Sunday 30 December 2018

HARAP-HARAP TUN MAHATHIR TAK MUNGKIR JANJI LAGI KALI INI....


Disebalik timbul desakan yang mahukannya lebih lama menjadi Perdana Menteri, tidak sekadar melebihi dua tahun, malah sehingga ke tarikh PRU15 akan datang, Tun Mahathir Mohamad akhirnya akur dengan tahap kemampuan dirinya sendiri.


Bercakap di sidang media selepas membuat ucapan penggulungan Perhimpunan Agung Tahunan Bersatu, Perdana Menteri sekali lagi menegaskan beliau tidak berhasrat untuk memegang jawatan itu lebih daripada dua tahun disebabkan faktor kesihatannya.


"Itu yang mereka minta, saya kena jaga kesihatan saya sama. Saya dah tua," katanya lagi.


Tun Mahathir juga mengulangi janjinya untuk menyerahkan jawatan Perdana Menteri kepada Anwar Ibrahim sebagaimana yang sudah dijanji dan diputuskan dalam Majlis Presiden Pakatan Harapan.

Sambil mengakui Anwar dilihat sudah bersedia untuk mengambil alih tempatnya, Tun Mahathir juga menambah, "saya rasa dia akan selesa bila mengambil  jawatan Perdana Menteri daripada saya nanti."


Alhamdulillah....


Apa yang  diharapkan ialah Tun Mahathir benar-benar ikhlas dalam soal ini dan tidak mencipta alasan lain apabila fikirannya berubah nanti, meskipun ternampak sukar untuk beliau berbuat demikian.


Maklumlah sebelum ini bukan sedikit janji-janjinya yang dimungkiri begitu saja. Ketika bersama UMNO, dalam asyik-asyik membuai Anwar adalah  penggantinya, beliau tiba-tiba memecatnya sehingga akhirnya mencetuskan permusuhan selama 20 tahun sebelum mereka berbaik semula.


Selepas bersara pada 2003, Tun Mahathir pernah berjanji tidak akan menganggu tugas penggantinya ketika itu, Tun Abdullah Badawi.


Malangnya, tidak lama kemudian, beliau bukan saja mula bersuara mempertikaikan banyak perkara, malah akhirnya bertindak menjatuhkan penggantinya itu.


Tun Mahathir juga pernah berjanji tidak mahu bertanding semula dalam pilihanraya selepas bersara, tetapi kemudian bukan saja setuju bertanding semula, bahkan sedia jadi Perdana Menteri buat kali kedua.


Baru-baru ini pula, berkaitan janji manifesto pilihanraya, selain meletakkan kesukaran menunaikannya kerana kekangan kewangan yang dihadapi negara, Tun Mahathir juga berdalih dengan berhujah, "buku manifesto bukanlah kitab suci".


Selalunya begitulah, Tun Mahathir sentiasa ada hujah dan alasan untuk membenarkan apa yang mahu dilakukannya.


Selain diharapkan beliau benar-benar ikhlas untuk menunaikan janjinya, Tun Mahathir juga seharusnya sedar beliau kini bukan segagah dan secergas seperti sebelum-sebelum ini.


Banyak yang sudah berubah dalam persekitaran dirinya sekarang ini.


Bagaimanapun, apa yang nyata dengan pendirian Tun Mahathir enggan melayan permintaan mereka yang mendesaknya lebih lama menjadi Perdana Menteri, beliau sebenarnya turut sedar suara dalaman daripada Bersatu tidak mampu mengubah apa-apa.

Pakatan Harapan bukan seperti BN di mana suara UMNO adalah suara BN. Kalau perwakilan UMNO mahu Perdana Menteri terus berkhidmat, maka panjanglah usia Perdana Menteri duduk di situ.


Tetapi, di dalam Pakatan Harapan, ia ditentukan oleh Majlis Presiden. Oleh kerana Tun Mahathir sudah berjanji dan diikrarkan dalam Majlis Presiden bahawa beliau hanya memenang jawatan itu dalam tempoh dua tahun saja, maka jika perlukan lanjutan masa atau sebagainya, ia mestilah dirujuk semula kepada Majlis Presiden.


Hanya dengan Majlis Presiden bersetuju terhadap lanjutan masa itu, barulah dapat Tun Mahathir memegang jawatan Perdana Menteri lebih daripada dua tahun. 


Jika tidak, beliau tiada pilihan, selain perlu akur dengan tempoh yang sudah ditetapkan dan dipersetuinya sendiri sebelum ini. (ShahbudinHusin 30/12/2018)

147 comments:

  1. 2019 politik luar biasa akan berlaku!

    PERANG MUTLAK akan memisahkan kebatilan!

    Ikut Tun..kita pasti menang!

    BUDIN AKAN MENANGIS PANJANG!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang lain nak berdamai dan berharmoni kamu pula nak berperang. Apa punya perangai macam ni.

      Delete

    2. Setuju dgn mahligai seni.

      Nak berperang sama dgn ustad nama kristian john doe yang mmengaku ketua pasukan panji hitam konon nya, yang bersedia utk HARI KLIMAKS entahapekebnde.

      Delete
    3. Janji Melayu, semua org tau bila sebut janji Melayu.

      Delete
    4. Ko bangsa apa?

      Jenis "ungrateful ingrates (double whammy), ultra kiasu, coolies pendatang" ke?

      Dah dapat hak kerakyatan di persetujui Melayu, mungkir janji, tak hormatkan Perkara 153 Perlembagaan berkenaan Kedudukan Istimewa Melayu (yang di panjangkan kpd Bumiputera Sabah dan Sarawak di penubuhan Malaysia), nak lagi, nak lagi, tak habis2?

      Ungkit itu, mencetuskan pergaduhan kaum 13 Mmei 1969.

      Jangan kau keji Melayu lagi, tanpa justifikasi.
      Kalau tak, kau kena tampa.

      Faham?

      Delete
    5. Bro PS.

      Kita steady ja. Sambil bersiap siaga. Fakta bahawa Anwar sedang bersiap sedia untuk melanggar Tun M sebelum 2 tahun sudah kelihatan jelas. Shahbudindotcom adalah jurucakap Anwar, dan entry 30 Disember 2018 adalah bukti jelas, mereka memang mahu melanggar Tun sekiranya Tun tidak mahu turun sebelum genap 2 tahun.

      Adakah Tn Budin akan menangis panjang? Rasanya tak, sebab pada akhir zaman fitnah, orang-orang beriman hanya terbahagi kepada 3 puak iaitu :-

      1. Orang-orang yang berada di atas petunjuk daripada Tuhan mereka. Mereka inilah golongan yang bakal menang.

      2. Para pendusta dan ahli fitnah. Mereka inilah yang bakal ditewaskan secara mutlak pada medan PERTEMPURAN KLIMAKS.

      3. Golongan ruwaibidhah, iaitu orang-orang yang bingung di dalam menilai di antara kebenaran dan kebathilan.

      Golongan kedua bakal ditewaskan secara mutlak. Di antara tempoh PERTEMPURAN itu bermula dan ia berakhir, sebelum ia bermula, mereka akan yakin dan sombong menyangka mereka akan menang, tetapi selepas sahaja beberapa minit ia bermula, mereka sudah pun tahu mereka akan tewas. Pada masa tersebut kesemua ahli fitnah akan menunjukkan perilaku orang-orang yang berputus-asa. Teruskan tetap tewas, mahu berpatah balik atau lari dari medan tempur sudah tidak dibenarkan. Tempoh berputus asa mereka tidak panjang, kerana mereka akan ditewaskan pada hari yang sama.

      Apabila para pendusta dan ahli fitnah itu tewas, ini yang bakal berlaku di kalangan baki anak-anak Bangsa Mim:-

      1. Yang dibuktikan berada di jalan yang benar selama ini akan bertasbih memuji Tuhan mereka disebabkan mereka telah pun diberikan pertolongan dan dianugerahkan kemenangan. Mereka tidak perlu lagi bermusuh-musuhan sesama anak bangsa akibat perbuatan para pendusta dan ahli fitnah.

      2. Orang-orang yang dibuktikan selama ini mereka mengikut jalan yang salah akan beristighfar memuji Tuhan mereka disebabkan mereka telah diberikan petunjuk dan melihat sendiri kebenaran itu dibuktikan melalui perantaraan karamah Pasukan Panji Hitam.

      Di situlah letaknya kehebatan HARI PEMBUKAAN. Ia melenyapkan kebathilan sama sekali dan menyatukan bangsa Mim di bawah satu Panji yang sama.

      Maka selepas itu akan berlakulah perubahan-perubahan berikut :-

      Dari kejahatan kepada kebaikan...
      Dari penindasan kepada pembelaan...
      Dari pecah belah kepada ukhuwah...
      Di waktu itu kezaliman kan musnah...

      Masanya sudah hampir. Anwar mahu melanggar Tun telah jelas sejelas apabila tentera-tentera Monggol sudah berada di luar kota Baghdad sebelum Baghdad benar-benar dilanggar.

      Ia akan pasti tiba... In shaa Allah.


      Wallahu a'lam.

      Delete

    6. Aku pun mahukan Tun terus PM, tak suka Anwar Peliwat.

      Tapi cara ustad pakai nama kristian john doe nih cakap macam nak berperang, nak menyerang, gunakan istilah "PERTEMPURAN KLIMAKS" dsb nya.

      Membandingkan dengan serangan Mongol ke kota Baghdad, pusat kegemilangan Islam selama 500 tahun dulu.

      Mana boleh cakap perang, ustad nama kristian john doe?

      Silap2 kamu di repot Polis melanggar Akta Hasutan.

      Steady lah, orang tua. Boleh bangkang, bantah, marah, ketepikan Pak Sheikh, tapi jangan menghasut nak berperang ler.

      Delete
    7. TUN M MASIH BERINTIGRITI BELUM MUNGKIR JANJI...!!

      DSAI & pencacai2nya (puak2 Rafizi tembam) termasuk Sdr Budin yg mungkir janji mendesak Tun M diturunkan kerusi PM lebih awal (Jun 2019) tak sampai 2 tahun yg dipersetujui bersama.

      Kejora Kahh kahh kah jelas2 dah mungkir janji berkali'kali bila dia tak pernah muncul pada tarikh, waktu & tempat yg telah dipersetujui.

      ALANGKAH KEJI & BIADABNYA MEREKA........!!!

      Delete
    8. Mereka menyangka mereka benar tapi mereka di pehak yg bathil

      Delete
    9. Tun M dan DSAI relax je..boleh makan2 malam bersama... Kenapa macai2 bawah yg mengelupur panah..

      Delete
    10. PERTEMPURAN KLIMAKS bukan perang senjata. Ia adalah PERTEMPURAN ilmu dan hikmah dan kemenangannya dibantu oleh karamah. Kemenangannya akan ditandakan dengan dua perkara. Salah satunya ialah berkibarnya Panji Hitam oleh pasukan yang menang mutlak pada hari tersebut.

      Anon - Siapa bathil dan siapa benar bakal diputuskan dan dibuktikan secara mutlak di dalam PERTEMPURAN KLIMAKS tersebut. Sementara itu sememangnya golongan ruwaibidhah seperti sdr akan terus-menerus menyangka mereka berada di pihak yang benar.

      PERTEMPURAN KLIMAKS itu memang perlu untuk menyelamatkan golongan ruwaibidhah daripada jalan yang bathil sedang mereka menyangka mereka berada di jalan yang benar.

      Yang sebenar-benarnya bathil akan ditewaskan secara mutlak sebelum itu.

      Berdoalah sahaja sdr dipanjangkan usia sehingga melihat sendiri kebenaran dan boleh mengikutnya.

      Segala rahsia akan terbongkar...
      Takkan dapat lagi berpura-pura...
      Kerana ia akan terjadi...
      Ia akan pasti tiba...

      Berkibarnya Panji Hitam dari sebuah negeri Islam di Timur adalah khabar nubuwwah. Menafikannya ialah menafikan nubuwwah Nabi Muhammad saw. Membencinya pula tidak akan dapat menghalangnya daripada berlaku.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    11. Tun M memang ketrampilannya cool, relax & senyum menawan di setiap penampilannya.

