Tuesday 9 January 2018

"KALAU SAYA JADI NAJIB, SEKARANG JUGA SAYA LETAK JAWATAN"


Berikutan persetujuan Pakatan Harapan menamakan Tun Mahathir Mohamad sebagai calon Perdana Menteri bagi gabungan itu untuk tawarannya kepada rakyat menggantikan Najib Razak yang kleptokrat, saya cuba mendapatkan pandangan beberapa pemimpin lama yang pernah menjadi Ahli Parlimen dan menteri ketika era bekas Perdana Menteri itu berkuasa dahulu.

Bagaimanapun, oleh kerana sebahagian mereka tidak lagi memihak kepada mana-mana parti dan lebih menumpukan kepada hal-hal sendiri serta keluarga, mereka tidak sedia untuk disebut nama-nama mereka.

Rata-ratanya melihat pertarungan PRU 14 akan datang antara Najib dengan Tun Mahathir, antara BN dan Pakatan Harapan, adalah persaingan yang paling sengit dalam sejarah politik negara serta paling mungkin mencatatkan sejarah hilangnya kuasa UMNO.

Kata mereka, Tun Mahathir tidak mungkin sedia namanya dicalonkan sebagai Perdana Menteri semula jika beliau tidak melihat peluangnya untuk menang adalah cerah, sekaligus akan mencatat rekod sebagai pemimpin yang dipilih buat kali kedua untuk memerintah negara.

"Mustahil Tun Mahathir sanggup merosakkan namanya sebagai negarawan yang pernah berkuasa selama 22 tahun tahun sebelum ini kiranya peluang untuk beliau menumbangkan Najib  adalah tipis," ujar mereka.

Sehubungan itu, dalam konteks kepentingan negara dan UMNO, mereka melihat tiada manfaat lagi untuk Najib terus berlawan dengan Tun Mahathir dalam PRU 14 akan datang ini.

Najib, jelas mereka, harus sedar bahawa Tun Mahathir tidak pernah kurang daripada dua pertiga kemenangannya setiap kali pilihanraya sebelum ini, manakala Najib ketika pertama kali mengetuai PRU 2013 lalu, prestasnya lebih buruk berbanding keputusan pilihanraya 2008.

Untuk itu, pilihan terbaik bagi Najib, tambah mereka, ialah dengan segera mengundurkan diri sebagai Perdana Menteri serta menyerahkan kepada UMNO dan BN menentukannya penggantinya kerana pengunduran itu dengan sendirinya menjadikan Tun Mahathir tiada isu lagi untuk meneruskan perjuangannya bersama Pakatan Harapan.

Dalam masa yang sama, kata pemimpin-pemimpin lama itu lagi, tidak kira siapa pun pemimpin baru yang akan mengambil alih tampuk pemerintahan negara bagi menggantikan Najib, ia tiada kaitan lagi dengan keinginan Tun Mahathir mahu menumbangkan UMNO dan BN sebelum ini.

"Lebih dari itu, satu lagi kelebihan bagi pemimpin baru nanti ialah mereka juga tiada terkait sama sekali dengan 1MDB atau dasar pandang ke China yang yang menjadi antara isu kemarahan rakyat terhadap kerajaan sekarang ini.

"Kalau saya jadi Najib atau jika saya menjadi penasihatnya, sebaik Tun Mahathir dinamakan sebagai calon Perdana Menteri, pilihan terbaiknya ialah meletakkan jawatan kerana terus bertahan akan mengundang lebih kemungkinan yang buruk, tidak saja kepada dirinya, tetapi juga UMNO dan BN," ujar mereka lagi.

Dengan yang demikian, melalui pengunduran Najib, tegas mereka dengan yakin, majoriti rakyat akan kembali menyokong UMNO dan BN kerana tiada sebab lagi mereka mahu bersama dengan perjuangan Tun Mahathir dan Pakatan Harapan.

Seterusnya, kata mereka, Najib harus mesti berjiwa besar dengan lebih mengutamakan kepentingan UMNO dan negara berbanding dirinya sendiri.

"Biar pun dengan pengunduran Najib itu, beliau dilihat mengalah kepada Tun Mahathir, tetapi akhirnya ia akan memberi kemenangan kepada UMNO dan BN.

"Apabila UMNO dan BN terus kekal berkuasa selepas PRU 14 akan datang, yang sebenar-benarnya dan muktamad tewas ialah Tun Mahathir dan Pakatan Harapan.

"Najib pula tidaklah kalah, cuma mengalah saja,"  kata mereka lagi. (ShahbudinHusin 09/01/2018)

259 comments:

  1. Nombor 1 - Tuan Budi, Kulit Najib tebal. Manalah dia malu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heheheee, Tuan Budi pulak. Sebenarnya Tuan Budi. Maaf, ya. Heheheeee... Tun Dr. M, kata kulit najib tebal. Kalau cucuk, jarum patah. Itu sebab dia tak letak jawatan.

      Delete
    2. Tuan Budin. Tuan Budin. Tuan Budin. Huarghhhh... payahnya huruf "n" nak terpapar. Heheheeeee

      Delete
    3. BNM BELI TANAH KERAJAAN DGN HARGA RM2 BILiION...??

      Satu lagi konroversi........!!!
      Tak ada angin, tak ada ribut, tiba BNM kena bayar RM2 bilyon. Ini tak pernah terjadi dalam catatan sejarah Negara, hanya di zaman pentadbiran Najib saja ianya berlaku.

      Bank negara bayar RM2 bilion untuk beli tanah milik Kerajaan.
      Siapa yg mengarahkannya?
      Bank negara ambil duit dari mana?
      Bayar kat siapa?
      Duit dalam bank negara tu bukan milik Kerajaan Malaysia ke?
      RM2 bilion tu ada dimana agaknya?
      Ada dibincangkan dalam mesuarat Kabinet ker?
      Ada dibahas & diluluskan dalam Dewan Parlimen ker?
      Umpama ada orang ambil duit bapak dia saja, suka-suka dia beli tanah sendiri kat belakang rumah.

      Pelik,,pelik..pelik.....!!


      Ini laporannya.....
      Bank Negara Malaysia (BNM) telah membeli 22.58 hektar tanah daripada kerajaan, pada harga RM2 bilion untuk digunakan sebagai penempatan semula Universiti Kewangan Islam Global dan Akademi Penyelidikan Syariah Antarabangsa dalam Kewangan Islam.

      Tanah itu juga boleh dimajukan bagi pembangunan masa depan kemudahan pendidikan dan latihan yang akan memberi tumpuan kepada usaha meningkatkan keupayaan teknikal bakat-bakat dalam industri kewangan.

      Ia terletak bersebelahan dengan Kompleks Sasana Kijang BNM, yang dilengkapi dengan kemudahan latihan serta persidangan yang canggih dan ia juga menempatkan organisasi-organisasi antarabangsa seperti Bank Dunia, Pusat Penyelidikan dan Latihan Bank-bank Pusat Asia Tenggara serta Persekutuan bagi Rangkuman Kewangan.

      Ia juga terletak berhampiran dengan kompleks Asia School of Business (kerjasama dengan Massachusetts Institute of Technology) dan Pusat Latihan Industri Kewangan yang sekarang ini sedang dalam pembinaan,

      Apakah ini satu lagi skandal skala besar selepas 1mdb,
      SRC,
      Felda,
      TRX,
      Forest City.............????

      Delete
    4. Kah kah kah....mahligai...tergelak,termengilai aku ngan ko nih......
      tq lah buat lawak.....hilang jap geram aku kat cai2 haprak umnopas tadi tu.......

      tahniahlah dpt 1st........

      Delete
    5. ALLAH MAHA BERKUASA

      PERANCANGAN ALLAH MAHA SEMPURNA

      KITA LIHAT SENDIRI SENDIR1

      PENYOKONG TUN TAIK SEPERTI SIBUDIN
      DAH SEMAKIN NYANYUK ...
      SETIAP HARI CAKAP/BUKA TAJUK MACAM ORANG NYANYUK
      DAN DIJANGKA 2 MINGGU NI
      LAGI NAMPAK KENYANYUKKAN YANG
      DITONJOLKAN SENDIRI TANPA DIA SEDARI

      ALLAH MAHA BERKUASA
      TERUSKAN KENYANYUKAN ANDA DI SIBUDIN DAN TUN TAIK

      Delete
    6. Othaman, carilah kerja lain. Jangan malukan diri sendiri. Duit masuk kocek kerajaan.....sokonglah penambahbaikkan Keupayaan kewangan negara.
      Yg benar skandal mega ialah 31.5 billion duit BNM lesap akibat CBT TDM dan kuncu kuncunya. Manusia ini yg kita nak kitar semula - na'uzubillah. Rosak system kewangan negara lagi.

      Delete
    7. Bang othaman

      MEMANG BABI BETUL BANK BABI NEGARA

      NAK JADI BANK ATAU NAK MAIN SPEKULASI HARTANAH


      APA PUN BABI NEGALA TOLONG MOF 2B UTK MOF BELI TRX DARI MULIA GROUP

      BABI BETUL BANK BABI NEGALA


      DULU KATA MADEY SURUH BABI NEGALA BELI SAHAM TELEKOM DGN MOF


      SKRG BABE NEGALA BELI TANAH PULAK DGN MOF

      MEMANG NAJIB ANAK MURID YG BAIK MCM BABEE..

      IKUT APA MADEY BUAT SEMUA NAK IKUT

      BABEE BETUL MADEY DAN NAJIBulshit

      Delete
    8. Saudata Tanpa Nama 13:11 - Sesekali melawak juga untuk meredakan kegeraman/kebengangan kepada Si Penyangak Negara.

      Delete
    9. Saudata pulak. SaudaRa... Hadoi...

      Delete
    10. Ini semua KEPALA BAPAK punya pasal.

      Delete
    11. Mahathir mengulangi dakwaannya ketika dia jadi presiden Umno tetapi sekarang dia bukan lagi persiden Umno untuk apa?kalau PAS dikatakan menuduh orang Umno itu kafir tetapi sekarang Mahathir bukan lagi orang Umno maka diubah suai sedikit dakwaannya, kalau dulu dia kata PAS tuduh orang Umno kafir tetapi sekarang dia ubah dengan tuduhan PAS dakwa orang orang yang tak jadi ahlinya kafir dan kemudian dia ubah sedikit lagi dengan dakwaan PAS kata orang Umno yang tak masuk PAS ialah kafir.Tuduhanpun boleh diubah untuk mengulangi pasal orang PAS tidak makan sembelihan Umno, kahwin semula kalau mak bapaknya Umno dan seumpamanya.Mengaitkan dakwaan stok lama dengan disesuaikan dengan kedudukan terkini Mahathir nampak janggal tapi sebab bebal, Mahathir teruskan juga.dan untuk menyedapkan lagi dakwaannya, Mahathir kata TGHH kafir sebab sudah berbaik dengan Umno yang dituduhnya kafir.

      Mahathir tokok tambah lagi dakwaannya dengan menuduh mufti tidak buat kerja untuk menangani Amanat Hadi isedangkan mufti di zaman Amanat Hadi ialah mufti yang diperah mendengar perintahnya, kenapa mufti tidak diperintahkan mengeluarkan fatwa ketika itu dan kenapa pulak baru sekarang mufti dipersalahkan? Lebih menarik apabila Mahathir mendakwa mufti boleh buat kerja dengan Arqam tetapi tidak dengan Amanat Hadi seolah olah semua fatwa yang keluar tentang Arqam ialah kuasa mutlak mufti.Mahathir ingat orang tak tahu siapa di belakang fatwa Arqam itu dan mufti buat kerja atas arahan siapa.

      Bercakap pasal Arqam saya juga teringat tentara tentera Badar dan kisah undercover seorang anggota polis wanita yag berkahwin dengan Abuya.Telitinya penyiastan Arqam dan fatwa mufti juga diperolehi tentang aura Muhammadiah dan amalan sesat Arqam sebelum pertubuhan itu diharamkan, tetapi dalam kes Memali, di mana penyiasatan teliti itu dibuat dan diumumkan kepada rakyat? Tiba tiba arwah Ustaz Ibrahin Libya dituduh penjenayah yang menganjurkan pemberontakan bersenjata dan mengajar ajaran sesat? Di mana sesatnya ajaran Ustaz Ibrahim dan di mana pula pasukan tentera badarnya?

      Tanpa Bukti, tanpa hujah dan tanpa saksi, Mahathir dan kuncu kuncu macai kapcainya terus mempertahankan serangan Memali itu untuk keselamatan negara tetapi di mana bahayanya?

      Delete
    12. Kepala bapak banyak rambut.
      anak kepala bapak kurang
      rambut.eh,bukan rambut,
      uban rupanya.kepala bapak
      fikir uban tu rambut.hihi

      Delete
    13. Ahli Biro Politik PKR, Dr Syed Husin Ali terhidu Tun Dr Mahathir memandu Pakatan Harapan (PH) bukan untuk memperjuangkan rakyat, sebalik ke arah agenda peribadi.

      Ini diisyaratkan melalui kesungguhan PH mahu menamakan siapa bakal Perdana Menteri, berbanding dengan isu-isu rakyat yang lebih penting.

      “Kenapa perlu terburu-buru memutuskannya? Sekarang ini kelihatan seolah-olah soal menamakan nama calon PM paling penting sekali.

      “Lebih buruk lagi sudah timbul pula anggapan semacam isu ini didorongkan oleh agenda peribadi,” kata veteran PKR itu kepada The Malaysian Insight.

      Syed Husin yang juga bekas timbalan presiden PKR berkata perjuangan mereformasikan sistem dalam negara lebih penting berbanding dengan siapakah calon PM.

      “Untuk mencapai ini perlulah diperjuang perubahan besar atau reformasi segala sistem dan institusi yang bobrok agar dapat ditegakkan yang lebih adil dan saksama.

      “Nyata sekali matlamat perjuangan PH itu besar, jauh lebih besar daripada soal menentukan PM. Berhentilah membesar-besarkan isu PM ini,” katanya.

      Delete
    14. hahahahaha...laporan terkini, hampir 90% ahli ph yang bukan ppbm kecewa dan menolak pencalonan TM sebagai calon pm. yang diharapkan adalah bakal pemimpin yang masih muda dan segar, bukan bekas pemimpin yang dah semakin layu dan usang. entah la, tak tahulah kenapa ph mencalonkan TM sedangkan sebenarnya ramai pemimpin ph yang menolak. oh ya, setuju untuk tidak bersetuju. bagaimanapun bagi dap, siapa yang bakal jadi pm tak jadi masalah, yang penting mesti patuh untuk jadi puppetnya. malaysia oh malaysia...

      Delete
  2. No sense of mercy..najib dan umno mesti dikafankan utk kebaikan rakyat Msia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya, semestinya averrose, wajib, no doubt at all!

      Delete
    2. Nampaknya Mahathir dan macai kapcainya sekapal.masih bermain dengan permainan yang sama, yang sudah lama kantoi dan tiada asas pun.Tetap menuduh Amanat Hadi yang 30 tahun lalu diexplotasi kawa kaw oleh Mahathir untuk memesongkan orang melayu dari beramal dengan ugama sebetulnya.Mahathir menuduh orang melayu yang terpengaruh dengan Amanat Hadi meyebabkan berlaku perpecahan di kalangan orang melayu tanpa meyebut apa yang berlaku antara dia, Muhyidin dan Najib sudah difaktakan sebagai punca perpecahan orang melayu yang nyata apabila Umno terbahagi dua dan sebelum itu pertelingkahan antara dia dan DSAI turut membahagikan Umno atau dengan lebih tepat telah memecah belahkan orang melayu tetapi dengan bebalnya Mahathhir mendakwa PAS lah punca perpecahan orang melayu.

      Perpaduan orang melayu menurut definasi Umno sejak dulu dan sewaktu Mahathir jadi presidennya,ialah menerusi Umno.Kalau orang melayu memilih parti selain Umno maka ia akan menggugat perpaduan melayu.Sebab itu apabila PAS mula menerima sokongan orang melayu yang tidak lagi mahu bersama Umno maka bagi Mahathir melayu sudah dipecahbelahkan oleh PAS menerusi Amanat Hadi yang kononnya mengkafirkan orang Umno.

      Itu dakwaan Mahathir sewaktu dia jadi presiden Umno, tetapi bebalnyya Mahathir sebagai penasihat Bersatu dia turut mengulangi dakwaannya.Saya kata bebal kerana ketika ini Mahathir turut menjadi punca perpecahan orang melayu tetapi masih mahu orang percaya PAS lah puncanya itu sedangkan hakikat sebenarnya PAS dan Bersatu sama sama lawan Umno dan dalam melawan itu Bersatu yang sekarang sedang menguasai PH bermati matian mahu menyingkirkan PAS dari persaingan.

      Sebab itu Mahathir datang dengan dakwaan PAS pengkianat kerana tidak memberi laluan mudah kepada PH untuk melawan Umno.Mahathir sudah hilang pertimbangan warasnya kerana dia pernah jadi diktator dalam demokrasi dan dia terus mahu jadi diktator apabila mahu semua parti pembangkang menurut perintahnya.Itu sebab apabila PAS enggan maka PAS dituduh pengkianat.Apa obligasi PAS kepada Mahathir sehingga PAS boleh dituduh sedemikian rupa.Sebenarnya inilah kerja bodoh Mahathir dan kuncu kuncu macai kapcainya, tiada apa apa obligasi dan komitmen PAS kepada Mahathir untuk menjadikannya pengkianat sebaliknya yang jadi pengkianat sebenar ialah PAN sebab ahlinya adalah ahli PAS yang ada obligasi dan komintmen kepada PAS di mana ahli ahli ini memilih untuk mengkianati obligasi dan komintmen itu untuk menubuhkan PAN dan berkepit dengan DAP.Itu baru pengkianat wahai Mahathir dan kamu sekarang bersama pengkianat bukannya PAS yang kedudukannya sama dengan parti kamu mahu lawan Umno bukan beri jalan kepada Umno.

      Sistem kita demokrasi perpalimen di mana pilihanraya yang akan menentukan kerajaan.Pilihanraya pula ditentukan oleh undi setiap pengundi.Mana mana parti yang menang majoriti maka parti itulah menang.Mana ada sesebuah parti masuk bertanding untuk memberi laluan kepada parti lain? Komposisi pengundi juga patut diambil kira wahai Mahathir sebelum membuat dakwaan bodoh kamu tu.Jadi kalau parti kamu mahu menang, kamu patut bekerja untuk meraih komposisi undi yang besar dan tak perlu bimbang dengan komposisi undi parti lawan, tak kira siapa dia.

      Itulah yang PAS buat, berusaha menambah komposisi pengundinya tanpa perlu risau pasal komposisi undi Umno dan PH Mahathir.Kita bukan dalam sistem demokrasi diktator tetapi sistem demokrasi berparlimen maka semua pihak harus bersedia menerima perlawanan yang bakal berlaku tanpa perlu menuding jari kepada sesiapa sebagai pengkianat.

      Delete
  3. ya.undurlah..dan sedia nak cabut.welkam to penjara tuan najib.hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pengerusi Pakatan Harapan (PH), Tun Dr Mahathir Mohamad mendakwa dirinya tidak pernah mendengar tiga syarat yang kononnya dikemukakan PKR bersabit pencalonannya sebagai perdana menteri.

      "Terima kasih di atas maklumat itu. Saya tak pernah mendengar lagi, sekarang saya ketahuinya daripada anda," katanya di sidang media selepas mempengerusikan Mesyuarat Majlis Presiden PH di ibu pejabat PPBM, malam tadi.

      Sebelum ini PKR didakwa mengemukakan tiga syarat terhadap pencalonan Dr Mahathir sebagai perdana menteri sebelum parti itu bersetuju dengan cadangan PH untuk mencalonkan pemimpin itu sebagai perdana menteri.

      Dikhabarkan keputusan itu dicapai semasa PKR mengadakan mesyuarat biro politik pada 19 Disember lalu yang dihadiri pemimpin-pemimpin utamanya.

      Syarat pertama yang didakwa diletakkan PKR adalah supaya Ketua Umumnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim dibebaskan dengan segera dan dilantik sebagai perdana menteri dalam tempoh antara enam hingga dua belas bulan.

      PKR juga meminta diberikan 60 dari 165 kerusi Parlimen, jumlah terbesar berbanding peruntukan dari parti-parti lain di bawah gagasan pembangkang tersebut.

      Malah PKR juga meminta Dr Mahathir, selaku Pengerusi PH bersetuju dengan reformasi yang ingin dilakukan terhadap institusi-institusi penting di negara ini.

      Sumber menyebut bahawa syarat-syarat itu akan dibawa kepada Dr Mahathir dan perlu menandatanganinya sebagai tanda persetujuan.

      Media turut mendapatkan pengesahan berkenaan tiga syarat itu daripada Naib Presiden PKR, Dr Xavier Jayakumar di mana beliau menafikan partinya bertindak sedemikian.

      Delete
  4. No sense of mercy..najib dan umno mesti dikafankan utk kebaikan rakyat Msia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pengasas Opcom Holdings Bhd Datuk Seri Mukhriz Mahathir, menjual 43,600 saham dan 605,000 saham syarikat, masing-masing pada 2 Jan dan 3 Jan, 2018.

      Dalam kenyataan kepada Bursa Malaysia hari ini, syarikat gentian optik itu berkata kepentingan langsung Mukhriz dalam syarikat berkenaan kini sebanyak 40.61 juta saham yang bersamaan 25.18 peratus selepas penjualan berkenaan.

      Opcom ditutup setengah sen lebih tinggi kepada 37.50 sen dengan 2.19 juta unit diniagakan hari ini. – BERNAMA





      GS - Jika Mukhriz bukan anak Tun Mahathir Mohamad adakah dia memiliki 128 Syarikat seperti sekarang? Adakah dia ini orang macam Syed Bukhari? Mahathir membina kekayaan secara halus tanpa disedari dengan imej kononnya bersih, buka kedai Roti dengan hasil titik peluh menjadi PM selama 22 tahun. Kita tak lagi cerita pasal anak-anak Mahathir yang lain. Satu lakonan yang sangat baik untuk memperbodohkan rakyat.

      Delete
  5. Najib tiada tempat dihati pejawat awam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengan menyiarkan satu petikan akhbar Utusan Malaysia tanpa sebarang komen dengan harapan akan wujud satu persepsi yang negetif satu perkara diluar adab-adab Islam. Tapi 'halal' bagi mereka yang selalu mengkritik orang lain tidak sya'ire.

      - Malang bagi seorang Mufti jika mengambil pendekatan mumusuh daripada berbaik sangka. Bersikap biadap daripada berlemah lembut.

