Monday, 18 December 2017

CEKAPNYA SPRM BUAT KESIMPULAN?

SPRM dilaporkan tidak melihat wujud unsur rasuah dalam perlaksanaan sistem IMAMS yang menjadi perbualan masyarakat ketika ini.

Sebaliknya, menurut Timbalan Ketua Pesuruhjaya SPRM, Azam Baki, masalah yang timbul adalah berkaitan pentadbiran kerajaa semata-mata dan ia telah pun dikira  selesai.

Cepat dan cekapnya SPRM membuat kesimpulan?

Benarkah segala-galanya sudah selesai?

Sudahkah SPRM menjalankan siasatan dan menelitinya secara mendalam, khususnya bagaimana syarikat terbabit dipilih untuk mengendalikan sistem IMAMS, siapa di belakangnya dan adakah sesiapa dalam syarikat itu mempunyai hubungan dengan menteri atau seseorang di Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan?

Jika Zahid Hamidi mengatakan kabinet tidak dimaklumkan secara sepenuhnya mengenai sistem IMAMS dan tiba-tiba diumumkan perlaksanaannya, tidakkah wujud kemungkinan adanya unsur rasuah di situ?

Begitu juga dengan kenyataan Nazri Aziz bahawa sistem IMAMS yang dilaksanakan itu bukan sebagaimana yang beliau kehendaki, bukankah ia juga bermaksud ada kepentingan lain daripada kehendak menteri yang lebih dipatuhi oleh kakitangan kementerian itu?

Sudahkah disiasat siapa yang bercakap benar, siapa salah faham, siapa tidak faham dan siapa yang semata-mata cuba menutup kesalahan?

Kenapa semua unsur mencurigakan itu tidak dipastikan kebenarannya terlebih dahulu oleh SPRM sebelum menyatakan tiada unsur rasuah berkaitan IMAMS?(ShahbudinHusin 18/12/2017)

148 comments:

  1. Aku hairan sungguh anjing umno semua tu...walau perbuatan atau perlaksanaan sesuatu program krajaan yang susahkan diri sendiri tetapppp sayang jugak kat si bijan bugis. Pelik sungguh la aku mikirkannyee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorry bro mahligai...kikiki

      Delete
    2. Mula mula jasa tuan budin berjuang akan di kenang seluruh rakyat Malaysia,
      Salah satu factor kemenangan PAKATAN ada lah sumbangan berani blog tuan budin,
      Bagi aku tak ada masalah untuk YDPAgong memberi gelaran Dato yg 1st class punya utk tuan budin,
      Ini yg macai najib umnobn geram dengar,
      Ampa pun kena stuju krn doa tuan budin, walau tak banyak sekurang kurang nya ampa baca mesej tuan budin,
      Sedikit Demi sedikit dpt mencerah kan karat tegar najib yg bersarang dlm kepala otak ampa semua,

      Delete
    3. Undang-undang kepala bapak kau pegang. Haramjadahlah engkau kalau engkar. Apalagi cina mahu? U help me i help u, musuh trump musuh pak lobai juga

      Delete
    4. Kerja2 suci UMNO dan barua2nya ialah mendustakan agama. Takat nak tipu rakyat, itu kerja mudah ja.

      Kalo Allah Taala pun derang boleh klepet, apalah lagi kita rakyat biasa2 ni.

      Delete
    5. Berapa sen la dedak si azam ni dapat pulak ye?

      Delete
    6. Kalo apa pon siasat dan kajilah dulu.........ini tak.....belom pon berapa hari sumernya daaahhh halal toiyyiban.

      Sumer dah carca marba.......jatohkan belon boleh kena dakwa......lukis kartun pon kena siasat.......komen2 dalam FB pon kena dakwa.........reporters bukak mulot tanya sikit pon kena soal........tapi hal2 yg melibatkan public interest macam IMAMS ni tak der siasatan terperinci dan detail walaupon nampak ada percanggahan dalam kenyataan2 yg dibuat.

      Ini samalah halnya dengan RCI Forex yg 30 tahun dulu boleh diadakan..........tapi RCI 1MDB yg hangat masa kini langsung tak ada........disebut, ditanya pon tak boleh.

      Kerugian BNM yg dianggarkan lebih kurang RM160 bilion sebagaimana yg disebut oleh Tun M pon senyap bisu teruusss......

      Memang sah kita kena tukar kerajaan baru.
      Ini PRU14 kita ubah kepada PAKATAN.

      Cukop2 lah kita diperbodohkan.........macam2 benda jadi depan mata kepala kita sendiri..........tapi kita tak dapat buat apa2.

      Last solution ialah Pilihanraya Umum ke 14.

      Ini langkah terakhir kita untuk ubah lanskap kehidopan, masa depan kita dan negara.

      Delete
    7. Assalamualaikum,,,


      Selawat dan Salam ke atas Junjungan....

      Sejak tahun 2004, apabila tiba waktu hampir pilihanraya, maka berkeliaranlah jin jin macai Umno ke mana mana.Tetapi tahun ini macai Umno hilang masih tidak kedengaran suara mencacai mereka sebabnya sudah pupus tetapi dunia mencacai tidak akan terhenti di sini.Ada pengganti macai Umno yang dah pupus, dibina oleh pakar strategi PH yang memilih kaedah mencacai sama seperti Umno untuk berkempen dan meraih undi.Mencacai sudah menjadi kerja harian sejak lama dulu tetapi kerjanya akan bertambah bila tiba pilihanraya, itu untuk Umno sedangkan untuk PH, ainya bermula sejak tertubuhnya PH, terutama oleh PAN yang ada ramai pakar strategi, memilih kaedah yang sama dengan kaedah cybertrooper Umno malah dalam setengah hal, memilih kandungan mencacai yang sama dengan Umno seperti provokasi PIS, PAS bukan ugama, PAS parti politik dan sebagainya lagi.



      PAN dan PH memilih berkempen dengan macai yang pula meniru kebanyakan cara macai Umno jadi kita akan terus berdepan dengan macai seperti macai Umno seperti kita hadapi sejak 2004.Kesinambungan politik mencacai akan dihadapi.

      Dengan tarikh PRU 14 semakin hampir, maka bersedialah berdepan dengan macai macai PH ini yang sebahagian besarnya akan diisi oleh macai kuali yang akan melakukan kerja menyepin seperti kerja macai Umno, mereka mereka fitnah untuk disebarkan dan memprovoke PAS dengan berbagai bagai gelaran.

      Semakin rancak kerja kerja mencacai ini akan menandakan PRU 14 sudahpun semakin hampir.Bagi jentera PAS. persiapan semakin rancak juga, bukan berdepan dengan macai macai PH sahaja, tetapi berdepan terus dengan pengundi sebab kita semua tahu untuk menang PRU perlukan undi yang besar, jadi petunjuk kepada sambutan kempan adalah perlu untuk meningkatkan semangat moral petugas dan ahli walaupun ada macai PH kata sambutan kempen bukan petunjuk kepada sokongan.Umno sudah terbukti tak punya sambutan dalam kempen tetapi menang juga 2/3 PRU yang lalu kerana mereka ada hantu.Tak tahulah kalau PH juga ada hantu atau mungkin jin pengikut Husam yang akan memberi undi kepada mereka, sebab itu PH boleh bergantung kepada macai semata mata seperti Umno buat dulu.

      Macai kuali juga cuba memainkan isu presiden ponteng dewan sebagai bahan kempen.Seolah olah hadir di dewan itu wajib dan penting, tak pula disebut macai kuali ini macam man pula DSWA dan LKS yang sering dikesan ponteng dewan.Semua pasal presiden PAS yang diambil perhatiannya.Seperti tak ada orang lain dah! Presiden saja yang jadi MP dan perlu penuh kedatangannya.

      Tapi tak apa pengundi tidak ambil pot pun pasal jadual kedatangan presiden, ada benda lain yang lebih penting.RUU 355 yang ditangguh perlu diberi perhatian dalam PRU 14 nanti.Kempen perlu djuruskan untuk memilih MP Islam yang akan menyokong RUU 355 di parlimen menggantukan MP sekarang yang ramai bukan sahaja tidak menyokong malah memerli PAS kerana tidak mampu membawanya ke perbahasan parlimen, seolah olah RUU 355 itu hak PAS sahaja.

      Memang PH mendakwa RUU 355 itu hak PAS.Pada peringkat awal dulu ada pemimpin PH terutamanya pemimpin kuali yang curi kerusi PAS mendakwa, RUU 355 ialah jalan untuk UG antara PAS dan Umno serta dakwa mereka akan jadi isu kempen kedua dua parti itu.Tetapi apa yang berlaku sekarang, RUU 355 nampak akan jadi bahan kempen PAS sahaja bukan Umno, jadi bagaimana?

      Delete
    8. Rasa-rasanya macam kenal ajer 8:33 ini, Kejorakah....??

      Pejuang kebenaran pakai sembunyi-sembunyi di sebalik Tikus AnonyMOUSE ker?

      Dia bersalam & berselawat pada siapa, kenapa tak dihabiskan ayat dia, meragukan betul lah budak kufur lagi munafik ini ....??

      Ini yg tak habis dgn rokok '555' apa ke hal? Bukankah rokok jenama '555' atau 'Tiga 5' dah berkubur sekian lama, entah2 dia nie penghisap rokok 'John' tak...??

      Hisshh..hishh..hishh...betul2 lah Kejora nie Bengap..lembab..sembab..lagi biadab....!!

      Delete
    9. Tuan Shahbudin.......copy paste yg dibuat di setiap komen yg dihantar pro-Pakatan dengan jelas menunjukkan tujuannya ialah untuk menghalang komen yg dibuat dari disambut dan disambong oleh yg lain........terutama dari penyokong Pakatan.

      Harap Tuan Admin delete copy paste yg tak der kena mengena dengan topik dan komen2 yg ada.

      Rugi kalo ruang blog ni habis digunakan dan dipenohi oleh pihak lawan.

      Harap diberi perhatian.
      Terima kasih.

      Delete
    10. Saudara Phantom, orang yang tandus isu atau idea untuk diketengahkan seperti mereka akan mencedok apa saja (bak kata bos mereka, kopipes supaya nampak bijak) bagi mengalihkan isu dan perhatian. Tak cukup dengan itu, dalam isu tertentu yang langsung tak mampu dijawab mereka akan mula memaki. Sebenarnya itu satu indikator yang baik dalam setiap isu yg saudara Shahbudin timbulkan. Kesimpulannya kita biarkan aje mereka merapu sebab BN pun dah hujung nyawa, tentu banyak racaunya. Yg paling teruk sekali racaunya ialah macai sbb lepas kalah PRU, fulus tak lagi masyuk.

      Delete
    11. Pencacai siber trooper pemakan dedak dumbno telah diherdik "bangang" oleh pokjib pada pau 2014.Apalah sangat idea pemakan dedak nak komen kat blog tuan budin.Takan taj faham2 lagi kepala bapak kau haramjadah tu ditujukan khas kepada puak pemakan dedak

      Delete
    12. AL BUDIN SONTOLOYO...BELA TOYOL....

      KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH

      KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH

      KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH

      KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH

      KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH

      KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH

      KIOKKKKK!!!!!

      Delete
    13. Chief sendiri panjat bini orang sepatutnya letak jawatan
      Ini diberi tugas berkaitan intergriti
      Sama macam suruh kucing jaga ikan

      Imams? Nama mmg mcam skim untuk bagi kemudahan utk pengguna
      Tapi hakikatnya jadi instrumen untuk rejim lahanat nie kutip cukai lahanat

      Salam perjuangan buat sahabat pakatan

      Lawan tetap lawan



      Delete
    14. Ketua sprm dah korup maka agensi pun dah korup jg. Sprm tak blh buat apa. Jd agensi kecil tangkap bilis dan musuh najib nazak sj.

      Delete
    15. Jom layan You Tube ucapan Mahfuz Omar di Padang Terap yg sentuh pasal IMAMS dan 40 kerosi Pas.
      Sama2 dengar apa keterangan beliau yg terang dan bersuloh.....

      https://youtu.be/lDCE0dz43rY

      Delete
  2. Replies
    1. Haha....mahligai, mana pergi? Mandi ke?

