non-partisan dan bla bla bla.

      3 orang itu ialah GN sendiri, Mr J dan Suharli Masrop. Malah Kejora sejak di Putra Merdeka sendiri pernah akui dia memang diberi ganjaran untuk muncul (pengakuan dirinya memang seorang pendedak).

      Di sebalik kuatnya mencarut dan maki-hamun Kejora, ia telah mengaku ia memang pendedak. Sedangkan Mr J? Secara hakikat Mr J adalah lebih puaka daripada Kejora. Mr J adalah seorang pembohong, pemutar belit, bahkan naik taraf kepada pendusta agama (saya telah bersumpah laknat Mr J adalah pendusta agama dan Mr J tidak berani bersumpah laknat menyangkal tetapi ia telah mengulangi pendustaan yang sama selepas itu. Sedangkan saya tidak berani bersumpah laknat Kejora adalah seorang pendusta agama kerana saya melihat ia belum sampai ke tahap itu).

      Di blog KD saya telah bersumpah laknat bahawa saya tidak diberi mahupun mengharapkan sebarang ganjaran daripada mana-mana manusia pun.

      Disebabkan Mr J dan Suharli Masrop selalu juga muncul di sana dan sekalian kali mengaku mereka ikhlas tanpa ganjaran, maka saya telah mengajak kedua-duanya supaya turut bersumpah laknat perkara yang sama dan kedua-duanya lari mencicit seperti tikus. Tidak syak lagi Mr J dan Suharli Masrop adalah pendedak.

      Disebabkan GN tidak muncul di blog KD maka saya tidak mengajak GN melakukan perkara yang sama di sana.

      Kini GN telah berjaya memuaskan hati pak othaman bahawa GN bukanlah Kejora.

      Sekiranya hanya pak Othaman seorang saja Pro-Tun yang menyatakan GN adalah Kejora, dan itupun GN sanggup bersumpah laknat GN bukan Kejora, bagaimana pula dengan kata2 kesemua pro-Tun yang lain bahawa GN adalah seorang pemakan dedak Najib.

      Sanggupkah GN bersumpah laknat untuk memuaskan hati kesemua pro-Tun yang lain bahawa GN tidak diberi apa-apa ganjaran pun untuk muncul menyokong Najib di sini?

      Apa katamu GN?

      Delete
    17. Ostad John Da Di Doe...TK di atas telahan panjang lebar tu. Kami dari blok sebelah sana tu amat2 terharu dengan perhatian yg cukup besar yg telah diberikan kpd kami sejak sekian lama kami bertandang di blog Budin, kaki hasut tersohor ni.
      Semalam , saya telah dengan panjang lebarnya menafikan bahawa saya adalah kejora spt yg disangka oleh Wak Suman tu..alhamdulillah telah dapat diterima dgn berlapang dada olehnya. Kini timbul pulak tuduhan dari Ostad Da Di Doe dan semua cai2 setengah masak PH bahawa saya adalah pemakan dedak DSNR. Lagi sekali saya ingin bersumpah dengan nama Allah yang memegang jiwa saya di dalam genggamannya, sesungguhnya saya..GN..tidak pernah menerima sesen pun dalam sebarang bentuk bayaran
      daripada sesiapa pun atau mana2 pihak yg berkepentingan, samaada dari UMNO, JASA, BIRO IT dll yg sewaktu dengannya. Puas saya tegaskan bahawa saya hanyalah sorang warga marhaein biasa, berprofesi sebaagi sorang pekebun yg lebih senang mencari rezeki dengan berbudi kpd tanah. Cukuplah rezeki halal dari hasil kebun dan ladang sawit yg saya miliki melalui titik peluh sendiri, menjadi penyambung hidup saya sekeluarga.
      Dari dulu lagi, saya nyatakan bahawa saya hanya taat, wala dan amat patriotik kpd goverment of the day serta pemimpin2 yg telah dilantik secara sah dan demokratik, melalui P/raya yg adil dan telus. Saya rasa, ramaimlagi rakyat marhaein di luar sana yg sependapat dengan saya dalam hal ini. Untuk memuaskan semua cai2 blok pembangkang, saya ingin menyatakan lagi sekali saya tidak pernah diberi sebarang ganjaran untuk bersiaran di blog kaki hasut ni...sejak dari dulu, kini dan selama2nya. Itulah pengakuan saya dan harapan saya, agar pengakuan jujur dan ikhlas ini dapat memuaskan hati semua , khususnya Ostad Doe...Wallahhuaklam bissawab !

      Delete
    18. Geng Najib ,

      Saya tabik hormat di atas semangat patriotic kamu terhadap Negara ini .

      Tetapi sayangnya kamu tidak dapat membedzakan antara patriotism terhadap Negara dengan patriotism keatas individu . Walau pun kamu sedar bahawa individu terbabit telah menjerumuskan Negara kekancah keaiban .

      Itu bukan patriotic namanya . Itu lebih kepada ketaksuban . Orang yang taksub ni adalah ibarat kerbau di cucuk hidung . Di Tarik ke lopak berlumpur pun dia tidak membantah .

      Delete
  15. Dedahkan prngarah.. ceo... kroni... prgang saham lah... tak yah nak jdi batu api.... kita otg pun nak tahu gak.....

    ReplyDelete
  16. HADIAH DARI NAJIB/UMNO UTK ORNG2 MELAYU/RAKYAT MALAYSIA....KOMINIS JAJAH MALAYSIA.

