Monday, 22 January 2018

APAKAH ZAMIHAN BOLEH TAHU SIAPA MENINGGAL DUNIA DULU?


Apa Zamihan Mat Zin ingat dengan melilit serban di kepala dia warak dan maksum?! Dia ingat dirinya itu tuhan boleh tahu siapa yang nak meninggal dunia dulu?!

Adakah Zamihan Mat Zin ingat orang muda boleh hidup lama dan yang tua akan meninggal dunia dulu?!

Untuk pengetahuan Zamihan Mat Zin; Allah SWT masih pinjamkan Tun Dr Mahathir Mohamad kepada kita semua mungkin secara bersebab!!

Kita bersyukur kehadrat Allah SWT yang masih menganugerahkan kesihatan yang terbaik mahupun kekuatan mental kepada Tun Dr Mahathir Mohamad untuk memikul perjuangan lawan korupsi serta salahguna kuasa sebagai satu fardhu kifayah sepertimana yang dituntut oleh hukum-hakam agama mahupun perundangan duniawi!!

Allah swt suruh kita terus menegakkan kebenaran dan lawan kemungkaran di dunia ini?! Hukum agama islam pun menyuruh kita seimbangkan segala amalan di dunia serta bekalan untuk hari akhirat!! Ini sesiapa pun tidak boleh menafikannya!!

Tetapi dalam masa yang sama agama islam juga tidak suruh kita duduk pegang tasbih 24 jam di atas sejadah tanpa berusaha untuk kesejahteraan penghidupan di muka alam ini!!

Apakah Zamihan Mat Zin ini kenal rapat dengan Tun Dr Mahathir Mohamad?! Dia tahu ke Tun Dr Mahathir Mohamad solat serta beribadah ataupun tidak?!

Dia tidak mengenali Tun Dr Mahathir Mohamad secara dekat maka adalah tidak adil dia nak mengeluarkan kata-kata mengikut persepsinya semata-mata!!

Sedar tak Zamihan Mat Zin ini bahawa islam suruh kita lawan rasuah, korupsi, salahguna kuasa serta kezaliman pada rakyat jelata?!

Tun Dr Mahathir Mohamad pada waktu ini di usia yang lanjut tiada pilihan dan sedang melaksanakan tanggungjawab sepertimana yang dituntut oleh agama islam secara tulen!!

Pada usia yang lanjut ini demi kepentingan bangsa, agama dan tanahair kearah untuk selamatkan Malaysia; Tun Dr Mahathir Mohamad sedang memikul tanggungjawab mengikut syariat agama islam yang berteraskan kepada Al Quran serta sunnah!!

Orang macam Zamihan Mat Zin bukan tuhan!! Dia mana tahu siapa yang boleh masuk syurga dan siapa yang akan ke neraka!!

Dengan melilit serban berkilo-kilo beratnya di kepala dan berjubah; Zamihan Mat Zin ingat seseorang itu boleh terus terjamin untuk masuk syurga apabila dibangkitkan semula di padang mashyar kelak?!

Saya rasa Zamihan Mat Zin ini kena muhasabah dirinya terlebih dahulu!! Jangan kalut dan cepat nak menghukum orang lain secara membabi-buta!!

Secara peribadi saya juga agak keliru dengan kenyataan Zamihan Mat Zin yang mengatakan hukumnya haram bekerjasama dengan parti DAP kerana tidak sokong hudud!!

Pelik juga kerana parti PAS pernah bekerjasama dan amat intim dengan DAP pada suatu masa dahulu!!

Takkan PAS tak faham hukum-hakam islam?!

Dulu semasa PAS tidur sebantal dengan DAP semua ok saja!! Tetapi bila PAS kemungkinan tertelan dedak terlalu banyak sepertimana yang dituduh oleh Dato Husam Musa kini DAP digambarkan secara seburuk-buruknya pula?!

Untuk pengetahuan Zamihan Mat Zin; UMNO pun tak sokong hudud!! UMNO hanya main wayang untuk memperbodohkan Haji Hadi Awang dan PAS saja!! Dia ingat UMNO ikhlas nak tegakkan hukum hudud di negara kita?!

Macamana pula dengan MCA serta Gerakan yang tentang hukum hudud?!

Ini membawa erti haram juga untuk sokong BN kerana MCA serta Gerakan yang anti hudud juga adalah rakan sekutu BN!!

Bolehkah Zamihan Mat Zin jawab hukum bekerjasama dengan MCA dan Gerakan yang juga tidak sokong hukum hudud di negara kita?!

Kenapa dengan parti-parti seperti MCA dan Gerakan yang tolak hudud tak mahu disentuh atau dijatuhkan hukum pula oleh Zamihan Mat Zin ini!!

Secara jujur dan ikhlas saya ingin nasihatkan Zamihan Mat Zin untuk muhasabah diri dan kemungkinannya biarlah dia saja yang duduk berzikir pegang tasbih 24 jam tanpa berusaha untuk menjaminkan kesejahteraan penghidupan ummah serta keseluruhan rakyat di negara kita!!

Setahu saya, selagi kita bernafas; agama islam suruh kita terus berusaha di muka alam ini seolah-olah akan hidup seribu tahun lagi!

Namun, amalan untuk akhirat juga mesti diseimbangkan serta ditaati agar ketaqwaan pada Allah SWT tetap utuh secara berkekalan!!

KHAIRUDDIN ABU HASSAN
Koordinator
Deklarasi Rakyat

183 comments:

  1. Replies
    1. Zamihan,
      Dajjal melayu yg ketiga,
      Brp najib byr kau hah...
      Najib cari org penjual agama utk benteng dia,
      Tak sangka umpan yg dia pasang mengena,
      Adoi, apa nak jadi dgn penjual agama semua ni,
      Pelingkup segala gala nya,
      Pertahan kan kleptorasi,
      Buta mata buta hati dari penjual agama,

      Delete
    2. Najib boleh beli apa saja,
      Skrg tgh tawar menawar harga dgn mufti mufti seluruh negeri,
      Tunggu saja habuan utk mrk, nak tgok brp harga utk agama dari najib,
      Akan diumum kan tak lama lagi,

      Delete
    3. Ustaz Hubbu Dunia dan Cari makan bersepah ada kat mana-mana,,Zamihan adalah Salah seorang dari mereka........!!!!

      Delete

    4. Kepada penyokong2 BN dan PAS semua, jangan sama sekali korang dan keluarga korang membei undi kpd PH pada Pru ini kerana ternyata mereka2 ini telah menghina ketua2 anda semua.

      Sekian terima kasih, salam

      Delete
    5. Eddie...kesian kat udang tak berdosa dan salah pun di kait kan dengan mat bangla ukm serban lilit tebal angin taik naik ke kepala tidak dapat pelepasan akibat diikat ketat di kepala-taik dia kut....

      Mat bangla oxford....mana mat bangla oxford? Brader bangla kamu sedang kena tibai nihhhh....

      Delete
    6. Tak salah lah Pol Pot bunuh ramai golongan ini dulu.

      Delete
    7. “Undur Mahathir Undur!”. “Reformasi!”

      Ratusan ribu rakyat Malaysia berarak di pusat bandar Kuala Lumpur menyatakan protes terhadap Datuk Seri (kini Tun) Dr Mahathir Mohamad kerana memecat Datuk Seri Anwar Ibrahim dari jawatan Timbalan Perdana Menteri.



      Penganalisis politik, Abdul Rahmat Omar Tun Haniff berkata, mengetuai gerakan Reformasi tidak lain tidak bukan adalah Setiausaha Sulit Anwar, ‘leftenan’ Azmin Ali yang merupakan pembantu Anwar di Pejabat Timbalan Perdana Menteri.

      “Dengan Anwar masih dipenjara, Azmin adalah pilihan kegemaran untuk dicalonkan sebagai Perdana Menteri Pakatan dalam kalangan golongan belia.

      “Atau itulah yang kami fikirkan akan terjadi,” ujarnya mengimbau sejarah gerakan Reformasi 1998.

      Setelah 20 tahun berlalu, Dr Mahathir kini menyertai pakatan pembangkang dan pada usia 92 tahun, dicalonkan pula sebagai Perdana Menteri pilihan Pakatan Harapan jika Barisan Nasional (BN) kalah pada PRU14.

      Pencalonan Dr Mahathir sebagai Perdana Menteri diterima ‘kem’ Presiden PKR Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail tetapi, Azmin selaku Timbalan dan Pengerusi PKR Selangor membantah.

      Kata Abdul Rahmat, Azmin cuba untuk memalukan Dr Mahathir dengan memerangkapnya untuk bertanding di Parlimen Gombak pada PRU14 – kerusi yang tidak lagi selamat untuk Azmin.

      Dan seperti Anwar yang dimalukan Dr Mahathir dengan pendedahan skandal seks pada 1998, Azmin juga menerima nasib sama apabila dakwaan skandal seks melibatkan dirinya ‘dikorek’ kembali.

      “Apapun Azmin kini diserang, maka pastinya amat mengujakan untuk kita melihat juara Reformasi melawan orang yang ditentangnya selama 20 tahun.

      “Jika beliau gagal, ianya satu tamparan hebat dari Mahathir – kerana membunuh gerakan Reformasi dari dalam dan akhirnya membentuk Reformasinya sendiri dimana penentang tidak akan dapat dimaafkan.

      “Selamat datang kepada Reformasi Mahathir – atau seperti yang kita tahu, Pemerintahan Diktator 2.0,” kata Abdul Rahmat lagi.

      Delete
    8. KITA SEMUA DAH TAHU MEKE SEMUA BERUK BERUK SUBSIDI DAN KERA KERA SUBSIDI.
      JADI JANGAN LAYANG LAGI.....JANGAN JADI GONG(bahalol) SAPERTI MEREKA.
      MEKE MEKE SUMA IBARAT ANJING BERBURU......BILA TUAN DIA SURUH SALAK....MENYALAK LAH......ADA UPAH MAKAN TULANG BABI.

      Delete
    9. Sama dgn wak kojola kengkang yg hidup makan upah!!!
      Halal haram belakang kira.

      Delete
    10. Kalau mcm ni lh perangai org melayu sampai bila tak kan bersatu dan tk kan ke depan,ke belakang tu confirm.Apa pun yg ada pd kt skrng mesti digunakan utk memecat Najib dan UMNO yg telah membawa terlampau kerosakan pd Negara.Kalau nak berebut berdebat bergaduh buatlah lepas jatuhnya Najib dan mereka yg zalim yg meratah harta awam sedang rakyat hanya meratah pembohongannya.

      Delete
    11. Sekor lagi lebai dungu dan sesat si Zamihan ni. Pernah digelar tin kosong dan disuruh cermin muka. Ustaz sesat ini lah yang suka menggelar orang lain sesat dan kafir. Ramai jugak di Malaysia ini yang telah disesatkan pemikiran oleh mangkuk hayun ni.

      Delete
    12. Otak sempit, tu bunyi gitu. Guru dia ajar bela orang rasuah. Bukti hanya orang islam yg tak buat dosa. Orang curi tak ada hal jika bukti orang kafir beri kerana itu fitnah. Sapa la ahli persatuan dia yer?

      Delete
    13. Lebai kulup serban besar
      banyak macam cendawan musim
      hujan .dedak jadi idaman .
      halal haram belakang kira

      Delete



    14. samizan

      kau ni sami budha ka

      belit kepala mcm syiah mabok


      MAI SINI HISAP PELIR MIKER. HISAP HISAP HISAP SAMPAI LIDAH DAN MULUT KEMBALI MENGUCAP ASADUALAA ILA HA ILALLAAAH...


      MAI MIKER BAGI TRAINING ALA ANTI I.S CARA NAK BUAT MUNAFIK KEMBALI JADI NEUTRAL..

      HISAP KULUM HISAP KULUM SAMBIL DI SEBUT NAMA PENCIPTA KAMU

      Delete
    15. Hahaha..bab hisap rokok tanya wak kojola kengkang.
      Dia mmg pakar...
      Lagi pun lima duit sahaja.

      Delete
    16. Wooiiii...wak
      Ada job untuk hang.
      Mau ka?

      Delete
    17. Jika mungguna ayat quran dan hadith bertujuan untuk mengesatkan manusia supaya selari dengan fahamam mereka.........mereka ini bukan LEBAI........tetapi PUAK MUNAFIK AKHIR ZAMAN YG DI KHABARKAN 1400 TAHUN DAHULU.

      Delete
    18. Hadoi doi doi.. Dunia zaman sekarang ni semua duit duit duit! Biar lah serban melilit berkilo kilo nampak duit depan mata lupa dah hukum halal haram.. Pak Arab yang melilit serban kat kepala ni yang paling kuat makan rasuah duit haram! Tak semestinya kalau berjubah berserban ini orang yang baik2.

      Delete
    19. Mcm mana zamihan kau boleh terkepit antara celah telor kapit najib ni,
      Sampai apa yg terdesak sgt zamihan Kau nak ikut najib tu,

      Delete
    20. Khairuddin,
      Gue ingat lu lebih baik lapit dgn kalimah 'Insya'Allah' atau
      dgn izin Allah,
      bila lu tulis ini macam ..." Pada usia yang lanjut ini demi kepentingan bangsa, agama dan tanahair kearah untuk selamatkan Malaysia; Tun Dr Mahathir Mohamad sedang memikul tanggungjawab mengikut syariat agama islam yang berteraskan kepada Al Quran serta sunnah!!"
      Wallahua'lam.

      Delete
  2. Ah perak kali ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) hari ini merampas telefon bimbit Ahli Parlimem Taiping Nga Kor Ming dan menyerbu rumahnya di Ipoh, kediaman ibu bapanya di Ayer Tawar, dan pusat khidmatnya di Taiping.


      Ahli Parlimen Beruas Datuk Ngeh Koo Ham berkata serbuan SKMM itu berkaitan hantaran beliau di media sosial yang antaranya didakwa memperlekehkan kerajaan BN.

      "SKMM tidak menyisat sama ada hantaran itu ini benar-benar datang dari akaunnya. Terdapat banyak kejadian di mana orang menggunakan foto dan nama Nga membuat hantaran palsu," kata Ngeh kepada Malaysiakini.

      Tidak jelas apa dakwaan memperlekehkan di media sosial itu.

      Katanya, siasatan itu dijalankan di bawah Seksyen 233 (1) Akta SKMM iaitu penggunaan tidak wajar kemudahan rangkaian atau perkhidmatan rangkaian.

