Saturday 22 September 2018

JANGAN SENTAP DENGAN PEMERIKSAAN POLIS DI RUMAH TUN RAHAH

Dalam apa juga kes, terutama untuk mencari bahan bukti, apabila pihak polis melakukan serbuan atau pemeriksaan, ia tentulah berdasarkan maklumat yang mereka terima.


Ada ketikanya maklumat yang diterima itu betul dan ada kalanya tidak berapa tepat.


Tetapi, demi tugas dan tanggungjawab, ia tetap kena dilakukan walaupun terpaksa pulang dengan tangan kosong. Itulah tugas dan tanggungjawab polis.


Dalam siasatan kes skandal 1MDB yang melibatkan Najib Razak, jika pihak polis menerima maklumat perlunya melakukan pemeriksaan di rumah ibu beliau iaitu Tun Rahah, maka ia ia juga tidak terkecuali dari skop tugas da tanggungjawab polis tersebut.


Pemeriksaan itu bukan dilakukan kerana Tun Rahah merupakan isteri kepada Allahyarham Tun Razak, Perdana Menteri kedua yang banyak berjasa kepada bangsa dan negara, sebaliknya dilakukan atas kapasitinya sebagai ibu kepada Najib yang ketika menjadi Perdana Menteri sebelum 9 Mei lalu didapati telah terlibat dengan skandal kewangan terbesar dunia serta sedang didakwa di mahkamah.


Pemeriksaaan juga dilakukan kerana Najib turut dipercayai kerap pergi ke rumah ibunya itu dan mungkin ada apa-apa bukti yang terdapat di situ.  Itu saja dan semua ini adalah proses biasa sebenarnya.


Dalam hal ini, baik ahli keluarga Najib atau mana-mana penyokongnya, mereka tidak perlu sentap hati atau cuba meraih simpati rakyat berikutan tindakan polis di rumah ibunya itu.


Jangan alihkan daripada isu sebenar. Isu sebenar ialah berkenaan Najib dan bukannya Tun Razak. Jika kasihan atau simpati dengan Tun Rahah, sentaplah dengan Najib yang ada skandal itu.


Pihak polis hanya melakukan kerjanya dan tiada yang salahnya dengan pemeriksaan yang dilakukan polis itu. 


Jika Najib tidak pernah terlibat dengan skandal 1MDB, sudah tentu Tun Rahah tidak perlu melalui pengalaman rumahnya diperiksa oleh oleh pihak polis itu.


Jadi, jangan salahkan pihak polis, tapi salahnya terletak pada Najib. Juga jangan dikaitkan dengan Tun Razak, sebaliknya kaitannya adalah dengan anak Tun Razak yang bernama Najib.


Tambahan lagi, polis bukanlah melakukan serbuan secara ganas atau sebagainya, tetapi hanya pemeriksaan dengan cara yang penuh hormat dan bererika. 


Pihak polis bukan tidak kenal siapa Tun Rahah. Sebab itu ia dilakukan dengan baik, malah mendapat kerjasama daripada Tun Rahah sendiri dan ahli keluarga lain yang ada di rumah tersebut. (ShahbudinHusin 22/09/2018)

147 comments:

  1. Replies
    1. MuJAHAT TAK KISAH JUAL ARAK BERLEUASA


      Banyak bantahan, tapi arak masih dijual
      FARUSH KHAN 22 SEPTEMBER 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore73
      arak
      - Gambar hiasan
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      LAMA kita tidak mendengar dan membaca mengenai kes kematian beramai-ramai akibat arak. Kalau ada pun, ia barangkali pernah dilaporkan berlaku di kawasan pedalaman di negara-negara kurang maju.

      Maka tidaklah hairan, kes kematian akibat keracunan metanol yang berlaku sejak tiga hari lalu menarik perhatian banyak pihak.

      Setakat ini, jumlah kematian akibat bahan yang memabuk dan membahayakan itu meningkat kepada 29 orang dan 19 kritikal.

      Itu yang dimaklumkan kepada Kementerian Kesihatan. Yang belum diketahui lagi oleh kementerian hanya ALLAH yang tahu.

      Kes keracunan ini melibatkan warga Nepal, Myanmar dan India. Warga Malaysia tidak ketinggalan.

      Menteri Kesihatan, Dr Dzulkefly Ahmad menjelaskan, jenama minuman beralkohol yang disyaki mengandungi racun metanol ialah Grand Royal Whisky, Mandalay Whisky dan bir berjenama King Fisher.

      Hasil siasatan mengesahkan minuman berjenama Grand Royal Whisky mengandungi metanol yang didapati tidak mematuhi Akta Makanan 1983.

      Susulan itu, beliau memberi jaminan kementerian sedang mengambil tindakan penguatkuasaan ke atas produk minuman beralkohol jenama itu dan yang berjenama lain yang tidak mematuhi perundangan makanan.

      Adalah melegakan mendapat tahu kementerian akan bekerjasama dengan polis, kastam, pihak berkuasa tempatan, Pesuruhjaya Bangsa-Bangsa Bersatu untuk Pelarian, majikan terlibat dan agensi berkaitan bagi mengawal serta memantau perkembangan keadaan kes keracunan itu.

      Terlanjur menyentuh isu arak, saya teringat kes-kes bantahan jualan dan sajian arak dalam kapal terbang dan di pasaraya di pusat-pusat bandar.

      Berikutan kes kematian 29 orang akibat keracunan alkohol itu, Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) mendesak kerajaan segera henti dan haramkan jualan arak jenama terbabit.

      Presidennya, SM Mohamed Idris tidak mahu kerajaan mendengar sebarang alasan pembekal. Beliau juga mencadangkan menjual arak tidak dibenarkan berada dalam radius 500 meter dari kawasan perumahan, kedai runcit, hospital dan rumah ibadat.

      Kerajaan juga patut mengenakan hukuman penjara mandatori terhadap mereka yang menyeludup arak dan menghalang jualan arak di zon bebas cukai.

      "Kajian yang kita jalankan sejak 40 tahun lalu mendapati minum alkohol lebih banyak datangkan mudarat kepada kehidupan, kesihatan, (timbulkan) gejala sosial dan (akibatkan) kemalangan," beliau disebut sebagai berkata.

      Ia juga dikaitkan dengan pemborosan dan keganasan rumah tangga, antara lain.

      Delete
    2. ARAK HUKUMAN SEBAT DALAM ISLAM




      Al-Quran menyebut lebih 1,400 tahun lalu: "Hai orang-orang beriman, sesungguhnya (meminum) khamar, berjudi, (berkorban untuk) berhala, mengundi nasib dengan panah termasuk perbuatan syaitan. Maka jauhilah perbuatan itu agar kamu bahagia. Syaitan hanya bermaksud untuk mendatangkan permusuhan dan kebencian di antara kamu disebabkan khamar dan judi, serta menghalang kamu ingat kepada ALLAH dan sembahyang. Apakah kamu tidak mahu berhenti? (al-maidah ayat 90 - 91).

      Begitu jelas sekali apa yang difirman ALLAH tentang keburukan khamar, dan telah banyak ditulis tentang perlunya menghentikan meminum, menjual dan menyajikan arak, termasuk di dalam pesawat, namun mereka yang degil dan buta hati tidak endahkannya, sedangkan ia hanya memudaratkan diri sendiri dan masyarakat.

      Macam-macam keburukan dan kemungkinan yang telah diperkatakan tentang sajian arak dalam pesawat. Teringat saya tentang sebuah pesta bir terbesar yang dirancangkan untuk diadakan di Kuala Lumpur tahun lepas yang dijangkakan menarik 6,000 peserta. Ia pernah diadakan pada tahun sebelumnya dengan 150 jenama arak disediakan dan kehadiran 3,500 ­peserta.

      Pendedahan demi pendedahan oleh pelbagai pihak tentang kemungkaran boleh membawa kepincangan di negara ini, tapi masih ada yang tidak peduli. Masih ada pihak yang mempertahankan gejala buruk seperti itu dengan alasan negara ini mengamalkan sistem demokrasi dan kebebasan.

      Saya juga pernah beberapa kali menulis mengenai keburukan pengaruh arak dan betapa beberapa tempat di negara bukan Islam bertindak mengharamkan atau mengawal jualan arak disebabkan kesan buruknya. Bukan sahaja Islam, agama lain juga tidak menggalakkan minuman arak kerana kesan buruknya.

      Maka apakah tidak boleh jualan dan sajian arak dihentikan di negara kita yang dikenali sebagai negara yang menyerapkan nilai-nilai Islam dalam pentadbiran dan kehidupan masyarakat?12Sabtu 22 September 2018

      Delete
    3. KAMI BUKANLAH PENDUKUNG MANA-MANA PARTI. KAMI HANYA MEMPERJUANGKAN KEADILAN DAN KEBENARAN. BAGI KAMI BN DAN PH ADALAH SAMA. BAHKAN PH ADALAH JAUH LEBIH TERUK. OLEH ITU KAMI MEMPERJUANGKAN PIHAK KETIGA SEHINGGA MEMEGANG TAMPUK PEMERINTAHAN NEGARA. APABILA SAMPAI HASRAT TERSEBUT KAMI AKAN BIARKAN PIHAK LAIN PULA MENGKRITIK. SEMASA ERA PAKATAN RAKYAT KAMI ADALAH GOLONGAN BERKECUALI TIDAK KELUAR MENGUNDI. INI ADALAH COGAN KATA KAMI : BERATUS POSTING YANG DIHANTAR SEBAGAI BUKTI. KAMI TIDAK MEMINTA SIMPATI HANYA RAHMAT ILLAHI


      PH = LGBT = UEC = RASIS = ULTRA KIASU = LIBERAL = SEKULAR = PLURAL = NEPOTISME = BOROS KRONI = KELENTONG KRASI = TERORIST = SYIAH = anti melayu = anti islam = ANTI RAJA = EVANGELIST = SUBAHAT KUASA ASING = SLOW SLOW TIPU ( SST )= SELECTIVE PROSECUTION = BN = SIS = G25 = MUNAFIK = KEDEKUT RAKYAT = anti hudud = ANTI TAKZIR = KENCING HANCING SATU MALAYSIA = BARU BERAPA BULAN DAH BUAT MACAM-MACAM BENDA TAK SENONOH = islam ikut kepala hotak dia = PARTI SODOM = HIPOKRIT = MAHU ISLAM IKUT NAFSU DIA = puak SESAT = KERAjaan SARKAS = BAPOK PONDAN = KAKI BULI = PENDENDAM = MAKIN HARI MAKIN MEMBUSUK = KELDAI DAP = TOMMY TOM CAT AG LAW OF JUNGLE = KENCING SEPANJANG JALAN = BERAK TENGAH JALAN = FIRAUN = BANDUAN HOMO = GOVERMENT OF THE APE = parti dajjal BENDERA MATA SATU = BAIL OUT SPLASH MAHAL GILER MULALAH BEBANKAN RAKYAT NAIK TARIF = MENJARAH HARTA RAKYAT DENGAN MEMBAHAGI ANTARA FAMILY PRESIDEN PPBM, DAP & PKR = TEGAK BENANG BASAH = PARTI ANAK BERANAK = KELING MAMAK BENDAHARA PALING PEMALAS DI DUNIA
      = KAPIR CINA DAP PALING PENIPU = PEROMPAK KERUSI PARLIMEN = THE RISE OF THE PLANET OF THE FROGS = AMANAH RAKYAT DIPERMAINKAN = TIADA KEADILAN = TIDAK DEMOKRATIK = MAHA ZALIM FANATIK DAN MEMECAH BELAHKAH MELAYU = DOC-DOC IKRAM PROLIBERAL & SEKULAR = HORMATLAH SIKIT KAT EX-PM TU KAU TU DAH LAH HANCING TERKINCIT DALAM PAMPERS PULAK TU = MENGABAIKAN DAN MEMINGGIRKAN NEGERI MAJORITI MELAYU = PERAS UGUT MP UMNO DENGAN PERALAT SPRM = PENINGKATAN KOS KESIHATAN RAKYAT = SERBU RUMAH ORANG TUA TAK TAHU MALU = MP UMNO JADI ASET KOMODITI = JANJI DICAPATI = MENIFESTO DIMUNGKIIRI = HANYA PANDAI CAKAP KOSONG TIDAK SERUPA BIKIN = AHMAD MASLAN EHHH MASLEEE = JUAL ARAK MERATA TAK KISAH = LELONG-LELONG MP UMNO HARGA RM10 JUTA SIAPA MAHU JADI BIDDER =

      Delete
    4. 'Mereka pangkah PH kerana PTPTN'
      JANATUL FIRDAUS YAACOB 22 SEPTEMBER 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore3.4K
      Prof Dr Sivamurugan Pandian
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      KUALA LUMPUR – Penganalisis politik tidak menolak kemungkinan pengundi yang memangkah PH pada PRU14 lalu kerana janji manis berkaitan penangguhan bayaran balik pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN).

      Hal demikian, menurut pensyarah Universiti Sains Malaysia (USM), Prof Dr Sivamurugan Pandian adalah tidak adil melabel peminjam PTPTN yang gagal membayar hutang sebagai tidak amanah.


      Bagaimanapun, Sivamurugan menjelaskan, PH secara praktikal hanya membuat penelitian data menyeluruh selepas mengambil alih kepimpinan pusat baru sedar janji ini sukar dilaksanakan buat masa ini.