    Tiada siapa mampu nafikan bahawa isu yang paling kencang bertiup menjelang sambutan kemerdekaan negara ke-60 kali ini ialah ‘penjajahan China’. Berikut analisis 19 isu yang perlu diberi perhatian.
    1. Isu hartanah: persepsi ini agak ketara dikaitkan dengan projek di Johor dan di Melaka. Demikianlah projek ‘Shenzen Malaysia’, serta skim seperti Malaysia My Second Home (MM2H). Pemberian status pegangan bebas ‘freehold’ kepada warga China dipersoalkan kerana warga tempatan sendiri tidak mampu untuk memiliki aset hartanah. Keadaan ini juga bakal mengimpak struktur demografi penduduk negara kelak. Kerajaan Malaysia perlu campur tangan secara agresif dalam menghadapi isu pemilikan hartanah asing ini.
    2. Isu Bank China: persepsi bahawa Bank China seperti Export-Import Bank of China (Exim Bank) memiliki peranan besar dalam penentuan beberapa keputusan melibatkan projek infrastruktur di Malaysia di mana syarat pelantikan kontraktor ditetapkan agar memberi kelebihan dan keutamaan hanya kepada para kontraktor China tidak kurang hebatnya. Rakyat Malaysia juga perlu membayar hutang projek pembangunan yang dibiayai pinjaman Bank China ini. Sewajarnya dari awal lagi sumber pembiayaan alternatif lain turut dipertimbangkan seperti Bank Pembangunan Asia (ADB) atau pun Bank Pembangunan Islam (IDB).
    3. Isu kontraktor China: Malaysia tidak kekurangan pakar dan kemahiran bagi membina infrastruktur berskala besar seperti syarikat Gamuda, IJM, dan sebagainya. Maka sekali pun kontraktor seperti IJM diberi peluang bekerjasama dengan Beibu Gulf Port Group (China) dalam projek pelabuhan Kuantan, namun pihak kerajaan perlu lebih agresif mengusahakan agar lebih banyak kontraktor Malaysia mendapat peluang dan manfaat berbanding kontraktor China dalam pembinaan aset strategik negara.
    4. Isu Nelayan China: pihak Agensi Penguatkuasa Maritim Malaysia (APMM) serta khususnya Menteri di Jabatan Perdana Menteri seperti Datuk Seri Shahidan Kasim sendiri telah berulang kali memberi amaran akan penjajahan para nelayan asing (termasuklah dari China) di Zon Ekonomi Eksklusif milik Malaysia. Selain daripada bantahan diplomatik yang lebih signifikan, pemerkasaan aset seperti radar dan kapal peronda perlu diberi keutamaan.
    5. Isu Pulau Buatan China: Perkembangan pesat pembinaan pulau-pulau buatan China di Kepulauan Spratly tidak boleh dinafikan memberi impak kepada perkiraan strategik (strategic calculation) Malaysia di Laut China Selatan. Meski pun tidak berada dalam perairan Malaysia secara langsung, namun kelengkapan ketenteraan yang semakin canggih dan semakin banyak ditempatkan di sana pastinya menggugat kestabilan rantau ini.
    6. Isu Sembilan Garis Terpecah: Peta yang diterbitkan China pada 2009 ini jelas menceroboh Zon Ekonomi Malaysia (ZEE) di mana Garis Keempat menceroboh perairan Bintulu dan Miri di Sarawak manakala Garis Kelima menerobos jauh dari perairan berhampiran Beaufort, Papar, Kota Kinabalu, Kota Belud, dan Kudat, Sabah. Dialog Konstruktif perlu diteruskan oleh Malaysia agar China memahami bahawa ianya adalah lebih bermanfaat untuk China melindungi kepentingan mereka di Laut China Selatan menerusi kerjasama ketenteraan bilateral dengan negara-negara Asia Tenggara, dan bukannya dengan cara cuba membolot Laut China Selatan.

    ....HANCUS meLAYU

    ReplyDelete
    Replies
    1. kepala bapak punya jahanam.

      Delete
    2. 12:46....

      Terima kasih banyak2, maklumat anda itu amat berguna untuk membuktikan betapa petualang & pengecutnya Najib berkhianat pada Agama, Bangsa & Negara.

      Salam Perjuangan, bro.....!!

      Delete
    3. Makin terrrgadai kita ni nampaknya dan list yg dihuraikan oleh 12.46 akan berrrtambah-tambah dari masa ke semasa.

      Apa kan jadi pada kita kalo tak ada perubahan.

      Dah sampai masa untuk kita berubah.

      PRU14 kita kasi stop sumer penyelewengan dan khianat bangsa.

      Salam perjuangan bebas dedak kepada Bro 12.46

      Delete
  17. Pengerusi felda kata dia dimaklumkan pd bulan januari 2017. Sekrang ni dah december, hampir setahun baru makcik felda tahu. Ada 4 bidang tanah yg hilang, bukan satu saja ya.

    Semasa buat urusniaga memberi kuasa tu, dah tentu felda pun guna lawyer. Takkan sesenang boleh pindah milik dan tak bayar. Mesti ada clause back up untuk felda.

    Aku rasa ada sykt ke 3 yg diwujudkan utk urusan jualbeli dan pindah milik. Bila sykt ke 3 dah dapat duit, sykt ni pun dibubarkan. Makcik felda kena tipu lg. Macam biasa dengar anak sykt yg banyak bawah 1mdbabi. Takkan tak biasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makcik tak kesah pon...asal melayu umno mak cik pangkah juge.mulut merah ke,meneran neran,menipu, muke huduh ,ganster,lembab pun makcik tak kesah...mak cik umno forever


      Itu lah hakikatnya situasi melayu di felda dan kampong2...tetap sanggup ditipu walau hidup merana

      Delete
    2. Biar kita makan ikan kering asal pemimpin makan daging.

      Biar kita miskin melarat asal pemimpin mewah kaya raya

      Tu pasal sampai ni duk pangkah lagi...dan lagi.

      Delete
    3. anon1302 & The Phantom..salah satunya yg telah kami nyatakan ialah termakan budi..apa yg boleh kita lakukan..apa kah perkara yg boleh kita menyakinkan mereka ini..apakah perkara yg boleh dmajukan supaya mereka berubah..anak anak mereka generasi skrang ada bijak pandai..
      mereka celek..ramai juga berpihak pd PH..
      kelompok melayu Felda ni besar..ndak x ndak kita harus perolehi undian mereka supaya kita menang besar..x gitu

      Delete
    4. Bro Ramly......teman setuju dengan mike.....kelompok Felda ialah kelompok Melayu yg besar.

      Setau teman.......sudah banyak program2 dan perhimpunan jelajah Pakatan ke seluroh cerok Felda dibuat untuk memberi pencerahan kepada warga Felda oleh kelompok parti2 Pakatan seperti PPBM, PKR, Amanah dan DAP.

      Boleh rujuk kepada video2 Jelajah Semarak Pakatan di You Tube.

      Ramai warga Felda yg sudah bertukar cara pemikiran mereka setelah mendapat pencerahan...........ditambah lagi dengan tahikkkk tompok penyelewengan dan penipuan yg berlegar dalam pentadbiran Felda.

      Cuma yg jadi masalah ialah warga tua mereka dimomok dan ditakot-takotkan dengan istilah Kit Siang akan jadi PM.

      Padahalnya kerusi DAP bertanding tak sampai setengah dari sumer kerusi yg ada.........dan tak sumer 100% kerusi yg DAP bertanding deme menang. Ada ada tempat DAP bertanding deme kalah............jadi macam mana Kit Siang nak jadi PM sedang kedudukan kerusi mereka bukan majoriti dalam Pakatan...??

      Tapi hal ni tak dipahami oleh orang2 tua Felda..............maka tu mereka terrrmakan dengan momokan haram kejadah yg kata Kit Siang jadi PM dan DAP berkuasa.

      Ada antara warga tua Felda yg terrrmakan dengan cakap Melayu akan bangsat kalo umno kalah.

      Sedangkan sekarang ketika umno masih berkuasa pon Melayu dah mula jahanam...........satu persatu hilang lesaappp......dari duit, pelaburan hingga ke tanah pon hilang lesap.

