Saturday 20 January 2018

ANAK NAJIB, PERGILAH NASIHATKAN BAPA KAMU TERLEBIH DULU!!!


Anak Najib Razak, Nazifuddin Najib hari ini tampil menasihatkan Tun Mahathir Mohamad agar kembali ke haluan yang dietapkan oleh datuknya, Allahyarham Tun Razak iaitu mempertahankan UMNO dan bukan menghancurkannya.

Kata beliau, Tun Razak membawa kembali Tun Mahathir menyertai UMNO setelah dipecat oleh Tunku Abdul Rahman Putra Alhaj sebelum itu ialah untuk mengukuhkan dan mempertahankan parti itu, bukan bertindak sebaliknya.

Tun Mahathir, kembalilah ke pangkal jalan iaitu laluan yang Tun Razak telah rintis untukmu menjadi insan keempat berpeluang menjadi Perdana Menteri, kata Nazifuddin dalam catatan di Facebook miliknya.

Siapa pun yang membaca tulisan seorang anak ini pasti menyedari betapa terdesaknya Najib sekarang untuk menghadapi pilihanraya akan datang.

Tidak cukup dengan Najib sendiri membelasah dan menyindir Tun Mahathir, sekarang anak pula muncul meraih simpati dengan memainkan sentimen Tun Razak.

Bukan saja Najib sedar kuasanya sedang berada di hujung tanduk, malah anaknya sendiri seolah-olah dapat merasakan awan mendung sedang menyelubungi seluruh kepimpinan bapanya.

Bila pula Riza Aziz mahu tampil mempertahankan Najib?

Malangnya, sang anak ini terlalu naif agaknya untuk melihat realiti yang ada di depan matanya sendiri.

Kerosakan UMNO dan kerajaan hari ini seratus-peratus berpunca daripada bapanya sendiri, bukan disebabkan oleh Tun Mahathir.

Jika bapanya tidak dikuasai oleh Jho Low, tidak tebabit dalam skandal 1MDB, tiada kemasukan beribu-ribu juta ringgit wang ke dalam akaun peribadinya, saudara tirinya, Riza Aziz tidak tiba-tiba kaya dengan mampu menerbitkan filem dan membeli pelbagai hartanah mewah di luar negara, ibu tirinya Rosmah Mansor tidak bermewah dan membazir di sana sini, bukan saja Tun Mahathir, malah majoriti rakyat masih lagi menyokong UMNO dan kerajaan hingga ke hari ini.

Bapa kamulah Nazifuddin yang telah merosakkan UMNO dan negara ini.

Bapa kamu jugalah yang sebenarnya melencong jauh daripada asas dan laluan yang telah dibina oleh Tun Razak, manakala Tun Mahathir terpaksa bangkit semula daripada persaraannya semata-mata untuk menyelamatkan negara.

Malah, apa yang dibina oleh Tun Mahathir selama 22 tahun sehingga nama Malaysia harum di seluruh dunia, kini telah bertukar busuk dan bernanah akibat kerakusan bapa kamu itu.

Tun Razak diketahui umum hidup sederhana dan tidak bermewah, jauh sekali membazir, tetapi bapa kamu dengan keluarganya sekarang hidup ibarat langit dengan bumi daripada teladan yang pernah ditunjukkan oleh bapanya sendiri.

Dalam hal ini, jika Tun Razak masih hidup, adakah beliau gembira dengan kehidupan dan kelakuan anaknya itu atau akan menangis melihatnya?

Kepada Nazifuddin, sebelum kamu pergi terlalu jauh mahu menasihatkan Tun Mahathir agar kembali ke laluan yang pernah ditetapkan oleh Tun Razak, eloklah kamu nasihatkan bapa kamu sendiri terlebih dahulu.

Ingatkanlah bapa kamu tentang etika dan cara hidup Tun Razak sebelum meminta Tun Mahathir melakukannya.

Najib adalah darah daging Tun Razak, berapa peratus ciri-ciri kepimpinan dan gaya hidup Tun Razak masih mengalir dalam tubuhnya sejak beliau menjadi Perdana Menteri dan sejak berkawan dengan Jho Low?

Kepada Nazifuddin, pergilah ke Seri Perdana dahulu dan nasihatkanlah bapa kamu yang sedang menghancurkan UMNO dan negara ini agar kembali ke pangkal jalan dan banyak ingatkan Tuhan.

Jika kamu tidak berupaya pergi ke Seri Perdana untuk menyampaikan nasihat itu, tulis saja di Facebook atau Twitter, sama seperti kamu nasihatkan Tun Mahathir ini. (ShahbudinHusin 19/01/2018)

81 comments:

  1. no 11111111111111111111111..yeah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Isteri pertama PM Najib Razak - Puteri Zainah Iskandar

      Semua orang tahu Datin Hajah Rosmah Mansor atau lebih di kenali sebagai BikMama@FLOM ialah isteri kedua Dato Seri Hj Najib Razak, PM Malaysia. Janda PM Najib pulak ialah seorang insan bernama Puteri Zainah binti Iskandar, perempuan pertama yang bersama PM Najib membina kehidupan. Siapakah Puteri Zainah ini? Dia adalah wanita pertama yang berada di sisi PM Najib. Wanita pertama yang berada di kiri PM Najib diatas pelamin yang kilau gemilau suatu ketika dahulu. Wanita pertama yang menjadi teman tidur PM Najib yang sah. Wanita pertama yang meyendukkan nasi ke pinggan PM Najib. Wanita pertama yang mengambil baju dan seluar PM Najib untuk ke pejabat. Walaupun ada kuasa yang cuba untuk menafikannya, namun sejarah dan biologi tidak boleh menafikan bahawa darah wanita ini ada dalam tubuh tiga orang anak Perdana Menteri itu, Mohd Nizar, Puteri Norlisa dan Mohd Nasifuddin. Puteri Zainah masih hidup dan masih sihat wal afiat. Cebisan kenangan indah dan buruk beliau dengan PM Najib masih terpapar di kepalanya. Dia juga berhak sebenarnya bercakap mengenai PM Najib. Dia masih waras untuk bercerita segala-galanya dari malam pertama sehinggalah kemalam terakhir kehidupan rumah tangganya bersama PM Najib. Sebelum Datin Rosmah Mansor menjelma dalam kamus hidup PM Najib, Puteri Zainah atau lebih dikenali dengan Ku Yie inilah yang mengikut PM Najib ke majlis-majlis kerajaan. Yang menemani PM Najib menziarahi rakyat di Pekan dan seluruh Pahang semasa PM Najib menjadi Menteri Besar Pahang dulu. Ku Yie lah yang menjadi pujaan dan kesayangan Tun Puan Rahah.

      1.) PM Najib menuduh isteri dia yg pertama, Puteri Zainah binti Iskandar mempunyai penyakit sawan gila babi, untuk membolehkan dirinya berkahwin dgn Rosmah Mansor?

      2.) Anak dah 2 boleh jatuh hati dgn suami org lain dlm keadaan dia isteri org dan mak budak dah 2 anak?

      Delete
    2. Tahniah, saudara, dapat nombor satu. Saya nombor 12. Berkaitan nasihat anak PM tu, hmmmm kelakarlah pulak saya mendengarnya. Kahkahkah...

