Thursday, 21 December 2017

SATU LAGI SKANDAL FELDA, APAKAH ISA SAMAD AKAN DICEKUP SPRM BUAT KALI KEDUA?

Apa khabar pakcik dan makcik Felda di seluruh negara?


Harga getah dan kelapa sawit macam mana sekarang ini?


Bayaran bulanan hasil tanaman pula bagaimana, masih selalu lewat diterima seperti beberapa bulan sebelum ini atau sudah dibayar tepat pada waktunya?


Sarapan apa pakcik dan makcik Felda pagi tadi?


Sambil bersarapan pagi tadi, akhbar apa yang dibaca?


(Terkini - Isa Samad kini dalam perjalanan pulang ke tanahair dari luar negara. Beliau dijangka tiba di KLIA jam 10.30 malam ini. Apakah ada pegawai SPRM menantinya di KLIA nanti atau beliau akan dipanggil ke pejabat SPRM dalam sehari dua ini?)


Adakah pakcik dan makcik terbaca laporan seperti di atas mengenai tanah Felda di Jalan Semarak dikatakan sudah tergadai dengan bertukar hak milik sejak 2015 lagi?


Satu lagi skandal nampaknya berlaku dalam Felda setelah sekian banyak didedahkan sebelum ini, malah ramai juga yang ditangkap dan dipenjara sejak tahun-tahun kebelakangan ini berkaitan dengannya.


Sumber-sumber mengatakan tanah Felda itu dipindah-milik kepada syarikat pemaju yang membangunkan tanah tersebut dengan alasan untuk memudahkan mereka memperolehi pinjaman dengan pihak bank.


Tetapi, tidakkah tindakan itu ternampak pelik dan luar biasa kerana Felda adalah kepunyaan para peneroka yang membanting tulang pagi dan petang dan adakah syarikat pemaju itu begitu lekeh tarafnya?


Penat-penat pakcik dan makcik Felda membanting tulang mengusahakan ladang sambil setia kepada UMNO dan BN, akhirnya dengan mudah saja tanah yang dianggarkan bernilai RM200 juta  itu dipindah-milik kepada sebuah syarikat lain.


Siapakah yang memberi kebenaran kepada pindah-milik tanah tersebut?


Adakah Pengerusi dan Ahli Lembaga Pengarah Felda yang meluluskannya?


Adakah kelulusan itu dalam pengetahuan Najib Razak yang memang diketahui umum bahawa Felda adalah di bawah dagu dan jagaannya sejak beliau menjadi Timbalan Perdana Menteri lagi?


Apakah Isa Samad sekali lagi akan dicekup oleh SPRM dalam waktu terdekat ini?


Kepada peneroka pakcik dan makcik Felda pula, masih mahu lagikah menyokong UMNO dan mengundi BN dalam PRU 14 akan datang? (ShahbudinHusin 21/12/2017)

208 comments:

  1. Lepas tangkap lepas. Tangkap lepas. Dakwanya tidak. Macam main polis sentri jer depa ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Subky Latif yakin parti itu akan beruntung apabila Barisan Nasional (BN) yang diketuai Perdana Menteri Najib Razak bertembung dengan blok pembangkang Pakatan Harapan (PH) pimpinan Dr Mahathir Mohamad.

      Dalam tulisan disiarkan laman Harakahdaily, wartawan veteran itu berkata PAS dilihat sebagai parti yang “kerdil” selepas memutuskan kerjasama politik dengan DAP dan PKR dalam Pakatan Rakyat.

      Namun beliau yakin bahawa parti itu akan terus kekal, dan menjangka BN serta PH pula yang akan “cedera” dalam pilihan raya umum kali ini.

      "Sejak tahaluf siyasi dibatalkan semua melihat PAS terlalu kerdil di tengah dua gergasi BN di kiri dan PH di kanan.

      “Apabila Mahathir disebut calon perdana menteri PH, tidak lagi bagi PAS atau BN di kiri dan PH di kanan, tetapi menjelma Najib di kiri dan Mahathir di kanan.

      "PAS tetap dikira kancil tersepit di tengah apabila Najib dan BN berlaga dengan Mahathir dan PH. Dalam cerita rakyat Melayu, kancil tidak pernah penyek di tengah dua gajah berlaga. Logiknya gajah-gajah itu yang cedera."

      Jelasnya, pertembungan di antara BN dan PH itu akan menyebabkan prestasi kedua-dua gabungan tersebut akan terjejas dalam pilihan raya umum akan datang.

      Subky mengumpamakannya pertembungan di antara BN dan PH dalam PRU14 nanti seperti peperangan di antara empayar Rom dan Parsi, kira-kira 1,400 tahun lalu.

      "Yang di kiri remuk dan yang di kanan remuk, Islam muncul di tengah. Rom rebah dan Parsi robek, Islam tegak atas kedua-duanya yang roboh.

      "Semangat Islam inilah yang PAS yakin meletakkan Najib dan Mahathir di tempat Rom dan Parsi dulu," katanya.

      Maka, PAS merupakan "pilihan yang di tengah, pilihan yang betul," bagi pengundi dalam pilihan raya umum akan datang, tegasnya dalam tulisan di lidah parti PAS itu lagi.

      Subky yang pernah menulis buku-buku politik popular turut mengagumi kerjasama yang dicapai di antara Mahathir dan Anwar, yang kini sedang dipenjara selepas disabitkan kesalahan liwat pada 2015.

      Delete
    2. Cakaplah terang terang nak masuk BN
      Tak payah berahsia rahsialah.

      Delete
    3. Si celaka Zack tokey babi pasar borong, lambat lagi kau nak mampus

      Delete
    4. 1214 perkataan babi 24jam dah jd santapan anda... Tahniah

      Delete
    5. 1228 DIAM LAH KO!!!!

      Delete
    6. PATUTKAH KITA MEMPERCAYAI PAS PIS PUS?

      1. Awalnya Pas Pis Pus mengkafirkan Melayu Islam UMNO, tapi aneh kini bersahabat akrab dan saling bantu membantu untuk mempertahankan PM Melayu UMNO yg bersekutu kuat dgn Donald Trump, presiden Amerika yg terang2 anti & memusuhi Islam.

      2. Sewaktu dalam Pakatan Rakyat dulu2, bukan main lagi Hadi Awang berjuang untuk mendirikan 'Kerajaan Berkebakijan', tapi alih2 dia buat U-Turn dgn alasan 'Kerajaan Kebajikan' tidak ada dinyatakan dalam Al Quran.

      Ulama apa ini yg sering flip-flop hingga mengakibatkan ukhuwah umat Islam berpecah balah, suami isteri bercerai berai, anak2 kecil jadi terbiar dek perceraian ibu bapa, orang tua tidak mengaku anak, saudara mara & jiran tetangga tak bertegur sapa, pulau memulau, bersolat jemaah 2 imam, dll.

      Apakah nanti kita akan disoal dalam kubur, 'apa parti kamu, kenapa tidak PAS.....??'

      Delete
    7. DIAM LAH KO!!!

      Delete
    8. Hadi dgn pas mmg dah lama kapiaq.

      Delete
    9. Zack, jahillah tuduh ulama' sebagai kafir. Akibat ilmu agama yg rendah dan iman yg luntur maka mudah setan nampakkan indah perbuatan mungkar ini. Entah kenapa berapi api dgn benci terhadap ulama dan jumhur org Islam dlm PAS dan UMNO. Masa yg sama cinta dgn kafir evengelis dan liberal tak kira mereka musuh Islam atau korup. Sakarat boleh datang tiba tiba Zack. Namun kalau Allah lanjutkan usia seseorang yg bergelumang dalam mungkar hingga ke seribu tahunpun tidak akan berbaloi dgn siksa neraka yg abadi. Ambillah peringatan Zack. Ikut nafsu amarah suuk memang rasa sedap. Tapi sedap hanya selama nyawa masih ada.

      Delete





    10. Tidak menjadi apa2 calar pun sekiranya puak proTun tidak menyokong PAS, penyokong2 UMNO dan PAS merangkumi 85% hingga. 90% pengundi2 Melayu dewasa ini. Jumlah yg sudah lebih Dari cukup untuk menang pru ini.





      Delete
    11. Senang cite satu lagi aset felda dah tergadai
      Fgv entah ke hape hala tuju
      Aset felda satu persatu kena kemas

      Delete
    12. Mr jamilah aka Mr j

      Rupa2 nya hang masih tak faham bahasa Melayu lagi.

      Amanat hj hadi awang cukup jelas.

      Peristiwa berdarah memali pun cukup jelas.

      Sembahyang dua imam dlm satu waktu lebih lebih lagi ketika umat islam menunaikan sembahyang Jumaat lagi jelas dan menjelaskan.

      Perkahwinan berakhir dgn penceraian

      Sembelihan orang umno haram di makan.

      Iman siapa yg lemah wahai mr jamilah aka mr j?
      Melainkan iman manusia yg munafik mcm hang!!!

      Selagi nyawa aku masih ada. Selagi hadi tak bertaubat dan menarik balik amanatnya. Selagi itu aku akan berkata hadi awang kafir dan pas kafir!!!

      Apa lagi yg hang mau dari aku mr jamilah aka mr j?

      Delete
    13. Si penyaamun yang kepala bapak dia razak tu esok nai maun wayang kt putra jaya solidariti katanya..nnti dua tiga hari dia tukar statement plak nk tolong ekonomi Amerika...org klau tk da prinsip macam pm umno nila lagak dia..selalu ckap tu la inila.padahal telo kecut..penakot..cakap jer tipu.cakap jer tipu ciri2 maknusia munafik..klau dia nk bodo kan umno silakan sbab umno memang bodo tapi kalau dia ingat org luar umno bodo mccm org umno memang dia silap...org bijak takkan bole kena bangang dengan bodo..

      Delete

    14. Laku keras HARAKAH dan UTUSAN nampaknya. Habis sold out sampai dicari orang ramai.

      Najib dan Rosmah pun happy. Keputusan PRU14, 85 - 90% pengundi Melayu dah sokong dan undi UMNO dan PAS.

      Cytroop upahan Najib tak payah nak tepek artikel UTUSAN dan HARAKAH dalam Shahbudindotcom lagi.

      Ketum oh ketum.

      Delete
    15. Hanya isteri da anak yang Isa tak akan gadai.hak felda dia
      tak peduli.

      Delete
    16. Kalau utusan umno cukup hebat knp rugi saja tiap2 tahun?

      Kalau tv3 suku umno begitu porpular dan hebat knp sampai nak kecilkan size operasi sehingga semua kaki tangannya diberi pilihan untuk cuti tanpa gaji selama setahun.

      Atau

      Berkerja hanya 3 hari saja dlm seminggu?

      Sila jawab oiiii..wahai bijak pandai umno.

      Ketum ni ada nilai perubatan yg tinggi. Amerika dan Australia berlumba lumba menanamnya.

      Di Malaysia kerajaan suruh orang2 kampung tebang dan buang pokok ketum.

      Akai ada ka?

      Delete
    17. Dunguuuuu mrj....mana ada kat dunia ni ulama sokong penipu.kat malaysia jer.terang terang menipu,kantoi sana sini...ulama sepatah haram pon tak tagur.lagi sedondon senada seirama ade lah lagi..

      Delete
    18. Sebelum ini Tun Dr Mahathir Mohammad yang ada cita cita untuk jadi perdana menteri semula telah menyatakan yang dia akan bertanding di perlimen Langkawi.
      Penulis menyatakan, mengapa mesti bertanding di parlimen Langkawi Pengerusi.

      Kalau hendak jadi perdana menteri semula tempat yang terbaik bagi Tun pada PRU 14 ini, tidak lain dan tidak bukan di Parlimen Pekan Pahang.Tun Mahathir Mohammad lawan Datuk Seri Najib Razak



      Jika di Parlimen Pekan munasabah juga dan sangat tidak munasabah jika apmbil keputusan bertanding di Langkawi miskipun Tun sebagai pengerusi parti Bersatu bahagian pulau Lan itu.


