Monday 3 December 2018

APAKAH PAS TIDAK PERCAYA ADA PENYELEWENGAN DALAM TABUNG HAJI?


Pas dilaporkan berharap beberapa pendedahan berkaitan isu Tabung Haji kebelakangan ini tidak merupakan satu lagi siri balas dendam oleh kerajaan PH terhadap BN.


Ketua Penerangannya, Nasruddin Hassan berkata, semua dakwaan yang terdedah setakat ini belum dibuktikan dan mesti disiasat, didakwa mengikut proses yang sewajarnya sebelum sesuatu hukuman dapat dibuat.


“Pas berharap pendedahan terhadap penyelewangan yang didakwa berlaku dalam Tabung Haji kini bukan sekadar satu lagi siri balas dendam kerajaan Pakatan Harapan (PH) terhadap kerajaan lama yang direka tanpa bukti yang kukuh," kata beliau dalam satu kenyataan.


Seterusnya, bekas Ahli Parlimen Temerloh itu juga membayangkan keraguannya berkenaan pendedahan isu Tabung Haji kerana ia kononnya didedahkan hanya menjelang himpunan bantah ICERD pada 8 Disember ini.


Sebagai “cinta baru” kepada UMNO, sebenarnya tidaklah memeranjatkan apabila Pas melalui Nasruddin mengeluarkan kenyataan sedemikian.

Hakikatnya, apabila seseorang itu sedang dilamun cinta, bagaimana "hitam" sekali pun gambaran yang diberikan kepada pasangan barunya itu, di hatinya ia tetap kelihatan "putih dan suci".


Begitu jugalah dengan Pas yang sedang asyik mahsyuk bercinta dengan UMNO sekarang ini.


Kata dan dedahlah apa saja terhadap pemimpin UMNO,  pasti ada suara daripada Pas yang  membela dan tidak mempercayai segala tuduhan itu.


Hakikatnya, apabila Nasruddin mengharapkan pendedahan berkenaan penyelewengan Tabung Haji bukanlah sesuatu yang bersifat balas dendam terhadap UMNO atau bertujuan mengalih perhatian, ia dengan sendirinya bermakna itulah tafsiran yang sudah tersemat dalam hatinya, kalau pun tidak dalam hati seluruh pimpinan Pas yang lain.


Kenapa beliau cuba mengaitkan pendedahan itu dengan balas dendam atau tujuan-tujuan lain?


Adakah beliau tidak percaya pemimpin UMNO sanggup melakukan penyelewengan atau salah guna kuasa dalam agensi suci seperti Tabung Haji?


Ataukah mereka yang dilantik BN dalam Tabung Haji sebelum ini merupakan golongan suci dan maksum belaka?


Untuk makluman Nasruddin, berlakunya sesuatu penyelewengan atau penipuan, baik dalam Tabung Haji atau di mana-mana sekali pun adalah kerana duit atau wang.


Lebih-lebih lagi jika jumlah wang yang terlibat adalah besar, ia sudah tentu melibatkan lebih daripada tiga orang, banyak menggunakan dokumen dan perlunya melalui bank untuk transaksi atau proses pemindahan tunai.


Dalam semua keadaan itu, segala-galanya ada bukti dan tidaklah mudah untuk menghapuskannya seperti memadam tulisan di papan hitam.


Semakin besar penyelewengan, semakin sukar bukti mahu dipadamkan.


Sebab itu, skandal 1MDB terdedah juga akhirnya, walaupun berbagai cara dan helah cuba diusahakan untuk menutupnya.


Dalam kes penyelewengan Tabung Haji di mana pengurusan barunya sendiri sudah membuat dua laporan polis, sementara menunggu siasatan dijalankan, kita seharusnya meyakininya dengan sepenuh hati tindakan mereka itu.


Selain lembaga pengarah dan pengurusan baru Tabung Haji sekarang bebas daripada kaitan dengan politik, jika laporan polis yang dibuat itu tidak benar atau fitnah, mereka dengan sendirinya juga terdedah kepada kesalahan membuat laporan palsu kepada polis.


Maka, di mana logiknya pengurusan baru Tabung Haji sanggup berbuat demikian?


Apa kepentingan mereka, bukan saja untuk kemungkinan menganiaya Azeez Rahim, malah terhadap himpunan membantah ICERD yang melibatkan UMNO dan Pas? (ShahbudinHusin 03/12/2018)

163 comments:

  1. Setuju sesangat dengan apa yang diperkatakan oleh PAS tu. Memang ada asasnya yang tak boleh dinafikan oleh sesapa pun di negara ni !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita sebagai rakyat Msia yang waras lagi berfikiran rasional dah nampak seperti ada perancangan yang licik lagi tersusun untuk terus mengalihkan perhatian rakyat berkaitan betapa Rejim Haprakan ni dari isu yang lebih besar, yang gagal ditunaikan oleh mereka.

      Dengan pendedahan seperti dalam isu TH ni..dah tentu lah akan menyebabkan kaum melayu berasa tidak keruan mengenai masa depan simpanan mereka dalam TH tu. Ini lah yang dilakukan oleh Rejim untuk melarikan perhatian orang2 melayu Islam terhadap bantahan kepada ICERD dan juga sikap kurang ajar menteri2 Rejim, khususnya waytha Moorthy dan exco DAP Selangor yang ternyata memainkan isu perkauman dan rasis bila menuduh orang2 Islam sebagai pencetus kekecohan di Kuil Hindu tempoh hari.

      Sehingga kini, belum ada apa2 berita tentang waytha dan Exco DAP tu diambil tindakan oleh pihak yang berwajib akibat dari kenyataan rasis dan menghina PDRM tersebut. Jika dibiarkan..tak mustahil dah jadi kaduk naik junjung pulak depa semua tu...dan pasti akan diulang lagi oleh mereka pada masa2 akan datang !!!

      Delete
    2. Asas apa tu ciik Najib...batu asas atau batu pelir sebagai asas. Yang kita tahu Tabung Haji tu dulu ada lembaga hitam....

      Delete
    3. Hari ini pulak..menteri kasut dan setokin hitam dah mengusulkan di parlimen agar 1 MDB dimasukkan dalam kurikulum Sejarah KPM.

      Memang betul lah apa yang diperkatakan oleh rakyat , khususnya warga Guru dan KPM bahawa menteri badut ni hanya lah pandai dan bijak membuat lawak bodo untuk menyerlahkan kebangangannya dar hari ke hari.

      Dah lah hari tu..timbulkan isu penyelewengan dalam Program RMT untuk menyalahkan kerajaan BN terdulu, tapi dia lupa bahawa secara tak langsung telah membantai menteri pendidikan waktu tu iaitu Din Pagoh.

      Memang patut lah dia kena hantam kaw2 dengan Din pagoh kerana kenyataannya tu, kita nasib baik lah tak dipaksa letak jawatan.

      Menteri ni takkan tak tau..kes 1 MDB ni belum pun dimulakan perbicaraannya di mahkamah dan DS Najib serta mana2 individu yang dikaitkan dengan kes tu belum dijatuhi hukuman...takkan lah dah konfiden sangat DS Najib akan didapati bersalah pulak???

      Atau pan, memang dah ada komplot untuk mensabitkan DS Najib bersalah ..samaada by hook or by crook oleh puak2 dalam Rejim ni.

      Tak mustahil kan ..semua agensi2 kerajaan yang terlibat dalam pendakwaan terhadap DSNR ni kini dibawah pengawalan dan arahan mereka..kalau BOSS besar dah kata mesti disabitkan kesalahan, walau apa cara sekali pun..takkan lah ada yang berani membantah arahan tersebut...nak mampos lah jawabnya kalau yang berani ingkar bhai !!!!

      Delete
    4. Tengok blue filem di Germany juga balas dendam

      Delete
    5. PAS ni harapkan simpul serban okeyla .

      Hal2 duit muit ni rata2 mereka bingong ..sama je bingong serupa Geng Najib . Pasal tu tempoh hari 'di goreng' cukup2 Arul Kanda Sami .

      Delete
    6. Bodoh macam UNTA....P Ramli kata...he...he...
      Serban saja besar, hati busuk.

      Delete
    7. Serban juga yang disalahkan...

      Delete
  2. Org lama curi sikit dan org baru datang curi lebih banyak kemudian kata wang yg hilang semua di curi olh org lama..
    Ini berlaku dalam sejarah di banyak negara yg bertukar kerajaan

    ReplyDelete
  3. Tak payahlah sembang macam kat kedai kopi
    Baru je laporan, tak tau tengah atau tepi
    Perkara dalam siasatan, jgn jadi batu api
    Biar yang berwajib siasat, mereka ada SOP

    ReplyDelete
  4. Kejahatan puak2 kafir kini, makin bertambah
    Kita Islam perlu menyedari dan elok berubah
    Ayuh, bangkit lah perangi puak kafir bedebah
    Spt Allah berfirman, ayat 41 surah At-Taubah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    ٱنفِرُواْ خِفَافً۬ا وَثِقَالاً۬ وَجَـٰهِدُواْ بِأَمۡوَٲلِڪُمۡ وَأَنفُسِكُمۡ فِى سَبِيلِ ٱللَّهِ‌ۚ ذَٲلِكُمۡ خَيۡرٌ۬ لَّكُمۡ إِن كُنتُمۡ تَعۡلَمُونَ (٤١)

    Pergilah kamu beramai-ramai (untuk berperang pada jalan Allah), samada dengan keadaan ringan (dan mudah bergerak) ataupun dengan keadaan berat (disebabkan berbagai-bagai tanggungjawab) dan berjihadlah dengan harta benda dan jiwa kamu pada jalan Allah (untuk membela Islam). Yang demikian amatlah baik bagi kamu, jika kamu mengetahui. (41)

    (Surah At-Taubah, ayat 41)


    Dgn PH, kita lihat Islam, seperti tidak terbela
    Sebaliknya, puak kafir yang diutamakan pula
    Berjihadlah kita spt yg diperintah Allah Taala
    Ost Doe fasiq, kalau mau komen, aku persila

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  5. AKU MASIH DI KG, RUMAH TOK WAN AKU DI KEDAH. BELUM LAGI BALIK KL, LPS KENDURI DI RUMAH PAK TEH AKU TU. SERONOK BETUL BERSAMA SEPUPU & RAKAN DGN AKTIVITI KG SPT MENJALA & MENGAIL IKAN. BOLEH DIKATA SETIAP HARI AKU 'BELEMOIH DGN KELEBOQ'..
    AKU JUGA GI UMAH NGAH BRAHIM, TOK GURU AKU KAT KUALA NERANG. KAMI KE EMPANGAN NAMI DAN GUBIR MEMBURU PELANDOK & KIJANG. ENJOY BETUL CUTI SEKOLAH AKU KALI INI SBB THN INI AKU TAK MARKING PAPER ADD MATHS, EXAM SPM.
    AKU CERITAKAN PENGALAMAN AKU ITU KPD 'SI DIA' MELALUI SMS:

    Kekadang abg tersenyum, dibuai kenangan
    Rasa tak sabar ke Sarawak temui tunangan
    Nanti dpt ler kita spt dulu berpimpin tangan
    Abg sudah siap beli pun, tiket penerbangan

    Abg kini di kg umah atok di Kedah, Tunjang
    Seronok betul, enjoy cuti cara orang bujang
    Baru2 ni pergi ke Gubir buru kancil & kijang
    Mau belajar, sesuai diri dgn rumah panjang

    Sungguh tak tahan, resah gelisah dlm dada
    Asyik je ingatkan dinda, di mana jua berada
    Sama2 asyik merindu, maklum le org muda
    Nanti, abang mau tatap puas2, wajah dinda

    Banyaknya selasih, tumbuh bertebar
    Anai-anai merayap, rata di cabang
    Nak jumpa kekasih, sungguh tak sabar
    Andainya bersayap, rasa nak terbang

    Segarnya meranti, cabangnya bengkok
    Diterjah kijang, sang tupai lari
    Semoga nanti, abang tak kekok
    Di rumah panjang, nak sesuai diri

    ('SI TUA' KHABARNYA DAH KOJOL PADAM.. NERAKA LER TEMPATNYA NANTI.. HI HI..
    'SI TAIKO' PULA MAKIN RESAH TAK MENENTU MENDENGAR CERITA AKU NAK KE SARAWAK.. MAKIN SAKAN LER REKAAN SKETSA PALSUNYA ITU.. KI KI KIK..)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sketsa bro yg kat atas sekali aku caya,

      Bila mai ke pantun,dah bohong loya!

      UNTUK SAHABAT SENEGERIKU!

      Aku sungguh heran la!

      Sebab apa Mas suka sangat orghang kedah?

      Memang nanti dia akan dok di Kedah

      Mungkin dalam 15 hari ja!

      Separuh bulan lagi kat Tokyo

      Delete
    2. Maksud aku lepaih kami kawin nanti

      Delete
    3. Tok Gora ni, mcm aqidah terpesong
      Sketsa dibuat spt tak lojik langsung
      Rentikan lah tok, itu angan2 kosong
      Elok nko jadi alu, Sumah jadi lesung

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
  6. Rakyat Msia yang waras mencadangkan....Alang-alang Menteri Cap Kasut Hitam ni nak cari glamour murahan, apa kata jika dia masukkan juga skandal mantan PM ke 4 dalam buku sejarah jugak...fuyuuuh banyak jugak tu beb !!!!!

    Apa taknya..kes FOREX, MAMINCO, PERWAJA STEEL, BMF, Memali dll WAJIB didedahkan kepada generasi akan datang untuk dijadikan pengajaran dan sempadan agar tak berulang lagi di negara tercinta ni.

    Jangan lupa juga untuk Ceritakan kepada dunia bagaimana anak beranak PM ke 4 tu boleh jadi Kaya Raya dan mampu hidup seperti raja Arab Saudi pada ketika ini.

    Dan jangan lupa juga isu skandal projek susu sekolah seperti yang pernah dibangkitkan sebelum ini. Jangan tiba-tiba senyap pulak ya.

    Apa yang paling penting, jangan Menteri Cap Kasut Hitam ni setakat pandai nak cari salah orang lain je sedangkan dalam masa yang sama DOSA pemimpin parti dia sendiri nak ditutup pulak...setuju tak kengkaawn semua?????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bengong punya Geng Najib 😤😤😤

      Semua skandal yg kamu sebut tu tak bolih challenge skandal 1MDB .
      Najis 1MDB bertaburan saentero dunia ...tak terlepas sama ada di darat , laut , udara ..

      Delete
    2. Fuuuh..jadi Pak diny tak nafikan dan tolak bahawa Tun Madey terlibat dan jadi dalang utama dalam kes2 tersebut lah kan ?????

      Delete
    3. Sila buktikan ... jangan jadi serupa kepala bapak kau ..beri jawapan berbelit belit .. last sekali terbelit diri sendiri .

      Delete
    4. Ooooo..Pak diny nak bukti yang konkrit ye...Baik, kita sama2 mendoakan agar Bang non diangkat jadi PM ke 8 secepat mungkin.

      Dah tentu lah..hari ni Bang Non ankat sumpah sebagai PM..esok juga mantan PM ke 4 tu akan dibawa ke muka pengadilan dan didakwa atas semua kes2 semasa dia berkuasa selama 22 tahub tu beb!!!

      Sekarang ni pun, Bang Non dah hampir selesai mengumpul bukti2 yang releven berkaitan kes2 tu..jangan mimpi lah mantan PM ke 4 tu boleh terlepas dari amarah Bang Non selama ni Pak diny !!!!

      Delete
    5. Di khuatiri nanti , bang non pujaan kamu tu naik tak sempat dudok ... takut di pertendang nun ketengah laut selat Melaka dekat Port Dickson .

      Delete
    6. Teruskan bermimpi dan merancang untuk menjatuhkan Tun M.

      Mimpi dan perancangan itulah yang akan membawa ke PERTEMPURAN KLIMAKS, dan pasukan-pasukan bathil itu bakal tewas mutlak di KLIMAKS.

      2019M / 1440H, tahun berlakunya perubahan zaman, daripada zaman fitnah ke zaman baru, apabila pasukan-pasukan bathil yang bersekutu itu tewas mutlak di tangan Pasukan Panji Hitam yang di tengah-tengah mereka adalah si Pembawa Panji Hitam, in shaa Allah.

