Thursday 25 January 2018

MATANG DAN SEJAHTERA DENGAN GST, 1MDB


1. Semenjak Tok Guru Nik Abdul Aziz meninggal dunia, kewujudan PAS sudah berubah. Malahan, semua mengetahui bahawa perubahan PAS itu amat ketara. PAS yang dulu, bukan lagi PAS yang sekarang.

2. Dahulu, tiada slogan matang dan sejahtera, PAS tidak kelihatan mesra UMNO/BN. Namun berubah selepas kemangkatan Allahyarham Tok Guru Nik Abdul Aziz, slogan matang dan sejahtera mula dimainkan, dan PAS pula kelihatan semakin mesra UMNO/BN.

3. Atas alasan matang dan sejahtera, PAS menampilkan dirinya seakan-akan berseteru dengan warga bukan Melayu. Jika dahulu, keris dijulang oleh UMNO dalam majlis rasmi mereka, Tok Guru Nik Abdul Aziz selalunya mengeluarkan kenyataan menolak amalan perkauman. Namun, semenjak slogan Matang dan sejahtera lahir selepas kemangkatan Tok Guru Nik Abdul Aziz, keris dan sundang sudah dijulang oleh Presidennya sendiri dalam majlis rasmi.

4. Tidak ada siapa yang dapat nafikan, bahawa semenjak slogan matang dan sejahtera, ugutan kalah oleh PAS hampir tidak keluar lagi terhadap UMNO/BN. Yang ada pula, ugutan kalah terhadap sesiapa sahaja yang melawan BN, malahan menjadi agenda slogan matang dan sejahtera yang diperkenalkan oleh PAS.

5. Semenjak dua ini, kelihatan PAS jadikan Parlimen Permatang Pauh sebagai serangan PAS. Namun, atas alasan matang dan sejahtera, tidak hairan pada kala ini hampir tidak kedengaran langsung serangan terhadap Parlimen Pekan yang diketuai bapa GST, Najib Abdul Razak.

6. Atas alasan matang dan sejahtera, PAS seakan-akan kabur bahawa sebarang tindakan mereka pada hari ini banyak memberi keuntungan kepada UMNO/BN. Ekoran itu, walaupun mereka tidak mengakuinya, tetapi dari sudut tindakan PAS kelihatan seakan-akan redha dengan tekanan kehidupan rakyat Malaysia yang terbeban dengan GST, seakan-akan redha imej negara rosak atas isu 1MDB, seakan-akan redha dengan peluang pekerjaan rakyat semakin merosot dan banyak lagi kebobrokan yang sedang menimpa negara.

7. Lebih menarik untuk diperhatikan, bahawa mereka seakan-akan tidak suka andai ada pihak yang berlawan dengan UMNO/BN, lawan GST, lawan 1MDB, lawan penyelewengan felda dan banyak lagi. Malahan, seakan-akan PAS anggap pihak ini seperti musuh.

8. PAS seakan-akan tidak bersetuju andai ada "orang-orang berdosa" membantu dalam usaha melawan GST dan 1MDB. Seakan-akan mereka tidak anggap imej negara yang dirosakkan oleh UMNO-BN ini seperti berdosa.

9. Sedarkah PAS, bahawa mereka bukanlah kalangan yang suci, walaupun tindakan menampilkan mereka seakan-akan suci. Malahan, andai mereka membaca wahyu, pasti mereka sedar bahawa Islam mengajar bahawa melawan kejahatan itu adalah baik, walaupun ia dari orang jahat; mendokong kejahatan adalah jahat walaupun ia datang dari Orang yang digelar baik.

10. Peliknya, mereka seperti tidak sedar apabila mereka mendakwa bahawa mereka adalah golongan yang melakukan pembaikan negara, sedangkan hakikat tindakan mereka memberi keuntungan kepada UMNO BN yang sedang merosakkan negara. Mungkin PAS perlu renung Firman Allah dalam surah Al-Baqarah, ayat 11 dan 12 - Dan apabila dikatakan kepada mereka: "Janganlah kamu membuat bencana dan kerosakan di muka bumi", mereka menjawab: " Sesungguhnya kami orang-orang yang hanya membuat kebaikan" * "Ketahuilah! Bahawa sesungguhnya mereka itulah orang-orang yang sebenar-benarnya membuat bencana dan kerosakan, tetapi mereka tidak menyedarinya"

Wallahu A'lam.
#IslamPenang
Wan Ji Wan Hussin.

202 comments:

  1. Aku lagi yg pertama

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniahhh...nii hadiahnya..prOoTt💨💨🏆🏆🏆💢💢💢♨📛⛔💯

      Delete
    2. PAS SUDAH JADI PARTI PEMINTA SEDEKAH KEPADA UMNO.
      ITU LAH PAS KINI DIBAWAH HADI.

      MALAUN KASTA RENDAH TAK PERCAYA
      BRAHMIN SENYUM KETAWA..........
      Itu sebab kena pi sekolah bior cerdik......
      Yang pi sekolah tinggi pun PUSING JUGAK SEBAB NAK TUMPANG DEDAK.

      Delete
    3. Wan Ji, ma'af gue banyak2 tapi ini parti agama punya orang cair dgn ayat2 maha suci Allah S.W.T., termasuk mungkin ayat surah alBaqaroh yg Tuan catit. Munkin masaalahnya mahukah mereka mengambil pengajaran darinya.
      نعوذ بالله من ذلك
      Semoga Allah S.W.T. membuka pintu hidayah dan keampunan kepada kita semua. Amin.

      Delete
    4. lobai malang

      Delete
    5. Penulis rasa sangat pelik dengan orang Pan, lebih lebih lagi dia mendakwa yang dia lebih islam daripada Islam Pas.
      Kalau Pan lebih Islam daripada Pas mana mungkin dia tak suka apabila penulis kata musuh Islam adalah Islam juga, akan tetapi Islam yang munafik.

      Mereka marah dengan penulis dan berkata tak ada faedah mengatakan musuh umat Islam ialah umat Islam juga, tetapi yang munafik.



      Pelik juga, kerana marah dengan penulis yang berkata demikian. Pada hal itu adalah suatu yang reality dan realistic.
      Mengapa mereka marah.Mungkin kata kata penulis itu sudah terkena atas kepala mereka.

      Mustahil islamnya lebih Islam daripada Islam Pas jadi munafik. Sangat tidak munsabah mereka yang islamnya lebih baik berbanding dengan Islam yang lain boleh jadi munafik.

      Zaman Rasulullah SAW memerintah Madinah ada dua musuh. Pertama orang orang Yahudi. Untuk selamatkan kerajaan Islam mahu tidak mahu kena bunuh ketuanya.

      Kedua, orang orang munafik.Rasulullah SAW mengarah membunuh ketuanya Ka’ab bin Asyraf dan Abdulllah Bin Ubay dibiar hidup.

      Demikian juga dengan Pan dibiar hidup miskipun sangat bahaya kepada misi dan visi Pas untuk mendaulatkan syariat Allah.

      Mereka bukan setakat marah dengan penulis, malah tergamak mengatakan Presiden Pas ulamak Su’.

      Mungkin sudah terpengaruh dengan Tun Dr Mahathir Mohamad bakal perdana menteri Malaysia selepas PRU 14 nanti.

      Tun Dr Mahathir Mohammad mengatakan Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang Kafir.

      Tuduhan itu semacam masuk akal, kerana Pas sudah bekerjsama dengan umno yang dituduh kafir sebelum ini.

      Apa apa pun demikian perangai orang orang politik yang tidak beriman dan bertakwa.

      Kalau mereka beriman dan takwa mana mungkin berlaku tuduh menuduh satu sama lain.

      Kita tahu tuduh menuduh itu adalah modal untuk naik dan berkuasa.Pada hal islam melarang keras akan perbuatan tersebut.

      Akan tetapi kita yang mengaku Beragama Islam berperangai macam umat Para nabi sebelum ini yang ingkar dengan perintah dan dakwah untuk mentauhidkan Allah.

      Delete



    6. Zaman TGNA dulu MaO1 ( Ma = Malay) masih lagi dalam kerajaan BN.

      Sekarang dia telah keluar joint pembangkang. Tempatnya telah diganti dg org lain, yg lebih mesra PAS/Islam,...




      Delete
    7. Wakil rakyat DAP sendiri yang prorakyat diketepikan. Belum lagi isu kilang haram yang amat jelas, kerajaan DAP terlalu menyebelahi tauke besar, bukan rakyat.

      Kempen undi rosak oleh kaum Cina ini ditulis oleh Yeoh Cheong Ee di portal atas talian The Malaysian Insight pada 5 Disember 2017 lalu.

      Blog, laman sesawang dan 'Facebook Page' dalam bahasa Cina telah tumbuh membawa kempen ini.

      Selain faktor tolak Mahathir, antara lainnya ialah tidak percaya dengan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

      Boikot pilihan raya atau undi rosak disebabkan oleh rasa kurang yakin rakyat dengan ketelusan SPR ini telah ditulis oleh penulis terkenal Faisal Tehrani, “Mengapa Shali tidak mahu mengundi” di Free Malaysia Today, 18 Januari yang lalu.

      Jelaslah, permasalahan ini semakin menggusarkan HARAPAN.

      Mengapa HARAPAN gusar?

      Kerana hal-hal berkaitan persempadanan semula, pendaftaran pemilih dan lain-lain masih belum selesai.

      Lapan tuntutan BERSIH untuk pilihan raya umum yang adil dan telus masih di jalan buntu. Dalam keadaan terhad dibuli jentera BN termasuklah SPR yang didakwa oleh mereka sepanjang masa sebagai berat sebelah, kehadiran tentera #UndiRosak semakin menjerut tengkuk.

      Kealpaan pembangkang untuk konsisten memperjuangkan ketelusan pilihan raya kerana khayal berbulan madu sepenggal dengan kenaikan seratus peratus elaun dan gaji sebagai 'wakil rakyat' kini menjadi momok yang menghantu fikiran.

      Berpengaruhkah 'keyboard warrior' ini?

      Imbas kembali tsunami politik 2008 yang membuatkan BN hampir tersungkur, antara sebabnya ialah gagalnya mereka mengikut trend 'berblog' pada waktu itu kerana menyangka media cetak dan media elektronik mereka sudah cukup kuat.

      Ekoran dimalukan sebegitu teruk, Umno telah mengeluarkan biaya yang besar menubuhkan skuad cybertrooper untuk menangkis keyboard warrior pro-Pakatan Rakyat.

      Inilah yang harus dikenang oleh pimpinan pembangkang.

      Ketika cybertrooper mendapat upah menyerang mereka, keyboard warrior membela mereka dengan sukarela. Mengapa hari ini ada di dalam kepala mereka, askar-askar alam maya ini yang dahulunya membela mereka tanpa mereka bayar kini telah diupah oleh musuh untuk menghentam mereka pula?

      Jika mahkamah tidak menyebelahi mereka, mahkamah korup. Jika lepas, mahkamah baik. Jika menang pilihanraya, baik. Jika kalah, SPR tipu.

      Benar, kempen #UndiRosak ini hanya berlegar di alam maya, tetapi seperti kata Mahatma Gandhi (bawah).

      “Mulanya mereka mengabaikan kamu, kemudian mereka tertawakan, lepas itu mereka lawan kamu, dan akhirnya kamu menang.”

      Delete
    8. Yo la,

      Budin2 poyi la mabok!

      Lopeh ni Khalifah DYMM Junjungan Bosa Tuhan Amerulmukmineen alias Imam Mahdi alias Jesus dari negeri Ulau tebelingkau byk besau atas pagau begegau gegau dtg sorang diri dgn moto buruk terus tertabal/terbaiah secara otomatik dan bernikah lah ko o'ang dgn semuwo warno kulit. Kito semuwonyo seantaro duniyo bersaudaro.

      Tuhan di petala ke 7 bermakna pemimpin ke tujuh lopeh Najib (najib masih memanda menteri) baru tegobitnya Tuhan seru sekalian alam serta membawa rahmat ke sekalian alam.

      Delete
    9. Lopeh ni korang nyanyi la pueh2

      Lagu JOGET PAHANG.

      Melenggang hai
      Melenggang dengan tari lenggang
      Kalau baik hati
      Nanti orangpun sayang (2x)
      Dari Melaka ke negeri Pahang
      Singgahdi Johor beli berangan (2x)
      Kami ucapkan selamatlah datang
      Apa yang kurang dicaci jangan
      Melenggang hai
      Melenggang dengan tari lenggang
      Kalau baik hati
      Nanti orang pun sayang (2x)
      Pukullah gendang hai kulit kerbau
      Dalam majlis tari menari (2x)
      Sayalah ini bang hoi dagang merantau
      Mengharap belas orang di sini (2x)
      Melenggang hai
      Melenggang dengan tari lenggang
      Kalau baik hati
      Nanti orang pun sayang (2x)
      Negeri Pahang aman sentosa
      Kaya dengan tumbuh-tumbuhan (2x)
      Niat di hati bang oii...
      Nak buat jasa
      Mudah-mudahan Tuhan kabulkan (2x)
      Melenggang hai
      Melenggang dengan tari lenggang
      Kalau baik hati
      Nanti orang pun sayang (2x)

      Baru korang tersada sekian lamo dihanyut duniyo yg tak kemana.
      Ambik ko.

      Delete
    10. Mmm Mmm Mmm Mmm Aaraaro
      Mmm Mmm Mmm Mmm Aaraaro
      Mmm Mmm Mmm Mmm Kanne Nee
      Aala Pirandhavan Aararoo

      Mmm Mmm Mmm Mmm Aararoo
      Mmm Mmm Mmm Mmm Aararoo
      Mmm Mmm Mmm Mmm Kanne Nee
      Aala Pirandhavan Aararoo

      Seelan Seiye Aararoo
      Semitha Sirippe Aararoo
      Padiga Vizhiyil Nee Paarthaal
      Mudiyum Thuyaram Aararoo

      Un Siru Kaiyin Asaivinile
      En Boomi Suzhandridum Aararo
      Unn Oor Idhaya Thudipinile
      En Kaalam Adangidum Aararoo

      Mmm Mmm Mmm Mmm Aararoo
      Mmm Mmm Mmm Mmm Aararoo
      Mmm Mmm Mmm Mmm Kanne Nee
      Aala Pirandhavan Aararoo

      Mannil Thondrum Uyirukku
      Yedho Artham Irukumada
      Endhan Artham Nee Dhaane
      Endhan Andham Nee Dhaane

      Indha Varathai Naan Perave
      Ithavathai Purindhen Aararo
      Nithila Nilave Aararoo
      Nithirai Kolvaai Aararoo

      Nithila Nilave Aararoo
      Nithiyam Neeye Aararoo

      Mmm Mmm Mmm Mmm Aararoo
      Mmm Mmm Mmm Mmm Aararoo
      Mmm Mmm Mmm Mmm Kanne Nee
      Aala Pirandhavan Aararoo

      Mmm Mmm Mmm Mmm Aararoo
      Mmm Mmm Mmm Mmm Aararoo
      Mmm Mmm Mmm Mmm Kanne Nee
      Aala Pirandhavan Aararoo

      Aala Pirandhavan Aararoo..

      Delete
    11. Setelah mengkopipes lagu2 Tamil & Jawa, kini munafiqun ini konon bercerita mentauhidkan Allah. Lepas tuu, kopipes asal boleh entah apa2......

      Tak hal sedikit masa dulu dalam blog ini bukan main lagi dia dek marah & bencinya pd Tun Mahathir hingga....

      - berdo'a pd tuhan jesus semoga dijatuhkan laknat ke atas Tun Mahathir serta keluarhanya.

      - menghina cerca Allah SWT 'meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

      Sejahat-jahat Iblis & Dajjal pun tidaklah sampai mengata Allah meliwat.......!!

      Jenis makhluk apa si Kejora ini.......??

      Delete
    12. Taubat Paling Baik Buat Tun M -Mufti Pulau Pinang
      January 24, 2018 AIDCNews1 Comment

      GEORGE TOWN: Mufti Pulau Pinang berkata taubat paling baik buat seorang ahli politik seperti Tun Dr Mahathir Mohamad ialah kembali membetulkan kezaliman dan kejahatan yang dikaitkan dengannya.

      Datuk Wan Salim Wan Mohd Noor berkata orang Islam harus faham bahawa taubat bukan sahaja diucapkan melalui kata-kata seperti beristighfar tetapi yang lebih utama dilakukan dengan perbuatan dan amalan.

      “Jika seorang hamba Allah yang pernah menjadi pemimpin atau pemerintah dan banyak melakukan kezaliman dan kejahatan ketika memimpin rakyat jelata dan memerintah negara, maka taubat yang paling baik ialah dengan menegakkan keadilan dan melakukan kebajikan jika dia berpeluang kembali berkuasa.

      “Jadi jika Dr Mahathir ada berniat untuk bertaubat dengan cara yang demikian maka eloklah jika dia kembali memegang kuasa dan menjadi pemimpin negara sekali lagi,” katanya kepada FMT.

      Wan Salim mengulas kenyataan penceramah kontroversi Zamihan Mat Zin baru-baru ini, yang antara lain menyeru Dr Mahathir masuk sekolah pondok dan bertaubat atas dosa-dosanya semasa memerintah negara selama 22 tahun.

      Dr Mahathir, 93, yang mempengerusikan Pakatan Harapan, adalah calon gabungan itu untuk perdana menteri.

      Salim berkata orang Islam yang baik mesti bertaubat daripada segala dosa dan kesalahan sementara kesempatan masih ada.

      Oleh itu, sekiranya Dr Mahathir ingin kembali ke arena politik dengan hasrat untuk memperbetulkan kesilapan, maka tiada salahnya dari sudut pandangan Islam.

      “Tetapi jika tujuan beliau hanya untuk kepentingan diri, keluarga atau kroni maka tindakan sedemikian adalah salah dan merupakan suatu yg tidak wajar dilakukan,” katanya – FMT

      Delete
    13. misi mak badak is for next pm..vote pas n amno for mak badak

      Delete
    14. 1439....Omak ko pokak!!!

      Delete
    15. Bagi Anwar dan reformasi, golongan dan lapisan pemuda idealistik yang inginkan perubahan menjadi sasaran mereka.

      Ramai yang mendapat pendidikan agama, yang berdakwah dan percaya pada nilai-nilai murni dan dahagakan nilai-nilai suci tidak sanggup melihat negara ini terus dibelenggukan dengan pemerintahan Mahathirisme yang telah disamakan dengan segala kekejaman, kezaliman dan ketidakadilan semasa.

      Puak Lim Kit Siang dan DAP pula mempersoalkan hak-hak keistimewaan orang Melayu dan kedudukan rasmi agama Islam yang termaktub dalam perlembagaan.

      MCA dipersalahkan, dipersendakan dan di hina sebagai parti yang berdosa pada orang Cina dan etnik-etnik lain kerana menggadaikan hak mereka dan bersetuju dengan keistimewaan orang Melayu dan pribumi Sabah/Sarawak.

      Selama beberapa dekad sejak kemerdekaan dan khususnya semasa pemerintahan Mahathir, DAP telah membelasah MCA yang dituduh mengorbankan hak kesamarataan yang DAP perjuangkan.

      MCA dituduh parti pencacai

      Mahathir dilakar sebagai seorang diktator yang tidak demokratik dan MCA dituduh sebagai parti pencacai yang ingin menjawat kedudukan Menteri sehingga sanggup mengenepikan hak sama rata orang Cina dan kaum lain dengan orang Melayu.

      DAP telah terus relevan sebagai parti politik yang menjadi parasit ke atas sentimen perkauman (khususnya masyarakat Cina) dengan menjadikan kawasan majoriti Cina sebagai sasaran kubu politik mereka.

      Sentimen perkauman dan chauvinisme mereka begitu tebal sekali sehinggakan DAP boleh meletakkan siapa-siapa sebagai calon mereka tanpa profil atau sumbangan politik dan DAP akan tetap menang dengan senang sekali di kawasan ini. Itulah kekebalan DAP di kawasan majoriti Cina kerana eksploitasi emosi perkauman kelampauan.

      Hari ini segala-galanya menjadi nyata dan hati sebenar pemimpin-pemimpin ini terbongkar.

      Delete
    16. Mufti lebih baik diam kalau tak faham politik!!!
      Ada pun asyik nak mengemukkan badan saja.
      Gaji buta.
      Kenapa semua mufti berdiam diri dan tidak mengambil apa2 tindakan apabila pas dgn sewenang wenangnya melacurkan agama untuk kepentingan parti mereka????

      Delete
    17. Hari ini parti Bersatu melalui seorang ustaznya berkata bahawa parti Bersatu akan menyediakan ustaz-ustaz mereka untuk lawan salah faham terhadap Islam.

      Malaysiakini menyiar "Langkah menyertai politik untuk melawan salah faham tentang Islam adalah cabaran baru buat pelajar kedoktoran Pengajian Islam, Abu Hafiz Salleh Hudin.


      Anak muda berusia 30 tahun itu berkata, ada keperluan untuk melawan hujah dan pandangan ahli politik yang memperalatkan agama demi kepentingan peribadi.

      Dan beliau merasakan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) adalah platform terbaik untuk melawannya.

      "Ada yang mengatakan jika semua mahu berada di luar politik kerana mahu kekal jujur dan berkata benar, usaha dan pandangan mereka akan ditutup oleh orang (politik) yang sesuka hati menggunakan jawatan dan apa saja peluang untuk memenuhi hawa nafsunya.

      "Ini adalah tanggungjawab besar kerana dari dulu lagi saya merasakan berada di luar (gelanggang politik) lebih mudah dan neutral (dalam mengutarakan pandangan)," katanya pada sidang media pengumuman rasmi penyertaannya dalam BERSATU.

      "InsyaAllah, saya bersedia untuk dilabel atau dianggap (secara salah), selagi saya mengingatkan diri untuk sentiasa bercakap atas nama kebenaran," katanya.


      Anggota Majlis Pimpinan Tertinggi BERSATU Datuk Rais Hussin yang mengumumkan penyertaan itu, turut mengesahkan pelantikan Abu Hafiz sebagai timbalannya dalam Biro Strategi dan Dasar.



      Berdasarkan kelayakan akademik, Rais menyifatkan kemasukannya sebagai 'aset penting' bagi BERSATU, terutama untuk meningkatkan kebolehan mereka melawan "naratif menyeleweng" tentang Islam yang dibuat PAS dan Umno.

      "Melayu dan Islam sentiasa menjadi asas BERSATU. Kini kami mengukuhkan lagi naratif ini dan paling penting untuk memberikan penjelasan yang betul bagi 'naratif yang menyeleweng'," katanya.

      Beliau berkata, isu berkenaan Islam adalah amat penting kerana amat dekat dengan 42 peratus pengundi luar bandar yang menjadi faktor penentu untuk kira-kira 65 peratus kerusi Parlimen.

      Sebelum bersatu nak lawan salah faham terhadap Islam sepatutnya si Abu Hafiz Salleh ini pergi nasihat dulu Tun Mahathir Mohamad untuk membenarkan isterinya Tun Hasmah memakai tudung.

      Kalau itu pun tak boleh nak buat tak payah sembang kencang tentang kesalahan orang lain. Lihat dan cermin diri adalah sebaik-baik tindakan yang perlu dibuat oleh USTAZ BERSATU.


      XOXO - Bila agama dah jadi bahan jenaka politik, akal telah dijadikan alas punggung, maka hanya tunggu kehinaan.

      Delete
    18. Mufti pegi jumpa najib tu dulu ckp Jgn mencuri menyamun harta rakyat, lps tu pegi jumpa hadi ckp Jgn makan duit samun, Jgn jadi peminta sedekah, Jgn jual agama krn nak cover najib,
      Itu baru mufti Ada telor,
      Dah ckp semua,
      Baru lah boleh jumpa Tun M,
      Baru ada point utk sembang,
      Ada berani kah mufti,
      Lps tu Jgn lupa pd pru 14,
      Undi PAKATAN

      Delete
    19. Naib Presiden Parti Cinta Malaysia (PCM) Datuk Huan Cheng Guan hari ini membuat laporan polis selepas mendakwa menerima ugutan bunuh menerusi SMS semalam daripada orang yang tidak dikenali.


      Beliau berkata ugutan itu dalam bentuk mesej “CAKAP BANYAK, KAU MATI” yang diterimanya kira-kira 3 petang daripada nombor telefon yang tidak dikenali.

      “Saya cuba membalas mesej itu dan membuat panggilan ke atas nombor itu tetapi tidak dapat dihubungi lagi dan mesej saya tidak dihantar. Jadi, saya meminta polis menyiasat kes ini untuk keselamatan anggota keluarga saya,” katanya kepada pemberita selepas membuat laporan itu di Ibu Pejabat Polis Daerah Seberang Perai Tengah di Bandar Perda di Bukit Mertajam.

      Huan berkata beliau tidak dapat mengenal pasti individu terbabit atau mengetahui sebab di sebalik mesej itu, tetapi beliau percaya ia mungkin berpunca daripada keberaniannya bersuara terhadap kerajaan negeri DAP untuk kepentingan rakyat Pulau Pinang.

      “Saya tidak tahu (siapa dan mengapa). Saya terkejut apabila melihat mesej ini. Saya hanya menjawab ‘kita tengok sapa mati dulu’,” katanya.

      Huan berkata beliau tidak akan tunduk malah akan terus bersuara bagi rakyat Pulau Pinang terhadap sebarang isu rasuah melibatkan kerajaan negeri pada masa ini.

      “Ini adalah pertama kali saya menerima ugutan bunuh, tetapi saya tidak mahu menuding kepada orang atau kes tertentu dan menyerahkan kepada polis untuk siasatan,” katanya.

      Huan dikenali kerana bersuara lantang terhadap kerajaan negeri, khususnya berkaitan dengan laporan yang katanya telah dihantar kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung cadangan terowong bawah lain dan projek tiga jalan.

      Dipercayai, laporannya itu mendorong kepada SPRM menyiasat projek bernilai berbilion ringgit itu.

      Beliau juga dikatakan telah mendedahkan isu mengenai Pasukan Peronda Sukarela (PPS) yang diwujudkan oleh kerajaan negeri.

      Delete
    20. 16:30..mahafiraun tu wajib bertaubat..ilmu agama cetek nak lawan mufti..

      Delete
  2. Yg kedua pun aku juga ke?

    ReplyDelete
    Replies

    1. najib mengaku memyundal 1mdb



      ganti la balik duit hilang najib oiii

      Delete
    2. Penulis rasa sangat pelik dengan orang Pan, lebih lebih lagi dia mendakwa yang dia lebih islam daripada Islam Pas.
      Kalau Pan lebih Islam daripada Pas mana mungkin dia tak suka apabila penulis kata musuh Islam adalah Islam juga, akan tetapi Islam yang munafik.

      Mereka marah dengan penulis dan berkata tak ada faedah mengatakan musuh umat Islam ialah umat Islam juga, tetapi yang munafik.



      Pelik juga, kerana marah dengan penulis yang berkata demikian. Pada hal itu adalah suatu yang reality dan realistic.
      Mengapa mereka marah.Mungkin kata kata penulis itu sudah terkena atas kepala mereka.

      Mustahil islamnya lebih Islam daripada Islam Pas jadi munafik. Sangat tidak munsabah mereka yang islamnya lebih baik berbanding dengan Islam yang lain boleh jadi munafik.

      Zaman Rasulullah SAW memerintah Madinah ada dua musuh. Pertama orang orang Yahudi. Untuk selamatkan kerajaan Islam mahu tidak mahu kena bunuh ketuanya.

      Kedua, orang orang munafik.Rasulullah SAW mengarah membunuh ketuanya Ka’ab bin Asyraf dan Abdulllah Bin Ubay dibiar hidup.

      Demikian juga dengan Pan dibiar hidup miskipun sangat bahaya kepada misi dan visi Pas untuk mendaulatkan syariat Allah.

      Mereka bukan setakat marah dengan penulis, malah tergamak mengatakan Presiden Pas ulamak Su’.

      Mungkin sudah terpengaruh dengan Tun Dr Mahathir Mohamad bakal perdana menteri Malaysia selepas PRU 14 nanti.

      Tun Dr Mahathir Mohammad mengatakan Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang Kafir.

      Tuduhan itu semacam masuk akal, kerana Pas sudah bekerjsama dengan umno yang dituduh kafir sebelum ini.

      Apa apa pun demikian perangai orang orang politik yang tidak beriman dan bertakwa.

      Kalau mereka beriman dan takwa mana mungkin berlaku tuduh menuduh satu sama lain.

      Kita tahu tuduh menuduh itu adalah modal untuk naik dan berkuasa.Pada hal islam melarang keras akan perbuatan tersebut.

      Akan tetapi kita yang mengaku Beragama Islam berperangai macam umat Para nabi sebelum ini yang ingkar dengan perintah dan dakwah untuk mentauhidkan Allah.

      Delete
    3. Setelah mengkopipes lagu2 Tamil & Jawa, munafiqun ini konon bercerita mentauhidkan Allah.

      Tak hal sedikit masa dulu dalam blog ini bukan main lagi dia dek marah & bencinya pd Tun Mahathir hingga....

      - berdo'a pd tuhan jesus semoga dijatuhkan laknat ke atas Tun Mahathir serta keluarhanya.

      - menghina cerca Allah SWT 'meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

      Sejahat-jahat Iblis & Dajjal pun tidaklah sampai mengata Allah meliwat.......!!

      Jenis makhluk apa si Kejora ini.......??

      Delete
    4. Yea Aatral Arase Vaa
      Yea Aatral Azhage Vaa

      (Yea)
      Maayam Illai
      (Aatral)
      Manthiram Illai
      (Arase)
      Jaalam Illai
      (Vaa)
      Thanthiram Illai

      (Yea)
      Maayam Illai
      (Aatral)
      Manthiram Illai
      (Azhage)
      Jaalam Illai
      (Vaa)
      Thanthiram Illai

      Kaalam En Kadhaliyo
      Kan Kaana Mohiniyo
      Einstein-ai Maatra Vantha
      Aanantha Peroliyo

      Kaalam En Kadhaliyo
      Kan Kaana Mohiniyo

      Suttri Vanthen Vinnin Veliyiley
      Vetri Ellam Viral Nuniyiley
      Acham Illai Endhan Vaalviley
      Macham Undu Endhan Nenjiley

      Kaalathin Saavi Kadikaara Kootukkul
      Kaanatha Vaazhkai Enthan Kattupaatukul
      Tharunathai Vellum Vithai Naan Sollataa
      Aandavan Chella Pillai Naano Naano

      Kaalam En Kaadhaliyo
      Kan Kaana Mohiniyo
      Einsteinai Maatra Vantha
      Aanantha Peroliyo

      Kaalam En Kadhaliyo
      Kan Kaana Mohiniyo

      Kaalathin Kaiyil Naanum Pillai Poola Aaven
      Kaadhali Kaiyai Patri Munnum Pinnum Pooven
      Santhira Suriyanai Kooliyaaga Ketpen
      Ulagathin Vaazhvai Ellam Otrai Naalil Vaala Yosipen

      Vaa
      Machakkaraa
      Mayakkaraa
      Machakkaraa
      Machakkaraa

      Aatral Arase Arase Vaa Vaa
      Aatral Azhage Azhage Vaa Vaa
      Aakum Arivey Arivey Vaa Vaa
      Kaakum Karame Karame Vaa Vaa

      Potrum Porule Vaaa
      Maatru Thirane Vaa
      Potrum Porule Vaaa
      Maatru Thirane Vaa

      (Yea)
      Maayam Illai
      (Aatral)
      Manthiram Illai
      (Arase)
      Jaalam Illai
      (Vaa)
      Thanthiram Illai

      (Yea)
      Maayam Illai
      (Aatral)
      Manthiram Illai
      (Azhage)
      Jaalam Illai
      (Vaa)
      Thanthiram Illai

      Kaalam En Kaathaliyeo
      Kan Kaana Mohiniyo
      Einstein-ai Maatra Vantha
      Aanantha Peroliyo

      Kaalam En Kaathaliyeo
      Kan Kaana Mohiniyo

      Yo Yo Yo

      Delete
  3. La yg ketiga pun aku juga!

