Monday 10 December 2018

APAKAH PENGHARGAAN TUN M KEPADA PKR BERMAKNA ANWAR BENAR2 BAKAL PENGGANTINYA?

Rasanya ini adalah kali pertama Tun Mahathir Mohamad memberi penghargaaan secara khusus kepada PKR berhubung kemenangan Pakatan Harapan dalam PRU14 yang lalu.


Berucap di jamuan makan malam Pakatan Harapan yang dihadiri oleh semua pemimpin-pemimpin utama parti dalam gabungan itu, termasuk Anwar Ibrahim dan Dr. Wan Azizah Wan Ismail, Tun Mahathir berkata, kemenangan dalam PRU14 sebenarnya adalah milik PKR kerana membenarkan empat parti menggunakan logo serta bendera parti berkenaan.


Sehubungan itu, beliau memuji sikap murah hati PKR dan sepatutnya parti itu juga berhak menguasai kerajaan, tetapi tidak berbuat demikian kerana menghormati persefahaman yang telah dipersetujui.


Apa yang pasti kenyataan Tun Mahathir ini bukan saja yang pertama kali, malah amat berlainan dengan apa yang kerap disebutnya sebelum ini.


Dalam beberapa kenyataan atau ucapannya selepas kemenangan Pakatan Harapan pada 9 Mei lalu, Tun Mahathir hanya kerap memberi penghargaan kepada rakyat atau pengundi kerana memilih Pakatan Harapan berbanding BN untuk menerajui negara ini.


Justeru itu, beliau selalu menyatakan bahawa Pakatan Harapan akan berusaha membalas kepercayaan rakyat itu dengan cara yang sebaik mungkin melalui proses memulihkan ekonomi negara serta menunaikan janji-janji yang terkandung dalam manifesto PRU14 lalu.


Dalam pada itu, meskipun sudah ada persefahaman untuk beliau menyerahkan jawatan Perdana Menteri kepada Anwar sebagai penggantinya dalam tempoh dua tahun setelah memegang jawatan itu, jawapan Tun Mahathir mengenainya juga selalu kedengaran longgar dan sukar difahami.


Di sebalik berkata akan berpegang kepada janji tersebut, Tun Mahathir beberapa kali menyebut, kedudukannya turut bergantung kepada keadaan.


"Saya memang akan serah jawatan kepada Anwar, tetapi boleh jadi saya perlu jadi Perdana Menteri lebih daripada dua tahun dan mungkin juga kurang daripada dua tahun," begitu lebih kurang antara yang selalu disebutnya.


Di satu ketika yang lain pula beliau berkata, kalau Anwar sudi memberinya lebih masa, maka dapatlah beliau menjadi Perdana Menteri lebih daripada dua tahun.


Dalam waktu yang sama, di samping mengatakan berpegang kepada janjinya untuk menyerahkan jawatannya kepada Anwar, banyak pihak turut melihat beliau seperti sedang menyediakan laluan kepada Azmin Ali untuk mengambil alih tempatnya.


Azmin yang sudah mengangkat sumpah sebagai Menteri Besar Selangor selepas pilihanraya 9 Mei lalu dan tidak dicalonkan oleh PKR untuk kerusi menteri, sebaliknya telah dilantik oleh Tun Mahathir menjadi Menteri Hal Ehwal Ekonomi, suatu kementerian baru yang kanan selepas dipecahkan daripada Kementerian Kewangan.


Sejak itu nama Azmin telah menjadi bualan hangat sebagai pengganti Tun Mahathir dan ia kemudian turut dijadikan bahan kempen oleh Rafizi Ramli untuk mencabarnya bagi jawatan Timbalan Presiden PKR lantaran dilihat sebagai ancaman kepada Anwar untuk menjadi PM ke-8 selepas Tun Mahathir.


Setelah Azmin berjaya mengekalkan jawatannya dan cakap-cakap mengenai soal peralihan kuasa daripada PM ke-7 kepada PM ke-8 tidak lagi disebut-sebut, kenapakah tiba-tiba Tun Mahathir begitu memuji PKR dan menyifatkan kemenangan dalam PRU14 lalu adalah milik PKR, bukannya Pakatan Harapan.


Apakah ini bermakna Tun Mahathir benar-benar menghargai peranan dan sumbangan PKR atau kesediaan Anwar berbaik semula dengannya, lalu tiada apa-apa masalah lagi untuk menyerahkan jawatan Perdana Menteri kepada Presiden PKR itu sebagaimana yang dijanjikan?


Betulkah begitu?


Atau Tun Mahathir ada maksud lain di sebalik pujiannya yang tiba-tiba kepada PKR itu? (ShahbudinHusin 10/12/2018)

83 comments:

  1. Insya-Allah TDM mengotakan janjinya dan menghormati konsesus Pakatan Harapan. Amin, ya Allah.

    ReplyDelete
  2. Tun M..negarawan yg amat sukar utk dijangka

    ReplyDelete
  3. Eh, komen di atas itu menjadikan saya orang pertama berkomentar pada hantaran Tuan Budin kali ini rupa-rupanya. Heheeehe.

    ReplyDelete
  4. Tun M..negarawan yg amat sukar utk dijangka

    ReplyDelete
  5. Sebenarnya Cap Munge tu parti yng tak laku
    PH menang kerana PKR, Tun udah mengaku
    PM8 udah makin pasti DSAI yg akan pangku
    Tak lama lagi dah, Cap Munge ini tutup buku

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diamlah anjing
      Pergi mintak belen tulang ayam kat rumah tuan kau kat jalan duta tu
      Hari ini Tuhan Rosmah Mansor puaka UMNOHARAMJADAH kau kan sambut birthday dia
      Banyak la tulang ayam nak kasi kau

      Delete
    2. Kesian betul tengok melayutanahsetan
      Nyondol jer ini PPBM punya babi hutan
      Elok le cai cap munge ni diberi rawatan
      Tun dah kata PKR yg kasi kuat Pakatan

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhhh

      Delete
    3. Awal bangun anon tikus pagi ini... kah kah kah banuak modal bangun pagi2 ni. Biar Sapa pun yang jadi PM ke 8... ada aku kesah? Yang penting bukan dari umno...

      Delete
    4. Kesian betul mcaii tikus
      Nyondol rosmah rutin harian
      Elok ler macaii mampos terus
      Drpd dok kena maki seharian


      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhhh

      Delete
  6. 'Bersatu' dlm PH, hanya taraf anak gampang
    Parti cap munge ini kosong punya senapang
    PRU14 dulu, peluru PKR yang depa tumpang
    Bila DSAI jadi PM ke 8, PPBM akan tempang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila Najib HARAMJADAH kau masuk jel
      Tak dak sapa nak kasi kau makan tulang lagi
      Betul tak anjing

      Delete
    2. MTS pukimak udah terbatuk tersedak
      Kenyataan TDM seperti bom meledak
      DSAI jadi PM tu, janji punya kehendak
      Lps ini MTS sial tak ada lagi ler dedak

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

      Delete
    3. Umno'dlm BN, dah takda taraf
      Parti cap kati ini kosong punya senapang
      PRU14 dulu,isu perkauman yang depa tumpang
      niat rosmah jadi PM ke 7, najib aku lempang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhh

      Delete
  7. Ost Doe bangkai buat apa itu, kat dlm rumah
    Tidak keluar ke mlm ni, buat sedikit ceramah
    TDM dah akui PKR kuat & Cap Munge lemah
    DSAI jadi PM8 lagi tinggi dia punya karamah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  8. Astaghfirullah...Macam tak caya pulak kenyataan ni dikeluarkan oleh mantan PM ke 4 kita yang beragama Islam..sungguh tak disangka dan diduga kan beb !!!!

    U-turn: Mahathir salahkan malaikat



    Dah tetu lah kau pernah terbaca tulisan ni kan.... malaikat tersilap beri wahyu kepada Nabi Muhammad.

    Sebenarnya malaikat nak beri pada Ali. Tapi itu cerita dongeng dari puak-puak Syiah.

    Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad menyifatkan sebahagian besar barisan kepemimpinan kerajaan Pakatan Harapan (PH) seperti ‘malaikat’.

    Beliau mendakwa, sebagaimana ‘malaikat’ boleh melakukan kesilapan jadi bukanlah sesuatu yang mustahil untuk mereka juga berbuat tindakan yang sama.

    “Kadang-kala apabila kita pergi ke jalan yang salah, kita akan patah balik tetapi hanya jika perlu.

    Kita bukan manusia yang sempurna walaupun sebahagian daripada kita adalah ‘malaikat’.

    “‘Malaikat’ pun kadang-kala melakukan kesilapan, jadi apabila malaikat buat silap, mereka juga patah balik,” katanya dalam sidang akhbar selepas mempengerusi Mesyuarat Majlis Presiden PH di Menara Yayasan Selangor, di sini.

    Yang turut hadir, Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail; Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim; Presiden Parti Amanah Negara (Amanah), Mohamad Sabu dan Timbalan Presiden DAP, Gobind Singh Deo.

    Dr. Mahathir diminta mengulas mengenai kritikan pelbagai pihak berhubung tindakan beberapa kepemimpinan Kabinet PH melakukan pusingan U selepas memutuskan dasar-dasar kerajaan seperti penangguhan mekanisme pembayaran baharu pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) yang diumumkan semalam.

    Berhubung keputusan penangguhan potongan gaji berjadual (PGB) yang sepatutnya dilaksanakan PTPTN awal tahun depan, Perdana Menteri berkata, kerajaan mahu mengubah mekanisme pembayaran tersebut dan akan diumumkan.

    “Banyak yang protes, (jadi) kami mengambil kira semua pandangan tersebut. Kami mahu ubah suai, (dan) kita akan umum dalam tempoh terdekat,” katanya.

    Sementara itu, ketika diminta mengulas mengenai keputusan Pengerusi PTPTN, Wan Saiful Wan Jan terhadap para peminjam, Dr. Mahathir berkata;

    “Benda tak sangka berlaku, macam PH menang Pilihan Raya Umum (PRU), manusia ada kelemahan dan tidak tahu apa nak jadi dengan kita, macam keluar jalan kena langgar kereta, minta maaflah,” katanya.

    Maaf maaf jugak..tapi ada ke patut kaitkan dengan malaikat pulak...boleh ke kau terima benda macam ni haah ????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mangkuk tak faham perumpamaan bahasa inggeris terus buat penterjemahan secara terus dari ayat. Lobak dan Lobai memang bangang dari Azali.....Hehehekikikihahahakahkahkah

      Delete
  9. If Dsai jd Pm later..harap hire Tun as a Advisor pd PM....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apaaa....kau nak cadangkan Tun madey dilantik jadi penasihat Bang non...gila ke apa haah???

      Tak mananya Bang Non nak buat macam tu..itu dah serupa menggali kuburnya sendiri beb.

      Ingat Bang Non ni senang2 nak lupakan apa yang telah dibuat oleh mantan PM ke4 tu padanya dulu..sampai hembusan nafas yang terakhir pun pasti dikenangnya.

      Tapi yang konpomnya..Bang Non akan pastikan Tun Madey ni didakwa atas segala salah laku yang telah dibuatnya sepanjang 22 tahun pemerintahan PM ke 4 dulu...baru lah puas hati Bang Non nanti !!!

      Delete
  10. Si Kulop melayutakberkhatan...Cuba kau fikir dengan logik akal yang senteng lagi mereng tu...ada ke patut Rejim Haprakan ni suka2 hati aje buat tuduhan tak masuk akal kepada mantan pengerusi TH ni haah????

    Azeez Rahim: Demi Allah, saya tak guna wang penyimpan

    Lembaga Tabung Haji (Tabung Haji) sepatutnya membuat siasatan dalaman dengan memanggil bekas pengerusinya, Datuk Seri Abdul Azeez Rahim terlebih dahulu berhubung penggunaan dana sebanyak RM22 juta bagi menjalankan pelbagai program untuk golongan asnaf pada tahun lalu.

    Abdul Azeez yang juga Ahli Parlimen Baling berkata, langkah itu perlu dilakukan kerana ia merupakan prosedur operasi standard (SOP) Tabung Haji yang selama ini diguna pakai.

    “Saya terkejut bila SOP tidak diguna pakai walaupun saya bekas Pengerusi Lembaga Tabung Haji adalah lebih baik memanggil saya untuk memberi keterangan terlebih dahulu.

    “Kita ada siasatan dalaman yang membolehkan Tabung Haji tanya saya dulu, duit ini datang dari mana dan bagaimana ia diagihkan,” katanya dalam sidang akhbar di lobi Parlimen hari ini.

    Jelas Abdul Azeez, beliau bersedia untuk memberi kerjasama daripada pihak polis untuk memberi keterangan penuh berhubung laporan polis yang dilihat berniat jahat terhadapnya.


    Katanya, RM22 juta itu adalah hasil daripada pelaburan perniagaan Tabung Haji berjumlah RM7 juta manakala selebihnya adalah sumbangan daripada UMNO, Kerajaan Persekutuan dan syarikat-syarikat yang tidak mempunyai perniagaan dengan Tabung Haji.

    Tambahnya, keseluruhan RM22 juta itu telah dimasukkan dalam Yayasan Tabung Haji seterusnya diagihkan kepada lebih 60 Parlimen dan seramai 100,000 orang menerima sumbangan daripada tiga program yang diadakan iaitu Ziarah Kasih, Jom Bantu Rakyat dan Ziarah Kasih Ramadan, tahun lalu.

    “Saya ingin menegaskan bahawa bukan duit Tabung Haji khususnya bukan duit penabung, pendeposit, mak cik-mak cik, pak cik-pak cik yang simpan dalam Tabung Haji dikeluarkan.

    “Tak boleh, kita tak boleh keluarkan wang sesiapa mereka kena datang, tuan punya badan kena datang untuk letakkan cop jari untuk keluarkan duit,” katanya.

    Jumaat lalu, Tabung Haji membuat dua laporan polis berkenaan penyelewengan dana berjumlah RM22 juta dan penjualan 95 peratus pegangan milik anak syarikatnya melibatkan jumlah RM3.8 bilion.

    Walau bagaimanapun semalam, Pengarah Urusan Kumpulan merangkap Ketua Pegawai Eksekutif Tabung Haji, Datuk Seri Zukri Samat memberi jaminan kepada semua pendeposit bahawa simpanan mereka selamat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Grrrrrrrrrr woof woof woof
      ANJING Najib HARAMJADAH DAH start MENYALAK

      Delete
    2. Weeeyyy,,Si Kulop melayutakberkhatan... APA sebenarnya yang berlaku sekarang ni kat neagar tecinta ni...boleh tak kau sebagai penjilat tegar tolor si Ah beng ni luangkan masa untuk memberikan pencerahan kepada kami di blog ni haah????

      What Is Happening Here? Can Guan Eng Explain?

      Last week our Finance Minister Sir Lim Guan Eng said our foreign investments surged 379% and Malaysia is on the right track.

      But today alone, we see all these headlines.

      Foreign selling of Malaysian bonds picks up in November
      https://www.thesundaily.my/business/foreign-selling-of-malaysian-bonds-picks-up-in-november-CD243510

      Bursa Malaysia ends at nearly 2-year low
      https://www.thesundaily.my/business/bursa-malaysia-ends-at-nearly-2-year-low-FC242430



      Foreign funds resume withdrawing shares listed on Bursa Malaysia
      https://www.nst.com.my/business/2018/12/439113/foreign-funds-resume-withdrawing-shares-listed-bursa-malaysia

      Malaysia’s November palm oil stockpile swells to record high
      Decline in exports outpaced production fall, surplus supply to weigh on price
      https://asia.nikkei.com/Business/Markets/Nikkei-Markets/Malaysia-s-November-palm-oil-stockpile-swells-to-record-high

      Our ringgit is also doing shit.