      Tak payah tunggu Cina........
      Melayu yg tipu Melayu
      Melayu yg kedarah duit Melayu
      Melayu yg jahanamkan Melayu......

      Perlu kita ingat tak ada sekor Cina pon dalam Felda dan FGV.........tapi duit dan tanah Felda tetap terrrgadai......

      Salah Cina ke salah Melayu..???

      Menuding jari pada Cina hanya satu alasan untuk alih tiang gol...........melarikan tumpuan orang dari tertumpu kepada penyelewengan, penipuan dan kelemahan pentadbiran yg ada.

      Perkara hilang hak tanah tak sepatutnya terjadi. Ini satu hal yg boleh dicegah kalo pentadbiran tu jujor......

      Macam mana tanah hak sendiri boleh bertukar tangan...??? Idak ke pelik tu yeooopp???

      Takkan nak tunggu sumer licin baru nak sedar......masa tu nasi dah jadi bubor.......sumer daaahhh terrrgadaiii.....
      Sebelom habis tu kena beringat.......tak gitu??

      Delete
    5. Ya memang benar..kami terima pandangan bro..moga program2 serta penjelahan masih berterusan..ianya berterusan.
      .cuma maklum balasnya kita
      nantikan pd PRU14..
      Mau x mau kita sama sama berjuang berkempen terus pd mereka dan mereka mereka dluar sana .set bro!!

      Delete
  18. Perkara yang paling BN takut ialah rakay negara ini/pengundi menjadi cerdik. BN mahu rakyat/pengundi kekal dalam kejahilan supaya mudah mereka tipu. Baca cerpen Sasterawan Negara (SN) Shahnon Ahmad dan sajak SN A. Samad Said dan telitilah buah fikiran mereka tentang BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ralat: ...rakay (rakyat)... maaf.

      Delete
    2. Bro Mahligai Seni......itu pasal peruntukan pendidikan 2017 dipotong......takot orang jadi cerdik. Biar orang bodoh dungu tak perrr......janji talian hayat kuasa dia berrrpanjangan.

      Delete
  19. Zack tokey babi pasar borong dah mampus ke belum?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro Ahmad........jangan terkejut yeop....biasalah tuuu......Mat Sentaappp tu meroyan pasal Zack tak layan dia........Zack lelaki sejati, bukan 2 alam.........jadi memang tak selera dengan makhluk 2 alam ni......

      Bila kena reject dengan Zack......tu yg tak suudaahh meroyan tiap posting komen....

      Kessssiaaannn tu yeoooppp......

      Delete
    2. Woii babi tonggek hang rindu kat aku ka?
      Habaqlah betul2..
      Nak malu2 dgn aku buat apa.

      Delete
  20. FUYOOOOOOO...

    KAMI BAGI BOLA TANGGUNG PASAL FELDA
    DEDAHKAN SUMA KRONI MACAM BANGLO LAJAK LARIS
    TAK KAN ITU PUN SI BODIN TAK MAMPU BAK BUATNYA
    KAMI PUN NAK DENGAR CITER JUGA PASAL FELDA YG MENGGURIS...


    KIKIKIKIKI... TAKKAN SI BODIN NAK JADI BATU API SELAMA LAMANYA..... BOLA TANGGUNG TU PUN MASIH NAK JADI BATU API....


    KIKIKIKIKI... BERVOSSSSSS

    ReplyDelete
    Replies
    1. GN....
      Kamu boleh memperbodohkan warga emas felda dgn cerita kamu.
      Tapi kamu perlu tahu golongan warga emas penyokong bn sudah tidak ramai lagi. Generasi muda felda sudah cerdik dan tidak menyokong bn. Kamu tidak boleh memperbodohkan mereka dgn lakunan kamu(bn).
      Nasib umno/bn sudah hampir senja.
      Pemyokong umno/bn di kampung tradisional pun tinggal warga emas sahaja dan beberapa orang ahli yg menunggu dedak.
      Jangan lah kamu bersorak macam orang tak waras.....spesis kamu sudah mulai pupus.

      Delete
  21. Geng najib

    Masih berfantasi, berauta dan berkepalsuan.

    Live your life in superficialities and hypocrisies....

    Moga Allah tunjukkan SIRATULMUSTAQIIM

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan fantasi lagi, halusinasi.

      Delete
    2. Dad,

      I tend to agree with you, Sir. GN is in the state of halucination. He feeds on liea and falsities daily.

      Delete
    3. Stupid is as stupid does.......

      Delete
  22. Dengan segala kudrat temberang nya pahlanun bugis bersembur air liur dan berbuih di pinggir bibir maka di laung kan nya.....FELDA?

    ......TUNGGU AUDIT!!!!!!?????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila siap Audit.....laporan audit tu diOSAkan....tak gitu yeooopp..??

      Lepas tu terpinga-pingalah kita ni satu conclusion dan keputusan pon tak derrrr........last2 sumer terkontang-kanting tergantong dengan gituuu jerrr.....

      Deme tu cerodik buah pelior......!!

      Delete
  23. penjilat najib seperti geng najib, are psychotic. another example is jamal jamban. their's are irreversible.

    when under the influence, u still can get back. but for gn, there is something wrong with the brain, part of the rear section before the skull. a total retard!

    ReplyDelete
  24. Benar tu Tuan Budin,
    Dulu Hidup Melayu
    Kini Tipu Melayu
    Selamanya Hancur Melayu
    Hehehekikikihahahakahkahkah

    ReplyDelete
  25. punya la jahat umporno ni. aset rakyat ni pun nak di pau jugak.

    kenapa isa ketot bangang atau sengaja buat bangang semata2 nak pau. nampak sangat dia membodohkan melayu.

    apa punya bodoh managment felda yg ada! sampai bagi kontrak pada kontraktor yg takde duit!!!

    ReplyDelete
  26. Cakap banyak pun tak guna, semenjak Najib lanun bugis menjadi PM, UMNO adalah parti paling celaka membawa sial kepada orang melayu khususnya dan rakyat Malaysia secara amnya. Menyokong UMNO adalah bersubahat dengan segala skandal rasuah, penipuan dan kezalimannya kepada rakyat. Wang 1MDB yang termasuk di dalamnya hak milik orang kafir digunakan untuk menaja beberapa jemaah haji, dijadikan umpan memperbodohkan orang melayu yang rata-ratanya ramai yang masih jahil hukum syarie dan buta fakta.

    ReplyDelete
  27. Anak kecil main api, terbakar pidirinya sendiri...... Saya pernah nyanyi lagu ni dan semangat sekali dengar ceramah btn. Tapi itu dulu. Kini mendengarnya saja buat hati ini terbakar. Umno betul2 sedang main api. Kini dirinya sedang terbakar. Api yang marak tidak boleh dipadam lagi. Kalau pun api padam apapun sudah tak ada.Semoga Allah selamatkan negara ini.