      Delete
  6. Soalnya skrg najib tak yakin kalau dia letak jawatan, penggantinya tidak akan ambil sebarang tindakan menyiasat salahlaku beliau sblm ini. Mungkin terlalu banyak salahlaku dan penyelewengan. Lebih ditakuti bila salahlaku tersebut melibatkan isterinya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 1231, kalau betul benci salahlaku kenapa sokong manusia yg terbukti CBT dlm isu 31.5 billion forex 'lesap'? Banyak lagi skandal manusia ini yg akan disiasat lepas pilihanraya. Manusia ini makin desperate nak jadi PM untuk tutup siasatan. Dia telah jahanamkan institusi kehakiman bila dia sedar Hakim tidak akan tunduk pada nafsunya. Jangan bawa bala balik...

      Delete
    2. Ini bukan setakat salahlaku. Najib tadbir negara macam LEMBU. Akibat kelembuan najib, ramai hidup susah. Pak lah kaki tidur pun berganda lagi baguslah bodoh..najib lakibini bawa bala malapetaka pada malaysia.

      Delete
    3. 1404...NI BABI MANA PULAK LEPAS NI!!!BABI DAPIGS KOT!!!

      Delete
    4. Dari hadits Abu Hurairah ra, Rasulullah SAW bersabda :
      ْﺐِﺒْﺣَﺃ َﻚَﺒﻴِﺒَﺣ ﺎًﻧْﻮَﻫ ﺎَﻣ ﻰَﺴَﻋ ْﻥَﺃ َﻥﻮُﻜَﻳ َﻚَﻀْﻴِﻐَﺑ ﺎًﻣْﻮَﻳ ،ﺎَﻣ
      ْﺾِﻐْﺑَﺃَﻭ َﻚَﻀْﻴِﻐَﺑ ﺎًﻧْﻮَﻫ ﺎَﻣ ﻰَﺴَﻋ ْﻥَﺃ َﻥﻮُﻜَﻳ َﻚَﺒﻴِﺒَﺣ ﺎًﻣْﻮَﻳ
      ﺎَﻣ
      “Cintailah orang yang kamu cintai sekadarnya. Bisa jadi orang yang sekarang kamu cintai suatu hari nanti harus kamu benci. Dan bencilah orang yang kamu benci sekadarnya, bisa jadi di satu hari nanti dia menjadi orang yang harus kamu cintai.”
      [HR. At-Tirmidzi no.1997 dan dishahihkan Asy-Syaikh Al-Albani
      dalam Shahih Al-Jami’ no. 178]


      Umar bin Al-Khaththab ra berkata, “Wahai Aslam, janganlah rasa cintamu berlebihan dan jangan sampai kebencianmu membinasakan.” Aslam berkata, “Bagaimana itu?” Umar radiallohu anhu berkata, “Jika engkau mencintai seseorang, janganlah berlebihan seperti halnya anak kecil yang menyenangi sesuatu dengan berlebihan. Jika engkau membenci seseorang, jangan sampai kebencian menimbulkan keinginan orang yang kamu benci celaka atau binasanya.”

      Al-Hasan Al-Bashri ra berkata, “Hendaknya kalian mencintai jangan berlebihan dan membenci tidak berlebihan. Telah ada orang-orang yang berlebihan dalam mencintai satu kaum akhirnya binasa. Ada pula yang berlebihan dalam membenci satu kaum dan mereka pun binasa.”
      [Ni’matul Ukhuwah hal. 41]

      MAHATHIR NI BENCI KEPADA NAJIB MACAM MANA?
      ANDA BENCI KEPADA UMNO DAN NAJIB MACAM MANA?

      Amalkan lah politik matang sejahtera yang diperkenalkan oleh Presiden PAS menepati apa yang ALlah dan Rasulnya ajar.


      - Mahathir minta maaf tak lagi atas tuduhan liwat kepada Anwar Ibrahim. Siapa yang benar Mahathir atau Anwar? Hanya mereka berdua ada jawapannya. Rakyat dan penyokong HARAPAN sekadar bermain persepsi sahaja.

      Delete
    5. J, kalau nak spin pun agak2 lah sikit. Polis belum habis siasat, mahkamah belum bersidang tiba2 dah terbukti CBT. Kat mana fakta ni kau dapat? Lainlah mcm mat kleptorat tu, satu dunia nama dia dah panas.

      Delete
  7. Hidup Pakatan Harapan,Hidup Warisan

    ReplyDelete
    Replies
    1. SI PIEE PEDAL TU DAH TERCEKIK PEDAL AYAM.....

      Delete
    2. Kata Mahathir Ustaz Ibrahim penjenayah serta penyebar ajaran salah yang mahu melakukan pemberontakan bersenjata ekoran terpengaruh dengan Amanat Hadi yang mengkafirkan Umno(kemudian diubah kepada menkafirkan sesiapa yang tak jadi ahli PAS untuk memasukkan sekali ahli Bersatu dan PH).Itu kata Mahathir, dulu kini dan mungkin selamanya tetapi buktinya, tarak!

      Berbeza dengan Arqam, lengkap dibentangkan percubaan Arqam merampas kuasa serta ajaran salah yang diajarkan kepada pengikutnya.Malah pihak perisikan polis melakukan kerja dengan teliti untuk mencari bukti jenayah Arqam sehingga seorang anggota polis wanita menyusup masuk ke dalam pertubuhan Arqam dan menjadi isteri Abuya.Mufti pula dikerah mengeluarkan fatwa sesat terhadap aurah Muhamadiah dan ajaran Arqam.Siapa yang terlibat dalam mengarahkan mufti kerajaan? Mahathir.

      Tetapi bagi Ustaz Ibrahim, di mana kertas siasatannya? tarak! yang ada cuma kertas putih yang dikeluarkan setelah Ustaz Ibrahim dibunuh oleh satu pasukan lengkap bersenjata polis yang dibawah arahan Menteri Dalam Negeri ketika itu Musa Hitam yang kemudiannya didapati hanyalah bidak kepada Mahathir.Apa yang dilapurkan dalam kertas putih itu? Ustaz Ibrahim sedang mengumpulkan kekuatan bersenjata hanya dengan parang dan kapak untuk melakukan satu pemberontakan bersenjata.

      Ustaz Ibrahim dilebel penjenayah tetapi ketika pasukan polis tiba untuk menangkapnya, dia dituduh mengajar ajaran sesat tanpa sebarang fatwa mufti, yang ada hanyalah fatwa Mahathir, ketika itu tiada pasukan bersenjata Ustaz Ibrahim yang dikatakan mahu melakukan pemberontakan bersenjata dan Ustaz Ibrahim cuma berada di madrasahnya bukan markaz pemberontakan.

      Dengan semua fakta sejarah yang ada, Mahathir mengulangi dakwaannya dengan hujah kelaut bahawa Ustaz Ibrahim terpengaruh dengan Amanat Hadi dan menuduh mufti di zamannya tidak buat kerja seperti kerja mereka terhadap Arqam, macamlah mufti itu diberi kuasa penuh untuk membuat kerja, malah kerja menyesatkan Ustaz Ibahim tidak dibuat oleh mufti sebaliknya dibuat oleh Mahathir dengan menggunakan hukum metamatik bukan hukum ALLAH.Apalah yang ada pada mufti berbanding Mahathir sehingga mufti mahu dipersalahkann.

      Yang tidak ada dalam kes Memali ialah bukti.Segala dakwaan tentang ajaran sesat dan jenayah tinggal sebagai dakwaan semata mata tetapi tiada sebarang bukti dikemukakan baik dalam kertas putihnya atau dalam kenyataan yang dibuat oleh Menteri dalam negeri di Parlimen.Kerana itu PAS menghantar satumemoramdum kepada Mahathir menuntut siasatan menyeluruh untuk mencari bukti apa sebenarnya berlaku.Itu satu dari tuntutan yang tidak pernah dibuat dan dilayan oleh Mahathir ia itu mengadakan RCI menuntut siastan kes Memali.

      Yang tidak dipublisitikan dan tidak pernah disebut oleh Mahathir dan macai kapcainya ialah kes saman mangsa Memali yang tergantung sampai hari ini.Kenapa? Kenapa saman Memali tidak selesai sampai hari ini.Sudahlah bukti dakwaan jenayah dan ajaran sesat Memali tidak disertakan sampai hari ini, kes saman mangsa Memali pula diperapkan.Namun Mahathir dan macai kapcainya terus mendakwa Memali adalah akibat Amanat Hadi.

      Kalau benar begitu, jomlah selesaikan segalanya.Biarkan mangsa Memali menuntut keadilan kepada yang sudah pergi dan biarkan mereka membuktikan bahawa Ustaz Ibrahim bukan penjenyah dan tidak mengajar ajaran sesat.Perbicaraan dan RCI akan memberi kesempatan kepada semua pihak yang terbabit membuktikan siapa salah dan siapa benar?

      Kenapa Mahathir jadi bebal begitu dengan tuduhan yang tidak dibuktikan sedangkan PAS sudah menyediakan platform untuk mencari kebenaran menerusi tuntutan RCI dan saman mangsa Memali.

      Delete
  8. Wp najib sanggup meletakkan jawatan tapi rasanya rakyat tetap akan menolak umno/bn kerana telah berakarumbi rasuah... dari kepala sampai ke ekor. Untuk menyelamatkan Msia, umno/bn mesti diganti parti baru yaitu PH dgn wajah baru yg lebih progresif. Majoriti di kalangan gen Y memang dikenalpasti mnjauhkan diri dari umno/bn. Sudah terlalu lama mrk bermaharajalela mengayakan diri sdri & kroni. Institusi kjaan juga habis kacaubilau angkara mrk hingga fungsi bdn2 tersebut sudah tidak dihormati. Cukup byk pengkhianatan mrk kpd rakyat & negara. Umno/bn mesti dikuburkan agar Msia mampu kembali di landasan yg betul dgn menjunjong 'rule of law'. Aamiin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hubbul wathan minal iman.

      Anta faham tak ni ya seikh 1256 bawah ni?

      Delete
    2. Wak Tempe, bukankah manusia yg dulu guna platform UMNO untuk samun negara dan rosakkan institusi kini disanjung sebagai PM Pakatan? Bukankah UMNO dah jauh lebih bersih bila 'sampah' dah dikeluarkan? Bukankah manusia yg sama tua dgn Mugabe tidak diminati Gen Y? Hatta dlm Pakatan kini sendiri celaru dan berpecah akibat naikkan TDM sebagai calun PM.

      Delete
    3. Kau gen Y ke mr J?

      Delete
    4. sampah2 busuk ph yg punya..lepas ni blh kutib banyak lg..

      Delete
    5. Naib Presiden Parti Warisan Sabah (Warisan) Datuk Peter Anthony hari ini direman oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bagi membantu siasatan kes urusan pembelian tanah ladang kelapa sawit di Daerah Tongod bernilai kira-kira RM155 juta.


      Perintah reman selama tiga hari mulai hari ini dikeluarkan Majistret Cindy Mc Juce Balitus selepas membenarkan permohonan SPRM Sabah.

      Peter yang ditahan ketika hadir memberi keterangan di pejabat SPRM Sabah semalam merupakan antara dua individu dipanggil SPRM untuk membantu siasatan berhubung kes urusan pembelian tanah berkenaan.

      Seorang lagi peguam Michael Persius Ubu yang diminta tampil memberi keterangan di pejabat SPRM Sabah masih belum berbuat demikian.

      Delete
    6. J, sampah keluar tak semestinya bersih kalau taik masih bertepek kat dlm tu... Ada pencacai pun satu sen tak guna. Org suruh bersihkan taik dia pergi jilat. Kan dah melantung tong taik tu?

      Delete
  9. "KALAU SAYA JADI MAMAK MATDEY AL. KUTY, SEKARANG NI JUGA SAYA BERTAUBAT...TAK PERLU TUNGGU UMUR MENCAPAI UMUR BALIGH 100 TAHUN... DOK MASJID MENDALAMI ILMU AGAMA...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau tak ada harapan nak jd macam Mahathir. Jadi pencacai bolehlah.

      Delete
    2. Inilah pemikiran songsang. Sepatutnya di tolak sepenuhnya...

      Meletakkan ibadah hanya pada duduk dalam mesjid itu salah. Sedangkan berjihad menentang kezaliman itu lagi besar pahalanya.

      Nabi pon tak duduk beribadah dlm mesjid semata2... setelah menerima wahyu di gua hira', tidak ada satu sirah pon mengatakan nabi bersendirian sebagaimana dilakukan di gua hira. Nabi active dengan masyarakat sehingga ke akhir hayat baginda.

      Dalamilah ilmu yang memberi munafaat. Bukan ilmu yg memudaratkan.

      Delete
    3. Kejora pengecut......

      Kamu nie ada telor tak atau memang bapok jalang pandai tembberang saja.....??

      So....Toksaah cakap banyak, let's walk the talk (let's our action does the talking).....!!

      sila sebutkan tarikh & masa kita boleh berjumpa di Felda Taib Andak yg kamu pernah perlekehkan cawangan PPBM di sana dan....setiausaha PPBM Johor pun dah tak sabar nak bagi maklumat2 yg kamu kehendakki.

      Delete
    4. tn 13:19, ramai yg tahu sirah yg tn sebutkn tp sengaja d putar belit 'pakar agama' semasa. bukan hanya begitu, rasulullah juga di awal dakwahnya d kelilingi golongan kafir kesemuanya, tp baginda tetap tabah berdakwah dan tidak ada arahan dariNya menghina, menghukum atau menyusahkn golongan kafir. hanya Allah perintahkn beliau BERPALING jika dibantah. alquran juga mengisahkn bgmana baginda pula yg dihina, dihukum malah disusah-susahkn semasa berdakwah. dan perlulah sesama kita beringat bilamana Allah juga beri peringatan dlm beberapa ayat menetapkan usaha berdakwah para nabi tanpa meminta UPAH. bukankah itu sunah yg paling utama untuk para 'pakar agama' semasa ikuti? cuba tanya pakar komen disini spt Mr.jasa, geng najib, kojola dan seangkatan. ada upah tak?

      Delete
    5. Hanipa sangat bodoh tentang mana yang benar, mana yang palsu. Jadi tak hairan dia boleh sesat tubuh parti Islam baru untuk tandingi PAS setelah tersingkir daripada pemilihan AJK PAS. Pasal agama lagi dia ni bodoh tak tahu mana cerita benar dan cerita palsu dan fitnah terutama dalam sirah sirah sahabat seperti saidina umar..

      Hahahah..nabi x pernah mendedahkan mana2 keburukan para sahabat nya..lebih-lebih lagi saidina umar yang digelar ahlu syaikun (sahabat paling kanan)

      Org mngetahui sirah2 nabawi ni dr perawi n keturunan mereka yg disampaikan dan dikitabkn oleh tabien2.

      Tanam ank perempuan budaya jahiliah yang digambarkn sebagai penyebab sesorang itu miskin dan papa..jd ramai arab mekah jahiliah yang miskin dan bdoh menanam bayi pompuan..

      Saidina umar xpnh menanam ank2 perempuan nya krn dia org kaya dh..dia bangsawan bani adi..ayah nya al khattab peniaga kaya raya..jd dh kaya tanam ank buat ap lagi?������..

      Rujuk lah kitab sahih sirah dan hayatun sabahah maulana zakaria al kaldahwi rhm taala klu dok silap.
      Saidina umar memeluk islam bila dia mndengar surah taha yg dibaca ibnu khabab r.a..

      Bila dia mndapat hidayah dia terus ke kaabah dan melaungkan syahadah..
      Saidina umar jgk menjadi pelindung bagi org2 yg baru memeluk islam..di mana dia mndapat gelaran al faruk krn dia menjaga keselamatan org islam yg beribadat..

      itu balasan saidina umar bila bertaubat..mnajdi pembela islam paling berani..
      Ayah amru al as,al wail al as mngelarkan dia sebagai singa islam di padang pasir..

      Jadi layak nk di bandingkan madey yg siang malam memerangi islam?
      eh bodooooo..

      Delete
    6. 15:28, kau makan upah Salahuddin al Ayubugis ke? Mabuk semacam nampak? Kesian.

      Delete
  10. Klu aku najib, aku dah prepare kain baju tinggalkan Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN menegaskan kerusi Parlimen Shah Alam akan terus ditandingi oleh calonnya pada Pilihan Raya Umum Ke-14 dan mendakwa semua parti dalam Pakatan Harapan dike­tuai DAP dalam mesyua­rat jawatankuasa perundingan kerusi semalam telah bersetuju mengenainya,

      Pengarah Komunikasi PAN, Khalid Abdul Samad sehubu­ngan itu mencadangkan supaya Timbalan Presiden PKR, Moha­med Azmin Ali yang diura-urakan bertanding di Shah Alam supaya mempertahankan keru­si Parlimen Gombak.
      Beliau yang merupakan Ahli Parlimen Shah Alam berkata, walaupun PKR tidak lagi mempu­nyai hubungan atau kerjasama politik dengan Pas, Mohamed Azmin masih mempunyai soko­ngan daripada ahli-ahli parti itu di Gombak.

      “Jadi tidak ada asas untuk mengatakan PKR akan ambil kerusi Parlimen Shah Alam pada PRU-14 dan meletakkan Moha­med Azmin sebagai calon di sini.

      “Apa yang kita tahu, kerusi Parlimen Shah Alam bagi Pakatan Harapan akan ditandingi oleh calon daripada PAN,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

      Sementara itu, Pengarah Pilihan Raya Pas Selangor, Roslan Shahir Mohd. Shahir menyatakan pihaknya tidak ada masalah untuk berhadapan dengan Pakatan Harapan di mana-mana kerusi di Selangor termasuklah menentang Mohamed Azmin.

      “Kita hormati sesiapa sahaja nak bertanding di mana-mana kerusi termasuk di Parlimen Shah Alam atau Gombak. Namun, adalah hak kita (Pas) juga untuk menentang calon parti lain bertanding dalam pilihan raya.

      “Bagaimanapun, kita yakin dengan jentera kita. Kemena­ngan Pakatan Harapan sebelum ini pun adalah hasil daripada jentera Pas,” jelasnya.

      Pandangan yang sama turut dinyatakan Pengerusi Barisan Nasional (BN) Shah Alam, Datuk Azhari Shaari apabila pihaknya telah melaksanakan persiapan yang cukup untuk merampas semua kerusi di Parlimen Shah Alam sekali gus merampas Se­langor.

      “Kita tidak mahu campur urusan parti-parti lain. Namun polemik pembahagian kerusi pilihan raya membabitkan gabungan pembangkang memperlihatkan wujudnya kecelaruan di antara mereka dalam mencapai kesepakatan mengenai perkara itu,” katanya.



      - Hukam karma biasalah orang yang buat jahat, tak lama Tuhan akan balas kejahatannya. Lihat Mahathir sekarang telah terima hukum karma menjadi pelarian politik setelah memimpin UMNO lebih daripada 22 tahun.

      Delete
    2. PAN menegaskan kerusi Parlimen Shah Alam akan terus ditandingi oleh calonnya pada Pilihan Raya Umum Ke-14 dan mendakwa semua parti dalam Pakatan Harapan dike­tuai DAP dalam mesyua­rat jawatankuasa perundingan kerusi semalam telah bersetuju mengenainya,

      Pengarah Komunikasi PAN, Khalid Abdul Samad sehubu­ngan itu mencadangkan supaya Timbalan Presiden PKR, Moha­med Azmin Ali yang diura-urakan bertanding di Shah Alam supaya mempertahankan keru­si Parlimen Gombak.
      Beliau yang merupakan Ahli Parlimen Shah Alam berkata, walaupun PKR tidak lagi mempu­nyai hubungan atau kerjasama politik dengan Pas, Mohamed Azmin masih mempunyai soko­ngan daripada ahli-ahli parti itu di Gombak.

      “Jadi tidak ada asas untuk mengatakan PKR akan ambil kerusi Parlimen Shah Alam pada PRU-14 dan meletakkan Moha­med Azmin sebagai calon di sini.

      “Apa yang kita tahu, kerusi Parlimen Shah Alam bagi Pakatan Harapan akan ditandingi oleh calon daripada PAN,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

      Sementara itu, Pengarah Pilihan Raya Pas Selangor, Roslan Shahir Mohd. Shahir menyatakan pihaknya tidak ada masalah untuk berhadapan dengan Pakatan Harapan di mana-mana kerusi di Selangor termasuklah menentang Mohamed Azmin.

      “Kita hormati sesiapa sahaja nak bertanding di mana-mana kerusi termasuk di Parlimen Shah Alam atau Gombak. Namun, adalah hak kita (Pas) juga untuk menentang calon parti lain bertanding dalam pilihan raya.

      “Bagaimanapun, kita yakin dengan jentera kita. Kemena­ngan Pakatan Harapan sebelum ini pun adalah hasil daripada jentera Pas,” jelasnya.

      Pandangan yang sama turut dinyatakan Pengerusi Barisan Nasional (BN) Shah Alam, Datuk Azhari Shaari apabila pihaknya telah melaksanakan persiapan yang cukup untuk merampas semua kerusi di Parlimen Shah Alam sekali gus merampas Se­langor.

      “Kita tidak mahu campur urusan parti-parti lain. Namun polemik pembahagian kerusi pilihan raya membabitkan gabungan pembangkang memperlihatkan wujudnya kecelaruan di antara mereka dalam mencapai kesepakatan mengenai perkara itu,” katanya.



      - Hukam karma biasalah orang yang buat jahat, tak lama Tuhan akan balas kejahatannya. Lihat Mahathir sekarang telah terima hukum karma menjadi pelarian politik setelah memimpin UMNO lebih daripada 22 tahun.

      Delete
  11. Kalau saya jadi kleptotrak pulak, jam masih sempat ni, saya buat mcm aziz sattar. Penuhkan harta rompakan satu lori dan pakai topi roman... Utk keselamatan.
    Oh ye, tentang nasib macai yg terkapai2 ditinggalkan, apa saya peduli. Siapa suruh tak pakai otak? Org dah rembat depan mata pun tak kan masih tak nampak? Padan dgn dia org.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh ye, perkataan kleptotrak sengaja digunakan menggantikan kleptokrat.. Faham2 sendiri.

      Delete
    2. MAHATHIR PM SEMENTARA – SERIGALA DI SURUH MENJAGA KAMBING SEMENTARA SAHAJA, PERCAYAKAH?
      Tiada di dalam dunia ada jawatan sementara untuk memerintah. Orang berbunuhan dan berperang semata-mata hendak merebut kuasa. Kerana kuasa dapat menentukan segalanya.

      Namun di Malaysia lain ceritanya. Ada pula jawatan “sementara” untuk Perdana Menteri.

      Kenapa “sementara”, kerana kononnya jawatan itu khusus untuk individu bernama Anwar Ibrahim.

      Seolah-olah dalam 32 juta rakyat Malaysia ini jawatan Perdana Menteri hanya layak untuk Anwar Ibrahim dan sesiapa yang menjadi Perdana Menteri apabila Pakatan Harapan menang (kalau menang, semoga kita di lindungi Allah) hanyalah layak semetara sahaja atau pun “interim” kerana Pakatan Harapan sudah berkira jawatan PM telah tercatat di langit hanya untuk Anwar.

      Sudahlah begitu, sekawan kambing di serah pula kepada serigala menjaganya untuk sementara.