      Beliau menambah bahawa pengerusi DAP Perak itu akan memberikan kenyataannya kepada SKMM di balai polis Sungai Senam.

      Ngeh berkata hantaran yang didakwa oleh Nga sepatutnya dilindungi melaui kebebasan bersuara, kerana adalah tugas ahli parlimen pembangkang untuk menyuarakan rasa tidak puas hati.

      "Ia hanya pendapat... jika ada unsur memfitnah maka kamu boleh memfailkan tuntutan di mahkamah," katanya.

      Beliau juga mendakwa serbuan itu adalah permulaan tindakan ke atas kebebasan berpolitik menjelang pilihan raya umum akan datang.

      "SKMM akan menyebu lebih banyak rumahuntuk menakut-nakutkan orang ramai," katanya.

      Ini bukan kali pertama Nga berdepan masalah berhubung hantarannya di media sosial.

      Beliau sebelum ini juga mengundang masalah berhubung hantarannya yang didakwa meremehkan duit raya Aidilfitri sebagai rasuah.

      Nga menafikan membuat hantaran itu.

      Delete
    2. Yang memperlekehkan pembangkang tak apa le.

      Delete
  3. Yo la,

    Budin2 poyi la mabok!

    Lopeh ni Khalifah DYMM Junjungan Bosa Tuhan Amerulmukmineen/alias Imam Mahdi/alias Jesus dari negeri Ulau tebelingkau byk besau atas pagau dtg sorang diri dgn moto buruk terus tertabal/baiah dan bernikah lah ko o'ang dgn semuwo warno kulit. Kito semuwonyo seantara duniyo bersaudara.

    Tuhan di petala ke 7 bermakna pemimpin ke tujuh lopeh Najib (akan jadi memanda menteri) baru tegobitnya Tuhan membawa rahmat ke sekalian alam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1231,
      Budin tak apo2, ekau tu yg mabok tunggang langgang. Apo kono eh jang? Mabok cinto ko mabuk todi ekau nih! Ish ish ishhhhhhh......selisih kek jadi menantu ease......

      Delete
    2. o'ang koba'an eko tak cayo .... tunggu ... toboganjek bo'ok seantaro duniya ... tetibo Malaysa jadi hero. misi kedamaian ... namo ea, ek ang nak nikah Cino ko, India ko, Jopun ko .. Arab ko, Omputih ko ... suko hati ko la jang ... jang ... apoooo nak bueka'an.

      Delete
    3. Sebenarnya kita tak perlu bertanya siapa calon perdana menteri PAS? Sama seperti kita tak perlu bertanya siapa PM Umno-BN?

      Menjadi tradisi politik di dalam PAS, Umno dan umumnya demokrasi di negara ini sejak merdeka, presiden sesebuah parti majoriti itulah yang secara automatik menjadi calon PM.



      Amalan demokrasi di negara ini tidak sama seperti di Amerika Syarikat atau Indonesia. Di kedua negara berkenaan, misalnya, calon presiden tidak semestinya ketua parti. Kita lihat bagaimana misalnya Jokowi yang dipilih sebagai presiden, sedangkan dia bukan ketua Parti Demokratik Indonesia-Perjuangan (PDI-P). Ketua umum PDI-P ialah Megawati Seokarno Putri.

      Amalan di Malaysia selama ini lebih menghampiri apa yang wujud di United Kingdom apabila ketua parti — sama ada Konservatif atau Buruh — secara sendirinya adalah calon PM. Bertanya siapa calon PM daripada parti Konservatif, sebenarnya satu soalan lawak seram.


      Sekiranya amalan ini mahu dirombak — katakanlah atas nama 'reformasi' sekalipun —maka wajib setiap parti memanggil satu perhimpunan atau kongres khas bagi akhirnya memilih satu sahaja calon.

      Tidak munasabah kalau seorang ketua cabang, bahagian atau ahli biasa misalnya boleh sesuka hati menamakan dirinya sebagai calon. Seseorang calon perlulah melalui satu proses pemilihan dalaman untuk mendapat persetujuan majoriti anggota parti.

      Melihat kepada pemilihan calon PM Pakatan Harapan baru-baru ini, proses pemilihan dalaman tersebut tidak berlaku. Calon yang dipilih bukan pula datang daripada parti majoriti. Parti-parti seperti PKR, AMANAH dan BERSATU bukanlah parti majoriti.

      Parti majoriti di dalam Pakatan Harapan (HARAPAN) kini ialah DAP. Walaupun PKR dan BERSATU dikatakan bertanding lebih banyak kerusi, tetapi itu tak bermakna mereka boleh menang lebih daripada DAP.

      Keputusan menamakan seorang calon hanya di kalangan pemimpin tertinggi adalah sama sepertimana amalan parti di negara bekas Soviet Union, China atau negara-negara Komunis.
      Biasanya pemilihan berkenaan hanya melibatkan satu jawatankuasa elit tertinggi yang dinamakan 'biro politik'. Kaedah ini sebenarnya sudah ketinggalan zaman selain tidak pernah menjadi kelaziman di Malaysia.

      Pemilihan calon PM daripada parti minoriti tidak boleh dijadikan alasan kononnya mahu mengekang kediktatoran, sedangkan sistem pemilihan itu sendiri bersifat tertutup. Seseorang calon yang terpilih dengan cara pemilihan peringkat atas sebenarnya membuka kemungkinan lebih besar menjadi seorang diktator kerana dia dipilih oleh kerana namanya. Sistem ini seakan-akan sama seperti kaaedah pelantikan maharaja di zaman dulukala.

      Sekiranya raja itu berbuat zalim selepas menjadi raja, dia sesungguhnya tak bertanggungjawab kepada rakyat. Dia menjadi raja kerana diri dan namanya, yang dipercayai ada keistimewaan oleh para bangsawan terdekat. Dia menjadi raja bukan kerana dipilih secara demokratik dan terbuka.
      Boleh dikatakan idea memilih seorang calon 'PM minoriti' hanya bermula selepas PRU ke-13 lalu. Waktu itu, PKR tidak lagi menjadi parti majoriti di dalam gabungan. Hanya memenangi 31 kerusi parlimen, sedangkan DAP menang 39 kerusi.

      DAP bukan sahaja mempunyai kerusi lebih banyak di peringkat persekutuan, tetapi juga jauh menguasai PKR di banyak negeri seperti Johor, Negeri Sembilan, Pulau Pinang, Perak, Sarawak dan Pahang.

      Di Johor hari ini, DAP mempunyai 13 kerusi dan PKR hanya 1 sahaja. Bahkan di Selangor, DAP juga sudah memiliki 2 kerusi lebih banyak. Dalam kata mudah, PKR sebenarnya sudah tewas di dalam persaingan dalaman berbanding DAP.

      Delete
    4. Soalan ni sampai ke sudah tok keldai hadi tak dapat jawab.
      Dia dok ubah tiang gol saja.

      Gila pa. Lain yg orang tanya lain yg dia pi jawab!!!

      Lagu ni ka parti suci??????

      Delete
    5. Anon1429 ni rosmah kot meroyan semacam jer tak takut pun

      Delete
  4. Zamihan Zamihan...hati kau keras...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si Kojolla sewel sejak semenjak 2 hari kebelakangan ini menabur cerita karut & memetik Zamihan Mat Zin sebagai sandaran, apa kejadahnya.....??

      Siapa dia itu Zamihan Mat Zin .....??

      Kalau tak khilaf, Zamihan Mat Zin pernah direman dua hari kerana disiasat mengikut Akta Hasutan selepas didakwa mengkritik Sultan Johor berhubung kedai dobi untuk orang Islam saja di negeri itu sebenarnya tidak asing dengan kontroversi dalam dunia Melayu-Islam.

      Zamihan ini menggelarkan dirinya ““Al-Ghari”, yang bermaksud “penghuni gua” dalam bahasa Arab pernah juga dikatakan berkawan dengan makhluk halus jin. Katanya lagi, "Kalau saya pegang jin pun, apa salahnya?

      Delete
    2. zamihan ni sewel..cer buat mental test

      Delete
    3. Zamihan-zamihan..muhasabah lah

      Delete


    4. Kepada penyokong2 PAS semua, jangan sama sekali korang dan keluarga korang membei undi kpd PH pada Pru ini kerana ternyata mereka2 ini telah menghina ketua2 anda semua.

      Sekian terima kasih, salam


      Delete
    5. 13:09 dungUMNO

      Apasal waktu sekor mihan nih kata lanun-bugis tak cerdik (kira bodoh bingai ler najibugislanun) tak pula seru penyokong dungUMNO?

      Just because dia punya kepala dah kat celah pantat dia mempertahan penyamun kamu seru penyokong PASudahkenabeli pulak? Cuba check....akal masih function tak?

      Delete
    6. DAP berjuang dapatkan kuasa

      Menamakan calon PM minoriti tidak akan menambah baik sistem dan lunas demokrasi sedia ada. Sedangkan sudah menjadi kelaziman dalam amalan demokrasi di negara ini, seseorang PM dipilih daripada parti majoriti dan bukannya parti minoriti.

      Di dalam HARAPAN, parti majoriti itu kini adalah DAP. Maka DAP lah yang paling berhak menamakan calon PM.

      DAP tak pula boleh berkata yang mereka tidak mahu kerana perjuangan DAP selama 49 tahun adalah untuk mendapatkan kuasa.

      DAP berbeza dengan PAS, kerana PAS dikatakan bukanlah berjuangan untuk mendapat kuasa melainkan hanya untuk mendapat 'redha Allah'. Selepas bersusah payah dengan ada pemimpin yang dipenjara, tidak munasabah DAP berjuang hanya untuk mendapat redha Allah sepertimana PAS.


      Di dalam perlembagaan negara tidak ada halangan bagi seorang Lim Kit Siang atau Lim Guan Eng menjadi PM walaupun mereka bukan seorang Melayu-Islam. Halangan bangsa dan agama seumpama hanya wujud di beberapa negeri di Semenanjug dan bukannya di peringkat persekutuan.

      Menamakan seorang pemimpin Melayu di saat tidak ada parti Melayu yang menguasai gabungan pembangkang juga bukan sebagai ‘strategi’, tetapi terlihat lebih kepada hanya mahu mengaburi mata pengundi. Jarang sekali sesuatu strategi itu diberitahu kepada umum.

      Tentulah mereka yang mengundi DAP cukup kecewa apabila parti yang mereka sokong selama ini mahu mengendurkan langkah untuk tidak mengambil peluang menjadi PM.

      Di mata orang Melayu pula, tidak terlalu susah untuk difahami bahawa strategi berkenaan seakan-akan sandiwara sedangkan kerajaan baharu kelak sebenarnya didokong oleh DAP sepertimana yang wujud di Perak selepas PRU 2008.

      Sekiranya kaedah melantik ketua negara di kalangan parti minoriti memang mahu diterima, maka tentu tiada halangan bahawa di Pulau Pinang, ketua menteri Melayu daripada PKR juga boleh dipilih.
      Kalau keadaan berkenaan tidak dilakukan, secara sendiri HARAPAN tidak akan dilihat konsisten di dalam amalan demokrasi baharu yang mahu diterapkan.

      Ya, tidak wujud satu tafsiran tunggal berkenaan demokrasi. Namun di dalam ruang bernegara yang sebebas mana pun, tentulah ada satu sistem yang tetap dan tak diubah-ubah.

      Bayangkan kalau di dalam perlawanan bola sepak apabila tiang gol diubah-ubah bahkan ditambah menjadi lebih daripada dua, maka permainan itu akan menjadi huru-hara. Pergaduhan dan perang saudara dalam stadium boleh tercetus.


      Samalah halnya dalam penggiliran raja-raja Melayu. Sekiranya tradisi berkenaan dipecahkan di mana ada giliran yang tidak dihormati, maka selepas itu tentulah berkemungkinan ada melanggar giliran yang lain sehingga menyebabkan sistem tidak boleh berlangsung dengan baik dan sempurna. Keutuhan sistem penggiliran Raja-raja Melayu di negara ini adalah contoh yang terbaik.

      Selepas dua dekad, perjuangan reformasi adalah untuk membaiki sistem yang rosak, atau menambah baik sistem yang sediakala baik.

      Reformasi sama sekali bukan bermaksud menambah rosak sistem yang memang sudah rosak, atau merosakkan sistem yang sediakala baik. Reformasi tidak pernah bertujuan untuk menimbulkan huru-hara di dalam ‘stadium negara’.

      Maka calon PM PAS tentulah Hadi Awang, dan calon PM Umno BN ialah Najib Razak.

      Delete
    7. Sampai hari ini keldai hadi tak berani nak jawab siapa PM pilihan pas.
      Kesian kat pas bila ada orang tolol tolong jawap

      Delete
    8. Zamihan tin kosong kena cermin muka kau Zamihan. Suka mengkafirkan orang. Banyak orang melayu yang cetek pemikiran telah kau sesatkan. Haramjadah kau Zamihan.

      Delete
    9. Alhamdulillah, selepas memberi kejutan minda kepada anak-anak muda di kalangan para pengundi negara; saya mendapat banyak respon.

      Pada hari ini, saya kira saya perlu rumuskan 6 perkara atau prinsip penting berikut:

      1. Mensia-siakan kuasa memilih pemimpin dalam sistem demokrasi adalah sangat merugikan. Melaksanakan tanggungjawab mengundi adalah tanda kebertanggungjawaban kita.

      2. Jikapun kita tidak berpuas hati dengan dasar mana-mana parti politik, sikap terpuji adalah dengan menegur, bertanya dan bersikap ambil tahu. Inilah tanda prihatin dan peduli seorang anak muda kepada negara.

      3. Merosakkan kertas undi mungkin pilihan bagi anda, tetapi ia bermakna menyerahkan urusan penentuan pemimpin negara kepada 'nasib' sedang rakyat yang susah dan terbiar menanti-nanti pemilihan pemimpin yang berwibawa.

      4. Dalam apa keadaan pun, anak muda Malaysia perlu membuat keputusan daripada opsyen-opsyen yang ada, paling tidak merekalah yang menjadi opsyen ketiga.

      5. Seksyen 124B Kanun Keseksaan menyatakan, sesiapa yang terlibat dalam aktiviti yang membahayakan/merosakkan demokrasi adalah terlibat dalam jenayah yang boleh dihukum sehingga 20 tahun penjara. Apakah kempen merosakkan undi termasuk dalam definisi 124B Kanun Keseksaan tersebut?

