Saturday 29 December 2018

PERHIMPUNAN AGUNG BERSATU PERLU BUAT KETETAPAN TOLAK DAHULU KEMASUKAN AHLI2 PARLIMEN UMNO


Salah satu isu yang menimbulkan kegelisahan di kalangan ahli-ahli Bersatu, malah mula menampakkan keretakan dalam Pakatan Harapan ialah berkenaan lompat parti yang melibatkan Ahli Parlimen dan bekas pemimpin-pemimpin UMNO.


Kecenderungan itu yang nampaknya makin ketara sejak-sejak akhir ini tidak dinafikan telah menyebbabkan ada pemimpin Bersatu di peringkat bahagian mulai resah dan tidur tak lena memikirkan kedudukan mereka.


Dengan kemasukan Ahli Parlimen dan bekas pemimpin UMNO itu ke dalam Bersatu, yang kita tahu semuanya adalah kalangan yang kaya dan banyak duit, mereka pasti dengan mudah menguasai teraju kepimpinan Bersatu dan mampu menewaskan pejuang-pejuang asal yang kebanyakannya hanyalah berdarjat "biasa-biasa saja".


Tambahan lagi, dengan kedudukan sebagai Ahli Parlimen atau Adun misalnya, jika mereka bertanding melawan Ketua Penaja Bersatu sedia ada, kelebihan kedudukan itu memang sesuatu yang tidak boleh dinafikan.


Dalam waktu yang sama, kemasukan Ahli Parlimen UMNO ke dalam Bersatu pula, secara tidak langsung telah menimbulkan kecurigaraan banyak pihak dalam Pakatan Harapan sendiri kepada Tun Mahathir Mohamad selaku Perdana Menteri.


Ia dilihat sebagai usaha Perdana Menteri untuk mengukuhkan lagi kedudukannya dengan tujuan bertapak lebih lama di di kerusi Perdana Menteri.


Logiknya, tidak perlu sama sekali bagi Tun Mahathir untuk menambah-kukuhkan kedudukannya kerana melalui sokongan Ahli Parlimen PKR, DAP, Amanah, Bersatu dan Warisan di Sabah sedia ada pun sudah memberikannya keselesaan sebagai Perdana Menteri.


Lagi pula, Tun Mahathir hanyalah Perdana Menteri sementara selama dua tahun saja sebelum mengikut perjanjian akan menyerahkan jawatannya itu dalam tempoh dua tahun kepada penggantinya, Anwar Ibrahim.


Maka, untuk apa lagi bagi Tun Mahathir perlu menguatkan kedudukannya melalui kemasukan Ahli Parlimen UMNO ke dalam Bersatu?


Untuk itu, dalam Perhimpunan Agung Tahunan atau PAT Bersatu buat kali kedua ini, tambahan lagi parti itu sudah menjadi kerajaan ketika itu, perwakilan Bersatu wajib membangkitkan perkara ini dalam topik perbahasan serta menjadikannya suatu ketetapan parti.


Mereka perlu membangkitkannya dengan meletakkan syarat bahawa bagi bekas pemimpin UMNO yang mahu menyertai Bersatu selepas UMNO hilang kuasa, harus ada tempoh tertentu mereka tidak boleh memegang sebarang jawatan dalam parti.


Sebaik-sebaiknya tempoh yang perlu diletakkan ialah SELAMA DUA TAHUN.


Dalam tempoh tersebut, mereka hanya boleh menjadi ahli biasa saja dalam Bersatu dan mesti menyokong kepimpinan Bersatu sedia ada di peringkat bahagian.


Begitu juga bagi bekas Ahli Parlimen UMNO yang keluar parti, meskipun sudah ada yang diterima sebagai ahli Bersatu, perwakilan PAT kali ini juga wajib membangkitkannya dengan meletakkan syarat mereka mesti menjadi Ahli Parlimen Bebas SELAMA DUA TAHUN terlebih dahulu sebelum boleh memohon untuk menyertai Bersatu.


Mana-mana permohonan untuk menyertai Bersatu sebelum tempoh dua tahun mesti ditolak terlebih dahulu.


Tempoh dua tahun adalah paling memadai untuk menguji kesetiaan, tahap kesabaran dan keikhlasan mereka melompat parti daripada UMNO kepada Bersatu yang kini sudah menjadi kerajaan.


Dalam tempoh dua tahun itu juga, selain mampu memberi keselesaan kepada Ketua-Ketua Bahagian Bersatu sedia ada menjalankan tanggungjawab mereka atau menghadapi pertandingan sesama sendiri pada 2019 akan datang, bahkan dalam tempoh itu juga sudah pun berlaku peralihan kuasa daripada Tun Mahathir kepada Anwar.


Hanya dengan meletakkan syarat DUA TAHUN ini saja akan menampakkan kepimpinan Bersatu benar-benar ikhlas terhadap pejuang-pejuang asal parti mereka, juga menampakkan keikhlasan Tun Mahathir dan Bersatu untuk menunaikan janji menyerahkan jawatan Perdana Menteri kepada Anwar sebagaimana yang sudah dipersetujui.


Jika ini dapat dijadikan ketetapan dalam PAT kali ini, bukan saja Pakatan Harapan akan terus kukuh untuk menghadapi PRU15 akan datang, malah nama Tun Mahathir sendiri akan terus harum mewangi sebagai Perdana Menteri benar-benar menepati janjinya. (ShahbudinHusin 29/12/2018)

118 comments:

  1. Jangan campur lah hal dalaman parti lain. Diorang dah bincang bab ni dalam majlis presiden. Taulah diorang menguruskan parti dia. Pkr urus undi parti pun kelam kabut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa yang tuan larang campuri hal dalaman parti lain itu?

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Tun M ambil alih baru 7 bulan dah nampak kebangkitan/kesejahteraan semula Malaysia sebagai negara disegani & dihormati seluruh dunia.

      Dunia malam tadi menyaksikan 'greener pastures, more promising oppotunitues awaiting us in the near future for this blessed land & nation' apabila suasana di Putrajaya bergelimangan dgn linangan cahaya kehijauan seolah-olah curahan air dari langit menjadikan bumi menjadi subur menghasilkan limpahan rezeki tak putus2 Rahmat Illahi.

      Belum pun cukup 2 tahun, yg pihak PKR terkinja-kinja, terjerit-jerit, terlompat-lompat beruk mau cepat2 DSAI rampas kuasa, Apa Ker Hal, takut kempunan lagi ker.,,...??

      Delete
    4. Encik Othman, apa yang tulis ni? Matanglah sedikit.

      Delete
    5. This comment has been removed by the author.

      Delete
    6. Terima kasih & maaf.

      Sejujurnyam itu yg jelas bila saya lihat sikap prejudis Rafizi, BeDol Sani Terkapar-kapar, BeDol Johari & janda genit Nurul Izzah membentan-membawa diri lepas jawatan konon hanya untuk memberi muka & laluan buat Rafizi setelah konpirasi menjatuhkan Azmi Ali gagal. Pakaii nampak strategi "langkah kajang' sekali lagi tak direstui Illahi.

      Tun M ambil alih baru 7 bulan dah nampak kebangkitan/kesejahteraan semula Malaysia sebagai negara disegani & dihormati seluruh dunia.

      Dunia malam tadi menyaksikan 'greener pastures, more promising oppotunitues awaiting us in the near future for this blessed land & nation' apabila suasana di Putrajaya bergelimangan dgn linangan cahaya kehijauan seolah-olah curahan air dari langit menjadikan bumi menjadi subur menghasilkan limpahan rezeki tak putus2 Rahmat Illahi.

      Belum pun cukup 2 tahun, yg pihak PKR terkinja-kinja, terjerit-jerit, terlompat-lompat beruk mau cepat2 DSAI rampas kuasa, Apa Ker Hal, takut kempunan lagi ker bang non.,,...??

      Delete
    7. Syabas lah diucap kpd sdr Mahligai Seni
      Dia belasah Suman, cara depan & berani
      Jgn dibiar Suman barua berak sana sini
      Dia asyik bawa masuk sampah berguni2

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    8. Budin....Baik kou cakap betul2....ahli2 bersatu yang gelisah atau kou yang sebenarnya berada di dalam keresahan dan kegelisahan....takut abam kempunan jadi PM ekk....

      Delete
    9. Punyalah munafik si Kejora, dia dari pencacai 'bogus warrior' tiba2 jadi katak melomoat kat puak2 bang non yg selama ini dia kutuk siang malam sebagai peliwat.

      Ketahuilah....

      Kejora menggigil ketakutan bila saya jemput dia datang ke Putrajaya malam ini bersama-sama dgn keluarga saya menyaksikan acara gilang gemilang kerajaan PH "Putrajaya Bermandikan Cahaya" yg juga akan disertai Tun M & isterinya jam 11:00 nalam nanti.

      Dulu bukan kemain lagi dia mencarut isteri saya. Tapi dia kini nyata pengecut untuk bertanggung jawab di atas kelancangan mulut biadabnya.

      Kejora benar2 Pengecut...!!

      Delete
    10. Ini saksi mata menunjukkan bukti betapa Kejora seorang pendusta, pembohong lagi pengecut......

      john doe 24 December 2018 at 22:06
      Pak Othman,

      Camnalah pak Man boleh percaya dengan si kaki gebang kaki temberang ni.

      3 kali adalah jumlah maksimum seseorang itu boleh dimaafkan akibat penipuan yang sama. Tidak ada kali ke-4.

      Saya kira kali ke-4 ini sekiranya Kejora tidak hadir, ia bukanlah kerana ia menipu dan memperdayakan pak Othman tetapi kerana Kejora telah pun ditimpa apa yang ia perolok-olokkan dan demikan ia sememangnya tidak berkesempatan untuk bertemu pak Othman.

      Kejora sedang kehabisan alasan untuk terus beralasan, tanda ia sebenarnya sudah tidak lama untuk diberikan 'pengecualian abadi' untuk terus beralasan.

      Kejora telah pun diberikan nasihat dan peringatan. Kejora benar-benar sedang menjalani tempoh.