      Sebelum penulis buat ulasan, sudah tentu anda tahu jawapannya mengapa Tun Mahathir sudah ubah keputusan dulu kepada keputusan baru bahawa yang dia tidak bertanding mana parlimen pada PRU 14 ini.
      Barang kali dia sendiri bukan Pakatan Harapan, hasil dari kajian demi kajian yang dirinya (Tun Dr Mahathir Mohamad) tidak yakin boleh menang miskipun bertanding di parlimen Langkawi.

      Sebab itu dia sendiri berkata yang dia akan melupakan hasrat untuk bertanding di Parlimen Langkawi pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14.

      Sebab musababnya antara lain desas-desus yang bertebaran di pulau lagenda itu, meskipun Mahathir dikatakan mempunyai pengaruh besar di Langkawi, namun jentera Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) di sana dikatakan sedang menghadapi masalah.

      Mudah faham, bahawa terdapat beberapa Ahli Jawatankuasa (AJK) PPBM di Bahagian Langkawi yang tidak berpuas hati dengan persediaan parti itu menghadapi PRU khususnya berhubung penyusunan jentera pilihan raya.

      Mahathir pula dikatakan amat jarang dan boleh dikatakan hampir tidak pernah mempengerusikan mesyuarat parti di Bahagian berkenaan meskipun beliau adalah Ketua Bahagian PPBM di Langkawi.

      Dikatakan ekoran ketidakhadiran Mahathir, difahamkan bahawa boleh dikatakan hampir semua mesyuarat parti di Bahagian itu terpaksa dipengerusikan oleh Timbalan Ketua Bahagiannya, Shukor Bahari.

      Jika inilah puncanya, sudah tentu Tun Mahathir tidak ada harapan untuk menang jika bertanding di Pulaunya itu.Bukan setakat tak boleh menang malah mungkin boleh hilang wang pertaruhan.

      Sehubungan dengan itu, Datuk Seri Mukhriz Mahathir juga telah menyatakan yang dia setakat hari ini kemungkinan tidak akan bertanding mempertahankan kerusi yang dimenangi PRU 13 dahulu.

      Jika benar cerita itu, sah bukan ayahandanya sahaja yang tak yakin boleh menang, malah anakandanya juga turut tidak yakin boleh menang bertanding mempertahankan kerusi yang dimenanginya.

      Punca sebenar, tidak lain dan tidak bukan ialah pasal tak ada jentera pilihanraya parti Bersatu yang punya cita cita nak tumbang umno/BN pada PRU 14 nanti.

      Delete
    19. Bro zack puak lahanat nie gasak dok ulang cite yg sama
      Sedang dowg tau yg dibela tu perkara salah

      Delete
    20. Assalamualaikum,,
      Selawat dan Salam ke atas junjungan.......

      Perjalanan untuk berjuang pada PRU 14 sudah bermula.Amanat Hadi yang sering dilaungkan oleh parti lawan, mula mula Umno dan kini oleh Kuali dan parti bunga PH sedang meresapi seluruh warga PAS baik ahli mendaftar atau penyokong yang menjadi pengikut kuat jemaah tanpa mendaftar ahli parti.Amanat Hadi akan jadi bekalan perjuangan tetapi bukan perjuangan Memali seperti didakwa Mahathir tetapi perjuangan untuk menang PRU 14 untuk Islam.Dari itu sudah tiba masanya setiap ahli baik yang mendaftar sebagai ahli parti atau yang hanya mendaftar sebagai ahli Jemaah Islam secara lisan sahaja turun berjuang untuk PAS dan untuk Jemaah Islam.Pendeknya sesiapa yang mahu berada dalam Jemaah Islam yang syumul perlu menggerakkan sesuatu untuk berkempen.

      TGHH baru mengatakan “Perkenalkan agenda ekonomi kita, pendidikan kita, pentadbiran kita yang bebas rasuah. Kita telah berjaya menubuhkan kerajaan negeri Kelantan sehingga hari ini,” sejurus mengumumkan PAS akan bertanding lebih 130 kerusi Parlimen pada PRU 14, bermakna gendang perang sudah dipukul dan perlu disahut oleh semua ahli dan penyokong.

      Berkempen untuk memperluasan maklumat mengenai apa yang TGHH sebut agenda ekonomi, pendidikan, pentadbiran yang bebas rasuah dan sekaligus membuktikan apa saja yang didakwa oleh parti lawan terutamanya pati kuali dan bunga serta roket termasuk juga oleh beberapa pemimpin lawak dari parti mata tidak benar sama sekali.

      Parti parti ini pernah mendakwa PAS tidak berminat menang PRU dan mendakwa PAS terima rasuah serta mahu bergabung dengan Umno.Semua yang disebut oleh TGHH sudah jelas kepada kita betapa tidak benarnya dakwaan kosong mereka.Inilah yang perlu kita semua bawa ke tengah masyarakat agar mereka faham kedudukan sebenarnya.Tugas kita menyampaikan maklumat yang betul agar pengundi tidak lagi tersalah pilih seperti sebelumnya yang mengakibatkan rakyat merana.

      Rakyat juga perlu disedarkan agar tidak lagi memberi sokongan atau undi kepada orang yang bertanggungjawab menyebabkan rakyat merana.Mana mungkin menyokong orang tersebut yang mendakwa mahu menolong rakyat sedangkan lebih 20 tahun dia memebawa kesengsaraan kepada rakyat! Rakyat harus sedar dan menjadi tugas kita semua menyedarkan rakyat.

      Rakyat juga perlu disedarkan tentang peri pentingnya RUU 355 diluluskan,Untuk itu rakyat perlu dikempen untuk memilih MP yang bakal menyokong RUU 355 di Parlimen dan untuk memastikan MP yang menyokong RUU 355 sudah tentu rakyat yang menjadi pengundi perlu disedarkan untuk memberi undi kepada PAS.Kini PAS akan menawarkan lebih 130 calon yang bermakna PAS juga boleh mencapai majoriti mudah untuk membentuk kerajaan secara sendiri, belum masuk sokongan dari parti parti gabungan kecilnya dalam GS.Bermakna PAS sebenarnya serius dalam PRU 14.Dakwaan PAS tidak berminat menang akan kelaut dengan sendirinya.Kalau ada lagi yang mahu mendakwa, ianya hanyalah lawak yang boleh dibuktikan secara terus kepada rakyat.Sudah tentu rakyat boleh menilai kualiti lawaknya.

      Tulisan rengkas saya ini bukanlah tulisan ilmiah tetapi ianya tetap praktikal untuk menjadi motivasi kecil kepada semua ahli dan penyokong untuk turut sama berkempen demi kemenanagan PAS dan bila saya sebut berkempen ianya juga termasuk memanjatkan doa kepada ALLAH setiap kali selepas solat paling kurang.Ingat kita hamba hamba ALLAH tidak akan terlebih dari apa yang sudah ditentukan ALLAH untuk kita dan untuk itu kita perlu memasukkan doa harian ke dalam silibus kempen kita dan kempen ini sudahpun bermula.

      Ayuh ahli dan penyokong PAS, mulakan kempen sekarang!

      Delete
    21. Allah itu TAHU yang mana hati penipu dan hati yang lurus membela tanah air sendiri.
      Tak payahlah USTAZ TAUGEH berceramah di blog pembangkang ini.
      Ceramah kamu di blog pis tak laku kah?

      Delete
    22. Lepas ni makcik pakcik Felda sila pangkah BN lagi dan lagi.....

      Dengan BN sumer wang pelaburan dan harta gerrenntiii terrrrjaamin dunia akhirat......

      Pentadbiran yg telus, amanah dan jujur.....dijaamiinnn tiada penyelewengan, pecah amanah dan jaauuhhhh sekali penipuan.....

      Hidop BN hidop Felda !!

      Takbeer !!

      Delete
    23. Lepas ni makcik pakcik Felda sila pangkah BN lagi dan lagi.....

      Dengan BN sumer wang pelaburan dan harta gerrenntiii terrrrjaamin dunia akhirat......

      Pentadbiran yg telus, amanah dan jujur.....dijaamiinnn tiada penyelewengan, pecah amanah dan jaauuhhhh sekali penipuan.....

      Hidop BN hidop Felda !!

      Takbeer !!

      Delete
    24. Benar Anon 1604, pasal tu ulama' tak sokong TDM, LGE, LKS, Rafizi dan AI. Mereka lebih rela sokong UMNO.

      Delete
    25. Anon 1636. Klu tahu PH lemah, knp x bubar parlimen utj pru 14? Ada berani ka najib nazak tu.... Najib dan TDM di Putrajaya. Amacam?

      Delete
    26. Wak Isa hingga ini hari tak kena charge in court,,semua tangkapan wayang semata-mata,,besar punya Laknatullah punya kerajaan kleptokrasi .....!!

      Delete
    27. Wak Isa hingga ini hari tak kena charge in court,,semua tangkapan wayang semata-mata,,besar punya Laknatullah punya kerajaan kleptokrasi .....!!

      Delete
  2. Selagi mamat tu duk ada kat atas tu, SPRM kena tukar nama kepada SPERMA...kikiki...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas bakal mencipta sejarah tersendiri apabila mahu meletakkan calonnya bertanding di lebih 130 kerusi parlimen seluruh negara pada PRU14 pada kali ini.

      Pendirian dinyatakan sendiri Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang ketika beliau melancarkan ‘Countdown 100 Hari PRU14’ di Dewan Tok Guru, Rusila, di sini, malam tadi.

      Beliau berkata, Pas akan bertanding sebanyak-banyak kerusi kerana Pas akan bersama dengan gagasannya sendiri, bukan dengan Barisan Nasional atau Harapan.

      “Pas dengan angkatannya sendiri. Bagi negeri Terengganu Pas akan bertanding semua kawasan, tidak ada calon parti lain bagi negeri Terengganu. Akan jadi begitu.

      “Seluruh negara kita akan usaha, kali ini kita akan bertanding seboleh-bolehnya lebih 130 kerusi parlimen. Akan diusahakan. Menang, kalah itu cerita lain,” katanya.

      Ahli Parlimen Marang itu berkata, apa yang penting ialah setelah berazam, bertawakal kepada ALLAH, ahli-ahli Pas mesti patuh dan taat dalam perjuangan.

      Beliau berkata, Pas bagaimanapun tidak boleh menang dengan kekuatan ahli, penyokong serta orang yang kuat Pas sahaja tetapi perlukan sokongan tambahan.

      “Bagaimana kita hendak buat, (ia) memerlukan kesabaran. Kesabaran yang tinggi. Banyak ‘dia’ kata, fitnah pada kita (tetapi) kita kena jadi macam pohon kayu yang berbuah.

      “Walaupun anak-anak yang nakal dan jahat melontar dengan kayu dan batu, pohon kayu itu membalas dengan buah-buah yang masak. Ini cara yang kita kena faham.

      “Jangan orang baling dengan batu kita balas dengan batu juga. Sama-sama ‘benjol’. Tidak boleh menarik orang. Mesti dengan cara yang (boleh) menarik orang.

      “Perkenalkan agenda ekonomi kita, pendidikan kita, pentadbiran kita yang bebas rasuah. Kita telah berjaya menubuhkan kerajaan negeri Kelantan sehingga hari ini,” katanya.

      Dalam masa sama katanya, Pas juga berjaya memerintah Terengganu dan memimpin negeri Kedah selama satu penggal dengan memimpin kerajaan yang bersih.

      Delete
    2. Bodoh sungguh pas ni. Hangpa nak kalah di kelantan kat umno pun hangpa tak tau lagi.
      Atau saja2 buat tak tau sebab nak masuk BN.

      Delete
    3. Si celaka Zack tokey babi pasar borong, lambat lagi kau nak mampus

      Delete
    4. Tokey besar & pemakan dedak dari duit hutang riba Yahudi laknat lebih mudarat & menjahankan.