      Even during Najib time, we complain that RM1 can only buy 8.5 baht. Today, the same Ringgit can buy only 7.8 baht.

      Don’t even talk about USD and SGD.

      So, what is happening here? Can Guan Eng explain? Why are things looking so much worse compared to before GE14?

      The Rakyat are getting really worried beb !!!!

      Si kulop melayutakberkhatan...mohon agar kau berikan pencerahan yang diminta tu tanpa tangguh bhai!!!!

      Delete
  11. Si kulop melayutakberkhatan...Ooooo...baru lah rakyat, khususnya bani melayu tahu kenapa Rejim Haprakan ni sibukkan sangat pasal TH..rupa2nya ada udang di sebalik mee..ada cagu dalam sepatu beb !!!

    Tabung Haji bayar dividen rendah tahun ini kerana BN bayar dividen tinggi tahun-tahun lepas – Najib Razak

    Ada satu laporan oleh media Singapura yang dimiliki kerajaan Singapura semalam (Ahad), yang tiba-tiba memetik orang dalam yang tidak dinamakan bahawa Tabung Haji telah kekurangan dana RM4 bilion.

    Tuduhan ini tidak mendakwa RM4 bilion telah dirompak ataupun di curi tetapi mendakwa ada pemalsuan akaun yang membolehkan Tabung Haji untuk membayar dividen yang lebih tinggi dari sepatutnya untuk tahun-tahun yang lalu.

    Pokoknya ialah ia satu tuduhan berat di mana Tabung Haji didakwa terlebih bayar dividen kepada semua pencarum untuk beberapa tahun.

    Berat tuduhan ini. Iaitu membayar dividen yang terlalu tinggi. Alangkah kejamnya TH ini.

    Bagaimana agaknya sebuah akhbar Singapura adalah media yang ‘membongkar’ isu ini pada minggu sama himpunan 812 yang dijangka disertai jutaan rakyat bakal diadakan?

    Siapa yang bercakap dengan akhbar milik kerajaan Singapura itu?

    Bagaimana ini boleh terjadi pada ketika TH telah diaudit dan aset dinilai dengan teliti?

    Juga, anda perlu tahu bahawa TH dijamin sepenuhnya oleh kerajaan dan pendeposit tidak berada dalam situasi wang mereka akan hilang.

    Saya lebih pelik dengan cadangan-cadangan yang diberi oleh orang dalam tidak bernama ini kepada media milik kerajaan Singapura ini untuk mengatasi masalah RM4 bilion ini.

    Cadangan ini tidak lain dan tidak bukan ialah untuk Tabung Haji mengisytihar dividen yang jauh lebih rendah pada tahun ini untuk mengurangkan "jurang" RM4 bilion ini.

    Semua tahu bahawa pasaran saham dan ekonomi kita berada dalam prestasi buruk sejak PRU14.

    Sudah tentu dividen akan lebih rendah untuk tahun ini.

    Saya jangkakan kerajaan PH akan gunakan ‘kisah RM4 bilion’ ini sebagai alasan untuk menyalahkan BN dan mengisytihar dividen yang rendah untuk TH.

    Tabung Haji di bawah kerajaan PH terpaksa membayar dividen yang sangat rendah tahun ini kerana kerajaan BN telah membayar dividen yang terlebih tinggi untuk tahun-tahun yang lepas.

    Jalan yang paling mudah ialah untuk reka satu cerita untuk menyalahkan BN. – Najib Razak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah memang betul pon Najib HARAMJADAH penyamun terulung dunia

      Delete
    2. Tapi tak boleh celen mantan PM kita yang k 4..yang telah diiktiraf sebagai pembesar dunia yang ke dua terkaya dengan harta berbillion2..,selepas Hosni Mubarak beb!!!

      Delete
    3. GN bersunat putus semua... janganlah nk tunjuk pandai dengan kopipes tu. Meluat aku nak baca... banyak pulak kopipes tu....

      Delete
  12. Si kulop melayutakberkhatan...Kalau kau ada minda yang waras serta rasional, dah tentu lah kau takkan menyokong dan bersetuju dengan apa yang diperkatakan oleh cucu Tun Madey ni kan???

    Peserta himpunan bantah ICERD menjijikkan – Serena Mukhriz Mahathir

    Timbalan Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU), Datuk Seri Mukhriz Mahathir, berkata himpunan aman bagi membantah Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD) hanya diadakan bermotifkan politik untuk kepentingan PAS dan UMNO.

    Permainan politik kedua-dua parti itu berisiko menimbulkan keresahan dan ketegangan dalam kalangan rakyat melalui sentimen perkauman dalam ICERD.

    Mukhriz yang juga Menteri Besar Kedah berkata, pihaknya tidak menolak kemungkinan dua parti pembangkang itu cemburu dengan keutuhan gabungan PH dan cuba memporak-perandakannya dengan menggunakan isu berkaitan ICERD.

    Sementara itu anak gadis Mukhriz, Serena juga tidak ketinggalan untuk mengulas himpunan aman yang berlaku siang tadi.

    Serena sempat membuat satu hantaran di akaun Instagram miliknya dengan mengeji peserta-peserta yang berhimpun untuk membantah ICERD dengan perkataan yang tidak sesuai.

    Peserta-peserta yang berhimpun dengan peruntukan yang ada dalam demokrasi dipandang jijik oleh cucu Perdana Menteri ini.

    "disgusting. take all offence, i don't care. extremely disappointing.

    "2020 vission gone because of all of you," komen Serena.

    Namun hantaran di Instagram miliknya itu telah dipadam tidak berapa lama selepas itu.

    Adakah 'Wawasan 2020 gagal sebab himpunan bantah ICERD?

    Apa komen lu Si kulop melayutakberkhatan haah????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen aku adalah
      Kau menyalak kuat kuat
      Sampai roboh twin tower tu

      Delete
    2. Kebenaran dan hakikat depan mata memng lah pahit untuk dicernakan oleh cai2 haprak macam kau..sebabnya mudah..minda dan otak kau tu dah penuh dan tepu dengan virus kelentong dan spin Rejim Haprakan hingga kau terkeliru nak bezakan yang mana fakta dan yang mana pulak aota..brtul kan beb ???

      Delete
  13. Si Kulop melayutakberkhatan dan Putra Sanggol..dua cai tag team haprak.

    Kau berdua dah tentu ada tengok kenyataan Mujahat hari ni berkaitan Tabung Haji kan??? Setuju tak kalau kita sama2 rumuskan bahawa....

    Mujahid gadai Tabung Haji kepada DAP....

    Lembaga Tabung Haji (TH) akan diletakkan di bawah kawal selia Bank Negara Malaysia (BNM) bermula Januari tahun depan bagi menambah baik tadbir urus organisasi berkenaan, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Mujahid Yusof.

    Katanya, langkah berkenaan adalah sebahagian daripada pelan pemulihan secara menyeluruh bagi memulihkan penyata kira-kira TH yang merekodkan defisit RM4.1 bilion pada 31 Disember 2017.

    “Kabinet telah berbincang tentang pelan pemulihan ini dengan teliti dan memberi sokongan penuh terhadap pelan tersebut,” katanya kepada wartawan di lobi Parlimen, hari ini.

    Bank Negara Malaysia adalah salah satu jabatan atau agensi di bawah kuasa Kementerian Kewangan yang mana menterinya adalah Lim Guan Eng.

    Tindakan Mujahid mendapat kecaman dari netizen dan beliau dicop sebagai pengkhianat kepada agama dan bangsa apabila memfaraidkan kepentingan orang Islam kepada DAP.

    Ramai yang bertanya apa lagi yang akan digadaikan selepas Tabung Haji?

    Mungkin Baitulmal atau Pusat Zakat? Tak mustahil kan bhai!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib HARAMJADAH adalah pengkhianat terhadap 30 juta rakyat Malaysia

      Delete
    2. tak sabar rasanya nak tunggu Bangg Non angkat sumpah jadi PM ke 8 nanti...baru lah rakyat semua tau sapa yang sebenarnya jadi penyamun tarbus dan pengkhianat kepada agama, bangsa dan negara sepanjang pentadbiran mantan PM ke 4 tu..setuju kan bhai???

