Friday 19 January 2018

TIGA PENJURU ATAU GUNA LOGO SENDIRI, PELUANG TETAP MEMIHAK PAKATAN HARAPAN



Kata orang, untuk menang dan mencapai kejayaan, rintangan dan halangan memang selalu mendatang dan tidak dapat dielakkan.

Ia adalah lumrah, tetapi sebenarnya itulah kunci kejayaan dan menguatkan lagi semangat untuk terus berjuang.

Dalam hal ini, Pakatan Harapan juga tidak terkecuali. Satu demi cabaran yang datang, namun sehingga ini ia tidak menghalang usaha gabungan itu untuk menuju kejayaan menumbangkan UMNO, BN dan seterusnya menyelamatkan negara ini daripada kerosakan yang berpanjangan yang diakibatkan oleh Najib Razak.

Meskipun jika melalui pertandingan satu lawan satu, Najib sudah lama lari malam, namun dengan pelbagai sumber, termasuk kuasa wang tanpa had yang dimilikinya, beliau akhirnya berjaya melunakkan hati Hadi Awang dan Pas untuk menjauhi Pakatan Harapan.

Berdasarkan pelbagai petunjuk dan kecenderungan Hadi dan Pas sekarang, pertandingan tiga penjuru memang tidak dapat dielakkan.

Tetapi, berdasarkan perkembangan terkini, perlawanan tiga penjuru pun tidak banyak menjejaskan peluang Pakatan Harapan. Kuncinya ialah rakyat secara majoritinya sudah terlalu bosan dan meluat dengan Najib, UMNO dan BN.

Pelbagai tindak-tanduk dan skandal yang melingkari Najib membuatkan rakyat semakin sukar untuk terus memilihnya mentadbir negara ini.

Jika sehingga pilihanraya akan datang pun sudah ramai yang tidak sanggup berketuakannya, apatah lagi untuk tempoh lima tahun seterusnya.

Rakyat mahu mengakhiri eranya bersama UMNO dan BN daripada terus berkuasa kerana tidak sanggup lagi menanggung derita disamping lakonannya yang menyakitkan hati rakyat seolah-olah beliaulah yang terbaik mentadbir negara ini.

Untuk itu, tiga penjuru tidak akan mampu menyelamatkan Najib, malah Pas yang mahu jadi penyelamat itu pun akan dihanyutkan sekali oleh kuasa perubahan yang sentiasa membuak-buak di dada rakyat.

Selepas Najib berjaya melunakkan Pas untuk menjadikan pertandingan tiga penjuru dan langkah itu pula dilihat tidak lagi berkesan, kini urusan pendaftaran Pakatan Harapan adalah sasaran seterusnya.

Najib tahu jika Pakatan Harapan berjaya bertanding menggunakan satu logo untuk menyaingi BN dalam PRU 14 nanti, peluangnya untuk kekal berkuasa adalah semakin tipis.

Beliau juga tahu Tun Mahathir Mohamad adalah perancang terbaik dari segi strategi politik. Selain wibawa dan pengaruhnya, lihat bagaimana Tun Mahathir akhirnya berjaya membawa Pakatan Harapan mencapai persetujuan berkenaan pembahagian kerusi dan calon Perdana Menteri, sedangkan selama ini parti-parti pembangkang tidak pernah mencapai persetujuan muktamad dalam hal itu.

Dengan kejayaan itu, ditambah jika bertanding hanya menggunakan satu logo, sudah pastilah peluang Pakatan Harapan bertambah cerah jadinya.

Menghalang kelulusan pendaftaran Pakatan Harapan dan setiap parti - PKR, DAP, Amanah dan Bersatu - akhirnya akan bertanding menggunakan logo masing-masing, Najib barangkali merasakan rakyat boleh terus dikelirukan serta dalam masa yang sama ditakut-takutkan dengan sentiman perkauman yang sengaja disempit-sempitkan.

Mungkin ada yang terus keliru dan mudah dikelirukan seolah-olah semua parti itu tidak bersatu jika masing-masing menggunakan logo sendiri, tetapi semua itu hanya akan memberi impak yang kecil saja.

Isunya sekarang bukan berkaitan tiga penjuru, menggunakan logo sendiri atau apa sekali pun, sebaliknya isu sebenar PRU 14 ialah Najib.

Selagi Najib ada, selagi itulah penolakan rakyat terus akan berlaku. Punca segala masalah dalam negara kita ialah Najib yang daripadanya itu muncul segala macam bala bencana lain seperti Jho Low, Rosmah Mansor, Riza Aziz, 1MDB, GST, penarikan subsidi, peningkatan kos sara hidup dan macam-macam lagi.

Kiranya dengan melembutkan hati Pas dan menjadikan pertandingan tiga penjuru sebelum ini gagal menjamin menjamin keselesaan mencapai kemenangan, menghalang penggunaan satu logo juga tidak akan memberi impak apa-apa.

Percayalah!!!

Rakyat hanya ingin menolak Najib, UMNO dan BN dan biar bagaimana keadaannya, penolakan itu tetap akan berlaku.

Banyak logo tidak akan menjadikan rakyat tiba-tiba mahu mengundi BN dan merelakan Najib berkuasa lagi untuk tempoh lebih lama.

Untuk fasa selepas PRU 14, keyakinan dan pilihan rakyat ialah Tun Mahathir. Masa untuk Najib sudah tamat. (ShahbudinHusin 19/01/2018)

118 comments:

  1. Replies
    1. Negara aman damai dan stabil ialah negara selamat untuk puak kleptokrasi merompak hasil mahsul negara mengalahkan rekod penjajah menjarah hasil mahsul negara. Jika masa penjajahan tiada undang2 untuk mengambil tindakkan kepada penjarahan harta negara, sekarang negara sudah merdeka, ada undang2 sendiri. Tafsiran derma adalah rasuah, apakah peguam negara masih bermatian mahu menghalalkan duit derma sebagai duit bukan duit rasuah. Begitu juga puak2 ulamak pasu bunga parlimen, derang ni pak lebai atau puak lebel jelek memaki pihak yang menolak puak kleptokrasi. Kalau puak mengaku puak agamawan tapi bisu tentang kleptokrasi, ini tanda nya agama sudah dilacurkan dalam arena politik.

      Delete
    2. Seorang bekas pemimpin PAS mendakwa kerajaan PKR Selangor masih melakukan rundingan dengan PAS negeri ini bagi membentuk kerjasama pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).

      Bekas Setiausaha PAS Selangor, Norman Toha, berkata perbincangan diketuai Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali dengan beberapa pemimpin PAS negeri itu dilakukan tanpa pengetahuan pemimpin Pakatan Harapan (PH) lain.

      "Berdasarkan maklumat yang saya dapat, pertemuan dengan pemimpin PAS diatur Mohamed Azmin sendiri. Dia berharap dapat membentuk persefahaman antara kedua-dua parti ini.

      "Mohamed Azmin bukan jumpa semua pemimpin atau Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) PAS, tetapi jumpa beberapa pemimpin utama PAS Selangor saja.

      "Rundingan ini bukan antara PH dengan PAS, tetapi antara PKR dengan PAS. Ini kerana PKR berharap PAS dapat membentuk kerjasama politik untuk memenangkan blok pembangkang pada PRU-14 nanti," katanya kepada BH di sini, hari ini.

      Norman berkata, Mohamed Azmin yang juga Menteri Besar Selangor secara konsisten berpendirian untuk bekerjasama dengan PAS, malah mempertahankan EXCO PAS dalam pentadbiran kerajaan negeri, walaupun dibantah DAP dan Parti Amanah Negara (PAN).

      "PKR masih harapkan PAS untuk bersama blok pembangkang kerana PKR tidak yakin dengan kemampuan PAN menggantikan PAS. Tindakan Mohamed Azmin ini sudah tentu menambahkan lagi kemarahan PAN dan DAP," katanya.

      Sebelum ini, Mohamed Azmin dilaporkan berkata, PKR bersedia membuka pintu rundingan dengan PAS untuk membentuk kerjasama pada PRU-14, dengan menegaskan ia adalah inisiatif PKR untuk mengukuhkan blok pembangkang bagi menumbangkan Barisan Nasional (BN).

