Wednesday 6 December 2017

APA KAU MEREPEK NI, KJ!!!


Dalam ucapan dasar Perhimpunan Agung Pergerakan Pemuda UMNO, ketuanya Khairy Jamaluddin yang dulunya adalah "budak nakal" Geng Tingkat 4 ketika era kepimpinan bapa mertuanya, Tun Abdullah Badawi,  tidak melepaskan peluang untuk menyerang Pengerusi Pakatan Harapan, Tun Mahathir Mohamad.

Mahu tidak mahu,  serangan KJ ini adalah dendam yang mewakili bapa mertuanya kerana tersingkir daripada kerusi empuk Perdana Menteri akibat tekanan Tun Mahathir pada 2009 dahulu.

Terdapat tiga isu yang dilontarkan beliau dalam ucapannya yang meskipun mendapat perhatian daripada perwakilan yang mendengarnya, tetapi sebenarnya menyerlahkan kedangkalannya tentang hakikat sebenar.

Lantaran itu, tiga isu yang disentuhnya itu bukan saja dianggap merepek, malah secara tidak langsung menyerlahkan hakikat ia hanyalah dilantunkan untuk membodek dan menggembirakan hati Najib Razak semata-mata.

Sedihnya dengan watak pemimpin muda yang bercita-cita mahu menjadi Perdana Menteri ini.
Pertama, KJ menghuraikan sebab mengapa pemimpin-pemimpin UMNO yang kini lantang menyerang Tun Mahathir tidak berbuat demikian ketika bekas Perdana Menteri itu berkuasa dahulu.

Kata beliau, ia adalah kerana ketika kepimpinan Tun Mahathir dahulu wujudnya budaya ketakutan dalam parti,  kerajaan dan juga negara berikutan cara pemerintahan yang bersifat kuku besi.

Dulu tiada kebebasan bersuara, baik di luar mahupun di dalam parti. Suratkhabar yang kritikal ditutup, pengkritik dicekup dan dihumban ke dalam penjara seperti dalam Ops Lalang, ujar beliau.

Wahal KJ "sibudak nakal", jika benar Tun Mahathir bersifat kuku besi dalam pemerintahannya, tidakkah beliau sedar bahawa bapa mertuanya, Tun Abdullah Badawi pernah bersama Team B untuk menentang bekas Perdana Menteri itu, tetapi kemudian dibawa masuk menjadi menteri dan seterusnya dilantik sebagai Perdana Menteri?

Bagaimanakah seorang yang bersifat kuku besi boleh melantik musuhnya sendiri untuk menjadi penggantinya?

Malah, kerana sifat "kuku besi" Tun Mahathir yang melantik musuhnya sendiri sebagai Perdana Menteri itulah KJ akhirnya dapat mengetuai Geng Tingkat 4 dan seterusnya menjadi menantu kepada Tun Abdullah Badawi.

Jika tidak kerana Tun Mahathir yang "berkuku besi" itu, di mana dan bekerja sebagai apakah KJ agaknya sekarang ini?

Tidakkah ini bermakna KJ seharusnya berterima kasih dengan pemerintahan "kuku besi" Tun Mahathir?
Kedua, KJ seterusnya  meminta ahli UMNO dan rakyat membuang nostalgia dongeng terhadap Tun Mahathir sehingga mereka percaya pembangunan negara jauh lebih baik di zamannya berbanding era Najib Razak.

Kata beliau, fokus pembangunan Tun Mahathir hanyalah memfokus kepada Lembah Kelang semata-mata, bukannya ke seluruh negara.

Kesian pun ada dengan KJ "sibudak nakal"  ini kerana  beliau nampaknya lupa tentang Lebuhraya tentang Utara-Selatan yang merentas Johor hingga ke Kedah yang secara tidak langsung menyebabkan persekitaran laluannya di seluruh negara membangun dengan pantas?

Tidakkah semua itu merangsang pembangunan ke seluruh negara?

Selain itu, disebabkan banyak pembangunan lain yang nyata berfaedah untuk masa depan negara seperti KLCC, KLIA, Putrajaya, Litar Sepang dan lain-lain yang dibina atas idea Tun Mahathir, meminta rakyat membuang nostalgia bekas Perdana Menteri itu tidaklah semudah yang disangka.

Ini kerana, ia bukanlah nostalgia dongeng sebagaimana tanggapan KJ, sebaliknya sesuatu yang nyata dan dapat dinikmati oleh rakyat jelata, kecualilah jika Pemuda UMNO berani mencadangkan agar semua bangunan itu dirobohkan serta-merta.

Lagi pula, nostalgia terhadap Tun Mahathir itu tidak pun jauh bezanya dengan karenah KJ sendiri sewaktu mengetuai Geng Tingkat 4 yang menguasai Perdana Menteri ketika itu sehingga menjadi percakapan ramai dan akhirnya UMNO dan BN dihukum dengan pertama kalinya hilang majoriti dua pertiga di Parlimen pada pilihanraya 2008.

Apa yang berlaku kepada UMNO hari ini sebenarnya adalah tinggalan akibat tangan-tangan rakus Geng Tingkat 4 yang diketuai KJ dalam menguasai kepimpinan bapa mertuanya sehingga ramai yang beranggapan jika beliau tidak hadir dalam hidup keluarga Tun Abdullah, UMNO mungkin masih baik-baik saja sehingga sekarang ini.

Adakah seluruh ahli UMNO mampu membuang nostalgia mengenai peranan beliau sewaktu mengetuai Geng Tingkat 4 itu?

Bagi majoriti ahli UMNO dan rakyat, sebagaimana mereka sukar membuang nostalgia tentang Tun Mahathir, lebih sukar sebenarnya melupakan nostalgia dan pelbagai karenah Geng Tingkat 4 dahulu.
Ketiga, KJ juga mencabar Tun Mahathir membuktikan kemampuannya bersama Pakatan Harapan untuk memenangi PRU 14 akan datang dengan kemenangan majoriti dua pertiga.

Aduyai...kelakarnya cabaran ini!!

Yang perlu KJ cabar untuk menang dengan majoriti dua pertiga dalam pilihanraya akan datang ialah Najib, bukannya Tun Mahathir.

Bukankah Najib menguasai segala jentera kerajaan, ramai pengampu dan pembodek di kelilingnya serta mempunyai wang berbilion-bilion dalam akaun peribadinya?

Apakah Najib begitu lekeh dengan segala kelebihan itu tetapi masih tak mampu mencapai kemenangan dengan majoriti dua pertiga?

Bagi Tun Mahathir, beliau sebenarnya tidak perlu menang dengan majoriti dua pertiga, sebaliknya sudah memadai dengan majoriti satu kerusi sekalipun asalkan Najib, UMNO dan BN dapat ditumbangkan.

Untuk apa mengejar kemenangan dua pertiga, sedangkan dengan kelebihan satu kerusi saja pun sebuah kerajaan kleptorasi sudah tersungkur kerananya?

Lagi pula, ketika memimpin UMNO dahulu, Tun Mahathir sudah terlalu biasa dengan kemenangan majoriti dua pertiga. Hanya Najib yang belum pernah merasainya.

