Sunday 9 December 2018

HIMPUNAN MELAYU PAS/UMNO TIDAK MAMPU TUMBANGKAN PAKATAN HARAPAN


Berapa ramaikah yang hadir dalam himpunan anti ICERD semalam?


Pihak polis mengatakan 55 ribu, Malaysiakini menganggarkan 80 ribu, Malay Mail pula mengatakan jumlahnya melebihi 100 ribu manakala Zahid Hamidi dalam ucapannya menyebut 500 ribu.


Tetapi, Tun Mahathir Mohamad kemudiannya menyindir dengan mengucapkan tahniah kerana 1 juta telah hadir dalam himpunan tersebut.


Berapa ramai sebenarnya yang hadir?


Berdasarkah tinjauan dengan rakan-rakan yang hadir dan melalui gambar-gambar yang dipaparkan di media sosial, angka kehadiran paling munasabah dianggarkan hanyalah antara 80 ribu hingga 100 ribu saja. Kalau lebih pun mungkin sekitar 120 ribu.


Apa pun, jumlah tersebut masih dikira sedikit jika dinilai berdasarkan jumlah ahli UMNO ada seramai 3.5 juta dan ahli Pas ada hampir 1 juta. 


Tidak cukup dengan itu, Kelantan pula mengisytiharkan cuti peristiwa pada hari Ahad untuk memudahkan penyokong Pas dari negeri itu datang ke Kuala Lumpur.


Jamal Md. Yunus melalui Gerakan Baju Merah sehari sebelum perhimpunan menjanjikan kehadiran ahli-ahlinya saja adalah seramai 35 ribu.


Tapi, di mana semua itu dan mengapa hanya sekitar 100 ribu saja yang hadir?


Sementara UMNO dan Pas mungkin rasa teruja dengan perhimpunan ini, lebih-lebih lagi bagi UMNO yang telah turun taraf daripada Putrajaya ke jalanraya, manakala Pas terus  kekal di jalanraya, nawaitu sebenar himpunan itu juga terserlah akhirnya.


Beberapa pemimpin UMNO secara terbuka mengatakan perhimpunan   Itu adalah bertujuan menggugat kerajaan Pakatan Harapan, manakala pemimpin Pas dalam doanya jelas memohon kepada Tuhan agar usia kerajaan pimpinan Tun Mahathir ini dipendekkan umurnya.


Makna kata, sebagaimana yang disebut dalam beberapa artikel blog sebelum ini, himpunan Melayu UMNO dan Pas ini hanyalah bertujuan politik dan dan menumbangkan kerajaan, bukan sangat untuk membantah ICERD.


Segala-galanya sudah terserlah kini.


Namun demikian, jika untuk menggugat dan menumbangkan Pakatan Harapan yang diharapkan, himpunan ini sebetulnya masih jauh daripada sasaran dan matlamatnya.


Sekadar orang Melayu saja sekitar 100 ribu yang berhimpunan tidak akan menggugat apa-apa kerajaan yang ada. UMNO dan BN tidak mendapat kelebihan apa-apa untuk mengambil alih semula kerajaan jika hanya orang Melayu yang menyokong mereka.


Kerajaan hanya boleh diambil alih melalui sokongan rakyat pelbagai kaum, lebih-lebih banyak kawasan Parlimen di Pantai Barat, Utara dan Selatan adalah merupakan kerusi campuran pelbagai kaum. Kerusi Melayu hanya ada di kawasan Pantai Timur saja.


Dengan yang demikian, menghimpunkan orang Melayu melalui UMNO dan Pas, tetapi tidak disertai oleh kaum-kaum lain, tidak akan menggugat Pakatan Harapan. 


Dengan sokongan Melayu selebihnya yang ada dalam Bersatu, PKR dan Amanah tetapi bulat mendapat sokongan daripada pengundi kaum lain, Pakatan Harapan masih lagi mampu memenangi PRU15 akan datang.


Sebaliknya, yang untung dengan himpunan Melayu ini ialah Pas kerana ia akan membolehkan parti itu terus menguasai Kelantan dan Terengganu.


Sememangnya pun Pas hanya minat terhadap Kelantan dan Terengganu saja lantaran mereka juga sedar ketidakmampuan menampilkan pemimpin-pemimpin berkualiti untuk mentadbir kementerian serta negara.


Sebab itu Pas dengarnya mahu mengajak UMNO mengatur lagi beberapa perhimpunan lain selepas ini. 


Ternyata Pas sudah nampak untungnya untuk mereka melalui himpunan Melayu ini. Pas peduli apa kiranya UMNO kalah lagi dalam pilihanraya akan datang nanti. 


Malah Pas sebenarnya lebih suka Pakatan Harapan menguasai Putrajaya kerana royalti minyak nampaknya lebih mudah diperolehi berbanding jika BN yang berkuasa.


Baru tujuh bulan Pakatan Harapan menguasai Putrajaya, Pas senang-senang sudah memperolehi ratusan juta ringgit royalti minyak, sedangkan berpuluh tahun di bawah BN sebelum ini, hanya bau minyak yang mereka perolehi. (ShahbudinHusin 09/12/2018)

132 comments:

  1. Sebab itu macai Umno sekarang ni giat jual tahi minyak sana sini. Kat blog ni ada sekor, tapi guna byk nama. Hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bulat Kontol..ini ada Peringatan tegas lagi berani kepada sesapa saja yang berani mencabar kesyumulan Islam, kedaulatan Raja2 serta kelangsungan bani melayu di bumi tercinta ni!!!

      HIMPUNAN DAULAT 812 MANIFESTASI JANGAN USIK ISLAM, MELAYU DAN BUMIPUTERA - AHMAD ZAHID...

      Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mengingatkan bahawa jangan diusik soal Islam, Melayu dan Bumiputera kerana rakyat akan bangkit mempertahankan hak.

      Katanya, Himpunan Daulat 812 adalah manifestasi bahawa sekiranya hal-hal tersebut diusik maka rakyat akan bersatu menentangnya.

      “Inilah manifestasi kalau Islam diusik… kita bangkit mempertahankan bahawa kita bersatu dan kita lihat kesatuan ini adalah simbolik jangan main-main dengan rakyat kerana jika diusik maka kita akan berkumpul dan bersatu sebagaimana hari ini,” katanya.

      Beliau yang juga Ahli Parlimen Bagan Datuk berkata demikian di hadapan lebih setengah juta rakyat yang bersatu dalam menjayakan Himpunan Daulat 812 bersempena penolakan kepada ratifikasi Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD).

      Tegasnya, jika sebelum ini himpunan sedemikian telah diadakan bermula di Pasir Salak yang mencapai kehadiran seramai 50,000 orang tetapi di Dataran Merdeka ia bertambah menjadi lebih 500,000 orang.

      “Inilah semangat orang Islam, Melayu dan Bumiputera yang mula membara dan mudah-mudahan kerjasama antara UMNO dan Pas akan diterjemahkan atas isu Islam… atas isu Melayu dan bukan hanya dalam gagasan pembangkang tetapi juga dalam membincangkan pelbagai isu lain lagi.

      “Ini bukan gabungan politik tapi ini adalah gabungan fikrah kerana rakyat mengharapkan kesatuan antara Pas dan UMNO. Kita bersatu dan demi perhimpunan ini kita sanggup berpanas dan berhujan,” katanya.

      Pada masa sama, beliau melahirkan rasa kecewa apabila ICERD sekadar diperjelaskan oleh kerajaan menerusi satu kenyataan akhbar, tidak seperti isu rusuhan kuil Hindu di Subang, dekat sini baru-baru ini sehingga Perdana Menteri sendiri membuat kenyataan dalam sidang Dewan Rakyat.

      “Jika ICERD diratifikasikan maka nasib orang-orang Melayu dan juga Bumiputera di Sabah dan Sarawak tidak akan terjamin.”

      Beliau turut melahirkan penghargaan dan berterima kasih kepada semua para peserta yang datang berhimpun.

      Ingat..jangan kata DS Zahid tak payung bhai!!!!

      Delete
    2. Bulat kontol...MasyaAllah...Tabik setinggi2nya kepada golongan artis yang turut serta dalam himpunan Ummah semalam. Bukan setakat hadir..tapi siap diberi warning keras pulak kepada Rejim Haprakan ni...jom layan!!!!!

      Pelakon Ini Pun Beri 'warning' Kepada K'jaan.

      Mustapa Kamal 'warning' kerajaan kaw2 punya !!!

      Kerajaan diminta supaya berhati-hati dalam membuat sebarang keputusan.

      Pelakon, Mustafa Kamal berkata, ia berikutan rakyat sentiasa memerhatikan setiap langkah yang sedang diambil kerajaan.

      “Kepada kerajaan sekarang ini, berhati-hati. Rakyat sedang memerhati kamu. Apa saja keputusan yang kamu buat, kamu kena berhati-hati.

      “Kalau tak nak sesuatu yang tidak diingini berlaku di negara kita, berhati-hatilah,” katanya kepada Sinar Harian ketika ditemui selepas Himpunan ICERD di Dataran Merdeka di sini, hari ini.

      Menurutnya, kehadirannya ke himpunan itu bukan mewakili golongan selebriti sebaliknya sebagai anak Kelantan di perantauan.

      “Saya hari ini hadir bagi mewakili anak Kelantan di perantauan bukan mewakili golongan artis bagi menunjukkan rasa tidak puas hati.

      “Kita berhimpun disebabkan agama dipersendakan, bangsa diperkotak-katikkan, macam-macam fitnah, tuduhan berlaku dalam negara kita ini yang tidak sepatutnya berlaku,” katanya.

      Dalam pada itu, Mustafa sempat melayan permintaan peserta Himpunan ICERD untuk merakam gambar kenangan bersamanya.

      Semoga ramai lagi rakyat Msia yang waras, khususnya golongan artis sama2 bangun ..bergerak sederap dan selangkah untuk mempertahankan keberadaan Islam dan Melayu di bumi permata nilam ni bhai !!!

      Delete
    3. Bulat Kontol...Ini ada satu lagi berita yang pastinya akan membuatkan anda terus terkesima hingga tak lalu makan, tak mandi langsung dan tidur tak lena beb !!!!

      MasyaAllah....Allahhuakbar...Tolak ICERD 300,00 Dataran Merdeka Catat Sejarah Baru.

      Tarikh 8 Disember me­n­catatkan sejarah ba­haru negara apabila Dataran Merdeka hari ini berjaya menghimpunkan lebih 300,000 orang Melayu.

      Mereka sebulat suara menolak sebarang usaha meratifikasi Konvensyen Antarabangsa Me­ngenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD).

      Mungkin tidak keterlaluan kalau kita mengatakan ia adalah perhimpunan terbesar dalam sejarah tanah air.

      Namun, perhimpunan raksasa #DaulatHimpunan812 men­cipta rekod bahawa ia yang terbesar mengumpulkan orang Melayu dalam sejarah moden Malaysia.

      Meskipun perhimpunan itu cuba di perlekehkan dan di gagalkan oleh pihak tertentu termasuk menggunakan bantuan dipercayai daripada Red Bean Army (RBA), itu tidak melunturkan semangat peserta untuk datang dengan pelbagai jenis pe­ngangkutan termasuk berkonvoi demi mempertahankan Perlembagaan Persekutuan.

      Mereka yang hadir datang dari setiap pelosok negara tanpa mengira ideologi politik dan dialek bahasa, berhimpun di beberapa kawasan di ibu kota sebelum berarak ke Dataran Merdeka.

      Perhimpunan yang bermula seawal pukul 12 tengah hari dan berakhir pukul 6 petang itu dilihat mencapai matlamatnya apabila bukan sahaja berjaya menzahirkan kebimbangan orang Melayu terhadap ICERD.

      Lebih penting, ia dapat membuktikan orang Melayu boleh berhimpun secara aman tanpa mengganggu orang lain.

      Sesiapa sahaja pasti me­nganggap perhimpunan itu sangat berjaya dengan lebih 300,000 peserta kekal tidak berganjak untuk mendengar ucapan tokoh-tokoh yang hadir meskipun cuaca panas terik ‘membakar’ kulit.

      Antara kepemimpinan yang hadir ialah Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi; Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang; Timbalan Presiden UMNO, Datuk Seri Mohamad Hasan; Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man; Ketua Pemuda UMNO, Datuk Dr. Asyraf Wajdi Dusuki; dan Ketua Sekretariat Gerakan Pembela Ummah (Ummah), Aminuddin Yahya selaku penganjur serta beberapa pe­mimpin pertubuhan bukan kerajaan (NGO).

      Kejayaan mengumpulkan ratusan ribu peserta itu pasti memberi isyarat jelas dan amaran kepada kerajaan Pakatan Harapan (PH) bahawa isu ICERD tidak boleh dipermain-mainkan.

      Apa yang lebih istimewa, perhimpunan itu menggabungkan dua parti terbesar orang Melayu, UMNO dan Pas yang selama ini sangat diimpikan oleh orang Melayu sejak zaman Tun Dr. Mahathir Mohamad menge­tuai pentadbiran negara buat kali pertama sebelum ini.

      Himpunan tersebut yang mendapat liputan media antarabangsa juga menyaksikan semangat dalam kalangan orang Melayu yang tinggi dalam mempertahankan hak mereka sehinggakan ada yang hadir secara berkonvoi motosikal dan berbasikal.

      Apa yang menarik, boleh di­sifatkan #DaulatHimpunan812 adalah perhimpunan paling bersih dan berdisiplin diadakan membabitkan parti politik, apabila peserta yang hadir tidak mencetuskan sebarang provokasi, membuang sampah di tempat disediakan, mengikut arahan pihak berkuasa selain amaran turut diberikan oleh penganjur bahawa semasa perhimpunan itu dila­rang untuk me­rokok.

      Kalau dibandingkan dengan himpunan BERSIH serta Anti Krepekbasi dulu..jauh panggang dari api..sebab himpunan2 tu hanya lah bersifat largha... bukan berkaitan dengan membela dan mempertahankan agama islam macam himpunan Ummah ni !!!!

      Delete
    4. Bulat Kontol....mohon agar anda meluangkan sedikit dari masa anda yang berharga tu untuk menghadamkan dan memikirkan secara mendalam akan peringatan dan nasihat ikhlas, jujur lagi bernas dari pemimpin parti yang memperjuangkan kesyumulan Islam, kedaulatan institusi kesultanan serta kelangsungan umat melayu di bumi tercinta ni beb !!!!

      4 Amaran Kepada PH Dan pemimpin2 melayu dalam kabinet kayu reput yang ada sekarang ni... -T/Presiden PAS

      Timbalan Presiden PAS, Dato' Ustaz Tuan Ibrahim Tuan Man melontarkan empat amaran berkenaan isu ratifikasi ICERD yang perlu diberikan perhatian serius pihak terbabit.

      Pertama tegasnya, negara luar diingat tidak perlu campur tangan dalam urus tadbir Malaysia kerana rakyatnya lebih mengetahui untuk memimpin negara ini.

      "Kita berhimpun bukan untuk anti Cina, bukan anti India, tapi kerana mempertahankan hak orang Melayu dalam negara.

      Kita berhimpun bukan kerana benci agama Hindu, Buddha atau Kristian, tapi mempertahankan hak Islam sebagai agama rasmi Persekutuan.

      "Kita berhimpun bukan nak ambil tanah orang Cina, tanah orang India, tapi kita berhimpun untuk pertahan Tanah Rizab Melayu yang dijamin Perlembagaan Negara," ujarnya pada Himpunan Aman Rakyat Bantah ICERD di Dataran Merdeka, semalam.

      Jelasnya lagi, himpunan semalam adalah untuk menyatakan kekuatan orang Melayu berada di atas agama Islam yang dianuti, juga sebagai penyatuan dan kemenangan Islam.

      Sekali gus juga peringatnya mesti menobatkan Islam sebagai suatu teras dalam pembentukan negara Malaysia.

      Amaran kedua lontarnya, sekiranya Kerajaan PH berdolak dalih selepas ini, rakyat bersedia berhimpun di Putrajaya bagi menumbangkan pentadbiran mereka.

      "Amaran kami yang ketiga, tolong jangan ganggu gugat kestabilan dan keharmonian negara. Golongan pelampau yang menggugat negara ini mesti dihentikan segera.

      "Kita beri amaran, kalau mereka bertindak, kami rakyat akan bangun memastikan mereka tunduk dan dikalahkan dalam pilihan raya akan datang," tegasnya.