      Bagaimanapun, Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli berkata, tindakan Mohamed Azmin dalam menangani isu kerjasama dengan PAS sebagai penyebab perpecahan dalam parti.

      Selain itu, Pengarah Komunikasi PAN, Khalid Abdul Samad menggesa Mohamed Azmin patuh dengan keputusan PH untuk menghentikan sebarang rundingan dengan PAS.

      Delete
    3. FOKUSKAN PERHATIAN MENUMBANG BN DAN MENGHUMBAN PAS KE JURANG KEKALAHAN.

      Delete
    4. Isu kemudahan awam penduduk Sentosa.. Seri Sentosa serta Andalas yang menjadi kegelisahan dan kesulitan penduduk dan pengguna. Sejak beberapa bulan yang lalu, perkhidmatan bas Cityliner yang sepatutnya 2 buah bas kini hanya sebuah bas yang beroperasi dengan kekerapan 1 jam sekali kepada 2 jam sekali.





      Sehubungan dengan itu PAS KOTARAJA, KotaRaja Care serta DHPP telah mengambil langkah menemui pengurusan Cityliner Selangor. Pihak kami menerima maklum balas punca kelewatan operasi dan memberi mereka tempoh seminggu untuk diatasi.

      Alhamdulillah sehari selepas aduan, pihak pengurusan Cityliner telah mengembalikan operasi bas seperti biasa. Suatu langkah yang menggembirakan ribuan pengguna bas di kawasan terlibat.

      Terimakasih kpd pihak pengurusan Cityliner krn proaktif. Pihak kami sentiasa mengambil berat keperluan pengguna dan kebajikan penduduk Kota Raja tanpa mengira kaum..dan agama. Dalam masa yang sama sedia berunding demi kebaikan semua pihak.

      Delete
    5. Komen memuji atau mengeji tidak mampu ubah orang untuk undi. Sila beri bukti dan fakta jelas, mungkin undi beralih. Contohnya, tanah felda tu dapat macam mana? Derma sampai berbillion tu kenapa dipulangkan? Kenapa 1mdb bayar ipic 2 kali atas perkara yg sama? Harta riza aziz datang dari mana? Kenapa kerajaan jual tanah murah ke 1mdb, dah bayar atau belum? Tu antara cerita yg perlu ahli umno jawab masa kempen pru14.

      Delete
    6. Para pemimpin pas nak bawa ahli2nya menyokong najib umno/ bn itu dia punya pasal. Tetapi mcm mana dgn amanat tok guru sesat pas tu?

      Perlembagaan umno kafir. Undi umno pun jatuh kafir.

      Skrng siapa yg kafir? Tok guru hj hadi awang atau ahli2 pas?

      PH tetap melangkah ke hadapan.
      Bye bye pas.

      Delete
    7. Yeeeela,,,pas memang hebat..
      Kenapa tak tolong turunkan kos Sara hidup sekali,,,kan lbh hebat tu..take pun suruh Ahjib bubarkan parlimen..boleh le rakyat pangkah pas..

      Delete
    8. Mana dia kehebatan tok guru sesat tu? Mana dia kehebatan tuan lbrahim tuan man?

      Ada kuasa politik tapi buat kerja untuk rakyat kah atau curi masa pi ceramah untuk usung tin milo?

      Mana yg lebih penting? Ceramah atau membantu rakyat?

      Delete





    9. Kalaulah madey kalah di Langkawi... Konfem LKS jadi PM






      Delete
    10. Takpe kita lantik nenek ko jd senator... Lepas tu lantik nenek ko jd peem... Yg penting bukan jebon botak...

      Delete
    11. Kalau jebon 20 56 jadii ydp Agong konfem dia perkenan LKS jd Pm..boleh gitu??

      Delete
  2. Takkisah logo semua tu.

    Rakyat dh nekad ubah klepet n walaun

    ReplyDelete
    Replies
    1. SEMUA maklum bahawa amalan demokrasi negara kita sejak awal, dimana Perdana Menteri akan dilantik dari kalangan parti yang menang pilihanraya dan membentuk kerajaan memerintah.

      Bahasa mudahnya, sesiapa pun yang bercita-cita mahu menjadi Perdana Menteri, mestilah terlebih dahulu memenangi pilihanraya dan parti yang diwakilinya membentuk kerajaan.

      Sementara prosesnya, PAS selaku sebuah parti Islam yang akur kepada prinsip-prinsip Rukun Negara, termasuk Kesetiaan kepada Raja dan Negara serta Keluhuran Perlembagaan.

      a.Maka soal pelantikan Perdana Menteri, sesiapa juga tidak lah wajar mendahului apatah lagi memperkecilkan kuasa budi bicara Yang di-Pertuan Agong.

      b.Ini kerana Perkara 40 (2) (a) Perlembagaan Persekutuan menyebut Yang di-Pertuan Agong boleh bertindak menurut budi bicaranya pada melantik seorang Perdana Menteri.

      c.Begitu juga Perkara 43 (2) (a) yang menyebut Yang di-Pertuan Agong hendaklah melantik sebagai Perdana Menteri “seorang ahli Dewan Rakyat yang pada hematnya mungkin mendapat kepercayaan majoriti ahli Dewan Rakyat itu”.

      d.Adalah menjadi suatu ketidakwajaran memberikan kata dua kepada Yang di-Pertuan Agong untuk sama ada melantik si polan atau si polan lain menjadi Perdana Menteri.

      Pada sudut yang lain pula, sistem pilihanraya negara kita tidak mengamalkan sistem Pilihanraya Presiden mahupun Pilihanraya Perdana Menteri.

      Sebaliknya yang bertanding dalam pilihanraya adalah parti-parti politik yang berdaftar dan parti tersebut mengemukakan calon masing-masing untuk dipilih oleh rakyat dalam pilihanraya.

      Justeru itu, fokus PAS adalah memenangi pilihanraya dengan membawa agenda perubahan secara menyeluruh. Bukan sahaja PAS berfikir mengenai siapa Perdana Menteri tetapi juga merencana bagaimana memulihkan sistem pentadbiran negara agar mematuhi kehendak Tuhan Pencipta Alam.

      PAS yang dijangka bertanding 130 kerusi ke atas dalam PRU 14 ini sedang menggerakkan kebangkitan Islam dan kesedaran rakyat ke arah membina Negara Sejahtera Bersama Islam.

      • Sehubungan dengan itu, PAS telah hasilkan Dokumen Hijau, Wawasan Induk Negara Sejahtera, Pendekatan Budaya Politik Matang dan Sejahtera serta Manifesto PAS yang bakal dilancarkan tidak lama lagi.

      PAS tidak ketinggalan dari tokoh-tokoh yang berkelayakan untuk menjawat anggota kabinet mahupun Perdana Menteri, namun ia bukan keutamaan masa ini untuk di namakan si polan bin si polan.

      Keutamaan dan perhatian serius yang diberikan oleh PAS saat ini ialah rencana untuk memenangi pilihanraya dan tokoh-tokoh PAS ini akan dikemukakan sebagai calon pilihanraya bersama manifesto yang akan diumumkan kelak.

      PAS juga telah kemukakan jauh lebih awal untuk menghargai kemahiran dan kepakaran yang dimiliki oleh negara dalam pembentukan kerajaan apabila konsep Kerajaan Teknorat diutarakan oleh YB Datuk Seri Tuan Guru Hj Abdul Hadi selaku Presiden PAS sebelum ini.

      Tentu sahaja pemilihan Perdana Menteri yang akan disokong dan diangkat oleh PAS ialah tokoh yang memenuhi piawaian kepimpinan dalam Islam. Antaranya apa yang Allah sebut dalam ayat 26 Surah Al Qasas :

      إِنَّ خَيْرَ مَنِ اسْتَأْجَرْتَ الْقَوِيُّ الْأَمِينُ

      “Sesungguh sebaik-baik orang yang mahu dibayar gaji untuk menjalankan tugas ialah yang mampu dan jujur”

      • Qawiy (قوي) - Mampu

      Mampu dari sudut keupayaan fizikal, mental, ilmu dan spiritual. Justeru pemimpin mesti lebih baik dari orang yang dipimpin. Bukan hanya dari sudut keperluan duniawi tetapi juga tuntutan ukhrawi.

