Saturday 8 December 2018

SEKITAR MAJLIS PELANCARAN BUKU 'BILLION DOLLAR WHALE' EDISI BAHASA MELAYU


Petang tadi telah berlangsung majlis pelancaran buku "Billion Dollar Whale" edisi Bahasa Melayu terbitan ZI Publication Sdn Bhd di kediaman bekas menteri di Jabatan Perdana Menteri, Zaid Ibrahim di Petaling Jaya, Selangor.


Majlis pelancaran disempurnakan oleh Menteri Pembangunan Usahawan, Redzuan Mohd Yusof yang turut dihadiri oleh kira-kira 200 tetamu jemputan daripada pelbagai lapisan kerjaya.


Buku "Billion Dollar Whale" edisi asal dalam bahasa Inggeris telah berada di pasaran kira-kira tiga bulan yang lalu dan ZI Publication mengambil inisiatif memohon hak menterjemahkannya ke dalam Bahasa Melayu bertujuan supaya lebih ramai rakyat negara ini dapat membaca dan mengetahui dengan lebih mendalam mengenai skandal 1MDB yang melibatkan Jho Low itu.


Buku setebal 428 mukasurat ini boleh didapati di kedai-kedai buku di seluruh negara dengan harga RM70 senaskhah.


Di bawah ini adalah antara gambar-gambar sekitar majlis pelancaran tersebut. (ShahbudinHusin 08/12/2018)




















57 comments:

  1. Rakyat tukar kerajaan harapkan yg lebih baik
    Mereka harap kain sutera, yg dapat kain carik
    Cakaplah apa sahaja pun, rakyat sudah serik
    Keluar dari longkang, masuk pulak tong taik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bunyik macam kecewa jer...sebab demo tak lakuu 😂😂😂

      Delete
    2. Cik onanimouse oii.. buku angkat 1 la mari baca. Nanti buleh dapat idea..

      Delete
    3. Buleh dpt idea macamane nak laku kan demoo...😂😂😂

      Delete
    4. Kepala Mentega...Nak tanya kau lah..boleh???

      Apa citer kes Sultanah Terengganu yang menyaman si Clare Brown, betina sundal dari England tu???

      Bukan sikit2 beb dia kena saman ..RM100 juta tu, dalam kes memfitnah baginda sultanah melalui buku serawak reportnya .

      Silap2 haribulan..buku 1 billion dollar whale ni pun kena macam tu jugak.... iye lah ..banyak isi dalam buku tu ada lah direkayasa dan disensasikan untuk melariskan jualannya tu..setuju kan bhai ????

      Delete
    5. GENG NAJIB aku nak tanya. Bila nk buat demo kembalikan hak melayu yg tlh dirompak pemimpin melayu?

      Delete
  2. Nasib Bukan zaman najib. Kalau tak Jgn kata nak jual. Baru nak masuk kedai buku, Dah kena rampas, biase la. Roti taKde telo. Tapi OK jugak dia buat. Manusia Yg ade otak, (Macai walaun tolak tepi). Lagi najib nak tutup, lagi kami nak tau. TaK Macam badut pasumno, ape najib cakap, yes bos. TaK nak tau bos, dedak Mari bos. Pasal nak tutup sgt la Yg rakyat Kecuali macai walaun buang Umno dlm tong sampah. Pas tu Kate rakyat menyesal buang Umno. Buktinya rakyat menyesal tolak umno Adalah pasumno menang besar prk yg 3 4 Kali. Buat himpunan plak. Nak 1m Yg dtg. 2 juta yg dtg... Kuat betul pasumno Skang ni... Kagum betul beruk2 Kat hutan. Jamban Kate nak bawak puluh2 ribu. Last2 dia Lari pegi Indonesia... Lawak la Korang. Kepeh kepeh kepeh kepeh kepeh... Menyesal betul Aku undi ph. . Susah betul hidup Aku Skang ni. Bengkel tutup. Kerja takde. Bangla Yg ponorogo bawak ramai sgt. Susah betul. Aku undi Ameno la pas ni. Kepeh kepeh kepeh. Ameno ye, Bukan umno, Bukan pas. Badut pasumno Jgn perasan. Kepeh kepeh kepeh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semak Romen...Dalam pembentangan bajet Rejim Haprakan baru2 ni, tentu lah kau ingat fakta ni kan ????

      Yang bentang dalam Parlimen memaksa peminjam PTPTN berpendapatan RM 1000 membayar balik hutang diorang siapa lagi... kalau bukan Si Lim Guan Eng@ Ah Beng @ Nobita tu?

      Jadi, siapa sebenarnya yang melanggar perjanjian Ujrah yang dimaksudkan oleh Si Menteri Cap Kasut Hitam Rejim Pakatan Hancing ni sebenarnya?

      Nampak sangat yang Rejim Pakatan Hancing sekarang ni memang suka nak menyalahkan orang lain bagi menutup kesalahan diri sendiri....apa yang kita semua nak herankan..dah itu lah keje mereka semua..spin..hasut..Flip flop, U- Turn selama ni...sejak sebelum PRU14 lagi beb !!!

      Tapi Si Maszlee kasut dan setokin hitam tu jangan berlagak SUCI pulak.

      Dia juga WAJIB menghormati perjanjian yang telah dibuat sewaktu PRU yang lalu untuk menghapuskan Tol di Parlimen Simpang Renggam!!!

      Kesian warga kat situ..umpama nunggu tolornya yang tak gugur2 bhai !!!

      Delete

  3. Korang tentu perasan tajuk berita ni kan???

    PTPTN : Rakyat patut beri cadangan sebelum kerajaan buat keputusan, kata PM !!!!

    Aduhai! Mabuk ketim ke apa Pee Em ke 7 ni? Tolong la jangan bagi alasan bertaraf Longkang yang hanya membuka kemaluan diri sendiri macam ni.

    Tolong la jangan nak membodohkan rakyat secara terbuka.

    Bila masa pulak si menteri kasut hitam dan wan jijik tu minta pendapat rakyat, khususnya peminjam2 PTPTN berkaitan pembayaran balik berjadual tu haah ????

    Bukan kah diorang berdua buat keputusan tu masa tengah pekena teh tarik dan roti canai terbang kat restoran mamak...tiba2 aje ilham bodo tu datang, lalu terus dijadikan polisi baru PTPTN.

    Sepatutnya Pee Em ke 7 tu mengakui ke-GAGAL-an Rejim Pakatan yang dipimpinnya pada ketika ini.

    Rakyat bukannya bagi "Cadangan" berhubung isu pinjaman PTPTN tu. Sebaliknya, RAKYAT TUNTUT JANJI MANIFESTO yang dibuat oleh Rejim Pakatan Hancing tu sendiri!!!

    Keadaan hari ini berlaku adalah disebabkan ke-GAGAL-an dan ke-MUNAFIK-an Rejim Pakatan Hancing tu dalam menunaikan janji mereka sendiri.

