Wednesday, 27 December 2017

APA NASIB ISA SAMAD KALI INI?

Menurut apa yang dinyatakan oleh Timbalan Ketua Polis Negara, Noor Rashid Ibrahim, bekas Pengerusi Felda, Isa Samad akan dipanggil minggu depan bagi diambil keterangannya berhubung kehilangan tanah agensi itu di Jalan Semarak, Kuala Lumpur.

"Siasatan awal mendapati Isa adalah individu penting yang boleh membantu siasatan dalam kes tanah Felda tersebut.

"Beliau adalah Pengerusi Felda ketika itu dan ada kaitan dengan keputusan yang telah dibuat, maka beliau mesti disiasat," katanya lagi.

Sebelum ini, berhubung siasatan SPRM berkaitan pembelian hotel Felda di London dan Kuching yang didakwa melebihi harga pasaran, beliau sudah pun ditahan reman selama lima hari oleh agensi penguatkuasa anti rasuah tersebut.

Tetapi, sehingga kini tiada khabar berita mengenai perkembangan kes tersebut dan difahamkan SPRM masih memerlukan lebih banyak bukti untuk tindakan seterusnya.

Bagaimana nasib Isa kali ini dan untuk itu, mari kita meneka-neka apakah yang bakal menimpanya pada minggu depan nanti?

Adakah beliau hanya akan diambil keterangannya untuk beberapa jam dan kemudian dilepaskan?

Apakah selepas diambil keterangan, siasatan akan diteruskan dengan  beliau disambung untuk ditahan reman bagi beberapa hari lagi?

Mungkinkah juga selepas keterangannya diambil atau ditahan reman itu,  pendakwaan akan dengan pantas menyusul selepasnya?

Yang mana satu paling mungkin agaknya? (ShahbudinHusin 27/12/2017).

442 comments:

  1. Panas le puak2 sebelah sana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau kena kat PH, sekejap aje siasatan siap. Tapi kalau puak untouchable yang buat hal, khabar berita pun susah nak dengar. Hujung2 tak cukup bukti.

      Delete
    2. Kejap lagi ularmak sedondon akan tonggang ugama untuk alihkan tiang gol. Sila berambus kalau tak mampu tegakkan islam sebenar, beri peluang kepada ulamak yang benar2 tegakkan islam dijalan benar. Rakyat mahu ulamak islamik dan dinamik, bukan ularmak melantik diri sebagai penasihat penyamun/perompak/ kleptokrasi

      Delete
    3. Kalau pembunuh x mahu dihukum mati kena lari ke negara yang tidak mengamalkan hukuman mati(negara australia).Negara mana yang menghalalkan perompak@penyamun@kleptokraai dan kesanalah destinasi perompak@penyamun@kleptokrasi. Banyak cara sah untuk menyelamatkan diri dengan undang2 atau dengan cakap2 ketua sprm, pdrm, bnm atau ag. Tak cukup itu bleh pakai undang2 osa dan sewaktu dengannya. Kalau masih x cukup lagi, boleh juga tunggang bangsa dan agama. Persetankan kebenaran dan maruah selagi boleh elak hukuman didunia.

      Delete
    4. Isa pendek dipayungi payung
      besar.tipu dan songlap macam
      mana pun akan dilindungi.le
      pas ni boleh buat lagi

      Delete
    5. Jutaan ringgit jadi idaman berbanding jutaan pahla kerana berkhidmad untuk rakyat.kebanyakan pemimpin islam pengamal aethis kerana macam tidak percaya kepada hukuman dialam kematian bila melakukan dosa semasa hidup didunia.

      Delete

    6. “The Attorney-General’s Chambers came on strongly, advising us to revoke the PA and lodge a registrar’s caveat. We have worked towards that direction,” he said. – Bernama


      Read more at https://www.thestar.com.my/news/nation/2017/12/27/shahrir-settle-the-land-issue-and-felda-will-be-on-the-right-track/#vBqdBrV3Ev870VGK.99

      Delete
    7. Alahai Isa Doremon nape lah bongok sangat , inilah akibatnya kalau tak cukup ilmu mencuri.
      Belajarlah cara2 nak songlap duit dari Najib Ketua Penyamun.

      Ilmu mencuri Najib Cukuppp Tinggi !

      Najib rembat 2.6billion duit 1MDB ..siap masuk akaun sendiri lagi... hmm steady aje. Satu Malaysia tak boleh buat apa2 kahKahKah
      Hidup Umno ! Hidup Pencuri ! Hidup Rasuah !

      Delete
    8. Mamak Matdey Helo Kity Tua Renta pun patut humban dalam laut bagi ikan jaws makan. Si Tua renta ni lagi teruk perabih duit...liat betul nak MAMPOS...

      Delete
    9. Hidup UMNO
      Hidup Rasuah
      Mampus Melayu MO1 kerjakan

      Delete
    10. Hidup UMNO
      Mampos cap Munge
      Mampos Melayu cap Munge Mamak Matdey kerjakan.

      Delete
  2. PoK Dogol Wayang Kulit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selagi BeeEng memerintah, sosok-sosok ini akan terlepas begitu saja...sudah terlalu banyak contoh yang kita lihat. Contohnya motif tak penting dalam kes pembunuhan Altantyuya. Anuar Musa didapati tidak bersalah dalam kes tutuh duit MARA untuk menaja kelab bolasepak pimpinannya. Bekas menteri MCA terlepas dalam skandal besar PKFZ sebab ada penyangak-penygangak bersongkok yang terlibat sama membaham habuan dari penyelewengan tersebut. Nak lagi contoh? Penyangak-penyangak yang curi duit MDB masih lagi bebas bersuka ria.

      Kau orang ingat Isa Samad berani sesenang nak bagi surat PA jika big boss kepala bapak kat atas tu tak angguk kepala.....

      Delete
    2. Tabung aji pon sama si jamil songkok tu.klau ingat kes tabung aji beli tanah emdb harga berkali kali kali kali lipat berganda. Bila dah pecah lobang si bijan la jadi hero filem.si bijan muncul mintak batalkan pembelian tanah tu.macaiiii umno semua ingat lagi ke??

      Delete
    3. Lantik pengentot bini orang @ pemusnah rumah tangga orang sebagai ketua-ketua jabatan kritikal dinegara kleptokrasi. Kalau begini yang berlaku, apalah diharap sangat keadilannya.Seribu 1 malam cakap pasal islam yang syumul dan benar pun tak ada guna

      Delete




    4. harakah hutang 2.2 juta dgn pencetak


      wartawan haramkah takde kerja



      wartawan haramkah moral lembik




      kami wartawan haramkah nak mohon kerja di BLOG BUDIN



      ada kosong tak budin ???

      Delete
    5. Ada....tukang lap bontot Budin...

      Delete
  3. HUTANG 1MDB DNG IPIC SUDAH DIJELASKAN
    WALAU DAJ SETTEL PUAK SANA PASTI PANIK
    APA LAGI LA PUAK HARAMJADAH NAK IKLAN
    SUMA YG DIFITNAH KEMBALI KAT MUKO BALIK

    BERAMBOSSSSS... BARUA DAP@SINGAPORK PENSABOTAJ EKONOMI NEGARA.... BERAMBOSSS

    INI KALI PRU SINGAPORK KAMI DATANG...


    BERAMBOSSSSS...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sendiri buat hutang, sendiri bayar, sendiri bangga.


      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    2. Wahai anon 20:03

      Begitu biadap kamu dengan hujjah yang mempamirkan tahap fikiran kamu yang terlalu rendah setara haiwan punya otak tetapi tiada akal fikiran yang waras.

      Kasihan....

      Delete
    3. Sendiri berhutang si kepala bapak tu..berbillion2 tersalah bayar lagi pulak.last2 macai babi pulak yg terlebih heppy hutang dh settle 2x ganda

      Delete
    4. Budak umno kbnyakkan bukan bodoh pun.tapi mereka cuma sanggup memperbodohkan diri untuk membela najib al jibbunian..

      Delete
    5. Felda dekat di hati rosmah mansur

      Delete
    6. 20:03,,orng lain berutang juga,tapi x da le sampai bayar 2x..

      Delete
    7. iyo lahhh 2025......dah tersangat la dokek nyo nak mampuih nyo tu......lau laieee copek pilihan rayo 14 , laieeee copek mampuih nyo......

      haihhh...bilo lah nak pru14 ni, tak sobaaa dah ese ni hah nak mampuih kan si dio tu.....

      Delete
    8. Eden pon samo dgn ekau jang..meluek bonar den dongan si rosmah jengol tu

      Delete
    9. Lagu tu lah mat pork babi tonggek umno....

      Delete
    10. Kejora Haramjadah...

      Yg Najib sign buta2 terbayar pd IPIC palsu itu, Najib tak nak bertanggung jawab ker?

      Ini bukan jumlah kecil, ia melibatkan ribuan juta, tau......!!

      Delete
    11. Tak kisah pon ckp2 macai umno..asal umno kekal sampai kiamat diorg ok jer

      Delete


    12. babi



      600juta baru faedah la bodo


      pokok 5.6b usd masih belum bayar. bodo.


      itu yg tun madey bising



      pukimak mdb berhutang cecah 50b.


      ipic abu dabi tanya mdb bila nak bayar hutang pokok usd5.6b ???


      pukimak mdb kata tak tau tanyapah MOF sebab skrg MOF BOLEH BAYAR GUNA DUIT GST SEBAB MDB TELAH DI AMBIL ALIH OLEH MOF.


      babi






      Delete
    13. Kesian anon 20:03 hanya mampu memB4B1kan org, xmampu pertahankan diri mcm tuan dia juga.
      Bye3 Be End!