    ReplyDelete
    Replies

    1. pas sundal


      koran dia jual dgn ayat ayat setan


      ayat suci pas babi kan


      demi 40 kerusi

      Delete
    2. Siapa Datuk Seri Mahadzir Khalid, Menteri Pendidikan yang menggesa guru yang tidak menyokong kerajaan (sebenarnya ‘tidak menyokong UMNO/BN’) supaya meletakkanjawatan? Siapa speaker Dato’ Seri Ahmad Razif, MB Terengganu? Siapa Datuk Zubir Embong, speaker DUN-nya? Bukankah mereka asalnya guru? Apakah lepas masuk bertanding pilihanraya baru mereka bergiat dalam politik?



      Semasa bertugas sebagai guru dulu tidakkah mereka merupakan penggiat politik dan memegang jawatan tertentu di dalam UMNO? Persoalannya, apakah sikap Pengarah Pendidikan dan Menteri Pendidikan waktu itu?

      Menteri Pendidikan patut belajar politik matang dan sejahtera daripada PAS. Era pendidikan makin maju. Bukan saja guru, pelajar juga semakin educated. Institusi yang paling ramai pemegang ijazah ialah sekolah dan IPT. Hampir semua guru sekolah baik menengah atau rendah kini adalah pemegang ijazah. Kalau sesebuah sekolah ada 100 orang guru, 95 orang adalah pemegang sarjana muda dan sarjana. Apakah sebuah institusi yang cemerlang begini rela diperbodohkan pak menteri?

      Bodoh bagi guru hanya dalam dua situasi; bodoh kerana menyokong parti yang cakap tak serupa bikin atau buat-buat bodoh. Memang ada segelintir guru yang terus menyokong UMNO/BN walaupun UMNO/BN tipu rakyat dengan GST. Mereka terus sokong UMNO/BN walaupun rasuah dan ketirisan ekonomi menyebabkan rakyat menanggung bahananya pada hari ini.

      Mereka terus memuja UMNO/BN walaupun parti keris telanjang dan dacing itu menyebabkan tanah rezab Melayu tergadai. Malah mereka bangga melihat bendera-bendera keris terpacak di pagar-pagar sekolah walaupun pemimpin merekalah berkata jangan bawa masuk politik ke sekolah.

      Manakala golongan kedua yang buat-buat bodoh memang ramailah. Pengetua suruh guru sediakan tempat untuk UMNO buat program di sekolah, guru buat. Buat-buat bodoh. Pengarah JPN suruh guru berikrar sokong kerajaan walaupun sebenarnya sokong UMNO/BN, guru ikrar. Buat-buat bodoh. Menteri kata kalau nak berpolitik ( sebenarnya berpolitik di pihak pembangkang) , sila letak jawatan, guru angguk. Buat-buat bodoh. Satu tindakan yang amat padan dengan Pengetua, Pengarah dan Menteri Pendidikan yang bodoh.

      30 tahun aku menitiskan ilmu di sekolah. Berbagai-bagai karenah pengetua, PPD, Pengarah dan Menteri Pendidikan aku dan rakan-rakan hadapi. Kami yang disyak menyokong pembangkang, disenaraikan nama untuk rekod Jabatan Pelajaran Negeri. Ugutan. Kalau borang Prestasi Tahunan, jangan tulis penglibatan dalam masyarakat sebagai ahli atau AJK PAS. Nahas. Tetapi ramai guru kategori bodoh tadi rasa teruja ketika menulis “ahli atau AJK UMNO”. Bertuah.

      Jemput wakil rakyat rasmi mesyuarat agung PIBG, dia cakap soal sokong kerajaan (sokong UMNO sebenarnya). Jemput menteri rasmi sesuatu program di sekolah, dia cakap tentang parti pembangkang tak pandai memerintah Kelantan. Datang PM, apalagi penuh bersusun bendera dan manusia yang beruniform UMNO/BN mencemar alam sekitar sekolah. Setiap majlis atau program di sekolah, apabila dijemput wakil rakyat atau orang politik berucap bersedialah kita untuk dengar ceramah politik. Dalam situasi berbeza, mereka inilah juga yang berkata jangan berpolitik di sekolah.

      Kalau ada dalam kalangan kami yang dilihat selalu hadir ceramah atau aktiviti politik PAS, kami dipanggil ke Pejabat Pendidikan Daerah (PPD) atau Jabatan Pendidikan Negeri (JPN). Kami disoal itu ini, diugut dan diperli – itu biasa. Klimaksnya, kami ditukar kehujung negeri atau ke pulau. Lebih teruk lagi mereka sanggup tukar kami ke pedalaman Sabah dan Sarawak walaupun mereka tahu kami sudah ada anak isteri. Banyak kes seperti ini kerana campur tangan orang politik, khususnya JKKK.

      Kami pernah diperlekeh konon serebeh (kalau ada yang berserban). Kami dituduh banyak berpolitik daripada mengajar. Kami dituduh mengajar murid membenci pemimpin negara? Gesaan Menteri Pendidikan, Mahadzir Khalid agar guru yang menentang kerajaan (sebenarnya tidak menyokong UMNO/BN) meletakkan jawatan itu hanyalah lagu ulangan yang mengungguli carta bangsat politik.

      Delete
    3. Aaa...
      Aaa...
      Aaa...
      Aaa...
      Aaa...
      Aaa...
      Aaaaaaaa...

      Puliya
      Kili jeyichaa kaadhal kaadhal
      Puyala
      Poo jeyichaa kaadhal kaadhal

      Puliya
      Kili jeyichaa kaadhal kaadhal
      Puyala
      Poo jeyichaa kaadhal kaadhal

      Indha kaadhal il yaarum
      Vizhundhu vittaal irukkumaa
      Ezhundaalum manassu irukkumaa

      Nee ennai paarkkail
      Naan engo paarkiraen
      Nee engo paarkkail
      Naan unnai paarkiraen

      Kaadhal oru kannaadi
      Anaal indha kannaadi
      Thondruvadhai ellaam
      Kaatuvadhu illai... iii... iii

      Ullatthai putti vaithaalum
      Iru kangal kaatti kodukkiradhe
      Unakkum enakkum munnalae
      Nam nezhalgal ondrai nadakkiradhae

      Ooohhh...

      Kangal paarkum podhilae
      Kalavaadi pogumae
      Kaadhalai kattida
      Kayrugnal edhumillaiii

      Nee ennai paarkkail
      Naan engo paarkiraen
      Nee engo paarkkail
      Naan unnai paarkiraen

      Puliya
      Kili jeyichaa kaadhal kaadhal
      Puyala
      Poo jeyichaa kaadhal kaadhal

      aa aa aa aa aah
      aa aa aa aa aah
      aa aa aa aa aah
      aa aa aa aa aah

      Nee thandha mayiliragaai
      Nedungaalam vaithirundhaen
      Mindum andha kaalam
      Maanadinil odum

      aa aa aa aa aah
      aa aa aa aa aah

      Unnai kaanum munnaalae
      Adi ennai naanae veruthu vandhan
      Unnai kanda pinnalae
      Naan pullaiyum
      Poondayum nesikhiren

      oohhh

      Thaai thandha swasamun
      Thandai pola nerukkamum
      Unniru thoolgalil
      Saigayil unargiraen

      Nee ennai paarkkail
      Naan engo paarkiraen
      Nee engo paarkkail
      Naan unnai paarkiraen

      Puliya
      Kili jeyichaa kaadhal kaadhal
      Ooo... Puyala
      Poo jeyichaa kaadhal kaadhal

      Indha kaadhal il yaarum
      Vizhundhu vittaal irukkumaa
      Ezhundaalum manassu irukkumaa

      Nee ennai paarkkail
      Naan engo paarkiraen
      Nee engo paarkkail
      Naan unnai paarkiraen

      ha ha ha ha ha ha
      ha ha ha ha ha ha
      ha ha ha ha ha ha
      ha ha ha ha ha ha

      Delete
    4. Over the last few decades, changes in the country have caused an exodus of Malaysian Indians from estates. Now, they face many challenges across the country.

      Recently, Klang MP Charles Santiago told off the Barisan Nasional (BN) government, saying it was too late to help the Indians. Even Subang MP R Sivarasa voiced his displeasure over the government initiatives for the Indian community. Playing peekaboo, he was reminding people of his existence as the 14th general election nears.

      Truth be told, Pakatan Harapan (PH)-controlled states Penang and Selangor have large chunks of semi-urban areas where Indians have migrated after being displaced from the estates in the hope of finding better job opportunities.

      In past elections, PH won comfortably by riding on these poor Indians who were pinning their hopes on a better future. Indians wholeheartedly placed their trust in the ballot box, thinking a PH leadership would bring change.

      Disappointingly, two terms have passed since PH took over and the landscape remains the same. Their lives remain in ruins. They have been struggling to make ends meet ever since their displacement from estates, living in dilapidated housing schemes. This has led to a high crime index and brought on other social ills.

      Yet, these MPs keep jumping on BN while flinching from their own responsibilities. Now, the opposition is repeating the same charade, this time promising the people that justice can only be served if they grab Putrajaya. How remarkable! Perhaps they’ll want to conquer the moon next.

      The government, on the other hand, has made bold commitments to tackle Indian woes since 2009, regardless of political jurisdiction.

      Recently, Prime Minister Najib Razak announced his most ambitious plan to date for the Indian community: the Malaysian Indian Blueprint.

      This started bearing fruit within months of its launch, with government departments rallying together to heed the PM’s call to provide solutions to long-standing issues facing the Indian community.

      One prime example is the building of new houses for free in PPR Ampar Tenang in Dengkil, Selangor, for displaced estate workers.

      These 400 families from the Taman Permata flats will see their long-standing housing issues resolved with the construction of 400 single-storey terrace houses, to be completed by next year.

      In 1999, they were displaced along with their families to make way for the development of Putrajaya after the government under former prime minister Dr Mahathir Mohamad acquired the estates.

      Residents in Jinjang Utara, Kuala Lumpur, have also received the keys to their new homes at the brand-new PPR Sri Aman.

      Najib has been undoing the years of neglect and marginalisation caused by current PH chairman Mahathir.

      The very fact that the blueprint indicates that Indians are at the bottom of the economic ladder, and lists out the various initiatives that will be carried out through various ministries, shows complete honesty and commitment by the government to tackle these issues.

      Going by the logic of the honourable MPs from PH, is it too late to help the Indians? Should they be left to rot so they can win more elections by singing their plight without any solution in sight?

      Whatever happened to the Gelang Patah Declaration and numerous other plans, supposedly for the benefit of the Indians?

      They go around proclaiming that by winning GE14, PH will be in the best position to reverse the fortunes of the Indian community.

      How is that possible when the person who is going to head it is the one who deliberately obliterated the socio-economic status of the Indian community more than 20 years ago?

      Delete
    5. Setelah mengkopipes lagu2 Tamil & Jawa, kini munafiqun ini konon bercerita mentauhidkan Allah. Lepas tuu, kopipes asal boleh entah apa2......

      Tak hal sedikit masa dulu dalam blog ini bukan main lagi dia dek marah & bencinya pd Tun Mahathir hingga....

      - berdo'a pd tuhan jesus semoga dijatuhkan laknat ke atas Tun Mahathir serta keluarhanya.

      - menghina cerca Allah SWT 'meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

      Sejahat-jahat Iblis & Dajjal pun tidaklah sampai mengata Allah meliwat.......!!

      Jenis makhluk apa si Kejora ini.......??

      Delete
    6. Bialah jauh di mato dakek dihati
      Marilah samo ndeh da mangganggam janji
      Jikok rindu kito samo rindu
      Di dalam mimpi batamu
      Lamo jo lambek pintak balaku

      Jikok rindu kito samo rindu
      Di dalam mimpi batamu
      Lamo jo lambek pintak balaku

      A R (*)
      Tadanga kaba barito denai di rantau
      Ambiak elok nyo sayang buang buruak nyo
      Basabalah adiak basabalah mananti
      Denai lai kapulang manabuih janji
      Basabalah adiak basabalah mananti
      Denai lai kapulang manabuih janji

      Marantau denai pai marantau
      Ma adu untuang jo parasaian
      Jan risau diak sayang usalah risau
      Nyao di badan jadi taruhan

      O F
      Mananti oi uda denai mananti
      Uda dirantau bilo kapulang
      Manyeso gamang manunggu janji
      Ma harok japuik pamenan hati

      Jikok rindu kito samo rindu
      Di dalam mimpi batamu
      Lamo jo lambek pintak balaku

      A R
      Basabalah adiak basabalah mananti
      Denai lai ka pulang manabuih janji

      Delete
    7. Rupa-rupanya Lim Kit Siang dan Anwar Ibrahim cuma bermain politik dan mempermainkan penyokong-penyokong mereka semata-mata. Segala-gala prinsip perjuangan mereka adalah satu helah penipuan politik sahaja.

      Prinsip-prinsip laungan mereka adalah semata-mata untuk menggerakkan naluri , imaginasi dan emosi penyokong mereka yang telah menjadi boneka politik yang boleh dikorbankan.

      Kepercayaan dan harapan mereka pada Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang dihampakan apabila mereka berpakat untuk mengembalikan Mahathir untuk menjawat kedudukan perdana menteri semula sekiranya Pakatan Harapan (HARAPAN) menang dalam pilihan umum ini.

      Jari kuku besi Mahathirisme telah menular dan mencakar dengan mainan, 'manoeuvre' atau manipulasi politik dalam Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) dan seterusnya Mahathirisme sekali lagi bermaharajalela semula tetapi kali ini tidaklah dalam Umno tetapi dalam gabungan HARAPAN yang mana penyokong-penyokong DAP dan PKR ditelan bulat-bulatnya.



      Bermula dengan penubuhan parti BERSATU, di mana penyokong-penyokong Muhyiddin Yassin beranggapan bahawa Presiden BERSATU adalah 'top dog' mereka terkejut apabila Mahathir yang meletakkan diri sebagai Pengerusi BERSATU telah meminggirkan Presiden parti itu.

      Bekas Ahli Jawatankuasa Pusat BERSATU Kamarulazman Habibur Rahman (gambar, atas) telah mengatakan Mahathir telah berjaya merampas kuasa dari Muhyiddin Yassin yang telah dijadikan 'pawn' yang boleh dikorbankan dalam percaturan politik Mahathir.

      Setelah itu satu demi satu pemimpin yang percaya dan meletakkan harapan mereka pada Muhyiddin dan tidak boleh menerima kembalinya Mahathirisme telah meninggalkan parti.

      Kembali kita kepada maruah PKR dan DAP yang berkecai apabila mereka tanpa segan-silu telah memeluk kembali Mahathirisme dengan menjadikan Mahathir calon perdana menteri mereka.

      Jarak kuda, masa pemimpin

      Inilah prinsip perjuangan pemimpin reformasi dan Malaysian Malaysia rupa-rupanya. Maka kita tidak kedengaran laungan reformasi dan Malaysian Malaysia akhir-akhir ini.

      Bagi penyokong-penyokong Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang yang telah ditipu selama berdekad, biarlah saya mengobati hati mereka dengan peribahasa Cina ini.

      'Lù yáo zhī mǎ lì,rì jiǔ jiàn rén xīn'.

      Peribahasa ini bermaksud jarak perjalanan akan menentukan kekuatan seekor kuda itu, manakala masa pula akan membongkar keikhlasan seseorang pemimpin kita.

      Delete
  4. No 4 pun aku juga lagi.

    ReplyDelete
    Replies

    1. pak lebai haji korup

      ketua d lebai

      haji hadi


      KELDAI HADI


      patut la bibi najib merah


      togok air setan rupenyer


      breakfast dgn c'berg


      ini yg keldai hadi suka


      jom mabok bersama najib dan hadi

      Delete
    2. PRESIDEN PAS MENYATAKAN AKAN MENAWAN SELANGOR DIBAWAH PAS DAN AKAN BUAT PERUBAHAN PENTADBIRAN SELANGOR. PAS SELANGOR BERSEDIA BERTANDING DISEMUA KERUSI PARLIMEN DAN DUN PADA PRU 14

      Parlimen Selangor dijangkakan kerusi-kerusi yang semua Pas akan meletakkan calon bersama Gagasan Sejahtera dibantu dengan Dewan Himpunan Penyokong Pas. Bertanding PRU 14.



      *Selangor*

      P92 Sabak Bernam -*PAS*
      P93 Sungai Besar -*PAS*
      P94 Hulu Selangor - *PAS*
      P95 Tanjong Karang - *PAS*
      P96 Kuala Selangor - *PAS*
      P97 Selayang -*GS*
      P98 Gombak -*PAS*
      P99 Ampang -*PAS*
      P100 Pandan -*PAS*
      P101 Hulu Langat -*PAS*
      P102 Serdang -*GS*
      P103 Puchong - *GS*
      P104 Kelana Jaya -*GS*
      P105 PJ Selatan -*GS*
      P106 PJ Utara -*GS*
      P107 Subang -*GS*
      P108 Shah Alam - *PAS*
      P109 Kapar -*GS*
      P110 Klang - *GS*
      P111 Kota Raja - *PAS*
      P112 Kuala Langat - *PAS*
      P113 Sepang - *PAS*

      N1 Sungai Air Tawar - *PAS*
      N2 Sabak - *PAS*
      N3 Sungai Panjang - *PAS*
      N4 Sekinchan - *GS* / *DHPP*
      N5 Hulu Bernam - *PAS*
      N6 Kuala Kubu Baharu - *GS* / *DHPP*
      N7 Batang Kali - *PAS*
      N8 Sungai Burong - *PAS*
      N9 Permatang - *PAS*
      N10 Bukit Melawati - *PAS*
      N11 Ijok - *PAS*
      N12 Jeram - *PAS*
      N13 Kuang - *PAS*
      N14 Rawang - *GS* / *DHPP*
      N15 Taman Templer - *PAS*
      N16 Batu Caves - *PAS*
      N17 Gombak Setia - *PAS*
      N18 Hulu Kelang - *PAS*
      N19 Bukit Antarabangsa - *PAS*
      N20 Lembah Jaya - *PAS*
      N21 Chempaka - *PAS*
      N22 Teratai - *GS* / *DHPP*
      N23 Dusun Tua - *PAS*
      N24 Semenyih - *PAS*
      N25 Kajang - *PAS*
      N26 Bangi - *PAS*
      N27 Balakong - *GS* / *DHPP*
      N28 Seri Kembangan - *GS* / *DHPP*
      N29 Seri Serdang - *PAS*
      N30 Kinrara - *GS* / *DHPP*
      N31 Subang Jaya - *GS* / *DHPP*
      N32 Seri Setia - *PAS*
      N33 Taman Medan - *PAS*
      N34 Bukit Gasing - *GS* / *DHPP*
      N35 Kampung Tunku - *GS* / *DHPP*
      N36 Damansara Utama - *GS* / *DHPP*
      N37 Bukit Lanjan - *GS* /*DHPP*
      N38 Paya Jaras - *PAS*
      N39 Kota Damansara - *PAS*
      N40 Kota Anggerik - *PAS*
      N41 Batu Tiga - *PAS*
      N42 Meru - *PAS*
      N43 Sementa - *PAS*
      N44 Sungai Pinang - *GS* / *DHPP*
      N45 Selat Klang - *PAS*
      N46 Pelabuhan Klang - *PAS*
      N47 Pandamaran - *GS* / *DHPP*
      N48 Kota Alam Shah - *GS* /*DHPP*
      N49 Seri Andalas - *GS*/ *DHPP*
      N50 Sri Muda - *PAS*
      N51 Sijankang - *PAS*
      N52 Teluk Datuk - *GS* / *DHPP*
      N53 Morib - *PAS*
      N54 Tanjong Sepat - *PAS*
      N55 Dengkil - *PAS*
      N56 Sungai Pelek - *GS*/ *DHPP*

      Delete
    3. dalam mimpi boleh kot pas menang..DUN Sg pinang? omaigodddd..unlessss lobai herdy boleh jadi mcm mark zukernberg boleh kot menang

      Delete
    4. Penggal parlimen semakin menghampiri tarikh luputnya. Baik pemerintah mahupun pembangkang sedang mengatur pelan dan strategi untuk menghadapi pilihanraya umum ke empat belas (PRU14). Sebuah pilihan raya yang dijangka paling epik.


      Barisan pembangkang yang selama ini menghadapi masalah keterbatasan akses di media arus perdana dalam semua pilihan raya umum sejak enam puluh tahun yang lalu, sedang giat mempromosi pakej tawaran mereka kepada rakyat.

      Penjenamaan semula perikatan pembangkang dari namanya Pakatan Rakyat (yang kemudiannya sah menghembuskan nafas terakhir dua tahun lepas mengikut jejak mendiang Barisan Alternatif sekitar 2005) kepada Pakatan Harapan (akronimnya HARAPAN) dijangka dapat menggugat kerajaan BN.



      Apatah lagi kali ini, ikon reformasi 1998 - Anwar Ibrahim melalui partinya PKR bersatu semula dengan musuh politiknya yang paling ketat iaitu Dr Mahathir Mohamad, bekas perdana menteri selama dua puluh dua tahun. Beliau menubuhkan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU).

      Ini sudah cukup menakutkan BN yang saban hari menjalankan jarumnya di kaca televisyen dan akhbar, menghentam Dr Mahathir, bekas presiden Umno paling lama dalam sejarah parti itu.

      Selain DAP yang mantap kerja akar umbinya dan Parti Amanah Negara (AMANAH), parti serpihan PAS yang lahir selepas kalah dalam pemilihan dalaman parti – kelihatan di atas kertas, perikatan ini bakal meratah mudah BN yang sudah terlalu tua, korup dan membebankan rakyat terbanyak itu.
      Tak semena-mena, suasana tertekan menyelubungi HARAPAN apabila tawaran mereka yang menganjurkan idea Dr Mahathir sebagai perdana menteri jika berjaya menguasai kerajaan pusat ditolak oleh sebahagian penyokong pembangkang sendiri.

      Penolakan ini menjelmakan sebuah kempen baru di alam maya dengan hashtag #UndiRosak. Trend ini pada mulanya kecil, tetapi semakin lama semakin merebak dan disambut oleh warga Internet, khususnya anak muda non partisan.

      Status dengan hashtag itu yang dimainkan oleh 'pahlawan papan kekunci' kebanyakannya bernada sinis, sarkastik, berbau nakal, 'menganjing' telah dibalas dengan kasar, serius dan marah-marah oleh penyokong HARAPAN.

      Pendukung HARAPAN melabelkan mereka sebagai bodoh! Entah kenapa, status nakal-nakal, melawak ini dilihat mampu mengancam, mengganggu, 'kacau daun' dan wajib dipatahkan segera.

      Antara satu cara untuk membanteras mereka adalah dengan melemparkan tuduhan yang mereka ini budak 'upahan' Najib dan agenda Umno.

      Turut menulis tentang bahayanya kempen #UndiRosak ini kepada sistem demokrasi dan hak asasi ialah aktivis-aktivis serta NGO yang pro-HARAPAN.

      Akhirnya, pimpinan HARAPAN juga telah turut terheret sama memberi komentar. Mereka mula menaikkan status mengajak rakyat mengundi dan jangan sesekali terpengaruh dengan 'langkah tidak patriotik' kumpulan #UndiRosak ini.

      Ada juga pimpinan tertinggi parti pembangkang sampai mahu pihak berkuasa mengambil tindakan terhadap pemain kempen #UndiRosak ini.

      Ternyata kempen #UndiRosak ini semakin tidak boleh dipandang enteng.

      Siapa di belakang #UndiRosak

      Kebanyakan 'keyboard warrior' ini amat dikenali oleh pemimpin HARAPAN itu sendiri. Mereka ini terdiri daripada aktivis, ahli parti politik, bekas ahli parti, penulis blog yang pernah bersama-sama berkempen sama ada menulis, melukis, mahupun menjalankan siri ceramah bersama Pakatan Rakyat menjelajah ke seluruh pelosok negara menumbangkan BN pada beberapa pilihan raya umum yang lalu.

      Mereka ini dahulu ketika era blog, membina blog-blog mengutarakan pandangan sama ada bernas, berbentuk akademik mahupun gosip politik ataupun hanya sekadar melepaskan geram mengutuk BN dan kepimpinannya.

      Delete
    5. Setelah mengkopipes lagu2 Tamil & Jawa, kini munafiqun ini konon bercerita mentauhidkan Allah. Lepas tuu, kopipes asal boleh entah apa2......

      Tak hal sedikit masa dulu dalam blog ini bukan main lagi dia dek marah & bencinya pd Tun Mahathir hingga....

      - berdo'a pd tuhan jesus semoga dijatuhkan laknat ke atas Tun Mahathir serta keluarhanya.

      - menghina cerca Allah SWT 'meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

      Sejahat-jahat Iblis & Dajjal pun tidaklah sampai mengata Allah meliwat.......!!

      Jenis makhluk apa si Kejora ini.......??

      Delete
    6. Oodaathe Thithikaari
      Oodaathe Pottukaari
      Oodaathe Chittukaari
      Oodaathe Vittu

      Oodaathe Chittu
      Oodaathe Tic Tic
      Oodaathe Chellam
      Oodaathe

      Mei Nigara Mel Idaiye
      Poi Nigara Poongodiye

      (Oodaathe Thithikaari
      Oodaathe Pottukaari
      Oodaathe Thithikaari
      Oodaathe Pottukaari)

      Arasiye Adimaye
      Azhagiye Arakiye
      Un Vizhiyal Mozhiyal Pozhinthaai Ellame
      Un Azhgaal Siripaal Adithaal Ennaaven
      Enakenna Aayinum
      Siripathai Niruthaathe

      (Oodaathe Thithikaari
      Oodaathe Pottukaari
      Oodaathe Thithikaari
      Oodaathe Pottukaari)

      Arasiye Adimaye
      Azhagiye Arakiye
      Mei Nigaraa Mel Idaiye
      Poi Nigaraa Poon Kodiye

      Arasane Adimaye
      Kirukane Arakane
      En Imaye Imaye Imaye Imaikaathe
      Idhu Kanava Ninaiva Kuzhappam Samaikkaathe

      Arasiye Adimaye
      Azhagiye Arakiye

      Hey Unnai Siru Sirugai Yeithene
      Naan Undhan Valaiyil Vizhunthene
      Pullaankuzhale Vellai Vayale
      Pattam Puliye
      Guitar Oliye
      Mittai Kuyile..oh Oh..
      Rekkai Muyale

      Arasiye.. Kaadhalil Paninthida
      Adimaye Viduthalai Seithidu
      Azhagiye.. Vanthu …
      Arakiye.. Na Na Nadungidu

      Un Vizhiyal Mozhiyal Pozhinthaai Ellame
      Un Azhgaal Siripaal Adithaal Ennaaven
      Enakenna Aayinum Siripathai Niruthaathe

      Oodaathe Thithikaari
      Oodaathe Pottukaari
      Oodaathe ThithiKaari
      Oodaathe ThithiKaari
      Oodaathe

      Dhinam Pudhidhaai.. Pudhu Pudhidhaai
      Aavaaye Oh Oh Oh Oh
      Ovvoru Nodiyum Tic Tic Tic
      Oh Oh Oh Oh
      Pesum Pani Nee.. Aasai Pini Nee..
      Vinmeen Nuni Nee.. En Meen Ini Nee..
      Inba Kani Nee.. Kamban Veetu Kanini Nee..

      Arasane.. Kalangalai Jeithidu
      Adimaye.. Sangili Udaithidu
      Arakane.. En Kobam Irakidu
      Ki Ki Kirukanee
      Ki Ki Kirukkinee

      En Imaye Imaye Imaye Imaiyaathe
      Ival Karaindhal Pirindhal Vaazhve Amaiyaadhe
      Enakkenna Aanalum Anaipathai Thalarthaathe
      Enakenna Aayinum Siripathai Niruthaathe

      Oodaathe Thithikaari
      Oodaathe Pottukaari
      Oodaathe Chittukaari
      Oodaathe Vittu

      Delete
  5. No 5 pun masih aku juga

    ReplyDelete
  6. No 6 pun aku dapat juga.

    ReplyDelete
  7. Sampai no 7 pun masih aku lagi.

    ReplyDelete
  8. Eh no 8 aku juga lagi.

    ReplyDelete
  9. No 9 pun aku sapu juga la.

    ReplyDelete
  10. Ok..✴🆗🆒🆕🆓➰🍵🍵🍆🍌🍆🍌🐒🙉🐵

    ReplyDelete
  11. Replies
    1. Pak Man kata mcm ni:-

      PAS >>>>>>>>>>>>>melePAS >>>>>>>>>>>>>>>>>>

      PIS -------------mengemPIS-----------------

      PUS ~!@#$%^&*()~!mamPUSSSS!~)(*&^%$#@!~!@#

      mampospasumnobn mampospasumnobn mampospasumnobn

      Delete
    2. pak man ni hebat tau..tokoh yg bijak pandai y pernah stay dlm umno..tp bak kata tun yg bijak semua dah klua amno..yg tinggal hanyelah pemuja mak badak

      Delete
    3. Keganasan akan subur dan masyarakat negara ini akan berpecah belah sekiranya agenda Islamisasi yang berlaku di Malaysia berterusan, demikian menurut Datin Paduka Marina Mahathir ketika melancarkan buku ‘Illusions of Democracy: Malaysian Politics and People Volume II’ di Kuala Lumpur pada 17 Januari baru-baru ini.

      Menurut Marina Mahathir, Islamisasi adalah satu penjajahan dan konsep yang diketahui ganas. “Ia satu bentuk penjajahan, satu konsep yang selama ini tidak pernah diketahui tidak ganas.” Marina menggunakan satu kes terpencil seorang lelaki menampar seorang wanita tidak bertudung, lalu membuat dakwaan bahawa Islamisasi akan merobek Malaysia dan menjadikan negara ini merosot.

      Menurutnya seperti yang dilaporkan oleh The Malaysian Insight, sekiranya seseorang itu tidak arif, kata-kata Raof Husin di Konvensyen Kebangkitan Ummah berkenaan bantuan pendidikan dihadkan kepada kaum Bumiputera sahaja dan cadangan Presiden PAS, Dato’ Seri Abdul Hadi berkenaan kabinet Melayu itu akan kedengaran seperti dilaungkan oleh kumpulan pengganas IS.

      “Kalau kita tidak tahu, tidakkah kita akan berfikir bahawa IS (Daesh) juga berkata perkara yang sama?” dakwa Marina Mahathir lagi. Selain daripada itu, Marina Mahathir turut membuat dakwaan bahawa terdapat juga nada toksik kumpulan Islam yang paling ganas di dunia yang kedengaran di negara ini.

