Sunday 30 December 2018

TUN MAHATHIR TAK PERLU JADI PM SAMPAI DUA TAHUN, JUN 2019 PALING SESUAI MENGUNDURKAN DIRI


Ketika berucap merasmikan Perhimpunan Agung Tahunan Bersatu malam tadi, Tun Mahathir Mohamad berkata, ucapannya tahun ini mungkin adalah yang terakhir.


Bermakna, Tun Mahathir sendiri belum pasti sama ada beliau akan merasmikan PAT Bersatu pada tahun depan atau tidak.


Tetapi, kata-kata ini bukan bererti Tun Mahathir memberi isyarat akan pergi tidak lama lagi atau memberi bayangan akan pergi meninggalkan kita semua, sebaliknya lebih menggambarkan keletihan dan kekurangan tenaganya ketika memegang jawatan ketua kerajaan ketika ini.


Dalam ucapan perasmian itu, Tun Mahathir bukan saja nampak letih, berwajah kelat dan sebutannya tersekat-sekat yang menggambarkan kepenatannya dalam usia 93 tahun ketika ini, bahkan beliau juga sehingga terlupa menyebut nama dan mengalu-alukan kehadiran Anwar Ibrahim, Lim Kit Siang, pemimpin-pemimpin Pakatan Harapan serta tetamu-tetamu lain ke majis perasmian itu.


Walhal, perkara itu tidak sepatutnya berlaku atas kedudukannya sebagai Perdana Menteri dan dalam keadaan Bersatu merupakan parti yang membentuk kerajaan bersama PKR, DAP dan Amanah.


Kepenatan, apalagi dalam usia yang semakin tua, bukan saja boleh  membuatkan kita terlupa banyak perkara, tetapi juga menjadikan segala-galanya nampak tak kena.

Dalam konteks Tun Mahathir, memang auranya diperlukan ketika mengetuai Pakatan Harapan dan bertujuan menumbangkan Najib/UMNO/BN dahulu, tambahan lagi Anwar ketika itu berada di penjara, tetapi keperluan jadi berbeza apabila sudah menjadi Perdana Menteri.


Aura tidak penting lagi ketika memegang jawatan Perdana Menteri. Yang lebih penting sebagai Perdana Menteri ialah tenaga dan daya tahan yang akhirnya menjelmakan kemampuan berfikir untuk mengurus negara.


Dengan pelbagai mesyuarat perlu dipengerusikan, timbunan kertas kabinet mahu dibaca, beratus fail dan surat yang wajib disemak, berjumpa pelbagai jenis orang, menghadiri segala macam majlis dan program, mendengar masalah parti dan orang parti serta macam-macam hal lainnya, tidak dinafikan tugas sebagai Perdana Menteri adalah cukup meletih dan memenatkan.


Dalam hal ini, kita faham keinginan Tun Mahathir mahu memulihkan ekonomi negara dan memberi yang terbaik buat rakyat. Tetapi beliau juga harus sedar faktor usianya. Beliau bukan lagi dalam era masih gagah ketika menjadi Perdana Menteri buat kali pertama dahulu.


Yang penting, matlamat untuk menjatuhkan Najib sudah pun berjaya. Lebih daripada itu, dapat menjadi Perdana Menteri sebanyak dua kali melalui parti yang berbeza adalah sejarah terunggul yang terlalu sukar untuk diulangi oleh sesiapa pun juga selepas ini.


Hakikatnya, Tun Mahathir sudah mencipta banyak sejarah dalam hidupnya. Beliau tidak perlu mengejar lebih daripada itu.


Dalam keadaan ini, terlanjur Tun Mahathir sendiri sudah menyebut ucapan perasmian tahun ini mungkin yang terakhir baginya, di samping janji awalnya hanya akan memegang jawatan Perdana Menteri selama dua tahun saja, maka ada baiknya beliau memendekkan saja tempohnya memegang jawatan itu.


Sebaik-sebaiknya, cukup setahun menjadi Perdana Menteri iaitu pada Jun 2019, ia adalah tarikh yang paling sesuai untuk beliau mengundurkan diri. 


Dengan dalam kerajaan sudah ada pengganti iaitu Anwar dan dalam Bersatu pun, ada Muhyiddin dan Mukhriz yang boleh menguruskan parti, apa lagi yang Tun Mahathir risaukan?


Pada waktu ini Tun Mahathir hanya perlu berehat dan menghabiskan sisa-sisa usianya dengan tenang, sambil melalui peralihan kuasa yang aman yang akan dilakukannya, ia dengan sendirinya akan menjadikan namanya mengharum sepanjang zaman dalam lipatan sejarah buat selama-lamanya.


Jika ada cubaan untuk memaksa Tun Mahathir meneruskan khidmat lebih daripada dua tahun atau sehingga PRU15 akan datang, ia sebenarnya lebih untuk menyeksa dan menderanya semata-mata.


Janganlah ada sesiapa tergamak jadi begitu kejam kepada beliau.


Adalah lebih baik Tun Mahathir melepaskan jawatannya dengan tenang dan membiarkan penggantinya yang sudah dipersetujui oleh Pakatan Harapan mengambil alih tampuk pemerintahan negara ini daripada terus menuju prospek perbalahan politik dan kuasa sekali lagi yang bukan saja belum tentu menjamin beliau mampu menang seperti dahulu, tetapi mungkin akan meninggalkan legasi dan nama buruk kepada dirinya sendiri.


Oleh itu, tak perlu Tun Mahathir mahu menjadi Perdana Menteri sampai dua tahun atau sehingga PRU15 akan datang. Tidak berbaloi dengan tahap usia dan kemampuannya ketika ini.


Sekali lagi - Jun 2019, selepas setahun menjadi Perdana Menteri adalah tarikh paling sesuai dan munasabah untuk Tun Mahathir mengundurkan diri. (ShahbudinHusin 30/12/2018)

216 comments:

  1. semoga semua berjalan lancar..aminnn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lembu dipegang pada tali, manusia dipegang pada janji.

      Delete
    2. Rehat sajalah. Sampai saya pun naik kesian pikir pasal menguruskan rakyat dan pemimpin yg bodoh secara berjemaah.

      Elok 1 Jan 2019, bersara dan berehatlah. Cukup jadi Menteri Mentor saja utk baki sblm PRU15.

      Tersangat sedih lihat Tun penat jerih inspirasikan Melayu² spesis dubuk xreti nak berubah.

      Delete
    3. MATTER OF INTEREST THAT CHILLS UP THE SPINE OF ANWAR, RAFIZI & NURUL IZZAH

      It will be very interesting to see how The Master of Tactician handles the enormous exodus of ex umno to Bersatu.

      I'm pretty sure that The Grand Old Dtatesman will take them into PPBM after those MPs have spent some time as independents. But.. but..those corrupted ones will definitely be KICKED OUT...!!

      Looks like UMNO is really gonna be dead and gone and there is nothing Jahid Komidi or Mat Hassan can do about.

      Furthermore, that Stupid Gtinning, Jahid Komidi is always clueless and totally incompetent as a leader.

      History will probably remember....

      Najib as the man who lost the election....

      BUT Jahid will be remembered as the person who killed UMNO thru his inept leadership.

      Delete

    4. Belom sempat baca pos Budin di atas, selepas masukkan komen pasal Ustad nama Kristian john doe di bawah sanun, mahu tambah kpd komen Othman -

      Setuju bahawa UMNO is really gonna be dead and gone.
      Ikan busuk di kepala dan dah sampai ke tulang. Korapsi permeates every level of Umno except the poor old loyal grassroots who used to pacak bendera Umno for nothing. Hardly any of them is left now.

      Selepas mengata begitu, aku akan menulis pasal pendirian Budin nanti.

      Delete
    5. Kemampuan fizikal dan mental TunM tak perlu Tuan Budin nak menelah...

      Delete
    6. Tsk ade lompatan besaran mp umno kedlm bersatu..

      Delete
  2. Melihat perubahan sikap sdr Budin akhir2 ini, saya akan jadikan blog ini pentas debat PRO Tun vs PRO AL - siapa sebenarnya pemimpin sejati....??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita raikan kebebasan bercakap dan kebebasan berfikir untuk membina malaysia baharu. Tinggalkan perangai buruk lama yg selalu menggunakan gelaran nama ejekan.

      Delete
    2. Betul sangat2...sy pun perasan..ada apa2 kee....dedak lebih sebelah anwar kee

      Delete
    3. Sdr Budin jelas tanpa sembunyi2 menegaskan....

      "Sekali lagi - Jun 2019, selepas setahun menjadi Perdana Menteri adalah tarikh paling sesuai dan munasabah untuk Tun Mahathir mengundurkan diri. (ShahbudinHusin 30/12/2018)".

      Inilah kerenah & ulah yg puak2 Rafizi, beDol Sani terKapar-kapar, beDol Johari, janda genit Nurul Izzah yg mana mereka membentan, meronta-ronta, menggelupur, merasuk & merajuk sejak Tun M melantik Council of Elders dan Menteri2 Kabinet.

      Delete
    4. This comment has been removed by the author.

      Delete
    5. Sejak PPBM menyertai PH 2 tahun sudah, saya memujuk diri untuk berbaik sangka terhadap DSAI demi agama, bangsa & negara, selaras dgn tuntutan agama supaya kita saling bermaafan & bertaubat dari kekhilafan terdahulu.

      Akan tetapi, begitu Awar lepas penjara, beliau mula berkerenah bak pepatah Inggeris menyatakan, “a leopard will never changes its spots”, meaning that it's impossible for one to change their character, even if they will try very hard.

      Lihat saja apa terjadi dalam PKR & PH yg tadinya kukuh, sepadu, bersatu, sepakat tiba2 berbalah sesama sendiri - hanya kerana kegopohan, kegelojohan tak sabar menunggu 2 tahun DSAI untuk duduk singgahsana PM yg dia kempunan sejak 1998.

      Anwar & penyokong2 totoknya lupa bahwa dia hanya dapat pengampunan YDPA yg sama juga tarafnya dgn bekas2 banduan2 penjenayah lain yg terlepas selamat tali gantung dek ikhsan YDPA,

      Dari segi rekod perundangan, mereka ini masih bersalah di semua proses peringkat kehakiman dari awal hingga ke tahap mahkamah rayuan.

      Sebenarnya Anwar tidak dapat restui Illahi untuk menjadi PM sejak 1998 bila dia bersahabat, bersekongkol dgn Paul Wolfowitz, seorang Zionist Yahudi agen perisek CIA untuk menjatuhkan Tun M ketika Presiden USA silih berganti menyembelih umat Islam di Afgganistan & Iraq.

      Delete
    6. Bekas banduan la katakan...mana boleh pakai..

      Dari segi tua...Anwar lagi nampak tua dari Tun...anak2 ikan tak berjaya memudakan dia..

      Delete
    7. Cuba rakyat biasa macam kita nih... jika sudah dicop sebagai bekas-banduan, jangan harap la nak dapat kerja. Mohon jadi Pak Guard pun orang tak teringin. Inikan pula bekas banduan salah-guna-kuasa dan liwat. Nak jadi Perdana Menteri Negara Islam pulak tuh..

      Hebat Negara Islam Malaysia... Negara Kapir pun, jika ada khabar-angin bakal PM mereka terlibat dengan scandal sex, jangan harap Rakyat Negtara Kapir itu akan terima.

      Delete

    8. "jadikan blog ini pentas debat PRO Tun vs PRO AL " -

      Kalau AL = AL JUBS, aku setuju dan sokong.

      Anatara dua itu, tiada soal - aku sokong Tun dan mahukan dia pegang jawatn PM selama mana yang kesihatan nya membenarkan.

      Delete

    9. Hahaha hohoho hihihi

      Tepat sungguh kata2 itu - "jika sudah dicop sebagai bekas-banduan, jangan harap la nak dapat kerja."

      Aku tak payah tambah.

      Delete
    10. Ekonomi tak meningkat dibawah tun...bank dunia sudah bagi unjuran baru...

      Delete
  3. SIAPA nak GANTI Tun?

    Anwar pun lagi banyak ISU? Parti sendiri pun Tak pandai urus?

    Ekok bagi pada Hadi atau tok mat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seperti P. Ramlee, bila Tun M pergi, hilang tak berganti.

      Namun hidup terpaksa diteruskan. Kenalah pilih yg terbaik antara yg ada.