      Serigala yang sememangnya berdendam kepada pemerintah atas sebab tidak beri laluan kepada anaknya menjaga kambing kini mendapat peluang menjaga kambing sementara sahaja.

      Berapa lamakah sementara itu?

      Jawatan Perdana Menteri tiada istilah sementara, jika sudah angkat sumpah sememangnya kuasa Perdana Menteri lah yang dia akan dapati.

      Polis, tentera, LHDN, SPRM semua akan di bawah bidang kuasanya, sementara atau tidak kuasanya tiada batasan.

      Dengan segala benda dalam kuasanya, apakah serigala kelaparan ini akan menyerahkan kambing-kambing dengan begitu mudah sahaja?

      Pihak mana dari Pakatan Harapan yang mampu menghalangnya dari membuat keputusan untuk kepentingan diri sendiri?

      Dengan dana dan kuasa lantikan, kuasa halangan PH tidak akan mampu membuat apa-apa jika dia terus bertindak untuk kepentingannya.

      Konon boleh kawal PM sementara ini melalui undi tidak percaya jika dia enggan patuh kepada PH adalah andaian bodoh, dia mampu ambil tindakan melengahkannya, membatalkannya, PH yang sangka cukup corum untuk menyeretnya turun akan kecewa dengan kuasa membeli jiwa dan sokongan serta habuan yang dia mampu umpan kepada mana-mana individu dari PH untuk bersamanya.

      Terlupakah mereka namanya Mahathir?

      Ketika Anwar Ibrahim sejenggkal sahaja dari jawatan PM pun dia berhelah menafikan Anwar, apakah kali ini?

      Ketika tidak berkuasa pun dia mampu ugut AG, Gabenor dan sewaktu dengannya untuk akur kepada suruhannya, apatah lagi ketika dia sudah ada kuasa dalam tangan?

      Dengan berbillion wang negara dia mampu tawar itu dan ini secara sulit kepada individu tertentu untuk tidak menyokong usul mahu menurunkannya.

      Maka dalam tempoh sementara inilah dia akan lakukan apa yang dia hendak selama ini, iaitu menaikkan zuriatnya.

      PM sementara ini licik, bersamanya bagasi skandal dan seleweng yang dia berjaya tutup dan spin jawapannya dan melepaskan bermacam perkara yang hanya boleh di lakukan hanya dengan kuasa Perdana Menteri.

      Dia sudah tahu apa yang terjadi kepadanya di waktu ini, maka inilah peluang ketika menjadi PM sementara untuk dia cuci bersih dan lantik jiwa-jiwa yang akan pertahankan dia jika dia sudah serahkan kuasa kepada zuriatnya.

      Tiada lagi penyelewengan yang pernah di lakukan akan di bangkitkan lagi selama hayatnya.

      Sepanjang dia menjatuhkan Presiden UMNO dan kini cuba menjatuhkan lagi seorang kerana mahu menaikkan zuriat, apakah dia mahu lepaskan peluang apabila di beri?

      Ia PM sementara, sementara yang lain dalam PH masih bodoh, itulah maksudnya

      Delete



  12. Sesiapa nak paksa Najib undur secara tidak domoktatik, bersedia untuk langkah 3 jota manyat ahli UMNO dulu.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Poo.. raahh... kamu caw mana..
      Cawangan GN ko?

      Delete
    2. 1306, demo nih Mat Ktereh hok nok lutu raja dulu tu dok?
      Patok pong.......
      gebang lebih munggg.....bedengung.......pil kudo ko kethong?

      Delete
    3. Tak banyak nak komen pasal Hishamuddin Rais yang dulu banyak mendedahkan keburukan Mahathir kini menjadi pengampu Mahathir. Anda baca aje artikel terakhir Hishamuddin Rais anda akan tahu bahawa dia ni sekarang dah jilat ludahnya. Malah dia gadai semua prinsip dan maruah diri kerana sedikit DEDAK yang dihulurkan oleh bekas musuhnya.

      MAHATHIR DENGAN LABU LABINYA
      Ketika saya membaca laporan tentang Tun Dr Mahathir Mohamad kebelakangan ini, saya tiba-tiba menyedari bahawa jiwa saya telah diresapi oleh satu perasaan. Sebenarnya, perasaan yang ada dalam hati saya ini adalah perasaan yang 'hitam'. Dari kitab-kitab suci yang pernah saya baca, perasaan 'hitam' ini tidak seharusnya wujud dalam roh saya.

      Al-Quran melarang manusia memiliki perasaan ini. Kitab suci Gautama Buddha banyak memperkatakan bagaimana insan wajib melawan perasaan hitam ini. Malah sama seperti ajaran Sufi, Sidarhata juga mengajukan pelbagai bentuk cara dari zikir, bermeditasi, bernafas dan pergerakan badan agar perasaan

      hitam ini lupus.

      Tetapi dalam masa yang sama, saya mesti berlaku jujur terhadap susuk saya sendiri. Agihan kejujuran yang utama daripada saya adalah untuk roh dan tubuh badan saya. Saya tidak dapat melarikan diri daripad perasaan ini. Kalau saya melarikan diri, ertinya saya tidak jujur kepada roh dan tubuh badan saya.

      Perasaan ini ialah perasaan gembira saya begitu gembira dan cukup senang hati apabila melihat apa yang sedang terjadi kepada Dr Mahathir pada ketika ini. Saya tidak dapat menyorokkan kegembiraan ini. Tidak mungkin. Kenapa saya perlu berbohong dan tidak ketawa terbahak-bahak apabila melihat Dr Mahathir dalam kesesakan. Pernah di surahkan di Hollywood 'Saya bukan sahaja gembira kerana berjaya mendapat oskar tetapi saya juga ingin melihat orang lain gagal...' Ha ha ha.

      Saya gembira kerana saya percaya terhadap hukum karma. Apa yang sedang terjadi kepada Dr Mahathir ini adalah hasil perbuatan dirinya sendiri. Kalau ada insan yang diberitahu bahawa getah ipoh itu adalah racun, tetapi dia masih ingin memakannya, maka tidak ada apa yang boleh kita lakukan...hanya kita sama-sama bergotong-royong menggali kuburnya.

      Pada petang di hari Dr Mahathir menangis meletakkan jawatan di Perhimpunan Agung Umno pada 2002 dahulu, saya sedang melakukan senaman di luar sel tahanan saya di Kamunting. Satu habuk pun saya tidak percaya terhadap apa yang dituturkannya oleh Dr Mahathir pada petang itu. Malah perkataan akan, yang, dan, di, nya yang muncul dari mulut Dr Mahathir itu pun, saya tidak percaya.

      Malah titik di huruf 'i' dan sengkang pada huruf 't' jika huruf-huruf ini datang dari mulut Dr Mahathir juga saya tidak akan percaya.

      Delete
    4. Eja juta pun x betul..low class punya macai umnopork..13: 06 tu

      Oh ya lupa nk bgtau..aku pun ahli umno jgk tp dh lama dahhh tk sokong umno ..tupun jadi ahli sbb nk jg hati saudara sendiri yg jd org kuat
      bahagian..

      Delete
  13. Ironi nya dunia....Pada tahun 1998, mahathir singkirkn Anwar. Dengan izin Allah, Mahathir akan mjadi PM smula pada 2018 untuk memberi laluan kpd Anwar mnjadi PM. Pelik kn ketentuan Allah......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tidak berterima kasih

      Saya memiliki pengalaman sendiri. Dr Mahathir menghebohkan kepada media bahawa saya menangis dan berlelehan air mata meminta untuk pulang ke Malaysia. Dia juga menuduh saya tidak berterima kasih. Jawapan saya cukup senang. Saya amat jarang menangis ketika berada di luar negara. Ketika saya menulis surat rasmi untuk memohon pulang ke Malaysia itu, saya berada di kota London.

      Justeru, saya tidak mungkin menangis kerana keseronokan hidup saya pada ketika itu mencurah-mencurah lebih hebat daripada curahan ombak tsunami di Acheh. Kemudian saya dituduh tidak berterima kasih. Ini tepat dan betul. Saya tidak menafikan ini. Saya tidak pernah berterima kasih kepada Dr Mahathir dan tidak mungkin dalam masa terdekat ini, saya akan melakukannya.
      Ini adalah hasil didikan daripada kaum keluarga saya. Kami sekeluarga hanya akan berterima kasih kepada orang yang kita kasih. Kita, sebagai warga negara, harus mengakui bahawa bumi Malaysia ini bukan hak milik Dr Mahathir. Bumi ini hanya kita pinjam untuk sementara. Jadi, kehadiran saya di bumi ini ataupun di mana saja, tidak ada sangkut-paut dengan Dr Mahathir.

      Justeru, tidak mungkin saya akan berterima kasih kepada Dr Mahathir walaupun dia akan menghadiahkan kontrak membuat jambatan emas dari Kubang Pasu ke Singapura. Ataupun saya diagihkan kontrak untuk membuat tiga laluan jalan keretapi dua tingkat dari Kuala Lumpur ke Sinkiang.

      Di media, saya juga telah dituduh oleh Dr Mahathir sebagai dalang yang menghasut rakyat keluar berdemonstrasi selepas Datuk Seri Anwar Ibrahim dibuang daripada kerajaan. Sebenarnya, pada ketika itu, saya tidak tahu apa yang sedang berlaku dan tidak kenal siapa yang keluar berdemonstrasi. Apa yang saya

      lakukan ialah mengumpul semua bahan sebaran dan mengambil gambar. ( Semua bahan ini dirampas polis ketika saya ditahan).

      Bila tuduhan dalang itu sampai, maka saya cukup yakin bahawa manusia yang bernama Dr Mahathir ini tidak boleh dipercayai. Rasa saya, kata-kata, ucapan dan janji Datuk Paduka Ibrahim Ali, lebih senang untuk saya yakini daripada ucapan Dr Mahathir.

      Hukum karma

      Pada ketika ini, saya ketawa kerana balasan karma telah sampai ke pangkuan Dr Mahathir. Sebenarnya, apa yang sedang dilakukan oleh bekas Perdana Menteri kita itu adalah menyeksa dirinya sendiri di hadapan mata rakyat Malaysia.
      Menyeksa diri sendiri wujud dalam mitologi agama. Dari mazhab Syiah, kita akan melihat apabila bulan Muharam sampai, para penganut Syiah akan memukul diri mereka sendiri hingga berdarah-darah dan ada yang sampai mati. Dari apa yang saya dengar, ini dilakukan kerana mereka menyesali di atas kematian

      Delete
  14. "KALAU SAYA JADI MAMAK MATDEY AL. KUTY, SEKARANG NI JUGA SAYA BERTAUBAT...TAK PERLU TUNGGU UMUR MENCAPAI UMUR BALIGH 100 TAHUN... DOK MASJID MENDALAMI ILMU AGAMA...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora @ 13:28......

      Kejora pengecut......

      Kamu nie ada telor tak atau memang bapok jalang pandai tembberang saja.....??

      So....Toksaah cakap banyak, let's walk the talk (let's our action does the talking).....!!

      sila sebutkan tarikh & masa kita boleh berjumpa di Felda Taib Andak yg kamu pernah perlekehkan cawangan PPBM di sana dan....setiausaha PPBM Johor pun dah tak sabar nak bagi maklumat2 yg kamu kehendakki.

      Delete


    2. Ahli parti pun boleh bilang dg jari.... sembang saja lebih


      last lah, malas aku layan dg puak ni,

      banyak kerja lagi nak buat, nun nak baiki rumah ibu tunggal yg rosak akibat banjir pun belum siap lagi...





      Delete
    3. Saidina Ali.

      Dalam mitologi Kristian pula, pada bulan April, ada penganut yang soleh tetapi elah merasa berdosa, lalu mereka merantai kaki mereka dengan bola besi dan mengheret bola besi ini dari gereja untuk mengelilingi bandar. Dalam agama Hindu pula, para Syahdu akan tidur di atas paku, di atas kaca atau berdiri sebelah kaki untuk menyeksa diri sebagai tanda kesetiaan terhadap agama.
      Waspada, Dr Mahathir menyeksa dirinya sendiri bukan kerana mengikut mitologi agama. Dia diseksa oleh hukum karma perbuatan dirinya sendiri. Mari kita melihat satu persatu hukum karma yang sedang menyeksa Dr Mahathir.

      Dr Mahathir merancang untuk menjatuhkan Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi melalui pemilihan dalam parti. Dr Mahathir mungkin telah berjaya memujuk Tan Sri Megat Joned ataupun Tan Sri Sanusi Junid untuk bertanding melawan Abdullah. Tetapi perlembagaan Umno telah berpuluh kali diubahsuai untuk mempertahankan kedudukan Dr Mahathir sendiri. pada satu ketika dahulu. Lalu, peluang Sanusi atau Megat untuk mendapat pencalonan melawan Abdullah hanya tinggal angan-angan Mat Jenin seperti Sanusi menanam padi di atas bumbung.

      Dr Mahathir telah menyuarakan harapan sedihnya agar dia dapat dijemput untuk berucap di hadapan ahli-ahli parti. Seorang YB dari Perlis telah bersedia untuk menjemput Dr Mahathir merasmikan mesyuarat bahagian. Sayang, seribu kali sayang, rupa-rupanya, dengan senyap-senyap tanpa diketahui umum bahawa orang politik yang boleh merasmikan mesyuarat bahagian hanya menteri dan ahli Majlis Tertinggi sahaja.

      Siasat punya siasat, yang membuat peraturan ini tidak lain dan tidak bukan ialah Dr Mahathir sendiri. Dr Mahathir tiba-tiba menjadi marah kerana media dan akhbar tidak memberi ruang untuk dia berleter. Dia marah kerana dia seorang Tun, bekas Perdana Menteri, wira dunia ketiga dan Raja Seluruh Afrika. Dr Mahathir dengan begitu cepat sekali terlupa bahawa akhbar dalam negara ini hanyalah akhbar 'sorong papan tarik papan, buah keranji dalam perahu bagi makan aku makan yang lain aku tak tahu'.

      Mahathir terlupa bahawa dalam negara ini ada pelbagai undang-undang dan akta yang mengawal dan mengekang kebebasan akhbar daripada membuat laporan yang berwibawa. Sebenarnya kemerosotan akhbar menjadi bertambah buruk dalam zaman pemerintahan Dr Mahathir sendiri.

      Delete
  15. Sdr Budin,
    Apa lagi nak dikata, cempedak sudah menjadi nangka.
    Pokok kayu rendang tempat kita tumpang berteduh sabelum ini sudah mati.
    Dahan dahan, cabang cabang dan ranting ranting yg ada sudah kering dan tiada tumbuh tunas baru.
    Tiada guna lagi kita berteduh dibawah pohon kayu yang mati........nanti dahan kering itu patah menimpa kita.
    Kita sudah ada pohon baru yang rendangPPBM) diharap anak cucu kita dapat menumpang teduh......TERIMA KASIH TUN MAHATHIR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dahan tak ada..ranting tak ada tiba2 tumbuh munge..ini mesti kerja maksiat..lps tu lagak lsntik sendiri jd ketua..ketua nyanyuk malaysia..

      Delete
    2. Membunuh tradisi

      Ketawalah kita sekali lagi kerana Mahathir terlupa tentang Akta Percetakan. Penyokong dan pembodek Dr Mahathir telah cuba mencari dewan hotel, dewan orang ramai, agar Dr Mahathir dapat diberi ruang untuk berleter. Ha ha ha...sin sa la bin...satu pun tempat tidak dapat mereka sewa. Rasa saya, Dr Mahathir terlupa atau buat-buat lupa tentang tabiat tidak memberi ruang umum kepada sesiapa yang tidak menyokong kerajaan ini.
      Perangai menekan orang lain dari bersuara ini telah diperkenalkan oleh dirinya sendiri. Malah, selama 22 tahun pemerintahan Dr Mahathir, tabiat menekan rakyat daripada bersuara ini telah dijadikan seni. Saya rasa pasti Dr Mahathir teringat kepada dewan kuliah F di fakulti sastera Universiti Malaya atau di Dewan Tunku Canselor yang pernah memberikan ruang untuknya berucap ketika suasana demokrasi kampus gilang-gemilang.

      Siapa yang membunuh tradisi debat in orangnya tidak lain dan tidak bukan ialah Dr Mahathir sendiri. Kerana itu, pada hari ini, jangan harap Dr Mahathir akan dijemput untuk berleter di Dewan Tunku Canselor, hendak mencium bau surau Kolej Kelima pun tidak mungkin dapat.

      Yang paling lawak bagi saya ialah apabila Dr Mahathir merungut yang dia tidak dapat bertemu dengan para pelajar Malaysia di kota London. Dr Mahathir juga telah gagal untuk mendapat peluang berleter di hadapan ahli kelab Umno London. Bukankah cara ini juga telah digunakan ketika penyokong Anwar ingin menerangkan kepada para pelajar Malaysia di luar negara dahulu. Pelajar yang ingin mendengar. telah diugut, ditarik biasiswa dan ada yang dihantar pulang.

      Apabila dia pulang dari London pada 22 haribulan lepas, saya tersenyum gembira kerana hanya ada 300 orang sahaja yang datang menyambut wira dunia ini. Inipun akhbar tempatan telah membesarkan angkanya seperti 1.000 orang mengikut laporan akbar MCA The Star. Ini kerana mereka masih ada belas kasihan melihat Dr Mahathir sedang menyeksa dirinya sendiri.

      Wow ! Tiba-tiba bekas Perdana Menteri ini bangun dengan gagah berani dan menuduh anak menantu Abdullah 'menyamun' pelbagai bentuk kontrak dan projek dari kerajaan. Oh la la...kata orang Perancis, bila terperanjat. Saya pun terperanjat sama.

      Perkara ini tidak seharusnya ditimbulkan kerana ini adalah aturcara dan jalan kerja ekonomi yang pernah disusun oleh Dr Mahathir sendiri. Macamlah sudah terlupa tentang berbilion duit Petronas dirembatnya untuk menyelamatkan anak dan suku-sakatnya. Paling gembira hati saya ialah apabila saya terbaca tentang cadangan agar nama 'precint' yang digunakan oleh Dr Mahathir di Putrajaya akan disunatkan untuk masuk Melayu. Ini satu perli yang amat besar.

      Tindakan ini adalah cara terhormat untuk memperlekehkan wira dunia ketiga. Kalau sayalah Dr Mahathir, pasti saya merasa berbulu. Kerana telah nampak jelas dan tidak perlu bersuluh bahawa semua yang telah dilakukannya. sedang dirombak satu persatu oleh Abdullah. Apabila saya menulis tentang Abdullah ini, saya akan ketawa terbahak-bahak dan berguling-guling di atas lantai. Abdullah ini mungkin kerana dia insan yang warak, maka dia telah tidak ambil 'pot' tentang apa sahaja yang dileterkan oleh Dr Mahathir. Saya rasa Dr Mahathir cukup terseksa dengan langkah tepat yang diambil oleh Abdullah ini.

      Delete
  16. Rumours have that Mahathir has damaging dogs on zahid's corruption and najib's trust in port dickson.

    Former no.2 SB who was outed from SB division is known as provodinh ground intelligence info to mahathir.

    Mahathir will not proceed if he knows he has remote chance of unseating najib n BN. Believe that BERSATU can take on umno n pas in most locations in peninsular malaysia.

    Wallahuaklam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 1330, TDM has thrown everything he had true or false at DSN. DSN was supposed to have been gone by July 2015. By the grace of Allah he survived and TDM himself got thrown out of UMNO - no one mourned him.
      Anyway enough of fitnah. The rakyat wants to know PH policies and plans which they have none. They cannot even agree on the PM candidate. Currently PH is going through self destruction. Do not forget to attend 'Is Mahathir the Solution?' Reformasi activists like Harris Ibrahim and Cikgu Bard will be there. Good luck to Pakatan...

      Delete
    2. Buat sementara PH bagi 13. BN - 0. Pembahagian kawasan pun kosong. Hopeless. Sibuk pasal parti org lain, parti sendiri cacha marba.

      Delete
  17. Adakah Doa Al-Marhum Dato' Ustaz Fadzil Noor Menjadi Kenyataan?
    Adakah Doa Al-Marhum Dato' Ustaz Fadzil Noor Menjadi Kenyataan? Pada tahun 2000, Al-Marhum Dato' Ustaz Fadzil Noor bekas Presiden PAS, pernah mendoakan agar Mahathir dipanjangkan umur untuk melihat kemusnahan yang telah dilakukannya sendiri.

    Apakah kini doa Al-Marhum mantan Dato' Presiden PAS itu dimakbulkan satu demi satu?Kebanyakan rungutan dan ketidak puashati yang Mahathir luah kini adalah berpangkal dan berpunca serta asal usulnya datang dari Mahathir sendiri.

    Saban hari, satu demi satu isu dan pelbagai pembongkaran dihebahkan di dada media terutamanya media sosial dan blog untuk dihukumkan oleh masyarakat.

    Kini Mahathir seolah-olah sedang dibicarakan oleh rakyat umum. Walaupun Mahathir tetap menjawab namun suara-suara yang dulu pernah dikunci beliau sudah tidak lagi menikus dengannya.

    Tidak mungkin mampu Mahathir membela dirinya untuk segala tuduhan dan isu yang dilodehkan oleh mereka yang pernah berada di sekeliling beliau ketika berkuasa selama lebih 22 tahun.

    Mereka yang dulu mendiam diri kini bangkit berani bersuara. Dari bersifat penikus sudah menjadi singa garang tidak gentar pada gertakkan serta ugutan nakal.

    Adakah Doa Al-Marhum Dato' Ustaz Fadzil Noor Menjadi Kenyataan?

    Senarai salah laku Mahathir panjang dan kini bertambah setiap hari . Dato' Seri Najib Razak yang sebelum ini hanya sekadar menepis pelbagai tuduhan Mahathir atas sifat hormat dan bersikap budiman kenang jasa yang dianggap sebagai negarawan yang banyak berjasa kepada parti dan negara, kini telah kian lantang membongkar pula pelbagai dakwaan terhadap Mahathir yang pasti membuat kedudukan Mahathir dikaca mata rakyat semakin dipandang serong dan sangsi.

    Walaupun ada yang menyebelahi Mahathir dalam krisis kini untuk menjadi pembela namun ramai dari mereka sendiri turut terbabit dalam pelbagai kes yang bakal dibongkar itu. Dan mereka ini merupakan antara barisan utama dalam perbicaraan rakyat kini.

    Dalam membela dirinya, Mahathir turut, tanpa disedarinya sendiri, membongkarkan pelbagai perkara yang sebelum ini rakyat umum tidak tahu. Betul atau tidak kata-kata Mahathir itu dalam keadaan beliau tersempit banyak yang kita boleh persoalkan.

