Monday 15 January 2018

ADA YANG KENA ATAU SANDIWARA?

Felda dilaporkan telah mendapat kembali tanahnya yang sebelum ini dipindah-milik secara meragukan kepada Synergy Promenade Sdn Bhd, pemaju Kuala Lumpur Vertical City.

Perolehan kembali tanah itu berikutan persetujuan syarikat terbabit menyerahkannya kepada Felda secara sukarela.

Pemindakan semula tanah itu kepada Felda dilaporkan tanpa melibatkan sebarang kos.

Beserta berita gembira itu, Pengerusi Felda, Shahrir Samad juga mengumumkan bahawa Najib Razak tidak terlibat dalam pertukaran tanah Felda itu kepada Synergy Promenade Sdn Bhd.

Malah, katanya, PMO langsung tidak mengetahui mengenai pertukaran tanah tersebut.

Dengan Felda mendapat kembali tanah tersebut melalui penyerahan sukarela oleh Synergy Promenade Sdn Bhd kepada Felda dan Najib pula disahkan tidak terlibat oleh Shahrir, siapakah sebenarnya yang terlibat serta akan terus disiasat?

Adakah Isa Samad, bekas Pengerusi Felda dan bekas Pengerusi Felda Investment Corporation merupakan satu-satunya sasaran siasatan?

Bagaimana pula dengan  syarikat terbabit yang sebelum ini memindahkan tanah Felda itu menjadi milik mereka melalui surat kuasa penuh yang diperolehi daripada Felda sendiri?

Masihkah mereka dianggap telah melakukan kesalahan seperti menipu dan memperdaya atau kedudukannya bakal menjadi saksi utama selepas setuju menyerahkan tanah itu kepada Felda?

Atau apakah dengan berjaya mendapatkan kembali tanah itu, akhirnya tiada sesiapa yang akan didapati bersalah, apalagi di dakwa meskipun audit forensik dan siasatan polis masih diteruskan?

Sandiwara apa pula kali ini agaknya? (ShahbudinHusin 15/01/2018)

241 comments:

  1. Replies
    1. HABISLAH MODAL FUKATAN HAPRAK....

      KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...

      Delete
    2. Apa pulak habis modal? Lagi banyak modal, tau...

      Delete
    3. 22.12....kenapa kau BANGANG?

      Delete
    4. sentap ker!!!

      Delete
    5. Alah babi tonggek tu berniaga setakat bermodalkan pungkoq saja pun...Tanya John kalau tak percaya.

      Delete
    6. BONGKAR KISAH SEBENAR ISU TANAH FELDA. WARTAWAN BERITA HARIAN DIBAYAR?
      #IsuHangit

      VIRAL ISU PANAS:
      Oleh: Penulis Khas

      Isu tanah milik FELDA ‘berpindah hak milik’ tiba-tiba menjadi topik hangat. ‘Pendedahan besar’ wartawan BH, Che Wan Badrul Alias, bertarikh 21 Disember 2107, yang bertajuk ‘FELDA hilang hak milik tanah Jalan Semarak’, membuatkan banyak pihak tiba-tiba berlagak hero.

      Tajuk kecil di muka depan akhbar nasional itu, ‘Tanah bernilai lebih RM200 juta yang kini dimajukan dengan projek Kuala Lumpur Vertical City (KLVC) dipercayai bertukar milik menerusi transaksi diragui sejak 2015’, membuatkan isu jadi makin panas.

      Bertitik-tolak daripada pendedahan yang memetik sumber ini, banyak pihak ‘kepanasan’, termasuk FELDA sendiri. Tak kurang juga yang menyerang pemaju utama KLVC, iaitu Synergy Promenade Sdn Bhd (SPSB) dalam hal ini.

      Sesiapa pun pasti sudah mengagak, pemberi maklumat kisah begini pastinya orang dalam organisasi itu sendiri.

      Sangkaan kita ternyata tidak meleset apabila sumber Utusan Malaysia memberitahu, ia adalah komplot Datuk Muzzammil Mohd Noor, bekas Financial Controller FELDA dan wartawan BH itu, dengan satu matlamat, iaitu untuk menjatuhkan FELDA sendiri!

      Selepas Datuk Muzzammil berasakan permainanya ‘menggegarkan’ FELDA berjaya, dia mahu ‘rakan konspirasinya’ ini, yang entah berapa banyak habuan dedak diberi, ‘dedahkan’ isu lain pula. Ini termasuklah projek besar membabitkan CIDB dan Majlis Keselamatan Negara (MKN).

      Tetapi, ‘bangkai gajah’ tidak mudah disembunyikan. Boss di BH sudah bising apabila dapat tahu pendedahan wartawan ini yang konon-kononnya eksklusif banyak tak betulnya, panas punggunglah dia, tidak berani jadi rakan komplot lagi.

      Maka, Utusan Malaysia jadi sasaran Datuk Muzzammil pula. Orang Utusan Malaysia sendiri memberitahu, Datuk Muzzammil telah mengadakan perbincangan dengan media arus perdana ini pada 3 Januari lalu dan keesokan harinya, mengatur pertemuan ‘enam mata’ antara dia, Utusan Malaysia dan pegawai tertinggi MKN, untuk berkomplot ‘menjatuhkan’ organisasi kerajaan yang lain pula, sebagaimana dia dan rakan komplotnya, wartawan BH ‘membunuh’ FELDA.

      Mungkin orang Utusan Malaysia ini cerdik dan nasionalis sedikit berbanding wartawan BH, bukan isu projek kerajaan dan vendor yang menimbulkan kemusykilan, tetapi motif Datuk Muzzammil sendiri.

      Jelas dalam isu FELDA, projek yang dibangunkan atau pemaju yang dilantik, malah pertukaran hak milik tanah bukan perkara yang salah di sisi undang-undang. Tiada pun yang tersembunyi atau diragui sebab kesemuanya diminitkan dan diluluskan.

      Utusan Malaysia berkata semua perjanjian, sebab-musabab segala rancangan yang dibuat untuk projek itu, di bawah pengetahuan pihak berkaitan, baik Pengerusi FELDA, ahli lembaga pengarah, malah Datuk Muzzammil sendiri, yang ketika itu bertindak sebagai Financial Controller FELDA.

      Delete
    7. Apa tugas dan tanggungjawab pemaju utama, apa hak dan kuasa pemaju, kenapa pindah hak milik berlaku, semuanya di bawah pengetahuan FIC, malah FELDA sebagai badan induk.

      Tidak ada sebarang isu transaksi yang diragui timbul, atau isu SPSB dan KLVC sehinggakan pemiliknya ‘diserang’ kalau pendedahan ini telus, ‘genuine’ dan tidak ada niat jahat atau paling tidak kalau wartawan BH ini bijak, faham selok-belok perniagaan hartanah dan buat kerja dengan jujur, ikhlas, berhemah serta penuh rasa tanggungjawab.

      Sumber kita, baik dari FELDA atau Utusan Malaysia sendiri mendedahkan, berdasarkan perjanjian, SPSB adalah pemaju utama dan FELDA adalah pemilik tanah tersebut. Dalam perjanjian itu juga jelas tertulis, sebagai pemaju utama, SPSB diberi kuasa penuh untuk melakukan apa sahaja bagi memastikan rancangan pembangunan di tanah itu berjalan dengan lancar, termasuk menukar nama atau hak milik tanah.

      Berdasarkan maklumat sumber ini juga, pertukaran hak milik tanah itu berlaku apabila FELDA mengubah pelan pembangunan daripada yang dipersetujui. Pertambahan blok bangunan menjejaskan aliran tunai projek dan pinjaman perlu dilakukan. Tetapi, FELDA sebagai pemilik asal tanah tidak layak membuat pinjaman dengan mana-mana institusi kewangan disebabkan FELDA mempunyai hutang tertunggak yang banyak dengan bank, RM48,000,000.00! Bukankah jumlah ini pelik dan mengelirukan? RM48 Billion! Waaah!!!?

      Apa yang FELDA buat sampai hutang bertimbun banyak itu? Datuk Muzzammil yang jadi Financial Controller FELDA dari tahun 2014-2015, takkan dia tidak tahu? Nampak sangat kenyataan itu adalah palsu!

      Delete
    8. Kalau wartawan BH ini buat kerja elok-elok, selidik habis-habis, berniat ikhlas, amanah; pendedahan ‘berniat jahat’ ini pastinya tidak akan berlaku. Dia sepatutnya mengkaji kesahihan maklumat juga kredibiliti setiap sumber sebelum terjun membuat laporan palsu.

      Bukan berlagak bagai ahli nujum membaca yang tersirat, tetapi setidak-tidaknya, hati dan akal yang bersih mampu untuk ‘melihat’ perkara baik dan buruk, benar juga salah.

      Dia sepatutnya mempersoalkan siapa Datuk Muzzammil sebenarnya, selain menapis maklumat yang diterima. Mesti selalu ingat bahawa "absolute power corrupt absolutely."

      Ini bukan projek kecil-kecilan. Tanah pun bukan milik perseorangan tetapi milek GLC Kerajaan - FELDA, organisasi besar yang membabitkan kepentingan kelompok Melayu terbesar di negara ini.

      Pembangunan yang dirancang di situ juga boleh dikategorikan sebagai projek mega - bangunan pejabat 68 tingkat meliputi 59 tingkat pejabat, dua tingkat podium pejabat termasuk parkir, enam tingkat tempat letak kereta, dua tingkat parkir bawah tanah, siap dengan dengan taman atas bumbung dan helipad!

      Dengan akal dan pertimbangan waras, memang pelik sangatlah kalau orang FELDA atau Felda Investment Corporation Sdn Bhd (FIC) yang melantik SPSB sebagai pemaju utama di tanah ini, boleh mendakwa tidak tahu itu dan ini, siap cakap pindah milik tanah diragui? Ada CEO, ada CFO, Lembaga Pengarah, peguam dan orang undang-undang pun ada, takkanlah kesemua mereka buta hati, buta mata atau makan gaji buta; buat kerja tak teliti, tiada usul periksa?

      Kenapa Datuk Muzzammil ini yang ‘beria-ia’ sangat hendak mendedahkan benda yang kononnya tak kena dengan projek besar dan vendor apa hal pula? Ada benda yang diminta tak dapat atau dia ini dag menjadi kuda tunggangan pihak tertentu? Tapi lagaknya tak ubah seperti ‘musuh dalam selimut’, ibarat ‘bara dalam sekam’', yang cuba menjejaskan imej organisasi kerajaan, termasuk FELDA sendiri walaupun dia sendiri makan hidup ditanggung oleh FELDA, berlagak hero membunuh vendor besar dalam projek kerajaan itu. Orang ini tidak layak dipanggil orang dah!

      Tak tahu sejauh mana permainan Datuk Muzzammil ini sebebarnya.. justeru kita tunggu dan lihat. Apa yang pasti, wartawan BH ini sendiri nampaknya sudah seperti ‘pelarian di bumi sendiri’. Nombor telefon yang dihubungi tidak berjawab. Nama dan gambar profil Facebook pun dah bertukar. Nak lari laaa tuh!

      Takut? Kalau tak ada buat benda salah, kononnya menulis demi kepentingan warga FELDA dan rakyat keseluruhannya, kenapa sampai macam itu sekali ‘bersembunyi’? Nampak sangat macam ‘lontar batu sembunyi tangan’!!!

      Nasihat sikit kepada wartawan BH ini, tugas wartawan itu adalah murni, memberi maklumat yang benar kepada rakyat. Kalau hendak nafkah yang diberi kepada keluarga itu halal dan diberkati, perkara yang dia sepatutnya buat adalah:

      1. Jangan menulis perkara yang tidak benar atau tidak tepat;
      2. Buat ‘research’ habis-habisan, selidik dari A sampai ke Z;
      3. Cari kebenaran bukan jadi ‘kuda tunggangan’;
      4. Ingat dosa dan pahala.
      5. Tabayyun.
      Tapi, kalau mata dah tak mampu melihat, gelap dek ‘kemewahan’ disogok depan mata, pastinya perkara 1 hingga 4 bukan lagi teras mencari keberkatan rezeki dan kehidupan.

      Namun, jangan lupa satu perkara lagi, lambat-laun kebenaran pasti akan mengatasi kebatilan.

      End.

      NBI

      #PerangiFitnahMediaSosial

      Nota Kaki: Ketahuilah duhai bangsaku, orang Melayu, jika kita asyik terus bertelagah dan bergaduh sesama sendiri, berpolitik, jatuh menjatuh, akhirnya bangsa kita akan merempat di tanah air sendiri. Kemungkinan tanah kubur kita nanti terpaksa dikongsi dengan meminta ehsan daripada Nirvana Funeral Sdn Bhd. #ThinkOutOfBox

      Delete
    9. Najib Lahanat tak akan berhenti mencuri ! Dah memang tabiat dia suka mencuri dan menipu. Anak beranak dia pun suka makan hasil curi tu .. sedapppp.
      Setahun sekali gi Umrah cuci dosa . Hahahaha . Lahanat punya PM.

      Delete
    10. Wak kojola kengkang pun tak akan berhenti menonggeng...

      Delete
    11. PULAU PINANG 14 Jan. - Kos kajian kebolehlaksana­an projek terowong dasar laut yang luar biasa tinggi sehingga disiasat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bukanlah satu-satunya keraguan yang timbul dalam projek Kerajaan DAP Pulau Pinang itu.
      Sebaliknya, Pengerusi Jawatankuasa Strategik UMNO Kepala Batas, Azizi Safar berkata, kajian kebolehlaksanaan projek yang dijalankan oleh syarikat sama dianugerahkan projek berkenaan juga menimbulkan tanda tanya besar.

      Menurut beliau, adalah aneh untuk syarikat pemaju yang diberi tanggungjawab melaksanakan terowong dasar laut itu turut menjalankan kajian kebolehlaksanaannya kerana jelas menimbulkan konflik kepentingan.
      “Malah, sekiranya kajian kebolehlaksanaan itu mendapati projek terowong dan tiga jalan utama tersebut tidak sesuai atau wajar dilaksanakan, kos kajian tetap perlu dibayar oleh kerajaan negeri kepada syarikat atau konsortium tersebut.
      “Bukankah ini satu perjanjian yang hanya menguntungkan pemaju dan merugikan penduduk Pulau Pinang,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.
      Beliau mengulas kontroversi projek terowong dasar laut bernilai lebih RM6 bilion yang kini disiasat SPRM yang turut menahan reman dua eksekutif kanan syarikat pemaju dan konsultan terbabit dengan projek itu bagi membantu siasatan.
      Sementara itu, Azizi turut menarik perhatian berkaitan tanah tambakan yang dijanjikan sebagai bayaran kepada projek tiga lebuh raya yang masih merupakan kawasan laut dan belum ditambak dan diberi hak milik.
      Bagaimanapun kata beliau, syarikat konsesi itu sudah menjual `tanah’ tersebut kepada pihak ketiga sekali gus menimbulkan persoalan sama ada transaksi berkenaan sah dan layak dilakukan.
      “Kerajaan DAP Pulau Pinang menafikan telah memberikan kebenaran kepada syarikat kontraktor untuk menjual tanah itu kepada pihak ketiga.
      “Tetapi apa yang menghairankan wakil mereka sendiri hadir ketika majlis menandatangani perjanjian jual beli itu sebagai saksi bersama wakil Kedutaan China,” katanya.
      Sementara itu, Timbalan Presiden Parti Cinta Malaysia (PCM), Datuk Huan Cheng Guan turut melahirkan rasa hairan bagaimana syarikat yang dianugerahkan sesuatu projek turut menjalankan kajian kebolehlaksanaan projek yang sama.
      Ibarat meminta pelajar sekolah membuat sendiri soalan peperiksaan untuk mereka duduki, tambah beliau, hasil akhir daripada kajian kebolehlaksanaan itu kelak pastinya menimbulkan persoalan berhubung ketelusannya.
      “Secara logiknya, adakah syarikat pemaju itu akan memutuskan kajian ke atas projek yang akan dijalankan mereka sendiri tidak boleh dilaksanakan kerana faktor tertentu sekali gus kehilangan kontrak bernilai berbilion-bilion ringgit?” katanya.

      Delete
    12. 23 39

      kata tak salah tukar harta kpd pemaju


      kepala bapak kau tak salah....

      semua di rekod di minit

      kalau pemaju rogol receptionist cun felda pun tak salah sebab pengerusi di maklumkan...

      tak salah rembar 200juta yg bukan milik kita...


      anon kepala butoh babi pkmak otak senget evengalist nak salahkan org lain pula.

      anon ni pemuda umno pahang yg y.b mahfuz kata muda muda umno dah nyanyuk

      kepala babi betul




      U M N O !!!!

      Delete
    13. Najib sudah tidak tentu arah dan mula beri arahan supaya hak tanah milik Felda di rampas kembali dengan tegas dan sangat mustahil dia tidak tahu menahu.......!!!!

      Delete
    14. ...kalau sentap pun...jangan lah mencarut...

      Delete
    15. Bro Shafiek......wayang kulit menjelang PRU ni macam2 yeop......sumer nak jadi jagoh.

      Delete
    16. POLITIK CUKUP TUA TAPI MASIH KENA TIPU DENGAN DAP
      Bukan 35 Kerusi Sahaja, DAP Yang Tanding Paling Banyak

      Sebagai sebuah parti yang berangan untuk menguasai negara, nampaknya Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) kini dibuai mimpi-mimpi indah, apatah lagi ia berjaya mendapat 52 kerusi Parlimen dalam pengagihan kerusi oleh Pakatan Harapan pada pilihan raya umum ke-14 (PRU-14) nanti.

      PPBM tentunya berasa bangga kerana ia mendapat pengagihan kerusi paling banyak di Semenanjung berbanding PKR (51), DAP (35) dan Parti Amanah Negara (PAN) sebanyak 27 kerusi.

      Daripada 35 kerusi yang akan ditandingi oleh DAP itu, 31 daripada kerusi itu adalah kerusi yang telah sedia dimenangi oleh DAP pada PRU-13 lepas.

      Berbanding dengan PPBM, ini adalah kali pertama ia bertanding pada PRU dan untuk kerusi Parlimen, seorang sahaja ahlinya yang menjadi penyandang kerusi Parlimen iaitu Muhyiddin Yassin di Pagoh. Itupun kemenangan Muhyiddin adalah atas tiket Barisan Nasional.

      Namun pada PRU-14, adalah sukar untuk Muhyiddin mempertahankan kerusinya dan sejak tahun lepas telah bersebar spekulasi bahawa beliau akan berpindah ke kawasan Muar, untuk bertanding di situ.

      Namun ketika PPBM sedang asyik diulit mimpi, pengagihan kerusi itu hanya untuk ditandingi di Semenanjung sahaja belum masuk Sabah dan Sarawak.

      Hakikatnya pada PRU-14 nanti, DAP masih sebenarnya menjadi dominan dalam Pakatan Harapan (PH) meskipun pengerusi PPBM, Mahathir Mohamad diumumkan sebagai calon Perdana Menteri, iaitu calon kitar semula.

      Kalau dikira betul-betul, ramai yang tidak sedar tentang strategi DAP ini. Ada 222 kerusi Parlimen dan setakat ini, pengumuman yang dibuat oleh PH itu baru melibatkan 165 kerusi. Ada baki 57 kerusi iaitu di Sabah dan Sarawak.

      Persoalannya parti mana yang akan bertanding di Sabah dan Sarawak itu? Seperti yang dinyatakan oleh penganalisis politik, Dr Kamarul Zaman Yusoff, perkara penting yang perlu diingati adalah PPBM telah mengumumkan bahawa ia tidak akan meletakkan sebarang calon di di Sabah dan Sarawak di pada PRU 14.

      Justeru ia menjadikan bilangan kerusi yang akan ditandingi oleh PPBM di seluruh Malaysia pada pilihan raya umum kelak adalah kekal 52.

      ``Sebaliknya, penasihat DAP, Lim Kit Siang, telah mengisytiharkan bahawa DAP akan menggandakan bilangan kerusi Parlimen (dan kerusi Dewan Undangan Negeri) yang akan ditandinginya di dalam PRU-14 di Sabah, bermakna bilangan kerusi yang akan ditandingi oleh DAP di Sabah di dalam PRU 14 ini ialah 8.

      ``Pada PRU-13 lalu juga, DAP telah meletakkan 11 calon di Sarawak. Pada pilihan raya negeri Sarawak lalu, Kit Siang juga telah mengisytiharkan strategi untuk memastikan DAP Sarawak menguasai kerajaan negeri pada 2021.

      ``Bagi tujuan itu, ia menjadikan kemungkinan untuk DAP bertanding lebih banyak kerusi Parlimen di Sarawak pada PRU- 14 itu ada,” katanya.

      Walaupun pembahagian kerusi itu nampak seperti direstui oleh semua parti dalam gabungan berkenaan namun ada pemimpin PAN yang seolah-olah tidak bersetuju.

      Jika tidak, masalah Timbalan Presiden PAN, Salahuddin Ayub yang disiarkan oleh Sinar Harian hari ini mencadangkan platform Pakatan Harapan digunakan untuk berbincang mengenai pembahagian kerusi susulan wujud ketidakpuasan hati beberapa kumpulan dan individu dalam PAN mengenainya.

      ``Rundingan mengenai pengagihan kerusi ini kita bincang dari semua aspek seperti faktor kemenangan, kekuatan parti, sokongan pengundi dan kekuatan jentera. Semua ini kita adunkan dan kita bincang dalam menentukan kerusi,'' kata Salahuddin.

      Disebabkan pembahagian kerusi berkenaan juga maka PAN Johor dilaporkan memboikot Konvensyen Pakatan Harapan 2018, kerana parti itu hanya mendapat dua kerusi di Johor.

      Realitinya, Pakatan Harapan umpama air di tasik, di permukaannya nampak tenang namun di dalamnya, penuh bergelora. Perasaan tidak puas hati terus membayanginya, daripada pemilihan nama calon Perdana Menteri hinggalah kepada pengagihan kerusi.



      Read more: http://jkkk-kotasarangsemut.blogspot.com/2018/01/politik-cukup-tua-tapi-masih-kena-tipu.html#ixzz54H10fFqK

      Delete
    17. Dulu pada 27 Feb 2012 di perasmian Program Pegawai Integriti Bertauliah.......ada sorang kata lebih kurang begini maksudnya........

      "Wang derma atau sumbangan mestilah dimasokkan ke akaun pertubuhan atau parti untuk mengelak dari sebarang rasuah, pecah amanah dan salahguna."

      Sejak dari hari tu......setiap 1 sen derma dan sumbangan yg dia terima sumernya dimasokkan ke dalam akaun pertubuhan partinya........bukan akaun peribodynya.

      Alhamdulillaaaahhh......Allah telah menyaksikan betapa amanahnya orang itu...!!
      Allahuakbar.......takkkberrrr !!

      Delete
    18. Puak umno tak payah jadi pelakun lah.....takda bakat dan rupa pun tak comel. Filem tak laku lagi.
      Mak cik felda lagi comel.
      Pak cik felda pun ramai dah tahu producer imi layak buat filam Tamil boleh lah........
      Orang dah menyampah...

      Delete
    19. DAP hanya bertanding 37 kerusi daripada 222 kerusi Dewan Rakyat.

      37 kerusi sahaja yeopppp.......dengan 37 kerusi tu Kit Siang boleh jadi PM kaaaa...???

      37 kerusi tu tak sampai setengah kerusi Dewan Rakyat pon.......cuma suku ajerrr kerusi yg DAP bertanding....

      Itu pon bukan sumer 100% kerusi yg DAP bertanding konpom deme akan menang........dah tentu ada kerusi yg kalah.

      Maka yg sebenarnya kerusi DAP ni cuma seciput ajerrr berbanding dengan 222 kerusi Dewan Rakyat.

      Ini macam kaaaa deme kata Kit Sing nak jadi PM......??

      Apa punya PEMBOHONG lerrrr puak Jack Sparrow ni....

      Nampaknya deme ni udaaah hilang logik akalnya dan tak derrr common sense ropenye......

      Pada rakyat Msia.....makcik pakcik dan sumer warga Felda........tolong pikir-pikirkan lerrrr dengan logik.

      Delete
    20. Bro Phantom

      Orang2 Umno ni mmg bodoh2. Depa nak tipu orang yg cerdik.
      Agaklah woiiii....!!!!

      Delete
    21. Tun Dr Mahathir Mohamad akhirnya bersetuju dengan dirinya menjadi perdana menteri sekiranya Pakatan Harapan (PH) menguasai Putrajaya di pilihan raya umum ke-14.

      Meskipun berkata beliau terpaksa menerima dipilih PH, hakikatnya beliau tidak memilih untuk menolak, tetapi memilih untuk menerima.

      Dr Mahathir barangkali menyedari beliau tidak pandai memilih dan tidak mahu lagi mengulangi kesilapannya terdahulu. Kedua-dua pilihannya, Tun Abdullah Ahmad Badawi dan Datuk Seri Najib Razak, sebagai pengganti beliau, adalah silap pada pandangan beliau.

      Pak Lah perlu diturunkan kerana dikawal menantu dan kawannya dan juga tidak meneruskan sebahagian projek seperti jambatan bengkok di Singapura. Dr Mahathir berjaya menjatuhkan Pak Lah menggunakan taktik menyerang bertubi-tubi termasuk dengan cara beliau keluar Umno.

