Tuesday 4 December 2018

SELEPAS TABUNG HAJI, KINI SATU LAGI PENDEDAHAN RAFIZI DIBAWA KE MUKA PENGADILAN


Minggu lepas, FGV memulakan tindakan undang-undang untuk mendapatkan kembali jumlah yang diselewengkan bekas CEO (Datuk Mohd Emir Mavani Abdullah) dan bekas pengerusinya (Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad).


Ini bersabit pembelian kondominium mewah di Troika, Jalan Ampang.


Saya telah mendedahkan perkara ini, lengkap dengan salinan perjanjian jual beli, sejak 18 Mei 2016 lagi (lebih dua tahun lalu). Maklumat lengkap ada disiarkan di laman blog saya:


https://rafiziramli.com/2016/05/apa-kegunaan-dua-kondominium-mewah-milik-fgv-berharga-rm8-4-juta-pada-masa-prestasi-fgv-masih-mengecewakan/


Semasa saya mengupas dan menyiasat penyelewengan seperti ini, banyak sahabat-sahabat dari sebelah PAS dan UMNO yang tidak berminat pun. 


Kalau yang PAS, mereka mengambil sikap “bersangka baik” yang keterlaluan atas alasan mengamalkan “politik matang sejahtera” (PMS) sehingga tidak percaya dengan pendedahan-pendedahan sebegini. 


Alasannya, politik saya dan PKR terlalu menyerang sehingga menghuru-harakan.


Kalau yang UMNO, mereka menyifatkan semua ini fitnah. Mereka tutup mata dan akal walaupun fakta-faktanya jelas terpampang. 


Akibatnya, penyelewengan wang rakyat dibiarkan berterusan demi kelangsungan politik. UMNO untuk kekal berkuasa, PAS pula yakin berkawan dengan UMNO akan memberinya kuasa.


Alhamdulillah, kini setiap satu pembongkaran saya itu mula dibawa ke muka pengadilan. 


Kita boleh berbeza pandangan politik dan bermain politik itu dibenarkan. Mengkritik dan menyerang lawan sehingga memaki hamun (seperti yang dibuat penyokong PAS dan UMNO kini) adalah pilihan masing-masing.


Tetapi bagi yang memikul tanggungjawab dan amanah awam seperti wakil rakyat dan pimpinan UMNO dan PAS, memilih untuk mendiamkan diri, atau memutar belitkan, atau mengalihkan perhatian rakyat dengan membawa isu-isu lain dengan tujuan menenggelamkan perkara penyelewengan seperti ini – sudah tentu ia boleh dikira melanggar amanah.


PAS dan UMNO boleh melaungkan perpaduan Melayu dan kepentingan Melayu. 


Di mana mereka semasa saya bertungkus lumus cuba membela kepentingan orang kebanyakan Melayu apabila harta institusi Melayu seperti Felda dan FGV diselewengkan dulu?


Diam dulu, kini dan selamanya bab-bab rasuah dan penyelewengan.


Matang dan sejahtera selamanya dengan tidak mempedulikan isu rasuah.


Rafizi Ramli

4 Disember 2018.

155 comments:

  1. ELOK LA KO JADI PENYIASAT JE FIZI
    ADA PEKDAH JUGA!

    DUDUK ATAS,NANTI KO KACO ORANG
    CUBAAN GANGGU TUN DAH GAGAL!

    azmin dah menang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wooit Pizi...Diam lah kau ni. Melalak aje macam sotong kering...dah kalah buat cara kalah lah, apa yang ko nak sembang lagi beb !!!!

      Ko ingat mentor ko tu, si Bnag Non ada chan ke jadi PM nanti..jangan harap lah...sori naik lori lah kan.

      Takkan lah ko tak perasan, sekarang ni Tun madey dah dalam proses menurunkan segala ilmu dan sepak terajang dalam politik kepada Azmin. Ko tengok aje lah..kemana2 Tun Madey pegi, dah tentu lah Azmin akan diangkutnya bersama2.

      Pulak sekarang ni..kartel Azmin dah menanag banyak jawatan2 penting dalam majlis tertinggi PKR..ramai orang2 yang ditaja oleh Bang Non dah terbongkang dan terkangkang..jatuh terlentang kalah dalam pemilihan PKR tempoh hari.

      Kini..ops Bang non untuk sailang Tun Madey sebelum akhir tahun ni dah terbantut dan berkubur di tengah jalan. Takpe Bang Non..rakyat tau kau ni bukan calang2 orang..takkan lah kau nak menyerah kalah begitu mudah kan. Buat lah pact dengan DAPigs..baru lah peluang ko kuat untuk menjamah kerusi empuk PM ke 8 tu.

      Harapan rakyat Msia agar Bang Non ambil ikitibar dari peristiwa 1998 dulu tu...takkan lah nak biarkan pisang berbuah dua kali kot ????

      Delete
    2. Apa kurang hebatnya para walaunta UMNO/BN .?

      Boleh di anggap terpekik terlolong hampir 24 jam sehari walaupun bungkang .
      Faham tak apa makna bungkang wahai Geng Najib ? Tak faham ,tanyakan pada mak badak 🐴🐴🐴

      Delete
    3. Pak diny..perkataan bungkang tu tak wujud dalam kamus bahasa melayu..tapi kalau Bung karno tu..kita orang tau lah sapa dia tu !!!!!

      Delete
    4. Bungkang tu terbaring membujur serta terlentang .


      Delete
    5. Pak diny...cakap lah terbongkang..ni cakap bungkang...kalau terbonkang kita semua tau lah maksudnya tu!!!!

      Delete
    6. Mcm wak kojola kengkang juga dok terkangkang tidur terbungkang di kaki lima kat lorong chow kit tu

      Delete
    7. Geng Najib ,

      Kedengkelan pemikiran kamu telah menghampiri taraf kronik , kritikal .

      Bongkang ,bungkang istilahnya sama .

      Telor , telur ...adakah memberi maksud berbedza ?

      Bagitu juga kampong dgn kampung , tasik dgn tasek .

      Delete
    8. Haha, telor tu Najib, takde telor, telur tu-Semah Badak da simpan telur Najib..Sbb tu Najib jdi penakut bini, main golf pun stylo kepit teloq mcam ponen/pondan.
      Klu kat kedai mamak, Najib suka makan - roti canai tulorsatu mamak!

      Delete
    9. Patutlah penjilat umno mengelupor. Dedak dh habis. Dah x tau mana nak korek duit.

      Delete
  2. Fuyooo..kan dah betul telahan seluruh rakyat Msia yang waras..pastinya menteri kasut hitam akan menafikan kata2 yang telah diluahkannya di parlimen tempoh hari, berkaitan dengan isu 1MDB nak di dalam silibus MP sejarah nanti.

    Apa nak heran..ini bukannya dia pertama dia spin dan u-Turn bila dah kena balun kaw2 dengan rakyat Msia, khususnya DS Najib dan DS Ahmad Maslan.

    Di samping tu, sorang prof Sejarah dari majlis profesor negara telah menghentam dia secara tegak2 dan menganggap menteri tu hanya bersikap subjudis terhadap kes yang masih belum dibicarakan lagi. ia seolah2 memaksakan agar DS Najib ni dijatuhi hukuman bersalah oleh mahkamah.

    Kesia pihak media..tak pasal2 dah kena tuduh olehnya kerana memutar belitkan kenyataan tersebut..sedangkan mereka hanya melaporkan apa yang telah diucapkan oleh menteri kasut hitam tu.

    Agak2nya..menteri ni lupa tak yang segala ucapannya dah dicatat dalam hansard parlimen..apa2 pun..buat apa lah kita nak berasa heran..menteri2 Rejim haprakan ni dengan aktiviti spin, U-Turn dan putar belit kenyataan memang langsung tak boleh berpisah..dah jadi darah daging mereka bhai !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. “Hai orang-orang yang beriman, janganlah kalian mengkhianati Alloh dan Rasul (Muhammad) dan janganlah kalian mengkhianati amanat-amanat yang dipercayakan kepada kalian, sedang kalian mengetahui.”
      (QS. al-Anfal [8]: 27)

      Delete
  3. Allah sentiasa memperingati, orng2 beriman
    Iman usah dicampuradukkan dgn kezaliman
    Itulah apa yg terjadi kpd kjaan kita ini zaman
    Elok le lihat, surah Al-Anaam Allah berfirman

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ وَلَمۡ يَلۡبِسُوٓاْ إِيمَـٰنَهُم بِظُلۡمٍ أُوْلَـٰٓٮِٕكَ لَهُمُ ٱلۡأَمۡنُ وَهُم مُّهۡتَدُونَ (٨٢)

    Orang-orang yang beriman dan tidak mencampur adukkan iman mereka dengan kezaliman (syirik), mereka itulah orang-orang yang mendapat keamanan dan merekalah orang-orang yang mendapat hidayat petunjuk. (82) 

    (Surah Al-Anaam, ayat 82)


    Syirik merupakan satu penyakit kpd ummah
    Cth nya percaya seseorang itu ada karamah
    Dgn orang itu, pokok2 boleh berbuah ramah
    Doe dipersilakan beri ulasan cara berhemah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini jawabnya:-

      Wahai Kejora manusia yang hina, begitu mudahnya dan cepatnya kamu terlupa bagaimana kamu melambai-lambai membuat cabaran olok-olokanmu dan apabila lambaianmu itu aku sahut, kamu bertempiaran lari masuk ke lubang cacing.

      Mari aku segarkan semula ingatanmu.

      -----------------------

      Anonymous4 December 2018 at 16:19

      Ayat2 yng ku beri itu semua jenis muhkamat
      Doe kilas putar belit, konon dia bijak teramat
      Sanggup didustakan Quran, asal PH selamat
      Tak takut ke ko Doe, balasan selepas kiamat

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Reply

      Replies


      john doe4 December 2018 at 16:46

      Hehe.. In shaa Allah kita berdua bakal berjumpa di hadapan Allah untuk menerima penghakimanNya. 

      Namun demikian, menuggu akhirat itu terlalu lama. 

      Maka... 

      Dengan Nama Allah Tuhan Yang Maha Berkuasa, Maha Mengetahui dan Maha Adil penghakimannya. 

      Aku, hamba Allah yang memakai nama John Doe dengan ini bersumpah di atas nama Allah Yang Maha Berkuasa dan Yang Maha Adil, dan aku berdoa dan memohon kepada Allah, semoga di antara aku dan Kejora, pendusta ayat-ayat Allah yang sebenar di antara kami berdua, hendaklah diberikan kehinaan yang berat semasa di dunia lagi dan ditimpakan seberat-berat azab di akhirat kelak. 

      Sekiranya aku adalah pendusta ayat-ayat Allah, maka Allah akan menimpakan seberat-berat penghinaan dan siksaan ke atasku semasa di dunia lagi supaya orang-orang beriman yang lain akan mengambil pengajaran daripadanya. 

      Dan sekiranya yang mendustakan ayat-ayat Allah itu adalah Kejora, maka semoga Kejora ditimpakan siksaan itu. 

      Tiada jalan keluar di antara kami berdua melainkan salah seorang mesti dibinasakan dengan sehina-hinanya pada 2019M / 1440H. 

      Dan jadikanlah kebinasaan itu sebagai warta berita yang besar bagi seluruh negara Malaysia ini, sehinggakan kesemua manusia di ceruk-ceruk kampung juga dapat menyaksikan kebinasaan, penyiksaan dan penghinaan yang besar tersebut kepada pendusta ayat-ayatMu itu. 

      Dengan nama Allah aku berdoa, bersumpah dan mengikat mati diriku dengannya, dan sekiranya cabaranku ini disambut oleh Kejora, maka Engkau ikat mati di antara kami berdua akan perjanjian ini. 

      Aammin aamiin aamiin ya robbal a'lamiin. 

