Sunday 21 January 2018

BIAR MALAYSIA CIPTA REKOD TUMBANGNYA SEORANG KLEPTOKRAT KEPADA LELAKI BERUSIA 93 TAHUN

Dahulu macam-macam perlekehan dilontarkan kepada Tun Mahathir Mohamad apabila beliau memulakan langkah untuk menyingkirkan Najib Razak, UMNO dan BN.

Ada seorang pemimpin UMNO berkata, “jangan bimbang dengan bekas Perdana Menteri itu, beliau sudah tua dan baling gelas pun tidak pecah dengan kudratnya.”

Hari demi hari berlaku dan apabila Tun Mahathir menunjukkan kesungguhan dan komitmen luar biasanya sehingga akhirnya dipersetujui untuk mengetuai Pakatan Harapan dan seterusnya dipilih sebagai calon Perdana Menteri sekiranya gabungan itu berjaya menumbangkan UMNO dan BN, selain berjaya memuktamadkan pembahagian kerusi, rata-rata pemimpin UMNO jadi lintang pukang dibuatnya.

Lebih kalut apabila Tun Mahathir menyebut tiga kawasan Parlimen bakal ditandinginya iaitu Putrajaya, Langkawi atau Kubang Pasu.

Mereka mula mengatakan lelaki yang berusia 93 tahun tidak boleh melakukan apa-apa untuk negara, tiada negara mahu memilih seorang yang seusia itu sebagai Perdana Menteri dan ada yang tetiba tidak faham mengapa Tun Mahathir mahu jadi Perdana Menteri semula, selain ada juga “ulama dalam semak” muncul bersuara kononnya lebih baik bekas Perdana Menteri itu mendalami agama daripada sibuk hal-hal politik.

Kenapa tiba-tiba jadi begitu pula nadanya?

Tidak malukah bercakap soal agama, berkopiah dan berserban tapi mempertahankan kleptokrat?

Jika benar Tun Mahathir tidak berupaya dan pemilihannya sebagai bakal Perdana Menteri tidak mampu menyumbang apa-apa kepada Pakatan Harapan dan negara, bukankah Najib, UMNO dan BN sepatutnya berasa gembira sekarang ini?

Seharusnya biarkan saja Tun Mahathir masuk gelanggang supaya beliau yang sudah tua dan tidak bermanfaat itu lebih mudah lagi untuk dikalahkan.

Dengan pelbagai kuasa dalam tangan, media propaganda ada beribu, wang tanpa had sehingga dedak boleh diberi berlambak-lambak, kenapa masih takut dengan lelaki berusia 93 tahun yang tiada apa-apa?

Dalam dunia politik pelbagai negara, memang tidak dinafikan banyak daripadanya sudah memilih orang muda sebagai pemimpinnya. Tetapi, lain padang lain belalangnya.

Malaysia berbeza keadaannya kerana kita ada pemimpin kleptokrat yang sedang merosakkan negara dengan kerakusannya. Keadaan ini tidak berlaku di negara-negara lain.

Jika ada pemimpin berusia 93 tahun masih sudi turun padang, mengotorkan tangan, memimpin orang muda, diterima oleh pelbagai lapisan usia dan sanggup mengenepikan segala kenikmatan hidup sebagai negarawan semata-mata untuk menyelamatkan negara dan menyingkirkan sang kleptokrat, tidakkah kita seharusnya bersyukur dengannya?

Bayangkan apa jadi kepada negara ini dan masa depannya jika Tun Mahathir tidak berbuat apa-apa dan hanya selesa berehat di rumah saja?

Beliau yang membina sebahagian daripada negara ini dan sudah tentu beliau bertanggungjawab memulihkannya semula jika dirasakan wujud elemen-elemen kehancuran yang semakin nyata.

Jangan salahlah Tun Mahathir yang  masih sudi berjuang menyelamatkan negara sehingga tiada rasa malu menyanjung kleptokrat yang sedang merosak dan bakal membawa kehancuran kepada negara.

Kita hanya boleh menyalahkan dan marah kepada Tun Mahathir kiranya beliau ingin menjadi Perdana Menteri semula semata-mata kerana kuasa dan bukan untuk menumbangkan kerajaan kleptokrat.

Jika kita sayang dan mahu negara ini terus selamat, aman dan bahagia untuk seluruh rakyatnya, marilah kita menyokong perjuangan  lelaki tua ini.

Beliau tidak berjuang untuk dirinya, malah tiada apa-apa  lagi kemewahan diperlukan dalam kehidupannya. Usahanya total untuk negara.

Biar Malaysia mencipta rekod dan sejarah bagaimana seorang kleptoktat akhirnya tumbang di tangan lelaki tua berusia 93 tahun.

Sebaliknya, terus mengekalkan Najib, tiada apa-apa rekod atau sejarah baru akan tercipta, melainkan mungkin lebih banyak siri skandal, kemewahan, pembelian barang kemas, kehilangan wang dan tergadainya tanah kepada pihak asing terus menyakitkan hati dan kehidupan kita. (ShahbudinHusin 21/01/2018)

210 comments:

  1. Salah seorang bekas pengasas PPBM, Kamarulazman Habibur Rahman mendakwa Muhyiddin Yassin tidak bersetuju dengan Pakatan Harapan (PH) memilih Dr Mahathir Mohamad sebagai calon perdana menteri mereka.



    Beliau berkata, matlamat asal penubuhan PPBM hanya mahu melantik Dr Mahathir sebagai penasihat parti itu, tetapi beliau kemudiannya “hijack” PPBM dan PH bagi jawatan perdana menteri.

    “Masa awal penubuhan PPBM, Muhyiddin tak setuju Tun Mahathir jadi calon perdana menteri. Dia panggil Tun sebab sebagai penasihat parti, tun sebagai bekas perdana menteri dan kehadiran Tun sebagai bonus kepada parti sabagai pengatur.

    “Tak pernah ada idea nak lantik Tun sebagai perdana menteri. Muhyidin tak mahu tun dalam parti kerana ada Tun dalam parti penghalangnya idea untuk ketengahkan imej banyak kali, sehinggakan Tun dapat hidu idea halangan yang cuba dibuat Muhyiddin, lalu timbul pergeseran antara pegawai Tun dan Muhyiddin.

    “Sekarang tun telah hijack parti malah Pakatan Harapan sendiri untuk jawatan perdana menteri,” katanya selepas menghadiri Empirical Talk bersama bekas ahli PPBM, Anina Saadudin hari ini.

    Kamarulazman turut menuduh Muhyiddin bercita-cita menjadi perdana menteri.

    “Muhyiddin mungkin melihat dirinya sebagai calon perdana menteri, ketika itu beliau merupakan bekas timbalan perdana menteri. Kalau dikira dari sudut pengalaman, maka dialah yang paling sesuai.

    “Mungkin dia (Muhyiddin) saya rasa semua orang pernah berada di kedudukan numbor dua akan bercita-cita untuk menjadi numbor satu, jadi ketika itu Majlis Pimpinan Tertinggi PPBM nampak beliaulah yang layak.

    “Bagaimanapun Tun mungkin mempunyai idea lain, apabila dia melihat Muhyiddin bukan orangnya dan mencari orang lain. Kalau dia tak jumpa orang lain, mungkin dia sendiri yang sepatutnya. Tapi pada usia 93 tahun, adakah rakyat Malaysia ingin memperjudikan nasib rakyat hanya kerana nostalgia bekas seorang pemimpin nombor satu negara ini?”

    Pada 7 Januari lalu, PH mengumumkan pemilihan Dr Mahathir sebagai calon perdana menteri mereka dan Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai timbalannya, jika gabungan itu berjaya menawan Putrajaya pada pilihan raya umum ke-14.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 12.30..... buat aoa hang dok sebut pasal makhlud yang bernama Kamarulazaman Habibul tuh!!...makhluk tu makhluk jahat yang tak perlu dilayan.Makhluk yang tak boleh dipercayai dan sanggup melakukan apa saja demi kesenangan diri sendiri waima sanggup membunoh jika memerlukan.Tengok muka pun dah tahu baigamana hati dia!!....busok dab membusok!!....

      Delete
    2. Ini musibatun Habibur dah masyukk fulus sebab itu buat statement kasi cocok sana & sini.....!!

      Delete
    3. ENAPA SIBUKKAN PAS? DALAM PAKATAN PUN BUKAN SEMUA SOKONG MAHATHIR PM
      Adamyan | January 17, 2018

      SEHARI sebelum Ahad 31 Disember 2017, Wanita Pakatan yang bermesyuarat di Kajang sebulat suara menolak penamaan Mahathir sebagai Perdana Menteri Pakatan kot kot menang PRU14.. Enam hari yang lepas, PKR Selangor tidak hadir dalam majlis kenyataan bersama Pakatan Selangor menyokong Mahathir sebagai calon Anwar dikhabarkan enggan menemui Mahathir yang pura-pura datang melawatnya di sebuah hospital di Cheras baru-baru ini.

      PAN Johor sepakat boikot konvensyen Pakatan berhubung isu pembahagian kerusi berat sebelah dengan parti Mahathir pulak dapat banyak disebalik status sebagai parti komponen Pakatan paling baru.

      Ini bermaksud, waima dalam Pakatan sendiri bukan semua sokong Mahathir sebagai Perdana Menteri pun. Itu yang hairan kenapa Mahathir menyuruh PAS memilih antara dia dan Datuk Sri Najib sebagai Perdana Menteri atau tidak pulak? Suruh semua dalam Pakatan solid sokong dia dululah baru gebang pasal PAS. Yang sokong ni pun kerana politik dan dana politik dijanjikan Mahathir semata-mata, bukan kerana rakyat sama sekali.

      Cakap pasal dana, silap-silap ni ia adalah duit UMNO yang tidak dipulangkan Mahathir sejak letak jawatan pada tahun 2003, sehingga dalam PRU13 dulu, Najib terpaksa meminta derma dari luar. “Silap-silap” ni boleh jadi betul sebab kita tahu Mahathir letak harta UMNO bawah proksi yang dikawalnya. Bila dia menyerahkan jawatan kepada Paklah, tak semua harta itu yang dipulangkan. Bila UMNO takde duit dan terpaksa minta derma, dia jadikan isu pulak.

      Balik kepada PAS dan Mahathir tadi. Ini bermaksud, Mahathir masih gila talak dengan PAS. Setelah menuduh Amanat Hadi punca tragedi Memali, PAS ebagai punca perpecahan orang Melayu dan sebagainya, tiba-tiba Mahathir mahukan sokongan PAS pulak?

      Dalam masa yang sama. Mahathir mahu tutup hakikat bahawa dia ditolak bukan sahaja oleh rakyat tapi juga komponen dalam Pakatan sendiri dengan mengalihkan perhatian kepada PAS. Itu yang dia hala ke PAS tu padahal PAS ada Presidennya sendiri, nak buat apa dia sibuk pasal orang lain? Mahathir punya kelentong, semua dalam poketlah.

      Delete
    4. Murid: Semua menteri2 umno pengotor.
      Cikgu: Tak baik cakap begitu.

      Murid: Betul cikgu, bau mulut mereka busuk.
      Cikgu: Macam manan kamu tahu?

      Murid: Kan cikgu ajar kita kena berus gigi.
      Cikgu: Apa kaitannya dgn serita kamu?

      Murid: Acamana nak berus gigi, kalau kena suruh jgn buka mulut?
      Cikgu: Siapa suruh?

      Murid: Pak Najiblah, kalau tidak ikut nanti kena pecat.
      Cikgu: Pandainya murid cikgu nih.......!!

      Delete
    5. Murid: Semua menteri2 Fukatan Haprak dan macai2 pengotor dan kaki jilat.
      Cikgu: Tak baik cakap begitu.

      Murid: Betul cikgu, bau mulut mereka busuk bau longkang.
      Cikgu: Macam manan kamu tahu?

      Murid: Kan cikgu ajar kita kena berus gigi.
      Cikgu: Apa kaitannya dgn cerita kamu?

      Murid: Acamana nak berus gigi, kalau kena suruh jgn buka mulut?
      Cikgu: Siapa suruh?

      Murid: To Mamak Matdeylah, kalau tidak ikut nanti kena pecat jadi ahli ...merempat jadi sampah masyarakat.
      Cikgu: Pandainya murid cikgu nih....nanti boleh upah ais krim...boleh makan dalam jamban...!!

      Delete
    6. Oleh sebab menteri2 umno tak boleh buka mulut, biarlah saya jelaskan bahaya-bahananya kenapa Najib & Rosmah harus di mansuhkan dari putrajaya berasaskan fakta dan bukti yg telah terjadi di 2 buah negara baru2 ini.

      Zimbabwe: was Mugabe's fall a result of China flexing its muscle?

      Zimbabwe jatuh muflis kerana membenarkan China Komunis menghancur-lebur konon labur dalam negara itu.

      Apakah Malaysia juga akan menerima nasib yg sama dek kebengapan dan sangkeng gelojohnya Najib melapah kekayaan negara hingga banyak aset & tanah pusaka di gadai jual kpd China Komunis.......???


      Violent Protests Against Chinese 'Colony' In Sri Lanka Rage On.
      Struggling to pay its debt to Chinese firms, the nation of Sri Lanka formally handed over the strategic port of Hambantota to China on a 99-year lease last week, in a deal that government critics have said threatens the country's sovereignty.

      Selain Zimbabwe, negara Sri Lanka juga jadi mangsa penjajahan China Komunis bila mereka dibenarkan berurusniaga hingga rakyat tunjuk perasaan membantah penjajahan China komunis itu.

      Apakah kebodohnya Najib tidak mengambil iktibar dari 2 negara tersebut yang ekonominya hancur lebur & rakyatnya menderita dgn kos sara hidup tinggi dan tiada peluang pekerjaan dalam keadaan sosio ekonomi kocar kacir.....???

      Justru kita wajib tendang keluar Najib dari Putrajaya demi untuk menyelamatkan negara.

      Delete
    7. EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      TAK LAMA LAGI MASUK ICU LER SI TUA RENTA PAK PANDEY TU!!!

      Delete
    8. ini orang tak tau la apa punya orang..lia cakap ini mcmlah..
      "Kerajaan naik kan harga minyak..mau kasi kurang itu kemalangan jalan raya"
      "Cikgu cikgu serta Penjawat awam kalo sokong PH..mau kasi buang"

      Ibubapa: betul cikgu..betul murid..dia tak
      berus gigi..tupasallah..
      mulut mereka bau busuk
      Rakyat : Hahahahahhihhihaahpraaakkkk punya
      orang

      Delete
    9. Pru14, sudah tukar undi. Nak bising pun bising la. Masa pru13, Yg undi pas akan undi pas lagi, yg undi dap akan undi dap lagi, yg undi bn tak semestinya undi bn. Itu kena kira 3 juta ahli umno yg keluar tak ramai, yg masuk balik ramai macam habibur rahman.

      Delete






    10. BN boleh tumbang hanya jika penyokong BN mengundi PH, faham dak??

      Kalo korang dok maki hamun BN,
      Tentulah penyokong BN TIDAK akan undi PH...ada erti.

      Berbeza dg BN, BN tidak mengharapkan penyokong PH undi BN....

      So BN boleh cakap apa saja kpd PH. Sebab kemenangan BN tidak bergantung kpd sokongan dp PH.





      Delete
    11. Yo la,

      Budin2 poyi la mabok!

      Lopeh ni Khalifah DYMM Junjungan Bosa Tuhan Amerulmukmineen/alias Imam Mahdi/alias Jesus dari negeri Ulau tebelingkau byk besau atas pagau dtg sorang diri dgn moto buruk terus tertabal/baiah dan bernikah lah ko o'ang dgn semuwo warno kulit. Kito semuwonyo seantara duniyo bersaudara.

      Delete
    12. Brp najib byr zamihan dan habibur tuh,
      Dua dua Tu mcm tahi sembelit, keluar sakit tak keluar lagi skit,
      Lagi Baik dua dua tu mkn babi,
      Zamihan kau jenis lahanat, jadi org yg sombong krn nmpk kulit shj,
      Mulut kau akan berbuih tak boleh bercakap mcm arqam ashari tu,
      Habibur kau pun sama,
      PAKATAN akan menang, dan terus berjuang utk rakyat Malaysia

      Delete
    13. Kalau ikut tilikan agama Hindu, slps mati zamihan akan lahir semula jadi Bapak babi tunggal di hutan,
      Kalau ikut tilikan agama Buddha, selepas mati zamihan akan lahir semula sebagai anjing kurap tinggal di tepi Sg klang,
      Habibur pulak jadi anak kpd babi tunggal zamihan campur anjing kurap,
      Begitu lah hina nya tahap ke 10,

      Delete
    14. othaman..laknat kau haprak..mulut kau apa2 kata pun keluar najis busuk..paham..

      Delete
    15. Hadi, kau bukan manusia, kau satu makhluk yg lahanat,
      Dgn bangga nya kau umum nak tanding 130 kerusi,
      Bermakna kau dgn najib sudah bersatu,
      Aku umum kan kau org yg sudah hina, pengkhinat, banjingan,
      Cabut serban kau tu aku nak pijak pijak dan sepak dlm longkang,
      Kau sudah sehina najib,
      30 juta rakyat Malaysia nak lihat najib tersungkur dlm lubang tahi, yg kau terhegeh hegeh pertahan najib,
      Hadi kau sudah melangkah kaki mengikut tapak kaki najib, ia itu menjadi bayang najib, bayang yg kedudukan nya di tanah yg boleh di pijak pijak,
      Lahanat kau hadi dgn najib,
      Setiap saat rakyat Malaysia menglahanat kau dgn najib,
      Kedua dua kau akan sawan babi, mulut berbuih tak boleh bercakap mcm ashari arqam tuh,
      Mulut membusuk, lidah tergigit terkancing mulut,
      Tujuh lapisan bumi dan langit menglahanat kau hadi najib, melekat lah kau berdua,

      Delete
  2. Pm 2kali mcm Agong 2 kali dr Kedah jugak..salute

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semuga Allah Taala lanjutkan usia ayahanda Tun Mahathir!!!!

      Delete
    2. Tun Mahathir hanya sejarah, kekal sejarah
      PAKATAN pembangkang akhirnya mengumumkan calon Perdana Menteri iaitu Tun Dr Mahathir Mohamad sekiranya mereka memenangi pilihan raya umum akan datang. Keputusan ini dianggap sangat mengecewakan ramai pihak kerana Dr Mahathir adalah calon 'kitar semula' yang sudah tercalar dengan pelbagai dakwaan dan tuduhan.

      Dr Mahathir mungkin lupa, tetapi Melayu tidak lupa, Malaysia tidak lupa akan segala tindakan kotor dan jahat yang pernah dilakukannya. Walau berkali-kali Dr Mahathir memutarbelitkan, sejarah takkan boleh diubah dengan seribu penafian. Pada zaman Dr Mahathir, kebebasan bersuara hanya mimpi kerana sesiapa yang bersuara bakal disumbat ke dalam tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

      Rasuah dan ketirisan dibiarkan berleluasa tanpa sebarang siasatan, wang negara diperjudikan dalam dagangan forex, sistem kehakiman diganggu dengan pemecatan Ketua Hakim Negara, kuasa Raja-Raja Melayu dihilangkan, anaknya dijadikan antara orang terkaya di Malaysia dan kini beliau sedang mengatur jalan untuk memastikan anaknya, Datuk Seri Mukhriz Mahathir menjadi Perdana Menteri.

      Keputusan memilih Dr Mahathir sebagai calon Perdana Menteri membuktikan pembangkang ketandusan calon berkaliber yang layak memimpin gabungan parti mereka. Hal ini jelas boleh dilihat melalui kepemimpinan parti di bawah gabungan pakatan pembangkang yang hanya dipenuhi ahli keluarga semata-mata. Penuh gandingan anak beranak, ibarat parti milik sesebuah keluarga. Amalan nepotisme amat jelas dalam kalangan parti pembangkang.

      Harapan palsu

      Rakyat juga tidak lupa sejarah penubuhan PKR sendiri dengan mereka berjanji menegakkan keadilan dan sistem kehakiman. Bukankah usaha mereka untuk menjadikan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri dengan memanipulasi proses pengampunan Yang di-Pertuan Agong, suatu campur tangan jelas kepada sistem kehakiman negara?

      Rata-rata anak muda berpendapat mereka amat kecewa dengan calon Perdana Menteri pembangkang. Parti pembangkang yang sekian lama menjanjikan harapan baharu untuk masa depan negara, rupanya hanya menyajikan harapan palsu untuk rakyat Malaysia. Mereka berputus asa dengan generasi muda dan memilih untuk menaikkan seorang calon lama untuk ditunggangi pakatan pembangkang bagi mencapai hasrat menakluk Putrajaya, bukan dipilih atas dasar kepentingan rakyat dan negara.

      Lebih 4.5 juta orang muda dianggarkan akan turun mengundi pada pilihan raya akan datang. Adakah kita akan meletakkan nasib 4.5 juta rakyat Malaysia ini di tangan seorang bekas pemimpin yang terkenal di seluruh dunia sebagai diktator? Bagaimana hendak kita meletakkan kepercayaan kepada seseorang yang berumur hampir 93 tahun untuk memperjuangkan nasib generasi muda yang saban hari menghadapi cabaran baharu dunia moden?

      Bangkitlah belia, bangkitlah pemuda pemudi, bangkitlah daripada nostalgia dongeng yang didendangkan oleh pakatan pembangkang. Tiada yang indah untuk rakyat apabila pilihan raya dianggap hanya sebagai medan pertempuran politik bagi memperjuangkan agenda politik peribadi mereka. Tidak ada guna berharap pada pihak yang hanya memperjuangkan nasib seorang insan bernama Anwar Ibrahim untuk menjadi Perdana Menteri. Tiada guna kita berpaut pada pakatan yang hanya ditunggangi individu bernama Dr Mahathir bagi meneruskan legasi keluarganya. Masa depan negara untuk kita, masa depan negara di tangan kita.

      Tiada sesiapa yang mampu menjamin bahawa sandiwara kelas pertama Dr Mahathir akan berhenti selepas beliau menjadi Perdana Menteri. Menurut janjinya, beliau hanya akan menjadi Perdana Menteri untuk tempoh singkat sebelum menyerahkannya kepada Anwar.

      Ingatlah, pada saat Anwar menjadi Timbalan Perdana Menteri, Dr Mahathir yang memecat beliau, memalukan, dan menyumbat beliau ke dalam penjara. Oleh kerana kegilaan kuasa Dr Mahathir, kisah ini mungkin berulang. Anwar mungkin akan dihalang sekali lagi oleh Dr Mahathir.

      Delete
    3. Woiii...Mr Tong Sam Pah
      Dgn segala hormatnya dipersilan BERAMBUS!!!!!

      Delete
    4. kihkihkihkihkih

      Delete
    5. Bukan Tong Sam Pah tapi Tong Tai Eek...!!!

      Delete
    6. Murid: Semua menteri2 umno pengotor.
      Cikgu: Tak baik cakap begitu.

      Murid: Betul cikgu, bau mulut mereka busuk.
      Cikgu: Macam manan kamu tahu?

      Murid: Kan cikgu ajar kita kena berus gigi.
      Cikgu: Apa kaitannya dgn serita kamu?

      Murid: Acamana nak berus gigi, kalau kena suruh jgn buka mulut?
      Cikgu: Siapa suruh?

      Murid: Pak Najiblah, kalau tidak ikut nanti kena pecat.
      Cikgu: Pandainya murid cikgu nih.......!!

      Delete
    7. Murid: Semua menteri2 Fukatan Haprak dan macai2 pengotor dan kaki jilat.
      Cikgu: Tak baik cakap begitu.

      Murid: Betul cikgu, bau mulut mereka busuk bau longkang.
      Cikgu: Macam manan kamu tahu?

      Murid: Kan cikgu ajar kita kena berus gigi.
      Cikgu: Apa kaitannya dgn cerita kamu?

      Murid: Acamana nak berus gigi, kalau kena suruh jgn buka mulut?
      Cikgu: Siapa suruh?

      Murid: To Mamak Matdeylah, kalau tidak ikut nanti kena pecat jadi ahli ...merempat jadi sampah masyarakat.
      Cikgu: Pandainya murid cikgu nih....nanti boleh upah ais krim...boleh makan dalam jamban...!!

      Delete
    8. Oleh sebab menteri2 umno tak boleh buka mulut, biarlah saya jelaskan bahaya-bahananya kenapa Najib & Rosmah harus di mansuhkan dari putrajaya berasaskan fakta dan bukti yg telah terjadi di 2 buah negara baru2 ini.

      Zimbabwe: was Mugabe's fall a result of China flexing its muscle?

      Zimbabwe jatuh muflis kerana membenarkan China Komunis menghancur-lebur konon labur dalam negara itu.

      Apakah Malaysia juga akan menerima nasib yg sama dek kebengapan dan sangkeng gelojohnya Najib melapah kekayaan negara hingga banyak aset & tanah pusaka di gadai jual kpd China Komunis.......???


      Violent Protests Against Chinese 'Colony' In Sri Lanka Rage On.
      Struggling to pay its debt to Chinese firms, the nation of Sri Lanka formally handed over the strategic port of Hambantota to China on a 99-year lease last week, in a deal that government critics have said threatens the country's sovereignty.

      Selain Zimbabwe, negara Sri Lanka juga jadi mangsa penjajahan China Komunis bila mereka dibenarkan berurusniaga hingga rakyat tunjuk perasaan membantah penjajahan China komunis itu.

      Apakah kebodohnya Najib tidak mengambil iktibar dari 2 negara tersebut yang ekonominya hancur lebur & rakyatnya menderita dgn kos sara hidup tinggi dan tiada peluang pekerjaan dalam keadaan sosio ekonomi kocar kacir.....???

      Justru kita wajib tendang keluar Najib dari Putrajaya demi untuk menyelamatkan negara.

      Delete
  3. Kalau nak hidup papa kedana undilah umno/pas/bn

    ReplyDelete
    Replies
    1. EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      TAK LAMA LAGI MASUK ICU LER SI TUA RENTA PAK PANDEY TU!!!

      Delete
    2. Deiiii wak kojola kengkang lima duit...pi hisap rokok john laa..

      Delete
    3. DOA FADZIL NOOR DIMAKBULKAN : INGIN RAKYAT TAHU MAHATHIR ZALIM
      13 tahun lalu negara telah kehilangan seorang tokoh politik pembangkang yang amat disegani kawan dan lawan kerana sifatnya dan pegangannya hanya untuk mencari keredhaan Allah SWT.
      Jika masih kita ingat, Allahyarham Dato’ Ustaz Haji Fadzil Noor pernah bermunajat dan bermohon kepada Allah SWT agar Dr. Mahathir Mohamed dipanjangkan umurnya supaya dunia khususnya rakyat Malaysia dapat melihat sendiri bukti-bukti kezaliman Dr Mahathir semasa beliau bergelar Perdana Menteri Malaysia.
      Akhirnya doa Fadzil Noor dimakbulkan Allah SWT dengan memanjangkan umur Dr Mahathir sehingga sekarang. Untuk menjelaskan lagi orang ramai melihat akan kezaliman sebenar Dr Mahathir ini, Allah memberi kekuatan yang hebat kepada YAB Dato Sri Najib Razak supaya terus bercakap benar dan tidak melepaskan jawatan Perdana Menteri yang disandangnya walaupun diasak dengan begitu kuat oleh mentornya sendiri.
      Melalui serangan demi serangan ini rakyat Malaysia sudah mula didedahkan dengan pelbagai bukti kezaliman Dr Mahathir sepanjang beliau bergelar Perdana Menteri dan disambung lagi dengan agenda peribadi dan kroni-kroninya selepas beliau bersara pada tahun 2003 lalu.
      Ketika kali kedua Dr Mahathir menjatuhkan Perdana Menteri iaitu Pak Lah (kali pertama Perdana Menteri yang dijatuhkan adalah Tunku Abdul Rahman Putra), Allah mungkin memberi peluang kepada kita semua untuk terus mempercayai Dr Mahathir Mohamed selaku negarawan yang amat disegani ramai.
      Namun untuk cubaan kali ketiga Dr Mahathir mahu menjatuhkan seorang ketua kerajaan Islam ini, beliau sudah menerima kesukaran dan terpaksa berlawan dengan bersungguh-sungguh (tidak lagi seperti cubaannya terhadap kali pertama dan kedua dahulu).
      Apa jua alasan demi alasan yang Dr Mahathir cuba berikan untuk menjatuhkan Perdana Menteri, rakyat Malaysia sedikit sebanyak sudah mula mengenali siapa sebenarnya Dr Mahathir Mohamed ini.
      Diharapkan Dato Sri Najib Razak akan terus menjadi ketua kerajaan di Malaysia kerana perjuangannya untuk bangsa Melayu bukan kecil-kecil perjuangan, perjuangannya untuk perpaduan sesama bangsa di Malaysia bukan calang-calang agenda, perjuangannya untuk syiar Islam bukan suatu yang remeh temeh, dan perjuangannya untuk Malaysia bukan setakat terhenti pada tahun 2020.