      Innalillahi wainna ilaihi raji'un.

      Kepada Kejora dan ahli keluarganya; asal kelak jangan cakap John Doe tak payung.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    11. Wooit..Wak suman...nak divert dan alih perhatian pengunjung2 blog ni ke haah??

      Kami kat sini dah muak lagi bosan dengan telatah Wak Suman yang langsung tak matang tu seperti yang ditegaskan oleh mahligai seni.

      Balik2 citer nak cabar Anon, Kejora berkaitan pertemuan tu..takkan lah Wak ni dah tua2 bangka macam ni pun tak paham2 lagi..orang tak nak layan Wak dengan cabaran bodo tu lah ..buang masa dan tenaga aje beb !!!!

      Wak kena lah berlapang dada..sekarang ni Bersatu dah umpama parti yang telurnya dihujung tanduk ..bila2 masa saja boleh berdentum jatuh dan berkecai, serupa humpty dumpty tu.

      Sebab tu lah..beriya2 macam nak gila memujuk MP2 UMNO melompat ke dalamnya...tapi sayangnya tak berapa nak dilayan sangat oleh mereka.

      Kesian kan ye Wak...ini dah serupa hidung tak mancung, pipi tersorong2 pulak kan...dah tentu lah Wak setuju sangat kan ????

      Delete
    12. Hey TongGeng....

      Kau sedar tak apa kau cakap? Selama ini yg divert dgn bahan ciplak sampah yg kau longggokkan tuu, aper, haaaaaa....???

      Apa kau ingat kau saja ada lesen untuk berbuat demikiankah....??

      Alang2 menyelok pekasam, kenapa kami tidak boleh bersama membaham, fahammmmmm.....???

      Delete
  2. 1. Hak Bersatu untuk menerima atau tidak 'katak2' UMNO khususnya Ahli Parlimen dan DUN. Saya percaya Majlis Tertinggi Bersatu terdiri daripada pemimpin yg menjiwai sokongan akar umbi. Lantas seandainya majoriti akar umbi tidak dapat menerima pelarian UMNO maka MT wajar mentaati keputusan jemaah.

    2. PH tidak ditadbir Bersatu sahaja. Majlis Presiden adalah pembuat keputusan. Menerima 'katak2' UMNO ke dalam Bersatu, selagimana tidak menganggu gugat persefahaman, persetujuan & permaufakatan parti-parti PH selaku parti pemerintah, adalah dialukan.

    3. PKR, DAP, Amanah & Warisan mempunyai hak menyuarakan pandangan mengenai 'katak2' UMNO. Bersatu sebahagian dari PH. Malah Bersatu parti terakhir menyertai PH yg diasaskan PKR. Maka adalah amat tidak wajar untuk Bersatu berbesar kepala & mendabik dada seperti UMNO sebelum ini dalam mengendalikan rakan-rakan.

    4. MT Bersatu mempunyai pilihan untuk terus menerima 'katak2' UMNO & mengangkat mereka ke jawatan namun kehilangan sokongan akar umbi yg bekerja keras berbekalkan dana & kudrat sendiri memenangkan calon Bersatu PRU14 lalu ATAU menerima 'katak2' UMNO sebagai proksi yg menyokong dasar-dasar PH sahaja.

    Keputusan di tangan Dr Mahathir Mohamad

    ReplyDelete
    Replies
    1. SAUDARA E AH, SAYA SOKONG TULISAN TUAN!

      Delete
    2. Tun M ambil alih baru 7 bulan dah nampak kebangkitan/kesejahteraan semula Malaysia sebagai negara disegani & dihormati seluruh dunia.

      Dunia malam tadi menyaksikan 'greener pastures, more promising oppotunitues awaiting us in the near future for this blessed land & nation' apabila suasana di Putrajaya bergemilangan dgn linangan cahaya kehijauan seolah-olah curahan air dari langit menjadikan bumi menjadi subur menghasilkan limpahan rezeki tak putus2 Rahmat Illahi.

      Belum pun cukup 2 tahun, yg pihak PKR terkinja-kinja, terjerit-jerit, terlompat-lompat beruk mau cepat2 DSAI rampas kuasa, Apa Ker Hal, takut kempunan lagi ker.,,...??

      Delete
    3. Encik Othman, takkan salin dan pindah (copy paste) sahaja...

      Delete
    4. Takperm asal ori idea sendiri tidak menciplak idea orang lain,

      Lagipun alang2 menyeluk pekasam.... sdra Budinpun dah biarkan Kejora, TongGeng, Justice League bermaharaja lela copy paste, WHY NOT.....??

      Delete
    5. Othman Ahmad ini satu manusia yg tak faham kuasa majoriti, tak faham perjanjian, tak faham amanah. Manusia seperti ini tidak layak dipertanggungjawabkan jawatan

      Delete
    6. Syabas lah diucap kpd sdr Mahligai Seni
      Dia belasah Suman, cara depan & berani
      Jgn dibiar Suman barua, berak sana sini
      Dia asyik bawa masuk sampah berguni2

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    7. Jumlah besar tak mestinya menang jika tidak direstui oleh Illahi.

      Rasulullah SAW dgn jumlah kecil dapat mengalahkan ribuan Arab musyrik dalam perang pertama (perang Badar) sejarah Islam.

      Begitu jua Tun M & Bersatu - ini semua dgn izin & keberkatan Illahi.

      Delete
    8. E AH...Takkan kau baru perasan yang Wak Suman ni sorang yang tak faham bahasa dan apa makna kuasa majoriti dalam sistem demokrasi.

      Kalau kau nak tau..dia ni jenis cai Bersatu yang menyokong mengkhinzir buta kepada pengerusinya tu...apa saja yang kuar dari mulut mantan PM ke 4 tu ditelannya bulat2 tanpa sikit pun tapisan, walaupun dia ada sedar benda tu tak betul.

      Jadi kami setuju sesangat dengan kau yang mengatakan Wak Suan ni bukan lah sorang yang boleh dipertanggungjawabkan dalam mana2 parti politik di negara ni, khususnya Bersatu.

      Dulu pun masa dalam UMNO, dia pun dianggap liabiliti bukan aset lagi kepada parti keramat tu..sebab tu lah dia ditendang keluar secara tak kehormat.

      Kini..kelakuan yang sama masih dibawa ke dalam Bersatu...nampak gayanya, kalau ramai lagi orang2 macam ni memenuhi Bersatu, alamat lah hayat parti tu takkan bertahan lama...setuju kan bhai????

      Delete
    9. Hey TongGeng....

      Kau sedar tak apa kau cakap? Selama ini yg divert dgn bahan ciplak sampah yg kau longggokkan tuu, aper, haaaaaa....???

      Apa kau ingat kau saja ada lesen untuk berbuat demikiankah....??

      Alang2 menyelok pekasam, kenapa kami tidak boleh bersama membaham, fahammmmmm.....???

      Delete
  3. KOMEN KETIGA HANTARAN INI:

    Saya SANGAT bersetuju dengan tlisan Saudara Shahbudin. Perkara ini perlu diberi perhatian oleh ahli Bersatu.

    Syabas Saudara Shahbudin.

    ReplyDelete
  4. Hi Budin. Apa nak sibuk sangat ni! Ini negara democratic, mereke boleh masuk Bersatu jika mematuhi syarat syarat. PKR ini bukan parti Melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini negara demokratik? Kalau begitu, kenapa tuan marah kepada Saudara Shahbudin? Hormatilah kedekratikan itu.

      Delete
    2. Kamu tak tahu ke kemasukan parti itu ada lah hak budibicara pemimpin parti? Pemimpin boleh terima atau tak terima.

      Dan sesiapa saja boleh keluar pendapat di mana2 sahaja. Melainkan di tempat2 yang ha nya hli sahaja yang boleh hadir.

      Habis, ko nak menyibuk dengan mengata begitu di sini, apasal?

      Delete
    3. Maaf silap eja - kedekratikan (kedemokratikan). Heheheee

      Delete
  5. Siapa Budin tu..
    TDM lebih tahu strategis politiknya.
    Believe it or not believe it?
    Tengok sendiri nanti episod lanjut from TDM.
    Budin makin meroyan nanti.
    Hahaha....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang macam saudara inilah pernah duduk ramai dalam UMNO sehingga UMNO tumbang. Mereka sokong membawa rebah. Sekarang tuan pula nak rebahkan PH dengan sokongan tanpa ada sedikit pun keberanian memberi pendapat yang "bertentangan" (dalam hemah).

      Delete
    2. 1321, ko tak tahu ke di negara2 diktator pun ada rakyat yang keluar suara. Beza nya dengan negara demokrasi, diktator akan lokap depa yg bersuara tak memasal.

      Ko memang otak kecik - bukan otak lobak, tapi otak kecik.

      Ko tulis pun "Believe it or not believe it?" Sapa ngajor ko begitu?

      Dah lah menulis bodoh, mengetawakan Budin pulak. Hanchai.

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. Arjuna/Kejora bongok....,

      Diktator tak letak/bersara dgn sukarela. Diktator penghujung hayat mati dibunuh, dipenjarakan, hidup dalam tahanan rumah atau hidup dalam buangan dgn keadaan dicemuh hina serta mengaibkan seantero dunia.

      Apakah Tun M menerima nasib sedemikian....??
      Yg jelas, beliau terus dilimpah rahmat Illahi...,!!

      Delete
    5. Minta perhatian teman2 seperjuangan
      Juga semua pengunjung blog....

      Memandang saya masih berada di ibukota, saya seru & cabar Kejora berjumpa saya hari ini atau esok jika dia benar2 jantan sejati bukan pengecut sembang kacang putih di alam maya saja.

      Dia hanya perlu nyatakan bila, waktu & tempat. Segala pembiayaan kos perjalanan, makan minum, penginapan-obat-rawatan di hospital saya tanggung.

      Delete
    6. Kami rasakan Tun Madey dah dapat menghidu dan mengagak apa yang bakal berlaku padanya andai kata jawatan PM ke 8 jatuh ke tangan Bang non nanti.

