Friday 19 January 2018

APAKAH BERJUANG MESTI BERTANDING P/RAYA?


Semua orang yang dimulutnya selalu meluahkan perasaan tidak suka atau benci kepada Najib Razak, UMNO dan BN seharusnya turut sedar bahawa PRU 14 ialah mesti bermatlamatkan memenangkan Pakatan Harapan.

Hanya Pakatan Harapan merupakan satu-satunya alternatif kepada BN yang sudah rosak dan merosakkan negara ini.

Pas bersama Gagasan Sejahtera bukanlah alternatif untuk menjadi kerajaan kerana mereka hanya mahu bertanding 130 kerusi Parlimen serta ingin menang 40 daripadanya saja.

Maka, bukan saja memenangkan 40 kerusi kepada Pas suatu tindakan sia-sia, bahkan memberikan parti itu 4 kerusi saja pun turut merupakan tindakan yang tidak berguna.

Dalam usaha untuk memenangkan Pakatan Harapan, semua pihak yang ingin menolak Najib, UMNO dan BN mesti serta wajib memberi sokongan kepada gabungan yang dipengerusikan oleh Tun Mahathir itu.

Sokongan boleh diberi dengan pelbagai cara. Ada yang perlu bertanding dalam pilihanraya dan ada pula yang tidak perlu berbuat demikian.

Yang tidak bertanding, buatlah kerja mengikut kemampuan dan kesesuaian peranan masing-masing, yang penting matlamat menjatuhkan Najib, UMNO dan BN mesti menghasilkan kejayaan.

Bagi yang ada kedudukan, kelayakan serta mungkin jawatan tertentu dalam parti-parti yang menyertai Pakatan Harapan, peluang untuk mereka bertanding tentu saja lebih cerah berbanding rakan-rakan lain yang tiada apa-apa atau hanya bergerak secara bebas, tetapi tetap mempunyai matlamat yang sama.

Sehubungan itu, tindakan Ezam Mohd Nor yang dilaporkan mahu bertanding di Shah Alam atas tiket Bebas dalam pilihanraya akan datang, kononnya untuk menyuarakan isu-isu rasuah, tentu saja dikira tidak wajar dalam konteks menggerakkan rakyat menumbangkan Najib, UMNO dan BN.

Apakah isu-isu rasuah hanya boleh disuarakan oleh Ezam dengan menyertai pilihanraya saja?

Bukankah banyak cara dan medium lain boleh digunakan untuk menyuarakan isu-isu rasuah sebagaimana yang diinginkannya itu?

Lagi pula, bolehkah Ezam menang dengan bertanding atas tiket Bebas di Shah Alam?

Macam mana kalau tewas?

Bagaimana pula jika dengan penyertaannya itu akan memberi kelebihan kepada BN untuk menang di Shah Alam nanti?

Sehubungan itu, adalah dicadangkan agr lebih baik Ezam menumpukan usahanya membantu kerja-kerja kempen Pakatan Harapan secara menyeluruh berbanding menyertai pilihanraya kerana ia lebih berkesan dalam misinya untuk memerangi rasuah sebagaimana yang diinginkannya itu.

Ini kerana jika bertanding di Shah Alam, beliau hanya berkempen dan bercakap mengenai rasuah kepada pengundi Shah Alam semata-mata, sebaliknya jika membantu kerja-kerja kempen Pakatan Harapan, beliau boleh bergerak ke seluruh negara dengan isu rasuahnya.

Yang lebih penting, tindakan Ezam bertanding Bebas ini jika diteruskan tidak ubah sama seperti Pas yang tetap ingin bersendirian serta lebih rela membiarkan berlakunya pertembungan tiga penjuru dalam pilihanraya akan datang.

Cukuplah Pas jadi pengacau dan talian hayat kepada Najib, UMNO dan BN, tidak perlu Ezam menambahkan lagi kecelaruan yang ada.

Bukan masuk bertanding itu yang penting, sebaliknya yang tersangat penting bagi majoriti rakyat ialah ingin melihat Najib, UMNO dan BN dapat ditamatkan kuasanya.

Janganlah kita menjadi kelompok yang akhirnya hanya mengecewakan rakyat.(ShahbudinHusin 18/01/2018)

106 comments:

  1. PAS bertanding untuk nak jadi pasu bunga saja.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Mana yang lain nih? Tidur ke?


      Delete
    2. Parti lebel jelek @ maki hamun bukan nak menang pilihanraya.40 kerusi hanya digunakan untuk sambung nyawa kepada yang menang tipis.Nanti bila sampai masa pak level hantar calon sendiri untuk calon pm.inilah langkah terkajang mereka nanti bila bertahyulsialsi dengan mengabungkan diri dengan parti yang menang tipis.Habuan donia katakan.

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. woi cikgu , membuta lagi ko?

      hambik nih!.........

      Rakyat dengan parti PH mereka lebih percaya
      PRU14, PH pastii akan menang dgn bergaya
      Dengan MO1NAJIB, rakyat tak mahu terpedaya
      Kalau BN menang, negara pastii dlm bahaya

      mamposumnobn mamposumnobn mamposumnobn


      Cikgu Kejora terus temberang berpantun madah
      Semakiin kecut ler, pelir Kejora haram jadah
      Bapok ni terus tak berani nak keluar lagi dah
      Huerghh ptuihh...muka dia hamba nak ludah

      mamposumnobn mamposumnobn mamposumnobn


      Terus hilang lesap, cai2 bingai BN maa chi bai
      Agaknya dah sedar, BN kubor dah melambai
      Depa hanya berani tibai, Pas punya pak lebai
      Tapi diam menyepi je bila hamba sekeh tibai

      MAMPOSUMNOBN MAMPOSUMNOBN MAMPOSUMNOBN


      Tiada lagi kelibat cai2 bingai, anjing Barisan
      Tak lagi menyalak, agaknya udah kepenatan
      Posting Shahbudin sentiasa je dapat sambutan
      Agaknya dah tiada dedak dari MO1Najib setan

      MAMPOSUMNOBN MAMPOSUMNOBN MAMPOSUMNOBN


      Cai2, seperti kekalahan depa udah mengaku
      Semua sudah murung monyok macam kera duku
      Posting ShahBudiin sentiasa saja laris laku
      Diam bodoh je cgu Kejora AKU tibai dan paku

      MAMPOSUMNOBN MAMPOSUMNOBN MAMPOSUMNOBN


      Dacing BN dah dipenuhi tahi berchampor air kencing
      DiBuat mandian macai macai umnobn pas beramai ramai
      Dengan Kos sara hidup kini yang semakin meruncing
      Jom pastikan BN berkecai dalam PRU 14 yang nak mai


      MO1PMNajib tak dapat disingkirkan hanyalah dongengan
      Kami rakyat akan jentik dia cuma guna tiga jari tangan
      PRU14 ini ayuh semua rakyat berikan MO1Najib satu penangan
      Pastikan umnobnpas setan hanya tinggal dalam kenangan

      mamposumnopasbn mamposumnopasbn mamposumnopasbn

      UNDI PAKATAN HARAPAN UNTUK MARUAH DIRI DAN NEGARA

      Delete
    5. Saya diberikan satu Video temuramah Rapiji mengenai konvensyen PH yang melantik PM dan pembahagian calon oleh seorang kawan menerusi whatsapp dan meminta saya mendengarnya sampai habis.Sayapun mendengarnya dan ketawa sendiri memikirkan Rapiji dengan Invokenya yang pernah menuduh PAS terima Rm90 juta menerusi bekas pemimpinnya yang sudah tidak ada lagi bersama PAS.Rapiji antara lain berkata perlantikan Mahathir sebagaii PM adalah perlu untuk memenangi PRU 14 nanti.



      Kata Rapiji Mahathir berupaya menarik sokongan sebahagian besar peyokong Umno yang bersama Mahathir dulu di mana kata Rapiji PH hanya perlukan tambahan 2% sahaja pengundi untuk menang terutamanya di kerusi marginal.Aura Mahathir dirasakan oleh Rapiji dan PH sehingga melantik dia sebagai calon PM.

      Itu fasa pertama kata Rajipi, fasa kedua ialah keupayaan untuk menjadi PM kalau PH menang pada ketika yang amat sukar dengan segala masalah yang ditinggalkan oleh Najib,Kata Rajipi Najib mungkin dah terbang ke Kazakhtan apabila tewas PRU nanti dan yang tinggal ialah PM yang terpaksa memikul segala masalah yang ditingalkan.Di sinilah terletaknya kelebihan Mahathir yang diakui mempunyai kepakaran mentabdir serta pengalaman luasnya dalam pemerintahan.Sebab itu PH pilih Mahathir.

      Bukan faktor umur yang menjadi pilihan tetapi kelebihan yang ada pada Mahathir yang boleh memberikan tambahan 2% undi yang diperlukan PH untuk menang.Itu kata Rapiji yang menyadarkan hujahnya kepada hasil kajian invoke yang antara lain menemui bahawa PH perlu tambahan 2 % undi untuk menang.

      Menjawab soalan lain, Rapiji berkata transisi pemerintahan akan berlaku dalam masa 10 tahun yakni 2 PRU di mana pemimpin pemimpin muda akan mengambil alih dan kepada soalan apakah ada kemungkinan Mahathir akan mengkianati perjanjian selepas menang PRU nanti dan akan berpaling kepada Umno Rapiji berkata PH sudah mengambil semua perkiraan tentang ini dan sudahpun meminima risikonya dengan kaedah pembahagian kerusi di mana nanti semua parti akan memilik kerusi yang tidak mencukupi untuk berpaling tadah dan kalau Mahathir ada niat nak kianati perjanjian PH, Mahathirpun tidak mempunyai cukup kerusi utnuk berbuat demikian dan nak tak nak terpaksa akur dengan 13 perkara dalam perjanjian PH tersebut.

      Itulah antara lain justifikasi yang diberikan Rapiji tentang pemilihan Mahathir sebagai calon PM kalau PH menang PRU 14 dan nada percakapan Rapiji kedengaran konfiden PH akan menang PRU.Yang jelas sekarang DSAI dikemudiankan,Mahathir diutamakan.Percaturan PH diletakkan kepada Mahathir yang turut diakui oleh Rapiji sebagai seorang pentadbir yang cekap dan sekelip mata semua perlakuan jahat dan ganas Mahathir selama 22 tahun menjadi PM dan Presiden Umno dilupakan begitu saja.Bolehkah rakyat jelata menerima percaturan sebegini?

      Belum tentu, kalau brdasarkan kajian Invoke kelihatan seperti rakyat terima tetapi kalau melihat kepada ceramah dan program yang dianjurkan oleh PH nampak macam kelaut.Kalau ikut dakwaan macai kapcainya nampak macam PH juga akan menang tetapi berdasar hujah dan fakta yang mereka berikan nampak macam rakyat meluat!

      Tetapi yang lebih penting temuramah Rapiji dan lain lain kempen PH selama ini meninggalkan satu perkara, ya itu agenda Islamnya di mana? Apa yang kelihatan ialah LGBT dan athies akan diberi tempat oleh PH dan kesemua perkara dalam agenda PH menekankan kepada kebobrokan Najib menghabiskan wang negara dan menekan rakyat, tiada satupun dalam hal hal permasalahan ugama yang dihadapi rakyat, jelasnya PH tidak mesra ugama dan sudah tentu perkara ini akan diambil kira rakyat yang berugama bukan sahaja Islam tapi lain lain ugama juga dalam memberi undi.

      Delete
    6. Mahathir berupaya menarik sokongan sebahagian besar peyokong Umno yang bersama Mahathir dulu hanya perlu tambahan 2% sahaja pengundi untuk menang terutamanya di kerusi marginal. Aura Mahathir cukup kuat dirasakan.

      Berdasarkan kajian terakhir dari pihak2 berkecuali, kelihatan majoriti rakyat terima melihat kepada ceramah dan program yang dianjurkan oleh PH mendapat sambutan luarbiasa & hangat, terutama dari orang2 Melayu totok di kawasan pendalaman & Felda.

      PH selepas mengambil alih pentadbiran terpaksa bekerja kuat meleaksanakan reformasi & melangsai bebanan hutang peninggalan Najib. Di sinilah terletaknya kelebihan Mahathir yang diakui mempunyai kepakaran mentabdir serta pengalaman luasnya dalam pemerintahan. Sebab itu PH pilih Mahathir.

      Bukan faktor umur yang menjadi pilihan tetapi kelebihan yang ada pada Mahathir yang boleh memberikan tambahan 2% undi yang diperlukan PH untuk menang.

