Tuesday 19 December 2017

BERBANDING HADI AWANG, LEBIH BAIK PAS BERTERUS-TERANG CALON PM PILIHAN MEREKA IALAH NAJIB


Walaupun sudah diperjelas dan dinafi berkali-kali bahawa Lim Kit Siang tidak mahu dan tidak mungkin dapat menjadi Perdana Menteri, Hadi Awang tetap menyatakan Ahli Parlimen Gelang Patah itu adalah bakal Perdana Menteri sekiranya Pakatan Harapan memenangi pilihanraya akan datang.


Seterusnya, beliau mengajak rakyat agar menolak Pakatan Harapan yang didakwanya akan menjadikan Lim Kit Siang sebagai Perdana Menteri.


Hairan juga dengan sikap Hadi itu kerana beliau sendiri pernah bersama dan berpeluk dengan Lim Kit Siang sebelum ini dan dengan demikian sudah tentu tahu kebenaran siapa bakal Perdana Menteri kiranya pembangkang memenangi pilihanraya.


Kenapa Hadi yang berimej agama, berserban, berjubah, memegang jawatan nombor dua dalam Kesatuan Ulama Dunia dan sebutan nama Tuhan tidak lekang daripada bibirnya, tidak mahu bercakap benar dan jujur mengenai perkara itu?


Biasanya, hanya pemimpin kelas rendah dan berminda lemah seperti Salleh Said Keruak dan Dr. Puad Zarkashi, pencacai UMNO dan pemain media sosial yang diberi dedak serta power bank pasir saja yang suka memainkan isu tersebut. 


Setiap kali pembangkang kuat dan dilihat berpeluang mengalahkan UMNO dan BN, itulah lagu sumbang yang cuba dinyanyi dan diheboh-hebohkan.


Maka, adakah Hadi juga mempunyai mentaliti selemah mereka itu atau beliau juga ada menerima dedak daripada UMNO?


Jika diperhati, Najib Razak sebagai tuan dedak pun antara percaya dengan tidak bahawa Lim Kit Siang dapat menjadi Perdana Menteri. Hanya di depan orang Melayu beliau berani mengatakan Lim Kit Siang mahu menjadi Perdana Menteri, tetapi di depan orang Cina dikatanya tidak mungkin Kit Siang dapat menjadi Perdana Menteri.


Dalam masa yang sama, sementara Pas mengajak orangramai menolak Kit Siang, parti itu juga mengingatkan jangan rasa pelik jika parti itu mampu menguasai Putrajaya dan meletakkan Hadi sebagai Perdana Menteri, meskipun mereka bertanding dan menang jumlah kerusi Parlimen yang sedikit saja.


Dikatakan oleh beberapa pemimpinnya, tiada yang pelik jika itu kehendak Tuhan.


Sekali lagi, kita yang waras jadi bingung dan hairan dengan sifir politik Pas itu. Politik secara umumnya ialah "game of numbers" atau percaturan angka yang menjadikan siapa menang banyak kerusi, dialah pemenangnya.


Susah juga logik akal kita mahu menerima jika Pas yang bertanding serta menang sedikit kerusi boleh mampu menguasai Putrajaya dan menjadi Perdana Menteri.


Memang betul tiada yang pelik sesuatu itu boleh berlaku jika dikehendaki Tuhan, tetapi kalau bertanding pilihanraya di Malaysia dan bercita-cita untuk menubuhkan kerajaan di Sri Lanka misalnya, tentulah nampak macam "gila" bunyinya.


Di Perak dahulu pun Pas dapat menjadi Menteri Besar melalui Nizar Jamaluddin hanya kerana ia bersama Pakatan Rakyat yang menguasai majoriti di DUN  di negeri itu.


Begitu juga untuk menubuhkan kerajaan dan menjadi Perdana Menteri, mesti ada logik dan kemunasabahannya. Tidak perlu menjual dan menjaja nama Tuhan untuk menutup "kegilaan" yang ada. 


Untuk menguasai Putrajaya dan menjadi Perdana Menteri, setidak-tidaknya majoriti mudah adalah syarat utamanya.


Semua orang tahu Pas sudah berbaik dan ada persefahaman terselindung dengan Najib dan UMNO. Kilau ikan di air sudah tahu jantan betinanya, demikian kata peribahasa.


Untuk itu, Pas tidak perlu berdolak-dalik dan beralasan macam-macam. Terus terang saja bahawa pendirian mereka bersendirian sekarang dan menyanyikan lagu kempen seperti UMNO adalah semata-mata untuk memberi kelebihan kepada Najib untuk mengekalkan kuasanya.


Jangan malu-malu. Daripada cuba melogikkan Hadi mampu menjadi Perdana Menteri dan Pas dapat berupaya menguasai Putrajaya, meskipun dengan jumlah kerusi yang sedikit, lebih baik Pas mengaku saja calon Perdana Menteri yang mereka idam-idamkan sebenarnya adalah Najib dan kerajaan yang ingin dikekalkan ialah UMNO dan BN.


Ia bukan saja lebih mudah diterima akal yang waras dan tentu juga tiada yang pelik jika demikian dikatakan kehendak Tuhan yang disesuaikan dengan jumlah kerusi Pas yang hanya sedikit jumlahnya itu. 


Tidak perlu  malu-malu kucing untuk menobat dan mengiktiraf Najib jika sudah dalam hati dan gerak-geri setiap hari demikian yang ditunjukkan oleh Pas sendiri.


Berbanding sokongan sembunyi-sembunyi, UMNO pastinya lebih gembira jika Pas menyatakan sokongan terbuka dan sama-sama menjadikan Najib sebagai Perdana Menteri pilihan bersama.


Lagi pula berbohong dengan mereka-reka cerita mengenai Kit Siang dan Pas kononnya mampu menguasai Putrajaya serta Hadi adalah bakal Perdana Menteri, walaupun dengan sedikit jumlah kerusi, adalah perbuatan yang berdosa.


Buruk benar kalau orang agama yang berjubah dan berserban tetapi hari-hari membuat dosa dan menipu pengikut bawahannya. (ShahbudinHusin 19/12/2017)

135 comments:

  1. Berzina sudah, nikah je belum. Budget tak ada nak buat majlis kahwin. Hehehekikikihahahakahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ehh!. Betul ke ni Puaka Rimba yg 1st. Tak pernah menjangka, bakal tergolong yg pertama. Alhamdulillah. Hehehekikikihahahakahkahkah

      Delete
    2. Tahniah, Puaka Rimba. Saya ke-9. Hehheeee... Terlelap tadi.

      Delete
    3. Kit Sing jadi PM tu ialah satu bentuk formula yg dirumus khas untuk takotkan orang2 Melayu sebab deme takot hilang undi Melayu.......kerana deme tau undi Cina tak banyak.

      Hanya dengan undi orang Melayu saja yg boleh sambongkan talian hayat deme yg semakin semput tu.

      Jadi undi Melayu ni merupakan tabong oksigen untuk deme.

      Undi Cina memang tak der harapan sebab rata2 orang Cina dangat celik dengan isu 1MDB..........lebih2 lagi hal2 mahkamah Singapore yg berkait dengan BSI Bank yg terlibat dengan money laundering.

      Jadi momokkan orang2 Melayu supaya deme takot nak undi Pakatan.........jadi bila tak undi Pakatan deme akan undi BN atau Pas.

      Cerodik buah pelior !!

      Delete
    4. bro dua2 haramjadah sesuai sangat kalau depa buat ala ala koboi gitu...(kawin koboi)

      Delete
    5. Semua rakyat Malaysia masih ingat pada 1998, Mahathir pernah beritahu seluruh negara bahawa Anwar Ibrahim perlu dipecat kerana kesalahan rasuah dan liwat.

      Kenyataan itu disebut berkali-kali dihadapan media tempatan dan antarabangsa ketika itu. Sesiapa yang menentangnya akan ditangkap tanpa mengira status baik ahli keluarga Anwar, rakan politiknya ataupun rakyat biasa.

      Bulan lepas, Mahathir diminta meminta maaf atas perbuatannya terhadap Anwar tetapi dia berdalih dan mengatakan dia tidak membuat apa-apa kesalahan terhadap bekas timbalannya itu. Dia juga mempertahankan tindakannya ketika itu kononnya dia mempunyai bukti.

      Bulan Disember 2017 iaitu kemarin Mahathir berdiri disebelah peguam hak asasi manusia dari Amerika Syarikat, Kimberly Motley dan mengakui bahawa Anwar yang kini sedang menjalani hukuman penjara atas kesalahan liwat keduanya itu, adalah tahanan politik dan patut dibebaskan.

      Rakyat tanya kegilaan apakah ini yang datang daripada bakal calon Perdana Menteri dari Pakatan Harapan untuk memperdaya rakyat pada PRU14 akan datang. Memang patutlah AJK PAS Pusat Dr Mohd Zuhdi percaya Malaysia akan terjerumus pada kerosakan lebih teruk jika Mahathir dilantik semula sebagai PM.

      Delete
    6. Lopeh ni pemimpin sejegat le bro, sedunia bersaudara.

      Delete
    7. Nabi kita sudah berpesan 1400 tahun dulu lagi.
      Berwaspada dengan golongan munafik, apa tah lagi melantik mereka menjadi pemimpin.
      Kenapa kita selalu berkata kita ikut sunah nabi, tapi kita masih melantik orang munafik menjadi pemimpin kita?
      Orang munafik lidahnya bercabang saperti mulutnya juga bercabang.
      Kerjanya hanya berbohong semata mata.

      Delete
    8. Maaf tuan budin komen sy ini kesat sikit,
      Hj hadi dan org pas sudah ketagih rentak najib,
      Najib dah pekenal kan pd mereka kuasa duit,
      Bayang kan ulamak ulamak *@$#mak pun tumbang,
      Cakap bukan main lagi begegar Dewan... Takbirrrrr... Takbir kepala bapak kau kalau imam dah tumbang mcm kerbau di cucuk hidung lah jawapnya,
      Sudah di peringatkan jangan rapat dgn najib,
      Najib itu Al Habib Maalaun Pudekkar Bugis Seluar Khancut,
      Pengepit telor No 1 Malaysia,
      Tapi hadi dgn geng pas berdegil jugak,
      Bila di beri bag case yg dlm nya harta harta haram yg mereka anggap bukan haram,
      Cuma babi shj haram,
      Jadi haram jadah lah semua nya,
      Pegi mampos semua dlm neraka whil...