      Dah pasti lah , segala salah lakunya dalam banyak kes seperti FOREX, PERWAJA, BBMB, MEMALI bakal dibongkar semula dan dibawa ke muka pengadilan.

      Baru lah rakyat tau betapa besarnya peranan Tun dalam kes2 tersebut dan kita biarkan sistem kehakiman berjalan tanpa sebarang halangan oleh sesapa pun.

      Wak Suman..jangan lah terlalu mendabik dada dan konfiden sangat Tun takkan terkait dengan isu2 tersebut..kita tengok aje lah bila Bang Non naik jadi PM ke 8 nanti.

      Tak mustahil...hari ni Bang Non mengangkat sumpah sebagai PM ke 8 di hadapan YDPA, esoknya terus diarahkannya untuk membongkar segala salah laku dan ketirisan Tun selama mana dia bergelar PM dan dibawa ke muka pengadilan secepat mungkin..baru lah kita tau apa nasib yang bakal menimpa Tun tu...setuju kan Wak ????

      Delete
    7. Begini sajalah, cakap banyak tak ada gunanya kalau tak diterjemahkan dgn 'action'.

      Apa kata engkau saja gantikan tempat kejora yg pengecut itu bersemuka dgn aku untuk buat perhitungan siapa benar siapa klentong -
      Amacam, berani.....??

      Oh yer, kau pun masih berhutang dgn aku tak berani muncul di Padang Merbuk tahun sudah, kan kan kan....???

      Delete

  6. Setuju dan sokong - TOLAK DAHULU KEMASUKAN AHLI2 PARLIMEN UMNO.

    Terutama yang ada bau Najib (selalu berdekatan dengan nya). atau berbau Geng Najib (selalu mengencing Geng Najib bila dia terkeseng keseng nak menjilat Najib).

    Sebagai MP depa ada hak bercakap di Parlimen, di rekod dalam Hansard, di lapor berita.

    Silap haribulan kot dep kata sesuatu yang "tak kena" dengan penndirian PH, mengelirukan rakyat. Bahaya.

    Take your time, Bersatu. Dah puas hati depa "clean", bahru terima masuk.

    Awas: Never get the bloke yang pakai nama Geng Najib near you by a mile.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak setuju langsung...kalau melambat2 dan melewat2kan kemasukan MP2 UMNO ni ke dalam Bersatu, dah tentu lah Tun bakal menerima padahnya nanti.

      Ini akan memberi signal kepada MP2 ni bahawa Tun tak serius menerima mereka ke dalam Bersatu...dan tak mustahil mereka akan berpaling kepada Bang Non dan PKR pulak. Bukan sikit jumlah mereka tu..dah hampir 36 orang beb!!!

      Cuba bayangkan kalau kesemuanya masuk PKR dan dicampur dengan MP2 PKR yang setia pada Bang Non, lu orang kira lah jumlah MP2 PKR nanti.

      Takkan lah Tun nak lepaskan peluang keemasan ni yang datang bergolek tanpa dimintanya...yang datang sekali aje seumur hidup. Rsanya..Tun tak sebodoh tu untuk menolak kemasukan mereka tanpa tangguh2 lagi.

      Jangan nanti..nasi sudah menjadi bubur dan dah tentu lah menyesal kemudian langsung tak de gunanya untuk survival Tun Dan Bersatu.

      Kesimpulannya..Tun takde pilihan lain dan terpaksa lah menerima mereka semua dengan serta merta.

      Ingat...Bang Non pun ada perancangannya dan kalau Tun alpa aje...dah tentu lah dia pula akan mengambil kesempatan tersebut. Jangan pulak nanti..Tun berputih mata, menangis tak sudah kalau kalau Bang Non mencekut mereka masuk dalam PKR.

      Kalau itu berlaku...dah tentu lah umpama Tun dan Bersatu menggali lubang kubur politik mereka sendiri bhai...sanggup ke Tun menghadapi dilema tu haaah????

      Delete
    2. Geng Naib yang sentiasa menjilat Najib takda hak memberi pendapat langsung berkenaan dasar parti Bersatu dan PH.

      Sebab dia sentiasa menjilat Najib, pendapat nya penuh dengan pekong Najib, bau busuk, menanah.

      Kalau dia hadir di acara di anjurkan Bersatu atau PH, bangun aje nak cakap, di baling selipar - di budaya Aab, baling selipar sangat menjatuhkan maruh.

      Walau pun nate' itu bukan ada maruah pun.

      Delete
    3. Sesah, jgn tak sesah si pendusta & pengecut Kejora musibat. Tak ada maaf bagi dia lagi. Dia hanya mendatangkan kerusakan saja, mencucuk jarum, melaga-lagakan orang, hipokrit,......!!

      Delete
  7. Apasal nak tolak pulak kemasukan MP2, ADUN2 serta ahli2 UMNO dalam Bersatu???

    Bukan kah itu lah perancangan yang sedang dibuat oleh Tun Madey untuk memperkukuhkan Bersatu dad menambahkan MP2nya dalam parlimen selama ni.

    Kita semua maklum, Bersatu ni kan UMNO 3.0...DNA parti keramat tu masih pekat dan kental dalam diri pemimpin2nya, khususnya Tun Madey dan Din Pagoh. Ingat senang2 aje ke nak buang terus DNA tu dari badan mereka.

    Bani Melayu...sangat2 menyokong jika Bersatu menerima terus mereka tu semuanya ..kalau boleh tanpa tapisan demi kelangsungan agenda ketuanan melayu di negara tercinta ni.

    Kita pun lebih maklum, denagn MP seramai 16 orang tu, dah tentu lah Tun Madey tak dapat kawalan mutlak ke atas kerajaan dan parlimen. Bayangkan kalau MP2 UMNO + MP2 Warisan + MP2 PKR yang setia kepada Azmin digabungkan denagn MP2 Bersatu..dah tentu lah suara mereka semakin kuat kedengaran dalam parlimen dan ini akan menjadi benteng kepada melayu mengekang pengaruh Tokong Kit Sial dan DAPigs, Bang Non serta kartel Pizi.

    Amanah ..takde masalah, Mat Syabu kan lalang..dia dan MP2nya akan menyokong tim yang paling banyak MP2 dalam parlimen...dan tim tu ialah Tun Madey.

    Jadi..isu yang dibangkitkan oleh Tn. Budin tak timbul langsung. Tak de keperluan untuk Tun dan Bersatu membuat ketetapan tersebut..lagi pun diorang semua nak masuk Bersatu pun bukan kerana dipaksa atau diugut, tapi atas kerelaan mereka sendiri.

    Jadi apa lah yang Bang Non dan DAPigs nak jeleskan jika mereka masuk Bersatu..yang penting PH bertambah MP2nya dan mendapat majoriti2/3 dalam parlimen. Dah tentu lah. Dapigs dan PKR pun bakal merasa tempias positifnya jika MP2 tu masuk Bersatu.

    Jangan lah Bang Non terlalu takut sangat kepada bayang2 yang diciptakannya sendiri dan diputarkan oleh konco2nya seperti Pizi, Jo Bedul serta Dol Sani tu...jawatan PM ke 8 tu takkan ke mana. Sepatutnya..Bang Non ni patut banyakkan bersabar dan menghitung hari saja ....dan perbanyakkan solat hajat agar Tun berlembut hati dan tak mensailangnya sekali lagi dari jawatan tu seperti tahun 1998 dulu. Kalau disailang pun...redha aje lah..itu kan dah ketentuan Ilahi...betul tak ???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apasal nak tolak?

      Kpd orang lain, aku akan jawab berhemah.

      Kpd kamu, aku kata: it's none of your damned bloody business.

      Ada Faham? Ngarti? Comprendo? Wakaru? Maronong? Gubladoo kuplabapakkamu?

      Delete
    2. Geng Najib yang sentiasa menjilat Najib,

      Ko kutuk ler pemimpin PH. Semua orang tau Najib dah beyond kutuk. Olely otw to penjara. 10-20 tahun beb.

      39 tuduhan. 2-3 aje yang sangkut, berbelas tahun ler dia bersemayam di penjara Sg Buluh.

      Delete
    3. Itu belom kira DoJ USA extradite dia, bicarakan dan penjarakan di sana.

      Najib = MO1 = Kleptocrat terbesar di dunia, kata depa. Depa pernah extradited pemimpin Ukraine, bicarakan dan penjarakan di US atas korapsi ha nya berpuluh juta US. Inikan "misappropriation of 1MDB funds and money laundering" oleh Al Jibo, kata depa.

      Tapi, mesti selesai penjara di Malaysia dulu. Nampak nya mati di penjara ler si Klepto.

      Delete
    4. Nak tanya lah..ada ke korang tengok DS Najib dalam keadaan berduka lara, depressed, sedih..tak de kan.

      Malah dia tetap ceria dan menikmati hidupnya dengan penuh gembira bersama2 keluarga tercinta. Kau takkan lah tak terbaca ulasan2nya dalam FBnya setiap hari berkaitan isu2 semasa negara..syok juga berkongsi pandangannya kan !!!

      Kau tak terfikir ke kenapa dia bersikap begitu...dah tentu lah kerana dia merasakan segala pertuduhan terhadapnya tu adalah sengaja direkayasa semata2 kerana dendam kesumat oleh mantan PM ke 4 yang begitu marah dan kecewa bila segala permintaannya ..cth. seperti pembinaan jambatan bengkok dan sokongan DSNR tak diberikan kepada Mokrez Botak semasa pemilihan KP dan VP UMNO dulu tak dipenuhinya.

      Yang kami pelik sangat ialah..kenapa lah kau dan cai2 haprak kat blog ni begitu konfiden bahawa DSNR akan kalah dalam perbicaraannya nanti...sekarang ni pun, takkan kau masih tak sedar AG dan konco2nya masih pening kapla dan terkial2 mereka2 bukti yang takde.

      Kau ingat cara macam ni boleh lekat ke pertuduhan2 terhadap DSNR tu...tarak punya beb!!!!