      Delete
    4. Woiiii...wak kojola kengkang
      Jgn cakap pasal agamalah.
      Hang bukan ada agama pun!!!

      Delete
    5. Dakwah drp pemandu lori tong sam pah.

      Delete
    6. Z Tokey BABI pasar borong Chow Kit dah mengamuk....jualan BABI ngok ngek tak berapa laku hari nih!!!

      taka apa2...kan mak ko ada boleh menadah juboq kat pasar chow kit tuh...apa ko kesah...kihkihkih...masyukkkk!!!

      Delete
    7. Anjing pengesan paling taat dlm blog ni Berusaha gigih menjaga kawasanya.

      Caya la Zack. Salak lebih kuat lg.

      Delete
    8. Orang kuat kerja macam aku undi siapa pun aku maju juga.Tapi sudah berpuluh tahu aku undi Umno,tak miskin juga ,malah ada kawan aku yg dok sokong Pakatan,sering minta pinjam wang,kalau bayar ok lah tapi yg teruknya tak pernah bayar.

      Delete
    9. Murid: Semua menteri2 umno pengotor.
      Cikgu: Tak baik cakap begitu.

      Murid: Betul cikgu, bau mulut mereka busuk.
      Cikgu: Macam manan kamu tahu?

      Murid: Kan cikgu ajar kita kena berus gigi.
      Cikgu: Apa kaitannya dgn serita kamu?

      Murid: Acamana nak berus gigi, kalau kena suruh jgn buka mulut?
      Cikgu: Siapa suruh?

      Murid: Pak Najiblah, kalau tidak ikut nanti kena pecat.
      Cikgu: Pandainya murid cikgu nih.......!!

      Delete
    10. Murid: Semua menteri2 Fukatan Haprak dan macai2 pengotor dan kaki jilat.
      Cikgu: Tak baik cakap begitu.

      Murid: Betul cikgu, bau mulut mereka busuk bau longkang.
      Cikgu: Macam manan kamu tahu?

      Murid: Kan cikgu ajar kita kena berus gigi.
      Cikgu: Apa kaitannya dgn cerita kamu?

      Murid: Acamana nak berus gigi, kalau kena suruh jgn buka mulut?
      Cikgu: Siapa suruh?

      Murid: To Mamak Matdeylah, kalau tidak ikut nanti kena pecat jadi ahli ...merempat jadi sampah masyarakat.
      Cikgu: Pandainya murid cikgu nih....nanti boleh upah ais krim...boleh makan dalam jamban...!!

      Delete
    11. Oleh sebab menteri2 umno tak boleh buka mulut, biarlah saya jelaskan bahaya-bahananya kenapa Najib & Rosmah harus di mansuhkan dari putrajaya berasaskan fakta dan bukti yg telah terjadi di 2 buah negara baru2 ini.

      Zimbabwe: was Mugabe's fall a result of China flexing its muscle?

      Zimbabwe jatuh muflis kerana membenarkan China Komunis menghancur-lebur konon labur dalam negara itu.

      Apakah Malaysia juga akan menerima nasib yg sama dek kebengapan dan sangkeng gelojohnya Najib melapah kekayaan negara hingga banyak aset & tanah pusaka di gadai jual kpd China Komunis.......???


      Violent Protests Against Chinese 'Colony' In Sri Lanka Rage On.
      Struggling to pay its debt to Chinese firms, the nation of Sri Lanka formally handed over the strategic port of Hambantota to China on a 99-year lease last week, in a deal that government critics have said threatens the country's sovereignty.

      Selain Zimbabwe, negara Sri Lanka juga jadi mangsa penjajahan China Komunis bila mereka dibenarkan berurusniaga hingga rakyat tunjuk perasaan membantah penjajahan China komunis itu.

      Apakah kebodohnya Najib tidak mengambil iktibar dari 2 negara tersebut yang ekonominya hancur lebur & rakyatnya menderita dgn kos sara hidup tinggi dan tiada peluang pekerjaan dalam keadaan sosio ekonomi kocar kacir.....???

      Justru kita wajib tendang keluar Najib dari Putrajaya demi untuk menyelamatkan negara.

      Delete
    12. Dlm umno tak boleh buka mulut
      Tapi boleh tonggeng pungkoq mcm wak kojola kengkang.

      Delete
    13. EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      TAK LAMA LAGI MASUK ICU LER SI TUA RENTA PAK PANDEY TU!!!

      Delete
    14. zack tong taik..lagi busuk..taik babi pulak tu..

      Delete
  4. Lebih baik Dr.Mahathir masuk pondok daripada berpolitik
    Oleh AIMAN HANIF
    20 JAN: Tun Dr Mahathir Mohamad disaran supaya menghabiskan sisa kehidupan dengan memperbanyakkan taubat kepada Allah SWT daripada kembali ke pentas politik semata-mata untuk mencari kuasa.

    Presiden Pertubuhan Ahli Sunnah Wal Jamaah Malaysia (ASWAJA), Dr Zamihan Mat Zin al-Ghari, berkata pemimpin yang sudah bersara tidak perlu lagi kembali untuk memperbetulkan kesilapan yang pernah dilakukannya.

    Meskipun tidak menyebut nama secara jelas, namun teguran itu secara terbuka dilontarkan kepada Pengerusi Pakatan Harapan (PH) yang ingin kembali menjadi Perdana Menteri.

    “Orang tua yang sudah berkuasa lebih 22 tahun elok masuk pondok, bertaubat, zikir dan belajar kitab. Mohon maaf sesama manusia atas kesilapan lalu, buat amal jariah yang banyak untuk akhirat.

    “Tak payah fikir politiklah kalau sudah dekat tua bangka dah nak mati ini…,” katanya ketika program Sembang Watan Online yang disiarkan secara langsung di FB Watan Live.

    Sebelum ini Mahathir yang sudah berusia 92 tahun diangkat sebagai calon Perdana Menteri PH bagi menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14).

    Sementara itu mengulas mengenai perjuangan politik DAP yang anti Islam, Zamihan mengingatkan umat Islam supaya tidak bersekongkol dengan mana-mana parti menentang Islam.

    Katanya, Rang Undang-Undang untuk memartabatkan Mahkamah Syariah (RUU355) di negara ini ditentang habis-habisan oleh parti Cauvinis itu.

    “Gagasan perjuangan DAP jelas bertentang dengan Islam dan menolak hukum-hakam Islam.

    “Jika jelas DAP itu anti Islam, maka haram bagi umat Islam bukan saja haram, tapi ‘haram jadah’,” katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woiii...pi berubat di hospital bahagia tanjung rambutan laa

      Delete
    2. Anda Tahu Mahathir Benar-benar Terdesak Bila Dia Jilat Ludahnya Semula
      Ustaz Fadzil dihormati oleh banyak pihak, bukan sahaja oleh ahli-ahli atau penyokong PAS. Malah, keluarga diraja, terutamanya dari negeri Kedah, mereka menghormati Ustaz Fadzil – yang dilihat sebagai seorang Muslim yang paling sederhana yang mana bukan Melayu juga tidak mempunyai masalah untuk menyokongnya. Kematiannya 14 tahun yang lalu pada tahun 2002 adalah satu kehilangan kepada seluruh negara. Dan kerana Ustaz Fadzil, orang bukan Islam mula menerima PAS. Saya berada di sana pada hari Ustaz Fadzil meninggal dunia dan ramai orang bukan Melayu juga berada di luar hospital untuk memberi penghormatan terakhir.

      Bagaimanapun, pada tahun 2000, Ustaz Fadzil berdoa supaya Mahathir diberi umur yang panjang supaya dia boleh hidup untuk melihat hari di mana karma dosanya mengejarnya. Mahathir hanya perlu meninggal selepas dia sedar bahawa segala-galanya yang berlaku kepadanya pada penghujung hidupnya adalah pembalasan untuk dosa-dosa yang dia telah lakukan lebih 47 tahun lalu iaitu sejak 1969.
      Doa Ustaz Fadzil sangat kuat. Dan tiada seorang pun orang Islam sama ada dari PAS atau Umno akan tidak menyetujui mengenai perkara ini (walaupun orang Melayu PAN hanya akan bersetuju dengan apa sahaja yang DAP katakan). Ustaz Fadzil tidak mendoakan agar Mahathir mati awal walaupun dengan apa yang telah orang tua itu lakukan. Sebaliknya, Ustaz Fadzil berdoa agar Mahathir dikurniakan umur yang panjang supaya dia boleh hidup cukup lama untuk melihat dosanya kembali menghantuinya dan menyebabkannya menderita dan menyesal dan sedar bahawa apa yang dia lalui sekarang adalah karma bagi dosa-dosa yang telah dia lakukan.

      Delete
    3. Lebih baik wak kojola kengkang masuk hospital bahagia tanjong rambutan.

      Delete
    4. PENGASAS PPBM GESA RAKYAT MALAYSIA JANGAN UNDI DR MAHATHIR

      Pengasas Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Anina Saadudin menggesa rakyat Malaysia agar tidak mengundi Tun Dr Mahathir Mohamed yang bakal menjadi perdana menteri seandainya Pakatan Harapan (PH) menang Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU 14) akan datang.

      Anina berkata rakyat seharusnya membuat keputusan tepat tanpa dipengaruhi sentimen individu, sebaliknya meletakkan kepentingan survival bangsa sebagai keutamaan dalam menentukan parti dan calon yang dipilih.

      Katanya yang kini mengetuai badan bukan kerajaan (NGO) dinamakan Empirical Malaysia, keputusan setiap pengundi pada pilihan raya ini akan menentukan nasib bangsa Melayu dan Bumiputera dalam mendepani cabaran masa depan serta generasi akan datang.

      “Kita turun mengundi nanti ini untuk masa depan anak cucu nanti, bukan untuk diri kita, bukan kerana kita taksub pada sesiapa ataupun undi kerana dia bina bangunan tertinggi, bukan undi kerana dia bina Putrajaya (merujuk kepada Dr Mahathir),” katanya.

      Bercakap dalam sidang media sempena program Empirical Talk, hari ini, di Kuala Lumpur, Anina meminta orang Melayu agar kembali bersatu dan melaksanakan tanggungjawab mereka pada PRU 14 demi kepentingan bangsa itu.

      Tambahnya, perpecahan parti politik Melayu menyebabkan orang Melayu juga berpecah kepada lima kumpulan kecil yang amat berbahaya kepada survival bangsa.
      .

      “Sekarang orang Melayu dibahagi antara 5 parti – Umno, Bersatu (PPBM), Amanah, PAS dan PKR.

      “Dari satu bangsa yang besar, kita terbahagi kepada kumpulan kecil. Ini bahaya untuk bangsa. Harus memikir tentang survival bangsa Melayu.”

      Beliau turut mengesahkan dirinya tidak akan bertanding dalam PRU 14 kerana memberi tumpuan kepada agenda Empirical yang ditubuhkannya Oktober lalu yang menjadikan perjuangan dasar dan ekonomi Melayu serta Bumiputera sebagai matlamat utama.

      Delete
    5. Murid: Semua menteri2 umno pengotor.
      Cikgu: Tak baik cakap begitu.

      Murid: Betul cikgu, bau mulut mereka busuk.
      Cikgu: Macam manan kamu tahu?

      Murid: Kan cikgu ajar kita kena berus gigi.
      Cikgu: Apa kaitannya dgn serita kamu?

      Murid: Acamana nak berus gigi, kalau kena suruh jgn buka mulut?
      Cikgu: Siapa suruh?

      Murid: Pak Najiblah, kalau tidak ikut nanti kena pecat.
      Cikgu: Pandainya murid cikgu nih.......!!

      Delete
    6. Murid: Semua menteri2 Fukatan Haprak dan macai2 pengotor dan kaki jilat.
      Cikgu: Tak baik cakap begitu.

      Murid: Betul cikgu, bau mulut mereka busuk bau longkang.
      Cikgu: Macam manan kamu tahu?

      Murid: Kan cikgu ajar kita kena berus gigi.
      Cikgu: Apa kaitannya dgn cerita kamu?

      Murid: Acamana nak berus gigi, kalau kena suruh jgn buka mulut?
      Cikgu: Siapa suruh?

      Murid: To Mamak Matdeylah, kalau tidak ikut nanti kena pecat jadi ahli ...merempat jadi sampah masyarakat.
      Cikgu: Pandainya murid cikgu nih....nanti boleh upah ais krim...boleh makan dalam jamban...!!

      Delete
    7. Budak sewel Kejora dek kebengapan dia tersasul menyebut 'menteri fukatan haprak', mana ada..dia ngigau ketakutan ker.....??

      Si Kojolla sepanjang malam menabur cerita karut & memetik Zamihan Mat Zin sebagai sandaran, apa kejadahnya.....??

      Siapa dia itu Zamihan Mat Zin .....?? Taraf ulama ker dua, ramai ker pengikutnya, setaraf dgn al ustaz Abdul Somad dari Indonesia yg diminati jutaan umat termasuk Sultan Brunei itu kah......??

      Kalau tak khilaf, Zamihan Mat Zin pernah direman dua hari kerana disiasat mengikut Akta Hasutan selepas didakwa mengkritik Sultan Johor berhubung kedai dobi untuk orang Islam saja di negeri itu sebenarnya tidak asing dengan kontroversi dalam dunia Melayu-Islam.

      Zamihan ini menggelarkan dirinya ““Al-Ghari”, yang bermaksud “penghuni gua” dalam bahasa Arab pernah juga dikatakan berkawan dengan makhluk halus jin. Dia berkata kalau saya pegang jin pun, apa salahnya?

      Umno dah terdesak sampai guna ostad level bwgini untuk dakyah2 karut mereka.

      Lagipun siapalah dia Zamihan ini, ada dia berjasa kpd keluatga kita, tetangga kita, saudara mara kita, rakyat keseluruhan dari Perlis sampai ke Sabah....??

      Delete
    8. zack telah terselah sewel nya..jgn dgr katanya nanti terbalit sama..

      Delete
  5. Adakah Doa Al-Marhum Dato' Ustaz Fadzil Noor Menjadi Kenyataan?
    Adakah Doa Al-Marhum Dato' Ustaz Fadzil Noor Menjadi Kenyataan? Pada tahun 2000, Al-Marhum Dato' Ustaz Fadzil Noor bekas Presiden PAS, pernah mendoakan agar Mahathir dipanjangkan umur untuk melihat kemusnahan yang telah dilakukannya sendiri.

    Apakah kini doa Al-Marhum mantan Dato' Presiden PAS itu dimakbulkan satu demi satu?Kebanyakan rungutan dan ketidak puashati yang Mahathir luah kini adalah berpangkal dan berpunca serta asal usulnya datang dari Mahathir sendiri.

    Saban hari, satu demi satu isu dan pelbagai pembongkaran dihebahkan di dada media terutamanya media sosial dan blog untuk dihukumkan oleh masyarakat.
    Kini Mahathir seolah-olah sedang dibicarakan oleh rakyat umum. Walaupun Mahathir tetap menjawab namun suara-suara yang dulu pernah dikunci beliau sudah tidak lagi menikus dengannya.

    Tidak mungkin mampu Mahathir membela dirinya untuk segala tuduhan dan isu yang dilodehkan oleh mereka yang pernah berada di sekeliling beliau ketika berkuasa selama lebih 22 tahun.
    Mereka yang dulu mendiam diri kini bangkit berani bersuara. Dari bersifat penikus sudah menjadi singa garang tidak gentar pada gertakkan serta ugutan nakal.

    Adakah Doa Al-Marhum Dato' Ustaz Fadzil Noor Menjadi Kenyataan?

    Senarai salah laku Mahathir panjang dan kini bertambah setiap hari . Dato' Seri Najib Razak yang sebelum ini hanya sekadar menepis pelbagai tuduhan Mahathir atas sifat hormat dan bersikap budiman kenang jasa yang dianggap sebagai negarawan yang banyak berjasa kepada parti dan negara, kini telah kian lantang membongkar pula pelbagai dakwaan terhadap Mahathir yang pasti membuat kedudukan Mahathir dikaca mata rakyat semakin dipandang serong dan sangsi.
    Walaupun ada yang menyebelahi Mahathir dalam krisis kini untuk menjadi pembela namun ramai dari mereka sendiri turut terbabit dalam pelbagai kes yang bakal dibongkar itu. Dan mereka ini merupakan antara barisan utama dalam perbicaraan rakyat kini.

    Dalam membela dirinya, Mahathir turut, tanpa disedarinya sendiri, membongkarkan pelbagai perkara yang sebelum ini rakyat umum tidak tahu. Betul atau tidak kata-kata Mahathir itu dalam keadaan beliau tersempit banyak yang kita boleh persoalkan.

    Apabila seseorang berbohong dia akan berbohong lagi untuk menutup pembohongan lamanya.Dan dia akan terus dengan pembohongan demi pembohongan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woiiiii...ostad hang tu dah mati laaaa..

      Delete
    2. tun taik dan pakatan haprak punya strategi di bongkar lagi...kesian-kesian situa kutuk dan pencacainya

      adakah-umno-atau-mahathir-yang-sedang-panik ???

      Tun Dr Mahathir Mohamad menyedari bahawa peluang Mukhriz menjadi Perdana Menteri melalui Pakatan Harapan sangat tipis. Satu-satunya cara beliau boleh menjadi Perdana Menteri adalah melalui Umno – dalam erti kata lain mula-mula orang tersebut mesti dipilih sebagai Presiden Umno dahulu.

      Oleh itu, Mahathir perlu mencari cara untuk beliau dan Boboi untuk dijemput kembali ke Umno – seperti pada tahun 1972 dan 2009 (dua keadaan ketika Mahathir kembali ke Umno selepas berkhidmat dengan pembangkang). Tetapi bagi beliau untuk dijemput kembali ke Umno, dia mesti terlebih dahulu mewujudkan suasana ketakutan ini supaya UMNO panik dan untuk menyelamatkan dirinya dari kemusnahan yang teruk, mereka menjemput Mahathir kembali kepada Umno.

      Syed bodoh cuba mencipta senario “kiamat” untuk Umno à la ‘Kejatuhan Saigon’

      Ini sangat penting. Mahathir tidak boleh dilihat sebagai mengemis dan merangkak kembali kepada Umno. Umno mesti dilihat sebagai panik dan memohon Mahathir untuk kembali ke parti itu. Dan itulah sebabnya blog blog Syed bodoh semalam, yang boleh anda baca di bawah – yang jelas dan tidak memerlukan penjelasan lanjut.

      Sesetengah daripada anda mungkin terasa jengkel dengan bahasa berkualiti rendah dan kebudakan artikel tetapi ini adalah gaya Syed bodoh. Apabila anda kekurangan bahan dalam apa yang anda katakan, anda perlu menokok tambah artikel anda dengan cara itu untuk menyembunyikan fakta bahawa anda sebenarnya bercakap banyak tetapi tidak mengatakan apa-apa.
      Pada dasarnya Syed bodoh mahu para pemimpin dan anggota Umno panik dan merasakan bahawa sudah hampir ke penghujungnya. Dan satu-satunya cara mereka dapat menghilangkan kepupusan Umno adalah dengan membawa Mahathir kembali dalam Umno. Jika Mahathir kekal dengan Pakatan Harapan maka Umno akan berakhir. Dan Syed bodoh berharap pemimpin dan anggota Umno akan menekan Perdana Menteri Najib Tun Razak memohon Mahathir untuk kembali kepada Umno.

      part 2...sambungan cerita fantasi level tadikadari pencacai tun taik yang berlebihan dalam upacara menjilat/minum dan makan air kencing/taik TUN TAIK

      Delete
    3. part 2...sambungan cerita fantasi level tadika dari pencacai tun taik yang berlebihan dalam upacara menjilat/minum dan makan air kencing/taik TUN TAIK
      sila simpan ketawa anda...selamat membaca
      Desas desus mengatakan UMNO berada dalam keadaan panik teruk.

      Syed Akbar Ali

      Si bodoh dan seluruh keluarganya telah pergi ke Arab Saudi untuk mengintai lubang tikus (laluan tikus) sekiranya mereka terpaksa melarikan diri pada waktu malam. Rumah di Koh Samui juga hampir siap. Zaki adalah pengurus projek.

      Sibodoh mengatakan dia telah membayar penerbangan ahli keluarganya. Dibayar kepada siapa? Anda terbang dengan jet kerajaan. Siapa yang anda bayar? Tentera Udara Diraja Malaysia yang terbang dan menjaga pesawat? Atau anda membayar Kementerian Pengangkutan?

      Buat pertama kalinya dalam sejarah Malaysia, Polis menjalankan latihan (latihan) mengenai cara untuk menyelamatkan perdana menteri dari Putrajaya sekiranya berlaku rusuhan.

      Polis mengadalkan latihan memindahkan perdana menteri dengan helikopter !! Berikut adalah gambar dan laporan berita untuk membuktikannya:

      Sesungguhnya Polis tahu sesuatu yang lebih baik daripada yang lain. Semua orang bodoh, kaki jilat dan kaki kipas lebih baik bersiap sedia. Sibodoh dan seluruh gengnya akan meninggalkan anda semua. Mereka mengambil berat tentang anda kerana mereka akan buat taik. Mereka telah simpan dana mereka di luar negara, mereka mempunyai rumah, helikopter dan jetplanes menunggu mereka. Apa yang kamu ada?

      Syed Moron berkata Lim Kit Siang akan dijadikan Menteri Dalam Negeri jika dia sedar dari koma

      Saya menyokong sepenuhnya jika Pakatan Harapan menang pilihan raya, bahawa Encik Lim Kit Siang dijadikan Menteri Dalam Negeri. Semua mereka yang tidak berguna akan ditendang ke penjara.

      Sesetengah orang tahu bahawa pilihan raya akan diadakan selepas Tahun Baru Cina. Tempoh kempen akan agak pendek – kira-kira 10 hari. Ianya sangat bagus. Kami benar-benar tidak memerlukan tempoh kempen panjang.

      UMNO mula panik. Anda boleh melihatnya dalam serangan berterusan terhadap Tun Dr Mahathir sebagai calon PH untuk PM. Walaupun terdapat kekeliruan awal oleh PKR, mereka mula menerima pemilihan Tun Dr Mahathir. Ia betul-betul tak ada otak.

      Rafizi adalah tepat. Tun Dr Mahathir akan membantu mendapatkan undi Melayu UMNO tegar. Memenangi pilihan raya dahulu.
      Syed bodoh berkata Cina MCA akan mengkhianati Umno dan akan mengundi DAP

      MCA tersenyum. Mereka akan dihapuskan. Tetapi mereka tidak bimbang. Ahli MCA biasa akan mengundi DAP dan PH pula. Mereka telah bermain permainan talam dua muka sekian lama. MCA adalah perniagaan. DAP mendapat undi. Tambahan pula, mereka dapat menarik palam UMNO, yang mereka benar-benar tidak suka.

      MIC tidak berbaloi diperkatakan lagi.

      Ada KEJUTAN KEDUA nanti.

      Saya tidak akan berkata apa-apa lagi.

      KEJUTAN PERTAMA (kurang sedikit dari KEDUA) akan cukup mengujakan.

      Pendek kata, pastikan helikopter cukup minyak untuk terbang tidak lama lagi.

      Pada malam pilihan raya, nasihat saya kepada UMNO agar Bilik Operasi anda dalam hangar penerbangan di LCCT. Beritahu Tony untuk menyediakan beberapa pesawat yang penuh minyak dan dipanaskan pada tarmac. Sekiranya UMNO kalah pilihan raya, mereka semua boleh melarikan diri segera. Tony sepatutnya mengutip wang tunai terlebih dahulu untuk tiket itu. Hanya bawa bagasi, mesti membayar tambahan untuk nasi lemak bungkus.

      Delete
    4. Ooiiii...lori tong sampah bawa babi mampuih dah mai oiii..

      Delete
    5. PENGASAS PPBM GESA RAKYAT MALAYSIA JANGAN UNDI DR MAHATHIR

      Pengasas Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Anina Saadudin menggesa rakyat Malaysia agar tidak mengundi Tun Dr Mahathir Mohamed yang bakal menjadi perdana menteri seandainya Pakatan Harapan (PH) menang Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU 14) akan datang.

      Anina berkata rakyat seharusnya membuat keputusan tepat tanpa dipengaruhi sentimen individu, sebaliknya meletakkan kepentingan survival bangsa sebagai keutamaan dalam menentukan parti dan calon yang dipilih.

      Katanya yang kini mengetuai badan bukan kerajaan (NGO) dinamakan Empirical Malaysia, keputusan setiap pengundi pada pilihan raya ini akan menentukan nasib bangsa Melayu dan Bumiputera dalam mendepani cabaran masa depan serta generasi akan datang.

      “Kita turun mengundi nanti ini untuk masa depan anak cucu nanti, bukan untuk diri kita, bukan kerana kita taksub pada sesiapa ataupun undi kerana dia bina bangunan tertinggi, bukan undi kerana dia bina Putrajaya (merujuk kepada Dr Mahathir),” katanya.

      Bercakap dalam sidang media sempena program Empirical Talk, hari ini, di Kuala Lumpur, Anina meminta orang Melayu agar kembali bersatu dan melaksanakan tanggungjawab mereka pada PRU 14 demi kepentingan bangsa itu.

      Tambahnya, perpecahan parti politik Melayu menyebabkan orang Melayu juga berpecah kepada lima kumpulan kecil yang amat berbahaya kepada survival bangsa.
      .

      “Sekarang orang Melayu dibahagi antara 5 parti – Umno, Bersatu (PPBM), Amanah, PAS dan PKR.

      “Dari satu bangsa yang besar, kita terbahagi kepada kumpulan kecil. Ini bahaya untuk bangsa. Harus memikir tentang survival bangsa Melayu.”

      Beliau turut mengesahkan dirinya tidak akan bertanding dalam PRU 14 kerana memberi tumpuan kepada agenda Empirical yang ditubuhkannya Oktober lalu yang menjadikan perjuangan dasar dan ekonomi Melayu serta Bumiputera sebagai matlamat utama.

      Delete
    6. Murid: Semua menteri2 umno pengotor.
      Cikgu: Tak baik cakap begitu.

      Murid: Betul cikgu, bau mulut mereka busuk.
      Cikgu: Macam manan kamu tahu?

      Murid: Kan cikgu ajar kita kena berus gigi.
      Cikgu: Apa kaitannya dgn serita kamu?

      Murid: Acamana nak berus gigi, kalau kena suruh jgn buka mulut?
      Cikgu: Siapa suruh?

      Murid: Pak Najiblah, kalau tidak ikut nanti kena pecat.
      Cikgu: Pandainya murid cikgu nih.......!!

      Delete
    7. Murid: Semua menteri2 Fukatan Haprak dan macai2 pengotor dan kaki jilat.
      Cikgu: Tak baik cakap begitu.

      Murid: Betul cikgu, bau mulut mereka busuk bau longkang.
      Cikgu: Macam manan kamu tahu?

      Murid: Kan cikgu ajar kita kena berus gigi.
      Cikgu: Apa kaitannya dgn cerita kamu?

      Murid: Acamana nak berus gigi, kalau kena suruh jgn buka mulut?
      Cikgu: Siapa suruh?

      Murid: To Mamak Matdeylah, kalau tidak ikut nanti kena pecat jadi ahli ...merempat jadi sampah masyarakat.
      Cikgu: Pandainya murid cikgu nih....nanti boleh upah ais krim...boleh makan dalam jamban...!!

      Delete
    8. Budak sewel Kejora dek kebengapan dia tersasul menyebut 'menteri fukatan haprak', mana ada..dia ngigau ketakutan ker dah jadi macam Najib.....??

      Mari kita betulkan fakta dan ingatkan dia yg dah celaru macam cacing kepanansan....

      Pakatan Harapan adalah 'Pembangkang Rasional' pimpinan Tun Mahathir, negarawan yg dihormati seluruh dunia;

      dan....

      Persetubuhan umno-bn pimpinan Chief Lanun Najib adalah 'Pembangang Klepetokrasi' yg dicemuhi seantero dunia.

      Fahamkan itu betul2....!!

