Tuesday 16 January 2018

FELDA DIGESA JELASKAN TERMA2 PERJANJIAN TANAH DI JALAN SEMARAK

Inilah 'wayang kulit' Felda dan kerajaan kleptokrasi yang cuba menutup segala kelemahan penggadaian tanah milik Felda di Jalan Semarak kepada syarikat Synergy Promenade setelah dikecam hebat oleh rakyat Malaysia.

Begitu mudah Felda jual tanah tersebut dan kini teramat mudah pula syarikat Synergy Promenade serah semula.

Tan Sri Shahrir Samad selaku Pengerusi Felda mesti terangkan segala terma-terma untuk dapatkan semula tanah Felda di Jalan Semarak dari syarikat Synergy Promenade.

Berapa jumlah wang yang Felda kena bayar semula kepada syarikat tersebut?

Dari sumber kewangan mana Felda dapatkan wang untuk bayar semula pada Synergy Promenade?

Apa syarat-syarat penyerahan semula tanah ini kepada Felda?

Sudahkah Felda buat pembayaran semula dalam bentuk kewangan  kepada syarikat Synergy Promenade?

Bila pembayaran dibuat kerana secara mendadak tanah itu diumumkan  diserah semula pada Felda?

Ahli-ahli Lembaga Pengarah Felda dan kerajaan kleptokrasi buat harta benda Felda macam bapa mereka punya!!

Jual dan ambil semula ikut suka hati mereka saja!!

Yang lebih menyedihkan kita dan tidak logik ialah apabila secara pantas tanpa disiasat, Datuk Azam Baki dari SPRM kata tiada unsur-unsur rasuah dalam kes penggadaian tanah Felda ini.

Pihak penguatkuasa undang-undang belum jalankan siasatan tetapi awal-awal lagi pegawai tinggi SPRM kata tiada sebarang unsur-unsur rasuah.

Cukup pelik perangai Azam Baki ini!!

Dia pun nak jadi kaki bodek minda lemah otak udang juga ke sepertimana pemimpin-pemimpin bangang UMNO?

Keseluruhan rakyat Malaysia ingin mendengar penjelasan secara terperinci dan komprehensif dari Pengerusi Felda selaku 'burung kakak tua' kepada kerajaan kleptokrasi terlebih dahulu!!

Pada hemat peribadi saya; 'wayang kulit' Felda ini adalah untuk menyelamatkan imej UMNO serta BN yang dikecam hebat oleh warga peneroka mahupun rakyat Malaysia dari segenap lapisan masyarakat dalam isu skandal terbaru ini!!

Pemimpin-pemimpin bangang UMNO dan kerajaan kleptokrasi tahu sekiranya isu ini tidak diselesaikan segera mereka bakal kehilangan majoriti kerusi-kerusi Parlimen yang berada di kawasan-kawasan Felda!!

Jumlah keseluruhan kerusi-kerusi parlimen di kawasan-kawasan Felda berjumlah lebih kurang 54 kerusi!!

32 juta rakyat Malaysia jangan mudah terperangkap dengan permainan 'wayang kulit' Felda ini!! Kita jangan lagi biarkan UMNO dan BN memperbodohkan keseluruhan warganegara Malaysia khususnya para peneroka di seluruh pelusok tanahair!!

KHAIRUDDIN ABU HASSAN

Koordinator

Deklarasi Rakyat

16 Januari 2018.

153 comments:

  1. Replies
    1. parti penyamun bersatu Malaysia (PPBM)

      keh...keh...keh..keh...keh..

      Delete
    2. mana pergi dzul??? azam dah take over ke?

      Delete
    3. Wak dogol akan kata dia tak tahu. Dia suruh tanya wak kojola kengkang yg serba tahu.

      Delete
    4. Tun Mahathir mengakui tuduhan liwat yang dikenakan terhadap Anwar Ibrahim pada zamannya benar dan mengikut lunas undang-undang.
      “Tuduhan yang dibuat kepadanya mengikut lunas undang-undang dan hukuman dijatuhkan oleh hakim dan bukannya saya dan perbicaraan dijalankan dengan panjang, sembilan bulan, itu masa saya..kata Dr Mahathir kepada wartawan Indonesia.

      Delete
    5. Celakalah bagi mereka yang terlibat dengan skandal penjualan tanah felda..celaka juga bagi mereka yang cuba menutup jejak skandal tersebut.

      Delete
    6. PM najib otak lembu

      Delete
    7. TIDAK ADA “SKANDAL” 1MDB, HANYA MAHATHIR NAK JADI PM BALIK
      Adamyan | January 16, 2018



      RAKYAT sebenarnya ditipu oleh Mahathir, yang menyangkakan 1MDB adalah sebenar-benar skandal yang boleh menyusahkan rakyat. Tapi hairan kenapa dari mula isu ini sampai sekarang, tidak ada satu bukti pun menunjukkan ada sesen duit yang hilang, yang ada hanya duit untuk bayar hutang dan ini bukan duit rakyat pulak tapi duit 1MDB sendiri.

      Yang ada hanyalah hutang. Biasalah syarikat berhutang, sebab syarikat juga membuat duit/untung dalam masa yang sama. 1MDB dah selesai banyak hutangnya pun.

      Mahathir taknak rakyat nampak 1MDB ini begitu (sebuah syarikat), Dia mahu rakyat melihat 1MDB ini sebagai skandal yang telah melesapkan wang negara sebanyak RM 42 billion. Sebab itu dari mula angka ini keluar, sampai sekarang, tidak ada satu bukti pun yang boleh ditunjukkan Mahathir untuk menyokong dakwaannya itu. Begitu juga dia tidak mahu berjumpa sendiri dengan Arul Kanda untuk mendapatkan gambaran sebenar walaupun Arul Kanda ada saja disini, di pejabatnya.

      Akhirnya kita tahu, ini semua bukan pasal 1MDB tapi sebab Mahathir nak jadi Perdana Menteri semula sebelum mewariskan jawatan itu kepada zuriatnya. 1MDB ini hanya asbabnya saja, hakikat sebenarnya dia tu nak jadi Perdana Menteri semula.

      Datuk Sri Najib Tun Razak adalah seorang negarawan sebenar dan telah banyak membawa kebaikan kepada rakyat sejak jadi Perdana Menteri pada April 2009. Tol paling banyak dihapuskan zaman Najib inilah, begitu juga lebuhraya tanpa tol, pun banyak dibina zaman Najib. Itu baru tol, belum yang lain lagi. Jadi Mahathir perlu cari alasan kenapa Najib perlu diturunkan dan itulah yang dipilihnya, 1MDB.

      Ini dibuktikan dengan tindakan melantik anaknya sendiri ke jawatan ketiga tertinggi dalam parti bunga dan dia sendiri itu pun dicalonkan sebagai Perdana Menteri (sementara) Pakatan dalam konvensyen hujung tahun lepas – sekalipun ditentang dari segenap penjuru termasuk dari partinya sendiri dan PKR.

      Sejak hari itu, macam mahatahari jugak, dah tak nampak lagi dah Mahathir bercakap pasal 1MDB. Semuanya tentang bagaimana dia akan menjadi Perdana Menteri semula dan orang lain tidak layak kerana tidak terpilih – yang dia terpilih.

      Masa jadi Perdana Menteri tipu rakyat, belum jadi Perdana Menteri (semula) pun tipu rakyat juga.

      Delete
    8. "Tsunami Melayu yang mungkin dimaksudkan Pas ialah kurangnya undi Melayu ke atas Pakatan Harapan," demikian menurut penganalisis politik mengenai kenyataan Pas Selangor bahawa bakal berlakunya, Tsunami Melayu di Selangor pada PRU14 nanti.

      Pensyarah Kanan Hal Ehwal Politik dan Antarabangsa Universiti Utara Malaysia (UUM), Md Shukri Shuib berkata, Pas nampaknya sudah mula mengkaji dan yakin akan perubahan citarasa pengundi Melayu yang sedar kesan buruk jika pola perubahan tidak dilakukan ke atas gaya Pakatan Harapan.

      "Pengundi Melayu akan menjadi punca kuasa di Selangor dan juga seluruh negara, dan inilah yang ditegaskan Pas.

      "Jika Pakatan Harapan nampaknya yakin dengan orang Cina yang hampir 100 peratus mengundi DAP dan parti sahabatnya, Pas pula kini yakin bahawa pengundi Melayu yang sebelum ini mungkin ada yang mengundi Harapan disebabkan Pas juga bersama mereka, kini akan beralih arah kepada pihak yang dilihat alternatif kepada Pakatan dan DAP," katanya


      Sebelum ini, Sinar Harian melaporkan Tsunami Melayu pada PRU14 ini bakal meranapkan impian Pakatan Harapan (Harapan) kekal di Selangor, sekali gus memberi kelebihan buat Pas mentadbir negeri.

      Malah, pertemuan tiga penjuru yang dijangka berlaku di setiap Dun dan parlimen, sama sekali tidak menggugat peluang parti Islam itu menang meskipun tanpa PKR dan DAP.

      Mengulas lanjut, Md Shukri berkata, amaran Pas ini akan menjadi penimbang baru politik di Selangor.

      "Kini Pas dilihat serius mahu memastikan Harapan mendapat pengajaran yang perit dalam sejarah politik mereka.

      "Ancaman itu wajar menjadikan MB Datuk Seri Mohamed Azmin Ali dan keseluruhan pemimpin parti sahabat DAP di Selangor perlu bersiap sedia menghadapi gempa Melayu di negeri itu," katanya.

      Katanya lagi, justeru itu beliau melihat, Selangor akan menjadi negeri uji kaji politik antara BN, Pas dan Harapan yang membabitkan pola dan sentimen pengundi Melayu.

      "Kemenangan mana-mana parti dalam PRU di Selangor adalah ditentukan pengundi Melayu pada kali ini.

      "Jadi undi orang Melayu Selangor sangat mahal dan ianya umpama emas dan berlian yang tidak boleh dipandang rendah," katanya

      Delete
    9. Bangang apa lagi yang ko nak tunjukkan, kalau pun tak nak amik kira kes mahkamah di us dan singapore, pembayaran 2 kali hutang ipic telah menunjukkan kehilangan duit yang nyata.1mdb ada duit sendiri? Biar betul ko ni banyak sangat makan dedak , sampai nak cakap pun dah tak betul

      Delete
  2. BUKANKAH...SI KHAIRUDDIN NIH...SAMPAH MASYARAKAT...YG DAH KELUAR DARI PARTI PENYAMUN BERSATU MALAYSIA (PPBM)...KIHKIHKIH...

    LOMPAT SI KATAK LOMPAT...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woiiii..wak

      Hang tak buat copy paste dah ka?

      Delete
    2. Tun Mahathir mengakui tuduhan liwat yang dikenakan terhadap Anwar Ibrahim pada zamannya benar dan mengikut lunas undang-undang.
      “Tuduhan yang dibuat kepadanya mengikut lunas undang-undang dan hukuman dijatuhkan oleh hakim dan bukannya saya dan perbicaraan dijalankan dengan panjang, sembilan bulan, itu masa saya..kata Dr Mahathir kepada wartawan Indonesia.

      Delete
    3. Lompat si katak lompat
      Lompat si ulat bulu
      Cepatlah wak kojola cepat
      Sebab abg John dah lama dok tunggu.

      Delete
    4. POLITIK CUKUP TUA TAPI MASIH KENA TIPU DENGAN DAP
      Bukan 35 Kerusi Sahaja, DAP Yang Tanding Paling Banyak

      Sebagai sebuah parti yang berangan untuk menguasai negara, nampaknya Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) kini dibuai mimpi-mimpi indah, apatah lagi ia berjaya mendapat 52 kerusi Parlimen dalam pengagihan kerusi oleh Pakatan Harapan pada pilihan raya umum ke-14 (PRU-14) nanti.

      PPBM tentunya berasa bangga kerana ia mendapat pengagihan kerusi paling banyak di Semenanjung berbanding PKR (51), DAP (35) dan Parti Amanah Negara (PAN) sebanyak 27 kerusi.

      Daripada 35 kerusi yang akan ditandingi oleh DAP itu, 31 daripada kerusi itu adalah kerusi yang telah sedia dimenangi oleh DAP pada PRU-13 lepas.

      Berbanding dengan PPBM, ini adalah kali pertama ia bertanding pada PRU dan untuk kerusi Parlimen, seorang sahaja ahlinya yang menjadi penyandang kerusi Parlimen iaitu Muhyiddin Yassin di Pagoh. Itupun kemenangan Muhyiddin adalah atas tiket Barisan Nasional.

      Namun pada PRU-14, adalah sukar untuk Muhyiddin mempertahankan kerusinya dan sejak tahun lepas telah bersebar spekulasi bahawa beliau akan berpindah ke kawasan Muar, untuk bertanding di situ.

      Namun ketika PPBM sedang asyik diulit mimpi, pengagihan kerusi itu hanya untuk ditandingi di Semenanjung sahaja belum masuk Sabah dan Sarawak.

      Hakikatnya pada PRU-14 nanti, DAP masih sebenarnya menjadi dominan dalam Pakatan Harapan (PH) meskipun pengerusi PPBM, Mahathir Mohamad diumumkan sebagai calon Perdana Menteri, iaitu calon kitar semula.

      Kalau dikira betul-betul, ramai yang tidak sedar tentang strategi DAP ini. Ada 222 kerusi Parlimen dan setakat ini, pengumuman yang dibuat oleh PH itu baru melibatkan 165 kerusi. Ada baki 57 kerusi iaitu di Sabah dan Sarawak.

      Persoalannya parti mana yang akan bertanding di Sabah dan Sarawak itu? Seperti yang dinyatakan oleh penganalisis politik, Dr Kamarul Zaman Yusoff, perkara penting yang perlu diingati adalah PPBM telah mengumumkan bahawa ia tidak akan meletakkan sebarang calon di di Sabah dan Sarawak di pada PRU 14.

      Justeru ia menjadikan bilangan kerusi yang akan ditandingi oleh PPBM di seluruh Malaysia pada pilihan raya umum kelak adalah kekal 52.

      ``Sebaliknya, penasihat DAP, Lim Kit Siang, telah mengisytiharkan bahawa DAP akan menggandakan bilangan kerusi Parlimen (dan kerusi Dewan Undangan Negeri) yang akan ditandinginya di dalam PRU-14 di Sabah, bermakna bilangan kerusi yang akan ditandingi oleh DAP di Sabah di dalam PRU 14 ini ialah 8.

      ``Pada PRU-13 lalu juga, DAP telah meletakkan 11 calon di Sarawak. Pada pilihan raya negeri Sarawak lalu, Kit Siang juga telah mengisytiharkan strategi untuk memastikan DAP Sarawak menguasai kerajaan negeri pada 2021.

      ``Bagi tujuan itu, ia menjadikan kemungkinan untuk DAP bertanding lebih banyak kerusi Parlimen di Sarawak pada PRU- 14 itu ada,” katanya.

      Walaupun pembahagian kerusi itu nampak seperti direstui oleh semua parti dalam gabungan berkenaan namun ada pemimpin PAN yang seolah-olah tidak bersetuju.

      Jika tidak, masalah Timbalan Presiden PAN, Salahuddin Ayub yang disiarkan oleh Sinar Harian hari ini mencadangkan platform Pakatan Harapan digunakan untuk berbincang mengenai pembahagian kerusi susulan wujud ketidakpuasan hati beberapa kumpulan dan individu dalam PAN mengenainya.

      ``Rundingan mengenai pengagihan kerusi ini kita bincang dari semua aspek seperti faktor kemenangan, kekuatan parti, sokongan pengundi dan kekuatan jentera. Semua ini kita adunkan dan kita bincang dalam menentukan kerusi,'' kata Salahuddin.

      Disebabkan pembahagian kerusi berkenaan juga maka PAN Johor dilaporkan memboikot Konvensyen Pakatan Harapan 2018, kerana parti itu hanya mendapat dua kerusi di Johor.

      Realitinya, Pakatan Harapan umpama air di tasik, di permukaannya nampak tenang namun di dalamnya, penuh bergelora. Perasaan tidak puas hati terus membayanginya, daripada pemilihan nama calon Perdana Menteri hinggalah kepada pengagihan kerusi.

      Delete
    5. Maka bermulalah satu episod lawak mega dari PH.Mulai sekarang dan sampai hingga akhir PRU 14 barangkali, kita bakal menyaksikan satu demi satu lawak king dari berbagai segment dalam PH, dari kesemua parti, pemimpin dan pemuka pemuka PH yang mendakwa ada PHD hingga kepada yang memiliki bakat lawak terhebat mereka.Dari web site kartun kepada blog kelakar sehingga macai macai yang tak mengaku macai mereka akan dipenuhi lawak yang menghibur mengalahkan rancangan lawak astro.



      Semuanya bermula di konvensyen PH yang memutuskan pembahagian kerusi parlimen semenanjung dan perlantikan Mader sebagai interim PM.Maka dari situ lawak pun bermula.Khalid Samad beraksi dengan pantas selepas keputusan melantik Mader sebagai interim PM dengan skrip lawak kingnya yang menyebut Mader menawarkan diri untuk jadi PM bukan PH menggunakannya sebagai respon kepada dakwaan public yang mengatakan Mader digunakan oleh PH sebab dalam PH ramai lagi tokoh tokoh terutama yang bertungkus lumus untuk menubuhkan PH sedangkan Mader datang kemudian dengan partinya yang ditubuhkan terkemudian dari parti lain dalam PH.Mengapa Mat Sabu tidak tercalon? Mengapa ramai lagi tokoh Kauli yang gah ketika mahu menggantikan PAS tidak langsung diangkat untuk jadi interim PM.Kuali tidak ketandusan tokoh seperti Husam jin kuasa 10, Din Ayub yang nampaknya hanya lantang meminta pembahagian calon dikaji semula yang kemudiannya ditenggelamkan oleh LGE dengan katanya macam mana Kuali boleh tambah calonnya?

      Itlah lawak Khalid Samad yang kemudiannya diikuti oleh ketua pemudanya yang mahu kesemua pemimpin Kuali memberikan taat setia kepada pemimpin tertinggi PH.Lawak sungguh bila ada pemimpin kuali bercakap pasal taat setia.Padahal sudah tercacat dalam sejarah bagaimana pemimpin kuali enggan memberi taat setianya kepada pemimpin tertinggi mereka ketika mereka masih lagi ahli PAS.Malah kerana keengganan mereka mencurahkan taat setia inilah yang melahirkan kuali.Bukan setakat keengganan memberi tata setia sahaja malah mereka juga sanggup melanggar baiah yang merupakan perjanjian antara mereka dengan ALLAH, bukan dengan pemimpin tertinggi PAS, mereka sanggup tidak taat tetapi nampaknya Kuali mahu menjadi icon lawak nombor satu apabila menegaskan mereka mesti memberi taat setia kepada pemimpin tertinggi PH yang terdiri dari Mader dan Pemimpn besar mereka LGE dn LKS.

      Beberapa lawak kecil kecil dapat dilihat dengan keluahan keluahan ahli kuali yang kecewa kerana dapat 27 kerusi sahaja sedangkan mereka antara yang berusaha untuk melahirkan PH.Mat Sabu presiden mereka sentiasa ke depan dalam setiap perancangan PH tetapi ditinggalkan di belakang bila mahu melantik calon PM.

      Melantik interim PM yang masih samar samar kemampuannya untuk menang pilihanraya sudahpun lawak.PH mahu cipta sejarah dengan interim PM yang tak pernah dibuat sebelum ini.PH yang masih sayang kepada DSAI yang pernah diwar warkan sebagai PM ke 6 satu ketika dulu ketika refomasi berkumandang menentang Mader dan mahukan DSAI jadi PM.Sebab itu Mader cuma dijadikan interim PM satu jawatan baru untuk Mader kalau PH menang.Rakyat Malaysia dikejutkan oleh lawak ini oleh PH yang mendakwa mahu menyelamatkan rakyat Malaysia dari GST, dari penyamun Bugis tetapi lawaknya dalam usaha menyelamatkan negara dari penyamun Bugis, negara mahu pula diserahkan walaupun untuk sementara kepada kepala penyamun Kutty, ha3x!

