Monday 24 September 2018

KEKECOHAN PENGUNDIAN PKR, SUATU PERINGATAN BUAT BERSATU


Kekecohan dalam pemilihan PKR pada hari pertama  pengundian di Kedah dan Pulau Pinang sehingga kerusi-kerusi turut berterbangan, susulannya pengundian di Perak dan Perlis terpaksa ditangguhkan, adalah sesuatu yang di luar jangkaan, sekaligus memalukan parti tersebut.


Lebih-lebih lagi ia berlaku ketika Anwar Ibrahim turut diisytiharkan menang tanpa bertanding sebagai Presiden PKR dan dalam persiapan menghadapi kempen pilihanraya Port Dickson pada 13 Oktober yang merupakan laluan untuknya mengambil alih jawatan Perdana Menteri daripada Tun Mahathir Mohamad.


Apa pun alasan dan kemungkinan sebab-sebab  terjadinya kekecohan itu, dua perkara iaitu sistem satu ahli satu undi dan e-voting atau pengundian elektronik adalah punca berlakunya ketidakpuasan hati dan seterusnya pergaduhan, pukul-memukul serta kejadian membaling kerusi itu.


Dari segi demokrasi dan hak sama rata, sistem satu ahli satu undi memang baik untuk memberi peluang kepada semua orang hak sama rata dalam memilih pemimpin.


Namun, sebagai parti politik yang tiada jentera khusus dalam menguruskan hal pengundian itu, sistem satu ahli satu undi, apa lagi jika pengundian dijalankan secara elektronik, kemungkinan berlakunya masalah atau gangguan adalah sukar dielakkan.


Pertama, tiada jaminan seratus peratus pengundian e-voting tidak berdepan masalah teknikal di saat-saat akhir sehingga boleh mengganggu kelancaran pada hari pengundian.


Kedua, masyarakat kita belum cukup maju, terutamanya golongan berusia, untuk memahami dan mengundi secara e-voting.


Ramai ahli parti adalah orang kampung dan suri rumah yang hanya biasa dengan parang, cangkul, pisau, periuk belanga dan rempah rayus serta cili berbanding faham tentang kecanggihan teknologi.


Bagi golongan tersebut, mengundi secara manual atau menggunakan kertas undi adalah kebiasaan bagi mereka. Ia misalnya biasa dilalui mereka dalam pilihanraya yang dikendalikan oleh SPR.


Mengundi secara dalam talian terlalu asing bagi mereka. Ramai di antara mereka yang lebih kenal kertas undi dan pen berbanding tetikus komputer.


Selain itu, pengundian dalam talian juga menyebabkan pemeriksaan senarai nama ahli turut dilakukan dengan kaedah yang sama. Inilah yang selalu menyebabkan masalah timbul kerana kadangkala menyebabkan ada nama yang hilang, terpadam dan sebagainya.


Kesimpulannya, sistem satu ahli satu undi yang disusuli dengan pengundian secara elektronik belum begitu sesuai diadakan buat masa ini. Mungkin sepuluh atau 20 tahun akan datang ia relevan dengan sendirinya seiring dengan tahap kemajuan dan pemahaman masyarakat.


Di satu senario yang lain, pemilihan Bersatu yang sepatutnya diadakan pada hujung tahun ini telah ditangguhkan kepada tahun depan berikutan adanya pertikaian daripada sesetengah pihak yang mahukan parti itu turut mengamalkan sistem satu ahli satu undi seperti PKR.


Dalam perlembagaan Bersatu, sistem yang ditetapkan sekarang ialah menggunakan perwakilan sebagimana amalan kebanyakan parti-parti yang lain.


Untuk mengubah amalan itu, ia terpaksa diputus dan diluluskan dalam mesyuarat agung luar biasa terlebih dahulu. Ini bermakna jika Bersatu mahu berubah kepada sistem satu ahli satu undi, satu mesyuarat agung luar biasa wajib diadakan terlebih dahulu bagi meminda perlembagaan parti sebelum pemilihan pada tahun depan.


Jika ia diluluskan, barulah Bersatu boleh melaksanakan sistem satu ahli satu undi bersama dengan pilihan sistem pengundian yang mahu digunakan.


Adakah Bersatu mahu menggunakan sistem e-voting sebagaimana PKR atau pengundian secara manual yang menggunakan kertas undi?


Jika mahu menggunakan pengundian secara elektronik, apakah Bersatu benar-benar sedia dengan satu sistem yang betul-betul canggih dan sifar gangguan teknikal atau bersediakah menghadapi kemungkinan berlakunya kekecohan, pergaduhan serta baling membaling kerusi?


Siapa yang akan malu kekecohan, pergaduhan dan insiden baling kerusi turut berlaku dalam Bersatu?


Kalau mahu menggunakan pengundian secara manual pula, siapakah yang akan menguruskannya dan mampukan Bersatu mencari tenaga sukarelawan di seluruh negara yang mungkin berjumlah antara 3,000 hingga 5,000 orang ramainya? (ShahbudinHusin 24/09/2018)

106 comments:

  1. PAS Buat Tahfiz, PH pun buat Tahfiz... Tapi 9 kena liwat
    Minda Rakyat 12 hrs ago #, # Ulasan, Slide
    LightBlog
    Notis : Kami membuka satu group baharu "MindaRakyat" di Telegram. Anda boleh berborak apa sahaja di sini. Group ini terbuka dan tiada sekatan. Group ini menerima RSS (suapan berita) daripada blog ini secara berkala. >> Masuk < <


    Tahfiz salah salah satu daripada aspek penting tarbiyyah perjuangan PAS. Sebab itu tidak hairan Terengganu, Kelantan dan Kedah merupakan kubu PAS kerana disana banyaknya pondok tahfiz. Kemudian pusat tahfiz bercambah di negeri-negeri lain.

    Bukan PAS sahaja buat tahfiz, UMNO pun ada tahfiz.



    Bila UMNO kalah Najib kelihatan lebih rapat lagi dengan pusat tahfiz.




    PKR pun nak tunjuk mereka bela Islam telah mencalonkan Mohd Zawawi Ahmad Mughni, 48 sebagai calon Pilihan Raya Kecil (PRK) Sungai Kandis. Dia Pengetua Maahad Tahfiz Al Fateh di Jalan Kebun.

    Hanya Allah sahaja tahu apa tujuan dan matlamat kita buat pusat tahfiz.

    Kita bincang pula pasal liwat.



    Perkataan liwat menjadi terkenal setelah diperkenalkan oleh Tun Mahathir. Sehingga sekarang budak-budak kecil pun tahu apa itu liwat. Satu pendedahan yang "mahahebat" oleh Mahathir untuk menjatuhkan anak didiknya Anwar pada masa itu sama seperti dia nak jatuhkan Najib sekarang. Hanya tuduhan berbeza.

    Mahathir sangat marah kepada Anwar kerana katanya Anwar bertopengkan agama tapi wajah buruk disebalik wajah baik. Begitu juga Datuk K yang dulu langgan "CinaDoll" bersama Anwar akhir telah mendedahkan video Anwar dengan perkara iab itu kerana dia tak mahu orang ramai tertipu dengan imej Islamik Anwar Ibrahim.


    Jadi, kalau cerita pasal anda guru agama di Tahfiz liwat adalah cerita wajah "syaitan disebalik wajah malaikat'

    Yang mahir pasal liwat meliwat ni adalah geng PH.

    Nak tahu banyak maklumat mengenai perkara ini anda kena TANYA PAKATAN HARAPAN. Paling baik kalau anda kenal dengan orang-orang IKRAM dalam AMANAH tanya mereka pasal apa ada 9 pelajar KENA LIWAT OLEH GURU TAHFIZ??

    Ini berita berkaiatan dengan tujuan artikel.

    Seorang guru agama, yang merupakan pengetua sebuah pusat tahfiz di Kepong, ditahan polis kerana dipercayai meliwat sembilan pelajar pusat tahfiz berkenaan.

    Timbalan Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Zainuddin Yaacop berkata suspek berusia 30 tahun itu ditahan sehari selepas polis menerima laporan kes berkenaan yang dibuat oleh seorang guru lelaki pusat tahfiz berkenaan pada 13 Sept.

    Beliau berkata perbuatan terkutuk pengetua tahfiz itu melibatkan pelajar berusia antara lingkungan 11 hingga 16 tahun.

    “Pelajar-pelajar tahfiz berkenaan telah memaklumkan perkara itu kepada pengadu berkenaan mengenai perlakuan suspek berusia 30 tahun yang merupakan pengetua pusat tahfiz itu.

    “Suspek dipercayai telah mencabul dan meliwat kesemua mangsa dan kes berkenaan disiasat di bawah Seksyen 14 Akta Kesalahan Seksual Terhadap Kanak-kanak 2017,” katanya dalam kenyataan di Kuala Lumpur hari ini.

    Zainuddin meminta kepada orang ramai yang mempunyai sebarang maklumat kes berkenaan diminta melaporkan kepada PDRM untuk mendapat tindakan sewajarnya.

    “Kerjasama orang ramai amatlah diperlukan dalam memastikan kesejahteraan dan keselamatan rakyat dan negara ini terus terjamin,” katanya.

    Sementara itu, menurut sumber polis, kesemua sembilan pelajar berkenaan sudah dibawa ke Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur untuk diambil keterangan sebelum dihantar ke Hospital Kuala Lumpur untuk pemeriksaan lanjut.

    Pada masa ini, kesemua pelajar yang terlibat telah dibawa pulang oleh keluarga masing-masing.

    - Bernama
    ZULZALLYZUKARNAIN

    ReplyDelete
    Replies

    1. justice league should JUST LICK Al Jibo's wounds. Or his assol.

      YANG MENGKOPIPES ATAS BERBAGAI NAMA DI BLOG INI ADA LAH PENJILAT NAJIB, BUKAN SAHAJA MENDUKUNG UMNO, JUGA MENDUKUNG NAJIB DI ATAS BAHU NYA, TAK KIRA BUSUK WANGI BAU KENTUT DAN TAHI NYA,

      justice league = yenggedey valikopo = GENG NAJIB = CAPTAIN MALAYSIA = PEROSAK MALAYSIA = GENG MENJILAT NAJIB = LEBAI MODEN = Anonymous = DLL

      justice league, yenggedey valikopo, GENG NAJIB SENTIASA MENJILAT NAJIB

      SAYA YANG MENGKOPIPES DI ATAS BERBAGAI NAMA DI SINI MEMPERJUANGKAN KEADILAN DAN KEBENARAN HA NYA UNTUK NAJIB YANG SAYA JILAT DARI ATAS KE BAWAH. BAGI SAYA NAJIB ADALAH SEOLAH OLAH NABI, TAK KISAH BERBAGAI JENYAH YANG DI LAKUKAN NYA HINGGA ADA 25 + 7 TUDUHAN DI MAHKAMAH SEKARAN.

      OLEH ITU SAYA MEMPERJUANGKAN PIHAK YANG DI TUDUH WALAU PUN DAH DI GELAR "Mo1" DI US, MASIH MENGHARAPKAN MEMEGANG TAMPUK PEMULASAN PENYELEWENGAN DAN PENGSONGLAPAN WANG NEGARA. APABILA SAMPAI NAJIB MASUK PENJARA PUN, SAYA AKAN TERUS MENGKRITIK. INI LAH BUKTI BETAPA MINAT NYA DAN KUAT NYA SAYA MENJILAT NAJIB:

      NAJIB = UMNO = 1MDB = CURI RM2.6 BILLION DUIT RAKYAT = RASUAH RM90 MILLION KPD YOU KNOW WHO = KLEPTOKRAT = SONGLAP RM16 BILLION DUIT CUKAI HILANG = LAYAN UEC = ANTI BM = ANTI MELAYU & ANTI-ISLAM = ANTI EVANGELIST = SYIAH

      = JUAL TANAH KPD PUAK CHINA KOMINIS, BENARKAN FOREST CITY PROSPEK BERJUTA RAKYAT CHINA MASUK JADI PENDUDUK TETAP SELEPAS 12 TAHUN BOLEH MOHON KERAKYATAN = BENARKAN TEMBOK BESAR CHINA DI KUANTAN (COMMUNIST CHINA INSIDE MALAYSIA) = JEJASKAN MARUAH DAN KEDAULATAN BANGSA DAN NEGARA = EXTREMIST = TERORIST = PINDA AKTA KESELAMATAN NAK KUASA ISTIHARKAN DHARURAT BILA KALAH PRU14 =

      = SUBAHAT KUASA ASING PANGGIL CIA BILA NAK KALAH PRU14 = DERHAKA KPD BANGSA & NEGARA = MASUK PENJARA 10-20 TAHUN SELEPAS BICARA 25 + 7 TUDUHAN YANG SEKARANG SUDAH ADA DI MAHKAMAH = PENJARA SUNGAI BULUH

      Delete
    2. Politik Anak Beranak Pakatan Harapan



      1. Sah Anwar Ibrahim memilih Parlimen Port Dickson untuk dikosongkan bagi mencipta laluan beliau menjadi Perdana Menteri.

      2. Beliau tidak sanggup mengorbankan kerusi isteri atau anaknya dan memilih orang lain untuk dikorbankan.

      3. Mahathir menjadi Perdana Menteri, Mukhriz Mahathir menjadi Menteri Besar Kedah. Cucu saudara, seorang ahli perniagaan, menjadi Setiausaha Politik.

      4. Tidak lama lagi Mahathir akan lepaskan jawatan kepada Anwar jadi Perdana Menteri dengan syarat Mukhriz menjadi Timbalan Perdana Menteri.

      5. Demikianlah kita berantakan selama dua dekad sehingga merugikan agama Islam dan masyarakat bumiputera kerana pergaduhan mereka.

      6. Bukankah mudah kalau dari dulu Mahathir bagi laluan kepada Anwar Ibrahim?

      7. Mahathir mendakwa beliau seorang yang banyak membaca dan mengkaji al-Quran.

      8. Kita bersangka baiklah Mahathir belum berjumpa tafsiran boleh angkat seorang yang rendah moral menjadi Perdana Menteri pada 1998.

      9. Mungkin Mahathir baru terjumpa tafsiran baru yang membolehkan beliau ubah ijtihad 1998.

      10. Atau mungkin kita semua kena tipu kerana apa yang penting pada Mahathir ialah harta dunia dan anak beranak beliau sahaja.

      Ab Jalil Backer

      : Ini juga bukan pertama kali dibuat, dulu dengan Langkah Kajang demi memenuhi cita-cita seorang individu....

      Delete
    3. Org Melayu??? Kahkahkah. Spesis Melayu mmg asal bangang cenggini dah.. Masa Portugis datang 1511 dulu pun, sama juga. Lawan dgn keris tombak ja. Haibat.

      Dah 500 tahun pun, teknologi pak turut Melayu terus berkembang pesat. Ingat nak cipta senapang pistol kete kebal sendiri😜😜😜.. Beskal made in malaysia pun x terbuat dowh..

      200 tahun dulu, orang kapiaq sibuk cipta jet perang.. Kita melayu masih dok menganga lagi.. Kini org² kapiaq dah canggih kedepan.. Melayu kekal mcm beruk la jugak. Bangga dgn teknologi Islam, sama mcm burung tiung baca Quran.. Kahkahkah..

      Delete

    4. HAH, FAT MAMA SUDAH NAK KENA. SEKURANG KURANG NYA 20 UDUHAN DI MAHKAMAH. MANA TAK NYA, ENTAH2 DIA YANG GANG LEADER, YNG MULAKAN KOMPLOT DENGAN JHO TAEK -

      Siasatan terhadap Rosmah siap, tunggu tindakan AG

      Siasatan terhadap isteri bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, Datin Seri Rosmah Mansor telah siap dan telah diserahkan kepada Peguam Negara, kata Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Datuk Seri Mohd Shukri Abdull.

      “Agensi ini hanya bertanggungjawab menjalankan siasatan dan terserah kepada Peguam Negara untuk mendakwa Rosmah atau tidak,” katanya.

      Akhbar sebelum ini melaporkan Rosmah dijangka berdepan lebih 20 pertuduhan jenayah, kebanyakannya membabitkan pengubahan wang haram. Pada Jun lepas Rosmah dipanggil memberi keterangan kepada SPRM di ibu pejabat agensi itu di Putrajaya.

      Khamis lepas, Timbalan Ketua Pesuruhjaya SPRM (Operasi) Datuk Azam Baki berkata agensi itu tidak menolak kemungkinan Rosmah akan didakwa dalam masa terdekat.

      Mohd Shukri yang ditemui pemberita selepas menyampaikan Executive Talk bertajuk ‘Rasuah: Cabaran Kepada Anak Muda’ sempena Konvensyen Mahasiswa Anti Rasuah (KoMawAR) di Universiti Malaysia Perlis (UniMAP) di Arau hari ini bagaimanapun enggan mengulas lanjut.

      “Saya tidak boleh jawab soalan tuan-tuan sama ada dia (Rosmah) akan didakwa kerana ia di luar bidang kuasa kami,” kata Mohd Shukri.

      Semasa menjawab soalan seorang pelajar kenapa bekas Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dibebaskan daripada pertuduhan rasuah pembelian banglo selepas pilihan raya umum ke-14 lepas, beliau berkata kuasa penuh untuk mendakwa terletak kepada Peguam Negara.


      Mengenai kenyataan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim bahawa wujud individu berkuasa menawarkan kontrak untuk mendapat sokongan dalam pemilihan parti itu, Mohd Shukri meminta Anwar memberi maklumat mengenai kewujudan individu berkenaan.

      Katanya, tanpa maklumat adalah sukar untuk SPRM menjalankan siasatan.

      Akhbar hari ini melaporkan Anwar mengakui berlaku penawaran itu dan menegaskan beliau sama sekali tidak berkompromi dengan pemimpin yang menggunakan taktik kotor untuk menang jawatan.

      TAKDA SOAL TAK KENA TUDUH DI MAHKAMAH. HA NYA SOAL PAKAI BAJU WARNA OREN KE TAK BILA DI HERET KE MAHKAMAH. SPRM DAH KENA BALON DEK RAKYAT TAK PAKAIKAN NAJIB BAU OREN. RAKYAT YANG GERAM RM2.6 BILION DUIT NYA DI CURI DARI 1MDB.

      Delete
    5. PH RASIS


      Kelantan tolak UEC
      N Faizal Ghazali | Diterbitkan 26 Jul 2018, 3:42 petang | Dikemaskini 26 Jul 2018, 4:16 petang

      A+ A-
      Kerajaan negeri Kelantan menolak pengiktirafan Sijil Peperiksaan Bersepadu (UEC) sebagai kelayakan menyertai perkhidmatan awam di Malaysia agar kedaulatan bahasa dan bangsa Melayu kekal terpelihara.

      Menteri besarnya, Datuk Ahmad Yakob berkata, semua pihak perlu berhati-hati dalam isu berkenaan.

      "Kelantan tolak UEC.

      "Pihak tertentu bagus memberi pandangan seperti ini (menolak UEC) sebelum ia berlaku.

      "Semoga kedaulatan bahasa Melayu dan bangsa Melayu dikekalkan memandangkan UEC dilihat sesuatu yang mudah untuk orang bukan Melayu berada dalam penjawatan awam tanpa memiliki kemahiran dan kebudayaan bahasa Melayu yang baik," katanya ketika ditemui selepas Majlis Penyerahan Infaq: Asnaf dan Anak Yatim di Kota Bharu, hari ini.

      Beliau diminta mengulas mengenai kenyataan Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria yang tidak bersetuju Sijil Peperiksaan Bersepadu (UEC) diiktiraf supaya Dasar Pendidikan Kebangsaan tidak dirosakkan.

      Harussani dilaporkan tidak bersetuju dengan Menteri Besar Perak, Ahmad Faizal Azumu yang mahu iktiraf UEC memandangkan dasar pendidikan sedia ada sudah terbukti mampu memacu pembangunan negara ke arah kebaikan berasaskan perpaduan kaum dan pembinaan negara bangsa.

      Perak sedia iktiraf UEC

      UEC dikeluarkan oleh sekolah persendirian Cina yang sukatan pelajarannya didakwa sesetengah pihak tidak selari dengan yang dikeluarkan oleh kementerian pendidikan.


      Ahad lalu, media melaporkan Ahmad Faizal berkata, kerajaan negeri Perak sedia mengiktiraf UEC sebagai kelayakan menyertai perkhidmatan awam dengan syarat pemohon mendapat taraf kepujian dalam Bahasa Melayu.

      Menurutnya, perkara itu selaras janji dalam Manifesto Pakatan Harapan (HARAPAN) pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) lalu.

      Pada 2 Julai lalu, Ketua Menteri Melaka Adly Zahari berkata pengambilan lulusan UEC akan dilaksanakan sebagai antara syarat perjawatan peringkat negeri Melaka.

      Dalam manifesto pilihan raya umum ke-14 (PRU14), BN turut mengiktiraf sijil UEC untuk memasuki universiti tempatan dengan syarat mereka mendapat kepujian bagi subjek Bahasa Malaysia dan lulus Sejarah dalam peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM).

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Himpunan Kebangkitan Ummah Perak diteruskan
      KHAIRIL ANWAR MOHD AMIN 24 SEPTEMBER 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore270
      Himpunan Kebangkitan Ummah Perak diteruskan
      Keratan poster promosi program Himpunan Kebangkitan Ummah Perak yang kini giat dipromosi pihak penganjur melalui laman media sosial.
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      BAGAN SERAI - Program Himpunan Kebangkitan Ummah Perak yang dicadangkan berlangsung di Masjid Al- Athar, Masjid Tinggi di sini pada 5 Oktober ini dijangka akan diteruskan di lokasi asal meskipun berdepan larangan kerajaan negeri.

      Pemangku Yang Dipertua(YDP) Pas kawasan Bagan Serai, Husin Din berkata, pihaknya dimaklumkan wakil penganjur bahawa sehingga kini tiada lagi sebarang keputusan untuk memindahkan lokasi program berkenaan ke tempat lain.