      Delete
    9. Hoi anon 12.33 aku nak tanya....siapa dia AIMAN HANIF ni?...Tuhan ke? Raja ke?...sampai boleh sukat dan perentah Tun Mahathir dok masjid jaa 24jam!!....buat apa dok masjid kalau 24 jam dok mengumpat!!....apa dimasjid sajakah seseorang boleh membuat amal ibadah ??.... kamu tulah yang sepatutnya muhasabah diri dan menyesali keatas dosa2 yang telah kamu lakukan terutamanya dosa2 kamu kepada Tun selama ini....kamu telah banyak memburuk2kan Tun sedangkan Tun sendiri tidak pernah pun kenal dengan kamu apatah lagi nak memburuk2kan kamu.Sebaliknya kamulah yang telah termakan hasutan dan demi sedikit upah yang haram kamu sanggup memburuk2kan orang lain sedangkan kamu sendiri pun sangsi akan kesahihanya.

      Oleh itu sebagai sesama islam aku menyeru kepada kamu dengan hati yang ikhlas bertaubatlah kamu sebelum kamu mendapat balasan bala dari ALLAH.Sesungguhnya ALLAH maha mengetahui dan maha adil didalam membuat segala pembalasan.

      Delete
  6. Saya pun berdoa agar tdm bleh kembali jadi PM kali kedua.

    Politically tdm has done far far better than any other 5 PMs.

    Hinalah tdm
    Fitnahlah tdm
    Kutuklah tdm
    Panggillah nama apa pun pada tdm

    Namun doa rakyat jelata insyaAllah akan dikabul oleh Allah swt.

    Saya ajak mereka yang mahu tdm kembali terajui malaysia agar berdoa setiap kali lepas solat. Selain itu kita juga doa agar Allah perkenan doa kita untuk negara malaysia yang berwajah baru, demokratik dan progresif dengan islam yang dihormati bukan dihina. Malaysia berealiti,berfakta dan berkebenaran

    Wallahuaklam

    ReplyDelete
    Replies
    1. tun taik bagi amaran kat azmin...
      =kenapa-azmin-perlu-mati
      Azmin telah menunjukkan betapa beliau tidak bersetuju dengan pilihan Perdana Menteri sementara dan Timbalan Perdana Menteri Pakatan Harapan. Oleh itu, dia perlu dikawal. Dan jika dia tidak dapat dikawal, dia perlu dikeluarkan. Dan itulah sebabnya ‘wahyu’ minggu lepas mengenai skandal Azmin. Dan siapakah yang akan paling kecewa dengan persengketaan Azmin? Itulah pintu kepada jalan yang akan membawanya.
      Minggu lepas, dua artikel ‘eksklusif’ mengenai skandal Menteri Besar Selangor Azmin Ali ‘meletup’.

      Dari Halal Ke Haram: Skandal Azmin Ali Bersama Wartawan Rakyat Post Qurnisha Hamka Dan Lain Lagi
      Asalkan Bukan Shamsidar: 7 Wanita Gelap Azmin Ali
      Ini sebenarnya cerita-cerita lama dan ramai orang sudah sedar tentangnya. Jadi mengapa cerita-cerita ini tiba-tiba dibangkitkan dan diterbitkan selama dua hari? Dan adakah ianya satu kebetulan bahawa mereka telah menerbitkan ketika Azmin membuat kenyataan yang tajam mengenai pencalonan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai Perdana Menteri sementara Pakatan Harapan dan Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai Timbalan Perdana Menteri?

      Mereka yang secara peribadi mengenali Azmin dan yang biasa dengan gayanya akan tahu ‘perakuan’ beliau bahawa Mahathir sebagai satu-satunya orang yang layak untuk menjadi Perdana Menteri Pakatan Harapan serta tawaran untuk Mahathir bertanding di kerusi Parlimen Gombak adalah adalah sebenarnya menganjing bagi orang Melayu. Dan Mahathir, seperti semua sedia maklum, ‘Raja Menganjing’, tahu bahawa ianya adalah menganjing apabila dia melihatnya.
      Azmin lebih jauh politiknya daripada apa yang difikirkan oleh Mahathir

      Jadi, adakah ini pukulan amaran kepada Azmin supaya jaga tindak tanduknyadan jika tidak maka lebih banyak skandal akan terdedah selepas ini? Dan apakah pukulan amaran ini daripada Mahathir dan / atau anak buahnya?

      ‘Cap jari’ Mahathir berada di seluruh tempat. Lagipun, Mahathir telah melakukannya sebelum ini pada tahun 1998 apabila dia mendapat Khairuddin Abu Hassan untuk keluar dengan buku ’50 Dalil’ yang akhirnya membawa Anwar turun. Mahathir juga mendapat Khairuddin untuk membuat laporan polis terhadap 1MDB pada Disember 2014, dan pergi ke AS untuk berjumpa dengan DoJ. Dan sekarang dia mendapat Khairuddin untuk menyerang Azmin. Ini pasti ‘vintaj’ Mahathir dan cara beliau melakukan perkara-perkara tersebut.

      Masalahnya ialah seseorang tidak boleh menggunakan strategi yang sama banyak kali. Adalah bodoh untuk menggunakan strategi yang sama terhadap Azmin seperti yang digunakan 20 tahun lalu terhadap Anwar, dan pada 2014 menentang Najib. Kerana itu, ia tidak perlu mengambil masa seminggu untuk mengetahui siapa yang berada di belakang serangan terhadap Azmin ini dan sebab serangan itu.

      Delete
    2. Murid: Semua menteri2 umno pengotor.
      Cikgu: Tak baik cakap begitu.

      Murid: Betul cikgu, bau mulut mereka busuk.
      Cikgu: Macam manan kamu tahu?

      Murid: Kan cikgu ajar kita kena berus gigi.
      Cikgu: Apa kaitannya dgn serita kamu?

      Murid: Acamana nak berus gigi, kalau kena suruh jgn buka mulut?
      Cikgu: Siapa suruh?

      Murid: Pak Najiblah, kalau tidak ikut nanti kena pecat.
      Cikgu: Pandainya murid cikgu nih.......!!

      Delete
    3. Murid: Semua menteri2 Fukatan Haprak dan macai2 pengotor dan kaki jilat.
      Cikgu: Tak baik cakap begitu.

      Murid: Betul cikgu, bau mulut mereka busuk bau longkang.
      Cikgu: Macam manan kamu tahu?

      Murid: Kan cikgu ajar kita kena berus gigi.
      Cikgu: Apa kaitannya dgn cerita kamu?

      Murid: Acamana nak berus gigi, kalau kena suruh jgn buka mulut?
      Cikgu: Siapa suruh?

      Murid: To Mamak Matdeylah, kalau tidak ikut nanti kena pecat jadi ahli ...merempat jadi sampah masyarakat.
      Cikgu: Pandainya murid cikgu nih....nanti boleh upah ais krim...boleh makan dalam jamban...!!

      Delete
    4. Pungkoq wak kojola kengkang lagi busuk

      Delete
    5. Budak sewel Kejora dek kebengapan dia tersasul menyebut 'menteri fukatan haprak', mana ada..dia ngigau ketakutan ker dah jadi macam Najib.....??

      Mari kita betulkan fakta dan ingatkan dia yg dah celaru macam cacing kepanasan....

      Pakatan Harapan adalah 'Pembangkang Rasional' pimpinan Tun Mahathir, negarawan yg dihormati seluruh dunia;

      dan....

      Persetubuhan umno-bn pimpinan Chief Lanun Najib adalah 'Pembangang Klepetokrasi' yg dicemuhi seantero dunia.

      Fahamkan itu betul2....!!

      Delete
  7. Malaysia akan catat rekod juga,bekas menteri kabinet yang paling ramai termasuk perdana menteri dimasukkan kedalam penjara diatas kesalahan rasuah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih baik Dr.Mahathir masuk pondok daripada berpolitik
      Oleh AIMAN HANIF
      20 JAN: Tun Dr Mahathir Mohamad disaran supaya menghabiskan sisa kehidupan dengan memperbanyakkan taubat kepada Allah SWT daripada kembali ke pentas politik semata-mata untuk mencari kuasa.

      Presiden Pertubuhan Ahli Sunnah Wal Jamaah Malaysia (ASWAJA), Dr Zamihan Mat Zin al-Ghari, berkata pemimpin yang sudah bersara tidak perlu lagi kembali untuk memperbetulkan kesilapan yang pernah dilakukannya.

      Meskipun tidak menyebut nama secara jelas, namun teguran itu secara terbuka dilontarkan kepada Pengerusi Pakatan Harapan (PH) yang ingin kembali menjadi Perdana Menteri.

      “Orang tua yang sudah berkuasa lebih 22 tahun elok masuk pondok, bertaubat, zikir dan belajar kitab. Mohon maaf sesama manusia atas kesilapan lalu, buat amal jariah yang banyak untuk akhirat.

      “Tak payah fikir politiklah kalau sudah dekat tua bangka dah nak mati ini…,” katanya ketika program Sembang Watan Online yang disiarkan secara langsung di FB Watan Live.

      Sebelum ini Mahathir yang sudah berusia 92 tahun diangkat sebagai calon Perdana Menteri PH bagi menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14).

      Sementara itu mengulas mengenai perjuangan politik DAP yang anti Islam, Zamihan mengingatkan umat Islam supaya tidak bersekongkol dengan mana-mana parti menentang Islam.

      Katanya, Rang Undang-Undang untuk memartabatkan Mahkamah Syariah (RUU355) di negara ini ditentang habis-habisan oleh parti Cauvinis itu.

      “Gagasan perjuangan DAP jelas bertentang dengan Islam dan menolak hukum-hakam Islam.

      “Jika jelas DAP itu anti Islam, maka haram bagi umat Islam bukan saja haram, tapi ‘haram jadah’,” katanya.

      Delete
    2. Murid: Semua menteri2 umno pengotor.
      Cikgu: Tak baik cakap begitu.

      Murid: Betul cikgu, bau mulut mereka busuk.
      Cikgu: Macam manan kamu tahu?

      Murid: Kan cikgu ajar kita kena berus gigi.
      Cikgu: Apa kaitannya dgn serita kamu?

      Murid: Acamana nak berus gigi, kalau kena suruh jgn buka mulut?
      Cikgu: Siapa suruh?

      Murid: Pak Najiblah, kalau tidak ikut nanti kena pecat.
      Cikgu: Pandainya murid cikgu nih.......!!

      Delete
    3. Murid: Semua menteri2 Fukatan Haprak dan macai2 pengotor dan kaki jilat.
      Cikgu: Tak baik cakap begitu.

      Murid: Betul cikgu, bau mulut mereka busuk bau longkang.
      Cikgu: Macam manan kamu tahu?

      Murid: Kan cikgu ajar kita kena berus gigi.
      Cikgu: Apa kaitannya dgn cerita kamu?

      Murid: Acamana nak berus gigi, kalau kena suruh jgn buka mulut?
      Cikgu: Siapa suruh?

      Murid: To Mamak Matdeylah, kalau tidak ikut nanti kena pecat jadi ahli ...merempat jadi sampah masyarakat.
      Cikgu: Pandainya murid cikgu nih....nanti boleh upah ais krim...boleh makan dalam jamban...!!

      Delete
    4. Budak sewel Kejora dek kebengapan dia tersasul menyebut 'menteri fukatan haprak', mana ada..dia ngigau ketakutan ker dah jadi macam Najib.....??

      Mari kita betulkan fakta dan ingatkan dia yg dah celaru macam cacing kepanasan....

      Pakatan Harapan adalah 'Pembangkang Rasional' pimpinan Tun Mahathir, negarawan yg dihormati seluruh dunia;

      dan....

      Persetubuhan umno-bn pimpinan Chief Lanun Najib adalah 'Pembangang Klepetokrasi' yg dicemuhi seantero dunia.

      Fahamkan itu betul2....!!

      Delete
  8. TERIMA KASIH BUDIN SEBAB FITNAH SAYA.JANGAN SAMPAI CARI SAYA UNTUK MINTA MAAF! TIADA MAAF BAGIMU BUDIN!

    ReplyDelete
    Replies
    1. SUSAH JADINYA RAKYAT KALAU ADA PM YG BERISIKO PADAM TIBA-TIBA
      Adamyan | January 21, 2018



      AJAL maut itu hak Allah swt, tak pulak siapa menafikannya. Tapi kalau sekadar berserah saja, tak jadi apa juga. Usia ada aturannya, yang muda banyaknya bertenaga, yang tua, kalau tak bila-bila masa boleh mati, tenaga dah pasti tak sama.

      Perkara ini terpaksa kita timbulkan sebab semalam difahamkan Mahathir terpaksa menamatkan ceramahnya lebih awal kerana berasa tidak sihat. Menurut laporan media, dari awal ceramah bermula sehingga habis berucap, Mahathir tak henti-henti mengurut dada. Nasib baik benda sama saja yang dia cakap, kleptokrat, tolak BN dan perkara-perkara lain yang dah berulang kali dijawab, tidak ada yang baru.

      Burung kakaktua pun lebih bijak dari itu.

      Ini bagaimanapun mengingatkan penulis pada satu masa dulu ketika Semangat 46 “mengusung” arwah Tunku Abdul Rahman ke hulu ke hilir berkempen, Mahathir pernah menyindir parti itu kerana menyusahkan “orang tua” itu dengan berbuat demikian tapi sekarang, Hari ini, Mahathir adalah orang tua itu dan Tunku dulu tak pun bercita-cita nak menjadi Perdana Menteri semula seperti mana dia sekarang.

      Arwah Tunku berkempen atas paltform S46 untuk mengembalikan semangat UMNO sebenar yang Mahathir haramkan untuk mengelak dia kalah pemilihan, langsung tak sama dengan apa yang Mahathir buat sekarang. Tunku meninggal pada usia 87 tahun dan Mahathir sekarang dah hampir 100 tahun. Kalau ketka itu Mahathir tak rasa wajar S46 menggunakan arwah Tunku, apa pulak komennya mengenai keadaan sekarang?

      Rakyat memerlukan seorang Perdana Menteri yang bertenaga, bukan dah tahu tak sihat tapi ‘dipaksa’ untuk bekerja juga. Ini negara, rakyat dan pentadbiran secara kasarnya yang kita cakap. Kalau baru berceramah pun dah tak larat, apa lagi nak memikul tanggungjawab yang lebih berat?

      Keluarga Mahathir, sekalipun mereka adalah sebahagian daripada masalahnya, perlu menyalahkan diri sendiri dan Pakatan pembangkang jika apa-apa berlaku kepada tua kutuk itu. Sudahlah dah macam takde orang lain yang layak dicalonkan sebagai Perdana Menteri, nak berceramah dan berkempen pun masih harap kederat bangkai bernyawa tu jugak?

      Sehingga ramai tertanya-tanya, Pakatan ni sebenarnya sanjung dia atau memang harap dia padam segera?

      Delete
    2. Yang kau buat susah rakyat tu apa hal...satu malaysia tak maafkan nko

      Delete
    3. Murid: Semua menteri2 umno pengotor.
      Cikgu: Tak baik cakap begitu.

      Murid: Betul cikgu, bau mulut mereka busuk.
      Cikgu: Macam manan kamu tahu?

      Murid: Kan cikgu ajar kita kena berus gigi.
      Cikgu: Apa kaitannya dgn serita kamu?

      Murid: Acamana nak berus gigi, kalau kena suruh jgn buka mulut?
      Cikgu: Siapa suruh?

      Murid: Pak Najiblah, kalau tidak ikut nanti kena pecat.
      Cikgu: Pandainya murid cikgu nih.......!!

      Delete
    4. Murid: Semua menteri2 Fukatan Haprak dan macai2 pengotor dan kaki jilat.
      Cikgu: Tak baik cakap begitu.

      Murid: Betul cikgu, bau mulut mereka busuk bau longkang.
      Cikgu: Macam manan kamu tahu?

      Murid: Kan cikgu ajar kita kena berus gigi.
      Cikgu: Apa kaitannya dgn cerita kamu?

      Murid: Acamana nak berus gigi, kalau kena suruh jgn buka mulut?
      Cikgu: Siapa suruh?

      Murid: To Mamak Matdeylah, kalau tidak ikut nanti kena pecat jadi ahli ...merempat jadi sampah masyarakat.
      Cikgu: Pandainya murid cikgu nih....nanti boleh upah ais krim...boleh makan dalam jamban...!!

      Delete
    5. Budak sewel Kejora dek kebengapan dia tersasul menyebut 'menteri fukatan haprak', mana ada..dia ngigau ketakutan ker dah jadi macam Najib.....??

      Mari kita betulkan fakta dan ingatkan dia yg dah celaru macam cacing kepanasan....

      Pakatan Harapan adalah 'Pembangkang Rasional' pimpinan Tun Mahathir, negarawan yg dihormati seluruh dunia;

      dan....

      Persetubuhan umno-bn pimpinan Chief Lanun Najib adalah 'Pembangang Klepetokrasi' yg dicemuhi seantero dunia.

      Fahamkan itu betul2....!!

      Delete
    6. Khas saya tujukan kepada ADAMYAN diatas sana.....kalau kamu seorang Islam tentu kamu tahu bahawa ajal dan maut itu kehandak dan kerja ALLah Taala,jadi siapalah kamu yang berani untuk bercakap sombong.....jika Allah ke
      handaki dia akan mencabut nyawa kamu bila2 masa sahaja lebih awal daripada Tun.Oleh itu insaflah kamu jangan terlalu takabur!!....

      Delete
  9. Salam. Panjang atau pendeknya umur seseorang utu bukan atas doa orang lain waima ahli agama mahupun ketua agama sekalipun. Perjanjian telah terpatri lagi sewaktu kita berada dalam perut ibunya. Allah tak kan cepatkan mahupun lambatkan kematian seorang walau I saat pun. Olih itu jangan memfitnah Fadzil Noor.yang dah mati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BAWAH NAJIB HUTANG SELESAI, TANAH TAK TERGADAI. BAWAH MAHATHIR, DUIT LESAP, SYARIKAT LENYAP
      Adamyan | January 17, 2018



      PENYOKONG Pakatan menjadi bodoh sekali lagi bila Felda berjaya menyelesaikan isu pemilikan 20 lot tanah Jalan Semarak yang ditukar milik tanpa pengetahuan agensi tersebut semalam. Gagal semua propaganda Pakatan konon tanah Felda tergadai, kena bayar RM 2 billion dan sebagainya.

      Selesainya masalah ini juga menunjukkan bahawa semua makmur di bawah pentadbiran Datuk Seri Najib Tun Razak. Tidak ada masalah yang tidak boleh diselesaikan terutama majoriti masalah yang disebabkan polisi mengutamakan kroni yang diamalkan pentadbiran Mahathir dulu.

      GST ganti SST, tol banyak dah hapus, monopoli tenaga elektrik dah lebur, MAS dah pulih, rizab negara dah meningkat tidak lagi lesap, penstrukturan subsidi, BR1M dan sebagainya.

      Kalau zaman Mahathir dulu syarikat-syarikat besar macam Perwaja, Binariang, Naluri Bhd, Renong semuanya kini dah jadi sejarah. Zaman Najib ini syarikat macam 1MDB, berjaya menyelesaikan banyak hutangnya dalam jangka masa pendek tanpa menyentuh sesen pun duit rakyat. Malah Proton yang tak pernah untung atas usaha sendiri sejak ditubuhkan itupun, kini berada di landasan yang betul untuk pertama kalinya mencatatkan untung atas kaki sendiri buat pertama kali.

      Itu yang bernafsu betul Mahathir nak menjadi Perdana Menteri semula sebab negara ini semakin kaya dibawah Najib. Rizab melebihi RM 400 billion sekarang, zaman Mahathir dulu hanya mimpi dan khayalan, gamaknya itu yang tak sabar untuk Mahathir habiskan.

      Kalau negara ni nak bankrap, ekonomi tenat, ingat berebut orang nak jadi Perdana Menteri ke walaupun umur dah 93 tahun? Pakai otaklah sikit.

      Delete
    2. Murid: Semua menteri2 umno pengotor.
      Cikgu: Tak baik cakap begitu.

      Murid: Betul cikgu, bau mulut mereka busuk.
      Cikgu: Macam manan kamu tahu?

      Murid: Kan cikgu ajar kita kena berus gigi.
      Cikgu: Apa kaitannya dgn serita kamu?

      Murid: Acamana nak berus gigi, kalau kena suruh jgn buka mulut?
      Cikgu: Siapa suruh?

      Murid: Pak Najiblah, kalau tidak ikut nanti kena pecat.
      Cikgu: Pandainya murid cikgu nih.......!!

      Delete
    3. Murid: Semua menteri2 Fukatan Haprak dan macai2 pengotor dan kaki jilat.
      Cikgu: Tak baik cakap begitu.

      Murid: Betul cikgu, bau mulut mereka busuk bau longkang.
      Cikgu: Macam manan kamu tahu?

      Murid: Kan cikgu ajar kita kena berus gigi.
      Cikgu: Apa kaitannya dgn cerita kamu?

      Murid: Acamana nak berus gigi, kalau kena suruh jgn buka mulut?
      Cikgu: Siapa suruh?

      Murid: To Mamak Matdeylah, kalau tidak ikut nanti kena pecat jadi ahli ...merempat jadi sampah masyarakat.
      Cikgu: Pandainya murid cikgu nih....nanti boleh upah ais krim...boleh makan dalam jamban...!!

      Delete
    4. Budak sewel Kejora dek kebengapan dia tersasul menyebut 'menteri fukatan haprak', mana ada..dia ngigau ketakutan ker dah jadi macam Najib.....??

      Mari kita betulkan fakta dan ingatkan dia yg dah celaru macam cacing kepanasan....

      Pakatan Harapan adalah 'Pembangkang Rasional' pimpinan Tun Mahathir, negarawan yg dihormati seluruh dunia;

      dan....

      Persetubuhan umno-bn pimpinan Chief Lanun Najib adalah 'Pembangang Klepetokrasi' yg dicemuhi seantero dunia.

      Oh ya....Satu dunia terkagum sampai2 akbar mereka menyatakan 'Stunning return of the Old Guard' terpampang di dada2 akbar & jadi tajuk utama dalam berita media utama mereka.

      Fahamkan itu betul2....!!

      Delete
    5. Pak othman.....sikajola tu bukan nye budak lagi...dah tua bangka jugak dah tu!!...cuma cuba berlagak budak2.Macam yang selalu saya beri tahu diblog ini dia ni adalah seorang bapok tua yang tak ada maruah....suka mencarut dan tersangat gatal!!...berasal dari Kelantan.

      Jadi kepada saudara2ku semua jangan dilayan sibapok mereng ini...biarkan dia mencarut selagi dia mampu sebelum dia kojoi!!...

      Delete
  10. JADI DOKTOR LEPAS TU MASUK POLITIK, TAK RASA ‘MAHFUZ’ (BODOH) KE?
    Adamyan | January 19, 2018



    UNTUK mengatakan kerja bawak Uber dan jual nasi lemak ini tak perlu sekolah tinggi, disifatkan ramai sebagai satu kenyataan keluar dari mulut seorang orang tua yang terperangkap dengan masa lampaunya sahaja, tak sedar dunia dah berubah hampir 360 darjah. Banyak profession baru dah wujud, yang dulu tak ada pada zaman dia memerintah negara.

    Bawa Uber atau jual nasi lemak hanyalah perbezaan kategori, tajuk besarnya, kedua-dua profession itu adalah perniagaan. Meniaga mesti ada ilmu, setakat pandai masak atau bawak kereta saja tapi menguruskan kewangan tak tahu, ke laut jugak. Nak menguruskan kewangan kena ada ilmu dan pendedahan yang cukup.

    Masuk politik kalau nak dikirakan tak perlu ijazah Universiti juga. Malah, bukan sikit golongan professional yang tinggal profession masing-masing untuk masuk politik walaupun tahu untuk jadi ahli politik tak perlu sekolah tinggi-tinggi. Tak nampak jadi hal pulak?

    Ada bekas doktor sanggup duduk sebaris dengan bekas pengangkat beg di sebuah lapangan terbang bila dalam politik, tak nampak hina. Bekas Perdana Menteri pun ada yang bukak kedai roti – tak laku pulak tu, tak nampak salah? Walhal kita tahu tak perlu ijazah Universiti untuk buat dan jual roti.

    Alih, bawak Uber dengan jual nasi lemak pulak yang jadi isu?

    Tak payah hina cara orang cari makanlah, asalkan halal apa jadi masalah pulak? Bukan semua orang bertuah dapat bapaknya seorang Perdana Menteri. Dapat bapak macam ni senanglah, itu yang belum umur 40 tahun pun dah bergelar jutawan, syarikat nak lingkup sebab hutang banyak, bapak arah guna duit kerajaan untuk selesaikan dan sebagainya.

    Kang tak bekerja, mengangur, kena kutuk pulak sebagai bangsa yang malas. Kerja jual nasi lemak atau bawak Uber, dihina pulak konon tak perlu ijazah Universiti. Sana salah, sini salah, apa yang betul?

    Ya, yang betulnya dia tu nak jadi Perdana Menteri balik, itu saja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Murid: Semua menteri2 umno pengotor.
      Cikgu: Tak baik cakap begitu.

      Murid: Betul cikgu, bau mulut mereka busuk.
      Cikgu: Macam manan kamu tahu?

      Murid: Kan cikgu ajar kita kena berus gigi.
      Cikgu: Apa kaitannya dgn serita kamu?

      Murid: Acamana nak berus gigi, kalau kena suruh jgn buka mulut?
      Cikgu: Siapa suruh?

      Murid: Pak Najiblah, kalau tidak ikut nanti kena pecat.
      Cikgu: Pandainya murid cikgu nih.......!!

      Delete
    2. Murid: Semua menteri2 Fukatan Haprak dan macai2 pengotor dan kaki jilat.
      Cikgu: Tak baik cakap begitu.

      Murid: Betul cikgu, bau mulut mereka busuk bau longkang.
      Cikgu: Macam manan kamu tahu?

      Murid: Kan cikgu ajar kita kena berus gigi.
      Cikgu: Apa kaitannya dgn cerita kamu?

      Murid: Acamana nak berus gigi, kalau kena suruh jgn buka mulut?
      Cikgu: Siapa suruh?

      Murid: To Mamak Matdeylah, kalau tidak ikut nanti kena pecat jadi ahli ...merempat jadi sampah masyarakat.
      Cikgu: Pandainya murid cikgu nih....nanti boleh upah ais krim...boleh makan dalam jamban...!!

      Delete
    3. Budak sewel Kejora dek kebengapan dia tersasul menyebut 'menteri fukatan haprak', mana ada..dia ngigau ketakutan ker dah jadi macam Najib.....??

      Mari kita betulkan fakta dan ingatkan dia yg dah celaru macam cacing kepanasan....

      Pakatan Harapan adalah 'Pembangkang Rasional' pimpinan Tun Mahathir, negarawan yg dihormati seluruh dunia;

      dan....

      Persetubuhan umno-bn pimpinan Chief Lanun Najib adalah 'Pembangang Klepetokrasi' yg dicemuhi seantero dunia.

      Oh ya....Satu dunia terkagum sampai2 akbar mereka menyatakan 'Stunning return of the Old Guard' terpampang di dada2 akbar & jadi tajuk utama dalam berita media utama mereka.

      Fahamkan itu betul2....!!

      Delete
  11. PAS berpendapat semakin giat parti itu diserang Pengerusi Pakatah Harapan (HARAPAN), Tun Dr Mahathir Mohamad, semakin gigih mereka bangkit melawan.


    Dan lawan mereka bukan saja BN, malah HARAPAN sendiri.

    Naib Presiden PAS Idris Ahmad berkata pihaknya yakin Dr Mahathir akan terus menyerang parti itu selepas ini.

    "Lagi kuat Dr Mahathir serang, lagi bersemangat ahli PAS untuk bekerja melawan HARAPAN dan BN.

    "PAS bersedia dengan apa (saja) tuduhan dan serangan, biar rakyat menjadi hakim. Rakyat yang rasional akan menilai segala tuduhan Dr Mahathir," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

    Idris yang juga anggota parlimen Bukit Gantang berkata demikian sebagai mengulas kenyataan pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) itu yang meminta PAS menamakan calon perdana menteri mereka.

    HARAPAN sudah menamakan secara rasmi Dr Mahathir sebagai pertaruhan mereka untuk menarik sokongan pengundi dalam pilihan raya umum (PRU) akan datang.

    Bagaimanapun PAS - yang membentuk Gagasan Sejahtera - tidak menamakan sebarang tokoh.

    Najib dapat tarbiah Mahathir

    Setiausaha agungnya, Datuk Takiyuddin Hassan, sebaliknya berkata isu calon perdana menteri PAS akan dibincangkan apabila tiba waktu yang sesuai.

    Pada masa sama Takiyuddin menegaskan pilihan mereka sudah pasti bukan Dr Mahathir atau Datuk Seri Najib Razak.

    Menurut Idris ketika HARAPAN bergerak melawan perdana menteri, hakikatnya segala tindak-tanduk Najib adalah hasil tarbiah Dr Mahathir sendiri.