      Transisi pemerintahan akan berlaku dalam masa 10 tahun yakni 2 PRU di mana pemimpin pemimpin muda akan mengambil alih.
      Soalan apakah ada kemungkinan Mahathir akan mengkianati perjanjian selepas menang PRU nanti dan akan berpaling kepada Umno, PH sudah mengambil semua perkiraan tentang ini dan sudahpun meminima risikonya dengan kaedah pembahagian kerusi di mana nanti semua parti akan memilikki kerusi yang tidak mencukupi untuk berpaling tadah dan kalaupun Mahathir ada niat nak khianati perjanjian PH, Mahathir tidak mempunyai cukup kerusi utnuk berbuat demikian dan mau tak mau terpaksa akur dengan 13 perkara dalam perjanjian PH tersebut.

      Itulah justifikasi tentang pemilihan Mahathir sebagai calon PM kalau PH menang PRU 14 dan konfiden PH akan menang PRU. Yang jelas sekarang DSAI akan mengsmbil alih kemdian dari Mahathir.

      Mahathir yang sebagai seorang pentadbir yang cekap selama 22 tahun bukan saja diakui dalam negara tapi turut diakui juga oleh masyarakat & institusi antarabangsa.

      Delete
    7. Sebelum ini Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Pribumi), Tun Dr Mahathir Mohamad memilih untuk bertanding di parlimen Langkawi Kedah.
      Ini menunjukkan yang dia rasa dia boleh menang di parlimen Langkawi miliknya itu.

      Selepas itu, dia kata yang dia tidak akan bertanding di parlimen itu atas sebab tiada kerjasama ahli parti Bersatu.





      Tiada kerjasama menunjukkan ketiadaan jentera piliharaya bagi menghadapi PRU 14 nanti.
      Memandangkan Tun Mahathir calon perdana menteri Pakatan Harapan Dan dia kena menang pada Pru 14 ini.

      Untuk menang pada PRU 14 ini, Datuk Seri Azzmin Ali (PKR) membuat tawaran untuk bertanding di parlimen Gambok, Selangor.

      Oleh kerana tidak yakin awal awal lagi Tun Dr Mahathir menolak tawaran Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Azmin Ali untuk bertanding di kerusi Parlimen Gombak.

      Dua tiga hari ini penganalisisi politik tanahair menyatakan bahawa Parlimen Langkawi baik untuk Tun Dr Mahahtir pilih.

      Kata penganalisis. Parlimen Langkawi tetap menjadi pilihan terbaik buat Tun Dr Mahathir Mohamad untuk bertanding pada pilihan raya umum (PRU) akan dating.

      Namun demikian Tun Dr Mahahthir setakat ini belum buat keputusan muktamad untuk bertanding pada PRU 14 ini,

      Dua tiga hari ini penganalisis berpendapat peluang Dr Mahathir untuk menang di pulau peranginan itu lebih cerah berbanding Kubang Pasu, Putrajaya dan ataupun Gombak.

      Menurut penganalisis politik dari Universiti Sains Malaysia (USM) Profesor Dr Sivamurugan Pandian, Faktor utama hal ini, adalah sumbangan besar pengerusi Pakatan Harapan terhadap pembangunan Pulau Langkawi ketika menjadi perdana menteri.

      Kalau dibandingkan dengan semua kerusi-kerusi tersebut Langkawi nampak mempunyai peluang jauh lebih tinggi untuk menang dan jadi MP.

      Satu kerana beliau sendiri telah sebati dengan Langkawi malahan sebelum berkecimpung dalam politik dan menjadi doktor beliau sering berada di sana.

      Manakala semasa menjadi perdana menteri, beliau banyak lakukan pembangunan di sana dan selepas menjadi perdana menteri pun beliau kerap ke sana.

      kata Sivamurugan Jadi, ini mungkin menjadi asas kenapa Langkawi memberi peluang yang agak tinggi berbanding kerusi-kerusi lain,

      Walau bagaimana pun Dr Mahathir yang dinamakan pakatan harapan sebagai calon perdana menteri jika gabungan empat parti itu berjaya mengatasi BN dalam PRU ke-14 yang semakin hamper masih tak yakin yang dia boleh menang bertanding di parlimen Langkawi.

      Sebab itu sebelum ini telah menyatakan yang dia tidak jadi memlih pulau Legenda untuk bertanding pada PRU 14 ini.

      Barangkali beliau tidak yakin boleh menang bertanding di parlimen Langkah, Parlimen Kubang Pasu, Apa tah lagi di Parlimen putrajaya dan parlimen Gambok apabila berlaku pertandingan satu lawan satu dengan PAS.

      Delete
    8. Tun nak jatuhkan najib nazak demi masa depan negara. Jd pru14 merupakan masa yg sgt tepat berbuat demikian.
      Sebaiknya biar berlaku pertandingan 2 penjuru iaitu PH vs bn. Peluang cerah menumbangkan najib nazak.
      Pd aku sesiapa yg nak jd calon ketiga adalah pengkhianat. Mereka lbh mementingkan diri sendiri. Mereka ini patut sedar yg inilah masa bersatu menentang kerajaan yg menyusahkan rakyat.

      Delete
    9. Tun Mahathir:
      You uniquely Stand out & Shine. The world needs your prismatic soul!

      Najib:
      When immoral man speaks, his words bear bad fruit. Truth will never shine from a heart filled with corruption and lies.

      Delete
    10. Ezam tu pecah undi jer. Kotak pun tak buka lagi. Jadi ketua tapi pengikutnya tak cukup ramai. Tdm tak mampu nak tarik semua ahli umno. Tapi kalu dapat tarik 10% dah cukup besar, gitu juga atas pagar. Sememangnya fokus hanya pada ph. Jika ada yg tanding, itu hanya sabotaj undi demi klepektokrasi dan curi duit kerajaan. Ph perlu lebih fokus kepada keseluruhan salah tadbir urus yg menyebabkan kerajaan sekarang memang gagal dlm pengurusan pentadbiran.

      Delete
  2. Ezam nak bertanding?? Berapa undi boleh dapat??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah, pada mula-mula tahun 50-an dulu, masa PAS mula-mula berjuang, banyak kalangan orang Melayu ini, duduk kata kalau memerintah Islam ini huru-hara, memerintah Islam ini hukum Hudud banyak orang kena kerat tangan, banyak orang kena rejam, tak cukup batu nak rejam orang, duduk kira itu je.

      Memanglah hukum Islam ada hat itu, tapi banyak lagi hukum-hukum Islam hat yang lain. Hukum-hukum itu nak menakutkan orang yang buat jahat, nak takutkan orang mencuri, nak jatuh hukum payah, tapi orang yang mencuri takut. Nak jatuh hukum kena saksinya, kena banyak keterangan dia, tapi menyebabkan orang gerun, ini undang-undang Islam.

      Puluh tahun nak bertemu kena kerat tangan payah, kerana nak jatuh hukum payah, tapi menyebabkan orang gerun. Perompak pun takut, ini menyebabkan gerun. Hukum Islam kena sebat 100 kali, 100 kali itu macam sebat macam cikgu sekolah je, tapi undang-undang manusia ini 6 kali, sekali sebat nak mati. Dengar 100 itu orang gerun.

      Setelah kita menerangkan, menyebabkan peringkat awal dulu banyak orang Islam orang Melayu ini menghina hukum Islam. Dia tak tahu color, menghina hukum Islam ini jadi kafir, jadi murtad, tapi dah kerana dia jahil, jahil tak jadi kafir kerana dia jahil. Kebanyakannya jahil, tak tahu dengan sebab kejahilan.

      Kalau dia tahu, tak boleh. Banyak yang jahil tak tahu color. Bila kita menerangkan batas-batas iman dan kufur, walaupun orang kita kena tangkap, orang kita kena macam-macam, Ustaz Ibrahim Libya kena bunuh di Memali, kita sabar, kita terus menerangkan apa dia hukum Islam.

      Hari ini orang Umno pun senyap, tak bercakap dah, tak hina dah hukum Islam. Bahkan bila kita nak bawa Undang-undang 355 di Parlimen, sebahagian besar orang Umno dia sudah sokong, sudah sokong, tinggal belas-belas orang je yang tidak sokong daripada 88 orang. Tetapi tak cukup, undi tak cukup lagi, ini yang berlakunya.

      Menandakan sudah berubah, perubahan sudah berlaku. Dengan sebab itu, kita kena ramai lagi calon-calon kita yang menang ramai lagi. Bagi negeri Terengganu, kita memerintah dua kali 1959 sekali, 1999 sekali. (Tahun) 1959, kita menang dulu daripada Kelantan, Terengganu negeri yang pertama menang. Dua tahun setengah je jatuh. 1999 kita memerintah pula, bila kita memerintah, kita dulu undang-undang Islam, hapus cukai pintu, bagi tanah sampai 60 ribu lot bagi tanah, sehingga hasil kita bertambah naik, bertambah. Menyebabkan Kerajaan Pusat takut kerana Terengganu lebih kuat daripada Kelantan, urus tadbir kita.

      Kelantan banyak gangguan sangat. Terengganu mudah. Bila mudah, dia guling kita tahun 2004, menyebabkan mereka guna pitih, rampas minyak, macam-macam, padahal menyalahi peraturan, menyalahi peraturan, dia buat. Terengganu kita boleh menang, boleh kerana kita pernah menang dan jumlah orang Islam sangat besar, cuma nak jaga tipu dia, itu sahajalah yang kita kena buat.

      Pahala perjuangan 700 ganda

      Malam ini kita rasmikan markaz kita, markaz ini adalah pusat kegiatan kita salah satu daripada kerja jamaah, kerja jamaah yang kita beri sumbangan. Dan kita kena sedar bahawa kerja jamaah ini kerja perjuangan Islam ini pahala dia sangat besar. Kalau derma dekat orang, sedekah, derma ke masjid, 10 kali ganda, derma kepada perjuangan, 700 kali ganda.

      Jaga malam, berzikir, menangis, dalam masa 24 jam. Kita duduk sekejap je dalam perjuangan, berlipat kali ganda kelebihannya. Pasal apa jadi begitu? Sebabnya perjuangan Islam ini orang tak berapa nampak, payah orang nak mari. Dengan sebab itulah Tuhan jadikan kelebihannya lebih besar daripada ibadat-ibadat yang lain kerana Kerajaan Islam ini jadi payung kepada semua amal-amal Islam yang lain.

      Delete
    2. Kenapa pas tidak ada calon PM?

      Apa pas tak ada jati diri, keyakinan, hati kecik ker?

      Tak caya ker Hadi Awang Bini3 tuu ada pm material....??

      Delete
  3. Haha.. Parti chap kotak..🐸🐸⬜⬜⬜

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pilihan raya adalah alat untuk mendirikan kerajaan, mendirikan kerajaan ini kewajipan yang besar, kewajipan yang Allah Taala isytihar kepada Malaikat bila Allah nak jadikan Nabi Adam A.S. Tuhan lantik Adam jadi Khalifah, diisytihar kepada Malaikat.

      Khalifah itu ialah politik memerintah negara. Pilihan raya salah satu daripadanya, walaupun pilihan raya tak disebut dalam kitab-kitab Feqah, tapi disebut dalam kitab Sirah, disebut dalam kitab Tafsir dan Hadis, apabila Nabi S.A.W wafat, Nabi tak tunjuk siapa dia ganti dia. Maka Sahabat pilih tiga calon, Abu Bakar, Saidina Ali, dan Sa’ad Bin Ubadah. Akhirnya Abu Bakar dilantik jadi khalifah. Itu adalah pilihan raya secara zaman dulu.

      Di mana amalan demokrasi yang diamalkan oleh orang Barat, orang Eropah tak tahu nak buat perubahan, macam mana nak pilih pemimpin negara. Pada asalnya demokrasi ini adalah dicipta oleh orang-orang Greek di Athen, democrasi, democratia, ataupun democratos.Dalam bahasa Greek democratus, bahasa Latin democratia, kuasa rakyat, kuasa orang ramai, itu makna demokrasi.

      Orang ramai diberi hak untuk memilih pemimpin. Oleh kerana orang ramai tidak faham, termasuk orang Islam tak faham bahawa mengundi memilih pemimpin, memilih kerajaan satu kewajipan yang besar. Banyak hukum-hukum syarak, hukum-hukum Allah Taala untuk mengurus orang Islam, kehidupan orang Islam, mesti ada kerajaan Islam yang memerintah, kerajaan yang meninggikan hukum Islam, mesti diadakan, ini wajib bagi orang Islam.

      Dengan sebab itulah pada hari kiamat kelak, manusia akan dihimpun bukan sahaja dengan amalan dia, termasuk dengan pemimpin yang dipilih di atas dunia ini, dibawa pada hari kiamat kelak. Ini tanggungjawab pilihan raya yang kita kena sedar, yang kita kena faham.