      6. Sebarang campur tangan penguatkuasa undang-undang seperti PDRM dalam kebebasan untuk berkempen agar orang tidak keluar mengundi atau merosakkan kertas undi, adalah pilihan terakhir sekiranya terjadi sesuatu yang benar-benar boleh mengancam negara.

      TERIMA KASIH & TAHNIAH DARIPADA SAYA

      Saya mengucapkan terima kasih kepada semua anak muda dan saya tidak rasa malu untuk memohon kemaafan kepada mereka, jika ada yang rasa tercabar malah tersinggung dengan posting saya sebelum ini.

      Sekurang-kurangnya anak-anak muda menyemak kembali kompas masing-masing dan mereka sama sekali tidak akan merosakkan kuasa memilih atau mensia-siakannya dengan cara yang tidak menguntungkan negara.

      Saya yakin anak muda Malaysia adalah agen perubahan yang sanggup terlibat dalam pembangunan semula negara ini dan tidak akan meninggalkan medan perjuangan ini.

      Kami sentiasa bersedia untuk duduk bersama anda berbincang, memahami aspirasi Generasi Y dan Z, malahan berhujjah dalam apa jua isu demi kepentingan masa hadapan anda, anak-anak kami jua.

      Tahniah dan Tahniah sekali lagi. Saya berbangga dengan ketegasan anda semua, wahai anak-anak muda yang saya sayangi

      Delete
    10. Zamihan belajar dgn keldai hadi lah.
      Pi belajar ilmu politik dululah zamihan.
      Tak cukup lagi ilmu hang tu.
      Aku boleh pakai serban bertingkat tingkat kalau aku mau!!!

      Delete
    11. Datuk Seri Abdul Hadi Awang hari ini mengecam keras "pemimpin kita" yang pernah mengutamakan bahasa Inggeris dan mengabaikan bahasa Melayu di negara ini.


      Tanpa menamakan "pemimpin kita itu" presiden PAS berkenaan berkata keinginan pihak terbabit mewajibkan bahasa Inggeris dalam sistem pembelajaran kononnya dibuat untuk memajukan negara.

      Lebih parah, katanya, pihak yang dimaksudkannya itu mahu menjemput tenaga pengajar asing dan menyediakan peruntukan kewangan untuk meningkatkan penggunaan bahasa Inggeris ketika ia sepatutnya boleh digunakan untuk tujuan lebih bermanfaat kepada negara dan rakyat.

      "Unesco (Pertubuhan Pendidikan, Saintifik dan Kebudayaan PBB) telah membuat kajian bahawa negara yang meninggalkan bahasanya, gagal mencapai kemajuan yang pesat dan terus bergantung dengan pihak lain tanpa merdeka," katanya dalam kenyataan panjang lebar hari ini.

      Abdul Hadi yang menjadi antara tokoh PAS cukup gemar menggunakan perumpamaan dan bidalan dalam ucapannya berkata generasi selepas merdeka mengambil langkah positif untuk memperkasakan bahasa Melayu melalui sistem pendidikan kebangsaan.

      Antara langkah diambil katanya ialah menubuhkan Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP) dan Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), selain membuat perubahan terhadap institusi pendidikan di semua peringkat supaya bahasa kebangsaan menjadi bahasa ilmu sehinggalah akhir 1970-an.


      "Malangnya pada 1980-an dilakukan perubahan. Sekali pandang ke timur, sekali ke arah barat.

      "Akhirnya dihanyutkan oleh ribut globalisasi berslogankan Orde Baru Dunia yang ditiupkan oleh Presiden Bush, iaitu bahasa Inggeris hendaklah menjadi bahasa dunia.

      "Kita ikut berenang bersama arus itu, sehingga bahasa Inggeris menjadi kebanggaan kita. Tulisan bahasa kebangsaan dipinggirkan sedikit demi sedikit sehingga menjadi makin halus di papan tanda perniagaan dan jalan raya.

      "Kita menyaksikan juga betapa para pemimpin kuasa besar berucap dengan bahasa kebangsaan masing-masing di persidangan antarabangsa yang terbesar atau kecil seperti PBB dan majlis rasmi bersama tetamu asing.

      "Tinggallah pemimpin dunia ketiga, sama ada yang sedang membangun atau terus terduduk tanpa bangun meninggalkan bahasanya.


      "Mereka sangat bangga berucap dengan bahasa penjajah masing-masing. Inilah kesan dan pengaruh penjajah yang masih menghantui pemikiran masing-masing," katanya lagi.

      Walaupun tidak menyebut sebarang nama kenyataan Abdul Hadi itu jelas merujuk kepada Tun Dr Mahathir Mohamad.

      Salahkan diri sendiri

      Bekas perdana menteri berkenaan dikenali pernah mempromosikan Dasar Pandang Ke Timur pada 1982, selain kerajaannya memperkenalkan dasar Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik Dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) pada 2003.

      Bagaimanapun PPSMI kemudian dimansuhkan pada 2012 oleh menteri pendidikan ketika itu Tan Sri Muhyiddin Yassin.

      Perseteruan Abdul Hadi dengan Dr Mahathir sudah berlangsung sejak beberapa dekad lalu dengan masing-masing membuat serangan politik dari semasa ke semasa.


      Terkini persaingan antara Pakatan Harapan (HARAPAN) dengan PAS ketika kedua-dua pihak pembangkang berdepan cabaran pilihan raya umum (PRU) ke-14 nampak semakin sengit.

      HARAPAN menggabungkan PKR, DAP, Parti Amanah Negara (AMANAH) dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU).

      BERSATU menggabungkan Dr Mahathir dan Muhyiddin yang dianggap boleh menyaingi pengaruh Umno pimpinan Datuk Seri Najib Razak.

      Pada ketika sama pengkritik mendakwa PAS menjalin kerjasama tersirat dengan Umno apabila kedua-dua pihak - terutama membabitkan Abdul Hadi dan Najib - dilihat semakin mesra.

      Bagaimanapun PAS menegaskan mereka beramal dengan budaya politik matang dan sejahtera.

      Kata Abdul Hadi Wawasan 2020 - juga diperkenalkan Dr Mahathir - hanya tinggal dua tahun saja lagi umurnya namun kemajuan yang dicapai negara ini "masih bernyawa ikan".

      Secara berkias anggota parlimen Marang itu menyarankan Dr Mahathir supaya bertaubat.

      Delete
    12. Keldai tua tu mana tahu cakap lnggeris. Sebab tu dia jeles!!!

      Delete
    13. Bahasa Malaysia pun tak betul si hanyut Marang tu,apa tah lagi English..oi lebai munafik,kau tak faham Inggeris jgn kau cemburu orang berbahasa Inggeris. Zaman dunia digital ni Inggeris adalah satu keperluan yang sangat penting untuk kompetitif di dunia tanpa sempadan sekarang. Tak terbayang dik aku lebai munafik ni kalau mewah Malaysia di seminar antarabangsa peringkat dunia..lagi memalukan dari Zahid Hamidi.

      Delete
    14. Zamihan tu ustad kah? Hai macam retard saja. Tin kosong kan.

      Delete
    15. Zamihan ni ustaz copypaste sewaktu dengan lebai kopek dan haji baok langsung tak membina ummah malah melingkupkan pegi jahanam ulama macam ni

      Delete
  5. janji mak badak dapat diamond pink..walaunta pun mak dah beli

    ReplyDelete
    Replies
    1. Datuk Ezam Mohd Noor dilihat seolah-olah tersalah tempat untuk bertanding Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) dalam usahanya melawan rasuah.

      Anggota Parlimen Shah Alam, Khalid Samad berkata Pengerusi NGO Hisbah Malaysia itu perlu melawan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak atau mengintai kerusi lain yang tidak diisi oleh calon Pakatan Harapan (HARAPAN) jika benar-benar mahu membanteras rasuah.

      “Kalau dia nak lawan rasuah, nak lawan bapa kleptokrat itu mungkin berkesan (lawan Najib). Dia tak patut bertemu dengan PKR, BERSATU atau bertemu di suatu tempat di mana tidak ada calon HARAPAN.

      “Macam bagi saya di Shah Alam agak peliklah kalau dia kata (lawan rasuah) itu agenda dia. Bila dia buat begitu, akan ada ramai yang pertikai perkara itu, apa pun itu hak dia.

      “Dia pun datang solo bukan nama mana-mana parti,” katanya kepada Malaysiakini.



      Terdahulu Khalid ditanya mengenai tindakan Ezam (gambar, kiri) yang ingin bertanding di Shah Alam sebagai langkah bermatlamat menciptakan kesedaran melawan rasuah di kalangan orang Melayu dan umat Islam.

      Ezam yang pernah dua kali keluar Umno, keluar PKR sekali dan Parti NewGen juga sekali itu akan bertanding sebagai calon bebas. Ezam mengetuai Hisbah Malaysia, sebuah NGO antirasuah.

      Khalid turut berkata, jika Ezam benar-benar mahu melawan rasuah seharusnya membantu calon HARAPAN memandangkan dalam manifesto gabungan itu ingin melawan rasuah.

      “Walaupun dia kata begitu (Ezam kata nak lawan rasuah), penglibatan dia hanya dilihat sebagai usaha pecahbelahkan undi pihak yang membangkang lawan BN,” katanya.

      Khalid bagaimanapun berkata, beliau tetap akan bertanding di Shah Alam meskipun terdapat beberapa penjuru kerana mendapat mandat daripada parti.



      Malah Khalid dalam nada berseloroh turut siap menerima jika Menteri Besar Selangor Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mahu bertanding di kawasannya itu.

      Khalid yang juga pengarah komunikasi AMANAH(PAN) berkata beliau menyerahkan kepada pengundi Shah Alam untuk menilai prestasinya sepanjang dua penggal menjadi anggota parlimen di kawasan itu.

      “Saya serah pada warga Shah Alam untuk menilai, sama ada saya telah memainkan peranan saya sebagai ahli parlimen, mewakili AMANAH (PAN) dengan cara berkesan di dalam parlimen.

      “Kalau warga Shah Alam ingat saya tak tunai tanggungjawab, mereka berhak pilih lain, bagi saya saya terus di situ sepertimana diarahkan parti untuk bertahan di Shah Alam.

      “Saya tetap di situ walau Ezam, Azmin di situ. Kalau Azmin nak bertanding di situ, maka jadi lima penjurulah. Bagi saya, saya akan bertanding dalam tiket AMANAH (PAN) dan anggota Majlis HARAPAN,” katanya.

      XOXO - Makin hari makin Tuhan tunjuk kepada rakyat pengkhianat gerakan Islam akhirnya dikhianati oleh rakan-rakan mereka. Itulah ragam dunia, orang jahat tak akan selamat.

      Delete
    2. Ini sampah sarap siapa nak baca?
      Woiiii...mr tong sam pah mai ambil sampah ni

      Delete
    3. Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU), Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini berjaya membatalkan saman fitnah oleh bekas anggota parti itu, Mohd Anas Sudin.

      Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur Datuk Nik Hasmat Nik Mohamad dalam keputusannya berkata permohonan Mohd Anas adalah remeh dan menyakitkan hati dan tanpa tindakan yang munasabah.

      Ini disahkan oleh peguam Muhyiddin, Rosli Dahlan kepada pemberita hari ini.

      "Semua tuntutan fitnah dan pertuduhan yang dibuat terhadap Muhyiddin pada ketika ini adalah tidak berasas," katanya kepada pemberita.

      Hakim juga memerintahkan Mohd Anas untuk membayar kos RM5000.

      Mohd Anas memfailkan saman itu pada 6 Jun tahun lalu, untuk menuntut ganti rugi RM10 juta kerana mendakwa, bekas timbalan perdana menteri itu telah mengaibkannya sehingga ada yang memanggilnya dengan gelaran ‘lalang’ dan ‘tupai’.
      Beliau dalam samannya mendakwa, telah mengadakan sidang media pada 5 April tahun lalu, bagi mengumumkan 500 ahli BERSATU keluar parti disebabkan tidak berpuas hati terhadap Muhyiddin yang mengamalkan konsep kronisme dalam parti.

      Berikutan daripada pengumuman oleh pihak plaintif itu, Muhyiddin telah mengeluarkan satu kenyataan di luar lobi Parlimen pada keesokkan harinya sebagai menjawab soalan yang timbul dalam sidang media pihaknya.

      Kenyataan tersebut menurut pihak plaintif antaranya, menggambarkan beliau seorang yang tidak jujur, tidak berkelayakan dan tidak berprinsip sehingga mencetuskan kebencian umum ahli-ahli dalam BERSATU.

      Mohd Anas yang adalah bekas Ketua Aktivis BERSATU Negeri Sembilan dan juga hadir berkata beliau akan berunding dengan peguamnya berhubung sama ada akan membuat rayuan.


      XOXO - Aib mengaib dalam UMNO sudah biasa, bila keluar UMNO tubuh parti baru takkan mengubah tabiat lama dah asalnya lahir daripada usus UMNO. Keluar UMNO pun bukan apa kalah berebut harta aje.

      Delete
    4. Z Tokey BABI...jangan ler meroyan sangat!!!

      Delete
    5. Hi wak kojola kengkang...apa habaq hang?
      Hang dah pakai serban ka?
      Berapa tingkat?
      Apalah hang ni wak?
      Dok merapu tak habis2
      Jom aku pi hantar hang kat hospital bahagia tanjong rambutan.
      Aku nak tolong hang secara ikhlas ni wak tanpa mengharapkan apa2 balasan pun.

      Delete
  6. cai amno pas sila undi mak badak

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO & PAS tidak akan undi myona kipas dan janda telajak.

      Delete
  7. mak badak for all..takburrrrr

    ReplyDelete
  8. PILIHAN DI TANGAN ANDA.

    MAHU TERUS KEKAL DALAM KESEMPITAN HIDUP? ( mungkin lebih sengsara lagi), undilah umnoBNpas lagi.

    ATAU MAHUKAN HIDUP YANG LEBIH BAHAGIA DAN SELESA?

    PILIHLAH, UNDILAH PAKATAN HARAPAN ( PH = AMANAH + DAP + PKR + PPBM ) HANYA ANDA , RAKYAT MALAYSIA YANG BOLEH MENGUBAH! MAHUKAH ANDA?

    INI TAWARAN DAN JANJI KAMI ``PAKATAN HARAPAN``

    MAKA, Pakatan Harapan bermuafakat dan bertekad untuk melaksanakan janji-janji berikut apabila Pakatan Harapan mendapat mandat rakyat untuk membentuk Kerajaan Persekutuan selepas Pilihanraya Umum ke-14:

    1. Membentuk sebuah kabinet berwibawa; gandingan yang berpengalaman, berkelayakan dan berkemampuan;

    2. Menjadikan Parlimen sebagai sebuah institusi yang kukuh dan bebas; dan dipimpin oleh Yang di-Pertua yang adil dan berwibawa.