      Delete
    2. Bukankah zahid dah cakap.....I smell fishy. Zahid juga kata....apa yang dibahas dalam parlimen tidak sama dengan imams yg diumumkan.
      (Kalau ya pun, sprm janganlah cepat sangat cuci). Perg...cuci pakai chloroc terus.

      Delete
    3. MO1 dan semua Menteri-menteti dalam kabinetnya wajib dihumban ke laut sewaktu PRU 14 nanti.............!!
      Membenteras rasuah adalah dituntut di dalam agama islam.........!!!0

      Delete
    4. Editor Bahasa Melayu Malaysiakini, Jimadi Shah Othman mengakui portal itu menerima dana daripada Open Society Foundation’ (OSF) milik penyangak mata wang Yahudi, George Soros.

      “Kita tidak nafi, Kinitv menerima dana daripada OSF tetapi jumlah yang sedikit dan dana itu untuk projek berita-berita berkaitan Sarawak dan kita tidak nafi pun…,” ujarnya.

      Delete
    5. 8.37....dana yahudi dan komunis sekarang ni dah halal. Ko tak tahu ke?

      Delete
    6. 8.37...kalau tak percaya, tanya mo1.

      Delete
    7. Sprm kata imams takda unsur rasuah?
      Iye ker?
      Tak perlu dokumentasi?
      Fail kes?
      Rci?
      Imam tambah s kat belakang lagi besar pangkat dari imam ye?
      Tu yg takda unsur rasuah
      Boleh tukar status jadi derma kot

      Imam tak maksum
      Imams atas sikit dari mufti kot

      Takda unsur rasuah
      Unsur klepet?
      GST halalkan semua ni

      Delete
    8. Bro RATK.....nak dokumentasi basi apanya.....sumer patuh syariah halal toiyyiban.

      Delete
  3. Heboh diperkatakan akhir2 ni berkaitan dengan hubungan masam2 manis di antara TDM dengan Din Pagoh. Terdapat juga cakap2 naakl dari dalam Bersatu sendiri yang mengatakan jaawtan Din pagoh tu hanyalah sekadar untuk menjadi penghias parti tu saja , tak lebih dan tak kurang.
    Malah dikatakan Din Pagoh sedang berkomplot untuk menjatuhkan TDM yang disifatkannya sebagai diktator dalam parti tersebut. Din Pagoh cuba menggunakan hubungan baiknya dengan Nuar KS satu ketika dulu, untuk meminggirkan TDM dari tampuk kuasa Bersatu dan PH.
    Malangnya, komplot ini telah dapat dihidu lebih awal oleh TDM dan apabila beliau mengeluarkan kenyataan menyokong penuh hasrat PH untuk membebaskan Nuar secepat mungkin, ia seolah2 telah menikanm Din pagoh tepat di jantung.
    TDM juga diberitakan telah menemui peguam Nuar KS, Motley dan berjanji untuk memberi k/sama sepenuhnya dalam rayuan agar kerajaan membebaskan Nuar KS secepat mungkin. Dengan tindakan tersebut, komplot Din Pagoh ternyata terburai di tengah jalan. Din mengharapkan pengaruh Nuar tang dirasakan masih kuat dalam DAP serta menggunakan sentimen dendam kak wan sepet kipas lipas serta keluarganya terhadap TDM...nampaknya telah back fire balik kepada dirinya sendiri.
    Ramai dalam kalangan pimpinan tertinggi dalam Bersatu dan PH yang merasakan Din Pagoh sudah tidak releven lagi kepada parti itu...sokongan terhadapnta di Pagoh pun semakin menurun...buktinya, sehingga sekarang ini tiada satu pun cawangan UMNO yang dibubarkan di Pagoh. Malah dalam satu kenyataan oleh pemangku ketua bahagian Pagoh baru2 ini, jika Din Pagoh bertanding semula di kawasannya..adalah ibarat dia menggali lubang kubur politiknya sendiri.
    Semakin hampir P/Raya semakin banyak masaalah yang timbul dalam Bersatu ni. ROS telah mengarahkan Bersatu mengadakan AGMnya secepat mungkin, jika gagal akan berdepan dengan tindakan dibatalkan pendaftaran mereka. Persoalan yang maha besar di sini...masihkah PH sanggup menganggap Bersatu sebaagi parti yang memberi nilai tambah kepaad mereka atau kini lebih kepada liabiliti dan bukannya aset lagi...sanggupkah mereka memperjudikan kemenangan dalam PRU dengan semata2 melaayn nafsu TDM untuk menjadi PM lagi sekali?
    Nampaknya twist dan turn dalam PH semakin menarik..kita tunggu ajelah b/mana bentuk kesudahannya nanti !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agaknya kenapa SPRM tak mahu bertindak kepada orang2 di belakang IMAMS demam. Tak sabar nak tengok kesudahannya nanti.

      KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    2. Geng Najib (GN),
      Sudah lah,
      Sudah terlambat utk back up apa pun,
      Apa segala jadah kepala bapak kau keluar sekali pun, najib umno bn sedang menuju ke tebing gaung,

      Delete
    3. Budak Kejora lahanat baru minum Pepsi dah mabuk dgn bermacam-macam 'perpepsi' karut.

      Kali ini dia mengada-adakan 'mabuk pepsi' konon ada perbalahan antara TDM dgn TSMY.

      Kami peduli apa dgn ROS ker, ROSMAH ker SOSMAH ker....!!

      Perjuangan untuk menerajang BN/umno dari Putrajaya tetap diteruskan.

      Delete
    4. standard sop. puad zakarshit sudah cakap, jadi kena la salin. a born loser politician. nak cari makan punya pasal, menjilat pungkok la.

      Delete
    5. Budak kurap Geng Najib......
      Jika kamu nak karang cerita biar munasabah sikit baru orang percaya.
      Patutlah dlm blog ini orang anggap kamu BODOH,BANGANG, BIOL,CETET AKAL,NGOK DAN KELABU ASAP!!.
      Bos kamu jenis dapat BA ONLINE kah tak pandai pilih pekerja?
      Atau makan dedak banyak sangat kepala pun jadi biol macam kamu?

      Delete
    6. GN Lanon.........ko pikir orang boleh termakan dengan ko punya citer dongeng....

      Pigi daaaahhh syok sendiri.......propaganda kepala bapaaakkk luuu menjelang PRU. Sendiri cerita sendiri yg percaya.....

      Samalah macam hal IMAMS tu......sendiri umum....sendiri implement.....sendiri bantah.....sendiri batalkan.......syok sendiri.

      Woiiii badigol.....pigi mabok daaaah dengan luuu punya perrrsepsi......!!

      Samdol........kami sumer dah bersiap siaga.....dah ready weiiiii.......kalo ROS tak bagi kelulusan kepada PPBM........tak der hal dol.........

      Apa susah........kami pangkah sape saja calon Pakatan.......tak kira dari parti apa asalkan dari Pakatan.

      Simbol parti Pakatan mana yg diguna-pakai pon tak jadi hal woiiii........janji bukan dacing dan bulan.

      Kalo tak ada calon Pakatan bertanding......kami pangkah Calon Bebas.........jaaannnjiii asal bukan BN/PAS.

      Ada paaahaammm tu samdol...!!

      Luuuu punya cerita kat atas tuuuu.........luuu kasi cerita sama luuu punya anaklah.........buat bedtime story sebelom budak2 tidor hokkkayy...!!

      Macam P.Ramlee cakap.......ko tu yg bodoh...!!
      Dah tua pon bodoh..!!

      Akhir kalam......Salam kepala bapak luuuu..!!

      Delete
    7. “ANAKKU Sazali tidak akan berulang.” Itu pendirian Yang Dipertua Persatuan Ibu Bapa Guru (PIBG) Sekolah Kebangsaan (SK) Taman Semarak Md Fakarudin Ab Rahman apabila ditanya mengenai kes guru sekolah itu, Cikgu Azizan atau Azizan Manap, 44, yang tular di Facebook (FB).

      Menurutnya, pihaknya mewujudkan solidariti menyokong Cikgu Azizan selepas mengetahui guru itu dihadapkan ke mahkamah atas pertuduhan memukul muridnya pada Oktober lalu.

      Beliau tidak menyangka ia mendapat sokongan secara meluas bukan saja dari ibu bapa, tetapi juga penduduk sekitar dan Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan Malaysia (NUTP) dan menjadi tular di FB.

      "Saya memulakan solidariti menyokong Cikgu Azizan bukan kerana nak jadi hero, tetapi menghormati guru sebagai pendidik. Sokongan itu bukan bersifat peribadi sebaliknya demi melihat kemenjadian murid mendepani aspirasi Transformasi Nasional 2050 (TN50).

      "Dalam hal ini, kita bukan mahu mencari salah sesiapa tetapi sekadar memberi sokongan. Kalah atau menang bergantung kepada keputusan mahkamah," katanya ketika dihubungi, hari ini.

      Md Fakarudin berkata, pihaknya turut mewujudkan hashtag buat guru Penolong Kanan Hal Ehwal Murid itu seperti #pray4cikguazizan dan #anakkusazalitidakakanberulang.

      Katanya, solat hajat dan taklimat turut diadakan di Masjid Al-Azim Taman Semarak, Nilai, selepas solat Isyak malam tadi dan kira-kira 100 orang terdiri daripada ibu bapa, ahli kariah dan NUTP hadir.

      Beliau menjangkakan 300 guru, ibu bapa dan masyarakat setempat hadir memberi sokongan kepada Cikgu Azizan yang akan menghadapi perbicaraan kes di Mahkamah Majistret Seremban, esok.

      Sementara itu, Presiden Ikatan Guru-Guru Muslim Malaysia (iGuru) Mohd Azizee Hasan dalam kenyataan menzahirkan simpati terhadap apa yang berlaku kepada Cikgu Azizan.

      Jelasnya, iGuru memberi sokongan penuh dan bersolidariti kepada guru terbabit atas usahanya mendidik dan mendisiplin murid.

      "iGuru berharap ibu bapa dan mahkamah dapat menyelesaikan isu dengan penuh bijaksana dan harmoni serta adil. iGuru berharap ibu bapa tidak terburu-buru membuat pendakwaan dan sewajarnya mencari jalan muzakarah atau perbincangan," katanya.

      Beliau berkata, pihaknya menggesa warga guru menjaga imej dan profesion agar martabat guru dihormati dan disegani.

      Delete
    8. Ini PAK LEBAI HIPO, asyik copy cerita hantar kesini.
      Blok PIS takda orang baca kah?

      Delete
    9. Modus operandi umno ialah serang personaliti
      Peribadi musuh politik

      Langsung tak nak sentuh isu yg di kupas oleh musuh politik

      Senang cerita keluar dari tajuk yg dibahas

      Orang tanya lain
      Di jawab lain yg tak kena mngena
      Orang bodoh mmg macam nie
      Tapi lagak je lebih
      Bodoh tak bertebing

      Ini yg kita nak lantik jadi pemimpin?

      Delete
  4. Tidak ada sebaarng kepelikan jika SPRM menegaskan tiada sebarang unsur2 rasuah dan salah guna kuasa dalam isu IMAMS tersebut. Ramai rakyat Msia yang waras melihat isu ini sebagai sebagai salah faham dalam mengimplementasikan arahan yang oleh Dato Mas, timbalan menteri KPDK. Memang tepat apa yang disebutkan oleh Dato Azam Baki yang menyifatkannya sebagai masalah pentadbiran dalaman sistem tersebut. Kemungkinan besar, pegawai yang dipertanggungjawabkan tidak diberi arahan lengkap aatupun mereka hanya membuat kerja sambil lewa saja.
    Tahniah kepada DS Nazri dan Dato Mas yang telah mengambil langkah proaktif untuk membatalkan pelaksanaan sistem ...dan janaji mereka untuk melakukan penambaikan dengan meletakkan individu2 yang berwibawa dari kalangan orang islam adalah sangat2 dipuji oleh rakyat. Kita pun dapat lihat memang tidak ujudnya sebarang bentuk rasuah dalam pelaksanaan sistem ini...sudah tentulah SPRM telah melakukan siasatan yang rapi dan menyeluruh dalam segala aspek sebelum mengeluarkan kenyataan tersebut. Sprm yang merupakan badan yang profesional dan berintegriti tinggi di negara ini...jadi tak perlulah kita semua yang ternyaat tidak terlatih seperti mereka, mempertikaikan kredibiliti dan kewibawaan badan ini...melainkan ada agenda2 tersembunyi dari segi kepentingan politik...tak tau lahkan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salah faham dalam implementasi.