      Jangan cakap John Doe tak payung.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    7. Kalau dah jatuh... tu perancangan Allah...tunggu dan lihat saja hikmahnya

      Delete
    8. Kalau bang non naik pun jangan haralah dia nak backing dsnr ko tu.... dah lupa ke bertapa dia dikenakan liwat 2....

      Delete
  7. Mana Fucktun ifrit bingai, tokey buluh kasap
    Termenung le dia sambil kote lembik diusap
    Udah dua entry dia kena dgn Kejora berasap
    Bila nampak aku muncul dia cabut lari lesap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  8. Walawei...Korang perasan tak...

    Giliran Menteri Capang Rejim Pakatan Hancing tu pulak kena troll dengan DSN dalam laman media sosial. 😆😆😆😆😆

    Memang tidak menghairankan jika Menteri Cap Kasut Hitam Pakatan Hancing tu bakal masuk dalam buku sejarah selepas ni.

    Kalau sebelum ni, Si Menteri Capang tu setakat pandai sebut je pasal AMANAH, tapi diri dia sendiri cuba lari dari tanggunjawab.

    Sampai hari ini, janji nak tangguhkan PTPTN pun masih belum dilaksanakan.

    Malah tol menghala ke Simpang Renggam pun masih belum dimansuhkan.

    Itu menunjukkan yang Si Menteri Capang ni bukan seorang pemimpin yang amanah dan jenis manusia yang tidak bertanggungjawab...taunya hanya buat lawak bodo dan cari publisiti murahan aje bhai!!!

    ReplyDelete
  9. Duhai Fucktun, muka serupa bontot sampan
    Usah ler anda bersembunyi diri, seperti lipan
    Kalu betul cekap pantun, ayuh kita berdepan
    Ini sdg menunggu kamu, cgu Kejora tampan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  10. Fucktun ini, kalu aku tiada, dia banyak lemak
    Tak kan ler asyik nak lepak kat kedai mamak
    Kat blog ini, tak nak ker buat sampah semak
    Tak ada kah lagi, pantun2 yng mcm pukimak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  11. Tn. Budin ..mohon izin lari sikit aje dari tajuk posting malam ni..boleh kan ????

    Dah tentu lah korang masih ingat...Sebelum ni, Menteri DAPigs ni cadang suruh Penoreh Getah menoreh sewaktu hari hujan di musim tengkujuh.

    Untuk menunjukkan kebebalnya tu ..maka Menteri DAPigs ni pun turun la buat demonstrasi untuk menegakkan bulunya yang basah tu beb !!!!!

    Tapi persoalanya, kenapa Menteri tak menoreh getah sewaktu hari hujan musim tengkujuh?

    Patutnya Menteri DAPigs ni kena tunjuk contoh macam mana teknik menoreh untuk menghasilkan susu yang paling maksima dalam hujan.

    Bukannya siap bawak jurukamera dan kroni untuk tunjuk bagus.

    Nampak sangat tindakan Menteri DAPigs ni hanya semata-mata nak menutup kemaluan diri sendiri dan bukan nak membela nasib rakyat, khususnya warga penoreh getah tu beb!!!

    ReplyDelete
  12. Fucktun kena aku balun, sampai urat kejang
    Dah dua tiga entry, ifrit ini aku kasi telanjang
    Kalau dekat, mmg le dia ini aku dah terajang
    Mari ler ngko berdepan dgn ini cikgu bujang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  13. Fucktun bapok bacul mmg tidak ada jati diri
    Mlm tadi terkedu le dgn pantun2 yg aku beri
    Tak tahan aku sekeh kepala, terus cabut lari
    Pukul 2 lebih aku tidur, dia masuk pukul curi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  14. Aku sdg cabar ngko ni, wahai Fucktun setan
    Aku ini guna pantun saja, bukan ler belantan
    Konon megah cekap pantun secara spontan
    Ayuh, keluar ler ngko, kalau rasa anak jantan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  15. Udah kecut pelir lah dia, Fucktun memerang
    Mlm tadi, kena peluru aku, kepala bersarang
    Tak padan dungu biingai, mahu cabar orang
    Ambil masa berjam2 pantun mahu dikarang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abg kini di kg umah atok di Kedah, Tunjang
      Seronok betul, enjoy cuti cara orang bujang
      Baru2 ni pergi ke Gubir buru kancil & kijang
      Mau belajar, sesuai diri dgn rumah panjang


      Sedih bro bila ku baca pantun yang bro tulis nih.

      MAAF BRO,YANG TERPAKSA MEMBUSUNG LARA!

      Bukan aku yang merampas kekasih mu
      Cuma hadirku, di waktu Mas perlukan seorang teman
      Tak sangka,dia akhirnya bakal menjadi isteriku.

      Delete
    2. Tok Gora ni, mcm aqidah terpesong
      Sketsa dibuat spt tak lojik langsung
      Rentikan lah tok, itu angan2 kosong
      Elok nko jadi alu, Sumah jadi lesung

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
  16. Mlm ni, aku nak pantun terus tanpa berhenti
    Nak tengok sikit gaya Fucktun yg busuk hati
    Mau ajar dia supaya adat dan sopan dia reti
    Bagi dia kenal cgu Kejora, anak jantan sejati

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  17. Pak diny...Nak tanya lah..aap pendapat pak tentang kenyataan yang dikuarkan oleh YB Nurul Izzah ni haah ????

    Takke Pak rasa ia bakal mengundang kemarahan oleh Wytha Moorthy dan Exco Dap Selangot tu ke..iyelah...ia kan agak rasis kalau dikaitkan dengan warisan kesenian melayu ni ????

    "Kelas latihan seni silat perlu diperbanyakkan di peringkat sekolah dan pelbagai lapangan lain untuk memelihara warisan dan jati diri bangsa Melayu," kata Nurul Izzah Anwar. - lapor media.

    Nak memelihara warisan dan jati diri Melayu? Sejak bila pulak PKR ambik peduli tentang warisan Melayu? Bukan ke selama ini diorang pejuang kesamarataan?

    Dan persoalan yang lebih perlu diberikan perhatian, adakah kenyataan yang dibuat oleh Si Nurul Izzah ni boleh dikategorikan sebagai Rasis?

    Sebab dalam Rejim Pakatan Hancing sekarang ni, apa sahaja usaha nak kekalkan warisan atau jati diri Melayu itu dianggap Rasis.

    Malah usaha nak mempertahankan agama Islam juga dianggap satu langkah Rasis oleh pihak Rejim Pakatan Hancing kesayangan Nurul Izzah...betul tak Pak????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenyataan serupa itu kamu kategorikan sebagai rasis ?? Tiada kesilapan apabila saya katakan pemikiran kamu , Geng Najib , terlalu dengkel .

      Sedangkan kaum India bergiat mengembangkan Selamban serta kaum Cina ada bermacam macam 'pencak' tradisi mereka , mengapa pula orang melayu memperkasakan seni silat ??

      Delete
  18. Ko sdg melancap ker, hai Fucktun kongkang
    Ada org tengok, ngko tu jalan mengengkang
    Kalau aku ada, nko belah lari lintang pukang
    Mari berdepan, usah ler tikam dari belakang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  19. Selamat berhimpun wahai PAS dan UmNo...

    Dan selamat bersekutu...

    Dan selamat menuju ke KLIMAKS...

    Dengan izin Allah kalian bakal tewas mutlak di KLIMAKS kelak...

    Jangan cakap John Doe tak payung...

    2019M / 1440H in shaa Allah.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Owh..di sini ngko ye, J.Doe bedebah
      Nampak spt, orng demam tak kebah
      Aku bagi ayat Quran, ko jadi gelabah
      Tak ulas ke atas nu surah At-Taubah

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahhh

      Delete
    2. Tak perlu ulas. Sila isytiharkan diri kamu menang wahai Kejora.

      Satu saja pesanku, apabila kamu sedang melalui tempoh berputus asa maka jangalah kamu katakan John Doe tidak memberikan kamu sebarang peringatan.

      Delete
    3. Cukup Alquran saja sebagai peringatan..

      Delete
    4. Sdr Kejora,

      AlQuran sudah memadai sebagai peringatan. Malangnya para pendusta dan ahli fitnah bukan saja tidak mengambil peringatan daripada AlQuran bahkan mereka menggunakan pula ayat-ayat AlQuran untuk menambahkan kekufuran dan kedurhakaan mereka kepada Allah. Golongan ini telah pun Allah khabarkan kewujudan mereka di dalam ayat yang berikut berserta nasihat kepada orang-orang yang beriman supaya tidak berputus asa dengan golongan ini:-

      وَلَيَزِيدَنَّ كَثِيرًا مِّنْهُم مَّا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ طُغْيَانًا وَكُفْرًا ۖ فَلَا تَأْسَ عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ 

      "Dan akan bertambah-tambah pendurhakaan dan kekufuran kebanyakan mereka itu disebabkan apa-apa yang telah diturunkan oleh Tuhanmu. Maka janganlah kamu berputus asa terhadap kaum yang kufur" (Al-Maidah : 66).

      Dengan ayat inilah aku tidak mempunyai keinginan untuk menjawab kepada penyalahgunaan ayat-ayat AlQuran oleh kamu wahai Kejora, dan tidak pula berputus asa dengan pelakuanmu itu. Aku pernah menasihatimu semasa di Putramerdeka dan kini aku kira aku dan kamu telah melangkaui tempoh menasihati tersebut. Kita telah masuk ke tempoh 'memberikan peringatan'.

      Ayat di atas sekalipun sebab turun ayat adalah ditujukan kepada para ahli kitab, tetapi di atas kaedah "al'ibrah bi-umumi al-lafzi, la bikhususi assababi" yang bermaksud 'sesuatu ayat itu adalah di atas umumnya lafaz dan bukan di atas khusunya sebab', maka ayat di atas adalah juga boleh dipakai ke atas kaum Muslimin yang turut melakukan apa yang disebut di dalam ayat tersebut iaitu menggunakan ayat-ayat Allah yang suci bukan demi kebenaran, bahkan demi kebathilan, dan demikian ia menambah-nambahkan pendurhakaan dan kekufurannya melalui penggunaan ayat-ayat Allah tersebut.

      Aku khuatirkan kamu Kejora, benar-benar termasuk di dalam kategori tersebut, tetapi disebabkan kamu kekal bersukaria maka aku kira peringatan yang ku berikan itu sudah memadai. Kamu tidak akan teraniaya.

      Sesungguhnya para pendusta seperti kamu menyangka tempoh dan penangguhan yang diberikan kepada kalian untuk bersukaria akan berlaku sehingga dunia kiamat. Walaubagaimanapun ini berlawanan dengan ayat berikut dan hikmah yang datang bersamanya :-

      فَلَمَّا نَسُوا مَا ذُكِّرُوا بِهِ فَتَحْنَا عَلَيْهِمْ أَبْوَابَ كُلِّ شَيْءٍ حَتَّىٰ إِذَا فَرِحُوا بِمَا أُوتُوا أَخَذْنَاهُم بَغْتَةً فَإِذَا هُم مُّبْلِسُونَ

      "Apabila mereka melupakan apa-apa yang telah diperintahkan, maka Kami buka segala pintu (keriangan) sehingga mereka bersukaria dengannya. Kemudian Kami datangkan siksaan secara tiba-tiba sehingga mereka berputus asa" (Al-An'am :44).

      Sdr Kejora,

      Ketahuilah bahawasanya setiap ayat-ayat AlQuran yang diturunkan itu akan terjadi dan dilaksanakan sebelum dunia kiamat. Maka lihatlah balik ayat 44 surah Al-An'am tersebut, dan renungi balik di dalam sejarah. Di manakah di antara tempoh turunnya ayat tersebut pada zaman nubuwwah sehingga hari ini, di hujung zaman fitnah, bilakah ayat Al-An'am : 44 telah terlaksana?

      Jawapannya Al-An'am :44 belum terjadi ke atas umat Nabi Muhammad saw. Ini adalah fakta sejarah. Mengapa ia belum terjadi? Ilmu hikmah mengatakan ia belum terjadi disebabkan ia disimpan sebagai kaedah pertukaran zaman di antara zaman fitnah (disebut di dalam hadith sebagai zaman mulkan jabbariyyan) ke zaman baru (disebut di dalam hadith sebagai zaman khilafah manhaj nubuwwah).

      (Bersambung)

      Delete
    5. (Sambungan 1)

      Kemudian mari ihat dua ayat kebathilan dilenyapkan seperti berikut :-

      وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ ۚ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا

      "Katakanlah; telah datang kebenaran dan telah lenyap kebathilan. Sesungguhnya yang bathil itu TELAH lenyap". (Al-Isra : 81)

      بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَى الْبَاطِلِ فَيَدْمَغُهُ فَإِذَا هُوَ زَاهِقٌ ۚ وَلَكُمُ الْوَيْلُ مِمَّا تَصِفُونَ 

      "Bahkan Kami lemparkan kebenaran itu di atas kebathilan dan dilenyapkan kebathilan itu. Tiba-tiba yang bathil itu lenyap. Untuk kamu kecelakaan disebabkan apa-apa yang kamu sifatkan" (Al-Anbiya : 18).

      Sehingga ke hari ini yang bathil itu dilenyapkan secara tiba-tiba seperti di dalam Al-Anbiya : 18 belum berlaku untuk membolehkan Al-Isra : 81 disabitkan dengannya yang membawa maksud 'TELAH dilenyapkan secara tiba-tiba'.

      Di manakah rahsianya? Rahsianya ialah ia disimpan untuk berlaku ketika umat berada di akhir zaman iaitu ia adalah kaedah bagaimana akan berlakunya perpindahan zaman daripada zaman fitnah kepada zaman baru. Pada zaman baru umat benar-benar boleh berkata 'yang bathil itu TELAH lenyap' tanpa menyalahi kaedah bahasa, selain berkata "yang bathil itu telah dilenyapkan secara tiba-tiba" tanpa menyalahi maksud hakikat 'tiba-tiba' (baghtatan).

      Seterusnya sekiranya sdr benar-benar memahami ilmu dan hikmah AlQuran dan tidak memetik semborono, maka saudara akan mengetahui bahawa di beberapa tempat di dalam AlQuran sememangnya ada khabar-khabar yang diturunkan menceritakan tentang 'masa hadapan' dan tidak merujuk kepada mana-mana peristiwa di zaman Nubuwwah.

      Contohnya ayat berikut :-

      يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَن يَرْتَدَّ مِنكُمْ عَن دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ....

      "Wahai orang-orang yang beriman, barangsiapa di antara kamu yang berpaling daripada agamanya, maka KELAK Allah akan mendatangkan satu kaum (sehingga akhirnya)... " (Al-Maidah : 54).

      Maka lihat dan renungi kembali ayat di atas. Ia dengan jelas menggunakan kalimah 'saufa' yang bermaksud 'akan'. Ia merujuk kepada zaman selepas zaman nubuwwah dan bukan kepada perkara yang telah atau sedang berlaku ketika umat masih berada di zaman nubuwwah.

      Apakah rahsia dan hikmahnya? Rahsia dan hikmahnya ialah ia menjadi petunjuk kepada umat di akhir zaman yang memiliki ilmu dan hikmah untuk menilai dan memahami di antara pasukan-pasukan kaum Muslimin, mana yang benar dan mana pula yang bathil. Ia juga berlaku di akhir zaman ketika zaman fitnah sedang berlangsung.

      Sekiranya kamu langsung tidak mampu menyerap apa yang aku cuba sampaikan, walaupun aku menggunakan Bahasa Melayu yang mudah, maka ini adalah ayat yang sesuai untuk kamu dan orang-orang sepertimu:-

      وَلَوْ جَعَلْنَاهُ قُرْآناً أَعْجَمِيّاً لَّقَالُوا لَوْلَا فُصِّلَتْ آيَاتُهُ أَأَعْجَمِيٌّ وَعَرَبِيٌّ قُلْ هُوَ لِلَّذِينَ آمَنُوا هُدًى وَشِفَاء وَالَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ فِي آذَانِهِمْ وَقْرٌ وَهُوَ عَلَيْهِمْ عَمًى أُوْلَئِكَ يُنَادَوْنَ مِن مَّكَانٍ بَعِيدٍ

      "Dan sekiranya Al-Quran itu Kami jadikan di dalam bahasa Ajam (bukan bahasa Arab), tentulah mereka akan berkata: "Mengapa tidak diperjelaskan ayat-ayatnya? Katakanlah: "Al-Quran itu, menjadi petunjuk serta penawar bagi orang-orang yang beriman; dan sebaliknya orang-orang yang tidak beriman, di telinga mereka ada sumbat. Mereka itulah (seolah-olah) diseru dari tempat yang jauh".(Fussilat : 44).