      Memperingatkan amaran keempat, beliau menasihati anak muda bahawa isu ICERD adalah soal masa depan yang perlu disemai dengan benih menyayangi agama, bangsa dan tanah air.

      Kalau dah faham...memang berbaloi lah sesapa yang menghadiri himpunan Ummah semalam..pasti nama anda akan tercatat dengan tinta emas dalam sejarah kebangkitan Islam dan bangsa melayu dan keberadaan anda di himpunan keramat tu akan dikenang oleh anak cucu anda sepanjang zaman....Aminnnn!!!!

      Bulat Kontol..Jangan cakap TITM tak payung pulak bhai saaab !!!!

      Delete
    5. Bulat Kontol...Cuba kau baca berita ni baik2 dan hadamkan nya dalam otak kau yang penuh dengan virus DAPigs tu beb !!!!

      Beratus ribu umat Islam termasuk kaum Melayu (anggaran TV3, Utusan Malaysia dan media massa lain) telah menyertai perhimpunan anti-ICERD di Kuala Lumpur dan kita mengucapkan syabas kepada semua peserta kerana sanggup berjuang membela agama Islam dan hak umat Islam termasuk hak kaum Melayu sendiri.

      Selama ini barua @ cybertrooper @ tentera kacang merah (RBA) dan pemimpin-pemimpin parti kafir harbi dan parti munafik liberal sibuk mencipta pelbagai fitnah dan janji palsu untuk memecah-belahkan dan melemahkan umat Islam dan menfitnah dan memburuk-burukkan ulama Islam, perjuangan Islam dan parti Islam PAS dan parti Melayu UMNO supaya puak kafir harbi dan puak munafik liberal boleh menindas agama Islam dan umat Islam.

      Sekarang parti kafir harbi dan parti munafik liberal terkejut beruk, panik dan histeria melihat perpaduan umat Islam yang akan menumbangkan pakatan munafik liberal-kafir harbi dalam PRU 15 !

      Sekarang ego dan kesombongan parti kafir harbi dan parti munafik liberal telah menjadi kehinaan bagi parti kafir harbi dan parti munafik liberal sendiri setelah umat Islam membuktikan mereka boleh bersatu menentang parti kafir harbi dan parti munafik liberal !!!

      Inilah jihad yang menjadi saham akhirat untuk semua peserta yang berjuang membela agama Islam dan umat Islam yang sedang diancam dan ditindas oleh parti kafir harbi dan parti munafik liberal.

      Takbir...Allahhuakbar !!!!

      Delete
    6. Bulat Kontol...Dah tentu lah kau setuju 150% jika kita sama2 mengatakan...Semalam, 8 Disember ada lah satu Mimpi Ngeri Buat PH dan Mahathir beb !!!!

      Gema Allahuakbar kedengaran di segenap pelusuk Kuala Lumpur.

      Himpunan Aman Bantah Ratifikasi ICERD #Daulat812 berjaya menghantar isyarat jelas daripada rakyat buat kelompok pelampau perkauman dalam kerajaan PH terutamanya DAP & HINDRAF.

      Kesatuan tinggi yang diperlihatkan oleh UMNO & PAS melalui perhimpunan ini dianggap sebagai satu mimpi ngeri buat kerajaan PH, Mahathir, dan sekutu-sekutu mereka.

      Allahuakbar....Takbir!!!!!

      Delete
    7. Geng najib ni mcm budak x sekolah. Dia menunjukkan betapa rendahnya mentaliti penyokong umno.

      Delete
    8. Wooiit...Nampak sangat kejelesan kau yang dah sampai ke level langit ke tujuh tu beb !!!!!

      Kalau mantan PM ke 4 dan pemimpin2 Rejim Haprakan ni ..khususnya menteri2 melayunya dan juga Cukong2 DAPigs tu tak ambik iktibar tentang semangat dan iltizam melayu Islam ni...memang nak cari maut lah diorang semua..setuju kan bhai ????

      Delete
    9. Abu Huraira reported: The Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, said, “Two qualities are not combined in the hypocrite: good behavior and understanding of religion.”

      (Sunan al-Tirmidhī 2684)

      Alangkah sepatutnya Sang Takfir Hadi Awang itu secara mutlak MENGKAFIRKAN segala UMNO mahupun AHJIBGOR dan MACAI MUNAFIKnya ... lagipun oi Awang tiap2 waktu sembahyang janganlah lupa memandang ke dalam cermin periksa makananya usul kemunafikan...!

      Delete
    10. Cik geng najip, SILA MENINGGAL!

      Delete
    11. Yang semua turun berdemo tu pengikut azazil kot sampaikan pesanan mufti pun tak diendahkan.

      Delete
    12. Geng najib aka wak kojola kengkang kepala mancis. Punggong tonggek perut buncit sila berambus.
      Bisness hisap rokok john saja tu

      Delete
    13. geng najib ni meroyan tak henti........marah letew....bebel laaaaa because you are a loser......tulis laaaa and you still a loser....drop dead pon still a loser.....hahaha

      Delete
    14. Geng Najib ni manusia kah? beragama kah?

      Delete
  2. Dengar baik2 semuanya yang berada di Blog ni...

    TIGA SEBAB MENGAPA RATUSAN RIBU RAKYAT BERHIMPUN DI JALANAN DI MALAYSIA SEMALAM (Ianya bukan hanya kerana ICERD)

    Semalam pada 8 Disember 2017 adalah suatu hari yang bersejarah di Malaysia. Beratus ribu rakyat berhimpun dan berdemonstrasi di jalanan di tengah-tengah Kuala Lumpur sekitar Dataran Merdeka.

    Perhimpunan ini adalah sepatutnya satu demonstrasi untuk membantah cadangan ratifikasi ICERD oleh Kerajaan. Namun pada minggu lepas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir telahpun menarik balik keputusan untuk meratifikasi ICERD. Oleh itu, mengapakan beratus ribu rakyat masih turun ke jalanan untuk berdemonstrasi?

    Terdapat sekurang-kurangnya tiga sebab utama:

    Pertama, setelah pemimpin-pemimpin Kerajaan membuat pelbagai u-turn dalam keputusan-keputusan mereka dalam tempoh 7 bulan ke belakangan ini dan mungkir janji dalam menunaikan manifesto pilihanraya mereka, kebanyakan rakyat Malaysia menunjukkan bahawa mereka tidak percaya yang Kerajaan dan Perdana Menteri akan mengekalkan keputusan untuk tidak meratifikasi ICERD. Kerajaan mungkin akan u-turn lagi jika demonstrasi dibatalkan.

    Melalui ucapan-ucapan di himpunan semalam san reaksi di media sosial, penyokong-penyokong anti-ICERD yang merupakan sebahagian besar daripada rakyat Malaysia, berasa bahawa ICERD akan menyisihkan mereka dan bukan sebaliknya. Dalam hal ini mereka sebenarnya tidak salah untuk beranggapan sedemikian. Paradoksnya, sekiranya Kerajaan meratifikasi ICERD di Malaysia, ia akan menerukkan lagi masalah diskriminasi di Malaysia dan bukannya sebaliknya (baca buku berkenaan ICERD di Malaysia di sini: https://ishamjalil.wordpress.com/2018/12/07/icerd-dan-mengapa-semua-kaum-di-malaysia-perlu-menolaknya/). ICERD ini adalah seperti Malayan Union 2.0 kata mereka.

    Kedua, himpunan besar ini adalah suatu signal penolakan daripada rakyat kepada Kerajaan Pakatan Harapan (PH) yang memerintah kerana tidak menunaikan janji-janji pilihanraya mereka. Kebanyakan daripada agenda utama PH dalam manifesto pilihanraya mereka tidak ditunaikan malah mereka membuat u-turn 180 darjah pula berkenaannya selepas mereka menang pilihanraya pada bulan Mei yang lepas.

    Mereka (PH) berjanji untuk membatalkan hutang PTPTN yang telah mendorong sebahagian besar daripada orang muda untuk mengundi mereka dalam pilihanraya yang lepas, namun mereka membatalkan janji ini dan sebaliknya mengesyorkan supaya memotong gaji secara paksa untuk membayar hutang PTPTN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dan mereka telah berjanji untuk menurunkan harga minyak ke RM1.50 seliter, namun kini senyap berkenaan hal ini.

      Dan mereka berjanji untuk menghapuskan cukai kepenggunaan GST 6%, namun mengenakan cukai kepenggunaan SST 10% selepas pilihanraya.

      Rakyat marah. Mereka bukan bodoh. Mereka terasa tertipu.

      Ketiga, himpunan besar-besaran ini juga adalah satu signal yang jelas kepada Kerajaan PH yang memerintah bahawa orang-orang Melayu sedang marah dan mereka berasa dasar-dasar dan keputusan-keputusan Kerajaan kini menyisihkan mereka serta membuat kehidupan mereka menjadi lebih teruk. Dalam Bajet 2019 yang baru dibentangkan, Kerajaan mewar-warkan bahawa ianya adalah bajet terbesar dalam sejarah iaitu RM315 billion dengan peningkatan sebanyak RM30 billion daripada Bajet 2018 yang lepas. Namun, banyak peruntukkan dan bantuan kepada kumpulan bawah 40% dan orang-orang miskin dipotong atau dibatalkan. Kebanyakan daripada rakyat yang terkesan dan berada dalam kumpulan ini adalah orang-orang Melayu.

      Ketiga-tiga sebab di atas menunjukkan bahawa pemimpin-pemimpin dan pembuat dasar Kerajaan PH adalah samada tidak cekap atau naive dalam membuat dasar termasuk berkenaan hubungan kaum di Malaysia. Selepas menyedari kesilapan mereka, mereka senantisa membuat pelbagai u-turn yang memalukan. Namun kerosakan telah dibuat.

      Selepas banyak u-turn dalam tempoh yang singkat, siapa yang akan percaya kepada mereka lagi? Mereka (pemimpin-pemimpin PH) mungkin akan menipu lagi seperti yang mereka buat selama ini. Apabila dekat pilihanraya nanti, pemimpin-pemimpin PH akan membuat pelbagai janji lagi. Mereka akan menipu lagi. Siapa akan percaya kepada mereka?

      Apa yang kita lihat kini ialah Kerajaan PH mempunyai dua masalah kronik yang besar dan kritical: Mereka tidak kompeten mentadbir dan mereka tidak boleh dipercayai oleh rakyat dengan janji-janji mereka.

      Tujuh bulan selepas mereka menang pilihanraya adalah masa yang terlebih cukup malah lama menunggu untuk Kerajaan menjalankan tugas dengan cekap untuk rakyat. Sebab setiap hari terdapat ramai rakyat yang sengsara dan perlu dibantu. Tiada rakyat sepatutnya menunggu kerajaan mereka untuk ke tadika untuk belajar mentadbir sementara mereka sengsara.

      Para Menteri yang dilantik memegang jawatan sepatutnya telah bersedia untuk melaksanakan tugas dengan cekap daripada hari pertama, dan bukannya bekerja membuat dasar umpama permainan cuba dan salah (trial and error) dengan kehidupan rakyat sementara mereka belajar mentadbir. Rakyat tidak boleh menerima Kerajaan yang tidak kompeten.

      Delete
    2. Masih tak puas lagi yeer???? Nah ambik kau ..hadamkan sampai kuar muntah hijo bhai !!!

      Ini bukanlah sebab politik, ia adalah melangkau politik. Sebab pada tahun depan, sementara pemimpin-pemimpin PH bermain politik menyalahkan kerajaan yang sebelumnya untuk menutup kelemahan diri sendiri, negara dan rakyat akan berhadapan dengan tahun yang getir dan mencabar kerana ekonomi dijangka akan mengalami krisis.

      Bagaimana kita boleh percaya kepada pemimpin-pemimpin dan menteri-menteri Kerajaan PH ini untuk membawa kita keluar dari cabaran dan kesusahan apabila mereka ini tidal kompeten dan tidak boleh dipercayai? Sekurang-kurangnya, kerajaan BN yang dahulu adalah cekap mentadbir dan boleh dipercayai untuk menunaikan janji.

      Sekiranya pemimpin-pemimpin Kerajaan BN dahulu dituduh korup dan rasuah, ramai pemimpin-pemimpin Kerajaan PH kini yang mempunyai kes korupsi dan rasuah juga, namun ada antara mereka yang bebas dan "terbersih" setelah menang pilihanraya. Oleh itu jika pemimpin-pemimpin Kerajaan PH ini korup, mereka bukan sahaja korup malah tidak kompeten dan tidak boleh dipercayai.

      Adakah ada jenis kerajaan yang lain yang lebih teruk dari ini? Dah tentu lah takde...betul tak kengkawan semua ????

      Delete
    3. Wooooiiit babi, kenapa kau cakap ratusan ribu aje?
      Kau tak kira ke segala malaikat, jin, hantu, toyol yang berhimpun sekali
      Pada pandangan aku lah, jumlah kehadiran adalah dalam 2.6 billion orang. Tak gitu babi?

      Delete
    4. Tahniah Geng Najib sempena naik taraf dari woof woof ke oink oink.. Dah dekat le tu.

      Delete
    5. melayutakberkhatan...MasyaAllah..Alhamdulillah..Sama2 lah kita menadah tangan bersyukur kepada Allah s.w.t kerana dengan izin, inayah dan hidayah dariNya. Himpunan Ummah 812 semalam mendapat sambutan hangat dari bani melayu Islam..termasuklah kau..tak gitu beb ????

      Macam tak caya pulak kan...PDRM Anggarkan Lebih 1.97 Juta Rakyat Melayu Islam Sertai Himpunan Daulat 812!!!!.

      Kalau Allah s.w.t dah buat keputusanNya...takde satu makhluk lain pun yang dapat menghalangnya !!!!

      Mimpi Ngeri Kerajaan Pakatan Harapan Bermula

      8hb Disember 2018, pasti akan tercatit dalam sejarah Malaysia sebagai tarikh bermulanya kebangkitan orang Melayu Islam di Malaysia...

      Isu merektifikasikan ICERD, mula di bangkitkan dalam Dewan Rakyat pada 17hb Oktober 2018 oleh MP DAP Batu Kawan, P. Kasthuri...

      Dari sudut politik, ianya adalah satu kesilapan yang besar telah dilakukan oleh DAP...

      Kerana cuba menjadi hero kepada bangsa Cina dan India, akhirnya membuka ruang kepada 2 parti terbesar orang Melayu Islam Malaysia bersatu...

      Ibarat harimau kelaparan yang diganggu tidurnya, jutaan orang Melayu Islam bangkit dan keluar beramai2 ke jalanraya untuk menyampaikan AMARAN KERAS kepada kerajaan Pakatan Harapan, 4 perkara asas yang menjadi tunggak kepada Perlembagaan Persekutuan JANGAN CUBA DIUBAH!!!

      PDRM Mengesahkan Lebih 1.9 Juta Orang Melayu Islam Hadir

      Bilik Gerakan Ops Aman Rakyat BANTAH ICERD IPK KL...

      08.12.18 @1130hrs melapurkan anggaran peserta himpunan adalah :

      Masjid Negara - 180,000
      Masjid Jamek - 180,000
      Masjid India - 150,000
      Pdg Merbok - 160,000
      SOGO - 50,000
      PWTC - 250,000
      Kompleks PAS - 200,000
      Masjid Wilayah - 180,000
      DBKL -100,909
      Dataran Merdeka 120,000
      Pasar Seni - 100,000
      Bar Council -100,000
      Petaling Street - 150,000
      Masjid Kg Baru 70,000

      Perhimpunan Daulat 812 Adalah Permulaan Dan Bukannya Titik Noktah Kepada Penyatuan Bangsa Melayu Islam Di Mslaysia

      melayutakberkhatan dan regu sehidup semati kau si Bulat kontol..sebagai penjilat dan balaci tegar Rejim Haprakan ni kau tolong Sampaikan pesanan kepada Dr Mahathir, Mujahid, Nasarudin dan juga beberapa Melayu yang sanggup menjadi pengkhianat bangsa...

      Bulat kontol dan melayutakberkhatan ko jangan lupa juga untuk Sampaikan pesanan kepada Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, Waythamoorthy, Kulasegaran dan juga beberapa orang Melayu yang masih mahu merobek kedaulatan Melayu Islam di bumi Malaysia...

      Perhimpunan ini adalah AMARAN PERTAMA dari bangsa Melayu Islam dan bangsa pribumi di tanah air ini...

      Kau berdua...ingatkan kepada mereka bahawa...Kami bukanlah bangsa yang rasis kerana kami hanya mempertahankan HAK KAMI yang telah kamu semua persetujui...

