Friday 14 December 2018

SURAT TERBUKA RAFIZI BUAT KJ


Saudara Khairy


Saya pasti Saudara menerima banyak mesej hari ini. Saya memilih untuk menghantar mesej yang terbuka kerana kita ada tanggungjawab untuk bercakap secara terus-terang.


Walaupun berita ahli-ahli parlimen UMNO keluar parti beramai-ramai ini sudah berlegar buat seketika, ia tetap mengejutkan. Saya faham kesannya kepada Saudara dan rakan-rakan saudara di dalam UMNO, kerana kami sendiri pernah melalui ketika ia berlaku kepada KEADILAN dalam tahun 2010 dahulu.


Sudah tentu ada yang menuduh saya menjadi penyokong UMNO sekarang, hanya kerana saya menyebut “saya faham kesannya kepada Saudara”.


Tidak ada pemimpin yang sayangkan partinya dan perjuangan yang diangkat oleh partinya, yang tidak terkesan apabila wakil rakyat (yang menang atas tiket partinya) keluar parti. 


Bukan atas alasan prinsip atau berbeza pandangan mengenai dasar yang pokok, tetapi kerana menjadi pembangkang (setelah sekian lama menjadi kerajaan) tidak semudah semasa menjadi kerajaan dahulu.


Tujuan saya menulis surat kepada Saudara ialah untuk meyakinkan Saudara untuk kekal berada di dalam UMNO, kerana saya percaya rakyat dan negara memerlukan barisan pembangkang yang cekap, cerdik, jujur, amanah dan ikhlas.


Sebuah kerajaan yang terlalu kuat kerana pembangkangnya lemah, akan terdorong ke arah pelbagai salah guna kuasa. Kita sudah melaluinya selama 61 tahun.


Kekalahan UMNO (walaupun perit kepada pemimpin dan penyokong UMNO) memberi peluang kepada UMNO untuk melalui pembaharuan. 


Saya berdoa UMNO menginsafi segala masalah yang lalu yang menyebabkan ia ditolak rakyat dan kembali untuk berkhidmat kepada rakyat dengan sejujurnya.


Saya tidak bersetuju dengan sebarang tindakan untuk meranapkan mana-mana parti pembangkang. Saya mungkin tidak bersetuju atau tidak sehaluan dengan tindakan atau pendapat parti-parti pembangkang, tetapi saya menghargai peri pentingnya parti pembangkang yang berkesan untuk memastikan kebajikan rakyat sentiasa terjaga.


Beberapa hari, minggu dan bulan yang mendatang mungkin mendung buat Saudara dan sahabat-sahabat yang ikhlas ingin membantu rakyat atas platform UMNO.


Tetapi percayalah, jika Saudara berpegang kepada niat untuk berkhidmat dan membela rakyat, pemergian mereka yang meninggalkan UMNO ini akan menguatkan UMNO.


Dengan syarat pimpinan-pimpinan UMNO yang kekal mesti takut kepada Allah, menolak rasuah, menyeru ke arah persaudaraan rakyat pelbagai kaum yang membina, berjiwa progresif yang menggalakkan (bukan menidakkan), berkata benar dan benar-benar menjiwai rakyat.


Saudara menjadi harapan ramai orang muda yang mahu melihat politik Malaysia yang lebih baik dan mendamaikan di masa hadapan.


Untuk itu, Saudara perlu kekal di dalam UMNO dan terus bersuara agar UMNO menjadi parti pembangkang yang berkesan.


Saya akan dimaki kawan dan lawan kerana berpandangan begini. Tetapi itu peranan orang yang berjiwa bebas seperti kita, supaya ada orang yang terus bersuara walaupun pahit.


Saya mengucapkan selamat maju jaya kepada Saudara.


Rafizi Ramli.

87 comments:

  1. Semasa ada kuasa semua orang boleh nampak dengan jelas sikap angkuh dan tamak kebanyakan orang UMNO terutama yang ada jawatan tinggi. Sekarang ni banyak yang cuba menunjukkan bahawa mereka sudah tak sehaluan dengan rakan mermenunjukkaneka yang masih mahu pertahankan UMNO. Kenapa? Sebabnya mereka tahu UMNO sudah tak ada masa depan. Yang mahu terus kekal dalam UMNO kebanyakan ada masaalah peribadi. Jadi terpaksalah berpura mereka akan tetap dengan UMNO cuma masing-masing tengah kerunsingan bilakah gliran mereka akan tiba untuk dilondehkan salahlaku mereka dimuka pengadilan nanti. Saya tidak faham apa pasal kita perlu sangat dengan pembangkang jika ianya belum pasti boleh membantu negara. Ingat mereka ni sebenarnya sedang sakit hati pada PH yang telah membuat kuasa mereka terlucut. Dengan perasaan macam ini, mahukah mereka menjadi pembangkang yang berhemah dan membantu? Apa tidak bolehkah PH menubuhkan satu atau lebih badan pemantau sendiri dengan kuasa secukupnya supaya boleh perhatikan dan menegur perilaku kerajaan sekiranya ada yang tak betul. Mindset kena kehadapan sikit!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sdr Rafizi cerdik disegi pelajaran tapi bodoh disegi perancangan politik. Tersalah pilih tok guru.
      Bintang sudah rosak.

      Delete
    2. Di mana kah tuan hamba dapat ramalan itu wahai kekanda..

      Delete
  2. Masalahnya ialah si KJ ini pun bukan boleh diharap memegang amanah bangsa.Kalau beliau hebat,sudah tentu awal-awal lagi dia tentang Najib perosak.Naik dalam UMNO pun secara express kerana Bapa Mertua.Tiada lagi dalam UMNO pemimpin berkualiti yang berkaliber dan boleh diharapkan.

    ReplyDelete
  3. I concur with you saudara rafizi. Although i dont agree the way you campaign during party election but then as long as you dont do corrupt thing,steal and so on..i support your free spirit way.

    ReplyDelete
  4. Yang kekal dalam umno
    1. Najib cif lanun
    2 zahid ponorogo sapu duit tafiz
    3 nazri baling cawan kena muka sendiri
    5. Ahman mazlan gst
    6. Azeez lanun tabung haji
    7. Naina marican
    8. Tengku celop
    9. Mahatzir solar
    10. Bung moktar
    11. Ismail kotak ikan
    12 annuar musa
    13. Noh omar
    14. Shidn philopile
    15 azalina lelaki tak perempun pun tak


    ReplyDelete
    Replies
    1. Dan jangan lupa
      GENG NAJIS HARAMJADAH

      Delete
    2. Tajudin menyalak nak nyorok kat mana?

      Delete
    3. Si melayutakberkhatan...Aiikkk..kau memang pekak badak dan bodo sombong tak paham bahasa ke apa haah???

      Dah berbuih mulut aku menegaskan aku tak pernah menjadi ahli UMNO atau mana2 parti parti politik kat negara ni dari dulu sampai lah la ni.

      Kalau kau dapat buktikan aku sebagai ahli UMNO...aku sanggup potong jari kelingking bhai!!!

      Setau aku lah...yang jadi ahli UMNO berjawatan pengerusi tetap sampai pencen ialah Wak Suman penjaja Tempek bacin. Korang nak tau tak kenapa dia terjun dalan biznes tu...sebab bila kuar UMNO, dia tak dapat projek lagi lah tu..betul tak Wak???

      Delete
    4. Pergi mampus lah dengan kau anjing Najib HARAMJADAH

      Delete
    5. Geng najib walau kau tu tak jadi ahli umno tapi pemikiran still macam puak umno@pas kira kau tetap dunguuu lah geng najib oiii hahahahaha


      Kaaahh kaah kaaaahhhh kaaahh

      Delete
  5. Seperti Rafizi, saya juga menyeru GN untuk kekal menyokong Najib sambil mengutarakan idea2 bodohnya. Mungkin ada pembaca yang tak akan berpuashati, dan akan mencop saudara sbg woof woof atau pun oink oink, tapi percayalah saudara, macai sebebal saudara mmg diperlukan dalam pembinaan bangsa dan negara. Lagi pun tak meriahlah blog ini jika hanya sehala dan tak ada perbezaan pendapat. Betul tak bhaiiii?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bulat Kontol dan Si Kulop melayutakberkhatan...apasal lah bebal dan bangang sangat kau ni haah??? Aku ingat dah berkuranagn sikit tapi rupa2nya...dah mencanak naik sampai langit ke tujuh pulak lah.

      Berapa ribu kali aku dah tegaskan bahawa aku tak menyokong DS Najib, tapi menyokong perjuangan untuk memastikan kerajaan Msia ni masih kekal dalam tangan melayu bumiputera ya tak kira lah parti mana pun.

      Walaupun begitu aku memang anti sangat pada parti melayu yang sekarang ni tengah sibuk ghairah mencuri MP2 dan ADUN2 UMNO untuk menambahkan MP2 mereka dalam kerajaan.

      Kalau dah sedar MP2 mereka hanya seramai 13 orang tu...redha dan terima aje lah. Tak malu ke nak curi MP2 dari UMNO tu ...dulu kutuk dan hina mereka macam2 tapi sekarang nak jilat balik kahak hijo tu.

      Aku sokong sangat kenyataan Ramkarpal Singh yang menegaskan Bersatu ni membuat langkah yang sangat berbahaya kepada Fuckatan Haprakan kalau menerima MP2 tersebut...ini secara tak langsung mengkhianati kepercayaan Fuckatan terhadap Bersatu.

      Hakikatnya...ini menyerlahkan bahawa Tun Madey dan Bersatu ni sememangnya takde niat langsung nak serahkan PM ke 8 kepada Bang Non..sebab tu lah dia yang menjadi perancang utama kepada penghijrahan beramai atau mass exodus MP2 dan ADUN2 UMNO keluar dari parti.

      Walaupun Tun Madey mengatakan mereka yang keluar UMNO ni mesti menunjukkan sokongan terlebih dahulu kepada kerajaan yang sedia ada...tapi ini hanya syarat remeh aje, hakikatnya konpom punya mereka semua dah masuk Bersatu, tapi belum dibuat pengisytiharan secar rasmi aje.