      Sdr Kejora, sila ikatkan dirimu kepada sumpah di dalamnya. Kemudian kita sama-sama serah kepada Allah nasib diri kita. Salah seorang dari kita tak akan melihat fajar 1441H, sebaliknya akan menjadi warta berita seluruh negara pada 1440H. 

      Silakan Kejora, walk ur talk sekiranya kamu orang yang benar. 

      Apapun, sila pastikan pada detik kamu sedang melalui tempoh berputus asa kamu tidak akan menyalahkan aku kerana menjadi punca kamu ditimpa azab itu, dan sekiranya azab itu bakal menimpa aku maka aku juga tidak akan menyalahkan kamu sebagai punca kepada azab itu. 

      Silakan Kejora.

      Delete

      -----------------------


      Ketahuilah Kejora bahawasanya sekalipun kamu telah bertempiaran lari menyorok di dalam lubang cacing semalam dan bahkan pada bila-bila pun, kamu hanya boleh berbuat demikian selagi umat ini masih di dalam tempoh zaman fitnah.

      Apabila zaman fitnah mencapai KLIMAKSnya kamu akan tetap ditimpa segala perolok-olokkan dan kejahatanmu itu. Sebagai seorang ahli fitnah, kamu tidak akan melangkah ke zaman baru.

      Walaubagaimanapun, sekiranya kamu KEJORA adalah juga VIRGO LARA, maka tempohmu akan tamat lebih awal sebelum tamatnya zaman fitnah.

      Hanya satu pesanku dan paku matinya di dalam akal dan benakmu. Apabila kamu sedang melalui tempoh berputus asa itu, maka janganlah sesekali kamu katakan John Doe telah tidak memberikan kamu sebarang peringatan.


      Wallahu a'lam.

      Delete
  4. DEMAM ICERD DI MALAYSIA

    permadumalaysia.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. I-INI
    C-CERITA
    E-ENGKO
    R-REKA
    D-DA

    NANTI MASA PERHIMPUNAN ADALA...YANG REKA-REKA
    CERITA BOHONG,ALMAKLOMLAH TONGAH MEROYAN KALAH PRU DULU

    ReplyDelete
    Replies
    1. I-INDIA
      C-CHINA
      E-ELOK
      R-REJECT
      D-DA

      Delete
    2. You are so bloody racist anoAnimal Kejora. Cina, India rakyat msia juga la. Kau tu yg sepatutnya direject oleh semua rakyat Msia. Pengkhianat number One, tak habis2 tabur fitnah, hasutan pd Tun M dan kerajaan baru. Masih setia pd penyangak2 Umno dan boss2 kau yg tidak amanah tu ! Brengsek lu Kejora

      Delete
  6. Kadang2 terfikir jugak..ada bagusnya kalau ada orang2 macam Pizi ni dalam negara.

    Apa taknya...dia ni kan mamat kepoh..kalau ada yang tak betul dalam pentadbiran Fuckatan Haprakan, dia tak segan2 untuk membalun pihak yang terlibat..bukan tegur sikit2 tapi balun habis sampai mereka terduduk tak bernafas.

    Tengok aje lah masa perlantikan menteri fasa 1.0 dulu..dia tanpa rasa takut serta segan silu telah membambu Tun Madey yang dituduhnya membull dozekan perlantikan menteri2 tu tanpa persetujuan dan restu PKR, yang merupakan abang besar dalam Fuckatan Haprakan.

    Mungkin ada logiknya jugak pendapat2 dari penganalisa2 politik tempatan yang menegaskan dah tentu keberanian luar biasa Rafizi tu kerana ada tangan abang Long kat belakangnya ..yang mengarahkannya menghentam Tun Madey tu..sapa lagi kalau tak Bang Non.

    Jadi gandingan Bang Non dan Pizi dewasa ni adalah merupakan duri dalam daging bagi Rejim haprakan ni..diorang mengipaskan api permusuhan dan perpecahan dari dalam.

    Apa2 hal pun...kita patut tabik kepada mereka berdua..khususnya Pizi. Segala pematuhan arahan dari Bang Non untuk dilaksanakannya bakal diberikan ganjaran besar..kalau jadi Babg Non naik PM dalam masa terdekat, dah tentu lah Pizi ni bakal dilantik menjadi senator dan dihadiahkan jawatan menteri kewangan, menggantikan si Ah Beng yang tak berprestasi langsung tu bhai !!!!

    ReplyDelete
  7. 6 Dec, ke bumi kenyalang, aku akan terbang
    Seronok betul ler nanti dpt jumpa mambang
    Masih terngiang, "Mas tak sabar nanti abng"
    Sabar lah dikau ku sunting, duhai kiambang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apasal pi srawak awai sangat bro!!
      Kan saya dan Mas jemput pada 27 Dis
      (hari majlis pertunangan kami)

      jangan la gitu bro..tak kawan lah

      Delete
  8. Di bumi Sarawak akan aku pijak lagi dua hari
    Dekat sana setia menanti aku, sang bidadari
    Akan ku tatap sepuas2 wajah dewi ku puteri
    Alangkah syahdu, bila dpt jumpa bakal isteri

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  9. Oooiink oooiink oooiink
    BABI MENYONDOL GUNUNG

    ReplyDelete
    Replies
    1. melaqyutakberkhatan..Dengar khabar kau dah tak sabar2 nak menghadiri Himpinana anti ICERD yang bakal diadakan pada 8 Disember tu kan ????

      Bagus lah kalau dah macam tu..bani melayu perlukan orang2 macam kau untuk bangun bangkit mempertahankan kesyumulan Islam, kedaulatan Institusi kesultanan dan kelangsungan nasib bani melayu di negara bertuah ni.

      Aku pasti ..kau takkan menyesal untuk menghadirinya nanti. Apa2 hal pun...cuba kau dengar apa kata pejuang melayu dan Islam ni..mana lah tau kata2nya bakal membuka hati dan minda kau dan cai2 haprak yang berlambak2 kat blog ni beb !!!

      Is the DAP so afraid that I may unite Muslims?

      “I am a peaceful person who goes by the rule of law. I don’t plan on doing anything untoward and will obey all tenets to the Federal Constitution of Malaysia.

      “There is no need for the police to call me a hundred times and record statements regarding every bloody thing I say.

      “You guys behave as if I am a terrorist.

      “Is the DAP-led government so afraid that I may be able to unite Muslims?”

      Raggie Jessy Rithaudeen

      Delete
  10. Kengkawan semua..kita jangan terpedaya dengan sinetron dan wayang pacak politik yang dimainkan oleh Pizi ni.

    Dia lupa..dulu semasa berceramah di atas pentas2 politik sebelum PRU14, dia ada merayu agar diberikan jawatan ketua odit Negara jika PH menang nanti...kononnya untuk menyiasat DS Najib dan DS Rosmah..tapi malangnya jawatan tu tak diberikan padanya . Itu lah pasal dia ni meroyan bagai nak rak ..bikin huru hara kat dalam kerajaan PH kerana kehendaknya tak dipenuhi oleh Tun Madey.

    Rasanya Tun dah tau sapa Pizi ni..balaci besar lagi tegar Bang non..dah tentu lah takkan dia merasa jawatan tu beb !!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. melayutakberkhatan...kau kan dari negeri kat selatan tanah air tu...cuba kau dengar betul2 aap kata TMJ berkaitan dengan mempertahankan hak dan maruah orang melayu..fuhhh..meremang bulu roma beb !!!!

      Nak tanya lah..kau tak nak sokong ke titah baginda tu...takkan lah kau nak derhaka pada kesultanan Johor kot ???

      TUNKU MAHKOTA JOHOR MENCABAR MUSUH MELAYU

      Mejar Jeneral Tunku Ismail

      1. “Bila kaum sudah tidak saling menghormati, maka akan timbul masalah.. Tapi apapun, Beta sudah sedia!”

      2. Ini adalah amaran keras dari Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail kepada mereka yang masih keras kepala ingin mencabar kedudukan orang Melayu di negara ini.

      3. Golongan yang tidak tahu bersyukur ini berlagak seperti tanah ini tiada Raja, seperti Malaysia ini mereka yang punya.

      4. Baru beberapa bulan menang pilihanraya, sudah mahu menghapuskan hak orang Melayu yang asalnya dari beribu-ribu tahun dahulu.

      5. Amaran keras dari Tunku Mahkota Johor ini juga menandakan bahawa Institusi Beraja sedang murka dan tidak akan berdiam diri jika hak Melayu dicabar.

      6. Ia juga adalah tanda sokongan Baginda kepada orang Melayu yang kini sedang bangkit untuk menentang agenda jahat seperti ICERD.

      7. Daulat Tuanku. Kami sebagai rakyat akan menjunjung titah Tuanku dan akan bersama-sama menjadi benteng mempertahankan institusi kedaulatan Melayu dari sebarang ancaman.

      Delete
    2. HBM...kau ni mesti dari negeri yang takde Raja atau Sultan..sebab tu lah jeles dengan Institusi kesultanan ni..betul tak..ngaku aje lah, semua orang kampung kau dah tau beb !!!!!

      Delete
  11. 6 Dec, di bumi kenyalang aku pasti akan tiba
    Tak kesah ku redah, walau hutan atau rimba
    Mas kata, 'akan terubatlah dinda, pilu & hiba'
    Katanya lagi, 'abng bagai bulan jatuh ke riba'

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apasal pi srawak awai sangat bro!!
      Kan saya dan Mas jemput pada 27 Dis
      (hari majlis pertunangan kami)

      jangan la gitu bro..tak kawan lah

      Delete
  12. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  14. melayutakberkhatan...kau dah baca ulasan terbaru dari DS Najib ke belum haah ???

    Kalau belum..apa lagi tunggu..layan dan hadamkan lah betul2 dalam otak ko tu..takkan lah tak boleh kot ???

    Kerajaan PH akan gunakan cerita rekaan untuk isytihar dividen rendah Tabung Haji?????

    Najib Razak

    Ada satu laporan oleh media Singapura yang dimiliki kerajaan Singapura semalam (Ahad), yang tiba-tiba memetik orang dalam yang tidak dinamakan bahawa Tabung Haji telah kekurangan dana RM4 bilion.

    Tuduhan ini tidak mendakwa RM4 bilion telah dirompak ataupun dicuri tetapi mendakwa ada pemalsuan akaun yang membolehkan Tabung Haji untuk membayar dividen yang lebih tinggi dari sepatutnya untuk tahun-tahun yang lalu.

    Pokoknya ialah ia satu tuduhan berat di mana Tabung Haji didakwa terlebih bayar dividen kepada semua pencarum untuk beberapa tahun.

    Berat tuduhan ini. Iaitu membayar dividen yang terlalu tinggi.

    Alangkah kejamnya TH ini.

    Bagaimana agaknya sebuah akhbar Singapura adalah media yang ‘membongkar’ isu ini pada minggu sama himpunan 812 yang dijangka disertai jutaan rakyat bakal diadakan?

    Siapa yang bercakap dengan akhbar milik kerajaan Singapura itu?

    Bagaimana ini boleh terjadi pada ketika TH telah diaudit dan aset dinilai dengan teliti?

    Juga, anda perlu tahu bahawa TH dijamin sepenuhnya oleh kerajaan dan pendeposit tidak berada dalam situasi wang mereka akan hilang.

    Saya lebih pelik dengan cadangan-cadangan yang diberi oleh orang dalam tidak bernama ini kepada media milik kerajaan Singapura ini untuk mengatasi masalah RM4 bilion ini.

    Cadangan ini tidak lain dan tidak bukan ialah untuk Tabung Haji mengisytiharkan dividen yang jauh lebih rendah pada tahun ini untuk mengurangkan “jurang” RM4 bilion ini.

    Semua tahu bahawa pasaran saham dan ekonomi kita berada dalam prestasi buruk sejak PRU14.

    Sudah tentu dividen akan lebih rendah untuk tahun ini.