      Delete
  3. kalau najib...semua takde unsur rasuah. duit jatuh dari langit pun boleh jadi derma.

    tapi kalau org lain.......peon dapat hamper pun kena siasat! ada unsur rasuah.

    najib can go to hell!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun Mahathir mengakui tuduhan liwat yang dikenakan terhadap Anwar Ibrahim pada zamannya benar dan mengikut lunas undang-undang.
      “Tuduhan yang dibuat kepadanya mengikut lunas undang-undang dan hukuman dijatuhkan oleh hakim dan bukannya saya dan perbicaraan dijalankan dengan panjang, sembilan bulan, itu masa saya..kata Dr Mahathir kepada wartawan Indonesia.

      Delete
    2. Hang tunggu malam sat ni wak. Pasti john mcm biasa akan mai liwat hang.
      Kerajaan tidak akan ambil apa2 tindakan kat hang sebab depa pun tahu hang berniaga..

      Delete
    3. Senarai 66 skandal kerajaan DAP Pulau Pinang dibawah Lim Guan Eng


      1. Skandal penarahan Bukit Botak, Relau.
      2. Penjualan tanah tapak masjid di Bayan Bay
      3. Penyelewengan dan skandal rasuah duit Zakat PUZPP.
      4. Skandal pembayaran tanah laut tanpa kelulusan Kajian Kebolehsaknaan.



      5. Skandal tanah Taman Manggis dan KLIDC.
      6. Skandal ubah syarat tanah di Balik Pulau.
      7. Skandal pembelian banglo Ketua Menteri bawah harga pasaran.
      8. Skandal kilang haram di Sg Lembu.
      9. Campurtangan dalam soal fatwa
      10. Skandal penjualan 1100 ekar tanah kerajaan negeri kpd kroni.
      11. Skandal kelulusan projek lereng bukit.
      12. Banjir terburuk dalam sejarah negeri P.Pinang.
      13. Skandal kutipan sampah bernilai RM1.43juta
      14. Skandal penipuan hutang kerajaan negeri.
      15. 2000 pusat hiburan dan rumah urut berlesen dan haram di seluruh P.Pinang.
      16. Ratusan serbuan & tangkapan makmal dadah di P.Pinang.
      17. Pembelian anugerah MBPP dan MPSP palsu.
      18. Pelbagaj caj, kenaan dan kutipan baru diperkenalkan kepada rakyat.
      19. Kenaikkan harga dan surcaj air berkali-kali.
      20. Skandal membina dan mengecat laluan basikal di Georgetown.
      21. Skandal Kajian Kebolehlaksanan Projek Terowong dan PTP.
      22. Skandal tambakan laut di Gurney, Bayan Baru dan Teluk Kumbar.
      23. Skandal tanah runtuh di Tanjung Bungah.
      24. 25 kampung-kampung Melayu lenyap dan hilang.
      25. Perobohan gerai penjaja dan kedai makan.
      26. Anjur Pesta Arak secara terbuka.
      27. Gezetkan jalan khas untuk pesta arak setiap malam.
      28. Pemecatan Ahli Majlis dan JKKN Parti Islam SeMalaysia (PAS)
      29. Pembinaan rumah mewah dan mampu tengok di P.Pinang.
      30. Tiada rumah kos rendah atau mampu milik untuk rakyat.
      31. Kenakan sekatan dan birokrasi bina rumah kos rendah dan mampu milik.
      32. Menutup periuk nasi Nelayan pantai.
      33. Penjualan saham Pulau Jerjak.
      34. Memanipulasi angka hutang kerajaan negeri.
      35. Bergaduh dengan PAS
      36. Meminggirkan ADUN dari PKR dan DAP yg tak sehaluan.
      37. Gagal tunai janji-janji dalam Manifesto PRU12 & 13.
      38. Menaikkan harga sewaan tapak perniagaan sehingga 200 %.
      39. Tiada plan kecemasan menangani bencana – banjir.
      40. FDI merosot dari RM12bilion ke RM2bilion pada tahun 2016.
      41. Menanggung perbelanjaan kerajaan melalui penjualan tanah kerajaan dari 33% ke 8% baki.
      42. Menubuhkan “Pasukan Polis” sendiri yang disahkan sebagai Pasukan Haram.
      43. Politik ugutan, sehingga mahu membubarkan DUN untuk pilihanraya negeri.
      44. Berperang dengan pegawai kerajaan persekutuan (SDO)
      45. Sentiasa menyalahkan pihak lain dan BN jika kerajaan negeri hadapi masalah.
      46. Masalah kesesakkan lalu lintas tidak dapat diselesaikan.
      47. Ugut rakyat kononnya jika DAP kalah, rakyat akan kembali mundur di bawah BN.
      48. Berbohong mengenai isu miskin tegar dihapuskan selepas 1 tahun DAP memerintah P.P
      49. Peningkatan perbelanjaan kerajaan negeri hampir 500% dari tahun 2008 (RM283j-RM1.3b)
      50. PDC alami penyusutan keuntungan dari RM75juta setahun kepada RM6 juta pada 2015.
      51. Peruntukan bajet 2017 kepada pejabat Ketua Menteri meningkat 600% dari tahun 2016.
      52. Gagal memelihara alam sekitar dan ekologi laut.
      53. Hujan dijadikan alasan kenapa Pulau Pinang banjir terburuk.
      54. 51 projek yang dicadangkan oleh kerajaan negeri telah gagal dilaksanakan.
      55. Gagal newartakan kawasan perlindungan hutan.
      56. RM220juta peruntukan dalam Bajet 2017 tangani banjir lesap tanpa berita.
      57. Menolak 13 usul DUN yang dibawa oleh ADUN PKR dan DAP sendiri.
      58. Menggunakan institusi dan wang kerajaan untuk meliberalkan Islam (Penang Institut)
      59. Menyokong golongan-golongan songsang gender (LGBT).
      60. Meletakkan kos yang tinggi dan tidak munasabah untuk projek yang dicadangkan kerajaan.
      61. Memelihara kilang-kilang haram di Pulau Pinang.
      62. Menyita rumah yang tidak membayar sewa.
      63. Tidak menghapuskan pinjaman pendidikan negeri dan ditukar ke biasiswa.
      64. Pasukan bolasepak tercorot untuk 9 tahun berturut turut.
      65. Mengabaikan pembangunan kawasan luar bandar dan kawasan dimenangi BN.
      66. 7 tahun bajet negeri alami defisit secara keseluruhan RM598.04juta.

      Delete
    4. Wahhhh..
      Wak kojola kengkang dah jadi penyiasat SPRM.

      Baik2 arrr wak. Jgn masuk ke dalam spender biru.

      Delete
    5. Z Tokey BABI pasar borong Chow kit baru balik berniaga...jual BABI manyak untung ini hali!!!!hati manyak suka...

      Delete
    6. Dah macam naik muak layan kerenah PH Kuali ni.Lepas satu, satu datang sehingga tak tahu nak cakap macam mana! Sembang besar, fitnah, tohmahan, presepsi, andaian dan sejenisnya semuanya ada.Itulah PH, dari parti DAP, PKR ,Kuali dan PPBM kesemuanya datang dalam satu pekej! Mengatakan PAS! dengan fitnah, tohmahan, persepsi, andaian dan seumpamanya.Semuanya ada tetapi tak satupun betul! Ini yang geram ni, kalau dulu kita sering sakit hati kepada macai macai Meno, kini tempat macai macai Meno diambil alih oleh macai kapcai PH pulak! Dunia dunia....



      Berbagai kerenah pulak PH ning, dari pemimpin atasan mereka sampailah kepada macai kapcai yang suka cakap sampahnya.Pemimpin atasan mereka bercakap berdegar degar nak hapus rasuah alih alih, ada pulak khalifah tertingginya dituduh rasuah, anak buah pemimpin kakannya dituduh curi pasir dan pengikut parti duduk rumah besar hanya dengan jawatan yang diberi oleh partinya.Pelik bukan!tapi itulah PH Yang nak selamatkan Malaysia.

      Kemudian dibuatnya cerita menerusi SR bahawa PAS terima dedak 90 juta dari Meno dan bukan main berdegar degar cabar supaya TGHH dan PAS saman SR kalau itu fitnah tetapi lepas saman difailkan, lain pulak ceritanya sedangkan cerita dedak 90 juta dicanang terus sehingga menjadi 200 juta.Gemarnya nampaknya PH reka cerita dongeng.Macam macam lah PH ning....

      Kemudian giliran Mader pulak ambil peranan mengata kat PAS, dibawanya cerita lama mengenai Memali dan Amanat Hadi sambil menuding jari kononnya semuanya salah PAS atas apa yang berlaku di Memali dan kemudian berpusing untuk menuduh PAS pengkianat kerana enggan memberi jalan PH bertanding lawan Meno.Cantik! Siapa Mader dan PH sehingga boleh mendakwa PAS mesti ikut PH dan kerana tak nak ikut PAS dikatakan pengkianat.Muka tak malu sungguh Mader PH ning!Suka PASlah nak beri atau tidak kepada PH lawan Meno.Kalau PAS nak lawan juga Meno apa PH peduli?

      PH peduli betul pasal PAS nak lawan Meno.Sebab pedulilah Yidin pula ambil giliran menuduh PAS berkhalwat dengan Meno.Makin bodoh ker apa Yidin ning? Sekali lagi apa Yidin mahu kisah pasal PAS khalwat dengan Meno kalau betul pun.Suka PASlah bukannya khalwat yang melibatkan manusia yang pula terikat dengan hukum ugama, PAS dan Meno kalau khalwatpun mana ada salahnya? Jadi Yidin yang sibuk tu nak panggil apa?

      Nampaknya sejak bermulanya kekalutan akibat Kajang Move sampai sekarang PAS tidak boleh hidup senang, diserang dengan rakus sekali oleh PH, oleh semua parti dalam PH, bermula dengan serangan DAP yang membawa perpecahan dalam PR kemudian diteruskan oleh Kuali dengan kempen Oren ganti Hijaunya dan oleh PKR dengan tuduhan Rapiji Ramli tentang bekas pemimpin PAS terima 90 juta bagi pihak PAS dan akhir akhir ini oleh Mader dengan kisah Memali dan Amanat Hadi serta PAS pengkianatnya, juga oleh Yidin dengan cerita dongengnya PAS khalwat dengan Meno.

      Macam macamlah PH ni, mungkin lepas PRU 14 baru PH diam....

      Delete
    7. Wak GN mana pi?.....balik Kota tinggi jaga kenun nensas ka?
      Tinggal Wak Gila sorang sorang dok merapu kat blog budin nih.
      Elaun belum dapat Wak?
      Kesian.....pisang banyak Wak.....
      Habis kebun orang sebelah kena sapu.....
      Itu Wak GN balik cari pisang kot........
      he...he....wak...wak..

      Delete
    8. SUHU politik negara kita sekarang ini sedang menaik, seiring dengan tempoh PRU yang semakin mendekat. Mengambil maklum bahawa perlunya kesedaran dalam kalangan rakyat dipertingkatkan, suka saya mengajak tuan-puan untuk membaca secebis cerita teladan yang mungkin akan memberikan sedikit pengajaran kepada mereka yang mahu berfikir. Kisahnya begini…



      Di sebuah kampung, tinggal seorang peruncit tua yang mempunyai beberapa orang pekerja. Kedai runcitnya agak kecil, tetapi yang menariknya, ia mempunyai banyak barangan keperluan. Strategi jualannya adalah bagi membantu orang kampung untuk mendapatkan bekalan. Manakala keuntungan yang diambil cukup bagi membayar kos dan sedikit keuntungan yang sederhana. Pendek kata, dia tidak mengejar kekayaan yang melampau.

      Strategi peruncit tua ini ditentang oleh beberapa pekerja-pekerjanya dan juga saudara mara yang terdekat. Ini bagi mereka, seharusnya keuntungan dilipatkan bagi menjamin kehidupan yang lebih selesa pada masa depan, tanpa mengira masalah orang kampung yang memerlukan bekalan. Mereka mahu berhenti kerja, tetapi kerana di situ juga kurang terdapat peluang kerja, maka hasrat untuk berhenti dari kedai itu ditangguhkan.

      Hasrat yang sudah lama terpendam itu akhirnya berjaya dilaksanakan apabila datang seorang kaya yang dikira sangat berjaya di dalam perniagaan, datang ke kampung itu, mengajak orang ramai menyertai perniagaan hypermarketnya. Dengan syarat mereka mestilah mengeluarkan wang belanja kepada orang kaya itu sebagai kononnya modal perniagaan mereka. Peluang yang terbuka ini digenggam seeratnya oleh para pekerja kedai runcit itu. Maka berbondong-bondonglah mereka meletakkan jawatan sebagai pekerja kedai itu dan mengikut orang kaya yang menjanjikan kejayaan dan kekayaan dalam perniagaan baru mereka, sambil mulut mereka terkumat-kamit menghina tuan kedai runcit itu sebagai orang tua yang tidak tahu berniaga, bodoh, tak fikir untung, tiada wawasan dan sebagainya. Berhabis harta mereka mengeluarkan modal kepada orang kaya itu.

      Yang tinggal ialah pekerja yang masih dedikasi, mempercayai perniagaan bukanlah hanya keuntungan sahaja, tetapi lebih utama tanggungjawab sosial yang wajib dilaksanakan. Apatah lagi keadaan penduduk kampung yang daif itu. Teruslah mereka bersama peruncit tua itu menjalankan perniagaan mereka seperti biasa. Dan tidaklah terjejas tugasan mereka kerana tidaklah sehebat mana mereka yang berhenti kerja itu walaupun mengaku pandai banyak hal. Akhirnya kedai runcit kecil itu semakin mendapat sambutan setelah orang kampung tidak mampu membeli di hypermarket itu kerana harganya sentiasa berubah-ubah dan dengan promosi palsu yang membingungkan mereka kerana pengurusan yang tidak betul.

      Setelah setahun, kedai runcit yang kecil itu menerima kemasukan untung sebanyak lebih RM40,000 setahun, satu jumlah yang sangat besar bagi kedai runcit walaupun sudah meminimumkan untung dan walaupun puas difitnah oleh bekas pekerjanya dan juga orang kaya itu. Ini adalah kerana kepercayaan orang kampung. Dan sebaliknya, projek hypermarket yang menjanjikan keuntungan dan kekayaan tidak dimaklumkan berapakah jualannya kerana kerugian sentiasa. Bekas pekerja kedai runcit itu yang dahulunya berjanji akan membekalkan sebanyak 130 jenis barangan yang sama asli dengan kedai runcit itu kepada orang kampung, hanya mampu membekalkan 27 jenis barangan tiruan sahaja. Itupun dengan ihsan oleh orang kaya itu. Manakala barangan lain diambil oleh orang lain. Walaupun tidak berpuashati, tetapi sebagai kuli, mereka tidak mampu melawan. Apalagi dengan modal mereka masih bersama orang tua yang kaya itu. Mereka mendiamkan diri sahaja.

      Delete
    9. Ya 1325,
      Itu kes liwat 1. Dah settle. Anuar dah jalani hukuman penjara hingga selesai tempoh hukuman serta diberi Pengampunan DiRaja semasa era Pak Lah sebagai Perdana Menteri. Beliau kemudian telah dilepas dan dibebaskan seperti rakyat biasa.
      Oleh kerana jiwa membela rakyatnya sungguh kental, beliau berpolitik lagi hingga berjaya menjadi Ketua Pihak Pembangkang di Parlimen Malaysia. Bangkangan demi bangkangan, bantahan demi bantahan diajukan di dewan Parlimen untuk mempastikan hak2 rakyat dilindungi dan dipenuhi juga mempastikan proses semak dan imbang terlaksana sebaik mungkin. Satu demi satu penyelewengan pemerintah yg berselindung disebalik akronim GTP dan ETP yg langsong rakyat tak faham, dibongkar. Anwar mula menjelajah ke seluruh pelusuk negara bagi menyedarkan rakyat tentang berlakunya penyelewengan, penipuan serta ketirisan kerajaan dalam melaksanakan projek2 mega yg tidak menguntungkan rakyat. Bermula dari sini lah Konspirasi Kes Liwat 2, dengan pelakon utamanya Mohd Saiful Bukhari Azlan yg menyebabkan Anuar Ibrahim dipenjarakan semula buat kali ke dua di Penjara Sg. Buluh hingga sekarang!

      Siapakah sang sutradaranya wahai anon 1325

      Delete
    10. he..he..

      Cian kat si Jijah Kipas...

      si Nuar Al Juburi nih!!!bukan 3-4 jantan dia dah tonggeng..China Doll pun dia dah dok belasah...sampai tercungap2 kawan tuh...sampai kuar peluh jantan Bang Non

      1543...siapa kah pelakon hebat tu yer!!!

      tu lah akibat NAFSU...binasalah badan...

      nasib kau lah badan...

      Delete
    11. PKR Selangor tidak dimaklumkan tentang kenyataan bersama PPBM, DAP dan Amanah negeri menyokong pencalonan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai perdana menteri gabungan itu untuk pilihan raya umum akan datang.

      Timbalan Pengerusi PKR Selangor Zuraida Kamaruddin berkata pengerusinya, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali juga tidak tahu tentang kenyataan bersama menyokong keputusan majlis presiden PH itu.

      “Kenyataan itu tidak dibuat melalui struktur PH Selangor yang dipengerusikan Datuk Seri Azmin Ali,” kata Zuraida kepada FMT hari ini.

      “Saya tidak pasti sama ada kenyataan itu adalah satu gabungan atau secara individu.”

      Semalam, PPBM, DAP dan Amanah negeri dalam kenyataan bersama yang ditandatangani Pengerusi PPBM Selangor Datuk Abdul Rashid Asari, Pengerusi DAP Selangor Tony Pua dan Pengerusi Amanah Selangor Izham Hashim menyokong keputusan majlis presiden PH menamakan Dr Mahathir sebagai calon perdana menteri gabungan itu.

      Pengerusi PPBM itu digandingkan dengan Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail yang dicalonkan sebagai timbalan perdana menteri.

      PKR Selangor bagaimanapun dilaporkan enggan menyokong keputusan majlis presiden PH yang diumumkan pada Ahad. Ketua Komunikasi PKR Hizwan Ahmad dilaporkan berkata PKR negeri akan kekal dengan pendirian tidak bersetuju dengan pelantikan Dr Mahathir dan Wan Azizah jika pakatan pembangkang mengambil alih kuasa.

      Azmin juga merupakan naib presiden PH nasional.

      Zuraida Ahad lepas mengakui kecewa dengan keputusan majlis presiden PH dan berkata mereka seolah-olah tidak mampu menamakan calon perdana menteri “selepas 20 tahun berjuang”.

      Delete
    12. Tun Mahathir mengakui tuduhan liwat yang dikenakan terhadap Anwar Ibrahim pada zamannya benar dan mengikut lunas undang-undang.
      “Tuduhan yang dibuat kepadanya mengikut lunas undang-undang dan hukuman dijatuhkan oleh hakim dan bukannya saya dan perbicaraan dijalankan dengan panjang, sembilan bulan, itu masa saya..kata Dr Mahathir kepada wartawan Indonesia.

      Delete
    13. PAS yang mempunyai kemampuan 190 kawasan aktif, 7,000 buah cawangan dan keahlian mencecah 1 juta orang adalah merupakan parti kedua terbesar dalam negara ini.

      Keupayaan dan ketumbukan ini usah dipandang enteng kerana dalam kancah politik dan pilihan raya, tenaga manusia adalah faktor terpenting dalam penentuan pergerakan dan operasi parti tanpa menolak aspek lain seperti strategi dan media.

      Beberapa siri pilihan raya umum dan kecil sebelum ini, PAS pada ketika itu berada dalam tahaluf politik dan kerjasama, jentera dan kekuatan ahli PAS seluruh dikerahkan untuk menyumbang tenaga dan kepakaran mereka kepada parti kawan. Malah wang ringgit dan sumbangan derma ahli PAS turut dilimpahkan untuk mempastikan kemenangan rakan politik PAS.

