Sunday 2 December 2018

UMNO DAN PAS MAKIN MELALUT DENGAN TUJUAN BERHIMPUN 8 DISEMBER INI


Kira-kira seminggu sebelum berlangsungnya Himpunan Bantah ICERD pada 8 Disember yang pada asasnya sudah tidak relevan lagi untuk diteruskan, UMNO dan Pas kelihatan semakin keliru dan melalut dengan tujuan mereka berhimpun itu.


Sebaik kabinet membuat keputusan tidak akan meratifikasikan ICERD pada 23 November lalu, ikut hukum akal yang waras, himpunan itu tidak sepatutnya lagi diteruskan.


Bagaimanapun UMNO berkeras untuk meneruskannya dengan alasan ia sebagai tanda terima kasih kepada kerajaan kerana tidak meratifikasikan ICERD akhirnya.


Senada dengan pendirian UMNO itu, Pas pula mengatakan mereka mahu terus berhimpun sebagai tanda kesyukuran lantaran kerajaan kesudahannya membuat keputusan membatalkan pengesahan terhadap ICERD.


Lagi pun, kata Timbalan Presiden Pas, Tuan Ibrahim Tuan Man, sukar untuk mereka membatalkan begitu saja daripada berhimpun kerana baju-T, bas, bilik hotel dan lain-lain persiapan sudah pun ditempah.

Kemudian selepas itu, Hadi Awang pula berhujah bahawa Pas mengambil keputusan meneruskan penyertaan dalam perhimpunan membantah ICERD kerana ingin mengajar sesetengah menteri yang didapati masih mengeluarkan kenyataan membayangkan seolah-olah konvensyen PBB itu akan diratifikasi juga pada suatu hari nanti.


Kata Hadi, menteri perlu menghormati Perdana Menteri yang sudah pun mengeluarkan kenyataan tidak akan menandatangani ICERD itu.


Sementara itu, UMNO pula menerusi Ketua Pemudanya, Asyraf Wajdi Dusuki berkata, himpunan 8 Disember nanti bukan saja untuk membantah ICERD, tetapi juga bertujuan menuntut janji daripada Pakatan Harapan.


Tegasnya, ini berikutan masih banyak janji Pakatan Harapan kepada rakyat masih belum ditunaikan sehingga kini.


Apa yang nyata di sebalik semua ini ialah UMNO dan Pas jelas tidak konsisten berhubung sebab dan tujuan mereka berhimpun pada 8 Disember nanti, walaupun setelah kerajaan memutuskan tidak akan meratifikasikan ICERD.


Daripada untuk berterima kasih dan bersyukur, ia kemudian berubah kepada alasan kononnya disebabkan baju T, bas dan hotel sudah ditempah dan kemudian bertukar pula untuk tujuan mengajar sesetengah menteri serta menuntut janji-janji ditunaikan.


Kenapa berubah-ubah dan kian melalut?


Menjelang hari-hari terakhir atau sehari dua sebelum  8 Disember ini, tidak mustahil UMNO dan Pas akan memberi sebab dan tujuan lain pula mengapa mereka meneruskan juga perhimpunan itu.


Sebabnya tidak lain ialah UMNO dan Pas mengadakan himpunan 8 Disember ini semata-mata kerana tujuan politik semata-mata. Mereka sentiasa mengubah tujuannya untuk mewajarkan perhimpunan itu sambil mengabuinya daripada penyokong masing-masing.


ICERD hanyalah 'kambing hitam' untuk menghalalkan matlamat politik kedua-dua parti itu untuk menekan, menghasut, menimbulkan huru-hara dan jika boleh, akhirnya menjadikan kerajaan pimpinan Tun Mahathir terus tidak stabil dengan sentimen kaum dan agama yang akan terus dibakar dan diapi-apikan.


Itu saja tujuannya. Titik. (ShahbudinHusin 02/12/2018).

110 comments:

  1. Buat je la. Tin Milo pun nak makan jugak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tin Milo kementerian kewangan yg diusahakan oleh penasihat ekonomi negara apa cerita? Senyap je?
      Hahaha... lawak terhebat abad ini. Penasihat ekonomi ditubuhkan dan antara solusinya ialah wujudkan tabung tin milo kerana teruja dgn kejayaan tabung Milo pas.

      Delete
    2. Err.. Rasanya tubuhkan tabung tin milo lagi bermaruah dari rembat duit tabung haji.

      Delete
    3. Berdasarkan hadith yang diriwayatkan oleh Abu Sa'id al-Khudri r.a, Nabi SAW bersabda yang bermaksud:
      "Di antara kamu jika ia melihat sesuatu kejahatan, maka hendaklah ia mengubahnya dengan tangannya, sekiranya tidak sanggup hendaklah dengan lisannya dan sekiranya tidak sanggup juga maka hendaklah dengan hatinya. Yang demikian itu (mengingkarkan dengan hati) adalah selemah-lemah iman seorang itu."
      (riwayat Muslim )

      Delete
  2. Cadangan atau manifesto bukanlah janji yg perlu dipatuhi tetapi sedaya upaya akan cuba dipenuhi. Janji yang sedang berjalan sekarang adalah menangkap semua perasuah... semua pengkhianat negara... dan ketua2 jabatan yang telah rasuah dan sedang senyap2 sembunyi bawah meja kerana takutkan sprm dan polis. Ini ada dalam manufesto ph... yg dibuat senyap aje tetapi umno dan pas sibuk sibuk pasal ph punya manifesto . Yang pasti umno dan pas tak mungkin pangkah ph. Sekarang dengan muka tak tau MALU terhegeh2 supaya tunaikan manifesto.... berapa punya tebal muka.... ubn dah perintah 60 tahun pun masih ada manifesto yg tak dibuatnya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaun Macai mane pedulik. Najib belayar ke, ameno bubar ke, yg penting brim. Tu je. Yg lain tak buat pun takpe, cuma digunakkan sebagai isu. Nak buat isu rasuah, curi. Ph bersih Setakat ni.. 355 gagal, LGBT gagal, perkauman gagal, isu Raja, Dia org lagi Kurang diajar. Icerd ni pun bunga2 Dah nampak gagal. Tinggal manifesto ke la. Kalau tun sumbat Lebih, diam macai walaun... Jadi Skang ni depa Pati gagal Serba serbi gagal. Dari pemimpin, hingga macai kelas bawahan pun gagal. Gagalist kata hisham. Tu Belum mb kata royalty OK, hadi Kata Ko. Tu lagi Satu. Selagi Dia Jadi president. Pas terus akan Jadi pembangang op!. Pembangkang... Utk Macai walaun (L) Kat dahi for you all.... Takbur kepeh kepeh kepeh kepeh kepeh

      Delete
  3. Fuhh...banyak duit gy tempah hotel,bas dan buat baju...eeŕr spa dan kelab dangdut tak nak tempah sekali ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selagi walaun yakin pas tu ugama, selagi tu la tin Milo Jln... Nanti depa belanja mcm duit sendiri, bila habis, Dia jln lagi projek Batu api. Kutip lagi... Pakai, kutip lagi... Tu la Pas Skang ni... Harakah pun Dah nyawa2 ikan. Tin Milo je la. Hidup tin Milo...

      Delete
    2. Pas itu agama walaaoonn...??? Apa nak jadi la dgn macai2 pas yang taksub ni.org dah ckp tak nak icerd tu sudah la. Nak jgk buat kacau

      Delete
  4. Tokey hotel pun tak pulang balik deposit... Baju banyak lagi tak laku.. . Salah Satu Janji Yg penyokong ph betul2 nak. Kutip Dan dakwa penyangak... Dah berjalan. GST pun Dah. Brim pun buat. Kalau nak $2000 mintak Kat najib. Kat rumah dia banyak duit... Ptptn $40 pun tak mampu bayar, prepaid , smart phone bleh Beli. Yg lain Kami tak lapau. Brim pun tak lapau. Lain la macai walaun.. Cuma Harap dedak. Dlm ph ramai Yg ade keje Dan ade income sendiri. TaK perlu kipas parti pun... Org Yg cekik dedak je sebok janji2 ni, umno Kencing 60 tahun pun takpe. Dlm Satu blog amanah.. Umno ni Kaki Kencing, pas plak biase kena Kencing... TU Pasal serasi... Tahniah la ye... Takbur.... Kepeh kepeh kepeh kepeh....

    ReplyDelete
  5. Dulu PR lagi teruk berhimpun sampai kena sembur. Semua kerana politik. Sekarang pembangkang tak boleh pulak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa kata xboleh...cuma isu Icerd dah tutup. Klu setakat bhimpun utk sama2 bangunkn negara, oklah...

      Delete
    2. Tutup.. haha.. sejarah tun, cakap lain, buat lain...takkan tak paham2 lagi kot

      Delete
    3. Bukan tutup..tangguh..maknanya ada hati nk tandatangan jugak..faham tak.