      Delete
    14. Kesian anon 21:27 hanya mampu memB4B1kan org, xmampu pertahankan diri mcm tuan dia juga.
      Bye3 Fukatan Haprak!

      Delete
    15. Babi tonggek tu mengaku cikgu maths..
      Kihkihkih..

      Delete
    16. Zack tokey babi pasar borong dah mampos ke belum? Liat betul tokey babi ni nak mampos.

      Delete
    17. Kalau hang betul2 seorang cikgu maths jawab dulu soalan aku.

      Kaki babi tonggek ada berapa?

      Delete
    18. Rosak lagi rancangan MO1 untuk senyap-senyap songlap duit Negara & rakyat..........!!

      Delete
    19. Hidup UMNO
      Mampos cap Munge
      Mampos Melayu cap Munge Mamak Matdey kerjakan.

      Delete
    20. Pencacai di bayar upah........!!

      Delete
  4. cer teka yer? sprm tahan lokap 5 hari pasal hotel, jumpa hal tanah ni, pegawai atasan sprm kata tiada unsur rasuah, hanya kelemahan tadbir urus. ada kes ke polis nak siasat? kalu ikut sop tindakan hanya kena surcaj jer.
    ceo 1mdb, pengarah src sampai sekarang tiada tindakan undang-undang walaupun terlibat dalam urusan ribu juta dan puluh juta hilang masuk akaun peribadi big boss. tu pun polis masih dalam siasatan. setakat hilang tanah atas sebab sign surat kuasa, apa la yang dapat polis siasat. tunggu orang diam jer. nak alih isu bab bayaran 1mdb kepada ipic melibatkan duit syarikat luar negara dan hartanah bertukar tangan jer ni,
    kes hotel pun tak selesai lagi, lastnya macam kes mara, tak cukup fakta. tutup kes.

    ReplyDelete
  5. Pinjaman yg dipinjam oleh 1mdb belum lagi dilunaskan. Faedahnya kena bayar juga.

    Banyak lagi rakyat malaysia kena bayar.

    ReplyDelete
  6. Kalau siasatan membuktikan ada campurtangan tangan ghaib najiblis, sudah nya tadak ada apa apa...
    kan asal felda tuh kepala bapak dia punya..

    ha ha haa...

    ReplyDelete
  7. khairulryezall osman27 December 2017 at 20:11

    Hidup SHAHBUDIN!!! LAWAN TETAP LAWAN!!! Apakah najib akn selamatkn isa ketot kali ni??

    ReplyDelete
  8. "miskinkan koruptor n pemalukan seisi keluarga" - pres bapak joko wododo (Indonesia).

    kata2 berani ini wajib d pelopori olih semua pemimpin2 'bersih' Negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penjarakan saja dia dlm kandang panda di zoo negara.

      Delete
    2. Kalu aku kurungkan je dia dgn beruang panda tu...perabis duit kerajaan je sewa,jaga makan minum panda tu beribu sebulan...nak sgt panda biar beratus ribu kos pun sanggup. Bodoh punya pm

      Delete
    3. Kurung sekali babi tonggek dgn beruang.lepas ni timpus laa pungkoq dia

      Delete
    4. Zack tokey babi pasar borong dah mampos ke belum? Liat betul tokey babi ni nak mampos.

      Delete
    5. Kalau hang betul2 seorang cikgu maths jawab dulu soalan aku.

      Kaki babi tonggek ada berapa?

      Delete
    6. Zack tokey babi pasar borong dah mampos ke belum? Liat betul tokey babi ni nak mampos.

      Delete
  9. HTANG 1MDB DAN.IPIC DAH SETTEL AKHIRNYA
    TARIF LETRIK.PUN TAK JADI NAK NAIK KATANYA
    ADA TAK BARANG YANG TURUN HARGANYA
    SWKO HARAMJADAH PUN BUAT BANGANG LUPA...


    KIKIKIKIKI... BERAMBOS BARUA DAP@SINGAPORK PENSABOTAJ EKONOMI NEGARA...

    PRU SINGAPORK KAMI BALAS BALIK


    BERAMBOS ADA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuuuu diaaaaa anak babi dibela najib sudah mariiii. Ni jenis anak beranak makan babi pnya.bau mulut pun mcm babi dh

      Delete
    2. Sendiri buat tahi, sendiri cuba kambus, sendiri jerit aku tak berak.

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    3. Taik babi je turun harga adalah hasil kejayaan najib al jibbunian.
      Pakat pakat la berebut anak beranak ok macai2 sekalian

      Delete
    4. Mangkok ni tertelan dedak yang dah expired ke...sewel semacam....kenapalah ramai sangat budak-budak terencat akal diupah umngok untuk menjadi cyber trooper......

      Bolehkah komen mabok ANON 20:20 ini menarik sokongan pembaca atas pagar?

      Delete
    5. Bukan upahan pun mamat tu.dia mmg bodoh dari kecik lagi laa...dh tak boleh dah.dh tepu

      Delete
    6. Dia tu spesis mat ketereh yg diampunkan sultan tempoh hari.......
      Maafkan je la dia tu ye....

      Delete
    7. Xpe la..tulisan dia pun merapu bagai je.cuma aku ni syok pulak bila pakat maki dia ramai2..nak maki najib tak dapat

      kikiki

      Delete
    8. Kejora keparat @ 20:20...

      Yg Najib sign buta2 terbayar pd IPIC palsu itu, Najib tak nak bertanggung jawab ker?

      Ini bukan jumlah kecil, ia melibatkan puluhan ribu juta, tau......!!

      Kenapa money trail menunjukkan last2 landing kat akaun ambank Najib, how come..how come..how come.........???

      Delete

    9. babi



      tarif elektrik tak naik tapi MOF kata kerajaan tanggung rm1.50 utk bayar kpd TNB


      kenapa kerajaan kena bayar tnb rm1.50 asalkan tariff tak naik sehingga 2020?



      SEBAB MDB JUAL EDRA KPD KOMUNIS


      1MBABI JUAL EDRA IPP KPD KOMUNIS YG JUAL LETRIK KPD TNB MAHAL NAK.MAMPOSSSSS




      BABI 1MBABIIIII




      BABIIIIIII

      Delete
    10. Kesian anon 21:30 hanya mampu memB4B1kan org, xmampu pertahankan diri mcm tuan dia juga.
      Bye3 Fukatan Haprak!

      Delete
    11. Kalau sesiapa yg dapat tangkap babi tonggek ni serahkan dia kat aku.
      Biar aku cabai pungkoq dia tiap2 hari.
      Lepas tu baru aku bagi free kat Mr.Tong Sam Pah untuk dibuat bak kut teh.

      Delete
    12. Dah baca tulisan Bang Shah tu anon 2020..ko faham x..3 soalan dia ajukan..kami pilih yg kedua..sebab seperti mana Asrul Sani @2023 komen..ko pilih yg mana..kalo kpla ko kecik patutlah ko pakai songkok tinggi tu..hahahh
      hahaihihihihi..hoooo nak cover ye kpla kicik..camna..ko dah gitu kan..

      Lawan tetap Lawan

      Delete
    13. Zack tokey babi pasar borong dah mampos ke belum? Liat betul tokey babi ni nak mampos.

      Delete
    14. Woiii..jawab dulu soalan aku laa..

      Delete
    15. Woii...

      Zack tokey babi pasar borong dah mampos ke belum? Liat betul tokey babi ni nak mampos.

      Delete
  10. Berita radio RTM 5 petang tadi berkenaan masalah Felda berbunyi,..."Felda berada di landasan betul".AG,SPRM,PDRM,dan golongan pewaris nabi akan mengatakan semuanya baik,tiada kes,dan negara berjaya ditransformasi dengan jayanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul lagi....adehhhhh

      Delete
    2. Stat kes felda paling gerun ni timbui aku tengok berubah betui.makcik felda pun dah mampu marungut,mencebik bila muka merah najib timbui kat tv.harap betui la pru diawalkan seawal awalnya.

      Depa tu bukan apa..satgi puok umno mai kempen bagi kain batik selai dua,beras sekampit,milo setin terus lupa bab bab keklepetan anak razak durjana tu..mampoih la nasib depa tu kalu kena lagi kali ni

      Delete
  11. Shah klu ibu tunggal mencuri susu utk anaknya yg lapa suxah pasti ditangkap dan diprnjara tetapi klu hantu raya umno yg konon melayu dan islam rasuah sapu duit rakyat dah tentu lepas dan hidup bebas dan mewah yg bodoh org melayu nak sokong umno dan bn bangang punya melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Babi tonggek tu lah yg dok sokong. Kami tidak!!!!

      Delete
    2. Zack tokey babi pasar borong dah mampos ke belum? Liat betul tokey babi ni nak mampos.

      Delete
    3. Woiiii...jawab dulu soalan aku tu!!!

      Delete
    4. Woii...

      Zack tokey babi pasar borong dah mampos ke belum? Liat betul tokey babi ni nak mampos.

      Delete
  12. Isa samad patut humban dalam laut bagi ikan jaws makan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalu aku hukum kepit bawah pongong rosmah je seminggu berturut2 biar mati lemas kat situ jgk

      Delete
    2. Mamak Matdey Helo Kity Tua Renta pun patut humban dalam laut bagi ikan jaws makan. Si Tua renta ni lagi teruk perabih duit...liat betul nak MAMPOS...

      Delete
    3. Oiii ..babi tonggek hang berniaga kat mana malam ni?

      Delete
    4. Zack tokey babi pasar borong dah mampos ke belum? Liat betul tokey babi ni nak mampos.

      Delete
    5. Woii...

      Zack tokey babi pasar borong dah mampos ke belum? Liat betul tokey babi ni nak mampos.