Dalam pada itu, apakah dengan mencabar Tun Mahathir mencapai kemenangan dua pertiga itu, ia secara tersiratnya menunjukkan KJ memang yakin Pakatan Harapan akan menang dalam PRU 14 akan datang, cuma majoritinya saja yang menjadi persoalan?

Begitukah maksudnya  wahal KJ "sibudak nakal"? (ShahbudinHusin 06/12/2017)

163 comments:

  1. Replies
    1. Biasalah mat bangla ex budak tingkat 4

      Delete
    2. Mat bangla ni muda2 lagi dah menipu rakyat. Apa cerita RM100 juta yg hilang di KBS?
      Bila nak buat RCI?
      Pundek punya bangla!!!

      Delete
    3. Marah sangat kau kat mat bangla? dulu ramai bangla dok tutuh burit bini kau ke sebelum kahwin?

      Delete
    4. Janji bodek.. Kj apa kisah...

      bankami.blogspot.com

      Delete
    5. Nama kj ada kat mensa?
      Mari kita tngok kadar iq dia kat sana
      Precise iq an eq

      Delete
    6. He...He...HE..Budin dah JEALOUS LER TEW!!!!!

      Kesepakatan Ahli2 UMNO dalam PAU 2017 kali ni membuatkan Al Budin dan Cai2 Haprak MEROYAN habih...

      Melingkop ler Fukatan Haprak nampaknyer nih!!!!!

      Delete
    7. Sorry KJ. Chedet sentiasa dalam ingatan.
      No matter what 'they' say I love xPM ie Chedet.

      Delete
    8. Nak cabar Tun M? Najib dah dekat 8 tahun jadi PM, yang overshadow tetap Rosmah Mansor.

      That's why ahli Umno pun tak nampak ciri pemimpin school-dropout, no degree, no standard & low class PM macam Najib.

      HAHAHAHA.

      Delete
    9. chedet dah TERCIRIT!!!!!

      Delete
    10. Pada zaman Tun Mahathir, lihatlah bagaimana beliau mengambil balik Carcosa Seri Negara, Guthrie, Pulau Layang2, dll daripada penjajah. Vietnam pun terpegun kaku tidak berani bertindak balas bila Tun Mahathir arah jet2 pejuang kita mengebom pulau Layang2 di Laut China Selatan. Tun Mahathir dgn komando2 kita menyusup keluar membawa pulang beratus-ratus kanak Islam Bosnia dari penyembelihan puak Serb. Tun Mahathir dgn lantang membidas Amerika & NATO - mendesak PBB menyeret Presiden George Bush ke 'tribunal jenayah perang' kerana membunuh jutaan orang awam di Iraq.

      Bermula pd era Pak Lah & kini Najib, lihatlah bagaimana satu demi satu tanah pusaka, aset dan harta negara terjual, gadai, lepas kepada orang asing. Sampai2 dgn Spura pun kedua PM dayus ini takut hingga kita terlepas Pulau Batu Putih & tanah KTM berpuluh2-puluh kilometer dari Tanjung Pagar ke Woodland di Spura. Mana jati diri & darah keperwiraan 2 pemimpin ini?

      Pak Lah & Najib ternyata terlalu lemah syahwat & pengecut tunduk kpd kuasa Amerika. Najib lagi teruk...sehingga sanggup menawar dgn penuh rela duit KWSP untuk memperkasa ekonomi Amerika.

      Apakah pemimpin yg tak berkewibaan & pengecut dibiarkan terus mentadbir negara?

      Kita mahu pemimpin sejati, bukan sorang bacul lagi dayus yg dipimpin oleh kuasa2 asing.....!!

      Delete
    11. Kuasa siku seorang isteri lebih besar daripada kuasa kaki kepit seorang jantan dayus.

      Delete
    12. Man cebok taik medey tu lebih2 lah sikit..

      Delete
    13. Nostalgia juga bila kj menang ketua pemuda disorak dengan rasuah. Nostalgia juga bila pac tutup siasatan pasal ecm libra masa pak mertua jadi pm. Banyak nostalgia yg indah dan segar dalam 15 tahun ini berbanding lebih 20 tahun dulu.

      Delete
    14. Menyesal den undi dio dulu! Kali ni bye bye la Mr KJ..

      Delete
  2. nilah sibudak nakal yang takde akal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Knp budak bangla tu tak mau cerita macam mana dia boleh menang dlm pertanding pemilihan untuk jadi ketua pemuda Msia menentang Mukriz dulu?
      Ceritalah..itu pun kalau ada tulur.

      Delete
    2. senang saja ... aku bagi kau tahu rahsia, boboi botak tu autistic doh, kau nak ketua pemuda autistic????

      Delete
    3. Senang jew...kj tu jadi anak ikan bini muda pak lah sb tu bleh mnang.pak lah mane larat seround tak abis dah tido

      Delete
    4. Nasib dia menantu tun abdullah
      Kalo dia join bangla kilang botol
      Rasa boleh jadi supervisor
      Manager nnti dulu

      Delete
    5. Wak kojola kengkang kepala mancis pi tonggeng kat pwtc lah tu..Apa mcm? Dah hisap rokok kj ker?
      Berapa dapat?

      Delete
    6. He...He...HE..Budin dah JEALOUS LER TEW!!!!!

      Kesepakatan Ahli2 UMNO dalam PAU 2017 kali ni membuatkan Al Budin dan Cai2 Haprak MEROYAN habih...

      Melingkop ler Fukatan Haprak nampaknyer nih!!!!!

      Delete
    7. Kalau sepakat kau takkan menyemak kat sini. Takut Budin pengaruh ahli Umno join PPBM. Akar umbi dok layan blog pro PH.

      Kahkahkah!

      Delete
    8. Fuyoo...Pengaruh Al Budin...kah...kah...kah...

      dah nak meLAYU dah parti cap Munge nih!!!!

      Walau pun aku tak jadi ahli mana-mana parti...namun nak jadi ahli baru cap Munge jauh sekali lah!!! buang masa...

      Delete
    9. Pada zaman Tun Mahathir, lihatlah bagaimana beliau mengambil balik Carcosa Seri Negara, Guthrie, Pulau Layang2, dll daripada penjajah. Vietnam pun terpegun kaku tidak berani bertindak balas bila Tun Mahathir arah jet2 pejuang kita mengebom pulau Layang2 di Laut China Selatan. Tun Mahathir dgn komando2 kita menyusup keluar membawa pulang beratus-ratus kanak Islam Bosnia dari penyembelihan puak Serb. Tun Mahathir dgn lantang membidas Amerika & NATO - mendesak PBB menyeret Presiden George Bush ke 'tribunal jenayah perang' kerana membunuh jutaan orang awam di Iraq.

      Bermula pd era Pak Lah & kini Najib, lihatlah bagaimana satu demi satu tanah pusaka, aset dan harta negara terjual, gadai, lepas kepada orang asing. Sampai2 dgn Spura pun kedua PM dayus ini takut hingga kita terlepas Pulau Batu Putih & tanah KTM berpuluh2-puluh kilometer dari Tanjung Pagar ke Woodland di Spura. Mana jati diri & darah keperwiraan 2 pemimpin ini?