      Yang pasti..rentetan dari perkembangan baru ni, Bang Non takkan berdiam diri aje. Dah tentu lah dia dah sediakan kontigensi plan untuk menggagalkan komplot Tun Madey ni untuk mensailangnya dari kerusi empuk PM tu...dengan bantuan si Tokong Kit Sial dan DAPigs.

      Kini..rakyat Msia WAJIB terima hakikat bahawa ada dua blok besar dalam Fuckatan Haprakan ni iaitu:

      1) Blok DS Anwar( bersama2 25 MP PKR yang bersetia kepadanya) + DAPigs + MP2 Amanah

      2) Blok Tun Madey ( berserta semua MP2 Bersatu) + Kartel Azmin( berserta 25 MP2 PKR yang pronya) + MP2 Warisan + MP2 umno yang keluar parti + MP2 dari Serawak di bawah Abang Joe.

      Kalau dilihat..ternyata blok Tun Madey lebih berpeluang besar untuk menguasai parlimen, tapi ini semua atas kertas aje..Bang Non dah pasti ada senjata rahsia untuk menangani blok Tun ni !!!!

      Delete
    2. Laaa... Kau pun satu GN. Suka sangat mengelirukan org. Kalau tak sokong Najib, janganlah letak nickname Geng Najib. Letak nama lain. Misalnya Geng Baboon ke, Geng Beruk ke? Tak pun Geng Kukang Malaya, sebab perangai kau serupa macam makhluk tu. Setuju tak bhaii?

      Delete
    3. Dia tak akan tukar nama dia
      Nanti tak masuk elaun
      Kalau pakai nama lain, nanti boss tak kenal

      Delete
    4. Geng babi paling sesuai sebab asyik nak menyondol je tak ikut tajuk.

      Delete
    5. dari dulu kan dia geng kepala butuh!

      Delete
    6. Geng najib walau kau tu tak jadi ahli umno tapi pemikiran still macam puak umno@pas kira kau tetap dunguuu lah geng najib oiii hahahahaha


      Kaaahh kaah kaaaahhhh kaaahh

      Delete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. 1.Antara sifat semulajadi bangsa Melayu adalah "Penyembah Ketua".Selagi ketuanya berkuasa,tak kira baik atau buruk sifat ketuanya itu,dia akan taat setia.Inilah yang berlaku dalam parti UMNO ,masa sebelum PRU 14 dahulu.Malah ramai juga yg meniru sifat ketua. Jika ketuanya bersifat lanun sekalipun, maka itulah ikutannya.
    Kemasukkan AP UMNO ke PPBM seeloknya dialu-alukan.Malah tidak salah kalau PPBM digelar UMNO 2.0,kerana tidak ada masakini sebuah parti yang akan membela nasib bangsa Melayu kecuali PPBM.AP2 UMNO yang berpaling tadah ini, boleh dinggap berada dalam rumah baru dan ketua rumahpun orang baru.Mereka pasti akan bersifat baru!!!

    2.Situasi AP berpaling tadah ke PPBM, menimbulkan rasa tidak senang kepada individu-individu tertentu dalam PH yg. perjuangan politik mereka lebih kepada menaikkan orang tertentu untuk jadi PM.Kerana selama ini, mereka kononya berada dalam situasi selesa atas bilangan AP terbanyak dalam PH.

    AKHIR KALAM -AYOH!!!!AP UMNO masuk PPBM kerana anda diperlukan bagi membina semula kekuatan politik bangsa,selepas kepala lanun kami tewaskan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mas dah kata dia tidak kisah bab parti
      Bagi dia yg penting adalah cinta sejati
      Kata nya, "Mas cintai abg, setulus hati"
      Dan, "Biar seribu tahun, Mas kan nanti"

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

      Delete
  8. Geng-geng musibat dalam PKR yang berkempen untuk Rafizi masa pemilihan PKR baru ini,aku lihat lebih bahaya dari
    AP UMNO yang nak masuk PPBM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu semua 'Geng geng yg menggigit'. Menyamar sebagai Pejuang Melayu.

      Delete
  9. UNTUK CIKGU KEJORA,SANG JEJAKA HANSEM TUNJANG MALI!!!

    Selepas aku bertunang dengan Mas nanti, aku akan jumpa cikgu ni, dan minta Mas buat "psiko rayuan", agar cikgu ni masuk PPBM.

    Aku memang tak mampu, tetapi Mas boleh kerana Kejora memang mudah cair ngan pompuan cantik!!!

    Irna adalah suatu pertukaran untuk Mas.

    Ingattu bro Kejora~~~~~

    yiiippppppp pi!!!!

    ReplyDelete
  10. saperti 'grand master' chess, tiada siapa yg tahu gerakanyg akan d ambil oilh tun m.

    opsyen yg ada pd nya makin meningkat apabila kelemahan pihak lawan makin menyerlah.

    selaku pemerehati 'arm chair', kita hanya mampu membuat telahan apa akan terjadi dlm masa terdekat berdasarkan analisa terhadap maklumat yg ada.

    ramalan saya ia lah tun m akan d jemput semula utk memimpin UMNO setlh pemimpin korup serta yg terang2 menentang nya d singkir. (insya'allah,tun m akan menerima nya).

    t sri muyid akan d lantik menjadi tim presiden UMNO n atas suara terbanyak akan d minta mengganti tun selaku PM dgn ds azmin sebagai tim nya apabila tiba masa nya.

    bro anwar akan kekal selaku presiden PKR.

    HIDUP UMNO BEWRSATU !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Situasi yg berlaku sekarang aku lihat sebagai bunga-bunga kepada suatu perbalahan politik yg di sebut "PERANG MUTLAK" oleh saudara John Doe.

      Bermula dengan surat Rafizi kepada Khairi, aku dapat rasa
      kerisauan sangat di kem tersebut!!


      Kita dah semakin hampir ....2019

      Delete
    2. Yang babenornya..Tun dah tak nak dengaq lagi perkataan "UMNO"!!!

      Dia nak parti BERSATU jadi kuat!!!

      AP UMNO kena masuk BERSATU la

      Kalu Tun masuk UMNO, secara otomatisnya,
      jawatan PM kena lepas!!pasal UMNO pembangkang.

      Delete
    3. bak kata mat salleh. 'in politics we r always reminded of d art of d possible'.

      saya berani membuat telahan ini olih kerana sudah ada penngerak dlm umno sendiri yg sdg berkerja keras k arah itu.

      ada kah yb ds hamzah zainuddin (yg sampai sekarang amat rapat dgn tun m) d beri kepercayaan ini ?

      hanya masa yg bolih memberi pencerahan.

      Delete
    4. Setuju 100% dgn sdr PS.

      Tun M telah dengan jelas, terang, yakin dan komited pada pandangannya bahawa UmNo telah mati dan hanya layak dibubarkan.

      Mengharap Tun M kembali kepada UmNo ketika PPBM telah pun diwujudkan adalah harapan yang salah dan tidak benar, malah saya kira langsung tidak menjadi pertimbangan Tun M di dalam usahanya untuk menyatukan bangsa Melayu.

      Mahu satukan bangsa Melayu? Bubar kesemua parti politik Melayu selain PPBM terutama UmNo yang telah berpaling.

      Tun M tidak akan berbalik lagi kepada UmNo. Nama jemaah ini sudah sangat busuk sehinggakan pertukaran kepimpinannya tidak langsung dapat mengubati kebusukannya.

      Lupus adalah satu-satunya jalan keluar yang betul bagi UmNo dan para pengikutnya.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    5. saya hormati segala pendapat sungguh pun ia nya berbeza.

      insya'allah saya akan kongsikan maklumat menganai segala usaha yg tlh d buat olih beberapa pemimpin kanan UMNO sendiri.

      saya masih yakin n percaya yg tun m akan memimpin UMNO samula dlm masa terdekat.

      "bagai sireh pulang ke gangang"
      (like betel back to the handle).

      insya'allah.

      Delete
  11. Geng Najib lain cerita
    Bukan politik..hanya 'berniaga'
    'tak pihak siapa'..dia dah kata
    Tanam kobis, sawi, pengaga!

    Tapi Bijan dijilat habis
    Badak jugak ditolong tepis
    Kita sebut..dibaling kobis
    Hidungnya merah..kempang kempis!

    'Berkumpul Dataran' teruslah jitu
    Sokong Lanun nombor satu
    'membela' bangsa setiap waktu
    Felda,Tabung Haji rosak begitu!

    Terkeluar tekak 'sayangkan' bangsa
    Dok terkulat tak buat apa
    Seronok berhimpun membuang masa
    Lepas berhimpun..semuanya lupa!

    Bangsa Melayu ramai dah rugi
    Hilang maruah dan jatidiri
    Ke kampung, pendalaman silalah pergi
    Ceramah, maklumat..buat sendiri!

    Dok melahu tak buat apa
    Lepas tu heboh sayangkan bangsa
    songlap hak Melayu tak pernah lupa
    Sudah sendawa rasa selesa!

    Itu sebab AmeNo kecundang
    Hanya projek,ringgit dipandang
    Jatidiri bangsa sudah tertendang
    Gejala sosial dia tak hadang!

    Asyik aje nak buat duit
    Peduli apa Melayu dah sakit
    Songlap,tipu bukan sedikit
    Cina dah naik.. baru nak ungkit?

    Tak sokong Najib..dituduh DAP
    Agama kita menjaga rapi
    Pelbagai rintangan Tun hadapi
    kesenangan sendiri ditolak tepi!

    GN hanya ingin memukul
    Sayang Melayu konon berkumpul
    Jatidiri, agama semakin tumpul
    Kenapa ini tak perbetul?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fan Tat...Takkan lah kau tak perasan..semua MP2 UMNO yang keluar parti tu adalah ditriggerkan oleh Tun Madey dan Bersatu haah???

      Ini ada kaitan dengan nak tunjuk kuasa sapa yang lebih hebat dan kuat untuk memancing MP2 tu kedalam blok mereka...semata2 untuk mendapat kuasa politik, tapi bukan untuk memastikan kesyumulan Islam, kedaulatan Institusi kesultanan serta kelangsungan bani melayu terus dipertahankan !!!

      Actually, those that met Dato’ Seri Anwar Ibrahim belong to a different group altogether, a group that does not have as many MPs as the group that met Mahathir.