      (Bersambung)

      Delete
    6. (Sambungan 2)

      Apakah balasannya pula bagi orang-orang sepertimu yang tidak mampu menyerap AlQuran yang disampaikan di dalam bahasa lidahmu sendiri. Mari lihat pula ayat-ayat berikut di dalam surah As-syuara':-

      وَلَوْ نَزَّلْنَاهُ عَلَى بَعْضِ الْأَعْجَمِينَ 

      "Dan sekiranya Kami turunkan AlQuran itu kepada sebahagian orang Ajam (bukan Arab) (198)

       فَقَرَأَهُ عَلَيْهِمْ مَا كَانُوا بِهِ مُؤْمِنِينَ

      "Dan ia pun membacakannya kepada mereka sedang mereka tidak mahu percaya" (199)

      كَذَٰلِكَ سَلَكْنَاهُ فِي قُلُوبِ الْمُجْرِمِينَ

      "Demikianlah Kami teroboskannya (AlQuran) di dalam hati orang-orang yang berdosa" (200)

       لَا يُؤْمِنُونَ بِهِ حَتَّىٰ يَرَوُا الْعَذَابَ الْأَلِيمَ
      "Mereka tidak mahu percaya kepadanya sehinggalah mereka melihat azab yang pedih" (201)

       فَيَأْتِيَهُم بَغْتَةً وَهُمْ لَا يَشْعُرُونَ

      "Dan ia (azab itu) pun mendatangi mereka sedang mereka tidak sedar" (201).

      Nah, balasannya ialah azab itu tetap akan menimpa mereka walaupun mereka tidak mempercayainya disebabkan ia tidak diceritakan di dalam bahasa asalnya iaitu bahasa Arab.

      Nah Kejora, kini kamu renungi pula dua ayat berikut selepas aku memberikan kepada kamu ayat-ayat AlQuran yang bersilang-silang sebagai peringatan, selain aku ringkaskan dan rumuskan kepadamu sebagai tanda dan bukti bahawa kamu telahpun diberikan peringatan itu:-

       أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ ۚ وَلَوْ كَانَ مِنْ عِندِ غَيْرِ اللَّهِ لَوَجَدُوا فِيهِ اخْتِلَافًا كَثِيرًا

      "Tidakkah mereka memperhatikan AlQuran itu? Sekiranya ia adalah daripada selain Allah, nescaya kamu akan mendapati padanya terdapat perselisihan yang banyak" (An-Nisa : 82)

      وَلَقَدْ يَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّكْرِ فَهَلْ مِن مُّدَّكِرٍ 

      "Dan sesungguhnya telah Kami permudahkan AlQuran itu sebagai peringatan, maka adakah mereka mengambil peringatan daripadanya?" (Al-Qamar : 22)

      Wahai Kejora,

      Kamu katakan AlQuran itu cukup sebagai peringatan dan kini aku ringkaskan ilmu dan hikmah AlQuran itu sebagai peringatan dan tanda bahawa kamu telah pun aku berikan peringatan. Maka persoalannya adakah peringatan yang aku berikan itu telah sampai ke lubuk hatimu atau kamu kekal mengambilnya menjadi olok-olokkan dan demikian satu hari kelak peringatan itu akan benar-benar menimpamu?

      Innalillahi wainna ilaihi raji'un.


      Wallahu a'lam.

      Delete
  20. Hoi Fucktun dajjal, ke mana ko lari meredah
    Mari ler keluar, kita berlawan pantun madah
    Nko nak biar saja kah, muka ko tu aku ludah
    Butuh pak hang la, Fucktun tua haram jadah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  21. 7Satu Kejayaan Cemerlang Menteri Pendidikan Dalam Tempoh 61 Tahun




    Pak diny dan cai2 Haprak yang berlegar2 kat blog ni...Amacam kalau kita sama2 angkat topi tinggi2 pada menteri yang paling berprestasi dalam kabinet kayu reput haprakan ni beb !!!

    Tahniah kepada Menteri Pendidikan, Dr Maszlee Malik di atas kejayaan cemerlang yang tidak pernah dicapai oleh Menteri Kerajaan BN selama 61 tahun.

    Pada 15 Oktober bulan lalu, Dr Maszlee memaklumkan bahawa satu kajian sedang dilakukan untuk mengkaji stokin warna apa yang paling sesuai dipakai dengan kasut sekolah hitam. Syukur.

    Alhamdulillah... Kajian ini telah membuahkan hasil yang dinanti2kan oleh semua rakyat Msia.

    Semalam, selepas 1 1/2 bulan kajian mula dijalankan, Kerajaan Pakatan Haraoan mengumumkan secara rasmi bahawa stokin warna hitam perlu dipadankan dengan kasut sekolah hitam.

    Tahniah diucapkan kepada Menteri Pendidikan di atas kejayaan gemilang ini.

    Keputusan yang sangat penting ini dibuat dalam masa kajian yang sangat singkat. Hebat dan tak terfikir oleh akal logik kita lah Pak diny!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pernahkah kamu Geng Najib , terbaca catitan dari saya yang menyokong Maszlee Malik ini ???

      Bahkan saya pernah berkata , beliau "is a good orator & moderator , but a bad executor & implementer " !

      Delete
    2. Pak diny.... gn ni pekak... telinga dia ada sumbat sikit.. apa yg kita cakap atau tulis dia tak pedulikan pun. Asyik nak suruh dengar dan baca apa sampah yang dia lambak kt sini....

      Delete
  22. Kelibat Fucktun bengap mmg aku ingin lihat
    Mahu tengok pantun taik ini orang hati jahat
    Disbb nak makan nasi, aku terpaksa le rehat
    Jap lagi, aku kembali lagi mau paku & pahat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  23. Sejak sekian lama Geng Najib xpercaya abang najib buat keje kotor ambik duit org rmai. Tapi hakikatnya, itula ceretanya.... Kesian najib dpt penyokong yg tegor duit...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alooo Timah Ting Tong..long time no hear...Ingat dah kiok..rupa2nya idup lagi yeer ????

      Kau dah tentu masak dengan sinetron wayang pacak yang dipersembahkan oleh menteri2 dan YB2 Rejim Haprakan dari DAPigs ni kan.

      Dah tentu lah kau akan bersetuju kalau kita ambik kesimpulan bahawa...

      Sejarah Pasti Akan Menghukum Waythamoorthy Dan Ganibatarau, Apakah Jawapan Kepada Anak Cucu Kamu Nanti haah ???

      Timah Ting Tong...kau tak rasa pelik ke kenapa...Dr. Mahathir masih lagi pertahankan Waythamoorthy dengan mengatakan beliau BERPUASHATI dengan pencapaian Waythamoorthy setakat ini ????

      Walau pun tidak dapat di nafikan, Waythamoorthy telah GAGAL melaksanakan tanggungjawab sebagai seorang menteri yang diamanahkan untuk menjaga perpaduan dan keharmornian rakyat Malaysia...

      Rusuhan yang berlaku di kuil Seri Maha Mariamman selama 3 hari dan mencetuskan 2 keganasan itu menyaksikan seorang anggota bomba yang diarahkan ke situ untuk memberi bantuan di pukul dengan begitu parah dan kini dilapurkan masih lagi bergelut dengan maut dan nasib 2 remaja Melayu yang di pukul beramai2 oleh perusuh ketika menunggang motosikal masih lagi belum diketahui kerana dikatakan hilang, GAGAL ditangani oleh Waythamoorthy dengan baik...

      Isu kuil Seri Maha Mariamman sebenarnya bermula apabila pihak yang memiliki tanah tapak kuil tersebut, OneCity Development Sdn. Bhd. mahu memindahkan kuil tersebut ke satu lokasi lain sebagaimana yang telah ditetapkan oleh Mahkamah Tinggi Shah Alam...

      Keadaan menjadi tegang bila pihak OneCity Development Sdn. Bhd. dikatakan telah menghantar sekumpulan 50 orang lelaki yang di upah, di percayai untuk mengawal keadaan di kuil tersebut pada 26hb November 2018...

      Namun kedatangan sekumpulan 50 orang lelaki tersebut telah menimbulkan ketegangan antara mereka dan beberapa orang penganut Hindu yang berada di kuil tersebut ketika itu...

      Memburukkan keadaan bila Exco DAP negeri Selangor, V. Ganabitarau, memuatnaik kenyataan di dalam akaun Facebook beliau dengan mengatakan 'SEKUMPULAN LELAKI ISLAM TELAH MENYERANG SEKUMPULAN PENGANUT HINDU YANG BERADA DI KUIL SERI MAHA MARIAMMAN'...

      Kenyataan yang tidak berasas dan tidak bertanggungjawab V. Ganabitarau telah menimbulkan kemarahan kaum India berugama Hindu di kawasan tersebut dan mengakibatkan mereka bertindakbalas dengan menyerang sekumpulan 50 orang lelaki tersebut...

      Keadaan menjadi lebih tegang bila sekumpulan lelaki Melayu pula bertindak balas dengan membuat perarakan menuju ke kuil tersebut namun atas kebijaksanaan dan kecekapan pihak polis, keadaan telah berjaya dikawal dan kejadian yang lebih buruk dapat dielakkan...

      Adalah difahamkan, walau pun pihak Mahkamah Tinggi Shah Alam telah mengeluarkan perintah kelulusan pemindahan kuil tersebut dan pihak OneCity Development Sdn. Bhd. juga telah menyediakan sebidang tanah dan memberi duit pampasan sebanyak RM1.5 juta kepada pihak pengurusan kuil bagi tujuan pemindahan dan pembinaan kuil baru, namun kini timbul satu lagi pihak pengurusan baru yang mendakwa telah mengambil alih pengurusan kuil dan tidak menerima apa2 duit pampasan dari pihak OneCity Development Sdn. Bhd dan mereka enggan memindahkan kuil tersebut ke tapak baru yang telah disediakan...

      Lebih mengeruhkan keadaan bila Waythamoorthy cuba menjadi HERO dengan memberi jaminan kuil tersebut TIDAK AKAN dipindahkan dan beliau akan meminta campurtangan pihak Peguam Negara untuk menyelesaikannya!!!

      Jaminan TIDAK BERASAS dari Waythamoorthy itu BOLEH DI ANGGAP MENGHINA KEPUTUSAN MAHKAMAH TINGGI SHAH ALAM yang telah di buat pada tahun 2014...

      Delete
    2. Timah Ting Tong...Takkan lah kau tak bersetuju jika kita tegaskan bahawa.....

      Kelemahan Waythamoorthy Hampir Menimbulkan Ketegangan Baru beb !!!!!

      Waythamoorthy dilihat GAGAL menggunakan kuasa dan pengaruhnya sebagai Menteri Perpaduan untuk menasihatkan pihak pengurusan kuil supaya tidak mengeluarkan apa2 kenyataan yang boleh menimbulkan ketegangan semula apabila keadaan telah mula terkawal...

      Keadaan menjadi tegang semula bila pihak pengurusan kuil mengeluarkan kenyataan bahawa Mohd. Adib anggota bomba yang cedera parah itu sebenarnya tidak dipukul tetapi sebenarnya telah dilanggar oleh jentera Bomba yang mahu berundur ke belakang...

      Dalam erti kata lain, pihak Bomba sendiri yang mencederakan hingga parah anggota mereka!!!

      Namun kenyataan itu telah disangkal oleh Ketua Pengarah Bomba, Datuk Mohammad Hamdan Wahid...

      Malah dari siasatan awal pihak polis, Ketua Polis Negara, Tan Sri Mohd. Fuzi telah menafikan dakwaan pihak kuil Seri Maha Mariamman...

      Jadi tak perlulah nak bersikap baling batu sembunyi tangan!!!

      Pihak kuil juga dengan ANGKUH mendakwa sekumpulan 50 orang yang berjaya mereka 'tewaskan' adalah terdiri dari ahli kumpulan seni silat Melayu, kononnya melalui SIJIL TAMAT LATIHAN SILAT yang mereka temui dalam kereta yang digunakan oleh kumpulan 50 orang tersebut, walau pun dalam masa yang sama mereka mendakwa kereta2 yang membawa kumpulan 50 orang itu telah berjaya mereka bakar pada hari kejadian!!!

      Apakah asas dan keperluan untuk mereka mengeluarkan kenyataan2 yang boleh membangkitkan kemarahan dan sensitiviti orang Melayu setelah keadaan dapat di kawal sepenuhnya!!!

      Waythamoorthy MESTI Bertanggungjawab Dan Meletak Jawatan Serta Meminta Maaf Kepada Pihak Polis

      Waythamoorthy dan sebahagian menteri2 yang membuat kenyataan MELULU DAN BODOH dengan menyalahkan pihak polis yang mereka dakwa lambat bertindak sehingga mahukan pihak polis di Balai Subang Jaya dikenakan tindakan displin, DITUNTUT membuat KENYATAAN MEMINTA MAAF kepada pihak polis yang telah bertungkus lumus dan mempertaruhkan nyawa mereka untuk mengawal keadaan ketika Waythamoorthy dan beberapa menteri yang membuat kenyataan bodoh itu sedang nyenyak tidur dengan anak isteri mereka di rumah...

      V. Ganabitarau Tidak Boleh Lepas Tangan Dan Beliau MESTI Di Siasat Di Bawah AKTA HASUTAN

      Ahli exco kerajaan negeri Selangor, V. Ganabitarau mesti bertanggungjawab kerana dakwaan beliau jelas telah menimbulkan ketegangan antara kaum Melayu dan India...

      Walau pun beliau telah meminta maaf namun ianya sudah terlambat kerana Mohd. Adib sudah pun terlantar di hospital dan beberapa kaum Melayu dan India juga sudah terlantar di hospital dan ada yang dikhabarkan parah...

      Di manakah tanggungjawab moral kamu wahai Waythamoorthy dan Ganabitarau?

      Apakah kamu berdua tidak malu dan rasa masih layak memikul tanggungjawab sebagai Menteri Perpaduan Malaysia dan Ahli Exco Kerajaan Negeri Selangor!!!

      Kejadian ini akan tercatit dalam sejarah negara dan nama kamu berdua PASTI akan dicatitkan sebagai pengkhianat keamanan dan perpaduan negara berbilang bangsa di Malaysia...

      Apakah jawapan yang akan kamu berikan kepada anak cucu kamu nanti!!!

      Kepada bangsa Melayu, janganlah terperangkap dengan jerat perkauman begini...

      Ayuh kita teruskan perhimpunan ICERD tapi SECARA AMAN untuk menzahirkan terima kasih kerana walau pun retifikasinya DITANGGUHKAN dan bukan DITOLAK, di samping mendesak kerajaan supaya MEMECAT WAYTHAMOORTHY SEBAGAI MENTERI PERPADUAN SERTA MERTA kerana beliaulah PUNCA kepada isu retifikasi ICERD!!!

      Delete
  24. Pak diny...pak percaya ke kenyataan bangang macam ni haah ???

    Kerajaan BN rompak wang GST?

    Setelah kerajaan BN dan saya dituduh berulangkali telah "rompak" RM19.2 bilion wang tuntutan balik input GST oleh Guan Eng, saya telah menunggu agak lama untuk Laporan Audit Negara terhadap isu bayaran balik input GST diterbitkan.

    Alhamdulillah, laporan ini akhirnya keluar pagi ini. Kebenaran itu pasti.

    Laporan Audit menunjukkan bahawa jumlah wang input GST yang belum dibayar balik setakat 5 Jun 2018 sebenarnya ialah RM19.47 bilion.

    Jumlah yang telah diluluskan tetapi belum dibayar hanya RM1.45 bilion dan ini juga kerana pelbagai masalah seperti akaun penerima ditutup, dibeku ataupun kurang dari 30 hari.

    Sebanyak RM3.90 bilion merupakan tuntutan pulang balik yang tiada pembekalan bercukai dan sejumlah RM3.52 bilion yang masih dalam siasatan - bermakna wang ini mungkin tidak sah untuk dibayar balik.

    Tunggakan yang terbesar pula ialah jumlah RM9.65 bilion yang dikategorikan sebagai wang dalam siasatan.

    Tetapi, laporan audit juga mengesahkan bahawa bahagian terbesar tunggakan ini ialah dari 90 hari ke bawah.