      Pak Lah & Najib ternyata terlalu lemah syahwat & pengecut tunduk kpd kuasa Amerika. Najib lagi teruk...sehingga sanggup menawar dgn penuh rela duit KWSP untuk memperkasa ekonomi Amerika.

      Apakah pemimpin yg tak berkewibaan & pengecut dibiarkan terus mentadbir negara?

      Kita mahu pemimpin sejati, bukan sorang bacul lagi dayus yg dipimpin oleh kuasa2 asing.....!!

      Delete
    10. Udah mengaku tak berparti belaka penyokong Najib hari ni. Mesti kuasa siku Rosmah Mansor plepap jatuh kat dahi jendul masing2. Jadi jantan dayus menyokong Najib sambil kaki terkepit2.

      Delete
    11. Othaman, dalam pada TDM mengambil balik Carcosa dan Guthrie beliau juga jahanamkan beratus billion harta rakyat melalui skandal forex, perwaja, pkfz, maminco, bmf dan banyak lagi. Dia juga menzalimi sesiapa yg tidak ikut telunjuknya. Ini termasuk Ops lalang, Memali, Tun Salleh Abas dan banyak lagi. Ikutilah dialog Firaun dan Musa as dlm Surah Asyu'araa' ayat 18 - 22. Firaun peringatkan Musa kebaikan membelanya ketika kecil bersama keluarganya. Nabi Musa mengaku kebaikan Firaun namun ingatkannya tentang kezalimannya menghambakan Bani Israel. Begitu juga TDM, sebahagian kebaikannya tidak menghalalkan perbuatannya menzalimi rakyat dan leburkan harta mereka. Ambillah petunjuk dari Al-Quran.

      Delete
    12. Berkokok berderai derai....ekor penuh tahi!
      Manusia laknatullah.

      Delete
  3. mr j..where r u? sibuk dgn najib ke?
    berapa najib bagi utk hadhir pwtc ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Main dgn wak kojola kengkang..

      Delete
    2. Anon, aku bukan ahli mana mana parti. Tapi aku sokong perpaduan ummah. Thank you for your concern.

      Delete
    3. mesti kejola ni xbf bini kau yang ragut dara dia dulu .... hahahahahahaha

      Delete
    4. MrJ,jangan la ko nak berselindung.
      Dari semua posting ko tu,dah nyata ko ni sebahagian dari ahli keletopkrasi.

      Delete
    5. Anon, percayalah apa nak tapi aku ni bukan ahli mana mana parti. Tiada apa apa duit aku dapat dari tulisan ini. Aku menentang kleptokrasi seperti saudara tapi berdasar bukti. PAC dan Menteri Saudi sahkan DSN tak curi duit. Manakala RCI Forex confirm TDM 'hilangkan' 31.5 billion duit rakyat. Apakah ada duit tersebut masuk koceknya sebahagian kita biar Polis siasat. Belum tahu lagi siapa sebenarnya kleptrokrat Negara. Biar Polis siasat.

      Delete
    6. Sudahla j, pekong najib dah membusuk seluruh dunia! Negara lain dah pelan pelan cuba nak hilangkan bau pekung 1mdb, cuma malaysia jer yg masih nak tutup bangkai 1mdb. Malangnya, majoriti rakyat dah pun sedar ada bangkai yg perlu dibersihkan! Tunggulah Pru nanti, ramai ramai turun bersihkan bangkai yg dah berulat tu!

      Delete
    7. Kj ingin jadi ikon orang muda tapi kapal salah

      Delete
    8. J at 20:46,
      "Aku menentang kleptokrasi seperti saudara tapi berdasar bukti"

      Cuba ko ulas sikit 100juta KBS yg sekarang dah senyap...

      Delete
    9. Mr. J , tak payahlah kamu nak ulang2 kenyataan 30 saat Al jubeir tu .

      Saya dah tengok kenyataan pak Arab ni berkali kali . Tak terjumpa serta tak terdengar pun mengatakan Najib tak curi duit yang ada dalam akaun "Kepala Bapak Kau" tu .

      Sudah kah kamu lewati link yang ajukan semalam tentang ucapan Jeff Sessions di persidangan World Forum on Asset Recovery itu ?
      Siap di sebut dengan asset2 yang di beli dengan duit dari 1MDB lagi .
      Fitnah ke itu Mr.J ?? Suroh je "Kepala Bapak Kau" tu saman Jeff Sessions ni . Peguam yang di lantik pun , Thomas C Goldstein , tu terbukti "one of the best in the State" . Tentu bayarannya pun juta juta .

      Delete
    10. Mr J anti-kleptokrasi konon.
      Anti-kleptokrasi berpilih.
      Berdasar bukti konon.
      Atas bukti terpilih.
      Biarkan siasatan habis dulu konon.
      RCI belum keluar keputusan, dia dah jump dgn conclusion bersalahnya.

      Delete
    11. j munafik.

      bila wsj komen najib, yahudi tak boleh percaya.

      tapi bila goldstein ni pulak, boleh percaya.

      perangai yahudi sebiji macam yg kau buat!

      Delete
    12. He...He...HE..Budin dah JEALOUS LER TEW!!!!!

      Kesepakatan Ahli2 UMNO dalam PAU 2017 kali ni membuatkan Al Budin dan Cai2 Haprak MEROYAN habih...

      Melingkop ler Fukatan Haprak nampaknyer nih!!!!!

      Delete
    13. Orang Umno tak percaya pada Najib sebab dia di bawah kuasa siku Rosmah Mansor. Pelik tapi benar.

      Delete
    14. sebab tak percaya tu lah...Ramai Perwakilan yg Berhimpun dalam PAU 2017...kah...kah...kah...ko ngantuk ke Jang!!!

      Delete
    15. Percaya ke tidak tu belakang kira . Bila "Kepala Bapak Kau" panggil kena pergi ...kalau tidak miss soru !!!

      Delete
    16. Anon 2129, kalau siasatan tunjuk KJ bersalah aku sokong benar dia dihukum.
      Dad, aku rujuk Dad pada Surah Hujurat Ayat 6 "Wahai org beriman,apabila datang padamu org fasiq bawa suatu berita maka periksalah dgn teliti". Tuntutan Islam adalah untuk kita cari bukti kebenarannya. Fahamlah ayat ini. Namun kita seringkali tentukan kebenaran menurut nafsu.

      Delete
    17. Benar atau tidak? Kuasa siku amat mempengaruhi pentadbiran Najib Razak. Terutamanya bab kewangan dan perbendaharaan. Kuasa siku menjadi azimat Cash Is King pegangan Najib Razak.

      Delete
    18. Diny, Jeff Sessions hanya ulang apa yg dilapurkan padanya oleh kuncu kuncu TDM. Bila cerita siasatan pula lepas dua tahunpun tak jumpa bukti. Sampai kes terhadap Red Granite dan Jho Low ditarik balik. Peliknya bila tiada bukti kenapa dimulakan saman zaman Loretta dulu? Saja bagi PR buruk? Kini Tom Goldstein pula kata siasatan dah buntu. Tiada apa apa bukti. Diny patuhlah pada Surah Hujurat ayat 6. Segala tuduhan hendaklah disahkan buktinya.