      Menyumbang untuk pilihan raya ini ialah untuk memenangkan Islam. Bagi Terengganu, kita usaha supaya boleh perintah balik negeri Terengganu kerana kita pernah memerintah dan kita telah meminda Perlembagaan Negeri Terengganu, hukum yang tertinggi ialah Quran, Hadis, Ijmak Ulama dan Qias, masih ada lagi. Tapaknya sudah ada, tapi nak tambah lagi tidak boleh kerana kita tidak ada kuasa pemerintahan.

      Tanggungjawab kita untuk mewujudkan kuasa pemerintahan ini, dalam masa yang sama kita perlu kuat kerajaan pusat. Kalau boleh menguasai Kerajaan Pusat. Kalau tak boleh kuasai Kerajaan Pusat, boleh mempengaruhi Kerajaan Pusat.

      Kalau kita boleh 40 kerusi di Parlimen, kerajaan tak boleh nak tubuh kerajaan melainkan dengan bergantung dengan 40 kerusi ini. Walaupun orang lain ada 100 kerusi, kerana nak tubuh kerajaan mesti ada 112 kerusi. Parti-parti tak mampu nak dapat 112 kerusi. 100 boleh, 80 boleh, 88 boleh, sekadar itu sahaja.

      Kalau kita ada 40 kerusi, bermakna kita akan menjadi tempat pergantungan siapa nak tubuh kerajaan. Dengan 40 kerusi ini, kita ada pengaruh, boleh minta macam-macam. Dengan 40 kerusi ini, kita boleh tarik sokongan, jatuh siapa dia, naik siapa dia. Ini dari segi politik, kena faham dari segi politik, kedudukan politik.

      Walaupun dengan 40 kerusi, kita tidak majoriti. Bila 40 kerusi ini kita boleh menentukan kerajaan. Ini dari segi politik, ini kena mengaji ilmu politik. Orang mengaji politik tahulah, yang tak mengaji politik tak tahu hal macam ini. Kalau tak tahu, ikut orang yang tahu. Ini kena faham. Jangan belajar dengan surat khabar, kena belajar dengan kitab, kena belajar dengan nas-nas yang dibincangkan oleh ulama kita.

      InsyaAllah hari ini kita akan lancarkan tabung derma untuk pilihan raya. Bagi Terengganu kita nak kerusi kita lebih banyak. Terengganu ini tempat majoriti orang Islam macam Kelantan, macam Kedah. Kerusi Terengganu, kerusi Kelantan, kerusi Kedah kena banyak, jadi asas kepada 40 kerusi ditambah oleh negeri-negeri yang lain.

      Delete
    2. Kenapa pas tidak ada calon PM?

      Apa pas tak ada jati diri, keyakinan, hati kecik ker?

      Tak caya ker Hadi Awang Bini3 tuu ada pm material....??

      Delete
  4. Replies
    1. Selepas lebih seminggu diumumkan sebagai calon perdana menteri Pakatan Harapan, Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini bertanya tentang calon perdana menteri PAS.

      Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) itu juga mempersoalkan pendirian PAS sama ada menyokong beliau sebagai calon perdana menteri atau Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak.

      “Kita nak tahu PAS ni nak bertanding siapa calon perdana menteri dia? Calon Najib ke, calon saya ke, itu kita nak tahu,” katanya dalam sidang media selepas Mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan, di Menara Yayasan Selangor, Petaling Jaya hari ini.

      Menurut Dr Mahathir, persoalan ini penting kerana dengan mengetahui calon perdana menteri pilihan PAS akan dapat menggambarkan sama ada parti itu boleh menang dan sama ada calon mereka akan mendapat sokongan dalam pilihan raya umum (PRU).

      “Kalau dia (PAS) bagitahu siapa calon dia, kita boleh tahu dia boleh menang kalau kita tahu siapa orang suka calon dia,” katanya.

      Dr Mahathir turut mendakwa terdapat anggota Umno yang tidak setuju Najib memimpin parti itu.

      “Dengar-dengar orang Umno tak senang dengan Najib, dia kata Najib ni penyangak.

      “Macam mana nak jadikan penyangak sebagai perdana menteri?” katanya tanpa menyebut anggota Umno nama tertentu.

      Dr Mahathir berkata demikian apabila diminta wartawan mengulas berkenaan kerjasama sulit antara PAS-Umno.

      Ahad lalu Anggota Majlis Tertinggi BERSATU Datuk Abdul Kadir Jasin melalui satu tulisan di blognya mendakwa terdapat khabar angin Najib 'menyerahkan' Kelantan kepada PAS sebagai sebahagian daripada rancangan kerjasama pilihan raya Umno-PAS.

      Menurut Abdul Kadir, keputusan itu dibuat secara bersendirian dan telah menimbulkan ketidakpuasan hati pemimpin Umno Kelantan yang lain, termasuk Pengerusi BN Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed .

      Sementara itu, dalam satu program melibatkan golongan pendidik negeri Kelantan pada 7 Januari lalu, pengetua dan guru besar diminta menyatakan sokongan kepada BN di hadapan Mustapa,
      PAS mengecam penganjur program itu sebagai "pembodek Umno" dan menyelar Umno Kelantan sebagai "hilang kewarasan".


      Mestilah Abdul Hadi takkan nak lantik
      Mukhriz...

      Sebelum ni kata PAS tanding 40 kerusi
      macam mana nak jadi PM? Kemudian tanya pulak siapa PM
      PAS... bodoh!! Yang sibuk pasal PAS, nak undi
      siapa tu kenapa? Rasa tak boleh
      menang ke tanpa PAS?

      Sebelum ni buat kenyataan kononnya
      PAS bertanding bukan untuk menang
      tapi untuk bantu Najib... hari ini tanya
      siapa PM kalau PAS menang? Nyanyuk ke Mahathir ni?
      Kata bertanding nak jatuhkan Najib, tapi hari serang PAS, Mahathir nyanyuk ingat dia
      masih Presiden UMNO kot!!



      XOXO - Makin hari makin kalut Mahathir untuk menghadapi PRU-14. Dulu dia ingat dia boleh hijack PAS macam dia hijack HARAPAN, tapi malang PAS tak sebodoh pimpinan HARAPAN terutaman PKR.

      Delete
    2. PAKATAN HARAPAN DALAM SITUASI SELESA

      Mahathir berupaya menarik sokongan sebahagian besar peyokong Umno yang bersama Mahathir dulu, hanya perlu tambahan 2% sahaja pengundi untuk menang terutamanya di kerusi marginal. Aura Mahathir cukup kuat dirasakan.

      Berdasarkan kajian terakhir dari pihak2 berkecuali, kelihatan majoriti rakyat terima melihat kepada ceramah dan program yang dianjurkan oleh PH mendapat sambutan luarbiasa & hangat, terutama dari orang2 Melayu totok di kawasan pendalaman & Felda.

      PH selepas mengambil alih pentadbiran terpaksa bekerja kuat melaksanakan reformasi & melangsai bebanan hutang peninggalan Najib. Di sinilah terletaknya kelebihan Mahathir yang diakui mempunyai kepakaran mentabdir serta pengalaman luasnya dalam pemerintahan. Sebab itu PH pilih Mahathir.

      Bukan faktor umur yang menjadi pilihan tetapi kelebihan yang ada pada Mahathir yang boleh memberikan tambahan 2% undi yang diperlukan PH untuk menang.

      Transisi pemerintahan akan berlaku dalam masa 10 tahun yakni 2 PRU di mana pemimpin pemimpin muda akan mengambil alih.
      Soalan apakah ada kemungkinan Mahathir akan mengkianati perjanjian selepas menang PRU nanti dan akan berpaling kepada Umno, PH sudah mengambil semua perkiraan tentang ini dan sudahpun meminima risikonya dengan kaedah pembahagian kerusi di mana nanti semua parti akan memilikki kerusi yang tidak mencukupi untuk berpaling tadah dan kalaupun Mahathir ada niat nak khianati perjanjian PH, Mahathir tidak mempunyai cukup kerusi utnuk berbuat demikian dan mau tak mau terpaksa akur dengan 13 perkara dalam perjanjian PH tersebut.

      Itulah justifikasi tentang pemilihan Mahathir sebagai calon PM kalau PH menang PRU 14 dan konfiden PH akan menang PRU. Yang jelas sekarang DSAI akan mengsmbil alih kemudian hari dari Mahathir kelak.

      Mahathir yang sebagai seorang pentadbir yang cekap selama 22 tahun bukan saja diakui dalam negara tapi turut diakui juga oleh masyarakat & institusi antarabangsa.

      Delete
  5. Benar tu, yang paling utama adalah menumbangkan UMNO/BN dan PAS menjadi mendiang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas berada dalam keadaan lemah dan ini mungkin menyebabkan berlaku perjanjian di antara Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak dengan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang seperti didakwa oleh Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Bersatu, Datuk A Kadir Jasin.

      Dekan Kolej Undang-undang, Kerajaan dan Pengajian Antarabangsa Universiti Utara Malaysia (UUM) Prof Madya Dr Ahmad Martadha Mohamed berkata, parti itu kelihatan lemah disebabkan beberapa faktor, sekali gus menyukarkan mereka untuk mempertahankan Kelantan.

      “Sebelum ini, kemenangan yang dimiliki mereka, antara salah satu faktor adalah Pakatan Rakyat.

      Banyak kerusi yang dimenangi oleh mereka adalah dibantu dengan undian daripada pengundi bukan Islam yang menyokong pembangkang.

      “Tetapi, apabila Pas keluar daripada pakatan itu, Pas tidak boleh mengharapkan sokongan daripada kumpulan ini. Mereka perlu berdiri sendiri,” katanya kepada Sinar Harian.

      Menurutnya, selepas pemergian bekas Mursyidul Am Pas, Allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, kira-kira tiga tahun laluantara faktor hilangnya pengaruh Pas di Kelantan.

      Oleh itu, perjanjian sulit mungkin dibuat oleh kedua-dua parti supaya Pas sekurang-kurangnya dapat mempertahankan negeri Cik Siti Wan Kembang itu daripada dirampas mana-mana parti.

      “Jika ada pihak yang menyatakan ada satu perjumpaan yang berlaku, saya rasa ia bukan satu perkara luarbiasa.” ujarnya.
      XOXO - Kadir Jasin cerita kononnya kajian menunjukkan PAS Kelantan akan jatuh, Kalau Jatuh apa perlunya UMNO nak serah kenapa PAS? Sepatutnya Najib bertepuk tangan biar PAS - HARAPAN bergaduh. Itu nampak cerita ini adalah cerita bodoh nak bodohkan pembaca sahaja.

      Delete
    2. Kenapa pas tidak ada calon PM?

      Apa pas tak ada jati diri, keyakinan, hati kecik ker?

      Tak caya ker Hadi Awang Bini3 tuu ada pm material....??

      Kalu gitu, buat aper menyemak & menyibuk ajer........??

      Delete
  6. You are spot on ted manoff . Ezam ni akan bertanding dibawah symbol parti cap kotak . Sama ada kotak tu ada isi atau tidak , belum di ketahui lagi . Tetapi sehinggalah saat ini tiada siapa yang mampu melihat isi dia lagi .

    As far as I am concerned , this Ezam is a lost soul . Khabar berjuang bagi menegakkan keadilan , anti rasuah konon . Tetapi sehingga kini matlamatnya kurang jelas . Yang pasti , siapa yang bolih memberi kuasa dan kedudukkan , di situlah dia akan terbang dan singgah .

    Bermula dari UMNO , terbang ke Keadilan . Kemudian berkecuali . Dengan janji untuk membuka kotak2 'ajaib' , dia di lantik sebagai senator olih Najib . Sedih , sampai tamat tempoh senator , kotak masih belum terlerai .

    Bolih pakaikah manusia macam ni ???

    Ada sekor dua ekor (pinjam bahasa Najib) lagi macam dia ni . Salah saekor darinya tu yang bernama Chegu Bard .

    Itu jikalau di kira yang melayu . Kalau dari sebelah india pula ... tu yang bernama Datok Nalla ( oopppp sudah dapat Tan Sri ) . Yang ni golongan biawak lidah bercabang 4 !!

    ReplyDelete
  7. THERE are no signs of any Malay "tsunami" but the ripples are being felt, said a political researcher with Universiti Teknologi Malaysia (UTM).

    Mazlan Ali pointed out there is a phenomenon similar to 1999 where people who do not normally participate in politics are coming out and attending certain ceramahs.

    "There’s no wave yet but some ripples are there. So it looks like a wave is coming.