    Saya jangkakan kerajaan PH akan gunakan ‘kisah RM4 bilion’ ini sebagai alasan untuk menyalahkan BN dan mengisytiharkan dividen yang rendah untuk TH.

    Tabung Haji di bawah kerajaan PH terpaksa membayar dividen yang sangat rendah tahun ini kerana kerajaan BN telah membayar dividen yang terlebih tinggi untuk tahun-tahun yang lepas.

    Jalan yang paling mudah ialah untuk reka satu cerita untuk menyalahkan BN.

    melayutakberkhatan...jadi kau jangan lah terkejut jika dividen yang bakal kau terima dari TH adalah lebih rendah dari tahun2 sebelumnya bhai !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau kata kata yang keluar dari mulut Najib,
      10 dia cakap 11 aku tak percaya
      Cuma anjing macam kau aje yang percaya

      Delete
    2. Kalau kata kata dari Tun Madey dan pemimpin2 Rejim haprakan ni..

      10 diorang cakap 20 aku tak caya..

      Semuanya kaki spin, U- Turn dan flip flop aje

      Cuma baruah tegar haprak macam kau aje yang telan bulat2 tanpa sebarang tapisan !!!!

      Delete
    3. Geng Najib yg baral ...

      Memalsukan penyata kewangan sebuah badan sama ada berkanun atau tidak adalah mrnjadi satu kesalahan .

      Hukumnya adalah denda atau penjara atau kedua dua sekali ..Akta tu dah termaktub berpuluh tahun lamanya.

      Ada faham ?

      Delete
    4. Pak diny..jadi ke Pak nak hadir himpunan Aman pada 8 Disember tu haah ???

      Rugi besar lah kalau Pak tak hadir..ini himpunan keramat untuk menentukan agar kesyumulan Islam, kedaulatan institusi kesultanan serta kelangsungan bani melayu terus dipertahankan.

      Kaalu kita tak pakat2 hadir dan tunjukkan sokongan tak berbelah bahagi macam ni..takkan lah Pak nak harapkan puak2 depa tu yang nak membela nasib kita...takkan adanya punya. Nak menghancurkan kita adalah kan ...setuju kan Pak diny Ooooiiii????

      Delete
    5. Itu pendapat manusia berfikiran dengkel saperti kamu .

      Mengapa saya terasa rugi jika tidak bersama sama gerombolan terajuan UMNO/PAS pd 8 hb ini .

      Pemerhatian saya merumuskan hampir , ya ,hampir semua dikalangan mereka terdiri dari orang2 yang fasiq ..termasuk kamu 🤧🤧🤧🤧

      Delete
    6. Fuyooo..hebat betul lah Pak diny ni..dalam sekelip mata aje dah boleh memberi fatwa macam tu...ni mesti berguru dengan Tuhan Yahya..betul tak Pak????

      Delete
    7. Hanya Tuhan yang layak melebelkan manusia ..

      Delete
    8. Geng Najib & juga si anonee ,

      Saya bukannya bijak pandai didalam bab2 ugama ..dan sampai kini masih lagi belajar .

      Tetapi untuk menyatakan manusia itu fasiq ,pembohong serta penipu ,saya rasa tak perlu tunggu tuhan untuk berkata .....bukan kah bagitu ?

      Tetapi jikalau kamu masih menunggu tuhan untuk berkata , maka Najib ,Isa ketot , Azeez dan ramai lagi akan terus ketawa dan bermaharajalela ...

      Delete
  15. Feb 2019, kan tenanglah nanti semua gelora
    Ketika itu bermulalah musim fauna dan flora
    Akan berlaku pautan hati-jasad aku & si dara
    Tunggu saja nanti kad undangan Mas-Kejora

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat berangkat sahabat ku(bekas kekasih Mas)

      Carilah jejak-jejak Mas di sana..

      Mungkin telah hilang ditiup debu dan angin..

      Jika kau temui orangnya......

      Kabarkan salamku kepadanya....

      bahawa aku selalu merindunya...

      emmmmmmmm.....

      SAJAK LAWAK JE DI ATAS

      xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

      Apasal pi srawak awai sangat bro!!
      Kan saya dan Mas jemput pada 27 Dis
      (hari majlis pertunangan kami)

      jangan la gitu bro..tak kawan lah

      Delete
  16. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  17. KEJORA,

    Rumus atau formula TUN +PKR +DAP= TUN ganda 3, adalah jawapan yang tidak betul . Dan inilah telahan di pihak anda bila parti anda tewas dan anda menyalahkan Tun.Masing-masing unsur dalam formula tersebut sebenarnya membawa matlamatnya masing-masing dan jawapan yg. betul adalah menang dalam PRU-14.Tun merupakan unsur untuk menyelamatkan negara,mungkin unsur lain-lain juga begitu, tetapi aku nampak unsur-unsur lain lebih kepada memenangkan parti kesukuan dan ada yang bermatlamatkan individu malah menongkah keperluan negara masa kini.Bila matlamatnyaagakbercanggah,maka unsur-unsur ini amat mudah untuk tercerai dan masing-masing akan membuat pengabungan baru atau formula baru.

    Hakikatnya alam,unsur-unsur ini tidak boleh membawa dirinya sendiri, kerana politik adalah suatu kehidupan masyarakat, maka pengabungan tidak dapat untuk dielakkan.Contoh, logam besi yang terdedah, akan dioksidakan oleh air menjadi besi oksida atau disebut karatan besi.Unsur Tun dalam formula di atas tidak akan berubah matlamatnya bila mereka bergabung dan menewaskan BN masa pru yang lalu. Unsur Tun pula tidak membawa angka 13 atau 14 (bilangan kerusi PPBM) sebagai lambang ukuran kekuatannya. Tun berada di kelasnya yg tersendiri.Segala usaha bagi menyailang pelantikkannya dulu pun gagal.Jika berlakunya proses ceraian atas sebab-sebab tertentu dalam formula Tun+PKR +DAP ini,maka,jawapan kepada formula baru Tun pasti tidaktersasar,iaitu bagi menyelamatkan negara.Seperti yang ditafsirkan saudara John Doe,akan berlaku suatu pertempuran pada 2019,sebenarnya adalahkewujudan penggabungan unsur-unsur baru yang membentuk formula baru dan berjawapankan peristiwa tersebut.

    Jawapan kepada formula politik tidak selalunya setepat formula matematik. Mungkin kerana anda pengamal angka,maka jiwa anda berdisiplin angka. Jika 1+2 Diberi jawapannya 5, maka anda akan mempertahankan jawapannya 3.

    Mari kita lihat formula isu Tabung Haji!

    Yang diberitahu lanun: KEUNTUNGAN kepada DIVIDEN 6.5 peratus
    Anda berpegang kepada rumus ini, kerana anda mendapat maklumat tersebut dan tanpa soal selidik(mungkin bawaan taksup kepartian @ assobiyah)anda terus mempercayainya .

    Yang hakikatnya : SONGLAPAN/TUTUP LAKU kepada DIVIDEN 6.5 peratus
    Ini lah yang disebut sebagai angka oleh lanun politik . Tidak semua orang politik itu lanun,tetapi politik mampu mengabui atau merobah formula matematik.


    Rakyat harus tahu bagaimana formula kes Tabung Haji dan lain-lain spt 1MDB,FELDA dan sebagainya dirobah,kerana semua kes melibatkan wang rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekali lagi ko buat citer pasal lanun
      Aku ini, ko masih juga nak pekunun
      Benang sehelai, kain ko cuba tenun
      Jgn lupa Forex melibat 'ta wau nun'

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh


      Tak ada salahnya, Tun ko cuba gilap
      Dia bukan dewa suci tidak laku silap
      Dulu Perwaja terus jadi malap gelap
      Petronas juga, dengar kena songlap

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    2. TAK KAN PEMBAWA PANJI HITAM NAK SAPU DUIT!

      kalo pembawa panji lanon,,kan kot

      Delete
    3. Nko ngan Doe ni, aku gelak nak pitam
      Ngaji guru mana, yg korang ni khatam
      Taksub benar korang, dgn panji hitam
      Pembawa panji pun senget spt ketam

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

      Delete
    4. Sekadar telahan...mungkin mainan syaitan

      Delete
    5. Umpama daesh...isis..yakin mereka pejuang...iblis bersorak riang

      Delete
  18. Orng2 kafir ni, negara ini depa mahu rampas
    Seronok sangat le depa, bila BN dah tumpas
    Kita Melayu/Islam, akan makin sesak napas
    Maka kita perlu pembelaan, dari UMNO-PAS

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    وَٱلَّذِينَ كَفَرُواْ بَعۡضُہُمۡ أَوۡلِيَآءُ بَعۡضٍ‌ۚ إِلَّا تَفۡعَلُوهُ تَكُن فِتۡنَةٌ۬ فِى ٱلۡأَرۡضِ وَفَسَادٌ۬ ڪَبِيرٌ۬ (٧٣)

    Dan orang-orang yang kafir, setengahnya menjadi penyokong dan pembela bagi setengahnya yang lain. Jika kamu (wahai umat Islam) tidak menjalankan (dasar bantu-membantu sesama sendiri yang diperintahkan oleh Allah) itu, nescaya akan berlakulah fitnah (kekacauan) di muka bumi dan kerosakan yang besar. (73)

    (Surah Al-Anfal, ayat 73)


    Ayat di atas itu, perintah dari Allah yang satu
    Kita Melayu/Islam disuruh bantu membantu
    Boleh ke kita nak berharap dgn parti Bersatu
    Depa dgn puak2 DAP itu, jelas dah mati kutu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Allah kata puak2 kafir tu sokong menyokong
    Ada kah kita nak biar Islam jadi terkongkong
    Menteri pula hanya jaga perut & kerongkong
    Kewangan diserah kuasa ketua puak tokong

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Mari kita Melayu / Islam, pertahan ini negeri
    Allah perintahkan kita bantu sesama sendiri
    Kalau tiidak, berlaku fitnah/kekacauan ngeri
    Ostad Doe PH aku minta komen, silalah beri

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mari mari melayu, kita tolong sesama melayu
      Kita tolong rompak orang Melayu Cina India Iban kadazan Murut
      Kita joli wang rakyat sebanyak yang boleh
      Kalau kita dapat kuasa balik
      Kita boleh buat apa-apa kita punya suka
      Hidup UMNO HARAMJADAH, hidup penyamun

      Delete
    2. Melayutanahsetan ini sah ler gila
      Dia permainkan, ayat Allah Ta'ala
      Perbuatan dia ni mmg keji & cela
      Aku doa, biar ifrit ini ditimpa bala

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh

      Delete
    3. Mungkin kerajaan lama buat hidup melarat...mungkin

      Delete
    4. Tido lena perut kenyang hati senang...alhamdulillah segala2nya dalam kawalan Allah

      Delete
  19. Admin Budin dah tukar, baru punya posting
    Tapi Fuctun biol, di posting lama melenting
    Meroyan raban sakan le dia si babi bunting
    Tak berani ke mari, itu bapok pakai anting2

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  20. Fucktun ku tibai sampai terlondeh pakaian
    Mengelupor sakan le, babi tua itu meroyan
    Di posting yng lama tu, malas nak ku layan
    Mau mari sini, dia takut, itu nenek kebayan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  21. Fucktun bingai buat hebahan dia tulis buku
    Tak ada rasa malu ker, dia tampil mengaku
    Pantun terhencot mcm orang terpijak paku
    Kalau buat buku, lima buah pun susah laku

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  22. melayutakberkhatan...Fuhhhh...tak puas rasanya kalau kita tak berikan yang sewajarnya pada menteri kasut hitam ni..nanti merajuk pulak dia kerana tak diglamerkan seperti yang seWAJIBnya dia terima !!!!