    ReplyDelete
  28. pit stop for a moment.

    what happened to macc kp?? kebelakangan ni timbalan dia, datuk azam aja yg komen atau keluar news. dzul dah kena frozen indefinitely? hari tu dengar2 dah kena sacked!

    maybe pak othaman or pak rahman ada info.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dad....

      From hearsays and gossips in town, not only MACC but the entire govt machineries are in delusion and divided with Najib's self revelation of his idiotic gimmick and hypocrisy from day-to day. This is also including the UMNO members and its ketua2 bahagian.

      Delete
    2. Berapa lama nak hidup dgn menipu?
      Kita boleh menipu orang dlm satu masa, kita tak dapat menipu orang sepanjang masa.
      Ikan busuk jika disimpan dalam tempayang yg ditutup rapi pun manusia akan berbau.

      Delete
  29. Ph pembela babi..admin jgn menyibuk pasal felda..itu bukan urusan kau bongok..semua nak ambil credit dari masalah pihak lain..kau bela parti kau yg nazak tu..nanti lepas pru14 kau tak kan ada ada kt sini..paham..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awatlah hang ni cepat sentap
      Tak baik lagu tu
      Tuhan marah.
      Nabi pun marah

      Delete
    2. 14.11..........pasal tembelang dah pecah......jadi suruh orang diam jangan sebok pasal felda.

      Bukan urusan kami.......sumer urusan korang...???
      Jadi maksud ko kalo bab-bab duit lessaap......rasuah sana sini.......tanah kena samun sumer tu urusan koranglah.....gitu....??

      Oooooo.....kalo gitu memang saaahhhh korang yg nazak sebab sumer hal penyelewengan dan penipuan tu urusan korang.

      Kihkihkihkihkihkihkih

      Delete
    3. Apasal beruk sekor tu meroyan? Kalau kena kat PH, belum polis bukak fail, dah beriya2 kata salah. Bila kena kat puak sendiri, menjerit suruh orang diam. Wak lu...

      Delete
  30. Yg ilang coma tanah mlayu.bkn bangsa mlayu.
    Bangsa Mlayu tetap uumno pulihara demi kuwasa mlayu .dan uumno berasa bangga.
    Mcm ckp raja manikam ...beta berasa bangga b-b bini-bini beta besag-besag belaka.
    Tanah lobang kubog uumno jaga juga sbb bila mampuih harta dan pangkat dan pingat boleh bawak pi lobang kubog.
    Masa hidop berkasta-kasta bila mampuih pong berkasta-kasta jugak, imej kena jaga yob mcm kata depa bior pape asai begaye ..walapong mcm berok matyeh.
    Samagat mlayu tetap uumno pegang sampe mampiuh.
    Toa bangka pong depa kata muda.

    ReplyDelete
  31. Berkaitan tanah kay Jln Semarak tu..kita tak payah sibuk2 sangat lah. PDRM dah tubuhkan task force khas untuk menyiasat kes tu...kita jangan keluarkan sebarang komentar yg boleh menjejaskn siasatan mereka..beri mereka ruang dan peluang yang secukup2nya untuk mereka menjalankan tugas dgn profesional. TK semua !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sikit sikit profesional dan telus, kalau babitkan pembangkang laju je siasat , dlm masa 24 jam, tangan dh bergari pakai baju oren.....

      Kalau team Najib, cth Annuar Musa dgn Isa samad , siasat bukti sampai dkt setahun....last last , keluar kenyataan tak terlibat sbb tak cukup bukti!!! BANGANG!!!
      Isa Samad yg diketahui ramai kuat makan duit rakyat, bersalah dlm kes politik wang pun boleh bebas....letak jawatan pengerusi FGV, tak sampai 24 jam dilantik jd pengerusi SPAD!!

      Itulah kalau negara ditadbir penyamun 40, kalau boleh semua badan yg boleh buat duit diletakkan geng lanunnya.....

      Delete
    2. Geng Naga.........kepala bapaaakk luu jangan keluarkan sebarang komentar yg boleh menjejaskan siasatan.......

      Menjejaskan siasatan ke.........menjejaskan nama kepala bapaakkk luuu yg sikit punya baagusss tu..??

      Kalo berrrrcakap macam petir berdentam dentum......meletop-letop.....berdegar-degar sampai berrrsepaaiii tempias...

      Bila hal tanah kena samun.......nak suruh orang diam......jangan komen.....jangan cakap.....tutop mulot diam bisu jerrrr.....

      Woiii.....ingat orang ni kayu ke...?? Suka hati bapaak luuu nak buat apa........

      Punyalah banyak jahanam yg jadi......ada hati nak suruh orang diiiaammmm...??

      Delete
  32. Aku sgt setuju dgn entry blogger si Budin dan kebanyakan pengomen yg buat ulasan. Mmg UMNO tunggu utk dikafankan next pru. Tapi...

    Zack tokey babi pasar borong dah mampus ke belum?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku hidup lagi laa babi tonggek.
      Hang pula bila nak mampuih???

      Delete
  33. Seperti yang saya pernah katakan sebelum ini, di bawah Najib UmNo telah menjadi kaum yang berpaling daripada jalan yang benar.

    Akibatnya Allah telah mendatangkan satu kaum yang berjuang di jalan kebenaran, menentang kaum UmNo yang telah berpaling itu.

    Kaum ini adalah kaum yang telah bermufaraqah daripada UmNo yang telah berpaling.

    Inilah kaum yang bernama PPBM.

    Tiada syak lagi PPBM akan menjadi 'golongan yang menang'.

    Hanya masa yang memisahkan PPBM drpd kemenangan itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro John Doe........kita tunggu sampai masanya ia jadi satu kenyataan....ameen.

      Salam perjuangan bebas dedak yeop.

      Delete
  34. Ag Apundek sedang merangka untuk memberikan jawapan kepada skandal ini dan jangan pula kalian terkezut nanti kerana mungkin jawapannya itu mengatakan ini semua adalah angkara DAP. Apundek memang pintar dan licik untuk mengolah sesuatu perkara yang sepatutnya 'bersalah' kepada 'tidak bersalah' dan sejarah telah membuktikannya.

    ReplyDelete
  35. Yang aku rasa nak gelak tergulin2 ialah setelah mendengar ucapan Najib diperhimpunan kelmarin....ada ke patut Najib kata....bukan kita yang nak berbaik dengan Amerika tetapi Amerika yang nak berbaik dengan kita,bukan kita yang nak beli kapal terbang Amerika tetapi mereka yang nak jual pada kita!!....bangang sungguh Najib ni,BERBOHONG setiap masa macam orang sasau....padahal semua rakyat boleh nampak dan tengok pc Najib dengan Trumph semasa pertemuan tempoh hari.