      Husin Din
      Menurutnya, penganjur yang merupakan NGO Himpunan Kebangkitan Ummah Perak turut memaklumkan sudah menghantar permohonan mendapatkan permit polis serta kebenaran Jabatan Agama Islam Negeri Perak(Jaipk) demi tujuan murni itu.

      "Mesyuarat diadakan bersama kami sebelum ini menetapkan program akan diteruskan di lokasi asal iaitu Masjid Al-Athar, Masjid Tinggi.

      "Cuma jika permohonan mendapatkan permit polis dan kebenaran Jaipk tidak lulus, barulah wakil penganjur akan memikirkan untuk pindah ke lokasi lain bersesuaian,"katanya kepada Sinar Harian di sini hari ini.

      Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Exco Agama dan Pendidikan Islam, Luar Bandar dan Pembangunan Usahawan, Asmuni Awi mengarahkan semua program berunsurkan politik kepartian di masjid dan surau di negeri ini dihentikan semalam.

      Asmuni turut meminta Jaipk mengeluarkan arahan kepada Masjid Al-Athar, Masjid Tinggi di sini membatalkan rancangan penganjuran perhimpunan Himpunan Kebangkitan Ummah Perak pada 5 Oktober ini.

      [ARTIKEL BERKAITAN: Batalkan program politik di masjid]

      Husin berkata, sekiranya larangan kerajaan negeri dikuatkuasakan ke atas program tersebut, Pas kawasan menyifatkan pendekatan diamalkan kerajaan PH Perak dengan kerajaan BN terdahulu tiada beza dari aspek memberikan kebebasan bersuara.

      Menurutnya, objektif perhimpunan itu adalah untuk memberi kesedaran kepada umat Islam dan kaum Melayu terhadap kepincangan kerajaan baharu PH dalam memartabatkan kedaulatan agama Islam dan hak istimewa kaum Melayu pada saat ini.

      "Program ini bukan bersifat kepartian kerana pihak penganjur turut memanggil mana-mana NGO Melayu dan Islam di Perak untuk sama-sama berjuang memartabatkan agama dan bangsa yang semakin diperlekehkan pihak tertentu.

      "Saya berharap kerajaan negeri bersifat terbuka dan tidak melihat agenda memartabatkan agama Islam dan memperkasakan orang Melayu sebagai satu agenda politik kepartian sehingga diarahkan disekat,"katanya.

      Mengenai tentatif program himpunan dirancang, Husin berkata program himpunan akan dimulakan selepas solat Jumaat di mana seramai enam tokoh Islam seperti Naib Presiden Pas, Idris Ahmad dan Pesuruhjaya Pas Perak, Razman Zakaria akan memberikan ucapan kepada hadirin yang hadir.

      "Terdahulu pada waktu pagi, satu persidangan meja bulat akan dianjurkan antara pihak penganjur dengan kesemua NGO Islam dan melayu yang hadir, termasuk beberapa NGO dari parti Umno.

      "Kita berharap penganjuran himpunan seperti ini akan membangkitkan kesedaran dalam kalangan umat Islam dan orang Melayu mengenai situasi sebenar status agama Islam, kaum Melayu dan institusi diraja pada ketika ini sedang diperkotak-katikkan pihak tidak bertanggungjawab,"katanya.

      Delete
    2. PKR GANGSTER


      Kekecohan pemilihan PKR: Lapan laporan polis dibuat
      SITI ZUBAIDAH ZAKARAYA 24 SEPTEMBER 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore39
      Kekecohan pemilihan PKR: Lapan laporan polis dibuat
      Mohammed Firdaus membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Kuala Muda hari ini.
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      SUNGAI PETANI - Calon Ketua AMK Jerai, Mohammed Firdaus Johari akan menghantar laporan lengkap bukti penglibatan individu terlibat kekecohan semasa Pemilihan PKR Cabang Jerai, Sabtu lalu.

      Menurutnya, laporan akan dihantar kepada Jawatankuasa Pemilihan Pusat, Jawatankuasa Bantahan, Rayuan dan Disiplin parti dan Lembaga Disiplin PKR.


      Dakwaan, walaupun bermula agak lewat pada jam 11.30 pagi akibat masalah teknikal pada sistem e-voting namun, pemilihan berlansung dalam suasana tenang dan aman sehinggalah kekecohan ditimbulkan.

      "Laporan lengkap yang dihantar termasuk gambar dan video untuk dilihat dan dinilai serta disiasat, jika didapati bersalah kita memohon untuk diambil tindakan tegas,"katanya.

      Susulan itu, lapan laporan dibuat di Ibu Pejabat Polis Daerah Kuala Muda, pagi ini.

      "Tujuan kita buat laporan polis hari ini ialah melaporkan apa yang berlaku termasuk untuk memberitahu penduduk di Jerai, kami dari Cabang Jerai ingin memohon maaf khususnya kepada pengundi warga emas dan orang kurang upaya yang terkejut dengan keadaan yang berlaku.

      "Kami ingin memohon maaf kepada mereka sekiranya masih trauma dan ketakutan akibat kekecohan terbabit,"katanya.

      Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Adzli Abu Shah ketika ditemui mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian.

      Delete
    3. Memang sudah dikandung adat
      Bacul pengecut tetap keparat
      Bibir nan merah dah jadi pucat
      Memang dah tersurat apa yg tersirat.

      Ujung-ujung.....

      Kejora tonggeng is not watchdog but pariah dog.
      Rafizi is not watchdog but pariah dog.
      Jahit Kedee is bogus kacang putih doc.
      Mahathir is genuine medical doc.

      Kejora tonggeng is not watchdog but pariah dog.
      Rafizi is not watchdog but pariah dog.
      Jahit Kedee is bogus kacang putih doc.
      Mahathir is genuine medical doc.

      Delete
    4. Ku Li pun pernah cari Pas
      AZLIDA ALIMIN 24 SEPTEMBER 2018
      Ku Li pun pernah cari Pas
      Razak (kanan) menunjukkan kenyataan Razaleigh dalam Sinar Harian, semalam.
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      RANTAU PANJANG - Pemimpin Umno dinasihatkan untuk men­dalami sejarah politik tanah air sebelum me­nge­­luarkan kenyataan.

      Presiden Kelab Penyokong Kerajaan Kelantan, Razak Abas berkata, nasihat sama dituju kepada Pengerusi Jemaah Penasihat Umno, Tengku Razaleigh Hamzah kerana seakan lupa dengan peristiwa politik ketika beliau ‘merangkak’ cari Pas selepas menubuhkan Semangat 46.


      Menurutnya, kerjasama Tengku Razaleigh dan Pas Kelantan bagi menubuhkan Kerajaan Angkatan Perpaduan Ummah ketika itu menyebabkan Umno hilang Kelantan.

      “Namun Tengku Razaleigh memutuskan silaturahim dengan Pas menyebabkan penyokong menanggap beliau selaku Presiden Semangat 46 ketika itu sebagai tidak pernah ikhlas.

      “Selepas pembubaran Semangat 46, penyokong Umno mula berpecah dan memilih Pas, sejarah kembali berulang apabila penyokong dan pemimpin Umno berlari mencari Pas selepas PRU14,” katanya.

      Ujar beliau lagi, meskipun menyedari hakikat itu, kepimpinan dan ahli Pas tidak pernah menjemput Umno untuk bekerjasama tetapi sekadar menguatkan barisan pembangkang di Parlimen.

      Razak katanya, beliau tidak bersetuju jika gabungan politik dilakukan kerana Umno ialah parti yang membawa penyakit.

      Beliau yang juga bekas Jawatankuasa Badan Perhubungan Semangat 46, menasihati Tengku Razaleigh supaya beliau mengundurkan diri daripada arena politik kerana kepimpinan Umno mungkin tidak menyebelahi beliau, sebagaimana kekalahannya dalam pemilihan Presiden Umno baru-baru ini.

      Semalam Tengku Razaleigh mengeluarkan kenyataan Umno tidak sewajarnya merangkak mencari Pas untuk memulihkan imejnya selepas kekalahan dalam PRU14, 9 Mei lalu.

      Ahli Parlimen Gua Musang itu berkata, jalinan hubungan antara Umno dan Pas tidak pernah dibincangkan secara rasmi dan menyeluruh.

      Nasihat sama dituju kepada Tengku Razaleigh kerana seakan lupa dengan peristiwa politik ketika beliau mencari Pas selepas menubuhkan Semangat 46.

      Delete
    5. PH SYIAH


      JAWI mohon maklumat donut percuma kumpulan ‘Who Is Hussin’
      Diterbitkan 24 Sep 2018, 7:05 petang | Dikemaskini 24 Sep 2018, 7:09 petang

      Item 1
      Item 2
      A+ A-

      Jabatan Agama Islam Wilayah (JAWI) hari ini memohon pihak-pihak yang mempunyai maklumat mengenai penyebaran ajaran Syiah supaya menyalurkan maklumat berkenaan untuk tindakan lanjutnya.

      Menerusi satu kenyataan media, Pengarah JAWI, Mohd Ajib Ismail berkata, pihaknya menyedari keresahan masyarakat tentang program yang dianjurkan oleh pertubuhan Who Is Hussin yang memberi sumbangan donat percuma pada 22 September lalu.

      “JAWI telah membuat pemantauan berterusan berdasarkan aduan awam yang diterima melalui media sosial semalam.

      “Berdasarkan keputusan fatwa oleh Jawatankuasa Perundingan Hukum Syarak Wilayah Persekutuan di bawah Akta Pentadbiran Undang-undang Islam (Wilayah- wilayah Persekutuan) 1993 [Akta 505], adalah diperakukan bahawa ajaran Islam selain pegangan Ahli Sunnah Wal Jamaah adalah bercanggah dengan Hukum Syarak.

      “Dengan demikian penyebaran apa-apa ajaran lain selain ajaran Ahli Sunnah Wal Jamaah kepada penganut agama Islam di Wilayah Persekutuan adalah dilarang,” katanya.

      Mohd Ajib pada masa yang sama juga menasihatkan semua pihak supaya bertenang dan menyerahkan perkara itu kepada pihak berkuasa bagi menangani sebarang isu yang timbul.

      Pada 22 September lalu, pendakwah bebas, Firdaus Wong Wai Hung memuat naik satu status di Facebook miliknya mendedahkan satu kumpulan Syiah giat melakukan dakwah ajaran agama mereka di Bukit Bintang, Kuala Lumpur.




      Menurutnya, kumpulan Syiah itu mengambil lokasi yang lazim digunakan beliau untuk melakukan gerakan dakwahnya di sana.

      Malah, katanya, kumpulan berkenaan turut memberikan donut secara percuma untuk menarik perhatian orang ramai.

      Delete
    6. KAMI BUKANLAH PENDUKUNG MANA-MANA PARTI POLITIK. KAMI HANYA MEMPERJUANGKAN KEADILAN DAN KEBENARAN. BAGI KAMI BN DAN PH ADALAH SAMA. BAHKAN PH ADALAH JAUH LEBIH TERUK. OLEH ITU KAMI MEMPERJUANGKAN PIHAK KETIGA SEHINGGA MEMEGANG TAMPUK PEMERINTAHAN NEGARA. APABILA SAMPAI HASRAT TERSEBUT KAMI AKAN BIARKAN PIHAK LAIN PULA MENGKRITIK. SEMASA ERA PAKATAN RAKYAT KAMI ADALAH GOLONGAN BERKECUALI TIDAK KELUAR MENGUNDI. INI ADALAH COGAN KATA KAMI : BERATUS POSTING YANG DIHANTAR SEBAGAI BUKTI. KAMI TIDAK MEMINTA SIMPATI HANYA RAHMAT ILLAHI


      PH = LGBT = UEC = RASIS = ULTRA KIASU = LIBERALIS = SEKULARIS = PLURALIS = NEPOTISME = BOROS KRONI = KELENTONG KRASI = TERORIST = SYIAH = anti melayu = anti islam = ANTI RAJA = EVANGELIST = SUBAHAT KUASA ASING = SLOW SLOW TIPU ( SST )= SELECTIVE PROSECUTION = BN = SIS = G25 = MUNAFIK = KEDEKUT RAKYAT = anti hudud = ANTI TAKZIR = KENCING HANCING SATU MALAYSIA = BARU BERAPA BULAN DAH BUAT MACAM-MACAM BENDA TAK SENONOH = islam ikut kepala hotak dia = PARTI SODOM = HIPOKRIT = MAHU ISLAM IKUT NAFSU DIA = puak SESAT = KERAjaan SARKAS = BAPOK PONDAN = KAKI BULI = PENDENDAM = MAKIN HARI MAKIN MEMBUSUK = KELDAI DAP = TOMMY TOM CAT AG LAW OF JUNGLE = KENCING SEPANJANG JALAN = BERAK TENGAH JALAN = FIRAUN = BANDUAN HOMO = GOVERMENT OF THE APE = parti dajjal BENDERA MATA SATU = BAIL OUT SPLASH MAHAL GILER MULALAH BEBANKAN RAKYAT NAIK TARIF = MENJARAH HARTA RAKYAT DENGAN MEMBAHAGI ANTARA FAMILY PRESIDEN PPBM, DAP & PKR = TEGAK BENANG BASAH = PARTI ANAK BERANAK = KELING MAMAK BENDAHARA PALING PEMALAS DI DUNIA
      = KAPIR CINA DAP PALING PENIPU = PEROMPAK KERUSI PARLIMEN = THE RISE OF THE PLANET OF THE FROGS = AMANAH RAKYAT DIPERMAINKAN = TIADA KEADILAN = TIDAK DEMOKRATIK = MAHA ZALIM FANATIK DAN MEMECAH BELAHKAH MELAYU = DOC-DOC IKRAM PROLIBERAL & SEKULAR = HORMATLAH SIKIT KAT EX-PM TU KAU TU DAH LAH HANCING TERKINCIT DALAM PAMPERS PULAK TU = MENGABAIKAN DAN MEMINGGIRKAN NEGERI MAJORITI MELAYU = PERAS UGUT MP UMNO DENGAN PERALAT SPRM = PENINGKATAN KOS KESIHATAN RAKYAT = SERBU RUMAH ORANG TUA TAK TAHU MALU = MP UMNO JADI ASET KOMODITI = JANJI DICAPATI = MENIFESTO DIMUNGKIIRI = HANYA PANDAI CAKAP KOSONG TIDAK SERUPA BIKIN = AHMAD MASLAN EHHH MASLEEE = JUAL ARAK MERATA TAK KISAH = LELONG-LELONG MP UMNO HARGA RM10 JUTA SIAPA MAHU JADI BIDDER, SIAPA MAHU BELI BOLEH BUAT HAMBA ABDI = SUKA KAMBING HITAMKAN PIHAK LAIN ATAS KESALAHAN SENDIRI = PKR KONGSI GELAP = PRESIDEN PKR BERGELUMANG TAHI = MuJAHAT INGAT DIA CUKUP BAGUS DENGAN DAKYAH DIA SEBAB ADA Pangkat Hasad Dengki = MAT SYABU SHIAH VS MAT SABUN KAKI BETINA = JAJA NEGARA BANGKRAP SELURUH DUNIA TAK ADA MARUAH BETUL

      Delete
    7. Memang sudah dikandung adat
      Bacul pengecut tetap keparat
      Bibir nan merah dah jadi pucat
      Memang dah tersurat apa yg tersirat.

      Ujung-ujung.....

      Kejora tonggeng is not watchdog but pariah dog.
      Rafizi is not watchdog but pariah dog.
      Jahit Kedee is bogus kacang putih doc.
      Mahathir is genuine medical doc.

      Kejora tonggeng is not watchdog but pariah dog.
      Rafizi is not watchdog but pariah dog.
      Jahit Kedee is bogus kacang putih doc.
      Mahathir is genuine medical doc.

      Delete
    8. What you spewed above is outright rubbish and off topic, why you silly fool......!!

      Aper punyer sewel budak terencat akal nih - segala sampah dipungutnyer yg langsung tak ada kaitan dgn topik.

      Berbalik ke tajuk - Bersatu boleh belajar dari nasib kueh PAU umno yg dah hampir luput jadi basi, sejuk & tak laku, MEMUDARATKAN - juga sikap angkuh, tidak sopan & rasa macam tersangat bagus puak2 Rafixi dalam PKR.....!!!

      In the meantime, whether you appear as Justice League ker..Tonggeng ker.. I don't give a damn.

      Ujung-ujung... selepas PRU 14:

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,

      INGAT - Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Kamu semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      My challenge to you still stand:

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete
    9. Mana membazir PRK untuk seseorang beli sebuah kereta Merc untuk kegunaan kerajaan?



      KOTA BARU, 12 Sept ― Pilihan raya kecil (PRK) Port Dickson untuk membawa kembali Datuk Seri Anwar Ibrahim ke parlimen satu pembaziran, kata naib presiden PAS.

      Datuk Mohd Amar Nik Abdullah berkata PRK tersebut tidak perlu ketika negara didakwa tidak ada sumber kewangan yang cukup, lapor Utusan Malaysia.

      “Pilihan raya yang disengajakan tidak patut berlaku di negara ini kerana buang masa dan buang duit. Malah, kosnya sahaja sudah mencecah jutaan ringgit,” katanya.

      “Ini juga bukan pertama kali dibuat, dulu dengan Langkah Kajang demi memenuhi cita-cita seorang individu”.

      Anwar bakal bertanding kerusi parlimen Port Dickson selepas penyandangnya Datuk Danyal Balagopal Abdullah mengosongkan kerusi.

      Danyal pada pilihan raya umum lalu menang majoriti 17,110 undi dalam pertandingan tiga penjuru mengalahkan calon PAS dan Barisan Nasional.


      : Ini yang macai PH 'bodoh' untuk berfikir secara rasional....

      Delete
    10. MANA UMNO BOLEH MABUK KUASA LAGI? GILA NAK BUAT GITU. GILA NAK CAKAP BEGITU. DULU MASA NAJIB MABUK KUASA TAKNAM CAKAP. HAH KAU, TERSUNGKUR DI PRU14.

      'Umno tak boleh mabuk kuasa'

      Sudah hampir lima bulan Umno kehilangan kuasa di Putrajaya namun bagi salah seorang pemimpin yang mengalami sendiri keperitan ditolak oleh pengundi pada 9 Mei lalu, parti itu tidak seharunya terburu-buru mengatur langkah.

      Lebih buruk jika Umno itu dilihat seperti mabuk kuasa.

      Itu pandangan dinyatakan Naib Presiden Umno Datuk Seri Khaled Nordin kepada Malaysiakini dalam temu bual eksklusif di Kuala Lumpur hari ini.

      "Umno tidak terdesak sebab saya fikir parti ini akan kekal relevan (walaupun tanpa menjadi kerajaan) dan jangan mabuk hanya untuk dapat kuasa.

      "Jangan mabuk soal kuasa, jangan fikir soal sebegitu," katanya.

      Sebaliknya menurut Khaled Umno perlu kekal sebagai Umno dan bukan terpengaruh untuk menyertai mana-mana parti bagi menubuhkan kerajaan

      Sebagai Umno kata Khaled parti itu sentiasa bersikap terbuka untuk "dilamar" namun bukan bertindak sebaliknya.

      "Sesiapa nak melamar kita, kita terbuka, tetapi kita pergi melamar orang lain, saya rasa itu tak perlu," katanya.

      Naib presiden ketiga

      Untuk rekod Khaled ialah menteri besar ke-15 Johor iaitu sebuah negeri yang mempunyai sejarah penting kepada politik Umno.

      Di negeri itulah parti Melayu itu ditubuhkan dan untuk berpuluh tahun ia menjadi kubu kuat kepada parti terbabit.

      Bagaimanapun PRU ke-14 lalu membawa khabar mengejutkan buat Umno dan BN apabila mereka dinafikan untuk mendapat mandat bagi terus menjadi kerajaan negeri.

      Khaled sendiri kalah di dua kerusi yang ditandinginya iaitu kawasan parlimen Pasir Gudang dan kerusi dewan undangan negeri Permas.

      Di peringkat nasional Khaled agak lantang bersuara memperkatakan mengenai Umno terutama selepas PRU ke-14. Apabila pemilihan berlangsung beliau menyertai persaingan di peringkat naib presiden bersama tujuh yang lain.



      Turut menawarkan diri ialah bekas menteri kewangan kedua yang agak terbuka membuat teguran kepada pimpinan Umno, Datuk Johari Abdul Ghani.

      Apabila keputusan diperolehi Khaled berada di tempat ketiga di belakang Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob dan Datuk Seri Mahdzir Khalid. Johari pula gagal mendapat undi mencukupi bagi mengisi satu daripada tiga kerusi naib presiden.

      Kata Khaled mendapatkan kuasa segera tidak seharusnya menjadi fokus utama Umno ketika ini sehingga perlu "melamar" pihak lain untuk menjalin kerjasama.

      Delete

    11. NAK MARAH MCA PULAK. AWAK DAH TERSUNGKUR, MESTI LAH KAWAN AWAK LARI. APA AWAK NAK BISING PULAK?

      MCA usah kebudak-budakan

      Sebabnya kata beliau lama-kelamaan orang Melayu akan sedar bahawa mereka memerlukan Umno dan penting buat mereka.

      Pada masa sama Khaled menjelaskan ketika ini masih ada ramai ahli dan pemimpin Umno yang mengambil tanggungjawab untuk memulihkan parti itu walaupun ada sebahagian pemimpin meninggalkannya.

      "Bukan Umno yang pergi melamar. Fokus Umno ialah bagaimana memperkuatkan parti," katanya.

      Dalam pertemuan itu Khaled juga ditanya mengenai 'kehilangannya' semasa pemimpin lain menghadiri muktamar PAS di Kuala Terengganu.

