Saturday, 13 January 2018

BESARNYA NAFSU POLITIK PAS!!!

Kata Hadi Awang, sekiranya Pas berjaya mendapat 40 kerusi dalam pilihanraya akan datang, parti itu akan menjadi tempat pergantungan  kepada parti-parti lain yang ingin menubuhkan kerajaan.

“Jika Pas boleh mendapat 40 kerusi Parlimen, parti lain yang tak boleh nak tubuh kerajaan akan bergantung kepada  40 kerusi ini.

“Walau pun parti lain ada 100 kerusi atau 80 kerusi, kerana nak tubuh kerajaan kena ada minima 112 kerusi.

“Jika PAS ada 40 kerusi, bermakna kita akan menjadi tempat kebergantungan siapa yang nak tubuh kerajaan. 

“Dengan 40 kerusi ini kita (PAS) ada pengaruh dan boleh minta macam-macam,” kata Presiden Pas itu seperti dilapor Harakah.

Dengan kenyataan di atas, apa yang nyata ialah ia menyerlahkan betapa besarnya nafsu politik Pas sekarang ini.

Pertama, dia mahu menang 40 kerusi dan kemudian boleh memilih kerajaan mana-mana yang dikehendakinya untuk memerintah negara ini.

Sebenarnya itu cuma kata-kata politik Hadi saja. Apa pun keadaannya pilihan Hadi tetap Najib, UMNO dan BN. 

Kalau PH kekurangan kerusi untuk menubuhkan kerajaan, Pas tidak mungkin akan mencukupkannya. Sebaliknya jika BN yang tidak cukup kerusi, Pas pasti dengan senang hati menawarkan  kerusi-kerusinya.

Katalah PH nanti ada 100 kerusi dan BN cuma ada 80 kerusi, pilihan Pas tetap BN.

Tak usahlah Hadi berdrama lagi tentang pilihannya kerana sikap beliau terhadap Tun Mahathir, Bersatu, DAP, Amanah yang merupakan anggota PH bukanlah rahsia lagi.

Begitu juga sikap dan pendiriannya terhadap Najib, UMNO dan BN bukanlah rahsia untuk difahami oleh sesiapa pun jua.

 Segala-galanya sudah terang lagi bersuluh ibaratnya.

Jadi, tidak guna memberi waima satu kerusi pun kepada Pas sebenarnya. Mereka adalah talian hayat kepada Najib, UMNO dan BN semata-mata.

Bertanding sendirian dan membiarkan berlakunya pertandingan tiga penjuru untuk menyelamatkan Najib, UMNO serta BN dan sekiranya menang pun, itulah juga tujuan Pas dan Hadi.

Biarkan Pas kali ini, kalau boleh tidak mendapat walau kerusi pun dan jadikan nasib mereka bersama-sama dengan UMNO dan BN untuk meratapi kekalahan.

Yang kedua, kata Hadi juga, dengan adanya 40 kerusi itu mereka boleh minta macam-macam daripada pihak yang ingin bekerjasama dengan mereka.

Itukah sikap dan perangai parti yang memperjuangkan Islam - tujuannya hanya nak minta macam-macam?

Sekali lagi, ini adalah petunjuk bahawa kita tidak harus memberi walau satu kerusi kemenangan kepada Pas kerana jika menang, tujuannya hanya nak minta macam-macam, sudah tentunya semuanya untuk kelompok dan diri sendiri, bukan demi rakyat dan perjuangan Islam.

Inilah Pas era Hadi, Pas yang perlu dijauhi oleh semua pengundi. (ShahbudinHusin 13/01/2018)

338 comments:

  1. Alhamdulillah..emas utk saya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh mintak macam2 kahkahkah..nafsu besar, kemampuan tak ada. Agaknya ajaran macam ni lah yang menyebabkan ahlinya kawin ramai. Pas akan berbalik pada asal..parti pantai timur.

      Delete
    2. Nafsu pas mengalahkan buaya.lebih2 lagi nafsu sex...kuda pun mampuih kalau ikut nafsu sex pas.

      Delete
    3. Sidang parlimen pun hj hadi kerap ponteng...rakyat marang kena ubat guna-guna ke??

      Delete
    4. Islam kepala bapak kau hadi..cilake rosmah mansor


      Kikiki

      Delete
    5. Umno kini tahu komponen bn tak boleh diharap
      MCA MIC Gerakan kini cuma parti hanjing kurap
      Sedang kemarahan rakyat makin jadi meluap luap
      Walau 15 parti lagi ada, Putrajaya mungkin lesap

      mamposumnopas mamposumnopas mamposumnopas

      Itu sebab parti Pas hingga kini masih sehat wal afiat
      Walau fatwa hukum Pas sesat KER-jaan umno tak siasat
      Dibiarkan hidup bertujuan untuk dijudikan dan diperalat
      Kini Terbukti parti Paslah kepada umno menjadi tongkat

      mamposumnopas mamposumnopas mamposumnopas

      Delete
    6. Hadi dah sewel agaknya. Dulu dlm PR pun cuma dapat bawa 30 kerusi, inikan pula d luar gagasan pembangkang.
      Mimpi lah.

      Delete
    7. Pelik sungguh Tuan Haji HADI ni..

      Delete
    8. Otak siput. Kalu kata presiden pas memang bangang lagi tolol serta bodoh amat, ahli pas marah kata kat ularmak mereka. Kalu ph menang 100, bn menang 80 pas menang 40, sapa banyak tubuh kerajaan la. Nak minta kat pas buat apa? Kerajaan hanya tak boleh buat undang2 jer. Ramai mp pas ponteng terutama king ponteng tu presiden pas, bn ponteng, nak undi tunggu ramai mp ponteng. Kisah kecil anak jer. Parlimen bubar, undi lagi

      Delete
    9. Tok guru hadi tengah dok syok sebab setan dah setuju nak undi pas dlm pru 14 nanti.

      Delete
    10. Tahniah, tuan. Emas itu tanda tuan sangat prihatin kepada blog ini. Bagus... Teruskan sokongan tuan. Jangan lupa berjuang memenangkan Pakatan Harapan. Jangan biarkan parti suci membesarkan nafsu ganasnya. Heheeehheee...

      Delete
    11. Aku dah tak paham apa benda yg merasuk pas ni,
      Kegilaan melampau, tapi yg memalu kan konon parti suci dan tak ada parti lain yg sesuci pas,
      Taksub agama dlm politik yg bahaya ni,
      Politik yg di main kan pas skrg ini bercampur dgn umno najib,
      Politik umno najib sgt kotor dan jijik sekali,
      Pas sudah terjebak,
      Terpaksa pakai topeng agama Islam sebagai benteng yg dlm kubu itu sgt kotor,
      Letak agama sebagai perisai ini salah,
      Sepatut nya tubuh badan kita atau syariat tubuh ini yg patut pertahan kan agama,
      Pas sepatut nya di haram kan dari jadi sebuah parti,
      Krn meletak kan agama Islam dlm nama parti,
      Pada hal majority penduduk agama Islam,
      Ini lah yg terjadi bila org lain tak sokong pas terus sebut kafir krn tidak serta dlm parti pas,
      Itu pasal aku tak berkenan nama parti ltk nama agama,
      Contoh org india tidak letak nama agama hindu dlm menama kan parti krn mrk tahu agama tu suci,
      Harap pas padam kan nama Islam dlm parti,
      Letak lah nama parti serban ke kopiah Putih ke,
      Parti Janggut 3 helai ke,
      Sebut pasal janggut,
      Janggut nabi dan sahabat berbeza dgn org Asia,
      Nabi jika berjanggut , sgt cantik Janggut trim, bersambung dgn sideburns,
      Misai dan Janggut bercantum rapi,
      Tapi org Asia tak mcm tu

      Delete
    12. Hadik Nafsu pil kuda, din nafsu perpay view ...pasesat parti yg keliru...

      Delete
  2. 2nd..pas pis pus

    ReplyDelete
  3. Bermakna.....bergantung pada siapa yang berani bagi lebih! Tak gitu?? PAS PAS PAS....Ini cara Tok Tok Guru main politik sejak kebelakangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PIS sudah keluar dari kepompong nya dan sudah tunjuk rupa sabenar.
      Faham lah semua wahai insan yang berakal.

      Delete
    2. Yg tak berakal saja yg dok sokong parti dan tok guru kapiaq.

      Delete
    3. 17:47, ye lah! Gitu lah! Bila ada lebih barulah boleh pakai Vellfire Audi Q7 BMW Merce Ranger Mini Cooper,semua model terbaru, boleh dapat rumah rm 3juta punya harga, boleh berbini 2, 3, 4, lebaikan nafsunya mengalahkan kuda? Last2 jadi KELDAI je tukang pikol kitab. Kesian......

      Delete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Saya perhatikan Kejora alahai....bukan main syok sendiri lagi bila dia persan saya tidak muuncul2 dalam blog ini semalam.


    Unfortunately, he forgets.....

    What goes up, must come down
    No need for hiccup, I'm still around
    From east to west
    Tun Mahathir still the best......!!!

    Saya sehari suntuk semalam bersama Setiausaha PPBM Johor sibuk sempena 'Majlis Mengenang Jasa Tun Mahathir' yg berlangsung sejak pkl 2.00 ptg anjuran NGO2 di Johor.

    Banyak maklumat kami perolehi dari ucapan Tun M. Ketrampilan Tun M amat luarbiasa seolah-olah dia sebaya dgn saya...kelihatan amat cergas & cerdas, mampu berdiri & berucap lebih 1 jam dgn tenang, sentiasa senyum tak perlu terpekik terlolong macam Najib yg gabrah & gundah gulana.

    NGO-NGO bukan parti politk pun sekarang mendukung Parti Pakatan Harapan petanda umno-bn bakal kecundang di Johor & seluruh Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika tidak ada aral melintang, saya akan bersama-sama NGO-NGO bertandang ke Sabah & Sarawak bulan depan memberi penerangan kenapa rakyat WAJIB menumbangkan umno-bn.

      Delete
    2. Saya sedang berada di kudat Pak man..

      Delete
    3. Zack, kau jd tokey biawak pulak ke?

      Delete
    4. Dak aihhhhhhh...hang mengidam nak makan biawak ka wak? Aku kesian kat hang yg sdg sarat mengandung

      Delete
    5. Sdta,Othaman

      Bila,nak ke sarawak? Plse war warkan dlm blog ini. I am waiting for you guys.

      Delete
    6. Bro Rahman 2...

      I miss you so much.
      I'll let you know when the NGOs confirm the date.

      Delete
    7. saya pun tunggu geng Pakatan nak dtg Sarawak. tak sabar nak join meriahkan suasana.

      Delete
    8. Tumbangjan umno dan benamkan pas parti kapiaq tu.

      Delete
  6. Pas ni betul² macam gunting dalam lipatan.. musuh dalam selimut.. musang berbulu ayam..tapi akhirnya akan jadi lebai malang je lar.. yang di kejar tak dapat, yang dikendong berciciran.

    ReplyDelete
  7. Wau, Pas try makan keliling...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu2 lagi Do Re Mi dah sindir, PAS tuu apa, liPAS...kiPAS...hamPAS.....???

      Bujang lapok pulak, 'alif mim nun tendang wau' sekali sarkis daaaaaaaa......!!

      Delete
  8. LAMA ... TAU DAH...

    perangai tak cukup siuman

    Lebai

    ReplyDelete
  9. Jgn harap pas nak dpt 40.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Manusia yg ada pegangan agama tidak akan sama sekali undi pas atau tok guru kapiaq tu!!!

      Delete
    2. Ko mana ad agama...agama ko semua kepala taik

      Delete
    3. Yg ada pegangan agama saja akan sokong DAP. Sokong Bro Zack 100%.

      Delete
  10. Opportunis sgt pas ni. Jgn yakin sgt dpt 40. Silap abuk pun tarak. Bila dah setidur dgn umno hancurlah pas.

    ReplyDelete
  11. Niat jahat, hati busuk, tak ada rasa malu langsung! Parti Iblis...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa kelebihan & jasa Hadi Awang kpd bangsa & negara, kecuali tambah bini sampai 3, pakai kereta mewah, memecah belah ukhuwah masyarat Islam Melayu, tadbir Trengganu sepenggal tanpa berbuat 1 bus stand pun......???

      Delete
    2. Itu tanda orang Teganu cerdik.
      Dulu Hadi dok melaung kuat sangat....jadi orang Teganu fikir kita patut beri PAS memerintah.
      Tapi rupanya tak pandai buat apa apa cuma cakap saja lebih.
      Jadi pilihan raya seterus nya kami(saya org Teganu) tendang saja pas dan beri balik pada bn.
      Sewak belum memerintah Teganu.....cakap cukup besar.....
      Rupa nya TONG KOSONG.....

      Delete
    3. Pas pis pus perasan.sekarang
      tinggal 13 kerusi.dalam sejarah tak pernah menang
      lebih dari 27 kerusi.hj hadi
      pun pernah kalah di marang.
      pas jadinlayu dibawah hj hadi.
      nak dapat 10 kerusi pun payah.

      Delete
    4. Pas akan kalah besar......
      Hanya ahli tegar saja yg undi pas.
      Tunhgu dan lihat.
      Umno pun kalah besar.....
      Hanya golongan tua yg tegar saja undi umno!!!!.

      Delete
    5. Lihatlah dari sudut hikmah.

      Sekiranya ia tidak menang di Terengganu sudah tentu kita takkan dapat mendengar ia beralasan 'hudud hanyalah 0.001% daripada hukum Islam' padahal sebelum itu ia kafikran orang Muslim lain di atas alasan hudud.

      Kini dengan ia menjuarai pindaan RUU355 yang jelas bukan hudud maka ia telah kontra pelakuan dan amanat dirinya sendiri.

      Maka daripada 'illah amanatnya sendiri ia jatuh di dalam apa yang ia sendiri fatwakan apabila membentang RUU355.

