Wednesday 6 December 2017

MUSUH SEBENAR UMNO ADALAH NAJIB, BUKAN TUN MAHATHIR


UMNO terlihat benar-benar terdesak untuk menang dalam PRU 14 akan datang sehingga buat julung kalinya Perhimpunan Agung UMNO 2017 dijadikan pentas untuk menayangkan poster dan karikatur mengecam pemimpin-pemimpin Pakatan Harapan.

Dengan keadaan itu, sudah tentu intipati perasmian PAU 2017 oleh Najib Razak dan ucapan pembahas-pembahas turut melorong ke arah yang sama.

Tun Mahathir Mohamah yang menjadi Pengerusi Pakatan Harapan telah dijadikan sasaran utama kecaman, selain DAP, Lim Kit Siang, Anwar Ibrahim, Dr. Wan Azizah Wan Ismail, Azmin Ali, Lim Guan Eng, Muhyiddin Yassin dan lain-lainnya.

Menayangkan poster dan karikatur mengecam pemimpin-pemimpin pembangkang menjelang pilihanraya tidak pernah dilakukan dalam mana-mana PAU sebelum ini dan tindakan itu benar-benar memperlihatkan sikap keterdesakan untuk menonjolkan diri sendiri yang penuh dengan kekotoran dan skandal.

Hakikatnya, yang hadir dalam PAU, baik perwakilan atau pemerhati, semuanya adalah ahli dan penyokong UMNO belaka. Mereka ini sudah tentu akan mengundi BN, tambah lagi jika kedatangan mereka ke PWTC ditaja oleh UMNO dan diberikan sedikit duit poket untuk berbelanja.
Jadi, untuk apa ditayangkan poster dan karikatur yang mengecam Tun Mahathir, Anwar, Dr. Wan Azizah, Muhyiddin dan Lim Kit Siang kepada ahli dan penyokong UMNO yang memang sah akan mengundi BN?

Apakah UMNO masih meragui mereka atau kekotoran dan skandal yang melingkari Najib membuatkan keraguan itu sentiasa menimbulkan ketakutan undi mereka juga boleh beralih pada bila-bila masa?

Yang menentukan menang atau kalahnya BN ialah pengundi atas pagar dan tidak berdaftar dengan mana-mana parti. Ahli UMNO cuma 3.5 juta, tetapi jumlah pengundi yang tidak menyertai mana-mana parti lebih besar daripada itu.

Pada PRU 13 lalu, jumlah pengundi berdaftar melebihi 13 juta orang dan untuk PRU 14 akan datang pula, jumlahnya mungkin menghampiri 20 juta daripada 31 juta keseluruhan rakyat Malaysia.

Ditolak 3.5 juta ahli UMNO dan sekitar 2 juta lagi mungkin menganggotai lain-lain parti, bermakna daripada anggaran 20 juta pengundi berdaftar, ada seramai 12 atau 13 juta yang selebihnya adalah mereka yang berkecuali dan tidak terikat kepada mana-mana parti.

Jika 70 peratus daripada pengundi atas pagar itu tidak menyukai UMNO dan menolak Najib kerana benci dan tidak mahu bersubahat dengan kekotoran serta skandal yang ada pada dirinya, bolehkah BN menang pilihanraya akan datang?

Kenapa dalam pilihanraya-pilihanraya sebelum ini, meskipun berlaku pelbagai kemelut dan perpecahan di kalangan orang Melayu, UMNO masih mampu mengemudi BN menuju kejayaan?

Mengapa kali ini, di bawah pimpinan Najib, UMNO masih terkapai-kapai mencari rentak kemenangan sehingga ruang PAU dijadikan pentas macam kempen pilihanraya?

Sempena PAU 2017 yang merupakan perhimpunan terakhir sebelum PRU 14 dan kemungkinan besar juga yang terakhir ketika UMNO masih memegang kuasa, parti itu harus menyedari musuh sebenar mereka bukanlah Tun Mahathir, Lim Kit Siang, Anwar, DAP dan Pakatan Harapan.

Musuh sebenar UMNO ialah Najib sendiri yang meletakkan dirinya sebagai Presiden UMNO dan Perdana Menteri Malaysia pertama terpalit dalam skandal kewangan  terbesar, bukan saja dalam negara, malahan juga di peringkat dunia.

Jika kita berbangga dengan Lee Chong Wei merangkul kejuaraan badminton dunia atau Azizulhasni Awang menjuarai kejohanan lumba basikal dunia, kehebatan Najib dinobatkan dengan skandal 1MDB dan kemasukan wang RM2,600 juta dalam akaun peribadi yang dianggap terbesar pernah berlaku di peringkat dunia, itulah yang sebenarnya memalukan UMNO dan menghakis sokongan rakyat terhadap BN.

Menyokong untuk mengekalkan lagi UMNO serta BN bukan saja seperti merestui apa yang dilakukan Najib selama ini, bahkan bagai memberi lesen tambahan untuk beliau terus mencipta skandal dan rekod lain yang lebih buruk selepas ini.

Relakah kita sebagai rakyat yang merdeka diperlakukan sebegitu rupa?

Dan akhirnya, cuba bayangkan jika Perdana Menteri kita bukan Najib atau jika ianya Najib, tetapi tidak terpalit dengan semua skandal yang menjuarai dunia, tidak menubuhkan 1MDB dan tidak berkawan dengan Jho Low, apakah seperti ini juga nazaknya UMNO menghadapi pilihanraya? (ShahbudinHusin 06/12/2017)

232 comments:

  1. Ana wahid pagi ni!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita rakyat Malaysia seharusnya berbangga mempunyai Perdana Menteri yang berjaya menggondol kejuaraan tertinggi sebagai perompak agung sepanjang zaman, dari ketika dunia dicipta sehingga kiamat, alhamdulillah.

      Delete
    2. Tahniah bro..

      Delete
    3. Ayuk kuburkan saja Parti Laknatullah ini buat selama-lamanya.........!!
      Sebelum mereka hancurkan Negara dengan lebih parah lagi.......!!!

      Delete
    4. Cerita dooolu, memang pemikiran pemimpin umno jauh ke hadapan, mentaliti pemimpin setanding negara luar yang moden. Sekarang, tahap mereka serupa pemimpin pembangkang yang dooolu. Tak ada wawasan. Yang ada kepentingan diri sahaja.

      Delete
    5. Dari semalam lebai melihat komen-komen di facebook penyokong HARAPAN yang menyerang pimpinan PAS Nasruddin Tantawi dan Nik Abdul. Kata jelik, maki hamun dan macam-macam nista dihambur dengan emosi.

      Apa yang boleh katakan fecebooker HARAPAN ada 2 kategori;

      Satu jenis yang jahat suka buat fitnah. Contohnya ialah Muhammad Radzi Ismail
      Mereka menepikan tentang azab fitnah dan ajaran Islam dek kerana dendam politik. Perbezaan politik sepatutnya diraikan. Tapi mereka tidak. Mereka ingin musnahkan sesiapa yang mereka benci.

      Allah SWT berfirman yang artinya;
      “Wahai orang yang beriman jauhilah kebanyakan dari prasangka, (sehingga kamu tidak menyangka sangkaan yang dilarang) karena sesungguhnya sebagian dari prasangka itu adalah dosa dan janganlah sebagian kamu menggunjing setengahnya yang lain. Apakah seseorang dari kamu suka memakan daging saudaranya yang telah mati? ( Jika demikian kondisi mengumpat) maka sudah tentu kamu jijik kepadanya. (Jadi patuhilah larangan-larangan tersebut) dan bertaqwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Penerima Taubat lagi Maha Penyayang.” (Q. S. Al-Hujarat : 12).
      Seorang Sahabat pernah bertanya kepada Rasulullah;
      “Wahai Rasulullah, apakah ghibah itu? Lalu Rasulullah menjawab; ‘Menyebut sesuatu yang tidak disukai saudaramu di belakangnya.’ Kemudian Sahabat kembali bertanta; ‘Bagaimana jika apa yang disebutkan itu benar?’ Rasulullah kemudian menjawab; ‘kalau sekiranya yang disebutkan itu benar, maka itulah ghibah. Tetapi jika hal itu tidak benar, maka engkau telah melakukan buhtan (kebohongan besar).” (H. R. Muslin, Abu Daud, dan At-Tirmidzi).
      Kedua fecebook yang bodoh. Kenapa lebai kata bodoh. Bodoh bila lihat aje gambar terus komen berjela-jelas sedangkan mereka tak tahu apa cerita sebenar. Malang yang bodoh ini ada yang profesional, kerja jawatan penting. Tapi akal 'agama' cetek.


      Alah berFirman dalam Surat Hujurat ayat 6
      Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.

      Gambar yang diseberkan kononnya perjumpaan di Perhimpunan Agung UMNO adalah majlis Multaqa Alumni Al Azhar pada akhir tahun 2015 dimana YB Dato’ Asyraf Wajdi, YB Ust Nik Mohd Abduh dan Nasrudin Hassan bergambar kenangan bersua pada majlis tersebut di Hotel Grand Season Kuala Lumpur.

      Apa faedah penyokong HARAPAN menyerang pimpinan PAS? Mereka bukan sahaja berhadapan dengan UMNO/BN tapi kini dengan juga berhadapan dengan penyokong PAS. Akibat kerja bodoh mereka ini musuh tradisi UMNO menjadi melebar. Melebarkan musuh dan memecah belahkan pembangkang ada sebahagian kerja-kerja bodoh. UMNO goyong kaki kerana adanya manusia penyokong HARAPAN yang bodoh.


      Yang ulas pun tak siasat.. lagak macam profesinal tapi akal "pendek"

      BIASANYA ORANG BODOH TAK LAYAK MEMERINTAH.

      Delete
    6. MUSUH SEBENARNYA KAPIR DAPIGS...mereka inlah yg merancang untuk memporak-perandakan dan melaga-lagakan orang melayu islam supaya berpecah-belah dan lemah supaya mereka mudah menguasai politik dan ekonomi di negera ini.

      Delete
    7. PAU 2017 ADALAH YANG TERAKHIR BUAT NAJIB

      NAJIB ADALAH DURI DIMATA RAKYAT

      MARI BUANGKAN DURI INI
      SEBELUM MATA KALIAN BUTA

      UNDI PAKATAN

      Delete
    8. Yang klepet bukan DAP,
      yang memerintah bukan DAP,
      yang menyusahkan rakyat bukan DAP,
      Ini adalah kebenaran semua rakyat tau.
      Mau spin pun pakailah otak macai dedak oi.

      Delete
    9. 3.5 juta ahli - 1 = 3,499,999

      marah dan dah meluat

      Delete
    10. Setiausaha Agung Amanah, Mohd Anuar Tahir menyelar pemimpin Pakatan Harapan (HARAPAN) yang bertindak sebagai 'sumber' dan mendedahkan kepada media mengenai cadangan melantik Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai perdana menteri dan Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai timbalan perdana menteri bagi gabungan itu.

      Mohd Anuar berkata, pemimpin yang berkenaan tidak wajar melangkaui pemimpin atasan dengan memberi kenyataan apatah lagi melibatkan perkara penting dan besar.

      "Tak ada lagi (pemberitahuan mengenai cadangan). Jadi saya tak tahu apa tujuan orang-orang ini pergi kepada media sedangkan belum ada keputusan muktamad. Susahlah. Ini semua nak bagi bergaduh saja.

      "Belum dibawa ke Majlis Presiden pun lagi, malah belum dibawa ke peringkat parti masing-masing lagi. Tak berani saya komen," katanya lagi.

      Mengulas lanjut, Mohd Anuar berkata beliau sendiri enggan mendahului Presidennya, Mohamad Sabu, meskipun dirinya turut menghadiri pemukiman pemimpin kanan HARAPAN selama dua hari di Putrajaya, majlis di mana cadangan itu dibuat.

      Beliau berpendapat, cadangan itu perlu dibawa ke Majlis Presiden HARAPAN terlebih dahulu untuk mendapatkan persetujuan keempat-empat parti komponen.

      3 Disember 2017 lalu Malaysiakini menyiarkan cadangan untuk melantik Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai perdana menteri dan Datuk Seri Dr Wan Azizan Wan Ismail sebagai timbalan kini didakwa hanya menunggu kelulusan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

      PAN/IKRAM marah siapa bocor maklumat?
      Ada peribahasa mengatakan Anjing biasa makan tahi, jika tak makan mencium ada juga.

      Delete
    11. Tokak 1mdb yg dah berulat mula terbau pekong

      Doj dah dianogsis kan
      Terkena gangrene
      Perlu di amputated
      Utk elak merebak ke anggota lain
      Ini lah umno yg perlu dicantas

      Delete
    12. Juara kelepet dunia.ketua
      wanita lembu pun kaki ke
      pet juga.ketua pemuda bacul

      Delete
    13. Assalamualaikum,,,
      Selawat dan Salam ke atas Junjungan,,,,,,

      Mahathir nampak melenting dengan saranan RCI kes kerugian bank negara yang mencadangkan dia dan DSAI disiasat atas kerugian yang dialami.Mahathir mendakwa RCI tidak melapurkan keterangan penuhnya dalam lapuran yang dikeluarkan dan menuntut RCI berbuat demikian di mana kegagalan berbuat demikian, dia akan menyaman RCI.Demikianlah gentlemannya Mahathir dengan apa yang terjadi.

      Bercakap pasal RCI, ingat tak lagi pasal RCI kes video Linggam? Linggam yang kata nampak macam saya, suara macam saya tapi bukan saya? Kenapa Mahathir tak pernah sebut nak menyaman RCI video Linggam yang mencadangkan 6 jahanam didakwa kerana ada kes ke atas mereka?

      Video Linggam melibatkan kes drama liwat DSAI dan diputuskan ada konpirasi oleh 6 jahaman yang diketuai Mahathir.Mengapa penemuan RCI video Linggam dilupakan sampai sekarang?

      PKR pun tak pernah mengungkitkannya sedangkan tuduhan Hanzalah pula mahu dibicarakan secara Qazaf.PKR nampak bersungguh sungguh membawa kes Qazaf dengan disokong kuat oleh PAN, tetapi kenapa PKR dan PAN tidak mahu mengungkitkan kembali RCI video Linggam yang memutuskan ada kes terhadap 6 jahanam yang dikepalai Mahathir?

      Mugkin Johari Abdul dan Khalid Samad ada jawaban untuk ini.RCI kerugian bank negara cuma menyarankan Mahathir dan DSAI disiasat atas kerugian bank negara sahaja sedangkan RCI vidoe Linggam memutuskan 6 jahaman boleh didakwa di mahkamah. Apa cerita PKR?

      Delete
  2. Nak mamposssss dah umenok....aku tak akan undi umenok lagi.sedih tu mmg ada nk tgl umenok.tapi tak boleh tggu dah.makin merapu sikap pemimpin umenok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nazaknya umno kerana najib fullstop.

      Delete
    2. Mahkamah Tinggi hari ini memerintahkan Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dan 2 lain membayar ganti rugi berjumlah RM2 juta kepada Felda dan anak syarikatnya berhubung penerbitan artikel berunsur fitnah 7 tahun lepas.

      Hakim Datuk Su Geok Yiam memerintahkan Wan Azizah, bekas Senator Dr Syed Husin Ali dan penulis artikel Rusnizam Mahat membayar ganti rugi RM2 juta sebagai ganti rugi am dan teruk selepas membenarkan rayuan Felda dan Felda Global Ventures Holdings Sdn Bhd (FGVH) selaku perayu terhadap ganti rugi RM70,000 yang diputuskan oleh Timbalan Pendaftar Mahkamah Tinggi pada 13 Februari lalu.

      Su dalam penghakiman lisannya berkata, mahkamah bersetuju dengan hujahan peguam Datuk Mohd Hafarizam Harun, mewakili Felda bahawa ganti rugi RM70,000 dan kos RM10,000 yang diberikan kepada perayu sebelum ini terlampau rendah dan sepatutnya dinaikkan.

      Beliau berkata timbalan pendaftar mengeluarkan perintah terhadap ganti rugi itu sebelum ini gagal menilai artikel bertajuk “Felda Bankrap” dan artikel berserta gambar bertajuk ”Kontroversi” dan ”Bina Bangunan RM662 Juta Hanya Libatkan 3 Individu” menyebabkan perayu mengalami kerugian kewangan dan saham Felda turut mengalami kemerosotan.

      Katanya, mahkamah juga berpendapat jika jumlah itu tidak diketepikan dan digantikan dengan jumlah ganti rugi sewajarnya, ia boleh menyebabkan semua pihak memandang remeh kepada kes fitnah dilemparkan terhadap badan berkanun.

      “Ia menyebabkan mereka rasa mereka boleh melakukan perkara yang sama (memfitnah) ke atas badan berkanun dan terlepas begitu sahaja dengan hanya membayar jumlah ganti rugi yang rendah. Ini memberikan mesej salah kepada masyarakat di luar sana.

      “Oleh itu, ia memerlukan langkah perundangan sewajarnya kepada peneroka Felda. Saya dengan ini melaksanakan kuasa budi bicara yang ada pada saya untuk membenarkan rayuan ini dan mengetepikan jumlah ganti rugi yang diberikan kepada perayu sebelum ini,” katanya yang turut memerintahkan kesemua responden membayar kos RM25,000 kepada perayu.

      Selain Mohd Hafarizam, Felda dan FGHV turut diwakili peguam Nor Emelia Mohd Iszeham manakala peguam Francis Pereira bertindak bagi kesemua responden.

      Pada 17 Oktober 2014, Mahkamah Tinggi membenarkan saman Felda dan anak syarikatnya Felda Global Ventures Holdings Sdn Bhd selaku plaintif terhadap ketiga-tiga defendan berhubung penerbitan 2 artikel fitnah dalam akhbar PKR ”Suara Keadilan”.

      Pada 16 Ogos 2010, Felda dan anak syarikatnya memfailkan saman RM200 juta terhadap ketiga-tiga defendan atas dakwaan menyiarkan 2 artikel memfitnah Felda dalam Suara Keadilan.

      Felda mendakwa artikel itu, masing-masing disiarkan pada 22 dan 29 Jun 2010 bertajuk ”Felda Bankrap” dan artikel berserta gambar bertajuk ”Kontroversi” dan ”Bina Bangunan RM662 Juta Hanya Libatkan 3 Individu” menjejaskan imej mereka.

      Pada 30 September 2014, bekas editor ”Suara Keadilan”, Dzulkarnain Taib, yang merupakan seorang daripada defendan, memohon maaf kepada Felda dan anak syarikatnya berhubung penerbitan 2 artikel itu.