      Delete
  13. Kita sama sama alukan mereka yg bersalah ditangkap dan dihukum sekerasnya. Begitu juga yg rasuah di Selangor dan Penang. Tak sabar juga nak tunggu mereka dipenjara. InsyaAllah kita doa mereka yg songlap harta rakyat termasuk kes forex dihukum sekerasnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Forex? Apahal? Dia ambik duit masuk poket sendiri ke? Cerodik lah sikit yeop.


      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    2. Setuju pendapat mrj...elok penaung@penasihat yg makan elaun byk tu kasi hukum sekali..tiap2 bulan meeting pon tak sedar2 mcm2 harta felda dan aset dan hasil telah diklepet terang terangan

      Delete
    3. Perbezaan simple pun mrj tak perasan.. Kes 1mdb syrikat jual unta yg share dgn pak sheikh tu ada masuknya duit dalam akaun bijan 2.6billion ( pertama kali dalam sejarah peradaban manusia)

      Forex??

      Delete
    4. Wahai Mr Jubo ko pegi la Mampos.

      Delete

    5. 2013-2015

      najib salah urus bank negara lesap 160billion



      giler apa. patutlah zeti tak sambung kontrak. husni letak jawatan menteri kewangan kedua


      BNM RUGI 160BILLION GILER KER APA PUAK MELAYU UMNO NIH




      Delete
    6. Mamak Matdey Helo Kity Tua Renta pun patut humban dalam laut bagi ikan jaws makan. Si Tua renta ni lagi teruk perabih duit...liat betul nak MAMPOS...

      Delete
    7. Hang pi mampuih dulu laa babi tonggek oiii

      Delete
    8. kami setuju tu wahai mrj..waima d sgor d penang sekalipun..tapi tok najibal and the gang ko banyak main kotor..banyak main silap mata..banyak main pakai hantu raya..kawan kami kata kat atas tulah..senang kata tok jib ko kencing meratalah...x caya?..ko tanya puak UMNO ko

      Delete
    9. Zack tokey babi pasar borong dah mampos ke belum? Liat betul tokey babi ni nak mampos.

      Delete
    10. Atok kau je mampos kat kg nun.tersedak dedak kabonyer..bodoh pnya macai umno

      Kikiki

      Delete
  14. dzul dah kena cold storage. datk azamn pulak yg sibuk buat keje sekarang. apakah ini tanda najib dah takut dgn bayang2 sendiri? kenapa sampai hari ni masih sembunyi2?

    banyak plot najib ni. inner circle, dah loose. najib's balls are flailing. in a matter of time, najib's web of morons will crumble. noose is tightening.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dad...

      I sense such feeling too.

      Delete
    2. pak othaman, dzul stories started frm within. it was not from the other side.

      i sense that najib does not trust anybody. he is sagging with lots of dirty laundries. i believed all those head honchos were being monitored and followed. when the need arise, they will go down.

      Delete
    3. Dad, DSN is cleaning up the mess left by TDM. In terms of issues and people. InsyaAllah Malaysia is on a better sustainable footing now. MACC used to be a corrupt agency with few actions. Look at it now. Almost weekly you can hear about corrupt politicians and public servants taken to lock up. Pls support the clean up. Dont bring back the person who created the mess.

      Delete
    4. Kikiki...takpe nanti lepas pru ph kasi bersih semua kabinet dapur najib yg paling ramai dalam dunia tu..kasi tukar kabinet baru

      Delete
    5. Kita org pun mmg nak bersihkan sampah yg ada sekarang ni dgn sebersih2nya. Tolonglah support. Janganlah asyik nak bersekongkol dgn Yahudi dan IMAMS evangelis aje.

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    6. grow up j. your arrogance dictates you. you keep on belittling people.

      remember these words "to belittle people, you have to be little" by khalil gibran.

      if u know what i meant!

      Delete
    7. Mamak Matdey Helo Kity Tua Renta pun patut humban dalam laut bagi ikan jaws makan. Si Tua renta ni lagi teruk perabih duit...liat betul nak MAMPOS...

      Delete
    8. Nak tahu laut tu ada jaws ke tidak, humban kau dulu.

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    9. Dad, is belittling not what you do everyday? From DSN, TGHH and to everyone that does not support your mad agenda to bring liberal evengelists to power? Do some self reflection Dad. May help you change perspective.

      Delete
    10. Evangelis wak lu lah J. Pergi nasihatkan IMAMS evangelis kau tu dulu.

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    11. j, when it is facts, it is facts. why u want to belittle facts.

      but, u have non!

      Delete
    12. Mr j..yes we support the cleaning up..but not TDM..it's najibillionaire and the wooden cabinet including his cybertroopers..currently
      much damage done beb..woof..woof..that some of u guys can do here..what can we say uh
      good night.

      Delete
  15. Politaik islam matang ialah politaik buat2 buta x nampak perompak disiang hari. Cakap nak tegakkan islam tapi membawa rebah sampaikan parti dah jadi agama anutan para walaunta.

    ReplyDelete
  16. Tak perlu mengagakkan... Sudah tentu dia di lepaskan dan SPRM dan POLIS perlu tunggu kata putus orang maha berkuasa... Semua rakyat Malaysia siapa orang tu... So buat buat tak tahu jea.. Orang kampong FELDA pun tak perlu bising.. Ingat demi pemimpin kita perlu sokong kemewahannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bos2 besar jabatan dilantik punya skandal masing2.ada pengentot bini orang, wang besar masok akaun dan banyak lagi. Sedangkan si kepala bapak bukan rakyat malaysia yang lantik, yang dia lantik untuk jawatan itu dan ini, rakyat langsung tak tahu menahu, tinggal kena maki haramjadah saja

      Delete
  17. isa baru nak jumpa pdrm minggu depan. macamana dah boleh cakap, kes ini takde apa2?? najib dah tau dari february 2017, kenapa baru sekarang nak report polis??

    apakah ini signal dari najib kepada isa, kes dah kowtim??

    dzul dah frozen. barua umporno yg agung2 kan si dzul ni, tapi dzul dah kena check mate. all these happenings are related to each other.

    noh omar cakap, dia tak fikir pulak nak jadi calun mb selangor! dia lupa ka, tyson di panggil balik. tyson is behind ki. khalid would be najib's choice. noh dah pau duit beras, padi rakyat. itupun dia tak boleh pikr?? masih perasan nak jadi mb.

    few stooges will fall for najib before this election. tapi bukan free! drama is unfolding.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedapnya tuduh org. Kau tu kalau jd ketua kampung pun boleh gadai dan jual kampung kau pd Indon.

      Delete
    2. Bro john doe said at Kluangman....

      Felda hancur di tangan Isa
      Mara hancur di tangan Annuar
      Malaysia hancur di tangan Najib.

      I'd like to add further...
      IMAMS pun boleh jadi kufur di tangan Nazri.

      Delete
    3. Siapa bawak Indon masuk sini? Bangla? Vietnam? Nepal? Lim Guan Eng yang bawak?

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    4. pak othaman,

      yg malangnya, semua tu melayu, islam. tapi ada jugak puak2 tu salahkan dap la, salahkan evangelist la.

      kenapa melayu sampai bodoh macam ni??? salah satu ikrar perjumpaan melayu kebangsaan tahun 1946, memperjuangkan pelajaran bangsa melayu.

      dah 70 tahun, masih lagi ada yg fikir macam tu. tak kan la lembab betul, kecuali memang di sengajakan!

      Delete
    5. Mamak Matdey Helo Kity Tua Renta pun patut humban dalam laut bagi ikan jaws makan. Si Tua renta ni lagi teruk perabih duit...liat betul nak MAMPOS...

      Delete
    6. Woiiii...cakap pandai
      Jawab dulu soalan aku laa..

      Delete
    7. Woii...

      Zack tokey babi pasar borong dah mampos ke belum? Liat betul tokey babi ni nak mampos.

      Delete
  18. Harap lebih ramai melayu felda tak felda, kakitangan atau tidak. Semua sepatutnya boleh anggap ini JIHAD WAJIB utk memnghumban mungkar Umno bnpas dan kebisuan ulamak separuh masak.
    Jihad, sebab mana lagi kita nk pergi?
    Lahanat kaya2 tu nak heran apa? Mereka dah siap buat kampung diPerth dan London...jam tgn handbeg pun berjuta harga.

    KITA nk pergi mana? Dibawah telunjuk Komunis China? Dibelengu Hutang Yahudi?
    Jihad ini sudah jadi WAJIB !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku dgn wak Suman nak balik Singapura. Kau org lantak pi mampuslah.

      Delete

    2. singapore lagi elok dari tanah jajahan bugis.

      malaysia ni mcm lanun bugis punya

      @

      macam china komunis punya


      singapore lagi best sebab presiden pun melayu.

      indon dah ada preisden perempuan

      thai pun ada p.m perempuan

      filipina pun ada 2 preisden perempuan

      WOIIIIIII BABIIII



      MALAYSIA BILA PM PEREMPUAN?


      Delete
    3. Aku pun nak ikut Wak Suman balik Singaporek jual Tempe...yang lain tu pi MAMPOS ler!!!

      Delete
    4. GN bodoh nak ikut Wak Suman.

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
  19. Ok lah Shah, saya teka......
    NFA....No Futher Action....Isa tu Melayu islam umno kan, konco MO1 no 1 kan, pembela nasib peneroka2 felda tu kan, pemimpin islam la katakan.....pas pun setuju sbb dia kan islam, halalan toyibban wal ikhwana syaiton sedondon wal tundon........

    ReplyDelete


  20. babi





    dulu FELDA


    skrg FAILED DAH





    BABIIIIII isa semak




    melayu tanah rancangan DIBANGSATKAN puak UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di sini rupanya chief kandang babi melepak.