    Jadi, tak payah la Pee Em ke 7 tu nak bagi alasan dengan menyalahkan rakyat pulak..ngaku aje lah kalau tak mampu nak tunaikan segala janji2 tu.kan senang, tak payah lah nak spin dan U-Turn lagi bhai!!!

    ReplyDelete
  4. Kengkawan semua..korang tentu setuju kan, kalau kita ambik kesimpulan bahawa...Angka tak pernah menipu.

    Tapi yang kuat menipu ni hanya di kalangan pemimpin Rejim Pakatan Hancing macam Si Lim Guan Eng@ Nobita @ Ah Beng ni je.

    Laporan Audit sebelum ini terang-terang menjelaskan bahawa duit bayaran balik cukai GST yang berjumlah berbelas2 billion RM tu masih ada dalam kumpulan wang terkumpul.

    Tapi sebab nak menutup kemaluan ekoran tindakan mereka MEROMPAK duit rezab Petronas, maka terpaksa la Menteri DAPigs ni MENIPU secara Istiqomah.

    Itu la tahap mentaliti pemimpin Pakatan Hancing ni.

    Diorang ingat rakyat Malaysia ni boleh ditipu berkali-kali gamaknya.

    Yang boleh dikencing hari-hari ni hanya lah Pendedak Rejim Pakatan Hancing tu macam dad..ih, melayutakberkhatan, Bulat Kontol dan Pak diny aje bhai!!!

    ReplyDelete
  5. Apaaa...Kerajaan nak keluarkan peruntukan yang besar untuk R& D projek Nasional ke tiga...Gila apa ke ni haah ???

    Dah tentu lah kena keluarkan berbillion2 RM untuk tujuan tersebut..pakai dui sapa tu haah ???

    Kalau pakai duit PM ke 7 sendiri, campur ngan duit anak2 dan kroni2nya,,tak pe jugak..tapi ini pakai duit rakyat beb !!!!

    Ini baru betul cara nak menjahanamkan Negara. Baru betul nak menghabiskan duit rakyat yang dipaksa bayar cukai SST sebanyak 16 peratus.

    Soalnya, yang sibuk sangat nak buat kereta nasional ketiga ni pasal apa?

    Ada dijanjikan dalam manifesto Pakatan Hancing tu ke sebelum ini?

    Kalau kereta tu dah siap nanti, rakyat boleh dapat sorang satu secara percuma ke?

    Boleh membantu mengurangkan kos sara hidup rakyat secara menyeluruh?

    Sebelum ni katanya Negara dah nak bankrap. Bukan main lagi dijaja satu dunia kononnya Malaysia ni berhutang sampai 1 trillion.

    Sekarang, mana datang pulak "Peruntukan Besar" ni?

    Rakyat tak mintak la Rejim Pakatan Hancing ni buat kereta baru.

    Rakyat nak kebajikan mereka dijaga dengan baik dan kos sara hidup diturunkan.

    Bukannya diorang nak Rejim Pakatan Hancing ROMPAK duit poket rakyat untuk kayakan Kroni!!! Ada paham ke haah ????

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah...Himpunaan Ummah hari ni dah mencapai matlamatnya.

    Kehadiran ratusan ribu umat melayu Islam menjadi bukti bahawa melayu Islam telah bangkit dan tak takut untuk mempertahankan hak mereka di bumi tercinta ini!!!!

    KUALA LUMPUR, 8 Dis – Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mengingatkan bahawa jangan diusik soal Islam, Melayu dan Bumiputera kerana rakyat akan bangkit mempertahankan hak.

    Katanya, Himpunan Daulat 812 adalah manifestasi bahawa sekiranya hal-hal tersebut diusik maka rakyat akan bersatu menentangnya.

    "Inilah manifestasi kalau Islam diusik… kita bangkit mempertahankan bahawa kita bersatu dan kita lihat kesatuan ini adalah simbolik jangan main-main dengan rakyat kerana jika diusik maka kita akan berkumpul dan bersatu sebagaimana hari ini," katanya.

    Beliau yang juga Ahli Parlimen Bagan Datuk berkata demikian di hadapan lebih setengah juta rakyat yang bersatu dalam menjayakan Himpunan Daulat 812 bersempena penolakan kepada ratifikasi Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD).

    Tegasnya, jika sebelum ini himpunan sedemikian telah diadakan bermula di Pasir Salak yang mencapai kehadiran seramai 50,000 orang tetapi di Dataran Merdeka ia bertambah menjadi lebih 500,000 orang.

    "Inilah semangat orang Islam, Melayu dan Bumiputera yang mula membara dan mudah-mudahan kerjasama antara UMNO dan Pas akan diterjemahkan atas isu Islam… atas isu Melayu dan bukan hanya dalam gagasan pembangkang tetapi juga dalam membincangkan pelbagai isu lain lagi.

    "Ini bukan gabungan politik tapi ini adalah gabungan fikrah kerana rakyat mengharapkan kesatuan antara Pas dan UMNO. Kita bersatu dan demi perhimpunan ini kita sanggup berpanas dan berhujan," katanya.

    Pada masa sama, beliau melahirkan rasa kecewa apabila ICERD sekadar diperjelaskan oleh kerajaan menerusi satu kenyataan akhbar, tidak seperti isu rusuhan kuil Hindu di Subang, dekat sini baru-baru ini sehingga Perdana Menteri sendiri membuat kenyataan dalam sidang Dewan Rakyat.

    "Jika ICERD diratifikasikan maka nasib orang-orang Melayu dan juga Bumiputera di Sabah dan Sarawak tidak akan terjamin."

    Beliau turut melahirkan penghargaan dan berterima kasih kepada semua para peserta yang datang berhimpun.

    ReplyDelete
  7. hari ni ada satu joke.....melayu berdemo nak perthankan melayu dan islam.....tapi.....

    ada beberapa ekor melayu bangsat yg ikut demo nak perthankan melayu dan islam...

    najibut oh, wak jawa antara bangsat2 itu.....ironi nya mereka2 ini la yg menipu melayu satu malaya......kata jumpa arab pasal derma, ada pulak cakap arab derma, lepas beberapa arab derma....ada pulak cakap mungkin arab yg derma.....

    ini ka yg nak perthankan melayu??? penipu besar....kesian lembu2 yg ikut demo tapi tak sedar bangsat sebelah dia dah tipu melayu satu malaya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fuhh,,Bew rdiri bulu roma bila sama2 berpeluang untuk hadir dalam himpunaan yang bersejarah ni.

      INGAT....APABILA UMMAH BERSATU-AMARAN KERAS PADA PENINDAS DAN CAI2 HAPRAK YANG MASIH TAK SEDAR2 DIRI LAGI DAN TAK TAU DEK UNTUNG NASIB BILA MENJADI HAMBA SAHAYA KEPADA DAPigs!!!!

      Kata peribahasa- jangan jolok sarang tebuan. Apabila ummah bersatu, tiada faktor yang menjadi
      penghalang, kecuali kuasa Allah SWT.