      Kesetiakawan yang ditunjukkan PAS sewaktu bertahaluf dan bertaawun diakui oleh semua pihak, bagaimana PAS adalah kawan yang mampu dipercayai sekalipun berbeza parti dan dasar perjuangan tetapi memiliki sasaran yang sama iaitu ingin menang dalam pilihan raya.

      Boleh dikatakan semua kerja-kerja berat pilihan raya seperti memasang dan gantung bendera, panjat pokok, tampal poster, atur ceramah, unit keselamatan, mengawal lalulintas dan orang ramai, peranan Jabatan Amal, persiapan lokasi ceramah, sebaran risalah, rayu undi, polling and counting agent, petugas barung, kesetiausahawanan dan pejabat, markaz pilihan raya dan berbagai-bagai lagi yang hampir dimonopoli oleh petugas dan jentera PAS.

      Pihak parti kawan bolehlah dikatakan hanya basuh kaki sahaja ke dalam rumah yang semuanya telah disiapkan oleh PAS. Pemimpin parti kawan hanya datang berceramah, berjabat tangan dan bertemu pengundi dan rakyat, tetapi kerja-kerja di sebalik semua itu telah disediakan oleh PAS.

      Adapun aset PAS, sangatlah banyak. Penulis sendiri menganggarkan bahawa aset PAS daripada markaznya, pusat tarbiyyahnya, bangunannya dan tanahnya, kenderaan rasmi parti, peralatan pejabat, wang simpanan di bank, serta wang ringgit di poket ahlinya yang pada bila-bila masa boleh disalurkan kepada parti, semua ini mampu mencecah ratusan juta ringgit dan mungkin mencecah RM 1 bilion. Inilah kehebatan PAS. Kalau tuduhan PAS tagih duit RM90 juta itu adalah terlalu sedikit berbanding dengan kemampuan PAS.

      Keputusan PAS dalam tahaluf adalah satu realiti pahit yang terpaksa ditelan oleh rakan lama PAS bahawa PAS memiliki sesuatu yang mereka tidak miliki iaitu jentera dan aset yang mencukupi. Tambahan pula, PAS walaupun tidak bersama lagi dengan mereka, PAS mempunyai kelebihan tersendiri dan kepakaran yang mampu mengisi kelompongan yang dirobek keluar daripada PAS.

      Kini, dalam suasana PRU-14 yang amat hampir, PAS dalam memimpin Gagasan Sejahtera dengan Ikatan, Berjasa, Cinta Malaysia akan menumpukan sepenuh tenaga dan upaya serta kelebihan yang PAS miliki untuk memastikan PAS beroleh cita-citanya untuk menegakkan Islam.

      Ahli PAS dan petugas pilihan raya PAS kini lebih bersemangat dan bermotivasi tinggi untuk berjuang memenangkan parti mereka sendiri dan parti kawan yang menghormati dasar dan cita-cita PAS.

      Mereka seolah-olah sudah serik dan jemu dengan karenah bermuka-muka bekas rakan politik PAS yang sewaktu pilihan raya datang bertemu PAS dengan wajah tanpa bersalah dan merayu bantuan daripada PAS. Akan tetapi selepas mencapai kemenangan dan pilihan raya, melayani PAS seumpama peminta sedekah.

      Buktinya rata-rata program yang dianjurkan PAS mutakhir ini samada berbentuk himpunan jentera petugas pilihan raya, program liqa fikri, tarbiyyah dalaman dan juga mesyuarat ahli jawatankuas PAS di semua peringkat, kita pasti menyaksikan bagaimana sambutan luar biasa yang ditunjukkan oleh kepimpinan, ahli dan juga petugas parti.

      Ini adalah signal jelas bahawa ahli pendukung dan penggerak parti PAS berada dalam mode yang sangat bermotivasi dan kuat. Mereka sudah bersedia dan tunggu masa diarah oleh pucuk pimpinan PAS apabila gendang jihad pilihan raya dipalu.

      Insya Allah pada kali ini aset terpenting PAS ini bakal diaplikasikan pada tahap yang semaksimum mungkin bagi memenangkan Islam dalam pilihan raya akan datang dan juga apa juga situasi.

      Delete
    14. Anon 16/1/18 13:34

      64. Pasukan bolasepak tercorot untuk 9 tahun berturut turut.

      Pasukan bolasepak Malaysia ranking dunia sekarang nombor berapa? Corot ke tak?
      Kerajaan mana yang memerintah Malaysia selama ini?

      Jangan lah bengap sangat.

      Delete
    15. APAKAH Brother Anwar Ibrahim akan jadi Perdana Menteri selepas ini bukan suatu yang mustahil.

      Seorang warga Malaysia dibenarkan oleh perlembagaan bercita-cita menjadi Perdana Menteri seperti tidak salah teringin kahwin dengan Siti Nurhaliza. Jadi atau tidak jadi perkara kedua. Semua boleh berhajat jadi PM.

      Tetapi yang ditunggu oleh dan hendak ditengok oleh semua jadi jugakah akhirnya Anwar jadi Perdana Menteri menggantikan Dr. Mahathir? Untuk Anwar jadi PM tidak pelik, tetapi menggantikan Mahathir jadi Perdana Menteri adalah ajaib.

      Dalam pusingan pertama dulu Anwar sudah sepatutnya jadi ganti Dr. Mahathir bila Mahathir hendak berundur.

      Dia sudah berada di tempat yang selesa. Bukan saja dia TPM, bahkan Timbalan Presiden UMNO yang sudah memangku jawatan Perdana Menteri semasa Mahathir bercuti dua bulan. Walaupun sebelum ada beberapa Timbalan Perdana Menteri tidak jadi Perdana Menteri, dengan wibawanya yang boleh menggerhanakan Mahathir dialah yang sepatutnya menggantikan Mahathir.

      Tetapi dia tidak jadi disebabkan Mahathir ada pilihan lain. Boleh juga ganti Mahathir kiranya dia berjaya melawan Mahathir atas sokongan ramai. Tetapi Mahathir sememangnya licin, dia tutup semua peluang bagi mengalahkannya.

      Bila Mahathir bersara orang lain yang menggantikannya. Peluang Anwar jadi Perdana Menteri tidak pernah tertutup, tetapi bukan menggantikan Mahathir, sebaliknya menggantikan orang yang menggantikan Mahathir.

      Untuk jadi pengganti Mahathir dikira sudah tutup buku. Sudah dua Perdana Menteri lepas Mahathir, belum juga Awnar dapat jadi Perdana Menteri.

      Dengan permusuhan yang dikira payah ada damainya, dan Perdana Menteri semasa mengukuhkan kedudukannya dengan macam strategi menghalang Anwar mencabarnya, mulai payah orang memikirkan Anwar akan jadi Perdana Menteri sebelum mati sekalipun demokrasi tidak menutup peluangnya.

      Tiba-tiba berlaku keajaiban. Ketika Anwar berjuang dari dalam penjara yang peluangnya dirasakan tipis, Mahathir amat marahkan PM Najib. Dia keluar UMNO kali kedua, kali ketiga jika dikira pernah dipecat sekali. TPM Muhyiddin Yassin pula digugurkan sebagai Timbalan Perdana Menteri. Secara sistematik jawatan Timbalan Presiden UMNO tidak dipegangnya, mereka tubuh parti baru dan Mahathir tidak segan-segan berjumpa Anwar di mahkamah dan akhirnya mereka berdua semula.

      Anwar di penjara, Mahathir di luar penjara. Mahahir dan partinya Bersatu diterima jadi kerabat Harapan. Anwar kekal sebagai calon PM Harapan dengan jawatannya sebagai Ketua Umum PKR. Sebelum dipenjara sekali lagi Presiden PKR kekal Dr. Wan Azizah, isterinya. Semasa di penjara Wan Azizah juga Presiden.

      Bila Mahathir jadi kerabat Harapan, tanpa bantahan Anwar, Mahathir diterima sebagai orang yang memimpin Harapan di luar penjara dan Anwar memimpin sama dari penjara.

      Yang terakhir Mahathir dan Anwar setuju Anwar jadi Ketua Umum Harapan, Mahathir jadi pengerusi, semua empat ketua parti komponan jadi timbalan presiden. Terbaru Harapan setuju jadikan Mahathir calon Perdana Menteri dan Wan Azizah calon Timbalan Perdana Menteri.

      Mahathir setuju jadi Perdana Menteri sementara, menguruskan membebaskan Anwar dari masalah undang-undang. Bila semuanya selesasi Mahathir serahkan Anwar jadi Perdana Menteri.

      Jika berlakulah apa yang dirancang itu, maka bagi pusingan kedua jadi juga Anwar menggantikan Mahathir sebagai Perdana Menteri.

      Peluang pertama dulu tidak menjadi. Nampaknya terbuka peluang kedua bagi Anwar menggantikan Mahathir dan Mahathir dapat juga peluang menjadikan Anwar sebagai penggantinya.

      Bukan soal kita seronok dan hendak menyambut kemungkinan itu, tetapi menunggu berlakukah keajaiban yang tidak pernah diduga itu?

      Delete
    16. Teruk betullah hang ni wak kojola kengkang..ada ka patut hang pi curi pisang orang.

      Kalau ya pun mengidam jgnlah mencuri

      Delete
  4. Yahoo,aku bebas!! Yehaa aku bebas!! Mekasih najib!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bakal PM Barua DAP yang Pertama
      MAHATHIR MENIKUS BERDIAM DIRI
      Posted by Supertramp | 15 January 2018 | 12:02 pm | 115

      Share this on WhatsApp


      Beberapa hari yang lalu telah terbongkar dan terdedah berkenaan penyelewengan DAP berkaitan projek Terowong bawah tanah Pulau Pinang .

      Satu demi satu terdedah baik dari segi pembayaran mahu pun penipuan laporan.

      Selain dari wang rakyat berjumlah ratusan juta telah dialihkan melalui pembayaran yang di “buat buat” tanpa perlu membuat kerja , laporan berkenaan syarikat yang sepatut nya menggendalikan projek ini pun sudah bertukar tangan dan nama asal yang di “submit” pada tahun 2013.

      Kini terbongkar pula nama syarikat membuat pakaian dan fesyen telah menjadi kontraktor membuat terowong.

      Dolak dalih berkenaan hal ini oleh Lim Guan Eng dan kerajaan nya di fahami kerana wang telah pun lesap dan di alihkan kepada kroni nya, nyata sekali ada unsur penipuan dan rompakan wang rakyat.

      Pada hal menipu rakyat ada lah perkara biasa bagi DAP kerana kerajaan Penang terkenal dengan merampas tanah secara zalim tanpa membayar pampasan dan menjual nya kepada syarikat pilihan.

      Namun pada kesuluruhan hal ini , apa yang nyata begitu jelas ada lah sikap Tun Mahathir terhadap skandal dan penyelewengan DAP.

      Tun Mahathir tidak memberi sebarang komen lansung berkenaan salah laku DAP.

      Dari awal kes rasuah Lim Guang Eng berkenaan pembelian banglo pun Tun Mahathir sekadar berdiam diri sahaja.

      Ini lah contoh dan rupa bentuk bagaimana Tun Mahathir akan menjadi Perdana Menteri sementara tajaan DAP.

      Akibat terhutang budi dan memerlukan DAP untuk nyawa politik nya , Tun Mahathir terpaksa berdiam diri atas semua tingkah laku songsang DAP dan LGE.

      Tun Mahathir nyata sekali akan menjadi Perdana Menteri “remote control” DAP.

      Jika Tun Mahathir enggan akur , DAP akan ugut tarik diri dari Pakatan Harapan dan Tun Mahathir akan kehilangan kuasa.

      Maka slogan “Selamat kan Malaysia” ada lah sebenar nya slogan palsu dan ia lebih kepada “Selamatkan Rasuah dan penyelewengan DAP” serta “Selamat kan Tun Mahathir.

      Ini lah dia perjanjian syaitan yang di buat antara Tun Mahathir dan DAP.

      Masing masing menjaga kepentingan masing masing dan “serve” keperluan sendiri dan bukan nya rakyat.

      Tun Mahathir di kehendaki mengguna kan kepakaran nya yang telah lama di miliki untuk mencari jalan untuk menutup dan menghapuskan skandal DAP dengan “fabricated evedience” konon nya tiada terdapat salah laku.

      Dan di percayai atas alasan sama Tun Mahathir akan “fabricate” bukti untuk mengenakan Datuk Seri Najib seperti mana dia melakukan terhadap kes 1MDB.

      Apakah ini yang di kehendaki oleh rakyat?

      Seorang Perdana Menteri yang menutup kesalahan DAP dan diri sendiri?

      Apa kah yang cuba di selamatkan oleh dua pihak ini , yakni Tun Mahathir dan DAP?

      Rakyat terutama nya orang Melayu perlu menilai kembali pandangan serta sokongan yang di beri terhadap Tun Mahathir dan DAP di atas perjanjian syaitan mereka.

      Lihat sahaja lah dengan kes terbaru berkenaan terowong , mana ada sedikit bunyi pun dari Tun Mahathir, ini lah akibat nya terhutang budi kepada orang kafir dan agenda luar nya.

      Delete
    2. Setelah lama dan masih kerugian, maka sedikit demi sedikit kisah orang kaya itu tersebar. Rupa-rupanya orang kaya tua itu adalah seorang bekas penipu di kampung itu juga yang kini kembali aktif menipu. Namun begitu, dia masih meneruskan penipuannya dengan memberi jaminan yang dia sudah bertaubat dan menjanjikan keuntungan yang lebih jika dia dikekalkan sebagai pengurus perniagaan itu. Mereka mempercayai orang tua itu dan diadakan majlis melantik orang tua penipu itu sebagai pengurus besar mereka sekali lagi. Orang kaya penipu itupun menangis kegembiraan di atas kepercayaan orang ramai itu.

      Begitulah secebis kisah rekaan yang mungkin boleh dijadikan teladan kepada rakyat bagi menilai pasukan manakah yang patut diberikan kepercayaan bagi menerajui rakyat. Cara scammer perniagaan atau politik menjalankan tipu daya mereka amatlah mudah dikesan. Orang yang mudah terpedaya ialah orang yang tamak dan gila harta sehinggakan menjadi seperti orang bodoh. Bodoh ditipu scammer perniagaan biasanya sekali sahaja atas seorang penipu kerana dia tahu orang ramai akan mengenali dia jika sekali lagi menipu. Tetapi bodoh orang politik yang tamak boleh jadi berganda kerana walaupun muka, tubuh dan otak yang sama oleh si penipu, mereka tetap menerima penipu yang sama itu berulang kali kerana janji kuasa. Selamatkan diri anda daripada menjadi mangsa kebodohan berganda.

      Delete
    3. KERA TUA SUBSIDI....TUAN DIA NAK JUAL TAK LAKU....SURUH PANJAT NYIOR TAK LARAT....
      BOLEH SATU KERJA JE.......COPY PASTE.

      Delete
    4. TUN Salleh Abas, tokoh besar peristiwa kehakiman negara pernah meminta saya mencari nas asal dalam Tafsir Ibnu Kathir yang dibacanya daripada terjemahan Bahasa Inggeris yang menegaskan peristiwa kehakiman yang berlaku pada zaman Rasulullah S.A.W menunjukkan bahawa Islam mendahului Eropah melaksanakan konsep pembahagian kuasa dalam sistem pemerintahan negara.

      Ya! Ini dilaporkan dalam riwayat Ibnu Kathir, Musnad Imam Ahmad, Sunan Abu Daud dan Al-Nasaie yang menceritakan peristiwa Rasulullah S.A.W bersetuju membeli seekor kuda daripada seorang A’arabi (badwi). Oleh kerana berlaku di celahnya perkara lain yang sengaja dilambatkan walaupun masih berada di tempat dan masa yang sama atau majlis yang sama, tiba-tiba si badwi itu mahu menjualnya kepada orang lain yang menawarkan harga yang lebih tinggi.

      Meskipun berlakunya ketidaksopanan Badwi itu mengikut hukum agama dan adat yang sepatutnya diakui pembelian Rasulullah S.A.W, namun dalam perselisihan ini dilakukan perbicaraan kehakiman. Apabila diminta saksi, maka Khuzaimah R.A tampil menjadi saksi, akhirnya kemenangan berpihak kepada Rasulullah S.A.W.

      Di sini menunjukkan betapa Rasulullah S.A.W sebagai ketua negara, bahkan seorang Rasul yang telah dilantik oleh Allah S.W.T tidak menggunakan kesempatan kuasa dan kedudukannya, tetapi menyerahkan kepada kehakiman yang sebenar tanpa gangguan, lakonan atau ada dalang di sebalik tabirnya.

      Konsep ini dilaksanakan oleh kerajaan Islam selepasnya seperti peristiwa Khalifah Saidina Ali K.W.H dihakimi kerana barangnya dicuri oleh seorang rakyat bukan Islam beragama Yahudi sehingga dibela Yahudi itu apabila ketua negara tidak boleh mengadakan saksi. Berlaku juga pada zaman Khilafah Uthmaniyyah apabila Sultan Muhammad Al-Fateh dihukum kerana ketelanjurannya terhadap seorang rakyat beragama Kristian.

      Pembahagian kuasa atau dalam Bahasa Arab disebut (الفصل بين السلطات) dan Bahasa Inggeris dipanggil "Separation of Powers" merupakan satu doktrin dalam pemerintahan demokrasi yang membahagikan urusan dalam pengurusan negara kepada tiga cabang utama: Pemerintah (eksekutif), Perundangan (legislatif) dan Kehakiman.

      Ia bertujuan untuk mengelak atau menghindari bahaya “kezaliman” (tyranny), di mana dikatakan doktrin pembahagian kuasa atau fungsinya dapat mewujudkan dan mengekalkan kepimpinan, kebebasan sebenar dan menghindari kemaharajalelaan (despotisma) dengan cara membahagi-bahagikan kuasa untuk mewujudkan semak dan seimbang (check and balance) antara kuasa tersebut.

      Sebenarnya pihak Barat hanya mengenali demokrasi, sistem pilihan raya, pentadbiran dan kehakimannya daripada sejarah Greece Purba (Yunani) sebelum Masihi yang dilakukan pembaharuan selepasnya.

      Contoh awal konsep ini di Eropah adalah ditemui teorinya dalam karya-karya Aristotle. Pada tahun 1656, James Harrington dalam bukunya Oceana, telah mengemaskinikan idea tersebut dan mencadangkan sistem berdasarkan konsep ini. John Locke dalam “The Second Treatise of Civil Government” pada 1690, telah membahagikan kuasa kerajaan kepada dua iaitu eksekutif dan legislatif. Manakala, Montesquieu dalam karyanya, "The Spirit of the Laws" telah mengembangkan idea Locke, dengan menambahkan cabang kehakiman. Dikatakan orang Inggeris mewujudkan kaedah sebenar pembahagian kuasa ini dengan lebih formal, yang mereka gelar sebagai “Instrumen Kerajaan”.

      Namun masih lagi dibayangi oleh kelemahan manusia tanpa hidayah yang dibawa oleh Rasulullah S.A.W yang ditinggalkan, menyebabkan masih dibayangi diktatorship dan ketuhanan syirik yang belum mampu menegakkan keadilan, ketelusan dan hak yang sebenarnya, termasuklah amalan pilihan raya yang bebas dan telus belum dikenali, kerana sebelum ini mereka menegakkan negara secara revolusi yang mencetuskan perang saudara di England, Perancis, Amerika dan lain-lain negara yang memakan korban raja-raja, pemimpin dan rakyat. Perubahan sebenar berlaku setelah para orientalis mengkaji sejarah Islam dan ilmunya yang ditulis oleh para ulama Islam.

      Delete
  5. BONGKAR KISAH SEBENAR ISU TANAH FELDA. WARTAWAN BERITA HARIAN DIBAYAR?
    #IsuHangit

    VIRAL ISU PANAS:
    Oleh: Penulis Khas

    Isu tanah milik FELDA ‘berpindah hak milik’ tiba-tiba menjadi topik hangat. ‘Pendedahan besar’ wartawan BH, Che Wan Badrul Alias, bertarikh 21 Disember 2107, yang bertajuk ‘FELDA hilang hak milik tanah Jalan Semarak’, membuatkan banyak pihak tiba-tiba berlagak hero.