      Delete
  14. Apa yang kau kepo pasal orang lain
    Pergi tengok bini kau kat bilik tu
    Tengah gersang tu
    Atau kau dah tak boleh kongkek dia lagi pasal kau dah mati pucuk

    ReplyDelete
  15. Si Kulop melayutakberkhatan....Fuyooo..Hebat betul lah Tun Madey ni kan???

    Rupa2nya dia ada sebab2 tertentu lagi spesifik bila melantik menteri2 kabinet kayu reput ni lah...Apa sebab2nya tu
    eeerkk????

    Mahathir melantik menteri-menteri yang bodoh supaya “uneducated supporters” tidak rasa mereka bodoh....logik juga kan!!!!

    Rakyat sekarang mahu Menteri cakap apa yang selari dalam benak pemikiran mereka, bukan apa yang baik kepada rakyat dan negara.

    Bagaimana hendak penuhi nafsu intelektual rakyat yang mahathir anggap tidak cerdik?

    Lantik orang yang samalah.

    Boleh anda bayangkan seorang Menteri Malaysia pada tahun 2018 tidak dapat bezakan antara bangsa dan agama?

    Lagi pun lantik orang bodoh jadi Menteri senang sikit Mahathir dan Daim faraid negara.

    Menteri Malaysia

    1. Bangsa Hindu penduduk asal negera ini
    2. kasut Hitam
    3. 7 ekor lembu
    4. Tulis kenyataan akhbar bahasa Melayu guna google translator
    5. Rakyat tidak terbeban dengan SST kerana Hasil cukai kerajaan kurang
    6. Barang akan naik tapi tidak setinggi GST
    7. Manifesto bukan kitab suci
    8. Hadis ialah sesuatu yang bila buat dapat pahala, tak buat tak apa
    8. LIMA diadakan setiap tahun
    9. Harga makanan Food Truck lebih mahal kerana kos penyediaan lagi tinggi dan lebih bersih dari kedai tepi jalan.
    10. Kita akan turunkan semua papan tanda Klinik 1Malaysia
    11. Bagi warganegara kepada pekerja asing (agaknya untuk penuhi janji mengurangkan pekerja asing ?)
    12. Panggil Ketua Jabatan bawah kementerian lain bagi taklimat kepadanya tanpa kebenaran Menteri
    13. Jika FAM tidak boleh kawal FA negeri lebih baik jangan sertai Sukan Asia
    14. Kenyataan rasmi MoF perlu dalam bahasa Mandarin sebab ada rakyat keturunan cina di negara ini.
    15. Permit tukang masak asing akan ditarik balik
    16. Ajak orang derma untuk bayar balik hutang negara
    17. Tender belum tutup kos HSR sudah jadi RM100 bilion
    18. Kerajaan sedia tanggung dosa kerana tidak penuhi janji manifesto
    19. Rakyat tidak terbeban kerana hanya tarif letrik perniagaan yang naik
    20. Khazanah sudah lari matlamat asal kerana ia ditubuhkan untuk jaga kepentingan Bumiputera
    21. Harga daging naik, kita nasihatkan rakyat bijak membuat pembelian kerana daging bukan barang kawalan dan peniaga lebih beretika.

    Banyak lagi……lah Si Kulop melayutakberkhatan..dah tak larat nak tulis lagi bhai!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuduhan terhadap bekas Perdana menteri kau lagi banyak

      Delete
    2. Wooiit!!! Tunggu2 aje lah Bang Non naik jadi PM ke 8 nanti..tau lah dia mengajar mantan PM ke 4 ni..kaw2 punya beb !!!

      Delete
  16. Tun akui PKR tunjang kekuatan PH tu ketara
    'Cap Munge' dlm PH hanyalah umpama kera
    Mmg DSAI le, sepatutnya PM8 untuk negara
    Kita nak dengar pulak, pandangan atok Gora

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahahaha orang bodoh yang tak dapat terima kenyataan
      BN dah kalah
      Tak lama lagi mampus lah tu

      Delete
    2. MTS terlebih lantak babi punya lemak
      Ini cai DAP, hisap pelir LGE dia gamak
      Mari sini, hanya tabur sampah semak
      Mmg bodoh piang, ini keldai pukimak

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

      Delete
    3. Anon...Fuyoo..Tabik lah kat kau beb!!!

      Akun rasa pelik lah..macam mana kau tau rahsia sulitnya dengan si Ah Beng tu yang beriya2 cuba disembunyikan dari pengetahuan umum, khususnya pengunjung2 di blog ni haah??

      Kau ada ilmu kasyaf ke bhai???

      Delete
  17. J.Doe sehari dua ini, spt kena renjatan karan
    Aku tak guna hadis palsu, tapi ayat Al-Quran
    Terkedu ostat ni bagaikan terkena tamparan
    Terutamanya dari surah Baqarah & 'ali-Imran

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  18. Ini pasal haq dan batil, dari Surah Al-Baqarah
    Kena pukulan ayat ini, Doe jadi tak tentu arah
    Dari rasa terkedu dia bertukar kepada marah
    Dah mati akal, diajak aku ini, sumpah kifarah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Ada didengar, Islam bawah PH ada masalah
    Kerana jaga hati kafir Islam jadi pecah belah
    Menteri bagi hukum hingga ada yg berbalah
    Apa ler gila, khalwat tertutup dikira tak salah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    وَلَا تَلۡبِسُواْ ٱلۡحَقَّ بِٱلۡبَـٰطِلِ وَتَكۡتُمُواْ ٱلۡحَقَّ وَأَنتُمۡ تَعۡلَمُونَ (٤٢)

    Dan janganlah kamu campur adukkan yang benar itu dengan yang salah dan kamu sembunyikan yang benar itu pula padahal kamu semua mengetahuinya. (42)

    (Surah al-Baqarah, ayat 42)


    Dgn cara kr'jaan skrg, hancur lah Islam nanti
    Fatwa dan hukum, depa buat sewenang hati
    Dikatakan tak salah dan sokong pulak LGBT
    Tak kan ler keadaan ini Doe tak rasa simpati

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  19. J.Doe harap hadis palsu jer dibuat sandaran
    Tapi cgu Kejora pukul guna ayat2 dari Quran
    Belum pun abis, dari Baqarah dia kegusaran
    Aku tibai pulak dgn ayat dari surah Ali-Imran

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Wahai org2 Islam, hendaklah ada kesedaran
    Kita perlu bersatu padu, untuk kemakmuran
    Usah kita Islam berpecah, Allah beri amaran
    Ini jelas disebut dlm ayat 103 surah al-Imran

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    وَٱعۡتَصِمُواْ بِحَبۡلِ ٱللَّهِ جَمِيعً۬ا وَلَا تَفَرَّقُواْ‌ۚ وَٱذۡكُرُواْ نِعۡمَتَ ٱللَّهِ عَلَيۡكُمۡ إِذۡ كُنتُمۡ أَعۡدَآءً۬ فَأَلَّفَ بَيۡنَ قُلُوبِكُمۡ فَأَصۡبَحۡتُم بِنِعۡمَتِهِۦۤ إِخۡوَٲنً۬ا وَكُنتُمۡ عَلَىٰ شَفَا حُفۡرَةٍ۬ مِّنَ ٱلنَّارِ فَأَنقَذَكُم مِّنۡہَا‌ۗ كَذَٲلِكَ يُبَيِّنُ ٱللَّهُ لَكُمۡ ءَايَـٰتِهِۦ لَعَلَّكُمۡ تَہۡتَدُونَ (١٠٣)

    Dan berpegang teguhlah kamu sekalian kepada tali Allah (agama Islam) dan janganlah kamu bercerai-berai dan kenanglah nikmat Allah kepada kamu ketika kamu bermusuh-musuhan (semasa jahiliah dahulu), lalu Allah menyatukan di antara hati kamu (sehingga kamu bersatu-padu dengan nikmat Islam), maka menjadilah kamu dengan nikmat Allah itu orang-orang Islam yang bersaudara dan kamu dahulu telah berada di tepi jurang Neraka (disebabkan kekufuran kamu semasa jahiliah), lalu Allah selamatkan kamu dari Neraka itu (disebabkan nikmat Islam juga). Demikianlah Allah menjelaskan kepada kamu ayat-ayat keteranganNya, supaya kamu mendapat petunjuk hidayatNya. (103) 

    (Surah 'ali-Imran, ayat 103)


    Allah suruh lupakan permusuhan yang lepas
    Agar, dari jurang neraka, kita semua terlepas
    Maka elok bersatulah segera, Umno dan Pas
    Kerajaan 'boneka kafir' itu, kita wajib rampas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Permusuhan yg dulu kita jadikan pengajaran
    Dgn ayat di atas tu buang segala ketakburan
    Bukan mcm Ost J.Doe, yg kuat putar kisaran
    Dia asyik api2, KLIMAKS punya pertempuran

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. bertobatlah sahabatku KEJORA!

