Tuesday 4 December 2018

DEYYYY...KENAPA TAKUT DENGAN POLIS?


Berikutan laporan polis yang dibuat terhadapnya, bekas Pengerusi Tabung Haji, Abdul Azeez Rahim semalam  tampil dengan sidang akhbar yang antara lain mempertikaikan dua perkara:-


Pertama, beliau mendakwa pengurusan Tabung Haji sekarang tidak mengikut peraturan yang sepatutnya kerana terus membuat laporan polis tanpa memanggilnya terlebih dahulu untuk memberi penjelasan berkenaan apa yang didakwa wujudnya penyelewengan dalam Yayasan Tabung Haji.


Kedua, Ahli Parlimen Baling itu juga mendakwa, laporan polis yang dibuat terhadapnya adalah berniat jahat dan bertujuan mengaibkan dirinya.


Sehubungan itu, beliau melahirkan rasa kecewa kerana Tabung Haji memilih untuk terus membuat laporan sebelum dirinya diberi peluang untuk menjelaskan perkara sebenar melalui proses siasatan dalaman.


Deyyyy...apa lu cakap ni?


Sama ada mahu membuat laporan polis, memanggilnya memberi penjelasan atau apa saja tindakan, semua itu terpulang kepada peneraju Tabung Haji sekarang.


Yang penting, jika mereka menemui wujud salah laku, penyelewengan dan seumpamanya, tugas mereka ialah mengambil tindakan dan meminta pihak berkuasa menjalankan siasatan.


Apa yang Abdul Azeez perlu risau dengannya?


Lagi pun, sama ada dipanggil untuk memberi keterangan atau dibuat laporan polis, kedua-dua tindakan itu tetap juga memerlukan beliau memberi penjelasan.


Bezanya cuma mungkin kalau memberi penjelasan kepada Tabung Haji, ia dilakukan di pejabat manakala jika dengan polis, sudah tentulah kena datang ke balai polis untuk diambil keterangan bagi proses siasatan.


Itu saja bezanya. Malah jika jika diminta memberi penjelasan terlebih dahulu pun, ia mungkin kemudiannya akan disusuli dengan laporan polis dan perlu hadir ke balai juga untuk memberikan keterangan.


Bukankah dengan pihak pengurusan terus membuat laporan polis itu, ia dapat menjimatkan masa?


Yang penting buat Abdul Azeez, berikan sajalah kerjasama dan penjelasan kepada pihak polis sebagaimana yang diperlukan nanti. Jangan takut, jangan risau dan jangan gundah gulana.


Lebih-lebih lagi, jika kita yakin tidak bersalah dan berada di jalan yang benar, kita tidak perlu risau dengan siapa pun untuk berhadapan memberi penjelasan atau keterangan.


Jangankan dengan polis, berhadapan dengan malaikat mungkar nangkir pun, kalau kita tiada salah apa-apa, kita tidak akan takut dengannya.


Kenapa dalam hal ini Abdul Azeez semacam ada ketidakselesaan dan ketakutan untuk berhadapan dengan polis? (ShahbudinHusin 04/12/2018).

122 comments:

  1. Deyyyyyy ajis... Pirgi tengok 2.0 laaa. Nanti hati banyak senang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DEY, KENAPA DULU ORANG SALAHKAN SAUDARA RAFIZI KERANA MENDEDAHKAN PERKARA INI? SEKARANG SUDAH JELAS TINDAKAN SAUDARA RAFIZI ITU BETUL DAN TEPAT.

      Delete
    2. DEYYYY.!! onanimouse bile pulak nak kene panggil?

      Delete
  2. Islam makin tak terbela dgn k'jaan sekarang
    Sbg cth puak pariah kini mula tunjuk garang
    Bila Islam dah terancam, kita kena le perang
    Ini dari Allah dlm alQuran, bukan aku karang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    كُتِبَ عَلَيۡڪُمُ ٱلۡقِتَالُ وَهُوَ كُرۡهٌ۬ لَّكُمۡ‌ۖ وَعَسَىٰٓ أَن تَكۡرَهُواْ شَيۡـًٔ۬ا وَهُوَ خَيۡرٌ۬ لَّڪُمۡ‌ۖ وَعَسَىٰٓ أَن تُحِبُّواْ شَيۡـًٔ۬ا وَهُوَ شَرٌّ۬ لَّكُمۡ‌ۗ وَٱللَّهُ يَعۡلَمُ وَأَنتُمۡ لَا تَعۡلَمُونَ (٢١٦)

    Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya. (216)

    (Surah al-Baqarah, ayat 216)


    Kini puak kafir udah berani cetus keganasan
    Sdgkan mereka itu, kita tak buat penindasan
    Kalau dah terancam, perang lah sbg balasan
    Mungkin ust Doe fasiq ingin nak bagi ulasan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Guna ayat Quran untuk membela pencuri.Apa yg. dimaksudkan dgn.'perang' bagi golongan munafik?Bunuh orang lain yg. tak sama dgn. kita?Itu agama isle,bukannya Islam Addin.Memerangi pemerintah yg. mencuri hak rakyat,dan merompak harta negara,...bukan perang ke?PRU14 adalah peperangan yg. satu nyawa pun tidak terkorban.Tetapi,...perompak,pencuri,dan penyamun selalunya membawa kepada pembunuhan.Al-Quran sering digunakan untuk mengaut keuntungan yang palsu.Bila kepalsuan terbongkar,...golongan munafik sekali lagi,seperti biasa,akan melancarkan perang untuk membunuh atas nama Tuhan dan agama.

      Delete
    2. Sdr Kejora,

      AlQuran sudah memadai sebagai peringatan. Malangnya para pendusta dan ahli fitnah bukan saja tidak mengambil peringatan daripada AlQuran bahkan mereka menggunakan pula ayat-ayat AlQuran untuk menambahkan kekufuran dan kedurhakaan mereka kepada Allah. Golongan ini telah pun Allah khabarkan kewujudan mereka di dalam ayat yang berikut berserta nasihat kepada orang-orang yang beriman supaya tidak berputus asa dengan golongan ini:-

      وَلَيَزِيدَنَّ كَثِيرًا مِّنْهُم مَّا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ طُغْيَانًا وَكُفْرًا ۖ فَلَا تَأْسَ عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ 

      "Dan akan bertambah-tambah pendurhakaan dan kekufuran kebanyakan mereka itu disebabkan apa-apa yang telah diturunkan oleh Tuhanmu. Maka janganlah kamu berputus asa terhadap kaum yang kufur" (Al-Maidah : 66).

      Dengan ayat inilah aku tidak mempunyai keinginan untuk menjawab kepada penyalahgunaan ayat-ayat AlQuran oleh kamu wahai Kejora, dan tidak pula berputus asa dengan pelakuanmu itu. Aku pernah menasihatimu semasa di Putramerdeka dan kini aku kira aku dan kamu telah melangkaui tempoh menasihati tersebut. Kita telah masuk ke tempoh 'memberikan peringatan'.

      Ayat di atas sekalipun sebab turun ayat adalah ditujukan kepada para ahli kitab, tetapi di atas kaedah "al'ibrah bi-umumi al-lafzi, la bikhususi assababi" yang bermaksud 'sesuatu ayat itu adalah di atas umumnya lafaz dan bukan di atas khusunya sebab', maka ayat di atas adalah juga boleh dipakai ke atas kaum Muslimin yang turut melakukan apa yang disebut di dalam ayat tersebut iaitu menggunakan ayat-ayat Allah yang suci bukan demi kebenaran, bahkan demi kebathilan, dan demikian ia menambah-nambahkan pendurhakaan dan kekufurannya melalui penggunaan ayat-ayat Allah tersebut.

      Aku khuatirkan kamu Kejora, benar-benar termasuk di dalam kategori tersebut, tetapi disebabkan kamu kekal bersukaria maka aku kira peringatan yang ku berikan itu sudah memadai. Kamu tidak akan teraniaya.

      Sesungguhnya para pendusta seperti kamu menyangka tempoh dan penangguhan yang diberikan kepada kalian untuk bersukaria akan berlaku sehingga dunia kiamat. Walaubagaimanapun ini berlawanan dengan ayat berikut dan hikmah yang datang bersamanya :-

      فَلَمَّا نَسُوا مَا ذُكِّرُوا بِهِ فَتَحْنَا عَلَيْهِمْ أَبْوَابَ كُلِّ شَيْءٍ حَتَّىٰ إِذَا فَرِحُوا بِمَا أُوتُوا أَخَذْنَاهُم بَغْتَةً فَإِذَا هُم مُّبْلِسُونَ

      "Apabila mereka melupakan apa-apa yang telah diperintahkan, maka Kami buka segala pintu (keriangan) sehingga mereka bersukaria dengannya. Kemudian Kami datangkan siksaan secara tiba-tiba sehingga mereka berputus asa" (Al-An'am :44).

      Sdr Kejora,

      Ketahuilah bahawasanya setiap ayat-ayat AlQuran yang diturunkan itu akan terjadi dan dilaksanakan sebelum dunia kiamat. Maka lihatlah balik ayat 44 surah Al-An'am tersebut, dan renungi balik di dalam sejarah. Di manakah di antara tempoh turunnya ayat tersebut pada zaman nubuwwah sehingga hari ini, di hujung zaman fitnah, bilakah ayat Al-An'am : 44 telah terlaksana?

      Jawapannya Al-An'am :44 belum terjadi ke atas umat Nabi Muhammad saw. Ini adalah fakta sejarah. Mengapa ia belum terjadi? Ilmu hikmah mengatakan ia belum terjadi disebabkan ia disimpan sebagai kaedah pertukaran zaman di antara zaman fitnah (disebut di dalam hadith sebagai zaman mulkan jabbariyyan) ke zaman baru (disebut di dalam hadith sebagai zaman khilafah manhaj nubuwwah).

      (Bersambung)

      Delete
    3. (Sambungan 1)

      Kemudian mari ihat dua ayat kebathilan dilenyapkan seperti berikut :-

      وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ ۚ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا

      "Katakanlah; telah datang kebenaran dan telah lenyap kebathilan. Sesungguhnya yang bathil itu TELAH lenyap". (Al-Isra : 81)

      بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَى الْبَاطِلِ فَيَدْمَغُهُ فَإِذَا هُوَ زَاهِقٌ ۚ وَلَكُمُ الْوَيْلُ مِمَّا تَصِفُونَ 

      "Bahkan Kami lemparkan kebenaran itu di atas kebathilan dan dilenyapkan kebathilan itu. Tiba-tiba yang bathil itu lenyap. Untuk kamu kecelakaan disebabkan apa-apa yang kamu sifatkan" (Al-Anbiya : 18).

      Sehingga ke hari ini yang bathil itu dilenyapkan secara tiba-tiba seperti di dalam Al-Anbiya : 18 belum berlaku untuk membolehkan Al-Isra : 81 disabitkan dengannya yang membawa maksud 'TELAH dilenyapkan secara tiba-tiba'.

      Di manakah rahsianya? Rahsianya ialah ia disimpan untuk berlaku ketika umat berada di akhir zaman iaitu ia adalah kaedah bagaimana akan berlakunya perpindahan zaman daripada zaman fitnah kepada zaman baru. Pada zaman baru umat benar-benar boleh berkata 'yang bathil itu TELAH lenyap' tanpa menyalahi kaedah bahasa, selain berkata "yang bathil itu telah dilenyapkan secara tiba-tiba" tanpa menyalahi maksud hakikat 'tiba-tiba' (baghtatan).