      Delete
    2. Rosmah = babi
      Najib = ketua babi

      Kikiki

      Delete
    3. Siti Hasmah = babi
      Mamak Matdey = ketua babi
      Boboi Mukhriz= anak babi

      Kikiki

      Delete
    4. Mak anon 2240 makan babi

      Kikiki

      Delete
    5. Mak anon 2310 makan moncong babi tu sebab mulut macam BABI

      Kikiki

      Delete
    6. Wak kojola kengkang = Babi Tonggek

      Delete
    7. Woii...

      Zack tokey babi pasar borong dah mampos ke belum? Liat betul tokey babi ni nak mampos.

      Delete
  21. Pemerintah Terbilang WAJIB Ditatang
    Pemerintah Yg Curang WAJIB Ditentang

    ReplyDelete
    Replies
    1. 21:43
      Juga semua pembaca blog.

      BUKTI NYATA NAJIB MENGANIAYA UMAT MELAYU:

      ASB dilancarkan oleh Tun Mahathir pd awal 1990 khas untuk kepentingan Melayu/Bumiputera dgn rekod pembayaran2 dividen seperti berikut....

      1990 8.00 6.00 14.00
      1991 8.50 4.00 12.50
      1992 7.50 5.00 12.50
      1993 9.00 4.50 13.50
      1994 9.50 4.50 14.00
      1995 10.00 3.00 13.00
      1996 10.25 3.00 13.25
      1997 10.25 1.25 11.50
      1998 8.00 2.50 10.50
      1999 8.50 1.50 10.00
      2000 9.75 2.00 11.75
      2001 7.00 3.00 10.00
      2002 7.00 2.00 9.00
      2003 7.25 2.00 9.25 (Pak Lah sbg PM)
      2004 7.25 2.00 9.25
      2005 7.25 1.75 9.00
      2006 7.30 1.25 8.55
      2007 8.00 1.00 9.00
      2008 7.00 1.75 8.75
      2009 7.30 1.25 8.55 (Najib sbg PM)
      2010 7.50 1.25 8.75
      2011 7.65 1.15 8.80
      2012 7.75 1.15 8.90
      2013 7.70 1.00 8.70
      2014 7.50 1.00 8.50
      2015 7.25 0.50 7.75
      2016 6.75 0.50 7.25
      2017 7.00 0.25 7.25

      Perhatikan semasa Tun M sebagai PM, bayaran dividen adalah 8 ~ 10 sen sejak ianya dilancarkan pd 1990.

      Walaupun ketika negara diserang penyangak matawang Soros & krisis ekonomi Asia 1997/98, ASB ketika itu masih mampu bayar dividen & bonos 10.25 ~ 11.25sen.

      Namun, amat menyedihkan bila Tun Mahathir menyerahkan pentadbiran negara kpd Pak Lah, ASB sudah mula menurunkan bayaran dividen.

      Keadaan bertambah buruk bila Najib mengambil alih pentadbiran, jauh lebih rendah dari era Tun Mahathir.

      Tidakkah itu jelas bahwa Najib memang menjanamkan kemakmuran negara hingga ASB yg satu2nya kepentingan Melayu/Bumiputera jadi mangsa.

      Nahhhh.wajarkah dia dianggap wira & pembela umat Melayu/Bumiputera........??

      Delete
    2. Mamak Matdey Helo Kity Tua Renta pun patut humban dalam laut bagi ikan jaws makan. Si Tua renta ni lagi teruk perabih duit...liat betul nak MAMPOS...

      Delete
    3. Alangkah bagusnya jika kombinasi Mahathir-Anwar balik semula mentadbir negara seperti kita boleh lihat di rekod di atas dari 1991~1998.

      Hanya mereka berdua dapat mengembalikan kegemilangan & kemakmuran negara sebelum diambil alih oleh generasi muda, Amin.

      Delete
    4. Bang Non...Nuar Al Juburi....kihkihkih...

      Alangkah bagusnya..si Mamak matdey tu di tibai dek Nuar Al Juburi....betul ke tu...Wak...

      Delete
    5. malaysian gross debts during najib's 2009 - rm 300bill. 2017 - rm900bill.

      asia worst finance minister!

      Delete
    6. Report jer...tak perlu nak Meroyan!!!

      Delete
  22. Curi susu tepung, ibu anak dua kena penjara empat hari
    attp://www.themalaymailonline.com/projekmmo/berita/article/curi-susu-tepung-ibu-anak-dua-kena-penjara-empat-hari#ceoXjIljEFA55Pgf.99

    ReplyDelete
    Replies


    1. inilah yg HUDUD pas nak buat


      RUU 335 kalau mabok minum arak penjara 30 tahun




      ini baru betul ajaran NABI MOHD oooh !!


      jom sokong ruu335!


      pencuri susu potong tangan !!! pencuri 2.6b dilantik jadi MAHAraja BUGISSSS

      semua tunduk kpd maharaja bugis 2.6b !!!

      Delete
    2. Mamak Matdey Helo Kity Tua Renta pun patut humban dalam laut bagi ikan jaws makan. Si Tua renta ni lagi teruk perabih duit...liat betul nak MAMPOS...

      Delete
  23. Kadang kadang ak terpikir ape la teruknya badan penguatkuasa undang undang kt negara ni?......fakta kes , urusan penjualan tanah berlaku sejak tahun 2015, tp polis nk tahan Isa samad kena tunggu minggu depan? Kes dh masuk seminggu, dh jelas fakta , tp nk tangkap isa samad pun kena tunggu arahan ke? Takkan yg sign surat tukar hakmilik tu pegawai rendah FELDA kot? Si pendek nilah yg jd pengerusi felda masa tu, semestinya dia yg paling " MOST WANTED" sekarang ni!!!!!......

    Dan satu lg, siasat jugak Najib....masa PAU 2017 , terpekik , terlolong ckp Felda akan tergadai kalau DAP yg menang PRU 14, padahal yg jualnya ,lahanat UMNO jugak.....Najib , ko tak payah nk jd hero tamil pulak, mintak siasat dn hukum sesiapa yg terlibat....ini dh 2 kali ko buat lawak bodoh tu.....aritu isu IMAMS , sekarang isu FELDA pulak ,mmg lawak....Najib, ang jgn nk lari pulak....Isa Samad kan kesayangan hang....punye la byk kes rasuah, si pendek ni juga yg dicari....lps letak jawatan ketua FGV, tak sampai 24 jam ,lantik pulak jd pengerusi SPAD !!!!

    Selagi PDRM dan SPRM dibawah JPM, s3lagi tulah kita akan lihat Jerung terlepas dgn alasan yg bodoh, tak cukup buktilah, pegawai yg tlg sign dokumen tu ,dan mcm mcm lg la........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamak Matdey Helo Kity Tua Renta pun patut humban dalam laut bagi ikan jaws makan. Si Tua renta ni lagi teruk perabih duit...liat betul nak MAMPOS...

      Delete
    2. Woiiii...pekak ka?
      Jawab dulu soalan aku

      Delete
    3. Woii...

      Zack tokey babi pasar borong dah mampos ke belum? Liat betul tokey babi ni nak mampos.

      Delete
  24. شركة المثالية للتنظيف تسعد بتقديم خدماتها لعملائها بالمنطقة الشرقية خدمات تنظيف خدمات مكافحة حشرات خدمات تسليك مجاري المياه للمطابخ والحمامات جميع الخدمات المنزلية تجدونها مع شركة المثالية للتنظيف بافضل جودة وارخص الاسعار بالاعتماد علي كافة الادوات الحديثة والعمالة الماهرة

    شركة المثالية للتنظيف
    شركة المثالية للتنظيف بالدمام
    شركة المثالية للتنظيف بالخبر

    ReplyDelete
  25. Jangan panas-panas.
    Siasatan minggu depan baru mula. Drama "TANAH FELDA MILIK ORANG?"
    Skrip dah siap. Lagu tema dah ada.
    Bila dilakonkan nanti semua akan jadi terpegun.
    Keputusan dan hukuman pun dah sedia, sebelum PRU14 dah umum dulu punya.
    Pelakon utama Najib dan Rosmah.
    Yang lain cuma pak pacak dan pak dogol.
    Kenapa?

    Hayatilah lagu Madah Berhelah dan penyanyinya ZZ ini...terutama pada part2 tertentu yang ditujukan kepada seseorang...

    Di dalam sendu yang teramat
    Kulihat senja yang berlabuh
    Dan malam pun melepas layar
    Kaku aku di sini
    Bersama harapan terbakar

    Siapa di antara kita
    Yang dulu memula sengketa
    Pastinya diriku bagimu
    Yang engkau anggap punca
    Biarpun ketara engkau yang mula

    Bukan sekali kau suarakan
    Kebimbangan pada cintaku
    Kau tak mampu
    Bersendirian tanpaku

    Itu semua lembut lidah manis madah
    Penuh helah yang pastinya
    Aku adalah sandaran

    Bagai hilang semangat diri
    Keyakinanku
    Terlebur kini

    Sesungguhnya kau ku sanjung tinggi
    Bererti hanya kau di hati
    Sayangnya kejernihan cinta
    Yang mencermin setia
    Kau keruhkan warnanya

    Bukan sekali
    Kau suarakan kebimbangan
    Pada cintaku kau tak mampu
    Bersendirian tanpa ku

    Itu semua
    Lembut lidah manis madah
    Penuh helah yang pastinya
    Aku adalah sandaran

    Bagai hilang semangat diri
    Keyakinan ku
    Terlebur kini

    Sesungguhnya
    Kau ku sanjung tinggi
    Bererti
    Hanya kau di hati

    Sayangnya kejernihan cinta
    Yang mencermin setia
    Kau keruhkan
    Warnanya

    Kau keruhkan
    Warnanya
    Kay keruhkan
    Warnanya
    Kau keruhkan
    Warnanya
    Kau keruhkan
    Warnanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamak Matdey Helo Kity Tua Renta pun patut humban dalam laut bagi ikan jaws makan. Si Tua renta ni lagi teruk perabih duit...liat betul nak MAMPOS...