      Manakala Najib perlu diturunkan kerana didakwa mencuri duit melalui 1MDB.

      Namun begitu, taktik Dr Mahathir yang digunakan semasa menjatuhkan Pak Lah tidak berjaya terhadap Najib sehingga beliau terpaksa mengambil jalan panjang untuk bersama mereka yang dibencinya satu ketika dulu di pembangkang untuk menurunkan Najib.

      Apa yang beza kali ini ialah beliau memilih diri sendiri sebagai pengganti. Apakah pilihan Dr Mahathir juga satu kesilapan, sebagaimana beliau memilih Pak Lah dan Najib dulu?

      Cara lain guling Najib

      Sebenarnya, cara yang paling singkat – bukan paling mudah – untuk menurunkan Najib ialah mengalahkan Najib di Pekan. Asalkan Najib bukan lagi ahli parlimen selepas PRU14, Najib tidak berpeluang menjadi PM walaupun Umno-BN mengekalkan kuasa. Tetapi, jika Dr Mahathir memilih untuk berentap dengan Najib di Pekan, beliau hanya menggali kuburnya sendiri.

      Cara kedua untuk menurunkan Najib ialah mencipta porak-peranda di dalam Umno, dan mengharapkan timbalan Najib melakukan sesuatu untuk menurunkan bosnya. Cuma taktik ini berjaya dibaca rapi oleh Najib dan beliau telah mengikut langkah Dr Mahathir untuk memecat timbalan tanpa ragu-ragu. Tan Sri Muhyiddin Yassin digantikan Najib dengan timbalan yang taat iaitu Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi menyebabkan Dr Mahathir terpaksa mengambil jalan untuk bersama-sama pembangkang.

      Cara terakhir ialah menubuhkan PPBM, dan membawa PPBM untuk mengetuai PH di dalam misi menjatuhkan BN atau sekurang-kurangnya mengurangkan kerusi BN adalah langkah Dr Mahathir terakhir untuk menjatuhkan Najib.

      Jika PH menang, Najib pasti jatuh. Masalahnya jika PH tidak menang, apakah langkah Dr Mahathir seterusnya?

      Sebagai seorang yang tidak reti putus asa, sudah tentu Dr Mahathir ada Plan B.

      Sekiranya Umno-BN dapat membentuk kerajaan dengan jumlah majoriti yang lebih kecil, Dr Mahathir boleh menawarkan kepada Umno dengan syarat Najib diturunkan sebagai tukaran bagi sokongan beliau dan PPBM kepada BN agar kerajaan BN menjadi lebih kukuh dan tidak akan jatuh ekoran ada ahli-ahli parlimen komponen BN yang lain memilih menjadi katak. Umno yang takut kehilangan kuasa sudah tentu akan berunding dengan Dr Mahathir.

      Plan B hanya boleh berlaku kalau prestasi BN merosot berbanding PRU13 tapi tidaklah sehingga kehilangan kuasa.

      Cuma yang paling dibimbangkan ialah keputusan Dr Mahathir menerima tawaran sebagai calon PM PH.
      Apakah ini akan menjadi faktor penyumbang terbesar kepada Najib dan BN menang semua dua pertiga majoriti di parlimen semula di PRU14?

      Sekiranya ya, Dr Mahathir barangkali perlu menerima hakikat bahawa beliau sememangnya tidak reti memilih samada di waktu yang betul tersalah pilih calon PM, atau tersilap memilih waktu ketika ada calon PM yang betul.

      Delete
    22. Setan gondol la ...... undang2 msia ada skim taubat. Sapa buat salah kalu bertaubat gugur tuduhan. Cuma bkn semua orang boleh dpt. Yg dpt orang kepala biru aje

      Delete
    23. SAYA ingin memetik kenyataan terbaru Tun Mahathir seperti yang dilaporkan media di Bicara Wawasan 2020 tempohari bahawa budaya dan nilai hidup Melayu telah menyebabkan kaum itu mundur dan menjadi halangan buat Malaysia untuk mencapai Negara Maju. Budaya yang dimaksudkan Pengerusi dan calon Perdana Menteri dari PAKATAN HARAPAN itu adalah:

      1. Kurang tekun bekerja.
      2. Kurang rajin.
      3. Kadangkala kurang Amanah.
      4. Sering cari jalan mudah.
      5. Suka kerja sikit tapi mahu gaji besar.
      6. Sangat kurang rasa malu walaupun tidak buat kerja yang baik.

      Yang peliknya, dari hasil bacaan saya berkenaan asal usul Budaya dan Nilai Kaum Melayu yang ditulis oleh ahli sejarah dunia dan tempatan, tidak ada satu pun tercatat budaya dan nilai yang Tun Mahathir maksudkan.

      Punya ramailah tokoh-tokoh Ekonomi dan Kewangan Negara, Ahli Korporat, Ahli Sukan, Ahli Akademik, dan 1001 tokoh terkemuka pelbagai bidang dari kalangan kaum Melayu yang berjaya di dalam dan di luar negara yang seolah-olah dipandang sebelah mata oleh Tun Mahathir.
      Mereka adalah Rakyat Malaysia yang bekerja keras siang dan malam, malah ada yang menyambung nyawa demi maruah Bangsa, Agama dan Negara.

      Tetapi sayang, pengorbanan anak bangsa seolah-olah tidak dihargai Pengerusi dan calon Perdana Menteri dari PAKATAN HARAPAN itu sehingga sanggup mengeluarkan kenyataan sedemikian rupa.
      Sebuah kenyataan pada pandangan saya menghina keupayaan sebenar masyarakat Melayu yang realitinya tidak langsung seperti yang digambarkan Tun Mahathir.

      Tidak salah jika Jepun selaku Negara Gergasi Ekonomi Dunia mahu dicontohi Tun Mahathir, tetapi kritikan yang dibuat beliau dengan menyalahkan Budaya Kaum Melayu sebagai halangan kepada Malaysia untuk mencapai Negara Maju adalah kenyataan melulu, tidak berfakta dan berniat jahat kepada kelompok majoriti masyarakat di negara ini.

      Saya berharap Tun Mahathir dapat juga melihat kelemahan beliau dan parti yang beliau wakili ketika memimpin negara satu ketika dahulu. Bukannya rakyat tidak tahu projek-projek jangka panjang yang kerajaan pimpinan beliau berikan pada kaum lain di zaman pemerintahannya jika dibandingkan dengan Kaum Melayu. Wujudkah keseimbangan dalam soal pembahagian kekayaan negara di antara kaum di zaman pemerintahannya selama 22 tahun itu?

      Penguasaan ekonomi yang tidak sampai 30% kepada Kaum Melayu menjelaskan segala-galanya tentang prestasi beliau dalam memacu Kaum Melayu untuk menguasai sektor Ekonomi dan Kewangan Negara.

      Mudah-mudahan Kaum Melayu dapat menilai baik dan buruknya menyokong PAKATAN HARAPAN, lebih-lebih lagi dengan Tun Mahathir Mohamad sebagai calon Perdana Menteri dari pakatan itu selepas PRU ke-14 nanti.

      Delete
    24. Yang menjadi dalang kes Felda ini ialah bekas Felda, si Katik yang menjadikan harta Felda bagai harta sendiri...memperguna dan mengadaikan harta Felda untuk mendapat wang cara mudah,banyak dan segera...Ini permainan si Katik itu untuk duit atas angin untuk tembolok sendiri...Najib tertipu dangan lakonan si katik musang berbulu...semestinya si Katik tidak harus dilepaskan begitu walaupun dia bekas orang kuat UMNO...hukum dan penjaralah dia

      Delete
    25. Anak anak kera subsidi dah dapat elaun ka bulan ni?
      henjut kuat nampak?.....

      Delete
  2. Khabar gembira buat pesara polis

    Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan empat khabar gembira yang memberi manfaat kepada lebih 120,000 pesara Polis Diraja Malaysia (PDRM).

    Perdana Menteri memberitahu, kerajaan telah bersetuju meluluskan peruntukan berjumlah RM3 juta setiap tahun bagi tempoh tiga tahun kepada Tabung Amanah Warisan Polis yang berperanan membantu keluarga pesara polis.

    Beliau juga mengumumkan kuota khas menunaikan haji akan diberi kepada golongan pesara polis.

    Beliau bagaimanapun belum memuktamadkan jumlah kuota itu kerana perlu menunggu 'isyarat' daripada Raja Arab Saudi, Raja Salman Abdulaziz Al-Saud.

    "Selain itu, kerajaan juga akan mengkhaskan sebahagian daripada 10,000 unit skim perumahan mampu milik Perumahan Penjawat Awam 1Malaysia (PPA1M) supaya golongan pesara ini mampu memiliki rumah.

    "Atas nasihat Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi, hal ehwal veteran polis akan disusun semula dan akan buka cawangan di setiap negeri bagi memudahkan kita membantu khususnya daripada aspek kebajikan pesara.

    "Tuan-tuan, saya tahu ini bukanlah nilai sumbangan tuan-tuan yang tidak ternilai," katanya ketika berucap pada Majlis Perjumpaan Pesara-Pesara Polis Dengan Perdana Menteri di Dewan Merdeka Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini hari ini.

    Selain Ahmad Zahid yang juga Menteri Dalam Negeri, yang turut hadir Ketua Polis Negara, Tan Sri Mohamad Fuzi Harun serta Timbalannya, Tan Sri Noor Rashid Ibrahim.

    Kira-kira 5,000 pesara polis dari seluruh negara menghadiri majlis perjumpaan itu. -

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib bagi kita ambillah! Tapi kami tetap undi PH!💸

      Delete
    2. Pesara polis pun kena gst, terikat kos sara hidup tinggi macam orang lain. Pesara nak undi BN lagi? Rumah PPA1M untuk pesara? Dah bersara macam mana nak dapat loan? Mana setengah juta rumah PR1MA? Mana janji lepas gst harga turun? Kedai KR1M pun tutup.

      Delete
    3. ciannya ko!!!

      Delete
    4. Aikkkk! polis saja kah yg diiktiraf pesara kerajaan / bekas k/tangan kerajaan. Jururawat , Kerani , peon, sopir, askar, cikgu tak bersara ke? Kerja sampai mati ke? Tak adil, tak adil....Hokey!!! Pok Jig!....mu tunggu aku nngundi kek gi, parti dacing karat mu tuh aku buat to nampok je, aku nok pangkoh Pakatang Harapang KALI NIH!, nok hajor skek barisang biar jerangkang masok longkang loh mung kali nih!!!!!

      Delete
    5. Isu Terowong Dasar Laut Pulau Pinang. Itulah Kerajaan Kleptokrasi


      1. Isu terowong dasar laut Pulau Pinang semakin panas. Beza antara Lim Guan Eng dengan FELDA ialah, FELDA tidak menyembunyikan fakta apabila ia tersiar di muka hadapan Berita Harian. Bahkan TS Shahril Samad dan Kumpulan Pengurusan baru mengakui berlaku penipuan dan berjanji akan mendapatkan semula Tanah FELDA di Jalan Semarak yang sudah ditukar milik. Langkah telah diambil iaitu laporan Polis dan kayveat registrar terhadap tanah tersebut.

      2. Lain pula ceritanya di Pulau Pinang. Lim Guan Eng cuba menutupnya bahkan mendesak supaya disiasat bagaimana media mendapat maklumat mengenai penyiasatan SPRM. Apa yang mahu dirahsiakan?

      3. RM305 Juta untuk bayaran Kajian impak dan reka bentuk jalan adalah terlalu mahal. Masalahnya berlaku percanggahan antara Ketua Menteri dan Exco Kerajaan Negeri mengenai pembayaran awal RM208 Juta. Lim Guan Eng kata belum bayar tetapi Lim Hock Seng (Exco) kata sudah dibayar.

      4. Sekarang SPRM perlu siasat bagaimana proses tender dilaksanakan. Apatah lagi apabila syarikat pereka fesyen (VOIR) terlibat dalam syarikat pelaksana iaitu Special Purpose Vehicle (PSV). Kos kajian impak juga meragukan kerana didakwa lebih mahal daripada kos cadangan JKR. Tun M, yang memoersoalkan penjualan tanah di TRX untuk rasionalisasi 1MDB patut persoal Lim Guan Eng kerana melakukan ‘land swaps’ ke atas dua keping tanah ’prime’ untuk membayar kos kajian impak itu.

      5. Justeru, SPRM perlu siasat segera kes ini dan kerajaan Pulau Pinang jangan bertangguh untuk membuat penjelasan terbuka mengenainya.

      Delete
    6. Terowong wak kojola kengkang apa cerita?

      Delete
    7. bila masa pulak voir terlibat


      cakap pun macam pemuda umno kaki fitnah



      voir masuk sebagai investor kerana nampak projek ini memguntungkan


      sebelum ini voir pun byk melabur dalam sektor hartanah seperti kenanga wholesale city dan pasar seni...


      KEPALA umno BABI MANA KATA VOIR NI TAK LAYAK.


      VOIR NI SYARIKAT BURSA MALAYSIA SEJAK 2006 LAGI !!!!


      kepala butoh nyanyuk betul KEPALA BABI PEMUDA UMNO

      Delete
    8. laaa...mencarut lagi!!!

      Delete
    9. Kita lihat nanti apakah kes tanah Felda ni akan ditutop kesnya macam 1MDB yg bersih lagi suci.........tidak terlibat dengan apa2 skandal......

      Walaupun 2 bank di Singapore diarah tutop dan orang2 yg terlibat dengan kerja pengalihan wang haram tu dah dijatuh hukum penjara.........namun di sini 1MDB dikatakan bersih lagi suci dan halal toiyyiban.

      Habis tinggi pon kemungkinan deme akan kata kes tanah Felda tu ialah satu kesilapan "teknikal".

      Apa pon kita tuuungguuuu dan lihat episod2 seterusnya.

      Delete
    10. 22.18.....teman teringat dulu arwah Tuan Guru Nik Aziz pesan dengan orang Kelantan.......kalo orang BN bagi apa2......ambik jangan tak ambik......tapi bila pangkah undi......undi Pas.

      Jadi kali ni method yg sama kita boleh guna......apa2 BN bagi kita ambik, kita terima.......tapi bila undi.....kita undi PAKATAN.

      Lagi pon hasil yg deme bagi tu pon puncanya dari duit kita jugak......macam2 cukai.....GST, cukai pendapatan, perniagaan, cukai tanah/pintu dan banyak lagi.

      Bukan hasil yg jatoh berdebuk dari langit.......tapi hasil mahsul dari kita rakyat ni jugaaakkk...

      PRU14 ni kita ubah dan tuuukaarrr pentadbiran Msia....!!

      Delete
    11. POLITIK CUKUP TUA TAPI MASIH KENA TIPU DENGAN DAP
      Bukan 35 Kerusi Sahaja, DAP Yang Tanding Paling Banyak

      Sebagai sebuah parti yang berangan untuk menguasai negara, nampaknya Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) kini dibuai mimpi-mimpi indah, apatah lagi ia berjaya mendapat 52 kerusi Parlimen dalam pengagihan kerusi oleh Pakatan Harapan pada pilihan raya umum ke-14 (PRU-14) nanti.

      PPBM tentunya berasa bangga kerana ia mendapat pengagihan kerusi paling banyak di Semenanjung berbanding PKR (51), DAP (35) dan Parti Amanah Negara (PAN) sebanyak 27 kerusi.

      Daripada 35 kerusi yang akan ditandingi oleh DAP itu, 31 daripada kerusi itu adalah kerusi yang telah sedia dimenangi oleh DAP pada PRU-13 lepas.

      Berbanding dengan PPBM, ini adalah kali pertama ia bertanding pada PRU dan untuk kerusi Parlimen, seorang sahaja ahlinya yang menjadi penyandang kerusi Parlimen iaitu Muhyiddin Yassin di Pagoh. Itupun kemenangan Muhyiddin adalah atas tiket Barisan Nasional.

      Namun pada PRU-14, adalah sukar untuk Muhyiddin mempertahankan kerusinya dan sejak tahun lepas telah bersebar spekulasi bahawa beliau akan berpindah ke kawasan Muar, untuk bertanding di situ.

      Namun ketika PPBM sedang asyik diulit mimpi, pengagihan kerusi itu hanya untuk ditandingi di Semenanjung sahaja belum masuk Sabah dan Sarawak.

      Hakikatnya pada PRU-14 nanti, DAP masih sebenarnya menjadi dominan dalam Pakatan Harapan (PH) meskipun pengerusi PPBM, Mahathir Mohamad diumumkan sebagai calon Perdana Menteri, iaitu calon kitar semula.

      Kalau dikira betul-betul, ramai yang tidak sedar tentang strategi DAP ini. Ada 222 kerusi Parlimen dan setakat ini, pengumuman yang dibuat oleh PH itu baru melibatkan 165 kerusi. Ada baki 57 kerusi iaitu di Sabah dan Sarawak.

      Persoalannya parti mana yang akan bertanding di Sabah dan Sarawak itu? Seperti yang dinyatakan oleh penganalisis politik, Dr Kamarul Zaman Yusoff, perkara penting yang perlu diingati adalah PPBM telah mengumumkan bahawa ia tidak akan meletakkan sebarang calon di di Sabah dan Sarawak di pada PRU 14.

      Justeru ia menjadikan bilangan kerusi yang akan ditandingi oleh PPBM di seluruh Malaysia pada pilihan raya umum kelak adalah kekal 52.

      ``Sebaliknya, penasihat DAP, Lim Kit Siang, telah mengisytiharkan bahawa DAP akan menggandakan bilangan kerusi Parlimen (dan kerusi Dewan Undangan Negeri) yang akan ditandinginya di dalam PRU-14 di Sabah, bermakna bilangan kerusi yang akan ditandingi oleh DAP di Sabah di dalam PRU 14 ini ialah 8.

      ``Pada PRU-13 lalu juga, DAP telah meletakkan 11 calon di Sarawak. Pada pilihan raya negeri Sarawak lalu, Kit Siang juga telah mengisytiharkan strategi untuk memastikan DAP Sarawak menguasai kerajaan negeri pada 2021.

      ``Bagi tujuan itu, ia menjadikan kemungkinan untuk DAP bertanding lebih banyak kerusi Parlimen di Sarawak pada PRU- 14 itu ada,” katanya.

      Walaupun pembahagian kerusi itu nampak seperti direstui oleh semua parti dalam gabungan berkenaan namun ada pemimpin PAN yang seolah-olah tidak bersetuju.

      Jika tidak, masalah Timbalan Presiden PAN, Salahuddin Ayub yang disiarkan oleh Sinar Harian hari ini mencadangkan platform Pakatan Harapan digunakan untuk berbincang mengenai pembahagian kerusi susulan wujud ketidakpuasan hati beberapa kumpulan dan individu dalam PAN mengenainya.

      ``Rundingan mengenai pengagihan kerusi ini kita bincang dari semua aspek seperti faktor kemenangan, kekuatan parti, sokongan pengundi dan kekuatan jentera. Semua ini kita adunkan dan kita bincang dalam menentukan kerusi,'' kata Salahuddin.

      Disebabkan pembahagian kerusi berkenaan juga maka PAN Johor dilaporkan memboikot Konvensyen Pakatan Harapan 2018, kerana parti itu hanya mendapat dua kerusi di Johor.

      Realitinya, Pakatan Harapan umpama air di tasik, di permukaannya nampak tenang namun di dalamnya, penuh bergelora. Perasaan tidak puas hati terus membayanginya, daripada pemilihan nama calon Perdana Menteri hinggalah kepada pengagihan kerusi.



      Read more: http://jkkk-kotasarangsemut.blogspot.com/2018/01/politik-cukup-tua-tapi-masih-kena-tipu.html#ixzz54H10fFqK

      Delete
    12. Dulu pada 27 Feb 2012 di perasmian Program Pegawai Integriti Bertauliah.......ada orang berkata lebih kurang begini maksudnya........

      "Wang derma atau sumbangan mestilah dimasokkan ke akaun pertubuhan atau parti untuk mengelak dari sebarang rasuah, pecah amanah dan salahguna."

      Sejak dari hari tu......setiap 1 sen derma dan sumbangan yg dia terima sumernya dimasokkan ke dalam akaun pertubuhan partinya........bukan akaun peribodynya.

      Alhamdulillaaaahhh......Allah telah menyaksikan betapa amanahnya hambaNYa itu...!!
      Allahuakbar.......takkkberrrr !!

      Delete
    13. Dan.....TSMY tak pasal2 tanpa dosa, tanpa usul periksa, tanpa inquiry, dianiaya pecat dari jawatan TPM hanya sebab TSMY bertanya kenapa Najib terima duit derma tapi tak maklumkan kpd Majlis Songkok Tertinggi umno atau Kabinet Kasut.

      Cantik...sungguh cantik sdraku Phantom mennkilas tohmahan si puaka Kejora yg tiap hari membabi buta kopipes bahan auta sampah.

      Dah banyak kali Kejora kena bedik, kena hempuk, kena tibai....tapi tak serik2.

      Apa punya jenis makhluk puaka kejora nie....???

      Delete
    14. 0103 hang dok mimpi kot.
      Ataupun
      Hang pun salah sorang yg lari drp hospital bahagia tanjong rambutan.

      Delete
    15. Dr M terlalu berkuasa dalam PH

      Walaupun beberapa pemimpin daripada Pakatan Harapan mengatakan mereka mampu mengurangkan kuasa perdana menteri kelak, saya tetap ragu. Lihat sahaja apabila Pakatan Harapan menawarkan belanjawan yang meletakkan “tol percuma”, Tun Mahathir tetap bertegas bahawa tol di Malaysia antara yang termurah.

      Bagaimana mungkin mereka boleh mengawal Dr Mahathir ketika berkuasa, jika menahan beliau mengeluarkan kenyataan yang bercanggah dengan pendirian PH sahaja sudah tidak mampu?

      Saya melihat Pakatan Harapan cuba menjadikan PPBM sebagai Umno 2.0 dalam gabungan politik mereka dengan memberikan PPBM kerusi terbanyak sebagai simbolik “kuasa Melayu” dan membuang imej PH dikuasai DAP. Saya berpandangan hal ini bertujuan untuk memastikan undi Melayu berpihak kepada PH, terutamanya kepada mereka yang sebelum ini mengundi Umno.

      Sifir ini sebenarnya agak bahaya. Sekiranya ditakdirkan Pakatan Harapan menang dengan kerusi terbanyak dimenangi oleh PPBM, maka “kuasa” Dr Mahathir akan memuncak. Bukan sahaja beliau perdana menteri, tetapi parti beliau memiliki bilangan kerusi terbanyak di Parlimen. Ini bermaksud parti-parti lain akan berada dalam tekanan untuk mematuhi permintaan-permintaan yang datang daripada Dr Mahathir.

      Sebagai pemegang kerusi terbanyak, ancaman seperti “bertukar pakatan” bukanlah sesuatu yang mustahil untuk dijadikan modal supaya parti-parti lain bersetuju dengan apa-apa keputusan yang menguntungkan parti dominan.
      Lebih-lebih lagi saya percaya objektif utama Dr Mahathir adalah untuk menjatuhkan DS Najib Razak. Jika objektif beliau telah tercapai, saya bimbang berlaku “tsunami politik” selepas itu.

      Mulut harimau, mulut buaya

      Kebanyakan rakyat pada hari ini hidup dengan tekanan, terutamanya dalam isu kos sara hidup, pengangguran dan pemilikan rumah. Oleh itu, kelompok ini berfikiran menukar kerajaan mungkin mampu untuk membebaskan mereka daripada tekanan-tekanan yang wujud.

      Bagi saya meletakkan Dr Mahathir pada usia 92 tahun sebagai calon perdana menteri bukanlah satu langkah ke arah “pembebasan” tersebut.

      Walaupun dikatakan sementara, saya tidak melihat Datuk Seri Anwar Ibrahim akan menjadi pengganti beliau kelak. Untuk menjadi perdana menteri, Anwar perlu menjadi ahli Parlimen dan mendapat perkenan Yang di-Pertuan Agong. Jika pada masa itu Tun Mahathir menjadi perdana menteri, disokong kerusi terbesar milik PPBM, saya amat ragu jawatan itu akan diberikan kepada orang dari luar PPBM.

      Delete
  3. Chitttpoorahhh..mimpi naik gajah lagilah isa samad tuu..kebal nk mampos orgtua nii..🙈🙊🙈🙊🐘🐘

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko makanlah lagi tolo tombolang...

      Delete

    2. pemuda umno nyanyuk nih tak mampu nak melabur dalam projek isa samad velocity


      di fitnah kata pemaju mencuri


      MCA pahang juga fitnah kata Voir syarikat fesyen seperti mana velocity ni syarikat hiasan dalaman


      padahal VOIR ni PUBLIC LISTED CO sejak 2006.


      kepala babi pemuda umno dan MCA tak mampu nak melabur dalam projek terowong kerana


      pemuda umno hanya mampu melabur dalam terowong...