    Apabila seseorang berbohong dia akan berbohong lagi untuk menutup pembohongan lamanya.Dan dia akan terus dengan pembohongan demi pembohongan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai....walaun PIS.....berapa kali kamu post copy yg sama setiap minggu?
      Serupa puak kamu lah kerja hari hari mengadu domba dan berbohong kpd umat melayu.
      Rakyat sudah semakin cerdik tapi tektik kamu serupa sejak parti ajaran sesat ditubuhkan.
      Kamu ini tak sekolah kah? Kamu tidak jadikan pedoman pada surat khabar kamu harakah?
      Kenapa harakah tak laku skrg?.......sebab banyak berbohong.....

      Delete
    2. Betul sangat 13:54

      Kepala bana manalah yang terus menerus copy paste isi yang sama hampir 100 kali.

      Kalaulah nak bagi budak darjah 1 faham, 5 kali ulang pun dah kira terlebih.

      Kalau untuk tatapan pro PH, sekali pun dah cukup.

      Kalau beginilah cara propaganda walaun PIS untuk tarik penyokong.... RENTIKANLAH

      Delete
    3. "KALAU SAYA JADI BOIBOI MUKRIZ ANAK KESAYANGAN MAMAK MATDEY AL. KUTY, SEKARANG NI JUGA SAYA SURUH BAPAK AKU BERHENTI BERPOLITIK DAN TUMPUKAN SOAL AGAMA DAN KELUARGA...DARIPADA BAPAK AKU MERABAN TAK TENTU PASAL ..BUAT TAMBAH DOSA...LEPAS TU AKU NASIHATKAN DIA.. SUPAYA HARTA DIA YG BANYAK SEDEKAHKAN PADA MANA-MANA MASJID...LAGI PUN RETA TAK BOLEH DIBAWAK MATI...

      Delete
    4. Mat 15:04.....
      Kalu nak bercakap.....cakap terusterang ler!!!!
      Ape hei nih.....kaki sudah goyang ka......
      Sudah mau lari kaa.....dengor Tun bakal PM Malaysia.....ati sudah manyak kecik maa?
      Mana mau lari haa....?
      Duit rakyat yg bos kamu curi pula gkan dulu ye?.....
      .....batu pun sudah kecut kot....

      Delete
    5. Budiman apa bendanya saudara kalau depan orang ramai cakap kepala bapak kau, haram jadah, bangang. Ada kau pernah dengar TDM ckp mcm tu?

      Delete
  18. Doa Arwah Ustaz Fadzil Noor Kepada Mahathir Semakin Makbul
    Mungkin juga kita boleh menganggap, antara perseteruan politik yang paling di ingati adalah antara Tun Dr Mahathir Mohamad dan Presiden PAS, Allahyarham Datuk Ustaz Fadzil Noor. Boleh dikatakan sepanjang Allahyarham menjawat jatawan tertinggi dalam PAS, sering kali kita melihat bagaimana pertembungan pendapat berlaku antara Allahyarham dan Mahathir.

    Paling diingati adalah bagaimana Allahyarham mendoakan supaya umur Mahathir dipanjangkan oleh Allah supaya Mahathir sendiri dapat melihat kerosakan yang telah dilakukannya sepanjang beliau menjadi Perdana Menteri.

    Pada ketika itu, mungkin ada yang memandang sinis doa berkenaan. Mungkin juga ada yang mentertawakan Allahyarham dengan doa ini. Malah, ada yang mendakwa, doa Allahyarham hanyalah sekadar doa ahli politik yang teruk dihentam Mahathir pada ketika itu.

    Namun, setelah beberapa dekad berlalu, doa yang dilafazkan Allahyarham kelihatan seperti di makbulkan. Manakan tidak, pada usia 92 tahun, disaat ramai rakan seperjuangan Mahathir dalam politik sudah meninggal dunia, Mahathir masih kekal berpolitik dan kini memilih untuk berjuang dipihak pembangkang.

    Pada usia 92 tahun ini jugalah, satu persatu kerosakan yang telah dicipta Mahathir dahulu semakin tersingkap. Bayangkan, kes penyelewengan Bumiputera Malaysia Finance (BMF) sehingga menyaksikan seorang anak Melayu menjadi korban angkara mahu menutup kes sehinggalah kes Forex, semuanya tersingkap dengan sendirinya.

    Malah, beberapa kerosakan yang dicipta Mahathir seperti kehancuran Perwaja Steel, kerosakan teruk pada Proton Holding, mengaut wang negara hanya untuk mengayakan anak dan kroni serta bagaimana beliau mengkhianati perjuangannya sendiri menentang Lim Kit Siang serta Datuk Seri Anwar Ibrahim, kini sudah terbuka dengan sendirinya.

    Sebelum ini, Mahathir masih mampu menyembunyikan segala kerosakan yang diciptanya hanya kerana perkembangan teknologi maklumat agak lewat tiba ke Malaysia. Mahathir boleh mengangkat dirinya suci tanpa melakukan sebarang kesalahan di mata rakyat.

    Namun siapa sangka, laporan siasatan penuh CIA yang menunjukkan Mahathir terlibat secara langsung dengan pelbagai penyelewengan dan skandal, mendedahkan belang dan wajah sebenar Mahathir, disaat beliau begitu beriya-ia mahu menjatuhkan kedudukan Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak.

    Justeru, tidak salah kiranya andai kita menyatakan bahawa doa yang dilafazkan oleh Allahyarham Datuk Ustaz Fadzil Noor sebelum ini, hari ini sudah dimakbulkan. Segala kecurangan Mahathir satu ketika dahulu juga sudah tersingkap dengan sendirinya. Adakah Mahathir mahu menolak Qada dan Qadar Allah bagi melindungi segala salah lakunya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora pengecut......

      Kamu nie ada telor tak atau memang bapok jalang pandai temberang saja.....??

      So....Toksaah cakap banyak, let's walk the talk (let's our action does the talking).....!!

      sila sebutkan tarikh & masa kita boleh berjumpa di Felda Taib Andak yg kamu pernah perlekehkan cawangan PPBM di sana dan....setiausaha PPBM Johor pun dah tak sabar nak bagi maklumat2 yg kamu kehendakki.

      Delete
    2. "KALAU SAYA JADI MAMAK MATDEY AL. KUTY, SEKARANG NI JUGA SAYA BERTAUBAT...TAK PERLU TUNGGU UMUR MENCAPAI UMUR BALIGH 100 TAHUN... SAYA AKAN KERAP PERGI UMRAH BERSAMA KELUARGA UNTUK MENCARI KETENGAN YG ABADI ...SENTIASA MENGINGATI ALLAH DAN KEMATIAN...SESUNGGUHNYA DUNIA HANYA PINJAMAN SEMENTARA....

      Delete
  19. DOA FADZIL NOOR DIMAKBULKAN : INGIN RAKYAT TAHU MAHATHIR ZALIM
    3 tahun lalu negara telah kehilangan seorang tokoh politik pembangkang yang amat disegani kawan dan lawan kerana sifatnya dan pegangannya hanya untuk mencari keredhaan Allah SWT.
    Jika masih kita ingat, Allahyarham Dato’ Ustaz Haji Fadzil Noor pernah bermunajat dan bermohon kepada Allah SWT agar Dr. Mahathir Mohamed dipanjangkan umurnya supaya dunia khususnya rakyat Malaysia dapat melihat sendiri bukti-bukti kezaliman Dr Mahathir semasa beliau bergelar Perdana Menteri Malaysia.
    mahazalim
    Akhirnya doa Fadzil Noor dimakbulkan Allah SWT dengan memanjangkan umur Dr Mahathir sehingga sekarang. Untuk menjelaskan lagi orang ramai melihat akan kezaliman sebenar Dr Mahathir ini, Allah memberi kekuatan yang hebat kepada YAB Dato Sri Najib Razak supaya terus bercakap benar dan tidak melepaskan jawatan Perdana Menteri yang disandangnya walaupun diasak dengan begitu kuat oleh mentornya sendiri.
    Melalui serangan demi serangan ini rakyat Malaysia sudah mula didedahkan dengan pelbagai bukti kezaliman Dr Mahathir sepanjang beliau bergelar Perdana Menteri dan disambung lagi dengan agenda peribadi dan kroni-kroninya selepas beliau bersara pada tahun 2003 lalu.
    mahahtirnajibpaklahjambatan
    Ketika kali kedua Dr Mahathir menjatuhkan Perdana Menteri iaitu Pak Lah (kali pertama Perdana Menteri yang dijatuhkan adalah Tunku Abdul Rahman Putra), Allah mungkin memberi peluang kepada kita semua untuk terus mempercayai Dr Mahathir Mohamed selaku negarawan yang amat disegani ramai.
    Namun untuk cubaan kali ketiga Dr Mahathir mahu menjatuhkan seorang ketua kerajaan Islam ini, beliau sudah menerima kesukaran dan terpaksa berlawan dengan bersungguh-sungguh (tidak lagi seperti cubaannya terhadap kali pertama dan kedua dahulu).
    graphic_mahathir_vs_najib_montage_heza_050215-01
    Apa jua alasan demi alasan yang Dr Mahathir cuba berikan untuk menjatuhkan Perdana Menteri, rakyat Malaysia sedikit sebanyak sudah mula mengenali siapa sebenarnya Dr Mahathir Mohamed ini.
    Diharapkan Dato Sri Najib Razak akan terus menjadi ketua kerajaan di Malaysia kerana perjuangannya untuk bangsa Melayu bukan kecil-kecil perjuangan, perjuangannya untuk perpaduan sesama bangsa di Malaysia bukan calang-calang agenda, perjuangannya untuk syiar Islam bukan suatu yang remeh temeh, dan perjuangannya untuk Malaysia bukan setakat terhenti pada tahun 2020.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora pengecut......

      Kamu nie ada telor tak atau memang bapok jalang pandai temberang saja.....??

      So....Toksaah cakap banyak, let's walk the talk (let's our action does the talking).....!!

      sila sebutkan tarikh & masa kita boleh berjumpa di Felda Taib Andak yg kamu pernah perlekehkan cawangan PPBM di sana dan....setiausaha PPBM Johor pun dah tak sabar nak bagi maklumat2 yg kamu kehendakki.

      Delete
  20. Mengapa Allah Lanjutkan Usia Mahathir.
    Suatu ketika dahulu Almarhum Ustaz Fadhil Noor ada menyatakan bahawa beliau berdoa agar Tun Mahathir Mohamad dipanjangkan usianya agar Mahathir dapat melihat akan kemusnahan yang dia cipta sendiri. Apakah kini doa Al-Marhum mantan Dato’ Presiden PAS itu dimakbulkan.

    Pada usia sudah mencecah 90an, tentu ada sesuatu yang Allah hendak berikan kepada mahlukNya tersendiri, sama ada akan berakhir dengan kebaikkan atau disebaliknya, melalui jalan ‘nar’ atau ‘nur’, dan kesemua ini adalah tertakluk kepada apa yang telah dilakukan oleh mahluk berkenaan dan ini adalah karmanya.

    Ada dua kemungkinan, pertamanya Allah mahukan hamba terpilihNya duduk beramal soleh dan memperbaiki apa yang kurang dan tertinggal semasa muda dan dewasa, dan seterusnya mungkin Allah mahu memperlihatkan apa-apa kesilapan yang telah hambaNya itu lakukan, mungkin kini Allah sedang memperlihatkan siapa Mahathir yang suatu kita pernah dijulang sahingga kelangit.

    Atas nama mahu selamatkan Malaysia maka Mahathir ketepikan penghinaan dan cercaan yang pernah dia terima dari puak pembangkang, diatas tuntutan nafsunya maka dia rela dipergunakan oleh kumpulan yang sentiasa mencari peluang untuk menjahanamkan negara ini dengan apa cara sekalipun dan Mahathir membantu mereka dengan menghalalkan cara asal tercapai matlamatnya.

    Mungkin doa Almarhum Ustaz Fadhil Noor termakbul hari ini, apabila Mahathir telah duduk semeja dengan kumpulan yang terang-terang telah melafaskan akan menjahanamkan pemimpin kerajaan hari ini UMNO / Barisan Nasional, kerajaan sama yang pernah dipimpin oleh Mahathir selama lebih 23 tahun.

    Pada Mahathir ini adalah jalan untuk menyelamatkan Malaysia dan bagi mereka yang mempertahankan UMNO / Barisan Nasional serta kepimpinan negara akan dicemuh sebagai cetek ilmu politik, sempit pemikiran dan tidak faham antara agenda nasional dengan agenda politik kepartian, ada yang berkata bahawa mereka yang mempertikaikan perkara ini adalah lapok dan jumud.

    Kita tidak tahu mereka mahu selamatkan Malaysia dari musibah apa, tetapi yang nyata kita perlu selamatkan Malaysia dari puak-puak munafik ini dari terus mengambil tanah bumi permata ini, ambillah contoh negara jiran kita, memang benar “Politik is only about party and the party is UMNO” kerana yang terlibat kesemuanya adalah mereka yang berparti.

    Jika mereka itu penarik beca, pemandu teksi, nelayan atau pekebun sudah pasti mereka bukan mewakili parti politik, tetapi jika kehadiran mereka itu berlatar belakangkan parti politik tidakkah ini boleh dikaitkan dengan politik kepartian dan oleh kerana mereka mahu selamatkan Malaysia daripada kepimpinan UMNO maka suka atau tidak ia pasti akan berkait dengan politik kepartian tidak kiralah jika disebut sebagai agenda nasional sekalipun tetapi ianya pasti politik kepartian.

    Adakah dengan menyatakan ‘bersekongkol dengan pembangkang’, dikatakan sebagai cetek ilmu politik dan tidak boleh melihat agenda nasional, bagaimana jika seorang anggota polis dilihat duduk bersama sekumpulan perompak,penyamun atau kumpulan gangstar adakah intergriti anggota polis berkenaan boleh dipercayai.

    Jadi jika Mahathir, Mukhriz, Muhyidin dan beberapa bekas pemimpin UMNO dilihat duduk semeja bersama pemimpin parti pembangkang yang mana pernah mempunyai niat untuk mengambil alih kerajaan dengan apa cara sekali pun, ianya dikira sebagai agenda diluar politik dan kepartian, siapa Mahathir, Mukhriz, Muhyidin itu adakah mereka nelayan, pekebun sayur atau pesawah padi?.

    Mereka itu pernah ada kepentingan dan pernah menduduki kerusi tertinggi kerajaan dan sudah pasti mereka memiliki pengetahuan berhubung dengan soal urus tadbir kerajaan, adakah mereka tidak akan bercakap setitik noktah pun berhubung pentadbiran kerajaan termasuk rahsia yang mereka ketahui.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora pengecut......

      Kamu nie ada telor tak atau memang bapok jalang pandai temberang saja.....??

      So....Toksaah cakap banyak, let's walk the talk (let's our action does the talking).....!!

      sila sebutkan tarikh & masa kita boleh berjumpa di Felda Taib Andak yg kamu pernah perlekehkan cawangan PPBM di sana dan....setiausaha PPBM Johor pun dah tak sabar nak bagi maklumat2 yg kamu kehendakki.

      Delete
    2. "KALAU SAYA JADI MAMAK MATDEY AL. KUTY, SEKARANG NI JUGA SAYA BERTAUBAT...TAK PERLU TUNGGU UMUR MENCAPAI UMUR BALIGH 100 TAHUN... SAYA AKAN KERAP PERGI UMRAH BERSAMA KELUARGA UNTUK MENCARI KETENANGAN YG ABADI ...SENTIASA MENGINGATI ALLAH DAN KEMATIAN...SESUNGGUHNYA DUNIA HANYA PINJAMAN SEMENTARA....

      Delete
    3. Alhamdullilah..Ustadz Fadhil Noor dimakbulkan doanya.TDMahathir 93 thn kini..moga beliau mengakhiri kehidupannya dengan baik dsisi Allah




      Delete
    4. Kejora @ Mak Jorah....

      Stop being a sissy girlie pussy....!! Do away your non-stop copy-pasted garbage materials. Be a true patriot with action not mere cocky -cock silly talk of yours.

      Delete
  21. Bukankah dengan bekerja-sama dengan mereka dari parti pembangkang akan menguntungkan pembangkang terutama DAP, ingat mereka ini tidak pernah memadam catatan didalam diary mereka untuk menawan Malaysia, Kita sepatutnya selamatkan Malaysia dari ditawan oleh DAP dan bukannya dari Dato Seri Najib Tun Razak, Perdana Menteri dan Presiden UMNO.

    Ini lah doa Ustaz Fadhil Noor bahawa Mahathir akan melihat kehancuran yang dia sendiri buat, apa sahaja kezaliman yang dilakukan oleh Mahathir suatu ketika dahulu ditunjukkan sekarang sebagai bukti kepada pengikut Tun Mahathir semasa berkuasa dahulu, inilah yang Mahathir lakukan diatas kuasa yang pernah beliau sandang dahulu.

    Menzalimi mereka yang tidak sehaluan dengan kehendaknya, Allah hilangkan ingatan dan membuka hijab yang menutup kezaliman Mahathir sahingga tanpa disedari telah mengulangi apa yang dilakukannya dahulu dan diulangnya hari ini, itulah yang telah dilakukan terhadap mereka-mereka yang menentang kemahuannya, mungkin suatu hari nanti Mahathir akan berkata “dengan saitan juga dia akan bekerjasama jika itu boleh menjatuhkan Najib”.

    Kini giliran Dato Seri Najib yang terpaksa berhadapan dengan kezaliman Mahathir kerana tidak mahu tunduk dengan kehendak Mahathir, oleh kerana dahulu Mahathir adalah Ulil Amri yang dipilih, Allah memelihara aibnya pada ketika itu, kini Dato’ Seri Najib pula dipilih juga di atas kehendakNya, InsyaAllah Najib akan dilindungi oleh Allah S.W.T.

    Mungkin kerana itu Allah melanjutkan usia Mahathir agar rakyat dapat melihat wajah seorang yang pernah menzalimi mereka-mereka yang tidak mahu tunduk mengikut kemahuannya, jika aruah Tun Gaffar Baba hidup kembali sudah pasti beliau akan mengucapkan ‘Astafirullah al azimm’ serta berlari kembali semula ke kuburnya kerana terlalu malu dan Almarhum Ustaz Fadhil akan tersenyum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora pengecut......

      Kamu nie ada telor tak atau memang bapok jalang pandai temberang saja.....??

      So....Toksaah cakap banyak, let's walk the talk (let's our action does the talking).....!!

      sila sebutkan tarikh & masa kita boleh berjumpa di Felda Taib Andak yg kamu pernah perlekehkan cawangan PPBM di sana dan....setiausaha PPBM Johor pun dah tak sabar nak bagi maklumat2 yg kamu kehendakki.

      Delete
    2. "KALAU SAYA JADI MAMAK MATDEY AL. KUTY, SEKARANG NI JUGA SAYA BERTAUBAT...TAK PERLU TUNGGU UMUR MENCAPAI UMUR BALIGH 100 TAHUN... SAYA AKAN KERAP PERGI UMRAH BERSAMA KELUARGA UNTUK MENCARI KETENANGAN YG ABADI ...SENTIASA MENGINGATI ALLAH DAN KEMATIAN...SESUNGGUHNYA DUNIA HANYA PINJAMAN SEMENTARA....

      Delete
    3. alhamdullilah..doa Ustadz Fadhil Noor dimakbulkan..moga kehidupan TDMahathir berakhir dgn baik disisi Allah.

      Delete
    4. Aaminn.....

      Delete
  22. Anda Tahu Mahathir Benar-benar Terdesak Bila Dia Jilat Ludahnya Semula
    Pada tahun 1998, ramai yang sangat marah dengan Tun Dr Mahathir Mohamad, Perdana Menteri ketika itu yang telah menangkap dan memenjarakan timbalannya, Anwar Ibrahim. Presiden PAS ketika itu, Ustaz Fadzil Noor, mengambil pendirian yang berbeza. Ustaz Fadzil tidak mahu Mahathir mati, seperti mana yang penyokong Anwar mahukan. Sebaliknya, Ustaz Fadzil berdoa agar Mahathir dikurniakan usia yang panjang supaya dia boleh hidup cukup lama untuk melihat kerosakan dan kemusnahan yang telah dilakukannya kepada Malaysia dan menerima karma akibat semua dosa-dosanya.

    ‘Dosa’ Anwar adalah dia cuba untuk menggulingkan Mahathir dan mengambil alih sebagai Perdana Menteri. Namun itu bukanlah satu jenayah dan seseorang tidak boleh dipenjarakan kerana perkara itu. Mahathir menjadi punca Anwar ditangkap dan dipenjarakan kerana jenayah rasuah dan liwat, walaupun ramai mendakwa bahawa Abdul Gani Patail memalsukan bukti terhadap Anwar atas perintah Perdana Menteri. Sudah pastinya Gani telah diberi penghargaan atas perbuatan jahatnya itu dengan dilantik sebagai Peguam Negara yang baru tidak lama selepas itu.

    Ustaz Fadzil dihormati oleh banyak pihak, bukan sahaja oleh ahli-ahli atau penyokong PAS. Malah, keluarga diraja, terutamanya dari negeri Kedah, mereka menghormati Ustaz Fadzil – yang dilihat sebagai seorang Muslim yang paling sederhana yang mana bukan Melayu juga tidak mempunyai masalah untuk menyokongnya. Kematiannya 14 tahun yang lalu pada tahun 2002 adalah satu kehilangan kepada seluruh negara. Dan kerana Ustaz Fadzil, orang bukan Islam mula menerima PAS. Saya berada di sana pada hari Ustaz Fadzil meninggal dunia dan ramai orang bukan Melayu juga berada di luar hospital untuk memberi penghormatan terakhir.

    Bagaimanapun, pada tahun 2000, Ustaz Fadzil berdoa supaya Mahathir diberi umur yang panjang supaya dia boleh hidup untuk melihat hari di mana karma dosanya mengejarnya. Mahathir hanya perlu meninggal selepas dia sedar bahawa segala-galanya yang berlaku kepadanya pada penghujung hidupnya adalah pembalasan untuk dosa-dosa yang dia telah lakukan lebih 47 tahun lalu iaitu sejak 1969. Salah satu daripada dosa pertama yang Mahathir lakukan ialah menentang Perdana Menteri Malaysia yang pertama, Tunku Abdul Rahman, yang mempunyai kaitan dengan Keluarga DiRaja Kedah, bermakna juga mempunyai kaitan dengan Seri Paduka Baginda Sultan Kedah dan Agong Malaysia sekarang ini yang merupakan anak saudara Tunku.

    Tidak kah ianya ironik apabila Mahathir melakukan dosa menderhaka terhadap Tunku Abdul Rahman pada tahun 1969 dan 47 tahun kemudian dia merangkak untuk memohon menghadap Agong, anak saudara Tunku, untuk memohon pertolongan baginda dalam menggulingkan Perdana Menteri Najib Tun Razak? Adakah Mahathir tidak melihat karma kerana tindakannya? Mahathir derhaka terhadap Tunku dan kemudian dia derhaka terhadap semua Raja hampir 20 tahun kemudian, dan kini dia merangkak kembali kepada Raja-Raja yang sama yang telah dia derhakai untuk meminta pertolongan.