      Delete
    2. Apa kelayakkan pas?

      Amanat tok guru sendiri pun hangpa tak faham!!!

      Dulu tok guru hadi awang kata kalau pas menang dia nak lelong Putrajaya
      Kpd mana2 raja yg kaya termasuk sultan brunai.

      Rupa2nya ahli2 pas pun sakit mental juga mcm tok guru hangpa.

      Elok masuk Tanjong Rambutan sajalah. Dah lah sesat ada hati pulak tu nak sesatkan orang lain.

      Phuiiiiii!!!!!!!!

      Delete
    3. aku kalu dengar atau baca jer nama presiden pas, nak carut jer. dasar ularrrrr mak dia penipu besar. bila dah kata sokong perlembagaan penjajah tu kafir, maka sekarang ni kafir tu balik semula kepada pas. mungkin tu pasal ramai ahli pas tukar parti dan ahli umno pun keluar parti pasal banyak perkara dah berlaku dalam umno yang bukan lagi mengutamakan agama, bangsa dan negara. mereka ni pakat jual apa yang mereka perjuangkan dahulu.

      Delete
  3. Epf to the rescue.....Again.
    https://www.google.co.in/amp/www.telegraph.co.uk/business/2018/01/18/malaysian-fund-buys-major-stake-battersea-power-station-uks/amp.

    Rompakan di KWSP��...spt biasa, Tiada kes��
    The cost nightmare of the project is spelt out in the figures.  The original Sime Derby/ Setia consortium hadu bought the development in 2012 for what was already considered an eye-watering £400 million, after it had sat for decades as a crumbling white elephant project on the South Bank.

    Compare that to the original price. It was bought from the Central Electricity Generating board in 1987 for just £1.5 million, meaning that the present purchase by Malaysia’s public pension funds is a thousand times greater.

    Woi CacaiumnoBnPas, Duit Kwsp, pnb bukan hak mak bapak parti komunisklepto Umno, ataupun tin milo pas.

    Numbers dont lie,

    tak faham bgtau , aku nak translate.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DESAS desus bertiup kencang mengatakan Lim Kit Siang berada dalam keadaan kritikal selepas menjalani pembedahan penyakit kanser buah pinggang. Beliau dikatakan koma selepas doktor berjaya membuang tumor kecil pada Disember tahun lalu.

      Menurut sumber dalaman DAP, Ahli Parlimen DAP Gelang Patah, Lim Kit Siang, kini dalam keadaan kritikal namun ia tidak dihebahkan kepada umum. Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng didesak menjelaskan status terkini kesihatan bapanya, Lim Kit Siang yang kini dikatakan semakin merosot selepas menjalani pembedahan.

      Sebelum ini, Guan Eng yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang, mengesahkan ayahnya menghidap kanser buah pinggang tahap pertama dan selamat menjalani pembedahan membuang tumor kecil berkenaan pada 19 Disember tahun lalu.

      Nama hospital di mana Kit Siang menjalani pembedahan turut dirahsiakan atas sebab tertentu. Beliau dikatakan menjalani prosedur Laparoscopic Partial Nephrectomy pada 19 Disember lepas. Prosedur itu berjalan dengan baik dan doktor menjangkakan beliau akan pulih seperti sedia kala tanpa sebarang komplikasi.

      Namun kegagalan Kit Siang menghadiri Konvensyen Pakatan Harapan di Shah Alam pada 7 Januari lalu menimbulkan tanda tanya dan sekaligus sehingga kini ‘kelibat’ Kit Siang masih tidak kelihatan di sebarang acara Pakatan Harapan.

      Ahli Parlimen Seremban Anthony pula menafikan laporan berita yang mendakwa bahawa Lim Kit Siang sedang koma di sebuah hospital di Singapura tersebut. Malah beliau mengatakan laporan itu sebagai ‘sampah’ tetapi tidak mendedahkan keadaan Ahli Parlimen Gelang Patah.

      Delete
    2. Tengok filem "Madu 3" , bini kena tipu....

      Tengok filem "3 Abdul" , 1 family kena tipu...

      Tengok filem "Nujum Pak Belalang" , 1 kampong kena tipu ....

      Tengok TV3 , 1 Malaysia kena tipu ...

      Delete
  4. Mak badak akn jadi next pm

    ReplyDelete
  5. KWAP,KWSP,LTAT, TH, FELDA, EHP, 1MDB, ECRL, rezab tanah melayu dll...ini semua DAP punya angkara ke????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dakwaan berlaku pakatan bahawa BN sudah menyerahkan Kelantan kepada Pas dalam PRU14 hanya rekaan musuh yang mahu menjatuhkan Pas.

      Setiausaha Pas negeri, Datuk Che Abdullah Mat Nawi berkata, mulut musuh-musuh parti itu akan terus menyerang Pas bertujuan menumbangkan kerajaan itu di Kelantan.

      "Kami tidak pernah dengar satu kenyataan atau bayangan sekali pun daripada pemimpin Pas sendiri, atau dari mulut presiden sama ada secara terus, atau secara kiasan bahawa adanya pakatan ini.

      "Kenyataan-kenyataan ini keluar dari mulut musuh Pas yang kononnya presiden yang kata. Semua ini dilakukan musuh Pas, nak percaya tidak, itu terpulang," katanya pada sidang media di Kompleks Kota Darul Naim, di sini, hari ini.

      Semalam, Ahli Majlis Pemimpin Tertinggi Bersatu, Datuk A Kadir Jasin menerusi blog rasminya mendakwa Presiden Umno, Datuk Seri Najib Razak dikatakan membuat perbincangan sulit dengan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang untuk membenarkan Pas terus menguasai Kelantan pada pilihan raya umum akan datang.

      Dalam pada itu, Che Abdullah berkata, Amanah pula tidak berbuat apa-apa bagi menghalang usaha Umno merampas negeri ini daripada Pas.
      "Apa yang mereka buat, sering mempertikaikan kesungguhan Pas melawan Umno, malah seolah-olah berperanan membantu Umno menang di Kelantan.

      "Contoh pada hari ini, berlaku rayuan di Tumpat mengenai daftar pemilih, yang Pas daftar, Umno bantah, yang Umno daftar, Pas bantah, tetapi Amanah tidak bantah apa-apa. Pas sahaja yang berlawan dengan Umno," katanya.

      Beliau turut mendakwa Amanah berkomplot dengan Umno dan sememangnya mahu melihat kejatuhan Pas.

      "Dalam perbicaraan persempadanan semula di negeri ini, kita sertai dan buat bantahan mana-mana taktikal yang beri kelebihan kepada Umno, tetapi Amanah tidak bantah. Mereka ini (Amanah) memang setuju Umno menang dan nak tengok kekalahan Pas," katanya.


      XOXO - Apabila mereka tak berjaya menguasai PAS dalam usaha nak jatuhkan Najib, mereka mula menyebar fitnah kepada PAS. Usaha ini diterajui oleh Bersatu melalui Kadir Jasin.

      Delete
    2. Kadiaq uban putih expired tu..puak dedak keling.. Otak sekular

      Delete
  6. Pandai sungguh mat klepet berniaga... menjual harta negara.

    Satu penyakit gila xblh tgk tabung. Ada tabung je mesti nk kongkek...

    Sehinggalah izrail dtg merentap nyawa... tiba2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kot fitnah org lain nk tutup bapak kleptokrat sebenar..kutty penyangakk.. Jwb dlu judi forex 30 billion di curi

      Delete
  7. mak badak memang pandai nyopping ..sbb tu semua cai amnopas sayang mak..LUv u

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS berpendapat semakin giat parti itu diserang Pengerusi Pakatah Harapan (HARAPAN), Tun Dr Mahathir Mohamad, semakin gigih mereka bangkit melawan.


      Dan lawan mereka bukan saja BN, malah HARAPAN sendiri.

      Naib Presiden PAS Idris Ahmad berkata pihaknya yakin Dr Mahathir akan terus menyerang parti itu selepas ini.

      "Lagi kuat Dr Mahathir serang, lagi bersemangat ahli PAS untuk bekerja melawan HARAPAN dan BN.