      Anwar, Hadi, Mat Hassan - S E L I S I H.......!!

      Delete
    2. Pkr menang lebih banyak kerusi dari bersatu...menang 13 kerusi menandakan tun dgn nama yg besar tidak di sukai lagi...zaman tun sudah tamat..

      Delete
    3. TERBONGKAR SIAPA DALANG LANGKAH KAJANG
      IMPIAN ANWAR TIDAK DIRESTUI ILLAHI

      KUALA LUMPUR: Krisis Menteri Besar yang melanda Selangor pd 2014 adalah berpunca daripada cita-cita seorang lelaki bernama Anwar Ibrahim.

      Pengerusi Pemegang Amanah Yayasan 1Malaysia, Dr Chandra Muzaffar berkata cita-cita Ketua Umum Pakatan Rakyat itu untuk menakluki Putrajaya telah membawa kepada rentetan masalah di Selangor.

      "Lelaki ini adalah masalahnya. Bagaimana isu ini timbul? Bukan kerana Tan Sri Khalid. Ini kerana seseorang yang ingin menakluki Putrajaya tetapi gagal berbuat demikian pada pilihan raya umum pada Mei 2013. Selepas gagal, Anwar berfikir, bagaimana hendak mendapatkan Selangor?

      "Saya hendak menjadi Menteri Besar, saya hendak tunjuk apa yang saya boleh buat. Saya harus menolak keluar kawan saya, Khalid. Khalid telah memberi bantuan kewangan kepada keluarga Anwar dan partinya semasa Anwar berada di dalam penjara. Tetapi Anwar membuat keputusan bahawa dia mahukan jawatan itu.

      Chandra yang merupakan salah seorang pengasas Parti Keadilan Rakyat (PKR) pada tahun 1999, berkata beliau amat sedih dengan situasi ketika itu.

      Chandra berpendapat bahawa Khalid adalah calon Menteri Besar yang lebih baik berbanding calon pilihan PKR dan DAP, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

      Beliau berkata Khalid bukan sahaja telah mengukuhkan asas kewangan negeri Selangor, tetapi berbanding semua Menteri Besar dan Ketua Menteri di negara ini sejak 57 tahun lepas, beliau ialah satu-satunya Menteri Besar yang tidak memberikan projek dan kontrak kepada kroninya sendiri.
      eh kawal. Wan Azizah telah berkata secara terbuka bahawa dia sanggup menjadi boneka Anwar. Saya tidak dapat melihat bagaimana dia (Wan Azizah) boleh berfungsi sebagai Menteri Besar, sebagai boneka.

      "Khalid ialah seorang pemimpin yang tidak sesuai. Dia tidak mempunyai kualiti kepimpinan. Adalah amat memalukan apabila Anwar mendesak Wan Azizah untuk menjadi Menteri Besar.

      "Dari segi kecekapan, sifat yang sangat penting bagi seorang pemimpin, Khalid jauh lebih cekap daripada Wan Azizah. Bolehkah anda menamakan satu ucapan cemerlang yang Wan Azizah buat di Parlimen? Bolehkah anda namakan saya satu perkhidmatan yang luar biasa yang telah dilakukannya sebagai MP. Ia hanya sederhana, " ulas Chandra.

      ps:
      Syukur - Impian Anwar tak direstui Illahi bila Sultan Selangor menolak Dr Wan Azizah tapi menerima DS Axmin Ali.

      Delete
    4. Jgn lupa khalid terlalu rapat dgn umno kerana ade masalah hutang bank kerana beli saham syarikat ladang...

      Delete
  4. Ya sy setuju dgn saudara othman ahmad. Nampak jelas yg sdr budin ni sekarang penyokong tegar AI. Saudara budin mesti ingat, kemenangan PH bkn krn kehebatan dan pengaruh tulisan anda sgt. Jgn ditimpa perasaan sgt. Kemenangan ph krn majoriti rakyat malaysia tau membezakan yg mana satu penipu dan yg mana satu jujur sayangkan rakyat dan negaranya. Allah telah tetapkan yg batil tetap akan kalah dan yg benar tetap akan mengatasi kebatilan. Baik saudara budin muhasabah diri kembali. Baliklah ke pangkal jalan. Allah hanya suka kpd org yg benar dan jujur ikhlas saja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Krrana ekonomi tak berkembang...negara lain sekeliling malaysia terus berkembang ekonominye...

      Delete
  5. Sungguh dahsyat 'penangan suap'
    Rasuah dihapus Mahathir berharap
    Asap kecil bertukar wap
    Kerana si polan, sanggup pelahap!

    Cakap macam tak reti bahasa
    'nasihat baik' kononnya peka
    Kalau boleh sehingga lusa
    Tun undur..paling disuka!

    Tukar angin, baru berlalu
    Apa dirunding belakang pintu
    Ini jenis tak rasa malu
    Dedak padanya nombor satu!

    Betul2 serahkan jiwa
    Pada si polan baru bersua
    Dulu kutuk sambil ketawa
    Kini harap boleh sendawa!

    Paling menyibuk pasal si 'Renta'
    Macam tak sabar..ada agenda?
    Bila si polan sudah bertahta
    Harap jadi orang berada!

    Tak sabar langsung..penangan dedak?
    Sudah tua perangai budak
    Hebat Tun mahu ditidak
    Ini jenis otak keladak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun..

      Lama sudah teman perhati
      Perubahan angin semakin menjadi jadi
      Mesti ada sesuatu berlaku dibelakang, itu sudah pasti
      Lebih kepada agenda kepentingan peribadi..

      Lama sudah tidak berkomentar
      Sedih melihat penyatuan PH sering diincar
      Rakyat yang menyokong mereka tak sedar
      Politikus dan blogger membuat onar..

      Hanya untuk memperolehi kuasa
      Sanggup dilihat perpaduan binasa
      Bak kata pak othman, otai masih lagi berbisa
      Terbukti sudah dengan pengalaman dan juga jasa..

      Jangan nampak terlalu gelojoh
      Risau nanti rancangan yang dibina akan runtuh
      Perancangan Allah lah yang paling utuh
      Tak guna disini kita nak bertengkar dan bergaduh..






      Delete
    2. Percayalah mana mungkin tiada angin masa Kan pohon bergoyang,,
      Fulus masyukk di pocket maka tak hairan lah manusia segera berubah.
      Mana ada manusia sempurna zaman ini.......!!!

      Delete
  6. Hahahaha... Kan saya dah cakap... Alasan demi alasan, akhirnya terbukalah hakikat dan kebenaran.

    Mereka bukan sahaja telah memulakan gerakan untuk melanggar Tun dengan alasan pre-epmtive kononnya, malah mereka juga telah meletakkan ultimatum kepada tempoh untuk Tun berundur iaitu Jun 2019.

    Siapa yang sebenarnya sedang mungkir janji sudah jelas sejelas matahari di siang hari yang terang.

    Sahabat-sahabat semua, bersedialah...

    PERTEMPURAN KLIMAKS yang selalu saya sebut-sebut itu kini telah diberikan due date oleh orang yang bercadang mahu membawanya. Due datenya ialah Jun 2019.

    Ingat, Shahbudindotcom adalah suara kehendak hati DSAI. Kini kehendak hati DSAI telah terbuka oleh ultimatum tuan Shahbudin.

    Ia masih lagi di dalam tempoh formula saya bahawa "Al-Malhamah Al-Kubra akan berlaku ketika Pembawa Panji Hitam menjadi penguasa di Bandaraya Akhir Zaman" yang bermaksud "PERTEMPURAN KLIMAKS akan berlaku ketika Tun M menjadi penguasa di Seri Perdana, Putrajaya".

    Mereka mahu melanggar Tun M sebelum tempoh 2 tahun Tun M dilengkapkan.

    Ayuh sahabat-sahabat Pro-Tun semua terutama sahabat Pak Othman Ahmad, sdr Fan Tun dan sdr Putrasinggora. Marilah kita benar-benar bersedia untuk bersama-sama Tun M mengirinya daripada Istana Kehakiman ke Seri Perdana berhadapan dengan YDPA sendiri dan berkata kepada baginda "Tun M adalah PM yang sah, maka kekalkannya di Seri Perdana".

    Saya telah 'melihat' perisitwa ini di dalam firasat dan melihat juga kemenangan pasukan Tun M yang ditandakan dengan berkibarnya Panji Hitam di seluruh negara. Apabila melihat karamah Pasukan Panji Hitam ini, YDPA akan memberikan laluan, in shaa Allah.

    Kepada pak rahman 2 yang pernah bertanya kepada saya tentang count down, maka countdownnya telah diberikan oleh Tn Budin sendiri.

    Kepada Pak Sheikh dan Tn Budin:- "Kami ON, dengan izin Allah kami akan menang dan kalian akan tewas".

    Asal kelak jangan cakap John Doe tak payung.

    Kepada haters, mockers, disbelivers dan doubters, tidak perlu percaya apa-apa. Memadailah sahaja untuk bersaksi bahawa John Doe telah menyatakannya.

    "Iyyaka na'budu wa iyyaka nasta'in".

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Noted.
      Salam Perjuangan yg belum berakhir.

      Delete
    2. Sori bro John,saya lambat masuk.


      Kemunculan semula GMN,Ali jAGA dan pelbagai,kini dengan samaran "arjuna",begitu bertambah pula kebodohannya.Seketika lalu dia menghilang selepas dipelakung.

      Memang pada suatu ketika dulu,ulasan dari pengamatan bodohnya,saya begitu panas.Tapi kini jelas memang dia ni bodoh dan saya anggap dia sebagai "badut politik "saja.

      Dia kini seorang badut yg terkinja-kinja kat bloq budin bedebah ni.

      Saya juga ternanti-nanti ulasannya,kerana saya geli hati,macam tengok badut kat sarkas.

      Delete
    3. Sdr PS,

      Dia memang badut sarkas, api dalam sekam, yang boleh menghancurkan pasukan dengan kebodohan luar biasanya. Sudahlah bodoh, sombong pulak tu.

      Syabas kerana menganggapnya sedemikian dan bukan sebagai musuh.

      Delete
    4. Yang aku tarruh di bawah sekarang perlu di taruh di atas juga -

      2 pos berlalu semasa aku ada urusan lain. Bagi permulaan di blog ini aku perlu keluarkan komen aku di 2 pos yang lalu:

      Dukacita di maklomkan bahawa tiada siapa menyahut Ustad John doe meminta kawan2 nya menyokong dia di komen nya di blog ini pada 30 December 2018 at 09:00.

      Mungkin yang lain pun nampak bahawa Singgora (yang di pertahankan nya dari kritikan aku) selalu membuang masa pembaca, tak menulis komen ikut tajuk atau sentuh isi kandongan pos, coba menarik perhatian pembaca kelain dari penulisan Budin yang pro-Bersatu/PH, dia mengarut, coba sabotaj blog Budin ini. Komen2 di atas nama Geng Najib, Anonymous dll pun begitu juga, makna nya orang yang sama, tujuan yang sama.

      Yang paling sedih sekali ia lah Ustad yang pakai nama Kristian john doe ini buat2 tak nampak, dan bila di kemukakan bukti, tak mahu terima bahawa:

      Anonymous 30 December 2018 at 06:42 itu (di anggap Singgora) ckp pasal girl friend yg di cerita nya selalu di blog ini.

      2 minit kemudian dia keluar sebagai Anonymous di 0644, pantun menyebut Suman (tanda dia Geng Najib) dengan jenis ketawa melakah yang sama -

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh di 642
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh di 644.

      Di kopipes nya kah kah dia di 642 itu, bodoh punya Mamat.

      Aku yakin penyokong Bersatu/PH tak boleh sebaris dengan ustad yang pakai nama Kristian John doe yang dulu mempertahankan Singgora yang di tuduh mengsabotaj Budin, Bersatu/PH, yang juga menulis di atas nama Geng Najib dll. Di medan perang dia mungkin menembak ke kiri kanan, tidak kedepan kpd musuh. Bahaya.

      Dia coba menunjukkan dia puak PH asal 314 orang, Panji Hitam entahapekenama nye. Berhati hati lah, wahai semua penyokong PH, kot ada musuh dalam selimut, yang membiarkan orang yang mensabotaj PH seperti Singgora @ Geng Najib dll ini.

      Delete
    5. Saya akan menyokong dari jauh.......rumah jauh di pedalaman Teganu
      he...he...he.....
      (sila baca Syed Out Box) hari ini.