      Basically, UMNO is split right down the middle with the existence of two groups – group Zahid Hamidi, and group Hishammuddin Hussein.

      Group Hishamuddin is aligned with Mahathir and has 30 or so MPs backing it.

      Group Zahid is aligned with Anwar and has only a fraction of the remaining MPs supporting it.

      The majority in the Majlis Kerja Tertinggi is with Zahid though.

      This is rakyat telling the groups to stop the wheeling and dealing and unite for the sake of the ummah.

      There is no point in you attending rallies and telling Muslims to unite when you yourselves can’t see eye to eye.


      PETALING JAYA: It is pre-emptive to assume that the Umno members who left their party will be joining Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), PKR president Datuk Seri Anwar Ibrahim said today.

      In a press conference here, the Port Dickson MP also revealed that PKR too had been approached by “quite a number” of Umno leaders, adding, however, that his party would not welcome the defectors.

      “Firstly, we are pre-empting the fact that they may join PPBM, which is not the case now, but whatever the consensus, we must appreciate the fact that this is a reform government,” Anwar told reporters.

      He also requested that PPBM consider the issue of integrity when accepting the Umno defectors.

      “We are committed to the Pakatan Harapan (PH) agenda. The issue of integrity and the need to continue to take effective measures must be pursued, but it is, of course, up to PPBM to consider these views.

      “As a rule, I can only say for PKR. PKR has been approached. I do meet them, and in politics although some people express their displeasure about meeting, I don’t understand. They can join parties but they can’t meet?” Anwar asked.

      He added that he would also not be discussing the Umno defectors with PKR’s leadership.

      “We have not accepted, and I don’t intend to pursue this with the leadership to consider. I don’t think it is proper for me to name them. But I do appreciate the fact that they did approach, but I made it very clear to them that we are a party committed to reforms,” he added.

      Anwar said he also advised the Umno defectors to allow PH to pursue its reform agenda, without “any hindrances”.

      Even though Umno won a respectable 54 seats in the 14th general election, the party has been bleeding lawmakers, since its first-ever loss of federal power, numbering at 10 MPs so far.

      Sabah Umno lost yesterday nine out of its 10 assemblymen, four out of its five MPs, and most of its state liaison committee, with the defectors pledging support towards Prime Minister and PPBM chairman Tun Dr Mahathir Mohamad’s leadership.

      Previously, six MPs left Umno, three of whom — Jeli MP Datuk Seri Mustapa Mohamed, Bagan Serai MP Datuk Noor Azmi Ghazali, and Masjid Tanah MP Datuk Mas Ermieyati Samsudin — joined PPBM.

      Another, Labuan MP Datuk Rozman Isli, joined Warisan.

      Delete
    2. Statement pujuk diri sendiri
      Boleh jalan dah GENG NAJIS HARAMJADAH

      Delete
    3. Geng najib walau kau tu tak jadi ahli umno tapi pemikiran still macam puak umno@pas kira kau tetap dunguuu lah geng najib oiii hahahahaha


      Kaaahh kaah kaaaahhhh kaaahh

      Delete
  12. Replies
    1. Setuju 100%,

      Kehebatan sdr Fan Tun berpantun adalah setaraf kehebatan Pak Usman Awang menulis sajak, dan setaraf P. Ramlee menulis lagu.

      Sungguh luar biasa. Saya pasti di luar sana sdr Fan Tun juga adalah seorang insan luar biasa.

      In shaa Allah satu hari kita semua akan bertemu.

      Delete
  13. Teori RAHMAN dah tamat

    Kini jawatan PM mengikut turutan abjad MAHATHIR

    M-Mahathir
    A- tak pasti
    H-Hishamuddin

    Rasa aku Hisyam akan masuk BERSATU pada 2019

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buat2 malu pulak Gora!

      M-Mahathir
      A- Anwar
      H-Hishamuddin

      Kah kaahh kaaahhh

      Delete
    2. Aiiik..Bodo kau tu jangan lah tunjuk sangat..buat malu orang kampung aje beb.

      Dah tentu lah..A tu untuk Anwar Ibrahim..sapa lagi yang lebih layak jadi PM ke 8 kalau bukan dia...takkan lah Azmin pulak kot ???

      Delete
    3. geng kepala butuh....sejak bila ko pandai??? semalam aku tanya ko dari mana ko belajar harga kelapa sawit kerajaan yg letak suka2....tapi ko tak berani jawab pun.

      sebab tu jgn memandai2.......lembu memang suka tunjuk pandai!

      Delete
    4. Aku rasa rosmah mansur akan masuk pas esok ni...kompom rosmah bosan dgn najib razak dah

      Delete
    5. GN/KEJORA,

      Aku dah agak ko akan sebut A tu Anwar..kah...kah

      Sejak Rafizi dan gengnya tewas masa pemilihan PKR
      baru ni...aku macam tak yakin bang non jadi PM8.

      Sebab itu aku kata "tak pasti".

      Delete
    6. Bro Putra....
      "Siapa yang menanam angin dia akan dapat munuai badai."
      betul kah pribahasa ini?.. ...jika salah maaf ye.. ..
      Saya sek tak ada BA ...he...he...

      Delete
  14. Fan Tat...Kalau kau betul sorang yang waras, takkan lah kau percaya kenyataan Tun Madey seperti di bawah ni???

    No plotting in UMNO MP departures?

    Mahathir says there was no plotting in the departure of Sabah UMNO MPs from the party.

    On contraire, the departure was plotted and mediated by a certain Dato’ Seri who happens also to be an UMNO member.

    Almost all MPs who left were either threatened with criminal charges or offered hefty sums to leave the party.

    The rakyat concern is purely the solidarity of the ummah, the special privileges accorded to Malay-Muslims, the integrity of Islam and the sanctity of the Monarchical Institution.

    Mahathir, however, admitted that he had met with Sabah Umno leaders recently.

    He said the leaders met and told him that they wanted to leave Umno.

    “Yes, they came to tell me they want to leave Umno,“ he said.

    Dari pengakuannya tu...kau masih percaya 150% lagi ke kalau dikatakan Tun Madey langsung tak terlibat dalam mass exodus MP2 Umno ni bhai???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kat dalam blog ini, kebanyakan pengunjung adalah orang-orang yang waras kecuali dua tiga ekor
      Yang pertama dan utama adalah kau GENG NAJIS HARAMJADAH dan kejora musibat

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  15. Rafizi orgnya kuat kerja..kehulu kehilir bawak dia punya treler..dia bongkar slewengan kerajaan b n bagai nak gila..kini dia buat trailer..kj dia bela..supaya pembangkang pantau semak kerajaan yg ada x tersasau songlap pula..cantik!..
    Bang Shah..dia pun kena turun naik mahkamah..apa kes 100j k b s lesap ankara kj ke mamah..
    Kehkehkehhehhehhhe
    jgn lepas tiap sorang mentekedarah..
    Duit kerajaan habis punah..rakyat jugak yg susah..susahmelayususah beb..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lama dia sabah dan sarawak hari itu.....apa dia buat?
      ....hasilnya kelam kabut habis pkr sabah sarawak.
      he...he....

      Delete
  16. Si Kulop melayutakberkhatan...my BFF dunia dan akhirat.

    Dah tentu lah kita sama2 bersetuju kalau dikatakan...

    MP UMNO sekarang ni Seperti Goreng Pisang Panas di persada politik negara !!!!

    Kegelisahan pemimpin-pemimpin Pakatan Harapan dengan ketakutan penghijrahan beramai-ramai Ahli Parlimen (MP) UMNO sepatutnya sudah tiada.

    Ini kerana pemimpin de facto DAP, Lim Kit Siang dan Presiden Amanah, Mohammad Sabu sudah pun memberi lampu hijau. Apa kata mereka berdua????

    Tokong Lim Kit Sial: Bekas pemimpin UMNO boleh sertai PH, termasuk lah DAP.

    Mat Syabu: Amanah sedia bekas pemimpin UMNO bila2 masa saja.

    Hari ini sahaja 6 orang MP UMNO meletakkan jawatan di dalam UMNO. Semalam hampir keseluruhan pemimpin-pemimpin UMNO Sabah meninggalkan UMNO.

    Kita tahu lambat laun mereka akan memyertai PH...iaitu parti Bersatu. Sekarang ni masih malu-malu babi lagi kata orang.

    Akar umbi UMNO tidak perlu risaukan Wakil-Wakil Rakyat mereka yang melompat parti. Biarkanlah. Kalau melompat semua pun bagus.

    Untuk PRU15, UMNO mulakan dengan meletak muka-muka baru. Ingat katak-katak ini akan dapat sokongan orang melayu ke pada PRU15. Hakikatnya...Karier mereka sudah tamat...kaput!!

    Ibarat kelab bolasepak Inggeris yang dulunya tidak dikenali, Manchester City yang terpaksa menggunakan kekuatan kewangan pelabur Arab membeli pemain-pemain dan jurulatih untuk membolehkan mereka berada di tangga pertama liga. Itulah apa yang dilakukan oleh Bersatu sekarang terhadap Wakil Rakyat UMNO.

    Buat pertama kali, rakyat khususnya orang2 melayu bersetuju dengan pendapat Rafizi Ramli, si sotong kering tu seperti berikut:

    "Soal MP UMNO keluat parti....Nasihat saya, jangan terburu2 membuat kesimpulan. Tunggu semua maklumat yang sahih. SEmak semua betul2.

    Kalau ada hanya 1 MP pun dalam parlimen, UMNO belum tentu akan berkubur. Walau dituduh lemah..UMNO belum tentu betul2 lemah.

    Contoh terbaik: PKR...Tahun 2014 hanya ada 1 MP..tapi 2018..parti terbesar dan teramai MPnya dalam parlimen. Yakin lah..UMNO pasti akan bangkit semula!!!"

    Dalam keadaan manifesto tidak ditunaikan, negara agak huru hara, ekonomi tidak stabil, aset dan keistimewaan Melayu Islam mula diratah, Ahli Parlimen BN ini melompat pula ke sana.

    Apa yang mereka nak buat untuk Rakyat sebenarnya?