      Delete
    5. Pembetulan:
      'Menjahanamkan' dari 'menjahankan'.

      Delete
    6. Othaman, berubahlah sementara Allah beri kesempatan. Bersamalah dgn jumhur Islam PAS dan UMNO. Jauhilah dari jumhur kafir dan liberal Pakatan. Mereka musuhi Islam dan Melayu. Jahillah kita kalau tak nampak perkara ini. Hasutan mereka ini butakan matahati kita. Tiada guna Othaman sembah TDM. Manusia ini terlibat berbagai skandal dan korupsi. Dia juga tiada prinsip yg jelas Allah tunjukkan kita dari berbagai U-turn nya. Dia hidup untuk puaskan nafsu dan egonya. Rugilah kita jadi khadam sukarela mendokong perbuatan fasiqnya. Buanglah benci keterlaluan yg dipupuk setan dan evengelis liberal. Jalan mereka hanya menuju ke jurang berapi.

      Delete
    7. Bapak tukang bina felda
      Anak tukang memupus
      Senamg analoginya

      Delete
    8. Israel sembah Zionis.

      Trump sembah Israel.

      Najib sembah Trump.

      Geng Najib sembah Najib.

      Mr J sembah Geng Najib.

      John sembah Mr J.

      Kejora hisap John.

      Zionis tabik Kejora.

      The wheel spins over and over until the end of time.

      Ranking ditetapkan mengikut turutan spinner yang paling thorbaek di dunia.

      Delete
    9. Mmg kerja kojola hisap rokok john
      Makan roti john
      Dan jilat pungkoq john.

      Begitu juga dgn mr jamilah aka mr j
      Manusia munafik yg berpura pura tunjuk baik di dalam blog ini. Dah lah buta kayu buta perut sebab tu bahasa melayu pun dia tak faham.

      Mr jamilah aka mr j.
      Adalah lebih baik hang pi ambil hadi awang tu jadi laki hang!!!!

      Delete
    10. Woiiii..mr jamilah aka mr j.

      Hang pun sembah najib pasai apa?

      Kalau avengelist nak kembangkan agama depa itu hak depa. Sebab itu agama depa. Yg hang nak masuk agama depa siapa suruh?
      Nampak sgt kebodohan hang.

      Kalau depa makan babi hang pun nak ikut depa makan babi juga ka?
      Pernah kah depa ajak hang makan babi atau minum arak?

      Hang yg begitu hebat dgn pengatahuan agama islam dah berapa ramai dah orang yg bukan islam dah hang islamkan?

      Woiiiii munafik jawablah.

      Delete
    11. Pas ni bakal cipta sejarah ni...kat kelantan pun bakal hilang semua kerusi parlimen dan dun. Dgn kerusi meja makan kat umah haddy sekali hilang kena gadai nak bayar utang orang lepas pru nanti

      Delete
    12. Assalamualaikum,,
      Selawat dan Salam ke atas junjungan.......

      Perjalanan untuk berjuang pada PRU 14 sudah bermula.Amanat Hadi yang sering dilaungkan oleh parti lawan, mula mula Umno dan kini oleh Kuali dan parti bunga PH sedang meresapi seluruh warga PAS baik ahli mendaftar atau penyokong yang menjadi pengikut kuat jemaah tanpa mendaftar ahli parti.Amanat Hadi akan jadi bekalan perjuangan tetapi bukan perjuangan Memali seperti didakwa Mahathir tetapi perjuangan untuk menang PRU 14 untuk Islam.Dari itu sudah tiba masanya setiap ahli baik yang mendaftar sebagai ahli parti atau yang hanya mendaftar sebagai ahli Jemaah Islam secara lisan sahaja turun berjuang untuk PAS dan untuk Jemaah Islam.Pendeknya sesiapa yang mahu berada dalam Jemaah Islam yang syumul perlu menggerakkan sesuatu untuk berkempen.

      TGHH baru mengatakan “Perkenalkan agenda ekonomi kita, pendidikan kita, pentadbiran kita yang bebas rasuah. Kita telah berjaya menubuhkan kerajaan negeri Kelantan sehingga hari ini,” sejurus mengumumkan PAS akan bertanding lebih 130 kerusi Parlimen pada PRU 14, bermakna gendang perang sudah dipukul dan perlu disahut oleh semua ahli dan penyokong.

      Berkempen untuk memperluasan maklumat mengenai apa yang TGHH sebut agenda ekonomi, pendidikan, pentadbiran yang bebas rasuah dan sekaligus membuktikan apa saja yang didakwa oleh parti lawan terutamanya pati kuali dan bunga serta roket termasuk juga oleh beberapa pemimpin lawak dari parti mata tidak benar sama sekali.

      Parti parti ini pernah mendakwa PAS tidak berminat menang PRU dan mendakwa PAS terima rasuah serta mahu bergabung dengan Umno.Semua yang disebut oleh TGHH sudah jelas kepada kita betapa tidak benarnya dakwaan kosong mereka.Inilah yang perlu kita semua bawa ke tengah masyarakat agar mereka faham kedudukan sebenarnya.Tugas kita menyampaikan maklumat yang betul agar pengundi tidak lagi tersalah pilih seperti sebelumnya yang mengakibatkan rakyat merana.

      Rakyat juga perlu disedarkan agar tidak lagi memberi sokongan atau undi kepada orang yang bertanggungjawab menyebabkan rakyat merana.Mana mungkin menyokong orang tersebut yang mendakwa mahu menolong rakyat sedangkan lebih 20 tahun dia memebawa kesengsaraan kepada rakyat! Rakyat harus sedar dan menjadi tugas kita semua menyedarkan rakyat.

      Rakyat juga perlu disedarkan tentang peri pentingnya RUU 355 diluluskan,Untuk itu rakyat perlu dikempen untuk memilih MP yang bakal menyokong RUU 355 di Parlimen dan untuk memastikan MP yang menyokong RUU 355 sudah tentu rakyat yang menjadi pengundi perlu disedarkan untuk memberi undi kepada PAS.Kini PAS akan menawarkan lebih 130 calon yang bermakna PAS juga boleh mencapai majoriti mudah untuk membentuk kerajaan secara sendiri, belum masuk sokongan dari parti parti gabungan kecilnya dalam GS.Bermakna PAS sebenarnya serius dalam PRU 14.Dakwaan PAS tidak berminat menang akan kelaut dengan sendirinya.Kalau ada lagi yang mahu mendakwa, ianya hanyalah lawak yang boleh dibuktikan secara terus kepada rakyat.Sudah tentu rakyat boleh menilai kualiti lawaknya.

      Tulisan rengkas saya ini bukanlah tulisan ilmiah tetapi ianya tetap praktikal untuk menjadi motivasi kecil kepada semua ahli dan penyokong untuk turut sama berkempen demi kemenanagan PAS dan bila saya sebut berkempen ianya juga termasuk memanjatkan doa kepada ALLAH setiap kali selepas solat paling kurang.Ingat kita hamba hamba ALLAH tidak akan terlebih dari apa yang sudah ditentukan ALLAH untuk kita dan untuk itu kita perlu memasukkan doa harian ke dalam silibus kempen kita dan kempen ini sudahpun bermula.

      Ayuh ahli dan penyokong PAS, mulakan kempen sekarang!

      Delete
    13. Mr j masih menegakkan teori evengelis yg akan buat kita memusuhi bangsa lain yg juga warganegara negara ini
      Satu permainan break and ruled acuan penjajah yg juga membawa bangsa asing hingga berkembang biak di sini
      Generasi mereka sudah ada taraf warganegara dan layak dapat hak sepatutnya di musuhi oleh kita?
      Umno dan coalition parti satu bangsa ni relevan ke dalam arus politik pada masa ini sekarang?
      Dengan demografi penduduk pelbagai bangsa nyata ia tak relevan

      Delete
  3. AKU OK. JER BUDIN KO...APA HAL!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu lagi kes yang tular di laman sosial ialah melibatkan seorang guru yang mengajar di sekolah agama rakyat. Berikut adalah maklumat kes yang berhasil dikumpulkan menerusi penyebaran di Facebook;

      1. Ustaz Adib mengajar di SRA = Sekolah Rendah Agama.

      2. Ustaz kini bertugas di JAIS.

      3. Bukan ahli NUTP.

      4. Bekerja di bawah Jabatan Agama. Bukan penjawat awam kerajaan sepenuhnya.

      5. Hukuman yang dia buat hanyalah merotan pada empat pelajar yang lari semasa disuruh bersolat, 3 daripadanya telah memaklumkan pada ibu bapa kenapa dirotan, seorang lagi tidak memaklumkan sebab dirotan.

      6. Turut dilaporkan kanak-kanak yang dirotan masih boleh berlari-lari selepas dirotan.

      7. Kanak-kanak yang dirotan juga berkulit cerah.

      8. Perbualan dengan Ustaz Adib :

      9. Turut dimaklumkan, ibu bapa enggan mendengar penjelasan dan enggan menarik balik laporan polis yang telah dibuat sebelumnya.

      10. Kronologi kejadian seperti keterangan Ustaz Adib :

      11. Ustaz Adib berkata beliau dimasukkan ke dalam lokap selama lima hari selepas hadir ke IPD Kajang untuk memberikan keterangan bagi kes berkaitan.

      12. Bagaimanapun keterangan beliau tidak diambil sebaliknya beliau dimasukkan ke dalam lokap bersama suspek lain.

      13. Selepas tamat tempoh lima hari kemudiannya, beliau diminta hadir ke mahkamah untuk proses perbicaraan.

      14. Beliau perlu hadir ke mahkamah pada 26 Disember 2017 ini.

      15. Ustaz Adib juga meminta doa yang baik-baik dari semua pihak agar kesnya dapat diselesaikan dengan seadilnya.

      Delete
    2. Ibu bapa dah celik undang-undang. Cikgu dan ustaz belum celik. Hukuman yang tak ikut prosedur akan kena tindakan undang-undang. Legislatif hanya laksana undang-undang.

      Yang berkuasa dan buat undang-undang ini ialah Parti yang memerintah aka Eksekutif aka BN.

      Jika rotan pelajar, sama mendera dan buli. Kalau undang-undang pun pegawai tak dapat patuh, tanggungjawab ibu bapa kena pastikan pegawai ikut undang-undang. Saman. That's the right way.

      Bukan isu menang - kalah. Isunya ialah pegawai kerajaan tak tahu prosedur kerja. Siapa patut bertanggungjawab? KSN kena turun padang.

      Delete
    3. Mmglah pegawai kerajaan bodoh2. Bukan saja bodoh tapi cukup pemalas.

      Jawatan baru Kerani tapi berlagak mcm pengarah.

      Delete
    4. Jawatan pemantu si semanh jenggol pun berlagak macam timbalan menteri jer skrg

      Delete
    5. Ralat. Judiciary hakim dan peguam laksana undang-undang.
      Legislatif wakil rakyat yang endorse undang-undang.
      Peranan eksekutif pastikan pegawai laksana perkhidmatan kepada rakyat ikut prosedur.

      Delete
  4. takpe2 rilek pak cik mak cik failda rilek...ini semua salah DAP...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini semua SALAH TUN MAHATHIR.
      Najib baguihhhh
      Isa samad pun baguihhh
      Pemuda umno pemuda harapan bangsa lagi baguih
      Pemudi tiang negara nganga sajalah
      Wanita umno? Dok jaga lembu dlm condo.

      Delete
    2. Encik M Noor mungkin lupa, selain dari DAP, salah Cina, salah evangelis, salah Yahudi, salah TDM, salah PH. UMNO aje yg tak salah.