    “This may continue as PKR de facto leader Anwar Ibrahim is also due to be released in June," Mazlan said at a forum in University Malaya today.
    Malay ripples felt at Dr Mahathir events, says academic
    Chan Kok Leong
    Chan Kok Leong
    Updated 11 hours ago · Published on 18 Jan 2018 3:34PM · 0 comments
    21
    shares
    More
    A
    Malay ripples felt at Dr Mahathir events, says academic
    UTM political researcher Mazlan Ali says people who don't usually participate in political activity are seen in Pakatan chairman Dr Mahathir Mohamad's ceremahs, which could point to a possible 'Malay tsunami'. – The Malaysian Insight pic by Seth Akmal, January 18, 2018.

    THERE are no signs of any Malay "tsunami" but the ripples are being felt, said a political researcher with Universiti Teknologi Malaysia (UTM).

    Mazlan Ali pointed out there is a phenomenon similar to 1999 where people who do not normally participate in politics are coming out and attending certain ceramahs.

    "There’s no wave yet but some ripples are there. So it looks like a wave is coming.

    “This may continue as PKR de facto leader Anwar Ibrahim is also due to be released in June," Mazlan said at a forum in University Malaya today.


    Mazlan said the observations were made when he attended four of Dr Mahathir Mohamad's events in Pasir Puteh, Kuala Berang, Jerantut and Semenyih last year.

    “Although, it’s only anecdotal, but I have noticed many Umno and PAS supporters also attending these events.

    "And what’s more interesting is there are even people who don’t normally take part in politics attending these events,” said Mazlan, who added that it’s easy to distinguish between first-time and regular ceramah attendees.

    He said some of them may not be Umno or PAS members per se but were definitely voters for the two parties.

    “There was one woman who came with a baby and the baby was crying but she ignored her and continued focusing on the ceramah. This is very similar to 1999 where those who normally don’t take part in politics came out to listen,” said Mazlan.

    He was answering a question on whether a Malay tsunami is forthcoming in the next elections.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Datuk Seri Mustapa Mohamed, pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan dikatakan marah dengan Presiden Umno Datuk Seri Mohd Najib Razak.
      Mengapa pulak marah dengan bosnya. Kalau marah dengan bos alamat tak panjang usia politik Mustapa Mahameh kali ini

      Mengapa? Kerana tali hayat politik seseorang berada ditangan bos, Jika marah bos pasti marah juga di balasnya, sudah ramai tokoh umno dipecat



      Zaman Dr Mahathir Mohamad orang marah kepadanya pasti dikerat hidup hidup. Berapa ramai timbalan perdana yang di keratnya hidup hidup
      Demikian juga dizaman Datuk Seri Najib Razak jadi perdana menteri. Tan Sri Muhyiddin Yassin timbalanya di kerat hidup hidup.

      Oleh itu, sangat tidak munsabah Datuk Seri Mustapa Mohamed marah dengan Datuk Seri Mohd Najib Razak, hatta dalam hal ehwal politik umno dan Pas yang sangat tidak disenangi kebanyakan orang umno Kelantan.

      Orang umno Kelantan rata rata dikatakan tidak senanghati dengan Presiden umno yang tidak mahu rampas kerajaan Pas di negeri miskin rakyat kaya itu.

      Sangat tidak munasabah Datuk Seri Mohd Najib Razak tak mahu rampas Kelantan dari tangan Pas.

      Inilah yang dikatakan punca Datuk Seri Mustapa Mohamed marah dengan bosnya.

      Lainlah dengan rakyat jelata Kelantan. Rakyat kelantan memang tidak suka umno memerintah dan lebih suka Pas yang memerintah.

      Apabila umno memerintah akan wujud puak puak. Kalau mustapa Mophamed jadi menteri besar puak puak dia sahaja yang dapat projek, manakala puak puak lain diketepikan.

      Presiden Umno di kata kan tak mahu rampas Kelantan pada PRU 14 ini, manakala Pengerusi Badan perhubungan Kelantan sudah menyatakan yang umno boleh menang kali ini.

      Bermakna umno boleh menang pada PRU 14 nanti. Tiba tiba presiden umno tak mahu rampas.

      Mengapa? Kerana dalam pertemuan sulit antara Najib dan Hadi termentera satu perjanjian yang dikatakan para pemimpin umno tak tahu dan para pemimpin pas sahaja yang tahu.

      Dikatakan diketahui oleh para poemimpin sahaja, manakala para pemimpin umno tidak tahu manhu bahawa Kelantan hendaklah di perintah oleh Pas.

      Yang peliknya macam mana Datuk Mustapa Mohamed boleh tahu. Siapa yang memberitahu kepadanya.

      Mungkin orang orang Pas yang beritahu kepada orang orang umno ketika bersembang di kedai kedai kopi, minum kopi O dengan nasi berlauk yang sangat popular di negeri Cek siti Wan kembang .

      Cerita Perdana menteri tak mahu rampas, mustapa Mohamed marah semacam tak munasabah dan pelik sikit.

      Mengapa? Pas tetap memutusakan tidak akan bekerjssama dengan umno pada PRU 14 nanti. Tiba tiba muncul cerita Datuk Seri Mohd Najib Razak tak mahu rampas Kelantan dari tangan Pas.

      Datuk Seri Mustapa Mohamed kata umno boleh menang. Bermakna boleh rampas. Mengapa tak mahu rampas.Semacam tidak masuk akal.Boleh menang tak mahu menang.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Ada cacing kepanasan tak dapat terima hakikat ramai pemimpin & penyokong umno dalam keadaan 'retak menunggu belah', hanya menunggu masa untuk bom meletus.

      Delete
  8. Lagi pun orang Shah Alam sudah tahu pasal rasuah BN. Rasuah apa dan siapa yang Ezam nak cakap lagi?

    Harapan orang Shah Alam dan di semua tempat lain ialah PPBM, PKR, AMANAH dan DAP tunjukkan kerjasama dan perpaduan yang kuat.

    Hanya pembangkang yang kuat sahaja yang dapat tumbangkan Najib dan BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tian Chua menegur Amanah kerana mengungkit kembali isu pilihan calon perdana menteri Pakatan Harapan (PH), menyifatkan perbincangan sebegitu sebagai “mengarut”.

      Naib presiden PKR itu berkata majoriti ahli PH sudah menerima Pengerusi PH Tun Dr Mahathir Mohmad sebagai calon perdana menteri.

      “Tidak wajar Amanah membuka semula perbincangan itu. PKR ada pada mesyuarat tersebut (semasa keputusan itu dibuat) dan bersetuju mengikut majoriti dan kami menerima keputusan itu,” katanya kepada FMT.

      Beliau diminta mengulas artikel Utusan Online yang melaporkan Pengarah Komunikasi Amanah Khalid Samad berkata, PKR Selangor patut mencadangkan Timbalan Presiden PKR Azmin Ali sebagai calon perdana menteri, jika mereka tidak mahukan Dr Mahathir.

      Ahli parlimen Shah Alam itu menegaskan Dr Mahathir satu-satunya nama yang dicadangkan untuk pertimbangan keempat-empat parti komponen PH.

      Susulan sokongan di konvensyen PH pada 7 Januari lalu, Dr Mahathir berkata, Azmin, yang juga menteri besar Selangor, adalah calon berkredibiliti untuk jawatan perdana menteri, cuma tidak terpilih.

      Menurut Tian Chua, isu calon perdana menteri PH tidak patut dibangkitkan semula memandangkan ia sudah diputuskan majoriti.

      “Ianya perbincangan mengarut untuk mempersoal mengapa PKR tidak mencalonkan Azmin.

      “Jika ada yang tidak menerima baik pilihan itu, kita harus menghadapinya dan jelaskan kepada mereka,” katanya.

      Timbalan Ketua PKR Selangor Zuraida Kamaruddin antara mereka yang menyuarakan kekecewaan dengan pencalonan Dr Mahathir sebagai perdana menteri interim, mengatakan ia seperti menunjukkan seolah-olah mereka tidak mampu menamakan calon perdana menteri.

      Di konvensyen PH, Presiden PKR Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail juga dinamakan sebagai pilihan PH untuk jawatan timbalan perdana menteri.

      Empat parti komponen PH berikrar menggunakan semua saluran undang-undang untuk pemimpin de facto PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang kini sedang menjalani hukuman 5 tahun penjara, menggantikan Dr Mahathir sebagai perdana menteri jika pembangkang memenangi pilihan raya akan datang.

      Delete
  9. Memang benar sama sekali
    Tiga penjuru kenapa dicari
    Lubang besar usah digali
    Bagi ruang pada Pencuri!

    Jika Klepto mahu ditunduk
    Niat asal wajib dirujuk
    Mahu solat wajib berwudhuk
    Mahu menang kerjasama ditunjuk..

    Jika mahu perangi rasuah
    Banyak cara menuju arah
    Bertanding jangan terlalu ghairah
    Rosak Pakatan kerana marah..

    Perkara utama Klepto ditumbang
    Selamatkan dari pihak yang curang
    Kabinet kayu,agensi yang sumbang
    Pendedak semua, termasuk Marang!

    Pembangkang bersatu dibawah Mahathir
    Perkara lama jangan difikir
    Hari mengundi beramailah hadir
    Undi Pakatan klepto berakhir!

    Sang Karabau nak tonjol bakti
    Tulisan Tun dipusing lagi
    Sindiran bahasa Karabau tak reti
    Tak cover Jibbo merasa rugi..

    Jika Tun buat arahan
    Plate 'menteri' mintak turunkan
    Itu tanda pemimpin pilihan
    Menonjol diri dianya bukan!

    22 tahun Tun beralah
    Guna namanya dia menegah
    Walau jalan atau sekolah
    Tak mahu dirinya berasa megah!

    Siapa melawan tidak dihalang
    Perhimpunan Agung boleh menyerang
    Itu tanda Mahathir gemilang
    Bukan lari tak jawab orang!

    Jika Diktator, tak akan berhenti
    Biar di tampuk sehingga mati
    Mahathir resign Perdana Menteri
    Ameno menangis taknak diganti..

    22 tahun Malaysia dibina
    Dihormat orang seluruh dunia
    Kini rosak negara dihina
    Now..,the Grand Old Stateman is here!












    ReplyDelete
    Replies
    1. Tiba-tiba terdapat kalangan orang Islam, tak penting, tak mustahak. Lebih malang lagi orang bukan Islam yang bekerja di Sarawak balik mengundi di Ipoh, balik sendiri dengan duit dia. Kita duduk dekat rumah mengundi tak pergi mengundi (bila) orang tak ambil dengan kereta, ini orang Islam punya akalan.

      Dengan sebab satu, gagal kita menegakkan Islam, kita terimalah tanggungjawab ini. Jangan pandang ringan. Semalam saya sebut dalam perjumpaan di Kelantan, saya sebut kepada orang Kelantan, sama juga dengan orang lain pun, sama tahun 2004, kita menang di Kelantan dengan satu kerusi majoriti, simple majority, simple satu kerusi sahaja. Menang satu kerusi dengan dua undi sahaja, dua undi, ini kerana cikgu-cikgu Kelantan daripada Sabah dan Sarawak balik, barangkali dalam dua itu ada orang yang balik daripada Sabah dan Sarawak dua orang. Kalau tak jadi dua orang ini balik, jatuh Kelantan itu.

      Jatuh Kelantan, maka perlaksanaan Islam yang kita buat habis di situ sahaja. Bukan kita kata orang lain tak Islam, tapi kita lebih bersungguh untuk melaksanakan Islam daripada orang lain. Kita bersungguh-sungguh. Memang kita nak suruh semua laksanakan Islam belaka, berebutlah, berlumba nak tegak Islam, tapi sehingga kini kita lebih bersungguh untuk melaksanakan Islam itu. Dan kita harap kita lebih bersungguh lagi.

      Delete
    2. It's a Bird...?
      It's a Plane...?
      It's Superman...?
      It's The Grand Old Statesman......!!

      Delete
  10. Berok2 pencacai PH udah mula tergaru-garu
    Ezam kotak pula dah tala kat depa ini peluru
    Kalut mereka bila si Ezam nak lwn 3 penjuru
    PH pasti akan kalah, kata si Matdey tok guru

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih hina lagi Beruk Subsidi makan Pisang Curi.

      Delete
    2. subsidi haram zaman madey.. habis pukal di beri pada penyamun2 mcm robert kuok.. babi pun dapat subsidi zaman madye.. tok imam ustaz2 sorry jgn harap nak makan free

      madey mmg jahat lagi zalim.

      Delete
    3. It's a Bird...?
      It's a Plane...?
      It's Superman...?
      It's The Grand Old Statesman......!!