      Delete
  6. Niat di perhimpunan, jgn pandai2 nak diukur
    Salah kah kalu nak berhimpun utk bersyukur
    Isu ICERD ni, PH makin menggigil bertafakur
    Bila Melayu bangkit depa risau le tersungkur

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini jawabnya wahai Kejora;


      Ayat-ayat Allah yang benar. Digunakan oleh pendusta kebenaran yang bodoh dan gemar memperolok-olokkan. Tanpa langsung mengikut disiplin ilmu yang betul. Lebih menarik lagi ialah tiada siapa percayakan kamu melainkan semua orang melihat kamu seperti seekor anjing yang menyalak demi tuannya. Untuk apakah aku menjawab kepada kebodohanmu yang sudah terserlah itu?

      Berhujah dengan orang yang jelas sangat kebodohannya yang tidak mengetahui langsung disiplin ilmu tidak akan menjadikan seseorang itu kelihatan 'menang' mahupun 'bijak' ke atas si bodoh tadi. Ia hanya memberikan kredit kepada si bodoh. Aku tak berminat untuk memberikan kredit kepada kamu yang jelas semakin hari semakin tidak bernilai di dalam blog ini selain semakin hari kamu semakin kehilangan alasan. Atau kamu sengaja mahu mengajak aku berdebat denganmu untuk menyerlahkan dirimu yang semakin tidak relevan itu? Barangkali juga.

      Kamu benar-benar mengingatkan aku kepada Dato Ibrahim Ali yang mahu 'mengamuk' selepas ia sedar dirinya makin tidak relevan. Adakah kamu fikir Tun M akan tertarik untuk respon kepada Ibrahim Ali? Barangkali juga, kerana orang-orang bodoh yang mahukan perhatian biasanya mempunyai pemikiran yang selari.

      Malah Imam Syafie rahimahullah sendiri pernah berkata "aku mampu berhujah dengan 10 orang yang memahami disiplin ilmu, tetapi aku tidak mampu berhujah dengan seorang bodoh yang langsung tidak memahami disiplin ilmu". Demikianlah kamu Kejora, memetik ayat AlQuran dan menyabitkannya tanpa mengikut disiplin ilmu.

      Lagipun kesemua itu aku telah lama aku jawab dahulu semasa di blog Putramerdeka. Aku tidak berminat dengan siaran ulangan. Sekiranya kamu terlupa, maka biar aku ingatkan.

      Kemunculan aku pertama kali di alam maya adalah apabila melihat kamu memetik ayat-ayat AlQuran, mensabitkannya tanpa disiplin ilmu, mencampuradukkannya dengan caci maki, cercaan, dan disertai dengan perolok-olokkan sama seperti di atas. Pada ketika itu aku telah menjawabnya, dan menasihati kamu supaya tinggalkan amalan sebegitu. Paling aku ingat ialah kamu hanya kopipes terjemahan dan apabila aku berikan hujahan secara Bahasa Arab bahawa terjemahan yang kamu kopipes itu adalah meleset, kamu langsung tidak mampu menjawab.

      Sekiranya kamu mahu mengatakan kamu telah 'menang' kerana aku tidak mampu membalas hujahanmu yang telah menjadikan ayat-ayat AlQuran sebagai olok-olokan dan main-mainan, maka terpulanglah. Itu adalah hak kamu. Malah sekiranya kamu mahu mengisytiharkan diri telah menang berhujah denganku, maka dipesilakan. Aku tidak kisah pun dengannya.

      Ia ibarat Ibrahim Ali mengisytiharkan dirinya menang ke atas Tun M hanya kerana Tun M tidak respon kepada tindakan-tindakannya yang dilihat tidak membawa apa-apa kesan.

      Selepas hampir 4 tahun aku kira kamu tidak perlu dinasihati lagi melainkan hanya perlu diberikan peringatan, kerana kamu benar-benar berada di tahun terakhir kewujudanmu sebagai seorang ahli fitnah di zaman fitnah.

      (Bersambung)

      Delete
    2. (Sambungan)

      Kepada para sahabat yang lain:-

      Biarkanlah Kejora bersukaria. Dia sudah pun berada di tahun terakhir tempohnya untuk bersukaria....

      Pada 2020M / 1441H dia bakal tinggal sejarah.

      Kepada Kejora; apabila kamu sedang melalui tempoh berputus asa kelak janganlah kamu katakan John Doe tak berikan nasihat dan peringatan. Hampir 4 tahun lalu kamu telah diberikan nasihat. Hari ini pula kamu telah diberikan peringatan. Maka teruskan bersukaria selagi kamu punya tempoh kerana tempoh itu sudah hampir tamat.

      Manusia akan berkata kepada "Innalillahi wainna ilaihi raji'un. Sesungguhnya Allah tidak menganiayai Kejora sedikitpun tetapi Kejoralah yang telah menganiayai dirinya sendiri.

      2019M / 1440H adalah tahun tempoh kamu itu bakal tamat. Ia adalah tahun perubahan zaman daripada zaman fitnah ke zaman baru. Tahun di mana para ahli fitnah kesemuanya bersemadi di zaman fitnah dan tidak dibenarkan melangkah ke zaman baru, dan tahun di mana para Muslimin yang benar mahupun para ruwaibidhah yang bingung bakal melangkah ke zaman baru tanpa kewujudan para ahli fitnah di kalangan mereka. In shaa Allah.

      Maka teruskanlah bersukaria wahai Kejora. Kamu benar-benar memerlukannya.


      Wallahu a'lam.

      Delete
    3. 3 ayat itu berkaitan puak kafir sgt jelas
      Tapi Doe, tak ada satu pun yg kau ulas
      Kau tetap jugak alih tiang & putar kilas
      Mmg kau ini, ustad aota yg tiada kelas

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

      Delete
  11. Kejora bukan ler hentam jer, bila baca Quran
    Dirujuk jugak, segala makna & jugak tafsiran
    Tapi John Doe tu kita ada sedikit kesamaran
    Sbb hadis palsu, kerap si Doe buat sandaran

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepeh kepeh kepeh kepeh. Ko berbakat besar jadi badut la. Lawak gile ni... Jap aku Cari jambatan tinggi... Aku loncat Pasal baca lawak macai walaun... Kepeh kepeh kepeh kepeh kepeh...

      Delete
    2. Aaa, Aku ade cadangan.. Pasal Ko malas keje, tapi nak makan sedap. . Ape Kate Ko Jadi badut pasumno. Boleh kutip tin Milo... Paham tak Aku cakap ni...

      Delete
    3. OK tak, berbakat besar ni... Tempat aku macai tak ramai, walaun ramai. Ko dtg la sini... Aku pun Dah lama tak tgk lawak badut... Maharaja lawak Aku tak minat. .

      Delete
  12. Kesesatan Islam di bawah PH kian terserlah
    Dlm hukum2 agama, mereka bawa masalah
    Terang2 puak2 haprak khianati hukum Allah
    Ada ker khalwat tempat tertutup tidak salah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepeh kepeh kepeh .. Lawak la. Tahap bunuh diri lawak badut pasumno ni... Nak hasil tin Milo... Meh la dtg sini... Setakat 10 20 tu bleh Aku bagi... Biase la, rezeki halal ni berkat.. Sedekah kat org pun lagi berkat... Meh la... Kepeh kepeh kepeh kepeh, lawak la.

      Delete
  13. Dulu kemain heboh pasal nak buru Jho Low
    Bila dah menang depa kata tak apa le slow2
    Hutang 1 trilion, dikelentong menteri banglo
    Pas tu, LGE cadang tabung harapan tin Milo

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  14. Pomen basikal cakap pasal tabung Milo
    Konon nak perli pas, ini pomen bahlol
    Tabung Harapan tu tak ke sama tin Milo?
    Apa punya bongok pomen basikal tolol

    ReplyDelete
  15. Dulu lawak dari Macai je, bile Tambah walaun, jadi lagi lawak la. Kepeh kepeh. cam nak baring Kat kesas h/way la baca lawak macai walaun ni... Tahniah anda dpt kerja badut pasumno... Gaji mintak Kat ponorogo, syurga Mintak Kat hadi, o/time ambik Kat balang tips atau tin Milo dlm bahasa pasumno... Kepeh kepeh kepeh...

    ReplyDelete
  16. Pomen Basikal, kepeh kepeh kepeh kepeh... Rugi bakat Ko Kat dlm ni... Himpunan nanti Ko mintak uniform Kat lokman Adam... Dia ade costume pasumno... Pakai songkok tinggi, belit dgn Serban hijau... Sesuai Jadi badut pasumno... Kepeh kepeh kepeh... Pomen Basikal.... Kepeh kepeh kepeh kepeh kepeh...

