Friday 8 December 2017

APA LOGIKNYA HISHAMMUDDIN JUGA DIBERI MENANG PERCUMA DALAM PEMILIHAN UMNO TAHUN DEPAN?


Perhimpunan Agung UMNO semalam menerima usul agar jawatan Presiden dan Timbalan Presiden tidak dipertandingan dalam pemilihan tahun depan.

Ia bermakna, Najib Razak dan Ahmad Zahid Hamidi akan mengisi kedua-dua jawatan tersebut serta akan terus menjadi Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri sekiranya UMNO kekal lagi berkuasa selepas PRU 14 nanti.

Zahid Hamidi sekarang adalah Naib Presiden UMNO yang menjalankan tugas-tugas Timbalan Presiden berikutan pemecatan Muhyiddin Yassin bagi jawatan tersebut kerana kritikannya berhubung skandal 1MDB.

Seorang lagi Naib Presiden UMNO, Hishamuddin Hussein pula diputuskan agar terus dikekalkan mengisi salah satu jawatan itu.

Ia secara tidak langsung bermaka, meskipun jawatan Naib Presiden UMNO mempunyai tiga kekosongan, tetapi hanya dua saja yang akan dipertandingkan dalam pemilihan tahun depan.
Hishammuddin, sepupu Najib, dengan sendirinya telah diberi kemenangan percuma bagi jawatan Naib Presiden UMNO dalam pemilihan tahun depan bersama menangnya Najib sebagai Presiden dan Zahid Hamidi sebagai Timbalan Presiden.

Ini adalah suatu sejarah baru dalam UMNO di mana hanya dua jawatan Naib Presiden UMNO dipertandingkan dan ia tidak pernah berlaku berlaku sebelum ini.

Zahid Hamidi dalam sidang media bersama Hishammuddin petang tadi menjelaskan,  "Semalam kami telah mengambil ketetapan bahawa jawatan Naib Presiden UMNO - biarpun disandang oleh tiga orang tetapi oleh kerana seorang sahaja penyandang tunggal maka kami menerima bahawa seolah-olah jawatan Naib Presiden kanan ini harus diberikan kepada Hishammuddin.

"Ini adalah satu kaedah di mana kami memikirkan bahawa fokus kita harus kepada PRU 14 dan tidak ada gerak kerja dalam parti bagi menghadapi pemilihan tahun hadapan.

"Ertinya ketiga-tiga pemimpin utama dalam UMNO sekarang akan meneruskan tanggungjawab mereka yang telah diberikan kepercayaan sebulat suara oleh para perwakilan," kata Zahid Hamidi lagi.

Untungnya jadi sepupu Perdana Menteri, walaupun Hishammudin dalam pemilihan yang lalu hanya dapat nombor tiga, bahkan kalah dari segi undi popular kepada Mukhriz Mahathir, tetapi dalam pemilihan tahun depan beliau terus dilonjakkan menjadi Naib Presiden UMNO paling kanan atau menduduki tempat pertama tanpa susah-susah berkempen dan menyertai pertandingan.

Kenapa tidak dibiarkan saja Hishammuddin bertanding semula bersama calon-calon lain bagi mengisi jawatan Naib Presiden UMNO itu?

Apa perlunya beliau diberikan kemenangan percuma bersama dengan tiadanya pertandingan bagi jawatan Presiden dan Timbalan Presiden UMNO?

Adakah Najib takut sepupunya itu kecundang dalam pemilihan tahun depan atau dapat nombor ketiga sekali lagi dan akan merencatkan usahanya untuk meletakkan Hishammuddin sebagai penggantinya?

Inikah jenis demokrasi dalam UMNO di era kepimpinan Najib?

Atau ini yang dinamakan ciri-citi kuku besi ala kleptokrasi? (ShahbudinHusin 08/12/2017)

113 comments:

  1. Yehaaa.yahuuuu.yabedabeduuuuuu Yehaaaa.. I am 1st...auwwww

    ReplyDelete
    Replies
    1. Demokrasi transformasi tahi kucing. Malaysia dah jadi arab saudi. Keluarga elit bolot kuasa.

      Delete
    2. bravo..bravo...

      Delete
    3. Himpunan lembu lembu makan
      dedak.ada lembu tua dan
      muda

      Delete
    4. Sepupu sepapat ipar duai sedara mara pak mentua tok nenek Kerajaan Malaysia bawah Najib Razak. Jenis nak menang tanpa bertanding.

      Keh..keh..keh..keh..

      Delete
    5. Melayu kotey kecik.

      Delete
    6. 1028.

      Keh..keh..keh..keh..

      Delete
  2. Hai lh umnporno ana x sokong

    ReplyDelete
  3. Perghhhh, saya PINGAT GANGSA. Heeheheee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan Budin dan rakan-rakan, sistem TIDAK BOLEH CABAR ORANG ITU DAN ORANG INI dalam parti menrupakan sistem yang diamalkan oleh negara dunia ketiga. Itu tandanya kita belum maju. Kerajaan yang ada sekarang kerajaan yang tidak akan membawa kita kepada suatu nilai hidup yang bagus. Kerajaan sekarang hanya MEMENTINGKAN PEMIMPIN. Mari kita humban kerajaan sekarang ke longkang. Kita bina negara baharu yang kerajaannya lebih telus.