      Tetapi KAMU SEMUALAH YANG ULTRA RASIS kerana cuba MERAMPAS HAK KAMI!!!

      KAMU SEMUALAH YANG TIDAK BERTAMADUN KERANA TIDAK TAHU MENGHORMATI PERLEMBAGAAN NEGARA KAMU SENDIRI!!!

      Yang keluar hari ini hanyalah 10% dari 19 juta bangsa Melayu Islam...

      SEKIRANYA KAMU TERUSKAN NIAT BUSUK KAMU, 19 JUTA BANGSA MELAYU AKAN MENENTANG KAMU...

      MAMPUKAH KAMU MENGHADAPINYA!!!

      SEKIRANYA TIDAK MAMPU......JANGAN DIJOLOK SARANG TEBUAN LAGI..TAKUT2 NANTI AKAN DISENGAT HINGGA KE TOLOR PULAK BHAI!!!

      Delete
    6. 1.9 juta peserta ????

      Wow.....!!!!

      Apa tak kata 9.1 juta ,lagi gempak 🐒🐒🐒

      Geng Najib , jika jumlah di anggarkan paling ramai 500 ribu bolihlah masuk akal . Tiada limpahan peserta dari kawasan2 yg telah di rencanakan .

      Kamu gebang lebih je ..KL Sentral agak tenang ..tidak sesak dan tiada lautan manusia . Bolih di katakan sistem 'rail' tiada kesesakkan antara pukul 1000 ke 1330 .

      Delete
    7. Budak chow kit tu mana tahu apa pun. Hidup pun dgn mengambil upah hisap rokok john

      Delete
  3. Bawah BN 22thn tun m..royalti minyak?

    ReplyDelete
  4. Bulat Kontol...Kau tau tak berkaitan pendedahan berani mati terbaru ni haah ????

    Saifuddin was the culprit behind attempt to retify ICERD!!!!

    The pro-government media is actively trying to play down the number of crowd.

    The social media have showed images and videos that it is hard to dispute it was bigger than any of the BERSIH series.

    In anticipation of the huge number, PPBM and PAN have wavered from their earlier stance to favour considering ICERD.

    Tun Dr Mahathir too change from his cynical swiping of the anti-ICERD rally to swith into taking potshot at SUHAKAM.

    PKR is in a dilemma with sizeable number of its Malay members not supportive but Anwar did not put a stance and Nik Nazmi loudly gave support to ICERD.

    The champion behind the idea of ICERD is COMANGO with DAP's hidden hand lies in the background.

    The recent culprit to try to push ICERD is not controversial Minister Waythamoorthy, who announced government will rectify ICERP, but Foreign Minister Saifuddin Abdullah.

    He inserted the message without specifically mentioning ICERD in Tun Dr Mahathir's speech at the United Nation.

    The Minister with the superiority complex attitude of I-know-best without consideration for the public views and those of others was caught unable to put a clear stand to say no ICERD in Parliament.

    See the excerpt of the video of Parliament on youtube, where he was defenseless to opposition questioning and arguments that Anwar Ibrahim had to bail him out:

    The weakness of the ICERD was also revealed in the questions and arguments towards Waythamoorthy in Parliament.

    Waytha is only good at rally with his empty rhetoric and lies to rile up the naive and emotional Indians.

    As Tajuddin Rahman warned, yesterday's rally will happen and it is only the beginning. It could lead to the immediate downfall of PH.

    It depends on DAP's next move.

    FMT put it down to only 30,000. which is only the size of BERSH rally. The mainstream may have come down to an agreed number of 55,000 as that seemed to be reported by NST group, Bernama etc.

    However, Malaysiakini which is infamous for exagerating numbers could not live with such lie and claimed it as 80,000.

    A reliable and reputable source in crowd estimate initially predicted 20 to 25,000 but at 10 AM yesterday, could not hold on to that forecast. As of evening yesterday, no reply yet but his underlings estimate at more than 100,000.

    A source stationed at PWTC placed their estimate at 200,000. While organiser claimed as 300,000. People sitting around us at Dataran Merdeka acknowledged it is definitely more and more packed than BERSIH.

    A veteran of many BERSIH rally claimed she said they had a deceptive MO create false impression of numbers.

    Yesterday, the parade planned from several locations faced gridlock and had to stay put far away from Dataran Merdeka.

    Malaysia Insight claimed their DBKL and Police sources put the number at 250,000 too 300,000.

    Tun Dr Mahathir first reported statement to say thank you to the million that attended sounded cynical. of earlier organiser estimate of a million but then changed to half a million.

    But his wavering in the subsequent report to question SUHAKAM support for ICERD may tell a different story.

    He may have been briefed by a high police official claimed a source who spoke to his high level police source.

    Irrespective of the number, it was a clear message that there will be no tolerance to ICERD.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau menyalak lah kuat kuat lagi
      Kasi runtuh itu Petronas tower
      Woooof woooof woooof

      Delete
    2. Menyalak drp lorong chow kit..

      Delete
  5. Lepas ni himpun pulak 2 juta,...bagi cuti peristiwa 2 hari.Ada yg. kata alang2 berhimpun berjuta2 lebih baik tuntut kemerdekaan.Kemerdekaan?Stranger tu kata supaya mereka boleh buat apa yg. mereka suka.Hudud ka,bapa hudud pun boleh buat,...bapak penyamun boleh jadi PM,bapak lebai boleh dilantik sebagai ayatollah.

    ReplyDelete
  6. Bulat Kontol dan cai2 Haprak yang sewaktu dengannya kat blog ni....Cuba korang dengar betul2 apa yang diperkatakan oleh SUA UMNO ni beb, konpom 250% korang akan bersetuju dengannya !!!!Himpunan Berlangsung Aman Tiada Kaitan Dengan ‘Malaysia Baru’, Annuar Musa Tempelak Ambiga

    Bekas pengerusi BERSIH, Datuk Ambiga Sreenevasan memuji pasukan polis dan penganjur himpunan anti-ICERD kerana himpunan hari ini berlangsung dengan aman.

    “Saya ucapkan tahniah kepada penganjur dan polis kerana perhimpunan berlangsung aman. Selamat datang ke Malaysia Baru,” katanya di Twitter.

    Tweet itu kemudian dibidas oleh Setiausaha Agung UMNO, Tan Sri Annuar Musa.

    Annuar berkata, himpunan hari ini yang berlangsung dengan aman damai langsung tiada kaitan dengan era Malaysia Baru, sebaliknya ia adalah kerana jenama sebuah pembangkang dan NGO yang baharu.

    “Ia bukannya Malaysia Baru yang menjadikan perhimpunan damai … tetapi (kerana) pembangkang dan NGO baru yang mempunyai nilai-nilai yang berbeza berbanding dengan apa yang biasa kita lihat pada masa lalu !! Kami mengendalikan keselamatan kami sendiri. Kami juga mengutip sampah dan membersihkan jalan sendiri,” tulis Annuar.

    Dianggarkan seramai 55,000 orang membanjiri ibu kota siang tadi bagi meraikan kesyukuran kerana kerajaan tidak meratifikasi Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD).

    Himpunan yang bermula pada jam 2.00 petang itu berakhir dengan aman kira-kira tiga jam kemudian, dengan keadaan di sekitar lokasi utama iaitu Dataran Merdeka dan lokasi sekitarnya bersih tanpa sampah.

    Fuyooo...Bertepek2 si Ambigaga tu kena kaw2 dengan SUA UMNO tu...mana muka lu nak teruk bhai????

    ReplyDelete
  7. Ini anjing anjing Najib HARAMJADAH yang pakai nama geng najis ni terdiri dari beberapa ekor anjing. Kerja ikut shif. Sebab tu diorang ni boleh menyalak siang malam tak kira masa.
    BETUL TAK AKU CAKAP NI GENG NAJIS HARAMJADAH?

    ReplyDelete
    Replies
    1. melayutakberkhatan@ si kulop...MasyaAllah...takkan lah kau tak terkesima dan menadah tangan, mengucapkan rasa kesyukuran tak terhingga bila mendapat tau berita ni haah???

      Masjid Negara, Jemek & Kampung Baru penuh solat subuh sempena himpunan bantah ICERD

      Pagi semalam... waktu solat Subuh, Masjid Negara,masjid Jamek dan Kampung Baru penuh seolah-olah sedang menunaikan solat Jumaat.

      Ini berikutan peserta Himpunan Aman 812 membantah ICERD yang sudah keluar berhimpun di checkpoint sebelum berarak ke Dataran Merdeka.

      Puluhan ribu umat Islam dijangka akan berkumpul di Kuala Lumpur dengan pihak penganjur menyasarkan kehadiran 500,000 orang, khususnya membabitkan penyokong Umno dan PAS.

      Bekas perdana menteri Najib Razak, Presiden Umno Dr Ahmad Zahid Hamidi dan Abdul Hadi antara pimpinan utama yang dijadual turun selain pemimpin badan bukan kerajaan (NGO).

      Memang tepat lah kata ulamak2 besar ...bahawa Allah meletakkan kesejahteraan dalam hati hamba2nya yang sanggup berkorban untuk agama Islam tercinta !!!

      Delete
    2. Jadi selama ini solat subuh tak pernah penoh ke?
      Sungguh faaik dan munafiq betul orang yang datang sembahyang subuh waktu itu

      Delete
    3. si kulop mealyutakberkhatan...lu sapa nak beri hukum macam tu kepada mereka yang datang menunaikan solat subuh kat masjid2 tu semalam, takkan lah nak ambik keje Allah s.w.t pulak...fatwa mana pulak yang lu pegang ni bhai saaab???

      Delete
    4. Ini fatwa GN lah.... penyamun dan penyelewng wang rakyat disokong penuh....

      Delete
    5. Biasalah dok hisap rokok john kat lorong chow kit tu..lepas tu buka tong sampah cari makan

      Delete
  8. melayutakberkhatan@si Kulop dan Bulat Kontol..Korang perasan tak kejayaan yang telah dicapai dari himpunan Ummah semalam...kalau tak perasan..jom kita sama2 buat bedah siasat beb !!!!

    10 Kejayaan #HimpunanRakyatBantahICERD pada 8 Dis 2018

    Pertama: Menyatukan Umat Melayu Islam Merentas Parti
    Himpunan telah berjaya menyatukan seluruh umat Islam tanpa mengira parti politik, kumpulan NGO atau orang perseorangan. Perseteruan PAS-UMNO secara rasmi ditamatkan dan perlu berunding serta bekerjasama demi masa depan generasi akan datang.

    Usaha ini amat dibenci oleh musuh terutamanya parti rasis dan cauvinis kerana dengan perpecahan, umat Melayu menjadi lemah dan mudah bagi mereka berkuasa dan menjayakan agenda kotor yang bertentangan dengan Perlembagaan.

    Kedua: Menyedarkan Rakyat bahawa Islam dan Melayu Perlu Dipertahankan

    Himpunan aman ini telah menyedarkan seluruh rakyat Malaysia bukan sahaja umat Islam tetapi semua orang tanpa mengira agama atau kaum bahawa kedaulatan Islam dan Melayu perlu terus dipertahankan daripada diganggu-gugat oleh pihak musuh yang didukungi parti rasis dan cauvinis DAP jika mahu negera terus aman.

    ICERD adalah pintu belakang yang boleh mengubah isi Perlembagaan antaranya Perkara 153 yang memberikan hak keistimewaan kepada orang Melayu dan peribumi.

    Intipati perjuangan DAP, sejak dahulu lagi mahukan hak sama rata untuk semua kaum dan menghapuskan keistimewaan Melayu dan bumiputera.

    Ketiga: Beri Isyarat Kepada PH Jangan Sentuh Islam dan Melayu

    Himpunan ini telah berjaya memberi isyarat kepada pihak kerajaan PH agar jangan sesekali menyentuh sensitiviti Islam dan Melayu.

    Orang Melayu sudah banyak bersabar dengan pelbagai karenah golongan liberal yang anti-Islam dan anti-Melayu.

    Cukup-cukuplah menyentuh isu-isu panas seperti ICERD, Oktoberfest, hukuman sebat ke atas lesbian, LGBT dan lain-lain.

    Usah diusik sarang tebuan, kelak merana, sesal tidak berguna.

    Keempat: Umat Islam Paling Berdisplin Dalam Berhimpun
    Akta Perhimpunan Aman 2012 memberi ruang kepada rakyat Malaysia untuk berhimpun bagi sesuatu tujuan dengan syarat mematuhi peraturan.

    Himpunan ini telah berjaya menjadi penanda aras sebagai satu perhimpunan yang paling aman, paling berhemah, pengurusan paling cekap dan berkesan, paling bersih, peserta paling bertamadun, paling beretika, himpunan paling hebat, himpunan Umat Islam paling besar dan paling menakutkan kepada orang kafir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayutakberkhatan@si kulop...Kau ingat dah habis yeer??? Ada lagi lah bhai !!!

      Kelima: Tolak ICERD, Tolak Pejuang ICERD Anti-Islam Anti-Melayu

      Himpunan ini bukan semata-mata meraikan kejayaan menolak ICERD, ia juga memberi mesej jelas kepada golongan pejuang ICERD yang anti-Melayu dan anti-Islam di negara ini bahawa kekuatan mereka hanya setitis air di lautan berbanding kekuatan umat Islam Melayu.

      Kewujudan pejuangan ICERD yang anti-Islam dan anti-Melayu akan ditentang habis-habisan kerana agenda perjuangan mereka tidak akan selesai selagi Islam dan Melayu terus tertegak di negara ini.

      Umat Melayu Islam tidak akan membiarkan DAP selaku pihak yang mencetuskan isu ini dan akan mengajar mereka habis-habisan jika terus menyebarkan dakyah rasis dan cauvinis.

      Keenam: Tiada Diskriminasi, Waytha Berbohong

      Himpunan ini juga memberi mesej kepada dunia bahawa tidak wujud diskriminasi ke atas kaum lain di negara ini.

      Benar orang Melayu adalah majoriti, tetapi kaum minoriti masih boleh hidup aman dan menikmati kekayaan.

      Sejak tahun kemerdekaan 1957 hingga hari ini, kata-kata Presiden MIC, Tun VT Sambanthan masih terpakai bagi membuktikan keamanan yang ada di tanah bertuah ini.

      Katanya, “Di manakah anda boleh jumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan santun dan tertib selain Bangsa Melayu?

      Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah ada dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta.”

      Himpunan ini dengan tegas mengesahkan bahawa kenyataan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, P Waytha Moorty dalam video wawancara bersama sebuah stesen televisyen Belanda satu ketika dahulu adalah bohong dan palsu.

      Ketujuh: Mengejutkan Melayu yang Masih Dibuai Mimpi

      Himpunan yang dihadiri ratusan ribu manusia telah berjaya mengejutkan dan menyedarkan anak bangsa yang masih lena dibuai mimpi.

      Semua perlu bangun dan sedar bahawa kedudukan Islam dan Melayu kini ibarat telur di hujung tanduk yang bila-bila masa boleh dihapuskan.

      Ancaman yang ditakuti sebelum PRU14 kini bukan lagi cerita kosong bahkan ia sudah jelas berlaku di depan mata.

      Kita tidak boleh membiarkan nasib anak cucu kita akan datang dirobek oleh golongan musuh sehingga kita menyesal di kemudian hari.

      Umat Islam perlu bangkit dan pikul amanah ini kerana jika kita tidak bertindak, tak dapat dibayangkan apa lagi bala yang akan menimpa sejak PH memerintah.

      Harap2 kau berdua bukan lah melayu yang sedang dibuai mimpi seperti yang ditegaskan kat atas tu beb !!!

      Delete
    2. Woiiit!!!! Ada lagi lah si kulop, melayutakberkhatan...ingat dah abis ke haah ???

      Kelapan: Amaran Keras Buat Pengkhianat Agama dan Bangsa macam kau dan Bulat Kontol tu!!!!

      Himpunan juga berjaya memberi amaran keras kepada mereka yang bersekongkol dengan parti rasis DAP kerana dengan kelembutan merekalah, akhirnya DAP kian rakus memijak kepada orang Melayu.

      Golongan pengkhianat tidak sedar mereka sedang mengkhianati amanah yang diberikan maka himpunan ini berjaya mengetuk pintu hati mereka agar sedar dan tidak menyerahkan tengkuk mereka demi agenda musuh.

      Baru beberapa bulan memerintah, sudah terlalu banyak isu dibangkitkan dan semua ini tidak berlaku sekiranya orang Melayu dalam PH bertegas dalam isu-isu melibatkan Islam dan Melayu.