      Rombongan pemimpin tertinggi Umno itu diketuai presidennya Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, diiringi Ismail Sabri dan Mahdzir. Tidak ketinggalan setiausaha agung Tan Sri Annuar Musa dan ketua penerangan Datuk Shamsul Anuar Nasarah.

      "Wajibkah saya pergi? Itu saja soalannya.... Sesiapa nak pergi, pergilah. Saya memang tak mahu pergi," katanya sambil ketawa.

      Namun Khaled segera menjelaskan hubungan Umno dengan PAS sekadar berstatus persefahaman, dan bukan bekerjasama, apa lagi sudah memeterai perjanjian secara rasmi.

      "Jadi, kenapa saya kena pergi?" katanya.

      Pada pertemuan itu Khaled juga ditanya mengenai pandangan dilontarkan pemimpin MCA ekoran sikap Umno semakin dekat dengan PAS.

      Kata Khaled parti masyarakat Cina itu perlu bersikap matang.


      "Jangan kebudak-budakanlah!" katanya.

      Kata beliau sebagai parti yang berada dalam barisan pembangkang Umno, MCA dan parti lain perlu bekerjasama dalam isu-isu melibatkan kepentingan negara.

      Mengenai kenyataan Presiden MCA Datuk Seri Liow Tiong Lai yang menyarankan supaya BN mengetepikan Umno atau membubarkan gabungan itu jika Umno bergerak ke arah politik teokrasi, Khaled memberikan jawapan spontan.

      "Kadang-kadang kenyataan sebegitu tidak memerlukan sebarang jawapan balas. Itu saja," katanya.

      Delete
    12. Wan Azizah tak mengosong kerusi kerana tiada jaminan Anwar akan menang PRK



      Anwar Ibrahim pertama kali menjadi Timbalan Perdana Menteri pada 1993 selepas menyingkirkan Ghafar Baba pada pemilihan Timbalan Presiden UMNO. Dijangka beliau akan menjadi Presiden PKR September ini setelah Wan Azizah mengosongkan kerusi yang disandangnya.

      Seterusnya Anwar akan dilantik Timbalan Perdana Menteri sekiranya bertanding dan menang kerusi Parlimen di mana-mana kerusi yang dikosongkan oleh salah seorang Ahli Parlimen PKR.

      Sekiranya Wan Azizah turut mengosongkan kerusi Parlimen maka beliau dengan sendirinya melepaskan jawatan TPM sekarang. Kita tahu memang itulah rancangan awalnya kerana kedudukan Wan Azizah hanya sementara dan bagi pihak Anwar.

      Tetapi ianya satu risiko jika Wan Azizah bersara dari Parlimen kerana tiada jaminan Anwar akan menang PRK yang sepatutnya membuatkan beliau terlantik ke Dewan Rakyat. Saya yakin Wan Azizah tidak akan mengosongkan kerusi parlimennya untuk Anwar bertanding.

      Tetapi sekiranya Wan Azizah kekal Ahli Parlimen seharusnya beliau kekal dengan jawatan Timbalan Perdana Menteri kerana tiada sebab beliau harus meletak jawatan walaupun Anwar telah menjadi Ahli Parlimen. Timbalan Perdana Menteri bukanlah lantikan mutlak Presiden PKR.

      Mereka harus mencari alasan kukuh jika Anwar hendak dilantik Timbalan Perdana Menteri menggantikan Wan Azizah, sekiranya Wan Azizah kekal Ahli Parlimen. 10 tahun lalu semasa Wan Azizah melepaskan kerusi Permatang Pauh, alasannya untuk bersara dari politik. Mungkin beliau boleh beri alasan yang sama.

      Namun Wan Azizah boleh memilih untuk kekal sebagai TPM sehingga habis penggal.

      Wak Dogol,
      kedai kopi tepi sungai

      Delete

    13. justice league should JUST LICK THE WOUNDS OF PRU14. OR AL JIBO'S ASSOL.

      KOMEN2 PASAL BERITA FAT MAMA -

      Kudingking Lumeeng
      Rakyat berhak tahu kerana mereka ini mencuri duit rakyat, tidak berbangkit soal jadi modal kerajaan sbb wang yg mereka curi utk kepentingan peribadi adalah milik seluruh rakyat tanpa mengira fahaman politik. Kerajaan hari ini cuma berusaha menyelamatkan negara dari gerombolan lanun yg cuba memusnahkan negara.

      Kudingking Lumeeng
      mereka yg tergolong dan berkepentingan dlm aktiviti melanun dan mendedaj yg masih menafikan perbuatan RosNa&co dlm skandal yg bukan saja menggegarkan sistem ekonomi malaysia tetapi negara2 luar.

      Proses mahkamah hanya tindakan terakhir, tetapi kerakusan dan ketamakan telah berlaku. Aku nak tanya, selepas polis nerampas harta bernilai BERBILION RUNGGIT yg disorok di beberapa tempat, ada sesiapa dpt membuktikan harta itu bukan milik mereka?.

      wang negara milik rakyat dirompak, yg kmu taK sedar, atau kmu mendapat manfaat dari hasil rompakan?

      Tey Shong Hui
      Bila proses perundangan bermula, dunia yang indah akan berubah kepada rupa ketakutan dan kecemasan.Inilah lakonan hidup .Hidup mewah bertukar menjadi seksa .Tidak berbaloilah walaupun mempunyai jumlah duit setinggi langit.

      Delete
    14. PH MENGELAK BILA ISU KENA ATAS BATANG HIDUNG


      Yang kedua isu agar besar ialah tersebarnya gambar Mat Sabu dengan Zaza G-String oleh 3 orang dikatakan ahli parti AMANAH.

      Pada 4 Mei 2018 Presiden Parti Amanah Negara (AMANAH), Mohamad Sabu menyatakan bahawa beliau akan mengambil tindakan undang-undang terhadap tiga lelaki yang menuduhnya melakukan hubungan luar nikah dengan seorang wanita.

      Bagaimanapun, tarikh dan masa untuk beliau yang juga calon PKR bagi kerusi Parlimen Kota Raja memfailkan kes berkenaan di mahkamah menimbulkan tanda tanya kerana belum membuat laporan polis berhubung dakwaan berkenaan.

      Timbalan Setiausaha Agung AMANAH, Abang Ahmad Kerdee Abang Masagus berkata, beliau dimaklumkan Mohamad atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu akan mengambil tindakan undang-undang terhadap tiga individu terbabit.



      3 orang kuat parti AMANAH yang membela sebaran gambar dan video Mat Sabu sebelum PRU-14 baru-baru ini diam membisu. Laporan polis tidak ada malah saman yang diperkataan hanya untuk KENCING pengikut parti AMANAH sahaja.

      Haji Hassan Omar menulis dalam blogsnya supaya Mat Sabu saman Razali Abdul Rahman
      merupakan bekas Setiausaha Politik Lim Guan Eng. Juga Pegawai Tugas-tugas Khas LGE. Dia juga merupakan bekas Ketua Organisasi DAP Bahagian Jelutong. (sila rujuk di sini)

      Daripada petikan artikel Haji Hassan, Razali membuat tuduhan kepada Mohamad Sabu;

      1. Seorang yang hipokrit dengan Islam. Dia bermuka-muka dengan agama dihadapan orang ramai.
      2. Mohamad Sabu juga menyokong agenda kritianisasi DAP
      3. Mohamad Sabu seorang perasuah (rasuah 1 juta)
      4. Mohamad Sabu mengamal politik menghalalkan cara.




      Malangnya sampai hari ini, bila PAKATAN HARAPAN sudah berkuasa isu yang dibangkitkan oleh Razali Abdul Rahman diam begitu sahaja. Mana maruah diri Mat Sabu. Mat maruah diri parti AMANAH?

      Yang saya pelik Dr Asri, Dr Daniel, Dr Rozaime, Dr Zaharudddin dan beberapa orang lagi cerdik pandai agama seolah-olah buta mata atas isu ini.

      Pertubuhan IKRAM yang menjadi pengerak utama parti AMANAH juga sama membisu tuli dalam isu rasuah, seks dan pengkhianatan perjuangan agama. Apakah mereka sibuk membahagi "harta ghanimah" sehingga hilang jati diri Islam dalam diri mereka membiarkan perkara yang mengaibkan berlaku dalam parti mereka?

      Saya cukup kesian dengan penggerak IKRAM di kawasan-kawasan yang bekerja keras untuk pertubuhan ini sedangkan pimpinan atas hanya melihat keduniaan melebih perjuangan.

      Delete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Baru menang 49 kerusi sudah merasa syok macam terbagus sangat seolah-olah menang 2/3 majoriti.
      Bak kaduk naik ke junjung, mereka hilang adab sopan santun hingga tergamak biadab & buruk sangka terhadap kebijakan Tun M.
      Bermula dgn si Jebon Rafizibterpekik melolong konon Tun M bukan faktor utama kemenangan PH pd PRU 14.
      Dia jugavmempertikai & telah menghasut Dr Wan Azizah sewaktu Tun M memilih Azmin, Mat Sabu, lim Guan Eng dll konon tidak merujuk terlebih dulu pd pihak PKR. Mereka ridak puas hati dgn pilhan Tun M atas alasan mereka yg pegang kerusi terbanyak dalam PH.

      Tingkah puak Rafizi nampak sangat ketidak matang & kurang pengalaman dalam urus tadbir negara. Mereka masih mentah bersikap sebagai pembangkang.membogelkan sikap tidak rasional, penting diri & hilang hormat semangat setia kawan.
      Kesudahannya, mereka telah mendedahkan kepincangan serta kelemaHan mereka apabila e-voting mereka backfired di mana meteka berkelahi berpecah belah sesama sendiri sampai ada yg kena lock-up, urusan pemilihan tak beres & kocar kacir.

      Itulah balasan dari Sang Maha Kuasa terhadap puak2 yg gelojoh, gopoh, syok macam bagus & kurang ajar.

      Delete
    3. JANGAN DOK BIAR KAPIR PERINTAH NEGARA


      Uyghur Menjerit: Tolonglah Kami Wahai Dunia Islam!
      Minda Rakyat 6 hrs ago # Luar Negara
      LightBlog
      Notis : Kami membuka satu group baharu "MindaRakyat" di Telegram. Anda boleh berborak apa sahaja di sini. Group ini terbuka dan tiada sekatan. Group ini menerima RSS (suapan berita) daripada blog ini secara berkala. >> Masuk < <


      Apakah Anda mempercayai China, hanya karena negara itu memiliki ekonomi yang kuat dan memberi Anda beberapa manfaat? Di bawah ini adalah kompilasi berbagai laporan yang telah dirilis oleh pemerintah Amerika Serikat dan Kongres, Parlemen Eropa, PBB, dan Human Rights Watch selama dua tahun terakhir. Lihatlah, jangan terus menutup mata.

      Pemerintah Komunis dan Fasis Cina memaksa suku bangsa Uyghur untuk menjadi komunis dan atheis.

      Anak-anak Uyghur dipaksa untuk berbicara bahasa Cina, berpakaian pakaian tradisional Tiongkok, mengkonsumsi makanan haram, beribadah dan sujud ke patung Confucius, menghafal arti bendera Komunis, dan akhirnya menjadi 100% berasimilasi.

      Kitab suci kami, Al-Qur’an telah dianggap sebagai buku jahat dan sedang dibakar dalam jumlah berton-ton.

      Lebih dari 2 juta Muslim Uyghur dikurung di kamp konsentrasi mirip dengan gaya Nazi, di mana mereka dipaksa untuk mengutuk agama mereka dan makan daging babi, dengan dalih “memerangi ekstremisme.

      Bahasa Muslim Uyghur telah dilarang dari penggunaan resmi dan pendidikan, sedangkan semua buku dalam bahasa Uyghur juga dibakar.



      Dari 24.000 masjid di seluruh Turkistan Timur, lebih dari 20.000 di antaranya telah dihancurkan, diubah menjadi kantor-kantor pemerintah, diberikan kepada pebisnis Cina, dan berubah menjadi pusat propaganda.

      Lebih dari 60.000 guru agama, dan ulama telah dibuang ke penjara dengan dalih “memerangi ekstremisme”. Ulama besar Muhammad Salih terbunuh di penjara, dan imam terkenal lainnya seperti Abdushukur Haji telah dijatuhi hukuman 20 tahun penjara.

      Di bawah apa yang disebut Kebijakan Keluarga Berencana, Tiongkok membunuh ribuan bayi yang masih berada di rahim ibu mereka, bahkan pada usia 9 bulan.

      Mereka yang berada di kamp konsentrasi dipaksa untuk mencela Islam dan identitas Muslim mereka, mereka dipaksa untuk berjanji bahwa mereka adalah orang Cina, dan bahwa mereka komunis.

      Setelah mengirim orang ke kamp konsentrasi, pemerintah China membawa ratusan ribu pria China untuk tinggal di rumah keluarga Muslim dan memaksa wanita Muslim untuk menikahi mereka. Semua gadis dan perempuan Uyghur di desa-desa dipaksa menikahi laki-laki Tionghoa atheis.

      Delete
    4. Memang sudah dikandung adat
      Bacul pengecut tetap keparat
      Bibir nan merah dah jadi pucat
      Memang dah tersurat apa yg tersirat.

      Ujung-ujung.....

      Kejora tonggeng is not watchdog but pariah dog.
      Rafizi is not watchdog but pariah dog.
      Jahit Kedee is bogus kacang putih doc.
      Mahathir is genuine medical doc.

      Kejora tonggeng is not watchdog but pariah dog.
      Rafizi is not watchdog but pariah dog.
      Jahit Kedee is bogus kacang putih doc.
      Mahathir is genuine medical doc.

      Delete
    5. KAFIR LAKNATULLAH


      Lebih dari 200.000 anak-anak termasuk bayi yang orangtuanya dikurung di kamp-kamp konsentrasi juga telah dikirim ke kamp konsentrasi remaja.

      Orang Cina telah menempatkan kamera keamanan pengenal wajah di setiap sudut jalan di Turkistan Timur, lebih jauh lagi mereka mengumpulkan sampel DNA, pemindaian retina, dan sampel suara jutaan orang Uyghur. Pejabat Cina menggunakan data untuk mengambil organ dari Uyghur untuk digunakan oleh orang-orang China dan pejabat yang kaya.

      Puluhan ribu mayat pemuda Uyghur yang menghilang telah ditemukan, dan organ mereka telah diambil untuk digunakan oleh orang Cina.

      Lingkungan di seluruh Turkistan Timur telah ditutup dengan pos pemeriksaan keamanan di mana-mana sehingga tidak ada kebebasan bergerak bagi umat Islam.

      Semua paspor Uyghurs telah dicabut, internet dan telekomunikasi dengan dunia luar telah dihambat. Setiap orang Uyghur yang telah mengunjungi Arab Saudi, Mesir, Turki, dan Pakistan atau memiliki anggota keluarga yang tinggal di negara-negara ini, semuanya telah dijatuhi hukuman lebih dari 10 tahun penjara.



      Pemerintah Cina menyuruh Mesir mendeportasi ribuan mahasiswa Uyghur yang baru belajar Islam, banyak yang dieksekusi ketika tiba di Turkistan Timur. China mengumpulkan informasi dari ribuan orang Uyghur dan menekan Arab Saudi, Uni Emirat Arab, dan Pakistan untuk mendeportasi semua orang Uyghur.

      China memaksa Uyghurs di luar negeri untuk menjadi mata-mata mereka. Semua pejabat, para intelektual, penulis, artis, aktor, penyanyi, dan pengusaha Uyghur telah dikumpulkan dan dikirim ke kamp-kamp konsentrasi dengan dalih bersaksi palsu.

      Semua tanah milik orang-orang Uyghur, rumah, bisnis, dan properti pribadi telah disita dan diberikan kepada pemukim Cina (kolonis), memaksa orang-orang Uyghur jatuh miskin.

      Cina menduduki negeri yang kaya sumber daya, Turkistan Timur, dan Uyghur telah melakukan perlawanan terhadap China, sehingga China sedang melakukan genosida rahasia dan asimilasi yang jelas dari pemilik sah Turkistan Timur.

      Delete
    6. Tonggeng idiot,

      Why & what the fuckin' hell are you mumblin'-ramblin' about, off tracking the topic, haaaaaa.....??

      Look idiot, what you spewed above is outright rubbish and off topic, you silly fool....!!

      Aper punyer sewel budak terencat akal nih - segala sampah dipungutnyer yg langsung tak ada kaitan dgn topik.

      Berbalik ke tajuk - kueh PAU umno dah basi, sejuk & tak laku, MEMUDARATKAN.....!!!

      Btw, whether you appear as Justice League ker..Tonggeng ker.. I don't give a damn.

      Ujung-ujung... selepas PRU 14:

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,

      INGAT - Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Kamu semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      My challenge to you still stand:

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete
    7. KOMEN2 KPD 'Umno tak boleh mabuk kuasa' -

      Johnny Tung
      beginilah, MCA dalam BN tak berani minta pun madu dari UMNO sebab tahu akan terima Racun, MCA cuma minta madu yang sedia ada jangan di rampas, UMNO tetap rampas juga, lepas tu pengikutnya ejek Babi pulak????? David Teo kena tampar depan depan PM dan tiada tindakan undang undang pun di ambil malah MCA pun tak mampu buat apa apa. , Akibatnya hilang semua undi Tiong Hua kepada BN termasuk MCA. Kejatuhan MCA dan MIC adalah salah Pemimpin UMNO yang angkuh

      Ameng Ameng
      Kalau terbukti terlibat ngan rasuah misti di ambil tindakan,tak kan rakyat kena bayar utang pemimpin umno penyamun ni.

      Aku
      Korang gaduh ler. Sundir, hentam, belasah, balon ler antara korang. Aku tepok tangan aje. Dah nak mamposss dua dua, aku henti tepuk, balik rumah.

      Delete
    8. Anti Berita Tidak Benar Gagal Dimansuhkan: Bukti Langkah Pertama Kerajaan PH Gagal



      1. Dewan Negara hari ini telah menolak pemansuhan Rang Undang-Undang Anti Berita Tidak Benar dengan keputusan undian memihak kepada tidak bersetuju undang-undang tersebut dimansuhkan. Keputusan undian sebanyak 21 setuju RUU tersebut dimansuhkan manakala lebih 7 undian yang tidak setuju ia dimansuhkan dan 3 berkecuali.

      2. Ini merupakan langkah pertama PH dalam merealisasikan manifesto PRU sebelum ini dengan berikrar akan menghapuskan akta yang menzalimi rakyat dan undang-undang ‘rimba’ kerajaan terdahulu. Akan tetapi, undian yang dikeluarkan tidak menyebelahi pihak Pakatan Harapan sekaligus membuktikan langkah yang diambil oleh Kerajaan Pakatan Harapan tidak disokong oleh Ahli Dewan Negara.

      3. Harus ditegahkan bahawa RUU Anti Berita Tidak Benar merupakan langkah bijak yang mampu membendung berita palsu hasil perkembangan media social. Serta ia mampu melindungi rakyat daripada berita tidak benar malah menghalang agen-agen penyebar fitnah berleluasa. Ia selari dengan kehendak agama yang melarang penyebaran fitnah yang jelas-jelas membawa kehancuran.

      4. Persoalannya, apakah relevannya pemansuhan ini dijalankan? Malah penyebaran fitnah yang berleluasa dek kerana pemansuhan akta ini menyumbang kepada tekanan emosi dan masalah psikologi kepada mangsa. Oleh itu, keputusan kerajaan PH untuk memansuhkan akta ini langsung tidak relevan malah lebih banyak lagi akta lain yang lebih penting patut dibincangkan.

      5. Sehubungan dengan itu, keputusan yang dikeluarkan hasil daripada undian Ahli Dewan Negara merupakan jalan terbaik yang tidak sama sekali mengetepikan hak rakyat untuk bersuara malah ia mampu mendidik rakyat supaya bersuara secara berasas dan tidak sewenang-wenangnya menyebarkan berita palsu. Dengan keputusan yang dikeluarkan jelas membuktikan langkah awal kerajaan Pakatan Harapan gagal untuk dilaksanakan dan tidak selari dengan keperluan kehendak semasa.

      Sekian.

      YB Shaharizukrinain Abdul Kadir
      Ahli Parlimen Setiu

      Delete

    9. justice league should JUST LICK THE WOUNDS OF PRU14. OR AL JIBO'S ASSOL.

      KOMEN2 PASAL BERITA FAT MAMA SIASATAN DAH SIAP -


      Mass Manjalara
      Allah Huakhbar.... Rosmah... Rosmah..
      Jikalau terbukti bersalah,. Apa kau nk jwb dgn rakyat jelata.... Kenapa wajahmu menakutkan..Apa ilmu yg kau amalkan..

      Bertaubatlah Rosmah sebelum terlambat... Hidup ini tak lama.. Banyaknya terajidi hitam berlaku dlm hidup mu. Harap yg baik² lh selepas ini.

      (MANA DIA TAU BERTAUBAT. HA NYA KLAU BOLEH LAGI BUAT. SAMPAI DALAM PERJARA DIA DI SUMBAT. WATAK YANG BANYAK TAHI PALAT.

      Johnny Tung
      Siasatan belum lagi selesai, Kena X Ray muka Rosmah untuk tengok berapakah Nilai susuk susuk plastic yang di tanam Plastic Surgeon kat muka dia, Mungkin bernilai berjuta juta dan ada batu berlian kat dalam susuk tu, Kalau ada bukti itu duit curi, Susuk susuk yang mahal itu wajar di rampas dan di tanggalkan.

      BOTOX BERJUTA RINGGIT DARI US MEMANG DAH DI BERITAKAN DULU. KOT ADA BUAT KAT BARANG BAWAH NYA JUGAK.