      Delete
  7. Apa dah jadi dengan tuan budin?
    Pengikut "hand kisser" rupanya
    Saya mengambil keputusan berada di sebelah geng john doe, pak rahman, fan tun dan rakan seangkatan dengannya.

    Dari dulu pun saya tengok ramai penyokong PKR ni terlalu taksub dengan Hand Kisser


    Al-Banjari

    ReplyDelete
  8. Yg amat menakjubkan yg kamu Cuba paparkan dlm Thread yg kamu paparkan di sini Budin:

    Kamu seperti "putting words in the horse mouth ya".

    Kamu ingat jawatan PM blh main pass pass hanta dgn kesefahaman Mahathir & Anwar dgn membelakangi Rakyat.

    Dlm era Malaysia Baru ini, kau masih berfikiran lama jugak ya. Then again, I indeed amazed dgn penyampaian kamu.

    Budin Oh Budin ngape kamu Sgt lesu skrang? Ehmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Roh dajjal terlalu merasuk pada masa ini!
      Sebelum turun jasadnya,roh turun dulu.

      Siapa yang lemah,pasti tersangkut!!

      Budin dah hanyut!

      Delete
    2. Memang sah Budin ni dah berlainan arah...lawan tetap lawan..bersama lah Kita sepasukan dengan sdra John doe @ Pro-Tun insyaAllah...

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. This comment has been removed by the author.

      Delete
    5. Sejak dulu lagi saya anggap saudara John sebagai pemimpin pro Tun kat blog nihh. Banyak firasatnya
      semakin hari semakin ke menuju realiti.

      SOLUTE JOHN, kami bersama kamu!

      Delete
    6. Saya masuk blog ni terus skip penulisan budin...sy suka baca komen John Doe, Fan Tun, RD.Othman dan ramai lagi yg rasional. Blogger Budin dah gone case. Innalillah

      Betting on the wrong horse. Byk dah sy tengok benda ni. Limkokwing salah satu contoh.

      Delete
    7. 101% mentekedarah dedak......!!
      Itu saja ceritanya..........!!

      Delete
  9. Alhamdulillah. Terima kasih sdr Bob Hamzah Ismail di 14:13.

    Saya telah yakin bahawa jumlah 314 yang dikhabarkan sebagai anggota akhir Pasukan Panji Hitam yang memenangi PERTEMPURAN KLIMAKS mereka telah pun ditetapkan. Sebahagian mereka tidak pernah muncul di alam maya sekalipun. Walaupun demikian, mereka akan diberi firasat untuk menyahut seruan Pembawa Panji Hitam apabila beliau benar-benar membuat seruan tersebut.

    Walaubagaimanapun hanya sebagai amaran awal kepada Pak Sheikh dan Tn Budin, maka saya akan senaraikan semula sahabat-sahabat yang saya ingat telah memberikan komitmen untuk bersama-sama pasukan Tun M di KLIMAKS kelak.

    Mereka yang mahu mengisi nama, mereka tidak perlu pun untuk mempercayai telahan saya bahawa Tun M adalah Pembawa Panji Hitam. Memadai untuk meletakkan nama anda di bawah nama-nama kami yang lain sekiranya anda percaya Tun M sememangnya sedang berjuang pada jalan yang benar.

    Pembuktian melampaui apa-apa keraguan munasabah bahawa Tun M adalah Pembawa Panji Hitam yang telah menang kesemua PERTEMPURANnya sebelum itu, dan demikian ia bakal menang mutlak di dalam PERTEMPURAN KLIMAKS tersebut hanya akan berlaku dan dibuktikan pada hari PERTEMPURAN KLIMAKS itu sendiri.

    Persediaan untuk turun padang pada hari itu amatlah mudah. Hanya sediakan sepasang Baju Melayu sut penuh dengan songkok bagi kaum Adam dan sepasang seluar, baju hitam dan tudung hitam bagi kaum Hawa. Persis pakaian Ayahanda Tun sendiri ketika mengangkat sumpah jawatan sebagai PM tempoh hari.

    Pakaian serba hitam yang lengkap lelaki dan wanita adalah simbol yang jelas kepada anggota Pasukan Panji Hitam. Sediakan juga pakaian serba putih ataupun berwarna sebagai 'simpanan', manalah tahu ada orang yang akan paranoid dengan warna serba hitam. Sekiranya ada orang-orang Melayu yang paranoid juga dengan songkok dan tudung hitam, maka dia tak layak memanggil dirinya anak bangsa Mim, walau apapun pangkatnya.

    Hitam sebagai warna songkok adalah warna penyatuan bangsa Mim daripada raja kepada rakyat, dari Perlis ke Sabah, dari Sabang ke Merauke, dari Bangkok ke Singgora (Songkhla), dan dari Champa ke Temasek ke Mindanao. Tidak patut ada seorang pun anak bangsa Mim yang paranoid kepada songkok.

    Tidak lupa ialah belajar untuk mencekalkan hati untuk berada di dalam pasukan ini kerana bak kata sajak Tun M :-

    Perjuangan kita belum selesai...
    Kerana hanya yang cekal dan tabah...
    Dapat membina mercu tanda...
    Bangsanya yang berjaya...

    Kepada dia yang bukan 'team-player' dan gemar menembak rakan sepasukan, tidak perlu mengisi nama. PERTEMPURAN KLIMAKS adalah tentang kualiti dan bukan kuantiti.

    Ayuhlah para mujahid...
    Ayuhlah para mujahidah...
    Kita tinggalkan zaman fitnah...
    Agar tertegak kalimah Allah....
    Agar terbangun...
    Dunia baru Islam...


    Wallahu a'lam.
    ------------------------

    Senarai Pro-Tun yang sedia turun padang pada hari PERTEMPURAN KLIMAKS :-

    1. John Doe
    2. Othman Ahmad
    3. Fan Tun
    4. Putrasinggora
    5. Bob Hamzah Ismail.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepada sahabatku semua berdiri teguhla dibelakang TUN seperti mana aku teguh menyokong Ayahanda TUN sejak dari dulu kini dan selamanya...

      Ikhlas
      Singa dihujung dunia

      Delete
    2. Sdr Mohamed Noor,

      Ingatlah, hitam adalah warna songkok dan songkok adalah objek tunggal penyatuan seluruh anak-anak bangsa Mim senusantara termasuklah di Temasek, Singa di Hujung Dunia.

      Panji Hitam bukan jet pejuang Pakistan seperti mimpi Muhammad Qasim sebaliknya adalah songkok bangsa Melayu. Ia adalah objek tunggal penyatuan bangsa Melayu senusantara.

      Bani Tamim adalah anak-anak bangsa Melayu, sesuai dengan singkatan Ta-Mim Ta untuk Tanah dan Mim untuk Melayu.

      Pemuda Tamim ialah Tun Mahathir sesuai dengan singkatan namanya dengan gelaran Ta untuk Tun dan Mim untuk Mahathir.

      'Bangsa dan negara dari Timur' di dalam khabar nubuwwah akhir zaman adalah merujuk kepada Malaysian Malay, sama singkatannya dengan nama Mahathir Mohamad iaitu MM. DiArabkan mahupun diInggeriskan ia kekal sebagai MM @ MimMim.

      Ya benar, itu bukan hujahan ilmiah tetapi ia adalah pandangan hikmah. Hujahan ilmiah pun akan meragukan orang-orang yang masih ragu. Maka sekiranya diberikan jawapan ilmiah setebal mana pun orang-orang yang ragu-ragu akan kekal di dalam keraguan bahawa Tun M adalah orangnya.

      Jawapan mutlaknya akan diberikan pada hari Panji Hitam itu sendiri dikibarkan, dan dengan izin Allah ia akan dikibarkan pada HARI PEMBUKAAN yang bakal berlaku selepas PERTEMPURAN KLIMAKS itu selesai dan dimenangi oleh Pasukan Panji Hitam @ Pasukan Ta-Mim.

      Salam persaudaraan dari anak jati Pulau Pinang.

      Delete
    3. Saudara ku JD salam mu kusambut dgn doa semoga yang haq akan terus berdiri dan yang bathil akan musnah dgn sendiri.
      Insyaalah
      Amin

      Delete
    4. "jumlah 314 yang dikhabarkan sebagai anggota akhir Pasukan Panji Hitam yang memenangi PERTEMPURAN KLIMAKS mereka telah pun ditetapkan." -

      Apa diia PERTEMPURAN KLIMAKS itu? Apa dia Pasukan Panji Hitam? Siapa yang memilih nya, yang mengkhabar nya? Siapa yang menetapkan nya?

      Aku tanya soalan2 yang aku ikhlas mahu tahu. Harap di beri penerangan supaya aku boleh komen.

      Tiap apa yang di tulis di sini boleh di komen, di tanya betul tidak nya, di minta bukti nya atau sekurang kurang nya penerangan bagi nya.

      Delete
  10. Hujan pasti kan berhenti, dan akan turun lagi dikemudian hari. Masalaah kan tetap akan timbul. Tabik kepada Tuan admin yg prihatin akan masalah kesihatan Tun yg seakan "burnt out" menyelesaikan masalah negara, sampai Ada ketikanya tersasul, terlupa Dan tercari Cari perkataan yg sesuai utk diucapkannya! Bebanan yg dipikul oleh Tun ternampak amat berat. Saranan Tuan admin nampak rational, berilah peluang utk Tun berehat. Najib dah pun dapat ditundukkan. Berhenti menjadi PM tidak bererti Tun tidak boleh menyumbangkan idea2 beliau!

    Kita perlu melihat tun seperti Kita melihat ayah Kita sendiri, perlu dijaga Dan diambil berat akan kesihatannya! Sanggupkah Kita melihat beliau masih lagi bertungkus lumus diusia sebegini? Berilah ruang Dan peluang utk beliau berehat bersama keluarga, anak cucu cicit beliau!

    Seperti app yg Tuan admin sarankan, eloklah Tun serahkan tampok pemerintahan kepada yg lebih muda dalam Masa yg terdekat ini. Mungkin in adalah yg terbaik buat Tun, PH, dan negara! Cukup cukuplah memperhambakan org tua itu. Have a heart! Think positive!

    ReplyDelete
    Replies
    1. You expect the People to have a heart? Indeed everyone has a heart. How many has a Good Clear Heart to understand, should the PM Post falls in a wrong hand, how many heart will be affected.

      Najib dgn Scandal Kleptomaniac nya, manakala Anwar dgn Scandal Sex nya. Terbaru di PD masih Segar utk di kupaskan.Yg pelik blh duduk se meja.


      Rakyat Akan menghadapi satu lagi keaibpan jika PM 8 is laced dgn Scandal.

      If Mahathir rasa, tak mampu utk teruskan, jgn mengkianati Rakyat, perlu dapat consensus Dari Rakyat dulu yg membuat pembaharuan

      Delete
    2. Sdr Macy,

      Sekiranya kita melihat dengan pandangan hikmah maka kita akan mendapati kemampuan Tun pada umur 93 tahun itu sendiri sudah luar biasa. Malah umurnya dan kesihatannya itu pun sudah luar biasa.

      Tiada seorang pun pemuda di dalam negara ini yang memiliki kekuatan seorang pemuda yang setaraf dengan Tun M.

      Itu tandanya kemampuan Tun itu sendiri pun sudah satu anugerah.

      Ia tidaklah diletakkan beban yang berat itu melainkan ia sememangnya telah diberi anugerah dan keupayaan untuk menanggung beban yang berat itu.

      Dahulu dikata ia tidak mahu menunaikan janji, kini terbuktilah bahawa itu hanyalah alasan. Yang sebenarnya mereka memang mahu melanggarnya.

      Sdr bebas memilih sebagaimana kami yang Pro-Tun juga telah memilih.

      In shaa Allah apabila biduk berlalu kiambang akan kembali bertaut.

      Bertemu kita kembali di dunia luar pada zaman baru selepas zaman fitnah ditinggalkan, in shaa Allah.

      Salam persaudaraan sahabatku.

      Delete
    3. Tun become his best self when he is PM.Bukan kena angkat batu pun..yg penting ada team yg dengar cakap dia dan menguruskan semua.Tun sgt penting dalam pentadbiran Malaysia. Kita patut bersyukur ada Tun. Bagilah dia sepenuh sokongan sebagai tanda terima kasih pada Tun kerana menyelamatkan kita dari rejim klepto. Org melayu memang mudah lupa jasa padahal org luar sgt1 impress dgn Tun dalam banyak hal.