    Kesimpulannya, Pakatan Harapan ditubuhkan untuk melawan Barisan Nasional amnya dan UMNO khasnya.

    Sekarang tidak perlu lagi. MP-MP UMNO berduyun-duyun dipaksa rela menyertai parti tersebut...ini semua kerana hasad dan dendam yang tak berkesudahan oleh mantan PM ke 4 tu terhadap DS Najib dan UMNO, semata2 kerana DS Najib dan Tun Abdullah tak tunduk kepada kehendaknya dalam isu pembinaan jambatan bengkok tu!!!!!!!

    ReplyDelete
  17. Asal nya kerana politiklah, kami bersengketa
    Mula nya kritik mengkritik dan kata mengata
    Tapi dek pantun bertukar kepada kasih cinta
    Mas kata, "politik tak dapat halang cinta kita"

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  18. Si Kulop melayutakberkhatan...Walaupun aku bukan ahli UMNO, tapi perjuangan parti keramat yang memperjuangkan kemerdekaan negara tercinta ni serta membela nasib bani melayu tersangat dekat dengan hati aku beb !!!

    Ni..aku nak share satu artikel yang dihantar oleh sorang rakan yang merupakan orang kuat UMNO di tempat aku..semoga ia dapat mencetuskan perubahan paradigma dalam pemikiran kau dan aku serta cai2 haprak dalam blog ni!!!

    Biarkan Mereka Pergi - UMNO Masih Ada Kesatria Yang Bermaruah...

    Soekarno pada tahun 1920-an pernah menulis: "Maka tidak lebih dari wajibmu apabila kamu memperhambakan, memperbudakkan dirimu kepada Ibu Indonesia, menjadi putra yang mengikhlaskan setiamu kepadanya."

    Begitulah pengorbanan yang terpaksa dilakukan oleh setiap pemimpin UMNO yang masih tinggal. Bukan sahaja ianya amanah dan tanggungjawab malah ianya lebih daripada itu.

    Harus diingatkan bahawa pemimpin yang berada diatas sana adalah diibaratkan sebagai pahlawan atau kesatria ..apabila bergelar kesatria maka seharusnya ada tugasan yang lebih penting dari kepentingan peribadi.

    Apa tugas kesatria?

    Tugas kesatria adalah berjuang. Tugas kesatria adalah bertempur, kalau perlu. Tugas kesatria adalah menyelamatkan, mempertahankan tanah airnya. Ini adalah tugas kesatria.

    Ya benar, di dalam politik kamu punya saudara sendiri, kamu punya ipar sendiri, kamu punya bapa saudara dan semua yang bertali darah dengan kamu, , tetapi jangan lupa tugasmu sebagai ksatria.

    Kerjakan kewajiban sebagai kesatria dan bukan untuk pertalian darah tetapi untuk rakyat sejagatnya

    Geopolitik orang Melayu semakin menekan kedinding, ramai pemimpin UMNO yang hanya melaungkan kesetiaan mereka di dalam ruang litup Dewan Merdeka sudah lari dari medan perjuangan yang sebenarnya.

    Mereka, Ahli parlimen yang hanya lebih mementingkan jawatan dan kesenangan dari berusaha untuk membela rakyat yang kini sedang diasak dari kepelbagaian sudut yang menyiksakan semenjak kerajaan idaman anak muda ditubuhkan.

    Rata rata pemimpin UMNO yang kini sudah bertukar arah tidak memikirkan semua itu, malah habuan dan ganjaran yang ditawarkan telah mengelapkan mata mereka sehingga sanggup membelakangkan rakyat yang meletakkan kepercayaan terhadap mereka.

    Kepercayaan ini dirobek sehancurnya dan mereka terus mengejar jawatan dan sanggup menjadi hamba politik dan bersujud dikaki musuh Melayu Islam iaitu DAP bersama PPBM yang kini diterajui oleh Mahathir.

    Walaupun berpuluh alasan yang diberikan oleh mereka yang telah mengkhianati UMNO, Namun apa yang amat jelas dimata mereka ialah menyelamatkan diri masing masing setelah Barisan Nasional kalah dalam pilihanraya yang lalu.

    Tetapi apa yang sebenarnya berlaku ialah mereka yang keluar dari UMNO ini boleh dikatakan terlibat dalam banyak skandal menyentuh amanah, rasuah dan integriti, , malah ada pemimpin yang terlibat dan berlaku pada skala yang begitu besar; dilakukan.

    Jadi hikmat daripada kejadian lompat dan keluar dari UMNO ini adalah satu penilaian aspek-aspek jujur, amanah, harga diri dan maruah.

    Amat jelas sekali bahawa UMNO sedang melakukan pemutihan secara total dari rohani dan jasmani perjuangan individu yang sebenarnya.

    Kini baru 7 bulan BN/UMNO menjadi pembangkang, nilai kesetiaan dan perjuangan dinilai oleh rakyat, siapa diantara pemimpin yang tinggal mampu mengharung gelombang penyatuan bangsa dan menyelamatkan hak hak bangsa.

    Jika baru 7 bulan sudah berbaris untuk keluar dari medan pertempuran, maka jangan kita hiraukan.... masih ramai lagi ahli dan anak muda yang berani dan mampu menerajui UMNO demi perjuangan bangsa ini.

    Sementelah pula... sehingga hari ini bangsa Melayu sedang ditindas sehebatnya, dianiaya sehebatnya, tiada satu pun pemimpin yang berani menyuarakan bantahan dan semuanya sudah menjadi setan bisu...khususnya pemimpin2 melayu dalam Fuckatan Haprakan tu.

    ReplyDelete
  19. Nasihat yang salah daripada Rafizi.

    UmNo di bawah Najib telah menjadi satu jemaah yang bathil. Mereka telah bersekongkol dengan kafir harbi iaitu Komunis China, mengambil Yahudi Zionist APCO menjadi penasihat, berwala kepada Nasrani Zionist Trump, melakukan kesemua tiga tanda nifaq dan melengkapkannya dengan sifat fujur bila berdebat apabila mempertahankan pendustaan, pengkhianatan dan kemungkiran mereka, dan melepaskan pembesar mereka yang melakukan jenayah daripada sebarang pendakwaan.

    Hanya ada satu jalan keluar bagi UmNo iaitulah dilupuskan buat selama-lamanya, dan hanya ada satu jalan keluar kepada ahli-ahli UmNo terutama mereka yang bertaraf pemimpin dan wakil rakyat iaitu tinggalkan UmNo selagi masih sempat.

    UmNo adalah ibarat sebuah bas yang sedang menuju ke gaung. Amatlah malang bagi orang-orang yang tidak sempat melompat keluar apabila bas ini benar-benar jatuh ke dalam gaung.

    Nasihat dan peringatan ini diberikan juga kepada semua macai-macai UmNo yang masih mahu mempertahankan jemaah yang bathil ini.

    Abaikan nasihat ini sekiranya kalian mahu, asal kelak jangan cakap John Doe tak payung, ok.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Sdra John Doe..mungkin sdra jarang membaca ulasan dari Tun Faisal..tapi malam ni..saya dengan berbesar hati ingin berkongsi dengan sdra berkaitan ulasannya yang cukup2 bernas lagi informatif..jom kita sama2 hadamkan apa katanya..mana lah tau tercerah sikit minda tu beb !!!

      HALA TUJU PARTI DAN SEMUA SALAH PRESIDEN

      1. 36 Ahli Parlimen UMNO akan keluar parti - apa yang baru? Tiada yang baru.

      Beberapa bulan lepas pelbagai khabar angin bertiup menamakan Hishammuddin Hussein dan Hamzah Zainuddin sebagai broker yang mengaturkan urusan ini.

      Maklumat ini diperolehi dari dalam kalangan pihak yang dijemput untuk menghadiri perjumpaan tertutup yang mana telefon bimbit masing-masing perlu ditinggalkan di luar ruang perbincangan.

      2. Walaupun mandat diberikan oleh Majlis Kerja Tertinggi (MKT) UMNO kepada Presiden Zahid Hamidi untuk berunding dengan parti politik lain, namun beberapa orang pemimpin telah mengambil jalan belakang untuk berunding dengan Mahathir Mohamad.

      Tindakan melanggar disiplin ini jelas memberikan Mahathir kelebihan dalam rundingan dan memberi gambaran UMNO sedang berpecah.

      3. Walaupun Hishammuddin menafikan kedalangannya, namun Khairy Jamaluddin (KJ ) telah membayangkan berulang kali dalam tweetnya bahawa ada bangsawan yang menjadi dalang di belakang gerakan ini, termasuk terbaru bahawa Ketua Pemuda UMNO yang mencadangkan Presiden berehat, adalah boneka bangsawan.

      Adakah bangsawan lain selain Najib Razak dan Hishammuddin?

      4. Maka alasan-alasan dicipta untuk memberi justifikasi kepada rundingan pintu belakang atau kedai dalam kedai ini.

      Salah satunya adalah mengenai hala tuju parti. Antara pemimpin yang menyebut tentang hala tuju parti ini adalah KJ dan Hishammuddin, kedua-duanya tidak hadir retreat MKT dan Ketua-ketua Bahagian YANG MEMBINCANGKAN HALA TUJU PARTI dan tidak menghadiri Himpunan Bantah ICERD 812 yang menunjukkan mereka tidak bersama dalam melaksanakan hala tuju parti.

      5. Ketua-ketua UMNO Bahagian Sabah dan Ahli Parlimen di bawah skim yang dibrokerkan oleh Hamzah bercakap tentang hala tuju UMNO dan Presiden.

      Rasanya, Hamzah juga tiada semasa retreat kepimpinan tertinggi UMNO dan Himpunan 812.

      Walaupun Presiden telah menjelaskan hala tuju dalam ucapan dasarnya semasa Perhimpunan Agung UMNO 2018, lengkap dengan 7 teras dan 21 langkah, Ahli Parlimen dan Ketua-ketua Bahagian ini masih bercakap tentang hala tuju. Kenapa?

      6. Jawapannya kerana hala tuju Presiden TIDAK SAMA dengan apa yang mereka mahukan.

      Presiden menyebut - untuk bekerjasama dengan Mahathir, Mahathir mahu UMNO dibubarkan dan pemimpin-pemimpin UMNO perlu di'samak' terlebih dulu untuk tempoh tertentu sebelum boleh menyertai Ppbm.