      Penyunting buku tersebut, Sophie Lemiere sebelum ini pernah membuat dakwaan bahawa pertubuhan bukan kerajaan seperti Pekida dan badan-badan yang bersekutu dengannya merupakan fenomena yang serupa seperti ‘Preman’ atau ‘samseng’ di Indonesia.



      XOXO - Benar peribahasa Melayu Bapak Borek, anak rintik. Tapi Mahathir Melayu sudah lupa. Jadi Mudahlah Mahathir dan anak beranak memanipulasi kebodohan Melayu.

      Delete
    4. Setelah mengkopipes lagu2 Tamil & Jawa, kini munafiqun ini konon bercerita mentauhidkan Allah. Lepas tuu, kopipes asal boleh entah apa2......

      Tak hal sedikit masa dulu dalam blog ini bukan main lagi dia dek marah & bencinya pd Tun Mahathir hingga....

      - berdo'a pd tuhan jesus semoga dijatuhkan laknat ke atas Tun Mahathir serta keluarhanya.

      - menghina cerca Allah SWT 'meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

      Sejahat-jahat Iblis & Dajjal pun tidaklah sampai mengata Allah meliwat.......!!

      Jenis makhluk apa si Kejora ini.......??

      Delete
    5. Taubat Paling Baik Buat Tun M -Mufti Pulau Pinang
      January 24, 2018 AIDCNews1 Comment

      GEORGE TOWN: Mufti Pulau Pinang berkata taubat paling baik buat seorang ahli politik seperti Tun Dr Mahathir Mohamad ialah kembali membetulkan kezaliman dan kejahatan yang dikaitkan dengannya.

      Datuk Wan Salim Wan Mohd Noor berkata orang Islam harus faham bahawa taubat bukan sahaja diucapkan melalui kata-kata seperti beristighfar tetapi yang lebih utama dilakukan dengan perbuatan dan amalan.

      “Jika seorang hamba Allah yang pernah menjadi pemimpin atau pemerintah dan banyak melakukan kezaliman dan kejahatan ketika memimpin rakyat jelata dan memerintah negara, maka taubat yang paling baik ialah dengan menegakkan keadilan dan melakukan kebajikan jika dia berpeluang kembali berkuasa.

      “Jadi jika Dr Mahathir ada berniat untuk bertaubat dengan cara yang demikian maka eloklah jika dia kembali memegang kuasa dan menjadi pemimpin negara sekali lagi,” katanya kepada FMT.

      Wan Salim mengulas kenyataan penceramah kontroversi Zamihan Mat Zin baru-baru ini, yang antara lain menyeru Dr Mahathir masuk sekolah pondok dan bertaubat atas dosa-dosanya semasa memerintah negara selama 22 tahun.

      Dr Mahathir, 93, yang mempengerusikan Pakatan Harapan, adalah calon gabungan itu untuk perdana menteri.

      Salim berkata orang Islam yang baik mesti bertaubat daripada segala dosa dan kesalahan sementara kesempatan masih ada.

      Oleh itu, sekiranya Dr Mahathir ingin kembali ke arena politik dengan hasrat untuk memperbetulkan kesilapan, maka tiada salahnya dari sudut pandangan Islam.

      “Tetapi jika tujuan beliau hanya untuk kepentingan diri, keluarga atau kroni maka tindakan sedemikian adalah salah dan merupakan suatu yg tidak wajar dilakukan,” katanya – FMT

      Delete
    6. Itu PH kata.Betul ker tidak perlu dinilai terlebih dahulu dan jawaban sebenar perlu dicari.Najib cuma memerintah dalam tempoh tak sampai 10 tahun jadi benarkah kerosakan yang berlaku dalam negara, dalam sistem politik dan pentabdiran negara disebabkan oleh Najib atau Najib sendiri mewarisi negara yang sudah rosak semasa mengambil alih pemerintahan? Soalan ini perlu dijawab terlebih dulu sebelum sewenang wenangnya menuding jari kepada Najib sebagai perosak walaupun dalam setengah kes, ada benarnya Najib menyamun harta negara.



      Untuk penjelasan, AUFN pernah mendoakan agar Mahathir dipanjangkan umur untuk melihat kerosakan yang dibuatnya kepada negara.Ini penjelaskan bahawa asas kepada kerosakan sudahpun dimulakan dan dipanjangkan oleh Mahathir sewaktu 22 tahun pemerintahannya.Kerosakan yang berlaku bukannya baru dan bukan berlaku dalam tempoh kurang 10 tahun Najib memerintah.

      Negara sudahpun rosak sebelum itu, rakyat sudahpun menangggung sengsara sebelum itu dan kalau diteliti sejak Mahathir memperkenalkan dasar pensawtaan negara sudahpun mula rosak.Penswastaan Lembaga Letrik Negara dan Telekom serta Pejabat Pos telah terbukti menyebabkan rakyat terbeban dengan bil yang melampau dan bayaran stem pos yang meningkat.Tak masuk lagi penswastaan menerusi hak yang diberi kepada kroni kroninya dalam banyak syarikat yang menjadi lubuk penyamun untuk menyamun harta negara.Syarikat yang diberi hak untuk membeli arus letrik dari TNB dengan harga rendah dan menjualnya kembali kepada TNB dengan harga yang lebih tinggi sedikit sebanyak sudahpun merompak harta negara dan sebenarnya syarikat syarikat ini bukan berniaga tetapi merompak hasil negara.

      Proton menjadi bebanan besar kepada rakyat sehingga hari ini Najib terpaksa menjualnya kepada China sebab tanpa sedar ianya meniriskan pendapatan negara saban tahun.Proton adalah hasil dari kegilaan Mahathir yang menyebabkan berbillion ringgit, jauh lebih banyak dari 3.2 billiion yang Najib curi menerusi 1MDB wang negara hangus ,Akibatnya hanya dilihat apabila pendapatan negara menyusut kerana kejatuhan harga minyak mentah dunia di mana hasil pengeluaran minyak negara menjadi berkurangan, ketika inilah baru kerajaan sedar akan kemampuan mereka untuk menanggung proton sudah tiada.Cuma kejadian ini belaku ketika Najib menjadi PM bukan Mahathir.

      Jadi bukankah pelik menuding jari kepada Najib sedangkan orang yang sebenarnya bertanggungjawab menyebabkan kerosakan ini turut sama menuding jarinya kepada Najib?

      Najib semacam dijadikan kambing hitam dalam kes proton sementara perwaja pula hilang terus dari peta dunia bersama berbilian ringgit lagi.Siapa yang menubuhkan perwaja yang kononnya pelaburan stratejik negara? Najib atau Mahathir?Ketirisan yang berlaku dalam pendapatan kerajaan menjadi penyakit jangka panjang di mana kesan sebenarnya hanya dirasai ketika pemerintahan bertukar tangan.Orang yang sebenarnya bertanggungjawab sudah melepas kuasanya dan kini menjadi pembangkang yang pula bersama orang orang yang pernah membangkangnya ketika kerosakan dibuat untuk menyalahkan orang yang mengambil alih kerana sedikit kesilapan yang dibuatnya.IMBD dijadikan punching beg untuk menyalahkan Najib padahal yang sebenarnya kerosakan negara sudah lama berlaku.

      Itu antara analisa yang boleh dibuat mengenai punca sebenar kerosakan negara yang berlaku di mana kalau nak dipanjangkan lagi, lihat saja aktiviti yang berlaku dalam sektor oil dan gas ketika harga minyak dunia sedang melambung,Petronas menjadi lubuk penyamun yang terdiri dari kroni dan keluarga Mahathir yang pernah pula didedahkan oleh orang orang yang bersama Mahathir hari ini.Jumlah pendapatan negara yang disamun jauh lebih banyak dari 3.2 Billion 1MBD yang menjadi wirid pembangkang sekarang.

      Delete
  12. Serangan demi serang caitrompah sgt kebudakan, tidak matang..dan hanya mengesahkan UMNOBN sudah expired. Dianggotai Menteri2 kayu yg cuma nak tunjuk terror, tapi nyata mereka ini cuma kayu2 reput. Disokong pelahap penipu yg lapar Taek.
    Rakyat sudah nmpk jelas siapa PETUALANG. Ugutan pada penjawat salah,kerajaan penjenayah yg dipimpin penjenayah antarabangsa. Melalui siri2 wang hutang hilang 1mdb yg dikawal dari kapal oleh Jho Low. Semua dibawah kawalan Komunis.

    PAS pula sudah didowngrade sbagai Biro Agama Wayang UMNO , dgn tujuan yg sudahpun nyata.
    Lagi cacaitrompahTAEKLOW datang blog PH dgn serangan2 lekeh tak berhujah...makin jelas siapa yg kantoi...siapa yg takut, dan
    siapa yg jahay zalim.

    UMNO BN KOMUNIS dan PAS SESAT sudah WAJIB disejarahkan.
    Melayu sedar akan TSUNAMI BENAMKAN
    kemungkaran melayu2 UMNOPAS, yg sudah jd Komunis Zionis Lobai Dajjal yg menduakan Allah dgn memuja mentuhankan Wang.

    Umno Pas sudah expired.
    BN sudah petualang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mari kita sama sama humbang BN DAN PAS ke laut.
      Jangan lupa kempen saudara mara kita dan kawan rapat kita.

      BERKORBAN UNTUK NEGARA......
      KERANA MU MALAYSIA.

      Delete
    2. Junjungan Nabi ialah manusia terpilih, diutus sebagai penyelamat manusia dan terbukti sebagai insan yang terbaik dari segala yang terbaik.Tetapi di zaman ini masih ada manusia yang nak tunjuk ianya lebih pandai dengan selambanya menghina Baginda Nabi dengan kisah pisau cukur yang kononnya tidak ada di zaman Nabi yang menyebabkan Nabi tidak bercukur dan tidak menjadi insan segak seperti dirinya.Itulah Mahathir yang dengan sombongnya menghina Nabi dan sehingga sekarang tidak kedengaran bahawa dia menarik balik penghinaannya dan kembali bersahadah seperti mana diperuntukan di bawah undang undang Riddah kalau negara berada di bawah pemerintahan Islam.Inilah manusia yang kembali mahu dijadikan PM negara oleh PH dan inilah manusia yang dipuji melangit oleh setengah manusia yang samaada bebal jahil atau sengaja memuji kerana dedak manis yang ditaburkan.



      Untuk apa memuji Mahathir yang sudah terang dan jelas menghina Nabi dan keluarganya yang nampak semakin jelas menentang perintah Allah.Sebut saja nama anaknya, akan terserlah penentangan demi penentangan terhadap perintah Allah.

      Kenapakah masih ada orang yang mengaku Islam masih memuji Mahathir dan mengenepikan perintah mendengar dan mentaati yang sepatutnya dimiliki oleh setiap insan yang mengaku Islam.Islam adalah pengakuan yang datang dengan ikhlas seperti mana dikehendaki ketika mengucap sahadah bagi seseorang yang baru menerima hidayah, mengucap dengan mulut dan mengaku dengan hati yang ikhlas.Pengakuan ini pula seperti sering diceramah dan dikuliahkan oleh UAI bermakna menerima semua perintah dan larangan Allah tanpa perlu dipersoalkan, inilah perintah mendengar dan mentaati yang dikehendaki dimiliki oleh semua orang Islam.Bukan hanya mendakwa sesetengah golongan itu mendakwa mereka Islam sedangkan orang yang mendakwa itu sendiri tidak mahu mengikuti perintah mendengar dan mentaati malah dalam kes yang exterim, mereka langsung tidak mendengar(dalam erti tidak mahu belajar hukum hakam Islam) tetapi membantah ketaatan orang lain.itulah Mahathir dan keluarganya dan itulah juga golongan pemuji Mahathir yang sekarang terlalu teruja mahu menjadikan dia PM sementara.

      Inilah golongan yang sama ada bebal jahli atau pemakan dedak manis tetapi mahu menunjukkan pandai tak bertempat sebab mereka hanyalah melondehkan kebodohan sendiri apabila memuji orang yang menentang ugama dengan jelas, menyokong kebathilan dan menolak kebenaran sedangkan mereka semacam lupa satu hari mereka juga akan mati seperti Kasim Ahmad dan apabila mati nanti talkin yang dibaca dikubur mereka itu adalah talkin dari apa yang disampaikan oleh Nabi tentang kehidupan di alam barzakh.

      Tak ada istimewanya Mahathir kalau nyawanya sampai ke halkum nanti, mati itu pasti, tidak ada seorangpun boleh melepaskan diri mereka.Untuk apa puji melangit manusia seperti ini?

      Delete
    3. Setelah mengkopipes lagu2 Tamil & Jawa, kini munafiqun ini konon bercerita mentauhidkan Allah. Lepas tuu, kopipes asal boleh entah apa2......

      Tak hal sedikit masa dulu dalam blog ini bukan main lagi dia dek marah & bencinya pd Tun Mahathir hingga....

      - berdo'a pd tuhan jesus semoga dijatuhkan laknat ke atas Tun Mahathir serta keluarhanya.

      - menghina cerca Allah SWT 'meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

      Sejahat-jahat Iblis & Dajjal pun tidaklah sampai mengata Allah meliwat.......!!

      Jenis makhluk apa si Kejora ini.......??

      Delete
    4. Taubat Paling Baik Buat Tun M -Mufti Pulau Pinang
      January 24, 2018 AIDCNews1 Comment

      GEORGE TOWN: Mufti Pulau Pinang berkata taubat paling baik buat seorang ahli politik seperti Tun Dr Mahathir Mohamad ialah kembali membetulkan kezaliman dan kejahatan yang dikaitkan dengannya.

      Datuk Wan Salim Wan Mohd Noor berkata orang Islam harus faham bahawa taubat bukan sahaja diucapkan melalui kata-kata seperti beristighfar tetapi yang lebih utama dilakukan dengan perbuatan dan amalan.

      “Jika seorang hamba Allah yang pernah menjadi pemimpin atau pemerintah dan banyak melakukan kezaliman dan kejahatan ketika memimpin rakyat jelata dan memerintah negara, maka taubat yang paling baik ialah dengan menegakkan keadilan dan melakukan kebajikan jika dia berpeluang kembali berkuasa.

      “Jadi jika Dr Mahathir ada berniat untuk bertaubat dengan cara yang demikian maka eloklah jika dia kembali memegang kuasa dan menjadi pemimpin negara sekali lagi,” katanya kepada FMT.

      Wan Salim mengulas kenyataan penceramah kontroversi Zamihan Mat Zin baru-baru ini, yang antara lain menyeru Dr Mahathir masuk sekolah pondok dan bertaubat atas dosa-dosanya semasa memerintah negara selama 22 tahun.

      Dr Mahathir, 93, yang mempengerusikan Pakatan Harapan, adalah calon gabungan itu untuk perdana menteri.

      Salim berkata orang Islam yang baik mesti bertaubat daripada segala dosa dan kesalahan sementara kesempatan masih ada.

      Oleh itu, sekiranya Dr Mahathir ingin kembali ke arena politik dengan hasrat untuk memperbetulkan kesilapan, maka tiada salahnya dari sudut pandangan Islam.

      “Tetapi jika tujuan beliau hanya untuk kepentingan diri, keluarga atau kroni maka tindakan sedemikian adalah salah dan merupakan suatu yg tidak wajar dilakukan,” katanya – FMT

      Delete
    5. Nasib kaulah Najib yang bukanlah seorang yang baik juga.Perangai sebenar Najib sebenarnya dipupuk oleh didikan Mahathir, sifat penyamunnya juga diajar oleh Mahathir yang merupakan raja segala penyamun, Jadi apa nak dihairankan sangat cuma saya ingin mengingatkan para macai PH supaya tidak terus meniru cara macai Umno terutamanya mahu menuduh saya membela Najib.Seperti mana saya meletakkan kesalahan kepada kerosakan negara ini ke atas Mahathir maka seperti itu jugalah saya tetap meletakkan kesalahan kepada Najib kerana menjadi penyambung kepada kerajaan yang rosak.

      Dalam masa yang sama, saya menegaskan tugas menyelamatkan negara dari kerosakan ini bukan boleh diambil oleh PH yang secara jelasnya sudah dipimpin oleh makhluk yang membuat kerosakan tersebut.Kalau Mahathir berjaya menjadi PM sementara PH selepas PRU 14 nanti, dia bukan mengambil alih kerajaan yang dirosakkan Najib tetapi kerosakan yang dimulakan olehnya sendiri.Itu fakta dan dengan fakta ini, saya ingin bertanya kepada semua rakyat Malaysia, sanggupkah kita berPMkan orang yang sama ia itu orang yang merosakkan negara dan orang yang membaiki kerosakan tersebut.Munasabah kah kalau ini berlaku?

      Oleh itu alternatifnya ditawarkan oleh blok ketiga....fikir fikirkan lah.

      Delete
  13. mana ostad odi q7? xnk komen ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ostad odi q7.....ade jumpe dengang amber kat sejid tadi....dier kater hari ni letih sangat, pagi ni baru sampai rumah. Malam tadi tidor atas keter bini tuer ngamok bising bangor......dia nikah sorang lagi.....duit banyak boss....

      Delete
    2. ostas odi cakap aritu ..lantak dia la nak beli lori ke, plane ker, duit dia..eh ..ni yahudi ke lobai? takburrrrrrr

      Delete
    3. PAS membayangkan parti gabungan dalam Gagasan Sejahtera yang akan bertanding dalam pilihan raya umum (PRU) ke-14 akan menggunakan lambang parti itu.


      Menurut Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, kerjasama yang terjalin dalam Gagasan Sejahtera berbeza dengan apa yang mereka lakukan dalam Pakatan Rakyat.

      Kata timbalan presiden PAS itu, dalam Gagasan Sejahtera, parti yang mendominasi - atau menjadi 'payung' - ialah PAS.

      "Mereka (parti gabungan) bernaung di bawah PAS, bersedia bekerja bersama PAS, bersedia memenangkan PAS.

      "Kalau mereka bertanding pun, mereka akan bertanding atas lambang PAS," katanya seperti disiarkan harakahdaily hari ini.

      PAS membentuk Gagasan Sejahtera selepas memutuskan hubungan politik dengan PKR - secara rasmi - pada 11 Mei 2017.

      Ekoran perkembangan itu PAS mengorak langkah mempromosikan kempen budaya politik matang dan sejahtera, serta membentuk "blok ketiga".

      Berapa kerusi IKATAN ada harapan

      Satu daripada parti yang membentuk Gagasan Sejahtera itu ialah Parti Ikatan Bangsa Malaysia (IKATAN) pimpinan bekas menteri serta anggota Majlis Tertinggi Umno Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir.

      PAS sebelum ini menyatakan akan bertanding di 130 kerusi parlimen.

      Kata Tuan Ibrahim PAS mengadakan perbincangan "banyak kali" dengan Abdul Kadir yang juga bekas anggota parlimen Kulim Bandar Baharu selama kira-kira 30 tahun.

      Untuk rekod pembangkang tidak pernah memenangi kerusi berkenaan dalam sehinggalah pada PRU ke-12 apabila PKR berjaya menguasainya.


      Kata Tuan Ibrahim, Abdul Kadir menyatakankan kesediaannya untuk "disusun" dan "dibawa" mengikut keperluan PAS.

      Walaupun begitu kata Tuan Ibrahim PAS mengambil pendekatan berbincang sebelum membuat sebarang keputusan.

      "Kerusi (yang nak ditandingi) PAS ada 130. Kita tanya Ikatan berapa kerusi yang dia rasa ada calon, ada tokoh yang boleh bertanding," katanya.

      Pada 20 Jan lalu Malaysiakini turut menyiarkan laporan mengenai kedudukan Abdul Kadir dalam PRU ke-14 ini.

      Kata bekas menteri penerangan itu IKATAN belum dapat mengesahkan jumlah kerusi yang bakal ditandingi parti terbabit.

      Abdul Kadir bagaimanapun mengakui beliau sendiri tidak akan bertanding dan menyerahkan kepada pimpinan lain jika ada yang berminat untuk berbuat demikian.

      “Mungkin ada (dalam IKATAN yang akan bertanding), tapi setahu saya mereka tak tunjuk minat setakat ini. Kami tak minta (kerusi), tak pernah bincang mengenai kerusi dengan PAS setakat ini," katanya.

      Delete
    4. Setelah mengkopipes lagu2 Tamil & Jawa, kini munafiqun ini konon bercerita mentauhidkan Allah. Lepas tuu, kopipes asal boleh entah apa2......

      Tak hal sedikit masa dulu dalam blog ini bukan main lagi dia dek marah & bencinya pd Tun Mahathir hingga....

      - berdo'a pd tuhan jesus semoga dijatuhkan laknat ke atas Tun Mahathir serta keluarganya.

      - menghina cerca Allah SWT 'meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

      Sejahat-jahat Iblis & Dajjal pun tidaklah sampai mengata Allah meliwat.......!!

      Jenis makhluk apa si Kejora ini.......??

      Delete
    5. Taubat Paling Baik Buat Tun M -Mufti Pulau Pinang
      January 24, 2018 AIDCNews1 Comment

      GEORGE TOWN: Mufti Pulau Pinang berkata taubat paling baik buat seorang ahli politik seperti Tun Dr Mahathir Mohamad ialah kembali membetulkan kezaliman dan kejahatan yang dikaitkan dengannya.

      Datuk Wan Salim Wan Mohd Noor berkata orang Islam harus faham bahawa taubat bukan sahaja diucapkan melalui kata-kata seperti beristighfar tetapi yang lebih utama dilakukan dengan perbuatan dan amalan.

      “Jika seorang hamba Allah yang pernah menjadi pemimpin atau pemerintah dan banyak melakukan kezaliman dan kejahatan ketika memimpin rakyat jelata dan memerintah negara, maka taubat yang paling baik ialah dengan menegakkan keadilan dan melakukan kebajikan jika dia berpeluang kembali berkuasa.

      “Jadi jika Dr Mahathir ada berniat untuk bertaubat dengan cara yang demikian maka eloklah jika dia kembali memegang kuasa dan menjadi pemimpin negara sekali lagi,” katanya kepada FMT.

      Wan Salim mengulas kenyataan penceramah kontroversi Zamihan Mat Zin baru-baru ini, yang antara lain menyeru Dr Mahathir masuk sekolah pondok dan bertaubat atas dosa-dosanya semasa memerintah negara selama 22 tahun.

      Dr Mahathir, 93, yang mempengerusikan Pakatan Harapan, adalah calon gabungan itu untuk perdana menteri.

      Salim berkata orang Islam yang baik mesti bertaubat daripada segala dosa dan kesalahan sementara kesempatan masih ada.

      Oleh itu, sekiranya Dr Mahathir ingin kembali ke arena politik dengan hasrat untuk memperbetulkan kesilapan, maka tiada salahnya dari sudut pandangan Islam.

      “Tetapi jika tujuan beliau hanya untuk kepentingan diri, keluarga atau kroni maka tindakan sedemikian adalah salah dan merupakan suatu yg tidak wajar dilakukan,” katanya – FMT

      Delete
    6. PAKAR ‘putar' dalam pakatan pembangkang terpaksalah kerja lebih masa cari idea yang lebih kreatif bagaimana nak tibai dua burung serentak dengan seketul batu.

      Nampaknya makin hari makin rumit mereka hendak jual temberang yang tidak logik bahawa BN dan PAS sedang berkepit untuk hadapi pilihanraya umum ke-14.
      Ramai yang sedar ia cuma taktik perang saraf untuk mencetuskan rasa curiga di kalangan ahli kedua parti dan mengelirukan rakyat.

      Jadi jangan hairan kalau dengar Tun Dr. Mahathir Mohamad berulang-ulang kali pada ceramahnya di serata tempat mendakwa PAS sengaja hendak kacau daun wujudkan pertandingan tiga penjuru bagi memenangkan BN nanti.

      Siapa tahu mungkin untung nasib temberang ini akan mewujudkan pergeseran dalaman kedua parti dan mereka dapat pancing undi untuk pakatan pembangkang.

      Entah apa agaknya bos pakatan pembangkang itu sekarang hendak putar lagi bila mendengar apa kata Datuk Seri Haji Hadi Awang dalam sidang akhbar di pelancaran jentera PAS Selangor untuk PRU14 pada Himpunan Fastaqim 2.4 di Shah Alam pada Ahad.

      Presiden PAS itu sendiri jawab dakwaan konon beliau dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berpakat bagi membolehkan PAS terus kekal perintah Kelantan selepas PRU14.

      “Dakwaan itu tidak benar. Kalau bincang dengan UMNO mengenai isu Palestin, Rohingya boleh lah.

      “Tapi kalau pasal pilihan raya, kita lawan UMNO (BN),” katanya.

      Seperti juga BN yang hendak mempertahankan kerajaan pada PRU14…PAS juga menaruh cita-cita sendiri untuk melangkah ke Putrajaya.

      Malah kata Haji Hadi partinya meletakkan calon di setiap kerusi Parlimen serta kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kelantan menentang calon BN.

      Sebelum ini Pengerusi Perhubungan UMNO Kelantan, Datuk Seri Mustapha Mohamed juga menafikan ada pakatan dengan PAS seumpama itu dan wujud pergeseran dalam UMNO pasal itu.

      Beliau menegaskan BN sendiri sedia untuk berentap untuk menawan Kelantan.

      Semasa sidang akhbar itu Haji Hadi memberitahu PAS akan bertanding lebih daripada 130 kerusi Parlimen pada PRU14 bagi membolehkannya membentuk kerajaan jika menang.

      Pada PRU13, PAS bertanding 73 kerusi Parlimen dan menang 21 daripadanya.

      Terkini, PAS hanya tinggal 15 Ahli Parlimen sahaja.

      Enam daripada 21`kerusi kini disandang anggota Parlimen Parti Amanah Negara (PAN), parti serpihan PAS, manakala kerusi Parlimen Pokok Sena juga terlepas apabila penyandangnya Datuk Mahfuz Omar mengumumkan keluar parti itu baru-baru ini.

      Presiden PAS itu kata partinya perlu bertanding sekurang-kurangnya lebih daripada jumlah majoriti mudah iaitu daripada 222 kerusi Parlimen yang dipertandingkan.

      “Kemungkinan (bertanding) 130 lebih (kerusi Parlimen), sekurang-kurangnya majoriti mudah.

      “PAS mahu membentuk kerajaan ataupun menyertai pembentukan kerajaan, bukan lagi sebagai pembangkang yang lemah,” katanya.

      Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Azmin Ali mungkin tidak sedap badan mendengar pendirian terkini Haji Hadi.

      Sewaktu krisis Langkah Kajang PKR singkir Tan Sri Khalid Ibrahim dulu hasil dokongan PAS beliau tiba-tiba dapat jadi Menteri Besar.

      Namun kini PAS seperti juga BN berhasrat untuk tawan Selangor.

      Kata Haji Hadi PAS juga bertekad mahu merampas Selangor pada PRU14 bagi menjadi contoh kepada negeri-negeri lain.

      “Selangor perlu menjadi contoh, kita harap rakyat Selangor mesti memilih kepimpinan Islam,” katanya.

      PAS Selangor dikatakan sasar sekurang-kurangnya 42 daripada 56 kerusi DUN di negeri itu, termasuk di kawasan diwakili Azmin di Bukit Antarabangsa dan Presiden Parti Keadilan Rakyat, Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail di Kajang.

      Pada pilihan raya umum 2013, PAS meletakkan 21 calon negeri di Selangor dan memenangi 15 kerusi.

      Namun kini tinggal 13 sahaja bila dua wakil rakyatnya kawasan Hulu Kelang, Saari Sungib dan Morib Hasnul Baharuddin lompat masuk PAN.

      Delete
  14. Pak lebai pak lebai hanya guna sebelah otak saja (otak hafal). Otak analisa pak lebai pak lebai hancus belaka (grade 3/failed SPM). Pelariannya, pak lebai ngaji sekolah agama/pondok kerana itu saja kemampuan akal mereka. Mana yang mak bapak ada duit lebih, pak lebai dihantar ke sekolah agama luar negara berbekalkan grade 3/failed SPM (mathenatic memang taugeh lah).

    Balik dari luar negara oak lebai tunjuk pandai, tunjuk gah. Orang melayu yang tak berapa cerdik puji sakan sebab pak lebai lulusan luar negara walhal banyak pak lebai pak lebai lulusan luar negara tu adalah gagal list spm. Di luar negara, hanya hafal menghafal jadi ratib harian. Otak kuantitatif/analisa langsung tak dipakai. Sebab tu mentaliti psk lebai hanya berfungsi 50%, selebihnya hancus. Dan sebab tu pak lebai pak lebai ni jumud memanjang; sanggup buang duit contect ratusan kerusi dlm pilihanraya tanpa ukur badan sendiri. Duit banyak bazir (duit derma orang melayu) tapi hasilnya hampeh. Percaya lah kalau pak lebai tadbir Malaysis macam di Kelantan, miskin dan papa kedana negara Malaysia sebab otak mereka tentabg ekonomi hancus. Hanya jual balak saja pak lebai mampu. Banyak perkara lain pak lebai tak mampu fikir lalu semua yg lain dihukum haram belaka jika boleh utk tutup kebodogan sendiri. Kalau terus sokong pak lebai, artinya menempa kubur utk negara tanah melayu ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong dan setuju. Tu sebab leader geng pak lebai cakap dan bagi alasan Kelantan munfur dan tidak maju kerana mereka sengaja tangguh dan lambatkan pembangunan kononnya utk jaga kepentingan melayu dan islam. Satu alasan super bodoh dari pemimpin tertinggi mereka. Semuabya tu nak tutup kebodohan sendiri krn gagal jana ekonomi Kelantan. Lalu balak jadi sasaran, musnah kan alam tanpa rasa bersalah. Betul kah tu, pak lebai hanya bikljak putar belit ayat quran utk tutup kebodohan mereka. Islamik konon tapi hakikatnya mereka lah munafik besar

      Delete
    2. Ia menunjukkan betapa bahayanya syaitan itu dalam kehidupan manusia, sehingga orang membaca al-Quran boleh ditipunya, termasuk yang bersembahyang, apatah lagi yang buta Al-Quran atau kurang sembahyangnya dan lebih lagi kalau tidak sembahyang, kerana terus boleh dikerah bila-bila masa dan di mana sahaja menjadi khadam atau ejennya.

      Mungkin yang mengenali syaitan itu sudah bersahabat dengannya. Oleh kerana tidak pernah melihat malaikat, maka dirasakan syaitanlah yang lebih berjasa dan berbudi, atau dia juga berperangai menipu dan berputar belit seperti syaitan.

      Adapun orang yang beriman sudah cukup percaya dengan pesanan Al-Quran dan nasihat Rasulullah S.A.W. Kalau dia pernah ditipu atau disesatkan oleh syaitan, maka dengan segera insaf dan kembali ke pangkal jalan.

      Akibat percaya syaitan

      Satu kisah menarik dalam kitab tasawuf menceritakan pada zaman dahulu bagaimana seorang lebai yang kuat beragama ditipu oleh syaitan walaupun sembahyangnya tidak ditinggalkan.