      Delete
    9. Annonimous 15:50...mahathir kalu menang pun brp thn sgt boleh btahan...dh hjg usia pun. Rsnya makbul kot doa TGNA supaya mahathir dpt tgk kejatuhan UMNO.
      Cuma skrg klu nak kira siapa yg lebih merosakkan..mahathir/anwar/najib/hadi. Ni jalah kepala yg dsebut2 nak jd PM. Pikirlah sdr. Xkan xblh nak beza hidup zaman tun dgn hdp zaman najib ni. Kalau nak kira jahat, rsnya yg guna agama utk politik lagi jahat kot...celik skt

      Delete
  2. Si eddy sarban ni makin tua makin dekat dgn umno...berbeza dgn TGNA dulu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Let us say NO to "jibby & hardy"

      Delete
    2. Amat memualkan sikap Kementerian Pendidikan yang berlepas tangan dalam kes yang dihadapi Cikgu Azizan. Sepatutnya sebagai ‘ayah’, kementerian membela dan membantu ‘anaknya’. Tetapi tidak. Kementerian dengan Menterinya sekali membiarkan apa yang akan terjadi kepada Cikgu Azizan.



      Agaknya kementerian tidak membela, kerana Cikgu Azizan bertindak menampar pelajar yang bertindak agresif terhadapnya. Itu tidak pernah disuruh oleh kementerian. Jadi, apa kehendak kementerian sebenarnya dalam kes seperti itu?

      Memang Kementerian mahu guru diam saja jika murid memaki dan mengherdiknya. Kalau diludahi, sapu saja air liurnya. Apabila diserang oleh murid dan ibu bapa mereka, buka saja langkah 1000? Kalau dipukul, lindunginya saja diri dengan buku-buku.

      Itulah SOP yang diharapkan Kementerian. Atas sebab itulah, sebagai guru aku dedahkan apa yang berlaku di sekolah sekarang? Jika ada 100 orang guru di sebuah sekolah, hanya 2 orang guru yang peduli dalam menghadapi masalah disiplin pelajar yang kronik, seorang HEM dan seorang Guru Disiplin. Cikgu Azizan adalah Guru HEM di sekolahnya.

      Dua orang inilah dengan berat hati mengawal masalah disiplin 1 000 orang pelajar. Manakala 98 orang guru lagi tak mampu nak ikut SOP Kementerian. Cara selamat, pejam saja mata. Itulah apa yang berlaku di sekolah sekarang.

      Saya guru. Saya ada di sekolah bersama pelajar. Punca gejala sosial hari ini adalah sikap Kementerian. Pekerja Zoo pun dapat pembelaan, bantuan perubatan dan insurans jika dicederakan harimau. Tetapi bagi Kementerian Pendidikan Malaysia, nasib kamulah guru cari ubat sendiri, cari peguam sendiri, cari belanja sendiri jika diterkam harimau-harimau.

      Aku yakin Kementerian Pendidikan di bawah Kerajaan PAS/GS mampu memberi layanan yang baik kepada guru-guru. Dan aku optimis Kerajaan PAS/GS yang Membangun Bersama Islam mampu membanteras gejala social dan membina generasi mulia.

      Delete
    3. Ularmak bawang ni tahu tak hukum fitnah tu apa

      Delete
    4. Baru-baru ini, dilaporkan semasa pemukiman Pakatan Harapan pada 1 dan 2 Disember 2017 di Yayasan Kepimpinan Perdana di Putrajaya, calon-calon perdana menteri dan timbalan perdana menteri bagi Pakatan Harapan untuk pilihan raya umum ke-14 (PRU-14) telah dinamakan.

      Mereka ialah pengerusi HARAPAN merangkap pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) Tun Dr Mahathir Mohamad dan Presiden HARAPAN merangkap presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

      Menurut laporan media, “pencalonan” ini dikatakan telah dipersetujui oleh BERSATU, Parti Amanah Negara (AMANAH), dan DAP, manakala PKR tidak menyatakan persetujuan dan ingin menangguhkan perkara ini supaya dibincangkan dalam biro politik sendiri.

      Bagaimanapun, beberapa orang pemimpin HARAPAN dilaporkan berkata bahawa perkara ini perlu direstui oleh Ketua Umum HARAPAN Datuk Seri Anwar Ibrahim yang sedang dipenjarakan.

      Perkara 43 Perlembagaan Persekutuan menetapkan bahawa perdana menteri (yang dilantik oleh Yang di-Pertuan Agong) hendaklah seorang anggota Dewan Rakyat yang, pada hemat Yang di-Pertuan Agong, mendapat kepercayaan majoriti anggotanya.

      Perlembagaan Persekutuan tidak mempunyai sebarang peruntukan yang menyebut tentang jawatan timbalan perdana menteri.

      Kami badan pemikir Kajian Politik untuk Perubahan (KPRU) ingin menyuarakan kebimbangan dengan tindakan yang menamakan calon perdana menteri “peralihan” atau interim sebelum keputusan PRU14 diketahui.

      Tindakan ini mungkin akan menimbulkan suatu krisis kesahan (legitimacy crisis) bagi perdana menteri baru itu serta kerajaan pimpinannya, jika HARAPAN memenangi PRU-14.

      Sebaliknya, pencalonan perdana menteri yang muktamad sebaik-baiknya dibuat kemudian iaitu sejurus selepas memenangi PRU-14, dan berdasarkan keputusan masing-masing bagi parti-parti komponen HARAPAN.

      Lahirnya seorang perdana menteri, satu-satunya ketua kerajaan persekutuan sesebuah negara, adalah daripada parti politik yang memenangi bilangan kerusi parlimen yang meyakinkan dalam komposisi sebuah gabungan parti pemerintah.

      Seperti yang telah disebut tadi, perdana menteri mestilah seseorang yang disokong oleh majoriti dalam Dewan Rakyat, iaitu melebihi 50 peratus.

      Kini Dewan Rakyat mempunyai 222 kerusi Parlimen, menurut Perkara 46 Perlembagaan Persekutuan, maka perdana menteri mestilah seseorang yang disokong oleh 112 orang anggota Dewan Rakyat.

      Dalam PRU13 pada 5 Mei 2013, BN telah memenangi 133 kerusi Parlimen, dengan Umno memenangi 88 kerusi.

      Delete
  3. Aslmkm. Budin, TGHH bkn org no dua dlm Kesatuan Ulamak Sedunia. Dia ranking no 5. Rujuk Wikipedia.

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/International_Union_of_Muslim_Scholars

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti dominan

      Oleh itu Pengerusi BN Datuk Seri Najib Razak yang juga merupakan presiden Umno yang selama ini mendominasikan BN, terus menjadi perdana menteri.

      Oleh itu, jika BN ditewaskan dan kerajaan baru dibentuk, maka perdana menteri baru daripada kerajaan baru yang ditunjangi HARAPAN nanti, sebaik-baiknya hendaklah seorang anggota Dewan Rakyat yang berasal daripada parti politik yang memenangi bilangan kerusi parlimen yang menyakinkan serta mendapat sokongan 112 kerusi Dewan Rakyat, biarpun parti-parti komponen bertanding dengan tiket masing-masing, memandangkan Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS) kelihatan masih berlengah-lengah dalam memproses permohonan pendaftaran HARAPAN sebagai suatu gabungan parti-parti politik.

      Berdasarkan keputusan PRU12 dan PRU13 serta pengamatan semasa, senario yang lebih mungkin berlaku adalah sekiranya HARAPAN memenangi PRU14, parti komponennya yang memenangi kerusi parlimen yang meyakinkan adalah DAP dan PKR, diikuti BERSATU dan AMANAH.

      Realiti politik menolak kemungkinan lahirnya seorang Perdana Menteri daripada DAP dan AMANAH. Sesungguhnya, pemimpin DAP terutamanya Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang telah berkali-kali menafikan niat mereka untuk menjadi perdana menteri.

      Maka calon perdana menteri “peralihan” berkisar antara PKR dan BERSATU.

      Andaikan keputusan PRU14 menunjukkan BERSATU memenangi bilangan kerusi parlimen yang sama atau melebihi bilangan kerusi PKR, maka tiada masalah untuk BERSATU mencalonkan pemimpinnya sebagai perdana menteri.

      Parti-parti komponen yang menyokong calon tersebut juga tidak berdepan dengan sebarang krisis legitimasi dalam konteks Perlembagaan Persekutuan.

      Tetapi, andaikan keputusan PRU14 menunjukkan PKR memenangi bilangan kerusi parlimen yang meyakinkan, sedangkan bilangan kerusi BERSATU tidak setimpal malah jauh berkurangan berbanding bilangan kerusi PKR, maka penetapan calon perdana menteri daripada BERSATU sebelum keputusan PRU14 diketahui akan menjurus kepada kemungkinan berlakunya krisis legitimasi.

      Sesungguhnya, dalam konteks Pakatan Harapan memenangi PRU-14 di peringkat kerajaan persekutuan, senario semasa menunjukkan bahawa PKR berkemungkinan besar memenangi bilangan kerusi parlimen yang lebih banyak berbanding BERSATU.

      Kami berpendapat, barisan pimpinan HARAPAN faham bahawa perkara yang penting sebelum melantik seseorang perdana menteri adalah mendapat kemenangan dalam pilihan raya. Oleh itu, sentimen pengundi perlu dijaga dan diutamakan. Tiada jaminan bahawa pengundi yang mengundi HARAPAN semasa PRU-13 akan kekal dengan sokongan undinya terhadap semasa PRU-14.

      Terdapat sentimen di kalangan pengundi pelbagai lapisan masyarakat yang melihat sikap Pakatan Rakyat terhadap sokongan padu PRU13 yang diberikan oleh pengundi, khususnya sokongan pengundi bukan Melayu dan pengundi bukan desa, sebagai “take for granted”.

      Jika pencalonan perdana menteri “peralihan” diteruskan sebelum keputusan PRU14 diketahui, tanpa syarat dan tanpa mengambil kira pandangan berbeza pelbagai pihak, sentimen negatif sebilangan pengundi secara signifikan, yang menyokong perubahan rejim pemerintah, tetapi tidak setuju dengan Pakatan Harapan dalam beberapa perkara tertentu, akan terus menular.

      Delete
    2. Jika kamu terasa nak menjadi PM sila tubuh parti sendiri dan lantik kamu jadi Presiden Parti.
      Bertandinglah pru14 nanti.
      Tak payahlah nak mengajar itek berenang disini atau berlagak jadi Profesor Kangkung!!!.

      Delete
    3. Mana ada no 5...ketua 1, timbalan 4. Dh nama dia yg last dlm senarai timbalan, bukan bmaksud ranking no 5. Appa daaa...ptt dia pun ikt salah sorang timbalan tu, letak je jawatan, xsesuei ddk dlm tu

      Delete
  4. Malaysian Cybertrooper19 December 2017 at 13:36

    Hardy AhWang ni bukan lagi Ulamak... Dia telah pun melalui proses Transformasi Najib dan berubah menjadi P*kimak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setujuuuuu!!!!