      Malangnya, merekalah pengkhianat yang menyerahkan pentadbiran negara kepada pihak musuh.

      Kesembilan: Dominasi Bukan Islam Dalam Politik Negara Perlu Segera Ditamatkan

      Himpunan berjaya memberi mesej kepada kerajaan PH bahawa jika mereka tidak menjaga sensitivi Islam dan Melayu, PH bakal ditolak oleh rakyat.

      Selagi PH yang dianggotai parti rasis DAP dan parti pengkhianat tidak mengendahkan Islam dan Melayu, selagi itulah umat Islam tidak akan berdiam diri.

      Kesepuluh: Himpunan 812 Suara Umat Majoriti

      Himpunan ini merupakan suara mewakili majoriti umat Islam dan Melayu yang perlu didengari.

      Suara majoriti wajib diambil peduli dan tuntutannya perlu segera dilaksanakan.

      Majoriti mahu PAS-UMNO bersatu demi Islam dan Melayu.

      Majoriti mahu DAP hormat Islam dan Melayu, bukan saja di mulut, bahkan melalui perbuatan dan tingkah laku.

      Jika tidak, nantikan saja kejutan demi kejutan orang Melayu yang akan menolak DAP di peti undi.

      Si kulop melayutakberkhatan..kau faham tak apa yang diperkatakan di atas tu..nak tanya lah..harap kau jawab secara jujur yeer.

      Sampai bila lah kau dan Bulat Kontol ni nak jadi penjilat tolor DAPigs tu haah..takkan sampai kiamat kot ????

      Delete
    3. Jiwa kacau bila bn kalah..terpaksa terus hidup dgn ambil upah hisap rokok john

      Delete
  9. Woooi..si kulop melayutakberkhatan!!!!

    Dah tentu lah kita sama2 bersetuju kalau dirumuskan bahawa...

    HIMPUNAN UMMAH: KEBANGKITAN SEDANG BERLAKU!!!!

    Kalau masing-masing jujur, termasuk laporan pihak berkuasa,
    Himpunan Ummah pada Sabtu 8 Disember, 2018 (81218) merupakan himpunan terbesar pernah berlaku di negara ini,

    Himpunan aman, himpunan terbersih, berdisplin- menunjukkan kepada semua pihak bagaimana tingginya nilai moral ummah.

    Jumlah peserta yang begitu ramai pada himpunan itu, menunjukkan satu kebangkitan sedang berlaku.

    Dalam himpunan itu, salah satu doa yang dipanjatkan kepada hadrat Allah SWT supaya memendekkan umur pemerintahan Pakatan Harapan, kerana kerajaan yang dibentuk, bukan untuk kebaikkan negara dan rakyatnya, akan tetapi satu kerajaan yang membawa banyak kemudaratan.

    Aminnn !!!!

    ReplyDelete
  10. Mane ade royalty... Hadi Kate takde ( (taK Sampai Kat Pati). Cakap ulama jgn lawan. Kalau tak Jadi murtad. Ape Yg hadi cakap Akan Jadi kitab rujukkan walaun Dan terbaru Macai. TaK Caya Tanya badut pasumno...

    ReplyDelete
  11. Si Kulop melayutakberkhatan dan tag teamnya Bulat Kontol...Dah tentu lah kau berdua,,nak tak nak..suka tak suka..kena mengakui hakikat bahawa...

    Himpunan Ummah semalam adalah titik tolak Permulaan Kebangkitan Melayu...

    Seperti dijangka, tarikh 8 Disember 2018 menjadi tarikh keramat buat umat Islam, Melayu dan Bumiputera.

    Seawal jam 7 pagi, para peserta perhimpunan telah membanjiri sekitar Kompleks Membeli Belah Sogo, Masjid Negara dan sekitar Dataran Merdeka.

    Dari pemerhatian bani melayu Islam yang waras, pada jam 12 tengah hari semalam, kira-kira hampir 10 ribu orang telah berada di sekitar Dataran Merdeka dengan jumlah kehadiran para peserta bakal meningkat kepada beratus2 ribu menjelang acara sebenar pada jam 2 petang.

    Malah Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi telah tiba ke perkarangan Masjid Negara sekitar 12.30 tengah hari.

    Bagi Nik Abduh Nik Abdul Aziz, Datuk Takiyuddin Hassan dan Datuk Zahida Zarik Khan juga kelihatan di sekitar Sogo sekitar jam 12 tengah hari.

    Melihat kepada kehadiran para peserta yang membanjiri kawasan sekitar tapak sebenar perhimpunan di Dataran Merdeka dengan warna putih, ianya jelas satu isyarat jelas bahawa era kebangkitan kaum Melayu dan Bumiputera demi mempertahankan agama dan ketuanan Melayu itu sendiri.

    Rasanya..kau pun berada kat himpunan tu..takkan lah tak bersemangat tengok kehadiran seramai tu bhai????

    ReplyDelete
  12. Amboi bukan main lagi lancang ini pomen basikal
    Bila mampus, nak bawak fitnah ke sebagai bekal?
    Kau letak kat kepala lutut ke engkau punya akal?
    Kau rasa kau takkan mampus dan selamanya kekal?

    ReplyDelete
  13. geng najibut oh biol...

    sudah selesai berkumpul.....esok mula balik berduyun2 org lintas sungai golok. minggu depan mulai sibuk lagi sungai golok dgn melayu2 yg sibuk brhimpun kat kl....

    kelantan tetap terus menjadi negeri no 1 sakit kelamin, terus tinggi dgn dadah nya.....ustad2 mula balik tibai anak murid.....perempuan ke lelaki, bedal aja.

    surau dn masjid masih macam tu....1 saf kalu penuh waktu subuh..Alhamdullilah...

    kelab dangdut muali buka balik setelah cuti semalm....dan melayu2 yg berkumpul semalam berkumpul lagi dalm kelab dangdut.....melayu jugak menghidangkan minum, melayu jugak layan joget....

    minggu depan penuh balik kelab malam kat bukit bintang, kat chow kit.....berduyun2 la melayu masuk tapi baju dah lain bukan putih lagi....

    makcik elie akan terus meroyan......dah menang...dah menang.....


    ini la makhluk2 yg nak pertahankan melayu/Islam?????

    hanya lembu2 saja yg buta dan angguk2......

    ReplyDelete
    Replies
    1. dady oooo...Aikkk...kau setuju tak kalau kita ambil kesimpulan bahawa....

      Mahathir kena buli lagi????

      Walaupun Tun pernah jadi pemimpin hebat tapi kini beliau dah tua sangat beb !!!!

      Bagi yang masih ingat PRU selepas Anwar disingkirkan... tentu ingat BN menang besar masa itu.

      Kenapa?

      Sebab majoriti kaum cina beri undi pada BN.

      Kesannya, kaum cina melalui MCA dapat macam² daripada PM mahathir masa tu.

      Kali ini PM masih orang yang sama tapi MCA telah diganti oleh DAPigs.

      Persamaannya... PM kena buli lagi...yang untung tetap cukong2, melayu gigit jaari aje lah kan.

      Sebab tu lah pentingnya...Himpunan bantah ICERD 81218 di KL. Ia adalah adalah amaran pada kerajaan dan pembulinya tu bhai !!!!

      Delete
  14. Si Kulop melayutakberkhatan...Konpom punya..sebagai cai tegar dan penjilat tolor mantan PM ke 4 ni, kau sangat2 bersetuju bila Tun tegaskan...

    Menteri PH Adalah Malaikat!!!!!

    Berkatalah Memanda Perdana Menteri hari tu...berkaitan dengan kabinet kayu reput Rejim Haprakan ni...

    Kami bukan sempurna.

    Walaupun banyak kalangan kami ini malaikat (angels), tetapi malaikat pun boleh buat silap.

    Dan bila malaikat buat silap, mereka patah balik.

    Tidak dapat dipastikan 'Malaikat buat silap' ini ajaran sesat dari mana. Malaikat adalah makhluk Allah paling taat.

    Kalau adapun malaikat yang buat silap, ianya dikenali sebagai Syaitan Yang Direjam....setuju tak bhai????

    ReplyDelete
  15. Bukan main lagi hina orang melayu orang utan
    Kau ni kalau menyondol, mengalahkan babi hutan
    Kalau kau tulis, ayat macam dari mulut syaitan
    Mengaku melayu tapi kote kulup tak berkhatan

    ReplyDelete
    Replies
    1. selalunya kebenaran itu pahit....kan kan kan kan....he he he

      Delete
    2. Kekalahan juga pahit bro... Patutlah dia org menyondol 24jam.

      Delete
  16. Yang paling saya musykil adalah kumpulan munafik ni siap sembahyang hajat...bukan minta negara terus membangun dan rakyat semua hidup aman damai dan makmur...ni tidak minta kerajaan yang ada supaya cepat lingkup. Ini cara Islam ajar ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. alasan yg jelas.....untuk isi tembolok sendiri.

      klu kerajaan yg ada lingkup, mereka dah siap nak ambil alih......

      doa yg tiada keikhlasan.....

      Delete
    2. Saudara ppl...itu bukan cara islam sebenar itu cara isle ala pas...

      Delete
  17. he he he....ada yg terasa.....kumpula 1 juta pun...klu otak tak pakai....jadi lembu je la terus.....

    yg dah jelas menipu membohong merompak di puja2......

    hujung2 nya ceramah politik juga jadinya....nak selmatkan bontot2 masing2

    ReplyDelete
  18. Orang nak berhimpun, ikut suka merekalah
    Kalau kau tak suka, kau pergilah berkelah
    Dah dibenarkan, mereka tak ada buat salah
    Yang kau menyibuk sangat ni, apa masalah?

    ReplyDelete
  19. najib dah pakai plastik oren semlam....dah pasrah ke atau nak biasa2 kan....

    adoiiii.....

    ReplyDelete
  20. kesian hikayat seorang penyair....selalu bersajak dgn makian. klu dapat fakta di pusingkan, 360 darjah dia buat.......tapi bila berhadapan dgn kebenaran....hati jadi kelu, lidah jadi bisu.....otak........biol!!!

    ReplyDelete
  21. si kulop melayutakberkhatan dan dady ooo...Harap kau berdua luangkan masa untuk dengar amanat dari DS Zahid ni, semoga cerah sikit otak kau berdua yang berkeladak tu beb !!!!

    Bukan Soal Jumlah Kehadiran, Akuilah Rakyat Bangkit Kerana Kegagalan Kerajaan Tunai Janji.

    “Biarpun terdapat anggaran jumlah kehadiran yang rendah, hakikatnya himpunan ini melebihi jumlah mana-mana perhimpunan terbesar yang pernah diadakan sebelum ini.

    “Akuilah bahawa rakyat mulai bangkit sebagai manifestasi atas kegagalan menunaikan janji dan pelaksaan dasar baharu pro-rakyat.”

    Demikian kata Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi melalui Twitternya sebagai maklum balas terhadap pelbagai laporan berbeza berkenaan anggaran jumlah kehadiran dalam Himpunan Bangkit 812 yang berlangsung semalam.

    Penganjur iaitu Gabungan Pembela Ummah memaklumkan bahawa anggaran kehadiran dalam himpunan tersebut ialah melebihi 500,000 orang peserta apabila bukan sahaja kawasan pekarangan Dataran Merdeka yang dipenuhi lautan manusia malahan limpahan peserta melangkau ke Jalan Raja sehingga ke Bangunan Dayabumi; Jalan Tun Perak sehingga ke Jalan Lebuh Ampang; Jalan Raja Laut sehingga ke Sogo; kawasan sekitar Jalan Tunku Abdul Rahman.

    Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Seri Mazlan Lazim dalam satu kenyataan berkata dianggarkan 55,000 peserta hadir sementara laporan Malaysiakini pula menganggarkan jumlah kehadiran seramai 80,000 orang.

    Dalam masa yang sama, Ahmad Zahid yang juga Ahli Parlimen Bagan Datuk turut melahirkan kesyukuran dan mengucapkan tahniah kepada semua pihak kerana Himpunan Daulat 812 berjalan dengan lancar.

    “Alhamdulillah. Tahniah kpd penganjur (semua NGO), UMNO, PAS dan terutamanya peserta himpunan. Syabas kepada semua agensi, PDRM dan DBKL yang telah menjalankan tugas penuh profesional. Kebersihan terjaga biarpun himpunan-himpunan sebelum ini tidak tergambar biarpun namanya begitu.”

    Himpunan Daulat 812 diadakan sebagai tanda kesyukuran di atas keputusan kerajaan untuk tidak meratifikasikan konvensyen berkenaan dan seterusnya mempertahankan Perlembagaan Persekutuan.


    ReplyDelete
    Replies
    1. kenapa seorang penipu diagung2 kan, seorang pembohong bercakap sudah jadi amanat???

      apakh ini hasil pertahankan melayu yg makcik elie tu meroyan sangat2....

      memang geng najibut oh ni dah biol!

      Delete
    2. Dad,si ellie tu terpekik-pekik memgatakan mereka telah menang.betul lah tu menang sorak kuasa tergadai.

      Delete
  22. Untuk apakah PAS mahu kerajaan PH tumbang? Adakah untuk melihat kerajaan BN kembali berkuasa? Sudah tentu tidak disebabkan mereka bukan sebahagian daripada BN.

    Selepas 61 tahun merdeka PAS gagal mendapatkan kuasa walau apa pun yang mereka lakukan.

    Selepas 61 tahun berkuasa, UmNo pula gagal mempertahankan kuasa.

    Kedua-dua mereka telah ditumbangkan oleh satu pasukan yang diketuai oleh Tun Mahathir.

    Lanjutan daripada perhimpunan ICERD semalam, mereka akan mula terfikir sekiranya mereka bersekutu dan mendapatkan sekutu baru yang lain di kalangan PH sendiri, mereka akan dapat menumbangkan Tun Mahathir dan kerajaan PH1.

    Mereka akan untuk bersekutu sesama mereka. Kemudian mereka akan mendapatkan ahli sekutu baru di kalangan PH. Akan ada yang berpaling tadah.

    Mereka juga akan cuba dapatkan sokongan Raja-raja Melayu kepada gerakan mereka. Akan ada di kalangan raja-raja ini yang menyebelahi mereka. Walaubagaimanapun tindakan ini akan mengundang reaksi balas sebahagian raja Melayu yang lain. Buat pertama kali di dalam sejarah Malaysia, Raja-raja Melayu berselisih pendapat secara terbuka. Sebahagian akan menyokong Tun M dikekalkan sebagai sedang sebahagian lagi akan menyokong gabungan pasukan yang mencabar kedudukan Tun M sebagai Perdana Menteri.

    Disebabkan segala perbuatan mereka dan kekacauan politik yang berlaku YDPA akan mengisytiharkan darurat.

    Apabila keadaan telah menjadi buntu, Tun M akan membuat seruan kepada anak-anak bangsa Mim yang cekal dan tabah untuk mengiringinya di dalam upacara simbolik berarak daripada istana Kehakiman ke Seri Perdana berhadapan dengan YDPA sendiri.

    900++ anak-anak bangsa Mim akan hadir menyahut seruan Tun M. Malahan di dalam kumpulan ini juga akan ada kuda-kuda trojan daripada pasukan-pasukan bathil yang bersekutu, iaitu pihak lawan pasukan Tun M. Walaubagaimanapun dengan bantuan karamah, pada akhirnya selepas saringan dibuat hanya 313/314 sahaja yang akan melangkah ke Seri Perdana berhadapan dengan YDPA sendiri.

    Inilah PERTEMPURAN KLIMAKS akhir zaman yang tidak menggunakan senjata sebaliknya menggunakan ilmu dan hikmah, dan tidak lupa ialah karamah. Karamah yang akan memenangkan secara mutlak pasukan ini selepas ilmu dan hikmah menghancurkan pihak lawan.

    Pasukan Tun Mahathir bakal menang mutlak di dalam PERTEMPURAN tersebut. YDPA sendiri akhirnya bakal memberi laluan kepada Tun M untuk kekal di Seri Perdana apabila melihat karamahnya Pasukan Panji Hitam yang di tengah-tengahnya adalah Pembawa Panji-panji pasukan iaitu Tun M sendiri.

    Pada hari itu kebathilan akan dimusnahkan dan dilenyapkan sama sekali. Pasukan Tun M bakal diberikan kemenangan mutlak, dan ia akan ditandakan dengan berkibarnya panji-panji hitam di seluruh negara.