      Delete
  11. Keresahan di hati cai2 unta kita dapat selam
    Gelabah gila, Ezam tanding bebas di S. Alam
    Tongkang burok depa tentu akan tenggelam
    Dekat macai2 haprak, kita boleh kirim salam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah Kaah Kaah......Anak Kera suka hati dapat makan pisang, walaupun tahu itu pisang curi.

      Delete
  12. Makin pucat ler Matdey sasau & Boboi botak
    Ezam nak tanding bebas, depa jadi tersentak
    Puak penyakau ni rasa mcm udah kena tetak
    Bila PH kalah, depa tak boleh terus melantak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah Kaah Kaah......Kera Subsidi ketawa banyak sinang hati,
      Dalam diri tada ingat mati,
      Beruk Subsidi sudah jadi sahabat sejati,
      Berdua kesana kemari,
      Muka dah tebal 3/4 inci,
      Tipu sana tipu sini,
      Curi lagi selagi boleh curi,
      Curi pisang beri makan anak bini.

      Delete
    2. Wa tatak bimbang
      Wa tatak takot
      Halapan tentu menang
      Ajib mana mau cabot...??

      Delete
  13. Ezam udah buktikan, dgn PH dia tidak suka
    Dia pun rancang mau bunuh ini parti puaka
    PH pasti akan kalah spt mana yng dijangka
    Ini diakui sendiri si Madey, tok guru mereka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  14. Tindakan Ezam bertanding pd PRU14 sebagai calon bebas amat kurang bijak dan akan melenyapkan nama beliau dlm politik Malaysia.

    Dahulu,keputusan beliau keluar dari UMNO dan menyertai Bersatu adalah keputusan amat bijak kerana hanya itu satunya saluran untuk memerangi rasuah.

    Tetapi beliau keluar Bersatu sebelum sempat berjuang.Keputusan Ezam bertanding di Shah Alam sebagai calon bebas bukan sahaja memecahkan undi,tetapi akan memenangkan BN.

    Kepada Ezam,harap beliau batalkan hasrat bertanding di Shah Alam sebagai calon bebas dan kembali pd Bersatu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa kekuatan ezam di shah alam?
      Silap2 hilang wang pertaruhan.

      Delete
    2. Tak perlu beri nasihat, hemtam saja,,,,,,,
      bangsa katak ini cari dedak lebih saja,
      kot bn tertumpah dedak boleh makan satu tahun buat belanja. semua bn tanggung apa susah?

      Delete
  15. PPBM .... PARTI PEMBELA BANGSA MALAYSIA

    Pun boleh juga.

    Takat nk kutuk Bersatu cara bermain dgn perkataan..low class sgt la otak walaun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya setuju Hadigol....
      PPBM ada lah PARTI PEMBELA BANGSA MALAYSIA.
      Tepat sekali.

      Delete
    2. BUDAYA dan nilai hidup yang dipegang masyarakat Melayu di negara ini menyebabkan kaum Melayu ketinggalan, kata Dr Mahathir.

      Orang Melayu hidup selama 22 tahun di bawah Mahathir. Hasil dari didikan Mahathir selama tempoh itu, biasa kita jumpa dalam masyarakat senario sebegini:

      Bila kita bangkitkan hal keperitan hidup rakyat, pengundi tegar Umno tanya, berapa peratus rakyat Malaysia makan rumput dan pasir?

      Inilah antara punca Umno masih kekal. Ramai lagi yang tunggu susah sampai makan rumput maka baru nak berhenti sokong Umno. Nasib baik sungguh kamu Umno! Siapa yang didik semua ini kalau bukan Mahathir.

      Bila kita cerita hal harga barang naik, mereka jawab, walaupun mahal nasib baik barang ada. Apa akan jadi kalau barang-barang tak ada? Yang jawab ini adalah pengundi tegar parti yang pernah dipimpin Mahathir.

      Seorang tukang kebun sekolah rendah tempat saya belajar dulu berlagak macam guru besar kerana dia adalah seorang ketua cawangan parti Mahathir dulu. Siapa yang ajar dia bersikap begitu?

      Ayah saya yang nak tandatangan borang sekolah anak dengan JKKK, siap kena tadah telinga dulu padahal ayah saya Melayu. Bukan nak minta duit pun. JKKK juga adalah seorang Melayu ketua cawangan parti Mahathir dulu.

      Orang kampung pesawah padi zaman Mahathir yang tak menyokong parti Mahathir, jangan mimpi nak tengok baja subsidi padahal baja diperlukan untuk padi. Pesawah ini pun orang Melayu.

      Zaman Mahathir, negeri-negeri majoriti Melayu Islam tak dapat pertambahan kerusi kerana bimbangkan perkembangan pengaruh PAS. Contohnya, Terengganu hanya ada 8 kerusi parlimen sahaja. Siapa punya angkara kalau bukan Mahathir sehingga suara orang Melayu semakin berkurangan di parlimen.

      Mahathir juga yang tarik balik royalti minyak dari sebuah negeri Melayu bernama Terengganu.

      Mahathir adalah orangnya yang telah menyekat pelbagai bantuan kepada Kelantan. Apa Mahathir ingat Arwah Tok Guru Nik Aziz yang jadi MB Kelantan itu Bangla?

      Melayu yang sanggup tinggal budaya dan nilai hidup untuk berubah, bagi Mahathir, contohilah anak saya Marina, Mokhzani dan Mirzan.

      Melayu lain akan terus ditekan dan diperbodohkan agar mereka terus setia menjadi pengundi tegar Umno. Baru sekarang Mahathir bersuara tentang nasib Melayu?

      Delete
    3. Bro,

      you want the malays to suffer further? Honestly answer the question.
      what was perceive as mahathir's fault does not mean we cannot change. No one wants the current regime kecuali melayu yang najib dah bangsat dan diberi dedak. Anda salah seorangnya????

      Delete
    4. Kerajaan digesa agar mengambil tindakan serta mengubah etika pemakaian pramugari syarikat penerbangan di negara ini yang didakwa 'terlalu seksi'.


      Menurut Ketua Biro Islamiyat Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA), Omar Kassim, kerajaan juga perlu memberi garis panduan terhadap pakaian pramugari milik syarikat penerbangan tempatan.

      Omar berkata demikian sebagai mengulas isu surat yang didakwa ditulis oleh seorang wanita dari New Zealand yang menegur pakaian pramugari sebuah syarikat penerbangan Malaysia yang seksi, seperti dilapor Ismaweb.net.

      “Ini sangat mengecewakan, padahal mereka (pramugari) mewakili syarikat negara yang beribu pejabat di Malaysia.

      “Masyarakat Malaysia yang majoritinya Muslim tidak berpakaian sedemikian (sehingga menampakkan buah dada dan seluar dalam seperti yang ditulis dalam surat) amat keterlaluan.

      “Tindakan perlu dilakukan, dengan mengubah etika pemakaian syarikat penerbangan ini. Kerajaan perlu mengambil tindakan, memberikan garis panduan lebih jelas kepada syarikat," katanya yang dipetik dalam laporan berkenaan.

      Baju bahagian atas terbuka

      Sehubungan itu, Omar turut menasihatkan agar wanita khususnya muslimah supaya tidak rasa malu untuk menutup aurat dan memelihara maruah diri.

      "Jangan malu dan segan untuk menutup aurat dan mengenakan pakaian muslimah.

      “Ramai di luar sana, masyarakat luar termasuk yang bukan beragama Islam mengagumi. Peliharalah maruah diri. Berpakaian menjolok mata akan menghilangkan rasa malu terhadap manusia dan terhadap Allah,” katanya lagi.

      Utusan Malaysia sebelum ini melaporkan, Ahli Dewan Undangan Negara, Senator Datuk Hanafi Mamat memberitahu beliau menerima sepucuk surat daripada seorang wanita warga New Zealand yang melahirkan rasa 'jijik'berhubung pakaian seragam pramugari sebuah syarikat penerbangan negara.

      Kata Hanafi, Dr June Robertson menyatakan beliau menulis surat tersebut sebagai respon kepada gesaannya di dalam Dewan Negara supaya pakaian menutup aurat dikuatkuasakan ke atas semua pramugari terbabit.

      "Pada Oktober 2017, beliau telah menaiki penerbangan dari Auckland ke Kuala Lumpur, seorang pramugari yang sedang memberikan layanan di kelas bisnes membiarkan bajunya di bahagian atas terbuka, beliau meminta wanita tersebut memakai jaket kerana dia sedang tunduk ke arah mereka," kata ketua Umno Pasir Mas itu.

      Katanya lagi, Robertson memberitahu syarikat penerbangan Eropah tidak memakai skirt yang singkat seperti sebuah syarikat penerbangan negara ini.

      Delete
  16. Cai haprak benang ditegak
    Sudah basah tak boleh pacak
    Menangkan Ameno Ezam tak ndak
    Cai pulak terlompat melalak!

    Siang malam berdegar cakap
    Parti dia nafas tercungap
    Segala skandal semuanya lengkap
    Jaga felda hampir nak bengkrap!

    Parti puaka bertambah hantu
    Pemimpin songlap wang ke saku
    Seluruh dunia buktinya jitu
    Cai pelahap tidak mengaku!

    Cai resah parti dah kelam
    Nak kacau Budin siang dan malam
    Ada hati nak kirim salam
    Sauh dilabuh kapalnya tenggelam!

    Ada ke Tun dia nak kata
    Memang kelakar,lu siapa
    Your Bijan is no better
    Not the slightest thing he is proper!

    When you're an idiot you're one
    Compared to Tun's feet, you're none
    You're just pencacai tagih belanjawan
    Tahi lembu you bikin makanan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemangku Raja Pahang Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah dilapor terguris dengan kenyataan anggota parlimen Pokok Sena Datuk Mahfuz Omar berkaitan ayahandanya.
      Tengku Abdullah bertitah, Mahfuz melanggar ketertiban sebagai seorang yang lebih muda tambahan pula individu yang dimaksudkan seorang raja, lapor Utusan Malaysia.


      "Sebagai orang Melayu, kita diasuh menghormati orang tua. Ayahanda saya lebih tua dari beliau dan seorang raja, jangan (bercakap) tidak bertempat.

      "Saya juga amat marah, tersinggung kerana (penyebaran) video berkenaan yang diambil oleh pihak istana sendiri.

      “Saya akan ambil tindakan," baginda dilapor sebagai bertitah selepas berangkat mencemar duli melawat mangsa kebakaran di Sungai Isap 2 di Kuantan hari ini.

      Mahfuz didakwa menghina Sultan Ahmad dengan menjadikan baginda jenaka dalam ceramah politik dan menggesa tindakan undang-undang dikenakan terhadapnya.

      Berdasarkan petikan ceramah dimuat naik di Youtube, Mahfuz membandingkan usia calon perdana menteri Pakatan HarapanTun Dr Mahathir Mohamad dan Sultan Ahmad.

      Mahfuz berkata demikian ketika mengulas kritikan terhadap pemilihan Mahathir sebagai calon perdana menteri Pakatan Harapan di usia 93 tahun.

      Mahfuz, wakil bebas yang baru keluar PAS itu bagaimanapun menafikan menghina pemimpin tertinggi Pahang itu.

      Beliau sebaliknya berkata beliau sebenarnya “memuji” sultan Pahang dan Mahathir yang masih boleh memimpin walaupun di usia tua.


      XOXO - Kalau mulut celupar, tunjuk baik macam mana pun akhirnya celuparnya akan terserlah jua.

      Delete
    2. Alhamdulillah, kami tak ada sultan. Ada hikmah disebaliknya

      Delete
  17. BiarkanlahEzam nak bertanding sebagai calon BEBAS
    di Shah Alam. Penduduk Shah Alam bukan calang-calang.
    Pergilah ke pasar Section 6 - tengok jenis ikan dan
    udang yang dijual, dah tahu jenis pembelinya. Dengar
    mereka berbual sesama sendiri, semuanya speaking
    English. So, leave Ezam alone. Kalau dia nak
    bertanding di Shah Alam sebagai Calon BEBAS,
    biar orang Shah Alam buat keputusan.

    ReplyDelete
  18. Saya melayu tetapi saya tak bangga jadi melayu BRIM yang diterima sekali setahun.
    Saya melayu tetapi saya tak bangga jadi nelayu bangsat sehingga ditipu pun akur saja
    Saya melayu tetapi saya tak bangga berketuakan penyamun yang menyamun harta kita rakyat biasa
    Saya melayu tetapi saya tak bangga berfantasi setiap hari dijanjikan bulan dan bintang
    Saya melayu tetapi saya tak bangga berauta setiap kali berkata kata
    Saya melayu tetapi saya tak bangga berkepalsuan setiap masa menipu mereka sebangsa

    Saya muslim tapi tak bangga jadi muslim yang selalu dikhianati kononnya mufti tersohor
    Saya muslim tapi tak bangga jadi muslim yang dicucuk hidung seperti lembu oleh mereka yang bergelar agamawan
    Saya muslim tapi tak bangga jadi muslim yang suka mengkafirkan sebangasa seagama
    Saya muslim tapi tak bangga jadi musslim yang tak ada pegangan moral dan hidup menunggu dedak jawwatan, kuasa dan wang ringgit
    Saya muslim tapi tak bangga jadi muslim yang tak mahu ikut ajaran agama islam yang sebenar
    Saya muslim tapi tak bangga jadi muslim yang bertelagah dan bermegah megah mengatakan mereka lebih muslim dari yang lain dan tak seberpendapat
    Saya muslim tapi tak bangga dengan alim ulamak yang jadi bisu, pekak dan buta dengan FAKTA YANG NYATA.