      Delete
    2. EH, SAYA PINGAT PERAKLAH sebab dua anon kat atas tu (dua anon 22:38) itu merupakan orang yang sama. YEAHHHHHH, YABEDABEDUUUU. Heheheheee..

      Delete
    3. Cabar-mencabar bukan budaya Bugis. Dan Jawe.

      Keh..keh..keh..keh..

      Delete
  4. Nak kemenangan percuma untuk pru sorry, che det tsk akan pencen dlm kempen pru nanti....peluang 50 :50

    ReplyDelete
  5. Macam macam alasan diberikan ..konon nk fokus PRU 14 la........ini satu lg taktik halus nk kekal berkuasa .......makin haramjadah ak tgk UMNO ni!!!

    DAP yg dh buat pemilihan pun masih dipertikai oleh ROS, PPBM siap diugut kena buat AGM ,kalau tak dibatalkan

    Pengerusi ROS kenapa tak bg amaran kt UMNO? dh brp tahun takde pemilihan? Kenapa UMNO boleh sukahati " kepala bapak kau" buat sesuka hati mereka?

    ROS ni betul betul badan bebas ke? Atau Barua UMNO jugak macam SPR?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ros kan badan badak! ros pun dapat dedak.....birkin lagi..

      Delete
    2. Jawatan tertinggi tidak dipertandingkan?
      hehe macam brahim pendek dalam cite ali baba bujang lapuk

      Delete
    3. Kalau buat Chai nanti, parti suci marah. Chai hak milik esklusif parti Lebai suci.

      Pas CHAI® CHAI™ CHAI© 2018

      Boleh kena saman kalau guna.

      Keh..keh..keh..keh..

      Delete
    4. Parti UMNO adalah parti gila.
      Ikut suka mak bapak depa nak buat apa apa.
      Boleh book jawatan seumur hidup.
      Gilaaaaaaaaaaaaa.

      Delete
  6. bukan demokasi tapi kelepettakkasi.

    ReplyDelete
  7. Selamanya Najib bukan seorang pejuang, 'mendapat jawatan tanpa bertanding ', diberi laluan sebab perwakilan semua dah kena sumbat dedak.

    Ada sumber mengatakan, dewan PAU dah macam rumah makcik Jorah tempat orang mengumpat, mencaci cela, terjerit-terpekik tanpa hujjah berilmiyah seperti zaman dulu2....MEMBOSANKAN.

    PAU pantas digelar orang 'Perhimpunan Auta UMNO'/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno sebuah parti nasionalis bangsa yg semakin dekat dgn tmpoh lupus kerana nasionalis seperti ini hanyalah relevan pada sesuatu kaum
      Pada kerangka negara kita sekarang
      Parti berbilang kaum adalah lebih reliable dalam keharmonian negara dan keseimbangan dalam neraca keadilan

      UNDI PAKATAN

      Delete
  8. chek kamera, aku nombor brape...

    Kalu nombor 3,4 dan 5, aku naib presiden dalam blog budin

    ReplyDelete
    Replies
    1. kantoi-kantoi,majlis tertinggi je,,,

      Jom bedebat!!!!

      Delete
  9. Sukahati engko ameno, nak tunggang terbalik lantak. Yang aku tahu aku dan keluarga tak pangkah dacing lagi. Kami dah bagi cukup masa dan peluang. Sayonara!

    ReplyDelete
  10. Lagi mau sembang kencang ka amnu? Asyik2 takde pemilihan je.. Demokrasi kepala bapak kau la amnu!

    ReplyDelete
  11. Mana dia yg ngaku bangsa berdarah pahlawan...bertanding pun jangan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pahlawan apa? Pahlawan cangkul duit rakyat.

      Delete
    2. Ini pahlawan menang tanpa melawan.

      Keh..keh..keh..keh..

      Delete
  12. yala.nak mampos..dibuatnya hisapmudip kalah x biul otak sinajib..mana nak pikir pru..mana nak kawal dedak..mana nak tukar kuasa..dah si hisapnkalah pulak..mmg x berani laa..so..kekal ja jawatan..inilah taktik terkini selamatkn diri najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm wak kojola kengkang juga yg hisap rokok john.

      Delete
    2. Najib dapat info SB wakil Umno nak jatuhkan legasi Bugis. Bugis takot.

      Keh..keh..keh..keh..

      Delete
  13. https://theflyingkick.blogspot.my/2017/12/surat-terbuka-penyokong-pan-yang-panas.html?m=1

    KIKIKIKIKI... WAK SUMAN TAK LEH TIMA KENYATAAN... KIKIKIKI...

    LINK ATAS ORG NAK DEMO KO PUN NAK DATANG
    AKHIRNYA MALU ALAH NYOROK BALIK LAWAN..
    KUTTY PULAK 12 EKOR JER CAP MUNGA BSIDANG
    WAK SUMAN MEROYAN TAK LEH TIMA KENYATAAN

    KIKIKIKIKIKI...

    BERAMBOSSS BARUA DAP@SINGAPORK ... PENSABOTAJ EKONOMI NEGARA...