    PERTEMPURAN KLIMAKS = Perang Besar Akhir Zaman = Al-Malhamah Al-kubro = Prang Besar. Prang Besar adalah nama lama Putrajaya dan merupakan kod nama kepada Al-Malhamah Al-Kubro yang maksudnya di dalam bahasa Melayu ialah Perang Besar. Ia adalah kod kepada peristiwa dan juga nama tempat di mana peristiwa tersebut bakal berlaku.

    (Bersambung)

    ReplyDelete
    Replies
    1. (Sambungan)

      Para pembenci Tun M bakal terbungkam. Sebahagian mereka bakal dijadikan pengajaran kepada sebahagian yang lain. Walaubagaimanapun hanya para ruwaibidhah sahaja yang bakal melangkah ke zaman baru bersama-sama Tun M. Para pendusta dan ahli fitnah bakal bersemadi di dalam zaman fitnah dan tidak dibenarkan melakukan ke zaman baru.

      Di dalam 100,000 yang hadir perhimpunan semalam, jumlah pendusta dan ahli fitnah tidak mencecah 100 orang pun. Apabila mereka ini ditewaskan secara mutlak pada hari tersebut, maka penyokong-penyokong mereka yang merupakan para ruwaibidhah zaman fitnah akan dapat mengambil pengajaran dan kembali mengikut jalan yang benar.

      Seluruh bangsa Mim bakal berbaiah kepada Tun M sebagai PM tunggal mereka yang sah, sebelum Tun M akhirnya hadir sendiri di Masjidilharam untuk memasyhurkan khalifah akhir zaman, tugas akhir si Pembawa Panji Hitam @ Pemuda Tamim.

      Selain perisytiharan darurat di bumi Malaysia, PERTEMPURAN KLIMAKS ini juga akan ditandakan dengan satu kejadian di bumi Makkah, iaitulah mangkatnya raja penjaga Baitullah yang menyaksikan berlakunya perebutan takhta di antara 3 orang putera Bani Saud dan ketiga-tiga mereka gagal mendapatkan takhta. Penjaga Baitullah yang seterusnya tidak lain dan tidak bukan ialah khalifah akhir zaman sendiri yang bakal dimasyhurkan pertabalannya di Masjidilharam oleh Tun M, si Pembawa Panji Hitam yang telah dikhabarkan kemunculannya lebih 1400 tahun yang lampau.

      2019M / 1440H adalah tahun perpindahan zaman daripada zaman fitnah (disebut sbg zaman mulkan jabbariyyan di dalam hadith) ke zaman baru (disebut sebagai zaman khilafah manhaj nubuwwah di dalam hadith) in shaa Allah.

      Kepada para pendusta dan ahli fitnah, silalah merancang untuk menewaksan Tun M. Usaha kalian hanya akan membawa ke PERTEMPURAN KLIMAKS dan apabila PERTEMPURAN KLIMAKS itu berlangsung kalian yang akan tewas mutlak.

      Hanya satu pesan John Doe. Kelak janganlah dikatakan John Doe tak payung dengan memberi peringatan awal sebelum ia berlaku, ok.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. Pembetulan 1:-

      Para pembenci Tun M bakal terbungkam. Sebahagian mereka bakal dijadikan pengajaran kepada sebahagian yang lain. Walaubagaimanapun hanya para ruwaibidhah sahaja yang bakal melangkah ke zaman baru bersama-sama Tun M. Para pendusta dan ahli fitnah bakal bersemadi di dalam zaman fitnah dan tidak dibenarkan melangkah ke zaman baru. 

      Pembetulan 2:-

      Kepada para pendusta dan ahli fitnah, silalah merancang untuk menewaskan Tun M. Usaha kalian hanya akan membawa ke PERTEMPURAN KLIMAKS dan apabila PERTEMPURAN KLIMAKS itu berlangsung kalian yang akan tewas mutlak.

      Delete
    3. Yang boleh menewaskan tun m hanya Allah yang maha berkehendak

      Delete
    4. Betul tu, dan Allah Yang Maha Berkehendak itulah yang telah menetapkan Tun M kekal menang di dalam kesemua PERTEMPURAN yang ia ketuai.

      Dengan izin Allah ia akan kekal sedemikian sehinggalah yang bathil itu lenyap dan zaman fitnah benar-benar ditinggalkan.

      2019M / 1440H in shaa Allah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    5. Bagaimana dengan telahan2 petempuran pada jumaat2 dalam zulhijjah 1439....senyap je

      Delete
  23. Si kulop melayutakberkhatan...Dah tentu lah kau mkena tabik springbtinggi2 pada bekas KP SPRM ni beb...hebat betul sinetron yang dimainkannya!!!!

    Tinggi Permainan Dia..!

    Makin nak pijak bumi ni..! Almaklum sepandai pandai tupai melompat la katakan..!

    Bekas Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Abu Kassim Mohamed berkata beliau tidak tahu-menahu mahupun terlibat dalam dakwaan pindaan laporan akhir audit 1MDB pada 2016.

    Bagaimanapun beliau berkata "ketua audit negara" cuba memberi penerangan kepada SPRM mengenai suatu perkara yang tidak dilaporkan.

    "Saya tidak terlibat langsung (dalam dakwaan pindaan). Kami cuba mendapatkan laporan audit asal.

    "Tetapi saya ada bercakap dengan ketua audit negara dan mereka juga cuba menerangkan kepada kami tentang perkara yang tidak diterbitkan (dalam laporan akhir).

    "Dan sebab itulah kami memulakan siasatan," katanya dalam sidang media selepas majlis penyampaian Anugerah Kecemerlangan Antarabangsa Sheikh Tamim Bib Hamad Al-Thani 2018 di Putrajaya hari ini.

    Abu Kassim tidak mengulas lanjut tentang perkara itu dan meminta sidang media fokus kepada anugerah tersebut.
    Ketua audit negara yang disebutnya kemungkinan besar Ambrin Buang.

    Ini kerana ketua audit negara semasa Madinah Mohamad, yang menggantikan Ambrin, hanya memegang jawatan itu bermula Februari 2017 - enam bulan selepas Abu Kassim bersara daripada SPRM.

    Tidak jelas apakah hal yang tidak dilaporkan serta cubaan memberi penjelasan yang disebutnya.

    Sebelum ini, Madinah berkata laporan akhir audit 1MDB dipinda antara Februari dan Mac 2016.

    Antara yang terpalit dengan dakwaan itu adalah bekas perdana menteri Najib razak dan bekas presiden 1MDB Arul Kanda Kandasamy.

    Turut hadir dalam sidang media itu adalah Peguam Negara Qatar Ali Fetais Al Marri dan anggota penasihat Rule of Law Anti-Corruption Centre Eduardo Vetere.

    Dulu masa berkuasa tegang ler..! masa berkuasa bukan main kembang..! sekarang ni bukan aje dah kendur bro..! Dah kuncup pun..!

    Tunggu ajer la..!

    Lu Fikir La Sendiri bhai..!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng Najib , Abu Kassim tidak pernah bersara dari SPRM . Dia dipaksa pindah atau di pindahkan ke UITM .

      Kamu pun sama je dgn Kepala Bapak Kau .. x reti nak bedzakan antara retired , resigned , transfered hinggalah kepada apa itu curi , apa itu derma , apa itu sedekah .

      Itulah masaalah bila otak letak di lutut 🐒🐒🐒

      Delete
    2. Dulu kembang masa berkuasa, sekarang kuncup. Kau maksudkan rambut Rosmah ke Geng Baboon... Kikikikiki

      Delete
  24. Mak aii..5 ratu ribu tu beb kata sizahidlh..apa2 pun Tun dah ucap terima kasihlh terkumpul 1 juta org yg bersyukur keatas keperhatinan kerajaan tidak pedulikan icerd..selain tu mainan politik kurap korap umnopaslh bhai..
    Tak apa buat himpunan lg..kan negara demokrasi..biar le 2 parti melayu ni nak duduk sama serasi..tak jauh kemana pun dorang nak rapat bersentut pipi..antara keduanya kencing mengencinglh nanti..pas drasuk hantu saka puaka umno dan umno drasuk hantu saka puaka p a s..masing2 dirasuk histeria 60+ thn maka akn jdlh zombi..
    P h akn tetap berdiri..

    Kehkehkeehhehhehhehhehahmelayumelayu

    ReplyDelete
  25. Ramai sungguh yg berhimpun demi bangsa kita. Tapi kita lupa bhw bangsa kita telah lama dirompak disamun dicuri haknya olh pemimpin melayu kita sendiri. Apa kata kita buat 1 lg himpunan KEMBALIKAN HAK MELAYU YANG TELAH DIROMPAK. apa mcm org pas dan umno. On x on?

    ReplyDelete
  26. Orang nak berhimpun, mereka punya sukalah
    Kalau kau tak suka, kau pergilah berkelah
    Dah dibenarkan, mereka tak ada buat salah
    Yang kau sibuk sangat ni, ada apa masalah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu bro. Org nak berhimpun pun Najib tak bagi. Buat Akta Perhimpunan Aman. Nasib baik sekarang PH pegang kerajaan. Dapat balik hak kita utk berhimpun. Salute PH.

      Delete
  27. Rakyat tukar kerajaan hrpkan yg lebih baik
    Himpunan semalam, boleh dikatakan terbaik
    Tak mcm PH pembangkang, byk perkara pelik
    Kereta peronda polis depa lingkup terbalik

    ReplyDelete
  28. Perhimpunan yang dihadiri 100% oleh pentaksub2 PAS dan penjilat2 UMNO. Perhimpunan yang tidak dihadiri oleh seorang pun orang bukan melayu dan bukan Islam. Perhimpunan yang mengutamakan perkauman dan membelakangkan keadilan sejagat. Perhimpunan yang mengejar kepentingan dan keuntungan peribadi dan membelakangkan keutamaan negara, bangsa dan yang paling penting agama. Perhimpunan ini adalah ibarat buih dilautan yang begitu banyak tapi tanpa ada seurat kekuatan mahupun sekulit tujuan.

    Amat jelas sekali perhimpunan ini adalah perhimpunan parti politik yang sudah terpisah dari realiti politik Malaysia. Ianya tidak lebih dari Muktamar atau Perhimpunan agung gabungan antara PAS dan UMNO. Perhimpunan ini memang tidak ada kudrat mahupun kuasa untuk menggugat kerajaan PH. Kita perlu jelas dan faham bahawa politik Malaysia adalah politik masyarakat majmuk yang bermakna bahawa setiap parti politik yang ingin memegang tampuk kerajaan mestilah mendapat sokongan dari semua kaum dan semua agama. No if and no but.Kegagalan memahami konsep itu dan menolak logik keperluan mendapat sokongan semua (masih lagi ingat slogan "PAS for All") adalah satu kesilapan yang fatal bagi sesuatu parti politik. Malah jika dilihat dari pola pengundian dalam PRU14, jelas sekali PAS berjaya memenangi banyak kerusi DUN dan Parlimen di kelantan dan Kedah akibat dari perpecahan undi pembangkang yang bersaing dengan UMNO. Itu adalah fakta yang jelas. Perlawanan 3 penjuru di Kelantan, Terengganu dan Kedah memberikan kelebihan yang besar kepada PAS. Jika PRU14 merupakan pertandingan 2 penjuru antara PH dan gabungan PAS/UMNO, belum tentu lagi kjaan PAS wujud di Kelantan dan Terengganu.

    Tetapi dalam perhimpunan yang dibuat semalam, PAS dan UMNO secara terang memberikan isyarat yang jelas kepada pengundi yang menolak UMNO bahawa PAS itu adalah rakan karib UMNO dan sekutu kuat yang melebihi kecintaan MCA dan MIC. PAS telah memandulkan salah satu kelebihannya dalam menggoda pengundi2 yang benci dengan UMNO dengan sikap bersepakat dan bersama2 dalam agenda poltikbdengan bersekutu dengan UMNO. Secara langsungnya PAS telah membuka ruang kepada PH untuk bertarung secara satu lawan satu dengan pembangkang (PAS/UMNO) didalam PRU15 dan ini berkemungkinan akan menjadi satu kelemahan yang bakal dieksploitasi dengan cukup mudah oleh PH untuk merampas Kelantan dan Terengganu.

    Dalam kegairahan untuk mencuri perhatian orang melayu dengan memainkan isu perkauman dan agama, PAS terlupa untuk menutup pintu rumah mereka dan telah membiarkan PH masuk ke Kelantan dan Terengganu dengan satu mesej yang jelas sangat berkesan kepada orang2 kelantan dan Terengganu yang begitu benci kepada UMNO iaitu PAS adalah sekutu UMNO yang amat nyata sekali. Tiada kemusykilan lagi. Ketika PRU14, PAS masih lagi dapat memperdayakan pengundi2 dengan penafian yang bersifat dusta dan lakonan benci kepada UMNO tetapi semua itu lenyap dengan perhimpunan anti ICERD ini. PAS sudah secara jelas mengumumkan kepada semua pengundi bahawa ia adalah rakan sekutu yang rapat kepada UMNO. Besar kemungkinan kecuaian dan kegagalam memahami aspek utama kemenangan mereka di Kelantan dan terengganu bakal membawa musibah yang besar kepada PAS. Ianya tidak lain dan tidak bukan boleh diibaratkan sebagai "apa yang dikejar tak dapat, semua yang dikendong keciciran".

    Apa2 pun, rakyat dan pengundi sekarang sudah begitu bijak dan pasti mereka akan menghukum parti2 politik yang jahil serta kurang bijak dalam megatur strategi politik mereka. Inilah malaysia Baru dan Perhimpunan semalam jelas menunjukkan bahawa UMNO dan PAS sudah gagal memahami aspek terpenting politik Malaysia. Ia tidak menghairankan apabila UMNO dan PAS masih lagi mengangkat pemimpin2 yang sudah ketinggalan zaman seperti Hj Hadi dan pemimpin2 yang korup seperti Zahid untuk menerajui parti. You reap what you sow!

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mereka lupa Islam itu kepunyaan sejagat bukan hanya melayu.

      cina muslim tak boleh ikut, takut nanti di belasah pulak tengah2 ramai tu, india muslim jadi mamak. sejak bila mamak jadi melayu, ntahla.....

      tak tau sebenarnya apa yg nak di perjuangkan....klu perhimpunan kesyukuran, tapi penuh dgn dengki dgn Islam yg lain, yg tak sama dgn mereka, berdoa untuk kemudaratan org islam yg lain......

      biarla geng najib tu syok sendiri....hanya itu pun yg dia tau....

      Delete
    2. dad..ih...Sebagai penjilat tegar tolor PM ke 7 tu, dah tentu lah kau terbaca apa ulasannya baru2 ni kan ????

      Tak pe kita recap semula...dia kata ..malaikat pun buat silap, kerajaan PH bukannya sempurna.

      Kalau diikutkan di dalam Al-Quran, Malaikat yang buat silap ni Syaitan.

      Kesilapannya adalah kerana engkar dengan perintah Allah S.W.T. agar sujud pada Adam a.s.

      Syaitan enggan tunduk kepada manusia yang dibuat dari tanah dan menganggap diri dia lebih SUCI dari manusia kerana dibuat dari api... sedangkan dia juga lupa..dia hanya lah makhluk Allah S.W.T. juga.

      Tapi hari ni, ada juga manusia yang nak jadi Malaikat.

      Mungkin dia terasa diri dia dah terlampau SUCI membuatkan dia boleh membayangkan diri dia sama seperti Malaikat kot?????

      Delete
    3. Samalah macam geng korang mufti da pesan tak perlu berdemo korang nak jugak tunjuk keras kepala ar nanti lepas ni boleh la korang ikut nasihat tok sami pulak k.

      Delete
  29. Siapa yg cakap Islam itu kepunyaan Melayu?
    Di Malaysia ni, majoriti Islam ialah Melayu
    Malaysia ni pulak yg majoriti orang Melayu
    Secara pukal, Islam di Malaysia ialah Melayu

    ReplyDelete
  30. Yang bodohnya ameno, yg sengalnya pas. Dedua parti ni tak akan kemana, selagi 2 pimpinan salahsatu parti terlibat dgn rasuah berjela2.
    Takkan rakyat marhaen xnmpk lagi, takkan org ramai xnmpk, apa yg najib buat kat negara, takkan umum xbaca apa yg zahid buat dgn yayasan akal budi, takkan nelayan petani org kg xnmpk aziz dn geng lipat duit dah ambik duit Tabung Haji.
    Hadi dn krewnya hanya bertongkatkan agama. Tin kosong bunyi je kuat, tapi nothing..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Timah Ting Tong...Dah tentu lah kau ada terbaca satu kenyataan dari Ah Beng@Nobita yang berbunyi..ICERD Kerja politik orang bodoh.