      Itu belum dikira baru-baru ini ia sendiri sebut 'hudud tak boleh dilaksanakan kerana syarat tak cukup, kena ada gaji minimum dulu, dan bla bla bla' (wujud rakaman video ia berkata sedemikian).

      Lihat betul-betul segala pelakuan ini dan siapa boleh nafikan pernyataan saya bahawa PAS sudah tidak mempunyai apa-apa alasan untuk dibiarkan kekal wujud selepas tamatnya mandat Parlimen kali ini.

      Demikian PAS akan mengikuti langkah UmNo, dikuburkan dan dilenyapkan sama sekali.

      In shaa Allah ia akan berlaku.

      Delete
    6. INSHA ALLAH.......UMNO DAN PAS BERKUBUR SALEPAS PRU 14.

      Delete
    7. Walaupun cuma 0.0000001%, tp jgn hina hukum Islam mcm yg madey Kutty buat.

      Delete
    8. Aku ingat lagi dulu pas kata kalau menang depa nak hapuskan semua cukai.

      Bila pas menang di Terengganu dan Kelantan pas tak tunaikan janji nak hapuskan semua cukai.

      Bila rakyat di 2 negeri tu tuntut janji, pas sanggup pusing cakap pula kononnya kena menang dan dapat kuasa mutlak untuk tadbir Putrajaya.

      Dalam lslam apa hukum mungkir janji?

      Itu pun lembu2 pas masih dok ikut dok dengar temberang tok guru depa tu lagi.

      Delete
    9. Lihatlah bagaimana golongan pendusta di 19:14 menjawab dengan memfitnah orang lain tanpa menyangkal secara ilmiah.

      Menjawab 'hudud hanyalah 0.001% daripada hukum Islam' sebagai jawapan kepada soalan 'mengapa tak laksanakan hudud padahal telah berjanji' adalah jawapan seorang yang beriman kepada sebahagian kitab dan engkar akan sebahagian lagi.

      Mari lihat apa kata AlQuran kepada orang-orang yang memberi jawapan sebegini.

      أَفَتُؤْمِنُونَ بِبَعْضِ الْكِتَابِ وَتَكْفُرُونَ بِبَعْضٍ ۚ فَمَا جَزَاءُ مَن يَفْعَلُ ذَٰلِكَ مِنكُمْ إِلَّا خِزْيٌ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا ۖ وَيَوْمَ الْقِيَامَةِ يُرَدُّونَ إِلَىٰ أَشَدِّ الْعَذَابِ ۗ وَمَا اللَّهُ بِغَافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ

      "Apakah kamu beriman kepada sebahagian kitab dan engkar akan sebahagiannya? Dan tiadalah balasan bagi orang-orang yang berbuat sedemikian melainkan kehinaan pada kehidupan di dunia dan di hari kiamat mereka akan dibalikkan kepada azab yang berat. Sesungguhnya Allah tiada lalai daripada apa-apa yang kamu kerjakan" (Al-baqarah :85)

      Kalimah ba'dho / ba'dhi membawa maksud sebahagian. Maka jumlah 0.001% juga adalah termasuk di bawah definisi 'sebahagian'.

      (Kalau separuh disebut nisfu dan kalau suku pula disebut rubu'. 0.000000000001% adalah tetap termasuk di bawah kalimah 'ba'dho / ba'dhi yang membawa maksud 'sebahagian').

      Apabila diambil kira ia adalah jawapan beralasan kepada seorang yang mungkir janjinya 'kalau kita menang sebelum ayam berkokok besoknya kita akan tegakkan hukum Allah', maka ia melakukan satu lagi dosa besar yang disebut di dalam hadith sbg tanda orang munafik iaitu 'apabila ia berjanji, ia mungkir'. (Harap menjawab soalan sdr Zack).

      Dan apabila diambil kira ia berjanji dengan mempertaruhkan hukum Allah, maka kegagalan menunaikan janji itu dan kemudian beralasan dengannya telah menjadikannya seorang yang mengambil agamanya menjadi olok-olokan dan main-mainan demi kesenangan hidup dunia yang sedikit. AlQuran menyebut beratnya dosa orang-orang yang melakukan kesalahan ini seperti berikut :-

      وَإِنْ تَعْدِلْ كُلَّ عَدْلٍ لا يُؤْخَذْ مِنْها

      "Jika ia tebus dengan berbagai tebusan maka tiadalah diterima daripadanya" (Al-An'am : 70)

      Wal'ayazubillah. Inilah olok-olokan dan main-mainan yang amat dahsyat sekali. Ia tidak boleh ditebus.

      Saya selalu menyebut 'Allah tiada lalai daripada apa-apa yang mereka kerjakan'. Hakikatnya ia adalah petikan daripada maksud ayat al-baqarah : 85 di atas, 'sesungguhnya Allah tiada lalai daripada apa-apa yang kamu kerjakan.'

      Berdasarkan ayat ini, tiada kesalahan yang boleh disapu ke bawah karpet terutama apabila ia melibatkan orang yang memberi jawapan seperti di pangkal ayat yang sama iaitu 'beriman kepada sebahagian kitab dan engkar akan sebahagiannya'.

      Apabila dilihat kepada janji Allah di ayat 85 surah Al-baqarah di atas, kehinaan akan menimpanya semasa ia di dunia lagi, iaitu pada petikan 'khizyun fil-hayaatid-dunya' yang bermaksud 'kehinaan pada kehidupan di dunia'. Di sinilah sumber ulasan saya bahawa di dunia lagi ia akan terima balasannya. Apabila ia belum berlaku itu bererti hanya sahaja ia sedang diberikan tempoh sebab Allah tidak lalai daripada perbuatan itu.

      Saya tiada keraguan ia akan berlaku disebabkan ia adalah janji Allah yang disebut di dalam AlQuran. Siapakah yang berani meragui akan janji Allah?

      Tak percaya kepada saya pun tak apa walaupun saya telah berkongsi sumber ulasan saya. Tunggu sajalah masanya apabila ia benar-benar berlaku.

      Dan sekali lagi ditegaskan bahawa saya tiada keraguan ia akan pasti berlaku.

      Tak lama mana dah pun, In shaa Allah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  12. politik natang sepera diberi nama,
    balasan dedak menjadi penentu,
    perot boroi diusung kemana mana,
    bercakap merapu dirasuk hantu.

    ali baba dan geng 40 penyamun!!!

    ReplyDelete
  13. Dia ingin jadi Timbalan Perdana Menteri kot

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya....Jamil.....tepat sekali.
      Boleh tambah bini sorang lagi.

      Delete
    2. Hehehe...
      Kau tu penakoot
      Takut bini kerat pelir bagi kucing mkn
      Dahlah pelir tu kecik.

      Jangan malu-malu
      Budin dah tampal iklan utk besarkan pelir kau yg kecik tu hingga 21cm
      Sekali bini kau kena, meraung dia suruh kau cari bini lain...

      Cakap je yg besar
      Pelir kecik
      Takut bini

      Delete
    3. Lobai penunggang agama, amno perompak

      Delete
  14. Boleh minta duit banyak banyak

    ReplyDelete
  15. pas pis pus ,mcm kentut daaa

    ReplyDelete
  16. Terencat akal dan bebal bebal betul haji Hadi ni..masih lagi berangan nak jadi king maker..terus terang saja kan senang yang awak tu berkhalwat dengan Najib..berselingkuh sambil cium bibir Najib yang warna pink tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikut suka hj Hadi lah nak berkahwin dgn sapa pun
      Yg kau jd sewel dan gila babi apasal?
      Dia kacau bini kau ke?
      Nak tunjuk gila biar bertempat.

      Delete
    2. Macam najib rembat si badak....sbb tu amnopas tak kesah

      Delete
    3. Suruh hadi kawin dgn hanglah wak...

      Delete
  17. Biarlah dia berangan-angan. Kelak amanatnya yang mengakfirkan UmNo akan mengejar dan mengadilinya. Tak lama mana dah pun. Hanya beberapa purnama saja lagi.

    Tidak seperti kepercayaannya dan penyokongnya bahawa 'politik matang' (atau politik wang sebenarnya?) telah berjaya menyapu takfir itu ke bawah karpet, hakikatnya ia tetap kekal dan hanya menunggu tempoh untuk pengadilan.

    Sesungguhnya Allah tidak lupa mahupun lalai daripada apa-apa yang pernah manusia kerjakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amanat haji Hadi terpakai masa madey Kutty jd PM. Lps tu amanat tu terbatal. Masa madey jd Presiden UMNO & PM, dia perlekeh hukum Islam dan hina nabi.

      Ustaz Doe bertaubatlah.

      Delete
    2. 19:05, sudahlah jahil menipu pula.

      Amanat mengkafirkan UmNo adalah di atas 'illah mengekalkan perlembagaan penjajah dan bukan di atas alasan PMnya ialah Tun M. Di atas 'illah ini maka kesemua pemimpin UMNO daripada Tunku sampai Najib adalah kafir kerana kesemuanya menggunakan perlembagaan yang sama. Tiada pengecualian kecuali bagi orang yang hanya beralasan dan memutar belit. Itu dari sudut 'illah.

      Dari sudut fakta pula, ketika amanat dilafazkan, PM adalah Tun Hussein dan bukan Tun M, hanya tahun saja sama tetapi bulannya bebeza. Malahan tempoh beza bulan ini pun melebihi tempoh 3 kali suci seorang perempuan di dalam iddah, dan tempoh anggapan maradhul-maut iaitu sakit orang yang hampir mati yang adakalanya boleh membatalkan keputusannya berkenaan wasiat, hibah dan sebagainya (ia hanya anggapan yang boleh disangkal dan bukan muktamad).

      Kini mereka menipu dan memutar belit konon amanat dilafazkan sebab pada ketika itu Tun M adalah PM padahal sejarah membuktikan sebaliknya. Sudahlah jahil, menipu pula. Benar-benar mereka merasakan Allah lupa dan lalai apa-apa yang mereka kerjakan.

      Memang benar Tun M adalah orang yang begitu banyak panahan fitnah dilemparkan kepadanya tetapi ia kekal berdiri dan tidak tumbang. Malahan orang-orang yang melepaskan anak panah yang makin hari makin kegelisahan dan pendustaan mereka semakin hari semakin memakan diri.

      Lihat sajalah bagaimana PAS yang cuba beralasan dengan memfitnah Tun M kantoi berbohong apabila fakta menunjukkan PM ketika itu ialah Tun Hussein dan bukan Tun M (dan akibat takfir itu mereka memanggil Tun Hussein Onn sebagai Ho Chin Aun).

      Daripada amanat Imam Syafie rahimahullah sendiri tentang keadaan di akhir zaman dan nasihat agar umat ini mengikuti orang yang banyak panahan fitnah dilepaskan kepadanya kerana ia sesungguhnya berjuang di atas kebenaran, maka jelaslah Tun M berada pada jalan yang benar.

      Dan saya tidak ragu-ragu langsung Tun M yang akan berdiri sebagai pemenang akhir apabila kebathilan dilenyapkan dan demikian segala fitnah dan kebingungan ini tamat dan umat ini meninggalkan zaman fitnah dengan sebenar-benarnya.

      Dengan umur, kesihatan, kebijaksanaan dan kekuatan luar biasa yang diberikan kepadanya, sudah tentu akal yang mahu merenung dan memikirkan perkara-perkara hikmah akan berkata; tidak mungkin umur, kesihatan, kebijaksanaan dan kekuatan luar biasa ini dianugerahkan kepadanya hanya untuk ia bermain dengan cucu-cicit dan menggental tasbih di atas sejadah semata-mata. Pasti ada matlamat dan tujuan yang lebih besar mengapa Allah memberikan anugerah yang luar biasa ini kepada Tun M.

      Bertaubatlah macai-macai Najib semasa masih sempat. Sesal kemudian tiada gunanya.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    3. Non 19:05,
      Ada apa2 bantahan atas hujah John?
      Silakan...........
      ( hujah ye...bukan fitnah, fakta ....jgn auta )

      Delete
    4. Amanat Hadi 7 April 1981

      Tun M jadi PM 16 Julai 1981

      Beza hari - 3 bulan dan 10 hari.

      Iddah wanita bercerai - 3 kali suci (sekitar 30 hari).

      Delete
    5. Pembetulan

      Iddah wanita bercerai - 3 kali suci (sekitar 90 hari)

      Delete
    6. Dah2 kaki ampu kepala taik bertaubat jgn jd munafik..

      Delete
    7. Amanat haji Hadi khas utk madey Kutty

      Delete
    8. Ada dia sebut nama Tun Mahathir dlm amanat dia tu?

      Wak ..wak awatlah hang ni nyanyuk sgt.

      Tu lah habg... dulu mak bapa hang bersusah payah hantar hang pi berubat di hospital bahagia tanjung rambutan hang lari pulak!!!

      Kalau tidak dah lama hang sembuh dan tak mereng mcm la ni.

      Delete
    9. Bonjour Merci13 January 2018 at 20:29
      Dah2 kaki ampu kepala taik bertaubat jgn jd munafik..


      Anonymous13 January 2018 at 21:06
      Amanat haji Hadi khas utk madey Kutty

      Jawapan:-

      Lihatlah bagaimana golongan pendusta memberikan jawapan. Mereka membuat tuduhan dan memperolok-olokkan.

      Kelak mereka akan ditimpa apa yang mereka perolok-olokkan itu.

      Tak lama mana dah pun, in shaa Allah.

      Delete
  18. UYOOOOOINKKKKKKK......

    40 SEAT NAMPAK LOGIK LA SIKIT
    JENTERA PARTI KEMASS TIAP NIGRI
    52 SEAT NAMPAK JER MELANGIT
    JENTRA PARTI PUN TAK NAMPAK LAGI
    .........KIKIKIKI...