    PRU SINGAPORK KAMI DATANG...

    INI KALI LAH.. PUII....!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib dan para pembantu serta panglima2nya sering kali bermadah helah kononnya KERA-tajaan pimpinannya masih diyakini rakyat.

      Dikhabar seorang pembaca berita di stesyen tv memberi tahu dia sendiri sudah muak membaca skrip sama di depan tv berulang kali sehingga rasa mukanya dah kematu kerana dicemuhi oleh penonton, termasuk keluarga & jirannya. Tetapi katanya apakah daya kerana kerja, terpaksa juga menahan muka diludah orang di skrin tv.

      Ini satu bukti menjelaskan Najib kini tak disukai rakyat jelata. Pemenjaraan DS Anwar Ibrahim juga menghantui Najib hingga dia cuba menonjolkan keperihatinan terhadap DS Anwar dengan melawat Anwar di hospital baru2 ini untuk menambat hati orang ramai.

      Akan tetapi, kalau dia benar2 Anak Jantan , kenapa harus dilambatkan pendaftaran PH itu. Harapan untuk rakyat melihat PH diluluskan sangat tipis. Mungkin permohonan komponen PH untuk mendaftarkan parti mereka akan dipadam terus.

      Berbagai alasan tidak masuk akal dan nampak sangat tektik untuk tidak meluluskannya diberikan, bermula dgn logo & sekarang pulak beralih ke mesyuarat cawangan PPBM.

      Memang Najib jelas TAKOTT dengan penubuhan PH. Kerana dengan adanya PH menjadi satu lawan satu dengan BN ia mencemaskan BN. Sekiranya PH diluluskan kelak, negara ini akan mempunyai dual sistem parti BN dan PH.

      Pengundi hanya akan melihat dua komponen ini sahaja nanti, PH atau BN. Kecuali Kelantan, PAS hanya parti nyamuk yg menyibuk.

      Delete
    2. Hahahaha...si hashimah mulit berbuih2 pun nak di bela tak payah bertanding naib presiden.kalau tanding tu kompom lauk jer si hashimah tu aku rse.


      Mmg sial lah rosmah ni..rambut kembang macam dukun ilmu hitam

      Delete
    3. Pergi mampus lah UMNO.

      Delete
  14. Tak tanding erk...?!hehehe..bagus ler..meroyan ler ahli ameno yg berbakat nak naik atas...wakakaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada lagi ke yang berbakat kat dalam tu....hehehe bakat jadi badut sarkis je yang aku nampak.

      Delete
    2. Alif Mim Nun tendang Wau....sekali bunyi 'Sarkis' daaa.....!!

      Delete
    3. kah kah kah tepat sekali pak man...yang kat dalam sarkis tu lagi horey horey sebab hanya penyamun je sokong penyamun...

      Delete
  15. Tunggu episode baru pru nanti, kalau merudum alamak melayang pinggan mangkuk rumah umno nanti

    ReplyDelete
  16. https://theflyingkick.blogspot.my/2017/12/surat-terbuka-penyokong-pan-yang-panas.html?m=1

    KIKIKIKIKI... AKU TAK LEH TIMA KENYATAAN... KIKIKIKI...

    LINK ATAS ORG PEMILIHAN UMNO DATANG
    AKHIRNYA AKU JUGA TAK TERPILIH TELENTANG..
    APA PULAK 3 ORANG JER KEKAL TAK DITENTANG
    AKU MEROYAN TAK LEH TIMA KENYATAAN

    KIKIKIKIKIKI...

    BERAMBOSSS USUL TOGEH ... PENSABOTAJ CITA HARAPAN KU..
    PRU DATANG AKU YANG LINGKOPP TLENTANG...

    INI KALI LAH.. PUII....!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan aku dah kata, Si Kejora ni
      nak tanding Naib!!!

      Muka tak malu!
      cermin dirilah.

      kakakakakakakakakakakakakakakak

      Delete
    2. Dalam pada UMNO dan PAS berhimpun bantah Trump parti PH diam seribu bahasa. Apakah dah luntur semangat pasal naikan kafir sebagai pemimpin? Sedih....beginikah 'semangat Islam' parti parti Melayu yg bersubahat dgn musuh Islam.

      Delete
    3. Himpun pon tak leh buat ape dah!
      Nabi dah pesan
      "pada akhir zaman umat islam macam buih"

      60 tahun merdeka & jadi kerajaan
      anak melayu tak leh buat kapalterbang lagi

      kena beli KAT US
      jADI HAMBA TEKNOLOGO KAUM KAFIR

      Delete
    4. Bodoh punya mr j mba sekolah pondok...ada video kat malaysiakini pemimpin PH hantar memo MENGUTUK US. Banding pula dengan najib yang sekadar MENOLAK tindakan US (kenapa tak kutuk?). Kau ni kalau sembang dengan lembu; lembu pun menguak dan menguap dengar temberang kau.

      Delete
    5. J BUKAN SEMBANG DENGAN LEMBU
      DIA SEMBANG DENGAN JEBON

      NASIB BAIK ATUK AKU JAMES BOND!