      "PAS bersedia dengan apa (saja) tuduhan dan serangan, biar rakyat menjadi hakim. Rakyat yang rasional akan menilai segala tuduhan Dr Mahathir," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

      Idris yang juga anggota parlimen Bukit Gantang berkata demikian sebagai mengulas kenyataan pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) itu yang meminta PAS menamakan calon perdana menteri mereka.

      HARAPAN sudah menamakan secara rasmi Dr Mahathir sebagai pertaruhan mereka untuk menarik sokongan pengundi dalam pilihan raya umum (PRU) akan datang.

      Bagaimanapun PAS - yang membentuk Gagasan Sejahtera - tidak menamakan sebarang tokoh.

      Najib dapat tarbiah Mahathir

      Setiausaha agungnya, Datuk Takiyuddin Hassan, sebaliknya berkata isu calon perdana menteri PAS akan dibincangkan apabila tiba waktu yang sesuai.

      Pada masa sama Takiyuddin menegaskan pilihan mereka sudah pasti bukan Dr Mahathir atau Datuk Seri Najib Razak.

      Menurut Idris ketika HARAPAN bergerak melawan perdana menteri, hakikatnya segala tindak-tanduk Najib adalah hasil tarbiah Dr Mahathir sendiri.

      "Apa yang dilakukan oleh Najib, gurunya ialah Dr Mahathir selama 22 tahun. Dr Mahathir yang tarbiah Najib, maka inilah hasilnya," katanya lagi.

      Idris juga sempat menyindir Dr Mahathir kerana memegang kuasa "lama sangat" sehingga masih menganggap dirinya tetap perdana menteri ketika ini.

      Hakikatnya kata Idris Dr Mahathir kini adalah pembangkang.

      Kata Idris Dr Mahathir memberi amaran kepada PAS seolah-olah beliau memberi arahan kepada ketua bahagian Umno serta anggota jawatankuasa kemajuan dan keselamatan kampung (JKKK) semasa masih menjadi perdana menteri.
      "Jangan Tun bangun pagi-pagi hendak masuk pejabat perdana menteri di Putrajaya sudahlah," katanya.

      Menurut Idris lagi Dr Mahathir tersilap jika menyangka PAS boleh diberi amaran sebegitu.

      "Semasa beliau berkuasa pun PAS lawan, tidak munasabah jika beliau yang tidak ada kuasa (sekarang) PAS tidak berani lawan," katanya.

      Menurut Idris untuk melawan Umno pula hanya PAS yang mampu kerana partinya itu memiliki kekuatan organisasi, selain mampu menyantuni pengundi Melayu di luar bandar.

      "Tanpa sokongan undi Melayu di negara ini kata tidak ada sesiapa boleh memerintah," katanya.

      Mengenai calon perdana menteri, Idris berkata PAS menolak Dr Mahathir kerana rekod yang "semua rakyat tahu" termasuk di kalangan pemimpin HARAPAN yang "mengampu dia sekarang".

      "Najib pula PAS tolak kerana (beliau) meneruskan agenda Dr Mahathir.

      "Bukankah Dr Mahathir yang bersetuju untuk tendang Tun Abdullah Ahmad Badawi untuk digantikan dengan Najib?" katanya.

      Delete
    2. Mu sendirilah Pak Deris jadi PM.
      Duit mu pun dah banyak skrg dapat derma.
      Mu ingat orang Taiping bodoh sangat ko?

      Delete
    3. Petang yang penuh bermakna. Tanpa suatu majlis rasmi mahupun acara warna warni. Sekumpulan penjaja India di bandar Klang telah menyerahkan borang Permohonan menyertai DHPP.







      Borang telah diterima oleh Tn Hj Mohamed Diah Baharun selaku YDP PAS Kota Raja merangkap Penyelaras PKM Parlimen Kota Raja sambil disaksikan oleh En Ramalinggam Ketua DHPP Seri Sarawak Andalas Klang.
      Para penjaja ini sebelum ini adalah mereka yang telah menerima notis perpindahan dan penutupan operasi niaga oleh MPK bertarikh 13. 12. 2017.
      PAS Kota Raja dan DHPP telah mengambil tanggungjawab memperjuangkan nasib penjaja ini dan membawa isu berkenaan ke pihak MPK dan pejabat EXCO Selangor yang berkaitan.

      Alhamdulillah melalui perbincangan bersama MPK pada 11 Januari 2018 yang diwakili oleh Mr Mohan selaku Penolong Pengarah Bah Perlesenan MPK para penjaja telah:
      1. Dibenarkan meneruskan perniagaan di lokasi sama dengan syarat mengutamakan kebersihan
      2. Peniaga akan dilesenkan secara sah. Sebelum ini para penjaja hanya dilesenkan secara sementara walaupun telah 40 tahun berniaga.
      3. Peniaga diminta mengemukakan surat rayuan kepada MPK untuk terus kekal berniaga di lokasi sekarang.

      PAS KotaRaja sentiasa istiqomah dlm rangka memperjuangkan kebajikan penduduk KotaRaja tanpa mengira kaum.. Masa dan keadaan. Sila hubungi
      Ust Mohd Yusof Abdullah 014 7293560 Atau Ramalinggam 016 2904566

      Delete
    4. Pas nak mampuih boleh pi mampuih tidak ada siapa yg nak halang. Tak payah promote parti kapiaq hangpa kat sini lah.

      Jgn dok ingat orang lain pun nak jadi kapiaq mcm hangpa semua!!!

      Delete
  8. TERIMA KASIH BUDIN KERANA FITNAH SAYA,JGN SAMPAI CARI SAYA UTK MINTA MAAF! TIADA MAAF BAGIMU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya memang pengklepet yg jalan kepit berbibir merah..main golf pun kepit

      Delete
    2. Bab fitnah ni ko tau pulak. Bab tanah felda hilang, pastu dapat balik etc, boleh pulak ko tak tahu apa2. Badut sungguh!

      Delete
    3. Apa yg ko tahu psl tanah felda dan fitnah apa yg ko nk main lg psl felda? Judi forex boleh pulak ko buat bengap tak tahu apa2.. Bongok sungguh!

      Delete
  9. TIGO PENJURU MME KELEBIHAN BARISAN
    DUO PENJURU PON KELOBIHAN BARISAÑ JUA
    1 PENJURU PON TOTAP ADO KELOB8HAN JUGA
    52 KERUSI MEJA CAP MUNGA TATAP 'TOLO' SUMA


    KIKIKIKI.... BERAMBOSSSSSS...!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. keris 7lok berayon19 January 2018 at 15:44

      Ekau merapo apo ni?? Fuuuccckkkkkkk...kikikikikiki

      Delete
    2. MahaTahik punye citerr la bongokk oii

      Delete
    3. mahabadak la yg berkuasa

      Delete
  10. Hahaha...najib...razak. gila

    ReplyDelete
  11. Psikologi terbalik Madeey Kutty Penyangak.. Sebenarnya rakyat benci meluat dengan dia.. Mahafiraun.. Dia psiko konon benci Najib..

    Pengundi tegar PKR dan DAP akn boikot PH disebabkan Madeeyy penyangak diangkat tetiba dalam ph.. Sedangkan 20 tahun mereka diasuh bencikan Madeeer..tggu dn lihatlah nnt.. Jgn tuduh bangla 40k sudah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang penting cyberpetpot umnobngo cayang kat mak badak

      Delete
    2. Ko boleh mengejek meroyan syok sendiri takat dlm beloq ni je lah.. Kt luat kbncian meluap2 pd PH ckup kuat dsbbkn kutty penyangak 93 tahun ini

      Delete
    3. mak badak tau rakyat benci kat mak sebb nyopping tp cai amno kan ramai..sayang cai amno

      Delete
  12. Kita boleh nmpk jelas cara Madeer Kutty Penyangak bg amaran pd PAS mcm dia bg arahan pd ketua bahagian UMNO dlu2. Samseng dan gila kuasanya tak pernah surut.

    PAS tk join PH, tapi Madeeyy Kutty Penyangak nak kontrol PAS mcm PAS join, ciput dalam PH, mcm abg besar dapig apek buat..ugutan, ancaman. Nk buli PAS.

    Inilah sikap Madeeerr dlu2 jd PM... sbb itu dia digelar diktator, mahazalim.. Siapa tak ikut cakap dia..bunuh pun boleh!!