      Seterusnya sekiranya sdr benar-benar memahami ilmu dan hikmah AlQuran dan tidak memetik semborono, maka saudara akan mengetahui bahawa di beberapa tempat di dalam AlQuran sememangnya ada khabar-khabar yang diturunkan menceritakan tentang 'masa hadapan' dan tidak merujuk kepada mana-mana peristiwa di zaman Nubuwwah.

      Contohnya ayat berikut :-

      يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَن يَرْتَدَّ مِنكُمْ عَن دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ....

      "Wahai orang-orang yang beriman, barangsiapa di antara kamu yang berpaling daripada agamanya, maka KELAK Allah akan mendatangkan satu kaum (sehingga akhirnya)... " (Al-Maidah : 54).

      Maka lihat dan renungi kembali ayat di atas. Ia dengan jelas menggunakan kalimah 'saufa' yang bermaksud 'akan'. Ia merujuk kepada zaman selepas zaman nubuwwah dan bukan kepada perkara yang telah atau sedang berlaku ketika umat masih berada di zaman nubuwwah.

      Apakah rahsia dan hikmahnya? Rahsia dan hikmahnya ialah ia menjadi petunjuk kepada umat di akhir zaman yang memiliki ilmu dan hikmah untuk menilai dan memahami di antara pasukan-pasukan kaum Muslimin, mana yang benar dan mana pula yang bathil. Ia juga berlaku di akhir zaman ketika zaman fitnah sedang berlangsung.

      Sekiranya kamu langsung tidak mampu menyerap apa yang aku cuba sampaikan, walaupun aku menggunakan Bahasa Melayu yang mudah, maka ini adalah ayat yang sesuai untuk kamu dan orang-orang sepertimu:-

      وَلَوْ جَعَلْنَاهُ قُرْآناً أَعْجَمِيّاً لَّقَالُوا لَوْلَا فُصِّلَتْ آيَاتُهُ أَأَعْجَمِيٌّ وَعَرَبِيٌّ قُلْ هُوَ لِلَّذِينَ آمَنُوا هُدًى وَشِفَاء وَالَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ فِي آذَانِهِمْ وَقْرٌ وَهُوَ عَلَيْهِمْ عَمًى أُوْلَئِكَ يُنَادَوْنَ مِن مَّكَانٍ بَعِيدٍ

      "Dan sekiranya Al-Quran itu Kami jadikan di dalam bahasa Ajam (bukan bahasa Arab), tentulah mereka akan berkata: "Mengapa tidak diperjelaskan ayat-ayatnya? Katakanlah: "Al-Quran itu, menjadi petunjuk serta penawar bagi orang-orang yang beriman; dan sebaliknya orang-orang yang tidak beriman, di telinga mereka ada sumbat. Mereka itulah (seolah-olah) diseru dari tempat yang jauh".(Fussilat : 44).

      (Bersambung)

      Delete
    4. (Sambungan 2)

      Apakah balasannya pula bagi orang-orang sepertimu yang tidak mampu menyerap AlQuran yang disampaikan di dalam bahasa lidahmu sendiri. Mari lihat pula ayat-ayat berikut di dalam surah As-syuara':-

      وَلَوْ نَزَّلْنَاهُ عَلَى بَعْضِ الْأَعْجَمِينَ 

      "Dan sekiranya Kami turunkan AlQuran itu kepada sebahagian orang Ajam (bukan Arab) (198)

       فَقَرَأَهُ عَلَيْهِمْ مَا كَانُوا بِهِ مُؤْمِنِينَ

      "Dan ia pun membacakannya kepada mereka sedang mereka tidak mahu percaya" (199)

      كَذَٰلِكَ سَلَكْنَاهُ فِي قُلُوبِ الْمُجْرِمِينَ

      "Demikianlah Kami teroboskannya (AlQuran) di dalam hati orang-orang yang berdosa" (200)

       لَا يُؤْمِنُونَ بِهِ حَتَّىٰ يَرَوُا الْعَذَابَ الْأَلِيمَ
      "Mereka tidak mahu percaya kepadanya sehinggalah mereka melihat azab yang pedih" (201)

       فَيَأْتِيَهُم بَغْتَةً وَهُمْ لَا يَشْعُرُونَ

      "Dan ia (azab itu) pun mendatangi mereka sedang mereka tidak sedar" (201).

      Nah, balasannya ialah azab itu tetap akan menimpa mereka walaupun mereka tidak mempercayainya disebabkan ia tidak diceritakan di dalam bahasa asalnya iaitu bahasa Arab.

      Nah Kejora, kini kamu renungi pula dua ayat berikut selepas aku memberikan kepada kamu ayat-ayat AlQuran yang bersilang-silang sebagai peringatan, selain aku ringkaskan dan rumuskan kepadamu sebagai tanda dan bukti bahawa kamu telahpun diberikan peringatan itu:-

       أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ ۚ وَلَوْ كَانَ مِنْ عِندِ غَيْرِ اللَّهِ لَوَجَدُوا فِيهِ اخْتِلَافًا كَثِيرًا

      "Tidakkah mereka memperhatikan AlQuran itu? Sekiranya ia adalah daripada selain Allah, nescaya kamu akan mendapati padanya terdapat perselisihan yang banyak" (An-Nisa : 82)

      وَلَقَدْ يَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّكْرِ فَهَلْ مِن مُّدَّكِرٍ 

      "Dan sesungguhnya telah Kami permudahkan AlQuran itu sebagai peringatan, maka adakah mereka mengambil peringatan daripadanya?" (Al-Qamar : 22)

      Wahai Kejora,

      Kamu katakan AlQuran itu cukup sebagai peringatan dan kini aku ringkaskan ilmu dan hikmah AlQuran itu sebagai peringatan dan tanda bahawa kamu telah pun aku berikan peringatan. Maka persoalannya adakah peringatan yang aku berikan itu telah sampai ke lubuk hatimu atau kamu kekal mengambilnya menjadi olok-olokkan dan demikian satu hari kelak peringatan itu akan benar-benar menimpamu?

      Satu saja pesanku kepadamu Kejora. Apabila kamu sedang melalui tempoh berputus asa tersebut, maka janganlah kamu sesekali katakan John Doe tidak pernah memberikan kamu peringatan.

      Innalillahi wainna ilaihi raji'un.

      Nota : jawapan ini diulangsiar untuk pastikan ia benar-benar telah sampai kepadamu Kejora.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    5. Alahaiiii tak sudah2 dengan prgai dunguuuu nya si kejora ni walau suku sakat umno dah hampir sangat nak pupus di muka bumi malaysia nie

      Delete
    6. Ost Doe, usahlah ko cuba bermuslihat
      Ko ni belit2 tafsiran, secara tidak sihat
      Ayat 7 surah Ali-Imran cuba le ko lihat
      Ada ayat muhkamat & mutasyaabihat

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh


      هُوَ ٱلَّذِىٓ أَنزَلَ عَلَيۡكَ ٱلۡكِتَـٰبَ مِنۡهُ ءَايَـٰتٌ۬ مُّحۡكَمَـٰتٌ هُنَّ أُمُّ ٱلۡكِتَـٰبِ وَأُخَرُ مُتَشَـٰبِهَـٰتٌ۬‌ۖ فَأَمَّا ٱلَّذِينَ فِى قُلُوبِهِمۡ زَيۡغٌ۬ فَيَتَّبِعُونَ مَا تَشَـٰبَهَ مِنۡهُ ٱبۡتِغَآءَ ٱلۡفِتۡنَةِ وَٱبۡتِغَآءَ تَأۡوِيلِهِۦ‌ۗ وَمَا يَعۡلَمُ تَأۡوِيلَهُ ۥۤ إِلَّا ٱللَّهُ‌ۗ وَٱلرَّٲسِخُونَ فِى ٱلۡعِلۡمِ يَقُولُونَ ءَامَنَّا بِهِۦ كُلٌّ۬ مِّنۡ عِندِ رَبِّنَا‌ۗ وَمَا يَذَّكَّرُ إِلَّآ أُوْلُواْ ٱلۡأَلۡبَـٰبِ (٧)

      Dialah yang menurunkan kepadamu (wahai Muhammad) Kitab Suci Al-Quran. Sebahagian besar dari Al-Quran itu ialah ayat-ayat "Muhkamaat" (yang tetap, tegas dan nyata maknanya serta jelas maksudnya); ayat-ayat Muhkamaat itu ialah ibu (atau pokok) isi Al-Quran dan yang lain lagi ialah ayat-ayat "Mutasyaabihaat" (yang samar-samar, tidak terang maksudnya). Oleh sebab itu (timbullah faham yang berlainan menurut kandungan hati masing-masing) adapun orang-orang yang ada dalam hatinya kecenderungan ke arah kesesatan, maka mereka selalu menurut apa yang samar-samar dari Al-Quran untuk mencari fitnah dan mencari-cari Takwilnya (memutarkan maksudnya menurut yang disukainya). Padahal tidak ada yang mengetahui Takwilnya (tafsir maksudnya yang sebenar) melainkan Allah dan orang-orang yang tetap teguh serta mendalam pengetahuannya dalam ilmu-ilmu agama, berkata: Kami beriman kepadanya, semuanya itu datangnya dari sisi Tuhan kami dan tiadalah yang mengambil pelajaran dan peringatan melainkan orang-orang yang berfikiran. (7) 

      Dlm Quran kata hanya ada 2 jenis ayat
      Doe sengaja belit2, nak bagi kita gayat
      Kalu hadis palsu, Doe ni jadi periwayat
      Hati2 Doe usah sesal sepanjang hayat

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

      Delete
    7. Apalah ksu ni Kejora. Dlm hal ayat2 Al Wuran pin kau tak serius. Ada ka patut dan betapa tak hormatnya kau dgn ayat2 Allah, da la kau copyplaster auat2 suci tu(pakaiguna yg mana2 utk tegakkanhijah2 dangkal lau.
      Disudahi setiap petikkan ayar2, baris2 Al Quran dgn gelak hilai gila kau hahahahaha...apa makna semua ni Kejora? Kau kgn permsinkan ayat2 Allah

      Delete
  3. Ini anjing Najib HARAMJADAH pagi-pagi lagi dah menyalak

    ReplyDelete
  4. Fuyooo..pagi2 buta macam ni John doe dah kena tibai kaw2 dengan melayutakberkhatan..hinggakan digelarnya HARAMJADAH.

    Satu macam pulak lah si melayutakberkhatan ni...semua orang nak dibuat musuhnya pulak. Nak tengok apa respons John doe..takkan lah nak dibiarkan begitu saja..betul tak John????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Responnya senang saja sdr GN,

      Yang dikatanya haram jadah oleh Melayutanahselatan itu hanyalah kepada Kejora dan kepada kamu GN.

      Ia tiada kena mengena dengan saya, dan saya berlepas diri dari daripada apa-apa yang berkaitan dengannya.

      Sekiranya Kejora telah diberikan pesan supaya kelak apabila ia melalui tempoh berputus asa, supaya ia tidak mengatakan John Doe tidak memberikannya peringatan, maka untuk kamu pula ialah pesanan supaya kamu wasiatkan kepada ahli keluargamu, sekiranya kamu meninggal dunia sebelum Tun M, dan jasadmu berubah menjadi haiwan, maka mereka semua hendaklah menyokong Tun M disebabkan apa yang menimpa jasadmu itu ialah akibat tulah karamah Pembawa Panji Hitam yang berpunca daripada cercaan kamu 'madeymatijadibabi'.

      Tidak ada kerugian bagi kamu sekiranya kamu membuat wasiat tersebut. Bahkan ia adalah kebaikan bagi mereka supaya mereka terselamat awal daripada berada di kalangan pasukan-pasukan yang bathil.