      Apabila diketahuinya penduduk sebuah kampung memuja pokok yang disangka penunggu daripada syaitan yang berbudi kepada mereka sehingga menjadikan hasil pertaniannya subur, maka pokok itu menjadi tempat pemujaan. Maka si lebai yang kuat bersemangat agama itu mahu mencegah kemungkaran syirik memuja syaitan membawa kapak dengan niat ikhlas kerana Allah, bersemangat menebang pokok yang dipuja.

      Apabila tiba di tempatnya muncullah syaitan yang disangka menjadi penunggu itu menghalangnya. Maka bergelutlah dia dengan syaitan itu, kerana tujuannya kerana Allah, syaitan dapat dikalahkannya.

      Tiba-tiba syaitan yang pandai menipu itu merayu supaya dia dibebaskan dengan tawaran yang menarik, menjanjikan kepada pak lebai bahawa dia akan meletakkan duit di bawah tikar sembahyangnya setiap pagi.

      Dengan tawaran duit ini, maka pak lebai sedia membebaskan syaitan yang sudah dikenali dengan janjinya yang menarik itu.

      Arakian kisah cerita berikutnya, pak lebai mendapati memang ada duit yang dijanjikan di bawah tikar sembahyangnya, maka terikat kasih kepada syaitan yang dikenali kerana duit itu.

      Alkisah setelah beberapa hari tiba-tiba duit tidak ada lagi. Maka marahlah pak lebai kerana syaitan sudah menipunya dan mungkir janji. Terus dipikul kapaknya dengan penuh semangat berhasrat untuk menebang pokok kerana marahnya kepada syaitan yang memungkiri janji tidak ada lagi duit yang diberikan, bukan lagi kerana mencegah kemungkaran yang akan dicatat oleh malaikat yang tidak dilihatnya akan amal pahala menentang syaitan itu.

      Apabila dia sampai, syaitan terus menghalang dan berlaku pergelutan yang sengit, tiba-tiba kali ini syaitan yang menang dan pak lebai menyerah kalah.

      Demikianlah akibat percaya kepada syaitan yang dapat dilihat dan tidak percaya kepada malaikat yang tidak dapat dilihat.

      Delete
    3. Setelah mengkopipes lagu2 Tamil & Jawa, kini munafiqun ini konon bercerita mentauhidkan Allah. Lepas tuu, kopipes asal boleh entah apa2......

      Tak hal sedikit masa dulu dalam blog ini bukan main lagi dia dek marah & bencinya pd Tun Mahathir hingga....

      - berdo'a pd tuhan jesus semoga dijatuhkan laknat ke atas Tun Mahathir serta keluarganya.

      - menghina cerca Allah SWT 'meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

      Sejahat-jahat Iblis & Dajjal pun tidaklah sampai mengata Allah meliwat.......!!

      Jenis makhluk apa si Kejora ini.......??

      Delete
    4. Taubat Paling Baik Buat Tun M -Mufti Pulau Pinang
      January 24, 2018 AIDCNews1 Comment

      GEORGE TOWN: Mufti Pulau Pinang berkata taubat paling baik buat seorang ahli politik seperti Tun Dr Mahathir Mohamad ialah kembali membetulkan kezaliman dan kejahatan yang dikaitkan dengannya.

      Datuk Wan Salim Wan Mohd Noor berkata orang Islam harus faham bahawa taubat bukan sahaja diucapkan melalui kata-kata seperti beristighfar tetapi yang lebih utama dilakukan dengan perbuatan dan amalan.

      “Jika seorang hamba Allah yang pernah menjadi pemimpin atau pemerintah dan banyak melakukan kezaliman dan kejahatan ketika memimpin rakyat jelata dan memerintah negara, maka taubat yang paling baik ialah dengan menegakkan keadilan dan melakukan kebajikan jika dia berpeluang kembali berkuasa.

      “Jadi jika Dr Mahathir ada berniat untuk bertaubat dengan cara yang demikian maka eloklah jika dia kembali memegang kuasa dan menjadi pemimpin negara sekali lagi,” katanya kepada FMT.

      Wan Salim mengulas kenyataan penceramah kontroversi Zamihan Mat Zin baru-baru ini, yang antara lain menyeru Dr Mahathir masuk sekolah pondok dan bertaubat atas dosa-dosanya semasa memerintah negara selama 22 tahun.

      Dr Mahathir, 93, yang mempengerusikan Pakatan Harapan, adalah calon gabungan itu untuk perdana menteri.

      Salim berkata orang Islam yang baik mesti bertaubat daripada segala dosa dan kesalahan sementara kesempatan masih ada.

      Oleh itu, sekiranya Dr Mahathir ingin kembali ke arena politik dengan hasrat untuk memperbetulkan kesilapan, maka tiada salahnya dari sudut pandangan Islam.

      “Tetapi jika tujuan beliau hanya untuk kepentingan diri, keluarga atau kroni maka tindakan sedemikian adalah salah dan merupakan suatu yg tidak wajar dilakukan,” katanya – FMT

      Delete
    5. PAS dikatakan mempunyai jaringan dan pengaruh yang boleh tahan di kawasan DUN Bukit Antarabangsa dan kawasan Parlimen Gombak yang diwakili Azmin.

      Atas sebab itu semakin rancak desas desus berlegar Menteri Besar Selangor itu sedang mengintai kawasan yang lebih selamat untuk beliau berteduh.

      Delete
  15. tang mana ye pentadbiran kat kelantan tu islamik ye? cuba senaraikan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan-jangan selepas ini pembangkang yang kena minta maaf kepada Tun Dr Mahathir Mohamad kerana asyik fitnah beliau berpuluh-puluh tahun!

      Sudah dua RCI dibuat bagi mencari dosa-dosa (jenayah) Dr Mahathir, sampai sekarang beliau masih steady, tidak diseret ke mahkamah, oleh itu tidak bersalah.

      Jangan-jangan memang betullah keputusan Dr Mahathir memecat DS Anwar Ibrahim kerana rendah akhlaknya. Cuma Tun dulu kurang bukti tetapi zaman DS Najib Razak makin jelas. Ada video sekali!

      Saya sudah mula percaya Tun ini memang baik dan bagus tetapi kerjaya politiknya selalu kena fitnah pembangkang. Dahsyat rupa-rupanya politik fitnah ini. Tidak cukup fitnah Tun dan demonstrasi, bela pula perut kempes Anwar untuk tunjukkan dia jadi mangsa.

      [ii]

      Kalau pembangkang menang dalam PRU14, ternyatalah selama ini mereka menyebar fitnah semata-mata, konon pilihan raya tidak bebas, tidak adil, dan senget sebelah.

      Rupa-rupanya sebelum ini pilihan raya difitnah tidak betul sebab orang Felda dan orang kampung tidak sokong! Selepas menang nanti, selepas dapat undi Felda dan orang kampung, apa perlu lagi reformasi sistem pilihan raya, kan?

      Macam di mahkamahlah. Kalau pembangkang menang kes, hakim adil dan berani. Kalau pembangkang kalah, ada campur tangan eksekutif dan undang-undang diperalatkan!

      Saya insaf atas tanggapan silap saya pada Tun ini selepas membaca sekelian banyak orang yang boleh menerima Tun. Seperti orang ramai, saya juga ingin ikut angin dan ikut arus semasa. Saya ingin bersama majoriti.

      Jika saya kecam Tun dulu, itu juga kerana saya terpedaya dengan fitnah pembangkang. Maafkan saya

      Delete
    2. Setelah mengkopipes lagu2 Tamil & Jawa, kini munafiqun ini konon bercerita mentauhidkan Allah. Lepas tuu, kopipes asal boleh entah apa2......

      Tak hal sedikit masa dulu dalam blog ini bukan main lagi dia dek marah & bencinya pd Tun Mahathir hingga....

      - berdo'a pd tuhan jesus semoga dijatuhkan laknat ke atas Tun Mahathir serta keluarganya.

      - menghina cerca Allah SWT 'meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

      Sejahat-jahat Iblis & Dajjal pun tidaklah sampai mengata Allah meliwat.......!!

      Jenis makhluk apa si Kejora ini.......??

      Delete
    3. Taubat Paling Baik Buat Tun M -Mufti Pulau Pinang
      January 24, 2018 AIDCNews1 Comment

      GEORGE TOWN: Mufti Pulau Pinang berkata taubat paling baik buat seorang ahli politik seperti Tun Dr Mahathir Mohamad ialah kembali membetulkan kezaliman dan kejahatan yang dikaitkan dengannya.

      Datuk Wan Salim Wan Mohd Noor berkata orang Islam harus faham bahawa taubat bukan sahaja diucapkan melalui kata-kata seperti beristighfar tetapi yang lebih utama dilakukan dengan perbuatan dan amalan.

      “Jika seorang hamba Allah yang pernah menjadi pemimpin atau pemerintah dan banyak melakukan kezaliman dan kejahatan ketika memimpin rakyat jelata dan memerintah negara, maka taubat yang paling baik ialah dengan menegakkan keadilan dan melakukan kebajikan jika dia berpeluang kembali berkuasa.

      “Jadi jika Dr Mahathir ada berniat untuk bertaubat dengan cara yang demikian maka eloklah jika dia kembali memegang kuasa dan menjadi pemimpin negara sekali lagi,” katanya kepada FMT.

      Wan Salim mengulas kenyataan penceramah kontroversi Zamihan Mat Zin baru-baru ini, yang antara lain menyeru Dr Mahathir masuk sekolah pondok dan bertaubat atas dosa-dosanya semasa memerintah negara selama 22 tahun.

      Dr Mahathir, 93, yang mempengerusikan Pakatan Harapan, adalah calon gabungan itu untuk perdana menteri.

      Salim berkata orang Islam yang baik mesti bertaubat daripada segala dosa dan kesalahan sementara kesempatan masih ada.

      Oleh itu, sekiranya Dr Mahathir ingin kembali ke arena politik dengan hasrat untuk memperbetulkan kesilapan, maka tiada salahnya dari sudut pandangan Islam.

      “Tetapi jika tujuan beliau hanya untuk kepentingan diri, keluarga atau kroni maka tindakan sedemikian adalah salah dan merupakan suatu yg tidak wajar dilakukan,” katanya – FMT

      Delete
    4. misi mak badak is for next pm..vote pas n amno for mak badak

      Delete
  16. gembiranye nye mak badak pas dah cemolot ngn amno..vote for mak badaak

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak badak yg mana


      ada 3bini pak lebai


      siapa jadi first lady 3rd lady

      yg pasti semua badak ada pukeee


      Delete
    2. ni mak badak wife pm yeee..korang jgn jealous..azwan ali sokong amno pun atas usaha mak badak..retisss gitewww

      Delete
    3. Kuch To Bata Are Kuch To Bata, Na Na Na Na Naaa
      Phone Ka Number Ghar Ka Pata, Na Na Na Na Naaa
      Kuch To Bata Are Kuch To Bata, Na Na Na Na Na Na Na Naaa
      Phone Ka Number Ghar Ka Pata, Na Na Na Na Na Na Na Naaa
      Tere Liye Hal Hai Yeh Dekh Mujhe Tu Yu Na Sata
      Kuch To Bata Are Kuch To Bata, Na Na Na Na Na Na Na Naaa
      Haan Phone Ka Number Ghar Ka Pata, Na Na Na Na Na Na Na Naaa

      Kehna Hai Joh Kaho Jaldi Jaldi, Ver Na Yu Hi Rahon Main To Chaldi
      Aise Karo Nahin Hi Bye, Aao Piye Kahin Chai Bai
      Samjao Kitni Bar Yeh Koshishe Bekaar, Samjo Mujhko Hai Iinkar
      Dil Meh Pyar Hai Albetta, Na Na Na Na Na Na Na Naaa
      Kuch To Bata Are Kuch To Bata, Na Na Na Na Na Na Na Na Na Naaa
      Tere Liye Hal Hai Yeh Dekh Mujhe Tu Yu Na Sata
      Kuch To Bata Are Kuch To Bata, Na Na Na Na Na Na Na Naaa

      Dil Ka Kahoge Jo Kissa Bissa, Aayega Mujhko To Gussa Bussa
      Jaane De Gusse Ke Chakar Bakar, Aa Chalke Dekhenge Picture Viture
      Karte Ho Kyun Yeh Shor Dekha Karo Na Bore, Yeh Dil Mange Na Anymore
      Koi To Milne Ka Rasta, Na Na Na Na Na Na Na Naaa
      Are Kuch To Bata Are Kuch To Bata, Na Na Na Na Na Na Na Naaa
      Tere Liye Hal Hai Yeh Dekh Mujhe Tu Yu Na Sata
      Haan Kuch To Bata Are Kuch To Bata, Na Na Na Na Na Na Na Naaa
      Phone Ka Number Ghar Ka Pata, Na Na Na Na Na Na Na Naaa
      Hey Hey Hey Hey, La La Laaaaaaa
      Ha Ha Ha Ha, La La Laaaaaaa
      Hey Hey Hey Hey, La La Laaaaaaa
      Ha Ha Ha Ha, La La Laaaaaaa

      Delete
    4. Kemahuan PKR Kelantan bertanding di 15 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) dilihat tidak sesuai kerana parti itu bersifat 'urban based party', kata penganalisis politik, Dr Mazlan Ali.

      Menurut beliau, PKR hanya sesuai bertanding di kawasan bandar yang mempunyai kerusi campuran sekitar 55 peratus Melayu dan 45 bukan Melayu.

      "Kemahuan PKR bertanding 15 kerusi di Kelantan adalah sesuatu yang di luar jangkaan ramai pemerhati.

      "Tambahan pula jentera PKR di negeri-negeri pantai timur tidak kuat dan kurang berfungsi, justeru dikhuatiri tiadanya jaringan hubungan kuat antara parti dengan rakyat di peringkat akar umbi akan menyebabkan parti itu ditolak khususnya di kawasan pedalaman dan kampung-kampung di negeri Kelantan," kata Mazlan (gambar, bawah) kepada Malaysiakini.

      Sabtu lalu, PKR Kelantan melaporkan hasrat meletakkan calon di 15 dari 45 DUN Kelantan pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14).

      Pada pilihan raya lalu, PKR Kelantan bertanding di lima kerusi DUN dan hanya memenangi satu kerusi di DUN Guchil, Kuala Krai.

      Mazlan yang juga pensyarah kanan Sekolah Perdana Universiti Teknologi Malaysia (UTM) berkata, Parti Amanah Negara (AMANAH) dan Parti Pribumi Bersatu Pribumi Malaysia (BERSATU) lebih sesuai bertanding lebih banyak kerusi di negeri itu.

      PKR dekat dengan sosialisme

      Katanya, AMANAH boleh memfokuskan kawasan Hilir Kelantan dan BERSATU di Hulu Kelantan.

      "Kedua-dua parti ini lebih menepati cita rasa rakyat Kelantan yang akan memilih AMANAH sebagai alternatif kepada PAS dan memilih BERSATU sebagai alternatif kepada Umno.

      "PKR bersifat 'urban based' dan ciri-ciri parti ini lebih dekat dengan sosialisme, tidak begitu sesuai dengan cita rasa rakyat pantai timur yang berpegang kepada Islam dan nasionalisme Melayu," ujarnya.

      Bagaimanapun tambah beliau, itu bukan bererti PKR langsung tidak mempunyai peranan di Kelantan.

      "Parti ini boleh diberi peluang bertanding di kawasan-kawasan bandar dan semi bandar Kelantan, tetapi tidak lebih dari lima kerusi DUN.

      "AMANAH pula patut diberi peluang bertanding kerusi terbanyak di samping BERSATU yang boleh menumpukan kerusi-kerusi yang menjadi kubu Umno terutama di Gua Musang, Jeli, Machang, Tanah Merah dan Pasir Putih," kata Mazlan.


      XOXO - Bukan PKR sahaja tak sesuai Amanah (Pan) pun sama, sekadar menjadi tongkat kepada UMNO secara sedar tak sedar. Berbuih mulut serang UMNO tapi akhirnya bodoh jadi tongkat UMNO.

      Delete
    5. Setelah merepek-mengkopipes lagu2 Tamil, Hindi, Minangkabau & Jawa, kini munafiqun ini konon bercerita mentauhidkan Allah. Lepas tuu, kopipes asal boleh entah apa2......

      Tak hal sedikit masa dulu dalam blog ini bukan main lagi dia dek marah & bencinya pd Tun Mahathir hingga....

      - berdo'a pd tuhan jesus semoga dijatuhkan laknat ke atas Tun Mahathir serta keluarganya.

      - menghina cerca Allah SWT 'meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

      Sejahat-jahat Iblis & Dajjal pun tidaklah sampai mengata Allah meliwat.......!!

      Jenis makhluk apa si Kejora ini.......??

      Delete
    6. Taubat Paling Baik Buat Tun M -Mufti Pulau Pinang
      January 24, 2018 AIDCNews1 Comment

      GEORGE TOWN: Mufti Pulau Pinang berkata taubat paling baik buat seorang ahli politik seperti Tun Dr Mahathir Mohamad ialah kembali membetulkan kezaliman dan kejahatan yang dikaitkan dengannya.

      Datuk Wan Salim Wan Mohd Noor berkata orang Islam harus faham bahawa taubat bukan sahaja diucapkan melalui kata-kata seperti beristighfar tetapi yang lebih utama dilakukan dengan perbuatan dan amalan.

      “Jika seorang hamba Allah yang pernah menjadi pemimpin atau pemerintah dan banyak melakukan kezaliman dan kejahatan ketika memimpin rakyat jelata dan memerintah negara, maka taubat yang paling baik ialah dengan menegakkan keadilan dan melakukan kebajikan jika dia berpeluang kembali berkuasa.

      “Jadi jika Dr Mahathir ada berniat untuk bertaubat dengan cara yang demikian maka eloklah jika dia kembali memegang kuasa dan menjadi pemimpin negara sekali lagi,” katanya kepada FMT.

      Wan Salim mengulas kenyataan penceramah kontroversi Zamihan Mat Zin baru-baru ini, yang antara lain menyeru Dr Mahathir masuk sekolah pondok dan bertaubat atas dosa-dosanya semasa memerintah negara selama 22 tahun.

      Dr Mahathir, 93, yang mempengerusikan Pakatan Harapan, adalah calon gabungan itu untuk perdana menteri.

      Salim berkata orang Islam yang baik mesti bertaubat daripada segala dosa dan kesalahan sementara kesempatan masih ada.

      Oleh itu, sekiranya Dr Mahathir ingin kembali ke arena politik dengan hasrat untuk memperbetulkan kesilapan, maka tiada salahnya dari sudut pandangan Islam.

      “Tetapi jika tujuan beliau hanya untuk kepentingan diri, keluarga atau kroni maka tindakan sedemikian adalah salah dan merupakan suatu yg tidak wajar dilakukan,” katanya – FMT

      Delete
    7. "Maka jelaslah betapa sangat hinanya Tun Dr. Mahathir Mohamad di mata DAP dan betapa DAP sebenarnya hanya mahu mempergunakan Mahathir sebagai alat."

      Penganalisis politik dari Universiti Utara Malaysia (UUM), Dr. Kamarul Zaman Yusoff berkata demikian dengan merujuk kepada satu artikel yang disiarkan dalam media rasmi DAP baru-baru ini.

      Menurut beliau, artikel itu membayangkan DAP mesti menang dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 dengan apa cara sekali pun walaupun terpaksa mengusung mantan diktator tua atau si mahafiraun yang dibenci.

      “Bila akhbar rasmi DAP sendiri menyifatkan Mahathir sebagai “mantan diktator tua” dan “si mahafiraun yang kita benci” maka jelaslah betapa sangat hinanya Mahathir di mata DAP dan betapa DAP sebenarnya hanya mahu mempergunakannya.

      “Dengan penghinaan sebegini teruk ditunjukkan DAP terhadap Mahathir, tidak sukar untuk diagak ke mana Mahathir akan dilemparkan nanti setelah DAP mencapai hajat yang ia mahukan dari beliau,” katanya dalam satu kenyataan di Facebook.

      Mahathir keluar daripada UMNO pada Februari 2016 selepas pelbagai usaha yang dilakukannya untuk menggulingkan Datuk Seri Najib Tun Razak daripada kerusi Presiden UMNO menemui jalan buntu.

      Beliau dipercayai bertindak demikian gara-gara tidak berpuas hati apabila beberapa kepentingan peribadi dan kroninya tidak dipenuhi oleh Kerajaan Persekutuan Barisan Nasional (BN).

      Kemuncak kemarahan Mahathir terhadap UMNO apabila Datuk Seri Mukhriz tersingkir daripada jawatan Menteri Besar Kedah berikutan majoriti Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) termasuk PAS hilang kepercayaan terhadap anak lelakinya itu.

      Mahathir seterusnya menubuhkan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) yang dipimpin bersama anaknya serta orang kanan beliau, Tan Sri Muhyiddin Yassin sebelum dipancing oleh DAP untuk menyertai Pakatan Harapan.

      Sejak itu Mahathir, Mukhriz, Muhyiddin dan parti baru mereka dipergunakan oleh DAP dan parti Pakatan Harapan yang lain untuk menghasut orang Melayu khusunya dikampung-kampung supaya menyokong pembangkang.

      Delete

  17. #boikotpas
    #undirosaknajib


    rosak undi bagi najib turun presiden umno


    pru14 ahli umno BERCUTI memgundi

    ahli pas pun sama bercuti pru14


    demi perubahan negara malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seorang wanita warga Indonesia hari ini membuat laporan polis berhubung kejadian seorang lelaki dipercayai kurang siuman bertindak menolak kepalanya kerana tidak memakai tudung semasa menunggu bas di perhentian bas Taman Perwira.

      Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah (SPT), ACP Nik Ros Azhan Nik Abdul Hamid berkata dalam kejadian yang dipercayai berlaku pada 6 Januari lepas itu, mangsa berusia 24 tahun yang bekerja di sebuah kilang di Perai sedang menunggu bas bersama kakaknya.

      “Dalam kejadian kira-kira pukul 12 tengah hari itu, mangsa menunggu bas ke Bukit Mertajam untuk berjumpa rakannya sebelum tiba-tiba seorang lelaki dipercayai kurang siuman menghampirinya.

      “Lelaki yang dalam keadaan tiada terurus itu bertanyakan kepada mangsa mahu ke mana dan wanita berkenaan memberitahu dia mahu berjumpa kawan serta berjalan-jalan di bandar,” katanya di sini hari ini.

      Katanya lelaki itu tiba-tiba marah kepada mangsa kerana tidak memakai tudung dan berkata dia pantang serta tidak suka melihat wanita tidak bertudung atau menutup aurat.

      Nik Ros Azhan berkata mangsa mendiamkan diri namun lelaki itu bertindak menolak kepala wanita berkenaan dengan menggunakan tangannya sebelum kakak mangsa menghalang suspek daripada terus memukul adiknya.

      Katanya lelaki itu kemudiannya meninggalkan mereka manakala mangsa yang tidak mengalami kecederaan terus pulang ke rumahnya serta tidak mendapatkan rawatan di mana-mana klinik.

      “Mangsa hari ini tampil membuat laporan polis kerana bimbang kejadian sama berulang pada masa hadapan dan insiden tersebut turut menjadi tular di media sosial sejak minggu lepas selepas rakaman video berhubung kejadian itu dikongsikan oleh seorang pengguna facebook,” katanya.

      Beliau berkata polis telah mengenal pasti lelaki berusia 30 tahun yang terlibat dalam kejadian itu dan pihaknya juga pergi ke rumah didiami suspek namun dia tiada di rumah kerana keluar merayau.

      “Menurut bapa saudara lelaki itu, suspek kurang siuman sejak 15 tahun lepas akibat kemalangan jalan raya dan kami akan terus mengesannya serta menghantar ke hospital bagi pemeriksaan kesihatan,” katanya

      Delete
    2. Umno tk akan mampu turunkan Najib samasekali
      Sistem totok feudal udahpun sebati lg basi.
      Pas jumud udah pasti
      Ketua baca what pakat jadi tuli
      Satupun to faham sebiji
      Kali ditegur,pelbagai label diberi
      Ajak hujah,kna maki
      Kononnya ikut nabi
      Lepa sikit duit tin dibawa lari
      Tau2..dh tmbah bini

      Sudah WAJIB BG mati.
      JGn skali2 BG rugi undi
      Undi wajib mesti.
      Umnobnpas..kits BG mati

      Delete
    3. Pada awalnya memang mereka memperlekehkan kempen #UndiRosak ini. Mungkin mereka menyangka ia hanya parodi atau tidak serius seperti kempen 'PUNDAK (Parti Undi Rosak') yang wujud penggal yang lalu.

      Tetapi sekarang HARAPAN sudah mula goyang. Anehnya, sehingga tempoh ini yang kelihatan tidak menunjukkan respon tergugat dek kempen #UndiRosak ini adalah parti gergasi seperti Umno dan PAS.

      Sebab itulah ada tuduhan bahawa gerakan ini adalah gerakan tajaan kedua parti tersebut. Taktik menuduh sebagai askar upahan Najib untuk memberikan nama busuk kepada pemain gerakan #UndiRosak ini tidak akan menyelesaikan mimpi ngeri HARAPAN.

      Sebaliknya, cabaran HARAPAN dalam pilihan raya umum akan datang akan menjadi lebih getir apabila terpaksa berhadapan dengan dua musuh serentak iaitu BN dan gerakan undi rosak.
      HARAPAN yang masih berharapan

      Namun begitu, HARAPAN masih punya masa untuk menyusun semula strategi sama ada mengambil langkah berkompromi dan berunding semula dengan 'gerakan yang tidak disusun dalam bentuk organisasi' ini demi untuk lebih fokus kepada matlamat asalnya.

      Apa formulanya, bagaimana penyelesaiannya, masa menentukan. Tetapi jika HARAPAN berasa tidak perlu melayan, HARAPAN masih mempunyai kelebihan dan mampu menjelajah ke seluruh negara menyampaikan mesej melalui kempen kesedaran mengajak rakyat menggunakan hak mereka keluar membuang undi.

      Sementara gerakan #UndiRosak hanya setakat berlegar di alam maya sahaja kerana gerakan ini tidak disusun sebagai sebuah badan organisasi. Mereka belum pasti akan muncul di medan nyata untuk menemui rakyat dan mengajak rakyat untuk rosakkan undi.

      Tetapi tidak mustahil, gerakan maya #UndiRosak yang sekarang ini menjadi hantu di dalam mimpi HARAPAN tiba-tiba boleh menjelma di alam nyata dan merasuk rakyat khususnya pengundi muda sehingga memberikan impak besar kepada keputusan pilihanraya.

      Ya, undi rosak tidak memihak kepada HARAPAN tetapi undi rosak juga tidak menambahkan undi BN. Yang nyata, dalam keadaan pilihan raya yang penuh tempang, undi rosak akan membenam HARAPAN. Inilah sebabnya mengapa #UndiRosak menakutkan HARAPAN. Masihkah HARAPAN ada harapan?

      Delete
    4. Harapan tiada HARAPAN...pasti 'KIOK'...

      Delete
    5. Wahai teman sebangsa ku sekelian....

      HANYA P. HARAPAN BOLEH SELAMATKAN NEGARA

      Tahukah anda semua berapa banyak dah tanah pusaka & aset negara digadai jual kpd China Komunis, bagai membenarkan satu episod penjajahan bentuk baru terhadap bumi yg tercinta ini......???

      Amat mengguriskan hati bila dikenangkan pengorbanan anggota keselamatan kita disia-siakan oleh Najib.
      Betapa ramainya perwira2 kita dulu yg terkorban & cacat anggota seumur hidup mempertahankan negara dari serangan sabversif Komunis Malaya yg ditunjangi oleh negara China Komunis satu ketika dulu setelah tamat perang Jepun.

      Menyedari hakikat inilah, Tun Mahathir telah berusaha sunguh2 menamatkan perang gerilya komunis terhadap negara & rakyat agar dapat sepenuhnya fokus membangunkan negara tanpa sebarang gendala dek pembaziran kos pertahanan & kehilangan berharga nyawa anggota keselamatan kita.

      Tahu-tahunya, datang si bahalol Najib demi skim cepat kaya & aqidah 'cash is king', dia dgn mudahnya menghamparkan permaidani merah menjemput China Komunis datang untuk menjajah negara kita pula. Tidakkah itu sudah cukup jelas Najib ini tidak layak memimpin negara atas sebab dia seorang Pengkhianat & tidak ada ciri2 kepimpinan jati diri.....??

      Dan...apa kebodohnya Najib & pemimpin2 umno tidak belajar dan ambil iktibar dari kemusnahan negara Zimbabwe & Sri Lanka apabila China Komunis dijemput & dibiarkan berleluasa menjajah ekonomi negara2 berkenaan.

      Saya amat bimbang dgn 3 lagi projek terbesar yg dipersetuhui Najib...

      1. ECRL keretaapi letrik pantai timur.
      2. Pelabuhan & Pangkalan TLDM (naval base) kita di Kuantan.
      3. Stesyen Janakuasa Terbesar (Power Station) di Melaka.

      Justru untuk selamatkan negara, kita wajib berjihad menerajang Najib & Rosmah dari Putrajaya dgn mengundi Harapan Tunggal, iaitu Parti Pakatan Harapan.

      Salam & Selamat Perjuangan demi Agama, Bangsa & Tanah Air dari penjajahan China Komunis dek pengkhianatan Najib......!!

      Delete
    6. Taubat Paling Baik Buat Tun M -Mufti Pulau Pinang
      January 24, 2018 AIDCNews1 Comment

      GEORGE TOWN: Mufti Pulau Pinang berkata taubat paling baik buat seorang ahli politik seperti Tun Dr Mahathir Mohamad ialah kembali membetulkan kezaliman dan kejahatan yang dikaitkan dengannya.

      Datuk Wan Salim Wan Mohd Noor berkata orang Islam harus faham bahawa taubat bukan sahaja diucapkan melalui kata-kata seperti beristighfar tetapi yang lebih utama dilakukan dengan perbuatan dan amalan.

      “Jika seorang hamba Allah yang pernah menjadi pemimpin atau pemerintah dan banyak melakukan kezaliman dan kejahatan ketika memimpin rakyat jelata dan memerintah negara, maka taubat yang paling baik ialah dengan menegakkan keadilan dan melakukan kebajikan jika dia berpeluang kembali berkuasa.

      “Jadi jika Dr Mahathir ada berniat untuk bertaubat dengan cara yang demikian maka eloklah jika dia kembali memegang kuasa dan menjadi pemimpin negara sekali lagi,” katanya kepada FMT.

      Wan Salim mengulas kenyataan penceramah kontroversi Zamihan Mat Zin baru-baru ini, yang antara lain menyeru Dr Mahathir masuk sekolah pondok dan bertaubat atas dosa-dosanya semasa memerintah negara selama 22 tahun.

      Dr Mahathir, 93, yang mempengerusikan Pakatan Harapan, adalah calon gabungan itu untuk perdana menteri.

      Salim berkata orang Islam yang baik mesti bertaubat daripada segala dosa dan kesalahan sementara kesempatan masih ada.

      Oleh itu, sekiranya Dr Mahathir ingin kembali ke arena politik dengan hasrat untuk memperbetulkan kesilapan, maka tiada salahnya dari sudut pandangan Islam.