    MINTAK BUDAK SUMAN BERTANDING KALI NI
    ELOK SSGT BERAMBOS PENGKHIANAT DRI UMNO
    KITA BAGI KASI KALAH DAN HILANG DEPOSIT LAGI
    BIO SI LAHANAT NI SEDO TINGGI RENDAH EGO DIO..


    ... BERAMBOSSS BARUA DAP@SINGAPORK... PENSABOTAJ EKONOMI NEGARA....

    INI KALI LAH.... PRU SPORK KAMI DATANG...


    BERAMBOSSS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada ker patut Najib arah Bank Negara bayar RM2 bilyon untuk membeli bangunan & tanah kepunyaan seorang billionaire Indonesia yg merupakan rakan baik Najib jugak.....??

      Sebelum ini tanah kepunyaan kerajaan berkeaan telah dijual oleh Najib dgn harga RM600 juta saja.

      Belum pernah dalam catatan sejarah... Bank Negara beli tanah kerajaan.
      Apakah ini satu lagi skandal perompakan Najib......????

      Delete
    2. Apa sudah sgt kalau PPBM dan parti Kuali tak ada jentera utk PRU. Boleh sewa Bangladesh dan Nepal utk tampal poster dan gantung banner.

      Delete
    3. Gara-gara nafsu dodol nak tunjuk lebih hebat sambil menyonglap, Najib terbongkar sekali lagi bila dia arah Bank Negara bayar RM2 bilyon untuk membeli bangunan & tanah kepunyaan seorang billionaire Indonesia yg merupakan rakan baik Najib jugak...

      Tanah Felda di Jalan Gurney/Jalan Semarak dimajukan dgn projek Kuala Lumpur Vertical City (KLVC) membabitkan tujuh menara, termasuk menara ikonik FELDA dikenali sebagai KLVC Tower1A dengan bangunan pejabat 68 tingkat meliputi 59 tingkat pejabat, dua tingkat podium pejabat termasuk parkir, enam tingkat tempat letak kereta, dua tingkat parkir bawah tanah, taman atas bumbung dan helipad.

      Delete
  19. Pru13 parlimen:
    Umno=88
    Pas=21
    Pbb=14
    Mca=7
    Prs=6
    Mic=4
    Gerakan=1
    Pbs=4
    Spdp=4
    Upko=3
    Supp=1
    Pbrs=1
    Total=154

    Pkr=30
    Dap=38

    ReplyDelete
  20. Kalau pis dpt 40 kerusi, bn 42 kerusi dan ph 140 kerusi...tentu pis akan meroyan....dan akan bertanding di Uganda slps ini...kah kah kah....

    ReplyDelete
  21. Kalau pis dpt 40 kerusi, bn 42 kerusi dan ph 140 kerusi...tentu pis akan meroyan....dan akan bertanding di Uganda slps ini...kah kah kah....

    ReplyDelete
  22. Umno kini tahu komponen bn tak boleh diharap
    MCA MIC Gerakan kini cuma parti hanjing kurap
    Sedang kemarahan rakyat makin jadi meluap luap
    Walau 15 parti lagi ada, Putrajaya mungkin lesap

    mamposumnopas mamposumnopas mamposumnopas

    Itu sebab parti Pas hingga kini masih sehat wal afiat
    Walau fatwa hukum Pas sesat KER-jaan umno tak siasat
    Dibiarkan hidup bertujuan untuk dijudikan dan diperalat
    Kini Terbukti parti Paslah kepada umno menjadi tongkat

    mamposumnopas mamposumnopas mamposumnopas

    ReplyDelete
  23. Bila sedap makan hadi memuji saja..
    najib banyak cash.. hadi terbeliak mata..

    ReplyDelete
  24. Pak-Pak Lebai pun manusia juga seperti biasa.

    Mereka juga ada hawa nafsu.

    Toyota Vellfire, Audi Q7, Porshe 911, handphone Iphone X pun nak merasa juga.

    Adakah salah sekirannya orang PAS mempunyai hawa nafsu?

    ReplyDelete
  25. Matdey lagi terok. Kalau Nuat mahu bantu dia, jubor pun dia kasi Nuat tutoh...

    Kih kih kih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cyberpetpot umno bngok ni semua budak x pass spm ngan putri amno gatal cipap

      Delete
    2. Tiap2 hari Kejora sebut 'jubor', 'liwat' & 'lancap'.

      Apakah itu budaya & latihan yg diterapkan oleh JASA & BTN di bawah pantatberak Rosmah Najib.......??

      Delete
    3. Tak payah nk sembang lah semua tu dari zaman kepala taik

      Delete
    4. 'My France is Suck' kamu tuuuu.......???

      Delete
    5. Bro ko tak malu ker masuk blog nie ....org mentaliti rendah masuk blog sembang besar..partai munge malu org dia masuk sini ckp melalut mcm org tak ad akai..bro jgn rendah kn tahap lu

      Delete
    6. Hello Merci....

      I speak 'French' not 'France', why you numbskull, got it.....???

      Go back to school and keep your bloody mouth shut for your own good.....!!

      Delete
    7. 2051..eh eh ko yg merempat kat sini x tau malu..ko ingat ni blog pemuja badak ke? gi berambos la kat blog mykemut , haramkah or blog cucu selampit kulit babi tu

      Delete
  26. Andaikan separuh undi umno pergi bersatu - 44 + dap 38 + pkr 26 (tolak 4 kerusi yg tak mahu tun) = 108.
    Mca, Gerakan (cina marah najib) = 8.
    Mic (2 lg undi bn) = 2

    Total = 118.
    Belum campur sabah dan sarawak.
    Inshallah 112 untuk tubuh kerajaan dah lepas....inshallah dimakbulkan amin.

    Betul ke report CIA kata Mo1 bawa semua ahli keluarga ke Saudi untuk mencari suaka politik? Sudah lari ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin Ya Rabb.

      Delete
    2. PRU 14 pasti menyaksikan......

      umno kena masak semasaknya jadi lauk PPBM.
      umno kena masak semasaknya jadi lauk PKR.
      pas kena masak semasaknya jadi lauk AMANAH.
      mca kena masak semasaknya jadi lauk DAP.
      gerakan kena masak semasaknya jadi lauk DAP.
      mic, ada lagi ker kewujudannya.......????

      Delete
  27. Hi..uols rindu ke ngan mak badak..penat tau mak nyopping hari ni...beg hermes tetap pilihan, cantek tak mak cyberpetpot umnobngok?

    ReplyDelete
  28. 1938...tak habis habis nak perasan...
    kalau tak der ilmu asas sifir politik malaysia
    jangan nak sembang ler...
    ni nak habaq kat hang yg sebenarnya..
    tolong hafaz dan hadam kan....

    bunga raya maxima 3
    kuali maxima 2
    pkr maxima 7 (kawasan campuran)
    dap maxima 40 ( kubu kuat dari dulu)

    pas 22
    dan akhirnya /bakinya...ngam ngam
    majoriti 2/3 =148

    ReplyDelete
    Replies
    1. tolong hafaz dan hadam, parti bulan penungang agama, dacing senget sebab badak adalah perompak..sila telann macam badak

      Delete
  29. kecuali kawasan -kawasan cina dan dibandar...
    parti yg takder akar umbi =cawangan-cawangan
    tak pernah menang lagi...

    mungkin pru14 kali ni orang bunian( akar umbi
    cawangan bunga raya/kuali boleh dikira undinya)
    pasal tu berangan tak habis habis

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak badak memanng berangan nak jadik pm..ahli amnopas semua mak dah bayar..pandai tak mak badak, sebab tu jibby pun I rembat

      Delete
  30. Inilah manusia. Termakan budi, pendirian mati. Agama diketepi. Maruah tidak diambil. Amanah dikhianati.

    Yang pasti dedak dinanti. Jawatan dituntuti. Kuasa dirindui.

    Itulah Hadi.....bukan Pas as a party. Had nik aziz lived today, Pas tak kan se hina di bawah hadi masa kini.

    ReplyDelete
  31. PAS munafik cuma akan menang 04 kerusi sahaja kali ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang munafik org dlm nie...termasuk ko 2021

      Delete
    2. Masih pakai nama 'Perancis Celop', tak malu ker dah kena londeh dgn 'My France is Suck' kamu tuuuu.......???

      Delete
    3. Yang malu macai2 kepala taik bro

      Delete
    4. 'My France is Suck' kamu tuuuu.......???

      Delete
    5. alaa, mak badak tau cyberpetpot umnobngok ni semua bodoh macam maslan , ada hati nk jadi orang france

      Delete
    6. Mu nie bodoh sgt ... alam maya taruk jer apa yg ko suka ngok..

      Delete
    7. 2055..ikut suka? nmpak sangat ko bongok mcm maslan..tgk muka ko ngan maslan tu pun dah tau bodoh azali

      Delete
    8. orang amnopas memang bodoh mcm ketua depa..buat ikut suka.xpkai otak..mcm badak

      Delete



  32. Pergerakan jarum jam songsang.

    Dari Kubang Pasu ke
    Putra Jaya ke
    Titiwangsa
    Balik ke Langkawi



    ReplyDelete
    Replies
    1. pergerakan mak badak nyopping-milan-paris-new york- Ozzie

      Delete

  33. umno kena masak semasaknya jadi lauk PPBM.
    umno kena masak semasaknya jadi lauk PKR.
    pas kena masak semasaknya jadi lauk AMANAH.
    mca kena masak semasaknya jadi lauk DAP.
    gerakan kena masak semasaknya jadi lauk DAP.
    mic, ada lagi ker kewujudannya.......????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat Sabu hidup lagi ke?
      Dah lama tak dengar suara dia yg ala-ala bapak Beruk Uganda.

      Delete
    2. alaaa mak badak pun ada kerabat africa gak...kalu zimbabwe ada grace mugabe, malaysia ada mak badak..ayatolah heidi bawang pun sayang mak badak tau

      Delete
    3. Beliau masih cergas & cerdas...baru seminggu lepas beri ceramah di Kota Tinggi, Johor yang saya & anak2 buah saya ikut hadhir.

      Mat Sabu nie ada aura & chemistry tersendiri yg boleh menarik ramai orang datang. Bukan saja dapat maklumat, tapi turut terhibur dgn gelagat jenaka bersahaja, pokoknya setiap saat tak pernah rasa boring.

      Delete
    4. Aura John lagi kuat Pak Man sebab tu lah wak kojola kengkang dok pi hisap rokok dia...

      Delete
  34. Amanat haji Hadi khas untuk madey Kutty. Sbb dia jelas perlekeh hukum Islam, hina nabi dan pertahankan perlembagaan penjajah.,

    ReplyDelete
    Replies
    1. allaaa..mak badak pun tipu gak masa bersumpah xde diamond pink

      Delete
  35. prinsip asas politik untuk mereka
    yang sembang- sembang jer..tapi sebenarnya
    basic pun tak lepas

    1)setakat hari ini ...orang orang bunian
    tidak ada dalam senarai-pengundi samaaada
    setiap kawasan dun atau parlimen, demikian
    menurut sumber daripada SPR

    2) parti bunga raya dan kuali yang kurang
    ahli atau tiada kekuatan akar umbi =cawangan/bahagian
    tetapi mempunyai 50-100 ribu
    ahli/penyokong bunian di setiap parlimen tiada
    gunanya kerana mereka tidak boleh pergi mengundi..

    kesimpulan= dengan mempunyai kekuatan akar umbi
    yang kuat disesuatu kawasan parlimen atau dun
    sahaja boleh mendakwa ada peluang untuk menang
    dan mereka yang ada penyokong/ahli di alam bunian
    walau sebanyak mana pun = adalah
    zero /sifar peluang untuk menang disesuatu kawasan

    sekian terima kasih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpe mak badak tetap dapat sokongna cyberpetpot umnobgok untuk kerusi pm ganti najib..hidup mak badak..sekian terima kasih

      Delete
    2. Yg berdo'a dgn tuhan jesus jatuhkan laknat kpd Tun M, dan

      Yg mencela hina Allah konon meliwat dunia akhirat Tun M

      lebih jelas kufur lagi kafir, FAHAMMM...??

      Delete
  36. Org yg menghina sunnah Rasulullah adalah kafir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak badak nyopping duit rakyat pun kafir gak

      Delete
    2. Yg berdo'a dgn tuhan jesus jatuhkan laknat kpd Tun M, dan

      Yg mencela hina Allah konon meliwat dunia akhirat Tun M

      lebih jelas kufur lagi kafir, FAHAMMM...??

      Delete
  37. seman tua kutuk...

    diulangi lagi sekali..
    orang bunian tak boleh mengundi...
    yg tak daftar pun tak boleh mengundi...
    jadi...
    jangan perasan lebih...
    cawangan dah takder / kurang..
    apa lagi akar umbi nya..
    siapa nak buat kerja..jadi jentera??
    siapa yg nak mengundi bunga raya dan kuali tu..
    orang dialam bunian tak dikira yer...

    lupa nak tanya si seman tua kutuk ni...
    pernah tengok ke senarai pengundi
    kawasan parlimen engkau ??
    berapa orang ??? 50 k 60 k 70k 80k
    dah buat analisa ??
    dah kenal pasti golongan atas pagar ?
    dah jumpa diorang tak ?
    dah ada orang tak jaga setiap peti
    undi dan setiap saluran...

    ada orang ker sukarela nak buat kerja ??
    orang bunian tak boleh buat kerja tu yer

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpe mak badak ada cybertruper amnu yg dah dibayar untuk sokong mak badak ganti jibby;;khelass mak badak..azwan ali pun sokong I tau

      Delete
    2. Yang pasti PRU 14......

      umno kena masak semasaknya jadi lauk PPBM.
      umno kena masak semasaknya jadi lauk PKR.
      pas kena masak semasaknya jadi lauk AMANAH.
      mca kena masak semasaknya jadi lauk DAP.
      gerakan kena masak semasaknya jadi lauk DAP.
      mic, ada lagi ker kewujudannya.......????