      “Ya sebab sebilangannya memangkah untuk pastikan hasrat ini (penangguhan bayaran PTPTN) dipenuhi.

      “PH pula baru sedar keadaan kewangan meruncing ketika mengambil alih pentadbiran negara, membuatkan janji manifesto ini sukar dilunaskan.

      “Walau bagaimanapun, peminjam yang terikat dengan terma perjanjian dan berkemampuan elok tampil dan membayar hutang ini untuk membantu pelajar-pelajar yang memerlukan dana tabung pendidikan ini,” katanya kepada Sinar Harian.

      Dalam pada itu, pensyarah Pusat Pengajian Sains Masyarakat USM ini turut mencadangkan agar Pengerusi PTPTN, Wan Saiful Wan Jan boleh mengemukakan tawaran baharu kepada peminjam sebagai alternatif kepada janji pilihan raya.

      [ARTIKEL BERKAITAN: Tun M malu peminjam PTPTN tak jujur]

      Beliau turut membahagikan beberapa kategori peminjam PTPTN antaranya, membayar ansuran seperti ketetapan PTPTN, membayar ketika mampu dengan perundingan dengan PTPTN yang menyediakan beberapa pakej tetapi ada juga yang menanti untuk tidak membayar agar ia lupus secara automatik seperti janji Pakatan Rakyat pada 2013 dan penangguhan bayaran seperti yang termaktub dalam janji PH, 2018.

      “Hakikatnya, ada yang berkemampuan tetapi mengambil sikap tunggu dan lihat, namun ada juga hanya bertindak apabila nama disenarai hitam.

      “Dalam keadaan kos sara hidup meningkat dan bebanan bertambah, ada yang sukar mendapatkan pekerjaan yang setimpal dengan sijil mereka dan menjangkakan kemenangan PH akan mengurangkan beban mereka.

      “Manakala bagi PH pula, keadaan semasa tidak mengizinkan untuk mereka melaksanakan janji PRU14 sepenuhnya . Peminjam dan pemegang autoriti masing-masing berada dalam dilema,” jelasnya.

      Delete
    5. Janji PH hanya retorik: Pemuda Umno Kluang
      MOHAMAD NORZAHARUDDIN KASIMON 22 SEPTEMBER 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore299
      Janji PH hanya retorik: Pemuda Umno Kluang
      Mohd Khairul
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      KLUANG - Pemuda Umno Bahagian Kluang menyifatkan janji Kerajaan PH melalui manifesto PRU14 lalu untuk mewujudkan sejuta peluang pekerjaan sekiranya berjaya menawan Putrajaya hanya sekadar retorik semata-mata.

      Ketuanya, Mohd Khairul Ishak berkata, ternyata kini janji hanya tinggal janji apabila bukan sahaja tiada pelan perancangan jelas mengenai isu ini malah rangka kerja ke arah merealisasikan peluang pekerjaan juga tidak kelihatan termasuk di negeri Johor.


      "Dalam konteks anak muda, berapa ramai yang mempunyai kelulusan sekurang-kurangnya diploma dan ijazah, tetapi tiada pekerjaan bersesuaian dengan mereka? Seharusnya inilah peluang kerajaan untuk menunaikan janji kepada anak muda kerana mereka ialah kerajaan yang memerintah pada hari ini.

      "Mungkin juga sudah tiba masanya pihak kerajaan melihat semula kursus-kursus yang ditawarkan di institut pengajian tinggi sama ada kursus tersebut masih relevan menepati dan memenuhi kehendak sektor pekerjaan pada hari ini atau sebaliknya," katanya dalam kenyataan kepada Sinar Harian.

      Menurutnya, dalam kerangka Kerajaan Negeri Johor, Pemuda Umno Bahagian Kluang turut mempersoalkan perancangan kerajaan negeri dalam mencari kaedah menyediakan peluang pekerjaan kepada anak muda Johor yang baharu menamatkan pengajian.

      Katanya, walaupun ada di antara mereka bekerja dengan mana-mana sektor, ianya dilihat tidak bersesuaian dengan kelulusan mereka sewaktu di universiti selain melihat pelaksanaan gaji minimum sebanyak RM1,050 yang diumumkan kerajaan dilihat jauh tersasar daripada manifesto PRU14 lalu iaitu sebanyak RM1,500.

      "Sebagai contoh, penutupan kilang Malaysia Mosaic Berhad (MML2) di Kluang amat merugikan dari segi peluang pekerjaan dan sumber pendapatan penduduk di daerah ini dan kini, lebih 400 orang pekerja dijangka diberhentikan kilang akibat kerugian ditanggung syarikat. Dijangka lebih banyak kilang di daerah ini akan memberhentikan pekerja akibat kerugian yang berlaku.

      "Ditambah pula dengan pelaksanaan cukai jualan dan perkhidmatan (SST) menambah beban kos sara hidup yang semakin meningkat serta menjadi tekanan kepada golongan berpendapatan rendah dan sederhana dan sebab itu kerajaan perlu tunaikan janji maju wujudkan lebih banyak peluang pekerjaan dengan segera," katanya.

      Menurutnya, jika janji ini tidak dapat dilaksanakan, ini menunjukkan kelemahan perancangan kerajaan dalam sektor pelaburan dan ekonomi selain Johor perlu memainkan peranan serius merancakkan industri tempatan serta mewujudkan peluang-peluang pekerjaan dan mengembalikan status antara negeri penyumbang pelaburan terbesar kepada ekonomi Malaysia.

      Pada masa sama, beliau turut membidas kenyataan Menteri Kewangan, Lim Guan Eng yang mendakwa elemen percukaian seperti SST bukanlah satu-satunya penyebab kenaikan kos harga barangan, sebaliknya turut dipengaruhi faktor termasuk pergerakan harga produk terbabit.

      "Sewaktu pemansuhan GST dahulu, kebanyakan harga barangan tidak turun dan apabila pelaksanaan SST pada awal bulan ini, boleh dikatakan kebanyakan harga barangan keperluan harian meningkat mendadak dan memang SST penyebab kos kenaikan harga barangan," katanya.

      Delete
    6. Hutang negara: Asyraf Wajdi persoal Guan Eng
      WARTAWAN SINAR HARIAN 21 SEPTEMBER 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore1K
      Asyraf Wajdi Dusuki
      Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki. Foto: Izari Rosli
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      KUALA LUMPUR - Ketua Pemuda Umno, Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki mengemukakan beberapa soalan mengenai isu pertambahan hutang negara kepada Menteri Kewangan, Lim Guan Eng.

      Berikut adalah soalan-soalan yang dikemukan Asyraf:


      1. Merujuk kepada kenyataan terbaru Menteri Kewangan, saya perlu pencerahan daripada Guan Eng mengenai beberapa perkara memandangkan sekali lagi wujud percanggahan dalam kenyataan terbaru berbanding kenyataan awal Guan Eng sewaktu dilantik menjadi Menteri Kewangan dahulu.

      2. Dari awal Guan Eng beberapa kali menyatakan hutang kerajaan terlalu besar sehingga mencecah RM1 trilion dan komited ingin mengurangkan hutang negara. Malah YB berkali-kali menghentam kerajaan BN yang kononnya gagal mengurus kewangan negara dengan elok.

      3. Ironinya, disebalik naratif hutang negara terlalu tinggi, Guan Eng tanpa rasa bersalah mengumumkan pula penerbitan hutang baru untuk membiayai Perbelanjaan Pembangunan (DE) . Adakah Guan Eng sudah lupa akan janji Kerajaan PH untuk mengurangkan hutang negara itu? Apa kesudahannya dengan Tabung Harapan yang dikutip daripada rakyat untuk bayar hutang negara? Atau YB sebenarnya hanya bersandiwara dengan jumlah hutang negara bagi menutup kegagalan PH menunaikan segala janji manis manifesto?

      4. Dalam kenyataan yang sama YB menyatakan bahawa keutamaan kerajaan dalam menerbitkan hutang dengan kos termurah. Ini tidak ada bezanya dengan amalan kerajaan terdahulu dalam menerbitkan BON atau SUKUK MGS (Malaysian Government Securities) untuk membiayai Perbelanjaan Pembangunan. Daripada kajian pihak Pemuda, kadar hasil (yield) bagi instrumen BON MGS untuk 3y - 3.62 peratus , 5y - 3.75 peratus , 7y - 3.88 peratus dan 10y - 3.73 peratus dan keluk hasil (yield curve) untuk Bon MGS mencatatkan trend meningkat selepas berlaku perubahan kerajaan Mei lalu.

      Delete


    7. 5. Ini bermakna, apabila kadar hasil meningkat, kos untuk menyelenggara hutang melalui penerbitan Bon-bon MG MGS ini akan menjadi tinggi. Jika YB serius ingin mendapatkan kos termurah, perkara ini perlulah ditangani terlebih dahulu. Carilah jalan agar yield keluk hasil untuk MGS menurun.

      6. Malah, jika kerajaan benar-benar komited ingin mengurangkan hutang negara, bon-bon MGS yang bakal diterbitkan mestilah berbentuk Bon Boleh Panggil ( Callable atau Redeemable MGS). Ini barulah boleh dikatakan yang kerajaan serius dalam mengurangkan hutang negara kerana Bon berbentuk begini boleh ditebus sebelum tarikh matang.

      7. Guan Eng juga ada menyatakan proses penerbitan bon-bon tersebut akan dilaksanakan secara telus dan terbuka melalui kalendar lelongan. Sekali lagi tiada apa yang baru, malah inilah amalan biasa Kerajaan BN dahulu dalam menerbitkan hutang . Setiap kali bon MGS diterbitkan, ia akan melalui proses lelongan dan tarikh lelongan beserta dengan keputusan lelongan akan diumumkan di laman web BNM ( https://fast.bnm.gov.my/fastweb/public/MainPage.do ).

      8. Maka jelaslah tiada apa yang baharu yang diperkenalkan YB, malah satu bentuk perakuan bahawa amalan pengurusan hutang negara yang diamalkan Kerajaan BN dahulu adalah baik, berhemah dan telus. Tidak sebagaimana dakwaan YB bahawa Kerajaan PH mewarisi sistem kewangan dan pengurusan hutang negara yang ‘rosak teruk’.

      9. Berkenaan dengan cadangan kerajaan PH untuk melupuskan (monetize) aset-aset tidak kritkal dan tidak strategik bagi tujuan menambahkan hasil negara, adakah ianya mapan dan lestari (sustainable)?

      10. Saya bimbang jika dilaksanakan secara berterusan tanpa had, negara akan kehabisan aset-aset jenis ini. Maka adakah kerajaan pada waktu itu akan mula menjual aset-aset yang strategik dan kritikal pula? Apakah kerajaan kini sudah tidak mampu untuk berfikir langkah-langkah yang lebih mapan dan hanya bergantung kepada solusi jangka pendek?

      Menurut Asyraf, beliau berharap soalan-soalan tersebut mendapat jawapan daripada Guan Eng.

      “Harapnya saya tidak disekat di Facebook pula,” katanya.

      Delete
    8. KRISTIAN AGAMA PALSU


      Polis tahan paderi rogol biarawati
      22 SEPTEMBER 2018
      Polis tahan paderi rogol biarawati
      Paderi Franco Mulakkal akhirnya ditahan polis.
      NEW DELHI - INDIA. Polis di negeri Kerala hari ini menahan seorang paderi Katolik yang berpengaruh pada hari ketiga siasatan ke atasnya dijalankan.

      Paderi Franco Mulakkal disiasat pihak berkuasa selepas dituduh merogol seorang biarawati.

      Mangsa mendakwa dirogol sebanyak 13 kali antara 2014 dan 2016, tetapi polis berhenti menyoal siasat paderi berkenaan.

      Namun, tekanan telah meningkat untuk mendesak pihak berkuasa menyiasat dakwaan tersebut.

      "Pegawai penyiasat dalam kes rogol ini mendapati bahawa Mulakkal telah melakukan jenayah seksual" kata ketua polis Kottayam, Superintendent Hari Sankar kepada wartawan.

      Beliau turut memberi jaminan bahawa kes berkenaan disiasat dengan betul agar keadilan dapat ditegakkan.

      Mullakal sebelum ini menafikan tuduhan tersebut dan menyifatkan ia sebagai skandal menentang gereja. - NDTV

      Delete
    9. Kan aku dah cakap justice league si bebal sudah muncul kehkehkeh

      Delete
    10. Memang tepat sindiran Seniman Agung kita melalui filemnya '6 Jahanam'.
      PM ke 6 dgn pengikut2nya memang jahanam lagi menjahanamkan.....!!

      Delete
    11. Just Fancy That....!!

      All our PMs are conferred with "TUN":title.
      1. TUNku Abdul Rahman
      2. TUN Abdul Razak
      3. TUN Hussein
      4. TUN Mahathir
      5. TUN Abdullah
      6. TUN What...?? (TUNdun Rosmah wife of Najib).

      The only pm not conferred with TUN title. Alih2 dapat TUNdun pulak, malunyer - padan muka...!!

      Delete
    12. Justice League ker..Tonggeng ker.. I don't give a damn.