      “Tetapi jika tujuan beliau hanya untuk kepentingan diri, keluarga atau kroni maka tindakan sedemikian adalah salah dan merupakan suatu yg tidak wajar dilakukan,” katanya – FMT

      Delete
    7. Gabungan pembangkang Sabah tidak boleh mempunyai satu parti yang dominan seperti yang berlaku dengan Umno, kata Penasihat DAP Sabah Jimmy Wong.

      Bercakap pada sidang media hari ini, Ahli Parlimen Kota Kinabalu it berkata semua parti pembangkang harus bekerja secara berpasukan jika bersungguh menumbangkan kerajaan BN.


      Wong khuatir melihat deklarasi demi deklarasi oleh parti tempatan, Parti Warisan Sabah, yang mana presidennya Datuk Seri Shafie Apdal menegaskan hasrat parti itu bertanding sendiri pada pilihan raya nanti.

      Bagaimanapun bekas menteri kemajuan luar bandar dan wilayah itu berkata beliau sedia bekerjasama dengan Pakatan Harapan, satu gabungan parti-parti pembangkang nasional yang disertai DAP. Shafie berkata PH patut membiarkan Sabah di tangan Warisan.

      “Ini menunjukkan kamu cuba menguasai parti-parti lain. Warisan mahu bertanding sendiri di Sabah. Tiada satu parti boleh menang sendiri pada pilihan raya nanti. Mustahil. Sekiranya Shafie rasa Warisan boleh melakukannya, itu hanya imaginasinya,” kata Wong.

      Beliau juga tersinggung dengan Shafie kerana berkata walaupun DAP menang 100 kali, parti itu tidak akan dapat membentuk kerajaan negeri.

      Wong menasihatkan Warisan jangan angkuh kerana parti itu masih baharu dan belum teruji berbanding DAP yang mempunyai sejarah yang panjang dan bertahan lama.

      Beliau berharap Warisan tidak terlalu menggunakan media untuk bercakap dengan rakan kerjasama yang berpotensi.

      “Sebaliknya, marilah kita duduk bersama dan berbincang. Tetapi datang dengan niat baik,” katanya.

      Secara peribadi, bekas pengerusi DAP Sabah itu melihat peranan Warisan seperti PPBM di Semenanjung, iaitu untuk menyerang kubu Umno.

      Malangnya, parti pelbagai kaum itu menumpukan usaha di kawasan-kawasan di mana pihak pembangkang lain sudah kuat, katanya.

      Mengenai parti tempatan lain, Wong sukacita Parti Cinta Sabah (PCS), sebuah parti majoriti Kadazandusun Murut, secara terbuka mengumumkan kesediaan bekerja rapat dengan PH.

      DAP dan Presiden PCS Datuk Seri Wilfred Bumburing mempunyai hubungan yang baik dan para pemimpin DAP sering menghadiri acara parti tempatan itu sejak tahun lepas.

      Bumburing meninggalkan gabungan pembangkang tempatan, Gabungan Sabah pada April tahun lepas, kerana mahukan gabungan lebih besar yang akan menyaksikan perikatan semua parti pembangkang, termasuk PH dan Warisan.

      Mengenai Gabungan Sabah, Wong mengesyaki beberapa pemimpin dalam gabungan itu dan mendakwa mereka parti mesra BN.

      “Mereka tidak mahu bekerjasama dengan kami. Itu bermakna mereka parti mesra BN. Mereka yang tidak mahu bekerjasama dengan PH adalah parti mesra BN kerana mereka menyukarkan usaha menumbangkan kerajaan,” katanya.

      Beliau mengingatkan parti-parti tempatan Sabah bahawa akhirnya, perkara paling penting ialah siapa menguasai Putrajaya dan menukar kerajaan negeri akan tidak akan membawa kesan besar kalau mereka yang di Putrajaya kekal berkuasa.


      XOXO - DAP bila ada kuasa lebih aje mula akan menunjuk taring dan melabel itu dan ini. Begitu juga mereka buat kepada PAS dalam Pakatan Rakyat. Semuanya nak suruh ikut telunjuk mereka.

      Delete
  18. Hadi awang suci lg boleh mensucikan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tujuh tuntutan Gerakan Pembela Ummah (UMMAH) berkaitan orang Melayu Islam, khususnya berkaitan tanah rizab, semasa konvensyen minggu lalu mendapat sokongan PAS, kata ketua sekretariatnya, Aminuddin Yahya.


      Sebelum itu UMMAH hari ini mengadakan pertemuan dengan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang di ibu pejabat parti terbbait Jalan Raja Laut untuk menyerahkan senarai tujuh tuntutan tersebut.

      “Beliau (Hadi) menyambut baik dan akan membuat kenyataan bagi menyokong tuntutan terbabit dalam satu kenyataan dalam tempoh terdekat dan kami rasa terharu dengan sokongan yang diberikan,” kata Aminuddin dalam sidang media selepas menyerahkan memorandum.

      Bagaimanapun, wakil PAS tidak ada bersama dalam sidang media tersebut.

      Menurut Aminuddin, PAS merupakan parti pertama memberikan respon yang cepat kepada tuntutan dibawa Ummah.

      Selepas ini katanya UMMAH akan mengadakan perjumpaan dengan parti lain yang berteraskan Melayu dan Islam, seperti Umno, Berjasa, PKR, BERSATU dan AMANAH.

      Sementara itu Timbalan Ketua Sektretariat UMMAH, Kamaruzaman Mohamad (gambar), pada sidang media sama berharap tuntutan mereka dapat menjadi sebahagian daripada manifesto pilihan raya setiap parti Melayu Islam di negara ini.


      “Kami berharap parti-parti bertanding khususnya yang berteraskan Melayu Islam akan memasukkan tuntutan-tuntutan yang dikemukakan oleh Ummah dalam manifesto masing-masing semasa pilihan raya umum ke-14 nanti,” katanya yang juga timbalan pesuruhjaya PAS Wilayah Persekutuan.

      Dalam pada itu, Aminuddin menjelaskan, tuntutan berkenaan tidak menyentuh bangsa lain, sebaliknya hanya untuk memperkasakan hak Islam dan Melayu di negara ini.

      “Antara yang UMMAH minta ialah semua parti politik berusaha mengembalikan semula tanah rizab Melayu, seterusnya memperkasakan nilai penerapan Islam dalam masyarakat.

      “Apa yang kita buat ini tak lebih dari kerangka Perlembagaan. Itu asas tuntutan yang telah kita jelaskan kepada tuan guru,” katanya.

      Dalam Konvensyen Kebangkitan UMMAH minggu lalu tujuh "teras kritikal" dibincangkan iaitu undang-undang dan syariah, pendidikan, dakwah, ekonomi, sosial, tanah rezab dan hak Melayu serta belia dan anak muda.

      Antara yang dicadangkan ialah penubuhan Suruhanjaya Kedaulatan Negara bagi memastikan perlembagaan tidak digugat oleh mana-mana pihak, menubuhkan Suruhanjaya Pendidikan Negara untuk menilai sistem pendidikan dan memperkasakan aqidah Ahli Sunnah Wal Jamaah.

      Delete
    2. Setelah merepek-mengkopipes lagu2 Tamil, Hindi, Minangkabau & Jawa, kini munafiqun ini konon bercerita mentauhidkan Allah. Lepas tuu, kopipes asal boleh entah apa2......

      Tak hal sedikit masa dulu dalam blog ini bukan main lagi dia dek marah & bencinya pd Tun Mahathir hingga....

      - berdo'a pd tuhan jesus semoga dijatuhkan laknat ke atas Tun Mahathir serta keluarganya.

      - menghina cerca Allah SWT 'meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

      Sejahat-jahat Iblis & Dajjal pun tidaklah sampai mengata Allah meliwat.......!!

      Jenis makhluk apa si Kejora ini.......??

      Delete
    3. Masa tahun 2003, menangis menangis hendak berhenti dan letak jawatan. Kata saya "dah lama dah". Hendak jaga cucu pula.
      Anwar pun pernah sindir Mahathir. "Itu orang tua belum habis lagi ka? Sudah la tu. Dia dan keluarga sudah kaya-raya, Mirzan dah berbilion. Cukuplah, duduk diam-diam di rumah dan jaga cucu di rumah," kata Anwar dalam satu ceramah di Jinjang Selatan, Kuala Lumpur pada 1 Februari 2012.
      Sekarang ini Mahathir dan Anwar sudah cium mulut sekali. Kerana hendak rampas kuasa, mereka berpakat sekali. Biarpun duduk sekapal dalam pembangkang tetapi cita cita berlainan.
      Di depan rakyat mereka kata hendak selamatkan Malaysia kononnya. Hendak buat perubahan kononnya. Namun dalam hati mereka, ada agenda peribadi yang lain. Bukan untuk rakyat, tetapi untuk anak sendiri dan kroni.
      Ini yang rakyat perlu ketahui. Tahun 2015, pembangkang dan Mahathir buat kempen "Selamatkan Malaysia". Dakwa ada sampai 1.4 juta tandatangan. Akhirnya, tandatangan pun tipu. Sampai Yang Dipertuan Agong pun mereka hendak tipu.
      Kemudian cakap ada 6 juta orang akan masuk parti bunga. Akhirnya bila sudah setahun lebih ditubuhkan, jumlah ahli pun malu hendak beritahu. Mesyuarat cawangan pun tidak boleh buat.
      Hendak selamatkan negara bagaimana kalau parti sendiri pun gagal diurus dengan baik. Hendak selamat negara macam mana kalau anjur demo pun gagal. Hanya suku sahaja padang yang penuh.
      Semalam, Mahathir yang kini Pengerusi Pakatan Harapan (PH) bercakap soal tempoh dua penggal untuk jawatan PM. Mahu hadkan jawatan PM kepada hanya dua penggal.
      Teruk Mahathir kena kecam dengan netizen selepas itu di Facebook kerana cadangannya itu. Bermaksud, ramai rakyat yang sudah tahu apa agenda sebenar Mahathir mahu berkuasa sekali lagi.
      Bukannya mahu selamatkan Malaysia atau rakyat, tetapi mahu selamatkan anak sendiri dan kroni sahaja. Mahathir jadi PM selama 22 tahun. Mahathir jadi PM pada tahun 1981.
      Kemudian, PRU ke-6 pada tahun 1982 hingga PRU ke-10 pada tahun 1999, Mahathir lagi sebagai PM. Bermakna 5 penggal, Mahathir jadi PM. Orang kalau hendak buat sesuatu masa dia ada kuasa, bukan masa tidak ada kuasa baru berjanji hendak buat itu dan ini.

      Delete
    4. Kenapa masa berkuasa Mahathir tidak buat syarat jadi PM hanya dua penggal sahaja? Mengapa tidak berundur pada PRU ke-8 pada tahun 1990 ketika adanya Semangat 46 dan perpecahan teruk berlaku dalam UMNO?
      Mahathir tidak berundur. Sekarang pada usia sudah 93 tahun, Mahathir mahu jadi PM sekali lagi. Kononnya untuk selamatkan Malaysia dan hanya untuk dua penggal sahaja.
      Kalau dua penggal, sampai umur 103 tahun dan jumlah keseluruhan Mahathir menjadi PM akan jadi 32 tahun. Satu rekod dunia akan tercatat. Bush, Obama dan Margaret Thatcher pun tidak gila hendak berkuasa balik seperti Mahathir.
      Dulu Mahathir pernah kata, Anwar sudah terlalu tua untuk menjadi PM. Dulu kata kena berhenti sebelum kenyang. Sekarang ini apa jadi pada kata kata tersebut? Makan diri balik lah.
      Ketika menyampaikan ucaptama semalam di Invest Malaysia 2018, Datuk Seri Najib sendiri merujuk beberapa projek zaman Mahathir yang membawa beban kepada rakyat. Antaranya ialah soal pengangkutan awam yang telah diabaikan berdekad lamanya menyebabkan ia menjadi tidak sistematik, dengan pemilik dan sistem yang berbeza sehingga tiada integrasi antara satu sama lain.
      Mengambil kira semua ini, siapa yang hendak diselamatkan jika pakatan mengambil semula pemimpin lama seperti Mahathir berkuasa semula? Bukan rakyat yang hendak diselamatkan, tetapi legasi lama yang akan diteruskan semula.
      Datuk Seri Najib juga pernah berkata dalam ucapan penggulungan Perhimpunan Agung UMNO 2017 yang lepas, jika ambil pemimpin lama, masalah lama akan berulang kembali.
      Sudahnya, rakyat Malaysia tidak akan selamat kerana yang akan diselamatkan adalah anak Mahathir iaitu Mukhriz.
      Sebab itu, Mahathir kata tempoh jadi Perdana Menteri paling ideal ialah dua penggal. Seandainya pakatan menang PRU14 kali ini, Mahathir akan jadi Perdana Menteri sementara, dan beliau sudah pasti akan pecat Wan Azizah yang jadi Timbalan Perdana Menteri.
      Lantiklah Mukhriz sebagai ganti. Maka berakhirlah perjuangan yang belum selesai bagi Mahathir. Misi Mahathir adalah menyelamatkan anaknya, bukan menyelamatkan rakyat.
      Oleh kerana itulah Mahathir mahu berkuasa kembali. Untuk selesaikan agenda peribadi dan menyelesaikan "sesuatu" untuk kroninya. Yang kena tanggung kesan adalah rakyat nanti.

      Delete
  19. kesihaaaaaaaaan pas....dunia fulus punya hal...agama diperkotak-katikan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tujuan mereka berblog ketika itu adalah untuk membunuh kerajaan BN. Parti-parti pembangkang mendapat dukungan kuat dari aktivis-aktivis ini. Mereka membina blog atas daya usaha mereka sendiri secara sukarela tanpa bayaran.

      Mereka membuat poster, grafik, video pendek, juga turut berceramah, mengedar risalah dengan tanpa diupah. Dan hari ini, ketika mereka menghentam HARAPAN, mereka dituduh menerima 'dedak' daripada Najib.

      Ini kesilapan besar pembangkang dalam melayan secara angkuh kumpulan #UndiRosak ini. Jika pemain kempen #UndiRosak ini dilabel sebagai pemakan dedak Najib, adakah tentera-tentera baru pembangkang hari ini adalah 'kontraktor-kontraktor kenyang' yang berasa terpanggil untuk mempertahankan tuannya?

      Makan dedak jugakah?
      Mengapa mereka gerakkan kempen #UndiRosak

      Satu sahaja. Kerana HARAPAN menamakan Dr Mahathir sebagai perdana menteri.

      Tidak perlu berhujah tentang realpolitik, agenda masa depan, reformasi total dan segala teori ataupun memetik sirah dan nas, jawapan mereka cuma satu; tolak bapa segala kemusnahan negara selama ini!

      Jalur yang senada

      Sebenarnya kempen undi rosak telah dijalankan oleh segolongan kaum Cina penghujung tahun lalu kerana tidak puas hati dengan DAP serta kepimpinan Lim Guan Eng di Pulau Pinang yang dianggap angkuh.

      Gelaran 'tokong' yang diberikan kepada Guan Eng telah menular dengan lebih kuat lagi selepas kejadian banjir besar di Pulau Pinang tahun lalu yang menyaksikan keangkuhan ketua menteri itu menanganinya.

      Delete
    2. Setelah merepek-mengkopipes lagu2 Tamil, Hindi, Minangkabau & Jawa, kini munafiqun ini konon bercerita mentauhidkan Allah. Lepas tuu, kopipes asal boleh entah apa2......

      Tak hal sedikit masa dulu dalam blog ini bukan main lagi dia dek marah & bencinya pd Tun Mahathir hingga....

      - berdo'a pd tuhan jesus semoga dijatuhkan laknat ke atas Tun Mahathir serta keluarganya.

      - menghina cerca Allah SWT 'meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

      Sejahat-jahat Iblis & Dajjal pun tidaklah sampai mengata Allah meliwat.......!!

      Jenis makhluk apa si Kejora ini.......??

      Delete
    3. Kenapa masa berkuasa Mahathir tidak buat syarat jadi PM hanya dua penggal sahaja? Mengapa tidak berundur pada PRU ke-8 pada tahun 1990 ketika adanya Semangat 46 dan perpecahan teruk berlaku dalam UMNO?
      Mahathir tidak berundur. Sekarang pada usia sudah 93 tahun, Mahathir mahu jadi PM sekali lagi. Kononnya untuk selamatkan Malaysia dan hanya untuk dua penggal sahaja.
      Kalau dua penggal, sampai umur 103 tahun dan jumlah keseluruhan Mahathir menjadi PM akan jadi 32 tahun. Satu rekod dunia akan tercatat. Bush, Obama dan Margaret Thatcher pun tidak gila hendak berkuasa balik seperti Mahathir.
      Dulu Mahathir pernah kata, Anwar sudah terlalu tua untuk menjadi PM. Dulu kata kena berhenti sebelum kenyang. Sekarang ini apa jadi pada kata kata tersebut? Makan diri balik lah.
      Ketika menyampaikan ucaptama semalam di Invest Malaysia 2018, Datuk Seri Najib sendiri merujuk beberapa projek zaman Mahathir yang membawa beban kepada rakyat. Antaranya ialah soal pengangkutan awam yang telah diabaikan berdekad lamanya menyebabkan ia menjadi tidak sistematik, dengan pemilik dan sistem yang berbeza sehingga tiada integrasi antara satu sama lain.
      Mengambil kira semua ini, siapa yang hendak diselamatkan jika pakatan mengambil semula pemimpin lama seperti Mahathir berkuasa semula? Bukan rakyat yang hendak diselamatkan, tetapi legasi lama yang akan diteruskan semula.
      Datuk Seri Najib juga pernah berkata dalam ucapan penggulungan Perhimpunan Agung UMNO 2017 yang lepas, jika ambil pemimpin lama, masalah lama akan berulang kembali.
      Sudahnya, rakyat Malaysia tidak akan selamat kerana yang akan diselamatkan adalah anak Mahathir iaitu Mukhriz.
      Sebab itu, Mahathir kata tempoh jadi Perdana Menteri paling ideal ialah dua penggal. Seandainya pakatan menang PRU14 kali ini, Mahathir akan jadi Perdana Menteri sementara, dan beliau sudah pasti akan pecat Wan Azizah yang jadi Timbalan Perdana Menteri.
      Lantiklah Mukhriz sebagai ganti. Maka berakhirlah perjuangan yang belum selesai bagi Mahathir. Misi Mahathir adalah menyelamatkan anaknya, bukan menyelamatkan rakyat.
      Oleh kerana itulah Mahathir mahu berkuasa kembali. Untuk selesaikan agenda peribadi dan menyelesaikan "sesuatu" untuk kroninya. Yang kena tanggung kesan adalah rakyat nanti.

      Delete
  20. Cai PH gila talak, dgn Pas depa ini sakit hati
    Naper bising, Pas tak ada masalah dgn GST
    Pas tahu, 1MDB agenda fitnah Matdey kutty
    Kalut lerr PH, tanpa Pas, kekalahan menanti

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies


    1. kejora kami ni hanya binatang yg tidak bertuan


      nak kata monyet bukan

      iblis bukan

      apa jenis makhluk kamu ni

      ....toyol...

      kut

      saya tunggu ngeteh roti di food court hospital jb


      ***** pak othaman *****


      once in your life try to be a man !!!

      Delete
    2. Aaa...
      Aaa...
      Aaa...
      Aaa...
      Aaa...
      Aaa...
      Aaaaaaaa...

      Puliya
      Kili jeyichaa kaadhal kaadhal
      Puyala
      Poo jeyichaa kaadhal kaadhal

      Puliya
      Kili jeyichaa kaadhal kaadhal
      Puyala
      Poo jeyichaa kaadhal kaadhal

      Indha kaadhal il yaarum
      Vizhundhu vittaal irukkumaa
      Ezhundaalum manassu irukkumaa

      Nee ennai paarkkail
      Naan engo paarkiraen
      Nee engo paarkkail
      Naan unnai paarkiraen

      Kaadhal oru kannaadi
      Anaal indha kannaadi
      Thondruvadhai ellaam
      Kaatuvadhu illai... iii... iii

      Ullatthai putti vaithaalum
      Iru kangal kaatti kodukkiradhe
      Unakkum enakkum munnalae
      Nam nezhalgal ondrai nadakkiradhae

      Ooohhh...

      Kangal paarkum podhilae
      Kalavaadi pogumae
      Kaadhalai kattida
      Kayrugnal edhumillaiii

      Nee ennai paarkkail
      Naan engo paarkiraen
      Nee engo paarkkail
      Naan unnai paarkiraen

      Puliya
      Kili jeyichaa kaadhal kaadhal
      Puyala
      Poo jeyichaa kaadhal kaadhal

      aa aa aa aa aah
      aa aa aa aa aah
      aa aa aa aa aah
      aa aa aa aa aah

      Nee thandha mayiliragaai
      Nedungaalam vaithirundhaen
      Mindum andha kaalam
      Maanadinil odum

      aa aa aa aa aah
      aa aa aa aa aah

      Unnai kaanum munnaalae
      Adi ennai naanae veruthu vandhan
      Unnai kanda pinnalae
      Naan pullaiyum
      Poondayum nesikhiren

      oohhh

      Thaai thandha swasamun
      Thandai pola nerukkamum
      Unniru thoolgalil
      Saigayil unargiraen

      Nee ennai paarkkail
      Naan engo paarkiraen
      Nee engo paarkkail
      Naan unnai paarkiraen

      Puliya
      Kili jeyichaa kaadhal kaadhal
      Ooo... Puyala
      Poo jeyichaa kaadhal kaadhal

      Indha kaadhal il yaarum
      Vizhundhu vittaal irukkumaa
      Ezhundaalum manassu irukkumaa

      Nee ennai paarkkail
      Naan engo paarkiraen
      Nee engo paarkkail
      Naan unnai paarkiraen

      ha ha ha ha ha ha
      ha ha ha ha ha ha
      ha ha ha ha ha ha
      ha ha ha ha ha ha

      Delete
    3. The #UndiRosak campaign currently initiated by some youth groups clearly shows immaturity among some of the young people in Malaysia.

      As a first-time voter, I am deeply embarrassed and disappointed by this movement as it jeopardises the reputation of other young people like myself. Personally, I have waited all these years to be in the democratic process through elections, and it would be an honour indeed to vote knowing of all the past struggles in other countries where some have been unable to vote in elections due to various reasons.

      These young people are taking the privilege that they have acquired without any force for granted. We all know the reasons for this movement, but isn’t this campaign a little self-centred? A spoilt vote does not only affect one or two people, but the whole constituency because the result affects everyone.

      They are not proving anything with this campaign because the situation in some constituencies will become even worse with the #UndiRosak campaign.

      The youth group initiating the movement should take many factors into consideration before coming to any sort of conclusion.

      To think about it from a rational point of view, young people are supposed to be agents of change but looking at this particular young group, it seems that some young people have lost their sensibleness. They have their heads held up so high that they have basically forgotten the needs of others.

      Is this how this group of young people is going to run Malaysia, let alone the world in the future? The #UndiRosak campaign is the same as not going to the ballot box.

      This group of young people should learn from Brexit, where only 36% of people aged between 18 and 24 voted in the EU referendum. Almost 64% of young people did not bother to go down to the polling stations and place their votes. As a result of the low turnout by the young, the UK is now going through a difficult time. The irony is that now these young people are said to be complaining about the outcome of the referendum.

      Do we want this for Malaysia? Young people are a crucial part of Malaysian society, hence their votes are important not only for them but for all Malaysians.

      This is the time for us to come together. The least these young people can do is to think about the interests of the other voters rather than just their own.

      If this is the attitude of some of our young people, how can we trust them and reduce the voting age to 18? #UndiRosak does more harm than good, especially to the young people of Malaysia. Our reputation is at stake.

      Delete
    4. Kih kih Suman dah mula menyamar
      Komen bersembunyi di balik kamar
      Usah le gitu Wak, hamba tak gemar
      Tidak malu ke, nama Wak tercemar

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    5. Setelah merepek-mengkopipes lagu2 Tamil, Hindi, Minangkabau & Jawa, kini munafiqun ini konon bercerita mentauhidkan Allah. Lepas tuu, kopipes asal boleh entah apa2......

      Tak hal sedikit masa dulu dalam blog ini bukan main lagi dia dek marah & bencinya pd Tun Mahathir hingga....

      - berdo'a pd tuhan jesus semoga dijatuhkan laknat ke atas Tun Mahathir serta keluarganya.

      - menghina cerca Allah SWT 'meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

      Sejahat-jahat Iblis & Dajjal pun tidaklah sampai mengata Allah meliwat.......!!

      Jenis makhluk apa si Kejora ini.......??

      ps:
      12:03 is definitely not me, put that in your brainless head.....!!

      Delete
    6. Kenapa masa berkuasa Mahathir tidak buat syarat jadi PM hanya dua penggal sahaja? Mengapa tidak berundur pada PRU ke-8 pada tahun 1990 ketika adanya Semangat 46 dan perpecahan teruk berlaku dalam UMNO?
      Mahathir tidak berundur. Sekarang pada usia sudah 93 tahun, Mahathir mahu jadi PM sekali lagi. Kononnya untuk selamatkan Malaysia dan hanya untuk dua penggal sahaja.
      Kalau dua penggal, sampai umur 103 tahun dan jumlah keseluruhan Mahathir menjadi PM akan jadi 32 tahun. Satu rekod dunia akan tercatat. Bush, Obama dan Margaret Thatcher pun tidak gila hendak berkuasa balik seperti Mahathir.
      Dulu Mahathir pernah kata, Anwar sudah terlalu tua untuk menjadi PM. Dulu kata kena berhenti sebelum kenyang. Sekarang ini apa jadi pada kata kata tersebut? Makan diri balik lah.
      Ketika menyampaikan ucaptama semalam di Invest Malaysia 2018, Datuk Seri Najib sendiri merujuk beberapa projek zaman Mahathir yang membawa beban kepada rakyat. Antaranya ialah soal pengangkutan awam yang telah diabaikan berdekad lamanya menyebabkan ia menjadi tidak sistematik, dengan pemilik dan sistem yang berbeza sehingga tiada integrasi antara satu sama lain.
      Mengambil kira semua ini, siapa yang hendak diselamatkan jika pakatan mengambil semula pemimpin lama seperti Mahathir berkuasa semula? Bukan rakyat yang hendak diselamatkan, tetapi legasi lama yang akan diteruskan semula.
      Datuk Seri Najib juga pernah berkata dalam ucapan penggulungan Perhimpunan Agung UMNO 2017 yang lepas, jika ambil pemimpin lama, masalah lama akan berulang kembali.
      Sudahnya, rakyat Malaysia tidak akan selamat kerana yang akan diselamatkan adalah anak Mahathir iaitu Mukhriz.
      Sebab itu, Mahathir kata tempoh jadi Perdana Menteri paling ideal ialah dua penggal. Seandainya pakatan menang PRU14 kali ini, Mahathir akan jadi Perdana Menteri sementara, dan beliau sudah pasti akan pecat Wan Azizah yang jadi Timbalan Perdana Menteri.
      Lantiklah Mukhriz sebagai ganti. Maka berakhirlah perjuangan yang belum selesai bagi Mahathir. Misi Mahathir adalah menyelamatkan anaknya, bukan menyelamatkan rakyat.
      Oleh kerana itulah Mahathir mahu berkuasa kembali. Untuk selesaikan agenda peribadi dan menyelesaikan "sesuatu" untuk kroninya. Yang kena tanggung kesan adalah rakyat nanti.

      Delete
    7. misi mak badak is for next pm..vote pas n amno for mak badak

      Delete





  21. Dah gila talak Puak Haprak ni. Dulu pandai2 terajang keluar... Sekarang termimpi2 pulak. ...

    Siapa mau jadi cina buta, angkat tangan, madey mau kasi sejota.



    ReplyDelete
    Replies

    1. kejora dtg lah jumpa saya walau kamu ni dua alam


      saya tidak akan gelak saya janji


      saya tgu tumbukan padu dari kamu


      JANGAN TUMBUK DGN PELIR KONTOL MANCIS KAMU SUDAH

      tak ingin I

      datang lah adik kejora yg ku rindui. kalau takut dtg bawalah mak bapak ketot kamu sekali.

      saya tunggu

      Delete
    2. sayang opo kowe krungu jerite atiku
      sayang, apa kamu mendengar jeritan hatiku
      mengharap engkau kembali
      sayang nganti memutih rambutku
      sayang, hingga memutih rambutku
      ra bakal luntur tresnaku
      tidak akan luntur cintaku

      wis tak coba ngelaleke jenengmu soko atiku
      sudah ku coba melupakan namamu dari hatiku
      sak tenane ra ngapusi isih tresno sliramu
      jujur sebenarnya masih cinta kepadamu
      do pepuja neng ati nanging koe ra reti
      kamu pujaan hatiku tapi kamu tidak mengerti
      koe sing tak wanti-wanti
      kamu yang ku seriusi

      malah jebul saiki koe mblenjani janji
      malah tahunya sekarang kamu mengingkari janji
      jare sehidup semati nanging opo bukti
      katanya sehidup semati tapi apa buktinya
      koe medot tresnoku demi lanangan liyo
      kamu memutuskan cinta demi laki-laki lain
      yo wes ora popo, insyaallah aku iso lilo
      ya sudah tidak apa-apa, insyallah aku bisa rela

      meh sambat kalih sinten
      mau curhat sama siapa
      yen sampun mekaten, merana uripku
      kalau sudah demikian merana hidupku
      aku welasno ningmas, aku mesakno aku
      aku ikhlaskan dik, aku kasihan aku
      aku nangis nganti metu eluh getih putih
      aku menangis hingga keluar air mata

      sayang opo kowe krungu jerite atiku
      sayang, apa kamu mendengar jeritan hatiku
      mengharap engkau kembali
      sayang nganti memutih rambutku
      sayang, hingga memutih rambutku
      ra bakal luntur tresnaku
      tidak akan luntur cintaku

      hari demi hari uwis tak lewati
      hari demi hari sudah ku lewati
      yen pancen dalane kudu kuat ati
      jika memang jalannya harus kuat hati
      ibaratke sego uwis dadi bubur
      ibarat nasi sudah menjadi bubur
      nanging tresno iki ora bakal luntur
      tapi cinta ini tidak akan luntur

      sak tenane aku iki pancen tresno awakmu
      sebenarnya aku ini memang cinta kepadamu
      ora ono liane sing iso dadi penggantimu
      tidak ada yang lainnya yang bisa jadi penggantimu
      wis tanggung awakmu sik cocok neng atiku
      sudah tanggung dirimu yang cocok di hatiku
      nganti atiku njerit atimu ra bakal krungu
      hingga hatiku menjerit hatimu tidak akan mendengar

      meh sambat kalih sinten
      mau curhat sama siapa
      yen sampun mekaten, merana uripku
      kalau sudah demikian merana hidupku
      aku welasno ningmas, aku mesakno aku
      aku ikhlaskan dik, aku kasihan aku
      aku nangis nganti metu eluh getih putih
      aku menangis hingga keluar air mata

      sayang opo kowe krungu jerite atiku
      sayang, apa kamu mendengar jeritan hatiku
      mengharap engkau kembali
      sayang nganti memutih rambutku
      sayang, hingga memutih rambutku
      ra bakal luntur tresnaku
      tidak akan luntur cintaku

      sayang opo krungu tangise atiku
      sayang, apa kamu mendengar jeritan hatiku
      mengharap koe bali neng jero ati iki
      mengharap kamu kembali di dalam hati ini
      nganti rambutku putih, nangis eluh dadi getih
      hingga rambutku memutih, menangis air mata jadi darah
      mbok yo gek ndang bali ngelakoni tresno suci
      lekaslah kembali menjalani cinta suci

      aku marang sliramu do ragu ning atiku
      aku terhadapmu tidak ada ragu di hatiku
      aku ra iso ngapusi sak tenane neng ati
      aku tidak bisa berbohong sesungguhnya di hati
      mung kanggo sliramu cintaku tetap abadi
      hanya untuk dirimu cintaku tetap abadi
      selamanya sampai akhir hayat ini

      meh sambat kalih sinten
      mau curhat sama siapa
      yen sampun mekaten, merana uripku
      kalau sudah demikian merana hidupku
      aku welasno ningmas, aku mesakno aku
      aku ikhlaskan dik, aku kasihan aku
      aku nangis nganti metu eluh getih putih
      aku menangis hingga keluar air mata

      sayang opo kowe krungu jerite atiku
      sayang, apa kamu mendengar jeritan hatiku
      mengharap engkau kembali
      sayang nganti memutih rambutku
      sayang, hingga rambutku memutih
      ra bakal luntur tresnaku
      tidak akan luntur cintaku

      percoyo opo pepujamu
      percaya aku pemujamu
      cintaku tetap abadi

      Delete
    3. Kih kih Suman dah mula menyamar
      Komen bersembunyi di balik kamar
      Usah le gitu Wak, hamba tak gemar
      Tidak malu ke, nama Wak tercemar

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    4. Setelah merepek-mengkopipes lagu2 Tamil, Hindi, Minangkabau & Jawa, kini munafiqun ini konon bercerita mentauhidkan Allah. Lepas tuu, kopipes asal boleh entah apa2......