      Delete
    3. Knp najib terlampau terdesak smpi anak pun kena campur tangan,
      Tak cukup ke dgn Media yg sedia ada TV dan radio, yg mempertahankan najib habis habisan,
      Sy rasa ini bukan kehendak anak najib, tapi di paksa oleh najib sendiri,

      Delete
    4. Hadi,
      Apa sebenar nya hati perut kau ni hah...!!!
      Lebih baik kau Jgn jadi org agama Islam,
      Lagi baik kau makan daging babi salai Petaling street tu...
      Kau dah tahu pas tak boleh Menang cara sendirian,
      Gerenti kalah,
      Yg kau nak kacau undi buat apa,
      Kau nak jadi mcm najib jgk ke...
      Jadi bangsa melayu yg di lahanat oleh bumi Malaysia ni...
      Jangan jadi pemeras ugut undi atau kerusi lah Hadi,
      Itu perangai mcm binatang yg tak ada akal pikiran,
      Puak puak pas kau boleh lah puji kau panggil haji, tok guru, imam, org alim,
      Pada Aku phuiii...
      Selagi kau berniat utk mengacau undi utk membela najib,
      Layak kau duduk bwh tapak kaki Aku,
      Hoiiii dengar sini puak puak suku sakat sakai pas,
      Aku lahanat tok guru kau org tu,

      Delete
    5. Apalah ko nie meroyan nie...ko nie mcm anak sundal jer..dah dah lah

      Delete
    6. 4:24

      Kalau kau kata, lebih baik hj hadi jgn jd orang Islam, lepas tu kau tambah, lebih baik makan daging babi, maka kau kena tanya balik org alim ttg hukum mengeluarkan perkataan mcm tu.
      Nak membenci seseorang itu hal kau. Perkataan tu boleh membawa kepada murtad.

      Nauzubillah

      Delete


    7. NAJISTAHIPUDDING



      INI RESEPI KEPALA PANTAT APA


      NAJIS DAN PUDDING




      SAHAM JUDI DAH TURUN KEPADA CICIT NAJIS KE BELUM????



      bapak najis

      anak najis + pudding



      nama macam gampang



      Delete
    8. anak najib sedang intai kpu. kpu sekarang intai naib presiden. selagi kepala bapak berkuasa, setakat kpu tu, ada dedak banyak nak kasi pemuda makan. bawak gi nonton filem abang tiri pun dah lentur leher pemuda.

      Delete
    9. Ada beberapa mantan Menteri UMNO bercakap-cakap dengan kami sewaktu di majlis perkahwinan di Kota Tinggi Johor,,bahawa memang UMNO kini di "ambang sore" kejatuhan.........!!!
      Yahoooo

      Delete
    10. Anon 09:30,
      Allah telah beri kamu akal yang waras dan mungkin sek tinggi?

      GUNA LAH MATA KAMU, TELINGA KAMU DAN MATA HATI KAMU UNTUK MENILAI MANUSIA.

      JANGAN JADI SAMPAI ORANG KATA 'ADA MATA.....BUTA, ADA TELINGA....PEKAK'......KERANA HATI SUDAH BUTA AKIBAT DOSA YG TIDAK DISEDARI.

      DiMalaysia ini melayu 99.9% islam TAPI RAMAI YG MUNAFI......SAPERTI BAPAK MUNAFIK!!!

      Delete
    11. Bacalah Al-Quran dengan teliti demi mencari kebenaran,maka sangat mudah untuk anda bertemu dengan watak-watak munafik seperti Hadi dan rakan-rakan.

      Delete
    12. jgn cerca anon 9:30..mgkin dia kafir laknat..sbb nama x disiar..org berjiwa islam x kata mcm ni kecuali puak2 ph yg ngaku islam..

      Delete
    13. Bukankah tok guru hadi awang tu orang alim kpd lembu2 pas?

      Mmg sesuai sgt dia menjadi tok guru kpd lembu2 pas.

      Delete
    14. Halo anak Perdana Menteri.. nasihat Bapak kamu tu jangan la samun banyak sangat dan satu lagi cakap kat BAPAK kamu tu jangan jadi sebijik kacang yang lupakan kulitnya! Jadi lah manusia yang tak tahu mengenang budi baik orang lain! Dengar lah sedikit nasihat & pandangan orang tua yang terlalu banyak pengalaman mentadbir negara. Tanpa pertolongan, usaha & sokongan orang tua yang bernama Tun Mahathir BAPAK awak tu tak mungkin boleh menjadi seorang Perdana Menteri Malaysia! So tak payah la nak nasihat orang tua bernama Tun Mahathir yang KAMU pon belum lahir kat dunia ini yang telah menjadi ahli parti BAPAK kamu selama berpuluh tahun.
      Sekian terima kasih.

      Delete
  2. Dennis the Menace20 January 2018 at 01:21

    Alaahai...siapa2 ada tissue basah tak? Bagi kat budak yg nasihatkan Tun ni..lap hingus dia..

    ReplyDelete
  3. Tak malu sungguh nak menegur Tun macam tu. Sedar la diri tu siapa. Satu keluarga dah menyusahkan rakyat Malaysia!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umur sebaya geng najib je budak ijau ni.ade niat nak nasihat tunM pulak..lawaknyer


      Kikiki

      Delete
    2. tapi mahafiraun kan lambang manusia zalim..betulkan org ni dulu..

      Delete
    3. Mcm mana pula dgn mr John Brutally?
      Maha sodok..

      Delete
  4. Kulit muka tebal..tak rasa apa2 pun

    ReplyDelete
  5. YM Tengku Puteri Zainah Tengku Iskandar, Kerabat Di Raja Kelantan..

    YM Tengku Puteri Zainah Tengku Iskandar, bekas isteri Perdana Menteri yang jugak dahulu pernah menjadi Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Haji Najib Tun Razak menangkis fitnah-fitnah yang menuduh beliau tidak siuman dan uzur untuk menjalankan tanggungjawabnya sebagai seorang isteri. Menurutnya, fitnah-fitnah tersebut sengaja disebarkan untuk menjatuhkan imej dan memalukan beliau sebagai salah seorang kerabat di-Raja Kelantan.Tengku Puteri Zainah menegaskan beliau tetap bersabar dan berusaha menyelamatkan rumahtangganya daripada menuju keretakan meskipun fitnah-fitnah tersebut sering menghantui fikirannya.Walaubagaimanapun telah ditakdirkan Allah SWT penceraian berlaku juga antara beliau dengan Datuk Seri Najib pada bulan April 1987, 25 tahun yang lalu. Menurut Tengku Puteri Zainah lagi, beliau telah diceraikan tanpa pengetahuannya dengan beberapa alasan.Beliau melahirkan rasa sedihnya kerana walaupun setelah menjalanikan hidup berumahtangga selama hampir 10 tahun dan telah dikurniakan seramai tiga cahayamata, tiba-tiba diceraikan tanpa pengetahuan beliau.Tengku Puteri Zainah juga memberitahu bahawa sebelum penceraian berlaku, beliau serta bekas suaminya tidak pernah bersengketa.Cuma selepas suaminya dilantik menjadi Menteri Belia Dan Sukan di tahun 1987, Datuk Najib tidak pulang ke rumah selama lebih enam bulan sebaliknya beliau menetap di hotel. Menurut beliau, Datuk Seri Najib hanya mengunjungi beliau di waktu-waktu tertentu sahaja ketika beliau ditempatkan di rumah milik kerajaan.Tengku Puteri Zainah diceraikan dengan talak satu kini tinggal bersama dengan tiga anaknya Mohd. Nizar, 32 tahun, Puteri Nerlisa, 28 tahun dan Mohd. Naziffuddin, 25 tahun.