      The fact is... selepas PRU 14:

      Jahid Komidi dah jadi Jahit Hang Kedee.
      Najib Razak dah jadi Najis Nazak.
      Rosmah Mansor dah diMansuhkan buat selama-lamanya,

      INGAT - Walau apapun kamu bertukar wajah, baumu yg busuk, lubang hidung & lubang bontot kamu tonggengkan tiap2 hari tetap menjadi stigma, Kejora. Rentikanlah menyamar nak klentong konon kamu punya ramai geng, tak hal kamu tuu hanya sebatang kara saja buat kerja bodoh, sia2 & sial, fahammmmm......??

      Kamu semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Semakin hari semakin melalut Kejora Tonggeng menyamar pelbagai nama & mengutip bahan2 sampah dilonggokkan di blog ini.

      Hey suwar...

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      My challenge to you still stand:

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete
    13. Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.

      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.

      Delete
    14. Othoman gilo tundun pompuan ha'e2 itu yg suko diyo hidu samo lah dgn Budin2 ... Poyi lah mabok!

      Delete
    15. LGBT: Kerajaan perlu bimbing, bukan iktiraf



      JIKA nak tarbiyyah dan bimbing mereka, kerajaan mesti sediakan pusat pemulihan dan tenaga pembimbing agar mereka insaf dan kembali kepada kehidupan yang normal dan diredhai oleh Allah S.W.T.

      Bukan iktiraf mereka, bukan membela hak mereka untuk bebas melakukan apa sahaja aktiviti mereka, mereka ada hak sebagai rakyat Malaysia tetapi hak kerajaan ialah menghalang mereka dari melakukan aktiviti tidak sihat.

      Sekiranya mereka diiktiraf dan bebas melakukan apa sahaja aktiviti mereka maka mereka akan merasakan mereka benar dan terlindung akibatnya akan lahir pula generasi baru di kalangan mereka.

      Menteri Agama kena sedar bahawa dia bertanggungjawab terhadap perkara ini di dunia dan akhirat, jangan kerana undi dan nak sokongan semua pihak sehingga berikan ruang kepada golongan ini untuk berbuat apa sahaja.

      Gunakan kuasa sebagai kerajaan untuk pulihkan mereka, sayangi dan perjuangkan hak mereka bukan dengan memberikan kebebasan tapi kembalikan mereka ke jalan Allah S.W.T.

      USTAZ ROSLI ABDUL JABAR

      Delete

    16. justice league should JUST LICK Al Jibo's wounds. Or his assol.

      justice league = yenggedey valikopo = GENG NAJIB = CAPTAIN MALAYSIA = PEROSAK MALAYSIA = GENG MENJILAT NAJIB = LEBAI MODEN = Anonymous = DLL

      justice league, yenggedey valikopo, GENG NAJIB SENTIASA MENJILAT NAJIB

      SAYA YANG MENGKOPIPES DI ATAS BERBAGAI NAMA DI SINI MEMPERJUANGKAN KEADILAN DAN KEBENARAN HA NYA UNTUK NAJIB YANG SAYA JILAT DARI ATAS KE BAWAH. BAGI SAYA NAJIB ADALAH SEOLAH OLAH NABI, TAK KISAH BERBAGAI JENYAH YANG DI LAKUKAN NYA HINGGA ADA 25 + 7 TUDUHAN DI MAHKAMAH SEKARAN.

      OLEH ITU SAYA MEMPERJUANGKAN PIHAK YANG DI TUDUH WALAU PUN DAH DI GELAR "Mo1" DI US, MASIH MENGHARAPKAN MEMEGANG TAMPUK PEMULASAN PENYELEWENGAN DAN PENGSONGLAPAN WANG NEGARA. APABILA SAMPAI NAJIB MASUK PENJARA PUN, SAYA AKAN TERUS MENGKRITIK. INI LAH BUKTI BETAPA MINAT NYA DAN KUAT NYA SAYA MENJILAT NAJIB:

      NAJIB = UMNO = 1MDB = CURI RM2.6 BILLION DUIT RAKYAT = RASUAH RM90 MILLION KPD YOU KNOW WHO = KLEPTOKRAT = SONGLAP RM16 BILLION DUIT CUKAI HILANG = LAYAN UEC = ANTI BM = ANTI MELAYU & ANTI-ISLAM = ANTI EVANGELIST = SYIAH

      = JUAL TANAH KPD PUAK CHINA KOMINIS, BENARKAN FOREST CITY PROSPEK BERJUTA RAKYAT CHINA MASUK JADI PENDUDUK TETAP SELEPAS 12 TAHUN BOLEH MOHON KERAKYATAN = BENARKAN TEMBOK BESAR CHINA DI KUANTAN (COMMUNIST CHINA INSIDE MALAYSIA) = JEJASKAN MARUAH DAN KEDAULATAN BANGSA DAN NEGARA = EXTREMIST = TERORIST = PINDA AKTA KESELAMATAN NAK KUASA ISTIHARKAN DHARURAT BILA KALAH PRU14 =

      = SUBAHAT KUASA ASING PANGGIL CIA BILA NAK KALAH PRU14 = DERHAKA KPD BANGSA & NEGARA = MASUK PENJARA 10-20 TAHUN SELEPAS BICARA 25 + 7 TUDUHAN YANG SEKARANG SUDAH ADA DI MAHKAMAH = PENJARA SUNGAI BULUH

      (WHAT tHE BLOKE USING MANY NAMES CAN DO (USING EQUATING STYLE), WE CAN DO BETTER)

      Delete
    17. Sains Mengaku Kebaikan Hukum Sebat Kepada Peminum Arak Sebagaimana Yang Ditetapkan Dalam Hukum Hudud



      Salah satu dari hukuman hudud ialah hukum sebat bagi mereka yang melakukan kesalahan meminum arak. Ketika zaman baginda Rasulullah dan para sahabat hukuman ini dilaksanakan semata-mata untuk mencari redha Allah dan seterusnya untuk memelihara maslahah ummah. Perbuatan meminum arak adalah dosa besar dan pelakunya akan dihukum mengikut hukuman yang telah ditetapkan.

      Tindakan mengenakan sebatan bagi peminum arak telah pun wujud didalam hukum Islam sepertimana yang termaktub didalam hadith-hadith Nabi Muhammad saw yang cukup banyak, antaranya :

      “Apabila mereka minum arak, sebatlah mereka, dan kemudian jika mereka minum lagi, sebatlah mereka dan kemudian jika mereka minum lagi, sebatlah mereka.” ( Riwayat Abu Daud):

      “Nabi s.a.w telah didatangi oleh seorang lelaki yang telah meminum arak, lalu telah disebatnya dengan dua pelepah tamar sebanyak 40 kali.” (Riwayat Muslim)

      “Sesungguhnya Nabi s.a.w merotan (sebat) dalam kes arak dengan pelepah tamar dan sepatu, kemudian Abu Bakar ( di zaman pemerintahannya) juga menyebat dengan 40 kali sebatan, di ketika pemerintahan Umar, beliau meminta pandangan orang ramai dari kampung dan desa lalu berkata : Apa pandangan kamu berkenaan sebatan bagi peminum arak?, lalu Abd Rahman Auf berkata : Aku berpandangan kita menjadikannya hudud yang paling ringan (merujuk kepada sebatan qazf) maka Umar membuat keputusan untuk menyebat dengan 80 kali sebatan.” ( Riwayat Muslim dan Abu Daud)

      “Berkata Ali r.a : Rasulullah menyebat peminum arak 40 sebatan, Abu Bakar juga 40 sebatan, Umar menyebat 80 sebatan, semuanya adalah sunnah, dan ini ( merujuk kepada 40 sebatan) adalah lebih aku sukai.” ( Riwayat Muslim ).

      Delete
    18. Namun, ketika ini untuk melaksanakan hukum had kepada pesalah arak bukanlah satu yang mudah. Ia akan ditentang atas pelbagai alasan seperti persoalan hak asasi manusia, kejam dan sebagainya. Lebih dahsyat apabila hukuman ini dianggap kolot dan ketinggalan zaman.

      Yang pasti, segala hukum Allah ini kalau dilaksanakan mempunyai hikmahnya sendiri. Hanya Allah yang maha mengetahui mengenainya. Namun, baru-baru ini seorang ahli sains Rusia berpendapat bahawa hukum sebat kepada seseorang yang meminum arak akan memberi kesan rawatan kepada pesalah atau peminum arak.

      Sebagaimana yang dilaporkan oleh akhbar Izvestia, penyelidik di Novosibirsk menyatakan, hukuman rotan terhadap peminum arak tanpa berlapik mampu merawat penyakit ketagihan terhadap arak itu sendiri. Ini berlaku kerana melalui sebatan ia akan merembeskan endorfin, bahan kimia semula jadi badan membuatkan seseorang menjadi gembira.

      Endorfin menjadi punca perasaan girang, mengurangkan selera, mengeluarkan hormon seks dan meningkatkan tindak balas kekebalan. Mereka berkata, kesakitan itu mempunyai kesan yang hampir sama dengan morfin dan candu tetapi ia tidak mendorong kepada ketagihan atau pergantungan.

      Ahli sains itu yang diketuai pakar Biologi, Dr Sergei Speransky, mendakwa hukuman rotan seperti yang sering dilakukan di sekolah Britain pada kurun sebelum ini berjaya membantu orang ramai mengatasi ketagihan atau tekanan.

      Beliau yang bertugas di Institut Perubatan Novosibirsk berkata, rawatan itu terbukti berkesan. Ia tidak kejam sekurang-kurangnya itu adalah anggapan masyarakat lalu, tetapi saya menyokong hukuman itu. ?

      Ahli sains itu mencadangkan terapi sebanyak 30 sesi membabitkan 60 kali rotan, ke atas punggung seseorang berbadan sederhana. Dr Marina Chuhrova yang turut serta dalam menyediakan laporan itu menyatakan, beliau sudah pun mempunyai 10 pesakit yang menjalani terapi itu. “Pada mula mereka membantah tetapi apabila menyedari kebaikan tindakan itu, mereka pula yang meminta ia lakukan,” katanya.Pasukan perubatan Russia itu menyatakan mereka kini mengenakan caj untuk merotan pesakit dengan harga £57 (RM 342) , bagi sesuatu rawatan biasa.

      Segala sesuatu yang baru ditemui oleh para ilmuwan pada zaman moden ini, telah pun diketahui ilmunya oleh Rasul Kita Nabi Muhammad saw sejak 1500 tahun yang lalu. Ini menunjukkan bahawa Islam adalah agama yang benar. Semoga Allah memberikan keyakinan dan petunjuk kepada kita semua.

      Wallahu’alam….

      Delete
    19. Hallo Geng Najis, Yenggaddey TakdeTellO . Whatever you carut2 Tuan Budin, maki2 pembaca2 dan penyokong2 blog Tuan Shah ni. Not gonna change the situation. Boss hang SinNajis takde telor tetap menghadapi pertuduhan2 mahkamah di atas kesalahannya, jenayah somglao duit. Tunggu masa madok lokap Sg Buloh. Apa kau ingat dgn sampah2 dan komen2 kau not worth to tead here, dpt menukat fikiran kami ke, yg najib tak bersalah. Apa dgn kebodohan mu madih menempek di blog ni, produce mtah aoa2 cwrita fongeng membela Najib dan memburok2kan Tun M, kerajaan dpt melepaskan Tuan tak guna kau tu dari 27 pertuduhan campur 6 lagi. Udah udah la tu Tonggeng, buat penat kau dan penat kami saja. Najis tetap akan ke penjara yahhhooo! Jadi kepuasan apa ug kau dapat menagih attwntuib for your rubbish postings and sympathy for Bapak Kleptokradi tu. Kahkahkah
      I suggest Tonggeng go hang yourselves for good! Or go bang your arsh*le at chow kit

      Delete
    20. Teguran Tun M terlambat, silap tuju



      SHAH ALAM - Teguran pedas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad terhadap orang Melayu dilihat agak terlambat dan silap tuju.

      Pemerhati politik, Dr Amini Amir Abdullah berkata sepatutnya teguran itu dibuat ketika Tun Mahathir berada di Kongres Masa Depan Bumiputera dan Negara 2018 di KLCC, minggu lalu.

      “Saya fikir Tun Mahathir agak terlewat menegur orang Melayu kerana dalam majlis sambutan ulang tahun ke-2 Bersatu, ucapan itu seolah-olah dituju kepada ahli-ahli Bersatu.

      “Sepatutnya beliau menyuarakan perkara ini dalam Kongres Masa Depan Bumiputera dan Negara 2018 di KLCC minggu lepas.



      “Saya sendiri berada di sana ketika itu tapi beliau tidak menyuarakan perkara ini. Ketika itu Tun ada suarakan tentang orang Melayu tidak ada ketuanan Melayu kerana orang Melayu masih cuci kasut bangsa asing,” katanya kepada Sinar Harian.

      Malam semalam, Tun Mahathir dalam ucapan sempena ulang tahun kedua Bersatu menggariskan kesalahan yang perlu diakui dan diperbetulkan oleh orang Melayu.

      Ini termasuk orang Melayu tidak kuat bekerja, kurang menguasai ilmu dan maklumat, muda mungkir janji, tidak mahu kalau tidak bayar hutang dan tidak peduli sekiranya dianggap tidak amanah.

      Dalam pada itu, Amini berkata kritikan Tun Mahathir itu bukan pertama kali yang ditujukan kepada kaum Melayu.

      “Ini merupakan pengulangan kritikan pedas Tun terhadap orang Melayu. Saya masih ingat dalam bukunya Dilema Melayu, Tun kata orang-orang Melayu ini malas, tidak kuat bekerja dan tidak berapa cerdik kerana berkahwin dengan sepupu.