      Delete
    2. Bro Msian Cyber.....teman setuju dgn mike.

      Salam perjuangan bebas dedak yeop.

      Delete
    3. Cetusan untuk menubuhkan pusat prasekolah Islam telah bemula sejak akhir tahun 1970-an. Perkembangan pemdidikan yang semakin pesat dan pertumbuhan pusat-pusat didikan prasekolah yang semakin meningkat telah menyemarakkan lagi semangat para pejuang dan pencinta Islam untuk memberikan suatu alternatif kepada sistem pendidikan yang sedia berjalan. Hasil daripada itu timbullah idea untuk menubuhkan pusat pendidikan prasekolah Islam yang pada peringkat awalnya diberi nama TADIKA ISLAM.

      Hari ini PASTI diterima oleh semua masyarakat, termasuk bukan Islam.

      Malah UMNO sendiri juga mengiktiraf pendidikan di PASTI.

      Tapi malangnya..
      Apabila AMANAH (PAN) tubuh parti Islam baru mereka cuba duplicate apa yang PAS buat seperti UNIT AMAL dan PASTI demi untuk menghacurkan PAS.

      Tapi perkara yang dibuat bukan atas kesedaran perlunya pendidikan untuk anak-anak semenjak zaman kecil lagi, maka urusan itu sudah menjadi urusan perniagaan dan mencari keuntungan.

      Jangan hariran PASTI PAN sangat mahal.

      Delete
  5. TUN M KATA ANWAR KASI LANCAP SAMA LELAKI LAIN !!!!!

    TERBAIK ..... UNDILAH PH PASTI AKAN DAPAT DILANCAPKAN AL-JUBURI SECARA PERCUMAN ..... HAHAHAHAHAHAHAHAHA

    https://www.youtube.com/watch?time_continue=106&v=1eX3_OcGgAU

    raja sara petra
    Published on 17 Dec 2017
    SUBSCRIBE 74
    When Anwar was arrested, Mahathir went on TV and related to the whole country about Anwar and he even told Malaysians that Anwar was masturbating his sex partner and all that. It was one of the most embarrassing moments for Malaysians.
    Category
    News & Politics
    Licence
    Standard YouTube Licence

    ReplyDelete
    Replies
    1. SYABAS, TUAN. BAHASA ANDA SANGAT SOPAN. TERUSKAN KESOPANAN ITU YA. ANDA "TIDAK PERLU MALU" KEPADA ALLAH SWT DAN RASULULLAH SAW BERBAHASA SOPAN BEGITU. SYABAS!

      Delete
    2. Indahnya bahasa!!!! Anak siapalah ni ye? Tentu ibu bapa anda malu dan kecewa kalau dia tahu perangai anda seperti ini.

      Delete
    3. itu bahasa mahathir a/l iskandar kutty,

      "anwar melancapkan lelaki laik"
      --mahathir a/l iskandar kutty

      tak caya toton sendiri, tun madey kutty yang cakap bukan saya yang cakap .... LOL

      https://www.youtube.com/watch?time_continue=106&v=1eX3_OcGgAU

      Delete
    4. SYABAS MAHLIGAI LANCAP, ADAKAH ALLAH SWT DAN RASULULLAH "TIDAK PERLU MALU" KEPADA BAKAL PM MALAYSIA YANG PANDAI MELANCAPKAN LELAKI LAIN??????

      Delete
    5. Badigol......you tube published on 17 Dec 2017 oleh Raja Sara Petra.......aku nak tanya ko...dia ni anak raja petra kaaaa.....???

      Ini you tube baru dibancoh khas untuk PRU14.

      Method korek cerita 30 tahun dulu.......tapi apa kejadahnya sebab Anwar Ibrahim, Kak Wan dan anak2 mereka dah duduk semeja berborak bagai dengan Tun M.

      Kalo tuan punya badan sendiri pon dah OK......apa hal nak kesaaaahhh dengan orang lain punya cakap....???

      Peduli apa woiiii......jaaannjii tuan punya badan dah OK dengan Tun M......ko pulaakk nak lebih2 pehal.........kepala bapaakkk ko dah pening ke.....???

      Memang tepat kata Mat Sabu.......pihak penyangak ni akan mainkan isu2 hal 30 tahun dulu tak berentiiiii......sampailah PRU14 sebagai modal menceceh kempen deme.

      Ini salah satu method nak raih undi dan takot orang undi Pakatan.

      Delete
    6. oi The Lancap, yang dalam youtube mengata nuar berahi melancap kan lelaki lain tu siapa bodoh? bapak kau ke si bangsat mamak tua kutuk tu? Kau ingat hobi melancap nuar berahi dah hilang ke, kau pi lah melawat dia kat penjara nun dalam bilik kelamin berduan ngan si juburit ....... boleh dia pancutkan kau dua tiga kali ....... HAHAHAHAHAHAHAHA

      Delete
    7. Bekas Menteri Kewangan, Tun Daim Zainuddin diingatkan tidak melupakan rentetan kegagalan semasa zamannya yang membawa kepada beberapa isu besar kepada pemerintahan negara.

      Ketua Pemuda UMNO Bahagian Segamat, Bastien Onn berkata, ia sekali gus menjadi pengajaran terutama kepada anak-anak muda untuk memastikan ia tidak berulang.

      "Saya terbaca apa yang diperkatakan oleh Tun Daim berhubung pandangan beliau tentang hari ini. Saya juga ingin memberitahu bahawa sekarang adalah lebih baik berbanding zaman beliau mengetuai UMNO Bahagian Merbok.

      "Tempoh ketika beliau di dalam kerajaan merupakan keadaan yang sangat teruk sehingga ada yang masih terkesan sehingga ke hari ini.

      "Keadaannya sungguh teruk sehingga pemimpin zaman ini perlu perbaiki. Ianya satu tempoh masa yang kami anak-anak muda tidak mahu lalui semula," katanya kepada Astro AWANI di sini, hari ini.

      Bastien mengulas kenyataan Tun Daim yang menyatakan sistem persekolahan yang goyang, rasuah dan ketidaksamaan adalah antara perkara yang mengancam negara.

      Bekas menteri Kabinet itu juga menggesa peserta pertemuan tertutup iaitu sekumpulan anak muda dan beberapa tokoh berpengaruh dalam Pakatan Harapan (PH) untuk mempertahankan prinsip-prinsip dalam Perlembagaan Persekutuan dan membaik pulih sistem keadilan negara.

      Dalam pada itu Bastien turut berkongsi dua contoh ketara dengan generasi kini iaitu pertama - kebebasan media dan pemansuhan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

      "Isu kebebasan media ini telah dirombak oleh Tun Abdullah Ahmad Badawi ketika beliau menjadi Perdana Menteri.

      "Kedua, pemansuhan ISA yang dibuat oleh Datuk Seri Najib. Kedua-dua perkara ini hanya dibuat selepas zaman Tun Daim.

      "Perubahan lanskap ini dinikmati oleh generasi saya dan generasi masa hadapan. Ianya cukup dihargai," ujarnya.

      Tegasnya, ketika zaman Tun Daim juga fundamental Perlembagaan negara ini diroboh sedikit demi sedikit.

      "Pemisahan tiga tiang asas Perlembagaan iaitu perundangan, Parlimen dan eksekutif telah dipudarkan dengan pemusatan kuasa kepada eksekutif yang berleluasa.

      "Ini tidak mampu dibendung oleh Tun Daim sendiri, malah beliau juga menjadi sebahagian daripada aksesori kepada kemusnahan tersebut.

      "Lebih teruk lagi ketika zaman beliau juga, sistem beraja kita di sentuh sehingga mewujudkan jurang antara Melayu dan Raja-raja," katanya.

      Jelasnya lagi, orang-orang muda di dalam UMNO menyanjung tinggi Perlembagaan dan tidak mahu mengulangi kesilapan pemimpin-pemimpin terdahulu yang sering tidak menghormati Perlembagaan.

      "Kami tahu Perlembagaan yang menjadi ibu kepada seluruh perundangan dan penubuhan Malaysia.

      "Saya sering tertanya-tanya bagaimana ketika zaman beliau boleh terjadi semua ini? Bukankah Perlembagaan Malaysia yang melahirkan Parlimen, kehakiman dan kuasa eksekutif?

      "Bagaimana kuasa eksekutif mampu mengubah perlembagaan itu sendiri?" soalnya

      Delete
    8. Woiii haramjadah 15.30........apa orang kesaaah dengan apa yg Mahathir, Kit Siang dan Anwar Ibrahim 30 tahun dulu punya cakakp2.

      Woiiii beroyang.......apa kehei yg kamu nak ngelupor hangat pijor ni?? Opah kamu udah terrrrrmengandung ke..??

      Kesssiaaannnn ngelupor lerrrrr sorang2......silakan mencarut marut dan maki hamun........lagi dan lagi...

      Orang sumer dah moved on ahead.........ko jerrr yg undor 30 tahun ke belakang.....pasal di depan ko memang tak ada harapan, gelap masa depan..........jadi kenalah gostan 30, 40 tahun ke belakang.......harap2 dapatlah patok sebijik dua dedak yg ditabor....

      Muflis, keparat daaan merempat hingga sanggup disebut2 benda dalam kain nenek, mak, kakak, bini dan anak betina ko......

      Kesssiaaan aku tengok ko.........dari bahasa ko tu sumer orang dalam blog ni boleh tau berapa punya keparat dan bangsatnya maruah ko.

      Malu....malu...malu....hari2 berfantasi lucah.......duk sebut benda dalam kain nenek dan mak ko.

      Silakaaannn mencarut lagi dan lagi dan lagi.......jangan berenti woiiii.....!!

      Delete
  6. https://www.youtube.com/watch?time_continue=106&v=1eX3_OcGgAU

    wak suman mesti pernah dilancap oleh nuar juburit!!!! tuan budin bagaimana? pernah? hihihihihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak bergantung satu kaum

      Pertukaran kerajaan persekutuan tidak akan berlaku dengan bergantung kepada pemerolehan undi satu kaum sahaja di negara Malaysia yang berbilang kaum.

      Dalam sejarah Malaysia, apabila majoriti Melayu yang cukup besar menyokong pembangkang, pertukaran kerajaan persekutuan tidak berlaku kerana majoriti bukan Melayu yang cukup besar menyokong parti pemerintah sedia ada.

      PRU10 pada tahun 1999 adalah satu contoh yang wajar dijadikan pengajaran.