      Delete
  4. Hikayat si budak nakal...sembah dedak la...rasuah KBS 100jota pa crita? Senyap sunyi je

    ReplyDelete
  5. Tak baik menghina orang tua. Cuba ingat jasa tun. Kita juga akan tua suatu hari nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu kini dan selamanya

      bankami.blogspot.com

      Delete
    2. Kapal yg kj sertai telah mula masuk air kerana di tebuk ahli yg lain kerana haus nk minum air

      Times ticking
      Future
      Let people choosed it
      Celebrating democracy
      From people to people

      Delete
    3. He...He...HE..Budin dah JEALOUS LER TEW!!!!!

      Kesepakatan Ahli2 UMNO dalam PAU 2017 kali ni membuatkan Al Budin dan Cai2 Haprak MEROYAN habih...

      Melingkop ler Fukatan Haprak nampaknyer nih!!!!!

      Delete
    4. Jika anda kahwin dengan perempuan yang mempunyai kuasa siku, apakah yang patut anda lakukan?

      Delete
    5. Apa yg ko Merepek ni Jang...ko ngantuk ker!!!!

      Delete
  6. Walaupun kaorang kuat menghina bangla, apa-apa pun uTUrN Madey tetap binatang terhina disisi Allah SWT.

    ReplyDelete
    Replies
    1. geng azwan setengah masak da meroyan....hehehe ckplah lah apa sahaja TUN tetap the best dari dulu kini dan selamanya....

      Delete
    2. Anon 2025 keturunan rohingya man boleh mengundi

      Delete
    3. 20:25,,Kita cuma manusia,,,tak layak menghukum,,,itu kerja Tuhan..apa u rasa u mulia sangat ke di sisi Allah SWT..

      Delete
    4. He...He...HE..Budin dah JEALOUS LER TEW!!!!!

      Kesepakatan Ahli2 UMNO dalam PAU 2017 kali ni membuatkan Al Budin dan Cai2 Haprak MEROYAN habih...

      Melingkop ler Fukatan Haprak nampaknyer nih!!!!!

      Delete
    5. Knp tuan hakim boleh jatuhkan hukuman?
      Tak layak ker tuan hakim menghukum?

      Delete
    6. Kena faham apa yg 20:25 tulis...maaf,sekadar beringat saudara..

      Delete
  7. Dulu dan kini sama saja. Menutup mulut bukan kerna bos kuku besi...tapi lebih kpd menjaga periuk nasi sendiri. Masa tun dol berkuasa boleh pulak dia naik tocang... kenapa? Sbb YG BERKUASA TU BAPAK MERTUA. Skrg...? Kenapa tak bersuara demi rakyat??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro anon 2026
      Masa tu budak bangla tu belum fasih lagi bercakap dlm bahasa melayu.

      Delete
    2. Z TERONG....KUUUOOOOKKKK AUWWWW!!! kihkikih...

      Delete
  8. Terimalah hakikat TDM kuku besi. Ingatlah kembali gelaran penuh sayang yg kamu juga beri dulu - MahaFiraun. Ops lalang, Memali dsb tidak dapat dipadam begitu hanya kerana TDM kini sekongkol nak jatuhkan BN. Ingat dulu Reformasi ditubuh untuk jatuhkan manusia ini yg dituduh korup dan kejam. Mudah benar buat lupa. PH sebenarnya dokong biawak hidup. Terima Kasih kerana ambil tanggungjawab untuk segala dosa manusia ini. BN dah tak perlu pertahan bahkan boleh menyoal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mr J :
      Sebelum Muhammad diutuskan menjadi rasul,kaum yahudi sudah berkira-kira yang nabi terakhir adalah dari keturunan mereka.Apabila yang terpilih itu dari keturunan Arab Badwi, mereka terus menentang nabi.

      Setuju atau tidak kalau saya katakan, awak mempunyai fitrah seorang Yahudi kerana awak tidak akan menerima seorang PM yang bukan dari kalangan ahli UMNO ?

      Pohon jelaskan.

      Delete
    2. mrJ :

      Masih aku ingat semasa aku di Form 1 dahulu.Masa itu pelajar perempuan menengah Melayu beruniform skirt.

      Siapakah menteri pelajaran masa itu yang membenarkan pelajar Melayu Islam memakai baju kurung bagi menutup betis seperti hari ini?

      Pohon jawapan.

      Delete
    3. Hakikatnya mr j ko adalah penjilat sejati yg memomokkan pembaca dgn pakatan
      Ko fitnah kami evengelis kafir liberal plural dan bagai lagi
      Jadi kamu lak apa?
      Mekanikal?
      Tapi processor ko tak dapat hadam apa yg kita tulis
      Tak cukup gigabyte kot
      Mr j g upgrade otak ko dulu baru masuk sini

      Delete
    4. apa yg j buat sekarang sama dgn perangai yahudi.

      dia tak percaya wsj sebab yahudi. tapi percaya goldstein, tapi yahudi jugak.

      perangai ni perangai yahudi!

      Delete
    5. He...He...HE..Budin dah JEALOUS LER TEW!!!!!

      Kesepakatan Ahli2 UMNO dalam PAU 2017 kali ni membuatkan Al Budin dan Cai2 Haprak MEROYAN habih...

      Melingkop ler Fukatan Haprak nampaknyer nih!!!!!

      Delete
    6. Kuasa siku juga mengamalkan kuku besi dalam rumahtangga. Dengan kuasa siku berkuku besi, Najib kini gagal berjalan di hadapan ataupun di sebelah Rosmah Mansor. Kuasa siku tidak berkesan lagi apabila Najib membuntuti Rosmah Mansor.

      Delete
  9. Mr. J, masa TDM memerintah dulu, saudara bercakap begini tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro mahligai seni mr j tu shemale laaa..

      Delete
    2. Z TERONG....KUUUOOOOKKKK AUWWWW!!! kihkikih...

      Delete
    3. Mahligai seni, dari dulu aku menentang kemungkaran. Cuma zaman itu tiada social media secanggih kini. Aku juga menjauhkan diri dari perjuangan AI apabila jelas beliau mempunyai isu moral dan dapat dokongan yahudi. Jelas apa yg dikejarnya hanya dorongan nafsu untuk berkuasa. Aku juga bersedih bila lihat PAS sekongkol dgn DAP musuh Islam. Kini perjuangan lebih jelas. Mereka yg didokong kuffar dah bersatu bawah PH. PAS telah mufarakah dgn musuh Islam. Doa aku PAS dan UMNO kerjasama untuk Ummah. Mari sama sama dlm perjuangan kuatkan Ummah. Perjuangan naikkan kuffar dan liberal adalah perjuangan yg sia sia dan bawa ke jurang berapi.