      Silakan terus bersukaria sementara kalian masih ada tempoh kerana tempoh tersebut sudah terlalu hampir dengan penamatnya.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. Salam Geng Najib. Lama tak dengar berita. Sorry aku convo di Switzerland lepas tu jalan-jalan di Eropah. Baru balik Malaysia.

      Sorry, aku rasa HARAMJADAH tu ditujukan untuk geng-geng kau. Takkan tak perasan kot!!!!

      janganlah bodoh sangat sampai tara tu!!!!

      Delete
    3. Woiit..sapa pulak lah si malaon Nobody ni haah ???

      Kau baru convo ke..baru balik makan angin ke ...ada kita orang kesaaah...sikit pun tarak beb!!!!

      Kalau ko nak convo di bulan dan makan angin di marikh punsamapi tak balik2..mampuih pi lah...tak ambik pot langsung bhai !!!!

      Delete
    4. Harus sedar ..malaun bernama Geng Najib ni berkulit tebal .

      Dikikis , di kertas pasir , di "grinder" , tak mendatang musibat keatas dia 🐴🐴🐴🐴

      Delete
    5. Geng Najib,

      Aku tahu dah mesti kau orang tak kesah.... sebab kau tu tak berpelajaran, aku baru dapat PHd hahahahahahah!!!!

      Kau dah panas ke???? Lain kali jangan tunjuk diri sendiri bodoh, cari fakta dulu hahahahaha

      Delete
    6. Alaaaah...apa nak diherankan dengan PHd kau tu...perasaan hasad dengki aje yang kau dapat...gi jauh2 dapat tu aje ke haah ????

      Delete
    7. Pak Diny,

      Hahaha... Tepat sekali.. Malu itu adalah sebahagian tanda orang beriman...

      GN, seperti juga Najib, telah pun putus urat malu mereka...

      Biarkan mereka bersukaria selagi masih ada tempoh...

      Delete
    8. Geng najib,

      Kau ni dahlah penipu, lepas tu kau nak tipu lagi kata aku ni perasaan hasad dengki...

      Kalau kau kata aku ada perasaan hasad dan dengki, tunjuk bukti????

      Aku tak mainlah cakap macam budak bodoh macam kau!!!

      Kalau ada tunjuk bukti!!!!

      Delete
    9. Alahaiiii tak sudah2 dengan prgai dunguuuu nya si GENG NAJIB ni walau suku sakat umno dah hampir sangat nak pupus di muka bumi malaysia nie..

      Yang pastinya penyokong taksub najib di pekan tu pun dah tak nak lagi sambut besday dato sri najib bersama2 lagi lepas ni.. Myb tinggal GENG NAJIB jer lagi yg nak bersekongkol bersama ROSMAH tu


      Kaaahh kaahhhh kaaaaahhh kaaahh

      Delete
  5. melayutakberkhatan..nak tanya kau lah secara jujur.. kau rasa..

    Cukupkah MP DAP Batu Kawan Meminta Maaf Selepas Menghina Melayu Kelatan?

    Ahli Parlimen DAP Batu Kawan, Kasthuri Patoo petang semalam mengeluarkan kenyataan maaf selepas beliau menghina masyarakat Melayu Islam di Kelantan.

    Beliau sebelum ini menuduh umat Islam Kelantan sebagai phedopile atau pemangsa kanak-kanak walaupun sebenarnya beliau perlu melihat ke dalam masyarakatnya sendiri yang banyak melibatkan kes seksual kanak-kanak yang tidak dilaporkan media.

    Kenyataan rasis beliau kepada masyarakat Islam di Kelantan khasnya adalah sangat mendukacitakan seluruh orang melayu dan menghina agama Islam.

    Data-data yang dikeluarkan oleh pihak Kerajaan membuktikan tuduhannya memang bertujuan untuk memprovokasi umat Islam.

    Kasthuri Patoo sepatutnya menyelesaikan masalah pemangsa kanak-kanak di kalangan bukan Islam atau dari kaumnya terlebih dahulu sebelum menjadi rasis kepada masyarakat Islam...dah tentu lah kau setuju dalam isu ni..betul tak melayutakberkhatan ????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng Najib,

      Mesti kau ni bodoh sebab tajuk ni pasal penyelewangan Tabung Haji. Mesti kau tak tahu jawab kau pun putar-belitlah macam biasa.

      Kalau betul data tu ada betullah. Kita orang Islam berpegang kepada kebenaran. Rasulullah bersabda dengan maksud kalau Fatimah mencuri aku akan potong tangannya.

      Walaun PAS heboh tuduh sana-sini LGBT kau tak rasa menghina pulak???

      Di Kelantan kes HIV meningkat akibat gay itu hina ke fakta???

      Dengan kami cakap fakta je. Jangan nak melalut-lalut ke lain!!!!

      kalau kau ada asas tuduhan kau, kau tunjukkan bukti!!!

      Kalau tak jangan menipu!!!

      Delete
    2. Nobody..aku rasa ko ni ada susur galur dengan Nobita@si Ah Beng tu..sebab tu lah bagai nak rak mempertahankan si YB Pariah DAPigs tu..betul tak ???

      Jadi kau nak bukti..baik cuba kau rujuk pada data yang dikeluarkan oleh kerajaan, khususnya jabatan pendaftaran berkaitan perkahwinan kanak2 bawah umur yang berkahwin dengan pasangan dewasa untuk tahun 2017, mengikut agama.

      Islam = 877 orang

      Bukan Islam = 968 0rang

      Jumlah = 1845 orang

      Kalau ikut pecahan negeri dari tahun 2005 hingga 2015 pula...

      Penang = 228 orang

      Selangor = 449 orang

      Perak = 334 orang

      Kelantan = 111 orang

      Agak2 ko si YB DAPigs tu ada tak merujuk data dari jabatan perangkaan dan pendaftaran ni ke sebelum kuarkan statement macam bangkainya tu...dan ko pun satu hal, sokong kenyataannya tu secara mengkhinzir buta..tak malu ke weiii????

      Delete
    3. Pssst... Sdr GN,

      Jangan hentam DAP teruk sangat. Annuar Musa dah cakap UmNo kena biar opsyen untuk kerjasama dengan DAP terbuka.

      Nah baca:-

      ------------------

      Umno keeping options open, may even work with archrival DAP, says Annuar Musa

      NATION

      Monday, 3 Dec 2018

      6:57 PM MYT

      by tarrence tan, martin carvalho,  and hemananthani sivanandan


      KUALA LUMPUR: Umno must keep its options on cooperation open, even if it means working together with its archrival party DAP, says Tan Sri Annuar Musa (pic).

      “If Tun Dr Mahathir Mohamad can cooperate with DAP, if PAS can cooperate with DAP, who knows, maybe one day Umno can also cooperate with DAP.   

      ADVERTISEMENT

      “Don’t keep yourself in a cocoon. The most important thing here is how we can serve the people best,” he said. 

      The Umno secretary-general was commenting on MCA’s proposal to dissolve Barisan Nasional.

      He said the dissolution is just a suggestion and that there are many options to reinvent Barisan.

      "Barisan is reinventing itself. So far, there are no rumours of the coalition dissolving, as we have to consult other component parties. 

      “The future of Barisan is not determined by MCA only,” he said to reporters when met at Parliament lobby on Monday (Dec 3). 

      However, Annuar said the dissolution of Barisan is not an urgent matter, as the 15th general election is still far away. 

      Meanwhile, MIC deputy president Datuk Seri M. Saravanan said MCA should ensure that it has a better political ideology than Barisan before making such a proposal. 

      “You must have something (ideology) better before dissolving the existing one,” he said, adding that the party leadership should be allowed to discuss the proposal.

      In MCA’s 65th annual general meeting on Sunday (Dec 2), party president Datuk Seri Dr Wee Ka Siong said that the party’s central committee was authorised to pave the way for the dissolution of Barisan. 

      Together with Ummo and MIC, MCA formed the Alliance party and fought for the country’s independence in 1957.

      In 1973, the Alliance was renamed Barisan Nasional with other parties joining in the coalition too.

      The coalition, which ruled the country since independence, lost power to Pakatan Harapan in the 14th general election on May 9

      Delete
    4. Geng Najib,

      Kau tak nak rujuk pulak ke kes rogol bawah umur di Kelantan???

      Belum lagi data-data lain!!!

      Aku sarankan jugak kau rujuk berapa peningkatan kes HIV akibat gay di Kelantan!!!

      Hahahahaha. Sudah-sudahlah Geng Najib.

      Kau ni dahlah pelajaran kurang, jangan tunjukkan diri sendiri bodoh hahahahahahah!!!!

      Delete
    5. Sdra John Doe..Aikkk..kau masih tak nampak lagi ke apa yang tersirat di sebalik kenyataan TS Annuar Musa tu beb ???

      Takkan lah kau yang dikatakan pakar menilai orang tak tau apa tujuan dia berkata demikian ???

      TS Annuar ni bijak dan berpandangan jauh orangnya...takkan lah kau tak perasan, dengan kenyataan tersebut, dah tentu lah bakal menimbulkan rasa curiga dan tak senang hati dalam kalangan parti2 komponen Fuckatan haprakan yang lain.

      Ini dah tentu akan menyebabkan pemimpin2 PKR, Bersatu dan Amanah memandang serong kepada DAPigs dan bakal meretakkan koalisi Pakatan tersebut.

      Logiknya...takkan lah mereka semua nak berdiam diri dan dah tentu lah akan ada contigency plan untuk memastikan DAPigs tak bergabung atau berkerjasama dengan UMNO.

      Apa2 hal pun..bibit2 keretakan dah mula berlaku dalam Fuckatan yang bakal meranapkannya..tak perlu tunggu PRU15. Bagi DAPigs..matlamat mereka ialah untuk terus mengekalkan kuasa dalam kerajaan, tak kira lah dengan sesapa pun..samaada terpaksa berkongsi kuasa dengan UMNO.

      Ini perlu untuk memastikan kelangsungan dan survival parti tu yang terang2 berjuang untuk membela kaum cina dan kepentingan mereka di negara ini.

      Jadi sekarang ..kau nampak tak betapa licik dan hebatnya permainan politik TS Annuar tu ..ingat Tun Madey aje ke yang pakar dalam sepak terajang politik macam ni haah ????

      Delete
    6. Yang tersurat dan tersiratnya ialah UmNo bukan lagi pejuang agama mahupun bangsa. Mereka hanya mahu kekal terapung dan tidak tenggelam.

      Di dalam pada mereka menghasut orang-orang Melayu membenci DAP sehingga dijadikan amalan menyebutnya sebagai DAPigs, mereka menyatakan kesediaan untuk bekerjasama dengan DAP juga asal tidak tenggelam.

      Hakikatnya ialah walau siapa pun yang mahu bersekutu dengan UmNo, UmNo dan sekutu-sekutunya tetap akan tenggelam.

      2019M / 1440H in shaa Allah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    7. Geng Najib,

      Aku pun sedang fikir, Anuar Musa ni berpandangan jauh ke nak selamatkan diri sendiri hahahahahha!!!!

      Anuar Musa ada kes di MARA lah kalau kau nak list kes-kes dia aku boleh beri tapi kau kena beri dulu bukti kau kenapa kau kata wang YAYASAN TH tu tak semuanya diberi pada orang parti politik tertentu sahaja hahhahaha!!!

      Aku pun sedang fikir, kenapa DAP nak bekerjasama dengan UMNO pulak, UMNO tu pembangang (opps, pembangkang) mereka sebahagian daripada kerajaan!!!