      Sedangkan PRU14 semakin menghampiri, apa yang kita perlukan adalah tindakan yang tidak mengundang krisis legitimasi, dan yang boleh membawa ledakan sentimen positif dan momentum masyarakat pelbagai lapisan untuk perubahan.

      Perbincangan atau dialog dengan masyarakat sivil dengan perwakilan-perwakilan yang seluas mungkin perlu diadakan oleh barisan pimpinan HARAPAN untuk mendapatkan pandangan masyarakat sebelum membuat keputusan yang boleh mengundang kontroversi kemudian hari.

      Menurut laporan The Malaysian Insight pada 5 Disember 2017, penganalisis politik CC Liew meramalkan mereka yang mungkin merosakkan undi adalah sekitar 10 peratus hingga 15 peratus pengundi Cina.

      Penganalisis politik Dr Phoon Wing Keong menjelaskan bahawa tidak ramai yang memilih untuk membuat undi rosak tetapi yang berlaku adalah kadar keluar mengundi akan berkurangan.

      Secara khususnya, pengamatan penganalisis-penganalisis politik yang memahami Bahasa Cina dan mengikuti perkembangan masyarakat Tionghua secara dekat menjurus kepada analisis sama, yakni kadar keluar mengundi akan menurun kepada satu paras yang rendah.

      Seterusnya, kadar keluar mengundi yang lebih rendah akan menjejaskan peluang HARAPAN untuk menang.

      Bayangkan, apa yang berlaku apabila kadar keluar mengundi berkurangan kepada paras 70 peratus?

      Jika sekiranya tindakan yang diambil oleh pimpinan HARAPAN adalah perkara yang wajar dilakukan, maka tiada masalah ia diputuskan, meskipun keputusan yang diambil berdepan dengan risiko menurunkan kadar keluar mengundi.

      Sesuatu yang wajar hendaklah dilakukan kerana ia benar dalam konteks yang diutarakan.

      Tetapi, jika apa yang berlaku adalah sebaliknya, yang keputusan tertentu adalah cacat dari segi kewajarannya, maka apabila mengundang kontroversi atau lebih serius lagi, apabila berdepan dengan krisis legitimasi nanti, sebuah gabungan parti yang berazam memerintah dengan kebijaksanaan baru, akan memakan dirinya.

      Sebuah gabungan parti yang berniat untuk bertanding hanya dalam satu PRU akan cenderung untuk mengendahkan soal pokok berkisar sekitar kewajaran dan legitimasi tindakan politiknya.

      Sebuah gabungan parti yang berazam untuk bertanding dalam PRU seterusnya pula akan cenderung untuk memandang berat soal kewajaran dan legitimasi tindakan politiknya.

      Delete
  7. Eheh! Kawan tak perasan tadi. Rupanya saudara mahligai dah habis mandi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakjilat..MS tu baru lepas mandi wajib kerana baru je abis melancap , ikut jejak langkah mentornya Nuar Al Juburi tu..

      kihkiiuokikiohkikioikikhikiki...

      Delete
    2. A dozen Arab ambassadors have asked India to clarify its position on the U.S recognition of Jerusalem as Israel's capital, diplomatic sources said, after New Delhi's muted response suggested a shift in support for the Palestinian cause.

      U.S. President Donald Trump abruptly reversed decades of U.S. policy this month when he recognised Jerusalem as Israel's capital, generating outrage from Palestinians. Trump also plans to move the U.S. embassy to Jerusalem from Tel Aviv.

      Countries around the world, including U.S. allies Britain and France, criticised Trump's decision, but India did not take sides.

      Instead, the Indian foreign ministry in a brief statement, said India's position was consistent and independent of any third party.

      The bland statement made no reference to Jerusalem and prompted criticism at home that it was insufficient, vague and anti-Palestinian.

      Israel maintains that all of Jerusalem is its capital. Palestinians want East Jerusalem as the capital of a future independent state and say Trump's move has left them marginalised and jeopardised any hopes of a two-state solution.

      Delete
  8. Bahasa Malaysian Cybertrooper yg menyumpah mencarut tak ada sekor pun sedara budin, penganut ayah pin & penganut ajaran tuhan harun yg marah dan komen bahasa yg digunakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami sumer dah ditarbiyahkan oleh kojola dengan bahasa carut marutnya......yg asik menyebut benda dalam kain nenek, mak dan bininya............

      Jadi terimalah hakikat bahasa yg korang guna tulah bahasa yg boleh memahamkan korang.

      Itu sebab kami terrrrrpaaaksa guna bahasa yg sama supaya korang boleh paham dan reti bahasa.

      Delete
    2. patutlah bodoh, bebal rupanya kaorang semua ni, kejora tarbiah suruh makan taik habis lah kau anak beranak semua makan taik lembu gamaknya .... hahahahahhaha

      Delete
    3. Malaysian Cybertrooper19 December 2017 at 15:33

      Allo Anon 1441,

      Kalau Kepala Bapak Ko tu boleh mencarut sesuka hati dia kenapa aku sebagai rakyat dan pengundi di negara ni tak boleh?

      Adakah sebab dia Kepala Bapak UMNO/BN maka dia sorang je boleh buat dan orang lain tak boleh?

      Adakah dalam Tanah Melayu ni cuma orang UMNO/BN je yang boleh berkata-kata? Orang lain termasuk la artis (yg bukan UMNO/BN) apa semua cuma perlu diam dan menurut je?

      Bro Phantom
      Salam perjuangan buat mike jugak... Maaf teman tak berapa kerap ngomen sekarang ni sebab agak busy dengan kerja. Namun begitu, teman tetap cuba untuk menyelit dimana termampu.

      Maklum la, kerja yang ada nak kena jaga.... Sekarang ni susah nak dapat kerja. Mungkin sebab ekonomi Malaysia ni terlalu bagus kot sebab tu nak dapat kerja susah sesangat.

      Kalau kerja tak bagus pulak nanti kena potong gaji. Nanti teman tak mampu pulak nak bayar GST yg banyak-banyak tu. Mana nak kena tambah RM90.10 lagi nanti bila nak buat Umrah. Nak kena caj tambahan lagi kat Lapangan Terbang.

      Delete
    4. Malaysian Cyberlancap kau baikmbalik melancap sama-sama ngan bapak kau sampai pancut atas jubor mak kau lagi baik, salam perjuangan gay kau boleh sumbat dalam burit bini kau yang busuk tu .....

      Delete
    5. Salam perjuangan kembali kepada sahabat teman Msian Cyber.

      Teman paham yeop kita ni cari rezeki halal bukan kedarah patok dedak macam beroyang sekor tu. Ada kala kita sebok ada kala kita free.

      Teman setuju kerja nak kena jaga yeoppp......pengangguran menjadi-jadi banyak company bungkus, kilang yg tutop.....ada hypermarket yg gulong tikar.....macam2 yeop.

      Mana GST lagi nak bayar........maklom nak tolong bayar utang negara yg macam gunong dan kos nyopping.

      Apa pon terima kasih teman ucapkan kerana luangkan masa untuk sama2 berganding bahu.

      Delete
  9. TUN MADEY ANAK LELAKI ISKANDAR KUTTY KATA DS ANUAR JUBURIT SUKA MELANCAPKAN LELAKI. TAK CAYA TOTNTON VIDEO DIBAWAH ....

    https://www.youtube.com/watch?time_continue=106&v=1eX3_OcGgAU

    ReplyDelete
    Replies
    1. TERUSKAN USAHA TUN M...TERUSKAN USAHA MURNIMU....BIARKAN MACAI MACAI POWER BANK PASIR TERUS DALAM KEGILAAN...

      Delete
  10. DS NUAR BERAHI SUKA MELANCAPKAN LELAKI !!!!!

    CEPAT TONTON VIDEO DIBAWAH .....

    https://www.youtube.com/watch?time_continue=106&v=1eX3_OcGgAU

    ReplyDelete
    Replies
    1. HIDUP TUN M.....DENGAN ADANYA TUN M DALAM KERAJAAN, MALAYSIA AKAN KEMBALI BANGKIT DENGAN GAHNYA....

      Delete
    2. KUMPULAN PIS YANG GARANG MENENTANG TUN MAHATHIR BERKUASA SEMULA BARANGKALI GENG YG ADA SHARE 1MDB.
      BILA PH BERKUASA....MANA MAU LARI HA?

      Delete
    3. Buntut sudah rasa panas ye?.....

      Delete
  11. CALON BAKAL PM MALAYSIA DARI PAKATAN HARAPAN AMAT SUKA MELANCAPKAN LELAKI LAIN .....

    https://www.youtube.com/watch?time_continue=106&v=1eX3_OcGgAU

    ReplyDelete
    Replies
    1. HIDUP TUN M.....DENGAN ADANYA TUN M DALAM KERAJAAN, MALAYSIA AKAN KEMBALI BANGKIT DENGAN GAHNYA....

      Delete
  12. adakah wak suman salah seorang lelaki yang pernah DILANCAPKAN ds nuar berahi???

    TONTON DAH FIKIRKAN !!!!!!

    https://www.youtube.com/watch?time_continue=106&v=1eX3_OcGgAU

    ReplyDelete
    Replies
    1. VIDEO APER TUH....VIDEO CITER LUCAH YANG ANAK TIRI NAJIB BUAT TU KER.....

      KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
  13. MALAYSIA BAKAL DITIMPA BAHANA ALLAH SWT????

    PILIHAN PM PAKATAN HARAPAN DALAH LELAKI YANG SUKA MELANCAPKAN LELAKI LAIN ....

    https://www.youtube.com/watch?time_continue=106&v=1eX3_OcGgAU

    ReplyDelete
    Replies
    1. SEMOGA MANUSIA YANG MENCEMARKAN NAMA ALLAH DENGAN PERKATAAN YANG TIDAK BAIK AKAN DITIMPA BALA....

      ASTAFIRULLAH

      Delete
  14. ADAKAH NABI MUHAMMAD SAW AKAN MENERIMA MERAKA YANG INGIN MENGANGKAT LELAKI SEPERTI DS NUAR JUBURIT YANG GEMAR MELANCAPKAN LELAKI LAIN SEBAGAI KALIFAH DI MALAYSIA?

    SAUDARA YANG LAIN BAGAIMANA?


    https://www.youtube.com/watch?time_continue=106&v=1eX3_OcGgAU

    ReplyDelete
    Replies
    1. ADAKAH NABI MUHAMMAD SAW MERESTUI UMATNYA YANG MENCEMARKAN NAMA ALLAH DENGAN PERKATAAN YANG TIDAK BAIK SEPERTI MANA YANG DILAKUKAN OLEH KEJORA....