      Beliau menyatakan artikel itu palsu dan diterbitkan oleh ”Suara Keadilan” dengan tujuan untuk memperkecilkan pihak plaintif dan menjejaskan reputasi mereka.

      Delete
    3. Wahid kepala bapak kau.

      Delete
    4. UNDILAH DAPIGS! supaya boleh sekandang dengan mereka....

      Delete
    5. Untuk itu saya bawa petikan tulisan sahabat pena saya Nordin Ali.
      SAYA cuba untuk mendapat gambar mesyuarat AJK PAS Pusat kali Pertama. Saya terokai hampir semua facebook AJK PAS Pusat yang baru dilantik.

      Malah saya juga cuba terokai facebook wartawan Harakah yang masih berkhidmat saya gagal menjumpainya. Mungkin saya terlepas pandang dan jika ada pembaca tolong sendkan kepada emel saya. (gambar di atas adalah mesyuarat sesi lalu)

      Itu baru gambar bukan maklumat.

      Saya cuba dapatkan maklumat apa yang dibincangkan dalam mesyuarat AJK PAS Pusat kali ini, saya juga gagal. Hanya sekadar apa yang disebut oleh Timbalan Presiden Tuan Ibrahim dalam sidang media. Mungkin juga saya terlepas pandang.

      Kalau dulu belum lagi habis mesyuarat AJK PAS Pusat, isi kandungan mesyuarat telah tersebar luas di media sosial.

      Esoknya kalau kita layari blog atau facebook AJK PAS Pusat kita akan dapatkan maklumat mesyuarat secara detail dari A sampai Z.

      Saya masih ingat lagi kawan saya yang bekerja di akhbar menyebut, "Pimpinan PKR berbalah dan berbeza pandangan juga. Azmin - Wan Azizah mana boleh bertemu. Tapi kita tak nampak perbalahan mereka di media. Dalam PAS kita nampak macam tak berbalah, tapi jika kita buka facebook atau blog pimpinan kita tak payah siasat, kita boleh dapat maklumat A sampai Z perbalahan yang berlaku".

      Bila saya sebut macam ini, saya akan dapat komen daripada Anonymous yang saya tak ada data, maklumat saya tak benar. Untuk itu saya nama 3 wartawan harakah yang suka bocor maklumat mesyuarat iaitu Zul Sulong, Tarmizi Mohd Jam dan Wan Nordin.

      Dulu pernah berlaku AJK PAS Pusat hendak mesyuarat di JK10 Kelantan. Tak sempat mesyuarat lagi The Malaysian Insider (akhbar yang ambil peranan Utusan/UMNO menyerang PAS) telah menyiar berita kononnya Tuan Guru Nik Abdul Aziz tidak lagi dilantik menjadi Musyidur Am PAS dan kononnya TGHH nak jatuhkan TGNA.

      Ya wartawan harakah menggunakan maklumat parti untuk menyerang kepimpinan PAS.

      Ada satu mesyuarat, Presiden PAS minta semua AJK PAS Pusat meletakkan gajet dan smartphone dalam bekas dan setiap orang AJK tidak dibenarkan bawa telefon dalam mesyuarat. Nak bukti lagi??

      Mesyuarat ini adalah untuk menentukan calon PAS untuk PRK Kuala Terengganu sehingga Presiden sendiri umum baru orang tahu siapa calon, pasal AJK PAS Pusat telah ditutup mulutnya.

      Dalam usrah kita diajar tentang kerahsian parti, hatta kepada isteri pun tak boleh beritahu, tapi malangnya AJK PAS Pusat sebelum ini tak pernah amal apa yang diwar warkan dalam usrah dan tamrin.

      Apa yang saya harap, AJK PAS Pusat kali ini menjalankan amanah dengan jujur, jika tidak Insya-Allah saya akan tulis di blog untuk menegur trak kira siapa. Semoga Allah berikan saya kekuatan atas tujuan ini.
      Bocor maklumat penting dalam PAS telah berlaku semenjak 2004 lagi. Bukan bocor sahaja, mereka membuat persepsi dalam satu-satu isu untuk menjatuhkan, menolak dan membelakangi perkara yang tidak dipersetujui.

      Siapa dan bagaimana?

      Pertama lebai nak sentuh mengenai USRAH BARBICAN. Usrah Barbican ini diperkenalkan oleh seorang penulis mengguna nama BatuApi @ FireStone.

      Delete
    6. Pau tahun ini umpama perhimpunan selamat tinggal kepala bapak

      Meliora malaysia

      For better malaysia

      Delete
    7. Pakatan Harapan (HARAPAN) nampaknya sudah ketandusan tokoh berkaliber sehingga terpaksa mencadangkan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai calon perdana menteri jika menang pada pilihan raya umum (PRU) ke-14, kata Datuk Mohd Amar Nik Abdullah.

      Naib Presiden PAS itu berkata, HARAPAN sepatutnya melihat ke hadapan dengan menampilkan calon baru yang lebih layak, bukannya 'mengitar semula' bekas perdana menteri itu.

      Mengakui Mahathir mempunyai pengalaman dan kebijaksaan tersendiri, Mohd Amar (gambar) bagaimanapun menyifatkan zaman tokoh itu sudah lama berlalu.

      "Dah tak ada calon lain? Takkan di kalangan mereka yang ramai itu, tiada calon lain.

      "Kita akui mungkin Mahathir ada pengalaman dan kebijaksanaan, namun masanya sudah berlalu," katanya yang juga timbalan menteri besar Kelantan ketika ditemui pemberita selepas mesyuarat exco di Kota Bharu hari ini.

      Delete
  3. INI mesej kepada rakyat Malaysia: undi kita adalah milik kita.

    Nampak macam terang lagi bersuluh, bunyinya macam basi.

    Tetapi hakikatnya akan ada banyak orang dari pelbagai latar pengaruh yang akan bercakap macam-macam dari sekarang sampailah ke hari mengundi. Sesetengah mereka akan menggunakan pangkat dan kedudukan dan menggunakan pula ayat yang munasabah supaya rakyat Malaysia mengundi mengekalkan keadaan sedia ada.

    Media arus perdana akan menampilkan suara-suara ini yang menyamar sebagai berita eksklusif untuk mengutarakan dengan halus pandangan bahawa perubahan akan membawa kepada kekacauan.

    Tetapi inilah satu-satunya soalan yang perlu dijawab: apakah hidup kita bertambah baik sejak PRU13 pada 2013?

    Apakah taraf hidup kita lebih baik dalam masa lima tahun lalu?

    Atau apakah ia bertambah buruk?

    Apakah dalam masa lima tahun ini kita lebih sering masuk tidur dan bangun pagi dihimpit risau tentang kos sara hidup?

    Apakah anda dan keluarga anda terpaksa mengubah cara makan untuk berjimat?

    Adakah anda gembira dengan ruang yang ada untuk mengamalkan agama anda? Atau adakah anda percaya kebebasan beragama yang dijamin perlembagaan telah terhakis sejak pilihan raya yang lalu?

    Adakah anda percaya perpaduan dalam kepelbagaian masih lagi satu kekuatan atau polarisasi kaum sudah jadi satu isu di Malaysia?

    Adakah kedaulatan undang-undang dan konsep keadilan yang asas penting di Malaysia? Atau apakah rukun itu sudah diketepikan?

    Apakah rasuah sudah jadi masalah lebih besar di Malaysia sejak PRU13? Apakah tanggapan anda tentang langkah-langkah yang diambil untuk memerangi rasuah dan menghukum penyeleweng?

    Adakah anda percaya pemimpin kini lebih jujur dan berkebolehan berbanding lima tahun lalu?

    Adakah kejiranan anda lebih selamat hari ini?

    Senarai soalan ini panjang, dan soalan-soalan yang perlu dijawab ini berbeza bergantung pada status ekonomi, kaum, agama dan di mana anda tinggal.

    Biarpun proses ini memenatkan dan membosankan, ia akan membantu rakyat Malaysia menjawab soalan yang mustahak: adakah hidup bertambah baik sejak 2013?

    Tidak penting apa yang diberitahu kepada kita oleh pemimpin politik, teraju korporat atau kerabat diraja menjelang pilihan raya nanti.

    Pedulikan kata-kata nasihat mereka kerana mereka ada motif tersendiri dalam memberikan “nasihat” itu.

    Undi kita adalah milik kita.

    Adakah hidup ini lebih baik dalam masa lima tahun lepas?

    – https://www.themalaysianinsight.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dapigs are dirty,ugly and greedy animals...why you support them?..

      Delete
    2. Beberapa orang blogger berjumpa makan nasi arab dan minum barbican sambil mengatur hala tuju PAS. Caranya dengan menulis. Seorang menulis kemudian beberapa orang blogger akan sokong untuk menunjukkan rata-rata idea ini benar dan diterima ramai.

      Caranya simple, macam kita berada dalam suatu mesyuarat... seorang memberikan cadangan misalnya mengatakan saya tak setuju si anu ini jadi ketua. Kemudia seorang lagi sampuk ya saya pun tak setuju kerana bla..bla bla.. Maka perlu lagi seorang lagi kata yang betul saya pun lihat begitu... Cukup 3 orang akhirnya kalau dalam mesyuarat itu ada 17 AJK semua yang lain terdiam... terpengaruh.. Itu contoh aje.

      Siapa di belakang blogger-blogger ini?
      Mari kita siasat.

      Mahfuz tak tahu pandu kereta, tapi ada 2 kereta mewah. Satu di KL. Bila dia sampai KL ada 'geng usrah barbican' tolong ambil dia. Biasalah selepas ambil mereka akan ber'usrah' di kedai kopi untuk menentu hala tuju PAS.

      Salahudin Ayub macam tu juga. Dia pergi ceramah naik bas aje. Dia juga dikatakan tak tahu pandu kereta. Lebai tak pasti, rasanya ya. Tapi dia ni ada kereta mewah juga. Malah ada rumah di Taman Melewar. Macam Mahfuz dia juga ada 'usrah barbican'. Tapi Salahudin cerdik sedikit dia makan kiri kanan.

      Husam Musa dia tak macam 2 rakannya. Dia kurang main-main di warung. Usrahnya biasa di cafe hotel. Ini kena tanya Wan Jo kenapa??

      PR mereka hebat berbanding dengan geng ulama dalam PAS yang biasa datang tak jumpa pekerja bawahan PAS. Tak rai geng HARAKAH makan-makan. Itulah berita mereka kurang dalam akhbar PAS.

      Pernah lebai minum di warung hadapan pejabat lama PAS, di hadapan kedai buku gedung gua... turun Cikgu Pa. Ada beberapa orang pekerja harakah, mereka berkata tu kedekut, ada pencen timbalan menteri haram kami tak dibelanjanya.

      Delete
    3. Pas setakat bercakap besar bolehlah. Jadi MP pun setakat nak makan gaji buta saja.

      Umno kelantan dah berpecah teruk la ni.

      Ku li buat mesyuarat tergempar di white house pun hanya panggil Ah Moi sorang saja. Annuar Musa tak dipanggil pun.

      Apa makna semua ni?

      Umno kelantan akan tetap berentap dgn pas dlm pru 14 nanti. Ku li cakap direct ke muka ah moi.

      Padan muka ah moi dgn eddie ah wang!!!!

      La ni siapa KING?????

      Delete
    4. Woiiii...wak kojola kengkang kepala mancis...kokookoookkkk..Auwwww

      Delete
    5. PAS menganggap nasib rang undang-undang persendirian untuk meminda Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) atau RUU355 yang belum dibahaskan di parlimen sebagai bukan tanggungjawab pihaknya lagi.

      Naib Presidennya, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah berkata, tanggungjawab itu kini digalas parti Umno dan speaker Dewan Rakyat.

      Mengibaratkan seperti bermain bola sepak menurut beliau, PAS sudah melakukan hantaran, kini bola di kaki Umno untuk menjaringkan gol.

      "Banyak orang pertikai, kata PAS kena tipu. Sebenarnya kita dah tendang bola ke kaki Umno, sepatutnya Umno kena tendang masuk gol.

      "Jadi bukan masalah PAS lagi, sebab kita dah pass the ball," katanya ringkas kepada media selepas menghadiri mesyuarat exco Kelantan, di Kota Bharu, hari ini.

      Sebelum ini RUU355 dibentangkan kali ketiga pada sesi persidangan Dewan Rakyat pada April tahun lalu oleh Anggota Parlimen Marang Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebagai usul persendirian.

      Usul tersebut kemudiannya disokong oleh Anggota Parlimen Kota Bharu Datuk Takiyuddin Hassan.

      Pada 17 Oktober lalu, PAS mendesak perbahasan RUU355 diberi ruang pada sidang parlimen kali ini, namun tidak mendapat perhatian speaker.

      Delete
  4. hari tu zunar kena tangkap. hari ni umporno boleh pulak......memang la kepala bapak ni dah jadi katun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Demokrasi dah mati fullstop.

      Delete
    2. Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah mengimbas kembali bagaimana Dr Mahathir Mohamad pernah berkata bahawa terlalu mahal untuk mengekalkan institusi diraja di Malaysia.


      Baginda kemudian bertitah yang kerugian Bank Negara Malaysia akibat urus niaga mata wang asing (forex) malah "jauh lebih banyak".

      Kenyataan tersebut selepas laporan Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) mengenai kerugian forex yang dialami negara pada tahun 1990-an, ketika Mahathir menjadi perdana menteri.

      Dalam laporan itu, RCI menyatakan negara kehilangan RM31.5 bilion ekoran kegiatan tukaran mata wang asing yang "melampau" dan "spekulatif" antara 1992 hingga 1994.

      RCI itu juga meletakkan tanggungjawab kepada Tan Sri Nor Mohamed Yakcop, yang ketika itu sebahagian daripaa pengurusan Bank Negara.

      Menurut suruhanjaya, Mahathir dan timbalan perdana menteri ketika itu Datuk Seri Anwar Ibrahim mungkin bersubahat dengan Nor Mohamed dan menyembunyikan fakta daripada kabinet.

      Dalam temubual eksklusif bersama The Star, Sultan Sharafuddin bertitah Mahathir masih belum memohon maaf berhubung kenyataan "lanun bugis" yang dibuatnya.

      Mahathir telah mencetuskan kemarahan Sultan Sharafuddin dan juga Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar dengan kenyataannya yang mengaitkan masyarakat Bugis dengan lanun itu.

      Namun beliau kemudian menjelaskan kenyataan tersebut hanya ditujukan kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, yang berketurunan Bugis, bukan keseluruhan masyarakat itu.

      Baginda bertitah, Mahathir "tidak memohon maaf" dan menyifatkan bekas perdana menteri itu sebagai seorang yang tidak akan mengizinkan orang lain lebih baik daripadanya.

      "Dia (Mahathir) mempunyai 'kompleks rendah diri' (inferiority complex) dan kebencian mendalam dalam diri," titah baginda.

      Baginda bertitah lagi, sepanjang 22 tahun menjadi perdana menteri, Mahathir disokong parti yang sentiasa setia di belakangnya.

      "Untuk Mahathir yang mahu memusnahkan asas yang telah menyokongnya menjadikannya sebagai seorang yang sangat merbahaya," titah baginda.

      Baginda bagaimanapun menafikan Raja-raja Melayu kini membalas dendam terhadap Mahathir yang telah menghadkan kuasa raja, termasuk memansuhkan kekebalan mereka, ketika mentadbir negara dulu.


      Delete
    3. Zunar,manusia hanya pandai mengaib dan memperlekeh orang lain tetapi keburukan dan kelemahan jauh lebih teruk dan hina daripada orang yang diperlekehkannya. Masuk penjara,supaya dia muhasabah dirinya dan bertaubat...jika kita mengaibkan orang nescaya ALLAH akan mengaibkan kita juga nanti...jgn cari rezeki dengan mengaibkan orang lain...

      Delete
    4. Task Force 13

      Ketuanya ialah Kickdefella dan ahli mereka ialah Penarik Beca, Tulang Besi kemudian diaktifkan oleh zainulfaqar dan wan ji serta Topeng Perak. (ada 13 orang semuanya). Mereka boleh kemaskini laman antara satu sama lain. Misalnya Tulang Besi boleh kemaskini laman Topeng Rakyat (Prinsip Rakyat) begitu sebaliknya.

      Mereka ini juga antara yang menentukan hala tuju PAS.
      Malang bagi parti PAS parti Islam tapi yang menentukan hala tujunya ialah si Kickdefella aktivis UMNO.

      Kita siasat siapa dibelakang Task Force 13 ini.

      Sebelum ini lebai mendedahkan Husam Musa membelanjakan RM4 juta untuk projek Kickdefella. Dari mana Husam dapat duit?? Itu kena tanya Topeng Perak, mungkin dia boleh bantu anda.

      Masih kita ingat, penyebaran maklumat POST-MORTEM PRU 2004 Kelantan yang dibocorkan oleh Kickdefella?? Anda boleh baca di sini.

      Bagaimana post-mortem yang sulit itu berada di tangan Kickdefella?? Husam Musa sepatutnya menjawab.

      Ini baru pendedahan kecil daripada banyak onar yang telah dilakukan oleh PENGKHIANAT dalam PARTI PAS. Dulu beberapa orang blogger cuba dedahkan tapi orang masih tak faham, tapi sekarang makin hari makin orang faham. Kebenaran makin terserlah. Baru orang tahu yang pergi biar mereka pergi mampus!!

      Allah telah membuat peringatan:
      “Janganlah kamu terpengaruh dengan golongan pengkhianat tersebut yang selalu bersumpah dan hina sikap dan amalannya, lagi yang selalu mencela dan menyebarkan fitnah untuk perpecahan (umat) menolak segala kebajikan (dan kemajuan orang), mereka yang melampau dan menentang (ajaran agama) dan melakukan dosa.” Surah al-Qalam ayat 10-12
      Rasulullah s.a.w. bersabda
      Dari Abu Hurairah r.a bahawa Rasulullah S.a.w bersabda: “Akan datang kepada manusia tahun-tahun yang penuh tipu-daya. Ketika itu golongan benar dikatakankan pembohong dan golongan pembohong dikatakan benar. Orang yang khianat dipercayai dan orang-orang yang benar dikhianati dan para ruwaibidhah akan menjadi jurucakapnya”. Sahabat bertanya: Siapa itu ruwaibidhah? Sabda Baginda: “Orang yang bodoh dalam urusan orang-ramai”
      Lebai tertarik dengan doa Ustaz Harun Taib. Muktamar PAS kali ke59 yang diadakan pada 22 hingga 24 Nov 2013 yang bertemakan “Rahmat Untuk Semua” di Stadium Melawati Shah Alam menyaksikan Al Marhum Tuan Guru Dato’ Harun Taib, Ketua Dewan Ulama PAS telah diamanahkan oleh muktamar untuk berdoa ketika penutup Muktamar.