      Delete
    3. Si celaka Zack tokey babi pasar borong, lambat lagi kau nak mampus

      Delete
    4. ISLAM IS TRENDING

      Pasca Perhimpunan Agung Umno 2017, ramai pemerhati politik menyuarakan komentar. Umno sekarang sudah banyak berubah. Paling menonjol, mereka sudah banyak memperkenalkan terma-terma dan budaya Islam dalam organisasi. Dahulu bukan tidak ada, tapi sekarang semakin ketara.
      Laungan takbir Allahuakbar, bercakap soal kewajipan taat dan wala, bangkit membela Palestin, program-program keagamaan berskala mega dan bermacam lagi retorik yang menampakkan keislaman Umno. Pada mata kasar, mereka cukup terbuka dan berani menzahirkan keislaman.

      Walaupun ada yang melihat perkara ini sebagai negatif, mempergunakan agama atau cuba menyaingi PAS, tetapi saya lebih suka memandangnya dari sudut positif.

      ✳ TRENDY

      Kenapa Umno berubah menjadi semakin Islamik? Kerana mereka mahu terus relevan dan diterima di medan politik. Mereka memiliki jentera pengkaji dan pembanci yang kuat mewakili berbagai agensi dan lapisan. Sudah tentu imej Islamik yang mereka tonjolkan sekarang adalah hasil daripada dapatan kajian trend semasa pengundi di Malaysia.

      Ini menunjukkan trend semasa rakyat Malaysia adalah minat kepada agama. Islam menjadi "trendy'. Jadi kalau Umno tidak mengikut trend beragama, mereka akan ditinggalkan. Rakyat mahu agama, maka mereka perlu tawarkan agama.

      Jika dinilai dari sudut kepentingan Islam tanpa mengambil kira untung rugi politik kepartian, trend semasa ini adalah sangat positif. Menunjukkan hasil usaha dakwah Islamiah yang dijalankan sejak dahulu meningkat dengan baik. Rakyat sudah tidak seperti dulu. Kesedaran agama telah tersebar luas hingga ke bandar-bandar besar. Dahulu, agama hanya popular di kawasan kampung.

      ✳ JANGAN PERLEKEH

      Ketepikan seketika politik kepartian. Kita mesti melihat fenomena ini daripada kacamata agama dahulu. Pandang dari perspektif seorang negarawan. Tidak dinafikan imej baharu Umno ini akan memberi cabaran buat PAS yang telah lama memperjuangkan agama. Tetapi amat tidak bijak jika kita memperlekeh usaha Umno untuk mendekati agama.

      Pedulikan motif sebenar perubahan imej Umno ini. Walaupun kita percaya pasti ada motif politik, tetapi mesti pandang dari sudut kelebihan buat negara dan rakyat. Sikap Umno yang membuka pintu untuk agama ini pasti akan mengukuhkan lagi kedudukan Islam di negara. Agama akan menjadi keutamaan dalam kehidupan rakyat bernegara. Utamakan rakyat dalam berpolitik. Ia salah satu kriteria BPMS.

      Percayalah, jika kita mengkritik, memperlekeh atau mempertikaikan keikhlasan Umno dari sudut ini, kita akan dilihat mengamalkan politik sempit. Kita akan dipandang tidak matang. Kita akan dikritik kembali oleh rakyat. Itu persepsi rakyat teramai walaupun mereka juga agak skeptikal dengan Umno.
      ✳ AGAMA TRENDY DI BARAT

      Sebenarnya, fenomena masyarakat kembalu kepada agama tidak hanya melanda negara kita. Bahkan negara barat juga. Islam semakin diminati di negara besar Eropah seperti Perancis, Jerman, dan UK. Agensi kajian Pew Research Center menjangkakan Islam akan mendominasi barat menjelang 2050, dan akan menyamai bilangan kristian di dunia jika trend peningkatan kemasukan Islam konsisten seperti sekarang.
      Di Amerika, protestan semakin ditinggalkan. Golongan atheisme ataupun freethinker semakin menyedari keperluan agama dalam kehidupan. Islam menjadi popular pasca 11 September. Untuk mengekang penghijrahan masyarakat kepada Islam, gereja protestan perlu melakukan reformasi. Justeru, dipopularkan gerakan evangelical yang lebih bersifat fundamental terhadap agama (kristian). Evangelical cuba mengharmonikan antara gereka protestan dan katolik.

      Delete
    5. jangan salah paham trend islam dan trend arab. trend arab ni menghancurkan, trend islam sepatutnya lebih membina.

      bila org sebut satu perkataan arab, terus cakap org tu alim. macm tu la umporno nak org melayu ni percaya!

      Delete
    6. Dad, carilah ilmu Islam. Bila pakai ikut logik dan nafsu sendiri kita tak faham apa tuntutan Islam. Kita ingat Islam itu Arab padahal Ia adalah risalah untuk seluruh alam. Dad, hanya dgn ilmu yg pasti kita akan faham. Bukalah Quran dan pelajarilah. Juga kunjung ke Baitullah. Lihat berbagai kaum dan warna kulit melaungkan 'Labbaik Allah humma labbaik'. Islam bukan hanya untuk Arab. Dan Allah pilih bahasa Arab sebagai bahasa Al-Quran.

      Delete
    7. Mr J sekor je yang belum komen pasal IMAMS yang lantik sehari terus dipecat.

      Kenapa Mr J? Sedih sebab IMAMS kantoi ke? Sedih tak dapat jilat kafir IMAMS ke?

      Delete
    8. Ada puak nk jadi lebih islam dari islam yg rasulullah ajarkan

      Mengadakan bidaah

      Delete
    9. Betul tu Mr J, bukalah Al Quran dan pelajarilah (bukannya menghafal macam burung kakatua) dalam bahasa ibunda yg kita fahami supaya kita mendapat panduan drpnya.

      Mr J, dalam Al Quran Allah pilih bahasa Arab ialah kerana (1) Nabi Muhammad adalah orang Arab dan pendengar2 pertamanya adalah orang Arab juga dan (2) supaya orang2 Arab yg degil itu tidak mengunakan alasan bahawa mereka tidak diberi kitab sedangkan orang2 Yahudi dan Nasrani telah mempunyai kitab2 mereka dikalangan penduduk Makkah pada waktu itu.

      Mr J, mengapa kita wajib "sekutu"kan Kaabah itu sebagai "rumah" Allah dan kita pula menjadi "tetamu"-Nya disana sedangkan dalam Al Quran ada memberi tahu kita bahawa Allah itu dekat, sedekat2nya urat leher kita?

      Bukankah perbuatan men"sekutu"kan Allah dgn sesuatu itu satu perbuatan "Shirik" yg sia2 sepertimana yg terdapat dalam Al Quran?

      Salaam..

      Delete
    10. anon 14.35..si jahilliah tu belom dapat wahyu daripada jasa,sebab tu senyap sunyi je tak berani berbunyi pasal IMAMS.

      Delete
    11. Al quran itu turun bukan utk bangsa arab sahaja
      Ia utk orang non ajam yaini yg bukan arab juga
      Selagi hidayah datang bertandang dalam hati setiap manusia
      Al quran turun dalam bahasa arab kerana rasullullah sendiri berbangsa arab
      Tak pernah kitab suci yg diturunkan sebelum ini dan sampai turun al quran mengguna kan bahasa yg tidak dituturkan oleh rasul yg diturunkan kitab masing masing

      Tafsir al quran pelbagai bahasa tak sama taraf dgn al quran yg asli
      Hukum dah menunjuk kan darjat al quran itu sendiri
      Tapi tak bermakna bangsa lain tak boleh belajar isinya

      Delete
    12. Al quran itu turun bukan utk bangsa arab sahaja
      Ia utk orang non ajam yaini yg bukan arab juga
      Selagi hidayah datang bertandang dalam hati setiap manusia
      Al quran turun dalam bahasa arab kerana rasullullah sendiri berbangsa arab
      Tak pernah kitab suci yg diturunkan sebelum ini dan sampai turun al quran mengguna kan bahasa yg tidak dituturkan oleh rasul yg diturunkan kitab masing masing

      Tafsir al quran pelbagai bahasa tak sama taraf dgn al quran yg asli
      Hukum dah menunjuk kan darjat al quran itu sendiri
      Tapi tak bermakna bangsa lain tak boleh belajar isinya

      Delete
    13. Anon 1435, apa heboh sangat isu IMAMS? Isu dah tutup dan basi pun. Isu Felda ini lebih besar. Tahniah Tan Sri Shahrir dalam perjuangan anti rasuah dlm Felda. Biar mereka yg bersalah 'lesapkan' harta rakyat mcm forex dulu dihukum sekerasnya. InsyaAllah.

      Delete
    14. Anon 1451, saudara kena baca Quran lebih. Tiada 'sekutu' pada istilah Baitullah. Rujuk Surah Al-Hajj ayat 26. Firman Allah pada Nabi Ibrahim dan Ismail "Sucikanlah rumahku untuk mereka yg tawaf, berdiri, rukuk dan sujud". Kaabah digelar rumahKu oleh Allah sendiri. Istilah itu diguna pakai bila rujuk pada Kaabah. Walau ada firman Allah bahwa Dia lebih hampir pada kita dari urat leher kita, Allah juga mengarah kita mengerjakan Haji dan Umrah yg membawa kita ke Makkah dan Baitullah. Firman Allah "Sempurnakanlah Haji dan Umrah kerana Allah" Surah Baqarah ayat 196. Dalamkan ilmu Quran saudara untuk selamat dunia dan akhirat. InsyaAllah.

      Delete
    15. Mr J, kalau Baitullah itu "rumah" Allah mengapa berlaku kemalangan2 yg ngeri keatas "tetamu2"-Nya disitu?

      Apakah Allah tidak melindungi tetamu2-Nya?
      Atau betulkah fahaman Al Quran Mr J selama ini?

      Delete
  5. Bukan di bawah dagu najib lah budin tapi di bawah hidungnya.

    Apa majlis tertinggi umno buat selama ini?
    Bisu ker?
    Pekak ker?
    Buta ker?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diamlah Zack tokey babi pasar borong

      Delete
    2. I say man babi tonggek jgn lah sentap.
      Hang pun Melayu juga mcm aku.

      Delete
    3. Si celaka Zack tokey babi pasar borong, lambat lagi kau nak mampus

      Delete
    4. Zack, bukankah di bawah hidung adalah bibirnya yang merah bak delima merekah? Kahkahkah

      Delete
    5. Sabaq babi tonggek sabaq!!! Take it easy..

      Delete
    6. PERSAINGAN SIHAT

      Berbalik kepada Malaysia. Jangan anggap imej Islam Umno adalah ancaman buat PAS. Sebaliknya jadikan sebagai cabaran untuk kita lebih mara kehadapan. Apa yang perlu PAS lakukan sekarang adalah memperkuatkan lagi usaha menyebarkan Islam. Ambil peluang daripada ruang yang dibuka untuk masuk menerangkan Islam secara lebih mendalam.

      Kalaupun mahu bersaing, bersainglah secara sihat. Bersaing untuk memberi kefahaman Islam dengan benar dan jelas, bukan bersaing untuk meramaikan audiens semata-mata. Bersaing untuk meneroka setiap ruang dakwah yang ada, bukan bersaing untuk berebut sokongan sahaja. Jangan bersaing sehingga wujud perpecahan sesama Islam.

      ✳ JANGAN BERPALING KE BELAKANG

      Apa yang dibimbangi, kita mengatur gerakerja dalam keadaan mengabaikan trend semasa rakyat ini. Kita ghairah mencari publisiti dan populariti, tetapi tidak melakukan kajian terperinci kecenderungan rakyat. Menyebabkan kita melakukan tindakan yang dirasakan popular, tetapi sebenarnya tidak.

      Tidak salah mengambil pendekatan dakwah popular. Tetapi pastikan ia benar-benar popular dan mampu mencapai sasaran. Buat kajian sebaiknya. Jangan main hentam kromo. Politik rasional dan profesional juga salah satu kriteria BPMS.