      Tak hal sedikit masa dulu dalam blog ini bukan main lagi dia dek marah & bencinya pd Tun Mahathir hingga....

      - berdo'a pd tuhan jesus semoga dijatuhkan laknat ke atas Tun Mahathir serta keluarganya.

      - menghina cerca Allah SWT 'meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

      Sejahat-jahat Iblis & Dajjal pun tidaklah sampai mengata Allah meliwat.......!!

      Jenis makhluk apa si Kejora ini.......??

      Delete
    5. Kenapa masa berkuasa Mahathir tidak buat syarat jadi PM hanya dua penggal sahaja? Mengapa tidak berundur pada PRU ke-8 pada tahun 1990 ketika adanya Semangat 46 dan perpecahan teruk berlaku dalam UMNO?
      Mahathir tidak berundur. Sekarang pada usia sudah 93 tahun, Mahathir mahu jadi PM sekali lagi. Kononnya untuk selamatkan Malaysia dan hanya untuk dua penggal sahaja.
      Kalau dua penggal, sampai umur 103 tahun dan jumlah keseluruhan Mahathir menjadi PM akan jadi 32 tahun. Satu rekod dunia akan tercatat. Bush, Obama dan Margaret Thatcher pun tidak gila hendak berkuasa balik seperti Mahathir.
      Dulu Mahathir pernah kata, Anwar sudah terlalu tua untuk menjadi PM. Dulu kata kena berhenti sebelum kenyang. Sekarang ini apa jadi pada kata kata tersebut? Makan diri balik lah.
      Ketika menyampaikan ucaptama semalam di Invest Malaysia 2018, Datuk Seri Najib sendiri merujuk beberapa projek zaman Mahathir yang membawa beban kepada rakyat. Antaranya ialah soal pengangkutan awam yang telah diabaikan berdekad lamanya menyebabkan ia menjadi tidak sistematik, dengan pemilik dan sistem yang berbeza sehingga tiada integrasi antara satu sama lain.
      Mengambil kira semua ini, siapa yang hendak diselamatkan jika pakatan mengambil semula pemimpin lama seperti Mahathir berkuasa semula? Bukan rakyat yang hendak diselamatkan, tetapi legasi lama yang akan diteruskan semula.
      Datuk Seri Najib juga pernah berkata dalam ucapan penggulungan Perhimpunan Agung UMNO 2017 yang lepas, jika ambil pemimpin lama, masalah lama akan berulang kembali.
      Sudahnya, rakyat Malaysia tidak akan selamat kerana yang akan diselamatkan adalah anak Mahathir iaitu Mukhriz.
      Sebab itu, Mahathir kata tempoh jadi Perdana Menteri paling ideal ialah dua penggal. Seandainya pakatan menang PRU14 kali ini, Mahathir akan jadi Perdana Menteri sementara, dan beliau sudah pasti akan pecat Wan Azizah yang jadi Timbalan Perdana Menteri.
      Lantiklah Mukhriz sebagai ganti. Maka berakhirlah perjuangan yang belum selesai bagi Mahathir. Misi Mahathir adalah menyelamatkan anaknya, bukan menyelamatkan rakyat.
      Oleh kerana itulah Mahathir mahu berkuasa kembali. Untuk selesaikan agenda peribadi dan menyelesaikan "sesuatu" untuk kroninya. Yang kena tanggung kesan adalah rakyat nanti.

      Delete
  22. PH dah semakin berat, merasai sesak napas
    Mereka tahu, diri pincang tanpa ada nya Pas
    PRU14 nanti, dah pasti mereka akan tumpas
    Terus hancorr remok, bagai kaca terhempas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak badak xkan terhempas..berat kan..lg pu doa herdy bawang sentiasa bersama mak

      Delete
    2. ஆண் என்ன பெண் என்ன
      நீ என்ன நான் என்ன
      எல்லாம் ஓர் இனம் தான்
      அட நாடென்ன வீடென்ன
      காடென்ன மேடென்ன
      எல்லாம் ஓர் நிலம் தான்
      நீயும் பத்து மாசம்
      நானும் பத்து மாசம்
      மாறும் இந்த வேசம்

      ஆண் என்ன பெண் என்ன
      நீ என்ன நான் என்ன
      எல்லாம் ஓர் இனம் தான்
      அட நாடென்ன வீடென்ன
      காடென்ன மேடென்ன
      எல்லாம் ஓர் நிலம் தான்

      ஒன்னுக்கொன்னு ஆதரவு
      உள்ளத்திலே ஏன் பிரிவு
      கண்ணுக்குள்ளே பேதம் இல்லே
      பார்ப்பதிலே ஏன் பிரிவு
      பொன்னும் பொருள் போகும் வரும்
      அன்பு மட்டும் போவதில்லே
      தேடும் பணம் ஓடிவிடும்
      தெய்வம் விட்டுப் போவதில்லே
      மேடைக்கும் மாலைக்கும் கோடிக்கும்
      ஆசைப்பட்டு
      வெட்டுக்கள் குத்துக்கள் ரத்தங்கள்
      போவதென்ன
      மேடைக்கும் மாலைக்கும் கோடிக்கும்
      ஆசைப்பட்டு
      வெட்டுக்கள் குத்துக்கள் ரத்தங்கள்
      போவதென்ன
      இதை புரிஞ்சும்
      உண்மை தெரிஞ்சும்
      இன்னும் மயக்கமா

      ஆண் என்ன பெண் என்ன
      நீ என்ன நான் என்ன
      எல்லாம் ஓர் இனம் தான்
      அட நாடென்ன வீடென்ன
      காடென்ன மேடென்ன
      எல்லாம் ஓர் நிலம் தான்

      சொந்தம் பந்தம் சேர்ந்திருந்தா
      சொத்து சுகம் தேவை இல்லே
      பந்தம் விட்டு போச்சுதுன்னா
      வாழ்வதிலே லாபம் இல்லே
      எண்ணம் மட்டும் சேர்ந்திருந்தா
      இன்றும் என்றும் சோகமில்லே
      கன்றை விட்டு தாய் பிரிஞ்சு
      காணும் சுகம் ஏதுமில்லே
      ஊருக்கும் பேருக்கும் காருக்கும்
      இஷ்ட்டபட்டு
      வாழ்கின்ற வாழ்க்கைக்கு
      என்றென்றும் அர்த்தமில்லே
      ஊருக்கும் பேருக்கும் காருக்கும்
      இஷ்ட்டபட்டு
      வாழ்கின்ற வாழ்க்கைக்கு
      என்றென்றும் அர்த்தமில்லே
      இதை புரிஞ்சும்
      உண்மை தெரிஞ்சும்
      இன்னும் மயக்கமா

      ஆண் என்ன பெண் என்ன
      நீ என்ன நான் என்ன
      எல்லாம் ஓர் இனம் தான்
      அட நாடென்ன வீடென்ன
      காடென்ன மேடென்ன
      எல்லாம் ஓர் நிலம் தான்
      நீயும் பத்து மாசம்
      நானும் பத்து மாசம்
      மாறும் இந்த வேசம்

      ஆண் என்ன பெண் என்ன
      நீ என்ன நான் என்ன
      எல்லாம் ஓர் இனம் தான்
      அட நாடென்ன வீடென்ன
      காடென்ன மேடென்ன
      எல்லாம் ஓர் நிலம் தான்

      Delete
    3. PH has destroyed the opposition coalition

      Apart from the similarity in basic policies of BN and PH, many Malaysians who had hoped for and helped to build the opposition coalition since the 1980s are disgusted at the way the opposition coalition has been callously destroyed since the so-called “Kajang Move”.

      As a result, there is no one-to-one choice in the vote anymore but three-cornered and even multi-cornered fights in the GE14. The name calling and general “kurang ajar” attitude by PH leaders against other opposition leaders are unwarranted and serves only to disappoint former Pakatan Rakyat supporters.

      Thus, besides telling us what your reformist policies are, explain to us how you have allowed this disastrous situation for the opposition to arise in which our votes will be rendered effete in a three-cornered or multi-cornered fight.

      PH should not try to blame it all on PAS because they have already made clear their intentions in constituencies such as Sg Siput and Hulu Langat where PAS is not in the picture.

      So how can you blame the disaffected voters for wanting to spoil their votes? Instead of chastising these disenchanted Malaysians as if they have not thought this through, why not debate these big issues in public?

      With the release of this “Manifesto of the 99%”, we call on voters to challenge the candidates to gauge their stand on these big issues so that we know which candidate to support in any constituency.

      Malaysians who want real change can then vote for candidates who endorse this manifesto. Power to the people!

      Delete
    4. Well done 11:39 whoever you are....!!

      The Skunk Kejora seems to be bewildered & confused thinking your write-up is from me.

      Delete
    5. Kenapa masa berkuasa Mahathir tidak buat syarat jadi PM hanya dua penggal sahaja? Mengapa tidak berundur pada PRU ke-8 pada tahun 1990 ketika adanya Semangat 46 dan perpecahan teruk berlaku dalam UMNO?
      Mahathir tidak berundur. Sekarang pada usia sudah 93 tahun, Mahathir mahu jadi PM sekali lagi. Kononnya untuk selamatkan Malaysia dan hanya untuk dua penggal sahaja.
      Kalau dua penggal, sampai umur 103 tahun dan jumlah keseluruhan Mahathir menjadi PM akan jadi 32 tahun. Satu rekod dunia akan tercatat. Bush, Obama dan Margaret Thatcher pun tidak gila hendak berkuasa balik seperti Mahathir.
      Dulu Mahathir pernah kata, Anwar sudah terlalu tua untuk menjadi PM. Dulu kata kena berhenti sebelum kenyang. Sekarang ini apa jadi pada kata kata tersebut? Makan diri balik lah.
      Ketika menyampaikan ucaptama semalam di Invest Malaysia 2018, Datuk Seri Najib sendiri merujuk beberapa projek zaman Mahathir yang membawa beban kepada rakyat. Antaranya ialah soal pengangkutan awam yang telah diabaikan berdekad lamanya menyebabkan ia menjadi tidak sistematik, dengan pemilik dan sistem yang berbeza sehingga tiada integrasi antara satu sama lain.
      Mengambil kira semua ini, siapa yang hendak diselamatkan jika pakatan mengambil semula pemimpin lama seperti Mahathir berkuasa semula? Bukan rakyat yang hendak diselamatkan, tetapi legasi lama yang akan diteruskan semula.
      Datuk Seri Najib juga pernah berkata dalam ucapan penggulungan Perhimpunan Agung UMNO 2017 yang lepas, jika ambil pemimpin lama, masalah lama akan berulang kembali.
      Sudahnya, rakyat Malaysia tidak akan selamat kerana yang akan diselamatkan adalah anak Mahathir iaitu Mukhriz.
      Sebab itu, Mahathir kata tempoh jadi Perdana Menteri paling ideal ialah dua penggal. Seandainya pakatan menang PRU14 kali ini, Mahathir akan jadi Perdana Menteri sementara, dan beliau sudah pasti akan pecat Wan Azizah yang jadi Timbalan Perdana Menteri.
      Lantiklah Mukhriz sebagai ganti. Maka berakhirlah perjuangan yang belum selesai bagi Mahathir. Misi Mahathir adalah menyelamatkan anaknya, bukan menyelamatkan rakyat.
      Oleh kerana itulah Mahathir mahu berkuasa kembali. Untuk selesaikan agenda peribadi dan menyelesaikan "sesuatu" untuk kroninya. Yang kena tanggung kesan adalah rakyat nanti.

      Delete
    6. misi mak badak is for next pm..vote pas n amno for mak badak

      Delete
  23. Mana batang hidung, Suman iblis jembalang
    Ikut jubor Madey dia hidup sebagi petualang
    Mau lagak juah, tidak padan tua reput tulang
    Duicabar Kejora dia sentot pelir, menghilang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. kejora dtg lah jumpa saya walau kamu ni dua alam


      saya tidak akan gelak saya janji


      saya tgu tumbukan padu dari kamu


      JANGAN TUMBUK DGN PELIR KONTOL MANCIS KAMU SUDAH

      tak ingin I

      datang lah adik kejora yg ku rindui. kalau takut dtg bawalah mak bapak ketot kamu sekali. boleh berkenalan. saya teringin juga nak bagi penumbuk kpd org tua kamu kerana berjaya melahirkan pemakan dedak tersohor di blog budin.

      saya tunggu dgn penuh sabar adinda kejora


      **** abg kamu othaman ***


      Delete
    2. Wong cilik ongklak angklik,
      Lungguhe yo mung dingklik..
      Pangupayane mbatik,
      Blanjane mung sethithik..

      Swalik’e wong kebandan,
      Uripe sarwo mapan..
      Karepe ra karuan,
      Senenge mung plesiran..

      Podho elingo pro konco,
      Wong urip ning alam dunyo..
      Ojo seneng pamer bondho,
      Mengko mundhak uripmu rekoso..

      Sugih lan miskin kuwi,
      Ginaris lan pinesthi..
      Kabeh ginanjar gusti,
      Mulo jo ngloro ati..

      reff:
      Wong cilik ongklak angklik,
      Lungguhe yo mung dingklik..
      Prakaryane ning pabrik,
      Blanjane mung sethithik..

      Podho elingo pro konco,
      Wong urip ning alam dunyo..
      Ojo seneng pamer bondho,
      Mengko mundhak uripmu rekoso..

      Sugih lan miskin kuwi,
      Ginaris lan pinesthi..
      Kabeh ginanjar gusti,
      Mulo jo ngloro ati..

      reff:
      Podho elingo pro konco,
      Wong urip ning alam dunyo..
      Ojo seneng pamer bondho,
      Mengko mundhak uripmu rekoso..

      Sugih lan miskin kuwi,
      Ginaris lan pinesthi..
      Kabeh ginanjar gusti,
      Mulo jo ngloro ati..
      Mulo jo ngloro ati..

      Delete
    3. Kih kih Suman dah mula menyamar
      Komen bersembunyi di balik kamar
      Usah le gitu Wak, hamba tak gemar
      Tidak malu ke, nama Wak tercemar

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    4. Setelah merepek-mengkopipes lagu2 Tamil, Hindi, Minangkabau & Jawa, kini munafiqun ini konon bercerita mentauhidkan Allah. Lepas tuu, kopipes asal boleh entah apa2......

      Tak hal sedikit masa dulu dalam blog ini bukan main lagi dia dek marah & bencinya pd Tun Mahathir hingga....

      - berdo'a pd tuhan jesus semoga dijatuhkan laknat ke atas Tun Mahathir serta keluarganya.

      - menghina cerca Allah SWT 'meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

      Sejahat-jahat Iblis & Dajjal pun tidaklah sampai mengata Allah meliwat.......!!

      Jenis makhluk apa si Kejora ini.......??

      Delete
    5. Kenapa masa berkuasa Mahathir tidak buat syarat jadi PM hanya dua penggal sahaja? Mengapa tidak berundur pada PRU ke-8 pada tahun 1990 ketika adanya Semangat 46 dan perpecahan teruk berlaku dalam UMNO?
      Mahathir tidak berundur. Sekarang pada usia sudah 93 tahun, Mahathir mahu jadi PM sekali lagi. Kononnya untuk selamatkan Malaysia dan hanya untuk dua penggal sahaja.
      Kalau dua penggal, sampai umur 103 tahun dan jumlah keseluruhan Mahathir menjadi PM akan jadi 32 tahun. Satu rekod dunia akan tercatat. Bush, Obama dan Margaret Thatcher pun tidak gila hendak berkuasa balik seperti Mahathir.
      Dulu Mahathir pernah kata, Anwar sudah terlalu tua untuk menjadi PM. Dulu kata kena berhenti sebelum kenyang. Sekarang ini apa jadi pada kata kata tersebut? Makan diri balik lah.
      Ketika menyampaikan ucaptama semalam di Invest Malaysia 2018, Datuk Seri Najib sendiri merujuk beberapa projek zaman Mahathir yang membawa beban kepada rakyat. Antaranya ialah soal pengangkutan awam yang telah diabaikan berdekad lamanya menyebabkan ia menjadi tidak sistematik, dengan pemilik dan sistem yang berbeza sehingga tiada integrasi antara satu sama lain.
      Mengambil kira semua ini, siapa yang hendak diselamatkan jika pakatan mengambil semula pemimpin lama seperti Mahathir berkuasa semula? Bukan rakyat yang hendak diselamatkan, tetapi legasi lama yang akan diteruskan semula.
      Datuk Seri Najib juga pernah berkata dalam ucapan penggulungan Perhimpunan Agung UMNO 2017 yang lepas, jika ambil pemimpin lama, masalah lama akan berulang kembali.
      Sudahnya, rakyat Malaysia tidak akan selamat kerana yang akan diselamatkan adalah anak Mahathir iaitu Mukhriz.
      Sebab itu, Mahathir kata tempoh jadi Perdana Menteri paling ideal ialah dua penggal. Seandainya pakatan menang PRU14 kali ini, Mahathir akan jadi Perdana Menteri sementara, dan beliau sudah pasti akan pecat Wan Azizah yang jadi Timbalan Perdana Menteri.
      Lantiklah Mukhriz sebagai ganti. Maka berakhirlah perjuangan yang belum selesai bagi Mahathir. Misi Mahathir adalah menyelamatkan anaknya, bukan menyelamatkan rakyat.
      Oleh kerana itulah Mahathir mahu berkuasa kembali. Untuk selesaikan agenda peribadi dan menyelesaikan "sesuatu" untuk kroninya. Yang kena tanggung kesan adalah rakyat nanti.

      Delete
    6. misi mak badak is for next pm..vote pas n amno for mak badak

      Delete
  24. Dulu Nuat dimaki cerca Suman haram jadah
    Kini lobang jubor pun Suman sanggup tadah
    Yenna dey thamby Suman, poodacit poodah
    Huergh..ptuihh...muka dia hamba nak ludah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setelah merepek-mengkopipes lagu2 Tamil, Hindi, Minangkabau & Jawa, kini munafiqun ini konon bercerita mentauhidkan Allah. Lepas tuu, kopipes asal boleh entah apa2......

      Tak hal sedikit masa dulu dalam blog ini bukan main lagi dia dek marah & bencinya pd Tun Mahathir hingga....

      - berdo'a pd tuhan jesus semoga dijatuhkan laknat ke atas Tun Mahathir serta keluarganya.

      - menghina cerca Allah SWT 'meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

      Sejahat-jahat Iblis & Dajjal pun tidaklah sampai mengata Allah meliwat.......!!

      Jenis makhluk apa si Kejora ini.......??

      Delete
    2. Kenapa masa berkuasa Mahathir tidak buat syarat jadi PM hanya dua penggal sahaja? Mengapa tidak berundur pada PRU ke-8 pada tahun 1990 ketika adanya Semangat 46 dan perpecahan teruk berlaku dalam UMNO?
      Mahathir tidak berundur. Sekarang pada usia sudah 93 tahun, Mahathir mahu jadi PM sekali lagi. Kononnya untuk selamatkan Malaysia dan hanya untuk dua penggal sahaja.
      Kalau dua penggal, sampai umur 103 tahun dan jumlah keseluruhan Mahathir menjadi PM akan jadi 32 tahun. Satu rekod dunia akan tercatat. Bush, Obama dan Margaret Thatcher pun tidak gila hendak berkuasa balik seperti Mahathir.
      Dulu Mahathir pernah kata, Anwar sudah terlalu tua untuk menjadi PM. Dulu kata kena berhenti sebelum kenyang. Sekarang ini apa jadi pada kata kata tersebut? Makan diri balik lah.
      Ketika menyampaikan ucaptama semalam di Invest Malaysia 2018, Datuk Seri Najib sendiri merujuk beberapa projek zaman Mahathir yang membawa beban kepada rakyat. Antaranya ialah soal pengangkutan awam yang telah diabaikan berdekad lamanya menyebabkan ia menjadi tidak sistematik, dengan pemilik dan sistem yang berbeza sehingga tiada integrasi antara satu sama lain.
      Mengambil kira semua ini, siapa yang hendak diselamatkan jika pakatan mengambil semula pemimpin lama seperti Mahathir berkuasa semula? Bukan rakyat yang hendak diselamatkan, tetapi legasi lama yang akan diteruskan semula.
      Datuk Seri Najib juga pernah berkata dalam ucapan penggulungan Perhimpunan Agung UMNO 2017 yang lepas, jika ambil pemimpin lama, masalah lama akan berulang kembali.
      Sudahnya, rakyat Malaysia tidak akan selamat kerana yang akan diselamatkan adalah anak Mahathir iaitu Mukhriz.
      Sebab itu, Mahathir kata tempoh jadi Perdana Menteri paling ideal ialah dua penggal. Seandainya pakatan menang PRU14 kali ini, Mahathir akan jadi Perdana Menteri sementara, dan beliau sudah pasti akan pecat Wan Azizah yang jadi Timbalan Perdana Menteri.
      Lantiklah Mukhriz sebagai ganti. Maka berakhirlah perjuangan yang belum selesai bagi Mahathir. Misi Mahathir adalah menyelamatkan anaknya, bukan menyelamatkan rakyat.
      Oleh kerana itulah Mahathir mahu berkuasa kembali. Untuk selesaikan agenda peribadi dan menyelesaikan "sesuatu" untuk kroninya. Yang kena tanggung kesan adalah rakyat nanti.

      Delete
    3. misi mak badak is for next pm..vote pas n amno for mak badak

      Delete
  25. Ke mana hilang Suman pak lawak penghibor
    Ingin lagak juah, dirii dekat nak masuk kubor
    Dulu kemain, dia hina cerca Nuat dgn takbor
    Kini dia rela, walau tahan tadah lobang jubor

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wak Suman Tempe....awak kat mana...awak kat mana!!!!

      Delete
    2. lps pru mak nak gi milan dan new york..naik jet free..jgn marah deh

      Delete
    3. Suman dajal hanya lebat gebang
      Tak sedar, maut udah di ambang
      Dgn Kejora, ifrit ni akan tumbang
      Hidung patah, gigi palsu terbang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh

      Delete
    4. Setelah merepek-mengkopipes lagu2 Tamil, Hindi, Minangkabau & Jawa, kini munafiqun ini konon bercerita mentauhidkan Allah. Lepas tuu, kopipes asal boleh entah apa2......

      Tak hal sedikit masa dulu dalam blog ini bukan main lagi dia dek marah & bencinya pd Tun Mahathir hingga....

      - berdo'a pd tuhan jesus semoga dijatuhkan laknat ke atas Tun Mahathir serta keluarganya.

      - menghina cerca Allah SWT 'meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

      Sejahat-jahat Iblis & Dajjal pun tidaklah sampai mengata Allah meliwat.......!!

      Jenis makhluk apa si Kejora ini.......??

      Delete
    5. Kenapa masa berkuasa Mahathir tidak buat syarat jadi PM hanya dua penggal sahaja? Mengapa tidak berundur pada PRU ke-8 pada tahun 1990 ketika adanya Semangat 46 dan perpecahan teruk berlaku dalam UMNO?
      Mahathir tidak berundur. Sekarang pada usia sudah 93 tahun, Mahathir mahu jadi PM sekali lagi. Kononnya untuk selamatkan Malaysia dan hanya untuk dua penggal sahaja.
      Kalau dua penggal, sampai umur 103 tahun dan jumlah keseluruhan Mahathir menjadi PM akan jadi 32 tahun. Satu rekod dunia akan tercatat. Bush, Obama dan Margaret Thatcher pun tidak gila hendak berkuasa balik seperti Mahathir.
      Dulu Mahathir pernah kata, Anwar sudah terlalu tua untuk menjadi PM. Dulu kata kena berhenti sebelum kenyang. Sekarang ini apa jadi pada kata kata tersebut? Makan diri balik lah.
      Ketika menyampaikan ucaptama semalam di Invest Malaysia 2018, Datuk Seri Najib sendiri merujuk beberapa projek zaman Mahathir yang membawa beban kepada rakyat. Antaranya ialah soal pengangkutan awam yang telah diabaikan berdekad lamanya menyebabkan ia menjadi tidak sistematik, dengan pemilik dan sistem yang berbeza sehingga tiada integrasi antara satu sama lain.
      Mengambil kira semua ini, siapa yang hendak diselamatkan jika pakatan mengambil semula pemimpin lama seperti Mahathir berkuasa semula? Bukan rakyat yang hendak diselamatkan, tetapi legasi lama yang akan diteruskan semula.
      Datuk Seri Najib juga pernah berkata dalam ucapan penggulungan Perhimpunan Agung UMNO 2017 yang lepas, jika ambil pemimpin lama, masalah lama akan berulang kembali.
      Sudahnya, rakyat Malaysia tidak akan selamat kerana yang akan diselamatkan adalah anak Mahathir iaitu Mukhriz.
      Sebab itu, Mahathir kata tempoh jadi Perdana Menteri paling ideal ialah dua penggal. Seandainya pakatan menang PRU14 kali ini, Mahathir akan jadi Perdana Menteri sementara, dan beliau sudah pasti akan pecat Wan Azizah yang jadi Timbalan Perdana Menteri.
      Lantiklah Mukhriz sebagai ganti. Maka berakhirlah perjuangan yang belum selesai bagi Mahathir. Misi Mahathir adalah menyelamatkan anaknya, bukan menyelamatkan rakyat.
      Oleh kerana itulah Mahathir mahu berkuasa kembali. Untuk selesaikan agenda peribadi dan menyelesaikan "sesuatu" untuk kroninya. Yang kena tanggung kesan adalah rakyat nanti.

      Delete
    6. misi mak badak is for next pm..vote pas n amno for mak badak

      Delete
  26. Suman bapok, dia punya maruah dah runtoh
    Dekat Matdey, mcm anjing belaan dia patoh
    Sanggup urut jilat, Nuat punya batang butoh
    Rela ditadah jubor jika Nuat minta nak tutoh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wak Suman Tempe tengah sapu sampah kat laman rumah Idola dia si Mamak Matdey Helo Kity!!!

      Delete
    2. mak badak tgh nyopping ni..sat gi masuk..korangjgn jeles ye,,,hidup mak badak

      Delete
    3. Punnagaye Pada Pada Padavena
      Oligalin Thuli Yena Vizhugiradhe
      Kanavugal Kanavugal
      Adi Mana Kanavugal Palikiradhe

      Idhu Kadavul Ezhudhum Kavidhai
      Varigal Thaane
      Idhu Kadavul Ezhudhum Kavidhai
      Varigal Thaane

      Mazhai Sadhuvana Isaiyena
      Sadhuvaru Isaiyena
      En Oolam Isaikiradhe
      Manidhargal Paravaigal
      Vilangugal Udan Mazhai
      En Oolam Isaikiradhe

      Adi Aathi Mazha Saathi
      Thuli Mannil Therikkum Namakkaga
      Adi Aathi Mazha Saathi
      Thuli Mannil Therikkum Namakkaga

      Andha Vaaname Pala Thundanadhe
      Adhu Mannil Vizhundhu Nammai Kondadudhe

      Ini Kallum Mullum Sollum
      Mazhaiyin Ragasiyame

      Punnagaye Pada Pada Padavena
      Oligalin Thuli Yena Vizhugiradhe
      Kanavugal Kanavugal
      Adi Mana Kanavugal Palikiradhe

      Idhu Kadavul Ezhudhum Kavidhai
      Varigal Thaana
      Idhu Kadavul Ezhudhum Kavidhai
      Varigal Thaana

      Mazhai Sadhuvana Isaiyena
      Sadhuvaru Isaiyena
      En Oolam Isaikiradhe
      Manidhargal Paravaigal
      Vilangugal Udan Mazhai
      En Oolam Isaikiradhe

      Gaana Mazhaiyo Ezhu Swarame
      Kadhal Mazhaiyo Nooru Swarame
      Un Chinna Thimiro Nadhaswarame
      Nee Ennul Kalandhaal Jeeva Swarame

      Marakkamale Naan Nandri Solven
      Mazhai Thuliyaal Maalai Kattuven

      Punnagaye Pada Pada Padavena
      Oligalin Thuli Yena Vizhugiradhe
      Kanavugal Kanavugal
      Adi Mana Kanavugal Palikiradhe

      Idhu Kadavul Ezhudhum Kavidhai
      Varigal Thaane
      Idhu Kadavul Ezhudhum Kavidhai
      Varigal Thaane

      Mazhai Sadhuvana Isaiyena
      Sadhuvaru Isaiyena
      En Oolam Isaikiradhe
      Manidhargal Paravaigal
      Vilangugal Udan Mazhai
      En Oolam Isaikiradhe

      Adi Aathi Mazha Saathi
      Thuli Mannil Therikkum Namakkaga
      Adi Aathi Mazha Saathi
      Thuli Mannil Therikkum Namakkaga

      Andha Vaaname Pala Thundanadhe
      Adhu Mannil Vizhundhu Nammai Kondadudhe

      Ini Kallum Mullum Sollum
      Mazhaiyin Ragasiyame

      Delete
    4. Mazhai Sadhuvana Isaiyena
      =
      Matdey Durjana Tak Guna

      Delete
    5. Cai2 BN gila talak, dengan Pas depa ini ada hati
      Mereka terkencing tahu rakyat tolak cukai GST
      Pas parti haprak dengan umno 1MDB disepakati
      Takut ke UBN Pas tolong ttp kekalahan menanti

      mampospasumnobn mampospasumnobn mamposlah

      Delete
    6. Setelah merepek-mengkopipes lagu2 Tamil, Hindi, Minangkabau & Jawa, kini munafiqun ini konon bercerita mentauhidkan Allah. Lepas tuu, kopipes asal boleh entah apa2......