    Syabas, PAS akan LAWAN mahafiraun kepala penyangak ini dan tumbangkan PH dgn undi pecah!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hebat sgt kah pas tu? Wooiiii...sedar diri lah dulu!!!!
      Tok guru sesat tu pun hangpa boleh nak ikut.
      Sama samalah masuk neraka dgn tok guru hangpa tu...

      Delete
  13. Momentum yg tlh d mulakan olih tun m melalui 'blood' sweat n tears' nya tidak harus terkendur.

    saperti saya bilang tempuh hari, jentera d akar umbi masih belum mantap. d sesetengah negeri banyak bhg masih belum d tubuhkan apatah lagi cawangan2 n kepimpinan d pusat daerah mengundi.

    dua sebab utama 1)dana n 2)kualiti kepimpinan negeri.

    kalu kita masih tidak sedar maka terimalah akibat saperti cerita dongeng 'singapura di langgar todak'.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 'Momentom' mahatahik? kikikiki.. Tua kutuk 93 penyangak pencen.. hampas sahaja tnggal.. Xde impact lg..

      Delete
    2. Babi tonggek..hisap rokok john.

      Delete
    3. Sabar Pak Rahman, sebenarnya di negeri2 patut ada ketua yg manage team grassroot. Harap mereka bermuafakat untuk kemaskan barisan. Semoga Allah permudahkan perjuangan.

      Delete
    4. betul pak rahman. they need to work hard on the ground, in the kampong, sub urban areas.

      as one of malaysian diaspora, i haven't met a malaysian or even a malay that really support the current line up of gomen. umno needs to ba taken down. it is already rotten to the core. it is full of wicked and greedy upper echelons of malays who supposed to protect and to foster the progress of malays, instead they evolved themselves into behemoth.

      Delete
  14. Madeeer kutty penyangak sgt fobia dgn PAS, kerana undi majoriti Melayu ditangan PAS. dn Madeeer sgt benci hal hal Agama yg tak selari dengan nafsunya.. yg dibawa oleh PAS.

    Madeeer trpksa berdepan dgn UMNO yg pasti akn menjadi mslh besar utama untuk dilawan krn semua rahsianya akan terburai semasa kempen nnti..

    Betapa sakitnya Madeeer Kutty Penyangak utk pru kali ini.. Dia arahkan cyrtro2 dedak utk main psikologi.. Dia dh terdesak tk boleh ckp lg..

    PAS lgsng xtunduk malah cerdik mengenakan Madeeer kutty penyangak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Senua orang tahu pas dah sokong umno untuk cari makan.

      Delete
    2. Ya ka? Syukurlah pd Allah.. UMNO Islam.. PAS Islam tanda penyatuan Ummah, kami bersaudara.. Memang Syaitan dikenali amat sakit hati.. Lalu dituduh macam2.. Bagi duit untuk gerakan Islam satu kebaikan dan ibadah, kenapa macai gelabah??

      Curi duit BNM main judi 30 billion dosa nak kambus di mana??


      Ohh yaa PPBM sokong DAPig KAPIR itu cari apa? Cari BABI BOLEH TERBANG ke atau BABI BERTANDUK??

      Delete
    3. anon 19:11, UMNO dan PAS = Penyatuan Penyangak, penyamun, penyeleweng, penipu,pemghina dan banyak lagi. Tak gitu anon 19:11.

      Delete
  15. EZZAM..
    Nak lawan rasuah.... lawan di PEKAN
    Sebab..BAPAK KEPALA RASUAH ada berkubu di situ.
    ha...ha...ha..ha

    ReplyDelete
    Replies
    1. EZZAM ckp bapak rasuah berkotak2 dijanji dulu tu ialah MahaDeeer kutty penyangak.. Die xprnh tuduh Najib.. Mknanya Najib hilang satu musuh.. Madeeey dpt 10 musuh

      kah kah kah..bodo sgguh macai kutty

      Delete
  16. Aku tgk 'barisan' macai2 dedak Kutty Penyangak dh lost momentoomm.. Lembik.. Psti kje ulang modal basi bodoh.. Npe ekk??

    Dedak supply dh out of stock? Ke dh tahu risikan2 dh ckp madeeer akn kalah terok dn ph akn hilang Selangok?!!

    Dh ready ke nk jd pembangkang 100% dgn kerusi hilang separuh dr skg??

    ReplyDelete

  17. Ramai pengulas politik dua2 belah pihak meramalkan ph akn tumbang teruk dlm sejarah. Kesilpan besar mereka meletak penyangak vateran mahaDeey kutty.. Ia jd pembenci sgt tegar di klgn pengundi PH.

    Mngkin madeerer nk hijack PH tp jgn hrp dia dpt join umno bn lps dr tu. Umno dh siap sedia tkkn terima lg pengkhianat tua kutuk tu!!

    Peramal menyatakan BN UMNO akan menang bergaya termasuk Sabah Sarawak, dan PH akan hilang SelaNgok, dan mungkin majoriti rendah di Penang.

    Reputasi DS Najib Razak begitu tinggi skrg ini wpun sedaya upaya pencacai ph mncambahkan fitnah dan kebencian. Isu felda dijadikan isu besar mcm imdb.. Kes diselesai dn ditangani dgn bijak sejak awal 2017. DS Najib tetap mahu teruskan siasatan wpun tanah dapat balik, nak cari siapa HANTU JEMBALANG upahan kitol dlm FELDA!!


    Syabas DS Najib.. You are so great!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syabas DS Najib..

      Saham FGV hari ini dah naik ke RM1.96 sesaham berbanding RM5.60 pada 2012

      Delete
    2. syabas klepet..anda menjadikan jholo babi jutwan

      Delete
    3. Cerita basi.. Kah kah kah..

      Syabas kutty penyangak.. Duit rm kena tambat.. Judi forex lesap 30 billion.. Saya tak tahu..



      Delete
    4. mak badak tak suka makanan mak basi..mak badak khelasss..shopping beg hermes obersea..cai umbgokpas ni semua level maslan jer

      Delete
    5. Sila lihat di You tube 'Martabat Angkatan Tentera Dirosakkan 1MDB Najib'.

      adalah bukti luahan saya yg terdahulu ttg tentera kita di bawah pentadbiran Najib tak beredibiliti kerana ikut jejak pemimpin2 umno pengecut sampai2 pejuang2 Sulu begitu mudah masuk menceroboh & membunuh anggota keselamatan kita hanya berbekalkan bot pancung & senapang AK 9.

      Padahnya bila Rosmah & Najib yg pandai2 buat urusan pembelian kelengkapan senjata tentera kita....kapal selam tak boleh selam, kereta kebal tak dapat bergerak, jet pejuang & helikopter tak boleh terbang atau rosak menjunam terhempas tak pasal2 dll.

      Itukah pemimpin yg dibangga-bangakan oleh Kejora......???

      Delete
    6. tu belum lagi hisammudin hantar battalion ke baitulmuqqadis pak othaman. sepatutnya si hisam tu yg dihnatr ke sana.......cium keris lepas tu tidoq!

      Delete
  18. Si budin haprak sungguh

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak badak wangi dengan diamond pink dan beg hermes

      Delete
    2. Madey kutty penyangak tgg susahhati.. Ph dijngka kalah teruk tnpa PAS.

      Allah aturkan..PAS takkan masuk ph, sbb PAN anjing dapig duk ada..

      Delete
    3. cai pasemno adalah pemuja mak badak..lobai mak dah bayar

      Delete
  19. 3 PENJURU PUN BUDIN NAK KIRA KIRA
    2 PENJURU TENTU KUTY TERLETANG PUNYA
    1 PENJURU PUN BN MENANG LAGI BERGAYA
    52 KERUSI CAP MUNGA BAWAK 'TOLO' NNPKNYA


    BUDAK RAMAN JPC KATA KUTY ADA MOMENTUM
    KIKIKI.. MOMENTUM DEPA BONYI KUAT BEDONTUM
    KUTTY BOBOI JIDIN JER PERASAN MELANTUN
    HASIL PRU NNTI RAKYAT AJAR SUMA BABUN


    KIKIIIKIKI.. BERAMBOSS

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak badak low momentum sbb mak badak berat..tapi still santek dgn beg hermes..baju mak pun ori design yer..semua foc

      Delete
  20. BN Menang Besar Kalau Tiga Penjuru – PPBM

    RAFA AZMIR 
    13 MAY 2017

    Pengerusi PPBM Tun Dr Mahathir Mohamad mengakui bahawa tiga atau empat penjuru pergaduhan antara parti utama dalam pilihan raya umum akan datang (PRU-14) akan membawa kepada kemenangan Barisan Nasional (BN).