    Tengku Puteri Zainah telah berjaya menuntut nafkah sara hidup sementara untuk baliau dan anak-anaknya dari bekas suaminya itu di Mahkamah Tinggi Syariah. Tengku Puteri Zainah dan anak-anak, walaupun mereka cuba menunjukkan kegembiraan di wajah masing-masing, tetapi itu hanya sekadar kegembiraan kerana menyambut kedatangan Hari Raya, bergambar di pagi Hari Raya Puasa 1987 Dan pada malam menjelang Hari Raya itu jugak lah PM Najib dan Rosmah pergi ber'honeymoon' di Eropah. Dan menjadi pertama kali nya Nizar, Puteri Norlisa dan Naziffuddin berhari raya tanpa bapa mereka disisi.

    ReplyDelete
    Replies

    1. tahniah pak diny



      bagus bila baca sejarah yg asli



      baru kita kenal najibullah laknatullah


      Delete
  6. Budak Naziffudin ni agaknya lupa makan ubat masa tulis kt Facebook tu..huhu

    ReplyDelete
  7. Sejarah dan asal usul Rosmah Mansor,

    Datin Paduka Seri Hajah Rosmah Mansor ialah isteri kepada Perdana Menteri Malaysia ke-6 Dato' Seri Haji Mohd Najib bin Abdul Razak namun beliau bukanlah isteri yang pertama bagi PM Najib. Beliau dilahirkan di Kuala Pilah, Negeri Sembilan pada 1951. Beliau merupakan canselor Universiti Industri Selangor (UNISEL) semasa di era pemerintahan Umno/BN di Selangor dulu. Beliau merupakan isteri yang kedua bagi PM Najib. Hasil perkahwinan tersebut, mereka dikurniakan dua orang anak, Norashman dan Nooryana Narjawa.

    Ibu beliau berasal dari Kampung Mertang, Seri Menanti, Negeri Sembilan. Ramai yang tidak mengetahui kisah sebenarnya bagaimana Rosmah Mansor berjaya mendapatkan PM Najib dari bekas isterinya, Tengku Puteri Zainah iaitu seorang kerabat raja sebuah negeri di Pantai Timur. Ketika itu PM Najib adalah MB Pahang pada usia yang terlalu muda. Menurut maklumat, Rosmah Mansor senantiasa berkunjung ke pejabat MB Pahang untuk bertemu PM Najib. Beliau dibawa oleh rakan karibnya iaitu Datuk Maznah Mazlan yang kini menjadi Timbalan Menteri dan ADUN Muadzam Shah.

    Khabarnya, boleh dikatakan setiap hari Rosmah Mansor akan mengadap PM Najib, dan setiap kali itulah jugak lah hanya Rosmah yang dibenarkan naik ke Pejabat MB Pahang, lain-lain orang tidak dibenarkan masuk. Kejadian dan mungkin boleh di kategorikan sebagai skandal itu berlaku agak lama, hinggakan PM Najib ketika itu terpaksa mengarahkan pihak-pihak tertentu untuk mengalihkan kenderaan rasmi MB untuk membuktikan bahawa beliau tiada di pejabat setiap kali Rosmah Mansor datang. Peliknya, Maznah hanya menunggu di lobi Wisma Sri Pahang tempat kejadian ini berlaku. Hubungan pelik Rosmah Mansor yang datang ke pejabat ini berlarutan agak lama, hinggalah ditemui isteri PM Najib dikatakan terkena penyakit misteri yang sukar diubati. Maka dengan alasan itu akhirnya, PM Najib menceraikan isterinya dan sanggup berkahwin dengan Rosmah Mansor setelah membayar sekian harga kepada pemilik Rosmah Mansor yang sah ketika itu. Entah berapa harga yang telah dibayar oleh PM Najib pun tidak pasti, mungkin ratus ribu RM atau juta RM agaknya. Akhirnya berjayalah Rosmah Mansor memiliki PM Najib, dan menurut maklumat maka bermulalah agenda Rosmah Mansor untuk menjadi orang nombor satu. Ini didedahkan kepada rakan-rakan rapatnya dan juga Maznah Mazlan. Berbanggalah Rosmah Mansor kerana memiliki lelaki seperti PM Najib Razak, seorang anak bekas Perdana Menteri yang amat disayangi rakyat satu ketika dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cont'd...

      Hasratnya untuk menjadi wanita nombor satu tercapai seketika tatkala isteri bekas Perdana Menteri Pak Lah, iaitu Hindon meninggal dunia akibat penyakit barahnya. Namun, perjalanan Rosmah Mansor sedikit terhalang selepas Pak Lah berkahwin kali kedua dengan Jeane Abdullah. Akhirnya hajat itu terbantut, namun usahanya tetap berjalan. Rosmah Mansor terus melangkah dan melangkah, segala yang menghalang langkah PM Najib pasti akan diketepikan.

      Maka wujudlah berbagai skandal yang mengaitkan namanya seperti kes Altantunya, isu pembelian kapal selam dan jet sukhoi, isu pakaian seragam pelatih PLKN dan banyak lagi. Perjalanan Rosmah Mansor sedikit terencat dengan isu-isu ini. Namun, baginya perjalanan semakin hampir cuma masanya belum tiba. Akhirnya kini, Rosmah Mansor sudah hampir berada dikemuncaknya. Kelibat beliau lebih hebat dari mana-mana isteri raja-raja Melayu atau Perdana Menteri sebelum ini. Kemana PM Najib pergi, maka beliau tetap akan mengekorinya. Beliau terlalu marah jika wajahnya tidak dipaparkan di media ketika beliau berada bersama PM Najib dalam mana-mana acara rasmi.

      Pernah terjadi sebuah stesyen televisyen swasta di beri surat "tunjuk sebab", gara-gara mengambil gambar PM Najib dengan ternampak hanya tangannya sahaja di kaca TV. Rosmah Mansor tidak suka ini terjadi, beliau memberi amaran "tunggulah beliau jadi wanita nombor satu negara nanti". Katanya itu masih terpahat di minda dikalangan wartawan media terbabit. Mereka takut dengan amaran Rosmah Mansor. Beliau kini sedang mengatur strategi agar tidak ada orang yang menggagalkan rancangannya itu. Jika ada pasti "dipastikan" mereka akan gagal termasuklah Pak Lah, Anwar dan lain-lain lagi. Masa semakin tipis dan beliau harus berwaspada. Khabarnya beliau sudah mula berangan-angan untuk berada di Pejabat Perdana Menteri, bukannya PM Najib. Bagi memastikan semua pihak berbuat baik dengannya, maka beliau telah membelikan jam-jam tangan yang nilainya jutaan ringgit untuk diberikan kepada isteri-isteri pembesar negara dan raja-raja Melayu. Beliau sanggup lakukan semua ini demi mendapat sokongan dan yakin PM Najib akan menjadi orang nombor satu negara dan beliau bakal ditabalkan sebagai "wanita nombor satu".