      Satu-satunya logik yang aku nampak kenapa Geng Najib cakap DAP nak bekerjasama dengan UMNO ialah Geng Najib tak waras hahahahahahahah!!!!!

      Kau ni tulis biarlah nampak logik!!!! Kau tak rasa ke kau tu bodoh???

      Delete
  6. melayutakberkhatan dan cai2 haprak kat blog ni..mungkin korang dah tertinggal bas untuk membaca posting yang lepas berkaitan tabung haji ni.

    Tapi takpe..korang jangan risau..aku dengan rendah hati mengulang siarnya sekali lagi..mudah2 ia meberi pencerahan kepada mereka yang nak berfikir beb !!!!

    Apa Yang Berlaku Kepada Tabung Haji?

    Dah tentu lah kita semua percaya bahawa sesiapa sahaja yang waras akan bersetuju jika ada penyelewengan dalam institusi berkaitan Islam maka tindakan tegas harus diambil.

    Jangan kata Tabung Haji, tabung masjid sekali pun harus diurus dengan jujur dan amanah.

    Namun tindakan harus dibuat mencerminkan keadilan sebenar bukannya sekadar alat permusuhan politik antara parti Bersatu dan UMNO.

    Tabung Haji (TH) adalah antara institusi orang Islam yang terbesar di negara ini.

    Jika siasatan mendapati ada keperluan pendakwaan maka buatlah pendakwaan.

    Namun jika anda baca laporan-laporan mengenai TH sehari dua ini ia bukanlah sesuatu telah konklusif sebagai penyelewengan wang.

    Pendedahan sensasi seperti laporan mengenai Yayasan Tabung Haji digunakan sebagai alat politik adalah sesuatu yang sangat melucukan dan bertujuan mengelirukan orang ramai.

    Faktanya apa? Adakah ada penerima bantuan Yayasan TH dari kalangan orang kaya? Adakah kepada kalangan ahli parti politik tertentu sahaja?

    Jika bantuan sampai kepada mereka yang layak tanpa diskriminasi politik ia bukanlah masalah walaupun programnya diadakan bersama parti politik mana pun.

    Terbaru kerajaan menggunakan media memetik sumber dalam melaporkan kononnya wang TH tidak sama dengan jumlah wang pendeposit.

    Kita tidak pasti ia benar atau tidak. Namun jika benar sekalipun ia bukan bermakna penyelewengan.

    Pendeposit TH ada dua kategori. Satu kumpulan menyimpan bagi tujuan membiayai kos menunaikan Haji.

    Satu kumpulan lagi menyimpan bagi tujuan pelaburan islamik.

    Kedua-dua kumpulan ini memberi hak kepada TH menyimpan dan melabur wang mereka.

    Jika TH tidak boleh melabur langsung wang pendeposit, bagaimana hendak bayar dividen dan juga mensubsidi kos mengerjakan Haji?

    Menggunakan media memberi maklumat yang bertujuan membina persepsi buruk masyarakat terhadap TH adalah satu kerja jahat manusia yang berpolitik.

    Kerja-kerja memburukkan TH adalah bertujuan menimbulkan kebencian dan kemarahan orang Melayu dan Islam kepada UMNO.

    Jika kita lihat ucapan Tun Mahathir sejak menjadi Perdana Menteri ke-7, naratifnya ialah UMNO perlu dibubarkan kerana sudah terlalu korup, jijik dan dibenci rakyat.

    Beliau mahu UMNO dibenci rakyat dan dibubarkan bagi memperkuatkan Bersatu yang akan menobatkan anaknya sebagai Presiden dalam pemilihan akan datang.

    Menyerang institusi seperti TH adalah sebahagian agenda memenuhi naratif Mahathir.

    Selebihnya Kerajaan nyata bimbang dengan Himpunan Bantah ICERD terpaksa mencari jalan mengalih fokus orang Melayu dan Islam.

    Dengan memainkan sentimen emosi mengenai TH, mereka berharap ramai orang Islam menjauhi perhimpunan sabtu ini.

    Masalah kejatuhan komoditi juga akan menyebabkan dividen TH tahun ini akan berkurangan. Lalu kerajaan perlu menyediakan alasan sebelum pengumuman nanti.

    Demikian politik di Malaysia, ia boleh membantu meningkat syiar Islam, ia juga boleh memburukkan imej Islam.

    Semuanya terletak kepada niat dan nafsu manusia yang menjadi pemimpin....dan agak2 korang lah..sapa kah yang memimpin Rejim Haprakan ketika ni haah ????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa tertinggal bas pulak???

      Kau yang melalut kau tuduh orang tertinggal bas, bodoh tahap apa kau ni???

      Yang ni kau cakap; Faktanya apa? Adakah ada penerima bantuan Yayasan TH dari kalangan orang kaya? Adakah kepada kalangan ahli parti politik tertentu sahaja?

      Aku nak tanya satu soalan, kau ada bukti tak penerima wang Yayasan TH semuanya orang miskin???

      Kau ada bukti tak penerima wang Yayasan TH bukan ahli parti tertentu sahaja???

      Kau pun tak ada bukti apa yang kau cakap???

      Orang-orang bodoh PAS dan UMNO bolehlah percaya dengan kau!!!

      Kau jangan nak menipu lah. Kau menipu ni apa yang kau dapat. UMNO pun duit dah kurang. MCA pun dah nak keluar BN. Duit tu kalau ada pun kau tak akan dapat, kau nak tambah pulak dengan dosa menipu???

      Lepas tu kau nak kait pulak dengan ICERD. Dulu dah macam-macam himpunan, himpunan RUU355, himpunan LGBT, himpunan Octoberfest semua gagal, kau nak tambah lagi???

      Khalid Samad siap benarkan korang berhimpun. Datuk Bandar KL pun dah on. Tak ada siapa yang gentarlah!!!

      Nafsu-nafsu ni kau tengok beg tangan birkins ataupun bijan mesti kau tahu siapa yang lebih bernafsu hahahaha!!!

      Jangan tunjuk diri sendiri bodohlah!!!

      Delete
    2. Wooit Nobita...kau nak bukti yeer??

      Takpe ..takde masaalah..tunggu aje lah hari perbicaraan kaalu Dato Azeez didakwa nanti..dah tentu lah semua komplot jijik lagi keji Rejim yang nak memfitnahnya tu bakal terbongkar dan terlondeh.

      Sekarang kalau nak ditunjukkan pun tak guna..takde lah suspencenya kan..betul tak bhai ???

      Delete
    3. Woi Geng Najib.... memang aku nak bukti...

      Maksudnya sekarang kau tak ada buktilah ya???

      Dah kau tak ada bukti macam mana kau boleh kata penerima wang Yayasan TH bukan orang kaya???
      lepas tu kau boleh cakap penerima wang Yayasan TH bukan ahli parti politik tertentu sahaja???

      Takkanlah kau tak boleh bagi satu bukti kecilpun yang boleh tunjukkan di sini???

      Kalau kau tak boleh tunjukkan bukti kecil pun, kau memang penipu!!!!

      Kau tak payah nak berbelit-belit. Kau nak cakap apa pun boleh tapi mesti ada asas.

      Jangan jadi penipulah. Kami main fakta je. Pusing-pusing kami tak layan!!!

      Delete
  7. CELAKA DAN CELAKA DAN CELAKA LAH GENG NAJIS HARAMJADAH YANG MEMUTARBELITKAN KENYATAAN YANG DITUJUKAN KHAS UNTUK ANJING NAJIB HARAMJADAH DAN KEJORA MUSIBAT. IBARAT ANJING YANG MENYALAK BUKIT DAN BABI MENYONDOL GUNUNG. SESIA AJE MAK KAU MELAHIRKAN ANAK YANG JADI BINATANG YANG HINA.
    PSSST.... ANJING ADA GUNA JAGA LADANG
    BABI ADA GUNA JADI MAKANAN KAFIR
    TAPI KAU BERDUA.....?????

    ReplyDelete
    Replies
    1. melayutakberkhatan...Exco DAPigs Selangor yang jadi pujaan hati kau tu dah diambil keterangan darinya oleh polis di pejabat SUK Selangor petang semalam.

      Mesti kocut tolornya ..iyelah kenyataan yang dikuarkan dalam tweetnya yng menuduh orang2 Islam cuba untuk menimbulkan kekecohan dalam isu kuil di seafield tu dah dianggap sebagai membahayakan ketenteraman awam.

      Nak tanya lah..kau tak pergi ke ofisnya untuk menunujukkan solidariti terhadapnya dalam isu ni ke haah ????

      Delete
    2. Dulu aku selalu dengan Walaon PAS sebut DAPigs last-last sekali Allah buka hati kaki penjual agama bubuh nama PAS + Ikatan = Gagasan Sejahtera (PIGS) hahahhaa

      PAs tuduh sana-sini LGBT tempat sendiri HIV akibat gay meningkat mendadak hahahaha!!!!

      EXCO DAP Selangor kecut telur, kau tak fikir Ibrahim Ali kecut telur jugak????

      Ada lagi pemimpin-pemimpin UMNO yang sedang kecut telur hahahahhahaha

      Aku rasa elok kau pergi ofis Jho Low tunjuk solidariti isu 1MDB hahahahahaha!!!!!

      Dah duit negara hilang kau boleh sokong orang yang hilangkan duit negara hahahahhaha!!!!

      Bodoh kau ni!!!

      Delete
    3. Alahaiiii tak sudah2 dengan prgai dunguuuu nya si GENG NAJIB ni walau suku sakat umno dah hampir sangat nak pupus di muka bumi malaysia nie..

      Yang pastinya penyokong taksub najib di pekan tu pun dah tak nak lagi sambut besday dato sri najib bersama2 lagi lepas ni.. Myb tinggal GENG NAJIB jer lagi yg nak bersekongkol bersama ROSMAH tu


      Kaaahh kaahhhh kaaaaahhh kaaahh

      Delete
    4. Wau' wow' hebat, brilliant, marvellous hujah2 dan servis badminton knockout Tuan Nobody, John Doe, MelayuTanahSelatan dan Pak Diny kaw2 hentam KeChotRa (Kejora( hahahahaha Chek tergelak2 sampai keluaq air hidung..hshaha Kejora, awat diam terkedu ka. Hihihihihi, the best kaeapan2 counter attack barisan2 penyokong2 PH dan penyokong blog Tuan Budin. I'm loving it, Kejora kena TKO..hedebum dia jatuh tertiarap. Cuba bayangkan Kejora jatuh kena tibai mcam dlm filem arwah P.Ramlee, Labu Labi. Labi lawan boxing fgn Lanu di falam mimpi meteka. Pelakon M.Zain kena pukolan, jatuh atas ring floor. Hahahaha.
      Itulah Kejora, bak kata Tuan Haji Bakhil, kecil2 tak mau mampus, da besar susahkan orang saja! Kau la tu Kejora! Hahahaha

      Delete
  8. Alahaiiii tak sudah2 dengan prgai dunguuuu nya si GENG NAJIB ni walau suku sakat umno dah hampir sangat nak pupus di muka bumi malaysia nie..