      Tak hal sedikit masa dulu dalam blog ini bukan main lagi dia dek marah & bencinya pd Tun Mahathir hingga....

      - berdo'a pd tuhan jesus semoga dijatuhkan laknat ke atas Tun Mahathir serta keluarganya.

      - menghina cerca Allah SWT 'meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

      Sejahat-jahat Iblis & Dajjal pun tidaklah sampai mengata Allah meliwat.......!!

      Jenis makhluk apa si Kejora ini.......??

      Delete
    7. Kenapa masa berkuasa Mahathir tidak buat syarat jadi PM hanya dua penggal sahaja? Mengapa tidak berundur pada PRU ke-8 pada tahun 1990 ketika adanya Semangat 46 dan perpecahan teruk berlaku dalam UMNO?
      Mahathir tidak berundur. Sekarang pada usia sudah 93 tahun, Mahathir mahu jadi PM sekali lagi. Kononnya untuk selamatkan Malaysia dan hanya untuk dua penggal sahaja.
      Kalau dua penggal, sampai umur 103 tahun dan jumlah keseluruhan Mahathir menjadi PM akan jadi 32 tahun. Satu rekod dunia akan tercatat. Bush, Obama dan Margaret Thatcher pun tidak gila hendak berkuasa balik seperti Mahathir.
      Dulu Mahathir pernah kata, Anwar sudah terlalu tua untuk menjadi PM. Dulu kata kena berhenti sebelum kenyang. Sekarang ini apa jadi pada kata kata tersebut? Makan diri balik lah.
      Ketika menyampaikan ucaptama semalam di Invest Malaysia 2018, Datuk Seri Najib sendiri merujuk beberapa projek zaman Mahathir yang membawa beban kepada rakyat. Antaranya ialah soal pengangkutan awam yang telah diabaikan berdekad lamanya menyebabkan ia menjadi tidak sistematik, dengan pemilik dan sistem yang berbeza sehingga tiada integrasi antara satu sama lain.
      Mengambil kira semua ini, siapa yang hendak diselamatkan jika pakatan mengambil semula pemimpin lama seperti Mahathir berkuasa semula? Bukan rakyat yang hendak diselamatkan, tetapi legasi lama yang akan diteruskan semula.
      Datuk Seri Najib juga pernah berkata dalam ucapan penggulungan Perhimpunan Agung UMNO 2017 yang lepas, jika ambil pemimpin lama, masalah lama akan berulang kembali.
      Sudahnya, rakyat Malaysia tidak akan selamat kerana yang akan diselamatkan adalah anak Mahathir iaitu Mukhriz.
      Sebab itu, Mahathir kata tempoh jadi Perdana Menteri paling ideal ialah dua penggal. Seandainya pakatan menang PRU14 kali ini, Mahathir akan jadi Perdana Menteri sementara, dan beliau sudah pasti akan pecat Wan Azizah yang jadi Timbalan Perdana Menteri.
      Lantiklah Mukhriz sebagai ganti. Maka berakhirlah perjuangan yang belum selesai bagi Mahathir. Misi Mahathir adalah menyelamatkan anaknya, bukan menyelamatkan rakyat.
      Oleh kerana itulah Mahathir mahu berkuasa kembali. Untuk selesaikan agenda peribadi dan menyelesaikan "sesuatu" untuk kroninya. Yang kena tanggung kesan adalah rakyat nanti.

      Delete
    8. misi mak badak is for next pm..vote pas n amno for mak badak

      Delete
  27. PAS dah muak dengan PH punya tipu helah
    Hal 1MDB dan GST, PAS tiada pun masalah
    PAS nak sokong geng mana pun, biar je lah
    Apa cai2 dah makin risau, tau PH nak kalah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Udah makin terserlah parti BN punya pekong
      Depa udah yakin, PAS pasti tak dpt menolong
      Hape ke jadah, UBNPAS ini korang nak sokong
      Ikut suka kami lah, PAKATAN kami nak junjong

      mampospasumnobn mampospasumnobn mamposlah

      Delete
    2. Selepas selesai pembahagian kerusi di peringkat Dewan Undangan Negeri (DUN) Johor, Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) sekali lagi mendominasi agihan kerusi DUN Johor.


      Ia melibatkan pengagihan kerusi BERSATU sebanyak 18 kerusi, DAP 14, PKR 12 dan Parti Amanah Negara (AMANAH) 12.

      Tumpuan pastinya akan terarah sekali lagi kepada AMANAH.

      Kepimpinan AMANAH Johor secara terang telah memboikot Konvensyen Pakatan Harapan (HARAPAN) kerana tidak berpuas hati dengan jumlah dua kerusi parlimen untuk mereka di Johor.



      Bagaimanapun, kepimpinan AMANAH di peringkat Pusat telah berjanji kepada seluruh ahli parti AMANAH Johor bahawa kekecewaan tersebut bakal terubat dengan peruntukan kerusi yang lebih besar di peringkat DUN Johor.
      Malangnya, sehingga selesai proses pembahagian kerusi di peringkat DUN, AMANAH masih lagi kekal sebagai parti yang paling tercorot dalam pengagihan kerusi tersebut.

      Kerusi milik DAP jauh lebih besar berbanding kerusi mereka.

      Jika dilihat, AMANAH Johor yang dipimpin oleh Aminolhuda Hassan telah gagal. Mereka gagal menonjolkan kepada HARAPAN bahawa parti tersebut mampu menjadi parti yang boleh diyakini dan menyumbang kepada kemenangan HARAPAN.

      Tambah parah, pengagihan tersebut menggambarkan bahawa usaha AMANAH menjadi parti paling lantang menentang kerajaan negeri pimpinan Menteri Besar Johor, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin dalam pelbagai isu langsung tidak dihargai.

      Tamparan pada imej AMANAH

      Keputusan kerusi DUN tersebut memberi tamparan kepada imej AMANAH kepada lawan utama iaitu PAS.

      PAS ketika dalam Pakatan Rakyat pada PRU13 yang lalu telah memperolehi kerusi yang besar dengan 7 kerusi Parlimen serta 31 kerusi DUN di Johor.



      Malah hasil pemerhatian kami, akibat daripada jumlah peruntukan kerusi yang sedikit, kebanyakan calon AMANAH yang bertanding atas tiket PAS dahulu besar kemungkinan tidak dapat menjadi calon pada PRU14 akibat hilang kerusi kepada parti konsensus yang lain.
      Sebagai contoh, Setiausaha Organisasi Amanah, Suhaizan Kayat telah melakukan gerak kerja dan turun padang bagi kawasan Puteri Wangsa. Kini beliau sudah dilihat tidak lagi aktif bekerja kerana kerusi tersebut telah diberikan kepada BERSATU.

      Begitu juga kerusi di Bukit Permai yang sinonim kepada Mazlan Aliman yang kini dimiliki oleh BERSATU.

      Jika dilihat keadaan ini sudah tentu kerana kegagalan kepimpinan Aminolhuda dan kepimpinan AMANAH Johor yang gagal meyakinkan HARAPAN bahawa AMANAH mampu menggalas tugas besar di Johor.






      Mereka dilihat lemah dan hanya menuruti segala keputusan tanpa membawa suara akar umbi AMANAH Johor.
      Situasi pasti berbeza jika kerusi Parit Yaani dan Nusajaya milik Aminolhuda serta Salahudin Ayub diambil oleh BERSATU. Pasti mereka akan lantang bersuara membantah..

      Kesimpulannya, keputusan tersebut pastinya telah mengecewakan ramai ahli AMANAH Johor. Mereka inilah yang telah bertungkus lumus dan berkorban segalanya demi AMANAH.

      Tetapi tindakan tidak bertanggungjawab kepimpinan AMANAH Johor dalam membela parti tersebut jelas satu kegagalan.

      Delete
  28. Udah makin terserlah parti PH punya pekong
    Depa udah tidak yakin, kekuatan DAP tokong
    Hape ke jadah, PAS ini korang nak kongkong
    Ikut suka depa lah, siapa yg PAS nak sokong

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elok le korang nak gila talak BN taik kucing
      PAS memang layak tempat BN kasi kencing
      Mmg berat le PRU, undi korang nak pancing
      Kemenangan pasti untuk PH, bye bye dacing

      mampospasumnobn mampospasumnobn mamposlah

      Delete
    2. PAS cukup bersedia di semua 42 kerusi DUN di Pahang yang akan ditandingi. Kajian kami menunjukkan di hampir ke semua kawasan PAS punyai kekuatan asas paling minima 33 peratus dan mutakhir ini sokongan dari pengundi muda sangat menggalakkan.

      PAS bersama GS bertanding sebagai sebuah kerajaan menunggu berbanding PH yang majoritinya disertai parti-parti serpihan setahun jagung ditubuhkan dan dipenuhi dengan pelbagai masalah dalaman masing-masing di mana pastinya mengakibatkan hubungan yang sangat bermasalah di dalam PH biarpun cuba ditutup dan dinafikan.

      PAS punyai pengalaman mentadbir Kelantan yang terbukti unggul tanpa sebarang kecacatan rasuah dan salah guna kuasa di sepanjang pentadbirannya yang diasaskan dengan cemerlang oleh Almarhum TGNA. Berbanding PH yang pemimpinnya punyai sejarah buruk di sisi rakyat dikepalai Tun M dan DAP yang baru memasuki dua penggal memerintah Pulau Pinang namun terpalit dengan dakwaan rasuah dan salah guna kuasa.

      Keazaman PAS untuk mendirikan sebuah pemerintahan yang berasaskan Islam dengan kehidupan Sejahtera Bersama Islam adalah kekuatan yang mesti diterima rakyat bagi membetulkan sistem dan salah laku kerajaan semasa yang kelihatan tiada penghujungnya

      PAS menentang Umno-BN bermula kewujudan pilihan raya di Malaysia dengan keazaman untuk mengajak seluruh masyarakat dan rakyat kepada cara hidup Islam yang penuh berkasih sayang dan membangun progresif tanpa rasuah dan maksiat bagi kebaikan semua kaum. Hakikatnya PH-lah yang menjadi spoiler semata-mata demi sebuah cita-cita politik dan impian yang tidak kesampaian tanpa halatuju dan dasar yang jelas.

      Kewujudan PH juga dilihat sebagai 'Spoiler' dalam usaha PAS untuk mengislahkan Negara dan Masyarakat melalui sistem politik Islam, pelbagai kenyataan yang dikeluarkan bersifat menentang dan juga cuba mengelirukan masyarakat terhadap Islam. Tun Mahadir yang sejak dahulu mengeluarkan kenyataan yang sentiasa mengelirukan, DAP pula secara jelas menghalang pemerkasaan Mahkamah Syaria'ah melalui RUU 355, tepuk rentak mereka disambut pula dengan tarian meriah oleh PKR dan PAN.

      Sikap sinis mereka terhadap Islam juga menimbulkan keresahan dan mencetuskan kemarahan umat Islam Malaysia sekaligus menimbulkan ketidak selesaan masyarakat lain sama ada Cina dan India kerana bukan semua Cina dan India itu DAP, sebagaimana tidak semua Melayu itu Umno dan PAS. Saya yakin masyarakat Cina dan India juga memiliki naluri cintakan kedamaian dan pastinya tidak selesa dengan cara DAP dan yang sewaktu dengannya.

      Jika diukur dengan kekuatan parti, PH-lah yang paling 'spoiler', jenteranya lemah, cawangan terlalu sedikit dan sebahagiannya hanya ada nama sahaja tapi ahlinya tiada, sedangkan faktor ini adalah faktor paling asas untuk mengukur kekuatan, ini menunjukkan bahawa merekalah sebenarnya 'spoiler'. Mereka tidak masuk pilihan raya dengan kekuatan yang selayaknya untuk menang, hanya untuk jadi pengacau sahaja khususnya untuk menghalang PAS dari menjatuhkan Umno, ini menunjukkan bahawa PH adalah tongkat BN/Umno sebenarnya.

      PAS yakin rakyat yang sudah muak dengan Umno juga tidak akan memilih parti yang kelihatan sama sikapnya dengan Umno, sikapnya terhadap Islam dan palitannya dengan dakwaan rasuah, pemfitnah, diskriminasi terhadap rakyat dengan menyekat bantuan kepada wakil rakyat PAS cukup untuk menjelaskan bahawa "PH is the legacy of BN's struggle".

      Delete
  29. Usah le korang nak gila talak PH taik kucing
    PAS tak sanggup lagi asyik jer kena kencing
    Mmg berat le PRU, undi korang nak pancing
    Kemenangan pasti untuk BN, simbol dacing

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  30. .🈶🈚🈷🈺🈸🈲🈵🈴㊗㊙🉐📚

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masi melambak isu lagi siBudin mau kupas
      Bukan mengutuk tp bagi kesedaran UBNPas
      PRU14 ini, mmg udah pasti BN akan tumpas
      Usah mimpi ler, Putrajaya, PH PASTI rampas

      mampospasumnobn mampospasumnobn mamposlah

      Delete
    2. PAS menegaskan untuk tidak akan menerima agenda anti-Islam yang dibawa oleh parti rasis dan cauvinis, DAP sekaligus mengulangi pendiriannya menolak sebarang kerjasama dengan parti berkenaan. Pengalaman bertahaluf dengan DAP sudah membuka mata pimpinan PAS kerana DAP pandai bermain kata-kata serta menyembunyikan agenda sebenar mereka,

      Memang Tahaluf adalah pilihan terbaik PAS daripada bertanding sendirian, tetapi jika tahaluf dengan DAP akan merugika Islam adalah l;ebih baik PAS mencari kaedah lain dalam menjatuihkan kerajaan BN.


      XOXO - Orang Islam mudah dibeli jadi tak hairanlah beberapa pimpinan parti Islam baru Amanah (Pan) telah dibayar lebih daripada 15k sebulan oleh DAP atas nama Kerajaan PP.

      Delete
  31. Dah tiada apa isu lagi Budin iblis mau kupas
    Balik2, buat posting mengutuk dan tibai Pas
    PRU14 ini, mmg udah pasti PH akan tumpas
    Usah mimpi ler kerajaan korang nak rampas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete

  32. apa kamu mahu kejora

    saya tunggu kamu di j.b


    mana telor yg bonda kamu picit nak bagi besar setiap hari


    saya tunggu jgn jadi bacul

    ***** pak othaman ****

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wak Suman Tempe...awak kat mana....awak kat mana!!!

      ...tengah sapu sampah...

      Delete
    2. mak badak tgh nyopping..bz

      Delete
    3. Kih kih Suman dah mula menyamar
      Komen bersembunyi di balik kamar
      Usah le gitu Wak, hamba tak gemar
      Tidak malu ke, nama Wak tercemar

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    4. Setelah merepek-mengkopipes lagu2 Tamil, Hindi, Minangkabau & Jawa, kini munafiqun ini konon bercerita mentauhidkan Allah. Lepas tuu, kopipes asal boleh entah apa2......

      Tak hal sedikit masa dulu dalam blog ini bukan main lagi dia dek marah & bencinya pd Tun Mahathir hingga....

      - berdo'a pd tuhan jesus semoga dijatuhkan laknat ke atas Tun Mahathir serta keluarganya.

      - menghina cerca Allah SWT 'meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

      Sejahat-jahat Iblis & Dajjal pun tidaklah sampai mengata Allah meliwat.......!!

      Jenis makhluk apa si Kejora ini.......??

      Delete
    5. Kenapa masa berkuasa Mahathir tidak buat syarat jadi PM hanya dua penggal sahaja? Mengapa tidak berundur pada PRU ke-8 pada tahun 1990 ketika adanya Semangat 46 dan perpecahan teruk berlaku dalam UMNO?
      Mahathir tidak berundur. Sekarang pada usia sudah 93 tahun, Mahathir mahu jadi PM sekali lagi. Kononnya untuk selamatkan Malaysia dan hanya untuk dua penggal sahaja.
      Kalau dua penggal, sampai umur 103 tahun dan jumlah keseluruhan Mahathir menjadi PM akan jadi 32 tahun. Satu rekod dunia akan tercatat. Bush, Obama dan Margaret Thatcher pun tidak gila hendak berkuasa balik seperti Mahathir.
      Dulu Mahathir pernah kata, Anwar sudah terlalu tua untuk menjadi PM. Dulu kata kena berhenti sebelum kenyang. Sekarang ini apa jadi pada kata kata tersebut? Makan diri balik lah.
      Ketika menyampaikan ucaptama semalam di Invest Malaysia 2018, Datuk Seri Najib sendiri merujuk beberapa projek zaman Mahathir yang membawa beban kepada rakyat. Antaranya ialah soal pengangkutan awam yang telah diabaikan berdekad lamanya menyebabkan ia menjadi tidak sistematik, dengan pemilik dan sistem yang berbeza sehingga tiada integrasi antara satu sama lain.
      Mengambil kira semua ini, siapa yang hendak diselamatkan jika pakatan mengambil semula pemimpin lama seperti Mahathir berkuasa semula? Bukan rakyat yang hendak diselamatkan, tetapi legasi lama yang akan diteruskan semula.
      Datuk Seri Najib juga pernah berkata dalam ucapan penggulungan Perhimpunan Agung UMNO 2017 yang lepas, jika ambil pemimpin lama, masalah lama akan berulang kembali.
      Sudahnya, rakyat Malaysia tidak akan selamat kerana yang akan diselamatkan adalah anak Mahathir iaitu Mukhriz.
      Sebab itu, Mahathir kata tempoh jadi Perdana Menteri paling ideal ialah dua penggal. Seandainya pakatan menang PRU14 kali ini, Mahathir akan jadi Perdana Menteri sementara, dan beliau sudah pasti akan pecat Wan Azizah yang jadi Timbalan Perdana Menteri.
      Lantiklah Mukhriz sebagai ganti. Maka berakhirlah perjuangan yang belum selesai bagi Mahathir. Misi Mahathir adalah menyelamatkan anaknya, bukan menyelamatkan rakyat.
      Oleh kerana itulah Mahathir mahu berkuasa kembali. Untuk selesaikan agenda peribadi dan menyelesaikan "sesuatu" untuk kroninya. Yang kena tanggung kesan adalah rakyat nanti.

      Delete
    6. misi mak badak is for next pm..vote pas n amno for mak badak

      Delete
  33. sebenarnya paspispuss sekarang dikuasai oleh ejen ejen umno secara langsung dan tidak langsung.

    bisikan halus ejen ejen umno melalui bini bini lebai paspispuss ditambah dengan dedak-nasi kangkang umno menyebabkan pimpinan paspispuss jadi mamai macam ayam berak kapur tidak mengenal lagi yang mana duit haram yang mana duit halal, tidakkah ponteng sidang DUN dan Parlimen itu sudah jadi makan gaji/elaun buta???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jare lungo ngangsuh,
      Ngangsuh menyang solo..
      Suwe ra ketemu,
      Awak biso kuru,
      Yen ketemu gawe gelo..
      Ngetan bali ngulon,
      Tresno tenan opo mbengkuyun..

      Jare dadi sopir,
      sopir montor sedan..
      Suwe nggonku mikir,
      nganti wani mampir..
      Mung tak sawang..
      Mung tratapan..
      Jarik lurik suwek pinggire,
      Dilirik ono sing nduwe..

      reff:
      Jare rujak degan,
      Campurane madu..
      Jare ngaku legan,
      Jebul lelamisan,
      Anak pitu bojo telu..
      Abang biru ono ijone,
      Dadi kanggone bojone..

      Sluku sluku bathok,
      Bathok’e ela elo..
      Si romo menyang kutho,
      Leh olehe payung mutho..
      Mak jenthit lololobah,
      Wong mati ora obah,
      Yen obah medeni bocah,
      Yen urip golek’o dewe..

      reff:
      Jare lungo ngangsuh,
      Ngangsuh menyang solo..
      Suwe ra ketemu,
      Awak biso kuru,
      Yen ketemu gawe gelo..

      Selembar godhonge waru,
      Kudu sabar momong aku..
      Jare dadi sopir,
      Sopir montor sedan..
      Suwe nggonku mikir,
      Nganti wani mampir,
      Mung tak sawang..
      Mung tratapan..
      Ora butuh kae kae,
      Butuhku mung nyambut gawe

      Delete
    2. Kalau saya ditanya apa yang difaham tentang gerakan #UndiRosak, ia merupakan satu manifestasi pilihan raya bagi rakyat yang sudah bosan dengan tawaran Barisan Nasional (BN) dan Pakatan Harapan (PH).

      Saya akui gerakan #UndiRosak ini tercetus tidak lama selepas Tun Dr Mahathir Mohamad diangkat menjadi calon perdana menteri PH. Namun saya percaya Dr Mahathir bukanlah satu-satunya faktor gerakan ini terus merebak dan diterima secara meluas.

      Banyak lagi isu lain sebagai faktor, isu Suruhanjaya Pilihan Raya berat sebelah, isu manifesto populis, korupsi yang tidak surut dan sebagainya. Ia bergantung kepada pemikiran setiap pendukung.

      Ia bermula dengan sangat kecil, dihina, ditempelak, digelar bermacam, dilabel dengan kata-kata kesat. Ketika itu mungkin dilihat kecil kerana masih belum ramai yang bersama, dan masih belum cukup masak untuk difaham mengapa gerakan ini muncul.

      Agak pelik apabila serangan terhadap #UndiRosak bukan di level pencacai sahaja, tetapi ia mula mendapat respon (baca: serangan) dari pimpinan parti khususnya PH. Rafizi Ramli, Nurul Izzah Anwar dan Datuk Saifuddin Nasution mengacah di Facebook dan Twitter, manakala Amanah pula meminta polis dan SPR mengambil tindakan terhadap #UndiRosak.

      Malah Datuk Ambiga Sreenevasan yang juga bekas bos Bersih yang melawan sistem pilihan raya, turut meminta orang ramai keluar mengundi. Pada hemat saya, mereka inilah yang menjadi “unsung heroes” kepada gerakan #UndiRosak, memberi promosi secara tidak langsung.

      Selepas lebih seminggu bertempur di media sosial, akhirnya 2 hari lepas, #UndiRosak mula trending dan mula dipetik ke portal berita online. Ketika ini pencacai yang menyerang sudah mula senyap kerana sedar setiap serangan adalah sebenarnya membantu.

      Semalam, tidak semena-mena, gerakan yang pada awalnya hanya dimulakan 2-3 sosok “anonymous” ini, mendapat respon Dr Mahathir sendiri, selaku pimpinan tertinggi PH. Sidang media digunakan sepenuhnya untuk menjawab gerakan #UndiRosak. Ini bukan calang-calang lagi.

      Ketika itu, suasana diselubungi perasaan saspen. Apakah mereka menarik brek tangan kerana sebelum ini memperleceh gerakan #UndiRosak? Adakah mereka akur insaf dan mula mendengar pendapat sebuah gerakan yang mula mendapat perhatian media?

      Jangkaan saya tidaklah meleset. Kenyataan media Majlis Pimpinan PH bertajuk “#UndiRosak hanya bantu BN menang”, yang tidak satu pun menggambarkan kekhilafan ditemui di pihak mereka.

      Sama ada mereka ini sombong dan sengaja tidak mahu ambil tahu tentang arus pergerakan di bawah, atau mereka benar-benar tertekan lantas melontar bola serangan dengan menyalahkan BN, seperti biasa.

      Jelaslah, PH berada dalam putaran “denial syndrome”, menyalahkan pihak lain termasuklah pengerusinya menuduh gerakan #UndiRosak dibuat oleh orang Umno dan BN.

      Di manakah asas tuduhan ini?

      Tujuan PH melalui Dr Mahathir menyerang #UndiRosak dengan tuduhan sedemikian hanyalah untuk membeli insuran sebelum menempuh pilihan raya. Sekiranya PH tewas maka gerakan ini yang akan dipersalahkan, dan ia satu kesinambungan dari tuduhan kononnya gerakan #UndiRosak dipelopor oleh BN.

      Kenyataan Dr Mahathir sedikit berbeza dengan kenyataan Majlis Presiden PH, walaupun tidaklah kontradik.

      Majlis Presiden PH mengatakan bahawa #UndiRosak hanya bantu BN menang. Ini juga tidak tepat. Kenyataan tersebut mencerminkan kegoyahan PH mendepani fenomena #UndiRosak.

      Faktanya, setiap penyertaan #UndiRosak hanya menambah jumlah undian di ruangan “kertas undi ditolak” sahaja, tiada satu undi pun yang mampu dibolot oleh BN, begitu juga PH.

      PH akan tetap berkata, setiap #UndiRosak itu merugikan PH, padahal belum tentu lagi undi tersebut niat asalnya dialamatkan kepada PH untuk PRU14.

      Contohnya, pengundi Ampang sudah 2 penggal mengundi pembangkang kerana terlalu bencikan BN dan polisinya. Dalam masa sama, PH yang diharapkan membawa agenda perubahan dilihat gagal sementelah istana Disneyland milik Datuk Adam Rosly menambah amarah sedia ada. Malah rasuah penyelewengan yang berlegar di Selangor turut dikompromi dan didiamkan kerana takut hilang sokongan.

      Delete
    3. Setelah merepek-mengkopipes lagu2 Tamil, Hindi, Minangkabau & Jawa, kini munafiqun ini konon bercerita mentauhidkan Allah. Lepas tuu, kopipes asal boleh entah apa2......

      Tak hal sedikit masa dulu dalam blog ini bukan main lagi dia dek marah & bencinya pd Tun Mahathir hingga....

      - berdo'a pd tuhan jesus semoga dijatuhkan laknat ke atas Tun Mahathir serta keluarganya.

      - menghina cerca Allah SWT 'meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

      Sejahat-jahat Iblis & Dajjal pun tidaklah sampai mengata Allah meliwat.......!!

      Jenis makhluk apa si Kejora ini.......??

      Delete
    4. Kenapa masa berkuasa Mahathir tidak buat syarat jadi PM hanya dua penggal sahaja? Mengapa tidak berundur pada PRU ke-8 pada tahun 1990 ketika adanya Semangat 46 dan perpecahan teruk berlaku dalam UMNO?
      Mahathir tidak berundur. Sekarang pada usia sudah 93 tahun, Mahathir mahu jadi PM sekali lagi. Kononnya untuk selamatkan Malaysia dan hanya untuk dua penggal sahaja.
      Kalau dua penggal, sampai umur 103 tahun dan jumlah keseluruhan Mahathir menjadi PM akan jadi 32 tahun. Satu rekod dunia akan tercatat. Bush, Obama dan Margaret Thatcher pun tidak gila hendak berkuasa balik seperti Mahathir.
      Dulu Mahathir pernah kata, Anwar sudah terlalu tua untuk menjadi PM. Dulu kata kena berhenti sebelum kenyang. Sekarang ini apa jadi pada kata kata tersebut? Makan diri balik lah.
      Ketika menyampaikan ucaptama semalam di Invest Malaysia 2018, Datuk Seri Najib sendiri merujuk beberapa projek zaman Mahathir yang membawa beban kepada rakyat. Antaranya ialah soal pengangkutan awam yang telah diabaikan berdekad lamanya menyebabkan ia menjadi tidak sistematik, dengan pemilik dan sistem yang berbeza sehingga tiada integrasi antara satu sama lain.
      Mengambil kira semua ini, siapa yang hendak diselamatkan jika pakatan mengambil semula pemimpin lama seperti Mahathir berkuasa semula? Bukan rakyat yang hendak diselamatkan, tetapi legasi lama yang akan diteruskan semula.
      Datuk Seri Najib juga pernah berkata dalam ucapan penggulungan Perhimpunan Agung UMNO 2017 yang lepas, jika ambil pemimpin lama, masalah lama akan berulang kembali.
      Sudahnya, rakyat Malaysia tidak akan selamat kerana yang akan diselamatkan adalah anak Mahathir iaitu Mukhriz.
      Sebab itu, Mahathir kata tempoh jadi Perdana Menteri paling ideal ialah dua penggal. Seandainya pakatan menang PRU14 kali ini, Mahathir akan jadi Perdana Menteri sementara, dan beliau sudah pasti akan pecat Wan Azizah yang jadi Timbalan Perdana Menteri.
      Lantiklah Mukhriz sebagai ganti. Maka berakhirlah perjuangan yang belum selesai bagi Mahathir. Misi Mahathir adalah menyelamatkan anaknya, bukan menyelamatkan rakyat.
      Oleh kerana itulah Mahathir mahu berkuasa kembali. Untuk selesaikan agenda peribadi dan menyelesaikan "sesuatu" untuk kroninya. Yang kena tanggung kesan adalah rakyat nanti.

      Delete
    5. misi mak badak is for next pm..vote pas n amno for mak badak

      Delete


  34. adinda kejora

    kamu tahu nak cari abang di mana


    abang di JB


    sila jemput ke rumah


    tak perlu bawa kain kapan


    dtglah bawak 1000 teman kalau kamu rasa kamu pondan nak bersua

    abang tgu tenpat biasa kedai mamak blkg hospital jb

    (bukan bilik mayat yer) ...


    abang kamu

    ****'#:";****

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku prawan uwis wayah umure,
      Urip jomblo mergo pacar ra nduwe..
      Malem minggu mesti aku dewean,
      Rasane ati iki kesepian..
      Pingine aku golek jejodohan..

      Dino minggu aku golek hiburan,
      Mlaku-mlaku karo golek kenalan..
      Kenalan karo arek lanang,
      Sayang arek’e wis duwe gendak’an..
      Rapopo sing penting ora konangan..

      reff:
      Meneng meneng aku nduwe roso seneng,
      Malem minggu aku mesti ketemu..
      Dicumbui dikencani aku kok mau,
      Ternyata kau menipuku..

      Ngerti telat telung ulan kowe ngilang,
      Ra ono tanggung-jawabe wong lanang..
      Aku bingung saiki golek tubruk’an,
      Lek ra nemu kewirangan..

      reff:
      Aku prawan uwis wayah umure,
      Urip jomblo mergo pacar ra nduwe..
      Malem minggu mesti aku dewean,
      Rasane ati iki kesepian..
      Pingine aku golek jejodohan..

      Dino minggu aku golek hiburan,
      Mlaku-mlaku karo golek kenalan..
      Kenalan karo arek lanang,
      Sayang arek’e wis duwe gendak’an..
      Rapopo sing penting ora konangan..

      reff:
      Meneng meneng aku nduwe roso seneng,
      Malem minggu aku mesti ketemu..
      Dicumbui dikencani aku kok mau,
      Ternyata kau menipuku..

      Ngerti telat telung ulan kowe ngilang,
      Ra ono tanggung-jawabe wong lanang..
      Aku bingung saiki golek tubruk’an,
      Lek ra nemu kewirangan..

      Meneng meneng aku nduwe roso seneng,
      Malem minggu aku mesti ketemu..
      Dicumbui dikencani aku kok mau,
      Ternyata kau menipuku..

      Ngerti telat telung ulan kowe ngilang,
      Ra ono tanggung-jawabe wong lanang..
      Aku bingung saiki golek tubruk’an,
      Lek ra nemu kewirangan..
      Lek ra nemu kewirangan..
      Lek ra nemu kewirangan..
      Lek ra nemu kewirangan..