    Doa Ustaz Fadzil sangat kuat. Dan tiada seorang pun orang Islam sama ada dari PAS atau Umno akan tidak menyetujui mengenai perkara ini (walaupun orang Melayu PAN hanya akan bersetuju dengan apa sahaja yang DAP katakan). Ustaz Fadzil tidak mendoakan agar Mahathir mati awal walaupun dengan apa yang telah orang tua itu lakukan. Sebaliknya, Ustaz Fadzil berdoa agar Mahathir dikurniakan umur yang panjang supaya dia boleh hidup cukup lama untuk melihat dosanya kembali menghantuinya dan menyebabkannya menderita dan menyesal dan sedar bahawa apa yang dia lalui sekarang adalah karma bagi dosa-dosa yang telah dia lakukan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora pengecut......

      Kamu nie ada telor tak atau memang bapok jalang pandai temberang saja.....??

      So....Toksaah cakap banyak, let's walk the talk (let's our action does the talking).....!!

      sila sebutkan tarikh & masa kita boleh berjumpa di Felda Taib Andak yg kamu pernah perlekehkan cawangan PPBM di sana dan....setiausaha PPBM Johor pun dah tak sabar nak bagi maklumat2 yg kamu kehendakki.

      Delete
    2. "KALAU SAYA JADI MAMAK MATDEY AL. KUTY, SEKARANG NI JUGA SAYA BERTAUBAT...TAK PERLU TUNGGU UMUR MENCAPAI UMUR BALIGH 100 TAHUN... SAYA AKAN KERAP PERGI UMRAH BERSAMA KELUARGA UNTUK MENCARI KETENANGAN YG ABADI ...SENTIASA MENGINGATI ALLAH DAN KEMATIAN...SESUNGGUHNYA DUNIA HANYA PINJAMAN SEMENTARA....

      Delete
    3. Doa Ustadz Fadhil Noor di makbulkan..Alhamdullilah.
      semoga kesudahan kehidupan TDMahathir baik disisi Allah.

      Delete
  23. Itu, sebagai apa yang Allahyarham Ustaz Fadzil berkata, adalah takdir yang lebih teruk daripada kematian. Akhirnya, pada penghujung hidupnya, Mahathir terpaksa menjilat kembali ludahnya di depan mata 31.5 juta rakyat Malaysia. Jika Allah mahu melayan Mahathir dengan lebih baik, Dia akan mengambil nyawa Mahathir lima tahun sebelum ini. Hakikat bahawa Allah membenarkan Mahathir untuk hidup selama ini hanya untuk merasai penghinaan yang terpaksa dia terima di penghujung hidupnya adalah satu bentuk hukuman daripada Allah. Muslim percaya bahawa jika dosa seseorang adalah cukup besar, Allah akan memberi balasan di bumi sebelum anda menghadapi hukuman di akhirat.

    Tunku Abdul Rahman meninggal dunia tanpa mengampuni Mahathir. Dan bagi umat Islam, ini adalah sesuatu yang sangat serius. Tunku adalah dari Keluarga Diraja Kedah dan Mahathir memerlukan pertolongan daripada Agong, yang juga berasal dari Kedah. Adakah anda fikir Agong mengambil endah tentang Mahathir? Bukankah Istana Kedah yang menuntut peletakan jawatan anaknya, Mukhriz, sebagai Menteri Besar Kedah? Jadi siapakah yang Mahathir cuba tipu apabila dia menghadap Agong untuk menyerahkan Deklarasi Rakyat dengan 45 tandatangan?

    Dan adakah anda fikir bahawa selepas memberi penghormatan kepada Anwar pada 5 September 2016, Dr Wan Azizah Wan Ismail dan anak-anaknya akan memaafkan Mahathir dan menerimanya dengan tangan terbuka? Mereka mahu Mahathir secara terbuka memohon maaf di hadapan 31.5 juta rakyat Malaysia dan mengakui bahawa Anwar tidak bersalah terhadap semua tuduhan rasuah dan liwat dan bahawa dia adalah mangsa tuduhan palsu dan bukti yang direka-reka.

    Keluarga dan penyokong Anwar tidak akan menerima selain daripada itu walaupun Anwar sendiri bersedia untuk berkompromi. Dan mengenali Mahathir, dia lebih rela mendapat satu lagi serangan jantung dan mati daripada melakukan perkara itu. Dan ini adalah apa yang Tun Dr Siti Hasmah Ali bimbangkan. Mahathir kelihatan tertekan selepas perlu merendahkan dirinya dengan memberi penghormatan kepada Anwar dan selepas menghadap Agong yang mana tidak berjalan dengan lancar. Siti Hasmah bimbang Mahathir mungkin dimasukkan ke IJN untuk mungkin kali yang kesepuluh dan kali ini dia mungkin tidak akan pulang ke rumah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora pengecut......

      Kamu nie ada telor tak atau memang bapok jalang pandai temberang saja.....??

      So....Toksaah cakap banyak, let's walk the talk (let's our action does the talking).....!!

      sila sebutkan tarikh & masa kita boleh berjumpa di Felda Taib Andak yg kamu pernah perlekehkan cawangan PPBM di sana dan....setiausaha PPBM Johor pun dah tak sabar nak bagi maklumat2 yg kamu kehendakki.

      Delete
    2. "KALAU SAYA JADI MAMAK MATDEY AL. KUTY, SEKARANG NI JUGA SAYA BERTAUBAT...TAK PERLU TUNGGU UMUR MENCAPAI UMUR BALIGH 100 TAHUN... SAYA AKAN KERAP PERGI UMRAH BERSAMA KELUARGA UNTUK MENCARI KETENANGAN YG ABADI ...SENTIASA MENGINGATI ALLAH DAN KEMATIAN...SESUNGGUHNYA DUNIA HANYA PINJAMAN SEMENTARA....

      Delete
    3. Dimakbulkan doa Allahyarham Ustadz Fadhil Noor..Alhamdullilah..semoga TDMahathir pada penghujung hidupnya baik disisi Allah.

      Delete
  24. Umno leaders on panic mode...attack tdm

    Pas leaders on blank head and start tepeating fadil noor's curse on tdm.

    I keep asking why are they all in very uncomfortable positions??

    SMELL OF DEFEAT?????

    ReplyDelete
    Replies
    1. "KALAU SAYA JADI MAMAK MATDEY AL. KUTY, SEKARANG NI JUGA SAYA BERTAUBAT...TAK PERLU TUNGGU UMUR MENCAPAI UMUR BALIGH 100 TAHUN... SAYA AKAN KERAP PERGI UMRAH BERSAMA KELUARGA UNTUK MENCARI KETENANGAN YG ABADI ...SENTIASA MENGINGATI ALLAH DAN KEMATIAN...SESUNGGUHNYA DUNIA HANYA PINJAMAN SEMENTARA....

      Delete
  25. Pakatan Harapan Bakal Catat Dua Rekod Dunia Seandainya Berkuasa
    Usai sahaja Konvensyen Pakatan Harapan di IDCC Shah Alam, Ahad lalu, begitu banyak perkara diperkatakan oleh peemerhati politik mahupun dari kalangan penyokong pakatan pembangkang itu sendiri. Paling mencuri tumpuan adalah pencalonan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai Perdana Menteri ketujuh seandainya mereka berkuasa kelak.

    Menariknya, keputusan yang diambil oleh Pakatan Harapan ini menyaksikan mereka bakal memecahkan sekurang-kurangnya dua rekod dunia yang melayakkan mereka tersenarai di dalam buku rekod Guiness. Berikut merupakan rekod-rekod yang bakal mereka cipta sekiranya mereka berjaya membentuk kerajaan kelak.
    1. Melantik manusia tertua untuk menjadi Perdana Menteri

    Dalam dunia moden hari ini, kebanyakan negara lebih berminat untuk mengetengahkan pemimpin muda untuk diangkat sebagai pemimpin sesebuah negara. Negara Kanada, Perancis dan Austria adalah antara negara yang telah melantik individu yang di bawah usia 40 tahun sebagai Perdana Menteri negara berkenaan.

    Namun lain pula halnya dengan Pakatan Harapan. Seandainya mereka berkuasa, mereka akan melantik Mahathir yang berusia 93 tahun sebagai Perdana Menteri di mana dipercayai, Mahathirlah manusia paling tua di muka bumi ini menjadi Perdana Menteri.
    2. Suami dan isteri diangkat sebagai Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri

    Tidak ada sebuah negara pun di dunia ini memilih suami dan isteri menerajui sesebuah negara. Apa yang menariknya, menerusi keputusan yang diambil oleh kepimpinan Pakatan Harapan, Mahathir hanyalah Perdana Menteri interim sebelum Pakatan Harapan mengemukakan rayuan terhadap Yang DiPertuan Agong bagi membebaskan sepenuhnya Datuk Seri Anwar Ibrahim dari hukuman penggantungan.

    Seandainya rancangan ini berjaya, Anwar akan diangkat sebagai Perdana Menteri kelapan dengan Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail akan terus mengekalkan jawatannya sebagai Timbalan Perdana Menteri. Ini akan menjadikan Malaysia sebagai milik keluarga Anwar sepenuhnya tanpa mampu diganggu gugat oleh sesiapa sahaja. Hebat bukan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora pengecut......

      Kamu nie ada telor tak atau memang bapok jalang pandai temberang saja.....??

      So....Toksaah cakap banyak, let's walk the talk (let's our action does the talking).....!!

      sila sebutkan tarikh & masa kita boleh berjumpa di Felda Taib Andak yg kamu pernah perlekehkan cawangan PPBM di sana dan....setiausaha PPBM Johor pun dah tak sabar nak bagi maklumat2 yg kamu kehendakki.

      Delete
    2. "KALAU SAYA JADI MAMAK MATDEY AL. KUTY, SEKARANG NI JUGA SAYA BERTAUBAT...TAK PERLU TUNGGU UMUR MENCAPAI UMUR BALIGH 100 TAHUN... SAYA AKAN KERAP PERGI UMRAH BERSAMA KELUARGA UNTUK MENCARI KETENANGAN YG ABADI ...SENTIASA MENGINGATI ALLAH DAN KEMATIAN...SESUNGGUHNYA DUNIA HANYA PINJAMAN SEMENTARA....

      Delete
    3. Disinilah orang tua 93 thn yg korang kutuk carut maki hina hingga x sedar dimana baik buruknya pertunjuk dgn jari menghemtam keyboard hingga nak tercabut..hahahahhooooo
      Seorang tua yg tajam berpolitik..membaiki politik songsang dan menghambat politikus politikus kongkang ini..untuk dbuang kedalam longkang..kalu dah macai macai jualah..suka korang lah nak mencanai..bai bai!!

      Delete
    4. Kejora @ Mak Jorah....

      Stop being a sissy girlie pussy....!! Do away your non-stop copy-pasted garbage materials. Be a true patriot with action not mere cocky -cock silly talk of yours.

      Delete
  26. selagi nmpk puak caitrompah taek dtg c&p taek low, selagi itu lah sah. Biar mereka lagi mengelupor menunggu saat hancur lebur umnobn komunis sekali dgn talibarut agama Pasesat.
    Ahli2 umno yg tidak dibenarkan bersuara pun akan turu benamkan semua kleptokomunis ini.
    No amount of cheating will safe UmnoBNPas from the wrath of tge masses.
    Makcik Felda pun nak tenyeh cili dipunggong ANAKKU NAJEBON.
    Mampos kamu Geng Najib,KeJhoLow.

    ReplyDelete
  27. Selain daripada dua rekod dunia ini, terdapat dua lagi rekod Malaysia bakal dipecahkan oleh Pakattan Harapan kelak. Rekod-rekod berkenaan adalah,
    1. Menjadi parti paling minoriti berjaya menerajui sebuah pakatan

    Umum sedia maklum bahawa Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) merupakan sebuah parti yang baru berusia setahun lebih. Di kala ini, mereka hanya mempunyai satu kerusi Parlimen yang disandang oleh Presiden PPBM, Tan Sri Muhyiddin Yasin.

    Apa yang melayakkan mereka memecahkan rekod kebangsaan adalah, PPBM langsung tidak mempunyai walau satu pun cawangan dengan penubuhan Bahagian parti itu sendiri masih menimbulkan tandatanya. “Kehebatan” PPBM seolah-olah diiktiraf DAP sebagai kuasa paling dominan Pakatan Harapan sehingga mereka diamanahkan untuk bertanding di 52 buah kerusi Parlimen dan Pengerusinya dicalonkan sebagai Perdana Menteri.
    2. Parti dominan hanya sekadar jadi pemerhati?

    Umum sedia maklum bahawa Pakatan Harapan diterajui oleh DAP yang dianggap paling dominan di dalam Pakatan Harapan. Apa yang melucukan, sebaik pengumuman kesemua 165 buah kerusi Parlimen di seluruh Semananjung, DAP hanya bertanding di 35 buah kerusi dengan dijangkakan, mereka bakal bertanding di kebanykan kerusi di Sarawak dan Sabah.

    Melihat kepada dominannya DAP di dalam Pakatan Harapan hari ini, adakah logik DAP hanya sekadar menjadi pemerhati tanpa menuntut apa-apa jawatan di dalam kabinet yang bakal mereka bentuk sebaik sahaja Pilihan Raya Umum ke 14 kelak.

    Lihat sahaja “kehebatan” yang cuba ditonjolkan oleh Pakatan Harapan di Malaysia. Rasanya, inilah satu-satunya pakatan pembangkang yang cukup gemar melakukan sesuatu yang tidak masuk akal dan lebih melucukan, mereka juga berjaya memperbodohkan pengikut mereka dengan agenda yang jika difikirkan oleh orang yang waras adalah agenda paling dungu di dunia.

    Amat sukar difahami, bagaimana terdapat sekelompok manusia yang sanggup merendahkan level IQ dan kebijaksanaan mereka dengan termakan dengan terlalu banyak tindakan dungu ini. Mungkin hati mereka sudah terlalu hitam sehingga gagal membezakan yang mana satu yang elok dan mana satu yang gila. Apapun tahniahlah Pakatan Harapan kerana bercita-cita memecahkan rekod dunia yang tiada siapa pun yang waras, mahu melakukannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 14:00

      Oh... Ye Ke

      Punyalah bodoh dan dungu rakyat Perancis memilih parti La République En Marche yang diketuai oleh Emmanuel Macron sebagai parti pemerintah Perancis.

      Punyalah bodoh dan dungu rakyat Perancis yang memilih Emmanuel Macron menjadi Presiden Perancis pada 7 May 2017 kerana partinya hanya ditubuhkan pada 6 April 2016. Baru 1 tahun 1 bulan.

      Rendah betul level IQ dan hitam sungguh hati orang Perancis ni sehingga gagal membezakan yang mana satu yang elok dan mana satu yang gila.

      Delete
    2. canai jgn x canai..Umno parti gudah gulana..
      x cukup kurumm pun mesyuarat jalan..
      ahli ahli pun x tau sama ada dorang ahli ke x..panggil mesyuarat caw.sambil lewa..yg dititik beratkan teman terdekat yg kuat bodek..apa tidaknya yuran ahli dah x pernah kutip..apa maknanya tu..jgn nak tayang juta juta ko punya ahlilah..itu old punya list..x pakai..koyak rabah dah kena gilis...hahahahahhooohahaahpraakk

      Delete
    3. Anon 14:00
      Aku juga nak tengok apa kesudahan nasib parti puak munafik yg menipu orang islam di negara kita ini.
      Sama sama lah kita tunggu jika panjang umur?

      Delete
  28. Biarkan najib disitu..
    Jangan ada sesiapa suruh dia turun
    kita tentera yg berlebihan simpanan peluru
    macai2 umno/bn sibuk dengan perisai usang mereka yg bocor berlubang disana sini.
    peluru yg ada pada mereka pun jenis kitar semula.
    malah tiada meninggalkan apa kesan kecederaan pada kita
    jauh skali meninggalkan medan.
    manakala rekrut upahan baru pun segan masuk medan.
    nampak jelaslah kejatuhan moral mereka selagi tidak di umumkan
    tarikh pembubaran parlimen.

    Insyah allah.....
    kita sudah jauh memasuki wilayah mereka ....

    MELANGKAH DENGAN YAKIN ...

    ReplyDelete
  29. Adakah Mahathir PM Sementara Atau Wan Azizah TPM Sementara?
    Pakatan Harapan memberitahu kita bahawa Mahathir adalah Perdana Menteri sementara dan Wan Azizah sebagai Timbalan Perdana Menteri jika gabungan itu memenangi PRU14. Rekod prestasi Mahathir tidak membuktikan bahawa perkara itu akan berlaku. Apa yang akan berlaku ialah Wan Azizah yang akan menjadi Timbalan Perdana Menteri sementara Mahathir akan kekal sebagai Perdana Menteri Malaysia Ketujuh. Dan ia akan menjadikan Mukhriz dan bukan Anwar sebagai Perdana Menteri Malaysia ke-8.

    Pada bulan Ogos 1998, Mahathir memberitahu Anwar bahawa beliau akan berundur untuk membenarkan Anwar mengambil alih sebagai Perdana Menteri dan beberapa hari kemudian Mahathir memungkiri janjinya dan “membunuh” timbalannya
    Sangat bersih. Sangat licin. Dan sangat jelas. Atau kita didorong untuk percaya. Tetapi, seperti yang dikatakan Kevin Spacey, “Trik terbesar syaitan adalah meyakinkan dunia bahawa dia tidak wujud.” Dan rekod Mahathir telah membuktikan bahawa dia adalah raja penipu yang akan membuatkan bahkan iblis menjadi malu.

    Seseorang yang pernah berada di dalam pasukan ‘Boys Boffin’ Mahathir semasa Pasukan A / Pasukan B pada akhir 1980-an pernah berkata, “Dengan bomoh, anda tidak mendengar apa yang dia katakan tetapi ‘mendengar’ apa yang dilakukannya.” Bomoh adalah nama kod nama Mahathir yang digunakan untuknya dan apa yang mereka maksudkan ialah Mahathir boleh mengatakan satu perkara tetapi itu hanyalah penipuan. Apa yang dilakukannya pada akhirnya adalah apa yang diambil kira, bukan apa yang dia katakan.

    Sejak itu, kami tahu bagaimana untuk mentafsirkan mesej rahsia Mahathir. Walau bagaimanapun, Anwar tidak, sebab itulah pada 31 Ogos 1998 dia gagal ‘mencium’ bahawa dia hanya mempunyai beberapa jam lagi untuk hidup sementara yang lain telah menyiapkan kain kafannya.

    Oleh itu, Pakatan Harapan memberitahu kita bahawa Mahathir adalah Perdana Menteri sementara dan Wan Azizah sebagai Timbalan Perdana Menteri jika gabungan itu memenangi PRU14. Rekod prestasi Mahathir tidak membuktikan bahawa perkara itu akan berlaku. Apa yang akan berlaku ialah Wan Azizah yang akan menjadi Timbalan Perdana Menteri sementara Mahathir akan kekal sebagai Perdana Menteri Malaysia Ketujuh. Dan ia akan menjadikan Mukhriz dan bukan Anwar sebagai Perdana Menteri Malaysia ke-8

    ReplyDelete
  30. Walaupun selepas Mahathir menggulingkan Abdullah untuk membunuh Khairy, Mukhriz masih kalah pertandingan kepimpinan Pemuda Umno

    Pada tahun 2013, Mukhriz memutuskan melupakan kepimpinan Pemuda Umno sama sekali dan pergi terus kepada jawatan Naib Presiden Umno. Ahmad Zahid Hamidi, Mohd Shafie Apdal dan Hishammuddin Hussein berada tiga slot teratas (dalam urutan itu) manakala Mukhriz, di tempat keempat, kalah. Itulah ketikanya Mahathir memutuskan Perdana Menteri Najib Tun Razak terpaksa disingkirkan. Sekiranya Mukhriz akan menjadi Perdana Menteri maka Najib mesti digulingkan. Dan ketika itulah mereka juga mencetuskan pelan permainan 1MDB sebagai pemangkin untuk menggulingkan Najib.

    Oleh itu, selama 12 tahun yang lepas sejak 2006, ia selalu menjadi mengenai Mukhriz. Ia mengenai Mukhriz pada tahun 2006. Ini mengenai Mukhriz pada tahun 2009. Ini mengenai Mukhriz pada tahun 2013. Ini mengenai Mukhriz pada tahun 2015. Jadi kenapa ia tidak sepatutnya mengenai Mukhriz sekarang? Apa yang telah berubah sejak 12 tahun yang lalu? Tiada apa-apa pun! Apa yang dilakukan Mahathir sekarang, dan yang termasuk langkah terakhirnya semalam, adalah mengenai Mukhriz.

    ReplyDelete
  31. BABI betul BABI NEGALA


    BABEE BANK NEGALA BELI TANAH 2B DGN MOF

    SUPAYA MOF BOLEH BELI TANAH TRX DARI MULIA GROUP 1.8B

    BODO APA MOF JUAL TANAH TRX 650JUTA KPD MULIA KEMUDIAN BILA BANGUNAN TERTINGGI DUNIA NAK SIAP BELI 1.8B DGN MULIA

    BODOOOO

    1.8B PULAK CUMA 51% LAGI 49% MULIA PEGANG FREE


    BABEE BETUL BABI NEGALA

    BANK BABEE NEGALA MAIN SPEKULASI HARTANAH

    MOF PULAK MAIN .....


    ...
    ...
    ....


    PANTAT MULIA GROUP MINAH INDON


    TUPTUP jibMah ada 1.8b di Jakarta


    Adoiiiii bodoooonyer rakyat kena tipu

    Oleh


    Babeee Negala

    ReplyDelete
    Replies


    1. BN : Babi Negara



      Yang undi BN nak di panggil apa

      Delete
  32. Perjanjian penggantian Umno dibuat pada tahun 1976 tetapi Mahathir tidak menghormatinya

    Jadi, bagaimanakah akan membantu Anwar mendapatkan pengampunan, dan membantu Anwar bertanding dalam pilihan raya kecil selepas mendapat pengampunan itu, dan melepaskannya supaya Anwar dapat mengambil alih sebagai Perdana Menteri Malaysia ke-8, membantu Mukhriz menjadi Perdana Menteri? Apabila Anwar mengambil alih daripada Mahathir sebagai Perdana Menteri dia akan memecat isterinya sendiri, Wan Azizah, dan menggantikannya dengan Mukhriz, dan kemudian mengetepikan supaya Mukhriz boleh mengambil alih sebagai Perdana Menteri Malaysia Kesembilan? Apabila Anwar menjadi Perdana Menteri dia akan menyembelih Mukhriz dan Mahathir bersamanya.

    Menurut perjanjian tiga pihak yang dibuat antara Mahathir, Tun Hussein Onn dan Tengku Razaleigh Hamzah pada tahun 1976, Mahathir akan melantik Razaleigh sebagai Timbalan Perdana Menteri sebaiknya mengambil alih sebagai Perdana Menteri Malaysia keempat. Mahathir mengambil alih sebagai Perdana Menteri Malaysia keempat pada tahun 1981 dan beliau tidak menghormati perjanjian tripartit itu. Jadi mengapa Mahathir perlu menghormati perjanjian tripartit yang dibuat dengan Anwar dan Wan Azizah pada hari Ahad untuk mengetepikan dan membenarkan Anwar mengambil alih sebaik sahaja pengampunan Agong diberikan?