    "Apa yang dilakukan oleh Najib, gurunya ialah Dr Mahathir selama 22 tahun. Dr Mahathir yang tarbiah Najib, maka inilah hasilnya," katanya lagi.

    Idris juga sempat menyindir Dr Mahathir kerana memegang kuasa "lama sangat" sehingga masih menganggap dirinya tetap perdana menteri ketika ini.

    Hakikatnya kata Idris Dr Mahathir kini adalah pembangkang.

    Kata Idris Dr Mahathir memberi amaran kepada PAS seolah-olah beliau memberi arahan kepada ketua bahagian Umno serta anggota jawatankuasa kemajuan dan keselamatan kampung (JKKK) semasa masih menjadi perdana menteri.
    "Jangan Tun bangun pagi-pagi hendak masuk pejabat perdana menteri di Putrajaya sudahlah," katanya.

    Menurut Idris lagi Dr Mahathir tersilap jika menyangka PAS boleh diberi amaran sebegitu.

    "Semasa beliau berkuasa pun PAS lawan, tidak munasabah jika beliau yang tidak ada kuasa (sekarang) PAS tidak berani lawan," katanya.

    Menurut Idris untuk melawan Umno pula hanya PAS yang mampu kerana partinya itu memiliki kekuatan organisasi, selain mampu menyantuni pengundi Melayu di luar bandar.

    "Tanpa sokongan undi Melayu di negara ini kata tidak ada sesiapa boleh memerintah," katanya.

    Mengenai calon perdana menteri, Idris berkata PAS menolak Dr Mahathir kerana rekod yang "semua rakyat tahu" termasuk di kalangan pemimpin HARAPAN yang "mengampu dia sekarang".

    "Najib pula PAS tolak kerana (beliau) meneruskan agenda Dr Mahathir.

    "Bukankah Dr Mahathir yang bersetuju untuk tendang Tun Abdullah Ahmad Badawi untuk digantikan dengan Najib?" katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Murid: Semua menteri2 umno pengotor.
      Cikgu: Tak baik cakap begitu.

      Murid: Betul cikgu, bau mulut mereka busuk.
      Cikgu: Macam manan kamu tahu?

      Murid: Kan cikgu ajar kita kena berus gigi.
      Cikgu: Apa kaitannya dgn serita kamu?

      Murid: Acamana nak berus gigi, kalau kena suruh jgn buka mulut?
      Cikgu: Siapa suruh?

      Murid: Pak Najiblah, kalau tidak ikut nanti kena pecat.
      Cikgu: Pandainya murid cikgu nih.......!!

      Delete
    2. Oleh sebab menteri2 umno tak boleh buka mulut, biarlah saya jelaskan bahaya-bahananya kenapa Najib & Rosmah harus di mansuhkan dari putrajaya berasaskan fakta dan bukti yg telah terjadi di 2 buah negara baru2 ini.

      Zimbabwe: was Mugabe's fall a result of China flexing its muscle?

      Zimbabwe jatuh muflis kerana membenarkan China Komunis menghancur-lebur konon labur dalam negara itu.

      Apakah Malaysia juga akan menerima nasib yg sama dek kebengapan dan sangkeng gelojohnya Najib melapah kekayaan negara hingga banyak aset & tanah pusaka di gadai jual kpd China Komunis.......???


      Violent Protests Against Chinese 'Colony' In Sri Lanka Rage On.
      Struggling to pay its debt to Chinese firms, the nation of Sri Lanka formally handed over the strategic port of Hambantota to China on a 99-year lease last week, in a deal that government critics have said threatens the country's sovereignty.

      Selain Zimbabwe, negara Sri Lanka juga jadi mangsa penjajahan China Komunis bila mereka dibenarkan berurusniaga hingga rakyat tunjuk perasaan membantah penjajahan China komunis itu.

      Apakah kebodohnya Najib tidak mengambil iktibar dari 2 negara tersebut yang ekonominya hancur lebur & rakyatnya menderita dgn kos sara hidup tinggi dan tiada peluang pekerjaan dalam keadaan sosio ekonomi kocar kacir.....???

      Justru kita wajib tendang keluar Najib dari Putrajaya demi untuk menyelamatkan negara.

      Delete
    3. Murid: Semua menteri2 Fukatan Haprak dan macai2 pengotor dan kaki jilat.
      Cikgu: Tak baik cakap begitu.

      Murid: Betul cikgu, bau mulut mereka busuk bau longkang.
      Cikgu: Macam manan kamu tahu?

      Murid: Kan cikgu ajar kita kena berus gigi.
      Cikgu: Apa kaitannya dgn cerita kamu?

      Murid: Acamana nak berus gigi, kalau kena suruh jgn buka mulut?
      Cikgu: Siapa suruh?

      Murid: To Mamak Matdeylah, kalau tidak ikut nanti kena pecat jadi ahli ...merempat jadi sampah masyarakat.
      Cikgu: Pandainya murid cikgu nih....nanti boleh upah ais krim...boleh makan dalam jamban...!!

      Delete
    4. Budak sewel Kejora dek kebengapan dia tersasul menyebut 'menteri fukatan haprak', mana ada..dia ngigau ketakutan ker dah jadi macam Najib.....??

      Mari kita betulkan fakta dan ingatkan dia yg dah celaru macam cacing kepanasan....

      Pakatan Harapan adalah 'Pembangkang Rasional' pimpinan Tun Mahathir, negarawan yg dihormati seluruh dunia;

      dan....

      Persetubuhan umno-bn pimpinan Chief Lanun Najib adalah 'Pembangang Klepetokrasi' yg dicemuhi seantero dunia.

      Oh ya....Satu dunia terkagum sampai2 akbar mereka menyatakan 'Stunning return of the Old Guard' terpampang di dada2 akbar & jadi tajuk utama dalam berita media utama mereka.

      Fahamkan itu betul2....!!

      Delete
  12. Nampak macam mana caah is king bNgsatkan bangda melayu. Argument mereka langsung tak cermin ciri2 orang islam. Wang telah keraskan lidah mereka betcakao benar.

    ReplyDelete
  13. KEMPEN BOIKOT PRU14 OLEH RAKYAT BERI KESAN PKR DI PMTG PAUH
    penang bangkit on Friday, January 19, 2018 by Generasi Pejuang Bangsa - No Comments





    Pandangan oleh penganalisis & pemerhati politik tentang satu kempen oleh rakyat pengundi atas pagar terutama generasi muda untuk memboikot PRU14 sebenarnya adalah berita cukup merisaukan pembangkang.

    Jika dulu PRU13 , mereka berbangga dengan undi popular memihak Pakatan yang majoritinya datang dari pengundi atas pagar , bayangkan kali ini situasi pembangkang menjelang PRU14.

    Ini semua adalah disebabkan tindakan PH yang mencalonkan nama Tun Mahathir sebagai PM yang tidak diterima sebahagian generasi sekarang termasuk akar umbi penyokong pembangkang sendiri .

    Senario ini juga akan turut memberi kesan kepada Parlimen Pmtg Pauh yang menjadi kubu kuat keluarga Anwar Ibrahim sejak sekian lama yang bakal kali menampilkan anaknya Nurul Izzah sebagai calon yang lari dari Lembah Pantai .

    Hal ini kerana kemenangan PKR selama ini adalah hasil undi penyokong PAS , kaum Cina dan juga pengundi atas pagar .

    Jika kempen boikot ini berkesan ke atas pengundi atas pagar menyebabkan peratusan keluar mengundi bawah 75 % dan ditambah pertandingan 3 penjuru yang disertai PAS , tak mustahil sejarah baru akan dilakar iaitu PKR tumbang di Pmtg Pauh !!

    Kepada UMNO Pmtg Pauh & Team Zaidi ...terus bekerja & buktikan kita yang terbaik untuk rakyat Pmtg Pauh !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Murid: Semua menteri2 umno pengotor.
      Cikgu: Tak baik cakap begitu.

      Murid: Betul cikgu, bau mulut mereka busuk.
      Cikgu: Macam manan kamu tahu?

      Murid: Kan cikgu ajar kita kena berus gigi.
      Cikgu: Apa kaitannya dgn serita kamu?

      Murid: Acamana nak berus gigi, kalau kena suruh jgn buka mulut?
      Cikgu: Siapa suruh?

      Murid: Pak Najiblah, kalau tidak ikut nanti kena pecat.
      Cikgu: Pandainya murid cikgu nih.......!!

      Delete
    2. Oleh sebab menteri2 umno tak boleh buka mulut, biarlah saya jelaskan bahaya-bahananya kenapa Najib & Rosmah harus di mansuhkan dari putrajaya berasaskan fakta dan bukti yg telah terjadi di 2 buah negara baru2 ini.

      Zimbabwe: was Mugabe's fall a result of China flexing its muscle?

      Zimbabwe jatuh muflis kerana membenarkan China Komunis menghancur-lebur konon labur dalam negara itu.

      Apakah Malaysia juga akan menerima nasib yg sama dek kebengapan dan sangkeng gelojohnya Najib melapah kekayaan negara hingga banyak aset & tanah pusaka di gadai jual kpd China Komunis.......???


      Violent Protests Against Chinese 'Colony' In Sri Lanka Rage On.
      Struggling to pay its debt to Chinese firms, the nation of Sri Lanka formally handed over the strategic port of Hambantota to China on a 99-year lease last week, in a deal that government critics have said threatens the country's sovereignty.

      Selain Zimbabwe, negara Sri Lanka juga jadi mangsa penjajahan China Komunis bila mereka dibenarkan berurusniaga hingga rakyat tunjuk perasaan membantah penjajahan China komunis itu.

      Apakah kebodohnya Najib tidak mengambil iktibar dari 2 negara tersebut yang ekonominya hancur lebur & rakyatnya menderita dgn kos sara hidup tinggi dan tiada peluang pekerjaan dalam keadaan sosio ekonomi kocar kacir.....???

      Justru kita wajib tendang keluar Najib dari Putrajaya demi untuk menyelamatkan negara.

      Delete
    3. Murid: Semua menteri2 Fukatan Haprak dan macai2 pengotor dan kaki jilat.
      Cikgu: Tak baik cakap begitu.

      Murid: Betul cikgu, bau mulut mereka busuk bau longkang.
      Cikgu: Macam manan kamu tahu?

      Murid: Kan cikgu ajar kita kena berus gigi.
      Cikgu: Apa kaitannya dgn cerita kamu?

      Murid: Acamana nak berus gigi, kalau kena suruh jgn buka mulut?
      Cikgu: Siapa suruh?

      Murid: To Mamak Matdeylah, kalau tidak ikut nanti kena pecat jadi ahli ...merempat jadi sampah masyarakat.
      Cikgu: Pandainya murid cikgu nih....nanti boleh upah ais krim...boleh makan dalam jamban...!!

      Delete
    4. Budak sewel Kejora dek kebengapan dia tersasul menyebut 'menteri fukatan haprak', mana ada..dia ngigau ketakutan ker dah jadi macam Najib.....??

      Mari kita betulkan fakta dan ingatkan dia yg dah celaru macam cacing kepanasan....

      Pakatan Harapan adalah 'Pembangkang Rasional' pimpinan Tun Mahathir, negarawan yg dihormati seluruh dunia;

      dan....

      Persetubuhan umno-bn pimpinan Chief Lanun Najib adalah 'Pembangang Klepetokrasi' yg dicemuhi seantero dunia.

      Oh ya....Satu dunia terkagum sampai2 akbar mereka menyatakan 'Stunning return of the Old Guard' terpampang di dada2 akbar & jadi tajuk utama dalam berita media utama mereka.

      Fahamkan itu betul2....!!

      Delete
  14. Pak tua 93..still rock and roll..
    macai sibuk mau dia gol..kabinet kayu udah
    goyah beb..x lama lg mau rebah..najib pukul canang UMNOBN saja yg boleh perintah..apa punya cakap da..udah tak tentu arah..mengelabah lah tu..
    masih ada puak taksub mau menyembah..
    PRU14 mai..pak tua mau henyak..macai macai dedak melalak konon dia x layak..
    apo kono eh jang ooii..disampok yo..
    najibalun wang besar..sikalang sudah goyang ma..
    Bang Shah..UMNOBNPAS sudah goyang..sudah goyang..sudah goyang!!

    Lawan tetap Lawan!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pak tua 93..still rock and roll..

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      EHH...EHH...EHH...EHH...EHH...

      TAK LAMA LAGI MASUK ICU LER SI TUA RENTA PAK PANDEY TU!!!

      Delete
    2. Budak sewel Kejora dek kebengapan dia tersasul menyebut 'menteri fukatan haprak', mana ada..dia ngigau ketakutan ker dah jadi macam Najib.....??

      Mari kita betulkan fakta dan ingatkan dia yg dah celaru macam cacing kepanasan....

      Pakatan Harapan adalah 'Pembangkang Rasional' pimpinan Tun Mahathir, negarawan yg dihormati seluruh dunia;

      dan....

      Persetubuhan umno-bn pimpinan Chief Lanun Najib adalah 'Pembangang Klepetokrasi' yg dicemuhi seantero dunia.

      Oh ya....Satu dunia terkagum sampai2 akbar mereka menyatakan 'Stunning return of the Old Guard' terpampang di dada2 akbar & jadi tajuk utama dalam berita media utama mereka.

      Fahamkan itu betul2....!!

      Delete
  15. BUDAK SUMAN BERIA IA BEBENO TEEKINJA NYER
    TUTUP MULUT LA TUTUP JUBO LA ..TAH APA APA
    BILE KALOH JER UMNO MAJUK ATI PEDAL NYER
    MAKIN TUA RENTA SUMAN BEBAWAK TOBAT LER

    TAK PAYAH IKUT SESSANGAT LA TUA RENTA KUTY
    MAKIN NAK MATI MAKIN DEPA LUPA DIRI SINDIRI..
    KUTY TU DEMI ANAKCUCU COMANGO & KRONI
    SI SUMAN DEMI DEDAK YG DITABUR TOKONG&KUTY


    KIKIKIKIKKIKI.. BEBAWAK LA GI NGAJI PONDOK.. TUA RENTA TUNGGU MASA NYAWA KENA CEDOK KAT MALAIKAT MAUT...

    .KIKIKIKIIKI... BERAMBOSSSSSSS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak sewel Kejora dek kebengapan dia tersasul menyebut 'menteri fukatan haprak', mana ada..dia ngigau ketakutan ker dah jadi macam Najib.....??

      Mari kita betulkan fakta dan ingatkan dia yg dah celaru macam cacing kepanasan....

      Pakatan Harapan adalah 'Pembangkang Rasional' pimpinan Tun Mahathir, negarawan yg dihormati seluruh dunia;

      dan....

      Persetubuhan umno-bn pimpinan Chief Lanun Najib adalah 'Pembangang Klepetokrasi' yg dicemuhi seantero dunia.

      Oh ya....Satu dunia terkagum sampai2 akbar mereka menyatakan 'Stunning return of the Old Guard' terpampang di dada2 akbar & jadi tajuk utama dalam berita media utama mereka.

      Fahamkan itu betul2....!!

      Delete
    2. Oleh sebab menteri2 umno tak boleh buka mulut, biarlah saya jelaskan bahaya-bahananya kenapa Najib & Rosmah harus di mansuhkan dari putrajaya berasaskan fakta dan bukti yg telah terjadi di 2 buah negara baru2 ini.

      Zimbabwe: was Mugabe's fall a result of China flexing its muscle?

      Zimbabwe jatuh muflis kerana membenarkan China Komunis menghancur-lebur konon labur dalam negara itu.

      Apakah Malaysia juga akan menerima nasib yg sama dek kebengapan dan sangkeng gelojohnya Najib melapah kekayaan negara hingga banyak aset & tanah pusaka di gadai jual kpd China Komunis.......???


      Violent Protests Against Chinese 'Colony' In Sri Lanka Rage On.
      Struggling to pay its debt to Chinese firms, the nation of Sri Lanka formally handed over the strategic port of Hambantota to China on a 99-year lease last week, in a deal that government critics have said threatens the country's sovereignty.

      Selain Zimbabwe, negara Sri Lanka juga jadi mangsa penjajahan China Komunis bila mereka dibenarkan berurusniaga hingga rakyat tunjuk perasaan membantah penjajahan China komunis itu.

      Apakah kebodohnya Najib tidak mengambil iktibar dari 2 negara tersebut yang ekonominya hancur lebur & rakyatnya menderita dgn kos sara hidup tinggi dan tiada peluang pekerjaan dalam keadaan sosio ekonomi kocar kacir.....???

      Justru kita wajib tendang keluar Najib dari Putrajaya demi untuk menyelamatkan negara.

      Delete
  16. Cadangan PPBM untuk mengenakan penalti RM20 juta kepada wakil rakyatnya yang lompat parti selepas menang dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14), menandakan budaya curiga yang amat menebal dalam parti itu.

    Justeru bekas pengasas PPBM, Anina Saadudin memberi amaran kepada rakyat agar berhati-hati memilih parti untuk diberi mandat pada pilihan raya akan datang.

    “Kalau antara mereka pun tak boleh percaya antara satu sama lain, macam mana rakyat di luar nak percaya kepada mereka. Ini rakyat patut fikir, bolehkah kita memilih sebuah kerajaan yang antara mereka sendiri pun tak percaya antara satu sama lain. Indah khabar dari rupa,” katanya dipetik media.

    Beberapa hari lalu Ahli Majlis Tertinggi PPBM Tariq Ismail berkata partinya sedang mengkaji rancangan membuat kontrak untuk mengikat calon mereka daripada melompat parti selepas menang pada PRU14.

    Menurutnya, langkah itu juga boleh melindungi PH jika memenangi PRU14 kerana berkemungkinan ahli Parlimen PH ditawarkan wang untuk melompat parti.

    Justeru katanya, PPBM bercadang mengenakan penalti RM20 juta kepada calon berkenaan.

    Ujarnya lagi sekiranya diluluskan, PPBM akan mendapatkan nasihat peguamnya untuk menentukan sama ada jumlah itu munasabah.

    “Ini negara demokrasi dan anda buat satu perjanjian kalau langgar bai’ah (kena bayar) RM20 juta, ini mengarut, ini tak betul. Roh demokrasi itu bukan caranya, saya tak setuju,” kata Anina lagi sambil menegaskan rakyat perlu memilih parti yang membawa kesejahteraan kepada rakyat.

    Sebelum ini, Pengarah Komunikasi Amanah, Khalid Samad dilaporkan sebagai berkata, partinya juga sedia mempertimbangkan cadangan seumpama itu, namun menegaskan, perjanjian berkenaan berbeza dengan bai’ah yang diperkenalkan PAS.

    Sementara itu PKR pula difahamkan mempunyai kontrak serupa yang perlu ditandatangani calonnya pada PRU 2013, di mana ahli yang melanggar kontrak mesti membayar sejumlah pampasan kepada parti.

    Lafaz taklik bai’ah diwajibkan ke atas calon PAS di Kelantan pada pilihan raya umum yang antara lain mengkehendaki mereka yang memenangi kerusi kekal dengan parti itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak sewel Kejora dek kebengapan dia tersasul menyebut 'menteri fukatan haprak', mana ada..dia ngigau ketakutan ker dah jadi macam Najib.....??

      Mari kita betulkan fakta dan ingatkan dia yg dah celaru macam cacing kepanasan....

      Pakatan Harapan adalah 'Pembangkang Rasional' pimpinan Tun Mahathir, negarawan yg dihormati seluruh dunia;

      dan....

      Persetubuhan umno-bn pimpinan Chief Lanun Najib adalah 'Pembangang Klepetokrasi' yg dicemuhi seantero dunia.

      Oh ya....Satu dunia terkagum sampai2 akbar mereka menyatakan 'Stunning return of the Old Guard' terpampang di dada2 akbar & jadi tajuk utama dalam berita media utama mereka.

      Fahamkan itu betul2....!!

      Delete
    2. Oleh sebab menteri2 umno tak boleh buka mulut, biarlah saya jelaskan bahaya-bahananya kenapa Najib & Rosmah harus di mansuhkan dari putrajaya berasaskan fakta dan bukti yg telah terjadi di 2 buah negara baru2 ini.

      Zimbabwe: was Mugabe's fall a result of China flexing its muscle?

      Zimbabwe jatuh muflis kerana membenarkan China Komunis menghancur-lebur konon labur dalam negara itu.

      Apakah Malaysia juga akan menerima nasib yg sama dek kebengapan dan sangkeng gelojohnya Najib melapah kekayaan negara hingga banyak aset & tanah pusaka di gadai jual kpd China Komunis.......???


      Violent Protests Against Chinese 'Colony' In Sri Lanka Rage On.
      Struggling to pay its debt to Chinese firms, the nation of Sri Lanka formally handed over the strategic port of Hambantota to China on a 99-year lease last week, in a deal that government critics have said threatens the country's sovereignty.

      Selain Zimbabwe, negara Sri Lanka juga jadi mangsa penjajahan China Komunis bila mereka dibenarkan berurusniaga hingga rakyat tunjuk perasaan membantah penjajahan China komunis itu.

      Apakah kebodohnya Najib tidak mengambil iktibar dari 2 negara tersebut yang ekonominya hancur lebur & rakyatnya menderita dgn kos sara hidup tinggi dan tiada peluang pekerjaan dalam keadaan sosio ekonomi kocar kacir.....???

      Justru kita wajib tendang keluar Najib dari Putrajaya demi untuk menyelamatkan negara.

      Delete
  17. Orang gila mcm tu lah pak man.
    Asyik syok sendiri saja..
    Malam2 dia pi hisap rokok john di lorong chow kit tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah disampok puaka UMNOBN yeae bro..bukan senang nak buang saka saka tu..siang malam mandrem kat puaka tu..nak dapatkan pelbagai habuan..kalo kita dengar betul betul mentera menteranya..
      seram..mendayu dayu..bhai
      tu pasal kat sini telolong telolong..
      hahahahahahha

      Delete
  18. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ketika Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali menitiskan air mata sambil didakap oleh Dr Wan Azizah, ramai yang turut dilanda emosi dan mengalirkan air mata gembira pada hari bersejarah pengumuman calon PM & TPM. Peristiwa itu dapat liputan seantero dunia membuktikan perjuangan Pakatan Harapan adalah benar mendapat restu dari Illahi.

      Tun Mahathir dan Tun Siti Hasmah juga adalah model terbaik 'Cinta Sejati' mengalahkan lagenda 'Romeo & Juliet' dan 'Laila Majnun'.

      Bayangkan mereka tetap setia sekata tak pernah berenggang sejak diijab-kabulkan 60 tahun dahulu dan dilimpahkan kebahagiaan, kesejahteraan, kesihatan, kecerdasan & usia yg begitu panjang tapi masih waras & berdaya intelek.

      Yang tidak gembira adalah Umno-Barisan Nasional & Pas serta alat-alat propaganda mereka.

      Delete
  19. Doa almarhum ust fadil bkn setakat tun tgk kerosakan yg dia buat...tp tun diberi lbh dr itu.

    Dia diberi keinsafan dan pluang utk perbaiki kerosakn yg najib buat lbh teruk kpd negara ini.

    Ucapan maaf hampir mustahil kita fikir akn kluar dr mulut tun kerana imej beliau yg kerashati.

    Tp itulah kehendak Allah.

    Bagaimana pun najib blh juga dianggap ada kehebatan. Beliau telah mnyebabkn tun insaf dn berjuang semula utk negara.

    Najib juga telah berjaya membeli walaun2 parti suci hingga tidak suci lg dn ternoda perjuangan mereka. Pas berjaya ditebuk tupai najib..dn kini jd umpama jalang dilorong hj hadi..ooops maaf lorong hj taib.

    Begitulah putaran roda berlaku dgn kehendak Allah. Kpd najib n geng...sementara masih bernafas insaflah.. sertai PH bersama tun menyelamatkn negara. Ucapkn kata2 maaf dn mulakn langkah suci... sebb belum tentu najib dipanjangkn umur hingga 90tahun dn belum tentu dapat pluang seperti tun dihujung usia.

    Tun bertuah kerana dizamannya mendapat doa ulamak murabbi almarhum ust fadil nor. Najib mungkin rugi sebb dizamannya sekongkol dgn ulamak pas yg doanya penuh maki hamun dn melaknat.

    Kesian najib. Wajib diturunkn. Mungkin penjara sg buloh adalah pusat tarbiyah terbaik utk najib sekeluarga. Kita doakn ye.

    Aaamiiin ya rabbal aalamiin

    ReplyDelete
  20. HADI JULANG SUDANG BUGIS, TANDA PERTAHAN ORANG MELAYU
    Kemunculan Keris Sudang Bugis menarik perhatian kira-kira 700 ahli Pas Selangor apabila ia dijulang oleh Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dalam Himpunan Fastaqim 2.4 di Seksyen 17, di sini hari ini.

    Keris tersebut merupakan simbolik bagi menunjukkan parti itu akan mempertahankan orang Melayu termasuk melindungi institusi raja-raja Melayu daripada dihina oleh mana-mana pihak.

    Penyerahan keris itu dilakukan oleh Pesuruhjaya Pas Selangor, Sallehen Mukhyi kepada Abdul Hadi serentak dengan pelancaran rasmi jentera pilihan raya Pas negeri ini untuk Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14).

    Pada 2 November tahun lalu, Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah menzahirkan kemurkaan terhadap Pengerusi Pakatan Harapan, Tun. Dr. Mahathir Mohamad yang menghina etnik Bugis sebagai lanun hanya kerana mahu mengkritik Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dalam satu program politik di Petaling Jaya sebelum ini.

    Dalam kenyataan yang dikeluarkan Setiausaha Dewan Diraja Selangor, Hanafisah Jais ketika itu, baginda memandang serius kenyataan yang dikeluarkan oleh Mahathir yang boleh mencetuskan rasa benci serta prasangka buruk rakyat terhadap etnik Bugis.

    Malah, ekoran tindakan Mahathir itu, Dewan Diraja Selangor menuntut supaya satu siasatan dan tindakan undang-undang dilakukan di bawah Akta Hasutan 1948 terhadap Mahathir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buatlah kalau berani nak lihat kebangkitan rakyat keseluruhannya, jgn sembang kencang guna kutip kopipes bahan sampah saja tiap hari untuk cucuk jarum & memburuk-burukkan tokoh yg dihormati seluruh dunia.

      Delete
  21. Aninaa ku sayangg pengarang jantung buah hati abangg
    Mulianya hatimu yang, ekonomi Melayu nak diperjuang
    Betul ke utk anak cucu sebab lidah u nampak bercabang
    Mari ikut abang kita turunkan MO1PM Najib si petualang

    hapuskanumnobnpas hapuskanumnobnpas marihapuskan

    ReplyDelete




  22. BN boleh tumbang hanya jika penyokong BN mengundi PH, faham dak??

    Kalo korang dok maki hamun BN,
    Tentulah penyokong BN TIDAK akan undi PH...ada erti. So PH akan kalah

    Berbeza dg BN, BN tidak mengharapkan penyokong PH untuk mengundi BN....

    So BN boleh cakap apa saja kpd PH. Sebab kemenangan BN tidak bergantung sokongan dp PH.





    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau begitu kenapa diadakan-adakan cerita karut-marut yg tak berkredibiliti memburuk-burukkan Tun Mahathir sedangkan dunia mengalu-alukan 'the stunning return of the old guard'......??

      Delete
  23. Insiden berulang Audio yg terpaksa dipadam. Dulu diPenang.
    Jibby: Will u vote BN !??
    NO !!
    Jibby: Will u vote BN !??
    NOO !!
    (Dgn nada lebih kuat...)
    Jibby: Will u vote BN !??
    NOOOOO!!
    Jibby berpuashati sebab berjaya habiskan skrip Jasa yg perlukan beliau laung pertanyaan 3 kali.
    Smlm di Sabah...
    Jibby: Jibby: Siapa Rakyat Sabah Pilih!??
    MAHATHIR!!
    Jibby: Siapa Rakyat Sabah Pilih!??
    MAHATHIR!!
    (Dgn nada lebih kuat...)
    Jibby: Siapa Rakyat Sabah Pilih!??
    MAHATHIIIIIR!!
    Jibby Disini bukan semua Rakyat Sabah, bla bla bla...namun
    Jibby berpuashati sebab berjaya habiskan skrip Jasa yg perlukan beliau laung pertanyaan 3 kali.

    Bab Audio tiada hal, ia dipadamkan utk siaran. Itu SOP Umnobnpas bodohlan Rakyat. Org di lokasi sudah viralkan audio/video sebenar.
    Masak ko UMNOBNPAS,ko akn dihumban dalam lobang Taek. Ko suka mkm Taek, kan? Kena lah tu.