      Arif Aziz
      minta maaf cakap...inilah IBU segala kerosakkan..Negara dan UMNO rosak kerana Najib,..sebab Najib ROSAK kerana dia....nak tengok sangat dia ni DI adili... (ke sg buluh)

      Delete
    10. PH = LGBT = UEC = RASIS = ULTRA KIASU = LIBERAL = SEKULAR = PLURAL = NEPOTISME = KRONI = KELENTONG KRASI = TERORIST = SYIAH


      Untuk melihat ianya berlaku, orang Cina harus melonggarkan prinsip KECINAAN (bukan buang, cuma meredakan sedikit). Kita tidak boleh mengenepikan konsep Bumiputera. Ia bahaya.
      Penyelesaian untuk Kontrak (Perkara 153) Perlembagaan Persekutuan adalah jelas.

      Sama ada:

      1) Kita mengagungkan Kontrak tersebuat buat selama-lamanya, dan juga mengamalkan tabiat berunsurkan tinggalan keturunan nenek moyang kita (sekolah Cina, bahasa Cina, dewan perniagaan Cina, apa jua elemen CINA dalam aspek pendidikan dan ekonomi).

      atau

      2) Kita Mengintegrasi atau mengasimilasikan budaya kita dengan budaya warga Nusantara/melayu/asal..

      Untuk kita MENAMATKAN KONTRAK (Perkara 153) itu, kita perlulah mencari lebih banyak titik persamaan dengan orang Melayu.
      Tai Zee Kin

      : Malangnya Dong Zong tamak kata seorang profesor Cina sendiri....

      Delete
  4. Ada tak sesiapa jumpa seorang lelaki pendek bersinglet berseluar pendek Hawaii, kepala botak di tengah dan pakai Spek mata hitam Rayban di dataran merdeka sehari dua ni. Satu lagi, perut buncit.

    Dah lama Uthayakumar mengidam nak jadikan pengiring dia masuk dewan rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tonggeng menikus AnonyMouse - merapu menggigil dalam ketakutan.....!!

      Delete
    2. Tonggeng idiot,

      Why & what the fuckin' hell are you mumblin'-ramblin' about, off tracking the topic, haaaaaa.....??

      Look idiot, what you spewed above is outright rubbish and off topic, you silly fool....!!

      Aper punyer sewel budak terencat akal nih - segala sampah dipungutnyer yg langsung tak ada kaitan dgn topik.

      Berbalik ke tajuk - kueh PAU umno dah basi, sejuk & tak laku, MEMUDARATKAN.....!!!

      Btw, whether you appear as Justice League ker..Tonggeng ker.. I don't give a damn.

      Ujung-ujung... selepas PRU 14:

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,

      INGAT - Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Kamu semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      My challenge to you still stand:

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete
    3. PH KELENTONGKRASI


      Kerajaan Selangor Bincang Kenaikan Tarif Air



      SHAH ALAM: Kerajaan Selangor mengakui sudah mengadakan perbincangan berhubung kenaikan tarif air di negeri ini.

      EXCO Infrastruktur dan Kemudahan Awam, Permodenan Pertanian dan Industri Asas Tani, Izham Hashim, berkata perbincangan itu baru dilakukan berikutan kos tinggi yang ditanggung kerajaan negeri bagi melaksanakan skim air percuma.

      Bagaimanapun, beliau memberi jaminan kadar kenaikan jika berlaku, tidak akan membebankan rakyat.

      Sehingga kini, katanya, keputusan tiada kenaikan tarif air masih kekal.

      “Kita baru bincang kerana kerajaan negeri menanggung kos yang tinggi susulan pengambilan Loji Rawatan Air (LRA) Langat 2 yang dibuat kerajaan Barisan Nasional (BN) sebelum ini.

      “Jadi, kita teruskan apa yang dibuat kerajaan BN sebelum ini,” katanya ketika dihubungi NSTP, di sini, hari ini.

      Mengulas kenyataan bekas Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang mahu bersama lima ADUN pembangkang memantau skim air percuma serta kenaikan tarif air, Izham berkata, kerajaan negeri menerimanya secara terbuka tanpa masalah.

      Bagaimanapun, beliau menempelak tindakan Abdul Khalid itu berikutan bekas ADUN Pelabuhan Klang itu tidak ada sebarang jawatan dalam mana-mana parti.

      “Tidak relevan beliau mahu pantau dan mengharapkan kepada ADUN pembangkang sahaja tetapi jika pantau sebagai rakyat, itu terserah,” katanya.

      Malam tadi, Abdul Khalid ketika di Majlis Makan Malam Meraikan Petugas PRK Seri Setia menyatakan akan mengadakan perbincangan bersama ADUN pembangkang bagi memastikan kerajaan Selangor mengekalkan pemberian air percuma dan mengekalkan tarif air.

      Sementara itu Presiden Persatuan Pengguna Subang dan Shah Alam (CASSA) Malaysia menyokong penuh tindakan Abdul Khalid yang dilihat sebagai usaha mempertahankan hak rakyat.

      Katanya, rakyat yang kini berdepan kos sara hidup tinggi wajar diberi pembelaan, terutama membabitkan kebajikan mereka selain air adalah keperluan utama.

      Pada 3 Ogos lalu, kerajaan Selangor melalui Air Selangor mengemukakan surat tawaran pengambilalihan itu kepada wakil pemegang saham Syarikat Pengeluar Air Selangor Sdn Bhd (SPLASH) dengan nilai pengambilalihan berjumlah RM2.55 bilion, selepas ditolak diskaun sebanyak 28 peratus penilaian semasa SPLASH pada 30 Jun 2018.

      Berikutan itu, Abdul Khalid mendakwa, pembelian SPLASH berjumlah RM2.55 bilion menyebabkan rakyat Selangor perlu membayar lebih 10 kali ganda daripada apa yang ditawarkan kerajaan negeri pada 2013. – BERITA HARIAN

      : Ini pun kira projek bantu rakyat, bantu "cekik" rakyat....

      Delete

    4. APEKEDARAHNYE TIDAK JUST LICK ALL OF AL JIBO'S SIBLINGS AND CHUCK THEM OUT OF THE GLC POSITIONS THEY HOLD?

      NAK TUNGGU APA LAGI SI NAZRI NAK KELUAR CIMB HUJUNG TAHUN PULAK? GET HIM OUT PRONTO, LAH -

      1. Nizam Razak letak jawatan pengarah Petra Energy

      2. Nazir Razak letak jawatan pengerusi CIMB hujung tahun

      SEMUA NYA LINTAH MASYARAKAT, DAPAT NAIK KERANA NAMA BAPAK DEPA, DAN ABANG DEPA BILA JADI PM.

      ABANG DAH BUAT TAHI CURI RM2.6 BILLION, NAMA KELUARGA DAH HANCAI, APA LAGI NAK SIMPAN DEPA YANG BIN ABDUL RAZAK.

      KITA SAYANG TUN ABDUL RAZAK, TAPI TARAK HORMAT KPD DEPA YANG BIN ABDUL RAZAK SEBAB SI PUAKA NAJIB BIN ABDUL RAZAK.

      Delete
  5. Now..now.. who's takking now?
    Somebody is feeling guilty and passing the buck to someone else.

    That scumbag-chubby Rafizi Ramli konon2nya has warned that there are those set on creating trouble if their chosen candidates lose in the party elections.

    He said,
    “When he feels he’s going to lose, someone will start the provocation for him. They get angry and protest. Candidates who think they might lose surely have instigators.

    Looks like he himself is the biggest virus and instigator off all issues in the country right now, besides Kejora Tonggeng.

    By right he should keep the issues between closed doors...
    He forgets Umno vultures like Kejora Tonggeng is sprawlling and waiting to strike.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PKR KEMUNGKINAN DIHARAMKAN PENDAFTARANNYA GARA2 RAFIZI.
      PADAN MUKA RAFIZI....!!

      PKR president Dr Wan Azizah Wan Ismail, who is also Deputy Prime Minister, said Rafizi's ineligibility to contest in party elections will be referred to PKR polls panel to decide.

      She was asked about a front-page report in The Sun on Monday (Aug 27) that Rafizi's candidacy for the deputy president's post in the PKR elections could result in the party being deregistered.

      PKR regulations do not allow a person who has
      been convicted to contest in party elections.

      PKR risks deregistration if Rafizi Ramli runs in the coming party polls.
      This is because Rafizi had double convictions, and PKR regulations disallowed those with criminal convictions to contest in party elections.

      Delete
    2. Kini masa terbaik bagi Anwar berundur, bukan jadi PM



      Maka dalam waktu yang terdekat ini semua tertumpu kepada langkah yang menggantikan Langkah Kajang yang tidak jadi dulu kepada Langkah Port Dickson.

      Langkah apa dan di mana jua ditentukan oleh Brother Anwar kita.

      Sekalipun Anwar merancang dan menentukan tetap dia pun tidak tahu akan jadi atau tidak. Hanya Allah yang betul tahu. Anwar mungkin merasa tahu. Nibong Tebalkah? Pandankah? Atau PDkah?

      Jika dia pilih Antah Berantah jadi Antah Berantahlah langkahnya. Kerana dia pilih Port Dickson jadi Langkah PDlah ia. Sekalipun dia sudah umumkan kawasannya dan MPnya sayugia meletak jawatan, belum tentu jadi jika tidak dengan izin Allah. Allah yang menentukan tiap-tiap sesuatu.

      Langkah Kajang dulu sudah siap semuanya. ADUNnya sudah letak jawatan. Hari penamaan calon sudah ditetapkan. Semuanya menunggu dia pergi menamakan calon. Masa itu takdir-Nya ada dalam pengetahuan-Nya saja. Apa yang hendak terjadi belum ditakdirkan lagi.



      Yang sudah ditakdirkan ada gerakan yang dinamakan Langkah Kajang. ADUN Kajang sudah ditakdirkan letak jawatan. Anwar pun sudah ditakdirkan sebagai calon.

      Tetapi menjelang penamaan calon ditakdirkan kesnya dimahkamahkan dan ditakdirkan dia dihukum. Ditakdirkan semuanya berubah dan dia dikedalamkan sekali lagi.

      Masa sebelum masuk politik, dia adalah penentang tegar Umno. Lebih tegar dari Dato’ Asri (Tan Sri Mohamad Asri Muda, bekas presiden PAS), (Tan Sri) Dr Tan Chee Khoon (bekas ketua pembangkang) dan (veteran DAP) Lim Kit Siang. Kemudian Allah takdir dia masuk Umno hingga menjadi pemimpin tegar Umno.

      Sejak di universiti lagi rakan-rakannya kata dia akan jadi perdana menteri mereka. Pembangkang masa itu tiada harap boleh jadi perdana menteri. Dia menunggu masa saja untuk jadi perdana menteri. Sudah memangkunya lebih sebulan.

      (Datuk) Khalid Jafri (Bakar Shah) buat buku kata dia tidak boleh jadi perdana menteri. Khalid pun tidak tahu akan ilmu Allah. Dia ditakdir menulis saja. Betul ditakdirkan Anwar tidak jadi perdana menteri, macam yang Khalid mahu.

      Berdasarkan takdir Langkah Kajang dan tertangguh jadi Perdana Menteri, maka langkah barunya jika sebagai Langkah Kajang dulu, hanya dapat boleh dipastikan selepas diumumkan dia jadi calon oleh SPR.



      Selepas Yang di-Pertuan Agong ampunkan, dia adalah bersih dari semua, mungkin menyamai bersih dari sebarang dosa seorang yang masuk Islam.

      Diagak tidak banyak halangan dengan langkah terbaru itu. Dipercayai Langkah PD tiada jadi macam Langkah Kajang lagi.

      Langkah itu mungkin tidak menyekatnya lagi jadi perdana menteri. Dan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad sudah tidak sabar-sabar lagi hendak melihatnya jadi timbalan perdana menteri sekali lagi sebelum menggantikannya.

      Sekalipun ia hampir pasti tetapi kejadian masa depan hanya dalam ilmu Allah. Anwar pun, dengan semua takdir tadi, tidak lagi mahu cepat-cepat jadi perdana menteri. Biarlah Mahathir dengan labah-labahnya. Anwar mahu labah Parlimen saja.

      Justeru langkah terdahulu jadi langkah kiri, usah fikir langkah lagi. Buat macam Mahathir tak pernah fikirkan langkah. Calon perdana menteri bersamanya dulu (Tun) Ghafar Baba dan Tengku Razaleigh. Yang jadi PM dia. Diapun tak fikir jadi PM lagi. Yang difikirnya hendak membuang Najib.

      Ketika dia tak sangka Najib dan BN jatuh, dia jadi PM lagi tanpa langkah kiri dan kanan.

      Bagi jadi PM, Anwar masuk Parlimen dulu. TPM bukan syarat jadi PM. Mahathir jadi PM lagi tanpa jadi TPM. Tanpa ada lagi langkah Anwar boleh jadi PM.

      Jika ditakdir tiada apa-apa dengan Mahathir dulu, dengan usia dan alam hospitalnya, kini masa terbaik bagi Anwar berundur, bukan baru jadi PM.

      SUBKY LATIF

      : Yang dah tua seperti Mahathir, Anwar, Lim Kit Siang,. Abdul Hadi perlu memberikan ruang lebih kepada pelapis....

      Delete

    3. komen2 kpd BERITA
      Nazir Razak letak jawatan pengerusi CIMB hujung tahun

      Munusamy
      you are clear cut involved in swindling Billion and you actively participated in money laundering. Your name mentioned in Billion Dollar Whale , be ready for Jail.

      East F Highlander
      Sila siasat di bawah AMLA, BAFIA beliau telah memindahkan wang sebanyak 7 juta bagi pihak MO1.

      Jai Zai Mi
      SANGAT JELAS CIMB SAHAJA ADA LEBIH 500BILIAN(Belum tambah maybank dll), HUTANG NYATA MALAYSIA HANYA SEKITAR 650BILIAN SELEBIHNYA 350BILIAN HUTANG GLC , CIMB DIBAWAH KAZANAH, CIMB SAHAJA SUDAH BOLEH SELESAIKAN HUTANG NEGARA

      Zack Yess
      "Seekor kerbau membawa lumpur semua terpalit" parti jahanam,brg mewah dirampas,harta luar negara ditahan,jet mewah kapal mewah dilelong,adik beradik hilang jawatan,peguam hebat ditahan,rakan rakan jauhkan diri, maruah harga diri tercemar, kerana kerakusan nafsu isteri,,,;

      pengajaran sepanjang hidup buat jibby,, bertaubat n pulangkan semua harta rakyat yg masih disembunyikan dari dana 40billion 1mdb,,,maut menunggu dah duit haram tu yg akan membuat lebih kan kamu parah lagi dikubur n diakhirat ,,, dah xda maknanya lagi semua yg kamu simpan n sembunyikan,,, hanya bala n musibah

      Delete
  6. Wak Suman Tempek Bacin....Memang hebat betul lah Rejim Haprakan ni kan...dah lah tak pandai buat keje, nak salahkan orang lain pulak.

    Kebijaksanaan Menteri Rejim Pakatan Hancing adalah dengan memberikan alasan bertaraf Politik Longkang untuk mengelirukan rakyat secara terbuka.

    Bila isu Rizab Bank Negara Malaysia berkurangan ini menjadi persoalan dikalangan rakyat, Menteri Rejim Pakatan cuba nak alih perhatian kepada isu lain.

    Selain menuduh kononnya jumlah Wang Disatukan menyusut, Rejim Pakatan Haprak cuba pesongkan perhatian rakyat dengan MENGHINA PEMINJAM PTPTN.

    Pokok pangkalnya, Menteri Rejim Pakatan Hancing ni sendiri yang tak reti buat kerja. Diorang selama hari ini hanya setakat pandai mengkritik dan membuat tuduhan semata-mata.

    Bila dah kena batang hidung sendiri, bila diorang yang pegang kuasa, pandai pulak diorang nak bagi alasan yang sama taraf dengan SAMPAH!!!

    Sekarang ni..sengaja timbulkan dan besar2kan isu pergaduhan dan kacau bilau yang berlaku dalam PKR pulak..ini satu lagi cara nak larikan perhatian rakyat terhadap isu rezab Bank Negara. Setuju tak Wak Suman ???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wak kojola kengkang

      Tak pi tonggek kat john ker? Cukup bulan dah ni. John mesti dah dapat gaji.

      Delete
  7. Adalah disyaki lelaki yg jd idaman Uthayakumar ini bersembunyi atau disembunyikan di suatu tempat yg dirahsiakan atas sebab keselamatan negara dan berlaku huru-hara yg menjejaskan kemasukan pelaburan asing ke negara kita.

    Selain itu, seorang lagi menteri menaruh minat kpd lelaki berkenaan. Menteri berkenaan ialah menteri torpedo kapla tumpol.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woiii wak kojola kengkang pungkoq tonggek!!! Mau ker torpedo john kapla tumpul?

      Delete
  8. Wak Sukan Tempek Bacin....Wak tentu berasa sedih bila dengar berita ni kan...sampai tak lalu makan kan ???

    Ketua Umno Bahagian Cheras, Datuk Seri Syed Ali Alhabshee mengumumkan keluar parti hari ini.

    Perkara itu dimuat naik dalam satu catatan Facebook seorang pengikutnya, Amran Mamat sebentar tadi.

    “Dengan linangan air mata, Datuk Seri Syed Ali Alhabshee umumkan keluar daripada Umno tepat pukul 12.55 tengah hari, hari ini.

    “Pemimpin Umno 4 peringkat Bahagian Cheras, termasuk Puteri kelihatan sebak dan menitiskan air mata mendengar keputusan mengejut Syed Ali keluar dari Umno,” tulis Amran di Facebooknya.

    Syed Ali yang juga bekas setiausaha Umno Wilayah Persekutuan ialah pemimpin ke-3 yang bertindak meninggalkan Umno dalam masa seminggu, selepas Ahli Parlimen Jeli, Datuk Seri Mustapa Mohamed dan Ahli Parlimen Kimanis, Datuk Seri Anifah Aman berbuat demikian pada Selasa serta Rabu lalu.

    Umno kini hanya mempunyai 49 kerusi Parlimen, selepas 5 ahli Parlimennya meninggalkan parti itu yang mengalami kekalahan mengejut pada pilihan raya umum 9 Mei lalu.

    Lima wakil rakyat itu adalah Ahli Parlimen Masjid Tanah, Datuk Mas Ermieyati Samsudin, Ahli Parlimen Bukit Gantang, Datuk Syed Abu Hussin Hafiz Syed Abdul Fasal, Ahli Parlimen Bagan Serai, Datuk Noor Azmi Ghazali, Mustapa dan Anifah.

    Alhamdulillah...akhirnya UMNO dipimpin zahid hamidi berjaya lakukan tugas seperti diminta oleh Anwar. Hancurkan parti dari dalam. Jangan bertanding dalam prk PD. Pasti ramai ahli yang kecewa dan cabut lari seperti syed ali.

    Sebagai habuan, bila parti runtuh harta parti jadi milik ketua dan konconya. Bebas dari siasatan kes rasuah.

    Hanya najib masuk penjara...sapa yang tak tau, ini semua agenda jijik Tun M sejak anaknya Mokrez tak dapat pegang jawatan Naib Presiden dalam UMNO dulu beb!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wak tak pi berniaga lagi ke malam ni?
      Kat Port biasa ker lorong hj taib?

      Delete
  9. Berita terbaru yg diterima.

    Sudah tiga orang menteri yg berminat kpd lelaki botak perut buncit pakai seluar pendek Hawaii bersinglet dan berkaca mata hitam Rayban yg selalu dijumpai di dataran merdeka lewat malam.
    Terbaru ialah mintiri keling paria berak atas rel keretapi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohhhh saya tahu tuuu..ltulah si bapok pungkoq tonggek wak kojola kengkang kepala mancis.

      Dia tu berak dalam longkang saja kat lorong chow kit tu.
      Mandi cuci pun curi air drp pili bomba.
      Lama dah dia dok buat kerja ni sejak ada GST lagi

      Delete
  10. Kengkawan semua....Kesian betul lah pada aktivis pelajar ni kan.

    Selepas ditipu kerajaan Pakatan Harapan serta tiada perkembangan terkini mengenai rancangan penangguhan bayaran balik pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional Nasional (PTPTN) untuk peminjam berpendapatan RM4,000 ke bawah, mahasiswa akan menggerakkan petisyen mendesak kerajaan Pakatan Harapan (PH) melaksanakan janji mereka.

    Aktivis pelajar yang dahulunya Pro - Pakatan Anis Syafiqah Yusof berkata, pihaknya akan terus mendesak agar kerajaan PH menunaikan janji mereka dengan kadar segera.

    “Segera laksanakannya memandangkan kebanyakan graduan bergaji rendah.

    “Masih ramai juga yang tidak mendapat peluang pekerjaan untuk membayar hutang PTPTN,” katanya kepada FMT hari ini.

    PH dalam manifesto pilihan raya 9 Mei lepas berjanji untuk memansuhkan dasar senarai hitam ke atas peminjam PTPTN dan menangguhkan pembayaran balik pinjaman kepada semua peminjam bergaji kurang RM4,000 sebulan.

    Pengerusi PTPTN Wan Saiful Wan Jan pada 18 Julai berkata pihaknya tidak tahu bagaimana mahu melaksanakan rancangan menangguhkan bayaran pinjaman pendidikan yang dijanjikan itu tanpa data gaji peminjam.

    Wan Saiful turut meminta 1.3 juta peminjam mengemaskini data pendapatan masing-masing dangan badan itu.

    Mengulas lanjut, Anis berkata jawapan “cliche” masalah kewangan negara sepatutnya tidak menjadi alasan yang berterusan oleh pihak kerajaan untuk tidak menunaikan janji.

    “Inisiatif seperti memastikan peminjam PTPTN yang bergaji tinggi dan tiada masalah kewangan agar melangsaikan hutang perlu diambil perhatian serius supaya golongan yang kurang berkemampuan tidak terbeban,” katanya.