      Himpunan hari ini adalah amaran kepada penindas dan cai2 penjilat mereka yang kononnya bergelar melayu yang lupa diri dan asal usul mereka....jangan berani2 untuk menindas kaum terbesar yang menjadi tuan kat bumi tercinta ni !!!!

      Delete
    2. Ramai bukan bermakna menang
      Sedikit bukan bermakna kalah

      Bilangan ahli neraka lebih ramai dari ahli syurga!
      APAKAH ITU SUATU KEMENANGAN!!

      kih...kih....kih

      Susahnya nak berdiskusi dengan orang jahil!!!!

      Delete
    3. Aiiik..Jeles lah tu...Woiit..kau tau tak, kalau nak bandingkan kehadiran peserta2 Bersih 1.0 hingga 5.0 tu dan dicampurkan dengan himpunan anti krepekbasi dulu tu. memang jauh panggang dari api beb !!!

      Senang citer...jumlah yang hadir di himpunan tersebut hanya lah layaknya kat tapak kaki peserta2 himpunan perpaduan ummah hari ni.

      Nasib baik himpunan SUHAKAM tu ditunda ke hari esok...kalau tak mau terkincit diorang semua tengok kehebatan himpunan Ummah ni.

      Sepatah kata TGHH...kewajaran umat Islam melayu untuk hadir ke himpunan ummah ni adalah fardhu Ain..yang tersangat2 dituntut...memang biol lagi sewel dan malang besar lah sapa yang tak dapat lapangkan masa untuk hadir tu ..setuju kan bhai????

      Delete
    4. This comment has been removed by the author.

      Delete
    5. ….A……A…..
      …///………\\\
      ///….O…..O..\\\
      ………….00………
      ...)))0000Y000((
      ……))………..((….
      …….AAAAAAA….
      …………((…………


      TGHH?...TGHH?....

      KAH KAH KAH

      aku suka dia!!!!!

      wahai ummah!!!
      berpecah dan terus berpecah!!!!

      HA!!! HA!!!HA!!!!HA!!!!!HA!!!!!HA!!!!!

      HA!!! HA!!!HA!!!!HA!!!!!HA!!!!!HA!!!!!

      HA!!! HA!!!HA!!!!HA!!!!!HA!!!!!HA!!!!!

      HA!!! HA!!!HA!!!!HA!!!!!HA!!!!!HA!!!!!

      Delete
  8. Fuyooo...Makin bergolak REjim Haprakan Perak ni beb!!

    Alhamdulillah..tak lama lagi Perak akan mendapat MB yang baru..yahooo..

    PKR Perak gesa siasat Aziz Bari cuba guling Menteri Besar !!!

    PKR Perak meminta siasatan menyeluruh dibuat terhadap pendedahan Ketua Pembangkang Dun Perak, Datuk Saarani Mohamad yang menamakan seorang Exco Kerajaan Perak berkaitan isu memujuk Adun BN bagi meraih undi tak percaya terhadap Menteri Besar Perak, Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu.

    Ketua Penerangannya, Siti Aishah Shaik Ismail berkata, siasatan tersebut perlu bagi memastikan isu ini tidak lagi dibangkitkan.

    "Bagi pihak PKR, perkara ini pastinya akan diperbincangkan di dalam mesyuarat PH negeri selepas lantikan pengerusi dan ahli jawatankuasa PKR Perak yang baru.

    "Apa pun PKR Perak mengharapkan siasatan menyeluruh berkaitan isu ini dibuat bagi memastikan ini akan menjadi kali akhir untuk isu ini dibangkitkan," katanya kepada Sinar Harian, hari ini.

    Terdahulu ketika menggulung ucapan Bajet Negeri Perak 2019 bagi pihak pembangkang, Saarani menamakan Adun Tebing Tinggi, Dr Abdul Aziz Bari sebagai individu yang ada kaitan dengan lima wakil rakyat BN berhubung isu undi tidak percaya terhadap Ahmad Faizal.

    Sebelum ini, Saarani mendedahkan terdapat gerakan daripada pihak kerajaan untuk menggulingkan Ahmad Faizal melalui undi tidak percaya selepas beberapa Adun BN dipujuk menyokong usul tersebut.

    Bagaimanapun, perkara itu dinafikan beberapa pemimpin PH Perak dan Exco Kerajaan Negeri.

    Namun Pengerusi DAP Perak, Nga Kor Ming mengakui wujudnya komplot untuk menjatuhkan Ahmad Faizal itu.

    ReplyDelete
  9. YANG BABENORNYA GINI WAK KEJOLA,

    Perhimpunan yang geng ko dan lobai mulut besar tu buat
    berjaya mengukuhkan kedudukan Tun,kerana memang Tun
    dikelilingi oleh AP bukan Islam yg. sentiasa mendesak.

    tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul cakap kau tu beb !!!

      Dari dulu lagi Tun Madey ni hanya lah jadi boneka aje pada Lim Kit sial dan DAPigs...semua dasar dan polisi yang nak dilkasanakan di negara ni perlu mendapat green light dulu dari Kit Sial tu, kalau tak jangan harap lah ia dapat diimplementasikan.

      Memang dari luarannya..nampak macam Run Madey yang menjadi PM dan berkuasa mutlak, tapi hakikatnya..tangan ghaib Kit Sial tu lah yang menggerakkan TUn Madey dari belakang tabir.

      Tengok aje lah...tak lama lagi Tun Madey bakal jatuh ke dalam gaung politik yang dalam akibat dari desakan hebat dan bertalu2 dari MP2 DAPigs ni bhai !!!!

      Delete
    2. GN pulak jadi boneka sapa yer....

      Delete
    3. Tuhan jadikan kumpulan-kumpulan kamu yg mempunyai
      tujuan "membantah"sebagai menguatkan kedudukan "Tun"
      dan kumpulan yg sentiasa mendesak akan rasa gerun!

      Delete
    4. Memang aku setuju dengan kata2 kau tu beb !!!

      Buktinya dah ada depan mata kita..cuma korang tak nak sedar atau membutakan mata dan menulikan telinga aje kan ???

      Kumpulan2 dalam Rejim Haprakan ni yang diketuai oleh mantan PM ke 4 begitu mendesak agar DS Najib, DS Rosmah dan DS Zahid dikenakan pelbagai pertuduhan yang direkayasa...tuduh dulu, cari bukti kemudian..kini ternyata telah mulai gerun apabila segala tuduhan2 tu tak mematahkan walau sedikit pun semangat juang OKT di atas.

      Malah..rakyat semakin sedar dan celik mata terhadap komplot dan konspirasi jijik pemimpin besar rejim ni...dan kini..ternyata kegerunan tersebut telah menguasai akal serta minda pemimpin Rejim Haprakan tu bhai !!!!

      Delete
    5. geng najib bukan boneka tapi lembu najibut oh!