      Apa tah lagi..dengan TS Shafiee Abdullah yang menjadi peguam utamanya, memang tak de harapan langsung lah Rejim ni nak menang ..tak caya..kau tengok aje lah nanti bhai !!!!

      Delete
    5. Tak tunjuk muka sediah?

      AQmboimak ai, berepa pelakun masyhor di dunia dah melatih dia sypaya sentiasa senyum bila keluar rumah.

      Tak kisah baru lepas di baling piring dek mak badak. Pssst, ada nampak tanda lekk di dahi mak badak - kekkadang piring tu pusing balik ke dia, mcm apekenama alat orang Maori di New Zealand.

      Delete
  8. mula jarum ckp tun taknak serah jawatan pd anwar. fitnah orang tua tu, muhyiddin dah tegaskn. skang jarum pulak konon terhegeh2 nk amek perompak/ pencuri umno masuk bersatu tanpa penilaian waras siapa yg layak d terima mcm la tun takde otak nk menilai? dah 2 kali fitnah dan bersangka buruk. knapa la busuk perot ko ni budin? knapa la ko letak ayat pd mulut org.tua tu. renti kn perangai al-juban & os-sotong yg ko amek dr mentor2 ko tu. dosa kering.. bukan kami tak faham modus operandi blog ko ni. melihat pd cara ko lepaskn komentar fitnah & sampah pun kami dah faham knape ko perkukn kejora, gn & seangkatan beterusan ada dlm blog ko ni. budin.. jgn cunning sgt. allah perhati bukan ayat kita, rupa kita, pakaian kita, tapi seketul daging dlm diri kita. hati & akal mesti bersih budin. niat kna sentiasa baik. tak payah la ko nk mngajar org tua tu mcm mana nk uruskn parti & negara. tak payah la ko nk turn-over minda pembaca d sini klu hati busuk. agak2 ko sapa yg letak pemimpin d tampok kuasa? simpan la ko punya as-sotong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aiseh brader, katsekolah ko tak belajor paragraphing ke?

      Ko sekolah mana dulu?

      Perenggan, brader, perenggan.

      Ko tulis semua selonggok, sapa nak baca. Yang selalu selonggok tu, tahi. Ayam ke, kucing ke, gajah ke, selalu nyan selonggok.
      \
      Manusia mcm Geng Najib tu berak berteraburan. Itu pun aku tak baca banyak.

      Delete
    2. Adon Bilivit..Harap kau tak ambik hati dengan komen GMN tu..dia memang macam tu sejak dulu lagi, tak boleh nak dibuat apa lagi beb !!!

      Cuba kau bayangkan...sambil dia menaip, sambil meneguk ketum berperisa ubat nyamuk...sebab tu lah komen2 dia memang tak de kelas langsung, tak menjawab soalan serta keluar dari tajuk perbincangan...sampai membuatkan pengunjung2 blog ni bosan dan meluat teramat2 sangat.

      Ada sorang lagi kawannya..iaitu Wak Suman, pun macam tu jugak tapi lebih teruk lagi. Kau abaikan aje dia..anggap dia tak ujud dalam blog ni..abis citer bhai!!!!

      Delete
    3. Waaaaaaa coba patronizing kpd Adon apekenama tu yer, gENG nAJIB YANG SENTIASA MENJILAT nAJIB.

      Kau pandai membayangkan minum ketum yer? Dah selalu buat, ker?

      Komen takda kelas? Komen kamu takda logik, mala takda h sense pun, Mamat.

      Akibat asyik menjilat Najib.

      Delete
  9. Mcm nie je Lah budin, mu beritahu Anwar, sebagai President jgn terlalu byak dgn kuasa discretion Mau pun prerogative hinggakan PKR tak ubah seperti Parti Milik Keluarga.

    Boleh? Then again, mana kamu blh, kerana Prejudice yg kamu hadapi ketika ini, tak lain, dedak Yg Utama.

    Budin, suatu ketika dulu, kamu di lihat Sgt bijak, Akan tetapi lately, kamu terlalu sempit pemikiran Dan penyampaian

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabenarnya kamu yang terlalu sempit pemikiran Dan penyampaian, Mamat yang pelik ejaan nama.

      Betui ke bapak kau kasi nama begitu dulu?

      Not my business? Kamu pun no usiness mengata Budin begitu.

      Delete
    2. Sdra syaariezakaria...Majoriti kat blog ni setuju dengan ulasan kau tu..it makes a lot of sense.

      Iye lah..kalau dilihat dari senario politik semasa, memang sudah terang lagi bersuluh betapa Bang Non ni dan PKR ni ada lah parti anak beranak, saling tak tumpah seperti parti tokong Kit Sial dan DAPigs tu.

      Baru2 ni kita dikejutkan dengan perletakan jawatan VP PKR iaitu Nurul Izzah, si janda berhias yang diangaukan oleh Muhjahat tu. Rakyat mati2 ingatkan ia adalah manifestasi Nurul yang begitu kecewa dengan isu lompat parti tu, tapi rupa2nya ia hanya lah satu topeng yang didalangi oleh Bang Non untuk mewajarkan perlantikan Pizi Sotong sebagai VP PKR menggantikan Nurul.

      Bayangkan..kalau anaknya Nurull pun boleh dikorbankan dan dijadikan bidak dalam percaturan politiknya..apa tah lagi orang lain yang takde sebarang pertalian darah kekeluargaan..lagi lah mudah dipergunakannya dan diperkudakan sesuka hati.

      Tengok aje lah ..Bang Non masih tak puas hati bila Pizi yang ditajanya untuk melawan Azmin dalam pemilihan timbalan presiden PKR, kalah..jadi dia membalas dendam dengan melantik pengerusi2 PKR negeri2 dari kalangan orang2 kepercayaannya..yang ramai ternyata tewas dalam pemilihan jawatan2 penting dan utama PKR tempoh hari.

      Semua ni dilakukan semata2 untuk menyekat pengaruh Azmin dan kartelnya dari terus berkuasa dalam PKR..tapi satu aje yang mungkin dia terlupa...Azmin dapat backing yang amat kuat dari tun Madey, dah tentu lah tak semudah itu untuk Bang Non nak neutralizekan pengaruh Azmin dalam PKR.

      Aku tak nak komen apa2 berkaitan perubahan sokongan 360% Tn. Budin tu...tapi dah tentu lah ada sesuatu yang menguntungkannya jika berbuat demikian..kalau tak takkan lah dia berubah secara drastik macam tu. Mungkin apa yang diterima sekarang ni tak cukup lebat..dah tentu lah dia akan mengendeng kepada pihak yang sanggup memberi lebih banyak lagi..biasa lah kan, itu adalah lumrah dalam persada politik dewasa ni kan !!!

      Delete
    3. GMN....

      Sesah, jgn sama sekali berhenti sesah spesi pendusta & pengecut Kejora TongGeng musibat.

      Spesi begini dah tersesat jauh menyimpang asyik memutar balik fakta &;berterusan menghasut menggugat kestabilan & kesejahteraan rakyat & negara.

      Tak ada maaf bagi soesi jahanam yg hanya mendatangkan kerusakan, mencucuk jarum, melaga-lagakan orang, hipokrit,.......!!!

      Delete
  10. mahligai seni 29 December 2018 at 13:41

    Encik Othman, takkan salin dan pindah (copy paste) sahaja...


    Othman Ahmad29 December 2018 at 13:51

    Takperm asal ori idea sendiri tidak menciplak idea orang lain,

    Lagipun alang2 menyeluk pekasam.... sdra Budinpun dah biarkan Kejora, TongGeng, Justice League bermaharaja lela copy paste, WHY NOT.....??


    E AH29 December 2018 at 14:09

    Othman Ahmad ini satu manusia yg tak faham kuasa majoriti, tak faham perjanjian, tak faham amanah. Manusia seperti ini tidak layak dipertanggungjawabkan jawatan

    __________________________________________

    Kasihan Suman barua, bapok hindu meenaci
    Mahligai Seni & E AH tampil keji dia dan caci
    Baru ler dia tahu, yg dia tu ramai orang benci
    Agaknya kotey dia dah sentap, tinggal seinci

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng Najib yang sentiasa menjilat Najib,

      Ko tak berani balas komen2 aku yer?

      Ok, aku rest, nanti masuk lagi, balun kamu lahi.

      Kao kao.

      Delete
    2. Sesah, jgn tak sesah si pendusta & pengecut Kejora musibat. Tak ada maaf bagi dia lagi. Dia hanya mendatangkan kerusakan saja, mencucuk jarum, melaga-lagakan orang, hipokrit,......!!

      Delete
    3. Punyalah munafik si Kejora, dia dari pencacai 'bogus warrior' tiba2 jadi katak melomoat kat puak2 bang non yg selama ini dia kutuk siang malam sebagai peliwat.

      Ketahuilah....

      Kejora menggigil ketakutan bila saya jemput dia datang ke Putrajaya malam ini bersama-sama dgn keluarga saya menyaksikan acara gilang gemilang kerajaan PH "Putrajaya Bermandikan Cahaya" yg juga akan disertai Tun M & isterinya jam 11:00 nalam nanti.

      Dulu bukan kemain lagi dia mencarut isteri saya. Tapi dia kini nyata pengecut untuk bertanggung jawab di atas kelancangan mulut biadabnya.

      Kejora benar2 Pengecut...!!

      Delete
    4. Suman iblis, tepi gantang punya melukut
      Lembik, ibarat terendam air punya biskut
      Ternyata si tua bapok ini sangat penakut
      Habis semua, anak cucu cicit, dia angkut

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    5. Mana dia udah pergi Suman kepala batu
      Agak nya, dia tak tahan, Kejora asyik latu
      Dia takut Kejora, macam takut kan hantu
      Smlm dihimpunnya habis anak menantu

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    6. This comment has been removed by the author.

      Delete
    7. Minta perhatian teman2 seperjuangan
      Juga semua pengunjung blog....

      Memandang saya masih berada di ibukota, saya seru & cabar Kejora berjumpa saya hari ini atau esok jika dia benar2 jantan sejati bukan pengecut sembang kacang putih di alam maya saja.