      Delete

    2. Tengok rangkap pertama dua pasangan hangat tahun 90-an?

      Najib kata
      Bila sauh dilabuh, layar dikembang, kapal pun belayar berpusing-pusing.

      Ziana Zain kata
      Kulihat senja yang berlabuh
      Dan malam pun melepas layar
      Kaku aku di sini????

      Samad kata
      Port Dickson gua punya port,
      Nak labuh @ layar kena bayar dulu.

      PRU14 UNDI PH FELDA SELAMAT.

      Delete
    3. Selamat ker!!!!

      Delete
  26. Bapa curi mainan untuk hari jadi anak dipenjara - Berita Harian 14/2/2017

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beruk curi mainan untuk hari jadi anaknya dipenjara sehari dan diberi makan pisang emas setandan- Berita Harian 14/2/2017

      Delete
  27. Baru tertengok ulasan TDM berkaitan isu tanah Felda di KL tu secara tak sengaja kat youtube. Apa yg menarik perhatian ialah kata2 TDM yang menyebut adalah tak logik dan tak masuk akal jika DSNR sebagai PM tidak tau dan tidak dimaklumkan berkaitan dengan tanah yang telah dipindah milikkan kpd sebuah syarikat.
    Teringat pulak kata2 TDM dulu. dia tidak tahu menahu dan tidak mengikuti urus niaga BNM dalam kes FOREX dulu masa dia jadi PM. Logik dan boleh diterima ke kata2nya tu...kenapa dia mempertikaikan DSNR dalam hal tanah ni jika dia jugak buat mengambil sikap yang sama maas kes FOREX dulu. Kalau mcm tu,maksudnya dia betul dgn bertindak tak ambil peduli dalam kerugian FOREX sedangkan DSNR, kalu lah dia tak ambil tau..dia salah. Macam ada 2 set pengadilan pulak kat sini kan. Boleh utk TDM dan tak boleh untuk DSNR. Ini yang membuatkan ramai rakyat kompius dengan ulasan TDM tu ...boleh dan betul untuk TDM dan tak boleh dan salah untuk DSNR...adil ke kalau macam ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan tan sri noor yaakub dah mengaku...tun m tak terlibat,ini atas perbuatan beliau sendiri

      Ke ade kambing sanggup mengaku utk bijan ? Ade ke?

      Delete
    2. Mamak Matdey Helo Kity Tua Renta pun patut humban dalam laut bagi ikan jaws makan. Si Tua renta ni lagi teruk perabih duit...liat betul nak MAMPOS...

      Delete
    3. Anon, RCI dapati TDM boleh disiasat CBT atas peranannya menyokong dan relakan perbuatan itu. TDM banyak buat 'experimen' lebur harta rakyat beratus billion. Tolong juga google Maminco-Makuwasa. Banyak kerosakkan dibuatnya dan kemudian disembunyi dgn alihkan harta rakyat dlm TNB,Telkom, MAS dsb....malangnya tiap kali ditanya dia 'tak tahu'.

      Delete
    4. GN pengecut lagi kaki belit & auta...

      Bukankah kamu masih berhutang dgn saya? Jadinya, toksah buang masa di sini dgn temberang hal2 tak berkaitan. Tak malu ker.....??

      Dengar sini baik2...

      Kamu memang kaki belit, suka cakap tak jelas & rambang saja tanpa isi yg bernas & berfakta. Siapa yg kamu maksudkan itu 'mantan pengerusi tetap bahagian di sebuah bahagian UMNO di Johor, tapi dah kena terajang kuar dari parti sbb masaalah disiplin parti..???

      Orang di Felda Taib Andak dan Setiausaha PPBM Negeri Johor, Datuk Osman Sapian pun turut menunggu jawapan/pengesahan tarikh & masa kunjungan kita itu nanti.

      Bukankah hanya kamu dan Kejora kufur lahanat saja yg membangkitkan tohmahan palsu itu selama ini.....??

      Pertanyaan irrelevant Kejora, jawapannya ada dalam dokumen2 & sijil2 yang akan saya bawa bersama pd perjumpaan kita nanti. Cakap2 kosong & belit macam kamu, Kejora & Najib, saya langsung tak pakai. True Man is seen with Action not mere Words, got it, kiddo.....??

      Nah...sekarang buktikan kejantanan sebagai pejuang kebenaran dgn menyatakan tarikh & masa bila kita boleh berjumpa di Felda Taib Andak nanti....??

      Saya akan terus memburu & menunggu confirmation bila kita boleh berjumpa di Felda Taib Andak & bukti kamu dah minta maaf di atas tohmahan palsu kamu konon saya pengecut nak berjumpa kamu.

      Delete
    5. Diam lah ko Monyet!!!

      Delete
  28. Ibu enam anak curi makanan kena jel sehari - BH 30/8/16

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beruk curi mainan untuk hari jadi anaknya dipenjara sehari dan diberi makan pisang emas setandan- Berita Harian 14/2/2017

      Delete
  29. Buruh curi kelapa didenda RM1,500 - Berita Harian 13/10/2016

    ReplyDelete
    Replies
    1. 23.05 dan 23.09...Sepatutnya anda berasa berbangga kerana justice has been served dalam ke dua2 kes tersebut. Ini menunjukkan betapa cekap , efisyen dan tidak memilih bulu sistem keadilan dan mahkamah kita. Yang salah tetap akan bersalah walaupun dari sekecil2 jenayah hinggalah kpd yg sebesar2nya. Setiap kesalahan pasti akan dikenakan hukuman mengikut apa yang telah diperuntukan dalam undang2 negara.

      Delete
    2. geng najib thinking from his shithole!

      Delete
    3. GN pengecut lagi kaki belit & auta...

      Bukankah kamu masih berhutang dgn saya? Jadinya, toksah buang masa di sini dgn temberang hal2 tak berkaitan. Tak malu ker.....??

      Dengar sini baik2...

      Kamu memang kaki belit, suka cakap tak jelas & rambang saja tanpa isi yg bernas & berfakta. Siapa yg kamu maksudkan itu 'mantan pengerusi tetap bahagian di sebuah bahagian UMNO di Johor, tapi dah kena terajang kuar dari parti sbb masaalah disiplin parti..???

      Orang di Felda Taib Andak dan Setiausaha PPBM Negeri Johor, Datuk Osman Sapian pun turut menunggu jawapan/pengesahan tarikh & masa kunjungan kita itu nanti.

      Bukankah hanya kamu dan Kejora kufur lahanat saja yg membangkitkan tohmahan palsu itu selama ini.....??

      Pertanyaan irrelevant Kejora, jawapannya ada dalam dokumen2 & sijil2 yang akan saya bawa bersama pd perjumpaan kita nanti. Cakap2 kosong & belit macam kamu, Kejora & Najib, saya langsung tak pakai. True Man is seen with Action not mere Words, got it, kiddo.....??

      Nah...sekarang buktikan kejantanan sebagai pejuang kebenaran dgn menyatakan tarikh & masa bila kita boleh berjumpa di Felda Taib Andak nanti....??

      Saya akan terus memburu & menunggu confirmation bila kita boleh berjumpa di Felda Taib Andak & bukti kamu dah minta maaf di atas tohmahan palsu kamu konon saya pengecut nak berjumpa kamu.

      Delete
    4. Dengar sini baik2...

      Mamak Matdey Helo Kity Tua Renta pun patut humban dalam laut bagi ikan jaws makan. Si Tua renta ni lagi teruk perabih duit...liat betul nak MAMPOS...

      Delete
  30. Kita jangan sibuk2 sangat kat sini. Biarlah agensi2 penguatkuasa undang2 menjalankan siasatan dengan telus dan terperinci tanpa diganggu gugat oleh seipa pun atau sebarang pihak yg mungkin mempunyai kepentingan dalam isu ni. Jika terbukti ada kes dan bukti cukup untuk didakwa, pasti akan dibawa ke muka pengadilan...dan biarkanlah mahkamah menentukannya. Selagi perkaar itu belum berlaku, kita janganlah mengeluarkan sebarang komentar yang mungkin boleh mengeruhkan lagi keadaan !

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAU TU YANG MENYIBUK KAT SINI.

      BERAMBOSSSS.

      INI KALILAH.

      Delete
    2. GN...biasa ler Budin Sontoloyo nih!!!

      Ini Chapter 3....kita tunggu pulak lepas ni cerita sambungan..Chapter 4-7....

      Delete
    3. Siapalah kita untuk menjatuhkan hukuman sebelum individu yang berkaitan belum diberikan peluang ang secukupnya untuk membela diri melalui proses perbicaraan yang adil di mahkamah..lagi pun,kita masih tak tau sebarang hujung pangkal dalam kes ni!

      Delete
    4. GN pengecut lagi kaki belit & auta...

      Bukankah kamu masih berhutang dgn saya? Jadinya, toksah buang masa di sini dgn temberang hal2 tak berkaitan. Tak malu ker.....??

      Dengar sini baik2...

      Kamu memang kaki belit, suka cakap tak jelas & rambang saja tanpa isi yg bernas & berfakta. Siapa yg kamu maksudkan itu 'mantan pengerusi tetap bahagian di sebuah bahagian UMNO di Johor, tapi dah kena terajang kuar dari parti sbb masaalah disiplin parti..???

      Orang di Felda Taib Andak dan Setiausaha PPBM Negeri Johor, Datuk Osman Sapian pun turut menunggu jawapan/pengesahan tarikh & masa kunjungan kita itu nanti.

      Bukankah hanya kamu dan Kejora kufur lahanat saja yg membangkitkan tohmahan palsu itu selama ini.....??