    Flip Flop ... U-Turn ... Kesalahan Tatabahasa ... Wartawan Salah ... Semua Salah Kecuali Maszlee Malik

    melayutakberkhatan...memang tepatlah kalau kita semua katakan Bukti video tak pernah berbohong. Tentu lah kau dah tengok persidangan parlimen baru2 ni di mana DS Ahmad Maslan dengan jelas bertanyakan mengenai subjek sejarah.

    Apakah yang akan dimasukkan dalam subjek tersebut.

    Apa jawapan Menteri Pendidikan adalah berkaitan dengan soalan YB Pontian...pun dah tentu kau boleh hafal setiap bait2 perkataan yang telah diucapkannya bila menjawab soalan dari DS Ahmad Maslan tu.

    Tapi apa lah yang kita semua nak herankan....Seperti biasa, Menteri Pakatan Harapan akan membuat flip flop dan u-turn selepas kenyataan yang mereka keluarkan menjadi troll dan kontroversi.

    Tidak terkecuali Menteri Pendidikan, Dr Maszlee Malik di mana Setiausaha Akhbar beliau terpaksa mengeluarkan Kenyataan Media sebagai langkah mengurangkan kerosakan yang telah dilakukan (damage control).

    Rakyat Msia yang waras memohon sungguh2 agar Tun Dr Mahathir kekalkan Menteri Pendidikan ini hingga ke akhir hayat PH memandangkan Dr Mazlee adalah penghibur kami dalam media sosial.

    Terserlah lah..kini Dr Maszlee sedang berlumba-lumba dengan Menteri-Menteri PH yang lain ibarat ada pertandingan siapa paling bodoh dan kelakar. Dengar citer..awal tahun depan..akan diadakan satu majlis gilang gemilang untuk menobatkan menteri paling lawak dan Badut dalam kabinet kayu reput Haprakan ni..dan dah tentu lah menteri kasut hitam ni adalah pilihan terbaik, jauh meninggalkan rakan2 menteri yang lain...setuju tak bhai ????

    ReplyDelete
  23. Fucktun kemain, mengaku berpantun lama
    Tapi pantun dia langsung tidak ada jenama
    Aku ini, ada trademark, panjang baris sama
    Ku cabar buat begini dia tak mampu terima

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  24. Fucktun serupa monyet yg kontot ekoq
    Kekuatan dirinya tu, dia tak mahu ukoq
    Kena dengan aku, dia jatuh tersungkoq
    Kini jadi spt bapok kena tutuh pungkoq

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhhh

    ReplyDelete
  25. melayutakberkhatan..dalam keghairahan kau nak menghadiri himpunan ICERD pada 8 Disember tu..kau perlu berhati2 dengan mainan oleh RBA DAPigs ni.

    Hakikatnya...RBA mula menjalankan propaganda palsu menjelang ICERD 2018


    Diharap semua akan berhati hati dengan poster palsu yang bertujuan untuk menimbulkan kekecohan dan ketidak tenteraman dalam kalangan rakyat.

    Di antara isi2 poster palsu tersebut ialah :

    1 ) Himpunan Aman 8 Disember....Melayu bangkit mengusir keluar bangsa kafir pendatang biadap dari Bumi Melayu !!!

    2 ) MCA sila kemas beg dan keluar...Cina babi MCA boleh berambus dari BN...Cina MCA BABI KANDANG, CINA DAP BABI HUTAN...kamu semua biadap boleh berambus balik Tongsan !!!
    Manusia bijak akan membuat penilaian sebelum menyebarkannya.

    Zaman sekarang banyak fitnah memenuhi alam siber..sedangkan poster2 ini semua tak pernah dikeluarkan oleh pihak penganjur..jadi sapa yang bertanggungjawab ...dah tentu lah ada puak2 depa yang nak mengujudkan keadaan ketidak harmonian semasa himpunan Aman tersebut.

    Jangan gagalkan usaha kita untuk bersatu demi agama bangsa dan Malaysia.

    Hancur ICERD = hancur rasis dan komunis.

    ReplyDelete
  26. Di bumi Sarawak akan aku pijak lagi dua hari
    Dekat sana setia menanti aku, sang bidadari
    Akan ku tatap sepuas2 wajah dewi ku puteri
    Alangkah syahdu, bila dpt jumpa bakal isteri

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    tq, sahabatku KEJORA kerana memuji kecantikkan
    bakal tunangan ku.

    KALAULAH DULU(SEBELUM PRU-14) SAHABAT TUKAR
    TAJUK KEPADA TIDAK MENGUTUK DAN HINA TUN,
    MUNGKIN SEJARAH HARI INI DAH LAIN.

    TQ...MAS kerana sudi menerima ku

    BYE...BYE KEJORA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa dia Gora, nko punya tunangan
      Rentikan lah bro, angau dan angan2
      Dah ku petik dulu bunga jambangan
      Ko & Sumah kan ker elok gandingan

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
  27. Fucktun jadi serabut, melilau ke ulu ke iliaq
    Gaya dia, serupa bapok kena tutuh begiliaq
    Kegheyau le dia, ayaq mata pun mengaliaq
    Nampak je kelibat aku, dia kecut btg peliaq

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. FunTun TENGAH berzikir

      Kalu tak silap aku dia ni alim,
      Slalu ke luar negeri berdakwah

      aminnn

      Delete
    2. Piiiiraaahhh..Alim dan selalu berdakwah ke luar negara ke haruk!!!!

      Orang yang suka mencarut dan memaki hamun dalam pantun2nya tu tanda2 orang alim ke haah ???

      Mazhab mana yang kau anut haah ????

      Delete
    3. memang betol wak, dia tu alim,

      ibarat orang siam kata,

      "kalu dah orang hunus pedang, tak kan kita nak
      hunus rokok.".

      Delete
    4. Tok Gora:

      Fucktun bingai terus kaku kekok
      Kini asyik sambung puting rokok
      Aku tiada, kemaiin lagi berkokok
      Kini dia menghilang ini mangkuk

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh

      Delete
    5. cantik susunan baris pantun bro,,

      Patutla Mas sekali masuk bloq ni dulu tergila-gilakan ko

      Ini yg aku naik cemburu nihhh..

      AKU dah coba susun baris, bila publish dia "lari"..

      Delete
    6. Tq Gora, kerana nko puji cantik
      Cikgu, kena ler bagi sistematik
      Tapi jgn fikir nko, aku tak jentik
      Ingat, Mas tu aku dulu yg petik

      Kah kaahh kaahh kaahh kaahh

      Delete
  28. Kejora,

    masa makan roti canai kat Jitra baru lalu..
    aku cubit paha Mas..

    Mas jawab manja"emmmmmm janganla bang,Mas tak nak"

    Kata-katanya masih terngiang-ngiang kat minda aku..

    ohhhhhhhhh...emmmmmmmmmppphhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. PUTRA SINGGORA / MAH 5 December 2018 at 00:36

      Kejora,

      masa makan roti canai kat Jitra baru lalu..
      aku cubit paha Mah..

      Mah jawab manja"emmmmmm janganla bang,Mah tak nak"

      Kata-katanya masih terngiang-ngiang kat minda aku..

      ohhhhhhhhh...emmmmmmmmmppphhhh

      Delete
  29. melayutakberkhatan..ini ada satu berita yang baru diterima..fresh dari ladang beb !!!!

    Sebagai penyokong dan balaci tegar Haprakan ni..aku rasa kau lah orang pertama yang wajib tau ...betul tak ????

    Paria Dah Beri Keterangan..!

    Baru siasat..! tindakan belum..!

    Menteri di Jabatan Perdana Menteri P Waytha Moorthy hadir di Ibu Pejabat Polis Bukit Aman malam ini berhubung kenyataannya yang didakwa berunsur hasutan dan perkauman.

    Beliau yang tiba pada jam 8.05 malam tadi, dilaporkan memberi keterangan di bawah Kanun Keseksaan dan Akta Hasutan 1948 berikutan kenyataannya dalam insiden rusuhan Kuil Sri Maha Mariamman, Isnin lalu.

    AG Paria akan ambil tindakan ke?

    Lu Fikir La Sendiri..melayutakberkhatan!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. KALU ULASAN NI, AKU SOKONG!!

      TQ.bro

      Delete
    2. Lu pikir la geng najib...

      bahawa panglima perang islam korang tu lah yg hantar pasukan tentera malaysia membantu operasi serangan ketenteraan terhadap YAMAN..harap geng najib@geng rosmah rujuk balik laporan PBB mengenai penglibatan tentera malaysia dalam konflik YAMAN

      Delete
  30. melayutakberkhatan dan cai2 haprak yang bersepah2 kat blog ni...Korang perlu dengar baik2 dan hadamkan betul2 apa diperkatakan oleh KP UMNO ni..itu pun kalau ada sekelumit rasa cinta kepada agama Islam, kedaulatan Raja2 serta kelansungan bani melayu di hari muka !!!!

    Lapan Sebab Kenapa Perlu Sertai Himpunan Ummah Sabtu Ini !!!

    KUALA LUMPUR, 4 Dis – Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki hari ini memberi lapan sebab kenapa rakyat Malaysia tanpa mengira kaum, agama dan ideologi politik untuk menyertai himpunan aman yang akan di adakan Sabtu ini.

    Menurut beliau antaranya mensyukuri kejayaan membantah Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD) yang jelas bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan dan mampu meruntuhkan 61 tahun keharmonian kaum di Malaysia.

    Selain itu tegas beliau ianya juga adalah menolak sebarang usaha Kerajaan PH untuk meratifikasi Konvensyen-Konvensyen Antarabangsa lain berkenaan Hak Asasi Manusia yang tidak secocok dengan acuan Malaysia yang berpaksikan Islam, martabat Bumiputera dengan keunikan pelbagai agama dan bangsa.

    “Seterusnya membantah segala dasar Kerajaan PH yang membelakangi prinsip Islam, kedaulatan Raja-Raja Melayu dan kedudukan istimewa Melayu dan Bumiputera sebagaimana yang dijamin dalam Perlembagaan Persekutuan dan menyanggah pendirian PH yang lebih mengutamakan janji-janji manifesto berkaitan ratifikasi ICERD dan Konvensyen Hak Asasi Manusia yang lain berbanding janji-janji yang menyentuh kepentingan rakyat.

    “Selanjutnya meluahkan rasa terkilan dan dukacita terhadap kegagalan Kerajaan PH menunaikan janji-janji Manifesto PRU14 lalu berkaitan kehidupan rakyat termasuklah janji berkaitan PTPTN, pemansuhan tol, penurunan harga minyak dan meringankan kos sara hidup rakyat.

    “Perhimpunan ini juga mempamerkan semangat patriotik dan kecintaan kita sebagai rakyat Malaysia berbilang agama dan bangsa yang mengutamakan keamanan dan keharmonian,“ katanya menerusi kenyataan di Facebooknya.

    Katanya lagi, sebab seterusnya adalah menentang keras sebarang bentuk ancaman dan cubaan memainkan sentimen perkauman dan agama di kalangan rakyat sekaligus menjunjung kontrak sosial dan Perlembagaan Persekutuan yang menjadi asas kekuatan negara selama ini.

    “Ini juga dapat menzahirkan semangat solidariti rakyat Malaysia yang mendambakan penyatuan ummah dan pemerkasaan integrasi kaum bagi memastikan kesinambungan kesejahteraan negara sejak merdeka lagi

    “Ayuh semua rakyat Malaysia tanpa mengira kaum, agama dan ideologi politik untuk kita turun beramai-ramai dan berhimpun secara aman pada 8 Disember ini dengan berpakaian putih dan mengibarkan jalur gemilang,” ujarnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macaiii macaiii rosmah semua elok sangat ler pegi perhimpunan tu nanti.pastu kasi polis cekup semua sumbat dalam lokap.kalau ada yg menganas kasi tendang perut sekor2 jer biar kojol


      Kaaaahhh kaaaahh kaahhh kaaahh

      Delete
    2. Jangan risau lah..DS Zahid dan TGHH dah beri komitmen bahawa himpunan Aman tu akan berjalan dalam keadaan yang cukup2 harmoni , santai serta sentiasa mematuhi peraturan2 yang ditetapkan oleh pihak yang berwajib.