      Delete
  10. KJ bukan boleh percaya. Jenis pepat diluar, rencong didalam orang tua berpesan. Kalau 2 makluk ini iaitu KJ dan babi melintas sewaktu kita memandu. Elak babi , langgar KJ. Hehehekikikihahahakahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau aku ler...kalau 2 makhluk ini iaitu si Mamak Matdey dan Ular Sawa melintas sewaktu kita memandu, aku elak ular sawa tu ,,,langgar Mamak Matdey sampai KIOK...kihkihkih...

      Delete
  11. Din sangap otak mati.

    ReplyDelete
  12. Pemuda yang bernama KJ..hehehe harap rupa jer cantik tapi akai dangkal...ni kire meroyan tahap kera..kehkehkeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jadi model je lah kj pas pru nnti harap harap la

      Delete
  13. PERSIDANGAN SAYAP SUDAH BERMOLA HEBAT
    SUMA HADIRIN TERKAJUT 22 TAUN KUTY BKUASA
    BERATUS BILLION UNTUK KRONI ANAK LESAP
    ARI NI MAMAK KUTY PANAS BADAN SPT ORG GILA


    KIKIKIKIKI.... BAERAMBOSSS BARUA DAP@SINGAPORK PENSABOTAJ EKONOMI KITA

    TUNGGU KAMI SAMPAI PRU KAMU SINGAOORK...
    PAP INSYALLAH AKAN HILANG MAJORITY 2/3...

    INI KALI LAH....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruskan bermadah sayang!
      aku pula ngah jilat ni!

      HA!!!!!HA!!!!!!!!HA!!!!!!!

      Delete
    2. Mat pork pi lah makan bak kut tea dulu

      Delete
    3. Z TERONG....KUUUOOOOKKKK AUWWWW!!! kihkikih...

      Delete
    4. Apa kaitan PAP kat Malaysia.

      Delete
  14. Inilah hakikat sebenar budaya umno! Seorg seperti Tun perlu diperlekehkan demi utk menunjukkan taat setia kepada najib, dan juga utk mendapat sedikit mileage dlm kareer politik! Agaknya telah tersedia skrip bgi setiap perwakilan yg bakal berucap di PAU mengandungi sesuatu yg buruk perlu diperkatakan tentang Tun, sbgai point utk mendapat markah di mata najib. What a pathethic miserable life they are living in.
    Sesiapa, dan sebesar mana jasa seseorg itu tidak akan diiktiraf jikalau beliau tidak berada di dlm saf, apatah lagi sbgai pembangkang dan seburuk mana akhlak dan tingkahlaku mesti dipertahankan walau dgn cara apa pun jika beliau seorg yg penting dlm umno, terutamanya presiden parti.

    Mmg sah, umno telah rosak dan tak boleh diperbaiki lagi! Bergumbiralah lanun lanun semua, rakyat bakak menghukum kamu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pau tu persidangan lanun lanun laa..
      Wak kojola kengkang hari ni awal pi buka meja kat pwtc tu..
      Cari makanlah katakan.

      Kokookookkk ..Auww

      Delete
    2. Z TERONG....KUUUOOOOKKKK AUWWWW!!! kihkikih...

      Delete
  15. KJ ni faham ke tak? Rakyat bukan terbuai dgn nostalgia dongeng tapi dah tak sanggup menanggung biawak hidup. Masa nak mengundi pelbagai janji ditaburkan, merayu untuk diberi peluang. Bila menang mula besar kepala. Subsidi ditarik, gst diperkenalkan. Kesudahannya rakyat nak hidup pun macam bernafas dalam lumpur. Sebab itu mereka terkenang nostalgia lama. Hidup bawah TDM memang tak ada semewah mana, tapi taklah seteruk sekarang. Kalau YB tak faham, tak dapek den nak nolong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jilat...jangan tak Jilat....ko jilat ler JUBOQ si Ketua To' Kong tu sampai berkilat BONTOT nyer!!!!

      Delete
  16. KJ ni berlagak mcm celebriti,TMJ pun meluat dgn muka dia.....kata2 dia tu Budin sekadar penyedap hati,di mana2 saje kini dr U hingga ke S,orang ramai secara terang2an berani memperlihatkan diri mereka penyokong PH .
    Buat dan cakap le apa saje,kami rakyat dah tak boleh tenguk lagi muka2 pemimpin umno,pengkhianat bangsa dan negara esp kp orang2 Melayu.
    Nostalgia kami bagaimana rm2.6 boleh masuk dlm akaun peribadi....jahanam mara,felda,tabung haji,kwap,kwsp dan bagai2 lagi,yg sedihnya kebanyakan yg jahanam ni milik orang melayu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takpe pas pru kj jdi ketua kg rembau

      Delete
    2. Terbongkok bongkok kj pi mengadap sultan johor.

      Delete
    3. Z TERONG....KUUUOOOOKKKK AUWWWW!!! kihkikih...

      Delete
  17. BESOOOOOR SSGT KE JASA MAMAK KITY TU
    22 TAHUN NAN LALU JASA DI BALAS SUDAH
    ARI NI KITA BUKA CERITA DAN BUKU BARU
    BARUA COMANGO PLURALIST HARUS DI DEDAH

    SAYAP PEMUDA ABIS MEMBONGKAR
    ANGKARA SI TUA RENTA MUSIBAT
    APA SAJA YG ADA KITA KASI SEBAR
    COMANGO PLURALIST TOKSIK KITA SEKAT

    BARUA DAP@SINGAPORK PENSABOTAJ EKONOMI SILA BERAMBOSSSS... PRU KAMU KAMI TERJAH


    INI KALI LAH....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruskan bermadah sayang!
      aku pula ngah jilat ni!

      HA!!!!!HA!!!!!!!!HA!!!!!!!

      Delete
    2. EDEE PON DAH RHASO AH..KOJOLA NIHH

      SODAP!!!!!SODAP!!!!SODAPPPP!!!

      PUTEH MATO DIBUEK NYO!!!

      Delete
    3. Aku tak minat nak betengkaq pasai KJ ni.
      Aku hanya minat dengan cerita anon
      noghori ni woi!

      Betoi ka KEJORA ni "SODAP" ?
      meleleh ayaq lioq aku!!!

      Delete
    4. Jasa kepala bapak lagi besar membantu ekonomi amerika rakyat kena gst

      Delete
    5. Sorang mangsa pakatan anon 2116 yg sedang nazak terkena buah pukulan hujah yg meroyan kan nya
      Biar kan hanya hidayah dari allah yang mampu menyedarkan khilaf yg dahulu di laku kan agar tidak terus tersesat
      Mmuah anon

      Delete
    6. Di harap,,,apabila PH menang,,semua harta2 kepala bapak ni semua dirampas jd harta/aset negara..@ utk settle kan hutàng negara..

      Delete
    7. Pungkoq wak kojola kengkang mmg tonggek..sodap tak sodap tu den tak tahulah..yg kelakar tu kepala dia mcm mancis.

      Delete
    8. Z TERONG....KUUUOOOOKKKK AUWWWW!!! kihkikih...