      Masa masih ada!

      Jangan ingat aku tak pesan no, wahai bedebah!

      Delete
  20. Doe nak lagak ustad tapi pelajaran tak tamat
    Ilmu dlm dadanya nipis harap terlebih gamat
    Ada ayat mutasyabihat, & juga yg muhkamat
    Ayat 7 surah 'ali-Imran tak diteliti dgn cermat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    J.Doe ostat PH mmg penuh dgn bermuslihat
    Dia selalu belit2 tafsiran, cara yng tidak sihat
    Ayat 7 surah ali-Imran takkan le Doe tak lihat
    Ada ayat muhkamat, & ada yg mutasyabiihat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh



    هُوَ ٱلَّذِىٓ أَنزَلَ عَلَيۡكَ ٱلۡكِتَـٰبَ مِنۡهُ ءَايَـٰتٌ۬ مُّحۡكَمَـٰتٌ هُنَّ أُمُّ ٱلۡكِتَـٰبِ وَأُخَرُ مُتَشَـٰبِهَـٰتٌ۬‌ۖ فَأَمَّا ٱلَّذِينَ فِى قُلُوبِهِمۡ زَيۡغٌ۬ فَيَتَّبِعُونَ مَا تَشَـٰبَهَ مِنۡهُ ٱبۡتِغَآءَ ٱلۡفِتۡنَةِ وَٱبۡتِغَآءَ تَأۡوِيلِهِۦ‌ۗ وَمَا يَعۡلَمُ تَأۡوِيلَهُ ۥۤ إِلَّا ٱللَّهُ‌ۗ وَٱلرَّٲسِخُونَ فِى ٱلۡعِلۡمِ يَقُولُونَ ءَامَنَّا بِهِۦ كُلٌّ۬ مِّنۡ عِندِ رَبِّنَا‌ۗ وَمَا يَذَّكَّرُ إِلَّآ أُوْلُواْ ٱلۡأَلۡبَـٰبِ (٧)

    Dialah yang menurunkan kepadamu (wahai Muhammad) Kitab Suci Al-Quran. Sebahagian besar dari Al-Quran itu ialah ayat-ayat "Muhkamaat" (yang tetap, tegas dan nyata maknanya serta jelas maksudnya); ayat-ayat Muhkamaat itu ialah ibu (atau pokok) isi Al-Quran dan yang lain lagi ialah ayat-ayat "Mutasyaabihaat" (yang samar-samar, tidak terang maksudnya). Oleh sebab itu (timbullah faham yang berlainan menurut kandungan hati masing-masing) adapun orang-orang yang ada dalam hatinya kecenderungan ke arah kesesatan, maka mereka selalu menurut apa yang samar-samar dari Al-Quran untuk mencari fitnah dan mencari-cari Takwilnya (memutarkan maksudnya menurut yang disukainya). Padahal tidak ada yang mengetahui Takwilnya (tafsir maksudnya yang sebenar) melainkan Allah dan orang-orang yang tetap teguh serta mendalam pengetahuannya dalam ilmu-ilmu agama, berkata: Kami beriman kepadanya, semuanya itu datangnya dari sisi Tuhan kami dan tiadalah yang mengambil pelajaran dan peringatan melainkan orang-orang yang berfikiran. (7) 


    Dlm Quran dijelaskan, hanya ada 2 jenis ayat
    Doe sengaja belit2 nak bagi kita ni jadi gayat
    Kalu hadis palsu, Doe ini umpama periwayat
    Hati2 lah J.Doe, usah sesal sepanjang hayat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Ayat2 yng ku beri itu semua jenis muhkamat
    Doe kilas putar belit, konon dia bijak teramat
    Sanggup didustakan Quran, asal PH selamat
    Tak takut ke ko Doe, balasan selepas kiamat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perangai Kejora dah jadi "ABU LAHAP"
      PANTUN-PANTUN kau kelak akan menjadi kayu api
      yg kau tanggung kat belakang di Padang Masyar.

      Masa itu kau teramat kesal!

      Masa untuk kau menginsafi diri dah sampai!

      Jangan ingat aku tak pesan no!!!

      hi..hi..

      Delete
  21. Dengar lah sini, hai cai2 DAP, kepala dongga
    Surah As-Saff memperingat kita ini berjaga2
    Allah kata, berjuang jihad itu, bagai berniaga
    Dan Allah sudah menjanjiikan pahala syurga

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    يَـٰٓأَيُّہَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ هَلۡ أَدُلُّكُمۡ عَلَىٰ تِجَـٰرَةٍ۬ تُنجِيكُم مِّنۡ عَذَابٍ أَلِيمٍ۬ (١٠) تُؤۡمِنُونَ بِٱللَّهِ وَرَسُولِهِۦ وَتُجَـٰهِدُونَ فِى سَبِيلِ ٱللَّهِ بِأَمۡوَٲلِكُمۡ وَأَنفُسِكُمۡ‌ۚ ذَٲلِكُمۡ خَيۡرٌ۬ لَّكُمۡ إِن كُنتُمۡ تَعۡلَمُونَ (١١) يَغۡفِرۡ لَكُمۡ ذُنُوبَكُمۡ وَيُدۡخِلۡكُمۡ جَنَّـٰتٍ۬ تَجۡرِى مِن تَحۡتِہَا ٱلۡأَنۡہَـٰرُ وَمَسَـٰكِنَ طَيِّبَةً۬ فِى جَنَّـٰتِ عَدۡنٍ۬‌ۚ ذَٲلِكَ ٱلۡفَوۡزُ ٱلۡعَظِيمُ (١٢)

    Wahai orang-orang yang beriman! Mahukah Aku tunjukkan sesuatu perniagaan yang boleh menyelamatkan kamu dari azab seksa yang tidak terperi sakitnya? (10) Iaitu, kamu beriman kepada Allah dan rasulNya, serta kamu berjuang membela dan menegakkan agama Allah dengan harta benda dan diri kamu; yang demikian itulah yang lebih baik bagi kamu, jika kamu hendak mengetahui (hakikat yang sebenarnya). (11) (Dengan itu) Allah akan mengampunkan dosa-dosa kamu dan memasukkan kamu ke dalam taman-taman yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, serta ditempatkan kamu di tempat-tempat tinggal yang baik dalam Syurga "Adn". Itulah kemenangan yang besar. (12) 

    (Surah As-Saff, ayat 10-12)


    Dgn PH, usah diharap ler Islam akan ditegak
    Menteri2 semua nya hanya lebih pada lagak
    Tunggu nak sambar makan je serupa gagak
    Ost Doe sila le tampil ulas, jgn pula teragak2

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    J.doe ular lidi yng perasan diri itu mcm naga
    Suka hina orng & diri sendiri asyiik dibangga
    Kena ayat ni, dia terasa kepala spt kena laga
    Kalu tak mau jihad Doe, elok ko terjun telaga