    Tajuk kecil di muka depan akhbar nasional itu, ‘Tanah bernilai lebih RM200 juta yang kini dimajukan dengan projek Kuala Lumpur Vertical City (KLVC) dipercayai bertukar milik menerusi transaksi diragui sejak 2015’, membuatkan isu jadi makin panas.

    Bertitik-tolak daripada pendedahan yang memetik sumber ini, banyak pihak ‘kepanasan’, termasuk FELDA sendiri. Tak kurang juga yang menyerang pemaju utama KLVC, iaitu Synergy Promenade Sdn Bhd (SPSB) dalam hal ini.

    Sesiapa pun pasti sudah mengagak, pemberi maklumat kisah begini pastinya orang dalam organisasi itu sendiri.

    Sangkaan kita ternyata tidak meleset apabila sumber Utusan Malaysia memberitahu, ia adalah komplot Datuk Muzzammil Mohd Noor, bekas Financial Controller FELDA dan wartawan BH itu, dengan satu matlamat, iaitu untuk menjatuhkan FELDA sendiri!

    Selepas Datuk Muzzammil berasakan permainanya ‘menggegarkan’ FELDA berjaya, dia mahu ‘rakan konspirasinya’ ini, yang entah berapa banyak habuan dedak diberi, ‘dedahkan’ isu lain pula. Ini termasuklah projek besar membabitkan CIDB dan Majlis Keselamatan Negara (MKN).

    Tetapi, ‘bangkai gajah’ tidak mudah disembunyikan. Boss di BH sudah bising apabila dapat tahu pendedahan wartawan ini yang konon-kononnya eksklusif banyak tak betulnya, panas punggunglah dia, tidak berani jadi rakan komplot lagi.

    Maka, Utusan Malaysia jadi sasaran Datuk Muzzammil pula. Orang Utusan Malaysia sendiri memberitahu, Datuk Muzzammil telah mengadakan perbincangan dengan media arus perdana ini pada 3 Januari lalu dan keesokan harinya, mengatur pertemuan ‘enam mata’ antara dia, Utusan Malaysia dan pegawai tertinggi MKN, untuk berkomplot ‘menjatuhkan’ organisasi kerajaan yang lain pula, sebagaimana dia dan rakan komplotnya, wartawan BH ‘membunuh’ FELDA.

    Mungkin orang Utusan Malaysia ini cerdik dan nasionalis sedikit berbanding wartawan BH, bukan isu projek kerajaan dan vendor yang menimbulkan kemusykilan, tetapi motif Datuk Muzzammil sendiri.

    Jelas dalam isu FELDA, projek yang dibangunkan atau pemaju yang dilantik, malah pertukaran hak milik tanah bukan perkara yang salah di sisi undang-undang. Tiada pun yang tersembunyi atau diragui sebab kesemuanya diminitkan dan diluluskan.

    Utusan Malaysia berkata semua perjanjian, sebab-musabab segala rancangan yang dibuat untuk projek itu, di bawah pengetahuan pihak berkaitan, baik Pengerusi FELDA, ahli lembaga pengarah, malah Datuk Muzzammil sendiri, yang ketika itu bertindak sebagai Financial Controller FELDA.

    ReplyDelete
  6. Tun Dr Mahathir Mohamad akhirnya bersetuju dengan dirinya menjadi perdana menteri sekiranya Pakatan Harapan (PH) menguasai Putrajaya di pilihan raya umum ke-14.

    Meskipun berkata beliau terpaksa menerima dipilih PH, hakikatnya beliau tidak memilih untuk menolak, tetapi memilih untuk menerima.

    Dr Mahathir barangkali menyedari beliau tidak pandai memilih dan tidak mahu lagi mengulangi kesilapannya terdahulu. Kedua-dua pilihannya, Tun Abdullah Ahmad Badawi dan Datuk Seri Najib Razak, sebagai pengganti beliau, adalah silap pada pandangan beliau.

    Pak Lah perlu diturunkan kerana dikawal menantu dan kawannya dan juga tidak meneruskan sebahagian projek seperti jambatan bengkok di Singapura. Dr Mahathir berjaya menjatuhkan Pak Lah menggunakan taktik menyerang bertubi-tubi termasuk dengan cara beliau keluar Umno.

    Manakala Najib perlu diturunkan kerana didakwa mencuri duit melalui 1MDB.

    Namun begitu, taktik Dr Mahathir yang digunakan semasa menjatuhkan Pak Lah tidak berjaya terhadap Najib sehingga beliau terpaksa mengambil jalan panjang untuk bersama mereka yang dibencinya satu ketika dulu di pembangkang untuk menurunkan Najib.

    Apa yang beza kali ini ialah beliau memilih diri sendiri sebagai pengganti. Apakah pilihan Dr Mahathir juga satu kesilapan, sebagaimana beliau memilih Pak Lah dan Najib dulu?

    Cara lain guling Najib

    Sebenarnya, cara yang paling singkat – bukan paling mudah – untuk menurunkan Najib ialah mengalahkan Najib di Pekan. Asalkan Najib bukan lagi ahli parlimen selepas PRU14, Najib tidak berpeluang menjadi PM walaupun Umno-BN mengekalkan kuasa. Tetapi, jika Dr Mahathir memilih untuk berentap dengan Najib di Pekan, beliau hanya menggali kuburnya sendiri.

    Cara kedua untuk menurunkan Najib ialah mencipta porak-peranda di dalam Umno, dan mengharapkan timbalan Najib melakukan sesuatu untuk menurunkan bosnya. Cuma taktik ini berjaya dibaca rapi oleh Najib dan beliau telah mengikut langkah Dr Mahathir untuk memecat timbalan tanpa ragu-ragu. Tan Sri Muhyiddin Yassin digantikan Najib dengan timbalan yang taat iaitu Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi menyebabkan Dr Mahathir terpaksa mengambil jalan untuk bersama-sama pembangkang.

    Cara terakhir ialah menubuhkan PPBM, dan membawa PPBM untuk mengetuai PH di dalam misi menjatuhkan BN atau sekurang-kurangnya mengurangkan kerusi BN adalah langkah Dr Mahathir terakhir untuk menjatuhkan Najib.

    Jika PH menang, Najib pasti jatuh. Masalahnya jika PH tidak menang, apakah langkah Dr Mahathir seterusnya?

    Sebagai seorang yang tidak reti putus asa, sudah tentu Dr Mahathir ada Plan B.

    Sekiranya Umno-BN dapat membentuk kerajaan dengan jumlah majoriti yang lebih kecil, Dr Mahathir boleh menawarkan kepada Umno dengan syarat Najib diturunkan sebagai tukaran bagi sokongan beliau dan PPBM kepada BN agar kerajaan BN menjadi lebih kukuh dan tidak akan jatuh ekoran ada ahli-ahli parlimen komponen BN yang lain memilih menjadi katak. Umno yang takut kehilangan kuasa sudah tentu akan berunding dengan Dr Mahathir.

    Plan B hanya boleh berlaku kalau prestasi BN merosot berbanding PRU13 tapi tidaklah sehingga kehilangan kuasa.

    Cuma yang paling dibimbangkan ialah keputusan Dr Mahathir menerima tawaran sebagai calon PM PH.
    Apakah ini akan menjadi faktor penyumbang terbesar kepada Najib dan BN menang semua dua pertiga majoriti di parlimen semula di PRU14?

    Sekiranya ya, Dr Mahathir barangkali perlu menerima hakikat bahawa beliau sememangnya tidak reti memilih samada di waktu yang betul tersalah pilih calon PM, atau tersilap memilih waktu ketika ada calon PM yang betul.

    ReplyDelete
  7. Isu Terowong Dasar Laut Pulau Pinang. Itulah Kerajaan Kleptokrasi


    1. Isu terowong dasar laut Pulau Pinang semakin panas. Beza antara Lim Guan Eng dengan FELDA ialah, FELDA tidak menyembunyikan fakta apabila ia tersiar di muka hadapan Berita Harian. Bahkan TS Shahril Samad dan Kumpulan Pengurusan baru mengakui berlaku penipuan dan berjanji akan mendapatkan semula Tanah FELDA di Jalan Semarak yang sudah ditukar milik. Langkah telah diambil iaitu laporan Polis dan kayveat registrar terhadap tanah tersebut.

    2. Lain pula ceritanya di Pulau Pinang. Lim Guan Eng cuba menutupnya bahkan mendesak supaya disiasat bagaimana media mendapat maklumat mengenai penyiasatan SPRM. Apa yang mahu dirahsiakan?

    3. RM305 Juta untuk bayaran Kajian impak dan reka bentuk jalan adalah terlalu mahal. Masalahnya berlaku percanggahan antara Ketua Menteri dan Exco Kerajaan Negeri mengenai pembayaran awal RM208 Juta. Lim Guan Eng kata belum bayar tetapi Lim Hock Seng (Exco) kata sudah dibayar.

    4. Sekarang SPRM perlu siasat bagaimana proses tender dilaksanakan. Apatah lagi apabila syarikat pereka fesyen (VOIR) terlibat dalam syarikat pelaksana iaitu Special Purpose Vehicle (PSV). Kos kajian impak juga meragukan kerana didakwa lebih mahal daripada kos cadangan JKR. Tun M, yang memoersoalkan penjualan tanah di TRX untuk rasionalisasi 1MDB patut persoal Lim Guan Eng kerana melakukan ‘land swaps’ ke atas dua keping tanah ’prime’ untuk membayar kos kajian impak itu.

    5. Justeru, SPRM perlu siasat segera kes ini dan kerajaan Pulau Pinang jangan bertangguh untuk membuat penjelasan terbuka mengenainya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kera Tua Subsidi.
      Pandai copypaste sahaja.
      Otak dah karat makan pisang curi.

      Delete
    2. Agak mengejutkan bila membaca hasil kajian terbaru Wan Saiful Wan Jan selaku Ketua Eksekutif IDEAS merangkap Felo Pelawat Kanan ISEAS – Yusof Ishak Institute, Singapore, bertajuk “Parti Pribumi Bersatu Malaysia In Johor: New Party, Big Responsibility”.

      Antara dapatan utama hasil kajian setebal 49 muka Wan Saiful yang baru sahaja diterbitkan di dalam siri penerbitan ISEAS – Yusof Ishak Institute, Singapore, bertajuk Trends in Southeast Asia (2018: No. 2) ini adalah membabitkan penolakan masyarakat Melayu Johor terhadap DAP, iaitu:

      (1) 62% daripada masyarakat Melayu Johor berpendapat Pakatan Harapan adalah dikuasai oleh DAP.
      (2) 71% daripada masyarakat Melayu Johor berpendapat DAP adalah anti Melayu dan anti Islam.

      Lebih memberikan tamparan kepada DAP, sebuah parti sekular, adalah dapatan hasil kajian ini mengenai penolakan masyarakat Melayu Johor terhadap pendekatan sekular dalam politik, iaitu:

      (1) 90% daripada masyarakat Melayu Johor berpendapat peningkatan keagamaan adalah bagus.
      (2) 84% daripada masyarakat Melayu Johor berpendapat lebih ramai orang Islam perlu berada di dalam kerajaan.
      (3) 81% daripada masyarakat Melayu Johor berpendapat agama seseorang calon (pilihan raya) adalah penting.

      Lebih jauh daripada itu adalah dapatan hasil kajian ini yang mendapati bahawa masyarakat Melayu Johor bukan sahaja sangat tidak menyenangi DAP, malah AMANAH dan PPBM juga, iaitu:

      (1) 85% daripada masyarakat Melayu Johor tidak menyenangi DAP.
      (2) 69% daripada masyarakat Melayu Johor tidak menyenangi AMANAH.
      (3) 60% daripada masyarakat Melayu Johor tidak menyenangi PPBM

      Lebih menarik ialah kesimpulan hasil kajian ini, iaitu bahawa:

      (1) Para pemimpin PPBM berpendapat bahawa kelangsungan jangka panjang PPBM bergantung kepada kemampuan PPBM untuk memenangi sekurang-kurangnya sebuah negeri, khususnya Johor.
      (2) Pengundi sasaran utama PPBM, iaitu masyarakat Melayu Johor, bagaimanapun belum lagi menyertai mereka (“not yet jumping onto their bandwagon”), kerana kebimbangan utama mereka mengenai DAP, dan ketakutan ini tergambar di dalam maklum-balas perlahan terhadap gerakan menambah keahlian PPBM (mengikut data yang diberikan oleh Setiausaha PPBM Johor, Osman Sapian, kepada Wan Saiful, setakat 8 Julai 2017, PPBM Johor mempunyai kira-kira 7,000 ahli yang telah disahkan).

      Paling menarik adalah kesimpulan hasil kajian ini bahawa penentu terpenting adalah di dalam agihan kerusi antara parti-parti dalam Pakatan Harapan kerana, kata Wan Saiful, jika PPBM hanya mendapat kerusi-kerusi majoriti tinggi Melayu (“the high-Malay seats”) dan kurang kerusi-kerusi campuran (“the mixed seats”), maka sangat tidak mungkin untuk PPBM mencapai matlamat mereka untuk menguasai Johor (“it will be highly unlikely they will achieve their ambition of capturing the state”). Ini kerana, kata beliau, tidak mudah untuk memikirkan satu senario di mana undi Melayu akan berayun begitu besar (“it is not easy to imagine a scenario where the Malay votes would swing to a significant enough extent”).

      Sementara agihan kerusi Dewan Undangan Negeri antara parti-parti dalam Pakatan Harapan masih belum dimuktamadkan, berdasarkan kepada agihan kerusi Parlimen yang diumumkan di dalam Konvensyen Pakatan Harapan baru-baru ini yang menyaksikan PPBM hanya diberikan 10 kerusi berbanding 8 PKR, 5 DAP dan 2 AMANAH, maka jelaslah bahawa matlamat PPBM untuk menguasai Johor kelihatan seperti sudah terkubur.

      Ini kerana, seperti didedahkan oleh Pengerusi PPBM Johor, Datuk Dr Shahruddin Salleh, dan Setiausaha PPBM Johor, Osman Sapian, kepada Wan Saiful, strategi PPBM Johor adalah untuk bertanding antara 20 ke 22 kerusi daripada keseluruhan 26 kerusi Parlimen yang ada di Johor (bagi membolehkan PPBM turut menguasai kerusi-kerusi campuran).

      Delete
  8. Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (Felda) hari ini mengesahkan ia telah mendapat kembali hak milik tanah di Jalan Semarak daripada Synergy Promenade Sdn Bhd (SPSB), tanpa melibatkan apa-apa kos, kata Pengerusinya, Tan Sri Shahrir Samad.

    Pemilikan semula hak milik kesemua 16 plot tanah, yang melibatkan empat transaksi jual beli dilakukan pada Disember 2015 dan November 2016, diperoleh menerusi perjanjian persefahaman yang ditandatangani antara Felda dan SPSB di ibu pejabat Felda hari ini.



    "Pihak pemaju telah secara sukarela bersetuju untuk mengembalikan hak milik tanah itu kepada Felda tanpa kos dan telah menyerahkan kesemua surat hak milik hartanah tersebut untuk didaftarkan semula ke atas nama Felda," katanya dalam temu bual khas dengan Bernama di sini.

    Berhubung pembangunan projek Kuala Lumpur Vertical City (KLVC) yang sedang dilaksanakan di tanah itu, Shahrir berkata projek tersebut akan tetap diteruskan kerana pihak pemaju telah memperoleh perintah pembangunan sebelum transaksi tukar hak milik tanah dilakukan.

    Ini berbeza pula dengan kes skandal terowong dasar laut kerajaan Pulau Pinang dimana sehingga hari ini 2 plot tanah di kawasan pulau yang mempunyai Gross Development Value (GDV) sebanyak RM 15 Billion masih dimiliki sebuah syarikat swasta setelah ianya digadai oleh kerajaan DAP. Persoalanya sekarang, adakah rakyat P. Pinang akan dapat semula tanah ini atau ianya hilang selama - lama nya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn harap la Penang jatuh ke UMNO BN. Rakyat dah terajang keluar UMNO BN lama dah. Sedar sedar diri lah mangkok hayun oii. Wlu pun SPRM tu lembu setia UMNO BN, sampai hari ni belum pun terbukti dalam mahkamah kerajaan DAP Penang korupsi atau curi duit. Institusi barua UMNO hanya diperalat utk rosakkan imej DAP menjelang pilihanraya. Jangan mat beragan la mangkok hayun utk UMNO BN ambil balik Penang. Ko kencing berdarah pun tak akan dapat balik.

      Delete
    2. Seronok juga melihat cara parti-parti dalam Pakatan Harapan memfaraidkan sesama mereka 65 kerusi Parlimen Semenanjung Malaysia yang ditandingi oleh calon-calon PAS sewaktu PAS bersama di dalam Pakatan Rakyat pada Pilihan Raya Umum Ke-13 dahulu.

      Paling menyedihkan tentulah AMANAH yang para pemimpinnya sebelum ini berdegar-degar melaungkan ke seluruh negara kononnya AMANAH akan mengambil-alih tempat PAS di dalam Pakatan Rakyat dahulu dengan menandingi kerusi-kerusi yang PAS tandingi.

      Walhasilnya, daripada 65 kerusi Parlimen Semenanjung Malaysia yang ditandingi oleh calon-calon PAS yang PAS tandingi dahulu, AMANAH hanya diberikan 25 kerusi sahaja (38%), berbanding 35 yang diberikan kepada PPBM, 4 kepada PKR dan 1 kepada DAP.

      Markah 38% yang diperolehi oleh AMANAH ini adalah bukti nyata kegagalan awal AMANAH di dalam misi yang dilaung-laungkannya untuk kononnya menggantikan peranan PAS di dalam Pakatan Harapan dengan konsep Islam Rahmatan lil ‘Alaminnya.

      Agihan kerusi Parlimen Semenanjung Malaysia ini menunjukkan betapa AMANAH diperbudak-budakkan oleh rakan-rakannya dalam Pakatan Harapan sehingga menyebabkan pemimpin AMANAH meluahkan kekesalan mengenai mereka terpaksa berkorban.

      Keluhan Pengerusi AMANAH Johor, Aminolhuda Hasan, di dalam portal berita Free Malaysia Today, mencerminkkannya: “Hanya Amanah yang sanggup berkorban untuk gabungan pembangkang tetapi parti komponen lain hanya memikirkan kemahuan sendiri.”

      Kata Aminolhuda mengenai agihan kerusi Parlimen di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, “Kita (AMANAH) korbankan satu-satunya kerusi Parlimen yang ada di Wilayah Persekutuan untuk PPBM walaupun PKR ada lebih daripada 1 kerusi Parlimen di sana.”

      Begitu juga dengan agihan kerusi Parlimen di Johor dalam mana Aminolhuda berkata: “Di Johor, DAP ambil alih Parlimen Ayer Hitam daripada AMANAH hanya kerana DAP perlu bertanding 1 kerusi lebih daripada jumlah kerusi yang akan ditandingi MCA.”

      Turut dibangkitkan oleh Aminolhuda adalah pengorbanan AMANAH “yang ke depan membentuk Pakatan Harapan”, “menjadi tonggak Pakatan Harapan di Johor”, “isytihar Johor negeri barisan depan AMANAH” tetapi terpaksa menyerahkan Johor kepada PPBM.

      Begitu juga dengan pendedahan Pengarah Komunikasi AMANAH, Khalid Samad, di dalam portal berita The Malaysian Insight, bahawa Konvensyen Pakatan Harapan hampir sahaja tidak mampu dilangsungkan bila timbul kebuntuan di dalam agihan kerusi tersebut.

      Kata Khalid, kebuntuan yang berlaku ekoran ketegasan semua parti mempertahankan kerusi masing-masing ini hanya berjaya dipecahkan sekali gus membolehkan konvensyen itu dilangsungkan setelah AMANAH setuju menyerahkan kerusi Titiwangsa kepada PPBM.