    Wallahuakam

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro,

      what about melayu atap zinc?
      what about melayu tong air biru?
      what about melayu 10kg beras berlogo umno?
      what about melayu RM50 dan sebungkus nasi lemak dan air minuman 1 litre?
      what about melayu RM50 petrol chit?
      what about melayu diberi T shirt, payung percuma?

      melayu melayu....bila lagi nak sedar dari ditipu?
      melayu melayu...sejak bila wang rasuah jadi derma?
      melayu melayu...sejak bila boleh simpan duit dapat beli pink diamond berjuta2?

      jadilah muslim beragama Islam bukan Isle
      jadilah muslim beragama Islam yang bersubstance not pada KULIT

      Delete
  19. semuanya politik natang cari makang.....hampehhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun Dr Mahathir Mohamad berkata kewujudan lepasan universiti yang terpaksa menjual nasi lemak, menjadi pemandu Uber dan seumpamanya adalah petanda kegagalan kerajaan di negara ini.

      Menurut bekas perdana menteri itu seseorang rakyat di negara ini memasuki universiti bukan bertujuan untuk menjadi penjual nasi lemak atau pemandu.

      Katanya, golongan terbabit menyara hidup dengan menjual nasi lemak atau pemandu Uber kerana peluang pekerjaan tiada.

      "Mereka terpaksa menjual nasi lemak sebab mereka tak ada peluang kerja, dan ini menunjukkan kegagalan keraaan mentadbir negara kita supaya orang yang terlatih dengan ilmu yang tinggi dapat pekerjaana yang memberi pendapatan setanding dengan tahap kebolehan mereka.

      "Bukannya kita nak latih mereka nak jadi pemandu Uber dan penjual nasi lemak.

      "Kalau kita nak (mereka jadi) jual nasi lemak, kita patut ada universiti yang mengajar kita bagaimana nak jual nasi lemak," katanya dalam program Policy Talk dan disiarkan secara langsung melalui Facebook hari ini.

      Ekonomi tak baik

      Dr Mahathir adalah pemimpin disegani ramai semasa berada dalam Umno dan pernah menjadi presiden parti itu selama 22 tahun.

      Bagaimanapun berlaku ketegangan hubungan dengan Datuk Seri Najib Razak ekoran isu 1MDB yang kemudian membawa beliau meninggalkan Umno.

      Dr Mahathir - bersama bekas timbalan perdana menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin - akhirnya menubuhkan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) dan dilantik sebagai pengerusi.

      Selepas BERSATU menyertai dengan Pakatan Harapan (HARAPAN), Dr Mahathir dilantik menjadi pengerusi gabungan terbabit, dan dinamakan sebagai calon perdana menteri sebagai persediaan mereka menghadapi pilihan raya umum (PRU) ke-14 tidak lama lagi.

      Kata Dr Mahathir, sesuatu yang memalukan apabila ramai lepasan universiti di negara ini menjadi penjual nasi lemak.

      "Sebaliknya mereka yang terlatih dengan kepakaran tinggi ini patut bekerja dengan menggunakan kebolehan dan ilmu yang mereka perolehi.

      "Kita sedar oleh kerana ekonomi tak baik, peluang pekerjaan kurang, maka lepasan universiti terpaksa menjual nasi lemak.

      "Kita tak boleh bangga dengan mereka yang terpaksa menjual nasi lemak atau menjadi pemandu Uber untuk menampung pendapatan sebab mereka tak ada pekerjaan," katanya.


      XOXO - Setiap apa keluar daripada mulut Mahathir sebenarnya adalah dia meludah kepada dirinya sendiri.

      Delete
    2. 09:32,....munafik.

      Delete
    3. Saya setuju 0932 munafiq

      Delete
    4. Marah betul naib presiden PAN, Ust Hasanudin dengan kempen #Undirosak. Dia desak supaya polis mengambil tindakan terhadap mereka yang menjalankan kempen tersebut.

      Undi rosak bukan satu kesalahan. Ia juga adalah hak pengundi untuk tidak setuju dengan semua calon. Malah undi rosak juga direkodkan. (Lihat jadual)

      Kenapa takut benar PAN dengan kempen undi rosak ni, yang saya fikir bukan pun suara majoriti? Rupa2nya PAN pernah kalah dengan undi rosak pada pilihanraya negeri sarawak di dun Beting Maro.





      Undi Rosak "menang" 104 undi
      Manakala PAN dapat 103 undi sekaligus hilang deposit.

      Tentulah PAN malu dengan DAP jika pada PRU14 nanti undi rosak lagi tinggi dari undi yang diperoleh. Kah kah kah

      Delete
    5. Apa d harap PAS.

      Kulit saja....isi kosong

      Delete
    6. Kalau ikut personaliti, ia merupakan satu tindakan yang tidak demokratik. Kita memilih Mahathir sebagai PM sebab dia Mahathir. Aku tak dapat bayangkan.

      Tapi aku percaya Mahathir dipilih sebab dia Pengerusi PPBM dan Wan Azizah sebab dia Presiden PKR.



      Kalau betul, macam mana kalau dalam Pemilihan parti tahun depan, Azmin jadi Presiden PKR?

      Kalau aku jadi Azmin, ini lah masa aku nak memperkuatkan diri.

      Semasa mula-mula perbincangan kerusi dalam PH, Mahathir mau 80 kerusi. Nego punya nego, lekat juga 52 kerusi. Dalam masa yang sama, PKR kehilangan 14 kerusi.

      Masing-masing menyalahkan Izzah dan Saifuddin. Azmin menyalahkan team PKR yang lembik dalam nego dan secara tak langsung menjadi hero dalam PKR.

      Ketua-ketua cabang yang tak dapat bertanding ini akan menjadi perwakilan dalam Pemilihan parti PKR akan datang.

      Agak-agak Azmin boleh menang tak kalau dia bertanding Presiden PKR?

      Aku berkeyakinan tinggi dia boleh menang.

      Tak kan Wan Azizah yang kalah kekal TPM?

      Delete
  20. Setiap hari khamis malam jumaat, saya sangat sedih sebab ada ceramah forum pedan atau sinar islam dsbnya. Apa yang disampaikan jauh menyimpang dari apa yang dilakukan oleh ketua kerajaan dan para agamawan.
    Setiap hari jumaat dan bila khatib sampaikan khutbah, saya sangat sedih jika apa yang dibaca oleh khatib LANGSUNG TAK CERMINKAN KEADAAN SEBENAR DALAM NEGARA, daripada Ketua Kerajaan, mereka yang Berwajib seperti mufti dan agamawan yang berfantasi, berauta dan berkepalsuan.

    Sungguh sedih........Lailla hailla anta subhanakainni kuntuminazzalimiin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bangsa Melayu dan Negara Melayu sudah rosak teruk. Entah dapat dibaiki semula atau tidak Atau bermula nya kehancuran Umat Melayu.

      Bermula dengan rosak akidah kerana di hasuk oleh golongan munafik bangsa melayu. Kesan sudah semakin parah sehingga yang berpelajaran agama sendiri tidak dapat membezakan mana yang halal dan haram. Jika dapat masuk poket sendiri semua jadi halal.
      Sebuah kampung itu akan menjadi punah ranah jika penyamun dilantik sebagai ketua kampung.
      Bayangkan harta penduduk kampung dicuri oleh kumpulan penyamun ketua kampung?
      Barang kali Tuhan akan turunkan bala kepada kampung tersebut.

      SEMOGA TUHAN MASIH MELINDUNGI KAMPUNG KU YANG DULU AMAN DAMAI.
      DISINI LAH AKU LAHIR DAN DIBESARKAN. SAYANG NYA AKU SUDAH TUA DAN TERLALU KERDIL UNTUK MENENTANG GELOMBANG KEMUSNAHAN INI.

      Delete
  21. NEGARA NI KAN NEGATA DEMOKRASI
    SI BODIN TRRKINJA PLAK PEPAGI INI
    LANTAK LA EZAM KOTAK NAK PERGI
    ASSMIN MB TEMPOH PALING SINGKAT KINI


    KIKIKIKI.... TINGGAL 3 BOLAN JER ASSMIN JADI MB LEPAS TU SAY BYE .. BYE. .BYE.. SG BULOH SUDA MENANTI. ..



    BERAMBOSSSSSS....!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. INILAH TYPICAL NAJIB'S MACAI ANSWER. THEY HAVE NO SUBSTANCE TO SHOW THEIR LEVEL OF EDUCATION, CARE OF HIS RACE AND LEVEL OF ISLAMIC UNDERSTANDING.

      Sad........

      Delete
    2. Wa tatak bimbang
      Wa tatak takot
      Halapan tentu menang
      Ajib mana mau cabot...??

      Delete
  22. Dennis the Menace19 January 2018 at 09:36

    "NEGATA demokrasi"!

    Murid2 sekelian, tengok si Mat Pork. Salah tu..NEGARA, ulang..NEGARA bukan NEGATA.

    Mat Pork, tulis NEGARA 1,000 kali. Bagi kat cikgu. Cepat!

    ReplyDelete
  23. UMNO SUDAH HILANG UNDI MAF VETERANS......HAHAHA!!!
    TERLAJAK PERAHU BOLEH DIUNDUR, TERLAJAK CAKAP,
    INILAH PADAHNYA.

    Cilok from Din Merican Blog

    A Message to UMNO’s Hishamuddin Tun Hussein Onn:
    We MAF Veterans are Patriots and you are a Racist
    By Major (R) Mior Rosli (TUDM) (received via e-mail)

    I wish the Defence Minister, the Deputy Defence Minister read and listen to what I have to say
    very carefully.

    Yesterday, you, Hishammudin accused Persatuan Patriot Kebangsaan of being Racist. I demand your apology to us because it is not us who are racist. It is you. Don’t you remember when you were the UMNO youth chief?
    You unsealth the Keris, waved it in the air and demand for Chinese blood?
    Isn’t that Racist and dangerous? The Police should have charged you under ISA, put you behind bars and throw the key. We don’t need Racist people like you leading a multi-racial country. Now just because the elections is round the corner you have the cheek to talk about increasing the number of non- Malays in the Armed Forces. Something that we have heard many many times over many many years. It is pure hogwash.

    Let me tell you and all your bloody UMNO goons. THERE ARE NO RACIAL CONFLICTS NOR SENTIMENTS AMONG SOLDIERS WITHIN THE MAF. We have gone through tough and team training day and night for 6 months for the other ranks and 12 months training for the officers. We ate, slept, trained, sweat, cried and laughed together. After recruit or cadet training we were enlisted and Commission into various corps and services. Except for the Royal Malay Regiment, in all corps and services we were never bothered if one is a Malay, Chinese, Indian, Punjabi, IBAN or kadazan. Our loyalty only goes to our Commander whatever race and religion they are, to our Corps/services, to the MAF, to our King and country. That’s was how we were taught and trained.

    During both the Emergencies (1948-1960/1960-1989), during the confrontation with Indonesia, and the war in Sarawak till the early 90s.. we fought like brothers to defend this country and maintain the sovereignty, territorial integrity, and independence of this country. We make sure people like you to be safe and maintain your freedom in this country.

    You were never there to see our comrades die,got their legs and arms blown off. You were never there to see how their wives and children cried when their husbands came back in coffins or without legs or arms.

    You were born with a silver spoon. You are no more than a show off, a low down phony. Donning a military uniform, with a Commando beret, with senior airborne wings on your chest. You make many veterans sick, looking at your stupidity.

    During the emergencies combating the CTs (Communist Terrorists) there were many non-Malays did clandestine operations, became agents inside the enemy troops and acted as rubber tappers,farmers, etc. Some were caught and killed.

    Our pilots, many were non-Malays too were shot down, and when they did their rescue, bodivac and medical missions, don’t care the dead or injured were Malays, Chinese, Iban or Indians or what ever race they were.