      Malah UMNO dan PAS dah bersetuju untuk menyediakan kawalan ketat untuk memastikan tiada keadaan yang tak diingini berlaku pada tarikh keramat tersebut.

      Kalau lah ditakdirkan ada kekecohan, dah tentu lah bukan diinstigate oleh perserta2 Himpunaan aman ni..tapi dilakukan oleh provocater2 yang sememenagnya diarahkan untuk membuat huru hara dan menimbulkan kekecohan.

      Kalau berlaku kejadian tersebut...senanglah penganjur dipersalahkan dalam kejadian tu..ini taktik lama yang dikitar semula.

      Aku rasa jawapan kat atas tu akan menghilangkan kekhuatiran kau berkaitan hal2 keselamatan dan dah tentu lah lepas ni kau akan tolong kempen pada kengkawan lain untuk hadir himpunan yang menentukan hidup matinya bani melayu dan Islam di Msia ni...apa2 hal pun..jumpa kau kat sana bhai !!!!

      Delete
  31. PUTRA SINGGORA / MAH 5 December 2018 at 00:36

    Kejora,

    masa makan roti canai kat Jitra baru lalu..
    aku cubit paha Mah..

    Mah jawab manja"emmmmmm janganla bang,Mah tak nak"

    Kata-katanya masih terngiang-ngiang kat minda aku..

    ohhhhhhhhh...emmmmmmmmmppphhhh

    ____________________________________________

    Amboi tok Gora & nek Mah kemain meghela
    Depa ini, dah mola main kutey paha lah pula
    Cpt2 la pelangsung dighi masjid, dpt pahala
    Kalu nak sughoh aku silat, habaq ja bila-bila

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  32. Puisi ikhlas untuk sahabatku KEJORA.


    Remang dirimba berlarilah cemas
    Segera pelatih menuju ke desa
    Memang hamba bangga memiliki Mas
    Kejora merintih akukah berdosa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Remang dirimba berlarilah cemas
      Segera pelatih menuju ke desa
      Memang ku damba bakal isteriku Mas
      Berjumpa kekasih menunggu je masa

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

      Delete
  33. melayutakberkhatan dan rakan2 lain kat blog ni....mari lah kita divert sikit dari tajuk posting tu dan cuba fkirkan betul2 berkaitan perkara maha penting kat bawah ni...boleh kan semua ????

    PERJUANGAN MAHATHIR, MUHYIDDIN DAN MUHKRIZ DAHULU HANYA REKAAN?

    Menurut Exco Pemuda Bersatu, Mohd Ashraf Mustaqim Badrul Munir dalam satu kolum yang dimuatkan dalam portal berita malaysiakini.

    Kata Ashraf "Sesungguhnya kita adalah Melayu berdaulat dan tiada istilah ‘Ketuanan Melayu’ sebenarnya kecuali yang direka-reka oleh para pemimpin politik Melayu sebelum-sebelum ini yang ingin melanjutkan dan melebarkan jaringan pemusatan kuasa mereka!"

    Secara tidak langsung, sindiran Ashraf itu terkena kepada batang hidung Pengerusi, Presiden dan Timbalan Presiden Bersatu sendiri, kerana mereka-mereka inilah juga yang kerap melaungkan Ketuanan Melayu sewaktu mereka dalam Umno dahulu.

    Mungkin Ashraf terlupa, sebelum Tun Mahathir menjadi Pengerusi Bersatu, Tun pernah menjadi Presiden Umno selama 22 tahun, presiden Umno yang paling lama dalam sejarah Umno, Dato Onn hanya jadi presiden Umno kurang lima tahun, Tunku jadi presiden lebih kurang dua puluh tahun, Tun Razak pula lima tahun, Tun Hussein Onn juga lima tahun, Pak Lah enam tahun dan Najib Razak sembilan tahun.

    Jadi adakah Ashraf sebagai Ahli Jawatan Kuasa Pemuda Bersatu mengatakan yang istilah yang dibawa dan yang dilaungkan selama mana Pengerusi, Presiden dan Timbalan Presiden Bersatu ketika mereka duduk di dalam Umno adalah satu rekaan?

    Ashraf tidak percaya wujudnya ketuanan Melayu, tidak seperti Pengerusi, Presiden dan Timbalan Presiden dia percaya, bahawa, Ketuanan Melayu perlu dikekalkan ketika mana ketiga-tiga tokoh Bersatu itu masih di dalam Umno.

    Dengan kata lain, Ashraf menganggap, perjuangan ketiga-tiga tokoh Bersatu itu ketika didalam Umno sebagai satu pembohongan kepada bangsa Melayu.

    Persoalannya..... kenapa Ashraf perlu percaya kepada perjuangan ketiga-tiga tokoh itu di dalam Bersatu, kalau dalam Umno mereka boleh berbohong, adakah dalam Bersatu mereka akan bercakap jujur?

    Ingat-lah, 22 tahun Tun Mahathir menjadi presiden Umno, Ketuanan Melayu-lah yang Tun Mahathir laung dan perjuangkan. adakah itu REKAAN?

    Ada tak sesapa yang handal kat blog ni memberikan jawapan yang konkrit kepada soalan tersebut ????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asal sesak aje puak umno akan gunakan ketuanan melayu termasuk dsnr dan hisyamudin sepupunya... gn pun sama...

      Delete
  34. AKU MASIH ingat gemana Mas merajuk kerana tak nak

    "first Kiss" kat dia masa makan malam kat Srawak.

    Sampai sekarang,godaannya menghantui aku>>>

    Mas.....abang pon nak sangat,tapi abang masih ingat
    pesanan Tok guru agar membimbing Mas ke akhlak yg
    mulia.

    EMMMMMMM...geramnya aku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengarlah sini Gora tua bangka
      Rentikan je ler, ko punya jenaka
      Tak malu ker ko, semua ko reka
      Semua orang, dah muak belaka

      Kah kaahh kaaahh kaahh kaahh

      Mas cinta aku, jgn ko sediih hati
      Setahun lebih Mas rela menanti
      Sepi di hati mu itu aku mengerti
      Cari le yang lain, buat pengganti

      Kah kaahh kaaahh kaahh kaahh

      Delete
  35. melayutakberkhatan...ko dengar baik2 yeer!!! Ini sebabnya kita semua patut menghadiri himpunan pada Sabtu akan datang ni beb !!!!

    Kenapa Kita Perlu Teruskan Himpunan Ummah 812

    Kenapa Bangsa Melayu Islam Perlu Teruskan Himpunan Ummah 812

    Ayuh semua rakyat Malaysia tanpa mengira kaum, agama dan ideologi politik untuk kita turun beramai2 dan berhimpun secara aman pada 8 Disember ini dengan BERPAKAIAN PUTIH dan mengibarkan jalur gemilang bagi tujuan berikut :

    》MENSYUKURI kejayaan membantah ICERD yang jelas bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan dan mampu meruntuhkan 61 tahun keharmonian kaum di Malaysia...

    》MENOLAK sebarang usaha kerajaan Pakatan untuk meratifikasi Konvensyen2 Antarabangsa lain berkenaan Hak Asasi Manusia yang tidak secocok dengan acuan Malaysia yang berpaksikan Islam, martabat Bumiputera dengan keunikan pelbagai agama dan bangsa...

    》MEMBANTAH segala dasar kerajaan Pakatan yang membelakangi prinsip Islam, kedaulatan Raja2 Melayu dan kedudukan istimewa Melayu dan Bumiputera sebagaimana yang di jamin dalam Perlembagaan Persekutuan...

    》MENYANGGAH pendirian Pakatan Harapan yang lebih mengutamakan janji2 manifesto berkaitan ratifikasi ICERD dan Konvensyen Hak Asasi Manusia yang lain berbanding janji2 yang menyentuh kepentingan rakyat...

    MELUAHKAN rasa terkilan dan dukacita terhadap kegagalan kerajaan Pakatan menunaikan janji2 Manifesto PRU 14 lalu berkaitan kehidupan rakyat termasuklah janji berkaitan PTPTN, pemansuhan tol, penurunan harga minyak dan meringankan kos sara hidup rakyat...

    》MEMPAMERKAN semangat patriotik dan kecintaan kita sebagai rakyat Malaysia berbilang agama dan bangsa yang mengutamakan keamanan dan keharmonian...

    》MENENTANG keras sebarang bentuk ancaman dan cubaan memainkan sentimen perkauman dan agama di kalangan rakyat sekaligus menjunjung kontrak sosial dan Perlembagaan Persekutuan yang menjadi asas kekuatan negara selama ini...

    》MENZAHIRKAN semangat solidariti rakyat Malaysia yang mendambakan penyatuan ummah dan pemerkasaan integrasi kaum bagi memastikan kesinambungan kesejahteraan negara sejak merdeka lagi...

    Ingat...Kita bangsa Melayu bukanlah satu bangsa yang ganas...

    Kita bangsa Melayu bukanlah satu bangsa yang suka merampas hak orang lain...

    Kita bangsa Melayu bukanlah satu bangsa yang suka mungkir janji...

    Tapi jangan dicabar dan dihidupkan qursani Melayu!!!

    Jasad Tuah dan Jebat telah lama hancur di mamah bumi...

    Tapi semangat Tuah dan Jebat takkan pernah hilang dari anak cucunya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. melayutakberkhatan...Yang bangkit menentang ICERD ialah semangat Tuah yang telah di bangkitkan dalam jiwa orang2 Melayu sekarang...

      Tuah terkenal dengan sikap berhemah dan beradab tinggi namun jangan lupa, dalam hemah dan toleransi Tuah, sekali kaki melangkah, prinsip biar putih tulang, jangan putih mata akan digigit erat dengan geraham...

      Janganlah pula ada yang cuba membangkitkan semangat Jebat dalam jiwa orang Melayu sekarang ini...

      Kerana Jebat, tidak pernah kenal erti diplomasi, tidak pernah ada dalam kamus hidupnya perkataan bertolak ansur...

      Biarlah semangat Jebat terus bersemadi dengan jasadnya di bumi Melaka...

      Kerana kami lebih selesa, berjuang dengan semangat Tuah...

      Oleh itu, marilah kita taburkan raksa qursani Tuah supaya melingkari setiap urat dan tulang temulang jasad bangsa Melayu!!!

      AYUH TANPA GENTAR, KITA BERHIMPUN SECARA AMAN DALAM HIMPUNAN UMMAH 812!!!

      INI BUKAN PERHIMPUNAN UMNO ATAU PUN PAS...

      TAPI INI PERHIMPUNAN BANGSA MELAYU ISLAM MALAYSIA...

      SEMATKAN KEMAS2 KATA2 AZIMAT DARI HANG TUAH...

      TAKKAN MELAYU HILANG DI DUNIA!!!

      ALLAH HU AKBAR !!!
      ALLAH HU AKBAR !!!
      ALLAH HU AKBAR !!!

      Dr. Asyraf Wajdi Dusuki
      Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia

      Delete
    2. Yang akan hilang adalah Melayu UMNO HARAMJADAH

      Delete
    3. melayutakberkhatan..Aiiik..Aku ingat bebal dan bengong kau dah merosot sikit, rupa2nya tak..masih bertambah2 pulak lah !!!!

      Kau tak baca habis ke kenyataan dari KP UMNO tu ke haah ???? Ini bukan himpunan UMNO atau pun PAS, tapi himpunan untuk menyatukan seluruh umat melayu Islam dan rakyat Msia yang nakkan agar agenda jijik DAPigs untuk menghakis kesyumulan Islam, kedaulatan Institusi kesultanan serta kelangsungan hak melayu dan bumiputera yang telah termaktub dalam perlembagaan takkan dijarah sesuka hati oleh cukong2 tu...ada faham ke haah ????