      Antara doa Al Marhum Tuan Guru Harun Taib ialah;
      الَّلهُمَّ عَلَيكَ بِأَعدَاءِ الحِزبِ الِإسلَامِيِّ فِي الدَّاخِلِ وَالخَارِجِ

      “Ya Allah hancurkanlah musuh-musuh Parti Islam didalam dan diluar”.

      Apa yang berlaku selepas itu bertepatan dengan Firman Allah s.w.t.
      مَّا كَانَ اللَّهُ لِيَذَرَ الْمُؤْمِنِينَ عَلَىٰ مَا أَنتُمْ عَلَيْهِ حَتَّىٰ يَمِيزَ الْخَبِيثَ مِنَ الطَّيِّبِ وَمَا كَانَ اللَّهُ لِيُطْلِعَكُمْ عَلَى الْغَيْبِ وَلَٰكِنَّ اللَّهَ يَجْتَبِي مِن رُّسُلِهِ مَن يَشَاءُ فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ وَإِن تُؤْمِنُوا وَتَتَّقُوا فَلَكُمْ أَجْرٌ عَظِيمٌ
      ( Ayat 179 Surah Ali- Imran)

      “Allah sekali-kali tidak akan membiarkan orang-orang yang beriman dalam keadaan kamu sekarang ini, sehingga Dia menyisihkan yang buruk (munafik) dari yang baik (mukmin). Dan Allah sekali-kali tidak akan memperlihatkan kepada kamu hal-hal yang ghaib, akan tetapi Allah memilih siapa yang dikehendaki-Nya di antara rasul-rasul-Nya. Karena itu berimanlah kepada Allah dan rasul-rasul-Nya; dan jika kamu beriman dan bertakwa, maka bagimu pahala yang besar.”

      Dah panjang lebai huraikan.
      Berbalik kepada parti ISLAM BARU AMANAH (PAN/IKRAM)
      Baru mereka nak buka mata siapa bocor maklumat.

      Sebelum Mohd Anuar Tahirtanya siapa bocor maklumat, sepatutnya dia kena toleh kiri kanan dahulu...

      Delete
    5. Dad, perjuangan sesat PH untuk bantu evengelis liberal berkuasa memalingkan akhlak dan aqidah pendokongnya. Ada yg merasa menghina, hamun dan fitnah adalah 'dihalalkan' atas alasan 'perjuangan'. Ada pula dikalangan Melayu sendiri yg menentang pendirian sembahyang. Ada yg menyokong evengelis murtadkan Melayu Islam. Ada juga yg berjuang untuk 'hak' Melayu jadi Atheis. Ada yg sokong buku Hannah untuk Kerajaan Kristian dan ada yg masuk upacara 'puja' ayam. Pendokong PH juga benci jumhur Melayu Islam dalam PAS dan UMNO dan mereka benci dan caci ulama'. Dad, bila nak muhasabah bahwa 'perjuangan' tegakkan evengelis liberal adalah perjuangan sesat. Walau betapa seronok kita dokong perjuangan ini di dunia natijah akhiratnya adalah siksaan yg perit. Dad, ambil masa fikir kembali perjuangan ini yg sia sia. TDM tak dapat beri Dad syafaat. Bahkan dia sendiri perlu jawab penyelewengan dan kemungkarannya.

      Delete
    6. Hang yg sesat mr jamilah aka mr j oiiiiii....
      Syafaat hak nabi laa bodoh!!!!
      Lagi satu lebih baik hang pi jadi pencacai angkat taik umno.

      Delete
    7. Sehari dua ini, akhbar-akhbar arus perdana, stesyen-stesyen TV tempatan dan portal-portal berita sibuk memperkatakan tentang hasil Laporan Royal Commission Of Inquiry (RCI) berkaitan skandal kerugian perniagaan pertukaran wang asing(Foreign Exchange/FOREX) yang melibatkan Bank Negara Malaysia.
      Seperti yang dilaporkan oleh akhbar Sinar Harian tanggal 1 Disember 2017, RCI berkenaan berpandangan bahawa terdapat elemen menyembunyikan fakta dengan sengaja memandangkan Laporan Tahunan Bank Negara tidak menunjukkan kerugian sebenar yang dialami akibat urus niaga forex dari tahun 1992 hingga tahun 1994. Selanjutnya RCI itu percaya Tun Dr Mahathir Mohamad merelakan tindakan-tindakan Datuk Seri Anwar Ibrahim(DSAI) yang mengakibatkan Bank Negara Malaysia rugi RM31.5 billion.
      Tan Sri Nor Mohamed Yakcob pula telah dinamakan sebagai pihak yang bertanggungjawab terhadap urusniaga tersebut.

      Delete
  5. Umno ajak menari ikut irama yg mereka dendangkan... jadi masa perhimpunan PH... segala gambar pemimpin mereka yg tak pernah ditumjukkan akan disajikan mengikut saiz yg mrk buat... bagi yg sakit jantung... JANGAN TENGOK!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seorang lagi "saudara" Datuk Seri Azmin Ali didakwa bakal ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) tidak lama lagi.


      Memetik sumber portal Utusan Malaysia mendakwa suspek terbabit menjalankan perniagaan secara kecil-kecilan namun didapati hidup mewah.

      Laporan itu mendakwa individu terbabit disyaki menjadi orang tengah dalam urusan membabitkan Azmin dan kontraktor yang mendapat projek daripada kerajaan negeri.

      Bagaimanapun laporan itu mendakwa dakwaan berkenaan masih diteliti untuk memastikan sejauh mana pembabitan individu itu sahih.

      Kata sumber yang tidak didedahkan itu individu berkenaan disyaki terbabit sebagai orang tengah sejak 2014.

      Pada 29 Nov lalu salah seorang anak saudara Azmin direman tujuh hari kerana disyaki terbabit melindungi aktiviti pelombongan pasir dan batu tanpa lesen di Selangor.

      Turut direman, tiga yang lain.

      Anak saudara Azmin itu didakwa menjadi orang tengah untuk mengelakkan aktiviti haram membabitkan pelombongan pasir tidak diganggu agensi penguat kuasa dan kerajaan negeri.

      Ada integriti tinggi

      Ketua Pesuruhjaya SPRM Tan Sri Dzulkifli Ahmad menegaskan tangkapan itu dibuat secara profesional dan tidak melibatkan pertimbangan politik.

      "Apa-apa tindakan yang SPRM ambil berdasarkan maklumat yang kita terima, dan apabila mempunyai asas pada maklumat, maka kita menjalankan siasatan, jadi bebas dari pengaruh politik, atau sabotaj," katanya.

      Mengulas perkembangan itu Azmin yang juga timbalan presiden PKR menafikan beliau menganugerahkan tender kepada anak saudaranya.

      Kata Azmin semua tender untuk pelombongan pasir di Selangor dikendalikan Kumpulan Semesta Sdn Bhd (KSSB) yang merupakan anak syarikat milik penuh Menteri Besar Diperbadankan (MBI Inc).

      "Pertama dakwaan itu tidak betul. Dasar kerajaan negeri tanah-tanah dimiliki oleh kerajaan negeri, sekiranya ada permohonan untuk aktiviti perlombongan pasir ia akan diuruskan oleh Kumpulan Semesta.

      "Semua proses tender dijalankan Kumpulan Semester, saya bukan board member (ahli lembaga pengarah) Semesta.

      "Saya tidak terlibat dalam sebarang keputusan dan saya yakin pegawai Semesta mempunyai integriti tinggi dalam memastikan proses itu berjalan dengan telus dan terbuka,"katanya.

      Delete
    2. Rembat Azmin rembat sementara ada kuasa ni...esok lusa belum tentu kekal kerusi MB lagi...kasi habis sama itu pasir,sama itu batu...ajak lu punya bapak suadara,nenek saudara,bapa tiri,anak tiri lu itu rembat semua,kasi habis satu negeli ma...

      Delete
  6. Aikk 1? Zunar buat kartun sindir umno x boleh. Sarip Dol bikin kasi pecah kt Komtar.
    Alasan : Hina Umno.

    Aikk 2? Umno buat pameran kartun kutok PH boleh pulak, ekkk?
    Alasan:Ianya hanya ada unsur lawak, apabila ia kartun Umno kutok lawan. Nukan sebaliknya. Umno tubuh unit Cai Spam tak haram.PASu dah hembus jampi siap kasi Halolan Taliban.

    Aik 3? Tun boleh di charge walau waktu itu beliau PM.
    Alasan: Tun PM , bukan MO1.

    Aikk 4? Jeebo TAK boleh di charge sebab beliau MO1.
    Alasan: Jib MO1, bukan PM*.

    Nota lutut- PM adalah Semah K. Tot

    Aik,aik,aik,aik...Joget PAU bersama puteri.
    Hiduo Umno.
    Ampos Melayu.
    Pas Restu.


    Tudong lah Periok...
    Pandai menari....

    Umno sunggohla mangkok..
    Taek menjadi ruji...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bicara Saman Pemula kes Wisma Tok Guru yang dijadualkan untuk dijalankan hari ini di Mahkamah Tinggi Malaya Kota Bharu telah ditangguhkan ke 17/12/2017.

      Penangguhan ini adalah kerana pihak peguam yang mewakili Dato’ Husam Musa baru sahaja menerima Affidavit Jawapan bagi Saman Pemula Dato’ Husam Musa terhadap proksi Pas, Mohd Yasin bin Yusoff pada hari khamis lepas.

      Menurut berita peguam Husam memerlukan masa bagi mengemukakan jawapan balas afidavit Mohd Yasin itu dengan alasan baru balik daripada Mekah.

      Ini adalah normal.

      Yang tak normalnya ialah Husam Musa mengambil kesempatan untuk melambatkan bagi memastikan mereka kononnya dapat menggunakan bangunan itu sehingga PRU14.

      BUKTI??

      Pada pukul 11.20 malam, 17 Oktober 2017 Husam Musa berkata
      Jadi notis tu ambo sendiri, secara rasmi tidak terima lagi. Kalau terima notis, ambo akan failkan ke makhamah. Sementara makhamah selesaikan, Amanah akan gunakan bangunan tu sampai bila-bila. Kalau makhamah lambat selesai, selepas pru 2018,2019 Amanah akan guna bangunan tu sampai bila-bila.
      Jadi Husam Musa guna strategi ini untuk memastikan dia dapat guna Pejabat Utama AMANAH (PAN/IKRAM) Kelantan. Malu markaz utama kena tawan belum bertanding. Macam mana nak tawan Kelantan daripada PAS??

      Husam kata lagi
      Jadi sebelum dia boleh hambat kita, kita kena cara dulu .Cara setahun ka, cara 10 tahun ka , selagi cara tak selesai Amanah akan gunakan bangunan tersebut. INI PENEGASAN AMBO.
      Husam Musa guna teknik kotor dah lama. Lebai ada menulis sebelum ini anda boleh baca di sini.

      Politik itu pada asalanya tidak kotor. Hari ini, terutama menjelang PRU-14 kita melihat aksi politik makin menyimpan daripada asalnya. Islam diketepikan, skularisme menyusut masuk, maka timbul MATLAMAT MENGHALALKAN CARA.

      Sejarah Politik Dunia barat moden makin menjadi rujukan, politik Islam yang diajar Rasulullah s.a.w. kian dilupakan. Nama Niccolo Machiavelli tentu tak terlepas menjadi rujukan golongan profesional yang masuk terjah dalam dunia politik. Politik dan pemikiran serta praktikal politik kotor semacam menjadi kewajipan demi untuk mencapai kememangan.

      Delete
    2. Anon 9:03, Utk pengetahuan, kedua2 keputusan mahkamah itu adalah betul. TDM memang PM sebab tu boleh didakwa. Najib pula bukan PM. Dia cuma proksi kepada sesiapa yang berani menyikunya. Sebab tu tak boleh didakwa. Jadi keputusan mahkamah ini juga betul. Kihkihkih.
      2. Ada beza lukisan di PAU dgn lukisan zunar. Lukisan ini menggambarkan karikatur pemimpin PH, jadi tak salah sebab lukis gambar manusia. Berbeza dgn zunar, dia lukis gambar ayam. Itu salah besar dan patut kena tangkap. Kihkihkih


      Delete
    3. Setakat mengutuk org diatas kertas...sapa pon boleh..kata org tu,tak betul,org ni tak betul sapa pon boleh...kalau nak kutuk org cuba cermin diri awak tu sikit..are you perfect and good manner?

      Delete
    4. 12:13. Jgn tengok siapa yg bercakap tp tengok apa yg dicakapkannya. Jika betul, apa salahnya?

      Delete
    5. Benar anon1231
      Saudara rakyat yg rasional
      Dan meraikan demokrasi dalam erti kata sebenar
      Ia itu rakyat

      Delete
    6. JIKA kita mengamati beberapa isu yang berlaku di Asia Barat, pasti kita akan bertemu dengan peranan Saudi. Mereka begitu rancak mencatur politik dalaman negara arab lain. Kita juga akan menjumpai reaksi Iran dalam menyekang hegemoni Saudi. Tetapi yang menyedihkan, pasti gerakan Islam yang akan dipersalahkan.

      SYRIA

      Di Syria, banyak sumber-sumber yang mendedahkan penglibatan Saudi mendanai gerakan anti-Asad seperti Jabhat Nusra dan juga IS. Hilary Clinton pernah menyatakan secara terbuka di kongres tentang penglibatan Amerika dalam mendanai IS. Tetapi apabila emel beliau dibongkar sewaktu pilihanraya presiden Amerika, mereka sebenarnya menggunakan bukan sahaja Saudi, bahkan juga Qatar. Bukan itu sahaja, banyak lagi sumber yang menunjukkan perkara serupa.

      Syria merupakan rakan strategik Iran, Lubnan dan Hamas. Sejak revolusi 1979, Iran yang sebelum ini menjadi proksi Amerika di Asia Barat di bawah Reza Pahlavi, kini berpaling menjadi penentang kuat barat. Selepas menutup kedutaan Israel dan mengusir diplomatnya, Iran membangunkan teknologi perang dan ketenteraan. Ia kemudian menyalurkan bantuan kepada Hamas dan Jihad Islami bagi menentang Israel melalui Syria dan Lubnan.

      Tetapi Saudi bijak mengeksploitasi keadaan. Kononnya sokongan dana yang diberikan adalah bertujuan untuk memerangi syiah yang menjadi ancaman kepada dunia sunni. Syiah dikambinghitamkan.

      LUBNAN

      Beberapa hari selepas Perdana Menteri Lubnan di tahan di Saudi, tiba-tiba beliau muncul dengan meletak jawatan. Ramai percaya Saudi telah berjaya mengugut beliau, sebagai tekanan terhadap Hizbullah yang kini semakin berpengaruh di negara terbabit.

      Lubnan (Hizbullah) merupakan negara seteru utama Israel yang paling dekat. Siri perang demi perang antara Hizbullah dan Israel, menatijahkan kekalahan demi kekalahan buat Israel. Pengunduran Amerika daripada Syria, adalah kemenangan buat Rusia-Iran. Bonus buat Hizbullah, ancaman buat Israel.

      Namun, alasan yang sama, sentimen syiah dimainkan. Hariri meletakkan jawatan dengan pertuduhan Iran mencampuri urusan pentadbiran Lubnan. Saudi kemudian berikrar akan membela Hariri, dengan mengancam Iran dengan ugutan serangan ketenteraan.

      Delete
  7. Inilah tahap IQ dan kebodohan annuar pintu kayu. Pemikiran beliau masih ditahap budak tadika. Dia ingat dia lagi pandai drpd Mahathir. Tapi yg lagi baghal ialah orang yang memilih dan menyokong budak pintu kayu ni. Siapa yg berani angkat tangan ??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melalui buah pemikiran termasyur yang berjudul "The Prince" menjadi kitab rujukan golongan ini dengan slogan "Politik itu Bebas Nilai" dan agama itu diketepikan.Bagi Nicco, politik tidak boleh dikaitkan dengan etika atau moralisme. Yang penting darinya adalah bagaimana seorang (calon) mampu mendapatkan dan mempertahankan kekuasaan. Maka di sini mulai STRATEGI POLITIK KOTOR menjadi agenda "kewajipan" untuk digunakan tanpa batas AGAMA.

      Husam belajar semua ini dan dipratikkan. Ajaran Tok Guru Nik Aziz dia ketepikan.

      Husam memikirkan cara baru. Cara baru ialah menyambung LIDAH SYAITAN, mengikut politik "Niccolo Machiavelli" dan mengenepitkan ajaran Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat.

      MATLAMAT MENGHALAKAN CARA, iaitu dengan membuat fitnah kepada PAS berkenaan dengan duit RM90 juta masuk dalam akuan PAS melalui Affin Bank.
      Bukan itu sahaja Husam Musa mengepikan ajaran Islam bahawa orang yang membuat tuduhan mesti mengemukan bukti atas tuduhannya. Bagi Husam itu tidak penting asalakan dia boleh LANYAK PAS dan geng ULAMA dalam PAS.


      Husam lebih suka cara politik barat, yang kena tuduh terpaksa membelanjakan wang yang banyak untuk menyaman orang membuat tuduhan. Bukan sahaja wang, malah orang kena tuduhan terpaksa menghabiskan masa untuk menyelesaikan kes ini di mahkamah.

      Jika orang yang dituduh tidak menyaman, maka ini peluang dan modal untuk Husam Musa akan jaja diceramah-ceramahnya bahawa yang kena tuduh ini sebenarnya bersalah. Imej politik PAS akan menjadi makin tercalar. Dari segi politik Husam Musa akan berjaya dan politik kotor ini menepikan akan adanya hari Akhirat yang pasti setiap apa yang kita lakukan pasti Allah s.w.t. akan menghitungnya.

      Ada yang berkata takkan Husam nak buat perkara seperti ini.

      Saya berkata bai'ah talak isteri pun Husam langgar. Baiah dengan Allah pun Husam sanggup langgar apakan perkara tuduhan kecil seperti ini bagi Husam. Biasalah manusia apabila dendam menghantui diri akal menjadi sempit, pemikiran menjadi tidak waras dan nafsu menguasa segala-galanya.