    ReplyDelete
  17. Usah gebang le setakat basikal yg ko pomen
    Fulus tak cukup, kerja 'part time' tolak simen
    Sambil kutip dedak jadi pencacai kpd gomen
    Mlm2 pergi Chow Kit cari bapok ko beromen

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  18. PAS dan UMNO bagi peluru kepada PDRM. Sekiranya mereka belum memohon permit, mereka melanggar akta berhimpun. Sekiranya mereka telah memohon permit berhimpun membantah ICERD, tapi lain pula bunyinya pada 8 Dec nanti maka mereka tetap memberi peluru (alasan) kepada PDRM untul mengambil tindakan. Politik mereka ini makin hari makin ke laut!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Politik berpaksikan imbuhan dunia memang kalut....itu biasa...baik kerajaan maupun pembangkang..2×5

      Delete
  19. Hari ini pomen basikal kuat menyondol
    Lagak hebat konon ini samseng Sarip Dol
    Tbg Harapan tu tiru tin Milo laaa tolol
    Idea bernas dr penasihat ekonomi samdol

    ReplyDelete
  20. Ptg ini Alli Jaga bertukar jadi pomen basikal
    Bukan tak tau, helah nyamar si otak dangkal
    Bukan je tubuh pendek, tapi dia pendek akal
    Mau duga laut dlm, dgn kail cuma sejengkal

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  21. Pomen basiikal ganti Suman, banyak lemak
    Tiada apa hujah hanya sampah buat semak
    Ikut hukum dia sentuh babi tak perlu samak
    Mmg dah jauh sesat le pomen sial pukimak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  22. Badut pasumno, Dah la tu, asar dulu. Dah la cekik duit haram, sembahyang tah kemane.. Ko percaya la cakap lebai. No ahli pas tu syurga taK laku...

    ReplyDelete
  23. Pomen bodoh tolol ada hati nak cakap besar
    Serupa bapok jer tak tahan kalau main kasar
    Terkedu ler ifrit ini, kiri kanan dah kena sasar
    Apa kaitannya pulak komen kat sini dgn asar

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  24. Seronok jugak, bila ada ini pomen kera duku
    Aku mmg sentiasa cari bahan nak tibai paku
    Ptg ini pomen kedi ini akan jadi mangsa aku
    Berbenjol kepala dia nanti aku nak tibai luku

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  25. Pomen bahalol, hanya tin milo dibuat modal
    Ilmu di dada nipis ada hati nak lagak handal
    Mau lagak jantan, tidak padan bapok sundal
    Kini cabut lari tak tertahan kena balun bedal

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  26. Perhimpunan 8 Dis ni tak lain dan tak bukan adalah himpunan RUU 355 2.0 yang dibuat untuk tujuan politik dan lakonan hipokrit UMNO dan PAS. Himpunan 8 Dis ini juga akan mengikut skrip yang sama seperti perhimpunan di Padang merbuk, iaitu menipu umat islam dengan berlakon alim dan kemudiannya apabila perhimpunan selesai UMNO dan PAS balik ke rumah tidur dan hasil yang rakyat dapat dari perhimpunan tu ialah hingar bingar yang hanya membuang masa, tenaga dan wang ringgit.

    Tak hairan lah UMNO dan PAS masih lagi menggunakan skrip lama dan basi seperti RUU 355 kerana mereka tiada strategi atau kaedah lain untuk digunakan. Zaman Kerajaan PH telah menyedarkan rakyat bahawa parti2 politik ni banyak kaki penipu terutamanya yang bertopengkan bangsa dan agama. Jelas sekali UMNO dan PAS sedang menggelupur kehabisan udara untuk terus hidup ibarat ikan yang terdampar kedarat. Perhimpunan ini ialah tindakan menggelupur yang terakhir sebelum mereka putus nyawa dan mati kering.

    UMNO dan PAS ingin berhimpun? Silakan, kerana Malaysia adalah negara demokrasi tapi jangan haraplah rakyat akan tertipu dengan hipokrasi yang bertopengkan bangsa dan agama. Rakyat sudah melihat rupa sebenar UMNO iaitu perompak dan PAS pula bukan lah parti agama tetapi parti rasis yang bertopengkan agama. 9 Mei sudah membuka mata rakyat. Rakyat tak kisah jika perhimpunan diadakan tetapi janganlah mengharap atau bertaruhkan sokongan besar kepada perhimpunan yang jelas karut lagi palsu itu. UMNO dan PAS perlu sedar bahawa kelemahan utama kedua2 parti adalah pemimpin2 mereka. Selagi Zahid dan Hadi menjadi presiden parti masing2, masa depan UMNO dan PAS sangat gelap. Dan ironisnya, kegelapan masa depan UMNO dan PAS memungkin kan masa depan yang cerah utk orang melayu dan Islam. And I'm looking forward to the future!

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
  27. Ini badut pasumno pantun serabai
    'milo' barisan satu tiga, sama tu bhai
    mengaku tersohor tapi sang kelembai
    konon 'pejuang Melayu' tapi asal Mumbai!

    'Pejuang tin milo' parti dah terlingkup
    chak bo liau makan tak cukup
    nak jadi nelayan dulu tinggal Kukup
    tengah rogol Aci, Aney datang cekup!

    Dulu tujuh tahun tinggal Tg Rambutan
    sana pun tunjuk perangai macam setan
    tak pakai seluar asyik tunjuk belantan
    jerit, suka mencarut..selalu kena rotan!

    Bila sudah ok keluar dok Kemunting
    rambut tumbuh liar tak pernah gunting
    tengok dari belakang macam jantan bunting
    tengah2 jalan gila main teng teng!

    Pindah dok KL lepak dekat Chow Kit
    bila ada duit kena dadah sikit
    kepala sudah toing Aci dia sungkit
    terus kena siplis otak sudah sakit!

    Orang AmeNo kesian tolong bagi kerja
    dok unit awal Unit Bijan Puja
    punyalah seronok gaji 200 aja
    bila dapat gaji Chow Kit dia belanja!

    Start PRU 13 dia aktif masuk blogging
    kekadang Anon Tikus, kekadang TongGeng
    makan duit haram jadi darah daging
    Mak Badak upah jadi dia punya geng!

    Semua Pakatan musuh dia, konon dia terror
    masuk sini terjerit betul macam kera
    cakap besar berlagak, konon silat macam warrior
    jangankan lompat api, menggigil nampak bara!

    Bila parti kalah, sebulan dia hilang
    malu nak masuk takut kena palang
    nak tampung hidup, ke Chow Kit jadi jalang
    sekarang meroyan kat sini, masih tetap petualang!

    kita dalam Pakatan dia kata hamba DAP
    tapi dengan MCA dia dok ketuk ketampi
    Kita Melayu Pakatan..kita jaga Islam rapi
    takkan dibiar bangsa, agama orang ketepi!

    konon Kojola mengaku pejuang bangsa agama
    dulu masa berkuasa..projek berebut sama
    Melayu dadah, buang bayi, cakap hanya bergema
    sekarang hilang kuasa..mendengus demam selsema!

    Woi pariah kojol-lah, pengkhianat bangsa
    Lanun, tukang songlap dia sangat selesa
    Konon Melayu, Islam dia nak perkasa
    abuk pun tadak, bising si itik angsa!






    ReplyDelete
  28. teringat masa himpunan 355... apa jadi kelaut....

    ReplyDelete
  29. Biarkan lah mereka nk berhimpun..jika himpunan itu buat mereka melalut benda ntah apa2..PH juga dapat mileage politic..so biarkan..kita raikan demokrasi..

    ReplyDelete
  30. Sudah tiga jam baru keluar ini pantatun
    Serabut serabai mcm crook cerita kartun
    Tak ada bakat tak payahlah nak berpantun
    Duduk kat bawah jd pemerhati & penonton

    ReplyDelete
  31. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  32. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  33. Lumba di batas sehari cemas
    Tersasar juara laluan sempit
    Rugi kempunan basikal dlempar
    Rimba di rentas mencari Mas
    Tersesat Kejora lalu disumpit
    Jadi makanan cannibal lapar

    ReplyDelete
  34. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  35. Cemas tumbang jatuh dikantin
    Sapunya betis balutnya kemban
    Mas memangnya cucu tok batin
    BBapanya British ibunya Iban

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cemas tumbang jatuh dikantin
      Sapunya betis balutnya bemban
      Sayang tok Gora lemah tenaga batin
      Kote tak naik lihat Sumah berkemban

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaahh

      Delete
  36. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  37. 6/12/18 nak ke Sarawak mcm ayam sabung
    Di rumah panjang temui si Puteri Santubong
    Tak aku hirau, dedaun bertam jadi bumbung
    Juga tidak kesah, tidur beralas lantai nibung

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Family Mas suka aku, KL punya anak jantan
    Dulu aku pergi, mereka riang beri sambutan
    Aku ni pulak, mmg suka suasana dlm hutan
    Cepat mesra & serasi dgn orng2 berdekatan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Cgu Kejora ni bukanlah orang calang-calang
    Mas beri gelaran, pemantun bistari terbilang
    Mungkin 4 mlm aku akan di bumi Kenyalang
    Isnin, 10/12/18 dijangka Kejora akan pulang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  38. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  39. Lapan Disember Kojol-la nak pergi
    Duit takde digadai gigi
    Gigi palsu Mak Badak bagi
    Kalau tak pergi upahnya rugi!