      ...pukimak pantat mak dia...


      mak dia punya terwong puak pemuda umno dan MCA berani melabur..


      dengki bila org lain ada duit melabur dalam zenith mahupun velicity


      umno sesama umno pun dia nak sabotaj.... sebab tak dapat %


      bila puak pkmak dapat %


      daaaaah settle....


      ini cara babi pemuda umno buat duit menggunakan B.h wartawan pelacur




      Delete
    3. POLITIK CUKUP TUA TAPI MASIH KENA TIPU DENGAN DAP
      Bukan 35 Kerusi Sahaja, DAP Yang Tanding Paling Banyak

      Sebagai sebuah parti yang berangan untuk menguasai negara, nampaknya Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) kini dibuai mimpi-mimpi indah, apatah lagi ia berjaya mendapat 52 kerusi Parlimen dalam pengagihan kerusi oleh Pakatan Harapan pada pilihan raya umum ke-14 (PRU-14) nanti.

      PPBM tentunya berasa bangga kerana ia mendapat pengagihan kerusi paling banyak di Semenanjung berbanding PKR (51), DAP (35) dan Parti Amanah Negara (PAN) sebanyak 27 kerusi.

      Daripada 35 kerusi yang akan ditandingi oleh DAP itu, 31 daripada kerusi itu adalah kerusi yang telah sedia dimenangi oleh DAP pada PRU-13 lepas.

      Berbanding dengan PPBM, ini adalah kali pertama ia bertanding pada PRU dan untuk kerusi Parlimen, seorang sahaja ahlinya yang menjadi penyandang kerusi Parlimen iaitu Muhyiddin Yassin di Pagoh. Itupun kemenangan Muhyiddin adalah atas tiket Barisan Nasional.

      Namun pada PRU-14, adalah sukar untuk Muhyiddin mempertahankan kerusinya dan sejak tahun lepas telah bersebar spekulasi bahawa beliau akan berpindah ke kawasan Muar, untuk bertanding di situ.

      Namun ketika PPBM sedang asyik diulit mimpi, pengagihan kerusi itu hanya untuk ditandingi di Semenanjung sahaja belum masuk Sabah dan Sarawak.

      Hakikatnya pada PRU-14 nanti, DAP masih sebenarnya menjadi dominan dalam Pakatan Harapan (PH) meskipun pengerusi PPBM, Mahathir Mohamad diumumkan sebagai calon Perdana Menteri, iaitu calon kitar semula.

      Kalau dikira betul-betul, ramai yang tidak sedar tentang strategi DAP ini. Ada 222 kerusi Parlimen dan setakat ini, pengumuman yang dibuat oleh PH itu baru melibatkan 165 kerusi. Ada baki 57 kerusi iaitu di Sabah dan Sarawak.

      Persoalannya parti mana yang akan bertanding di Sabah dan Sarawak itu? Seperti yang dinyatakan oleh penganalisis politik, Dr Kamarul Zaman Yusoff, perkara penting yang perlu diingati adalah PPBM telah mengumumkan bahawa ia tidak akan meletakkan sebarang calon di di Sabah dan Sarawak di pada PRU 14.

      Justeru ia menjadikan bilangan kerusi yang akan ditandingi oleh PPBM di seluruh Malaysia pada pilihan raya umum kelak adalah kekal 52.

      ``Sebaliknya, penasihat DAP, Lim Kit Siang, telah mengisytiharkan bahawa DAP akan menggandakan bilangan kerusi Parlimen (dan kerusi Dewan Undangan Negeri) yang akan ditandinginya di dalam PRU-14 di Sabah, bermakna bilangan kerusi yang akan ditandingi oleh DAP di Sabah di dalam PRU 14 ini ialah 8.

      ``Pada PRU-13 lalu juga, DAP telah meletakkan 11 calon di Sarawak. Pada pilihan raya negeri Sarawak lalu, Kit Siang juga telah mengisytiharkan strategi untuk memastikan DAP Sarawak menguasai kerajaan negeri pada 2021.

      ``Bagi tujuan itu, ia menjadikan kemungkinan untuk DAP bertanding lebih banyak kerusi Parlimen di Sarawak pada PRU- 14 itu ada,” katanya.

      Walaupun pembahagian kerusi itu nampak seperti direstui oleh semua parti dalam gabungan berkenaan namun ada pemimpin PAN yang seolah-olah tidak bersetuju.

      Jika tidak, masalah Timbalan Presiden PAN, Salahuddin Ayub yang disiarkan oleh Sinar Harian hari ini mencadangkan platform Pakatan Harapan digunakan untuk berbincang mengenai pembahagian kerusi susulan wujud ketidakpuasan hati beberapa kumpulan dan individu dalam PAN mengenainya.

      ``Rundingan mengenai pengagihan kerusi ini kita bincang dari semua aspek seperti faktor kemenangan, kekuatan parti, sokongan pengundi dan kekuatan jentera. Semua ini kita adunkan dan kita bincang dalam menentukan kerusi,'' kata Salahuddin.

      Disebabkan pembahagian kerusi berkenaan juga maka PAN Johor dilaporkan memboikot Konvensyen Pakatan Harapan 2018, kerana parti itu hanya mendapat dua kerusi di Johor.

      Realitinya, Pakatan Harapan umpama air di tasik, di permukaannya nampak tenang namun di dalamnya, penuh bergelora. Perasaan tidak puas hati terus membayanginya, daripada pemilihan nama calon Perdana Menteri hinggalah kepada pengagihan kerusi.



      Read more: http://jkkk-kotasarangsemut.blogspot.com/2018/01/politik-cukup-tua-tapi-masih-kena-tipu.html#ixzz54H10fFqK

      Delete
    4. Dulu pada 27 Feb 2012 di perasmian Program Pegawai Integriti Bertauliah.......ada orang berkata lebih kurang begini maksudnya........

      "Wang derma atau sumbangan mestilah dimasokkan ke akaun pertubuhan atau parti untuk mengelak dari sebarang rasuah, pecah amanah dan salahguna."

      Sejak dari hari tu......setiap 1 sen derma dan sumbangan yg dia terima sumernya dimasokkan ke dalam akaun pertubuhan partinya........bukan akaun peribodynya.

      Alhamdulillaaaahhh......Allah telah menyaksikan betapa amanahnya hambaNYa itu...!!
      Allahuakbar.......takkkberrrr !!

      Delete
    5. Kejora didapati mengkopipes bahan auta dari blog sarang semut yg 1 sen pun tak laku (asyik 0 comment).

      Blogger2 pro BN buat kerja caca marba asal boleh...pokoknya ada bahan auta untuk memburuk-burukkan Pakatan Harapan & Tun Mahathir.

      Mereka menipu diri mereka sendiri konon Pakatan Harapan & Tun Mahathir tak ada apa-apa untuk menggugat BN, tapi hakikatnya Najib kini dalam ketakutan hingga dikerahnya Majlis Songkok Tertinggi umno dan cyber-terompah2nya buat kerja tahyol & bahalol seperti Sarang Semut & Sarang Tikus Kejora lakukan tiap 2 hari.

      Delete
    6. Alahhhh Pak Man

      Wak kojola kengkang tu kan tukang kutip sampah.

      Delete
    7. Dr Mahathir Mohamad has started to talk about the need to impose toll charges in Malaysia to cover the cost of constructing and maintaining expressways.

      What he said is true. We obviously can’t have the convenience without paying for it.

      But then it is more than that. We can’t continue doing things the old way. We must rethink privatisation and the manner in which toll concessions are dished out.

      For a long time, we dished out privatisation and toll concessions in the most opaque manner. Over and above that, the government guaranteed revenue and profit to concessionaires.

      As it is, I think the government is providing very lucrative returns to most concessionaires, given the risk level they have to bear.

      Mahathir was right on the need to impose tolls, but he was wrong in dishing out the toll concessions in the manner that he did.

      He shouldn’t be using Japan as an example when comparing toll charges in Malaysia. The cost structure, income level and cost of living are vastly different between the two countries.

      Why not he compare with UK and Norway where no toll charges are imposed?

      When toll concession agreements are “secret” and when revenue and profits are guaranteed, there is nothing to prevent the concessionaires from engaging in “cost padding”.

      The bank extending the loan doesn’t care that a project is overpriced because it is guaranteed by the government. If the concessionaire fails to pay, the government will.

      With cost padding in building and maintenance, the concessionaires are justified to charge high toll charges. They are also given “built-in” clauses to increase toll charges over time, failing which the government must pay compensation to them.

      This is despite the increase in traffic volume beyond the original estimates, allowing concessionaires to reap enormous revenues although users still suffer traffic congestion.

      It is time to remind Mahathir his way is not always right. It is time to review and renegotiate toll agreements in the country, as intended by PH.

      Toll concessionaires cannot continue enjoying lucrative returns doing risk-free business. At one time, our independent power producers (IPPs) were also given the same privileges.

      Mahathir was too powerful and obstinate to listen to advice when he first started the privatisation of highways and IPPs. This time around, he must listen.

      It is ridiculous for him to ask us to compare toll charges with Japan. Malaysia is not Japan.

      Delete
  4. Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (Felda) hari ini mengesahkan ia telah mendapat kembali hak milik tanah di Jalan Semarak daripada Synergy Promenade Sdn Bhd (SPSB), tanpa melibatkan apa-apa kos, kata Pengerusinya, Tan Sri Shahrir Samad.

    Pemilikan semula hak milik kesemua 16 plot tanah, yang melibatkan empat transaksi jual beli dilakukan pada Disember 2015 dan November 2016, diperoleh menerusi perjanjian persefahaman yang ditandatangani antara Felda dan SPSB di ibu pejabat Felda hari ini.



    "Pihak pemaju telah secara sukarela bersetuju untuk mengembalikan hak milik tanah itu kepada Felda tanpa kos dan telah menyerahkan kesemua surat hak milik hartanah tersebut untuk didaftarkan semula ke atas nama Felda," katanya dalam temu bual khas dengan Bernama di sini.

    Berhubung pembangunan projek Kuala Lumpur Vertical City (KLVC) yang sedang dilaksanakan di tanah itu, Shahrir berkata projek tersebut akan tetap diteruskan kerana pihak pemaju telah memperoleh perintah pembangunan sebelum transaksi tukar hak milik tanah dilakukan.

    Ini berbeza pula dengan kes skandal terowong dasar laut kerajaan Pulau Pinang dimana sehingga hari ini 2 plot tanah di kawasan pulau yang mempunyai Gross Development Value (GDV) sebanyak RM 15 Billion masih dimiliki sebuah syarikat swasta setelah ianya digadai oleh kerajaan DAP. Persoalanya sekarang, adakah rakyat P. Pinang akan dapat semula tanah ini atau ianya hilang selama - lama nya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yalahh tuu..semudah abc jerr nk dpt balik tanah tuu..dah agak dah kesudahanya..tutup kesss..💢❌❌❌❌

      Delete
    2. Felda confirms regaining ownership of Jalan Semarak land

      KUALA LUMPUR, Jan 15 — The Federal Land Development Authority (Felda) has confirmed it has regained possession of the land along Jalan Semarak.

      This follows the signing of a memorandum of understanding between Felda and development company Synergy Promenade Sdn Bhd (SPSB).

      SPSB is the entity in charge of the Kuala Lumpur Vertical City (KLVC) project which is being constructed along Jalan Semarak. The land was transferred to them sometime in 2014.

      Although all 16 land titles have been secured, Felda chairman Tan Sri Shahrir Abdul Samad said they will not withdraw the police report made on December 12 and 28 last year.

      “In tandem with the police investigation, a forensic audit is also underway to determine if there was any wrongdoing involved in the transfer,” he said, adding they expect the audit to be completed within the next 30 days.

      Shahrir said although the issue of the land transfers became public knowledge last month, he also said Felda took steps to resolve the issue as early as January last year.

      “On April 14 we managed to register a personal caveat for the 16 land lots which were transferred. Following our December 12 police report we made a registrar’s caveat on 15 of the transferred lots, on December 26.

      “The registrar’s caveat on the remaining lot was made after the December 28 police report,” he said.

      This eventually led to SPSB voluntarily returning the ownership of the 16 lots free of charge, as well as handing over the land titles to be registered once more under Felda.

      Shahrir said they were currently awaiting for both the police investigations and forensic audit to be completed before considering further action.

      He confirmed however that KLVC would continue to be developed by SPSB.

      “We will soon hold discussions with SPSB to negotiate how best to implement the development agreement and augment the project, for everyone’s benefit.

      “I think the main concern for us is to amend the power of attorney given to the developer, into a more limited form that is revocable, and must require written authorisation from Felda if the land is to be sold,” Shahrir said.

      Under the terms of the current agreement, Felda is to get either RM500 million or 10 per cent of the project’s gross development value, whichever is higher.

      The issue began when Malay daily Berita Harian quoted an anonymous source on December 21 last year, which stated Felda could lose up to RM200 million from the development project, following what it described as “a dubious change of ownership” in 2014.

      This was later followed by further actions, including instructions from Prime Minister Datuk Seri Najib Razak for thorough probe into the matter.

      #### Does it make any difference ? SPSB to continue as the developer .

      Not sure type of ownership returned ??? The title has been charged to the bank for loans taken by SPSB ###

      Delete
    3. Nilai tanah billion billion boleh settle senang senang jerrr???? Pelik sungguh. Macam jugak cerita derma...senang senang ada orang kasi duit.

      Delete
    4. kah...kah...kah...

      Isu 1MDB- tak jalan
      Isu Gst- dah lama padam
      Isu Felda- belum jumpa jalan

      ..jalan2 cari makan...

      kihkihkih...

      Delete
    5. mimicking...
      ko nak tau jalan x jalan suh kepala bapak ko tu bubar parlimen cepat sikit....terkepit2 macam haram jadah!!!

      Delete
    6. sentap pulak dah!!!

      keh...keh...keh...

      boleh menang sangat ker!!!

      Delete
    7. Woiiii...wak
      Jalan2 cari rokok kot..

      Delete
    8. Tanah Felda lesap....lepas tu dapat balik....

      Wang derma berbilion masok......tapi lepas tu dipulangkan balik.

      Wang 42 juta masok akaun......tapi tak tau menahu dari sape dan dari mana.

      Sign pon sign buta tak baca sepatah haram pon.

      Freehold dikatakan leasehold.

      Ini petandanya satu pentadbiran yg amat cekap, amanah dan berintegriti......

      Delete
    9. Bakal PM Barua DAP yang Pertama
      MAHATHIR MENIKUS BERDIAM DIRI
      Posted by Supertramp | 15 January 2018 | 12:02 pm | 115

      Share this on WhatsApp


      Beberapa hari yang lalu telah terbongkar dan terdedah berkenaan penyelewengan DAP berkaitan projek Terowong bawah tanah Pulau Pinang .

      Satu demi satu terdedah baik dari segi pembayaran mahu pun penipuan laporan.

      Selain dari wang rakyat berjumlah ratusan juta telah dialihkan melalui pembayaran yang di “buat buat” tanpa perlu membuat kerja , laporan berkenaan syarikat yang sepatut nya menggendalikan projek ini pun sudah bertukar tangan dan nama asal yang di “submit” pada tahun 2013.

      Kini terbongkar pula nama syarikat membuat pakaian dan fesyen telah menjadi kontraktor membuat terowong.

      Dolak dalih berkenaan hal ini oleh Lim Guan Eng dan kerajaan nya di fahami kerana wang telah pun lesap dan di alihkan kepada kroni nya, nyata sekali ada unsur penipuan dan rompakan wang rakyat.

      Pada hal menipu rakyat ada lah perkara biasa bagi DAP kerana kerajaan Penang terkenal dengan merampas tanah secara zalim tanpa membayar pampasan dan menjual nya kepada syarikat pilihan.

      Namun pada kesuluruhan hal ini , apa yang nyata begitu jelas ada lah sikap Tun Mahathir terhadap skandal dan penyelewengan DAP.

      Tun Mahathir tidak memberi sebarang komen lansung berkenaan salah laku DAP.

      Dari awal kes rasuah Lim Guang Eng berkenaan pembelian banglo pun Tun Mahathir sekadar berdiam diri sahaja.

      Ini lah contoh dan rupa bentuk bagaimana Tun Mahathir akan menjadi Perdana Menteri sementara tajaan DAP.

      Akibat terhutang budi dan memerlukan DAP untuk nyawa politik nya , Tun Mahathir terpaksa berdiam diri atas semua tingkah laku songsang DAP dan LGE.

      Tun Mahathir nyata sekali akan menjadi Perdana Menteri “remote control” DAP.

      Jika Tun Mahathir enggan akur , DAP akan ugut tarik diri dari Pakatan Harapan dan Tun Mahathir akan kehilangan kuasa.

      Maka slogan “Selamat kan Malaysia” ada lah sebenar nya slogan palsu dan ia lebih kepada “Selamatkan Rasuah dan penyelewengan DAP” serta “Selamat kan Tun Mahathir.

      Ini lah dia perjanjian syaitan yang di buat antara Tun Mahathir dan DAP.

      Masing masing menjaga kepentingan masing masing dan “serve” keperluan sendiri dan bukan nya rakyat.

      Tun Mahathir di kehendaki mengguna kan kepakaran nya yang telah lama di miliki untuk mencari jalan untuk menutup dan menghapuskan skandal DAP dengan “fabricated evedience” konon nya tiada terdapat salah laku.

      Dan di percayai atas alasan sama Tun Mahathir akan “fabricate” bukti untuk mengenakan Datuk Seri Najib seperti mana dia melakukan terhadap kes 1MDB.

      Apakah ini yang di kehendaki oleh rakyat?

      Seorang Perdana Menteri yang menutup kesalahan DAP dan diri sendiri?

      Apa kah yang cuba di selamatkan oleh dua pihak ini , yakni Tun Mahathir dan DAP?

      Rakyat terutama nya orang Melayu perlu menilai kembali pandangan serta sokongan yang di beri terhadap Tun Mahathir dan DAP di atas perjanjian syaitan mereka.

      Lihat sahaja lah dengan kes terbaru berkenaan terowong , mana ada sedikit bunyi pun dari Tun Mahathir, ini lah akibat nya terhutang budi kepada orang kafir dan agenda luar nya.



      Read more: http://jkkk-kotasarangsemut.blogspot.com/2018/01/bakal-pm-barua-dap-yang-pertama.html#ixzz54Gz6tqXr

      Delete
    10. Kes 1MDB pon sumer minikus bisu......walaupon di luar negara berdentam-dentum pasal 1MDB........tapi kat sini sumer bersih lagi suci.

      Singapore siap arah 2 bank ditutop gara2 money laundering related to 1MDB..........tapi sumer jadi barua diam menikussss......asal sape berani bukak mulot tanya memang nak mampossslah orang tuuuu.

      Delete
    11. POLITIK CUKUP TUA TAPI MASIH KENA TIPU DENGAN DAP
      Bukan 35 Kerusi Sahaja, DAP Yang Tanding Paling Banyak

      Sebagai sebuah parti yang berangan untuk menguasai negara, nampaknya Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) kini dibuai mimpi-mimpi indah, apatah lagi ia berjaya mendapat 52 kerusi Parlimen dalam pengagihan kerusi oleh Pakatan Harapan pada pilihan raya umum ke-14 (PRU-14) nanti.

      PPBM tentunya berasa bangga kerana ia mendapat pengagihan kerusi paling banyak di Semenanjung berbanding PKR (51), DAP (35) dan Parti Amanah Negara (PAN) sebanyak 27 kerusi.

      Daripada 35 kerusi yang akan ditandingi oleh DAP itu, 31 daripada kerusi itu adalah kerusi yang telah sedia dimenangi oleh DAP pada PRU-13 lepas.

      Berbanding dengan PPBM, ini adalah kali pertama ia bertanding pada PRU dan untuk kerusi Parlimen, seorang sahaja ahlinya yang menjadi penyandang kerusi Parlimen iaitu Muhyiddin Yassin di Pagoh. Itupun kemenangan Muhyiddin adalah atas tiket Barisan Nasional.

      Namun pada PRU-14, adalah sukar untuk Muhyiddin mempertahankan kerusinya dan sejak tahun lepas telah bersebar spekulasi bahawa beliau akan berpindah ke kawasan Muar, untuk bertanding di situ.

      Namun ketika PPBM sedang asyik diulit mimpi, pengagihan kerusi itu hanya untuk ditandingi di Semenanjung sahaja belum masuk Sabah dan Sarawak.

      Hakikatnya pada PRU-14 nanti, DAP masih sebenarnya menjadi dominan dalam Pakatan Harapan (PH) meskipun pengerusi PPBM, Mahathir Mohamad diumumkan sebagai calon Perdana Menteri, iaitu calon kitar semula.

      Kalau dikira betul-betul, ramai yang tidak sedar tentang strategi DAP ini. Ada 222 kerusi Parlimen dan setakat ini, pengumuman yang dibuat oleh PH itu baru melibatkan 165 kerusi. Ada baki 57 kerusi iaitu di Sabah dan Sarawak.

      Persoalannya parti mana yang akan bertanding di Sabah dan Sarawak itu? Seperti yang dinyatakan oleh penganalisis politik, Dr Kamarul Zaman Yusoff, perkara penting yang perlu diingati adalah PPBM telah mengumumkan bahawa ia tidak akan meletakkan sebarang calon di di Sabah dan Sarawak di pada PRU 14.

      Justeru ia menjadikan bilangan kerusi yang akan ditandingi oleh PPBM di seluruh Malaysia pada pilihan raya umum kelak adalah kekal 52.

      ``Sebaliknya, penasihat DAP, Lim Kit Siang, telah mengisytiharkan bahawa DAP akan menggandakan bilangan kerusi Parlimen (dan kerusi Dewan Undangan Negeri) yang akan ditandinginya di dalam PRU-14 di Sabah, bermakna bilangan kerusi yang akan ditandingi oleh DAP di Sabah di dalam PRU 14 ini ialah 8.

      ``Pada PRU-13 lalu juga, DAP telah meletakkan 11 calon di Sarawak. Pada pilihan raya negeri Sarawak lalu, Kit Siang juga telah mengisytiharkan strategi untuk memastikan DAP Sarawak menguasai kerajaan negeri pada 2021.

      ``Bagi tujuan itu, ia menjadikan kemungkinan untuk DAP bertanding lebih banyak kerusi Parlimen di Sarawak pada PRU- 14 itu ada,” katanya.

      Walaupun pembahagian kerusi itu nampak seperti direstui oleh semua parti dalam gabungan berkenaan namun ada pemimpin PAN yang seolah-olah tidak bersetuju.

      Jika tidak, masalah Timbalan Presiden PAN, Salahuddin Ayub yang disiarkan oleh Sinar Harian hari ini mencadangkan platform Pakatan Harapan digunakan untuk berbincang mengenai pembahagian kerusi susulan wujud ketidakpuasan hati beberapa kumpulan dan individu dalam PAN mengenainya.

      ``Rundingan mengenai pengagihan kerusi ini kita bincang dari semua aspek seperti faktor kemenangan, kekuatan parti, sokongan pengundi dan kekuatan jentera. Semua ini kita adunkan dan kita bincang dalam menentukan kerusi,'' kata Salahuddin.

      Disebabkan pembahagian kerusi berkenaan juga maka PAN Johor dilaporkan memboikot Konvensyen Pakatan Harapan 2018, kerana parti itu hanya mendapat dua kerusi di Johor.

      Realitinya, Pakatan Harapan umpama air di tasik, di permukaannya nampak tenang namun di dalamnya, penuh bergelora. Perasaan tidak puas hati terus membayanginya, daripada pemilihan nama calon Perdana Menteri hinggalah kepada pengagihan kerusi.



      Read more: http://jkkk-kotasarangsemut.blogspot.com/2018/01/politik-cukup-tua-tapi-masih-kena-tipu.html#ixzz54H10fFqK

      Delete
    12. Dulu pada 27 Feb 2012 di perasmian Program Pegawai Integriti Bertauliah.......ada orang berkata lebih kurang begini maksudnya........

      "Wang derma atau sumbangan mestilah dimasokkan ke akaun pertubuhan atau parti untuk mengelak dari sebarang rasuah, pecah amanah dan salahguna."

      Sejak dari hari tu......setiap 1 sen derma dan sumbangan yg dia terima sumernya dimasokkan ke dalam akaun pertubuhan partinya........bukan akaun peribodynya.

      Alhamdulillaaaahhh......Allah telah menyaksikan betapa amanahnya hambaNYa itu...!!
      Allahuakbar.......takkkberrrr !!

      Delete
    13. Anon 01:07,,,,,
      Jadi Kera Tua Subsidi ada orang kampung mau beli ka?

      Aku fikir Beruk Tua Subsidi lagi laku jika dijual. Beruk rajin naik nyior. ....upah air nyior pun cukup.
      Sifat KERA lain sikit. Sifat kera ada sikit pemalas dan SUKA MENCURI PISANG terutama di Ladang Felda.

      Delete
    14. Kejora didapati mengkopipes bahan auta dari blog sarang semut yg 1 sen pun tak laku (asyik 0 comment).

      Blogger2 pro BN buat kerja caca marba asal boleh...pokoknya ada bahan auta untuk memburuk-burukkan Pakatan Harapan & Tun Mahathir.

      Mereka menipu diri mereka sendiri konon Pakatan Harapan & Tun Mahathir tak ada apa-apa untuk menggugat BN, tapi hakikatnya Najib kini dalam ketakutan hingga dikerahnya Majlis Songkok Tertinggi umno dan cyber-terompah2nya buat kerja tahyol & bahalol seperti Sarang Semut & Sarang Tikus Kejora lakukan tiap 2 hari.