      Kesemua ini mendedahkan mengenai ketidaktegasan para pemimpin AMANAH memperjuangkan kepentingan mereka sekali gus menimbulkan persoalan besar mengenai bagaimana konsep Islam Rahmatan lil ‘Alamin dapat diperjuangkan oleh AMANAH.

      Paling ketara memperbudak-budakkan AMANAH ialah PPBM yang membolot kedua-dua kerusi AMANAH di Wilayah Persekutuan dan kedua-dua kerusi AMANAH di Perlis sehingga AMANAH langsung tidak memperolehi sebarang kerusi di dua negeri ini.

      Lebih jelas lagi ialah bila kedua-dua kerusi yang AMANAH tandingi di dalam pilihan raya kecil pada 18 Jun 2016 dahulu dan yang telah AMANAH jagai sejak detik itu, iaitu kerusi-kerusi P67 Kuala Kangsar dan P93 Sungai Besar, pun turut dirampas oleh PPBM.

      Ketamakan PPBM ini terserlah di dalam kenyataan Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli, kepada portal berita Malaysia Kini bahawa PPBM meminta diperuntukkan bilangan kerusi Parlimen paling banyak di Semenanjung Malaysia, malah asalnya meminta sebanyak 80 kerusi.

      Turut memperbudak-budakkan AMANAH ialah DAP yang, mengikut laporan portal berita The Malaysian Insight, menyerahkan kerusi-kerusi P135 Alor Gajah dan P165 Tanjong Piai kepada PPBM hanya untuk mendapatkan kerusi P148 Ayer Hitam milik AMANAH.

      Delete
    3. Jgn harap la Johor jatuh pada cap Munge Taik Ayam. Rakyat Johor dah terajang keluar cap Munge dan dah meLAYU dah. Sedar sedar diri lah mangkok hayun oii. Wlu pun Si Ketua To' Kong tu BABI Panggang setia cap Munge Taik Ayam, tak lama lagi ke dalam lah si Lim Guan End tuh. Institusi barua cap Munge Taik Ayam hanya diperalat oleh Dapigs utk rosakkan imej cap Munge menjelang pilihanraya. Jangan mat beragan la mangkok hayun utk cap Munge Taik Ayam ambil Johor. Ko kencing berlari kuar darah pun tak akan dapat JB....he..he...jangan mare!!!

      Delete
    4. Bila PPBM hanya diberikan 10 kerusi majoriti tinggi Melayu sahaja, bukannya antara 20 ke 22 kerusi seperti yang dirancang oleh PPBM Johor, di peringkat Parlimen maka agak sukar dibayangkan PPBM akan diberikan kerusi-kerusi campuran di peringkat Dewan Undangan Negeri. Berdasarkan kepada logik Wan Saiful, bila PPBM tidak diberikan kerusi-kerusi campuran, maka sudah tentulah matlamat PPBM untuk menguasai Johor kelihatan seperti sudah terkubur.

      Bagi saya, hasil kajian Wan Saiful ini menjadi bukti nyata betapa PPBM membuat satu kesilapan yang besar bila ia memilih untuk bersekongkol dengan DAP.

      Tahniah kepada UMNO yang, mengikut hasil kajian Wan Saiful ini, masih lagi disukai oleh 67% daripada masyarakat Melayu Johor dan kepada PAS yang mendekati UMNO dengan 48% sokongan daripada masyarakat Melayu Johor.

      Tidak lupa juga, takziah kepada PPBM Johor.

      Delete
    5. Betul juga kajian itu jika diambil kira kpd umno yang terdiri dari semua KERA, MONYEK DAN BERUK BEROK dipinggir hutan.
      Khabar nya golongan pencuri kebun pisang ini saja yg masih menyokong umno.
      Golongan muda bangsa manusia semua mulai menjauhi dan terasa hina untuk mengaku dulu mereka fari umno.
      Golongan tua dikampung dan felda sudah mulai faham dan terkejut bila diberitahu tanah felda sudah tergadai.
      Rasanya ini pru terakhir untuk umnobn.

      Delete
  9. Banyak sangat haru biru tipu menipu di bawah MO1 kepala bapak Haram Jadah. Memang malaon Haram Jadah ni tak layak sama sekali jadi pemimpin Malaysia. Putar belit auta meng antau sepanjang masa. Malaysia dah jadi caca marba dan bahan hina 1 Dunia. Masih nak simpan lagi biawak hidup ini wahai umat Melayu UMNO dan warga Malaysia? Sial terus bertandang selagi kekalkan spesis petualang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika betul DAP menghormati AMANAH dan konsep Islam Rahmatan lil ‘Alaminnya, mengapa tidak diberikan sahaja mana-mana kerusi milik DAP kepada AMANAH, bukan kepada PPBM, sebagai tukaran kepada kerusi P148 Ayer Hitam milik AMANAH itu?

      Tidak hairanlah bila Pengerusi AMANAH Johor, Aminolhuda Hasan, Pengerusi AMANAH Perak, Asmuni Awi, Timbalan Pengerusi AMANAH Pahang, Syed Hamid Syed Mohamed, dan lain-lain lagi membangkitkan layanan teruk terhadap AMANAH ini secara terbuka.

      Semoga layanan teruk terhadap AMANAH dalam soal agihan kerusi Parlimen di Semenanjung Malaysia ini mampu menyedarkan sebahagian pendokong AMANAH betapa perjuangan Islam yang cuba mereka bawa sukar terlaksana melalui Pakatan Harapan.

      MARKAH PRESTASI AMANAH GANTI PAS MENGIKUT NEGERI

      MARKAH PENUH IALAH 38% (25 DARIPADA 65)

      PERLIS (0%): 0 DARIPADA 3

      Dalam PRU 13, PAS bertanding di 3 daripada 3 kerusi di Perlis, iaitu P1 Padang Besar, P2 Kangar dan P3 Arau.

      Dalam PRU 14, 2 daripada kerusi PAS ini diserahkan kepada PPBM, iaitu P1 Padang Besar dan P3 Arau, meninggalkan AMANAH dengan 0 kerusi.

      WILAYAH PERSEKUTUAN (0%): 0 DARIPADA 2

      Dalam PRU 13, PAS bertanding di 2 daripada 12 kerusi di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Putrajaya, iaitu P119 Titiwangsa dan P125 Putrajaya.

      Dalam PRU 14, kedua-dua kerusi PAS ini diagihkan kepada PPBM, meninggalkan AMANAH dengan 0 kerusi.

      MELAKA (0%): 0 DARIPADA 1

      Dalam PRU 13, PAS bertanding di 1 daripada 6 kerusi di Melaka, iaitu P134 Masjid Tanah.

      Dalam PRU 14, kerusi PAS ini diagihkan kepada PPBM.

      AMANAH bagaimanapun diberikan kerusi P139 Jasin milik PKR dalam PRU 14.

      PAHANG (17%): 1 DARIPADA 6

      Dalam PRU 13, PAS bertanding di 6 daripada 14 kerusi di Pahang, iaitu P79 Lipis, P81 Jerantut, P86 Maran, P87 Kuala Krau, P88 Temerloh dan P91 Rompin.

      Dalam PRU 14, 4 daripada kerusi PAS ini diagihkan kepada PPBM, iaitu P79 Lipis, P81 Jerantut, P86 Maran dan P87 Kuala Krau, manakala 1 lagi diagihkan kepada PKR, iaitu P91 Rompin, meninggalkan AMANAH dengan 1 kerusi, iaitu P88 Temerloh.

      JOHOR (25%): 2 DARIPADA 8

      Dalam PRU 13, PAS bertanding di 8 daripada 23 kerusi di Johor, iaitu P143 Pagoh, P147 Parit Sulong, P148 Ayer Hitam, P151 Simpang Renggam, P154 Mersing, P155 Tenggara, P156 Kota Tinggi dan P161 Pulai.

      Dalam PRU 14, 5 daripada kerusi PAS ini diagihkan kepada PPBM, iaitu P143 Pagoh, P151 Simpang Renggam, P154 Mersing, P155 Tenggara dan P156 Kota Tinggi, manakala 1 lagi diagihkan kepada DAP, iaitu P148 Ayer Hitam, meninggalkan AMANAH dengan 2 kerusi, iaitu P147 Parit Sulong dan P161 Pulai.

      KEDAH (38%): 3 DARIPADA 8

      Dalam PRU 13, PAS bertanding di 8 daripada 14 kerusi di Kedah, iaitu P5 Jerlun, P6 Kubang Pasu, P7 Padang Terap, P8 Pokok Sena, P11 Pendang, P12 Jerai, P13 Sik dan P16 Baling.

      Dalam PRU 14, 5 daripada kerusi PAS ini diserahkan kepada PPBM, iaitu P5 Jerlun, P6 Kubang Pasu, P11 Pendang, P12 Jerai dan P16 Baling, meninggalkan AMANAH dengan 3 kerusi, iaitu P7 Padang Terap, P8 Pokok Sena dan P13 Sik.

      PERAK (43%): 3 DARIPADA 7

      Dalam PRU 13, PAS bertanding di 7 daripada 24 kerusi di Perak, iaitu P54 Gerik, P55 Lenggong, P56 Larut, P57 Parit Buntar, P59 Bukit Gantang, P67 Kuala Kangsar dan P69 Parit.

      Dalam PRU 14, 4 daripada kerusi PAS ini diagihkan kepada PPBM, iaitu P54 Gerik, P55 Lenggong, P56 Larut dan P67 Kuala Kangsar, meninggalkan AMANAH dengan 3 kerusi, iaitu P57 Parit Buntar, P59 Bukit Gantang dan P69 Parit.

      AMANAH juga diberikan kerusi P74 Lumut milik PKR dalam PRU 14.

      TERENGGANU (43%): 3 DARIPADA 7

      Dalam PRU 13, PAS bertanding di 7 daripada 8 kerusi di Terengganu, iaitu P33 Besut, P34 Setiu, P35 Kuala Nerus, P36 Kuala Terengganu, P37 Marang, P38 Hulu Terengganu dan P39 Dungun.

      Delete
  10. anon 13:34

    tiada dalam senarai tu KM penang masuk 2.6B ke dlm akaun peribadi.

    jika ada 2.61B saja pun kami akan tolah PH sekarang juga !

    ReplyDelete
    Replies
    1. KELANTAN (45%): 5 DARIPADA 11

      Dalam PRU 13, PAS bertanding di 11 daripada 14 kerusi di Kelantan, iaitu P19 Tumpat, P20 Pengkalan Chepa, P21 Kota Bharu, P22 Pasir Mas, P23 Rantau Panjang, P24 Kubang Kerian, P25 Bachok, P28 Pasir Puteh, P30 Jeli, P31 Kuala Krai dan P32 Gua Musang.

      Dalam PRU 14, 5 daripada kerusi PAS ini diagihkan kepada PPBM, iaitu P19 Tumpat, P25 Bachok, P28 Pasir Puteh, P30 Jeli dan P32 Gua Musang, manakala 1 lagi diagihkan kepada PKR, iaitu P22 Pasir Mas, meninggalkan AMANAH dengan 5 kerusi, iaitu P20 Pengkalan Chepa, P21 Kota Bharu, P23 Rantau Panjang, P24 Kubang Kerian dan P31 Kuala Krai.

      PULAU PINANG (50%): 1 DARIPADA 2

      Dalam PRU 13, PAS bertanding di 2 daripada 13 kerusi di Pulau Pinang, iaitu P41 Kepala Batas dan P42 Tasek Gelugor.

      Dalam PRU 14, 1 daripada kerusi PAS ini diagihkan kepada PPBM, iaitu P42 Tasek Gelugor, meninggalkan AMANAH dengan 1 kerusi, iaitu P41 Kepala Batas.

      NEGERI SEMBILAN (67%): 2 DARIPADA 3

      Dalam PRU 13, PAS bertanding di 3 daripada 8 kerusi di Negeri Sembilan, iaitu P126 Jelebu, P127 Jempol dan P133 Tampin.

      Dalam PRU 14, 1 daripada kerusi PAS ini diagihkan kepada PPBM, iaitu P127 Jempol, meninggalkan AMANAH dengan 2 kerusi, iaitu P126 Jelebu dan P133 Tampin.

      SELANGOR (71%): 5 DARIPADA 7

      Dalam PRU 13, PAS bertanding di 7 daripada 22 kerusi di Selangor, iaitu P93 Sungai Besar, P95 Tanjong Karang, P96 Kuala Selangor, P101 Hulu Langat, P108 Shah Alam, P111 Kota Raja dan P113 Sepang.

      Dalam PRU 14, 2 daripada kerusi PAS ini diagihkan kepada PPBM, iaitu P93 Sungai Besar dan P95 Tanjong Karang, meninggalkan AMANAH dengan 5 kerusi, iaitu P96 Kuala Selangor, P101 Hulu Langat, P108 Shah Alam, P111 Kota Raja dan P113 Sepang.

      Delete
  11. Saya ingin membuat beberapa penjelasan dan penegasan berhubung isu perobohan kuil milik Persatuan Penganut Dewa Shree Sivasakthi Shree Sinnakaruppar yang terletak di atas sebuah tanah milik persendirian pada Khamis, 11 Januari 2018 yang lalu.

    Didapati wujud beberapa kekeliruan dan salah faham dalam kalangan masyarakat umum tentang fakta dan keadaan sebenar isu ini.

    Pertama, perlu ditegaskan bahawa perobohan tersebut adalah dilakukan oleh individu pemilik sah tanah tersebut atas kapasitinya selaku pemilik tanah, dan bukannya oleh pihak kerajaan negeri atau mana-mana agensi kerajaan.

    Kedua, ia sebenarnya dirobohkan dengan kebenaran perintah mahkamah yang dipohon secara persendirian oleh pemilik sah tanah tersebut dan tidak melibatkan pihak kerajaan negeri.
    Ketiga, kerajaan negeri sebenarnya pernah mencadangkan sebidang tanah baru untuk menggantikan kuil di tanah persendirian tersebut.

    Bagaimanapun, cadangan kerajaan negeri tersebut telah ditolak oleh pihak kuil yang berkeras untuk kekal di atas tanah milik persendirian di dalam kes ini.

    Memandangkan isu ini berlarutan dan mula dipolitikkan, kerajaan negeri ingin sekali lagi menawarkan kepada pihak pengurusan kuil sebidang tanah baru yang telah dirizabkan sebagai tapak kuil di Jalan Persisiran, Seri Alam.

    Bagi mengelakkan isu ini berpanjangan dan melarat, adalah diharapkan kesediaan kerajaan negeri memberikan tawaran tapak kali kedua ini akan dipersetujui dan diterima baik oleh pihak pengurusan kuil.

    Kerajaan negeri berharap isu ini dapat diselesaikan dengan baik kepada semua pihak.
    DATUK MOHAMED KHALED NORDIN ialah menteri besar Johor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Patut pun saya tak nampah muka MrJ pagi ini .......rupa nya balik Johor ada urusan penting.

      Kuil Hindu depa nak kena roboh.
      Mr Jeya kumar mesti ada dia Ajk pusat kuil itu merangkap naib ketua MIC cawangan.....
      Selamat berkhidmat Mr Jeya kumar.....Salam Sejahtera.

      Delete
    2. Jgn harap la Johor jatuh pada cap Munge Taik Ayam. Rakyat Johor dah terajang keluar cap Munge dan dah meLAYU dah. Sedar sedar diri lah mangkok hayun oii. Wlu pun Si Ketua To' Kong tu BABI Panggang setia cap Munge Taik Ayam, tak lama lagi ke dalam lah si Lim Guan End tuh. Institusi barua cap Munge Taik Ayam hanya diperalat oleh Dapigs utk rosakkan imej cap Munge menjelang pilihanraya. Jangan mat beragan la mangkok hayun utk cap Munge Taik Ayam ambil Johor. Ko kencing berlari kuar darah pun tak akan dapat JB....he..he...jangan mare!!!

      Delete
    3. Apa hei wak tak balik johor tolong mrj @ jaya kumar?
      Kesian dia wak ......kuil depa nak kena roboh.
      Wak tak tolong pungut derma kah?
      Sekurang wak boleh minta tolong Geng Tin Milo tolong bantu.....
      Janga begitu wak.....member baik kena tolong......
      ....jange mara ye?....he...he....

      Delete
    4. Wak dah berkorban dulu masa nak dirikan kuil tu. Wak dah sua pungkoq kat tok sami

      Delete
  12. wayang kulit babi pendek felda.

    dia ingat ni beli nombor handphone ke blh sekelip mata tukar nama, tanpa kos pulak.

    sekarang tukar nama felda la... bila rakyat dh senyap nanti.. tukar balik ke pembeli asal.

    macam 2.6b la...

    mula2 takde duit masuk akaun
    then walaun kata kena ada 4 saksi tidak fasik(melihat masuk akaun mcm batang celak masuk lubang botol
    celak.. ihihi)
    kemudian derma putera arab
    kemudian Saudi suruh guna lawan ISIS.
    kemudian duit lebih najib pulang balik
    kemudian pergi Saudi semula, nk minta balik kot yg lebih pulang tu.

    kemudian peguam Negara kata tkde kes
    kemudian walaun puashatiiiii hihihhi

    felda ni pun akan serupala juga.
    akhir nnti walaun puashati lagiii hihihih

    yg walaun tk puashati ialah dgn dap amanah husam dan wisma tok guru. what the f... lobai!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Politik hari ini, di negara kita diwarnai oleh pemain pemain yang gemar ludah meludah dan jilat menjilat yang menyandarkan kepada falsasah Aristorle, yang menyebut tiada musuh dan kawan yang kekal dalam politik.Inilah falsasah yang menerbitkan parti parti yang bertanding dalam PRU negara kita di mana kalau kita perhatikan dari jauh sekarang ini musuh yang paling kekat satu ketika dulu sudah menjadi kawan baik.

      Itu politik yang sedang dimainkan dalam PH.Mader yang satu ketika dulu terkenal kerana kezalimannya dan ditentang hebat oleh tokoh tokoh PH kini sudah dilantik mengepalai PH dengan barisan tokoh tokoh yang terkenal menentang Mader dulu berada dibawah pimpinannya.Itu kehebatan Mader yang dulu meludah ke muka tokoh tokoh PH ini dan sekarang menjilat satu demi satu air liurnya sendiri.Begitu juga tokoh tokoh PH yang begitu kuat meludah Mader kini sedang menjilat air liurnya sendiri demi menyucikan Mader.

      Antara yang sedang menjilat itu ialah LKS dan LGE yang pada ketika dulu antara tokoh yang paling banyak melemparkan tuduhan kepada Mader, seperti tuduhan LGE dengan tuduhan Mader kaki klentong nombor satu negara dan tak perlu disebut di sini apa apa tuduhan LKS kepada Mader dulu kerana segalanya ada dalam arkib politik negara, sesiapa boleh merujuk kalau mahu.

      Mat Sabu pula adalah yang paling kuat meludah Mader dari kem PAS di mana antara ludahan paling dasyat Mat Sabu ialah gelaran Mahazalim dan Mahafiraun sementara Mader juga tak kurang dengan ludahannya kepada Mat Sabu seperti ketika kes khalwat Mat Sabu dulu, Mader dengan sombongnya menyuruh Mat Sabu menyimpan kopiahnya dalam poket.

      Inilah budaya ludah meludah yang kemudiian bertukar kepada jilat menjilat di mana antara pemimpin PH sekarang dan Mader, saling jilat menjilat sesudah mereka saling ludah meludah.

      Tak lupa juga DSAI.Kalau dulu DSAI dikerjakan cukup teruk oleh Mader sehinggakan dijatuhkan maruah kemanusiannya dengan kes usung tilam ke mahkamah.Pendek kata dalam dunia biasa, kalau seseorang dimalukan ke tahap ini maka tiada maaf bagimu.Tapi sebab DSAI dan Mader berada dalam dunia politik yang menghalalkan ludah meludah dan jilat menjilat maka seperti tak ada apa apa berlaku sekarang antara keduanya.Kini sesudah Mader memberi idea kepada Najib tentang apa yang perlu dilakukan kepada DSAI, Mader pula tampil untuk membuat rayuan ampun bagi pihak DSAI dan nampaknya DSAI bersetuju untuk menjadikan isterinya sebagai TPM dengan Mader sebagai PM sementara.Ada unsur jilat menjilat antara keduanya yang mungkin bolih difahami untuk mendapatkan kuasa yang agak liat diperolehi oleh DSAI.Asalnya yang menghalang DSAI ialah Mader tapi kini Mader pula menolong DSAI.Politik ludah meludah dan jilat menjilat juga jadi ikutan.