    3. Mengambil langkah-langkah segera memulihkan ekonomi negara dan meringankan beban kos sara hidup rakyat. Antaranya menghapuskan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST), menstabilkan harga petrol dan memberikan fokus utama kepada usaha menambah pendapatan rakyat;

    4. Melaksanakan reformasi menyeluruh demi mengembalikan maruah dan jatidiri negara dan Bangsa Malaysia, meliputi reformasi institusi, reformasi pendidikan, reformasi ekonomi dan reformasi sosial seperti yang terkandung dalam Manifesto Pakatan Harapan;

    5. Menghadkan tempoh memegang jawatan Perdana Menteri kepada dua penggal pilihanraya untuk memugar dan menyihatkan amalan demokrasi terbaik serta mempertegas prinsip kebertanggungjawaban dalam urustadbir negara;

    6. Memastikan ketua-ketua institusi penting negara termasuk Peguam Negara, Ketua Polis Negara, Panglima Angkatan Tentera, Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia, Pengerusi Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia dan Ketua Audit Negara bebas daripada pengaruh penguasa politik. Mereka bertanggungjawab sepenuhnya kepada rakyat menerusi institusi parlimen, di mana mereka akan melalui proses pengesahan Jawatankuasa Pilihan Parlimen (Parlimentary Select Committee) dan akhirnya dilantik oleh Yang Di-Pertuan Agong;

    7. Membersihkan Malaysia dari najis rasuah dengan mendakwa pelaku rasuah di mahkamah, dan jika disabit bersalah maka akan dikenakan hukuman setimpal;

    8. Memastikan institusi-institusi awam seperti FELDA, Tabung Haji, Kumpulan Wang Simpanan Pekerja dan Majlis Amanah Rakyat diurus secara cekap, telus dan beramanah;

    9. Membela kebajikan rakyat terutamanya golongan miskin, ibu tunggal, orang berkelainan upaya dan kumpulan berpendapatan rendah;

    10. Merapatkan jurang pembangunan antara bandar dan desa, serta antara wilayah dengan tumpuan khusus kepada hak rakyat Sabah dan Sarawak sejajar dengan semangat Perjanjian Malaysia 1963;

    11. Mengkaji semula sistem percukaian negara untuk memastikan pembayar cukai, terutamanya golongan kelas menengah, tidak tertekan dengan bebanan cukai yang berganda;

    12. Menghormati prinsip keluhuran perlembagaan dan kedaulatan undang-undang; dan

    13. Menjunjung prinsip-prinsip utama Perlembagaan Persekutuan yang mengiktiraf kedudukan Islam sebagai Agama Persekutuan, hak setiap individu untuk mengamalkan ajaran agama masing-masing, kedudukan istimewa orang Melayu dan anak negeri Sabah dan Sarawak serta hak-hak yang sah untuk semua kaum, Bahasa Melayu sebagai Bahasa Kebangsaan dan kemuliaan institusi Raja-Raja Melayu.

    =====================================================

    HAPOSKANUMNOBNPAS HAPUSKANUMNOBNPAS MARIHAPOSKAN

    ReplyDelete
    Replies


    1. Macam mana korang nak memdaulatkan Isalm, raja2 Melayu, hak2 bumiputra sedangkan DAP mahukam Malaysian Malaysia.


      Delete
    2. Orang bodoh takut DAP ketana DAP TAK AKAN DAPAT BERKUASA DALAM MALAYSIA. gunalah otak sikit

      Delete

    3. Hanya org lemah saja minta petolongan dp DAP. Org kuat speryi UMNO atau PAS tak perlu.




      Delete
    4. Hanya pengecut mcm umno berkhalwat dgn PAS dan byr 90 juta urk terus berkuasa.

      Delete
    5. Akar umbi PAS percaya Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mengunakan kuasanya membatalkan program pelancaran jentera pilihan raya PAS Selangor (Fastaqim 2.4) di Stadium Tertutup Kuala Selangor untuk mensabotaj parti Islam di negeri itu.

      “Program Fastaqim 2.4 anjuran PAS telah dibatalkan oleh Azmin Ali untuk beri laluan pada program kroni. Ada artis, zumba, karok dan sebagainya.

      “Islam terjamin bersama PH .. Jom bina negara bersama PH oppps silap, jom kita berzumba!!!,”sindir aalam.aabidullah dalam Facebook.

      Sharul Anuar Ideris memaklumkan penarikan balik tempat Fastaqim 2.4 di stadium tertutup Kuala Selangor oleh pihak Majlis Daerah Kuala Selangor (MDKS) adalah benar, ia disahkan sendiri oleh Pengarah Pilihan Raya PAS Selangor Tuan Haji Roslan Shahir Mohd Shahir.

      “Ayuh sahabat sekelian jika mereka berani menjual kita juga berani membeli…

      “MEREKA TELAH MULAKAN LANGKAH KHIANAT MEREKA!!!…

      “kita wajib pertahankan maruah Islam…

      “Ayuh SAHABAT!!! Tanamkan tekad kita untuk pastikan inilah jentera sebaik2 jentera yang akan membuka Kota Negeri Selangor pada PRU ke 14 nanti….”katanya.



      Sharul Anuar melampirkan satu poster yang menunjukkan gambar Azmin di sebalik arahan MDKS yang membatalkan program PAS Selangor tersebut.

      “Anak Selangor jangan lupa pergi deh tempat baru nanti tempat yang dah dicadangkan dibatalkan..

      “Pesta arak nak pulak buat..kita tukar kerajaan PKR kepada PAS. Jangan Bagi kat BN..,”kata Md Zulhilmi

      Sharul Anuar turut memaklumkan Dewan Harian PAS Selangor telah membuat keputusan lokasi Fastaqim 2.4 ditukar ke Stadium JKR Seksyen 17 Shah Alam.



      “Azmin@PKR tak bagi kebenaran kepada PAS nak buat program FASTAQIM di stadium tertutup Kuala Selangor

      “PAS akan buat di tempat lain pula..ada PAS kisah dengan perangai buruk kamu???

      “Kami akan kisah dan sesah kamu pada PRU14..just wait!!!,”

      Delete




    6. 1440

      berkhalwal itu ertinya berduaan lelaki pompuan, di tempat yg sunyi... pi belajar lagi.




      Delete
    7. Ketua Wanita PKR Zuraida Kamaruddin yang sebelum ini tidak senang dengan langkah melantik Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai calon perdana menteri Pakatan Harapan (PH) hari ini berkata beliau menerima keputusan itu.

      Tetapi alasan Zuraida adalah kerana beliau tidak boleh melakukan apa-apa mengenainya.
      “Keputusan telah dibuat, saya tak boleh buat apapun. Saya nak buat apa? Saya nak bantah pun, nak bantah macam mana? Tak boleh buat apa-apa.

      “Itu keputusan parti, jadi saya berorganisasi, saya kena ikut keputusan,” katanya selepas melancarkan jentera pilihan raya kawasan Parlimen Ampang yang diwakilinya.

      Pada 7 Januari lalu, PH mengesahkan Dr Mahathir sebagai calon perdana menteri sekiranya gabungan 4 parti itu memenangi pilihan raya umum akan datang.

      Susulan itu, Zuraida melahirkan rasa sedih dan kecewa dengan pengumuman itu.

      Beliau kini berkata tidak kisah siapa bakal mengetuai kerajaan PH.

      “Kita akan terus buat kerja untuk menang. Pada saya itu matlamat yang penting pada kita, untuk menangkan pilihan raya,” katanya.


      XOXO - Apabila perjuangan tidak disertai dengan nawaitul Lilllahi Taala maka kebendaan menjadi igauan dan membunuh diri dan menghina perbuatan.

      Delete
    8. Kalau zuraida tak suka dia boleh keluar drp pkr laaa..tubuh parti sendiri dan jadi pm!!!

      Delete
  9. Nak tanya pandangan ustaz zamihan yang serban belit 2-3 kilo ni,

    Apa pandangan tentang IMDB,harus ke kita korupsi?

    MIC,MCA dan Gerakan menentang hudud.Haruskah kita melawan mereka?
    Haruskah kita menyokong mereka dlm PRU?

    MIC,MCA dan Gerakan mengapa membisu tentang isu IMDB?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak tanya status boat mewah cucu Mahathir, haram.ke halal, mengapa membisu saja.

      Delete
    2. Halal. 2.6 billion dan 42 juta masuk akaun najib halal ke?

      Delete
    3. 1mdb semua otang2 dah settle...
      Satu lagi belum RCI untuk Mamali.

      Delete
    4. 13:19

      Aku kasi 13:17 42 Juta dungubebal kat dia! 2.6 billion aku reserved untuk kepala bapak lanun dan 3 juta ahli dungUMNO dan selebih hampas beri kat suku agama suku politik suku wang suku otak PASudahkenabeli...ok settle!

      Delete
    5. Anon 13:17,

      Kalau ada unsur rasuah,report ke SPRM dan siasat.

      Kan nak tunggu hari selasa kot

      Delete
    6. Anon 13:29,

      Saya bangga Imdb dpt bayar hutang,tapi apa perniagaan Imdb dan keuntungan dari perniagaan Imdb?

      Delete

    7. 1343

      Aku kasi 31B forex lost kat dungubebal kat dia! Dan 100 billion (Barry wain kata) aku reserved untuk kepala bapak segala currupption dan zero juta ahli dungPH dan selebih hampas beri kat suku suku politik suku wang suku otak DAPsudahbeliPPBM untuk tipu melayu ..ok settle!



      Delete
    8. Anon 13:17

      Nak tanya status boat terlebih mewah Jho Low, haram ke halal?, mengapa membisu.

      Delete
    9. PAS akur dengan keputusan Majlis Daerah Kuala Selangor (MDKS) yang tidak membenarkan Himpunan Fastaqim 2.4 anjuran parti itu diadakan di Stadium Tertutup Kuala Selangor, Ahad ini.

      Pengarah Pilihan Raya PAS Selangor, Roslan Shahir Mohd Shahir berkata, pihaknya sudah mengenalpasti lokasi alternatif untuk program berkenaan.

      Beliau menambah, program yang dijadualkan berlangsung pada Ahad ini akan tetap diteruskan meskipun penganjur terpaksa menukar lokasi pada saat-saat akhir susulan keputusan MDKS.

      "Kita akur dengan keputusan Majlis Daerah Kuala Selangor. Kita pindahkan ke lokasi lain," katanya ringkas kepada Antarapos.

      Beliau berkata, kemungkinan lokasi program akan dipindahkan ke Shah Alam.

      Bagaimanapun butiran lanjut mengenai lokasi itu hanya akan dimaklumkan esok (Jumaat).

      "Sebab ada dua, tiga tempat (sedang dikenalpasti)...kerana ia libatkan mobilisasi ramai, jadi kesesuaiannya dan sebagainya kita kena kaji," katanya.

      Antarapos terdahulu melaporkan MDKS memutuskan untuk tidak membenarkan acara anjuran PAS itu diadakan di Stadium Tertutup Kuala Selangor, Ahad ini, susulan stadium berkenaan sedang dalam proses baik pulih (renovation).

      Pengarah Jabatan Perancangan Pembangunan MDKS, Mohamad Yusli Askandar turut menegaskan, keputusan itu tiada kena mengena dengan desas desus kononnya pihak berkuasa tempatan itu menerima 'arahan' daripada pihak tertentu untuk menyekat program PAS.

      Delete





    10. 14388

      Nak tanya status 400+ buah syarikat kepunyaan keluarga Mahathir tu haram ke halal....

      Yaaaa yg satu kilang arak di philifina tu aku tau la... Yang lain2 tu....






      Delete
    11. Anon 15:09

      Sila ke https://www.wakeupmalaya.com/2017/01/488-syarikat-milik-mahathir-anak-anak-masih-tak-cukupkah/

      Tengok list of companies with shareholding... Mahathir Mohamad

      No.8 32700-K Maharizan Sdn Bhd
      No.13 32700-K Maharizan Sdn Bhd

      No.10 878777-U Menamah Agrojaya Sdn Bhd
      No.16 878777-U Menamah Agrojaya Sdn Bhd

      No.11 780488-W Cipta Selaras Sdn Bhd
      No.14 780488-W Cipta Selaras Sdn Bhd

      Terdapat nama syarikat yang diulang. Ini baru syarikat Tun M, malas nak check yang lain.

      Kalau nak menipu pun, ulanglah 1000 kali barulah nampak banyak sikit

      Delete
    12. Tak heran kalau Ex PM ada banyak syarikat selepas bersara.

      Apek beli sekerap kat kampung aku pun ada banyak syarikat. Sdn Bhd lagi. Syarikat beli sekerap, syarikat ladang getah, ladang sawit, dll

      Tak heran....

      Delete
    13. Wak kojola kengkang lima duit mmg gila.Sebab tu mak bapak dia hantar pi tanjong rambutan.
      Tapi dia lari malam dgn john.Sanggup hisap rokok john dan jadi hamba sex john.

      Delete
    14. Z Tokey BABI pasar borong Chow Kit ni tak ada cerita lain ...pasal sex jer....kurang asuhan!!!

      Delete
    15. 13.29
      senang betul nak tutup mata saudara ye. kena ingat, hutang yang dah "settle" bayar tu sbb IPIC rujuk ke mahkamah timbangtara SEBAB DUIT YANG 1MDB DAH BAYAR KE AABAR BVI, IPIC TAK TERIMA. Mana duit yang dah dibayar kepada Aabar BVI tu? dok buat diam2 je ye..duit tu le yang MO1 sapu saudara oooiii..buat2 diam2, tiada 1 pun siasatan dalam 1mdb dibuat, tiada 1 pun laporan polis dibuat. Mana duit tu pergi hai hamba2 abdi MO1 sekelian? 3.5b USD tu. tak kan nak buat2 diam sj???

      Kalau tanya kami duit tu pergi mana, jawapan dia senang je. masuk akaun Jho Low, Reza Aziz dan MO1..bukti dah ada..org buta pun tahu..

      EX umno JERAI

      Delete
    16. Ekeleh EX- Umno jer...tak hairan ler...bakal jadi sampah kali kedua!!!

      Delete
    17. Tak baik wak hang dok hisap rokok john tu.
      Berdosa.