      Delete
    6. Mbak 'J belum lagi insaf Najib tuu talam dua muka.

      Rasa2nya baru semalam dia & lakinya Rosmah makan angin ke White House mengampu presiden Trump konon..'your enemy is our enemy' dan bawa wang berbilyon untuk memperkasa ekonomi Amerika.

      Hanya sebab Trump tak endahkan Rosmah & Najib di persidangan APEC Manila, mereka berdua konon nak balas dendam kat Trump atas isu Baitul Muqaddis. Abis tuu, apa pulak nanti kata Goldstein, Goldman Sachs & APCO, bukankah Rosmah & Najib dapat duit berbilyon-bilyon ehsan dari puak Yahudi?

      Apa Rosmah & lakinya Najib tak kenang jasa puak2 Yahudi itu kah.....??

      Delete
    7. Mr jamilah aka mr j mesti sokong 100% hadi awang sebab laki dia.
      Tengahari tadi laki dia naik lori buat demo di depan kedutaan amerika.
      Penuh bulan di dalam lori tu.

      Delete
    8. j lembab. nampak kepala bapak kau aja. penjilat tegar! utusan, tv3suku mana nak tunjuk apa ph buat.

      sepatutnya kau kasi arahan tegas pada najib tu...batalkan beli boeing, cancel duit kwsp. takkan kau diam aja!

      Delete
    9. Baguslah ada memo PAN. PKR dan PPBM apa cerita? Mana TDM yg dikira 'wira' dunia Islam? Dlm pada itu takat PAN hantar wakil ke demonstrasi macam lepas batuk ditangga. Atau apakah PAN sebenarnya tiada penyokong? Beza ribuan dari PAS dan UMNO. Pendek cerita gunalah episod ini untuk pupuk perpaduan Ummah. Lihatlah bila Ummah pecah dan berbalah sama sendiri kafir juga yg berkuasa. Juga berhentilah dari sokong evengelis DAP dari berkuasa.

      Delete
    10. Talam dua muka sama mcm kes kalimah Allah dolu.. diKelantan berbuih mulut bela Islam diSabah/Sarawak sokong 10- point solution Jala nak menang PRU Sarawak dulu.
      Yang tersurat ufti konon nak kukuhkan ekonomi kapir harbi US dan bodek musuh US yalah musuh Malaysia maknanya kawan baik US Zionis yalah kawan kita juga tetapi yang tersirat boleh baca budak tadika yalah DOJ.
      Pegi Danang dan Manila kena pariah duk jauh2, bolayan dek POTUS. Nak sambut PAU, US AG tembak kleptokrasi terburuk.
      Tersepit tak tunjuk demo nampaklah bodoh sepanjang PAU dok tembak DAP antiIslam, jihad blah2 tapi kalu lebih2 nati kena cekup ekspress DOJ.
      Inilah bala musibah catch-25.

      Delete
    11. Elok DAP lagi daripada rosmah mansur....kurg2 pun dap tak perabis duit rakyat

      kahh kahhh kahh kahh kahhh

      Delete
    12. Najib: "If they are the enemy of United States, they are also the enemy of Malaysia and... we will do our part."

      Trump: "Thank you very much, I'm appreciate it. Thank you very much. Thank you everybody. Thank you."

      Najib keagongan Mr J.

      Delete
    13. Demi nak menjilat, Najib jadi kaki kencing.
      Fitrah Najib, kaki kencing ni.
      Yg nak dikencingnya, presiden US pulak tu.

      China musuh US.
      Belakang US, Najib kemain kawtim dgn China.

      Ingat... presiden US bodoh mcm kepala bapak dia...?

      Delete
    14. J, Masalah kau yang besar sebab malas memmbaca. Masih nak bergantung pada berita yang didakyahkan tv3 dan utusan Malaysia. Orang dah lama bergerak memprotes. Dah lama bertindak membuat solat hajat, bahkan sampai ke tahap memboikot produk yg ada link dgn yahudi walaupun tempiasnya mungkin terkena pada anak bangsa yang mencari rezeki di syarkat mereka. Tapi apa pemimpin buat? Lantik penasihat yahudi, apco worldwide sbg penasihat, ambik lawyer yahudi utk kes imdb. Kemudian dalam dewan terpekik terloling kata anti yahudi. Boleh percaya ke?

      Delete
    15. J...bulan ini dapat OT lebih jadi barua sebab ada PAU.
      Nasib kamu lah labu sanggul kerja jadi pendusta untuk hidup.
      Manusia macam kamu ini hanya fikir nak hidup senang didunia saja.
      Kamu ini muslim?
      Semalam jam 1.40 kamu sudah taip wasap.
      Tidak mustahil kamu ini hindu/budha tapi bercakap soal islam.

      Delete
    16. Nak bertanding dalam pemilihan parti pun takut, nak demo lawan US konon.

      Keh..keh..keh..keh..

      Delete
  17. Demokrasi dalam UMNO sudah mati, digantikan dengan kleptokrasi. Ini yang Najib dan Mak Badak suka sangat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAU kali ini sah-sah "Perhimpunan Auta UMNO"

      Delete
    2. Masa PAU ni lah wak kojola kengkang berniaga sampai pagi.