      Tapi, tidak pada DSAI yg sentiasa kusut masai, resah, gelisah, bekerut dahi, emosional dan kelihatan lebih tua dari usianya. Kepetahan & kharima memukau beliau dah hilang tiada lagi.

      Delete
    12. Pak Man,

      Tambahan :-

      Tun M adalah ketua pasukan yang tidak pernah tewas, sedang Anwar pula hanya merasai kemenangan apabila berada di dalam pasukan Tun. Apabila ia menentang Tun, ia tewas.

      Kegilaannya mahu menjadi PM akan membuatkannya gagal mengambil iktibar dari kebenaran di atas dan akan cuba melanggar Tun M sekali lagi hanya kerana jumlah kerusi PKR melebihi kerusi PPBM di dalam Parlimen.

      Seperti yang pernah Tun katakan kepada LKY @ Singapura apabila Singapura sedang angkuh menyebut tentang kemampuan ketenteraan mereka yang kelihatan melebihi Malaysia, ini jawab Tun "rasa sebenar sesuatu kek hanya boleh diketahui selepas memakannya. Cubalah makan kek itu dan barulah kita tahu rasanya"

      Meminjam kata-kata Tun, John Doe mahu berkata kepada pak Sheikh dan Tn Budin:-

      "Silalah cuba melanggar Tun sekiranya mahu tahu bagaimana hasilnya".

      Walau apapun entry Tn Budi hari ini, entry 30 Disember 2018 sudah membongkarkan segala-galanya. Ia tidak lagi dapat ditarik balik.

      Delete
    13. Syabas & tahniah.

      Teruskan perjuangan dan Salam Perjuangan yg belum selesai.

      Delete
    14. tak paham , tempohari tuan shahhabudin 'hentam' anuar konon tak sabar nak jd pm, bagilah peluang tun utk meneruskn perjuangan sekurang2nya 1 panggal n bla2...dulu..tp lani pasal tiba2 duk asyik 'tibai' tun pulak...conpius !

      Delete
  2. Kalo mungkir munafiq lah....kalo tak.percaya boleh tanye ostad jon doe...dia fasih ayat quran dan hadis....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe.. Siapa yang sedang berkira-kira mahu mungkir sudah jelas. Hanya sesetengah orang mahu berpura-pura kononnya ia tidak melihat sedemikian.

      Entry Shahbudindotcom 30 Disember 2018 adalah petunjuk jelas keinginan Anwar untuk melanggar Tun. Teruskan menafi, kami bukan naif, dan bodoh untuk tidak mampu melihat.

      Siapa yang sebenarnya yang akan benar-benar mungkir akan menjadi muktamad apabila Anwar benar-benar melanggar Tun M sebelum Tun M menggenapkan tempoh 2 tahunnya.

      Ingat, Tun ada tempoh sehingga Mei 2020. Apabila berlakunya Anwar melanggar Tun sebelum Mei 2020, maka Anwar akan dikira mungkir dan Tun terlepas dari perjanjian.

      Percubaan untuk melanggar Tun bakal gagal, dan Anwar tetap tak akan jadi PM, sedang Tun pula terlepas daripada ikatan perjanjian untuk serahkan kepada Anwar selepas 2 genap 2 tahun, disebabkan Anwar sendiri yang mungkir bahagiannya di dalam perjanjian.

      Ooops terlupa.. Pada masa itu, Anwar telah tewas mutlak, maka isu ia menjadi PM sudah tidak timbul.

      Malaysia akan selamat daripada berPMkan seorang bekas banduan pesalah liwat yang diampunkan.

      Tak perlu percaya apa-apa. Memadailah untuk bersaksi bahawa saya telah menyatakannya.


      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. John doe.. adakah awak akan menjadi saksi di depan Allah di padang mahsyar kelak yang bahawa dsai melakukan liwat....

      Delete
    3. Termasuk golongan ahli fitnah

      Delete
    4. Sdr anon,

      Demi Allah, Wallahi Wabillahi Watallahi, saya bersedia menjadi saksi Allah di Padang Mahsyar kebenaran bahawa Anwar adalah seorang bekas banduan pesalah liwat yang diampunkan.

      Sdr anon,

      Beranikah sdr menjadi saksi sebaliknya. Bahawa Anwar tidak pernah meliwat dan / atau bahawa dia bukanlah seorang bekas banduan pesalah liwat yang diampunkan.

      Sekiranya ia boleh mengubati lara saudara kita sama-sama boleh bersumpah laknat ke atasnya.

      Delete
    5. Bersumpah laknat yang awak melihat dsai meliwat

      Delete
    6. Tak beranikan...sebab awak tak melihat pun dia meliwat...setakat bersumpah laknat yang dsai bekas banduan bla bla bla boleh la....saya pun boleh

      Delete
    7. Udah2 john doe...mengaku pejuang kebenaran tapi bathil yang kau tegakkan

      Delete
    8. Bodohnya anon,

      Sila lihat komen saya di atas. Pada bahagian manakah saya mengatakan saya melihat Anwar meliwat. Mengapa disuruh saya bersumpah laknat ke atas perkara yang tidak pernah saya katakan?

      Saya telah mengatakan bahawa Anwar adalah seorang 'bekas banduan pesalah liwat yang diampunkan'. Maka di atas pernyaatan tersebut saya bersedia bersumpah laknat ke atasnya.

      Walaubagaimanapun untuk ketenangan hati sdr, saya bersedia bersumpah laknat bahawa hati saya benar-benar percaya Anwar telah melakukan liwat sekalipun saya tidak melihatnya.

      Bersediakah saudara bersumpah laknat bahawa hati sdr sedikitpun tidak percaya bahawa Anwar telah meliwat walaupun dia telah disabitkan?

      Sekiranya tidak sanggup, maka sdr yang sebenarnya ragu-ragu tentang hal Anwar dan liwat, dan sedang memusingkan kata-kata memutarbelit pada perkara yang sebenarnya.

      Delete
    9. Wallahi wabillahi watallahi,

      Saya hamba Allah yang memakai gelaran John Doe dengan sesungguhnya percaya sepenuh hati saya bahawa Anwar Ibrahim sebenar-benarnya telah melakukan liwat, sekalipun saya tidak melihatnya.

      Sekiranya saya menipu di dalam kepercayaan ini, maka Allah akan melaknat dan membinasakan saya di dalam tempoh 24 jam sumpah laknat ini dikirimkan unutk tatapan semua di dalam blog ini dan saya dijadikan warta berita supaya orang-orang selepas saya boleh mengambil iktibar daripada pendustaan dan kebathilan saya.

      Nah anon, masih tak puas hati.

      ----------------

      Ini lafaz sumpah laknat untuk sdr anon pula membuktikan kebenaran diri sendiri.

      Wallahi wabillahi watallahi

      Saya hamba Allah yang memakai gelaran anon yang sedang berkomunikasi dengan hamba Allah yang memakai nama John Doe dengan sesungguhnya percaya sepenuh hati saya bahawa Anwar Ibrahim sebenar-benarnya telah tidak melakukan liwat, sekalipun dia benar-benar telah disabitkan dengan kesalahan tersebut.

      Sekiranya saya menipu di dalam kepercayaan ini, maka Allah akan melaknat dan membinasakan saya di dalam tempoh 24 jam sumpah laknat ini dikirimkan unutk tatapan semua di dalam blog ini dan saya dijadikan warta berita supaya orang-orang selepas saya boleh mengambil iktibar daripada pendustaan dan kebathilan saya.

      -----------

      Silakan anon,

      Saya telah melakukannya. Sekiranya sdr benar-benar percaya Anwar tidak meliwat, maka silakanlah bersumpah laknat ke atasnya. Tetapi awas, sumpah laknat bukan mainan, ia akan benar-benar menimpa si pendusta. Sekiranya ia menimpa sdr jangan pula salahkan John Doe kerana saudara sendiri yang telah membuat pilihan.

      Delete
    10. Senang cakap ...tak nampak...takde lah...habis..wat apa susah2 reka cerita agar nampak benar..kerja bodoh sia2..dosa kering..

      Delete
    11. Mereka yang suka bersumpah2 ni lagi tak boleh percaya...

      Delete
    12. Hahaha..

      Akhrinya sdr yang beralasan sebagaimana Nasrani telah beralasan.

      Malahan alasan sdr lebih dahsyat daripada kaum Nasrani.

      Nasrani telah beralasan untuk tidak bersumpah laknat kerana sumpah laknat tiada di dalam ajaran agama mereka.

      Sdr pula telah beralasan orang-orang yang bersumpah laknat 'lagi tidak boleh percaya' padahal sumpah laknat wujud di dalam Islam, dan ia menjadi satu kaedah yang sah di dalam agama ini untuk membuktikan kebenaran.


      فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنفُسَنَا وَأَنفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل لَّعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ

      "Barangsiapa yang mahu berhujah dengan kamu selepas kebenaran itu telah datang kepadamu, maka katakanlah kepada mereka; marilah kita panggil anak-anak kami dan anak-anak kami, isteri-isteri kami dan isteri-isteri kamu, diri kami dan diri kamu, dan kita bermubahalah supaya Allah menyebabkan laknatnya ke atas orang-orang yang sebenarnya berdusta" (Ali-Imraan :61)

      Sekiranya sdr seorang Islam maka mengapa berlasan seperti seorang Nasrani? Tidakkah itu bukti nyata sdr adalah seorang pendusta?

      Lebih jelas lagi bahawa saudara juga adalah seorang pendusta yang mendustakan kebenaran ialah saudara memberikan alasan kaum Nasrani tersebut, selepas sdr sendiri yang mencabar saya dan cabaran itu saya sahut dan lontarkannya kepada saudara.

      Ketahuilah wahai para pendusta, bahawasanya kalian semakin kehilangan alasan, dan kalian akan tewas. Pada hari kalian tewas, kalian telah pun kehilangan alasan untuk terus-menerus beralasan sebegitu dan sebegini.


      Wallahu a'lam.

      Delete
    13. Suka2 dan bermain2 dengan sumpah tak sama dengan ayat quran yang kau bagi tu...
      ....jgn nak pusing...jgn psyco

      Delete
    14. Hehehe...

      Teruskan beralasan selagi ada tempoh.

      Berani kerana benar.. Berlasan kerana takut..

      Period...

      Delete
    15. Ada juga burung kakak tua mengkopipes ciplak hak orang, tak malukah....??

      Delete
    16. Ayat tu sesuai buat tok guru yang tengah mati akal tu

      Delete
    17. Burung kakak tua lebih ok dari burung gagak tok guru kau tu....sebahagian dari komen kau kat sini tak menunjukkan yang kau tau apa itu maksud " malu "

      Delete
  3. Hsrap2 tidak u turn dan konar baring lagi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. TUN M MASIH BERINTIGRITI BELUM MUNGKIR JANJI...!!

      DSAI & pencacai2nya (puak2 Rafizi tembam) termasuk Sdr Budin yg mungkir janji mendesak Tun M diturunkan kerusi PM lebih awal (Jun 2019) tak sampai 2 tahun yg dipersetujui bersama.

      Kejora Kahh kahh kah jelas2 dah mungkir janji berkali'kali bila dia tak pernah muncul pada tarikh, waktu & tempat yg telah dipersetujui.

      ALANGKAH KEJI & BIADABNYA MEREKA........!!!

      Delete
  4. Sebarang pelanggaran janji akan menyusutkan penghormatan. Jangan sampai perkara itu berlaku. Bersaralah sebagai negarawan yang unggul dan dihormati. Patuhi janji yang disepakati dalam Majlis Presiden PH. Itu lebih mulia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TUN M MASIH BERINTIGRITI BELUM MUNGKIR JANJI...!!

      DSAI & pencacai2nya (puak2 Rafizi tembam) termasuk Sdr Budin yg mungkir janji mendesak Tun M diturunkan kerusi PM lebih awal (Jun 2019) tak sampai 2 tahun yg dipersetujui bersama.

      Kejora Kahh kahh kah jelas2 dah mungkir janji berkali'kali bila dia tak pernah muncul pada tarikh, waktu & tempat yg telah dipersetujui.