    Bekas Perdana Menteri itu berkata, parti-parti pembangkang yang bekerjasama di bawah Pakatan Harapan (PH) mempunyai kemungkinan besar untuk menang jika pilihan raya terutamanya di antara mereka dan BN.

    Walau bagaimanapun, terdapat pihak-pihak lain yang ingin menyertai dalam pada mereka sendiri, atas alasan mahu melihat Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan BN gewas, katanya.

    “Kesannya adalah kepada pengundi yang mahu Najib akan dikalahkan akan berpecah dalam dua atau tiga,” katanya dalam blognya semalam.

    “Penyokong Najib, kerana sebab-sebab tertentu, akan bersatu dan mengundi BN. Najib akan menang kerana perpecahan undi pembangkang. ”

    “Dalam erti kata lain, pihak-pihak lain yang memecahkan undi pembangkang dengan pertandingan tiga atau empat penjuru sebenarnya menyokong BN dan Najib.”

    Beliau menyifatkan tindakan pihak-pihak ini sebagai mengkhianati usaha untuk menjatuhkan Najib dan menghentikan kerosakan yang dialami oleh negara ini.

    “Najib akan meneruskan cara pentadbiran beliau kepada orang ramai,” katanya.

    Walaupun Mahathir tidak menamakan mana-mana pihak, ia difahami bahawa beliau merujuk kepada PAS.

    https://www.google.com/amp/s/malaysianaccess.com/bn-menang-besar-kalau-tiga-penjuru-ppbm/amp/

    ReplyDelete
    Replies
    1. pas pis pus

      Delete
    2. Apa yg boleh diharapkan pada parti yg tak ada calon PM....??

      pas - hamPAS
      pis - kemPIS
      pus - mamPUS

      Delete
    3. Otaman bapok tua pun jd bebudak jg ejek.mengejek..low class btil cytro mamak kerala madey

      Delete
  21. RAFA AZMIR
    13 MAY 2017

    Berita sudah basi.
    Mak badak tak suka benda2 basi cengini.....hueakkkkk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cytro murahan, bodoh tahap tu komen ejek2 Rosmah mcm org terencat akal. Kasihannn.. 'Troop' madeey kutty penyangak sgt gelabah skg.

      Hari2 madeey kutty penyangak serang org itu org ini..mcm peluru sesat

      Delete
    2. cyberpetpot umnobngok ni seemua tahap maslan..clever gitewww..cayang mak badak

      Delete
  22. Sebab apa pas sokong umno?

    Sebab nak dapatkan BRIM..itu saja pun.
    Kalau usung tin milo tak kan dapat byk tu.

    Ahli2 pas mana ada duit pun. Kerja pun entah apa2.
    Sebab apa????
    Pemalas.
    Bini ramai.

    Nafsu lebih kuat drp akal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mak bapak ko jgn ambik brim lah..bg konharam, so jgn ambik!

      Delete
    2. Zack ko ckp mcm org hilang akal merapu mcmana biawak....dpt brim tu rezeki kawin ramai pn rezeki jd apa yg tk elok nya..
      Meroyan tk tentu pasal bodoh mangkuk hayun

      Delete
    3. apa orang pasemno merepek ni..terlebeh air badak letewww

      Delete
    4. Hisap rokok john pun rezeki
      Kena tenggek dgn john pun rezeki
      Sampai terkengkang kengkang pun rezeki
      Bunting pun rezeki
      Masuk tanjung rambutan pun rezeki
      Lari malam drp tanjung rambutan tolak rezeki...

      Delete
  23. Pas nk calon nik amar sebagai pm

    Satu malaysia sakit perut... hihi

    Tkknk nk calon hj hadi nnti asik tkde kt bilik pm putrajaya... bz buat kuliah dn cukur jambul budak kt maghang

    ReplyDelete
  24. Cukup lah budin merepek meroyan..ph akan kecundang..terimalah hakikat nya..tak perlu buang masa mengarut kt blog kau..tunggu sajalah neraka unt ph di pru nanti..itu dah takdir unt rejim ph yg bergelumang dgn dosa2 besar..

    ReplyDelete
  25. Jika dikatakan begitu..syukurlah pd Allah.. UMNO Islam.. PAS Islam tanda penyatuan Ummah, kami bersaudara.. KENAPA MENYIBUK DAN SAKIT HATI PULAK? PAS TOLAK PARTI PENYANGAK MADEEY.. Memang Syaitan dikenali amat sakit hati.. Lalu dituduh macam2.. Bagi duit untuk gerakan Islam satu kebaikan dan ibadah, kenapa macai gelabah??

    Curi duit BNM main judi 30 billion dosa nak kambus di mana??


    Ohh yaa PPBM sokong DAPig KAPIR itu cari apa? Cari BABI BOLEH TERBANG ke atau BABI BERTANDUK??

    ReplyDelete
    Replies
    1. ish ish ish, tebal betul hijab kamu 1951!
      ermmmmm.....diperbuat dari kulit babi rupanya....patut pon, siap berlapis lapis, maklum la kulit babi tu kan datang terbang kat kamu, jawabnya makin tebal le hijab kamu tu. Nasib kamu le lebabai. Ber`coocon` le kamu sampai MCA GERAKAN PPBS dan sekutu KAFIR UMNO kamu tu jadi BABI BERTANDUK yg kamu tengah dok peluk sekarang ni. Alahai lebabai.....bai bai...

      Delete
  26. Satu logo ke sepuluh logo ke pilihan kita telah pasti
    2 Anak Bulan Roket Mata Panah Bunga Raya kita pangkah
    Umno Pas Barisan Nasional dan sekutunya kita kasi mati
    Kita kan dah tahu umnobnpas memang parti haram jadah

    mamposumnopasbn mamposumnobnpas mamposumnopasbn

    ReplyDelete
  27. PNB And EPF To Bail Out Spiralling Costs Of London’s Battersea Power Station!

    Malaysiabodoh.com ~19/01/2018

    Like a development black hole on the South Bank, the Battersea Park development has just swallowed up a gargantuan RM8.6 billion (£1.6 billion) of Malaysia’s public money from the two savings funds EPF and PNB – no doubting that behind the decision would have been the face-saving pressure of the Minister of Finance.

    The surprise news hit the headlines in London late on Thursday after it became clear that the Malaysian consortium which had been funding the spiralling costs of the project had pulled out and a bail out was required.

    It makes it the most expensive property purchase ever in London, dwarfing the so-called Walkie Talkie Tower sale for £1.3 bn last year.

    The cost nightmare of the project is spelt out in the figures. The original Sime Derby/ Setia consortium had bought the development in 2012 for what was already considered an eye-watering £400 million in 2012, after it had sat for decades as a crumbling white elephant project on the South Bank.

    Compare that to the original price. It had originally been bought from the Central Electricity Generating board for just £1.5 million in 1987, meaning that the present purchase by Malaysia’s public pension funds is a thousand times greater.

    The projected profit return on the project has meanwhile been cut from 20% to 8% since the original sale to the Malaysian consortium led by property developer SP Setia (SETI.KL) and it is still not due to be completed till 2020 – the whole development will not be finished till 2028.

    Reports have pointed to cost over-runs in all directions as hazards such as asbestos raised their heads and all four cooling towers needed to be taken down and re-built. London’s Evening Standard newspaper has indicated that the proposed sale came after the building costs doubled from an initial forecast of about 750 million pounds to around 1.5 billion.

    Yet today the developers apparently denied that the transaction was in response to an increase in costs. A spokesman for the developers told Reuters:

    “Whilst there have been cost increases across the industry and at Battersea Power Station, this transaction is not in reaction to costs. It is simply being concluded to create a long-term stable asset management and ownership platform going forward.”