      Delete
    3. Woiii wak kojola kengkang tengahari tadi kau makan free ke kat pwtc?

      Delete
    4. Z.akar
      A.ku
      C.iput
      K.enit

      A.da
      R.upa
      M.ancis
      S.aja
      T.entu
      R.amai
      O.rang
      N.anti
      G.elak

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh

      Delete
  18. Apologise to Sultan, Selangor PPBM Youth tells DAP’s Zaid


    KUALA LUMPUR, Dec 7 — Parti Pribumi Bersatu Malaysia’s (PPBM) youth wing in Selangor urged ally and DAP member Datuk Zaid Ibrahim today to seek the Selangor Sultan’s forgiveness over his tweets about the Ruler.

    The movement said although they appreciated Zaid’s intention to defend their chairman, Tun Dr Mahathir Mohamad, whom the Selangor Ruler had criticised, they felt that questioning the sultan was not appropriate.

    “Zaid, or any other political leader, should take note of the sultan’s decree and learn from it.

    “Therefore, we urge Zaid Ibrahim to immediately apologise to the Selangor Sultan and we also advise our brother Zaid to refrain from repeating the same mistakes in future. Malay leaders of whichever political party should show a good example and use discretion whenever they talk about the royal institution, in line with the principles of the Rukunegara,” Selangor PPBM Youth said in a statement.

    Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah told Zaid to return to Kelantan if the ex-minister was unhappy with his criticism of former prime minister Dr Mahathir.

    Zaid, who was born in Kota Baru, Kelantan, had tweeted earlier that the Selangor Sultan should “be careful with his words”, in response to the Sultan’s remark that Dr Mahathir’s anger would “burn the whole country”.

    http://m.themalaymailonline.com/malaysia/article/apologise-to-sultan-selangor-ppbm-youth-tells-daps-zaid

    ReplyDelete
    Replies
    1. Padan muka keling tua celupar Madey setan
      Caii2 cap munge sudah menggigil ketakutan
      Zaid ifrit, barua DAP, dah derhaka dgn Sultan
      Mmg dajal ler Zaid anjing tambatan pakatan

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    2. Yang paling padan muka adalah seluruh rakyat Malaysia...!!!

      Pilihlah pemimpin yg bodoh2 lagi waktu PRU-14 nanti, utk kalian terus2an diperbodoh2kan...!

      Memang sejak azalinya lagi begitu kot. Tak pernah nak cerdik...

      Delete
  19. PDRM had noted that crime rate in malaysia has dropped to an all time low this week!

    Further investigation revealed that this is largely attributed to the fact that most of the criminals are having thier annual meeting at PWTC this week!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha, mantop bro.

      Tapi kalau JAWI kerja OT masa PAU ni entah berapa banyak fail baru pendakwaan boleh dibuka.. Ye tak?

      Delete
  20. Undi ke tidak undi , pilih ke atau tidak , tiada bedzanya .

    UMNO telah di penuhi dengan Taek Jho Low dengan Taek Lembu kak Ijat .

    Kalah pun masih bolih hidup dan dibayar gaji olih rakyat . Rakyat dah tendang pun masih tidak memberi apa2 impak . Phooo attt Zakarshit masih berjawatan setaraf menteri . Zahrain gigi goyang pun setaraf menteri . Kak Ijat lembu pun setaraf menteri .Zulhasnan pun setaraf menteri .

    Tak cukup dengan itu ,untuk ajenda China , Ong Kating , broker China pun bertaraf menteri . Samy Vellu pun bertaraf menteri . Semua buat perabis duit rakyat je . Itulah dia cabinet Taik Najib 50 . Iaitu melantik haramzadah yang telah di tolak rakyat memegang jawatan bertaraf menteri . Itulah sebabnya , bajet hampir keseluruhannya hanya untuk mengurus sahaja .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diny, kata orang korporat. Tapi tulisan tak nampakkan wibawa korporat. Ceritapun lebih didorong oleh emosi mentah daripada pemikiran yg matang. Kalau betul org korporat gunalah pengalaman korporat untuk analisa dan tulisan yg lebih mantap.

      Delete
    2. Ceh Mr J yang pendusta. Dibandingkan komen Mr J dengan komen pak Diny ibarat membandingkan najis dgn nasi.

      Sudah tentulah komen pak Diny tu nasi, dan Mr J pula najis.

      Itupun Mr J ada hati nak mengata pak Diny.

      Aduuuh sudah putus urat malu rupanya Mr J ni ya.

      Delete
    3. Org Sabah memang gitu, JD...
      Taksubnya pada UMNO, kalah org Johor...!

      Delete
    4. Menteri makin ramai.
      Negara makin tak terurus.
      Yg hanya menampakkan hasil - penjilat taksub makin bertambah, cth - Mr J.

      Delete
    5. Betul ke koperat guys mrj tu?

      Cara bual bicara ayat ikut emosi perkauman jer lebih pun.tak nmpak ciri2 koperat. Kau bisnes petai ke kat kampor perak ???


      Delete
    6. Idok le pasti.
      Yang pasti, Mr J dema ngabokan memang jenis orang keparat katanya... Karat punya keparat.