      ALANGKAH KEJI & BIADABNYA MEREKA........!!!

      Delete
  5. Budin tak suka dengan poliitik kotor dan keji
    Dia ceritakan semua kisah Tun mungkir janji
    Kali ini betul kaw kaw punya Tun dia tala taji
    Ketelusan & keberanian Budin mmg aku puji

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. FLASHBACK.....!!

      Gwa one man show! Lone Rangger! Kah kah kah.

      Itu ketawa setan "Kah kaahh kaaahhh" aper ajer kebenda.....??

      Tiap kali diajak berjumpa, ada saja Kejora pengecut beralasan ala si bibir tebal, Mat Malasan.

      Semalam dia kata sibuk kerja konon. Hari ini bila diajak...ehhhh alih2 dia cabut lari ke Kedah pulak.

      Nampak sangat Kejora buat lawak bodoh.
      Sah2 dia nie - PENGECUT TAKOTTTT....!!


      Anonymous 30 December 2018 at 20:54
      Suman bengap merapu tak sudah-sudah
      Asyik tuduh jer, ini tua renta haram jadah
      Bila masa nya yang aku ini lari ke Kedah?
      Huergh.. ptuihh..muka dia aku nak ludah
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Othman Ahmad 31 December 2018 at 02:02
      Ini bukti tembelang auta temberang Kejora yg dia nafi mencicit lari ke Kedah mengelak saya bila dicabar pd 28 & 29 Disember 2018........

      Anonymous 29 December 2018 at 18:24
      Tadi aku dari Kedah ke KL sdg pandu kereta
      Bukan seorang, tapii bersama Mas ayu jelita
      Mmg aku kini, dah berada di sekitar ibu kota
      Esok awek balik, boleh ku layan Suman unta

      ps:
      Kenapa bila dia sampai balik KL dia tak bagitau saya tarikh, waktu & tempat untuk kami buat perhitungan....??

      Nampak sangat Kejora buat lawak bodoh.
      Sah2 dia nie - PENGECUT TAKOTTTT....!!

      Delete
    2. Bukan senang, dgn Mas nak bersua
      Mesti kami ni nak asyik saja berdua
      Buat apa nak layan ko ni Suman tua
      Tunggu je 19 Mei nanti wahai barua

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    3. Tiap kali diajak berjumpa, ada saja Kejora pengecut beralasan ala si bibir tebal, Mat Malasan.
      Semalam dia kata sibuk kerja konon. Hari ini bila diajak...ehhhh alih2 dia cabut lari ke Kedah pulak.
      Nampak sangat Kejora buat lawak bodoh.
      Sah2 dia nie - PENGECUT TAKOTTTT....!!

      Anonymous 30 December 2018 at 20:54
      Suman bengap merapu tak sudah-sudah
      Asyik tuduh jer, ini tua renta haram jadah
      Bila masa nya yang aku ini lari ke Kedah?
      Huergh.. ptuihh..muka dia aku nak ludah
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Othman Ahmad 31 December 2018 at 02:02
      Ini bukti tembelang auta temberang Kejora yg dia nafi mencicit lari ke Kedah mengelak saya bila dicabar pd 28 & 29 Disember 2018........

      Anonymous 29 December 2018 at 18:24
      Tadi aku dari Kedah ke KL sdg pandu kereta
      Bukan seorang, tapii bersama Mas ayu jelita
      Mmg aku kini, dah berada di sekitar ibu kota
      Esok awek balik, boleh ku layan Suman unta

      ps:
      Kenapa bila dia sampai balik KL dia tak bagitau saya tarikh, waktu & tempat untuk kami buat perhitungan....??

      19/5/19 - sampsi tualah, takkan Kejora berani muncul. Nampak sangat Kejora buat lawak bodoh.
      Sah2 dia nie - PENGECUT TAKOTTTT....!!

      Delete
    4. Bukan senang, dgn Mas nak bersua
      Mesti kami ni nak asyik saja berdua
      Buat apa nak layan ko ni Suman tua
      Tunggu je 19 Mei nanti wahai barua

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    5. Suman tua perangai mengalah ungka
      Diia hanya badut, bahan lawak jenaka
      Bodoh bebal bingai walau tua bangka
      Ulang2 benda sama, spt budak tadika

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh


      Suman tak ubah bapok jalang sundal
      Maknyah kedi cuba nak lagak handal
      Kopiipes benda sama, itu saja modal
      Tapi dia terduduk Kejora sekeh bedal

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahhh


      Suman tak ubahnya seekor anjing dubuk
      Bebal ni harap ulang2 benda lama cabuk
      Kejora udah kasi rejam diia masuk lubuk
      Nanti dia kena lah, aku punya penumbuk

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman iblis menyondol serupa babi kasi
      Mahu lawan Kejora tetapi dada tak berisi
      Harap ulang2, kopi-pes bahan lapuk basi
      Akan ku cabut gigi palsu dia, tinggal gusi

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman iblis, hanya gemar bertikam lidah
      Diia buat komen pun, tak ada apa faedah
      Diulang2 benda sama mcm haram jadah
      Sbb itu muka barua ni, asyik je aku ludah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman punya komen taraf sekolah atap
      Pembaca pun dah jadi meluat nak tatap
      Diulang2 kopipes, tanda dia tak mantap
      Kena dgn Kejora, dia menangis meratap

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh


      Kesian betul Suman tua maknyah bapok
      Dah benjol kepala ifrit ni, Kejora hempok
      Harap ulang2 kopiipes, benda basi lapok
      Cai2 lain tunggu apa lagi..aha haa tepok

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    6. Kejora merapu dalam kesipuan dgn pantatoon cartoon tak bettamaddun setelah terbukti dia binatang yg kuat mungkar, membohong lagi pengecut.

      Nahhhh....

      TUN M MASIH BERINTIGRITI BELUM MUNGKIR JANJI...!!

      DSAI & pencacai2nya (puak2 Rafizi tembam) termasuk Sdr Budin yg mungkir janji mendesak Tun M diturunkan kerusi PM lebih awal (Jun 2019) tak sampai 2 tahun yg dipersetujui bersama.

      Kejora Kahh kahh kah jelas2 dah mungkir janji berkali'kali bila dia tak pernah muncul pada tarikh, waktu & tempat yg telah dipersetujui.

      ALANGKAH KEJI & BIADABNYA MEREKA........!!!

      Delete
  6. Kengkawan ku yang dikasihi di blog ni. Korang perasan tak...dalam korang semua berperang dan bertelagah berkaitan dengan isu PM ke 8 tu, dalam diam2 Ah Beng dan DAPigs telah mula melakasanakan perancangannya untuk menjarah TH tu beb!!!!

    Aset-Aset Tabung Haji Mula Dipindahkan Ke SPV Berkuatkuasa 28 Disember 2018

    Carian yang dibuat ke atas laman sesawang rasmi Bursa Malaysia mendapati aset-aset Tabung Haji dalam bentuk pegangan saham / ekuiti telah mula dipindahkan ke Special Purpose Vehicle (SPV), Urusharta Jamaah Sdn Bhd pada 28 Disember 2018, seperti berikut:

    1. CSC Steel Berhad - 27,281,800 unit

    2. Adventa Berhad - 14,335,900 unit

    3. Eastern and Oriental Berhad - 94,248,000 unit

    4. Hapseng Plantation Berhad 66,074,500 unit

    5. Dayang Enterprise Berhad - 76,367,600 unit

    6. Malakoff Corp Berhad - 500,000,000 unit

    7. Integrated Logistic Berhad - 20,584,783 unit

    8. Star Media Group Berhad - 39,806,300 unit

    9. Mahsing Berhad -139,994,900 unit

    10. MMHE Berhad - 105,619,000 unit

    11. KSL Berhad - 71,800,000 unit

    12. Puncak Niaga Holdings Berhad - 44,073,600 unit

    13. Lion Industries Corporation Berhad - 44,026,800 unit

    14. Parkson Holdings Berhad -105,908,219 unit

    15. Pintaras Jaya Berhad - 11,352,100 unit

    16. UEM Sunrise Berhad - 348,871,500 unit

    17. IJM Corporation Berhad - 227,307,500 unit

    18. MCT Berhad - 133,480,000 unit

    19. Pelikan International Corporation Berhad - 157,185,498 unit

    20. Icon Offshore Berhad - 103,611,268 unit

    21. TH Heavy Engineering Berhad - 334,162,107 unit

    Seperti kata dialog dalam filem P Ramlee, Pendekar Bujang Lapuk, "Ini bukan cobaan. Ini betul-betul." Tahniahlah kapada Rakyat Malaysia yang memilih Kerajaan Malaysia Baharu. Satu institusi Islam telah dirompak di siang hari (daylight robbery).

    Nampak..bijak tak Ah Beng ni kan ????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmmmmmm, masih tebal jugak muka kaki auta temberang nih, ingatkan bagus sangat....??

      Rupanya Hang kebun setakat bercangkol
      Cakap berdegar tapi tak berkontol

      Apa kata engkau saja gantikan tempat kejora yg pengecut itu bersemuka dgn aku untuk buat perhitungan siapa benar siapa klentong -
      Amacam, berani.....??

      Oh yer, kau kan masih berhutang dgn aku tak berani muncul di Padang Merbuk tahun sudah, tak gitu...???

      He he he

      Delete
    2. geng lembu.....yg mana betul pun tak tau...he he he......ko pi jaga kebun

      Delete
    3. Suman tua perangai mengalah ungka
      Diia hanya badut, bahan lawak jenaka
      Bodoh bebal bingai walau tua bangka
      Ulang2 benda sama, spt budak tadika

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh


      Suman tak ubah bapok jalang sundal
      Maknyah kedi cuba nak lagak handal
      Kopiipes benda sama, itu saja modal
      Tapi dia terduduk Kejora sekeh bedal

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahhh


      Suman tak ubahnya seekor anjing dubuk
      Bebal ni harap ulang2 benda lama cabuk
      Kejora udah kasi rejam diia masuk lubuk
      Nanti dia kena lah, aku punya penumbuk

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman iblis menyondol serupa babi kasi
      Mahu lawan Kejora tetapi dada tak berisi
      Harap ulang2, kopi-pes bahan lapuk basi
      Akan ku cabut gigi palsu dia, tinggal gusi

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman iblis, hanya gemar bertikam lidah
      Diia buat komen pun, tak ada apa faedah
      Diulang2 benda sama mcm haram jadah
      Sbb itu muka barua ni, asyik je aku ludah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman punya komen taraf sekolah atap
      Pembaca pun dah jadi meluat nak tatap
      Diulang2 kopipes, tanda dia tak mantap
      Kena dgn Kejora, dia menangis meratap

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh


      Kesian betul Suman tua maknyah bapok
      Dah benjol kepala ifrit ni, Kejora hempok
      Harap ulang2 kopiipes, benda basi lapok
      Cai2 lain tunggu apa lagi..aha haa tepok

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete

    4. GENG NAJIB = MENJILAT NAJIB.

      Mengapa kamu tak beri penerangan apa itu SPV, siapa punya, apa tujuan mengalihkan saham itu.

      Kamu ultra kiasu kah, mahukan pembaca mencari penerangan itu semua dan percaya tuduhan kamu entah apakebende, tapi kamu tak beri penerngan itu?

      Kamu Red Bean ke?

      Padan lah Najib lingkup di Pru14.

      Delete
    5. Tiap kali diajak berjumpa, ada saja Kejora pengecut beralasan ala si bibir tebal, Mat Malasan.
      Semalam dia kata sibuk kerja konon. Hari ini bila diajak...ehhhh alih2 dia cabut lari ke Kedah pulak.
      Nampak sangat Kejora buat lawak bodoh.
      Sah2 dia nie - PENGECUT TAKOTTTT....!!

      Anonymous 30 December 2018 at 20:54
      Suman bengap merapu tak sudah-sudah
      Asyik tuduh jer, ini tua renta haram jadah
      Bila masa nya yang aku ini lari ke Kedah?
      Huergh.. ptuihh..muka dia aku nak ludah
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Othman Ahmad 31 December 2018 at 02:02
      Ini bukti tembelang auta temberang Kejora yg dia nafi mencicit lari ke Kedah mengelak saya bila dicabar pd 28 & 29 Disember 2018........