      “Tapi Tun juga harus sedar, orang Melayulah yang usahakan bendang sampai menjadi salah satu makanan ruji kita. Orang Melayu yang usahakan Felda sampai menjadi salah satu eksport komoditi utama negara kita,” katanya.

      Namun katanya, orang Melayu perlu mengambil positif teguran tersebut dengan melakukan transformasi diri.

      “Maksud saya orang-orang Melayu perlu ubah persepsi mereka terhadap pekerjaan, tanggungjawab sebagai warganegara, tanggungjawab terhadap majikan dan seumpamanya. “Orang Melayu perlukan anjakan paradigma dalam pemikiran mereka untuk mengubah cara bekerja dan seumpamanya.

      “Saya fikir orang Melayu perlu menceburi bidang keusahawanan dan menyahut seruan Tun ini sebagai satu cabaran untuk mengubah sikap, cara bekerja, pemikiran, kualiti dan sebagainya,” katanya.

      Katanya, Tun Mahathir masih mempunyai masa untuk menggerakkan sesuatu bagi membantu kaum Melayu sebelum baton bertukar tangan.


      : Dr Mahathir mengkritik Melayu malas untuk menjadi alasan kepada kerajaan tak payah tunai janji manifesto....

      Delete
  2. Kejap lagi muncul pengkomen bodoh copy paste benama justice league. Kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. PM-4 PUNCA KEROSAKAN AKHLAK


      Dai Afiqah bimbang 90 peratus remaja tonton pornografi
      AZIMAH GHAZALI 29 OGOS 2018
      Dai Afiqah bimbang 90 peratus remaja tonton pornografi
      Afiqah
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      GADIS ini antara contoh terbaik belia bijak mengambil peluang, di samping menabur bakti untuk anak bangsa sebaik tamat pengajian di institusi pengajian tinggi.

      Naib juara pentas akhir Da’i Pendakwah Nusantara, Nur Afiqah Mahmud, 23, kini menumpukan kampung halamannya Kedah khususnya di tempatnya di Baling, untuk menjalankan program kemasyarakatan.

      Jika sebelum ini banyak membuat program dengan kerjasama agensi dan jabatan terlibat, dengan platform yang ada sebaik tamat pengajiannya di Universiti Sains Islam Malaysia (Usim) Mei lalu, dia kini menumpukan program meningkatkan jati diri golongan anak gadis.

      “Saya pun ada latar belakang Ijazah Sarjana Muda Kaunseling, kajian tesis saya pun pasal isu anak luar nikah, dari situ saya lihat isu anak gadis di negara ini perlu diberi perhatian. Saya rasa perlu ‘all-out’ isu ni.

      “Nak buka premis kebajikan gadis tu mungkin tak mampu lagi. Sekarang saya mulakan dengan langkah pencegahan dulu,” katanya yang sebelum ini sering turun padang ke sekolah-sekolah dengan kerjasama Jabatan Pendidikan Negeri (JPN) dan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) bagi memberikan ceramah kepada pelajar wanita. Khuatir dengan isu-isu berkait belia wanita, katanya, tumpuan diberikan kepada gadis kerana berasa dekat dengan golongan itu, apatah lagi hampir sebaya.

      Afiqah juga mengajak rakan-rakan dainya bersama, namun buat masa ini mahu berbakti dahulu di kawasannya dengan menumpukan 18 sekolah menengah di Baling sebelum bergerak ke daerah dan negeri lain.

      “Saya salah seorang Ikon JKM dilantik awal tahun ni. Daripada situ saya kumpul maklumat. Saya bimbang, bayangkan daripada jumlah belia Malaysia, purata didapati dalam masa 15 minit, seorang anak luar nikah dilahirkan.

      “Kalau dalam tempoh satu bulan lebih kurang 2,000 anak luar nikah. Kalau dalam tempoh setahun bayangkan berapa, itu perangkaan daripada Jabatan Pendaftaran Negara. Saya ambil semua tu dari JKM. Itu statistik pada 2012. Sekarang boleh jangkakan apakah jumlah itu meningkat. Ini sebab penting tumpuan diberikan terhadap mereka ini,” katanya.



      Gejala sosial
      Sedar untuk menjangkau bilangan pelajar wanita bukan mudah, Afiqah berkata, dia perlu ada kerjasama dengan guru-guru kaunseling seluruh negara.

      Mengulas belia terlibat gejala sosial, sama ada lelaki mahupun wanita, katanya punca utama disebabkan melihat video pornografi.

      “Saya boleh kata, 90 peratus remaja sekolah kita yang lihat benda (porno) ni. Tambahan dengan wifi free, guna telefon bimbit tak dikawal oleh ibu bapa, sampai tak boleh belajar, terlanjur.

      “Bila lihat jumlah yang ramai ini rasa nak menangis. Bila terlibat benda-benda macam tu, saya tanya soalan kedua pula, solat tak... 90 peratus juga yang tak solat. Jadi benda tu berkait, bila tak solat akademik pun jatuh,” katanya.

      Menurutnya, dibimbangkan dengan isu timbul ini, generasi akan datang turut terjejas sekali gus boleh merosakkan negara.

      Delete

    2. UNTUK MAKLUMAN PEMBACA YANG TIDAK MASUK BLOG INI SELALU:

      Yang pakai berbagai nama seperti GENG NAJIB, Kejora, justice league, lebaimodern, KEPTENMALAYSIA dan lain lain itu ia lah petugas Umno yang dijangka bekerja di Umno Dirty Tricks Departmnt (DTD), dibayar gaji cara biasa atau berdasarkan berapa banyak komen dimasukkan nya ke sini.

      Dia masuk siang dan malam, tak kira pukul berapa, ada masa nampak seperti dia tidur ha nya 3-4 jam sehari sahaja.

      Tujuan nya ia lah seperti diarah Umno DTD: propaganda, misinformation, disinformation, twists, spins, sabotaj, dan apa sahaja yang boleh menjatuhkan imej PH, menaikkan imej UMNO/BN.

      Cara2 nya termasuk mengcewakan (frustrate), menyakitkan hati pembaca dengan mengkopipes apa saja, laporan2 yang panjang lebar, sebanyak mana yang boleh, untuk mencapai tujuan itu. Maka diletakkan nya komen2 dan/atau kopipes tersebut sebagai jawapan kepada setiap komen pro-PH. Biasa nya, tidak berkaitan dengan tajuk pos atau komen2 pro-PH itu.

      Cara bagi meng”counter” nya ia lah dengan “giving him a taste of his own medicine ” – mengkopipes apa saja yang membusukkan Najib, Umno, BN dan seperti nya. Dan kopipes2 yang menaikkan imej Tun Dr Mahathir dan Pakatan Harapan. Dengan itu,kopipes2 kita itu juga memaklomkan kpd pembaca maklumat yang mungkin mereka belom terbaca.

      Delete
    3. Cara patahkan hujah transgender
      XIFU NASER 28 OGOS 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore
      Xifu Naser
      Xifu Naser
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      HUKUM fitrah kemanusiaan ialah jantina hanya ada dua iaitu lelaki atau wanita. Ini hukum asal mengikut syariah. Jantina adalah persoalan biologi sejak lahir.

      Tetapi Islam juga iktiraf ada masanya kemaluan bayi adalah samar. Contohnya, khunsa ialah situasi di mana bayi mempunyai dua kemaluan. Dalam kes ini, pakar biologi akan membuat keputusan tentang mana satu kemaluan akan dikekalkan.


      Walau bagaimanapun, istilah transgender di Barat bukan sahaja merujuk kepada situasi kesamaran kemaluan tetapi juga kepada situasi di mana seorang lelaki yang telah menjadi ayah dan suami selama 30 tahun, tiba-tiba ubah kemaluan lelakinya kepada kemaluan wanita. Dia sanggup tinggalkan anak dan isterinya hanya kerana secara psikologi sudah timbul perasaan kewanitaan! Akibatnya institusi keluarga runtuh.

      Kerana risiko keruntuhan keluarga yang tinggi, gerakan transgender mengalami tekanan yang tinggi untuk mencari hujah-hujah menghalalkan transgenderisme secara mutlak.

      Hujah utama yang paling kuat menyokong transgenderisme ialah hujah genetik. Transgender dakwa bah awa mereka dilahirkan begini kerana DNA dan struktur otak mereka memang lain.

      Pada 1995, pakar Neurobiologi, Dick Swaab, mendapati wujudnya beza struktur otak jantina lelaki dan wanita. Kemudian beliau juga mendapati struktur otak transgender lebih menyerupai struktur otak wanita.

      Teori ini sangat diragui kerana sampel hanyalah berdasarkan12 orang transgender! Dick Swaab telah menghabiskan 25 tahun hanya untuk kaji 12 sampel ini sahaja.

      Dengan tekanan politik yang bertubi-tubi ke atas sains untuk membuktikan Amerika tidak salah bila mengiktiraf perkahwinan sejenis, sebuah konsortium universiti-universiti Amerika sudah ditubuhkan. Ia berusaha mengumpulkan 10,000 sampel di mana 3,000 adalah transgender.

      Setakat ini masih tidak jumpa sebarang bukti biologi kukuh bahawa transgender ini adalah fitrah semula jadi. Bahkan Prof Paul McHugh yang juga Ketua Psikiatri John Hopkins Hospital dan mendapat penghormatan Khidmat Cemerlang di Universiti John Hopkins Medicine adalah antara mereka yang bersuara lantang mengatakan bahawa masalah transgenderisme ialah masalah psikologi, bukan biologi.

      Prof McHugh menentang pembedahan tukar jantina kecuali kes-kes luar biasa seperti ada dua kemaluan. Bahkan Prof secara terbuka menghentam transgender sebagai 'counterfeits' iaitu sebuah pemalsuan! Prof kata transgender perlu terapi psikologi supaya mereka terima gender semula jadi mereka sejak lahir. Kalau mereka dilahirkan dengan kemaluan lelaki, mereka perlu diberi terapi untuk terima identiti jantina mereka sebagai lelaki.

      Hujah biologi sebenarnya adalah hujah yang paling lemah. Kalau terdapat bukti biologi bahawa DNA atau struktur otak transgender adalah beza, maka timbul persoalan adakah setiap transgender sanggup scan otak mereka untuk buktikan bahawa DNA atau struktur otak mereka adalah selari dengan biologi transgender?

      Kalau terbukti tidak selari, ini bermakna mereka terpaksa terima hakikat bahawa mereka mengalami kesihatan mental! Saya rasa tiada transgender akan berani mengambil risiko yang tinggi ini.

      Satu lagi hujah popular ialah Prinsip Mudarat yang didukung oleh ahli falsafah liberal John Stuart Mills. Prinsip ini berkata bahawa selagi sesuatu perbuatan itu tidak memudaratkan orang lain, maka perbuatan ini baik. Transgenderisme adalah isu peribadi dan tidak memudaratkan orang lain.

      Prinsip ini telah dikritik hebat kerana gagal melihat realiti kehidupan yang kompleks. Bagaimana mungkin transgenderisme tidak memudaratkan isteri yang tiba-tiba dapat tahu suaminya sudah tukar menjadi wanita?

      Delete
  3. Kengkawan sekelian...korang perasan tak apa yang telah berlaku kepada hak kebebasan bersuara sejak Rejim baru ni memerintah negara???

    Kisah ni lebih kurang sama je dengan geng Mahasewel yang desak mintak dimansuhkan PTPTN sewaktu zaman Kerajaan BN.

    Masa BN memegang tampuk pentadbiran Putrajaya dulu, tidak pernah pula dihalang hak mana-mana pihak yang mahu bersuara didalam media, terutama sekali melalui media sosial.

    Tapi golongan yang mendakwa KONONNYA diorang memperjuangkan Hak Asasi Manusia itu menuduh Kerajaan BN menghalang kebebasan bersuara dikalangan rakyat Malaysia.

    Habis satu dunia dijaja cerita dongeng yang sama. Hancing dibuatnya. Tak cukup setakat Pendedak Rejim Pakatan Haprak tu sahaja yang basah kuyup kena kencing.

    Namun realitinya hari ini, bila Rejim Pakatan Hancing berjaya merampas kuasa, golongan pejuang Hak Asasi Manusia ni pun meninggal dunia.

    Semuanya dah Arwah belaka. Tu pasal la diorang senyap je tak berbunyi-bunyi..dah jadi setan bisu gamaknya pulak!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang tepat sindiran Seniman Agung kita melalui filemnya '6 Jahanam'.
      PM ke 6 dgn pengikut2nya memang jahanam lagi menjahanamkan.....!!

      Delete
    2. Just Fancy That....!!

      All our PMs are conferred with "TUN":title.
      1. TUNku Abdul Rahman
      2. TUN Abdul Razak
      3. TUN Hussein
      4. TUN Mahathir
      5. TUN Abdullah
      6. TUN What...?? (TUNdun Rosmah wife of Najib).

      The only pm not conferred with TUN title. Alih2 dapat TUNdun pulak, malunyer - padan muka...!!

      Delete
    3. Othoman gilo tundun pompuan ha'e2 itu yg suko diyo hidu samo lah dgn Budin2 ... Poyi lah mabok!

      Delete
    4. DBKL dipersalahkan, DAP dsn PPBM tsk akan salah


      Yang pohon dari DBKL ialah pemimpin PPBM.