      Delete
  36. Malaon kojola malam ni Tahajud?
    Allah ke iblis yg ko sujud?
    Sebab 'berkawan' GN Maajud
    Kelak engkau mati terkejut!

    Heh..heh..heh..

    'GN' komen siapa yg kisah
    Dia kata aku yg lucah
    Takde modal nak belasah
    Aku lucah..? Hihi..tergelak Kak Chah!

    Heh..heh..heh..

    Kojola jealous bukuku laku
    Makin diingat..tiga suku
    Ini 'cikgu' jual muruku
    Selalu tak laku..Aci luku!

    Heh..heh..heh..

    Makin ditengok,semakin 'BODO'
    Sepanjang malam kojola tak 'TIDO'
    Ada hati nak lawan John Doe
    Tertonggeng dia Khatijah taekwondo!

    Heh..heh..heh..

    Dengan John Doe tertewas sudah
    Tertonggeng terus ini mak Bedah
    Mintak bantuan 'GN' jadah
    'dua2' berok..Pakatan dah ludah!

    Nama Anon... kojola tukar
    Sejak baby hidupnya sukar
    Lahir dulu dalam belukar
    Mak dia buang, dalam takar!

    Heh..heh..kiok..kiok..

    Keluarga India sudah jumpa
    Waythamoorthy taukey kelapa
    Kojola panggil dia Appa
    Nampak menachee..asyik nak terpa!

    Heh..heh..heh..

    Pasal itu suka Aci
    Walau tua tadak gigi
    Aci terlentang makan kuaci
    Berpeluh kojola..tak kuat lagi!

    Heh..heh..heh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Setuju bro!

      Anjing Fantatun tu mmg syok sendiri...

      Delete
    4. Kesian Fucktun, DAP punya balaci
      Dia dah jadi bapok keling meenaci
      Kotey sudah sentap tinggal seinci
      Asyik2 modal lapok basi pasal aci

      Kah kaahh kaaahhh kaaahh kaahh

      Fucktun pipit perasan diri helang
      Cerita yng sama asyik dia ulang2
      Mmg dayus, ini pak lebai malang
      Main pukul curi jer serupa jalang

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh

      Fucktun bapok pipi asyik saja basah
      Tak ada hari yg dia tak kena belasah
      Pagi, ptg & mlm, bapok ni aku sesah
      Carii pasal dgn aku, dia dapat susah

      Kah kaahh kaaahhh kaaahh kaaahhh

      Dia kata aku jeleos Fucktun kera duku
      Siapa nak percaya bingai ni tulis buku
      Masih muka tebal, dia terus mengaku
      Pegi kedai paper lama, boleh jadi laku

      Kah kaahh kaaahhh kaaahh kaaahhh

      Masih nak lwn aku, ini bingai 'BODO'
      Dia hanya berani bila rasa aku 'TIDO'
      Bapok kedi ini, nak lagak bang sado
      Sdgkan dah cabut lari ost fadiq Doe

      Kah kaahh kaaahhh kaaahh kaaahhh

      John Doe dgn aku, tertewas sudah
      Ayat2 aku bagi ostad ini terngadah
      Inikan pula si Fucktun haram jadah
      Tiap hari muka monyet ini ku ludah

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahhh

      Fucktun bapok nak jadi pendekar
      Kucing tua ni cuba nak mencakar
      Kuku dah tumpul, hidupnya sukar
      Bila dicakar aku, rasa geli kelakar

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh

      Fucktun dgn aku cuba mahu terpa
      Aku tibai nangis, ayo maa ayo paa
      Rasa kepala, spt dihempap kelapa
      Dia mau pukul curi bila aku ni alpa

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahhh

      Fuctun cacai keldai DAP kafir harbi
      Kini LGE, sudah jadi dia punya nabi
      Aku ganyang kera ini, jadi tapai ubi
      Terus cabut lari, si tua lahanat babi

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahhh

      Fucktun luka masih belum sembuh
      Kerna mulut celupar dia sakit tubuh
      Tadi aku ada kat surau, solat subuh
      Kalu tidak, awal lagi dia kena tabuh

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahhh

      Hati aku ni asyik saja merasa puas
      Setiap hari aku kasi Fucktun tewas
      Sakit ler dia, Fucktun beruk mawas
      Baru tau, bila bertemu buku & ruas

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahhh

      Delete
    5. Ini anjing kojola manyak SYIOK SENDIRI
      Pantatun tak ada kelas langsung
      Last last sendiri delete

      Delete
    6. Melayutanahsetan 06:53, tiada jati diri
      Tadi dikata Fucktun anjing dia ke mari
      Lepas itu barualah iblis ni mula sedari
      Takut kalu Fucktun tibai, dia cabut lari

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

      Delete
    7. Kejora sentiasa tewas teruk dengan sesiapa sahaja yang ia cabar. Di dalam berpantun, Kejora tewas teruk kepada bro Fan Tun.

      Walaubagaimanapun disebabkan Kejora adalah seorang yang 'sakit', ketewasannya tidak akan menjadi ubat sebaliknya akan menambahkan segala kesakitannya.

      Kejora telah beratus kali tewas teruk sejak dari Putramerdeka, tetapi masih tidak mahu mengaku dirinya telah kalah.

      Kelak Kejora akan ditimpa KLIMAKS kepada segala kejahatannya, dia akan TEWAS MUTLAK.

      Pada hari itu segala penyesalan Kejora adalah tidak berguna lagi. Manusia akan berkata "innalillahi wainna ilaihi raji'un. Sesungguhnya Allah tidak menganiayai Kejora sedikitpun, tetapi Kejoralah yang telah menganiayai dirinya sendiri'.

      Hari KLIMAKS untuk kesemua para ahli fitnah termasuklah kamu bakal muncul pada 2019M / 1440H in shaa Allah.

      Pada hari itu kamu tak akan mampu lagi berpura-pura mahupun melarikan diri. Sekiranya kamu adalah juga VIRGO LARA, maka ketahuilah bahwasanya tempohmu untuk bersukaria akan tamat lebih awal.

      Wahai Kejora, ingat baik-baik pesanku ini. Apabila kamu sedang melalui tempoh berputus asa itu, maka janganlah sesekali kamu katakan John Doe telah tidak memberikan kamu sebarang peringatan.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    8. Fucktun dah kena hampir nak mati
      Tapi, Doe pura2 mcm tidak perhati
      Jiwa kau lara Doe, aku ni mengerti
      Sbb tu aku ini, ko nak sakitkan hati

      Kah kaahh kaaahhh kaaahh kaahh

      Delete
    9. Bila masanya Doe, yg aku tewas teruk
      Ko tak baca ke, aku taji Fucktun beruk
      Barua tu, aku dah buat jadi mcm jeruk
      Udah lembik lunyai, serupa kain buruk

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

      Delete
    10. Usahlah Doe buat perangai celaka
      Siapa yg tewas kat Putramerdeka?
      Benda tak betul, usahlah ko reka2
      Tak takut ker Doe, dgn api neraka?

      Kah kaahh kaaahhh kaahhh kaahh

      Delete
    11. Aku faham Doe apa yg ko cuba saji
      Semua darii aku, ko akan cerca keji
      Yg darii lwn aku pulak, ko pasti puji
      Aku bukan lah tak belajar psikologi

      Kah kaahh kaaahhh kaaahh kaahhh

      Delete
    12. Aku tau sangat Doe sikap kau yg culas
      Secara psikologi, aku ni kau cuba kilas
      Lain dgn Gora, pukulan saling berbalas
      Tetapi, dia punya luahan tu lebih ikhlas

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

      Delete
    13. Fuyooo...Tabik spring 10000 kali pada Anon..memang tepat lah kalau kau ni diberi gelaran pemantun terhebat sepanjang zaman.

      Dari dulu lagi, aku dah cadangkan pada DBP agar koleksi pantun2 kau tu dibukukan dan dijadikan legasi untuk membuktikan betapa halus dan tingginya seni warisan dan budaya melayu...dalam lembut tapi tepat dan mendalam maksudnya.

      Bukan macam pantun dari si Fan Tat tu...memang jauh lah levelnya dengan kau, ibarat kat bawah tapak kaki kau aje. Aku dan ramai lagi rakan2 kat sini pun pelik lah..macam mana lah Fan Tat ni boleh ngaku sebagai penulis buku..sedangkan pantun yang dikarangkannya tu serabai dan tak memenuhi prosedur berpantun yang diiktiraf.

      ini John Doe ..toksah citer lah kan..dari dulu lagi dia dah bungkus dengan Anon kaw2 punya..tapi sebijik macam Bang non, masih tak ambik iktibar serta pengajaran dari pengalaman pahitnya yang lepas tu..dia lupa kata2 hikmah orang2 dulu tu..kalau kail panjangnya 2 cm..jangan lah nak duga lautan yang berpuluh2 meter dalamnya tu bhai !!!!

      Delete
    14. Respon balas kepada Kejora

      Bersukarialah kamu selagi masih ada tempoh. Tempoh tersebut sudah teramat hampir dengan penamatnya.

      Ketika kamu sedang menghadapi tempoh putus ada kerana telah sedar kamu sedang menghadapi TEWAS MUTLAK, janganlah lupa pesananku itu.

      Janganlah kamu mengatakan John Doe tidak memberikan peringatan sebaliknya katakanlah kamu telah pun disampaikan peringatan itu, dan kamulah yang mengambilnya menjadi olok-olokan dan main-mainan.

      Kamu sedikitpun tidak teraniaya.

      Innalillahi wainna ilaihi raji'un.

      Delete
    15. Tq Bro GN ko dah bagi aku pujian
      Pantun bagi aku, makanan harian
      Semua tu ikhlas aku punya sajian
      Tak spt Fucktun, disajinya cacian

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh

      Delete
    16. Mmg ada masa nya aku bersuka ria
      Terutama dlm kisah cinta dgn di dia
      Tapi dlm bertempur, aku kena sedia
      Mau berlwn puak2 penyokong paria

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
  37. Kink dapat mangsa baru, melayutanahsetan
    MTS, aku nak beri bapok ini nama singkatan
    Untuk bapok inii, aku udah siapkan belantan
    Sakit lah dia nanti, ini barua dajal babi hutan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  38. MTS pukimak ini sengaja menempah padah
    Dia mari nak melalok serupa penagih dadah
    Untuk permulaan ni muka dia aku nak ludah
    Lepas ni aku nak terajang le ini haram jadah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  39. Kesian sungguh dgn si tolol, MTS katak puru
    Bila aku cekap berpantun, dia mula cemburu
    Tadi kemain lagi bapok tua ni masuk meluru
    Tapi terus dah lari baru jer kena sebiji peluru

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  40. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  41. Itulah kamu MTS barua dajal syaitan goblok
    Bukan ke lebih baik, awak duduk diam elok2
    Tapi gatal, mcm penagih dadah dtg melalok
    Kini sakit le, bila sarang tebuan ko dah jolok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  42. Anonymous4 December 2018 at 23:11

    Orng2 kafir ni, negara ini depa mahu rampas
    Seronok sangat le depa, bila BN dah tumpas
    Kita Melayu/Islam, akan makin sesak napas
    Maka kita perlu pembelaan, dari UMNO-PAS

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    وَٱلَّذِينَ كَفَرُواْ بَعۡضُہُمۡ أَوۡلِيَآءُ بَعۡضٍ‌ۚ إِلَّا تَفۡعَلُوهُ تَكُن فِتۡنَةٌ۬ فِى ٱلۡأَرۡضِ وَفَسَادٌ۬ ڪَبِيرٌ۬ (٧٣)

    Dan orang-orang yang kafir, setengahnya menjadi penyokong dan pembela bagi setengahnya yang lain. Jika kamu (wahai umat Islam) tidak menjalankan (dasar bantu-membantu sesama sendiri yang diperintahkan oleh Allah) itu, nescaya akan berlakulah fitnah (kekacauan) di muka bumi dan kerosakan yang besar. (73)

    (Surah Al-Anfal, ayat 73)


    Ayat di atas itu, perintah dari Allah yang satu
    Kita Melayu/Islam disuruh bantu membantu
    Boleh ke kita nak berharap dgn parti Bersatu
    Depa dgn puak2 DAP itu, jelas dah mati kutu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Allah kata puak2 kafir tu sokong menyokong
    Ada kah kita nak biar Islam jadi terkongkong
    Menteri pula hanya jaga perut & kerongkong
    Kewangan diserah kuasa ketua puak tokong

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Mari kita Melayu / Islam, pertahan ini negeri
    Allah perintahkan kita bantu sesama sendiri
    Kalau tiidak, berlaku fitnah/kekacauan ngeri
    Ostad Doe PH aku minta komen, silalah beri

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete

    ___________________________________________

    Aku ingat ilmu Doe sebelanga, tapi secamca
    Ku sangkakan kau intan, tapi hanya lah kaca
    Ngko nabi kah Doe, mau buat ukuran neraca
    Posting aku kat atas itu, tak ada ke kau baca

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Naper Doe masuk ke dlm kain gebar
      Spt iblis, takut ayat2 Quran berdebar
      Bagi lah komen, aku ingin mencabar
      Tak da ke lagi, huraian panjang lebar

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahhh

      Delete
    2. Kembali kepada respon pendek;

      Bersukarialah kamu selagi masih ada tempoh.