      Delete
    2. Anon 1027 tmpat budin cite hala tuju politik
      Bukan tulis panjang panjang cite hal rumah tangga orang

      Delete
    3. Pembunuhan beramai-ramai di sebuah masjid di wilayah Sinai, Mesir minggu lalu telah mencetuskan kerosakan yang lebih besar daripada pembunuhan dan kematian, tetapi meliputi kesan-kesan buruk terhadap gerakan Islam.

      Insiden terorisme itu telah mengaitkan nama pemikir gerakan Islam Mesir, Syed Qutb, yang disifatkan dengan menyeleweng sekali sebagai punca pemikiran yang mendorong pembunuhan itu.

      Belum pun mana-mana pihak mengaku bertanggungjawab, telah tersebar naratif mengaitkan Daesh, yang dikatakan mendasarkan tindakan itu pada pemikiran Syed Qutb.

      Perkembangan ini telah de ngan mudah dimuatkan dalam naratif gerakan Islam sebagai teroris dan mengancam keamanan, akibat pemikiran takfiri yang mereka dukung.

      Rejim pemerintah Mesir, yang bersahabat baik dengan Israel, Arab Saudi dan Emiriyah Arab Bersatu telah mengambil kesempatan sepenuhnya memburukkan Ikhwanul Muslimin dan sekali gus seluruh gerakan Islam sepertinya.

      Semua ini menepati program yang sedang dilaksanakan oleh rejim- rejim anti-gerakan Islam ini, dengan mengaitkan gerakan Islam dengan keganasan dan memburukkan segala pemikiran berkait dengan gerakan Islam.

      Kerajaan-kerajaan anti-gerakan Islam ini sedang giat memerangi gerakan Islam, dengan mensasarkan asas-asas pemikiran gerakan yang termasuk pemikiran Syed Qutb.

      Selepas menjatuhkan Presiden Mohamed Morsi, mereka meneruskan program memburukkan gerakan Islam Ikhwanul Muslimin, melabel mereka teroris dan kini melaksanakan agenda yang menguntungkan Israel di Palestin.

      Minggu lalu juga, diadakan pertemuan Liga Arab yang antara hasilnya ialah melabel Hizbullah, kumpulan bersenjata paling berjaya dan ke hadapan dalam menghadapi Zionis Israel sebagai pengganas.

      Kemudian, satu kerjasama ketenteraan negara-negara Islam diadakan dengan matlamat yang disebut memerangi terorisme, sedangkan pada masa sama kuasakuasa Arab yang mendepani usaha ini berbaik dengan Israel dan mengabaikan perjuangan bersenjata menentang musuh umat Islam itu.

      Pada masa ini, wajar umat Islam terutama di Mesir tetapi juga di seluruh dunia Arab agar berhati- hati dengan sekutu rejim sekular daripada kalangan ilmuan agama yang anti kepada gerakan Islam, tetapi bertopengkan keilmuan Islam yang kini mempengaruhi pelajar Malaysia di sana.

      Ini semua ialah sebahagian daripada satu program besar untuk melemahkan gerakan Islam, yang muncul dalam bentuk yang seakan-akan gerakan Islam sendiri (seperti pseudo-sufi, gerakan Islam bersifat liberal dan sebagainya) yang telah banyak berlaku dalam sejarah.

      Semua ini berkait dan terus dilaksanakan sebagai satu bentuk perang pemikiran terhadap gerakan Islam yang memperjuangkan Islam meliputi perjuangan politik.

      PAS, seluruh kepimpinan jamaah dan ahli-ahli mesti menyedari perang pemikiran ini, yang terbuka dan bersembunyi, demi memastikan gerakan Islam tidak dilemahkan oleh kempen ini, sama ada melalui penyusupan dan juga pengaruh pemikiran ini terhadap ahli-ahli.

      Delete
  8. Umno sudah tiada hala lagi. Zaman Mahathir dan Badawi tak semacam ini. Skang umno sudah main gutter politics kerana takut, amat khuatir dengan Mahathir. Tiada siapa di Negara ini boleh tanding kebolehan pemikiran Mahathir. Budak nuar ini setakat main guli sama angkat bola betik dia No 1. Dari segi strategi dia mcm biji guli !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Husam Musa juga tahu proses mahkamah memakan masa yang lama. Jika PAS sama Husam Musa masih sempat mengatakan ini benar-benar berlaku dalam ceramah-ceramahnya. Jadi sempatlah isu ini digunakan untuk PRU-14 nanti.

      Perkara ini sudah sebut pada ceramah 6 Februari 2017 lalu bahawa bukti akan ditunjukkan pada PRU-14 nanti jika PAS tak bersama PAKATAN HARAPAN.

      Selepas PRU-14 Husam Musa akan minta penyelesaian diluar mahkamah. Dia hanya mungkin membayar paling banyak RM30 ribu untuk penyelesaian diluar mahkamah kepada PAS. Berbaloilah dengan RM30k boleh LANYAK PAS dan imej PAS tercalar teruk.

      Husam pernah menggunakan cara politik kotor ini kepada UMNO iaitu dengan membuat tuduhan kepada Datuk Seri Mustapa Mohamed bahawa Dato' Pa memberi percuma 400 lot saham Felda Global Ventures Holdings Berhad (FGV) kepada setiap ketua Umno bahagian negeri ketika hampir PRU-13 lalu.

      Dewan Ulama PAS Kelantan membantah cara ini tetapi Husam Musa berdegil dan meneruskan cara politiknya dan mengatakan dia akan tanggungjawab. Husam Musa mengenepikan arahan Dewan Ulama dan mengikut cara politik Pakatan Rakyat.

      Pada 3 April 2013, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan pembubaran parlimen menerusi ucapan khas yang disiarkan secara langsung di televisyen kira-kira pukul 11.30 pagi. PRU-13 telah diadakan pada 5 Mei 2013 setelah parlimen dibubarkan pada 3 April 2013.

      Sinar Harian 5 April 2013 telah menyiarkan berita penafian Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed dakwaan Husam Musa kononnya beliau memberi percuma 400 lot saham Felda Global Ventures Holdings Berhad (FGV) kepada setiap ketua Umno bahagian negeri Kelantan. (sila rujuk di sini)

      Sehubungan itu, Dato' Pa telah mengarahkan peguamnya untuk menghantar notis tuntutan maaf dan memberi tempoh 48 jam kepada Husam untuk berbuat demikian.

      Husam tidak berbuat demikian kerana ini adalah strategi politik kotornya, kononnya nak selamatkan Kelantan dan membantah cara Ulama PAS bekerja yang dikatakan politik kuno yang berstratgi. Kononnya jujur dan ikhlas tak akan berjaya dalam dunia hari ini. Ini pemikiran sesat Husam Musa.

      15 April 2016 Sinar Harian sekali lagi menyiarkan berita "Saman Tok Pa terhadap Husam selesai" (sila rujuk di sini)

      Saman fitnah yang dikemukakan Pengerusi Barisan Nasional (BN) Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed terhadap Naib Presiden Pas, Datuk Husam Musa berhubung dakwaan pemberian secara percuma 400 lot saham Felda Global Ventures Holding Bhd. (FGVH) kepada setiap ketua Umno bahagian di negeri itu selesai.
      Keputusan itu dicapai selepas kedua- dua pihak bersetuju menyelesaikannya secara baik.

      Husam membacakan pernyataan kekesalannya dan bersalaman dengan Mustafa selepas prosiding di hadapan Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Datuk Nor Bee Ariffin sebentar tadi.

      TIGA TAHUN isu ini bermain di Mahkamah. barulah Mahkamah boleh membersihkan nama Datuk Seri Mustapa Mohamed.

      Saya bukan nak membela UMNO tetapi saya bercakap diatas KEBENARAN, diatas fakta dan hujah. Inilah Husam Musa yang anda tidak kenali. Semasa dalam PAS dibuat perkara yang tak betul, apatah lagi bila diluar PAS bersama parti AMANAH (PAN/IKRAM).

      Delete
  9. sila tayang poster tu kt tv3suku.

    poster itu membuktikan umno memang parti kartun dn sarkis.

    PAU ke pameran karton?

    makcik pakcik tua dtg dr kampong nk tengok perjuangan umno.. tiba2 tgk kartun pulak.

    pasno adalah masalah negara

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tv3/4 tak lama lagi tukar jadi tv0.3. Tahap pn17 ataupon dlm erti lain nak mampuih tak da org mau tgk. kah kah kah !

      Delete
    2. Husam Musa ini jika bercaramah bercakap pasal agama, macam-macam nas dan hadis mengalahkan ulama silam, tetapi hatinya buruk, busuk dan perangainya sangat JAHAT. Suka berdendam. Tanya Sayuti Omar penulis upahan, kalau tak percaya. Sayuti masih hidup. Kalau tak jumpa engkau cari Zulaimi Kazim tokey Kopi Janda (dulu) tukang sponsor MSO sekarang ini. MSO akan cerita bagaimana Husam buat kepada dia semasa mereka kawan baik dulu sehingga Sayuti menulis SI BAJU PETAK.

      Dia hendak menggunakan cara yang sama untuk PERKENA PAS.

      Orang yang bodoh sahaja boleh percaya kerana orang bodoh tidak mempunyai maklumat yang benar dan Allah gelapkan hatinya supaya dia jahil dengan maklumat yang tidak benar, Nauzubuillah semoga Allah jauhkan kita daripada POLITIK KOTOR HUSAM BIN MUSA.

      Kita memang nak Putrajaya. Kita memang nak jatuhkan UMNO. Tetapi kita ada ISLAM. Islam mengajar kita cara berpolitik yang diajar oleh Rasulullah s.a.w.

      Kini

      Husam Musa nak guna tektik yang sama kepada PAS. Dia ingat dia cerdik. Dia tak lihat cerdiknya PAS. Dia kata PAS tak boleh guna bangunan tersebut sehingga mahkamah putuskan.

      ok PAS tak guna bangunan itu.
      PAS pula kata, AMANAH (PAN/IKRAM) jangan guna tanah PAS termasuk pijak!!

      AGAK-AGAKnya HUSAM dan parti ISLAM BARU PAN/IKRAM akan GUNA JINnya tak dalam kes ini??

      Delete
    3. hala tuju perjuangan pas hanyalah nk lawan husam.

      memang tk layak menang pas ni.

      Delete
    4. Undilah DAPIGS!

      Delete
    5. Kepala bapak pun dah kartun kan negara kita

      Pau dia buat pameran kartun

      Bye bye jackass pru14 nanti

      Delete
    6. SERINGKALI rakyat yang dikuasai emosi dalam mengamati politik, menyebabkan mereka lebih cenderung memilih jalan singkat sebagai penyelesaian. Sikap simplistik tersebut kerana beberapa faktor.
      Pertama, melihat politik semata-mata berorientasikan isu. Bukan kepada dasar ideologi yang menjadi latar penentu kepada sesebuah parti politik. Contohnya, ramai yang suka bicara berkenaan masalah ekonomi, lantas menekankan soal rasuah sebagai punca kemalangan ekonomi. Kita tidak nafikan itu antara puncanya. Namun kita perlu sedar bahawa faktor utama jahanamnya ekonomi negara kerana dasar kapitalisme yang diamalkan selama ini. Dasar percukaian dan penswastaan amat memberi laluan kepada politikus dan kapitalis mengamalkan kronisme sesama mereka. Dari ruang itulah munculnya rasuah yang disebut-sebut oleh ramai orang.
      Kedua, terikut-ikut dengan kempen politikus yang hanya beragenda menukar tampuk kepimpinan negara dan parti. Bukan menukar dasar pemerintahan yang menjadi faktor utama kerosakan negara.

      Kadang-kadang kita melihat gaya mereka melawan penyelewengan bukan kerana prinsip nahi mungkar. Sebaliknya kerana mereka tidak dapat habuan seperti yang dinikmati oleh pesaing politiknya. Jika dapat, mereka kenyang dan mengangkat ibu jari tanda politiknya bagus. Rakyat dipergunakan untuk merealisasikan dendam materialistik mereka. Politikus seperti ini bila diberikan kuasa, sama sahaja menghidapi penyakit penyelewengan berbanding politikus sebelumnya. Dari sudut yang lain, jika mereka benar-benar jujur membawa perubahan, mereka mestilah menekankan soal dasar yang wajib diubah serta plan solusi yang menyeluruh. Bukan semata-mata perubahan batang tubuh pucuk pimpinan negara.
      Berapa banyak sejarah yang kita saksikan, dengan hanya menukar pucuk pimpinan tidak mendatangkan perubahan ideal yang diidamkan. Selagi dasar tidak berubah, maka produksi kitaran pemimpin yang korup tetap berulang.
      Dahulu rakyat meluat dengan Tun Mahathir yang memerintah selama 22 tahun. Berundurnya Mahathir, digantikan oleh Pak Lah. Walaupun pada awalnya beliau mendapat sambutan dari rakyat dengan produk Islam Hadharinya, tetapi akhirnya rakyat sedar itu hanyalah gimik. Pak Lah tetap tidak menepati hasrat perubahan yang rakyat mahukan. Kemudian digantikan pula dengan Najib, hasil restu Tun Mahathir.
      Yang terbaharu, mereka mendakwa perlu jatuhkan Najib seterusnya dipulangkan kembali kerusi PM kepada Tun Mahathir. Idea gila. Dakwa mereka kononnya tidak perlu dibimbangkan Tun Mahathir, kerana beliau hanyalah diktator yang sudah pencen. Sedangkan kempen tersebut membuka jalan kepada diktator pencen tersebut untuk kembali berkuasa.
      Ada yang mengatakan, berilah peluang kedua kepada Tun Mahathir untuk mengelola negara. Sesungguhnya beliau telah bertaubat. Kita perlu faham, seorang penguasa yang telah melakukan kezaliman dan menanam doktrin negatif yang mengelirukan rakyat terhadap Islam, taubatnya tidak cukup dengan ungkapan saya telah bertaubat. Bahkan ia mesti disusuli dengan tindakan serius membetulkan, menerangkan dan mengakui kesalahan-kesalahan terdahulu yang telah dikenakan ke atas rakyat. Ini wajib agar kesan onar yang telah dibuat benar-benar dapat dihentikan. Allah berfirman:
      "Melainkan mereka yang telah bertaubat, memperbaiki dan menerangkan (memperakui kesalahan), maka merekalah yang Aku terima taubatnya" - surah al-Baqarah 160.
      Di dalam ayat ini Allah meletakkan syarat taubat mestilah disusuli dengan pengakuan dan memperbaiki kesalahan agar kesalahan yang dibuat tidak berpanjangan.
      Kita tidak boleh naif dan semberono dengan hanya meletakkan markah seseorang itu bertaubat semata-mata kerana dia telah menukar jersi parti politiknya. Sedangkan nafsu tipu daya dan gejolak pemikiran yang cukup tidak mesra dengan Islam masih bersarang dalam dirinya.
      Apakah negara kita mahu dibawa ke situasi keluar mulut harimau masuk mulut buaya? Yang lebih malang, buaya yang dimaksudkan adalah buaya sama yang pernah membaham hak rakyat satu ketika dahulu. Sampai bila kita mahu diheret menonton drama politik kartun ini?

      Delete
  10. Umno bawak beribu untuk hadir Pau. Dari mana datang duit sama dedak ? Orang hidup susah tak ada duit nak makan tapi budak cawangan boleh dapat hotel mewah, makan, minum dan enjoy. Kenapalah kamu yg jahil nak jugak undi umno ?? Dia menang korang apa dapat ??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anggota PAS diingatkan berkenaan jumlah anggotanya pada tahun ini yang mencecah 41,813 - jumlah tertinggi dalam tempoh lima - merupakan bukti PAS tidak melarat malah semakin ke hadapan.


      Naib presidennya, Idris Ahmad dalam mengingatkan perkara itu menyeru agar anggota PAS tidak peduli persepsi orang dan terus bekerja.

      “Teruskan buat kerja, usah peduli apa fitnah dan persepsi orang yang benci pada perjuangan PAS. Emas yang tulen lagi dibakar dengan api yang kuat semakin terserlah ketulenannya,” katanya seperti dilapor Harakahdaily.

      Idris turut meningingatkan bahawa kekuatan PAS tidak terletak pada pemimpin tapi pada dasar yang diperjuangkan.

      “PAS sentiasa evergreen. Pemimpin boleh datang dan pergi. Kekuatan PAS bukan kepada pemimpinnya, tetapi kepada dasar Islam yang diperjuangkan.

      “Anggota PAS tidak ada apa-apa kepentingan, kalau ada yang khianat kepada perjuangan PAS, sedikit pun tidak melunturkan semangat anggota,” katanya yang dipercayai merujuk kepada pemimpin Parti Amanah Negara (AMANAH) yang keluar PAS selepas Pakatan Rakyat berkubur pada 2015.

      Jumlah anggota PAS pada 2015 sebanyak 41,431 yang kemudian menurun kepada 23,559 pada 2016 sebelum meningkat semula tahun ini.

      Menurut Idris lagi, anggota PAS menyertai parti untuk memperjuangkan Islam dan mereka akan kekal dalam parti selagi PAS tidak meninggalkan agenda itu.

      “Mereka (anggota PAS) tidak kisah kalau ada dalam kalangan pimpinan PAS yang meninggalkan PAS bersama elaun dan pencen yang diterima. Mereka tidak pernah serik dan menyesal terhadap apa yang berlaku.

      “Prinsip mereka mengatakan bahawa PAS tidak susah dan melarat malahan terus memacu ke hadapan. Perjuangan mesti diteruskan,” katanya.

      Dalam perkembangan sama, Ketua Penerangan PAS Nasruddin Hassan berkata jumlah keanggotaan PAS yang meningkat membuktikan tohmahan PAS ditolak rakyat adalah tidak benar.

      "Ini satu bukti bahawa tohmahan PAS ditolak oleh rakyat mutakhir ini adalah tidak benar.

      "Tanggapan bahawa PAS kian terpinggir dewasa kini juga salah. InsyaAllah PAS akan terus memimpin gelombang kebangkitan Islam dan gerakan perubahan," katanya.

      Delete
    2. rakyat tk mo dengar parti yg puji diri sendiri.

      rakyat tgk apa perjuangan pas membela rakyat.

      takde pun.

      bentang ruu pun menipu.. lembab.. main2.

      beruk pun boleh puji bangsa sendiri.

      mana ade org nk kutuk diri sendiri.

      rakyat nilai apa yg diperjuangkan dan adakah ckp serupa bikin.

      dlm konteks pas... semuanya ngarut

      Delete
    3. Undilah DAPigs!