      Delete
  38. Orang yang memperlekeh sunnah nabi
    mengatakan hukum Islam sudah tidak sesuai dilaksanakan
    hukumnya kafir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang yg menjual agama..menggunakan duit rakyat untuk menyopping tu pun kafir..yg main wayang nak buat hukum hudud pun kafir

      Delete
    2. menuduh tanpa bukti adalah sifat munafik
      guna duit rakyat utk shopping...bukti mana?
      jual agama...bukti mana?
      main wayang nak buat hukum hudud...bukti mana?

      mempersenda hukum Islam hukumnya kafir.

      Delete
    3. Aikk 2200, memang sah amno pas ni dajal..yg pas pis pus dok x bentang ruu tu ko tak tau, dah debat ke? Yg 1mdb rugi tu bukan duit rakyat..ko bodoh ye..baik ko gi buat scan kepala, ntah ntah ada tempurung kosong je

      Delete
  39. ITUKAH POLITIK ISLAM SEPERTI YG DITULIS OLEH MAUDUDI????,......HAHAHA....Paspispus mmg nk mampusss

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azwan nk masuk pas ganti mafpuz???betul Ker???

      Delete
    2. hellooo ..azwan tu penyokong mak badak ye..even lobai herdy pun takut ngan mak badak

      Delete
    3. Setakat merapu bg kat ko...bgs lah ad keje sikit tambah saham ya tak

      Delete
    4. 2156, aku tau la cyberpet pot umnobngok..sbb tu ko bodoh mcm maslan

      Delete
  40. "My France suck" dia punya hadis
    Merci Bhai orang Perancis
    Konon bersih tapi berkudis
    Otak kecik kepala mancis!

    Tun Mahathir cai nak tala
    Diri sendiri tak punya apa
    Kalah AmeNo buatnya gila
    Tanjung Rambutan nanti bertapa!

    Lima menteri jadikan satu
    Mari lawan Pengerusi Bersatu
    Bukan bertumbuk hanya IQ
    IQ terserlah Mahathirlah tentu!

    Kabinet kayu apa yang ada
    Angguk,tunduk, semua "yes Sir"
    Dapat jawatan jadi berada
    Songlap,kaut tak ingat dosa!

    Dengar Mahathir semua dah kecut
    Bagi komen mula melalut
    Satu hentam semua nak ikut
    Nampak licin kalahkan belut!

    Memang lumrah nak tagih gaji
    Cai pendedak apatah lagi
    Ditaja umrah ataupun haji
    Ketua Bahagian sikit dah bagi!

    Burukkan Tun wahai pencacai
    Dunia tahu siapa yang pandai
    Terjunlah cepat wahai si Luncai
    Pak Klepto buat negara hancai!

    Negara Perancis terkenal LV
    Kita beli mana yang ori
    Tun diburuk akhbar dan TV
    Semua nak bengkrap rakyat dah lari!

    Rakyat kasih Tun Mahathir
    Yang mengutuk hanya segelintir
    Yang lahap jawatan penjilat lendir
    Termasuk cai2 otaknya pandir!

    Mungkin semua kita dah nampak
    Saleh,Poat semua dah cuak
    Kerja kuat nak asah kapak
    Kutuk manapun Tun tak luak!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sian geng kepala taik...sembang besar hanya pandai pantun tu modal yg ad..ckp auta tiada fakta...

      Delete
    2. Hello Merci...

      Pantun dia ada seni, ada 'ryhme & prose', unlike your kejora's garbage pantatun.

      While you 'speak France not French', humiliating yourself with your idiocy in this blog, got it......??

      Delete
  41. asas politik untuk sibudin dan seman tua kutuk
    dan yang seumpamanya...

    bermain persepsi dalam politik..
    dan juga memintas dan mendedahkan strategi lawan..
    terutamanya si DAP laknatullah dan kawan2nya

    Politik ada seni dan tipu-helahnya, iaitu termasuk bagaimana untuk memanipulasi, mengelirukan dan mempengaruhi minda orang ramai. Ia juga soal bagaimana mahu membentuk persepsi-persepsi dalam minda masyarakat sesuai dengan maksud mereka. Sesuatu yang buruk pun boleh diolah menjadi baik melalui perang saraf politik ini.Pelbagai kaedah boleh digunakan untuk mencapai matlamat politik ini.Politikus memang saling memanipulasi sesama sendiri. Masing-masing memiliki kepentingan sendiri

    APABILA Pakatan Harapan menamakan Tun Dr Mahathir sebagai calon Perdana Menteri sementara jika mereka berjaya memenangi PRU ke-14, apakah yang dapat anda baca sebenarnya?
    Dalam konteks politik Malaysia hari ini, banyak telahan boleh dilakukan apabila Tun Dr Mahathir telah diangkat sebagai bakal Perdana Menteri sementara oleh Pakatan Harapan.

    Sama ada Tun Dr Mahathir yang berjaya memanipulasi pembangkang yang selama ini memusuhi beliau atau pembangkang yang telah berjaya mengeksploitasi beliau, telah menjadi perbahasan terbuka.

    Siapakah yang mengeksploitasi siapa?

    Itu mungkin antara perdebatan pro dan kontra.

    Sebaliknya, apa yang tidak disedari oleh orang ramai, yang mungkin cuba disembunyikan oleh pembangkang, khususnya DAP, adalah matlamat sebenar di sebalik pencalonan ini

    Ambil DAP sebagai contoh, mereka memang mempergunakan ahli-ahli politik Melayu untuk menumbangkan parti pemerintah yang diterajui oleh orang-orang Melayu. Mereka tidak mungkin dapat melakukannya secara sendirian. Untuk menjebak burung, perlukan burung sebagai denak/umpan.

    Bayangkan jika bukan Dr Mahathir yang dicalonkan, siapa pula yang lebih sesuai dengan misi mereka untuk meraih sokongan rakyat?

    Datuk Seri Anwar Ibrahim masih di dalam penjara, sementara Datuk Seri Wan Azizah pula adalah seorang wanita. Dalam minda orang ramai, mereka masih belum dapat menerima wanita sebagai Perdana Menteri.

    Jadi, Dr Mahathir adalah pilihan sesuai yang ada bagi mereka. Dr Mahathir boleh dipergunakan untuk meraih sokongan orang-orang Melayu. Tetapi, apakah motif selain tujuan itu?

    Jika kita mahu merenungkan lebih jauh, pencalonan Dr Mahathir ini memiliki pelbagai sasaran. Kita tidak sepatutnya fokus kepada batang tubuh Dr Mahathir semata-mata. Ia lebih daripada persoalan itu.

    Sebenarnya, terus-terang saya katakan, Pakatan Harapan cuba menjadikan PRU ke-14 kelak adalah perlawanan antara Tun Dr Mahathir dengan Datuk Sri Najib.

    Itulah mesej dan imej yang mereka mahu tanamkan ke dalam minda bawah sedar rakyat.

    Orang ramai akan dikelirukan dengan bercakap, memberi komen dan berteka-teki kewajaran Dr Mahathir sebagai Perdana Menteri sementara.

    Selama ini media-media pembangkang, propembangkang dan bebas telah memberikan imej buruk kepada Perdana Menteri dengan pelbagai tuduhan, maka apabila Dr Mahathir dijadikan ketua melawan kerajaan Barisan Nasional, mereka mahu memperlihatkan pertarungan antara dua tokoh ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hasutan tak sikit pun laku. Baru semalam Tun M terus dapat perhatian dari NGO-NGO, disaksikan orang ramai dan saya sendiri.

      Sorry...toksah buang masa & kotorkan laman web orang.

      Delete
    2. Ramai ke Man? Yg nmpak dlm 300 org je. Pelawak Accapan pn boley dpt crowd lebih dr 2.

      Delete
    3. Hihi..jibby pun kena tipu jat penang ngan port klang..ramai tp xde undi..hidup mak badak

      Delete
  42. asas politik untuk sibudin dan seman tua kutuk
    dan yang seumpamanya...

    bermain persepsi dalam politik..
    dan juga memintas dan mendedahkan strategi lawan..
    terutamanya si DAP laknatullah dan kawan2nya

    Politik ada seni dan tipu-helahnya, iaitu termasuk bagaimana untuk memanipulasi, mengelirukan dan mempengaruhi minda orang ramai. Ia juga soal bagaimana mahu membentuk persepsi-persepsi dalam minda masyarakat sesuai dengan maksud mereka. Sesuatu yang buruk pun boleh diolah menjadi baik melalui perang saraf politik ini.Pelbagai kaedah boleh digunakan untuk mencapai matlamat politik ini.Politikus memang saling memanipulasi sesama sendiri. Masing-masing memiliki kepentingan sendiri

    APABILA Pakatan Harapan menamakan Tun Dr Mahathir sebagai calon Perdana Menteri sementara jika mereka berjaya memenangi PRU ke-14, apakah yang dapat anda baca sebenarnya?
    Dalam konteks politik Malaysia hari ini, banyak telahan boleh dilakukan apabila Tun Dr Mahathir telah diangkat sebagai bakal Perdana Menteri sementara oleh Pakatan Harapan.

    Sama ada Tun Dr Mahathir yang berjaya memanipulasi pembangkang yang selama ini memusuhi beliau atau pembangkang yang telah berjaya mengeksploitasi beliau, telah menjadi perbahasan terbuka.

    Siapakah yang mengeksploitasi siapa?

    Itu mungkin antara perdebatan pro dan kontra.

    Sebaliknya, apa yang tidak disedari oleh orang ramai, yang mungkin cuba disembunyikan oleh pembangkang, khususnya DAP, adalah matlamat sebenar di sebalik pencalonan ini

    Ambil DAP sebagai contoh, mereka memang mempergunakan ahli-ahli politik Melayu untuk menumbangkan parti pemerintah yang diterajui oleh orang-orang Melayu. Mereka tidak mungkin dapat melakukannya secara sendirian. Untuk menjebak burung, perlukan burung sebagai denak/umpan.

    Bayangkan jika bukan Dr Mahathir yang dicalonkan, siapa pula yang lebih sesuai dengan misi mereka untuk meraih sokongan rakyat?

    Datuk Seri Anwar Ibrahim masih di dalam penjara, sementara Datuk Seri Wan Azizah pula adalah seorang wanita. Dalam minda orang ramai, mereka masih belum dapat menerima wanita sebagai Perdana Menteri.

    Jadi, Dr Mahathir adalah pilihan sesuai yang ada bagi mereka. Dr Mahathir boleh dipergunakan untuk meraih sokongan orang-orang Melayu. Tetapi, apakah motif selain tujuan itu?

    Jika kita mahu merenungkan lebih jauh, pencalonan Dr Mahathir ini memiliki pelbagai sasaran. Kita tidak sepatutnya fokus kepada batang tubuh Dr Mahathir semata-mata. Ia lebih daripada persoalan itu.

    Sebenarnya, terus-terang saya katakan, Pakatan Harapan cuba menjadikan PRU ke-14 kelak adalah perlawanan antara Tun Dr Mahathir dengan Datuk Sri Najib.

    Itulah mesej dan imej yang mereka mahu tanamkan ke dalam minda bawah sedar rakyat.

    Orang ramai akan dikelirukan dengan bercakap, memberi komen dan berteka-teki kewajaran Dr Mahathir sebagai Perdana Menteri sementara.

    Selama ini media-media pembangkang, propembangkang dan bebas telah memberikan imej buruk kepada Perdana Menteri dengan pelbagai tuduhan, maka apabila Dr Mahathir dijadikan ketua melawan kerajaan Barisan Nasional, mereka mahu memperlihatkan pertarungan antara dua tokoh ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hasutan tak sikit pun laku. Baru semalam Tun M terus dapat perhatian dari NGO-NGO, disaksikan orang ramai dan saya sendiri.

      Sorry...toksah buang masa & kotorkan laman web ora

      Delete
    2. Man oh Man ko klentong lg
      Disaksikn ramai org or ramai bonian Man?

      Delete
  43. Dalam bahasa yang mudah, pembangkang sebenarnya mahu mengecilkan skop perlawanan, iaitu dengan persepsi bahawa PRU14 adalah perseteruan Dr Mahathir dengan Dato Sri Najib.

    Kata dua mereka adalah, siapa yang mengundi Pakatan Harapan adalah mengundi Dr Mahathir, dan sesiapa yang mengundi Barisan Nasional adalah mengundi Dato Sri Najib.

    Pembangkang tidak mahu anda memikirkan perkara lain. Dengan pelbagai persepsi buruk yang mereka letakkan kepada kerajaan, pelbagai isu-isu rumit yang tidak difahami rakyat, mereka mahu memaksa anda memilih antara dua tokoh ini.

    Nampak ringkas permainan perang saraf ini. Mereka mahu meletakkan keadaan ini ke dalam minda orang ramai.

    Jadi, apa mesej mereka? Apa sebenarnya yang terselindung?

    Ia adalah soalan yang mudah. Orang ramai akan lupa melihat secara keseluruhan konteks politik Malaysia. Pilihan sudah dihadkan. Apabila imej PRU14 diperlihatkan sebagai perlawanan antara dua tokoh ini, orang ramai akan lupa dan terkeliru dengan realiti politik Malaysia yang sebenar.

    Jadi, saya mahu membersihkan pemikiran anda di sini, bahawa PRU ke-14 nanti bukanlah pertarungan antara Dr Mahathir dengan Dato Sri Najib. Ia adalah pertarungan antara Pakatan Harapan yang pro-DAP dengan Barisan Nasional yang pro-Melayu. Ia adalah perlawanan DAP ke atas UMNO untuk menghapuskan penguasaan politik orang-orang Melayu dengan menggunakan orang Melayu itu sendiri.

    Ya, jika anda memilih calon Pakatan Harapan, anda bukan memilih Dr Mahathir sebagai Perdana Menteri, tetapi anda sebenarnya telah menyerahkan kuasa politik di negara ini kepada DAP.