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  22. Dgn ayat2 Al-Quran, Doe jadi semakin seram
    Dari rasa terkedu kini J.Doe dah mula geram
    Cgu Kejora, dah buat Doe jadi tidak tenteram
    Blm risaunya reda mari pula surah al-Anaam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Allah sentiasa memperingati, orng2 beriman
    Iman usah dicampuradukkan dgn kezaliman
    Itulah apa yg terjadi kpd kjaan kita ini zaman
    Elok le lihat, surah Al-Anaam Allah berfirman

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ وَلَمۡ يَلۡبِسُوٓاْ إِيمَـٰنَهُم بِظُلۡمٍ أُوْلَـٰٓٮِٕكَ لَهُمُ ٱلۡأَمۡنُ وَهُم مُّهۡتَدُونَ (٨٢)

    Orang-orang yang beriman dan tidak mencampur adukkan iman mereka dengan kezaliman (syirik), mereka itulah orang-orang yang mendapat keamanan dan merekalah orang-orang yang mendapat hidayat petunjuk. (82) 

    (Surah Al-Anaam, ayat 82)


    Syirik merupakan satu penyakit kpd ummah
    Cth nya percaya seseorang itu ada karamah
    Dgn orang itu, pokok2 boleh berbuah ramah
    Doe dipersilakan beri ulasan cara berhemah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  23. Doe perasa dia 'safety boot', tapi cuma capal
    Jiika ilmu Doe itu serakit, aku punya sekapal
    Walau ajar maths, AlQuran banyak aku hafal
    Kini aku nak bagi pula kat dia surah Al-Anfal

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Orng2 kafir ni, negara ini depa mahu rampas
    Seronok sangat le depa, bila BN dah tumpas
    Kita Melayu/Islam, akan makin sesak napas
    Maka kita perlu pembelaan, dari UMNO-PAS

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    وَٱلَّذِينَ كَفَرُواْ بَعۡضُہُمۡ أَوۡلِيَآءُ بَعۡضٍ‌ۚ إِلَّا تَفۡعَلُوهُ تَكُن فِتۡنَةٌ۬ فِى ٱلۡأَرۡضِ وَفَسَادٌ۬ ڪَبِيرٌ۬ (٧٣)

    Dan orang-orang yang kafir, setengahnya menjadi penyokong dan pembela bagi setengahnya yang lain. Jika kamu (wahai umat Islam) tidak menjalankan (dasar bantu-membantu sesama sendiri yang diperintahkan oleh Allah) itu, nescaya akan berlakulah fitnah (kekacauan) di muka bumi dan kerosakan yang besar. (73)

    (Surah Al-Anfal, ayat 73)


    Ayat di atas itu, perintah dari Allah yang satu
    Kita Melayu/Islam disuruh bantu membantu
    Boleh ke kita nak berharap dgn parti Bersatu
    Depa dgn puak2 DAP itu, jelas dah mati kutu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Allah kata puak2 kafir tu sokong menyokong
    Ada kah kita nak biar Islam jadi terkongkong
    Menteri pula hanya jaga perut & kerongkong
    Kewangan diserah kuasa ketua puak tokong

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Mari kita Melayu / Islam, pertahan ini negeri
    Allah perintahkan kita bantu sesama sendiri
    Kalau tiidak, berlaku fitnah/kekacauan ngeri
    Ostad Doe PH aku minta komen, silalah beri

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  24. J.Doe ibarat org yg tempang, jalan berpapah
    Sakit yang dirasai nya, bagai kulit kena lapah
    Asyik je aku ini, si Doe fasiq ajak bersumpah
    Dia main kopipes je, spt Suman raja sampah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Banyak ayat aku bagi, Doe ttp bersikap culas
    Dia tak komen, tapi alih tiang dan putar kilas
    Ini ostad dari PH mmg nya tidak punya kelas
    Ayat2 aku beri tu, tak ada yng mampu diulas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Bila dia dah terkedu, Doe fasiq ubah strategi
    Nak bagi aku marah pula, dia main psikologi
    Semua posting darii aku, dia akan caci & keji
    Yg dari lawan aku pulak, dia akan tampil puji

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Doe tak cekap Quran mcm mana ost dia jadi
    Percaya hal khurafat, dia ni mirip kpd Yahudi
    Dgn cgu Kejora, ternyata ostst Doe rasa badi
    Aku hantar ayat Quran, dia tibai bab peribadi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Bila Doe komen diri aku, nyata berat sebelah
    Puak cai dari PH merapu, dia tak de masalah
    Kalau dgn hadis palsu, cekap lah si Doe olah
    Tapi bila dgn ayat Quran terus ostat ini kalah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Doe agaknya nangis mcm anak dahaga susu
    Berjelah hujah ku beri, dia ttp diam membisu
    Tak mampu ostat ni jawab bila aku lontar isu
    Terbukti ayat Quran udah cantas hadis palsu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Tidak satu pun Doe ulas, ayat2 Quran ku beri
    Malulah pulak dia, kalu terus jer berdiam diri
    Maka, dia tibai peribadi aku, cara tak nak lari
    Aku beri gelaran utk dia ni, ost Doe al-Kaburi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Mmg ayat2 itu aku ambil dari 'Entry' yg lepas
    Heran betul, satu pun Doe tak mampu kupas
    Doe yg ku sangka berisi ini, rupanya hampas
    Dgn BSc Maths ni, Doe BA Arab dah tumpas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. BRO kejora .

      anak pertama aku dengan Mas nanti nak kasi nama apa?

      Delete
    2. Nama apa ha?

      Awat yang lambat sangat jawab ni?

      Delete
    3. Wahai Atok Gora duda yg buta perut
      Aku ini malas jawab soalan yg karut
      Hasutan iblis usah lah kau nak turut
      Lebih baik kotey lembik tu ko gi urut

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    4. TERKERUT TELINGA KITA
      KUTU MELATA TEPI MATA
      PERUT MANANYA ADA MATA
      KAU BERMATA TAPI BUTA

      Delete
  25. Hahaha..

    Kejora sedar dirinya dah tak laku dan kini mahu menyerang saya bertubi-tubi, untuk melihat respon saya. Macamlah saya hairan dengan serangan-serangan itu.

    Orait Kejora, isytiharkan sahaja kamu telah menang. Ada aku kisah? Hehehe..

    Asal jangan lupa pesananku, pada detik-detik kamu sedang melalui tempoh berputus asa dan hijab telah dibukakan di hadapan kamu, maka lafazkanlah kebenaran yang telah diperlihatkan di hadapan kamu, mudah-mudahan ia memberi faedah kepada orang-orang selepas kamu.

    Kelak kamu jangan kata John Doe tak payung, ok.

    Hehehe...

    ReplyDelete
  26. Anonymous 11 December 2018 at 00:24

    Ost Doe bangkai buat apa itu, kat dlm rumah
    Tidak keluar ke mlm ni, buat sedikit ceramah
    TDM dah akui PKR kuat & Cap Munge lemah
    DSAI jadi PM8 lagi tinggi dia punya karamah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete


    Anonymous11 December 2018 at 00:52

    J.Doe sehari dua ini, spt kena renjatan karan
    Aku tak guna hadis palsu, tapi ayat Al-Quran
    Terkedu ostat ni bagaikan terkena tamparan
    Terutamanya dari surah Baqarah & 'ali-Imran

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete


    john doe 11 December 2018 at 01:18

    Hahaha.. 

    Kejora sedar dirinya dah tak laku dan kini mahu menyerang saya bertubi-tubi, untuk melihat respon saya. Macamlah saya hairan dengan serangan-serangan itu. 

    Orait Kejora, isytiharkan sahaja kamu telah menang. Ada aku kisah? Hehehe..

    __________________________________________

    Melayu/Islam spt mahu ulangi perang Badar
    Kepincangan PH, kini mereka dah kian sedar
    Ini membuat geng panji hitam jadi tersandar
    Ayat Quran bertubi2, mata J.Doe terus pudar

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Puak panji hitam kita tak boleh biarkan lama
    Depa ini nanti, akan menjadi perosak agama
    Aku pula, ayat2 Quran jadii senjata yg utama
    Hingga Doe terpaksa bagi menang percuma

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.. Kejora memang hebat, dia telah mengisytiharkan dirinya menang percuma ke atas saya. Syabas Kejora kerana telah menang.