      Delete
    4. Pemuda Umno Selangor menyifatkan kerajaan negeri yang diperintah PKR perlahan-lahan hilang kuasa kerana terlalu ikut telunjuk DAP, kata pembahas Jefrizal Mohd Jaafar.
      Beliau berkata PKR dikawal DAP melalui Dewan Negeri Selangor (DNS), yang dipengerusikan oleh Speaker Hannah Yeoh dari DAP.
      “Bayangkan DAP seakan-akan mengawal DNS. Memang betullah menteri besar (Datuk Seri Mohamad Azmin Ali) dari PKR tetapi lihatlah siapa speaker DNS dan bagaimana DAP mengawal kaum Melayu dan agama Islam?
      “Jika inilah cerminannya tuan-tuan, kita sudah dapat bayangkan apa yang akan berlaku pada PRU14 seandainya ditakdirkan kita hilang lagi kuasa,” katanya ketika membahaskan ucapan dasar ketua Pemuda Umno di Perhimpunan Agung Pemuda Umno 2017 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) hari ini.
      PKR membentuk kerajaan negeri bersama-sama DAP, PAS dan Amanah. Komposisi parti di DNS ialah 14 wakil rakyat DAP, 13 wakil rakyat PKR, 2 wakil rakyat Amanah dan 13 wakil rakyat PAS.
      Timbalan speaker adalah Mohd Shafie Ngah daripada PAS.
      Jefrizal berkata “bukti” PKR mengikut telunjuk DAP apabila Speaker Hannah Yeoh menolak usul memperkasakan bidang kuasa Mahkamah Syariah yang dibawa Adun Barisan Nasional (BN) di sidang DNS 8 November lalu.

      Delete
  11. Najib sama konco makin tertekan. Tak boleh tidur. Tak selera makan. Mahathir sudah atur strategi tapi dia tak kasi tau sesiapa. itulah yg lagi menakutkan musuh apabila tidak mengetahui strategi lawan, tapi lawan sudah tahu strategi musuh. Cantek !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada kalanya redha dengan kehidupan yang susah dan sederhana itu lebih baik dari hidup mewah yang menjadikan kita togho (melampau) dan akhlak jadi tidak tentu hala.

      Ketika hidup orang Melayu di tahap susah dahulu, masing-masing tahu berjimat. Baju dan buku sekolah tetap dipelihara untuk diguna semula. Kalau tidak untuk diri sendiri, mungkin untuk adik beradik, saudara mara atau jiran tetangga.

      Apabila tabiat buruk ini tidak dicegah ketika ia bermula sedikit masa dahulu, kini tabiat ini sudah membentuk habitat.

      Ya... habitat pelajar yang sudah tidak lagi terdidik... yang sudah tidak lagi kenal batas jantina.., sudah jadi sombong dan pemboros.

      Semua ini ada kaitan dengan kemewahan rezeki yang telah Allah kurnia. Lihat sahaja motosikal dan kereta yang diberikan ibubapa, lihat sahaja jenis gajet mereka.

      Semua ini ada kaitan dengan sikap liberal dan 'tidak apa' oleh ibubapa, saudara mara dan jiran tetangga. Sekarang ini nak tegur mereka pun sudah tidak berani.

      Sekarang ini guru disiplin, ketua kampung, imam masjid bahkan saudara mara sendiripun cuma boleh 'tengok' sahaja mereka bercengkerama, bahkan merokok di depan pagar sekolah.

      Itu belum masuk lagi 'acara' gila selepas habis periksa. Lelaki perempuan sewa hotel atau berhimpun di 'private house' yang di'hadiahkan' oleh ibubapa. Beramai-ramai mereka meraikan 'hari akhir' persekolahan selepas SPM.

      Delete
    2. Undilah DAPigs

      Delete
  12. Kalau benar benar ikhlas menyayangi UMNO ...berundur dirilah.Itulah yang terbaik..buat UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apabila diserbu, ada yang dengan selamba saja menempelak penguatkuasa yang itu adalah hak 'peribadi' mereka.

      Dengan rokok dan arak di tangan, dengan pakaian tidak cukup kain dan lelaki perempuan ramai-ramai duduk 'bersentuhan' rapat-rapat di atas katil, mereka masih katakan itu hak peribadi mereka???

      Inikah anak-anak 'pintar' yang sudah sangat yakin dan terjamin akan masuk universiti selepas SPM? Pasti benarkah yang mereka ini tidak akan masuk sekolah lagi (mungkin perlu tingkatan 6) sehingga pakaian sekolah harus dimusnah?

      APAPUN JANGAN TERKEJUT DENGAN SEMUA INI KERANA PELBAGAI TARIAN SEKSI, LAKONAN LUCAH, NYANYIAN CINTA BERAHI SUDAH PUN DI'AJAR'KAN DAN DIPERSEMBAHKAN DALAM ACARA RASMI SEKOLAH. TENTUNYA ITU LAH JUGA 'MINAT' SANG GURU.

      ADA YANG BARU NAK ANJURKAN SOLAT BERJEMAAH DI SEKOLAH PUN SUDAH DITENTANG DENGAN LANTANG.

      Sesungguhnya kita sudah tiada masa untuk berpolitik tentang ini. Yang perlu hanyalah tindakbalas segera untuk mencegah dan memberhentikan segalanya.

      WARGA PRIHATIN

      Kredit untuk mereka yang mengengahkan isu ini berserta gambar-gambar sebagai bukti. Semuga ia mampu mengetuk pintu hati ibubapa dan generasi muda kita.

      Delete
    2. Undilah DAPigs

      Delete
    3. Yang pakai jubah ngan berserban pun tgok maria ozawa kat depan
      Silap silap jdi kes cabul

      Tepuk dada tanya iman
      Ada iman ada kejujuran

      Tulis panjang panjang pun tak guna
      Apa yg pas buat utk maslahat umat?
      Mafsadat amanat lahanat pun baling batu sembunyi tangan

      Lebai sembang kuat
      Ridiculous act

      Delete
    4. Should Pakatan Harapan accept Hindraf into its fold? The answer should depend on what Pakatan supporters think, and the coalition, for once, should consult them through a rigorous survey.
      Anyhow, it would be fair to say that most people, when they think of Hindraf, would associate the movement with P Waythamoorthy, its leader and public face. And we wouldn’t be too wrong to say that many opposition supporters don’t trust him because of what he did before the 13th general election.
      Ten years ago, Waythamoorthy rode high on the tide of public sympathy for the plight of the marginalised Indians. Hindraf was a cause célèbre. A rally it organised saw tens of thousands of Malaysians, mainly Indians, protesting at the Petronas Twin Towers and bringing much needed awareness to the plight of Malaysia’s downtrodden community.
      These were the Indians who were turfed out of the estates when the GLCs took over. They were forced to live in shanty towns, without adequate water, electricity, medical care, housing amenities or educational facilities for the children.
      Support for the rally was strongest at the grassroots level. The poor and wretched, the people who felt that Hindraf gave them hope, donated whatever money they had for the cause. In many cases, they gave their last RM1.
      With the police at his heels, Waythamoorthy sought refuge in England, but his brother, P Uthayakumar, decided to remain to fight Barisan Nasional. He was jailed.
      Five years later, Waythamoorthy returned to Malaysia via Singapore, where his Malaysian passport was processed. He then crossed the causeway to where thousands of his supporters were waiting to give him a roaring welcome.
      Some people were suspicious over the ease with which he got his passport processed and his unimpeded entry into Malaysia. But others didn’t think much of it.

      Delete
  13. Correction! Or perhaps an amendment... That person is not umno's true enemy for instead umno itself is its own enemy that shall sooner rather than later shall bring it to its knees.

    Unless those in that party can see that they themselves are their own enemies, there is no way for them to come back to its true path.

    Tahlil shall be coming its way.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah sekali lagi mengkritik Tun Dr Mahathir Mohamad atas kenyataan yang dibuat bekas perdana menteri itu mengenai masyarakat Bugis.


      "Beliau dalam keadaan marah dan akan membakar seluruh negara dengan api kemarahannya," titah baginda dalam temubual eksklusif bersama The Star menjelang sambutan Hari Keputeraan baginda ke-72 pada 11 Disember ini.

      Sultan Sharafuddin sebelum ini menyatakan rasa tidak senang terhadap kenyataan bekas perdana menteri itu yang mengaitkan Bugis dengan lanun semasa perhimpunan 'Sayangi Malaysia Hapus Kleptokrasi' di Petaling Jaya 14 Oktober lalu.

      Baginda bertitah tidak mahu melihat ahli politik menggunakan isu-isu sensitif seperti bangsa dan agama untuk kepentingan politik kerana berbuat demikian hanya akan menghancurkan negara.

      "Ini menjadi kebimbangan semua Raja-Raja Melayu, kesemua sembilan daripada kami. Kami sering berbincang mengenai perkara ini semasa mesyuarat pra majlis yang diadakan sebelum Persidangan Majlis Raja-Raja.
      "Raja-Raja Melayu amat bimbang. Terlalu banyak isu sensitif dieksploitasi untuk keuntungan peribadi. Isu seperti ini tersebar luar di media sosial dan ia boleh memecah-belahkan rakyat," titah Sultan Sharafuddin.

      Kebimbangan mengenai perpaduan

      Kebimbangan mengenai perpaduan di negara ini menyebabkan Majlis Raja-raja Melayu mengeluarkan kenyataan pada 10 Oktober bagi menyelar dobi khas untuk Muslim di Muar, Johor.

      Dalam pernyataan itu, raja-raja Melayu menyatakan kebimbangan mengenai perpaduan dan keharmonian di Malaysia, dengan memetik contoh seperti yang berlaku di Muar.

      Majlis Raja-Raja Melayu juga mengatakan bahawa umat Islam harus mengutamakan toleransi, sederhana dan inklusif apabila hidup dalam masyarakat pelbagai budaya.

      Bagaimanapun, Sultan Sharafuddin bertitah bahawa baginda kecewa apabila kenyataan pada 10 Oktober yang dibuat oleh Raja-Raja Melayu tidak disenangi apabila Mahathir membuat kenyataan mengenai 'Bugis' empat hari kemudian.

      Sebelum ini Dewan di-Raja Selangor mencadangkan siasatan dilakukan terhadap bekas perdana menteri itu di bawah Akta Hasutan 1948.

      Pelbagai pihak juga telah membuat laporan polis mengenai kenyataan dibuat Mahathir.

      Mahathir kemudian dilaporkan mengatakan bahawa tidak semua Bugis adalah lanun dan kenyataan beliau hanya ditujukan kepada "penjahat yang mencuri wang".

      Delete
    2. isu tk relevan.

      marahlah sorang2 kt Mahathir tu.

      rakyat byk isu lain nk difokus dn diperjuangkan.

      takde bugis yg mati tk makan kerana kenyataan Mahathir tu.

      tp bugis yg mengaku pahlawan lah yg menyebabkan rakyat semakin susah nk makan.

      daulat tuanku.. selamat beradu

      Delete
    3. Undilah DAPigs!

      Delete
    4. Nak main politik ikut jejak y.b raja bahrin

      Apa kata tanding pru 14

      Delete
    5. The suspicious among us felt our fears were confirmed when Waythamoorthy rebuffed the opposition coalition’s attempts to woo him and instead had a much publicised meeting with Prime Minister Najib Razak.
      Indeed, he allowed himself to be coerced into teaming up with Najib, despite having spent years denouncing the government for failing the Indians.
      Instead of gaining additional support for Hindraf, Waythamoorthy was treated with contempt. He was branded an opportunist.
      But then again, some people may see his action as evidence of a single-minded dedication to his cause. He may have been naïve in trusting Najib, but he was determined to get what he thought the marginalised Indians needed. When he realised that Najib would not deliver on his promises, he promptly dissociated himself from the government.
      Nevertheless, much has changed since. Some opposition supporters are uncomfortable with Waythamoorthy’s brand of politics, which they see as racist. If Umno is denounced for its race-based policies, why does Waythamoorthy champion only Indian causes?
      Other opposition supporters cannot forgive Waythamoorthy for instructing Hindraf supporters to abstain from voting in GE13.
      However, there are those who think that Hindraf’s membership of Pakatan will boost the coalition’s chances of winning GE14.
      So, if you’re Pakatan supporter, what do you think? Should Hindraf be allowed to join the coalition?

      Delete
  14. PEMERHATI UMNO DATANG TANPA WANG
    ADA YG TIDO DALAM HOTEL PROTON & PERODUA
    WAMG SAKU UNTUK BELANJA MASA BERSIDANG
    SEMANGAT DEPA UNTUK BANGSA & AGAMA


    KIKIKIKIKIKI.... BERAMBOSSSSS BARUA DAP@SINGAPORK....PENSABOTAJ EKONOMI NEGARA



    INI KALI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum,,,
      Selawat dan Salam ke atas Junjungan....

      PAN dalam setiap kesempatan yang ada pasti akan terus menyepinkan fobianya tentang kerjasama PAS dan Umno.Apa tidaknya kini PAN mengambil kesempatan untuk mengandaikan adanya kerjasama antara PAS dan Umno dengan hadirnya TSKI ke perhimpunan agung Umno.Kononnyya TSKI menjadi duta untuk menyatukan PAS dan Umno. Tidak mustahil bekas bendahari agung PKR, Tan Sri Khalid Ibrahim, akan menjadi pemudah cara kerjasama PAS dan Umno kata Ir Izham Hashim, Pengerusi AMANAH PAN Selangor

      Kenapa PAN begitu takut dengan kerjasama PAS Umno ini? Apakah perlu mereka membuat kenyataan seperti kenyataan Pengerusi PAN Selangor?Pada saya tak perlu sebab apa yang akan dilakukan oleh PAS dan Umno adalah strategi politik mereka di mana semua tahu PAN adalah musuh politik kepada PAS dan Umno, jadi apa saja yang musuh politiknya lakukan samada bergabung atau tidak bukan urusan PAN yang hanya perlu memiliki strategi politik mereka sendiri untuk melawan sama ada PAS atau Umno.

      TSKI pula ialah agen bebas selepas PKR menyinkirkannya.Jadi tak siapa boleh halang dia untuk pergi ke mana saja dia suka.Dia hadir di perhimpunan Fastaqim PAS dan hadir di PAU Umno dan dia dikhabarkan ingin berbaik baik dengan PAS dan Umno.Maka itu hak dia yang tidak dipengaruhi atau mempengaruhi sesiapa pun.Kenapa pula PAN yang gelabah tak tentu pasal?

      Rasanya PAN lebih takut dengan bayang bayang, apa saja yang terjadi akan membentuk bayang bayang ajal yang menggerunkan bagi PAN dan mulalah mereka membuat andaian serta dengan merapu rapu meneruskan fitnah yang sudahpun kantoi.Dedak 90 juta kini dinaikan kepada 200 juta kerana kegerunan mereka kepada bayang bayang.

      Tidak ada satupun yang pasti.Apa saja yang disebut atau dilakukan PAN baik oleh pemimpinnya atau pencacainya semuanya bagai bayang bayang juga, tak ada yang pasti.Pencacai mereka contohnya mendakwa PAS dikencing oleh Umno pada ketika ada pemimpin mereka pula mengandaikan ada agent penyatuan PAS Umno yang sedang bekerja.Ada pencacai mereka terus menyepinkan dedak antara 90 juta ke 200 juta diterima oleh ulamak walaupun mereka tahu benar bagaimana editor SR berbelit belit mahu mempertahankan fitnah asalnya dalam kes saman PAS terhadap SR.Ambiga yang dinamakan sebagai sumberpun tak berani nak mengesahkan tapi pencacai PAN berani sesudah pemimpin jin kuasa 10 mereka Husam mendakwa sudah mendapat bukti tentang dedak itu malah dakwanya jumlahnya lebih banyak.Tetapi peliknya kenapa editor SR tidak sertakan bukti yang ada pada Husam dalam kes samannya?

      Awal awal lagi dah kantoi dan yang nampak cuma bayang bayang ajal untuk pencacai dan pemimpin PAN.

      Delete
    2. umno PAU pas

      pas nk PAU umno

      kartun adalah ancaman Negara

      umno memerangi kartun

      kini umno juga guna kartun dlm perjuangan

      demi melayu islam dan ruu355

      pas pasti akan bersama umno dlm mengatunkan perjuangan bangsa agama dan ruu355

      Delete
    3. Undilah DAPigs!

      Delete
  15. Poster dan karikator itu semua adalah untuk ditayangkan semula olih TV3, RTM Utusan dan yang sewaktu dengan nya agar mendapat liputan lebih meluas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KEMPEN merosakkan undi sedang berlegar di kalangan beberapa media sosial berbahasa Cina, yang disifatkan penganalisis boleh menghancurkan Pakatan Harapan (PH) yang memerlukan jumlah pengundi lebih tinggi untuk memenangi Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).


      Penganalisis berkata gerakan ini mencerminkan trend kelesuan dan ketidakpuasan politik yang meluas terhadap ahli politik Malaysia di kedua-dua belah pihak kerana pertelingkahan di antara mereka bertambah hebat menjelang PRU14 tahun depan.

      Penganalisis politik C.C. Liew meramalkan mereka yang mungkin merosakkan undi adalah sekitar 10% hingga 15% pengundi Cina.

      Memandangkan parti-parti PH bergantung sokongan 80% daripada komuniti Cina pada PRU14, kempen undi rosak boleh menjejaskan peluang mereka di banyak kerusi Parlimen dan negeri.

      Satu tinjauan terhadap tiga akaun Facebook berbahasa Cina yang mempromosikannya menunjukkan kebanyakan kekecewaan itu disasarkan kepada DAP yang memperoleh sokongan utamanya daripada komuniti yang bertutur bahasa Cina.

      Walaupun jumlah pengikut dan "suka" yang diterima di laman Facebook ini masih kecil, penganalisis politik Dr Phoon Wing Keong berkata kesannya boleh merebak ke bahagian lain masyarakat berbahasa Cina.

      Ini termasuk pengundi yang menyokong pembangkang dalam PRU13 tetapi yang mungkin tidak keluar dan mengundi dalam pilihan raya akan datang, kata Phoon.

      "Hakikatnya, tidak ramai yang memilih untuk membuat undi rosak tetapi kempen ini dapat mengurangkan kadar keluar mengundi," kata Phoon, sambil menambah kadar keluar mengundi yang lebih rendah akan menjejaskan peluang PH.

      Seorang lagi pemerhati Steve Chew berkata, waspada terhadap kesan daripada kempen undi rosak, mendakwa kempen itu mungkin dilakukan oleh pihak Barisan Nasional (BN).