      Delete
    15. Masukkan ini baik2 dalam kepala hotak kamu Kejora dan maklumkan kpd puak umno-bn.....

      Dalam koalasi Pakatan Harapan, tak ada siapa yg mendominasi siapa, semua ada kuasa yg sama. Tiap keputusan terakhir berlandaskan keputusan kolektif dgn formula Quality Control.

      Menyentuh ttg Remote Control, yg jelas Najib lah yg kena remote control & Queen Control Rosmah.

      Delete
    16. Naik jet kerajaan bawa anak bini adik beradik pi umrah. Pi cuci dosa.

      Dia ingat dosa ni mcm kain baju ka boleh hantar kedai dobi????

      Delete
    17. PAS menyambut baik laporan baru-baru ini mengenai artis antarabangsa tidak menganjurkan konsert di Malaysia yang disifatkan parti Islam itu sebagai petanda baik untuk pembangunan belia di negara ini.

      Ahli Jawatankuasa Pusat PAS, Riduan Mohd Nor berkata, mereka yang mahu menyaksikan konsert seperti itu boleh berbuat demikian di negara lain.

      “Biarkan golongan yang cintakan hiburan dan pemuja artis terkenal antarabangsa mendapat hak hiburan mereka di luar negara. Pergilah mana-mana negara Asia Tenggara untuk mendengar, menonton dan menyaksikan sendiri artis tersebut, tetapi bukan di Malaysia.

      “…mungkin kita dipandang hina oleh segelintir orang, tetapi ia mampu menyelamatkan masyarakat dan negara,” tulisnya di portal berita rasmi PAS, Harakahdaily.

      September lalu, Reuters melaporkan penganjur konsert pop dan acara besar lain mengelakkan Malaysia susulan penganjuran pesta arak yang dibatalkan selepas bantahan PAS dan kumpulan Islam.


      Laporan itu berkata, penyanyi antarabangsa khasnya yang terkenal dengan lirik tidak senonoh atau cara berpakaian seksi mungkin tidak dibawa ke Malaysia.

      “Bagi artis yang menjelajah Asia Tenggara, Malaysia bukan pilihan pertama untuk mana-mana artis. Ia mungkin destinasi terakhir dipertimbangkan mereka atau tidak langsung,” kata Darren Choy yang mengetuai Persatuan Industri Rakaman Malaysia.

      Riduan mendakwa majoriti rakyat Malaysia gembira dengan selebriti Barat tidak singgah di Malaysia sepanjang jelajah Asia mereka.

      Katanya, ia menunjukkan umat Islam di negara ini berjaya mengamalkan ajaran Islam sebenar.

      “Berita ini memberi makna penaja menyedari Malaysia bukan seperti negara-negara lain yang bebas dan terbuka seluasnya.

      “Malaysia adalah sebuah negara yang mempunyai reputasi tinggi sebagai sebuah negara Islam. Walaupun ada pihak menganggap perkembangan ini sebagai negatif, namun bagi majoriti umat Islam di negara ini, ia adalah satu perkembangan positif,” katanya sambil menambah Islam menolak budaya “liar” yang merosakkan serta pergaulan bebas lelaki dan wanita tanpa batasan.

      “Mungkin para penaja dan penganjur konsert perlu mengetahui Malaysia bukan hub hiburan dan konsert liar mega bersifat antarabangsa.”

      Delete
  5. nujum pak belalang gak ni dah telek kes dr januari 2017 lepas tu januari 2018 suruh hebah kes pada hal penyelesaian telah di atur. t s sharil jd hero ha ha lol .TAPI adakan tiada kesalahan yg berlaku POOODAH

    ReplyDelete
    Replies

    1. najib babee

      najib keturunan bapak judi


      najib sontot mongolia sampai kluar tahi



      siapa tak kenal bapak tiri yg buat wayang lucah guna duit haram babeee



      ini dia


      kepala bapak najib..AL FATIHAH genap kepala bapak mati..



      kaaaah kaaahhhh kaaaahhhhhhh

      kepala bapak...

      Delete
    2. POLITIK CUKUP TUA TAPI MASIH KENA TIPU DENGAN DAP
      Bukan 35 Kerusi Sahaja, DAP Yang Tanding Paling Banyak

      Sebagai sebuah parti yang berangan untuk menguasai negara, nampaknya Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) kini dibuai mimpi-mimpi indah, apatah lagi ia berjaya mendapat 52 kerusi Parlimen dalam pengagihan kerusi oleh Pakatan Harapan pada pilihan raya umum ke-14 (PRU-14) nanti.

      PPBM tentunya berasa bangga kerana ia mendapat pengagihan kerusi paling banyak di Semenanjung berbanding PKR (51), DAP (35) dan Parti Amanah Negara (PAN) sebanyak 27 kerusi.

      Daripada 35 kerusi yang akan ditandingi oleh DAP itu, 31 daripada kerusi itu adalah kerusi yang telah sedia dimenangi oleh DAP pada PRU-13 lepas.

      Berbanding dengan PPBM, ini adalah kali pertama ia bertanding pada PRU dan untuk kerusi Parlimen, seorang sahaja ahlinya yang menjadi penyandang kerusi Parlimen iaitu Muhyiddin Yassin di Pagoh. Itupun kemenangan Muhyiddin adalah atas tiket Barisan Nasional.

      Namun pada PRU-14, adalah sukar untuk Muhyiddin mempertahankan kerusinya dan sejak tahun lepas telah bersebar spekulasi bahawa beliau akan berpindah ke kawasan Muar, untuk bertanding di situ.

      Namun ketika PPBM sedang asyik diulit mimpi, pengagihan kerusi itu hanya untuk ditandingi di Semenanjung sahaja belum masuk Sabah dan Sarawak.

      Hakikatnya pada PRU-14 nanti, DAP masih sebenarnya menjadi dominan dalam Pakatan Harapan (PH) meskipun pengerusi PPBM, Mahathir Mohamad diumumkan sebagai calon Perdana Menteri, iaitu calon kitar semula.

      Kalau dikira betul-betul, ramai yang tidak sedar tentang strategi DAP ini. Ada 222 kerusi Parlimen dan setakat ini, pengumuman yang dibuat oleh PH itu baru melibatkan 165 kerusi. Ada baki 57 kerusi iaitu di Sabah dan Sarawak.

      Persoalannya parti mana yang akan bertanding di Sabah dan Sarawak itu? Seperti yang dinyatakan oleh penganalisis politik, Dr Kamarul Zaman Yusoff, perkara penting yang perlu diingati adalah PPBM telah mengumumkan bahawa ia tidak akan meletakkan sebarang calon di di Sabah dan Sarawak di pada PRU 14.

      Justeru ia menjadikan bilangan kerusi yang akan ditandingi oleh PPBM di seluruh Malaysia pada pilihan raya umum kelak adalah kekal 52.

      ``Sebaliknya, penasihat DAP, Lim Kit Siang, telah mengisytiharkan bahawa DAP akan menggandakan bilangan kerusi Parlimen (dan kerusi Dewan Undangan Negeri) yang akan ditandinginya di dalam PRU-14 di Sabah, bermakna bilangan kerusi yang akan ditandingi oleh DAP di Sabah di dalam PRU 14 ini ialah 8.

      ``Pada PRU-13 lalu juga, DAP telah meletakkan 11 calon di Sarawak. Pada pilihan raya negeri Sarawak lalu, Kit Siang juga telah mengisytiharkan strategi untuk memastikan DAP Sarawak menguasai kerajaan negeri pada 2021.

      ``Bagi tujuan itu, ia menjadikan kemungkinan untuk DAP bertanding lebih banyak kerusi Parlimen di Sarawak pada PRU- 14 itu ada,” katanya.

      Walaupun pembahagian kerusi itu nampak seperti direstui oleh semua parti dalam gabungan berkenaan namun ada pemimpin PAN yang seolah-olah tidak bersetuju.

      Jika tidak, masalah Timbalan Presiden PAN, Salahuddin Ayub yang disiarkan oleh Sinar Harian hari ini mencadangkan platform Pakatan Harapan digunakan untuk berbincang mengenai pembahagian kerusi susulan wujud ketidakpuasan hati beberapa kumpulan dan individu dalam PAN mengenainya.

      ``Rundingan mengenai pengagihan kerusi ini kita bincang dari semua aspek seperti faktor kemenangan, kekuatan parti, sokongan pengundi dan kekuatan jentera. Semua ini kita adunkan dan kita bincang dalam menentukan kerusi,'' kata Salahuddin.

      Disebabkan pembahagian kerusi berkenaan juga maka PAN Johor dilaporkan memboikot Konvensyen Pakatan Harapan 2018, kerana parti itu hanya mendapat dua kerusi di Johor.

      Realitinya, Pakatan Harapan umpama air di tasik, di permukaannya nampak tenang namun di dalamnya, penuh bergelora. Perasaan tidak puas hati terus membayanginya, daripada pemilihan nama calon Perdana Menteri hinggalah kepada pengagihan kerusi.



      Read more: http://jkkk-kotasarangsemut.blogspot.com/2018/01/politik-cukup-tua-tapi-masih-kena-tipu.html#ixzz54H10fFqK

      Delete
    3. Dulu pada 27 Feb 2012 di perasmian Program Pegawai Integriti Bertauliah.......ada orang berkata lebih kurang begini maksudnya........

      "Wang derma atau sumbangan mestilah dimasokkan ke akaun pertubuhan atau parti untuk mengelak dari sebarang rasuah, pecah amanah dan salahguna."

      Sejak dari hari tu......setiap 1 sen derma dan sumbangan yg dia terima sumernya dimasokkan ke dalam akaun pertubuhan partinya........bukan akaun peribodynya.

      Alhamdulillaaaahhh......Allah telah menyaksikan betapa amanahnya hambaNya itu...!!
      Allahuakbar.......takkkberrrr !!

      Delete
    4. Kera Subsidi suka makan pisang curi.......

      Delete
    5. Kejora didapati mengkopipes bahan auta dari blog sarang semut yg 1 sen pun tak laku (asyik 0 comment).

      Blogger2 pro BN buat kerja caca marba asal boleh...pokoknya ada bahan auta untuk memburuk-burukkan Pakatan Harapan & Tun Mahathir.

      Mereka menipu diri mereka sendiri konon Pakatan Harapan & Tun Mahathir tak ada apa-apa untuk menggugat BN, tapi hakikatnya Najib kini dalam ketakutan hingga dikerahnya Majlis Songkok Tertinggi umno dan cyber-terompah2nya buat kerja tahyol & bahalol seperti Sarang Semut & Sarang Tikus Kejora lakukan tiap2 hari.

      Delete
    6. Tindakan umat Islam yang kafir mengkafir sesama sendiri adalah sebahagian daripada tindakan ekstremisme, kata Penasihat Majlis Agama Islam Johor Datuk Nooh Gadut.

      Beliau berkata tindakan itu juga merosakkan imej Islam yang jelas tidak membenarkan umatnya untuk membuka aib orang lain atau aib diri sendiri.

      “Yang boleh tahu kafir masuk neraka, manusia atau Allah? Jangan ambil kerja Allah,” katanya kepada pemberita pada Dialog Keselamatan Antarabangsa Putrajaya (PISD) 2018 hari ini.


      Terdahulu ketika membentangkan kertas bertajuk “Peranan Agama Dalam memupuk Nilai-nilai Wasatiyyah dan menolak Ideologi Radikal dan Ekstrim” pada dialog itu, Nooh berkata usaha Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak memperkenalkan konsep wasatiyyah bagi menangani Islamophobia adalah tindakan terpuji.

      Beliau juga mencadangkan agar mata pelajaran wasatiyyah perlu diajar secara meluas di peringkat pengajian sekunder (menengah) dan tertier (pengajian tinggi) bagi meningkatkan kefahaman terhadap konsep itu.

      “Semua pihak perlu memahami dan menghayati konsep wasatiyyah di semua peringkat yang akan melahirkan modal insan yang rabbani, soleh, komuniti yang proaktif yang akhirnya akan menghasilkan negara yang cemerlang, gemilang dan terbilang,” katanya.

      Nooh berkata sekiranya ciri-ciri dan konsep wasatiyyah tidak diamalkan, ia akan memburukkan imej dan gambaran Islam di mata dunia dan bukan Islam serta menggalakkan Islamophobia.

      Delete
  6. Isu perjuangan anti-rasuah dan melabelkan pemimpin-pemimpin utama kerajaan sebagai pengamal rasuah serta penyalahguna kuasa, bukanlah isu baru. Ia bukanlah isu yang baru timbul pada zaman Najib Abdul Razak. Malahan ia jauh lebih hebat pada zaman Dr. Mahathir sebagai Perdana Menteri dengan pelbagai pendedahan terutama sekali membabitkan anak-anaknya termasuklah Mukhriz Mahathir.

    Malahan Mukhriz Mahathir sendiri meninggalkan banyak isu di Kedah selepas dia digulingkan daripada jawatan Menteri Besar Kedah.

    MBI sebagai contoh, 'kehilangan' banyak wang walaupun pada zaman Allahyarham Tan Sri Azizan Abdul Razak, Menteri Besar Kedah era PAS, meninggalkan sejumlah wang tunai yang cukup besar di dalam syarikat berkenan. Rezab tunai Kerajaan Negeri Kedah juga mengalami penyusutan ketara pada tiga tahun Mukhriz memegang jawatan Menteri Besar Kedah. Selain itu beberapa isu termasuklah pembalakan di Bukit Enggang turut mewarnai pentadbiran Mukhriz sekaligus mutu pentadbiran serta indeks rasuah dan salahguna kuasa pada zamannya turut dipertikaikan.

    Sampai ke hari ini, Mukhriz Mahathir terus mendiamkan diri berhubung ratusan syarikat yang berada di bawah tangannya. Malah cerita tentang syarikatnya yang memperolehi tender dan pembekalan cara mudah menggunakan kuasa bapanya selaku Menteri Kewangan dan Perdana Menteri menerusi tunjuk terus beberapa minggu sebelum bapanya meletakkan jawatan.

    Mukhriz menyertai gerombolan pemimpin biadap DAP mencerca ibadah ziarah yang dilakukan oleh Najib Abdul Razak dan keluarganya di Makkah dan Madinah. Pada ketika pemimpin DAP seperti Nga Kor Ming melabelkan ibadah ziarah Najib sekeluarga sebagai 'bercuti ke Makkah menggunakan wang rakyat', Mukhriz muncul dengan ulasan yang lebih canggih.

    Dalam laporan Malaysian Insight, Mukhriz Mahathir dilaporkan berkata, Najib berpura-pura warak dan melakukan ibadah untuk tujuan politik, sedangkan pada masa yang sama, melakukan rasuah tahap mega.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebagai seorang Islam, Mukhriz sepatutnya tidak mempertikaikan ibadah sesiapa pun, walaupun musuh politiknya kecuali menunjukkan dia sudah terlalu terdesak untuk menang bersabung.

      Soal sama ada ibadah Najib diterima atau tidak, itu bukanlah urusan manusia. Apatah lagi oleh orang-orang seperti Mukhriz Mahathir atau mana-mana anak dan keluarga Mahathir yang kaya raya dengan wang, keringat serta susah payah rakyat Malaysia. Ini kerana pada ketika anak-anak Mahathir bermegah dengan perolehan kontrak bernilai ratusan juta daripada kerajaan menerusi campurtangan bapa mereka, rakyat Malaysisa terpaksa berkorban dengan nilai matawang yang jatuh teruk dan rezab negara yang hampir kering pada penghujung 1990-an.

      Tidak selayaknya orang seperti Mukhriz yang diketahui hidup mewah hasil daripada campurtangan bapanya, bercakap soal rasuah. Seharusnya dia selesaikan dahulu isu Opcom yang baru-baru ini dilaporkan dia telah menjual sebahagian sahamnya sekaligus memberikan pulangan yang sangat lumayan kepadanya tanpa menjejaskan pegangannya ke atas syarikat monopoli itu.

      Delete
    2. Betul juga cakap kamu anon 2234.
      Ibadah itu urusan Allah.
      Jadi tok lebai mendapat gelaran mahaguru dengan pengikut berjuta belum tentu ahli syurga!!!.
      Jadi takpayah lah bersifat riak sewaktu hidup ini.

      Delete
    3. 2234 tu mufti kampong mana?

      Delete
    4. Ibadah tu antara manusia dan Allah Taala.

      Tiap nawaitu manusia walau sebesar zarah sekali pon tak dapat dilindungkan dari pengetahuan Allah swt.

      Kalo nawaitu beribadah 100% kerana Allah......Alhamdulillah......tapi kalo hanya kerana nak menunjuk diri bersih, ikhlas dan amanah demi nak raih kepercayaan orang maka tuungguuuulah balanya.

      Allah sentiasa mengizinkan yg baik dan yg jahat dengan syarat manusia tu sendiri yg menanggung pahala dan dosanya.

      Pahala dan dosa akan diberi balasan sebagaimana yg dah difirmankan Allah dengan jelas.

      Manusia dah dikurniakan akal untuk bezakan pahala dan dosa.......maka terpulanglah pada manusia tu sendiri sama ada ikhlas atau berpura2........dua2 perbuatan diizinkan Allah dengan terma dan syaratNya........yakni balasan pahala dan dosanya tanggung sendiri oleh manusia itu.

      Wayang manusia takkan boleh memperdayakan Allah Taala......

      Allah sajalah yg maha mengetahui apa yg tersembunyi di hati manusia itu.
      Wallahu'alam bissawab.

      Delete
    5. Jika sudah orang kenal itu ALI BABA atau KASIM BABA........orang sudah tahu meke ini PENCURI.
      Jika Ali Baba pi mekah dan bergambar depan kakbah pun orang tetap panggil ALI BABA PENCURI.

      Dan mungkin orang tuduh 'Lihat tu Ali Baba pi mekah dengan duit curi'.
      Jadi bukan senang nak tutup mulut manusia bila sudah dapat GELARAN PENCURI......he.....he... ...
      Mampus cepat lagi baik dari dok tanggug gelaran pencuri sepanjang hayat.....

      Delete
    6. Kejora didapati mengkopipes bahan auta dari blog2 pro BN, contoh sarang semut yg 1 sen pun tak laku (asyik 0 comment).

      Blogger2 pro BN buat kerja caca marba asal boleh...pokoknya ada bahan auta untuk memburuk-burukkan Pakatan Harapan & Tun Mahathir.

      Mereka menipu diri mereka sendiri konon Pakatan Harapan & Tun Mahathir tak ada apa-apa untuk menggugat BN, tapi hakikatnya Najib kini dalam ketakutan hingga dikerahnya Majlis Songkok Tertinggi umno dan cyber-terompah2nya buat kerja2 tahyol lagi bahalol seperti Sarang Semut & Sarang Tikus Kejora lakukan tiap2 hari.

      Delete
    7. Tindakan umat Islam yang kafir mengkafir sesama sendiri adalah sebahagian daripada tindakan ekstremisme, kata Penasihat Majlis Agama Islam Johor Datuk Nooh Gadut.

      Beliau berkata tindakan itu juga merosakkan imej Islam yang jelas tidak membenarkan umatnya untuk membuka aib orang lain atau aib diri sendiri.

      “Yang boleh tahu kafir masuk neraka, manusia atau Allah? Jangan ambil kerja Allah,” katanya kepada pemberita pada Dialog Keselamatan Antarabangsa Putrajaya (PISD) 2018 hari ini.


      Terdahulu ketika membentangkan kertas bertajuk “Peranan Agama Dalam memupuk Nilai-nilai Wasatiyyah dan menolak Ideologi Radikal dan Ekstrim” pada dialog itu, Nooh berkata usaha Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak memperkenalkan konsep wasatiyyah bagi menangani Islamophobia adalah tindakan terpuji.

      Beliau juga mencadangkan agar mata pelajaran wasatiyyah perlu diajar secara meluas di peringkat pengajian sekunder (menengah) dan tertier (pengajian tinggi) bagi meningkatkan kefahaman terhadap konsep itu.

      “Semua pihak perlu memahami dan menghayati konsep wasatiyyah di semua peringkat yang akan melahirkan modal insan yang rabbani, soleh, komuniti yang proaktif yang akhirnya akan menghasilkan negara yang cemerlang, gemilang dan terbilang,” katanya.

      Nooh berkata sekiranya ciri-ciri dan konsep wasatiyyah tidak diamalkan, ia akan memburukkan imej dan gambaran Islam di mata dunia dan bukan Islam serta menggalakkan Islamophobia.

      Delete
  7. Tunggu lah lepas PRU..

    Boleh percaya ke ...

    Tunjuk lah dokumen yang sah kalau berani ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seorang bekas ahli Parlimen mahu Pakatan Harapan (PH) yang dipengerusikan Tun Dr Mahathir Mohamad menyatakan sama ada gabungan itu bersetuju dengan dasar penerapan nilai Islam yang pernah dilaksanakan bekas perdana menteri itu bersama-sama Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika menerajui kerajaan dulu.

      Tawfik Ismail yang pernah menjadi wakil rakyat Sungai Benut pada tahun 1986-1990, berkata dasar itu merupakan punca pelbagai perpecahan berlaku di kalangan rakyat Malaysia, malah di kalangan umat Islam sendiri.

      Menjelang konvensyen PH hujung minggu, Tawfik berkata rakyat Malaysia berhak tahu pendirian gabungan itu mengenainya.

      “Sementara idea menerapkan nilai Islam itu sesuatu yang baik, pelaksanannya dilakukan tanpa banyak berfikir,” kata anak kepada bekas timbalan perdana menteri kedua, Tun Dr Ismail Abdul Rahman, kepada FMT.

      “Mahathir dan Anwar banyak membawa idea besar tetapi mereka gagal dalam pelaksanaan,” kata Tawfik.

      Dasar Penerapan Nilai Islam merupakan gagasan yang diperkenalkan pada 1985, dan dilihat usaha mematahkan pengaruh PAS dan menonjolkan kerajaan pimpinan Umno sebagai mengutamakan Islam.


      Tawfik berkata apabila Tun Abdullah Ahmad Badawi mengambil alih kuasa dan memperkenalkan Islam Hadhari, kedua-dua Dr Mahathir dan Anwar memperlekehkannya.

      “Apa jaminan kedua-dua mereka sudah berubah pada 2018? Inilah bahaya dalam memberi kepercayaan kepada Pakatan. Ia seperti menunggang harimau.”

      Tawfik turut mempersoalkan PH kerana tidak tegas dalam menentang usaha Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang meminda Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 bagi memberikan kuasa menjatuhkan hukuman lebih berat ke atas pesalah Islam.

      “Amat mendukacitakan, ahli Parlimen Islam dalam Pakatan tidak melawan Hadi,” kata Tawfik yang menganggap usul yang dibawa Hadi ke Dewan Rakyat itu sebagai melanggari Perlembagaan Persekutuan.

      “Sekiranya wakil rakyat Pakatan tidak boleh mematuhi ikrar mereka untuk mempertahankan perlembagaan, tidak banyak beza antara Barisan Nasional dan Pakatan.

      “Usaha menarik undi Melayu dan ketakutan kedua-dua belah melawan versi Islam yang dibawa ulama mengecewakan Melayu progresif dan juga kaum lain.”

      Ditanya mengenai golongan Melayu yang tidak setuju dengan aliran pemikiran “progresif” yang dibawanya, Tawfik mempersoalkan sama ada mereka menjadi lebih konservatif disebabkan pilihan sendiri atau paksaan.

      “Melayu progresif tidak pernah diberikan peluang menawarkan idea mereka kepada pengundi,” katanya.

      PH akan mengadakan konvensyen Ahad ini, kali kedua gabungan itu berkumpul sejak ditubuhkan 2015.

      Sejak itu, gabungan itu turut disertai PPBM sebagai anggota ke-4, di samping PKR, DAP dan Amanah.

      Delete
  8. PETALING JAYA: Tun Dr Mahathir Mohamad has been reminded that he himself is Malay and was raised under the same environment and as such, he should not be looking down on the community.

    Selangor Barisan Nasional chairman Tan Sri Noh Omar said the Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) chairman's recent remarks in branding Malays as lazy were baseless and does not represent the whole Malay community.

    "There are many aspects that we need to improve on, including inculcating the culture of placing importance on education because poverty should not be passed on from one generation to the next.

    "Even though left behind, we will not abandon this group because our aim is to build a society in which there are no urban poor, as well as defend the Malay struggle and improve their livelihood.

    "For example, the Chinese community is very generous and not all are rich, but they are willing to spend on their children's education. We should learn from this example," he said.

    He said this was why the government has to continue to assist individuals with potentials, instead of blaming them and leaving them behind.

    Noh, who spoke to reporters after launching My Beautiful Neighbourhood Social Transformation Programme earlier today, was commenting on Dr Mahathir's remarks that the culture and values held by Malays were the reason they were left behind.

    The former prime minister was also quoted as saying that the Malays are "not so committed, not so hardworking and sometimes, we are not so trustworthy".

    Noh said Dr Mahathir should also not forget that his son Tan Sri Mokhzani Mahathir, who is among the country's 10 richest businessmen, comes from the same racial group.

    ### Haaa...haaaa.....haaaaa!!!

    Itu yang para walaunta dok asyik bilang Mahathir tu datang dari Kerala ... apa hal ????

    Dah terlebih bingai ke para walaunta ni ????