      Jangan bimbang. Kita akan terus kekal relevan jika konsisten dengan imej yang fundamental. Orang tahu sejak awal keberadaan PAS di arena politik, perjuangan dan agenda kita adalah Islam. Walaupun trend rakyat pasca kemerdekaan masih pekat dengan pemikiran sekular, PAS tidak pernah meninggalkan Islam.

      Bahkan tidak keterlaluan jika kita nyatakan PAS menyumbang besar kepada perubahan trend semasa rakyat sekarang. Tanpa PAS, mungkin kesedaran Islam tidak ditahap sekarang.

      Justeru jika kita kekal dengan imej fundamental, ia akan menguntungkan kita!

      ✳ PERSEPSI

      Umno sekarang sedang memainkan persepsi, tiada keperluan untuk mereka beralih dari Umno kepada PAS kerana Umno sama seperti PAS sahaja sekarang. Ujar mereka, PAS perjuangkan Islam, Umno pun ada Islam!

      Walaupun kenyataan ini agak melucukan bagi yang bergelumang lama dalam kancah politik, tetapi hasil pemerhatian yang dibuat, ramai juga yang terpengaruh. Kerana hakikatnya majoriti rakyat Malaysia tidak bergelumang dengan politik.

      Jangan sampai orang tertukar antara PAS dan Umno sudahlah. Kerana sudah ada ura-ura tidak enak kedengaran di kalangan rakyat, Umno dulu adalah PAS sekarang dan Umno sekarang adalah PAS dulu. Walaupun amat jauh dari realiti, tetapi persepsi ini sangat mudah mendoktrinasi rakyat awam jika kita tidak berhati-hati. Media utama negara didominasi oleh pesaing politik kita.

      Kesimpulannya, teguhlah dengan ketulenan perjuangan, bijaklah dalam berpolitik, dan paling penting, jujurlah kepada rakyat. Inilah matlamat utama BPMS yang digagaskan Presiden kita.

      Delete
    7. Pas pi mampuihlahhhh..lslam apa mcm tu. Kalau usung tin milo aku percaya laaa.Sebab aku selalu nampak.

      Delete
    8. Si celaka Zack tokey babi pasar borong, lambat lagi kau nak mampus

      Delete
    9. Aamiin.
      Lambat lagi. Hang mampuihlah dulu naaa..

      Delete
    10. Si celaka Zack tokey babi pasar borong, lambat lagi kau nak mampus

      Delete
    11. Aamiin..
      Aku lambat lagi
      Hang pi laa mampuih dulu...
      Bawa kandang kandang hang sekali

      Delete
    12. Si celaka Zack tokey babi pasar borong, lambat lagi kau nak mampus

      Delete
    13. Jgn risau aku lambat lagi..hang pi laa mampuih dulu.

      Delete
    14. Haahahaha si anonymous ni dah kenapa? Ni ke standard cybertrooper Umno lepas meeting ari tu? meroyan mcm babi sebab dapat powerbank pasir ke? Kalau camni la standard askar cyber umno,tak payah haraplah nak tarik org ramai sokong Umno Dan BN. Gaji dibayar kat ko tu tak berbaloi. Ahmad Maslan, KJ tolong2 la baca standard jawapan cybertrooper korang.

      Delete
    15. Semua kata parti mereka betul
      Tapi dari kacamata orang yg benar keterbalikan

      Pakatan belum mndapat kuasa majoriti memerintah

      Akan tetapi contoh nya ada di selangor dan pula

      Delete
  6. Cakap la apa saja en budin.. Sya rasa kalau dah melayu totok tu mmg totokla.. Hari tu sya baru pulang dari kampung.. Org kampung kata mereka akan undi sapa saja janji melayu dan islam. So klu bn tu dia letak wakil tu melayu wlupun kaki rasuah kaki rompak pun dorang tetap akan undi bn kecuali pakatan harapan pun letak melayu Dan islam.. Minta bwa isu ni ke table pakatN harapan untk pastikan melayu totok mcm ni akan mengundi pakatan harapan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Contoh Melayu totok adalah GN aka Mat Pork.

      Delete
    2. Aka wak kojola kengkang aka babi tonggek..@

      Delete
    3. Si celaka Zack tokey babi pasar borong, lambat lagi kau nak mampus

      Delete
    4. Awat hang marah sgt kat aku niii..Hang lapaq kaaa?

      Delete
    5. Nasib politik Malaysia ditentukan oleh persaingan antara Umno dan PAS, walaupun negara ini berbilang kaum.

      Kini, persubahatan 2 seteru lama itu sedang mengubah lanskap politik, membentuk suatu kerajaan Melayu duopoli baharu, kata Prof Clive Kessler, ahli akademi serta pakar sosiologi dan antropologi di Universiti New South Wales, Australia.

      “Konsortium Umno-PAS menyaksikan PAS bukan sahaja dilahirkan semula dan diperkasakan, tetapi dari segi dasar dan politik, PAS sebenarnya berkuasa,” katanya dalam satu artikel di East Asia Forum (EAF) terbitan Universiti Kebangsaan Australia (ANU).

      EAF merupakan inisiatif bersama 2 rangkaian penyelidikan akademik iaitu Biro Penyelidikan Ekonomi Asia Timur dan Biro Penyelidikan Ekonomi Asia Selatan.

      Kessler berkata penguasaan demografi Melayu semakin kuat disebabkan kadar kelahiran orang Melayu, penghijrahan warga Indonesia dan lain-lain yang menjadi ‘Melayu’ secara istilah politik.

      Ini, katanya, ditambah dengan penghijrahan keluar ramai orang bukan Melayu kelas pertengahan yang tawar hati dengan kuasa Melayu yang semakin kuat dan dominasi golongan Islamis dalam kehidupan di Malaysia,” kata Kessler.

      “Dominasi Melayu juga dikukuhkan melalui persempadanan semula kawasan pilihan raya – pengundi bukan Melayu dihimpunkan dalam kawasan bandar yang luas, sementara pengundi Melayu di luar bandar umumnya mengundi di kawasan yang lebih kecil.”

      Dalam artikelnya yang merupakan sebahagian siri EAF mengimbas kembali tahun 2017, Kessler yang mengkaji secara dekat politik Malaysia, menjejaki hubungan antara Umno dan PAS beberapa tahun kebelakangan ini.

      Delete
    6. Babi tonggek
      Kalau umno dan pas dah bergabung hang tak boleh lah lagi cari makan kat lorong chow kit tu..
      Balik kampong laa noreh getah.

      Delete
    7. Nak pi kerja kilang pun mmg tak boleh sebab hang tu berbau busuk sgt.

      Delete
    8. Si celaka Zack tokey babi pasar borong, lambat lagi kau nak mampus

      Delete
    9. Lambat lagi lah wak sebab aku nak tengok najib masuk penjara dulu

      Delete
    10. Si celaka Zack tokey babi pasar borong, lambat lagi kau nak mampus

      Delete
    11. Lambat lagi..
      Hang kalau nak mampuih pi lah mampuih dula naaa...Hang pi mampuih jauh2 sikit.

      Delete
    12. zack...apa kau dah buat dgn mamat ni???? rindu dendam dah dia!.....he he he...sabor bro....lawan tetap lawan.

      Delete
    13. Kihkihkihkih
      Wak ...hang rindu kat aku ker?
      Kalau rindu cakaplah rindu
      Jgn malu2.

      Delete
    14. mamat tu da kena sawan babi la.

      Delete
    15. Teringat kat John le tu. Rindu dendam kat Zack pulok.

      Tak puas isap John siplis gonorhea al Geng Jibbon.

      Delete
    16. Dia tu mmg mcm tu bro.
      Macam2 kerja yg dia dah buat
      Isap pun sudah tonggek pun sudah tapi hidup dia tak pernah senang2 jugak.

      Apa punya sial la nasib dia tu!!!

      Delete
  7. Bagaimana kah SPRM dapat bertindak dengan professional dan diyakini sekiranya Ketua nya sendiri kini bergelut dengan skandal?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beliau berkata, PAS dahulu menggembleng undi Melayu untuk melawan Umno dan berusaha melemahkan wibawa dan autoriti Umno.

      Tegas beliau, walaupun PAS dan Umno pernah bekerjasama dalam satu tempoh yang singkat pada 1970-an, mereka bermusuhan sejak berdekad lama dan bersaing untuk merebut undi Melayu.

      Matlamat Umno tercapai

      Menurutnya, PAS sedia melancarkan perjuangan jangka panjang menggunakan kelebihan politiknya ke atas Umno dan “secara beransur menjadikan Umno tebusan dan memastikan ia akan selama-lamanya rasa tertekan lalu mengguna pakai dasar yang menyenangkan PAS dan mempromosikan Islam”.

      “Dinamik tersembunyi ini menghasilkan de-sekularisasi masyarakat Melayu dan politik Malaysia secara radikal dalam tahun kebelakangan ini,” kata Kessler.

      Pada pilihan raya 2008 dan 2013, Umno berenggang dengan penyokong bukan Melayu di sebalik penekanan kepada “ketuanan Melayu”, dalam berdepan gabungan pembangkang PAS, DAP dan PKR.

      “Sejak 2008, matlamat utama politik Umno adalah untuk memecahkan gabungan itu dengan menanam stigma mengatakan DAP anti Melayu dan anti Islam, mengecam PKR sebagai parti yang dipimpin oleh seorang individu terkutuk dari segi moral, dan menghamun PAS atas keengganan menjadi parti Islam yang ‘elok’ dan mengkhianati Islam.

      “Selepas pilihan raya ke-13 itu, matlamat itu tercapai. PAS keluar dari pembangkang, menyingkir pemimpin yang menyokong gabungan pembangkang dan menyertai suatu bentuk kerjasama dengan Umno.”

      Kessler berkata Umno dan PAS mencapai suatu persetujuan di mana Umno akan mendapat sokongan orang Melayu PAS, dan sebagai balasan, kerajaan pimpinan Umno akan melaksanakan “dasar berpemikiran syariah yang memihak kepada PAS”.

      “Umno tahu permainan itu – ia boleh memerintah selama-lamanya selagi mana PAS mengizinkan. Umno takut pada kuasa pilihan raya dalam tangan PAS yang boleh digunakan terhadap Umno. PAS juga sedar perkara itu.

      “Itulah asas kerjasama mereka – kadangkala bersama, kadangkala tidak, tetapi sentiasa beriringan. Situasi itu memihak kepada PAS dan diterima baik oleh Umno,” tambahnya.

      Delete
  8. BUDIN SONTOLOYO...BANYAK SIMPAN TOYOL!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hog!!..Hog!!!...Oink!!Oink!!! Pheeeweeeetttttttt.

      Delete
    2. Si celaka Zack tokey babi pasar borong, lambat lagi kau nak mampus

      Delete
    3. Tun Dr Mahathir Mohamad melakukan serangan yang ‘tidak kena pada tempatnya’ apabila beliau menempelak bekas Penolong Gabenor Bank Negara Malaysia, Datuk Abdul Murad Khalid berhubung kerugian urus niaga forex Bank Negara berjumlah RM31.5 billion, kata Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Dr Salleh Said Keruak.

      Sebaliknya, kata beliau, bekas perdana menteri itu sepatutnya marah dengan (penasihat DAP) Lim Kit Siang.

      “Murad hanya memberi keterangan dalam pendengaran RCI (Suruhanjaya Siasatan Diraja) berhubung kerugian sebenar forex, yang mendedahkan bahawa jumlahnya adalah RM31.5 bilion dan bukannya RM5.7 bilion.

      "Bagaimanapun, Kit Siang lah, yang selama 20 tahun, mendesak supaya ditubuhkan RCI bagi menyiasat kerugian urus niaga forex Bank Negara,” demikan menurut Salleh menerusi catatan terkini dalam blog sskeruak.blogspot.my hari ini.

      Semalam, Dr Mahathir meletakkan kesalahan berikutan kerugian itu ke atas Murad, dengan mendakwa bekas penolong gabenor BNM itu tahu tentang kerugian terbabit, namun memilih untuk berdiam diri dan hanya mendedahkan perkara yang diketahuinya itu baru-baru ini.