      Delete
    6. kejora!

      Tun muncul kembali ke kancah politik negara, kerana
      nak selamatkan kita!Beliau terpaksa bekerjasama dgn
      kumpulan yg dulunya musuh. Usahanya berjaya dan beliau
      diperketuakan.Hakikatnya, "moto" setiap parti berbeza.

      Kemenangan Tun adalah episod 1, dalam ketentuan politik
      Malaysia. Beliau akan ke episod 2 yg lebih mencabar!

      Episod 2 juga merupakan episod akhir, dimana selepas itu
      kita akan disejahterakan.

      Delete
  10. Kan dah betul...DAPigs dalam Fuckatan Haprakan ni adalah umpama musuh dalam selimut...gunting dalam lipatan dan api dalam sekam.

    Apa taknya...mereka akan sentiasa berusaha untuk memecahbelahkan kerajaan yang diterajui oleh orang melayu dan akan mencuba sedaya upaya untuk menaikkan baruah2 mereka pulak di Perak!!!

    KECOH: Aziz Bari 'mengaku' cuba jatuhkan Menteri Besar Perak

    Selepas diminta untuk membuktikan siapakah Exco kerajaan negeri yang cuba menjatuhkan Menteri Besar, Ketua Pembangkang, Datuk Saarani Mohamad meminta Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu meminta supaya bertanyakan perkara itu kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Tebing Tinggi, Dr. Abdul Aziz Bari, adakah benar beliau orang yang dimaksudkan.

    Saarani mendakwa, Abdul Aziz yang juga Exco kerajaan negeri telah bertemu dengan lima orang ADUN UMNO dan beliau mempunyai kesemua akuan bersumpah mengenainya.

    “Satu Exco Pakatan Harapan telah bertemu dengannya (salah seorang ADUN UMNO) pada 2 November di French Hotel, Ipoh diikuti kali kedua di Ibis Hotel, Cheras.

    Apa intipati perjumpaannya, kata dia, Menteri Besar yang ada tidak 'perform'.

    Menteri Besar yang ada tidak layak tetapi dia layak kerana ada sokongan 18 ADUN Pakatan Harapan termasuk empat dari Amanah dan empat dari PKR.

    Jumlahnya 26 tetapi dia tidak cukup empat, jadi, dia perlukan empat sokongan ADUN Barisan Nasional.

    Dia jumpa seorang pada 2 hari bulan, dia jumpa seorang lagi pada 15 hari bulan di Old Town White Coffee Ipoh.

    Dia jumpa seorang lagi pada 21 hari bulan di Restoran SImpang Tiga, dia jumpa lagi seorang pada 23 hari bulan hari Jumaat petang di Chu Corner Padang Rengas. Dia jumpa seorang lagi di Kamalodge pada hari Sabtu baru ini,” katanya.

    Beliau berkata demikian ketika menggulung perbahasan Belanjawan Perak 2018 dalam Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak Ke-14 di Bangunan Perak Darul Ridzuan di sini hari ini.

    Sehubungan itu, Saarani berkata, beliau telah mengingatkan ahli-ahlinya bahawa jika itulah perkara yang berlaku, kerajaan Pakatan Harapan kini berada dalam keadaan terumbang-ambing dan berkemungkinan peristiwa pada tahun 2009 bakal berulang.

    “Menteri Besar, berlakon-berlakon juga, tetapi negeri kena jaga. Sebab kalau tak jaga, ada orang main belakang kita. Depan cakap 'yes sir', saya sokong tuan tetapi di belakang dia boleh jumpa ADUN-ADUN UMNO mengutuk Menteri Besar tiada sijil, tiada ijazah, malah hadir majlis raja-raja kutuk Menteri Besar tak berwibawa, eh ini apa ni?

    “Saya bertanggungjawab atas apa yang saya kata kerana saya kasihkan rakyat negeri Perak. Saya tidak mahu peristiwa-peristiwa yang memalukan negeri Perak. Kita mesti ada sebuah kerajaan yang kuat, sebab itu bila dapat 29 kerusi, jangan curi orang lain punya. Bila kita curi dua orang, kerajaan tidak kukuh,” katanya.

    Adun-adun UMNO kali ini sangat agresif membongkar konspirasi DAP seperti yang dilakukan oleh Ketua Pembangkang BN Perak yang menggasak Aziz Bari sehingga 'mengaku' cuba menjatuhkan Menteri Besar dan hingga terpaksa lari keluar dewan kerana konspirasinya terdedah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa yang sebelah Tun akan menang, tidak kira dia
      bangsa apa!

      Ingat!!!! "pertempuran klimax" semakin hampir

      Delete
    2. yang datang rame-rame bukannya nak mempertahankan
      hak orang Melayu, tapi atas desakan politik

      Delete
    3. Pertembungan klimaks apa tok Gora Ooi?
      Nak bertempur dengan siapa tok Gora Ooi?
      Rasanya kau dah ikut ajaran sesat gora Ooi
      Takkan pemuda bani Tamim umur 93 gora ooi

      Delete
    4. Umur hanyalah "istilah" disisi tuhan.

      Tok guru ko katanya kat Kuala Nerang

      Ada kuala ka di situ?

      KIH...KIH...KIH..

      Delete
    5. This comment has been removed by the author.

      Delete
    6. Nabi Isa pon dah berumur 1900 tahun

      Delete
    7. This comment has been removed by the author.

      Delete
    8. Disebabkan umurnya 93 tahunlah dia telah layak bergelar tanpa sebarang keraguan lagi bahawasanya dia adalah 'ketua pasukan yang telah memimpin banyak PERTEMPURAN dan pasukannya menang kesemuanya'.

      Disebabkan umurnya 93 tahunlah dia telah boleh memimpin 6 PRU dengan 4 PRU berada di antara dua PRUnya yang terakhir.

      Disebabkan umurnya 93 tahunlah dia telah boleh memasyhurkan 5 orang raja (Agung ke-8 sehingga Agung ke-12).

      Disebabkan umurnya 93 tahunlah dia menjadi lebih senior daripada kesemua 9+1 Raja-raja Melayu yang memerintah Malaya, dan demikian para Raja tersebut mempunyai dua alasan untuk menghormatinya iaitulah kerusi dan umur.

      Sekiranya dia berumur 39 tahun nescaya mustahil untuk dia mencapai kesemua kejayaan dan kelebihan di atas.

      Orang-orang yang mengatakan kalimah Pemuda mestilah seseorang yang berumur di bawah 40 tahun adalah tidak memahami prinsip bahasa Arab, perbezaan di antara haqiqi (yang hakikat) dan majazi (yang diumpamakan).

      Di dalam Bahasa Arab sesetengah kalimah hanya akan membawa makna hakiki dan sesetengah kalimah pula boleh membawa salah satu di antara makna hakiki dan majazi.