      Delete
    7. Mr J ni org Sabah atau bukan org Sabah tp menetap di Sabah?
      Cuba ko jwb dulu skandal jbtn air tu!! Jgn diam pula.

      Anon 0651: xsemua org Sabah taksub amnor...

      Delete
    8. MrJ ini menyamar islam?

      Delete
    9. Rakyat yang bijak sedang menilai sikap pengamal undang undang dan pemimpin umno serta sikap dan budaya anjing macai yang menyokong umno

      Delete
    10. Mr J keturunan komunis Viet Chong. Main serang hendap. Serang sikit. Lari. Kotey kecik.

      Keh..keh..keh..keh..

      Delete
    11. 11:30....

      Saya sering berulang alik ke Vietnam antara 1993~95 ketika ditugasksn mendirikan semula kilang lama ke kilang sophiscated with automation, usahasama/joint-venture dan saya dapati...

      Walau mereka berfahaman komunis & sosialis, orang Vietnam bersemangat juang tinggi, berjati diri, tak takut & tunduk pd kuasa asing, cekal demi bangsa & negara mereka.

      Orang Vietnam satu2nya bangsa dalam dunia yg mengalahkan Amerika ketika perang Vietnam...tentera Amerika lari lintang pukang balik ke Amerika pd tahun 1976.

      Delete
    12. Mereka menang bukan sebab perang gerila serang hendap dan lari macam Mr J Pak Othaman.

      Mereka ada Jeneral yang bijaksana yang menempatkan tentera di semua kem US secara bawah tanah dan menyamar.

      Kekalahan US berlaku apabila seluruh gerila digerakkan serentak memusnahkan kem strategik US di seluruh Vietnam dalam 1 hari 1 malam sahaja. So brilliant sampai US tak mampu sediakan backup.

      Keberanian dan kebijaksanaan ini tidak diwarisi Mr J. Dia cuma tahu serang hendap dan lari.

      Delete
  21. Saman Tun M ke atas Najib telah ditolak sebelum bicara bermula di atas alasan PM bukan penjawat awam, tak boleh disaman.

    Kemudian RCI Kanggaru Forex cadangkan Tun M diambil tindakan di atas dakwaan kesalahan sbg PM tak jalankan tugasnya sbg penjawat awam dengan betul.

    Kemudian pula PPBM ditekan ROS di atas alasan tiada pemilihan jawatan dalam parti. Risiko dibatalkan adalah real.

    Dan kini UmNo pula umumkan terus tiada pertandingan. Bukan setakat dua jawatan utama, malah yang ketiga pun tiada pertandingan. Tiada sebarang bunyi pun dikeluarkan ROS.

    Nampak tak betapa haramjadah pelakuan mereka.

    Biarlah mereka bertiga mahu kekalkan jawatan itu sebab UmNo pun takkan mampu bertahan melebihi mandat yang lepas.

    Pada hari ini di tahun hadapan UmNo hanya akan menjadi sejarah, In shaa Allah.

    Innalillah wainna ilaihi raji'un.

    ReplyDelete
  22. PAU 2017 kali ni , byk benda yg menunjukkan Najib pemimpin UMNO yg paling flip flop dlm sejarah:

    1.)Kata demokratik, tp pemilihan dh bertahun tahun x buat, konon nk fokus PRU 14.... tapi katanya setiap hari , setiap masa dh sedia UTK PRU 14.....bohong dn bohong lg

    2.)kata berjuang utk rakyat, mendengar keluhan rakyat ......hakikatnya? Sheila Majid yg komplen pasal realiti kehidupan rakyat dikecam, ramai pertikai kenyataan Sheila Majid...puteri UMNO, KB UMNO, PENGANGKUT BEG FLOM semua join kutuk....

    3.)UMNO ditubuhkan kerana ISLAM.....Hakikatnya , budaya samseng mcm Jamal dn geng terus memalukan agama islam tu sendiri....

    4.) kata Najib pada ANWAR IBRAHIM ,lawanlah macam anak jantan!!!!
    Hakikatnya? Anwar masih dipenjarakan, LOGO PH belum diluluskan, Tun M akan disiasat PDRM.....Buat pemilihan dlm parti pun takut, sibuk nk cabar orang lain.....

    5.) Kononnya mengutuk tindakan Donald Trump iktiraf Baitulmaqdis sbg ibu kota Israel.......kutuk dlm PAU je, masa protes , tak nampak batang hidung, hantar KJ jadi ketua protes......

    6.) banyak lagi, tapi tulah contoh betapa flip flop, twist , 1/2 sommersault presiden Najib ni.....
    Tun M dia U TURN sbb dia pasti ape yg perlu diubah beliau .....Tapi Najib???lagi terukk!!!!

    ReplyDelete
  23. UMNO... in memory
    1946-1988
    1988-2018

    ReplyDelete
  24. KIKIKIKI...

    SELAMAT PAGI BARUA MACAI SUMA
    APA KORANG MEROYAN MALAM & SIANG
    PAU YG SIDANG KORANG PLAK YG GILA
    CAP MUNGA BERSIDANG 12 ORG YG DATANG

    KIKIKIKIKI...