      ASTAFIRULLAH

      Delete
  15. Tuan BUDIN bagaimana? Adakah tuan pernah dilancapkan oleh ds nur juburit seperti kata tun madey a/l iskandar kutty?


    https://www.youtube.com/watch?time_continue=106&v=1eX3_OcGgAU

    ReplyDelete
    Replies
    1. HEBAT NYA TUN M....TERUSKAN USAHA TUN M..BAGI MACAI MACAI PEMAKAN DEDAK KEGILAAN...

      Delete
  16. Kikikiki..

    SELAGI TUA RENTA POLITIKUS USANG BLOM PERGI
    ADU DOMBA BOHONG PENIPU BATU API MASIH ADA
    MALAYSIA LEBIH BAIK KLU SUMA BERAMBOS MATI
    RAKYAT TAK.PERLU POLITIKUS BODOS NIH LAGI

    SELAGI RAMAI YG TUA RENTA TAK SEDAR DIRI NI BELOM MATI POLITIK ADU DOMBA PENIPU BATU API TETAP ADA LAGI...

    BERAMBOSSS DAN.MOHON MEMINGGAL CPAT..

    ReplyDelete
    Replies
    1. HEBAT NYA TUN M....TERUSKAN USAHA TUN M..BAGI MACAI MACAI PEMAKAN DEDAK TERUS DALAM KEGILAAN...

      Delete
    2. SEMOGA TUN M DIPANJANGKAN UMUR UNTUK TERUS MENGHURU HARAKAN MACAI CAP AYAM......

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
  17. Telah saya coretkan dalam posting Budin yang lepas berkaitan ramalan ramai rakyat Msia bahawa peluang LKS untuk menjadi PM selepas PRU14 nanti adalah aamt2 cerah andaikata PH menang. Cuma Wak Suman Tempe aje yang berkeras menafikan hakikat tu..dia tetap mempertahankan idola dan pujaan hati pengarang jantungnya Si Madey Kutty tu lah yang paling layak. Sebab tulah, bukan main dia menyanggah lagi tulisan saya..sampai nak terputus urat kentutnya.
    Wak Suman sebagi mantan pengerusi tetap bahagiannya yang telah diterajang keluar dari UMNO kerana masaalah disiplin tentunya berasa kecewa dan frust berguling2 apabila nama Madey tak disebut oh TGHH sebagai bakal PM. memang ada logiknya LKS akan menjadi PM jika PH menang, kerana sokongan pimpinan2 tertinggi PH kepadanya adlah padu dan solid..dan LKS tiada isu2 besar tak mcm Madey. LKS tidak terlibat dengan isu menghina keturunan Sultan Selangor...tidak terlibat dengan kerugian hampir RM 100 billion dalam kes FOREX..tidak mengayakan anak beranak dan kroni2 mcm Madey. Rakyat melihat dia jauh lebih bersih dari Madey, yang ternyata bergelumang dengan pelbagai skandal sepanjang 22 tahun rejimnya dulu. Pastinya LKS menjadi pilihan utama berbanding Madey Kutty. Kalau tak caya...cuba buat kajian dalam kalangan cai2 PH yang bersepah2 kat blog ni...pasti ramai yang lebih memilih LKS dari Madey..cuma Wak Suman sorang aje yang menyokongnya.
    Jadi wajarlah telahan TGHH tu diberikan perhatian..dah tentu dia ada perkiraan tertentu dari segi politik untuk mengeluarkan kenyataan sedemikian rupa. Ini menguatkan lagi cakap2 ramai yang mengatakan Madey semakin tidak releven dalam senario politik dewasa ini..gaya dan pendekatan politiknya dah out of date. Apa lagi nak diharapkan dari tua renta kutuk tak sedar diri yang berumur 93 tahun tu...yang terpacul keluar dari mulutnya ialah..saya dah tua..tak berapa ingat..dah lupa...tak tau.
    Jika benarlah LKS bakal PM negara, bersiap sedialah bani melayu untuk ditindas dan diinjak2 seperti yang berlaku di Spore. Nampak gayanya, peluang untuk kaum melayu menjadi warga kelas kedua di bumii tercinta ini, seperti yang selalu diwirid dan didoakan oleh cai2 PH bakal menjadi kenyataan tak lama lagi !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Xsemua org bodoh. Kalau mcmtu baik ko ckp lim kit siang jd agong atau jd tuhan.btui tak kahkahkah

      Delete
    2. 15.34 otak orang suka melancap kan lelaki lain memang bodoh macam kau .... BODOS

      Delete
    3. semakin ramai artis...last2 diva A A sorang.....GN ni propa je lebih...

      ha ha ha ha ha ha

      Delete
    4. Geng Najib
      Org bodoh je yang percaya LKS akan jadi PM..terus mainkan isu tersebut..pertahankan le pencuri terbesar dalam sejarah dunia tu. Marcos pun kalah dengan MO1..ketua kau le tu geng najib oooiiii..ketua muka tak malu tak kan ko pun nak ikut

      EX umno JERAI

      Delete
    5. Kalau IMAMS boleh Cina, kenapa tidak Lim Kit Siang jadi PM?

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    6. PM skrg pun lebih Bugis drpd Melayu. Jadi PM pun, menyusahkan hidup org. Sapa jadi PM, jadilahhh, yg penting bkn drpd perangai2 UMNO/BN/PAS.

      Delete
    7. Apa salah jika kita pilih cina jadi PM?......

      Delete
  18. INGAT MADEY TUA KUTUK INGAT LELAKI LANCAP LELAKI SAMPAI PANCUT !!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. HEBAT NYA TUN M....TERUSKAN USAHA TUN M..BAGI MACAI MACAI PEMAKAN DEDAK KEGILAAN...

      Delete
  19. mungkin tuan budin pun teringin DILANCAPKAN oleh bakal PM malaysia yang baru?????

    https://www.youtube.com/watch?time_continue=106&v=1eX3_OcGgAU

    ReplyDelete
    Replies
    1. HEBAT NYA TUN M....TERUSKAN USAHA TUN M..BAGI MACAI MACAI PEMAKAN DEDAK KEGILAAN...

      Delete
    2. Nampak nya agen agen pemakan dedak otak mereka sudah semakin biol....

      Delete
  20. Bagus2 ayat cyber troopers bn secara xlangsung nampak jelas busuk nyer bn.. Teruskan kerja anda..post pjg sikitla ttg lancap2 ni.. Apa pendek sgt...kasi post ribu2 sikit ya.hahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana lebih busuk, nahasa cybertropper BN yang lebih kurang je dengan geng melancap PH, atau bau kote tangan lelaki yang suka melancapkan lelaki lain??????

      https://www.youtube.com/watch?time_continue=106&v=1eX3_OcGgAU

      Delete
    2. Mentaliti melayu umno...amatlah lemah dan kusam hasil kepimpinan dato sri najib bugis.sekadar dipenuhi iri hati dan ketaksupan melampau batas agama

      Delete
    3. Teruk mentaliti cybertrooper BN ni.

      Kepimpinan yg buruk akan menghasilkan pengikut yg buruk juga. Pengikut akan mengambil contoh orang atasan.

      Cybertrooper begini yang dikutip oleh mereka.

      Rupanya mereka akan buat apa saja untuk menang walaupun dengan cara yang tak bermaruah, menipu dan seleweng.

      Lihat pada bahasa cybertrooper mereka kita boleh tahu bagaimana kepimpinan mereka.

      Delete
  21. Janganlah percaya seban besar dan jubah ni dia pun hamlau jga bama ne islam konon LKS org cina bukan agam islam tu lebih baik dan dipercayai hidup Dap LKS n LGE

    ReplyDelete
  22. drpd dulu lagi saya senentiasa mencari jln utk menyumbang kpd penyatuan n kerjasama d antara pemimipin2 islam d Negara kita ini.

    saya tlh menceritakan bagaimana saya tlh berusaha utk mendamaikan tun m dgn najib tapi tlh d haling olih rosmah kerana perempuan tersebut dr mula lagi sudah merancang utk mencuri wang rakyat bersama sama JHO LO. (saya tlh mencatitkan segala usaha saya dlm satu artikel berjodol 'senketa d antara ds najib dgn tun m - usaha ikhlas yg tak kesampaaian' utk d tatapi olih anak2 n cucu2 saya d hari mendtg).

    saya tlh juga berusaha utk mengaturkan perjumpaan 4 mata d antara tn guru hadi n tun m tetapi tidak kesampaian juga.

    cerita nya saperti berikut :-

    seorang ahli PAS n rakan saya dr trengganu (junior kat uni) tlh menghubungi n bertemu saya olih kerana beliau juga bimbang dgn keadaan PAS yg mungkin kehilangan segala nya selepas pru14 ini.

    beliau mengakui banyak kenalan rapat yg bolih mempengaruhi tn guru hadi.

    saya bersetuju kerana yakin akan dpt menyarankan agar tun m bertemu hj hadi secara 4 mata tanpa apa2 pra syarat n menawarkan rumah baru saya kat shah alam (masih kosong tapi fully furnished) utk mereka bertemu secara rahsia n selamat.

    namun sebelum itu saya cadangkan supaya saya bersama beliau bertemu hj hadi agar saya akan cuba memberi gambaran (ini d ceritakan olih tun m sendiri) tentang betapa bahaya nya Negara kita (agama n adat2 n kebudayaan melayu )sekarang ekoran drpd tindakan najib yg seolah olah bersedia menyerahkan semua nya secara 'lock stock n barrel' kpd Negara Tiongkok.

    respon yg saya terima drpd 'orang2' hj hadi adalah saperti berikut :-

    1)tun m perlu dgn jelas memberi dokongan kpd hj hadi/PAS dlm usaha mereka utk membentuk Negara islam, n

    2)tun m yg mencadangkan perjumpaan tersebut dlm bentuk surat kpd hj hadi.

    drpd situ lagi saya sudah dpt membaca yg orang2 hj hadi ini tidak mengerti maksud perjumpaan 4 mata secara rahsia n tanpa agenda tertentu.

    saya amat yakin bahawa jika saya berjaya menemukan kedua pemimpin ini utk berbincang hati k hati, tun m akan berpeluang menjelaskan apa yg sedang berlaku kpd Negara sekarang n hj hadi bolih menggunakan minda cergas nya utk membuat penilaian n pertimbangan.

    hj hadi akan bersekempatan juga utk 'interrogate' tun m dlm apa jua isu - dlm maupun luar Negara.

    rakan saya turut hampa kerana dia bersependpt bahawa nasib PAS paska pru 14 amat tidak menentu.

    jika ikhtiar saya dulu d halang olih rosmah, maka sekarang saya yakin ia nya d kalahkan dgn wang ringgit najib kerana 'cash is king'.

    apa pun masih belum terlewat utk pemimpin2 lain mengkaji kedudukan mereka dgn sedlm nya n mengambil langkah utk bersama sama tun m dlm menentang kemungkaran rosmah/najib.