      Anonymous 29 December 2018 at 18:24
      Tadi aku dari Kedah ke KL sdg pandu kereta
      Bukan seorang, tapii bersama Mas ayu jelita
      Mmg aku kini, dah berada di sekitar ibu kota
      Esok awek balik, boleh ku layan Suman unta

      ps:
      Kenapa bila dia sampai balik KL dia tak bagitau saya tarikh, waktu & tempat untuk kami buat perhitungan....??

      19/5/19 - sampsi tualah, takkan Kejora berani muncul. Nampak sangat Kejora buat lawak bodoh.
      Sah2 dia nie - PENGECUT TAKOTTTT....!!

      Delete
    6. Kejora merapu dalam kesipuan dgn pantatoon cartoon tak bettamaddun setelah terbukti dia binatang yg kuat mungkar, membohong lagi pengecut.

      Nahhhh....

      TUN M MASIH BERINTIGRITI BELUM MUNGKIR JANJI...!!

      DSAI & pencacai2nya (puak2 Rafizi tembam) termasuk Sdr Budin yg mungkir janji mendesak Tun M diturunkan kerusi PM lebih awal (Jun 2019) tak sampai 2 tahun yg dipersetujui bersama.

      Kejora Kahh kahh kah jelas2 dah mungkir janji berkali'kali bila dia tak pernah muncul pada tarikh, waktu & tempat yg telah dipersetujui.

      ALANGKAH KEJI & BIADABNYA MEREKA........!!!

      Delete
  7. Kengkawan semua...apa pendapat korang dengan usul yang telah diluluskan dalam PAT Bersatu untuk Kekalkan Tun M Jadi PM sehingga PRU 15 nanti?

    Usul pembahas Bersatu untuk mengekalkan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai Perdana Menteri hingga Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) amat bertepatan, kata Timbalan Presidennya, Datuk Seri Mukhriz Tun Mahathir.

    Menurutnya, Dr Mahathir memerlukan ruang dan peluang yang cukup untuk melakukan penambahbaikan kepada negara berikutan kes rasuah dan salah guna kuasa yang berlaku waktu pentadbiran terdahulu.

    “Saya sendiri secara peribadi melihat cadangan itu suatu cadangan yang baik kerana seperti mana saya pernah dinyatakan, kita mewarisi kerajaan yang teruk.

    “Nak memulihkan bukan satu perkara yang mudah. Jadi, seeloknya biarlah Tun Mahathir diberi ruang dan peluang seluasnya untuk memperbetulkan keadaan dahulu sebelum beliau menyerahkan kepada penggantinya,” katanya semasa ditemui media di Pusat Media Perhimpunan Agung Tahunan Bersatu 2018.

    Mukhriz mengulas pendedahan portal berita tempatan yang memetik sumber bahawa salah seorang perwakilan Bersatu memberitahu bahawa terdapat usul agar Dr. Mahathir dibenarkan memegang jawatan itu sehingga PRU15.

    Usul didakwa dibuat semasa sesi perbahasan ucapan Dasar Presiden Bersatu, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

    Jelasnya lagi, cadangan seumpama itu perlu diambil kira sebelum suatu keputusan dicapai.

    “Ini agak sensitif sikit lah sebab saya anak kepada Perdana Menteri, tetapi ada macam-macam cadangan dikemukakan pelbagai pihak.

    “Tun sendiri pernah menyatakan ini bergantung kepada rakan-rakan dalam Pakatan Harapan dan pendirian rakyat,” katanya.

    Ditanya sama ada cadangan itu akan bertentangan dengan perjanjian dan persefahaman Pakatan Harapan untuk menjadikan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri dalam masa dua tahun, Mukhriz berpendapat ia tidak bertentangan.

    “Apa yang saya tahu, ia tidak bertentangan, kerana kita masih melakukan perancangan untuk menjadikan Datuk Seri Anwar untuk menjadi pengganti Tun Dr. Mahathir.

    “Isunya hanyalah masa. Jadi saya rasa apa yang penting ialah masa untuk memastikan matlamat tercapai atau tidak,” ujarnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmmmmmm, masih tebal jugak muka kaki auta temberang nih, ingatkan bagus sangat....??

      Rupanya Hang kebun setakat bercangkol
      Cakap berdegar tapi tak berkontol

      Apa kata engkau saja gantikan tempat kejora yg pengecut itu bersemuka dgn aku untuk buat perhitungan siapa benar siapa klentong -
      Amacam, berani.....??

      Oh yer, kau kan masih berhutang dgn aku tak berani muncul di Padang Merbuk tahun sudah, tak gitu...???

      He he he

      Delete
    2. Suman tua perangai mengalah ungka
      Diia hanya badut, bahan lawak jenaka
      Bodoh bebal bingai walau tua bangka
      Ulang2 benda sama, spt budak tadika

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh


      Suman tak ubah bapok jalang sundal
      Maknyah kedi cuba nak lagak handal
      Kopiipes benda sama, itu saja modal
      Tapi dia terduduk Kejora sekeh bedal

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahhh


      Suman tak ubahnya seekor anjing dubuk
      Bebal ni harap ulang2 benda lama cabuk
      Kejora udah kasi rejam diia masuk lubuk
      Nanti dia kena lah, aku punya penumbuk

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman iblis menyondol serupa babi kasi
      Mahu lawan Kejora tetapi dada tak berisi
      Harap ulang2, kopi-pes bahan lapuk basi
      Akan ku cabut gigi palsu dia, tinggal gusi

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman iblis, hanya gemar bertikam lidah
      Diia buat komen pun, tak ada apa faedah
      Diulang2 benda sama mcm haram jadah
      Sbb itu muka barua ni, asyik je aku ludah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman punya komen taraf sekolah atap
      Pembaca pun dah jadi meluat nak tatap
      Diulang2 kopipes, tanda dia tak mantap
      Kena dgn Kejora, dia menangis meratap

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh


      Kesian betul Suman tua maknyah bapok
      Dah benjol kepala ifrit ni, Kejora hempok
      Harap ulang2 kopiipes, benda basi lapok
      Cai2 lain tunggu apa lagi..aha haa tepok

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete

    3. GENG NAJIB = MENJILAT NAJIB.

      Setuju, isu nya ha nya lah masa. Pak Sheikh masih pengganti Tun M.

      Ada Najib kata apa2 yang kamu nak jilat?

      Delete
    4. TUN M MASIH BERINTIGRITI BELUM MUNGKIR JANJI...!!

      DSAI & pencacai2nya (puak2 Rafizi tembam) termasuk Sdr Budin yg mungkir janji mendesak Tun M diturunkan kerusi PM lebih awal (Jun 2019) tak sampai 2 tahun yg dipersetujui bersama.

      Kejora Kahh kahh kah jelas2 dah mungkir janji berkali'kali bila dia tak pernah muncul pada tarikh, waktu & tempat yg telah dipersetujui.

      ALANGKAH KEJI & BIADABNYA MEREKA........!!!

      Delete
  8. Rasanya..kalau dah sedar diri tu dah tak larat nak mengetuai kerajaan, memang WAJIB sangat Tun melepaskan jawatan tu secepat yang mungkin kepada PM designate, Bang Non. Kalau boleh hari esok pun lagi bagus.

    Nak buat apa Tun nak paksa dan menyeksa jiwa dan raga untuk terus kekal kat kerusi empuk tu, menhadap kerenah menteri2 kabinet kayu reput Fuckatan Haprakan yang tak habis2 membuat ulah, menimbulkan masaalah dan terkinja2 ke sana kemari dengan lawak2 badut dan antics mereka yang tak berkehabisan tu.

    Bukan apa2..takut diserang penyakit jantung yang kronik pulak jika Tun berada lebih lama mengetuai kabinet kayu reput tu....tak ke haru namanya tu beb !!!

    Cukup2 lah selama 22 tahun dulu tu sebagai PM ke 4, takkan tak penuh lagi ke kantung diisi dengan harta dari perbendeharaan negara....anak2 semua dah jadi jutawan instant dan kroni2 dah boleh hidup senang lenang selama 7 keturunan...apa lagi yang Tun nak kejarkan lagi haah????

    Rakyat yang waras merasakan ini lah masa yang paling sesuai untuk Tun mengundurkan diri sementara masih mendapat sanjungan dari rakyat lagi...jangan tunggu sampai kena paksa turun pulak secara paksa dan tak bermaruah oleh Bang Non, tak ke nyanya namanya tu!!!!

    Tun..turun lah dari tahta tu selagi bergelar negarawan...jangan pulak nanti bila dah jadi negarasawan, baru nak turun..takut2 dah terlambat pulak Tun!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Hmmmmmm, masih tebal jugak muka kaki auta temberang nih, ingatkan bagus sangat....??

      Rupanya Hang kebun setakat bercangkol
      Cakap berdegar tapi tak berkontol

      Apa kata engkau saja gantikan tempat kejora yg pengecut itu bersemuka dgn aku untuk buat perhitungan siapa benar siapa klentong -
      Amacam, berani.....??

      Oh yer, kau kan masih berhutang dgn aku tak berani muncul di Padang Merbuk tahun sudah, tak gitu...???

      He he he

      Delete
    3. Suman tua perangai mengalah ungka
      Diia hanya badut, bahan lawak jenaka
      Bodoh bebal bingai walau tua bangka
      Ulang2 benda sama, spt budak tadika

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh


      Suman tak ubah bapok jalang sundal
      Maknyah kedi cuba nak lagak handal
      Kopiipes benda sama, itu saja modal
      Tapi dia terduduk Kejora sekeh bedal

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahhh


      Suman tak ubahnya seekor anjing dubuk
      Bebal ni harap ulang2 benda lama cabuk
      Kejora udah kasi rejam diia masuk lubuk
      Nanti dia kena lah, aku punya penumbuk

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman iblis menyondol serupa babi kasi
      Mahu lawan Kejora tetapi dada tak berisi
      Harap ulang2, kopi-pes bahan lapuk basi
      Akan ku cabut gigi palsu dia, tinggal gusi

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman iblis, hanya gemar bertikam lidah
      Diia buat komen pun, tak ada apa faedah
      Diulang2 benda sama mcm haram jadah
      Sbb itu muka barua ni, asyik je aku ludah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman punya komen taraf sekolah atap
      Pembaca pun dah jadi meluat nak tatap
      Diulang2 kopipes, tanda dia tak mantap
      Kena dgn Kejora, dia menangis meratap

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh


      Kesian betul Suman tua maknyah bapok
      Dah benjol kepala ifrit ni, Kejora hempok
      Harap ulang2 kopiipes, benda basi lapok
      Cai2 lain tunggu apa lagi..aha haa tepok

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    4. GENG NAJIB = MENJILAT NAJIB. SENTIASA.

      Siapa cakap Tun dah tak larat? Kau cakap? Kau siapa? Penjilat Najib does not count. Not one bit.

      Kau tak sedor dia doktor? Isteri dia pun doktor. Isteri dia kata dia yang kawal jadual Tun tiap hari, jadual perjumpaan dengan sesiapa, jadual makan, jadual rehat.

      Kalau dia kata tak tentu jika dia akan masih PM di mesyuarat agung PPBM satu lagi, itu tidak membuktikan dia dah tak larat.

      Kau tak lihat BBC Comedy Series "Yes Minister", "Yes, Prime Minister"? Betul yang di kata bahawa di kalangan orang2 politik, mengata tak mahu itu sebenar nya bermakna mahu, dan sebalik nya.

      Ha nya Najib saja yang kata aku tak curi, tapi sebenarnya dia walloped RM2.6 billion wang rakyat di1MDB.

      Delete
    5. Tiap kali diajak berjumpa, ada saja Kejora pengecut beralasan ala si bibir tebal, Mat Malasan.
      Semalam dia kata sibuk kerja konon. Hari ini bila diajak...ehhhh alih2 dia cabut lari ke Kedah pulak.
      Nampak sangat Kejora buat lawak bodoh.
      Sah2 dia nie - PENGECUT TAKOTTTT....!!