      "Adakah geng undi rosak ini benar-benar kecewa dengan PH atau BN atau adakah mereka cuba meyakinkan penyokong PH untuk merosakkan undi mereka?"

      "Siapa yang mendapat keuntungan daripada senario undi rosak ini?" Kata Chew, seorang peguam dan pengkritik kempen itu.

      Beri pengajaran

      Akaun paling popular daripada tiga laman Facebook itu adalah "Double X Action" atau "Ma 'X' Hang Dong" dalam Kantonis, yang hingga saat artikel ini ditulis mempunyai 599 pengikut dan menerima 587 "suka".

      Beberapa video, artikel dan imej menarik cuba menyampaikan mesej yang kedua-dua pemimpin BN dan PH tidak boleh dipercayai.

      Satu grafif menggambarkan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng mengkritik MCA kerana tidak bersuaraterhadap Pengerusi BN dan Perdana Menteri Najib Razak yang mahu bekerjasama dengan PAS.

      Tetapi apabila ia menyentuh hubungan kerjasama PKR dengan PAS, orang kuat DAP itu hanya mengatakan ia adalah "hal PKR".

      Grafik lain adalah gambar pengerusi PH dan bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad, yang pernah dilabel sebagai diktator oleh DAP, dengan kata-kata: "Adakah DAP tahu apa beliau pernah lakukan?"

      Dua akaun yang lain adalah @castinvalidballots atau "tou fei piao lian meng" dalam bahasa Mandarin yang mempunyai 491 pengikut dan 480 "suka", dengan posting terakhir pada November.

      Satu lagi laman Facebook yang hanya mempunyai nama Mandarin ialah "Zhe me li hai ni lai zuo" dengan 350 pengikut dan 342 "suka". Terjemahan ringkasnya bermakna "jika anda begitu hebat, anda akan menjadi menteri". Posting terakhirnya adalah pada Oktober.

      Delete
  16. Diharapkan PH tidak akan membiarkan perbuatan menghina pemimpin2 dengan lukisan kartun2 gila ni dengan begitu sahaja.Ambil tindakan jika ada akhta2 tertentu yang boleh diguna untuk membawa Umno sesat ini kemuka pengadilan......kalau Zuna boleh didakwa mengapa Umno tidak??....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menurut laporan sebuan portal berita majlis permukiman pimpinan tertinggi PH telah bersetuju mengangkat Tun Dr Mahathir sebagai PM dan Dato Seri Dr Wan Azizah pula TPM jika PH menang dlm PRU akan datang.

      Ramai yang memandang lucu kombinasi ini. Bagaimana keputusan rahsia seperti ini boleh bocor?

      Hari ini dengan pantas ayam tambatan PH melompat masuk gelanggang. Khalid Samad mewakili Pan menafikan laporan ini!

      Kata Khalid yang dibincangkan cuma strategi untuk menghadapi PRU ke 14.

      Tambah Khalid laporan itu yang memetik sumber tertentu adalah " palsu".

      Ini lagi lucu. Khalid menyerang portal TMI yang selama ini merupakan portal PH "friendly" terutama Pan.

      Dan lebih lucu Khalid mendesak TMI menamakan sumbernya, kegagalan berbuat demikian akan dianggap satu ancaman buat PH.

      Pengarah Komunikasi Pan rupanya tidal mesra kebebasan media. Mengapa perlu desak TMI dedahkan sumbernya? Itu hak mereka dan merupakan sebahagian dari amalan kebebasan media.

      Jika rasa difitnah atau ditipu, saman bukannya ancam secara terbuka begini.

      Belum berkuasa dah berani mendesak sebegini bayangkan kalau dapat kuasa, apalah nasib kebebasan media nanti.

      Kalau bukan Tun Dr M siapa pula agaknya calon PM mereka?

      Ada harapan Bang Mat tak atau dah di "reserve" pada Kit Siang?

      TMI jangan pandai-pandai. Tunggu Pengarah Komunikasi Pan umum baru sah.

      Lucu-lucu.

      Delete
    2. memandangkan pasno adalah kombinasi kartun lucu seperti tom n jerry, maka PH memainkan wayang kartun Mahathir dan wan azizah jadi PM dn TPM.

      maka gembiralah pasno menonton tayangan kartun itu dgn serious nya muka depa berkerut2.

      jika PH menang, belum tentu kedua2 tokoh itu diangkat jadi PM dn TPM. ia hanya sebagai gula2 getah utk pasno kunyah2 sepuashati sebelum muntah nanti.

      tp kedua tokoh itu seribu kali lebih baik dpd pemimpin2 pasno. nk banding dgn haji hadi.. huh jauh sgt.

      nk banding dgn pahlawan bugis.. lg jauh.

      kot2 ada tokoh sikit pun ialah ahmad maslan dan kak ros.

      dlm pas yg ada tokoh sikit ialah mokhtar snake atau abduh... adduuuhh

      Delete
    3. Sdr anon

      Kalau Zuna boleh didakwa mengapa Umno tidak??....

      Jawapan saya :-

      Sebab di Malaysia hari ini ada dua set undang-undang, satu untuk UmNo dan satu untuk selain UmNo.

      Paling jelas ialah saman Tun M telah ditolak di atas alasan PM bukan penjawat awam sedangkan cadangan RCI Kangaroo Forex pula berbunyi Tun perlu disiasat dan diammbil tindakan kerana menyebabkan kerugian Firex disebabkan pada masa itu Tun adalah PM dan adalah juga penjawat awam.

      Keharamjadahan apakah ini?

      Dua set undang-undang yang berlainan inilah yang akan sebabkan UmNo hancur binasa dan tak akan kembali lagi.

      Diharap dan dicadangkan para perwakilan PAU kali ini agar sempat bermaaf-maafan dan mengucapkan selamat tinggal kepada rakan-rakan masing-masing disebabkan pada tahun hadapan dan tahun-tahun selepasnya PAU ini takkan ada lagi.

      Yang akan ada hanyalah bacaan tahlil dan talkin (simbolik) ke atas UmNo yang telah pun meninggal dunia.

      Innalillahi wainna ilaihi raji'un

      Delete
    4. John Doe, saman TDM tiada asas kerana PAC dapati DSN tiada terbabit. Saman TDM hanya untuk mencipta persepsi buruk terhadap DSN dan memperbodohkan pengikutnya terhadap isu ini. Lain dgn dosa TDM sendiri dlm skandal forex. RCI dapati beliau perlu disiasat CBT kerana 'songlapkan' harta rakyat yg begitu banyak.

      Delete
    5. Bila lulusan syariah seperti J berkata2, yang keluar cuma dusta. Ada MBA ku ingatkan master, tp rupa2nya Manusia Bertopengkan Agama. Cehhhh!!! Buang masa aje bercakap dengan dia ni.

      Delete
  17. saya tlh bertekad utk menentang rosmah d Pekan(Najib saya anggap collateral damage aja) sebelum PPBM d tubuhkan lagi.

    salah seorang yg saya tlh bertemu ialah ts muyid utk mendpt pandangan n nasihat.

    ts muyid tlh membuat ramalan yg Najib tidak akan ada masaalh utk berbelanja d antara rm20 juta hingga rm30 juta utk terus kekalkan kerusi par Pekan. beliau dgn ikhlas menasitkan saya supaya jgn membuang masa jika saya tiada dana yg mencukupi.

    ts muyid bercakap benar. ini lah reality politik d Negara kita. apa juga yg hendak d laksanakan d peringkat akar umbi perlukan dana. kerana udah lama ujud, UMNO n PAS agak berada dlm keadaan selesa. begitu juga DAP n PKR.

    amanah mungkin lebih baik drpd PPBM olih kerana mereka mempunyai lebih ramai ahli2 yg rela berkorban kerana agama (ini anggapan saya).

    pengalaman d peringkat 'bahagian', membuatkan saya merumuskan bahawa ahli2 PPBM(terutama AJK) hanya bersedia bergerak jika semua perbelanjaan d tanggung. 'maju setapak, duit. mundur setapak ,duit. ujud tanpa bergerak ,duit. semua nya duit duit duit.

    jika jentera d peringkat akar umbi gagal bergerak kerana tiada dana, maka peluang calun2 utk menang dlm PRU akan menipis.

    "ada kasi wang, saya kirija. wang tada, saya tidur juga" - tabiat yg d pinjam drpd UMNO.

    WASPADA !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sacara jujur saya katakan, saya kurang senang dengan komentar yang disampaikan oleh Pak Rahman JPC ni.

      1. Jika ada pendapat peribadi yang boleh menggugat keharmonian PH, Pak Rahman boleh simpan dalam!

      2.Jangan merendahkan kamampuan PPBM untuk menang PRU !!

      3. Letak je calon PPBM kami sokong. Bukan
      setakat PPBM, sapa saja calon PH. Kami tak perlu sogok duit untuk bergerak. Niat kami suci, bukan seperti ahli-ahli yang dah beralih.

      INGAT PAK RAHMAN!!!
      TERLAJAK PERAHU BOLEH DIUNDUR
      TERLAJAK KATA, ORANG DAH TAK CAYA!!

      Delete
    2. Tak perlu buat perjumpaan anjuran Pak Rahman ni.

      Aku pon dah naik pelik?

      Delete
    3. Saya melihat komen pak rahman JPC adalah tentang realiti gerak kerja sebuah parti politik. Tidak ada salahnya. Di dalam kehidupan yang serba sempit hari ini akibat rakyat menjadi seumpamanya kambing yang diratah oleh penguasa singa, yang dibantu oleh serigala dan anjing dan dibela oleh babi yang turut meratah sebahagian daging para kambing ini, tidak hairanlah wang menjadi matlamat golongan yang kambing yang amat memerlukan.

      Saya juga melihat komen anon 12.30 sebagai realiti sokongan ke atas PPBM. Tiada salahnya. PPBM punya penyokong yang ramai, dgn sebahagian besar daripadanya masih menjadi ahli UmNo tetapi telah bertekad untuk tidak mengundi UmNo lagi.

      PPBM tidak perlukan gerak kerja yang hebat pun disebabkan penolakan ke atas UmNo adalah sangat meluas.

      Hakikatnya UmNo yang sedang di dalam mood cemas sebab mereka hampir pasti kali ini mereka akan benar-benar lemas. Beza mereka dengan saya ialah mereka cemas kerana hampir pasti akan lemas sedang saya pula tanpa ragu-ragu lagi amat pasti bahawa mereka sudah berada di hujung nyawa.

      Cuma harapan palsu, ketakutan kepada pengadilan selepas tewas, dan cash is king saja yang mendorong UmNo untuk cuba bertahan.

      Hakikatnya mereka takkan mampu bertahan.

      Seperti yang saya katakan, saya tidak ragu-ragu bahawa kali ini UmNo bukan setakat tumbang bahkan akan terus lenyap menjadi sejarah.

      Sama-samalah kita nantikan.

      Delete
    4. Lawa n tetap lawan
      Pada kawan komen pak rahman pendapat peribadi beliau
      Tak da masalah
      Ppbm takda logo
      Tanding bebas pun pakatan sokong calon ppbm
      No hal
      Janji najib tumbang
      Yang penting pakatan kena kempen secara konsisten dan sistematik
      Rakyat perlu di dekati
      Untuk ambil alih kuasa
      Ini prioriti
      Pakatan

      Delete
    5. thanks for lot to :
      John Doe & RATK

      dARI ANON : 20:30

      pSIKOLOGI anda berdua hebat!

      Selamat berjuang!

      Delete
    6. AKU MENELITI SETIAP PERKATAAN YANG DI BERI OLEH RAHMAN JPC NI.

      ISHHH!!!!ISHHHH!!!!

      ARENA POLITIK GELANGGANG ORANG BIJAK
      ORANG POLITIK ADA SKILLL TERSENDIRI
      DARI SKILLL DI BINA STRATEGI

      HEBATNYA ORANG POLITIK NI
      JIKA KAD KUNING DITAYANGKAN
      DIA MAMPU MENGALIH TUMPUAN ORANG
      MENGATAKAN KAD TU SEBENARNYA UNGGU
      JIKA ORANG CAYA, DIA HEBAT
      ITUPUN KENA ADA TEMPATNYA
      MESTI BERTUJUAN BAIK

      ORANG YANG TAK PANDAI BERPOLITIK
      JIKA DITAYANG KAD MERAH
      MAKA DITELITINYA
      DIA PUN SEBUT "KAT NI KOYAK,KAT NI KOYAK"
      SEDANGKAN KOYAK NYERRR SIKIT JE

      RENUNG-RENUNGKAN
      JADILAH ORANG BIJAK DI MAYA POLITIK INI

      Delete
  18. Meremang bulu roma melihat PWTC dibanjiri oleh warna merah putih. Layaklah PAU kali ini digelarkan perhimpunan keramat dan ibu segala PAU. Apatah lagi pesanan keramat dari DSNR yang pastinya akan menggetarkan hati dan jiwa mereka yang mendengarnya.
    DSZH mengingatkan agar gendang perang mula dipalu mulai sekarang ini dan sebaik saja mendapat green light dari DS Presiden , action...tanpa tangguh.
    Dengan sokongan rakyat yg semakin meningkat terhadap UMNO, pasti harapan untuk menang adalah sangat besar malah kemenangan 2/3 adalah dalam tangan.
    Nampak gayanya harapan PH untuk menawan putrajaya hanyalah impian sia2 dan Madey serta konco2 berahaknya akan menggiggit jari masing2...amat layak jika dikatakan PH akan bungkus denga hinanya. Apalah nak diharap dengan parti yang sering dirundung masaalah dari dulu hingga sekarang !

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada tayang cita hantu ke kt pwtc? meremang kata.

      atau sana memang tempat hantu berkumpul.. ini memang meremangkan bulu hidung rakyat jelata

      Delete
    2. Mau tak dak
      1. Tayangan video Momok 1 & 2
      2. Jangan pandang belakang

      kejora lari lintang pukang

      AUWWWWW.....AUWWWWWW...TERKINCIT

      Delete
    3. JEALOUS LER TEW!!!

      KESEPAKATAN AHLI-AHLI UMNO DALAM PAU TERSERLAH.....

      MELINGKOP LER FUKATAN HAPRAK!!!!!

      Delete
  19. Mengikut satu sumber dari PWTC, poster dan karikatur yang dipamerkan tersebut adalah luahan dari rakyat marhaein Msia yang perrihatin terhadap masaalah besar dalam negara yang dibawa oleh PH dan pemimpin2 mereka.
    Pastinya, karikatur dan poster2 ini memberi mesej yang jelas yang terbit secara ikhlas dan jujur dari hati nurani massa. Sewajarnya Madey dan pimpinan tertingi PH bermuhasabah diri dan akur kepada kehendak rakyat yang sudah terlalu muak dan bosan dengan kerenah mereka yang tak berkesudahan.
    Jangan ingat rakyat begitu naif hingga boleh dikelentong mereka sesuka hati..ingat 1 undi untuk UMNO/BN adalah sangat2 berharga untuk memastikan parti ini terus kekal di Putra jaya dan menyepak keluar PH dari persada politik negara !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mengikut beberapa sumber yg sahih, ramai perwakilan merasakan bahawa PAU kali ini adalah yg terakhir umno sebagai parti pemerintah! Ia juga mungkin PAU terakhir sebagai sebuah parti kerana kekalahan akan menyebabkan umno berkubur dan lenyap sama sekali!

      Sumber tersebut mengatakan, ramai perwakilan tidak begitu bersemangat dan berharap keajaiban berlaku dan mengharapkan pengumuman pwrletakkan jawatan najib sbgai presiden walaupun ianya agak tipis.

      Walau apa pun, rakyat malaysia sedang menyaksikan perhimpunan berlesen penyangak, penjual agama, lanun lanun dan pengadai harta negara! Sungguh jelik dan jijik!

      Delete
    2. GN kata: ingat 1 undi untuk UMNO/BN adalah sangat2 berharga untuk memastikan parti ini terus kekal di Putra jaya.

      Nampak sgt parti tu dah nazak GN ooiiiii.... Nak sepak PH apa kebendanya?

      Delete
    3. Saya rakyat malaysia pun jelik jijik dgn macy yg otak berulat macam bangkai..

      Delete
    4. Bro Macy,

      Komen yang powerful dan berpijak di atas realiti.

      Syabas bro. Keep it up and on.

      Salam perjuangan.

      Delete
    5. GN @ KEJORA -i love you

      emmmmghhhhhhhhh......

      Delete
    6. JEALOUS LER TEW!!!

      KESEPAKATAN AHLI-AHLI UMNO DALAM PAU TERSERLAH.....

      MELINGKOP LER FUKATAN HAPRAK!!!!!

      Delete
  20. Komen kopi pes macai2 x de siapa nak baca. Menyemak shj. Macai x de idea dah.

    ReplyDelete
  21. Wah,dah ada tanda taktik sabo blog oleh langau anjing unit SPAM umno.
    Sgt jijik, c&p panjang2 off topik.
    Spt selalu, silakan....
    RAKYAT HANYA AKAN LAGI BENCI UMNOBNPAS....Well, silakan dgn gutter polotiks rakus.
    Tunggu sj TRUMP tiup TRUMPKLEPET yg terakhir, sebagai tanda mamposnya UMNOBNPAS.

    Hidup UMNOSarkas,
    Mapoh Mlayew.
    Pas Restu.
    UMNOPAS lah yg SCREW Melayu

    ReplyDelete
  22. Appara UMNO ni...
    Dah kata negara demokrasi.
    Demokrasi = hak rakyat bebas utk memilih.
    Utk memilih = ada Pilihanraya.
    Susah sgt ke nak hadam...?

    Mana ada... pilih yg ini wajar, pilih yg ini tidak wajar.
    Pilih yg ini berdosa, pilih yg ini berpahala.
    Sukahati si pengundi lah, calon yg mana yg dirasakan lebih berkebajikan terhadap dirinya.

    Memang benar, muslim harus pilih calon muslim jika ada calon yg bertanding adalah muslim; tapi, fikirkan juga -bagaimana pulak muslim yg membeli consumer product atau brgn yg dijual di kedai non-muslim sdgkn peniaga muslim pun ada menjual produk yg sama...?
    Lagi lah,... shopping barang keperluan - hampir saban hari...!