    Tempoh hari , Kunang bilang pelajar melayu lembab . #######

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak buat mcm mama diny....dah mmg BANGANG. Modal lain takde,hampas je kepala bapak semua tu!!!

      Delete
    2. marah nampak...kihkihkih...

      Delete


    3. noh kepala udang



      udang dia ternak spesial


      ada tahik kepala babi dalam otak udang tg larang


      makan nanti kena batu karang



      mcm jamal bangang


      proxy noh kerang ehh silap noh udang...

      adoiii manyak makan udang batu lalang...

      Delete
    4. Noh omar tu taukeh padi yg terbesar di Msia.

      Supply benih padi pun padi angin.

      Nak berniaga tu berniagalah dgn jujur. Apasal nak tipu orang!!!!

      Delete
    5. Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin membidas janji pakatan pembangkang untuk memberikan hak penyiaran bola sepak luar negara kepada Radio Televisyen Malaysia (RTM) sekiranya mereka menang pilihan raya umum ke-14 (PRU14) akan datang.

      Beliau berkata ia merupakan janji baharu pemuda Pakatan Harapan (PH) untuk memikat hati golongan muda.

      “Mereka berjanji perlawanan bola sepak Liga Inggeris dan Sepanyol akan disiarkan secara langsung oleh RTM. Saya ada bertanya kepada rakan saya di stesen tv berapakah kosnya untuk menyiarkan perlawanan secara langsung, dan hak penyiaranan ini melalui proses bidaan… setiap tahun bidaan mencecah ratusan juta ringgit, mungkin lebih daripada RM100 juta.

      “Kalau diberikan kepada RTM, siapa yang akan bayar? Akhirnya menggunakan wang rakyat. Katakanlah nak bersiaran kena bayar RM200 juta, takkan nak belanja begitu sahaja?” katanya pada majlis pelancaran jentera pilihan raya Barisan Nasional (BN) Parlimen Jelebu, hari ini.

      Turut hadir, Pengerusi BN Jelebu Datuk Jalaluddin Alias, timbalan pengerusi Baharudin Jali, pemimpin parti komponen BN Jelebu dan 6,000 ahli BN Jelebu.


      Pemuda PH pada konvensyennya semalam menjanjikan siaran perlawanan bola sepak antarabangsa termasuk Liga Perdana Inggeris di RTM, jika pembangkang memperoleh mandat mentadbir negara selepas PRU14 nanti.

      Menyifatkan janji itu tidak masuk akal dan bertanggungjawab, Khairy yang juga ketua Pemuda BN dan Umno berkata adalah lebih baik duit yang hendak digunakan untuk membuat siaran langsung perlawanan bola sepak itu digunakan membina kompleks sukan di seluruh negara bagi manfaat rakyat keseluruhan.

      Khairy dalam pada majlis itu turut mengumumkan pembinaan sebuah kompleks sukan baharu.

      “Kita akan tenderkan kerja ini secepat mungkin dan kalau dapat kita tender dalam masa terdekat, 18 bulan boleh siap.

      “Ia akan dibina dengan kos sebanyak RM8 juta,” katanya.

      Kompleks sukan itu adalah permintaan daripada Jalaluddin yang menurutnya merupakan permintaan daripada golongan muda di Jelebu.

      Delete
  9. Azmin sengaja tawar kerusi Gombak kepada Tun M, kononnya demi rakyat tapi niat sebenarnya lain.Kalau Tun M kalah, dia pula boleh jadi tukang gelak. Mainan politik Azmin senang dibaca.



    Mungkin Azmin sedar dia akan kalah dalam PRU14 kerana kemenangannya dulu kerana kerja keras jentera PAS.

    Tetapi selepas PAS keluar Pakatan, Azmin mungkin berdepan dengan pertandingan 3 penjuru dan peluangnya semakin samar.

    Untuk menang lagi dalam PRU14, Azmin perlu kerusi yang paling selamat untuk dirinya. Masakan tidak, orang Gombak sendiri sudah lama tolak MB 'pintu belakang' ni. Banyak ketidakpuasan hati timbul sebab pentadbiran Azmin dikuasai DAP.

    Kini, Azmin cuba sabotaj Tun M selepas dia dipilih Pakatan sebagai calon PM mereka. Bukannya orang tak tahu, Azmin juga bercita-cita hendak jadi PM, sebab itulah PKR Selangor bantah pencalonan Tun M.

    #PakatanProDAP #TolakPakatanPRU14 #GombaktolakAzmin

    ReplyDelete
    Replies


    1. PEMUDA UMNO PONDAN


      DOK FITNAH


      AJAK BERTANDING PEMUDA UMNO LARI


      MCM NI KER UMNO TERNAK AHLI



      SAMPAI JADI BAPOK


      MAHFUZ KATA PEMUDA UMNO NI MUDA MUDA DAH NYANYUK


      #pemudaumnoBABI

      Delete
    2. Mat bangla tu ketua pemuda umno msia

      Delete
  10. kita bagi lah contoh. kalau perompak merompak bank sejumlah wang yg banyak dan melarikan diri. Selepas 2 minggu sdh dpt tangkap tapi Perompak ckp sy akan pulangkan semua wang yg sy rompak kepada bank. Jadi tak adalah kes.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hong....ke pembohong nih!!!

      Pembongak kot!!!

      Delete
    2. Ini HONG boleh layak jadi AG baru ganti Apundex Ely.

      Hong boleh cakap 'Ini tara kes......duit tara hilang....sudah kembalikan'

      AG macam ini mek senah mahu....

      Delete
    3. Si Raja Wrong Gang/Roonggeng Pandir Ali macam menganjur rakyat untuk menyamun, merompak & mencuri.

      ....lepas sdh dpt tangkap tapi Perompak ckp sy akan pulangkan semua wang yg sy rompak kepada bank. Jadi tak adalah kes.

      Patutlah Kertsa Pertuduhan Pejabat Peguam Negara dibakul sampahkannya....hanya untuk cover line Najib.

      Delete
  11. 1. Ramai memandang sinis sikap ‘murah hati’ Datuk Seri Azmin Ali yang menawarkan kerusi Parlimen Gombak (P98) kepada Tun Dr Mahathir Mohamad untuk bertanding pada PRU14 nanti.

    2. Ada pihak yang menganggap bahawa tindakan Azmin itu hanya ingin ‘mencari alasan untuk lari daripada kegagalannya berkhidmat kepada penduduk parlimen Gombak’.

    3. Sebenarnya, strategi Azmin itu begitu senang untuk dibaca. Beliau tahu kerusi parlimen Gombak bukan kerusi selamat untuk beliau dan kemenangan beliau pada PRU12 dan PRU13 adalah hasil sokongan penyokong PAS.

    4. Pada PRU13, Azmin menang dengan majoriti 4,734 undi tetapi 2 kerusi Dewan Undangan Negeri dalam parlimen Gombak dimenangi oleh calon PAS iaitu Hulu Kelang dan Gombak Setia.

    5. Jumlah undi majoriti yang dimenangi oleh PAS untuk 2 kerusi tersebut adalah 4,562 undi. Undi majoriti Azmin pula adalah 4,734 undi iaitu hanya 172 undi jika dibandingkan dengan undi majoriti yang diterima oleh calon-calon PAS.

    6. Kita menjangkakan DUN Batu Caves dalam Parlimen Gombak juga mempunyai penyokong-penyokong parti PAS. Azmin juga perlu bimbang kerana jumlah undi majoriti yang beliau terima pada PRU13 (4,734 undi) juga lebih rendah jika dibandingkan pada PRU12 iaitu 6,867 undi.

    7. Nilai-nilai statistik ini sudah pasti merimaskan Azmin. Kerusi parlimen Gombak tidak lagi kerusi selamat untuk parti calon PKR setelah bercerai dengan parti PAS. Malah, karier politik Azmin Ali dalam negeri Selangor juga terancam.

    8. Bukan sahaja tidak lagi dibantu oleh pemimpin dan jentera PAS, kerusi Bukit Antarabangsa berkemungkinan besar akan ada pertandingan 3 penjuru di antara PKR, PAS dan BN. Maka akan berkurangan lagi undi yang Azmin bakal terima di kerusi DUN tersebut.

    Persoalan besar, apakah sikap ‘murah hati’ Azmin kepada Mahathir ini hanya sekadar alasan untuk beliau ‘lari’ ke kerusi parlimen dan DUN yang lain?

    9. Ironinya, Azmin Ali memang pun bakal ‘lari’ daripada parlimen Gombak

    ReplyDelete
    Replies
    1. No.9

      Larilah nak lari ke mana pun. Paling jauh pun lari masuk dlm jamban.

      Delete
    2. dapnya...aiskrim....

      kah...kah...kah...kah...kah...

      Delete
  12. Kami majoriti rakyat msia inginkan parti pemerintah bertukar...sebab pemimpin beeend sudah terlalu lama berkuasa dan sgt BERKUASA,menguasai sepenuhnya legislatif,judiciary dan ekscutif sehingga berlaku byk salah guna kuasa,penyelewengan,rasuah,merompak segala hak rakyat dan negara....
    Membuat penganiayaan secara terang2an kp mana2 pihak atau individu yg cuba menegakkan kebenaran..mereka bukan setakat menguasai media utama,tapi juga kini raja2 melayu......
    Apakah rakyat perlu hidup dalam ketakutan dan ancaman sepjg masa...so,apa yg kita takut sgt dgn wakil rakyat atau pak2 menteri beend yg pecah amanah secara terang2an? ,sebab undi di tangan kita.......
    Fikir2kanlah demi bangsa dan negara msia......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti Gerakan negeri mempersoalkan bagaimana tanah yang belum wujud serta tidak mempunyai geran di negeri ini boleh dijual antara pemaju membabitkan nilai berbilion ringgit.

      Pemangku Ketua Pemudanya, Jason Loo berkata, tanah yang dimaksudkan adalah tanah tebus guna laut seluas 20 hektar (50 ekar) yang ketika ini masih dalam kerja-kerja tambakan bagi projek Sri Tanjung Pinang, Tanjung Tokong di sini.

      Menurut beliau, tanah itu adalah sebahagian daripada kawasan tambakan laut seluas 44.5 hektar (110 ekar) yang digunakan Kerajaan DAP Pulau Pinang untuk membayar kos pembinaan projek terowong dasar laut dan tiga jalan utama kepada syarikat syarikat Consortium Zenith BUCG (CZBUCG).
      Bagaimanapun, je­las be­liau, CZBUG se­perti dalam laporan Bursa Saham Malaysia pada Januari 2016 didakwa menandatangai persetujuan pembe­lian seluas 50 ekar tanah itu dengan Ewein Zenith Sdn. Bhd. membabitkan nilai RM1,300 sekaki persegi atau keseluruhan RM2.8 bilion.
      Tambahnya, syarikat itu juga didakwa perlu membayar wang cagaran atau deposit awal semasa tandatangani persetujuan jual beli tersebut.
      “Sehubungan itu, ­kita ­ingin bertanya bagaimana kawasan yang sedang ditambak dan masih belum ada tanah lagi boleh dipersetujui untuk dijual? Adakah tanah itu sudah mempunyai geran?
      “Adakah Kerajaan DAP Pulau Pinang telah menetapkan satu undang-undang tanah baharu yang membenarkan transaksi tanah dibuat tanpa geran tanah dan membenarkan kontraktor menjual tanah kepada syarikat lain tanpa geran tanah?” katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini.
      Menurut Jason, kerajaan negeri bertanggungjawab menjelaskan perkara itu kepada penduduk negeri ini kerana melibatkan kepentingan rakyat sama ada pemaju dibayar dalam bentuk wang atau tanah.
      “Lebih-lebih lagi tanah tambakan laut itu masih belum siap ditambak, tetapi kontraktor itu telah menjual tanah yang dimiliki rakyat Pulau Pinang iaitu harta awam ini kepada syarikat lain.
      “Projek mega terowong dasar laut belum pun dibina tetapi rakyat Pulau Pinang telah kehilangan harta!” katanya.

      Delete
    2. Ada orang hilang kandang...

      Delete
    3. majority puak2 haram kau saja..bukan rakyat malaysia seluruhnya..bongok nya kau ..nk bg ph perintah..lagi hancur..jahanam malaysia nanti..

      Delete



    4. selama hampir 60 tahun


      SEMUA RAKYAT MALAYSIA MEMBELI RUMAH YG MASIH BELUM DI BINA


      HANYA TENGOK GAMBAR MODEL RUMAH TERUS BELI AMBIL PINJAMAN BANK. BILA DAH SIAP BARU MASUK DUDUK.



      MANA ADA CONCEPT BINA BARU JUAL


      PEMUDA GERAKAN SAMA PONDAM MCM PEMUDA UMNO


      MEMFITNAH TIN MILO


      MASA BELI RUMAH DGN PEMAJU RUMAH TU DAH SIAP KE BELUM


      PEMAJU HANYA TUNJUK PELAN RUMAH DAN MODEL DALAM ALMARI KACA TAPI PEMUDA GERAKAN PONDAN TETAP MEMBELI

      SKRG RUMAH TELAHPUN SIAP DAN KENA BAYAR LOAN BANK


      ..... inilah KONSEP BELI DAN BINA


      ..... BUKAN KONSEP BINA BARU BELI



      SEWEL KER PEMUDA GERAKAN????


      TAKKANLAH PONDAM MCM PEMUDA UMNO PAHANG...muda muda dah nyanyuk

      Delete
    5. Setuju dengan 23.18.

      Delete
  13. Cukup lawak projek mega Penang Tunnel kerajaan DAP bernilai RM6.3 billion .

    Selepas ini jurutera dan student engineering tak boleh cari makan la sebab syarikat fesyen pun diyakini boleh bina terowong yang dipilih kerajaan DAP ..hahaha..

    Nak bagi projek kepada kroni punya pasal , syarikat fesyen pun boleh ..haha..

    Itu pun macai-macai DAP dok cakap depa perintah baguih lagi dan tak ada rasuah ..haha






    PETALING JAYA: A fashion company is the shareholder of a special purpose vehicle (SPV) for the RM6.3bil Penang undersea tunnel project, said MCA deputy president Datuk Seri Dr Wee Ka Siong (pic).
    "In early 2013, there were allegations that the SPV which was awarded the mega project was under-capitalised and lacked experience.
    "The DAP-led government, in a move to reassure the public, issued a statement that two giant and experienced China construction companies will be shareholders of the SPV and is backed by RM4.6bil in paid-up capital.
    "But today, our checks show that the two China construction companies are nowhere to be seen as shareholders of the SPV," he said in a statement on Saturday (Jan13).
    Dr Wee, who is also the Minister in the Prime Minister's Department, questioned if the material change in ownership and experience means that the project award made under the Request for Proposal exercise (not open tender) is now null and void.
    "The DAP Penang Government must answer as the Penang people have a right to know why their mega-billions undersea tunnel will now be built with the participation of a small local fashion company instead of two experienced and well-funded construction companies as originally promised," added Dr Wee.
    In response, Penang Works, Transportation and Utilities Committee chairman Lim Hock Seng said the state government will leave it to the consortium to answer because it cannot speak for the company.
    "I understand that the consortium will issue a statement early next week," he added.

    ReplyDelete
  14. Siapakah KEJORA !
    Nak tahu?

    Lihat ramuan ini!

    Air mani KErbau = KE
    +
    Air mani JebOn = JO
    +
    Air mani keRA = RA

    Ramuan di atas dimasukkan ke dalam
    tabung uji dan digoncang biar serasi.

    Masukkan ramuan lendir tadi ke dalam
    picagari dan suntik ke dalam telur ayam
    yang sedang di ram.

    Tunggu seminggu. Bila menetas keluarlah
    spisis makhluk yang dinamakan KEJORA.

    Selamat mencuba!

    ReplyDelete
    Replies
    1. he..he..

      terlebih minum air ketum!!!

      Delete
    2. Kejora mmg dok telan air money john

      Delete







    3. KAH KAH KAH KAH KAH KAH




      rupenyer itu cara BABIjora tercipta oleh allah subhantaaala





      memang hebat keBABIjora




      saya menjemput KEBABIJORA DTG KE JOHOR di sarang saya



      jemputlah KEBABIJORA...


      saya menunggu...





      kah kah kah kah kah

      Delete
    4. Hebat hasil kejadian Kejora....
      Kihkihkihkihkih

      Delete
    5. Kihkihkihkih..patutlah dia tonggek

      Delete
  15. Apabila berlakunya tsunami politik yang membawa budaya fitnah dan tuduhan membunuh karektor pemimpin maka banyak pihak khususnya rakyat menjadi keliru dengan berita-berita yang disebarkan khususnya melalui media sosial.

    Walaupun disaluran media perdana berita-berita sahih sering dipaparkan tinjauan mendapati peratusan yang mengikuti berita-berita itu kurang berbanding mereka yang mengikuti melalui medium paling pantas iaitu media sosial.

    Oleh sebab itu maka ruang seperti aplikasi whatsapp misalnya menjadi pilihan paling tinggi selain daripada you tube, twitter, facebook, page, live, blog dan sebagainya.

    Kerana itu kita dapat melihat bagaimana sejak tahun-tahun sebelum ini pembangkang telah menggunakan ke semua medium ini dalam penyebaran politik propaganda mereka.

    Kesannya ramai dari kalangan rakyat yang termakan dengan hasutan-hasutan berterusan sehingga ada dikalangan mereka yang langsung menolak kerajaan dan BN hanya kerana tuduhan-tuduhan yang sedap dihadam tetapi tidak berkhasiat.

    Ekoran daripada itu apabila seluruh jentera UMNO digerakkan secara konsisten dibantu oleh kalangan mereka yang pro kepada kerajaan akhirnya kesannya berbalik kepada pembangkang.

    Ini dapat kita buktikan dalam beberapa keadaan apabila rakyat mula faham tentang permainan kotor lagi jijik pembangkang yang sebenarnya hampir gagal sama sekali untuk berkhidmat kepada rakyat sebaliknya mereka lebih banyak berpolitik dan hanya terarah kepada soal memenuhi impian untuk menumbangkan kerajaan sedia ada.

    Mengambil contoh isu banjir di Pulau Pinang yang sudah pun menjadi beban baharu kepada rakyat, kegagalan kerajaan DAP Pulau Pinang untuk menanganinya sudah pun menelanjangkan sikap sebenar pembangkang yang lebih banyak bercakap dari bekerja.

    Rakyat mula sedar dan faham sejak 2008 yang lalu sehingga 2017, Pulau Pinang bukan sahaja terus mengalami masalah banjir kilat tetapi juga sikap kerajaan DAP Pulau Pinang yang lebih banyak mengharapkan bantuan daripada kerajaan persekutuan.

    Pasti ramai yang masih ingat bagaimana insiden jam 3.30 pagi berlaku yang menyaksikan satu lakonan penuh dramatik ketua menteri sehingga tersesak-esak memohon bantuan kerajaan pusat yang telah memperlihatkan dengan jelas sekali betapa kerajaan DAP Pulau Pinang GAGAL dan tidak berupaya menanganinya walaupun mereka punya agensi-agensi di bawah kerajaan negeri yang boleh digerakkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malahan kerajaan negeri yang mengaku sebagai terlalu hebat daripada semua kerajaan sedia ada itu masih lagi menagih simpati kerajaan pusat khususnya melibatkan soal kewangan sedang merekalah yang paling lantang mengkritik pentadbiran kerajaan pusat kononnya sedang membangrapkan negara.

      Mungkin sedar kesilapan itu akhirnya kerajaan DAP Pulau Pinang bertindak membeli mangsa banjir dengan bayaran RM700 secara one off setelah hujan lebat turun sebanyak 191 kali di Pulau Pinang !

      Satu tindakan yang sebenarnya terhasil daripada kegagalan pentadbiran kerajaan DAP Pulau Pinang menangani banjir kilat dan sudah tentunya DAP tahu dan sedar tindakan itu tidak boleh dijadikan sebagai alasan kononnya rakyat Pulau Pinang akan terus memuji dan menyokong kerajaan negeri sedia ada.

      Mereka tahu kerajaan negeri sedang berdepan dengan masalah !

      Kerajaan DAP Pulau Pinang sebenarnya telah diasak dengan begitu teruk sekali termasuklah dari kalangan penduduk sehingga ada yang bertindak memaki hamun pemimpin DAP.

      Ingat kembali insiden penduduk memaki hamun pemimpin DAP yang turun kawasan berbaju kemeja dan berkasut hitam membawa bungkusan nasi yang disifatkan lebih kepada untuk bergambar bukannya membantu meringankan beban penduduk.

      Hakikatnya banyak perkara-perkara lain yang telah menyumbang kepada kebimbangan ini contohnya kejadian tanah runtuh paling kontroversi yang telah mengorbankan nyawa akibat kerja-kerja pembinaan di lereng bukit yang sebelumnya dibantah oleh banyak pihak termasuklah para NGO dan agensi.

      Delete
    2. Suka2 mak bapak diorg jew tukar hakmilik tanah sana sini.last last umno jgk nak dijadikan hero dlam filem "klepet the movie" arahan prof najib walaunta..


      Kikiki

      Delete
    3. Selebihnya pula isu pentadbiran kerajaan DAP yang semakin mengelirukan termasuklah dalam soal projek terowong yang kini sudah mendapat perhatian SPRM, pertuduhan salah guna kuasa dan rasuah terhadap ketua menteri, pembohongan bersiri tentang pembinaan rumah mampu milik oleh kerajaan negeri, kenaikan cukai yang mencatat peratusan tertinggi berbanding negeri-negeri yang lain, sikap 'double standard' agensi kerajaan negeri khususnya MPSP dan MPPP melibatkan perobohan gerai milik orang Melayu yang begitu ketara seolah-olah wujud unsur perkauman dan rasis melampau, kenaikan surcaj air dan banyak lagi.

      DAP sebenarnya tahu bahawa rakyat sudah mula melihat dan sedar tentang kelemahan dan kegagalan mereka sejak mentadbir Pulau Pinang pada 2008 sehinggalah diwaktu artikel ini ditulis.

      Malah kegagalan dan kelemahan itu disambung lagi dengan sejarah DAP sebelum ini yang beria-ia mahu menuntut supaya Pulau Pinang diberikan kuasa autonomi untuk memerintah sendiri.Satu tindakan yang jelas terhasil daripada dasar dan kehendak parti itu sendiri.

      Agenda dan matlamat terlindung ini walaupun kini disunyikan hakikatnya ia telah dan pernah disuarakan oleh pemimpin DAP di Pulau Pinang ! BACA SINI

      Tidak cukup dengan itu penerimaan Kit Siang terhadap kehadiran Tun Mahathir juga sebenarnya sudah mencetuskan pergolakan dalaman sehingga sudah ada suara-suara yang berbeza rentaknya.

      Ada yang menerima dengan tepukan tanda kepuasan dan ada yang menerima dengan was-was kerana memikirkan percaturan politik yang jelas membelakangkan nama-nama besar yang ada dalam kem pembangkang sejak Tun Mahathir bersama UMNO.

      Delete
    4. Terowong kepala bapak kau...bukan pakai duit krjaan pusat pon.


      Kikiki

      Delete
    5. Rosmah mansor ler ni betina jahat


      Kikiki

      Delete
    6. Tidak cukup dengan itu ada juga yang tampil menolak sama sekali pencalonan itu selain kritikan daripada kalangan mereka yang sebelum ini lantang dalam parti tetapi disingkirkan setelah dilihat tidak sehaluan dengan dasar parti.

      Sama ada sedar atau tidak keputusan tersebut turut sama mendapat tentangan dari kalangan ahli-ahli PPBM, parti yang ditubuhkan oleh Tun Mahathir sendiri !

      Malah parti DAP dilihat sudah pun meninggalkan legasi mendiang Karpal Singh apabila kenyataan anak kepada mendiang yang disiarkan oleh media dianggap sekadar pandangan peribadi yang tidak menjejaskan parti. BACA SINI

      Dalam masa yang sama formula baharu yang dizahirkan oleh parti-parti komponen BN melibakan MCA dan Gerakan melalui Perhimpunan teguh Bersama MCA - Gerakan juga sebenarnya telah mengundang resah yang teramat sangat pada DAP khususnya di Pulau Pinang.

      Ini kerana ikrar dan usaha berterusan itu bukan biasa-biasa tetapi ianya hadir berpaksikan kepada keutuhan dan kekuatan yang diwujudkan oleh Barisan Nasional di bawah pimpinan YAB Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak.

      Tidak ada lagi haluan masing-masing yang hanya bersama atas tiket BN tetapi kerjasama secara bersepadu dan berdiri atas nama BN untuk memastikan kerajaan sedia ada dapat terus berkhidmat kepada rakyat.

      Delete
    7. Tak cukup kepala atok kau..dh nak lingkop pun umno lagi nak banyak cite merapu dongeng..dunguuuuuu betul budak ni


      Kikiki

      Delete
    8. Formula BN yang sebelum ini sukar kita lihat telah berlaku dan kesungguhan ini tidak akan menjadi realiti sekiranya semua parti-parti dalam BN tidak faham dan mahu melakukan perubahan.