      Delete
    9. NAJIB MENAJISKAN UMNO & NEGARA

      Sejak KERA2-tajaan Borosmah Najib bersemayam di Putrajaya....

      Islam agama rasmi Malaysia bagai INDAH pada nama saja.

      Melayu beragama islam hanyalah RETORIK pada nama.

      JAKIM, MENTERI AGAMA, MUFTI, CENDIAKAWAN ISLAM HANYA GAH PADA NAMA.
      KONCO2 JIBROS, MACAI2 JIBROS, BLOGA2 JIBROS, CYBERTOYOL2 JIBROS, korang semua 100% munafik. Rasa jelek sehingga muntah. Rasa hormat sekelumit pun dah tiada.

      Bangsa dah dibangsatkan, klepet dah dicop ‘halal’.

      INI 'ISLAM' KER?

      Delete
  18. Dh lama tk tengok cita pontianak sundel malam.. maya karin

    ReplyDelete
  19. kj ada hak untuk mengutuk sapa-sapa pon. Kita juga ada hak untuk mengutok dia. Bior sama-sama kena kutok.

    Itulah sistem domokrasi!

    Kita ada hak untuk mengutok!

    Masa Pru undilah sapa yang anda mau!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada sesiapa yg mahu wak kojola kengkang kepala mancis??????????
      Pungkoq dia mmg tonggek worrr tapi perut dia buncit sebab bunting.

      Delete
    2. rokok John Black dia hisap lagi ke Z?

      Delete
    3. Z TERONG....KUUUOOOOKKKK AUWWWW!!! kihkikih...

      Delete
    4. Kuasa siku Rosmah Mansor bukan untuk dikutuk. Kuasa siku is lejen. Kuasa siku dongeng Minang. Kuasa siku penyelamat rumahtangga daripada khalwat dan zina wanita Port Dickson atau Mongolia. Hidup kuasa siku. Hidup Umno.

      Delete
  20. Di kaca tv pun asyik dok tayang kemasyhuran Tun Razak.
    Utk membayangi kelemahan pemerintahan si anak.
    Buang nostalgia Tun Razak.
    Melenting tak Najib...?

    ReplyDelete
  21. PAU = berhimpun.
    Presidennya dikait skandal 1MDB.
    Ketua pemudanya dikait skandal KBS yg mana kesnya ghaib tak selesai.
    Ketua wanitanya dikait skandal kandang fitlotnya berupa kondo.
    Lebih dahsyat berbanding era Marcos di Filipina.


    Lagi rakyat mahu simpan lagi ke ini parti....????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Collateral damage

      Delete
    2. Kepala ikan yg membusuk.
      Masa kan isik badannya masih fresh?

      Delete
    3. Dalam umno pijat pun boleh jadi ketua wanita.

      Delete
    4. Z TERONG....KUUUOOOOKKKK AUWWWW!!! kihkikih...

      Delete
  22. Sajak : AKU TAK KISAH

    Aku tak kisah kalau esok Najib masuk PPBM!
    Aku tak kisah kalau esok,Hadi masuk DAP!
    Aku tak kisah kalau esok, Tun masuk UMNO!

    Itu hak mereka !!!,negara demokrasi!

    PUKUL LAWAN !!!!
    SEBELUM MASUK GELANGGANG!(pru)

    BUTAKAN LAWAN !!!!!!
    SEBELUM MASUK GELANGGANG!(pru)

    RACUNKAN LAWAN !!!!!!
    SEBELUM MASUK GELANGGANG!(pru)

    RAMPAS KERISNYA!!!!!
    SEBELUM MASUK GELANGGANG!(pru)

    ITU YANG AKU KiSAH!!!!!

    Kerna Aku KESATRIA sejati
    Pantang Melayu bertarung!!!!!!!!
    Lawannya tiada senjata ditangan!!!




    ReplyDelete
    Replies
    1. Z TERONG....KUUUOOOOKKKK AUWWWW!!! kihkikih...

      Delete
    2. Basahkan keris dengan lendir Puteri Umno.

      Delete
    3. Haha anon 0134
      Keris lak tak bermata dan bersarung menyodok ke lah sebab tuanpunya buta hati perut

      Delete
  23. Mr J kena kaw kaw. Hujah terbatas untuk memihak yang bathil. Mungkin dia seperti dimalam yang gelap gelita menunggu cahaya petir untuk jalan selangkah berhenti dan tunggu lagi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa ko Merepek ni Jang!!!!

      Delete
    2. Mr J akan menyelit kembali.
      Next session.
      Utk sesi yg kali ini, dah checkmate...!

      Delete
    3. Hukuman kegagalan Mr J MBA celop = disepak kuasa siku Rosmah Mansor bertubi-tubi selama 38 minit.

      Delete
    4. Apakah perbahasan disini hanya untuk kira point - siapa menang siapa kalah? Gunalah peluang untuk selidik mana yg benar dan turutilah yg benar itu. Menang sorak tiada apa apa nilai dunia akhirat. Mungkin hanya beri keseronokan seketika.

      Delete
    5. J,
      Ini bukan cerita menang-kalah.

      Tapi mengenai cerita yg terang hitam, sengaja dikelabukan agar kelihatan putih.
      Yang jelas putih, sengaja dikaburkan agar nmpk kelabu.
      Yg jelas terpampang bathilnya, ditegakkan benang basahnya.
      Yg nyata haq, ditanamkan dgn rasa curiga, waham dan was-was.

      #HasutPropa

      Delete
    6. #TaliBarutUMNO
      #BaruaUMNO

      Delete
    7. #hasut propa?
      Utk siapa mr j?
      Utk kami?
      Jelas nyata kami pen penghasut yaini
      #hasut for better sovereign nation
      So u mr j?
      Mala fide case ni
      Sama ada pakatan atau kamu yang sepatut nya mengguna kan jenama #hasut propa tu lebih menepati terma dan syarat ROS utk luluskan pertubuhan #hasut propa kamu itu walau tanpa AGM skalipun
      Ye lah jasa pun penjilat sejati
      Dan berbakti sampai mati wala gila pada kepala bapak dan lebai mereng

      TAHNIAH MR J
      U ARE NOW BE A EIGHT WONDER AT THE WORLD
      KATEGORI SENGAL
      DAPAT GERAN UNESCO DALAM MEMBANGUNKAN KEBODOHAN
      KONON TAK BERPIHAK KAT PARTI
      TAPI HUJAH CENDERUNG PADA SATU PIHAK

      MR J CHEAP MERCENERY
      DI BAYAR BERPERANG UNTUK SESUAP NASI
      NAK KATA PEJUANG SEJATI JAUH SEKALI
      TAWARAN TERTINGGI PASTI DIA BAGI
      MARUAH DAN DIRI HATTA KELUARGA SEKALI
      JIRAN JIRAN APA DIA PEDULI
      MAKAN ATAU TAK PEGI LAH MATI
      BILA BAU BUSUK
      SALAH KAN LAGI
      LIBERAL EVENGELIS PLURALIS
      KAFIR MURTAD NERAKA LAGI
      BANGKAI BERBAU DI HIDUNG SENDIRI
      SUDAH TERBONGEK MR J KATA WANGI LAGI
      GIGITAN REALITI
      TAK BERBOHONG MR J

      Delete
    8. Now every UMNO dedakian claim have no party

      Delete
  24. KJ dakwa hasrat Pakatan hapuskan GST adalah mengarut.
    Cukai GST dakwanya, adalah demi utk kesejahteraan rakyat.
    Annual = 41bilion.
    Pun begitu, subsidi bahan api tak dikembalikan...?