    Kanang Anak Langkau from the 8th Battalion of the Royal Ranger Regiment who became one of the most decorated war heroes in Malaysian military history was the grandson of an Iban headsman. Growing up in a remote part of Sarawak meant that a formal education was scarce, but Kanang was receiving a different kind of education as a child from his grandfather. Kanang would often follow his grandfather on hunting trips in the jungle where he was taught to read the signs of plants, the sounds of the animals, the smells in the wind, and the ways of becoming a tracker.

    “Agi idup agi ngelaban!” ( “Still alive, still fighting”)

    Sambung di bawah.......

    ReplyDelete
  24. sambungan dari atas........

    Today UMNO is kissing lips with the Communist Party of China (CPC). Having closed doors meetings…all for power and money and forgetting their sacrifice so that UMNO can continue to exist until today.

    It is you and (UMNO) policy makers who try to separate and divide us racially. It is your party that makes the quotas for entry and promotions. It is your party that controls who should be generals and who should not.

    Soldiering is a professional job. If you get unskilled people to be promoted, you will get a half-baked Armed Forces. A half baked Armed Forces will never be able to defend this country effectively.

    If you want the Chinese to be seen of their loyalty, make the Armed Forces more professional and not political.

    We, the veterans Armed Forces Officers and the ex-senior police officers are the real Patriots, more Patriotic than any of you, “power and kleptocracy” crazy politicians. DON’T EVER BELITTLE US. IF THERE IS A WAR TO DEFEND THIS SOIL, WE WILL BE THE SECOND OR THIRD LINERS BEHIND THE REGULAR FORCES TO DEFEND THIS COUNTRY… PLEASE DON’T MESS US UP WITH YOUR POLITICAL DREAMS!

    What your party are doing towards the MAF is degrading them, making them weak, making the Generals like puppets on strings until they do not know to differentiate between what is right and what is wrong.

    You are making the Rakyat live in a “BOILING FROG SYNDROME”. The moment the Rakyat realised what happened to this country, it will be too late.

    The problem with politicians like you is because you rose up not from grassroots leaders. From the beginning until now you are just “A TORTOISE ON A POLE”. Don’t know how you got up there. You are where you are because your father was the Prime Minister, if not you are nothing.

    We who served from 1948- 1989/91, the majority are still very much alive. Your party betrayed us, ignored us, lied to us and many of us are struggling to live on with our lives, while over all these years you and your party members became kleptocrats and took away what actually belongs to us and the Rakyat.

    May Allah curse all of you if you don’t realise what you did wrong.

    Wallahualam.

    Maj Hj Mior Rosli TUDM (Bersara)

    ReplyDelete
    Replies
    1. I salute you, Sir

      If all muslim malays berfikiran macam Tuan, alangkah bahagianya negaraku Malaysia.

      Rise, rise, rise malays yang ditidurkan dan dibangkitkan untuk dibangsatkan.

      To Tuan Major (Bersara), semoga Allah rahmati kehidupan anda yang berealiti, berfakta dan dan berkebenaran.....

      Allahuakbar

      Delete
    2. Me too,
      Salute for you, Major (B) Hj Mior Rosli TUDM
      THANK YOU SIR!!!
      RAHMAT ALLAH KPD TUAN DAN KELUARGA. AMIN

      Delete
    3. Di atas adalah bukti luahan saya yg terdahulu tentera kita di bawah pentadbiran Najib tak beredibiliti kerana ikut jejak pemimpin2 umno pengecut sampai2 pejuang2 Sulu begitu mudah masuk menceroboh & membunuh anggota keselmatan kita hanya berbekalkan bot pancung & senapang AK 9.

      Malunyer.......!!

      Delete
    4. Sila tamatkan pemberian beret komando kepada ahli-ahli politik.Ianya hanya untuk yang benar-benar komando sahaja.

      Delete
  25. a star is born....in kolowood....

    "Episode Two of House of Saud: A Family at War, which was first aired on Tuesday, begins its story with Prince Turki Abdullah Al Saud's involvement in the genesis of Malaysia's beleaguered sovereign wealth fund 1MDB."

    boleh la tengok2 bbc documentary. reza aziz dah tak susah nak cari main actor for next movie.

    ReplyDelete
  26. Haiya..cai Pork ciakap Sungei Bulu
    Pakatan munang,lia masuk lulu
    Lia muka mana atak malu
    Tiga molan lagi Pork habis pelulu.

    Ini hali Jumaat olang pigi semayang
    Wa pun Islam pigi masjid Selayang
    Lulu wa MCA bukan tatak sayang
    MCA sulah celai, DAP wa sikalang.

    Lu Pork hali2 pantun manyak suwey
    Lu calut lu amak balang mana boley
    Itu tampat lu kluat lu ingat wei
    Lu amak tahu, lu lia bikin kueh..

    Pork,lu mudak kicik kaa, olang tua
    Lu lulu Tampoi kaa, balu kluar
    Orang ciakap satu lu ciakap lua
    Lu pakei baju tapi talak seluar.

    Lu suka kikiki selupa hantu tinggi
    Hali2 lu masuk lu bos misti lugi
    Apahat Geylang lu customer Bunggali
    Lu mali sini lia tatak cali??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wa tatak bimbang
      Wa tatak takot
      Halapan tentu menang
      Ajib mana mau cabot...??

      Delete
    2. P.P.B.M ⇒⇒⇒
      Parti PENGKHIANAT Bangsa Melayu


      SAY NO! TO ♋ KUTTY MADEEY KALINGA ♋



      HIDUP UMNO BN ⚖

      HIDUP UMNO BN ⚖

      HIDUP UMNO BN ⚖


      Delete
    3. hidup mak badak

      Delete
  27. IKRAR kita PAKATAN HARAPAN,

    Bahawa kami , BANGSA MALAYSIA dengan Berpandukan Al Qur`an Berlandaskan Perlembagaan Malaysia dan amalan demokrasi, melalui pilihan raya yang adil lagi berintegriti ( SANGAT2 DIHARAPKAN ), dengan ini BERIKRAR akan menurunkan kleptocrat MO1 @ PM Najib Tun Razak ( a government official who is a thief or exploiter ) yang sedang mengetuai Pemerintahan Kerajaan Kleptokrasi Malaysia sekarang, dengan tujuan MENGGANTIKAN dengan KERAJAAN MALAYSIA BARU, KERAJAAN PAKATAN HARAPAN di bawah pimpinan YANG BERBAHAGIA TUN DR. MAHATHIR BIN MUHAMAD sebagai PERDANA MENTERI.

    SELURUH BANGSA MALAYSIA DIJEMPUT BERSAMA KERAJAAN PAKATAN HARAPAN UNTUK KEMBALIKAN MARUAH BANGSA DAN NEGARA MALAYSIA TERCINTA INI. AMIN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mahfuz dah sasau, pemimpin PH juga sasau, macai PH juga sasau.Semuanya sebab UG.Kenapa PH kisah sangat pasal PAS nak UG dengan Umno.Biar pi lah kalau PH dah kuat sangat, kenapa nak kisah hal PAS dan Umno? Itu hak dia orang nak UG ke tak nak ke? apa pasal PH yang sibuk? apa pasal Mahfuz sibuk? Kalau nak dijelaskanpun bukan dia orang nak dengar! Yang dia nak dengar cuma satu saja, PAS bergabung dengan PH lawan Umno, itu dia orang nak dengar lain lain tak nak!Akhirnya jadi sasau.PAS ada kisah? pi mampu depalah........



      PAS ialah sebuah parti yang sudah lama ada dalam politik negara.PAS sudah menjadi lawan politik tradisi Umno sejak awal awal negara merdeka.Jadi kenapa kisah dengan parti seperti PKR,PAN dan Bersatu yang baru ujud?Kenapa PAS mesti mengalah kepada parti parti ini? Tidak munasabah langsung mendakwa PAS jadi penghalang PH sedangkan kedudukan PAS sama dengan PH dalam sistem demokrasi negara.Kalau PAS tak mahu bersama PH itu hak PAS, kalau PAS nak UG dengan UMNO itu juga hak PAS, kenapa PH sibuk tak tentu pasal?

      Tapi kerana PH sibuk sangat dan sejak dulu bebal dan enggan mengaku dan enggan menghormati keputusan PAS, maka terpaksalah juga setiap tohmahan yang dibuat oleh PH dijawab oleh PAS.Maka yang menjawab bagi pihak PAS itu pula dipanggil walaun atau walaunta oleh walaun dan waluanta PH, jadi tak kisahlah apa apapun, yang penting apa yang PAS nak buat adalah keputusan PAS sendiri tanpa dipengaruhi oleh PH.Maka kalau PAS rasa nak UG dengan Umno teruskan, go to hell dengan PH.

      UG ni pula istilah untuk berkongsi kuasa, itupun kalau PAS dan Umno menang PRU.Kalau PH menang maka tiadalah isu UG.Maknanya secara jelas, PH takut Umno dan PAS menang sebab itu mereka kuat menyalak, kuat melemparkan tohmahan dan fitnah untuk menarik perhatian pengundi agar menolak PAS dan Umno.

      Maka itu adalah strategi PH untuk melemahkan PAS.Mereka semacam mengerahkan waluan dan walaunta mereka untuk menyerang dan melemahkan jentera PAS dengan berbagai bagai cara termasuk cara orang gila yang tak mengaku gila.Mahfuz semakin kuat menyalak setelah keluar dari PAS, seorang macainya pula makin kuat menyalak memuji cara gila Mahfuz seperti seorang hero tamil.

      Mereka semacam sudah tidak menghiraukan lagi sistem demokrasi yang diamalkan di negara kita.Sudah hilang rasa hormat mereka kepada parti parti lawan mereka sepertilah yang akan keluar mengundi nanti ialah pengundi mereka sahaja.Bayangkan Rapiji pemimpin yang mereka angkat seperti hero tamil boleh kata dengan 'Gong' Najib akan naik kapalterbang ke Kazahstan bila tewas nanti dan meninggalkan masalah kepada PH(kononnya PH menaglah) dan Mahfuz pula boleh mendakwa PAS sebenarnya nak Ug dengan Umno berikutan kenyataan TGHH bahawa bahawa PAS hanya mensasarkan 40 kerusi dan menjangkakan tiada parti yang akan dapat majoriti untuk membentuk kerajaan, dan kerana TGHH kata PAS tak akan bekerjasama dengan PH maka Mahfuz kata PAS sebenarnya sudah merancang untuk UG dengan Umno.Kemudian seorang macainya yang meniru macai Umno pula mendakwa PAS(dirujuknya sebagai PIS) tidak akan mengaku untuk UG dengan Umno.apa ker hal ni?

      Apa hak atau siapa bagi hak untuk mereka membuat dakwaan kebudak budakan seperti itu.Kalau itu bertujuan menimbulkan kekeliruan di kalangan pengundi, maka menjadi tanggungjawab kepada walaun(itu istilah yang digunakan oleh walaun PH) PAS untuk menjawab dan memberi pencerahakan kepada pengundi juga.Maka di bawah ini diperturunkan sedikit pencerahan mengenai apa yang dikatakan oleh TGHH.Ingat pencerahan ini bukan untuk PH atau macai PH tapi untuk pengundi dan yang bakal pengundi.

      Delete
    2. Very sorry bhai lebai 1106,
      aku bakal pengundi AKAN MENANGKAN PH / PAKATAN HARAPAN dan TUMBANGKAN UMNOBN dan HAMpas.

      Tungguuuuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!!

      1108 bawah ni ko lagi! Phun nia Ma hai chiibai
      lu lebai!

      Lebai jangan perasan ye lebai, geng lebai GS tak masok book, yg ada hanya PH + sekutunya lawan BN + sekutunya.

      Yang kalut tu lebai dan sekutu2 lebai yg tak lama lagi akan jadi kutu babi kutu embun kutu rayau sebab dah sasau tak dpt terima kekalahan kpd PAKATAN HARAPAN dlm PRU14 tak lama dah ni

      Lebai tengok sendiri kat blog tuan Shah ni, 95% adalah menyokong PAKATAN HARAPAN, bukan sekali malah setiap kali keluar posting baru Shahbudin, berlumba lumba penyokong PH melontar fakta hujah bernas yg kesemuanya original. Bukan macam pihak lebai dan sekutu, main auta je, tiada fakta, kalah hujah, keluarlah caci maki carut marut yg tak senonoh tak bermoral kopi pes berjela jela macam org gila, dari pihak lebai dan sekutu lebai macam GN BN Kejora matpork mercibai dll bagai.

      Sepanjang saya mengikuti blog Shahbudin ni, TIDAK pernah saya jumpa ayat penyokong PH merayu rayu Pas agar menyertai PH. Pas parti tak tung tuang, tak dok tujuang , pati dok mboh menang tapi nok jadi kerajaang, pati perasang jah, sapa nak? Bagi sja oang dok mboh

      selamat ber perasan lebabai.........