      Atas perubahan itulah maka akhirnya pembangkang sudah mula bimbang dan kebimbangan itu semakin menjadi-jadi apabila mereka sedar kesepakatan yang dibentuk itu mampu menumbangkan Pulau Pinang ! BACA SELANJUTNYA

      Dan DAP juga tahu tindakan bersifat kuku besi dan diktator yang diamalkan oleh pentadbiran DAP Pulau Pinang mengenepikan hak Wakil Rakyat dari pembangkang sendiri sebenarnya sudah memakan diri.

      Maka akibat daripada kelemahan DAP dan kemampuan seluruh jentera BN itu sendiri akhirnya telah menampakkan kesannya apabila pembangkang kini sedang berlumba-lumba menyajikan berita tentang sokongan rakyat terhadap Pakatan Haprak.

      Kita sudah dapat melihat bagaimana gerakan dan propaganda ini dilakukan, Nurul Izzah misalnya baru-baru ini sudah pun membangkitkan soal pengundi pos yang cuba dikelirukan seolah-olah BN menjadikan undi-undi ini untuk mendapatkan kemenangan.

      Senarionya hampir sama dengan isu sebelum ini membabitkan kemasukan bangla yang diwar-warkan mencecah puluhan ribu orang sedang realitinya ia hanyalah satu propaganda politik murahan.

      Apa lagi yang boleh ditawarkan oleh pembangkang dan DAP di Pulau Pinang ?

      Terus membeli rakyat ?

      Percayalah warga Pulau Pinang kini telah faham dan kenal siapa DAP sebenarnya dan penolakan terhadap dasar dan amalan parti itu kini telah menjadi racun yang bakal membunuh setiap daripada mereka apabila tiba masanya nanti.

      Sedar atau tidak ketakutan itu kini sudah mula menganggu tidur malam Lim Guan Eng dan kuncu-kuncunya, kadang-kadang mungkin sampai terjaga tengah malam menggigil kerana bayang sudah menjelma berada disebalik batang-batang besi.

      Guan Eng sendiri pernah mengakui kebimbangan ini pada Julai 2017 yang lalu walaupun ianya melibatkan kesepakatan dalam Pakatan Haprak kita boleh simpulkan ianya masih lagi berlaku melihat kepada senario yang kini sedang berlaku dalam kem pembangkang itu.Ianya telah disiarkan oleh media pro pembangkang MalaysiaKini.

      Ironinya perasaan bongkak dan angkuh walaupun masih menjadi pendirian keperibadian mereka ianya sedikit demi sedikit akan mula pudar kerana mereka kini sedang berusaha untuk menagih simpati rakyat untuk terus mengekalkan kuasa.

      Dan MMI percaya rakyat khususnya di Pulau Pinang hari ini bukan seperti sebelumnya !

      Tunggulah masanya akan tiba nanti.

      Delete
    9. Dunguuuu punya macaiii rosmah.di kopipes dari blog suram nk post pulak sini


      Kikiki

      Delete
    10. Urus tadbir baik kerajaan negeri Pulau Pinang sekali lagi diiktiraf Ketua Audit Negara!

      Sejak 2008 & setrusnya, kerajaan negeri Pulau Pinang diiktiraf oleh pelbagai pihak sebagai kerajaan BERSIH dan CEKAP.

      Terbaru, Laporan Ketua Audit Negara mengesahkan Pulau Pinang menjadi JUARA dalam Indeks Akauntabiliti Malaysia. 👍👍👍

      "Pada 2016, 80.0% jabatan/agensi kerajaan negeri Pulau Pinang memperoleh tahap Cemerlang, 20.0% jabatan/agensi negeri berada pada tahap Baik."

      Terbaru, Laporan Ketua Audit Negara mengesahkan Pulau Pinang menjadi JUARA dalam Indeks Akauntabiliti Malaysia!
      ---------------------------------------

      Sekali lagi Kejora kaki auta cuba memburuk-burukkan pihak pembangkang dgn melontar bahan2 sampah tak laku dari blogger2 cyber-terompah yg diupah oleh puak Rosmah & Najib.

      Jika kerajan Penang DAP tak betul, mana mungkin dapat kepujian, pengiktirafan & anugerah dari Pejabat Audit Negara....??

      Ayuh kawan2, mari kita hempuk Kejora yg cuba nak klentong tanpa asas....!!

      Delete
    11. Senarai 66 skandal kerajaan DAP Pulau Pinang dibawah Lim Guan Eng


      1. Skandal penarahan Bukit Botak, Relau.
      2. Penjualan tanah tapak masjid di Bayan Bay
      3. Penyelewengan dan skandal rasuah duit Zakat PUZPP.
      4. Skandal pembayaran tanah laut tanpa kelulusan Kajian Kebolehsaknaan.



      5. Skandal tanah Taman Manggis dan KLIDC.
      6. Skandal ubah syarat tanah di Balik Pulau.
      7. Skandal pembelian banglo Ketua Menteri bawah harga pasaran.
      8. Skandal kilang haram di Sg Lembu.
      9. Campurtangan dalam soal fatwa
      10. Skandal penjualan 1100 ekar tanah kerajaan negeri kpd kroni.
      11. Skandal kelulusan projek lereng bukit.
      12. Banjir terburuk dalam sejarah negeri P.Pinang.
      13. Skandal kutipan sampah bernilai RM1.43juta
      14. Skandal penipuan hutang kerajaan negeri.
      15. 2000 pusat hiburan dan rumah urut berlesen dan haram di seluruh P.Pinang.
      16. Ratusan serbuan & tangkapan makmal dadah di P.Pinang.
      17. Pembelian anugerah MBPP dan MPSP palsu.
      18. Pelbagaj caj, kenaan dan kutipan baru diperkenalkan kepada rakyat.
      19. Kenaikkan harga dan surcaj air berkali-kali.
      20. Skandal membina dan mengecat laluan basikal di Georgetown.
      21. Skandal Kajian Kebolehlaksanan Projek Terowong dan PTP.
      22. Skandal tambakan laut di Gurney, Bayan Baru dan Teluk Kumbar.
      23. Skandal tanah runtuh di Tanjung Bungah.
      24. 25 kampung-kampung Melayu lenyap dan hilang.
      25. Perobohan gerai penjaja dan kedai makan.
      26. Anjur Pesta Arak secara terbuka.
      27. Gezetkan jalan khas untuk pesta arak setiap malam.
      28. Pemecatan Ahli Majlis dan JKKN Parti Islam SeMalaysia (PAS)
      29. Pembinaan rumah mewah dan mampu tengok di P.Pinang.
      30. Tiada rumah kos rendah atau mampu milik untuk rakyat.
      31. Kenakan sekatan dan birokrasi bina rumah kos rendah dan mampu milik.
      32. Menutup periuk nasi Nelayan pantai.
      33. Penjualan saham Pulau Jerjak.
      34. Memanipulasi angka hutang kerajaan negeri.
      35. Bergaduh dengan PAS
      36. Meminggirkan ADUN dari PKR dan DAP yg tak sehaluan.
      37. Gagal tunai janji-janji dalam Manifesto PRU12 & 13.
      38. Menaikkan harga sewaan tapak perniagaan sehingga 200 %.
      39. Tiada plan kecemasan menangani bencana – banjir.
      40. FDI merosot dari RM12bilion ke RM2bilion pada tahun 2016.
      41. Menanggung perbelanjaan kerajaan melalui penjualan tanah kerajaan dari 33% ke 8% baki.
      42. Menubuhkan “Pasukan Polis” sendiri yang disahkan sebagai Pasukan Haram.
      43. Politik ugutan, sehingga mahu membubarkan DUN untuk pilihanraya negeri.
      44. Berperang dengan pegawai kerajaan persekutuan (SDO)
      45. Sentiasa menyalahkan pihak lain dan BN jika kerajaan negeri hadapi masalah.
      46. Masalah kesesakkan lalu lintas tidak dapat diselesaikan.
      47. Ugut rakyat kononnya jika DAP kalah, rakyat akan kembali mundur di bawah BN.
      48. Berbohong mengenai isu miskin tegar dihapuskan selepas 1 tahun DAP memerintah P.P
      49. Peningkatan perbelanjaan kerajaan negeri hampir 500% dari tahun 2008 (RM283j-RM1.3b)
      50. PDC alami penyusutan keuntungan dari RM75juta setahun kepada RM6 juta pada 2015.
      51. Peruntukan bajet 2017 kepada pejabat Ketua Menteri meningkat 600% dari tahun 2016.
      52. Gagal memelihara alam sekitar dan ekologi laut.
      53. Hujan dijadikan alasan kenapa Pulau Pinang banjir terburuk.
      54. 51 projek yang dicadangkan oleh kerajaan negeri telah gagal dilaksanakan.
      55. Gagal newartakan kawasan perlindungan hutan.
      56. RM220juta peruntukan dalam Bajet 2017 tangani banjir lesap tanpa berita.
      57. Menolak 13 usul DUN yang dibawa oleh ADUN PKR dan DAP sendiri.
      58. Menggunakan institusi dan wang kerajaan untuk meliberalkan Islam (Penang Institut)
      59. Menyokong golongan-golongan songsang gender (LGBT).
      60. Meletakkan kos yang tinggi dan tidak munasabah untuk projek yang dicadangkan kerajaan.
      61. Memelihara kilang-kilang haram di Pulau Pinang.
      62. Menyita rumah yang tidak membayar sewa.
      63. Tidak menghapuskan pinjaman pendidikan negeri dan ditukar ke biasiswa.
      64. Pasukan bolasepak tercorot untuk 9 tahun berturut turut.
      65. Mengabaikan pembangunan kawasan luar bandar dan kawasan dimenangi BN.
      66. 7 tahun bajet negeri alami defisit secara keseluruhan RM598.04juta.

      Delete
  16. Senang betul lah ,,,kalau dengan kuasa dan boleh tutup kesalahan,,,memang bestlah macam tu,,,mungkin juga dengan pertolongan shaiton dan iblis,,,, syaiton bukan saja menggoda melakukan jenayah dan dosa ,,,namun mampu melindungi nya,,, tak mengaplah ,,kepada mereka yg bershubahat dan menyokong akan dapat balasan bukan saja di dunia malah di akhirat,,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang betul la,,,,kalau memandu tak ada lesen pun tak salah agaknya,,,,sebab selagi pandai berselindung dan tak kena tangkap dengan mata mata,,,mana ada salah. Betul tak,,, itu lah hakikatnya

      Delete
    2. PULAU PINANG 12 Jan. – Kerajaan DAP Pulau Pinang terus didesak menjelaskan kekeliruan berhubung pembayaran kajian kebolehlaksanaan projek terowong dasar laut dan tiga jalan raya yang dirancang di negeri ini.
      Pengerusi Barisan Nasional (BN) negeri, Teng Chang Yeow berkata, syarikat konsortium China Railway Construction Corporation Malaysia Bhd. (CRCC) sebelum ini mengumumkan pembayaran berke­naan adalah AS$22 juta atau kira-kira RM90 juta berdasarkan kadar pertukaran wang asing semasa iaitu RM4 berbanding satu dolar.


      Tambahnya, jumlah itu berbeza dengan nilai yang diumumkan Kerajaan DAP Pulau Pinang iaitu sebanyak RM208 juta bagi bayaran kajian kebolehlaksanaan projek tiga lebuh raya.
      “Jika syarikat konsultan dari China itu dibayar sebanyak RM208 juta, maka nilai tukaran mata wang ketika itu mestilah pada RM9.45 berbanding satu dolar AS.
      “Apa yang menimbulkan persoalan ialah nilai tukaran ringgit tidak pernah mence­cah kadar berkenaan dalam sejarah negara,” katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini.
      Semalam, Ketua Menteri, Lim Guan Eng mendakwa Kerajaan DAP Pulau Pinang tidak membayar walau satu sen pun bagi projek kajian kebolehlaksanaan terowong dasar laut kepada mana-mana pihak.
      Chang Yeow berkata, kerajaan negeri perlu tampil memberi penjelasan berhubung perbezaan jumlah bayaran yang disebut syarikat konsultan itu memandangkan bayaran dibuat melalui pemberian tanah.
      “Ini kerana menerusi jawapan kepada soalan di Dewan Undangan Negeri (DUN) pada 19 Mei 2017, kerajaan negeri menyatakan Lot 702 dan sebahagian tanah daripada Lot 713 di Tanjong Tokong telah diberikan kepada konsortium pada 17 Februari 2015 dan 22 Mac 2017,” katanya.
      Ujarnya, tanah seluas 1.49 hektar (3.67 ekar) di bawah Lot 702 dinilaikan pada RM135 juta manakala tanah seluas 0.8 hektar (dua ekar) di Lot 713 dinilaikan pada RM73 juta yang membabitkan nilai keseluruhannya sebanyak RM208 juta.

      Delete
    3. Aug 23 2017, 09:22 AM

      Urus tadbir baik kerajaan negeri Pulau Pinang sekali lagi diiktiraf Ketua Audit Negara!

      Sejak 2008 & setrusnya, kerajaan negeri Pulau Pinang diiktiraf oleh pelbagai pihak sebagai kerajaan BERSIH dan CEKAP.

      Terbaru, Laporan Ketua Audit Negara mengesahkan Pulau Pinang menjadi JUARA dalam Indeks Akauntabiliti Malaysia. 👍👍👍

      "Pada 2016, 80.0% jabatan/agensi kerajaan negeri Pulau Pinang memperoleh tahap Cemerlang, 20.0% jabatan/agensi negeri berada pada tahap Baik."

      Terbaru, Laporan Ketua Audit Negara mengesahkan Pulau Pinang menjadi JUARA dalam Indeks Akauntabiliti Malaysia!
      ---------------------------------------

      Sekali lagi Kejora kaki auta cuba memburuk-burukkan pihak pembangkang dgn melontar bahan2 sampah tak laku dari blogger2 cyber-terompah yg diupah oleh puak Rosmah & Najib.

      Jika kerajan Penang DAP tak betul, mana mungkin dapat kepujian, pengiktirafan & anugerah dari Pejabat Audit Negara....??

      Ayuh kawan2, mari kita hempuk Kejora yg cuba nak klentong tanpa asas....!!

      Delete
    4. BUKTI URUS TADBIR PENANG BAIK & BERSIH:

      Kerajaan Negeri Pakatan Harapan Pulau Pinang yang memerintah sejak 2008 adalah Kerajaan Negeri yang Cekap, Akauntabel dan Telus (CAT) dalam melaksanakan tata kelola yang baik dan bersih. Ianya terbukti dengan pengiktirafan yang diberikan oleh Transparency International kepada Kerajaan Negeri Pulau Pinang, di samping pujian setiap tahun oleh Laporan Ketua Audit Negara.

      Urus tadbir Kerajaan Negeri yang bersih membolehkan lebihan belanjawan setiap tahun yang kini terkumpul sebanyak RM574 juta dalam tempoh lapan (8) tahun pemerintahan (2008-2015) berbanding dengan lebihan RM373 juta sepanjang 50 tahun (1957-2007) di bawah Kerajaan Negeri terdahulu. Jelas sekali, sepanjang lapan (8) tahun Kerajaan Negeri Pakatan Harapan memerintah Pulau Pinang, jauh lebih berkesan daripada 50 tahun sebelum ini.

      Hasil lebihan belanjawan setiap tahun membolehkan Kerajaan Negeri memberikan Bantuan Khas Kewangan atau bonus tanpa mengambil kira kadar bonus yang diumumkan oleh Kerajaan Persekutuan, yang lazimnya kurang daripada kadar pemberian Kerajaan Negeri. Ia hanya dapat dilakukan kerana Kerajaan Negeri mencatatkan lebihan belanjawan setiap tahun dengan menjalankan sistem pentadbiran yang bersih tanpa rasuah.

      Kerajaan Negeri mendapati bahawa Perkhidmatan Awam Negeri Pulau Pinang kini telah jauh mengorak langkah transformasi dengan melakukan beberapa penambahbaikan serta pembaharuan dalam pelaksanaan dan penyampaian perkhidmatannya dalam urusan harian Kerajaan.
      Justeru itu, sebagai menghargai sumbangan dan tanda penghargaan Kerajaan Negeri kepada Perkhidmatan Awam Negeri serta mengambil kira kos inflasi dan peningkatan kos hidup yang begitu ketara kerana GST, Kerajaan Negeri bersetuju memberi bonus sebanyak 3/4 atau 75% daripada sebulan gaji pokok atau minimum RM700.00 kepada seramai 4,178 Anggota Perkhidmatan Awam Negeri.

      Pemberian bonus ini juga turut dipanjangkan kepada seramai 1,486 Penyelia dan Guru KAFA, 192 Guru Sekolah Rendah Agama Rakyat, 166 Guru Sekolah Menengah Agama Rakyat serta 522 Guru dan Staf Sekolah Persendirian Cina sebanyak RM300.00 seorang dan RM200.00 seorang kepada seramai 215 Guru Tahfiz, Guru Pondok dan Guru Tadika Islam (TADIS) Negeri Pulau Pinang.

      ps:
      Laporan audit 1mdb mana, kenapa disorok rahsiakan? Bukankah 1mdb itu milik rakyat dan negara?

      Delete
    5. Senarai 66 skandal kerajaan DAP Pulau Pinang dibawah Lim Guan Eng


      1. Skandal penarahan Bukit Botak, Relau.
      2. Penjualan tanah tapak masjid di Bayan Bay
      3. Penyelewengan dan skandal rasuah duit Zakat PUZPP.
      4. Skandal pembayaran tanah laut tanpa kelulusan Kajian Kebolehsaknaan.



      5. Skandal tanah Taman Manggis dan KLIDC.
      6. Skandal ubah syarat tanah di Balik Pulau.
      7. Skandal pembelian banglo Ketua Menteri bawah harga pasaran.
      8. Skandal kilang haram di Sg Lembu.
      9. Campurtangan dalam soal fatwa
      10. Skandal penjualan 1100 ekar tanah kerajaan negeri kpd kroni.
      11. Skandal kelulusan projek lereng bukit.
      12. Banjir terburuk dalam sejarah negeri P.Pinang.
      13. Skandal kutipan sampah bernilai RM1.43juta
      14. Skandal penipuan hutang kerajaan negeri.
      15. 2000 pusat hiburan dan rumah urut berlesen dan haram di seluruh P.Pinang.
      16. Ratusan serbuan & tangkapan makmal dadah di P.Pinang.
      17. Pembelian anugerah MBPP dan MPSP palsu.
      18. Pelbagaj caj, kenaan dan kutipan baru diperkenalkan kepada rakyat.
      19. Kenaikkan harga dan surcaj air berkali-kali.
      20. Skandal membina dan mengecat laluan basikal di Georgetown.
      21. Skandal Kajian Kebolehlaksanan Projek Terowong dan PTP.
      22. Skandal tambakan laut di Gurney, Bayan Baru dan Teluk Kumbar.
      23. Skandal tanah runtuh di Tanjung Bungah.
      24. 25 kampung-kampung Melayu lenyap dan hilang.
      25. Perobohan gerai penjaja dan kedai makan.
      26. Anjur Pesta Arak secara terbuka.
      27. Gezetkan jalan khas untuk pesta arak setiap malam.
      28. Pemecatan Ahli Majlis dan JKKN Parti Islam SeMalaysia (PAS)
      29. Pembinaan rumah mewah dan mampu tengok di P.Pinang.
      30. Tiada rumah kos rendah atau mampu milik untuk rakyat.
      31. Kenakan sekatan dan birokrasi bina rumah kos rendah dan mampu milik.
      32. Menutup periuk nasi Nelayan pantai.
      33. Penjualan saham Pulau Jerjak.
      34. Memanipulasi angka hutang kerajaan negeri.
      35. Bergaduh dengan PAS
      36. Meminggirkan ADUN dari PKR dan DAP yg tak sehaluan.
      37. Gagal tunai janji-janji dalam Manifesto PRU12 & 13.
      38. Menaikkan harga sewaan tapak perniagaan sehingga 200 %.
      39. Tiada plan kecemasan menangani bencana – banjir.
      40. FDI merosot dari RM12bilion ke RM2bilion pada tahun 2016.
      41. Menanggung perbelanjaan kerajaan melalui penjualan tanah kerajaan dari 33% ke 8% baki.
      42. Menubuhkan “Pasukan Polis” sendiri yang disahkan sebagai Pasukan Haram.
      43. Politik ugutan, sehingga mahu membubarkan DUN untuk pilihanraya negeri.
      44. Berperang dengan pegawai kerajaan persekutuan (SDO)
      45. Sentiasa menyalahkan pihak lain dan BN jika kerajaan negeri hadapi masalah.
      46. Masalah kesesakkan lalu lintas tidak dapat diselesaikan.
      47. Ugut rakyat kononnya jika DAP kalah, rakyat akan kembali mundur di bawah BN.
      48. Berbohong mengenai isu miskin tegar dihapuskan selepas 1 tahun DAP memerintah P.P
      49. Peningkatan perbelanjaan kerajaan negeri hampir 500% dari tahun 2008 (RM283j-RM1.3b)
      50. PDC alami penyusutan keuntungan dari RM75juta setahun kepada RM6 juta pada 2015.
      51. Peruntukan bajet 2017 kepada pejabat Ketua Menteri meningkat 600% dari tahun 2016.
      52. Gagal memelihara alam sekitar dan ekologi laut.
      53. Hujan dijadikan alasan kenapa Pulau Pinang banjir terburuk.
      54. 51 projek yang dicadangkan oleh kerajaan negeri telah gagal dilaksanakan.
      55. Gagal newartakan kawasan perlindungan hutan.
      56. RM220juta peruntukan dalam Bajet 2017 tangani banjir lesap tanpa berita.
      57. Menolak 13 usul DUN yang dibawa oleh ADUN PKR dan DAP sendiri.
      58. Menggunakan institusi dan wang kerajaan untuk meliberalkan Islam (Penang Institut)
      59. Menyokong golongan-golongan songsang gender (LGBT).
      60. Meletakkan kos yang tinggi dan tidak munasabah untuk projek yang dicadangkan kerajaan.
      61. Memelihara kilang-kilang haram di Pulau Pinang.
      62. Menyita rumah yang tidak membayar sewa.
      63. Tidak menghapuskan pinjaman pendidikan negeri dan ditukar ke biasiswa.
      64. Pasukan bolasepak tercorot untuk 9 tahun berturut turut.
      65. Mengabaikan pembangunan kawasan luar bandar dan kawasan dimenangi BN.
      66. 7 tahun bajet negeri alami defisit secara keseluruhan RM598.04juta.

      Delete
  17. Sial puak2 penyamun. Dh songlap bila kantoi blh pulang balik gitu jer. Bila tak ada siapa tahu dia kenyang lah mkn harta haram dn kongsi dgn pak lebai parti suci. Dasar binatang penyamun haram jadah mencuri harta rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang kenyang ialah anak2 madeey penyangakkk... ade ke pakai duit petronas bail out company haram jadah anak2 dia..

      dasar keturuna pariah keling pendatang..melakukan kerosakan dr dulu sampai skrg

      Delete


  18. najib babee


    najib keturunan raja judeee


    najib konkek anak mongol DNA babeee


    najib kau nak apa lageeee ?



    pantat loosemah janda aziz tak sedap lageeeee ???



    jolok kuat sikit mcm jolok ZZ dan ATUTOYA ....


    JOM RAKYAT MALAYSIA KITA KE RUMAH ATOK NAJIB DI BUKIT JUDI PALING TOP DI MALAYSIA...


    di situlah anak judi ini di ternak


    oleh SYARIKAT JUDI DONIA..


    hasilnya .... NAJEEEB BABEEE

    ReplyDelete
    Replies
    1. POLITIK CUKUP TUA TAPI MASIH KENA TIPU DENGAN DAP
      Bukan 35 Kerusi Sahaja, DAP Yang Tanding Paling Banyak

      Sebagai sebuah parti yang berangan untuk menguasai negara, nampaknya Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) kini dibuai mimpi-mimpi indah, apatah lagi ia berjaya mendapat 52 kerusi Parlimen dalam pengagihan kerusi oleh Pakatan Harapan pada pilihan raya umum ke-14 (PRU-14) nanti.

      PPBM tentunya berasa bangga kerana ia mendapat pengagihan kerusi paling banyak di Semenanjung berbanding PKR (51), DAP (35) dan Parti Amanah Negara (PAN) sebanyak 27 kerusi.

      Daripada 35 kerusi yang akan ditandingi oleh DAP itu, 31 daripada kerusi itu adalah kerusi yang telah sedia dimenangi oleh DAP pada PRU-13 lepas.

      Berbanding dengan PPBM, ini adalah kali pertama ia bertanding pada PRU dan untuk kerusi Parlimen, seorang sahaja ahlinya yang menjadi penyandang kerusi Parlimen iaitu Muhyiddin Yassin di Pagoh. Itupun kemenangan Muhyiddin adalah atas tiket Barisan Nasional.

      Namun pada PRU-14, adalah sukar untuk Muhyiddin mempertahankan kerusinya dan sejak tahun lepas telah bersebar spekulasi bahawa beliau akan berpindah ke kawasan Muar, untuk bertanding di situ.

      Namun ketika PPBM sedang asyik diulit mimpi, pengagihan kerusi itu hanya untuk ditandingi di Semenanjung sahaja belum masuk Sabah dan Sarawak.

      Hakikatnya pada PRU-14 nanti, DAP masih sebenarnya menjadi dominan dalam Pakatan Harapan (PH) meskipun pengerusi PPBM, Mahathir Mohamad diumumkan sebagai calon Perdana Menteri, iaitu calon kitar semula.