      Yang tulis surat sokongan untuk PPBM pohon dari DBKL ialah ahili parlimen DAP Fong Kui Lun.



      Yang luluskan permohonan untuk gerai2 Ramadan ialah DBKL.

      Yang dapat faedah untuk menyewa keluar gerai2 kepada peniaga2 dengan harga mahal ialah orang PH.



      Tetapi, yang dimarah oleh ahli parlimen DAP Lim Lip Eng kerana luluskan permohonan ialah pengarah DBKL.

      DAP kata pengarah DBKL itu mesti minta maaf kerana tiada keperluan untuk meluluskan permohonan atas alasan surat sokongan itu tiada kata-kata ancaman atau kesat yang memaksa DBKL untuk meluluskan permohonan itu.

      WOI...

      Walaupun sudah menjadi kuasa terbesar dalam kerajaan PH. DAP ingat dia sudah jadi gengster sangat nak marah-marah dan buli pejawat awam sesuka hati kerana kesalahan orang mereka ke?

      Jangan biadap dan keterlaluan. Rakyat memerhati.



      Wow! DBKL yang salah, takyah sibuk Saddiq

      Delete
  4. Sobat2 yang dihormati sekelian..korang ada tak tertengok PC DSAI berkaitan dengan PRK di PD tu semalam??? Ramai jugak pemimpin2 tertinggi PKR yang hadir termasuklah Azmin , Pziz dan Dollah Sani.

    Mungkin jika dilihat dari segi luaran , memang nampak macam takde apa2 di antara DSAI, Azmin dan Pizi ni. Tapi korang tentu perasan betapa kelat dan ketatnya wajah Azmin..kalau dia senyum pun, sikit dan sinis aje. Apatah lagi...Azmin dipaksa oleh DSAI duduk bersebelahan Pizi, yang kini adalah musuh ketatnya hingga akhir hayat.

    Apa2 pu...diorang memang hebat main wayang depan orang ramai. Tapi..cuba fikir secara logik, ingat begitu mudah ke Azmin nak lupakan segala tuduhan2 serta fitnah yang telah dilontarkan oleh Pizi dan Dollah Sani tu pada diri dan kartelnya.

    Azmin tau DSAI lah yang menjadi dalang utama di belakang segala serangan mereka terhadapnya dan Tun M.

    Pastinya..rasa marah dan dendam tu masih berbuku lagi dalam hati Azmin dan hanya menunggu saat dan waktu yang sesuai untuk dipulangkan paku buah keras balik.

    Azmin tak takut sikit pun pada kartel Pizi dan DSAI sebab dia tau Tun M dan Daim ada support di belakangnya. Azmin kini mampu senyum lebar sebab dia tau DSAI bakal kecundang di PD dan Azmin lah pilihan Tun untuk menggantikan tempatnya sebagai PM nanti.

    Dah tentu... kalau Azmin jadi PM ke 8..teruk Pizi dan kartelnya dikejekan kaw2 punya nanti, silap2 DSAI pun akan merasa penangannya bhai !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang tepat sindiran Seniman Agung kita melalui filemnya '6 Jahanam'.
      PM ke 6 dgn pengikut2nya memang jahanam lagi menjahanamkan.....!!

      Delete
    2. Othoman gilo tundun pompuan ha'e2 itu yg suko diyo hidu samo lah dgn Budin2 ... Poyi lah mabok!

      Delete
    3. PH = LGBT



      Surat Terbuka Dr. Ilyani mengesahkan Pendokong Pakatan Harapan Suka Buat Persepsi Negetif



      Saya cuba membaca satu persatu, ayat demi ayat kenyataan yang dibuat oleh Dr. Nur Ilyani Mohamed Nawawi dalam facebooknya. Saya cuba memahami apakah isu yang cuba dikengahkan oleh doltor berkenaan dalam kegawatan bicara sosial LGBT.

      Dalam hal ini Dr Nur Ilyani tidak bersalah. Dia dengan jelas tidak mendikriminasikan golongan LGBT. Hanya dia tidak puas hati kepada Marina Mahathir yang memperjuangkan hak yang tidak ada hala tuju yang jelas dalam konsep negara berperlembagaan dan Islam sebagai agama rasmi.



      Paling malang Nampak ketua pengarah Datuk Dr Noor Hisham Abdullah pun tak ada maklumat jelas berkenaan tulisan Dr Nur Ilyana. Kata Datuk Dr Noor Hisham Abdullah, bukan prinsip kementeriannya untuk mendiskriminasi hak golongan terbabit seperti mana yang ditulis pengawai perubatannya.

      Bila pulak Datuk Dr. Nur Ilyani mendiskriminasi?
      Malulah ketua pengarah membuat kenyataan tanpa ada maklumat betul.

      Antara lain Dr.Nur Ilyani menulis;
      1) Saya adalah seorang doktor perubatan dan saya tidak mengiktiraf perlakuan seks bebas apatah lagi songsang.

      2) Adakah anda bersetuju kini golongan yang mendominasi carta penghidap HIV adalah di kalangan komuniti LGBT?

      3) Sehingga kini, walaupun pesakit yang hadir mendapatkan rawatan dari saya tergolong dari kalangan LGBT, saya tetap melayan mereka sebagai pesakit dan memberikan rawatan yang terbaik buat mereka. Apatah lagi jika mereka berada di hujung usia. Maka, hak apakah yang anda sedang perjuangkan?

      4) Adakah Cik bersetuju jika ada darah yang didermakan oleh golongan LGBT didermakan kepada salah seorang ahli keluarga Cik? (Buat masa sekarang penganut LGBT tidak dibenarkan mendermakan darah disebabkan gaya hidup yang berisiko tinggi). Adakah itu kesamarataan yang Cik mahukan?

      5) Jika kalian melaungkan hak, maka kami juga mahu melaungkan hak untuk hidup aman damai serta bebas dari gaya hidup songsang dan segala penyakit bawaannya.

      6) Akan tetapi, jika kalian mula mempromosi gaya hidup sebegini di media, kalian sudah mula mengganggu gugat keamanan & ketenteraman kehidupan kami untuk mendapat akses yang murni di media-media.
      Saya tak nampak salah, hanya dia bertegas kepada prinsip risiko seperti juga pesakit kanser akibat amalan merokok dan HIV dengan pengamal LGBT.

      Saya setuju dengan Dr Murizah Mohd Zain berkata "Dalam etika perubatan kita diajar untuk tidak membezakan pesakit. Sama ada yang miskin atau kaya, yang hitam atau putih, perempuan atau lelaki hatta LGBT pun akan kita rawat secara adil.

      "Dalam perubatan juga kita di ajar satu prinsip yang dikenali sebagai perubatan pencegahan atau "preventive medicine".

      "Jika kita tahu faktor risiko sakit jantung adalah merokok, kolesterol tinggi, darah tinggi maka tanggungjawab kita ialah meninggalkan rokok, menjaga darah tinggi dan paras kolesterol,"




      Malang bagi seorang Dekan Fakulti Perubatan Universiti Malaya, Prof Datuk Dr Adeeba Kamarulzaman yang membuat kenyataan tanpa mengetahui isu sebenar.

      Dekan ini berkata "Walaupun seluruh dunia bercakap tentang kemungkinan menamatkan wabak AIDS, orang seperti anda, dan lebih buruk lagi, doktor seperti anda, membuat wabak ini lebih buruk, kerana anda menghalang orang daripada tampil ke hadapan untuk bantuan dan rawatan,"

      Bila pula Dr. Ilyani tidak melayan pesakit AIDS?
      Agaknya apa terjadi kalau doktor macam dekan ini tanpa maklumat pesakit terus membuat pembedahan?

      Saya tak berhasrat untuk membuat "copy dan paste" kenyataan-kenyataan bodoh pendokong PAKATAN HARAPAN dalam komen-komen di Malaysiakini dan akhbar pro PH. Mereka bukan sahaja buta maklumat tetapi membuat persepsi buruk dengan mereka maklumat tambahan untuk memburuk pendokong Islam di Malaysia terutama golongan doktor yang ada kesedaran Islam.

      Delete
    4. HSR: Penafian Singapura malukan Malaysia



      KUALA LUMPUR – Pembangkang terkejut dengan penafian Singapura terhadap kenyataan Menteri Ekonomi, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali yang menyatakan bertemu wakil republik itu atas urusan Rel Berkelajuan Tinggi (HSR).

      Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berkata, kenyataan rasmi negara jiran itu memalukan kerajaan Malaysia kerana disifatkan sebagai ‘pembohong besar’ dan mereka–reka cerita bagi menyedapkan hati rakyat.

      “Jika benar kenyataan itu, kami tidak faham maksud sebenar perkara itu dibohongi, sama ada untuk membuktikan kepada rakyat bahawa HSR masih ada dalam jadual pembangunan atau sekadar menunjukkan betapa Kerajaan PH (Pakatan Harapan) benar-benar membuat kerjanya” katanya dalam kenyataan hari ini.

      Beliau turut mempersoalkan mengapa rakyat tidak dimaklumkan mengenai kedudukan sebenar rundingan dengan republik itu.

      “Perlukah mereka dibohongi bagi menutup kelemahan kita? Selepas kerajaan mencipta penipuan paling besar mengenai kedudukan hutang negara, kini kita disuakan pula dengan pelbagai tipu muslihat oleh kerajaan.

      “Belum pun tiga bulan memerintah, kerajaan sudah banyak melakukan ‘silap mata’ terhadap dasar dan janji manifestonya untuk PRU ke-14,” katanya.

      Beliau turut membidas tindakan kerajaan baharu PH yang membuat pusingan ‘u’ terhadap janji untuk menghapuskan Akta Majlis Keselamatan Negara (MKN) dan menutup Biro Tata Negara (BTN) yang selama ini dianggap digunakan oleh Barisan Nasional bagi kepentingan politik. – MalaysiaGazett

      Delete
  5. Apa pulak citer baru ni yang ditujukan khas kepaad kontraktor2 di negara ni, khususnya orang2 melayu. Mereka semua bakal disenarai hitamkan keraan mendapat kontrak dan projek semaas era kerajaan BN dulu !!!

    Hebat! Rejim macam ni la yang Pendedak Pakatan Haprak undi masa PRU yang lepas. Yang kini terbukti pandai menabur pasir dalam periuk nasi orang lain.

    Alasannya sebab Negara berhutang sampai 1 Trillion. Lepas tu, projek dibuat sewaktu zaman Kerajaan Barisan Nasional. Itu je la yang jadi alasan utama Rejim Pakatan Hancing ni untuk mengambil tindakan kejam lagi zalim sedemikian..

    Bukan setakat DSNR je yang dizalimi. Malah rakyat biasa pun turut dizalimi juga sehingga tahap nak dibankrapkan semua tak terlibat termasuk ahli keluarga mereka.

    Bayangkan. Kontraktor tu cari rezeki halal untuk bagi anak bini makan. Dapat projek pun berapa lah sangat, kalau setakat kontraktor kelas F tu!!!

    Takde la macam anak beranak dan kroni2 Tun Mahathir yang dapat projek billion-billion tu..makan tak habis 10 keturunan bhai!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang tepat sindiran Seniman Agung kita melalui filemnya '6 Jahanam'.
      PM ke 6 dgn pengikut2nya memang jahanam lagi menjahanamkan.....!!

      Delete
    2. Just Fancy That....!!

      All our PMs are conferred with "TUN":title.
      1. TUNku Abdul Rahman
      2. TUN Abdul Razak
      3. TUN Hussein
      4. TUN Mahathir
      5. TUN Abdullah
      6. TUN What...?? (TUNdun Rosmah wife of Najib).

      The only pm not conferred with TUN title. Alih2 dapat TUNdun pulak, malunyer - padan muka...!!

      Delete
    3. Othoman gilo tundun pompuan ha'e2 itu yg suko diyo hidu samo lah dgn Budin2 ... Poyi lah mabok!

      Delete
    4. Blog Snapshot menulis Anjing Puak Liberal Mahu Kerajaan PH Hapuskan Tahfiz.

      Tak baik panggil orang Anjing. Bukan sebab Tan Sri Zainuddin Maidin adalah penuntut hasil keluaran Maahad Mahmud.

      Tapi sebab, ia merendahkan martabat anjing.

      Hapus tahfiz, pegawai khas LGBT, hak asasi, syiah, Qadyani, larangan terhadap JAIS, dan macam-macam lagi tuntutan makhlok-makhlok seperti Siti Kassim hingga Charles Santiago boleh kata ini bukan lagi masa depan Islam.

      Wow! Anjing dalam kisah surah Al Kahf sangat mulia

      Delete

    5. @@@


      YANG PAKAI BANYAK NAMA SEPERTI GNG NAJIB, justice league dll itu SUDAH KENA TANGKAP RED HANDED MENGGUNA MULTIPLE NICS, saperti dibuktikan berikut:

      Kopipes2 berikut ditarikh yang sama, dimasa yang berbeza 1,2,3 minit sahaja, menunjukkan dimasukkan orang yang sama tapi menggunakan nama yang berlainan:

      GENG NAJIB13 July 2018 at 08:08
      Apa citer pulak ni..

      lebaimodern13 July 2018 at 08:12
      APA HEBAT NYA BANGSA MELAYU

      lebaimodern13 July 2018 at 08:13
      APA HEBATNYA HUDUD

      lebaimodern13 July 2018 at 08:15
      KENAPA SISTEM BERAJA PERLU DIPERTAHANKAN

      GENG NAJIB13 July 2018 at 08:17
      Dulu masa era Reformasi

      lebaimodern13 July 2018 at 08:23
      KENAPA INSTITUSI ISLAM WAJIB DIPERTAHANKAN

      lebaimodern13 July 2018 at 08:27
      APA ERTINYA ANDA MENGAKU MUSLIM

      lebaimodern13 July 2018 at 08:28
      APA ERTINYA ANDA MENGAKU SEORANG BERIMAN

      lebaimodern13 July 2018 at 08:31
      APA HEBATNYA ALQURAN

      Bodoh nya dia - tunjukkan pattern pulak dengan beberapa perkataan permulaan kopipes tu saperti

      "Apa citer .. APA HEBATNYA .. APA ERTINYA .."