      Jangan lupa untuk bersukaria dengan kemenanganmu itu selagi masih ada tempoh.

      Dengan perisytiharan kemenanganmu itu yang kamu sendiri akui aku telah berikannya secara percuma, maka kamu jangan lupa untuk membalas budi baik aku kepadamu ya.

      Mudah saja permintaanku sebagai membalas budi. Pada detik kamu sedang melalui tempoh berputus asa itu, lafazkanlah kebenaran yang telah diperlihatkan kepadamu, mudah2an ia akan memberikan faedah kepada orang-orang selepasmu.

      Ingat tu bro Kejora. Itu sajalah pesanku dan itu sajalah timbal balas yang aku harapkan dari kamu. Bukan untuk kepentingan diriku tetapi semata-mata untuk kepentingan kaum keluargamu supaya mereka akan selamat daripada ditimpa apa yang pada masa itu telah pun menimpa kamu.

      Okaylah wahai sang Wira Hebat Kejora, aku mohon diri untuk beradu dulu ya. Selamat malam.

      Delete
    2. John Doe ni, bukan le kalah berdebat
      Ostad ni juga, aku tak ada tibai sebat
      Cuma dgn ayat Quran, aku perambat
      Tq Doe, ko anggap aku ni Wira Hebat

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahh

      Delete
  27. Dah tewas,banyak cakap pulak!!!

    Hang ni bodo la!

    Malu aku orang Kedah macam ko!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedar kah apa ko cakap, Gora mawas
      Ko ni masih dgn perangai Abu Nawas
      Ini Kejora bro, mana ada istilah tewas
      Ko ler, yg asyik jadi kencing tak lawas

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaashhh

      Delete

    2. Peliknya Wak ,seleranya kerang
      Terantuk dikantin dgn si Leha
      Balik Srawak Kejora jadi garang
      Apa tok Batin kasi makan dia ha?

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. saya sokong ulasan anda

      tq,bro John

      Delete
    5. Sdr PS,

      Saya padamkan komen di atas selepas sdr telah membacanya. Sdr telah tahu isi kandungannya.

      Walaupun Kejora ini bersikap dahsyat, tetapi saya melihat dia masih seorang yang bersikap hanya 'memperolok-olokkan'. Seseorang yang pernah muncul di alam maya dengan anonymous di blog ini dan pernah gunakan nama VIRGO LARA adalah orangnya yang sering melaknat Tun M, selain mempunyai ketiga-tiga sifat pembenci kebenaran iaitu memperolok-olokkan, beralasan dan memutarbelit. Dia adalah calon utama untuk ditimpa tulah karamah PPH, berbanding Kejora, kecualilah kedua-dua mereka adalah orang yang sama.

      GN pula sememangnya telah melampaui batas itu dengan cercaannya 'madeymatijadibabi', selain memiliki juga ketiga-tiga sikap pembenci kebenaran.

      Semoga Kejora sempat melihat kebenaran dan mengikutinya sebelum terlewat. Sekiranya pun dia tidak sempat, sesungguhnya dia telah diberikan nasihat dan peringatan dan dia tidak akan teraniaya.

      Wallahu a'lam .

      Delete
    6. Auw auw..,Doe spt bapok kain diselak
      Dia dah padam, 'Kejora Tewas Mutlak'
      Ostat ini buat aku berguling2 tergelak
      Ada saja cara dia alih tiang mengelak

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahh

      Delete
    7. Doe masih lagi dgn belit dan putaran
      Tak tau bila dia nak dapat kesedaran
      Dia kata, aku ni pembenci kebenaran
      Tapi dia lari, bila aku bagi ayat Quran

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahhh

      Delete
    8. Baiklah Kejora, di atas permintaanmu sendiri, maka aku masukkan semula komen di atas yang telah aku padam buat tatapan semua orang.

      Asal kelak jangan cakap John Doe tak payung, ok.

      -------------------

      Salam sejahtera saudara PS,

      Orang-orang yang tewas teruk berkali-kali tetapi masih mahu mempertahankan ketewasan itu dan mendabik dada dengan angkuh dan sombong konon mereka telah menang, kelak hanya mempunyai satu saja jawapan yang padan untuk mereka iaitulah 'tewas mutlak'.

      Sama halnya dengan pasukan-pasukan bathil yang telah tewas kepada Tun M, mereka masih tidak mahu mengaku ketewasan itu dan akan cuba untuk menang dengan cara bersekutu sesama mereka, tanpa langsung mereka sedari bahawa perbuatan mereka itu hanya akan membawa kepada berlakunya PERTEMPURAN KLIMAKS yang akan menyaksikan mereka juga tewas mutlak pada PERTEMPURAN tersebut.

      Adakah GN dan Kejora adalah individu yang sama? Jawapan saya tidak, kedua-duanya adalah individu yang berlainan.

      Mahu tahu kenapa? Kali ini ia bukan lagi ilmu psikologi yang menunjukkan mereka adalah individu berbeza, sebaliknya ialah firasat.

      Firasat saya mengatakan di antara 3 watak kematian di kalangan umat Islam yang akan berlaku sebelum berlakunya PERTEMPURAN KLIMAKS, salah seorang di antara mereka akan mengisi watak orang-orang yang dimurkai sedang salah seorang lagi akan mengisi watak orang-orang yang tersesat jalan. Watak utama iaitu orang-orang yang berada di atas petunjuk daripada Tuhan mereka dan bakal menjadi golongan yang menang mutlak di KLIMAKS kelak, akan diwakili oleh seseorang daripada PPBM.

      3 golongan itu adalah sebagaimana yang disebut di dalam surah Al-Fatihah iaitu :-

      1. Orang-orang yang diberi nikmat oleh Allah;
      2. Orang-orang yang dimurkaiNya
      3. Orang-orang yang tersesat daripada jalanNya.

      Ketiga-tiga golongan ini bakal diberikan petunjuk sebelum berlakunya PERTEMPURAN KLIMAKS.

      Senarai orang-orang yang tewas di tangan Tun M sebelum berlakunya PERTEMPURAN KLIMAKS bakal bertambah dua orang lagi. Kedua-duanya ditewaskan dengan cara 'terkena tulah karamah Pembawa Panji Hitam', seorang bakal dilenyapkan melalui act of God dan bakal membuat 'dying declaration' kebenaran yang telah diperlihatkan di hadapannya apabila hijab itu dibuka. Seorang lagi, jenazahnya bakal diaibkan sebagaimana cercaan yang ia lemparkan ke atas Pembawa Panji Hitam.

      Hakikatnya kedua-dua mereka hanya ditimpa apa yang selayaknya bagi mereka. Hakikatnya juga ialah kedua-dua mereka telah pun diberikan nasihat dan peringatan dan kedua-duanya telah mengambil nasihat dan peringatan itu sebagai olok-olokan.

      Kesimpulannya ialah; apabila ia benar-benar berlaku, kedua-duanya tidak akan teraniaya.

      Sama halnya kesemua ketua pasukan-pasukan bathil yang bakal bersekutu dan bakal tewas mutlak pada hari PERTEMPURAN KLIMAKS tersebut, kesemua mereka juga tidak akan teraniaya.

      Ok bro. Mohon mengundur diri dulu, selamat malam dan salam sejahtera.



      Wallahu a'lam.

      Delete
    9. Ostat Doe kini semakin gelisah lara
      Malu ler Ost Doe ditewas cg Kejora
      Putar belit Doe dah semakin ketara
      Kini dia nak kait aku dgn Virgo Lara

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    10. This comment has been removed by the author.