    Amacam..ada sodap ke bila dikincin oleh Rejim Haprakan tu, nampak gayanya tersilap sokong lah korang kan !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 5 Perkara Yang Nabi Muhammad Beritahu Tentang Hutang

      Banyak yang Islam sebut pasal hutang.

      Dalam al-Quran, ayat yang paling panjang adalah mengenai hutang. Al-Baqarah, 282.

      Hadis-hadis pun banyak, antaranya:

      1. Allah swt bantu orang yang bersungguh-sungguh nak langsaikan hutang

      "Barangsiapa yang meminjam harta orang lain dengan niat ingin mengembalikannya, Allah akan mengembalikan pinjaman itu, namun barangsiapa yang meminjamnya dengan niat ingin merugikannya, Allah pun akan merugikannya."

      Hadis direkodkan oleh Imam Bukhari.

      MasyaAllah.

      Allah swt tahu kita kurang mampu maka sebab itu kita berhutang. Dan dengan niat berhutang nak bayar balik, Allah swt mudahkan jalan rezeki kita. Tapi siapa berniat nak lari dari bayar hutang, makin susah hidup.

      2. Zalim jika mampu bayar, tapi melambat-lambatkannya

      "Penangguhan bayar hutang oleh orang yang mampu adalah satu kezaliman"

      Hadis direkodkan oleh Imam Bukhari

      Sekiranya kita mampu, bayarlah hutang tersebut secepat mungkin. Adalah satu kezaliman kita menangguhkan membayar hutang sedangkan kita ada duit.

      3. Pahala mati syahid pun tergantung

      "Allah swt mengampunkan dosa orang yang mati Syahid kecuali hutang"

      Direkodkan oleh Imam Muslim

      Kita tahu pahala mati syahid ini besar. Terus masuk syurga. Tapi ia dapat terhalang dengan hutang. Nau’zubillah.

      4. Orang berhutang kuat menipu

      "Ketika ditanya kenapa selalu berdoa minta perlindungan dari berhutang, Baginda saw pun menjawab, orang yang berhutang ini apabila dia bercakap dia menipu, apabila dia berjanji, dia mungkir."

      Hadis direkodkan oleh Imam Bukhari

      Kita sepatutnnya berjumpa dengan orang yang kita berhutang, baik dengan bank, kawan atau saudara mara, jika kita betul-betul tak mampu bayar hutang. Bukannya lari. Tutup telefon. Buat-buat tak kenal. Islam tak ajar begitu.

      5. Hidup tak tenang hidup banyak hutang

      "Berhati-hatilah kamu dalam berhutang, sesungguhnya hutang itu mendatangkan kerisauan di malam hari dan menyebabkan kehinaan di siang hari."

      Hadis direkodkan oleh Imam Baihaqi

      Ini yang menyebabkan rumahtangga bergoncang. Anak-anak menjadi mangsa. Sebab kita terlalu runsing akibat berhutang.
      .

      Setiap sesuatu itu ada jalan keluarnya.

      Masih belum terlambat untuk membaiki situasi kewangan kita. Mulakan dengan betul-betul berazam untuk membayar hutang. Hubungi semula bank, individu-individu yang kita ada hutang dengan mereka dan mula membayar hutang walaupun sedikit. Allah swt pasti memudahkan jalan untuk kita.

      Delete
  11. Wak Suman Tempek Bacin...Ramai ahli2 Bersatu yang saya temui meluahkan rasa tak puas hati ni pada saya.

    TAK payahlah Ahmad Zahid Hamidi hendak mengabui mata rakyat kononnya Umno memboikot Pilihanraya Kecil Port Dickson kerana mahu menjimatkan wang rakyat bagi menguruskan pilihanraya kecil tersebut.

    Cakap sajalah bahawa beliau mahu membantu Anwar Ibrahim MENANG PERCUMA di Port Dickson.

    Sudah 85 hari Zahid menjadi Presiden Umno dan mungkin bagi beliau TIDAK bertanding di Port Dickson adalah kejayaan besar beliau sebagai Presiden Umno.

    Kejayaan lain mungkin menghadiri Muktamar Pas dan peluk cium pemimpin Pas.

    Satu lagi pencapaian menakjubkan Zahid ialah "KERAP MENGADAP" Tun Dr Mahathir Mohamad (A/L) anak lelaki kepada Iskandar Kutty dari Kerala.

    Kejap-kejap nak jumpa Tun Mahathir.

    Katanya minggu lepas pun merayu-rayu hendak mengadap Tun Mahathir.

    Untuk apa? Untuk selamatkan diri kerana ada khabar angin akan didakwa?

    Mengadaplah ahli-ahli Umno yang tak keruan macam anak ayam kehilangan bapa ini.

    Hala tuju parti entah ke mana. Lagi 15 hari cukuplah 100 hari Zahid menjadi Presiden Umno tetapi hampir setiap hari ada pemimpin keluar parti seolah-olah pemimpin Umno sendiri tak percaya hasrat Zahid mahu menjatuhkan kerajaan Pakatan Harapan sebelum PRU15.

    Mereka seolah-olah menganggap Zahid MIMPI semasa tidur di siang hari.

    Yang pastinya..tindakan DSZH ni memberi signal yang amat2 mengerikan kepada Madey. Kini9 sah lah ada kemungkinan besar telah ujud kautim di antara kedua2nya untuk mempercepatkan DSAI ke jawatan PM ke 8 tu.

    Bijak jugak DSZH ni...dah tentu tujuannya untuk memastilan parti keramat UMNO tu terus melangkah gagah di persada politik negara walaupun dilakukan pelbagai percubaan jijik lagi keji oleh Madey untuk mematikan hayat parti tu !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yang kamu merepek tak tentu arah ni Geng najib ??

      UMNO menjadi bangkai yang sungguh busuk di sebabkan olih Najib ...bukan Mahathir .

      UMNO menjadi parti himpunan sampah disebabkan olih Najib ...bukan Mahathir .

      Ambillah kulit2 serta lemak2 di badan Mak Badak bikin penampal kapal UMNO yang sedang bocor ...tiada membawa hasil ..UMNO pasti tenggelam .

      Tambah pasrah kerana kini berkaptenkan Zahid Komedi Pornogoro serta ber co-pilotkan LogMan Adam , presiden Pemantat Baru Malaysia .

      Delete
  12. Kengkawan semua...Saya telah berkesempatan menghadiri satu persembahan teater baru2 ni yang telah diarahkan oleh....

    THE THIRD FORCE

    All characters portrayed in this work are fictitious. Any resemblance to real persons, living or dead, is purely coincidental. No animals were harmed in the production of this script, though it is rumoured that a certain CAT died laughing after reading it in an undersea tunnel.

    [Enter Dr Mad Dir Mohamed, the Prime Minister of Malalala land]

    Mad Dir: Diam, do we have enough MPs on our side?

    Diam: Of course we do. Hairy Lalaudin says we do.

    Mad Dir: And what do you say about Nar Jib?

    Diam: Well, you see, it’s clear that the chamber has agreed that the idea of criminalising him is really an excellent plan. But there have been doubt’s expressed.

    Mad Dir: Oh, really? Who expressed them?

    Diam: It was that fellow in RUMNO…what’s his name….

    Mad Dir: Hairy?

    Diam: Yes…yes…Hairy….

    Mad Dir: Well, what did he say?

    Diam: Hold on a minute…

    [rolls out a piece of paper from his pocket and reads it aloud]

    Diam: Ahem…”In view of the doubts being expressed by my fellow comrades, I propose that I recall that after careful consideration, the considered view of my comrades is that, while they considered that the idea met with broad approval in principle, that some of the principles were sufficiently fundamental in principle, and some of the considerations so complex and finely balanced in practice that in principle, it was proposed that…

    Mad Dir: Stop!! Stop! Oh Gawd…stop!!! What the hell’s he drivelling on and on about?

    Diam: I don’t know….It’s Oxfordian, I think…

    Mad Dir: So what’s the gist?

    Diam: Ah, yes…he’s written that too…

    [reads aloud again]

    Diam: “In summary, the sensible and prudent practice would be to submit the proposal for more detailed consideration, laying stress on the essential continuity of the new proposal with existing principles, the principal of the principal arguments which the proposal proposes and propounds for their approval. In principle.”

    Mad Dir: (fuming) Before I kill myself… is that an ‘aye’ or ‘nay’???

    Diam: I don’t know… It’s even easier to understand Lim Guun Eng than it is to understand this fellow…

    Mad Dir: Get him here!

    Diam: Who? Hairy?

    Mad Dir: No. My father!!

    Diam: But your father is….

    Mad Dir: Yes yes… Hairy!!

    [Enter Hairy]

    Mad Dir: Hairy…are you with us or with Nar Jib?

    Hairy: Of course I’m with you sir.

    Mad Dir: Good…good… Have you got the MPs lined up?

    Hairy: Good and ready whenever you are sir…

    Mad Dir: Fantastic!! Now what do you think about the idea of criminalizing Nar Jib?

    Hairy: Well, with all due respect sire…I mean, sir… there is a countervailing consideration of infinitely superior magnitude involving your personal complicity and corroborative malfeasance, with a consequence that the taint and stigma of your former associations and diversions could irredeemably and irretrievably invalidate your position and culminate in public revelations and recriminations of a profoundly embarrassing and ultimately indefensible character….

    Mad Dir: Stop!!! Aduh…apa benda ini… stop…stop…yes or no?

    Hairy: Yes or no what?

    Mad Dir: (red faced) Let’s start all over again… Are you with us or aren’t you?

    Hairy: Of course I’m with you!

    Mad Dir: Good! Now, have you got the MPs lined up?

    Hairy: Yes!!

    Mad Dir: Now, are they with us on the idea of criminalizing Nar Jib?

    Hairy: Well, some are, but you know, some must consider what others can’t fathom, while those who can fathom must see where others do not and cover all possibilities to tell you what people from outside are going to see you about it and…

    [Mad Dir gets a heart attack and is rushed to hospital. Two days later, Diam pays him a visit]

    Diam: Mad Dir, are you ok???

    Mad Dir: (murmurs) Diam… help me….tell me the MPs are with us…

    Diam: They are…I asked Hairy…they are…

    Mad Dir: (barely smiles)…What did Hairy say…?

    [Diam takes out a small book from his pocket and starts reading Mad Dir his last rites]

    Paham-paham ajelah…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aisey man ....This Terrestrial Fucker dah mula buat skrip pula .

      Lepas ni bolih lah joint venture dengan Riza Aziz @anak tiri Najib buat filem Bogel & Telanjang .

      Delete
  13. Fuyyooo...Kita kena ucapkan tahniah tak terhingga lah pada Tun M atas perlantikan pengerusi SPR baru2 ni..memang tepat lah perlantikan tu sewaktu PRK PD tersangat hampir nak dijalankan beb !!!

    Azhar Azizan@Harun atau lebih dikenali Art Harun, dilantik sebagai Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) yang baharu.

    Ketua Setiausaha Negara, Datuk Seri Dr Ismail Bakar berkata, pelantikan itu sudah diperkenan oleh Yang di-Pertuan Agong

    “Dengan kelayakan dan pengalaman yang ada, saya yakin beliau akan dapat menjalankan tugas, kewajipan dan tanggungjawab sebagai Pengerusi SPR mengikut kehendak Perlembagaan Persekutuan dengan sempurna,” katanya dalam kenyataan, hari ini.

    Tun Mahathir dalam sidang media semalam berkata beliau langsung tidak mengenali Art Harun dan tidak tahu tentang perlantikan Art Harun ketika ditanya oleh wartawan samada beliau tahu atau terlibat dalam perlantikan tersebut.

    Seperti Tun Mahathir, Art Harun berasal dari Kedah. Dilahirkan pada 26 Oktober 1962. Berkelulusan undang-undang dari Universiti Malaya dengan Merit dari King’s College, University of London.

    Perlantikan ini mengundang pelbagai spekulasi terutama di dalam PKR kerana perlantikan ini dibuat sebelum PRK Port Dickson dimana Anwar Ibrahim akan bertanding supaya membolehkan beliau menjawat jawatan Perdana Menteri dalam masa yang terdekat.

    Selamat menjalankan tugas baharu tu..dan semoga DSAI bakal kecundang kat situ!!!

    Ini pula komen netizen berkaitan pelantikan tersebut..saja nak kongsi dengan kengkawan kat blog ni..boleeh???

    Again playing dumb konon..
    How stupid he think malaysian are?
    U as PM and going to have election and you dont know this head of SPRM ???? As if we don't poke some background secretly before? Adoi..
    Or dah nyanyuk dan lupa?

    ReplyDelete
  14. Pak diny...I'm sure that you know about the news... Najib was ‘accused’ of receiving RM2.08 billion from Tanore, which isn’t much of an accusation, considering that he was alleged to have returned RM2.187 billion to the same company!

    Furthermore, a 2015 investigation paper that Dato’ Seri Mohd Shukri Abdull himself prepared stated in no uncertain terms that a representative of the Saudi Royal family had acted as a “trusted associate” when channelling donations to Najib through Tanore.

    But today, the MACC under Shukri’s own watch is claiming that the money was laundered by Najib because it was channelled through Tanore.

    Makes sense?

    How could Shukri be the head of the MACC while the agency charges Najib over accusations that run contrary to entries he (Shukri) himself made in 2015?


    THE THIRD FORCE

    On the 19th of June 2018, Dr Mahathir Mohamad told Reuters that the Government of Malaysia (GoM) planned to charge Dato’ Seri Najib Tun Razak on counts of embezzlement and bribery.

    According to him, investigators in Malaysia had “an almost perfect case” against principal suspects who defrauded 1Malaysia Development Berhad (1MDB) and embezzled billions from the fund.

    But on Thursday, the 21st of Spetember 2018, Najib pleaded not guilty to 21 counts and four counts of power abuse, none of which had anything to do with “embezzlement of funds from 1MDB” or “bribery” related to the fund.

    So where is the “almost perfect case” Mahathir spoke of?

    You tell me!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib has been telling the world that his son in law comes from a extremely rich family and a nephew of the Kazakh President .

      But , many news portal including those from the Republic denied this is true . There are claimed that Daniyar Kessikbayev is not even related to the President Nur Sultan Nazarbayev !!

      Delete
    2. Pak diny...we are wondering ..what has DSNR son in law have to do with his case ???? Do please explain to us in layman's language !!!

      Delete
  15. Pak diny...Tentu Pak dah terbaca rap sheet yang telah dikenakan oleh SPRM terhadap DS Najib. Dah tentu Pak diny pun tercari2 akan wang sebanyak RM 90 juta yang dikatakan disalurkan oleh DSNR kepada PAS tu..tapi dah puas mencari, tak terjumpa pulak..ke mana perginya money trail wang tu yeer???

    Najib Tun Razak is facing 21 criminal charges regarding the RM2,080,000,000 that he is supposed to have received and the RM2,183,750,000 he is supposed to have paid out or paid back.

    Now, first of all, if Najib is alleged to have stolen RM2.6 billion of 1MDB’s money, how come he is being charged for only RM2 billion? And how come he is being further charged for returning RM2.2 billion of that RM2 billion he received? And why has 1MDB not been mentioned in those 21 charges?



    In other words, Najib is alleged to have paid back about RM139 million more than what he received plus he spent RM35 million of that money.

    Now, more than RM20 million of that RM35 million that Najib is alleged to have spent went to Umno.

    Does that mean Umno, too, is now going to be charged for the same crime of money-laundering, embezzlement, etc?

    Even more important is that the RM90 million that Najib is alleged to have paid PAS is not in that list.

    Does this mean Najib did not pay PAS the RM90 million as alleged? If Najib did pay PAS the RM90 million then why is it not in that list of crimes?

    Mohon Pak diny agar dapat memberi pencerahan berkaitan isu wang yang disalurkan pada PAS tersebut..boleh kan Pak ????

    ReplyDelete
    Replies
    1. I am not interested in the 90 million supposedly given to PAS by Najib .

      I am more concerned of the interest payment amounting to around 900 million that ought to be made by 1MDB in roughly 60 days time .

      One more thing Geng Najib ...UMNO cannot be charged on money laundering .. Only the stupid idiots in UMNO can ....

      Delete

  16. Pak diny...saya baru terbaca berita panas membahang ni dalam satu blog. Tajuknya aje dah boleh buat kita tak leh tido malam..ngeri dan menggerunkan lah !!!!

    GAME OVER FOR ANWAR.....

    ZURAIDA HAS JUST HANDED OVER RM20 MILLION TO SOMEONE WHO WILL BE MAKING A POLICE REPORT AGAINST ANWAR FOR SODOMY 3.

    YES, MAHATHIR HAD MAKE IT VERY CLEAR, HE DISAPPROVE OF SAME GENDER HAVING SEX TOGETHER EVEN THOUGH HIS SONS ARE GAY.

    ONCE A PERSON IS BRANDED AS HOMOSEXUAL BY MAHATHIR AND DAIM IT WILL LAST TILL THE PERSON DIES. IT DOES NOT MATTER WHETHER IT IS THE TRUTH OR NOT. MALAYSIANS ESPECIALLY THE MALAYS LOVE SUCH DRAMA.

    EVERYTHING WILL BE DONE WHILE MAHATHIR IS IN UK. LIKE ALL PREVIOUS REPORT AGAINST ANWAR ON SODOMY, MAHATHIR QUIETLY LEAVES THE COUNTRY.

    AZMIN ALI AND ZURAIDA ARE TAKING A BIG RISK BUT THEN WHEN ONE HAS MAHATHIR AND DAIM AS GUARDIAN ANGELS, WHY NOT?

    IT WAS MAHATHIR AND DAIM WHO GAVE THEM MINISTER POST. NOT ANWAR.

    NOW THAT THE LAST HURDLE NEED TO BE PUSH DOWN THE RAVINE, AZMIN ALI THINKS MAHATHIR AND DAIM WILL KEEP THEIR PROMISE TO MAKE HIM THE 8TH PRIME MINISTER.

    I WISH YOU LUCK AZMIN ALI BUT ONE MUST NEVER FORGET THAT MAHATHIR AND DAIM HAVE INDIAN BLOOD AND ONE SHOULD NOT TRUST SUCH CREATURES WITH TWISTED TONGUE.

    I HAVE KNOWN DAIM LONGER AND HAVE BEEN PLAYED OUT MANY TIMES BY HIM. DAIM IS ONLY NICE WHEN HE WANTS SOMETHING.

    Betul ke berita ni Pak diny...iyelah nak caya bulat2 pun tak boleh kan...ataupun memang ada kebenarannya???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Another stupid idea coming from the stupid idiot ...haaa...haaaa....haaaaa

      Delete
  17. geng najis.......brain size of a corn kernel, balls size of a pistachio.......

    ReplyDelete
  18. Pak diny...Ini satu lagi berita yang tak kurang hebatnya dengan posting saya yang lepas tu. Makin berbelit2 pulak senario politik sekarang ni..hanya semata2 kerana nak halang DSAI menjadi MP dan seterusnya menduduki kerusi empuk PM ke 8 tu !!!

    Joint Forces to kill Anwar????

    BIG MONEY HAS BEEN GIVEN TO THE ARMED FORCES TO SABOTAGE ANWAR IN PD.

    BIG NAMES ARE DISTRIBUTING GOODIES ON THE GROUND.
    EC PREPARED TO PLAY DIRTY.

    AZMIN'S GANG INSIDE PKR ARE READY WITH AMMUNITION TO SHOOT.

    MY QUESTION TO BERSIH AND OTHERS WITH LOUD VOICE WHY NO ONE IS SCREAMING ABOUT THE MONEY FLYING OUT FROM VINCENT TAN'S ????

    ATM IS AROUND RM2 BILLION TO KILL OFF ANWAR IN PD AND TO TAKE CONTROL OF PKR.

    EVERYONE KNOWS ANWAR DOES NOT HAVE THAT KIND OF MONEY TO FIGHT.

    HARAPAN AND AZMIN HAS THE RESOURCES AND SAME WORKING SYSTEM AS UMNO.


    WHILE MAHATHIR AND DAIM ARE SWEEPING KAMPUNG BARU AND THE OLD AIRPORT IN SUNGEI BESI FOR THEIR CHILDREN.

    EVERYONE IS GOING WILD WITH ANWAR.

    IN THE END THE LOSERS ARE THE RAKYAT!!!! INCLUDING YOU AND I...

    ReplyDelete
  19. Pak diny...Tonight we're going to talk on the topic....Sleeping together

    I'm sure that you know....In politic there is the possibility.

    In politic there is no dead ends.

    And so PAS, Bersatu and Azmin have decided to be good friends AGAIN.

    It is easy to bribe the Malays.

    Mahathir has done it,

    Pak Lah has done it,

    Najib has done it

    Azmin has done it....


    So today's target is ANWAR IBRAHIM and PKR, even though Azmin and gang are still within the party, they have come to believe it is the right timing to cast Anwar and Kak Wan away.

    THE WEAKNESS OF THOSE AGAINST ANWAR TO BE MP OF PORT DICKSON AND LATER DPM IS NOT SHOCKING AS EVERYONE KNOWS WHEN THERE IS MATERIALISTIC GAIN, THERE IS SUPPORT AND FRIENDSHIP.

    11 YEARS OF IMPRISONMENT HAS TAUGHT ANWAR MANY LESSONS.

    THE FIRST LESSON IS "SEEING THE BACKSIDE OF SUPPORTERS AND FRIENDS. EVEN FAMILY DO THE SAME."

    THE SECOND LESSON SEEING THROUGH A PERSON'S SMILE AND WORDS WITH INTENTION TO STAB YOU.

    THE THIRD LESSON IS THE EXPERIENCE OF ONE'S DIGNITY PLACED IN THE WORST ENVIRONMENT AND SITUATION.

    THE FOURTH LESSON IS NEVER TO LOSE OWN CONFIDENCE.

    THE FIFTH LESSON IS THE DESIRE MUST GROW STRONGER.

    THE SIXTH LESSON WHEN ONE DOOR CLOSES ANOTHER DOOR OPEN.