      Presiden, Timbalan Presiden dan Naib-naib Presiden tidak bersetuju. Tetapi, jika Presiden bersetuju dengan syarat ini, pasti tidak timbul lagi soal tiada hala tuju. UMNO pun sudah tidak ada lagi jika itu berlaku.

      7. Kenapa begitu terdesak? Berdasarkan pemerhatian, Ahli Parlimen dan Ketua-ketua Bahagian tertentu ini keluar parti atas TIGA SEBAB UTAMA.

      i. Hilang punca pendapatan, terutama bagi mereka yang mengharapkan projek-projek kerajaan atau AP atau subsidi kerajaan atau yang sepertinya, termasuk yang masih menunggu bayaran daripada kerajaan

      ii. Tiada peruntukan untuk menjaga kawasan bagi mengekalkan jawatan Yang Berhormat dan Ketua Bahagian yang dipegang

      iii. Tidak mahu didakwa oleh kerajaan Pakatan yang menggunakan SPRM, polis, Peguam Negara dan LHDN.

      Jika mereka sudah bersama kerajaan, pastinya tiga masalah ini tidak lagi menghantui mereka.

      Ramai yang telah jadi suci bersih selepas di'samak' oleh Mahathir. Lim Guan Eng yang ada kes rasuah pun sudah menerima sijil 'halalun tayyiban' menerusi Peguam Negara.

      Tidak mungkin hala tuju Mahathir dalam mentadbir ekonomi negara, menjaga urusan agama dan bangsa serta membela kebajikan rakyat lebih jelas berbanding hala tuju UMNO ketika ini.

      Delete
    3. Aiiik..Ingat dah abis ke ulasannya tu..ada lagi lah bhai...teruskan menghadam dengan penuh minat..boleh kan ????

      8. Faktor-faktor ini menjadikan mereka terdesak dan keluar parti SEDANGKAN pemimpin lapisan kedua, ketiga dan ahli-ahli biasa UMNO yang tiada TIGA MASALAH ini tidak terdesak meninggalkan parti.

      9. Baiklah, ada desakan untuk Presiden berundur dan meletakkan kesemua kesalahan di atas bahu Presiden. Sebelum ahli UMNO melompat dan menggantikan Presiden yang ada dengan Presiden yang baru disebabkam permainan emosi ini, agar masalah HALA TUJU TIDAK LAGI MENJADI ALASAN MENOLAK PRESIDEN YANG BARU, eloklah kita minta bakal-bakal calon Presiden membentangkan rancangan mereka berkaitan TIGA PERKARA yang menjadi masalah Ahli Parlimen dan Ketua-ketua Bahagian UMNO yang mahu meninggalkan parti ini.

      Pertama - Apakah hala tuju parti - kekal seperti sedia ada atau berubah menjadi liberal/sekular atau ekstrem kanan? Segera jadi kerajaan bersama Mahathir dan membubarkan UMNO?

      Kedua - Apakah kaedah untuk memastikan sumber pendapatan berterusan dan peruntukan Ahli-ahli Parlimen dan Ketua-ketua Bahagian? Apakah sumber untuk membiayai pentadbiran parti di pusat, negeri-negeri dan 191 bahagian UMNO?

      Ketiga - Bagaimana untuk mengelakkan pendakwaan berterusan ke atas pemimpin-pemimpin UMNO, baik yang pernah duduk dalam kabinet atau yang diganggu oleh LHDN?

      10. Eloklah disyorkan bakal calon Presiden, termasuk KJ dan Hishammuddin untuk menjawab soalan-soalan ini. Diharapkan juga agar Hishammuddin bertanding jawatan Presiden jika ada pertandingan kali ini. Lebih mudah untuk ahli-ahli memberi wala kepadanya sebagai Presiden parti berbanding sekarang ini.

      11. Tak perlu kelam kabut membuat pemilihan yang baru melainkan calon Presiden benar-benar mampu menyelesaikan masalah UMNO hari ini...kita beri ruang dan peluang yang secukup2nya kepada presiden yang sedia ada untuk membuat mengukuhkan dan menguatkan parti!!!

      Amacam..dah tercerah ke minda tu ????

      Delete
    4. Geng najib walau kau tu tak jadi ahli umno tapi pemikiran still macam puak umno@pas kira kau tetap dunguuu lah geng najib oiii hahahahaha


      Kaaahh kaah kaaaahhhh kaaahh

      Delete
    5. Sdr GN,

      Tun Faisal? Kah kah kah.. Ini orang putar belit kuat. Dia termasuk salah seorang yang telah ditewaskan oleh pasukan Tun M.

      Dulu dia selalu masuk blog ni sebagai Mr J. Sekali dah tewas terus melesap kesipuan.

      Di antara seorang seperti Tun Faisal yang telah kesipuan dengan sdr GN yang telah putus urat kesipuan saya pun tak tahu mana yang lebih baik.

      Tun Faisal adalah seorang pendusta yang sedar dirinya adalah seorang pendusta dan menggunakan moto seorang pendusta.

      Kalau jumpa Tun Faisal aka Mr J, sampaikan khabar kepadanya supaya bersukaria semasa masih diberikan tempoh kerana tempohnya itu sudah hampir tamat.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    6. This comment has been removed by the author.

      Delete
    7. Apasal lak nak suruh aku sampaikan salam pada Tun Faisal atau Mr J ni..bukan aku kenal dia pun.

      Kau tak berani ke ucapkan salam kat dia sendiri secara face to face ke haah ????

      Delete
    8. This comment has been removed by the author.

      Delete
    9. Tun Faisal aka Mr J hanyalah macai kelas bawahan yang telah tewas.

      Tiada isu saya tidak berani berhadapan dengannya face to face. Hanya ia tiada sebarang faedah untuk dibuat.

      Sekiranya ia ada faedah, maka bukan sahaja Tun Faisal, siapa sahaja pun in shaa Allah saya akan berhadapan dengannya bagi pihak Tun M.

      Saya telah diberi nikmat oleh Allah swt untuk memahami dan merungkai kod-kod yang ada di dalam khabar-khabar nubuwwah akhir zaman dan menemui jawapan bahawa Pembawa Panji Hitam yang saya tertanya-tanya selama 17 tahun, tidak lain dan tidak bukan ialah ayahanda besar saya sendiri yang telah menjaga saya dengan begitu baik sekali daripada kerusi PMnya. Pada hari pertama saya masuk ke darjah 1, dialah ayahanda besar saya, dan dia telah menjaga saya dari jauh sehinggalah saya menamatkan pengajian tinggi saya, mula bekerja dan mendapat gaji sendiri, dan kemudian terjun ke dunia perniagaan sendiri.

      Hanya selepas saya telah mampu berdikari ia telah mengundur diri dari menjaga saya dan rakyat negara ini untuk berehat sementara menanti masanya dipanggil pulang.

      Apabila ia melihat PM Najib sedang menganiayai saya dan rakyat negara ini, ia pulang dari rehatnya itu untuk kembali menyelamatkan saya dan rakyat negara ini daripada penindasan tersebut. Kini ia kembali menjadi penjaga saya dan rakyat negara ini ketika kami benar-benar memerlukannya kembali.

      Saya dengan rendah diri percaya bahawa nikmat ini tidak diberikan untuk bersuka-suka melainkan untuk bersama-sama Tun M melalui PERTEMPURAN KLIMAKSnya itu kelak.

      In shaa Allah Tun M sendiri akan tahu apa yang ia perlu lakukan kerana ia adalah seorang lelaki yang diberi ilham yang benar. Ia malah akan diberikan kemenangan di dalam kesemuanya.

      Sekiranya ditakdirkan dan dikehendaki Allah untuk saya bersama-sama dengan Tun M pada hari tersebut, dan dengan izin dan persetujuan ayahanda kandung saya maka saya akan bersama-sama Tun M pada hari PERTEMPURAN KLIMAKS itu berlangsung.

      PERTEMPURAN KLIMAKS itu sendiri bakal membuktikannya.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  20. Si Kulop melayutakberkhatan...Dah tentu lah kau akan bereetuju bahawa Pemimpin UMNO yang sujud di kaki dan menyuarakan kerja sama bersama PPBM,DAP dan mengharapkan jawatan semula ini seharusnya dilabelkan sebagai pengkhianat kepada bangsa Melayu.

    Pemimpin yang lompat ini boleh kita kategorikan penjual bangsa untuk kekayaan dan jawatan, mereka bukan lupa apa yang berlaku di Pulau Pinang dan Singapura. Tetapi hanya kerana jawatan mereka gadai segalanya.

    PAP melalui kembarnya DAP pun sedang berusaha giat untuk mengaburi mata orang Melayu demi undi yang akhirnya akan meranapkan orang Melayu di tanah mereka sendiri.

    Lihat sahaja kebanjiran penduduk Cina dan daftar undi orang-orang Cina di Pulau Pinang dan bagaimana orang Melayu semakin lama semakin berkurangan di Pulau Pinang.

    Mahukah kita gadaikan Pulau Pinang kepada kafir DAPigs dan jadi seperti di Singapura.

    Walaupun ada lagi totok pembangkang seperti kau yang percaya dengan kata-kata tokong Lim Guan Eng yang Pulau Pinang semakin maju atas usaha DAP padahal beliau mengambil kredit pembangunan di Pulau Pinang yang sebenarnya hasil pemerintahan BN dulu,

    Sekali gus pemimpin yang melompat ini telah membuka mata dan telinga dan bersetuju dengan agenda Lee Kuan Yew juga suatu ketika dahulu pernah lakukan perkara yang sama.

    Bagaimana Lee Kuan Yew hendak mengambil hati orang Melayu ketika PAP belum lagi mendapat kuasa.

    Harus diingatkan lagi,sebagai pemimpin yang masih ada di dalam UMNO, seharusnya terus melakukan kerja dan bukan setakat di kawasan sahaja, Merancang sesuatu agar orang Melayu yang tertindas kini agar dapat pembelaan yang sewajarnya.