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    2. Sendiri rancang... sendiri buat sistem....sendiri bayar kos sistem,,,, dengan megah sendiri rasmikan sistem ...lepas tu sendiri batal..... lepas tu kata pembatalan tu amat tepat..... lepas tu sendiri kata nak buat sistem lain... dunia... dunia.... talibarut Jho Low macam tu ke perangai... :P

      Delete
    3. katanya ada open tender dalam semua projek. tapi yang ni apa pulak? open spender?? kalau open spender memangla tak boleh siasat. boss sendiri dah terburai spender pun buat dek!

      Delete
    4. Kepala otak geng depa semua dah senget sebelah.
      Menampakkan satu organisasi yg sudah punah dari dalam. Seolah mereka tak boleh berfikir lagi?
      Adakah ini tanda tanda balak sudah sampai didepam pintu rumah mrreka?
      Bahana nya jika mengambil alih kerja Tuhan.

      Delete
    5. tiada sebab untuk rakyat Malaysia meletakkan harapan memulihkan negara kepada Tun Dr Mahathir Mohamad.

      Beliau berkata, ini kerana di zaman pentadbiran bekas perdana itu negara berhadapan pelbagai peristiwa dan pergolakan, seperti peristiwa Memali 1985, krisis dengan Raja-Raja Melayu pada 1993 sehinggalah kepada pemecatan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang mencetuskan gerakan Reformasi pada 1998.

      "Saya tak nampak apa relevannya untuk memberikan semula kepercayaan kepada Mahathir.

      "Malah hari ini kita cuba membersihkan pelbagai 'penyakit' yang berpunca dari zamannya menjadi perdana menteri," katanya kepada pemberita di Kota Bharu, hari ini.

      Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas tindakan Mahathir yang buat pertama kali mendesak pembebasan bekas musuh ketatnya, Anwar, dalam satu kenyataan bersama dengan peguam hak asasi Amerika Syarikat Kimberley Motley minggu lalu.

      Ahmad Fadhli yang juga ketua Pemuda PAS Kelantan berkata, Mahathir adalah seorang yang tidak kisah membuat pendirian yang berubah-berubah demi politik.

      "Kita tahu HARAPAN tiada tokoh dan memerlukan Mahathir sebagai pemimpin untuk dijadikan rujukan. Mereka masih ada masa untuk menilai semula (soal itu), jangan sampai menyesal selepas ini," katanya lagi.

      Sebelum ini, Mahathir yang kini menjadi pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) - komponen dalam Pakatan Harapan - juga dilaporkan menjadi calon perdana menteri HARAPAN jika menang pada pilihan raya umum (PRU) akan datang.

      Namun, cadangan itu dikatakan belum muktamad.

      Beliau berkata Mahathir akan sekali lagi "menghancurkan negara" jika diberi peluang kembali ke tampuk perdana menteri.

      Pendirian itu senada dengan anggota Jawatankuasa PAS Pusat Mohd Zuhdi Marzuki yang mendakwa "agenda reformasi" sejak dua dekad lalu akan berkubur jika perkara itu berlaku.

      "Rakyat wajib menolak kepimpinan Mahathir dan memberi kepercayaan kepada PAS untuk mentadbir negara selepas PRU ke-14," kata Ahmad Fadhli.


      Delete
    6. GN Samdol......bila kena pada korang......sumernya "tidak ada sebarang kepelikan".

      42 juta masok akaun peribody pon tak sedar......tak tau menahu dari sape.....sah tak pelik.

      2.6b masok akaun peribody......sorang kata dana untuk perangi ISIS.......sorang kata itu sumbangan peribody tanpa syarat dari Tok Arab.......dan banyak lagi kenyataan yg bercanggah2.......memang sah tak pelik.

      Dulu cakap tunggu laporan......tuuunggguuuu laporan audit......tapi bila siap laporan sumer diOSAkan......pon sah tak pelik.

      Media Singapore laporkan prosiding mahkamah Singapore menyebut "money laundering related to 1MDB"........tapi di tempat kita kata 1MDB sumer bersih suci dan halal toiyyyiban........sah2 tak ada yg pelik woiiii.

      Freehold kata leasehold.....tak pelik jugaaakk..

      Sign pon sign buta sepatah haram tak baca......konpom tak pelik.

      IMAMS......sendiri yg bentang.....sendiri implement.....sendiri bantah.....sendiri batal........laaagiiiii langsung tak derrrr kepelikan.

      Bila satu sistem direka khusus untuk satu2 salor kerja mentadbir.........tapi kemudian dibatalkan.......apa tidak ke ada apa2 pampasan kerugian yg harus dibayar??? Takkan main2 cakap air lior ajerrr......???

      Sebenarnya ada baanyaaakkk benda yg "tidak ada kepelikan" yg jadi dalam Msia akhir2 ni. Kalo nak citer sampai esok pon tak sudah.

      Woiii GN........ko tak payahlah susah payah nak racun kami di sini dengan cerita "tiada kepelikan" nenek ko.

      Macam P.Ramlee cakap.......ko tu yg bodoh...!!
      Dah tua pon bodoh..!!

      Delete
    7. Yg nk implement sistem imams lahanat ni umno
      Yg bantah pakatan

      Ttiba geng najib puji nazri kepala besar nie sebab batalkan imams dan puji si nazri ni melambung

      Ko geng najib ni kat pihak mana?

      Umno nie dia yg buat isu yg mmg bagi masalah pada rakyat
      Bila orang dah kecoh
      Dia yg batalkan
      Sendiri yg nak abis tu bila orang tak nak sokong nk salahkan siapa?

      Pembangkang?
      Rakyat?

      Kalau still pembangkang yg salah buat apa kita nk bantah?
      Sokong je lah

      Ni bila kita bantah usul dowg
      Dowg batal
      Si pengusul si geng najib puji melambung

      Geng najib nnti ko dgn nazri datang jumpa aku sign borang masuk ahli pakatan sebab ko ngan nazri kepala besar dah sokong bantahan imams tu dari kuatkuasa ya

      Delete
    8. Tirlatih macam mana tu en GENG NAJIB. Tirlatih banyah pandei kongkek worang punyah bini ka....latih itu bilis ikan tangkap jurung kasi lipas ka.... Bayya...lu pigi cirta sama worang gila lima kaki ada duduk la .... ini nigri dari itu bapak kapla minteri, sama summah mintri, summah kutua jabatan sampai najis angkat punya worang macam Najib punyah geng sikkittt cakap tidak bole pakai...summah tipu kuat punya worang.... sanah Bangla lagi adah baik...tapi kirjah tada...itu pasal kami sini marih kawan baik sama mintri jahid hamidi bolih dapat datoh siri....

      Delete
  5. Sesungguhnya GN amat cemburu segala skandal penyelewengan rasuah najib umno semakin terbongkar...rakyat semakin bosan dengan umno..rakyat Dan tahu pakatan harapan lah pembela rakyat Malaysia....pakatan harapan semakin kuat..pakatan harapan dalam monda dan hati rakyat...
    Pencacai najib bingung bengang celaru sasau ....
    PAKATAN harapan akan.menang mudah ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS berkata negara memerlukan lebih ramai watak seperti Cikgu Azizan yang gigih melaksanakan tugas sebagai pendidik.

      Naib Presiden PAS Idris Ahmad berkata Cikgu Azizan itu menjalankan tugas dengan penuh dedikasi namun disaman sehingga terpaksa dihadapkan di mahkamah.

      Bagaimanapun kata Idris tidak ada apa-apa yang perlu dimalukan oleh guru terbabit kerana beliau didakwa bukan kerana mencabul kehormatan murid, mengedar pil kuda atau mengambi rasuah.

      "Tetapi cikgu didakwa kerana menjalankan tugas sebagai pendidik," katanya dalam kenyataan umum hari ini.

      Idris mengulas mengenai nasib seorang guru di Negeri Sembilan yang didakwa di mahkamah kerana dituduh menghukum pelajar yang ditangkap kerana kesalahan disiplin.

      Pelajar terbabit dikatakan dihukum kerana menghidu gam, bergaduh dan membuli pelajar lain.

      Nasib dialami Cikgu Azizan itu turut mendapat perhatian Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan (NUTP) yang menggesa pendidik di seluruh negara memberi sokongan kepadanya dengan menghadiri perbicaraan di Mahkamah Majistret Seremban pada jam 8.30 pagi, 19 Disember ini.

      Delete
    2. Kaya lagi lah GENG TIN MILO......
      Geng Najib bolehlah tumpang sekaki ikut PAK LEBAI KOPI.
      Lumayan tu jika seluruh negara boleh redah.....seluruh sekolah boleh redah...

      Delete
    3. Lebai boleh duduk diam diam jadi kera sumbang
      Ada tak tambah
      Takda tak kurang

      Meraban je lah
      Ada hati nk memerintah

      Delete
    4. Bertanding 40 kerosi dah tentu tak boleh merintah.

      Jadi support crew ajerrrlah.

      Delete
  6. Isu ni akan terus diperkatakan kerana menyentuh sensitiviti umat Islam berikutan langkah kerajaan mengambil untung yg dibuat secara terancang dan niat tidak ikhlas dan ada udang disebalik batu.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. NUTP juga menyediakan peguam bagi membela guru terbabit.

      Menurut laporan New Straits Times, Azizan didakwa bawah Seksyen 323 Kanun Keseksaan kerana mendatangkan kecederaan. Jika disabitkan kesalahan beliau boleh dihukum penjara setahun atau denda RM2,000 atau kedua-dua sekali.

      Kisah Cikgu Azizan juga menjadi tular dan dikongsi ramai orang melalui media sosial sejak beberapa hari lalu.

      Kata Idris majoriti rakyat di negara ini bersama-sama Cikgu Azizan dan memberi sokongan kepadanya.

      Idris yang juga anggota parlimen Bukit Gantang berkata negara ini memang memerlukan lebih ramai "Cikgu Azizan" yang sanggup menghadapi apa saja demi menunaikan amanah sebagai pendidik.

      Sebenarnya kata Idris Cikgu Azizan itu boleh saja memilih untuk hidup senang dan tidak perlu memeningkan kepala memikirkan perihal anak murid.
      Namun katanya itu adalah sikap seorang guru tidak bertanggungjawab.

      "Biarlah anak murid jadi manusia atau tidak. Apa yang penting setiap bulan gaji tetap dapat. Tetapi ini bukan watak Cikgu Azizan.

      "Semoga keadilan berpihak kepada Cikgu Azizan," katanya.

      Delete
  7. 23:53 Tahniah dpt 1st,
    Tapi x yah heran x yah pelik lah, dah deme tu anjing, mmg macam tu le.....kan sprm dah dpt rm5juta tu ari Najib bagi.....tu yg kambos apa saja penipuan penyelewengan kesundalan yg umnoBn lakukan......betul tak Tn Budin!!!.......

    Semua agensi penguatkuasaan Malaysia telah disumbat dedak / diberi rasuah oleh Mr Cash Is King @ MO1 @ Najib @ PM @ Klepettokrat tersohor seantero dunia. Jahanam negaraku Malaysia dikerjakan MO1 si klepet nih
    Hilang maruah, hilang kepercayaan, hilang keyakinan, tiada pelabur asing berani melabur. Yg ada hanya Ah Long , tunggu masa menyambut lelong negara Malaysia

    UNDI PAKATAN HARAPAN - MALAYSIA KEMBALI BERMARUAH



    ReplyDelete
    Replies
    1. DI kem pelarian Dheisheh, menjadi pemandangan biasa melihat remaja Palestin dengan kesan luka dan balutan panjang pada kaki di samping mural dan poster penduduk Palestin dibunuh oleh rejim Israel pada dinding-dinding.

      Undang-undang antarabangsa mengharamkan penggunaan peluru hidup terhadap orang awam kecuali menjadi pilihan terakhir sekiranya mendapat ancaman nyawa. Bagaimanapun tentera Israel sewenang-wenangnya melepaskan tembakan peluru hidup terhadap penduduk ketika konfrontasi dan serbuan tentera.