    Yang pastinya penyokong taksub najib di pekan tu pun dah tak nak lagi sambut besday dato sri najib bersama2 lagi lepas ni.. Myb tinggal GENG NAJIB jer lagi yg nak bersekongkol bersama ROSMAH tu


    Kaaahh kaahhhh kaaaaahhh kaaahh

    ReplyDelete
  9. Dengar lah sini, hai cai2 DAP, kepala dongga
    Surah As-Saff memperingat kita ini berjaga2
    Allah kata, berjuang jihad itu, bagai berniaga
    Dan Allah sudah menjanjiikan pahala syurga

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    يَـٰٓأَيُّہَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ هَلۡ أَدُلُّكُمۡ عَلَىٰ تِجَـٰرَةٍ۬ تُنجِيكُم مِّنۡ عَذَابٍ أَلِيمٍ۬ (١٠) تُؤۡمِنُونَ بِٱللَّهِ وَرَسُولِهِۦ وَتُجَـٰهِدُونَ فِى سَبِيلِ ٱللَّهِ بِأَمۡوَٲلِكُمۡ وَأَنفُسِكُمۡ‌ۚ ذَٲلِكُمۡ خَيۡرٌ۬ لَّكُمۡ إِن كُنتُمۡ تَعۡلَمُونَ (١١) يَغۡفِرۡ لَكُمۡ ذُنُوبَكُمۡ وَيُدۡخِلۡكُمۡ جَنَّـٰتٍ۬ تَجۡرِى مِن تَحۡتِہَا ٱلۡأَنۡہَـٰرُ وَمَسَـٰكِنَ طَيِّبَةً۬ فِى جَنَّـٰتِ عَدۡنٍ۬‌ۚ ذَٲلِكَ ٱلۡفَوۡزُ ٱلۡعَظِيمُ (١٢)

    Wahai orang-orang yang beriman! Mahukah Aku tunjukkan sesuatu perniagaan yang boleh menyelamatkan kamu dari azab seksa yang tidak terperi sakitnya? (10) Iaitu, kamu beriman kepada Allah dan rasulNya, serta kamu berjuang membela dan menegakkan agama Allah dengan harta benda dan diri kamu; yang demikian itulah yang lebih baik bagi kamu, jika kamu hendak mengetahui (hakikat yang sebenarnya). (11) (Dengan itu) Allah akan mengampunkan dosa-dosa kamu dan memasukkan kamu ke dalam taman-taman yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, serta ditempatkan kamu di tempat-tempat tinggal yang baik dalam Syurga "Adn". Itulah kemenangan yang besar. (12) 

    (Surah As-Saff, ayat 10-12)


    Dgn PH, usah diharap ler Islam akan ditegak
    Menteri2 semua nya hanya lebih pada lagak
    Tunggu nak sambar makan je serupa gagak
    Ost Doe sila le tampil ulas, jgn pula teragak2

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian Kejora,

      Lari ke bawah sini dengan ulangsiar yang sama selepas ia dijawab di atas sana.

      Apapun bersukarilah Kejora selagi masih ada tempoh. Jangan lupa hanya satu pesanku; apabila kamu sedang melalui tempoh berputus asa tersebut, maka janganlah sesekali kamu katakan John Doe tidak pernah memberikan kamu peringatan.

      Delete
    2. Jwpn Doe beri jelas kekok dan kaku
      Aku suruh ulas ayat tu, bukan le aku
      Apa Doe ini kurang baca kitab/buku
      Kalau tak reti, elok saja ler ko ngaku

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    3. Hehehe.. Bagus sekali..

      Akhirnya ia muncul di bawah saya, menandakan ia telah membaca peringatan yang diberikan di atas sana.

      Kelak, ia tidak lagi akan mempunyai alasan.

      Innalillahi wainna ilaihi raji'un.

      Delete
    4. Tak satu pun Doe ulas ayat2 ku beri
      Dia cuma tibai aku, cara tak nak lari
      Malulah pulak dia, kalu berdiam diri
      Aku beri gelar dia, ost Doe al-kaburi

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
  10. Aku menanti kehadiiran Fucktun tolol bingai
    Apa iffit itu sudah tercekik kuih pulut dangai
    Bila aku tiada serupa anjing dia menyeringai
    Nampak aku jer, diia belah terjun dlm sungai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  11. dah kena belasah .. gang najib masih tunjuk bodoh .. kejira dan gamg najib .. elok lah bersara dari bagi komen.. makin lama makin nampak bodoh .. ilmu kurang ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Naper En Zahari, tetiba mimpi basah
      Duduk elok2, naper mahu cari susah
      Ko mahu kah spt Fucktun aku sesah
      Aku ni pun, mmg cari bahan belasah

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahh

      Delete
    2. Agak2 ler wahai Zahari memerang
      Buat apa cari pasal, nak kacau org
      Tak ku pijak sini kalau ilmu kurang
      Aku nak 1 pantun boleh ko karang?

      Kah kaahh kaaahhh kaaahh kaahh

      Delete
    3. Ntah dari mana sesat ini setan Zahari
      Belum pernah ku lihat iblis ini ke mari
      Terima kasih kerana datang serah diri
      Bahan belasah ni, mmg lama aku cari

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

      Delete
    4. Mana dah cabut si pukimak Zahari
      Tadii kemain rancak, dia punya tari
      Baru aku acah, 1 pantun suruh beri
      Tapi lintang pukang si bingai ni lari

      Kah kaahh kaaahhh kaaahh kaahh

      Delete
  12. Ke mana dia ini hiilang, si Fucktun beruk tua
    Dah lama sgt ku tunggu, diia tak muncul jua
    Dgn Kejora ini kenapa tak berani nak bersua
    Butuh pak hang lah, Fucktun pukimak barua

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  13. Deyyy!!
    Puak hantu saka puaka lembaga hitam..
    Puak hantu saka puaka lembaga suram..
    Puak hantu saka puaka lembaga kelam..
    Puak hantu saka puaka lembaga karam..

    Deyy! Deyyy!! enadeyyy!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro Ram, mana pergi Alli hantu saka
      Tak nak pelakong ker, itu iblis puaka
      Udah banyak hari tak nampak muka
      Apa dlm kubur.. nanti nak ke neraka?

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahh

      Delete
  14. Dia kami punya puak Pakatan Harapan..
    Orangnya ada prinsip kaki melawan..
    X taulah kemana sekarang dia berdepan..
    Mungkin kat blog lain dia menawan..

    Kehkehkehhehhehhehhehheh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro Ram, dia tu kini dah sasau sawan
      Dia anak puyu berlagak bapak haruan
      Dgn aku, dah tak berani lagi melawan
      Monyok je spt anjing baru mengawan

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahh

      Delete
    2. Dgn aku dah tak berani lagi melawan..
      Monyok je spt anjing baru mengawan..
      Ntahlh dia kami pun nak kawal perasaan..
      Dgn kamu yg lain kami tak tertahan..

      Delete
  15. Dah muncul seorang lagi hulubalang baru
    Aku rasa ni wak Suman kedi punya peluru
    Ada penyakit gatal ke yg perlu kami garu?
    Keluarlah acap sikit hei barua katak puru

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 12:30

      Aku ingat dia mampos, Suman kedi
      Hidup lagi dia tu si tali barut Yahudi
      Dgn aku ni dia tu takut macam badi
      Sbb itu le, keluar dgn nama Nobody

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
  16. Bro Zahari memanglah betul
    Ini Geng Najib sama je biol
    Kojola jadah perangai si Kitul
    Selalu angin bontot bersiul!

    Keh..keh..keh..

    Sakit hatinya dah kena pelangkong
    Ini kojola keturunan jerangkong
    Tak 'TIDO' malam asyik menyangkung
    Celah kelengkang busuknya pekong!

    Keh..keh..keh..

    Air 'MILO' dah habis bergelas
    Mengamuk sakan 'pantatun' tak balas
    Rugi dilayan takde 'class'
    Sambil meroyan 'burung' dipulas!

    Keh..keh..keh..

    Dulu kata dia Petani
    Tanam kobis untung berguni
    Ajak berdepan tak pernahhh berani
    Menggigil lutut, kecut 'cuni'!

    Keh..keh..keh..

    Panas bontotnya dah keluar asap
    Datang bomba dari Buloh Kasap
    Polis dah sampai periksa si 'hansap'
    Terkantoi sebab dadah dihisap!

    Keh..keh..keh..

    Merusuh di kuil Kojola pun ada
    Mesti perasan dialah leader
    Nasib FRU tak sembur lada
    Tak si Aci dah jadi janda!

    Heh..heh..heh..kiok..kiok..

    Ayat Quran disalah guna
    Oleh kojola bapok betina
    Putar belitnya teramat hina
    Jenis kongkang sesen tak guna!

    Heh..heh..heh.heh..

    Bro John tafsir betul dan ikhlas
    Kojola nak tiru takde 'class'
    Hanya putar,pusing dan pulas
    Perompak negara dia nak galas!

    Keh..keh..keh..keh..

    Bernasib malang berok se ekor
    Sepanjang malam nak 'settle score'
    Kita seronok 'TIDO' berdengkur
    Bersengkang mata pencacai hardcore!

    Heh..heh..heh...heh.heh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Owh.. muncul lagi, si pemukul curi
      Apa dia ingat aku ni dah cabut lari
      Mahu lagak rimau ini anak biri-biri
      Nak siap pantun pun separuh hari

      Kah kaahh kaaahhh kaaahh kaahh

      Delete
    2. Dgn Kejora usah le ko cuba acah
      Diri pendek, alang ko mau cecah
      Ko hanya harap, ungkapan lucah
      Bingai biol pantun punya kancah

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh

      Delete
    3. Bagus ler ko muncul, iblis ma ci bai
      Walau pun pantun2 serabut serabai
      Mmg ku tunggu, nak pelakong tibai
      Biar jubor nko pedih spt kena cabai

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    4. Tak sangka nak keluar, ini bapak beruk
      Mlm tadi, Fucktun pelesit ini menyorok
      Dah dua tiga entry, dajjal ni kalah teruk
      Lembik lunyai dia jadi mcm kain buruk

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

      Delete
    5. Fucktun lagak spt monyet ada ekoq
      Tapii kekuatan diri, tak pernah ukoq
      Kena dgn aku, dia jatuh tersungkoq
      Jadi spt bapok kena tutuh pungkoq

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    6. Dia bukan lwn aku le, si Fucktun kera
      Bila aku tibai, tak mampu jwb segera
      Asyiik kena sekeh jer dgn cgu Kejora
      Tergolek dia seperti kena buli & dera

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahh

      Delete
  17. Mengapa dseru kerabat harapan..
    Menjelmalh nanti memberi komen..
    Komen bang Shah artikel dpaparan..
    Untuk kita sanggah serta puji gomen..

    Kehkeh keh hehheh hehx gitu..

    ReplyDelete
  18. Deeey, mau sireh ka samsu ka? Tarak guna punya worang! Kah kah kah.

    ReplyDelete
  19. Heh..heh..heh..

    Si bangsat kojola dah tunjuk muka
    Semua kenal binawe puaka
    Lahir dari bontot ungka
    Buat 'pantatun' bunyi celaka!

    Hihi..hihi..

    Ada hati nak kutuk orang
    Deyy..pelucah..ko apa barang
    Jom keluar spontan mengarang
    Jangan menyorok dikain jarang!

    Heh..heh..heh..

    Othaman ajak tak pernah berani
    Konon hebat..nak tanya bini
    Oh..bini takde sini
    Lama dah cerai..lembek 'cuni'!

    Heh..heh..heh..

    Camana Pak Kojol..lucah ke aku?
    Aku hanya pulangkan paku
    Engkau yg lucah..baik mengaku
    Ini jembalang nak sorok kuku..

    Heh..heh..heh..