      Apakah hasratnya itu akan tercapai?. Rakyat dapat membayangkan, apakah akan terjadi jika beliau berjaya dengan impiannya ini?. Ada yang gusar dan takut apakah yang akan berlaku kepada rakyat terutamanya musuh PM Najib dalam pakatan pembangkang.

      Terdapat juga khabar angin mengatakan Tun Madey ada memberi "kata dua" kepada PM Najib, jika beliau ingin mengejar impiannya itu beliau harus "lepaskan Rosmah". Ini kerana Tun Madey tahu siapa Rosmah Mansor dan apakah kaitannya dengan skandal-skandal yang dimaksudkan. Apapun, sama-samalah kita nantikan perjalanan Rosmah sebagai "wanita nombor satu" selepas ini.

      Delete
    2. Betul ke cita ni semua. Mana dpt sumber rujukan dan fakta ni. Jgn nnt kita dituduh memfitnah. Ni lg 1. Para pembaca blog yg pro mahupun contra tlg lh gunakan perkataan yg berilmiah. Jgn guna perkataan yg menyumpah seranah menghina dan menyamakan org dgn binatang. Sekian.

      Delete
    3. Sdra Maohamad....

      Saya mengesahkan khabar sdra diny yusof adalah sahih & benar. Berita ini dah meluas sejak tahun 80an lagi di mana Rosmah Mansor terhegeh-hegeh tiap hari di pejabat MB Pahang ditemani Allahyarhamah Datuk Maznah yg meninggal dunia baru2 ini.

      Apabila Najib & Rosmah tertangkap basah, kesudahannya Najib terpaksa tebus talaq kpd suami Rosmah. Isterinya yg tak berdosa diceraikan dgn tohmahan konon isterinya itu mengalami sakit mental.

      Apakah ciri-ciri tingkah Najib/Rosmah sesaui untuk kita nobatkan sebagai pemimpin negara....??

      Justru, kini mereka ditimpa aib bukan kepalang, heboh diperkatakan orang seantero dunia.....!!

      Delete
    4. Suman2..tak abis2 lg ke kebebalan kau ni?

      Yg ko sokong Bekas Banduan Kes Meliwat Lubang Berak Lelaki utk jd PM bole plak?

      Layak ke Peliwat jd Pemimpin Nsgara?? Ko nk berimamkn Peliwat ke?

      Ko dh tua la Suman. Jgn tunjok bodo dgn sikap double standard bangang ko tu bole tak???

      Malu anak cucu ko nanti sebab Atok mereka pamerkn kebodohan merata rata.

      Delete
  8. Anak Najib, Mohd Nazifuddin Najib baru umur 28 tahun dah dapat UNTUNG BESAR RM6,180,000

    Tahniah muda-muda lagi dah dapat jadi pengerusi syarikat dan berjaya memiliki saham berjuta-juta. Inilah kejayaan yang berjaya diperolehi oleh Mohd Nazifuddin Najib yang baru sahaja berumur sekitar 28 tahun telah dilantik sebagai ahli lembaga pengarah syarikat Harvest Court Industries Bhd pada Oktober 2011.

    Sedikit sebanyak latar belakang Mohd Nazifuddin Najib :

    ◾Ahli lembaga pengarah Harvest Court Industries Bhd pada 28 Oktober 2011
    ◾Anak kedua Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak bersama isteri pertamanya, Tengku Puteri Zainah Tengku Eskandar dan bercerai pada 1987
    ◾Pengerusi Sagajuta (Sabah) Sdn Bhd, syarikat yang membangunkan 1Borneo Mall di Kota Kinabalu

    Mohd Nazifuddin Najib membeli dua hingga tiga juta saham dalam syarikat itu (sehingga 1.7 %) pada 4 November, manakala rakan baik beliau Raymond Chan pula dikatakan mempunyai kepentingan sebanyak 13.83 % selepas dilantik sebagai ahli lembaga pengarah (BOD) syarikat harvest Courst Industries Bhd. Yang untungnya, baru sahaja sebulan Mohd Nazifuddin Najib beli saham tersebut

    ◾Harga saham RM0.08 (Bulan Oktober 2011)
    ◾Harga saham RM2.14 (4 petang 14 November 2011)
    ◾Kadar kenaikan = RM1.16 (2,575%)

    Adakah selepas ini lebih banyak lagi kontrak balak yang akan diberikan kepada syarikat Harvest Court Industries Bhd. ini selepas “masuknya” ahli lembaga yang bernama Mohd. Nazifuddin Bin Datuk Seri Hj. Najib? Mungkin?

    ◾Beli 3 juta saham dinilai pada 8 sen sesaham = RM240,000
    ◾Sekarang…3 juta saham dinilai pada RM2.14 sesaham = RM6,420,000 (RM6.42 juta)
    ◾Untung 6,420,000 – 240,000 = RM6,180,000 dalam masa 1 bulan

    Mesti ada yang tepuk dahi tanda menyesal, tak beli beberapa lot saham Harvest Court Industries Bhd. sebelum ini?

    Walaubagaimanapun, hakikatnya kenaikan saham tersebut yang melonjak tinggi bukan dinilai berdasarkan pencapaian syarikat tetapi lebih kepada spekulasi. Jadi apabila ianya melibatkan spekulasi, jadi hati-hatilah jika sesiapa yang teringin benar nak beli saham tersebut./Berita Semasa.com

    P/S - Mudahnya nak jadi jutawan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sagajuta is wound up

      Published on: Wednesday, June 22, 2016

      Kota Kinabalu: The Inland Revenue Board (IRB/LHDN) successfully applied to the High Court, here, to wind up property developer Sagajuta (Sabah) Sdn Bhd over tax arrears amounting to RM8,589,950.75.
      Sagajuta is the developer of 1Borneo shopping mall, 1Borneo condominiums and hotel and Warisan Square.

      Its latest project 1Sulaman condominiums had been abandoned since 2011, before the wiring of the units was supposed to commence.

      The project started in 2009 and was supposed to have been completed in 2012. Many of the buyers of the units were first-timers who took out bank loans and are not only servicing these loans but also paying for premises they are currently renting.

      Judicial Commissioner Datuk Douglas Cristo Primus Sikayun granted the application on Monday.

      Pursuant to the winding up petition advertised in the Daily Express and Overseas Daily Chinese News on Feb. 25 and 26, 2016, the High Court here granted the petitioner Inland Revenue Board or Lembaga Hasil Dalam Negeri Malaysia (LHDN), Kota Kinabalu's prayer to fold up Sagajuta (Sabah) Sdn Bhd due to its insolvency or inability to promptly settle its outstanding tax debts.

      Counsels Norbett Yap and Eow Ee Pei of Norbert Yapp & Associates representing Sagajuta (Sabah) Sdn Bhd had applied for a postponement at the court hearing with regard to the Order In Terms of the Winding Up Petition and others because the application by Sagajuta for a reduction in tax and penalty was rejected by LHDN.

      Sagajuta's counsel also informed the court that the company was in the time consuming process of monetising its many high value assets to pay its dues to LHDN and others.

      LHDN lawyers Afidah Nor Binti Ariffin and Noor Faizah b Talip strongly objected to any postponement, saying Sagajuta's reasons were irrelevant to the winding up petition.

      LHDN contended that if it was true that Sagajuta was solvent and owned a lot of high value assets, it should be able to pay its taxes and due debts promptly, with all its cheques issued honoured for payments since last week.