      Namun di sana dalam politik negara ada satu lagi pilihan yang disediakan oleh PAS dan Gagasan sejahtera(GS).Bukan politik ludah meludah dan jilat menjilat tetapi pilihan yang GS sediakan untuk dipilih pengundi ialah politik sejahtera untuk semua orang.GS tidak terlibat dengan politik ludah meludah dan jilat menjilat sebaliknya mengajak mana mana kumpulan untuk menyediakan satu platform pentabdiran negara ke arah kesejahteraan.

      Kalau politik ludah meludah dan jilat menjilat tidak menjamin kesatabilan pemerintahan negara, di mana setiap parti yang bergabung dalam kerajaan bila bila masa boleh berpecah dan boleh ludah meludah antara satu sama lain, GS pula bakal merancang kearah peniingkatan kualiti pentadbiran menerusi antara lain saranan kerajaan teknokrat, kerajaan berkebajikan dan seumpamanya.Bukan seperti poitik ludah meludah dan jilat menjilat PH yang hanya menumpukan kepada hal hal yang melibatkan rasuah dan penyalahan guna kuasa kerajaan sekarang untuk diperbaiki tetapi jaminan ianya tidak akan berulang sesudah diperbaiki terlalu samar.

      Sambil ludah meludah antara parti parti PH boleh berlaku bila bila masa saja, maka apakah sebenarnya pilihan terbaik untuk politik negara dewasa ini?

      Delete
    2. Jgn harap la Johor jatuh pada cap Munge Taik Ayam. Rakyat Johor dah terajang keluar cap Munge dan dah meLAYU dah. Sedar sedar diri lah mangkok hayun oii. Wlu pun Si Ketua To' Kong tu BABI Panggang setia cap Munge Taik Ayam, tak lama lagi ke dalam lah si Lim Guan End tuh. Institusi barua cap Munge Taik Ayam hanya diperalat oleh Dapigs utk rosakkan imej cap Munge menjelang pilihanraya. Jangan mat beragan la mangkok hayun utk cap Munge Taik Ayam ambil Johor. Ko kencing berlari kuar darah pun tak akan dapat JB....he..he...jangan mare!!!

      Delete
    3. Politik malaysia kini penuh dengan masalah kecurian.......
      Ini kerana Ali Baba hidup semula dan datang ke malaysia.
      Ali Baba dengan 40 orang Geng Penyamun nya SAPU BERSIH APA YG BOLEH DISAMUN......
      kesian negara malaysia sudah rosak binasa.
      Khabar nya Alibaba ini ada ilmu hitam......siang jadi manusia malam jadi ular.
      Itu geng penyamun diatas jange murih ye?......he....he.....
      Jange bekeng sangat nanti dah lah malam jadi ular.....siang jadi beruk tua.

      Delete



  13. Hang pun lagi teruk Khairuddin ooi, cuba terang sikit bagaimana hang boleh dapat 900,000 nama2 palsu yang hang beli daru ratu naga ke apakebenda dulu, bukan saja untuk menipu rakyat tetapi juga menipu Agong dan Sultan2 Melayu.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Ketika Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berada di Tanah Suci Mekah mengerjakan umrah mendapatkan keredhaan Allah serta jadi insan terpilih kerana diberi kebenaran masuk ke dalam Makam Nabi Muhammad SAW, di Malaysia Pakatan Harapan (PH) masih sibuk berebut dan pilih-pilih jawatan yang mana mahu direbut menjelang PRU ke-14 nanti.



      Yang sudah pasti, Pengerusi PH, Mahathir Mohamad dah diumumkan sebagai calon PM jika pakatan menang selepas hari mengundi nanti.

      Jika Mahathir insan terpilih dan diterima untuk jadi Perdana Menteri, pasti rakyat Malaysia dan para pemimpin dalam pakatan akan menerima dengan hati terbuka. Sebaliknya, mereka semua membantah dan bukan sahaja pemimpin muda, yang senior pun menentang pemilihan Mahathir.

      Bagaimanapun, Mahathir yang pernah jadi PM selama 22 tahun tak rasa apa-apa. Tetap tersengih dan tersenyum malahan seperti sukarela mahu sangat jadi PM biarpun dia sendiri kata tak mau jadi PM dah masa letak jawatan pada 2003 dulu.

      Baginya, dia sudah dipilih dan akan lakukan habis-habisan untuk dapat juga jawatan sebagai PM biarpun di peringkat akar umbi sudah kedengaran suara membantah.

      Paling lantang, anak kepada mendiang pemimpin veteren DAP, Karpal Singh, Sangeet Kaur Deo berang apabila mengetahui nama Mahathir yang dinamakan sebagai calon jawatan ketua kerajaan itu.

      “Sekiranya bapa saya masih hidup, beliau pasti tidak akan terima keputusan Pakatan Harapan menamakan Tun Mahathir sebagai calon Perdana Menteri,” katanya.

      Kemudian, parti PAN pula sibuk mempersoalkan keadilan dalam pembahagian kerusi yang seakan-akan mencacatkan kempen pilihan raya mereka.

      Dalam pengagihan kerusi di Semenanjung sebanyak 165 kerusi, PAN yang diketuai oleh Mat Sabu hanya diberikan 27 kerusi sahaja yang paling sikit untuk bertanding pada PRU nanti. Sedangkan parti baru PPBM, pimpinan Mahathir dapat 52 kerusi, PKR 51 kerusi dan DAP 35 kerusi.

      Padahal, banyak pihak sudah beri amaran kepada PAN bahawa mereka hanya jadi alat untuk DAP menarik undi dari orang Melayu Islam yang memberi sokongan kepada PAS supaya beralih arah dan sokong PAN yang berjuang ala-ala PAS. Bukannya, DAP ada keyakinan yang tinggi pada PAN pun.

      Bagi isteri Anwar Ibrahim, Dr Wan Azizah Wan Ismail pula, selepas sudah jadi Ketua Pembangkang kini ada peluang pula beliau hendak merasa jawatan sebagai Timbalan Perdana Menteri. Dulu dalam Langkah Kajang, gagal hendak jadi Menteri Besar Selangor kerana Sultan Selangor tidak perkenan. Siapa tidak berangan-angan kalau sudah tahu ada peluang jadi Timbalan Perdana Menteri.

      Presiden PPBM, Muhyiddin Yassin pula mungkin juga pasang angan-angan, bahawa PH akan menolak nama Mahathir dan kemudian lantik dirinya jadi PM sementara nanti. Sudah lama sangat Muhyiddin jadi Timbalan masa dengan Najib dulu, mesti dia pun sudah merancang strategi untuk hasut orang tertentu untuk buka ruang Muhyiddin mungkin jadi PM.

      Najib jadi insan terpilih, tapi pembangkang masih sibuk berebut sana sini dan pilih-pilih jawatan apa nak sandang kalau menang. Kemenangan itu pun ketika ini hampir pasti sudah jauh dari jangkauan.

      Delete
  14. Isu tanah felda tu aku rasalah, seperti apa yang berlaku terhadap tanah yg diimiki oleh orang Melayu di bandar kecil yg kemudianny dibuat perjanjian dg pemaju bukan bumiputra, untuk mendiri bangunan, bangunan2 tersebut akan di bahagikan 40% kepada tuan tanah dan 60% kepada pemaju.

    Perjanjian yg seumpana itu berlaku juga keatas pekebun2 kecil untuk menanam semula sawit di kebunnya, sementara tuan tanah telah berumur dan tidak mampu mengusahakan sendiri.

    ReplyDelete
  15. EKELEH SI KHAIRUDDIN NIH!!!KALAU IKHLAS BERSAMA PPBM...KAU TAK KAN JADI SAMPAH MASYARAKAT...NAK JAWATAN LAH TU....TUBUH PARTI SENDIRI...SERUPA EZAM KATAK..LAGI BINGAI PERANGAI DIA NIH!!!

    MENUNJUKKAN DUA2 EKOQ NI TAK PERCAYA SAMA ITU MAMAK SI TUA RENTA...

    ReplyDelete
  16. Wak Suman Tempe...wak kat mana...wak kat mana....

    ReplyDelete
  17. Z tokey BABI pasar borong Chow Kit...awak kat mana...awak kat mana..

    Tengah niaga BABI kat Pasar borong lagi....masyukkk...ini hali BABI panggang manyak untung jual...

    ReplyDelete
  18. RUKUN KLEPTOKRASI

    Kepercayaan kpd ketua
    Kesetiaan kpd lanun
    Keluhuran perlembuan
    Kedaulatan kleptomania
    Kesogokan dan kecacian

    "KLEPETDAWANGBESAR KELAS MEGA"

    neh..Lawan Tetap Lawan!!
    PH serang...UMNOBNPAS habis melayang..
    Hahahahahpraakkhoooo..ambik ko!!



    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun Mahathir mengakui tuduhan liwat yang dikenakan terhadap Anwar Ibrahim pada zamannya benar dan mengikut lunas undang-undang.
      “Tuduhan yang dibuat kepadanya mengikut lunas undang-undang dan hukuman dijatuhkan oleh hakim dan bukannya saya dan perbicaraan dijalankan dengan panjang, sembilan bulan, itu masa saya..kata Dr Mahathir kepada wartawan Indonesia.

      Delete
    2. Ya, org dah baca yg kat ataih tu, tak payah ulang! Kami faham dah.
      Itu kes liwat 1. Dah settle. Anuar dah jalani hukuman penjara hingga selesai tempoh hukuman serta diberi Pengampunan DiRaja semasa era Pak Lah sebagai Perdana Menteri. Beliau kemudian telah dilepas dan dibebaskan seperti rakyat biasa.
      Oleh kerana jiwa membela rakyatnya sungguh kental, beliau berpolitik lagi hingga berjaya menjadi Ketua Pihak Pembangkang di Parlimen Malaysia. Bangkangan demi bangkangan, bantahan demi bantahan diajukan di dewan Parlimen untuk mempastikan hak2 rakyat dilindungi dan dipenuhi juga mempastikan proses semak dan imbang terlaksana sebaik mungkin. Satu demi satu penyelewengan pemerintah yg berselindung disebalik akronim GTP dan ETP yg langsong rakyat tak faham, dibongkar. Anwar mula menjelajah ke seluruh pelusuk negara bagi menyedarkan rakyat tentang berlakunya penyelewengan, penipuan serta ketirisan kerajaan dalam melaksanakan projek2 mega yg tidak menguntungkan rakyat. Bermula dari sini lah Konspirasi Kes Liwat 2, dengan pelakon utamanya Mohd Saiful Bukhari Azlan yang menyebabkan Anuar Ibrahim dipenjarakan semula buat kali ke dua di Penjara Sg. Buluh hingga sekarang!

      Budak tu dapat tak ah biasiswa yg dia mintak masa dia pegi jumpa NajibMO1 dulu tu ek? Tak dengar pulak cerita dia dapat sambong belajar universiti tu!!!!

      Delete
    3. he..he..

      Cian kat si Jijah Kipas...

      si Nuar Al Juburi nih!!!bukan 3-4 jantan dia dah tonggeng..China Doll pun dia dah dok belasah...sampai tercungap2 kawan tuh...sampai kuar peluh jantan Bang Non

      1558...siapa kah pelakon hebat tu yer!!!

      tu lah akibat NAFSU...binasalah badan...

      nasib kau lah badan...

      Delete
    4. Ada ke........ dah kena tendang dari universiti pegi mintak biasiswa.......mintak... pegi direct mengadap depan muka NajibMO1 pulak tu...... ish...ish.....

      Delete
  19. PAS SEDIA “SAMBUT” BEKAS “DIKTATOR” TANDING DI PARLIMEN GOMBAK
    MELAYU BERWAWASAN - 2:00 PM

    PAS bersedia menyambut kedatangan Tun Dr. Mahathir Mohamad yang baru- baru ini diumum calon Perdana Menteri Pakatan Harapan untuk bertanding di Parlimen Gombak, Selangor pada Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang.

    Dalam masa yang sama PAS turut mengalu-alukan kesediaan Menteri Besar Selangor Datuk Seri Mohamed Azmin Ali yang bersedia memberi laluan kepada Dr. Mahathtihr yang juga Pengerusi PPBM dan Pengerusi Pakatan Harapan itu.

    Ketua Pemuda PAS Gombak, Dr Md Noor Hussin berkata, pihak telah bersiap sedia untuk hadapi saingan tiga penjuru atau lebih di Parlimen itu tanpa mengira siapa pun calon sama ada daripada Pakatan Harapan mahupun Barisan Nasional.

    “Pemuda Gombak mengambil cadangan tersebut sebagai cabaran dan bersedia menyahutnya sebagai anak jantan.

    “Dengan “track record” yang ada pada Tun, Pemuda Gombak tidak memandang enteng cabaran tersebut memandangkan lawan kali ini ialah seorang bekas diktator yang mempunyai pengalaman puluhan tahun. Tun, kami tunggu mu datang,” katanya dalam satu kenyataan media semalam.

    Sebelum itu Azmin yang juga Timbalan Presiden PKR menyatakan kesediaannya bagi memberi peluang kepada Mahathir untuk bertanding di kerusi yang disandangnya.

    Malah Azmin jangka Dr. Mahathir akan mendapat undi kemenangan yang lebih baik daripadanya dulu.

    Azmin berkata berkata, beliau secara peribadi tiada masalah berbuat demikian, namun bergantung atas persetujuan partinya (PKR).

    Dr. Mahathir sebelum ini membayangkan beliau mungkin bertanding di salah satu daripada tiga Parlimen, iaitu Pulau Langkawi, Kubang Pasu dan Putrajaya.

    Beliau mendapat maklumat para pengundi di tiga kawasan itu akan memberikan sokongan.

    ReplyDelete
  20. Apa lah mau jadi dgn Budin langau taik kuda
    Tak habis2 dgn fitnah, mahu burukkan Felda
    Udah2 le cai, tak usah le lagi mendabik dada
    PH haprak, tak lama lagi nak masuk keranda

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  21. Sejak 2015, bertalu talu Mahathir, Kit Siang, Tony Pua dan Rafizi asyik menyatakan bahawa negara Malaysia ini hendak muflis dan gagal. Mereka kata ringgit lemah dan ekonomi merosot.

    Tiba tiba semalam, bila dakwaan itu semua meleset dan menjadi mengarut, boleh pula pembangkang cakap kedudukan ringgit yang semakin kukuh adalah kerena pencalonan Mahathir sebagai PM.

    Pembangkang kata pencalonan Mahathir sebagai calon Perdana Menteri adalah punca ringgit mencecah RM3.96 berbanding AS$1 Dolar Amerika Syarikat (AS).

    Dakwaan ini yang dibuat "blogger di luar kotak" ini adalah ke laut sama sekali. Hakikatnya, Mahathir dan pembangkang lah yang jadi punca nilai ringgit menyusut sejak dua tahun lepas.

    Mereka yang memburukkan ekonomi negara dengan membuat kenyataan negatif tentang apa sahaja pelaburan yang masuk ke Malaysia. Membuat kenyataan negatif memburukkan pemimpin negara menggunakan media media asing.


    Menurut Bank Negara Malaysia (BNM) pada 21 Disember 2017, Mata wang ringgit mengukuh 10.1 peratus sepanjang tahun 2017 dan ia diniagakan antara RM4.05 hingga RM4.09 berbanding Dolar AS pada Disember hasil langkah pemulihan dilaksanakan BNM dan Jawatankuasa Pasaran Kewangan (FMC) sejak Disember 2016.

    Blogger Outsyedthebox, menyatakan bahawa pencalonan Mahathir yang pernah jadi Perdana Menteri selama 22 tahun itu yang menyebabkan nilai ringgit bertambah baik, saham di Bursa Kuala Lumpur melonjak dan aspek pertumbuhan ekonomi negara bertambah elok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nilai mata wang negara bukan baru mula mengukuh selepas pencalonan Mahathir, sebaliknya sudah mula pulih sejak kira-kira bulan Jun tahun lepas. Awal Januari 2017, nilai RM pernah jatuh ke paras RM4.50 berbanding AS$1 Dolar AS.

      Hasil dari langkah yang diperkenalkan BNM nilai mata wang berjaya distabilkan. Antaranya ialah pengeksport hanya boleh memegang 25 peratus daripada jumlah hasil eksport dalam bentuk mata wang asing serta menggalakkan kegiatan lindung nilai dalam pasaran tempatan.

      Hasilnya dana asing mula dilihat memasuki pasaran tempatan. Kemasukan dana asing bagi pasaran saham sudah pun mencatatkan RM10.5 bilion bagi tempoh Januari sehingga Mei 2017.

      Malah selepas Perhimpunan Agung UMNO 2017, ringgit sudah mula menunjukkan pengukuhan. Baca tulisan ini

      Delete
    2. Pada 8 April 2017, Ketua Setiausaha Negara (KSN) Tan Sri Dr Ali Hamsa berkata ada pihak tidak bertanggungjawab cuba memecah-belahkan hubungan rakyat dan turut membuat pelbagai tuduhan dan penipuan seperti melabelkan negara jadi bankrap.

      "Kalau bankrap tak adalah negara lain akan datang melawat kita, tak ada institusi mengiktiraf Malaysia sebagai negara nombor satu untuk pelaburan," katanya ketika berucap pada majlis 'Ekspresi Negaraku' peringkat negeri di Sungai Petani pada April tahun lepas.

      Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sendiri beberapa hari selepas itu pada 26 April 2016, berasa amat kesan dengan tindakan segelintir pihak yang meracuni, menghasut dan mempengaruhi fikiran rakyat dengan cara memburukkan negara serta cuba menjatuhkan pemimpin secara tidak demokratik.

      Beliau berkata apa yang dinikmati negara hari ini adalah hasil perjuangan dan kegigihan kerajaan sejak berdekad-dekad lepas hinggalah ke era Dasar Transformasi Nasional.

      "Berkaitan perkara ini juga, terlebih kita berasa sedih dan sayang seribu kali sayang, yang turut terheret dalam kancah ini, adalah bekas-bekas para pemimpin dan negarawan.

      "Tidak cukup dengan itu, hingga mereka sanggup memperlekeh negara sendiri dan meminta campur tangan kuasa asing. Sedangkan satu masa ketika dahulu, orang itulah yang menyebut biar Malaysia ini ditentukan rupa dan bentuknya dengan acuan kita sendiri," kata Najib ketika berucap melancarkan Laporan Tahunan Program Transformasi Negara (NTP) 2015.

      Apa Mahathir kisah pasal ekonomi Malaysia? Pada 9 Mei 2017, dalam program The Third Duqm Society and Economy Forum di Oman, Mahathir yang burukkan Malaysia dengan dengan menyatakan Malaysia bukan destinasi pelancongan yang menarik.

      Selepas kata begitu, sekarang Mahathir pula hendak jadi hero dengan mengaku bahawa nilai ringgit mengukuh dek kerana pencalonannya. Betapa mudah pembangkang menidakkan apa yang dilakukan oleh kerajaan Barisan Nasional dalam membangunkan ekonomi negara.

      Pembangkang yang burukkan ekonomi negara, apabila ekonomi pulih, pembangkang pula yang hendak kata kerana mereka ekonomi pulih dan matawang negara kembali meningkat nilainya. Ini semua propaganda basi dan murahan. Rakyat tidak akan jadi terlalu bodoh untuk percaya dakyah ini.

      Hasil pentadbiran Najib dan kerajaan, Ringgit Malaysia sudah jadi antara mata wang terbaik di serantau ini dan kini ia menunjukkan pengukuhan yang kuat. Mahathir dan kawan-kawan hanya tahu berebut jawatan sahaja. Ekonomi negara Najib yang jaga bukan geng geng pembangkang yang gila kuasa.