      Di dalam Bahasa Arab kalimah pemuda disebut 'fata' dan juga 'shaab'. Beza di antara dua kalimah ini ialah 'shaab' hanya merujuk kepada muda hakikat iaitu muda pada umur, sedang kalimah fata pula boleh merujuk kepada maksud hakikinya ataupun maksud majazinya. Maksud majazinya ialah muda pada kekuatan dan semangat dan seumpamanya.

      Bagi 'Pemuda Tamim' yang disebut di dalam hadith kalimah yang digunakan ialah 'fata' dan bukan 'shaab'. Fata boleh membawa maksud majazi dan sememangnya terdapat ahli tafsir yang telah mentafsir kalimah 'fata' yang digunakan oleh AlQuran ke atas Nabi Ibrahim a.s di dalam surah Al-anbiya ayat 60 sebagai 'seorang yang muda pada semangat dan kekuatannya'.

      Saya kira tanpa kita sedari, bahasa Melayu juga punyai ciri ini. Ia adalah ibarat perbezaan di antara kalimah 'pemuda' dan 'belia'. Ketika belia secara hakikatnya merujuk kepada seseorang yang berumur di bawah 40 tahun, Pemuda pula boleh jadi seseorang yang melepasi umur muda tetapi mempunyai kekuatan seorang Pemuda.

      Disebabkan itulah ketika Almarhum Tan Seri Syed Jaafar Albar memenangi jawatan Ketua Pemuda UMNO pada tahun 1976, beliau sendiri telah pun berumur 62 tahun. Masakan 62 tahun masih 'Pemuda'? Ya, sudah tentu kerana para pemuda UMNO pada masa itu sendiri melihatnya sebagai mempunyai kekuatan dan semangat seorang pemuda yang tiada pada para pemuda lain di dalam Pemuda UMNO pada masa itu.

      Dan yang lebih hebat lagi ialah ucapan hebat Almarhum Presiden Sukarno 'berikan aku 10 orang pemuda nescaya akanku goncang dunia'.

      Sudah tentulah 'Pemuda' di dalam ucapan Presiden Sukarno tidak merujuk secara hakikat kepada muda pada umur, sebaliknya muda pada semangat dan kekuatan.

      Sekiranya Pak Karno merujuk kepada 'muda pada umur', maka sudah tentulah dia telah pun memiliki jutaan manusia pemuda di Indonesia, maka untuk apa lagi mahu berharap hanya pada yang 10? Kerana 10 yang disebutnya ini adalah orang-orang yang muda dan hebat pada semangat dan kekuatannya yang tiada pada jutaan 'pemuda' di Indonesia.

      Tambahan pula pada ketika ia mengucapkan ucapan ini dirinya sendiri pun sudah bukan lagi seorang 'muda pada umurnya'.

      Pendusta boleh terus memperolok-olokkan atau menafikan. Walaubagaimanapun mereka tak akan mampu menghentikan satu khabar nubuwwah, iaitu 'munculnya panji-panji hitam dari arah Timur' sbg tanda kemenangan mutlak Pasukan Panji Hitam ke atas pasukan lawannya.

      2019M / 1440H in shaa Allah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  11. Ko memang tak faham tentang "klimak" suci!!

    Yang ko "klimak pancut" dengan aci inu tu
    lain cerita la.

    kih...kih..

    ReplyDelete
  12. BRO KEJORA!

    Mai kita tengok ulasan DR. MAZA pasai ICERD..

    Perghhhhhhhhhh....hebat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tau kau hadir ke Himpunan UMMAH tu, tapi saja segan nak ngaku kan..betul tak ???

      Tak pe..ni aku bawakan ulasan beberapa orang oeserta yang hadir hari ni..jom kita sama2 ambik iktibar beb !!!

      Icerd: K'jaan cuma tangguh bukan batal...

      Rata-rata yang hadir perhimpunan anti-Icerd hari ini menyuarakan kebimbangan mereka terhadap pentadbiran Pakatan Harapan, walaupun Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad telah menyatakan kerajaan tidak akan mengiktiraf konvensyen PBB itu.

      Mereka ingin mendapatkan kepastian sama ada pentadbiran PH cuma sekadar menangguhkan atau benar-benar membatalkannya.

      Shahrul Rusli, 25 tahun dari Alor Setar, Kedah berpendapat keputusan kerajaan untuk tidak memeterai Icerd perlu direkodkan dalam hansard parlimen.

      "Kerajaan hanya menangguh Icerd bukan batal. Kalau kerajaan begitu komited untuk batalkan Icerd ini, kena buat kenyataan rasmi di parlimen - rekod di hansard," katanya yang bertolak dari Kedah menaiki bas sejak 11 malam.

      Islam ajar umat tak tindas bangsa, agama lain

      Bagi Nur Aishah Zainal, 33, dia yakin negara ini tidak perlu mengiktiraf Icerd kerana Islam telah mengajar umatnya untuk tidak menindas bangsa dan agama lain.

      "Jadi saya rasa tidak perlu ratifikasikan Icerd. Saya datang ke sini hari ini untuk berhimpun dengan orang Islam yang lain untuk menunjukkan sokongan membantah Icerd," kata suri rumah dari Nilai itu.

      Bagi Zamri Dulhadi 34, dari Nilai pula, beliau sangsi dengan keputusan yang dinyatakan kerajaan itu dan merasakan ia boleh diluluskan pada bila-bila masa sahaja.

      "Saya datang juga (ketika perhimpunan) Bersih masa kehadiran Haji Hadi (Presiden PAS Abdul Hadi Awang).

      "Saya datang sebab nak tunjukkan tanda kesyukuran kita, sebagaimana kita tahu mereka (kerajaan) membatalkan sedangkan ia tidak diangkat di parlimen. Jadi bila-bila masa boleh langgar," katanya yang membawa anak dan isterinya ke perhimpunan itu.

      Kamil Mohd Salleh yang merupakan warga emas dari Johor Bahru pula berkata tujuannya hadir ke perhimpunan itu kerana ingin memperjuangkan hidup bangsa Melayu.

      "Kebetulan memang nak datang sebab kita menyokong bangsa Melayu, agama Islam.

      "Saya tak suka PH terutama DAP yang menimbulkan rasa tak senang pasal orang Melayu," kata Kamil, 68, yang datang bersama anaknya sejak semalam.

      Delete
  13. Udah-udah lah mengarut tu atok gora ooi
    Malulah sikit pada wak Suman tok Gora Ooi
    Wak Suman malu couple dgn kau tok Gora Ooi
    Bertambah satu lg ajaran sesat tok Gora ooi

    ReplyDelete
  14. ni aku paste lagi excerpt dah lama sebelum ada icerd ni. credit to blog hussein.