      Salleh menyimpulkan bahawa Dr Mahathir kini memerlukan Kit Siang sebagai sekutu politiknya, manakala Kit Siang pula memerlukan Dr Mahathir untuk meraih undi Melayu, kedua-duanya membuat pusingan-U berhubung skandal forex.

      Delete
    4. Keruak si karabau tu tembirang saja.
      Pekan Kota Belud pun banjir skrng ni.
      Taun Gusi pun banjir.
      Pemalas punya karabau.

      Delete
    5. Si celaka Zack tokey babi pasar borong, lambat lagi kau nak mampus

      Delete
    6. Si celaka Zack tokey babi pasar borong, lambat lagi kau nak mampus

      Delete
    7. Mmg lama lagiii..
      Aku tunggu hang mampuih dulu
      Mesti kubur hang berasap.

      Delete
  9. Sedang viral...

    Cuba kenalpasti siapa2 yg difoto ni..
    Perjumpaan hebat kat luar negara...tapi dunia ni dah kecik je...

    Huh...
    Najib
    Takiyudin
    Nik abduh
    Tantawi
    Tok pa
    Rahim baling kedah

    *UMNOKOMUNIS sedang ajus funding & turun arahan pada pedagang agama PASesat...(maldives/srilanka)?

    Mereka sedang tanak nasi TAEK low,nak bagi melayu makan. Melayu2 ini lah yg screw Melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Konon bertemu utk bela owg palestin la tue alasannya

      Delete
  10. Pasti akan tertsnya di kalangan ahli akarumbi mereka entah bila mesyuarat cawangan dan bahagian diadaksn tetspi tiba2 dah ada mesyuarat agong...?

    Balik tanya di kampong akan makcik-makcik, pakcik-pakcik, ansk2 saudara dan sdara mara setia dan percaya pada tun samada ada ke tidak dapat jemputan mesyuarat.

    Khabarnya ada arahan yang dikeluarkan untuk pilih 7 org setiap Bahagian utk menghadiri perhimpunan perwakilan pusat tanpa mesyuarat Perwakilan Bahagian.

    Sepatutnya perwakilan Bahagian dipolih dalam mesyuarat Bahagian yang dihadiri oleh perwakilan cawangan

    Macam stail UMNO yg mereka tiru, perwakilan cangsn ke mesyuarat Bajagian pula sepatutnya dipilih dlm mesyuarat.

    Sah mereka langgar perlembagaan PPBM mereka sendiri. Dan sendiri buat perlembagaan sendiri langgar..

    �� ingat 1 juta ahli UMNO dah lompat ke PPBM???? Cawangan meeting pun tak blh buat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woiii..jomlah masuk PPBM cerah masa depan anak cucu kita nanti

      Delete
    2. Si celaka Zack tokey babi pasar borong, lambat lagi kau nak mampus

      Delete
    3. Lambat lagi...
      Hang kalau mampuih mesti bumi tak terima hang.

      Delete
    4. PPBM ditubuh untuk penuhi nafsu individu tertentu. Ramai yg masuk dulu dah sedar dan keluar. Yg tinggal hanya sedikit - sebahagian mempunyai kepentingan dan yg lain hanya tertipu. Jahillah mereka yg jadi khadam sukarela individu ini. Gunalah akal yg dikurnia Allah untuk berfikir. Dan berfikirlah sementara ada kesempatan.

      Delete
    5. Mmg tak dak beza pun jahiliah jamilah aka mr j.

      Delete
  11. Baru saja menghadiri kenduri di sana minggu lepas..

    Kenapa masih kekal kan nama Felda ?

    Dah dekat PRU pulak baru terdedah ..

    ReplyDelete
  12. INI SEMUA SALAH DAP.
    SELAMA NI DAP YG KONTROL FELDA.
    DAP YG JADI PENGERUSI FELDA, FGV, FIC DLL.

    KIKIKIKI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu la melayu kampong style..baik buruk,jahat,penipu,tak pas spm asal melayu je sokong bagai nak rak walau melayu itu membaw Ke lubang taik rumah rosmah..asyik nak tuduh bgsa lain.tanah rizab melyu dh tgl sekangkang rosmah je lagi pon nak slahkan dap


      Jilake kau rosmah...

      Delete
  13. MrJ tak nak komen ke?

    Atau dah masuk PH?

    Tahniah mrJ...kita lawan korupsi

    ReplyDelete
    Replies
    1. DIAM LAH KO!!!

      Delete
    2. Awat hang marah2 ni?
      Hang lapaq nasi ka?

      Delete
    3. Marah??

      Hehe..nnti kena jual

      Delete
    4. Dia tu mmg berniaga pun
      Faham2 laa dia jual apa...

      Delete
    5. Anon, dah banyak komen kat atas. Bacalah. Bukan selalu ada masa nak kunjung blog ini.

      Delete
    6. Elok lah pun hang tak ada masa drp dok mai menyemak kat sini.

      Delete
    7. Bukan slalu ada masa ke atau tak mampu nk balas hujah mr j

      Tak reti menari cakap lantai tak rata

      Klise sangat

      Delete
    8. Ilmu tak cukup nak masuk kt blog hebat tuan budin...mmg kene sekah la hari2 tak menjawab

      Delete
  14. Masa depan US lebih penting dari Mak cik Pak cik FELDA..

    Se belum UMNO berkubur .. kuburkan FELDA dulu ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepas ni pak cik mak cik boleh pi dok di amerika untuk kerja kutip buah apple pula.

      Jangan risau pak cik dan mak cik oiiii sebab babi tonggek pun ikut sekali.

      Dia tukang bajak tanah!!! Sebab dia sekoq saja yg ada taring.

      Delete
  15. Macam biasa geng UMNO, DH tangkap lepas ....nanti alasan sprm dh teliti bukti selama setahun ,tp bukti tak cukup, dn tiada apa apa kesalahan .......kita tunggu dn lihat lh .......

    ReplyDelete
  16. ADUN sg Besar , YB Budiman Mohd Zuhdi mempertikaikan kewajaran kerajaan Selangor membayar RM 1 juta kepaad syarikat bermodal 2 ringgit. Perkaar pelik lagi hairan ini berlaku syarikat Pusaka Seni Budaya dibayar sejumlah rm 1 juta untuk menganjurkan festival Bahasa dan persuratan melayu serantau yg berlangsung dari 7 hingga 10 disember lepas. lebih malang lagi. festival tetsebut tidak mendapatbsambutan masyarakt Selangor kerana ia dikaatkan diuruskan sambil lewa dan tiaad perancangan yg betul.
    Diberitakan dari 30 program yg dirancang, hanya 1 saja yg mendapat sambutan..itu pun tak sampai40 orang yg menhadirinya. Malah dikatakan, sykt tersebut adalah kepunyaan kroni salah sorang pemimpin di Selangor.
    Jadi nampaknya, tindakan Azwan Ali untuk membawa bukti dan dokumen rasuah dan s/guna kuasa SEmin ke SPRM aadlah tepat dan dipuji oleh ramai rakyat Selangor. Mereka memohon agar SPRM menyiasat dan membongkar segala ketirisan kerajaan negeri sejak Semin menjadi MB.
    Tambah mereka lagi,jika terbukti ada kes yg munasabah, SEmin dan pimipnan tertinggi Selangor perlu bert/jawab untuk didakwa di mahkamah dan dijatuhi hukuman yg setimpal jika terbukti kesalahan mereka. Warga Selangor sudah teramat muak dengan segala ketirisan yg berlaku hingga hampir kering rizab negeri dikerjakan mereka. SPRM...jalankan tugas dan amanah yg diberikan tanpa sebarang prejudis!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu laa sprm tak jalankan tugas dgn amanah. Tengok...babi tonggek dah marah dah.

      Delete
    2. Woiiii...babi tonggek
      Malam tadi hang kena amput ka?
      Tu laa pungkoq hang sexy sgt.

      Delete
    3. Geng najib menabur cite sampah

      Delete
    4. Kikiki dia ingat azmin sama level agaknya dgn noh omar....

      mantap siot azmin.kasi penuh tabung kerajaan selangor tuuu...noh omar ape hal nak kepoh merapu bagai nak mampossss

      Delete
  17. Kalau dakwaan ini benar, MEMANG CUKUP DAN TERAMAT HARAM JADAH PM DAN UMNO BN. Elok mampus saja jika mereka ini adalah petualang yg benarkan semua ni berlaku. Kejar mereka hatta sampai lubang cacing dan hukum seberat2nya. Kalau UMNO BN ni benar2 Islam Dan anal ajaran Islam, majoriti peneroka yg Islam Tak mungkin teraniaya. Mereka ni Islam jenis apa? Patut lah PAS dulu cakap puak ni musuh Islam dan dah kira murtad! Perangai memang cukup jadah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mereka mengenakan warga felda tanpa mereka sedar mereka dah di lelong puak lahanat ni anon

      Delete
  18. 30 program telah di adakan
    Satu program 3 hari ..
    Kos 1 juta ...

    Udang .. Lembu ... Kalau udang kolam nya tak ada .. Kalau lembu nya kandang nya tak ada..

    Itu menunjukkan kesedaran masyrakat sangat kurang .. sebab mereka lebih suka makan free di Restaurant Jamal.

    HARAPAN buat majlis Ilmu.
    UMNO buat makan free..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada lagi lah bro..supplier benih padi yg terbesar di Msia.
      Untouchable tuuu.

      Delete
    2. Untouchable? Ini dah mcm keramat hidup.

      Delete
    3. Bila untouchable sesuka hati nk menjarah rakyat
      Mmg pengkhianat bangsa dan negara

      Delete
  19. Tolonglah makcik pakcik adik abang kakak FELDA..jgn dbiarkan dtipu dsleweng dklepet oleh UMNOBN..daging dkedarahnya kuahlh dsantunya..cukuplh apa yg kerjakannya..masih dbuai kah lg
    Rakyt ddahulukan oleh mereka..ubahlh..ubah untuk kesejahteran kalian..kita bena FELDA dbawah Pakatan Harapan..
    Wahai melayuku..
    Lawan kita Lawan!!
    Set!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payahlah Ramly. Berbuih mulut kita bercakap, kebanyakannya buat dekkk aje. Tetap juga dia nak pangkah umnu. Biar habis tergadai reta benda, biar tak nakan, asalkan pemimpin senang lenang. Letih kalau nak suruh org Melayu berfikir.

      Delete
    2. Kita cubalh bro..bgi yg muda muda nampaknya ok..ni krabat krabat tua dan seangkatan ada prasaan termakan budi..bukan x sedar dah kena sligi..apa kami cubalh

      Delete
    3. Takpe bro pjl
      Btol kata bro ramly
      Kita jgn putus asa dalam mendakyah utk kebaikan bersama
      Taraf celik politik kat felda mmg rendah
      Nk kempen dgn pariah kita kena terus terang je kawan rasa

      Delete
    4. Takpa bro pjl
      Lain padang lain belalang

      Btol kata bro ramly
      Kadar celik politik kat felda mmg out

      Minyak maaf golongan pariah felda ni kita terus terang biar sampai terbongek
      Itu je jalan utk kempen

      Delete
  20. Tidak perlulah para peneroka bimbang berkaitan tanah di jalan Semarak tu. Yakinlah, Felda sudah membuat satu pelaburan yang amat baik dengan menyerahkannya kepaad syarikat yang akan membangunkan tanah tersebut menjadi KLVC.
    Apabila siap nanti, pulangannya adalah berganda2 lebih dari RM 200 juta tersebut. Sudah pasti para peneroka akan mendapat tempias dari keuntungan tg besar tu dan menerima durian runtuh dalam bentuk insentif khas dari Felda. Kerajaan akan sentiasa memastikan aagr tidak berlaku sebarang hanky panky oleh syarikat yang telah diberikan amanah untuk membangunkan tanah tersebut, logik akal, takkan lah kerajaan dan Felda nak membiarkan para peneroka menanggung kerugian akibat dari pelaburan tersebut.
    Dengan siapnya KLVC tu nanti, rizab Felda akan bertambah dan sudah tentu nama Felda, sebagai satu2nya entiti kerajaan yang membela nasib para peneroka di negara ini akan terbukti berjaya menjalankan amanah yg diberikan dengan cemerlang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hallucination....