      Delete
    11. Kejora,

      Mark my words;

      Aku kira kamu benar-benar akan tewas mutlak. Satu perkara yang aku tidak pasti ialah sama ada kamu akan tewas mutlak sebelum atau pada hari berlakunya PERTEMPURAN KLIMAKS, kerana calon utama untuk ditewaskan secara mutlak melalui laknat ialah Virgo Lara bersama-sama GN.

      Sekiranya kamu juga adalah Virgo Lara, maka kamu akan tewas mutlak sebelum PERTEMPURAN KLIMAKS.

      Sekiranya kamu bukan Virgo Lara, maka kamu tetap akan mengalami tewas mutlak itu, kecualilah sekiranya kamu sempat bertaubat.

      Asal jangan cakap John Doe tak payung, ok.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    12. Tambahan buat Kejora :-

      Aku telah beberapa kali katakan kesemua ahli fitnah yang kekal sifat ahli fitnah mereka pada hari PERTEMPURAN KLIMAKS akan tewas mutlak pada hari itu dan hanya para ruwaibidhah sahaja yang tidak akan ditewaskan sebaliknya akan diselamatkan.

      Adakah kamu seorang ahli fitnah atau seorang ruwaibidhah? Itu aku sendiri tak mampu menelah. Bagi kamu, benang yang memisahkan ahli fitnah dan ruwaibidhah amatlah nipis. Kamu adalah salah satu di antara keduanya.

      Virgo Lara dan GN, kedua-duanya adalah ahli fitnah yang melampaui batas di dalam mencerca, maka aku kira mudah untuk menelah bahawa kedua mereka adalah calon terbaik untuk dijadikan petanda golongan yang bakal mengalami ketewasan mutlak pada hari PERTEMPURAN KLIMAKS.

      Kamu pula, kebarangkaliannya tetap ada kamu juga termasuk di kalangan orang yang bakal tewas mutlak awal seperti Virgo Lara dan GN, kerana kamu telah melampau batas di dalam memperolok-olokkan.

      Sekiranya kamu tak sempat melihat PERTEMPURAN KLIMAKS dan sebaliknya ditewaskan secara mutlak sebelum itu, aku kira kamu sendiri yang akan membuat pengakuan mengenai perkara itu, dan kebenarannya, ketika kamu sedang melalui tempoh berputus asa.

      Sekiranya kita berjumpa kembali di zaman baru maka itu bermakna kamu tidak pernah melepasi sempadan ahli fitnah dan kekal di dalam sempadan ruwaibidhah, atau alternatifnya kamu telah sempat bertaubat selepas mengambil iktibar apa yang berlaku kepada GN dan VL.

      Apa pun yang berlaku, aku tidak rugi apa-apa.

      Sekiranya kamu memang bakal tewas mutlak awal, maka jangan lupa pesanku supaya melafazkan kebenaran yang telah dipertontonkan di hadapan kamu, mudah2an orang-orang yang selepas kamu akan mengambil manfaat daripadanya.

      Masa akan memberikan jawapan tepat di golongan manakah kamu berada.

      Apa pun jangan cakap John Doe tak payung ok.


      Wallahu a'lam.

      Delete
    13. Kejora;

      Sekiranya kamu perasan, aku sedang berharap agar kamu selamat daripada ketewasan mutlak itu, walau apa pun kejahatan yang kamu telah lakukan ke atas aku. Aku tiada dendam ke atas kamu.

      Sama halnya dengan Putrasinggora, ia juga kelihatan mahu melihat kamu selamat.

      Sebaliknya, aku melihat kamu langsung tidak mahu menerima sebarang nasihat dan peringatan, sebaliknya memperolok-olokkannya dan mencabar-cabar supaya ia berlaku dengan segera.

      Aku khuatir kamu benar-benar akan tewas mutlak di atas sikapmu itu, dan lebih teruk lagi ialah sekiranya kamu tewas mutlak awal berbanding para ahli fitnah yang lain.

      Sekiranya ia benar-benar berlaku maka ketahuilah olehmu dan pesanlah kepada kaum keluargamu bahawa kamu hanya ditimpa oleh apa yang selayaknya bagi kamu dan kamu sedikitpun tidak teraniaya.

      John Doe dan Putasinggora telah pun memberikan nasihat dan peringatan itu tetapi kamu sendiri yang memilih untuk mengabaikannya dan memperolok-olokkannya.


      Wallahu a'lam.

      Delete
    14. Doe fasiq, cuba lakon watak pak lebai
      Tapi dia jadi spt ostat serabut serabai
      Aku tulis pasal 'SI DiA', Doe paku tibai
      Tapi Gora 'reka pasal Mas' dibiar abai

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

      Delete
  28. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  29. BARA MELARAT SAMPAI SERAMBI
    PELANGAN BATOK,ABU DI SIRAM
    KEJORA IBARATNYA SI SIPUT BABI
    JANGAN KATOK,TABURKAN GARAM

    ReplyDelete
    Replies
    1. BARA MELARAT SAMPAI SERAMBI
      PELANGAN BATOK,ABU DI SIRAM
      GORA KEPARAT CACAI KAFIR HARBI
      TAK PADAN ATOK,MAS KU DIGERAM

      KAH KAAHH KAAAHHH KAAAAHHHH

      Delete
  30. Tauru nan enak dari Penang
    Cemas berebut anak disrambi
    Baru pun nak ke bertunang
    Mas dah sebut nak ke "baby"

    ReplyDelete
  31. Brahi Tahap 4..
    Mas....Mas..

    akan ku bimbingmu ke jalan yg benar
    kita berpimpinan ke syurga tuhan

    insyaAllah

    ReplyDelete
  32. Semenjak saudara kejora balik dari Sarawak
    Tak lena tidur jadinya si atok Gora biawak
    Entah apa yg dikomennya ini burung wak-wak
    Tak tau apa jenis drama yg dia cuba nak bawak

    ReplyDelete
  33. PUTRA SINGGORA / MAS11 December 2018 at 02:29


    Peliknya Wak ,seleranya kerang
    Terantuk dikantin dgn si Leha
    Balik Srawak Kejora jadi garang
    Apa tok Batin kasi makan dia ha?

    ___________________________________

    Rentikan Gora, jgn lagi ko buat lawak
    Buangkanlah jugak, perangai biawak
    Ianya tak bersabit, tok batin Sarawak
    Ilmu Ngah Brahim & Quran ku bawak

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahhh

    ReplyDelete
  34. Tun dan Dato Seri anwar adah 2 pemimpin yang terbaik. Mungkin kita menunggu 100 tahun lagi untuk mencari dengan seorang pemimpin yang berwibawa seperti Tun.

    ReplyDelete
  35. Pada masa ini, kami menawarkan skim pinjaman EASY and FAST pada kadar faedah yang rendah sebanyak 2% dengan kad pengenalan yang sah dan sesuai untuk pengesahan.
    Anda boleh mengemukakan permohonan pinjaman anda untuk apa-apa jumlah pinjaman yang diperlukan.
    Kami menawarkan pinjaman dari $ 5,000.00 USD Min. $ 100,000.00 USD Maks.
    Kami mempunyai kredit jangka panjang maksimum lima (5) hingga lima puluh (50) tahun.
    Kami memberi pinjaman seperti berikut: pinjaman projek, pinjaman pembiayaan semula, pinjaman pelaburan komersial, pinjaman kereta atau kenderaan, pinjaman pelajar, penyatuan hutang,
    pinjaman rumah, pinjaman peribadi, pinjaman perjalanan dan percutian, pinjaman tahun baru dan natal.
    Syarikat kami juga memerlukan seseorang yang boleh menjadi wakil syarikat kami di negara anda.
    Hubungi pejabat CROWN TRUST COMPANY LOAN KEWANGAN melalui e-mel: crowntrustfinancialloanfirm@gmail.com
    Hantar permintaan respons segera anda kepada: crowntrustfinancialloanfirm@gmail.com

    Terima kasih atas sokongan anda!
    Kejayaan anda bermula dengan kami: JEFFEREY FRANK!
    PENGARAH KERETA TANAH PINJAMAN KEWANGAN!
    E-mel: crowntrustfinancialloanfirm@gmail.com

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...