    Tuntutan untuk bulan April dibayar pada bulan Mei manakala tuntutan untuk bulan Mei dibayar pada bulan Jun.

    Ini bermaksud bahawa jikalau wang input GST lambat dibayar balik, ianya ialah kesalahan kerajaan PH sendiri.

    Yang tidak semak dan tidak bayar ialah PH sendiri.

    Laporan audit juga mengesahkan bahawa sebelum ini, pihak kastam di bawah pentadbiran BN dianggap cekap untuk membayar balik tuntutan GST.

    Setakat akhir tahun 2017, 98.6% dari tuntutan bayaran balik dibayar dalam tempoh kurang dari 100 hari.

    Hanya 0.06% dari tuntutan yang diluluskan dibayar balik dalam tempoh 200 hari ke atas.

    Terima kasih kepada Jabatan Audit Negara untuk mengesahkan bahawa Guan Eng sebenarya seorang penipu bersiri dan cuba tai-chi kelemahan dan kedangkalan sendiri untuk menyalahkan kerajaan BN dahulu.

    Laporan Audit ini juga menunjukkan bahawa ada jumlah yang sangat besar bagi tuntutan bayaran balik yang mungkin tidak sah atau menunjukkan percubaan untuk menipu kastam iaitu RM3.90 bilion untuk mereka yang tiada pembekalan bercukai (no output tax) dan sejumlah RM3.52 bilion yang masih dalam siasatan.

    Oleh itu, saya hairan mengapa Guan Eng tergesa-gesa untuk menjarah wang Petronas berpuluh-puluh bilion untuk tahun depan dengan alasan mahu membayar balik tuntutan-tuntutan ini.

    Najib Razak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak ambil kisah saya jika BN curi duit GST ...yang saya ambil kisah adalah barang dan wang yang di temui di kondo mewah anak Najib di Pavillion sehingga mencecah ribu juta beb ..

      Delete
    2. Heeep.. pak diny..lagi2 nak alih tiang gol ke????

      Pak faham tak apa yang diperkatakan dan dijelaskan dengan begitu terperinci oleh DS Najib tu.

      Nampak sangat Pak ni tak mahu langsung menerima kenyataan yang dah ada kat depan mata ...apa kitan pulak dengan anak2 DS Najib pulak???

      Setakat ni pun takde pulak sebarang dakwaan terhadap anak2nya tu..apa citer haah ???? Jawab lah tentang isu yang ditanya tu...bukannya alih tiang gol pulak !!!!

      Delete
    3. Huish.... betulkah dengan angka2 yang dikatakan olih Najib tu ???

      Nampak gayanya si Kepala Bapak Kau ni mempunyai otak fikiran dan ingatan yang berpilih pilih (selective memory ) . Cerita GST bolih hafal sampai keangka titik , tetapi duit 1MDB hilang di songlap beribu ribu juta , hampas dia tak ingat .

      Delete
  25. pak diny...Sebagai pakar Ekonomi yang dilantik oleh diri Pak sendiri...apa pandangan Pak dengan kenyataan tepat lagi berinformatif ni haah ????

    KERAJAAN PH SETUJU JUAL PETRONAS KEPADA SYARIKAT ASING?

    PETRONAS berdepan risiko dijual kepada pihak asing apabila menteri-menteri kerajaan Pakatan Harapan sendiri sudah membincangkannya dan akan melaksanakan rancangan ini dalam masa terdekat.

    Ini ditegaskan oleh bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dalam tulisan terbaharunya di Facebook.

    “Media antarabangsa telah melaporkan bahawa menteri-menteri kerajaan PH sudah pun memulakan rancangan dan pengaturan untuk menjual 25 peratus kepentingan Petronas melalui satu penyenarain di bursa saham,” katanya dalam tulisan itu.

    Katanya lagi, Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad sendiri pernah menjawab kepada media yang penjualan 25 peratus kepentingan dalam Petronas itu sedang dibincang.

    Menurut Najib, ini dirancang kerana kerajaan PH memerlukan hasil tambahan selepas kehilangan hasil GST dan untuk “menutup defisit belanjawan PH” yang akan kekal selama beberapa tahun selepas ini.

    “Media tempatan ini melaporkan bahawa penjualan 25 peratus saham dalam Petronas (akan) memberi dana sebanyak RM200 bilion kepada kerajaan PH yang boleh digunakan untuk menutup kehilangan hasil GST setiap tahun dan untuk menutup defisit belanjawan PH yang lebih besar yang dijangka akan berterusan untuk beberapa tahun,” jelasnya.

    Kata Najib lagi, menurut laporan media asing penjualan ini dinantikan pihak asing, termasuk syarikat Filipina San Miguel, pemilik syarikat minyak Petron yang mempunyai kaitan dengan seorang anak perdana menteri.

    “Media Jepun terunggul Nikkei pernah melaporkan pada Jun lalu memetik presiden dan pemilik syarikat Filipina San Miguel yang juga pemilik syarikat minyak Petron sebagai berkata bahawa kerajaan Malaysia akan melakukan proses penswastaan dan penjualan aset secara besar-besaran tidak lama lagi,” katanya.

    “Presiden San Miguel berkata ini peluang yang baik untuk mereka kerana mereka sangat berminat terhadap aset petroleum dan sumber tenaga Malaysia.”

    Najib mendakwa yang laporan Nikkei ini tidak pernah dinafikan pemimpin PH.

    Najib turut menerangkan bagaimana aset Petronas meningkat semasa pentadbirannya, tetapi “dijarah” di bawah PH apabila syarikat minyak negara itu dipaksa membayar dividen RM82 bilion kepada kerajaan pada tahun ini dan tahun depan.

    Najib turut menjelaskan yang pelaburan Petronas seperti Rapid projek gas di Kanada akan mendatangkan lebih banyak hasil.

    “Oleh itu, saya sangat harap bahawa Petronas tidak akan dijual oleh kerajaan PH tidak lama lagi seperti penjualan syarikat MNC bertaraf global IHH Berhad secara rundingan terus tanpa tender oleh Khazanah kepada negara Jepun minggu lepas,” kata Najib lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh iyakah saya lantik diri sendiri menjadi pakar ekonomi ??

      Penipu besar betul kamu ni Geng Najib ??

      Tak saya sahkan yang saya tamatkan pengajian di university tahun 1978 lagi ...tak serupa ngan Kepala Bapak Kau tu .....

      Delete
    2. Aiiiik..Pak diny pun dah pandai nak alihkan tiang gol jugak ke haaah???

      Orang nak dengar pandangan Pak tentang ura2 Petronas nak dijual kepada syarikat asing tu lah...bukan citer pasal bila Pak tamat pengajian kat universiti ..ada paham ke bhai ?????

      Delete
    3. Bukan sengaja nak alih tiang gol , tetapi kamu tu yang membawa cerita individu terhebat abad ini ... tiada siapa yang lebih hebat dari sidia , Kepala Bapak Kau , Najib .

      Cukup lah dengan yang di perkatakan olih si Najib .

      Delete
  26. Wooooiiit geng najis haramjadah
    Adakah engkau ni PapaGomo haramjadah
    Macam sama waktu pulak dia kena abis kan masa kat mahkamah, kau pon tak muncul jugak
    Kalau betul, MEMANG HARAMJADAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. melayutakberkhatan...Kesian lah aku tengok kat kau ni..kena tipu tegak2 dengan Rejim Haprakan pasal isu Tabung Haji ni.

      Iyelah..aku tak marahkankan kat kau..sebagai cai2 haprak Rejim ni..kau tenu lah percaya cakap diorang semua mengkhinzir buta aje..sikit pun takde tapisan langsung ...betul tak beb ???? Cuba kau dengar baik2 apa ulasan pakar kat bawah ni!!!!

      Apa Yang Berlaku Kepada Tabung Haji?

      oleh Ab Jalil Backer

      Saya percaya sesiapa sahaja yang waras akan bersetuju bahawa jika ada penyelewengan dalam institusi berkaitan Islam maka tindakan tegas harus diambil.

      Jangan kata Tabung Haji, tabung masjid sekali pun harus diurus dengan jujur dan amanah.

      Namun tindakan harus dibuat mencerminkan keadilan sebenar bukannya sekadar alat permusuhan politik antara parti Bersatu dan UMNO.

      Tabung Haji (TH) adalah antara institusi orang Islam yang terbesar di negara ini. Jika siasatan mendapati ada keperluan pendakwaan maka buatlah pendakwaan.

      Namun jika anda baca laporan-laporan mengenai TH sehari dua ini ia bukanlah sesuatu telah konklusif sebagai penyelewengan wang.

      Pendedahan sensasi seperti laporan mengenai Yayasan Tabung Haji digunakan sebagai alat politik adalah sesuatu yang sangat melucukan dan bertujuan mengelirukan orang ramai.

      Faktanya apa? Adakah ada penerima bantuan Yayasan TH dari kalangan orang kaya? Adakah kepada kalangan ahli parti politik tertentu sahaja?

      Jika bantuan sampai kepada mereka yang layak tanpa diskriminasi politik ia bukanlah masalah walaupun programnya diadakan bersama parti politik mana pun.

      Terbaru kerajaan menggunakan media memetik sumber dalam melaporkan kononnya wang TH tidak sama dengan jumlah wang pendeposit.

      Saya tidak pasti ia benar atau tidak. Namun jika benar sekalipun ia bukan bermakna penyelewengan.

      Pendeposit TH ada dua kategori. Satu kumpulan menyimpan bagi tujuan membiayai kos menunaikan Haji.

      Satu kumpulan lagi menyimpan bagi tujuan pelaburan islamik.

      Kedua-dua kumpulan ini memberi hak kepada TH menyimpan dan melabur wang mereka.

      Jika TH tidak boleh melabur langsung wang pendeposit, bagaimana hendak bayar dividen dan juga mensubsidi kos mengerjakan Haji?

      Menggunakan media memberi maklumat yang bertujuan membina persepsi buruk masyarakat terhadap TH adalah satu kerja jahat manusia yang berpolitik.

      Kerja-kerja memburukkan TH adalah bertujuan menimbulkan kebencian dan kemarahan orang Melayu dan Islam kepada UMNO.

      Jika anda lihat ucapan Tun Mahathir sejak menjadi Perdana Menteri ke-7, naratifnya ialah UMNO perlu dibubarkan kerana sudah terlalu korup, jijik dan dibenci rakyat.

      Beliau mahu UMNO dibenci rakyat dan dibubarkan bagi memperkuatkan Bersatu yang akan menobatkan anaknya sebagai Presiden dalam pemilihan akan datang.

      Menyerang institusi seperti TH adalah sebahagian agenda memenuhi naratif Mahathir.

      Selebihnya Kerajaan nyata bimbang dengan Himpunan Bantah ICERD terpaksa mencari jalan mengalih fokus orang Melayu dan Islam.

      Dengan memainkan sentimen emosi mengenai TH, mereka berharap ramai orang Islam menjauhi perhimpunan sabtu ini.

      Masalah kejatuhan komoditi juga akan menyebabkan dividen TH tahun ini akan berkurangan. Lalu kerajaan perlu menyediakan alasan sebelum pengumuman nanti.

      Demikian politik di Malaysia, ia boleh membantu meningkat syiar Islam, ia juga boleh memburukkan imej Islam.

      Semuanya terletak kepada niat dan nafsu manusia yang menjadi pemimpin.

      Amacam melayutakberkhatan....dah cerah ke belum otak kau yang berkeladak dan kelabu asap tu ke haah ????

      Delete
    2. Alahai Geng Najib ,
      Walaupun cerita/berita ni satu kisah yang lalu , saya bawakan dekat sini untuk menjelaskan siapa itu walaunta si Ab Jalil Backer ....

      x x x x x x x x x x x x x x

      PMO Tak Perlukan Seranga Perosak seperti Jalil Backer - Mykmu!
      SATURDAY, MAY 30, 2015


      Dalam UMNO, kalau ada kanser, tak boleh dibiarkan dan jangan ada gunting dalam lipatan. Jika tidak, seluruh parti akan hanyut!

      Sudah tiba masanya PMO dibersihkan dari biawak dan bangkai hidup yang menjadi perosak kepada PM Datuk Seri Najib Razak.

      Pertamanya portal Mykmu di bawah kendalian AB. Jalil Backer dan Jebon harus ditamatkan payrollnya.

      Keduanya Setia Usaha Akhbar kepada PM yaitu Datuk Akmar Hisham @ Mokhles harus dipecat serta-merta. PMO tak perlu kan dalang-dalang ini.

      Dahulunya Jalil dan Jebon ini adalah orang cybertro kepada Mantan Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad. Pada waktu itu mereka akan menentang sesiapa saja yang menyangah kenyataan yang dikeluarkan oleh Tun M. Kumpulan yang ditubuhkan oleh Jalil dan Jebon sering membawa pepecahan dalam kalangan UMNO. Bagi mereka perpecah akan memberi kekuatan kepada tuannya. Namun di sebaliknya itu operasi ini sebenarnya dilihat membawa perpecah yang amat merugikan dalam UMNO.

      Pemuda dibawah Ketuanya Khairy Jamaluddin mengambil masa selama empat tahun untuk menyatukan semula pepecahan dalaman yang telah berlaku dan Pemuda tidak akan benarkan perkara yang sama berulang kembali!

      Sebenarnya Mykmu tidak ikhlas buat kerja, kalau ada duit semua jalan.

      Mykmu dilihat sebagai portal berbayar yang sering memlakukan serangan balas dendam kepada Menteri Belia dan Sukan YB Khairy Jamaluddin.

      Kebanyakan artikel yang ditulis oleh Ab. Jalil ditujukan kepada Khairy berunsur fitnah dan hasutan agar pembaca membenci Menteri tersebut. Lagaknya 'terlebih sudu dari kuah', macamlah Khairy ni Ketua Pembangkang yang hendak ditanam hidup - hidup oleh UMNO!



      Khairy telah diberi amanah oleh PM Najib Razak sebagai Menteri dan menentang orang pilihan Najib adalah sama seperti menentang Najib sendiri!

      Selaku Ketua Pemuda UMNO Malaysia, Khairy mempunyai track rekod baik dalam membina politik progresif melalui debat, menyuarakan kehendak orang muda, berani mencari kebenaran untuk rakyat dan mempunyai hala tuju yang jelas dalam Pemuda.



      Di Kementerian Belia dan Sukan pula Khairy cemerlang dalam menjalankan tugasnya sering menjalankan program yang berjaya menarik minat golongan muda seperti fitmalaysia, Festival Belia Putrajaya, NFDP dan banyak lagi.

      Cukuplah Jalil... dulu dalam team Khir toyo, habis semua orang dipecah belahkanya sekarang bila tuan dalam penjara jadi penyamun di PMO pula...

      Takkan perkara seperti ini pun Datuk Akmar tak nampak? Atau arahannya datang sendiri dari Dato Akmar?

      Selagi PM kita pakai punahsihat-punahsihat dan orang sekeliling macam ni selagi tulah tak aman negara. Buat apa nak simpan bangkai macam ni lagi?

      Kasi terajang keluar semua bangkai yang menyusahkan PM di PMO.