      Anonymous 30 December 2018 at 20:54
      Suman bengap merapu tak sudah-sudah
      Asyik tuduh jer, ini tua renta haram jadah
      Bila masa nya yang aku ini lari ke Kedah?
      Huergh.. ptuihh..muka dia aku nak ludah
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Othman Ahmad 31 December 2018 at 02:02
      Ini bukti tembelang auta temberang Kejora yg dia nafi mencicit lari ke Kedah mengelak saya bila dicabar pd 28 & 29 Disember 2018........

      Anonymous 29 December 2018 at 18:24
      Tadi aku dari Kedah ke KL sdg pandu kereta
      Bukan seorang, tapii bersama Mas ayu jelita
      Mmg aku kini, dah berada di sekitar ibu kota
      Esok awek balik, boleh ku layan Suman unta

      ps:
      Kenapa bila dia sampai balik KL dia tak bagitau saya tarikh, waktu & tempat untuk kami buat perhitungan....??

      19/5/19 - sampsi tualah, takkan Kejora berani muncul. Nampak sangat Kejora buat lawak bodoh.
      Sah2 dia nie - PENGECUT TAKOTTTT....!!

      Delete
    6. Suman tua perangai mengalah ungka
      Diia hanya badut, bahan lawak jenaka
      Bodoh bebal bingai walau tua bangka
      Ulang2 benda sama, spt budak tadika

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh


      Suman tak ubah bapok jalang sundal
      Maknyah kedi cuba nak lagak handal
      Kopiipes benda sama, itu saja modal
      Tapi dia terduduk Kejora sekeh bedal

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahhh


      Suman tak ubahnya seekor anjing dubuk
      Bebal ni harap ulang2 benda lama cabuk
      Kejora udah kasi rejam diia masuk lubuk
      Nanti dia kena lah, aku punya penumbuk

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman iblis menyondol serupa babi kasi
      Mahu lawan Kejora tetapi dada tak berisi
      Harap ulang2, kopi-pes bahan lapuk basi
      Akan ku cabut gigi palsu dia, tinggal gusi

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman iblis, hanya gemar bertikam lidah
      Diia buat komen pun, tak ada apa faedah
      Diulang2 benda sama mcm haram jadah
      Sbb itu muka barua ni, asyik je aku ludah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman punya komen taraf sekolah atap
      Pembaca pun dah jadi meluat nak tatap
      Diulang2 kopipes, tanda dia tak mantap
      Kena dgn Kejora, dia menangis meratap

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh


      Kesian betul Suman tua maknyah bapok
      Dah benjol kepala ifrit ni, Kejora hempok
      Harap ulang2 kopiipes, benda basi lapok
      Cai2 lain tunggu apa lagi..aha haa tepok

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    7. TUN M MASIH BERINTIGRITI BELUM MUNGKIR JANJI...!!

      DSAI & pencacai2nya (puak2 Rafizi tembam) termasuk Sdr Budin yg mungkir janji mendesak Tun M diturunkan kerusi PM lebih awal (Jun 2019) tak sampai 2 tahun yg dipersetujui bersama.

      Kejora Kahh kahh kah jelas2 dah mungkir janji berkali'kali bila dia tak pernah muncul pada tarikh, waktu & tempat yg telah dipersetujui.

      ALANGKAH KEJI & BIADABNYA MEREKA........!!!

      Delete
  9. Habis kalau rakyat minta agar Tun kekal sebagai PM sehingga PRU15 nanti macam mana...takkan lah Tun tak nak penuhi permintaan rakyat tu yang berharap sangat agar Tun dapat selesaikan segala isu2 besar ekonomi dalam negara. Tun kena lah jugak penuhi permintaan rakyat Msia tu ...betul tak Tun ????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baru aku lihat komen kau yang munasabah, GENG NAJIB YANG MENJILAT NAJIB.

      Bagus. Teruskan begitu. Takda masalah kpd sesiapa kau ckp begitu. Tak peduli tujuan kau menanya begitu. No problem. Give you credit when due.

      Siapa kata aku asyik belasah kau saja, Ini bukti aku puji kau. Mana ustad nama kristian john doe, lihat pendirian aku. Balun bila ada sebab, kalau tak, tak. Puji bila deserving, hehe.

      Delete
  10. Setakat janji Tun dulu tu untuk menyerahkan jawatan Pm ke 8 kepada Bang Non ..bukan lah ditulis atas batu kan???

    Serupa lah macam manifesto PH tu...jadi tak mustahil janji2 tu takkan dipenuhi, bergantung kepada situasi politik semasa. Nanti kalau rakyat memang perlukan sangat agar Tun terus mengemudi negara dalam keadaan yang sangat2 genting seperti sekarang ni..takkan lah Tun nak tinggalkan mereka begitu saja...tak gentleman lah Tun, sebagai sorang yang bergelar negarawan !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmmmmmm, masih tebal jugak muka kaki auta temberang nih, ingatkan bagus sangat....??

      Rupanya Hang kebun setakat bercangkol
      Cakap berdegar tapi tak berkontol

      Apa kata engkau saja gantikan tempat kejora yg pengecut itu bersemuka dgn aku untuk buat perhitungan siapa benar siapa klentong -
      Amacam, berani.....??

      Oh yer, kau kan masih berhutang dgn aku tak berani muncul di Padang Merbuk tahun sudah, tak gitu...???

      He he he

      Delete
    2. Suman tua perangai mengalah ungka
      Diia hanya badut, bahan lawak jenaka
      Bodoh bebal bingai walau tua bangka
      Ulang2 benda sama, spt budak tadika

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh


      Suman tak ubah bapok jalang sundal
      Maknyah kedi cuba nak lagak handal
      Kopiipes benda sama, itu saja modal
      Tapi dia terduduk Kejora sekeh bedal

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahhh


      Suman tak ubahnya seekor anjing dubuk
      Bebal ni harap ulang2 benda lama cabuk
      Kejora udah kasi rejam diia masuk lubuk
      Nanti dia kena lah, aku punya penumbuk

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman iblis menyondol serupa babi kasi
      Mahu lawan Kejora tetapi dada tak berisi
      Harap ulang2, kopi-pes bahan lapuk basi
      Akan ku cabut gigi palsu dia, tinggal gusi

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman iblis, hanya gemar bertikam lidah
      Diia buat komen pun, tak ada apa faedah
      Diulang2 benda sama mcm haram jadah
      Sbb itu muka barua ni, asyik je aku ludah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman punya komen taraf sekolah atap
      Pembaca pun dah jadi meluat nak tatap
      Diulang2 kopipes, tanda dia tak mantap
      Kena dgn Kejora, dia menangis meratap

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh


      Kesian betul Suman tua maknyah bapok
      Dah benjol kepala ifrit ni, Kejora hempok
      Harap ulang2 kopiipes, benda basi lapok
      Cai2 lain tunggu apa lagi..aha haa tepok

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    3. GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJIAT NAJIB,

      Manifesto? Najib punya manifsto kikiskan rasuah. Tapi dia curi RM2.6 billion wang rakyat, rasuahkan semua Ketua2 Bahagian Umno, Sharir Samad, Ketua Bahagian Johor Bahru terang2 kata kpd media dia terima RM1 juta.

      Merasuah Ketua2 Bahagian Umno itu menggalakkan rasuah hingga jatuh Corruption Perception Index (CPI) Malaysia di bawah pemerintahan nya.

      Sekarang Najib dan begitu ramai lagi di tangkap SPRM dan PDRM dan di tuduh mmahkamah, CPI Malaysia dah naik.

      Delete

    4. CNN baru saja beritakan Ex boss bank Yahudi Goldman Sachs di Malaysia di dapati bersalah berkaitan Najib dan money laundering nya, dia merayu ke mahkamah Rayuan.

      Aku nak lihat Najib di hukum 10-20 tahun penjara. Dia ada 39 tuduhan mahkamah. Takkan 3-4 tak sangkut. Padan muka.

      Delete
    5. Tiap kali diajak berjumpa, ada saja Kejora pengecut beralasan ala si bibir tebal, Mat Malasan.
      Semalam dia kata sibuk kerja konon. Hari ini bila diajak...ehhhh alih2 dia cabut lari ke Kedah pulak.
      Nampak sangat Kejora buat lawak bodoh.
      Sah2 dia nie - PENGECUT TAKOTTTT....!!

      Anonymous 30 December 2018 at 20:54
      Suman bengap merapu tak sudah-sudah
      Asyik tuduh jer, ini tua renta haram jadah
      Bila masa nya yang aku ini lari ke Kedah?
      Huergh.. ptuihh..muka dia aku nak ludah
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Othman Ahmad 31 December 2018 at 02:02
      Ini bukti tembelang auta temberang Kejora yg dia nafi mencicit lari ke Kedah mengelak saya bila dicabar pd 28 & 29 Disember 2018........

      Anonymous 29 December 2018 at 18:24
      Tadi aku dari Kedah ke KL sdg pandu kereta
      Bukan seorang, tapii bersama Mas ayu jelita
      Mmg aku kini, dah berada di sekitar ibu kota
      Esok awek balik, boleh ku layan Suman unta

      ps:
      Kenapa bila dia sampai balik KL dia tak bagitau saya tarikh, waktu & tempat untuk kami buat perhitungan....??

      19/5/19 - sampsi tualah, takkan Kejora berani muncul. Nampak sangat Kejora buat lawak bodoh.
      Sah2 dia nie - PENGECUT TAKOTTTT....!!

      Delete
    6. TUN M MASIH BERINTIGRITI BELUM MUNGKIR JANJI...!!

      DSAI & pencacai2nya (puak2 Rafizi tembam) termasuk Sdr Budin yg mungkir janji mendesak Tun M diturunkan kerusi PM lebih awal (Jun 2019) tak sampai 2 tahun yg dipersetujui bersama.

      Kejora Kahh kahh kah jelas2 dah mungkir janji berkali'kali bila dia tak pernah muncul pada tarikh, waktu & tempat yg telah dipersetujui.

      ALANGKAH KEJI & BIADABNYA MEREKA........!!!

      Delete

  11. Dolo-dolo 0mak den dah posan bila dok melantak makan yg sodap-sodap elok berenti masa nak kenyang.
    Aii takkan tak kenyang-kenyang laei kot melantak mentekedarah makan yg sedap-sedap tu.

    Masaalahnya bila teman nak berenti depa dok tambah lagi, berasa perot nak kenyang dah, tapi tangan yg menyuap plak dok suap tak berenti-renti lagi dan lagi molot dok kokak tolan kokak tolan dan tolan lagi,hajat hati nak amik ayag .. basoh tangan nak sosi.
    Masa dok gagau nak amek ayag ..baguih pingan tambah yg depa hulog , kalu tak tambah teman takot kebolog ,lagi pong dah orang nak bagi,teman pong sapu lagi,kalu teman berenti takot pulak depa kata teman tak sudi

    Bila tengok orang mate pasai keboloran teman berasa sedih yg amad, perot kempeh saja. yg amad pong sedih mcm teman juge

    Tapi amad kawan teman ckp biag kita mampuih pasai makan jgn kita mampuih tak dapat makan.

    Kohkohkohkohkohkohkoh

    ReplyDelete
    Replies
    1. He he he

      Rupanya Hang kebun setakat bercangkol
      Cakap berdegar tapi tak berkontol

      Apa kata engkau saja gantikan tempat kejora yg pengecut itu bersemuka dgn aku untuk buat perhitungan siapa benar siapa klentong -
      Amacam, berani.....??

      Oh yer, kau kan masih berhutang dgn aku tak berani muncul di Padang Merbuk tahun sudah, tak gitu...???