    ReplyDelete
  24. GELOMBANG BAWAHAN PKR MENOLAK MAHATHIR SEMAKIN KETARA
    Kini tersebar luas berkenaan whatsapp serta mesej mesej di percayai datang dari ahli bawahan PKR untuk menolak Mahathir sebagai calon Perdana Menteri Sementara dari Pakatan Harapan.

    Selain mesej menyuruh menolak Mahathir, terdapat juga mesej yang tertular menyuruh ahli PKR dan Pakatan Harapan memboikot dari menggundi pada PRU14 ini sebagai tanda protes.

    Tidak tahu sama ada mesej mesej serta tertular nya arahan ini datang dari pihak mana dari Pakatan Harapan.

    Semenjak PKR Selangor menolak secara rasmi Tun Mahathir sebagai calon Perdana Menteri , tertular pula hal dan kisah buruk berkaitan Azmin Ali.

    Sama ada ia kerja dari Kem Mahathir atau dari kem dalaman PKR tidak dapat di pastikan.

    Krisis kepimpinan dalaman PKR sebenar nya sangat kronik.

    Walaupun di atas dasar kelihatan okay , namun sebenar nya sangat bergelora di bawah.

    Undercurrent bawahan dalam PKR bukan sahaja menjurus kepada hal pencalonan Perdana Menteri Sahaja , bahkan merangkumi perebutan kuasa dalam PKR sendiri.

    Dikata kan Azmin Ali mengambil kesempatan dengan jawatan MB Selangor nya untuk menyingkir Wan Azizah dan keluarga nya.

    Sambil itu Azmin Ali sendiri berminat dengan kedua jawatan ia itu KETUM dan calon Perdana Menteri.

    Jika di ikutkan pada Tweet Azmin jelas dia berulang kali memperli dan menyindir Tun Mahathir.

    Selain Azmin, pihak pihak terutama nya ‘Otai reformasi” sendiri tidak senang dengan pencalonan Tun Mahathir.

    Harus di ketahui pencalonan Tun Mahathir hanya di putuskan beberapa kerat pihak tertinggi PH dan tidak mendapat persetujuan ahli bawaham.

    Tun Mahathir di beritakan sedang berusaha menemui pihak yang menolak nya , konon atas sebab mahu berunding.

    Diphak keluarga Anwar , mereka mencurigai Azmin sekian lama.

    Dikata kan terdedah nya kes rasuah dalam PKR ada lah maianan puak yang bertelagah yang terdiri dari penyokong Azmin dan Wan Azizah.

    Pendedahan rasuah membabitkan 2 pihak yang bertelagah Ini termasuk lah rasuah pemuda “Disneyland” dan juga rasuah “anak buah Azmin” baru baru ini.

    Apa pun paling menarik ada lah “wave” sedang terbentuk di bawah dan sedang rancak bergerak untuk membangkit kan momentum menolak Tun Mahathir sebagai calon Perdana Menteri.

    Masih belum jelas sama ada “wave” ini juga datang dari wahyu Anwar Ibrahim.

    Apa pun kita saksi kan sahaja pertelagahan dalaman PKR ini akan pergi jauh mana dan apa akan jadi dengan pencalonan Tun Mahathir

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apakah kebodohnya Najib tidak mengambil iktibar dari 2 negara (Zimbabwe & Sri Lanka) di mana ekonomi mereka hancur lebur & rakyat mereka menderita dgn kos sara hidup tinggi dan tiada peluang pekerjaan dalam keadaan sosio ekonomi kucar kacir.....???

      Justru kita wajib tendang keluar Najib dari Putrajaya demi untuk menyelamatkan negara.

      Delete
  25. NAMAKAN MAHATHIR SEBAGAI CALON PM, PENYEBAB ANAK MUDA LANCAR BOIKOT PILIHAN RAYA
    KEDENGARAN di sana sini waima sampai ke kota Tokyo tentang suara dari sekumpulan anak muda mahu Pilihan Raya Umum ke 14 (PRU14) kali ini diboikot. Paling tidak bagi mereka, pilihlah untuk membuat undi rosak dan tidak memilih antara calon-calon yang tampil dalam PRU14 nanti.
    Mungkin ia merupakan suatu usaha yang terpencil, namun jika diselubungi isi hati anak muda yang telah layak mengundi di negara ini, mereka merasakan amat tertarik dengan ajakan sinis tersebut.
    Tapi apakah puncanya fenomena dari pihak ketiga sebegini muncul secara tiba-tiba?
    Difahamkan, ia tercetus apabila Pakatan Harapan mengambil keputusan untuk menamakan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai calon Perdana Menteri mereka sekiranya beroleh kuasa kelak.
    Manakala isteri kepada banduan peliwat iaitu Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail pula dipilih sebagai Timbalan Perdana Menteri mewakili blok utama pembangkang itu.
    Ini membuatkan anak muda yang cetek ilmu politik dan tidak berminat dengan politik merasa kecewa dan ‘sendu’. Bagi mereka, pemilihan seorang yang berusia 92 tahun untuk kembali memerintah negara adalah suatu keputusan yang tidak releven. Apatah lagi tokoh tersebut sudah pernah memegang jawatan yang sama paling lama sebelum ini.
    Ditambah pula pengambilan seorang ahli politik perempuan yang juga isteri kepada banduan liwat sebagai orang nombor 2 pemerintah juga akan membuatkan ‘aura’ negara ini menjadi lesu dan tidak ‘fresh’ seperti anak muda harapkan.
    Dalam masa yang sama, mereka juga masih terpengaruh dengan dakyah dan propaganda pembangkang tentang Barisan Nasional selama ini. Dalam bahasa mudahnya, anak-anak muda ini tidak mendapat maklumat secukupnya mengenai Barisan Nasional dan Kerajaan Pusat sedia ada yang dinakhoda oleh Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak.
    Sekiranya mereka mendapat maklumat yang tepat dan sahih, tidak mustahil Barisan Nasional akan menjadi pilihan anak muda dalam PRU14 ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anak2 muda hari dah akses kpd IT dan sedar dunia mengiktiraf Pakatan Harapan pimpinan 'The Old Wizard' Tun Mahathir, bukan pengikut umno totok buta komputer & tak berpendidikan tinggi hanya baca utusan/bh & nonton tv3 suku saja.

      Toksah gormal ler, Kejora dgn bahan sampah kamu kutip tuu.....!!

      Delete
    2. Anak beruk subsidi mai dahhhh....

      Delete
  26. Beribur Rahman macam Kejora cuma cikgu cabuk
    Masuk umno tujuan utama laba dunia nak disauk
    Memperjuangkan Melayu sudah 60 tahun kaki busuk
    Cina cuti raya seminggu Melayu makan tak berlauk

    Faham tak nih org2. Umno? Tak? Pegi mampos !

    Mamposumnobnpas mamposumnobnpas mamposumnobnpas

    ReplyDelete
  27. Selamat datang ke Reformasi Mahathir –
    atau Diktator 2.0.

    Ia adalah gerakan untuk menggulingkan diktator kedua paling dibenci di Asia Tenggara. Beribu-ribu orang akan berarak di jalan-jalan di Kuala Lumpur sambil melaungkan “Undur Mahathir, undur!” dan “Reformasi!” selepas Anwar Ibrahim telah dibuang dari UMNO dan menafikan peluangnya untuk menjadi Perdana Menteri atas sebab-sebab yang Mahathir sendiri mendakwa telah lupa atau sesuatu seperti itu.

    Mengetuai kumpulan penunjuk perasaan ini adalah orang Anwar yang paling setia, Azmin Ali, yang merupakan Setiausaha Sulitnya di Pejabat Timbalan Perdana Menteri. Dengan Anwar masih dalam penjara, Azmin merupakan pilihan kegemaran untuk menjadi Perdana Menteri Pakatan di kalangan generasi muda.

    Atau itulah yang kita fikir akan berlaku.

    Tiba-tiba, Mahathir yang berumur 92 tahun itu membuka langkahnya dan diterima sebagai Perdana Menteri sekali lagi jika Pakatan menang pilihan raya umum akan datang. DAP dan kumpulan anti-Azmin di dalam PKR iaitu kumpulan Wan Azizah menerima nonagenarian itu tetapi ditolak oleh beberapa NGO yang mesra pembangkang dan juga PKR Selangor.

    Beberapa petunjuk mengenai platform media sosial dan maklumat dalaman tentang penentang Anwar terhadap Mahathir yang dilantik sebagai Perdana Menteri Pakatan mewajarkan artikel oleh Joceline Tan dari The Star. Penulisan itu jelas – REFORMASI sudah mati.

    Dalam satu gerakan yang dilihat sebagai untuk menghina Mahathir, Azmin menawarkan kerusi Parlimen Gombak beliau untuk Mahathir bertanding dalam pilihan raya umum akan datang, satu tawaran yang ditolak oleh Mahathir.

    Mahathir mengumumkan bahawa beliau akan menangani mereka yang menentangnya secara senyap – peringatan tentang kekejaman oleh beliau selama 22 tahun pemerintahannya.

    Sama seperti Anwar yang dibuka pekungnya kepada umum kerana menentang Mahathir, Azmin kini mendapati cerita-cerita seksualnya dijadikan tatapan umum. Ini mengingatkan kepada mesej WhatsApp Anina Saadudin yang berbaur lucah yang dijadikan tatapan untuk orang awam selepas tidak lagi termasuk dalam golongan dalaman Mahathir.

    Segala-galanya yang berkaitan dengan Azmin kini diserang, oleh itu ia akan menjadi menarik untuk melihat bagaimana juara Reformasi itu kini akan menentang lelaki yang telah beliau tentangi sejak 20 tahun yang lalu.

    Jika beliau gagal, ia akan menjadi tindakan terbaik oleh Mahathir – untuk menghapuskan gerakan Reformasi dari dalam dan akhirnya menjadikannya Reformasi beliau sendiri di mana perbezaan tidak akan boleh diterima.

    Selamat datang ke Reformasi Mahathir – atau Diktator 2.0.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak tak abis sekolah Kejora apa tau ttg diktator.

      - Tak ada diktator yg rela melepaskan jawatannya.
      - Diktator buat keputusan sendiri tanpa bermesyuarat & berbincang dgn anggota kabinetnya.
      - Diktator kebanyakan umur tak panjang, dibunuh dan menderita hilang upaya di usia lanjut atau dicemuh hina tak dipedulikan di penghujung kerjaya.
      - Belum ada diktator dilantik semula setelah digulingkan atau berhenti dgn rela.

      Apa Tun Mahathir yg dah masuk umur 93 tahun berada dalam kategori yg disebutkan atas.....??

      Anehnya...Najib pulak lebih banyak mirip dgn kategori di atas, tak gitu......??

      Delete
  28. DR MAHATHIR ADALAH ‘RAJA PUTAR BELIT’ MALAYSIA

    Ya, tidak disangkalkan lagi Tun Dr Mahathir Mohamad merupakan seorang ‘Raja Putar Belit’ di negara kita.
    Dengan tidak semena-mena, Pengerusi Pakatan Harapan itu membuat kenyataan bahawa harga tol di negara ini masih ditahap yang murah seperti dilaporkan oleh pihak media pada awal tahun 2018 ini.
    Sedangkan hampir setiap hari partinya sendiri menuntut undi rakyat agar mereka boleh menghapuskan tol yang dianggap mereka sebagai membebankan.
    Begitu juga pada pemberian BR1M kepada rakyat Malaysia yang berpendapatan kecil dan sederhana. Pada asalnya, Dr Mahathir membuat kenyataan membenci tindakan kerajaan memperkenalkan dasar subsidi terarah seperti BR1M ini.
    Jika tidak salah, permulaan kritikan Dr Mahathir terhadap Datuk Sri Najib Tun Razak adalah mengenai BR1M. Namun pada waktu itu, Dr Mahathir masih bersama Umno dan kerajaan. Kritikannya sekadar sinis dan dianggap ‘cuitan’ dari seorang Negarawan.
    Bagaimanapun, ia berlarutan sehingga Dr Mahathir benar-benar memusuhi Perdana Menteri.
    Namun drama putar belit dan ‘u-turn’ Dr Mahathir semakin menjadi-jadi apabila Pakatan Harapan mengumumkan akan mengekalkan pelaksanaan BR1M seandainya mereka dapat menakluk Putrajaya.

    Banyak lagi siri-siri ‘Raja Putar Belit’ ini dalam dia bermain politik. Jika dahulu Dr Mahathir dianggap sebagai pro kepada dasar-dasar Kerajaan Barisan Nasional, termasuklah dasar-dasar yang diciptanya sendiri, namun sekarang lagak dan gerak geri Dr Mahathir tidak lagi begitu.

    Inilah ‘Raja Putar Belit’ paling besar dalam negara kita. Jika dia kembali menjadi Perdana Menteri, percayalah bahawa seluruh dunia akan mentertawakan kita dan kehidupan rakyat akan ‘diputar belit’ sehingga menyusahkan rakyat sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada Tun membohong perkara berikut....??

      - Tiap derma mesti dikemukakan resit penerimaan.

      - Berjanji menang p/raya harga kereta diturunkan, hapah pun takdak.

      - Bayar pd sykt palsu tapi masuk ke akaun bank sendiri.

      - Mula tak mengaku terima berbilyon-bilyon, kemudian kata duit derma Arab dogol, baki dah dikembalikan tapi tanpa bukti.

      Delete
  29. najib and umno are desperate bunch of loser and incompetent. if these umno cyber morons really think that tun is nothing, then why they are scared like shits?

    they should not be wasting their time and energy on this old man. what they should do is ram up najib's credibility if he has one, but they are not. 24-7, they are still talking and writing shits of this old man.

    a sign of desperation and intimidated!

    this is what najib and umno need....stupid people!

    people that

    never ask
    never question
    never bother
    never think

    gosh! cash really makes najib a king!

    ReplyDelete
  30. ‘SUDAHLAH PAKATAN, PM YANG PALING LAYAK ADALAH NAJIB’
    GADUH terus gaduh. Begitulah Pakatan Harapan yang suka bergaduh dan menegakkan benang yang basah. Sehinggakan anak muda dalam DAP sendiri berasa muak dengan tingkah laku pemimpin-pemimpin senior dalam Pakatan Harapan ini.

    Sepatutnya Pakatan Harapan tak perlu sibuk sehingga bergaduh-gaduh pasal siapa calon paling layak untuk menjadi Perdana Menteri ke-7 selepas PRU14 ini.

    Ini kerana Pakatan Harapan tidak akan berpeluang untuk menjejak kaki ke Putrajaya. Mereka akan kalah buat kali ke 14 di tangan Barisan Nasional hasil daripada pilihan majoriti rakyat Malaysia.

    Pemimpin yang paling layak untuk terus menjadi Perdana Menteri adalah Pengerusi Barisan Nasional Datuk Sri Mohd Najib Tun Razak.

    Rekod pencapaian beliau mentadbir kerajaan selama tidak sampai 10 tahun ini amat membanggakan semua pihak, kecuali pembangkang saja.

    Tidak perlu jenggah begitu jauh, lihat sahaja pencapaian kita di tahun 2017 lalu. Kita pasti tidak boleh lupa akan kejayaan dicapai oleh kontinjen negara dalam Sukan SEA 2107. Pungutan 145 pingat emas, 92 perak dan 86 gangsa adalah hasil usaha atlet serta semua rakyat Malaysia yang memberikan sokongan tanpa mengira kaum.

    Ketika temasya ini berlangsung, kita dapat lihat bagaimana Malaysia mampu bangkit sebagai satu suara dan satu pasukan yang mahukan kejayaan untuk Malaysia.

    Di tahun yang sama juga Malaysia menjadi juara di peringkat antarabangsa apabila begitu lantang mempertahankan isu Baitulmaqdis. Walaupun Presiden Amerika Syarikat Donald Trump adalah rakan kepada Najib, namun keberanian Najib untuk ‘berkata tidak’ kepada keputusan Trump itu adalah suatu maruah paling berharga buat negara.

    Dari segi ekonomi juga begitu baik. Dikala negara lain yang setaraf dengan kita menghadapi tahap ekonomi yang merudum dan tidak positif, namun Malaysia melawan arus. Najib mampu memacu perkembangan ekonomi negara dengan baik sehingga mendapat pujian dari kuasa-kuasa besar ekonomi dunia.

    Kepercayaan terhadap Najib semakin menyerlah apabila melihatkan Bajet 2018 yang dibentangkan pada Oktober lalu. Bajet yang mementingkan kesejahteraan rakyat diterima dengan respons yang sangat positif.

    Justeru apa lagi alasan untuk kita ‘membuang’ Perdana Menteri ini dan menukarkannya kepada Perdana Menteri baharu yang belum tentu mampu bertindak lebih baik dari sekarang?

    Najib mencuri wang rakyat? Dimana bukti bahawa beliau telah berbuat demikian? Bukankah dalam isu 1MDB, dana RM2.6 bilion, GST dan pelbagai lagi isu lain telah lama dijawab secara berkali-kali? Bukankah juga inisiatif-inisiatif yang diperkenalkan Najib seperti BR1M dan GST juga mula ditiru oleh negara kuasa-kuasa besar lain?

    Jadi apa lagi alasan kita untuk menolak Najib? Jika kita sekadar mahu menolak Najib dek kerana terpengaruh dengan berita propaganda dari media sosial atau teks fitnah disebar dalam WhatsApp, maka kita harus sedar bahawa diri kita tidak cukup layak lagi untuk digelar penyumbang kepada kemajuan negara

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apakah kebodohnya Najib tidak mengambil iktibar dari 2 negara (Zimbabwe & Sri Lanka) di mana ekonomi mereka hancur lebur & rakyat mereka menderita dgn kos sara hidup tinggi dan tiada peluang pekerjaan dalam keadaan sosio ekonomi kucar kacir.....???

      Justru kita wajib tendang keluar Najib dari Putrajaya demi untuk menyelamatkan negara.

      Delete
  31. BUKAN SENANG UNTUK JATUHKAN NAJIB RAZAK….

    BUKAN mudah untuk tumbangkan Perdana Menteri Datuk Sri Mohd Najib Tun Razak. Itu hakikat yang kita harus akui. Tidak kira kita menyokong pembangkang mahupun membantu pihak kerajaan untuk terus berkuasa. Daripada isu 1MDB dan GST, sehinggalah ke isu-isu lapuk seperti bom Altantuya dan skandal dengan artis, Najib masih utuh sebagai seorang pemimpin parti dan negara.
    Sejak mengambil alih pemerintahan negara daripada Tun Abdullah Haji Ahmad Badawi, Najib merupakan seorang pemimpin yang dilihat cukup lembut, bersantun dan mungkin mudah untuk digulingkan pada bila-bila masa jika mahu.
    Namun apa yang dilihat dari kaca mata kasar itu sebenarnya suatu penipuan. Najib adalah Pahlawan Bugis yang ada ilmu dan berkatnya tersendiri. Selepas pakatan pembangkang gagal untuk menjatuhkan Najib, mereka sendiri telah berpecah belah. Daripada Pakatan Rakyat yang dilihat cukup kuat kini menjadi Pakatan Harapan yang selalu bergaduh sesama sendiri.
    Tidak sekadar itu, pembangkang turut dibantu oleh empat orang bekas ‘pahlawan’ Umno dan kerajaan. Mereka berempat ini sudah tahu selok belok rahsia parti dan kerajaan. Mereka adalah Tun Dr Mahathir Mohamad, Tan Sri Muhyiddin Yassin, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal dan Datuk Seri Mukhriz Mahathir.
    Kalau ikut logik akal, seseorang pemimpin itu dengan mudah boleh digulingkan jika ada empat orang bekas ‘pahlawan’ dan kawan baik menyerangnya secara berdepan. Analoginya, jika Hang Tuah diserang oleh Hang Jebat, Hang Lekiu, Hang Lekir dan Hang Kasturi secara serentah, takkanlah Hang Tuah mampu bertahan?
    Namun Najib menjangkaui hukum akal manusia. Rupa-rupanya, walaupun pembangkang dibantu oleh empat orang tersebut, mereka masih tetap tidak mampu menjatuhkan Perdana Menteri berkenaan.
    Jika Hang Tuah mampu terus berkuasa kerana berkat Taming Sari, maka Najib juga begitu. Cumanya pihak pembangkang dan rakyat umum mungkin masih tidak mampu mencari dan mencuri ‘Taming Sari’ yang digunakan Najib untuk mempertahankan dirinya serta kerajaannya.
    Dalam PRU14 akan datang ini sekali lagi pergaduhan besar bakal berlaku. Percayalah bahawa pembangkang dengan bantuan empat orang itu sudah kian terdesak dan malu untuk kalah. Justeru percayalah bahawa mereka akan menggunakan senjata fitnah dan cerita rekaan untuk meracuni tubuh Najib dan kerajaan sedia ada.
    Selain itu mereka juga menggunakan ‘senjata’ ampuh iaitu kebodohan majoriti rakyat negara kita. Dengan menggunakan media sosial, diadun bersama tahap kebodohan majoriti rakyat kita, maka pembangkang akan menjaja fitnah dan cerita rekaan untuk meracuni hati bersih yang dimiliki Najib Tun Razak serta seluruh kepimpinan Barisan Nasional.
    Jika kita tidak peka akan semua perkara ini, sudah tentu kita akan memangkah pihak yang salah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apakah kebodohnya Najib tidak mengambil iktibar dari 2 negara (Zimbabwe & Sri Lanka) di mana ekonomi mereka hancur lebur & rakyat mereka menderita dgn kos sara hidup tinggi dan tiada peluang pekerjaan dalam keadaan sosio ekonomi kucar kacir.....???

      Justru kita wajib tendang keluar Najib dari Putrajaya demi untuk menyelamatkan negara.

      Delete
    2. 1633,
      Hati bersih DSMO1 Najib Razak @ Nazak?
      - KERANA Hati bersih Najib itulah dia digelar
      Kleptokrat
      - KERANA Hati bersih Najib itulah dia digelar
      MO1
      - KERANA Hati bersih Najib itulah ujudnya 1MDB
      - KERANA Hati bersih Najib itulah terhasilnya
      GST yg melambongkan harga barang harian
      - KERANA Hati berish Najib itulah harga barang
      naik
      - KERANA Hati bersih Najib itulah Felda Mara
      Felcra melingkup
      - KERANA Hati bersih Najib itulah MENYEBABKAN
      dana KWSP TABUNG HAJI KWAP TABUNG ANGKATAN
      TENTERA FELDA MARA FELCRA MOF BNM terjejas.
      - KERANA hati bersih Najib itulah hutang
      negara hampir thrilion rm utk dibayar oleh 7
      generasi akan datang.
      - KERANA bersih hati Najib @ UMNO itulah cina
      dan KINI 5 STAR RED FLAG CHINA MERAH TANAH
      BESAR menguasai seluruh ekonomi dan industri
      Malaysia.

      Dan paling WIN bersihnya hati Najib ialah
      TAK JADI SAMAN DOJ PADA HARI SELASA sampai la ni....dah nak masuk 3 tahun HARI SELASA menyebabkan hari SELASA hilang dari kalender dunia.

      Begitulah BERSIHnya hati Najib MO1 PM Malaysia kepada rakyat dan negaranya wahai anak muda!

      hapuskanumnobnpas hapuskanumnobnpas hapuskan

      Delete
  32. najib dengan haram jadah nya.

    "Najib dalam ucapannya di Majlis Sejahtera Peneroka bersama Perdana Menteri di Jengka 8 kelmarin turut berkata dirinya tidak redha dan tidak rela pembangkang mengambil ‘durian runtuh’ RM15,000 itu selepas cuba menghalang penyenaraian FGVHB.

    “Haram jadah mereka tu. Jangan terima kebaikan daripada penyenaraian (FGVHB). Saya nak tengok muka-muka mereka ni terima durian runtuh. Haram jadah,” katanya.

    Khalid berkata, walaupun ada peneroka yang tidak bersetuju dengan penyenaraian itu, keputusan sama ada mahu menerima ‘durian runtuh’ itu tetap terletak di tangan mereka."

    apa dah jadi dengan fgv??? haram jadah!

    ReplyDelete
  33. MAHATHIR & ANWAR TIDAK AKAN BERJAYA JADI PM
    Semakin dekat dengan PRU14, semakin kuatlah perebutan kuasa berlaku dalam pakatan pembangkang. Masing masing sudah berebut kawasan, berebut hendak jadi calon dan berebut hendak jawatan kalau kalau berjaya menawan Putrajaya.

    Baru berangan, tetapi sikap rakus, tamak dan gila kuasa sudah terserlah dan kelihatan sesama pemimpin pembangkang. Belum pun bubar parlimen lagi sudah berperangai begitu. Semasa PRU14 nanti, entahlah macam mana pula.

    Cerita berebut jawatan Perdana Menteri dalam pembangkang ini sudah lama. Sudah masuk bertahun tahun lamanya. 12 November 2016, PAN minta namakan segera calon PM sebelum Anwar bebas. 15 Disember 2016, Nurul Izzah kata kena buat mesyuarat khas pilih calon PM.

    16 Disember 2016, Kit Siang kata Mat Sabu setuju pilih Wan Azizah bakal PM dan Muhyiddin sebagai TPM. 20 Disember 2016, Saifuddin Abdullah sanggah kenyataan Kit Siang. Saifuddin kata Pakatan Harapan tidak bersetuju lantik Muhyiddin sebagai TPM.

    21 Disember 2016, Rafizi marah semua orang, minta henti mainkan isu siapa hendak jadi PM. Rafizi kata Anwar marah dari penjara. 22 Disember 2016, Mahathir pula cadang Muhyiddin sebagai PM. Tidak ada siapa yang sokong cadangan Mahathir.

    Anthony Loke selepas itu kata, DAP pernah cadang Anwar jadi PM. Kemudian, Zaid Ibrahim pula pada 9 Mei 2017 cadang Mahathir jadi PM. Sehari selepas itu, Azmin tidak setuju Mahathir jadi PM sekali lagi.

    21 Mei 2017, dalam Kongres Nasional Tahunan Keadilan Ke-12 di Dewan Raja Muda Musa, Seksyen 7, Shah Alam, Selangor, semua pemimpin pembangkang angkat plakad bertulis “Anwar PM ke 7”. Hanya Mahathir seorang tidak angkat plakad tersebut.

    Sehari sebelum itu, Nik Nazmi menyatakan bahawa Wan Azizah adalah calon paling layak untuk jadi PM sementara. Drama siapa jadi PM dalam pembangkang ini berterusan lagi bila Salahuddin Ayub pula buat kenyataan pada 24 Mei 2017, menyatakan Mat Sabu juga layak jadi PM.

    Selepas Kongres itu, biarpun nama Anwar sudah ditulis dan diumum namun Mahathir yang tidak angkat plakad masih menyimpan hati hendak jadi PM. Bulan Disember ini, tiba tiba Biro Politik PKR, bersetuju pula dengan syarat untuk menjadikan Mahathir sebagai PM sementara.

    Hanya 8 hari sahaja bertahan, kemudian bila geng geng pembangkang ini berjumpa dan bermesyuarat semalam, PKR tidak setuju pula Mahathir menjadi PM sementara. Masa sidang media semalam, Mahathir kata nama calon PM pembangkang akan diumum masa Kongres Pakatan Harapan pada hari Sabtu ini.

    Berapa kali mahu umum? Semasa Kongres PKR tahun lepas, semua angkat dan umum nama Anwar Ibrahim, kemudian masa Kongres PH pada hari Sabtu ini hendak umum nama siapa lagi? Agaknya Mahathir seorang sahaja yang angkat plakad, yang lain tidak akan angkat pula nanti.

    Itulah kronologi dan kisah pergaduhan jawatan Perdana Menteri dalam pakatan pembangkang. Sudah bertahun tahun dan tidak pernah selesai. Pada PRU14 ini, baik Anwar atau Mahathir, kedua duanya akan kempunan menjadi Perdana Menteri. Lihat sahaja prestasi ekonomi dan keadaan politik semasa di Malaysia sekarang ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apakah kebodohnya Najib tidak mengambil iktibar dari 2 negara (Zimbabwe & Sri Lanka) di mana ekonomi mereka hancur lebur & rakyat mereka menderita dgn kos sara hidup tinggi dan tiada peluang pekerjaan dalam keadaan sosio ekonomi kucar kacir.....???

      Justru kita wajib tendang keluar Najib dari Putrajaya demi untuk menyelamatkan negara.

      Delete
  34. Cuaca poliitknya amat buruk buat pakatan pembangkang. Di Selangor, Khalid Samad sudah balun Azmin Ali kerana mahu rampas kerusinya di Shah Alam. PAS pula tetap akan pertahankan semua kerusi DUN mereka di Selangor.