      Dia hanya perlu nyatakan bila, waktu & tempat. Segala pembiayaan kos perjalanan, makan minum, penginapan-obat-rawatan di hospital saya tanggung.

      Delete
  11. Open Letter to Geng Najib (short one) -

    Wahai Geng Najib yang sentiasa menjilat Najib,

    Rentikan ler menjilat Najib tuh.

    Kamu tak akan dapat apa2 selain dadak haram yang di keji masyarakat Malaysia.

    Tak lama lagi dia dan mak badak masuk penjara. Apa ko nak buek?

    Bertubat ler. Pergi mesjid, mengaku depan Tok Imam kau akan berhenti menjilat Najib sebab dia mencuri wang rakyat RM2.6 billion di 1MDB.

    Katakan kamu sedor itu salah dan minta maaf ke hadrat Allah SWT mengagongkan Kleptokrt teresar di dunia.

    Ok?


    ReplyDelete
    Replies
    1. Sesah, jgn tak sesah si pendusta & pengecut Kejora musibat. Tak ada maaf bagi dia lagi. Dia hanya mendatangkan kerusakan saja, mencucuk jarum, melaga-lagakan orang, hipokrit,......!!

      Delete
    2. GMN...nampak gayanya terserlah sangat ketakutan kau tahap dewa terhadap pengaruh insan yang bergelar mantan PM ke 6 tu beb !!!

      Apa taknya..posting hari ni takde sikit pun kena mengena dengan DSNR..tapi kerana ketakutan yang maha dahsyat tu, kau masih mengaitkannya dengan apa yang berlaku dalam Bersatu ni.

      Sepatutnya..kau membalun lah Tun Madey yang kini nampak terkemaruk sangat nak mengkidnap MP2 UMNO ke dalam partinya tu untuk mengimbangi pengaruh PKR dan DAPigs dalam PH.

      Rasanya itu lebih bermaruah dari kau nak mengaitkan DSNR dalam kemelut yang melanda Bersatu sekarang ni. Konpom punya Tun Madey takkan berani mengeluarkan keputusan agar MP2, ADUN2 serta ahli2 UMNO tidak diterima berhijrah ke dalam Bersatu...padanya hijrah itu perpaduan, hijrah tu pengorbanan.. dalam menerima saudara2 UMNO 2.0 ke dalam Bersatu..UMNO 3.0.

      Bersatu takkan lama bertahan dalam persada politik negara tanpa pengorbanan dari UMNO 2.0 tu..dan itu lah yang disedari oleh Tun Madey dan Din Pagoh dari dulu lagi.

      Cinta dan kasihnya Tun kepada UMNO masih tetap bersemi dalam jiwa raganya...tak mungkin dia begitu mudah melupakan parti yang telah mengayakan anak2 serta kroni2nya sepanjang bergelar PM ke 4 selama 22 tahun tu...mana kan tidak...ular yang menyusur akar takkan hilang bisanya...sebusuk2 daging, dicincang, dimasak akan dimakan jugak bhai!!!!!

      Delete
    3. Lebih teruk dari otak lobak, otak kangkung ler kamu. Tak faham pun bahawa di apa2 pos pun, ada relevan menyebut penjangak klepto negara itu.

      Btw apa itu DSNR? Orang yang jadi pencuri, perompak dan pelanun boleh di gelar Datuk ker? Penjilat Najib mcm kamu sahaja yang buat begitu, rakyat jelata gelar dia ha nya Najib, ada yang panggil dia Al Jibo, terutama di blogs.

      Delete
    4. "mengkidnap MP2 UMNO"? Lebih teruk dari otak kangkung, otak lembu ler kamu.

      Tak baca bahawa mereka yang cabut lari dari Umno yang dah lingkup, pemimpin nya Wak Jahid tak reti memimpin, dia sendiri kata dah ada 5 puak dalam Umno sekarang, depa fedap, keluar, ada 12 yang jadi MP bebas bekah ahli Umno sekarang.

      Jangan makan kangkung banyak sangat, kamu jadi bodoh tak terhingga. Benar2 otak lembu.

      Delete
    5. "sebusuk2 daging, dicincang"?

      Kau mengaku Umno dah busuk. Macam daging usuk, yer?

      I rest my case.

      Delete
  12. aku bg komen utk bacaan budin, budak2 tak d galakkn baca. & aku bukan brader ko, jgn menyemak. apsal? ko ni budin ke?? klu ko budin, apsal ko tukar nama budin?? ke ko keje tukang taip budin? klu ko bukan budin, pegi main jauh2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adon Bilivit..Tabik lah kat kau beb !!!!

      Kalau macam tu punya bahasa yang dah kau hamburkan kat GMN tu..dan dia masih tak paham2 lagi...tak tau lah nak cakap macam mana lagi.

      Kira mukanya tu jenis muka tebal 10 inci yang langsung tak de sikit pun perasaan malu dalam dirinya..kau henjut, sindir, maki hamun lah berapa tan pun, dia takkan terkesan punya bhai..dah memang dia dilahirkan macam tu..kita nak buat macam mana lagi lah...menghabiskan boras dan masa aje kau nak tegur dan betulkan orang macam ni !!!!

      Delete
    2. Adon,

      Kau pun otak kangkong ker? Komen kpd Budin tak boleh di balas? Kau mata buta ker? Kan ada di tulis "Reply" di bawah tiap2 komen tuh. Untuk Budin balas? Bak kata Najnib, KEPELA BAPAK KAU.

      Delete
    3. GN,

      Muka tebal 10 inci? Kamu muka langsung takda maruah, takda air muka, muka yng bila di tenung, kosong, macam gambar di dinding tinggal frame nye ajer, tarak muka manusia di gambar itu.

      betulkan orang macam kau? Tak boleh. Incorrigible. Masukkan ke dalam penjara 20 tahun bersama Najib, keluar nnti lagi kuat menjilat Najib sebab di dalam tak dapat menjilat, cell lain jauh dari satu sama lain.

      Delete
  13. Mr syed albodin.
    Tuan.

    Mlayu mahukan pemimpin yg bijak pandai dan yg benar, bkn yg kaki pembelit dan kaki kencing.

    Tugas utama sebagai pemimpin mlayu memperkasakan mlayu dan islam ..
    Bila mengurus kaum mlayu pemimpin yg mlayu pakat jadi seropa kayu.
    Bila mengurus agama islam pemimpin dok kencing sambil menyelam.
    Hangko kira tengok, mandeka dah 60 tawon mlayu tetap mundog dan ketingalan .
    Mlayu maseh tidak mendapat hak yg sewajarnya sebagai tuang rumah dan sebagai tuang tanah kedawong.
    Yg mlayu mendapat jadi koli cina dari moda sampe toa dan sampe mampuih.
    Pemimpin mlayu jadi baruwa cina sampe kemampuih..
    Pemimpin mlayu coma pandai hina kaum sendiri konon mlayu balog liat dan mlayu mudah lupa.
    Islamnya bukan yg tulen tapi islam baka.

    Masa nak pilehan raya mlayu yg balogliat dan mudahlupa dan islam nya islam baka juga yg hangpa cari ....memang celaka dan memang haramjadah
    Pemimpin mlayu jadi kayoo seluroh keturonan dan pemimpin islam yg konon tulen islamnya pong kayoo seluroh keturonan..
    Sapa yg jadi mudah dlm hidopnya dan sapa plak yg jadi lupa pada bangsa keturonanya.
    Tepok dade tanya selere .
    Mlayu yg dok bawah tetap beselere menghirop kuah ..belaksa-laksa.
    Kwah kwah kwah kwah .haaa tepok..
    Pakat gelak dan bertepok sampe mampuih..
    Mlayu tetap menang sorak kampong laman habih kena juai termasok tuang romah dan tuang tanah kedawong..
    Kwah kwah kwah hirop kuah...


    ReplyDelete
    Replies
    1. Minta perhatian teman2 seperjuangan
      Juga semua pengunjung blog....

      Memandang saya masih berada di ibukota, saya seru & cabar Kejora berjumpa saya hari ini atau esok jika dia benar2 jantan sejati bukan pengecut sembang kacang putih di alam maya saja.

      Dia hanya perlu nyatakan bila, waktu & tempat. Segala pembiayaan kos perjalanan, makan minum, penginapan-obat-rawatan di hospital saya tanggung.

      Delete
    2. Untuk makluman En Othman Ahmad saya percaya budak Kejora ni dari spesis "sotong" tanpa telor, jadi sudah tentu bukan dari spesis "jantan"...

      Delete
    3. Nampak gaya begitulah - dah sejam berlalu tak ada pun Si Kejora pengecut respond,

      Delete
    4. Hahaha hohoho hihihi

      Well said, Labu. Amat tepat kata2 kamu - budak Kejora ni dari spesis "sotong" tanpa telor, jadi sudah tentu bukan dari spesis "jantan"...

      Dia Mak Nyah, kot, asyik menjilat Najib.

      Delete
  14. Semakin parah nampaknya penyakit Budin "takut" terlepas habuan dedak dari Pak Sheikh. Semenjak kebelakangan ini tak henti henti asik mempersoalkan tentang perlantikkan Pak Sheikh aka aljuburi sebagai PM ke8

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oleh kerana itu,

      Minta perhatian teman2 seperjuangan
      Juga semua pengunjung blog....

      Memandang saya masih berada di ibukota, saya seru & cabar Kejora berjumpa saya hari ini atau esok jika dia benar2 jantan sejati bukan pengecut sembang kacang putih di alam maya saja.

      Kejora hanya perlu nyatakan bila, waktu & tempat. Segala pembiayaan kos perjalanan, makan minum, penginapan-obat-rawatan di hospital saya tanggung.

      Delete
    2. Memang logik lah kalau kos ubat , rawatan dan sebagainya tu Wak yang tanggung...bukan ke Wak yang nanti bakal masuk sepital bila dah " kena" kaw2 punya dengan kejora@Anon nanti.. takkan lah pulak dia yang nak bayar untuk Wak...sendiri kena, sendiri bayar lah..tak gitu Wak Oooo????