      Pertanyaan irrelevant Kejora, jawapannya ada dalam dokumen2 & sijil2 yang akan saya bawa bersama pd perjumpaan kita nanti. Cakap2 kosong & belit macam kamu, Kejora & Najib, saya langsung tak pakai. True Man is seen with Action not mere Words, got it, kiddo.....??

      Nah...sekarang buktikan kejantanan sebagai pejuang kebenaran dgn menyatakan tarikh & masa bila kita boleh berjumpa di Felda Taib Andak nanti....??

      Saya akan terus memburu & menunggu confirmation bila kita boleh berjumpa di Felda Taib Andak & bukti kamu dah minta maaf di atas tohmahan palsu kamu konon saya pengecut nak berjumpa kamu.

      Delete
    5. Dengar sini baik2...

      Mamak Matdey Helo Kity Tua Renta pun patut humban dalam laut bagi ikan jaws makan. Si Tua renta ni lagi teruk perabih duit...liat betul nak MAMPOS...

      Delete
    6. Mmg best betul mggu ni...terperosok caiii umno.merapu rapu spin isu felda..makin tertonjol kebodohan macai umno

      Kahh kahh kahhh kahhh kahhh

      Delete
    7. Mmg best betul mggu ni...terperosok caiii Fukatan Haprak.merapu rapu spin isu felda..makin tertonjol kebodohan macai Fukatan Haprak

      Kahh kahh kahhh kahhh kahhh

      Delete
    8. Wak Suman..cakap lah apa2 pun wak nak cakap asal wak bahgia..saya dan sahabat saya tu sentiasa mendoakan yang terbaik untuk Wak sekeluarga !

      Delete
    9. Minggu ni GN nampak dungu. Tak boleh nak spin.

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
  31. Geng Najis 23:03,
    Baru perasan ke ada 2 set pengadilan, ko baru lahir ke balol???
    Tu, aku sengaja c/p dari akhbar arus perdana pujaan ko, pesalah2 mencuri dari kalangan rakyat merhaen yg serba tak cukup duit tapi demi tanggung jawab keperluan hidup terpaksa mencuri. Tu sekelumit cuma yg dipaparkan. Dan perhatikan 2 set pengadilan KERAjaan sanjungan ko, kena pada rakyat marhaen sungguh cepat siasat tahan tangkap bicara terus jatuhkan hukuman, tapi tidak pulak begitu bila jenayah dilakukan oleh PM , menteri2, pengarah2, pegawai2 malah oleh macai2 umno di kampong2 pon, janji ada link dgn umnobn, lepas, bebas merajalela. Ko GN memang HARAMJADAH sama dgn boss ko MO1 aka PM @ Najib.

    TUMBANGKAN, JAHANAMKAN, KUBURKAN UMNO-BN dlm PRU14.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengar sini baik2...

      TUMBANGKAN, LINGKUPKAN, JAHANAMKAN, KUBURKAN FUKATAN HAPRAK YG DIKETUAI KETUA TO' KONG LIM KIT SIAL dlm PRU14.

      Delete
  32. SEJUMLAH 15 peratus rakyat Malaysia terpaksa mengabaikan makan untuk bertahan sampai ke hujung bulan lapor thesundaily memetik hasil dapatan sebuah kajian yang dibuat.

    Menurut tinjauan itu, yang dijalankan oleh Merdeka Centre bermula pada 4 November hingga 14 November terhadap 1,203 pengundi-pengundi berdaftar, mereka mendapati jumlah rakyat Malaysia yang mengeluh tentang masalah ekonomi semakin meningkat.

    Pakar ekonomi, Prof Dr Barjoyai Bardai berkata, situasi itu "sangat membimbangkan" terutama terhadap golongan B40 (golongan 40% ke bawah yang berpendapatan rendah).

    Prof Dr Barjoyai Bardai
    Beliau menegaskan, golongan Ini langsung tidak mempunyai simpanan pada setiap hujung bulan, manakala simpanan bagi golongan M40 (golongan 40% pertengahan) adalah sangat minimum.

    "Golongan B40 mempunyai purata pendapatan bulanan kurang daripada RM2,000 sementara kos sara hidup minimum di kawasan bandar adalah sebanyak RM2,530. Secara asasnya mereka langsung tidak ada peluang untuk menyimpan, selain wang KWSP,"

    "Malah dilaporkan pada tahun 2013, seramai 69 peratus pencarum mempunyai kurang daripada RM50,000 dalam akaun mereka, sementara 54 peratus mempunyai simpanan kurang daripada RM20,000. Bolehkah anda bayangkan kumpulan ini nak bersara pun tak mampu," katanya kepada The Sun pada hari Khamis.

    Barjoyai menyifatkan sebuah "krisis" sedang memuncak tinggi terhadap golongan B40 dan M40 sambil menambah bahawa peningkatan gaji tahunan tidak sepadan dengan peningkatan kos hidup.

    "Mereka tidak akan mampu bertahan untuk hidup dalam 10 tahun. Jadi kita perlu memastikan setiap keluarga mempunyai sumber-sumber pendapatan lain selain pekerjaan," katanya.

    Kajian Merdeka Centre yang diterbitkan pada 24 November lalu, sebuah kajian susulan daripada kajian yang telah dibuat pada bulan Januari lalu mendapati:

    1. 11 peratus rakyat terpaksa menggadai barang milik mereka untuk memenuhi keperluan perbelanjaan, 1 peratus lebih tinggi berbanding bulan Januari.

    2. 29 peratus rakyat tidak mempunyai simpanan minimum RM500 untuk keperluan kecemasan berbanding 33 peratus pada bulan januari.

    3. 64% rakyat merasa tertekan memikirkan masa depan, berbanding 68% pada bulan Januari.

    4. 40% rakyat terpaksa menangguhkan atau tidak mampu membayar bil utiliti bulanan, seperti elektrik dan telefon, angka diperolehi sama dengan bulan Januari.

    5. 20% rakyat terpaksa membuat hutang-hutang baru (sama ada membuat pinjaman peribadi atau menerusi kad kredit) berlaku peningkatan 2% berbanding bulan Januari.

    6. 15% mengalami konflik baru dengan keluarga, peningkatan dua peratus berbanding bulan Januari.

    Responsen dipilih secara rawak menggunakan keadah sampel berdasarkan etnik, jantina dan umur, daripada kesemua 222 wilayah parlimen, dengan perkadaran berdasarkan populasi bagi setiap daerah parlimen.

    Mengulas hasil tinjauan tersebut, seorang lagi pakar ekonomi Tan Sri Ramon Navaratnam berkata, rakyat marhaen adalah golongan paling menderita disebabkan kerajaan terlalu asyik dengan pertumbuhan ekonomi dan bermain politik.

    "Persoalan sebenar yang kita patut tanya ialah, Siapa yang mendapat untung dari pertumbuhan (ekonomi) ini? Bisnes-bisnes besar dan pelabur asing. Tapi rakyat di bawah berbeza ceritanya," katanya seperti yang dipetik oleh The Sun.

    Kata Navaratnam lagi, keseluruhan sistem ekonomi mesti disemak dan dikaji semula, supaya model-model ekonomi baru dapat diperkenalkan untuk menangani isu tersebut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rase rase macai umno ade tak dalam golongan ikat perut camni?

      Mesti takda kot..sb semua hidup mewah mewah macai umno ni

      Delete
    2. ASSALAMUALAIKUM WBT.
      AMBO banyak berjalan ke serata negeri mutakhir ini atas tuntutan kerja yang amat padat.Dengan memandu kereta, banyak perkara yang mendatangkan idea kepada AMBO untuk berkongsi dan melontarkan sesuatu kepada pembaca untuk sama kita cambahkan pemikiran yang mungkin sekarang sedang berhenti berfikir secara rasional sekarang ini.

      Terlalu ramai rakan-rakan AMBO berbicara setiap hari berkaitan kesusahan dan kos sara hidup yang amat menekan dan mendesak sehingga menimbulkan satu sindrom yang amat besar yaitu menyalahkan kerajaan dan perasaan marah meluat dengan kerajaan.Dicampur garam yang ditabur dalam luka oleh pembangkang maka ianya sedang ditahan sakitnya oleh rakyat.

      Yang menyalak dan memekik setiap masa di FB atau media sosial lain bahawa susah dan kos sara hidup yang amat gawat akhirnya memuatnaik status pergi holiday dan bercuti dengan family.Yang melalak kata hidup susah akhirnya memuat naik status ride ke Mei Hon Song di Thailand yang menelan kos yang agak tinggi.Yang memekik melolong kata kos sara hidup meningkat memuatnaik status miliki iPhone X yang harganya hampir RM 5k ,miliki Huawei P10 atau Mark10 yang harga melebihi 3k.AMBO mahu percaya rakyat susah skang tapi bila berdepan status-status sebegini apakah salah AMBO untuk tidak percaya kepada momokan bahawa rakyat Malaysia susah?

      Delete
    3. KLinik 1 Malaysia, ubat dah habis. Kedai 1Malaysia dah gulung tikar. Sebab tuu, majoriti pengundi rakyat Malaysia tak sabar nak humban BN Najib & Rosmah.

      Seperti kaji selidik terkini.....

      A survey by independent pollster Merdeka Centre, said only 24 percent of Malay voters is satisfied with the government.

      The fall among Malay voters was drastic as it had stood at 52 percent in January this year.

      Delete
    4. Good job bro.teruskan undi umno sampai kiamat.good job bro 2353.

      Kata menteri" tkda duit pun masih ramai pegi haji tiap2 tahun"

      Kata menteri"tkda duit pun ramai balik kg time cuti raya"

      Kata menteri" takda duit tapi shopping mall penuh hari"


      Sebijik macam menteri la lu bro...