    Suruh KJ bukak balik buku sejarah.
    Bukak bab perjuangan Tok Janggut.
    Segala2nya waktu itu dicukai British.
    Hinggakan daun sirih pun bercukai.
    Engkar membayar cukailah tercetusnya kisah Tok Janggut.
    Hingga mayatnya digantung kaki di atas berhari2 untuk tatapan awam.

    Perjuangan Tok Janggut = mengarut, pd pndgn KJ...?
    Apakah perjuangan Tok Janggut bukannya jasa, tetapi adalah petualang...?
    Apakah Tok Janggut jijik kerana menanamkan perasaan benci kpd British...?
    Apakah keingkaran Tok Janggut membayar cukai, membantutkan kesejahteraan utk disalurkan kpd rakyat yg lain...?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hujah Najib lagi win woo...!

      Jwpn kenapa tarif tol tinggi & ditekan konsesi + kenapa subsidi bhn api tak dikembalikan, khuatir jumlah penggunaan kenderaan naik mendadak.
      Sedangkan, Malaysia ada komitmen utk mengurangkan pelepasan Karbon ke ruang atmosfera...!
      Sedangkan dia, masih ke hulu ke hilir dgn kenderaan jbtn berpemandu.

      Dahsyat siut hujah alasannya...

      Delete
    2. Serupalah alasan bermaharajalelanya perlombongan bauksit di Kuantan.
      Air sungai jadik merah bukan sbb bauksit.
      Tp sbb ramainya pendatang suka makan sirih.
      Diludahnya air merah sirih ke parit2, longkang2 dan sungai2.


      UMNO memang kaki kencing.
      Sbb rakyatnya suka lencun disimbah air kencing.

      Delete
    3. Apa ko Merepek ni Jang!!!!!

      Delete
    4. KJ ni ada belajar sejarah ke ???

      Sekolah rendah je kat sini . Lepas tu ,samalah dengan Najib . Najib terus ke England , KJ terus ke Singapore .

      Delete
  25. Cakap buang airliur je KJ tu. Auta je lebih. KJ ingat tak orang Rembau provoke taknak sokong ko lagi sebab marah 1mdb dan duit masuk akaun Kepala Bapak. Apa ko buat? Menangis! Sungguh memalukan. Pooodah.

    ReplyDelete
  26. KJ oh KJ !

    Khairy Jamaludin , malaun yang mempunyai cita2 besar . Pernah menyatakan bahawa dia bercita cita mahu menjadi Perdana Menteri paling muda di Malaysia .

    Sekembali dari menamatkan pengajian di Britain , malaun ini tidak menunggu lama melakarkan tangannya kedalam politik UMNO dengan hanya satu tujuan ..menjadi PM termuda . Beliau di war war kan sebagai ikon pemimpin muda yang berani , bijak serta mesra publisiti . Tidak di nafikan dia ni pandai bercakap , walaupun banyak kali cuma merapu . Dia juga tidak berselingdung untuk menonjolkan diri bahawa dia adalah lulusan Oxford walaupun aliran yang diambil hanyalah Philosophy, Politics and Economics di turuti dengan masters in Legal & Political theory di UCL .

    Ketika zaman Pak Lah menjawat TPM ,dia dilantik sebagai pembantu peribadi kepada Pak Lah . Ketika itulah ramai rakan dia 'mengusik' dia dengan menyatakan , jika sungguh dia ingin bercita cita menjadi PM , Nuri Abdullah adalah batu loncatan paling bagus . Akhirnya beliau bernikah juga dengan Nuri pada 2011 . Walau pun naluri jantan nya terus melihat kepada yang lain saperti Maya Karin . Juga ,saya berani katakan , Maya Karin bukan satu satunya wanita 'gorgeous' yang pernah didampingi olih KJ .

    On the political front , saya rasa ramai yang sudah tahu .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oooopppp.....KJ bernikah pada 2001 , bukannya 2011 ..............sorry

      Delete
    2. Apa ko Merepek ni Diny!!!!!

      Delete
    3. Sampai sekarang saya tak habis fikir kenapa si Kitol Jahanam (KJ) yg didapati bersalah kerana memberi rasuah ketika pemilihan Ketua Pemuda UMNO Malaysia oleh Jawatanjuasa Disiplin UMNO boleh terus bebas malah diberi jawatan Menteri oleh Najib...MACAM MANA NIH.......??????

      Delete
    4. Dengan kuasa siku Rosmah Mansor, Presiden Putin pun terpaksa makan roti canai mamak jika menerima panggilan telefon dengan extra charge kuasa sikunya.

      Delete
    5. Diny meroyan beruk ph nak bungkus..semua nak di telanjang nya..

      Delete
    6. Anon 02:05 @ 7 Dec

      Saya andaikan kamu adalah Mr. J yang berubah rupa .

      Saya hanya memberitakan apa yang saya tahu kepada sesiapa saja yang belum tahu . Itu saja .

      Delete
  27. Beza Tun Mahathir dengan Tun Abdullah.

    Tun Mahathir kurang tidur....
    Tun Mahathir tak letak anak kat tingkat 4...
    Tun Mahathir berundur dengan umum letak jawatan...

    Tun Mahathir kembali untuk menyelamatkan Malaysia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamak Matdey Kurang Tidur.....kah...kah...kah...tu sebab kuat Melalut dan Meroyan!!!!

      Fukatan Haprak dah tak dak orang lain lagi ker!!!...cukup2 ler Mamak tu perintah M'sia selama 22 tahun....tak lama lagi tidur selamanyer lah tu!!!

      Delete
    2. SODAP !!!
      KOJOLA MEMANG SODAP

      ERGHHHHHHH.....AHHHHH

      BUNTING!!!!

      Delete
    3. Tun Mahathir mengambil balik Carcosa Seri Negara, Guthrie, Pulau Layang2, dll daripada penjajah.
      Vietnam pun terpegun kaku tidak berani bertindak balas bila Tun Mahathir arah jet2 pejuang kita mengebom pulau Layang2 di Laut China Selatan.
      Tun Mahathir dgn komando2 kita menyusup keluar membawa pulang beratus-ratus kanak Islam Bosnia dari penyembelihan puak Serb.
      Tun Mahathir dgn lantang membidas Amerika & NATO - mendesak PBB menyeret Presiden George Bush ke 'tribunal jenayah perang' kerana membunuh jutaan orang awam di Iraq.

      Najib...APA ADA.....???

      Delete
    4. NAJIB TAK ADA 'TULUR'.