      Delete
    2. Memang puak2 ni kaki jual. Semua benda nak jual, termasuk pungkoq.

      Delete
    3. Insentif apa kalau tiap2 malam dok hisap rokok john.

      Delete
    4. Hahaha mmg cemerlang....pm paling dunguuuuuuu tu dalam dunia.

      Delete
  21. Zaman Samy Vellu..terkenal dgn "tampal..korek"
    Zaman Jibby ni..terkenal dgn.."tangkap..lepas"
    he5

    ReplyDelete
  22. Ada lagi, Tiada salahlaku, Buang Kes. Kes selesai.
    Kenyataan berunsur "devil's advocates" Nah baru padan muka sesiapa pakcik dan makcik Felda yang masih TERPESONA dengan ayat manis Pimpinan BN dan BAHULUBALANG Menteri serta pimpinan FELDA. Dulu percaya sangat FGV boleh mengubah taraf hidup peneroka. Lihatlah baru ebberapa tahun dah hancuuusss. ROCK STEADY.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betullah tu, fgv boleh mengubah taraf hidup peneroka.
      Dia tak beritahu mengubah jadi lebih baik atau jadi lebih teruk.

      Delete
  23. Tokey babi pasar borong dah mampus ke belum?

    ReplyDelete
  24. Yg aku selalu tgk mr j, yg maki hamun...smua tak tentu punca. Yg memaki, kesat sgt bhs...yg kononnya berlapik, dh xde fakta dan ckp kosong sj. Yg dh jelas salah...nak dbetulkan jgk. Cth psl tun, dia pun bnyk scandal kononnya, dh najib tu bersih sgt? 10x teruk maaa...lagi sshkan org lain adalah

    ReplyDelete
    Replies
    1. I say man encik rizal yusof.
      You tak tau ka?
      Mr j tu lah tukang basuh pungkoq najib.
      Sebab tu lah dia tahu najib ni bersih ke tidak

      Delete
    2. Lepas basuh MrJ tak pakai towel atau toilet paper.

      Dia jilat hingga kering bro...
      Sampai najib rasa geli geleman

      Delete
  25. hanya dengan mengundi pakatan sahaja dapat merungkai semua kecurangan kerajaan..jgn lupa..undilah pakatan harapan.

    ReplyDelete
  26. What does this all mean? It means that Malaysia looks more and more stupid. Brother Hishamuddin Hussein please take note. Here you are sending our soldiers off to Saudi Arabia to fight poor, defenseless Yemen.  This Friday Kepala Bapok is appearing on stage with Bawang at a rally to protest Donald Trump's decision over Jerusalem.


    So where do you fit in this scheme of things where Saudi Arabia is supporting Israel and the US? The Saudis want to form a defense pact with Israel. They say they will side with Israel against any Palestinian uprising.


    AND HERE IS WHAT WILL KOYAK YOUR KAIN PELIKAT BRO - THE SAUDIS ARE SAYING THAT ANY PALESTINIAN INTIFADA OR PALESTINIAN PROTEST NOW HAS THE HAND OF SHIAH IRAN BEHIND IT. 


    THEY ARE NOW BLAMING SHIAH IRAN AS TAKING OVER THE PALESTINIAN STRUGGLE. 


    SO BROTHER HISHAMUDDIN,  IN YEMEN YOU SUPPORT SAUDI ARABIA AGAINST INCURSION BY SHIAH IRAN.


    SO HOW ARE YOU GOING TO HANDLE THE SAUDI VIEW THAT PALESTINE HAS ALSO BECOME AN INCURSION BY SHIAH IRAN?

     

    You cannot run with the camels and screw the camels behind at the same time bro. Only the Arabs can do that. You are NOT an Arab.

    *credit Outsyedthebox.
    Who is screwing the melayus ?

    A) DAP?TUN,? PH? AMANAH?
    B) UMNOPAS

    *utk slowlearners
    Hint Jawapan: (A nakub

    ReplyDelete
  27. 16.26...Kau tak yah tanya pun, 1 Malaya dah tau jawapannya..dah terang2lah A). Takkan kau tak sedar perancangan licik para evangelis dan kai feng jews , yang kini menguasai PH dan menetapkan hala tuju parti yang masih berstatus haram tu.
    Apatah lagi Dragon LKS dan LGE ni nama aje kecinaan, tapi adalah evangelis yang taksub kepada ajaran kristian. Sebab tu lah, dalam pemilihan CEC DAP baru2 ni, hampir 85% yang duduk kat kerusi tertingginya adalah kristian tegar. Bukan tidak bersebab mereka dilantik kat tempat tu,melainkan semata2 untuk melaksanakan agenda kristinisasi yang sudah pasti mendapat sokongan dan bantuan dana kewangan yg besar dari l/negara.
    DAP dan PAP Spore..adalah adik beradik , tidak ada bezanya agenda perjuangan di antara mereka. Cuma..matlamat PAP dah tercapai...menjadikan Spore sebuah republik dan DAP pula masih terkial2 lagi, tapi mereka amat2 yakin agenda yg sama spt di Spore lambat laun akan tercapai jugak di negara tercinta ini.
    Kita takkan lupa bait2 ucapan penuh rasis yg dilontarkan oleh Superman Hew , pakar strategis dan propaganda DAP satu ketika dulu..we'll alwayg use the malays to screw the malays...gunakan anak untuk menentang ibu bapa, isteri untuk menentang suami, jiran untuk menghentam jiran..hingga matlaamt kita tercapai iaitu menghapuskan kedaulatan raja2, mewujudkan bangsa malaysians dan menghapuskan ketuanaan melayu dari negara ini.
    Tidak mustahil, dalam keghairahan TDM untuk menjadi PM sekali lagi atas sebab2 memenuhi agenda peribadinya sendiri, dia akan sanggup untuk menggadaikan segala yang berkaitan dengan Melayu demi menagih sokongan dari kaum cina DAP. Apatah lagi, susur galurnya yang bukan berdarah melayu sejati tapi ada campuran dari kerala tentunya tidak akan merasai bakal kehilangan segala2nya spt yg akan dirasai oleh warga melayu sejati yang lain...senang cakap, tidak akan dapat menghayati semangat kemelayuan dalam erti kata yg sebenar2nya.
    Aku tidak menyimpan sebarang dendam peribadi terhadap TDM, malah masih ada rasa hormat dan kagum kepadanya. Tapi kita perlulah berpijak di bumi yang nyata...jika diberikan pilihan, agak2nya lah apakah keutamaan TDM...samaada mempertahankan hak bangsa melayu atau mengejar agenda peribadinya walaupun terpaksa tunduk kepada kehendak evangelis dan kai feng jews kat dalam PH tu? Kalau hanya kerana ingin dilantik sebagi pengerusi PH, dia pun dah sanggup merasuah RM 2 billion kepada Dragon LKS...tak mustahil lebih dari itu sanggup dibelanjakannya untuk mencapai cita2 menjadi PM ke 7 nanti...logikkan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng najib kau tak sedar ke lagi...lebai pas akan sesatkan puok umno.nt semua akan mencari redha dunia kemelayuan

      Delete
  28. At the end of January, the officer informed me that there were three sale and purchase agreements involving Felda land on Jalan Semarak," said Shahril.

    It involved four sale and purchase agreements (S & P) involving prices of RM54.5 million, RM96.9 million, RM12 million and RM106.4 million, totalling RM270 million.


    Atas ni kenyataan sharir. Pening aku fikir sebab dia kata felda dah buat caveat utk stop urusniaga tapi sharir cakap juga ada SnP. Kalau ada SnP bermakna dah ada persetujuan antara pihak pembeli dan penjual. Sekarang ni kenapa felda nak salahkan pembeli? SPRM pulak kata masalah pentadbiran?

    Come on lah. Dah jelas si ketot punya kerja. Kenapa nak sorok dan salahkan pembeli. Haish.

    ReplyDelete
  29. Kalau tanah dalam Wilayah Persekutuan ada yang tergadai,...ini bukan kerja orang lain melainkan Tongku Palsu punya kerja dengan izin Ketua Penyamun.Depa ni yang menentang Yahudi Israel besar-besaran.Di sini depa lah yahudi.

    ReplyDelete
  30. Tahniah diucapkan kepada DSNR dan kerajaan kerana lepas satu satu buah fikiran DS kini menjadi ikutan negara luar. Sebelum ini, GST yang banyak dibantah oleh rakyat Msia sendiri telah dilaksanakan di India dan akan dikuatkuasakan di Arab Saudi tahun 2018,mengikut acuan msia. KSA juga telah meniru bulat2 urus tadbir dalam SPRM untuk diimplementasikan dalam agensi anti korupsi mereka dan telah melakukan ops besar2an terhadap kerabat Di Raja dan pimpinan2 tertinggi negara tersebut. Terbaru sekali, MOF melaporkan bahawa Mesir akan melaksanakan bantuan BRIM( bantuan rakyat 1 Mesir) ikut acuan Msia. Memang patutlah DSNR kini diangkat dana dijulang sebagai wira terhebat OIC dan seluruh dunia islam dewasa ini.
    Esok pula akan berlangsung Himpunan solidariti menentang kezaliman zionis Yahudi di dataran Putrajaya yang bakal dihadiri oleh semua duta negara asing dan perwakilan luar. Tapi yakinlah, DSNR tidak mengharapkan sebarang balasan atas segala usahanya tu, melainkan hanyalah untuk mendapatkan keredhaan illahi, di dunia dan lebih2 lagi di akhirat...Aminnnn!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh I see...Najib tak ada telor jadi hero yer!

      Dgn orang tua 92 tahun pun takut, hero apa tuu.......??

      Delete
    2. GENG NAJIB SI PENYEBAR FITNAH YANG NYATA

      SEMALAM SIBUK FITNAH MENGENAI KETIDAKHADIRAN PAKATAN HARAPAN KE PERHIMPUNAN AL-QUD

      AMANAH, PKR hadiri himpunan al-Quds esok, kata TPM
      https://www.malaysiakini.com/news/406237

      Delete
    3. TERAM

      SAHABAT MU SAHABATKU JUA
      MUSUH MU MUSUH KU JUA

      NUKILAN
      NAJIB AL KLEPTO

      Delete
    4. NAJIB TU HEROIN........
      HERO NYA SEMAH BADAK.......

      HA HA HA HA HA HA

      Delete
    5. 21.56...Aku tak salah kerana memang DSZH yang cakap sendiri bahawa Salahuddin Ayub yang cakap kononnya Amanah dan PH tak dapat jemputan dari kerajaan utk hadir dalam perhimpunan so;idariti tu. Video tu dah disiarkan dalam TV arus perdana semalam. Kalau hari ni mereka buat u-Turn pulak nak hadir, bukan salah aku lah kan. Tuduhan kau yg mengatakan aku ni penyebar fitnah yg nyata memang tak betul sesangat..kerana fitnah dan spin ni tak ujud langsung dalam kamus hidup aku.Setau aku yg kaki fitnah ni sin Pizi hingga digelar pemfitnah bersiri beb!

      Delete
    6. TAK DAPAT JEMPUTAN TAK SEMESTINYA TIDAK HADIR....SUKA SUKI ENGKAU JE JAJA CERITA YANG BELUM TAHU KESUDAHANNYA, BELUM TAHU KEJADIANNYA....ASTAFIRULLAH, MINTA2 LA DIJAUHKAN DARIPADA SIFAT SEBEGINI....SUKA MEMFITNAH DAN BURUK SANGKA MACAM GENG NAJIB NI...