    "Kalau Umno nak bela bangsa Melayu & Islam, sepatutnya sudah lama Umno gulingkan Najib Razak. Tetapi dalam PAU, mereka mencium tangan Najib dan dijulang sebagai wira negara.
    UMNO SEBENARNYA ADALAH PARTI PENAKUT & TAMAK.
    Apa yang Najib bawa pada bangsa Melayu hari ini adalah TAMAK...menular dalam diri mereka dan merosakkan."

    ironic, aint it? today najibut oh walked amongst the people to protect malays and islam!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. KEJORA CIUM KAKI!
      ...NAIK ATAS SIKIT...LAGI SIKIT...AH..AUWWW

      Delete
  15. heran....

    manusia2 bangsat!

    4/7/2015 najib - "saya menafikan ada menerima duit ke dalam akaun saya"

    30/7/2015 mat maslan - "tidak betul. tidak ada pengaliran wang ke akaun peribadi perdana menteri"

    4/8/2015 kj - "wang rm2.6b yang diterima perdana menteri adalh sumbangan penyokong umno"

    11/8/2015 nazri - "wang derma diterima dari sebuah negara sahabt untuk membantu umno memenangi pru 13 lalu"

    15/8/2015 wan denan mamt - "derma rm2.6b adalah sebagi penghargaan kepada malaysia yg memperjuangkan agama islam dan mengamalkan pegangan ahli sunnah wal jamaah"

    22/8/2015 wak jawa - "rm2.6b di terima bukan dari seorg penderma, tapi dari beberapa org penderma"

    22/8/2015 aziz kaprawi - "derma adalah bertujuan untuk membantu umno melawan dap yg dibantu yahudi"

    9/12/2015 nong chik - "duit rm2.6b tu telah habis dibelanjakan untuk umno"

    16/5/2016 puad shit - "derma rm2.6b diterima dari raja arab saudi untuk digunakan bagi tujuan memeranagi isis"

    25/1/2016 najib - "betul memang ada duit rm42juta masuk ke akaun saya, tapi saya tidak tau siap yang masukan"

    heran sebab hari ni ada melayu yg sanggup jadi lembu nak pertahankan melayu tapi tak sedar yg berjalan kat sebelah tu lah melayu yg memrosakan bangsa melayu dan islam, menipu satu malaya!

    bila pulak ngo nak buat demo kasi tibai penipu ni semua?? aku nak ikut!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Udah-udah le cerita perkara tu daddy Ooi
      Dah jadi kes mahkamah, tunggu je lah daddy Ooi
      Biarlah mahkamah uruskan kesnya daddy Ooi
      Udahlah menyondol tu, nanti sumbing muncung ooi

      Delete
  16. icerd jadi modal politik UMNO/PAS..meroyanJE lebih

    Nasib baik Tun Kasi himpun

    kalu tidak......hi...hi//

    ReplyDelete
  17. lAGI 2 HARI KEJORA CITERRR PASAL MAS!

    LAKONAN KALAHKAN PENERIMA GRAMMY!

    ReplyDelete
  18. dad..ih..Dah tentu lah kau setuju 150% jika kita sama2 mengatakan...Hari ini ada lah satu Mimpi Ngeri Buat PH, Mahathir !!!!

    Gema Allahuakbar kedengaran di segenap pelusuk Kuala Lumpur.

    Himpunan Aman Bantah Ratifikasi ICERD #Daulat812 berjaya menghantar isyarat jelas daripada rakyat buat kelompok pelampau perkauman dalam kerajaan PH terutamanya DAP & HINDRAF.

    Kesatuan tinggi yang diperlihatkan oleh UMNO & PAS melalui perhimpunan ini dianggap sebagai satu mimpi ngeri buat kerajaan PH, Mahathir, dan sekutu-sekutu mereka.

    Allahuakbar....Takbir!!!!!

    ReplyDelete
  19. dad...ih...Xuba kau baca berita ni baik2 dan hadamkan nya dalam otak kau yang penuh dengan virus DAPigs tu beb !!!!

    Beratus ribu umat Islam termasuk kaum Melayu (anggaran TV3, Utusan Malaysia dan media massa lain) telah menyertai perhimpunan anti-ICERD di Kuala Lumpur dan kita mengucapkan syabas kepada semua peserta kerana sanggup berjuang membela agama Islam dan hak umat Islam termasuk hak kaum Melayu sendiri.

    Selama ini barua @ cybertrooper @ tentera kacang merah (RBA) dan pemimpin-pemimpin parti kafir harbi dan parti munafik liberal sibuk mencipta pelbagai fitnah dan janji palsu untuk memecah-belahkan dan melemahkan umat Islam dan menfitnah dan memburuk-burukkan ulama Islam, perjuangan Islam dan parti Islam PAS dan parti Melayu UMNO supaya puak kafir harbi dan puak munafik liberal boleh menindas agama Islam dan umat Islam.

    Sekarang parti kafir harbi dan parti munafik liberal terkejut beruk, panik dan histeria melihat perpaduan umat Islam yang akan menumbangkan pakatan munafik liberal-kafir harbi dalam PRU 15 !

    Sekarang ego dan kesombongan parti kafir harbi dan parti munafik liberal telah menjadi kehinaan bagi parti kafir harbi dan parti munafik liberal sendiri setelah umat Islam membuktikan mereka boleh bersatu menentang parti kafir harbi dan parti munafik liberal !!!

    Inilah jihad yang menjadi saham akhirat untuk semua peserta yang berjuang membela agama Islam dan umat Islam yang sedang diancam dan ditindas oleh parti kafir harbi dan parti munafik liberal.

    Takbir...Allahhuakbar !!!!

    ReplyDelete
  20. Beli..beli..beli..satu buku hanya rm 70 saje..70 ringgit saje..bang kak adik makcik pakcik atok aki nenek opah along angah alang uda ateh ucu..sedara sedara
    beli jgn x beli..buku buku 'biliun dolar wei'
    Jolow master mind najib jd barua hei..
    Hahahahabeli beli buku buku buku hei..
    Jolow sleweng najib bohong hei..
    'Buku biliun dolar wei'
    Apa barang himpun buku baik jaja hei..
    Kembangkan minda jgn otak di beku hei..

    Tolong jaja bang Shah..
    Amacam ok..

    ReplyDelete
  21. Hakikat yang membuatkan hati macai-macai bernanah ialah Tun masih lagi PM.

    Hakikatnya yang membuatkan hati macai-macai bernanah ialah mereka sedar mereka tak akan mampu menumbangkan Tun M.

    Dengan izin Allah Tun M akan kekal menjadi PM sehinggalah yang bathil itu lenyap dan zaman fitnah ditinggalkan sama sekali.

    Macai dipersilakan terus meroyan. Kalian tak akan mampu menang. Sebaliknya sebahagian kecil di antara kalian akan ditewaskan secara mutlak dan menjadi iktibar kepada sebahagian besar yang lain.

    Majoriti macai hanyalah para ruwaibidhah yang bingung di dalam menilai di antara yang haq dan yang bathil. Hanya sebahagian kecil sahaja yang berstatus pendusta dan ahli fitnah.

    Di dalam jumlah 100,000 yang berkumpul semalam misalnya, jumlah para pendusta dan ahli fitnah tidak pun mencecah 100 orang.