      K7L : Mahathir 93 Tahun.. dah boleg rehat.. bukan melalak..
      Email This
      BlogThis!
      Share to Twitter
      Share to Facebook

      Delete
  22. Serupa ler juga dgn si dungu Otaman landak
    Dah tua ganyut, perangai mcm budak-budak
    Tak habis2 lahanat ini dgn Felda Taib Andak
    Harii2 kerja tabor fitnah, Matdey upah dedak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wak Suman Tempe!!!...wak kat mana...wak kat mana...

      Delete
  23. Budin langau dah keabisan fitnah nak diselit
    Direka jugak, utk upah dari Matdey pembelit
    Tiada asas dituduh k'jaan main wayang kulit
    Tidak peduli dia walau tiap hari dosa terpalit

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. AL BUDIN SONTOLOYO@LANGAU...

      Delete
  24. Suman spt meriam buloh, dia punya gempar
    Tenaga tidak ada hanya harap mulut celupar
    Kalau berjumpa pun hamba tak akan tampar
    Cuma dlm mulut dia, nak sumbatkan selipar

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  25. Kelibat Matdey lahanat, rakyat tidak senangi
    Untuk kepentingan dirii, kerajaan dia perangi
    Hamba dan Mas pula, cinta mekar mewangi
    Rasa begitu syahdu sekali bila diri disayangi

    ____________________________
    UKAYS: BILA DIRI DISAYANGI
    (https://youtu.be/Zi7UsrkU1n4)

    Terdengar bisikan mesra
    Kalimah keramat bermentera
    Bermulanya siang berakhir malam ku
    Tak akan ku jemu menyebut namamu

    Tiada batasan waktu
    Tiada tempat mu tertentu
    Di gunung di lembah, di darat, di air
    Siapa pun hamba, keikhlasan doa,
    Keagungan kasih merubah takdir

    ( korus )
    Bila ku sedari diri disayangi,
    Langkah kaki ini semakin berani
    Bila terkeliru ku ucap namamu,
    Terasa diriku kembali dipandu

    Engkau pertama, tiada akhirnya
    Aku dalam kegelapan engkaulah cahaya
    Izinkan lah aku menumpang di sini
    Di bawah naungan kasih dan sayang mu
    Ku berserah diri

    __________________________
    Buat si dia ku sayangi selalu,
    Salam rindu di angin nan lalu.

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  26. TANAH FELDA DIKECOHKAN TAPI TANAH DI PULAU PINANG DAN SELANGOR, SENYAP SUNYI!!!


    Sepatutnya isu tanah milik FELDA di Jalan Semarak telah selesai apabila syarikat terbabit bersetuju secara 'sukarela' untuk menyerahkan kembali hak milik tanah tersebut kepada FELDA berserta dengan sejumlah bayaran yang agak besar.

    Namun, ternyata isu tersebut kembali hangat apabila musuh-musuh FELDA mengatakan, penyerahan tersebut hanyalah salah satu daripada usaha untuk menyelamatkan tengkuk pihak-pihak tertentu dalam kerajaan dan dalam FELDA sendiri.

    Pendedahan tentang urusniaga meragukan membabitkan tanah FELDA tersebut dibuat oleh FELDA dan Pengerusi FELDA sendiri. Bagaimanapun, apabila sebuah akhbar arus perdana menerbitkan berita tentang isu berkenaan, pihak pembangkang terutama ANAK yang dipimpin oleh Mazlan Aliman mendabik dada kononnya, pendedahan merekalah yang menyebabkan FELDA terpaksa mengakui ada urusniaga meragukan membabitkan hartanah FELDA.

    FELDA menjadi perhatian besar PKR, DAP, PAN dan PPBM. Ini kerana 54 kerusi Parlimen terletak di kawasan FELDA. Kejayaan menguasai kerusi-kerusi FELDA atau menafikan penguasaan besar UMNO-BN ke atas kerusi-kerusi FELDA, akan membolehkan mereka berkuasa besar di Parlimen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebelum ini, pelbagai usaha telah dilakukan untuk mengalihkan sokongan para pengundi FELDA. Generasi Kedua dan Generasi Ketiga FELDA menjadi sasaran dan ANAK yang dipimpin oleh Mazlan Aliman telah diberikan tugas tersebut.

      Beberapa isu ketidakpuasan hati Generasi Kedua dan Ketiga Felda seringkali dijadikan seolah-olah kepentingan golongan tersebut adalah kepentingan FELDA. Ironinya, kerajaan dan pengurusan FELDA akhirnya terpaksa akur apabila membuat banyak perubahan dan penambahan untuk generasi kedua dan ketiga FELDA termasuklah menyediakan rumah-rumah mampu milik, keistimewaan yang tidak diperolehi oleh generasi kedua dan ketiga kelompok besar masyarakat lain.

      Pelbagai hasutan termasuklah fitnah dan propaganda kononnya berlaku rasuah dan penyalahgunaan besar dana peneroka FELDA, telah menimbulkan keributan dan rasa tidak senang hati. Masalah pengurusan dan pentadbiran FELDA diangkat seolah-olah akan mengancam tanah-tanah dan kepentingan para peneroka dan peserta FELDA. kapitalis

      Anehnya, isu rasuah dan salahguna kuasa serta ketakutan tentang kehilangan tanah hanya membabitkan FELDA, tetapi kaum pembangkang langsung tidak berani bersuara berhubung kehilangan tanah terutama sekali di Selangor dan Pulau Pinang kepada kapitalis serta pemaju perumahan.

      Isu-isu tanah di Pulau Pinang sebagai contoh, hanya menarik perhatian apabila SPRM mula campurtangan. Golongan yang beria-ia mahu menyelamatkan 'tanah' rakyat, langsung tidak berani bersuara walaupun bukit ditarah dan digondol serta diratakan, manakala tanah-tanah diserahkan secara buta-buta kepada pemaju untuk kantung Kerajaan Negeri yang kemudian tidak diisytiharkan. Begitu juga dengan skandal-skandal tanah di seluruh Selangor, termasuklah yang membabitkan tanah-tanah peneroka di Mukim Ijok selain Wetland.

      Barangkali perhatian yang diberikan kepada Dr. Mahathir yang kononnya mempunyai pengaruh besar dan mampu menarik sokongan daripada masyarakat Felda untuk Pakatan Harapan, terlalu mengelabui pemikiran walaupun sepanjang pentadbirannya selama 22 tahun, Mahathir idak berbuat banyak kebajikan untuk masyarakat Felda, malah pernah mencadangkan agar para peneroka dan peserta FELDA untuk menjadi pekerja upahan kepada syarikat kapitalis apabila Felda disarankan untuk diswastakan.

      Hanya kerana penentangan dalaman UMNO dan ancaman kepada kedudukannya sahaja, yang membuatkan akhirnya Mahathir membatalkan niat untuk menswastakan keseluruhan tanah rancangan Persekutuan (FELDA) pada awal tahun 1990-an.

      Dan kini di bawah pentadbiran Najib Abdul Razak, peneroka serta masyarakat FELDA menerima terlalu banyak manfaat yang mereka sendiri tidak pernah mimpi dan harapkan!

      Sepatutnya masyarakat FELDA tahu dan dapat membezakan yang mana intan dan yang mana hasutan...

      Delete

  27. Bekas Setiausaha Kerja Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Kamarul Azman Habibur Rahman berkata, pelawaan untuk bertanding di Parlimen Gombak jelas menunjukkan bahawa tia­da satu kerusi pun yang bakal ditandingi PPBM adalah benar-benar kuat dan selamat.

    Namun begitu, beliau percaya DAP lebih rela melihat Pengerusi Pakatan Harapan yang diketuai DAP itu tewas dalam pilihan raya nanti daripada mengganggu agenda mereka untuk memerintah negara ini buat kali pertama.

    “DAP dalam pilihan raya kali ini memainkan sentimen Me­layu apabila memberikan banyak kerusi kepada PPBM, namun kita perlu sedar bahawa daripada 52 kerusi yang diberikan tiada satu pun yang benar-benar selamat. Ini satu permainan politik yang merugikan bagi orang Melayu yang terpesona.

    “Kalau betul mereka mahu suara Dr. Mahathir berada di Parlimen sudah tentu DAP berikan kerusi yang dimenangi mereka dengan majoriti besar kepada beliau. Dari sini kita dapat lihat bagaimana tidak ikhlasnya DAP dalam menjalinkan kerjasama,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

    Beliau berkata demikian sebagai mengulas tindakan Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali menawarkan Parlimen Gombak kepada Dr. Mahathir dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).

    Dalam pada itu, bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim mendakwa, DAP dan PKR sedang bermain wayang kulit bersama Dr. Mahathir apabila mencalonkan beliau sebagai Perdana Menteri sementara, namun pada masa sama tidak memberikan kerusi yang menjadi kemenangan beliau.

    Kata beliau, sebenarnya kedua-dua parti tersebut berada dalam dilema selepas mengambil keputusan untuk mengangkat Dr. Mahathir semula kerana mereka tidak pernah menerima keha­diran bekas Perdana Menteri itu di dalam Pakatan Harapan.

    “Pelawaan Mohamed Azmin merupakan satu langkah sinikal iaitu seperti kelihatan mahu memberi tetapi hakikatnya tak mahu beri, tidak ikhlas dan se­perti sedang bermain wayang.

    “Mereka mahu menutup sikap tidak suka kepada Dr. Mahathir namun apabila realiti menjadi nyata semua helah telah terbuka dan akhirnya keadaan dalam Pakatan Harapan menjadi kelam-kabut,” katanya.

    ReplyDelete
  28. Budin tak daya cetus buruk punya sentimen
    Tak jalan dakyah dia, memburukkan gomen
    Cai2 bahlol pun dah tak tau, apa nak komen
    Takkan le ptg2 begini cai2 sedang beromen

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Z Tokey BABI pasar Borong Chow Kit...Awak kat mana...awak kat mana...

      Delete
    2. Z.akar
      A.ku
      C.iput
      K.enit

      A.da
      R.upa
      M.ancis
      S.aja
      T.entu
      R.amai
      O.rang
      N.anti
      G.elak

      Delete
    3. kihkihkihkihkih....

      Delete

  29. Laluan sukar untuk Mahathir walaupun di Langkawi,

    Jika kita imbas kembali PRU13 dulu .BN mendapat 21.7 R (ribu) dan PR mendapat 9.5 R (ribu)
    Jumlah Melayu keluar mengundi adalah 28.2 R
    Jumlah Cina keluar mengundi adalah 1.9 R
    Jumlah Lain keluar mengundi adalah 0.8 R

    Undi yang diperolehi oleh PR adalah:
    1.7 R undi Cina
    0.4 R undi India dan lain2
    7.4 R undi Melayu ( 9.5 - 1.7 - 0.4 )

    Jadi undi Melayu kpd BN adalah 20.8 R ( 28.2 - 7.4 )

    katalah separuh undi melayu PR adalah PAS.
    ia adalah bersamaan 3.7R dan separuh lagi PKR
    Kalaulah UMNO tidak mengundi PH, PH hanya mendapat 5.8 R (1.7 + 0.4 + 3.7)

    Jadi Mahathir terpaksa bekerja keras untuk mendapakan sekurang2nya 7.8 R atau 7800 org UMNO untuk mengundi PPBM supaya jumlah nya lebih sedikit dp BN dan keputusan nanti akan menjadi lebih kurang :-

    BN dapat 13600, PH dapat 13600, dan PAS dapat 3700

    Itu dulu, sekarang pertambahan penduduk mungkin 10% lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...hidup lagi ke cap Munge Taik Ayam nih!!!

      Delete
    2. Matdey mau tanding hanya jadi kelakar
      Dekat mana pun, laluan dia tetap sukar
      Keling sasau ini pasti akan gulong tikar
      Sekali dgn PH, jadi spt rumah terbakar

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

      Delete
  30. Kih kih kih, Seman ajak hamba bersemuka
    Udah tak pakai tongkat kah, ini tua bangka
    Terbayang dia tehegeh hencot silat dibuka
    Belum apa2, tertonggeng kat jln, dahi luka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
  31. APA LAGI LA SI BUDIN NI BANGANG MEMCIPAN
    DULU FELDA BOLA TANGGUNH MINTA DEDAHKAN
    SEKARANG FELDA SUDAH KEMBALI AMAN KANN
    SKG MENGELUPOR BANGANG SEMATA DEMI DEDAK
    KANN.....!!



    BERAMBOSSSSSS BARUA DAP@SINGAPORK PENSABOTAJ EKONOMI NEGARA.....


    ..


    INI KALI LAH...

    ReplyDelete
  32. Siapakah KEJORA !
    Nak tahu?

    Lihat ramuan ini!

    Air mani KErbau = KE
    +
    Air mani JebOn = JO
    +
    Air mani keRA = RA

    Ramuan di atas dimasukkan ke dalam
    tabung uji dan digoncang biar serasi.

    Masukkan ramuan lendir tadi ke dalam
    picagari dan suntik ke dalam telur ayam
    yang sedang di ram.

    Tunggu seminggu. Bila menetas keluarlah
    spesis makhluk yang dinamakan KEJORA.

    Selamat mencuba!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooooooooooooooooo.....gitu..ke..
      patutla.......................
      aku ingatkan dia ni manusia...
      rupenyerrrrrr specis lendir mani hewan

      THANKS PROF!

      kikikiki

      Delete
    2. K.reativiti tinggi..............O.tak biol
      E.lok pekerti...................T.ua renta
      J.aguh berpantun..........H.indu paria
      O.tak genius.... .............A.ota kuat
      R.upa kacak..................M.ati pucok
      A.wek suka.................. .A.nak haram
      ......................................N.uat tutoh

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

      Delete
    3. K.nowledgable..............O.ld
      E.legant........................T.amil
      J.ovial...........................H.indu
      O.ptimist.... ..................A.rrogant
      R.eligious.....................M.oron
      A.ttractive................... .A.theist
      .....................................N.on-believer

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

      Delete
    4. Dah macam naik muak layan kerenah PH Kuali ni.Lepas satu, satu datang sehingga tak tahu nak cakap macam mana! Sembang besar, fitnah, tohmahan, presepsi, andaian dan sejenisnya semuanya ada.Itulah PH, dari parti DAP, PKR ,Kuali dan PPBM kesemuanya datang dalam satu pekej! Mengatakan PAS! dengan fitnah, tohmahan, persepsi, andaian dan seumpamanya.Semuanya ada tetapi tak satupun betul! Ini yang geram ni, kalau dulu kita sering sakit hati kepada macai macai Meno, kini tempat macai macai Meno diambil alih oleh macai kapcai PH pulak! Dunia dunia....



      Berbagai kerenah pulak PH ning, dari pemimpin atasan mereka sampailah kepada macai kapcai yang suka cakap sampahnya.Pemimpin atasan mereka bercakap berdegar degar nak hapus rasuah alih alih, ada pulak khalifah tertingginya dituduh rasuah, anak buah pemimpin kakannya dituduh curi pasir dan pengikut parti duduk rumah besar hanya dengan jawatan yang diberi oleh partinya.Pelik bukan!tapi itulah PH Yang nak selamatkan Malaysia.

      Kemudian dibuatnya cerita menerusi SR bahawa PAS terima dedak 90 juta dari Meno dan bukan main berdegar degar cabar supaya TGHH dan PAS saman SR kalau itu fitnah tetapi lepas saman difailkan, lain pulak ceritanya sedangkan cerita dedak 90 juta dicanang terus sehingga menjadi 200 juta.Gemarnya nampaknya PH reka cerita dongeng.Macam macam lah PH ning....

      Kemudian giliran Mader pulak ambil peranan mengata kat PAS, dibawanya cerita lama mengenai Memali dan Amanat Hadi sambil menuding jari kononnya semuanya salah PAS atas apa yang berlaku di Memali dan kemudian berpusing untuk menuduh PAS pengkianat kerana enggan memberi jalan PH bertanding lawan Meno.Cantik! Siapa Mader dan PH sehingga boleh mendakwa PAS mesti ikut PH dan kerana tak nak ikut PAS dikatakan pengkianat.Muka tak malu sungguh Mader PH ning!Suka PASlah nak beri atau tidak kepada PH lawan Meno.Kalau PAS nak lawan juga Meno apa PH peduli?

      PH peduli betul pasal PAS nak lawan Meno.Sebab pedulilah Yidin pula ambil giliran menuduh PAS berkhalwat dengan Meno.Makin bodoh ker apa Yidin ning? Sekali lagi apa Yidin mahu kisah pasal PAS khalwat dengan Meno kalau betul pun.Suka PASlah bukannya khalwat yang melibatkan manusia yang pula terikat dengan hukum ugama, PAS dan Meno kalau khalwatpun mana ada salahnya? Jadi Yidin yang sibuk tu nak panggil apa?

      Nampaknya sejak bermulanya kekalutan akibat Kajang Move sampai sekarang PAS tidak boleh hidup senang, diserang dengan rakus sekali oleh PH, oleh semua parti dalam PH, bermula dengan serangan DAP yang membawa perpecahan dalam PR kemudian diteruskan oleh Kuali dengan kempen Oren ganti Hijaunya dan oleh PKR dengan tuduhan Rapiji Ramli tentang bekas pemimpin PAS terima 90 juta bagi pihak PAS dan akhir akhir ini oleh Mader dengan kisah Memali dan Amanat Hadi serta PAS pengkianatnya, juga oleh Yidin dengan cerita dongengnya PAS khalwat dengan Meno.

      Macam macamlah PH ni, mungkin lepas PRU 14 baru PH diam....

      Delete
    5. M.unafiq………...….......O.rang
      A.nti…………………......T.ua
      H.adis……………….......H.indu
      A.thies………………......A.njing
      T.haghut……………......M.atdey
      H.ipokrit…………….......A.hli
      I.blis……………….........N.eraka
      R.enta

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

      Delete
    6. MAHAZALIM DAN MAHAFIRAUN....bukan aku yg kata...tu si Mat Syabu dok kata!!!

      Delete
    7. P.P.B.M:

      P.uak…………..P.arti
      P.encacai.….…P.ukimak
      B.arua…………B.oboi
      M.atdey……….M.amak

      P.uak…………..P.arti
      P.embelot……..P.ecah
      B.arua…………B.elah
      M.alabari……..M.elayu

      P.uak……….….P.arti
      P.engkhianat….P.ala
      B.unuh………...B.utoh
      M.elayu…….…M.atdey

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

      Delete
    8. P.P.B.M. = > Parti Pengkhianat Bangsa Melayu

      Delete
  33. Suman mcm Madey, jadi DAP punya tali barut
    Tapi, pelir si tua ini masih lembik walau diurut
    Kat blog ini dia sekadar pelawak tukang karut
    Bila teringat dia ni hamba ketawa senak perut

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  34. Langsung tidak sedar diri, Matdey tua bangka
    Dah tak brapa hari, nak kembali ke alam baka
    Negara ini nak dibuat dia punya harta pusaka
    Syok sendiri, dia tak tahu yg rakyat tidak suka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Langsung tak sedar diri, NajibMO1 tua bangka
      Dah tak berapa hari, nak kembali ke alam baka
      Negara ini nak dibuat dia punya harta pusaka
      Syok sendiri, dia tak tahu yg rakyat tidak suka

      mamposumnopasbn mamposumnopasbn mamposumnopasbn

      Delete
    2. "SANDIWARA KELAS PERTAMA. KAH KAH KAH "

      ↺ ↻ ™MahadeyKutty-Penyangak-Terbilang™ ↺ ↻

      Delete
  35. Apa la bodo punya pee em

    Tau bersyukur je kononnya tanah felda 'dipulangkan' tanpa sebarang kos.

    Kalau begitu..kau toksah jadi pee em. Jadi tukang makan dedak pun boleh cakap macam tu.

    Sbg pee em..kau sepatutnya bertindak tegas dengan siasatan mendalam including forensic audit..unless kau pun ehem ehem...alaaaa macam 1emdeebee tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Babi macai Kutty takmau komen ke macam mana duit 31 billiun lesap.. sampai sekarang tak pulang2kan semula??