      Delete
  27. Bila aku cekap berpantun, hati Fucktun sakit
    Dia cuba nak lawan aku, tapi ilmunya sedikit
    Asyik jer dia ulang2 modal basinya Chow Kit
    Atau pun cerita lapoknya pasal aci disungkit

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  28. Fucktun buat pantun, tak ubah nya taik kuda
    Aku rasa lebih cekap lagi ler, atok Gora duda
    Boleh tahan jugak, dgn pantun Sumah janda
    Tapi..semua tak setanding cgu Kejora muda

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  29. Fucktun sanggup jadi macai DAP kafir harbi
    Tapi dia dungu bingai itu barua lahanat babi
    Tak jawab pun pantun cg Kejora yg bertubi2
    Kini, pala kotey sentap masuk spt pala labi2

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  30. Fucktun sudah sepi, tidak lagi cakap banyak
    Dah dua tiga entry bingai ni kena aku lanyak
    Lari le dia, bila lihat cgu Kejora turun minyak
    Dia nanti muncul, bila aku dah tidur nyenyak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  31. Aku tiada, Fucktun mcm anjing menyeringai
    Dia inii suka main pukul curi, buruk perangai
    Woi.. pukimak hang lah, Fucktun tolol bingai
    Kalu penakut baik hang pi terjun dlm sungai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  32. Saksikanlah oleh anda, hai semua penonton
    Betapa takut, kecut pelirnya, si unta Fucktun
    Aku bukan ajak bertumbuk, cuma berpantun
    Tapi dgn kera ni tak sesuai bersopan santun

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  33. Kat mana Pantatun sembunyi tak ada khabar
    Agaknya masih berselimut dalam kain gebar
    Tengok je pantun kejora dia jadi berdebar
    Kejora masih menunggu dengan penuh sabar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 22:58

      Dia serupa Suman, harap mulut je lebar
      Tak sedar diri tu bingai, org nak dicabar
      Dilihat pantun aku spt kilat menyambar
      Apa lagi..berselimut lah dlm kain gebar

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaahhh

      Delete
  34. Woi Fucktun.. naper ko diam berpeluk tubuh
    Kote dah kecut ker telor pulak dah jadi labuh
    Ko nak biar saja ke, aku pelakong tibai tabuh
    Apa ko nak pukul curi nanti dekat nak subuh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  35. Fucktun kini ibarat kapal hampir mau karam
    Dlm kain selimut, jiwanya risau tak tenteram
    Baru ler dia tau bila bagi cikgu Kejora geram
    Terperap bersembunyi le dia, ini anak haram

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  36. Tiada kelibat Fucktun biingai pendek gemuk
    Terus hilang lesap, ini lahanat hantu momok
    Baru le dia kecut, bila cgu Kejora mengamuk
    Dia lari lintang pukang, taik cirit berkecamuk

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  37. Mmg dia jahat, Fucktun, DAP punya khadam
    Bila Kejora cekap berpantun, dia berdendam
    Tapi dia udah parah tenat bila Kejora godam
    Kini menangis tersedu le, airmata berendam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  38. Fucktun tua bingai hanya megah pada cakap
    Namun dlm berbalas pantun, dia tidak cekap
    Kini sedih & kepiluan, memeluk bantal dakap
    Sbg bapok, dia mmg ada pakej yang lengkap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  39. Fucktun dajjal terus sembunyi mcm kelawar
    Sakit tenat, luka parah, dalam dan jugak luar
    Dia ketar menggigil terkencing dalam seluar
    Aku cabar berkali-kali, masih juga tak keluar

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Udah-udahlah Kejora mengumpat orang
      Janganlak bersaudara berkerat rotann
      Kenduri kawinku nak jemput kau orang
      Sesama doakan MasPutera punya ikatan

      Delete
    2. Udah2 ler, angan angau tu tok Gora
      Rentikan jer hidup dalam pura-pura
      Nun menanti mu, Sumah di Sgpura
      Feb nanti, aku bagi kad Mas-Kejora

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
  40. Pening lah macam ni...kan dah betul..YB2 DAPigs ni tak habis2 nak timbulkan isu2 untuk provoke rakyat , khususnya kaum melayu ni.

    Nampak macam dah ada satu projek besar dari mereka semata2 untuk menaikkan kemarahan bani melayu ni aje...setuju tak Pak diny ????

    Ahli Parlimen DAP, Kasthuri Patto cetus kemarahan netizen

    Ahli Parlimen daripada DAP, Kasthuri Patto mencetuskan kemarahan netizen khususnya dalam kalangan umat Islam berikutan statusnya yang menyentuh mengenai laporan berkenaan dasar tiada pusat hiburan di Kelantan.

    Ahli Parlimen Batu Kawan itu memuat naik status berbunyi `Maka, adakah kanak-kanak menjadi hiburan?’ dalam status laman sosial Facebooknya dalam merujuk kepada laporan berita tersebut.

    Tindakannya itu mengundang kecaman dan kemarahan netizen yang menyifatkan beliau sebagai melampau sekali gus mendesak penjelasan lanjut wakil rakyat berkenaan.

    Meskipun status yang dimuat naik kira-kira sejam lalu itu mengundang kemarahan ramai, Kasthuri Patto bagaimanapun mempertahankan kenyataan tersebut dalam status terbaru dan menegaskan tidak kesal dengan kenyataan berkenaan.

    “Saya tidak bercakap atau menyentuh mengenai Islam yang mana saya sangat menghormatinya.

    “Adakah saya menyesal dengan pertanyaan itu (status sebelumnya), tidak,” demikian tulisnya dalam status terbaharu itu.

    Bagaimanapun, status terbaharu itu sekali lagi mengundang kemarahan netizen dengan ada yang mempersoalkan kelayakan beliau selaku wakil rakyat kepada semua kaum.

    Awal hari ini, laporan berita menyebut Kerajaan Pas Kelantan tidak mengeluarkan sebarang lesen hiburan kepada mana-mana premis perniagaan di negeri tersebut.

    Nak tanya lah pada pak diny..takkan lah Pak sikit pun tak terasa dengan ulasannya tu ke ????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng Najib , kamu harus sedar ..

      di kalangan India ada keling
      di kalangan keling ada keling kia .

      Delete
    2. Pak diny... bila gn kalah hujah pasal pmo dan gang cybertrooper tu dia kilas guna anon pulak.... hahahaha nampaknya infi pak diny menelanjangkan gn sampai cepat2 dia alih padang. bukan alih tiang.... ketawa sikit kah kah kah kaah kaah...

      Delete
  41. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  42. Mlm ni Fucktun aku taji, tiada kasihan belas
    Mmg ler dia bukan lawan aku, tak ada kelas
    Pantun2 aku meluru, belum jugak diia balas
    Tak kan le nak nanti pukul curi lepas jam 12

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Udah-udahlah Kejora mengumpat orang
      Janganlak bersaudara berkerat rotann
      Kenduri kawinku nak jemput kau orang
      Sesama doakan MasPutera punya ikatan

      Delete
    2. Udah2 ler, angan angau tu tok Gora
      Rentikan jer hidup dalam pura-pura
      Nun menanti mu, Sumah di Sgpura
      Feb nanti, aku bagi kad Mas-Kejora

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
  43. Sdra John doe...Nampak macam kau ni masih terkeliru berkaitan dengan matlamat dan tujuan himpunan terpaksa diadakan pada tarikh 8 Disember tu beb!!!

    Cuba kau baca dan hadamkan betul2 artikel ni..mana alah tau..minda kau akan cerah sikit dan lepas tu..InsyaAllah kau pun akan tergerak untuk menyertainya ...boleh kan bhai saab ????

    8 Disember : Bukan sahaja bantah ICERD, tetapi turut menuntut janji

    Perhimpunan yang dirancang diadakan di Kuala Lumpur pada 8 Disember ini bukan sahaja berkisar mengenai bantahan terhadap Kovensyen Antarabangsa Mengenai Pembasmian Diskriminasi Kaum (ICERD) sebaliknya turut memberi mesej kepada Kerajaan Pakatan Harapan mengenai kegagalan mereka menunaikan janji.

    Ketua Pemuda UMNO, Datuk Dr. Asyraf Wajdi Dusuki berkata, kegagalan kerajaan menunaikan janji yang terkandung di dalam manisfesto mereka seperti penurunan harga minyak, pendidikan percuma dan menghapuskan tol mengecewakan rakyat yang memberi kepercayaan kepada gabungan itu.

    Sehubungan itu, beliau menegaskan, pihaknya akan menyampaikan mesej rakyat yang menuntut janji berkenaan pada perhimpunan nanti.

    “Kita bukan sahaja ingin memberi mesej kepada kerajaan mengenai ICERD pada perhimpunan nanti sebaliknya turut membawa mesej lain iaitu berkaitan janji.

    “Jika bab ICERD mereka kononnya mahu tunaikan janji (tidak mengiktirafnya) mereka juga perlu tunaikan janji yang lebih utama. Janji apa, janji yang menyentuh soal rakyat, kos sara hidup rakyat yang semakin meningkat.

    “Dulu kata kalau Pakatan Harapan menang, kos sara hidup turun, minyak turun RM1.50, hutang Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) tidak perlu bayar dan tol dihapuskan.

    Kalau mereka bohong kita kena sampaikan mesej ini,” katanya ketika berucap pada program Padang Serai Tolak ICERD di Kampung Ekor Kucing, di sini, malam tadi.

    Sementara itu, Asyraf Wajdi turut mengingatkan para peserta pada perhimpunan nanti supaya tidak mencetuskan provokasi sebaliknya berkumpul secara aman.

    Amacam..dah faham kan...kalau tak faham..ada aku kesaaah ????

    ReplyDelete
    Replies
    1. perhimpunan cap ayam
      tak dak tujuan tak dak haluan
      Kalah Pru 14,lak dok meroyan

      Delete
    2. berucap kat kampong ekor kucing,

      Bila kucing berak,

      Semua kena tahi kucing!!!!

      ka...ka...ka...

      Delete
    3. Sdr GN,

      Adakah saya memberi sebarang komen untuk menghalang sesiapa pun menghadiri perhimpunan 8-12 tersebut? Langsung tidak kan?

      Saya malah telah mengucapkan selamat berhimpun dan selamat bersekutu kepada kedua-dua parti bathil orang Melayu Islam. Silakanlah berhimpun dan bersekutu.

      Perhimpunan ini bakal membawa kepada bersekutunya dua pasukan yang bathil iaitu UmNo dan PAS. Ia kemudian bakal dilengkapkan dengan pasukan yang lain yang bakal bersekutu dengan keduanya, dan demikian menjadikan diri mereka juga sebagai pasukan yang bathil.

      Pasukan-pasukan bathil yang bersekutu inilah yang akan bertempur dengan pasukan yang benar iaitulah Pasukan Panji Hitam yang ditengah-tengahnya adalah si Pembawa Panji Hitam.

      Lokasi PERTEMPURAN ialah di Persiaran Perdana Putrajaya, apabila 313/314 anak-anak Bani Tanah Melayu aka Ta-Mim mengiringi Tun Mahathir aka Ta-Mim berhadapan dengan YDPA dan berkata kepada Baginda "Tun Mahathir adalah Perdana Menteri kami yang sah. Maka izinkanlah dia masuk ke Seri Perdana dan menjalankan tugas-tugasnya sebagai Perdana Menteri yang sah".

      Ia adalah PERTEMPURAN tanpa senjata. Memadai untuk ia dimenangi dengan ilmu dan hikmah. YDPA bakal memberi laluan kepada Ta-Mim untuk kekal di Seri Perdana apabila baginda sendiri diperlihatkan bukti karamahnya Pasukan Panji Hitam ini.

      Keputusan PERTEMPURAN ini telah pun diberitahu dan dikhabarkan lebih 1400 tahun dahulu. Pasukan Panji Hitam bakal menang mutlak ke atas pasukan-pasukan bathil yang bersekutu, dengan kemenangan pasukan ini ditandakan dengan berkibarnya panji-panji pasukan ini yang berwarna hitam di seluruh negara bermula di Putrajaya.

      Sdr GN, teruskan berhimpun. Cuma khusus untuk sdr GN jangan lupa pesanan saya supaya berwasiat kepada ahli keluarga sdr untuk menyokong Tun Mahathir sekiranya berlaku perkara yang telah saya khabarkan sebelum ini.

      2019M / 1440 = tahun Panji Hitam bakal dikibarkan di sebuah negeri Islam di Timur. Negeri itu telahpun dikenalpasti. Ia adalah Malaysia. In shaa Allah.


      Wallahu a'lam.

      Delete
  44. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  45. Tadi, aku rehat jap, sbb ke tandas gi kencing
    Skrg mau mula balik taji Fucktun taik kucing
    Pantun2 ku tikam Fucktun spt buluh runcing
    Kini, Fucktun udah lari ke dlm lubang cacing

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakej kenduri aku dan Mas
      untuk rakan-rakan di bloq nih

      Nanti ku atur urusan perjalanan
      Kau orang tak payah keluar wang
      Besar hasrat ku umpama kempunan
      Duduk kat hotel tak yah rewang2

      Delete
    2. Elok atok Gora rentikan segala aota
      Berpijaklah atok di bumi yang nyata
      Terima ler hakikat, aku ni Mas cinta
      Buangkan lah segala cemburu buta

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh


      Udah2 ler, angan angau tu tok Gora
      Rentikan jer hidup dalam pura-pura
      Nun menanti mu, Sumah di Sgpura
      Feb nanti, aku bagi kad Mas-Kejora

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    3. Kesian...kena sampai terkencing2.... basuh sampai bersih... tangan tak cebuk....

      Delete
  46. Wah GENG NAJIS HARAMJADAH DAH TAG TEAM DENGAN KEJORA MUSIBAT
    SAMA SAMA MENYALAK NYALAK BUKIT MACAM ANJING
    SAMA SAMA MENYONDOL GUNUNG MACAM BABI DAN
    TERKINJA-KINJA MACAM MONYET

    ReplyDelete
    Replies
    1. MTS, saya dah buat umpan baru-baru ni,
      ternyata Kejora dan GN adalah orang yg, sama!

      Delete
    2. Nko ini tok Gora spt bapok lbh mekap
      Bila masa yg ngko pasang perangkap
      Otak biol tolol ko itu, tersalah tangkap
      Aku & GN lain org, kan ust Doe cakap?

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

      Delete
    3. Apa yng ko ngarut ini tok Gora cipan
      Bila masanya yng ko pasang umpan
      GN berhujang panjang penuh sopan
      Kejora ni kasar sedikit bila berdepan

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    4. melayutakberkhatan...ni dah masuk musim khatan beramai2..ko takde niat ke nak berkhatan join budak2 tu keeer????

      Tapi satu aje perkara yang kau kena ingat beb...

      Apa Pun Isunya, Jangan Lupa Pasal “Kena Tipu”

      Banyak perkembangan menarik dan tak berapa menarik berlaku dalam negara kita minggu ini seperti ketegangan yang berlaku beberapa hari sudah, sidang media pada hari Ahad, ICERD dan beberapa benda lain.

      Hari ini dah kerusi Parlimen Cameron Highland pulak kosong.

      Aku tak berapa berminat nak mengulas secara terperinci tentang semua perkara tersebut, antara lain kerana pihak-pihak yang berkaitan dengannya akan/telah/sedang menanganinya dengan baik.

      Cakap pasal ketegangan tu, ia bukanlah pertama kali berlaku dalam negara kita, keadaan yang seumpamanya dengannya (cuma situasi berbeza) pernah berlaku tahun awal abad ini dulu – dan pihak berkuasa negara kita pada waktu itupun berjaya mengawal situasi dengan baik.

      Sekarang? Mesti lebih baik lagi.

      Yang penting, serah kepada agensi penguatkuasa untuk menjalankan tugas mereka tanpa sebarang gangguan dari menteri2 dan YB2 Rejim haprakan ni.

      Rakyat perlu ada keyakinan kepada agensi-agensi penguatkuasaan kita untuk menyelesaikan serta mengawal perkara tersebut, dalam masa yang sama, menangkap mereka yang bertanggungjawab sehingga menyebabkan seorang anggota bomba berada dalam keadaan kritikal.

      Begitu pun, dalam semua kejadian ini, rakyat hendaknya tidak terlalu leka dengan semua perkara tersebut sehingga melupakan hakikat bahawa kita masih sedang ditipu akibat pelbagai janji yang tidak dilaksanakan regim menjelang tahun baru yang tidak berapa lama lagi.

      Bimbang kalau terlalu terbuai dengan apa yang berlaku sekarang, sampai lupa kena tipu. “Menanglah” puak tu.

      Itu belum bercakap tentang matawang yang semakin hari semakin jatuh sekalipun harga minyak sedang tinggi sekarang, harga komoditi, nasib petani nelayan dan sebagainya.

      Semua ini tidak boleh diabaikan begitu saja...jangan terperdaya dengan wayang politik depa semua untuk mengabui mata kita tu bhai !!!!

      Delete
    5. Hal berkaitan pemeriksa kertas spm baru nih.

      KAU BEROPA...jadi GN dan menjawab isu kau
      di tolak jadi pemeriksa kertas!!!!

      tak kan tak ingat kot!

      Delete
    6. Gora bagai jahitan luka dah bertas
      Tiada cara hujah aku mau dipintas
      Wahai Gora anak ayam baru netas
      Apa salah, GN citer periksa kertas?

      Kah kaahh kaaahhh kaahhh kaahh

      Delete
    7. Gelabah sakan nampak !
      Memang bila rahsia tebongkar ibarat seseorang
      yang ditelanjangkan.

      HAHHH....lari cari daun,tutup kemaluan!!!