      He he he

      Delete
    2. Suman tua perangai mengalah ungka
      Diia hanya badut, bahan lawak jenaka
      Bodoh bebal bingai walau tua bangka
      Ulang2 benda sama, spt budak tadika

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh


      Suman tak ubah bapok jalang sundal
      Maknyah kedi cuba nak lagak handal
      Kopiipes benda sama, itu saja modal
      Tapi dia terduduk Kejora sekeh bedal

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahhh


      Suman tak ubahnya seekor anjing dubuk
      Bebal ni harap ulang2 benda lama cabuk
      Kejora udah kasi rejam diia masuk lubuk
      Nanti dia kena lah, aku punya penumbuk

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman iblis menyondol serupa babi kasi
      Mahu lawan Kejora tetapi dada tak berisi
      Harap ulang2, kopi-pes bahan lapuk basi
      Akan ku cabut gigi palsu dia, tinggal gusi

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman iblis, hanya gemar bertikam lidah
      Diia buat komen pun, tak ada apa faedah
      Diulang2 benda sama mcm haram jadah
      Sbb itu muka barua ni, asyik je aku ludah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman punya komen taraf sekolah atap
      Pembaca pun dah jadi meluat nak tatap
      Diulang2 kopipes, tanda dia tak mantap
      Kena dgn Kejora, dia menangis meratap

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh


      Kesian betul Suman tua maknyah bapok
      Dah benjol kepala ifrit ni, Kejora hempok
      Harap ulang2 kopiipes, benda basi lapok
      Cai2 lain tunggu apa lagi..aha haa tepok

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    3. Tiap kali diajak berjumpa, ada saja Kejora pengecut beralasan ala si bibir tebal, Mat Malasan.
      Semalam dia kata sibuk kerja konon. Hari ini bila diajak...ehhhh alih2 dia cabut lari ke Kedah pulak.
      Nampak sangat Kejora buat lawak bodoh.
      Sah2 dia nie - PENGECUT TAKOTTTT....!!

      Anonymous 30 December 2018 at 20:54
      Suman bengap merapu tak sudah-sudah
      Asyik tuduh jer, ini tua renta haram jadah
      Bila masa nya yang aku ini lari ke Kedah?
      Huergh.. ptuihh..muka dia aku nak ludah
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Othman Ahmad 31 December 2018 at 02:02
      Ini bukti tembelang auta temberang Kejora yg dia nafi mencicit lari ke Kedah mengelak saya bila dicabar pd 28 & 29 Disember 2018........

      Anonymous 29 December 2018 at 18:24
      Tadi aku dari Kedah ke KL sdg pandu kereta
      Bukan seorang, tapii bersama Mas ayu jelita
      Mmg aku kini, dah berada di sekitar ibu kota
      Esok awek balik, boleh ku layan Suman unta

      ps:
      Kenapa bila dia sampai balik KL dia tak bagitau saya tarikh, waktu & tempat untuk kami buat perhitungan....??

      19/5/19 - sampsi tualah, takkan Kejora berani muncul. Nampak sangat Kejora buat lawak bodoh.
      Sah2 dia nie - PENGECUT TAKOTTTT....!!

      Delete
    4. Suman tua perangai mengalah ungka
      Diia hanya badut, bahan lawak jenaka
      Bodoh bebal bingai walau tua bangka
      Ulang2 benda sama, spt budak tadika

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh


      Suman tak ubah bapok jalang sundal
      Maknyah kedi cuba nak lagak handal
      Kopiipes benda sama, itu saja modal
      Tapi dia terduduk Kejora sekeh bedal

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahhh


      Suman tak ubahnya seekor anjing dubuk
      Bebal ni harap ulang2 benda lama cabuk
      Kejora udah kasi rejam diia masuk lubuk
      Nanti dia kena lah, aku punya penumbuk

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman iblis menyondol serupa babi kasi
      Mahu lawan Kejora tetapi dada tak berisi
      Harap ulang2, kopi-pes bahan lapuk basi
      Akan ku cabut gigi palsu dia, tinggal gusi

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman iblis, hanya gemar bertikam lidah
      Diia buat komen pun, tak ada apa faedah
      Diulang2 benda sama mcm haram jadah
      Sbb itu muka barua ni, asyik je aku ludah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman punya komen taraf sekolah atap
      Pembaca pun dah jadi meluat nak tatap
      Diulang2 kopipes, tanda dia tak mantap
      Kena dgn Kejora, dia menangis meratap

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh


      Kesian betul Suman tua maknyah bapok
      Dah benjol kepala ifrit ni, Kejora hempok
      Harap ulang2 kopiipes, benda basi lapok
      Cai2 lain tunggu apa lagi..aha haa tepok

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    5. TUN M MASIH BERINTIGRITI BELUM MUNGKIR JANJI...!!

      DSAI & pencacai2nya (puak2 Rafizi tembam) termasuk Sdr Budin yg mungkir janji mendesak Tun M diturunkan kerusi PM lebih awal (Jun 2019) tak sampai 2 tahun yg dipersetujui bersama.

      Kejora Kahh kahh kah jelas2 dah mungkir janji berkali'kali bila dia tak pernah muncul pada tarikh, waktu & tempat yg telah dipersetujui.

      ALANGKAH KEJI & BIADABNYA MEREKA........!!!

      Delete
  12. Award contracts to division chiefs, says Bersatu VP! By hook or by crooks...alasannya untuk mempertahankan kemenangan dlm pru akan datang. Cadangan beliau disambut oleh sorakan para perwakilan menandakan mereka bersetuju dgn cadagan tersebut!

    Hmmmm! And who are these division chiefs? Kebanyakannya adalah bekas pemimpin2 Umno yg kalah dlm pemilihan sebelum keluar dan menyertai Bersatu.

    Pi Mai pi Mai Tang tu jugakla....patutla beria sangat dorang nak Tun kekal selama satu penggal, nak memperkasakan ekonomi melayu rupanya!! He2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. On the same note, PKR central leadership council meeting(mpp) that decided on the appointment of it's members was held without the precense of many of it's senior leadership including azmin! Ini mungkin protes dri kem azmin terhadap perlantikan yg dibuat oleh Anwar tempohari! What the hell is wrong with these people? Dulu Masa x Ada kuasa elok pulak, bila dah dapat kuasa Mula la masing2 nak buat Hal! Retak Sana sini ! Kat Dlm blog ni pun dah Mula menembak sesama sendiri! Hadoiii!

      Delete
    2. Itu lah aku udah cakap lama dulu Macy
      Mereka ni puak2 gila babi atau epilepsi
      Bukan nak bina Melayu punya generasi
      Tapi, poket masing2 dulu yg mahu diisi

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhhh

      Delete
    3. Alasan untuk perbelanjaan bahagian....yg sebenarnye untuk isikan perut dan tembolok...untuk bahagian sikit aje...dna umno...

      Delete
    4. Tiap kali diajak berjumpa, ada saja Kejora pengecut beralasan ala si bibir tebal, Mat Malasan.
      Semalam dia kata sibuk kerja konon. Hari ini bila diajak...ehhhh alih2 dia cabut lari ke Kedah pulak.
      Nampak sangat Kejora buat lawak bodoh.
      Sah2 dia nie - PENGECUT TAKOTTTT....!!

      Anonymous 30 December 2018 at 20:54
      Suman bengap merapu tak sudah-sudah
      Asyik tuduh jer, ini tua renta haram jadah
      Bila masa nya yang aku ini lari ke Kedah?
      Huergh.. ptuihh..muka dia aku nak ludah
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Othman Ahmad 31 December 2018 at 02:02
      Ini bukti tembelang auta temberang Kejora yg dia nafi mencicit lari ke Kedah mengelak saya bila dicabar pd 28 & 29 Disember 2018........

      Anonymous 29 December 2018 at 18:24
      Tadi aku dari Kedah ke KL sdg pandu kereta
      Bukan seorang, tapii bersama Mas ayu jelita
      Mmg aku kini, dah berada di sekitar ibu kota
      Esok awek balik, boleh ku layan Suman unta

      ps:
      Kenapa bila dia sampai balik KL dia tak bagitau saya tarikh, waktu & tempat untuk kami buat perhitungan....??

      19/5/19 - sampsi tualah, takkan Kejora berani muncul. Nampak sangat Kejora buat lawak bodoh.
      Sah2 dia nie - PENGECUT TAKOTTTT....!!

      Delete
    5. TUN M MASIH BERINTIGRITI BELUM MUNGKIR JANJI...!!

      DSAI & pencacai2nya (puak2 Rafizi tembam) termasuk Sdr Budin yg mungkir janji mendesak Tun M diturunkan kerusi PM lebih awal (Jun 2019) tak sampai 2 tahun yg dipersetujui bersama.

      Kejora Kahh kahh kah jelas2 dah mungkir janji berkali'kali bila dia tak pernah muncul pada tarikh, waktu & tempat yg telah dipersetujui.

      ALANGKAH KEJI & BIADABNYA MEREKA........!!!

      Delete
  13. Suman munafiq spt orng yng tak ada agama
    Asyik je, diulang2 kopipes benda yang sama
    19/5, aku nak ludah muka dia, kahak gelema
    Lepas itu, aku nak bagi dia makan buku lima

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tiap kali diajak berjumpa, ada saja Kejora pengecut beralasan ala si bibir tebal, Mat Malasan.
      Semalam dia kata sibuk kerja konon. Hari ini bila diajak...ehhhh alih2 dia cabut lari ke Kedah pulak.
      Nampak sangat Kejora buat lawak bodoh.
      Sah2 dia nie - PENGECUT TAKOTTTT....!!

      Anonymous 30 December 2018 at 20:54
      Suman bengap merapu tak sudah-sudah
      Asyik tuduh jer, ini tua renta haram jadah
      Bila masa nya yang aku ini lari ke Kedah?
      Huergh.. ptuihh..muka dia aku nak ludah
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Othman Ahmad 31 December 2018 at 02:02
      Ini bukti tembelang auta temberang Kejora yg dia nafi mencicit lari ke Kedah mengelak saya bila dicabar pd 28 & 29 Disember 2018........

      Anonymous 29 December 2018 at 18:24
      Tadi aku dari Kedah ke KL sdg pandu kereta
      Bukan seorang, tapii bersama Mas ayu jelita
      Mmg aku kini, dah berada di sekitar ibu kota
      Esok awek balik, boleh ku layan Suman unta

      ps:
      Kenapa bila dia sampai balik KL dia tak bagitau saya tarikh, waktu & tempat untuk kami buat perhitungan....??

      19/5/19 - sampsi tualah, takkan Kejora berani muncul. Nampak sangat Kejora buat lawak bodoh.
      Sah2 dia nie - PENGECUT TAKOTTTT....!!

      Delete
    2. TUN M MASIH BERINTIGRITI BELUM MUNGKIR JANJI...!!

      DSAI & pencacai2nya (puak2 Rafizi tembam) termasuk Sdr Budin yg mungkir janji mendesak Tun M diturunkan kerusi PM lebih awal (Jun 2019) tak sampai 2 tahun yg dipersetujui bersama.

      Kejora Kahh kahh kah jelas2 dah mungkir janji berkali'kali bila dia tak pernah muncul pada tarikh, waktu & tempat yg telah dipersetujui.

      ALANGKAH KEJI & BIADABNYA MEREKA........!!!

      Delete
  14. Suman kedi perangai tak ubah jalang sundal
    Ulang2 tabur sampah itu je dia punya modal
    Tak padan tua cabok, ingin nak lagak handal
    19/5 nanti lunyai ler bapok ini aku tala bedal

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tiap kali diajak berjumpa, ada saja Kejora pengecut beralasan ala si bibir tebal, Mat Malasan.
      Semalam dia kata sibuk kerja konon. Hari ini bila diajak...ehhhh alih2 dia cabut lari ke Kedah pulak.
      Nampak sangat Kejora buat lawak bodoh.
      Sah2 dia nie - PENGECUT TAKOTTTT....!!

      Anonymous 30 December 2018 at 20:54
      Suman bengap merapu tak sudah-sudah
      Asyik tuduh jer, ini tua renta haram jadah
      Bila masa nya yang aku ini lari ke Kedah?
      Huergh.. ptuihh..muka dia aku nak ludah
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Othman Ahmad 31 December 2018 at 02:02
      Ini bukti tembelang auta temberang Kejora yg dia nafi mencicit lari ke Kedah mengelak saya bila dicabar pd 28 & 29 Disember 2018........