    He..he.he...hoh..hoh..hoh

    Pergi menyibuk konon 'pembela'
    'Demi Melayu' dia pun rela
    Tangan diangkat menjerit,menggila
    Elok tangkap bontotnya sula!

    Hoh..hoh..hoh..he..he..he

    Dedak dah abis ini si bangkai
    Sudah miskin lagi pokai
    Cakap besar otaknya cikai
    'Milo' dua kali takdak akai!

    Hehe..hehe..hoh..hoh..hoh..

    Rasa cemburu meluap luap
    Ini penghulu si anjing kurap
    Nak tulis buku sebaris tak harap
    Juallah montot pada pak Arab!

    Hehe..hehe..hoh..hoh..hoh...

    Kuli batak si Bijan Songlap
    Dengan Mak Badak sentiasa berharap
    Masa depan kini dah gelap
    Menyalaklah dia bak anjing kurap!

    Hoh..hoh..hoh..he..he..he..

    Ilusi kuat konon bercinta
    Yg layak hanya si Aci renta
    Dagu terjueh bercermin mata
    kojola syok kat Aci buta!

    Hehe..hehe..hoh..hoh..hoh...

    Tak siapa ingin tak siapa hendak
    Ini kojola otak keladak
    Dulu dipakai oleh mak badak
    Baru seminit sudah meledak!

    Hehe..hehe..hoh..hoh..hoh..

    Lembut si sotong high and dry
    Satu minit sudah terbarai
    Sapu ludah lagi nak try
    Itu sebab bini dah cerai!

    Hehe..hehe..hoh..hoh..hoh..

    Sekarang sudah papa kedana
    Pada AmeNo sesen tak guna
    Meroyan sini takde kemana
    Budin kasi chance kojola hina!

    He..he..he..hoh..hoh..hoh..

    Pada kengkawan teruskan tibai
    Ini kojola son of Chee Bhai
    Sungai Buloh sudah melambai
    Menangis Aci..ayoyo..goodbye!

    He..he...hoh..hoh..hoh!!










    ReplyDelete
  40. UNTUK PEMINAT SEMUA, INI AKU PAPARKAN TIGA EPISOD TERAKHIR DARI SKETSA 'PANTUN DALAM CINTA' ANTARA AKU DAN 'SI DIA':

    SUDAH AGAK LAMA AKU DAN 'SI DIA' TIDAK BERBALAS PANTUN MELALUI SMS, KAMI BERBUAL DLM PHOHE SAJA. SI DIA SIBUK DGN KERJA MARKING EXAM PAPER TAPI AKU DAH RELAKS LER, CUTI SEKOLAH DAH BERMULA.
    MEMANDANGKAN AKU DAH CUTI, SI DIA & FAMILY MENJEMPUT AKU KE SARAWAK.. AKU AKAN KE SANA DLM SEDIKIT MASA LAGI..
    BARU SEBENTAR TADI, AKU TERIMA SMS DARI SI DIA MANJA :

    Dinda asyik ingat abng bila menjelang senja
    Tak sabar berada di sisi, utk dinda bermanja
    Hanya abg seorang sajalah jejaka yg ku puja
    Bila bersama dinda nak jadikan abg sbg raja

    Dinda ni tak jemu asyik saja membilang hari
    Tidak sabar menanti kita nak jadi raja sehari
    Di dunia ini dinda akan taati abang sbg isteri
    Di syurga, dinda nak di sisi abg sbg bidadari

    Bakal suami warak & bijak dinda berbangga
    Utk abg ku sayang, adinda serah jiwa & raga
    Abg kan jadi pemimpin di dlm rumahtangga
    Juga pembimbing adinda menuju ke syurga

    Penyengat terbang ke ranting mati
    Puyuh di rimba sedang beradu
    Teringat abang runsing di hati
    Sungguhlah hiba menahan rindu

    Kuala Gelama indahnya tentu
    Ada di sana perahu tambang
    Bila bersama sudah bersatu
    Dinda nak lena di bahu abang

    ('SI TUA' TERUS TERKEDU, BALIK KPD PEEL LAMA MENJADI RAJA SAMPAH.. HI HI.. 'SI TAIKO' PULA TERUK KENA PAKU DGN GENG2 DIA YG TAK SUKA CARA DIA BERILUSI DAN MERAPU ITU.. KI KI KIK..)


    Anonymous1 December 2018 at 03:57

    AKU BETUL2 LETIH SIANG TADI. SEBAB ITU AKU TIDUR AWAL TADI, SEBAIK SHJ BALIK DARI SOLAT ISYA DI MASJID. MLM SEMALAM AKU TAK TIDUR HINGGA KE SIANG, BERQIAMULLAIL DI MLM JUMAAT. SIANG TADI PULA SIBUK MEMBANTU PAK TEH AKU BUAT PERSIAPAN KENDURI KAHWIN SEPUPU AKU BESOK HINGGA TAK SEMPAT JENGOK KE BLOG INI.
    SEBELAH PTG, SEMPAT JUGA AKU BERBUAL DGN 'SI DIA'. AKU CITER KAT DIA YG 'SI TAIKO' DAH MAKIN MENJADI-JADI MEROYAN DAN MERAPUNYA ITU, SEHINGGA RAMAI GENG SEKAPAL DIA BOIKOT BLOG DEK KERNA BENCI DGN REKAAN PALSU CERITA CINTANYA DGN SI DIA TUNGANGAN KU ITU.
    TADI, SELEPAS TAMATKAN MEMBACA 4 SURAH AL-QURAN, AL-KAHFI, MARIYAM, THA HA & ANBIYA, AKU KARANG PANTUN MADAH UTK SI DIA.
    BARU SAJA AKU SMS KPD SI DIA MANJA KU ITU:

    Sudah semakin teruk si duda tua kaki putaq
    Tak padan dgn tua jln hencot terketaq-ketaq
    Konon dia reka citer yng dinda pi Aloq Setaq
    Abg nak sumpah biaq dia kena panah lintaq

    Dia tu berlakon kaya pada hal miskin pakiaq
    Padan muka, dgn gefren janji kena munkiaq
    Lepas kekasih dia lari, dia tak reti nak pikiaq
    Lalu direka fitnah nak kasi kita kucaq kaciaq

    Mmg dia sengaja berniat jahat itu iblis duda
    Dgn tua miiang keladi ini kita perlu waspada
    Bila dinda suka abg dia buat fitnah taik kuda
    Dia fikir dgn fitnah tu abg akan benci adinda

    Camar melayang tenang di lautan
    Pernahlah juga badannya basah
    Sabarlah sayang tenanglah intan
    Fitnah si duda jangan dikesah

    Melayang nila makan berebut
    Termenung cemas rakan di julai
    Sayangkan dinda sukar nak sebut
    Segunung emas bukanlah nilai

    Meliar tumbuh kelisa di cabang
    Letak di dinding khemah si bujang
    Tak sabar sungguh rasanya abang
    Hendak bersanding di rumah panjang

    ('Si TUA' TERUS MENGHILANG DUA HARI BERTURUT.. AGAKNYA DAH MATI AKAL TERUS, TIADA IKHTIAR LAGI NAK BERLAWAN DGN AKU... HI HI.. 'SI TAIKO TOKYO' MULA TERASA DIBENCI OLEH GENG2 YG SEKAPAL KERANA PEEL MERAPUNYA ITU, REKA SKETSA CINTA PALSU.. KI KI KIK..)