    THE SEVENTH LESSON IS BELIEVE.

    THE EIGHTH IS TO FORGIVE BUT NEVER TO FORGET.

    THE NINTH IS THE DESIRE TO EDUCATE OTHERS OF THE NIGHTMARE BEHIND BARS.

    THE TENTH IS TO BE FOCUS AND ALERT AT ALL TIMES.

    RAKYAT SHOULD BE HAPPY ANWAR HAS ONCE AGAIN UNITED PAS, MAHATHIR AND AZMIN AND GANG TOGETHER.

    TODAY IT IS STILL THE MALAYS AGAIN THEIR OWN KIND.

    DID SOMEONE MENTIONED MAHATHIR HAS MELLOWED AND NO LONGER GREEDY???

    I REST MY CASE...and hope that you too Pak diny !!!!

    ReplyDelete
  20. Mohon izin tuan blog untuk berkongsi komen saya di blog lain yang tiada kena mengena dengan entry tuan blog di sini.

    Orang-orang yang menyangka PH khususnya Tun M takut dengan kerjasama UmNo-PAS sememangnya syok sendiri dan kuat berangan.

    Demikian juga orang-orang yang menyangka Tun M takut sekiranya DS Anwar masuk ke Parlimen juga adalah orang-orang yang syok sendiri dan kuat berangan.

    Najib Razak, Muhammad Sabu, Zahid Hamidi, Tengku Razaleigh dan bahkan Anwar Ibrahim sendiri kesemua mereka hanya merasai kemanisan menjadi di kalangan pasukan yang menang apabila mereka berada di dalam pasukan yang diketuai oleh Tun M.

    Apabila mereka berada di dalam pasukan yang menentang Tun M, mereka hanya merasai ketewasan.

    Hadi Awang pula tidak pernah berada di dalam satu pasukan dengan Tun M dan lihat sahaja bagaimana dia meroyan apabila menjadikan perbarisan pasukan amal PAS kelihatan menyerupai 'pasukan keselamatan negara yang sah' untuk merasai kemanisan yang telah dirasai oleh Muhammad Sabu apabila menukar pasukan daripada pasukan lawan kepada pasukan Tun M.

    Orang-orang yang mahu menjatuhkan Tun Mahathir dipersilakan untuk cuba melakukannya dan dipersilakan untuk bersekutu sesama sendiri sekiranya mereka menyangka dengan bersekutu mereka akan dapat menumbangkan Tun M dan merentapnya daripada kerusi Perdana Menteri.

    Dengan izin Allah mereka akan tewas. Percubaan mereka hanya akan membawa pertemupuran di antara pasukan yang benar (pasukan Tun M) dengan pasukan-pasukan bathil yang bersekutu ke klimaks.

    Apabila berlakunya PERTEMPURAN KLIMAKS, mereka akan mengalami ketewasan mutlak dan dilenyapkan buat selama-lamanya demi memberi laluan kepada umat ini untuk meninggalkan zaman fitnah.

    Apabila YDPA selalu ketua kepada Raja-raja Melayu mengisytiharkan darurat disebabkan perancangan mereka untuk jatuhkan Tun M, maka bersedialah untuk menghadapi PERTEMPURAN KLIMAKS itu.

    Para pembenci Tun M dipersilakan untuk merancang. Hanya bersaksi sahajalah bahwa John Doe telah pun memberikan nasihat dan peringatan awal kepada mereka sebelum mereka mula merancang untuk membawa pertempuran ini ke klimaks.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Binatang ternakan memang xakan makan nasihat sesiapa

      Mereka hanya makan dedak sahaja

      Maka bila dedak dah habis selayaknya mereka dihantar ke rumah sembelihan sahaja

      Sebab tu la mereka merayap serata kampung dok melahap pucuk mangga anak padi batas sayur orang

      Delete
    2. Binatang ternakan memang xakan makan nasihat sesiapa

      Mereka hanya makan dedak sahaja

      Maka bila dedak dah habis selayaknya mereka dihantar ke rumah sembelihan sahaja

      Sebab tu la mereka merayap serata kampung dok melahap pucuk mangga anak padi batas sayur orang

      Delete
    3. Binatang ternakan memang xakan makan nasihat sesiapa

      Mereka hanya makan dedak sahaja

      Maka bila dedak dah habis selayaknya mereka dihantar ke rumah sembelihan sahaja

      Sebab tu la mereka merayap serata kampung dok melahap pucuk mangga anak padi batas sayur orang

      Delete
  21. Pak diny...To speak frankly, do know that the term Sugar Daddy really exists in malaysian politics???

    If you're still in the dark..let me give you a mind boggling example :

    There is claim from Azmin's camp that he was the only guy standing by Anwar when the latter was sacked as DPM till today.

    For your information this is incorrect.

    Many others stood by Anwar in 1999 till today

    Many were sacked from their jobs.

    Many were made bankrupt and had to endure sufferings from 6 - 10 years. I know them.

    A few committed suicide.

    Some got divorce because they lost their homes. Yes, banks took immediate action on instruction from Putrajaya to withdraw their housing loan.

    Some were arrested.
    Yes, Azmin was arrested but never got beaten up, punch or tied up with cold water thrown onto his face with two air condition blowing full blaze in a tiny room.

    His house was never taken away.

    Hello, Azmin was treated like a VVIP with nice sofa to sleep on, TV, food and drink served in porcelain ware when he was arrested.

    Azmin's VVIP treatment was not from IGP but the very, very top man himself. Yes, Mahathir.

    Azmin has always being loyal to Mahathir.

    When Azmin became the MB of Selangor, the first person he contacted was Mahathir.


    Today I received news that Azmin has given the GREEN LIGHT TO SABOTAGE ANWAR'S CHANCE TO BE MP IN PORT DICKSON.

    GOOD FOR YOU AZMIN BUT DON'T HIDE BEHIND YOUR MINISTER'S POST AND USE SUGAR DADDY'S TOTO MONEY TO DO THAT.

    AND WHO'S HIS SUGAR DADDY...can you make an intelligent guess Pak diny..ok i'll give you a hint..it's not Tun M !!!!

    ReplyDelete
  22. Pak diny..ini ada cabaran untuk presiden PATRIOT membuktikan segala tuduhan2nya terhadap DSAI berikutan perletakkan jawatan Dato Danyl untuk memberi laluan kepada DSAI bertanding di PD nanti !!!

    Agak2 Pak diny lah...berani ke beliau menyahut cabran tu haah ???
    Challenge to Arshad and ex Servicemen

    PROOF ANWAR HAS RM25 MILLION TO GIVE AWAY.

    PROOF DANYAL WAS PROMISED OR GIVEN SUCH AMOUNT.

    DO REMEMBER ANWAR HAD TO MORTGAGE HIS OWN HOME FOR GE14.

    DO REMEMBER AZMIN HAD KEPT ALL DONATION FOR PKR FOR HIMSELF.

    IN THE MEANTIME WHY DID DAIM PROMISE THE 20% OIL ROYALTY TO PAS NOW?

    DID PAS NOT SAID THEY WILL NOT CONTEST AGAINST ANWAR AND NOW HAVE CHANGED THEIR STAND.


    SO IT IS BETTER FOR BERSATU AND AZMIN TO WORK WITH PAS THAN WITH ANWAR.

    WILL ARSHAD AND THE EX SERVICEMEN ACCEPT THE CHALLENGE TO PROOF THE RM25 MILLION?

    The Rakyat TRUST ARSHAD TO RIGHT ALL WRONG NOW!!!

    ReplyDelete
  23. Pak diny...I'm very sure that you'll agree that Azmin and gang should join Bersatu. Well FYI... his gang are Zuraida Mak Lampir and Amiruddin, MB of Selangor.

    We all know that PKR was formed because of Anwar.

    Similarly UMNO Baru was formed by Mahathir.
    and Bersatu was also formed by him..

    These two parties have one thing in common and that is outsiders are clinging on to dear life to take over and control it.

    Today the ones who had gain the most in PKR when Anwar was in prison for 11 years are using their new found power and money gain when Azmin was the MB of Selangor to shoot down Anwar.

    An agreement was agreed upon before GE14, yet it is not Mahathir but Azmin and gang who are against Anwar to be MP now...the PM in waiting.

    These anti Anwar Gang are now asking why Kak Wan and Nurul did not resign to give way for Anwar.

    Anwar is not stupid and knows Azmin and gang will jump at every opportunity to obstruct the Premiership as promised.

    Kak Wan and Nurul will definitely resign and leave politic once Anwar becomes the Prime Minister yet people like Azmin and gang cannot wait that long.

    Pak diny..I'm sure you'll totally agree that.... THE ONLY SOLUTION FOR ALL THIS MESS WOULD BE FOR AZMIN AND GANG TO LEAVE PKR AND JOIN BERSATU.

    I AM POSITIVELY 100% SURE THAT MAHATHIR AND DAIM WILL WELCOME THEM WITH OPEN ARMS AND RED CARPET....DON'T YOU???

    ReplyDelete
  24. Pak diny...Can you answer this million dollar question for us....What has Azmin done for PKR and Selangor?

    PEOPLE SHOULD STEP UP TO REVEAL STORIES OF WHAT AZMIN HAS DONE FOR ANWAR, PKR AND SELANGOR WHEN HE WAS THE MENTERI BESAR OF SELANGOR.

    The people of Selangor.. FOR A FACT KNEW THAT AZMIN PLAYED AN IMPORTANT ROLE IN PUTTING ANWAR IN PRISON NOT ONCE BUT TWICE.

    WHAT KIND OF HELP DID AZMIN EXTENDED TO HELP ANWAR'S FAMILY WHEN ANWAR WAS IN PRISON?

    DID AZMIN CREATED JOBS FOR SELANGORIANS?

    DID AZMIN BRING IN FOREIGN INVESTORS INTO SELANGOR?

    IF AZMIN WAS SO CAPABLE WHEN HE WAS THE MENTERI BESAR OF SELANGOR THEN WHY DID HE GO BEGGING FROM MAHATHIR AND DAIM'S CRONIES FOR BUSINESS?

    DID YOU KNOW THAT EVERY FOREIGN BUSINESS TRIP AZMIN HAD TAKEN WAS A FAILURE. AZMIN CAN LOOK SMART AND HANDSOME BUT THAT IS ABOUT ALL.

    AZMIN IS TYPICAL MELAYU WHO CANNOT BRING IN BUSINESS OR CREATE JOBS FOR MALAYSIANS.

    AZMIN WAS TRAINED TO RECEIVE HANDOUTS AND BRIBES.

    MANY PEOPLE DONATED TO PKR FOR ALL THEIR ELECTION BUT MONEY WERE DIVERTED TO AZMIN AND HIS CRONIES WHEN ANWAR WAS IN PRISON.

    GE14.... KAK WAN AND ANWAR WERE FORCED TO MORTGAGE THEIR HOUSE.

    BUT AZMIN AND HIS CRONIES HAD MILLIONS FOR THEIR CAMPAIGN.

    TODAY AZMIN CLAIMED TO BE INNOCENT AND LOOK DOWN ON OTHERS WHO ARE HELPING PKR TO REMAIN INTACT IN THEIR ORIGINAL STRUGGLE, STABLE AND BE STRONG.

    AZMIN AND HIS CRONIES HAVE ALREADY SOLD THEIR SOUL TO THE ONES WHO HAD GIVEN THEM MINISTER AND DEPUTY MINISTER POST.

    IN FACT AZMIN HAS ONE LAST TASK TO FULFILL, TO BE THE NEXT PRIME MINISTER OF MALAYSIA AND THAT IS TO KILL OFF ANWAR AND KAK WAN IN PKR.

    A REMINDER TO AZMIN AND HIS CRONIES, PKR STARTED BECAUSE OF ANWAR AND WILL REMAIN FOR ANWAR AS LONG AS HE LIVES.

    SO IF AZMIN AND ZURAIDA THINK THAT THEY CAN SIMPLY ASSASSINATE ANWAR AND KAK WAN ON BEHALF OF MAHATHIR AND DAIM, LET ME ASSURE YOU THAT THERE WILL BE OTHERS WAITING TO DO THE SAME.

    HISTORY HAS SHOWN MAHATHIR AND DAIM HAVE ALWAYS MAKE THE WRONG CHOICE IN PUTTING PEOPLE AS PRIME MINISTER AND IT IS TIME TO STOP NOW.

    MALAYSIA CANNOT GO BACK TO THE SAME UMNO SYSTEM AND BE RUN BY THE SAME RECYCLE CROOKS

    ONE HAS TO REMEMBER MAHATHIR AND HIS CRONIES HAD NO PREVIOUS EXPERIENCE IN RUNNING THIS COUNTRY IN 1981 TOO.

    SO WHY IS MAHATHIR AND DAIM NOW COMPLAINING AND GIVING STUPID EXCUSES TO BRING IN RECYCLE CROOKS BACK INTO THE PRESENT GOVERNMENT?

    WITH A POPULATION OF 36 MILLION WE DO NOT NEED TO RECYCLE OLD CROOKS INTO OUR SOCIETY.

    IT IS TIME FOR OTHERS LIKE ANWAR WHO HAS NEVER BEEN THE PRIME MINISTER TO LEAD MALAYSIA AND GROOM THE FUTURE LEADERS.

    I BELIEVE THAT ANWAR WOULD BE THE BEST PERSON TO LEAD THIS NATION AFTER ALL THE BITTER AND HARDSHIP HE HAS SUFFERED.

    So Pak diny...can you see the big picture behind all this????

    ReplyDelete
  25. Pak diny...Can you digest this info...800 instant millionaires in PKR if Azmin wins in the PKR deputy Presidential election !!!!!

    I'm sure you're quite familiar with the saying...When the Devil enters your home, one is no longer safe.

    Do you realise that...RM66 billion was officially declared as a Forex loss when Mahathir became the Prime Minister the second time.

    Yet the media, bloggers and others remain dumb or were they paid off to keep quiet?

    Now how will the stolen money be spent???

    First indication was Azmin going to Turkey to ask Anwar not to go for the president post in PKR since he is not well.

    But Anwar is not stupid knowing that the President post is important if he is to succeed in taking over from Mahathir the Prime Minister post.

    Second - Azmin promised a token sum of RM100 million to Anwar for retirement.

    Third - Azmin and Zuraida have given an assurance to 800 PKR members they will be given RM1 million each if he (Azmin) wins against Rafizi.

    Fourth - Azmin had given his words to certain Senior PKR members to make them Minister, Deputy Minister and Senators next year when a reshuffle in the cabinet is schedule.

    Fifth - Anwar is being monitored closely by the special intelligent.


    Sixth is the deadly one. Zuraida with the budget of US$2 million is given the task of finding a KILLER to purge Anwar and Kak Wan before the year ends.

    OCTOBER AND NOVEMBER WILL BE TWO MONTHS OF BLOODY FIGHTING WITHIN PKR, IF RAFIZI WINS.

    MONEY IS NOT THE PROBLEM.

    AZMIN AND ZURAIDA ARE GIVEN A FREE HAND TO RUIN PKR IF THEY FAIL TO TAKE CONTROL OF THE PARTY.

    THE DEVIL INVOLVED IN PUTTING ANWAR TO JAIL TWICE WILL NEVER ALLOW OR WISH TO FULFILL THEIR PROMISE TO MAKE HIM AS PRIME MINISTER.

    FOR THE SAKE OF THIS NATION, MALAYSIANS SHOULD NOT HERO WORSHIP MAHATHIR.

    ANWAR HAS NEVER SAT ON THE PREMIERSHIP YET CERTAIN PAID BLOGGERS, MEDIA AND HIDDEN HANDS ARE FINDING FAULT WITH HIS MOVEMENT AND ACCUSING HIM OF THIS AND THAT.

    MAHATHIR MASTERMINDED ALL THE CORRUPTION, ISLAMISM, RACISM AND KILLING, YET IS ADORED BY THE PRESENT GENERATION OF FOOLS.

    I'M SURE THAT YOU ARE NOT A MEMBER OF PKR BUT FEEL THE PARTY MEMBERS MUST WAKE UP AND STOP AZMIN AND ZURAIDA NOW.

    WHEN ONE IS IN POWER, GREED CREEPS IN....DON'T YOU AGREE Pak diny????

    ReplyDelete
  26. Pak diny and all my bosom buddies in this blog....I'm sure that you've the privilege to watch the video of Azmin's campaign in the upcoming PKR Deputy presidential election.

    The question that concern most PKR members ....Is Anwar not jobless?

    Azmin stated that...Pick Those With Power, Not The Jobless, Azmin Tells PKR Members

    (FMT) – PKR deputy president Mohamed Azmin Ali today launched a scathing attack on his critics by urging party members to choose leaders who have positions in the government and not those who are “jobless”.

    The economic affairs minister did not name his target, but supporters of Rafizi Ramli, his sole challenger for the number two post in the coming party polls, have stepped up attacks on Azmin by suggesting that he was undermining the party and its supremo Anwar Ibrahim.

    Rafizi, one of the PKR vice-presidents, is not part of the Pakatan Harapan (PH) government as he did not defend his Pandan federal seat in the May elections due to fears of being disqualified over a criminal conviction.

    The seat was contested by Dr Wan Azizah Wan Ismail, now the deputy prime minister.

    Supporters of Rafizi have said that he represents the reformasi struggle, PKR’s battle cry in the last two decades since its formation on the back of protests against the then Dr Mahathir Mohamad administration.

    But Azmin said that reformasi belonged to all Malaysians.
    “Reformasi is not a private property, it belongs to the people.

    Two or three upstarts are questioning my loyalty to this struggle,” Azmin said at the Perdana Selangor PKR divisional meeting here.

    Kapar MP Abdullah Sani Abdul Hamid, who is aligned to Rafizi, has recently urged Azmin to prove his loyalty to Anwar by vacating his seat to the PKR leader, who has said he would make a parliamentary comeback by October.

    Azmin today shot back at the suggestion.

    “Then comes a voice from some estate or forest telling me to prove loyalty to the party.
    “Podah,” the former Selangor menteri besar said, using a derogatory term in Tamil which means “get lost”.

    Azmin said party members should stay loyal to the struggle and not individual leaders, adding that there were some PKR MPs whose political survival was by “kissing hands”.

    He said he and Anwar would take PKR to greater heights.
    “I cannot do it without the support of party members,” he added.
    ************************************************************************
    AZMIN SHOULD BE CAREFUL WITH HIS WORDS. OR IS AZMIN DIRECTLY HINTING AT ANWAR WHO LIKE RAFIZI IS JOBLESS TOO.

    WHEN HE AZMIN WAS THE MENTERI BESAR OF SELANGOR DID HE LOOKED INTO GROWTH OPPORTUNITIES IN A SATURATED MARKET FOR MILLION OF SELANGORIANS.

    TODAY WE HAVE THE POTENTIAL TO INCREASE EFFICIENCY, LIFT PRODUCTIVITY, REDUCE WASTE AND FUEL ECONOMIC GROWTH IN THE DIGITAL WORLD, YET DURING HIS TIME AS MENTERI BESAR EVERYTHING REMAIN THE SAME, WORK THE SAME, THINKING THE SAME EXCEPT THERE IS AN INCREASE OF CRIME, DIVORCES AND MORE PEOPLE BEING JOBLESS.

    RAFIZI THOUGH JOBLESS HAD CREATED JOBS, OPPORTUNITIES, AND HAD REINVENTED HIMSELF TO BE SELF SUSTAINABLE.

    TODAY RAFIZI HAS A TEAM OF PEOPLE WHO ARE INTO THE FUTURE DEVELOPMENT. WHILE AZMIN HAS CRONIES WHO WANT FREE HANDOUTS,SELFISH AND DISLOYAL TO MALAYSIANS.

    WE ALL BELIEVE THAT A PERSON WHO CANNOT STAND ON HIS OWN FEET.... WITHOUT POSITION AND MONEY SHOULD NEVER BE A LEADER OF A PARTY OR A NATION...WHICH OF COURSE POINTS BLATANTLY TO AZMIN!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tonggeng idiot,

      Why & what the fuckin' hell are you mumblin'-ramblin' about, off tracking the topic, haaaaaa.....??

      Look idiot, what you spewed above is outright rubbish and off topic, you silly fool....!!

      Aper punyer sewel budak terencat akal nih - segala sampah dipungutnyer yg langsung tak ada kaitan dgn topik.

      Berbalik ke tajuk - kueh PAU umno dah basi, sejuk & tak laku, MEMUDARATKAN.....!!!

      Btw, whether you appear as Justice League ker..Tonggeng ker.. I don't give a damn.

      Ujung-ujung... selepas PRU 14:

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,

      INGAT - Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Kamu semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      My challenge to you still stand:

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete
  27. Pak diny..Have you seen the video of the interview with our beloved PM on kiniTV just a few days ago???

    Well..It's truly a blockbuster of the year when...Tun Dr Mahathir Mohamad says he is an angel, not like the devil Najib Tun Razak, and that he never abused his power, or had any financial scandals, or stifled freedom of speech, or denied the media its freedom and independence, or detained people without trial, and so on.

    We were utterly shocked to the point of speechless when he said all those things. Anyway...do you agree with what he says in that video..do speak up your mind please!!!

    ReplyDelete
  28. Pak diny...In an interview with Mehdi Hassan on Al Jazeera a few days ago....Anwar said religious sins should not be made common law crimes as long as they are committed behind closed doors.

    You can have orgies, gangbangs, gay sex parties, sex with goats, or whatever you wish, because your sexual orientation is your business and no one else’s concern. Just don’t do what you do in a public park.

    Is this really coming out from the mouth of our PM in waiting...so..what says you Pak diny on this matter ???

    ReplyDelete
  29. Pak diny....100 days are over, yet we do not see anything concrete done by Maszlee of MOE!!!

    Malaysians expect more than words and childish instruction like black shoes, heavy bags, over worked teachers and now lowering the standard for University Entrance.