      Delete
    3. Apa kata engkau saja gantikan tempat kejora yg oengecut itu berani.....??

      Delete
    4. Wooiit Wak Suman !!! Kalau dengan kejora tu pun, Wak tak lepas..ada hati nak cabar saya pulak...jangan buat lawak bodo lah kat sini..boleh tak Wak?????

      Delete
    5. Kepala banak engkau -;Apa yg tak lepas, berak kau taik tak lepas sebab takottt, kan kan kan....??

      Begini sajalah, cakap banyak tak ada gunanya kalau tak diterjemahkan dgn 'action'.

      Apa kata engkau saja gantikan tempat kejora yg pengecut itu bersemuka dgn aku untuk buat perhitungan siapa benar siapa klentong -
      Amacam, berani.....??

      Oh yer, kau pun masih berhutang dgn aku tak berani muncul di Padang Merbuk tahun sudah, kan kan kan....???

      Delete
    6. Tak setuju dgn komen Labu kali ini, di atas.

      Setuju dan sokong udin tak minat Pak Sheikh jadi PM ke 8.

      Peliwat, 2 kali di dapati salah meliwat dan di penjara, seorang bekas convict, mana boleh jadi PM.

      Delete
  15. Melayu ni terkenal dgn adat, smpai sanggup mati anak, jgn mati adat. Kata pepatah dedulu! Kalau pergi rumah orang, Kita mesti hormat Tuan rumah and play by their rules or we do not go there at all! Sedih jugak tengok pengunjung blog ni yg overreacted at times dgn admin punya artikel sampai ada yg maki maki. Tegur sikit sikit jer la kalau x suka atau Cari blog yg mengikut citarasa sendiri.

    One more thing, kenapa org melayu ni suka berpuak puak terutamanya bila Ada kuasa. Dulu sblum pru, PH nampak solid and have a common goal. Bila dah menang lain pulak jadinya. Kalau Kita tengok cina mmg solid, tolak mca Dan pilih dap, sebelum pru sama, Dan selepas pru pun mereka x berpecah. Melayu? Dlm Pakatan sendiri pun dah jadi berapa puak? Can we stick to our original plan and progress to the next level? Rebuilding our nation and strengthen ties within ourselves? Kalau bertelagah sesama sendiri, what do we expect to gain?

    Nobody is perfect, so is Mr admin. Let him be..hormatilah Tuan rumah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sdra Macy...Kami setuju dengan pendapat kau beb !!!

      Dari dulu lagi, kami di blog ni sntiasa meraikan perbezaan pandangan dan pendapat dari setiap pengunjung blog Tn.Budin ni....tapi isunya bila Admin mengeluarkan posting posting yang tidak sehaluan dengan pemikiran mereka, maka cai2 tegar ni langsung tak boleh terima apa yang cuba disampaikan tu..mereka ternyata hanya mengupas apa yang tersurat tanpa cuba mendalami apa yang tersirat di belakangnya.

      Takkan lah kau tak perasan, apa saja komentar yang tak sehaluan dengan pandangan mereka, akan dihentam dan dibalun kaw2...seolah2 mereka saja yang betul dan orang lain salah..langsung tak boleh berlainan pendapat dengan mereka. Cth. yang paling ketara ialah Wak Sumn dan GMN.

      Nampak seolah2 mereka memaksakan kita semua di sini agar menerima bulat2 saja pandangan mereka tanpa tapisan..takkan lah kita nak buat macam tu..betul tak????

      Sebagai orang yang berakal dan berminda waras, dah tentu lah kita takkan menjadi seperti mereka yang terlalu taksub mengkhinzir buta dengan pemimpin2 tertentu seperti Tun Madey dan Bersatunya..dia tu bukan lah sesuci mana hingga tak boleh ditegur dan diusik langsung.

      Jadi tersangat2 lah setuju agar kita meraikan perbezaan pendapat di blog ni, jangan terlalu taksub hingga menjumudkan pemikiran kita dan menjadikan kita robot yang suisnya dicontrol oleh pemimpin2 tersebut.

      Kadang2...semangat agree to disagree dalam sesuatu isu tu WAJIBlah menjadi pegangan kita semua..baru lah kita sama2 nampak ..There's a light at the end of the tunnel...tak gitu bhai????

      Delete
    2. Macam bagus seyyy si TongGeng ayat akhir dia.

      Begini sajalah, cakap banyak tak ada gunanya kalau tak diterjemahkan dgn 'action'.

      Apa kata engkau saja gantikan tempat kejora yg pengecut itu bersemuka dgn aku untuk buat perhitungan siapa benar siapa klentong -
      Amacam, berani.....??

      Oh yer, kau pun masih berhutang dgn aku tak berani muncul di Padang Merbuk tahun sudah, kan kan kan....???

      Delete
    3. Kali ini baru aku setuju dengan tulisan kau.
      Cuba kau keluarkan pendapat kau tentang apa yang ditulis oleh Budin, bukan menyimpang kalain arah.
      Kau tulis kat sini jangan mengkhinzir buta sokong pemimpin tertentu tapi yang kau menjunjung tinggi pemimpin yang rasuah dalam umno tu apahal pulak?
      Kalau begini lah cara nya kau menulis, memang aku respek tapi kalau kasi start menyimpang dari apa tajuk yang Budin tulis, aku akan mula maki hamun kau balik

      Delete
    4. Waspada sdr melayutanahselatan.

      Nanti kang ada musibat2 memutar belit konen bernas sdr sebagai menghentam saya, takhal sdr tujukan khas untuk si TongGeng.

      Banyak kali dahh Kejora TongGeng Najib buat kerenah musibat seperti itu.

      Apapun, syabas & tahniah kerana tak putus2 berjuang demi negara & bangsa.

      Salam perjuangan.

      Delete
  16. Aku senyum² je. Korang mungkin ingat aku ni budak hingusan. Otai jugak lah beb.

    Setakat ni bacaan dan jangkaan aku betul² belaka tentang orang ni orang tu. Sorilah to say loudly, DSAI Tak kan jadikan PM. Sori ye Budin.

    Hahahaha.. aku bukan je bagi pendapat aku kat dalam blog Budin ni, aku juga vokal dalam MK, MC atau FMT terutama bila aku melawan hujah dengan pendapat kaum chauvanist.

    Salah kasik hentam, betul kasik sokong tapi masih menghormati perbezaan pandangan.

    Hahaha.... Kita tengok ye budin, sape kena sape.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sdr Unknown,

      Saya juga telah beberapa kali menyatakannya. Kini saya akan menyatakannya sekali lagi selepas Shahbudindotcom telah menjadi suara Anwar Ibrahim.

      DSAI tidak mempunyai kelayakan untuk menjadi PM dan dia tidak akan menjadi PM.

      Sebaik-baik perkara baginya ialah mengumumkan secara terbuka ia melepaskan terus keinginannya untuk menjadi PM dan melepaskan terus Tun M daripada perjanjian untuk berundur selepas 2 tahun dan menyerahkan kerusi PM kepadanya. Dengan berbuat demikian, ia akan memberikan ketenangan jiwa kepadanya selepas lebih 2 dekad jiwanya sakit memikirkan 'bilalah aku dapat menjadi PM'.

      Sekiranya dia masih menyimpan niat dan azam mahu menjadi PM, azam itu sendiri akan menjadikan dirinya terus-menerus tidak keruan dan tidak mampu bersabar. Ia sendiri pun tahu ia tidak punya daya tahan sabar untuk menunggu sehingga Mei 2020.

      Orang-orang lain mungkin menganggap saya seorang pembenci Anwar. Terpulang kepada mereka, tetapi saya melihat diri saya sebagai seorang sahabat Anwar yang sedang menasihatinya apa yang saya lihat terbaik untuknya ketika 'sahabat-sahabatnya' yang lain hanya mahu membawa kebinasaan kepada dirinya apabila mereka mahu ia secara menjadi PM.

      Kesemua mereka yang sedang menolak DSAI ke hadapan untuk segera menjadi PM adalah orang-orang yang berkepentingan dan mereka mahu DSAI lekas menjadi PM sebab mereka sudah mengira-ngira untuk merasai 'habuan' yang mereka fikir mereka akan dapat nikmati mereka apabila DSAI menjadi PM. Mereka semua bukanlah orang-orang yang jujur dengan DSAI. Nasihat dan perancangan mereka untuk DSAI adalah demi kepentingan diri mereka sendiri.

      John Doe pula adalah sebaliknya. Sama ada DSAI menjadi PM atau tidak menjadi PM, John Doe tidak akan mendapat atau kehilangan sebarang kepentingan peribadi ataupun habuan.

      Demikianlah juga sekalipun John Doe adalah seorang ahli pasukan Tun M, sama ada Tun M kekal menjadi PM sehingga tempohnya tamat ataupun ia dijatuhkan sebelum itu, John Doe juga tiada sebarang kepentingan peribadi dan tidak akan kehilangan apa-apa.

      John Doe sedang menasihat sdr Anwar apa yang terbaik untuk sdr Anwar daripada apa yang sedang 'kelihatan pada pandangan' John Doe. John Doe yang sebenarnya ikhlas kepada sdr Anwar ketika sahabat-sahabat di sekelilingnya hanya sedang membawanya ke arah kebinasaan.

      John Doe sedang menasihati Sdr Anwar disebabkan Sdr Anwar masih lagi menjadi ahli pasukan Tun M, sama seperti John Doe.

      Walaubagaimanapun sebaik sahaja sdr Anwar melangkah keluar daripada pasukan Tun M dan menjadi ahli mahupun pemimpin pasukan lawan, maka John Doe tidak lagi akan menasihati sdr Anwar, sebaliknya John Doe akan kekal bersama-sama ayahanda Tun M, si ketua pasukan yang tidak pernah tewas, di dalam kesemua PERTEMPURANnya ke atas semua lawan-lawannya, sehinggalah ke PERTEMPURAN KLIMAKS.