    Anak Nik Aziz dan anak Hadi Awang dijangka ditawarkan oleh PAS untuk jadi pemimpin baru di Selangor. Jika itu berlaku, PKR dan PAN akan kalah besar dalam pilihanraya umum nanti. Pengaruh Nik Abduh dan Khalil Abdul Hadi adalah besar di kalangan anak muda yang pro pembangkang.

    Begitu juga di Kelantan, PKR dan PAN akan gigit jari lagi kerana kelancangan mulut Mahathir menggelarkan mufti dan Hadi Awang sebagai kafir membangkitkan kemarahan besar rakyat Kelantan. Husam Musa tidak akan mampu membaiki kerosakan teruk yang dibuat Mahathir ini.

    Dengan PAS, PKR dan PAN sudah kalah. Dengan Barisan Nasional juga PH akan kalah. Lihatlah bagaimana keadaan ekonomi sekarang. Ringgit makin mengukuh, hampir cecah dibawah RM4.00 berbanding dollar Amerika Syarikat. Semalam, kedudukan ringgit adalah RM4.0050 berbanding dollar, yang tertinggi sejak Mac 2016.

    Semua serangan yang dibuat terhadap ekonomi negara kononnya negara ini hendak bankrup dan negara sudah tergadai kerana pelaburan dari luar negara adalah tidak benar sama sekali. Semalam, Pascal Lamy, Ketua Pengarah Pertubuhan Perdagangan Dunia (WTO) menyatakan Malaysia mampu capai negara berpendapatan tinggi menjelang 2020 berdasarkan pertumbuhan KDNK yang positif dan prestasi ekonomi yang baik.

    Rizab antarabangsa Bank Negara berjumlah USD$102.2 bilion (setakat 15 Disember 2017). Kadar kemiskinan di Malaysia adalah yang paling rendah di Asia Tenggara (3.8 peratus). Ini tanda dan bukti negara diurus dengan baik oleh Datuk Seri Najib Tun Razak dan Barisan Nasional. Sehinggakan model ekonomi Malaysia ini mahu dicontohi oleh negara negara luar seperti India, Arab Saudi dan negara negara Arab lain.

    Projek MRT1 Sungai Buloh-Kajang sudah siap. Projek MRT2 Sungai Buloh-Serdang-Putrajaya sedang diibina. Datang pula projek MRT3 sepanjang 40km (30 km di bawah tanah) merentasi 26 stesen sekitar Kuala Lumpur akan dibina dan siap pada Disember 2025. Semua ini diusahakan oleh kerajaan Barisan Nasional yang dipimpin oleh Perdana Menterinya yang bernama Datuk Seri Najib.

    Projek untuk rakyat siap awal dan jimat lagi kos berbillion ringgit. BR1M terus dinikmati rakyat. Subsidi jemaah haji ditambah berjuta ringgit biarpun Arab Saudi kenakan VAT. Barisan Nasional lebih fokus bantu rakyat, bukan berebut jawatan macam pembangkang.

    Sebagai rakyat yang rasional, Barisan Nasional adalah pilihan terbaik di kertas undi untuk negara Malaysia yang lebih baik lagi. Anwar atau Mahathir bukanlah pilihan terbaik untuk rakyat Malaysia. Mereka berdua sudah pernah menjadi orang nombor satu dan nombor dua, masa mereka sudah berlalu.

    Malaysia tidak boleh dikembalikan semula ke masa silam. Malaysia harus bergerak ke masa depan dan untuk generasi akan datang. Bukan untuk generasi lepas, kroni dan anak sendiri pemimpin yang terdahulu. Oleh itu, berebutlah macam mana pun, akhirnya tidak ada sesiapa pun dari pembangkang yang akan jadi Perdana Menteri. Cita cita peribadi Anwar atau Mahathir tidak akan berjaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apakah kebodohnya Najib tidak mengambil iktibar dari 2 negara (Zimbabwe & Sri Lanka) di mana ekonomi mereka hancur lebur & rakyat mereka menderita dgn kos sara hidup tinggi dan tiada peluang pekerjaan dalam keadaan sosio ekonomi kucar kacir.....???

      Justru kita wajib tendang keluar Najib dari Putrajaya demi untuk menyelamatkan negara.

      Delete
  35. najib dengan bangsat nya.

    "Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak sebelum ini dilaporkan berkata orang Melayu Islam akan "terbangsat" sekiranya Umno tidak lagi memerintah negara.

    Najib dilaporkan sebagai berkata: "Kalau tak ada Umno, apa berlaku dekat orang Melayu Islam? Ada orang kata, kami akan tersungkur, kecundang, tertiarap."

    apa dah jadi?? yang bangsat dan membangsatkan melayu adalah umno sendiri!

    ReplyDelete
  36. Senarai Dosa-dosa Mahathir Terhadap Rakyat Malaysia
    Surah Hud Ayat 113 – BERMAKSUD : “Dan janganlah kamu cenderung kepada orang yang berlaku zalim yang akan menyebabkan kamu dibakar api neraka, sedang kamu tidak ada sebarang penolong pun selain daripada ALLAH SWT. Kemudian kamu tidak akan diberi pertolongan”

    Mahathir di penghujung usianya terus menaburkan fitnah dan tohmahan kepada telinga rakyat. Mungkinkah dia menyesal sepanjang 22 tahun pemerintahannya dia bergelumang dengan segala dosa yang amat banyak terhadap rakyat Malaysia? Jika dilihat dari langkah dan tindakannya, beliau seolah-olah mahu menambah bilangan senarai dosa-dosa tersebut sahaja.

    Bukan kerana politik semata mata walaupun kita tahu Mahathir mempunyai agenda yang lebih besar dari mencari kekayaan, Menyebut tentang kekayaan selama 22 tahun dia telah memperkayakan keseluruhan anak beranaknya sehingga menjadi diantara yang terkaya.

    Oleh yang demikian , bagi Mahathir untuk dirinya juga perlu “dibersihkan” walaupun sebenarnya ia lebih kepada menipu rakyat lagi untuk mencapai hasratnya itu. Mahathir harus membetulkan persepsi rakyat terhadap kerakusan beliau ketika ia berkuasa. Pengalihan kesalahan mesti dilakukan kepada orang lain. Dia tidak mahu kuburnya nanti ditanda sebagai kubur pengkhianat. Namun pengkhianat tetap pengkhianat. Bangkai gajah tak mungkin boleh ditutup.

    Diantara tindakan yang mana tidak pernah dilupakan oleh rakyat Malaysia ialah bagaiman dia menggunakan kezalimannya didalam Operasi Lalang. Dalam hal ini Mahathir perlu dengan penuh yakin menyalahkan pasukan polis dalam ‘Operasi Lalang 1987’ dan meletakkan cadangan bagaimana dia “mahukan” ISA dihapuskan, tetapi ditolak oleh pihak polis.

    Dosa dosa Mahathir terlalu banyak, terlalu banyak untuk dimaafkan oleh rakyat Malaysia yang mana 22tahun pemerintahannya telah “membersihkan” harta kerajaan dan wang rakyat untuk kepentingan kronni dan rakan baiknya.

    Tragedi yang paling menyedihkan hati dan melukakan jiwa penduduk baling sudah pasti akan dibangkitkan pada masa terdekatkan ini seperti kes pembunuhan beramai-ramai di Memali, Luka yang tidak pernah padam dan bagaimana Musa Hitan menjadi mangsa dalam tindakan Mahathir yang tidak bertanggungjawab.

    Bukan itu sahaja kes pemecatan Tun Salleh Abas dan banyak lagi kes-kes yang menjadi kontroversi yang masih tersimpan kemas dalam karbinet besi berkunci. Semua kes ini akan terbongkar satu persatu ketika dia berada dipentas pembangkang sekarang.

    Untuk rakyat Malaysia yang baru lahir dalam tahun 1978 keatas sudah pasti tidak merasai dan melihat secara jelas kezaliman Mahathir dan hanya tahu melalui pembacaan yang mungkin ada pro dan kontranya.

    Dr Mahathir Mohamad sepanjang menjadi Perdana Menteri telah melakukan pelbagai jenayah atau melindungi kegiatan jenayah dengan menyalahgunakan kuasa beliau sebagai Perdana Menteri;

    Dr Mahathir Mohamad telah menyalahgunakan dana-dana awam untuk membantu kroni-kroni, kaum keluarga dan kepentingan-kepentingan BN;

    Dr Mahatir Mohamad juga telah melakukan pelbagai penyelewengan dalam pentadbiran kerajaan termasuk membiarkan berlakunya rasuah, salah guna kuasa dan sebagainya;

    Dr Mahathir Mohamad juga telah menggunakan kuasanya untuk mencampuri urusan badan-badan penguatkuasa dan menghalang kebebasan kehakiman; dan

    Dr Mahathir Mohamad telah melakukan pencabulan ke atas hak asasi rakyat, mencabul kedudukan Islam sebagai agama Persekutuan dan mencabul hak istimewa orang-orang Melayu dan Bumiputera.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wowww...Rosmah buat gempaq dalam PAU umno konon-kononnya Trump awal2 pagi begitu hormatnya teleforn Najib nak bagitau kejayaannya jadi presiden Amerika.

      Aneh....di persidangan Apec Manila, Trump tak pandang langsung pd kedua pasangan laki bini, yg dipertontonkan seluruh dunia dalam you tube.

      Malunya........!!

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Banyak orang tertanya-tanya kenapa anak2 & cucu2 Najib dari isteri pertama tak pernah nampak bergambar bersama beliau walaupun di hari raya? Najib tak ada hubungan dgn anak2 dari isteri pertama ke?

      Jawapannya:

      Apabila DEB diRosmah Mansuhkan, & digantikan dgn MBE Merito-kraknasi 1Malaysia, padahnya.....

      Anak darah daging sendiri diabaikan.
      Anak tiri (anak Rosmah) didahulukan.
      Rakyat sebangsa dikemudiankan.
      Anak Cina Tembam Jho Low diutamakan.

      ps:
      Reza Aziz & Jho Low berjoli katak dgn duit 1mdb Najib/Rosmah menghabiskan berbilyon-bilyon di luar negara untuk buat filem lucah, berpesta arak/pelacur, bermain judi di kasino, beli hartanah, lukisan2 mewah, barang2 kemas intan berlian, jet mewah, kapal mewah dsbnya.

      Apakah tingkah Najib itu wajar dijadikan pemimpin negara......??

      Delete
    4. Berita ini dah meluas sejak tahun 80an lagi di mana Rosmah Mansor terhegeh-hegeh tiap hari di pejabat MB Pahang ditemani Allahyarhamah Datuk Maznah yg meninggal dunia baru2 ini.

      Apabila Najib & Rosmah tertangkap basah, kesudahannya Najib terpaksa tebus talaq kpd suami Rosmah. Isterinya yg tak berdosa diceraikan dgn tohmahan konon isterinya itu mengalami sakit mental.

      Apakah ciri-ciri tingkah Najib/Rosmah sesaui untuk kita nobatkan sebagai pemimpin negara....??

      Justru, kini mereka ditimpa aib bukan kepalang, heboh diperkatakan orang seantero dunia.....!!

      Delete
    5. PERHATIAN SEMUA:

      Ayahnya mewujudkan Felda
      Najib meranapkan jadi 'Fail Daa'

      Ayahnya mewujudkan DEB (Dasar Ekonomi Baru)
      Najib jahanamkan dgn MBE (Model Baru Ekonomi).

      Najib yg sekolah tak abis memandai-mandai menukar semua reformasi yg diilhamkan oleh Tun Razak. Kesudahannya semua sentuhan Najib tak menjadi, malahan menjahanamkan.

      Felda dulu yg mempunyai kekayaan RM8 bilyon (RM8,000 juta), kini tinggal RM200 juta saja.

      DEB yg dulu banyak membantu memartabatkan bumiputera, kini dibangsatkan oleh Najib dgn transformasi jahanam 1Malaysia.

      Dalam forum Khazanah Megatrand pada 27/11/2011, Najib kata sistem kuota DEB digugurkan oleh beliau dan digantikan dgn sistem MBE (Model Baru Ekonomi) berdasarkan konsep merittokrasi 1Malyaysia Jahanam.

      Yang sepatutnya Berambossss dari Putrajaya adalah Najib & lakinya Rosmah. Sendiri kena ingat Putrajaya dibina oleh Tun Mahathir, Najib APA ADA.......???

      Delete
    6. BUKTI PENTADBIRAN NAJIB PENGECUT DIKUPAS & DIBAHAS OLEH 'Patriot', bekas perwira2 negara.

      Sila lihat di You tube 'Martabat Angkatan Tentera Dirosakkan 1MDB Najib'.

      Ianya adalah bukti pandangan saya sebelum ini tentang tentera kita di bawah pentadbiran Najib tak beredibiliti kerana ikut jejak pemimpin2 umno pengecut sampai2 pejuang2 Sulu yg hanya berbekalkan bot pancung & senapang AK 9begitu mudah masuk menceroboh & membunuh 8 anggota keselamatan kita.

      Itulah padahnya bila Rosmah & Najib yg pandai2 buat urusan pembelian kelengkapan senjata tentera kita....

      kapal selam tak boleh selam,
      kereta kebal tak dapat bergerak,
      jet pejuang & helikopter tak boleh terbang atau rosak menjunam terhempas tak pasal2.
      alat2 kelengkapan tentera tak ada spareparts.
      Kesudahannya, banyak alat2 kelengkapan & senjata tentera jadi 'obsolete stock' sebagai besi buruk.

      Sepatutnya, tentera diurus selia oleh pegawai tertinggi angkatan bersenjata bukan menteri2, khususnya si lembik & pondan macam Hisaputing, Jahid Komidi & Ajib Pengecut.

      Apakah Najib, Hisaputing & Jahid ada telor berhadapan dgn musuh face-to-face sepertimana Tun Mahathir sendiri turun ke medan peperangan sewaktu perang Bosnia dulu2........???

      Delete
  37. Senarai Dosa-dosa Mahathir Terhadap Rakyat Malaysia
    Surah Hud Ayat 113 – BERMAKSUD : “Dan janganlah kamu cenderung kepada orang yang berlaku zalim yang akan menyebabkan kamu dibakar api neraka, sedang kamu tidak ada sebarang penolong pun selain daripada ALLAH SWT. Kemudian kamu tidak akan diberi pertolongan”
    Menyingkap kebenarannya- Dibawah ini disenaraikan dosa dosa Mahathir terhadap rakyat Malaysia yang mana tidak pernah dimaafkan sama sekali diatas pengkhianatannya terhadap Agama , Bangsa dan Negara.

    Perbuatan jenayah, penyelewengan dan salah guna kuasa yang telah dilakukan Mahathir sepanjang 22 tahun beliau menjadi Perdana Menteri :

    Menyelewengan dana-dana awam untuk membantu kroni yang amat rapat bersamanya dan sintiasa diberikan ruang dan peluang untuk terus merompak wang rakyat.

    Merompak wang royalti minyak Terengganu dan ditukar menjadi wang ehsan untuk kegunaan politik UMNO ketika PAS memerintah Terangganu dari tahun 1999 hingga 2004.
    Mengagihkan projek lebuh raya Utara Selatan kepada syarikat milik Umno, UEM bagi tujuan membiayai pembinaan Ibu Pejabat UMNO, PWTC.
    Memaksa Kumpulan Wang Simpanan Guru-guru (KWSG) menyelamat (bail out) 50.6 peratus saham MAS milik Naluri Sdn Bhd dengan harga RM8 sesaham ketika harga semasanya RM3.60 sesaham.
    Pengambilalihan semula MAS oleh kerajaan daripada Tajuddin Ramli yang bernilai RM1.8b.
    Pengambilalihan syarikat UMNO, Renong dan UEM oleh kerjaan melalui Dana Harta.
    Pelaburan Tabung Haji melalui TH Technologies Sdn Bhd dalam projek ERL dengan penguasaan 80 peratus saham yang menguntungkan kroni Perdana Menteri yang menjadi rakan kongsi YTL Corporation.
    Penyuntikan modal RM750 juta kepada BBMB, sebuah bank milik kerajaan sebelum diambil alih oleh bank milik Umno, Bank of Commerce dan membentuk Bank Bumiputera Commerce (BCB).
    Pembelian saham Technology Resource Industries (TRI) oleh Dana Harta .
    Pengambilalihan Celcom, anak syarikat TRI oleh Telekom.
    Memaksa KWSP membiayai projek LRT Putra serta menyelamatkan L&G dan PLUS.
    Memaksa Petronas membeli saham Proton.
    Memaksa Petronas mengambil alih Litar Sepang.
    Memaksa Dana Harta menanggung hutang lapuk berjumlah RM39.326b milik BBMB, Sime Bank dan 66 institusi kewangan yang lain.
    Memiliknegarakan IWK setelah ia mengalami kerugian.
    Pemilikan 200 syarikat oleh Mirzan Mahathir.
    Kes anak Ling Liong Sik memiliki harta RM1b ketika berusia 28 tahun.
    Penglibatan keluarga Daim Zainuddin dalam pelbagai jenis perniagaan,
    Di atas adalah sebilangan kecil untuk dinilai oleh rakyat Malaysia , Namun pada masa 22 tahun pemerintahannya, Mahathir mengamalkan dasar kuku besi yang mana kebebasan bersuara rakyat dinafikan sepenuhnya

    Dalam hal ini Mahathir telah menyalahgunakan akta-akta draconian seperti ISA, OSA dan Akta Cetak dan Mesin Cetak bagi tujuan kepentingan politik kronisme dan nepotisme:

    Kes ISA seperti Operasi Lalang (1987), Operasi Kenari (1989), al-Arqam (1994), Reformasi (1998), al-Maunah (2000) dan KMM (2001).
    Kes OSA seperti kes Mohd Ezam Mohd Noor (2002).
    Kes Akta Cetak dan Mesin Cetak seperti kes Lim Guang Eng (1999).
    Bukan itu sahaja Mahathir dalam kepelbagaian usaha untuk kekal berkuasa telah melalaikan Melayu terutama pemimpin UMNO dengan tangisan sajaknya yang bertajuk “Melayu Mudah Lupa” yang amat simboik mengingatkan bahawa tentang perjuangan bangsa.

    Dalam tangisnya bersajak Melayu Mudah lupa , Mahathir sendiri telah mengagalkan pihak polis dari menggunakan kuasa dan peruntukan yang ada untuk memastikan kedaulatan bangsa Melayu Islam dan Malaysia diganggu gugat.

    Beliau telah berusaha menyekat kebebasan badan penguatkuasa dalam menjalankan tugasan dan mencampuri urusan pihak keselamatan dan menganggu pendakwaan yang melibatkan kroni-kroninya.

    ReplyDelete
  38. najib dengan stupid nya.

    "Najib, an urbane, British-educated Malay, let his stepson exploit 1MDB, let his top advisor seduce a Mongolian model who was later murdered, and lets his brash shopaholic wife run riot in designer stores.

    Yet for now, like Duterte and Hun Sen, he survives. So perhaps these guys really are very smart – or the voters are incredibly stupid." (myanmar times, 21/1/18)

    so, those who vote najib are stupid!

    anyway, either najib is stupid or his supporters are stupid! a damned day for malaysia!

    ReplyDelete
    Replies
    1. KIKIKIKIKI..

      MYANMAR TIMES PUN DEPA KAUT JUGAKKKK.....!!!!

      PARAH DAH NIH......!!!!

      KIKIKIKIKIKI.... BERAMBOSSS

      Delete
    2. banyak membaca, tambah pengetahuan.

      banyak mencarut, otak turun ke bontot!

      Delete
  39. Senarai Dosa-dosa Mahathir Terhadap Rakyat Malaysia
    Surah Hud Ayat 113 – BERMAKSUD : “Dan janganlah kamu cenderung kepada orang yang berlaku zalim yang akan menyebabkan kamu dibakar api neraka, sedang kamu tidak ada sebarang penolong pun selain daripada ALLAH SWT. Kemudian kamu tidak akan diberi pertolongan”

    Beliau telah berusaha menyekat kebebasan badan penguatkuasa dalam menjalankan tugasan dan mencampuri urusan pihak keselamatan dan menganggu pendakwaan yang melibatkan kroni-kroninya.

    Campur tangan terhadap tugas-tugas polis
    Mengganggu penyiasatan BPR dan sekarang ini Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia
    Menghalang pendakwaan oleh Peguam Negara, dan
    Mencampuri tugasan SPR dalam urusan pilihan raya.
    Mengagihkan tender-tender secara runding terus kepada kroni yang tidak berkelayakan sehingga menyebabkan kes-kes seperti:

    Keruntuhan makmal computer;
    Kegagalan menyiapkan 2,192 makmal komputer dalam fasa pertama;
    Terbengkalainya projek perumahan polis di Batu Pahat;
    Keretakan PULAREK; dan
    Penyelewengan pembekalan alat-alat saintifik ke Kolej Matrikulasi.
    Mempengaruhi integriti dan kebebasan kehakiman

    Kes Anwar Ibrahim (kes liwat 1)
    Kes fiasco Tun Salleh Abbas;
    Percutian Ketua Hakim Negara, Mohd Eusoff Chin bersama VK Lingam.
    Kes tape Lingam, Suruhanjaya Diraja yang terlibat menyiasata kes ini mencadangan beliau bersama 5 orang lagi disiasat lanjut. Nazri Aziz kata tiada kes, maka kes ditutup.
    Campur tangan seorang hakim kanan dalam pengendalian kes pengundi hantu DUN Likas.
    Pendedahan oleh Datuk Syed Aidid, bekas Hakim Mahkamah Tinggi tentang 112 kes rasuah hakim-hakim.
    Penghapusan bukti dalam kes seks DP Vijandran.
    Perlantikan Mohtar Abdullah sebagai Hakim Mahkamah Persekutuan setelah beliau terlibat membebaskan Rahim Tamby Chik, Tan Sri Muhammad Mohd Taib, Rafidah Aziz dan sebagainya ketika menjadi Peguam Negara, dan
    Perlantikan Ariffin Jaka dan Agustin Paul (sudah meninggal dunia kerana mengidap barah) sebagai Hakim Mahkamah Agung.
    Kerugian dan penyelewengan dana-dana awam yang telah merugikan rakyat dan menjadikan dana awam seperti milik sendiri dan kroninya asalkan dana awam disalurkan untuk menampung kerugian kroni dan anak beranaknya.

    Penyelewengan RM 40 juta wang PPRT;
    Kerugian pelaburan Tabung Haji;
    Kerugian RM15b Bank Negara;
    Kerugian RM40 juta AIM;
    Kerugian LRT Putra dan LRT Star; dan
    Kemerosotan keuntungan KWSP hampir RM600 juta pada 2000.
    Menghina dan menyekat Islam

    Merancang membuang nama Islam daripada pertubuhan Islam;
    Mengucapkan penghinaan ke atas sunnah-sunnah Nabi;
    Mengucapkan penghinaan ke atas hukum-hukum Tuhan;
    Membiarkan penulis-penulis menghina hukum Allah, Islam, nabi dan ulama;
    Menyekat dan memperkecilkan sekolah agama rakyat; dan
    Memecat Mufti Selangor kerana mempertahankan tiga orang ratu cantik.
    Menghapuskan hak istimewa Melayu dan Bumiputera

    Menutup dua MRSM di Terengganu;
    Menutup sekolah agama rakyat; dan
    Menjadikan bahasa Inggeris sebagai bahasa pengantar subjek Matematik dan Sains di sekolah.
    Atas beberapa keadaan inilah maka saya berpandangan bahawa:
    Oleh yang demikian, Dr.Mahathir perlu disiasat bagi menentukan sejauh mana keterlibatan beliau dalam pelbagai jenayah, penyelewengan dan salah guna kuasa sepanjang 22 tahun memerintah negara ini.

    ReplyDelete
  40. penyokong najib dengan bodoh nya.

    "Selepas geger dengan tuduhan ke atas dua individu didakwa bersekongkol mahu menjatuhkan perdana menteri, Pemuda Umno hari ini membatalkan niat mereka membuat laporan polis untuk mengelak pertubuhan itu dillihat "bodoh".

    Ditemui media Kuala Lumpur hari ini exco Pemuda Umno Datuk Armand Azha Abu Hanifah berkata mereka membuat semakan dan akhirnya mendapat maklumat yang dikatakan mereka itu tidak sahih.

    "Apabila ada maklumat yang diberikan tak sahih, sebagai parti politik (yang membentuk) kerajaan menjadi tanggungjawab kami sebagai ahli parti untuk tidak melaporkan benda palsu," katanya."(20/9/16)

    apa dah jadi?? dah memang bodoh atau kelihatan bodoh??

    atau dah jadi pandai??

    najib bodoh, umno pun ikut bodoh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang ameno dah terlalu banyak menipu dan menyamun sampai dah boleh fikir apa yg betul.
      Cukup 40 orang yg sumpah celaka, maka celakalah mereka. Rasanya satu hari ada berjuta yg menyumpah semua penyamun tu.

      Delete
    2. * tak boleh fikir

      Delete
  41. 'Dosa Dosa' Mahathir Selama 22 Tahun - Doa Presiden PAS Makbul?

    Adakah Ini Mahathir Yang Anda Kenali?

    Kisah Mahathir yang menandatangani Deklarasi sebenarnya membuka 'pekung' diri sendiri. Bersikap tidak berdosa dari politik, Mahathir mahu menjatuhkan Presiden Umno Dato Sri Hj Mohd Najib Tun Abdul Razak dengan bersekongkol dengan 'musuh' tradisi Umno. Perseteruan DAP-Umno cuba dipadamkan Mahathir apabila duduk semeja dan bersama sama pembangkang menyeru kejatuhan Najib.

    Walau cuba didalihkan dengan alasan hanya mahu menjatuhkan Najib, jelas sekali Deklarasi tersebut berniat meruntuhkan kuasa demokrasi rakyat yang berhak memilih kerajaan.

    Mahathir lupa akan segala peringatannya kepada rakyat supaya tidak berkompromi dengan musuh tetapi beliau sendiri melakukannya demi kuasa dan kedudukan politik satu satunya waris beliau dalam politik Malaysia, Mukhriz Mahathir.

    Sepanjang beliau berlegar dalam dunia politik, Mahathir sendiri melanggar prinsip yang diucapkannya kepada rakyat, bukan baru malah bermula seawal 1964.

    Kronologi 'Dosa Dosa' Mahathir

    1964 : Mahathir dilatih oleh CIA selama beberapa bulan di Harvard, Amerika Syarikat dalam seminar anjuran Asia Foundation oleh Dr. Henry Kissinger, Setiausaha Negara Amerika dan pakar strategi Yahudi. Hubungan Mahathir sangat akrab dengan Kissinger lebih-lebih lagi sejak beliau berjaya dilantik sebagai Perdana Menteri/Presiden UMNO (pada 16 Julai 1981) sehingga sekarang. Bahkan perlantikan ‘luar biasa’ Dr. Mahathir ke jawatan TPM oleh Dato’ Hussein Onn pada Mac 1976 juga menimbulkan pelbagai tandatanya.

    Sebelum itu, ketika berkrisis dengan Tunku Abdul Rahman dahulu dan kerana takut ditangkap, Mahathir melarikan diri ke Thailand dan kemudiannya mendapat perlindungan ‘asing’ di Australia. Dr. Mahathir bekerja di sana di samping menulis dalam akhbar luar negeri mengecam Tunku. Mahathir hanya kembali setelah Tun Razak jadi PM. Dengan strategi licik pihak-pihak tertentu (termasuk mereka yang dikaitkan dengan agen perisikan asing) akhirnya Tun Razak terpedaya untuk menerima semula Mahathir dan memberikan tempat kepadanya dalam Kerajaan walaupun sudah diingatkan oleh orang-orang yang mengetahui identiti sebenar Mahathir. Ajal telah menghalang Tun Razak dari bertindak terhadap Mahathir setelah beliau menyedari kesilapannya kerana terpedaya dengan perancangan licik Mahathir untuk menguasai UMNO dan Kerajaan.

    10 September 1982: Mahathir bercakap panjang lebar menafikan beliau dan Setiausaha Politiknya adalah ahli dan penyokong gerakan sulit Yahudi iaituFreemason. Ini juga merupakan ucapan dasar sulung Mahathir diPerhimpunan Agung UMNO ke-33 selaku Presiden. Dikatakan bahawa ahli Freemason telah menjadi pekerja sukarela pilihanraya UMNO sejak 1974 lagi.

    Pertubuhan Freemason di Malaysia adalah didaftar di bawah Akta Pertubuhan 1966. Pada tahun 1977 ia mempunyai 55 perkumpulan (lodges) dan 2,984 ahli. Malah ketika menjawab soalan Tuan Guru Nik Abdul Aziz (PAS-Pengkalan Chepa) di parlimen pada 25 Oktober 1978, Datuk Husein Onn berkata Kerajaan hingga kini tidak bercadang untuk mengharamkan pertubuhan (Freemason) itu walaupun mengakui ianya bercanggah dengan aqidah Islam dan ramai golongan elit dan berpengaruh dari kalangan umat Islam negara ini yang menyertainya.