      Reply

      Delete
    2. Kih kih Suman dah mula menyamar
      Komen bersembunyi di balik kamar
      Usah le gitu Wak, hamba tak gemar
      Tidak malu ke, nama Wak tercemar

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    3. Setelah merepek-mengkopipes lagu2 Tamil, Hindi, Minangkabau & Jawa, kini munafiqun ini konon bercerita mentauhidkan Allah. Lepas tuu, kopipes asal boleh entah apa2......

      Tak hal sedikit masa dulu dalam blog ini bukan main lagi dia dek marah & bencinya pd Tun Mahathir hingga....

      - berdo'a pd tuhan jesus semoga dijatuhkan laknat ke atas Tun Mahathir serta keluarganya.

      - menghina cerca Allah SWT 'meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

      Sejahat-jahat Iblis & Dajjal pun tidaklah sampai mengata Allah meliwat.......!!

      Jenis makhluk apa si Kejora ini.......??

      Delete
    4. Kenapa masa berkuasa Mahathir tidak buat syarat jadi PM hanya dua penggal sahaja? Mengapa tidak berundur pada PRU ke-8 pada tahun 1990 ketika adanya Semangat 46 dan perpecahan teruk berlaku dalam UMNO?
      Mahathir tidak berundur. Sekarang pada usia sudah 93 tahun, Mahathir mahu jadi PM sekali lagi. Kononnya untuk selamatkan Malaysia dan hanya untuk dua penggal sahaja.
      Kalau dua penggal, sampai umur 103 tahun dan jumlah keseluruhan Mahathir menjadi PM akan jadi 32 tahun. Satu rekod dunia akan tercatat. Bush, Obama dan Margaret Thatcher pun tidak gila hendak berkuasa balik seperti Mahathir.
      Dulu Mahathir pernah kata, Anwar sudah terlalu tua untuk menjadi PM. Dulu kata kena berhenti sebelum kenyang. Sekarang ini apa jadi pada kata kata tersebut? Makan diri balik lah.
      Ketika menyampaikan ucaptama semalam di Invest Malaysia 2018, Datuk Seri Najib sendiri merujuk beberapa projek zaman Mahathir yang membawa beban kepada rakyat. Antaranya ialah soal pengangkutan awam yang telah diabaikan berdekad lamanya menyebabkan ia menjadi tidak sistematik, dengan pemilik dan sistem yang berbeza sehingga tiada integrasi antara satu sama lain.
      Mengambil kira semua ini, siapa yang hendak diselamatkan jika pakatan mengambil semula pemimpin lama seperti Mahathir berkuasa semula? Bukan rakyat yang hendak diselamatkan, tetapi legasi lama yang akan diteruskan semula.
      Datuk Seri Najib juga pernah berkata dalam ucapan penggulungan Perhimpunan Agung UMNO 2017 yang lepas, jika ambil pemimpin lama, masalah lama akan berulang kembali.
      Sudahnya, rakyat Malaysia tidak akan selamat kerana yang akan diselamatkan adalah anak Mahathir iaitu Mukhriz.
      Sebab itu, Mahathir kata tempoh jadi Perdana Menteri paling ideal ialah dua penggal. Seandainya pakatan menang PRU14 kali ini, Mahathir akan jadi Perdana Menteri sementara, dan beliau sudah pasti akan pecat Wan Azizah yang jadi Timbalan Perdana Menteri.
      Lantiklah Mukhriz sebagai ganti. Maka berakhirlah perjuangan yang belum selesai bagi Mahathir. Misi Mahathir adalah menyelamatkan anaknya, bukan menyelamatkan rakyat.
      Oleh kerana itulah Mahathir mahu berkuasa kembali. Untuk selesaikan agenda peribadi dan menyelesaikan "sesuatu" untuk kroninya. Yang kena tanggung kesan adalah rakyat nanti.

      Delete
    5. misi mak badak is for next pm..vote pas n amno for mak badak

      Delete
  35. Taubat Paling Baik Buat Tun M -Mufti Pulau Pinang
    January 24, 2018 AIDCNews1 Comment

    GEORGE TOWN: Mufti Pulau Pinang berkata taubat paling baik buat seorang ahli politik seperti Tun Dr Mahathir Mohamad ialah kembali membetulkan kezaliman dan kejahatan yang dikaitkan dengannya.

    Datuk Wan Salim Wan Mohd Noor berkata orang Islam harus faham bahawa taubat bukan sahaja diucapkan melalui kata-kata seperti beristighfar tetapi yang lebih utama dilakukan dengan perbuatan dan amalan.

    “Jika seorang hamba Allah yang pernah menjadi pemimpin atau pemerintah dan banyak melakukan kezaliman dan kejahatan ketika memimpin rakyat jelata dan memerintah negara, maka taubat yang paling baik ialah dengan menegakkan keadilan dan melakukan kebajikan jika dia berpeluang kembali berkuasa.

    “Jadi jika Dr Mahathir ada berniat untuk bertaubat dengan cara yang demikian maka eloklah jika dia kembali memegang kuasa dan menjadi pemimpin negara sekali lagi,” katanya kepada FMT.

    Wan Salim mengulas kenyataan penceramah kontroversi Zamihan Mat Zin baru-baru ini, yang antara lain menyeru Dr Mahathir masuk sekolah pondok dan bertaubat atas dosa-dosanya semasa memerintah negara selama 22 tahun.

    Dr Mahathir, 93, yang mempengerusikan Pakatan Harapan, adalah calon gabungan itu untuk perdana menteri.

    Salim berkata orang Islam yang baik mesti bertaubat daripada segala dosa dan kesalahan sementara kesempatan masih ada.

    Oleh itu, sekiranya Dr Mahathir ingin kembali ke arena politik dengan hasrat untuk memperbetulkan kesilapan, maka tiada salahnya dari sudut pandangan Islam.

    “Tetapi jika tujuan beliau hanya untuk kepentingan diri, keluarga atau kroni maka tindakan sedemikian adalah salah dan merupakan suatu yg tidak wajar dilakukan,” katanya – FMT

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setelah merepek-mengkopipes lagu2 Tamil, Hindi, Minangkabau & Jawa, kini munafiqun ini konon bercerita mentauhidkan Allah. Lepas tuu, kopipes asal boleh entah apa2......

      Tak hal sedikit masa dulu dalam blog ini bukan main lagi dia dek marah & bencinya pd Tun Mahathir hingga....

      - berdo'a pd tuhan jesus semoga dijatuhkan laknat ke atas Tun Mahathir serta keluarganya.

      - menghina cerca Allah SWT 'meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

      Sejahat-jahat Iblis & Dajjal pun tidaklah sampai mengata Allah meliwat.......!!

      Jenis makhluk apa si Kejora ini.......??

      Delete
    2. Kenapa masa berkuasa Mahathir tidak buat syarat jadi PM hanya dua penggal sahaja? Mengapa tidak berundur pada PRU ke-8 pada tahun 1990 ketika adanya Semangat 46 dan perpecahan teruk berlaku dalam UMNO?
      Mahathir tidak berundur. Sekarang pada usia sudah 93 tahun, Mahathir mahu jadi PM sekali lagi. Kononnya untuk selamatkan Malaysia dan hanya untuk dua penggal sahaja.
      Kalau dua penggal, sampai umur 103 tahun dan jumlah keseluruhan Mahathir menjadi PM akan jadi 32 tahun. Satu rekod dunia akan tercatat. Bush, Obama dan Margaret Thatcher pun tidak gila hendak berkuasa balik seperti Mahathir.
      Dulu Mahathir pernah kata, Anwar sudah terlalu tua untuk menjadi PM. Dulu kata kena berhenti sebelum kenyang. Sekarang ini apa jadi pada kata kata tersebut? Makan diri balik lah.
      Ketika menyampaikan ucaptama semalam di Invest Malaysia 2018, Datuk Seri Najib sendiri merujuk beberapa projek zaman Mahathir yang membawa beban kepada rakyat. Antaranya ialah soal pengangkutan awam yang telah diabaikan berdekad lamanya menyebabkan ia menjadi tidak sistematik, dengan pemilik dan sistem yang berbeza sehingga tiada integrasi antara satu sama lain.
      Mengambil kira semua ini, siapa yang hendak diselamatkan jika pakatan mengambil semula pemimpin lama seperti Mahathir berkuasa semula? Bukan rakyat yang hendak diselamatkan, tetapi legasi lama yang akan diteruskan semula.
      Datuk Seri Najib juga pernah berkata dalam ucapan penggulungan Perhimpunan Agung UMNO 2017 yang lepas, jika ambil pemimpin lama, masalah lama akan berulang kembali.
      Sudahnya, rakyat Malaysia tidak akan selamat kerana yang akan diselamatkan adalah anak Mahathir iaitu Mukhriz.
      Sebab itu, Mahathir kata tempoh jadi Perdana Menteri paling ideal ialah dua penggal. Seandainya pakatan menang PRU14 kali ini, Mahathir akan jadi Perdana Menteri sementara, dan beliau sudah pasti akan pecat Wan Azizah yang jadi Timbalan Perdana Menteri.
      Lantiklah Mukhriz sebagai ganti. Maka berakhirlah perjuangan yang belum selesai bagi Mahathir. Misi Mahathir adalah menyelamatkan anaknya, bukan menyelamatkan rakyat.
      Oleh kerana itulah Mahathir mahu berkuasa kembali. Untuk selesaikan agenda peribadi dan menyelesaikan "sesuatu" untuk kroninya. Yang kena tanggung kesan adalah rakyat nanti.

      Delete
    3. misi mak badak is for next pm..vote pas n amno for mak badak

      Delete
  36. Ercl 55B,to Direct award.
    Tunnel penang 6B 2 x OPEN TENDER.
    Laluan basikal 6km KL 4B.

    oh, oh, oh...ulas tgk jora?

    ReplyDelete
  37. mak badak yg chantek ni memang upah orang mcm kejora..name pun cyberpetpot umnobngok..sah sah bodoh

    ReplyDelete
  38. Kenapa masa berkuasa Mahathir tidak buat syarat jadi PM hanya dua penggal sahaja? Mengapa tidak berundur pada PRU ke-8 pada tahun 1990 ketika adanya Semangat 46 dan perpecahan teruk berlaku dalam UMNO?
    Mahathir tidak berundur. Sekarang pada usia sudah 93 tahun, Mahathir mahu jadi PM sekali lagi. Kononnya untuk selamatkan Malaysia dan hanya untuk dua penggal sahaja.
    Kalau dua penggal, sampai umur 103 tahun dan jumlah keseluruhan Mahathir menjadi PM akan jadi 32 tahun. Satu rekod dunia akan tercatat. Bush, Obama dan Margaret Thatcher pun tidak gila hendak berkuasa balik seperti Mahathir.
    Dulu Mahathir pernah kata, Anwar sudah terlalu tua untuk menjadi PM. Dulu kata kena berhenti sebelum kenyang. Sekarang ini apa jadi pada kata kata tersebut? Makan diri balik lah.
    Ketika menyampaikan ucaptama semalam di Invest Malaysia 2018, Datuk Seri Najib sendiri merujuk beberapa projek zaman Mahathir yang membawa beban kepada rakyat. Antaranya ialah soal pengangkutan awam yang telah diabaikan berdekad lamanya menyebabkan ia menjadi tidak sistematik, dengan pemilik dan sistem yang berbeza sehingga tiada integrasi antara satu sama lain.
    Mengambil kira semua ini, siapa yang hendak diselamatkan jika pakatan mengambil semula pemimpin lama seperti Mahathir berkuasa semula? Bukan rakyat yang hendak diselamatkan, tetapi legasi lama yang akan diteruskan semula.
    Datuk Seri Najib juga pernah berkata dalam ucapan penggulungan Perhimpunan Agung UMNO 2017 yang lepas, jika ambil pemimpin lama, masalah lama akan berulang kembali.
    Sudahnya, rakyat Malaysia tidak akan selamat kerana yang akan diselamatkan adalah anak Mahathir iaitu Mukhriz.
    Sebab itu, Mahathir kata tempoh jadi Perdana Menteri paling ideal ialah dua penggal. Seandainya pakatan menang PRU14 kali ini, Mahathir akan jadi Perdana Menteri sementara, dan beliau sudah pasti akan pecat Wan Azizah yang jadi Timbalan Perdana Menteri.
    Lantiklah Mukhriz sebagai ganti. Maka berakhirlah perjuangan yang belum selesai bagi Mahathir. Misi Mahathir adalah menyelamatkan anaknya, bukan menyelamatkan rakyat.
    Oleh kerana itulah Mahathir mahu berkuasa kembali. Untuk selesaikan agenda peribadi dan menyelesaikan "sesuatu" untuk kroninya. Yang kena tanggung kesan adalah rakyat nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. misi mak badak is for next pm..vote pas n amno for mak badak

      Delete
  39. mak badak nk warn kat sini jgn nk memperkotak katik kan mak ..walaupun mak ni katik..I ni wife pm ok..lobai herdy bawang pun sayang kat I

    ReplyDelete
  40. Masa tahun 2003, menangis menangis hendak berhenti dan letak jawatan. Kata saya "dah lama dah". Hendak jaga cucu pula.
    Anwar pun pernah sindir Mahathir. "Itu orang tua belum habis lagi ka? Sudah la tu. Dia dan keluarga sudah kaya-raya, Mirzan dah berbilion. Cukuplah, duduk diam-diam di rumah dan jaga cucu di rumah," kata Anwar dalam satu ceramah di Jinjang Selatan, Kuala Lumpur pada 1 Februari 2012.
    Sekarang ini Mahathir dan Anwar sudah cium mulut sekali. Kerana hendak rampas kuasa, mereka berpakat sekali. Biarpun duduk sekapal dalam pembangkang tetapi cita cita berlainan.
    Di depan rakyat mereka kata hendak selamatkan Malaysia kononnya. Hendak buat perubahan kononnya. Namun dalam hati mereka, ada agenda peribadi yang lain. Bukan untuk rakyat, tetapi untuk anak sendiri dan kroni.
    Ini yang rakyat perlu ketahui. Tahun 2015, pembangkang dan Mahathir buat kempen "Selamatkan Malaysia". Dakwa ada sampai 1.4 juta tandatangan. Akhirnya, tandatangan pun tipu. Sampai Yang Dipertuan Agong pun mereka hendak tipu.
    Kemudian cakap ada 6 juta orang akan masuk parti bunga. Akhirnya bila sudah setahun lebih ditubuhkan, jumlah ahli pun malu hendak beritahu. Mesyuarat cawangan pun tidak boleh buat.
    Hendak selamatkan negara bagaimana kalau parti sendiri pun gagal diurus dengan baik. Hendak selamat negara macam mana kalau anjur demo pun gagal. Hanya suku sahaja padang yang penuh.
    Semalam, Mahathir yang kini Pengerusi Pakatan Harapan (PH) bercakap soal tempoh dua penggal untuk jawatan PM. Mahu hadkan jawatan PM kepada hanya dua penggal.
    Teruk Mahathir kena kecam dengan netizen selepas itu di Facebook kerana cadangannya itu. Bermaksud, ramai rakyat yang sudah tahu apa agenda sebenar Mahathir mahu berkuasa sekali lagi.
    Bukannya mahu selamatkan Malaysia atau rakyat, tetapi mahu selamatkan anak sendiri dan kroni sahaja. Mahathir jadi PM selama 22 tahun. Mahathir jadi PM pada tahun 1981.
    Kemudian, PRU ke-6 pada tahun 1982 hingga PRU ke-10 pada tahun 1999, Mahathir lagi sebagai PM. Bermakna 5 penggal, Mahathir jadi PM. Orang kalau hendak buat sesuatu masa dia ada kuasa, bukan masa tidak ada kuasa baru berjanji hendak buat itu dan ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa masa berkuasa Mahathir tidak buat syarat jadi PM hanya dua penggal sahaja? Mengapa tidak berundur pada PRU ke-8 pada tahun 1990 ketika adanya Semangat 46 dan perpecahan teruk berlaku dalam UMNO?
      Mahathir tidak berundur. Sekarang pada usia sudah 93 tahun, Mahathir mahu jadi PM sekali lagi. Kononnya untuk selamatkan Malaysia dan hanya untuk dua penggal sahaja.
      Kalau dua penggal, sampai umur 103 tahun dan jumlah keseluruhan Mahathir menjadi PM akan jadi 32 tahun. Satu rekod dunia akan tercatat. Bush, Obama dan Margaret Thatcher pun tidak gila hendak berkuasa balik seperti Mahathir.
      Dulu Mahathir pernah kata, Anwar sudah terlalu tua untuk menjadi PM. Dulu kata kena berhenti sebelum kenyang. Sekarang ini apa jadi pada kata kata tersebut? Makan diri balik lah.
      Ketika menyampaikan ucaptama semalam di Invest Malaysia 2018, Datuk Seri Najib sendiri merujuk beberapa projek zaman Mahathir yang membawa beban kepada rakyat. Antaranya ialah soal pengangkutan awam yang telah diabaikan berdekad lamanya menyebabkan ia menjadi tidak sistematik, dengan pemilik dan sistem yang berbeza sehingga tiada integrasi antara satu sama lain.
      Mengambil kira semua ini, siapa yang hendak diselamatkan jika pakatan mengambil semula pemimpin lama seperti Mahathir berkuasa semula? Bukan rakyat yang hendak diselamatkan, tetapi legasi lama yang akan diteruskan semula.
      Datuk Seri Najib juga pernah berkata dalam ucapan penggulungan Perhimpunan Agung UMNO 2017 yang lepas, jika ambil pemimpin lama, masalah lama akan berulang kembali.
      Sudahnya, rakyat Malaysia tidak akan selamat kerana yang akan diselamatkan adalah anak Mahathir iaitu Mukhriz.
      Sebab itu, Mahathir kata tempoh jadi Perdana Menteri paling ideal ialah dua penggal. Seandainya pakatan menang PRU14 kali ini, Mahathir akan jadi Perdana Menteri sementara, dan beliau sudah pasti akan pecat Wan Azizah yang jadi Timbalan Perdana Menteri.
      Lantiklah Mukhriz sebagai ganti. Maka berakhirlah perjuangan yang belum selesai bagi Mahathir. Misi Mahathir adalah menyelamatkan anaknya, bukan menyelamatkan rakyat.
      Oleh kerana itulah Mahathir mahu berkuasa kembali. Untuk selesaikan agenda peribadi dan menyelesaikan "sesuatu" untuk kroninya. Yang kena tanggung kesan adalah rakyat nanti.

      Delete
  41. Janganlah kuat sangat cemburu Rafizi
    25 JAN: Serangan berkali-kali oleh Rafizi Ramli terhadap FELDA sebenarnya menggambarkan sikap cemburu Ahli Parlimen PKR Pandan itu terhadap kemampuan Pengerusinya Tan Sri Shahrir Samad membawa agensi itu kembali ke asal.

    Rafizi nampaknya tidak mahu menerima penjelasan demi penjelasan berkait isu tanah FELDA Jalan Semarak yang sudah diperolehi semula daripada Synergy Promenade Sdn Bhd (SPSB).

    Malah urusan dua pemilik SPSB yang membuat pinjaman dan simpanan RM100 juta yang tiada kaitan dengan FELDA, pun Rafizi minta Shahrir menjawabnya.

    Kerana kecewa dengan ketelusan Shahrir berhubung isu tanah itu, Rafizi menyelar Ahli Parlimen Johor Bharu itu sebagai orang tua tetapi tidak nyanyuk.

    Memang benar, Shahrir tidak nyanyuk, sebaliknya Rafizi yang jauh lebih muda daripada Shahrir, sebenarnya yang nyanyuk.

    Pelik juga dalam kenyataan Rafizi sebelum ini, beliau menggambarkan seolah-olah dirinya serba tahu apa yang berlaku pada urusan tanah FELDA Jalan Semarak.

    Sedangkan, Shahrir sebenarnya mengetahui dan memiliki kronologi pembangunan SPSB berkaitan projek Kuala Lumpur Vertical City (KLVC) juga bagaimana tanah itu dipindahmilik SPSB tanpa pengetahui Lembaga FELDA.

    Rafizi hanya mengambil pendedahan Berita Harian pada Disember lalu berhubung perkara itu sedangkan Shahrir dan FELDA sudah mengetahui lebih awal dan melakukan beberapa tindakan termasuk melapor kepada polis dan mendapatkan kaveat.


    Shahrir menunjukkan dokumen dan geran tanah FELDA di Jalan Semarak kepada media selepas sidang media Perkembangan terbaru berkaitan Tanah Felda di Jalan Semarak di Menara FELDA, baru-baru ini.

    Jadi, di mana bijak dan cerdiknya Rafizi malah beliau tidak pernah membuat carian di pejabat tanah bagi mendapat maklumat sama ada tanah itu sudah dikaveat, atau diletak nama pihak yang sudah mencagarnya.

    Memang betul belum berlaku proses pemindahan sebab di dalam siasatan polis tetapi segala persuratan undang-undang, keputusan resolusi syarikat dengan cop mohor, borang 14A, dengan tandatangan dua pengarah SPSB telah diperolehi FELDA termasuk kaveat bagi membolehkan proses pindahmilik.

    Nyata, pengakuan Naib Presiden PKR itu bahawa ayat ‘siasatan’ beliau mendapati hanya sandiwara sedangkan beliau yang kerap meminta mana-mana pihak menyalurkan maklumat kepadanya.

    Malah, ada individu yang terpaksa berdepan tindakan undang-undang kerana menyalur maklumat kepadanya. Ada Rafizi yang juga pengasas Invoke peduli?

    Di mana integriti dan kewibaan Rafizi?. Beliau tidak boleh berbangga dengan pendedahan projek National Feedlot Corporatian Sdn Bhd (NFC) yang berakhir beliau terpaksa membayar saman kepada pemilik syarikat tersebut.

    Justeru tidak hairan apabila Shahrir menyifatkan Rafizi sudah terpusing daripada pendiriannya sebelum ini sejak mendapat pemimpin besar yang baharu tetapi dahulu terkenal dengan amalan kronisme dan nepotisme.

    Ini kerana jika dahulu Rafizi mahukan kebenaran, ketelusan, benci kronisme serta menyokong kepentingan awam tetapi kini beliau berpusing menyokong kronisme serta kepentingan syarikat dan korporat yang diamal Pengerusi PH Tun Dr Mahathir Mohamad.

    Rafizi yang kini sedang berdepan beberapa kes saman dan kemungkinan hilang kelayakkan bertanding pada pilihan raya jika disabitkan hanya mahu menunjukkan beliau masih ‘hero’ pendedahan isu rakyat.

    Sebenarnya beliaulah bersandiwara bagi mendapatkan talian hayat dan kepercayaan segelintir rakyat yang suka dengan dimomok olehnya.

    Cukup-cukuplah Rafizi. Kenapa harus cemburu dengan kejayaan FELDA dan Shahrir sedangkan agensi itu kini mengamalkan ketelusan dan urus tadbir yang baik.

    Janganlah kuat cemburu Rafizi. Hayati pantun ini:

    Cemburu itu tandanya sayang,

    Terlebih cemburu membawa padah,

    Doa selalu selepas sembahyang,

    Semoga hidup dapat baroqah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam lebai odi Q7 malam tadi kan,.... akibat telebih cemburu la tu dah dpt padah, kene tido dlm kete, tak dpt masuk umah. Hihi hii hiiiiii..... ostad tak adil kotttt! kantoi....kan?,,,,,,ikut lah nasihat P ramli ostad,,,musti pandai membohong,....musti pandai temberang, tetapi jangan sampai hai pecah tembelang.... insyalah baroqah.......hi hi hi hiiiii, ostad....ostad.... ermmmmmmmm........tak boleh harap!

      Delete
  42. Masa tahun 2003, menangis menangis hendak berhenti dan letak jawatan. Kata saya "dah lama dah". Hendak jaga cucu pula.
    Anwar pun pernah sindir Mahathir. "Itu orang tua belum habis lagi ka? Sudah la tu. Dia dan keluarga sudah kaya-raya, Mirzan dah berbilion. Cukuplah, duduk diam-diam di rumah dan jaga cucu di rumah," kata Anwar dalam satu ceramah di Jinjang Selatan, Kuala Lumpur pada 1 Februari 2012.
    Sekarang ini Mahathir dan Anwar sudah cium mulut sekali. Kerana hendak rampas kuasa, mereka berpakat sekali. Biarpun duduk sekapal dalam pembangkang tetapi cita cita berlainan.
    Di depan rakyat mereka kata hendak selamatkan Malaysia kononnya. Hendak buat perubahan kononnya. Namun dalam hati mereka, ada agenda peribadi yang lain. Bukan untuk rakyat, tetapi untuk anak sendiri dan kroni.
    Ini yang rakyat perlu ketahui. Tahun 2015, pembangkang dan Mahathir buat kempen "Selamatkan Malaysia". Dakwa ada sampai 1.4 juta tandatangan. Akhirnya, tandatangan pun tipu. Sampai Yang Dipertuan Agong pun mereka hendak tipu.
    Kemudian cakap ada 6 juta orang akan masuk parti bunga. Akhirnya bila sudah setahun lebih ditubuhkan, jumlah ahli pun malu hendak beritahu. Mesyuarat cawangan pun tidak boleh buat.
    Hendak selamatkan negara bagaimana kalau parti sendiri pun gagal diurus dengan baik. Hendak selamat negara macam mana kalau anjur demo pun gagal. Hanya suku sahaja padang yang penuh.
    Semalam, Mahathir yang kini Pengerusi Pakatan Harapan (PH) bercakap soal tempoh dua penggal untuk jawatan PM. Mahu hadkan jawatan PM kepada hanya dua penggal.
    Teruk Mahathir kena kecam dengan netizen selepas itu di Facebook kerana cadangannya itu. Bermaksud, ramai rakyat yang sudah tahu apa agenda sebenar Mahathir mahu berkuasa sekali lagi.
    Bukannya mahu selamatkan Malaysia atau rakyat, tetapi mahu selamatkan anak sendiri dan kroni sahaja. Mahathir jadi PM selama 22 tahun. Mahathir jadi PM pada tahun 1981.
    Kemudian, PRU ke-6 pada tahun 1982 hingga PRU ke-10 pada tahun 1999, Mahathir lagi sebagai PM. Bermakna 5 penggal, Mahathir jadi PM. Orang kalau hendak buat sesuatu masa dia ada kuasa, bukan masa tidak ada kuasa baru berjanji hendak buat itu dan ini.

    ReplyDelete
  43. Kenapa masa berkuasa Mahathir tidak buat syarat jadi PM hanya dua penggal sahaja? Mengapa tidak berundur pada PRU ke-8 pada tahun 1990 ketika adanya Semangat 46 dan perpecahan teruk berlaku dalam UMNO?
    Mahathir tidak berundur. Sekarang pada usia sudah 93 tahun, Mahathir mahu jadi PM sekali lagi. Kononnya untuk selamatkan Malaysia dan hanya untuk dua penggal sahaja.
    Kalau dua penggal, sampai umur 103 tahun dan jumlah keseluruhan Mahathir menjadi PM akan jadi 32 tahun. Satu rekod dunia akan tercatat. Bush, Obama dan Margaret Thatcher pun tidak gila hendak berkuasa balik seperti Mahathir.
    Dulu Mahathir pernah kata, Anwar sudah terlalu tua untuk menjadi PM. Dulu kata kena berhenti sebelum kenyang. Sekarang ini apa jadi pada kata kata tersebut? Makan diri balik lah.
    Ketika menyampaikan ucaptama semalam di Invest Malaysia 2018, Datuk Seri Najib sendiri merujuk beberapa projek zaman Mahathir yang membawa beban kepada rakyat. Antaranya ialah soal pengangkutan awam yang telah diabaikan berdekad lamanya menyebabkan ia menjadi tidak sistematik, dengan pemilik dan sistem yang berbeza sehingga tiada integrasi antara satu sama lain.
    Mengambil kira semua ini, siapa yang hendak diselamatkan jika pakatan mengambil semula pemimpin lama seperti Mahathir berkuasa semula? Bukan rakyat yang hendak diselamatkan, tetapi legasi lama yang akan diteruskan semula.
    Datuk Seri Najib juga pernah berkata dalam ucapan penggulungan Perhimpunan Agung UMNO 2017 yang lepas, jika ambil pemimpin lama, masalah lama akan berulang kembali.
    Sudahnya, rakyat Malaysia tidak akan selamat kerana yang akan diselamatkan adalah anak Mahathir iaitu Mukhriz.
    Sebab itu, Mahathir kata tempoh jadi Perdana Menteri paling ideal ialah dua penggal. Seandainya pakatan menang PRU14 kali ini, Mahathir akan jadi Perdana Menteri sementara, dan beliau sudah pasti akan pecat Wan Azizah yang jadi Timbalan Perdana Menteri.
    Lantiklah Mukhriz sebagai ganti. Maka berakhirlah perjuangan yang belum selesai bagi Mahathir. Misi Mahathir adalah menyelamatkan anaknya, bukan menyelamatkan rakyat.
    Oleh kerana itulah Mahathir mahu berkuasa kembali. Untuk selesaikan agenda peribadi dan menyelesaikan "sesuatu" untuk kroninya. Yang kena tanggung kesan adalah rakyat nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terus la berilusi halunisasi macai2 wala` onta bangang. Pilihan kami tatap PAKATAN HARAPAN dgn bimbingan Yg Berbahgia TUN DR MAHATHIR BIN MOHAMAD si NEGARAWAN ULUNG MALAYSIA tu!.......

      Delete
    2. Berikut adalah keputusan pilihanraya
      PRU-14.

      1.Putra Jaya
      Mahathir b. Mohamad(PPBM)-41534 undi
      Tengku Adnan(BN) -1 undi

      Ku Nan hilang wang pertaruhan dan
      tinggal sehe
      lai benang.

      2.Marang
      Mahfuz Hj. Omar : 54 027 ondi
      Hadi Awang : 1 ondi

      Hadi Awang hilang wang pertaruhannya!

      TODIAAAAAAAAAA....HA....HA...

      Delete
    3. Geng Kartel yang diketuai Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali didakwa telah melakukan mesyuarat tertutup untuk mengagihkan dana PRU 14 untuk ahli-ahli kumpulan sendiri.

      Menurut Shah Mohd, mesyuarat itu telah membelakangi Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail; Bendahari Agung PKR, Datin Paduka Tan Yee Kew dan Jabatan Pilihan Raya Pusat (JPRP), Nurul Izzah Anwar.

      “Apa perlu buat perjumpaan tertutup Majlis Pimpinan Negeri (MPN) PKR dan Pengarah Pilihanraya Negeri (Selangor) untuk agihkan terus dana PRU tanpa pengetahuan Presiden?

      “Dana pula disalurkan tidak melalui Datin Paduka Dr Tan Yee Kew (Bendahari Agung) ataupun YB Nurul Izzah (JPRP)

      “Adakah beliau sedang bina empayar politik dalam PKR?

      “Adakah beliau mahu menunjukkan kepada pimpinan parti bahawa dia yang berkuasa dan boleh tolong semua pemimpin bawahan?,’ soalnya dalam Facebook.

      Seorang pengikut Facebook Shah Mohd memberitahu ada sesuatu perancangan yang ditulis di papan putih semasa mesyuarat tersebut.

      “Shah Mohd cuba kau baca apa yang ditulis kat white board kat sebelah Azmin tu. Hahahaha tamak giler PKR,”kata Firdaus Bin Omar

      “Tau pun,” jawab Shah Mohd.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...