      Delete
  28. Politik negara sekarang diwarnai oleh 3 blok parti politik, BN, PH dan GS.Itu hakikat yang perlu diterima oleh semua.Apabila PRU 14 berlansung nanti akan ada pertandingan 3 penjuru dan dalam pertandingan itu TGHH jangka PAS menang 40 kerusi dan akan jadi king maker.Sementara pembahagian kerusi antara 2 blok lagi menurut jangkaan TGHH adalah antara 80 dan 90 kerusi di mana kedua dua blok tidak akan dapat membentuk kerajaan.Di sini PAS membuatkan pendirian jelas dengan mengatakan tidak akan bersama PH bermakna PH tidak boleh membentuk kerajaan dengan kerusi PAS tetapi PH masih ada peluang untuk bentuk kerajaan dengan bekerjasama dengan BN.Jadi kenapa PH kalut tak tentu pasal kalau PAS tak nak bersamanya? Bukankah PH punyai pakar strategi yang ramai untuk mengatasi perkara ini dan membentuk kerajaan.Ataupun pakar strategi Ph ada master dalam perkara untuk melemahkan PAS semata seperti dakwaan seorang pemimpin atasan mereka bahawa PAS tidak mahu mahu menang PRU tetapi mahu melihatkan PH kalah sahaja.Kalau pakar strategi mereka bijak sangat, carilah cara untuk memenangkan PH, bukan senang senang cari alasan nak salahkan PAS kalau kalah.

    Sebenarnya bagi pihak PAS, PAS mungkin akan bersedia untuk berunding dengan Umno tetapi menutup semua pintu rundingan dengan PH.Bila bercakap pasal berunding ianya mestilah ada keperluan bukan berunding semata mata nak UG.Inilah bezanya dakwaan Mahfuz dengan maksud sebenar TGHH di mana Mahfuz secara pukul rambang menuduh PAS nak UG dengan Umno sedangkan maksud TGHH kalau ada keperluan baru PAS akan berunding dengan Umno.Pembentukan kerajaan selepas PRU itu keperluan yang perlu diambil oleh blok blok yang bertanding.Dan PAS berada diantara blok yang terbabit.

    PH juga boleh terlibat tetapi perlulah mencari jalannya sendiri bukannya dengan cara yang sedang dilakukan sekarang, menafikan hak PAS, memperlekehkan usaha PAS dan melemparkan tohmanan dan fitnah merapu meraban.Apa dia orang fikir boleh meraih undi dengan cara ini? Rakyat Malaysia sekarang bukan lagi bodoh dan boleh diperbodohkan walaupun saya tidak nafikan ada segelintir rakyat yang masih sanggup diperbodohkan seperti kawan saya yang menghantar video Rapiji kepada saya serta seorang rakan jemaah haji saya yang seperti terpengaruh dengan dakwaan Ug TGHH dengan Umno,Tetapi Insyaalah akan dapat diperbetulkan dengan kegigihan ahli jemaah Islam berdakwah kepada semua.Apabila bercakap pasal dakwah, maka sudah tentu ianya akan melibatkan Jemaah Tabligh dan NGO Islam yang lain, bukan saja PAS.La Tahzan..........



    Ingat walaun PH, artikal ini bukan untuk anda tapi sebagai pencerahan kepada pengundi dan ditulis sebagai menjawab tuduhan anda yang gila gila....

    faham faham ajerlah kalau ada yang gatal tangan menggila!

    ReplyDelete
  29. Sebab kekuatan jemaah dan pemimpin PAS...perjuangan sebenarnya bkn parti yg lain hanya bersandarkn kepentingan peribadi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seorang bekas pemimpin PAS mendakwa kerajaan PKR Selangor masih melakukan rundingan dengan PAS negeri ini bagi membentuk kerjasama pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).

      Bekas Setiausaha PAS Selangor, Norman Toha, berkata perbincangan diketuai Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali dengan beberapa pemimpin PAS negeri itu dilakukan tanpa pengetahuan pemimpin Pakatan Harapan (PH) lain.

      "Berdasarkan maklumat yang saya dapat, pertemuan dengan pemimpin PAS diatur Mohamed Azmin sendiri. Dia berharap dapat membentuk persefahaman antara kedua-dua parti ini.

      "Mohamed Azmin bukan jumpa semua pemimpin atau Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) PAS, tetapi jumpa beberapa pemimpin utama PAS Selangor saja.

      "Rundingan ini bukan antara PH dengan PAS, tetapi antara PKR dengan PAS. Ini kerana PKR berharap PAS dapat membentuk kerjasama politik untuk memenangkan blok pembangkang pada PRU-14 nanti," katanya kepada BH di sini, hari ini.

      Norman berkata, Mohamed Azmin yang juga Menteri Besar Selangor secara konsisten berpendirian untuk bekerjasama dengan PAS, malah mempertahankan EXCO PAS dalam pentadbiran kerajaan negeri, walaupun dibantah DAP dan Parti Amanah Negara (PAN).

      "PKR masih harapkan PAS untuk bersama blok pembangkang kerana PKR tidak yakin dengan kemampuan PAN menggantikan PAS. Tindakan Mohamed Azmin ini sudah tentu menambahkan lagi kemarahan PAN dan DAP," katanya.

      Sebelum ini, Mohamed Azmin dilaporkan berkata, PKR bersedia membuka pintu rundingan dengan PAS untuk membentuk kerjasama pada PRU-14, dengan menegaskan ia adalah inisiatif PKR untuk mengukuhkan blok pembangkang bagi menumbangkan Barisan Nasional (BN).

      Bagaimanapun, Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli berkata, tindakan Mohamed Azmin dalam menangani isu kerjasama dengan PAS sebagai penyebab perpecahan dalam parti.

      Selain itu, Pengarah Komunikasi PAN, Khalid Abdul Samad menggesa Mohamed Azmin patuh dengan keputusan PH untuk menghentikan sebarang rundingan dengan PAS.

      Delete
    2. hang nak cari nahas ka.. mau ATok Gile Kuase Madey Kutty Lahanat tu tau.. mampos ko Asimin..di siat2nye ko jadi kotak Ezam..

      kah...kah..kah...kah..


      P.P.B.M ⇒⇒⇒ Parti PENGKHIANAT Bangsa Melayu

      HIDUP UMNO BN ⚖

      HIDUP UMNO BN ⚖

      HIDUP UMNO BN ⚖


      SAY NO TO ♋ KUTTY MADEY ♋

      Delete
  30. madey mahafiraun sgt marah dgn PAS skrg.. bukan sikit tp sgt2!

    Marah sbb pertama PAS ni dahlah musuh ketatnya dlu kini jd penentangnya jugak

    kedua sebab PAS tak nak join PH, so dia tak boleh kontrol dan pakai-buang PAS.

    ketiga PAS akan jadi pemecah undi PH

    keempat PAS berimej Agama.. madey pantang bab2 Agama..bg dia ialah samun dan kenyang.. akhirat itu dia sendiri tak yakin..

    ReplyDelete
  31. ASSMIN MANA BOLE TENDANG PAS LAGI
    KLU TENDANG MAKIN SINGKAT TEMPOH MB
    KIKIKI..KAN PRU TINGGAL 2 BOLAN SAJA NIHH..
    LEPAS TU KE SG BULOH LA ASSMIN DIRAI...

    IKIKIKIKIKI....
    KikikikiiiiiiiRI

    ReplyDelete

  32. P.P.B.M ⇒⇒⇒ Parti PENGKHIANAT Bangsa Melayu




    HIDUP UMNO BN ⚖

    HIDUP UMNO BN ⚖

    HIDUP UMNO BN ⚖


    SAY NO TO ♋ KUTTY MADEY KELING ♋

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun Mahathir:
      You uniquely Stand out & Shine. The world needs your prismatic soul!

      Najib:
      When immoral man speaks, his words bear bad fruit. Truth will never shine from a heart filled with corruption and lies.

      Delete
  33. CAT GERBANG HARGA PUN 10 JOTA BANGANG
    ARI MALAM LAMPU PUN TAK MAMPU PASANG
    MACAI DAN BARUA JER YG TERKINJA RIANG
    2 BOLAN JER LAGI PAS NI ASSMIN DI TENDANG


    KIKIKIKI..... BERAMBOSSSS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa pas tidak ada calon PM?
      Apa pas tak ada jati diri, keyakinan, hati kecik ker?
      Tak caya ker Hadi Awang Bini3 tuu ada pm material....??

      Delete
    2. Yang kuat berangan nk jadi PM geng2 mandey sial haram jadah

      Delete
  34. Blother Othoman lu ciakap manyak babut
    Pakatan toksah bimbang toksah takut
    Nanti lia kalah mana mau cabut
    Musti ini Pork nangis mau ikut..

    Haiya cik Siti pelempuan manyak muda
    Ana manyak susah tingok ini negala
    Uang dan linggit yadi macam felda
    Ente tutup mata suma yibbo tala..

    Malilah apek hoi mali sayang
    Sikalang wa mau pigi semayang
    Nanti boley sambung tunggu sikit putang
    Cai kasi hamtam kita tak mau goyang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wa tatak bimbang
      Wa tatak takot
      Halapan tentu menang
      Ajib mana mau cabot...??

      Delete
  35. Mngundi calon bebas adalah satu pembaziran.. lupakn sesumpah tu.

    Kunun nk benteras rasuah tp yg dilawan khalid samad tkde rasuah.

    Pila lawan isa samad kot tk berani lawan najib.

    Sudahla ezam pi tido lg baikla

    ReplyDelete
    Replies
    1. Butut..butut..butut....!!

      Wa tatak bimbang
      Wa tatak takot
      Halapan tentu menang
      Ajib mana mau cabot...??

      Delete
  36. Ezam nak tanding bebas di atas tiket sendiri
    Itu bermakna dia meluat si Matdey Malabari
    Hamba pulak, Mas hadir jadii bunga penyeri
    Bagi hamba, Mas ada lah bagaikan bidadari

    _______________
    LELA: BIDADARI
    (https://youtu.be/jBGJmL0byXY)

    Kenangan silam aku dan dirimu
    Berdua sesama bermadu
    Saling berjanji sehidup semati
    Hakikat di dunia ini

    Segala yang dikata
    Harus di kota
    Ibarat adam dan juga hawa
    Alangkah indah
    Sewaktu bercinta
    Tiada senjata
    Yang dapat menghalang kita

    Chorus:

    Kau umpama bidadari
    Suci bagai embun pagi
    Tapi aku belum pasti
    Apakah cintamu itu suci

    Kau hadir membawa erti
    Penawar di kala sepi
    Sehangat dian yang menyinari
    Bersama cintamu abadi

    _____________________
    Buat si dia bidadari ku,
    Salam rindu di angin nan lalu.

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak ini G...a rupanya.
      Bukan ejen umno.

      Delete
  37. Betul tu....
    Kenapa nak tunggu PRU baru nak ckp pasal rasuah. Patut kalau ikhlas nak benteras rasuah...dari dulu lg. Kalau dah dekat PRU baru nak dedah dan nak kena bertanding baru nak bongkar..itu ada agenda politik. Itu tak ikhlas...betul2 nak politik ja.

    Tak boleh mcm ni...
    Pemimpin mcm ni kena REJECT.

    ReplyDelete
  38. Suman bapok, makin sehari semakin cemas
    Kalu jumpa, telor pelir dia hamba nak ramas
    Berdebar rasa nya, menanti nak pinang Mas
    Dlm lautan rindu, hamba terus karam lemas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  39. Salam macai2 najib

    DoJ dituduh nak jatuhkan kerajaan Agung Najib. Konon nak saman tak jadi realiti...tak demonstrate deoan US embassy?? oohh ITU BERFANTASI dah sebati

    BBC keluarkan dokumentari Najib the kleprokratik PM. Tak nak saman, demo??....oh itu berkepalsuan..tak payah atau takut???

    Satu pun tak ada FAKTA dari macai2 ini. AUTA MAKANAN RUJI SEJARIAN MEREKA INI.

    ReplyDelete
  40. TAN SENG GIAW CAKAP TIDAK TEELIBAT
    NAK MINTAK SAMAN KEJADAHNYER PULAK
    KUTTY & MACAI BARUA YG TERKINJA HEBAT
    DOJ KUTTY COPEK LA SAMAN SITA & TANGKAP


    KHAS ANON 14.10.... DOJ FBI SINGAPORK SWISS BILA MAU SAMAN .. TANGKAP LAAA...

    KIKIKIKI.. PUIIIIIII....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tangkap...tangkap....
      kejora tangkap biawak!!!!

      kihkih

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...