    Bagaimana DAP menguasai Pakatan Harapan, anda sendiri ketahui bahawa kerusi pembangkang terbesar hari ini adalah milik DAP, malah perkara ini telah banyak kali saya tuliskan sebelum ini, bahawa DAP adalah pencatur sebenar Pakatan Harapan.

    Hal inilah yang DAP tidak mahu orang ramai ketahui. Mereka cuba mengaburkan pemikiran orang ramai dengan meletakkan Dr Mahathir sebagai calon Perdana Menteri mereka. Orang ramai akan fokus kepada Dr Mahathir dan melupakan motif sebenar pencalonan ini. Orang ramai tidak akan nampak lagi bahawa PRU14 adalah percubaan DAP untuk menghakis kuasa politik orang-orang Melayu.

    Perkara ini jelas, bahawa mengundi Pakatan Harapan adalah sama seperti mengundi DAP. Dan mengundi DAP adalah mengundi untuk menjatuhkan kuasa politik orang-orang Melayu di negara sendiri.

    Persoalan sama ada kerajaan Barisan Nasional menyeleweng atau sebagainya, ia adalah persoalan lain yang boleh dibahaskan dalam tulisan lain. Persoalan di sini adalah, jika anda mengundi Pakatan Harapan, suka atau tidak, anda sebenarnya telah menyumbang kepada penghapusan penguasaan politik orang-orang Melayu di negara ini.

    Maka, itulah keadaan sebenar PRU14 nanti, iaitu ia harus dibaca sebagai perlawanan DAP cuba menghapuskan penguasaan politik orang-orang Melayu dengan menggunakan orang-orang Melayu itu sendiri.

    Dan DAP cuba mengelirukan perkara ini dengan meletakkan Dr Mahathir sebagai calon Perdana Menteri sementara, sedangkan perlawanan sebenarnya adalah lain.

    Itulah cita-cita utama orang-orang bukan Islam (DAP) di negara ini, menumbangkan kuasa politik orang-orang Melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hasutan sampah tak sikit pun laku. Baru semalam Tun M terus dapat perhatian & sambutan dari NGO-NGO, disaksikan orang ramai dan saya sendiri.

      Sorry...toksah buang masa & kotorkan laman web orang.

      Delete
  44. Dalam bahasa yang mudah, pembangkang sebenarnya mahu mengecilkan skop perlawanan, iaitu dengan persepsi bahawa PRU14 adalah perseteruan Dr Mahathir dengan Dato Sri Najib.

    Kata dua mereka adalah, siapa yang mengundi Pakatan Harapan adalah mengundi Dr Mahathir, dan sesiapa yang mengundi Barisan Nasional adalah mengundi Dato Sri Najib.

    Pembangkang tidak mahu anda memikirkan perkara lain. Dengan pelbagai persepsi buruk yang mereka letakkan kepada kerajaan, pelbagai isu-isu rumit yang tidak difahami rakyat, mereka mahu memaksa anda memilih antara dua tokoh ini.

    Nampak ringkas permainan perang saraf ini. Mereka mahu meletakkan keadaan ini ke dalam minda orang ramai.

    Jadi, apa mesej mereka? Apa sebenarnya yang terselindung?

    Ia adalah soalan yang mudah. Orang ramai akan lupa melihat secara keseluruhan konteks politik Malaysia. Pilihan sudah dihadkan. Apabila imej PRU14 diperlihatkan sebagai perlawanan antara dua tokoh ini, orang ramai akan lupa dan terkeliru dengan realiti politik Malaysia yang sebenar.

    Jadi, saya mahu membersihkan pemikiran anda di sini, bahawa PRU ke-14 nanti bukanlah pertarungan antara Dr Mahathir dengan Dato Sri Najib. Ia adalah pertarungan antara Pakatan Harapan yang pro-DAP dengan Barisan Nasional yang pro-Melayu. Ia adalah perlawanan DAP ke atas UMNO untuk menghapuskan penguasaan politik orang-orang Melayu dengan menggunakan orang Melayu itu sendiri.

    Ya, jika anda memilih calon Pakatan Harapan, anda bukan memilih Dr Mahathir sebagai Perdana Menteri, tetapi anda sebenarnya telah menyerahkan kuasa politik di negara ini kepada DAP.

    Bagaimana DAP menguasai Pakatan Harapan, anda sendiri ketahui bahawa kerusi pembangkang terbesar hari ini adalah milik DAP, malah perkara ini telah banyak kali saya tuliskan sebelum ini, bahawa DAP adalah pencatur sebenar Pakatan Harapan.

    Hal inilah yang DAP tidak mahu orang ramai ketahui. Mereka cuba mengaburkan pemikiran orang ramai dengan meletakkan Dr Mahathir sebagai calon Perdana Menteri mereka. Orang ramai akan fokus kepada Dr Mahathir dan melupakan motif sebenar pencalonan ini. Orang ramai tidak akan nampak lagi bahawa PRU14 adalah percubaan DAP untuk menghakis kuasa politik orang-orang Melayu.

    Perkara ini jelas, bahawa mengundi Pakatan Harapan adalah sama seperti mengundi DAP. Dan mengundi DAP adalah mengundi untuk menjatuhkan kuasa politik orang-orang Melayu di negara sendiri.

    Persoalan sama ada kerajaan Barisan Nasional menyeleweng atau sebagainya, ia adalah persoalan lain yang boleh dibahaskan dalam tulisan lain. Persoalan di sini adalah, jika anda mengundi Pakatan Harapan, suka atau tidak, anda sebenarnya telah menyumbang kepada penghapusan penguasaan politik orang-orang Melayu di negara ini.

    Maka, itulah keadaan sebenar PRU14 nanti, iaitu ia harus dibaca sebagai perlawanan DAP cuba menghapuskan penguasaan politik orang-orang Melayu dengan menggunakan orang-orang Melayu itu sendiri.

    Dan DAP cuba mengelirukan perkara ini dengan meletakkan Dr Mahathir sebagai calon Perdana Menteri sementara, sedangkan perlawanan sebenarnya adalah lain.

    Itulah cita-cita utama orang-orang bukan Islam (DAP) di negara ini, menumbangkan kuasa politik orang-orang Melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hasutan sampah tak sikit pun laku. Baru semalam Tun M terus dapat perhatian & sambutan dari NGO-NGO, disaksikan orang ramai dan saya sendiri, tanpa paksaan atau memberi gula-gula seperti apa yg Najib lakukan dalam himpunan umno-bn.

      Sorry...toksah buang masa & kotorkan laman web orang.

      Delete
  45. Mesyuarat DAP sahkan Madey diperguna, Melayu hilang kuasa!!!
    RISIKAN : RETREAT DAP

    Pertemuan tertutup LGE dgn pemimpin utama DAP merumuskan PRU14 adalah peluang keemasan dan terakhir utk menawan politik Malaysia. Faktor UMNO yg dilihat "lesu" berbanding PRU13 memberikan semangat utk DAP melaksanakan pelbagai strategi bersama parti org Melayu bagi mengalahkan BN.

    Tempoh beberapa bulan sebelum PRU14 dianggap "medan perang" bagi DAP dan LGE mahukan semua pemimpinnya bekerja keras dan tetap berhati-hati dengan parti yg dikuasai org Melayu.

    2. Pertemuan ini diadakan pada 7/1/2018 di Hotel Holiday Villa Subang selepas Konvensyen Pakatan Harapan (PH). Selain LGE, ahli CEC dan Ahli Jawatankuasa DAP Negeri Pulau Pinang, Selangor, Perak, Johor dan Kuala Lumpur seramai 75 org tlh terlibat dlm perbincangan ini.

    3. Intipati perbincangan:-

    3.1 Tan Kok Wai menyatakan DAP tetap dgn slogan "Malaysia Malaysian" dan tidak akan berganjak sama sekali. DAP tetap memperjuangan hak sama rata utk semua kaum di Malaysia.

    3.2 Gobind Singh menyatakan tidak berpuas hati atas perlantikan Tun M sebagai calon PM kerana bimbang akan _"back fire"_ kpd DAP nnt. LGE mengakui dan tahu akan perkara ini, tetapi DAP terpaksa ketika ini demi utk mengaburi mata kaum Melayu dan menunjukkan bahawa DAP bukan parti dominam dlm PH.

    3.3 LGE turut memaklumkan Tun M telah menandatangani satu surat yg menyatakan akan memberi laluan kpd DSAI utk mengambil alih jawatan PM andaikata PH dapat menubuhkn kerajaan. Surat tersebut turut ditandatangani oleh LGE, Mat Sabu dan DSWA sebagai saksi.

    3.4 LGE juga menyatakan bahawa sekiranya PH berjaya menubuhkan kerajaan, DAP mesti diberikn kementerian seperti dibawah dan telah persetujui oleh Majlis Presiden iaitu:-

    - TPM 2
    - KDN
    - Kementerian Kewangan
    - Kementerian Pendidikan
    - MITI
    - KPKT

    3.5 Selain itu, LGE mengarahkan 100 hari terakhir sebelum 17 Mei 2018 (Jangkaan DAP waktu PRU14), sebagai "medan perang" yg amat mencabar utk DAP. Ini merupakan satu peluang yg DAP ada dan seandainya gagal maka selepas ini tiada lagi harapan utk menawan Malaysia.

    3.6 Bagi LGE, ketika ini jentera UMNO tidak bergerak seperti yg dijangka, tidak seperti sebelum PRU13 dimana ketika itu UMNO terlalu aktif membawa org tertentu (bekas ahli DAP) utk menyerang DAP, tetapi kini UMNO nampak "lesu" dan peluang ini perlu diambil oleh DAP.

    3.7 Bagi LGE tidak perlu risau ttg Tun M dan TSMY kerana DAP telah _"lock"_ mereka. Selepas ini mereka akan berkempen utk DAP dikawasan luar bandar dan FELDA.

    3.8 LGE juga mahu agenda DAP berjalan seperti yg dia katakan dan ingat "inilah peluang kita yg terakhir utk rampas Malaysia" walaupun terpaksa bergabung dgn musuh- musuh kita. Harus juga diingat, walaupun DAP dlm satu gabungan dlm PH, tapi DAP harus sentiasa berwaspada dgn mrk ini kerana tidak boleh dipercayai 100 peratus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hasutan sampah tak sikit pun laku. Baru semalam Tun M terus dapat perhatian & sambutan dari NGO-NGO, disaksikan orang ramai dan saya sendiri, tanpa paksaan atau memberi gula-gula seperti apa yg Najib lakukan dalam himpunan umno-bn.

      Sorry...toksah buang masa & kotorkan laman web orang.

      Delete
  46. Proses demokrasi PH songsang!
    12 JAN: Ahli majlis pimpinan pusat PKR, Latheefa Koya kesal dengan tindakan Pakatan Harapan (PH) menamakan calon perdana menteri dan timbalan secara tergesa-gesa.

    Menurutnya, tiada penerangan diberikan kepada ahli parti sebelum pengumuman dibuat dan ia hanya memerangkap gabungan empat parti pembangkang itu dalam permainan politik BN.
    “Bagi saya, pengumuman calon PM/DPM secara tergesa-gesa adalah satu tindakan memerangkap diri sendiri dalam game BN.

    “Malangnya, pihak pimpinan baharu sekarang nak turun nak beri penjelasan. Terbalik!

    “Perkara ini sepatutnya dilakukan sebelum bukan selepas! Proses demokrasi songsang,” katanya menerusi Facebook, Jumaat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hasutan sampah tak sikit pun laku. Baru semalam Tun M terus dapat perhatian & sambutan dari NGO-NGO, disaksikan orang ramai dan saya sendiri, tanpa paksaan atau memberi gula-gula seperti apa yg Najib lakukan dalam himpunan umno-bn.

      Sorry...toksah buang masa & kotorkan laman web orang.

      Delete
  47. memperlekeh sunnah Rasulullah adalah kafir

    ReplyDelete
  48. MAHATHIR SENTIASA KONSISTEN UNTUK TIDAK KONSISTEN – TPM

    Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi menyifatkan Tun Dr. Mahathir Mohamad sebagai ahli politik yang ‘konsisten tidak konsisten’ dalam kenyataannya apabila mendakwa dipaksa menjadi Perdana Menteri sementara oleh Pakatan Harapan.
    Timbalan Perdana Menteri berkata, Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) itu hanya membuat kenyataan beliau dipaksa setelah timbul komen-komen negatif terhadap pemilihan sebagai Perdana Menteri sementara.

    “Saya amat menghargai Tun Mahathir kerana secara konsisten tidak konsisten. Beliau ‘consistently inconsistent.

    “Apabila pengumuman dibuat bahawa kononnya Pakatan Harapan telah menamakan beliau sebagai Perdana Menteri sementara, hari ini apabila ada komen-komen yang sebaliknya terhadap penerimaan pencalonan beliau, maka beliau kata dipaksa,” katanya.
    Ahmad Zahid mengulas kenyataan Mahathir kelmarin yang tidak berminat untuk menjadi Perdana Menteri sementara jika Pakatan Harapan memenangi Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) tetapi beliau dipaksa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hasutan sampah tak sikit pun laku. Baru semalam Tun M terus dapat perhatian & sambutan dari NGO-NGO, disaksikan orang ramai dan saya sendiri, tanpa paksaan atau memberi gula-gula seperti apa yg Najib lakukan dalam himpunan umno-bn.

      Sorry...toksah buang masa & kotorkan laman web orang.

      Delete
  49. MAHATHIR SENTIASA KONSISTEN UNTUK TIDAK KONSISTEN – TPM

    Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi menyifatkan Tun Dr. Mahathir Mohamad sebagai ahli politik yang ‘konsisten tidak konsisten’ dalam kenyataannya apabila mendakwa dipaksa menjadi Perdana Menteri sementara oleh Pakatan Harapan.
    Timbalan Perdana Menteri berkata, Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) itu hanya membuat kenyataan beliau dipaksa setelah timbul komen-komen negatif terhadap pemilihan sebagai Perdana Menteri sementara.