      Delete
    5. Ade jgk lagi upenyer rakyat berotak menteri kat malaysia.patut la umenok tak kalah kalah bertahun2 lamanya

      Delete
    6. PAKATAN sering memainkan persepsi bahawa kos sara hidup setiap orang di negara ini adalah ditentukan oleh satu atau dua faktor yang sama. Sepertinya, semua orang akan terjejas kalau minyak naik, semua orang terjejas kalau tarif elektrik naik dan yang seperti itu.

      Hakikatnya, kos sara hidup untuk setiap orang adalah berbeza.

      Logiknya, semua orang ada gaji yang berbeza, tanggungan yang berbeza termasuk pegangan aset yang turut berbeza. Bagaimana Pakatan kata dek kerana berlaku perubahan kepada satu faktor tunggal (penurunan dan kenaikan harga minyak contohnya), semua orang akan menerima kesan yang sama?

      Orang 5 anak, takkan sama kesannya dengan orang 1 atau 2 anak. Orang gaji RM 10,000, takkan sama kesannya dengan orang gaji RM 2,000. Orang satu kereta dengan 3 kereta, satu bini dengan 3 bini dan seterusnya, takkan semua ini boleh menerima kesan yang sama dek satu atau 2 faktor saja?

      Jika begitulah halnya, maka kita sudah melihat kesannya yang sama kepada setiap orang di negara ini, tidak kira apa latar belakang kehidupan mereka, tapi kenapa itu tidak berlaku? Hakikat bahawa kehidupan berjalan seperti biasa pada majoriti besar rakyat negara ini bila berlaku perubahan pada faktor tunggal yang sering diplih unutk dipolitikkan pembangkang, membuktikan bahawa kesannya adalah sangat minimum.

      Maka tidak hairanlah bila kerajaan umum semalam harga elektrik tidak akan naik sehingga akhir tahun 2020 – 3 tahun dari sekarang, rakyat tidak melihat sebarang pengumuman pengekalan apatah lagi penurunan harga apa-apa barang dan perkhidmatan, termasuk dari industri yang berasaskan elektrik sepenuhnya pun.

      Sebenarnya nak cerita yang itu saja, elektrik tak naik lagi 3 tahun.

      Delete
    7. Kangkong pun tak naik harga..baru umum pagi tadi oleh KDNKK

      babi kat hutan pon kalu 3-4bulan dah nak pru takkan cerita pasal nak naik hrga siallll....lepas pru baru si babi cerita pasal nak naik harga kangkong.

      Kau 1st time nk mgundi kot..


      Kikiki

      Delete
    8. .....'elektrik tak naik lagi 3 tahun' hanya kempen auta menjelang p/raya ke 14 macam 'harga kereta akan diturunkan' ketika temberang Najib pd kempen pru 13. Saya masih berdesing sakit kat telinga, apakah sdra2 sudah lupa....??

      Jadinya, usahlah terkinja-kinja dgn penipuan & permainan kotor Najib.

      Mungkin ramai tidak sedar... Najib takottt ada bom meledak tentang muslihat ada udang di sebalik batu pengumuman tariff & bekalan letrik baru ini. Najib hanya mengalan-alan kita dgn lagu syahdu.

      Tahukah anda semua tentang pembinaan stesyen janakuasa terbesar di Melaka oleh syarikat China Komunis yg mana Najib bakal menyediakan pinjaman dari bank tempatan (bukan pelaburan dari China Komunis). Baik & murah hati betul Najib dgn Komunis China nihh, ek....!!

      Stesyen Janakuasa China Komunis itu akan memonopoli bekalan letrik negara mengalahkan TNB milik negara. Siap2lah kita nanti kena bayar tariff mahal ikut sesuka hati mereka.

      Semoga pihak Admin dan blog2 pro pembankang dapatkan detail dan jadikan tajuk portal untuk kita semua membahaskannya.

      Harap mendapat perhatian & semua maklum......!!

      Delete
  33. Mari kita hayati sebuah lagi lagu berhantu daripada Ziana Zain. Isu Felda jika tidak diselang seli dengan Ziana Zain rasa kosong. Sekosong dakwaan kepada Isa Samad apabila siasatan dah selesai dibawa kepada Peguam Negara.

    Lagipun orang Felda kebanyakan memang minat berhibur. Lantak pi tanah kena curi, buah relai pun sanggup dikutip. Kahkahkah!

    Lagu ini jelas menuju kepada Penasihat Felda dan Pengerusi Felda sama-sama berkomplot untuk buat drama. Ibarat gay yang sudah tidak ngam lagi. Gay macam Isa dan Najib memang susah nak ngam walau dua-dua ketot dan kaki kepit.

    Najib MO1 dengan penuh harapan Melayu Felda akan undi MO1. Konon sebab Najib MO1 ler penyelamat Felda.

    Hayatilah Putus Terpaksa daripada ZZ!!

    Seringkali kau menepis
    Tiap persoalan
    Ada sesuatu kau sembunyikan
    Dari pengetahuanku

    Dapat aku merasakan
    Ketara perubahan
    Setelah jelas terbukti
    Sesuatu yang terlarang
    Menjadi teman hidupmu
    Selain aku

    Demi masa hadapan kita
    Aku merayu kuncikan keinginanmu
    Bernafaslah dalam sejahtera
    Kupasti ruang untukmu
    Masih ada

    Sudah puas ku menghimpun
    Agar kau berubah
    Berpaling membentuk
    Impian hidup kita

    Namun tiada oh kudratku
    Untuk halang keinginan
    Suaraku tak berdaya
    Menentang kemahuanmu

    Sia-sia belaka aku
    Berkorban kasih ku padamu
    Sekiranya kau
    Masih tak ubah pendirian
    Yang hanya menjanjikan
    Pemergian ngeri
    Yang tak memberi erti

    Demi masa hadapan
    tak sanggup aku
    Bertemankan oh kasihmu
    Yang penuh dengan fantasi
    Terpaksa jua kuundur diri

    ReplyDelete
    Replies
    1. AMBO dari utara negara menghala ke Kuala Lumpur sudah 2 kali setiap hari AHAD kerana terpaksa untuk menghadiri mesyuarat pada Isnin pagi berdepan masalah kesesakan sepanjang perjalanan yang amat kritikal ratusan kilometer bukan kerana kemalangan tetapi jumlah kenderaan yang amat sesak dan banyak.Kedua-dua kali AMBO lalui lebuhraya Utara Selatan ini masalahnya sama.AMBO berfikiran jika rakyat susah pasti kebanyakan rakyat merancang dengan cermat untuk perbelanjaan perjalanan.Jika balik kampung pun pasti sebulan sekali bukannya setiap minggu kerana kosnya pasti berbeza.Jumlah kereta dan stesen minyak yang penuh tidak menggambarkan kesusahan rakyat malaysia.Jika rakyat susah pasti AMBO boleh melihat ada pemandu atau keluaga yang membawa bekal dan makan di perhentian-perhentian tetapi RnR penuh dengan pelbagai juadah terhidang untuk semua pengguna lebuhraya.Tiada kerusi kosong dan terpaksa menunggu.Yang lagi hebat bila melihat kereta yang berkapasiti tak sampai 2000 cc pun menggunakan minyak hijau yang setiap minggu dimaki dan diluahkan kemarahan hasil naik-turun petrol .

      Sempat berborak dengan seorang pemuda yang sama menghisap rokok dibawah pokok.Mereka sekeluarga dari Ipoh ke Kuala Lumpur.Bila ditanya berapa kerap balik Ipoh?? dengan selamba pemuda ni jawab setiap minggu.Atas alasan saja balik kampung.Katanya dekat jer Perak ngan KL ni.Tetapi AMBO cuba berkira-kira kos secara kasar pemuda ini untuk setiap minggu balik ke Perak.RM 200 pergi balik minyak dan Tol lebih kurang RM 60.Maksudnya beliau menggunakan sebanyak RM 1,040 setiap sebulan untuk 4 minggu ulang alik.Ia tidak termasuk belanja runcit makanan di RnR atau apa-apa makanan ringan yang dibeli di stesen minyak.

      Delete
    2. Mesti banyak sangat dengar lagu ZIANA ZAIN sampai MU tak nampak lambakan gerai-gerai itu adalah petunjuk rakyat kena cari makan.

      Ziana Zain tak ajak MU tengok kedai makan RNR yang banyak dah tutup dan tulis untuk disewa?

      Kos semakin mahal nak ditanggung peniaga, MU cuma boleh dengar lagu Ziana Zain sahaja?

      Delete
    3. Anon 23.56.

      Huk aloh berat nanang mu...........

      Delete
    4. Kereta banyak kat jalan maksudnya rakyat tak miskin.wahhhhhh mantap betui buah fikiran ko ek.mantap buah pelior kate org peghak pior

      Delete
  34. AMBO tefikir mungkin gaji pemuda ini tinggi tetapi melihat kepada jenis kereta yang pemuda ini bawa saya mengandaikan dia kerja biasa-biasa saja dan tidak terlalu kaya.Tetapi dengan perbelanjaan RM 1040 sebulan hanya untuk minyak dan Toll sudah pasti satu perbelanjaan yang besar yang tidak mungkin mampu oleh orang biasa.