      John Doe telah 4 dekad menjadi ahli pasukan Tun M. Pada 2018, John Doe telah membuat 'penemuan peribadi' bahasanya ayahanda Tun M adalah Pembawa Panji Hitam, maka kini, John Doe telah pun membulatkan tekad untuk bersama-samanya sehingga ke KLIMAKS, in shaa Allah.

      Tidak seperti sdr Shahbudin yang kelihatan telah tewas kepada 'tawaran habuan', John Doe tidak akan membuat pusingan U dan berpaling daripada menjadi seorang ahli di dalam pasukan Tun M, in shaa Allah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. Layak atau tidak layak jadi pm...dsnr dah dua penggal jadi pm...jadi kita tak layak menilai layak atau tak layak...itu kerja Allah

      Delete
    3. Kebelakangan ini saya memujuk diri untuk berbaik sangka terhadap DSAI demi agama, bangsa & negara.

      Akan tetapi, begitu dia lepas penjara, beliau mulah berkerenah bak pepatah Inggeris, "The phrase “a leopard will never changes its spots” meaning that it's impossible for one to change their character, even if they will try very hard.

      Lihat saja apa terjadi dalam PKR & PH yg tadinya kukuh, sepadu, bersatu, sepakat tiba2 berbalah sesama sendiri - hanya kerana kegopohan/kegelojohan tak sabar menunggu 2 tahun DSAI untuk duduk singgahsana PM yg dia kempunan sejak 1998.

      Dia & penyokong2 totok lupa bahwa dia hanya dapat pengampunan YDPA sama juga tarafnya dgn bekas2 banduan2 penjenayah lain yg terlepas selamat tali gantung dek ikhsan YDPA,

      Dari segi rekod perundangan, mereka ini masih bersalah di semua proses oeringkat kehakiman hingga ke tahap mahkamah rayuan.

      Delete
    4. DSNR telah hilang kelayakan untuk menjadi PM ketika ia berada di penggal keduanya. Disebabkan itulah apabila penggal itu tamat, DSNR telah tumbang. DSNR adalah satu-satunya PM Malaysia yang 'ditumbangkan'. Melainkan bapanya Allahyarham Tun Razak yang meninggal dunia di atas takhta, kesemua PM lain telah turun takhta dengan terhormat.

      DSAI pula telah hilang kelayakannya untuk menjadi PM ketika ia belum pun menjadi PM. Disebabkan itulah ia tidak akan menjadi PM.

      John Doe amat percaya dengan kebenaran ini. Mereka yang berpendapat sebaliknya, akan turut percaya kelak apabila ia terbukti sebagai benar, in shaa Allah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  17. Upin pun pandai betkata....

    Betul betul betul....!!

    ReplyDelete
  18. Makin hari abang Budin makin menyerlah kan diri nya sbgSbg bu suruhan Anuar.

    ReplyDelete
  19. Tadi aku dari Kedah ke KL sdg pandu kereta
    Bukan seorang, tapii bersama Mas ayu jelita
    Mmg aku kini, dah berada di sekitar ibu kota
    Esok awek balik, boleh ku layan Suman unta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Konon dah lari ke Kedah, cisss punyer ler pengecut. Tak sudah2 beralasan ala si pontian bibir tebal, Mat Malasan,

      Delete
    2. Wahai Suman S.Jibeng penyanyi buta
      Apa ko pakai hitam punya spek mata?
      Ko baca lah betul2, apa yang aku kata
      Aku ni dari Kedah kembali ke ibu kota

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

      Delete
    3. Anomouse = Geng Najib Al Jibo.

      Dia kasi Naji satu nama lain pulak - Jibeng.

      Mcm nak setuju aje - jadi Najib Al Jibo Jibeng.

      Sedap pulak dengor nya, hehe

      Delete
    4. Kejora pengecut....

      Teruskan berangan serta cakap besar dalam alam maya.

      Selama ini kau memang mengelak, menyorok diri, sembunyi tak berani muncul sekali pun di Dataran Merdeka, Dataran Bandaraya JB, Padang Merbuk &:Felda Taib Andak.

      Bermacam alasan kau bagi, sekejap sibuk kerjalah..sekejap ada date dgn betina alam maya lah, sekejap pasal spek hitamlah, sekejap pasal anak akulah. Banyaklah kau punya temberang.

      Takott cakap takott ler....,!!

      Kejora @ Kojolla pengikut ajaran sesat tok garu brahim - wirid & zikir serta amalan khurafat sihirnya disudahi dgn "Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh" tebiat syaitan yg direjam.

      Natijahnya - segala doa & kutukan sesatnya sampai saat ini belum & tak akan pernah satupun mendapat berkat & restu Illahi.

      Delete
  20. Dengan izin tuan blog,

    Mohon untuk manampak komen saya di blog lain yang turut punya kaitan dengan entry di atas.

    ------------

    Setuju dengan bro KD

    Shahbudin dotcom adalah suara Anwar Ibrahim. Saya telah menyatakannya di blog tersebut sendiri. Mahu tahu apa pandangan atau kehendak Anwar di dalam sesuatu isu, maka lihatlah apa yang diperkatakan oleh Rafizi Ramli, Johari Abdul dan terbaru Shahbudin Husin.

    Shahbudin Husin telah menjadi anggota terbaru di antara tentera-tentera Anwar di dalam perang sarafnya sebelum serangan ke atas Tun M dilancarkan di atas alasan Tun M yang enggan menunaikan janji untuk berundur dan menyerahkan kerusi PM kepada Anwar selepas 2 tahun, maka sebab itulah kami telah melancarkan serangan sebelum tempoh 2 tahun itu lengkap.

    Perhatikan betul-betul tulisan2 Shahbudin Husin kebelakangan ini, ia memang menjurus kepada tuduhan dan alasan 'Tun M yang kelihatan tidak mahu menunaikan janji'.

    Hakikatnya ialah menuduh Tun M tidak mahu menunaikan janji ketika tempoh perjanjian masih belum tamat hanyalah bukti nyata kepada yang sebaliknya. Yang menuduh itulah sebenarnya yang telah memungkiri janjinya kerana membuat gangguan ketika dia sendiri sedang berada di dalam tempoh perjanjiannya untuk tidak mengganggu.

    Kelak, apabila Anwar sendiri yang melancarkan serangan terbuka dan bukan lagi melalui proksi-proksinya seperti Shahbudindotcom, maka perjanjian tersebut akan dikira batal dengan pihak yang mungkir adalah Anwar sendiri dan bukan Tun M.

    Bagus juga sekiranya Shahbudindotcom menjadi jurucakap Anwar, kerana bak kata sdr KD, ia kini menjadi salah satu wadah untuk berkomunikasi dengan Anwar.

    Dengan Shahbudindotcom telah menjadi wadah Anwar, maka Anwar tentu telah menjadi pembaca setia komen-komen di blog tersebut dan ia pasti telah membaca komen-komen John Doe bahawasanya daripada telahan John Doe, Tun M adalah Pembawa Panji Hitam dan demikian ia tidak akan dapat ditewaskan.

    Walaubagaimanapun usaha untuk menewaskannya itulah yang akan membawa kepada berlakunya PERTEMPURAN KLIMAKS di antara Tun M dan musuh-musuhnya daripada pasukan-pasukan bathil yang bersekutu, dan PERTEMPURAN KLIMAKS itulah yang akan menyaksikan kemenangan mutlak pasukan Tun M ke atas lawan-lawannya yang bersekutu yang akan ditandakan dengan berkibarnya Panji-panji Hitam di seluruh negara.

    Supaya kelak, apabila mereka ditewaskan secara mutlak, mereka tidak akan dibenarkan untuk berkata ; "Sesungguhnya kami tidak mengetahui bahawasanya Tun M adalah Pembawa Panji Hitam. Sekiranya seseorang telah memberitahu kami bahawa Tun M adalah Pembawa Panji Hitam, maka sudah tentulah kami tidak akan menentangnya dan cuba menjatuhkannya sehingga membawa kepada berlakunya PERTEMPURAN KLIMAKS."

    Silakan merancang untuk menjatuhkan Tun M sebelum masanya, asal kelak apabila kalian tewas mutlak jangan cakap John Doe tak payung.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun m tak akan jatuh ataupun ditewaskan...kita cuma percaya yang tun m akan menyerahkan jawatannya secara rela kerana itulah perjanjiannya yang wajar ditunaikan

      Delete
    2. Fikir yang baik2 je...janji ditepati...takde menempur dan ditempur...takde stress

      Delete
    3. Sdr anon

      Saya juga percaya Tun M sememangnya berniat untuk turun takhta dan menyerahkan kerusi PM kepada DSAI selepas 2 tahun.

      Walaubagaimanapun saya tidak percaya DSAI mempunyai kesabaran untuk menunggu sehingga Mei 2020.

      Entry-entry Tn Budin kebelakangan ini dengan sendirinya membuktikan DSAI sudah tidak dapat menahan diri sehingga tempohnya tiba.

      Delete
    4. Aku tengok empat lima ekor geng mata satu yg. beriya-beriya mempersenda Tun, macam ulat bulu.Kalaulah dapat di spray Ridsect! biar mreka pening-pening dulu ,lepas tu jatuh tertonggeng

      bedebah betol....inilah yg dikatakan perosak Melayu akhir zaman.

      Delete
    5. Betul, fikir baik2 - Tun M dulu capaikan 30% kekayaan korporat untuk Melayu.

      Melayu mesti dapat lebih dari itu - Melayu 60% penduduk negara ini, dengan Bumiputera Sabah dan Sarawak, jumlah nya 70%.

      Dan mahu bukan saja kekayaan korporat, jugak kekayaan di semua sektor ekonomi negara.

      Susah nak caya Bang Non boleh giatkan DEB. Tun tentu boleh, dia buat gitu di 22 pemerintahan dia dulu.

      Jadi, bior ler Tun pegang jawatan PM selalgi kesihatan nya membenarkan.

      Janji pun, kena ingat bahawa Bang Non bekas convict, di tangkap meliwat dan di penjara 2 kali.

      Islam pun tak benarkan main belakang. Jadi, seluruh kaum Melayu tak sukakan bekas peliwat jadi PM.