      The court after hearing all oral and written submissions, affidavits of all the parties involved, including other creditor claimants' lawyers ruled that Sagajuta was insolvent and granted all the prayers of the petitioner LHDN under Suit BKI-28NCC-22/6-2015.

      LHDN started their legal action against Sagajuta (Sabah) Sdn Bhd since Oct. 7, 2013 with summons and statement of claims for RM28,351,418.65 for tax arrears for the years of assessment – 2005, 2006, 2007, 2008, 2009 and 2010 and reassessed tax penalty increase of RM7,679,516.25.

      Delete
    2. PERHATIAN SEMUA:

      Ayahnya mewujudkan Felda
      Najib meranapkan jadi 'Fail Daa'

      Ayahnya mewujudkan DEB (Dasar Ekonomi Baru)
      Najib jahanamkan dgn MBE (Model Baru Ekonomi).

      Najib yg sekolah tak abis memandai-mandai menukar semua reformasi yg diilhamkan oleh Tun Razak. Kesudahannya semua sentuhan Najib tak menjadi, malahan menjahanamkan.

      Felda dulu yg mempunyai kekayaan RM8 bilyon (RM8,000 juta), kini tinggal RM200 juta saja.

      DEB yg dulu banyak membantu memartabatkan bumiputera, kini dibangsatkan oleh Najib dgn transformasi jahanam 1Malaysia.

      Dalam forum Khazanah Megatrand pada 27/11/2011, Najib kata sistem kuota DEB digugurkan oleh beliau dan digantikan dgn sistem MBE (Model Baru Ekonomi) berdasarkan konsep merittokrasi 1Malyaysia Jahanam.

      Yang sepatutnya Berambossss dari Putrajaya adalah Najib & lakinya Rosmah. Sendiri kena ingat Putrajaya dibina oleh Tun Mahathir, Najib APA ADA.......???

      Delete
    3. Mustahil hadi awang dan pas tak tahu skandal ni.

      Ataupun

      Dah cukup berpuas hati dgn penjelasan yg diberikan.

      Sepertimana tuan lbrahim tuan man dan rombongan pas berpuas hati dgn penjelasan arul kanda mengenai 1MDB tempuh hari.

      Delete
  9. Itu orang yang tidak sedarkan diri, sama macam bapaknya juga!

    ReplyDelete
  10. Najib’s son Nazifuddin becomes substantial shareholder of ‘1Malaysia Paint’ supplier SerSol

    26 Sep 2013

    Is this what Najib means by his Bumiputera Economic Empowerment Agenda? Mohd Nazifuddin Najib, 30, has emerged as a substantial shareholder of SerSol Bhd, which could soon be supplying ‘Cat 1Malaysia’ (C1M) to the Malay Contractors Association.


    The Sersol share price has rocketed since July 2013


    A filing in Bursa announced that Nazifuddin had emerged yesterday as a substantial shareholder with an indirect interest (via SerSol Holdings Sdn Bhd) of 40m shares or 21 per cent in the loss-making commercial paint maker SerSol.

    On the same day, SerSol founder Tan Fie Ping and his brother Fie Jen ceased to be substantial shareholders of SerSol after they disposed of their indirect stake of 40m shares.

    Earlier, on 23 July, Bursa Malaysia had queried SerSol about possible unusual stock market activity surrounding the sharp rise in the SerSol share price. SerSol responded that it was not aware of anything unusual.

    On 2 September, SerSol Bhd appointed Khazanah exco chairman Nor Mohamed Yakcop’s 32-year-old son Mohamed Ridzuan Nor Md as its managing director.

    Two days later, on 4 September, the firm signed an MOU with the Malay Contractors Association(PKMM) to supply ‘1Malaysia Paint’ (Cat1Malaysia) to be used by PKMM members – as SerSol’s share price soared.

    Under the MOU, PKMM agreed to “encourage” all its members to buy C1M from SerSol “to be used in all building and construction contracts secured or entered into by PKMM members with the government and private sectors for all the building and construction projects…”

    Imagine how much SerSol stands to earn if ‘1Malaysia Paint’ has to be used in RM100bn worth of government mega projects already announced.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya heran, kenapa anak2 & cucu2 Najib dari isteri pertama tak pernah nampak bergambar bersama beliau walaupun dihari raya? Najib x ada hubungan dgn anak2 dari isteri pertama ke? Dari mula2 dia jadi PM saya dah tertanya2.

      Delete
    2. 8:05...

      Apabila DEB diRosmah Mansuhkan, & digantikan dgn MBE Merito-kraknasi 1Malaysia, padahnya.....

      Anak darah daging sendiri diabaikan.
      Anak tiri (anak Rosmah) dudahulukan.
      Rakyat sebangsa dikemudiankan.
      Anak Cina Tembam Jho Low diutamakan.

      ps:
      Reza Aziz & Jho Low berjoli katak dgn duit 1mdb Najib/Rosmah menghabiskan berbilyon-bilyon di luar negara untuk buat filem lucah, berpesta arak/pelacur, bermain judi di kasino, beli hartanah, lukisan2 mewah, barang2 kemas intan berlian, jet mewah, kapal mewah dsbnya.

      Apakah tingkah Najib itu sesuai dijadikan pemempin negara......??

      Delete
  11. The teachers are being threatened by khalid....khalid knows the teachers are not on BN side.

    The ex army veterans has demanded hisham to apologize and hisham can say goodbye to army and veteran voters

    PDRM/MACC is quietly showing their inobedience as being shown by MANY LEAKS of confidential reports...a cause of deep worry by zahid and PM.

    Many civil servants are waiting to cast their votes to see a new govt up after GE14.

    They are now left with sabah sarawak and undecided Felda settlers and those dedak receivers and agamawans who have lost their integrity.

    wallahuaklam

    ReplyDelete
  12. FUYOOOOOOOOOOOOOOOOOO IIIIIINKKKOOOOO..

    DAH DI MINTAK NASIHAT ANAK PULAK YEAAA..!!
    BODINN OO BODIN SELAMAT PAGI BARUA SUMO
    VINTAJ DAN TUA RENTA RENTUNG KAN SAMA AJE
    RAKYAT DAH BAGI NASIHAT ANAKCUCU COMANGO
    93 TAHUN NI HARAMJADAH CONTOH DARI UTARA

    KIKIKIKIKI.. BERAMBOSSSSS BARUA DAP@SINGAPORK... PENSABOTAJ EKONOMI NEGARA PRU SINGAPORK KAMI DATANG HASUT FITNAH PROVOKE SPT RAKYAT SPORK DI BERSIH 1..2..3 & 4...

    INI KALI LAH...

    BERAMBOSSSSS

    ReplyDelete
    Replies
    1. PERHATIAN SEMUA:

      Ayahnya mewujudkan Felda
      Najib meranapkan jadi 'Fail Daa'

      Ayahnya mewujudkan DEB (Dasar Ekonomi Baru)
      Najib jahanamkan dgn MBE (Model Baru Ekonomi).

      Najib yg sekolah tak abis memandai-mandai menukar semua reformasi yg diilhamkan oleh Tun Razak. Kesudahannya semua sentuhan Najib tak menjadi, malahan menjahanamkan.

      Felda dulu yg mempunyai kekayaan RM8 bilyon (RM8,000 juta), kini tinggal RM200 juta saja.