    ReplyDelete
    Replies
    1. Owh.. muncul lagi, si pemukul curi
      Apa dia ingat aku ni dah cabut lari
      Mahu lagak rimau ini anak biri-biri
      Nak siap pantun pun separuh hari

      Kah kaahh kaaahhh kaaahh kaahh


      Dgn Kejora usah le ko cuba acah
      Diri pendek, alang ko mau cecah
      Ko hanya harap, ungkapan lucah
      Bingai biol pantun punya kancah

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh


      Bagus ler ko muncul, iblis ma ci bai
      Walau pun pantun2 serabut serabai
      Mmg ku tunggu, nak pelakong tibai
      Biar jubor nko pedih spt kena cabai

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh


      Tak sangka nak keluar, ini bapak beruk
      Mlm tadi, Fucktun pelesit ini menyorok
      Dah dua tiga entry, dajjal ni kalah teruk
      Lembik lunyai dia jadi mcm kain buruk

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh


      Fucktun lagak spt monyet ada ekoq
      Tapii kekuatan diri, tak pernah ukoq
      Kena dgn aku, dia jatuh tersungkoq
      Jadi spt bapok kena tutuh pungkoq

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh


      Dia bukan lwn aku le, si Fucktun kera
      Bila aku tibai, tak mampu jwb segera
      Asyiik kena sekeh jer dgn cgu Kejora
      Tergolek dia seperti kena buli & dera

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahh

      Delete
    2. Mau lagak merak, si Fucktun gagak
      Nak dibuat pantun lambat teragak2
      Tak apa lah juga kalau diri tu segak
      Tapi tangga jamban punya tonggak

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    3. Fucktun lihat Kejora, mula le seram
      Terasa gayat, spt turun bukit curam
      Kena aku taji, jadi mcm labu peram
      Berbenjol ler kepala ini anak haram

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
  20. Mulut sumbing mukanya kongkang
    Badan sontot jenis belukang
    Keluar mulut isinya longkang
    Tak lain tak bukan kojola kengkang!

    Perasan dia 'pejuang Melayu'
    Padahal semua tahu..kayu
    Bijan songlap buat buat kuyu
    Dah hilang kuasa meroyan sayu..!

    Anak iblis berenang renang
    Kojola membernya tersenyum senang
    Berilusi gadis dia bertunang
    Hihh..tak siapa mahu,nang butinang!

    Ok kojola time nak kerja
    Engkau lainlah penganggur aje
    Dedak habis..macamana belanja?
    Ohh..kat Chow kit masih berjaja?

    Heh..heh..heh..heh..heh..




    ReplyDelete
    Replies
    1. Fucktun turut sangat, nafsu serakah
      Tapi dgn Kejora, dia tersilap langkah
      Mcm bahan buli, dia ni aku pangkah
      Terlopong ler dia, ini anak luar nikah

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    2. Fucktun rasa dia kapal, walhal rakit
      Nak berlwn Kejora tapi ilmu sedikit
      Keadaan dajal ini serupa kera sakit
      Asyiik2 modal basi, pasal Chow Kit

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    3. Kejora tak kerja le, sbb cuti sekolah
      Fucktun beri alasan kerja sbb kalah
      Dgn ckgu Kejora, dia cuba berhelah
      Dah habis modal apa lagi lari belah

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    4. Baru le dia tahu, Fucktun dapat malu
      Dgn cg Kejora usah le terkam melulu
      Mau lwn Kejora, pergi belajar dahulu
      Dia buat pantun, spt puki punya bulu

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    5. Ini lah jadinya, bila bapok lagak jantan
      Konon Fucktun cekap pantun spontan
      Tapi dia cabut lari, Fucktun babi hutan
      Terkengkang2 mcm dgn kotey bentan

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

      Delete
  21. Dengan John Doe terkulai layu
    Konon Professor serba tahu
    Berlagak jerung tetapi puyu
    Kojola nak dating..Aci yg mahu!

    Othaman ajak selalu alasan
    Dalam bilik berpura pengsan
    Cakap besar selalu perasan
    Bangang..rambutan dikata pulasan!

    Aci tua dia dah rembat
    Memang sialan kojola musibat
    Sebab lama tak makan ubat
    Tabung Haji bersama rembat!

    Itu Ganash Ajees abang iparnya
    Aci punya younger brother
    Dulu dibawa keliling dunia
    Tg Rambutan cari..kojola tak ada!

    Wahai kengkawan keep on tibai
    Budak kojola sampai bersepai
    Dah lunyai campak dia kat Bhai
    Tombol bilik larat ke capai?

    Heh..heh..heh..heh..






    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian Fucktun, DAP punya balaci
      Dia dah jadi bapok keling meenaci
      Kotey sudah sentap tinggal seinci
      Asyik2 modal lapok basi pasal aci

      Kah kaahh kaaahhh kaaahh kaahh

      Delete
  22. Kalau hebat jomlah jumpa
    Atas pentas siapa juara
    Anytime,anywhere wahai si papa
    Orang kerja dia mengera!

    Cakap besar abuk pun tadak
    Ini penjilat tegar mak badak
    Hati busuk otak keladak
    Tua bangka perangai budak!

    Dua minit aku nak masuk
    Tak sangka pulak layan si busuk
    Dalam blog dok terperesuk
    Merapulah ko hari ni ke esok!

    Heh..heh..heh..heh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah cabut lari Fucktun sial musibat
      Pantun spt taik harap gebang lebat
      Dibuat alasan, mau gii kerja lambat
      Tapi sebenar nya tak tahan disebat

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  23. Ganesh Ajees adik iparnya
    Aci punya younger brother
    Sudah silap rushing nak kerja
    Sebab nak cepat program dah ada!

    Wahai kengkawan teruskan bantai
    Ini kojola berlagak pandai
    Kasi lumat biar dia kotai
    Kasi sembelih ini keldai!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampak benar Fucktun ini kaki aota
      Konon nak masuk kerja, ifrit ini kata
      Tapi dia muncul semula, si biol unta
      Mana tahan asyik berpinar biji mata

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
  24. Dapat ku rasa peperangan semakin mumuncak!!!!

    Rehat dulu semua bro-bro terhebat!!

    KITA IKLAN DULU.

    Untuk Dr. Mas yang tersayang, hayatilah lagu yang ku
    wassap ini,menjelang pertunangan kita pada 27 Disember
    nanti!(dah 2 kali aku hantar)

    Demi cinta ini
    Aku berjanji dengan hati yang suci
    Tak rela ku biarkan
    Dirimu terseksa dalam penantian

    Demi cinta ini
    Aku berkorban meniti perjuangan
    Bersamalah harungi
    Dugaan bercinta sehidup semati


    Seumpama bahtera
    Di samudera bergelora
    Menuju ke perhentian
    Dalam arus nan biru

    Abadikan cintamu
    Dengan titis keimanan
    Harumkan bunga kasihmu
    Dengan kesetiaan

    Demi cinta ini
    Aku berdoa semogakan terbina
    Mahligai kasih sayang
    Kini terlaksana dalam kebahagian



    ReplyDelete
    Replies
    1. Walau di mana Kejora berada...
      (donga eden masih kek kodah)

      tongah tangkap anak puyu!!!!


      Dah dokek ngan kampuing hamba!!!

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. PUTRA SINGGORA / MAH 4 December 2018 at 14:37

      Dapat ku rasa peperangan semakin mumuncak!!!!

      Rehat dulu semua bro-bro terhebat!!

      KITA IKLAN DULU.

      Untuk sdri Mah yang tersayang, hayatilah lagu yang ku wassap ini, menjelang pertunangan kita pada 27 Disember nanti!(dah 2 kali aku hantar)

      Demi cinta ini
      Aku berjanji dengan hati yang suci
      Tak rela ku biarkan
      Dirimu terseksa dalam penantian

      Demi cinta ini
      Aku berkorban meniti perjuangan
      Bersamalah harungi
      Dugaan bercinta sehidup semati


      Seumpama bahtera
      Di samudera bergelora
      Menuju ke perhentian
      Dalam arus nan biru

      Abadikan cintamu
      Dengan titis keimanan
      Harumkan bunga kasihmu
      Dengan kesetiaan

      Demi cinta ini
      Aku berdoa semogakan terbina
      Mahligai kasih sayang
      Kini terlaksana dalam kebahagian

      Delete
    4. Silau bepinar panas berpanjang
      Cuacanya panas bermandi timba
      6 Disember aku ke rumah panjang
      Dapat jumpa Mas, bermain di rimba

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
  25. Aney!!! sattham muddadey.. yinni pambu punya worang

    ReplyDelete
  26. PUTRA SINGGORA / MAH 4 December 2018 at 14:37

    Dapat ku rasa peperangan semakin mumuncak!!!!

    Rehat dulu semua bro-bro terhebat!!

    KITA IKLAN DULU.

    Untuk sdri Mah yang tersayang, hayatilah lagu yang ku wassap ini, menjelang pertunangan kita pada 27 Disember nanti!(dah 2 kali aku hantar)

    Demi cinta ini
    Aku berjanji dengan hati yang suci
    Tak rela ku biarkan
    Dirimu terseksa dalam penantian

    Demi cinta ini
    Aku berkorban meniti perjuangan
    Bersamalah harungi
    Dugaan bercinta sehidup semati


    Seumpama bahtera
    Di samudera bergelora
    Menuju ke perhentian
    Dalam arus nan biru

    Abadikan cintamu
    Dengan titis keimanan
    Harumkan bunga kasihmu
    Dengan kesetiaan

    Demi cinta ini
    Aku berdoa semogakan terbina
    Mahligai kasih sayang
    Kini terlaksana dalam kebahagian

    ____________________________________________

    Utk Atok Gora:

    Aku turut doakan, Atok & Nek Mah bahagia
    Tak sangka sungguh cinta ko berdua mulia
    Semoga ke akhir hayat ko berdua kan setia
    Kalu nak minta bersilat, aku mmg bersedia

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  27. Ost Doe, usahlah ko cuba bermuslihat
    Ko ni belit2 tafsiran, secara tidak sihat
    Ayat 7 surah Ali-Imran cuba le ko lihat
    Ada ayat muhkamat & mutasyaabihat

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh


    هُوَ ٱلَّذِىٓ أَنزَلَ عَلَيۡكَ ٱلۡكِتَـٰبَ مِنۡهُ ءَايَـٰتٌ۬ مُّحۡكَمَـٰتٌ هُنَّ أُمُّ ٱلۡكِتَـٰبِ وَأُخَرُ مُتَشَـٰبِهَـٰتٌ۬‌ۖ فَأَمَّا ٱلَّذِينَ فِى قُلُوبِهِمۡ زَيۡغٌ۬ فَيَتَّبِعُونَ مَا تَشَـٰبَهَ مِنۡهُ ٱبۡتِغَآءَ ٱلۡفِتۡنَةِ وَٱبۡتِغَآءَ تَأۡوِيلِهِۦ‌ۗ وَمَا يَعۡلَمُ تَأۡوِيلَهُ ۥۤ إِلَّا ٱللَّهُ‌ۗ وَٱلرَّٲسِخُونَ فِى ٱلۡعِلۡمِ يَقُولُونَ ءَامَنَّا بِهِۦ كُلٌّ۬ مِّنۡ عِندِ رَبِّنَا‌ۗ وَمَا يَذَّكَّرُ إِلَّآ أُوْلُواْ ٱلۡأَلۡبَـٰبِ (٧)

    Dialah yang menurunkan kepadamu (wahai Muhammad) Kitab Suci Al-Quran. Sebahagian besar dari Al-Quran itu ialah ayat-ayat "Muhkamaat" (yang tetap, tegas dan nyata maknanya serta jelas maksudnya); ayat-ayat Muhkamaat itu ialah ibu (atau pokok) isi Al-Quran dan yang lain lagi ialah ayat-ayat "Mutasyaabihaat" (yang samar-samar, tidak terang maksudnya). Oleh sebab itu (timbullah faham yang berlainan menurut kandungan hati masing-masing) adapun orang-orang yang ada dalam hatinya kecenderungan ke arah kesesatan, maka mereka selalu menurut apa yang samar-samar dari Al-Quran untuk mencari fitnah dan mencari-cari Takwilnya (memutarkan maksudnya menurut yang disukainya). Padahal tidak ada yang mengetahui Takwilnya (tafsir maksudnya yang sebenar) melainkan Allah dan orang-orang yang tetap teguh serta mendalam pengetahuannya dalam ilmu-ilmu agama, berkata: Kami beriman kepadanya, semuanya itu datangnya dari sisi Tuhan kami dan tiadalah yang mengambil pelajaran dan peringatan melainkan orang-orang yang berfikiran. (7) 


    Dlm Quran kata hanya ada 2 jenis ayat
    Doe sengaja belit2, nak bagi kita gayat
    Kalu hadis palsu, Doe ni jadi periwayat
    Hati2 Doe usah sesal sepanjang hayat

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe.. In shaa Allah kita berdua bakal berjumpa di hadapan Allah untuk menerima penghakimanNya.