      Delete
  11. Bro Bob Hamzah, bro Syaariezakaria
    Tahniah anda berani bersuara
    Walau Tun sebuah kurnia
    Pencacai ini nak jadi juara!

    Perjuangan Tun tiada bandingan
    Selamat negara dari bajingan
    Mari kita berganding tangan
    Orang bermasalah diangkat jangan!

    Bila Tun dijemput Allah
    Baru sedar dia terserlah
    Bangsa,agama terbaik diolah
    Allah tentukan tak pernah kalah!


    ReplyDelete
  12. Budin, dah hujung bulan ni, dedak boleh jolok dah ni. Dulu tun tapi bulan ni dari Nuor pulak.......hahaha

    ReplyDelete
  13. Setuju sangat2..
    Kesian kat dia..
    Bagilah dia rehat..

    ReplyDelete
  14. Ada gerakan yang sungguhpun tidak diluahkan secara lisan tapi secara tindakan nampaknya tidak mahu DSAI ambil alih jawatan PM.

    Apa yang hendak mereka beritahu rakyat tentang DSAI?
    Kalau ada perkara yang sangat penting untuk pengetahuan umum, kenapa tidak diketengahkan saja! Ataupun sekiranya ianya terlalu peribadi atau bahaya, kenapa tidak dibawa ke pertemuan empat mata dengan DSAI supaya dapat diselesaikan dengan baik.
    Ini masaalah negara yang tidak harus dipermainkan mengikut sentimen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mereka ni paranoid dengan dsai...

      Delete
    2. Nak kata taksub pada tun m...entahlah...tapi rasanya...lebih paranoid pada dsai jadi pm....

      Delete
  15. Jidin30 December 2018 at 15:05

    Memang sah Budin ni dah berlainan arah...lawan tetap lawan..bersama lah Kita sepasukan dengan sdra John doe @ Pro-Tun insyaAllah...

    -------------

    Sdr Jidin, berdasarkan komen sdr di atas, saya mohon untuk masukkan nama sdr di dalam senarai.

    ------------------------

    Senarai Pro-Tun yang sedia turun padang pada hari PERTEMPURAN KLIMAKS :-

    1. John Doe
    2. Othman Ahmad
    3. Fan Tun
    4. Putrasinggora
    5. Bob Hamzah Ismail
    6. Jidin

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq, bro John

      Pernah kuceritakan pada Tok Guru!
      Di sebut anda insan terpilih!
      Hijjab pelindung telah dibuka dihatimu!
      Anda terpilih melihat masa depan!

      Delete
    2. Sdr PS,

      Memandangkan kita telah di hujung tahun 2018 biarlah saya berterus terang.

      Dari manakah saya mempunyai keyakinan tentang PERTEMPURAN KLIMAKS ini?

      Ya benar, saya sentiasa menyokong kisahnya melalui dalil-dalil yang ada, tetapi dengan dalil pun ramai orang masih ragu.

      Maka jawapannya ialah saya benar-benar telah 'melihat' PERTEMPURAN KLIMAKS itu berlaku, melalui firasat dan hikmah.

      Saya juga telah melihat bagaimana dan siapa yang akan mengibarkan Panji-panji Hitam tersebut. Perkara ini pernah saya kongsikan lama dahulu tetapi saya tidak akan berkongsinya lagi kali ini. Sesiapa yang pernah terbaca tulisan saya itu di blog lain lama dulu, itu rezekinya.

      In shaa Allah ia akan berlaku.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    3. Mohon izin untuk kongsikan komen balas saya di blog KD

      ------------

      john doeThursday, December 27, 2018 12:48:00 PM

      Bro, 

      To me it is the other way around. 

      If there is anyone out there who wanna say that I am a fanatic just because I have shared with everyone my finding that Tun M is actually the prophesized carrier of the black banners, so be it. 

      I've been supporting Tun M in all the battles that he had headed since I was a mumayyiz. His first battle that I have supported was when he was challenged by Tengku Razaleigh for the post of UMNO President. That was more than 30 years ago. 

      A decade after that, when I was a student, studying inter alia the fiqh and usul fiqh of Islam, contrary to numerous allegations by PAS against UMNO, I found that there is nothing wrong with the stands that UMNO had adopted back then on several issues regarding the implementation of Islamic laws in this country. 

      To have a better understanding of all the conflicts that was then happening between the Malays-Muslims in Malaysia, I had conducted a deep research on the prophecies of the end of times. I 'found' something that I've never expected before then, i.e. the fact that the prophesized carrier of the black banners could only be a Malaysian Malay. However back then, I didn't have an iota of clue who might that person be, eventhough at that time Tun M was already the PM and had never lost in any of the battles that he had headed. So I just kept that 'finding' to myself. 

      I have been commenting in the blogsphere since 2015 but back then I've never brought up the story of this prophesized carrier of the black banners. Why? Because at that time I still didn't have any clue who might he be. 

      When did I first started sharing this 'finding' in the blogsphere? After I have got the answer to the question 'who might that man be'. And when was that? When PH announced that their candidate for premiership if they win is Tun-M. Only at that point of time that I've got the answer to the question that I've once wondered 17 years ago. It is Tun M himself, the leader that I've been supporting for 4 decades of my life. 

      At that time I already 'knew' that PH was gonna win and Tun was going to be PM, again. Today, time has proven that I was right back then. 

      Today, I have been telling everyone in the blogsphere that there will be a final battle between Tun M and all his enemies combined, and his team is going to win in that final battle, and in shaa Allah once the final battle is over, I would be proven right, again. 

      Haters are gonna hate, mockers are gonna mock, disbelievers are not gonna believe, doubters will stay in doubts, even if they too support Tun's leadership, but until today each time I posted this one simple question, nobody has ever succeeded in giving any satisfying answer. 

      (Bersambung)

      Delete
    4. (Sambungan)

      May I repost the question once more in here and in Malay:-

      Selain Tun M tunjukkan kepada saya seorang lagi calon lain yang memiliki ciri-ciri berikut; seorang pemimpin Islam di Timur, ketua kepada pasukan yang telah menyertai banyak PERTEMPURAN pada zaman fitnah dan kumpulannya tidak pernah tewas kpd mana2 kumpulan pun.

      So all of you haters, mockers, disbelievers and doubters out there including 9:13, can you give me the answer? 

      Someone has to be 'him' and you guys cannot just say that no one fits that description. 

      I may be wrong, but until time has proven me to be wrong, I should and would have the right to assume that Tun M is the man. This is so much so when the fact remains that there is not a single person out there who could give me another name other than Tun who would really fits that description. 

      Wallahu a'lam.

      Delete
    5. Tksh sdra JD 15:27...insya InsyaAllah bersama Pro Tun...

      Delete

    6. Ooooooo Ustad John Doe yang menentukan. Nanti aku baca penerangan dia di atas dan akan komen di masa lapang.

      Delete
    7. GMN .....

      Orang seperti saudara John sepatutnya engkau berguru!

      Tapi kau menghambur!

      Memang kau ni setaraf "BADUT POLITIK"

      Delete
    8. Kamu Geng Najib memang entiasa menjilat Najib, coba sabotaj blog pro=PH dengan cakap mengarutm pasal girl friend dsb nya.

      Nanti Najib masuk penjara 10-20 tahun camna kau nak jilat? Kau mintak masuk penjara juga ke?

      Delete
    9. Cakap mengarut pasal girlfriend boleh masuk penjara ke bro GMN?

      Hahahahaha... Bro GMN memang kelakar.. Cayalah bro.. Selepas bro Fan Tun dan bro Perak Man selalu menghiburkan dengan pantun-pantun mereka, kini bro GMN pula menghiburkan dengan lawak-lawak badut.

      Hahahaha... Jangan kecil hati, kita tetap bersaudara... Hanya lain pasukan sahaja walaupun sesama Pro-Tun.

      Delete
    10. Betapa John Doe tidak mengambil iktibar dari keangkuhan dan riak Ayah Pin dan Ashaari membuat nujum pak belalang sampai ada gambaran dilangit lagi. Allah saja yang maha menentukan bukan sahaja diharamkan pihak berkuasa malah kesihatan pun tidak mengizinkan kerana terlampau byk berdalil fasik.

      Semua telahan2 John Doe meleset diPD dari bubar Bersatu diNS utk mengundi lawan, cuaca berat, illegitimate win hingga sekarang menang kerana turnaround TDM. Ingatnya John dan Hamid exCJ yang nak file election petitions tapi tak bertanding pulak. Yg bertanding semua cabut mungkin Isa lebih ceria di PD dari diMahkamah Jln Duta.

      Dahlah sonsang, boleh les mejeste pulak tuduh YDPA rampas takhta Kelantan dan Sistem Beraja sbg blasphemous. Sekarang paradoxnya, YDPA akan menyerah kpd Pembawa Panji Hitam. Copypaste Ashaari dulu YDPA bagi Tun Ghaffar temporary sebelum Pembawa Panji Hitam sebenar ambil alih.

      Atau mungkin John ni saki baki AlArqam yg tukar menyamar pro TDM sambul berharap guru mereka sendiri.

      Relaks lah, Tuan Budin hanya mengterjemahkan konsensus PH dengan lebih jelas supaya kurang politicking, fokus kpd governing, stabilkan ekonomi, tenangkan pasaran saham, kukuhkan matawang dan jana persepsi baik luar negara bila succession plan diberi clarity. Lagi pun dalam kerangka aspirasi dan ungkapan TDM mungkin lebih awal atau lama sikit dari 2 tahun.

      Lagi pun tidak salah desakan demi desakan TIBAI Zahid Mat Aria supaya TDM kekal 5 tahun dijawab beradab oleh pendokong2 PH lain agar dikristaliskan konsensus asal PH.

      Tidak mustahil usul yang sama akan diusahakan oleh komponen2 parti PH lain utk kekalkan konsensus PH.

      Hanya Majlis Presiden PH yang boleh tentukan hala tuju PH seterusnya.

      Delete
    11. Dibuktikan meleset ketika ia belum berlaku?

      Di PD ia benar-benar telah berlaku seperti pokok telahan saya iaitu 'Anwar akan masuk ke Parlimen melalui PD di dalam keadaan legitimasinya dipersoalkan'.

      Sama ada wujud atau tidak wujud petisyen ke atas Anwar, ia bukanlah isu. Isunya ialah legitimasinya dipersoalkan, dan apabila legitimasi itu adalah tentang kelayakan, maka tiada tempoh untuk petisyen difailkan.

      Saya tidak pernah mengatakan secara jelas 'cuaca tidak akan menyebelahi Anwar'. Saya cuma berkongsi pandangan bloger Cahaya Al-Majid satu persoalan 'adakah cuaca akan menyebelahi Anwar? '

      PPBM N9 dibubarkan sebelum PRK PD sememangnya telah berlaku dan sememangnya ia telah menyelamatkan pendokong PPBM N9 daripada terpaksa bekerja untuk berkempen untuk Anwar di atas nama permuafakatan PH. Apa yang salahnya?

      Tun M turun berkempen untuk Anwar adalah disebabkan Tun terikat dengan janji. Adapula PPBM dibubarkan, maka selamatlah PPBM N9 daripada terpaksa bekerja dan berkempen untuk Anwar.

      Ia adalah jalan keluar kepada pendokong PPBM N9 yang tidak mahu berkempen untuk Anwar. Apa yang silapnya? Memang benar pun ia adalah jalan keluar.

      Sudah-sudahlah memasukkan perkataan ke dalam mulut saya, dan memutarkan apa yang saya tulis dengan mengatakan berlainan daripada maksud sebenarnya dan kemudian mendakwa ia adalah daripada saya.

      Tapi perkara berikut memang saya telah sebutnya dengan terang.

      "Tun M adalah calon tunggal yang memiliki ciri-ciri yang dikhabarkan mengenai Pembawa Panji Hitam @ Pemuda Tamim, maka dia adalah orangnya".

      Ha, yang itu saya telah katakan dengan jelas beberapa kali, mengapa tidak diulang. Ulangkan yang itu..


      Wallahu a'lam.


      Wallahu a'lam.

      Delete
  16. Kekal barisan yang memperjuangkan kebenaran. Kita menyokong tun m bukan krn taksub kpd tun m tetapi kita sokong tun m krn yakin dia berjuang di atas kebenaran utk kebaikan negara, bangsa dan agama. Sy berada di sebelah pihak yg menyokong tun m.