      Delete
    7. 2309...Geng Neraka ni tak puas makan dedak kot...nak jugak makan daging sedara sendiri...

      suka fitnah...suka spin...suka propa...

      Delete
    8. SATU LAGI RIAK....ANTARA SIFAT YANG AMAT DIBENCI ALLAH....

      AKU TAK BERSALAH, AKU TAK FITNAH, AKU TAK SPIN, AKU TAK KUTUK ORANG...

      KALO MATI ESOK MESTI MASUK SYURGA....TERHINDAR DARI NERAKA SEBAB TIDAK ASYIK TAK BERSALAH, ORANG LAIN AJA YANG SALAH...

      Delete
    9. Geng Najib ni, kalau ada cerita buruk pasal Pakatan Harapan, laju disebarkannya....belum tahu betul ke tak.....

      Non Partisan la sangat.......

      Delete
    10. Ha ha ha....what a laugh Najib is.....!!

      First wants to kiss Trump's feet and declared 'Your enemy is my enemy'., then now trying to be hero.

      The whole world knows of Donald Trump's inflammatory anti Islam attitude and regards Islam as enemy.

      Yet it puzzled us Najib will lead a protest at the Putra Mosque tomorrow, in a show against the move by the United States to recognise Jerusalem as the capital city of Israel. What a joke....??

      That's why many call him "the Bugis Jelly" = pink and no backbone.

      Delete
  31. Dari dahulu lagi saya telah berkata ....

    Selagi "Kepala Bapak Kau" tu masih duduk di singgahsana ... Isa ketot tetap selamat ...".

    Jikalau dia pupus , bungkus dan hapus seluroh Felda sekali pun , selagi "Kepala Bapak Kau" masih di atas ....Isa ketot tetap wala'fiat .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fuhhh..marah betul Pak diny pada DSNR dan TS Isa. Macam ni lah pak diny..apa kata pak bertanding kat pekan dalam PRU nanti. Saya sanggup mengeluarkan segala dana untuk Pak..dari wang penamaan calon, segala pembiayaan untuk poster, kempen dll. Terpulanglah samaada Pak nak bertanding atas tiket mana2 parti dalam PH ataupun sebaagi calon bebas..tak kisah lah. Amacam ..setuju tak pak? Kalau jadik roger2lah saya yee!

      Delete
    2. Felda dikatakan bakal kehilangan hak milik tanah di Jalan Semarak, Kuala Lumpur yang dianggarkan bernilai RM200 juta, lapor Berita Harian (BH).

      Laporan itu menyebut, ia susulan pertukaran hak milik menerusi transaksi yang meragukan sejak 2015.

      Menurut carian BH di Jabatan Tanah dan Galian, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, sebuah lot tanah seluas 16 hektar menempatkan ibu pejabat lama Felda, Anjung Felda dan Wisma Felda, kini ditukar nama kepada syarikat lain yang ada kaitan dengan pemaju utama itu pada 21 Julai 2016.

      Sehingga kini, Felda tidak membuat pengumuman berhubung pindah milik itu atau transaksi pengambilalihan tanah dengan pemaju utama terbabit, menurut BH.

      Sumber memberitahu BH, pindah milik tanah itu berlaku apabila Felda Investment Corporation (FIC) melantik sebuah syarikat tempatan sebagai pemaju utama pada 3 Jun 2014 dan diberi surat kuasa wakil penuh (full power of attorney) bagi membangunkannya.

      Felda dipengerusikan Tan Sri Isa Samad sehingga Januari lalu. Beliau merupakan pengerusi FIC sejak syarikat itu ditubuhkan pada 2 Julai 2013 sehingga kini.

      Tanah itu kini dimajukan dengan projek Kuala Lumpur Vertical City (KLVC) yang mempunyai 7 menara termasuk menara ikonik Felda, KLVC Tower1A, bangunan 68 tingkat lengkap dengan parkir bawah tanah dan helipad.

      Menurut BH, semua keputusan pelantikan syarikat terbabit dibuat oleh FIC dan dimaklumkan kepada lembaga pengarah Felda 3 bulan kemudian.

      “Ia agak mengelirukan dari segi urus tadbir kerana lembaga pengarah Felda tak tahu siapa sebenarnya buat keputusan, sama ada FIC atau Felda kerana ketika itu ada orang yang sama duduk dalam FIC dan Felda.

      “Felda keluarkan surat kuasa wakil kepada syarikat pemaju untuk bangunkan kawasan terbabit, namun tanah berkenaan kemudiannya dipindah milik kepada syarikat itu sejak Disember 2015,” kata sumber yang dipetik BH.

      Sebelum ini, media melaporkan kawasan itu mulanya dirancang untuk projek pembangunan bercampur komersial dan kediaman oleh anak syarikat FIC, Encorp Bhd.

      Bagaimanapun, pada 6 November 2014, Dewan Bandararaya Kuala Lumpur (DBKL) menerima permohonan kebenaran pembangunan di kawasan sama daripada KLVC.

      Semakan di Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) mendapati KLVC adalah syarikat baharu yang hanya ditubuhkan pada Januari lalu.

      Delete
    3. SEJAK NAJIB DAN ISA JAGA FELDA..MACAM2 SKANDAL YANG BERLAKU, PELABURAN YANG TAK MASUK AKAL, DAN KERUGIAN YANG BESAR....MEMANG WAJAR UNTUK RASA MARAH GENG NAJIB

      TAKKAN RUGI PUN NAK SUKA....
      MENTAL DAH GENG NAJIB NI....

      Delete


    4. Macam mana Isa Pendek boleh lepas dengan skandal dan seleweng dah berderet-deret keluar?

      Ada fail RAHSIA BESAR kot di Port Dickson? Siapa punya fail RAHSIA BESAR tak bukak sejak 90-an? Boleh kita tubuh RCI?

      Delete
  32. FUYOOOIOONNKKKKK

    IMAMS SUDAH PUN KERAJAAN DIBATALKAN
    FELDA PULA SEDANG DALAM SIASATAN
    BERAMBOS TOYOL KATIK DAN BARUA JADIAN
    BERBAMBOSS SAJA JOIN PUAK PUTUS HARAPAN
    ELOK BERAMBOSSS SAJA MASUK PUAK PAKATAN


    KIKIKIKIKI.... KAMI PUN TAK SOKONG TOYOL DAN BARUA JADIAN DA@SINGAPORK... INI TOYOL DAN BARUA PERLU BERAMBOSSS DAN MOHON MENINGGAL TEROSS...



    PRU SINGAPORK PENSABOTAJ EKONOMI NEGARA TINGGU4 KAMI DATANG...


    INI KALI LAH...

    ReplyDelete
    Replies
    1. PADAN MUKA IMAMS KENA BATAL....
      NAMPAK SANGAT BODOH.....

      KAH KAH KAH KAH KAH KAH

      Delete
    2. TUNGGU KAMI DATANG

      TUNGGU KAMI DATANG

      TUNGGU KAMI DATANG

      BERAPA KALI BANYAK TUNGGU KAMI DATANG DAAAA

      TAK JUGAK DATANG DATANG

      KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

      Delete
  33. Buding NGOK.. sbb FELDA bawah Dagu Najib lah kita boleh tau ada penyelewengan.. tak sapu bawah karpet macam zaman Tun Penyangak Kutty lesapkan USD31 Billion..

    Buat apa Najib nak terjun lombong..sebab dia nak FELDA tu dihapuskan toyol2 belaan penyangak selama berkurun.
    Bukan senang nak buang saka toyol penyangak.. mau pulak penyangak Kutty.. magician politik yg hebat dengan silap mata nya..


    Insya Allah akan kita tau siapa dalang. Tangkap dan dakwa. Bukan macam PH.. terang2 Asimin dan Gone Eng terlibat dalam penyelewengan tanah.. diluluskan oelh mereka sendiri.. tapi mau sapu bawah karpet?

    Najib ada sign surat FELDA jual tanah ni ke macam Gone Eng signed taman manggis kepada Miss P??

    bodoh simpan sikit Buding. PRU14 Invoke dah inverse kajian.. PH akan tumbang teruk.? Insya Allah lah.. mudah2an PH akan lenyap terus dari muka bumi Allah ini!

    Amiin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyak betul penyelewengan di bawah pemerintahan najib ni....

      Keh Keh Keh Keh Keh Keh

      Delete
    2. Banyak betul penyelewengan di bawah pemerintahan najib.....baik turun je la....

      Keh Keh Keh Keh Keh Keh Keh

      Delete
    3. AKU BUKAK 1MDB

      TAK UNTUNG TAK UNTUNG

      AKU BUKAK KR1M

      TAK UNTUNG TAK UNTUNG

      AKU JAGA FELDA

      TAK UNTUNG TAK UNTUNG

      IKUT MELODI TAKTUNTUONG

      Delete
    4. Memanglah.. yang cakap tak untung tu ialah PENYANGAK.. sebab tak boleh nak sakau.

      Rakyat tetap untung.. KR1M buka. Sebab nak bagi rakyat untung lah Najib tak biarkan KRIM dimonopoli harga. KR1M2.0 datang.

      Ini cara mentadbir baik. Ada masalah cepat2 atasi, bukan berkerak simpan bawak karpet 22 tahun lepas tu baru terburai.. jawab pula SAYA TAK TAU..

      siapa ya??

      Delete
    5. RASA NYA NAJIB KOT......

      SAYA TAK TAHU, SAYA SAIN JER....

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    6. SAYA TAK TAHU ANTARA FREEHOLD DENGAN LEASEHOLD

      BODOH TAK SAYA....

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    7. SAYA TAK TAHU LEMBU MAKAN RUMPUT....

      TU SEBAB SAYA PELIHARA KAT KONDO...

      ...AKAK LEMBU...

      Delete
    8. SAYA TAK TAHU LEMBU TU KENA MAKAN RUMPUT DAN TIDUR KAT KANDANG....

      SEBAB TU LA SAYA PELIHARA KAT KONDO

      ...AKAK LEMBU....

      Delete
  34. Di bawah pemerintahan Najib penyelewengan tak disembunyikan. Kuasa Mahafiraun tak wujud di zaman ini.. boleh tutup fail itu ini dengan satu sindiran atau panggilan telefon pejabat PMO.. atau kau akan dipecat dengan pakej 'skandal'!


    Dibawah pemerintahan Najib juga kita dapat kenal 'JATIDIRI' bangsa Malaysia.. banyak yang tak amanah dan kaki penyangak.

    Zaman 22 tahun Kutty semua nampak macam indah.. di bawah karpet berulat macam bangkai.. sebab itu kita haran macam mana IWK boleh buat untung berniaga NAJIB sahaja.. NAJIB puna Kutty boleh pikir buat bisnes..

    so xpyh hairan lah lebuhraya tol berpuluh tahun disamun oleh penyangak.. zaman PM selepas itu teruk nk pulihkan masalah..

    Syukur, semoga kita akan dapat bersihkan negara dari legasi penyangak ulung..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyak betul penyelewengan di bawah pemerintahan najib.....baik turun je la....

      Keh Keh Keh Keh Keh Keh Keh

      Delete
    2. 22 tahun penyelewengan takmau turun.. nak tambah lagi pakej baru jaid penyamun.. tua reput.. mash tak malu terhegeh2 nak tawar diri lagi??

      siapa ya??

      Delete
    3. ...SEMOGA KITA AKAN DAPAT BERSIHKAN NEGARA....

      TAK BERSIH BERSIH LAGI KE.....NAJIB NI KERJA MEMANG LEMBAB.....KE SEBAB DIA SENDIRI YANG JADI MAK DATUK NENEK KOTORAN TUH.....

      PETUA MAK CUN.....BUANG PENCUCI CAP DACING KARAT, GUNA PENCUCI CAP PAKATAN HARAPAN....GERENTI BERSIH BERKILAU

      HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...