    Selepas menyokong Tun Musa Hitam sebagai Timbalan Perdana Menteri yang baru, Mahathir menyingkirkannya lima tahun kemudian pada tahun 1986 apabila timbalannya menjadi lebih popular daripada dia dan menimbulkan ancaman. Mahathir kemudian menggantikan Musa dengan Tun Ghafar Baba dan enam tahun kemudian, pada tahun 1993, menggantikannya dengan Anwar – yang juga bertahan hanya lima tahun.
    Menurut perjanjian tiga pihak yang dibuat antara Hussein Onn, Mahathir dan Razaleigh pada tahun 1976, Mahathir akan melantik Razaleigh sebagai timbalannya apabila beliau mengambil alih sebagai PM ke-4 tetapi itu tidak berlaku

    ReplyDelete
  33. Sejarah telah membuktikan bagaimana Mahathir beroperasi.
    Sejarah telah membuktikan bagaimana Mahathir beroperasi.
    Sejarah telah membuktikan bagaimana Mahathir beroperasi.

    Mahathir ‘makan’ Timbalan Perdana Menteri. Dia juga ‘makan’ Tengku Razaleigh sebelum dia menjadi Timbalan Perdana Menteri. Jadi, adakah kita rasa Mahathir tidak akan ‘makan’ Wan Azizah dan sebaliknya akan membolehkannya terus sebagai Timbalan Perdana Menteri ketika dia menunggu suaminya mendapat pengampunan, dibebaskan dari penjara, bertanding dengan pilihan raya, dan kemudian mengambil alih sebagai Perdana Menteri yang baru?

    Lihatlah apa yang berlaku kepada Timbalan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin. Jika Muhyiddin dengan sabar menunggu dia boleh mengambil alih sebagai Perdana Menteri apabila Najib bersara, katakan sekitar 2020 atau lebih. Tetapi jika Muhyiddin mengambil alih sebagai Perdana Menteri, Timbalan Perdana Menteri yang baru akan menjadi salah satu daripada tiga Naib Presiden Umno – Ahmad Zahid Hamidi, Mohd Shafie Apdal atau Hishammuddin Hussein – dan kemungkinan besar VP dengan undi tertinggi.
    Jika Mahathir membenarkan Muhyiddin menjadi PM baru selepas Najib, salah satu daripada tiga dan bukan Mukhriz akan menjadi TPM baru

    Ini bermakna Mukhriz tidak akan pernah menjadi Timbalan Perdana Menteri, apatah lagi Perdana Menteri. Jadi Mahathir memerlukan Muhyiddin untuk tidak menunggu tetapi untuk menentang Najib. Kemudian ia akan menjadi pasukan tag Muhyiddin-Mukhriz berbanding pasukan tag Najib-Zahid. Hanya selepas itu Mukhriz boleh menjadi Perdana Menteri.

    Jadi Muhyiddin mengorbankan kerjayanya dan kehilangan segalanya untuk membantu Mukhriz. Dan di manakah Muhyiddin sekarang? Beliau bermula sebagai Timbalan Perdana Menteri dan apa pengakhirannya? Muhyiddin tidak lagi bernilai apa-apa kepada Mahathir jadi mengapa Wan Azizah lebih bernilai? Ya, bukanlah Mahathir yang merupakan Perdana Menteri sementara. Wan Azizah yang merupakan Timbalan Perdana Menteri sementara. Sejarah telah membuktikan bagaimana Mahathir beroperasi.

    ReplyDelete





  34. Cepat la sikit pru




    Tak sabar nak pangkah





    Cepat la Najib pengecut




    ReplyDelete
    Replies
    1. SABAR KO JER...

      AKU PUN DAH TAK SABAR NAK PELINGKOPKAN FUKATAN HAPRAK NIH!!!

      Delete
    2. Kejora @ Mak Jorah....

      Oh yeah....is it so......??

      Marvellous! Very well then, why not prove yourself with action.

      Now I urge you stop being a sissy girlie pussy....!!
      Do away your non-stop copy-pasted garbage materials. Be a true patriot with action not mere cocky-cock silly talk of yours.

      Delete
  35. PPBM Akan Kalah Teruk Dalam PRU14
    PEMBANGKANG yang diketuai DAP mengambil langkah salah sekali lagi apabila mencalonkan pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia(PPBM) sebagai perdana menteri sementara pilihan mereka.

    PPBM juga diramalkan akan kalah teruk dalam Pilihan Raya Umum ke 14 yang akan berlangsung bila-bila masa saja lagi. Malah 95% dari kerusi yang akan mereka pertandingkan dijangka kalah.

    Sebagaimana yang kita tahu, PPBM gagal membentuk cawangan-cawangan yang sepatutnya. Dengan itu, asas parti tersebut dilihat berada dalam keadaan rapuh.

    Ditambah pula dengan tindakan pembangkang yang dipimpin DAP mencalonkan Mahathir turut dilihat sebagai langkah terdesak sehingga sanggup menamakan lelaki yang berusia hampir 100 tahun sebagai calon pilihan maka peluang PPBM dilihat hampir tiada.

    Dahulu pembangkang mendakwa Mahathir diktaktor namun diktaktor tersebut jugalah yang mereka calonkan.

    Pakatan pembangkang diketuai DAP heboh berebut jawatan walaupun kemenangan dilihat mustahil menjadi milik mereka. Mungkin itu juga antara sebab mereka mencalonkan Mahathir kerana menyedari yang mereka tidak akan menang dalam PRU14.

    Ramai penganalisis berpendapat pemilihan itu akan hanya memudahkan BN untuk menang pada pilihan raya umum akan datang. Pakatan pembangkang selama bertahun-tahun memperkatakan mengenai reformasi dan peluang kepada golongan muda lebih kepada retorik semata-mata.

    Rupa-rupanya itu satu lagi penipuan jelas mereka. Malah agak melucukan untuk melantik Mahathir sebagai perdana menteri dan mengharapkannya melaksanakan pembaharuan.

    Mahathir dilihat tidak sinonim dengan inisiatif pembaharuan (reformasi) yang diumumkan pakatan pembangkang, Ianya merupakan langkah strategik yang teruk.

    Akhirnya, pakatan pembangkang memilih seseorang yang mereka panggil sebagai orang paling korup di Malaysia sebagai calon Perdana Menteri pilihan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora pengecut......

      Kamu nie ada telor tak atau memang bapok jalang pandai temberang saja.....??

      So....Toksaah cakap banyak, let's walk the talk (let's our action does the talking).....!!

      sila sebutkan tarikh & masa kita boleh berjumpa di Felda Taib Andak yg kamu pernah perlekehkan cawangan PPBM di sana dan....setiausaha PPBM Johor pun dah tak sabar nak bagi maklumat2 yg kamu kehendakki.

      Delete






    2. Ahli parti pun boleh bilang dg jari.... sembang saja lebih


      last lah, malas aku layan dg puak ni,

      banyak kerja lagi nak buat, nun nak baiki rumah ibu tunggal yg rosak akibat banjir pun belum siap lagi...





      Delete
    3. "KALAU SAYA JADI MAMAK MATDEY AL. KUTY, SEKARANG NI JUGA SAYA BERTAUBAT...TAK PERLU TUNGGU UMUR MENCAPAI UMUR BALIGH 100 TAHUN... SAYA AKAN KERAP PERGI UMRAH BERSAMA KELUARGA UNTUK MENCARI KETENANGAN YG ABADI ...SENTIASA MENGINGATI ALLAH DAN KEMATIAN...SESUNGGUHNYA DUNIA HANYA PINJAMAN SEMENTARA....

      Delete
    4. canai jgn x canai..
      nujum Pak Belalang..
      belum menang belum kalah..beb ooii!
      mandai..mandai

      Delete
  36. Mmg lah Barisan haprak bikin lawak kelakar
    Pasal jawatan PM PAKATAN mereka mengelepar
    Cai2 pula bapok2 yg cuba berlagak pendekar
    Lps PRU-14 parti BN palabapak gulong tikar

    mampospasumno mampospasumno mampospasumno

    Cai2 bingai BN memang bodoh turun temurun
    Ada ke dekat Najib bapok, Matdey nak gerun
    Berangan2 ler korang pengikut2 tuhan Jibun
    Kami nak Tun M jadi PM MO1lanun sila turun

    mampospasumno mampospasumno mampospasumno

    Puak2 barisan nasional memang tarak intergriti
    Bila dekat pilihanraya tabur dedak bepeti peti
    Dulu bolehlah rakyat dibodoh internet tak reti
    PRU 14 nih PH beraya korang BN akan gigit jari

    mampospasumno mampospasumno mampospasumno mampos

    ReplyDelete
  37. Mahathir Sudah Jadi Anugerah Tuhan Untuk Wan Azizah, Bukan Anwar Lagi
    Pada 27 November 2010 yang dulu Ketua Pembangkang Dr Wan Azizah Wan Ismail menyifatkan suaminya, Anwar Ibrahim adalah anugerah Tuhan sebagai pemimpin kepada rakyat negara ini untuk mengembalikan keyakinan ahli PKR pada masa itu yang sudah semakin terhakis.

    Kata beliau pada masa itu, suaminya yang kini dipenjara kerana kes liwat merupakan Penasihat PKR ialah seorang insan hebat yang bersifat amanah, tegas serta berani dan kewibawaannya terserlah sejak zaman remaja lagi.

    Kemudian, kini pada 7 Januari lepas, Pengerusi Pakatan Harapan (PH) pada masa ini, Mahathir Mohamad pula diumumkan sebagai calon Perdana Menteri jika pembangkang menang pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14 nanti, dan bukan lagi Anwar.

    Senang-senang Dr Wan Azizah yang dulunya begitu menyanjung suaminya kini terpaksa menyanjung Mahathir dan akur bahawa seteru utama mereka sekeluarga bakal jadi Perdana Menteri jika pakatan pembangkang mereka menang.

    Badan NGO, Pertubuhan Minda dan Sosial Prihatin (PMSP) hari ini melalui Presidennya Ramesh Rao turut sama mempersoalkan Dr Wan Azizah dan mendesak Ahli Parlimen PKR-Permatang Pauh itu menjawab apakah status Mahathir dari pandangannya, adakah Mahathir sudah lebih hebat dari Anwar?

    “Mohon Dr Wan Azizah untuk jawab, Mahathir anugerah Tuhan atau apa? Sebab dulu kata Wan Azizah, Anwar Ibrahim Anugerah Tuhan dan hanya Anwar yang layak jadi Perdana Menteri.

    “Kini sudah bertukar, Wan Azizah dikatakan setuju untuk Mahathir jadi Perdana Menteri secara tidak langsung hilang prinsip bahawa hanya suaminya yang layak jadi Perdana Menteri,” kata Ramesh dalam satu kenyataan media hari ini.

    Menurutnya, tindakan Dr Wan Azizah ini jelas mengelirukan rakyat kerana beliau bersama-sama Anwar bersungguh-sungguh pada tahun 1998 berjuang di jalanan untuk menjatuhkan Mahathir yang ketika itu jadi Perdana Menteri dalam reformasi kerana memecat suaminya dari jawatan Timbalan Perdana Menteri pada masa itu.

    Ramesh berkata, beliau pada masa itu turut sama-sama menyokong Reformasi dan turut berdepan pengalaman ditangkap oleh pihak berkuasa kerana menyertai reformasi.

    “Apa Dr Wan Azizah hendak jawab kepada pejuang reformasi yang setia sejak 1998 melaungkan nama Anwar, hadir ke perhimpunan haram sampai dikejar pihak berkuasa kemudian ditangkap, ada pula sebahagian ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) yang masih dikuatkuasakan pada masa itu.

    “Sebab itu saya minta beliau jawab kerana, tindakan ini amat luar biasa untuk Dr Wan Azizah menerima Mahathir yang cukup dibenci oleh suaminya dulu, tapi kini sudah direstui secara terbuka untuk jadi Perdana Menteri bagi Pakatan,” katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora pengecut......

      Kamu nie ada telor tak atau memang bapok jalang pandai temberang saja.....??

      So....Toksaah cakap banyak, let's walk the talk (let's our action does the talking).....!!

      sila sebutkan tarikh & masa kita boleh berjumpa di Felda Taib Andak yg kamu pernah perlekehkan cawangan PPBM di sana dan....setiausaha PPBM Johor pun dah tak sabar nak bagi maklumat2 yg kamu kehendakki.

      Delete
    2. "KALAU SAYA JADI MAMAK MATDEY AL. KUTY, SEKARANG NI JUGA SAYA BERTAUBAT...TAK PERLU TUNGGU UMUR MENCAPAI UMUR BALIGH 100 TAHUN... SAYA AKAN KERAP PERGI UMRAH BERSAMA KELUARGA UNTUK MENCARI KETENANGAN YG ABADI ...SENTIASA MENGINGATI ALLAH DAN KEMATIAN...SESUNGGUHNYA DUNIA HANYA PINJAMAN SEMENTARA....

      Delete
  38. “Sebab itu saya minta beliau jawab kerana, tindakan ini amat luar biasa untuk Dr Wan Azizah menerima Mahathir yang cukup dibenci oleh suaminya dulu, tapi kini sudah direstui secara terbuka untuk jadi Perdana Menteri bagi Pakatan,” katanya.



    Ramesh dalam kenyataan itu berkata, ini adalah satu permainan politik yang amat berbahaya dan pembangkang benar-benar menggunakan harapan rakyat sebagai permainan manipulasi mereka untuk meraih undi sehingga tergamak buat keputusan u-turn dan mendadak sesuka hati.

    “Dalam politik, u-turn bukan permainan untuk perbodohkan rakyat. Keputusan harus dibuat memikirkan apa yang rakyat mahukan dan pendirian harus konsisten untuk kepentingan rakyat, bukan buat keputusan ikut suasana supaya ia sentiasa memihak kepada pihak tertentu sahaja,” katanya.

    Sudahlah Mahathir kaki u-turn, sekejap kata Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) rasuah, kemudian kata pembangkang akan tetap berikan BR1M, mula-mula hendak hapuskan GST, kemudian kekalkan pula GST, kini Dr Wan Azizah pun sudah mula ikut cara Mahathir untuk u-turn sana sini.

    Perkara tipu rakyat soal pembahagian kerusi antara parti dalam pakatan pun belum selesai, pendirian ini pula diubah-ubah, dulu kata Anwar anugerah Tuhan, sekarang Mahathir yang pecat suaminya pula disanjung dan diterima ibarat sudah mengatasi suaminya Anwar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora pengecut......

      Kamu nie ada telor tak atau memang bapok jalang pandai temberang saja.....??

      So....Toksaah cakap banyak, let's walk the talk (let's our action does the talking).....!!

      sila sebutkan tarikh & masa kita boleh berjumpa di Felda Taib Andak yg kamu pernah perlekehkan cawangan PPBM di sana dan....setiausaha PPBM Johor pun dah tak sabar nak bagi maklumat2 yg kamu kehendakki.

      Delete
    2. "KALAU SAYA JADI MAMAK MATDEY AL. KUTY, SEKARANG NI JUGA SAYA BERTAUBAT...TAK PERLU TUNGGU UMUR MENCAPAI UMUR BALIGH 100 TAHUN... SAYA AKAN KERAP PERGI UMRAH BERSAMA KELUARGA UNTUK MENCARI KETENANGAN YG ABADI ...SENTIASA MENGINGATI ALLAH DAN KEMATIAN...SESUNGGUHNYA DUNIA HANYA PINJAMAN SEMENTARA....

      Delete
  39. Calon PAN Logo DAP, Memang “Confirm” Alat Politik
    SEMUA rakyat Malaysia tahu bahawa penubuhan Parti Amanah Negara (PAN) dicetuskan oleh DAP disebabkan kebencian mereka terhadap parti PAS yang enggan beralah dalam isu hudud. Bagi DAP, adalah menjadi kepantangan bagi mereka jika mana-mana komponen dalam pakatan harapan yang mereka ketuai melanggar arahan dan kemahuan parti serpihan PAP itu.

    Selama ini rakyat melihat dan sedar bekenaan fakta tersebut. Apabila seorang calon PAN dikatakan mungkin akan bertanding di kerusi Parlimen yang diperuntukkan kepada DAP iaitu Ayer Hitam, dengan menggunakan logo ‘roket’ maka rakyat Malaysia kini seolah-olah mendapat bukti sahih bahawa PAN sememangnya alat politik DAP.

    Kerusi Parlimen yang terletak di Johor itu merupakan kawasan penting memandangkan penyandangnya ialah Timbalan Presiden MCA Datuk Seri Wee Ka Siong. Malah menurut sumber, Naib Presiden PKR Rafizi Ramli mengesahkannya dan berkata ia dibuat atas dasar kompromi.

    Namun Timbalan Presiden PAN Salahuddin Ayub pula enggan mengulas panjang berkenaan perkara tersebut. Rafizi dan Salahuddin dikatakan terlibat dalam proses rundingan kerusi Pakatan.

    Rafizi mendedahkan bahawa berdasarkan cadangan awal, DAP sedia untuk menukarkan dua kerusi parlimen kepada Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) dengan kerusi Parlimen Segamat yang ditandingi PKR pada pilihan raya umum (PRU) lalu.

    Segamat juga merupakan kerusi tradisi DAP sehinggalah PRU lalu, apabila parti itu menukarkannya dengan Parlimen Gelang Patah, yang berjaya dimenangi Lim Kit Siang yang kerap bertukar kerusi memandangkan beliau tidak berkhidmat pun pada pengundi beliau yang lalu.

    Pada mulanya, PAN menuntut sebahagian besar kerusi Parlimen yang ditandingi PAS – termasuk Ayer Hitam – pada PRU lalu namun sebagai kompromi, AMANAH melepaskan Ayer Hitam tetapi masih boleh bertanding di sana menggunakan logo DAP.

    Secara logiknya, kenapa PAN tidak bertanding dengan menggunakan logo mereka sendiri. Namun beranikah mereka melanggar arahan Tuan Besar DAP?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Logo PAS tapi letak Huan Cheng Guan bertanding, macam mana pulak????

      Delete
    2. Entei jangan tara paham...itu Huan Cheng umat muhamad juga....saudara ana juga. Ana sikarang manyak baik hati....ana sudah dapat upah 200? Itu dari ali baba la.....itu ali kasi ana 200 lah....ana sudah simpan 110 lah untuk cucu cicit ana. 90 lagi ana derma lah....kawan ana lah....ana sudah jadi kaya lah....itu unta unta bodoh dia tara tahu lah.....itu memang unta...

      Delete
  40. Kalau PH lemah, silap,ltak layak,tua, bodoh , akan kalah.
    Kira BAGUS LA tu BUAT UMNOBNPAS !!

    Habis Buat apa laa hari2 media sehala maki Tun,masuk blog PH kacau.
    Budak kecik pun boleh jawap.
    Tapi puak Umnobnpasesat klepto komunis bukan tahap budak kecik..mereka terencat ketakutan.
    Nampak terang oooiii. Makcik Felda pun nak cili dubur berTAEK mereka. Padaan,kelupor la kamu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cai2 bingai BN memang bodoh turun temurun
      Ada ke dekat Najib bapok, Matdey nak gerun
      Berangan2 ler korang pengikut2 tuhan Jibun
      Kami nak Tun M jadi PM MO1lanun sila turun

      mampospasumno mampospasumno mampospasumno

      Delete
  41. Satu Undi Kepada Pembangkang Perjudikan Ketidaktentuan Negara
    Seorang pemimpin parti berbeza iaitu Parti Alternatif Rakyat (PAP) hari ini mengingatkan bahawa rakyat perlu sedar kerana satu undi kepada Pakatan Harapan (PH) adalah sama dengan memecahkan satu undi itu kepada empat ideologi berlainan sekiranya pakatan itu gagal didaftarkan sebagai satu gabungan di bawah satu lambang.

    Naib Presidennya, Rahmad Ishak berkata adakah rakyat sanggup memperjudikan masa depan negara hanya kerana mahukan perubahan yang belum tentu pasti.

    “Walaupun kesediaan pembangkang melantik Tun Mahathir sebagai calon Perdana Menteri dibuat umpama menelan ‘bara api’ di kalangan pemimpin pembangkang yang sebelum ini umum mengetahui Tun amat dibenci oleh pembangkang khususnya DAP, namun dalam usaha menjatuhkan kerajaan sediada maka mereka terpaksa bekerjasama biarpun menyedari bahawa pendaftaran Pakatan Harapan berkemungkinan terkubur.

    “Biarpun tidak dimaklumkan atau dicapai secara konsensus mengenai pelan kontigensi seandainya dari sudut perundangan di bawah Akta Pendaftar Pertubuhan 1966, PPBM dan DAP dilarang bertanding menggunakan logo parti atas dasar kesilapan pentadbiran oleh kedua-dua parti berkenaan namum nawaitu pihak pembangkang yang sedang memuncak hanyalah satu iaitu menjadikan kerajaan Barisan Nasional (BN) khususnya parti UMNO sebagai satu tinggalan sejarah selepas PRU-14.

    “Sesungguhnya, inilah satu percaturan yang amat merbahaya serta menggelirukan lebih 13 juta pengundi,” katanya yang dipetik oleh portal UMNO Online.

    Beliau turut mengingatkan BN dan UMNO supaya tidak pandang ringan apabila Konvensyen PH pada Ahad lepas menamakan Pengerusi PH, Mahathir Mohamad sebagai calon Perdana Menteri biarpun hanya sementara.

    “Meskipun Tun Mahathir bakal menjadi Perdana Menteri sementara selain sekadar dijadikan sebagai ‘umpan’ bagi mengamit sokongan pengundi dalam mendapatkan kuasa kepada pembangkang namun percaturan sebegini amat merbahaya dan tidak selamat jika UMNO dan BN masih mendabik dada serta memandang ringan terhadap jumlah 52 kerusi yang bakal ditandingi oleh PPBM di kawasan majoritinya pengundi Melayu yang selama ini menjadi kawasan selamat parti UMNO.

    “Soal samada pelantikan Tun Mahathir sebagai calon Perdana Menteri agak ‘out dated’ atas faktor usia tidak timbul kerana yang menjadi hakim pada pilihan raya nanti adalah rakyat,” katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora pengecut......

      Kamu nie ada telor tak atau memang bapok jalang pandai temberang saja.....??

      So....Toksaah cakap banyak, let's walk the talk (let's our action does the talking).....!!

      sila sebutkan tarikh & masa kita boleh berjumpa di Felda Taib Andak yg kamu pernah perlekehkan cawangan PPBM di sana dan....setiausaha PPBM Johor pun dah tak sabar nak bagi maklumat2 yg kamu kehendakki.