      Delete
    18. Nak tanya datuk si najib berpakat bina pusat perjudian genting tu halal ke haram? Siap jadi pengurusi lagi si noah,lakinya si rahah

      Delete
  10. Dia ingat dengan dahinya yang gelap dan bertumpuk hitam dia layak untuk memperolehi usia yang berpanjangan dan malaikatul maut takut untuk mendekati nya...

    ReplyDelete
  11. Agama sebenar Zamihan adalah kristian koptik.

    ReplyDelete
  12. Ini ostard wal retard yang sama je macam yang seekor lagi tu... Apa nama nya?... Oh Ye... Tontonweh.

    Dapt gi German kompom layan porno jugak tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohhhh..Beruang temerloh tu ka?

      Delete
    2. Yezzza.... Betul tu Bro Zack.
      Cuma kali ni ejaan dia bukan Beruang... Tapi Berwang.
      Maklumla.... Masyukkkk.

      Delete
    3. Ohhh..Berwang Temerloh
      Dah beli Audi Q7 ka?

      Delete
  13. Encik Shahbudin....

    Nenek dah kata...Orang macam Zamihan tu kepala penuh tahi.. sebab tu diaorg pakai Pampers atas kepala...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1415...ko menghina Zamihan ... tapi kau libatkan orang lain...

      Delete
  14. Tonton video Ustaz Mr Been ni! Raja Raja Lawak kokak!!!

    ReplyDelete
  15. Zamihan adalah ustaz tipu. Manusia yang menyamar sebagai ustaz. Mana mungkin seorang ustaz boleh mengeluarkan kata-kata sebegitu rupa. Ustaz mesti tahu batas dalam berbicara. Ustaz wajib tahu adab bila berdakwah. Ustaz mesti hafal hukum hakam tuhan dan yang paling penting ustaz senantiasa menjaga hubungan sesama Islam. Jesteru itu, Zamihan bukan ustaz. Serban dikepalanya hanya hiasan bagi memperdaya orang lain. Jangan percaya lagi dengan Zamihan kerana tiada ilmu yang boleh diperolehi darinya dan hanya dosa semata kerana mengikut orang yang sia-sia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zamihan

      Hang ni cakap saja besaq.

      Awat hang mau tak pi roboh semua tokong2 dlm Malaysia ni?

      Delete
    2. Z BONGOK!!!

      Delete
  16. ZAMIHAN

    1. Kalau dengar zamihan ceramah, org bukan islam pun tak mahu kpd islam. Ceramah penuh caci maki kasar Bahasa tk beradab.

    2. Beraninya zamihan hanya terhadap pembangkang yg tiada kuasa. Dengan umno yg berkuasa zamihan jadi pondan tua. Tiada apa2 komen mengenai pentadbiran Negara yg sgt teruk apatah lagi 1mdb atau gst. Zamihan puashati.

    3. Guru zamihan iaitu hassan saqaf terkenal sifat mcm zamihan tu lah. Dikatakan dia tu syiah bertopeng sunni. Sebb itu zamihan tubuh ngo ASWAJA. Sedangkan tiada syiah atau sunni, yg ada hanya islam yg satu. ASWAJA hanyalah topeng utk menunjukkan dia bukan syiah. ASWAJA juga berjarum halus supaya umat akan akui adanya mazhab yg betul iaitu syiah.

    4. Apakah berjuang itu ada had umur? adakah sahabat2 Nabi saw pencen wajib pada usia 60? Sedangkan MO1 yg sepatutnya pencen wajib 60 kerana telah membawa byk kerosakan.

    5. Zamihan mmbawa pemikiran secular. Agama hanyalah wirid zikir solat buka kitab saja. Menentang rompakan bukan dr islam.

    6. Sepatutnya zamihan mendraf ruu utk rompakan rasuah dan salahguna kuasa org berkuasa, bukan haling org lain melawan kleptokrasi.

    7. Memandangkan zamihan dikesan sebagai syiah bertopeng sunni(islam), maka ada kemungkinan dgn berbaiknya hadi dgn umno, maka zamihan memihak pas umno. Ini kerana seolah2 ada persefahaman halus tanpa mereka rancang kerana sama2 pro syiah (hadi dan zamihan).

    8. Menentang dap kerana isu 355 bukti kebodohan zamihan. dah jelas umno bagi laluan pd pas bawa persendirian kerana umno tk minat dgn 355. dan terbukti pula hadi yg bermain2 dgn 355 seolah2 perempuan lacur dibuatnya 355 itu. Tiada langsung campur tangan dpd PH dlm urusan pas dan kerajaan utk isu 355.

    9. Zamihan ponteng seminar bersemuka dgn Dr MAZA walaupun dipercayai dia menonton utube dari rumah. Cakap je berdegar2 pecah mikrofon tp bila bersemuka datanglah senggugut nya.

    10. Kita ingin nasihatkan zamihan jgn sampai kita mengadu kat Tuanku Sultan Johor mengenai kelakuan lalok zamihan ini. Sebb Tuanku pun tk pernah haling rakyat johor mengundi siapa yg mereka mahu. Dan Tuanku yg menjaga agama islam yg tidak pernah diganggu gugat oleh dap.

    11. Al Ghari bermakna gua. Sgt sesuai dgn sifat zamihan yg duduk dlm gua sempitnya. Malah lebih sesuai jika di namakan Zamihan AlTempurungi sebb tersangatlah sempit tempurung itu berbanding gua.

    Akhirnya kita cabar zamihan buka kedai dobi islam cara zamihan dan gantung gambar 'kawasan larangan ditembak' utk org bukan islam di kedai dobi zamihan.

    Kenapa zamihan sibuk komen pasal politik, patut zamihan lah yg dok berzikir dan solat semata2.. sebb buka mulut aje mesti busuk dan memalukan islam.

    Tq zamihan altempurungi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elok sgtlah al tempurung berkawan dgn al keldai.

      Delete
  17. Terima kasih Datuk Khairuddin kerana masih mempertahankan Tun walau pun Datuk tidak menyokong perjuangan Tun.

    ReplyDelete
  18. Ahli agama berjawatan rasmi
    Perosak agama di atas nama agama

    Sungguh saya melihat cara Zamihan menyampaikan pandangannya penuh bongkak dan angkuh.

    Kelak akan tiba masanya ia tak mampu pun nak panggung kepalanya bukan saja kepada Tun M, malah kepada penyokong picisan seperti saya ni pun, ataupun kepada pemilik blog tuan Shahbudin Husin ini pun, atau kepada Dato Khairuddin Abu Hassan ni pun dia sendiri akan rasa malu yang teramat, dan berharap dulunya dia hanya mengunci mulutnya yang celupar itu daripada bercakap.

    In shaa Allah ia akan berlaku.

    Sehingga tiba detik itu biarlah dia terus dengan keangkuhannya, asal jangan terlepas melampaui sempadan daripada seorang yang kebingungan kepada menjadi pendokong kebathilan sudahlah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul bro john doe

      Dia ingat dia sorang saja lslam tulen. Mcm keldai hadi awang jugak

      Delete
    2. ko pun sama....

      Delete
    3. Betul Bro John Doe...
      Ana setuju sesangat dengan ente & bro Zack. Zamihan & Hadi tu tengah berebut nak jadi pemegang konci sorga agaknya.

      Delete
    4. Setakat bgi buah fikiran mcm zamihan tu.kejora kengkang pun pandaiiiiii der


      Kikiki

      Delete

    5. JD

      TOLONG NASIHAT GENG NAJIB PENDUSTA

      DULU JD NASEHAT UKNOWN SAHABAT SAMPAI BERAMBUS

      BEGITU JUGA MR J PENDUSTA AGAMA


      JD

      TIBAI SIKIT PENGAJAR AGAMA SONGSANG

      SI GENG NAJIB

      MAKIN MURTAD PEMBACA BLOG JADI BILA BACA KOMEN GN

      Delete
    6. 18.44...Bila pulak aku jadi pengajar agama songsang dan boleh memurtadkan orang bila membaca komen aku . Kau ni silap orang kot..makan boleh sebarang makan, tapi cakap tu biar brlapik sikit beb..jangan tembak semacam aje, tak pasal2 menanggung dosa. Kau bacalah setakat ni, mana ada aku sentuh berkaitan agama. Aku tunggu permohonan maaf dari kau..orang lain yang tulis, kenapa pulak aku yang kau tuduh ?????

      Delete
    7. GNajis kau pun penjilat tegar AhMOI dan Jho Low. Ptuuiii. Pengkhianat agama,bangsa dan negara. Pundek

      Delete
  19. Zamihan ustaz tengah cari dedak. Cuba nak tunjuk gaya kat najib kot boleh jadi geng

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zamihan
      Kalau berani masuk politik laaa..Cakap dari luar nak buat apa?
      Akai ada ka?

      Delete
    2. akai ko pun sama....

      Delete
  20. Dari bahasa zamihan ni,tak layak di gelar ustaz.

    Orang bukan Islam pun takut hendak mendekati Islam

    ReplyDelete
  21. Prime Minister Najib Razak has survived a series of unprecedented scandals, which in Western democracies would have doomed any leader and their party to the opposition benches. But in Malaysia, politicians dance to a different tune.

    Here, Najib’s chances of winning the next election are being talked up, thanks largely to the forgotten man of Malaysian politics, opposition leader Anwar Ibrahim, who is languishing in jail despite calls by the United Nations for his release.

    Anwar supporters say his five-year jail term for homosexuality charges was politically motivated. The sentence was handed down after he won the popular vote at elections in 2013, threatening the grip on power held by the United Malays National Organisation (UMNO) since 1957.

    His incarceration, analysts said, will damage the opposition’s electoral chances.

    “UMNO is certain to win the coming election as no combination of the fragmented opposition can realistically break through its gerrymandered constituency defenses,” said Gavin Greenwood, a risk analyst with Hong Kong-based Allan & Associates.

    -------------------------------------------------------

    Di atas adalah petikan daripada tulisan dalam The Diplomat, sebuah badan bebas yang berpusat di HK.
    Nampaknya penuls luar pun memandang tinggi kpd DSNR dan memuji kepimpinannya yg telah berjaya membawa Msia menjadi satu negara yg disegani di dunia.
    Dari tuk=kisan tersebut, kita dapat lihat bagaimana pandangan luar terhadap Msia, tidak spt yg digambarkan oleh Pembangkang dan madey. Kebarangkalian utuk BN terus memerintah adalah amat besar memndangkan PH telah tersilap langkah memilih orang tua renta tu sebagi calon PM mereka.
    Sebelum ni, kita dengar PKR Selangor dan N9 bertegas iginkan Azmin menjadi calon PM, dam baru2 ni Khalid Samad dari Amanah pula mengeluarkan kenyataan sepatutnya Azmin yg layak dicalonkan, bukan Madey. Ini berkemungkinan besar akibat dari ketidak puasan hati Amanah yg diperuntukkan kerusi parlimen yg paling sedikit.
    Tahniah kpd Khalid Samad yg peka terhadap kehendak akar umbi PAN di Johor dan KL. Mana mungkin kerusi Putrajaya dan Titiwangsa terpaksa dikorbankan kpd Bersatu yg baru setahun jagung dan cap jari belum kering lagi.
    Dah nampak betapa Madey telah menggunakan kuasanya sebagai Pengerusi PH utk membuli rakan2 parti yg lain dalam PH. Selepas ini lebih ramai lagi imponan parti2 komponen dalam PH akan bersuara terhadap ketidak adilan dalam pengagihan kerusi2 tersebut.
    Di Sabah pun, telah ada desas desus yg mengatakan Pengerusi PH Sabah, Christina Liew menghadapi masaalah dalam pengaagihan kerusi2 di negeri tersebut. Warisan dan Piee Pedal tidak akan berkompromi langsung dengan PH dalam pengagihan kerusi2 parlimen dan DUN Sabah. Slogan Sabah for sabahan semakin bergema ..rakyat sabah tak mahu PH bertanding di sana.
    Jadi sangat tepat sekali tulisan dalam artikel tersebut..keadan poltical turmoil yg berlaku dalam PH Semenanjung dan masaalah yg di hadapi di Sabah memudahkan UMNO/BN untuk terus menerajui kepimpinan negara selepas PRU14 nanti.
    Gelaran yang diberikan oleh penulis arikel tersebut kepaada DSNR adalah tersangat tepat ...." THE UNSINGKABLE NAJIB " . Yakinlah BN dan DSNR tidak akan tenggelam selepas PRU nanti...yang akan karam dan lemas ialah PH !!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng Najib , this news is from The Diplomat.

      How Will Malaysia’s Najib Razak Fare in 2018?

      Looming polls will test what is left of the legitimacy of the country’s scandalized premier.

      By Luke Hunt

      January 11, 2018

      Malaysian Prime Minister Najib Razak has been doing the Christmas/New Year rounds, touting his government’s successes while predictably ignoring his crackdown on dissent, the jailing of the country’s more popular opposition leader, religious bigotry fed by Islamic hardliners, and the problematic aspects of his own record.

      It’s a festive message typical of Najib’s New Year addresses. But it is also a recipe which bodes badly for a leader who, though widely expected to capitalize on a heavily gerrymandered electoral system and probably win a national poll due within the first half of 2018, is nonetheless badly damaged by scandal and continues to undermine his country’s future prospects.

      Rarely has a political leader of any political stripe clung to power in the face of such a breathtaking array of charges and investigations into colossal corruption and even murder. Despite this, Najib has ignored calls for his resignation, which in a real democracy would have been a mere formality.

      Enjoying this article? Click here to subscribe for full access. Just $5 a month.

      That’s why his gestures of goodwill — to many an empty vessel of self-promotion – over the festive season are struggling to find any traction, particularly the lectures from his New Year’s address.

      Lines like “I believe that the fathers of our independence would be proud to see what their countrymen and women have achieved” were as glib as they were predictable.

      “Our economy beat all expectations” was hardly convincing, especially when he added, “because of the efficient, business-friendly environment this Government has been creating.”

      This was mixed with some spin-doctoring like, “Malaysia’s leadership was also recognized at the United Nations”; gross annual assumptions like, “for it was a year in which we redoubled our efforts to ensure good governance in all sectors”; and a warning that his government “is cracking down on the crony capitalism culture.” Few Malaysians would find these remarks credible given Najib’s own record.

      Then, he took aim at his critics while hinting at a leadership challenge, commenting that “neither is it acceptable for a former leader to attempt to overthrow a democratically elected government in the hope that his ambitions for his son may be realized.”