    "it ain't over til d fat lady sings'

    olih demikian saya n rakan akan terus berusaha sahingga lah k pru 14. insya'allah.

    wallahu'alam.



    ReplyDelete
    Replies
    1. RAMAI KER ARTIS NYE TU GENG NAJIB.......

      LAST2 CIK ABANG YANG HAMBOI HAMBOI HAMBOI TU JER....

      KEH KEH KEH KEH KEH

      PROPA JE LEBIH....

      Delete
    2. Pak Rahman...toksah buang masa dengan benda2 yang tak berpaedah tu, bukannya memberi sebarang menafaat pun pada rakyat Msia. Lagi bagus kalau PakmRahman hadir sama2 dalam himpunan bantahan terhadap US dan zionis yahudi kat Putrajaya tu pada 22 hb nanti..lagi bnyak pahalanya.Jom kita cancellkan semua urusan duniawi pada tarikh tersebut dan ramai2 hadir...bersatu kita teguh, bercerai kita roboh...tak gitu pak Rahman?

      Delete
    3. MELABUR KEPADA NEGARA YANG BERMUSUH DENGAN ISLAM TU APA CITER GENG NAJIB.....BAIK TARIK BALIK PELABURAN TU SEBAGAI TANDA PROTES...BARU NAMPAK GAH......

      ALAHAI GENG NAJIB, PROPA JE LEBIH....

      TAK GITU KEJORA.....

      HAMBOI HAMBOI HAMBOI

      Delete
    4. Saya penyokong kuat Pakatan Harapan tiap2 hari mendoakan kesejehteraan ke atas Palestin, Geng Najib......

      Delete
    5. Malaysian Cybertrooper19 December 2017 at 18:51

      Mohon GN beri pencerahan sket...

      1) Himpunan membantah Zionis & Yahudi tu kenapa dibuat di Putrajaya?

      1a) Adakah kerana Duta Amerika di Malaysia akan berada diPutrajaya ketika himpunan bantahan itu dilakukan?

      1b) Atau adakah ini himpunan bantahan Zionis & Yahudi yang sememangnya berada di dalam Putrajaya?

      2) Bantahan dan protest yang akan di ucapkan dalam perhimpunan itu dalam bahasa apa?

      2a) Sekiranya dalam Bahasa Melayu apakah Trump dan pentadbiran dia paham Bahasa Melayu?

      2b) Jika dalam Bahasa Inggeris pula adakah seluruh yg hadir perhimpunan itu akan faham?

      Delete
    6. Malaysian cipaptrooper...ini pencerahan dari aku yee..dengar baik2..

      1) Putrajaya ni kan pusat pentadbiran Msia. Ia melambangkan kesepakatan seluruh rakyat Msia tak kira agama, ras maupun pegangan politik untuk bersama2 dengan DSNR dan TGHH untuk menyuarakan nbantahan keras Msia dalam isu palestin. Di Situ juga terdapat masjid Putrajaya yang diiktiraf sebagai kembar kepada masjidil Aqsa dan dataran Putrajaya yang cukup luas untuk menampung kesemua jemaah yang bakal hadir.

      a) Mengikut laporan dari Wismaputra, surat jemputan rasmi telah diserahkan kepada Duta US di Msia. Terpulanglah untuknya hadir ..jika tak dapat hadir atas seseuatu sebab yang tak dapat dielakkan, pasti ada wakil khasnya dihantar untuk hadir ke perhimpunan tersebut.

      b) Tiada bukti2 langsung yang mengatakan yahudi zionis terdapat di Putrajaay. Itu hanyalah fitnah dan tuduhan liar yang tak berasas dan tak dapat dibuktikan sehingga sekarang. Kerajaan Msia tidak pernah menjalin apa2 hubungan dengan mana2 syarikat zionis atau israel dalam apa bentuk sekali pun. Harapan Msia agar bantahan dalam perhimpunan itu akan sampai ke Israel.setidak2nya kepada yahudi yang kita tau bertapak kuat di Spore. Setau kami, Semasa era TDM dulu memang ada hubungan dengan George Soros, penyangak kewanaga yahudi tu, tapi bukan di era DSNR, ang ternyata amat2 anti yahudi.

      2) Bantahan akan ndiucapakan oleh DSNR dan TGHH adalah dalam BM kerana majoriti audien adalah rakyat Msia. W/bagai manapun, untuk para2 duta dan DIF2 asing yang juga dijemput hadir, akan diedarkan transkrip ucapan kedua2 pemimpin tersebut dalam bahasa Inggeris dan terdapat juga penterjemah disediak untuk mereka dalam bahasa ibunda masing2, spt dalam PBB tu. Kita mempunyai penterjemah yang berpengalaman dalam pelbagai bahasa, jadi tak timbul masaalah memahami ucapan biar pun dalam BM.
      untuk soalan 2a) dan 2B) telah dijawab dengan panjang lebar di atas.

      Yang penting kita sama2 luangkan masa untuk sama2 menghadiri perhimpunan tersebut..lemparkan jauh2 perbezaan ideologi dan pegangan..sama2 tunjukkan solidariti bersama2 DSNR dan seluruh rakyat Msia yang perihatin tentang nasib rakyat Palestin yang semakin tertindas oleh rejim Zionis laknatullah dan sekutunya US. Pastinya...amaran keras yang diberikan keras oleh DS Hisham tempoh hari akan membuka mata yahudi dan US agar mengambil amaran tersebut dengan jelas. InsyaAllah..kita akan berjumpa di Putrajaya 22 hb ini semua cai2 dijemput bersama ye, jangan tak hadir pulak!

      Delete
    7. YE KE GENG NAJIB...MACAM PROPA JER

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    8. gang najib 17:27.

      anggaplah apa yg d usahakan selama ini sebagai 'fardhu kifayah' saya.

      dlm usia saya yg sudah lanjut ini, tiada langsung terlintas utk d kenali atau mengharapkan imbuham. selama ini saya menanggung sendiri semua kos yg terlibat.

      pd saya tunjuk simpati terhadap nasib sdr kita d Palestine wajib d alu2 kan. tapi ia nya perlu lah d buat dgn penuh keikhlasan.

      rhetoric n kepura puraan yg d tunjuk amat jelas sekali.

      saya akan turut berdemonstrasi jika najib berbuat perkara2 d bawah :-

      1)memanggil duta besar amerika n menyerahkan nota bantahan serta mendpt penjelasan mengapa USA membuat keputusan sepihak n membelakangkan persetujuan penylesaian yg tlh d persetujui olih PBB.(pres jokowi n Indonesia tlh berbuat demikian sebaik saja trump membuat pengemuman tersebut),

      2)mengutuk trump dgn sekeras keras nya d atas perbuatan biadab nya.(ini pun tlh d buat olih Indonesia n pak jokowi tlh menyelar trump sebagai 'mereng').

      jika kedua dua syarat ini d penuhi, maka insya'allah saya akan hadir bersama sama dgn umat islam yg lain. jika tidak 'just simply do not waste my time'.

      wassallam.

      Delete
    9. MUSUH AMERIKA ADALAH MUSUH MALAYSIA

      BUKAN SAYA YANG CAKAP...NAJIB YANG CAKAP

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    10. GENG NAJIB, KENAPA NAJIB TAK BUAT YANG LEBIH EXTREME LAGI MACAM TARIK BALIK PELABURAN YANG DIA BUAT KAT AMERIKA TU.....TU BARU LE NAMPAK MACAM PAHLAWAN SIKIT......


      TAK GITU KEJORA

      HAMBOI HAMBOI HAMBOI

      Delete
  23. RAMAN JPC NI ANGAN SAJA TAPI TAK PAHAM2
    ANOK DAN CUCU KUTY PEWARIS COMANGO TOKSIK
    MANA MAUNYER MAMAK TUBUH NEGARA ISLAM
    ANAK CUCU ANJING LIBERALISME JADI PERINSIP

    TAK YAH GEBANG LA RAMAN JPC... MANA MAUNYERRR....!!

    KIKIKIKI... MOHON BERAMBOSSS BARUA SINGAPORK@DAP...
    PRU SPORK KAMI NANTI


    INI KALI LAH...

    ReplyDelete
    Replies
    1. HEBAT NYA TUN M....TERUSKAN USAHA TUN M..BAGI MACAI MACAI PEMAKAN DEDAK TERUS DALAM KEGILAAN...

      Delete
    2. TAK LAMA LAGI, GILA LA TEW...

      Delete
    3. DAH GILA DAH PUN.....

      KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    4. RAMAI KER ARTIS NYE TU GENG NAJIB.......

      LAST2 CIK ABANG YANG HAMBOI HAMBOI HAMBOI TU JER....

      KEH KEH KEH KEH KEH

      PROPA JE LEBIH....

      Delete
    5. Klau ruu355 lulus mau azwan kena sebat ni nanti.

      Delete
  24. 15.52 kalau kamu seorang guru, kamu guru yang terok. Kamu buat cerita yang tak betul. Semua guru adalah guru disiplin. Semua guru mendisiplinkan muridnya. Hanya beberapa guru saja yang hilang sabarnya atau memang mempunyai masalah. Jangan burukan guru. Guru buat kerja siang dan mslam. Tidak kira cuti atau apa pun. Murid adalah keutamaan mereka.

    ReplyDelete
  25. BILA UMNO & PAS BERSOLIDARITI X LMA LAGI
    MULA LA SI BODIN ADU DOMBA MEMBATU API
    ELOK WAK SUMAN RAMAN JPC DAN LAIN LAGI
    JOIN SAMA LAWAN YAHUDI SMBIL BERSOLIDARITI

    KIKIKIKIKI.. KLU DAH BARUA TETAP BARUA ...

    BERAMBOSS BARUA DAP@SPORK PENSABOTAJ EKONOMI...

    BERAMBOSS

    ReplyDelete
    Replies
    1. MUSUH AMERIKA ADALAH MUSUH MALAYSIA

      BUKAN SAYA YANG CAKAP...NAJIB YANG CAKAP

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    2. Tak perlu pun...umno akan mampos dgn sendirinya lepas pru.harap cucu2 caii umno tak kenal lagi siapa itu najib dan umno

      Delete
  26. Hadi = SallehKeruak = ZakarKasi = semuanya taraf umnongok = bongok.

    ReplyDelete
  27. Dengan orang tua baling gelas tak pecah pun dah gelabah? Kesian macai...

    Keh...kehhh..kehhh...kehh..