    ReplyDelete
  17. Bro Perak Man selamat kembali
    Kuah dalca balik ke roti
    Tepung gomak tengah diuli
    Kem askar sedang menanti!

    Lama tak masuk,how're you brother
    Namun begitu kita tak lupa
    Ingat nak call nombor tak ada
    Tak ada contact,camana nak jumpa?

    Jika Tok Rahman boleh aturkan
    Bagi contact..Tok Rahman simpan
    Boleh bertemu se meja makan
    Untuk ukhwah masa hadapan!

    Bro John, Pak Othaman ini cadangan
    Saya hanya nak mintak pandangan
    Kita sokong berganding lengan
    Agar Tun diberi kemenangan!



    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun..

      Salam pada bro fan tun dan rakan seperjuangan
      Idea bro fan tun yang bernas, memang terbaik cadangan
      In shaa Allah jika ada masa dan kelapangan
      Kita dan semua rakan akan bertemu dalam suasana kemenangan..

      Kita menyokong akan kebenaran
      Bukan membela pada kemungkaran
      Walaupun teman tak tahu akan masa hadapan
      Yang pasti yang haq itu akan mendapat pertolongan..


      Delete
  18. 2 pos berlalu semasa aku ada urusan lain. Bagi permulaan di blog ini aku perlu keluarkan komen aku di 2 pos yang lalu:

    Dukacita di maklomkan bahawa tiada siapa menyahut Ustad John doe meminta kawan2 nya menyokong dia di komen nya di blog ini pada 30 December 2018 at 09:00.

    Mungkin yang lain pun nampak bahawa Singgora (yang di pertahankan nya dari kritikan aku) selalu membuang masa pembaca, tak menulis komen ikut tajuk atau sentuh isi kandongan pos, coba menarik perhatian pembaca kelain dari penulisan Budin yang pro-Bersatu/PH, dia mengarut, coba sabotaj blog Budin ini. Komen2 di atas nama Geng Najib, Anonymous dll pun begitu juga, makna nya orang yang sama, tujuan yang sama.

    Yang paling sedih sekali ia lah Ustad yang pakai nama Kristian john doe ini buat2 tak nampak, dan bila di kemukakan bukti, tak mahu terima bahawa:

    Anonymous 30 December 2018 at 06:42 itu (di anggap Singgora) ckp pasal girl friend yg di cerita nya selalu di blog ini.

    2 minit kemudian dia keluar sebagai Anonymous di 0644, pantun menyebut Suman (tanda dia Geng Najib) dengan jenis ketawa melakah yang sama -

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh di 642
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh di 644.

    Di kopipes nya kah kah dia di 642 itu, bodoh punya Mamat.

    Aku yakin penyokong Bersatu/PH tak boleh sebaris dengan ustad yang pakai nama Kristian John doe yang dulu mempertahankan Singgora yang di tuduh mengsabotaj Budin, Bersatu/PH, yang juga menulis di atas nama Geng Najib dll. Di medan perang dia mungkin menembak ke kiri kanan, tidak kedepan kpd musuh. Bahaya.

    Dia coba menunjukkan dia puak PH asal 314 orang, Panji Hitam entahapekenama nye. Berhati hati lah, wahai semua penyokong PH, kot ada musuh dalam selimut, yang membiarkan orang yang mensabotaj PH seperti Singgora @ Geng Najib dll ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahai badut ku sayang,GMN lelaki lembut!

      Ko la yang menembak ke kiri dan kanan

      Seperti pahlawan buta yang buta hati!

      DAH KU SEBUT JURUS POLITIK TU ADA PELBAGAI!

      AKU TAHU BAGAIMANA NAK MELUKAKAN LAWAN!

      Delete
    2. Puak Tun Mahathir/Bersatu/PH lawan kamu?

      Budin yang menulis pro-Baersatu/PH lawan kamu?

      Jadi, kamu coba sabotaj?

      Delete
    3. Bro GMN,

      Sdr PS tiada masa mahu mensabotaj sebagaimana sdr punya banyak masa untuk mewujudkan banyak watak untuk counter setiap seorang di dalam ni.

      Kadang-kadang bro PS memang memasukkan komen-komen yang tiada kaitan dengan tajuk seperti kisah cintanya dengan MAS, tetapi itu hanyalah hiburan baginya, ia tiada sebab mahu sabotaj. Ia adalah seorang Pro-Tun yang dikenali lama sebelum sdr masuk ke alam maya.

      Ia tidak seperti sdr yang sanggup mewujudkan GMN untuk counter GN dan kemudian mewujudkan pula JLTW untuk counter JL pada ketika semua orang lain hanya scroll down saja segala kopipes mereka berdua ni.

      Mewujudkan banyak nama di sebalik individu yang sama juga adalah hiburan bagi sdr. Maka mengapa mahu menghentam hiburan orang lain pula?

      Sudahlah tu sdr GMN. Berhentilah daripada mengatakan siang itu gelap dan malam itu terang semata-mata kerana saya tidak respon kpd tuntutan bukti oleh sdr.

      Sebab apa? Sbb cara saudara menunjukkan bukti hanya layak di counter dengan 'no case to answer'

      Jangan kecil hati, kita tetap bersaudara, tetapi sdr memang tidak layak berada di dalam pasukan kami kerana degil dan bodoh sombong dengan tuduhan sdr bahawa sahabat lama kami sdr PS adalah juga GN dan adalah juga Kejora.

      Sudah-sudahlah tu... Berlapang dadalah... Jangan sampai kita bergaduh pulak sesama sendiri...

      Delete
  19. AKU SINGGORA BUKAN kejora!

    Stakat nak tulis Kahhhh tu,seribu kali pon boleh!

    Cuba hang tengok~!

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ustad pakai nama Kristian john doe tak nampak lagi ke bahawa Mamat Gora ini ha nya mendivert attention, menarik perhatian pembaca ke arah lain, mengsabotaj bloog Budin yang pro Berstu/PH.

      Kot Ustaz itu dah terkaut ke dalam kumpulan jahat yang pakai nama Geng Najib dll. Sama ada dia sedor atau tidak, satu hal ler.

      Delete
    2. Bro PS

      Ini pula dari saya..

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh 
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh 
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh 
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh 
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh 
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh 
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh 
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh 
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh 
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh 
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh 
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh 
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Maka kalau ikut cara bacaan GMN, jadilah kita berdua orang yang sama dengan Kejora. Kah kah kah... Badut betul sahabat kita ni.

      Bagus juga ada GMN ni. Wujud juga seorang badut yang melucukan... Buat hiburan sesama Pro-Tun

      Setakat untuk berhibur bolehlah ada dia ni. Kalau nak bertempur ada seorang saja macam dia alamatnya binasalah pasukan...

      Hahaha...

      Delete
    3. Ustad yang pakai nama Kristian. kamu kah yang mengetuai Geng Najib ini?

      Kalau selalu sebut firman dan Hadith mcm komen kau dulu2 tapi pakai nama Kristian, memang mengalahkan Yahudi, mana boleh di percaya.

      Delete
    4. Pahal tak keluar nama Geng Najib lagi? Ustad nama Kristian dah control sekarang?

      Delete
    5. Saya rasala Saudara John!
      GMN ni lelaki lembot yg iras wanita!
      Sebab dia sinsitif tak tentu pasal

      CEMBURI lain macam je!

      Takkan lelaki tulen nak sifat gitu?

      auwwwww...auwwwwwwww

      Delete
    6. AYOHHHHH saudara GMN!

      Kita bersama saudara John Doe!

      buang kesombongan anda!

      Kesombongan itu sifat syaitan bro!!

      Delete
    7. This comment has been removed by the author.

      Delete
    8. Sdr PS,

      Seperti yang pernah saya katakan dulu, saya melihat sdr GMN hanya sedang menggunakan wadah alam maya untuk mencari hiburan, bagi menutup duka laranya di alam nyata.

      Kasihanilah dia...

      Sdr GMN,

      Cukup-cukuplah tu sebelum Pro-Tun bergaduh sesama sendiri disebabkan sdr masih tidak mahu berlapang dada bahawa sdr tersilap menuduh PS adalah juga Kejora.

      Saya kira bukan saja sdr PS malah sdr Kejora dan GN juga akan lucu hati dengan tuduhan itu.

      Cukup-cukuplah tu... Pi cari Kejora dan GMN untuk dihentam, bukan cari sahabat lama kumpulan Pro-Tun sdr Putrasinggora.

      Delete

    9. Keluarkan bukti kau, ustad pakai nama Kristian.

      Baca bukti2 yang aku keluarkan itu bertalu talu.

      Mcm mana nak jadi ketua pasukan panji apekebende nya kamu menganalisa keadaan pun tak reti.

      Nanti camtu putih lah jadi panji kamu.

      Delete
    10. Terpulanglah bro GMN...

      Tak kuasa I nak melayan you. Maaflah ye....

      Delete
  20. Budin..sekelip mata kau berubah.. Blogger ni pun boleh jadi politician sekelip mata.. Kuasa wang semuanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan Budin....
      Musuh jangan dicari....Rezeki jangan di toloak....
      he...he...he....
      Dah orang nak bagi kat kita....sapu je.. .he...he..
      Bukan senang depa nak kasih duit, jika saja kita minta.....haram jadah depa tak bagi.....
      Tapi jangan lupa ye?
      Sokong Tun M.

      Delete

  21. Entah2 Umno ada Dirty Tricks Dept yang menjalankan kerja2 rahsia - menintip, mengsabotaj, membuat propaganda, misinformation, disinformation, kelirukan mush dsb nya.

    Apa kah Ustad pakai nama Kristian john doe ini orang nya? Gora kuncu nya?

    Menyebut firman, Hadith, mendapatkan kepercayaan sesetengah pembaca. Mengaku menyokong Tun, Bersatu, PH. Kemudian mengata mengetuai Pasukan Panji Hitam 314 orang yang terakhir, akan "turun padang" pada HARI KLIMAKS entahapekebende.

    Kot turun katil selepas klimaks yang tuh.

    Dari segi mengelirukan pembaca, sudah tentu dia berjaya, ramai yang percaya dia ketua pasukan panji enyahapekebende.

    Dia pertahankan orang yang distract the attention of readers in Budin's peo-PH blog, cakap pasal gufreng dsb nya tak habis habis.

    Dia banyak keluar, nama Geng Najib tak keluar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehehe...

      Teruskanlah berhibur wahai sahabatku..

      Fakta bahawa sdr tidak memahami apa itu 'Pasukan Panji Hitam', signifikan angka 314 dan macam-macam lagi adalah bukti sdr sememangnya orang baru yang tidak memahami perbincangan sesama kami.

      Udah-udah le tu bro... Semua Pro-Tun mengenali Putrasinggora adalah seorang sahabat.

      Saya jadi GN pula? Hahaha.. Saya tidak pernah muncul selain daripada sebagai JD semata-mata untuk menyokong JD apalagi untuk kacau perhatian orang lain kepada perbincangan.

      Udah-udah le tu....

      Delete
    2. Apa JD, Mat? Nama samaran kamu?

      Pakai banyak nama ye? Tapi mengata orang lain spt Geng najib, Gora dll yer?

      Apasal asyik "Udah udah le", "cukup ler tu" ...?

      Dah tarak fakta dan hujah ke?

      Baca bukti2 yang aku beri tuh. Dan keluarkan bukti Gora itu bukan GN.

      Mengata saja, siapa pun boleh. Bukti, Mat, mesti ada bukti, baru boleh caya.

      Ingat, kau minta kawan2 sokong kau, tarak siapa yang keluar menyokong. Depa nampak bukti aku, kau pulak tak keluarkan bukti.

      Apasal pulak hehehehe - dah malu kena balin, kau buat ketawa yer?

      Aku serius. aku mau get to the bottom of Gora being GN.

      Delete

    3. Tak payah panggil aku sahabat, Mamat.

      Selagi kau tak akui bahawa Gora yang membuang masa pembaca di sini, menarik perhatian depa ke karutan2 dia pasal gufreng dia dsbnya, coba mengsabotaj blog Budin yang pro-PH ini, kau bukan sahabat aku.

      Delete

    4. Bukan kah bodoh, jahil, bahil dan baghal kamu -

      aku nak tahu apa itu 314, sepatut nya kamu terangkan, tapi kamu ha nya mengata aku orang bahru.