      Apa saja dibuat nate' yang dibayar Umno Dirty Tricks Dept nih. Untuk mempropaganda Najib/Umno, sabotaj PH, dll.

      KEPALA BAPAK DIA.
      PMD (yang nih tak boleh dieja, censored).

      Delete
    6. Hanya Tun M dan Najib sahaja yang boleh menjawab kebenaran pendedahan Shafee itu. Ini kerana Najib menjadi pihak yang berkepentingan, maka Tun M harus jujur merungkai persoalan itu. Kalaulah benar apa yang didedahkan, apakah motif sebenar Tun M?

      Apakah Tun M mahu dan suka melihat Anwar terus dipenjara? Apakah Tun M mahu menguburkan karier politik Anwar yang dilihat ketika itu semakin kuat dan berjaya menyatukan pembangkang menjadi satu gabungan yang dinamakan Pakatan Rakyat?

      Apakah Tun M mahu menyekat Anwar daripada bertanding kerusi Dewan Undangan Negeri dan seterusnya menjadi Menteri Besar Selangor ketika itu? Tun M tahu dengan menjadi MB Selangor, Anwar akan dapat menguatkan lagi Pakatan Rakyat setelah menawan Pulau Pinang, Selangor dan Kelantan sebelum itu.

      Apakah Tun M terus berdendam dengan Anwar dan mahu mempertahankan kes liwat ciptaannya terhadap Anwar? Kalau Anwar menang dalam rayuannya, maka rakyat akan tahu bahawa selama ini Tun M adalah sosok yang mencipta pembohongan itu sehingga diterima sebagai kebenaran seperti yang pernah disebut oleh Vladimir Lenin.

      Semua maklum bahawa ketika itu Umno dan BN sangat tertekan dengan gabungan pembangkang dan pemangkin kepada gabungan itu tidak lain dan tidak bukan adalah Anwar. Sebagai ‘master tactician’ Tun M tahu Anwar harus dihapuskan dan dimatikan seperti yang dilakukan dalam episod Liwat 1.

      Terakhir apakah kemungkinan imbuhan RM9.5juta itu juga saranan daripada Tun M?

      Di sinilah Tun M harus jujur untuk membuktikan Mahathir yang memimpin PH sekarang bukanlah Mahathir 1.0 yang dulu. Ini penting untuk aktivis PH agar pisang tak berbuah 2 kali, tidak wujud musuh atau ‘trojan horse’ dalam PH, dan tidak ada juga telunjuk lurus kelingking berkait.

      Sementara menunggu penjelasan Tun M, aktivis PH juga harus sedar akan motif Shafee. Sebagai peguam terkenal yang mempunyai hubungan baik dengan Tun M dan Najib, pasti dia pintar berhujah mengelirukan musuh. Justeru semua harus tahu motifnya.

      Motif pertama mungkin untuk menyelamatkan “tuannya” yang kini menjadi anak guamnya. Apatah lagi dengan dakwaan “imbuhan” daripada budi “tuannya” itu sedangkan, menurutnya, telah tertangguh sejak zaman Tun M. Yang hendak diburukkan sekarang ialah Tun M supaya gabungan PH menolaknya.

      Pendedahan itu juga boleh ditafsir sebagai “membawang” dan bertujuan mengadu domba pimpinan PH. Paling jelas ialah ia mahu mengembalikan permusuhan antara Tun M dengan Anwar. Isu ini jika tidak dijawab bakal menjadi pisau tajam yang boleh membelah dan membunuh kepercayaan antara Anwar dan Tun M.

      Taktik Sun Tzu seolah-olah digunakan di sini untuk melemahkan PH dan sumber kekuatan PH sekarang terletak pada Tun M dan Anwar. Tiada senjata lebih ampuh yang mampu melumpuhkan gabungan politik itu selain daripada mengembalikan permusuhan antara 2 tokoh ini.

      Apakah motif dan strategi ini akan berjaya? Hanya Tun M dan Anwar sahaja yang boleh menentukannya.

      Yunus Tasim

      : Sebelum ini dia dibabitkan dengan bayaran RM9.5 juta tapi dia selamba aje mengambil kes Najib sedang semua orang menjauhi Najib untuk elak terpencik masalah....

      Delete
  6. Sobat2 ku dunia akhirat sekelian..saja nak kongsi citer ni lah dengan korang ..boleeeh???

    Sewaktu melalui UM di lembah Pantai terkenang golongan Mahasewel yang dulu sibuk berdemonstrasi di Dataran Merdeka sebelum ini.

    Pada ketika itu, beria - ia benar diorang membantah dan mendesak agar pihak Kerajaan Barisan Nasional memansuhkan pinjaman PTPTN yang dianggap menzalimi golongan pelajar.

    Malah gerakan mereka juga turut menerima sokongan pemimpin Pakatan seperti Mat Sabu dan Nizar Jamaluddin yang hadir bersama berkhemah di dataran. Sanggup makan maggi dan tidur beralaskan lambik aje..kononnya nak tunjuk mereka juga merasai keperitan yang dialami oleh mahasewel2 ni.

    Tapi malangnya, bila Rejim Pakatan Hancing pujaan hati mereka memerintah, bukan sahaja PTPTN tidak dihapuskan. Malah mereka juga turut dilabelkan sebagai golongan yang tidak bertanggungjawab dan tidak beramanah.

    Ketua Rejim Haprakan ni juga menyindir golongan yang tak mampu membayar nbalik pinjaman sebagai golongan orang2 yang tak tau malu !!!

    Pelik kan..kenapa tak nampak pun mereka berdemonstrasi dan berkhemah di Dataran Merdeka untuk menyatakan bantahan mereka terhadap Rejim ni ni yang masih tak mengotakan janji untuk melupuskan kesemua hutang2 PTPTN.

    Mungkin ketika ini mereka sedang hidup bahagia membayar semula pinjaman yang telah dibuat. Atau mungkin mereka kini dah dimandulkan dan menjadi setan bisu yang dicucuk hidung aje ke haa ????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang tepat sindiran Seniman Agung kita melalui filemnya '6 Jahanam'.
      PM ke 6 dgn pengikut2nya memang jahanam lagi menjahanamkan.....!!

      Delete
    2. Just Fancy That....!!

      All our PMs are conferred with "TUN":title.
      1. TUNku Abdul Rahman
      2. TUN Abdul Razak
      3. TUN Hussein
      4. TUN Mahathir
      5. TUN Abdullah
      6. TUN What...?? (TUNdun Rosmah wife of Najib).

      The only pm not conferred with TUN title. Alih2 dapat TUNdun pulak, malunyer - padan muka...!!

      Delete
    3. Othoman gilo tundun pompuan ha'e2 itu yg suko diyo hidu samo lah dgn Budin2 ... Poyi lah mabok!

      Delete
    4. Bila makan duit DAP, BUDIN Bodoh membuat komen



      Memang banyak dapat duit kalau jadi "RedArmy" DAP. Tapi malang kalau bagi yang beragama Islam sanggup jual agama sehingga hilang kewarasanya dalam menjalankan kerja propanganda DAP.

      Royalti adalah hak rakyat. Kalau dapat royalti bukan rakyat penyokong PAS sahaja dapat manafaat. Yang sokong PH, Yang sokong BN @ UMNO pun dapat. Yang jual agama dengan DAP macam Hussin pun akan dapat manafaatnya.

      Soal royalti adalah soal prinsip dan kalau PH buat kerja bodoh macam apa yang dikehendaki oleh si Hussin yang jual diri kerana nak sesuap nasi mana prinsi perjuangan PAKATAN RAKYAT. Apakah PH nak dirinya sama macam BN @ UMNO dulu yang rakyat jatuhkannya?

      Zaman sekarang orang dah fikir matang. Politik bukan zaman Pak Kaduk tapi malang fikiran jumud
      Hussin nak PH jadi Pak Kaduk dan Mahathir jadi MAHAZALIM semula.

      Harap jangan layang si bodoh Hussin
      akal dia pendek. Binalah politik matang.

      Delete

    5. SPRM sedang berusaha bawa balik semua aset dibeli dengan dana 1MDB

      Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sedang berusaha membawa pulang kesemua aset di luar negara yang dipercayai dibeli menggunakan dana 1MDB yang diseleweng.

      Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Operasi) SPRM Datuk Seri Azam Baki berkata ia termasuk pesawat Bombardier 700 bernilai RM143 juta yang berada di Singapura, tiga lukisan bernilai lebih RM400 juta dan hartanah yang dibeli di beberapa negara.

      "Satu pasukan khas telah dihantar selepas Mutual Legal Assistance atau Bantuan Perundangan Bersama (MLA) dari negara-negara terbabit diperolehi melalui Jabatan Peguam Negara.

      "Satu daripada hasrat objektif penyiasatan ini adalah untuk membawa balik aset berkaitan IMDB di luar negara dan sebab itu kita (SPRM) perlukan bantuan negara berkenaan seperti Switzerland, Singapura serta Amerika Syarikat dalam menyelesaikan siasatan ini.

      "Sebagai contoh, kita telah membawa pulang kapal layar mega Equinimity dengan bantuan Indonesia," katanya.

      Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menjadi tetamu program SPRM 360 di Bernama Radio di ibunegara hari ini.

      Azam menambah jika aset serta barangan berkenaan tidak boleh diperoleh atas faktor tertentu, SPRM berharap untuk mendapatkannya dalam bentuk wang tunai.

      "Yang mana dikatakan punca daripada 1MDB, kita akan berusaha bawa pulang aset berkenaan atau memperolehinya semula dalam bentuk wang tunai yang sama nilai dengan barangan berkenaan," katanya.

      Pada 7 Ogos lepas, kapal mewah Equinimity bernilai RM1 bilion yang dibeli menggunakan dana 1MDB dibawa pulang ke negara ini dari perairan Indonesia.


      Kapal itu disita atas permintaan pihak Jabatan Kehakiman (DOJ) Amerika Syarikat kerana terbabit dengan siasatan rasuah 1MDB.

      Mengulas mengenai sama ada saksi luar negara seperti selebriti antarabangsa Leornado DiCaprio akan dibawa ke sini untuk dirakamankan keterangan, Azam berkata perkara itu tidak perlu kerana pegawai khas SPRM boleh mengumpul keterangan saksi di negara terlibat dengan kerjasama pihak berkuasa negara luar.

      Ahli perniagaan kontroversi Low Taek Jho atau Jho Low dilaporkan menggunakan dana 1MDB yang diseleweng untuk membeli karya seni yang dihadiahkan kepada DiCaprio.

      Delete
    6. Parti Islam Liberal Amanah Menikus dalam isu Islam




      PARTI Islam Se-Malaysia (PAS) terkilan dengan sikap Parti Amanah Negara (PAN) yang menikus untuk mempertahankan keindahan Undang-Undang Syari’ah apabila YAB PM menyatakan pendapat kabinet berhubung isu tersebut beberapa hari lalu.

      PM mendakwa hukuman sebatan yang dilakukan oleh Mahkamah Syariah Terengganu dianggap satu hukuman yang melihatkan Islam sebagai agama yang suka menghukum dan bengis. Adakah PAN terikat dengan tanggungjawab kolektif sehingga terpaksa berdiam diri untuk menegur PM?

      PAS juga melihat kenyataan media Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Agama) yang dikeluarkan semalam bercanggah dengan kenyataan awal beliau yang menyokong sepenuhnya pelaksanaan hukuman sebat yang dilakukan oleh Mahkamah Syariah Terengganu beberapa hari lalu.

      Mengapa pula kenyataan beliau semalam mempertikaikan keputusan dan hukuman yang telah diputuskan? Adakah beliau telah ditekan oleh segelintir pihak dalam Pakatan Harapan untuk mengendurkan sokongan awal beliau dalam isu ini?

      Tindakan beliau jelas memperlihatkan PAN terpaksa menikus jika terdapat isu-isu yang melibatkan kepentingan Islam. Dalam isu ini, Menteri (Agama) harus mendukung kedaulatan undang-undang Syariah dan berusaha untuk menerangkan perbezaan prosedur dan tatacara hukuman antara mahkamah Syariah dan mahkamah sivil kepada umum.

      Inilah ruang yang sesuai untuk menonjolkan keindahan Islam bukan menambah kekeliruan dengan logik akal yang tidak munasabah.

      Sejahtera Bersama Islam

      Nasrudin HassanKetua Penerangan PAS Pusat
      27 Zulhijjah 1439 | 8 September 2018
      : Sekadar menjadi PASU BUNGA dalam PH kira ok bagi pengikut mereka....

      Delete
  7. Fuuuh..nak tanya lah..korang ada tak baca berita BH online baru2 ni???