      Kedua-dua kumpulan hak asasi baik Palestin mahupun Israel menyedari penggunaan peluru hidup secara berlebihan terhadap orang awam menyebabkan mereka berdepan dengan kecacatan kekal mahupun sementara di wilayah Palestin.

      Beberapa penduduk di kem Dheisheh juga baru-baru ini terbunuh di mana kejadian terbaru melibatkan seorang remaja berusia 21, Raed al-Salhi, yang ditembak beberapa kali ketika serbuan Israel bulan lalu. Raed meninggal dunia di Hospital Hadassah selepas sebulan menerima rawatan.

      Pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Badil yang berpangkalan di Bethlehem melaporkan kejadian serupa meningkat membabitkan kecederaan orang awam terutamanya remaja di kem pelarian di mana kebanyakannya disebabkan oleh peluru hidup. Kebanyakan mereka cedera ditembak di bahagian kaki. Kejadian itu digambarkan sebagai tindakan melumpuhkan kaki.

      Penduduk di kem Dheisheh juga mendakwa bahawa seorang tentera dikenali Kapten Nidal telah mengancam untuk melumpuhkan penduduk awam di kem; “Saya akan menjadikan separuh daripada mereka cacat dan separuh lagi akan membantu untuk menolak kerusi roda.”

      Badil menegaskan ancaman melumpuhkan kaki adalah disengajakan. Ia merupakan hasil daripada dasar tentera Israel yang sistematik bertujuan untuk menyekat pemberontakan, keganasan remaja Palestin, dan secara kekal mencederakan mereka dan atau menyebabkan kerosakan yang besar terhadap fizikal dan mental mereka.

      Kisah 1:'Kaki saya hancur!'
      Issa al-Mu'ti, 15

      “SAYA berumur 12 tahun pada 2015. Pemberontakan dengan tentera Israel berlaku di utara Bethlehem. Saya ketika itu berada di rumah dan menyedari adik lelaki saya tiada, mungkin menyertai pertempuran itu.

      Saya risau akan keselamatannya. Dia sepatutnya tidak menyertainya. Jadi saya ambil keputusan untuk mencari dan membawanya pulang.

      Ketika saya tiba, pertempuran masih berlaku. Tentera Israel melepaskan gas pemedih mata dan menembak menggunakan peluru getah. Saya memberanikan diri mencari adik saya. Tiba-tiba tentera melepaskan tembakan dengan peluru hidup. Saya terjatuh dan tidak boleh bangun. Saya tidak boleh menggerakkan kaki. Saya sempat melihat tentera menembak ke arah penduduk yang melarikan diri.

      Anjing polis Israel kemudiannya menyerang dan menggigit kaki saya. Saya cuba melawan tetapi tentera datang dan mengheret sambil memukul saya. Mereka tidak menyedari saya sudah cedera. Apabila mereka melihat kecederaan saya, mereka terkejut dan melarikan diri.

      Saya kemudiannya melihat ke arah kaki. Saya sungguh takut melihat kecederaan itu. Saya tidak dapat rasa apa-apa. Saya hanya lihat darah. Saya kemudiannya menyedari saya ditembak dengan dua peluru hidup. Satu tindakan yang menyalahi undang-undang antarabangsa.

      Apa yang tentera lakukan? Mereka hanya memandang dari jauh dan tidak tahu untuk berbuat apa-apa. Akhirnya saya dibawa ke Hospital Hadassah di Baitulmaqdis. Saya terlantar lebih tiga bulan di katil hospital.

      Tentera bersenjata Israel mengawal bilik saya sepanjang masa. Pasukan perisik Israel juga datang menyiasat kejadian lempar batu dan molotov coktail itu.

      Kesakitan yang saya alami amat perit. Satu pembedahan di kaki kiri dan 20 pembedahan di kaki kanan. Kaki kanan paling teruk cedera. Doktor memberitahu bahawa urat kaki kanan saya hancur disebabkan peluru. Disebabkan itu darah tidak dapat mengalir. Doktor juga memberitahu bahawa kaki saya terpaksa dipotong.

      Awalnya saya menolak kerana mana mungkin saya boleh meneruskan hidup hanya bergantung pada sebelah kaki. Akhirnya kaki saya mula kehitaman dan proses pemotongan terpaksa dilakukan.

      Delete
    2. Tuan Shahbudin.......harap delete copy paste yg tak der kena mengena dengan topik dan komen2 yg ada.

      Rugi kalo blog ni penoh dgn copy paste si kojola.

      Harap diberi perhatian.

      Delete
    3. Sdr The Phantom.....
      Itu kerja pak lebai pis yg kuat sondol blog ini.

      Delete
    4. Tak kiralah dari sape yeop.........tapi jelas tujuannya memang untuk menghalang komen yg dibuat dari disambut dan disambong oleh yg lain........terutama dari penyokong Pakatan..........itu sebab dibubuh copy paste selepas tiap2 komen pro-Pakatan.

      Kita harap dapat perhatian dari Tuan Admin.
      Terima kasih.

      Delete
    5. Puak lahanat ni bro phantom tu aja taktik dowg
      Nk cri cytro pro tak jmpa sbab yg pro hujah rega tinggi dan rata rata ada etika tak nk sekongkol dgn puak lahanat nie jadi trpaksa amik yg bodoh alang jadi cytro ni yg kita tgok komen sampah lain yg ditanya lain yg di jawab
      Bodoh ni aib diri
      Menunjuk kebodohan lak satu kegilaan akibat membela perkara mungkar yg akan menular pada keturunan mereka itu jelas

      Delete
  8. Dari Bali ,hinggap ke kondominium, chief ngentot berlesen meneruskan aktiviti mengentot nya yg ditaja oleh Kerajan Pasir Berdengung. Semoga melahir kan zuriat yg barakah. Hehehekikikihahahakahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kisah 2: ‘Kami menerima kesan psikologi’
      Ramzi Ajamiah, 15

      “TENTERA Israel menembak kedua-dua kaki saya. Peluru itu menembusi kaki kiri dan terbenam di lutut. Peluru itu mengenai urat dan doktor tidak boleh mengeluarkannya. Peluru itu tertanam sehingga kini.

      Saya tidak mampu untuk berjalan dalam tempoh waktu yang lama. Kadangkala kaki saya tidak langsung memberikan respon terutamanya ketika musim sejuk. Ia bertambah sakit dan saya tidak mampu untuk ke sekolah lebih setahun.

      Kejadian itu berlaku pada 6 pagi pada 2016 ketika tentera Israel melakukan serbuan di kem. Saya dalam perjalanan ke sekolah. Tentera secara rutin akan melakukan pemeriksaan keselamatan dalam bas awam. Sebuah bas diletakkan di luar sekolah. Sebaik tentera keluar dari bas, pertempuran mula berlaku.

      Tentera menembak kaki kiri saya dengan menggunakan peluru hidup. Saya terkejut dan rebah di tanah. Kawan saya melihat apa yang berlaku. Dia berlari mendapatkan saya dan cuba untuk membawa saya keluar daripada zon pertempuran tetapi tentera turut menembak kakinya. Dia tetap berusaha untuk membantu. Kemudian mereka menembak sebelah kakinya lagi. Kedua-dua kami rebah. Ketika itulah kaki kanan saya ditembak.

      Saya menghabiskan masa sebulan di hospital. Doktor memberitahu akan menggunakan daging pada bahagian anggota badan lain untuk diimplankan pada tempat kecederaan kerana kesan tembakan itu amat teruk.

      Selepas dua minggu keluar dari hospital, tentera Israel datang ke rumah pada tengah malam dan terus menahan saya. Saya ingatkan mereka akan membiarkan saya selepas insiden berkenaan. Mereka membawa saya keluar, ikat tangan dan menutup mata saya sebelum dibawa menggunakan kenderaan tentera. Mereka mendakwa saya membaling batu dalam kejadian sebelum ini.

      Saya ditahan dua minggu di pusat tahanan berhampiran Ramallah. Saya juga mendapat rawatan yang teruk seperti mereka mahu memastikan kecederaan saya bertambah teruk.

      Mula-mula mereka cabut pembalut luka. Tanpa pembalut itu, daging yang diimplan itu melekat pada tilam. Ketika itu banyak darah. Doktor tidak menggantikan pembalut. Mereka membuang daging yang diimplan itu. Kecederaan saya bertambah teruk.

      Kisah 3: ‘Mereka mahu lemahkan kami’
      Mustafa Elayan, 17

      “SAYA dalam perjalanan menuju ke pintu masuk kem pada waktu pagi 2015 di mana berlaku pemberontakan bersama tentera Israel. Ketika saya tiba, secara tiba-tiba saya ditembak pada kaki kanan. Saya tidak tahu waktu itu tetapi ada penembak tepat pada salah satu bumbung di bangunan berhampiran.

      Saya terbaring dan menjerit untuk bantuan tetapi tiada siapa di sekeliling. Kesemua mereka melarikan diri dari kawasan berkenaan. Saya berusaha sendirian menyelamatkan diri. Ada beberapa individu di kem akhirnya terlihat saya dan menghulurkan bantuan.

      Delete
    2. Tuan Shahbudin.......copy paste dibuat di setiap komen yg dihantar pro-Pakatan dengan tujuan untuk menghalang komen yg dibuat dari disambut dan disambong oleh yg lain........terutama dari penyokong Pakatan.

      Harap Tuan Admin delete copy paste yg tak der kena mengena dengan topik dan komen2 yg ada.

      Rugi kalo blog ni penoh dgn copy paste si kojola.

      Harap diberi perhatian.
      Terima kasih.

      Delete
    3. Phantom si hantu raya..apasal lak kau jeles orang nak copy paste bahan2 tu. Pada akau takde apa2 salahnya pun..malah bagus jugak sebaagi menambah pengetahuan kita. Nak tanya ada ke dia orang jontik tolor kau yang samapi kau ngadu bagi dengan Budin tu..tak suka tak payah bacalah..dah tua2 pun masih bodoh lagi, tak, langsung tak boleh diajar..macam P.Ramlee cakap tu..

      kihkioikhkiioikihkiioikhkiiokiki!

      Delete
    4. Samdol Jahanam GN......aku nak jealous dengan copy paste bangang korang tu????

      Aku bukan jealous bahalol badigol.....aku cuma tak suka korang punya baangaangg yg terang lagi bersuloh tuuu..........yg dengan sengaja menghalang komen yg dihantar oleh kami dari disambut dan sambung oleh org lain.

      Tak ke bahalol punya keje tu.........copy paste yg langsung tak der kena mengena dgn topik yg dibincang.

      Pada ko untuk tambah pengetahuan........konooonnn........tapi pada aku nampak sangat tak boleh jawab hujah kami........jadi nak cantas senang jerrr.......bubuh copy paste jadi terputuslah komen orang.

      Tapi mungkin korang memang dah terdidik dengan kepimpinan melalui teladan.........yg lain ditanya lain dijawab.

      Nampak macaaammmm jawapan tapi bukan jawapan......hanya excuses dan alasan saja untuk mengelak dari memberi jawapan yg tepat.

      Macaaammm kepala bapaakkk ko buat. Itu pasal asal orang bukak mulot tanya jerrr sikiittt terus dibawak balai.....soal.

      Badigol GN.......yg terjentik tu ialah telor 6% korang yg mungkin sekarang kulop dah jadi lunyai -3%.

      Banyaakkklah alasan, excuses dan cara tolol korang guna-pakai untuk cantas dan lari dari persoalan dan berhujah dengan fakta.

      Tu sebab dulu boss ko sumpah "bangaaanggg"...........udah ditabor dedaaakkk pon korang pegi bombard kem sendiri.......jadi nagaku aja lerrrr benar bagai yg dikata.......bangaaanggg...!!

      Jadi kata2 P.Ramlee tu lebih tepat kena pada ko..........ko tu yg bodoh !!
      Dah tua pon bodoh !!

      Akhir kalam.....salam kepala bapaaakk luuu..!!

      Delete
    5. GN meroyan kata tak ada salahnya nak kopipes.

      KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    6. PHANTOM...KALAU DALAM SATU KAWASAN TU...ADA DUA ORANG CALON FUKATAN HAPRAK BERTANDING...AKU AKAN PANGKAH ...KEPALA BANA KO NANTI...BARU ADIL DAN SAKSAMA....KIHKIHKIH!!!!PANGKAH YEOP...JANGAN TAK PANGKAH...JILAT SEKALI JUBOQ KETUA TO' KONG TUH!!!KIHKIHKIH...

      Delete
    7. Ada aku kesaaahhh...??

      Delete
    8. Hekelleh geng najib takda mananya kitaowg nk jeles dgn kopipes puak lahanat dgn kopipes puak lebai songsang ni

      Kitaowg tanya yg jawapannya ya atau tidak
      Puak puak ko yg bodoh nie gasak kopipes cite yg tak kena mengena nie ko ingat bijak?

      Mmang bijak tapi bijak yg langsung tak boleh di ikut

      Bijak dalam erti kata bijak yg kowg sendiri bagi certificate

      Tapi pada mereka yg membaca kowg lah sebodoh bodoh puak

      Nielah bila sebodoh bodog owg yg claim dia owg yg berilmu
      Hakikatnya palsu lagi menyesatkan

      Mmg besar celaka kowg

      Delete
  9. Semakin terserlah peranan SPRM utk sucikan segala tindakan yg dilakukan oleh geng geng UMNO ni.....belum siasat dh putuskan takde rasuah

    , kalau benda ni pembangkang yg buat , laju je akan disiasat, tak payah nk tunggu laporan polis ,Menteri menteri UMNO ckp je ade unsur rasuah dlm media perdana ......terus disiasatnya ..

    Samalah mcm kes Tun M aritu, dh habis je bentang laporan RCI, terus seorang drp ahli RCI buat laporan polis dn selang bbrp hari , polis datang.....bukan saja tanya pasal RCI, pasal isu Bugis yg diulang ulang oleh UMNO/ NAJIB pun disiasat sekali

    Begitulah tidak adilnya kerajaan Bn ari ni, isu libatkan kerajaan ....disenyapkan atau tiada tindakan yg telus, tapi kalau pembangkang ....laju je siasat,laju jugak buat keputusan....

    Begitulah berat sebelahnya DACING BN ni , memang patut dikuburkan selamanya.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tentera Israel mengawal pintu masuk kem dan mereka tidak membenarkan ambulans memasuki kawasan kem. Sebuah kereta milik orang awam membawa kami ke hospital. 40 minit kami mencari jalan keluar dari kem. Darah pula keluar tidak henti-henti. Apa yang saya rasakan hanya sakit. Saya sangat takut dengan kematian atau kemungkinan ditahan tentera Israel.

      Akhirnya kami tiba di Hospital Pemulihan Beit Jala. Doktor memberitahu saya akan ditahan wad kerana kecederaan yang serius. Peluru itu menembusi kaki dan memutuskan beberapa urat utama. Kadang-kadang saya terkejut seperti renjatan elektrik kesan daripada urat yang terputus.

      Doktor berusaha segala-galanya untuk meredakan kesan sakit. Saya makan ubat penahan sakit setiap masa. Doktor juga memberikan suntikan tetapi tidak berhasil.

      Dalam tempoh lima bulan, apa yang saya rasakan adalah kesakitan. Hospital kemudiannya berusaha untuk memastikan saya kembali pulih dan memutuskan saya perlu dipindahkan ke hospital lain.

      Penduduk di Dheisheh mengikuti perkembangan saya. Seminggu mereka melakukan tunjuk perasaan dan menghalang lalu lintas di laluan utama kem bagi menuntut pihak berkuasa Palestine (PA) melakukan sesuatu untuk membantu saya. Akhirnya PA mengaturkan urusan bersama Israel dan saya bersama ibu diberikan kebenaran untuk menerima rawatan di hospital tentera Tel HaShomer di Tel Aviv.

      Delete
    2. Kejora..kejora..

      Kerajaan Palestine? Palestine mana ada raja, bodoh?

      Pemerintah Palestine tak pernah bantu saya,sebaliknya asyik kami saja kena hulur bantuan.

      Tapi regime Zionist Yahudi banyak bantu saya & isteri. Dihantarnya kami pakar perunding jadi Punahsihat di Putrajaya, Paul Sadlen dari APCO Worldwide, sebuah agensi Yahudi Zionist amat terkenal dgn kelicikannya.

      Atas tunjuk ajar Paul Sadlen, kami dapat berhutang riba RM42 bilyon + 10% bunga riba dgn banker puak Yahudi, Goldman Sachs. Tentang bayar balik hutang + bunga riba, no hal punya... sebab mereka syorkan kami kenakan cukai GST dan tarik balik semua bantuan sabsidi peninggalan Tun Mahathir itu. Tapi, mereka nasihatkan kami, ini semua mesti dilakukan senyap2 tanpa pengetahuan sesiapun sebelum dilaksanakan bagi mengelakkan ianya berjalan dgn licin & liciknya.

      Kami sekeluarga banyak terhutang budi dgn Israel & pemerintah Amerika (tentu bukan DOJ), itu pun semua orang tak mahu faham2.

      Delete
    3. Dah cerita Palestin pulak macai bawak. Terdesak ke?

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    4. Jadi anon0918 ikut kopipes ko nie mmg hebat

      Nie dah berapa owg palestin yg ko dah selamatkan?

      Now ko kat palestin ke?
      Jangan asik bergayut kat tmpat budin nie kang kena tembak ngan askar israel mati sia sia ko kat palestin sana
      Sbab g sana bukan g layan komen budin
      Tapi jihad fisabilillah
      Kang sia sia mati katak macam berahim libya
      Cakap lebai mana boleh dijadikan pedoman
      Kalau dengar mmg bodoh hakiki la

      Delete
  10. Seluruh Rejim Malaysia sudah pecah amanah. Maka menjadi SAH:

    WAJIB diSINGKIR.
    MESTI DIHUKUM.

    Partai Komunis UMNO Evangelis sudah jatuh HARAM dipilih,atau utk disokong.
    Partai Petualang BN juga HARAM dopilih.
    Parti Munafiqin PAS sudah bawa diri ke lembah hina , dan s sudah jatuh
    Mmembawa ISLAM SESAT
    Lobai Ularmak yg masih sokong rejim sudah jatuh MUNAFIQ SONGSANG.

    GN dan baki macai2 seangkatannya adalah pemalan TAEK dan tentera DAJJAL.

    BERJUANGLAH SEGERA !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. KONFLIK Palestin-Israel walaupun jauhnya beribu batu dari kita, namun ia tetap di hati umat Islam seluruh dunia terutamanya di Malaysia dan Nusantara. Isu ini tidak lekang dibicarakan oleh rakyat Malaysia dan media massa juga sentiasa memberi maklumat terkini mengenai apa yang berlaku di bumi anbia itu.

      Sebelum berbicara lebih lanjut mengenai konflik ini, kita perlu menelusuri sejarah bagaimana ianya bermula.

      Konflik berpanjangan ini walaupun nampak senang difahami tetapi sebenarnya ianya amat kompleks. Kedua-dua pihak bertelagah percaya tanah Palestin yang diduduki adalah milik mereka.

      Bagi agama Yahudi, mereka percaya tanah Palestin itu diberikan tuhan sejak ribuan tahun lalu kepada mereka dan begitu juga kepada umat Islam. Maka terjadilah konflik agama yang memburukkan lagi keadaan dan berpanjangan.

      Sejarahnya, pada 1917, ketika kejatuhan Khilafah Uthmaniyah selepas Perang Dunia Pertama, wilayah Palestin telah diserahkan di bawah pentadbiran British. Ketika ini, ribuan pendatang Yahudi mula datang dan duduk di situ.

      Umat Islam menerima mereka dan ada yang sanggup menjual tanah kepada pendatang Yahudi. Pada waktu itu, mengikut rekod Uthmaniyah, terdapat kira-kira 600,000 orang menduduki wilayah Palestin. 94 peratus darinya adalah orang Arab.

      Pada 1930an, terjadinya pemberontakan Arab terhadap penjajah British. Pemberontakan ini turut mensasarkan orang Yahudi kerana mereka sudah mula memberi ancaman dengan menuntut wilayah tersebut dari British.

      Pergerakan Yahudi yang dinamakan Zionis menjadi pergerakan utama serta amat ekstrem bagi menuntut wilayah tersebut. Dengan bantuan militia Yahudi, tentera British berjaya memusnahkan pemberontakan Arab tersebut. Dengan ini, ketidakpercayaan antara orang Yahudi dan Islam semakin besar dan membimbangkan.

      Menjelang Perang Dunia Kedua, jutaan orang Yahudi menjadi mangsa kekejaman Nazi. Ratusan ribu dari mereka melarikan diri dari Eropah dan ramai ke wilayah Arab. Orang-orang Yahudi ini diterima dengan baik oleh umat Islam.

      Pada waktu ini juga kemasukan orang Yahudi ke wilayah Palestin amat tinggi. Ratusan tiba setiap hari menggunakan bot. Jumlah yang tiba mula membimbangkan pemimpin Arab. Mengikut rekod Muzium Holocaust Amerika Syarikat, ketika Perang Dunia Kedua, seramai 154,300 orang Yahudi tiba di Palestin sekaligus menjadikan mereka 30 peratus dari penduduk Palestin berbanding 17 peratus sebelum mulanya perang.

      Pada 1948, terjadilah peristiwa hitam kepada umat Islam terutamanya kepada rakyat Palestin. Pada tahun ini, pemimpin Yahudi telah melancarkan serangan ke atas beberapa kampung Arab Palestin. Paling dasyat adalah pembunuhan penduduk kampung Deir Yassin yang berlaku pada 9 April 1948. Dalam serangan ini, 107 penduduk Arab telah dibunuh secara kejam

      Tahun yang sama, pergerakan Zionis di Palestin telah mengisytiharkan kemerdekaan Israel. Pengisytiharan ini dibuat sejurus selepas British mengumumkan mereka akan meninggalkan wilayah Palestin.

      Tindakan sebelah pihak oleh Zionis ini menyebabkan penduduk Arab bertindak balas dengan mengancam akan menyerang mereka jika Zionis tidak menarik balik pengumuman kemerdekaan tersebut.

      Delete
    2. Hanya kami sekeluarga yg tahu betapa baiknya regime Yahudi Israel.

      Pemerintah Palestine tak pernah bantu saya,sebaliknya asyik kami saja kena hulur bantuan.

      Tapi regime Zionist Yahudi banyak bantu saya & isteri. Dihantarnya kami pakar perunding jadi Punahsihat di Putrajaya, Paul Sadlen dari APCO Worldwide, sebuah agensi Yahudi Zionist amat terkenal dgn kelicikannya.

      Atas tunjuk ajar Paul Sadlen, kami dapat berhutang riba RM42 bilyon + 10% bunga riba dgn banker puak Yahudi, Goldman Sachs. Tentang bayar balik hutang + bunga riba, no hal punya... sebab mereka syorkan kami kenakan cukai GST dan tarik balik semua bantuan sabsidi peninggalan Tun Mahathir itu. Tapi, mereka nasihatkan kami, ini semua mesti dilakukan senyap2 tanpa pengetahuan sesiapun sebelum dilaksanakan bagi mengelakkan ianya berjalan dgn licin & liciknya.

      Kami sekeluarga banyak terhutang budi dgn Israel & pemerintah Amerika (tentu bukan DOJ), itu pun semua orang tak mahu faham2.

      Delete
    3. Wak Suman..sudah terang lagi bersuluh, rope2nya wak ni bukan saja pemuja tegar Madey Al Kutty, tapi juga yahudi zionis laknatullah. Balik2 Wak ceritakan kehebatan Goldman Sachs lah..Paul Saldenlah. Patutlah, dengar cerita wak ni antara penentang kuat pemboikotan barangan dari Israel dan syarkat2 yang menyumbang kepaad dana untuk Israel...tak taulah ..apa nak jadik denag dengan orang macam Wak ni...umpama api dalam sekam dalam perjuangan islam terhadap kezaliman yahudi kat dunia ni...betul tak wak?

      kihkioikhikioikhkikioikikikikoikiki..

      Delete
    4. Cyberterompah Borosmah Najib cuba nak spin tapi menhyerlahkan kebodohannya bila dia meraung 'kioikhikioikhkikioikikikikoikiki' bagai ayam nak putus nyawa dilanggar lori taik.