      Alamak, kamu sekolah mana dulu ustad yang pakai nama Kristian?

      Apa salah nya kamu terangkan apa Panji Hitam, apa 314 itu?

      Kamu ada kumpulan rahsia yer? Nak Klimaks di satu hari nanti? Jaga2, kalau rahsia bunyi surreptitious, nanti orang repot Polis, susah.

      Delete
    5. He...he... GN.
      Hari ini nama GN tak keluar.
      Saya rasa GN sibuk di PERHIMPINAN BERSATU DI PUTRA JAYA.

      minta sedekah dari Mohyiden kot?

      Delete
    6. Itu yg pelik tak oernah terjadi dalam lembaran sejarah blog ini.

      Tambahan pula, suatu keganjilan amat luarbiasa terjadi bila Kejora Kahh kah kah serta jusice league turut ghaib bagai setan bisu di portal ini.

      Delete
    7. Sdr GMN

      Apabila saya berkata udah-udah le tu ia bukan kerana tiada hujah mahupun kerana mahu lari tetapi saya sebenarnya sedang memberi jalan keluar kepada sdr daripada terus-menerus memperbodohkan diri sendiri di hadapan sahabat-sahabat yang lain.

      Saya tidak menjawab permintaan bukti bahawa siang itu cerah dan malam itu gelap adalah kerana saya tidak mahu kelihatan bodoh.

      Saya tidak mahu kelihatan bodoh dan tidak mahu sdr kelihatan bodoh maka saya telah memberi jalan keluar 'udah-udah ler tu'.

      Sayangnya sdr tidak dapat menangkap jalan keluar ini dan masih mahu saya menjawab. Setiap kali saya menjawab setiap kali itulah sdr kelihatan lebih bodoh daripada yang sebelumnya.

      Maaf kerana berlaku jujur, kerana ia akan menyakitkan, tetapi sdr memang tidak mampu menilai dan menangkap maksud seseorang yang bercakap secara berlapik demi kebaikan sdr sendiri dan bekeras mahu menunut supaya orang itu berterus-terang. Apabila orang itu berterus-terang pula sdr akan sesak nafas dan terasa hati super sensitif pula.

      Tak percaya? Lihat sahaja fakta sdr mengatakan saya mengaku menyamar selain John Doe iaitu dengan memakai nama JD.

      Perkara semudah itu pun sdr gagal melihat, maka bagaimanakah mahu berbicara perkara yang lebih berat.

      JD adalah singkatan kepada John Doe. Ia adalah panggilan kepada saya oleh kebanyakan sahabat di sini.

      Sama seperti panggilan GMN kepada saudara.

      Ketika sdr dipanggil GMN, sedang sdr sendiri tidak mampu menangkap apa itu JD, maka jelaslah penilaian saudara adalah super lemah.

      Itulah, masuknya lewat dan tanpa helmet dan terus melanggar.

      Udah-udah ler tu bro. Bawa berlapang dada dan jangan murung ataupun menangis ya.

      Delete

  22. Aku tak dapat nak komen tentang apa Budin kata, asyik mengajar Ustad yang pakai nama Kristian itu apa itu bukti, gunakan bukti untuk hujah2 nya, suruh dia baca bukti2 yang aku beri bertalu talu.

    Supaya dia boleh menganalisa keadaan, mengtahui siapa kawan dan lawan. Bendaklah yang pakai nama Singgora dan Geng Najib bukan kawan tapi lawan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nama pon Geng Menjilat Najib

      Hang jilat juboq najib ka hang jilat ketiak najib

      Cehhhhh bongkak hati syaitan!

      Pengulas cap ayam! Kepala atok bana!!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    2. Kamu meradang yer? Kena aku balun. Sakit hati yer? Bagus.

      Lain kali jangan kangjor. Masuk blog orang, hormat lah yang punya blog. Komen lah apa yang dia tulis. Jangan mengarut pasal gufreng dan KEPALA BAPAK KAU.

      Yang last tu bukan ku cakap, Najib cakap. Bos kamu. Yang kamu sentiasa jilat.

      Buat2 tak tahu pasal apa aku pakai nama Geng Menjilat Najib. Sebab nak balun kamu Geng Najib yang asyik menjilat Najib. Geng Najib = Geng Menjilat Najib.

      Jangan kurang ajor, ok? Kalau terus kurang ajor di blog Budin yang pro-PH ni, aku akan godam kamu berterusan.

      Ugut? Tak. Kasi tahu kamu ajer.

      Delete
    3. GODAM KEPALA OTOK KAU..HI..HI..

      Kau lelaki gay yg layak kawan kejora

      ha...ha... gmn gay

      Delete
    4. Sdr GMN,

      Benar sekali kata-kata sahabat kami itu. Memilih nama Geng Menjilat Najib sendiri sebenarnya hanya memalukan diri sendiri. Terimalah hakikat.

      Sekiranya sdr muncul sbg GMN di bawah GN, maka dapatlah difahami bahawa ia hanya sekadar counter kepada nama.

      Sebaliknya kini sdr menggunakan nama Geng Menjilat Najib sebagai nama utama di sini. Tidakkah nama ini memalukan diri sendiri.

      Sdr masih tak sedarkah betapa pemilihan nama samaran ini sebenarnya menampakkan kelemahan ketara di dalam membuat penilaian.

      Baiklah tentang siapa kawan dan siapa lawan saya kira sdr sepatutnya telah pun mengetahui.

      Malangnya sdr tetap mahu saya menjawab walaupun sdr tahu jawapan saya akan membuatkan sdr sesak nafas dan bersedih hati super sensitif pula.

      Disebabkan sdr telah meminta maka ini jawapannya.

      Kedua-dua sdr GMN dan sdr PS bukanlah lawan saya. Kedua-duanya adalah kawan.

      Walaubagaimanapun ada perbezaan di antara keduanya. Sdr PS adalah seorang sahabat yang boleh dibawa berhibur dan boleh dibawa sebagai rakan di dalam sesuatu PERTEMPURAN.

      Ia mempunyai kefahaman tentang visi pasukan selain mampu menganalisa keadaan dan membuat keputusan yang betul apabila diperlukan membuat keputusan.

      Sdr GMN pula hanyalah rakan berhibur. Saya tidak sesekali akan membawa seseorang seperti sdr sebagai rakan di dalam sesuatu PERTEMPURAN. Sdr berpotensi besar menyebabkan kebinasaan kepada pasukan.

      Aalsannya tak perlu kot. Nanti sdr sesak nafas dan bersedih hati lagi.

      Sekali lagi. Udah-udah ler tu...

      Delete
  23. Hiba betul kami tadi, dekat lapangan terbang
    Mas kata, 'sayu hati ini nak tinggalkan abang'
    Aku balas, 'usah lah Mas risau atau bimbang'
    Ku pujuk, 'sebulan lagi bahgia kita di ambang'

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Di 'airport', aku lihat air mata Mas bergenang
    Aku fahami, hati Mas resah dan tidak tenang
    Dia kata, "Mas amat hiba, nak tinggal tunang"
    Lalu ku usap rambutnya pujuk dia bertenang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Tak pernah ler kami duga akan suratan Illahi
    Cinta mekar berputik, dari asal nya berkelahi
    Kini kasih mesra mengatasi perasaan berahi
    Ku pegang bahu Mas & kucup manja di dahi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Suasana hening sepi tiada ketawa menghilai
    Mas memeluk aku, spt diri nya lemah longlai
    Aku terus pujuk, sambil rambut Mas ku belai
    Dlm tangisan, dia gi ke 'berlepas punya balai'

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Mas masih nangis tika dia melambai tangan
    Terasa dlm diri ini mcm ada satu kehilangan
    Aku do'akan Mas selamat, dlm penerbangan
    Juga semoga selamat kami di persandingan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulut jgn cabul
      Hari dah senjakala
      Pabila bulan dah timbul
      Puaka maharalela

      Delete
    2. Mulut jgn cabul
      Hari dah senjakala
      Spek hitam jadi simbol
      Menyamar jadi si buta gila

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    3. Gwa one man show! Lone Rangger! Kah kah kah.

      Itu ketawa setan "Kah kaahh kaaahhh" aper ajer kebenda.....??

      Tiap kali diajak berjumpa, ada saja Kejora pengecut beralasan ala si bibir tebal, Mat Malasan.

      Semalam dia kata sibuk kerja konon. Hari ini bila diajak...ehhhh alih2 dia cabut lari ke Kedah pulak.

      Nampak sangat Kejora buat lawak bodoh.
      Sah2 dia nie - PENGECUT TAKOTTTT....!!

      Delete
  24. Cai2 haprak dah makin tempang melangkah
    GMN, Tok Gora, Ost Doe, sakan bertelingkah
    Doe kristian & tok Gora, teruk GMN pangkah
    Aku jadi sakit perut, ketawa berdekah-dekah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gwa one man show! Lone Rangger! Kah kah kah.

      Itu ketawa setan "Kah kaahh kaaahhh" aper jer benda.....??

      Tiap kali diajak berjumpa, ada saja Kejora pengecut beralasan ala si bibir tebal, Mat Malasan.

      Semalam dia kata sibuk kerja konon. Hari ini bila diajak...ehhhh alih2 dia cabut lari ke Kedah pulak.

      Nampak sangat Kejora buat lawak bodoh.
      Sah2 dia nie - PENGECUT TAKOTTTT....!!

      Delete
    2. Suman bengap merapu tak sudah-sudah
      Asyik tuduh jer, ini tua renta haram jadah
      Bila masa nya yang aku ini lari ke Kedah?
      Huergh.. ptuihh..muka dia aku nak ludah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    3. Gwa one man show! Lone Rangger! Kah kah kah.

      Itu ketawa setan "Kah kaahh kaaahhh" aper ajer kebenda.....??

      Tiap kali diajak berjumpa, ada saja Kejora pengecut beralasan ala si bibir tebal, Mat Malasan.

      Semalam dia kata sibuk kerja konon. Hari ini bila diajak...ehhhh alih2 dia cabut lari ke Kedah pulak.

      Nampak sangat Kejora buat lawak bodoh.
      Sah2 dia nie - PENGECUT TAKOTTTT....!!

      Delete
  25. Perang sedara cai2 haprak kini sdg merebak
    GMN amok, Doe & Gora dia tibai dan tembak
    Ostat Doe Kristian sakit di hati & dada sebak
    Gora fasiq pula mcm bogel baju koyak rabak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulut jgn cabul
      Hari dah senjakala
      Pabila bulan dah timbul
      Puaka maharalela

      Delete
    2. Gwa one man show! Lone Rangger! Kah kah kah.

      Itu ketawa setan "Kah kaahh kaaahhh" aper jer benda.....??

      Tiap kali diajak berjumpa, ada saja Kejora pengecut beralasan ala si bibir tebal, Mat Malasan.

      Semalam dia kata sibuk kerja konon. Hari ini bila diajak...ehhhh alih2 dia cabut lari ke Kedah pulak.

      Nampak sangat Kejora buat lawak bodoh.
      Sah2 dia nie - PENGECUT TAKOTTTT....!!

      Delete
    3. Mulut jgn cabul
      Hari dah senjakala
      Spek hitam jadi simbol
      Menyamar jadi si buta gila

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    4. This comment has been removed by the author.

      Delete

    5. Takda soal perang sedara. Perangkan yang kurang ajor saja, masuk blog orang tak mau hormat, komen tak ikut tajuk dan mengarut pasal gufreng bagai, nak tarik perhatian pembaca dari isu2 yang Budin kemukakan.

      Dan yang sokong / pertahankan orang yang coba mengsabotaj blog Budin. Mencelah apa aku cakap tapi tak kasi bukti. Bukti yang aku kasi tak mau baca hingga faham. Memang cari pasal lah ustad pakai nama Kristian john doe.

      Delete
    6. kah...kahhhh

      hang ni GMN memang badut

      lucu aku baca ulasan

      low class

      Delete
    7. Gwa one man show! Lone Rangger! Kah kah kah.

      Itu ketawa setan "Kah kaahh kaaahhh" aper ajer kebenda.....??

      Tiap kali diajak berjumpa, ada saja Kejora pengecut beralasan ala si bibir tebal, Mat Malasan.

      Semalam dia kata sibuk kerja konon. Hari ini bila diajak...ehhhh alih2 dia cabut lari ke Kedah pulak.