    Ada sorang menteri Rejim ni, yang dulunya dari PAS telah membuat satu kenyataan menyeru agar ahli2 PAS keluar parti beramai2, ekoran dari tindakan Tok Pa dan Anifah meninggalkan UMNO .

    Ini namanya orang yang Gila Glamer. Sengaja nak mencari publisiti murahan sehingga sanggup membuat kenyataan bertaraf Longkang dan memalukan diri sendiri.

    Orang lain sibuk nak menjaga kebajikan dan membela nasib rakyat marhaein. Tapi pemimpin Haprak macam Si Mahfuz Bean ni sibuk nak kejar Publisiti Murahan sebab dah lama nama dia tidak disebut orang.

    Tapi, apa boleh buat. Pemimpin dalam kalangan Rejim Pakatan Hancing ni memang suka buat kenyataan tak tentu arah sebab diorang ni sentiasa ketandusan idea untuk membela nasib rakyat.

    Memang tepat lah kata2 hinaan yang ditujukan oleh Tun M kepada mereka ni..semuanya tak tau buat keje dan berlumba2 nak jadi badut aje.

    Tak caya..tengok aje lah..kabinet kayu reput Haprakan ni ada menteri kasut hitam, menteri bela lembu 7 ekor dan menteri buat kuih samperit, masak kari kepala ikan serta juara teh tarik atas kapal perang bhai!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang tepat sindiran Seniman Agung kita melalui filemnya '6 Jahanam'.
      PM ke 6 dgn pengikut2nya memang jahanam lagi menjahanamkan.....!!

      Delete
    2. Just Fancy That....!!

      All our PMs are conferred with "TUN":title.
      1. TUNku Abdul Rahman
      2. TUN Abdul Razak
      3. TUN Hussein
      4. TUN Mahathir
      5. TUN Abdullah
      6. TUN What...?? (TUNdun Rosmah wife of Najib).

      The only pm not conferred with TUN title. Alih2 dapat TUNdun pulak, malunyer - padan muka...!!

      Delete
    3. Othoman gilo tundun pompuan ha'e2 itu yg suko diyo hidu samo lah dgn Budin2 ... Poyi lah mabok!

      Delete

    4. KJ kesal tak terus terang dengan Najib

      KUALA LUMPUR: Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin, mengakui kesal kerana tidak berterus-terang dengan bekas Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Razak, berhubung penolakan akar umbi terhadap parti itu.

      Katanya, ia berlaku selepas bekas Timbalan Presiden, Tan Sri Muhyiddin Yassin, dan Naib Presiden, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal, disingkir daripada kepemimpinan parti.

      "Selepas Muhyiddin dan Shafie dikeluarkan, tiada siapa mahu mengakui ada masalah dalam UMNO. Itu kesilapan besar di pihak kita.

      "Apakah ada isyarat? Ya, isyaratnya jelas tetapi kita tidak menyedarinya," katanya dalam wawancara bersama Channel News Asia (CNA).

      Menegaskan ia tidak boleh berulang, Pengerusi Pemuda Barisan Nasional (BN) itu berkata, UMNO mesti menerima realiti dan tidak menyoal soalan yang sukar.

      "UMNO akan pupus jika kita kita meneruskan pemikiran feudal untuk melindungi pemimpin daripada kebenaran," katanya.

      Muhyiddin dan Shafie digugurkan daripada barisan Kabinet pimpinan Najib selepas lantang mengkritik mengenai skandal 1MDB secara terbuka.

      Muhyiddin kini adalah Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) yang menjadi antara gabungan Pakatan Harapan (PH) manakala Shafie menerajui Parti Warisan Sabah.

      Dalam keadaan undi Melayu tidak lagi berpihak kepada UMNO dan BN, Khairy berkata, sudah tiba masanya UMNO mengkaji semula strukturnya, termasuk kemungkinan membuka keahlian kepada semua rakyat Malaysia tanpa mengira kaum atau agama.

      Katanya, komponen BN seperti MCA dan MIC turut kehilangan sokongan pada PRU-14, manakala parti komponen di Sarawak mungkin menimbang untuk keluar daripada gagasan itu.

      "Kita mesti melihat semua pilihan yang ada dengan serius. Model apa yang diinginkan? Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu atau Pertubuhan Kebangsaan Malaysia Bersatu? Apa DNA kita, asas kewujudan kita?

      "Semua soalan ini mesti ditanya, kita tidak boleh kekal dengan acuan lama. Segala-galanya jelas kelihatan," katanya.

      Mengulas pembebasan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dari penjara esok, Khairy mengakui BN sebagai pembangkang harus bersedia berdepan dua pemimpin utama kerajaan.

      "Kita menentang dua gergasi, dua nama besar dalam dunia politik. Kita perlu memastikan kita sudah siap sedia.

      "Rakyat Malaysia memilih dua gergasi untuk memimpin kita, maka cabaran kami adalah untuk memastikan berperanan sebagai pembangkang.

      "Saya ibarat semut menentang dua gergasi itu, dan saya perlu memastikan dapat berfikir dengan pantas dan cepat bergerak dalam tempoh lima tahun akan datang," katanya.

      Delete
    5. Apa tujuan DAP nak bukan Islam dan Transgender ada dalam JAKIM?



      Modus operandinya agak mudah iaitu DAP tidak cakap isu tersebut bagi elak dikutuk umat Islam tetapi eksploit Melayu yang juga ahli parti itu sebagai boneka kononnya ia suara kaum berkenaan.

      Namun, semua maklum saranan dikemuka Prof. Dr. Tajuddin Rasdi, pensyarah senibina Islam, yang disiar portal pro-Pakatan Harapan (PH) minggu lalu; sebenarnya cerminan imej DAP mahu campuri urusan hal ehwal Islam.

      Ini termasuk dengan letak individu yang cenderung fahaman liberalisme dan pluralisme sebagai antara ahli lembaga pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) kononnya agar ‘suara orang luar’ juga diambil perhatian sama.

      “Saya cadangkan supaya ia perlu dianggotai oleh 20 paratus daripada Bukan Islam yang mewakili pelbagai agama, bangsa dan keprihatinan. Perlu ada juga wakil yang boleh bercakap bagi pihak kumpulan minoriti tertentu lain.

      “Ini seperti LGBT, Ahmadiah atau kumpulan Syiah,” demikian cadangan pelik Tajuddin yang juga merupakan ahli DAP seumur hidup dari kalangan Melayu vokal dan disiarkan menerusi laman Free Malaysia Today baru-baru ini.

      Dalam tulisan itu, beliau menyatakan banyak isu Islam di Malaysia konon telah ceroboh bidang bukan Islam sambil beri contoh kes ‘pijak kepala lembu’, seruan bakar Bible dan himpunan Baju Merah yang laungkan slogan Islamik.

      Juga pertembungan Mufti Perlis dengan aktivis pelampau Hindu Hindraf, Waythamoorthy, isu Zakir Naik dan P. Ramasamy dan beberapa contoh lain disebutkan Tajuddin kononnya cetus kebimbangan masyarakat bukan Islam.

      Baginya, isu-isu ini menunjukkan bahawa Islam merupakan isu bagi Malaysia secara keseluruhannya dan wajar kelompok bukan Muslim diajak terlibat beri pandangan menerusi pelantikan dalam lembaga pengarah Jakim.

      “Saya mahu mencadangkan yang kita terima bahawa ada sesetengah isu berkaitan hal ehwal Islam merupakan isu rakyat Malaysia tanpa kira agama mereka dan bukan hanya eksklusif membabitkan umat Islam semata-mata.

      “Walaupun penjajah British yang telah memberikan kemerdekaan kepada Malaya mensyaratkan supaya perihal Islam akan kekal di bawah kuasa institusi Islam, kita mesti melihat semula idea ini di dalam konteks lebih luas.

      “Ini termasuk dari segi kontemporari, kebudayaan dan amalan profesional dalam dunia berkembang pesat,” dalih Tajuddin sebagai rasional lantik golongan kafir, pondan dan ajaran sesat itu untuk sertai lembaga pengarah Jakim.

      Perasaan kuat beliau menyatakan bahawa konon tiba masa untuk kita semua pertimbangkan bukan Islam sebagai sebahagian daripada mana-mana ahli lembaga pengarah yang dilantik dalam mana-mana institusi Islam tempatan.

      Ini juga untuk membolehkan perspektif seimbang terhadap masalah dan terlibat sama dalam hasil cara penyelesaian masalah yang lebih baik berbanding sekadar input idea daripada hanya anggota panel beragama Islam semata-mata.

      “Lagi pun, mereka ini masih rakyat Malaysia. Ahli jawatankuasa atau lembaga pengarah ini hanya sebagai minoriti dan tidak mampu beri kesan kepada kekuatan undian orang Islam dalam jawatankuasa atau lembaga pengarah itu.

      “Apa yang saya ingin ketengahkan ialah pandangan minoriti ini mesti diwakili kerana saya tiada langsung keyakinan kepada kemampuan pakar Islam untuk fahami atau hargai semua bentuk keprihatinan kelompok rakyat Malaysia.”

      Hakikatnya, meskipun yang bercakap lontar idea aneh ini ialah orang Melayu dan beragama Islam, tetapi dalang sebenarnya ialah DAP serta diketahui ada agenda tersirat mahu hancur Islam dari dalam. – Agensi/Mynewshub.TV

      : Setelah ekonomi, kemudian kuasa politik kini agama yang menjadi tiang keutuhan Melayu ingin dirobek. Bila agak Melayu nak sedar dan bersatu dalam perjuangan Islam?....

      Delete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. Rakan2 yang dikasihi sekelian...korang tentu sedar betapa makin merapu dan mengarut menteri2 Rejim Haprakan ni kan.

    Paling terlatest..tengok lah apa yang diperkatakan oleh Si Sadiq Sigaraga, menteri sukaneka negara. Ada ke patut dia tuduh wujud golongan "hantu2" dalam GPMS...

    Ni lah bahananya dapat Menteri Macai Politik macam dia ni. Suka sangat dia duduk dibawah tempurung dan hanya mendengar taklimat dari sebelah pihak. Lepas tu buat andaian ikut sedap kepala lutut dia je.

    Nak harapkan Menteri Macai Politik ni turun padang dan berjumpa sendiri dengan pertubuhan NGO serta Persatuan Belia, jangan harap la. Memang Menteri Macai Politik ni ketar kepala lutut. Hebatnya..berdebat dengan budak2 sekolah aje lah kan !!!

    Sehingga ke hari ini, Menteri Macai Politik ni tak pernah berjumpa atau mengadakan pertemuan dengan pertubuhan NGO serta Persatuan Belia yang ada. Semua laporan dia dapat semuanya hanya sekadar atas kertas.

    Tapi tak heran la kalau Menteri Macai Politik ni suka buat dakwaan secara sembarangan macam tu. Dia dapat jawatan jadi Menteri pun sebab orang Politik bagi. Bukan sebab kelayakan yang dia miliki beb...untung lah kalau jadi kaki jilat dan balaci besar Tun M macam dia kan!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang tepat sindiran Seniman Agung kita melalui filemnya '6 Jahanam'.
      PM ke 6 dgn pengikut2nya memang jahanam lagi menjahanamkan.....!!

      Delete
    2. Wak Suman Tempek Bacin...untung lah warga felda kat tempat Wak jadi ketua cawangan Bersatu tu..semua dah boleh beli helikopter, kapal terbang dan kapal angkasa yang telah diumumkan oleh Ah beng, takkan dikenakan sebarang SST.

      Boleh lah Wak suman ronda2 keliling Felda tumpang kapal angkasa tu..kan..kan.. Wak???

      keh..keh..keh..Harrrk..tuiii..kokokhkikikhkikioki!!!

      Delete
    3. Just Fancy That....!!

      All our PMs are conferred with "TUN":title.
      1. TUNku Abdul Rahman
      2. TUN Abdul Razak
      3. TUN Hussein
      4. TUN Mahathir
      5. TUN Abdullah
      6. TUN What...?? (TUNdun Rosmah wife of Najib).

      The only pm not conferred with TUN title. Alih2 dapat TUNdun pulak, malunyer - padan muka...!!

      Delete
    4. Tonggeng bongok...

      Setidak-tidaknya warga felda belum pernah mati terjun menjunam dgn helikopter - yg ada tuu sahabat akrab setongkol najib, si JJ adalah.
      Padahnya merompak duit hutang riba berbilyon-bilyon tajaan Yahudi Zionist lahanat.

      Tak gitu, kan kan kan.......???

      Delete
    5. Othoman gilo tundun pompuan ha'e2 itu yg suko diyo hidu samo lah dgn Budin2 ... Poyi lah mabok!

      Delete

    6. Nazri 'bersuara'...Najib harus jarakkan diri dari Umno

      Dalam temu bual eksklusif dengan Malaysiakini lima bulan lalu, Datuk Seri Nazri Abdul Aziz berkata bahawa beliau akan meninggalkan dunia politik apabila tirai kerjaya politik Datuk Seri Najib Razak dilabuhkan.

      Ketika itu, menteri pelancongan, kebudayaan dan kesenian tersebut menyifatkan bekas perdana menteri berkenaan sebagai "rakan rapat" yang dikenalinya selama empat dekad.

      Tirai berkenaan akhirnya dilabuhkan pada 9 Mei 2018.