    Diperhentian kedua AMBO sempat jumpa sebuah keluarga yang juga berada di pinggir satu “pondok kayu” yang sedang berehat di RnR tersebut.Sempat juga AMBO provok soal kos sara hidup yang amat terok sekarang ini.Maka apa lagi..Tak bebaris la maki hamunnya kepada kerajaan.AMBO sempat tanya dari mana dan kerja dimana.Lihat ditangannya iPhone 7 .Diberitahunya beliau kerja disebuah syarikat swasta di Damansara.Cuma AMBO tertarik bila dalam maki hamun tu dia mengaku bahawa menerima BR1M.”Apalah sangat BR1M yang saya dapat”,,Kos barang semua mahal.Minyak mahal dan bal..bla…”...AMBO cuba lagi mendapatkan detail kewangan keluarga ni.Isterinya kerja kilang dan anak hantar pusat asuhan seramai 2 orang.Ditangan anak ada sebuah Tab sebagai mainan dan sejenama dengan Tab AMBO untuk penulisan..Hebatt...Akhirnya AMBO tunggu aja untuk melihat kerata apa yang mereka naiki.KIA OPTIMA K3 yang berharga dari RM101,000 hingga RM 119,000 yang dinaiki mereka.

    ReplyDelete
  35. 29 Ogos 2017 ... Sultan Nazrin bertitah: “Tun Abdul Razak, andai kata masih bernafas, pastinya pada hari ini akan kecewa dan ralat melihat empat senario yang sedang berlaku dalam negara.”…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila saja AMBO melihat mereka menaiki kereta jenama itu maka dari 2 pertemuan itu AMBO bisa membuat kesimpulan yang mungkin tidak tepat tapi AMBO cukup yakin bahawa pandangan AMBO tidak akan banyak lari dan terpesong.Dengan belanja pusat asuhan saja mereka terpaksa menanggung kos lebih kurang RM 700 setiap bulan.Balik ke kampung Di Kedah 2 kali sebulan kos mungkin RM 600 lebih atau kurang.Ansuran kereta dengan harga itu boleh menjangkau RM 1000 sebulan.Berapa agaknya gaji mereka untuk mengadap kos tetap setiap bulan sebanyak RM2,300 tidak termasuk ansuran jika beli rumah dan sewaan rumah.Kos pengangkutan pergi kerja untuk isteri dan beliau sendiri.Tidak termasuk makan minum dan susu juga lampin pakai buang untuk 2 orang anak.Duit dapur dan api air yang sah-sah perlu dibayar setiap bulan.Tetapi yang menariknya beliau penerima BR1M..??? DI TANGAN telepon bimbit yang harga hampir RM 5k .

      AMBO bukan penerima BR1M tetapi AMBO tak mampu untuk pakai iPhone 7 mahupun Iphone X.Hanya yang mampu hp biasa untuk perhubungan dan penulisan menggunakan TAB berjenama biasa.Dan tak mampu untuk balik setiap minggu ke kampung.Apatah lagi untuk menggunakan minyak Ron 97 untuk ulang alik balik kampung.

      AMBO yakin dan percaya bahawa kita hari ini sedang gagal menilai antara Masalah Kos Sara Hidup dan Masalah Kos Gaya Hidup.Cakap hidup susah tapi lebuhraya sesak.Bilang hidup susah tetapi pantang ada “sale” sah-sah penuh dengan pengunjung.Hidup susah tetapi pantang ada model iPhone atau jenama lain keluaran yang baru pasti beratur menunggu giliran hari pelancaran.Hidup susah tapi tak pernah lengang kedai-kedai makan samaada mahal dan murah.Kerajaan menekan rakyat tetapi bulan disember ni padat dengan jadual cuti dan Cameron Highland,Genting dan mana-mana pusat peranginan penuh sesak sehingga kesesakan berjam-jam.Tak kira di Johor,Gambang Kuantan,Lost World Tambun Perak sehinggalah Port Dickson N9 dan A Farmosa Melaka semuanya penuh sesak dan Fully Book.Tak cukup dengan itu World Disney Singapore penuh dengan orang Malaysia.Di upload gambar berada dibilik hotel yang agak mahal dan bukan hotel bajet.Statusnya “terima kasih Hubby” .Gambarnya berada ditilam empuk kepunyaan hotel bertaraf 4 hingga 5 bintang.Makannya di upload di restoran seafood yang harganya boleh tahan di Langkawi.

      Maki hamun kerajaan tetapi anak di universiti dah pakai kereta.Maki hamun kata kerajaan gagal tetapi tukar kereta setiap 2 tahun kononnya dah tak sedap di pandu.Maki hamun kata hidup susah tapi naik kapal terbang tu macam naik bas zaman AMBO ulang alik Kota Bharu-Kuala Lumpur satu ketika dulu.Maki hamun minyak naik tapi siap berjalan tak berhenti pantang ada cuti.Siap pakai minyak RON 97 lagi..Ni la golongan munafik yang sedang mengumpul dosa dan dari caci maki mereka kerana buta dan tuli hasil dari hasutan syaitan bertopeng manusia pihak pembangkang.

      Jangan jadi bodoh lah...

      APAKAH INI MASALAH RAKYAT MALAYSIA DALAM MENANGANI KOS SARA HIDUP YANG DIKATAKAN GAWAT DAN SUSAH ATAU MEREKA SEDANG BERDEPAN MASALAH GAYA HIDUP YANG MENCARI GAYA KEMEWAHAN WALAU DALAM KETIDAKMAMPUAN???

      FIKIR LA…


      AMBO Ore kelate duk Kedah..

      Delete
    2. Kuat lebong. MU tau dok syarat permohonan BRIM?

      Napok sangat nak melebong aka membohong. Ingat bila MU melebong RAKYAT yang terkesan dengan GST dan kenaikan harg barang nak cayo ke MU?

      Paling tinggi gaji penerima BRIM yang berkeluarga ialah RM4000/keluarga. Nak pakai kereta RM100,000 ke atas apa ke jadah?

      Ke MU mabuk ketum bila ada lagu Ziana Zain. Kejap lagi AMBO copy se lagu hits pecoh periuk daripada Ziana Zain demi FELDA.

      Delete
  36. Tahniah diucapkan kepada TKPN, DS Mohd Noor Rashid kerana tindakan cepat dan proaktif PDRM melalui kenyataan tersebut. Ini lah yang ditunggu2 oleh warga Felda sebagai
    langkah awal yang pastinya akan menjernihkan segala kekeliruan. Apa yang berlaku, sekarang ini pihak tertentu, khususnya pembangkang telah menggunakan isu tanah Felda ini dengan membuat telahan2 dan andaian
    negatif yang ternyata telah diputar belitkan untuk kepentingan politik mereka. Sekaarng, isu ini has been blown out of proportion sehingga rakayat pun tak tahu nak membezakan antara fakta dan auta.
    Sesungguhnya tindakan pantas PDRM untuk menyiasat TSIS juga akan memberi justice to him kerana seolah2 seluruh negara telah menyalahkan beliau dalam su ini dan menjatuhkan pelbagai jenis set hukuman ikut nafsu masing2.
    TSIS ternyata di pihak yabg dizalimi, memandangkan beliau tidak diberikan hak untuk memberi keterangan secara adil dan menceritakan apa yang sebenar2nya yang berlaku dalam isu tanah tersebut. Apa yang berlaku sekarang ini, kita begitu ghairah membuat pelbaagi andaian yang kadang2 ternyata tidak releven dan berkaitan dengan isu. Malah, apa yang ditularkan hanyalah lebih kepada maklumat yang diterima secaar hear say saja...dan bukan bersumberkan dari pihak yang berotoriti dan sahih. Senang cerita..lebih sudu dari kuah gamaknya. Semuanya berebut2 nak jadi penyiasat, pendakwa, hakim dan algojo pulak...
    Manakah keadilan yang kita laung2kan selama ini, jika kita sendiri menafikan hak mutlak TSIS untuk mendapat pengadilan yang sewajarnya spt yang tercatat dalam perlembagaan negara.Sebab tu, kita sebagai rakyat Msia yang waras dan menjunjung tinggi keadilan, sepatutnya memberi peluang kepaad pihak berkuasa untuk melaksanakan tugas mereka secara profesional dan penuh integriti. Hasil dari penyiasatan tersebut pastinya akan mendedahkan cerita yang sebenarnya berlaku dalam urus niaga tanah ini...tetapi sebelum siasatan tu tamat, jangan sekali2 membuat andaian2 tidak munasabah yang hanya akan menyerlahkan ketidak fahaman tentang kecetekan dan kedangkalan kita berkaitan perjalanan undang2 di negara ini!

    ReplyDelete
    Replies
    1. GN pengecut lagi kaki belit & auta...

      Bukankah kamu masih berhutang dgn saya? Jadinya, toksah buang masa di sini dgn temberang hal2 tak berkaitan. Tak malu ker.....??

      Dengar sini baik2...

      Kamu memang kaki belit, suka cakap tak jelas & rambang saja tanpa isi yg bernas & berfakta. Siapa yg kamu maksudkan itu 'mantan pengerusi tetap bahagian di sebuah bahagian UMNO di Johor, tapi dah kena terajang kuar dari parti sbb masaalah disiplin parti..???

      Orang di Felda Taib Andak dan Setiausaha PPBM Negeri Johor, Datuk Osman Sapian pun turut menunggu jawapan/pengesahan tarikh & masa kunjungan kita itu nanti.

      Bukankah hanya kamu dan Kejora kufur lahanat saja yg membangkitkan tohmahan palsu itu selama ini.....??

      Pertanyaan irrelevant Kejora, jawapannya ada dalam dokumen2 & sijil2 yang akan saya bawa bersama pd perjumpaan kita nanti. Cakap2 kosong & belit macam kamu, Kejora & Najib, saya langsung tak pakai. True Man is seen with Action not mere Words, got it, kiddo.....??

      Nah...sekarang buktikan kejantanan sebagai pejuang kebenaran dgn menyatakan tarikh & masa bila kita boleh berjumpa di Felda Taib Andak nanti....??

      Saya akan terus memburu & menunggu confirmation bila kita boleh berjumpa di Felda Taib Andak & bukti kamu dah minta maaf di atas tohmahan palsu kamu konon saya pengecut nak berjumpa kamu.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...