    Apabila golongan pendusta dan ahli fitnah yang sangat kecil bilangan ini ditumpaskan secara mutlak, maka kesemua para macai lain yang berstatus ruwaibidhah bakal diselamatkan daripada kegelapan selama ini, apabila mereka diperlihatkan dengan kebenaran dan demikian mereka akan mengikuti kebenaran itu.

    Perhimpunan anjuran bersama PAS dan UmNo semalam bakal menjadi titik permulaan ke arah bersektunya dua pasukan bathil di kalangan umat. Persekutuan inilah yang bakal membawa kepada PERTEMPURAN KLIMAKS dengan pasukan yang benar, dan mereka akan ditewaskan secara mutlak pada hari PERTEMPURAN KLIMAKS itu berlangsung.

    Tewasnya pasukan-pasukan bathil yang bersekutu akan ditandakan dengan munculnya Panji-panji Hitam di bumi Malaysia.

    Berkibarnya Panji-panji Hitam adalah khabar nubuwwah. Para pendusta dan ahli fitnah tidak sama sekali akan berjaya menghalangnya daripada berlaku. Sebaliknya perlakuan dan tindakan mereka sendirilah yang bakal membawa kepada berlakunya PERTEMPURAN KLIMAKS tersebut.

    2019M / 1440H in shaa Allah.

    Jangan cakap John Doe tak payung ok.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sdra John Doe...mohon agar anda meluangkan sedikit dari masa anda yang berharga tu untuk menghadamkan dan memikirkan secara mendalam akan peringatan dan nasihat ikhlas, jujur lagi bernas dari pemimpin parti yang memperjuangkan kesyumulan Islam, kedaulatan institusi kesultanan serta kelangsungan umat melayu di bumi tercinta ni beb !!!!

      4 Amaran Kepada PH Dan pemimpin2 melayu dalam kabinet kayu reput yang ada sekarang ni... -T/Presiden PAS

      Timbalan Presiden PAS, Dato' Ustaz Tuan Ibrahim Tuan Man melontarkan empat amaran berkenaan isu ratifikasi ICERD yang perlu diberikan perhatian serius pihak terbabit.

      Pertama tegasnya, negara luar diingat tidak perlu campur tangan dalam urus tadbir Malaysia kerana rakyatnya lebih mengetahui untuk memimpin negara ini.

      "Kita berhimpun bukan untuk anti Cina, bukan anti India, tapi kerana mempertahankan hak orang Melayu dalam negara.

      Kita berhimpun bukan kerana benci agama Hindu, Buddha atau Kristian, tapi mempertahankan hak Islam sebagai agama rasmi Persekutuan.

      "Kita berhimpun bukan nak ambil tanah orang Cina, tanah orang India, tapi kita berhimpun untuk pertahan Tanah Rizab Melayu yang dijamin Perlembagaan Negara," ujarnya pada Himpunan Aman Rakyat Bantah ICERD di Dataran Merdeka, semalam.

      Jelasnya lagi, himpunan semalam adalah untuk menyatakan kekuatan orang Melayu berada di atas agama Islam yang dianuti, juga sebagai penyatuan dan kemenangan Islam.

      Sekali gus juga peringatnya mesti menobatkan Islam sebagai suatu teras dalam pembentukan negara Malaysia.

      Amaran kedua lontarnya, sekiranya Kerajaan PH berdolak dalih selepas ini, rakyat bersedia berhimpun di Putrajaya bagi menumbangkan pentadbiran mereka.

      "Amaran kami yang ketiga, tolong jangan ganggu gugat kestabilan dan keharmonian negara. Golongan pelampau yang menggugat negara ini mesti dihentikan segera.

      "Kita beri amaran, kalau mereka bertindak, kami rakyat akan bangun memastikan mereka tunduk dan dikalahkan dalam pilihan raya akan datang," tegasnya.

      Memperingatkan amaran keempat, beliau menasihati anak muda bahawa isu ICERD adalah soal masa depan yang perlu disemai dengan benih menyayangi agama, bangsa dan tanah air.

      Kalau dah faham...memang berbaloi lah sesapa yang menghadiri himpunan Ummah semalam..pasti nama anda akan tercatat dengan tinta emas dalam sejarah kebangkitan Islam dan bangsa melayu dan keberadaan anda di himpunan keramat tu akan dikenang oleh anak cucu anda sepanjang zaman....Aminnnn!!!!

      Delete
    2. Sdra John Doe...Ini ada satu lagi berita yang pastinya akan membuatkan anda terus terkesima hingga tak lalu makan, tak mandi langsung dan tidur tak lena beb !!!!

      MasyaAllah....Allahhuakbar...Tolak ICERD 300,00 Dataran Merdeka Catat Sejarah Baru.

      Tarikh 8 Disember me­n­catatkan sejarah ba­haru negara apabila Dataran Merdeka hari ini berjaya menghimpunkan lebih 300,000 orang Melayu.

      Mereka sebulat suara menolak sebarang usaha meratifikasi Konvensyen Antarabangsa Me­ngenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD).

      Mungkin tidak keterlaluan kalau kita mengatakan ia ada lah perhimpunan terbesar dalam sejarah tanah air.

      Namun, perhimpunan raksasa #DaulatHimpunan812 men­cipta rekod bahawa ia yang terbesar mengumpulkan orang Melayu dalam sejarah moden Malaysia.

      Meskipun perhimpunan itu cuba diperlekehkan dan digagalkan oleh pihak tertentu termasuk menggunakan bantuan dipercayai daripada Red Bean Army (RBA), itu tidak melunturkan semangat peserta untuk datang dengan pelbagai jenis pe­ngangkutan termasuk berkonvoi demi mempertahankan Perlembagaan Persekutuan.

      Mereka yang hadir datang dari setiap pelosok negara tanpa mengira ideologi politik dan dialek bahasa, berhimpun di beberapa kawasan di ibu kota sebelum berarak ke Dataran Merdeka.

      Perhimpunan yang bermula seawal pukul 12 tengah hari dan berakhir pukul 6 petang itu dilihat mencapai matlamatnya apabila bukan sahaja berjaya menzahirkan kebimbangan orang Melayu terhadap ICERD.

      Lebih penting, ia dapat membuktikan orang Melayu boleh berhimpun secara aman tanpa mengganggu orang lain.

      Sesiapa sahaja pasti me­nganggap perhimpunan itu sangat berjaya dengan lebih 300,000 peserta kekal tidak berganjak untuk mendengar ucapan tokoh-tokoh yang hadir meskipun cuaca panas terik ‘membakar’ kulit.

      Antara kepemimpinan yang hadir ialah Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi; Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang; Timbalan Presiden UMNO, Datuk Seri Mohamad Hasan; Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man; Ketua Pemuda UMNO, Datuk Dr. Asyraf Wajdi Dusuki; dan Ketua Sekretariat Gerakan Pembela Ummah (Ummah), Aminuddin Yahya selaku penganjur serta beberapa pe­mimpin pertubuhan bukan kerajaan (NGO).