    The building is famed as an iconic London landmark, having been designed as a classic piece of 1930’s architecture by Giles Gilber Scott. However, many locals are dismayed by the ugly surround the development has entailed, with fast built residential blocks of no visible merit blocking once remarkable views of the original building.

    To add insult to injury the development has been granted permission to cancel the original commitments made to affordable housing for local people, as part of the attempt to contain the disastrous cost over-runs. Most of the residential properties have been marketed abroad in South East Asia to well-heeled Malaysians and in Hong Kong and Singapore at the expense of Londoners for whom housing has become scarce and exponentially expensive.

    So, it appears that all but the mega-rich in both regions have lost out on the project, which was spearheaded by Prime Minister Najib Razak, together wth the government of David Cameron soon after both took office. The mover and shaker behind the deal was the former Trade Minister Lord Marland, a promoter of trade with Malaysia, who has called the influx of Malaysian money into London one of his crowning achievements as a minister.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cont'd..

      Battersea Power Station has created planning headaches in London for decades and the present plan is the seventh attempt to find a profitable and acceptable use for the site, whilst preserving a building Londoners did not want destroyed. Without this latest bailout it is understood the entire project was on the brink of being put up for auction.

      Relieved developers have trumpeted the buy out as a ‘show of faith’ that will secure the future and completion of the project.


      “A spokesman for the Battersea Power Station Development Company said: “This announcement is a tremendous show of faith and means that this iconic London landmark will be maintained for future generations to enjoy long after its restoration is complete.”

      It will also save face for Najib Razak in advance of the upcoming election. Whether pensioners who hold savings in PNB and EPF will have reason to be pleased about the quality of the eventual profits from this investment is quite a different matter.

      Delete
    2. amenda ko merepak ni diny kuCAI tua??

      bail out ni amalan zaman madeer bile rakan2 penyamunnya rugi..

      zaman PM lain xwujud istilah tu. Sekian terima kasih!

      Delete
    3. ishhh..mak badak tak kesah..janji mak badak dapat naik jet kerajaan free pah tu nyopping kat milan dan paris...vogue gitu

      Delete
    4. zaman jibby la mak badak dapat nyopping..subsidi dah takde.so duit tu mak badak la yg rembat

      Delete
    5. Anon 21:30

      Saya copy~paste komen dari "Londoner" untuk tatapan kamu .

      Jika beliau bolih berfikiran lebih matang , mengapa kamu , sebagai warga Negara ini berfikiran sungguh dengkel ?

      "I am surprised at the uncritical reporting of this very strange deal. These two entities seem to be buying this from themselves given that the EPF is part of the joint venture company and that they are also part owners of the other two partners. The EPF, although supposedly independent, is used by the Malaysian government, effectively, the PM who is at the same time MoF, to further its political goals domestically. The next general election will be held this year and the incumbent party has been in power for 60 years. It is facing a serious challenge with the return of the former prime minister to politics as an opposition leader.
      Of course, the building will be completed and the properties sold but at what cost to the Malaysian people whose retirement savings are invested in EPF? If you saw the BBC documentary on the House of Saud this week, it would at least ring some alarm bells knowing that PM Najib is the hand behind this deal.
      As freedom of the press and indeed freedom of speech is severely restricted in the Malaysia, the only source of reliable information Malaysians have about their own country comes from foreign newspaper reporting."

      Delete
    6. diny, no need to bother with those umno cyber morons. they are the people that really needed by umno. they want people that never ask, never question, never bother of what's happening around them.

      in short, they need stupid malays!

      Delete
  28. MAk badak feymes okay satu dunia...masuk dlm bbc dan cnn..siap bergambo dgn putera saudi..korang hado?

    ReplyDelete
  29. mak badak x kesah pun kalo cai pasemno nak call mahabadak..bertambah grand rasanye...kikiki

    ReplyDelete
  30. Mana cai2 bingai, anjing umnopasbn bajingan
    Tak lagi menyalak , agaknya sudah kepenatan
    Posting Shahbudin sentiasa je dapat sambutan
    Agaknya dah tiada dedak dari MO1Najib setan

    MAMPOSUMNOBN MAMPOSUMNOBN MAMPOSUMNOBN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan penyokong PH semua suka kena maki makanan rohani...jadi elok lah budin muka seposen buat post mcm nie penyokong PH kalau tak kena maki hidup diaorang tak sempurna jiwa n raga...

      Delete
  31. Era pemimpin atau ketua mengetahui segalanya sudah lama berlalu dan diganti dengan kepimpinan berpasukan. Kalau pemimpin dan setiap ahli pasukan cuma tahu cara mencuri sahaja maka hasilnya seperti skandal 1MDB dan Felda. Tahap maksima yang boleh dicapai oleh setiap ahli BN ialah sekadar kehebatan PM Najib seorang kleptokrat penyembah wang tunai dan seorang penipu nombor satu negara. Kita memerlukan sepasukan kepimpinan yang berwawasan, bijaksana, berpengaruh, disegani dan boleh diteladani oleh semua. Maka rakyat perlulah berani berubah dahulu sebelum berhak menikmati suatu perubahan yang sama-sama kita semua impikan. Masa untuk merehatkan selama-lamanya para pemimpin korup sudah sampai dan segalanya berada ditangan kita rakyat sebuah negara yang berdaulat lagi merdeka. Semoga Tahun 2018 ini menjadi tahun yang paling gemilang dimana pelbagai sejarah baru bakal tercipta dan keceriaan kembali dirasa buat semua.

    ReplyDelete
  32. Cintaku, Sayangku, Kasihku.......
    Ku serahkan hanya kepada MU......
    Semuga Tuhan merestuiiiii........
    Bahagia kita selamanyaaaa........

    HIDUP PAKATAN HARAPAN HIDUP!!!!!

    ReplyDelete
  33. Zack tokey babi pasar borong dah mampus ke belum? Payah betul tokey babi ni nak mampus.

    ReplyDelete
  34. Hidup PH.

    Mampus Zack tokey babi pasar borong!

    ReplyDelete
  35. PARTI CHOP KATAK ADA TAK????
    HA5

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti warna katak hijau adalah.... busuk wooo

      Delete
  36. FUYOOOOOOOOOOOIIIIIINNNKKKKKKKKKK....!!
    KIKIKIKIKIKIKI....

    LETAK JER LOGO PARTI CAP SEROMBONG HIDUNG
    MANA TAU TUAH HIDUNG NAMPAK MAMAK KUTY
    TUA RENTA PM YG DIREÇYCLE SAMPAI RENTUNG
    ALJUBOORI & BARUA RE4MaC JUGA MELEPAS LAGI


    BERAMBOSSSSSS...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Istilah 'tua renta' hanya diguna pakai oleh yang kurang terpelajar.

      Manakala 'vintage/vintaj' hanya difahami oleh mereka yg berilmu sahaja, mengenali sesuatu hikmat ratna mutu manikam: .

      Delete
    2. 2331, pe hal lu ni membatu api ronson kitowang ke?
      Sori la banyak2 , kim salam.....no way man!!!
      La ni bukan soal Mahathir , Anwar. otai2 ke hapa! Ini soal rakyat merhaen dan negara hampir hangus dibakar oleh MO1Najib dan konco2nya dgn divide and rules policy warisan penjajah hinggakan jurang kasta kian jelas meluas demi kelangsungan hidup umnobn terus menjarah kekayaan negara sedang marhaen terbanyak bergelut siang malam pagi petang demi sesuap nasi utk keluarga masing2.

      Kamu tentunya bukan dari kasta merhaen itu. Jelas dlm komen2 kamu tidak pernah satu pun yg membela marhaen lantaran kamu tidak pernah merasa denyut nadi kehidupan mereka.

      Kpd ayahnda Tun Mahathir, moga Tuhan rahmati mu
      Kpd kekanda Anuar, giliranmu akan tiba, bersabar
      Kpd otai reformasi terima realiti, jgn berilusi
      Kpd pembatu api, sila pergi mati.

      TUMBANGKAN MO1NAJIB DAN KERAJAAN KLEPTOKRASI
      MALAYSIA AKAN KEMBALI BERMARUAH BERINTEGRITI

      Delete
  37. Ada seorang jawatan menteri
    Dalam Malaysia negara demokrasi
    Dengan pembangkang merasa iri
    Diambil tindakan siapa serasi!