      RM42 bilyon itu apa cerita...RM2.6 bilyon terkelepet ke akaun Ambank Najib juga apa ke bendanya..........???

      Delete
    5. wak suman tempe...PANtat bini ko dah cebok ke lom!!!bau bacinler kat blog nih!!!!!

      Delete
    6. Patutlah dalam versi Jepun ada Kabinet Mangkuk dalam puak KERA2-taJAAN Borosmah Najib......

      Pas Pis Pus, ada pussynya.

      Kejora dgn Pantatun nya.

      Delete
    7. Pak Othaman......bila kita berhujah dengan the retards.......kita kena guna retarded formula jugaakkklah.......kalo tak....manakan boleh tercapai dek hotak bangaaanggg deme tu....

      42 dan 2.6 bilion tu mana deme paham........setakat ngira 1-10 tu retilah.

      Kalo nak bagi deme tu cepat paham cuba guna formula PANtat.........method yg ni paling tepat bagi deme cepat menangkap dan paham maksud sebenar..

      Kalo guna the real and precise method tu memang tak jalan........jenoh lama deme nak loading dalam kepala hotaaakkknya...

      Salam perjuangan tanpa dedak ikhlas dari teman.

      Delete
    8. GN berfalsafah api dalam sekam.

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    9. PHANTOM...KALAU DALAM SATU KAWASAN TU...ADA DUA ORANG CALON FUKATAN HAPRAK BERTANDING...AKU AKAN PANGKAH ...KEPALA BANA KO NANTI...BARU ADIL DAN SAKSAMA....KIHKIHKIH!!!!PANGKAH YEOP...JANGAN TAK PANGKAH...JILAT SEKALI JUBOQ KETUA TO' KONG TUH!!!KIHKIHKIH...

      Delete
    10. Haha geng najib siapa yg nk bantu ekonomi amerika?
      Madey ke najib?
      Siapa pinjam dgn yahudi goldman and sachs?
      Madey ke najib?
      Siapa yg heret 1mdb sampai terkenal dgn sarat hutang siphoned from public fund
      Misappropiated fund
      Money laundering related company
      Sampai ada bank tutup
      Sampai beberapa buah negara file case?
      Madey ke najib?

      Jangan nk cite rci forex lak ekk
      Kita kupas satu satu bru bleh cite forex ke korek ke

      Haha dah g jilat bontot teram
      Terkinja kinja najib dgn hadi awang nk berdemo menentang israel kat sini tu pun segan nk demo kat depan bangunan kedutaan amerika

      So dgn demo najib agak ko israel blah ke dari jajah bumi palestin

      Yg nyata najib ngan hadi awang demo anti israel nie tujuan nk jajah rakyat malaysia dgn gst dan pemerintahan caca merba itu ulahnya

      Delete
    11. Ada aku kessaaahhh???

      Delete
    12. Maaf Bro RATK.........komen teman at 13.31 tu ditujukan pada samdol 12.26 di atas tu.

      Delete
  11. BLOGGER BODIN MASIH TERKINJA KINJA
    IMAMS DAH BATAL APA LAGI YG TAK KENA...?
    INI MINTRI BOLE BERAMBOS KE MANA SAJA
    KAMI TAK KISAH KLU BOLE MINTRI BERAMBOS BILA2 MASA.....


    MINTRI YG DARI DOLU TINGKAHLAKU ADA BAU BAU BARUA HARAMJAFAH DAP@SINGAPORK INI TAK ADA FLM KABINET LAGI BAGOSSS... MOHON BERAMBOSSS...


    INI KALI LAH....

    PRU SINGAPORK KAMI DATANG..

    BERAMBOSSDD...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodo yg tak kena ti, sebab apa sprm buat bodo.
      Dan sebab apa sibodo 735 sendiri yg tunjuk panas nk tutup topik.
      Tak ker bodo benyai melayu seekor ni...Tak pandai fokus. Mvm mana melayu nk maju? Ada masalah,pandang ke laim. Bukan nk selesai.Asal bos setan ko salah cepat2 cover. Phuiii
      Bongok !!

      Delete
  12. IMAMS DAH BATAL APA LAGI YG X KENA NI
    HANTAM SAJA ITU TANGGUNGJAWAB MINTRI
    TAK ADA HAL PUN KALAU MINTRI BERAMBOS PIRGI
    LAGI CEPAT BERAMBOS LAGI BAGUS LAGI....


    KIKIKIKIKIKI.......

    ReplyDelete
  13. Satu bala besar telah menimpa umat islam di Indonesia. Mahkamah perlembagaan Indonesia menolak petisyen untuk menjenayahkan zina atau seks luar nikah yang dikemukakan oleh kumpulan konservatif di negara tersebut.
    5 daripada 9 hakim telah mengundi untuk menolak petisyen itu sekali gus memberi kemenanagan kepada akitiviti hak asasi a/bangsa yang bimbang usul tersebut akan mencetuskan isu kawalam moral di negara tersebut.Meremendakwa kononnya, jika petisyen tersebut tidak ditolak oleh mahkamah perlembagaaan, ia adalah satu diskriminasi khasnya terhadap pengamal LGBT dan homosekual yang semakin ramai bilangannya di Indonesia, yang terkenal sebagai negara umat islam terbesar di dunia.
    Ketua hakim mahkamah, Arief Hidayat mengatakan undang2 perzinaan diIndonesia tidak bercanggah dengan perlembagaan dan hak setiap individu atau kumpulan perlu dihormati. Peranan mahkamah perlembagaan bukan untuk mencipta dasar baru dan sepatutnya usul menjenayahkan Zina ini diserahkan kepada parlimen untuk dibincangkan dengan lebih mendalam dan terperinci.
    Tujuan saya membawa kisah ini ialah untuk menngajak kengkawan berfikir dan merenung dengan mata hati yang terbuka luas. Kita pun sedia maklum betapa beberapa kumpulan2 tertentu dalam Msia juga sedang giat memperjuangkan isu LGBT dan homoseksual. Apa tah lagi PH yang didominasikan oleh DAP sangat2 mesra dengan perjuangan golongan tersebut sejak akhir2 ini. Seperti yang kita sedia maklum, kerajaan negeri Selangor dan Penang memang memberi sokongan kepaad golongan ini dengan menyediakan kemudahan untuk kegiatan ini bergerak bebas dengan aktiviti songsang mereka. Sekarang ini pun, banyak kumpulan2 aktivis LGBT dan homoseksual L/Negara telah menjadikan Selangor dan Penang sebagai hab aktiviti mereka dengan mendapat k/sama sepenuhnya dengan aktivitis2 LGBT tempatan.
    Tidak mustahil, jika PH memerintah nanti keadaan yang telah berlaku di Indonesia juga akan terjadi Msia...amalan zina, LGBT dan amalan2 songsang yang berkaitan dengannya, yang ternyata menyalahi ajaran agama Islam akan diluluskan oleh undanag2 negara.
    Dalam erti kata lain, amalan zina dan LGBT akan dibenarkan dari segi undang2...melompat gembiralah penyokong2 amalan ini yang ternyata cukup ramai dalam PH.

    Naauzubillahhiminzaliq...jika senario ini betul2 berlaku di negaar tercinta ini, maka tunggu ajelah bala yang akan menimpa kita semua..tak mustahil apa yang terjadi kepada kaum Nabi Luth akan menimpa kita semua...Ya Allah..kau jauhkan lah kami dari azab yang maha pedih tesebut Amin..Ya Robbb...

    ReplyDelete
    Replies
    1. cukup2 lah fitnah
      di akhirat nanti najib boleh tolong kau ke?
      ingatlah sikit anak bini kau tu yg kau dok bagi makan duit dedak haram jadah tuu..kesian..

      Delete
    2. Si azam ni cuba mengejar gelaran dunia...nanti naik la nama calon tan sri lagi sebulan dua.


      Macam bese la..sape nak pgkat dunia yg besar elok la puji,ampu,bodek,jilat org yang berpegaruh dalam kerajaan...ini mmg budaya melayu umno.

      Delete
    3. 08.41...Kan aku dah suruh kau fikir dengan mata hati yang terbuka. Berita ini bukan fitnah, tapi fakta beb. Cuba kau semak kat mana2 portal berita di Indonesia...ia dah jadi tajuk utama. Kau tu aje yang masih ketinggalan bas..serupa katak bawah tempurung aje gamaknya. Ataupun kau ni salah sorang pendokong tegar LGBT dan aktiviti songsang tersebut tak...seba tu lah meroyan tak tentu pasal..ngaku ajelah, orang kampung semua dah tau beb!

      Delete
    4. UMNO sendiri ada pasangan LGBT cukup glamour, Pengkid Azalina & Gay Azwan.

      Perselingkuhan zinah dgn isteri orang dgn biaya duit kerajaan oleh Najib/Rosmah dulu2 & Ketua SPRM dgn pasangannya di Bali, apa kurang hebatnya.....??

      Itulah, sibuk kepoh dgn hal negara orang...kesudahan bak meludah ke langit, setepek balik kena batang hidung sendiri.

      Kenapa masih ada spesi bengap menonjolkan kebodohannya.....??

      Delete
    5. GN......LGBT tu sama jer taraf dengan pemimpin yg pecah amanah......samun duit rakyat.

      LGBT dan pemimpin yg menipu, menyelewengkan amanah yg diberi, kedarah duit haram......dua2 sama2 dosa besar.........ini disebut dengan terang dalam Quran dan hadis Nabi saw.

      Bukan hal LGBT saja yg mesti difokuskan........pemimpin yg korup menipu rakyat pon mesti diberi tumpuan........kalo tak satu negara bala.

      Delete
    6. Tujuan saya membawa kisah ini ialah untuk menngajak kengkawan berfikir dan merenung dengan mata hati yang terbuka luas.

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    7. GN suruh fikir dgn mata hati yg terbuka.

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    8. bodoh punya geng najib. slow learner. hakim tu cakap betul la. isu ni hantar ke dpri, sama la dgn parlimen. mereka ni law maker, biar dia orang nak rubah ke, nak tambah ke.

      hakim cuma laksanakan undang2 yang ada.

      Delete
  14. sedih nengok perangai umno dan barua2 nya
    depa ni tak pernah ingat kubor ke yg nak jadi satu pasal esok2 nii...

    ReplyDelete
  15. Macam isu 1MDB dan duit billion billion dalam akaun Najib, AG bebaskan dia berbuktikan air liur basi saja. Dan sekarang air liur basi juga dah jadi pedoman SPRM untuk halalkan apa saja. Mustahil IMAMS boleh jadi begitu kalau tiada tangan tangan hitam yang terbabit yang mengenali pemilik dan board direktor itu. Atau SPRM rasa Mas, Nazri dan mereka yg terbabit dalam memutuskan Keputusan berkaitan IMAMS itu semuanya buta belaka?. Macam mana bolosnya keluar masuk orang asing kat airport itu, tidak ada peliknya perkara songsang berlaku dalam SPRM, apatah lagi 1 Malaysia tau, integriti ketua SPRM sendiri sukar dipercayai lagi. Ketua begini kah diharapkan menegakkan keadilan?. Bodoh lah rakyat Malaysia jika percaya SPRM dlm situasi imej ketuanya tercalar teruk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. semua institusi undang undang dan penguatkuasaan sudah dikembiri/dimandulkan. bayangkan Apa yg boleh diharap pada sorang yg mandul? Malaysia rosak teruk di bawah Najib Razak an UMNO BN sekarang. sebab tu segalanya jadi sukar dan susah until hidup hari ni. kejadian Jenayah pelik pelik dan ngeri ikut berleluasa dan bukan sikit disebabkan pendatang asing yg memang sengaja dijemput ke negara ini demi mengkayakan golongan yang dekat dgn koridor kuasa. Malaysia kini menuju jurang kehancuran.

      Delete
    2. 09.30.....setuju dengan sedara.

      Memang betol sumer dah dikembiri dan dimandulkan. Sumer diputuskan mengikot acuan yg dikehendaki.....bukan ikot saloran procedure perundangan yg sepatutnya.