    ReplyDelete


  28. Kalau PAS merasai Najib lebih mereka sukai berbanding dg Mahathir itu adalah hak mereka. Pertama Najib lebih prihatin gulungan daif/ miskin sebab itu Najib membantu dg pelbagai bantuan rakyat... Kedua Najib tidak mempunyai 'licence to kill' seperti Mahathir....ketiga Najib juga tidak mempunyai 'licence' untuk sumbat warganegara ke penjara tanpa pembicaraan....
    Kalau nak senarai memang banyak lagilah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. NAJIB KAN BANYAK DUIT...2.6 BILLION TUH.....MESTILAH PAS SUKA

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    2. Satu lagi sebab Najib ni pandai berniaga sampai 1MDB terkenal senantero dunia......

      Delete
    3. Dia kerap melawat presiden parti kaki ponteng slalu sakit.

      Delete
    4. Prihatin dengan orang miskin, tu pasal suh orang miskin bayar GST.

      Bagi Brim tapi bukan boleh cover belanja setahun.

      Tak ada licence to kill tapi ada lesen C4.

      Delete
    5. Lesen c4 itu sensetif ye?
      Tunggu PH menang semua boleh tahu citer.

      Delete
  29. TOLAK PH DAN TOLAK CALON PM DARIPADA PH BERMAKSUD HADI DAH TIADA PILIHAN LAIN.

    NAK CALON DIRI SENDIRI?? TAK CUKUP UNDI DAN GABUNGAN PARTINYA SANGAT LEMAH - PAS + IKATAN + BERJASA + PCM #TAKADATARIKANLANGSUNG

    MAKA HADI NAK NAJIB JADI PM LAGI? ISU BESAR MACAM INI TAKKAN HADI NAK GUNA KUASA VETO? HADI DAH BINCANG KE DALAM MUKTAMAR?

    APA KATA AHLI PAS? APA KATA AJK PAS? APA KATA MURSYIDUL AM PAS? APA KATA PEMUDA DAN MUSLIMAT PAS? APA KATA ULAMA PAS?

    APA DALIL DAN NAS NAK DIGUNAKAN UNTUK KEKALKAN NAJIB SEBAGAI PM? HADI SOKONG NAJIB GUNA AYAT QURAN DAN HADIS MANA? AHLI PAS MAKIN KELIRU DAN DIKELIRUKAN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng Lebai mana cerdik!
      Harap janggut saja panjang, akai tak panjang.
      Perompak kampung dia pun dia kata orang baik. Mereka hanya dapat petunjuk dari SYAITAN.

      Delete
  30. HADI MASIH MALU DAN SEGAN NAK MINTA AHLI PAS UNDI UMNO. DI BELAKANG NAJIB DAN HADI DAH BERPAKAT SATU LAWAN SATU PAS - PH DAN UMNO - PH. STRATEGI DI KELANTAN DAH BOCOR SEBAB KU LI TAK SETUJU.

    NAMPAK NAJIB BUKAN PRESIDEN YANG DIHORMATI LAGI OLEH PIMPINAN UMNO KELANTAN? BAGAIMANA HADI NAK YAKINKAN AHLI PAS SUPAYA SOKONG NAJIB SEBAGAI PM?

    ReplyDelete
  31. Aku pelik mengapa puak UMNO/BN dan Parti Pak Lebai masih tak henti henti mewiridkan bahawa kalau PH menang(itu pun yang di harapkan oleh rakyat Malaysia)DAP akan menjadi P.M. Mereka semua memang bahalol kerana tidak mau memikirkan kemaraan THE RED CHINA yang di bawa oleh Najib. Bukan kah sudah banyak aset stratig yang telah di wakaf kan kepada THE RED CHINA. Baca lah sejarah berkaitan dengan Negara Negara yang meminjam atau mendapat bantuan dari Negara tersebut!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Depa ingat kita yang baru tolak umno dan bakal undi PH ni bodoh sgt kot nak bgi wakil dap jadi pm...dah tentu segala bantahan,halangan,demontrasi,perisyen, rayuan pada ydp agong,sultan2..atau seribu macam cara lagi untuk halang dari ia berlaku...itu pun kalu ia betul nak terjadi.logik akal manusia waras tak sggup pun kaum/banggsa yg hanya 28% ada di mlysia sggup jadi pm di negara yg majoriti melayu islam...Dh tentu banyak masalah di blkg hari.ini tentu dah dipikirkan oleh semua ketua2 dalam ph..

      skrg puok umno dan pas dh mati akal nak cari akal menipu rakyat

      Delete
    2. Bro Saadun,
      Mereka semua bukan tak faham.
      Mereka semua sudah mulai panas pu ggung terutama yg pak lebai yg beli share 1mdb......ke dalam jika PH menang.

      Delete
  32. Aku sikit pun tak percaya puak serban pimpinan PAS ni. Depa ni cuma pandai jual agama, selalu berceramah sakan konon depa hanya takutkan Allah, bukan makhluk lain. Tapi bukan depa tak tau ramai elitis yang berkuasa malah ketua agama yg buat tak betul. Ada pernah hangpa dengar depa menegur? Buat pekak badak dan membisu ada laa. Busuk busuk Mahathir atau Zaid Ibrahim, dua manusia ni berani cakap apa yg mereka rasa perlu cakapkan. Tapi lebai PAS ada berani? Depa takut Allah atau takut manusia berkuasa sebenarnya? Macam ni ke nak jadi pemimpin? Tak ke hipokrit namanya tu?

    Cuba hangpa tengok balik isu pindaaan perlembagaan berkaitan kuasa raja raja dulu. Siapa yang pimpin?. Tun M bukan? Dan ada sebab kukuh dia buat begitu malah PAS ikut menyokong dari belakang. Tapi hari ni ostaz ostaz PAS boleh pulak tuduh Tun M derhaka kerana nak singkir raja. Munafik kan depa ni?.

    Lagi satu, hangpa ingat isu penentuan MB Selangor dulu dimana nama Wan Azizah dikemukakan sebagai calon pilihan?. PAS u turn tak setuju hanya selepas Hadi dipanggil ke istana. Bukan main tunjuk garang PAS waktu itu selepas Hadi kembali dari istana. Tanda setia lah agaknya tu?.

    Aku bukan galak atau suruh derhaka atau tak hormati sultan dan raja raja. Dah termaktub dalam perlembagaan hak Sultan dan Raja Raja. Apa yang aku harap ialah kita perlu berani bersuara dan bercakap tentang hak rakyat teramai juga, tentang suara demokrasi, jangan sampai kerana takut @ hormat keterlaluan, kebenaran sampai diketepikan. Apa lagi kalau asyik melaung dan memekik ke serata ceruk negara konon Allah saja yang paling ditakuti, tapi perbuatan dan praktis disebaliknya. Apa ni? Bukan jaja agama dan nama Allah saja ke ni?.

    Walau pun aku bukan penyokong Tun M, apa tah lagi Zaid Ibrahim, tapi aku nampak setidaknya dua manusia ini tidak hipokrit @ menjaja agama dan nama Allah kerana depa ini berani berkata benar dalam apa jua situasi dan keadaan pun. Jadi elok lah Hadi dan ostaz ostaz PAS suluh diri sendiri kerana orang yg cerdik yg memerhati boleh menilai seikhlas dan sejujur mana hangpa sebenarnya. Jangan sampai hangpa dituduh dan di cop ibu ayam aka pelacur agama!!!

    Maaf lah...this is what I see in Malaysia. The truth!

    ReplyDelete
  33. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  34. Flashback kisah Jibrostan.

    Sebelum bergelar Jibrostan negara mereka bernama Daarul A'zim. Negara betuah ini diperintah oleh seorang Maharaja yang bertukar secara bergilir-gilir setiap 5 tahun sekali oleh raja-raja kecil yang berkuasa hanya di wilayah masing-masing.

    Walaubagaimanapun Maharaja tidak berkuasa mutlak kerana kuasa Maharaja diimbangi oleh kuasa general dan kuasa majlis syura Darul Aazim. Hasilnya timbullah sebuah negara yang makmur dan sejahtera terutama apabila general keempat mengambil alih pentadbiran negara daripada general ketiga. Sebelum itu Maharaja tidak wujud dan yang ada hanyalah raja-raja kecil yg berkuasa di wilayah masing-masing. Itupun bukanlah berkuasa namanya kerana yang sebenarnya memerintah sebenarnya ialah sekumpulan penjajah dari benua dan agama yang lain juga.

    Pada zaman general-general ini berkuasa telah pun terdapat sekumpulan serigala yang telah pun memakan daging para kambing yang tidak sedar diri mereka dikelirukan.

    Manakan tidak, para serigala ini sentiasa memakai pakaian kambing sehinggakan kambing2 lain menyangka bahawa kumpulan serigala ini adalah dari kalangan kambing juga.

    Teknik para serigala ini memakan kambing ialah dengan mengkafirkan seluruh pentadbiran negara drpd general sehinggalah ke anggota2 keselamatan, hatta ada pengikut mereka yang terbunuh dan membunuh apabila bertempur dgn anggota keselamatan semata-mata di atas kepercayaan bahawa pentadbiran negara mereka adalah kafir.

    Alasan kumpulan serigala ini mengkafirkan pentadbiran negara Daarul Azim ialah :-

    1. Hukum Tuhan tidak dijalankan
    2. Perlembagaan negara adalah peninggalan penjajah kafir
    3. Negaranya bukan Negara Tuhan

    Maka berbondong-bondonglah kambing yang kebingungan menyokong para serigala ini dengan memberikan secebis daripada daging2 mereka di dalam tin milo dll di atas nama perjuangan. Malah kambing2 ini pun memilih wakil2 mereka ke Majlis Syura daripada kalangan serigala berpakaian kambing ini jugalah.

    Ketua dan kumpulan serigala ini pun seronoklah kerana tanpa kebolehan apa-apa mereka boleh duduk di dalam Majlis Syura dan menikmati gaji yang membolehkan mereka hidup lebih mewah drpd kebanyakan kambing2 lain.

    Kemudian apabila pasangan singa mengambil alih jawatan general daripada general kelima (singa jantan ini ialah general keenam), berlakulah rampasan ke atas kuasa mutlak Maharaja untuk mengisytiharkan darurat. Kini Maharaja berkongsi kuasa itu dengan general singa hasil daripada sokongan para serigala di dalam Majlis Syura. Di situlah bermulanya detik Daarul Azim bertukar nama menjadi Jibrostan.

    Disebabkan menyedari general mereka adalah singa yang kerjanya meratah daging-daging rakyat, maka kini para serigala itu tidak perlu lagi memakai baju kambing untuk mengelirukan kambing-kambing lainnya. Mereka sudah sedia membuang baju kambing mereka dan bersekutu dengan kumpulan serigala baru.