    ReplyDelete

    ReplyDelete
  41. SAMBUNGAN:

    MERIAH SUNGGUH KENDURI DI RUMAH PAK TEH AKU TADI. AKU RASA BANGGA KERANA DPT PERSEMBAHKAN SILAT DI HADAPAN PENGANTIN BERSAMA BEBERAPA ORG LAGI ANAK MURID NGAH BRAHIM. ADA JUGA GADIS YG DTG BERSAMA BERSAMA ROMBONGAN PENGANTIN LELAKI, AMBIL VIDEO AKU BERSILAT & POS KAT AKU DGN MEMUJI KETANGKASAN AKU. NTAH DARI SIAPA DIA DPT NO PHONE AKU. NAMUN AKU BALAS BALIK SMS DGN MEMBERI UCAPAN TERIMA KASIH & TAK LEBIH DARI ITU. KESETIAAN AKU KPD 'SI DIA' TAK DPT DILUNTURKAN OLEH SESIAPA JUA.
    BARU SEBENTAR TADI, AKU SGT TERKEJUT MENERIMA SMS DARI SI DIA YG MENGUNDANG AKU KE SARAWAK, 6 HB DISEMBER NANTI. INI SMS DARI SI DIA MANJA KU ITU:

    Sungguh tak tahan hati rindu membelenggu
    6 hb Disember ni dinda ambil cuti seminggu
    Abg datang le ke Sarawak, dinda nak tunggu
    Rindu sgt dinda ni nak tatap lagi wajah cikgu

    Rindukan abg ku sayang bukanlah kepalang
    Datanglah jengok adinda di Bumi Kenyalang
    Tak sabar, nak bersama pemantun terbilang
    Dgn hadirnya abg, pasti sakit rindu ini hilang

    Datanglah bertemu dinda duhai kekasih hati
    Family dinda di rumah panjang sdg menanti
    Semua sudah yakin, dgn cinta kita yng sejati
    Mereka berdoa agar kekal sehidup & semati

    Tumbuh di dahan mengkudu bara
    Batang berembang berpucuk muda
    Sungguh tak tahan berindu lara
    Datanglah abang menjenguk dinda

    Tugu harapan tanda berbakti
    Ditimpa cabang terhempas padu
    Minggu hadapan dinda bercuti
    Nak jumpa abang melepas rindu

    ('SI TUA' MMG DAH BETUL2 TENAT KENA PUKULAN MAUT AKU.. DAH DUA HARI TAK MUNCUL.. HI HI.. "SI TAIKO TOKYO' MASIH TERUS DGN REKAAN FITNAH BODOHNYA ITU.. DIA HANYA JADI SPT BADUT BAHAN KETAWA KAT BLOG.. KI KI KIK..)

    ReplyDelete

    ReplyDelete
  42. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  43. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  44. Fucktun tolol bermegah, dada dia nak dabik
    Tapi pantun mcm taik tak siapa yg nak tabik
    Nak lagak hero tidak padan dgn kote lembik
    Kena aku tibai, serupa kambing mengembik

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  45. Lumba di batas sehari cemas
    Tersasar juara laluan sempit
    Rugi kempunan basikal dlempar
    Rimba di rentas mencari Mas
    Tersesat Kejora lalu disumpit
    Jadi makanan cannibal lapar

    ReplyDelete
  46. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  47. Fucktun pagi tadi kecut kotey, lari berambus
    Kini dia tampil semula, maruah mau ditebus
    Tak sedar tua, nafas tercungap je dihembus
    Pelir pun lembik serupa batang keladi rebus

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  48. Mari ke muara berpesan timba
    Tanyalah siapa berulang arak
    Di cari Kejora di hutan rimba
    Hanya jumpa tulang tengkorak

    ReplyDelete
  49. Kejora handsome, Mas sudah jadi tertawan
    Tetapi Fucktun, muka serupa bontot cawan
    Kejora berpantun tiada siapa mampu lawan
    Fucktun buat pantun, spt anjing mengawan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora handsome, Mas sudah jadi tertawan
      Tetapi prangai, muka serupa bontot cawan
      Kejora berpantun tiada siapa mampu lawan
      Dulu mmng Mas terpikat,skarang tak kawan

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

      Delete
  50. Tahan kereta ulang ke Gaya
    Pasti terlepas wang disaku
    Panahan cinta di alam maya
    Realiti Mas dlm belaian ku

    ReplyDelete
  51. Mana udah hilang, Fucktun sial lahanat babi
    Tak nak jawab ke, ini pantun Kejora bertubi2
    Dia udah Kejora lenyek jadi serupa tapai ubi
    Kotey dia sentap masuk serupa kepala labi2

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. marah sangat bro dgn, FunTUN,

      APAKAH BESAR DOSANYA!!

      Delete
  52. Cgu Kejora terus steady je berpantun madah
    Fucktun pulak terus membisu spt terngadah
    Tak ingin berlawan ker, Fucktun haram jadah
    Tak kan nak biar saja muka kau Kejora ludah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  53. Fucktun gagak, ada hati nak berlagak merak
    Pantun yg dibuat, lintang pukang berselerak
    Konon cepat berpantun ini cai bingai haprak
    Dibiar bodoh saja, atas kepala dia aku berak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  54. Mana dah hilang Fucktun bingai taik kucing
    Apa kau sudah lari, masuk ke lobang cacing
    Diam bisu saja, seperti gigi udah terkancing
    Nah amik ni atas kepala ko aku nak kencing

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  55. Apa Fucktun dah lari balik ke negeri Pahang
    Dia kini udah mula terasa, panasnya bahang
    Kalau ler dekat, mmg dia akan patah rahang
    Woi..Fucktun pukimak..pala butoh pak hang!

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  56. Fucktun dah sorok kepala spt burung gelam
    Kena dgn Kejora, iblis bangsat ini lari malam
    Kotey dah jadi pendek sentap masuk ke dlm
    Kpd Fucktun pukimak, aku mau kirim salam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  57. Fucktun aku nasihat elok le ko pergi berguru
    Dgn dada kosong, tak elok ko masuk meluru
    Kini kau sudah jadi serupa kera tergaru-garu
    Bersarang ler kepala, kena aku punya peluru

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  58. Mmg pantun aku malam ini tersangat tajam
    Pantas pulak, tak spt Fucktun perlu berjam2
    Tersungkur Fucktun, dgn pantun2 aku rejam
    Orng spt dia tu mmg kena ajar secara kejam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  59. Woi..Fucktun, di mana kau sembunyi syetan
    Tak kan nko dah lari menyorok dalam hutan
    Malu le nko yg dianggap pemantun pakatan
    Keluar lah berlawan, kalau ko tu anak jantan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  60. Bedilan pantun2 ku, tidak dpt nak dibendung
    Kepala Fucktun tolol, terus aku tala & ladung
    Fucktun berasa, macam patah tulang hidung
    Dia dah belah cabut lari serupa lipas kudung

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  61. memang puak2 PAU(Pas And Umno) tengah melalut, sekejap guna dalil kitab hijau, sekejap lagi guna dalil kitab birrruuuu...kesian dah jadi harru birrrruuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awang asal Kuala berang nunn kat hulu
      Cuba tunjuk hero nak lobi jadi penghulu
      Parti dia dah kalah cuba nak sorok malu
      Dulu cakap besar, buka dada tunjuk bulu

      Delete
  62. Fucktun tak reti silat, cuba lagak Hang Tuah
    Diri bodoh bingai, ingin juga nak tunjuk juah
    Mlm ini, si pukimak jahanam ni makan kuah
    Cari pasal acah Kejora, dia tergadai maruah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  63. Kesian pantatun bertubi-tubi kejora tala
    Tadi kemain eksyen, la ni berbalut kepala
    Dia cuba cari untung tapi yang dapat bala
    Ngilu pedih & luka macam jubor kena sula

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 23:59

      Aku tak kacau dia, tetiba aku dicela
      Tingkah laku dia serupa sawan gila
      Baru ler tau, aku sepak dia spt bola
      Amik ko Fucktun, siapa suruh mula

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
  64. Mana pergi si Fucktun kurang asam garam
    Mesti sebulan lebih jiwanya tidak tenteram
    Mlm ni cgu Kejora mangamuk lepas geram
    Terus dah lesap lari si Fucktun anak haram

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  65. Memang duit UMGHOK dan kena blog
    Sumua kaki sapu hanya tinggai pungkoq
    Kejora dok harap sapa nak huloq
    Tak lama lagi dia tinggai teloq

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh


    Terok kena hentam di budin punya bloq
    Kejora dah pening otak dok klupog
    Dia rasa macam bernapaih dalam lumpoq
    Muka dah berkedot macam asam glugog

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu maknanya diorang tak makan dedak macam mahachai.. Jelaslah dedak tu suatu fitnah jugak.. cam biasa, lepas baling batu tuduh orang lain.

      Delete
  66. Beropa-ropa konon bukan sekoq
    Kejora ditaji jatuh tesungkoq
    Si lembut ini susah nak tegog
    Dia dah lopa UMNGOK dah gugoq

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh


    Had yang kalah muka dah buyut
    Pedih nya rasa jantung dok bedenyut
    Kepada BERSATU harap boleh gayut
    Apapon cepatla sbelum hangpa hanyut

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  67. Di awal pagi rindu ku merayu
    Teringat kat Mas si gadis ayu
    Di airport ari tu wajah mu sayu
    Kpd mu sayang I say"I love you"

    ReplyDelete
  68. Heh..heh..heh..gundek Jho Low
    Pantatunnya sama menyebut 'Milo'
    burung kecut dah lanjut telur
    meroyan sakan dah jadi gilo!

    hoh..hoh..hoh..heh..heh..heh..