      It was a veiled reference to Malaysia’s longest serving leader Mahathir Mohamad, who has led calls from within Najib’s opponents for the premier to step down. In the process, the former prime minister has won over many of his own political detractors. Meanwhile Mahathir’s son, Mukhriz, has said he harbors no designs on the leadership.

      But Najib did not end it there.

      “In a democracy all that should matter is the wishes of the people as expressed at the ballot box, not the selfish dynastic desires of one man,” he said.

      That was an odd line given Najib’s own record, but even more galling for those familiar with Malaysian history, given that Najib’s father also served as prime minister.


      Delete
    2. cont'd...

      Stranger still was Najib’s reference to the “wishes of the Malaysian people.” If he truly values popular sentiment, then Najib might consider releasing Anwar Ibrahim from prison and installing him as prime minister, given he won almost 51 percent of the popular vote at elections almost five years ago but lost through gerrymandering.

      The trials and tribulations of Najib’s scandalized time at the helm of Malaysian politics have been scrutinized by journalists, the police, and authorities across the world.

      As long as Najib and his unpopular first lady Rosmah Mansor remain ensconced, the murder of Mongolian model and translator Shaariibuugiin Altantuyaa as well as their personal records of dealings will remain in the international debate, alongside a French court case into Malaysia’s acquisition of two submarines amid charges of graft.

      Beyond this, Najib’s appeasement of Islamic hardliners has badly tarnished Malaysia’s reputation as a secular state and compromised a cornerstone of any democracy: the separation of powers between church and state, and arguably the courts as well.

      A blanket ban on non-Muslims using the word “Allah” made about as much sense as a police investigation into a teenage boy who “liked” Israel on a Facebook page. It should be noted that such anti-Israel sentiment didn’t stop Najib from reportedly employing an Israeli public relations firm to spruce up his image.

      Najib’s Middle East policy, according to political commentator Din Merican, is muddled and smacks of “sheer hypocrisy.” He opposes U.S. recognition of Jerusalem as the capital of Israel but maintains close ties with the Israeli government while boasting of his friendship with U.S. President Donald Trump, who is threatening to cut financial aid to the Palestinians.

      Najib’s handling of two downed airliners fell short of the mark, as was the case with his handling of the crisis with North Korea, after assassins chose to kill Kim Jong-un’s estranged half-brother Kim Jong-nam inside a Malaysian airport.

      But on the economic front, the latest scandal has been breathtaking.

      Authorities in Singapore and in the United States, Switzerland, and Hong Kong are still investigating the disappearance of more than $1 billion from the 1 Malaysia Development Berhad (1MDB) fund amid allegations it was stolen by people close to Najib.

      They believe that money went into his personal bank account, although Najib and officials from 1MDB have denied any wrong doing.

      Despite the denials, a string of arrests has followed and sentences meted out by the courts over the past year, which, despite Najib’s feigning of indifference, must have unnerved him.

      An election must be called by mid-year. But though Anwar may be released by then, the upholding of his 2014 conviction for sodomy, sharply criticized by civil society groups as being politically motivated, means he won’t be allowed to contest the poll.

      The important issue between now and then is whether or not Najib’s own party, the United Malays National Organization (UMNO), will attempt to limit the political fallout by ousting him before the poll (rather than sometime after) or take their chances on a scandalized leader whose tenure has proven remarkable for the sheer scale of the allegations brought against him.

      Najib’s Christmas cheer and message of hope and stability for the New Year was calculated and timed for a holiday noted for goodwill and cultural celebrations. Whether he is still around to trot out similar disingenuous lines 12 months from now remains to be seen.

      Delete
  22. Tahniah kepada netizen pro#undirosak menjelang PRU14 nanti. Kemarahan mereka kepada PH sudah tidak terbendung lagi. Baru2 ini Nurul Izzah dan Saifuddin Abdullah menjadi sasaran mereka. Perlu diingat kebanyakan netizen2 ini adalah golongan muda ynag kebanyakannya baru hendak mengundi pertama kali.
    Majoriti darimmereka memberikan sebab tidak percaya PH mampu menunaikan janji2 mereka setelah berkuasa nanti. PH belum mampu menunujukkan kestabilan seperti ynag telah dipaparkan oleh BN. Apatah lagi dengan isu2 yang berlaku dalam PH..ketidakadilan pengagaihan kerusi..perlantikan Madey sebagai calon PM, telah menambahkan rasa tidak percaya mereka kpd PH. Malah ada yg mengatakan mengundi PH adalah sperti mengajak rakyat keluar dari rahang buaya, masuk kedalam mulut rimau.
    Ada juga yang mengatakan bagaiman merekanak berreformasi dengan Madey yg mencetuskan era Reformasi dahulu..macam katun pulak. Dalam PH pun ramai geng2 yang kaki lompat parti, macam mana nak dapat kepercayaan rakyat untuk mengundi mereka.
    Ini amat berbeza dengan BN yang begitu kukuh dan tidak berlaku isu tersebut. Rata2 mereka tidak bersetuju dengan pencalonan Madey sebagai PM. Mereka merasakan eranya sudah lama tamat...lawak pulak kenapa PH terhegeh2 mencalonkan Madey sedangkan dalam PH pun ramai yang tak setuju dengan beliau.
    Nampak gayanya, cakap2 yang mengatakan pengundi muda akan cenderung untuk mengundi PH adalah tidak benar sama sekali. Kini mereka nampak betapa PH begitu terdesak untuk masih bergantung kepada Aura Madey yg dah laam padam tu.mereka mahu orang yang lebih muda spt DSNR untuk terus memimpin negara. Jika PH masih tetap dengan pendirian mencalonan Mady sebagai PM lagi sekali..janji mereka ialah..bersiap sedialah untuk menghadapi undi rosak secara besar2an di seluruh negara..ini adalah kata2 dari netizen2 yang dulunya adalah penyokong PH!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Warisan tapau keliling dah di sabah bah...

      Delete
    2. Saudara GN, saya dapati kumpulan penjilat tegar Madey Kutty Penyangak semakin merbahaya cara mereka berhujah.


      Saya berasa takut kerana puak ini sudah gila semacam.. tak ada sempadan laki sehingga mempermain-mainkan nama Allah dan Rasul, mengejek2 orang alim tapi pada masa yang sama tahap menghina Agama.


      Mereka ini sangat merbahaya, kita mesti pastikan mereka mesti ditentang jangan sama sekali menang apa2. Pemikiran sekularisme, sesat dan matlamat menghalalkan cara sudah tak peduli lagi hukum hakam atau benar salah..

      Mereka terus hentam keromo seperti babi hutan yang berlari mengejar mangsa.. disondol apa sahaja di hadapan kiri kanan.

      Mereka berilusi fantasi dalam belog tahik penyangak ini kononnya sokongan di luar sangat hebat kepada mereka.. sedangkan hakikatnya PH semakin mengecut disebabkan Madeyy Kutty.


      Apakah ini cara mereka untuk main taktik mengadakan kaedah 'Black Out' mob seperti yang Anwar buat apabila PRU13 dimenangi UMNO BN?

      Dengan mengadakan fitnah konon pilihanraya penuh penipuan.. jadi Madey merancang sesuatu yang lebih jahat jika PH tumbang??

      Hati2 lah puak ini tak ubah seperti iblis. Mereka tidka bermata hati manusia lagi.

      Mereka hentam PAS non-stop sedangkan PAS tidak serang mereka.. menggambarkan mereka sangat benci pada golongan yang cenderung untuk memartabatkan Islam.

      Tapi ketahuilah beberapa calon PKR yang bertanding pada PRU13 lepas berkata.. entah siapa yang akan gerakkan jentera gerakkerja pilihanraya PH tanpa Unit Amal dan Pemuda PAS.


      Belum lagi dihitung kem kem pembenci Madey, terutama Asimin.. dan otai2 Reformasi yang berakar umbi dalam PH!

      PH akan kecundang teruk kali jangkaan ramai pihan. Madey dan macai2nya sekarang hanya main persepsi dan perang saraf untuk menterbalikkan keadaan..

      Sama2 kita pasti golongan yang protes ini tidak mengundi PH, jika mereka tidak mahu pada UMNO BN sekalipun.

      Tetapi dalam firasat saya Insha Allah ramai pengundi atas pagar dan pengundi PH akan swing kepada PAS dan UMNO!

      Kebencian mereka pada kezaliman Madey tak dapat mengatasi 'masalah' yang direkabentuk ke atas DS Najib Razak

      DS Najib Razak berada pada track yang tepat dan licin menyusuri PRU kali ini.. Insha Allah.. Ameen

      Semoga Allah SWT mudahkan kita memenangkan UMNO BN PAS!

      Kebathilan akan musnah! Allahu Akbar!

      Delete


    3. BABI GENG NAJIB



      Delete
    4. kau tu syaitan!

      ini dh tahap gila punya main politik! xde sempadan dosa pahala.. Tuhan macam tak wujud bagi anjing2 mcm kamu??

      anjing kotor madey laknatullah!

      Delete
    5. ⊠ ⚖ - Vote4BN

      ⊠ ⚖ - Vote4BN

      ⊠ ⚖ - Vote BN

      Delete
    6. TAHNIAH WARISAN SABAH!!!!!!!!

      1315! KO PANGGIL GENG2 KO SI KEJORA, GN, MATPORK,BENJOL MERCIBAI, TAK PON PANGGIL JE PM NAJIB MO1 TU, KHATAMKAN RAMAI2 AYAT NO. 13 kat bawah ni, then masuk sini semula ye, tanya ana kalau masih BEBAL, BENAK sesangat!

      ============================================

      13. Menjunjung prinsip-prinsip utama Perlembagaan Persekutuan yang mengiktiraf kedudukan Islam sebagai Agama Persekutuan, hak setiap individu untuk mengamalkan ajaran agama masing-masing, kedudukan istimewa orang Melayu dan anak negeri Sabah dan Sarawak serta hak-hak yang sah untuk semua kaum, Bahasa Melayu sebagai Bahasa Kebangsaan dan kemuliaan institusi Raja-Raja Melayu.

      ==============================================

      HAPOSKANUMNOBNPAS HAPUSKANUMNOBNPAS MARIHAPOSKAN

      KALAU BONGOK TAK FAHAM2LAGI MINTAK PM NAJIB MO1 TAZKIRAH BUKU PERLEMBAGAAN MALAYSIA KPD ENGKAU ORANG YE!

      Delete
  23. samizan

    kau ni sami budha ka

    belit kepala mcm syiah mabok


    MAI SINI HISAP PELIR MIKER. HISAP HISAP HISAP SAMPAI LIDAH DAN MULUT KEMBALI MENGUCAP ASADUALAA ILA HA ILALLAAAH...


    MAI MIKER BAGI TRAINING ALA ANTI I.S CARA NAK BUAT MUNAFIK KEMBALI JADI NEUTRAL..

    HISAP KULUM HISAP KULUM SAMBIL DI SEBUT NAMA PENCIPTA KAMU

    ReplyDelete
    Replies
    1. Celaka lah kamu wahai makhluk 18.38 ..

      kamu menghina2 kalimah2 berkaitan Allah Taala.


      Semakin jelas Allah tunjuk puak penyokong madey laknatullah ini sesat dan rosak Aqidah.

      Ini bukan kutuk individu lagi tapi sudha tahap permainkan Agama

      Aku akan load polis report jika Budin terus menerus biarkan kalimah2 Allah SWT di permainkan.

      Celaka lah kamu wahai pencacai Mahadey Laknatullah..

      tak menyesal aku menggelah Madey Laknatullah..memang tepat sekali makhluk durjana ini semoga dilaknat Allah!

      Delete
    2. habistu

      sami-zan lagi cilaka


      berlagaaaak TOHAN

      anon 1842 esok kau mati celah kengkang burit mamak kau


      kikikikikiii ..

      miker pun tohan mcm sami-zan

      Delete
    3. yg berlagak tuhan ialah Mahadey Mahafiraun Laknatullah.. makhluk celaka itu takkan selamat lah dunia akhirat..

      kerja jahatnya berlambak2.. tak boleh lagi nak divert cerita pasal org lain.


      ⊠ ⚖ - Vote4BN

      ⊠ ⚖ - Vote4BN

      ⊠ ⚖ - Vote BN


      P.P.B.M. ≫≫≫ Parti Pengkhianat Bangsa dan Agama!

      P.P.B.M. ≫≫≫ Parti Pengkhianat Bangsa dan Agama!

      P.P.B.M. ≫≫≫ Parti Pengkhianat Bangsa dan Agama!

      Delete
    4. PPBM memang adalah Parti Pengkhianat Bangsa dan Agama keatas orang2 yang menyokong kleptokrasi. Mereka ini adalah sampah masyarakat dan patut dikhianiati. Beragama sonsang, pengikut Zamihan Retard bukan ustad. Tukang jual agama mcm lebai paspispussy. Memalukan agama islam. Kelakuan ustad tidak begitu hanya Retard yang begitu. Mulut bangkai, semua yg keluar dari mulut retard busuk belaka dan hanya untuk cai cai dedak yang hidu.Seperti GN,Mat Jho Jahanam,Kejora Kengkang. Pencacai2 ini lah pengikut Zamihan Retard bukan ustad.

      Delete

  24. ⊠ ⚖ - Vote4BN

    ⊠ ⚖ - Vote4BN

    ⊠ ⚖ - Vote BN



    P.P.B.M. ≫≫≫ Parti Pengkhianat Bangsa Melayu!

    P.P.B.M. ≫≫≫ Parti Pengkhianat Bangsa Melayu!

    P.P.B.M. ≫≫≫ Parti Pengkhianat Bangsa Melayu!
    UNDUR MAHADEY UNDUR!

    M3M - Madeey Mugadey Mugabe!

    M3P - Penyangak Penipu Pemutarbeli


    Hancur Pakatan Hancur!



    ⊠ ⚖ - Vote4BN

    ⊠ ⚖ - Vote4BN

    ⊠ ⚖ - Vote BN



    ⊠ ⚖ - Vote4BN

    ⊠ ⚖ - Vote4BN

    ⊠ ⚖ - Vote BN


    ReplyDelete

  25. Melampau sungguh Budin Celaka ini..

    Konco2 anjing2 yang dia bekalkan untuk banyakkan posting disini sudah tahap menghina Allah dan Rasul.


    Ini serupa dah jatuh kafir.. setakat kutuk PAS atau Hadi dah terlajak melampau permain2kan kalimah2 Tauhid pada Allah Taala.