      Nampak sangat Kejora buat lawak bodoh.
      Sah2 dia nie - PENGECUT TAKOTTTT....!!

      Delete
    8. Suman bengap merapu tak sudah-sudah
      Asyik tuduh jer, ini tua renta haram jadah
      Bila masa nya yang aku ini lari ke Kedah?
      Huergh.. ptuihh..muka dia aku nak ludah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    9. Sdr GMN...

      Eeeee... Takutnyer...

      Sudah-sudahlah tu, semakin banyak sdr menyerang PS dan saya semakin sdr memalukan diri sendiri..

      Delete
  26. Dr Mahathir: I will keep to my promise of being temporary PM

    NATION
    Sunday, 30 Dec 2018

    6:56 PM MYT
    by zakiah koya

    PUTRAJAYA: Tun Dr Mahathir Mohamad said that he will keep to his promise of holding the prime minister's position on a temporary basis, despite calls made for him to keep the post until the next General Election.

    "There is a plea for this old PM to continue (the whole tenure). When we were the opposition, and we wanted to get rid of the kleptocrats, we knew we could not do it with only the Malay votes.

    "Without others parties, we would not succeed. We only won (GE14) because we had a coalition (Pakatan Harapan) and to have this coalition, we discussed with our partners (DAP, PKR and Amanah) and one of the conditions then was that the PM who was their enemy can only be temporary.

    "At that point of time, the main thing was to get rid of Datuk Seri Najib Tun Razak. I had to accept the condition to get rid of Najib and we could not do anything as long Najib was in power.

    "That is why sometimes we hugged our sworn enemies and sat together. It was weird to see me with my old enemies but because we were willing to accept that small condition, we won. I did not think we would win.

    Read more at https://www.thestar.com.my/news/nation/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku agak lah tun madey dah sedar dia tak mampu lagi bawa malaysia ke tahap yg lebih baik sekali lagi seperti diimpikanye....

      Usahanye dgn putaqbelit untuk kekal berkuasa sia2 ...

      Delete

    2. Bukan. Itu politik.

      Ada lihat BBC comedy series "Yes, sebennar nya nak. Dan sebalik nya., Minister" dan "Yes, Prime Minister"?

      Nyata di situ bahawa antara orang politik, bila kata tak nak, sebenar nya nak. Dan sebalik nya.

      Delete
    3. jilat ....jangan tak jilat
      nak jilat kote sendiri,leher tak sampai

      ko jilat ponggong kejora lak...ki...ki

      Delete
    4. Kamu boleh sampai. Kamu boleh bongkok mcm kamu buat kat Al Jibo.

      Tapi kamu tak payah offer kpd aku, kamu kotor bukan main, kamu ada syphlis etc di mulut akibat menjilat Al Jibo.

      Delete
  27. Bertahun bersama di Putramerdeka
    Bro John berfakta..melawan mungkar
    Satu nama..lain tak reka
    Pencacai Bijan semua tak suka!
    Satu nama lain tak reka!

    Hanya satu John Doe sini
    Nampak gaya Penang mari
    pengetahuan luas lagi berani
    Mungkin expert masak kari?

    Kaki pembohong si Geng Najib
    Putar belit ianya wajib
    Otak hanya satu gib
    Nampak lori dikata jeep!

    GN ini putarnya ligat
    Sekejap kutuk,sekejap angkat
    Setiap hari dok tercegat
    Masuk sini bawak mudarat!

    Dulu kata tak sebelah siapa
    "hanya prihatin sejahtera bangsa"
    Sokong Lanun tak pernah lupa
    Tun Mahathir dijadikan mangsa!

    Lepas itu kata berladang
    Tanam kobis bela seladang
    Entah entah pemukul gendang
    Masa Bijan seronok berdendang!

    Amat suka berbatu api
    Tukar nama berkali kali
    Elok suruh ketuk ketampi
    Macam dalam filem P.Ramlee!

    Geng Najib siputar belit
    Kelirukan orang nombor wahid
    Kerap benar bertukar kulit
    Penyokong setia si wak Jahid??







    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq bro di atas sokongan.

      One for all and all for one.

      Asal bukan perkara maksiat dan kebathilan..

      Delete
  28. Cai2 haprak kini, makin dilanda badai gelora
    Antara cai2, dah pun tercetus perang sedara
    GMN sedar si Doe Kristian punya sandiwara
    Apa salahnya, kalau ya pun, GN itu Singgora

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gwa one man show! Lone Rangger! Kah kah kah.

      Itu ketawa setan "Kah kaahh kaaahhh" aper jer benda.....??

      Tiap kali diajak berjumpa, ada saja Kejora pengecut beralasan ala si bibir tebal, Mat Malasan.

      Semalam dia kata sibuk kerja konon. Hari ini bila diajak...ehhhh alih2 dia cabut lari ke Kedah pulak.

      Nampak sangat Kejora buat lawak bodoh.
      Sah2 dia nie - PENGECUT TAKOTTTT....!!

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Gwa one man show! Lone Rangger! Kah kah kah.

      Itu ketawa setan "Kah kaahh kaaahhh" aper ajer kebenda.....??

      Tiap kali diajak berjumpa, ada saja Kejora pengecut beralasan ala si bibir tebal, Mat Malasan.

      Semalam dia kata sibuk kerja konon. Hari ini bila diajak...ehhhh alih2 dia cabut lari ke Kedah pulak.

      Nampak sangat Kejora buat lawak bodoh.
      Sah2 dia nie - PENGECUT TAKOTTTT....!!

      Delete
    4. Suman bengap merapu tak sudah-sudah
      Asyik tuduh jer, ini tua renta haram jadah
      Bila masa nya yang aku ini lari ke Kedah?
      Huergh.. ptuihh..muka dia aku nak ludah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
  29. MEMBACA KOMEN PERTEMPURAN DUA BLOK DALAM RUANG KOMENTAR INI, TERINGAT SAYA AKAN PEPERANGAN ANTARA ULTRAMAN DENGAN RAKSASA. LAWAK ADA, SERU ADA, MACAM-MACAM ADA. HEHEHE. TERHIBUR JUGALAH KIRANYA. WALAU APAPUN, SYABAS TUAN SHAHBUDIN.

    ReplyDelete
  30. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  31. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Jora,
      mas dan ibubapanya masih kat kedah sampai 1 Jan
      seronok layan depa,
      pasal aku dah sedia semua...
      bakal mertua aku...katakan

      petang tadi masa aku kat ladang
      Mas datang buat manja lagi
      dia himpit aku kemain
      aku menyerah je..buat dono

      Anak tok guru katakan...hi...hi..

      yang babenornya aku seronok mas buat gitu

      Delete
    3. Dua nama keluar di masa lebihkurang sama.

      Geng Najib yang sentiasa menjilat Najib punya cerita.

      Delete
    4. badut buat lawak lagi

      aku dah keraih perut

      Delete
    5. Gwa one man show! Lone Rangger! Kah kah kah.

      Itu ketawa setan "Kah kaahh kaaahhh" aper ajer kebenda.....??

      Tiap kali diajak berjumpa, ada saja Kejora pengecut beralasan ala si bibir tebal, Mat Malasan.

      Semalam dia kata sibuk kerja konon. Hari ini bila diajak...ehhhh alih2 dia cabut lari ke Kedah pulak.

      Nampak sangat Kejora buat lawak bodoh.
      Sah2 dia nie - PENGECUT TAKOTTTT....!!

      Delete
    6. Suman bengap merapu tak sudah-sudah
      Asyik tuduh jer, ini tua renta haram jadah
      Bila masa nya yang aku ini lari ke Kedah?
      Huergh.. ptuihh..muka dia aku nak ludah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
  32. Nak tulis atas nama Gora di 2003 tak jadi.

    5 minit kemudian tulis atas nama Anonymous sebut Suman - tanda itu Geng Najib.

    Tapi ustad nama kristian john doe kata dua itu bukan Geng Najib. Dua2 itu membuang masa pembaca, mengaruut dengan cakap macam2, tak hormatkan pemunya blog.

    ustad nama kristian nak pertahankan depa. ustad pun puak depa, pihak Geng Najib. Bukan pasukan panji hitam pro-Tun apekebende.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bodoh kau dah makin teruk GMN

      MASA UNTUK BADUT KE SARKAS....

      Delete
    2. Sekor beruk melompat, ustad pakai nama kristian john poe mengilai, amat lucu

      Delete
  33. ko ni Penjilat Najib memang badut

    malam-malam ..ooo sarkas...

    main tali silang

    oooooopppppsss baik-baik nanti jatuh
    ..00000.. tak pa ada jaring

    kah....kah

    lawak habis badut nihhhh

    ReplyDelete
  34. Suman kote lembik, air dah tak boleh pancut
    1/2/18, kat Dtrn Merdeka, btg pelir diia kecut
    Dia suruh anak nya yng tunggu, dia lari pecut
    Menggigil dlm kereta, sampai seluar terlucut

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  35. Geng Menjilat Najib, nampaknya kamu dah bertukar menjadi Geng Menjilat Anwar.
    Macam yang saya katakan Pendukung/Penyokong PKR memang taksub dengan Hand Kisser.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Ramai yang gila dlm blog Budin ini. Yang sekor ini mencelah walau pun aku belom komen pasai Anwar lagi.

      Begitu lah puak Najib Al Jibo nih. Itu pasai dia lingkup di Pru14. Ramai yang bangang hamjadah (kata2 dia maki jongos2 nya di Pru13), dan KEPALA BAPAK DEPA (kata2 dia di Pru14).

      Delete

  36. Ok, nyata takda faedah menulis komen selain menyekel kepala dan meludah budak jahat GENG NAJIB yang pakai banyak nama dan yang sentiasa menjilat Najib di sini.

    Nate' yang selalu keluarkan kopipes atas nama GENG NAJIB tak keluar, gamak nya takut di balun GENG MENJILAT NAJIB.

    Aku akan tengok keadaan nya di lain masa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fuuuuh..GMN...Aku tengok kau teruk kena balun dengan John Doe dan konco2nya..amacam ..ada sodap ke haah????

      Kesaian betul lah kau..sampai digelar badut sarkas dan mamat lembut pulak...tapi rasanya macam ada kebenaran jugak gelaran tu dianugerahkan pada kau beb...memang macam nagm ngam sui sangat lah.

      Tu lah...kau ni terlupa pesanan orang tua2 kita dulu tu..kerana pulut, santan binasa..kerana mulut badan binasa...setuju kan GMN Ooooii!!!!

      Delete
  37. Rasanya..kalau dah sedar diri tu dah tak larat nak mengetuai kerajaan, memang WAJIB sangat Tun melepaskan jawatan tu secepat yang mungkin kepada PM designate, Bang Non. Kalau boleh hari esok pun lagi bagus.

    Nak buat apa Tun nak paksa dan menyeksa jiwa dan raga untuk terus kekal kat kerusi empuk tu, menhadap kerenah menteri2 kabinet kayu reput Fuckatan Haprakan yang tak habis2 membuat ulah, menimbulkan masaalah dan terkinja2 ke sana kemari dengan lawak2 badut dan antics mereka yang tak berkehabisan tu.

    Bukan apa2..takut diserang penyakit jantung yang kronik pulak jika Tun berada lebih lama mengetuai kabinet kayu reput tu....tak ke haru namanya tu beb !!!

    Cukup2 lah selama 22 tahun dulu tu sebagai PM ke 4, takkan tak penuh lagi ke kantung diisi dengan harta dari perbendeharaan negara....anak2 semua dah jadi jutawan instant dan kroni2 dah boleh hidup senang lenang selama 7 keturunan...apa lagi yang Tun nak kejarkan lagi haah????

    Rakyat yang waras merasakan ini lah masa yang paling sesuai untuk Tun mengundurkan diri sementara masih mendapat sanjungan dari rakyat lagi...jangan tunggu sampai kena paksa turun pulak secara paksa dan tak bermaruah oleh Bang Non, tak ke nyanya namanya tu!!!!

    Tun..turun lah dari tahta tu selagi bergelar negarawan...jangan pulak nanti bila dah jadi negarasawan, baru nak turun..takut2 dah terlambat pulak Tun!!!!

    ReplyDelete
  38. Kepada pentaksub tun madey tak guna lagi nak istihar perang kerana tun madey dah istihar akan berundur secara terhormat supaya dikenang sebagai negarawan...