      Anonymous 29 December 2018 at 18:24
      Tadi aku dari Kedah ke KL sdg pandu kereta
      Bukan seorang, tapii bersama Mas ayu jelita
      Mmg aku kini, dah berada di sekitar ibu kota
      Esok awek balik, boleh ku layan Suman unta

      ps:
      Kenapa bila dia sampai balik KL dia tak bagitau saya tarikh, waktu & tempat untuk kami buat perhitungan....??

      19/5/19 - sampai tualah, takkan Kejora berani muncul. Nampak sangat Kejora buat lawak bodoh.
      Sah2 dia nie - PENGECUT TAKOTTTT....!!

      Delete
    2. Suman tua perangai mengalah ungka
      Diia hanya badut, bahan lawak jenaka
      Bodoh bebal bingai walau tua bangka
      Ulang2 benda sama, spt budak tadika

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh


      Suman tak ubah bapok jalang sundal
      Maknyah kedi cuba nak lagak handal
      Kopiipes benda sama, itu saja modal
      Tapi dia terduduk Kejora sekeh bedal

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahhh


      Suman tak ubahnya seekor anjing dubuk
      Bebal ni harap ulang2 benda lama cabuk
      Kejora udah kasi rejam diia masuk lubuk
      Nanti dia kena lah, aku punya penumbuk

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman iblis menyondol serupa babi kasi
      Mahu lawan Kejora tetapi dada tak berisi
      Harap ulang2, kopi-pes bahan lapuk basi
      Akan ku cabut gigi palsu dia, tinggal gusi

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman iblis, hanya gemar bertikam lidah
      Diia buat komen pun, tak ada apa faedah
      Diulang2 benda sama mcm haram jadah
      Sbb itu muka barua ni, asyik je aku ludah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman punya komen taraf sekolah atap
      Pembaca pun dah jadi meluat nak tatap
      Diulang2 kopipes, tanda dia tak mantap
      Kena dgn Kejora, dia menangis meratap

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh


      Kesian betul Suman tua maknyah bapok
      Dah benjol kepala ifrit ni, Kejora hempok
      Harap ulang2 kopiipes, benda basi lapok
      Cai2 lain tunggu apa lagi..aha haa tepok

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    3. TUN M MASIH BERINTIGRITI BELUM MUNGKIR JANJI...!!

      DSAI & pencacai2nya (puak2 Rafizi tembam) termasuk Sdr Budin yg mungkir janji mendesak Tun M diturunkan kerusi PM lebih awal (Jun 2019) tak sampai 2 tahun yg dipersetujui bersama.

      Kejora Kahh kahh kah jelas2 dah mungkir janji berkali'kali bila dia tak pernah muncul pada tarikh, waktu & tempat yg telah dipersetujui.

      ALANGKAH KEJI & BIADABNYA MEREKA........!!!

      Delete
  15. Seronoklah aku tengok dua blok berhentam
    Blok GMN, lwn blok Doe kristian panji hitam
    Sesama sendiri tembak, berdentum dentam
    Aku ini ketawa berguling2 serupa nak pitam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. TUN M MASIH BERINTIGRITI BELUM MUNGKIR JANJI...!!

      DSAI & pencacai2nya (puak2 Rafizi tembam) termasuk Sdr Budin yg mungkir janji mendesak Tun M diturunkan kerusi PM lebih awal (Jun 2019) tak sampai 2 tahun yg dipersetujui bersama.

      Kejora Kahh kahh kah jelas2 dah mungkir janji berkali'kali bila dia tak pernah muncul pada tarikh, waktu & tempat yg telah dipersetujui.

      ALANGKAH KEJI & BIADABNYA MEREKA........!!!

      Delete
  16. Percintaan aku & Mas terus subur dan kekal
    Gora yg dengki, udah tiada cara nak sangkal
    Dia ibarat kehabisan modal dan putus bekal
    Citer harum manis di Kedah, tak masuk akal

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Stop bullshitting those stupid illusion, idiot.

      Delete
  17. Cinta aku & Mas mmg tidak ada penghujung
    5/2/19 inii, aku akan ke Sarawak berkunjung
    Bawak duit belanja, hantaran & sireh junjung
    Lps nikah Mas nak minta mari semenanjung

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Stop bullshitting those stupid illusion, idiot.

      Delete

    2. Ini lah Geng Najib yng juga pakai nama Gora.

      Yang Ustad pakai nama kristian john doe pertahankan.

      Yang coba sabotaj blog Budin dengan menulis karuta2, meng distract readers' attention dari isu2 yang Budin keluarkan.

      Kita sebat dia. Setiap kali kita sempat.

      Delete
  18. Hujah2 dilontar, Suman tidak jawab satu pun
    Punya penakut anak menantu abis dihimpun
    19/5/19 nanti, iblis ini tidak akan aku ampun
    Siap lah makan, aku punya penampar Jepun

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tiap kali diajak berjumpa, ada saja Kejora pengecut beralasan ala si bibir tebal, Mat Malasan.
      Semalam dia kata sibuk kerja konon. Hari ini bila diajak...ehhhh alih2 dia cabut lari ke Kedah pulak.
      Nampak sangat Kejora buat lawak bodoh.
      Sah2 dia nie - PENGECUT TAKOTTTT....!!

      Anonymous 30 December 2018 at 20:54
      Suman bengap merapu tak sudah-sudah
      Asyik tuduh jer, ini tua renta haram jadah
      Bila masa nya yang aku ini lari ke Kedah?
      Huergh.. ptuihh..muka dia aku nak ludah
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Othman Ahmad 31 December 2018 at 02:02
      Ini bukti tembelang auta temberang Kejora yg dia nafi mencicit lari ke Kedah mengelak saya bila dicabar pd 28 & 29 Disember 2018........

      Anonymous 29 December 2018 at 18:24
      Tadi aku dari Kedah ke KL sdg pandu kereta
      Bukan seorang, tapii bersama Mas ayu jelita
      Mmg aku kini, dah berada di sekitar ibu kota
      Esok awek balik, boleh ku layan Suman unta

      ps:
      Kenapa bila dia sampai balik KL dia tak bagitau saya tarikh, waktu & tempat untuk kami buat perhitungan....??

      19/5/19 - sampai tualah, takkan Kejora berani muncul. Nampak sangat Kejora buat lawak bodoh.
      Sah2 dia nie - PENGECUT TAKOTTTT....!!

      Delete
    2. TUN M MASIH BERINTIGRITI BELUM MUNGKIR JANJI...!!

      DSAI & pencacai2nya (puak2 Rafizi tembam) termasuk Sdr Budin yg mungkir janji mendesak Tun M diturunkan kerusi PM lebih awal (Jun 2019) tak sampai 2 tahun yg dipersetujui bersama.

      Kejora Kahh kahh kah jelas2 dah mungkir janji berkali'kali bila dia tak pernah muncul pada tarikh, waktu & tempat yg telah dipersetujui.

      ALANGKAH KEJI & BIADABNYA MEREKA........!!!

      Delete
  19. Kejora relaks dan santai je berpantun madah
    Muka Suman barua iblis terus kena air ludah
    19/5 nanti siap ler ini bapok tua haram jadah
    Akan ku cekik lahanat ni sampai terjelir lidah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tiap kali diajak berjumpa, ada saja Kejora pengecut beralasan ala si bibir tebal, Mat Malasan.
      Semalam dia kata sibuk kerja konon. Hari ini bila diajak...ehhhh alih2 dia cabut lari ke Kedah pulak.
      Nampak sangat Kejora buat lawak bodoh.
      Sah2 dia nie - PENGECUT TAKOTTTT....!!

      Anonymous 30 December 2018 at 20:54
      Suman bengap merapu tak sudah-sudah
      Asyik tuduh jer, ini tua renta haram jadah
      Bila masa nya yang aku ini lari ke Kedah?
      Huergh.. ptuihh..muka dia aku nak ludah
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Othman Ahmad 31 December 2018 at 02:02
      Ini bukti tembelang auta temberang Kejora yg dia nafi mencicit lari ke Kedah mengelak saya bila dicabar pd 28 & 29 Disember 2018........

      Anonymous 29 December 2018 at 18:24
      Tadi aku dari Kedah ke KL sdg pandu kereta
      Bukan seorang, tapii bersama Mas ayu jelita
      Mmg aku kini, dah berada di sekitar ibu kota
      Esok awek balik, boleh ku layan Suman unta

      ps:
      Kenapa bila dia sampai balik KL dia tak bagitau saya tarikh, waktu & tempat untuk kami buat perhitungan....??

      19/5/19 - sampai tualah, takkan Kejora berani muncul. Nampak sangat Kejora buat lawak bodoh.
      Sah2 dia nie - PENGECUT TAKOTTTT....!!

      Delete
    2. Suman tua perangai mengalah ungka
      Diia hanya badut, bahan lawak jenaka
      Bodoh bebal bingai walau tua bangka
      Ulang2 benda sama, spt budak tadika

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh


      Suman tak ubah bapok jalang sundal
      Maknyah kedi cuba nak lagak handal
      Kopiipes benda sama, itu saja modal
      Tapi dia terduduk Kejora sekeh bedal

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahhh


      Suman tak ubahnya seekor anjing dubuk
      Bebal ni harap ulang2 benda lama cabuk
      Kejora udah kasi rejam diia masuk lubuk
      Nanti dia kena lah, aku punya penumbuk

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman iblis menyondol serupa babi kasi
      Mahu lawan Kejora tetapi dada tak berisi
      Harap ulang2, kopi-pes bahan lapuk basi
      Akan ku cabut gigi palsu dia, tinggal gusi

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman iblis, hanya gemar bertikam lidah
      Diia buat komen pun, tak ada apa faedah
      Diulang2 benda sama mcm haram jadah
      Sbb itu muka barua ni, asyik je aku ludah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman punya komen taraf sekolah atap
      Pembaca pun dah jadi meluat nak tatap
      Diulang2 kopipes, tanda dia tak mantap
      Kena dgn Kejora, dia menangis meratap

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh


      Kesian betul Suman tua maknyah bapok
      Dah benjol kepala ifrit ni, Kejora hempok
      Harap ulang2 kopiipes, benda basi lapok
      Cai2 lain tunggu apa lagi..aha haa tepok

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    3. Kejora merapu dalam kesipuan dgn pantatoon cartoon tak bettamaddun setelah terbukti dia binatang yg kuat mungkar, membohong lagi pengecut.

      Nahhhh....

      TUN M MASIH BERINTIGRITI BELUM MUNGKIR JANJI...!!

      DSAI & pencacai2nya (puak2 Rafizi tembam) termasuk Sdr Budin yg mungkir janji mendesak Tun M diturunkan kerusi PM lebih awal (Jun 2019) tak sampai 2 tahun yg dipersetujui bersama.

      Kejora Kahh kahh kah jelas2 dah mungkir janji berkali'kali bila dia tak pernah muncul pada tarikh, waktu & tempat yg telah dipersetujui.

      ALANGKAH KEJI & BIADABNYA MEREKA........!!!

      Delete
  20. PUTRAJAYA: Malaysian Prime Minister Dr Mahathir Mohamad reiterated on Sunday (Dec 30) that he will abide by his promise to only serve as an interim prime minister, despite the calls for him to continue to hold the post until the next general election.
    In his adjournment speech at the Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) annual general assembly, Dr Mahathir explained that the opposition’s goal before the 14th General Election (GE14) was to bring down Najib Razak, and that this could not be done solely with the support of Malay voters.

    Hehhehhehhehhehhantuuu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Nahhhh....bukankah itu jelas - TUN M MASIH BERINTIGRITI BELUM MUNGKIR JANJI...!!

      DSAI & pencacai2nya (puak2 Rafizi tembam) termasuk Sdr Budin yg mungkir janji mendesak Tun M diturunkan kerusi PM lebih awal (Jun 2019) tak sampai 2 tahun yg dipersetujui bersama.

      Kejora Kahh kahh kah jelas2 dah mungkir janji berkali'kali bila dia tak pernah muncul pada tarikh, waktu & tempat yg telah dipersetujui.

      ALANGKAH KEJI & BIADABNYA MEREKA........!!!