      Pak Lah & kini Najib, lihatlah bagaimana satu demi satu tanah pusaka, aset dan harta negara terjual, gadai, lepas kepada orang asing. Sampai2 dgn Spura pun kedua PM dayus ini takut hingga kita terlepas Pulau Batu Putih & tanah KTM berpuluh2-puluh kilometer dari Tanjung Pagar ke Woodland di Spura. Mana jati diri & darah keperwiraan 2 pemimpin ini?

      Pak Lah & Najib ternyata terlalu lemah syahwat & pengecut tunduk kpd kuasa Amerika. Najib lagi teruk...sehingga sanggup menawar dgn penuh rela duit KWSP untuk memperkasa ekonomi Amerika.

      Kini Najib bertambah karut dan khianat menggadai jual tanah & aset negara kpd negara China Komunis.

      Apakah pemimpin yg tak berkewibaan & pengecut dibiarkan terus mentadbir negara?

      Kita mahu pemimpin sejati, bukan sorang bacul lagi dayus yg dipimpin oleh kuasa2 asing.....!!

      Delete
  28. KeJi... Hina lagi terkutuk... Menggadai kedaulatan malaysia kepada singapore... tidak dapat dimaafkan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa ko Merepek ni Jang!!!!

      Delete
    2. Pada zaman Tun Mahathir, lihatlah bagaimana beliau mengambil balik Carcosa Seri Negara, Guthrie, Pulau Layang2, dll daripada penjajah. Vietnam pun terpegun kaku tidak berani bertindak balas bila Tun Mahathir arah jet2 pejuang kita mengebom pulau Layang2 di Laut China Selatan. Tun Mahathir dgn komando2 kita menyusup keluar membawa pulang beratus-ratus kanak Islam Bosnia dari penyembelihan puak Serb. Tun Mahathir dgn lantang membidas Amerika & NATO - mendesak PBB menyeret Presiden George Bush ke 'tribunal jenayah perang' kerana membunuh jutaan orang awam di Iraq.

      Bermula pd era Pak Lah & kini Najib, lihatlah bagaimana satu demi satu tanah pusaka, aset dan harta negara terjual, gadai, lepas kepada orang asing. Sampai2 dgn Spura pun kedua PM dayus ini takut hingga kita terlepas Pulau Batu Putih & tanah KTM berpuluh2-puluh kilometer dari Tanjung Pagar ke Woodland di Spura. Mana jati diri & darah keperwiraan 2 pemimpin ini?

      Pak Lah & Najib ternyata terlalu lemah syahwat & pengecut tunduk kpd kuasa Amerika. Najib lagi teruk...sehingga sanggup menawar dgn penuh rela duit KWSP untuk memperkasa ekonomi Amerika.

      Apakah pemimpin yg tak berkewibaan & pengecut dibiarkan terus mentadbir negara?

      Kita mahu pemimpin sejati, bukan sorang bacul lagi dayus yg dipimpin oleh kuasa2 asing.....!!

      Delete
  29. Apa kelebihan isteri dengan kuasa siku terhadap suami yang playboy?

    Soalan untuk menyambung dongeng lagenda Najib - Rosmah sebagai pasangan ideal abad ini.

    ReplyDelete
  30. Budin dah hilang akal..pau medan nak menghasut..masa dah suntuk..pru dh dekat..panggilan maut sudah menanti rejim haram ph..bersedialah..tak sabar menanti..

    ReplyDelete
  31. KJ memang tepat. $31.5 BillionMatdey memang pembawa SIAL !!!

    ReplyDelete
  32. Kesian lihat Melayu diperbodohkan. Bagaimana kita nak pilih Melayu UMNO jadi Pemimpin sedangkan sifir ringkas Matematik pun tak erti? Sebab tu Melayu UMNO tak dapat beza billion, juta, ribu, ratus dan sa. Penyokong UMNO dan cybertroop seperti yang di atas bukan berhujah dengan fakta tapi dengan bahasa keji dan kesat.
    Melayu nampak BODOH dan BANGANG, orang lain pulak disalahkan.
    Kalau tak faham apa yang saya tulis, memang tak ertilah Melayu ni.

    ReplyDelete
  33. Pa0er 1 Sejarah Mayu.
    rujukan.
    https://www.xmu.edu.my
    *Nnt akan dikenali sebagai
    Universiti Chin Peng Dar Xak

    salah satu pencapatian NAJIB.

    Hidup UMNU
    Ampuz Melayu
    Pas Restu.
    UMNOPAS lah yg SCREW MELAYU.

    Soalan 1.
    Siapa Screw Melayu?

    (tidak lebih 25 perlataan)

    ReplyDelete
  34. Tun Mahathir kutuk Yahudi dan bela Melayu, lihat!!!

    https://www.youtube.com/watch?v=Zp-YwNZqiWA

    Najib?..... Shalala la la laaaaaaaaaaaaaaaa.......
    Pak Lah?..... ZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz........
    KJ?.........ZZZuuummmbbbaaaaaaaaaaaaaaaaaaa........
    rm100 juta berpesta ria......ha ha hahhhhhh PUAKA KJ

    ReplyDelete
  35. A social climber! One who dreams of becoming the country's pm. Dream on.

    ReplyDelete
  36. Razak Baginda, penjenayah berbayar PMO, tanggungan rakyat, menjelaskan:
    Najib , as PM , wears many hats. Depan India,Cina beliau ckp lain. Depan Melayu Najib pakai topi melayu.

    Pandangan Rakyat:
    Syaitan, Dajjal pun guna pelbagai topeng. Munafiq pun pakai topeng lain2. Oleh itu,secara tak sedar Razak mengesahkan Najib pun Dajjal.
    Melayu pun mmg bodoh sebab pilih Parti Karat Umno,restu Pas.

    Apa caipasir dan caiSpamTaek yg bingai tak bertepi, nak defend UMNO lagi?
    Sudah CLEAR tuu.

    ReplyDelete
  37. Kj muka candu ingat dia boleh lepas kalu cakap mcm tu. Dah kena cap geng zahid. Bila zahid ditendang keluar, kj pon out. Ganti jamal botol. Kepala bapak siapa lol ?

    ReplyDelete
  38. KJ dan ramakena hantar re educate kat U baru utk MELAYU UMNO.

    https://www.xmu.edu.my

    To be named
    Chin Peng University,
    Zun Dar Xa Campus, Cybetjaya.

    Hidup Partai Komunis Melayu
    "We dont just brainwash em,We suck em out as well".

    hmmm, patut ler Melayu bodo squared.

    ReplyDelete
  39. KJ.. I faham u nk hidup. u wajib bodek siapapun ketua u.

    hatta lembu dipakaikan gincu jadi presiden pun u mesti bodek. nak hidup.

    ditakdirkan Mahathir jd PM semula, ketika itu u eidt saja statement tu ni.. tukar aje nama Mahathir kpd nama najib.. kuku besi, siku besi..kepit besi dll.

    yg penting nk hidup kan bro?

    tp lu tau apa Rani Kulop kata pada u...

    budak JILAKEEEEEEEEEE

    ReplyDelete
  40. Ternyata sudah najibrosmah umno bn adalah YAHUDI timur

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...