    Bangsa Melayu perlu berani melakukan perubahan minda secara radikal dalam mengharungi cabaran landskap negara yang kini telah berubah secara fizikal, sosial, ekonomi dan politik dan bukan menjadi satu bangsa yang tiada pegangan dan membunuh bangsa sendiri demi kepentingan diri.

    Sisa sia perjuangan yang tinggal sekarang ada didalam minda kita sendiri, samada kita mahu terus berjuang dan melakukan perubahan drastik atau sebaliknya.

    Namun demikian harus diingatkan bahawa pemimpin Melayu juga memerlukan kaedah perjuangan baharu untuk memastikan kesinambungan perjuangan bangsanya dalam menghadapi cabaran yang dihadapi selepas kekalahan PRU14 yang lalu.

    Kini politik bangsa Melayu bukan sahaja berhadapan dengan geopolitik alaf baru , malah ianya digabungkan dengan fahaman dan agenda barat dan nilai komunisme dalam politik.

    Mungkin ramai anak muda dan cai2 haprak macam kau tidak sedar hal ini.

    Kebijaksanaan menggunakan akal dalam satu-satu keputusan jika ianya tidak melibatkan keseluruhan kepentingan bangsa , hal ini tidak lah sangat dihiraukan , namun tindakan pemimpin UMNO ini adalah pengkhianatan terhadap bangsa Melayu keseluruhannya.

    Perkara yang besar yang perlu kita lihat adalah membuat keputusan dengan bijak. Keputusan ini yang akan menentukan adakah kita akan berjaya atau tidak di masa hadapan.

    Keputusan jenis ini yang masyarakat melayu lemah dan sering berlaku kepada masyarakat melayu macam kau.

    Mereka tidak melihat akan akibat dari keputusan atau mereka tidak memikirkan dengan dalam keputusan yang mereka akan buat itu.

    Mereka selalu memikirkan cara mudah dan senang untuk menyelesaikan masalah dan pada pengakhirnya akan memakan diri sendiri.

    Perjuangan yang dimaksudkan bukanlah berjuang menghulurkan keris ataupun senapang. Akan tetapi perjuang dari segi ekonomi dan hak kita. Kita lupa akan hak-hak kita sebagai orang melayu.

    Oleh yang demikian, sisa pemimpin yang ada di dalam UMNO harus istiqomah dalam perjuangan bangsa dan biarkan mereka yang telah lari dari medan pertempuran bangsa. Biarkan mereka dengan alasan mereka. Semoga ia menjadi batu sempadan kepada kita yang bergelar melayu ni !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng najib walau kau tu tak jadi ahli umno tapi pemikiran still macam puak umno@pas kira kau tetap dunguuu lah geng najib oiii hahahahaha


      Kaaahh kaah kaaaahhhh kaaahh

      Delete
  21. Si Kulop melayutakberkhatan dan sdra John Doe...Nak tanya lah secara jujur lagi ikhlas pada korang..boleh tak???

    Pernah tak kau terfikir senario ni bakal berlaku haah???

    Apa Berlaku Kepada Yang MP2 yang Lompat ni semuanya.... Jika PM sedia ada diturunkan Melalui Undi Tidak Percaya Di Parlimen?


    Sejak selepas PRU14, sudah kedengaran barisan Ahli Parlimen (AP) dari parti Barisan Nasional terutama UMNO umum keluar parti menjadi bebas dan sertai Pakatan.

    Bulan ini BN bergegar lagi apabila lebih 10 AP dari UMNO lompat menyertai PPBM atau menyokong Pakatan. Dijangka ada lagi AP bakal mengikuti langkah sama angkat kaki keluar UMNO.

    Apa jua alasan lompat.... Perkembangan ini bukan sahaja menggusarkan kalangan UMNO dan komponen BN, Malah turut meresahkan barisan kepimpinan Pakatan dari PKR dan DAP.

    Kalangan kepimpinan Pakatan seolah dapat menghidu kelicikan PM, Tun Mahathir. Apa yang dicanangkan adalah untuk mendapatkan 2/3.

    Hakikatnya adalah untuk merapatkan jurang kerusi PPBM dengan PKR dan DAP yang semakin bertambah di Dewan Rakyat.

    Lebih merisaukan lagi...suara ini akan mengukuhkan kedudukan Mahathir. Apakah Pakatan akan menunggu sehingga sudah terlambat?!

    Apa pun proses lompatan masih berjalan untuk seminggu dua ini.

    Kerana masih ada kalangan AP UMNO yang pasang niat lompat tapi berbelah bagi untuk melakukannya. Ragu?goyah?

    Ternyata mereka masih mengambil tindakan tunggu dan lihat sehingga habis bulan ini. Kerana terdetik dalam hati mereka apa akan berlaku jika Undi Tidak Percaya diusulkan oleh gabungan PKR-DAP-PAS-UMNO.

    Tidak mustahil kedudukan Tun Mahathir goyah dan PPBM boleh diterajang keluar dari Pakatan! Kesudahannya semua yang melompat baru-baru ini gigit semua jari tangan dan kaki kerana menyesal tak sudah!

    Menurut kenyataan Tun M sendiri pada 2015:
    "Perlembagaan Persekutuan (Perkara 43 (4)) memperuntukkan, jika seseorang Perdana Menteri itu tidak lagi mendapat sokongan majoriti daripada Ahli Parlimen, beliau perlu meletak jawatan," katanya.

    Apa pendapat korang dalam isu ni...sokong atau tidak tindakan berhati2 mereka tu haah????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku suka sangat kalu DAP & PAS ni gabung

      kih...kih....

      Sijanda rujuk balik dan kawin 3 laki sekaligus ..kih..kih

      ngandong !!ANAK SIAPA TU????...kih...kih..


      SEMUA AKAN TEWAS PADA 2019!!!!

      KAU PUN SEKALI GN WOIIII: GAUNG NERAKA

      Delete
    2. Woooiiit...Putra tunggul..kau ni dah terkebih teguk ketum berperisa ubat nyamuk..kira terlebih dos lah kan!!!!

      Ada ke patut kau nak tentukan sapa yang layak masuk syurga atau neraka pulak..itu kan dalam kekuasaan Allah s.w.t.

      Diri lu sendiri pun takde sebarang jaminan beb...lu sapa pulak nak hukum orang macam tu haah ???

      Delete
    3. La ...tak sangka GN sensitif gitu!!!!

      Perangkap ku mengena lagi..kih...kih..

      Bro..mana ada orang sanggup berlebih-lebih menyokong pelanun.Ko sorang saja kat bloq ni!. Pandai ko beropa-ropa!!

      Neraka tu luas..apa salahnya masukkan ko sorang!!

      Delete
    4. Hahaha..

      Saya setuju dengan sdr PS.

      Sdr GN masih belum sedar bahawa saya dan sdr PS sedang memberikan nasihat dan peringatan di hujung waktu terakhir sebelum yang bathil itu dilenyapkan.

      Sdr GN sedang mengambil nasihat dan peringatan itu sebagai olok-olokan tanpa langsung menyedari apa yang sedang menanti sdr GN di hadapan.

      Apapun tidak mengapa kerana sdr GN tidak sesekali akan teraniaya.

      Berkenaan dengan cubaan mahu membuat undi tak percaya kepada Tun M, maka komen balas saya ialah dipersilakanlah.

      Saya telah pun menceritakan bahawa pasukan-pasukan bathil ini bakal bersekutu untuk tewaskan Tun Mahathir dan usaha mereka itu hanya akan membawa PERTEMPURAN mereka dengan Tun M ke KLIMAKS dan apabila PERTEMPURAN KLIMAKS itu berlansung mereka semua bakal tewas mutlak.

      Maka adakah percubaan itu akan membuatkan saya risau? Tidak sama sekali sebab ia semakin membuktikan bahawa telahan saya sudah hampir pasti akan berlaku.

      Tak percaya? Silakan mencuba asal kelak pada hari PERTEMPURAN KLIMAKS jangan cakap John Doe tak payung ok.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  22. Mohon maaf banyak2 kepada rakan2 kat blog ni..khususnya si kulop melayutakberkhatan, John Doe dan Bulat kontol kerana dah lama tak update kat sini ulasan2 ilmiah dari DS Najib...sibuk sikit menguruskan hal2 di kebun aku sejak kebelakangan ni beb!!!!

    Jadi..untuk tak membuang masa lagi..jom kita layan apa peringatan bernasnya di FBnya tu !!!!

    UMNO hidup bukan kerana seorang dua – Najib

    Saya berasa sedih melihat rakan-rakan seperjuangan lama saya patah semangat dan mula meninggalkan UMNO.

    Ada dalam kalangan mereka ini dahulu saya dan akar umbi UMNO bantu begitu banyak terutamanya dari segi karier politik mereka.

    Kerana kita percaya dan yakin walau apa pun berlaku mereka akan terus menjadi nakhoda kapal dan memimpin akar umbi UMNO.

    Sudah tentu saya kecewa.

    Tetapi apakah daya kita kini jika perjuangan UMNO tidak lagi dalam minda dan hati mereka.

    Adakah apa yang dikatakan benar bahawa yang dikejar hanya jawatan dan peruntukan?

    Jika begitu, UMNO kini melalui proses pemutihan semula jadi dan Insya-Allah akan bangkit lebih kuat semula.

    Kita tidak ada apa-apa lagi dalam UMNO hari ini. Yang ada hanya kain di tubuh dan hati membara.

    Kita berbekalkan semangat perjuangan, persaudaraan dan yang paling penting – keikhlasan untuk rakyat dan kesayangan mereka terhadap kita.

    Dan memang pun itu asas penubuhan, perjuangan dan kekuatan UMNO.

    Bagi saya, tidak adil juga jika kepimpinan UMNO hari ini dipersalahkan atas segalanya.

    UMNO tidak mempraktikkan amalan diktator seperti semasa di bawah pentadbiran mantan PM ke 4 dulu. Kini ia amat2 menggalakkan akar umbi dan ahli-ahli bersuara memberi pandangan membangunkan semula UMNO.

    Ya, ini satu masa yang mencabar kerana kita di bangku pembangkang. Namun, tidak ada juga sekatan suara terhadap sesiapa untuk memberi pandangan terhadap dasar Kerajaan hari ini.