      Namun demikian, menuggu akhirat itu terlalu lama.

      Maka...

      Dengan Nama Allah Tuhan Yang Maha Berkuasa, Maha Mengetahui dan Maha Adil penghakimannya.

      Aku, hamba Allah yang memakai nama John Doe dengan ini bersumpah di atas nama Allah Yang Maha Berkuasa dan Yang Maha Adil, dan aku berdoa dan memohon kepada Allah, semoga di antara aku dan Kejora, pendusta ayat-ayat Allah yang sebenar di antara kami berdua, hendaklah diberikan kehinaan yang berat semasa di dunia lagi dan ditimpakan seberat-berat azab di akhirat kelak.

      Sekiranya aku adalah pendusta ayat-ayat Allah, maka Allah akan menimpakan seberat-berat penghinaan dan siksaan ke atasku semasa di dunia lagi supaya orang-orang beriman yang lain akan mengambil pengajaran daripadanya.

      Dan sekiranya yang mendustakan ayat-ayat Allah itu adalah Kejora, maka semoga Kejora ditimpakan siksaan itu.

      Tiada jalan keluar di antara kami berdua melainkan salah seorang mesti dibinasakan dengan sehina-hinanya pada 2019M / 1440H.

      Dan jadikanlah kebinasaan itu sebagai warta berita yang besar bagi seluruh negara Malaysia ini, sehinggakan kesemua manusia di ceruk-ceruk kampung juga dapat menyaksikan kebinasaan, penyiksaan dan penghinaan yang besar tersebut kepada pendusta ayat-ayatMu itu.

      Dengan nama Allah aku berdoa, bersumpah dan mengikat mati diriku dengannya, dan sekiranya cabaranku ini disambut oleh Kejora, maka Engkau ikat mati di antara kami berdua akan perjanjian ini.

      Aammin aamiin aamiin ya robbal a'lamiin.

      Sdr Kejora, sila ikatkan dirimu kepada sumpah di dalamnya. Kemudian kita sama-sama serah kepada Allah nasib diri kita. Salah seorang dari kita tak akan melihat fajar 1441H, sebaliknya akan menjadi warta berita seluruh negara pada 1440H.

      Silakan Kejora, walk ur talk sekiranya kamu orang yang benar.

      Apapun, sila pastikan pada detik kamu sedang melalui tempoh berputus asa kamu tidak akan menyalahkan aku kerana menjadi punca kamu ditimpa azab itu, dan sekiranya azab itu bakal menimpa aku maka aku juga tidak akan menyalahkan kamu sebagai punca kepada azab itu.

      Silakan Kejora.

      Delete
  28. Apa kata kalu sesekali kita memuji Kejora:


    Cian dia :


    Cikgu kejora ni pakar mate Tam
    Pantunnya hebat spontan bahasa
    Katanya ilmu semua dia khatam
    Orangnya hansome berbudi bahasa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pulau Kidak, ada bertanda
      Ikan semua, di karang indah
      Kalau tidak, ada berada
      Tak kan tempua, bersarang rendah

      Kah kaahh kaaahhh kaaahh kaahh

      Delete
  29. Orangnya hansome pekertii mulia
    Masa kat skolah dialah fenomena
    Ramai budak form 5 tergila-gila
    Kejora bo layan tak kena mengena


    ReplyDelete
    Replies
    1. Mahu berehat, hujan tengahari
      Lukah di padang, terbalik satu
      Apa muslihat, pujian kau beri
      Adakah udang, di sebalik batu

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
  30. Tahun ni dia tolak peksa kertas
    Pulang ke kampong jumpa sedara
    Orangnya rajin geraknya pantas
    Dialah harapan majukan nnegara

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikan kedera, ternakan di loji
      Meletup mercun, kelam biasan
      Tak kan Kejora, termakan puji
      Takutnya racun, dalam manisan

      Kah kaahh kaahhh kaahh kaahh

      Delete
  31. Orangnya warak kuatnya ibadah
    Isu hina Islam dia kan pintas
    Datuknya pula asal dari Kedah
    Pantangg undur musuh direntas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mudim dah gila, dirasuk syaitan
      Dikerah kemas, tolak ke kali
      Mungkin ku rela, masuk pakatan
      Menyerahkan Mas, tidak sekali

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh

      Delete
  32. Ayat2 yng ku beri itu semua jenis muhkamat
    Doe kilas putar belit, konon dia bijak teramat
    Sanggup didustakan Quran, asal PH selamat
    Tak takut ke ko Doe, balasan selepas kiamat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe.. In shaa Allah kita berdua bakal berjumpa di hadapan Allah untuk menerima penghakimanNya.

      Namun demikian, menuggu akhirat itu terlalu lama.

      Maka...

      Dengan Nama Allah Tuhan Yang Maha Berkuasa, Maha Mengetahui dan Maha Adil penghakimannya.

      Aku, hamba Allah yang memakai nama John Doe dengan ini bersumpah di atas nama Allah Yang Maha Berkuasa dan Yang Maha Adil, dan aku berdoa dan memohon kepada Allah, semoga di antara aku dan Kejora, pendusta ayat-ayat Allah yang sebenar di antara kami berdua, hendaklah diberikan kehinaan yang berat semasa di dunia lagi dan ditimpakan seberat-berat azab di akhirat kelak.

      Sekiranya aku adalah pendusta ayat-ayat Allah, maka Allah akan menimpakan seberat-berat penghinaan dan siksaan ke atasku semasa di dunia lagi supaya orang-orang beriman yang lain akan mengambil pengajaran daripadanya.

      Dan sekiranya yang mendustakan ayat-ayat Allah itu adalah Kejora, maka semoga Kejora ditimpakan siksaan itu.

      Tiada jalan keluar di antara kami berdua melainkan salah seorang mesti dibinasakan dengan sehina-hinanya pada 2019M / 1440H.

      Dan jadikanlah kebinasaan itu sebagai warta berita yang besar bagi seluruh negara Malaysia ini, sehinggakan kesemua manusia di ceruk-ceruk kampung juga dapat menyaksikan kebinasaan, penyiksaan dan penghinaan yang besar tersebut kepada pendusta ayat-ayatMu itu.

      Dengan nama Allah aku berdoa, bersumpah dan mengikat mati diriku dengannya, dan sekiranya cabaranku ini disambut oleh Kejora, maka Engkau ikat mati di antara kami berdua akan perjanjian ini.

      Aammin aamiin aamiin ya robbal a'lamiin.

      Sdr Kejora, sila ikatkan dirimu kepada sumpah di dalamnya. Kemudian kita sama-sama serah kepada Allah nasib diri kita. Salah seorang dari kita tak akan melihat fajar 1441H, sebaliknya akan menjadi warta berita seluruh negara pada 1440H.

      Silakan Kejora, walk ur talk sekiranya kamu orang yang benar.

      Apapun, sila pastikan pada detik kamu sedang melalui tempoh berputus asa kamu tidak akan menyalahkan aku kerana menjadi punca kamu ditimpa azab itu, dan sekiranya azab itu bakal menimpa aku maka aku juga tidak akan menyalahkan kamu sebagai punca kepada azab itu.

      Silakan Kejora.

      Delete
    2. Benarlah apa yang disebut saudara John,
      Ayuh KEJORA bersama kami!

      Sesekali tidak kami mendoakan kehancuran mu!

      Sungguhnya kami mahu kamu sedar dari kekhilafan!
      dan bergerak dalam barisan kebenaran.

      Delete
  33. Ada didengar, Islam bawah PH ada masalah
    Kerana jaga hati kafir Islam jadi pecah belah
    Menteri bagi hukum, hingga ada yg berbalah
    Apa ler gila, khalwat tertutup dikira tak salah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    وَلَا تَلۡبِسُواْ ٱلۡحَقَّ بِٱلۡبَـٰطِلِ وَتَكۡتُمُواْ ٱلۡحَقَّ وَأَنتُمۡ تَعۡلَمُونَ (٤٢)

    Dan janganlah kamu campur adukkan yang benar itu dengan yang salah dan kamu sembunyikan yang benar itu pula padahal kamu semua mengetahuinya. (42)

    (Surah al-Baqarah, ayat 42)


    Dgn cara kr'jaan skrg, hancur lah Islam nanti
    Fatwa dan hukum, depa buat sewenang hati
    Dikatakan tak salah dan sokong pulak LGBT
    Tak kan ler keadaan ini Doe tak rasa simpati

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di atas sana, pada 2 tempat kedua-duanya pada 16:46 saya telah mengikat diri saya kepada perjanjian kebinasaan dan kehancuran sekiranya saya mendustakan ayat-ayat Allah. Ia adalah sebagai respon kepada Kejora yang asyik melambai-lambai kepada saya mengajak berdebat dengannya pada ketika saya jelas tidak berminat melayan si bodoh yang terdesak mahukan perhatian ini.

      Ini di atas ni pada 17:15 Kejora masukkan posting lain pula tanpa berani mengikatkan dirinya kepada sumpah laknat ke atas pendusta.

      Saya kira tidak yakinnya Kejora kepada kebenaran dirinya adalah bukti nyata dia sendiri tahu dirinya seorang pendusta.

      Kepada Kejora, ketahuilah bahawa sekalipun kamu melarikan diri daripada mengikat dirimu dengan sumpah laknat denganku, tetapi setiap pendusta dan ahli fitnah tetap tidak akan dapat lari daripada penghakimanNya pada hari kebathilan itu dilenyapkan.

      Kebathilan itu pasti akan lenyap demi memberikan laluan kepada zaman baru untuk menjengah dan zaman fitnah ditinggalkan bersama-sama para ahli fitnah yang bersemadi di dalamnya.

      Kamu tak akan dapat melepaskan diri.

      Segala rahsia akan terbongkar...
      Takkan dapat lagi berpura-pura...
      Kerana ia akan terjadi...
      Ia akan pasti tiba...

      2019M / 1440H in shaa Allah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. Sudah lebih sejam berlalu. Kejora yang dikenali gemar memperolok-olokkan akhir terbungkam tidak berani meletakkan dirinya di bawah penghakiman laknat Allah sebagaimana yang saya lakukan.

      Buat Kejora, GN dan yang sama waktu dengan kalian. Ketahuilah bahawa sesungguhnya kesemua para pendusta mengetahui di dalam hati mereka bahawa mereka adalah pendusta.