      Delete
    3. Saudara John Doe. Reply yg pendek tpi tepat :). Bukan mcam KeChotRa..panjang berjela2 komen dan copyplaster. Isi/facrs zilch (zero). Penuh dgn auta, maki hamun carut marut. Pastu copypaste ayat2 suci Al Quran itk backip hujah2 hipokrit dia. Walunta wali-suta lunya manusia melayu ni wekkkk

      Delete
  43. Fan Tun5 December 2018 at 05:40

    Dengan John Doe tertewas sudah
    Tertonggeng terus ini mak Bedah
    Mintak bantuan 'GN' jadah 
    'dua2' berok..Pakatan dah ludah!

    ____________________________________

    Hai Fucktun.. dakwaan ko itu hampas
    Harap kini, pandangan ko tak terlepas
    Tak nampak ke, Doe sdg sesak napas
    Kau saksikanlah, siapa dia yg tumpas

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

    ReplyDelete
  44. Doe cakap, dgn Fucktun aku tumpas
    Fucktun pulak, si Doe dia cuba kipas
    Kesian ler aku, dgn ini dua ekor lipas
    Yg nyata, kedua2nya dah ku hempas

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang tepat ke sasaran pantun kau tu Anon...kedua2 tu memang sebijik macam lipas. Sekejap ada..sekejap takde...memang WAJIB lah kena hempas dengan kau!!!!!

      Dah kena luku bertalu2 pun masih tak serik2 lagi...memang pala timun betul lah dua2 tu kan ????

      Delete
  45. Fan tat dan melayutakberkhatan..Ok..kita kembali kepada realiti yang berlaku dalam Rejim sekarang ni.

    Cuba korang berdua dan cai2 haprak yang lain hadamkan betul2 aap kata orang kuat DAPigs ni terhadap Fuckatan Haprakan ..yang dianggapnya dah fail teruk beb !!!!

    Kua Kia Soong Grumbles That Pakatan Is No Different From Barisan

    NO HOLDS BARRED

    Malaysians somehow believe the lie that we now live in a NEW Malaysia, and that Pakatan Harapan has brought changes to the country, and that, finally, 61 years of corrupt and draconian rule has come to an end, and all that nonsense.

    I suppose these same people also believe in the tooth fairy and Santa Claus.

    People in the UK have come to realise long ago that whether Labour or Conservative rules it is really no different.

    The same goes for the US regarding whether the Democrats or the Republican rule.

    It is still the same shit different smell.

    Malaysians are now beginning to realise that Pakatan Harapan is merely the flip side of the same Barisan Nasional coin. Whether it is heads or tails the coin is still the same one.

    And if you believe that by replacing Barisan Nasional with Pakatan Harapan it means you have entered into a new world then you are more stupid than you look.

    Kua Kia Soong now realises Pakatan is merely the reverse side of the same Barisan coin.

    DAP’s Kua Kia Soong, a person who considers himself above average in intelligence and smarter than the normal Malaysian, has expressed his disgust with Pakatan Harapan.

    What did he expect?

    That once Pakatan Harapan is in power Muslims will be allowed to leave Islam and convert to Christianity?

    That Malaysia will cut diplomatic relations with Iran and officially recognise Israel?

    That Malaysia’s Federal Constitution will be amended to remove Islam as the religion of the Federation and officially declare that Malaysia is a secular state?

    That Malaysia will legalise gay marriages and sodomy will no longer be a crime? That your MyKad will no longer state your race and religion?

    That Mandarin will replace Bahasa Malaysia as the national language?

    Pakatan Harapan is old wine in a new bottle
    Nothing is going to change. Sodomy is still a crime. Gay marriages are still illegal.

    Muslims who drink will still be arrested. Khalwat for Muslims is still a crime. Christians who preach Christianity to Muslims will still be arrested.

    You still cannot bring Bibles into a mosque to distribute to Muslims. They will still not serve pork on MAS flights.

    And the list goes on.

    So, to all those Pakatan Harapan supporters who thought that a NEW Malaysia under Pakatan Harapan really meant a NEW Malaysia, maybe you would like to buy some snake oil that will cure AIDS, cancer, kidney failure, heart trouble, impotency, and can help 75-year old women become pregnant.

    Amacam..harap2 korang pun takde lah meletakkan harapan terlalu banyak dan tinggi sangat pada Rejim Haprakan ni kan ...bukan apa2 takut2 korang serupa menunggu kucing bertanduk bhai !!!!

    ReplyDelete
  46. Anonymous5 December 2018 at 08:17

    Aku tau sangat Doe sikap kau yg culas
    Secara psikologi, aku ni kau cuba kilas
    Lain dgn Gora, pukulan saling berbalas
    Tetapi, dia punya luahan tu lebih ikhlas

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhhkaaahhh

    -------------

    Respon :-

    Kejora,

    Apabila kamu berkata aku cuba kilas kamu secara psikologi itu dengan sendiri bermaksud sebahagian dari diri kamu telah terkesan dengan peringatan itu.

    Hakikatnya, bukan kemahiran aku di dalam ilmu psikologi yang menyebabkan kamu terkesan, tetapi ia disebabkan oleh 'kesedaran' kamu. Kesedaran diri kamu kepada kebenaran bahawa kamu adalah seorang pendusta dan ahli fitnah. Perkara ini telah dibuktikan tanpa sebarang keraguan lagi, apabila kamu lari ke dalam lubang cacing selepas aku bersumpah laknat ke atas diriku dan mengajak kamu melakukan perkara yang sama sebagai respon kepada lambaianmu yang mahukan responku ke atas pendustaanmu.

    Walaubagaimanapun tanpa kamu sedari syaitan pada ketika itu telah membisikkan kepada kamu "jangan takut kepada peringatan JD dan jangan pula kamu mengaku tewas, sebaliknya teruskanlah mempertahankan pendustaanmu itu".

    Oleh kerana syaitan telah pun menguasai sebahagian besar daripada diri kamu maka kamu akhirnya akur kepada bisikan itu dan demikian kamu teruskan olok-olokanmu itu.

    Hakikatnya kamu memang telah tewas teruk. Syaitan sedang berusaha untuk menghalangmu daripada mengakui ketewasan itu, kerana dia sedang berharap dan merancang untuk melihat kamu TEWAS MUTLAK.

    Daripada segala pelakuanmu itu, aku kira syaitan akan berjaya di dalam misinya ke atas kamu dan peringatan aku kepadamu bakal tidak memberi faedah kepadamu.

    Cuma satu pesanku, apabila kamu sedang melalui tempoh berputus asa, ketika kami telah pun tahu kamu bakal TEWAS MUTLAK di dunia dan akhirat, dan kamu telah menyedari dengan sebenar-benarnya kamu sudah tiada peluang untuk berpatah balik, dan ketika hijab itu telah dibuka di hadapan kamu, dan kamu sedang melihat syaitan di hadapanmu ketawa besar 'kah kah kah' dan memperolok-olokkan kamu sebagaimana kamu selalu ketawa besar dan memperolok-olokkan orang lain termasuklah aku yang telah memberikan peringatan, maka ketika itu kamu lafazkanlah sesuatu yang kamu kira bakal memberi faedah kepada keluargamu, sahabat handaimu dan orang-orang selepas kamu, supaya mereka tidak melalui jalan kesesatan dan kebathilan yang telah kamu lalui.

    Pada ketika itu kamu lafazkanlah kebenaran yang telah diperlihatkan di hadapan kamu supaya orang-orang selepas kamu akan dapat mengambil manfaat daripadanya.

    Innalillahi wainna ilaihi raji'un.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahai J.Doe yang ego 'ostad' pakatan
      Aku meneliti, setiap ko punya sebutan
      Ko tak miliki, ciri Islam punya tuntutan
      Tanya diri mu tu siapa dihasut syaitan

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

      Delete
    2. Apa saja katamu.... Sesuka hatimu lah wahai Kejora..

      Asal jangan lupa pesananku itu ketika kamu sedang melalui tempoh berputus asa tersebut...

      Sekurang-kurangnya kamu akan memberi manfaat kepada orang-orang selepasmu.

      Delete
  47. melayutakberkhatan...Baru lah rakyat tau kenapa Jho Low ni susah sangat nak balik selama ni..rupa2nya ini sebabnya beb !!!

    Jho Low’s lawyers: Mahathir regime has no interest in the rule of law

    Jho Low has again refused to surrender to Malaysian authorities over the 1Malaysia Development Berhad (1MDB) corruption case, after a court here issued a warrant of arrest against the fugitive businessman.

    “It is clear that Mr Low cannot get a fair trial in Malaysia, where the regime has proven numerous times that they have no interest in the rule of law,” Low’s attorneys added.

    Dengar citer...JL lebih sanggup menghadapi perbicaraan di US atau di China berbanding di Msia ni.

    Sampai gitu sekali dia tak caya dengan sistem keadilan di negara kita kan !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng Najib ,
      Rupa2 nya kamu juga termakan kata2 penipuan ,temberang lagi auta Low Taik Jho .

      Jika benar sistem di Amerika lebih telus , mengapa DoJ mengfailkan saman " in absentia " keatas cina cibai Taik Low ini ?

      Delete
  48. john doe5 December 2018 at 08:31

    Kembali kepada respon pendek; 

    Bersukarialah kamu selagi masih ada tempoh.