    Kita masih diberi amanah oleh rakyat untuk menjaga kepentingan mereka.

    Berikanlah keyakinan semula kepada rakyat bahawa kita mampu dan berkebolehan, kita benar-benar bangkit untuk rakyat.

    Jangan kita lupa perjuangan UMNO.

    UMNO hidup bukan kerana seorang dua.

    UMNO adalah satu perjalanan dan perjuangan hidup bersama.

    UMNO adalah sebuah parti yang pada awalnya ditubuhkan oleh rakyat dan kerana rakyat selama berdekad lamanya, dan tetap akan berjuang untuk rakyat.

    Saya menyeru kepada semua ahli UMNO supaya bertenang dan tidak terburu-buru dalam membuat sebarang keputusan halatuju politik sendiri.

    *Sama-sama kita kukuhkan UMNO yang telah memayungi kita selama ini, sama-samalah kita bangkit dengan UMNO yang kita sayangi ini.*

    *Hanya kerana satu sebab tuan-tuan dan puan-puan – rakyat, khususnya bani melayu sentiasa di hati kita semua*

    Najib Razak

    ReplyDelete
  23. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora:

      Aku dah menang 2-0.

      1.Tun jadi PM kembali
      2.Mas dah nak jadi isteriku

      Apakah wajarannya aku menaji mu lagi!!!
      Apakah aku menjadi insan yg.kejam jika berbuat gitu!

      Delete
    2. Dah nak dekat 27 Disember hati dup..dab..dup..dab

      Dengan Mas dan ibunya pada aku biasa je..

      Dengan bapanya Mr. Thomson tu,aku segan sikit.

      KO ADA TAK AYAT MENGHILANGKAN DUP! DAP! TU KEJORA?

      Delete
  24. Si Kulop melayutakberkhatan , Bulat kontol , Putra tunggol dan cai2 haprak yang sewaktu dengannya...Korang kena tabik spring setinggi2 mungkin kepada kehebatan permainan politik oleh DS Nazri ni beb..memang lejen betul lah dia ni kan !!!!!

    UMPAN MENGENA, PEMIMPIN PH MULA PANAS DENGAN SITUASI MP UMNO MASUK PPBM????

    Isunya kerana Nazri memberi idea supaya kerjasama diantara PKR dan DAP akan mewujudkan kerajaan segera menggantikan kerajaan baru Fuckatan Haprakan pimpinan Mahathir.

    Namun sejak akhir-akhir ini agak janggal dengan cerita lompat parti dan menyokong kepimpinan Mahathir.

    Adakah kerana kerusi Melayu dalam PH agak merunsingkan dan Mahathir melakukan gerakannya?

    Cakap-cakap belakang yang sahih, mengatakan Hishamudin @ H20 telah berjaya membawa sejumlah besar MP UMNO untuk menyokong Mahathir.

    Gerakan senyap H20 itu merupakan satu bahaya besar bagi UMNO.

    Namun, setelah beberapa MP UMNO Sabah keluar parti dan menyokong Mahathir. Agak serius gerakan yang dikatakan khayalan itu tidak menjadi.

    Tidak sampai berapa hari cerita MP UMNO Sabah keluar parti. Heboh pula katanya Nazri juga membuat gerakan side B menyokong Anwar.

    Semua tertumpu kepada Nazri, semua menjadi emosi terhadap Zahid. Tetapi semua lupa apa yang H20 dah buat kepada parti.

    Adakah alih tumpuan Nazri itu sengaja dibuat supaya media-media akan tertumpu isu MP UMNO keluar parti dan parti dalam PH seperti PKR dan DAP terasa bahangnya.

    Ini terbukti kenyataan dari Ronnie Liu mengatakan kemasukan parti UMNO dalam PH ibarat mengutip sampah.

    Anwar ibrahim juga tidak setuju, katanya tidak setuju MP UMNO masuk PH beramai-ramai.

    Kalau kita perasan, tindakan Nazri itu ibarat mewujudkan keadaan tidak tenteram dalam PH.

    Agak-agak korang cerdik tak untuk memikirkan berkaitanpermainan politik DS Nazri tu?

    Dalam cara mengalih tumpuan, kita perlu letak umpan, bila umpan mengena, musuh pula rasa bahangnya.

    Itu lah pasal aku suruh korang tabik spring tinggi2 pada DS Nazri ni..haah..apa lagi tunggu..butalah apa yang aku arahkan tu tanpa tangguh bhai !!!!

    ReplyDelete
  25. DS NAZRI????KAKAKAKAKAKAKAKAKAK

    "Ini sungai Perak!"

    KIH..KIH....KIHH..

    ELOK LA KO IKUT DIA!sepadan dan secelupar!!

    AWAT LA ADA MELAYU YANG BODO MACAM HANG?

    ReplyDelete
  26. Si Kulop melayutakberkhatan...Sebagai sebangsa dan seagama dengan kau, ada lah menjadi tanggungjawab aku untuk berpesan2 dengan kebenaran dan kesabaran dengan kau berkaitan isu besar ni beb !!!!

    CODENAME: PEROMPAK DAN PENYAMUN

    Kalau kita perasan, umat Islam selalu terperangkap dengan game begini.

    Sebabnya taktik ini sangat lancar dengan membuat tuduhan dan pendakwaan walau pun belum tentu dia bersalah dan langsung takde sebarang bukti kukuh terhadapnya , dianggap peluru berkesan yang mampu membuatkan tuduhan itu nampak betul belaka.

    Tu pasal pemimpin2 PH gunakan ayat sama, sebelum menang guna ayat sama, dah menang jadi menteri guna juga ayat sama.

    Tetapi kalau kita tengok keadaan setelah PH memerintah. Kita tahu siapa perompak yang sebenar.

    Malah teknik merompak pada ketika ini liciknya sampai suatu hari nanti kita tinggal nama dekat IC sahaja.

    Habis mereka jual aset org Melayu, alasan mereka sebab nak berjimat.

    Sekarang Tabung Haji. Awal-awal mereka lontarkan codename sama iaitu ayat Perompak terhadap pentadbir kerajaan dahulu.

    Last-last katanya aset-aset TH akan dijual. Cerdik kan?

    Kerana berpecah kita yang rugi, kerana ego, kita selalu nampak bodoh.

    Sejarah kekalahan kerajaan Kesultanan Melayu Melaka berlaku lagi.

    Tetapi Melayu macam kau ni tetap tak sedar-sedar lagi ...masih tidur diulit mimpi lagi ke haah ????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bilah tterbuat dari kayuan koko
      Sila himpon bawah pohon dokong
      Apalah buat malu Melayu ni seko
      Kapla lanun pon dia pulun sokong

      Delete
  27. Aiiik..macam ni ke ciri2 pemimpin yang dikatakan bakal pembawa panji2 hitam akhir zaman tu keeer...mempertahankan orang yang melakukan rasuah macam tu????

    It’s Just An Accusation, Says Dr M In Defence Of His Pol-Sec

    (FMT) – Prime Minister Dr Mahathir Mohamad today defended his political secretary, Muhammad Zahid Arip, whose name is mentioned in corruption charges against former Felda chairman Isa Samad.

    Isa, the former Negeri Sembilan menteri besar, had been charged with nine counts of accepting bribes amounting to RM3 million in connection with the hotel purchase in Sarawak for RM160 million.

    Zahid, who is Isa’s former special officer, had allegedly collected the amounts on the latter’s behalf.

    In response to this, Mahathir said at this juncture, this was a mere accusation.

    “It is just an accusation. Whether it is true or not, we do not know.

    “If he is convicted of a crime, then no lah,” he said in response to whether Zahid is still serving as his political secretary.

    Isa had claimed trial at the Sessions Court today to committing criminal breach of trust (CBT) in the purchase of a hotel in Sarawak for RM160 million, which was allegedly above market value.

    For the CBT case, the 69-year-old was accused of committing the offence at the Felda headquarters here on April 29, 2014.

    He was said to have approved the purchase of Merdeka Palace Hotel & Suites in Kuching without the approval of the Felda board of directors, in his capacity as the director of Felda Investment Corporation (FIC), the investment arm of the national land agency.

    The board, on June 25, 2013, is said to have only given FIC the mandate to make investments in properties worth RM100 million and below.

    For the nine counts of accepting bribes, Isa was said to have received RM100,000, RM140,000 and RM250,000 on one occasion, RM300,000 on two occasions and RM500,000 on four.

    Rakyat merasakan kemungkinan besar Zahid ni bakal dilepaskan dari pertuduhan tu..apa taknya..dah dapat payungan orang yang paling berkuasa dalam negara ni bhai..pihak berkuasa mana yang berani mendakwa Zahid ni haah ????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedikit pembetulan

      Tun M bukanlah bakal Pembawa Panji Hitam sebaliknya dia telah pun membawa Panji Hitam itu sejak separuh abad kedua zaman fitnah.

      Orang pertama yang ditewaskannya tidak lain dan tidak bukan adalah Almarhum Tunku sendiri.

      Selepas lebih separuh abad, Tun M akan membuat batton passing kepada seorang lagi lelaki lain yang juga telah dikhabarkan kemunculannya lebih 1400 tahun yang lalu. Tidak perlu diceritakan siapakah watak kedua itu.

      Mari lihat fakta berikut :-

      23.08.1924 - bermulanya zaman fitnah dengan penghapusan khilafah di Republik Turki.

      10.07.1925 - Tun M dilahirkan ketika khalifah terakhir masih bernyawa. Khalifah terakhir Abdul Majid Effendi meninggal pada 1944.

      Separuh abad yang pertama zaman fitnah, fitnah masih di dalam kawalan. Tempoh separuh abad yang kedua bermula pada 1974.

      Mari kita lihat sejarah apa yang berlaku sedekad sebelum itu sehingga ke hari ini.

      Hujung 1960 an - Tun bertempur dengan Tunku dan Tun Menang.

      Hujung 1970 an - Tun bertempur dengan Tun Hussein dan Tun menang.

      Hujung 1980 an - Tun bertempur dengan Tengku Razaleigh dan Tun menang.

      Hujung 1990 an - Tun bertempur dengan DSAI dan Tun menang.