      DEB yg dulu banyak membantu memartabatkan bumiputera, kini dibangsatkan oleh Najib dgn transformasi jahanam 1Malaysia.

      Dalam forum Khazanah Megatrand pada 27/11/2011, Najib kata sistem kuota DEB digugurkan oleh beliau dan digantikan dgn sistem MBE (Model Baru Ekonomi) berdasarkan konsep merittokrasi 1Malyaysia Jahanam.

      Yang sepatutnya Berambossss dari Putrajaya adalah Najib & lakinya Rosmah. Sendiri kena ingat Putrajaya dibina oleh Tun Mahathir, Najib APA ADA.......???

      Delete
    2. Tunggu sat Pak Man

      Wak kojola kengkang lima duit sila berambus sama.

      Boleh pindah duduk di rumah najib.

      Delete




  13. Kalau Mahathir telah menjadikan anak2 billionaire dan biasa membunuh org awam di Mamali dan menyumbat org tak bersalah ke penjara untuk apa nak sokong Mahathir, Mat Sabu, Azmin jauh lebih baik.




    ReplyDelete
    Replies
    1. PERHATIAN SEMUA:

      Ayahnya mewujudkan Felda
      Najib meranapkan jadi 'Fail Daa'

      Ayahnya mewujudkan DEB (Dasar Ekonomi Baru)
      Najib jahanamkan dgn MBE (Model Baru Ekonomi).

      Najib yg sekolah tak abis memandai-mandai menukar semua reformasi yg diilhamkan oleh Tun Razak. Kesudahannya semua sentuhan Najib tak menjadi, malahan menjahanamkan.

      Felda dulu yg mempunyai kekayaan RM8 bilyon (RM8,000 juta), kini tinggal RM200 juta saja.

      DEB yg dulu banyak membantu memartabatkan bumiputera, kini dibangsatkan oleh Najib dgn transformasi jahanam 1Malaysia.

      Dalam forum Khazanah Megatrand pada 27/11/2011, Najib kata sistem kuota DEB digugurkan oleh beliau dan digantikan dgn sistem MBE (Model Baru Ekonomi) berdasarkan konsep merittokrasi 1Malyaysia Jahanam.

      Yang sepatutnya Berambossss dari Putrajaya adalah Najib & lakinya Rosmah. Sendiri kena ingat Putrajaya dibina oleh Tun Mahathir, Najib APA ADA.......???

      Delete
    2. Othaman..

      Kau tak faham
      Pemikiran cetek, kurang cerdik
      Tulis ikut nafsu, bukan guna otak
      Tapi nak menulis juga
      Jadilah orang bodoh dan memperbodohkan orang lain..

      kau tak tahu nak bezakan sekarang Malasyia di zmaan Najib dengan masa zaman Madey

      kalau nak cari keburukan, madey lebih byk sebab memerintah selama 22 thn..

      Delete
    3. Gaya & tahap tulisan di atas dah jelas mencerminkan hasil datang darin orang bukan terpelajar tapi nak memandai-mandai jual tohmah temberang demi dedak.

      Delete
    4. 7:17, ekau pemberontak kg. memali tu yerrr?

      ciannyerrr...........

      7:23, yang ekau ni lak pemberontak lee kuan yew yerrrr?........terasuk saka semah najibMO1..... terus dapat suaka mesia........

      kah kaahh kaaahhh kkkkaaaahhhhh

      Delete





    5. Tak cukup kah kalau anak2 dah jadi billionaire??, takkan nak jadi kan cucu2 sekali billionaire kot!!!, mampueh LA rakyat.




      Delete
    6. Pemberontak kg memali yg tidak pernah pijak tanah memali.

      24 jam di lorong chow kit saja. Berniaga ambil upah hisap rokok john.

      Delete
  14. 7.17

    KIKIKIKIKI... FUUUYOOIIOKKKK

    ASSMÃŒN DAN MAT SABUN LEBIH BAIK KAH...?
    OK LA KOTT... NNPK DAH BAU PLURALIST SYIAH
    NI KALO SOKONG BUKAN REBAH LAGI DAH ..
    IMAN DAN AKIDAH PUN DIGADAI SI HARAMJADAH


    KIKIKIKI.... BERAMBOSSSSS...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 07:23 ini budak gila.
      Meke ni menyamar jadi penyokong bn untuk gelak ketawa.
      Budak ini gila yg selalu hantar lirik lagu.
      Jangan layan orang gila......

      Delete
  15. Kesian madey semalam...urut uut dada semasa bagi ceramah dan terpaksa balik awal...tak sihat.

    Tak guna punya anak2 madey....Bapak dia dh tua lebih 90 thn, masih nak dibiarkan lagi keldai keldai dlm PKR , PBBM dan PAN mempergunakan dia dan menjaja untuk kepentingan pilitik mereka..

    Bagi mereka , kalau boleh nak gunakan sepenuhnya madey sebelum dia meninggal..

    Kepada anak2 Madey, nasihatkan lah bapak kamu..
    Tak usah lagi terlibat dgn politik yg penuh denagn dendam, fitnah dan sebaginya....nanti segala amalan dia akan ditolak oleh Allah dan akan jadi muflis diakhirat nanti disebakan asyik menghina dan mengutuk orang islam yg lain...

    Bertaubatlah dan berdoalah agar Allah beri kemenangan kepada parti yg kuat, parti org islam dan BN (yg diketuai oleh UMNO)...bukan PH yg diketuai oleh DAP

    ReplyDelete
    Replies
    1. PERHATIAN SEMUA:

      Ayahnya mewujudkan Felda
      Najib meranapkan jadi 'Fail Daa'

      Ayahnya mewujudkan DEB (Dasar Ekonomi Baru)
      Najib jahanamkan dgn MBE (Model Baru Ekonomi).

      Najib yg sekolah tak abis memandai-mandai menukar semua reformasi yg diilhamkan oleh Tun Razak. Kesudahannya semua sentuhan Najib tak menjadi, malahan menjahanamkan.

      Felda dulu yg mempunyai kekayaan RM8 bilyon (RM8,000 juta), kini tinggal RM200 juta saja.

      DEB yg dulu banyak membantu memartabatkan bumiputera, kini dibangsatkan oleh Najib dgn transformasi jahanam 1Malaysia.

      Dalam forum Khazanah Megatrand pada 27/11/2011, Najib kata sistem kuota DEB digugurkan oleh beliau dan digantikan dgn sistem MBE (Model Baru Ekonomi) berdasarkan konsep merittokrasi 1Malyaysia Jahanam.

      Yang sepatutnya Berambossss dari Putrajaya adalah Najib & lakinya Rosmah. Sendiri kena ingat Putrajaya dibina oleh Tun Mahathir, Najib APA ADA.......???

      Delete
    2. Semoga Allah buka mata anda seteranf terangnya ubtuk melihat DAP sebagai parti malaysia, bukan cina komunis tanah besar dan paeti PAS yg telah menyesatkan umat melayu islam. Dan nuga umno parti yg tekah bangsatkan bangsa melayu dan agama islam dilacurkan demi wang bantuan dan pinjaman dari cina komunis dan jho low adalah penyamun bersama rosmah dan najib merompak hak rakyat malaysia

      Laillahailla anta subhanakainni kuntuminazzalimiin.