    Islam tidak memberatkan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 12:06, Saya 100% setuju dgn saudara dan ini yang berkali2 saya tekankan. Negara demokrasi. Rakyat bebas membuat pilihan siapa yg mereka kehendaki utk menjadi pemimpin. Dalam konteks hari ini, secara peribadi saya dapati UBN tiada hala tuju dalam mentadbir negara. Ekonomi tak terkawal. Rasuah berleluasa. Kepentingan negara banyak terlepas ke pihak asing. Jadi apa pilihan yg mereka ada? UMNO? Lihat saja gelagat mereka kebelakangan ini. Tiap tahun buat PAU yg sarat dgn pantun dan lawak jenaka, tapi apa agenda mereka untuk bangsa dan negara? Kesalahan mereka pula dilemparkan pada pihak lain. Mangsa utamanya tentulah DAP. Soalnya, merekakah pentadbir negara ini. Begitu juga dgn PKR, Amanah, Bersatu, bahkan PAS sekali pun. Setiap hari mereka diperlekehkan dengan tidak diberi slot untuk menjawab. Adilkah begitu? Mereka boleh memetik pendapat asing tetapi jika pihak lawan berbuat demikian mereka dituduh mengundang campur tangan luar. Pendek kata, hanya suara mereka saja mesti didengar dan mesti dipatuhi. Patuhkah begitu? Bahkan hampir setiap hari soal bangsa dan agama dimainkan dengan cara yang memualkan. Kenapa? Kerana dengan cara inilah mereka akan terus berkuasa dan menjarah harta negara. Noktah.

      Delete
    2. RAIKAN DEMOKRASI
      TOLAK PELACURAN UNDANG UNDANG
      DAN PENYALAHGUNAAN UNDANG UNDANG

      LAWAN TETAP LAWAN
      SALAM PERJUANGAN

      Delete
    3. RATK/PJL, menaikan TDM untuk 'perbaiki' demokrasi ibarat lantik musang untuk pelihara 'kesejahteraan' ayam. Apakah dah lupa ISA bawah TDM? Apakah dah lupa Operasi Lalang dan Memali? Apakah dah lupa tindakkan terhadap mereka yg demonstrasi? Bak kata TDM, Melayu mudah lupa. Melayu juga senang dihasut supaya benci. Bila perasaan benci dah bertapak maka akal pun tertutup. Malang sungguh mereka yg tertipu dgn manusia yg berskandal ini. Anehnya dulu puak puak yg sama menentang manusia ini kerana dikata korup dan zalim.

      Delete
    4. Detik yg akan datang, hatta malaikat pun tak tahu apa akan jadik J, tanpa izin dariNya.
      Tak usah nak meramal-ramal...

      Yg aku tahu, detik ketika ini, yg diperintah oleh kerajaan yg sedia ada:
      • dah merasa cukup dirosakkan pemerintah.
      • dah merasa hidup tidak sejahtera.
      • dah merasa cukup tertipu dgn pemerintah.
      • tanpa hasutan pun, dah terasa cukup benci & meluat dgn pemerintah.
      • dah merasa sering di"akal"kan pemerintah.
      • dah merasa cukup tertipu dgn pemerintah.
      • dah merasa cukup dizalimi & ditindas pemerintah.

      Jadi, perlu apa kerajaan sekarang dikekalkan...???

      Delete
  23. Minta pandangan tuan rahman ptd. Teori dari ostb, DoJ tunggu parlimen bubar baru isu waran. Sebab masa tu kerajaan taraf caretaker, tiada imuniti. Possible dari perspective diplomatik?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon, siasatan DOJ pun buntu dan terhenti. Malah kes terhadap Red Granite dan Jho Low pun ditarik balik kerana tiada bukti. Cuba persoal bukti sebelum cerita waran. Diplomatic immunity tak relevan langsung kalau ada bukti. Begitulah mereka yg naif diperbodohkan oleh cytro PH dgn dongeng merapu. Hanya Allah boleh beri petunjuk pada mereka yg dah tertutup akal ini.

      Delete
    2. J...kau menyampuk apahal. Kau tu bodoh, tarak sapa mau dengar pandangan tahap mba sekolah pondok kau tu. Your stupidity is proven; your opinion is not required, just STFU. I posed a genuine question to tuan rahman.

      Delete
    3. JEALOUS LER TEW!!!

      KESEPAKATAN AHLI-AHLI UMNO DALAM PAU TERSERLAH.....

      MELINGKOP LER FUKATAN HAPRAK!!!!!

      Delete
    4. kalau la mr jasa ni segini hebat dari ag, justice department, kenapa kepala bapak tak nak bayar dia jadi dia punya attorney?

      daripada bayar yahudi tu baik bayar j aja. dia dah confirm dah semua case 1mdb ni.

      sebenarnya najib yang bangang atau j ni yang bangang?

      Delete
  24. Pau di buat nampak berselera
    Kacang merah semuanya ada
    Nampak gah lazat ketara
    Dirasa tawar tak ada benda..

    pelbagai dibuat sebab terpaksa
    Dia berkartun tidak apa
    Pakatan buat jatuh berdosa
    Memang um-no no mudah lupa!

    Makcik pakcik berbaju merah
    Datang jauh hotel tak pernah
    Terus bertepuk bila dikerah
    Pemimpin seronok menjual tanah!

    Bagilah sikit tengok Kuala Lumpur
    Sediakan makan tempat tidur
    Balik kampung disuruh gempur
    Pemimpin kotor berpalit lumpur!

    Hanya nampak si baju merah
    Tangan digenggam kononnya ghairah
    Rakyat sebenar bertambah marah
    Nak sokong Mahathir dan Wan Azizah!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. JEALOUS LER TEW!!!

      KESEPAKATAN AHLI-AHLI UMNO DALAM PAU TERSERLAH.....

      MELINGKOP LER FUKATAN HAPRAK!!!!!

      Delete
  25. Heboh satu Msia memperkatakan tentang rancangan jahat serta kaji DOJ dan pihak zionis untuk terus mengaibkan dan mensabotaj kepimpinan DSNR melalui simposium anti kleptokrasi sedunia yang sengaja diadakan pada tarikh yang sama dengan berlangsungnya PAU.
    Rakyat Msia yang waras masih tak faham kenapalah pihak2 luar tersebut masih terus menerus berdengki dengan DSNR dan Msia. Adakah kerana ketegasan DSNR untuk tidak terus tunduk dan menurut telunjuk mereka ...atau pun kerana mereka dah merasai bahangnya bila kerajaaan mula berbaik2 dengan kerajaan china, yang pastinya akan menghakis paengaruh dan hegemoni mereka di rantau ini?
    Satu sumber diplomatik yang boleh dipercayai menegaskan, terdapat tangan2 ghaib dari dalam negara ini yang bersekongkol dgn pihak2 luar tersebut..dan tangan2 yang sama juga yang menjadi dalang berk/sama dengan DOJ untuk membuat tuduhan2 palsu terhadap penglibatan DSNR dalam isu 1 MDB.
    Rasanya tak perlulah kita sebut sapa mereka itu, kerana ia sudah menjadi rahsia terbuka dalam kalangan rakyat Msia. Jika ditanya kpd pakcik dan makcik di Felda pun, mereka pasti dapat memberi jawapan yang tepat.
    Puak2 yang menjadi dalang ni anggup menggadaikan maruah negara tanpa sedikit pun memikirkan kemaslaahtan generasi akan datang. Pada mereka mencapai agenda keji dan jijik mereka adalah lebih penting mengatasi segala2nya , by hook or by crook.
    Selagi puak2 dajal pengkhianat negara ini tidak didakwa dan dihadapakan kemuka pengadilan, dibawah undang2 yang sedia ada..selagi itulah negara tidak akan aman dan tenteram. Yang paling penting, mastermindnya wajar ditahan di bawah SOSMA atas tuduhan mengguggat ketenteraman awam...Ayuh PDRM dan SPRM, laksankan tugas anda secepat mungkin sebelum puak2 pembawa virus perosak ini bertukar menjadi kanser tahap 4 yang boleh membawa maut kepada Msia tercinta !

    ReplyDelete
    Replies
    1. mesti meremang bila presiden bagi lampu hijau sebab yang hadir akan bertukar warna hijau...toyol la katakan..kuat mencuri...tunggu presiden toyol bagi isyarat

      Delete
    2. Hahaha bakal nak mampos dah dato sri najib kepala penyamun sekeluarga.anak haram betul najib ni.

      Delete
    3. geng najib kaki kelentong. kau jilat la selagi termampu. sebab dah tak lama dah kepala perompak tu.

      Delete
    4. BODOH TAHAP GABAN GENG NAJIB. NAJIB YANG DIHINA DAN DITUDUH TERLIBAT DENGAN MONEY LAUNDRING 1MDB OLEH DOJ & AMERIKA, MASIH LAGI GENG NAJIB PERTAHANKAN TUAN MEREKA YANG TERANG TERANG DAYUS & BACUL UNTUK PERTAHANKAN DIRI DAN BERTINDAK TERHADAP DOJ & AMERIKA.

      BETAPA BODOHNYA. NAJIB AKA MO1 NI TAK UBAH MACAM SORANG SUAMI YANG MEMBIARKAN BINI DIPERLAKUKAN APA SAJA OLEH ORANG LAIN TANPA MAHU BERTINDAK, DIA UMPAMA SORANG SUAMI YANG DAYUS DAN BACUL.

      DAN GENG NAJIB, YANG MENGAMPU DAN MEMPERTAHANKAN JENIS LAKI DAYUS MALAH SERONOK BIARKAN PERKARA HINA BEGITU TERUS BERLAKU, PASTI LAH PUAK AKAL BONSAI INI YANG BERKALI GANDA BACUL DAN DAYUS NYA. BINI DI KERJAKAN SAMPAI LUNYAI, MASIH BERDIAM MACAM TAK BERMARUAH LANGSUNG.

      SADIS NYA!!!

      Delete
    5. Geng najib biasalah fitrah manusia tak kira yg beriman atau tak
      Zionis pun marah tgok ada penyamun nk tolong tangkap

      Yg ko biarkan rumah ko sendiri kena kemas siap gelak tngok penyamun kemas rumah ko
      Penyamun pun marah rumah dia kena samun

      Itu analogi
      Ia realiti
      Geng najib radio buruk sejati
      Bodoh hakiki

      Delete
    6. JEALOUS LER TEW!!!

      KESEPAKATAN AHLI-AHLI UMNO DALAM PAU TERSERLAH.....

      MELINGKOP LER FUKATAN HAPRAK!!!!!

      Delete
    7. Takbir apa kebenda..kalau ketua & bini dah perhambakan diri dgn Yahudi, berhutang riba duit Yahudi & peguambela pun bangsa Yahudi laknat.

      Take beer & cheers UMNO....adalah...!!

      Delete
  26. Biarlah mereka bersidang untuk kali terakhir penuh dengan retorika orang-orang yang membenci kebenaran.

    Hakikatnya UmNo hanya tinggal kumpulan penyamun, pendedak, dan orang-orang yang keliru. Golongan orang-orang yang keliru ini pun bilangan mereka makin hari makin sedikit.

    Satu-satunya jerami tempat UmNo berpaut pada ketika ini ialah tempoh masa. Tamatnya tempoh masa ini maka akan lenyaplah UmNo.

    Pada tarikh hari ini 6hb Disember di tahun hadapan iaitu 2018 UmNo hanya akan tinggal dalam lipatan sejarah. Malaysia akan kembali hebat selepas kematian UmNo-Najib.

    Oh ya, bukan setakat UmNo akan menjadi sejarah bahkan kumpulan A9 juga akan menjadi sejarah, bukan setakat kumpulan sahaja bahkan seluruh anggota A9 juga akan tinggal menjadi sejarah. Sama ada mereka itu menjadi sejarah atau keterlibatan mereka dengan A9 kekal menjadi sejarah.

    Ia tetap akan berlaku, in shaa Allah. Tak lama sangat dah, hanya tinggal beberapa purnama saja lagi sebelum talkin boleh dibacakan sbg simbolik kematian UmNo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. JEALOUS LER TEW!!!

      KESEPAKATAN AHLI-AHLI UMNO DALAM PAU TERSERLAH.....

      MELINGKOP LER FUKATAN HAPRAK!!!!!

      Delete
    2. Takbir apa kebenda..kalau ketua & bini dah perhambakan diri dgn Yahudi, berhutang riba duit Yahudi & peguambela pun bangsa Yahudi laknat.

      Take beer & cheers UMNO....adalah...!!

      Delete
  27. Shahrizat claims GE14 choice between Najib, 'Maharaja' Lim
    Read more at https://m.malaysiakini.com/en#BKghw8KLE1b0pdJx.99

    If I were DAP member, I wud take this option

    1. Lodge a police report as the statement is false.

    2. From another issue, it cud be sedotious and lodge a police repory

    3. Sue for defamation. Use of title maharaja lim is insulting and defaming

    ReplyDelete
  28. Pilihanraya ke 14 tahun depan merupakan masa dan peluang terbaik serta paling besar until kita sebagai rakyat Malaysia untuk tamatkan monopoli UMNO BN dalam sahsiah politik negara. Andai peluang ini tak dipergunakan sebaiknya, selamanya lah kita akan berada di bawah pentadbiran yang makin memburukkan negara, baik di mata dunia malah kesan negatifnya kepada taraf hidup rakyat majoriti.

    Negara memerlukan nafas baru dalam tata kelola untuk meminimakan kebocoran dan kehilangan wang akibat korupsi yang makin berleluasa dan institusi penguatkuasaan serta perundangan seperti PDRM, BNM, SPRM, JAN, AG dan banyak lagi terbukti telah dimandulkan menyebabkan kecurian dan he kolar putih yang didalangi sosok sosok pimpinan dan ahli politik utama tidak dapat dihentikan malah tanpa sebarang tindakan.

    Malaysia kini makin merudum dalam banyak aspek berbandng negara jiran terdekat sedangkan era sebelumnya, negara kita jauh dihadapan malah disegani. Ini berlaku kerana rakyat di negara jiran berani lakukan perubahan, menular tampuk kekuasaan melalui pilihanraya. Omongan dan dongeng bahawa pertukaran pemerintah akan lebih menyukarkan rakyat serta negara akan kacau bilau hanyalah momok UMNO BN untuk menakutkan rakyat khususnya kaum Melayu & bumiputra walhal apa yang terbukti berlaku di negara tetangga Kita adalah sebaliknya.

    Malaysia kaya dengan hasil bumi dan kita bukan sebuah negara miskin. Rakyat berhak nikmati hidup lebih baik berbandng apa yang ada sekarang. Tapi disebabkan sikap tidak amanah, haloba dan perbuatan korupsi pimpinan dari bawah hinggalah yang teratas serta gagalnya institusi penguatkuasaan secara total, rakyat marhaen lah yang sengsara akibat perbuatan sekerat petualang negara.

    So...pastikan UMNO BN DITUMBANGKAN dalam GE 14 akan datang. Beri undi hanya kepada PAKATAN HARAPAN kerana ini saja yang dapat jatuhkan UMNO BN. Kita memerlukan undi solid dalam HARAPAN untuk atasi dan TUMBANGKAN UMNO BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. JEALOUS LER TEW!!!

      KESEPAKATAN AHLI-AHLI UMNO DALAM PAU TERSERLAH.....

      MELINGKOP LER FUKATAN HAPRAK!!!!!

      Delete
  29. Bro John benar sekali
    Mungkin terakhir dia beraksi
    Dengan Mahathir mahu membuli
    Hanya tersembur air liur basi!

    Kesian pakcik dan juga makcik
    Konon semangat sudah ke puncak
    Pemimpin songlap bukannya kecik
    Pakcik hanya jadi pak pacak!

    Disana biar dia berpesta
    Sedangkan dunia sedang berkata
    Perbuatan jahat hina dan nista
    Mungkin tak lama nak hilang tahta!

    ReplyDelete
    Replies
    1. JEALOUS LER TEW!!!

      KESEPAKATAN AHLI-AHLI UMNO DALAM PAU TERSERLAH.....

      MELINGKOP LER FUKATAN HAPRAK!!!!!

      Delete


  30. Salam CAHAYA..

    Apb CAHAYA dtg mnjelma sgl2 yg GELAP yg trsembunyi akan mnjd terbuka terang n nyata..

    CAHAYA yg terang itu adalah sinar kegumbiraan, n CAHAYA itu tidak n TAK akan "bias", krn sifat CAHAYA yg dikurniakan Tuhan itu sentiasa LURUS telus lg tembus hingga kedlm sdlm2 n kedasar hati setiap manusia..

    Setiap pemfitnah penipu n penCURI wpun hanya menCURI SATU "sen" apatah lg yg mnCURI milliun n billiun pasti ada CAHAYA ddlm HATI mrk sendri yg tak dpt mrk nafikan, skalipun pdrm sprm hakim2 atau mulut mrk sendiri cuba menafikannya!

    Begitulah ajaibnya CAHAYA-Cinta NYA kpd kita smua ha ha..

    Sbb itu, tiada sesiapa pun yg dpt n mampu melarikan diri drp CAHAYA, apb CAHAYA-Cinta NYA mula mekar subur merebak keseluruh penjuru alam..

    Dan CAHAYA itu akan menyuloh kedasar HATI, setiap insan terutamanya "d-barbaric-MIND" yg pasti n PASTI sgt2 ketakutan n sentiasa TAK dpt 'tidur' malam dek krn kezaliman keGELApan penindasan yg pernah n sdang mrk lakukan..

    Semoga CAHAYA-Cinta NYA itu, mnjd milik kita semua utk kita war2kan suburkan n raikan bersama2..n sesungguhnya CAHAYA-NYA itu sudah tersedia ada ddlm HATI kita semua TETAPI krn ego-barbaric-TAMAK-conspiracy-selfish lah yg mnjdkan HATI itu legam pekat GELAP n sntiasa penuh dgn dendam n kesumat!

    dLIGHT ofLUV, is owez in u
    Its in ur HEART, in ur DNAs too
    Lets dLIGHT ofLUV, di war2kan slalu
    So d elegance-MIND, mnjd milik mu


    Lets dLIGHT ofLUV in u, in ur HEART n in ur DNAs shine stronger my dearONE, n dLIGHT ofLUV has NO "bias" at all, bcoz dLIGHT is LIGHT n dLIGHT isLUV hu hu..


    ReplyDelete
  31. Pau bentat=pau tak jadi
    Nak makan tak sedap
    Nk buang membazir
    Terkumam dalam mulut
    Sepatah haram tak dapat kalih
    Menyembih paisey
    Sudah mati
    Layak zombie
    Menjangkit penyakit orang makan orang

    UNDI PAKATAN
    ATAS DASAR KEMANUSIAAN
    MODAL INSAN
    PENDIDIKAN
    KESIHATAN
    ASAS KEHARMONIAN
    RAKYAT BERMARUAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. JEALOUS LER TEW!!!