    Guru,Pengetua diberi amaran
    Hanya boleh undi kerajaan
    Ini pelik dan jugak hairan
    Bukankah undi bebas pilihan?

    Jawatannya tak kekal selama
    Orang tak pilih dia di mana
    Pelajar pun ramai tak boleh terima
    Boleh berfikir bahagia ke merana!

    Nampak benar satu ugutan
    Sebab ramai sokong Pakatan
    Katanya sokong hilang jawatan
    Orang tak kisah,ramai persetan!

    Dah terserlah betapa takut
    Sebab Pakatan ramai pengikut
    Kalah nanti ada yang sangkut
    Di Sungai Buloh dah ada rekod!

    Rakyat fikir rakyat tentukan
    Masuk politik kerana jawatan
    Jangan bongkak berlagak sakan
    Tunggu masanya menang Pakatan!

    Suka hatilah nak undi siapa
    Mana pulak boleh dipaksa
    Dia ingat atau buat lupa
    Bukankah undi itu rahsia??

    Itu bahana terlampau angkuh
    Konon partinya kebal tak jatuh
    Orang bawahan membenci sungguh
    Dalam PRU pasti ditutuh!




    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yg merepek tu sebenarnya yg dilakukan Ton Penyangak.. Ko nk twist buat reverse psiko.. Tok Kutty Penyangak yg digelar diktator.. Dgn PAS yg xde kaitan pun dia gila kuasa nk suruh tunduk kehendak gilanya.

      Semua di serang yg xikut khendaknya..

      Hahah ko gile la sorg2.. PH akan kalah teruk pru14 ini.

      Delete
  38. Pada semua pendebat...
    Ini dia ramalan terbaru dari
    PAWANG DASUNOJAYAPATY....
    aku baru balik dari jumpe nyerrrrrr

    aku bukan menyebelah mana parti
    tapi aku minat mengikuti perkembangan politik

    ramalan saja,jangan tuduh saya percaya samborono
    kita orang Islam

    macam ramalan kaji cuaca!!!!

    INI RAMALAN NYERRRRR

    KEPUTUSAN KERUSI PARLIMEN PRU-14

    BN :19
    PAS : 1
    PAKATAN/WARISAN & PARTI KIRI : 202

    Sekian,tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wak....
      Info menarik..
      Eden pun raso gitu..

      Woi Kejora!!
      Come to join kami woi!!
      Lokeh sbelum terlewat!!

      PERINGATAN MESRA DARI BLOK HEBAT

      Delete
  39. Guru Adalah Golongan Paling Pengecut
    Bhai/DeeDee semua....

    Gua tau tajuk artikel gua kali nih memang akan menyebabkan ramai yang akan marah..... Pertama sekali yang akan marah adalah isteri gua... sebab dier cikgu @ guru.... lepas tu yang akan marah gua aderlah bekas teman wanita gua dan asben dier (diorang laki bini memang guru)... then yang akan marah gua jugak adalah abang gua sendiri (pun jugak guru) serta adik ipar gua (guru sekolah gak) dan sanak sedara gua yang memang ramai terlibat dalam bidang pendidikan dan pelajaran ni....

    Huhuhu....

    Tapi gua terpaksa jugak cakap dan tulis..... Pada gua... golongan Guru adalah golongan paling pengecut dalam Malaysia bila melibatkan pentadbiran, perkhidmatan awam, politik dan polisi pendidikan negara....

    Pasai apa gua kata pengecut.... sebab....

    Sebab


    Biler ader macam-macam benda bodoh yang KPM buat yang menyusahkan golongan guru... macam kes Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS) itu hari... biler ader beberapa guru yang kena tindakan sampai kena buang kerja... Ader semua guru bersolidariti menentang dan membantah? Semua jadi kecut dan penakut..... sampaikan hanya berani marah dan bising dibelakang jer.... Huhuhu....
    Bila mana banyak kerja pengkeranian dilambakkan kepada golongan guru.... Ader ker yang berani buat bantahan? Setakat sembang dalam grup wasap jer... Lepas tu biler ader puak yang snapshotkan wasap tu bagi kat pentadbir sekolah atau PPD.... terus senyap.... Takder saper nak buat bantahan secara besar-besaran.....
    Bila mana murid sekolah buat celaka.... dan guru kena.... ader berani ka buat demo atau bantahan.... setakat kes Cikgu Azizan dan Cikgu Idzahril tu demo depan mahkamah berani la... itu pun pasai geng NUTP pun nak turun padang... kalu takder... rasanyer takkan berani nyer nak tunjukkan sokongan ...
    Bila isu politik UMNO dibawak masuk macam kat Sekolah di Putrajaya baru-baru ni... ader berani ka cikgu-cikgu yang tak bersetuju tu nak buat bantahan... nak buat demo.... malah nak bagi surat layang pun takder berani... takder telor....
    Sebenarnya ader banyak lagi yang gua nak tuliskan.... tapi rasanya lu orang boleh baca sendiri ... boleh gugel sendiri... ader banyak citer... dan yang terbaru.... bila Menteri Pelajaran si Mahdzir Khalid cakap suruh guru-guru yang sokong pembangkang sila berenti kerja pun surelah takder sekor pon cikgu dan guru yang akan membuat bantahan secara nyata dan berdemo atau bagi surat bantahan...

    Malah semua kecut dan senyap... setakat sembang marah dalam grup wasap jer... itu pun cuak takut wasap kena snapshot dan dihantar ke PPD atau KPM.... yer la... dalam grup wasap guru-guru ni cukup banyak talibarut..... kaki bodek.... kaki ampu... dan talam dua muka...... Hahaha....

    Podah la kalu ader guru yang berani.... sebab semua takut..... takut nanti ilang kerja... takut nanti kena tindakan tataatertib..... Hahahaha.... malah mesti ramai yang tak berani nak mengundi pembangkang seba takut undi depa pun nanti kena semak...

    Wei... kalu golongan guru pun penakut... senang kena ugut dengan Kerajaan... senang kena ugut dengan parti Politik..... macam mana nak jadi pendidik.... wei,... buat malu ja....

    Belajar la jadi pemberani.... belajar la bersolidariti... kalu lu orang semua berpakat... bersetia... beramai-ramai.... aper lu ingat Mahdzir Khalid ni ader berani ka?? Lu ingat depa akan berani nak amik tindakan ka??? Sure KPM dan segala macam akan takut dan cuak....

    Tapi...

    Tapi pasai lu orang cikgu dan guru semua pengecut... tu yang UMNO/BN naik tocang..... kasik ganyang jer talibarut ... kaki bodek... kaki ampu dan talam dua muka yang ader dalam grup wasap lu orang tu.... kalu lu orang tarak brani nak kasik ganyang... kasik viral jer profile dan info bangsat tu... biar depa pulak yang cuak dan takut...

    Ader berani ka????
    SysOp pada 8:54 PM

    ReplyDelete
    Replies
    1. jari masa ngundi lebih bisa dari berdemo

      Delete
  40. meluat tengok jiban.. muka sebijik sama mcm chipmunk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak tahulah
      tapi kejora memang hansem

      oikkkkk----oikkkkkk

      Delete
    2. 0023 - wa sokong lu 100%,
      0050 - cikgu macam kejora tak guna, masok umno nak dpt.kan kontrek projek ppd, jpn, kpm. kelas dia guru lain kena gantikan memanjang. pastu cikgu ganti tu marah2 tak puas hati , last2 murid2 jadi mangsa. contoh jelas tu. tapi macam 0023 tulis tulah. padahal cikgulah k/tangan awam paling ramai = 450 000 org cikgu seluruh mesia tapi tak pandai menggunakan hak eksklusif bersolidariti sesama sendiri utk kebaikan diri dan perjawatan. hampir setengah juta cikgu dikotak katikkan oleh sorang menteri. wa ingat pacik makcik felda je bodoh (kira patut la) tapi ini hampir 1/2 juta cikgu lagi rompong idong kena tarik dek MO1Najib si klepet tu ghopenya. kalu tak silap wa dulu group ni juga la yg nak di tipu skim gaji SBPA dulu tu.....betul lah ckap lu oo23 banyak lagi lah kalu nak citer....aduhai ....cikgu....cikgu........
      0023 sori bro....

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...