      Delete
  36. Tugas Budin mahu karang fitnah makin terok
    Tak jalan idea dia, Felda cuba nak diperburok
    Cai2 pun tak reti komen sembunyi menyorok
    Begitu juga tak ada lagi kelibat Suman berok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  37. Apa nih..

    macai BN penuh sampah...

    anon xyah bacalah otak karat....

    ReplyDelete
  38. Matdey nak guling k'jaan cara tak berhemah
    Dipasang macai2, lempar fitnah dan tohmah
    Tiada bukti yng layak didakwa di mahkamah
    Yg ada pun cuma tuduhan hearsay yg lemah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan Mahathir yang nak guling k'jaan cara tak berhemah
      Kami ni rakyat yang nak tukar k`jaan yang tidak amanah
      Bina semula negara yg oleh MO1 Najib dipunah ranah
      Agar Malaysia kembali dihormati dunia dan bermaruah

      haposumnopasbn haposumnobnpas marihaposkan

      Delete
    2. kami tu dimaksudkan kuChai atas berapa ekor berok dan babi yang ada dalam kandnag DAPig tu ke?

      Kami jutaan ahli UMNO akan pastikan Kerajaan Najib Razak kekal memerintah dengan bergaya PRU14 dan seterusnya..

      Ahli kami berjuta, telah sah disenaraikan..
      ahli parti penyokong bunge dan babi berapa ya??

      ada berani umum tak?? skrg dah sebulan.. tak umum2 jugak.. malu ke atau TAKUT KANTOI kuChai ooittt??

      Delete
  39. (SELOKA ORANG KEDAH)

    Dalam satu kelas Sejarah, seorang guru bertanyakan kepada murid-murid kelasnya soalaan berikut:


    "MURID-MURID..SIAPAKAH BEKAS MENTERI BESAR KEDAH YANG PALING PENDEK MENJAWAT JAWATAN TERSEBUT...?"

    Lalu bangun seorang murid berasal dari Jerlun...

    "Saya nak jawab cikgu, menteri besar kedah tersebut namanya Mokeris anak lelaki Mahadeey cikgu..Tokwan dia nama Kutty Iskandeer cikgu.. "

    "kepala dia BOTAK LICIN cikgu... dia suka datang pejabat lambat cikgu.. lepas tu petang dia balik awal cikgu.. naik kapal terbang balik rumah isterinya di KL cikgu.."

    "Cikgu.. satu lagi saya ingat..dia suka selfie dengan peminat bola sepak Kedah cikgu.. sambil cuba cakap pelat Kedah.. tapi tak betui..senget mulut dia cikgu.. bila TV temuramah dia.."

    "Depa kata ayah dia yang curi duit kita.. banyak cikgu.. ribu-ribu juta.. main judi cikgu..jahatkan.. kami memang tak minat dia la ciksu sebab dia LEMBAP, Kedah jadi slow bila di jadi MB.. bola asyik kalah.. la ni lagi teruk cikgu.. muka dia dah macam anak keling!!... maaf cikgu saya over sikit... sekian, terima kasih! "


    satu kelas menjadi riuh.. MUAHHHAHAHAHHAA..KAHHH...KAHH...KAHHHHH!!!


    "waaah hebat penceritaan sejarah kamu.. cukup kuat ingatan kamu.. jadi kamu bukan MELAYU MUDAH LUPA.. Syabas Mat.." puji cikgu tersebut..


    p/: Ringgit dah naik..Alhamdulillah..berkat usaha Kerajaan DS Najib.

    ReplyDelete
  40. Tidak sabar rasa nya, menunggu pilihanraya
    Biar tahu langit tinggi rendah, Matdey buaya
    Mmg ler sgt pasti BN akan menang bergaya
    Teringin nak lihat muka cai2, monyok & toya

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insya Allah tuan, risikan luar pun sudah bagitau UMNO BN akan terus memerintah Malaysia selepas menang PRU14 nanti.

      Tapi bodoh sombong ego tak bertempat macai2 Madey Penyangak memang dr dulu lagi.. mereka ber network atas urusan2 bisnes kroni2 dengan habuan2 tertentu..

      dr segi sunnahtullah pun.. mustahil akan ada manusia umur 93 yang boleh mampu jd PM, jika pun fizikal fir tapi mental mungkin dah nyayok atau separuh waras.

      Delete
    2. Tidak sabar rasa nya, menunggu pilihanraya
      Biar tahu langit tinggi rendah, MO1Najib buaya
      Mmg ler sgt pasti PH akan menang bergaya
      Teringin nak lihat muka cai2, monyok & toya

      haposumnopasbn haposumnobnpas marihaposkan










      Delete
    3. P.P.B.M. ⇨ Parti Pengkhianat Bangsa Melayu























      Tagline Pakatan Bunge 2018 :

      "Idop Mahadeeey..!Hidoplah Perompak!
      Dulu kini dan selamanya ketua PENYANGAK dan BAPAK RASUAH!"










      Delete
  41. Kpd admin blogger ketiak masam Budin santoloyo.

    Kamu & puak-puak kamu anggap lah tanah Felda dah hilang. Buat apa susah-susah korek cerita pasal cerita tu lg. Kalau dpt balik pun bukan puak-puak bongok ni nak percaya. Dah dpt balik tanah, banyak persoalan pulak. Banyaklah sikit fitnah yg dpt kau buat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro minta macai2 bongok Kutty Penyangak ni dapatkan balik tanah company seluar dalam VOIR tu..

      billion2 punya projek kasi pada company seluar dalam.. tanah dah lesap, report kebolehsanaan tk siap2.. GILA punya pakatan..

      award contact akan keluar bila EAI dan kebolehlaksanaan telah lulus.. ini belum apa2 lg dh award..

      kenapa kutty penyangak tak komen atau marah??

      Macai tak heboh pulak..so nampak sgt kita skrg melawah kebathilan Pakatan. kita dipihak yang benar Insya Allah!

      Hidup UMNO BN
      Hidup UMNO BN
      Hidup UMNO BN

      Hancur Pakatan Hancor!

      Delete
  42. Ye ye umgok kantoi lagi ye ye

    Tukar milik felda mcm tukar spender laboh big mama. Sekelip mata dh tukar...tiiiinggg mcm magikkn

    Tapi huuuh ana sgt puashati la itu syeh shahrir punya statement.... kt pemimpin pas. Parti puashati islam semalaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ye pakatan Mahadey kutty... akan kalah terok.. risikan singapork dah bagitau.. latest.. PH akan hilang 70% pengundi asalnya!

      PAS pulak dengan strategi memecahkan undi Pakatan semua tempat..

      Sabah Sarawak Warisan akan kecundang terok. Org Sabah dan benci Sapie BEdal!!

      HIDUP UMNO BN
      HIDUP UMNO BN
      HIDUP UMNO BN

      KEKAL NAJIB RAZAK

      HANCUR PAKATAN HANCUR

      Delete
    2. Meratib lah korang dengan ayat2 penyejuk hati tu ye macai2 bangang umnopasbn ek!
      Dah tak lama dah dacing senget kapal layar korang akan tebelah 2 langsong karam, sbb MO1Najib si nakhoda layar kau tu lah terlajak bijak, dah kembangkan layar , sauh pulak dilabohkannya. SENTAP LA KAN. Angin tolak layar, sauh tahan, kapal layar BN tebelah dua, BANGANG kan boss korang , tapi korang bangang tentulah X10 lebih dari boss korang MO1PMNajib

      Delete
  43. Tagline Pakatan Bunge 2018 :

    "Idop Mahadeeey..!Hidoplah Perompak! dulu kini dan selamanya ketua PENYANGAK dan BAPAK RASUAH!"

    ReplyDelete
  44. Asimin PGayR cakap Atok U-turn....







    "SANDIWARA KELAS PERTAMA. KAH KAH KAH "

    ↺ ↻ ™MahadeyKutty-Penyangak-Terbilang™ ↺ ↻

    ReplyDelete
  45. P.P.B.M. ⇨ Parti Pengkhianat Bangsa Melayu

    ReplyDelete
  46. Bro.. hari ini ade nampak tak BAPOK TUA.. si Mrs Outaman Dedak??

    kah..kah..kah..kahh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen proBN semakin mantap
      Suman hanya mampu menatap
      Dlm hati dia menangis meratap
      Batang kotey pulak kian sentap

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    2. P.P.B.M. ⇨ Parti Pengkhianat Bangsa Melayu

      Delete
    3. Suman anak kancil merasa diri gajah
      Kecut butoh bila geng BN mari terjah
      Dah tak keluar lagi, basii punya hujah
      Terus hiilang, tiada lagi kelibat wajah

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahhh

      Delete
  47. P.P.B.M. ⇨⇨⇨ Parti Pengkhianat Bangsa Melayu

    ReplyDelete
  48. Negara tak ada masalah, makmor dan aman
    Tapi dibuat kacau pula Madey Hitler Jerman
    Jawatan PM, dia masih ghairah jadii idaman
    Antara kuli cacai dia guna Budin dan Suman

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Negara penoh masalah, melanun dan penyelewengan
      Yang dibuat oleh MO1 PMNajib & kabinet bajingan
      Dah macam tu pon Jawatan PM dia tak mau lepaskan
      Antara kuli cacai dia guna Kejora, GN & tikusman

      haposumnopasbn haposumnobnpas marihaposkan

      Delete
  49. HIMPUNAN SKANDAL DAP-PENANG
    MACAI KUTTY PENYANGAK.. BOLEH JOIN SEKAPAL.. PARTI-PARTI PENYANGAK SEMALAYSIA

    1. Skandal penarahan Bukit Botak, Relau.
    2. Penjualan tanah tapak masjid di Bayan Bay
    3. Penyelewengan dan skandal rasuah duit Zakat PUZPP.
    4. Skandal pembayaran tanah laut tanpa kelulusan Kajian Kebolehsaknaan.

    5. Skandal tanah Taman Manggis dan KLIDC.
    6. Skandal ubah syarat tanah di Balik Pulau.
    7. Skandal pembelian banglo Ketua Menteri bawah harga pasaran.
    8. Skandal kilang haram di Sg Lembu.
    9. Campurtangan dalam soal fatwa
    10. Skandal penjualan 1100 ekar tanah kerajaan negeri kpd kroni.
    11. Skandal kelulusan projek lereng bukit.
    12. Banjir terburuk dalam sejarah negeri P.Pinang.
    13. Skandal kutipan sampah bernilai RM1.43juta
    14. Skandal penipuan hutang kerajaan negeri.
    15. 2000 pusat hiburan dan rumah urut berlesen dan haram di seluruh P.Pinang.
    16. Ratusan serbuan & tangkapan makmal dadah di P.Pinang.
    17. Pembelian anugerah MBPP dan MPSP palsu.
    18. Pelbagaj caj, kenaan dan kutipan baru diperkenalkan kepada rakyat.
    19. Kenaikkan harga dan surcaj air berkali-kali.
    20. Skandal membina dan mengecat laluan basikal di Georgetown.
    21. Skandal Kajian Kebolehlaksanan Projek Terowong dan PTP.
    22. Skandal tambakan laut di Gurney, Bayan Baru dan Teluk Kumbar.
    23. Skandal tanah runtuh di Tanjung Bungah.
    24. 25 kampung-kampung Melayu lenyap dan hilang.
    25. Perobohan gerai penjaja dan kedai makan.
    26. Anjur Pesta Arak secara terbuka.
    27. Gezetkan jalan khas untuk pesta arak setiap malam.
    28. Pemecatan Ahli Majlis dan JKKN Parti Islam SeMalaysia (PAS)
    29. Pembinaan rumah mewah dan mampu tengok di P.Pinang.
    30. Tiada rumah kos rendah atau mampu milik untuk rakyat.
    31. Kenakan sekatan dan birokrasi bina rumah kos rendah dan mampu milik.
    32. Menutup periuk nasi Nelayan pantai.
    33. Penjualan saham Pulau Jerjak.
    34. Memanipulasi angka hutang kerajaan negeri.
    35. Bergaduh dengan PAS
    36. Meminggirkan ADUN dari PKR dan DAP yg tak sehaluan.
    37. Gagal tunai janji-janji dalam Manifesto PRU12 & 13.
    38. Menaikkan harga sewaan tapak perniagaan sehingga 200 %.
    39. Tiada plan kecemasan menangani bencana – banjir.
    40. FDI merosot dari RM12bilion ke RM2bilion pada tahun 2016.
    41. Menanggung perbelanjaan kerajaan melalui penjualan tanah kerajaan dari 33% ke 8% baki.
    42. Menubuhkan “Pasukan Polis” sendiri yang disahkan sebagai Pasukan Haram.
    43. Politik ugutan, sehingga mahu membubarkan DUN untuk pilihanraya negeri.
    44. Berperang dengan pegawai kerajaan persekutuan (SDO)
    45. Sentiasa menyalahkan pihak lain dan BN jika kerajaan negeri hadapi masalah.
    46. Masalah kesesakkan lalu lintas tidak dapat diselesaikan.
    47. Ugut rakyat kononnya jika DAP kalah, rakyat akan kembali mundur di bawah BN.
    48. Berbohong mengenai isu miskin tegar dihapuskan selepas 1 tahun DAP memerintah P.P
    49. Peningkatan perbelanjaan kerajaan negeri hampir 500% dari tahun 2008 (RM283j-RM1.3b)

    ReplyDelete
    Replies
    1. P.P.B.M. ⇨ Parti Pengkhianat Bangsa Melayu

      Delete
  50. sambungan...MACAI KUTTY PENYANGAK.. BOLEH JOIN SEKAPAL.. PARTI-PARTI PENYANGAK SEMALAYSIA


    50. PDC alami penyusutan keuntungan dari RM75juta setahun kepada RM6 juta pada 2015.
    51. Peruntukan bajet 2017 kepada pejabat Ketua Menteri meningkat 600% dari tahun 2016.
    52. Gagal memelihara alam sekitar dan ekologi laut.
    53. Hujan dijadikan alasan kenapa Pulau Pinang banjir terburuk.
    54. 51 projek yang dicadangkan oleh kerajaan negeri telah gagal dilaksanakan.
    55. Gagal newartakan kawasan perlindungan hutan.
    56. RM220juta peruntukan dalam Bajet 2017 tangani banjir lesap tanpa berita.
    57. Menolak 13 usul DUN yang dibawa oleh ADUN PKR dan DAP sendiri.
    58. Menggunakan institusi dan wang kerajaan untuk meliberalkan Islam (Penang Institut)
    59. Menyokong golongan-golongan songsang gender (LGBT).
    60. Meletakkan kos yang tinggi dan tidak munasabah untuk projek yang dicadangkan kerajaan.
    61. Memelihara kilang-kilang haram di Pulau Pinang.
    62. Menyita rumah yang tidak membayar sewa.
    63. Tidak menghapuskan pinjaman pendidikan negeri dan ditukar ke biasiswa.
    64. Pasukan bolasepak tercorot untuk 9 tahun berturut turut.
    65. Mengabaikan pembangunan kawasan luar bandar dan kawasan dimenangi BN.
    66. 7 tahun bajet negeri alami defisit secara keseluruhan RM598.04juta.


    HANCUR PAKATAN HANCUR!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. P.P.B.M. ⇨ Parti Pengkhianat Bangsa Melayu

      Delete
  51. P.P.B.M. ⇨ Parti Pengkhianat Bangsa Melayu























    Tagline Pakatan Bunge 2018 :

    "Idop Mahadeeey..!Hidoplah Perompak!
    Dulu kini dan selamanya ketua PENYANGAK dan BAPAK RASUAH!"









    Signed by : Mrs.Outaman Dedak

    ReplyDelete
  52. Rakyat bersungguh-sungguh ingin melihat Datuk Azam Baki antara ramai-ramai yang akan dipenjarakan setelah disiasat dan didapati bersalah.Antara penyumbang besar kepada perilaku pecah amanah,songlap,dan rasuah dalam perkhidmatan awam adalah kerana majoriti mereka yang menjadi boss terdiri daripada golongan yang pada asalnya memasuki perkhidmatan mengikut pintu belakang.Hari ini,golongan tersebut menguasai perkhidmatan kerajaan.Proses tapisan sekadar wayang sahaja.Hasilnya,seperti yang kita lihat hari ini.Pihak berkuasa sendiri yang pecah amanah,termasuk SPRM yang lebih sesuai dipanggil Suruhanjaya Penyamun & Rasuah Malaysia.Sistem pentadbiran dan pengurusan negara wajib diubah.Oleh itu,politik dan ahli politik untuk parti perlu ditamatkan.

    ReplyDelete
  53. Tiada lagi kelibat Suman, Madey punya kuli
    Si bapok tua renta ini hanya jadi bahan buli
    Tak berani keluar walau kena ejek dan perli
    Tapi dia keluar pun hanya buat hati kita geli

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  54. Otaman tua bangka, diri serabut serabai
    Belagak juah tak sedar kubor melambai
    Kasihan ini bapok pukiimak maa chi bai
    Tiap hari jadi bahan kita sekeh dan tibai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

    ReplyDelete
  55. P.arti
    P.enjilat
    B.ontot
    M.atdey

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makian kamu itu lah yang akan membawa kamu ke sorga yang dijanjikan Hadi.Dalam sorga nanti penuh dengan orang seperti kamu.

      Delete
  56. En Budin,saya tak setuju dgn pendapat Khairuddin Abu Hasan yg menyatakan pemimpin umno bangang,jika tidak bagaimana mereka boleh melakukan rompakan di siang hari,bernilai billion2?..tenguk apa dah jadi kp 1 mdb,felda,yapeim,kwap,tabung haji,mara etc....
    Mereka cerdik,tapi cerdik menipu dan mencuri...dan membangsatkan kaum melayu sendiri...
    Sedih tenguk,sebab glc2 di atas adalah milik melayu...melayu makan melayu,tapi dap jd kambing hitam...
    Berubahlah cara kita berfikir duhai kaumku melayu demi masa depan anak cucu kita....cukup2lah kita terus2an diperbodoh dan dianiaya selama ini oleh pemimpin umnoo...no....no....no....

    ReplyDelete
  57. Hadirnya Suman hanya lah sebagai pelawak
    Kerap kali hanya aota basi jer yng dia bawak
    Sakit ke dia, tidak ada kelibat lagi, ini biawak
    Agaknya kote terlebih sapu gambir Sarawak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  58. RUKUN KABINET KAYU LAPUK

    Kepercayaan Kepada Ketua
    Kesetiaan kepada Lanun
    Keluhuran kepada Perlembuan
    Kedaulatan kepada Kleptokrasi
    Kesogokan dan keunjukan

    "KLEPETDAWANGBESAR KELAS MEGA"

    neh..Lawan tetap Lawan!!
    PH serang..UMNOBNPAS berang dgn temberang..
    sikit hari terbang habis melayang..
    hahahahapprraaqkkhoooo..nah ambik ko lg!!

    ReplyDelete
  59. Cerita kartun yang d terbitkan oleh syarikat kartun

    ReplyDelete
  60. 1 MALAYSIA dah WORLD pasal 1MDB dan KELEPETOKRASI. HoooRay. sapa tak kenal MALAYSIA sekarang ni. Tun M pun tak boleh kenalkan Malaysia seantero dunia macam JIBON dan NAZRI A PUTARBELIT. Satu lagi KEHEBATAN JIBON, yang membuatkan David Copperfield, Houdini dan semua Ahli Silapmata Dunia RESPECT MALAYSIA, adalah KEHEBATAN JIBON MENGHILANGKAN TANAH FELDA DISEMARAK dan DI ADAKAN KEMBALI DENGAN PANTAS. Inilah BAPA SEGALA SILAP MATA.

    ReplyDelete
  61. Apa alasan azam kata tak ada rasuah bila siasatan belum mula atau selesai ? Bagaimana pula dengan status Tanah milik peneroka felda boleh dijual tanpa pengetahuan Pengerusi ? Deii kalau mau tipu boleh lah sama katak, buaya, sotong dan haiwan lain. Ingat kami ini bodoh kaa ! Jgn perbodohkan diri untuk kepala bapok !

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...