      Kejayaan mengumpulkan ratusan ribu peserta itu pasti memberi isyarat jelas dan amaran kepada kerajaan Pakatan Harapan (PH) bahawa isu ICERD tidak boleh dipermain-mainkan.

      Apa yang lebih istimewa, perhimpunan itu menggabungkan dua parti terbesar orang Melayu, UMNO dan Pas yang selama ini sangat diimpikan oleh orang Melayu sejak zaman Tun Dr. Mahathir Mohamad menge­tuai pentadbiran negara buat kali pertama sebelum ini.

      Himpunan tersebut yang mendapat liputan media antarabangsa juga menyaksikan semangat dalam kalangan orang Melayu yang tinggi dalam mempertahankan hak mereka sehinggakan ada yang hadir secara berkonvoi motosikal dan berbasikal.

      Apa yang menarik, boleh di­sifatkan #DaulatHimpunan812 adalah perhimpunan paling bersih dan berdisiplin diadakan membabitkan parti politik, apabila peserta yang hadir tidak mencetuskan sebarang provokasi, membuang sampah di tempat disediakan, mengikut arahan pihak berkuasa selain amaran turut diberikan oleh penganjur bahawa semasa perhimpunan itu dila­rang untuk me­rokok.

      Kalau dibandingkan dengan himpunan BERSIH serta Anti Krepekbasi dulu..jauh panggang dari api..sebab himpunan2 tu hanya lah bersifat largha... bukan berkaitan dengan membela dan mempertahankan agama islam macam himpunan Ummah ni !!!!

      Delete
  22. MasyaAllah...Tabik setinggi2nya kepada golongan artis yang turut serta dalam himpunan Ummah semalam. Bukan setakat hadir..tapi siap diberi warning keras pulak kepada Rejim Haprakan ni...jom layan!!!!!

    Pelakon Ini Pun Beri 'warning' Kepada K'jaan.

    Mustapa Kamal 'warning' kerajaan kaw2 punya !!!

    Kerajaan diminta supaya berhati-hati dalam membuat sebarang keputusan.

    Pelakon, Mustafa Kamal berkata, ia berikutan rakyat sentiasa memerhatikan setiap langkah yang sedang diambil kerajaan.

    “Kepada kerajaan sekarang ini, berhati-hati. Rakyat sedang memerhati kamu. Apa saja keputusan yang kamu buat, kamu kena berhati-hati.

    “Kalau tak nak sesuatu yang tidak diingini berlaku di negara kita, berhati-hatilah,” katanya kepada Sinar Harian ketika ditemui selepas Himpunan ICERD di Dataran Merdeka di sini, hari ini.

    Menurutnya, kehadirannya ke himpunan itu bukan mewakili golongan selebriti sebaliknya sebagai anak Kelantan di perantauan.

    “Saya hari ini hadir bagi mewakili anak Kelantan di perantauan bukan mewakili golongan artis bagi menunjukkan rasa tidak puas hati.

    “Kita berhimpun disebabkan agama dipersendakan, bangsa diperkotak-katikkan, macam-macam fitnah, tuduhan berlaku dalam negara kita ini yang tidak sepatutnya berlaku,” katanya.

    Dalam pada itu, Mustafa sempat melayan permintaan peserta Himpunan ICERD untuk merakam gambar kenangan bersamanya.

    Semoga ramai lagi rakyat Msia yang waras, khususnya golongan artis sama2 bangun ..bergerak sederap dan selangkah untuk mempertahankan keberadaan Islam dan Melayu di bumi permata nilam ni bhai !!!

    ReplyDelete
  23. John Doe dah payung..
    Jgn nak bersilat gayung..
    John Doe dah payung..
    Ada nnti jd papan sayong..
    John Doe dah payung..
    Jgn sibut nak hayung..
    John Doe dah payung..
    Parah sumbat je dlm buyung..
    John Doe dah payung..
    Tak..campak je dlm sg kerayong..
    John Doe dah payung..
    Payung payung payung..

    Kehkehkehhehhehhehhehrasuahmembuyung..





    ReplyDelete
    Replies
    1. Peringatan tegas lagi berani kepada sesapa saja yang berani mencabar kesyumulan Islam, kedaulatan Raja2 serta kelangsungan bani melayu di bumi tercinta ni!!!

      HIMPUNAN DAULAT 812 MANIFESTASI JANGAN USIK ISLAM, MELAYU DAN BUMIPUTERA - AHMAD ZAHID...

      Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mengingatkan bahawa jangan diusik soal Islam, Melayu dan Bumiputera kerana rakyat akan bangkit mempertahankan hak.

      Katanya, Himpunan Daulat 812 adalah manifestasi bahawa sekiranya hal-hal tersebut diusik maka rakyat akan bersatu menentangnya.

      “Inilah manifestasi kalau Islam diusik… kita bangkit mempertahankan bahawa kita bersatu dan kita lihat kesatuan ini adalah simbolik jangan main-main dengan rakyat kerana jika diusik maka kita akan berkumpul dan bersatu sebagaimana hari ini,” katanya.

      Beliau yang juga Ahli Parlimen Bagan Datuk berkata demikian di hadapan lebih setengah juta rakyat yang bersatu dalam menjayakan Himpunan Daulat 812 bersempena penolakan kepada ratifikasi Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD).

      Tegasnya, jika sebelum ini himpunan sedemikian telah diadakan bermula di Pasir Salak yang mencapai kehadiran seramai 50,000 orang tetapi di Dataran Merdeka ia bertambah menjadi lebih 500,000 orang.

      “Inilah semangat orang Islam, Melayu dan Bumiputera yang mula membara dan mudah-mudahan kerjasama antara UMNO dan Pas akan diterjemahkan atas isu Islam… atas isu Melayu dan bukan hanya dalam gagasan pembangkang tetapi juga dalam membincangkan pelbagai isu lain lagi.

      “Ini bukan gabungan politik tapi ini adalah gabungan fikrah kerana rakyat mengharapkan kesatuan antara Pas dan UMNO. Kita bersatu dan demi perhimpunan ini kita sanggup berpanas dan berhujan,” katanya.

      Pada masa sama, beliau melahirkan rasa kecewa apabila ICERD sekadar diperjelaskan oleh kerajaan menerusi satu kenyataan akhbar, tidak seperti isu rusuhan kuil Hindu di Subang, dekat sini baru-baru ini sehingga Perdana Menteri sendiri membuat kenyataan dalam sidang Dewan Rakyat.

      “Jika ICERD diratifikasikan maka nasib orang-orang Melayu dan juga Bumiputera di Sabah dan Sarawak tidak akan terjamin.”

      Beliau turut melahirkan penghargaan dan berterima kasih kepada semua para peserta yang datang berhimpun.

      Ingat..jangan kata DS Zahid tak payung bhai!!!!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...