      Siapa Yang Bodoh ni Tokong Guan Eng? Yang bentang usul ratifikasi tu Rejim Pakatan.

      Yang sibuk nak meratifikasi ICERD tu siapa kalau bukan diorang juga?

      Realitinya, apa yang berlaku hari ini adalah disebabkan KEBODOHAN dan KELEMAHAN Rejim Pakatan Hancing tu menjadi pemerintah.

      Dan disebalik kebodohan yang ditonjolkan itu menghadirkan hikmah yang cukup besar iaitu penyatuan ummah dalam kalangan orang Melayu dan Islam.

      Keadaan itu yang membuatkan DAPigs menjadi gusar dan tergugat sedangkan selama ini mereka juga yang nak memecah-belahkan kesatuan orang Melayu bagi memenuhi kepentingan Politik Peribadi diorang sendiri!!!

      Tapi malangnya cai2 haprak tegar macam kau ni menyokong bermati2an agar ICERD ni diratifikasikan secepat mungkin di tanah dan bumi melayu bertuah ni...gila isen ke apa haah ????

      Delete
  31. Betul tu, dan Allah Yang Maha Berkehendak itulah yang telah menetapkan Tun M kekal menang di dalam kesemua PERTEMPURAN yang ia ketuai.

    Dengan izin Allah ia akan kekal sedemikian sehinggalah yang bathil itu lenyap dan zaman fitnah benar-benar ditinggalkan.

    2019M / 1440H in shaa Allah.

    Wallahu a'lam.

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    TQ, SAUDARA JOHN!

    anda juga insan yg hebat,
    kerana tuhan telah membuka"hijab"
    dan anda mampu melihat masa depan dgn. akal.

    TQ, sekali lagi
    teruskan berkomentar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Putra bersanggol...Kau tentu perasan hal ni kan ????

      Memang ramai Pendedak Rejim Pakatan Hancing tu dakwa peserta Perhimpunan Ummah yang diadakan hari semalam tak ramai jumlahnya.

      Laporan media pun hanya mendakwa kehadiran hanya sekitar 50 ke 100 ribu je.

      Tak sampai sasaran nak himpunkan 500 ribu seperti yang dirancang.

      Kalau nak ikutkan kiraan pendedak Rejim Pakatan Hancing tu, satu hapah pun tak boleh pakai.

      Sebab pemimpin diorang sendiri pun tak reti mengira.

      Asyik salah titik perpuluhan je kerjanya.

      Kalau suruh kira jumlah Ikan Kembong dalam laut dan kira lembu seluruh negara... boleh la. Yang itu diorang memang cekap!!! 😂😂😂😂😂

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Tak ku sangka manusia bernama Geng Najib ni ternyata sungguh hebat .... Dia kata orang yang tak seangkatan dia hanya pandai kira ikan kembong dan lembu ..

      Geng Najib ....sampailah kesaat ini saya masih tak dapat kira berapa ekor lembu yang Sharizat dan keluarga bawa masuk dari Australia dengan duit sebanyak 250 juta yang di beri olih Najib si Kepala Bapak Kau !!!!

      Delete
    4. Pak diny...Pak tak terasa pelik ke dengan menteri pertahanan cap ayam kita ni haah???

      Apa taknya...rakyat tengah risau tentang ugutan dari Singapork tu..dia boleh buat lawak dan sembang tentang benda lain pulak!!!!

      Ada ke patut macam tu Pak diny Ooooi???

      Menteri Singapura Ugut Malaysia, Menteri Pertahanan Malaysia Sibuk Dengan Keropok Lekor

      Menteri Pertahanan Malaysia didapati sibuk membuat kenyataan mengenai industri keropok lekor di Seri Tanjung, Mersing, Johor di dalam laman sosial rasmi Facebook beliau.

      Beberapa hari lepas, Menteri Pengangkutan Singapura, Khaw Boon Wan mendakwa Malaysia telah bertindak ‘melanggar kedaulatan’ wilayahnya apabila berhasrat memperluaskan had pelabuhan di Selat Johor.

      Dalam satu kenyataan dari Kementerian Pengangkutan negara itu, Khaw berkata rancangan untuk memperluaskan had pelabuhan tersebut disifatkan sebagai menceroboh perairan wilayah Singapura.

      Malah Khaw sendiri mengugut akan menggunakan angkatan bersenjata dari Angkatan Laut Singapura terhadap Malaysia jika pencerobohan itu berlaku

      Kita masih menunggu jawapan rasmi dari Kementerian Pertahanan atau Menterinya sendiri, mengenai dakwaan berat mengenai pencerobohan perairan ini.

      Kita tidak mahu Menteri Pertahanan sibuk dengan industri keropok lekor.

      Persoalannya, Mat Sabu ini dilantik sebagai Menteri Pertahanan atau Menteri Pertanian Dan Asas Tani?

      Ini padahnya apabila melantik orang yang minat kulinari dan masak memasak sebagai Menteri Pertahanan....betul tak Pak diny????

      Delete
  32. Aiseymen!!!!! Korang perasan tak Pm ke 7 ni acah-acah nak berlagak SUCI la pulak. Kononnya nak dapatkan simpati dari kalangan penjawat awam la tu.

    Tentu korang ada terbaca kenyataannya yang mengatakan..Penjawat2 Awam tidak bersalah jadi mangsa PH seperti yang dilaporkan dalam utusan Malaysia.

    Dah tentu lah mangsa2kezaliman dan kekejaman Rejim tersebut ialah penjawat2 awam dari SPAD, JASA, Majlis profesor Negara dll.

    Mungkin dia tahu yang ramai penjawat awam sekarang ni tengah marah. Dah la gaji tak naik, bonus hujung tahun pun dapat celah gigi je.

    Lepas tu dihina dan dimaki hamun secara terbuka dengan pelbagai gelaran oleh PM ke 7 ni.

    Ada yang digelar Pencacai, ada yang dituduh Penyokong Penyangak.

    Malah penjawat awam ni juga dituduh "Gemuk" dan "Kenyang" di bawah pentadbiran Kerajaan Barisan Nasional sebelum ini.

    Tiba-tiba sekarang, PM ke 7 tu keluarkan kenyataan ala-ala telenovela pukul 3 petang hari tu.

    Dah Nampak sangat wayang PM ni nak menipu rakyat...sanggup menjilat balik kahak hijo yang telah diludahnya dulu!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Grrrr grrrrrrrrrr grrrrrrrrrr
      Woooof woooof woooof woooof
      ANJING MENYALAK NYALAK BUKIT

      Delete
    2. Si Kolop melayutakberkhatan...Fuhhhh..Dalam keadaan ICERD ni mendapat bantahan keras dari rakyat , khususnya umat Islam dan bumiputera kat Msia ni, SUHAKAM pulak mengambil pendirian yang menentang arus kehendak bani melayu Islam pulak !!!

      SUHAKAM akan terus nasihat kerajaan ratifikasi ICERD

      PETALING JAYA: Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (SUHAKAM) menegaskan akan terus menasihat kerajaan untuk meratifikasi baki enam konvensyen antarabangsa yang belum ditandatangani Malaysia.

      Pengerusi SUHAKAM, Tan Sri Razali Ismail, berkata ia termasuklah Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD).

      “Ya, sudah tentu. Walaupun kami kecewa (kerajaan tidak akan meratifikasi ICERD), namun kami belum menyerah kalah.

      “Ada ramai individu dalam kerajaan yang mahu kami terus bekerja keras dalam isu ini, jadi kami akan terus menasihati kerajaan (meratifikasi ICERD dan baki instrumen hak asasi manusia lain),” katanya pada sidang media sambutan Hari Hak Asasi Manusia 2018 di sini, hari ini.

      Beliau berkata demikian ketika ditanya sama ada komitmen SUHAKAM untuk terus bekerjasama dan menasihat kerajaan, turut membabitkan ratifikasi ICERD.

      Setakat ini, Malaysia hanya meratifikasi tiga daripada sembilan konvensyen antarabangsa berhubung hak asasi manusia iaitu Penghapusan Semua Bentuk Diskriminasi Terhadap Wanita (CEDAW), Konvensyen Hak Asasi Kanak-Kanak (CRC) dan Konvensyen Hak Asasi Orang Kurang Upaya (CRPD).

      Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dalam ucapannya di Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (UNGA) di New York, menegaskan kerajaan baharu Malaysia berikrar untuk meratifikasi baki instrumen asas PBB yang berkait dengan melindungi hak asasi manusia.

      Si kolop....takkan lah kau pun masih beriya2 nakkan ICERD tu diraktifikasikan secepat mungkin kot????

      Delete
  33. Putra Singgora pengikut baru ajaran sesat
    Pertambahan pengikut sungguh cepat & pesat
    Harap kerajaan ambil tindakan serta siasat
    Pertempuran klimaks bercantumnya dua pusat

    ReplyDelete
  34. KEJORA,

    Dulu masa Perang Badar berapa ribu kaum jahiliah macam kau
    berhimpun,

    lawannya hanya 313!!!

    ReplyDelete
  35. Pemimpin-pemimpin kamu macam taik ayam!!

    Ribu-ribu lalat datang hinggap!

    Itulah kaum jahiliah seperti kamu!!!

    betobat no,,,,ayuh bersama Tun na!

    ReplyDelete
  36. Masa untuk kau Kejora masih ada!!!!!

    Keluarlah kau darilubang dubur jahiliah!!!

    Keampunan masih di depan pintu!!!

    JANGAN KATA AKU TAK PESAN NA!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu SAPA BHAI...NAK PESAN2 KAT ORANG..LOYAR??? MAJISTRET???? ULARDALAMSEMAK?????

      keh..keh..keh...Harrrk..Tuiii...kokokikhkikoikikhk!!!!

      Delete
    2. gua lah PUTRA SINGGORA!!

      kekasih kepada Mas Elina

      Lu sapppa ha!!!!!!...

      kihkihkih

      Delete
    3. ADA AKU KESAAH LU SAPA...TAK AMBIK PORT LANGSUNG BEB..MAMPUIH PI LAH LU BHAI SAAAB!!!!

      keh..keh..keh...Harrrk..Tuiii...kokokikhkikoikikhk!!!!

      Delete
    4. INGAT PESAN AKU!!!!

      AYUH BERSAMA KAMI!!!!

      KELUARLAH KO DARI MINDA JAHILIAH TU!!!

      MASA ,MASIH ADA SEBELUM 2019!!!

      Delete
    5. Apa....Nak bersama2 dengan mantan PM ke 4 yang terlibat dengan pelbagai skandal seperti FOREX, MAMINCO, PERWAJA STEEL, BMF, MEMALI...

      Yang memayungkan anak2nya dan kroni2nya menjadi bilionaire dan jutawan segera....serta bersama2 dengan orang yang memperlekehkan sunnah Nabi s.a.w dengan berkata...zaman Nabi orang bela janggut sebab takde gillette untuk bercukur...Sori nak lori lah bhai!!!!!

      Delete
    6. ITU HARI KES FOREX APA PASAL TAK PENJARAKAN TUN!!

      GENG KO SERBA SALAH!

      PASAL ORANG YG BETANGGUNGJAWAB DAH NGAKO SALAH!!
      DIA KATA TUN TAK TELIBAT

      ko tenguk tuuuu,,,hi..hi..

      Delete
    7. Kes Forex tu pasti akan dibongkar semula sebaik saja Bang Non angkat sumpah jadi PM.

      Ikut laporan yang sahih dari dalam PKR, dah banyak bukti2 kukuh yang telah diperolehi berkaitan penglibatan besar Tun Madey dalam Forex ni.

      Kita un tau..si Ah Beng, kawan baik Bang Non ni kan dah jadi menteri kewangan. Dia dah dapat akses kepada fail2 sulit berkaitan dengan Forex..yang dulunya diclasssifykan tersangat2 sensitif.

      Fail2 ini lah yang akan diserahkan kepada Bang Non untuk mendakwa Tun Madey nanti..konpom sangkut punya bhai..wa cakap lu!!!!

      Delete
  37. Fuyooo...Tabik lah kepada SUHAKAM ....memang hebat betul lah diorang semua kan !!!!

    Sambutan Hari Hak Asasi Manusia Gamit 1 Juta Peserta beb...

    Memang ada asasnya Penganjur marahkan pihak polis kerana tidak membenarkan mereka mengadakan Sambutan Hari Hak Asasi Manusia atau Pro ICERD di Padang Timur, Petaling Jaya, semalam.

    untuk makluman..SUHAKAM ni ada lah penyokong kuat agar ICERD ni diraktifikasikan secepat mungkin...

    Tindakan pihak polis ternyata tepat.

    Ini kerana pihak polis tentunya tidak dapat mengawal bilangan peserta yang datang hari ini seperti dalam gambar dan video yang tular di media sosial hari ni.

    Memang tepat lah anggaran penganjur iaitu SUHAKAM yang bermati2an mendabik dada dengan mengatakan kehadiran bakal mencecah lebih 1 juta orang.

    Tapi yang peliknya...dari gambar dan video tersebut..kita lihat kerusi yang hadir lebih banyak dari manusia pulak lah !!!!

    Speaker Dewan Rakyat saja hadir sebagai tetamu kehormat?

    MP Kasthuri Patto pun ada.

    Mujahid Yusof Rawa, Khalid Samad dan lain-lain tidak datangkah memberi sokongan program SUHAKAM?

    Lim Kit Siang dan Hannah Yeoh pun tak nampak muka dan kenapa pulak Waytha Moorthy pun tidak menjengukkan mukanya errrk????


    ReplyDelete
  38. Si kulop melayutakberkhatan...Sebagai rumusannya...

    Rakyat Msia yang waras, khususnya peserta2 himpunan Ummah 081218 ingin merafakkan ucapan...

    Syabas dan Tahniah tidak terhingga kepada penganjur...

    Tahniah kepada peserta...

    Tahniah kepada para petugas, thumbs up kepada Unit Amal

    Tahniah kepada UMNO...

    Tahniah kepada PAS...

    Tahniah kepada NGO...

    Tahniah kepada Umat Melayu yang cintakan Islam, menjunjung kedaulatan Institusi kesultanan dan perihatin akan kelangsungan generasi melayu Islam di hari muka...

    Satu perhimpunan yang diiktiraf dan dianggap terbaik dalam sejarah negara sejak merdeka...

    tiada kecederaan yang dilaporkan...

    Tiada yang kena kejar dan kena balun dengan pihak berkuasa...

    Tiada kereta peronda polis yang terbalik...

    Tiada pintu kedai yang pecah...

    Tiada FRU yang tembak gas pemedih mata...

    Tahniah lagi sekali...InsyaAllah...jika ada himpunan Ummah 2.0 dan seterusnya..pasti kami semua akan hadir lagi..tak puas pulak rasanya bhai !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puak "Jahiliah Melayu" memang tak pernah puas!

      Sehingga datangnya "dajal",
      Masa tu kau akan puas bertuankannya!

      Delete
    2. Dedak makin bertambah masa tu...hi...hi..

      Kau sondol dedak macam.........sondol~!!!

      Delete
  39. si kolup melayutakberkhatan...Mohon izin untuk divert sikit aje dari posting kat atas tu..boleh kan beb??? Rasanya ini pun tersangat penting lah!!!!

    U-TURN PTPTN: NETIZEN SECARA BERJEMAAH 'MEMBALUN' MENTERI SKOR 9.95/10.00

    Kau tentu perasan kan... kerajaan Pakatan Harapan (PH) seperti biasa membuat pusingan-U (U-Turn) melalui Menteri Pendidikan, Dr Maszlee Malik yang mengumumkan Jemaah Menteri mahu Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) menangguhkan pelaksanaan Potongan Gaji Berjadual (PGB) dan mencari satu formula terbaik bagi setiap pihak berkepentingan.

    Laman sosial rasmi Maszlee yang juga ahli Parlimen Simpang Renggam, facebook.com/DrMaszleeMalik dihujani dengan pelbagai komen, kritikan malahan balunan kaw2 kepadanya berhubung kemelut isu PTPTN itu.

    Salah seorang netizen, yang menggunakan nama Joeking Saiful mencadangkan agar menteri pendidikan membuat satu kumpulan laman sosial perbualan, ‘WhatsApp’ agar mudah untuk ahli berbincang sebelum sesuatu keputusan dikeluarkan.