    Semoga belog celaka ini akan disita oleh MCMC dan pemiliknya akan ditangkap hidup2..

    budin dan anjing2nya ini bukan manusia lagi tapi betul2 iblis syaitan!

    ReplyDelete
    Replies


    1. SAMI-HANtu


      penyokong tegar KELDAI HADI ( ketua lebai )


      hadi Jom bakik istanbul check otak sewel kau di wad jantung


      apa dah org turuky taruk dalam darah kau

      byk iblissssss dlm daging kau


      Delete
    2. Iblis berkepala manusia 18.51 sedang meracau.. macam tak cukup darah..

      Inshaa Allah kemenangan bersama kami.. Allah Maha Melihat dan Maha Mengetahui siapa yang benar!


      ⊠ ⚖ - Vote4BN

      ⊠ ⚖ - Vote4BN

      ⊠ ⚖ - Vote BN


      P.P.B.M. ≫≫≫ Parti Pengkhianat Bangsa dan Agama!

      P.P.B.M. ≫≫≫ Parti Pengkhianat Bangsa dan Agama!

      P.P.B.M. ≫≫≫ Parti Pengkhianat Bangsa dan Agama!



      Delete
    3. 1859,1849
      Allah memang MAHA MENGETAHUI LAGI BIJAKSANA.
      Kamuntu Yang tak tahu, TETAPI, TAK mengaku BAHAWA DIRImu ADALAH ORANG YANG TIDAK TAHU. itu KAMU!!!!!

      Delete
  26. ⊠ ⚖ - Vote4BN

    ⊠ ⚖ - Vote4BN

    ⊠ ⚖ - Vote BN



    ⊠ ⚖ - Vote4BN

    ⊠ ⚖ - Vote4BN

    ⊠ ⚖ - Vote BN



    P.P.B.M. ≫≫≫ Parti Pengkhianat Bangsa dan Agama!

    UNDUR MAHADEY UNDUR! SAY NO TO MAHADEEY!

    M3M - Madeey Mugadey Mugabe!

    M3P - Penyangak Penipu Pemutarbeli

    Hancur Pakatan Hancur!


    ⊠ ⚖ - Vote4BN

    ⊠ ⚖ - Vote4BN

    ⊠ ⚖ - Vote BN

    ReplyDelete
    Replies


    1. selamat tinggal pengkhianat melayu pro komunis BN


      dont vote kleptokrat

      Delete

    2. kleptokrat dedak etc itu semua hanyalah ciptaan si munafik gila Mahadeey Laknatullah,..

      istilah2 itu dia ambil dari sifat dalam darah dagingnya yg busuk dengan kebathilah.. lepas tu dia campakkan pada orang lain..

      dan anjing2 jijik macam kamu tergedik2 lah menyalak2...

      kasiaan.. parti setan tua bakal sembah bumi..lenyap!

      ⊠ ⚖ - Vote4BN

      ⊠ ⚖ - Vote4BN

      ⊠ ⚖ - Vote BN


      P.P.B.M. ≫≫≫ Parti Pengkhianat Bangsa dan Agama!

      P.P.B.M. ≫≫≫ Parti Pengkhianat Bangsa dan Agama!

      P.P.B.M. ≫≫≫ Parti Pengkhianat Bangsa dan Agama!


      UNDUR MAHADEY UNDUR!

      SAY NO TO MAHADEEY!

      M3M - Madeey Mugadey Mugabe!

      M3P - Penyangak Penipu Pemutarbeli

      Hancur Pakatan Hancur!


      Delete
    3. 1902,1852
      Allah memang MAHA MENGETAHUI LAGI BIJAKSANA.
      Kamu tu Yang tak tahu, TETAPI, TAK mengaku BAHAWA DIRImu ADALAH ORANG YANG TIDAK TAHU. itu KAMU!!!!!

      Delete

  27. ⊠ ⚖ - Vote4BN

    ⊠ ⚖ - Vote4BN

    ⊠ ⚖ - Vote BN



    P.P.B.M. ≫≫≫ Parti Pengkhianat Bangsa dan Agama!

    P.P.B.M. ≫≫≫ Parti Pengkhianat Bangsa dan Agama!

    P.P.B.M. ≫≫≫ Parti Pengkhianat Bangsa dan Agama!



    UNDUR MAHADEY UNDUR! SAY NO TO MAHADEEY!

    M3M - Madeey Mugadey Mugabe!

    M3P - Penyangak Penipu Pemutarbelit

    Hancur Pakatan Hancur!



    ⊠ ⚖ - Vote4BN

    ⊠ ⚖ - Vote4BN

    ⊠ ⚖ - Vote BN


    ReplyDelete
  28. Replies
    1. ⊠ ⚖ - Vote4BN

      ⊠ ⚖ - Vote4BN

      ⊠ ⚖ - Vote BN


      P.P.B.M. ≫≫≫ Parti Pengkhianat Bangsa dan Agama!

      P.P.B.M. ≫≫≫ Parti Pengkhianat Bangsa dan Agama!

      P.P.B.M. ≫≫≫ Parti Pengkhianat Bangsa dan Agama!

      Delete
  29. Replies
    1. ⊠ ⚖ - Vote4BN

      ⊠ ⚖ - Vote4BN

      ⊠ ⚖ - Vote BN


      P.P.B.M. ≫≫≫ Parti Pengkhianat Bangsa dan Agama!

      P.P.B.M. ≫≫≫ Parti Pengkhianat Bangsa dan Agama!

      P.P.B.M. ≫≫≫ Parti Pengkhianat Bangsa dan Agama!

      Delete
    2. 1859,1849
      Allah memang MAHA MENGETAHUI LAGI BIJAKSANA.
      Kamuntu Yang tak tahu, TETAPI, TAK mengaku BAHAWA DIRImu ADALAH ORANG YANG TIDAK TAHU. itu KAMU!!!!!

      HAPUSKANUMNOBNPAS HAPOSKANUMNOBNPAS HAPOSKAN

      Delete
  30. MUGAJEBE DAN MUGAHADE

    penyamun sokong perompak

    ReplyDelete
    Replies
    1. ⊠ ⚖ - Vote4BN

      ⊠ ⚖ - Vote4BN

      ⊠ ⚖ - Vote BN


      P.P.B.M. ≫≫≫ Parti Pengkhianat Bangsa dan Agama!

      P.P.B.M. ≫≫≫ Parti Pengkhianat Bangsa dan Agama!

      P.P.B.M. ≫≫≫ Parti Pengkhianat Bangsa dan Agama!


      UNDUR MAHADEY UNDUR! SAY NO TO MAHADEEY!

      M3M - Madeey Mugadey Mugabe!

      M3P - Penyangak Penipu Pemutarbelit

      Hancur Pakatan Hancur!

      Delete
    2. 1903 dan Mazlan,

      Allah memang MAHA MENGETAHUI LAGI BIJAKSANA.
      Kamuntu Yang tak tahu, TETAPI, TAK mengaku BAHAWA DIRImu ADALAH ORANG YANG TIDAK TAHU. itu KAMU!!!!!

      HAPUSKANUMNOBNPAS HAPOSKANUMNOBNPAS HAPOSKAN

      Delete
  31. DAP adalah anakdidik PAP Singapura....Bangsa Melayu Islam MESTI sedar.Allahuakbar 3x

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana satu yg betol ni.. ? najib baik dgn singapore apa? baru je ahjib balik dari sana.. siap kowtim bagai.

      Delete
    2. Ahjib beria2 berpelok neecium dgn pm sgapore...dap pulak lagi salah


      Kikiki

      Delete

  32. P.P.B.M. ≫≫≫ Parti Pengkhianat Bangsa dan Agama!


    M3M - Madeey Mugadey Mugabe!

    sokong ppbm = sokong perompak = sokong syaitan dikenali

    ReplyDelete
  33. aku print screen siap2 komen2 menghina Agama oleh anjing2 Madey Budin Laknatullah ini.


    apa2 hal balai report.. kasi ajar langit tinggi rendah.


    nak politik bg lah ada sempadan.. jg jadi haiwan atau babi.. sondol tak kira Agama atau Alim Ulama.


    BUDING APASAL KO TAK LETAK CAPTCHA? posting dedak ko menurun ke? dedak ikut kadar posting???

    ReplyDelete
  34. ⊠ ⚖ - Vote4BN

    ⊠ ⚖ - Vote4BN

    ⊠ ⚖ - Vote BN


    P.P.B.M. ≫≫≫ Parti Pengkhianat Bangsa dan Agama!

    P.P.B.M. ≫≫≫ Parti Pengkhianat Bangsa dan Agama!

    P.P.B.M. ≫≫≫ Parti Pengkhianat Bangsa dan Agama!


    UNDUR MAHADEY UNDUR!

    SAY NO TO MAHADEEY!

    M3M - Madeey Mugadey Mugabe!

    M3P - Penyangak Penipu Pemutarbelit

    Undi ppbm = sokong perompak = undi syaitan dikenali

    Hancur Pakatan Hancur!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hancur kepala bapakkkkk kau

      Kikiki

      Delete
    2. 1908, 1910, 1912 ........

      Apa hal kamu ni? Baru keluar dari gua ke ikut mcm cikgu zamihan si pertapa dlm gua tu. Berapa lama kamu tertidor dlm gua tu? 1/2 hari? 3 hari? 300 tahun? Jangan perasan la weh sgb si Penghuni Gua. Jauh beza macam langit dengan bumi.

      Bukan apa...... kamu berlagak mcm baru keluar gua, konon konon tak tahu siapa perdana menteri sekarang. PM la ni bukan Tun Mahathir lagi. Yang kamu beria -ia suruh undur tu pe hal? Kita nak PM sekarang nih NajibMO1 yg undur, turun, lepaskan jawatan SEBAB NajibMO1 sudah menyusahkan kehidupan rakyat dgn GST yg menyebabkan kos sara hidup melambong tinggi.
      Ada MO1 Najib peduli rungutan rakyat? Jangankan rungotan rakyat, Titah DYM Agong suh bentangkan siasatan kes 1MDB pon tak dipedulinya, malah disorok bawah OSA lagi!

      Tun Mahathir yg sepatutnya berehat, TERPAKSA la terus mara SEMULA membela rakyat yg nak buang GST yg mencekik rakyat tuh!

      Nanti, lepas PRU14 nih, Tun Mahathir dah jadi PM Malaysia semula bawah jenama KERAJAAN PAKATAN HARAPAN, kalau mereka buat salah macam MO1 Najib buat sekarang, masa tu baru betul kita laongkan undur mahathir undur. Sebab tu saya katakan , KAMU adalah dari golongan ORANG YANG TIDAK TAHU BAHAWA DIRINYA TIDAK TAHU. Ni saya dah beri tahu harap2 jadi golongan orang yang tahu la ye!

      Jadi buat masa ni, kita kena kata dan laungkan

      UNDUR NAJIB MO1 UNDUR, NUNDUR NAJIB MO1 UNDUR!

      HAPUSKANUMNOBNPAS HAPOSKANUMNOBNPAS HAPOSKAN

      Delete
  35. ⊠ ⚖ - Vote4BN

    ⊠ ⚖ - Vote4BN

    ⊠ ⚖ - Vote BN



    P.P.B.M. ≫≫≫ Parti Pengkhianat Bangsa dan Agama!

    P.P.B.M. ≫≫≫ Parti Pengkhianat Bangsa dan Agama!

    P.P.B.M. ≫≫≫ Parti Pengkhianat Bangsa dan Agama!


    UNDUR MAHADEY UNDUR!

    SAY NO TO MAHADEEY!

    M3M - Madeey Mugadey Mugabe!

    M3P - Penyangak Penipu Pemutarbelit

    Undi ppbm = sokong perompak = undi syaitan dikenali

    HANCUR PAKATAN HANCUR!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1910, 1912

      Allah memang MAHA MENGETAHUI LAGI BIJAKSANA.
      Kamu tu Yang tak tahu, TETAPI, TAK mengaku BAHAWA DIRImu ADALAH ORANG YANG TIDAK TAHU. itu KAMU!!!!!

      HAPUSKANUMNOBNPAS HAPOSKANUMNOBNPAS HAPOSKAN

      Delete

  36. awas budin.. belog ko terlalu melampau menghina Agama


    kalau kau betul orang Islam..ko akan rasa bersalah dan takut dengan anjing2 upahan ko ini..

    tp nampaknya ko pun sama naik jahat dan munafik..


    takpe.. get ready.. aku akan save posting2 yang ko lepaskan yang menghina Allah dan Rasul jelas2.. main2 kalimah2 berat!


    MELAMPAU!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1919

      Allah memang MAHA MENGETAHUI LAGI BIJAKSANA.
      Kamu tu Yang tak tahu, TETAPI, TAK mengaku BAHAWA DIRImu ADALAH ORANG YANG TIDAK TAHU. itu KAMU!!!!!

      HAPUSKANUMNOBNPAS HAPOSKANUMNOBNPAS HAPOSKAN

      Delete
  37. Anonymous22 January 2018 at 18:38
    samizan

    kau ni sami budha ka

    belit kepala mcm syiah mabok


    MAI SINI HISAP PELIR MIKER. HISAP HISAP HISAP SAMPAI LIDAH DAN MULUT KEMBALI MENGUCAP ASADUALAA ILA HA ILALLAAAH...


    MAI MIKER BAGI TRAINING ALA ANTI I.S CARA NAK BUAT MUNAFIK KEMBALI JADI NEUTRAL..

    HISAP KULUM HISAP KULUM SAMBIL DI SEBUT NAMA PENCIPTA KAMU

    Reply









    KOMEN SI KARFIR BIADAB!! Inilah rupa ANJING parti bodoh, jahat the so-called Parti Peribabi Bangang Mahatahik!

    Ko takkan lepas lah Budin.. ko mesti bertangungjawab!!

    Semoga ko akan ditangkap pihak berkuasa SHAHBUDINDOTCOM !!



    ReplyDelete
    Replies
    1. 1919 1920

      Allah memang MAHA MENGETAHUI LAGI BIJAKSANA.
      Kamu tu Yang tak tahu, TETAPI, TIDAK mengaku BAHAWA DIRImu ADALAH ORANG YANG TIDAK TAHU. itu KAMU!!!!!

      HAPUSKANUMNOBNPAS HAPOSKANUMNOBNPAS HAPOSKAN

      Delete

  38. ⊠ ⚖ - Vote4BN

    ⊠ ⚖ - Vote4BN

    ⊠ ⚖ - Vote BN


    P.P.B.M. ≫≫≫ Parti Pengkhianat Bangsa dan Agama!