    Tun sedar dia tak mampu meningkatkan ekonomi malaysia yg semakin mengecil di kala ekonomi negara sekeliling kita terus meningkat...ringgit makin lemah sejak 7 bulan lalu....harga komoditi jatuh...pelabor asing lari bila tun angkat sumpah jawatan pm 7 bulan lalu....

    Ekonomi boleh di tingkatkan semula dgn bantuan pelabor asing..

    Tun akur luluskan bantuan kpd golongan miskin datu dasar yg tak digemari oleh tun..

    Tun tunduk kpd geely syarikat cina yg dia benci buat proton.m

    Ini semua kerana tun sedar negara tak cukup wang bila minyak jatuh harga...20 tahun lalu kuasa wang minyak sangat kuat..tun tak mampu menambahkan hasil negara tanpa kemasukan pelabor asing...

    Negara perlu seesorang yg boleh menarik kembali pelabor asing....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kpd azmin jangan buat kerja bodooh menentang anwar kerana tun akan berundur...

      Penyokong2 azmin akan lari darinye...

      Delete
    2. Kau ingat Anwar al-J_b_ri kau tu boleh ke tingkatkan ekononi...???

      Tingkatkan permainan "pintu belakang" itu yg abg non tu pandailah...


      Kah kah kah kah...

      Delete
    3. Aiiik..Bukan ke diera Bang non jadi menteri kewangan dulu tu, Msia digelar sebagai the tiger of Asia dan ekonominya kukuh hingga menjadi cemburuan negara2 tetangga kita???

      Kan itu dah menjadi bukti yang kukuh bahawa Bang Non mampu mengemudi ekonomi negara hingga ke tahap tersebut..itu pun masih nak dipertikaikan lagi ke haah???

      Malah permintaan mantan PM ke 4 waktu kepada Bang Non tu agar syarikat perkapalan anaknya yang telah menanggung kerugian yang cukup besar untuk dibail outkan pun dituruti oleh Bang Non, tapi tak sepenuhnya...dan dikhabarkan ini lah di antara sebab utama Tun Madey mendajalkan Bang Non hingga dimasukkan ke dalam sebab tak patuh arahannya secara tuntas !!!

      Delete
    4. Ko ingat ko lebih bijak dari anwar?...hihihi....pintu belakang ko dah kena hentam dgn anwar...hihihi... Syyokkan...berak ko mesti lawas dan mata terang...hihihi

      Delete
    5. Setuju dgn geng najib.....berbiliun dah tun madey kaut kayekan kroni dan anak branak...tabong haji pon dia sental untuk kroni..

      Delete
    6. Tun madey belit kununnye hutang 1 triiun...kerana tak nak tumai janji manipesto...dia ade agenda sendiri....

      Sekarang tun madey sudah give up...

      Hasrat nak kaut umno gagal...

      Delete
    7. Keputusan pemilihan PKR baru ni,

      geng pro PM menang!

      geng satu lagi panas juboq!
      macam gelabah bewak!

      Delete
    8. Memang hutang negara 1 trilion

      Hutang jamin 1MDB ,dan kerajaan kena bayar dah
      7 billion!

      Duit sapa tu?

      KALAU DUIT KEPALA ATOK KO,TAK PE LA!

      Delete
  39. nuar can go to mars and be the pm over there! azmin is much better than him in managing. nuar is good at talk cock!....as what he did in 1970s.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azmin takut nak masuk Bersatu...kalo masuk bersatu duduk bawah ketiak boboi ler...

      Dlm politik azmin selangkah di belakang anwar...

      Delete
  40. Kengkawan semua....khususnya Wak Suman dan cai2 cap munge yang bersepah2 kat blog ni. Dah tentu korang ada menyaksikan PAT Bersatu hari ni kan ???

    Rakyat tertunggu2 bila menteri sukaneka tu nak membawa usul agar menteri perpecahan kaum, si Waytha Moorthy tu dipecat dari kabinet Rejim Haprakan. Iye lah, bukan main lagi hari tu menteri sukaneka ni berucap sampai berbuih2 mulut ketika menghantar memorandum bersama2 dengan Armadanya yang dah bocor tu..kepada Tun untuk mendesak agar Waytha dipecat.

    Tup..tup...dalam PAT, sikit pun tak disentuhnya..yang lebih dipentingkannya ialah menampal plaster kat pipi sebijik macam jamil dalam citer madu tiga tu.

    Memang betul lah ..rakyat, khususnya keluarga Allahyarham Adib dan bani melayu dah kena kincin dengan sandiwara sinetron menteri sukaneka dan Bersatu ni.

    Rasanya lah...Sadiq Sigaraga ni dah kena tegur kaw2 punya dengan Tun pasal isu desakan tu beb...apa taknya menteri Perpecahan ni serta kaum India ni adalah fixed deposit Tun. tanpanya yang kuat berkempen agar kaum India mengundi PH dalam PRU14 lepas..dah tentu lah PH takkan menjadi kerajaan seperti sekarang ni.

    Kiranya..nasib baik lah Tun tak sepak keluar si SS ni dari kabinet kerana memandai2 nak mempertikaikan menteri yang dipilih oleh Tun sendiri tu...betul tak kengkawan ???

    ReplyDelete
  41. Mr bodin.

    Bila poak mlayu yg sering dtipu dbelit dan dkencing oleh pemimpin...mlayu jadi bengong dan letih dgn karenah pemimpin

    Rope-ropenye pemimpin yg kaki tipu, kaki belit dan kaki kencing mlayu pong samanasib dgn mlayu yg selalu dtipunya.
    Jadi bengong dan letih juge atas perbwatan sendiri..

    Taktau teman nak tegelak atau nak bergolak atu nak ketawa.
    Konon nak sampe 2 tawon alih-alih setawon pulak...entah -entah takot tak menyempat-nyempat..
    Bagila kat mlayu yg laen plak.
    Contoh mcm anuwar ke..contoh..
    Jgn lepas bagi kat kapiag pula
    Pasai tanah mlayu tetap tanah mlayu.Bkn tanah cina dan hindu
    Nak habag bagi..
    Nak pekokoh parti demi mlayu tindakan yg baik dan bagus..
    Bila parti dah kokoh bagus-bagus.. mlayu hangpa kaih kuis pi tepi tepi ..
    Teman nak golak mcm mr bodin golak koh koh koh koh koh..
    Mampuih..





    ReplyDelete
  42. Mula2 tun madey fitnah anwar...lepas tu najib plak...
    Tun madeey nak jatuhkan najib sanggup melutut mintak tolong dgn anwar...

    Tun madey tewas kpd umno..
    Menang 13 kerusi tanda tun madey ditolak oleh melayu...nasib baik menumpang anwar boleh jadi pm...

    Kalo tanding sendirian dah tinggal nama aje...

    ReplyDelete
  43. Naib presiden Bersatu: Bodoh kalau TIDAK guna sumber kerajaan

    AGM BERSATU | "Pandangan bodoh" - kata Naib Presiden Bersatu Ab Rashid Ab Rahman terhadap pihak yang membantah gesaan perwakilan agar kerajaan memberikan jawatan dan kontrak agar parti itu dapat mengekalkan kuasa.
    Rashid berkata demikian ketika sesi penggulungan Perhimpunan Agung Tahunan Bersatu ke-2 hari ini, dan disambut dengan tepukan gemuruh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapu sapu lah banyak2 masa ade kuasa ni..... Terlungkup mcm umno melopong laa..

      Delete
    2. Politik perlukan kontrak!

      Apa salahnya?

      Bukan mencuri macam lanon pelahap dulu!

      Delete
    3. Memang politik yang menang perlu cari duit!

      Kalau tak dak duit,macam mana nak beroperasi!
      Apa salahnya kontrak diberi kepada yg pro kerajaan!
      Namapon mereka dah menang!

      Kerajaan yang lama dulupun ,kontraknya kurang

      Tapi depa cari duit cara tak halal!

      Delete
  44. Tun madeey ulangi janji berundur..

    Elok lah tunai semua janji seblm nyawa dihujung halkom...yg tak tunai janji di panggil munafiq.....mati tiada sape yg tahu tibanye...umor dah lewat sangat...

    Betul tak john doo Bob dan seangkatan dengannye?.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan-jangan hang yg mampossss dulu!!!

      kah kahhhh kahhhhhh kahhhhhh kahhhhhhhh

      Delete
    2. Tak pe lah aku mampoos dulu pon...asalkan ekonomi meningkat...sedara mara aku selamat...kalo ko hidop tersiksa nak buat ape...harapan kosong...hihihi..

      Delete
    3. Ade pentaksub yg setuju tun madey mati dlm munafiq...hihihihi...mintak selisih malaikat 44... Puh kiri puuh kanan....

      Delete
    4. Aku sokong Tun!
      Sebab aku tahu dia takkan meranakan Melayu!
      Aku kenal dia lama!

      SEKARANG TEMPOH EKONOMI MASUK BENGKEL!
      ada pomen Cina dan Melayu

      Aku yakin,dalam 2 tahun akan pulih!

      Ingat Bro!

      Kerana China Komunis gagal jajah,bila PH menang!

      sekarang mereka sedang menekan kita!

      Delete
    5. Ekonomi merudum kerana pelabor asing lari..kenape pelabor asing lari bila tun angkat sumpah...dah 7 bulan tak mau masuk balik...

      Tun pegi uk dan us runding dgn pelabor asing 2 bulan lepas habis berjuta ....mana batang idungnye?...

      Tun peginjepun kata pelabor jepun nak masuk....mana jeponnye?...

      Delete
    6. Bertambah umor manusia maknanye makin dekat dgn kubor...lagi banyak kena ibadat dsh jauhkan larangan Allah..

      Delete
    7. Mungkin maksud ibadat pada ko duduk beramal di masjid.

      Menjadi PM juga suatu ibadat!

      Ingat tak peristiwa Rasullulah yang menegurkan rakannya yg kerja beribadat di Masjid,agar pergi mengajar!

      Delete
  45. hang berani menghina Allah, kalau Allah nak bagi dia hidup 100 tahun hang nak kata apa. Ajal maut tangan Allah hang jangan buat kurang ajar dengan Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 100 ke 150 semua dlm ilmu Allah...mungkir janji tak hina Allah?...

      Delete
    2. Aku rasa lah bro 23:06

      kau perlu bersihkan diri sebelum mamposs
      Jadilah pejuang kebenaran!
      Barulah dilimpahi pahala!
      mati dalam iman.

      Tak perlu kau fikirkan masalah anak-anak dan saudara selepas mati,itu urusan mereka.

      Nama pun mati,antara kau dgn, tuhan je

      Delete
    3. Inilah kebenaranye...mungkir janji munafiq...sudah jelas...ato bukan kitab suci?..

      Delete
    4. Bertambah umor manusia maknanye makin dekat dgn kubor...lagi banyak kena ibadat dsh jauhkan larangan Allah..

      Delete
    5. Mereka tidak mungkir janji bro!

      Tapi ada pehak yang menjadi kera bagi janji dimungkir.

      Dah janji Tun jadi PM selama 2 tahun!

      Tapi mereka dah kacau!

      Coba kau tengok topik shahbudin hari ini?

      Delete
    6. Yg kacau tu bimbang kerana dah ade rekod licik putaqbelit..dan ade tanda2nye...

      Delete
    7. Jadi?
      Siapa yg mungkir?
      Atau ada kera-kera yg menjadikan janji itu dimungkir!

      Delete
  46. Pendapat bufin pon betul...tun bercakap pon tak selancar dulu lagi...dia pon ade kes jantung..

    ReplyDelete
  47. Aku pon setuju penyerahan diawalkan kerana keadaan ekonomi...dan janji manipesto tun tak mao tunaikan...

    Sekurang2 nye turunkan sikit tol dan harga minyak...budak ptptn yg bergaji rendah boleh lah tangguh dulu bayar hutang...

    Ekonomi teruk tak ade pluang kerja baru bagi budak baru kluar IPT...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku rasa engkau bukan mengutamakan kesejahteraan politik dan ekonomi!

      Tapi lebih kepada menggangkat individu!

      Ini samalah dengan cita-cita Yahudi!

      Delete
    2. Tun dah tak mampu untuk tingkatkan balik ekonomi...laporan bank dunia ekonomi malaysia diturunkan dari 5.9% kpd 4.9%.... Turun lagi 4.7%.../ awal tahun depan mungkin 4.5%...

      Baik serahkan lah seblm bertambah teruk..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...