    Maszlee may as well do away with entrance requirement for University.

    During my time.... the standard to University was high and strict.
    Not every Tom, Dick and Harry and Melayu can enter.

    With monetary gain and a sure to receive Titles now, every University has become a Money generating factory for Cronies and Royalty.

    Students no longer need to be qualified to enter University. University has become a grooming place for sex, drugs, match making center, center to collect more wives and place to be to get connected to big shots.

    The amount of Malay graduating from University with low passing mark has flooded the work force with lazy, unprepared and lack of the International Language (English) for International markets.

    In plain English, Malaysians in local University are equivalent to students going to remove classes.

    We know of many Master and PhD students who can converse in broken English and not understanding what we are saying when we talk to them about Cloud and green school.

    After discussion these students go back to their old way giving excuses no time to read what is Cloud and green school but they have time to gossip about each other.

    A lot of their thesis are plain rubbish not worth reading and with no soul given in their research. Many students depend on their lecturers to finish their thesis with the right amount of bribe given.

    Malaysian University are falling backwards not having teachers, lecturers and students to think and create beyond textbooks.

    Education today is paperless yet Maszlee is talking about textbooks.

    Giving the people of Sarawak and Sabah electricity and water is the first step, then have an alternative Green School instead of Government School.

    Then have teachers who are innovative and are prepared to develop and encourage students to think.

    Today Robots are created to cater to a fast moving generation and Cloud is needed to improve our technology.

    In Malaysia our Ministers are too lazy to read and think even though they are educated except for a school boy who is still looking at himself in the mirror everyday admiring himself.

    Then we have a Prime Minister dreaming of manufacturing plagiarize cars from Japan.

    We see a future with blanks as long as there is no desire in the people sitting at the top....and I'm sure you will agree with me...won't you Pak diny???

    ReplyDelete
    Replies

    1. Shooting corrupt people won’t solve the problem, says Dr M
      Bernama - September 25, 2018 9:15 AM
      97
      Shares
      90 6

      Bernama pic.
      LONDON: Prime Minister Dr Mahathir Mohamad says those who are corrupt must be punished but not necessarily sentenced to life imprisonment.

      “They might be jailed,” he said. “How long they need to be jailed depends on the extent of the corruption, and I think different levels of corruption need different punishments.

      “But we have not reached the stage of having to sentence people for life.”

      Mahathir, who is on a working visit to the UK, was speaking to the audience after delivering a lecture titled “The Challenge of Good Governance in the Muslim World” at the Oxford Centre for Islamic Studies. He had been asked whether he supported the death penalty for corrupt leaders.

      ADVERTISING

      inRead invented by Teads


      He said those found guilty of corruption by Malaysian courts would be sentenced to jail. In some countries, he said, corrupt people were shot but he did not believe that would solve the problem.

      TAPI AKAN SOLVE SEBAHGIAN BESAR MASALAH KORAPSI. ADA YANG LEPAS KELUAR JEL, BUAT LAGI. KALU TAK PUN, BILA RAKYAT TAHU ADA SI KORAP DI PENJARA SAMPAI MATI, FIKIR BANYAK KALI LAH DIA KALAU NAK CURI BERBILION.

      FAT MAMA PUN. DIA TAK TAHAN KURUS TAK FDAPAT MAKAN SEDAP KALAU SEUMUR HIDUP DI PENJARA.

      Delete
  30. Pak diny...Do you know that...

    MANY CONTRACTS ARE GIVEN TO MAHATHIR'S FAMILY AND CRONIES LIKE VINCENT TAN HAS TAKEN OVER PROJECTS WORTH RM100 BILLIONS ALL WITHIN 120 DAYS AFTER TAKING OVER THE GOVERNMENT FROM UMNO.

    MAHATHIR HAS APPOINTED CROOKS AFTER CROOKS TO RUN THE COUNTRY YET NOT A MURMUR FROM THE PARTNERS IN PH.

    LGE HAS BEEN GIVEN THE FINANCE POST BUT HAS TO SHARE HIS POSITION WITH AZMIN ALI WHO HAS BEEN GIVEN A HIGHER AUTHORITY.

    PAST RECORD HAS SHOWN THAT LGE IS CAPABLE OF BRINGING IN FOREIGN INVESTORS WORTH BILLIONS. WHILE AZMIN ALI AS MB OF SELANGOR HAD NEVER BEEN ABLE TO DO THE SAME.

    NOT MANY PEOPLE REALISED THAT AZMIN ALI HAD FAILED MANY TIMES TO BRING IN FOREIGN INVESTORS TO SELANGOR AND HAD TO RELY ON EX MB KHALID AND DAIM'S CONNECTION.


    I AM CURIOUS WHETHER MAHATHIR AND DAIM ARE SQUEEZING DAP BECAUSE OF LGE'S COURT CASE AND ANTHONY LOKE CAUGHT SELLING OUR TRANSPORT DATA TO CHINA.

    THE YOUNG TIGER IN DAP, GOBIND SINGH HAS KEPT QUIET ABOUT THE TELEKOM CONTRACT TO MOKHZANI MAHATHIR TOO.

    IT IS FANTASTIC THAT THE EX OPPOSITION PARTIES ARE NOW TURNING TO BE LIKE MCA, MIC AND UMNO PARIAH DOGS.

    PH NOW STAND FOR PARIAH HOODWINKERS!!!!!

    ReplyDelete
    Replies

    1. SAD TO SEE YOU REDUCED TO SCHOOLCHILDREN EJEK MENGEJEK, GENG NAJIB MENJILAT AL JIBO. GROW UP, STU.

      NOW BEHAVING THE USUAL CROOK MAKING IRRESPONSIBLE, WILD, UNSUBSTANTIATED AND UNJUSTIFIED CLAIMS AND ALLEGATIONS, YOU ARE SIMPLY LOST IN THE WORLD OF MEANINGFUL BLOGGING.

      NAJIB HAD CALLED YOU AND YOUR KIND BANGANG HAMJADAH DURING THE PRU13 CAMPAIGNING, FEDAP THAT YOU BUGGERS DIDN'T TAKE THE TROUBLE TO FIND RELIABLE FACTS AND OPINIONS THAT WOULD PROP UP HIS AND UMNO'S IMAGE. INSTEAD, YOU BLOKES SIMPLY DID THE COFFEE SHOP TALK IN BLOGS, THOUGH YOU GOT PAID, HAD THE TIME TO SEARCH THE FACTS.

      AND DURING PRU14 CAMPAIGNING, NAJIB MAKI HAMUN YOU BUGGERS FOR DOING THE SAME AGAIN ENDLESSLY. THAT TIME HE USED THE FAMOUS WORDS KEPALA BAPAK KAU.

      TERIMA SAJA LAH, MAMAT, THAT'S WHAT YOU ALL DESERVE. NAJIB WAS RIGHT AS FAR AS THAT MAKI HAMUN WAS CONCERNED. LIVE WITH THOSE, WILL YOU. UNTIL THE END. COZ YOU ARE NOT LIKELY TO BE AROUND IF AND WHEN UMNO WINS THE PRU AGAIN IN THE FUTURE.

      Delete
  31. Pak diny...I'm sure that you realise what is really happening in our country !!!!

    Within 100 days of taking over the government, Mahathir, Daim, Zeti and Shamsiah transferred RM66 billlions to their Swiss Account.

    Within 100 days Mahathir make his son Mukhriz the MB of Kedah even though another candidate has been appointed by the Sultan of Kedah.

    Within 100 days Mahathir gave his son Mokhzani, Telekom Malaysia contract.

    After 100 days Mahathir gave his son Mirzan the right to supply fuel to government vehicles.

    Before the end of 2019 Mahathir will change the Malaysian ringgit to Mokhzani cryptocurrency.

    Meanwhile Mahathir is going back on his words by employing back all the dirty crooks to ensure that Anwar cannot be the next Prime Minister and also Bersatu will be the King Maker in the GE15.

    The Rakyat want to ask those within PH, WHAT THE FUCK IS HAPPENING?

    MALAYSIANS DID NOT VOTE FOR A CHANGE IN GOVERNMENT SO THAT MAHATHIR AND DAIM CAN CONTINUE THEIR HABIT OF STEALING, CHEATING AND GIVING CONTRACTS TO THEIR CHILDREN AND CRONIES AND CHEATING IN THE NEXT ELECTION!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ONLY YOU AND THE LIKES OF YOU DON'T LIKE TUN M AND DAIM BUT YOU ARE A SMATTERING FEW. TERRIBLE MINORITY. THE VAST MAJORITY DO. THAT'S WHY AL JIBO AND UMNO TERSUNGKUR AT PRU14.

      EVEN THOSE YOU DON'T UNDERSTAND ARR? AND DON'T WANT TO TELL LU SIKOLA MANA LULU.

      AND NOW KHALID NORDIN TERKILAN NOT NOT STANDING UP TO ISTANA WANTING FOREST CITY BRING 2.8 MILLION CHINESE NATIONALS INTO FOREST CITY BUILDING 700,000 UNITS LUXURY APARTMENTS X 4 (AVERAGE PER FAMILY) = 2.8 MILLION CHINESE NATIONALS GIVEN PERMANENT STAY AND AFTER 12 YEARS ENTITLED TO APPLY FOR CITIZENSHIP, MAKING THE STATUS QUO TOPSY TURVY, CHINESE EVEN MORE THAN MALAYS IN JOHOR, MALAYS LOSING POWER THERE, MAYBE IN MALAYSIA ALSO. DAMN STUPID KHALID ALLOWING THAT PROJECT. BUT THANK GOD, TUN M HAS SAID NO PERMANENT STAY ALLOWED FOR THOSE BUYING UNITS IN FOREST CIITY. GIVE THE USUAL MAXIMUM 30 FDAY VISIT VISAS, THEN LET THEM GET LOST UNTIL THE NEXT 30 DAYS.

      Khaled terkilan Johor gagal bubar DUN berasingan

      Nasib Umno dan BN di Johor hari ini mungkin berbeza sekiranya negeri itu benar-benar mengadakan pilihan raya berasingan daripada negeri-negeri lain pada 9 Mei lalu. (BOLA2. PENGUNDI PUN FEDAP ISTANA NAK GET INVOLVED IN POLITICS, NAZRI AZIZ DAH BALON DULU, BIG HEADLINES WHEN HE DID IT.)

      Sebelum ini khabar mengenai rancangan tersendiri negeri di selatan semenanjung itu tidak pernah disahkan oleh sesiapa kecuali menjadi khabar-khabar angin yang akhirnya lenyap begitu saja. (UMNO/BN PUN LENYAP KUASA DI JOHOR)

      Semalam watak utama yang terbabit dalam kerajaan Johor membuat pendedahan kepada Malaysiakini dalam satu temu bual eksklusif di Kuala Lumpur.

      Rupa-rupanya memang ada rancangan untuk membubarkkan Dewan Undangan Negeri (DUN) Johor lebih awal - atau lewat - berbanding pembubaran parlimen serta DUN lain.

      Tujuannya supaya BN Johor boleh menguruskan isu-isu dalaman negeri secara terpisah dengan hal-hal nasional. (TERMASUK "HAL DALAMAN" PERHUBUNGAN DENGAN ISTANA?)

      Tambahan pula pilihan raya umum (PRU) pada 9 Mei itu berlangsung ketika BN - khususnya Umno - berdepan dengan persepsi negatif yang meluas. (BAGUS DIA SEDAR SEKARANG TAPI DAH TERLAMBAT, DAH KALAH)

      (bersambong)

      Delete
    2. (sambungan)

      Kepada Malaysiakini Khaled menjelaskan ada rasa kesal dalam hatinya kerana tidak mendesak agar cadangan mengadakan pilihan raya negeri (PRN) diterima pucuk pimpinan Umno.

      “Saya dah bersuara menyatakan permintaan secara tidak rasmi mengenai PRN Johor diadakan secara berasingan, terpisah daripada PRU persekutuan, tapi ia di ditolak, tidak diterima. (DEK ABANG KESAYANGAN AL JIBO).

      "Ada sedikit rasa menyesal kerana kami tidak melaksanakannya.

      “Ia sebahagian daripada strategi kami kerana jika Johor mengadakan PRN sendiri, kami akan dapat asingkan isu-isu nasional (semasa berkempen),” katanya.

      Johor sejak sekian lama menjadi kubu kuat Umno, malah parti itu lahir di negeri berkenaan. (SUDAH HANCAI, TAK BOLEH DI BANGGAKAN LAGI).

      Namun apabila PRU diadakan pada 9 Mei, Johor antara negeri yang awal diketahui jatuh ke tangan Pakatan Harapan (HARAPAN). Malah Khaled sendiri gagal mempertahankan kerusi DUN Permas, selain kalah di kerusi parlimen Pasir Gudang. (DIA TAK SEDOR LAGI?)

      Spekulasi mengenai PRN Johor dikesan seawal Okt 2016 selepas ada pihak tertentu dalam Umno didakwa mengemukakan cadangan kepada Umno pusat.

      Langkah itu bertujuan mendepani pengaruh Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) yang diketuai oleh bekas timbalan presiden Umno - dan orang Johor sendiri - Tan Sri Muhyiddin Yassin.

      Pengerusi DAP Johor Liew Chin Tong turut dilaporkan menyatakan parti itu bersedia menghadapi PRN berasingan jika ditakdirkan berlaku secara mengejut.

      Bagaimanapun isu itu dinafikan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi yang ketika itu menjalankan tugas timbalan presiden Umno selepas Muhyiddin dipecat.

      Malah Ahmad Zahid menuduh pembangkang (HARAPAN) sengaja membangkitkan isu berkenaan.

      Walaupun mengikut undang-undang sesebuah negeri boleh membubarkan DUN masing-masing dengan persetujuan sultan atau yang dipertua negeri, satu-satunya negeri yang menjalankan PRN secara berasingan ialah Sarawak.

      Menurut Khaled jika PRN Johor itu diadakan, calon BN di negeri itu mampu membawa isu-isu rakyat bagi kepentingan negeri itu sendiri.

      Katanya, hal itu juga terpakai kepada bekas ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin Abu Bakar yang tidak teragak-agak mengkritik presidennya, termasuk selepas anggota Majlis Tertinggi Umno Datuk Seri Mustapa Mohamed dan bekas menteri luar Datuk Seri Anifah Aman meninggalkan parti berkenaan.

      “Kita patut benarkan apa-apa pandangan walau berbeza. Macam Khairy, pada saya it's OK dan kita perlu ajar dan pastikan ini nilai yang dalam Umno,” katanya. (NAK AJAR KERRY OKSPOD?)

      Delete
  32. Pak diny...Have you ever heard of the term Blockchain???? IF you haven't...let's take a stroll together down memory lane !!!!

    With the help of a Thai Facilitator from PTT Public Company Limited, Mokhzani Mahathir has put out US$100 million personal saving to start Blockchain in Malaysia. We wonder when Mokhzani started saving………

    The aim of Blockchain is to replace Malaysian Ringgit within 48 months.

    But due to the increase demand for Anwar to be MP by this year, the date for change has shorten to before the end of 2019.

    It is Mahathir’s and Daim’s dream to have full control of our money without foreign interference and have permanent ownership of this country.

    First, billions have been laundered out by Najib and his people.

    Second, the old ringgit taken out during Mahathir’s first era cannot be brought back.

    Third, to print new notes we need to show our reserve.

    Fourth, friendly parties within PH can be controlled, since fund must go through Blockchain and Daim’s banks.

    Fifth, Sultan and Agong are at the mercy of Mokhzani and Daim who decides how much value their points will be. Sultans can be threatened to abolish themselves.

    Sixth, Malaysia will be the first in SEA to be a Cryptocurrency Nation.

    So cryptocurrency is the answer.

    Since Mahathir is now the Prime Minister and Mokhzani owns Blockchain, Heaven just granted Mahathir’s wish.

    Mahathir, Daim and Genting Group are negotiating with Japan to open a Casino and in return gets Cryptocurrency Credit.

    Mahathir, Daim and Robert Kuok are negotiating with China to do business in Cryptocurrency.

    Mahathir and Daim are negotiating to borrow from Brunei in Cryptocurrency.

    Mahathir and Daim are negotiating with Thailand and Indonesia to trade in Cryptocurrency.

    Mahathir and Daim are now negotiating with BN MPs, Sarawak, Sabah and Amanah MPs to go into Block Chain while Azmin Ali has already got more than 800 PKR members involved.

    Meanwhile MBI, Luno etc are forced to take up Blockchain’s offer to share their business, otherwise money confiscated will not be given back and worse they will be shut down for good.

    All banks will be told to consolidate to favour Daim’s bank. Meanwhile Robert Kuok is training Daim’s second son to take over the banking in Malaysia.

    In return for being a Cryptocurrency puppy to Mahathir and Daim, Azmin Ali is make the Economic Minister and Prime Minister in waiting.

    LGE is just an arse hole Finance Minister whose job is to check the balance of accounts in Putrajaya.

    Once Anwar becomes an MP, he and Kak Wan will be purge as they will be a big threat to Mahathir and Daim becoming sole ownership of Malaysia and our money forever.

    But.................there is always a but..............BIS must give permission for Malaysia to use Cryptocurrency.

    SO Pak diny... WHO DO YOU THINK MAHATHIR AND DAIM WILL SEEK HELP?............THE JEWS????

    ReplyDelete
    Replies

    1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI KELAKAR BESAR UMNO NAK TUNTUT DUIT YANG PIHAK BERKUASA RAMPAS. GUNAKAN TOILET PAPER SEBAGAI BUKTI ITU HAK DEPA, GAMAK NYA. PENUH TAHI KERING NAJIB TOILET PAPER TUH, TULISAN TAK NYATA DAN BAU AMAT BUSUK -

      Umno ke mahkamah, tuntut wang rampasan polis

      Umno telah memfailkan tuntutan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur untuk menuntut wang rampasan polis bernilai RM116.7 juta milik yang didakwa miliknya.

      Menurut laman webnya Umno Online, tuntutan itu telah difailkan pada Jumaat lepas.

      Tuntutan tersebut dilapot difailkan terhadap Penolong Kanan Pesuruhjaya Polis Datik Mohd Sakri Arifin sebagai pegawai serbuan dan empat lagi pihak.

      Tetuan Scivetti & Associates melalui peguam utama Umno Datuk Hariharan Tara Singh telah memaklumkan bahawa sesalinan Writ bertarikh 21 September dan pernyataan tuntutan bertarikh 20 September diserahkan kepada defendan pada 21 September.

      Defendan-defendan mempunyai tempoh 14 hari dari tarikh penyerahan untuk memasukkan kehadiran di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, menurut laporan itu lagi.

      “Mahkamah telah menetapkan tarikh 15 Oktober 2018 untuk pengurusan kes di hadapan Timbalan Pendaftar, Puan Rumaizah Baharom di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur,” katanya melalui kenyataan media hari ini.

      Wang itu dirampas di enam lokasi di premis yang dikaitan dengan bekas perdana menteri dan presiden Umno Datuk Seri Najib Razak.

      Najib sedang berdepan pertuduhan rasuah dan pengubahan wang haram di mahkamah. Beliau mengaku tidak bersalah dan mohon dibicarakan atas semua pertuduhan.

      PSSST, COKLAT DEPA TUNTUT TAK? (GUA MALAS BAK BACA LAPORAN BERITA DI ATAS, LETIH MENGETAWAKAN KELAKAR ITU).

      Delete
  33. Pak diny...well, this is a new one for us and I'm sure it will be a real shocker !!!

    Mahathir to replace Malaysian Ringgit to Mokhzani Cryptocurrency.

    In everything we do and plan, God decides in the end...man proposes..God disposes !!!

    If There is desire, there is greed.

    If There is passion, there is poison.



    Modern slavery comes in many form.

    People should welcome new beginning with alert mind and question.

    When Educated fools become slave, there is no return.

    In 48 months Mahathir and Daim will show their true form.

    Are Malaysians going to swallow this and keep quiet or will the people rise again to stop modern slavery?

    THIS TIME EVEN ROYALTY WILL LOSE THEIR POSITION, WHICH IS THE WISH OF THE PEOPLE BUT AT THE SAME TIME MAKING OURSELVES SLAVES TO MAHATHIR AND DAIM'S FAMILY FOR THE NEXT 9 GENERATIONS!!!!!

    ReplyDelete
    Replies

    1. KOMEN2 KPD KELAKAR BESAR UMNO NAK TUNTUT DUIT YANG PIHAK BERKUASA RAMPAS -

      Arif Aziz
      wang umno guano...duit curian semua tu...tangkap wakil yg datang tu...lokap 2 minggu..huhuhuhu..

      as Idris
      Blh tuntut tp kne laa bg bukti duit tu dr mane? Kalau duit tu bertuan, tuan pun kne jd saksi. Jk xdak yg dtg/saksi mk amla laa duit tu. N kita tggu episod strusnya.

      Musmulyadi Trisno
      Tuntutlah kalau betul-betul itu hak UMNO . . . Tapi mana hitam putihnya . . . Mana rekod Bendahari UMNO yang menyatakan itu hak UMNO . . . .kalau pakai cakap aja itu hak UMNO . . aku pun boleh kata itu hak aku

      Omkara Ruthra Sweetie
      UMNO nak tuntut wang siapa itu kalau wang UMNO mesti ada penyata dan di bank bukan merata tempat so UMNO sudah masuk perangkap SPRM sekarang satu lagi kenapa UMNO ada wang kertas USD UMNO parti melayu so INI lah pencuri duit rakyat buat lawak

      Razi Shahdan Razi Shahdan
      dakwa mereka buat tuntutan palsu.

      Haziq Haikal
      Mengapa 114 juta duit umno di simpan di kediaman najib,mengapa tk simpan di bank, mungkin duit ini sebahagian duit yang di curi dari duit 1mdb

      Zulzairin Abdul Muiz
      Lawan balik....jika umno kalah dalam tuntutan kes , segala kos mahkamah, tuntutan gantirugi masa, perundangan, tuntutan tidak sah/palsu dan berbagai tuntutan harus dikenakan pada parti umno.