    Rata2 rakyat Malaysia pada keseluruhannya amat terasa malu dengan lagak Najib semasa pertemuan tersebut. Bertapa rendah diri dan takutnya Najib kepada Trumph ketika itu....bercakap dengan begitu sopan sehingga sanggup berkata....musoh Amerika adalah musoh kami(Malaysia) juga.Sampai Tok Pa pun tertunduk dibuatnya dek terkejut dan terasa malu!!...


    Sampai bila agaknya kita sebagai rakyat Malaysia sanggup bertahan dek perbuatan dan sikap seorang pemimpin yang tidak cerdek ini??....melainkan marilah sama2 kita humbankan pemimpin bodoh ini dengan kadar segera pada PRU14 nanti.Dan InshaAllah Negara kita akan kembali dihormati dan aman damai selepas itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oleh yg demikian, mulai saat ini, saya gantikan nama Trump kepada Terompah.

      Jadi cyber-trooper Najib layaklah digelar 'Cyber-terompah' sesuai dgn lafaz sahadat Najib kpd Tuannya 'Your enemy is oue enemy'.

      Delete
    2. En. Anon 15.13' 23.12.'17
      " Tok Pa pun tertunduk dibuatnya dek terkejut dan
      terasa malu!! "
      Betol ka ..?

      Delete
    3. Tok Pa dulu saya kagum dgn peranannya menjauhkan warga Kelantan dari Pas.

      Tapi dia kini masih terasa bahang sakit terkena palu dek menyokong Perjanjian Syaitan TPPA yg diimani oleh ketuanya si Najib pengkhianat.

      Delete
  36. this is to remind geng najibun and his acolyte, exceprt from aljazeera, may 2005.

    "Jenin city council said Mahathir had been invited to the northern West Bank city to tour the destruction caused by Israel during the last five years.

    It said it had asked Mahathir to head an international campaign to rebuild the city.

    In 2003, Mahathir told the Organisation of the Islamic Conference: "The Europeans killed six million Jews out of 12 million. But today the Jews rule this world by proxy. They get others to fight and die for them, 1.3 billion Muslims cannot be defeated by a few million Jews.""

    what najibun did was clamoring infront of his door surrounded by some anal lickers. that is all! jaguh kampung!

    the palestinians never forget the elder statemen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Babi tonggek tu mmg anal licker!!!

      Delete
    2. You are right, but...

      Zack tokey babi pasar borong dah mampus ke belum?

      Delete
  37. geng najib.....dalam berbanyak2 halusinasi tu, break sekejap dan baca ni ya...excerpt frm suaranibong.

    "Malahan Yasser Arafat pernah berjanji bahawa sekiranya bumi Palestin berjaya dibebaskan dan menjadi negara berdaulat, Tun Mahathir akan menjadi orang pertama yang akan dipelawa untuk bersolat di Masjidil Aqsa bersama-sama umat Islam Malaysia. Tun Mahathir menjadi simbol harapan kepada rakyat Palestin."

    najib....needs to introspect for a moment.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dan beliau juga membeitahu dalam satu wawancara bahawa tiap kali bumi Palestin diserang oleh regime Israel, beliau teringatkan Allah SWT dan juga sosok Melayu Islam bernama Mahathir untuk memberi bantuan.

      Delete
    2. Adik sepupu saya, seorang Ustaz Spura yg mendapat pendidikan agama di Hadratul Maut di Yaman, pernah menceritakan ketokohan Mahathir. Warga2 Hadratul Maut amat mengagumi & kenang budi Mahathir yg tak pernah diwar-warkan oleh media. Mahathir pernah membina & merasmikan jambatan di sana.

      Cerita ini kini disahkan kesahihannya oleh YB Muhamad Sabu ketika beliau melawat negara tersebut.

      Delete
    3. pak othaman,

      teringat saya tahun 90an waktu di hamburg. singgah kejap kat mesjid nak solat. dah sudah baru tau, mesjid tu mesjid syiah. dia orang tengah sibuk prepare ada kenduri malam nanti. bila dia orang tau dari malaysia, terus dia org jemput sekali kenduri. they highly regarded tun m.

      Delete
  38. Daripada memfitnah dan bersekongkol dgn evengelis liberal lebih baik pergi makmurkan himpunan baitulmakdis. Apakah semua perkara perlu dipolitikkan? Tak bolehkah bersatu dlm urusan kepentingan ummah? Apakah hasutan setan telah jadikan hati kita keras? Tenguklah keliling saudara. 'Perjuangan' saudara didokong oleh kafir, evengelis, liberal dan yahudi antarabangsa melalui dana pada Mkini dan Bersih. Saudara pula menentang jumhur org Islam. Fikirlah sebelum terlambat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. why you have so much hatred against us, isolating najib?

      you keep on harping on those who are against your supreme idiot by calling infidels, but you failed to see right in front of your eyes how najibun using zionist to fool malaysians! remember how he got that "1" from?

      Delete
    2. Jebon anak Mat Bon.......dari berhimpun kat Putrajaya tu ada baik pergi berhimpun depan US Embasssy.......

      Kemudian jangan terrpekikkk terlolong cakap Melayu......biar terjerit-jerit speaking London hingga masok telinga ambassador US tu......senang dia nak report bagitau Trump pendirian pahlawan pemimpin Msia. Setakat didengar oleh kelompok orang Islam ajerrr buat perrr bebbbb.

      Kalo dah cakap kat OIC....dah cakap kat PBB.....terussskan ajerlah cakap depan US Embassy.......

      Woooiiii Jebon.......tak ada sekor evangelist pon dalam Felda......tapi apa macam tanah felda boleh kena samun...??

      Apa ko tak nak ulas ke pasal tanah Felda ni...??
      Asik nak ngalih tian gol jerrrr.......

      Apa pecah amanah ni tak menentang jumhur orang Islam ke.....??

      Delete
    3. Dad, I dont have hatred towards you. You have been duped by people with political lust to get power. You do not realize the people behind this have their own ambition to fulfill. Their ambition is not good for Muslims, Malays and the country. You fail to realize that you are supporting the biggest kleptokrat ever who has embezzled hundreds of billions of rakyat money through various schemes and scandals. This man is so desperate for power that he is willing to be a puppet to the kafir,evengelists and the liberals driving this with international support. You have been duped to sell you religion, race and country to these people. Yet the power of political propaganda makes you believe otherwise. Please reflect.

      Delete
    4. Dah ade jawapan blom j isu tnah felda jalan semarak???

      Delete
    5. j, i don't want to put you down so low, since you already did that yourself. if you know what kelptocrate is, then you would write something wise.

      the whole world know who use their power and authority to steal from the people, but you!

      and yet you are denying the truth. if i am easily duped, i won't be at where i am right now!

      you are the one that should check your facts were right.

      Delete
    6. Bukan setakat tanah felda itu saja, banyak lagi dah digadai jual oleh Najib.....

      DI JOHOR, sepanjang Selat Tebrau.