    Ketua serigala dari kelompok ini yang dulunya mengkafirkan keseluruhan pentadbiran negara pun menukarlah fatwanya seperti berikut-

    1. Hukum Tuhan digantikan dnegan Hukum 355
    2. Perlembagaan Negara dikekalkan
    3. Negara Tuhan dibuang dan digantikan dgn Negara Kebajikan.

    Kesemuanya bukan diubah percuma. Ada harga kepada perubahan itu. Berapa harganya masih kekal rahsia (walaupun khabarnya sudah kedengaran ke hujung kampung).

    Maka bersukarialah sang general singa yang kini mendapat sekutu baru dari kalangan serigala drpd kelompok berlainan.

    Turut bersukaria ialah ketua kumpulan serigala ini yang kini bersekutu pula dengan kumpulan serigala pimpinan sang general singa ini.

    Maka kini para kambing di dalam negara Jibrostan mempunyai dua kumpulan serigala di kalangan mereka. Satu kumpulan serigala dari kalangan ketua serigala yang menukar fatwa dan satu lagi ialah dari kumpulan serigala yang dipimpin general singa bersama isterinya.

    Bagaimana agaknya kesudahan kisah negara Jibrostan ini? Sabarlah dulu sampai masa saya ceritalah.

    P/s - kisah negara Daarul Azim yang bertukar nama menjadi Jibrostan ini adalah kisah fiksyen sahaja. Cuma saya ceritakan mudah2an ada iktibar di sebalik kisah ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikikiki kelakor kelakor.cara pangajaran yang sinis nie...

      Delete
    2. Kalau cerita macam ni memang patut dijadikan tele lawak macam Sepahtu Reunion live tu..mesti boleh naikkan rating Astro. Silap2 Ostad da di do mampu meraih pengarah komedi terhebat sejak Msia merdeka. Apatah lagi kalau ramai pulak cai2 PH yang mengundinya. Kat RTM dan TV3, memang tak laku lah, takde nilai komersial..jalan cerita merapu, tak de perkaitan anatara satu babak dengan babak yang lain..terputus2 macam otak penulisnya...sel2 otak dah tak berhubung lagi. Kira macam cerita syok sendiri yang layaknya dibakul sampahkan aje...langsung takde apa2 pengajaran positif untuk disampaikan kepada masyarakat. Ni mesti dikarang masa tengah meneran dalam jamban..sebabtu lah bau kohongnya memenuhi blog yang dah sememangnya busuk dan hanyir ni..nasib baiklah ada pro BN yang mewangikannya beb!

      Delete
    3. Cite ni lagi berisi pengajaran bagi yg akal cerdik dan mampu menilai isi kndunganya.tak macm cerita caiiiii dunguuu geng najib yang dipenuhi ampuan kepada najib bugis semata mata.yg smmgnya kat maharaja lawak pun tak layak rasanya

      Delete
  35. Ruu355 . Berfitnah. Hukum dia sebat

    ReplyDelete
  36. Lagi cerita pengajaran

    TEGASNYA SEORANG GURU BILA PELAJARNYA MELAKUKAN KESILAPAN PENTING.


    Semasa aku menuntut di sebuah sekolah rendah di Kulim, Kedah kira-kira 30 tahun yang lalu, ada seorang guru yang memberi aku satu pengajaran yang tak dapat aku lupakan.

    Aku ingat lagi, waktu itu aku belajar di kelas 6 Mawar, dan Cikgu Dayah - guru Bahasa Melayu yang mengajar kelas kami - memberikan aku dan rakan sekelas sedikit kerja rumah yang perlu disiapkan pada hujung minggu.

    Pada Isnin berikutnya, ketika sesi pembelajaran Bahasa Melayu, Cikgu Dayah masuk ke kelas seraya meminta semua pelajar menghantar kerja rumah masing-masing.

    Sementara beliau memeriksa kerja rumah tersebut, aku dan rakan sekelas diberikan latihan menulis karangan.

    Sedang aku asyik menulis rangka karangan, nama aku dipanggil oleh Cikgu Dayah.

    “Apa yang kamu hantar ni?” tanya beliau.

    “Kerja rumahlah cikgu,” jawabku tenang.

    “Apa yang cikgu suruh buat dan apa yang kamu buat?” bentak Cikgu Dayah.

    Suruh lain buat lain

    Aku tersentak. Dapat kurasakan mata keseluruhan rakan kelas tertumpu padaku. Suasana mula jadi sepi. Tiada lagi bunyi pensel menggeser buku.

    “Kenapa diam? Cuba buka mulut dan beritahu cikgu,” gesa beliau.

    “Saya tak faham maksud cikgu. Kan ini yang cikgu berikan sebagai kerja rumah minggu lepas,” ujarku dalam nada mempertahankan diri.

    Cikgu Dayah kemudiannya menunjukkan aku buku-buku latihan rakan sekelasku. Peliknya latihan yang dibuat kesemua rakanku itu berbeza dengan latihan yang aku salin dari buku teks.

    Sedang aku menggaru kepala aku yang tak gatal, beliau bertanya kepada rakan-rakan sekelasku.

    “Muka surat berapa yang cikgu suruh salin?”

    Rakan-rakanku semua menjawab pertanyaan Cikgu Dayah secara serentak. Alamak, sahlah bahawa aku tersilap membuat kerja rumah. Aku pun cepat-cepat meminta maaf kepada beliau.

    “Cikgu nak tahu macam mana kamu boleh tersilap buat kerja rumah,” desak Cikgu Dayah.

    Lidah aku menjadi kelu, tak tahu apa nak dijawab.

    Dah malu denda pula

    Seketika kemudian, aku bersuara dengan nada sebak. “Saya minta maaf cikgu. Saya betul-betul tak sedar yang saya silap salin latihan yang salah.”

    “Tak semudah itu,” ujar beliau. “Kalau nombor muka surat dan nombor latihan pun kamu boleh silap, bayangkan perkara-perkara lain yang boleh jadi silap lantaran sikap kamu yang tak beri cukup perhatian di dalam kelas.”

    Aku rasakan lutut aku mulai longlai.

    Cikgu Dayah kemudian menjulang buku latihan aku tinggi-tinggi di hadapan seluruh kelas bagi mengingatkan mereka agar tidak mencontohi sikap alpa aku itu.

    “Kamu adalah pelajar. Tugas pelajar adalah untuk memberi perhatian di dalam kelas. Kalau itu pun kamu tak boleh buat, cikgu rasa baik kamu duduk rumah sahaja.”

    Air mata aku mula menitis.

    Aku ingatkan Cikgu Dayah akan berasa kasihan padaku. Lebih-lebih lagi, aku sememangnya merupakan seorang pelajar yang cemerlang dan selalu mendapat ‘A’ bagi mata pelajaran Bahasa Melayu.

    Tapi sangkaan aku meleset. Bukan hanya Cikgu Dayah tak menghiraukan tangisan aku atau kasihan dengan diriku yang terpaksa menanggung malu berdiri di hadapan kelas, malah beliau juga bertindak mendenda aku.

    “Cikgu tak terima alasan kamu. Sekarang ambil buku kamu ni dan buat pembetulan sebanyak 10 kali. Lepas ni kalau perkara sebegini berulang kembali, cikgu akan lempar buku latihan kamu ke dalam tong sampah dan kamu kena buat semula semua latihan dari awal tahun,” kata beliau.

    Aku cuma berusia 12 tahun ketika itu. Tetapi pengajaran yang diberikan Cikgu Dayah itu terpahat di sanubari aku sehingga hari ini.

    “Jangan alpa ketika menjalankan tanggungjawab.”

    “Tumpukan sepenuh perhatian.”

    “Berani tanggung akibatnya jika salah.”


    Read more at https://m.malaysiakini.com/news/405782#dXzebIXGgHuhF4oC.99

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untung la si ganster kaki cakap besar tu dan si ermiyanti tu dapat boss si bugis mulut merah .si bugis mulut merah tu pemaaf orangnya...(atau lebih tepat dunguuuuuu)


      P/s: ayat bugis hanya dituju pada najib seorang

      Delete
  37. FUYOOOOOOOOINNKKK....

    INI SOALAN MUDAH BUKAT SOALAN BATU API
    DIRECT ASKING & SO VARY EASY QUESTION
    DAH BERAPA JOTA CAP MUNGA PUNYA AHLI
    BERAPA BANYAK CAWANGAN & BAHAGIAN....

    KIKIKIKIKIKI... JGN TANYA CALON PM LAGI NNTI BARUA DAP@SINGAPORK LAGI MEROYAN CIPAN NAK JAWAB...

    APE2 PUN MOHON BERAMBOSSS KAMI TUNGGU PRU SINGAPORK....

    INI KALI LAH...

    ReplyDelete
    Replies
    1. KENAPA NAK TAHU......RISAU LER TU

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    2. RISAU BETUL KEJORA DENGAN PAKATAN HARAPAN...

      TAKUT BN MENANG NANTI KER.....

      TAKPER, NANTI KITA SAMA-SAMA UNDI PAKATAN HARAPAN.....

      Delete
    3. Toooodiiiiiaaaa....babi belaan najib suda mari.abis bau babi kat sini.

      Delete
    4. 21:42....

      Sebab itulah Kejora Lahanat lagi pengecut tak berani dedahkan identiti takut besok kena dakwa dakwi.

      Delete
  38. Ni sekadar pendapat di sebalik kebersamaan pas dengan umno,sifir politik kelangsungan melayu tajaan umnopas pru 14.

    Pas lawan 100 kerusi, target menang 40 (tu pun kalau dapat). Umno/bn retain putrajaya dan beberapa negeri, pas dijanjikan terus jadi mb di kelantan dan salah satu mb di perlis, kedah atau terengganu. Bakal dapat jawatan tertinggi at least jawatan-jawatan menteri penuh, timbalan menteri, penasihat, pengerusi glc dan lain-lain.

    Ahli bawah pas dapat hampas. Pru 14 humban dalam jamban.

    ReplyDelete
  39. Hadi nak jadi PM ? kah kah kah ! Mimpi melancap ke bro ??

    ReplyDelete
  40. Mungkin apa yang ada dalam fikiran pemimpin PAS adalah BN dan PH seimbang memenangi kerusi parlimen dan PAS menjadi penentu pihak mana yang mampu mentadbir kerajaan.
    Untuk itu PAS akan meletakkan syarat jika nak "sumbangan" kerusi dari PAS maka kenalah lantik hadi jadi PM walaupun PAS hanya ada 10 kerusi.

    ReplyDelete
  41. Mencari Bandar Togel Aman
    Bergabung saja di sini Togel Pelangi
    Bandar togel terbaik dan terpecaya
    http://www.togelpelangi.com/

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...