      Tapi masalahnya...umno dah tak ada dana sedangkan syarikat akhbarnya pun yaitu Utusan yg dikuasai saham terbesar, pekerjanya pun ditawarkan berhenti? Kos tanding PRK PD pun silap2 duit dah takde lagi, tu pasal kata boikot ....konon? Kesian.......

      KOMEN AKU: UMNO MASIH ADA HARTA, PWTC SAJA BNYAK JUTA, MELAINKAN HUTANG MEMBINA BELOM HABIS BAYAR DAN/ATAU HASIL DARI SEWA BANGUNAN TAK DAPAT BANYAK SEBAB BANYAK FLOOR SPACE YANG KRONI2 SEWA, TAK BAYAR.

      Delete
  34. My beloved colleagues... We hereby salute Mahathir who cleverly put all the leaders of Amanah, DAP and PKR into remote silence after bribing them with Minister and Deputy Minister posts.

    Today Mahathir has grabbed all the money generating companies under his armpit and no one is complaining even though it is morally wrong once again to ALLOW AN OLD EXPERIENCE CROOK START HIS STEALING IN BROAD DAYLIGHT.

    Mahathir's people have stolen US$16.91 billion, transferred all the profitable companies into Prime Minister's department instead of Parliament, gave a big contract to his sons and now wants his sons to start another car factory to boast his ego.

    Yet no-one from Amanah, DAP and PKR dare to protest.

    Today because of Minister and Deputy Minister posts everyone dare not open their bloody mouth to disturb their rice bowl.

    Is holding Minister post that important than serving the people?

    Malaysians need better health care and alternative education system not a stupid car factory.

    WE DO BELIEVE IT IS TIME TO PUT A STOP TO ALL THIS NONSENSE BEFORE IT IS TOO LATE.

    INSTEAD OF ENDING CORRUPTION, STEALING, MURDER AND CRONYISM, MAHATHIR HAS RENEWED IT...SAME OLD STORY THAT HAS BEEN COOKED UP BY THE FOURTH PM OF MALAYSIA !!!

    ReplyDelete
    Replies

    1. KOMEN2 KPD KELAKAR BESAR UMNO NAK TUNTUT DUIT YANG PIHAK BERKUASA RAMPAS -

      Farid Farid
      Jangn cari susah dan cari pasal. Klu duit Umno tentu ada dlm akaun Umno bkn dlm rumah Najib. Mcm gudang duit pulak rumah Najib. Mana dtg duit sebanyak itu?..

      Rosman Nordin
      Masuk perangkap juga depa ni. Senarai penderma dan wang hasil dr mana sudah disiapkan ke?

      Mamat Ali
      Alamak siannya....dedak dh kehabisan ke?....msa wktu mmrintah dlu dorg slalu ckp jgn gnggu siasatan polis...tpi skrg bila dh x mmrintah lain pulok...nmpk sgt dh ketagihan dedak

      Mohd Azizie Abd Aziz
      Cari penyakit sebab SPRM dan polis akan korek dari mana datang duit tersebut. terbongkar lagi skandal Umno. Najib juga yang jadi mangsa.

      Zainundin
      Yeaahh dah ada tuntutan, baru lah best. Nanti kita akan tahu siapa punye duit datang dari mana bagaimana dibawa masuk, sudah bayar tax...etc... LHDN dah boleh mula siasatan...
      Siapa yg derma. Penderma ada declared income tax tak?
      Jeng jeng jeng....
      Siasat jgn x siasat

      Mohd Firdaus Abdullah
      Jgn bagi kpd Umno...itu duit rakyat...najib kebas..tu aje yg kita dapat...kita nampak. Yang lain2 tu...kena tunggu...jgn sanpai kucing bertanduk. Emas...intan permata tu jual...nampak sangat bukan rosmah punya. Masuk lam tabung harapan buat bayar hutang.

      Ramli Bakri
      Menuntut hasil samunan..kalau duit umno kenapa bukan bendahari yang pegang..kenapa tak tuntut jagak emas yang berjuta tu..ini semua duit dari sumber 1mdb.

      Hok Beng Teoh
      Adakah pencuri boleh menuntut dgn polis pulangkan Wang yg di curi , kalau macam itu kecoh lah satu negara , nanti isteri botak chin , isteri kali mutu, waris2 geng m16 pun datang nak tuntut balik duit yang mereka rompak ! Macam mana kerajaan nak uruskan ?

      nampaknya omno ni dah Hilang akar sebab itu di tolak oleh rakyat pada PRU 14,tapi masih tak sedar diri lagi ! Peristiwa Yang lebih buruk ! PAS pulak nak berkawan baik denganya.... Bodoh ...


      Delete
  35. Pak diny...Do you realise that...Since his assumption to the Prime Minister’s Office, Dr Mahathir Mohamad’s appointments to various posts have been bizarre to say the least.

    The “virgin ministers” – as the new Cabinet has been dubbed – have been so thankful to the prime minister for their respective appointments to the Cabinet that they have been at pains not to question his “wisdom”.

    The prime minister’s “wise” choices have included the appointment of a fresh graduate, from his own party – with hardly any work experience – as the Youth and Sports Minister.

    Other appointments have been even more curious and smell of political mischief rather than finding the best person for the job.

    His latest appointment of the former inspector-general of police Abdul Rahim Noor as the special envoy for Malaysia to mediate the peace process in southern Thailand, is the most curious of all.

    Considering the fact that the prime minister is supposed to be working closely with the prime minister-designate Anwar Ibrahim, Malaysians must be wondering whether he consulted Anwar about this appointment, out of basic courtesy.

    Dr Mahathir is prone to bouts of amnesia, or rather, selective amnesia, as we have observed in the recent past, so he might have forgotten the former IGP’s rather blemished record.

    To remind Malaysians of the crime committed by the former IGP: Rahim Noor slapped, punched and karate-kicked the former deputy prime minister Anwar, causing him to pass out on the floor.

    Anwar was handcuffed and blindfolded during the attack, which took place on the night he was arrested in 1998.

    Malaysia's former police chief received a two-month jail sentence for assaulting the former deputy prime minister.

    Anwar’s lawyer, the late Karpal Singh said: "I don't think the public will be satisfied with the sentence imposed … This was an assault on a defenceless man who was blindfolded, handcuffed at the back and assaulted, not just anywhere, but in the inner sanctum, the headquarters of the police force."

    Anwar’s wife, Dr Wan Azizah, described the two-month term for Rahim as "minimal", pointing out that many Malaysians have been sent to jail for longer periods just for taking part in opposition demonstrations.

    This atrocity has happened during the first term of the current prime minister. Back then, Lim Kit Siang, chairman of the Democratic Action party, said that comparisons between the treatment of Anwar and his attacker "leave Malaysians with a sense that something is very wrong in their system of justice".

    Firstly, one wonders how such a former criminal with a record of uncontrollable violence is qualified to represent the government of “New Malaysia” as our “special envoy”?

    Is the PM serious when he claims that there is no one else in the country who is capable of doing this job?

    Should we be celebrating 61 years of independence when our country has failed to produce a single qualified diplomat – other than the former
    IGP – who can perform the diplomatic task that is needed in the south of Thailand?

    Secondly, did the prime minister at least confer with the former IGP’s victim, Anwar, since Anwar is going to be the prime minister-designate very soon?

    We would be very surprised if Anwar had agreed with this appointment of his former abuser as Malaysia’s special envoy. Do we sense mischief in all these shenanigans?

    This principle of reputation and integrity of our public officials is everything to do with our attempts to create a “new Malaysia”.

    All hail to the greatest dictator cum political tactican that ever walk on this land !!!

    ReplyDelete
    Replies

    1. AL JIBO PUNYA PASAL, KES DI BAWAK KE MAHKAMAH, SAMPAI KE MAHKAMAH TERTINGGI DI NEGARA INI DAN SEKARANG

      Badan Peguam kecewa keputusan Mahkamah Persekutuan

      Presiden Badan Peguam Malaysia, George Varughese kecewa dengan keputusan mahkamah persekutuan menolak untuk merujuk empat persoalan perlembagaan berhubung kesahan pelantikan bekas Ketua Hakim Negara Tun Raus Sharif dan bekas Presiden Mahkamah Rayuan Tan Sri Zulkefli Ahmad Makinudin sebagai hakim tambahan.

      Ini selepas mahkamah memutuskan bahawa isu itu sekarang bersifat akademik.

      Varughese berkata keputusan ini mungkin boleh menimbulkan ketidakpastian tentang kedudukan semasa undang-undang apabila unsur penting pelantikan Ketua Hakim Negara dan Presiden Mahkamah Rayuan di bawah Perlembagaan Persekutuan dan peranan dan tugas Ketua Hakim Negara dijelaskan oleh Mahkamah Persekutuan.

      "Sekarang terdapat risiko bahawa pelantikan yang menimbulkan kontroversi ini akan berlaku lagi pada masa akan datang, yang kami tetap tegaskan sebagai tidak mengikut perlembagaan," kata.

      Beliau menambah mereka juga kecewa bahawa hakim tidak memanfaatkan peluang untuk memutuskan isu-isu yang menyentuh kepentingan perlembagaan dan awam.

      Varughese berkata isu-isu penting adalah sama ada Ketua Hakim Negara (pada masa itu, Tun Arifin Zakaria) dibenarkan oleh undang-undang untuk menasihati Yang di-Pertuan Agong mengenai pelantikan hakim-hakim tambahan selepas beliau meletakkan jawatan itu.

      Apa yang penting, katanya, adalah kewajaran pelantikan hakim oleh Agong di bawah Perkara 122 (1A) dan Perkara 122B (1) Perlembagaan Persekutuan.

      Katanya, ia bukan perkara yang bersifat akademik dan merupakan isu yang jelas yang telah menarik minat seluruh negara.

      "Kepentingan awam menghendaki soalan-soalan di hadapan mahkamah dijawab. Tafsiran peruntukan dalam Perlembagaan Persekutuan tidak boleh bersifat akademik," katanya.

      Badan Peguam diwakili oleh Datuk Ambiga Sreenevasan dan Farez Jinnah, sementara peguam kanan persekutuan Amarjeet Singh, Alice Loke dan Suzana Atan mewakili Jabatan Peguam Negara.

      Peguam Mohd Haniff Khatri Abdulla juga hadir di mahkamah sebagai pemerhati mewakili Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

      Delete
  36. Can anybody please clarify on this... Why Is Bank Negara Hiding The Fact It Has Lost RM66 Billion So Far Propping Up The Ringgit?

    Nor Shamsiah Mohd Yunus, tell us about the RM66 billion which Bank Negara Malaysia pumped into the market over the last two months to stop the Ringgit from falling to RM4.50 to the Dollar.

    Add that to the RM31.5 billion which Bank Negara lost in 1992, which is worth RM62 billion today, and that makes the total that Tun Dr Mahathir lost as the Fourth and Seventh Prime Minister come to RM 128 billion.

    Dr Mahathir Mohamad and Daim Zainuddin have lost an equivalent of RM128 billion on FOREX forays in two terms in office

    That's really a lot of money wasted by both of them...don't you all agree ???

    ReplyDelete
    Replies

    1. ALAMAK HABIS AIR LAUT KENA KENCING MAT MASELAN LER BILA DIA MANDI DI PD DAN TAHI DIA BERAK DI GALI NYA LUBANG DALAM PASIR, DI KATA NYA "MAIN PASIR". CELAKA, BAWAK MALANG KPD PENGGUNA TEPI LAUT PD AJE SI MAMAT NIH -

      'Selamat bertanding Anwar, saya cuma mandi laut, main pasir'

      Wakil rakyat Umno Datuk Ahmad Maslan mengucapkan selamat bertanding dalam pilihan raya kecil Port Dickson.

      Ucapan itu ditujukan kepada pihak berminat, termasuk Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim.

      Beliau, bagaimanapun – dilihat susulan keputusan baru Umno memboikot pilihan raya itu – berkata hanya akan ke sana untuk tujuan rekreasi.

      “Jika saya ke PD (Port Dickson), hanya untuk mandi laut, main pasir dengan dua orang cucu serta lihat matahari terbenam di tepi pantai,” tulis anggota parlimen Pontian di Pontian.

      Ahmad Maslan
      @ahmadmaslan
      #BN #UMNO memboikot PRK #PortDickson. Selamat bertanding kpd sesiapa yg ingin. Termasuk @anwaribrahim. Jika saya ke PD, hanya utk mandi laut, main pasir dgn 2 org cucu serta lihat matahari terbenam di tepi pantai. Contohnya 4 gambar yg 3 drpdnya saya ambil sendiri di PD baru2 ini

      Bekas ketua penerangan Umno itu malah turut berkongsi gambar-gambar yang diambilnya di kawasan peranginan terkenal itu sebelum ini.

      “Contohnya empat gambar yang tiga daripadanya saya ambil sendiri di PD baru-baru ini,” kata Ahmad.

      Tulisan Ahmad itu mengundang pelbagai reaksi pengguna maya. Terdapat pihak yang membalas sinis tulisan itu dan ada juga yang menyanjung cuit beliau itu.

      @naszerin: Pandai bergurau dan melawaklah Datuk ni..Tak nak masuk Maharaja lawak ke?

      @FendoTorres: Takut kalah lettewww.

      Delete
  37. Fuyooo...Apa pulak citer baru ni, boleh caya ke ???

    Tun Dr Mahathir Mohamad dedahkan 18 muka surat diri Wan Azizah mengenai tingkah laku ANwar...?

    Misteri sama ada benar atau tidak Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail pernah menulis surat setebal 18 muka surat kepada bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad yang menceritakan tabiat sebenar suaminya, Datuk Seri Anwar Ibrahim akhirnya terjawab.

    Ini berikutan buat pertama kalinya selepas lebih 15 tahun menyimpan rahsia, Dr. Mahathir dalam temu bual eksklusif akhirnya mengakui memang benar Wan Azizah menghantar surat tersebut semasa Anwar masih bergelar Timbalan Perdana Menteri.

    Katanya, surat Wan Azizah itu terlalu peribadi dan beliau tidak berhasrat mendedahkan kandungannya kerana tidak mahu mengaibkan mana-mana pihak selain menyifatkannya tidak lagi penting kerana sudah terlalu banyak tabiat Anwar didedahkan pengamal media alternatif.

    "Saya setakat boleh kata memang ada terima sahajalah. Surat yang diberi kepada saya secara sulit, jadi saya tidak boleh dedahkan kepada orang tetapi kita boleh lihat, tanpa surat itu pun bersih atau tidak bersih individu berkenaan. Jadi apa perlunya kita rujuk kepada surat yang sulit.

    "Dia (Wan Azizah) memang cuba nak pertahankan (Anwar) juga. Isteri ada kesetiaan kepada suami. Hendak buruk-burukkan itu tidaklah tetapi kecewa itu adalah. Lebih utama apa yang kita lihat (sekarang) bukan soal apa yang Wan Azizah kata,"

    Dr. Mahathir berkata demikian ketika diminta mengesahkan sama ada benar atau tidak Wan Azizah pernah menyerahkan surat rahsia setebal 18 muka surat menceritakan mengenai kisah sebenar suaminya dengan harapan bekas Perdana Menteri itu boleh membantu.

    Ditanya mengapa begitu lama menyimpan rahsia tersebut meskipun pelbagai tuduhan keji dilemparkan ekoran tindakannya memecat Anwar, Dr. Mahathir berkata, beliau bukan jenis manusia yang suka memburuk-burukkan pihak tertentu tanpa sebarang asas kukuh.

    "Cuma dalam konteks ini, takut orang seperti itu berkuasa saya terpaksa dedahkan tetapi yang lain semua (kandungan surat) yang tidak memberi manfaat, tidak perlu saya dedahkan," katanya.

    ReplyDelete
    Replies

    1. GENG NAJIB, KAU NAK JILAT NAJIB SESANGAT, KAU KATA MACAM2 TUN MAHATHIR DAN PEMIMPIN PH. TAKDA BERI RUJUKAN PUN. MAKNA NYA, APA YANG KAU KATA ITU TIPU HELAH SAJA.

      TAKDA ORANG TERBACA PASAL SURAT 18 MUKA. HA NYA KAU YANG BERBELAS MUKA - MUKA JUSTICE LEAGUE, LEBAIMODEN, MUKA KELING PUN ADA KAU PAKAI.

      KAU GILA SEBENAR NYA. TAKDA ORANG BACA APA YANG KAU KOPIPES KE DALAM BLOG INI. RAMAI YANG DAH KATA BEGITU.

      TAPI APA YANG AKU KOPIPES, DEPA BACA. SEBAB TENTU MENGHENTAM NAJIB, FAT MAMA, UMNO DAN SEBAGAI NYA.

      Delete
    2. Tentang surat yg tun m terima dari wan azizah.... pernah masuk tv3 sebelum pru 13 dulu tu ke?

      Delete
  38. Kekadang terfikir pulak..ada kah surat ni bakal digunakan semula untuk menghalang DSAI menang dalam PRK PD tu???

    Kalau dah berada kat tangan Tun M, memang tak mustahil lah ia bakal menjadi peluru yang bakal menjatuhkan DSAI nanti....setuju tak kengkawan sekelian ???

    ReplyDelete
  39. Kengkawan semua...saja nak sharekan keputusan pemilihan PKR antara azmin dan Pizi setakat hari ini beb!!!

    Azmin Ali memenangi pemilihan parti itu di Pulau Pinang dalam perebutan jawatan Timbalan Presiden PKR, mengatasi cabaran Rafizi Ramli di negeri kelahiran Presiden parti, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

    Berdasarkan undian di semua 13 Cabang negeri, Mohamed Azmin berjaya memenangi lapan sementara selebihnya memihak kepada Rafizi.

    Mengikut kiraan undi secara terkumpul juga, Menteri Hal Ehwal Ekonomi itu memperolehi 3,326 undi manakala Rafizi 3,150 dengan majoriti hanya 176 undi.

    Cabang yang dimenangi oleh Mohamed Azmin ialah, Kepala Batas, Batu Kawan, Nibong Tebal, Bukit Bendera, Tanjong, Jelutong, Bayan Baru dan Bukit Mertajam.

    Sementara Rafizi menang di Permatang Pauh, Bagan, Tasek Gelugor, Bukit Gelugor dan Balik Pulau.

    Bagaimanapun dalam laman web parti itu hari ini, Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP) PKR, Datuk Rashid Din berkata, JPP hanya akan muktamadkan keputusan untuk cabang-cabang negeri Pulau Pinang dalam mesyuarat bersama pihak pengaturcara, esok.

    Tambahnya, antara perkara yang perlu diteliti ialah analisa teknikal sistem e-undi, pengesahan pengundi ragu dan pengesahan jumlah undi dalam sistem.

    ReplyDelete
    Replies

    1. GENG NAJIB, KAU NAK JILAT NAJIB DARI ATAS KE TENGAH HINGGA KE BAWAH, LANTAK KAU LAH. SAMPAI TAK TIDUR, MASIK MENJILAT DI PUKUL 3 PAGI PUN, LANTAK KAU LAH.

      TAPI KAU CAKAP MENGARUT TIAP KALI KAU JILAT DIA. PAHAL? SEKSA SANGAT KERJA MENJILAT YE? RASA PAHIT, MASAM, MASIN KE? TAPI KENA BUAT SEBAB KO DI BAYAR IKUT BERAPA KALI DAN BANYAK MANA KAU JILAT YE?

      FAT MAMA PUN KAU JILAT YE? NI DIA DAH NAK KENA TUDUH DI MAHKAMAH, AMACAM KAU? TAK DAPAT JILAT, KAU NAK CIUM KENTUT DAN TAHI DIA KE? MESTI BERTAN PUNYA TAHI SEBAB TAK KURANG DARI 20 TUDUHAN MAHKAMAH AKU RASA.

      Delete
  40. Zack pasar borong dah mampus ke belum?
    Payah betul makhluk ni nak mampus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zack Armstrong is still steady & everstrong.

      Its you & umno that are in the brink of doom.

      Delete

  41. SOMEONE SAID NAJIB DID NOT COMPLETE HIS UNIVERSITY STUDIES, CAME BACK FROM UK WHEN TUN M OFFERED HIM TUN RAZAK'S CONSTITUENCY OF PEKAN FOR THE PRK HELD AFTER TUN RAZAK'S DEATH.

    THAT MAY BE RIGHT. BECAUSE HE IS SO STUPID AS TO ASK "Isn’t ‘Malay tsunami’ as racist as ‘Chinese tsunami’, Najib asks Kit Siang.

    WHAT READ RACISM INTO THE CHINESE AND MALAYS WHACKING HIM BY NOT VOTING HIM AND UMNO/BN AT PRU13 (WHEN THEY NEARLY LOST) AND AT PRU14 (WHEN HEY LOST).

    Former prime minister Najib Razak had used the term ‘Chinese tsunami’ to describe the swing in Chinese votes in the 2013 general election.

    PETALING JAYA: Najib Razak today accused DAP of hypocrisy for using the term “Malay tsunami” after previously labelling him as racist when he used a similar term to explain the Barisan Nasional’s (BN) performance in the 13th general election.

    In a Facebook post, the former prime minister said DAP leaders took offence to the term “Chinese tsunami” that he used, with party supremo Lim Kit Siang calling it “inappropriate and downright racist”.

    Najib had used the term “Chinese tsunami” to describe the swing in Chinese votes to the opposition in the 2013 general election.

    HE WOULD NOT HAVE STOLEN RM2.6 BILLION CLAIMING IT AS ARAB PRINCE DONATION IF HE WAS SMART. NOW HE FACES THE MUSIC FROM 25+7 COURT CHARGES. AND HEAR MUSIC FROM RATS AND COCKROACHES WHEN HE GOES INTO PRISON, HOPEFULLY 20-30 YEARS.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...