    ReplyDelete
  42. SEROMBONH IDUNG BESO LOGO CAP PAKATON KINI
    NNPK CAP IDUNG HARAP INGAT LS KAT KUTY BABI.
    KESIAN OTAI2 REFORMASI DIBODO DAN DI BULI
    DI BODO BULI OLEH KUTTY BABI DAN ALJUBOORI
    PRU NI KLU ADA OTAK LA KAN... LU ORG FIKIR LA SINDIRI...


    KIKIKIKIKI... BERAMBOSSSSSS.....!!! OTAI REFORMASI INI LA PERANGAI PEMIMPIN DARI UTARA... DAH NAK MATI MASIH MENONGKAT LANGIT LAGI....



    PUIIIIII....

    ReplyDelete
  43. Kronologi 'Dosa Dosa' Mahathir

    1986: Mahathir/UMNO membayar berjuta-juta ringgit kepada sebuah Syarikat Yahudi, Satchi & Satchi untuk membantu Mahathir/UMNO merangka strategi pilihanraya umum 1986. Sebelum itu, syarikat terbabit telah membantu kempen pilihanraya Margaret Thatcher di Britain dan Ronald Reagan di Amerika Syarikat. (Dr. Kissinger, orang besar Yahudi dan rakan karib Mahathir juga merupakan penasihat belakang tabir Presiden Reagan). Pada tahun ini, Mahathir mengambil sikap membisu di atas keputusan Singapura mengundang ketua negara Israel Chaim Herzog sambil membiarkan pesawat Israel itu melintasi ruang udara Malaysia untuk ke Singapura. Segala tentangan umat Islam di Malaysia tidak diendahkan oleh Mahathir.

    10 September 1982: Mahathir bercakap panjang lebar menafikan beliau dan Setiausaha Politiknya adalah ahli dan penyokong gerakan sulit Yahudi iaituFreemason. Ini juga merupakan ucapan dasar sulung Mahathir diPerhimpunan Agung UMNO ke-33 selaku Presiden. Dikatakan bahawa ahli Freemason telah menjadi pekerja sukarela pilihanraya UMNO sejak 1974 lagi.
    Mei 1994: Parlimen telah meluluskan Akta Larangan Import (pindaan bil.7) yang menarik balik sekatan import terhadap barangan Israel dan Afrika Selatan.

    6-9 Julai 1994 : Mahathir mengadakan pertemuan sulit dengan PM Israel,Yithzak Rabin dan Menteri Luarnya, Shimon Peres yang sama-sama menginap di Hotel De Crillion, Perancis. Pertemuan ini dilaporkan oleh TV Israel dan dipetik oleh AFP. Bila berita ini sampai ke Malaysia, Mahathir seperti biasa segera menafikannya dengan alasan beliau ke sana semata-mata kerana lawatan rasmi ke Perancis, lagipun katanya beliau tinggal di tingkat 3 manakala Rabin berada di tingkat 2. Akhirnya Mahathir mengakui bahawa beliau ada juga berhubung dengan Rabin, tetapi hanya melalui surat!.

    16 Julai 1994: Pengerusi Kumpulan Melewar Corporation Bhd. dan MBf, Tunku Abdullah Tuanku Abdul Rahman yang juga proksi perniagaan terpenting UMNO dan rakan karib Mahathir telah membuat pengakuan bahawa beliau telah berkunjung ke Israel pada bulan Jun 1994.

    Sebenarnya Malaysia di bawah Kerajaan Perikatan/BN telah lama mempunyai hubungan dagang dengan negara haram Israel. Dalam tahun 1967, import Israel dari Malaysia meningkat lebih sekali ganda dari USD272,000 dalam tahun 1966 kepada USD565,000 dalam tahun 1967. Dalam waktu yang sama eksport Israel ke Malaysia bertambah hampir-hampir dari USD1.1 juta kepada hampir USD1.7 juta.

    17 Julai 1994: Berita Harian melaporkan Tunku Abdullah sebagai berkata :“Ketika di sana, saya dijemput menemui Rabin dan Peres”. …”Kita juga mengenalpasti potensi pelancongan terutama bagi rakyat Malaysia mengunjungi Masjid al-Aqsa”.

    13 Oktober 1994: Far Eastern Economic Review melaporkan: “Perdana Menteri Malaysia telah memberitahu bahawa pengiktirafan (Israel) tersebut adalah bergantung kepada sejauh mana rakyat Palestine dan negara-negara Arab telah berpuas hati terhadap perlaksanaan perjanjian damai dengan Tel Aviv. Israel telah pun menghantar pemerhati khas ke Kuala Lumpur sejak awal tahun ini dalam rangka menjalinkan perhubungan diplomatik.”

    Disember 1996 : Mahathir menyeru supaya Negara-negara Arab tidak berperang dengan Israel bagi menyelesaikan masalah di Timur Tengah. Kenyataan Mahathir ini cuba meminta Umat Islam seluruh dunia supayaditutup seruan jihad dari kamus umat Islam dan ia juga dipercayai ada hubungkaitnya dengan ura-ura Kerajaan Malaysia mahu mengiktiraf Israel melalui proses damai anjuran Amerika

    ReplyDelete
  44. Kronologi 'Dosa Dosa' Mahathir

    Januari 1997: Mahathir menghadiri satu majlis yang dianjurkan oleh Mayor (Datuk Bandar) berbangsa Yahudi, Tom Levyn dan turut dihadiri oleh ‘masyarakat Yahudi’ yang terdiri daripada tokoh hiburan dan karyawan filem di Beverly Hills, Los Angeles.

    Dalam pertemuan tersebut Mahathir meminta supaya diwujudkan taman hiburan/perkampungan industri perfileman ala Hollywood yang dimonopoli oleh Yahudi di Amerika itu di tapak MSC, Sepang. Penubuhan MSC di Malaysia juga sebenarnya telah dicadangkan dan diilhamkan oleh pihak asing kepada Mahathir. Perancangan Mahathir/Yahudi/kuasa asing ini akhirnya berjaya direalisasikan apabila Mahathir pada 9 Julai 1999 setelah mengadakan perbincangan dengan Panel Penasihat Antarabangsa (IAP) untuk projek MSC, bahawa Perkampungan ‘Hollywood’ akan diwujudkan di Cyberjaya.

    21 Mac 1997: Mahathir membenarkan pasukan kriket Israel datang ke Malaysia untuk menyertai kejohanan kriket antarabangsa (ICC). Umat Islam yang membantah kehadiran pasukan Israel di bumi Malaysia ini diganyang, ditangkap dan didakwa di mahkamah oleh regim Mahathir. Mahathir berkata tujuan beliau membenarkan pasukan Israel datang ke Malaysia adalah untuk menunjukkan bahawa umat Islam di Malaysia bersikap ‘terbuka’.

    Tahun 1997 juga digemparkan dengan pengakuan terbuka Mahathir, bahawa beliaulah yang membenarkan rombongan pelajar-pelajar Israel untuk melawat negara kita dan bertukar-tukar fikiran dengan pelajar-pelajar di beberapa buah sekolah di ibunegara. Sebelum ini, lawatan pelajar Israel yang diaturkan secara sulit oleh Kementerian Pendidikan ini, telah didedahkan sehingga memaksa Mahathir untuk membuat pengakuan dan mengatakan bahawa ianya bertujuan untuk ‘menginsafkan’ pelajar Israel betapa baiknya umat Islam (terutama di Malaysia) yang boleh hidup dengan harmoni dengan rakyat berbilang kaum dan agama.

    1998: Mahathir mengambil syarikat dan spekulator matawang Yahudi,Solomon Smith & Barney sebagai penasihat kewangan negara dan bon Malaysia dijual kepada pelabur Yahudi di Amerika / Eropah.

    September 1999 : Menteri Luar Malaysia iaitu Datuk Syed Hamid Albar, telah mengadakan pertemuan dengan Menteri Luar negara haram Israel iaitu David Levy di New York. Di dalam pertemuan tersebut juga, Mahathir telah mengucapkan tahniah kepada Perdana Menteri Israel iaitu Ehud Barak kerana kejayaannya menjadi Perdana Menteri baru Israel.

    Adakah ini semua prkara yang boleh dikatakan antara 'DOSA DOSA' Mahathir kepada Malaysia dan rakyat dan beliau hidup untuk melihat semula segala kerosakan yang telah dilakuknnya? Kini Mahathir sedang mengheret rakyat Malaysia bersama untuk bergelumang dengannya.

    Mungkin Mahathir akan terfikir semula ungkapan 'Doa' oleh Presiden PAS, Allahyarham Fadzil Noor yang mahu Mahathir dipanjangkan usia untuk melihat segala kerosakan yang dilakukan beliau terhadap Umno.

    ReplyDelete
  45. najib dengan penyamun nya.

    "Tan Sri Annuar Musa menyifatkan Datuk Seri Najib Tun Razak sama sekali bukan seorang ‘penyamun’ seperti yang digambarkan musuh politiknya.

    Malahan, tegas Ketua Penerangan Umno, Tan Sri Annuar Musa, keyakinan terhadap Perdana Menteri masih kukuh untuk menguruskan negara, ekonomi dan parti keramat Umno.

    “Datuk Seri Najib mempunyai segala ingredients untuk melakukannya.

    “Saya tak fikir Datuk Seri Najib seorang watak penyamun seperti yang cuba digambarkan atau beliau seorang yang mencari jalan untuk menghancurkan Umno bila naik jadi presiden…tidak,” katanya ketika temubual bersama mStar Online di sini, baru-baru ini."(23/2/2016)

    apa dah jadi??

    penyamun pertahankan penyamun!

    ReplyDelete
  46. najib dengan makan suap atau menyuap.

    "Secara jelas Najib Razak sebenarnya sudah melanggar seksyen 23 Akta Undang-Undang SPRM.

    Seksyen 23: Kesalahan menggunakan jawatan atau kedudukan untuk suapan

    23 (1) Mana mana pegawai badan awam yang menggunakan jawatan atau kedudukannya untuk apa apa suapan, sama ada bagi dirinya sendiri, saudaranya atau sekutunya, melakukan suatu kesalahan

    “Suapan” ertinya –

    wang, derma, alang, pinjaman, fi, hadiah, cagaran berharga, harta atau kepentingan mengenai harta, iaitu apa-apa jenis harta, sama ada alih atau tak alih, faedah kewangan, atau apa-apa manfaat seumpama itu yang lain"

    apa dah jadi??

    najib menyuap supaya orang tak kata dia makan suap!!

    ReplyDelete
  47. Buku “Dosa-Dosa Mahathir” dilancar

    Sebuah buku yang bertajuk “Dosa-Dosa Mahathir” yang berkisar mengenai kegagalan mantan Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamand sepanjang 22 tahun beliau menjadi perdana menteri.
    Buku itu ditulis oleh penulis politik veteran, Syed Hussein Alattas dan akan dilancarkan di kediamannya di Janda Baik Pahang hari ini.
    “Ini saya punya kerja. Kita ini penulis, kita dokumenkan apa yang berlaku. Mahathir ini dia jadi perdana menteri selama 22 tahun dan dia gagal.
    Tiba-tiba sekarang ini dia mengigau. Dah nyanyuk kot,” katanya memetik laporan Malaysia Kini.
    Ketika ditanya sama ada buku tersebut sebagai satu tanda sokongan kepada Datuk Seri Najib, Syed Hussein berkata dia sebagai penulis tidak mempunyai kaitan dengan Perdana Menteri itu.
    Kata Syed Hussin lagi, beliau hanya merekodkan segala yang terjadi sepanjang 22 tahun Mahathir menjadi Perdana Menteri.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Izinkan saya jelaskan bahaya-bahananya kenapa Najib & Rosmah harus di mansuhkan dari putrajaya berasaskan fakta dan bukti yg telah terjadi di 2 buah negara baru2 ini.

      Zimbabwe: was Mugabe's fall a result of China flexing its muscle?

      Zimbabwe jatuh muflis kerana membenarkan China Komunis menghancur-lebur konon labur dalam negara itu.

      Apakah Malaysia juga akan menerima nasib yg sama dek kebengapan dan sangkeng gelojohnya Najib melapah kekayaan negara hingga banyak aset & tanah pusaka di gadai jual kpd China Komunis.......???


      Violent Protests Against Chinese 'Colony' In Sri Lanka Rage On.
      Struggling to pay its debt to Chinese firms, the nation of Sri Lanka formally handed over the strategic port of Hambantota to China on a 99-year lease last week, in a deal that government critics have said threatens the country's sovereignty.

      Selain Zimbabwe, negara Sri Lanka juga jadi mangsa penjajahan China Komunis bila mereka dibenarkan berurusniaga hingga rakyat tunjuk perasaan membantah penjajahan China komunis itu.

      Apakah kebodohnya Najib tidak mengambil iktibar dari 2 negara tersebut yang ekonominya hancur lebur & rakyatnya menderita dgn kos sara hidup tinggi dan tiada peluang pekerjaan dalam keadaan sosio ekonomi kocar kacir.....???

      Justru kita wajib tendang keluar Najib dari Putrajaya demi untuk menyelamatkan negara.

      Delete
  48. Dulu Mahafiraun, Mahazalim, tapi sekarang sokong pula
    SHAH ALAM - Pas menyindir Pakatan Harapan (Harapan) kerana tindakan memilih Pengerusi Bersatu, Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai calon Perdana Menterinya jika memenangi PRU14 yang akan datang.

    Naib Presiden Pas, Idris Ahmad berkata, ketika Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dipecat daripada jawatan Timbalan Perdana Menteri pada tahun 1998, sebahagian besar ahli serta penyokong parti pembangkang ketika itu menggelarkan Tun Mahathir dengan pelbagai gelaran yang tidak baik, sebagai tanda protes terhadap tindakannya itu.
    Namun setelah menyelar tindakan Tun Mahathir beberapa tahun lamanya, Harapan dilihat menjilat ludah sendiri apabila memilih Mahathir sebagai calon Perdana Menterinya.

    "Dulu kata Mahazalim, Mahafiraun, reformasi, reformasi, undur Mahathir, undur Mahathir, tapi sekarang kawan itu ( Tun Mahathir) naik (jadi calon Perdana Menteri Harapan)," katanya ketika berucap pada Himpunan Fastaqim 2.4 di Kompleks Sukan Seksyen 17, di sini, hari ini.

    Bagaimanapun menurutnya, pihaknya menghormati keputusan pakatan berkenaan untuk memilih Tun Mahathir menjadi calon Perdana Menterinya kerana Harapan merasakan meletakkan beliau sebagai calon dapat mencerahkan peluang mereka memenangi PRU14.

    Dalam pada itu, Idris mengingatkan kepada sebuah parti pembangkang yang baru lahir supaya tidak perlu mengajar mereka untuk menjadi pembangkang, dengan Pas sudah berada di dalam arena politik Malaysia selama 67 tahun.

    "Ada orang nak mengajar Pas untuk menjadi pembangkang padahal dia baru sehari, dua keluar daripada Umno. Nak lawan BN, belajar dari Pas.

    "Ini baru nak belajar jadi pembangkang, nak ajar kita untuk menjadi pembangkang. Kita bertarung selama 67 tahun kerana atas prinsip dan dasar," tegasnya.

    Kata Idris, selama 13 kali pilihan raya umum berlangsung, sudah 12 kali Pas melawan BN dan hanya sekali tidak melawan BN pada Pilihan Raya Umum tahun 1974 kerana berada dalam kerajaan campuran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Izinkan saya jelaskan bahaya-bahananya kenapa Najib & Rosmah harus di mansuhkan dari putrajaya berasaskan fakta dan bukti yg telah terjadi di 2 buah negara baru2 ini.

      Zimbabwe: was Mugabe's fall a result of China flexing its muscle?

      Zimbabwe jatuh muflis kerana membenarkan China Komunis menghancur-lebur konon labur dalam negara itu.

      Apakah Malaysia juga akan menerima nasib yg sama dek kebengapan dan sangkeng gelojohnya Najib melapah kekayaan negara hingga banyak aset & tanah pusaka di gadai jual kpd China Komunis.......???


      Violent Protests Against Chinese 'Colony' In Sri Lanka Rage On.
      Struggling to pay its debt to Chinese firms, the nation of Sri Lanka formally handed over the strategic port of Hambantota to China on a 99-year lease last week, in a deal that government critics have said threatens the country's sovereignty.

      Selain Zimbabwe, negara Sri Lanka juga jadi mangsa penjajahan China Komunis bila mereka dibenarkan berurusniaga hingga rakyat tunjuk perasaan membantah penjajahan China komunis itu.

      Apakah kebodohnya Najib tidak mengambil iktibar dari 2 negara tersebut yang ekonominya hancur lebur & rakyatnya menderita dgn kos sara hidup tinggi dan tiada peluang pekerjaan dalam keadaan sosio ekonomi kocar kacir.....???

      Justru kita wajib tendang keluar Najib dari Putrajaya demi untuk menyelamatkan negara.

      Delete
  49. najib dengan sesumpah nya.

    "JADUAL KEENAM

    [Perkara 43(6), 43B(4), 57(1A)(a), 59(1), 124, 142(6)]

    Bentuk Sumpah dan Ikrar

    (i) Sumpah Jawatan dan Setia
    “Saya,……………………………………………………, setelah dipilih (atau dilantik) memegang jawatan ……………………………………………………… dengan sesungguhnya bersumpah (atau berikrar) bahawa saya akan dengan jujur menunaikan kewajipan-kewajipan jawatan itu dengan segala daya upaya saya, bahawa saya akan menumpahkan taat setia yang sebenar kepada Malaysia, dan akan memelihara, melindungi dan MEMPERTAHANKAN PERLEMBAGAANnya.”

    apa dah jadi??

    mana ada duit dalam akaun! kena korek, tu duit derma!

    jujur najib dah masuk longkang! sumpah najib dah jadi sesumpah!

    ReplyDelete
  50. Mahathir Lupa Dirinya ‘MAHAFIRAUN’ Dan ‘MAHAZALIM’
    Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad boleh dikatakan sekarang ini sudah ‘nyanyuk’. Ini kerana dalam kelekaannya mengkritik dan menghemburkan kata-kata kurang enak kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.., sebenarnya dia lupa pada zaman pemerintahannya dahulu dia adalah seorang ‘Mahafiraun’ dan ‘Mahazalim’.

    Perdana menteri mengingatkan Mahathir mengenai perkara tersebut ketika di Dewan Rakyat hari ini. Gelaran tersebut merujuk kepada tindakan Mahathir yang semakin giat mengadakan jelajah bagi menanam sifat benci rakyat kepada Najib.

    “Saya tidak hairan perkara ini berlaku. Sewaktu Tun (Mahathir) menjadi Perdana Menteri, beliau pernah dilemparkan (cemuhan) seperti mahazalim dan mahafiraun.

    “Tapi sekarang nampak duduk bersama pula,” katanya.

    Kesempatan itu juga diambil bagi mengingatkan Mahathir bahawa beliau sedikit pun tidak goyang dan terkesan dengan ancaman yang dilakukan pemerintah 22 tahun tersebut bersama kumpulan penentang dalam UMNO, termasuk Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Datuk Seri Mukhriz Mahathir.

    Tambahnya, beliau mengakui sebagai seorang perdana menteri dirinya harus sentiasa berfikiran positif dalam menjalankan pentadbiran bersama sahabat-sahabat yang lain. Bahkan akan terus beristiqomah dalam setiap tugasan.

    Najib mengeluarkan kenyataan tersebut bagi menjawab soalan tambahan daripada Ahli Parlimen BN Ketereh, Tan Sri Annuar Musa yang bertanya sama ada Najib sedar tekanan dan kempen membenci beliau serta pendirian dengan perilaku tersebut.

    “Apa pun serangan kita jangan hilang hala tuju fokus. Kita tetap komited mahu melaksanakan pelan kerajaan.

    “Sebagai Perdana Menteri dan rakan dalam pentadbiran, kami tetap istiqamah dan fokus. Apa pun serangan kita jangan hilang hala tuju. Fokus kita tetap komited untuk laksanakan pelaburan,” katanya.

    Tindakan Mahathir itu jelas menunjukkan dirinya adalah seorang yang zalim dan tidak berhati perut. Sejak dari pemerintahan Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi, Mahathir sering masuk campur dan menjatuhkan sesiapa sahaja yang dia tidak suka. Sebab tu dia dipanggil ‘Mahafiraun’ dan ‘Mahazalim’.

    ReplyDelete
  51. Bila Mahazalim 'Sang Melayu Mudah Lupa' Semakin Keliru
    22 tahun memerintah secara kuku besi, dalang kepada pengharaman Umno dan Umno Baru adalah parti yang beliau sendiri tubuhkan. Seorang yang licik dalam membuat percaturan politik setelah berlakunya perpecahan dalam Umno sehingga dalam pertandingan bersejarah pada 24 April 1987 antara kumpulan Team A diketuai Mahazalim dan Team B diketuai Tengku Razaleigh. Pertandingan paling sengit dalam sejarah Umno yang mana Mahazalim berjaya menang tipis menewaskan Tengku Razaleigh untuk jawatan Presiden Umno. Semua tahu kemenangannya penuh dengan tipu muslihat dan banyak ringgit bertukar tangan.

    Setelah menang, ibu pejabat Umno di arah tidak melayan kumpulan yang asalnya 12 kepada 11 orang supaya siasatan dibuat kerana mendakwa beberapa kes di mana ada mesyuarat Umno cawangan dan bahagian tidak sah. Jika mesyuarat cawangan dan bahagian tidak sah maka dengan sendirinya perwakilan mereka di Perhimpunan Agung Umno itu juga tidak sah. Apabila aduan kumpulan ini tidak di layan maka mereka membawa kes ini ke mahkamah. Akhirnya Hakim Harun Hashim memutuskan perharaman Umno.

    Mahazalim langsung tidak menghalang atau merayu perharaman Umno kerana beliau seperti orang mengantuk di sorong bantal. Perharaman Umno adalah jalan mudah buat beliau untuk melakukan pembersihan besar-besaran ahli dan pemimpin yang tidak menyokongnya. Dengan tersingkirnya musuh-musuhnya dalam Umno dan sebagai orang paling berkuasa, beliau dan orang kanannya SU Agung Umno TS Sanusi Junid telah menubuhkan Umno Baru. Maka bermulalah rejim Mahazalim yang mana semua menteri dan pemimpin Umno tidak berani lagi menegur segala tindak tanduk beliau mengurus negara.

    Menteri-menteri di bawah pemerintahannya semuanya bermasalah yang mana segala rahsia mereka berada di dalam poket Mahazalim. Kementerian Dalam Negeri, polis dan sb-sb semuanya menjadi hamba kepada Mahazalim. Rasuah berleluasa bagaikan barah di mana pemimpin-pemimpin Umno yang baru bergelar YB pun boleh memiliki banglo-banglo mewah dan wang jutaan yang tidak sepadan dengan elaun yang mereka perolehi setiap bulan.

    Walau pun sudah lebih 13 tahun melepaskan jawatan PM, beliau masih lagi keliru atau beliau sudah nyanyuk. Adakah beliau masih merasakan dirinya tetap berkuasa sehinggakan sebelum jawatan itu di serah kepada Pak Lah pun mesti mengikut acuan yang beliau bina bersama terma-termanya. Semuanya disebabkan Umno Baru yang beliau tubuhkan belum lagi di faraidkan kerana beliau masih hidup. Beliau sentiasa mengganggu pentadbiran negara sehinggalah Pak Lah Meletak jawatan sebagai PM.

    Umno di bawah Najib/Rosmah yang ada sekarang ini telah melanggar terma-terma syarat beliau kerana baginya Umno ketika ini adalah masih milik mutlaknya dan mesti diserahkan kepada legasinya iaitu anaknya, Mukhriz. Lihat bagaimana nasib Pak Lah yang tidak mengikut kehendaknya, Pak Lah bukan seperti Najib/Rosmah kerana Pak Lah jenis lembut hati yang tidak suka memanjangkan permusuhan di dalam Umno. Beliau menganggap beliau sahaja yang betul dan selama 22 tahun dibawah rejimnya tiada satu pun yang tidak betul, semuanya betul.

    Beliau mula menjadi PM pada 20 Feb sehingga 31 Okt 2003 dan bermulalah era autokratifnya dengan kekebalan yang di ciptanya sendiri. Pada zamannya di pinda akta AUKU, akta keselamatan dalam negeri, diaktifkan ISA, sekatan kebebasan akhbar, tangkap politik besar-besaran, tragedi pembunuhan musuh politiknya di Memali, pembunuhan di Lubuk Merbau dan menjadi rejim paling lama.

    Baru 2 tahun menjadi PM, Mahathir yang gilakan kuasa mula menunjuk belangnya dengan meminda perlembagaan supaya undang-undang boleh digubal tanpa persetujui Yang di Pertuan Agong dan kuasa mengistiyharkan darurat juga dipindahkan dari Seri Paduka kepada Perdana Menteri. Demi lebih berkuasa, beliau mencampuri bidang kehakiman dengan pemecatan Ketua Hakim Negara, Tun Salleh Abbas dan 5 hakim kanan iaitu,TS Eusoffe Abdoolcader, TS Wan Suleiman Pawanteh, TS Azmi Kamaruddin, TS Wan Hamzah Mohamed dan Datuk George Seah pada tahun 1988.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Othaman Ahmad21 January 2018 at 17:49

      Izinkan saya jelaskan bahaya-bahananya kenapa Najib & Rosmah harus di mansuhkan dari putrajaya berasaskan fakta dan bukti yg telah terjadi di 2 buah negara baru2 ini.

      Zimbabwe: was Mugabe's fall a result of China flexing its muscle?

      Zimbabwe jatuh muflis kerana membenarkan China Komunis menghancur-lebur konon labur dalam negara itu.

      Apakah Malaysia juga akan menerima nasib yg sama dek kebengapan dan sangkeng gelojohnya Najib melapah kekayaan negara hingga banyak aset & tanah pusaka di gadai jual kpd China Komunis.......???


      Violent Protests Against Chinese 'Colony' In Sri Lanka Rage On.
      Struggling to pay its debt to Chinese firms, the nation of Sri Lanka formally handed over the strategic port of Hambantota to China on a 99-year lease last week, in a deal that government critics have said threatens the country's sovereignty.

      Selain Zimbabwe, negara Sri Lanka juga jadi mangsa penjajahan China Komunis bila mereka dibenarkan berurusniaga hingga rakyat tunjuk perasaan membantah penjajahan China komunis itu.

      Apakah kebodohnya Najib tidak mengambil iktibar dari 2 negara tersebut yang ekonominya hancur lebur & rakyatnya menderita dgn kos sara hidup tinggi dan tiada peluang pekerjaan dalam keadaan sosio ekonomi kocar kacir.....???

      Justru kita wajib tendang keluar Najib dari Putrajaya demi untuk menyelamatkan negara.

      Delete
  52. Habibul habibi penari gelek
    Semangat juang memangnya lembik
    Mintak tak kasi dia mengembek
    Katanya PPBM memang tak baik!

    Sorang makcik tudung sekerat
    Katanya klepto kencingnya tepat
    Masuk PPBM tentu berhasrat
    Terus keluar bila tak dapat!

    Sekarang dua dua kutuk Mahathir
    Konon gesa Mahathir disingkir
    Diri sendiri tidak berfikir
    Janji di PPBM dia dah mungkir!

    Masuk hanya kerana jawatan
    Jika tak dapat dia persetan
    Baliklah ke AmeNo, Klepto ampunkan
    Dapat kelapa segarnya santan!

    Manusia begini berjuangnya mana
    Dulu menjaja seluruh dunia
    "PPBM Mahathir langkah bijaksana"
    Hajat tak sampai, Mahathir dihina!

    Patut dia sendiri tahu
    Apa sebab parti tak mahu
    Hanya pandai melobi melahu
    Atau skandal lekat dibahu!

    Ya habibi ya maulana
    Ente tak suka parti tak gemar
    Boleh jalan kemana mana
    Tun Mahathir usah dicemar!

    Kami rakyat tetap dihati
    Sokong klepto tak akan lagi
    Di PPBM gagal apa hajati
    Kenapa Habibi tak join..emmm,DAP?

    Berjuang bukan kerana jawatan
    Kalau tak dapat anggap suratan
    Perjuangan ikhlas bersama Mantan
    Selamatkan negara dulu tujuan!

    Manusia begini jika berfikir
    Pembangkang jitu kerana Mahathir
    Didalam sejarah tak pernah hadir
    Pakatan bersatu Klepto nak singkir!