    “Saya amat menghargai Tun Mahathir kerana secara konsisten tidak konsisten. Beliau ‘consistently inconsistent.

    “Apabila pengumuman dibuat bahawa kononnya Pakatan Harapan telah menamakan beliau sebagai Perdana Menteri sementara, hari ini apabila ada komen-komen yang sebaliknya terhadap penerimaan pencalonan beliau, maka beliau kata dipaksa,” katanya.
    Ahmad Zahid mengulas kenyataan Mahathir kelmarin yang tidak berminat untuk menjadi Perdana Menteri sementara jika Pakatan Harapan memenangi Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) tetapi beliau dipaksa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. RM2.6b – I used ‘plural’ because I met donor’s reps, says DPM

      Filed under: Politics — Hornbill Unleashed @ 8:00 AM ~ December 12 , 2015

      Deputy Prime Minister Ahmad Zahid Hamidi has claimed that he met with several representatives of the RM2.6 billion donor hence the reason he mentioned “plural”.

      He said the matter has been explained by the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC).

      “My view does not differ from MACC’s official statement,” he told a press conference at the Putra World Trade Centre in Kuala Lumpur today.

      Pressed further whether it was a government or an individual who gave the donation, Zahid said it is better for MACC to issue a detailed explanation.

      Asked to clear the confusion surrounding the issue yesterday, the deputy prime minister replied: “Plural”.

      Previously, Zahid said he met the “donor” and two days ago was quoted as telling pro-Umno news portal Agenda Daily that the colossal sum came from the leadership of a government in the Middle East, and not an individual.

      During media interviews this week, Prime Minister Najib Abdul Razak, into whose personal account the RM2.6 billion was transferred, also used the term “donors”.

      Delete
    2. Alamak .....

      The confirmation did not come from Abu Kassim .. it was uttered by Zulkifly ..the playboy buddy rose MACC chief who replaced Abu Kassim ..... heee...heeee...heeee

      Delete

  50. China Blasts Own Lazy Military And Prepares For War

    Newsweek ~ 12 January 2018 ~ Christina Zhao

    The People’s Liberation Army has criticized its own military personnel for being paralyzed by peace as China ramps up preparations for war.

    This week, a PLA Daily report blasted its own soldiers for refusing to face the possibility of war, blaming the recent period of peace for paralyzing the current generation of troops, reported the Global Times, a newspaper produced by the ruling Communist party.

    "War is not far from us. Regional situations around China are complex and unstable, and dangers are hiding under the peace. China cannot afford a military failure, so we must be fully aware of potential crisis and be prepared for battle at all times," the official PLA newspaper wrote.

    On Thursday, President Xi Jinping called for the military to demonstrate heroism and a fighting spirit to safeguard the communist party’s interests at the second plenary session of the 19th Central Commission for Discipline Inspection of the CPC, reported Xinhua News Agency.

    That same day, the official military news site warned its soldiers to prepare for imminent threats and to avoid complacency as it begins intense training to ready the country for battle.

    This follows the enormous military assembly on January 3 where President Xi Jinping told his troops not to fear “hardship or death” and issued instructions to its forces to begin real combat training for all three branches of the military - the army, the navy and the air force.

    Since Xi’s speech, China’s most advanced military aircrafts have been conducting extreme exercises, according to the Global Times. These exercises, at home and abroad, have included air combat training with the J-20 stealth fighter jet, the Y-20 transport aircraft and the H-6K bomber.

    Xu Guangyu, a retired general, says the likelihood that China will be forced to engage in military conflict has increased over the past few years.

    "In regions like the Korea Peninsula, China-India border area and the Taiwan Straits, the PLA needs to be prepared for all possibilities. Our overseas interests in regions like Africa and the Middle East are also under threat due to local instability,” he said.

    #### Africa & Middle East only ???
    Why Malaysia excluded ?. China has bigger interest in Malaysia in comparison to those regions ####

    ReplyDelete
  51. DR MAHATHIR ADALAH ‘RAJA PUTAR BELIT’ MALAYSIA

    Ya, tidak disangkalkan lagi Tun Dr Mahathir Mohamad merupakan seorang ‘Raja Putar Belit’ di negara kita.
    Dengan tidak semena-mena, Pengerusi Pakatan Harapan itu membuat kenyataan bahawa harga tol di negara ini masih ditahap yang murah seperti dilaporkan oleh pihak media pada awal tahun 2018 ini.
    Sedangkan hampir setiap hari partinya sendiri menuntut undi rakyat agar mereka boleh menghapuskan tol yang dianggap mereka sebagai membebankan.
    Begitu juga pada pemberian BR1M kepada rakyat Malaysia yang berpendapatan kecil dan sederhana. Pada asalnya, Dr Mahathir membuat kenyataan membenci tindakan kerajaan memperkenalkan dasar subsidi terarah seperti BR1M ini.
    Jika tidak salah, permulaan kritikan Dr Mahathir terhadap Datuk Sri Najib Tun Razak adalah mengenai BR1M. Namun pada waktu itu, Dr Mahathir masih bersama Umno dan kerajaan. Kritikannya sekadar sinis dan dianggap ‘cuitan’ dari seorang Negarawan.
    Bagaimanapun, ia berlarutan sehingga Dr Mahathir benar-benar memusuhi Perdana Menteri.
    Namun drama putar belit dan ‘u-turn’ Dr Mahathir semakin menjadi-jadi apabila Pakatan Harapan mengumumkan akan mengekalkan pelaksanaan BR1M seandainya mereka dapat menakluk Putrajaya.
    Banyak lagi siri-siri ‘Raja Putar Belit’ ini dalam dia bermain politik. Jika dahulu Dr Mahathir dianggap sebagai pro kepada dasar-dasar Kerajaan Barisan Nasional, termasuklah dasar-dasar yang diciptanya sendiri, namun sekarang lagak dan gerak geri Dr Mahathir tidak lagi begitu.

    Inilah ‘Raja Putar Belit’ paling besar dalam negara kita. Jika dia kembali menjadi Perdana Menteri, percayalah bahawa seluruh dunia akan mentertawakan kita dan kehidupan rakyat akan ‘diputar belit’ sehingga menyusahkan rakyat sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 'I met with the financial trustee of the RM2.6 billion donor' - Ahmad Zahid

      Diterbitkan pada August 22, 2015 16:49 MYT

      AHMAD ZAHID: I am confirming that the donation was from the Middle East because I saw the documents.

      BATU PAHAT: Malaysia's commitment in fighting terrorism, upholding the teachings of the Sunni school of thought and moderation are the reasons why a Middle Eastern donor contributed RM2.6 billion, said UMNO vice-president Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

      He said the donor appreciated Malaysia for its seriousness in fighting terrorism.

      "I am confirming that the donation was from the Middle East because I saw the documents and met with the chief investment officer of the donor and financial trustee of the family of the donor. I asked why USD700 million was donated to Malaysia.

      "I asked why provide assistance to UMNO and Barisan Nasional (BN). He gave three reasons - the first because Malaysia is fully committed to anti-terrorism and Malaysia had the Prevention of Terrorism Act (POTA), the Penal Code, the Security Offences (Special Measures) Act 2012, as we do not want terrorists to disrupt (the nation)," he said.

      Ahmad Zahid who is also Deputy Prime Minister was speaking at the opening of the UMNO Sri Gading division delegates' meeting here today.

      Also present were Sri Gading UMNO division head Datuk Ab Aziz Kaprawi, Johor UMNO information chief Datuk Samsulbari Jamali and Johor Wanita UMNO head Datuk Sharifah Azizah Syed Zain.

      Ahmad Zahid said the second reason for the donation was because Malaysia followed Sunni teachings and the donor did not want there to be other sects which deviated from the teachings of Prophet Muhammad.

      He added that the third reason was the clear commitment by Malaysia which has a plural society to the path of moderation, which was acknowledged by other Islamic nations.

      "I saw the original documents, not photostated (copies). I also saw the financial transactions," he said.

      Ahmad Zahid said the transactions went through several channels and companies as the donor did not want only one cheque to be deposited into one account under Datuk Seri Najib Razak's name to be used as political funds.

      "If this is disputed, then how about the political funds of the DAP, PKR and PAS. That is why the Prime Minister (PM) challenged their leaders, if they disclose the sources of their funds, the PM will also be willing to disclose where the funds came from," he said.

      Ahmad Zahid said to date, the challenge had not been taken up because the opposition was scared to reveal the sources of their political funds.

      He added that he was revealing this to prevent confusion over the funds and to avoid slander especially that being spread on social media and by the western media.

      He said slander seemed to be common fare since the days of previous Prime Ministers and had become more rampant through the Internet during Najib's time.

      He said the explanation was to clarify and show that there was no embezzlement of the Pensions Trust Fund (KWAP) but the money was a donation from a Middle-Eastern family.

      "If we are slandered, how would we feel? That is why Tan Sri Abu Kassim (Malaysian Anti-Corruption Commission) was sent to meet with the donor and confirmed that there was no corruption but the funds were 100 percent donated by a family in the Middle East," he added.

      >>>>>> WHAT A JOKE !!!!! <<<<<<<

      Note : Abu Kassim was shown the door immediately after meeting the donor in the middle of the Arabian desert ...haaa...haaa,,

      Delete
  52. SURAT TERBUKA,untuk ANWAR
    Assalamualaikum WW.

    Yang Dihormati DS Anwar Ibrahim,
    Baru-baru ini, Konvensyen Pakatan Harapan kembali meletak Tun Dr. Mahathir sebagai Perdana Menteri sementara. Adakah DS mempercayainya? Berapa lama sementara itu? Adakah ada apa-apa perjanjian bertulis? Bolehkah gentlemen agreement dipercayai? Kenapa PH tidak melantik Dr Wan Azizah sebagai PM Sementara yang akan memudahkan lagi perlantikan DS sebagai Perdana Menteri? Ternyata semua ini adalah game politic Tun M yang akan menjerumus DS ke lubang yang lebih dalam. Nampaknya DS tidak serik kena tipu !

    DS kena beringat, Tun M tidak kisah jika ada ribuan doktor pakar atau consultant yang lebih baik dari dia, Tun M juga tidak kisah jika ada orang lebih berilmu pengetahuan dari dia, atau jika ada rakyat Malaysia lebih pandai dalam aspek lain. Tetapi Tun M tidak akan menerima jika ada orang yang lebih pandai dalam politik daripada dia, dan Tun M tidak boleh menerima hakikat jika ada orang yang lebih kaya daripada anak-anak dia.

    Sebab itulah, dalam sains politik, Tun M tidak akan membenarkan DS menjadi Perdana Menteri atau Dr Wan Azizah menjadi Perdana Menteri sementara. Sebab itulah dalam konvensyen itu, Tun M berjaya meletakkan dirinya semula sebagai Perdana Menteri walaupun hanya PM Sementara. Isunya sementara berapa lama?

    Ramai orang sekelip mata lupa bagaimana nasib DS dilebamkan di dalam penjara semasa Tun M memerintah, bagaimana DS dimalukan sebagai sodomis dan melakukan rasuah, bagaimana DS terpaksa menaiki motor untuk melarikan diri dari kepungan polis di Dataran Merdeka dahulu (1998), bagaimana rumah DS dirosakkan untuk menangkap DS ke penjara, dan banyak lagi tragedi yang memalukan.

    Sehingga ke saat ini, Tun M tidak pernah memohon maaf secara terbuka dan spesifik. Tun M tidak pernah mahu membersihkan nama baik DS walaupun dengan hanya berkata, ‘saya memohon maaf kepada Anwar kerana tuduhan-tuduhan saya dahulu sodomi dan rasuah dahulu adalah fitnah sahaja’. Tun M tidak ada keikhlasan. Sebenarnya permuafakatan Tun M sekarang hanyalah untuk menjatuhkan DS Najib bagi memastikan survival anak-anaknya dalam politik dan perniagaan, bukannya untuk melantik DS sebagai Perdana Menteri.

    Saya telah berbicara dan bertukar-tukar pandangan dengan sahabat DS yang juga seorang ilmuwan di Bangi. Kesimpulan kami, DS sedang masuk perangkap kali kedua. Berhati-hatilah…

    Salam hormat,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hasutan sampah tak sikit pun laku. Baru semalam Tun M terus dapat perhatian & sambutan dari NGO-NGO, disaksikan orang ramai dan saya sendiri, tanpa paksaan atau memberi gula-gula seperti apa yg Najib lakukan dalam himpunan umno-bn.

      Sorry...toksah buang masa & kotorkan laman web orang.

      Delete
  53. TIDAK ADA PERJANJIAN BERTULIS ANWAR DILANTIK PERDANA MENTERI, ANWAR TIDAK AKAN MENJADI PM
    TIDAK sampai seminggu selepas Konvensyen Pakatan Harapan yang menyaksikan Tun Dr. Mahathir dilantik sebagai Perdana Menteri Sementara beberapa otai PKR dan AMANAH menyerlahkan kemarahan mereka.

    Pertama, parti AMANAH Johor dan Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur menunjukkan kemarahan mereka. AMANAH Johor memboikot konvensyen tersebut manakala AMANAH KL diselebungi kesedihan dan kemarahan. Cita-cita mereka mahu menggantikan PAS dalam Pakatan Harapan semakin samar dengan hanya peruntukan 27 Kerusi, menjadikan AMANAH sebuah parti yang paling kecil dan paling lemah dalam PH.

    Manakala PKR Selangor berantakan antara Kem DS Azmin Ali vs Kem DS Wan Azizah yang digerakkan oleh Rafizi Ramli. Umum mengetahui Rafizi tidak pernah ngam dengan Azmin, malahan sejak Azmin menjadi Mentri Besar Selangor tidak ada penglibatan besar Rafizi. Azmin mengetepikan Rafizi kerana Rafizi berada di dalam kem Dr Wan Azizah. Selepas kegagalan Rafizi menaikkan Dr Wan Azizah dalam Langkah Kajang, perlantikan Dr Wan Azizah sebagai bakal Timbalan Perdana Menteri sangat menggembirakan Rafizi.