    ____________________________________________

    08:31, ayat Quran Doe bagi respon pendek
    Jam 09:27, dia keluar juga terkedek-kedek
    Wahai J.Doe, yg muka macam ubi keledek
    Mmg le hati engkau tu jenis keling pundek

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
  49. Udah senyap habis, cai2 tali barut kafir DAP
    Fucktun jadi kaku, bagai dipukau ilmu jampi
    John Doe spt letih, kena dera ketuk ketampi
    Gora pula terbuai cinta si Sumah dlm mimpi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  50. Fucktun kini ganti Suman, ketua cai2 haprak
    Tapi dia ini, gagak tua yng rasa diri itu merak
    Suman pula kini terlantar, tidak dpt bergerak
    Anak2 yg suap makan, & urus kencing berak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  51. Doe dgn cgu Kejora hari ini teruk kena pacak
    Dia tu berlagak serupa ustad, tapi kaki kocak
    Kalu pasal panji hitam mmg dia hurai rancak
    Tapi bila bagi ayat Quran, lari serupa belacak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora musibat ni lupa nak makan obat gila ni.
      Bagus bagus... Tak lama lagi mampus lah tu
      Boleh bakar bangkai dia kat tepi sungai

      Delete
  52. Kejora musibat nak tunjuk alim konon..,
    Pergi mintak no ahli syurga kat Hadi bawang
    Dia pegang kunci syurga

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia dah gi ambil...
      no 108
      no 1, lambang anunya!
      0 dan 8,0 anu pompuan, 8 pula tetek hayun

      Delete
  53. Fucktun gigi jarang, hidup harap hirup dadih
    Bila aku ni cekap pantun hati dia sakit pedih
    Peel dia, serupa bini Pak Pandir, Mak Andeh
    Nak taji aku, dia yg kena dulu kain terlondeh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Kayu ku himpun berpangku tangga
      Berus pon sedepa berendam barnis
      Kalu tak ke Jepun aku sibuk juga
      Urus kebun kelapa dan harumanis

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  54. Madah khas utk sahabat ku SI GORA:

    Katakan, cinta kau & Mas tak pernah berlaku
    Jelaskan, yg ko sengaja mahu mengusik aku
    Dgn semua org, lbh baik segera ko mengaku
    Kalu tak ko kena buah tomoi aku lutut & siku

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rembang dimuara lebat hujannya
      Tongkang si cina kemas terpaku
      Memang Kejora hebat silatannya
      Takkan kerna Mas nak pukul aku

      Delete
    2. Berdiri kemas bersua petarung
      Layar sampan berliku bunga
      Demi diri Mas semua ku harung
      Biar berdepan seribu singa

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
  55. Anonymous5 December 2018 at 07:40

    Anonymous4 December 2018 at 23:11

    Orng2 kafir ni, negara ini depa mahu rampas
    Seronok sangat le depa, bila BN dah tumpas
    Kita Melayu/Islam, akan makin sesak napas
    Maka kita perlu pembelaan, dari UMNO-PAS

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    وَٱلَّذِينَ كَفَرُواْ بَعۡضُہُمۡ أَوۡلِيَآءُ بَعۡضٍ‌ۚ إِلَّا تَفۡعَلُوهُ تَكُن فِتۡنَةٌ۬ فِى ٱلۡأَرۡضِ وَفَسَادٌ۬ ڪَبِيرٌ۬ (٧٣)

    Dan orang-orang yang kafir, setengahnya menjadi penyokong dan pembela bagi setengahnya yang lain. Jika kamu (wahai umat Islam) tidak menjalankan (dasar bantu-membantu sesama sendiri yang diperintahkan oleh Allah) itu, nescaya akan berlakulah fitnah (kekacauan) di muka bumi dan kerosakan yang besar. (73)

    (Surah Al-Anfal, ayat 73)


    Ayat di atas itu, perintah dari Allah yang satu
    Kita Melayu/Islam disuruh bantu membantu
    Boleh ke kita nak berharap dgn parti Bersatu
    Depa dgn puak2 DAP itu, jelas dah mati kutu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Allah kata puak2 kafir tu sokong menyokong
    Ada kah kita nak biar Islam jadi terkongkong
    Menteri pula hanya jaga perut & kerongkong
    Kewangan diserah kuasa ketua puak tokong

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Mari kita Melayu / Islam, pertahan ini negeri
    Allah perintahkan kita bantu sesama sendiri
    Kalau tiidak, berlaku fitnah/kekacauan ngeri
    Ostad Doe PH aku minta komen, silalah beri

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete

    ___________________________________________

    Aku ingat ilmu Doe sebelanga, tapi secamca
    Ku sangkakan kau intan, tapi hanya lah kaca
    Ngko nabi kah Doe, mau buat ukuran neraca
    Posting aku kat atas itu, tak ada ke kau baca

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete

    Replies

    Anonymous5 December 2018 at 07:57

    Naper Doe masuk ke dlm kain gebar
    Spt iblis, takut ayat2 Quran berdebar
    Bagi lah komen, aku ingin mencabar
    Tak da ke lagi, huraian panjang lebar

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahhh

    Delete


    john doe5 December 2018 at 08:31

    Kembali kepada respon pendek; 

    Bersukarialah kamu selagi masih ada tempoh.

    Reply

    __________________________________________

    Ostat J.Doe dgn cgu Kejora, bukan le ukuran
    Dia dgn hadis palsu aku pulak guna al-quran
    Dlm politik, puak2 kafir dia jadikan sandaran
    Nasib Melayu/Islam, Doe tak ada kesedaran

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ulangsiar tatapan bagaimana si Kejora ini lari masuk ke dalam lubang cacing apabila cabarannya disambut.

      Dia hanya sedang diberi tempoh untuk terus bersukaria sementara kita masih berada di zaman fitnah. Ketika umat ini melangkah ke zaman baru, Kejora telahpun menjadi sejarah dan bersemadi di dalam zaman fitnah.


      Anonymous4 December 2018 at 16:19

      Ayat2 yng ku beri itu semua jenis muhkamat
      Doe kilas putar belit, konon dia bijak teramat
      Sanggup didustakan Quran, asal PH selamat
      Tak takut ke ko Doe, balasan selepas kiamat

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Reply

      Replies



      john doe4 December 2018 at 16:46

      Hehe.. In shaa Allah kita berdua bakal berjumpa di hadapan Allah untuk menerima penghakimanNya. 

      Namun demikian, menuggu akhirat itu terlalu lama. 

      Maka... 

      Dengan Nama Allah Tuhan Yang Maha Berkuasa, Maha Mengetahui dan Maha Adil penghakimannya. 

      Aku, hamba Allah yang memakai nama John Doe dengan ini bersumpah di atas nama Allah Yang Maha Berkuasa dan Yang Maha Adil, dan aku berdoa dan memohon kepada Allah, semoga di antara aku dan Kejora, pendusta ayat-ayat Allah yang sebenar di antara kami berdua, hendaklah diberikan kehinaan yang berat semasa di dunia lagi dan ditimpakan seberat-berat azab di akhirat kelak. 

      Sekiranya aku adalah pendusta ayat-ayat Allah, maka Allah akan menimpakan seberat-berat penghinaan dan siksaan ke atasku semasa di dunia lagi supaya orang-orang beriman yang lain akan mengambil pengajaran daripadanya. 

      Dan sekiranya yang mendustakan ayat-ayat Allah itu adalah Kejora, maka semoga Kejora ditimpakan siksaan itu. 

      Tiada jalan keluar di antara kami berdua melainkan salah seorang mesti dibinasakan dengan sehina-hinanya pada 2019M / 1440H. 

      Dan jadikanlah kebinasaan itu sebagai warta berita yang besar bagi seluruh negara Malaysia ini, sehinggakan kesemua manusia di ceruk-ceruk kampung juga dapat menyaksikan kebinasaan, penyiksaan dan penghinaan yang besar tersebut kepada pendusta ayat-ayatMu itu. 

      Dengan nama Allah aku berdoa, bersumpah dan mengikat mati diriku dengannya, dan sekiranya cabaranku ini disambut oleh Kejora, maka Engkau ikat mati di antara kami berdua akan perjanjian ini. 

      Aammin aamiin aamiin ya robbal a'lamiin. 

      Sdr Kejora, sila ikatkan dirimu kepada sumpah di dalamnya. Kemudian kita sama-sama serah kepada Allah nasib diri kita. Salah seorang dari kita tak akan melihat fajar 1441H, sebaliknya akan menjadi warta berita seluruh negara pada 1440H. 

      Silakan Kejora, walk ur talk sekiranya kamu orang yang benar. 

      Apapun, sila pastikan pada detik kamu sedang melalui tempoh berputus asa kamu tidak akan menyalahkan aku kerana menjadi punca kamu ditimpa azab itu, dan sekiranya azab itu bakal menimpa aku maka aku juga tidak akan menyalahkan kamu sebagai punca kepada azab itu. 

      Silakan Kejora.

      Delete

      Delete
    2. J.Doe ibarat tempang, jalan berpapah
      Sakit yang dirasainya spt kulit dilapah
      Asyik saja dia ajak aku ini bersumpah
      Main kopipes spt Suman raja sampah

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh


      Jawapan dari J. Doe, bukan lah ikhlas
      Dia ttp jugak alih tiang dan putar kilas
      Ini ostad PH mmg nya tidak ada kelas
      Ayat ku beri itu, tidak mampu dia ulas

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

      Delete
  56. Berhuma di Naiteh segera di urus
    Ternganga penattnya rasa terpaku
    Di rumah Pok Teh Kejora menjurus
    Bunga silatnya semua kan terpaku

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Cemas belanak mninggal selat
      Ketahui tagih sungguh si kail
      Mas tak nak yang pandai silat
      Berahinya lebih jaguh dikatil

      Delete
  57. Kojola/Tonggeng Najib dijilat
    Sekarang kalah terkulat kulat
    'TELO' terjuntai tak lagi bulat
    Boleh digelar 'Pencacai palat!'

    Anjing ini gemar bermusuh
    Dalam kuil mengganas sungguh
    Memang AmeNo dah lama asuh
    Kalau kalah wajib merusuh!

    Konon kojola 'pejuang Melayu'
    Masa berkuasa..kuda kayu
    Rasuah,projek mata pun kuyu
    Israel/ komunis.." I love you!"

    Menjaga Felda..Felda pun ranap
    AmeNo sebijik macam arnab
    Mulut mengunyah, kenyang mencelinap
    Tempoh sukaria sudah pun genap!

    Duit Felda dibeli kondo
    Makcik Felda dia 'PERBODO'
    Tapi kojola tidak 'GADO'
    Siap menonggeng lenyak'TIDO'!

    Heh..heh..heh..heh..

    Jika AmeNo belum tertewas
    Kojola/ TongGeng bertambah buas
    Sekarang berak pun tak lawas
    Takut bersumpah kok jadi mawas!

    Keh..keh.keh..keh..

    Tabung Haji AmeNo dah rompak
    Buat macam harta mak bapak
    Kepentingan Melayu buat tak nampak
    Melayu tolak..AmeNo dah hapak!

    Kojola/TongGeng sekarang nak hero
    'Semangat Melayu' konon dihulur
    Lagak hebat sebenarnya zero
    Menjerit,meroyan membesarkan 'TOLO!'

    Referi sedunia...kojola dah kalah
    fakta John Doe..kojola dah lelah
    Kayu seinci nak lagak galah
    Muka tembok masih berbalah!

    Heh..heh..heh..heh..

    Awal kalah kojola menghilang
    Dedak terhenti..kerja menjalang
    Bergincu,berskirt di Jalan Silang
    Teruk dia Bangla menjulang..!

    Heh..heh..heh..BRAPAA?



    ReplyDelete
    Replies
    1. Fucktun spt dah tertelan kulit kuaci
      Barua ini spt bapok keling meenaci
      Mau 'join army', dia tidak cukup inci
      Maka jadi lah dia DAP punya balaci

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh


      Fucktun tua mmg silap ler cari bala
      Tidak pasal2 dgn aku, dia kena tala
      Mmg Fucktun ini, udah mereng gila
      Asyik2 dia ulang modal basi bangla

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh


      Fucktun spt anjing menyalak bukit
      Sesekali nampak mcm beruk sakit
      Mulut saja banyak tapi ilmu sedikit
      Asyiik2 dgn aci, bangla & Chow Kit

      Kah kaahh kaaahhh kaaahh kaahh


      Fucktun spt pala dihempap durian
      Tak habis2 si tua ni asyik meroyan
      Membebel je mcm nenek kebayan
      Nak ambil hati dia, aku tetap layan

      Kah kaahh kaaahhh kaahhh kaahh

      Delete
  58. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  59. Masa dlm.UMNO dia Team B
    Meeting selalu kat serambi
    Rasa pilu serangan bertubi
    Diapun kedapur merebus ubi

    ReplyDelete
  60. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  61. Terasa letiih naik jejambat
    Belok cemas elakkan biawak
    Masa ni baik rehat sahabat
    Elok bekemas nak ke Srawak

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...