      KESEPAKATAN AHLI-AHLI UMNO DALAM PAU TERSERLAH.....

      MELINGKOP LER FUKATAN HAPRAK!!!!!

      Delete
    2. Ya btl kesepakatan ahli 2 hamno di pau oleh najib dlm pau 2017..mkn pau la ko semua sepuas nya..thn dpn mnkn xde pau lg..kikykiky

      Delete
  32. Tak perlu lah Najib dan gerombolan perasuah buang masa dan tenaga, memekik, menjerit dan melolong dalam PAU nak nyatakan kepada 1 Malaysia Dan 1 Dunia bahawa kalian pejuang tulin dan pimpinan terbaik.

    Cukup hangpa tunjukkan SALINAN TRANSAKSI PERPINDAHAN JUTA JUTA DUIT DERMA TOK ARAB YANG MASUK KE AKAUN PERIBADI NAJIB RAZAK. Mak cik dan Pak cik di seluruh negara pun nak tengok, betul ke duit juta juta tu benar dari Raja Arab?. Cetak salinan transaksi itu dan paparkan d media Massa termasuk semua saluran tv. Biar rakyat dan 1 Malaysia jadi saksi. MUDAH KAN UNTUK BUKTI KAN KEBENARAN???

    TAPI KALAU NAJIB & GEROMBOLAN UMNO BN TAK DAPAT LAKUKAN HAL MUDAH SEBEGINI, MEMANG SAH, DUIT YANG MASUK KE AKAUN BANI NAJIB ITU ADALAH HASIL PECAH AMANAH & ROMPAKAN DARI 1MDB.

    Maka betul lah kenapa DOJ Amerika begitu YAKIN tindakan pembekuan mereka terhadap aset aset dan wang pelaburan Jho Lho, iaitu petualang sebenar yang melakukannya dengan restu dan pakatan bersama MO1 iaitu Najib Razak. Ini lah juga antara sebab Tun M tidak berganjak dan begitu berani dengan dakwaannya. Kerana Najib dan gerombolan perasuah gagal untuk menjawab dakwaan Tun M secara fakta, maka ketua lanun 1 Malaysia dan gerombolannya mencari helah dan mencipta tuduhan yang tanpa fakta lengkap untuk menangkap Tn M dan pimpinan oposisi.

    Hanya spesis baghal dan pemakan rezki Haram & najis saja akan terus pertahankan Najib dan puak perasuah kerajaan kleptokrasi ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana suara penaung atas tahta yang mempersoalkan hal ni? Jangan cuma mulut manis dakwa konon menaungi hak dan kebajikan rakyat, tapi kalian cuma membisu saja dalam perkara ini. Jangan salahkan rakyat jika kalian kelak tak dihormati lagi. Rakyat sedang memerhati.

      Delete
    2. Mungkin doj dah kautim j lho, sbb tu AG US begitu YAKIN

      Delete
    3. Anon, PAC dapati duit 1MDB tak hilang dan DSN tidak terbabit. Sila baca lapuran PAC di www.parlimen.gov.my. Menteri Luar Saudi dah buat kenyataan bahwa memang duit derma. Kalau saudara ada resit dan bukti bahwa DSN curi duit 1MDB dan PAC serta Menteri Luar Saudi bohong sila kepitkan disini. Juga hantar salinan kat DOJ kerana lepas dua tahun pun mereka tak jumpa bukti. Siasatanpun dah terbantut.

      Delete
    4. He2 he2..sudah sudahla dgn PAC tu j! X ada sesapa yg nak pcaya hatta org umno sdiri pun! Cuma mereka tak berani bersuara takut dicantas sprti Mukhriz dan Muhyidin! Biasalah umno, klu lwan arus, tunggu masa jer kena cantas ngan geng sdiri..dah budaya turun temurun.

      Cukup la dgn duit derma tu j, bernanah telinga dgr bullshit mcm tu! Kenapa kau jadi bodoh sgt smpai benda x logik pun kau bleh pcaya! Pastu kau nak suruh org lain plak telan bende karut marut mcm tu..ish! Anjing kurap pun terbahak bahak gelak najib dpt derma 2.6b tu! Masa najib cakap yg duit tu duit derma, 12 ribu ekor anjing kurap mati gelak pecah perut seluruh dunia, cuma berita tu x sampai kat sini jer!.. he2 he2

      Last but not least, bukti mmg dah ada, tpi dah diOSA kan..so lagi apa mau buat?.....sbb tu rakyat x sabar nak ngundi ni..nak tgok najib pakai baju oren..ha2 ha2

      Delete
    5. JEALOUS LER TEW!!!

      KESEPAKATAN AHLI-AHLI UMNO DALAM PAU TERSERLAH.....

      MELINGKOP LER FUKATAN HAPRAK!!!!!

      Delete
  33. US attorney general doesn’t understand the facts of 1MDB case, says Jasa director

    Anyone please tell me tun faisal ni graduate bidang perundangan ke? If he is, thank goodness he is a dumb lawyer who gave dumb advices to fuad zakar, another arsehole.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon, after two years of investigation DOJ still have no proof. Case against Red Granite and Jho Low has been indefinitely postponed. Tom Goldstein says that the investigations have stopped. It is a wonder and concern that despite no proof the allegations are repeated. Is there an agenda or he is just misinformed. Doesnt proof matter? The same people who are excited about this also reject the forex RCI. The RCI found that TDM and AI knew and supported the forex gambling and mislead Cabinet,Parliment and people
      CBT investigations have been recommended. Now this is based on investigation and proof.

      Delete
    2. J...your stupidity is so profound.

      Delete
    3. bros,

      Zakar, Tun Faisal, Mr. J, Geng Najib semuanya sial2 yang makan duit haram kerana kita yang semua yang bayar cukai tak redha kerja2 menjilat and spinning dongeng dia orang ni day-in day-out.

      Semua spin dari JASA Fact Sheet. Yang latest attempt, bawak lawyer Reza and Jho Lho dari US speaking at UITM. Hari2 spin Tom Goldstein mungkin kalau pakai Hafarizam tak laku kok kat PAU Maksiat.

      Tapi spin Yahudi Goldstein backfire 360' bila US AG Sessions londehkan semua pasal 1MDB "kleptocracy at its worst" di DC.

      Bila JASA and Jamban nak protest kat US Embassy?

      Delete
    4. JEALOUS LER TEW!!!

      KESEPAKATAN AHLI-AHLI UMNO DALAM PAU TERSERLAH.....

      MELINGKOP LER FUKATAN HAPRAK!!!!!

      Delete
    5. mr jasa.....kau sampai sekarng tak nak jawap soalan ni. sebab sebelum kau selalu ngata org ph percaya dgn yahudi.

      tapi mulai semalam kau dah terang2 percaya dgn yahudi. jadi kau ni sebenarnya yg dah takde credibility.

      yg kau ada credulity, stupidity, naivity. a total retard!

      Delete
    6. zaid ibrahim bukan agama yahudi?

      LOL

      Delete
    7. Soros yahudi bukan kawan baik Matdey kerala la ni ... dah "kiss and makeup" .... YAHUDI KERALLA !!!!!!

      hahahahahaha

      Delete
  34. KIKIKIKIKI...

    LEMBAYUNG ARJUNA BANGSA PULAK DAH
    BAHASA MULUS ATAU RETOTIK SELOGAN NI...?
    NNPK GAYA ADE YANG TAK BEBERAPA KENA LAH...
    MAKLUM LA SLAMA NI SLOGAN RETORIK MUSUH YAHUDI....



    BERAMBOSSSSS...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila ada makhluk mengilai 'KIKIKIKIKI'.... ...automatik teringat nek tempoyak. Sebut nek tempoyak, terlintas kelibat keris berayon, bila ingat spesi2 ini... tup tup tup... terpacul susuk kejora.

      SUSULAN ITU....TERINGAT AMANAT SEORANG PEJUANG KEBENARAN:

      Ini dia CV Jing Jibo @ Kejora -

      Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Tapi coba membayangkan dia ramai, konon. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Anjing Jibo ini ia lah contoh penyokong yang Jibo kata di kempen PRU13 ada lah “bangang, hamjadah”, sebab tak membantu dia sikit pun dengan mengeluarkan fakta dan hujah yang munasabah untuk menaikkan imej dia yang merudum.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Delete
    2. JEALOUS LER TEW!!!

      KESEPAKATAN AHLI-AHLI UMNO DALAM PAU TERSERLAH.....

      MELINGKOP LER FUKATAN HAPRAK!!!!!

      Delete
    3. Othaman Ahmad = Malaysiabaru = Anjing Jilat Jubor Mamak

      Delete
  35. Kalu umno lukis lukisan perlekeh musuh boleh..kalu zunar tak boleh..kena tangkap polis

    ReplyDelete
  36. “Do not support a leader that is almost like a god to some people. Instead, support a leader who is honestly fighting for the people....."
    --JAMAL JAMBAN

    si jamal yang belajar tahap spm pun boleh tahu bahayanya tun m ni .... anda bagaimana pula?

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab spm tu la, perompak pun dia sokong. dia pun 2x5 merompak.

      Delete
    2. nasib baik jamal jamban bukan bekas doktor terpelajar berbangsa mamak kerala kalau tak habis $31.5 billion dirompaknya ... lol

      Delete
  37. SELAMAT DATANG KE PAU 2017.

    TEMA PAU KALI INI IALAH 'BERSAMA BERMESRA BEBAS SEMASA PAU DEMI MEMPERKASA PUTERI UMNO'.

    ANTARA YG MENARIK IALAH PAMERAN KARTUN YG SELAMA INI MENJADI ANCAMAN KPD KESELAMATAN NEGARA.

    Perwakilan akan diajar cara2 melukis kartun yg berkesan utk keselamatan Negara.

    Demo melukis kartun juga akan diadakan utk ahli umno yg dah tua.

    Dan sebuah buku yg telah diulang cetak 100 kali akan dijual di PAU kali ini iaitu:

    BUKU 'MARI MELUKIS PERSAMA ABANG NAJIB'.

    Dijangka boleh mendapat kutipan 2.6B setelah buku hebat berkenaan diterjemah ke bahasa Arab Saudi.



    TEMA PAU KALI INI IALAH 'BERSAMA MENGKAJI PERGAULAN BEBAS SEMASA PAU'.

    ReplyDelete
    Replies
    1. JEALOUS LER TEW!!!

      KESEPAKATAN AHLI-AHLI UMNO DALAM PAU TERSERLAH.....

      MELINGKOP LER FUKATAN HAPRAK!!!!!

      Bersatu Kita Bersatu
      Dengan Setia Berganding Bahu
      Jiwa Teguh Berpadu
      Kita Rumpun Melayu

      Bersama Kita Bersama
      Mendukung Hasrat Semua
      Berjasa Pada Bangsa
      Agama Dan Negara

      Lambang Kita Yang Gagah
      Dipandang Mulia Dan Indah
      "Bersatu, Bersetia, Berkhidmat"
      Cogan Katanya
      UMNO Terus Mara
      Untuk Rakyat Malaysia

      Lirikami : http://www.liriklagumuzika.com/2008/08/lirik-lagu-umno.html#ixzz50SsJMjpL

      Delete
    2. UMNO MEMANG MATAP SEKALI !!!!!!

      Takbir 100 X

      Delete
  38. http://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2017/12/06/go-to-hell-kata-azwan-ali-kepada-artis-kritik-bn/

    ‘You and that Mamak Firaun Can Go to hell’, kata Azwan Ali kepada artis kritik BN

    ReplyDelete
    Replies
    1. syukurlah azwan sokong umno.

      kalau dia sokong PH, malu besar kita.. nanti umno guna fitnah LGBT kat PH.

      sesuai lah mcm azwan sokong pasno. org mcm nilah kita nk ramai lagi sokong umno.

      lepas ni bawa azwan pi kempen umno.. mesti bes punya hiburan percuma wooo.

      tp umi hafilda mana ye. dia dh keluar umno kan sebb sokong tun.

      azmin pkr, umi bersatu.. azwan lebih sesuai jd penyokong pas. hanya perlu sedikit jenggut je pun. yg lain sama je tk perlu ubah.

      Delete
    2. awan baru dikategorikan sebagai anak didik sahaja, bapak segala LGBT masih di penjara menyokong PH dari dalam ...

      Delete
    3. nyah ni tak habis2 buat drama.

      Delete
    4. nyah ni kecewa dah lama tak dapat batang nuar juburi ...

      Delete
  39. http://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2017/12/06/kau-ingat-kau-hebat-azwan-ali-nekad-jatuhkan-azmin/

    Kau ingat aiskrim kenit kau tu hebat, Azwan Ali nekad jatuhkan Azmin

    ReplyDelete
  40. http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2017/12/06/sharizat-beats-war-drums-for-holy-war/

    Shahrizat beats war drums for ‘holy war" against the munafiks.

    ReplyDelete
  41. http://www.sinarharian.com.my/semasa/suspek-rogol-blogger-OutSyed-facebook-bawah-umur-ditahan-1.766525

    Blogger terkenal Syed Akhbar Ali yang lebih dikenali sebagai OutSyed The Box telah direman selama 12 hari kerana disyaki merogol rakan facebook bawah umur.

    ReplyDelete
  42. http://www.astroawani.com/berita-malaysia/zaid-ibrahim-biadap-pertikai-titah-sultan-selangor-budiman-162136

    Zaid "Atheist" Ibrahim biadap pertikai titah Sultan Selangor - Budiman

    ReplyDelete
  43. huh jelos sgt tau kt PAU ni sebb mereka sgt rapat saf nya. saf umno boleh sebilik lelaki pompuan tau. suami dn bini org pun rapatkan saf.

    ni yg wajdi jelos nya, napa lah lewat masuk umno

    ReplyDelete
    Replies
    1. malam tadi aku rapatkan saf ku dengan isteri mu. terima kasih

      Delete
    2. aku pun nak gak rapat kan saf dengan bini dia

      Delete
  44. MUSUH SEBENAR RAKYAT MALAYSIA ADALAH MAHATHIR, BUKAN DATUK SERI NAJIB .....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ANON 1637...AKU SOKONG 100%

      DIORANG TUUUU!!!!!

      JEALOUS LER TEW!!!

      KESEPAKATAN AHLI-AHLI UMNO DALAM PAU TERSERLAH.....

      MELINGKOP LER FUKATAN HAPRAK!!!!!

      Bersatu Kita Bersatu
      Dengan Setia Berganding Bahu
      Jiwa Teguh Berpadu
      Kita Rumpun Melayu

      Bersama Kita Bersama
      Mendukung Hasrat Semua
      Berjasa Pada Bangsa
      Agama Dan Negara

      Lambang Kita Yang Gagah
      Dipandang Mulia Dan Indah
      "Bersatu, Bersetia, Berkhidmat"
      Cogan Katanya
      UMNO Terus Mara
      Untuk Rakyat Malaysia

      Lirikami : http://www.liriklagumuzika.com/2008/08/lirik-lagu-umno.html#ixzz50SsJMjpL

      Delete
    2. Rakyat tak buta siapa yg bayk beri masaalah dan saipa yg byk buat jasa pada negara sebelum ni, siapa yg simpan duit byk yg semua dunia tahu....hshshs

      Delete
    3. 1700...KO TU mENGATA SI mAMAK mATDEY ANAK BERANAK TU KER!!!!!

      Delete
    4. 1700 kau je buta, kena kuman taik mamak ... lol

      Delete
  45. http://www.malaysia-today.net/the-plot-thickens-in-game-of-tuns/

    The Plot Thickens In Game Of Tuns

    ReplyDelete
  46. PALING TERHARU TAHNIAH BRO AZWAN ALI
    TAK AMIK KESEMPATAAN WALAU POK TEH 'MB'
    TAK MACAM BARUA WAK SUMAN SINGAPORK BABI
    MANA ADE DEDAK KESENANGAN DI SITU DUA PERGI
    ORANG TAK ADE PENDIRIAN NI ELOK CAMPAK KANDANG BABI.....



    KIKIKIKIKI... BARUA DAP@SINGAPORK SILA BERAMBOS DAN MOHON MENINGGAL...

    PRU SINGAPORK KAMI DATANG. ... BERAMBOSSS PENSABOTAJ EKONOMI KITA.


    INI KALI LAH....

    ReplyDelete
  47. HARI NI TAK NAMPAK PUN KELIBAT M'SIA HARU BIRU...MENYOROK KOT...ATAU PUN TOLO DAH KOCOTTTT!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suruh badut kesayangan kau turun taktha lawan pru14 kalau berani hahahahahahaaaaaaaaaaa

      Delete
    2. dia MC tercekek kelentit nenek dia semalam.... lol

      tapi aku rasa wak suman ngan dia orang yang sama ...

      Delete
    3. 17:30, siap lah kau, SKMM senang je nak cari kau lepas ni ... hahahahaha, jangan sampai tercekek kelentitk mak kau pula dah lah

      Delete
  48. hari ni, nama 1mdb terpacak merata2 dalam news, cina, ka, hindi, semua ada. dah ada 1 buku "The Oxford Handbook of Sovereign Wealth Funds" 1mdb jadi case study. kalau nak beli boleh online.

    beli la 2 buah buat hadiah pada najib dan mr jasa. biar dia sedar betapa busuk nya nama malaysia sebab kepala bapak.



    ReplyDelete
    Replies
    1. buku terbaru bertajuk "al-juburi the collections - my bontot addiction" sudah ada dipasaran, boleh juga dilanggan online kalau nak .... cepat sebelum habis, ramai penyokong PH berebut2 nak beli. cepat sebelum habius

      Delete
    2. Kepala mak bapak kau dad nak letak mana pulak..mgkin lagi busuk dan hanyir..

      Delete
    3. bapak dia keling kerala sebab tu dia taksub ngan matdey iskandar kutty of kerala ...

      Delete
  49. dia MC tercekek kelentit nenek dia semalam.... lol

    tapi aku rasa wak suman ngan dia orang yang sama ...

    ReplyDelete
  50. SEBARKAN ......

    http://www.sinarharian.com.my/semasa/suspek-rogol-blogger-OutSyed-facebook-bawah-umur-ditahan-1.766525

    Blogger terkenal Syed Akhbar Ali yang lebih dikenali sebagai OutSyed The Box telah direman selama 12 hari kerana disyaki merogol rakan facebook bawah umur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang jahat mamat ni, ni sekor lagi islam liberal ....

      Delete
    2. babi kau syed keling ....

      Delete
  51. UP SKMM ....

    Othaman Ahmad = Malaysiabaru

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...