      Wallahuaklam

      Delete
    3. Sdra 7.56,

      Bleh tak tunjuk bukti secara ILMIAH catitan anda seperti di bawah?

      Bertaubatlah dan berdoalah agar Allah beri kemenangan kepada parti yg kuat, parti org islam dan BN (yg diketuai oleh UMNO)...bukan PH yg diketuai oleh DAP

      Saya rasa jangan marah kalau ada orang kata anda melayu beragama islam KURANG CERDIK dan tiada a bit of GREY MATTER

      Wallahuaklam

      Delete
    4. Kesian wak kojola kengkang hisap rokok john.
      Makan roti john.

      Delete
    5. Orang yg kita panggil Wak Kejola itu yg dah dua kali hantar lirik lagu rindu.
      Saya agak org ini sakit jiwa dan bukan agen Jasa.

      Delete
    6. Tu laaaa...mak bapak dia dah hantar pi berubat di hospital bahagia tanjong rambutan tapi dia lari malam ikut John

      Delete
  16. NAJIB ANAK TUN RAZAK....TAPI KENAN JHO LOW.

    BUKAN SALAH IBU MNGANDUNG.

    BAK KATA TUN.. KLU LAH BLH BALIK KE ZAMAN TUN RAZAK MASIH HIDUP..DIA NAK HADIAHKN TUN RAZAK CONDOM SUPAYA MAT KLEPET TIDAK DILAHIRKN.

    nazif bukan mentah apa tau. Walhal Allah mengingatkn kita selamatkn anak isteri dr api neraka...salah satunya adalah mengelak dr makan duit haram yg akn jd daging yg akn dibakar.

    Ini nasihat utk semua tp lbh penting dn utama utk pemimpin yg berkuasa yg ada kesan bkn saja pd anak bini tp semua rakyat dn negara.

    Tiba2 izrail dtg mencabut nyawa. Tinggallah 1b lebih dlm akaun peribadi xsempat guna. Sudahlah haram.

    Klu tun dikutuk sbb tua.apakah najib hj hadi tu muda?

    Demi menyelamat dn menginsafkn najib... kita wajib jatuhkn dia. Wajib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apabila DEB diRosmah Mansuhkan, & digantikan dgn MBE Merito-kraknasi 1Malaysia.....

      Anak darah daging sendiri diabaikan.
      Anak titi dudahlukan.
      Rakyat sebangsa dikemudiankan.
      Anak Cina Tembam diutamakan.

      Apakah tingkah Najib itu sesuai dijadikan pemempin negara......??

      Delete
    2. Apa tn mengarut tu..malu nk sebut pemimpin tua nak mampus..vicent tan.eric chia...samy veloo..jeffery..ananda..ytl...byk lg...

      Delete
  17. Thank you police and military intelligence for keeping TDM posted on the ground position.

    TDM....nampak lebih bersemangat dan silent but rational citizens totally behind you.

    May Allah blesses you with his health and strong intelligent mind.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BUKTI PENTADBIRAN NAJIB PENGECUT DIKUPAS & DIBAHAS OLEH 'Patriot', bekas perwira2 negara.

      Sila lihat di You tube 'Martabat Angkatan Tentera Dirosakkan 1MDB Najib'.

      Ianya adalah bukti pandangan saya sebelum ini tentang tentera kita di bawah pentadbiran Najib tak beredibiliti kerana ikut jejak pemimpin2 umno pengecut sampai2 pejuang2 Sulu yg hanya berbekalkan bot pancung & senapang AK 9begitu mudah masuk menceroboh & membunuh 8 anggota keselamatan kita.

      Itulah padahnya bila Rosmah & Najib yg pandai2 buat urusan pembelian kelengkapan senjata tentera kita....

      kapal selam tak boleh selam,
      kereta kebal tak dapat bergerak,
      jet pejuang & helikopter tak boleh terbang atau rosak menjunam terhempas tak pasal2.
      alat2 kelengkapan tentera tak ada spareparts.
      Kesudahannya, banyak alat2 kelengkapan & senjata tentera jadi 'obsolete stock' sebagai besi buruk.

      Sepatutnya, tentera diurus selia oleh pegawai tertinggi angkatan bersenjata bukan menteri2, khususnya si lembik & pondan macam Hisaputing, Jahid Komidi & Ajib Pengecut.

      Apakah Najib, Hisaputing & Jahid ada telor berhadapan dgn musuh face-to-face sepertimana Tun Mahathir sendiri turun ke medan peperangan sewaktu perang Bosnia dulu2........???

      Delete

  18. BOW kepala babi TIE


    kata



    Sbg preisden saya tak bertanding






    kah kah kah kah kah


    kepala babi bow tie mamak hello kity kapir keling tak nak bertanding lawan umno



    babi betul PIGS

    kacau daun pru14



    ReplyDelete
    Replies
    1. Standard melayu beragama islam yg kurang daya berfikir dan lebih sedih tiada grey matter.

      Wallahuaklam

      Delete
  19. Like Father Like Son...hehe ka2 2,kaki KLEPET!!
    Satu family....KAKI KLEPET..MAKBADAK Sekali..

    ReplyDelete
  20. saifyddin said he made his decision to leave umno after critics of 1MDB were punished although his discontent had set in earlier, when he noticed that Prime Minister Najib Razak was not as committed to reform as he seemed at the beginning of his tenure.

    “At one time, Najib seemed reform-minded, but then he made a u-turn on the sedition act !!!



    najib kepala bapak u turn rupenyer

    ReplyDelete
  21. like to quote mejar hj mior when whacking hisaputing :

    "The problem with politicians like you is because you rose up not from grassroots leaders. From the beginning until now you are just “A TORTOISE ON A POLE”. Don’t know how you got up there. You are where you are because your father was the Prime Minister, if not you are nothing."

    this also summed up the quality of najibut as well. now his son also following his foot steps. what does he know that tun doesn't know?

    good deeds start within. start with your own family, boy!....first your bikmama.

    ReplyDelete
  22. Pak Diny, Pak Othman saya nak tambah sikit, ayah kpd Rosmah tahun 60an dulu Penolong Guru Besar disekolah saya masa tu, SK Channer Road, Seremban. Cikgu Mansor Katas. Orang biasa aje, millionaire jauh sekali..tapi mungkin dia galakkan anak2nya menabung sejak bayi..