      Delete
    8. Rentikan Gora, hidup dlm kepalsuan
      Udah terkantoi, ko kini dlm kesipuan
      Spt kebetulan, aku & GN ni sehaluan
      Apa jadah, nak kena tutup kemaluan

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
  47. Waahhh...Bukan main lagi menteri kasut dan setokin hitam ni kena balun cukup2 dengan rakyat..tapi malangnya..masih tak serik2 lagi lah.

    Adakah dia ni memang disarahkan berlakon macam Pak Pandir untuk mengalihkan perhatian rakyat, khususnya kaum melayu dari isi ICERD ni ke...mmmm...rasanya hanya Tun madey yang boleh memberikan jawapan yang tuntas kepada soalan tu ..betul tak kengkawan ????

    Cukup-cukuplah, Dr. Maszlee Ooooiii!!!!

    MENTERI Pendidikan, Dr. Maszlee Malik hari ini memberi jaminan skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB) akan dimasukkan dalam silibus pembelajaran Sejarah.

    Sebelum ini, beliau juga telah menerima kecaman teruk daripada orang ramai kerana siri kenyataannya tentang kasut, stoking dan kelas berenang di hotel.

    Kadang-kadang, rakyat lihat beliau seperti meminta-minta untuk dikecam pula.

    Sebenarnya banyak lagi isu pendidikan yang perlu diberi perhatian oleh Kementerian Pendidikan, lebih-lebih lagi tentang mata pelajaran Sejarah.

    Adakah menteri sudah memikirkan kaedah terbaik untuk membina pemahaman generasi muda tentang asas-asas kenegaraan seperti Perlembagaan Persekutuan, kontrak sosial dan Rukun Negara yang kini semakin dilupakan?

    Ribut tentang perpaduan kaum yang melanda kini, bagaimana mahu diredakan melalui pendidikan Sejarah?

    Bukanlah rakyat mahu menolak usaha memupuk integriti melalui pendidikan, namun usaha yang dicadangkan itu terlalu jelas motif politiknya, sedangkan banyak sahaja lagi skandal rasuah dan integriti besar-besaran yang tercatat dalam lipatan sejarah negara termasuk yang melibatkan beberapa pemimpin kerajaan sekarang.

    Negara-negara lain juga ada banyak skandal rasuah berskala mega.

    Contohnya penyelewengan oleh Suharto semasa memerintah Indonesia, kekayaan melampau bekas pemimpin Filipina, Ferdinand Marcos dan isterinya, Imelda Marcos serta salah laku pemimpin Nigeria, Sani Abacha sehingga diiktiraf antara pemimpin paling korup dalam sejarah.

    Cuma bezanya, kesalahan mereka disiasat, diambil tindakan dan pengajaran kemudian tidak lagi dijadikan wirid wajib kerajaan yang menggantikan rejim korup mereka.

    Bak kata anak muda sekarang, pengganti mereka ‘move on’.

    Ada baiknya jika Dr. Maszlee fokus untuk menyelesaikan masalah-masalah pendidikan yang semakin membebankan pemegang taruh utama dalam sektor itu, iaitu guru.

    Setakat ini berkenaan isu guru duka lara, beliau hanya sekadar mengangkat guru yang bertahun menabur bakti di pedalaman Sabah dan Sarawak sebagai ‘adiwira’.

    Benar mereka adiwira, namun apa penyelesaian isu ini?

    Satu demi satu luahan guru yang terpaksa berjauhan dengan keluarga bertahun-tahun, patutkah isu 1MDB yang perlu diberi keutamaan?

    Ribuan graduan pendidikan yang masih belum mendapat penempatan, apa pula nasib mereka?

    Buat Dr. Maszlee, berhati-hatilah membuat kenyataan. Apatah lagi, kes 1MDB masih lagi dalam perbicaraan dan belum ada hukuman yang dijatuhkan.

    Janganlah membuat kenyataan pramatang yang boleh menjatuhkan kredibiliti anda sebagai menteri.

    Atau selepas ini Dr. Maszlee akan menyalahkan media lagi kerana melaporkan perkara ini?

    Ingat..kenyataan yang dikuarkan tu adalah dalam sidang parlimen...hansard bakal menjadi bukti yang tak boleh dispin kan lagi !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebagai rakyat biasa yang cintakan keluhuran, aku setuju sangat hal 1MDB di jadikan silibus. Bukannya ape,sebuah parti yang memerintah selama 60 tahun,akhirnya tumbang atas isu ini.

      Semoga silibus berkaitan isu ini, menjadi pengajaran kepada bakal pewaris bangsa.

      Sungguhnya juga, dapat diingati sejarah tentang kepala bapak si kepala lanun.









      Delete
    2. Juga sejarah di Bloq budin nihh,tentang ada seorang lelaki lembut yang terbelahaq dedak dari hisapan jubo Jibbo.

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. Sebagai rakyat yang waras, yang cintakan kebenaran dan hidupnya berpaksikan kepada keadilan sejagat...dah tentu lah kita takkan cepat2 melatah untuk menjatuhkan hukuman bersalah kepada DS Najib dan Jho Low..yang sehingga sekarang ni masih tak terbukti terlibat dalam isu 1MDB ni.

      Punya lah Rejim dan pengerusinya nak jadikan DSNR dan JL sebagai kambing hitam..sampai sanggup melakukan pendakwaan dulu..cari bukti kemudian.

      Apa kata...dalam kes SatuMDB: Kalau Yg Menipu tu Pun bukan JL, Bukan Najib..apa citer pulak nanti beb????

      Bagi siapa yang tak tahu, kali terakhir diperiksa, nama JL ini belum lagi dimasukkan dalam senarai merah Interpol.

      Ada pandangan di media sosial mengatakan ini seakan membuktikan tidak ada keseriusan dari pihak yang berkenaan pulak untuk menjejak orang yang konon2nya paling dicari di negara ini.

      Ada 15 nama rakyat Malaysia dalam senarai itu, JL dan bapanya bukanlah salah seorang dari mereka.

      Hakikat yang satu lagi, setelah bertahun mendakwa ada kes mencuri wang SatuMDB oleh Datuk Seri Najib Tun Razak dan setelah berbulan-bulan mengambil alih pentadbiran, masih tidak ada satu pertuduhan mencuri duit SatuMDB ini yang dikenakan ke atas sesiapa – RM 42 billion baik, RM 2.6 billion baik.

      RM 2.6 billion ini pulak, sebahagian besarnya sudah dipulangkan, nak tuduh curi macam mana pun tak tahu.

      Kenyataan Najib dalam satu temuramah dengan sebuah tabloid tempatan pula, mengesahkan bahawa kalau pun ada sesiapa yang menipu dalam “skandal” SatuMDB ini, orang itu ialah JL, bukan beliau.

      Itu sajalah nak cakap....itupun kalau ko paham ..kalau tak..mampuih pi lah lu!!!!

      Delete
    5. Masakan pemuda Bani Tamim melanun wang rakyat!


      Delete
    6. Usah tok Gora cuba mau pekunun
      Benang sediikit, usah kain ditenun
      Ko cerita 60 tahun dulu, ada lanun
      Jgn lupa 22 tahun ada ta wau nun

      Kah kaahh kaaahhh kaahhh kaahh

      Delete
    7. Fuuuuh...kau ingat nak tukar silibus dalam matapelajaran Sejarah tu semudah tukar baju aje keer haah ????

      Banyak proses yang perlu dilalui dulu dan dah tentu lah akan memakan masa dan tenaga pakar akademik yang cukup banyak, khususnya dari pandangan guru2 sejarah yang berpengalaman dan juga para akademik dari universiti2 tempatan dan juga dari warga kerja Pusat perkembangan kurikulum (PPK) yang mahir lagi pakar dalam bidang sejarah negara.

      Mereka perlu berbincang dan bersumbangsaran bukan sekali dua, tapi berpuluh2 kali untuk memastikan agar fakta berkaitan isu 1MDB ni benar2 tepat dan tidak hanya sekadar bahan untuk kepentingan politik Rejim Haprakan ni.

      Kemudian...beberapa draf berkaitan dengan fakta yang nak dimuatkan dalam kurikulum tersebut mesti lah ditentu sahkan oleh semua pihak yang terlibat dan ini mesti melalui proses sumbang saran dari pakar2 yang berkaitan.

      Draf yang telah disiapkan tu mesti lah dibentangkan dalam sidang pleno dan dibahaskan secara eksentif dan intensif bagi memastikan tidak ada fakta2 yang tidak releven serta berbaur politik yang menguntungkan mana2 pihak dijadikan pegangan dalam penggubalan silibus matpelajaran Sejarah tu nanti.

      Kita tentunya tak mau anak2 didik kita nanti dijadikan bahan eksperimen untuk kepentingan Rejim nanti pulak.

      Ingat...seperti kata pujangga Sejarah dulu2 tu...Those who forgets history are condemned to repeat it. Tujuan Sejarah ialah untuk menceritakan fakta yang sebenar2nya terjadi , bukan untuk dijadikan paradoks politik demi memuaskan hati Rejim yang berkuasa demi memburuk2kan kerajaan ataupun seseorang individu seperti yang berlaku sekarang ni.

      Kesimpulannya...bukan mudah untuk kita memutar belitkan sejarah, walaupun dipaksa untuk melakukannya seperti yang dicadangkan oleh menteri kasut hitam ni.

      Generasi akan datang pasti akan mempersoalkan kesahihan yang dipaksakan dalam silibus tersebut..dan ketika itu lah baru mereka sedar betapa hina dan jijiknya Rejim haprakan ni yang sanggup berbuat apa saja untuk menyelewengkan fakta sejarah demi mendapat sedikit habuan kemenangan moral politik.

      Kalau tanya kepada warga pendidik..khususnya guru2 sejarah, dah pasti lah mereka takkan bersetuju jika 1MDB ni dimasukkan ke dalam silibus kurikulum MP Sejarah...apa tah lagi belum perbicaran diadakan , takkan lah dah jatuhkan hukuman bersalah terhadap DS Najib. Patut2 lah kalau nak mendajalkan DS Najib..cari lah cara lain yamg lebih bermaruah dan bermoral lagi.

      Malah ada yang mengatakan...seWAJIBnya isu2 besar yang merugikan negara dari segi kewangan semasa era pemerintahan mantan PM ke 4 tu yang lebih layak dihighlightkan jika betul2 nak mengubah silibus MP Sejarah ni ..ityu lebih afdal untuk pengetahuan generasi akan datang!!!!

      Delete
  48. Woi OnaniMouse. You shut up! Tak sudah2 memekak dgn komen2 sampah, fitnah makin hamunmacam gila nabi
    Sikit hari jadi babi gilaan hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alahai..Tijah Kuno, si anjing kurap
      Nko masuk sini, apa yg nko harap?
      Sedih ke tengok Fucktun tertiarap?
      Apa jadah mau suruh aku shut up?

      Kah kaahh kaaahhh kaaahh kaahh

      Delete
    2. Kepala bapak hang!. Kau la anjing kurap, bamgsat! Aku masuk blog ni mmng patut. Pemyokong teman2 seoerjuangan. Yg kau tu melalak kat sini perhal. Tuan Budin dan kami pun pun tak alu2 kehafiran kau. kami pun tak hingin baca postings kau.
      Eh merambus lah kahkahkhhkahkah

      Delete
  49. Hajat ku besar bak gunung emas
    Datang kekenduriku tertunai jua
    Kejora ku minta "mekap" si Mas
    Ustaz John Doe pula bacakan doa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hajat ku besar bak gunung emas
      Datang kekenduriku tertunai jua
      Gora dan Sumah pasangan kemas
      Bagaikan pinang tua dibelah dua

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
  50. Aku jemput Kejora seikhlas hati
    Kejora lak bawa "mekap" dari KL
    Apapun tengah "mekap" kena prati
    Manalah tau Kejora ni buruk feel

    ReplyDelete
  51. Mas datang Kedah mesti bawa Irna
    Dara nii cantik sepupunya si Mas
    Dulu aku sembawa konon buat dono
    Bila Kejora lihat alahai nak ramas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Udah2 ler wahai tok Gora kepala bana
      Usah ler ko nak bawak citer pasal Irna
      Aku nak gi Sarawak ko serba tak kena
      Rentikan ilusi berpijak le ke bumi fana

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh


      Ko kini tak tau nak buat macam mana
      Aku faham, di dlm hati mu itu merana
      6/12 ini 4 mlm aku akan ada kat sana
      Dlm tempoh itu pasti ko tidur tak lena

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

      Delete
  52. Tidak tau ke mana, Fucktun pergi merempat
    Tapi yang nyata barua ini dah teruk aku lipat
    Ada kala dia jadi lepat, ada juga jadi ketupat
    Kini, peluru2 pantun, aku letakkan setempat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Mana Fucktun ifrit bingai, tokey buluh kasap
    Termenung le dia sambil kote lembik diusap
    Udah dua entry dia kena dgn Kejora berasap
    Bila nampak aku muncul dia cabut lari lesap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Duhai Fucktun, muka serupa bontot sampan
    Usah ler anda bersembunyi diri, seperti lipan
    Kalu betul cekap pantun, ayuh kita berdepan
    Ini sdg menunggu kamu, cgu Kejora tampan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Fucktun ini, kalu aku tiada, dia banyak lemak
    Tak kan ler asyik nak lepak kat kedai mamak
    Kat blog ini, tak nak ker buat sampah semak
    Tak ada kah lagi, pantun2 yng mcm pukimak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Fucktun kena aku balun, sampai urat kejang
    Dah dua tiga entry, ifrit ini aku kasi telanjang
    Kalau dekat, mmg le dia ini aku dah terajang
    Mari ler ngko berdepan dgn ini cikgu bujang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Fucktun bapok bacul mmg tidak ada jati diri
    Mlm tadi terkedu le dgn pantun2 yg aku beri
    Tak tahan aku sekeh kepala, terus cabut lari
    Pukul 2 lebih aku tidur, dia masuk pukul curi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Aku sdg cabar ngko ni, wahai Fucktun setan
    Aku ini guna pantun saja, bukan ler belantan
    Konon megah cekap pantun secara spontan
    Ayuh, keluar ler ngko, kalau rasa anak jantan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Udah kecut pelir lah dia, Fucktun memerang
    Mlm tadi, kena peluru aku, kepala bersarang
    Tak padan dungu biingai, mahu cabar orang
    Ambil masa berjam2 pantun mahu dikarang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Mlm ni, aku nak pantun terus tanpa berhenti
    Nak tengok sikit gaya Fucktun yg busuk hati
    Mau ajar dia supaya adat dan sopan dia reti
    Bagi dia kenal cgu Kejora, anak jantan sejati

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Ko sdg melancap ker, hai Fucktun kongkang
    Ada org tengok, ngko tu jalan mengengkang
    Kalau aku ada, nko belah lari lintang pukang
    Mari berdepan, usah ler tikam dari belakang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Hoi Fucktun dajjal, ke mana ko lari meredah
    Mari ler keluar, kita berlawan pantun madah
    Nko nak biar saja kah, muka ko tu aku ludah
    Butuh pak hang la, Fucktun tua haram jadah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Kelibat Fucktun bengap mmg aku ingin lihat
    Mahu tengok pantun taik ini orang hati jahat
    Disbb nak makan nasi, aku terpaksa le rehat
    Jap lagi, aku kembali lagi mau paku & pahat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Bila aku cekap berpantun, hati Fucktun sakit
    Dia cuba nak lawan aku, tapi ilmunya sedikit
    Asyik jer dia ulang2 modal basinya Chow Kit
    Atau pun cerita lapoknya pasal aci disungkit

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Fucktun buat pantun, tak ubah nya taik kuda
    Aku rasa lebih cekap lagi ler, atok Gora duda
    Boleh tahan jugak, dgn pantun Sumah janda
    Tapi..semua tak setanding cgu Kejora muda

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Fucktun sanggup jadi macai DAP kafir harbi
    Tapi dia dungu bingai itu barua lahanat babi
    Tak jawab pun pantun cg Kejora yg bertubi2
    Kini, pala kotey sentap masuk spt pala labi2

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Fucktun sudah sepi, tidak lagi cakap banyak
    Dah dua tiga entry bingai ni kena aku lanyak
    Lari le dia, bila lihat cgu Kejora turun minyak
    Dia nanti muncul, bila aku dah tidur nyenyak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Aku tiada, Fucktun mcm anjing menyeringai
    Dia inii suka main pukul curi, buruk perangai
    Woi.. pukimak hang lah, Fucktun tolol bingai
    Kalu penakut baik hang pi terjun dlm sungai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Saksikanlah oleh anda, hai semua penonton
    Betapa takut, kecut pelirnya, si unta Fucktun
    Aku bukan ajak bertumbuk, cuma berpantun
    Tapi dgn kera ni tak sesuai bersopan santun