      Kalau dikira betul-betul, ramai yang tidak sedar tentang strategi DAP ini. Ada 222 kerusi Parlimen dan setakat ini, pengumuman yang dibuat oleh PH itu baru melibatkan 165 kerusi. Ada baki 57 kerusi iaitu di Sabah dan Sarawak.

      Persoalannya parti mana yang akan bertanding di Sabah dan Sarawak itu? Seperti yang dinyatakan oleh penganalisis politik, Dr Kamarul Zaman Yusoff, perkara penting yang perlu diingati adalah PPBM telah mengumumkan bahawa ia tidak akan meletakkan sebarang calon di di Sabah dan Sarawak di pada PRU 14.

      Justeru ia menjadikan bilangan kerusi yang akan ditandingi oleh PPBM di seluruh Malaysia pada pilihan raya umum kelak adalah kekal 52.

      ``Sebaliknya, penasihat DAP, Lim Kit Siang, telah mengisytiharkan bahawa DAP akan menggandakan bilangan kerusi Parlimen (dan kerusi Dewan Undangan Negeri) yang akan ditandinginya di dalam PRU-14 di Sabah, bermakna bilangan kerusi yang akan ditandingi oleh DAP di Sabah di dalam PRU 14 ini ialah 8.

      ``Pada PRU-13 lalu juga, DAP telah meletakkan 11 calon di Sarawak. Pada pilihan raya negeri Sarawak lalu, Kit Siang juga telah mengisytiharkan strategi untuk memastikan DAP Sarawak menguasai kerajaan negeri pada 2021.

      ``Bagi tujuan itu, ia menjadikan kemungkinan untuk DAP bertanding lebih banyak kerusi Parlimen di Sarawak pada PRU- 14 itu ada,” katanya.

      Walaupun pembahagian kerusi itu nampak seperti direstui oleh semua parti dalam gabungan berkenaan namun ada pemimpin PAN yang seolah-olah tidak bersetuju.

      Jika tidak, masalah Timbalan Presiden PAN, Salahuddin Ayub yang disiarkan oleh Sinar Harian hari ini mencadangkan platform Pakatan Harapan digunakan untuk berbincang mengenai pembahagian kerusi susulan wujud ketidakpuasan hati beberapa kumpulan dan individu dalam PAN mengenainya.

      ``Rundingan mengenai pengagihan kerusi ini kita bincang dari semua aspek seperti faktor kemenangan, kekuatan parti, sokongan pengundi dan kekuatan jentera. Semua ini kita adunkan dan kita bincang dalam menentukan kerusi,'' kata Salahuddin.

      Disebabkan pembahagian kerusi berkenaan juga maka PAN Johor dilaporkan memboikot Konvensyen Pakatan Harapan 2018, kerana parti itu hanya mendapat dua kerusi di Johor.

      Realitinya, Pakatan Harapan umpama air di tasik, di permukaannya nampak tenang namun di dalamnya, penuh bergelora. Perasaan tidak puas hati terus membayanginya, daripada pemilihan nama calon Perdana Menteri hinggalah kepada pengagihan kerusi.



      Read more: http://jkkk-kotasarangsemut.blogspot.com/2018/01/politik-cukup-tua-tapi-masih-kena-tipu.html#ixzz54H10fFqK

      Delete
    2. 0100, panjang mimpi ko, tak hingat tulis..mentang2 Budin yg geng ko maki bg free posting. Bukan mcn blog2 media lahanat kawalan komunis umnopas tu, kan?
      Malas baca habis tapi nmpkla bab tasik tu. Tasek yu tenang beb, JIWA ko yu yg neronta.
      UMNOBNPAS sudah mo ampuz, ada faham? Sbb ini ko dikerah ke nlog PH.
      HIDUP PH !!

      Delete
  19. (SELOKA ORANG KEDAH)

    Dalam satu kelas Sejarah, seorang guru bertanyakan kepada murid-murid kelasnya soalaan berikut:


    "MURID-MURID..SIAPAKAH BEKAS MENTERI BESAR KEDAH YANG PALING PENDEK MENJAWAT JAWATAN TERSEBUT...?"

    Lalu bangun seorang murid berasal dari Jerlun...

    "Saya nak jawab cikgu, menteri besar kedah tersebut namanya Mokeris anak lelaki Mahadeey cikgu..Tokwan dia nama Kutty Iskandeer cikgu.. "

    "kepala dia BOTAK LICIN cikgu... dia suka datang pejabat lambat cikgu.. lepas tu petang dia balik awal cikgu.. naik kapal terbang balik rumah isterinya di KL cikgu.."

    "Cikgu.. satu lagi saya inga..dia suka selfie dengan peminat bola sepak Kedah cikgu.. sambil cuba cakap pelat Kedah.. tapi tak betui..senget mulut dia cikgu.. bila TV temuramah dia.."

    "Saya rasa la...dia GAGAP kot cikgu.. kami memang tak minat dia la ciksu sebab dia LEMBAP, Kedah jadi slow bila di jadi MB.. bola asyik kalah.. la ni lagi teruk cikgu.. muka dia dah macam anak keling!!... maaf cikgu saya over sikit... "


    satu kelas menjadi riuh.. MUAHHHAHAHAHHAA..KAHHH...KAHH...KAHHHHH!!!


    "waaah hebat penceritaan sejarah kamu.. cukup kuat ingat.. jadi kamu bukan MELAYU MUDAH LUPA.. Syabas Mat.." puji cikgu tersebut..

    ReplyDelete
    Replies
    1. It's not funny...
      Tak kelakar pun.
      Kalau masuk raja lawak orang baling dengan taik

      Delete
  20. Salam raja copy& paste
    Boleh anda paparkan laporan mdb yg diOSAkan oleh kepala bapak tu....pujuk2 le losomah
    Boleh juga semua rakyat msia baca utk pencerahan...
    Mana tau mdb benar2 bersih,boleh juga rakyat dan kej msia buat rayuan kp presiden trump agar arahkan doj cairkan harta reza dan jo low yg dibekukan tu,byk betul dan bernilai billion2 ....
    Untung2 sebg balasan kita rakyat msia dibenarkan oleh kepala bapak tumpang bermlm sehari dua di apartment reza yg bernilai rm110 juta tu...aku teringin juga makan angin ke New York nak tenguk "statue of liberty" tu...
    Juga rakyat msia boleh juga merayu kp kej singapore membebaskan pegawai2 bank di sana yg dihukum penjara kerana kononnya terlibat dlm money laundering duit mdb tu..kasihan orang2 yg tak bersalah
    Kasihan juga tak pasal2 nyawa kevin dan ahmad najdi melayang gara2 ada kaitan dgn mdb...
    Pembangkang msia mebuat fitnah le...ish...ish...berdosa tau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. SETUJU Macai Penyangak.. i sokong u... muahahahahaa!

      Apa kate sbgai memberikan PENGHORMATAN kepada penyangak tertua paling senior di Malaysia...

      kita mahukan beri laluan dahulu pada Mahadeeyy Kutty jelaskan dulu dan beri laporan secara detail bagaimana duit negara dijoli dicuri untuk main FOREX..??
      dibayar untuk main judi.. lepas tu rugi BNM muflis.. rompak pulak saham TNB... semua penyangak2 terlepas.. ketua penyangak arahkan ubahsuai akaun BNM pinda kerugian... nampak sikit...

      Agak2 apa kesalahan org Kg Memali dibunuh kejam..berbanding penyangak2 lahanat ini dibiar hidup.. tanpa sebarang hukuman???

      Isu imdb sudah basi.. takde laporan mana2 negara yang mengesahkan tuduhan.. BMF ada laporan CIA.. amacam macai.. serahkan dulu laporan JUDI FOREX Mahadeey Penyangak Senior.. kita hukum dulu baru kita ckp next skandal.. bail out anak2 guna wang PETRONAS??

      Serentak itu..RCI Memali mesti dijalankan.. jika sah Mahadey bagi arahan kia mesti TANGKAP dia dan hukum bunuh!

      Delete
    2. 229, Rci forex dah kantoi, backfire.
      Bila umno nk buat rci mali pulak?
      Takut backfire lg ler tu...
      Hampeh la korang...patut la dikerah masok blog PH g
      hari2..
      Semya org tk caya Pasumno bn lg

      Sorry ekk? thats tge truth, ladyboy

      Delete
    3. Bank negara bayar RM2 bilion untuk beli tanah milik Kerajaan......
      Siapa yg mengarahkannya?
      Bank negara ambil duit dari mana?
      Bayar kat siapa?
      Duit dalam bank negara tu bukan milik Kerajaan Malaysia ke?
      RM2 bilion tu kini ada di mana agaknya?
      Ada Najib bincangkan dalam mesuarat Kabinet ker?
      Ada Najib bentang, dibahas & diluluskan dalam Dewan Parlimen ker?

      Pembelian tanah ini ompama ada orang ambil duit bapak dia saja, suka-suka dia beli tanah sendiri kat belakang rumah.

      Pelik,,pelik..pelik.....!!

      Ini laporannya.....
      Bank Negara Malaysia (BNM) telah membeli 22.58 hektar tanah daripada kerajaan, pada harga RM2 bilion untuk digunakan sebagai penempatan semula Universiti Kewangan Islam Global dan Akademi Penyelidikan Syariah Antarabangsa dalam Kewangan Islam.

      Tanah itu juga boleh dimajukan bagi pembangunan masa depan kemudahan pendidikan dan latihan yang akan memberi tumpuan kepada usaha meningkatkan keupayaan teknikal bakat-bakat dalam industri kewangan.

      Ia terletak bersebelahan dengan Kompleks Sasana Kijang BNM, yang dilengkapi dengan kemudahan latihan serta persidangan yang canggih dan ia juga menempatkan organisasi-organisasi antarabangsa seperti Bank Dunia, Pusat Penyelidikan dan Latihan Bank-bank Pusat Asia Tenggara serta Persekutuan bagi Rangkuman Kewangan.

      Ia juga terletak berhampiran dengan kompleks Asia School of Business (kerjasama dengan Massachusetts Institute of Technology) dan Pusat Latihan Industri Kewangan yang sekarang ini sedang dalam pembinaan,

      Apakah ini satu lagi skandal skala besar selepas....
      1mdb,
      SRC,
      Felda,
      TRX,
      Forest City.............????

      Delete
    4. The Function & Role of the NATIONAL BANK

      The Bank’s most important objectives are to maintain the external stability of the The functions of the Bank, explicitly summed up in the Bank Charter, are.....

      First, the Bank is the only institution entitled by law to issue paper money & coins.

      Second, the Bank supervises banking and other credit institutions to primarily promote the stability, integrity, efficiency, safety, and soundness of the financial sectors in general and to safeguard the interest of the depositors and other creditors of the banking and other credit institutions in particular.

      Third, the Bank manages the foreign exchange reserves.

      Finally, the Bank acts as the government’s treasurer by receiving and making payments from and to the public through the tax collector’s accounts at the Central Bank.

      Belum pernah terjadi di mana jua pun Bank Pusat sesuatu negara terlibat dgn jual beli hartanah (real estate), kecuali negara di bawah pentadbiran Najib saja dalam dunia ini.

      Meminjam kata2 sdra seperjuangan pak rahman jpc.....

      FUNDEMENTAL ECONOMICS, D CENTRAL BANK IS 'D LENDER OF LAST RESORT'.
      TAPI D MALAYSIA IA NYA DAH BERTUKAR MENJADI 'D BUYER OF LAST RESORT'.
      HEBAT KERAJAAN NAJIB - VERY CREATIVE !!

      Tak cukupkah itu bukti ada kong kali kong.....???

      Delete
    5. Sendiri kena ingat dan disekolahkan fungsi & peranan Bank Pusat BNM....

      The Central Bank manages the foreign exchange reserves.

      Anehnya....

      Tun Mahthir:
      22 tahun tadbir negara, kerugian forex sebanyak RM30 bilyon.

      Rosmah & Najib:
      Cuma 8 tahun perintah, BNM dah melingkop RM160 bilyon.

      Apa cerita nie......???

      Delete
    6. Senarai 66 skandal kerajaan DAP Pulau Pinang dibawah Lim Guan Eng


      1. Skandal penarahan Bukit Botak, Relau.
      2. Penjualan tanah tapak masjid di Bayan Bay
      3. Penyelewengan dan skandal rasuah duit Zakat PUZPP.
      4. Skandal pembayaran tanah laut tanpa kelulusan Kajian Kebolehsaknaan.



      5. Skandal tanah Taman Manggis dan KLIDC.
      6. Skandal ubah syarat tanah di Balik Pulau.
      7. Skandal pembelian banglo Ketua Menteri bawah harga pasaran.
      8. Skandal kilang haram di Sg Lembu.
      9. Campurtangan dalam soal fatwa
      10. Skandal penjualan 1100 ekar tanah kerajaan negeri kpd kroni.
      11. Skandal kelulusan projek lereng bukit.
      12. Banjir terburuk dalam sejarah negeri P.Pinang.
      13. Skandal kutipan sampah bernilai RM1.43juta
      14. Skandal penipuan hutang kerajaan negeri.
      15. 2000 pusat hiburan dan rumah urut berlesen dan haram di seluruh P.Pinang.
      16. Ratusan serbuan & tangkapan makmal dadah di P.Pinang.
      17. Pembelian anugerah MBPP dan MPSP palsu.
      18. Pelbagaj caj, kenaan dan kutipan baru diperkenalkan kepada rakyat.
      19. Kenaikkan harga dan surcaj air berkali-kali.
      20. Skandal membina dan mengecat laluan basikal di Georgetown.
      21. Skandal Kajian Kebolehlaksanan Projek Terowong dan PTP.
      22. Skandal tambakan laut di Gurney, Bayan Baru dan Teluk Kumbar.
      23. Skandal tanah runtuh di Tanjung Bungah.
      24. 25 kampung-kampung Melayu lenyap dan hilang.
      25. Perobohan gerai penjaja dan kedai makan.
      26. Anjur Pesta Arak secara terbuka.
      27. Gezetkan jalan khas untuk pesta arak setiap malam.
      28. Pemecatan Ahli Majlis dan JKKN Parti Islam SeMalaysia (PAS)
      29. Pembinaan rumah mewah dan mampu tengok di P.Pinang.
      30. Tiada rumah kos rendah atau mampu milik untuk rakyat.
      31. Kenakan sekatan dan birokrasi bina rumah kos rendah dan mampu milik.
      32. Menutup periuk nasi Nelayan pantai.
      33. Penjualan saham Pulau Jerjak.
      34. Memanipulasi angka hutang kerajaan negeri.
      35. Bergaduh dengan PAS
      36. Meminggirkan ADUN dari PKR dan DAP yg tak sehaluan.
      37. Gagal tunai janji-janji dalam Manifesto PRU12 & 13.
      38. Menaikkan harga sewaan tapak perniagaan sehingga 200 %.
      39. Tiada plan kecemasan menangani bencana – banjir.
      40. FDI merosot dari RM12bilion ke RM2bilion pada tahun 2016.
      41. Menanggung perbelanjaan kerajaan melalui penjualan tanah kerajaan dari 33% ke 8% baki.
      42. Menubuhkan “Pasukan Polis” sendiri yang disahkan sebagai Pasukan Haram.
      43. Politik ugutan, sehingga mahu membubarkan DUN untuk pilihanraya negeri.
      44. Berperang dengan pegawai kerajaan persekutuan (SDO)
      45. Sentiasa menyalahkan pihak lain dan BN jika kerajaan negeri hadapi masalah.
      46. Masalah kesesakkan lalu lintas tidak dapat diselesaikan.
      47. Ugut rakyat kononnya jika DAP kalah, rakyat akan kembali mundur di bawah BN.
      48. Berbohong mengenai isu miskin tegar dihapuskan selepas 1 tahun DAP memerintah P.P
      49. Peningkatan perbelanjaan kerajaan negeri hampir 500% dari tahun 2008 (RM283j-RM1.3b)
      50. PDC alami penyusutan keuntungan dari RM75juta setahun kepada RM6 juta pada 2015.
      51. Peruntukan bajet 2017 kepada pejabat Ketua Menteri meningkat 600% dari tahun 2016.
      52. Gagal memelihara alam sekitar dan ekologi laut.
      53. Hujan dijadikan alasan kenapa Pulau Pinang banjir terburuk.
      54. 51 projek yang dicadangkan oleh kerajaan negeri telah gagal dilaksanakan.
      55. Gagal newartakan kawasan perlindungan hutan.
      56. RM220juta peruntukan dalam Bajet 2017 tangani banjir lesap tanpa berita.
      57. Menolak 13 usul DUN yang dibawa oleh ADUN PKR dan DAP sendiri.
      58. Menggunakan institusi dan wang kerajaan untuk meliberalkan Islam (Penang Institut)
      59. Menyokong golongan-golongan songsang gender (LGBT).
      60. Meletakkan kos yang tinggi dan tidak munasabah untuk projek yang dicadangkan kerajaan.
      61. Memelihara kilang-kilang haram di Pulau Pinang.
      62. Menyita rumah yang tidak membayar sewa.
      63. Tidak menghapuskan pinjaman pendidikan negeri dan ditukar ke biasiswa.
      64. Pasukan bolasepak tercorot untuk 9 tahun berturut turut.
      65. Mengabaikan pembangunan kawasan luar bandar dan kawasan dimenangi BN.
      66. 7 tahun bajet negeri alami defisit secara keseluruhan RM598.04juta.

      Delete
  21. Hasil dari keringat membuka hutan, dan menjadi kebun terbesar didunia, bukan nak disanjung. Tapi pekebun dijajah physikal dan minda.
    Makan, minum kerja diatur susun ketat sehingga ala komunis. Pembukaan hutan boleh pulak, pembukaan minda dilarang. Felda sepatutnya maju, tapi sudah berhutang, pekebun dijajah parti Umno.
    Lama mana lg sebelum berlaku ledakan revolusi hijau terhadap Kim Jong Jib Umno, yg licik menghukum pekebun dgn sistem komunis... ala Kim Jong Il Korea Utara.
    Melayu diasuh taat totok pd Umno.
    Melayu dimomok jumud takut pada AgamaPas.
    Jiwa Melayu sudah diculik oleh PASUMNO.
    Baki Melayu jumudtotok yg masih diremote control oleh kedua party Pasumno petualang KleptoKroniKomunis ini, sudah layak digelar..
    Zombie pelahap Taek Low.
    Lebih cepat mereka ini dgn parti mereka dimamposkan, lagi bagus utk Malaysia.
    Aamin

    ReplyDelete
  22. 0.2.11...
    Tak baik tau hina2 golongan mamak,nanti aziz tabung hj,zamri mb perok,kj,naina merican merajuk,rugi umnoo tau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dua2 ekor hitam legam itu betul2 pure UMNO...'United Mamak & Nana Organization'.

      Langsung tak ada iras2 muka Melayu.....!!

      Delete
    2. P.arti
      P.ukimak
      B.oboi
      M.amak

      Delete
    3. M.amak
      A.thies
      H.ipokrit
      A.njing
      T.ua
      H.antu
      I.blis
      R.iak

      Delete
    4. O.rang
      T.ua
      H.indu
      A.njing
      M.atdey
      A.hli
      N.eraka

      Delete
    5. K.reativiti tinggi..............O.tak biol
      E.lok pekerti...................T.ua renta
      J.aguh berpantun..........H.indu paria
      O.tak genius.... .............A.ota kuat
      R.upa kacak..................M.ati pucok
      A.wek suka.................. .A.nak haram
      .......................................N.uat tutoh

      Delete
    6. K.nowledgable..............O.ld
      E.legant........................T.amil
      J.ovial...........................H.indu
      O.ptimist.... ..................A.rrogant
      R.obust................... .....M.oron
      A.ttractive................... .A.fraid
      ......................................N.o ball

      Delete
    7. Alahhh bro

      Nak hairan apa?

      Dia tu kan drop out drp Hospital Bahagia Tanjong Rambutan

      Delete
  23. Kes felda,sama aje dgn kes mara,yapeim,mdb,tabung haji,kwap etc...pengakhiran plot happy ending....
    Cite musang disuruh jaga reban ayam.....
    Ya Allah sesungguh2nya Engkaulah yg maha besar dan maha agung,hanya kepada Mu lah tempat kami memohon,selamatkan bangsa dan tanah airku yg tercinta in dp tangan2 dajal...

    ReplyDelete
  24. Wahai 01.00,wa tak takut sama dap,wa lagi takut sama mca dan cina merah.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina Spura tobat nak urus niaga dgn Cina Komunis.

      Cina Malaysia cukup meluat dgn sikap penting diri MCA hingga dapat jolokan 'Make Chinese Angry'.

      Tapi Cina DAP beri peruntukan besar untuk Majlis Islam Penang...dan Cina DAP tidak bunuh jutaan umat Islam di negara China Komunis, DAP Cina tidak bunuh pengasas Ambank sebab buat laporan Najib terima duit berbilyon dan Cina DAP tidak sisimen Pegawai Penyiasat Pejabat AG setalah menyiapkan Kertas Pertuduhan Salah Laku Najib dalam kes penyelewengan berbilyon 1mdb.

      Delete
    2. Waaaaaaaaaaaaaaak Suuuuuuuuuuuuuuman..Tapi wak jangan lupaLGE dan DAP cina kat Penanag tu lah yang kini disiasat SPRM kerana beli banglow dgn harga jauh lebih rendah dari pasaran dan s/guna kuasa sebagai KM dalam pembelian tu..dan KM DAP cina tu lah yang giat disiaast sampai pejabat KM ditutup sementara dalam kes terowong bawah laut tu..dan DAP cina lah uang selalu melaung2kan slogan kita guna melayu untuk screw melayu..dan DAP cina ni lah yang wak puja2 bagai nak rak...otak letak kat maan ye wak..kat lutut ke kat bontot?????/

      Delete
    3. Senarai 66 skandal kerajaan DAP Pulau Pinang dibawah Lim Guan Eng


      1. Skandal penarahan Bukit Botak, Relau.
      2. Penjualan tanah tapak masjid di Bayan Bay
      3. Penyelewengan dan skandal rasuah duit Zakat PUZPP.
      4. Skandal pembayaran tanah laut tanpa kelulusan Kajian Kebolehsaknaan.



      5. Skandal tanah Taman Manggis dan KLIDC.
      6. Skandal ubah syarat tanah di Balik Pulau.
      7. Skandal pembelian banglo Ketua Menteri bawah harga pasaran.
      8. Skandal kilang haram di Sg Lembu.
      9. Campurtangan dalam soal fatwa
      10. Skandal penjualan 1100 ekar tanah kerajaan negeri kpd kroni.
      11. Skandal kelulusan projek lereng bukit.
      12. Banjir terburuk dalam sejarah negeri P.Pinang.
      13. Skandal kutipan sampah bernilai RM1.43juta
      14. Skandal penipuan hutang kerajaan negeri.
      15. 2000 pusat hiburan dan rumah urut berlesen dan haram di seluruh P.Pinang.
      16. Ratusan serbuan & tangkapan makmal dadah di P.Pinang.
      17. Pembelian anugerah MBPP dan MPSP palsu.
      18. Pelbagaj caj, kenaan dan kutipan baru diperkenalkan kepada rakyat.
      19. Kenaikkan harga dan surcaj air berkali-kali.
      20. Skandal membina dan mengecat laluan basikal di Georgetown.
      21. Skandal Kajian Kebolehlaksanan Projek Terowong dan PTP.
      22. Skandal tambakan laut di Gurney, Bayan Baru dan Teluk Kumbar.
      23. Skandal tanah runtuh di Tanjung Bungah.
      24. 25 kampung-kampung Melayu lenyap dan hilang.
      25. Perobohan gerai penjaja dan kedai makan.
      26. Anjur Pesta Arak secara terbuka.
      27. Gezetkan jalan khas untuk pesta arak setiap malam.
      28. Pemecatan Ahli Majlis dan JKKN Parti Islam SeMalaysia (PAS)
      29. Pembinaan rumah mewah dan mampu tengok di P.Pinang.
      30. Tiada rumah kos rendah atau mampu milik untuk rakyat.
      31. Kenakan sekatan dan birokrasi bina rumah kos rendah dan mampu milik.
      32. Menutup periuk nasi Nelayan pantai.
      33. Penjualan saham Pulau Jerjak.
      34. Memanipulasi angka hutang kerajaan negeri.
      35. Bergaduh dengan PAS
      36. Meminggirkan ADUN dari PKR dan DAP yg tak sehaluan.
      37. Gagal tunai janji-janji dalam Manifesto PRU12 & 13.
      38. Menaikkan harga sewaan tapak perniagaan sehingga 200 %.
      39. Tiada plan kecemasan menangani bencana – banjir.
      40. FDI merosot dari RM12bilion ke RM2bilion pada tahun 2016.
      41. Menanggung perbelanjaan kerajaan melalui penjualan tanah kerajaan dari 33% ke 8% baki.
      42. Menubuhkan “Pasukan Polis” sendiri yang disahkan sebagai Pasukan Haram.
      43. Politik ugutan, sehingga mahu membubarkan DUN untuk pilihanraya negeri.
      44. Berperang dengan pegawai kerajaan persekutuan (SDO)
      45. Sentiasa menyalahkan pihak lain dan BN jika kerajaan negeri hadapi masalah.
      46. Masalah kesesakkan lalu lintas tidak dapat diselesaikan.
      47. Ugut rakyat kononnya jika DAP kalah, rakyat akan kembali mundur di bawah BN.
      48. Berbohong mengenai isu miskin tegar dihapuskan selepas 1 tahun DAP memerintah P.P
      49. Peningkatan perbelanjaan kerajaan negeri hampir 500% dari tahun 2008 (RM283j-RM1.3b)
      50. PDC alami penyusutan keuntungan dari RM75juta setahun kepada RM6 juta pada 2015.
      51. Peruntukan bajet 2017 kepada pejabat Ketua Menteri meningkat 600% dari tahun 2016.
      52. Gagal memelihara alam sekitar dan ekologi laut.
      53. Hujan dijadikan alasan kenapa Pulau Pinang banjir terburuk.
      54. 51 projek yang dicadangkan oleh kerajaan negeri telah gagal dilaksanakan.
      55. Gagal newartakan kawasan perlindungan hutan.
      56. RM220juta peruntukan dalam Bajet 2017 tangani banjir lesap tanpa berita.
      57. Menolak 13 usul DUN yang dibawa oleh ADUN PKR dan DAP sendiri.
      58. Menggunakan institusi dan wang kerajaan untuk meliberalkan Islam (Penang Institut)
      59. Menyokong golongan-golongan songsang gender (LGBT).
      60. Meletakkan kos yang tinggi dan tidak munasabah untuk projek yang dicadangkan kerajaan.
      61. Memelihara kilang-kilang haram di Pulau Pinang.
      62. Menyita rumah yang tidak membayar sewa.
      63. Tidak menghapuskan pinjaman pendidikan negeri dan ditukar ke biasiswa.
      64. Pasukan bolasepak tercorot untuk 9 tahun berturut turut.
      65. Mengabaikan pembangunan kawasan luar bandar dan kawasan dimenangi BN.
      66. 7 tahun bajet negeri alami defisit secara keseluruhan RM598.04juta.