      Delete
  16. Pru dah tak dapat dielak, sudah sampai rakyat fikir semasak masak nya selepas pentadbiran mahathir yg maju keadaan dah jadi celaru dan teruk hingga tak berdaya maju, ramai yg terkesan dan merasai kesulitan....fikir untuk perubahsn..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini satu pengajaran....

      Jgn sama sekali percaya pd orang tak abis sekolah macam Kejora dan Najib. Rosak serta jahanam jadinya.

      Delete
  17. Walaupun pernah menjadi ketua kongsi gelap, namun hukuman yang sedang dilalui kini memberikan hidayah yang tidak terhingga buat penghuni Penjara Penor ini.

    Man (bukan nama sebenar), 51, mendapat hidayah di sebalik tirai besi selepas bermimpi didatangi lelaki berpakaian jubah putih yang melaungkan azan ketika menjalani hukuman di Penjara Kajang.

    Kini, sudah memasuki tahun keenam dia memeluk Islam dan mengakui semakin tenang menjalani kehidupan walaupun di penjara.

    Man berkata, kehidupan lampaunya sebagai seorang ketua kongsi gelap di ibu kota menyebabkan dia jauh terpesong dan terlibat dengan pelbagai kegiatan jenayah seperti peras ugut dan merompak.

    “Selepas mimpi itu, hati saya begitu kuat untuk memeluk Islam. Selang beberapa hari, saya melafazkan kalimah syahadah dengan bantuan pihak Penjara Kajang.

    “Saya bersyukur perjalanan sebagai umat Islam begitu lancar dan mudah sekali apabila mendapat tunjuk ajar menerusi program keagamaan sambil dibantu rakan,” katanya pada Majlis Sambutan Maulidur Rasul di Penjara Penor, kelmarin.

    Man berkata, sejak memeluk Islam, dia mempelajari cara solat dan puasa selain belajar membaca al-Quran.

    Katanya, dengan bantuan pihak penjara, dia berjaya khatam al-Quran.

    Man berkata, minat melakukan kajian terhadap agama turut menjadi pendorong kepadanya memilih Islam yang lengkap dalam semua perkara, kelebihan itu tidak mungkin terdapat pada agama lain.

    “Saya dapati hanya Islam sahaja agama yang benar dan sesuai untuk saya tidak ada agama lain,” katanya.

    Beliau berkata, hukuman penjara sembilan tahun yang dikenakan kerana kesalahan merompak bersenjata kini berbaki lima tahun.

    ReplyDelete
  18. FUYOOOOOO... KIKIKIKIKI...

    WAK SUMAN APA YG MERABAN NIHH
    TUDUH2 ORANG MEMBABI BUTO AJO
    TAK ADE PENDIRIAN X ADE JATI DIRI
    ADE ATI NAK TUNJUK LAGAK MCM BUAYO


    KIJIJIKIKI... BERAMBOSSS BARUA DAP@SINGAPORK PENSABOTAJ EKONOMI NEGARA...

    PRU SINGAPORK KAMI DATANG

    INI KALI...LAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pantun cipan Mat Pork

      KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
  19. Heboh seMsia berita yang mengatakan PH akan mengumumkan sapa yang akan dinamakan sebagai PM Msia pada bulan hadapan. Pelik yang amat sangat kerana pengumuman itu dibuat oleh LGE, bukannya kak wan, Din Pagoh ataupun Mat Syabu. Ramai rakyat tertanya2 adakah ini menguatkan dakwaan mereka selama ini bhawa DAP adalah yg paling dominan dalam PH dan merekalah yang berhak untuk menentukan sapakah PM dan seterusnya menjadi play maker yang paling berpengaruh dalam PH dewasa ini.
    LGE menengaskan , adalah amat perlu untuk menamakan calon PM baru, memandangkan Nuar KS masih lagi dalam penjara. Cakap2 semakin kuat mengatakan TDM akan diumumkan sebagai PM interim, memandangkan jawtannya sebagi pengerusi PH. Malah dalam kenyatannya baru2 ini, TDM sudah menyatakan kesanggupannya untuk melantik dirinya sebagai PM lagi sekali jika keadaan terdesak, walaupun ternyata tidak disokong oleh rakyat Msia keseluruhannya.
    Ramai juga pimpinan tertinggi PH sendiri lebih sanggup memerima Dragon LKS sebagai PM , berbanding TDM kerana mereka tentunya tidak lupa kezaliman yang telah dilakukan oleh TDM kepaad rakyat jelata sepanjang 22 tahun rejimnya dulu. Bagi mereka, pengalaman 52 tahun Dragon LKS bergelumang dalam politik adalah resepi terbaik untuk dicalonkan sebagi PM kelak. Semaas ditanya pendapat Dragon, beliau masih malu2 alah untk menerima pencalonan tersebut, tetapi dari riak wajahnya terpancar satu pengaharpan yang amat2 besar..yang melambangkan kesediaanya untuk menerima perlantukan tersebut, jika diputuskan oleh PH.
    Nampaknya, kedudukan TDM sebagai pengerusi PH bukanlah tiket besar untuknya memegang jawatan PM tersebut..kini dia terpaksa bersaing dengan Dragon LKS pula untuk merebut jawatan itu. Memang sebelum ini, telah tular berita yang mengatakan PH telah menamakan TDM sebagi calon PM dan Kak Wan kipas lipas sebagi TPM, tetapi itu bukanlah keputusan secara konsensus oleh pimpinan tertinggi PH. Dikahabarkan, Tian Chua dari PKR, telah menentang dan membantah kuat perlantikan TDM sebagai PM tersebut. Apatah lagi dengan keceluparan mulut TDM yang mengungkit keturunan Bugis Sultan Selangor sehingga memaksa TDM dan Isteri, terpaksa memulangkan darjah kebesaran yang diterimanya dari baginda. Sudah tentulah, isu2 begini tidak memberi nilai tambah yang positif untuk PH dalam mendapat sokongan rakyat mengahadapi PRU 14 nanti.
    Ada juga pendapat yang mengatakan peluang Mat Syabu tidak boleh dikesampingkan juga. Setakat ini, beliau tidak ada isu besar dalam negara, selain dari dikatakan ada hubungan rapat dengan fahaman syiah. Jika diadakan pengundian anatar Mat Syabu dan TDM untuk jawatan tersebut, pastinya peluang Mat Syabu lebih besar memandangkan DAP menganggap PAN dan Mat Syabu adalah proksi mereka yang boleh diharap untuk memenuhi segala kehendak2 DAP nanti.
    Apa2 pun, apa yang boleh rakyat Msia harapkan kepada PH jika masih terdapat lagi perasaan tak puas hati dan tiada semangat setiakawan jika melibatkan kepentingan masing2. Semuanya umpama enau dalam belukar, hanya berlumba2 untuk melepaskan pucuk masing2 , hingga sanggup memijak satu sama lain dalam mengejar matlamat politik masing2!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora @ Geng Najib lahanat2....

      Kamu nak spin ker, auta ker, putar alam ker, gasak suka hati kamu....TAPI ingat, pokoknya..

      DAP tak bunuh orang2 Islam macam China Komunis.

      DAP tak tembak mati Najadi, selepas buat laporan Najib terima duit bilyon2.

      DAP tak simen mati Pegawai Pejabat Peguam Negara selepas menyiapkan Kertas Pertuduhan terhadap penyelewengan 1mdb oleh Najib.

      DAP tak bom mati bersepai Altantuya.

      Ada FAHAMMMMMMMM...........??

      Delete
    2. Shhh..slow cakap sikitlh..
      kami dengar Umno mintak Pas sokong Umno dan Pas mintak
      Umno sokong Pas pd PRU14 nanti..betul ke..
      Kedua duanya bermintak mintak tu..kalo gitu nampaknya kedua dua nak tertonggenglah..
      hahahahaha

      MB Azmin Ali we love u

      Delete
    3. ASSMIN MB JAMBAN....I LAP UUU....

      KEH...KEH...KEH..KEH...KEH...KEH...

      Delete
    4. GN..what say u lah..kami terdengar dengar ni..kami pun korek dr perisikan Umno..ko x tau ke

      Delete
    5. GN takut dgn LGE tapi tak takut dgn IMAMS Cina.

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
  20. Hang ambik dan lantik lah sapa pun jadi Ketua Pengarah SPRM, baik Hj Hadi, Lim Kit Siang atau Anwar dan Tun M, akan sia sia belaka dan ngabihkan boreh jer. Selagi SPRM dok kena sembah PM Najib, berapa besar dan berkilogram pun bukti yang ada, sampai kat AG, semua masuk tong sampah jer (kalau pun bukan tong taik). Dengan serapah air liur basi AG, semua kes rasuah dan pecah amanah akan settle. Perasuah kroni PM Najib hatra Najib sendiri akan bersih sebersihnya oleh mesin basuh jenama AG (bukan LG Korea tau) buatan anak Pekan, Pahang. AG hanya sekadar Tok Kong yang digerakkan remote control ditangan MO1.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 10.39...Hoi bagidol. samdol. dodol...meminjam kata2 Phantom si hantu raya. Apa yang kau merepek ni shoitann! Bila masa pulak dia orang kat atas tu nak jadi KP SPRM..Dia orang tu tak pandang pun jawatan tu beb! Cita2 mereka ialah untuk jadi PM lah..tu lah, orang makan rojak , kau makan kapur..orang tak ajak, kau masuk campur !

      Delete
    2. Yes..sprm tak ubah bagai badut sarkas saja, penglipur lara utk mendamai seketika hati rakyat yg gusar dan resah gara gara rasuah dan rompakan kolar putih tahap tertinggi. Cuma itu.

      Delete
    3. Awat hang baghal sangat GengNajib oii! Maksud dia, kalau SPRM tu masih di bawah tapak kaki PM Najib, letak lah saper pun jadi Ketua SPRM, punca rasuah tak kan boleh bongkar dan selesai, lebih lebih lagi, AG tu boneka mainan MO1 saja, boleh dipicit dijentik sesuka hati. Bengong GN ni, andaian mudah gitu pun tak boleh nak hadam. Ni mesti askar upahan failed SPM ni

      Delete
    4. Cepat betul SPRM buat kesimpulan ttg kes IMAMS.

      Tapi, apa ke halnya ttg duit berlepuk-lepuk dalam genggaman MB Johor yg terbongkar dari siasatan SPRM baru2 ini. Takkan hanya gempaq kosong saja tanpa tindakan susulan.

      Delete
    5. WAK SUMAN TEMPE....panTAT BINI KO DAH CEBOK KO LOM!!!!BAU BACIN LER KAT BLOG NIH!!!

      Delete
    6. Pak Othaman......hal belon, kartun, komen artis dibawak ketengah.....tapi hal duit yg berdebuk-debuk tuuuu terus senyap biiisuuuuu......

      Delete
    7. Jelas Kejora terkedu hanya mampu memaki carut keji saja, bukan setakat pada saya & Tun Mahathir, malah satu ketika terhadap Sang Maha Suci Allah SWT hingga tergamak mengatakan,

      .....Allah meliwat dunia akhirat Tun Mahathir.

      Setingi-tinggi tahniah Kejora, kerana menonjolkan sikap keji mu itu......!!

      Delete
    8. GN kata orang makan rojak kau makan kapur. Ada ke org mkn kapur?

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    9. TUUU DIAAA...PENJILAT TEGAR MAMAK MATDEY HELO KITY MEROYAN...SITUA RENTA...BILA NAK MAMPUIHHHH....PARTI CAP MUNGE NI ADA LAGI TAK...SENYAP JER ...DAH NAK MElayu ...KIHKIHKIH...MELINGKOP LER TU....KUAT GEBANG KAT BLOG NI JER!!!
      KEH...KEH...KEH...KEH...KEH..KEH...