    “YB..tolong buat group watsapp (WhatsApp) dan ‘add’ saya dalam group tu. Sebelum YB nak buat apa-apa bincang dalam ‘group’ tu dulu. Senang saya nak tegur,” katanya.

    Begitu juga dengan komen dari Saiful Nordin yang mempertikaikan tindakan kerajaan PH itu dan menyeru agar dipraktikkan sahaja dasar yang sedia kerana yang lebih penting adalah penambaikan kaedah kepada mereka yang culas membayar hutang.

    “Kenapa nak tangguh? Sambung sahaja dasar sedia ada. Yang perlu dipertingkatkan mencari orang yang culas membayar hutang pelajaran,” gesanya.

    Rabu lalu, Pengerusi PTPTN, Wan Saiful Wan Jan mengumumkan skim potongan bulanan baharu bagi peminjam dengan gaji RM2,000 ke atas, mulai 1 Januari 2019 dengan potongan tersebut akan melibatkan antara dua peratus hingga 15 peratus daripada gaji peminjam.

    Manakala luahan Mirza Jamil, yang mengaku penyokong kerajaan, telah muak menerima kecaman dan kritikan pihak lain disebabkan tindakan menteri kabinet yang sering membuat kenyataan dan keputusan tanpa berfikir panjang.

    “Ni nak marah sikit ni. Saya ni lama dah ikuti Dr. Saya tahu Dr ni orangnya macam mana. Perkataan dan hujahnya hebat, akalnya waras malah bijak. Boleh tak sebelum apa-apa keputusan besar hendak dibuat lebih-lebih lagi berkaitan pendidikan, YB Dr Maszlee berbincang dahulu.

    “Andai kata Dr sibuk dengan urusan lain yang lebih penting, apa kata bagitahu staf bawahan Dr tu supaya kunci mulut, tangan dan kaki dahulu sebelum membuat sebarang kenyataan atau langkah.

    “Kami ni sebagai penyokong muak juga dibahan. Dibahan tu takda la kisah sangat, tetapi kalau berterusan buka mulut tanpa berfikir panjang, sampai bila nak buat perangai macam ni? Tak cukupkah 5-6 bulan pengalaman sebagai menteri untuk YB belajar daripada kesilapan?

    ‘Please’ YB. ‘Be a fast learner’. Kami semua golongan mahasiswa yang mengenali YB baik yang anti mahupun yang suka YB, harapan dan ‘expectations’ kami kepada YB sangat tinggi,” ujarnya yang juga seorang mahasiswa.

    Ini bukan kali pertama kenyataan-kenyataan Maszlee dikecam dan dikritik di mana sebelum ini juga seperti beberapa isu seperti kasut hitam, stoking hitam, memperkenalkan kokurikulum renang kepada pelajar sekolah dan termasuklah kempen hapus tolnya semasa pilihan raya umum ke-14 (PRU14) lalu.

    Bukan sahaja menteri pendidikan, bahkan beberapa menteri kabinet seperti Menteri Kewangan, Lim Guan Eng, Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr Mujahid Rawa dan Menteri Industri Asas Tani, Datuk Salehuddin Ayub; sekadar beberapa nama turut menerima nasib yang sama seperti Maszlee.

    Maka, tidak hairanlah Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad pernah membuat kenyataan akan menghantar menteri-menteri kabinetnya berkursus dalam usaha ‘menyekolahkan’ mereka.

    ReplyDelete
  40. Kengkawan dikasihi sekelian..dah lama kita tak jenguk ulasan2 dari DS Najib...korang tak rasa ke hidup ni macam tak berapa sempurna kaalu kita tak dengar apa ulasannya berkaitan isu2 terkini...jom kita layan sama2 beb !!!!

    Dalam tempoh dua minggu ini sahaja, Menteri Kewangan kita mencuci tangan dengan isu kontroversi kerajaan PH sekali lagi.

    Sebelum ini, dia tai-chi isu penjualan IHH Berhad kepada Jepun ke Perdana Menteri.

    Isu ratifikasi ICERD pun, dia cuci tangan juga.

    Dia nafi bahawa bahawa DAP dan dia yang bangkitkan isu ICERD walaupun pernah diperjuangkan berulang kali oleh DAP sebelum ini.

    Hari ini, Guan Eng berkata skim Potongan Gaji Berjadual (PGB) bagi PTPTN diputuskan Kementerian Pendidikan, dan bukan dari Kementerian Kewangan.

    Bagaimanapun, Lim enggan menyatakan sama ada beliau bersetuju dengan cadangan pelaksanaan pembayaran pinjaman pendidikan melalui PGB itu.

    "Ia adalah keputusan kabinet, ia semua adalah keputusan kabinet," katanya.

    Yang dimaksudkannya tentu kabinet Malaysia - bukan kabinet Hong Kong.

    Kita bersangka baik.

    Mungkin Menteri Kewangan kita sakit atas sebab tidak dapat tidur malam dan tidak hadir apabila kesemua isu-isu kontroversi ini dibincang dan diputuskan di kabinet.

    Kalau ada salah pun, ianya salah orang lain.

    Bukan salah Guan Eng ataupun DAP. Tidak mungkin sekali.

    Nampaknya semangat tanggungjawab bersama ini tidak wujud dalam kerajaan PH....setuju kan rakyat Msia semua????

    ReplyDelete
  41. TAHNIAH TUN!!
    kerana semua peserta himpunan "icerd" ikut pesan tuan!

    mereka akur kepada tidak buat kacau!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jon ..kita sama2 hadamkan kata2 keramat dari mantan PM ke 6 ..semoga ia mampu menceria dan mencerahkan minda kita semua beb !!!!

      Najib Razak

      Alhamdulillah,

      Biarpun penat semalam saya amat bangga dengan kejayaan dan semangat kesatuan dan kesepakatan kita di Himpunan Ummah 812.

      Tidak ada provokasi. Tidak ada sebarang insiden sehingga pihak berkuasa terpaksa mengambil tindakan.

      Kerana kami bukan ‘supremacist’ ataupun "extremist" sebagaimana fitnah fitnah yang dilemparkan kepada kita.

      Saya ada lihat foto-foto keadaan Dataran Merdeka selepas perhimpunan bersurai. Persekitaran tampak lebih bersih dari sebelum perhimpunan diadakan. Inilah sifat kita.

      Kita sayangkan negara kita ini. Sifat bersih memang sebati dengan kita.

      Kerajaan PH beri anggaran jumlah peserta di perhimpunan hanya 55 ribu orang tetapi kita semua boleh menilai dari gambar-gambar dan video yang tersebar luas.

      Sudah tentu jumlah peserta berganda lebih banyak dari angka ini.

      Perhimpunan 812 semalam mungkin perhimpunan yang terbesar, teraman dan terbersih di dalam sejarah Malaysia.

      Kerajaan BN di bawah saya pernah dua kali membuat kajian pada tahun 2011 dan 2015 untuk mengkaji kesesuaian ICERD untuk negara kita.

      Mengapa nak kaji?

      Kalau tak kaji, bagaimana kita tahu dengan pasti sesuai atau tidak?

      Hasil dari kajian-kajian itu, kerajaan BN berpendirian untuk tidak meneruskannya kerana ia bertentangan dengan perlembagaan negara dan kontrak sosial yang dicapai semasa pertubuhan negara.

      Kedua-duanya ini adalah tiang asas kepada negara kita ini.

      Selain dari hak-hak Bumiputera dan kedudukan Islam di Negara, ICERD juga memberi kesan kepada perjanjian MA63 dan hak-hak yang dipersetujui untuk mereka di Sabah dan Sarawak.

      Ia juga ada impak yang menghalang program-program bersasar seperti Pelan Induk Masyarakat India dan KOJADI iaitu program pinjaman kepada SME-SME Cina.

      Tanpa ICERD, Malaysia tetap pesat membangun, kepentingan setiap kaum tetap dijaga dan keharmonian negara tetap terjaga.

      Satu contoh lagi, pada malam semalam selepas perhimpunan 812 di Kuala Lumpur ialah di Miri di mana seramai 40,000 penduduk Sarawak berbilang kaum berarak dengan aman di jalan raya untuk meraikan Hari Natal.

      Oleh itu, kerajaan BN tidak pernah mengumum bahawa kita akan meraktifikasi ICERD.

      Sebaliknya, kita memberi keutamaan kepada ekonomi, pembangunan negara dan untuk mengurangkan jurang antara yang kaya dengan yang miskin dan antara pantai barat dengan pantai timur dan antara semenanjung dengan Sabah dan Sarawak.

      Tanpa ICERD, kerajaan BN masih dapat menjaga kepentingan dan hak-hak semua kaum di negara kita ini.

      Kita masih boleh memastikan keadilan dan keseimbangan dalam perkongsian kekayaan negara dan memastikan usaha itu bersifat inklusif untuk semua, kerana ia adalah satu amanah.

      Saya tengok ramai yang hadir semalam bukan sahaja untuk isu ICERD tetapi untuk menyuarakan perasaan tidak puas hati mereka terhadap kerajaan untuk pelbagai isu seperti harga sawit yang rendah, ekonomi yang semakin menurun, PTPTN, subsidi dan bantuan yang telah dimansuhkan atau dikurangkan dan tabiat kerajaan PH yang sering membuat pusingan "U".

      Himpunan semalam telah menghantar isyarat kepada kerajaan PH bahawa kuasa tetap di tangan rakyat.

      Syabas dan tahniah kepada pihak penganjur, NGO-NGO, parti PAS dan UMNO serta semua yang menghadir semalam.

      Semoga Allah permudahkan dan melindungi kita....Aminnnn!!!!!

      Delete
    2. Meroyanlah Jibbo....meroyan@!

      Tak lama lagi jadi ahli tetap "BAMBOO RIVER"

      Delete
  42. hahaha....geng najib ni meroyan jer........yg best tu....takde sape nak baca sampah yg ko tulis......tulis laaaa panjang2....yg letih ko jugak menaip...kalau copy paste...bolehlaaa panggil bangang nak mampos....hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penkek...Sori lah aku terlewat menyampaikan pesanan keramat dari DS Najib..tapi takpe kan...better late than never....betul tak beb ????

      Hari ini hari yang amat bersejarah. Kita rakyat Malaysia bukan sahaja bersama-sama berhimpun secara aman menolak ICERD.

      Kita menghantar mesej yang jelas kepada kerajaan PH hari ini.

      Rakyat Malaysia mahu hak dan perpaduan terpelihara, menjunjung tinggi semangat hormat menghormati dan prinsip 1Malaysia.

      Syabas kepada semua.

      #KL812 #Daulat812

      Delete
    2. Wah nabi Najib HARAMJADAH dari ugama isle UMNOHARAMJADAH dah bersabda lagi...
      Perawi dia pulak si GENG NAJIS HARAMJADAH
      Sori la BABI...
      Kita tak perlukan kata kata dari seorang PENIPU seperti Najib HARAMJADAH, ok

      Delete
    3. Woiiit si kulop melayutakberkhatan...belum membuta lagi ke beb ???

      Kalau belum..ada lah tersangat2 afdal kalau kau hadamkan dengan khusyuknya ulasan yang cukup2 berinformatif berkaitan himpunan Ummah 812 ni...mana lah tau, otak kau tu boleh dituning kan semula..rasanya dah lama tak dioverhaul tu ..betul tak ????

      APAKAH PUNCA SEBENARNYA KEBANGKITAN RAKYAT PADA 812 HAAAH????

      Si kolup..dah tentu lah kau WAJIB bersetuju bahawa...Sabtu 8 Disember 2018 akan tercatat dalam sejarah Malaysia, satu himpunan ummah yang begitu besar telah berlaku.

      Sebelum ini, himpunan seumpama itu disertai berbagai kaum, antaranya himpunan resformasi tahun 1998, himpunan bersih, namun semalam, julung kalinya himpunan yang hanya melibatkan kumpulan seagama.

      Perhimpunan ini sepatutnya satu demonstrasi untuk membantah cadangan ratifikasi ICERD oleh Kerajaan.

      Namun pada minggu lepas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir telahpun menarik balik keputusan untuk meratifikasi ICERD.

      Oleh itu, mengapakan beratus ribu rakyat masih turun ke jalanan untuk berdemonstrasi?

      Antara sebab itu adalah:

      Rakyat muak dan marah melihat cara pemerintahan negara yang flip flop, suka-suka U-turn, malah mereka menjustifkiasikan tindakan mereka itu, kononnya malaikat juga bertindak u-turn.

      Cara mereka, semata-mata menghalalkan cara.

      Sebab berikutnya berkaitan janji-janji sebelum PRU-14, janji-janji yang berkait rapat dengan rakyat khususnya golongan B40 Selain tidak ditunaikan malah kemudahan yang dikecapi dimansuhkan atau dibatalkan.

      Selain itu, golongan muda yang tertarik dengan pendidikan percuma termasuk pemansuhan hutang PTPTN, kini telah tertipu.

      Kerajaan hari ini juga telah menyebabkan ramai yang kehilangan pekerjaan, selain diberhentikan kerja, juga pemansuhan berbagai agensi kerajaan yang mana kakitangannya majoriti kaum melayu.

      Amacam Si Kolup...kau dah fahamkan sebab2 himpunan tu kan...kalau masih tak faham..ada aku keeesahhhh keeer???

      Delete
  43. BARU KEJAB BEDEBAT!!!
    KEJORA DAH LARI!!!!

    TAKUT YEEE!!!!

    esok pantun pasal MasMerah pasti masuk!!!
    dah cukup 4 hari, dok dalam hutan dgn orang Utan!!

    Nama baru ko: KEJORA ANG TAN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aiiik...Ramai pemimpin2 Fuckatan Haprakan kata Himpunan Aman 812 tu tak memberi sebarang kesan kepada rejim yang sedia ada...tapi apasal lak si BOBOI Botak ni macam dah gigil tolornya pulak beb ????

      Mukhriz Bimbang #PHKerajaanSepenggal jadi kenyataan


      PORT DICKSON – Datuk Seri Mukhriz Tun Mahathir mengingatkan Pakatan Harapan supaya turun padang mendekati rakyat agar tidak menjadi kerajaan yang berkuasa untuk satu penggal sahaja.

      Timbalan Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) itu berkata, ketika ini beliau melihat parti pembangkang mengambil alih peranan memperjuangkan isu rakyat yang sebelum ini dilakukan oleh parti-parti dalam pakatan itu.

      “Kalau rakyat boleh ubah kerajaan dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) mereka juga boleh ubah sekali lagi dalam PRU-15.

      “Saya lihat ketika ini sudah ada #PHKerajaanSepenggal.

      Saya bimbang kalau tidak lakukan sesuatu, kita mesti elak hanya jadi kerajaan sepenggal,” katanya ketika berucap merasmikan Konvensyen Bersatu Negeri Sembilan di sini hari ini.

      Mukhriz berkata, Pakatan Harapan perlu kembali dengan kaedah dan cara kerja sebelum ini yang mengutamakan rakyat di peringkat akar umbi.

      “Saya sarankan supaya balik kepada cara lama, turun ke akar umbi beri penerangan kerana kuasa ada dalam tangan rakyat.

      Kita kena bergerak seperti pertubuhan bukan kerajaan.

      “Kita juga perlu sedar bahawa perang sebenar hari ini menggunakan WhatsApp dan media sosial dan mesti memanfaatkan kemudahan itu,” katanya.

      Guuuh..sudah kocut tolor depa semua..himpunan Ummah tu baru gezek aje..pasti akan ada yang lebih kebaboom pada hari2 mendatang ni bhai !!!!

      Delete
    2. Tunggu la nanti nabi dan Tuhan Rosmah puaka kau kena bicara.
      Baru kau tahu langit tu tinggi ke rendah

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
  44. geng najibut oh=lembu

    ReplyDelete
  45. cp kijangmas...

    "Melayu UMNO ni tak habis-habis otak songsang suka berpura jadi “mangsa.” Dan suka “hijack” istilah “Melayu” seolah hanya orang UMNO sahajalah Orang Melayu.

    Bila si penyamun yang mengaku diri Bugis kena heret ke kandang tertuduh . . . gerombolan songsang ini riuh menyalak di mahkamah seolah seluruh Orang Melayu dianiaya.

    Menyalak “Melayu . . . Melayu . . . Melayu” bagai dirasuk sambil diperhati dan dicaci oleh seluruh dunia.

    Sungguh malu dan memalukan !

    Si penyamun curi duit KWAP berbilion, takpe. Si penyamun joli duit curi, takpe. Si penyamun curi duit hutang 1MDB berbilion, takpe. Si penyamun mencemari nama baik Malaysia dimata dunia, takpe. Si penyamun tipu atas tipu atas tipu bertahun, takpe.