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  53. SAMBUNGAN:


    Woi Fucktun.. naper ko diam berpeluk tubuh
    Kote dah kecut ker telor pulak dah jadi labuh
    Ko nak biar saja ke, aku pelakong tibai tabuh
    Apa ko nak pukul curi nanti dekat nak subuh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Fucktun kini ibarat kapal hampir mau karam
    Dlm kain selimut, jiwanya risau tak tenteram
    Baru ler dia tau bila bagi cikgu Kejora geram
    Terperap bersembunyi le dia, ini anak haram

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Tiada kelibat Fucktun biingai pendek gemuk
    Terus hilang lesap, ini lahanat hantu momok
    Baru le dia kecut, bila cgu Kejora mengamuk
    Dia lari lintang pukang, taik cirit berkecamuk

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Mmg dia jahat, Fucktun, DAP punya khadam
    Bila Kejora cekap berpantun, dia berdendam
    Tapi dia udah parah tenat bila Kejora godam
    Kini menangis tersedu le, airmata berendam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Fucktun tua bingai hanya megah pada cakap
    Namun dlm berbalas pantun, dia tidak cekap
    Kini sedih & kepiluan, memeluk bantal dakap
    Sbg bapok, dia mmg ada pakej yang lengkap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Fucktun dajjal terus sembunyi mcm kelawar
    Sakit tenat, luka parah, dalam dan jugak luar
    Dia ketar menggigil terkencing dalam seluar
    Aku cabar berkali-kali, masih juga tak keluar

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Mlm ni Fucktun aku taji, tiada kasihan belas
    Mmg ler dia bukan lawan aku, tak ada kelas
    Pantun2 aku meluru, belum jugak diia balas
    Tak kan le nak nanti pukul curi lepas jam 12

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Tadi, aku rehat jap, sbb ke tandas gi kencing
    Skrg mau mula balik taji Fucktun taik kucing
    Pantun2 ku tikam Fucktun spt buluh runcing
    Kini, Fucktun udah lari ke dlm lubang cacing

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  54. Tiada kelibat lagi Fucktun iblis lebat gebang
    Tak dpt lagi kita nak lihat, pantun2 sumbang
    Kena dgn Kejora, ifrit ini terlentang tumbang
    Dia dah lari masuk dlm cacing punya lobang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  55. Dah sepi atok Gora, buaya di air yang tenang
    Fucktun tua pula bersedih airmata berlinang
    Doe pulak dah istiharkan aku jadi pemenang
    Mlm ini hati cgu Kejora rasa teramat senang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  56. Pak diny dan cai2 Haprak...nak dengar tak berkaitan dengan sejarah 1MDB ni ke...kalau nak ..jom kita sama2 tumpukan perhatian..boleh kan ????

    The Story Of 1MDB As A History Subject In Malaysian Schools

    NO HOLDS BARRED

    Today, we are going to learn about the story of 1Malaysia Development Berhad or 1MDB.

    In 2000, three months after the state of Terengganu fell to an Islamic government, the Prime Minister, Tun Dr Mahathir Mohamad, terminated the payment of the RM1 billion a year oil royalty to the state.

    The RM2.5 billion a year oil royalty payment to Sabah and Sarawak, however, was not terminated because those two states did not fall to Islamic governments.

    Since the payment of the oil royalty to Terengganu is a constitutional and legal obligation under the Petroleum Development Act 1974 and the 1974 and 1976 Agreements that Petronas signed with the Terengganu state government, the Terengganu state government brought Petronas to court.

    In 2000, Mahathir stopped the oil royalty payments to Terengganu because the state fell to an Islamic government but the payments to Sabah and Sarawak continued.

    However, at that time, Malaysia does not practice separation of powers and independence of the judiciary so the court case got jammed up and went nowhere for many years.

    Mahathir then appointed Idris Jusoh in the Prime Minister’s Department to manage for the RM1 billion a year oil royalty, which was then changed to Wang Ehsan, and Umno instead of the Terengganu state government decided how the money was to be spent.

    It is not known how the more than RM3 billion or RM1 billion a year from 2000 to 2003 was spent or where the money went to because Petronas reports to only the prime minister and not to parliament or the cabinet.

    Under the Petroleum Development Act 1974, Petronas only answers to the prime minister and only the prime Minister can see Petronas’s accounts books.

    Patrick Lim bought lavish houses in Australia under his wife’s name for the prime minister

    More than three years later, in 2003, Tun Abdullah Ahmad Badawi, took over as prime minister.

    By then Terengganu had been robbed of RM3-4 billion. Abdullah’s advisers, Patrick Lim (who Mahathir called ‘Patrick Badawi’) and Kalimullah Masheerul Hassan (who Mahathir called ‘Muslim priest, Hindu God’), took over from Idris Jusoh as the new managers for the RM1 billion a year oil royalty.

    Patrick and Kalimullah then arranged to syphon out about five billion or RM1 billion a year from 2003 to 2008.

    Some of the money was spent on the Crystal Mosque, the annual Monsoon Cup, and so on.

    Of course, all this did not come to RM5 billion but it was a convenient way to syphon out money without anyone realising.

    Patrick then arranged to buy overseas properties, such as a lavish home in Perth, Australia, for Abdullah, which Patrick put under his wife’s name, Wong Mun Yee, also known as Cindy Lim, to avoid detection.

    They syphoned out billions from Terengganu by building lavish mosques that the people do not need.

    In 2008, Patrick and Kalimullah advised Abdullah to start the Terengganu Investment Authority or TIA with a paid-up capital of RM1 million.

    The TIA would raise RM11 billion for investments, of which RM5 billion were to be government-guaranteed bonds while RM6 billion were bonds to be collateralised by oil royalty payments to the state of Terengganu.

    In short, Terengganu’s RM1 billion a year oil royalty for the next ten years would be used as cagaran or collateral to raise RM11 billion and the money would be syphoned out and invested outside Terengganu.

    This was a brilliant scheme to steal another RM11 billion on top of the RM9 billion they already stole from 2000 to 2008 making it RM20 billion in total that would be syphoned out from Terengganu.

    In 2009, Abdullah resigned under pressure from Mahathir and Najib Tun Razak took over as the new prime minister.

    The TIA was then revamped and changed to 1Malaysia Development Berhad or 1MDB.

    So that, students, is the story of 1MDB...and this fact should not be omitted in the history syllabus!!!!!

    ReplyDelete
  57. Kengkawan semua...Orang2 cina sendiri pun dah hantam si Ah Beng ni kaw2 punya..tak caya ..cuba hadamkan apa yang ditulis kat bawah ni beb !!!!

    'Sebusuk Najib Pun Tak Sebusuk Kamu.' LGE..

    Dari akhbar Cina: Guan Eng Menteri Kewangan paling SOHAI!

    Dalam satu tajuk berita dari Sin Chew Daily semalam bagi membalas gesaan MCA agar Lim Guan Eng meletakkan jawatan Menteri Kewangan, lalu Lim Guan Eng dengan angkuh menjawab, “masakan jawatan Menteri Kewangan nak diberikan balik kepada Najib ?”

    Maka banyaklah komen yang menghentam Lim Guan Eng.

    Ini terjemahan dua komen dari pembaca Sin Chew Daily. Sila rujuk caption yang diberikan.
    ………
    Komen 1 :
    Dahulu tak dapat nak buat perbandingan, mungkin difikirkan yang Pakatan Harapan akan membuat yang lebih baik.

    Namun setelah kamu dilantik sebagai Menteri Kewangan, saya merasakan yang Najib “banyak” lebih baik daripada kamu.

    Sememangnya dia (Najib) adalah pentadbir yang bagus, tetapi kamu Lim PUKI hanya digunakan oleh Mahathir untuk menekan masyarakat Cina.

    Hanya seekor ANJING di sisi Mahathir ! Lebih baik kamu letak saja jawatan ! Saya percaya adik-beradik Nga Kor Ming akan membuatkan lebih baik!

    Komen 2 :
    Sebusuk Najib pun tak sebusuk kamu.

    Sekurang-kurang Najib masih beri peruntukan RM30 juta kepada UTAR. Nilai Ringgit juga semakin meningkat baik, jika tak ubah kerajaan sudah tentu keadaan ekonomi lebih baik dari tahun lepas.

    Ron95, Diesel RM1.80 dan Ron97 pun tak sampai RM2.20.

    Itu hanyalah dua komen yang sempat diterjemahkan...kalau dah baca..lu orang pikir2kan lah sendiri bhai saab !!!!

    ReplyDelete
  58. Baru jer sejam tidur aku dah bangun semula
    Beginilah diri bila asyik ingatkan Allah Ta'ala
    Mau beramal ibadah, utk menambah pahala
    Di samping agama Islam ini, hendak ku bela

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  59. Islam makin tak terbela dgn k'jaan sekarang
    Sbg cth puak pariah kini mula tunjuk garang
    Bila Islam dah terancam, kita kena le perang
    Ini dari Allah dlm alQuran, bukan aku karang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    كُتِبَ عَلَيۡڪُمُ ٱلۡقِتَالُ وَهُوَ كُرۡهٌ۬ لَّكُمۡ‌ۖ وَعَسَىٰٓ أَن تَكۡرَهُواْ شَيۡـًٔ۬ا وَهُوَ خَيۡرٌ۬ لَّڪُمۡ‌ۖ وَعَسَىٰٓ أَن تُحِبُّواْ شَيۡـًٔ۬ا وَهُوَ شَرٌّ۬ لَّكُمۡ‌ۗ وَٱللَّهُ يَعۡلَمُ وَأَنتُمۡ لَا تَعۡلَمُونَ (٢١٦)

    Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya. (216) 

    (Surah al-Baqarah, ayat 216)


    Kini puak kafir udah berani cetus keganasan
    Sdgkan mereka itu, kita tak buat penindasan
    Kalau dah terancam, perang lah sbg balasan
    Mungkin ust Doe fasiq ingin nak bagi ulasan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  60. Cuti sekolah aku tenang, tak banyak sgt fikir
    Bila mlm, boleh kerap bangun wirid dan zikir
    Takut ler nanti, berdepan mungkar & nangkir
    Tak mahu ler juga, kat akhirat nanti jadi fakir

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  61. Udah dekat seminggu hilang, Suman celaka
    Mmg sah dia dah mampos itu pelesit puaka
    Berguni ler dosa, dibawanya si renta bangka
    Akhirat nanti, tempat dia tak lain dari neraka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  62. Nasib yg sama akan kena Fucktun ma ci bai
    Dia pun usia dah lanjut, kubur kini melambai
    Setan ifrit jahil itu, mahu lagak jadi pak lebai
    Perangai busuk hati, sbb itu lah aku taji tibai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  63. Sekor lagi aku bengang, si Doe ustad bidaah
    Percayakan karamah syirik berlawan syariah
    Kini nak terus dgn Al-Quran, baca dan telaah
    Sambil aku bezikir, menanti subuh berjemah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  64. Yg paling aku bengang si duda tua Tok Gora
    Dia amat cemburu, aku berjaya pikat 'si dara'
    Sengaja reka sketsa palsu nak buat angkara
    Niat dia hanya mau sakitkan hati cgu Kejora

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  65. Si telur labuh masih tak 'TIDO'
    'DAPO'nya dah abis air 'MILO'
    Meroyan sakan kojola si 'BODO'
    Tak dapat payment dari 'JO LO'!

    Heh..heh..heh..

    Lain lain tak mau komen
    Semua paham ini wak simen
    Ilusi dia..ohh..bukan main
    Aci tua pun dia romen!

    Keh..keh..keh..

    John Doe sudah bagi peringatan
    Si 'BODO' kojola masih keberatan
    Maklumlah keturunan iblis setan
    Sah 'BODO'nya seribu tan!

    Keh..keh..keh..

    Dinihari bangun bukan nak wirid
    Hanya cium dia punya bur*t
    Ini 'cikgu' tak ada murid
    Dedak hilang hidup dah perit!

    Keh..keh..keh..

    Sis Khatijah dia nak ngorat
    Khatijah bagi penampar berat
    Mulut herot muka berbirat
    Nasib baik tak sampai akhirat!

    Keh..keh..keh..

    Tersembul mata ini binatang
    Berasap telinga Fan Tun datang
    Marah bebenor golek gelantang
    Kena heart attack..keras terlentang!

    Keh..keh..keh..kiok..kiok..

    Jom kengkawan tibai lagi
    Ini bapok tak ada gigi
    Jika berdepan kita seligi
    Dah lunyai campak perigi!

    Heh..heh..heh..

    Ini musibat nama kojola
    Boleh juga panggil Jinggila
    Berangan mahu lagak serigala
    Tapi pakai kasut 'Kikilala'!

    Heh..heh..heh..5 years old huh?


    ReplyDelete
    Replies
    1. Fan Tat..kau tau tak..berlezub si menteri kasut dan setokin hitam kena bambu dengan TS Rais Yatim dan DS Najib.

      Rasanya berbirat pungkoq dia beb..kala tak sedar dan ambik iktibar lagi, memang tak nak cakap macam mana lagi bhai !!!!

      'Sia-sia dia terus pimpin Kementerian Pendidikan'

      Selepas bekas perdana menteri Najib Razak, giliran Dr Rais Yatim pula mengkritik cadangan Menteri Pendidikan Dr Maszlee Malik untuk memasukkan skandal 1MDB dalam sejarah Malaysia.

      Rais yang merupakan bekas menteri dan penasihat kerajaan menyuarakan kebimbangannya terhadap kementerian pendidikan yang diterajui Maszlee.

      "Kalau betullah berita ini, sia-sia (jika) dia dibiarkan terus memimpin kementerian pendidikan. Rosak," ciapnya di Twitter.

      Setakat ini, ciapan oleh pengerusi Bersatu Negeri Sembilan itu dikongsi 769 pengguna Twitter lain termasuk Anggota Parlimen Rembau Khairy Jamaluddin.

      Ia turut melampirkan satu laporan media bertajuk “Skandal 1MDB masuk sukatan pelajaran Sejarah” yang memetik kenyataan Maszlee berhubung perkara itu.

      Ketika sesi soal jawab di Dewan Rakyat hari ini, Maszlee berkata skandal 1MDB dan jenayah ahli politik seperti "menyamun" akan dimasukkan dalam sejarah Malaysia.

      RAISYATIM
      @DrRaisYatim
      MasyaAllah ...kalau betullah berita ni sia sia dia di biarkan terus memimpin Kementerian Pendidikan. Rosak

      "Saya boleh memberi jaminan bahawa isu 1MDB akan dimasukkan dalam sejarah Malaysia supaya generasi di masa depan tidak akan mengulanginya," katanya.

      Maszlee bagaimanapun tidak menyebutkan secara spesifik sama ada isu 1MDB akan dimasukkan dalam kurikulum sekolah.

      Beliau menjawab celahan Anggota Parlimen Pontian Ahmad Maslan berhubung mata pelajaran Sejarah di sekolah swasta.

      "Jika kita tidak tahu sejarah, maka berkemungkinan kita akan mengulangi keburukan sejarah yang pernah dilalui, dan saya ingin tahu ada berapa sekolah swasta di negara yang mengambil (subjek) Sejarah seperti 60 Sekolah Menengah Persendirian Cina," katanya.

      Najib - yang terpalit secara langsung dengan skandal itu - turut menyindir Maszlee berhubung kenyataan terbarunya itu.

      "Saya rasa tak lama lagi Maszlee sendiri akan masuk dalam buku sejarah. Ada masa dan tempatnya kita berpolitik, dan bukan di sekolah," katanya lagi.