      Hujung dekad 2000, Tun bertempur dengan Tun Dollah dan Tun menang.

      Hujung 2010- Tun bertempur dengan Najib dan Tun menang.

      Tun M bukan bakal pembawa Panji Hitam. Dia memang adalah Pembawa Panji Hitam yang telah membuat kemunculan awalnya di tengah umat ketika zaman fitnah mula memasuki separuh masa keduanya.

      Timing kemunculan Tun M benar-benar selari dengan timing bilakah Pembawa Panji Hitam sepatutnya membuat kemunculan awalnya di tengah umat iaitulah pada separuh masa kedua zaman fitnah. Timing Tun kembali menjadi PM pula selari dengan timing bilakah PPH bakal menempuhi PERTEMPURAN KLIMAKSnya yang bakal menyaksikan pasukan-pasukan bathil yang bersekutu itu tewas mutlak.

      Di hujung dekad ini, pasukan Tun bakal bertempur dengan pasukan-pasukan bathil yang bersekutu dan dengan izin Allah pasukan Tun bakal menang mutlak.

      Wawasan 2020 Tun M adalah jauh lebih hebat daripada apa yang ia rancang dan sangka tentang hasil wawasan itu dan juga tentang dirinya sendiri.

      Tun hanya menyangka dirinya punya Perjuangan Yang Belum Selesai tanpa menyedari dia hanya sedang meniti Perjuangan Yang Telah Ditakdirkan.

      Silakan mencuba menjatuhkan Tun, kalian yang bakal tewas mutlak.

      Jangan cakap John Doe tak payung ok.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. Bro John Doe.....
      Jika tidak silap, saya pernah terbaca dalam article utusan dulu tulisan ALLAHYARHAM TAN SRI ZAINUDIN.
      Beliau ada menyebut 'Spesis semacam Tun Mahathir dicipta Allah setiap 500 tahun sekali'.
      Wallah huaklam......

      Semoga Allah masih sayang bumi Malaysia Negara ku.....hanya ini saja bumi orang melayu dan tiada dua nya.
      Jangan dibiarkan jatuh sekali lagi kepada mereka mereka yang ingkar kapada Allah.

      Delete
  28. Si Kulop melayutakberkhatan dan putra tunggul...Aku memang pelik betul bila korang masih tak nampak lagi agenda jijik DAPigs dalam isu MP2 UMNO keluar parti ni.

    Aku harap lepas kau baca artikel ni, kau jangan tidur malam ni untuk berfikir sedalam2nya akan kebenaran artikel ni beb !!!

    The Umno Cross-Overs Is About Keeping DAP In Check!!!!

    It is now an issue of patriotism and Malay nationalism for the Umno people to cross over to PPBM. It is the sacred duty of the Malays in Umno to help strengthen PPBM.

    Not doing so would mean the DAP Chinese would succeed in destroying Tabung Haji, Felda and many of the other Malay-Muslim institutions.

    THE CORRIDORS OF POWER

    Lim Kit Siang, Ronnie Liu, Ramkarpal Singh, and many more DAP leaders (except for the very silent Tony Pua) have openly criticised PPBM’s move to absorb former Umno leaders.

    They have even called PPBM a ‘rubbish collector’.

    But then, are not almost ALL the PPBM people former Umno people; or what DAP calls ‘rubbish’? So, what’s the difference?

    After all, PPBM’s strategy chief, Rais Hussin, did say he considers these Umno people as his ‘old friends’.

    Is DAP Afraid PPBM Will Become Stronger? Asks PPBM

    Actually, they are not really ‘former’ Umno leaders. The negotiations for them to join PPBM starts when they are still in Umno but they are told they need to first resign from Umno and become ‘independents’, after which they can apply to join PPBM.

    Hence it would be seen as PPBM absorbing ‘independents’ and not PPBM ‘stealing’ Umno leaders. (It’s a matter of ego: PPBM does not want to be seen as desperate for MPs and ADUNs).

    Kit Siang Upset Former Umno Leaders Joining Pakatan Harapan

    DAP’s concern is that PPBM may end up becoming the largest party in parliament.

    Currently, PKR, UMNO and DAP dominate parliament. Even GPS (Gabungan Parti Sarawak) and PAS have more seats than PPBM.

    PPBM is more or less the level of Amanah and Warisan.

    Hence Tun Dr Mahathir Mohamad is the prime minister at the pleasure of DAP and PKR.

    If Anwar Ibrahim can get Umno, GPS and Amanah to side with him (which is what he is working on even as you read this), then he can control 145 seats in parliament.

    Anwar needs 112 to gain the majority so even if he gets only half the Umno seats he is still on track, even if some in PKR (you know who) may sell him out.

    With anything between 125 to 145 seats in parliament, Anwar can table a motion of no confidence against Mahathir and take over as prime minister in early 2019.

    Mahathir will not be prime minister for even one year, let alone two years or a full five-year term, as what most people suspect will happen unless Anwar can push him out.

    Daim is telling the Umno people that Mahathir is losing control of the government and the only way to save the Malays against the DAP onslaught is for the Umno people to join PPBM

    Tun Daim Zainuddin has been speaking to the Umno people and told them that Mahathir is losing control of the government.

    DAP is very much in control and is attempting to destroy everything associated with the Malays and Islam.

    DAP is going to demolish Tabung Haji, Felda, Felcra, and many more. Lim Guan Eng is embarking on an asset-stripping exercise and will transfer anything of value to a SPV (special purpose vehicle).

    The only thing is this SPV will come under the direct control of the Minister of Finance.

    By GE15 in 2023 or so, there will be nothing left. Everything that used to be owned by the Malays or Muslims would be under Chinese control, argued Daim.

    The only way to stop DAP would be for the Malays in Umno to join PPBM so that PPBM would become strong enough to stop this Chinese plan to destroy all the institutions belonging to the Malays — Tabung Haji being just one of the many targeted for attack.

    ReplyDelete
  29. Astaghfirullah....Macam tak caya pulak benda ni sanggup dilakukan oleh Si Ah Beng tu..mentang2lah MOF kini di bawah DAPigs..abis dikejekannya aset2 melayu ni!!!!

    TH: Rejim PH Jatuhkan Saham Untuk Ambil Alih Aset..

    Tabung Haji ni semakin dibaca, semakin menyakitkan hati. Kecewanya berganda-ganda bila lalu pulak status atau komen yang seronok benda ni jadi dekat TH atas dasar kononnya berlaku salah laku.

    Tahun lepas masa TH mengumumkan pengurangan pembayaran hibah, menderu-deru ahli politik Pakatan Harapan terutamanya Rafizi serang TH.

    Kata TH songlap, TH rugi bagai sampai diajak penyimpan keluarkan duit.

    Serangan tu begitu hebat, sampai TH, untuk mengelakkan berlakunya bank run, terpaksa bayar hibah seperti yang orang awam mahukan.

    Dan minggu ini, isu ini digunakan sendiri oleh Pakatan Harapan untuk tembak TH. Dikatakan TH ada penyelewengan sebab bayar hibah.

    Ni kalau bukan celaka, apa dia?

    Masa TH tahun lepas kata hibah kurang kau serang, sekarang kau gunakan isu TH bagi hibah terlebih (yang kau sendiri paksa sebelumnya) untuk kau serang juga.

    Macam haram perangai.

    Kau sendiri tahu hibah tu dalam Islam konsepnya tak tetap. Ia bukan dividen. Kau sendiri tahu kalau tiada lebihan, TIDAK ADA kewajipan TH untuk bayar hibah.

    Tapi kau tetap menipu. Kau gunakan juga isu tu untuk tembak TH. Dan sekarang digunakan pula isu perbezaan RM4.1billion current asset dengan liabiliti untuk menghalalkan pemindahan RM19.9billion aset.

    Alasannya adalah saham yang tak perform di bawah 20% akan dipindah ke SPV. Nak perform macam mana? Memang semenjak peralihan kuasa kerajaan PH berterusan menjatuhkan Bursa Negara.

    Ini macam sendiri buat untuk sendiri dapat untung. Tak celaka ke ni?

    Alasan untuk hartanah pula yield yang kurang dari 2% kena pindah ke SPV. Langsung tanah di tengah-tengah KL milik TH iaitu TRX dipindah milik.

    Kau gila ke apa? Tanah tu tanah plot. Plot untuk development TRX dan Bandar Malaysia. Yield apa benda. Tunggu development naiklah baru ada yield.

    Nampak tak kebobrokan alasan bodoh-bodoh ni hanya untuk menghalalkan pertukaran aset.

    Dah lah nilaiannya tak setara, defisit RM4.1billion, tapi yang dipindah RM19.9billion.

    Diguna pula alasan bodoh seperti saham jatuh 20% (yang memang dibuat sendiri) dan yield property bawah 2% untuk tanah plot development.

    Apa logiknya ni?

    Tanah TRX tu tanah premium. Bukan saja tengah KL, bahkan di tengah-tengah pembangunan hub kewangan Asia Tenggara.
    TH beli pada RM189juta.

    Cuba teka berapa GDV atau pulanggannya nanti? Expected RM1.2billion tau.

    Kerajaan dulu bagi tanah tu dekat TH, bukan hanya untuk untungkan TH Properties, malah supaya dalam projek TRX dan Bandar Malaysia tu ada pegangan institusi Melayu dan Islam.

    Now dipindahkan.. TH dapat apa? Berapa cash TH dapat?
    TH dapat sukuk je....tapi malangnya cai2 haprak masih tak nak faham2 lagi politik jijik DAPigs ni lagi!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pelik sunguh org melayu mcm spesis geng najib. Dia macam tak nampak agenda jahat dan buruk rosmah mansur

      Delete
  30. Atok Gora, tak kan nak berterusan menduda
    Tak nak ke aku rekomen untuk kau, kak Aida
    Dia tu, umur baru 50an dan masih lagi muda
    Lagi pulak Ngah Brahim tu, orangnya berada

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  31. Mana gi Atok Gora, cai haprak punya gomen
    Udah senyap sepi tidak ada lagi buat komen
    Dgn tunang ku Mas usah le dibuat sentimen
    Nanti, Aida anak Ngah Brahim, aku rekomen

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...