    Kenapa?

    Sebab dia “Melayu”?

    Perjuangan keramat pekejadah ni?

    Apa ada pada orang UMNO belaan Najib Razak dan Jahid Ponorogo Kulon Progo?

    Apa?

    Ini kah jenis “Melayu” yang kita harus berbangga dan yang boleh bersaing dengan kaum dan bangsa lain dipentas dunia? Adakah watak dan identiti “Melayu” itu sinonim dengan menipu dan mencuri . . . dan bila terjerat terus menyalak “kami mangsa”?

    Tak malu ka?

    Mana ada kaum atau bangsa lain di dunia yang mengagungkan si penyamun? Menjulang si penipu?"

    kaum lembu saja yg mengagungkan penyamun....

    ReplyDelete
  46. Bila ada pantun saja singgora anggap kejora
    Apa punya bingai ini Singgora pukimak kera
    Kau ingat yang boleh berpantun hanya kejora
    Tapi tak salah kamu anggap kami geng kejora

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini lagi satu PUKIMAK
      Apa punya pantatun yang kau karang
      Weiii ANJING,
      JANGAN SYIOK SENDIRI LA BABI

      Delete
    2. Heeeerp...Si Kolup melayutakberkhatan...bukan main berpuluh2 liter lagi kau teguk ketum berperisa shelltox malam ni beb ????

      Apa2 hal pun..aku cadangkan kalau kau nak stabilkan balik minda kau yang dah terlalu senteng tu...apa kata kau hadamkan betul2 apa yang diperkatakan oleh ustaz besar yang dihormati ramai ni beb..mana lah tau..dengan izinNya kau dapat petunjuk dariNya..setuju kan ????

      Himpunan 812: ICERD ancam generasi akan datang
      Islam selamat, bangsa lain juga selamat, kata Naib Presiden PAS

      Si Kulop..kau tentu setuju kalau kita sama2 katakan.... Keharmonian kaum di tanah air hanya boleh dijamin sekiranya pemerintah tidak mencabuli hal ehwal agama Islam.

      Naib Presiden PAS, Ustaz Idris Ahmad berkata, sejarah membuktikan perkara ini, apabila British menggunakan modus operandi sedemikian untuk kekal berkuasa

      “Bab agama tak boleh sentuh. Perjanjian Pangkor kita lihat, soal agama diberikan kepada Raja-Raja. Soal untuk uruskan ekonomi, soal khazanah bumi, kepada Residen Inggeris.

      Dia tahu, sebab itu Inggeris memerintah lama,” katanya berucap pada Hmpunan 812, di sini, semalam.

      Beliau berkata, hal itu berbeza dengan rejim komunis, apabila kekejaman mereka dan sikap biadap terhadap agama mengakibatkan rejim itu hanya memerintah dalam tempoh singkat, berbeza dengan British pada satu waktu dahulu.

      “Berbeza dengan komunis. Komunis tak pandai jaga… dia bakar surau, bakar masjid, buat penganiayaan macam-macam,” katanya.

      Idris berkata, Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Semua Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD) ini bukan memberi impak kepada generasi sekarang semata-mata, malah turut mengancam generasi akan datang.

      “Sebab itu tuan-tuan, ICERD ini bukan ratifikasi atau perjanjian nak jual popia goreng di Pekan Ahad, di Changkat Jering.

      Ini ialah perjanjian, bukan masa depan kita, bukan masa depan sebahagian besar dari kalangan pimpinan yang ada hari ini, tapi ialah perjanjian yang kalau kita lakukan, bererti kita telah khianat amanah anak-anak kita yang masih dalam kandungan…masa depan dia untuk 50 tahun akan datang,” katanya.

      Dalam masa sama, Idris menegaskan bahawa agenda ICERD ini bukan sahaja ditentang oleh pemimpin politik semata-mata, sebaliknya turut mendapat tentangan tokoh-tokoh yang arif dalam bidang undang-undang, sekali gus membuktikan bahawa ia bukan modal politik sempit seperti yang dihujahkan segelintir pihak.

      “ICERD ini bukan ditentang oleh PAS sahaja. Bukan ditentang oleh kami orang politik, orang UMNO, kot ada kepentingan. Nun, Tun Hamid, bekas Ketua Hakim Negara, bukan duduk jual di kedai kopi biasa.

      Bekas Ketua Hakim Negara, di dalam keadaan uzur, bangun untuk menerangkan bahayanya ICERD ini.

      “Siapa lagi? Tan Sri Aziz Rahman, bekas Penerusi MAS pakar bahagian perundangan, dia kata siapa yang sokong ICERD gila, bukan saya kata, dia kata,” katanya.

      Justeru, katanya, untuk mencapai keharmonian di Malaysia, prinsip utama yang perlu digalas ialah memastikan agama Islam itu terpelihara, kerana hanya dengan cara itu keselamatan terhadap bangsa lain dapat dicapai.

      “Maka sebab itu tuan-tuan, kita bersatu atas asas prinsip kita kerana kita yakin Islam boleh menjaminkan keselamatan.

      Islam selamat, Melayu selamat. Islam selamat, India selamat. Islam selamat, Cina selamat,” katanya.

      Amacam Si Kolup...dah stabil sikit ke minda kau yang berkecamuk tu bhai????

      Delete
  47. dari tengku razaleigh....

    "“Kita kena ajak mereka (bukan Melayu). Kita suka tak suka kena hidup bersama, kena bekerjasama dalam banyak hal, kena bertolak ansur, tak boleh segala-galanya nak milik untuk kita sahaja, kita kena berkongsi.

    “Langit pun kita kongsi, bumi pun kita kongsi, hidup kena berkongsi, agama masing-masing,” katanya ketika ditemui selepas menghadiri majlis resepsi Adun Tanjung Bungah, Zairil Khir Johari dan bekas calon Pilihan Raya Kecil Teluk Intan 2014, Dyana Sofya Mohd. Daud di sini pada Ahad.

    Sementara itu, ditanya pandangannya mengenai ICERD, beliau berkata, ia sebenarnya boleh diterima namun memerlukan penjelasan lanjut dari kerajaan kepada rakyat untuk mengelak salah faham.

    “ICERD bukan nak rombak perlembagaan kita, nak buang mana-mana perkara dalam perlembagaan kita, saya tak fikir itu tujuannya."

    “Kita barangkali tak nak terima sekarang kerana orang kita belum sampai tahap untuk berlumba bersama, taraf hidup berlainan lagi maka kita tak dapat terima dan takut salah faham, baik kita jelas betul-betul kepada rakyat supaya ia boleh diterima dengan hati terbuka,” ujarnya."

    ada point yg patut difikirkan.........sampai bila melayu boleh berlumba....

    klu iq macam geng najibut oh.....memang tak akan sampai laa.....lembu, macamana nak lumba...

    ReplyDelete
  48. dah cakap dah.....kebun dah jual, duit takde....

    ni la keje penyamun....bila nak demo ni, aku nak ikut....kaum nak perthankan melayu/Islam tu tak kan nak dok buat dek aja....

    "KUALA LUMPUR – Tabung Haji (TH) has yet to receive the full payment of US$910 million (RM3.8 billion) from the sale of its 95 per cent stake in Indonesian company PT TH Indo Plantations (THIP) to PT Borneo Pacific in 2012.

    The Edge today quoting sources reported that TH obtained “far less” than what it should have from PT Borneo — an unlisted company controlled by Indonesian businessman Alexander Thaslim at the time — even after giving discounts.

    On November 30, TH lodged two police reports against its former chairman Datuk Seri Abdul Azeez Abdul Rahim, former chief executive officer, Tan Sri Ismee Ismail and Datuk Seri Johan Abdullah as well as four other senior management personnel alleging misconduct on their part pertaining to TH’s financial affairs.

    The senior staff were Datuk Adi Azuan (Chief Operating Officer) and Datuk Rozaida Omar (Chief Financial Officer), Hazlina Mohd Khalid (Legal Adviser) and Rifina Md Ariff (Senior General Manager, Corporate Services and Real Estate).

    “Despite the extensions, the rest of the purchase price were not paid,” The Edge Malaysia said after it sighted a copy of the police report."

    geng najibut oh.....hang tak nak demo ke????? ni puak2 dah belasah kaum melayu/Islam, tak kan nak biarkan pulak....

    ReplyDelete
    Replies
    1. dad..ih...Kalau kat posting kat atas tadi, aku dah bawakan kenyataan oleh BOBOI Botak...ni aku postkan pulak apa kata MB N9 berkaitan Isu ICERD ni.

      Kini..semakin berlumba2 lah tolor semua pemimpin2 Rejim Haprakan untuk termasuk ke dalam kerandut masing2..dek kerana terlalu gigil beb !!!!

      Himpunan 812 isyarat kurang baik kepada PH....
      ‘Barah’ ICERD perlu dirawat sebelum memudaratkan: MB Negeri Sembilan

      Menteri Besar, Aminuddin Harun melahirkan rasa bimbang berhubung himpunan aman – Himpunan 812 – yang berlangsung di ibu negara semalam.

      Menyifatkan itu sebagai isyarat kurang baik kepada kerajaan Pakatan Harapan, Aminuddin berkata, walaupun isu ICERD telah dijelaskan oleh kerajaan, namun rakyat tetap berhimpun bagi menyatakan rasa tidak puas hati.

      “Isu itu telah dijawab dan diberi penerangan dengan baik namun ia dibawa menjadi isu perkauman dan agama. Kita tidak boleh biarkan perkara ini, umpama barah kena dirawat sejak awal supaya tidak lebih memudaratkan kita.

      “Ini yang kita kena kaji dan lihat. Kita kena turun padang berjumpa rakyat dan memberi penerangan,” katanya ketika berucap pada Konvensyen Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) Negeri Sembilan di sini hari ini.

      Terdahulu, Himpunan 812 yang berlangsung di Dataran Merdeka, di Kuala Lumpur adalah kemuncak daripada beberapa siri perhimpunan aman anjuran Gerakan Pembela Ummah (UMMAH), gabungan lebih 300 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) seluruh negara, bagi membantah ratifikasi ICERD.

      Bagaimanapun, pada 23 November lalu, Pejabat Perdana Menteri dalam satu kenyataan berkata, kerajaan tidak akan meratifikasi ICERD dan terus mempertahankan Perlembagaan Persekutuan yang termaktub kontrak sosial dipersetujui wakil semua kaum ketika pembentukan negara ini.

      Susulan kenyataan itu, Pengerusi UMMAH, Aminuddin Yahaya memaklumkan, perhimpunan di Dataran Merdeka tetap diteruskan, namun ditukar menjadi majlis kesyukuran.

      Fuuuh..kalau Rejim Haprakan ni tak ambik iktibar akan sentimen bani melayu Islam di negara tercinta ni...umpama mereka semua sedang menggali lubang kubur masing2..setuju kan Si Kolup Ooooi????

      Delete
  49. Si Kolup melayutakberkhatan...Aku rasa kau tentu dah perasan berkaitan isu ni kan???

    Tapi..sebagai rakan karib kau ...aku rasa ada lah menjadi tanggungjawab sosial aku untuk untuk menghighlightkannya sekali lagi...tak salah kan beb???

    Si kolup...mak tanya lah secara jujur dengan kau.... Apa sudah terjadi dengan tuduhan sebelum PRU14 bahawa "Demi Allah, setiap inci tanah 40,000 hektar Kementerian Pertahanan dan tentera telah diswastakan oleh Najib kepada 3 individu"?

    Najib Razak

    Tan Sri Rafidah Aziz menjawab persoalan saya hari ini dan turut bertegas dengan sumpah "Demi Allah" beliau bahawa “setiap inci tanah’ berjumlah 40,000 hektar Kementerian Pertahanan dan tentera telah diswastakan kepada tiga individu.”

    Dia menggesa saya untuk bersabar untuk menanti tuduhan dengan memetik kenyataan Menteri Pertahanan Mohamad Sabu pada 14 Jun lalu bahawa setiap tuduhan kesalahan terhadap Menteri akan disiasat.

    Saya juga berhak untuk bersuara bagi mempertahankan diri dan parti saya jika kami telah difitnah kerana ada pihak yang mahu merebut kuasa.

    Persoalan saya ialah perlukah mengambil masa 3 bulan untuk menentukan bahawa setiap inci tanah kementerian dan tentera sudah terletak bawah nama 3 individu?

    Sekadar memeriksa Surat Hakmilik sudah tahu. Tak sampai setengah hari pun.

    Saya tahu tuduhan beliau tidak benar sama sekali...sebab tu lah mereka melambat2kan pendakwaan terhadap isu tersebut kerana ternyata tiada bukti langsung untuk mengaitkan saya dengannya!!!!

    ReplyDelete
  50. Si Kolup melayutakberkhatan....Kau sebagai rakan baik aku..rasanya tak salah kalau kita sama2 recap semula isu Khazanah ni..tapi dari sudut pandangan mantan PM ke 6 kita tu..boleh kan sobat ku???

    Najib Razak

    Si kolup..kalau kau inga lah kan...Bulan Ogos dulu, kecoh satu Malaysia apabila Azmin mendedahkan bahawa Khazanah pernah rugi RM80 juta apabila melabur di dalam sebuah syarikat pakaian dalam di India.

    Yang peliknya ialah sudah hampir dua minggu, Azmin masih membisu dan tidak menjawab mengapa Khazanah telah melepaskan IHH Berhad kepada Jepun.

    Yang RM80 juta, Azmin lantang bersuara dengan bangga.

    Yang RM8.42 bilion itu dia menikus - sehingga syarikat rangkaian hospital kedua besar di dunia yang pesat membangun telah beralih dari syarikat Malaysia kepada syarikat milik Jepun.

    Satu-satunya syarikat MNC bertaraf global yang dimiliki Malaysia telah hilang begitu sahaja.

    Hospital-hospital Pantai dan Gleaneagles tidak lagi boleh digelar sebagai hospital Malaysia.

    Selain Guan Eng yang cepat mencuci tangan dengan berkata ini bukan keputusan dia, tidak ada seorang pemimpin kerajaan PH berani tampil ke depan untuk menjelaskan.

    Adakah isu pakaian dalam lebih penting?

    Syarikat rangkaian hospital swasta bertaraf dunia yang bernilai RM50 bilion boring sangat ke?

    Kalau Azmin atau mana2 pemimpin Rejim Haprakan ni tak boleh memberi pencerahan berkaitan isu tu kepada rakyat..apa kata kau atau Pak diny mengtambil tanggungjawab untuk memberi pencerahan tersebut..boleh kan bhai????

    ReplyDelete
  51. Si Kolup melayutakberkhatan...Kau tau tak..ada sorang menteri kabinet kayu reput Haprakan ni dah kena balun kaw2 punya dengan DS Najib beb.

    Dengar khabar...sesak nafas jugak dibutanya bila kena balun tu...sapa lagi lalu tak si Kula tu lah !!!!

    Najib Raza

    Tengoklah Menteri ini.

    Antara kisah rumah tangga Pakatan Harapan.

    530pm - Tiada undang-undang yang benarkan majikan potong gaji bulanan untuk PTPTN, perlu pindaan kepada Akta.

    731pm - Ya, PTPTN boleh buat potongan gaji bulanan berdasarkan kepada Seksyen 29(1) bawah Akta PTPTN 1997.

    Dulu dia juga yang silap buat dasar pekerja asing, kena tarik balik.

    Flip-flop.

    Kalau Menteri-menteri kabinet sendiri pun keliru dan tidak tahu apa yang diumumkan, macam mana lah nak memimpin kita rakyat Malaysia.

    Hari-hari masuk ofis buat apa?

    Tak payah lah jadi Menteri terima berpuluh-puluh ribu sebulan.

    Tak perlulah nak tambah susah kepada rakyat...rakyat dah cukup menderita dengan nasib malang yang menimpa mereka dewasa ni!!!

    ReplyDelete
  52. Apa kao meroyan ni Kejora. Punya begitu terdesak Hadi umumkan cuti peristiwa kat Kelante, patutnya jumlah peserta2 hadir ICERD tu sejuta lembu kelante. Ni mala-unta PAS dan penyamun Umnongok pukol canang konon 500 ribu akan hadir...tup tup yg berjaya dikumpulkan lembu2 tu hanya 100 ribu? Tu pun Geng Najib pukol canang kata 1.9juta. Wakakaka. Syiok sendiri

    ReplyDelete
  53. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  54. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...