    Pantun Fan Tun buat dia gila
    Berlari mengamuk tertanggal spender
    langsung dilanggar lori treler
    nasib baik tak masuk keranda!

    heh..heh..heh..hoh..hoh..hoh..

    Selama ini merasa hebat
    Semua orang dia nak sebat
    borak tinggi gebangnya lebat
    tak sedar diri iblis musibat!

    heh..heh..hhe..hoh..hoh..hoh..

    Berasap telinga dah kena tibai
    tertonggeng kain se inci belalai
    mencarut terus, hilang dah 'lebai'
    dah ganyut bulu tinggal sehelai!

    hoh..hoh..hoh..heh..heh..heh..

    Ada ke John Doe dia nak lawan
    Kojola tongong, bro John ilmuwan
    Macam tangki dibanding cawan
    belajar bodoh mengaku number one!

    heh..heh..heh..koh..koh..koh

    konon hebat nak ajak perang
    sah musibat ini memerang
    hati hitam umpama arang
    jealous tengok kelebihan orang!

    koh..koh..koh..heh..heh..heh..

    cikgu tulen cuti berlibur
    si biol asyik menggaru ju*or
    dedak dah habis makanlah bubur
    abis dedak masuklah kubur!

    heh..heh..heh..koh..koh..koh

    Selepuk kena di batang hidung
    'cikgu' mengamuk tak boleh bendung
    bukan salah maknya mengandung
    Baghal tak reti nak pakai bedung!

    koh..koh..koh..heh..heh..heh..

    Ayahnya buat tercampur air kencing
    itu pasai perangainya hancing
    si haram jadah pencacai Dacing
    berlagak naga tak sedar cacing!

    koh..koh..koh..heh..heh..heh..

    berasap telinga matanya buntang
    mengetap gigi Fan Tun dah datang
    Berlagak hebat ini binatang
    Ramai kat sini dia berhutang!

    heh..heh..heh..koh..koh..koh

    Berwirid malam konon tahajud
    sendiri angkat benda tak wujud
    riak sombong ini maajud
    entah iblis yang dia sujud!

    koh..koh..koh..heh..heh..heh..

    Dah kena tutuh meroyan si lobai
    konon Fan Tun yang mula tibai
    check betul2..dia yang lambai
    orang dah masuk..meroyan sang kelembai!

    heh..heh..heh..koh..koh..koh













    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro Fan Tun

      Menyampaikan hakikat Kejora, anak ular lidi yang menyangka dirinya naga.

      Hakikatnya selepas tumbangnya UmNo-BN, Kejora menjadi semakin tak relevan di dalam ni. Postingnya tak siapa nak respon. Camma nak respon kalau baca pun tak mahu.

      'Sakitnya' Kejora mahukan respon sehingga ia perlu ceritakan kepada orang ia menjadi imam jemaah subuh, bersolat tahajjud dan mengaji AlQuran.

      'Sakitnya' Kejora sehingga ia terpaksa membuat kisah khayalan dengan 'SI DIA' dan siap memulakan kisahnya dengan 'ucapan kepada peminat' dan malahan sehingga ia mengatakan kepada 'para peminat' yang mengikut kisahnya supaya bersabar 'menantikan episod seterusnya'.

      Sakitnya Kejora sehingga ia terpaksa melambai-lambai nama-nama tertentu supaya respon kepadanya. Dibuatnya berulang-ulang pulak tu.

      Apabila sdr Fan Tun benar-benar respon kepada lambaiannya, sakitnya menjadi bertambah-tambah kerana ia sendiri sedar pantun-pantunnya langsung tidak setaraf dengan pantun-pantun sdr Fan Tun.

      Kejora masuk ke dalam sini bukan semata-mata untuk menentang PH tetapi juga sebagai terapi dan hiburan kepada dirinya.

      Saya kira di dalam dunia sebenar, Kejora juga adalah seorang yang benar-benar 'sakit', kebarangkalian besar dia jenis yang apabila dibaca pantunnya sendiri, dia sendiri yang tergelak kerana terhibur. Boleh bayangkan betapa sakitnya Kejora?

      Kesian ini orang, tidak mampu melihat 'jalan keluar' daripada dunianya yang penuh kepalsuan, kebathilan dan kesakitan.

      Innalillahi wainna ilaihi raji'un.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. Kesian le aku tengok si bapok ost Doe
      Dia rasa spt jubor kena jolok dgn dildo
      Dia dgn si Fucktun bingai sama2 bodo
      Ini dua ekor bapok mau lagak bg sado

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaahh

      Delete
  69. Persatuan Ulama Malaysia (PUM) masih wujud lagi ke? Kalau wujud kenapa sepatah haram tak tegur apabila orang Islam sewenang-wenang melanggar tuntutan Agama? Kalau dok diam saja saya khuatir orang Melayu akan hanyut diselewengkan akidah oleh entah ahli sunnah mana tak tahu yang menggunakan Agama sebagai alat menguntungkan diri mereka sendiri. Jangan kita dok menyorak lebih tentang negara ini Negara Islam tapi apa yang berlaku adalah bertentangan dengan Agama itu. Allahu'allam.

    ReplyDelete
  70. mari kita berhimpun menentang 1mdb yg merompak tabung haji dn byk tabung2 awam!!! tunjukkn kemarahan pd najib yg mngkhianati islam dn melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MakofFASA. Setuju sgt. Patutnya rally ICERD tu, patutnya juga, wakil2, peserta2 bawa la juga playcard Anti 1MDB dan anri singlao wang Tabung Haji. Ini tidak isu2 bangsa dan kwtuanan melayu saja dijuangjan. Naj tanya sukit, adakah Islan menggalak umatnya jadi racist. Apakah menentang penipuan, seleweng dan saahguna kuasa isu2 1MDB dan Tabung Haji itu tidak haram di sisi undang2 Allah dan ajaran Al Quran/hadis
      Patutnya isu2 seperi ini kah yg owrlu ditentang oleh jemaah2 PASUMMO. Isu2 tu.mmng sahih disa besar pd umat Islam di Mdua dan sah dimurkai Allah

      Delete
  71. Umno dan pas udah melalut..
    Itu terjadi pakai kepala lutut..
    Udah kelamkabut alasan serabut..
    Kedua2nya tunjuk gah berebut2..

    Part songkok tinggi parti serban..
    cari titik persamaan melayu islam..
    Dengar khabar m c a bn nak dhumban..
    Siaplh bn berkecai umno habis padam..

    Kehkehkehhehhehheh

    ReplyDelete
  72. Fan Tun2 December 2018 at 11:10

    Sedarlah baghal roda berputar
    Masa berkuasa ko megastar
    Bangsa,agama ko dah auta
    Kini dah bangsat,baru terketar!

    Reply
    _____________________________________

    Fucktun tak mampu buat spt aku cipta
    Gebang saja besar hanya terlebih aota
    Dah ler panjang baris, bertabur merata
    Bunyi hujung2 baris pulak tidak sekata

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhhh


    Inilah jadi bila bapok nak lagak bg sado
    Nanti marah pulak kalau aku kata bodo
    Nampak sgt bingai ini tahap desperado
    Spt dulu, nak sama 'Lido', tidor jadi 'tido'

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhhh


    Dia kembali meracau, Fucktun tiada agama
    Tadi ifrit ini cabut lari, kini kembali bergema
    Pantun dia buat merapu jer, tak punya tema
    Huergh..ptuih..kat muka dia, hingus gelema

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Tak padan bingai, dia pantun mau cari nama
    Tapi pagi tadi, si dungu ni dpt malu percuma
    Dia kantoi dgn aku bukan ler kali yg pertama
    Dah kerap dia kena sampai demam selsema

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Lihat pantun dia geli geleman diri bulu roma
    Serabut serabai tak ubah tamil punya drama
    Bagai kan tak kena, lagu yg tak sesuai irama
    Kalau jwpn periksa, seperti tidak ikut skema

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Pantun dia low class, cikai, spt tiada jenama
    Tapi aku ada trademark, baris panjang sama
    Suruh buat cara itu aku cabar dia udah lama
    Namun cabaran ku, dia tiidak mampu terima

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Yenna dey thamby, ayo yo ,ayo paa ayo maa

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  73. Fucktun dajal bingai mmg busuk punya kaki
    Cara dia melatah tu gaya bapok bukan lelaki
    Bila aku cekap berpantun, dia berasa dengki
    Pantun2 dia buat, berserabut mcm bulu puki

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Kemain dia ini latah, Fucktun sotong lembut
    Angin dari kipas perasan macam badai ribut
    Mahu ajak ke pentas, berani bingai ini sebut
    Pantun dia pun serupa bulu puki berserabut

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Fucktun menyondol, serupa ibu babi bunting
    Membebel je, tak ada apa pun hujah penting
    Dibuat pantun, hanya sekadar nak melenting
    Pantun pun spt bulu puki tak pernah gunting