      TANAH KTM DI SINGAPURA

      DI KUANTAN

      DI SUNGAI BESI

      Delete
    7. Mrj ni sy tgok tergolong dari golongan "slow learner" orgnya..

      Delete
    8. honestly, i would like to help you recall a simple fact that you refuse to accept.

      johari said there were money lost, paid wrongly to a pseudo ipic, hence he was hoping that the arbitration would side with malaysia. but, in the end, mof is paying, again, the amount to the genuine ipic.

      and you kept on saying no money lost!!! i will put this right on your face.....who are you compare to johari????

      please have some senses if you said you are truly a pious muslim.

      Delete
    9. Mr j ni nk tjuk terlebih pandai spin...menteri dah ckp tersalah bayar dia pulak dok nak spin kelaut.


      So tak ke bayar 2x namenyer tu j??

      Itu blom kira interest lwt bayar lagi tu..haprakkk hujah mrj ni

      Delete
    10. panglima bugis atau mane2 hero tak yang nak offer diri untuk cuba daptkan duit 2.6b yg tersalah bayar tu?

      Delete
    11. Mrj ni sy tgok tergolong dari golongan "slow learner" orgnya..

      Delete
    12. Jebon.....stop bull-shitting here and there.

      Your bloody stupid point regarding evangelist is irrelevant. This has become your point to scare off the Malays.....and I need not elaborate about evangelist further as I've explained it to you many times in my previous comments.

      FYI the biggest kleptocrat is NOT from Pakatan.
      The real kleptocrat is the one who embezzled millions and billions of money by creating a bogus company in order to siphon off money for his personal interests, power and greed.

      This man is willing to be a hypocrite convincing people with promises and good deals....good future but at the same time he cheats and lies.

      Jebon....did you ever realize what is happening around you these days......the breach of trust, bribery, money laundering, lies, robbing and stealing....etc.

      Jebon......you are the one who has been duped dude....!!
      Pity you !!

      Delete
    13. Bro Dad........it's just a waste of time asking "cepumas" question to Jebon as he doesn't have any common sense.

      He didn't even touch about the stolen Felda land.

      All he knows is just twisting and lying...!!

      Delete
    14. Babi babi umno ni tak sudah2 nak undi umno@kerajaan najib al jinbunian tu...

      Ade hati nak bantu ekonomi us..nk bantu palestin,nk bantu sri langka pulak..

      Duit berbillion + berjuta masuk akaun sendiri pun dia jawab tak tahu...

      tanah felda terjual berekar2 dan felda tak dapt sesen pun dia tak tahu..

      Yg dia tahu durian musang king,kangkong,sate kajang je...bodohhhhh punya pm

      Delete
    15. Dah ade jawapan blom j isu tnah felda jalan semarak???

      Delete
    16. Mrj sedang menangis ni di riba rosmah di hempok belakang depan hari ni atas kebodohan yang saja dibuat buat demi membela si najib bugis

      Delete
    17. Dad, there is a lot of fake news and spin created by the oppo cytros. Sometimes you have to use logic. Logically you think 1MDB has the money to pay USD 3.5 billion twice? 1MDB would be bankrupt by now. Yet it is still thriving. 1MDB money is also not rakyat money. Unlike the forex kleptokracy which cost the rakyat over RM 100 billion current value.

      Delete
    18. Hayat umno di hujung bumi dah skrg..tak lama dah tempoh untuk najib dan rosmah bersenang lenang terbang kesana kemari

      Delete
    19. Anon 2117, isu Felda tidak disembunyi oleh BN mcm isu Tanah Taman Manggis di Penang. DS Shahir dah buat lapuran polis dan insyaAllah mereka yg terlibat akan ditangkap dan dihukum. Tanah atau bayaran RM 270 juta dikembalikan pada Felda. BN telus memerangi rasuah. Manakala PH cuba sembunyikan rasuah lombong pasir, terowong halimunan dan banyak lagi.

      Delete
    20. Hurmmmm mmg slow learner mrj ni..betul ckp anon2055 tadi

      Delete
    21. There you are Jebon.......keep on repeating the same thing again and again......aaaaannd again.

      Supid is as stupid does.....don't you Jebon..??

      Delete
    22. finally, j....sememangnya kau memang bangang dan munafik!

      johari tu menteri kau, menteri umporno, jugak menteri si najibun. kenapa kau salahkan logic? yang tak logic ialah kau sendiri!

      di bandingkan kau dgn johari, kau tu siapa? menteri kau sendiri, kau tak percaya??

      memangla kau munafik! tak payah la kau nak ceramah islam kat sini!

      aku fikir sekali lagi, aku rasa kau tak paham english yang aku tulis tu kot! atau kau pangkat lebih tinggi dari johari dan kau cakap johari tu menipu???

      tergamak kau j!

      a pig is always a pig! what ever you do, pig will still eat his own shit!

      Delete
    23. Munafik guys always act like mrj here...so stupid this malay guys

      Delete
    24. bro phantom, comrades....kat session ni dah terbukti beberapa hal tentang j.

      1. dia tak paham english, tapi nak tulis juga dalam english.

      2. dia anggap diri dia pangkat lebih besar dari johari, menteri kewangan kedua. setahu aku najib lebih tinggi dari johari. mungkin j ni najib atau najib ni j???

      3. dia cakap johari menipu.

      4. terbukti my last sentence tu betul2. babi, walau apapun di buat akan tetap makan taik sendiri!

      Delete
    25. Lain kali kena cakap Siam lerrr dengan siJebon........cakap Melayu dan English dia tak reti bahasa.

      Delete
    26. Minta laluan lagi dari Tn. budin utk menyangkal pendapat Mr. J kita .

      Terlompat lompat Mr. J kita apabila 1MDB/MOF Berjaya melunaskan hutang terakhirnya kepada IPIC . Dengan gah dia berkata , tohmahan yang mengatakan 1MDB bankrap hanyalah fitnah .

      Telah berkali kali saya tanyakan , berapa nilai asset yang 1MDB masih ada berbanding jumlah hutang yang 1MDB masih tanggung ? Sampai kini tiada jawapan di beri .

      Jadi biarlah saya senaraikan hutang serta tanggungan yang besar2 sahaja yang masih di tanggung olih 1MDB :

      Sumber dari CBONDS on International Bond Market.

      1. Unsecured USD3 bil notes by 1MDB Global Investments Ltd. Maturity date on 9 March 2023 with coupon rate of 4.4% .

      2. IPIC guaranteed USD1.75 bil 10~year notes by 1MDB Energy . Maturity date on 11 May 2022 coupon rate of 5.99% .

      Juga sumber dari : www.thestar.com.my/business/business-news/2014/04/23/bulk-of-1mdb-loans-guaranteed-by-govt-a-total-of-rm3625bil-borrowings-and-bonds-secured/

      3. IPIC guaranteed USD1.75 bil 10~year notes by 1MDB Energy . 5.75%

      4. Government of Malaysia guaranteed RM5 bil 30~year notes . 5.75% .Maturity date 2039

      So. Mr. J . Hanya mengambil kira bond bond yang masih di tanggung olih 1MDB untuk jangka masa tidak kurang dari 20 tahun kehadapan sahaja dianggarkan berjumlah RM 32 billion . Jika purata 5% rate/annum sahaja , 1MDB terpaksa membayar tidak kurang RM 1.6 billion setiap tahun !