    BRRAMBOSSSSS BARUA DAP@SINGAPORK SUMA PENSABOTAJ EJONOMI NRGARA...

    PRU SINGAPORK JGN LUPAAA...KAMI DATANG..


    INI KALI LAH....

    ReplyDelete
    Replies
    1. KIKIKIKIKI,

      Najib: "If they are the enemy of United States, they are also the enemy of Malaysia and... we will do our part."

      Trump: "Thank you very much, I'm appreciate it. Thank you very much. Thank you everybody. Thank you."

      Singapore geng United States dowh, bukannya musuh.
      Hanya musuh United States shj yg jadi musuh Malaysia.

      Delete
    2. Hahahaa tak ada idea dh caiii anjing umno yg sekor ni.tak sudah2 bodoh bingaiiiii dia.ingat umno nak mampos ni mau la berubah tapi sama cmtu je jgk

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. Saya telah menyaksi & mendengar jelas ikrar sumpah setia Najib kpd Trump di You Tube. Jatuh habis maruah & harga diri bangsa & negara....!!

      Najib bangsat memang talam dua muka, dia seorang pengkhianat pada agama, bangsa & tanah air. Selain itu, dia bacul & pengecut. Menjadi presiden UMNO pun tak pernah bertarung dalam gelanggang. Asyik tangguh..tangguh..last2 guna kuasa 'cash is king' dilantik semula tanpa bertanding dgn sogokan dedak.

      Orang bermesyuarat untuk berbincang, memberi pendapat, tapi PAU dah jadi macam
      sarkis "Perhimpunan Auta Umno" bercakap besar, tak kenang budi, mencaci cela. Tak hal pentas & banguanan tersergam indah dibina oleh orang yg dikecam.

      Apa legasi Najib dalam UMNO.....???

      Delete
  25. Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah told Zaid to return to Kelantan if the ex-minister was unhappy with his criticism of former prime minister Dr Mahathir.

    Zaid, who was born in Kota Baru, Kelantan, had tweeted earlier that the Selangor Sultan should “be careful with his words”, in response to the Sultan’s remark that Dr Mahathir’s anger would “burn the whole country”.



    Sama sama kita tengok betul ke tunM akan merosakkan negara..harap cepat la sikit panglima bugis tu buat Pru.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bugis bangsa pahlawan... so klu org tu merompak tp mngaku bugis.. itu bukan bugis tp lbh kepada PORTUGIS.

      cuba tgk org bugis seperti tuanku sultan selangor. Baginda contoh bugis sebenar.

      Yg merompak adalah 'portugis' laknat.

      Sepatutnya tun mahathir ckp mcm ni

      Delete
    2. Patut mana2 org bugis atau kerabat sendiri faham akan maksud mantan pm.bukan budak kecik lagi nak buat tak faham.bila mantan pm cakap bugis najib yang sewel mencuri dan menipu sana sini maksudnya si najib tu jela..tak perlu membesarkan pulak isu keturunan atau kaum.

      Delete
    3. Org kuat UMNO...
      Nak wat camne.

      Delete
    4. Ada satu lagi sifatnya - kaki sentap

      Delete
  26. Kenapa bekas ketua pemuda umno dan bekas KM melaka pernah tular di facebook kununnya anak seorang raja dah murtad masuk kristian? Dan kemudian di dakwa dan akhirnya di denda oleh mahkamah?

    Apa kah rakyat negeri tersebut bersedia menerima seorang raja yg ada darah yahudi dan juga darah bugis?

    Sebab itulah kita perlu sokong langkah trump memgiktiraf jeruselem sebagai ibu kota. Sebab kita pun nun jauh di nusantara ada darah yahudi !!!

    Apa yg kamu cakap akan balik kepada kamu! Seperti nasehat zaid ibrahim " be careful with what you say" when the country burns no one is immune " !!

    ReplyDelete
  27. MACAI DAN BARUA BERSEPAH BANGSA BOGIS
    TERKINJA RIANG RUA KUTY CKP BOGIS LANUN
    PALA BANA MANGANG OTAK MCM SAIZ MANCIS
    MASIH TERKINJA RIA BOGIS NYA DI MAKI HAMUN

    KIKIKIKI... WAK SUMAN.. MAMPADULUNG KADIAQ JASIN.. JIDIN... KLUANGMAN... RAMAN JPC. . POMEN BAWAH TANAH.. RATZ.. MACY DAN JON DOE TOTOK BANGSA BOGIS. .. KUTTY KERA'LA MAKI HAMUN BOGIS LANUN MASIH YERKINJA KINJA... BODOSSS.. BODOSSS. ...

    BERAMBOSSSSS BARUA BOGIS DAP@SINGAPORK ..

    PRU SINGAPORK KAMI TURUN SINGAPORK PENSABOTAJ EKONOMI NRGARA...