    P.P.B.M. ≫≫≫ Parti Pengkhianat Bangsa dan Agama!

    P.P.B.M. ≫≫≫ Parti Pengkhianat Bangsa dan Agama!


    ReplyDelete
    Replies
    1. ko sorang je lah yg pangkah bn

      Delete
    2. Tu laaa wak
      Aku dah cakap tapi hang mau dengaq
      Orang semua dah berhijrah ke PH
      Tinggal hang sorang saja lagi kat bn tu.
      Berhijrahlah wak
      Kalau hang tunggu lagi pasti hang akan jadi gila.
      Hang tengok hadi awang tu
      Dia dah jadi keldai pun
      Hang pun nak jadi mcm dia ka?
      Jgn wak
      Kesian kat mak pak hang di kampong tu.

      Delete
    3. kan dah..itulah..dirasuk saka saka dlm tunggul 60thn tu..sendiri mencela melaknat orang boleh..apa punya orang lah lu..

      kabinet kayu mau rebahlah beb..ko disampok najibalun wang besar..

      UMNOBNPAS sudah goyang..sudah goyang..sudah goyang..x gitu 1920..gitulah nampaknya

      Delete
  39. anak mat zin ni klu hidup zaman nabi, org lain pergi perang dia jenis org yg cabut lari sambil pegang tasbih.. ptuiih. cakap mcm bagus.

    ReplyDelete
  40. Sepak je kepala dia ramai2..ustaz babi ni!!!buat org bencikan agama je dia..halal dibunuh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 20.41..Bertaubatlah kamu dari mengeluarkan perkataan yang ternyata keluar mengikut nafsu amarah kamu. Sapakah kamu untuk menggelar Ustaz Zamihan sedemikian rupa...MAZA dan Mufti2 pun tak berani untuk menggelarkannya sedemikian rupa, kamu saja yang memandai2 pulak. Kalaulah dia terkhilaf pun, itukan antara dia dengan Allah s.w.t. Kamu menghalalakan dia dibunuh tu satu hasutan yang amat dasat dan tidak diajar dalam agama islam. Janganlah kerana taksub terhaadp seseorang maka mata dan jiwa kita dibutakan...bertaubatlah sebelum nyawa sampai ke halkum!!!!!!

      Delete
    2. Geng Najib! Kamu pun sama,lagi terok, bukan tak tahu tapi BUAT BUAT TAK TAHU kan? Siap kelirukan rakyat lagi hah! Maklom lah........dah ikat kontrek dgn umnobn sampai mati.......dok gitu GN?

      Apa hal kamu ni? Baru keluar dari gua ke ikut mcm cikgu zamihan si pertapa dlm gua tu. Berapa lama kamu tertidor dlm gua tu? 1/2 hari? 3 hari? 300 tahun? Jangan perasan la weh sgb si Penghuni Gua. Jauh beza macam langit dengan bumi.

      Bukan apa...... kamu berlagak mcm baru keluar gua, konon konon tak tahu siapa perdana menteri sekarang. PM la ni bukan Tun Mahathir lagi. Yang kamu beria -ia suruh undur tu pe hal? Kita nak PM sekarang nih NajibMO1 yg undur, turun, lepaskan jawatan SEBAB NajibMO1 sudah menyusahkan kehidupan rakyat dgn GST yg menyebabkan kos sara hidup melambong tinggi.
      Ada MO1 Najib peduli rungutan rakyat? Jangankan rungotan rakyat, Titah DYM Agong suh bentangkan siasatan kes 1MDB pon tak dipedulinya, malah disorok bawah OSA lagi!

      Tun Mahathir yg sepatutnya berehat, TERPAKSA la terus mara SEMULA membela rakyat yg nak buang GST yg mencekik rakyat tuh!

      Nanti, lepas PRU14 nih, Tun Mahathir dah jadi PM Malaysia semula bawah jenama KERAJAAN PAKATAN HARAPAN, kalau mereka buat salah macam MO1 Najib buat sekarang, masa tu baru betul kita laongkan undur mahathir undur. Sebab tu saya katakan , KAMU adalah dari golongan ORANG YANG TIDAK TAHU BAHAWA DIRINYA TIDAK TAHU. Ni saya dah beri tahu harap2 jadi golongan orang yang tahu la ye!

      Jadi buat masa ni, kita kena kata dan laungkan

      UNDUR NAJIB MO1 UNDUR, NUNDUR NAJIB MO1 UNDUR!

      HAPUSKANUMNOBNPAS HAPOSKANUMNOBNPAS HAPOSKAN

      Delete

    3. kronik dh anjing2 belaan kutty penyangak madeer

      cari nahas sendiri.. kalo lapor polis mampos kena dah mamat sewel neh

      Delete
    4. Kami cuma kesian kat hang saja wak.
      Hang tunggu lama mana pun dlm bn hang tak akan dapat RM2.6 bilion.
      Lima duit pun hang tak akan dapat.
      Beetaubatlah wak
      Selagi pintu taubat masih terbuka.

      Delete

  41. Saudara GN, belog ini dipenuhi anjing2 GILA Rabies.. mereka ini tak ketahuan hala.. nak memesongkan kita umat Islam.. dan jelas Madey pembawa ajaran sesat, songsang.. mengkafirkan orang lain sesuka hati... konon nak tiru macam zaman PAS dulu..

    PAS bg dalil berdasarkan ini dan ini maka jadi ini.. puak madey sesat ini terus hukum mcm org gila..


    cukup lengkap sudah belog ini.. penghina Agama Islam dan ugutan jenayah.. perkataan bunuh tu boleh disabitkan Kanun Kesiksaan.. bahlol oii..

    anon 20.41 ko rase nak mampos dalam jail ke?? terang2 ko dh buat hasutan jenayah!

    kt jail nanti.. kena liwat...dpt aids.. madey penyangak xde nak tlg ko lah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2144,
      Pas bagi dalil ke?
      Setahu aku selama ni HAMpas cuma bagi DALIH!

      Contoh ye, ni contoh jelas lagi sohih tau!

      Pas beronar dlm Pakatan Rakyat DALIH nak keluar
      Pas keluar Pakatan Rakyat DALIH nya sbb ada DAP
      Pas masok umno DALIH nya MCA Gerakan bukan kafir
      Pas sokong umno DALIH nya sbb dah dpt rm90jota
      Pas tolong umno DALIH nya umno sokong ruu355
      Pas pelok umno DALIH nya umno tak kafir dah

      aaahhhhhh...banyak lagilah DALIHnya bukan dalil
      pon kan 2144?

      Delete
    2. mampospasumnobn mampospasumnobn mampos

      Delete
    3. Dtg tk dijemput
      Berambos tak disuruh

      Kau nampak tak pintu kluar tu... silakn.. sini tkde dedak

      Delete
  42. Itulah hang wak
    Aku nak bawa pi berubat hang tak mau..
    Sakit hang ni dah makin teruk wak
    Mailah aku tolong hang bawa pi berubat di hospital bahagia tanjong rambutan.
    Di sana ada ramai doktor pakar wak
    Hang jgn takut!!!
    Penyakit gila hang ni insyaallah boleh sembuh kalau dapat rawatan awal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro,kalo x jalan jugak..neh carikan bomoh ke.. pawang ke..kasi keluar saka saka yg merasuk siwak tu..manalah tau..pulih nanti..kalo pulih lah..
      tunggul tu bahaya..berpuaka..

      Delete

  43. BY ANUPUM PANT

    There is no astrologer in the world that can tell you for sure if you’ll die this year or not. But, thanks to Gompertz Law, if you ask me, there is one thing I can tell you for sure – Whatever may be the odds of you dying this year, in 8 years, the likelihood of you dying will double.

    This dreadful law of death was named after the first person who noted it – Benjamin Gompertz, in the year 1825. The law rests on a general assumption that a person’s resistance to death decreases as he ages. The Gompertz Law of mortality, put simply in a sentence would compute to this:

    Your probability of dying during a given year doubles every 8 years.
    It is amazing, and no one knows how it works exactly. Why does nature pick the number 8, to double our likelihood of death? We’ll probably never know.

    There is a whole table which relies on census data, and statistically notes the probabilities of people dying at different ages. And when it is plotted on a Probability of death vs. Age graph, you get an exponentially increasing mortality rate with age. That is death coming faster as you get older.

    Gompertz Law can be verified for real-life data – the 2005 US census data. The following graph and the probability vs. age plotted using the law match almost perfectly. Amazingly, the law holds true for several other countries too.


    ReplyDelete
  44. ….A……A…..
    …///………\\\
    ///….O…..O..\\\
    ………….00………
    ...)))0000Y000((
    ……))………..((….
    …….AAAAAAA….
    …………((…………
    Senja nan merah
    Sang camar pulang ke sarang
    Sang tedung menyusur batas sawah

    Nun di Atlantis
    Ku kembang sayap merah
    Menujah langit ke destinasi kekasihku KEJORA
    Menelusuri blog-blog cucu cicit adam
    Agar aku dan KEJORA bisa berdiskusi

    Perjanjian 69!!!!!!
    Lidah dan dubur kami bersatu
    Duburnya ku jilati
    Lobang duburnya ku tusuk hingga ke usus
    Manakala hujung bercabang lidahku mengerudi
    Di sana terhimpun najis cairnya yang enak

    Serentak masa yang seiring,
    KEJORA menyembam wajahnya ke duburku
    Dapat ku rasai kegelian nan berahi
    Bila hujung hidung dan jejarinya
    Bermain-main di bibir lubang duburku !

    Sekali kemutan lubang duburku,
    Desir angin menerpa keluar, busuk dan hanyir
    Serentak masa!
    Ku ilhamkan di jiwa kekasihku KEJORA
    Abstrak kejahatan!!!!!
    Dan jejarinya
    mampu menyusun ayat-ayat penuh nista
    Untuk tatapan pelayar maya.

    Teruskan berkarya wahai kekasihku KEJORA !
    Kerna jiwa kita disatukan..dalam suatu perjanjian

    Senja nan Merah !!!!

    Atlantis Dunia Ku!!!!!

    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!
    HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!HA!!!!!!!







    ReplyDelete
    Replies
    1. Apalah hang ni wak kojola kengkang.
      Pungkoq orang pun hang sanggup jilat.
      Teruk betul perangai hang ni.

      Delete
  45. Udahlah datang ke blog budin tak dijemput
    Berperangai lak, bage babi tunggal
    sondol sana,,,,sondol sini

    KEJORA....KEJORA.,,,,

    apa nak jadi dongan ongkau!!
    omak oiiiiiiii,,,,

    Milah di kampuang rindu ongkau oiiiii

    KIKIKI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bertaubatlah wak.
      Kembalilah kepangkuan masyarakat semula.
      Tak pa lah kalau dah kegkang pun
      Nak buat lagu mana.

      Delete
  46. Gompertz–Makeham law of mortality
    The Gompertz–Makeham law states that the human death rate is the sum of an age-independent component (the Makeham term, named after William Makeham)[1] and an age-dependent component (the Gompertz function, named after Benjamin Gompertz),[2] which increases exponentially with age.[3] In a protected environment where external causes of death are rare (laboratory conditions, low mortality countries, etc.), the age-independent mortality component is often negligible. In this case the formula simplifies to a Gompertz law of mortality. In 1825, Benjamin Gompertz proposed an exponential increase in death rates with age.

    Gompertz–Makeham
    Parameters {\displaystyle \alpha >0} \alpha >0 (real)
    {\displaystyle \beta >0} \beta >0 (real)
    {\displaystyle \lambda >0} \lambda >0 (real)
    Support {\displaystyle x\in \mathbb {R} ^{+}} x\in \mathbb {R} ^{+}
    PDF {\displaystyle \left(\alpha e^{\beta x}+\lambda \right)\cdot \exp \left(-\lambda x-{\frac {\alpha }{\beta }}\left(e^{\beta x}-1\right)\right)} {\displaystyle \left(\alpha e^{\beta x}+\lambda \right)\cdot \exp \left(-\lambda x-{\frac {\alpha }{\beta }}\left(e^{\beta x}-1\right)\right)}
    CDF {\displaystyle 1-\exp \left(-\lambda x-{\frac {\alpha }{\beta }}\left(e^{\beta x}-1\right)\right)} {\displaystyle 1-\exp \left(-\lambda x-{\frac {\alpha }{\beta }}\left(e^{\beta x}-1\right)\right)}
    The Gompertz–Makeham law of mortality describes the age dynamics of human mortality rather accurately in the age window from about 30 to 80 years of age. At more advanced ages, some studies have found that death rates increase more slowly – a phenomenon known as the late-life mortality deceleration[3] – but more recent studies disagree.[4]


    Estimated probability of a person dying at each age, for the U.S. in 2003 [1]. Mortality rates increase exponentially with age after age 30.
    The decline in the human mortality rate before the 1950s was mostly due to a decrease in the age-independent (Makeham) mortality component, while the age-dependent (Gompertz) mortality component was surprisingly stable.[3][5] Since the 1950s, a new mortality trend has started in the form of an unexpected decline in mortality rates at advanced ages and "rectangularization" of the survival curve.[6][7]

    The hazard function for the Gompertz-Makeham distribution is most often characterised as {\displaystyle h(x)=\alpha e^{\beta x}+\lambda } h(x)=\alpha e^{\beta x}+\lambda . The empirical magnitude of the beta-parameter is about .085, implying a doubling of mortality every .69/.085 = 8 years (Denmark, 2006).

    The quantile function can be expressed in a closed-form expressions using the Lambert W function:[8]

    {\displaystyle Q(u)={\frac {\alpha }{\beta \lambda }}-{\frac {1}{\lambda }}\ln(1-u)-{\frac {1}{\beta }}W_{0}\left({\frac {\alpha e^{\alpha /\lambda }(1-u)^{-(\beta /\lambda )}}{\lambda }}\right)} Q(u)={\frac {\alpha }{\beta \lambda }}-{\frac {1}{\lambda }}\ln(1-u)-{\frac {1}{\beta }}W_{0}\left({\frac {\alpha e^{\alpha /\lambda }(1-u)^{-(\beta /\lambda )}}{\lambda }}\right)
    The Gompertz law is the same as a Fisher–Tippett distribution for the negative of age, restricted to negative values for the random variable (positive values for age).

    ReplyDelete
  47. jadilah kita ni baik, alim, arif dan mantap. cinta akan kejujuran dan kebaikan. itu je.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...