      Ada dua perkara yang memberikan motivasi kepada mereka untuk berterusan berdusta.

      Yang pertama ialah kerana ada sebahagian manusia yang percayakan pendustaan mereka. Mereka adalah orang-orang yang bingung atau disebut sebagai ruwaibidhah. Mereka bingung kerana tidak dapat menilai di antara yang benar dan yang bathil.

      Motivasi kedua kepada mereka ialah sangkaan mereka bahawa mereka akan bebas berdusta sehingga dunia kiamat. Di sinilah letaknya salah sangka mereka. Sebelum dunia kiamat umat Nabi Muhammad saw akan melalui zaman terakhir mereka iaitu 'zaman khilafah manhaj nubuwwah'.

      Alasan mengapa mereka masih dibiarkan bersukaria berdusta, memfitnah dan mengadu domba ialah kerana kita masih berada di zaman kedua terakhir iaitulah zaman fitnah. Apabila kita telah melangkah masuk ke zaman baru, fitnah itu telah pun lenyap dan ahli-ahli fitnah telah pun tiada di kalangan umat untuk meneruskan usaha mereka berdusta, memfitnah dan mengadu domba.

      Pendustaan mereka bakal terbongkar pada hari berlakunya PERTEMPURAN KLIMAKS. Hari itu bakal menjadi cut off date di antara zaman fitnah dan zaman baru. Selesai PERTEMPURAN umat akan memulakan fasa melangkah ke zaman baru. Petunjuk menunjukkan bahawa Malaysia, negara Islam di ufuk Timur bakal menjadi negara pertama umat Islam di dalamnya melangkah keluar dari zaman fitnah.

      Ketika PERTEMPURAN berlaku separuh jalan, mereka dan bahkan semua pengikut mereka bakal sedar bahawa di dalam PERTEMPURAN itu mereka bakal mengalami ketewasan mutlak. Walaubagaimanapun mereka tidak akan dapat lari daripadanya. Apabila PERTEMPURAN telah bermula ia akan diselesaikan sehingga ia benar-benar selesai.

      Di antara tempoh mereka mula sedar bahawa mereka bakal tewas dan tidak punya jalan keluar, dengan tempoh mereka benar-benar ditewaskan secara mutlak, mereka akan benar-benar berputus asa.

      Mereka yang akan membawa PERTEMPURAN dengan pasukan yang benar itu ke KLIMAKS dan mereka yang akan cuba melarikan diri di pertengahan jalan PERTEMPURAN itu berlangsung. Walaubagaimanapun mereka tidak akan dapat melarikan diri dan tetap akan tewas di penghujungnya.

      Pada hari itu manusia akan menyaksikan secara nyata maksud hakikat di sebalik pepatah / kata nasihat 'sesal kemudian benar-benar tiada gunanya'.

      2019M / 1440H in shaa Allah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  34. Mana Fucktun bingai, dah sunyi tiada berita
    Tak kah ler dia kerja, sampai ke malam buta
    Dah kecut pelir kah, itu jahanam bahlol unta
    Mari ler masuk blog ini, boleh juga jual aota

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  35. Ke mana dia menghilang Fucktun cikai ciput
    Kemain lagak hero, tidak padan tulang reput
    Ada hati mau lwn Kejora, ilmu pun sejemput
    Dibuat pantun mcm keta cabuk, jln semput2

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  36. Fucktun tua renta perangai pulak busuk keji
    Duit ada banyak tapi tak ingat nak tunai haji
    Dada dia kosong masa kecil malas mengaji
    Cari pasal dgn Kejora, asyiik kena sekeh taji

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  37. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  38. Fucktun megah diri tidak padan kurang ilmu
    Kemain dgn Kejora ada hati dia nak bertemu
    Pantun2 taik dia itu, orang tengok rasa jemu
    Tetapi cikgu Kejora, semua suka sbg tetamu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  39. john doe 4 December 2018 at 18:53

    Sudah lebih sejam berlalu. Kejora yang dikenali gemar memperolok-olokkan akhir terbungkam tidak berani meletakkan dirinya di bawah penghakiman laknat Allah sebagaimana yang saya lakukan. 
    ...............................................................................................................................................................................................................................................................
    Ketika PERTEMPURAN berlaku separuh jalan, mereka dan bahkan semua pengikut mereka bakal sedar bahawa di dalam PERTEMPURAN itu mereka bakal mengalami ketewasan mutlak. Walaubagaimanapun mereka tidak akan dapat lari daripadanya. Apabila PERTEMPURAN telah bermula ia akan diselesaikan sehingga ia benar-benar selesai. 
    ..........................................................................................................................................................................
    __________________________________________

    Apa ke benda Doe ko sebut itu pertempuran
    Bertempur lwn kafiir, itu yg dituntut Al-Quran
    Tapi ko, puak kafir pulak, yg dibuat sandaran
    Bila lagi Doe nko nak dpt hidayah kesedaran

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Gaya ko bercakap spt keadaan nko ni penat
    Ibarat genggam bom tangan tertekan punat
    Membicara ayat2 Allah itu, hukumnya sunat
    Apa kejadah, sampai nak bersumpah laknat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Cara takbur nko itu bukan gaya org beriman
    Main bilang jam pulak ada mirip kpd Suman
    Tak kan melatah teruk, sikit je kena tikaman
    Usah le sesama Islam ko nak berdendaman

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  40. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  41. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  42. Fuyooo..kan dah betul telahan seluruh rakyat Msia yang waras..pastinya menteri kasut hitam akan menafikan kata2 yang telah diluahkannya di parlimen tempoh hari, berkaitan dengan isu 1MDB nak di dalam silibus MP sejarah nanti.

    Apa nak heran..ini bukannya dia pertama dia spin dan u-Turn bila dah kena balun kaw2 dengan rakyat Msia, khususnya DS Najib dan DS Ahmad Maslan.

    Di samping tu, sorang prof Sejarah dari majlis profesor negara telah menghentam dia secara tegak2 dan menganggap menteri tu hanya bersikap subjudis terhadap kes yang masih belum dibicarakan lagi. ia seolah2 memaksakan agar DS Najib ni dijatuhi hukuman bersalah oleh mahkamah.

    Kesia pihak media..ak pasal2 dah kena tuduh olehnya kerana memutar belitkan kenyataan tersebut..sedangkan mereka hanya melaporkan apa yang telah diucapkan oleh menteri kasut hitam tu.

    Agak2nya..menteri ni lupa tak yang segala ucapannya t dah dicatat dalam hansard parlimen..aap2 pun..buat apa lah kita nak berasa heran..menteri2 Rejim haprakan ni dengan aktiviti spin, U-Turn dan putar belit kenyataan memang langsung tak boleh berpisah bhai !!!!

    ReplyDelete
  43. Assalamualaikum bro John dihormati
    Kojola jenis ular tak reti
    Sumpah laknat paling ditakuti
    Sudah gerun nampak cemeti!

    Kejola pembohong a real nut
    Menggigil diminta sumpah laknat
    Rasa macam terhempuk coconut
    Kerusi letrik ditekan punat!

    Kenapa tak berani nak sumpah sama?
    Sebab pembohong hanya nak glamour
    Jahil konon bijak agama
    Ajak bersumpah terus selsema!

    Keluar ayat fahamnya tidak
    'ostat' kojola perangai budak
    Nak tiru John Doe tapi keladak
    Ayat apa sesuai mak badak?

    Ayat Quran dia kopipes
    Kojola bangsat anak iblis
    Patut dibuang ke Sungai Lipis
    Jealous buku Fan Tun tulis!

    Banyak songeh nak lepas diri
    Takut nak sumpah..bro John steady
    Ilmu bro John, kojola iri
    Berlagak hebat tetapi kedi!

    Dengan bro John dia nak lawan
    Bro John tangki..kojola cawan
    Macam bosnya M.O. One
    Tak habis sekolah, lagak ilmuwan!

    Wahai kengkawan..kojola palat
    Takut bersumpah..dimakan ulat
    Bro John lafaz, kojola terkulat
    'TELO' terjuntai tak lagi bulat!

    'BODO' betul ini kojola
    Minum 'MILO' dikata cola
    Ajak bersumpah terus gila
    berjalan bogel tak pakai tuala!

    Kojola pasti dimakan sumpah
    Tak lama lagi..nahas dah tempah
    Ramai berdoa, ramai menyampah
    Mampoilaa lu kojola sampah!

    ReplyDelete
  44. Saidara Fan Tun your pantun always the best : ). Jgn tak tau, Kejora skrng dah mengelupur kena tibai kaw2 dgn kenkawan dan puak PH. Tu Kejora ada kat ujong bpxing ring, tengah dok tegok air, lsp lap peluh di muka dan molot. Mengelupor kena maki dgn FanTun, MelayuTanahSelatan,JanesDean,kena syarah dgn Tuan John Doe dan duserang kengkawan di Blog Tuan Budin hari ni.
    Ooi Kejora, da jatuh terdudok ke tertiarap..hahahaha kena pukolan maur left and right. Hihihihihi

    ReplyDelete
  45. Mengaku bijak konon agama
    Tapi selalu cerita senggama
    Mencarut memaki paling utama
    Kojola munafik tak siapa terima!

    John Doe tafsir,kojola pun hendak
    Tapi ke laut isinya tadak
    Kah..kah..kah..menjerit, bertandak
    'ostat' apa perangai budak!

    Carut,mencarut lepas tu Quran
    Ini kojola, kera bajingan
    Tak berani sumpah, masih tak jeran
    Pulak ajak bro John gandingan!

    Dah rasa kalah nak buat baik
    Cuba berlembut konon nak tarik
    Ini kojola pemakan taik
    Dibantai,ditutuh tak serik serik!

    Jom jumpa, kata nak pelangkong
    Janganlah lari pahlawan kangkong
    Baju silat pakai ke bengkong?
    Ajaklah GN, mungkin nak dokong!

    Haiya..kojola..lu manyak aksi
    Ciakap busat semua tak leti
    Lagak BM, tapi lu teksi
    Tiewnasing lu, bila mau matii?

    Keh..kehh..kehh..keh..





    ReplyDelete
  46. Thank you my dear Sis Khatijah
    Kojola munafik wajib diterjah
    Sis dah bagi penampar gajah
    Terkedu terus berbirat wajah!

    Adat Melayu kojola tak patuh
    tali silatulrahim sepatutnya teguh
    Sengaja bermusuh nak kasi jatuh
    Mencarut,memaki dia bersungguh!

    Di mana gendang begitulah tari
    Dia mencarut kita memaki
    Kengkawan disini dia dah iri
    Hati hitam sentiasa berdengki!

    Ayat Al Quran bro John tafsir
    Kojola perlekeh bergolek di pasir
    Menjerit umpama terkena buasir
    hamba sahaya berlagak Wazir!

    Dengan Pak Othaman teramat iri
    Sebab Pak Othaman dua isteri
    Kojola ilusi syok sendiri
    Tak siapa yg nak, walaupun free!

    Siang malam dia ilusi
    Konon 'gadis' sentiasa di sisi
    Yg ada gigi,air liur basi
    'cikgu' atau pengumpul besi?

    Sejak Putramerdeka,ini orangnya
    Mengaku pendekar,tapi mak nyonya
    Cakap besar, memiliki dunia
    Kad Tg Rambutan, dia yg punya!

    Pak Suman takde dikata lari
    Kojola biol tidak terperi
    Setiap saat melilau mencari
    Takut dibantai.. Bulu berdiri!

    Keh..keh..keh..keh...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...