      Delete
    2. "KALAU SAYA JADI MAMAK MATDEY AL. KUTY, SEKARANG NI JUGA SAYA BERTAUBAT...TAK PERLU TUNGGU UMUR MENCAPAI UMUR BALIGH 100 TAHUN... SAYA AKAN KERAP PERGI UMRAH BERSAMA KELUARGA UNTUK MENCARI KETENANGAN YG ABADI ...SENTIASA MENGINGATI ALLAH DAN KEMATIAN...SESUNGGUHNYA DUNIA HANYA PINJAMAN SEMENTARA....

      Delete
  42. KERUSI PARLIMEN: DAP UNTUNG BESAR
    DAP bakal mendominasi Pakatan Harapan apabila menjadi pihak yang sebenarnya meraih keuntungan daripada keputusan pembahagian kerusi Parlimen yang akan ditandingi pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).

    Naib Presiden Pas, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah berkata, walaupun PPBM diberi kerusi terbanyak iaitu 52 kerusi Parlimen untuk bertanding, namun realitinya semua itu adalah di luar kemampuan mereka.

    Menurutnya, pembahagian kerusi yang disifatkan terlalu banyak kepada PPBM hanyalah strategi untuk menunjukkan kepada pengundi Me­layu bahawa DAP tidak dominan dalam Pakatan Harapan.

    “Jumlah kerusi bertanding dengan kerusi yang menang adalah perkara yang berbeza, ia takkan sama dan kita akan lihat pada keputusan akhir nanti. Pembahagian kerusi itu lebih untungkan DAP ke­rana mereka ada sokongan pengundi tetap, kawasan tradisi dan sudah pun menang kerusi Parlimen yang banyak tetapi parti-parti lain kena bertarung.

    “Sekarang PPBM tidak ada kerusi pun kecuali satu di Parlimen Pagoh, itu pun dahulunya menang atas tiket Barisan Nasional (BN) sama seperti PAN yang ada kerusi kerana Pas, jadi mereka ini kemungkinan untuk kalah itu besar yang akhirnya DAP yang jadi dominan,” katanya.

    Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas Seminar Ahli Majlis dan Penyampaian Watikah Pelantikan Ahli Majlis Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) Kelantan 2018 di sini, hari ini.

    Yang turut hadir, Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yakob.

    Semalam, Ketua Setiausaha Pakatan Harapan, Datuk Saifuddin Abdullah mengumumkan keputusan gabungan pembangkang yang bersetuju mengagihkan 52 kerusi Parlimen untuk ditandingi PPBM; PKR (51 kerusi); DAP (35 kerusi) dan PAN 27 kerusi dalam PRU-14.

    Sementara itu, Mohd. Amar yang juga Timbalan Menteri Besar berkata, keputusan yang diumumkan juga menggambarkan keadaan kacau bilau dan tidak cerdik pakatan tersebut.

    “U-turn, ‘klu-klek’, tidak cerdik. Saya kata semua ayat itu boleh guna belaka sebab mereka ini berjuang sejak 1999 lagi nak jatuhkan Dr. Mahathir. Tiba-tiba dalam masa dua tahun mereka boleh terima dia sebagai Perdana Menteri sementara walaupun kononnya atas kertas sahaja.

    “Mereka selama 20 tahun ini berlawan nak jatuhkan Dr. Mahathir kerana isu (Datuk Seri) Anwar (Ibrahim), tiba-tiba angkat dia sebagai calon. Maknanya ‘hebatlah’ politik Dr. Mahathir,” katanya.

    Pada masa sama, Mohd. Amar turut menempelak Timbalan Presiden Pakatan Harapan, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang mendakwa Pas sedang ‘berkhalwat’ dengan UMNO.

    “Itu adalah tuduhan yang kelakar. Orang yang ada kaitan de­ngan UMNO adalah Muhyiddin sendiri, dia bekas UMNO malah dia masuk PPBM bukan kerana keluar UMNO tapi dipecat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora pengecut......

      Kamu nie ada telor tak atau memang bapok jalang pandai temberang saja.....??

      So....Toksaah cakap banyak, let's walk the talk (let's our action does the talking).....!!

      sila sebutkan tarikh & masa kita boleh berjumpa di Felda Taib Andak yg kamu pernah perlekehkan cawangan PPBM di sana dan....setiausaha PPBM Johor pun dah tak sabar nak bagi maklumat2 yg kamu kehendakki.

      Delete
    2. Muhammad ibn Abdullah elok je terima Umar ibn Al-Khattāb

      Mohd Amar ni siapa?????

      Delete
    3. "KALAU SAYA JADI MAMAK MATDEY AL. KUTY, SEKARANG NI JUGA SAYA BERTAUBAT...TAK PERLU TUNGGU UMUR MENCAPAI UMUR BALIGH 100 TAHUN... SAYA AKAN KERAP PERGI UMRAH BERSAMA KELUARGA UNTUK MENCARI KETENANGAN YG ABADI ...SENTIASA MENGINGATI ALLAH DAN KEMATIAN...SESUNGGUHNYA DUNIA HANYA PINJAMAN SEMENTARA....

      Delete
  43. SELEPAS MAHATHIR, JIKA PAKATAN INI MASIH BOLEH DIPERCAYA, BERITAHULAH DIMANA….
    RAKYAT boleh berhenti mempercayai Pakatan ini sebab tidak ada apa tentang mereka yang boleh dipakai. Hari ini cakap lain, esok cakap lain. Calon Perdana Menteri dia sendiri pun tahun lepas orang lain, tahun ni dah orang lain pulak – tua kutuk umur dekat 100 tahun lagi.

    Jelas, ini bukan soal Mahathir saja, ini soal semua sekali yang bersama-sama dengan dia dalam Pakatan tu.

    Sampai bila rakyat harus sedar bahawa ini semua permainan politik peribadi? Mana ada cerita kepentingan rakyat sama sekali. Nasib baik tak macam Memali, tidak ada siapa yang mati sepanjang gerakan reformasi berjalan dulu – setakat kena sembur air gatal dan dibelasah dengan cota sekali sekala. Kalau tidak, mati sia-sia, mati katak.

    Apa masa tu yang Anwar cakap pasal Mahathir dan berbeza pada hari ini? Takde. Yang lain hanya kepentingan politik peribadi yang sudah berubah-ubah. Yang satu nak jadi Perdana Menteri sangat, yang satu nak anak jadi Perdana Menteri sangat, yang satu lagi, siapa jadi Perdana Menteri pun dia tak peduli asal Melayu gaduh sama sendiri – untung untung dicelah-celah tu dapat dia jadi Perdana Menteri jugak.

    Tapi kena ingat, dulu Anwar bukan lawan Mahathir sorang-sorang, dia ajak rakyat sekali bersama dengan dia. Dia bolehlah forget and forgive, ribu-ribu yang mana percaya reformasi ni satu perjuangan (bukan permainan) dulu apa cerita?

    Maka tak hairan, belum Mahathir diumum sebagai calon Perdana Menteri interim, penentangan tu sudah dilihat dimana-mana. Wanita Pakatan (sekalipun Wanita PPBM ada didalamnya) menolak Mahathir sebagai calon Perdana Menteri sementara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora pengecut......

      Kamu nie ada telor tak atau memang bapok jalang pandai temberang saja.....??

      So....Toksaah cakap banyak, let's walk the talk (let's our action does the talking).....!!

      sila sebutkan tarikh & masa kita boleh berjumpa di Felda Taib Andak yg kamu pernah perlekehkan cawangan PPBM di sana dan....setiausaha PPBM Johor pun dah tak sabar nak bagi maklumat2 yg kamu kehendakki.

      Delete
    2. "KALAU SAYA JADI MAMAK MATDEY AL. KUTY, SEKARANG NI JUGA SAYA BERTAUBAT...TAK PERLU TUNGGU UMUR MENCAPAI UMUR BALIGH 100 TAHUN... SAYA AKAN KERAP PERGI UMRAH BERSAMA KELUARGA UNTUK MENCARI KETENANGAN YG ABADI ...SENTIASA MENGINGATI ALLAH DAN KEMATIAN...SESUNGGUHNYA DUNIA HANYA PINJAMAN SEMENTARA....

      Delete
  44. UyYYOOOOoooIIIiiiiinnNnnKkKKk....

    KALAU ESE JADI NAJIB TATAP DNG BERJUANG
    KLU ESE JADI MAMAK ESE TOBAT SBLOM MATI
    KLU ESE JADI ANWAR ESE UNDUR DIRI SEKARANG
    KLU ESE JADI SUMAN&MACAI ARI NI ESE TOBAT LAHUM DAH NI....



    KIKIKIKIKI.. BERAMBOSSS BARU DAP@SINGAPORK PENSABOTAJ EKONOMI NEGARA


    INI KALI....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora pengecut......

      Kamu nie ada telor tak atau memang bapok jalang pandai temberang saja.....??

      So....Toksaah cakap banyak, let's walk the talk (let's our action does the talking).....!!

      sila sebutkan tarikh & masa kita boleh berjumpa di Felda Taib Andak yg kamu pernah perlekehkan cawangan PPBM di sana dan....setiausaha PPBM Johor pun dah tak sabar nak bagi maklumat2 yg kamu kehendakki.

      Delete
    2. Ese kalau jadi Najib, ese tapak muko sekor2 macai yg ese boie upah ni. Buek ngabih boreh yo... Bangang bertingkek2. Ese raso, lombu pun pandai. Dah org boie hujah, balaslah hujah. Yg ekau mcm org nanar buek apo? Bangang.

      Delete
    3. Ni hah jowpan nyo jang, den kasi free yo...

      Cai2 bingai BN memang bodoh turun temurun
      Ada ke dekat Najib bapok , Tun M nak gerun
      Berangan2 ler dorang pengikut2 tuhan Jibun
      Kita nak Tun M jadi PM MO1lanun sila turun

      mampuihumnopas mampuihumnopas mampuihumnopas

      Delete
    4. Kejora @ Mak Jorah....

      Stop being a sissy girlie pussy....!! Do away your non-stop copy-pasted garbage materials. Be a true patriot with action not mere cocky -cock silly talk of yours.

      Delete
    5. "KALAU SAYA JADI MAMAK MATDEY AL. KUTY, SEKARANG NI JUGA SAYA BERTAUBAT...TAK PERLU TUNGGU UMUR MENCAPAI UMUR BALIGH 100 TAHUN... SAYA AKAN KERAP PERGI UMRAH BERSAMA KELUARGA UNTUK MENCARI KETENANGAN YG ABADI ...SENTIASA MENGINGATI ALLAH DAN KEMATIAN...SESUNGGUHNYA DUNIA HANYA PINJAMAN SEMENTARA....

      Delete
  45. MAHATHIR AKAN PASTIKAN ANWAR TIDAK BERKUASA
    Tun Dr Mahathir Mohamad pasti tidak akan menyerahkan tampuk pemerintahan kepada musuhnya Datuk Seri Anwar Ibrahim bagi memastikan legasinya terus berkuasa.

    Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Mohd Puad Zarkashi berkata, walapun dalam mesyuarat Pakatan Harapan (PH) menyatakan bekas Perdana Menteri itu hanya akan menjawat jawatan itu sementara apa yang pasti ia tidak akan berlaku.

    “Jika lihat Dr Mahathir berfikir adakah berjaya Anwar menjadi Perdana Menteri ke lapan jawabnya “tidak boleh”. Kalau berfikir cara Mahathir, anaknya Datuk Seri Mukhriz Mahathir akan menjadi Perdana Menteri.

    “Mahathir pernah berkata, dia tidak akan menjadi Perdana Menteri sehingga berusia 100 tahun. Dia akan berusia 100 tahun pada tahun 2025. Ini bermakna dia akan berhenti sebagai Perdana Menteri hanya setelah Mukhriz berjaya menjadi Timbalan Perdana Menteri dalam tempoh 7 tahun mulai hari ini. Ini juga bermakna dia akan menghalang Anwar menjadi Perdana Menteri,” katanya.

    Mohd Puad berkata, Dr Mahathir akan menasihatkan Yang DiPertuan Agung bahawa Anwar tidak boleh diampunkan kerana jenayah liwat adalah adalah jenayah berat.

    Tambahnya lagi, dia akan pastikan lebih separuh daripada Ahli Parlimen akan menyokongnya kekal sebagai Perdana Menteri jika ada usaha untuk membawa usul undi tidak percaya terhadapnya di Parlimen.

    Selain itu katanya, Dr Mahathir boleh menyalahgunakan National Security Council Act 2016 untuk mengumumkan “State of Emergency” jika dia merasakan kedudukannya terancam. Beliau ada pengalaman dalam hal ini, malah pernah menyalah gunakan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dalam Ops Lalang 1987 apabila kedudukannya terancam.

    “Pasti Dr Mahathir guna semula apa yang dia pernah lakukan dulu kerana bekas musuh tegarnya sendiri yang recycle dia untuk menjadi Perdana Menteri sementara.

    “Sebenarnya mengikut gaya berfikir Dr Mahathir PM sementara adalah bermaksud, satu tempoh sehingga Mukhriz dapat dilantik menjadi Timbalan Perdana Menteri. Inilah risiko melantik Perdana Menteri recycle. Masuk lubang biawak kali kedua,” katanya.

    Mohd Puad berkata difahamkan dalam mesyuarat PH untuk membincangkan calon Perdana Menteri berlaku ketegangan antara Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail dengan Mahathir.

    “Ini kerana Wan Azizah berkeras mahu Anwar menjadi Perdana Menteri. Akhirnya dia terpaksa mengalah dan bersetuju yang Anwar akan menjadi Perdana Menteri ke lapan sementara menunggu pengampunan dari Yang DiPertuan Agung,” katanya.

    Mohd Puad berkata, Dr Mahathir juga berjaya menjinakkan musuh ketatnya iaitu Lim Kit Siang, Mohammad Sabu termasuk Wan Azizah, tambahan suaminya dipecat dan dipenjarakan oleh bekas Perdana Menteri itu.

    Tambahnya, Anwar turut mendakwa dia ditelanjang, diaibkan bahkan dikasari sampai lebam mata kerana kezaliman Dr Mahathir.

    “Namun perkara sebaliknya berlaku apabila Dr Mahathir berjaya menangkis dan diangkat sebagai Perdana Menteri oleh bekas musuhnya,” katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora pengecut......

      Kamu nie ada telor tak atau memang bapok jalang pandai temberang saja.....??

      So....Toksaah cakap banyak, let's walk the talk (let's our action does the talking).....!!

      sila sebutkan tarikh & masa kita boleh berjumpa di Felda Taib Andak yg kamu pernah perlekehkan cawangan PPBM di sana dan....setiausaha PPBM Johor pun dah tak sabar nak bagi maklumat2 yg kamu kehendakki.

      Delete
    2. Kejora @ Mak Jorah....

      Stop being a sissy girlie pussy....!! Do away your non-stop copy-pasted garbage materials. Be a true patriot with action not mere cocky -cock silly talk of yours.

      Delete
    3. "KALAU SAYA JADI MAMAK MATDEY AL. KUTY, SEKARANG NI JUGA SAYA BERTAUBAT...TAK PERLU TUNGGU UMUR MENCAPAI UMUR BALIGH 100 TAHUN... SAYA AKAN KERAP PERGI UMRAH BERSAMA KELUARGA UNTUK MENCARI KETENANGAN YG ABADI ...SENTIASA MENGINGATI ALLAH DAN KEMATIAN...SESUNGGUHNYA DUNIA HANYA PINJAMAN SEMENTARA....

      Delete
  46. MAHATHIR SEKADAR BONEKA PAKATAN UNTUK RAIH SIMPATI RAKYAT
    Penamaan Tun Mahathir Mohamad sebagai calon Perdana Menteri Pakatan Harapan (PH) hanyalah taktik pembangkang untuk menjadikan Mahathir sebagai boneka untuk meraih simpati rakyat untuk memenangi Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14). Pembangkang menipu rakyat dengan menyatakan perjuangan politik mereka adalah untuk rakyat, walhal mereka mahu memenuhi agenda politik mereka.



    Mahathir dipilih sebagai calon kerana mempunyai pengikut dan fanatiknya sendiri yang sanggup percaya dan menyokong beliau dalam apa sahaja perkara yang beliau lakukan, walaupun perkara itu tidak betul. Termasuk memfitnah kerajaan sedia ada demi merealisasikan agenda peribadi beliau untuk menjatuhkan Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Razak.



    Tindakan pembangkang ini dilihat kurang bijak kerana menggambarkan cara pentadbiran mereka yang huru-hara. Sekiranya cara mereka berpolitik pun sudah huru-hara dan menimbulkan pergaduhan dan perbalahan dalam parti mereka sendiri, bayangkan sekiranya mereka dipilih untuk mentadbir negara, pasti huru-biru jadinya.



    Malah, Ketua Pemuda Barisan Nasional (BN), Khairy Jamaluddin juga berkata pemilihan Mahathir akan mengakibatkan ketidakstabilan politik yang akan mengakibatkan pelabur asing enggan melabur di negara ini kerana mereka dan kita sendiri tidak pasti berapa lama beliau bakal memegang jawatan itu sekiranya PH menang PRU-14.



    Bukan itu sahaja, ramai pihak termasuk daripada pihak pembangkang sendiri yang tidak bersetuju dengan pemilihan Mahathir sebagai calon PM. Ramai yang tak mahu masalah lama yang ditimbulkan Mahathir sewaktu pemerintahannya termasuk rasuah, kronisme dan hak bersuara yang disekat berlaku semula sekiranya tampuk kepimpinan diserahkan kembali kepada beliau.



    Langkah pembangkang ini sememangnya menunjukkan betapa terdesaknya mereka untuk memenangi PRU-14 sehingga tidak berfikir panjang dalam membuat keputusan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora pengecut......

      Kamu nie ada telor tak atau memang bapok jalang pandai temberang saja.....??

      So....Toksaah cakap banyak, let's walk the talk (let's our action does the talking).....!!

      sila sebutkan tarikh & masa kita boleh berjumpa di Felda Taib Andak yg kamu pernah perlekehkan cawangan PPBM di sana dan....setiausaha PPBM Johor pun dah tak sabar nak bagi maklumat2 yg kamu kehendakki.

      Delete
    2. Kejora @ Mak Jorah....

      Stop being a sissy girlie pussy....!! Do away your non-stop copy-pasted garbage materials. Be a true patriot with action not mere cocky -cock silly talk of yours.

      Delete
    3. BAK PI LAH KO WAK SUMAN...LAGI KO LAGAK SAMSENG LAGI AKU BUAT!!!

      Delete
  47. JAWATAN PM SEMENTARA MAHATHIR ADALAH PERISAI HAPUS SKANDAL DAN LALUAN MENYAMBUNG LEGASI
    Ketika Tun Mahathir menangis di atas pentas Perhimpunan Agong UMNO tahun 2002, sewaktu mengumumkan hasrat melepaskan semua jawatan dalam parti dan dalam kerajaan, seluruh ahli UMNO yang hadir menjadi kelam kabut sebab tanpa ribut tanpa angin tiba-tiba Mahathir mengumumkan perletakan jawatannya.

    Maka terlihatlah ahli UMNO tidak bersedia. Ini kerana Mahathir tidak beri petanda dia akan meletakkan jawatan di pentas itu.

    Desas-desus dia akan meletakkan jawatan sudah ada tetapi bukan di Perhimpunan Agung UMNO pada tahun itu.

    Mahathir sudah rancang lama untuk melepaskan jawatan, pengakuannya sendiri adalah selepas Commonwealth Games.

    Selain melepaskan jawatan, Mahathir juga ada menyatakan “perjuangannya masih belum selesai”. Fikirkanlah sudah letak jawatan tapi perjuagan belum selesai.

    Rupanya Mahathir sudah sediakan “cobweb” sarang Spider selepas dia melepaskan jawatan.

    Dengan menguasai kewangan parti, ekonomi negara melalui rangkaian kekayaan kawan dan kroni serta memasang ramai individu dalam kerajaan serta kepala agensi Mahathir sudah ada rencana.

    Perdana Menteri selepasnya dapat di kawal atau akan dikenakan tindakan jika engkar melayan kemahuannya.

    Tun Musa Hitam pernah berkata “eloklah saya letak jawatan dari berlawan dengan dia, jika tidak mungkin saya akan di dakwa meliwat haiwan pula” .

    Begitulah pandangan bekas orang yang pernah menjadi nombor dua dalam kerajaan begitu rapat sehingga di kenali sebagai kerajaan “2M” ketika itu.

    Terkini di persidangan Pakatan Harapan, Mahathir telah di umumkan sebagai calon Perdana Menteri sementara atau Interim.

    Jika mereka yang mengenali Mahathir, akan tahu jaringannya kuat. Agennya hebat berjumpa wakil malam-malam menawarkan itu ini, hatta pengumuman Mahathir Perdana Menteri Interim hanya mengejutkan para amatur politik sahaja.

    Akibat pengumuman ini, maka Mahathir serta isterinya Siti Hasmah terlihat menangis lagi.

    Inilah air mata kegembiraan kerana jauh dalam hati Mahathir ini peluang yang sangat di nantikan kerana plan mahu Muhyiddin umumkan Mukhriz jadi timbalan tidak pun menjadi kerana kedua-dua mereka telah diterajang keluar dari UMNO.

    Muhyiddin sepatutnya menggantikan Najib yang sudah di turunkan pada sekitar 2 setengah tahun lalu.

    Air mata Mahathir adalah atas hasrat jika dia menjadi PM sementara, dia boleh lakukan bermacam-macam untuk membatalkan apa yang dia sudah hidu akan di lakukan oleh Najib selepas PRU14.

    Najib tahu ada penyelewengan wang rakyat pada kes skandal FOREX dan di mana ia di sembunyikan.

    Namun Najib orang berakal, dia tidak ke hulu ke hilir menceritakan kepada rakyat selain menyerah kepada badan rasmi RCI dan kini Polis pula sedang menyiasat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "KALAU SAYA JADI MAMAK MATDEY AL. KUTY, SEKARANG NI JUGA SAYA BERTAUBAT...TAK PERLU TUNGGU UMUR MENCAPAI UMUR BALIGH 100 TAHUN... SAYA AKAN KERAP PERGI UMRAH BERSAMA KELUARGA UNTUK MENCARI KETENANGAN YG ABADI ...SENTIASA MENGINGATI ALLAH DAN KEMATIAN...SESUNGGUHNYA DUNIA HANYA PINJAMAN SEMENTARA....

      Delete
  48. Bukankah kita semua dah agak
    Cai dan klepto sudah terasak
    Selama ini mereka berlagak
    Dengan Tun kini,terasa dah nazak!

    Sebagai doktor yg ubat pesakit
    Bijak analisa lawan penyakit
    Pengalaman politik bukan sedikit
    Bijak mengenal jurang dan bukit!

    Kenapa Ameno terlalu bimbang
    Orang tua jalan nak tumbang
    Baling gelas tidak berlubang
    Tua renta waktu dah rembang?

    Sebab AmeNo tahu sendiri
    Jauh tertanam dilubuk hati
    Jika Mahathir Perdana Menteri
    Kabinet kleptos rasa nak mati!