    Ini pulak dia mengapi
    Tun jangan diberi undi
    Nak tembak Tun tak kena,sipi
    ke parti mana orang tak sudi!

    ReplyDelete
  53. apa komen gua pasal mahazalim dan mahafirauon...

    Gua tak nampak kehebatan tua bangkai yang dulu masa berkuasa lagak nak mampus. Pemimpin PH lagi jahanam duk seronok sangat sampai menganggap Mahazalim sudah suci atau sesuci embun yang bagi gua tiada maaf bagi mu dan ingatlah julangan dunia buat kamu sombong.

    Jangan kata Mahazalim masuk gelanggang kerana rakyat. Hakikatnya kedudukan anak-anaknya semakin terjejas sebagaimana Mokhzani yang memiliki harta sebanyak 1.2 bilion telah menanggung kerugian terkumpul sebanyak 600 juta. Apa lu all rasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Izinkan saya jelaskan bahaya-bahananya kenapa Najib & Rosmah harus di mansuhkan dari putrajaya berasaskan fakta dan bukti yg telah terjadi di 2 buah negara baru2 ini.

      Zimbabwe: was Mugabe's fall a result of China flexing its muscle?

      Zimbabwe jatuh muflis kerana membenarkan China Komunis menghancur-lebur konon labur dalam negara itu.

      Apakah Malaysia juga akan menerima nasib yg sama dek kebengapan dan sangkeng gelojohnya Najib melapah kekayaan negara hingga banyak aset & tanah pusaka di gadai jual kpd China Komunis.......???


      Violent Protests Against Chinese 'Colony' In Sri Lanka Rage On.
      Struggling to pay its debt to Chinese firms, the nation of Sri Lanka formally handed over the strategic port of Hambantota to China on a 99-year lease last week, in a deal that government critics have said threatens the country's sovereignty.

      Selain Zimbabwe, negara Sri Lanka juga jadi mangsa penjajahan China Komunis bila mereka dibenarkan berurusniaga hingga rakyat tunjuk perasaan membantah penjajahan China komunis itu.

      Apakah kebodohnya Najib tidak mengambil iktibar dari 2 negara tersebut yang ekonominya hancur lebur & rakyatnya menderita dgn kos sara hidup tinggi dan tiada peluang pekerjaan dalam keadaan sosio ekonomi kocar kacir.....???

      Justru kita wajib tendang keluar Najib dari Putrajaya demi untuk menyelamatkan negara.

      Delete
  54. najib dengan munafik nya.

    17/4/2013 : "najib cakap tidak tepati janji adalah ciri orang munafik"

    apa dah jadi??

    lapuran auditor general dah jadi OSA!!

    najib ingat munafik tu kerepik??

    ReplyDelete
  55. Kini Rasmilah Tun Mahathir mengetuai Reformasi menjatuhkan “Mahafiraun” dan “Mahazalim” dalam UMNO - Jangan Gelak
    Semua orang tahun bahawa tertubuhnya PKR kerana nak tentang Mahafirau dan Mahazalim yang menguasai UMNO iaitu Tun Mahathir. Kalau tak berlaku kezaliman Tun mahathir maka tak ada PKR. Tapi hari ini Mahathir boleh hijack HARAPAN dan mengetuainya untuk menentang apa yang pernah dibuatnya 22 tahun lalu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Othaman Ahmad21 January 2018 at 17:49

      Izinkan saya jelaskan bahaya-bahananya kenapa Najib & Rosmah harus di mansuhkan dari putrajaya berasaskan fakta dan bukti yg telah terjadi di 2 buah negara baru2 ini.

      Zimbabwe: was Mugabe's fall a result of China flexing its muscle?

      Zimbabwe jatuh muflis kerana membenarkan China Komunis menghancur-lebur konon labur dalam negara itu.

      Apakah Malaysia juga akan menerima nasib yg sama dek kebengapan dan sangkeng gelojohnya Najib melapah kekayaan negara hingga banyak aset & tanah pusaka di gadai jual kpd China Komunis.......???


      Violent Protests Against Chinese 'Colony' In Sri Lanka Rage On.
      Struggling to pay its debt to Chinese firms, the nation of Sri Lanka formally handed over the strategic port of Hambantota to China on a 99-year lease last week, in a deal that government critics have said threatens the country's sovereignty.

      Selain Zimbabwe, negara Sri Lanka juga jadi mangsa penjajahan China Komunis bila mereka dibenarkan berurusniaga hingga rakyat tunjuk perasaan membantah penjajahan China komunis itu.

      Apakah kebodohnya Najib tidak mengambil iktibar dari 2 negara tersebut yang ekonominya hancur lebur & rakyatnya menderita dgn kos sara hidup tinggi dan tiada peluang pekerjaan dalam keadaan sosio ekonomi kocar kacir.....???

      Justru kita wajib tendang keluar Najib dari Putrajaya demi untuk menyelamatkan negara.

      Delete
  56. Mahathir Daripada Mahazalim kini “Maha Alim” tak perlu minta maaf atas dosa lalu!
    Lebai tak hairan dengan Mahathir kerana dia ini 'kepala penyamum umno' 22 tahun. Jadi bila dia kuar UMNO dia masih ada tabiat UMNO.

    Umur 91 tahun ni sesetengah orang dah nyanyuk. Tapi Mahathir rasa tak nyanyuk... Dia mana ada cakap berbelit atau u-turn. Tak percaya??? Cuba dengar cakap Mahathir zaman dulu.
    Mahathir tak perlu minta maaf atas apa kesalahannya duhulu, sebab Mahathir tahu puak-puak PAKATAN HARAPAN boleh diperbodohkan semacam dia perbodohkan rakyat 22 tahun ketika menjadi PM dan Presiden UMNO.

    Kesian nasib Otai Reformasi...
    Lebih 18 tahun korban diri untuk reformasi akhirnya dicucuk hidung oleh Tun Mahathir...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wowww...Rosmah buat gempaq dalam PAU umno konon-kononnya Trump awal2 pagi begitu hormatnya teleforn Najib nak bagitau kejayaannya jadi presiden Amerika.

      Aneh....di persidangan Apec Manila, Trump tak pandang langsung pd kedua pasangan laki bini, yg dipertontonkan seluruh dunia dalam you tube.

      Malunya........!!

      Delete
    2. Banyak orang tertanya-tanya kenapa anak2 & cucu2 Najib dari isteri pertama tak pernah nampak bergambar bersama beliau walaupun di hari raya? Najib tak ada hubungan dgn anak2 dari isteri pertama ke?

      Jawapannya:

      Apabila DEB diRosmah Mansuhkan, & digantikan dgn MBE Merito-kraknasi 1Malaysia, padahnya.....

      Anak darah daging sendiri diabaikan.
      Anak tiri (anak Rosmah) didahulukan.
      Rakyat sebangsa dikemudiankan.
      Anak Cina Tembam Jho Low diutamakan.

      ps:
      Reza Aziz & Jho Low berjoli katak dgn duit 1mdb Najib/Rosmah menghabiskan berbilyon-bilyon di luar negara untuk buat filem lucah, berpesta arak/pelacur, bermain judi di kasino, beli hartanah, lukisan2 mewah, barang2 kemas intan berlian, jet mewah, kapal mewah dsbnya.

      Apakah tingkah Najib itu wajar dijadikan pemimpin negara......??

      Delete
    3. Berita ini dah meluas sejak tahun 80an lagi di mana Rosmah Mansor terhegeh-hegeh tiap hari di pejabat MB Pahang ditemani Allahyarhamah Datuk Maznah yg meninggal dunia baru2 ini.

      Apabila Najib & Rosmah tertangkap basah, kesudahannya Najib terpaksa tebus talaq kpd suami Rosmah. Isterinya yg tak berdosa diceraikan dgn tohmahan konon isterinya itu mengalami sakit mental.

      Apakah ciri-ciri tingkah Najib/Rosmah sesaui untuk kita nobatkan sebagai pemimpin negara....??

      Justru, kini mereka ditimpa aib bukan kepalang, heboh diperkatakan orang seantero dunia.....!!

      Delete
    4. PERHATIAN SEMUA:

      Ayahnya mewujudkan Felda
      Najib meranapkan jadi 'Fail Daa'

      Ayahnya mewujudkan DEB (Dasar Ekonomi Baru)
      Najib jahanamkan dgn MBE (Model Baru Ekonomi).

      Najib yg sekolah tak abis memandai-mandai menukar semua reformasi yg diilhamkan oleh Tun Razak. Kesudahannya semua sentuhan Najib tak menjadi, malahan menjahanamkan.

      Felda dulu yg mempunyai kekayaan RM8 bilyon (RM8,000 juta), kini tinggal RM200 juta saja.

      DEB yg dulu banyak membantu memartabatkan bumiputera, kini dibangsatkan oleh Najib dgn transformasi jahanam 1Malaysia.

      Dalam forum Khazanah Megatrand pada 27/11/2011, Najib kata sistem kuota DEB digugurkan oleh beliau dan digantikan dgn sistem MBE (Model Baru Ekonomi) berdasarkan konsep merittokrasi 1Malyaysia Jahanam.

      Yang sepatutnya Berambossss dari Putrajaya adalah Najib & lakinya Rosmah. Sendiri kena ingat Putrajaya dibina oleh Tun Mahathir, Najib APA ADA.......???

      Delete
    5. BUKTI PENTADBIRAN NAJIB PENGECUT DIKUPAS & DIBAHAS OLEH 'Patriot', bekas perwira2 negara.

      Sila lihat di You tube 'Martabat Angkatan Tentera Dirosakkan 1MDB Najib'.

      Ianya adalah bukti pandangan saya sebelum ini tentang tentera kita di bawah pentadbiran Najib tak beredibiliti kerana ikut jejak pemimpin2 umno pengecut sampai2 pejuang2 Sulu yg hanya berbekalkan bot pancung & senapang AK 9begitu mudah masuk menceroboh & membunuh 8 anggota keselamatan kita.

      Itulah padahnya bila Rosmah & Najib yg pandai2 buat urusan pembelian kelengkapan senjata tentera kita....

      kapal selam tak boleh selam,
      kereta kebal tak dapat bergerak,
      jet pejuang & helikopter tak boleh terbang atau rosak menjunam terhempas tak pasal2.
      alat2 kelengkapan tentera tak ada spareparts.
      Kesudahannya, banyak alat2 kelengkapan & senjata tentera jadi 'obsolete stock' sebagai besi buruk.

      Sepatutnya, tentera diurus selia oleh pegawai tertinggi angkatan bersenjata bukan menteri2, khususnya si lembik & pondan macam Hisaputing, Jahid Komidi & Ajib Pengecut.

      Apakah Najib, Hisaputing & Jahid ada telor berhadapan dgn musuh face-to-face sepertimana Tun Mahathir sendiri turun ke medan peperangan sewaktu perang Bosnia dulu2........???

      Delete
    6. Dr. Zakir pernah ditanya. Adakah betul ada neraka dan syurga? Jawapannya ada. Kerana Allah sahaja yang paling adil membuat p enghakiman ke atas makhluk di dunia ini. Jadinya kita berserah kepada Allah, bukan kerja kita yang menentukan kebaikan dan keburukan sesaorang. Kerja kita ialah menjadi hamba Allah yang bertaqwa sebab kitapun akan diadili juga oleh Allah.

      Delete
    7. Macaiii pas lain.depa percaya pada parti.hanya pas layak diundi kabornyer

      Delete
    8. Tak abis2 kepala biul...betul hanya Allah saja menentukan seseorang masuk surga atau neraka....tetapi Allah telah bagi kita panduan ikut PerintahNya masuk surga tapi ingkar PerintahNya neraka lah tempat kau

      Delete
  57. patut ler pakatan haprak tak boleh menang
    pru14 dan selamanya...
    1746@sebab ada si suman tua kutuk yg otaknya tak boleh berfungsi sebagai manusia waras...
    tak mampu bezakan yg benar ataupun palsu/fitnah
    ops kita lupa...
    dia dah terlalu banyak jilat/minum/makan
    taik tun tua kutuk and the geng..dan
    lagi satu orang tua yg jenis
    basic pun tak lepas...tapi sembang kencang
    banyak spesis macam ni penyokong
    pakatan haprak...
    memang komform tak boleh menang pru14 kat malaysia
    dulu, kini dan selamanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apakah Najib menyangka parti selain BN tidak berfikir soal kemajuan dan pembangunan negara?


      Lagi elok pkai sistem diktator...lepas dia mampos,ganti anak dia jadi pm,anak dia mampos ganti cucu dia..tak perlu buat pru andai kata najib anggap semua parti pembangkang ditubuhkan hanya untuk musnahkan malaysia.


      Bodooo punya bugis najibb

      Delete
    2. Nak jadi mcm korea utara kot najib ni.tak payah undi2.tak payah tukar pm sampai kiamat


      Kikiki

      Delete
    3. dah ditakdir ph tak menang..ada hikmatnya..fitnah bermaharajalela tanpa batas..aibkan peribadi orang..cipta artikel bohong..putarbelit..klu nak senarai beribu2 ayat..jadi terima sajalah dgn lapang hati..makin banyak kau fitnah makin hampir kehancuran dajal2 ph..nak jd kerajaan tapi dgn cara tak bertamadun dan beretika..

      Delete
  58. Haiya...cai 17.56 lu atak minum alak?
    Pak Othoman komen lu sulah belak
    Pakatan tak boley munang lu melalak
    Lu selupa kung kung hali2 minyalak.

    Lu Amuno ciakap kita tak boley munang
    Lu belani, kasi undi sikalang
    Ingat lakyat mau undi lu manyak sinang
    Amenu suma olang tahu nang butinang.

    Pak Othoman ciakap lu manyak goyang
    Lia ciakap butut bukan main wayang
    Lu main calut amak punya balang
    Wa cili lu mulut, lu mali sikalang?

    Dulu aa, ini cai tatak kilija
    Itu Ku Loti sulah angkat lia
    Makan sikit komisen lulok Putlajaya
    Tulit bohong tipu,lu bloody liar.

    Lu mengong olang mata atak buta
    Lakyat sulah malah lu manyak celita
    Pakatan olang sokong,sulah manyak cinta
    Lu sokong yahat masuk peligi buta.

    ReplyDelete
  59. 130 KERUSI PAS AKAN TANDING
    KEUTAMAAN DI SELANGOR DARUL PLURALIS
    SAH DAH ASSMIN PANAS MELENTING
    2 BOLAN LAGI ASSMIN TGGU MASA KENA GILIS

    kKIKIKIKIKIKI... BERAMBOSSSS. ....

    ReplyDelete


  60. ------------------------------------------------------
    Pengerusi PH Sabah , christina Liew mengatakan PH Sabah masih bergelut untuk mencari formula yg sesuai dalam pengagihan kerusi mereka di Sabah. DAP yg merupakan parti dominan dalam PH di Sabah telah menegaskan mereka patut mendapat kerusi yg terbanyak. Manakala Warisan pula menegaskan mereka PH jangan bertanding di kerusi2 yg ditandingi oleh Warisan...dan dikatakan Warisan akan bertanding disemua kerusi parlimen Sabah. Nampak gayanya takde chanlah PH nak bertapak di parlimen Sabah. Piee Pedal dah kasik warning awal2 lagi pada PH.
    Kesian betul PH Sabah ni ye. Dalam keadaan PRU semakin hampir, dia orang masih bergelut untuk menyelesaikan isu pengagihan kerusi. Rasa2nya takkan semudah tu Piee Pedal nak kongsi kerusi Sabah dengan PH dari semenanjung tu..orang sabah ni lain sikit, semangat patriotik sabah untuk sabahan begit kuat dan takkan sekali2 biarkan PH yg dipengerusikan oleh Mady senang2 aje merampas sabah dari warisan. Piee Pedal dah lama aim untuk menjadi KM Sabah..dah nampak keuntungan besar yg akan diperolehinya, mana boleh berkongsi dengan Madey dan PH. Kalau boleh Piee nak Sabah keluar dari Msia dan jadi negara merdeka sendiri...tapi tak berani sebab dah kena warning dengan DSZH. Madey tau kerusi dari sabah penting untuk pastikan dia mudah jadi PM tapi dia lupa orang sabah masih ingat masa dia PM dulu, sabah dipinggirkan dari arus pembangunan. Mereka juga ingat projekICnya dulu yg menyebabkan PATI2 dari pilipin mudah jadi w/negara untuk tujuan mereka memenangkannya dulu. Sekarang barulah terhegeh2 nak menagih simpati dari rakyat sabah pulak untuk mengundi PH...ingat orang sabah ni bodoh sangat ke nak tertipu kali kedua. Kesetiaan mereka kpd UMNO/BN terlalu tebal dan tau selama ini BNlah yang mampu membela dan mensejahterakan mereka.
    kKita pun heran, kenapalah Din Pagoh ni masih sanggup menjadi baruah untuk Madey dan PHlagi..sedangkan masa depan politiknya telah hancur lebur dimainkan oleh Madey. Ini mesti kes dah kena manderam sampai jadi bodoh mcm kerbau balau oleh Madey kot. Peluangnya nak jadi PM memang takde langsung..mesti nyesal tak sudah bila kena tendang keluar dari UMNO dan jadi balaci dalam konspirasi nak menjatuhkan DSNR dulu. Tengok sekarang, nak jadi TPM semula pun takde chan lagi..memang terok dia kena mainkan oleh Madey tu. Sepatutnya Din Pagoh ni letak jawatan aje Presiden Bersatu tu..bukan ada apa2 kuasa pun, jadilah mcm patung bernyawa aje. Tak lama lagi, Mokriz pun akan ambik alih jawatan dia tu...kesian pulak tengok nya..inilah pengakhiran karier politik Din yang sanggup jadi kerbau balau Madey yg dicucuk hidungnya..apo nak dikato, dah nasib badan jadik mcm tu kan !!!!!!!

    ReplyDelete
  61. Si Othaman Ahmad tu baru pakai hamdphone ke ? mcm bangang gampang je.

    ReplyDelete
  62. Sokong tun. Sokong ph. Semoga negara kita dipulihkan segera. Bangunlah pengundi. Tun dan barisan kepimpinannya pilihan kita.

    ReplyDelete
  63. Syioknya Tun jadi PM BALIK!!!!
    KEJORA kekal hisap John dalam tirai besi

    kakakakakakakakak

    ReplyDelete
  64. Tun M dh abis tarikh luput tak sesuai macam makanan bl abis tarikh luput buang jer

    ReplyDelete

  65. Salleh Said Keruak

    Yesterday, Tun Dr Mahathir Mohamad came out with a 1,300-word blog posting called ‘The Dictator’. It was basically an exercise in sarcasm and reverse-psychology to deflect the allegation that he was a dictator and kleptocrat when he was Malaysia’s Prime Minister for 22 years.

    Mahathir ended his posting by saying, “So carry on calling me an authoritarian dictator, a Mahazalim and Mahafiraun, who was undemocratic, and has become super rich through corruption. It is the truth, the whole truth and nothing but the truth.”

    The real truth is, those who called Mahathir “an authoritarian dictator, a Mahazalim and Mahafiraun, who was undemocratic, and has become super rich through corruption” are those in Pakatan Harapan and who are now his allies and political comrades. Maybe he forgot this one very crucial point, or is he really trying to sindir his own political allies?

    --------------------------------------------------------
    Sanag logik apa yang twlah diperkatakan oleh DSS tu. Kebanyakan yang telah memberi TDM berbagai2 gelaran tu adalah pemipinan2 yg kini duduk sepentas bercium mulut dengannya. Rakyat yang waras pasti pelik..PH tidak ketandusan pemimpin2 spt LKS, Mat Syabu dan Azmin..tapi tua renta 93 tahun yang masih menjadi pujaan hati. kuat betul manderamnya sampai orang lain yg berbakat dalam PH diketepikan begitu saja.Kesian pada Din Pafoh tu..berharap mcm nak rak..last2 namanya digelapkan begitu saja. Rakyat juga nampak Azmin juga tak kurang hebatnya..Selangor dah menjadi bukti depan mata. Memang tepatlah pilihan PKR Selangor dan N9 yang teguh menyokongnya..begitu juga OTAI2 Reformasi yang berjuang bersama2nya tanpa jemu. LKS juga tak kurang layaknya..tak salah jika kita ada PM dari kaum lain. Tapi itu semua hanya menjadi impian aje..hakikatnya TDM yg dah berumur 93 tahun masih bernafsu untuk jadi PM sekali lagi, sapalah yang berani untuk menyanggah kehendaknya tu. Nahaslah jika ada berani2 mencuba.
    Itulah yang menjadi dogma cai2 PH..TDMlah yg terbaik. mereka membutakan mata dan jiwa terhadap pembangunan yg telah dilakukan oleh DSNR adn BN selama ini. Jika ditanya rakyat jelaat..rata2 setuju tidak ada keperluan mendesak dalam masa terdekat untuk menukar pimpinan..yang ada telah terbukti dapat melaksanakan tugas mereka dengan begitu cemerlang sekali. masih aad banyak lagi yang perlu dilakukan untuk kesejahteraan rakyat, khususnya yang terkandung dalam bajet tempoh hari. Jika berlaku pertukaran kerajaan, rakyat amat2 yakin akan berlaku gangguan dalam ekosistem ekonomi dan kehidupan sehari2an mereka, dan ini sangat2 tidak diperlukan.
    Apa lagi yang rakyat boleh diharapkan dari tua renta 93 tahun ni..yang sinonim dengan 'Saya dah lupa....saya tak ingat...apa nama'. Berilah peluang pula kepada orang2 yg lebih muda dan berwawasan spt DSNR untuk terus memacu negara ke arah kegemilangan. Inilah kehendak rakyat dewasa ini dan pastinya kan mereka buktikan dengan terus mengundi UMNO/BN dalam PRU nanti..inilah janjidan sumpah keramat mereka!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Video najib dimalukan rakyat sabah tak cerita ke?
      Atau video itu edit?.....he...he...

      Delete
  66. Berikut adalah muafakat yang dirundingkan dan dipersetujui bersama:

    MUAFAKAT PAKATAN HARAPAN

    Rakyat Malaysia berhasrat menjadikan tanah air ini sebuah negara yang maju, stabil dan sejahtera. Mereka mengimpikan negara yang gemilang, utuh dan dihormati seantero dunia. Sejak Merdeka dan penubuhan Malaysia, pendiri bangsa telah mewariskan pedoman dan gagasan besarnya agar kita tidak tergelincir dari landasan tersebut.
    Namun, mutakhir ini Malaysia berada dalam bahaya dan dilingkungi kebejatan tidak berkesudahan. Rasuah bermaharajalela, hutang negara menggunung, nilai ringgit susut dan hilang daya-saing, sedangkan rakyat terbeban dan menderita kerana harga barang serta kos perkhidmatan terus meningkat dalam keadaan pendapatan tidak mencukupi.
    Justeru, menjadi keutamaan Pakatan Harapan menawarkan harapan baharu buat seluruh warganegara demi perjuangan membela rakyat dan membina semula Malaysia yang lebih baik.
    MAKA, Pakatan Harapan bermuafakat dan bertekad untuk melaksanakan janji-janji berikut apabila Pakatan Harapan mendapat mandat rakyat untuk membentuk Kerajaan Persekutuan selepas Pilihanraya Umum ke-14:
    1. Membentuk sebuah kabinet berwibawa; gandingan yang berpengalaman, berkelayakan dan berkemampuan;
    2. Menjadikan Parlimen sebagai sebuah institusi yang kukuh dan bebas; dan dipimpin oleh Yang di-Pertua yang adil dan berwibawa.
    3. Mengambil langkah-langkah segera memulihkan ekonomi negara dan meringankan beban kos sara hidup rakyat. Antaranya menghapuskan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST), menstabilkan harga petrol dan memberikan fokus utama kepada usaha menambah pendapatan rakyat;
    4. Melaksanakan reformasi menyeluruh demi mengembalikan maruah dan jatidiri negara dan Bangsa Malaysia, meliputi reformasi institusi, reformasi pendidikan, reformasi ekonomi dan reformasi sosial seperti yang terkandung dalam Manifesto Pakatan Harapan;
    5. Menghadkan tempoh memegang jawatan Perdana Menteri kepada dua penggal pilihanraya untuk memugar dan menyihatkan amalan demokrasi terbaik serta mempertegas prinsip kebertanggungjawaban dalam urustadbir negara;
    6. Memastikan ketua-ketua institusi penting negara termasuk Peguam Negara, Ketua Polis Negara, Panglima Angkatan Tentera, Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia, Pengerusi Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia dan Ketua Audit Negara bebas daripada pengaruh penguasa politik. Mereka bertanggungjawab sepenuhnya kepada rakyat menerusi institusi parlimen, di mana mereka akan melalui proses pengesahan Jawatankuasa Pilihan Parlimen (Parlimentary Select Committee) dan akhirnya dilantik oleh Yang Di-Pertuan Agong;
    7. Membersihkan Malaysia dari najis rasuah dengan mendakwa pelaku rasuah di mahkamah, dan jika disabit bersalah maka akan dikenakan hukuman setimpal;
    8. Memastikan institusi-institusi awam seperti FELDA, Tabung Haji, Kumpulan Wang Simpanan Pekerja dan Majlis Amanah Rakyat diurus secara cekap, telus dan beramanah;
    9. Membela kebajikan rakyat terutamanya golongan miskin, ibu tunggal, orang berkelainan upaya dan kumpulan berpendapatan rendah;
    10. Merapatkan jurang pembangunan antara bandar dan desa, serta antara wilayah dengan tumpuan khusus kepada hak rakyat Sabah dan Sarawak sejajar dengan semangat Perjanjian Malaysia 1963;
    11. Mengkaji semula sistem percukaian negara untuk memastikan pembayar cukai, terutamanya golongan kelas menengah, tidak tertekan dengan bebanan cukai yang berganda;
    12. Menghormati prinsip keluhuran perlembagaan dan kedaulatan undang-undang; dan
    13. Menjunjung prinsip-prinsip utama Perlembagaan Persekutuan yang mengiktiraf kedudukan Islam sebagai Agama Persekutuan, hak setiap individu untuk mengamalkan ajaran agama masing-masing, kedudukan istimewa orang Melayu dan anak negeri Sabah dan Sarawak serta hak-hak yang sah untuk semua kaum, Bahasa Melayu sebagai Bahasa Kebangsaan dan kemuliaan institusi Raja-Raja Melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MENGHARGAI bahawa Pakatan Harapan adalah sebuah gabungan besar (grand coalition) parti-parti politik yang menggandingkan dua tokoh negarawan ulung, iaitu Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai Pengerusi dan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Ketua Umum dalam rangka menyempurnakan legasi misi tertangguh, maka Pakatan Harapan dengan penuh sukacita dan ta’zimnya mengumumkan:
      1. Yang Amat Berbahagia Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai calon Perdana Menteri dan Yang Berhormat Datuk Seri Dr Wan Azizah binti Datuk Dr Wan Ismail sebagai calon Timbalan Perdana Menteri apabila Pakatan Harapan mendapat mandat rakyat untuk membentuk Kerajaan Persekutuan selepas Pilihanraya Umum ke-14;
      2. Untuk memperkukuh kepimpinan kerajaan Pakatan Harapan dan memperteguh muafakat antara parti-parti anggota, proses undang-undang untuk mendapatkan Pengampunan Diraja bagi membebaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim akan dimulakan segera, selepas Pakatan Harapan mengambil alih pentadbiran negara, agar Datuk Seri Anwar Ibrahim dapat segera berperanan dalam Kerajaan Persekutuan dan kemudiannya diangkat sebagai calon Perdana Menteri ke-8;
      3. Sebagai persiapan Pakatan Harapan menghadapi dan memenangi PRU14, kami telah memutuskan pengagihan kerusi-kerusi kawasan Parlimen bagi Semenanjung iaitu yang melibatkan 165 kerusi, seperti berikut:

      a. Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) – 52 kerusi

      b. Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN) – 51 kerusi

      c. Parti Tindakan Demokratik Malaysia (DAP) – 35 kerusi

      d. Parti Amanah Negara (AMANAH) – 27 kerusi
      MAKA dengan ini kami bersepakat dan bersetuju dengan muafakat bersama ini sebagai perjanjian yang mengikat parti-parti kami.
      Tun Dr Mahathir Mohamad
      Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia
      Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail
      Presiden Parti Keadilan Rakyat
      Tan Sri Muhyiddin Yassin
      Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia
      Tuan Tan Kok Wai
      Pengerusi Parti Tindakan Demokratik Malaysia
      Tuan Hj Mohamad Sabu
      Presiden Parti Amanah Negara
      Bertarikh: 6 Januari 2018

      hapuskanumnobnpas hapuskanumnobnpas marihapuskan

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...