    Dalam pada itu, otai-otai Reformasi 1998 kekal hanya mahukan DS Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri bukannya Tun M.

    Semua orang telah tertipu. Adakah anda melihat apa-apa perjanjian bertulis untuk mengesahkan Anwar akan dilantik sebagai Perdana Menteri sejurus selepas Anwar diberi keampunan oleh DYMM SPB Yang DiPertuan Agong ? Adakah anda melihat ada tempoh masa Perdana Menteri sementara? 2 bulan atau 12 bulan atau 24 bulan atau sehingga Mukhriz berjaya dinaikkan sebagai Perdana Menteri ?

    Kembali kepada sejarah 1998, Tun M dengan tegas menyatakan Anwar tidak layak menjadi Perdana Menteri kerana perbuatan sodomi (disebut oleh Tun M dengan perkataan melancap dalam B Inggeris) dan sebab kedua amalan rasuah Anwar (Rujuk Youtube Ucapan Tun M sewaktu memecat Anwar:1998). Sehingga saat ini, Tun M tidak pernah menarik balik semua tuduhan jelik itu.

    Sepatutnya PKR mempertahankan status quo hanya Anwar sahaja Perdana Menteri bukannya menyerahkan semula kepada Tun M yang mungkin bertaraf sementara sehingga beberapa tahun lagi.

    Pada ketika itu, apabila ditanya oleh wartawan mengapa Anwar belum dilantik sebagai Perdana Menteri, jawapan yang akan diberikan dan ayat lumrah ialah DYMM SPB Yang DiPertuan Agong tidak dapat memperkenankan pengampunan kerana kesalahan Anwar sangat berat dan dia terikat dengan perlembagaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hasutan sampah tak sikit pun laku. Baru semalam Tun M terus dapat perhatian & sambutan dari NGO-NGO, disaksikan orang ramai dan saya sendiri, tanpa paksaan atau memberi gula-gula seperti apa yg Najib lakukan dalam himpunan umno-bn.

      Sorry...toksah buang masa & kotorkan laman web orang.

      Delete
  54. Semua orang telah tertipu. Adakah anda melihat apa-apa perjanjian bertulis untuk mengesahkan Anwar akan dilantik sebagai Perdana Menteri sejurus selepas Anwar diberi keampunan oleh DYMM SPB Yang DiPertuan Agong ? Adakah anda melihat ada tempoh masa Perdana Menteri sementara? 2 bulan atau 12 bulan atau 24 bulan atau sehingga Mukhriz berjaya dinaikkan sebagai Perdana Menteri ?

    Kembali kepada sejarah 1998, Tun M dengan tegas menyatakan Anwar tidak layak menjadi Perdana Menteri kerana perbuatan sodomi (disebut oleh Tun M dengan perkataan melancap dalam B Inggeris) dan sebab kedua amalan rasuah Anwar (Rujuk Youtube Ucapan Tun M sewaktu memecat Anwar:1998). Sehingga saat ini, Tun M tidak pernah menarik balik semua tuduhan jelik itu.

    Sepatutnya PKR mempertahankan status quo hanya Anwar sahaja Perdana Menteri bukannya menyerahkan semula kepada Tun M yang mungkin bertaraf sementara sehingga beberapa tahun lagi.

    Pada ketika itu, apabila ditanya oleh wartawan mengapa Anwar belum dilantik sebagai Perdana Menteri, jawapan yang akan diberikan dan ayat lumrah ialah DYMM SPB Yang DiPertuan Agong tidak dapat memperkenankan pengampunan kerana kesalahan Anwar sangat berat dan dia terikat dengan perlembagaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di atas adalah hasutan sampah cerita karut sikit pun tak laku.
      Baru semalam Tun M terus dapat perhatian & sambutan dari NGO-NGO, disaksikan orang ramai dan saya sendiri, tanpa paksaan atau memberi gula-gula seperti apa yg Najib lakukan dalam himpunan umno-bn.

      Sorry...toksah buang masa & kotorkan laman web orang.

      Delete
  55. Memperlekehkan sunnah Rasulullah adalah kafir.
    Mengatakan hukum Islam tidak sesuai dilaksanakan di zaman ini adalah kafir.

    ReplyDelete
  56. DR. M AKAN GAGALKAN RANCANGAN
    Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tun Dr. Mahathir Mohamad diramal akan menggagalkan ranca­ngan Pakatan Harapan yang dike­tuai DAP untuk menjadikan Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri sekiranya pembangkang berjaya memenangi Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).

    Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Seri Ahmad Bashah Md. Hanipah berkata, parti-parti pembangkang dalam Pakatan Harapan boleh menilai bagaimana bekas Perdana Menteri itu boleh menyisihkan Presiden PPBM, Tan Sri Muhyiddin Yassin demi menjayakan agenda peribadinya.

    “Pakatan Harapan sepatutnya sedar bahawa Dr. Mahathir tidak akan menjayakan rancangan mereka kerana beliau mempunyai agenda peribadi berkaitan anak dan keluarganya sahaja. Dr. Mahathir hanya mahu memuaskan hatinya yang diselubungi perasaan marah.

    “Masalah dalam Pakatan Harapan adalah mereka tidak mempunyai calon Perdana Menteri sementara kerana Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail (Presiden PKR) ialah perempuan manakala Lim Kit Siang (Penasihat DAP) pula Cina,” katanya.

    Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan Siri Jelajah Internship Mahasiswa Anak Negeri (IMAN) 2.0 Program Turun Padang di sini, hari ini.

    Ahmad Bashah berkata, Pakatan Harapan sepatutnya sedar bahawa mereka hanya dipergunakan Dr. Mahathir semata-mata mahu menjayakan agenda peri­badi iaitu menjatuhkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak bagi membolehkan anak­nya, Datuk Seri Mukhriz menjawat jawatan tersebut.

    “Di mana (kedudukan) Muh­yid­din sekarang ini? Pada hal, beliau yang merupakan bekas Timbalan Perdana Menteri pun disisihkan kerana agenda peri­badi Dr. Mahathir. Oleh itu, pe­ngundi perlu bijak menilai agenda Dr. Mahathir, bukan untuk rakyat atau memajukan negara.

    “Malah jika dilihat dari segi kemampuan dan umur juga, Dr. Mahathir sudah tidak berdaya untuk menjalankan tanggungjawab sebagai wakil rakyat apatah lagi untuk menjadi Perdana Menteri buat kali kedua ketika Malaysia sedang menuju menjadi negara maju dan lebih dinamik,” ujarnya.

    Beliau yang juga Menteri Besar berkata, rakyat perlu sedar bahawa banyak agenda peribadi Dr. Mahathir ketika menjadi Perdana Menteri selama 22 tahun mulai terdedah justeru, mereka perlu menolak pemimpin kitar semula.

    “Kita sudah tahu sejarah beliau ketika menjadi Perdana Menteri selama 22 tahun. Satu persatu agenda peribadinya mula terbongkar. Rakyat perlu bijak membuat penilaian,” katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di atas adalah hasutan sampah cerita karut sikit pun tak laku.
      Baru semalam Tun M terus dapat perhatian & sambutan dari NGO-NGO, disaksikan orang ramai dan saya sendiri, tanpa paksaan atau memberi gula-gula seperti apa yg Najib lakukan dalam himpunan umno-bn.

      Sorry...toksah buang masa & kotorkan laman web orang.

      Delete
  57. Kopipes blog kawan2



    Anonymous13 January 2018 at 16:35
    Betul tu Tan Seri,saya akan balik dr UK anak beranak utk mengundi sebaik najib membubarkan parlimen,semoga orang2 melayu yg masih buta akal dan mata hatinya,mendapat hidayah sebelum terlambat.....
    Selamatkan tanah air kata,inilah satu2nya negara kita yg ada....

    Reply

    Mohammad Azren13 January 2018 at 16:56
    Saya yg totok Umno pun nak pangkah PH.Lebih menyakinkan.

    Reply

    HBM13 January 2018 at 17:56
    Tan Sri.....
    Saya pengundi BN sejak mula dapat mengundi. Umur saya sudah pun hampiri warga emas.
    Tapi kali ini saya terlalu kecewa dgn Umno terutama MT umno. Saya sudah buat kesimpulan semua MT umno tidak boleh dipercayai.
    Jadi 35 orang keluarga terdekat saya mengikut TDM menyertai PPBM tanpa dijemput oleh sesiapa.
    Terima kasih Tun membuka jalan untuk kami keluar umno.
    Harapan kami PPBM boleh menjadi satu pohon baru tempat kami tumpang berteduh.

    Reply

    Anonymous13 January 2018 at 18:16
    Begitu juga dengan soalan yang selalu ditanyakan sekarang ini terutama olih kaki tangan awam. Betulke undi tu rahsia. Kalau mereka masih hendak mengundi BN buat apa mereka tanyakan soalan tu. Mereka tentu dah bertekat nak undi PH. Lantaran itu kempen PH mestilah memberikan keyakinan kepada mereka bahwa tak ada siapa pun yang akan tahu siapa yang mereka pangkah kecuali diri mereka sendiri. Tak perlu takut.

    Reply

    Anonymous13 January 2018 at 18:29
    Saya penyokong tegar Pemerintah(UMNO) sememangnya tak sabar untuk kasi X (axe/kapak) UMNO.

    Reply

    Anonymous13 January 2018 at 18:58
    Assalamualaikum Tan Sri.....dulu saya tidak pernah menyangka pada suatu hari saya akan 'menjauhkan diri'dari parti yang selama ini saya sokong .Tapi itu semasa zaman YAB Tun Dr.Mahathir...sekarang sudah tetapkan hati....BN sekarang bukan BN dulu lagi...sudah rosak.

    Terima kasih Tun atas segala susah payah membawa suara kegelisahan rakyat Malaysia yang merasai,melihat dan gelisah akan keadaan hala tuju negara kita .Semoga Allah merahmati Tun dan juga Tan Sri Zam .Amin.

    Reply

    Mohamad Asri13 January 2018 at 20:05
    Hidup Pakatan Harapan,Hidup Warisan

    Reply

    Anonymous13 January 2018 at 20:18
    Saya sudah merancang untuk mengambil cuti panjang pada PRU14 ini.Juga,sudah berjanji akan buat kenduri bagi merayakan kejatuhan rejim kleptokrat Bapa Penyamun.Semua saudara mara dan rakan taulan pejuang Chedet akan balik berkumpul di negeri Lindungan Bulan.

    Reply

    fadzi dam13 January 2018 at 20:39
    Ditto.. nak ubah angin.. UMNO/BN no more

    Reply

    Anonymous13 January 2018 at 20:45
    Siapa yang nak undi parti Najib lagi..

    Menghabiskan beras jer..

    Reply

    Anonymous13 January 2018 at 20:48
    Umur saya hampir setengah abad. Seumur hidup saya... tak pernah saya undi selain BN. Tapi tidak pada PRU14. PH lebih meyakinkan.

    Betul tu... tak sabar nak tunggu pilihanraya. Heee lambatnya nak bubar parlimen.

    ReplyDelete
  58. LEPAS PRU14, BERKUBURLAH PH

    Dulu buat Barisan Alternatif pada 1999, hendak tumbangkan Mahathir yang dikata "Mahafiraun". Sanggup guling guling dan tidur atas jalan kerana hendak lawan Mahafiruan yang zalim.

    Kena pukul dengan cota, kena sembur gas pemedih mata dan kena penjara, semua tidak rasa apa apa dan tidak mengapa kerana lebih sakit melihat Mahathir berkuasa dan menjadi raja. Sakit melihat Mahathir di puncak kuasa lebih pedih waktu itu.

    Kemudian, tahun 2001, DAP keluar dari Barisan Alternatif. Tidak puas hati dengan PAS. Tidak lama selepas itu, Barisan Alternatif pun turut sama "bungkuih" dan pergi melingkup.

    Lepas keluar penjara, Anwar tanding di "Matang Pauh" pada 2008. Mahathir terus dikutuk dan dikecam Anwar. Masa Anwar duduk lama 1998-2004, kenapa masa itu Mahathir tidak hendak pergi melawat ?

    Mati Barisan Alternatif, depa buat pula Pakatan Rakyat pada 2008. Tahan tidak lama juga. Di Penang, DAP terajang keluaq PAS bila dapat kuasa. Di Selangor pun, PAS nak kena terajang keluaq lepas PRU14 ini.

    DAP sudah taja PAN lawan PAS. Bagi duit, bayaq gaji Mat Sabu sampai RM15,000 sebulan. Nak hingaq apa lagi, dedak dah penuh mulut DAP bagi. Jadilah hamba DAP, mengumpan undi Melayu.

    Sekarang ini, dengan adanya PAN dan PPBM, Pakatan Harapan dibuat. Bagi jawatan Perdana Menteri, depa sebut orang yang duduk jawatan itu hanya "sementara" sahaja.

    Ramai tidak sedaq, Pakatan Harapan ini pun hanyalah "pakatan yang sementara" sahaja juga. Berpakat sementara sahaja untuk rebut kuasa. Lepas dapat kuasa, tidak berpakat dah.

    Tubuh pakatan lain pula, untuk perjatuh depa sama sendiri. Mahathir pun duk simpan bideo Bang Non, DAP pun simpan bideo, Bang Non pun ada simpan peluru.

    Menang pun depa berkelai, kalah pun depa berkelai. Minyak dan ayaq mana boleh campuq. Kucing dan anjing mana bulih duk sekali, depa akan berkelai sakan. Hampa tunggu tengoklah.