      Delete
  21. PUTRAJAYA: Malaysian Prime Minister Dr Mahathir Mohamad reiterated on Sunday (Dec 30) that he will abide by his promise to only serve as an interim prime minister, despite the calls for him to continue to hold the post until the next general election.
    In his adjournment speech at the Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) annual general assembly, Dr Mahathir explained that the opposition’s goal before the 14th General Election (GE14) was to bring down Najib Razak, and that this could not be done solely with the support of Malay voters.

    Hehhehhehhehhehhantuuu..

    ReplyDelete
  22. PUTRAJAYA: Malaysian Prime Minister Dr Mahathir Mohamad reiterated on Sunday (Dec 30) that he will abide by his promise to only serve as an interim prime minister, despite the calls for him to continue to hold the post until the next general election.
    In his adjournment speech at the Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) annual general assembly, Dr Mahathir explained that the opposition’s goal before the 14th General Election (GE14) was to bring down Najib Razak, and that this could not be done solely with the support of Malay voters.

    Hehhehhehhehhehhantuuu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yang sudah jadi ini wahai Bro Ramly
      Awat yg bro Ram pi post sampai tiga kali
      Laptop sudah rosak, yg baru elok lah beli
      Tapi hebat juga, Doe & Gora bro dah perli

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    2. Rosak kot bro..sekali tekan 3x keluar..masalah betullh..banyak masalah..bercelaru dah..geng PH pun sama..kehkehkehkeh..

      Delete

    3. Pak Romli, ngapa tak beri penerangan dan bukti2 tuduhan kamu geng PH pun bercelaru?

      Berbeza pendapat ajer, Pak Romli haaa. Tak sebanding dengan Umno yang Wak Jahid kata dah jadi 5 puak sekarang. Najib Al Jibo dah nak terkubur - di penjara.

      Betulkan computer kamu, ada Melayu yang boleh repair computers, kalo nak nombor talipon, kasi tau, murah depa punya charges.

      Kalau Melayu tak tolong Melayu dlm business, siapa lagi nak tolong? Tak payah pigi ke Loyat lagi.

      Delete
  23. Boboi Mukeriz setuju tempoh pm dilanjutkan...boboi MB part time bergantung dgn daddy...bila daddy pencen nasib boboi terumbang ambing...silap2 hilang jawatan bila pertandingan jawatan dibuka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 07:50

      Boboi manja nak daddy terus dukong
      Daddy kekal PM, Boboi mesti sokong
      Daddy undur jer Boboi kong kali kong
      Geng2 DSAI tunggu jer, nak pelakong

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahhh

      Delete
    2. Kejora merapu dalam kesipuan dgn pantatoon cartoon tak bettamaddun setelah terbukti dia binatang yg kuat mungkar, membohong lagi pengecut.

      Nahhhh....

      TUN M MASIH BERINTIGRITI BELUM MUNGKIR JANJI...!!

      DSAI & pencacai2nya (puak2 Rafizi tembam) termasuk Sdr Budin yg mungkir janji mendesak Tun M diturunkan kerusi PM lebih awal (Jun 2019) tak sampai 2 tahun yg dipersetujui bersama.

      Kejora Kahh kahh kah jelas2 dah mungkir janji berkali'kali bila dia tak pernah muncul pada tarikh, waktu & tempat yg telah dipersetujui.

      ALANGKAH KEJI & BIADABNYA MEREKA........!!!

      Delete
  24. Hujah TN Shahbudin cukup dangkal

    ReplyDelete

  25. GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB melanda landa, malam tadi di atas nama GENG NAJIB, pagi ini di atas nama Anonymous pulak.

    Di kopipes nya pantatun2 dia, bermula 6.07 pagi, dua seminit, kemudian satu seminit.

    Bedebah Raja Kopipes itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Naper GMN ini semacam gelisah cemas
      Keadaan spti, telor sdr GMN kena ramas
      Kena dgn si Gora sdr ini udah jadi lemas
      Atau sdr juga, cemburukan aku dan Mas

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    2. Tak payah sdr GMN nak cakap banyak
      Goreng sdr tu hangit tidak ada minyak
      Pasti smlm sdr GMN tidur tak nyenyak
      Teruk sdr, dgn Gora & Doe kena lanyak

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

      Delete
    3. Haaah, melenting menjawab, kau yer? Mcm cacing di simbah air panas ke tanah, si GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB.

      Sekarang coba membayangkan dia Gora, lain orang nya dari GENG NAJIB. Penipu, pembohong, Bedebah besar.

      Delete
    4. Kesian aku tengok GMN biol maa chi bai
      Dulu kemas kini dah jadi serabut serabai
      Dia kena dgn J.Doe, Kristian punya lebai
      Dgn si Gora fasiq pun GMN dibalun tibai

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete

    5. 929, terima kasih kau sokong aku dengan mengata J.Doe Kristian punya lebai

      Delete
  26. Budin oh Budin tak habis habis lagi membangkitkan soal janji Anwar menjadi PM. Aku tak sabar menunggu apa reaksi Budin setelah Anwar menjadi PM dan mula ada dasar dasar "berlembut dgn golongan LGBT. Mungkin ketika itu Budin akan bertukar wajahdan warna ? sama sama kita nantikan

    ReplyDelete
    Replies
    1. TUN M MASIH BERINTIGRITI BELUM MUNGKIR JANJI...!!

      DSAI & pencacai2nya (puak2 Rafizi tembam) termasuk Sdr Budin yg mungkir janji mendesak Tun M diturunkan kerusi PM lebih awal (Jun 2019) tak sampai 2 tahun yg dipersetujui bersama.

      Kejora Kahh kahh kah jelas2 dah mungkir janji berkali'kali bila dia tak pernah muncul pada tarikh, waktu & tempat yg telah dipersetujui.

      ALANGKAH KEJI & BIADABNYA MEREKA........!!!

      Delete
  27. Haha Budin sendri pun x kompiden...Ayat HARAP HARAP tu apa budin. harap harap budin dapat jadi PM lah...tu makna nya Budin hanya bermimpi jadi PM.

    kena ingat belakang Mader ada:
    Boboi
    Zahid Mat Arip
    Rais yatim

    cukup 3ekor ni aku list out.......Senang2 ker Nuor nak naik

    ReplyDelete

  28. GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB tesonyap bila aku keluar.

    Takut, sebab nama aku saja terang2 mengata dia MENJILAT NAJIB.

    Aman blog ini bia dia todiam.

    ReplyDelete
  29. Naik loya cerita pasal siapa pm, awat rakyat dok pi undi bagi menang suruh jaga negara, bukan dok sibuk sapa pm... apa niat sebenar????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pohon menampal komen win seorang sahabat yang dikenali di blog KD.

      Komen ini menjelaskan dengan jitu sekali mengapa Anwar telah menggunakan Shahbudindotcom untuk berulangkali mengungkit tentang dia mesti jadi PM-8.

      Kegilaan Anwar untuk menjadi PM bakal membinasakan dirinya. Ia tak akan mampu menahan diri sehingga Mei 2020. Ia sendiri pun tahu dan sedar akan perkara tersebut.

      Ini adalah nasihat ikhlas daripada saya untuk sdr Anwar. Berundurlah sebelum tewas mutlak. Sesal kemudian tiada gunanya.

      -----------------------

      AnonymousSunday, December 30, 2018 3:54:00 PM

      KD

      Anwar needs no Reminder.

      He needs to be told he is INSECURE

      He wants proofs......?

      1.The insecure person tries to make you feel insecure yourself.

      Is the rakyat feel insecure because of Anwar? Be honest ya. Majority feel insecure including his own party PKR and PH in general. A tainted person remain tainted as royal pardon is purely academic. A convict of sodomite is a moral issue and bad for a leader of a nation who could be out to ransomby enemies of the state!

      2.The insecure person needs to showcase his or her accomplishments.

      Had Reformasi set in PKR????? Anak melayu anak saya, anak cina anak saya, anak india anak saya, anak iban anak saya, anak ikan anak saya ...... oooops. When criticised of MPP appointment, he repied it was all about inclusiveness.....piirah.....macais clinging to his coat tail to insulate him

      3.The insecure person drops the “humble brag” far too often.

      What did Anwar say about his visits to the royals….to negotiate on behalf of Dr Mahathir?????? Hahahaha......only fools believe him.....expect the majority to believe???? A compulsive liar who refused to be cross examined could not be appointed as a PM of a nation

      4.The insecure person frequently complains that things aren’t good enough.

      Did Anwar not stress of his complains of future challenges????? He did not provide options. Read in OTSB blog. Anwar has none to offer.

      I am apolitical but I am a voter with 400 other family members who voted for PH not Anwar and his PKR soon to split party....

      Wallahuaklam

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Nahhhh....itu jelas dong, our mentor, the World Renowned Grand Old Statesman is - TUN M MASIH BERINTIGRITI BELUM MUNGKIR JANJI...!!

      DSAI & pencacai2nya (puak2 Rafizi tembam) termasuk Sdr Budin yg mungkir janji mendesak Tun M diturunkan kerusi PM lebih awal (Jun 2019) tak sampai 2 tahun yg dipersetujui bersama.

      Kejora Kahh kahh kah jelas2 dah mungkir janji berkali'kali bila dia tak pernah muncul pada tarikh, waktu & tempat yg telah dipersetujui.

      ALANGKAH KEJI & BIADABNYA MEREKA........!!!

      Delete
    4. Setuju dan sokong apa Sdr Othman kata.

      Delete
  30. I will honour my promise to only serve as Malaysia's interim prime minister: Mahathir

    Relax bang Shah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Me too.

      Salam Perjuangan yg masih belum sekesai, bro.

      Delete

    2. Ramai yang melaungkan supaya teruskan pegang jawatan PM selagai kesihatan nya membenarkan.

      Bukan saja di Mesyuarat Agung PPBM.

      Jugak di khallayak ramai.

      Prestasi nya di 22 tahun pemerintahan nya dulu amat cemerlang. Perlembagaan pun di pinda nya bagi menentukan kaum Kerabat bertanggung jawab di atas tindakan2 mereka yang berupa prebet dan bersendirian.

      Melayu capai 30% kekayaan korporat, 1 Melayu timbul sebagai billionaire- Syed Mokhtar Bukhari .

      Najib tak berani kira % kekayaan korporat Melayu di zaman pemerintahan dia. Dia pun menimbulkan seorang billionaire Melayu - dia sendiri.

      Ada RM2.6 billion dalam akaun bank dia - dia curi dari 1MDB.

      Delete
  31. I will honour my promise to only serve as Malaysia's interim prime minister: Mahathir

    Relax bang Shah..

    ReplyDelete
    Replies

    1. Definasi "interim" -

      1. the intervening time.
      "in the interim I'll just keep my fingers crossed"
      synonyms: meantime, meanwhile, intervening time, interval, interlude; interregnum

      Jadi, kalau dia 10 thaun sebagai PM pun, masih interim.

      Tapi makna 2. BRITISH - an interim dividend, profit, etc.

      Kalau Tun terus sebagai PM selagi kesihatan dia membenarkan nya, tentu ada profit, hehe.

      Aku minat Melayu dapat sekurang kurang nya 40% kekayaan korporat dan kekayaan yang setimbal di semua aspek ekonomi negara.

      Tak yakin Pak Sheikh boleh dapatkan itu. Meliwat dia boleh.

      Delete
  32. Pasti wajah admin Budin kini penuh berseri2
    Tercapai hasratnya DSAI jadi perdana mentri
    Aku pula kini tak sabar tunggu 5 hb Februari
    Dgn Mas, akan sah ler nanti sbg suami isteri

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pan..tan..toon..tan..toon..tan..toon.. hujung2....

      TUN M MASIH BERINTIGRITI BELUM MUNGKIR JANJI...!!

      DSAI & pencacai2nya (puak2 Rafizi tembam) termasuk Sdr Budin yg mungkir janji mendesak Tun M diturunkan kerusi PM lebih awal (Jun 2019) tak sampai 2 tahun yg dipersetujui bersama.

      Kejora Kahh kahh kah jelas2 dah mungkir janji berkali'kali bila dia tak pernah muncul pada tarikh, waktu & tempat yg telah dipersetujui.

      OH ALANGKAH KEJI & BIADABNYA MEREKA........!!!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...