      Delete
    6. Tak payah minta izin masuk saudara bro John
      Kita pakai terjah je..........

      KAMI AKAN BERSAMA KAMU SAUDARA JOHN
      KITA AKAN SUPPORT!

      2019 SEMAKIN MENDEKATI KITA

      ADA TERDENGAR SUARA DARI INDONESIA
      DARI PERENCANAAN KAJIAN CUACA
      YANG MERAMALKAN KEMARAU PANJANG 2019-2021

      JIKA BENAR!
      ITU TERSURAT PERENCANAAN TUHAN!

      DAJAL AKAN DI LEPASKAN!!!

      maka munculnya Imam Mahdi dan turunnya Isa

      SIAPAKAH PEMBAIAH AL-MAHDI????????

      ingat pada pesan sesetengah ULAMAK
      Umur dunia tidak akan melepasi 1500 hijrah
      1440 - 1500 = 60 tahun

      40 tahun untuk pemerintahan Isa
      20 tahun baki untuk ummat sesat

      Delete
    7. Tak faham betul lah...kenapa jika kita berbeza pendapat dan tidak bersetuju dengan Tun Madey, maka dianggap sebagai menentang arus..dan dipandang serong pulak dalam blog ni.

      Tn. Budin ada haknya untuk menyatakan pandangan peribadinya, berdasarkan kepada pengamatannya sebagai penganalisa politik yang peka tentang senario politik semasa.

      Hakikatnya..seperti yang telah disebutkan acap kali oleh orang2 tua..kerbau dipegang pada talinya. manusia dipegang pada janjinya.

      Jadi bukan lah satu kesalahan jika Bang Non begitu bersungguh2 untuk mendapatkan janji mutlak lagi sahih dari mulut mantan PM ke 4 tu, memandangkan cakap2 yang berdolak dalik dan amat sukar untuk dipegang oleh Bang Non.

      Berdasarkan senario itu, memang WAJIBlah Bang Non masih ada reservation serta perasaan syak, dzhon serta waham terhadap janji2 Tun Madey tu..kerana ini bukan pertama kali dia telah dikincinkan oleh PM ke 7 tu.

      Apa tah lagi..tindak tanduk Tun dan Bersatu yang memberi ruang dan peluang yang cukup luas kepada MP2 dan ADUN2 UMNO untuk melompat ke dalam Bersatu , seolah2 memberi signal bahawa Tun ada perancangannya sendiri untuk menguatkan Bersatu dalam parlimen dan seterusnya menyaingi MP2 PKR dan DAP.

      Apa tujuannya..kalau tidak untuk menafikan Bang Non dari kerusi empuk PM ke 8 tu...kalau dalam bahasa politik untuk mensailangnya.

      Jadi amat tepat kata2 Tn.Budin bahawa PAT Bersatu ini ada lah medan terbaik untuk Tun menegaskan lagi sekali secara vokal bahawa jawatan PM ke 8 tu takkan diserahkan kepada sesapa yang menjadi pilihan peribadi Tun, tetapi tetap diserahkan kepada Bang non.

      Jika ini bakal dilakukannya dalam PAT Bersatu ni, pastinya kocakan politik yang kini menunggu masa untuk menjadi ombak ganas pasti akan reda dan ia bakal mengujudkan win-win situation bagi kedua2 belah pihak dan juga kepada PH.

      Apa2 hal pun..kita sama2 menunggu dengan penuh debaran samaada kenyataan tersebut akan diluahkan oleh Tun dalam PAT Bersatu ni..itu pun jika Tun betul2 ikhlas dan jujur dengan segala janji2nya sebelum ni..jika tidak..kita sendiri boleh membuat kesimpulan sapa yang betul2 berpegang teguh dengan janji dan sapa pulak yang bersifat munafik dengan memungkirinya !!!!!

      Delete
  21. drama ... si anak tiba2 letak jawatan tanpa sebab. buat2 merajok. skang si sotong jawat naib presiden. si budin ... kritis & membina demi munafik. pastu buat2 persoalan "mcmana melayu nk maju klu berpecah" konon. setan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib & Jahid dah dapat balasan dgn pengakhiran dalam keadaan kehinaan seantero dunia.

      Hadi Awang & PAS masih tetkial-kial dgn kuasa keciput di negeri paling mundur, gaji pun tak mampu bayar asyik mengemis kat Kerajaan Pusat.

      DSAI pulak masih mengidam-kempunan kerusi PM.
      Dalam pada itu, PKR mula rapuh berpecah balah dek ulah Rafizi rakus merebut jawatan timbalan presiden PKR. Pengerusi Johor dah letak jawatan. PKR Sarawak backing kuat DS Azmin Ali ketika Ketuanya, Baru Bian terkilan DSAI tanpa usul periksa membalun terbuka beliau kerana tidak hadhir mesyuarat agung pkr baru2 ini. Tak nampak pun DSAI memohon maaf di atas keterlanjuran tingkahnya itu sedangkan Baru Bian awal2 lagi sudah beritahu pihak urusetia pusat atas ketidak hadhir kerana urusan negara. Kekalahan Rafizi kpd DS Azmin Ali sangat memalu, kecewa & mengkhuatirkan Rafizi & Nurul Izzah sebab pengaruh mereka tak sekuat mana.

      Delete
    2. Menyedari pentingnya 2/3 majoriti, sokongan padu bumiputera & rakyat non bumi, Tun M menerima ahli2 umno masuk Bersatu tapi tidak akan nenerima pemimpin2 umno yg terpalit dgn rasuah & dan salah guna kuasa.

      Ini yg membimbangkan Nurul & Rafizi sebab ianya akan membuat PKR kerdil dalam PH. Mentelah pulak, kepimpinan Tun M semakin hari semakin diterima baik dalam negara maupun di peringkat masyarakat a/bangsa. Di Sabah saja hampir semua umno bahagian mau menyertai Bersatu. Dalam PKR sendiri sudah berpecah dua puak yg berbalah ekoran tindakan bertanduk Rafizi.

      Delete
    3. Sila lihat di You Tube bertajuk,
      "Mengejutkan! Akhirnya Rafizi Ramli DEDAH Perjanjian Tun Mahathir & Anwar Ibrahim".

      Ribuan komentar terdaoat di sana membalun Rafizi cukup2.

      Dgn kehengak Illahi, terbongkar sudah sikap bongkak Rafizi kenapa beliau bersikap prejudice terhadap Tun M dan DS Axmin Ali.

      Delete
    4. Tahniah... rakyat, khususnya ahli2 PKR dari segenap lapis akar umbi kepimpinan.... nak ucapkan kepada Bang Non kerana perlantikan pengerusi2 PKR negeri yang dilihat bersifat inklusif, tanpa meminggirkan sesapa pun samaada dari kartel Azmin maupun kartel Pizi.

      SeWAJIBnya lah Azmin berpuas hati dengan lantikan pengerusi2 tersebut yang ditegaskan oleh Bang Non dalam PCnya baru2 ini...dan amat2 tak wajar untuk Azmin meluahkan rasa tak puas hati terhadap perlantikan tu melalui saluran yang dilihat tidak betul.

      Dengan tindakan Azmin yang mengeluarkan kenyataan medianya sendiri atas nama Timbalan Presiden parti, telah mengeruhkan lagi keadaan dalam PKR dan terlihat seolah2 sikap berpuak2 masih ujud lagi dalam PKR.

      Yang menjadi persoalannya..adakah wujud tangan2 ghaib yang menjadikan Azmin sebagai proksi untuk campur tangan bagi mengucar kacirkan PKR dari dalam???

      Logiknya...Azmin takkan berani dan begitu vokal untuk menyanggah presiden parti jika takde "Big Daddy" kat belakang yang memberi sokongan kuat kepadanya.

      Ada kah ini juga sebahagian dari komplot terancang untuk melemahkan dan memperkecil2kan Bang Non sebagai presiden parti agar dilihat seolah2 presiden parti tu takde kuasa mutlak keatas pimpinan tertinggi parti dan tak mampu untuk mengawalnya secara tuntas???

      Mungkin perancangan liciknya ialah agar Bang Non dilihat sebagai sorang yang lemah dan tak mampu untuk diangkat sebagai PM ke 8 bagi menggantikan mantan PM ke 4 tu.

      Nampaknya...perjalanan Bang Non dari Istana Segambut ke Seri Perdana bukan lah semudah yang disangka...ternyata ia penuh dengan liku2 serta jurang2 yang dalam, yang telah di"pasang" oleh puak2 dari sana, yang sememangnya telah disediakan oleh mereka sejak Bang Non bebas dari Sg. Buloh Inn tempoh hari.

      Semoga berkat kesabaran dan kecekalan Bang Non dalam menghadapi liku2 serta ranjau2 politik tersebut akan menjadi azimat untuknya...dan yakin lah.... InsyaAllah...Bang Non bakal melangkah dengan bergayanya ke tangga Putrajaya dalam masa terdekat ni !!!!

      Delete
    5. Begini sajalah, cakap banyak tak ada gunanya kalau tak diterjemahkan dgn 'action'.

      Apa kata engkau saja gantikan tempat kejora yg pengecut itu bersemuka dgn aku untuk buat perhitungan siapa benar siapa klentong -
      Amacam, berani.....??

      Oh yer, kau pun masih berhutang dgn aku tak berani muncul di Padang Merbuk tahun sudah, kan kan kan....???

      Delete
  22. Blog ini jelas sudah menjadi Suara Keadilan II! Tak payah sorok2 lagilah Budin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abis, bukankah PKR tu salah satu komponen PH. Biar betul klu ya pun tak sokonf DSAI dan PKR. Ingat sikit la. Tun M jua yg setuju bekerjasama dgn PKR, DAP & Amsnah demi utk menggulingkan Najib/BN dan umno ye.
      Klu Tun M dan parti beliau PBBM bergabung dgn parti2 komponan yg diterajui DSAI. Who are you all now perlekeh PKR dan DSAI mow. For me i support both Tun M & DSAI. Bcoz they are both in PH.
      Politicking sangat!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...