    BERAMBOSSSSS. ... INI KALI LAH....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaa tak ada idea dh caiii anjing umno yg sekor ni.tak sudah2 bodoh bingaiiiii dia.ingat umno nak mampos ni mau la berubah tapi sama cmtu je jgk

      Delete
    2. Hahahaa tak ada idea dh caiii anjing umno yg sekor ni.tak sudah2 bodoh bingaiiiii dia.ingat umno nak mampos ni mau la berubah tapi sama cmtu je jgk

      Delete
    3. Sesungguhnya dari Allah kita dtg, dan kpd Allahlah tempat kita dikembalikan.
      UMNO... in memory
      1946-1988
      1988-2018

      Delete
  28. Salam... Kejayaan Najib kekal tanda kejatuhan UMNO. Yang Hidup dlm UMNO hanya org yang buta, tiada hati dan perasaan. PAU yg tiada apa2 makna... sesungguhnya UMNO semakin memalukan.. dengan Pemimpin yg korup... Bangsa Melayu dijatuhkan sendiri oleh parti melayu di bumi Malaysia. Yang pastinya didalam UMNO tiada lagi pemimpin yang boleh memimpin bangsa MELAYU... kesian...

    ReplyDelete
  29. Di malaysia adalah negeri PENYAMUN/PENYAGAK/PENCURI.

    ORang yg buat report polis tentang penyamun disiasat.
    Si penyamun yg merompak,boleh dakwa sipembuat report tadi...

    Di malaysia undang2nya MENYELAMATKAN si penyamun dan geng2 lembu-lembu pawah tadi..

    tak hairanlah hishamuddin adalah keluarga si penyamun..
    as usual the days go on!!

    ReplyDelete
  30. Bila kena kat si bugis bijan ksu declare bijan bukan penjawat awam.bila isu forex cepat pulak nak dakwa tunM gagal jalankan tugas sbgai penjawab awam...mrj bingaiiii lagi buduh tu tak nak komen spin2 sikit ke??

    Saje nak nengok akalnyer.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat yang bijak sedang menilai sikap pengamal undang undang dan pemimpin umno serta sikap dan budaya anjing macai yang menyokong umno

      Delete
  31. Tidak kah ini bermakna Najib bolih menggantikan Zahid dengan Hishamuddin??.Ini kerana Zahid berada ditempatnya sekarang atas dasar lantikan MO1. Bukan kerana menang undian pemilihan perwakilan

    ReplyDelete
  32. Umno parti perkasa bukan spt PH parti abok
    Nak dikekal siapa pun, kenapa caii nak sibok
    Mana pergi Suman Hindu iblis muka tembok
    Terkucil tua renta ni Kejora cabar bertumbok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO parti pekasam kot...

      Delete
    2. Rakyat yang bijak sedang menilai sikap pengamal undang undang dan pemimpin umno serta sikap dan budaya anjing macai yang menyokong umno

      Delete
  33. PAU kacang terakhir mengesahkan UMNO adalah
    Untuk Melayu NO Otak.
    U Must NoT Object.
    Unta Merah NO bOla.
    Untuk Marhaen Nak bOngok.
    Untuk seMah Nak Order.


    ReplyDelete
    Replies
    1. United Malays Najib Organisation

      Delete
    2. anon 11.24 yang Malays tu tukar je dgn melanun baru ngam.

      Delete
  34. TS ANUAR ckap DS najib presiden paling demokratik dan terima mana2 pihak untuk mencabarnya..tetapi kini dah lain cerita...

    ReplyDelete


  35. Salam CAHAYA..

    Salam CAHAYA....Shbt Budiman
    CAHAYA-Cinta NYA, Membawa Perubahan
    Kau SULOH Diri Mu, Kau Lalui Keinsafan
    Kau SULOH Yg Lain, Mrk kan Kluar dr keGELAPan


    Apb Kau JUJUR....Itulah CAHAYA-NYA
    Setulus2 LURUS....KASEH pun Menjelma
    Kaseh memBERI Mu...Kan INDAH diRASA
    Bertambah KASEH....REZEKI pun Berganda


    Jng Kau ULANGI....Jln keGELAPan
    d "barbaric-MIND"....Konspirasi-Fitnah-mnCURI
    KeGELAPan Itu....Belengu-PUNCA-keBODOHan
    Glamor-HARTA-Kuasa, Kau TIPU Diri Mu Sendiri


    Salam CAHAYA....Shbt yg diKASEHI
    CAHAYA-Cinta-NYA.......Indah Menawan
    CAHAYA-NYA itu, d'Highest-MERIT-d'Highest-Integrity
    TAK Wujud Cover-Up-Konspirasi, pemimpin2 yg mmBODOHkan


    Lets dLIGHT ofLUV shines in u, in ur heart n in ur DNAs s wel my dearONE..

    "Believe IT s what u believe u'll c!"

    "..n what u SAY-intently, u shall b", hi hi..

    ReplyDelete
  36. Budin,

    Zahid Hamidi pikir dia otomatik jadi timbalan presiden umno ka? Yang tak dipertandingkan adalah kerusi timbalan presiden, bukannya Zahid Hamidi yang tak akan di tentang.

    Maknanya, tahun depan, zahid hamidi akan dibersarakan, dan Hishamuddin yang akan menang tanpa bertanding kerusi no. 2 ... usulnya umno adalah kerusi 1 dan 2 tidak dipertandingkan. Hishamuddin yang akan masuk kerusi nombor dua tanpa bertanding. Zahid di tolak tepi.


    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...