      Di sebalik itu , apa lagi asset yang 1MDB ada ???

      Dua keping Tanah yang di beli pada harga lelong ...TRX dan Bandar Malaysia ..

      Saya cabar Mr. J untuk menyangkal dakwaan saya yang mentakrifkan 1MDB adalh syarikat yang bangkrap !!!!

      Delete
    27. Mr. J , komen saya di atas bukannya fake atau spin . Semua fakta adalah jelas .

      Saya menunggu semalaman ulasan dari kamu . Hampas kamu tak balas .

      Bolihkah kamu buktikan 1MDB tidak menggunakan duit rakyat . Kenyataan kamu bolih membakar jiwa saya .

      Mengapa kamu yang di khabarkan memiliki Master's degree bolih menjadi bagitu bodoh ???

      Delete
    28. Mr. J @21:26

      Betulkah Tanah itu sudah di kembalikan kepada Felda ???

      Kamu jangan lah menjadi pembohong yang sering berceramah di sini .

      Saya menunggu ulasan dari kamu keatas soalan2 saya .

      Delete
    29. Mrj ni tak bodoh tapi saja buat buat bodoh demi membela bijan bugis atas dasar rasis..ideologi mrj ni mmg mudah dibaca. Pemikiran mrj nk hampir sama taraf dgn warga emas di kampung2 dan warga felda generasi pertama....

      Bagi orang yg ideologi rasis mcm ni hanya melayu umno yang betul..tak ada yg boleh gantikkan umno yang maksum itu.


      Contoh terbaik nie.

      Anonymous23 December 2017 at 13:02

      Makcik tak kesah pon...asal melayu umno mak cik pangkah juge.mulut merah ke,meneran neran,menipu, muke huduh ,ganster,lembab pun makcik tak kesah...mak cik umno forever


      Itu lah hakikatnya situasi melayu di felda dan kampong2...tetap sanggup ditipu walau hidup merana

      Delete
    30. Pak Diny, bacalah sendiri dari link 1MDB pasal urusan kewangannya. Diberitahu juga business dam assetnya.
      http://1mdb.com.my/press-release/stop-misleading-the-people-tony-pua-your-economic-sabotage-has-failed

      Delete
  39. Pengomen dlm blog ni hampir kesemuanya bagus dgn isi dan fakta yg sgt bernas. Cuma ada beberapa kerat pengomen yg tak patut hantar komen.

    Zack tokey babi pasar borong dah mampus ke belum?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah, suka betul dengan babi....sedara babi ker..

      Belah mana, belah mak ke belah bapak...

      Keh Keh Keh Keh Keh Keh Keh

      Delete
    2. TAK....DULU, DIA NI BERCINTA DENGAN BABI, TAPI DAH PUTUS SEBAB BERSELINGKUH NGAN LEMBU....

      AL MAKLUM LAH, LEMBU DOK KONDO.....

      Delete
    3. Wahhhh babi umno pun nak singgah sini ke?? Blog umno tak laku ke skrg

      Delete
  40. Hoi Mr J...
    Orang bercakap pasal babi-babi umno jual dan gadai tanah-tanah milik orang/ syarikat melayu kpd bangsa asing kau cakap pasal isu baitulmaqdis. PM sial yg engkau jilat tu bapak munafik. Kat sini ckp mau lawan Israel tapi kat JPM dilantiknya Yahudi APKO jadi penasihat. Kat sini terjerit-jerit konon mahu membela palestine, pegi US tungging bontot bagi Trump balun. Memang bangsat kan. Kau org yg sokong si bangsat ni memang bodoh bangang la.....jadi pengkhianat bangsa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biase la tu...mrj belom dapt wahyu dari puad zakar JASA tu lagi skrip terkini punyer isu membalon tanah felda

      Delete
  41. Buatla drama apapun najib...rakyat bayar tunai pru 14...
    Insyallah pakatan harapan menang pru 14...perintah Malaysia...

    ReplyDelete
  42. Aamiin,,, selamat Malaysia dari Geng Najjal

    ReplyDelete




  43. Kalo UMNO tak dapat membela Melayu

    DAP nak bela Melayu ..porahhh
    PKR nak bela Melayu .. Porahhh
    Amanah nak bela Melayu.. Porahhh
    Ppbm nak bela Melayu .. Porahhh

    Yaa... hanya PAS mungkin boleh diharap menggantikan UMNO.



    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP, PKR, AMANAH, PPBM bela semua masyarakat yang ada kt Malaysia ni, bukan setakat melayu sahaja....

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    2. HARAPKAN PAS NAK BELA MELAYU.....ALAMATNYA LAMBAT LA NAK MAJU......

      KAMI SENGAJA MELENGAHKAN PEMBANGUNAN....(MB KELANTAN).....

      Delete
    3. Nak bela melayu kepala bapak kau....setiap kali pon monteng sidang dewan nak bela melayu kepala hotak menderrrrr bro

      Delete
    4. Pas??jauh panggang dr api
      1714..ameen

      Delete
  44. Dlm blog ni, pengomen yg paling suka tulis perkataan babi ialah Zack Amstrong.

    Zack tokey babi pasar borong dah mampus ke belum?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah, suka betul dengan babi....sedara babi ker..

      Belah mana, belah mak ke belah bapak...

      Keh Keh Keh Keh Keh Keh Keh

      Delete
    2. TAK....DULU, DIA NI BERCINTA DENGAN BABI, TAPI DAH PUTUS SEBAB BERSELINGKUH NGAN LEMBU....

      AL MAKLUM LAH, LEMBU DOK KONDO.....

      Delete
    3. Mesti anon 1956 muka macam babi kan.....

      Lobang Hidung Mu menjadi pooojaaaaan hatiku....

      hahahahahahahahahahahahaha

      Delete
    4. anon 1956 pergi pasar borong beli telinga babi...

      sedap buat sup......

      Delete
    5. bukan anon 1956 ni tadi sedara ngan babi ker...belah mana ek, ke dua2 belah

      ayoooo... buat sup telinga babi tu, kira makan sedara sendiri la tu.....

      Delete
    6. Wowww babi pun dah pandai masuk blog ni pulak...shohhh shohhh

      Delete
    7. Babi babi umno ni tak sudah2 nak undi umno@kerajaan najib al jinbunian tu...

      Ade hati nak bantu ekonomi us..nk bantu palestin,nk bantu sri langka pulak..