    ReplyDelete
  23. Negara Malaysia sangat perlukan kepada satu revolusi minda pada kadar segera.Kewujudan Pakatan Harapan itu sendiri adalah langkah awal kearah tujuan itu.Kita wajib memadam mentaliti menyembah makhluk sepertimana yang sudah diperingatkan kepada seluruh manusia oleh Allah di dalam kitab Al-Quran.Sedarlah Tun Razak bukan lah Tuhan,yang mana kita wajib patuh kepada seluruh keturunannya.Perbezaan antara Tun Razak dan Mahathir ialah,era Tun Razak Malaysia adalah negara miskin.Manakala di era Mahathir,negara Malaysia bergerak membebaskan diri dari belenggu itu sehingga kita menjadi satu contoh negara membangun di dunia.Oleh itu,pemikiran Mahathir diangkat menjadi satu institusi.Di sinilah masalahnya dengan orang Melayu yang cetek pemikiran.Apabila kamu mengabaikan institusi,merosakkannya,dan cuba memadam sama sekali kewujudannya,maka hasilnya adalah seperti apa yang kita lihat hari ini.Malaysia diubah menjadi negara kleptokrasi.Perlu diingat,bila sesuatu pemikiran itu sudah menjadi institusi,ianya bukan milik Mahathir lagi,tetapi adalah milik rakyat dan negara,malah sejagat.Ini adalah kerana terbukti ada kebaikan didalamnya,sehinggakan manusia atau negara lain juga boleh menumpang tuah.Sesungguhnya,ini lah institusi milik yang Maha Agung,Maha Kaya,Maha Pemurah,Maha Pengasih,dan Penyayang,yakni Allah.Bukankah kita yang Islam ini dilantik sebagai khalifah di muka bumi ini?Setiap nilai baik itu adalah milik Allah.Sekiranya benar kita beriman denganNYA,maka hasilnya adalah kejayaan.Cuba kaitkan apa yang kita laungkan setiap hari,...."marilah menuju kejayaan".Cuma dalam konteks Malaysia,ilktizam itu dipegang amanahnya oleh PM ke 4,sehinggalah ianya berjaya dipanggil institusi.Mahathir menyambung apa yang diusahakan oleh Tun Razak.Misalnya,...FELDA dan RISDA tidak ditutup oleh Mahathir semasa beliau menjadi Perdana Menteri,malah amanah yang dipikul adalah berusaha lebih giat untuk memajukannya.Daripada tujuan asal rancangan tanah FELDA diwujudkan untuk mengekang ancaman komunis,ianya terus bergerak maju di bawah Mahathir sehingga menjadi tanah rancangan nombor satu sepertinya di dunia,sehinggakan ada negara luar dari benua Afrika dan Amerika Selatan datang belajar daripada kita.Apabila sebuah institusi itu berjaya dibina,tugas pemegang amanah berikutnya adalah kekalkan,agar daripadanya mudah untuk kita teruskan ke tahap seterusnya.Kerana hidup itu satu perjuangan yang berterusan.Dirosakkan institusi yang sudah terbukti kerana merasakan diri boleh melakukan lebih baik lagi.Inilah pemikiran orang munafik yang jelas tidak beriman.Jangan dicemburui terbinanya KLCC,atau KLIA.Bukan itu yang dimaksudkan dengan majunya sesuatu bangsa itu.Sekiranya najib berhasrat menandingi ketinggian KLCC,itu adalah nafsu peribadinya.Bukan membina institusi yang membawa kebaikan kepada rakyat dan negara.Kepada cucu Tun Razak,....negara Malaysia ini bukan milik datuk kamu.Bapa kamu menyangka negara ini harta bapa dia yang punya.Jadi,gadai,jual,dan lelong pun tak mengapa.Ini adalah satu tragedi untuk Malaysia.

    ReplyDelete
  24. Nazifuddin...KEPALA BAPAK KO...

    Just tell us where is the USD 681 million that your BAPAK received in his personal Ambank Account?

    Since your bapak cannot answer...you as the son must help him to answer...if you can't...just shut up!

    The day of reckoning is coming...
    And don't you ever think that your Bapak can escape.


    ReplyDelete
  25. Budak mentah sudah berbunyi
    Tentulah dia nak sokong daddy
    Daripada diam dan dok sunyi
    Tulisan dia sendiri badi!

    Cencorot hendak nasihat gajah
    Keluarga sendiri hidup bermewah
    Wang negara habis diterjah
    Kemana nasi,tak tumpah kuah?

    Tulisan buta meraba raba
    Bukan bijak tak layak ketua
    Graduan nasi lemak,pemandu uber
    Dibandingkan mungkin lebih wibawa!

    Nak nasihat Tun,siapa nak layan
    Bapak sendiri tidak ketentuan
    Sebijik bapak cakap meroyan
    Ilmu tak cukup,tidak berkemampuan!

    Bermewah2 ibu dan ayah
    Ibu tiri nak handle payah
    Duduk di seat kapalterbang goyah
    Berat luggage banyak hadiah!

    Wahai budak baliklah dulu
    Jangan berlagak tunggu harimu
    bapakmu buat negara dah malu
    Nasihatkan dia,rakyat dah jemu!



    ReplyDelete
  26. Saya ingin menucapkan tahniah & terima kasih kpd semua rakan2 seperjuangan atas semangat kesatuan kita yg ditunjukkan di portal kali ini hingga membuat Kejora terkedu menyepi. Tiap kali dia muncul dgn temberang autanya, kita wajib menangkis dgn hujah2 bernas seperti apa yg dilakukan oleh sdra diny yusof & bro dad hari ini.

    Salam Perjuangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hujah kejora bodoh2 alang patut buat dek je

      Delete
  27. Atok kau ada tak GSTkan rakyat? Takde kan? Siapa yg GSTkan rakyat? Tun M ke bapak kau?

    Atok kau ada tak dapat 'wang derma' 2.6billion? Takde kan? Siapa yg dapat 'wang derma'..Tun M ke bapak kau?

    Atok kau ada tak busukkan nama negara dengan isu2 klepet? Takde kan? Siapa yg membusukkan nama negara skrg ni...Tun M ke bapak kau?

    Cukup 3 points tu je aku tanya..jika jawapannya semua ialah Tun M..maka memang wajar kita ingatkan beliau..tapi semua orang tahu jawapannya ialah BAPAK KAU..maka baik kau pegi m@mpos!!! Kah kah kah

    ReplyDelete
  28. Haiya..sulamat putang blos Pakatan
    Wa tumpang sama lu lakan
    Manyak suwey anak olang Pekan
    Mudak kicik lasa mau lotan.

    Apasat lia sulah manyak heboh
    Tun Mahathit lia mau bubuh
    Mau nasihat..gila ka kepoh
    Lu mudak,mulu pun kulang tumbuh.

    Lu bapak lagi yahat
    Lu tili amak kaki lembat
    Atak ati mau nasihat
    Belanak pun lu manyak lambat.

    Lain kali ciakap butut
    Yangan ciakap kluat kuntut
    Mau nasihat,atak ka patut
    Lia busat, lu mantut.

    Blos Pakatan,solli aa
    Manyak panas wa telinga
    Ini mudak talak baca
    Otak kosong,mulut nganga..

    ReplyDelete
  29. Kepada anak Najib,

    Tun Mahathir dan Mahyuddin juga adalah orang yang bekerja keras untuk memberi laluan kepada Si Bijan menggantikan Pak Lah menjadi PM. jangan buta sejarah OK

    ReplyDelete
  30. Secara tidak langsung masa hadapan kita semua bergantung juga kepada jenis pemimpin yang memerintah negara. Kita ada pilihan samada hendak ikut 'travel agent' atau 'tour guide'. Seorang cuma mengurus setakat airport sahaja manakala seorang lagi akan terus bersama kita setiap langkah sehingga sampai kedestinasi yang hendak dituju kerana dia sudah biasa dan tahu arah ke situ. Mereka yang biasa mengerjakan haji dan umrah pasti faham perkara ini.

    ReplyDelete
  31. BUDAK BELAAN VT INI SUDAH DITUKAR NAMA. NAIF FOOL DIN.

    ReplyDelete
  32. NAJIB dan 40 penyamun umnonya...bila agaknya hari terakhir jadi sejarah yang lenyap

    ReplyDelete
  33. anak2 najib pun dah mula terasa bahang meerempat selepas pru nanti..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...