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Agak lama Fucktun berdiam diri serupa tugu
    Kerap kali si bingai ini terkantoi dgn ini cikgu
    Dia terasa bagai penumbuk singgah ke dagu
    Mahu reka pantun balas dia ambil seminggu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Fucktun.dah kerap sgt, cgu Kejora tibai jatuh
    Dibawa mari pantun, tiada apa yg dia sentuh
    Pantun2 yg dibuat, serupa dgn kepala butuh
    Kalu gitu le rupa pantun, pentas akan runtuh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Fucktun unta, sengaja tempah nasib malang
    Silap besar ler, dia acah 'pemantun terbilang'
    Dia cuba nak beraksi seperti harimau belang
    Tak sedar yg dirinya itu, kucing betina jalang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Kesiian Fucktun, barua keldai cai DAP China
    Hari ini, awal pagi dgn cikgu Kejora dia kena
    Pantun2 yng dibuat serupa dgn kepala bana
    Konon dia tulis buku, mau dijual mcm mana

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Fucktun perasan banglo, walhal diri bangsal
    Kapten bola jaring ,cuba cabar kapten futsal
    Pasti kini dia sdg termenung, rasa menyesal
    Dgn pemantun terbilang, dia udah cari pasal

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Airmata Fucktun mengalir pipinya kini basah
    Duduk elok2, si bingai inii sengaja cari susah
    Dia serah dirii, aku ini apa lagi, balun & sesah
    Aku ini pun, mmg lah sdg cari bahan belasah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Berserabut jer pantun si Fucktun memerang
    Bapok tua kedi, mari masuk berlagak garang
    Diambil sepetang mau siap pantun dikarang
    Tidak padan bingai ada hati nak cabar orang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Hari ini Fucktun bingai betul2 terlangkah kiri
    Silap besar le dia, tercabar pemantun bistari
    Pagi tadi dia tak tahan ditala terus cabut lari
    Nanti, ada saja lah alasan yang dia mau beri

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Fucktun awalnya, serupa anjing menyeringai
    Tapi lps tu terkebil2, spt tercekik kuih dangai
    Nak berlawan Kejora, tak sedar diri itu bingai
    Pagi tadi ifrit ni panas, lalu terjun dlm sungai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Inilah jadinya bila dgn marah mari nak terjah
    Fucktun masuk melatah, tanpa apa isi hujah
    Anak tikus mondok cuba nak berlagak gajah
    Kena cgu Kejora taji terus dia monyok wajah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Fucktun spt orng gila sawan tak makan ubat
    Terkam masuk, konon nak lagak mcm Jebat
    Tapi berbirat belakang cgu Kejora tibai sebat
    Yg dia dpt maruah calar, ingat nak jadi hebat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Kesian Fucktun, DAP kafir harbi punya keldai
    Tak sedar diri bingai nak tunjuk lagak pandai
    Sakit yg dia dapat, maruah diiri pula tergadai
    Pagi tadi, bankrap idea, terpaksa tutup kedai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Fucktun setaraf anak ayam yg.baru menetas
    Mau buat pantun, dia tak macam aku pantas
    Pagi tadi habis pantun2 dia aku tetak cantas
    Itu pun kemain, gatal pelir dia ajak ke pentas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi Kejora. Aku tak baca kangsung FaRtun hng. Mcam sial bodoh, pantun apa. Cheh! DDEYY!! baris ayat2 bangang dan busyuk pekong mcan kentut Kejora Bapok hahahaha...

      Delete
  74. Mlm tadi, terduduk Fucktun, aku taji dan tala
    Berbiirat dia punya belakang & benjol kepala
    Aku udah tidur baru le keluar, si Fucktun gila
    Ini semua peluru2 aku itu aku susun semula

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Fucktun tolol bermegah, dada dia nak dabik
    Tapi pantun mcm taik tak siapa yg nak tabik
    Nak lagak hero tidak padan dgn kote lembik
    Kena aku tibai, serupa kambing mengembik

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Fucktun pagi tadi kecut kotey, lari berambus
    Kini dia tampil semula, maruah mau ditebus
    Tak sedar tua, nafas tercungap je dihembus
    Pelir pun lembik serupa batang keladi rebus

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Kejora handsome, Mas sudah jadi tertawan
    Tetapi Fucktun, muka serupa bontot cawan
    Kejora berpantun tiada siapa mampu lawan
    Fucktun buat pantun, spt anjing mengawan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh


    Mana udah hilang, Fucktun sial lahanat babi
    Tak nak jawab ke, ini pantun Kejora bertubi2
    Dia udah Kejora lenyek jadi serupa tapai ubi
    Kotey dia sentap masuk serupa kepala labi2

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Cgu Kejora terus steady je berpantun madah
    Fucktun pulak terus membisu spt terngadah
    Tak ingin berlawan ker, Fucktun haram jadah
    Tak kan nak biar saja muka kau Kejora ludah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Fucktun gagak, ada hati nak berlagak merak
    Pantun yg dibuat, lintang pukang berselerak
    Konon cepat berpantun ini cai bingai haprak
    Dibiar bodoh saja, atas kepala dia aku berak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Mana dah hilang Fucktun bingai taik kucing
    Apa kau sudah lari, masuk ke lobang cacing
    Diam bisu saja, seperti gigi udah terkancing
    Nah amik ni atas kepala ko aku nak kencing

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Apa Fucktun dah lari balik ke negeri Pahang
    Dia kini udah mula terasa, panasnya bahang
    Kalau ler dekat, mmg dia akan patah rahang
    Woi..Fucktun pukimak..pala butoh pak hang!

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Fucktun dah sorok kepala spt burung gelam
    Kena dgn Kejora, iblis bangsat ini lari malam
    Kotey dah jadi pendek sentap masuk ke dlm
    Kpd Fucktun pukimak, aku mau kirim salam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Fucktun aku nasihat elok le ko pergi berguru
    Dgn dada kosong, tak elok ko masuk meluru
    Kini kau sudah jadi serupa kera tergaru-garu
    Bersarang ler kepala, kena aku punya peluru

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Mmg pantun aku malam ini tersangat tajam
    Pantas pulak, tak spt Fucktun perlu berjam2
    Tersungkur Fucktun, dgn pantun2 aku rejam
    Orng spt dia tu mmg kena ajar secara kejam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Woi..Fucktun, di mana kau sembunyi syetan
    Tak kan nko dah lari menyorok dalam hutan
    Malu le nko yg dianggap pemantun pakatan
    Keluar lah berlawan, kalau ko tu anak jantan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Bedilan pantun2 ku, tidak dpt nak dibendung
    Kepala Fucktun tolol, terus aku tala & ladung
    Fucktun berasa, macam patah tulang hidung
    Dia dah belah cabut lari serupa lipas kudung

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Fucktun tak reti silat, cuba lagak Hang Tuah
    Diri bodoh bingai, ingin juga nak tunjuk juah
    Mlm ini, si pukimak jahanam ni makan kuah
    Cari pasal acah Kejora, dia tergadai maruah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh


    Kesian pantatun, bertubi-tubi cg Kejora tala
    Asal kemain eksyen, lps itu berbalut kepala
    Dia cuba cari untung tetapi yang dapat bala
    Ngiilu, pedih & luka macam jubor kena sula

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh


    Mana pergi si Fucktun kurang asam garam
    Mesti sebulan lebih jiwanya tidak tenteram
    Mlm ni cgu Kejora mangamuk lepas geram
    Terus dah lesap lari si Fucktun anak haram

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  75. Kepiincangan Islam dgn PH, makin terdedah
    Org2 Melayu/Islam dah kurang dapat faedah
    Ini le akibat, bila seruan Allah buat tak endah
    Spt mana Allah jelaskan dlm surah alMaidah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    يَـٰٓأَيُّہَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ لَا تَتَّخِذُواْ ٱلۡيَہُودَ وَٱلنَّصَـٰرَىٰٓ أَوۡلِيَآءَ‌ۘ بَعۡضُہُمۡ أَوۡلِيَآءُ بَعۡضٍ۬‌ۚ وَمَن يَتَوَلَّهُم مِّنكُمۡ فَإِنَّهُ ۥ مِنۡہُمۡ‌ۗ إِنَّ ٱللَّهَ لَا يَهۡدِى ٱلۡقَوۡمَ ٱلظَّـٰلِمِينَ (٥١)فَتَرَى ٱلَّذِينَ فِى قُلُوبِهِم مَّرَضٌ۬ يُسَـٰرِعُونَ فِيہِمۡ يَقُولُونَ نَخۡشَىٰٓ أَن تُصِيبَنَا دَآٮِٕرَةٌ۬‌ۚ فَعَسَى ٱللَّهُ أَن يَأۡتِىَ بِٱلۡفَتۡحِ أَوۡ أَمۡرٍ۬ مِّنۡ عِندِهِۦ فَيُصۡبِحُواْ عَلَىٰ مَآ أَسَرُّواْ فِىٓ أَنفُسِہِمۡ نَـٰدِمِينَ (٥٢)

    Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai teman rapat kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka teman rapatnya, maka sesungguhnya dia adalah dari golongan mereka itu. Sesungguhnya Allah tidak memberikan petunjuk kepada kaum yang berlaku zalim. (51) Dalam pada itu, engkau lihat orang-orang (munafik) yang ada penyakit dalam hatinya segera berusaha mendampingkan diri kepada mereka (Yahudi dan Nasrani), sambil berkata: Kami takut bahawa kami akan ditimpa bencana (yang memaksa kami meminta pertolongan mereka). Mudah-mudahan Allah akan mendatangkan kemenangan (kepada RasulNya dan umat Islam) atau mendatangkan sesuatu hukuman dari sisiNya (terhadap golongan yang munafik itu); maka sebab itu mereka akan menyesal mengenai apa yang telah mereka sembunyikan dalam hatinya. (52)

    (Surah al-Maidah, ayat 51-52)


    Orng2 kafir, mereka jadiikan sbg teman rapat
    Tujuannya ialah, supaya kuasa mereka dapat
    Sdgkan org2 Melayu/Islam makin merempat
    Ayat yang Allah firmankan itu mmg lah tepat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Allah kata, depa takut akan ditimpa bencana
    Jadi, depa minta pertolongan Hindu & China
    Kesudahannya, Melayu @ Islam jadi merana
    Apa yang Allah kata itu mmg tepat dan kena

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Bab Melayu/Islam, mmgnya kini menjadi isu
    Kita org2 Melayu/Islam, tak boleh diam bisu
    Silalah tampil komen, jgn buat letih dan lesu
    Terutamanya 'ostad' J.Doe, toke hadis palsu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  76. Pasai apa dgn Melayu kjaan ni cpt bertindak
    Asai Melayu yg buat silap, terus k'jaan ledak
    Bila kapiaq, kjaan ikut depa punya kehendak
    Puak PH takut, PRU lagi, undi kapiaq tak dak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Dengaq lah aku nak bagi hangpa peringatan
    Nak berbaik dgn kapiaq, biaq lah berpatutan
    Usah lah dgn kapiaq nak disandaq kekuatan
    Ini bukan dari aku tapi Quran punya tuntutan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    بَشِّرِ ٱلۡمُنَـٰفِقِينَ بِأَنَّ لَهُمۡ عَذَابًا أَلِيمًا (١٣٨) ٱلَّذِينَ يَتَّخِذُونَ ٱلۡكَـٰفِرِينَ أَوۡلِيَآءَ مِن دُونِ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ‌ۚ أَيَبۡتَغُونَ عِندَهُمُ ٱلۡعِزَّةَ فَإِنَّ ٱلۡعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعً۬ا (١٣٩)

    Sampaikanlah khabar berita kepada orang-orang munafik: Bahawa sesungguhnya disediakan untuk mereka azab seksa yang tidak terperi sakitnya. (138) (Iaitu) orang-orang yang mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Tidaklah patut mereka (orang-orang munafik) mencari kekuatan dan kemuliaan di sisi orang-orang kafir itu, kerana sesungguhnya kekuatan dan kemuliaan itu semuanya ialah milik Allah, (diberikannya kepada sesiapa yang dikehendakiNya). (139)

    (Surah an-Nisaak, ayat 138-139)


    Kita tunggu lah, kot2 ada yg nak buat liputan
    Terutama nya John Doe, 'ostad' dari pakatan
    Nak dengaq juga, ostad fasiq punya sebutan
    Pakar hadis palsu PH ini, aku bagi jemputan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  77. Mmg dlm Al-Quran, kita dituntut utk berjihad
    Kita kena tentang habis2, puak kafir yg jahat
    Jugak kjaan boneka kafir yg penuh muslihat
    Ayat 29, surah Al-Fath, dijadikan sbg nasihat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    مُّحَمَّدٌ۬ رَّسُولُ ٱللَّهِ‌ۚ وَٱلَّذِينَ مَعَهُ ۥۤ أَشِدَّآءُ عَلَى ٱلۡكُفَّارِ رُحَمَآءُ بَيۡنَہُمۡ‌ۖ تَرَٮٰهُمۡ رُكَّعً۬ا سُجَّدً۬ا يَبۡتَغُونَ فَضۡلاً۬ مِّنَ ٱللَّهِ وَرِضۡوَٲنً۬ا‌ۖ سِيمَاهُمۡ فِى وُجُوهِهِم مِّنۡ أَثَرِ ٱلسُّجُودِ‌ۚ ذَٲلِكَ مَثَلُهُمۡ فِى ٱلتَّوۡرَٮٰةِ‌ۚ وَمَثَلُهُمۡ فِى ٱلۡإِنجِيلِ كَزَرۡعٍ أَخۡرَجَ شَطۡـَٔهُ ۥ فَـَٔازَرَهُ ۥ فَٱسۡتَغۡلَظَ فَٱسۡتَوَىٰ عَلَىٰ سُوقِهِۦ يُعۡجِبُ ٱلزُّرَّاعَ لِيَغِيظَ بِہِمُ ٱلۡكُفَّارَ‌ۗ وَعَدَ ٱللَّهُ ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ وَعَمِلُواْ ٱلصَّـٰلِحَـٰتِ مِنۡہُم مَّغۡفِرَةً۬ وَأَجۡرًا عَظِيمَۢا (٢٩)

    Nabi Muhammad (s.a.w) ialah Rasul Allah; dan orang-orang yang bersama dengannya bersikap keras dan tegas terhadap orang-orang kafir yang (memusuhi Islam), dan sebaiknya bersikap kasih sayang serta belas kasihan kasihan sesama sendiri (umat Islam). Engkau melihat mereka tetap beribadat rukuk dan sujud, dengan mengharapkan limpah kurnia (pahala) dari Tuhan mereka serta mengharapkan keredaan-Nya. Tanda yang menunjukkan mereka (sebagai orang-orang yang soleh) terdapat muka mereka – dari kesan sujud (dan ibadat mereka yang ikhlas). Demikianlah sifat mereka yang tersebut di dalam Kitab Taurat; dan sifat mereka di dalam Kitab Injil pula ialah: (bahawa mereka diibaratkan) sebagai pokok tanaman yang mengeluarkan anak dan tunasnya, lalu anak dan tunasnya itu menyuburkannya, sehingga ia menjadi kuat, lalu ia tegap berdiri di atas (pangkal) batangnya dengan keadaan yang mengkagumkan orang-orang yang menanamnya. (Allah menjadikan sahabat-sahabat Nabi Muhammad, s.a.w dan pengikut-pengikutnya kembang biak serta kuat gagah sedemikian itu) kerana Ia hendak menjadikan orang-orang kafir merana dengan perasaan marah dan hasad dengki – dengan kembang biaknya umat Islam itu. (Dan selain itu) Allah telah menjanjikan orang-orang yang beriman dan beramal soleh dari mereka, keampunan dan pahala yang besar.

    (Surah Al-Fath, ayat 29)


    Berbaik dgn puak kafir, biar sekadar yg patut
    Jgn le dek kuasa dgn puak kafir kita melutut
    Berjihad melawan puak2 kafir, mmg dituntut
    Perjuangan perlu le berterusan jgn terbantut

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Tugas tegakkan syiar Islam elok le kita galas
    Ayuh, kita semua berjihad dgn setulus ikhlas
    Demi agama Islam, jgn kita takut atau malas
    Ostad Doe fasiq dari PH, sila tampil dan ulas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  78. Kejora bukan ler hentam jer, bila baca Quran
    Dirujuk jugak, segala makna & jugak tafsiran
    Tapi John Doe tu kita ada sedikit kesamaran
    Sbb hadis palsu, kerap si Doe buat sandaran

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  79. Kesian kejora musibat
    Asyik menyalak tak henti henti
    Dedak babi dah abis ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia menyalak sbb mmng mmng dia diupah bagai anjing salak Blog Tuan Budin. Dia madih menyondol sbb itu mmng sifat azali babi hehehe.
      Para sahabat perjuangan, biarkan dia dgn FarTun-nya. Ignore, skip dan scroll down aje bila nampak, komen2 sampah dan pantun2 yg busok kentut tu.
      Benar kata Daudara John Doe, kejora kentjt ni dtg sini bkn hanya menyemak Blog Tuan Budin ni, tpi dia buat mcam teraphy sakit jiwa dia yg makin memjadi2 sejak boss dia Najis & Semah Badak kalah PRU dan kini sedang susah hati memghadapi kes2 mahkamah. So, let him Kejora be, sampsi masa akan tumpas juga puak2 musyrikin ni. Amin

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...