      Delete
    2. Mmg lah tepat, aku punya telahan
      Bukan sekadar mau buat tuduhan
      Fucktun maknyah, bacul murahan
      Main pukul curi, dia punya tujahan

      Kah kaahh kaaahhh kaaahh kaahh


      Mmg tepat, spt mana aku dah kata
      Fucktun pukimak, hanya lebih aota
      Dgn aku takut dia bertentang mata
      Cuba pukul curi, bila aku membuta

      Kah kaahh kaaahhh kaaahh kaahh


      Mmg betul le Fucktun tua ni pondan
      Agaknya, part time dia ni kerja bidan
      Aku cabar tadii, dia asyik berdandan
      Lwn Kejora, dia mmg tiidak sepadan

      Kah kaahh kaaahhh kaaahh kaaahhh


      Fucktun ni ternyata dayus dan bapok
      Masa aku cabar, dia kat tilam empuk
      Takut nak muncul masa aku hempok
      Cai2, tunggu apa lagi..aha haa..tepuk

      Kah kaahh kaaahhh kaaahh kaaahhh

      Delete
    3. Fan Tat...baik kau baca dan fahamkan apa yang diperkatakan oleh pejuang dan pembela agama Islam, institusi kesultanan dan bani melayu di negara tercinta ni...lepas ni..kalau kau tak berubah lagi, memang tak tau lah nak jadi apa pada kau nanti !!!

      Azwanddin: Kita hadir ke himpunan bantah ICERD demi agama dan bangsa agar tidak lagi dihina DAP


      “Kita hadir untuk memberi sokongan kepada perhimpunan bantah ICERD demi agama kita dan bangsa kita agar kita tidak lagi dihina oleh bangsa DAP yang selama ini telah hina islam dan melayu dan cuba merubah perlembagaan dan menghina institusi raja raja melayu.

      “Ayuh sahabat islam dan sahabat sebangsa ku ke perhimpunan bantah ICERD”

      Dato’ Azwanddin Hamzah

      Delete
    4. Ku cabar berdepan, Fucktun takut jua
      Dgn Kejora, nyah ni tak berani bersua
      Dia bukan jer bodoh, tapi tahap barua
      Balik2 modal basi sama pasal aci tua

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahh

      Delete
    5. The bes Fan Tun. Your pantun awesome, berdebuk2 Si kejora kena belasah. Hihihihi

      Delete
  66. Tadi habis musuh2 aku dah tabuh
    Pasti ada yng luka belum sembuh
    Kini gi surau pahala nak ku imbuh
    Mau berjemaah, semayang subuh

    Kah kaahh kaaahhh kaaahh kaahh

    ReplyDelete
  67. Anonymous 3 December 2018 at 21:07

    Fucktun bapok bacul mmg tidak ada jati diri
    Mlm tadi terkedu le dgn pantun2 yg aku beri
    Tak tahan aku sekeh kepala, terus cabut lari
    Pukul 2 lebih aku tidur, dia masuk pukul curi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete

    Anonymous 3 December 2018 at 22:41

    Fucktun sudah sepi, tidak lagi cakap banyak
    Dah dua tiga entry bingai ni kena aku lanyak
    Lari le dia, bila lihat cgu Kejora turun minyak
    Dia nanti muncul, bila aku dah tidur nyenyak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete

    Anonymous 3 December 2018 at 22:46

    Aku tiada, Fucktun mcm anjing menyeringai
    Dia inii suka main pukul curi, buruk perangai
    Woi.. pukimak hang lah, Fucktun tolol bingai
    Kalu penakut baik hang pi terjun dlm sungai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete

    Anonymous 3 December 2018 at 22:59

    Woi Fucktun.. naper ko diam berpeluk tubuh
    Kote dah kecut ker telor pulak dah jadi labuh
    Ko nak biar saja ke, aku pelakong tibai tabuh
    Apa ko nak pukul curi nanti dekat nak subuh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete

    Anonymous 3 December 2018 at 23:24

    Fucktun tua bingai hanya megah pada cakap
    Namun dlm berbalas pantun, dia tidak cekap
    Kini sedih & kepiluan, memeluk bantal dakap
    Sbg bapok, dia mmg ada pakej yang lengkap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete

    Anonymous 3 December 2018 at 23:28

    Fucktun dajjal terus sembunyi mcm kelawar
    Sakit tenat, luka parah, dalam dan jugak luar
    Dia ketar menggigil terkencing dalam seluar
    Aku cabar berkali-kali, masih juga tak keluar

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete

    Anonymous 3 December 2018 at 23:34

    Mlm ni Fucktun aku taji, tiada kasihan belas
    Mmg ler dia bukan lawan aku, tak ada kelas
    Pantun2 aku meluru, belum jugak diia balas
    Tak kan le nak nanti pukul curi lepas jam 12

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete

    Anonymous 4 December 2018 at 01:24

    Tiada kelibat lagi Fucktun iblis lebat gebang
    Tak dpt lagi kita nak lihat, pantun2 sumbang
    Kena dgn Kejora, ifrit ini terlentang tumbang
    Dia dah lari masuk dlm cacing punya lobang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete

    _________________________________________

    Mmg lah tepat, aku punya telahan
    Bukan sekadar mau buat tuduhan
    Fucktun maknyah, bacul murahan
    Main pukul curi, dia punya tujahan

    Kah kaahh kaaahhh kaaahh kaahh


    Mmg tepat, spt mana aku dah kata
    Fucktun pukimak, hanya lebih aota
    Dgn aku takut dia bertentang mata
    Cuba pukul curi, bila aku membuta

    Kah kaahh kaaahhh kaaahh kaahh


    Mmg betul le Fucktun tua ni pondan
    Agaknya, part time dia ni kerja bidan
    Aku cabar tadii, dia asyik berdandan
    Lwn Kejora, dia mmg tiidak sepadan

    Kah kaahh kaaahhh kaaahh kaaahhh


    Fucktun ni ternyata dayus dan bapok
    Masa aku cabar, dia kat tilam empuk
    Takut nak muncul masa aku hempok
    Cai2, tunggu apa lagi..aha haa..tepuk

    Kah kaahh kaaahhh kaaahh kaaahhh

    ReplyDelete
  68. Ini mau tuju dekat si Gora yang tiada agama
    Lihat bagaimana jam 6:40 pukulan bergema
    Mmg Kejora & GN bagaikan senada seirama
    Tapi kami entiti lain bukan orang yang sama

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yessss Anon...ko terus hempuk si Fan Tat tu sampai dia kena buasir...boleh kan beb ????

      Delete
    2. Ya bro GN,

      Fucktun tolol, mmg jahat punya anasir
      Suka pukul curi sembunyi balik langsir
      Ku ajak ke tengah, dia tetap di persisir
      Tapi aku nak tala, sampai dia ni buasir

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

      Delete
    3. Bro GN:

      Aku dah maki Fucktun serba serbi
      Dia ku lenyek jadi serupa tapai ubi
      Tapi tak keluar jua ini lahanat babi
      Menangis je bapok ni serupa baby

      Kah kaahh kaaahhh kaaahh kaahh

      Delete
  69. Apa2 hal pun bro Anon...sebelum pekena kopi o kaw dengan roti canai pagi ni, ada baiknya kita layan satu artikel yang cukup2 berinformatif berkaitan isu kuil Seafield tu beb !!!

    Seafield Hindu temple riots: The “who’s who” behind the scenes

    Raggie Jessy Rithaudeen

    One City Development Sdn Bhd (One City) is the property developer at the center of the Sri Maha Mariamman Devasthanam Hindu temple issue.

    A news report dated the 28th of November 2018 attempted to put the spotlight onto Ayala Corporation, Philippines’ oldest and largest conglomerate known to date. Ayala has diverse business interests that include packaging as well as food and beverage (F&B).

    The company is linked to San Miguel Corp via Purefoods Corp and several of the latter’s subsidiaries. On the 15th of December 2010, San Miguel excercised a share option that gave it a 68.3 percent stake in Petron Corporation, the largest oil refining and marketing company in the Philippines.

    A press release by Petron Malaysia dated the 5th of June 2013 confirmed that one of San Miguel’s shareholders was none other than Mirzan Mahathir, sone of Malaysian premier Tun Dr Mahathir Mohamad.

    According to documents I sighted, Mirzan was elected to the Board of Directors at Petron Corporation on the 13th of August 2010.

    Several quarters from the DAP attempted to link Mirzan and Mahathir to the temple melee by leaking to media that Ayala’s property arm, Ayala Land, owned 66.25 percent of the Bursa Malaysia-listed MCT Berhad, One City’s parent concern.

    The attempt was to link the Monday riots to Mahathir in a bid to shift the spotlight from the true perpetrator, a Chinese lawyer.

    Question is, who’s the lawyer?

    Let’s kick things off by asking ourselves who Tan Sri Barry Ming Choon Goh is.

    Aged 54, Barry has been in the civil construction business since 1997 and, together with Dato’ Sri Tong Seech Wi and Dato’ Goh Meng Keong, co-founded Modular Construction Technology Sdn Bhd.

    In 1994, Barry incorporated APT Focus Sdn Bhd to trade electronic and electrical components across Southeast Asia and several other parts of the world.

    APT eventually changed its name to B&G Capital Resources Sdn Bhd before being consolidated with Modular under MCT Consortium Sdn Bhd in 2004.

    Barry gradually renamed the umbrella company MCT Consortium Berhad. He is currently the Chairman and Executive Director of the Subang Jaya based BGMC International Limited, a company that got listed in the Hong Kong Stock Exchange on the 9th of August 2017.

    Enter Ariffin bin Mohd Ariff.

    Ariffin joined BGMC on the 21st of June 2007 and currently serves as the company’s Vice Chairman and Executive Director.

    He has been linked to several failed development projects, including the abandoned Kampung Koskan Tambahan project in Sungai Choh, Rawang.

    The project involved the construction of 43 single-storey bungalows by developer Ehsanibu Sdn Bhd, a company Ariffin himself served as director of prior to his association with BGMC.

    A check with several quarters revealed that Ehsanibu wrapped operations up some months after it ran into trouble, with some insisting that the company was involved in a scam together with the now defunct Chief Park Sdn Bhd, a property investment company Ariffin also served as the director of.

    Ask anyone in the construction industry, and he (or she) will tell you that when we talk about BGMC, we’re talking about MCT, and by extension, One City.

    The two are heavily involved with one another and have key personnel listed either as common shareholders or associates. It is a wonder that BGMC still has Ariffin on board given his track record of project failures.

    A check by my team revealed that his closest associates include Azham Malik bin Mohd Hashim, Kok Lee Teh, Boon Tuck Chua, Siu Man Kuok, Yuk Yeung Ng, May May Chan, Cho Ha Kong and Scott Schouenberger.

    Kok Lee Teh happens to be a co-owner of many business concerns together with Barry, including Oasis Island Properties Limited, a privately owned investment vehicle.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon..ini ada sambungannya lagi bhai !!!

      May May Chan, on the other hand, was appointed Non-Executive Director at Pentamaster International Ltd on the 19th of December 2017 and is currently the Chief Executive Officer of ZICOInsource Inc, a dedicated resource and advisory services company.

      In July 2017, she joined BGMC as Non-Executive Director and assists the company with legal matters.

      She was admitted to the Malaysian Bar in March 1991 and has vast experience in human resource and corporate management related matters.

      She is said to have associated herself with land disputes in an advisory position since joining BGMC in July 2017.

      Question is, was she among those who advised One City and Barry on how to handle the Seafield temple issue?

      Why is the DAP and even Tan Sri Muhyiddin Yassin so focused on the so-called Malay lawyers who’re said to be linked to Ayala when both MCT and BGMC are known to associate and even employ Chinese members of the Bar Council?

      Several sources indicated to me that these members, May May included, are associated with the DAP one way or the other.

      Question is, could one of them have hired thugs to threaten the temple’s committee members?

      Kau nampak tak tangan2 ghaib dari DAPigs yang menjadi dalang di belakang semua wayang ni tak ????

      Delete
  70. Fucktun terkedu spt anjing mengawan
    Aku balun ganyang, dia tidak melawan
    Hoi..barua muka serupa bontot cawan
    Apa ngko dah kena sakit sasau sawan

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

    ReplyDelete
  71. Fucktun bingai, terus kaku kekok
    Kini asyik sambung puting rokok
    Aku tiada, kemaiin lagi berkokok
    Kini dia menghilang ini mangkuk

    Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh

    ReplyDelete
  72. Alhamdulillah..Datuk Bandar KL dah beri kebenaran untuk himpunan kesyukuran anti ICERD diadakan di jln Raja nanti. Sama2 lah kita melapangkan masa untuk menghadirinya !!!!

    8 Disember penentu solidariti Melayu Islam menentang DAP

    “Kalau umat Melayu gagal untuk tunjukkan betapa kita mampu bersatu menentang bangsa DAP pada 8 Disember ini, saya khuatir, bangsa DAP akan lebih berani untuk hapuskan hak dan aibkan maruah kita”

    Amran Ahmad Nor

    ReplyDelete
    Replies
    1. Demi Islam, demi Melayu, melaut manusia di sana nanti.....insyaallah

      Delete
  73. Fucktun cuba mahu tunjuk gagah
    Dgn aku, dia cuba nak bertelagah
    Kinii, dia dah kecut bila ku sergah
    Terus dajal ini cabut lari punggah

    Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh

    ReplyDelete
  74. Dah cabut lari ke dia pengarang buku
    Tadinya pukul curi buruk tingkah laku
    Malu ler dia ni, Fucktun tua kera duku
    Dibiar bodoh saja kepala dia aku luku

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahh

    ReplyDelete
  75. Fucktun umpama, muka kena diludah
    Lari sembunyi semacam haram jadah
    Mmg dia tak cekap berpantun madah
    Pagi dikarang, petang baru nak sudah

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

    ReplyDelete
  76. Fucktun kucing tua yg tumpul taring
    Kalau aku tiada, kemaiin dia nyaring
    Tapi kini, mcm org yang sakit gering
    Tibai dia tak lawan, aku mula boring

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

    ReplyDelete
  77. Fucktun spt tiada modal, nak diolah
    Ini lah akibat, bila tak tinggi sekolah
    Spt Doe le agaknya dia ngaku kalah
    Ok lah buat sementara ni aku belah

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

    ReplyDelete
  78. Wow Geng Najib pekebun pokok sawit sebatang kerja 'round the clock' nampak gayanya 💤💤💤.

    Last comment hampir pukul 2 pagi ...kemudian mula kuliah suboh sebelum pukul 7 pagi 😎😎😎😎

    PM Mahathir kata dia perlu tidor selama 6 jam .
    Tapi penjilat tegar Geng Najib off tak sampai 5 jam ..wow...wow...wow !!

    Ni sudah pasti hasil sawit sebatang lebat sungguh 🤣🤣🤣🤣🤣

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si anon pun tiada kurangnya ..malah lagi hebat .

      Delete
  79. Pak Diny kata memanglah betul
    Ini Geng Najib sama je biol
    Kojola baghal perangai si Kitul
    Kat sini bontot sentiasa bersiul!

    Heh..heh..heh..

    Sakit hatinya dah kena pelangkong
    Ini keturunan hantu jerangkong
    Tak 'TIDO' malam asyik menyangkung
    Celah kelengkang membusuk pekong!

    Heh..heh..heh..

    Air 'MILO' dah habis bergelas
    Mengamuk sakan 'pantatun' tak balas
    Rugi melayan..takde 'class'
    Meroyan sambil 'burung' dipulas!

    Heh..heh..heh..

    Dulu kata dia Petani
    Tanam kobis untung berguni
    Ajak jumpa tak pernah berani
    Menggigil lutut, kecut 'chuni'!

    Heh..heh..heh..

    Baghal si kojol dah naik hantu
    Kepala berasap 'TELO' menggerutu
    'Pantatunnya' tak layan jadi begitu
    Dalam seluar melayut 'batu'!

    Heh..heh..heh..

    Panas bontotnya dah keluar asap
    Panggil bomba dari Buloh Kasap
    Polis pun datang periksa si'hansap'
    Tertangkap..rupa2nya dadah dihisap!

    Heh..heh..heh..

    Merusuh kat kuil kojola pun ada
    Dia perasan dialah leader
    Nasib FRU tak sembur lada
    Tak si Aci dah jadi janda..

    Keh..keh..keh..kiok..kiok..

    Nasib malang berok se ekor
    Sepanjang malam nak settle score
    Orang seronok 'TIDO' berdengkur
    Bersengkang mata pencacai hardcore!

    Keh..keh..keh..kiok..kiok..hihi!



    ReplyDelete
  80. Hahaha, ketawa pecah perot baca pantun Sdr Fan Tun . . Iye twrok benor skrng Kejora, sampai tak tidurr dia pulun conquer Blog Tuan Budin.
    Agaknya dia da jafi sleepless talking dead..pok pek pok pek. Sapa naj jafi "Rick" mcam hwto dlm siri Fox movies "Walking Dead" belangkong kepala Kejora, biar terkancing gigi dan bersembur otak.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...