      Duit berbillion + berjuta masuk akaun sendiri pun dia jawab tak tahu...

      tanah felda terjual berekar2 dan felda tak dapt sesen pun dia tak tahu..

      Yg dia tahu durian musang king,kangkong,sate kajang je...bodohhhhh punya pm

      Delete
  45. Tongku nan palsu adalah seorang billionaire.Jual Tanah Melayu,keuntungan bawa balik Indonesia.Cuba tengok istana anak perempuan penyamun ini dalam youtube.

    ReplyDelete
  46. Skrip Klepet Bogor.
    -Shahrir 3jutaek hijack isu,
    -buat PC kalut
    -declare Pdrm akn siasat.
    -edar beras cop muka Jebon disemua felda
    -smbil tu kautim document,songlap n bayar genus
    -PC skali lg
    -declare salah faham,umno wadah Sufi melayu

    Mkcik pkcik felda nitis air mata sukur
    Umno wadah atau jadah?
    Melayu syukur atau sungkur?

    Penyagak klepto party nyanyi.
    Gang Cai serang blog pH

    .....bangsa melayu bangsat melayu



    ReplyDelete
  47. FUYOOOOOO.....

    BLOGGER SI BODIN FELDA NI BOLA TANGGUNG PUNYA KES
    JANGAN NAK MEMBATU API LAGI SANA DAN SINI
    BONGKAR CEO PENGARAH SPT BANGLO LAJAK LARIS
    BARU LA NNPK BLOGGER BODIN NI BUKAN JENIS BATU API

    CEPAT LA BONGKAR DAPA CEO.. PENGARAH.. DIRECTOR ... KRONI.. DEDAH S& P... SURAT PERJANJIAN DLL.... BARU NNPK BUKAN BLOGGER MEMBATU API.... BOLA TANGGUNG TUHHH SI BODINN... CEPAT BONGKAR SUMA...


    KIKIKIKIKIKI... BERAMBOSSSSS....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuuuu diaaaaaa anak babi belaan rosmah sudah mari.mulut dia pun dah kuat bau taik babi.muka pun mesti nak mcm babi mamat ni

      Delete
    2. anon 2120....sentap le teew....

      keh keh keh keh keh keh keh keh

      Delete
    3. 2120 NI LA MAK BAPAK DATUK NENEK BATU API.....

      KUMPUL BATU API TU BUAT PANGGANG BABI.....

      Delete
  48. Pemimpin Supermo DAP. Dragon LKS mengunci mulut dan enggan memberi sebarang komen tentang himpunan Solidariti anti zionis dan US, yg telah diadakan semalm. Carian dalam blog DAP tidak menunjukkan sebarang ulasan DAP dan LKS utk bersolidariti dengan rakyat Msia dalam hal di atas.
    Rakyat Msia yg waras pun yertanya2 kenapa LKS tak hadir dlm himpunan tersebut, bersama2 TDM, malah tiada apa2 ulasan mengenainya dikeluarkan. Nmapaknya bila melibatkan Yahudi Israel dan US, LKS telah menjadi setan bisu. Timbul persoalan...adakah LKS terhutang budi dgn Puak zionis dan US tu, dalam bentuk apa sekali pun sehingga terkunci mulutnya. Malah ada berita yang menyebut, LKS tak berani bersuara kerana khuatir dana dari puak tersebut akan disekat. Selama ini, pun kita tau portal Malaysiakini yg menjadi lidah PH, telah menerima dana yg cukup besar dari yayasan Soros yahudi tu untuk terus menghentam dan menyebar fitnah terhadap DSNR dan kerajaan. Kalau salah cakap, tak mustahil dana tersebut akan disekat.
    Satu ketika dulu, pernah dibuat laporan polis terhaadp LKS dan DAP serta rombongannya yg telah melakukan lawatan ke Jordan dan Israel. Apa tujuannya dilakukan lawatan tersebut..adakah kerana ada agenda tersenbunyi yg hanya LKS dan DAP saja yg tau. Sudah tentu lawatan ini tidak dilaporkan dalam Rocket dan Malaysiakini...bahaya beb. Takut pulak, rakan2 parti komponen dalam PH akan mengamuk dan mengguggat k/sama dalam PH pulak. Sebenarnya, pakatan sulit DAP-Israel telah didedahkan dgn panjang lebar oleh mantan pegawai khas LGE, Razali Abdul Rahman yg menegaskan apakah sebabnya israel telah menyumbang dana yg cukup besar kpd DAP..takkan nak bagi buta2 saja, mesti ada cagu dalam sepatu. Tambah Razali, LGE dan DAP telah berjanji kpd Israel utk menyerahkan Potr Dickson sebagai pengkalan tentera yg baru kpd Israel jika Putrajaya dapat dikuasai PH. Mengikut Razali lagi Think Thank DAP yang diketuai oleh Tony Pua, yg terdiri dari 7 orang iaitu 5 cina, 1 melayu dan 1 india mendapat latihan khas dari Mossad, agensi perisikan Israel. mereka ini pakar dalam taktik memenangi sokongan rakyat dan lain2 ops clandestine politik. Nampaknya keengan LKS untuk membuat sebarng ulasan berkaitan zionis dan US ni semaat2 untuk memastikan dana dalam PRU nanti tidak disekat oleh mereka.
    Kesian betul ahli2 pimpinan tertinggi PH yg lain masih tidak dapat membaca strategi politik DAP ni, khususnta TDM tu yg dikatkan sangat2 mantang dan amat berpengalaman dalam sepak terajang politik , tapi taken for a joy ride oleh LKS dan DAP//ataupun TDM dan yg lain tu dah sedar, tapi buat2 tak tau kerana pada mereka memenangi PRU adalah segala2nya untuk mereka..tak kiralah apa kebinasaan sampingan..collateral damage yg terjadi pada rakyat dan negar tercinta ini !

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2158....KETUA BATU API SEMALAYSIA...

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    2. GENG NERAKA + MR JAHAHAM = NERAKA JAHANAM

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
  49. CIK BODIN.... JANGAN MEMBATU API LAGI
    DEDAH CEO PENGARAH S&P MCM BANGLO LAJAK LARIS
    BOLA TANGGUNG FELDA PUNYA KES NIH.....!!!
    BARU NNPK BANG BODIN BLOGGER CIK ABANG MANISSSS...!!!

    CEPAT BANG BODIN DEDAH SEGERA CEO... DIRECTOR... S& P... AGGREEMENT TRANSAKSI ROC....MCM BANGLO LAJAK LARIS....

    KES FELDA BOLA TANGGUNGG TUHHHH....!!!
    KAMI PUN NAK TAHU JUGAK BANG BODIN... HENTIKAN LA JADI BATU API.... KIKIKIKIKI....



    BERAMBOSSSSS....

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2158....KETUA BATU API SEMALAYSIA...

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    2. 2158 si batu api, suka makan babi

      berambossssssssss

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...