      Delete
    4. 11.25.. Tahniah kepada tn kerana menyenaraikan segala kepincangan yg berlaku di bawah pentadbiran LGE dan DAP di Penang. Kepincangan spt di aats telah disahkan benar dan sahih dan tak perlu dipertikan. Kaalu melayu2 kat sana tak nak berubah dan terus menerus menyokong rejim LGE dan DAP ni memanglah tak sayang bangsa dan generasi melayu akan datang. Terus meneruslah dipijak dan diperlekehkan oleh cina2 kopet tu sampai akhir hayat..habis tergadai tanah dan maruah melayu dan pastinya islam juga akan terpalit sama. PRU14 lah masa yg terbaik untuk kamu mengembalikan Penang kepada UMNO/BN dan menghumban DAP dan PH ke dalam selat Penang!!!!!!!

      Delete
  25. Yang bersalah budak despatch dan tea lady jer...

    ReplyDelete
  26. Din ini semua saandiwara takkkan Isa yang mengatakan tak nak gaduh, tentulah tak nak gaduh dengan Najib HJ. SaMALAH BERITA PMO YANG MEREKA YANG NAIK PESAWAT KERAJAAN MEMBAYAR UNTUK MENGIKUTI PM KE ARAB SAUDI.TANYA DENGAN DIA ORANG ADA KAUNTER KE DI JPM UNTUK TUJUAN INI. DAH LAH MEMBUAT STATEMENT NAK MEMPERBODOHKAN KITA SAMLAH DENGAN 1 MDB SEMUA TAHU SIAPA PENCURI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TIDAK ADA “SKANDAL” 1MDB, HANYA MAHATHIR NAK JADI PM BALIK
      Adamyan | January 16, 2018



      RAKYAT sebenarnya ditipu oleh Mahathir, yang menyangkakan 1MDB adalah sebenar-benar skandal yang boleh menyusahkan rakyat. Tapi hairan kenapa dari mula isu ini sampai sekarang, tidak ada satu bukti pun menunjukkan ada sesen duit yang hilang, yang ada hanya duit untuk bayar hutang dan ini bukan duit rakyat pulak tapi duit 1MDB sendiri.

      Yang ada hanyalah hutang. Biasalah syarikat berhutang, sebab syarikat juga membuat duit/untung dalam masa yang sama. 1MDB dah selesai banyak hutangnya pun.

      Mahathir taknak rakyat nampak 1MDB ini begitu (sebuah syarikat), Dia mahu rakyat melihat 1MDB ini sebagai skandal yang telah melesapkan wang negara sebanyak RM 42 billion. Sebab itu dari mula angka ini keluar, sampai sekarang, tidak ada satu bukti pun yang boleh ditunjukkan Mahathir untuk menyokong dakwaannya itu. Begitu juga dia tidak mahu berjumpa sendiri dengan Arul Kanda untuk mendapatkan gambaran sebenar walaupun Arul Kanda ada saja disini, di pejabatnya.

      Akhirnya kita tahu, ini semua bukan pasal 1MDB tapi sebab Mahathir nak jadi Perdana Menteri semula sebelum mewariskan jawatan itu kepada zuriatnya. 1MDB ini hanya asbabnya saja, hakikat sebenarnya dia tu nak jadi Perdana Menteri semula.

      Datuk Sri Najib Tun Razak adalah seorang negarawan sebenar dan telah banyak membawa kebaikan kepada rakyat sejak jadi Perdana Menteri pada April 2009. Tol paling banyak dihapuskan zaman Najib inilah, begitu juga lebuhraya tanpa tol, pun banyak dibina zaman Najib. Itu baru tol, belum yang lain lagi. Jadi Mahathir perlu cari alasan kenapa Najib perlu diturunkan dan itulah yang dipilihnya, 1MDB.

      Ini dibuktikan dengan tindakan melantik anaknya sendiri ke jawatan ketiga tertinggi dalam parti bunga dan dia sendiri itu pun dicalonkan sebagai Perdana Menteri (sementara) Pakatan dalam konvensyen hujung tahun lepas – sekalipun ditentang dari segenap penjuru termasuk dari partinya sendiri dan PKR.

      Sejak hari itu, macam mahatahari jugak, dah tak nampak lagi dah Mahathir bercakap pasal 1MDB. Semuanya tentang bagaimana dia akan menjadi Perdana Menteri semula dan orang lain tidak layak kerana tidak terpilih – yang dia terpilih.

      Masa jadi Perdana Menteri tipu rakyat, belum jadi Perdana Menteri (semula) pun tipu rakyat juga.

      Delete
  27. Matdey lahanat perosak perpaduan Melayu
    Tiada maruah diri asyik jer buat pusingan U
    Dngn Kit Siang DAPigs, rela jadi kuda kayu
    Dekat Nuat peliwat pulak, terhegeh merayu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  28. Cehh anjing2 matdeyy nk ckp pasal isu2 skrg.. Xlayak pngsung! Isu zmn matdeey sampai skrg xselesai.. Rakyat tnggung..ada yg dah mati.. Mcm mna matdeey nk tebus semula hutang dn jenayah lama..

    Rompak curi wang negara 31 billiunn lps tu sng2 jwb "saya tak tahu.." ..mau kasi PELEMPANG 3x ke muka dia time tu!!

    Kita doakan Insha Allah, MatDeey akn dpt ditangkap hidup2..selepas kemenangan UMNO BN diumumkan malam PRU14 nanti, lepaa DS Najib form kerajaan, Insya Allahh, RCI Memali akan menyusul sementara Matdeey ditahan dalam penjara!!

    ameen x3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kata tok ppeti HarusSunatSani tok peti perok tu, kamu ni `bughoh`, Orang yg lawan kerajaan dengan guna senjata, tak kira lah apa jenis, moden ke tradisi ke, adalah pemberontak , penderhaka negara, bughoh, halal dibunoh. Matdey baik tak hukum bonoh pd kamu. Unton kamu masih hidop lagi. Syukor lah pd Allah . Ucap terima kasih pd Matdey patutnya!

      Delete
    2. Tak Tau Tun Mahathir masuk akai sbb kes dah 30 tahun dulu
      Tak Tau KJ macam cibai sbb kes baru je 8 tahun berlaku
      Tak Tahu NajibMO1 rm2.6b paling sakai cibai sial terlalu
      Tak kan baru 2 tahun kes 1MDB berlalu boleh Tak Tahu?

      mampoaumnopas mamposumnopas mamposumnopas mampos

      Delete
    3. TIDAK ADA “SKANDAL” 1MDB, HANYA MAHATHIR NAK JADI PM BALIK
      Adamyan | January 16, 2018



      RAKYAT sebenarnya ditipu oleh Mahathir, yang menyangkakan 1MDB adalah sebenar-benar skandal yang boleh menyusahkan rakyat. Tapi hairan kenapa dari mula isu ini sampai sekarang, tidak ada satu bukti pun menunjukkan ada sesen duit yang hilang, yang ada hanya duit untuk bayar hutang dan ini bukan duit rakyat pulak tapi duit 1MDB sendiri.

      Yang ada hanyalah hutang. Biasalah syarikat berhutang, sebab syarikat juga membuat duit/untung dalam masa yang sama. 1MDB dah selesai banyak hutangnya pun.

      Mahathir taknak rakyat nampak 1MDB ini begitu (sebuah syarikat), Dia mahu rakyat melihat 1MDB ini sebagai skandal yang telah melesapkan wang negara sebanyak RM 42 billion. Sebab itu dari mula angka ini keluar, sampai sekarang, tidak ada satu bukti pun yang boleh ditunjukkan Mahathir untuk menyokong dakwaannya itu. Begitu juga dia tidak mahu berjumpa sendiri dengan Arul Kanda untuk mendapatkan gambaran sebenar walaupun Arul Kanda ada saja disini, di pejabatnya.

      Akhirnya kita tahu, ini semua bukan pasal 1MDB tapi sebab Mahathir nak jadi Perdana Menteri semula sebelum mewariskan jawatan itu kepada zuriatnya. 1MDB ini hanya asbabnya saja, hakikat sebenarnya dia tu nak jadi Perdana Menteri semula.

      Datuk Sri Najib Tun Razak adalah seorang negarawan sebenar dan telah banyak membawa kebaikan kepada rakyat sejak jadi Perdana Menteri pada April 2009. Tol paling banyak dihapuskan zaman Najib inilah, begitu juga lebuhraya tanpa tol, pun banyak dibina zaman Najib. Itu baru tol, belum yang lain lagi. Jadi Mahathir perlu cari alasan kenapa Najib perlu diturunkan dan itulah yang dipilihnya, 1MDB.

      Ini dibuktikan dengan tindakan melantik anaknya sendiri ke jawatan ketiga tertinggi dalam parti bunga dan dia sendiri itu pun dicalonkan sebagai Perdana Menteri (sementara) Pakatan dalam konvensyen hujung tahun lepas – sekalipun ditentang dari segenap penjuru termasuk dari partinya sendiri dan PKR.

      Sejak hari itu, macam mahatahari jugak, dah tak nampak lagi dah Mahathir bercakap pasal 1MDB. Semuanya tentang bagaimana dia akan menjadi Perdana Menteri semula dan orang lain tidak layak kerana tidak terpilih – yang dia terpilih.

      Masa jadi Perdana Menteri tipu rakyat, belum jadi Perdana Menteri (semula) pun tipu rakyat juga.

      Delete
  29. Najib semasa ucapan pertama sebagai PM berkata,"zaman kerajaan tahu segalanya sudah berakhir".Sekarang untuk menjadi seorang PM,seseorang itu tidak perlu cerdik dan pandai,kerana bangang,bodoh,rasuah,songlap,penipu,pencuri,perompak,dan penyamun lebih diutamakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasib baik ada syarikat yg sanggup tanggung rugi demi najib terhadap plan pembagunan yg mestinya telah dirancang atas tanah felda tu...kompom semua dah diatur dalam prancangan...siap bagi free tu balik kat felda.kalau baru mmgu lepas dapt tanah tu logik jgk kalu return balik. Atau brp byk pulak dibayar kat kompeni tu..klu dari segi undang2 tanah tu dah sah terang terang jadi milik syrukat terlibat

      Delete
  30. Sdr Othaman Ahmad.

    Kalau tak suka BN/UMNO itu tuan punya pasal.
    Cuma saya harap tuan jgn hina dan cerca seorang manusia atas sifat fizikalnya spt hitam dll kerana ia ciptaan Allah.
    Berlainan pula jika fe'el perangai dan perbuatan kerana manusia diberikan akal fikiran dan daya usaha utk membuat pilihan.

    Sdr Othaman Ahmad sbg org lama, ada ilmu agama, harap jgn ambil mudah perkara ini. Menghina sifat fizikal manusia, malahan makhluk lain sekalipun, samalah dgn menghina dan memperlekehkan ciptaan Allah.

    Gunakan akal apabila menulis
    Hidup kita tidak lama
    Masa tidak akan undur kebelakang
    Kita semua akan pergi meninggalkan dunia ini
    Dunia semakin dekat menuju ke pengakhirannya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mufti kampong mana pulak ni?

      Delete
    2. Dia tu undi kat Pangkor dah kalah tapi undi pos kat lumut saja pun yg selamatkan dia.

      Delete
    3. 8:33 & 8:51

      saya hanya sekadar memberitahu dan mengingatkan setakat yg saya tahu dan mampu.

      Tapi kalau itu jawapan tuan-tuan, Alhamdulillah. Semoga Allah mengampuni dosa-dosa kita semua.

      Delete


  31. umno mencuri lagi



    tapi tiada sapa peduli



    umno mcm sekawan anak babi



    langsung tak ikut ajaran nabi



    siapa sokong umno dia lah lubang puki


    tunggu masa utk di sumbat dedak campur tahi


    inilah bangsa melayu yg suka hina atok kutty




    tanpa sedar ahli umno inilah sebenarnya pak turut balaci


    najib the fcuking pencuriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii



    ReplyDelete
  32. Tak perlu riak Bangsa,Melayu hebat apa laa.
    Tak perlu marah bhw Islam dihina apa laa..
    Tak perlu meratap Melayu Islam dianiaya apa laa..
    Usah bangga Melayu hebat dlm kerjasama, cth, bezanya operasi Food Court Melayu vs bangsa lain.
    Usah canang Masjid hebat, cth kira jemaah waktu subuh.
    Tak perlu momok takut Melayu Islam akan dimamah oleh hantu 'mereka' apa laa.

    Melayu sudah siap haprakan diri dgn telunjuk Umno.
    Islam telah sia dijaja lelong oleh Pasesat.
    Utk jd Bangsa Melayu yg ada agama Islam semula,
    BUKAN dgn paksa atur muslim taat buta pada hukum agama Ruu gari melayu tu.
    Bukan dgn tutup minda atau layan kesian diri. Ini penyakit mental Melayu ajaran Melayu Umno, beragama Pas.JHN JADI MELAYU BeROTAK SELUT TAEK.

    UMJ9BNPAS WAJIB WAJIB WAJIB DIMAMPOSKAN.

    NO KOMPROMI, INI HAKIKI
    Ini Bukan soal Melayu screw melayu, Ini perihal Melayu SUDAHPUN SCREW MELAYU. Maka melayu mesti discrew lagi sebab, otak sudah longgar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dacing BN dipenuh tahi berchampor air kencing
      DiBuat mandian macai2 umnobnpas beramai ramai
      Dengan Kos sara hidup kini yg makin meruncing
      Moh pastikan BN bekecai dlm PRU14 yang dok mai

      Najib tak dapat disingkirkan itu hanyalah dongengan
      Kami rakyat akan jentik dia hanya guna tiga jari tangan
      PRU14 ni ayuh semua rakyat kita berikan dia satu penangan
      Mari pastikan umnobnpas setan hanya tinggal dlm kenangan

      mamposumnopasbn mamposumnopasbn mamposumnopasbn

      Delete
    2. Di Akhir zaman ulama jadi tuli bisu lagi buta
      Qura`an dan hadiths mereka perdagangkan
      Mufti dan kadhi mengumpul harta berjuta juta
      Rakyat tertindas? Itu kerja k`jaan! Biarkan2

      haposkanumnobnpas haposkanumnobnpas haposkanumnobnpas

      Delete
  33. FUUYYOO BUDAK SUMAN MEROYAN BANGANG
    TAK DE SESAPA MENDOMINASI DLM PAKATAN
    KIKIKI..ELOK MAMAK MKN DOMINO PIZZA SAKAN
    SMBIL MKN PIZZA TOKONG KASI KUTY PELEMPANG


    KIKIKIKIKIKIKI... BERAMBOSSSSS BARUA DAP@SINGAPORK PEMSABOTAJ EKONOMI NEGARA

    PRU SPORK KAMI TUNGGU....


    INI KALI LAH.... BERAMBOSSSSS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Doktrin umno:
      Melayu itu Islam
      Islam itu Melayu

      Amanat Fatwa pas Hadi Awang Bini3:
      umno Kafir

      Natijahnya.....
      Kedua-dua entitik ini punyalah bahalol lagi tolol tanpa rasional dan realiti disebabkan buta sejarah hingga kesudahannya menjilat kembali ludah berkahak mereka apabila keduanya bersekongkol untuk mempertahankan KERAjaan KLEPETokrasi pimpinan pasangan laki bini yg heboh dicemuh-hina oleh masyarakat antarabangsa.

      Delete
  34. Usah nak bermimpi lah cai2 bahalol pakatan
    PH kian serabut dgn hadir nya Matdey setan
    Hamba pula, tidak dpt melupakan Mas intan
    Begini lah hidup dlm bercinta, meniti suratan

    ______________________
    MAY: MENITI SURATAN
    (https://youtu.be/1QMwlsYaZ6I)

    Dahaga kasih padamu
    Tiada akhirnya
    Dalam kepekatan malam
    Kaulah bintang

    Ku gapai jatuh
    Untuk ku sentuh
    Namun bagiku hadirmu
    Seminit menjadi penawar

    Sampai bilakah kita ini
    Asyik nya merindu sendiri
    Ada kasih dan ada cinta
    Tapi terhalang lah
    Oleh insan alpa
    Materialistik yang
    Menghukum cinta
    Sebegini…

    Bebaskan lah kita ini
    Di belenggu dunia

    Andai hanyut bahtera
    Kita rela di lautan gelora
    Itulah rela
    Kita berdua

    Hadirlah kau kasih
    Nyatakan cintamu
    Doaku yang lama

    Ingin ku bawa mu
    Bersama hasrat ku
    Meniti suratan
    Agar kenal kebahagiaan

    Takdir kita kasih
    Tuhan menentukan
    Serah keimanan
    Pasti bersinar kebahagiaan

    Jua kaulah insan suci
    Wangian syurgawi
    Pekat malam yang berlabuh
    Aku teguh… di jiwa
    Kau tiba jua…

    ____________________________
    Buat Mas ku intan yg ku rindu,
    Salam rindu di angin nan lalu.

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  35. MAKIN BERTAMBAH PARAH SUMAN MEROYAN
    ADA ORANG SEDANG DI LAMUN PERCINTAAN
    DILAMUN CINTA MENGUSIK PERASAAN LA KAN
    MACAI BARUA WAK SUMAN MAKIN GILA BENGANG



    KIKIKIKIKI.....

    ReplyDelete
  36. Tahniah kepada DSNR dan Felda kerana bertindak pantas untuk mendapatkan semula tanah tu. Ini menunjukkan betapa perihatinnya kerajaan dalam menyelesaikan hal ini. Pastinya audit forensik yang telah dilakukan tu akan membebaskan Felda dari sebarang salah laku jenayah melibatkan tanah tersebut. Kini bukannya masa untuk menuding jari pada sesiapa dan mencari kambing hitam..tapi jadikan isu yang kecil ni sebagai pengajaran berharga untuk Felda terus menapak kukuh dan menjadikannya sebagai agensi yang terus membela warga peneroka. Rata2 warga Felda sangat2 berpuas hati dengan tindakan pantas kerajaan dan DSNR untuk medapatkan kembali tanah tersebut dan sekali gus menutup peluang pembangkang untuk menggunakannya sebagai modal politik apatah lagi modal lain spt 1 MDB, GST, harga minyak tidak dipedulikan oleh rakyat jelata lagi. Nampak gayanya frust menonggenglah TDM, Pizi dan PH kerana isu ini telah diselesaikan dengan begitu profesional oleh DSNR dan Felda..kita sama2 angkat topi kepada DSNR!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. bank negara reserve:

      15 December 2017

      Gold and Foreign Exchange and Other Reserves including SDR 431,583,404,771

      29 December 2017

      Gold and Foreign Exchange and Other Reserves including SDR 414,599,368,342

      mana hilang rm17 billion dalam 2 minggu?

      bayar ipic? bayar tanah felda?

      atau bayar geng najib????

      Delete
  37. UMNO pun buat terowong juga

    Terowong Kak Ros

    High Speed Rail HSR boreh buat U Turn dalam

    hahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni mesti lepas minum air ketum nih!!!

      jangan jadi mcm farid kamil udah ler!!!kihkihkih...

      Delete
    2. Sebelum ini hang cukup sombong wahai Datuk Farid Kamil ...

      hang dapat title DATUK ...hang marah netizen ...

      hang hina Perdana Menteri Malaysia dalam video dan diviralkan memburukan imej parti UMNO ...





      Sekarang , Allah SWT telah tunjuk balasannya di atas penghinaan ini .


      Adakah ini yang dinamakan amar makruf nahi mungkar yang diwar-warkan oleh Farid dan Madey?

      Delete
  38. Matdey iblis, lagi hebat dia punya sandiwara
    Agenda dajal ini nak sakau lagi harta negara
    Dulu kata Nuat peliwat dihumban ke penjara
    Kini mahu jumpa Nuat, tergaru2 serupa kera

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  39. 1 Feb, hamba & Suman tua akan berhempas
    Rasa mcm sian pula nak tibai si tua hampas
    Tak ada tumbukan kot, yg hamba mau lepas
    Cuma nak picit hidong, kasi dia sesak napas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  40. Sudah jelas pemilihan Mahathir sebagai PM oleh Pakatan Harapan bukan untuk menyelamat negara tetapi menipu pengundi MELAYU .

    Mereka hanya mahu undi Melayu sebab yakin pengaruh Mantan PM ini selepas PAS keluar dari Pakatan . Undi Cina mereka yakin sebab DAP boleh tarik 90 % undi kaum itu bersama Pakatan .


    Ternyata selama ini Pakatan terutama Anwar Ibrahim yang sering mengelar Mahathir pelbagai gelaran adalah hipokrit

    PPBM memag layak digelar parti penyamun bersatu Malaysia (PPBM)

    ReplyDelete
    Replies
    1. parti penyamun bersatu Malaysia (PPBM)

      keh...keh...keh..keh...keh..

      Delete
  41. Boleh percaya ke cakap itu Pengerusi? Bagi kita semua tengok salinan hak milik (geran) tanahnya, baru boleh dipercayai. Cakap-cakap tak main okay

    ReplyDelete
  42. Mengikut kajian yang dilakukan oleh Wan Saiful Wan Jan dan di terbitkan oleh ISEAS , institut Ishak Yusuf, Singapura. Seramai 1500 respnden telah terlibat dalam kajian ini dengan menggunakan metodologi terkini yang diiktiraf tepat lagi telus.
    Dapatan dari kajian itu menunjukkan 85% warga luar bandaar Johor tidak menyokong PH dan masih setia bersama UMNO/BN. Rata2 memberikan jawapan bahawa mereka tidak mahu nasib merreka menjadi spt melayu di Singapura yang terpinggir oleh PAP. Mereka tidak mahu DAP akan menjadi lebih kuat pengaruhnya dari parti2 lain dalam PH, di Johor nanti. Sekarang pun , suara DAP khususnya Liew Chin Tong amat2 berpengaruh dan sering mengeluarkan kenyataan yang membimbangkan warga melayu Johor. Malah adun DAP kulai juga semakin vocal dan rakus bila melibatkan hak kaum cina di Johor..tak mustahil melayu akan tertindas jika DAP berkuasa, walaupun bukan sebaagi MB di negeri tersebut.
    Nampaknya, rakyat Melayu Johor telah membuat pilihan yang bijak dengan terus kukuh bersama UMNO/BN demi masadepan kelangsungan generasi melayu akan datang. Contoh spt apa yang berlaku kepada melayu di bawah PAP sewajarnya menjadi pengajaran yang pahit untuk rakyat melayu Johor. Jangan sesekali biarkan kubu melayu dan UMNO yanh kukuh ini dirobohkan senang2 oleh PH...jangan sesekali2 percaya kpd janji2 manis merekan spt yang telah berlaku kepada melayu di Penang. Ingat, jka telah jatuh kpd DAP/PH ..jangan mimipilah kan dikembalikan kepada kuasa melayu lagi, jadilah kita tertindas di bumi melayu sendiri. PRU semakin hampir..serangan2 bertali arus daeri DAP/PH akan terus datang dengan betrmacam2 fitnah serta hasutan..kuatkan jati diri kita wahai rakyat melayu Johor. pertahankan tanah bertuah ini dari terlepas kepada petualang2 negara yang mempunyai agenda2 gelap mereka sendiri. Ingat..UMNO yang dilahirkan di istana Johor perlu terus dipertahankan kedaulatan mereka di Johor ini!!!!!!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...