      Delete
  21. Saudara Shahabudin sahabat duai,
    janganlah hangpa banyak sangat PERSOALAN ITU INI, tak Baik, Berdosa. SPRM dan PDRM kan PEMBAWA WAHYU. Ikut Aje. Banyak soal, nanti LARI AKIDAH. SIAN BANI MANANG

    ReplyDelete
  22. Telajak cerdik kedunguan terserlah sudah..perkara batil x selama boleh dtutup..apakah jadahnya sprm mau cover..
    sememangnya ianya dlm kalangan dungu juga..bersubahat dgn pentabiran kerajaan songsang..
    selama mana rakyat ndak dbohongi
    dan dtipu bang Shah..akhirnya pekong terlihat jua..mau x mau UMNOBN terimalh kekalahannya
    pd PRU14 nanti..insyallah

    Lawan ttp Lawan

    ReplyDelete
  23. inilah negara penyamun bangsawan/brahmin...jika kategori mereka buat hal....TAADA Masaalah..
    jika selain mereka buat hal...secepat "speed of light" siasatan dijalankan...
    PR14...Pengakhiran kuasa bangsawan/brahmin..."KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT"

    ReplyDelete
  24. Alkisah di sebuah negara bernama Jibrostan, wujudlah sepasang suami isteri berbangsa singa yang kerja mereka ialah membaham rakyat mereka dari kalangan kambing.

    Di dalam membaham para kambing ini, pasangan singa ini tidak bertindak bersendirian, mereka memiliki bantuan daripada beberapa kumpulan binatang-binatang lain, iaitulah:-

    1. Sekawan serigala. Serigala ini adalah para menteri dan juga ahli politik baik dari kalangan kumpulan sang singa mahupun kumpulan lain yang sedia ada. Kerja para serigala ini ialah mencari kesempatan untuk membaham daging-daging para kambing ini melalui cukai2 yang tidak munasabah. Terbaru ada seekor serigala mahu mencukai para kambing yang mahu mengerjakan ibadah tapi kemudian terpaksa membatalkannya disebabkan hampir memakan diri. Dah batal pun kambing juga yang ia salahkan konon kambing tidak memahami arahan.

    2. Sekawan anjing. Anjing ini adalah para penjawat awam yang ditugaskan untuk menyucikan pasangan singa dan seluruh kumpulan serigala daripada apa2 tuduhan salah laku. Anjing juga dengan cepat menegaskan serigala tidak melakukan apa-apa kesalahan walaupun ketika siasatan belum dimulakan. Malah disebabkan para anjing ini berada di serata tempat maka tugas mereka juga adalah untuk mempastikan singgahsana sang singa dan rumah-rumah mewah para serigala selamat daripada serangan mahupun desakan para kambing. Sekumpulan kambing yang BERSATU menubuhkan sebuah jemaah kinu sedang menunggu saja jemaah mereka itu dibatalkan.

    3. Sekumpulan babi. Babi seperti yang diketahui adalah juga haiwan mangsa. Tetapi di dalam rantaian negara Jibrostan, babi bersekutu dengan singa, serigala dan anjing supaya mereka selamat daripada diratah oleh sang singa, serigala dan juga para ajing tadi. Babi adalah haiwan yang lemah dan di dalam perlawanan dengan kambing di alam antah-berantah, babi sentiasa ditewaskan. Tetapi babi-babi ini masih selamat disebabkan mereka mendapat perlindungan haiwan-haiwan pemangsa tadi. Adakalanya babi juga akan turut meratah daging para kambing. Tugas Geng Babi ini mudah, iaitu mempertahkan sistem pemerintahan Jibrostan yang sudah rosak ini dengan karut-marut mereka. Tiada siapa percayakan para babi ini tapi mereka tetap syok sendiri. Babi memilih untuk mempertahankan sistem Jibrostan disebabkan mereka turut memakan hasil daripada sistem itu. Peduli apa mereka dengan kambing.

    Apabila melihat sistem negara Jibrostan ini kelihatan seperti para kambing tidak akan mempunyai peluang untuk mengalahkan sang singa dan konco-konconya, tapi tidak Jibrostan bukan sebegitu naif.

    Sekalipun sistem Jibrostan ini nampak seperti kambing tidak berpeluang langsung hakikatnya, negara Jibrostan ini syarat penubuhannya ialah mandat pemerintahan perlu diperbaharui setiap 5 tahun.

    Sekalipun pasangan singa ini masih bergumbira kerana memegang kuasa dan dibantu oleh sekawan haiwan lain, tetapi mereka tetap berdukacita apabila mengenangkan hakikat bahawa mandat mereka memerintah akan tamat, dan di atas prinsip negara 1 haiwan punya 1 undi untuk memilih mereka tidak akan mampu menang disebabkan jumlah kambing adalah berbelas juta sedangkan singa hanya sepasang, serigala hanya puluhan, anjing hanya ratusan dan babi pula hanya ribuan (khabarnya ada 3000 ekor berdasarkan perjumpaan para babi yang baru diadakan). Paling menakutkan sang singa dan konco-konconya ialah fakta bahawa para kambing ini mempunyai seorang general yang hebat dan tidak pernah terkalahkan di dalam mana-mana pertempuran yang ia sertai sebagai general sepanjang 22 tahun sang kambing besar ini menjawat jawatan general ketika Jibrostan masih menggunakan nama lamanya, Daarul A'ziim.

    P/s - kisah di atas hanyalah plot filem yang sedang saya fikirkan. Tiada kena-mengena dengan mana-mana individu mahupun negara. Cuma mungkin boleh diambil iktibar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cerita sdra itu mengingatkan kami gaya rambut Rosmah saling tak tumpah macam sang singa betina.

      Satu kisah perumpamaan yg amat tepat....!!

      Delete
    2. Bro jdoe..tajuk film ada belum..moga dbiayai sendiri..hahaha..jgn mcm rizal..sleweng wang 1MDB..Kpla babak dia punya wang!!hahahaha..Klepet cis

      Delete
    3. ini ostat doe...banyak hisap kote Lim kIt Sial!!!!

      Delete
    4. Jelas Kejora terkedu hanya mampu memaki carut keji saja, bukan setakat pada saya & Tun Mahathir, malah satu ketika terhadap Sang Maha Suci Allah SWT hingga tergamak mengatakan,

      .....Allah meliwat dunia akhirat Tun Mahathir.

      Sekali lagi setingi-tinggi tahniah Kejora, kerana menonjolkan sikap keji mu itu......!!

      Delete
    5. Bro John Doe......ini baaguusss punya jalan cerita ni bro.....rasa2 boleh masok hollywood ni.

      Tapi pastikan bagi jaminan tak derrr adegan lucah bogel bagai........takot tak lepas masok Msia negara Islam syariah compliance ni..........macam yg kena dengan filem hollywood Serigala Dinding Jalan tu.

      Cast & crew tu jangan risau bro......berrrlaambaaak 1Msia ni......sesuai bebenor dengan watak2 cerita Jibrostan.....kongostan.....gohead gostan.....kepala setan...

      Dalam blog ni pon ada bakat terrendaaam....GN Samdolly, Kojola Al-Kengkang, Jebon anak Mat Bon........dan yg dah lama terrrjerok.....Serigala Nakhoda Kapal Korek/Unknown.

      Kalo nak buat cerita kanak2 pon boleh yeop.......contoh badak, panda, hippo, rhino atau.....naga, garuda ke......ehhhh banyak idea tu yeooppp.....

      Errrr......cuba2 lerr mike pikior pelakon yg sesuai tu yeop.......kami di sini sentiasa bagi support.......untong2 Box Office yeoooppp.

      Salam perjuangan bebas dedak.....ikhlas dari teman.

      Delete
    6. TUUU DIAAA...PENJILAT TEGAR MAMAK MATDEY HELO KITY MEROYAN...SITUA RENTA...BILA NAK MAMPUIHHHH....PARTI CAP MUNGE NI ADA LAGI TAK...SENYAP JER ...DAH NAK MElayu ...KIHKIHKIH...MELINGKOP LER TU....KUAT GEBANG KAT BLOG NI JER!!!
      KEH...KEH...KEH...KEH...KEH..KEH...

      Delete
    7. Teringat pulak dialog filem Tiga Abdul.
      Jibrostan?
      Dekat2 dengan negeri Setan.

      Delete
    8. Aiiikkkk.....setan pon ada negeri???

      Delete
  25. Ostad da di doe...nampak gayanya kau menceritakan mengenai diri kau sendiri lah yee...
    yang jadi anjing dalam cerita di atas tu lah cai2 PH macam kau..
    yang jadi baabi tu pun kau orang jugak..
    Memang tepat sangat kau menggambarkan kumpulan kau orang tu...kita orang tabik springlah !

    kikhkioikhkikikikioikikikik!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cerita sdra john doe itu mengingatkan kami gaya rambut Rosmah saling tak tumpah macam sang singa betina.

      Satu kisah perumpamaan yg amat tepat....!!

      Delete
    2. wak suman tempe...ahli cap Munge dah berapa ekok dah!!!! atau dah tak dak ekok dah!!!! kihkihkih...

      Delete
    3. Banyak dan masih diteruskan walau apa ROS, ROSMAH, SOSMAH nak dengkikan.

      Kami berjuang bukan kerana Tun M, atau PPBM ataupun P. Harapan tapi demi menerajang keluar KERA-raJAAN Borosmah Najib dari Putrajaya untuk megembalikan maruah, kestabilan, kemakmuran negara dan rakyat keseluruhannya.

      Delete
    4. Orang kata ustaz, tapi GN kata ostad. Nampak sgt bebal.

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    5. TUUU DIAAA...PENJILAT TEGAR MAMAK MATDEY HELO KITY MEROYAN...SITUA RENTA...BILA NAK MAMPUIHHHH....PARTI CAP MUNGE NI ADA LAGI TAK...SENYAP JER ...DAH NAK MElayu ...KIHKIHKIH...MELINGKOP LER TU....KUAT GEBANG KAT BLOG NI JER!!!
      KEH...KEH...KEH...KEH...KEH..KEH...

      Delete
  26. SPRM andang jbtan tolol...
    Klu kerajaan negeri selangor buat, pasti hingga ke lobang cacing d cari sebab musebabnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ASSMIN MB JAMBAN TU KER!!!!

      KIHKIHKIH...NAK KE DALAM LER TUH!!!

      Delete
  27. AL BUDIN SONTOLOYO...BELA TOYOL....

    KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH

    KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH

    KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH

    KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH

    KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH

    KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH

    KIOKKKKK!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni ke mentaliti caiii umno??mmg patut sgt la

      Delete
    2. Apa nak buat, dah nasib badan dia...

      Sekolah tak abis, orang tua tak ajar adab sopan plak....uh..uh..uh..mampos lah cepat hendaknya dia....!!

      Delete

    3. Memang itulah standard macai dumnojibby, macam 12.11 ni.
      Profile dia mudah aje. Masa di sekolah dulu, orang lain belajar dia asyik monteng. Kat luar sekolah hobi dia hidu gam dan merempit. PMR lingkup, SPM hanyut.
      Join dumnojibby jadi tukang sorak dan buat bising. Kebolehan lain takda, kerja pun tidak tetap. Duit memang sentiasa tak cukup. Balik kampung pau mak ayah.
      Sekarang ni adalah sikit income melalui dedak yang diberi jibby. Itu pun bergantung berapa banyak posting yang dia buat dalam blog Budin ni. Nak cari makan.
      Kesian dia.


      Delete

  28. شركة المثالية للتنظيف تسعد بتقديم خدماتها لعملائها بالمنطقة الشرقية خدمات تنظيف خدمات مكافحة حشرات خدمات تسليك مجاري المياه للمطابخ والحمامات جميع الخدمات المنزلية تجدونها مع شركة المثالية للتنظيف بافضل جودة وارخص الاسعار بالاعتماد علي كافة الادوات الحديثة والعمالة الماهرة

    شركة المثالية للتنظيف
    شركة المثالية للتنظيف بالدمام
    شركة المثالية للتنظيف بالخبر

    ReplyDelete

  29. شركة تنظيف منازل بالجبيل افضل شركة خدمات منزلية بالجبيل نظافة شاملة مع التعقيم والتلميع وابادة الحشرات شركة تنظيف بالجبيل شركة المثالية هي افضل شركة نظافة بالجبيل والمنطقة الشرقية تقدم لعملائها افضل جودة وارخص الاسعار بالاضافة الي تقديم الخدمات من خلال عمالة مدربة وذات خبرة كبيرة بمجالات التنظيف ومكافحة الحشرات , فلا تتردد في الاتصال بشركة تنظيف بالجبيل للحصول علي كل ما هو مميز ولضمان الحصول علي منزل امن نظيف راقي خالي من المواد الضارة والميكروبات

    شركة تنظيف منازل بالجبيل
    شركة تنظيف بالجبيل

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...