    Ni gambaq kubuq depa, dah gali siap siap dah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di atas adalah hasutan sampah cerita karut sikit pun tak laku.
      Baru semalam Tun M terus dapat perhatian & sambutan dari NGO-NGO, disaksikan orang ramai dan saya sendiri, tanpa paksaan atau memberi gula-gula seperti apa yg Najib lakukan dalam himpunan umno-bn.

      Sorry...toksah buang masa & kotorkan laman web orang.

      Delete
  59. Pembangkang Akan Kalah Teruk, Barisan Nasional Akan Kekal Di Putrajaya
    Pembangkang Akan Kalah Teruk, Barisan Nasional Akan Kekal Di Putrajaya

    Cita cita parti satu kerusi untuk jadi PM tidak akan kesampaian. Parti satu kerusi tidak layak pun, top dog sebenar dalam pembangkang adalah DAP bukannya PPBM.

    Hakikatnya, dalam Pakatan Harapan sekarang, DAP ada 37 kerusi, PKR ada 28 kerusi, PAN yang dipimpin oleh Mohamad Sabu ada enam kerusi dan PPBM hanya ada satu iaitu Muhyiddin Yassin di Pagoh.

    Dengan hanya satu kerusi, PPBM hanya melukut di tepi gantang sahajalah. Meminta simpati dengan DAP. Ketua sebenar dalam pembangkang adalah DAP bukannya Mahathir.

    Biarpun dalam konvensyen Pakatan Harapan pada hari 7 Januari lepas, PPBM kata hendak tanding 52 kerusi, PKR 51 kerusi, DAP tanding 35 dan PAN tanding 27. Jumlahnya baru 165 kerusi.

    Ada lagi baki 57 kerusi di Sabah dan Sarawak. Di dua negeri itu, PPBM dan PAN tidak akan bertanding. Dari 57 kerusi ini, PKR akan ambil 19 kerusi dan DAP akan ambil 15 kerusi. Jika ikut agihan pada PRU13, begitulah agihannya.

    Oleh itu jumlah sebenar di 222 kerusi parlimen bagi pembangkang adalah seperti berikut :

    1) DAP - 50 kerusi
    2) PKR - 70 kerusi
    3) PPBM - 52 kerusi
    4) PAN - 27 kerusi

    Jumlah kerusi - 199 kerusi.

    Ada lagi baki 23 kerusi. Dulu PAS yang tanding di 14 kerusi, kini PAS sudah tiada. Mungkin 2 diambil oleh parti Warisan di Sabah. Jadi baki lagi 21 kerusi ini siapa akan tanding? Sudah tentu akan diisi oleh DAP yang akan menaja calon calon tertentu di kawasan pedalaman.

    Oleh itu, jumlah sebenar agihan adalah seperti ini ;

    1) DAP (gabungan DAP & PAN) - 71 kerusi
    2) PKR - 70 kerusi
    3) PPBM - 52 kerusi
    4) PAN - 27 kerusi
    4) Warisan - 2 kerusi

    Jumlah kerusi - 222 kerusi.

    Dari 222 kerusi ini, DAP menang 38 dari 51 kerusi (74.5% peratus menang).

    PKR tanding 99, menang 30 kerusi (30.3% peratus menang).

    Ini bermakna jika DAP tanding 71 kerusi dan katakanlah 75% menang, akan jadi 53 kerusi. Namun jika diikut anggaran peratusan penduduk dan kekuatan DAP, paling banyak pun DAP akan dapat 42 kerusi sahaja.

    PKR pula tanding 70 kerusi dan dengan 30% kemenangan pada PRU yang lepas akan jadi jumlahnya 21 kerusi. Dulu PKR banyak dapat undi dari PAS dan guna jentera PAS. Kali ini, peluang calon PKR akan lebih tipis kecuali di kawasan DAP. Oleh itu, paling kuat PKR boleh menang dalam 15 kerusi sahaja.

    Jumlah anggaran DAP (42 kerusi) dan PKR (15 kerusi), baru jadi 57 kerusi. Bagaimana nasib PPBM dan PAN? Dua parti ini belum ada rekod dalam PRU. Di Sarawak, PAN kalah semua dan hilang deposit. Di PRK Kuala Kangsar dan Sungai Besar, PAN kalah teruk.

    Jadi peratusan PAN menang dari 27 kerusi ini adalah tipis. Paling kuat boleh dapat 5 kerusi sahaja di Shah Alam, Parit Buntar, Kota Raja, Kuala Krai & Sepang. Itu pun kalau ada tiga penjuru, PAN hendak dapat dua kerusi pun susah. Secara logik, dua sahaja kerusi PAN boleh dapat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang pasti PRU 14......

      umno kena masak semasaknya jadi lauk PPBM.
      umno kena masak semasaknya jadi lauk PKR.
      pas kena masak semasaknya jadi lauk AMANAH.
      mca kena masak semasaknya jadi lauk DAP.
      gerakan kena masak semasaknya jadi lauk DAP.
      mic, ada lagi ker kewujudannya.......????

      Delete
  60. Jadi peratusan PAN menang dari 27 kerusi ini adalah tipis. Paling kuat boleh dapat 5 kerusi sahaja di Shah Alam, Parit Buntar, Kota Raja, Kuala Krai & Sepang. Itu pun kalau ada tiga penjuru, PAN hendak dapat dua kerusi pun susah. Secara logik, dua sahaja kerusi PAN boleh dapat.

    Bagaimana pula nasib PPBM? Lemah di akar umbi. Tiada orang berpengaruh dan hanya semata mata harap Mahathir sahaja. Di Langkawi, Jerlun dan Muar sahaja PPBM nampak macam kuat. Di tempat lain, rasanya kalah habis. Tambah lagi kalau ada pertandingan tiga penjuru, lingkup terus parti bunga.

    Ambil kira kerusi kerusi yang PAN dan PPBM tanding adalah kubu kuat UMNO yang menang majoriti kebanyakkannya 10,000 undi ke atas.

    Harapan untuk mereka menang tipis, Jerlun, Langkawi dan Muar pun belum tentu boleh menang lagi. Orang undi parti bukan pilih agenda peribadi.

    Anggaran keputusan undi yang pembangkang boleh dapat adalah seperti berikut ;

    1) DAP 42 kerusi
    2) PKR 15 kerusi
    3) PAN 2 kerusi
    4) PPBM 3 kerusi

    Jumlah - 62 kerusi

    PAS dijangka kekalkan kerusi kerusi mereka di Marang, Temerloh dan Pasir Mas dan mungkin menang 10 kerusi.

    Jadi daripada 222 kerusi parlimen, BN akan menang 150 kerusi (keputusan 2/3 majoriti di parlimen).

    Buang masa sahaja undi pembangkang, inilah realiti politiknya. Beri 2/3 kembali di parlimen, barulah negara ini lebih aman dan tenteram.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang pasti PRU 14......

      umno kena masak semasaknya jadi lauk PPBM.
      umno kena masak semasaknya jadi lauk PKR.
      pas kena masak semasaknya jadi lauk AMANAH.
      mca kena masak semasaknya jadi lauk DAP.
      gerakan kena masak semasaknya jadi lauk DAP.
      mic, ada lagi ker kewujudannya.......????

      Delete
  61. PEMBANGKANG MALAYSIA NAK DINOSAUR JADI PERDANA MENTERI

    Di Kanada, mereka pilih orang umur 37 tahun jadi Presiden. Di New Zealand pun sama, 37 tahun. Di Perancis, 39 tahun. Di Austria lagi muda, 31 tahun dipilih.

    Di Zimbabwe, orang yang umur 92 tahun dihalau oleh rakyat di jalanan kerana lama sangat berkuasa. Tidak hendak bagi kat orang lain.

    Di Amerika Syarikat, bekas bekas Presiden dia (Bush, Clinton dan Obama) tidak ganggu pentadbiran Presiden yang baru. Mereka tidak tubuh parti baru lawan balik Presiden sedia ada.

    Hanya di Malaysia, pembangkang tandus idea. Mahu jadikan balik dinosour dan diktator lama untuk berkuasa. Mahu kitar semula balik orang yang sudah berusia 93 tahun jadi Perdana Menteri.

    Anak anak Mahadet lah bodoh, duk bagi jugak pak dia masuk politik bila dah tua tua macam ini. Lagi bodoh si Mukhriz lah, kalau hang nak maju dalam politik kena usaha sendiri la. Duk bawah ketiak pak hang buat apa?

    Mahadet pun sama, gila kuasa hanya semata mata mahu kuasa untuk anak sendiri. Manja sangat kat anak sampai sanggup pakat DAP dan peliwat hanya kerana nak rampas kuasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di atas adalah hasutan sampah cerita karut sikit pun tak laku.
      Baru semalam Tun M terus dapat perhatian & sambutan dari NGO-NGO, disaksikan orang ramai dan saya sendiri, tanpa paksaan atau memberi gula-gula seperti apa yg Najib lakukan dalam himpunan umno-bn.

      Sorry...toksah buang masa & kotorkan laman web orang.

      Delete
  62. kami faham bunga raya dan kuali
    banyak penyokong dan ahli orang bunian
    tapi tak boleh mengundi..
    minta maaf yer...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penyokong mak badak pun xleh me ngundi..ini bukan negara taliban/ badak

      Delete
  63. Alahai hadi kenapa jadi begini, dulu hang segan kat nik aziz tapi ingat sikit ahli dah malu dengan perangai kau dan kuncu kuncu kerana ingin menegak benang basah najib umno....tapi pru kali ni akan menekan sesiapa termasuk Pas sendiri kerana pengundi akan mengajar parti yg seleweng duit dan yg bahalol

    ReplyDelete
  64. jom... pintas/dedahkan strategi TUN TAIK...

    Any Deal Must Include Mukhriz

    For more than ten years Mahathir’s support has always been conditional – conditional upon Mukhriz’s political career and future. Whatever agreement is reached must include Mukhriz as part of the equation. That has always been and always will be. So what has Pakatan Harapan agreed regarding Mukhriz to get Mahathir’s support for the 14th general election later this year?

    The deal that we are being told is Mahathir will be the interim Prime Minister and Dr Wan Azizah Wan Ismail the Deputy Prime Minister until Anwar Ibrahim can take over as Prime Minister. But where is Mukhriz in this entire scheme of things? Mahathir will never make a deal unless it includes Mukhriz. So, while Pakatan Harapan is telling us about all sorts of things, they are remaining silent regarding Mukhriz.
    Is Mahathir going to be the interim Prime Minister or is Wan Azizah going to be the interim Deputy Prime Minister? That question will be answered once we know which seat Mahathir and Mukhriz are going to contest in the coming general election. Mahathir will have to contest a parliament seat to become the Prime Minister. But if Mukhriz is also given a parliament seat instead of a state seat to contest then we will know that Mukhriz is part of the equation.
    To prove that Mahathir’s deal with Pakatan Harapan is not about Mukhriz, he will have to be given a state seat to contest. If Mukhriz is given a parliament seat to contest then we know this whole thing is about Mukhriz because he needs to be a Member of Parliament to become Prime Minister. It was about Mukhriz in 2004. It was about Mukhriz in 2009. It was about Mukhriz in 2013. And it is still about Mukhriz today. And here we have Pakatan telling us it is about reforms and change.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Idea semah jd pm untuk ganti jibby..kan dah ada..hidup mak badak

      Delete
    2. Kejora tak mampu menulis sendiri kecuali kopipes, mencarut, pantatun.

      Di atas adalah hasutan sampah cerita karut sikit pun tak laku.
      Baru semalam Tun M terus dapat perhatian & sambutan dari NGO-NGO, disaksikan orang ramai dan saya sendiri, tanpa paksaan atau memberi gula-gula seperti apa yg Najib lakukan dalam himpunan umno-bn.

      Sorry...toksah buang masa & kotorkan laman web orang.

      Delete
    3. Puak amnopas dah panas..sbb satu kerusi pun blm tentu menang

      Delete
  65. hidup lagi si seman tua kutuk ni...
    soalan khas untuk othman tua

    berapa jumlah cawangan,setiap parlimen ????
    berapa jumlah ahli ?????
    siapa jaga peti undi ???
    siapa buat analisa dan turun kawasan
    jumpa pengundi ????
    ada ker jentera ????
    lastly ada pengalaman ker ???/

    orang bunian tak buat kerja tu....
    orang bunian tak boleh pergi mengundi ????
    orang yg tak mendaftar tapi sembang besar..
    pun tak boleh mengundi ???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Analisa mak badak adalah lps ni mak akn jd next pm..mak dapt sokongan cyberpet pkt umno bngok..hidup mak badak

      Delete
    2. Analisis terkini dari pakar :

      PH : 221 KERUSI
      BN : 1 kerusi
      PAS : KUBUR

      Delete
  66. Selepas PRU-14.

    PAS PIS PUS DAH TAK DAK KERUSI

    YANG ADA KUBUR TAK BERNESAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cyberpetpot amnobngok akn bagi kerusi plastic sbb depa dah kesipuan

      Delete
  67. Baru je di tubuh,
    dah dapat mandat 52 kerusi
    hebatlah parti BERSATU nihhh...

    jom kita join.....

    ReplyDelete
  68. Mempersendakan sunnah Rasulullah adalah kafir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang yang memperalat sunnah itulah kafir

      Delete
  69. si seman si seman...
    kesimpulannya ...jumlah yg hang tersebut adalah sedikit jer...
    berganda-ganda yg akan memangkah bn/umno...

    kayu pengukur /penanda aras adalah akar umbi di sesuatu kawasan...
    jumlah pengundi di kawasan di bandingkan dengan
    ahli/ dna dan penyokong dikawasan tersebut/ golongan atas pagar/ahli/penyokong parti lawan....semua info
    tu kami ada dan analisa dan buat kerja..

    bunga raya dan kuali...ahli/penyokong banyak orang bunian...tak boleh mengundi...macam mana nak menang ???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesimpulan, cybertroper amno akn kesipuan bila mak badak jadi pengerusi amnopas

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...