    Felda. Mara dan segala institusi
    Mana seleweng akan dikaji
    SPRM,polis turut dihalusi
    Simpan yg amanah tolak yg keji!

    Dibongkar kes mana terpendam
    Beberapa 'misteri' luar dan dalam
    RCI dibuat bukan nak dendam
    Nak kasi terang mana yang kelam!

    Kapal mewah siapa yg punya
    Akaun billion dapat dimana
    Jual tanah mana dokumennya
    Peneroka rugi siapa disana?

    Semua ini menghantu fikiran
    Kabinet kayu sudah keresahan
    Dikira kira,dibuat taksiran
    Ramai mereka boleh ditahan!

    Para pencacai tentu tak redha
    Hilang dedak,rombongan tiada
    Sendiri beli power bank semua
    Semua dah lain, bukannya member..!

    Ayuh pendedak, ikutlah arahan
    Bos2 kamu sudah keresahan
    Serang Tun sampai tak tahan
    Tiada fakta, ciptalah bahan!

    ReplyDelete
  49. Selain itu Mahathir sudah di beri tahu oleh tali barut akan kerja-kerja mengemas kini kes pembunuhan Memali untuk RCI.

    Bahkan ada beberapa kes membabitkan wang negara sedang dalam persiapan untuk di siasat selepas PRU14 antaranya pengalihan wang PETRONAS kepada individu tertentu.

    Najib tidak sezalim Mahathir, berkemungkinan hanya mahu siasatan rasmi di lakukan dan Mahathir boleh di sahkan sebagai penyamun secara rasmi kerana terbukti melalui siasatan.

    Inilah yang menyebabkan Mahathir menangis gembira, kerana peluang melakukan kerja kotor menghalang semua ini boleh dilaksanakan dengan kuasa PM.

    Ini semua kerana imej yang di beri olehnya kepada rakyat adalah dia yang hero penyelamat dan Najib yang menyamun.

    Selain dari itu, kerja-kerja terhalang seperti hal-hal yang hanya bidang kuasa Perdana Menteri akan dapat di lakukan oleh Mahathir, memandangkan umur “advance” nya, dia tidak boleh tunggu lama untuk Mukhriz naik, dan ia perlu lakukan dengan kadar segera.

    Dalam waktu yang sama, Mahathir akan ambil kesempatan menawar bermacam macam projek, kontrak untuk memikat hati supaya mereka-mereka yang terpilih akan membantu kerja menaik dan mempertahankan Mukhriz.

    Itulah sebab Mahathir menangis ketika di umumkan sebagai calon, dan kami tidak hairan kerana Mahathir tahu ahli PH bawahan tidak penting, yang penting tengkok pemimpin PH sahaja, dan siapa boleh menolak tawaran dan janji indah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora pengecut......

      Kamu nie ada telor tak atau memang bapok jalang pandai temberang saja.....??

      So....Toksaah cakap banyak, let's walk the talk (let's our action does the talking).....!!

      sila sebutkan tarikh & masa kita boleh berjumpa di Felda Taib Andak yg kamu pernah perlekehkan cawangan PPBM di sana dan....setiausaha PPBM Johor pun dah tak sabar nak bagi maklumat2 yg kamu kehendakki.

      Delete
    2. "KALAU SAYA JADI MAMAK MATDEY AL. KUTY, SEKARANG NI JUGA SAYA BERTAUBAT...TAK PERLU TUNGGU UMUR MENCAPAI UMUR BALIGH 100 TAHUN... SAYA AKAN KERAP PERGI UMRAH BERSAMA KELUARGA UNTUK MENCARI KETENANGAN YG ABADI ...SENTIASA MENGINGATI ALLAH DAN KEMATIAN...SESUNGGUHNYA DUNIA HANYA PINJAMAN SEMENTARA....

      Delete
  50. Bekas menteri itu pun geng dedak juga.Najib bukan sekadar sepertimana PM yang kaki tidur.Masalahnya kerosakkan yang dibawanya sangat parah.Bagi golongan cetek akal mereka hanya mampu melihat dari sudut rakyat masih boleh makan,itu sudah cukup.

    ReplyDelete
  51. Kah kah kah..

    nik amar tu pasti menang ke..
    nasarudin temerloh tu pasti menang ke
    takiyudin tu pasti menang ke..
    idris ahmad tu pasti menang ke....

    Jika kamu pasti......

    andaian kamu itu tidak terpakai.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ailkkkkkk, kenapa tiba2 tarik brake...??

      Kejora dah putus bekalan untuk kopipes bahan sampah kah.....???

      Delete
    2. Hari ini saya nak buktikan lagi Kejora nie hanya mampu kopipes, mencarut, cakap besar tapi bodoh dan seorang pengecut tak berani bertanggung jawab.

      Delete
    3. "KALAU SAYA JADI MAMAK MATDEY AL. KUTY, SEKARANG NI JUGA SAYA BERTAUBAT...TAK PERLU TUNGGU UMUR MENCAPAI UMUR BALIGH 100 TAHUN... SAYA AKAN KERAP PERGI UMRAH BERSAMA KELUARGA UNTUK MENCARI KETENANGAN YG ABADI ...SENTIASA MENGINGATI ALLAH DAN KEMATIAN...SESUNGGUHNYA DUNIA HANYA PINJAMAN SEMENTARA....

      Delete
  52. KITA MINUM DULU...........
    TO BE CONTINUE..........
    SERONOK TENGOK SI SEMAN MERACAU TAK TENTU HALA
    MUNCUL PULAK SI FAN TUN @ PANTAt
    DAH MAKAN UBAT TAK ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dasar pengecut tak bertanggung jawab memberi alasan 'Mat Malasan'.......!!

      Delete
    2. "KALAU SAYA JADI MAMAK MATDEY AL. KUTY, SEKARANG NI JUGA SAYA BERTAUBAT...TAK PERLU TUNGGU UMUR MENCAPAI UMUR BALIGH 100 TAHUN... SAYA AKAN KERAP PERGI UMRAH BERSAMA KELUARGA UNTUK MENCARI KETENANGAN YG ABADI ...SENTIASA MENGINGATI ALLAH DAN KEMATIAN...SESUNGGUHNYA DUNIA HANYA PINJAMAN SEMENTARA....

      Delete
  53. SI FANTUN @ PANTAT ..BILA DAH MABUK
    LEPAS MINUM AIR KENCING CAMPURAN TAIK SI SEMAN
    MESTI KELUAR PANTUN2..SYOK SENDIRI
    MAKLUM LAH DAH TENGAH KHAYAL..
    TERUSKAN..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dasar pengecut tak bertanggung jawab memberi alasan 'Mat Malasan'.......!!

      Hari ini saya bertekad sampai habis nak buktikan lagi Kejora nie hanya mampu kopipes, mencarut, cakap besar tapi bodoh dan seorang pengecut tak berani bertanggung jawab.


      Kejora pengecut.....

      Kamu nie ada telor tak atau memang bapok jalang pandai temberang saja.....??

      So....Toksaah cakap banyak, let's walk the talk (let's our action does the talking).....!!

      sila sebutkan tarikh & masa kita boleh berjumpa di Felda Taib Andak yg kamu pernah perlekehkan cawangan PPBM di sana dan....setiausaha PPBM Johor pun dah tak sabar nak bagi maklumat2 yg kamu kehendakki.


      Delete
    2. Kejora @ Mak Jorah....

      Stop being a sissy girlie pussy....!! Do away your non-stop copy-pasted garbage materials. Be a true patriot with action not mere cocky -cock silly talk of yours.

      Delete
  54. 1446 >> LAGI SORANG MABUK AIR KENCING....
    BUDAK ILMU BASIC POLITIK TAK LEPAS...
    MAU SEMBANG...
    DUDUK KAT KAWASAN YANG HANG SEBUT TU
    KURANG2 SEBULAN... BUKAN DUDUK JER...
    BUAT CULAAN/BANCI... TAU TAK ??
    AMBIL SENARAI PENGUNDI TERKINI KAWASAN TU...
    SEMBANG/JUMPA SECARA RANDOM...
    ATAUPUN SENANG PUNYA KERJA
    JUMPA AKAR UMBI...
    EH LUPA PULAK...
    SIBUNGA RAYA DAN PAN KUALI ...
    ADA AKAR UMBI KER...
    DENGAR CERITA..AKAR UMBI
    PARTI BUNGA RAYA /KUALI PAN
    ADALAH 100 JUTA ORANG BUNIAN....
    PATUT LER DIA INGAT BOLEH MENANG PRU14...
    TAPI KAT ALAM BUNIAN LAH YER...
    BELAJAR BASIC DULU BARU SEMBANG...
    CUBA LAGI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abis la macaiiii umno lepas ni..jadi pencacai taik le nampaknye.komen nak nyedap ati jer mampu lagi

      Delete
    2. Kejora pengecut......

      Kamu nie ada telor tak atau memang bapok jalang pandai temberang saja.....??

      So....Toksaah cakap banyak, let's walk the talk (let's our action does the talking).....!!

      sila sebutkan tarikh & masa kita boleh berjumpa di Felda Taib Andak yg kamu pernah perlekehkan cawangan PPBM di sana dan....setiausaha PPBM Johor pun dah tak sabar nak bagi maklumat2 yg kamu kehendakki.

      Delete
  55. Walau pun Najib berundur tapi masih mengekalkan UMNO BN sebagai penguasa yang jelas masih ramai dengan pimpinan yang tidak ikhlas, pentingkan diri mengatasi kepentingan rakyat teramai malah mereka lah pimpinan yg membiarkan saja Najib beraja dimata bersultan dihati selama ini hinggalah saat ini, menyamun dan merompak secara terang, ia sebenarnya adalah satu tindakan bodoh dan meresikokan masa depan Malaysia. Bagaimana mungkin pemimpin pemimpin dalam UMNO ketika ini yang tidak punya jati diri, kekuatan malah sanggup bersekongkol mempertahankan hayat politik Najib yang begitu korup dan tidak amanah mentadbir boleh diberi mandat lagi untuk terus mentadbir negara?. Mereka yang berpandangan begini hakikatnya terlalu dangkal pemikiran atau paling tidak merupakan golongan yang sedang menanti peluang melalui kabel kabel politician tertentu yang ada di dalam UMNO BN sekarang. Perjuangan kita bukan sekadar untuk menumbangkan Najib tapi juga pemimpin pemimpin yang ikut bertanggungjawab membiarkan kerosakan ini terus berlaku di bawah pimpinan Najib. Kelompok pimpinan begini sdah terbukti tidak ada kekuatan untuk menghalang kebobrokan dari terus berlaku dan tidak mustahil manusia dan pimpinan spesis begini akan mengambil langkah yang sama jika PM dan pengganti Najib adalah DNA yang sama. Elok benar hentikan kebodohan ini. Segala sel barah atau kanser yang ada harus dimatikan semuanya untuk mendapatkan tubuh yang lebih sihat dan selamat. UMNO BN tidak sekadar satu jasad yang sudah kronik dengan sel kanser malah juga dijangkiti virus HIV dan penyakit AIDS tahap 4. Paling tidak UMNO BN perlu dikuarantinkan seketika untuk rawatan rapi untuk elak virus terus merebak dan berjangkit. Bakal PM & TPM HARAPAN selalu doktor wajar lebih maklumi keperluan ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abis la macaiiii umno lepas ni..jadi pencacai taik le nampaknye

      Delete
    2. UMNO tertular Kejora bapok, pembawa virus AIDS........!!

      Delete
  56. SI SEMAN TUA NYANYUK....
    KITA CERITA BASIC JER...
    PERNAH TENGOK SENARAI PENGUNDI TAK
    UNTUK KAWASAN HANG TU ???
    BERAPA JUMLAH PENGUNDI TERKINI
    MENGIKUT DUN DAN PARLIMEN ??
    BERAPA PETI UNDI ADA ???
    ADA ORANG TAK JAGA SETIAP PETI UNDI??
    BERAPA PERATUS YANG HANG KENAL DENGAN PENGUNDI??
    BERAPA CAWANGAN ADA ////
    LUPA PULAK...ORANG BUNIAN TAK KIRA TAU ??
    LEPAS TU DECLAR...

    DARI SITU JER DAH TAHU
    HANG PUNYA PROFAIL POLITIK..
    TAK PAYAH PEGI JAUH JAUH...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora pengecut......

      Kamu nie ada telor tak atau memang bapok jalang pandai temberang saja.....??

      So....Toksaah cakap banyak, let's walk the talk (let's our action does the talking).....!!

      sila sebutkan tarikh & masa kita boleh berjumpa di Felda Taib Andak yg kamu pernah perlekehkan cawangan PPBM di sana dan....setiausaha PPBM Johor pun dah tak sabar nak bagi maklumat2 yg kamu kehendakki.

      Delete
    2. Kejora @ Mak Jorah....

      Stop being a sissy girlie pussy....!! Do away your non-stop copy-pasted garbage materials. Be a true patriot with action not mere cocky -cock silly talk of yours.

      Delete
  57. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  58. Berilah peluang ph pula memerintah,lebih ramai yg cerdik di sana,berbanding dlm umno,pemimpin2nya dipilih atas dasar keturunan,cth najib dan hishamudin,najib belajar pun tak habis,atau suami mati,beri kerusi kat isteri?,apa ni?....
    Dek terlalu lama le,kuasa diberi kp umno,maka pemimpinnya dah tak kenal lagi harta negara,habis dirembatnya mcm harta kepala bapak mereka...
    Dah tu terlalu berkuasa,habis semua glc milik melayu jahanam spt tabung haji,mara,kwsp dsb ,1001 mcm lagi pengkhianatan dibuat mereka,belum cite jual aset negara...
    Belum termasuk control semua badan penguasa,malah mufti dan raja2 pun dikuasainya,sampai perlembagaan negara dilacurkan
    Sorry le budin,sekali hati org2 msia,esp oleh melayu dah terluka,minta ampunlah nak sokong lagi umno,dah busuk dr kepala hingga ke ekornya,juga tulang2nya
    Cukup2 le...

    ReplyDelete
  59. seronok melihat siseman situa nyanyuk
    semakin mabuk semakin merapu rapu...

    terkantoi juga profail si seman ni..
    geng basic politik tak lepas rupanya
    atau bahasa yg senang faham...
    budak @ situa hingusan / berhingus lagi..
    ada hati nak sembang besar...

    kami ni dah jadi jentera pilhanrya @
    ni bukan setahun jagung...
    dari zaman zaman belajar U..
    mahathir tengah lawan KU Li masa tu
    tahun 1987
    ketika tu rasanya kebanyakan
    penyokong pakatan haprak..jadi air mani..
    berapa PRU dah kami bekerja..si seman oii
    berapa pilihanraya kecil kami dah turun ..si seman oii
    strategi/pemikiran tun dalam tangan kami..
    kami upgrade lagi..sesuai dengan zaman terkini

    sibudin ketika tu...lagi level bawah..
    ada hati nak sembang/kelentong lebih 2

    kami dah jadi jadi pemuda gerak saraf...
    umur kami muda lagi ketika itu...
    boleh agak tak berapa umur kami???


    ReplyDelete
  60. Pru kali muka2 samseng mesti dikalahhkan,dah meluat tahap gaban tenguk muka najib rm2.6b mdb,Zahid komedi,nazri,kj,salleh kerbou,rahman dahan rapuh,mat 3.85,anuar musang red warrior,hisham gagap,tajudin 6juta,husni masaalah,byk lagi...
    Semua ni mencerca Tun,tak ingat bahawa tanpa Tun dulu,they are nobody....

    ReplyDelete
  61. Tahun 2018 adalah tahun pilihanraya. Bagi sebelah PH ,pastinya
    calon-calon muda dan professional akan di ketengahkan dan
    digandingkan dengan calon-calon popular.Adalah suatu kesilapan
    jika pihak BN, mempersenda Tun atas dasar umurnya. Hakikat
    yang harus BN terima ialah, pemilihan Tun sebagai Pengerusi
    PH, adalah atas nilai popularitinya di hati rakyat. Umur tidak
    memainkankan peranan untuk menjadi pemimpin no 1 negara kerana
    PM bukanlah disyaratkan untuk bermain bola sepak atau takraw.

    Disebelah PH, dua calon muda yang pasti diketengahkan dan
    akan menjadi tumpuan semasa PRU nanti ialah Dyana Sofia yang
    tewas semasa pilihanraya Teluk Intan yang lalu. Lulusan
    lanjutan dari UK ini, mampu mengambil hati pengundi dari pelbagai
    parti komponen PH.

    Seorang lagi pendatang baru ialah Dr. Mas,yang berkelulusan Phd
    tempatan. Mempunyai wajah yang cantik , dan petah berpidato.

    Kedua-dua gadis berpendidikan tinggi ini,berkarisma ,ditambah
    dengan penampilan kejelitaan mereka berdua, akan member impak
    tarikan kepada pengundi muda yang dahagakan perubahan.


    ReplyDelete
  62. Harap selps ni ,pemimpin2 ph berhati2 dlm segala tindakan,beend cuba berhempas pulas menghancurkan perpaduan pakatan mereka melalui pelbagai onar...berjuanglah dgn jujur demi rakyat msia,ketepikan kepentingan peribadi atau klik,fokus utama jatuhkan beend,kami rakyat menyokong perjuangan kalian..
    Hidup Tun...negarawan tercinta...pulihkalah msia yg dah jahanam ni,demi anak cucu kita...

    ReplyDelete
  63. Debat antara Pak Seman dengan Kejora memang
    tiada akhirnya, kerana kedua-duanya mempunyai
    falsafah dan matlamat berbeza.Jadi, untuk
    mencari penyelesaian memang tiada penghujung.

    Pak Seman berdebat atas dasar realiti kehidupan
    hari ini dan berfakta benar, dan dia dikira seorang pejuang.

    Kejora pula, semata-mata berhujah atas dasar
    upah. Dia tak kira samada dia di sebelah benar
    atau salah, janji "ada upah, ada aku,tiada upah
    tiada aku"
    kebenaran

    ReplyDelete
    Replies
    1. UNTUK PAK SEMAN:
      TERUSKAN PERJUANGAN MU DEMI KEBENARAN!!

      UNTUK KEJORA :
      TERUSKAN PERJUANGAN MU DEMI UPAH!!!


      Delete
  64. cuba lagi si seman dan jangan marah 2
    PM ADAKAN LAWATAN KERJA KE ARAB SAUDI ATAS JEMPUTAN RAJA SALMAN
    AHLAN WA SAHLAN… Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak selamat tiba di Riyadh, Arab Saudi kira-kira pukul 12 tengah malam Selasa.

    Ketibaan beliau diiringi isteri Datin Seri Rosmah Mansor serta pegawai kanan Pejabat Perdana Menteri di Lapangan Terbang Antarabangsa Raja Khalid disambut Gabenor Riyadh, Putera Faisal bin Bandar bin Abdulaziz Al-Saud.

    “Alhamdulillah, saya telah selamat tiba di Riyadh untuk lawatan kerja sebentar tadi dan disambut oleh Putera Faisal bin Bandar bin Abdulaziz Al Saud, Gabenor Riyadh,” katanya menerusi akaun Twitter dan Fecobooknya pagi tadi.

    Perdana Menteri tiba di Riyadh bagi memulakan lawatan kerja lima hari bermula hari ini hingga 12 Januari atas jemputan rasmi Raja Arab Saudi yang juga Penjaga Dua Kota Suci, Raja Salman bin Abdulaziz Al Saud.

    Ketika lawatan ke negara Asia Barat tersebut, Najib dijadualkan turut menghadap Raja Salman dan Putera Mahkota, Mohammed bin Salman Abdulaziz Al Saud di istana semayam rasmi baginda di Riyadh.

    Kementerian Luar dalam satu kenyataan di Putrajaya menyataka bahawah pertemuan itu akan memberikan peluang kepada mereka untuk berbincang dan bertukar pandangan mengenai isu-isu dua hala dan pelbagai hala.

    “Ini termasuk isu serantau serta antarabangsa terutama tindakan susulan ke atas isu dibincangkan dan dipersetujui sewaktu lawatan negara bersejarah Raja Salman ke Malaysia pada Mac tahun lalu,” kata kenyataan itu.

    Isu-isu tersebut juga merangkumi kerjasama ekonomi, pelaburan, hal ehwal Haji dan penubuhan Pusat Keamanan Antarabangsa Raja Salman (KSCIP) di Putrajaya.

    Menurut kenyataan Kementerian Luar lagi, pertemuan-pertemuan itu adalah amat tepat pada masanya di mana hubungan istimewa Malaysia dan Arab Saudi kini berada pada tahap yang tertinggi.

    “Lawatan perdana menteri ke Arab Saudi pada kali ini akan memperkukuhkan lagi hubungan persahabatan antara dua buah negara,” kata kenyataan tersebut.

    ReplyDelete
  65. AS$100 JUTA DILABUR KE SRI LANGKA OLEH SULTAN JOHOR
    Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar bekerjasama dengan usahawan, Patrick Lim Soo Kit untuk melabur sebanyak AS$100 juta di zon industri bagi pengilang farmaseutikal di Sri Lanka.

    State Pharmaceuticals Manufacturing Corporation of Sri Lanka (SPMC) dan Pharma Zone (Pvt) menandatangani perjanjian untuk membina zon pengeluaran farmaseutikal eksKlusif pertama di Sri Lanka yang diberi nama Pharma Zone, di kawasa Welipenna, daerah Kalutara.

    Pharma Zone yang terletak di atas tanah seluas 50 ekar adalah sebuah syarikat yang diluluskan oleh Lembaga Pelaburan Sri Lanka.

    Sultan Ibrahim dan Patrick merupakan prinsipal bagi syarikat berkenaan.

    Menurut SPMC, Sultan Ibrahim mahukan pelaburan tersebut bukan sahaja memberi pulangan komersial, sebaliknya turut memberi manfaat kepada rakyat Sri Lanka di samping mengukuhkan hubungan perniagaan dan diplomatik di antara rakyat negara berkenaan dan Johor.

    Patrick dalam kenyataannya berkata, pelaburan tersebut adalah 100 peratus milik rakyat Malaysia.

    “Kami berbangga apabila berjaya memeterai perjanjian ini dengan kerajaan Sri Lanka yang sentiasa gembira dengan hubungan Malaysia.

    “Ini merupakan permintaan daripada Sultan Ibrahim yang mahukan usahasama ini bukan hanya membawa kemakmuran komersial kepada Sri Lanka sebaliknya turut memberi manfaat kepada rakyat dengan mengurangkan harga serta memudahkan mereka mendapatkan ubat,” katanya.

    Pharma Zone akan menyediakan tanah dan kemudahan asas yang mencukupi kepada pengeluar farmaseutikal tempatan untuk mendirikan kilang sejajar dengan hasrat kerajaan untuk mengeluarkan ubat-ubatan penting bernilai hampir AS$100 juta di negara berkenaan dan sekali gus menjimatkan tukaran wang asing.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...