      Kini, Nazri yang dianggap lantang suatu ketika dahulu mahu Najib supaya menjarakkan dirinya dari Umno bagi memberi ruang kepada Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi menjalankan tugas sebagai presiden parti.

      Menurut anggota parlimen Padang Rengas itu, Najib seharusnya mengikut jejak Tun Dr Mahathir Mohamad yang menyerahkan tugas kepada Tun Abdullah Ahmad Badawi untuk memimpin Umno pada 2004.

      “Jadi dalam masa yang sama sekarang Zahid dah jadi presiden, dan saya setuju dengan kenyataan Khairy Jamaluddin, Tan Sri Annuar Musa bahawa sebenarnya Najib mesti ikut apa yang telah dilakukan oleh Dr Mahathir dan Pak Lah (Abdullah) dulu.

      “Kena bagi ruang sepenuhnya kepada Zahid sebagai presiden baru. Sudah tentulah Zahid dia segan nak cakap, ini bukan soal setia atau tak setia.

      “Ini soal sayang parti apatah lagi sekarang ni Najib didakwa jadi kalau dia masih lagi tak lepas sepenuhnya pada presiden baru untuk bergerak ke hadapan susahlah kita,” katanya kepada pemberita di lobi parlimen, hari ini.

      Nazri yang juga bekas anggota Majlis Tertinggi (MT) Umno berkata jika Najib tidak menjarakkan dirinya dari Umno, sedikit sebanyak parti itu akan terjejas memandangkan beliau berdepan dengan tujuh pertuduhan pecah amanah, salah guna kuasa dan pengubahan wang haram.

      Nazri berkata demikian selepas diminta mengulas analisis Awang Selamat di akhbar Utusan Malaysia yang juga adalah lidah rasmi Umno. Penulis pojok itu meminta Najib menjarakkan diri daripada saf hadapan Umno supaya kepimpinan baru dapat meneruskan perjuangan parti dengan wajah baru.

      Sebelum ini Setiausaha Agung Umno Tan Sri Annuar Musa berkata parti itu tidak boleh lagi membuang masa mempertahankan bekas presiden mereka.

      Beliau juga menyifatkan Najib - yang kini berdepan tujuh pertuduhan pecah amanah, salah guna kuasa dan pengubahan wang haram - sebagai "beban" yang tidak lagi boleh dipikul Umno.

      Selain itu, bekas ketua menteri Melaka, Tan Sri Rahim Tamby Chik juga menyuarakan pendapat sama. Malah katanya, kepimpinan Umno mesti berani membuat keputusan untuk menyingkirkan bekas presidennya, Najib.

      Mengulas lanjut, Nazri berkata, jika Umno gagal menjarakkan diri dari Najib, parti itu sukar bergerak ke hadapan.

      “Ya, iyalah macam kita susah (nak bergerak ke depan) selagi dia tidak let us free, kita masih lagi bawah shadow dia, jadi dia kena faham, dia kena ikut jejak Dr Mahathir dan Pak Lah. Ini bukan satu benda nak persoalkan kesetiaan ini sayang pada parti.

      “Saya percaya Dr Mahathir Pak Lah sayang pada parti sebab tu mereka menjauhkan diri takut-takut apa yang stigma mereka akan terpalit pada parti, jadi saya rasa dia kena buat perkara sama kalau sayang parti,” katanya.

      Nazri berkata, agak sukar mengarahkan Najib berbuat demikian kerana beliau adalah bekas ‘bossnya’.

      “Jangan tunggu sampai kita suruh, dia kena faham, tak elok untuk parti tapi selagi tak boleh disassociate maknanya parti akan terpalit dan sukar untuk kita move on,” katanya.

      Delete
    7. Hadi Awang minta perbandingan sebatan syariah dan sivil dilakukan



      PAS berpendapat pihak yang terlibat dalam isu hukuman sebatan ke atas pesalah dua wanita lesbian baru-baru ini seharusnya membuat perbandingan terlebih dahulu antara sebatan syariah dan sebatan sivil.

      Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, keputusan yang dibuat pada hari ini kebanyakkan diperoleh secara spontan.

      “Sepatutnya mereka perlu kaji dahulu perbezaan sebatan syariah dan sivil. Saya yakin sekiranya perbandingan dibuat secara adil, orang bukan Islam juga akan pilih sebatan syariah yang tujuannya mendidik dan tidak menyeksa pesalah. Saya percaya ini akan berlaku,” katanya.

      Beliau berkata demikian menerusi video pendek berdurasi seminit yang dimuat naik di laman Twitter rasmi beliau.

      Dalam pada itu, rata-rata pengikut Hadi turut bersetuju dengan kenyataannya dan menganggap mereka yang menentang isu berkenaan sebenarnya adalah golongan tegar politik tanpa mengira agama yang takut terhadap penguatkuasaan serta pematuhan kepada sistem perundangan Islam.

      Sebelum ini, Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mendakwa hukuman sebat yang dilakukan oleh Mahkamah Syariah Terengganu dianggap satu hukuman yang melihatkan Islam sebagai agama yang suka menghukum dan bengis.

      Dr Mahathir berkata, hukuman tersebut bukan cara yang digalakkan oleh Islam dan kerajaan berharap agar semua pihak berhati-hati dalam mempamerkan Islam sebagai agama yang tidak ada tolak ansur dan tidak ada bertimbang rasa.

      : Kadang kala kritikan datang daripada mereka yang sendiri buta maklumat dan membuat persepsi buruk melalui berita yang tak jelas....

      Delete
  10. Fuuulamak..rupa2nya selama ni we've been taken for a joy ride by the Haprakan Regime.

    Apa taknya..mereka lah yang menguasai media arus perdana dan juga media sosial untuk menentukan apa yang boleh dihebahkan kepada rakyat dan apa yang WAJIB disembunyikan dari pengetahuan umum!!!

    Jom kita baca analisa dari pakar perundangan berkaitan dengan pertuduhan terhadap DSNR ni beb !!!

    Before we proceed, it is important to know that the RM2.6 billion is actually wrong as the amount in Ringgit was based on the weakened exchange rate in July 2015 when the case was exposed.

    The real amount is less than this as the USD to MYR rate was stronger when the transfers into DS Najib's account was made.

    All in all there are 21 charges by Police and 4 charges by MACC. The 21 charges by Police can be grouped into 3 - receiving the money, using the money and repaying the money - all which happened between the months of March to August in 2013.

    Group A: Receiving Money from Tanore (RM2.08b)

    1 That he received RM155 million from a Tanore Finance Corporation account in Falcon Bank, Singapore on March 22, 2013;

    2 That he received another RM155 million from Tanore Finance Corporation on March 22, 2013;

    3 That he received a third transfer of RM155 million from Tanore Finance Corporation on March 22, 2013;

    4 That he received RM188 million from Tanore Finance Corporation on March 26, 2013;

    5 That he received RM231 million from Tanore Finance Corporation on March 28, 2013;

    6 That he received RM138 million from Tanore Finance Corporation on March 28, 2013;

    7 That he received RM152 million from Tanore Finance Corporation on April 8, 2013;

    8 That he received RM304 million from Tanore Finance Corporation on April 9, 2013;

    9 That he received RM602 million from Tanore Finance Corporationon April 10, 2013

    The first 9 charges totals RM2.08 billion which DS Najib received from Tanore just before GE13 held on 5 May 2013.

    Group B: Using the Money from Tanore (RM35.05mil)

    10 That he engaged in money laundering by paying RM20 million to UMNO on Aug 2, 2013;

    11 That he engaged in money laundering by paying RM100,000 to UMNO's Batu Kawan division on Aug 7, 2013;

    12 That he engaged in money laundering by paying RM246,000 to Lim Soon Peng on Aug 7, 2013;

    13 That he engaged in money laundering by paying RM2 million to ORB Solutions Sdn Bhd on Aug 12, 2013;

    14 That he engaged in money laundering by transferring RM12.4 million to another Ambank account belonging to him on Aug 30, 2013.

    15 That he engaged in money laundering by paying RM303,000 to Semarak Consortium Sdn Bhd on Aug 14, 2013;

    DS Najib is thus charged for using RM35.05 million which includes paying RM20.1 million to UMNO, RM2 million to Orb consulting which is known as the contractor for social media work for BN.

    The purpose for the RM246k payment to Lim Soon Peng who is the owner of listed Titijaya Construction Bhd has yet to be ascertained but is believed to be related to the various NGO associations that Mr Lim runs.
    The purpose of the RM303k to Semarak Consortium is also unknown. However the sole owners are husband and wife with the husband known as a key speech-writer for DS Najib.

    DS Najib is also charged for money laundering for paying DS Najib! Meaning he was charged for transferring the money from one account to another account of his.

    Group C: Returning the Money to Tanore (RM2.184 billion)

    16 That he engaged in money laundering by transferring RM326.8 million to Tanore Finance Corporation on Aug 15, 2013;

    17 That he engaged in money laundering by transferring RM327.3 million to Tanore Finance Corporation on Aug 15, 2013;



    ReplyDelete
    Replies
    1. 18 That he engaged in money laundering by transferring RM181.8 million to Tanore Finance Corporation on Aug 22, 2013

      19 That he engaged in money laundering by transferring RM545.8 million to Tanore Finance Corporation on Aug 23, 2013

      20 That he engaged in money laundering by transferring RM150 million to Tanore Finance Corporation on Aug 27, 2013

      21 That he engaged in money laundering by transferring RM652 million from his Ambank account to Tanore Finance Corporationon Aug 2, 2013

      The remaining 6 charges are for returning the money to Tanore and totals RM2.1837 billion.

      This DS Najib was charged for receiving the money from Tanore (RM2.08b) and then charged again for returning the money to Tanore (RM2.187b).

      More incredibly, DS Najib returned more money to Tanore than he received.

      What kind of thief is this to return more money than he received and those he spent, he spent on political activities and not for personal use.

      The remaining 4 charges from MACC are merely tacked-on charges which are called "Predicate Charges" relating to DS Najib as Chairman of Board of Advisor of 1MDB approving 1MDB to issue bonds. These are really strange charges and this is a really strange thief.

      However with yesterday's charges. One thing that is confirmed is that DS Najib did not keep or spend billions on himself or family.

      Dah tentu lah..selepas kita membaca analisa di atas dengan logik akal dan minda yang terbuka, kita pasti bersetuju sesangat dengan apa yang diperkatakan oleh ahli perundangan tu. TK tak terhingga kerana memberi pencerahan kepada kami...rakyat Msia yang waras ni !!!!

      Delete
    2. Geng najib si bebal yg meroyan kehkehkeh

      Delete
    3. Memang tepat sindiran Seniman Agung kita melalui filemnya '6 Jahanam'.
      PM ke 6 dgn pengikut2nya memang jahanam lagi menjahanamkan.....!!

      Delete
    4. Wak Suman Tempek Bacin...untung lah warga felda kat tempat Wak jadi ketua cawangan Bersatu tu..semua dah boleh beli helikopter, kapal terbang dan kapal angkasa yang telah diumumkan oleh Ah beng, takkan dikenakan sebarang SST.

      Boleh lah Wak suman ronda2 keliling Felda tumpang kapal angkasa tu..kan..kan.. Wak???

      keh..keh..keh..Harrrk..tuiii..kokokhkikikhkikioki!!!

      Delete
    5. Just Fancy That....!!

      All our PMs are conferred with "TUN":title.
      1. TUNku Abdul Rahman
      2. TUN Abdul Razak
      3. TUN Hussein
      4. TUN Mahathir
      5. TUN Abdullah
      6. TUN What...?? (TUNdun Rosmah wife of Najib).

      The only pm not conferred with TUN title. Alih2 dapat TUNdun pulak, malunyer - padan muka...!!

      Delete
    6. Hey Tonggeng bongok haramjadah...

      Setidak-tidaknya warga felda belum pernah mati terjun menjunam dgn helikopter - yg ada tuu sahabat akrab setongkol najib, si JJ adalah.
      Padahnya merompak duit hutang riba berbilyon-bilyon tajaan Yahudi Zionist lahanat.

      Tak gitu, kan kan kan.......???

      Delete
    7. Othoman gilo tundun pompuan ha'e2 itu yg suko diyo hidu samo lah dgn Budin2 ... Poyi lah mabok!

      Delete

    8. Awak sudah gagal!, Mahathir kepada Najib

      Pengerusi Pakatan Harapan, Tun Dr Mahathir Mohamad terus melancarkan serangan demi serangan terhadapa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

      Semalam ketika ucapan sempena pelancaran manifesto Pakatan Harapan, Mahathir menyelar Najib kerana gagal mencapai matlamat 2020.

      Menurut Mahathir, untuk menjadi negara maju bukan hanya ditentukan dengan meletakkan sasaran baru seperti TN50.

      "Tuan-tuan dan puan-puan mencipta kononya satu tarikh baru untuk mencipta kejayaan bermaknalah pengakuan awak sudah gagal mencapai matlamat 2020.

      "Kenapa awak gagal? kerana mengamalkan cara-cara yang buruk menghalang pembangunan negara kita. Kalau kita tadbir dengan baik negara kita, pasti kita dapat mencapai negara 2020," kata Mahathir.

      Delete
    9. 3 sebat terbuka di Sabah, kenapa Anwar tak bising pun?



      Hukuman rotan secara terbuka di khalayak ramai sebenarnya bukan menjadi perkara baharu lagi di negara ini.

      Malah hukuman tersebut yang bakal dilaksanakan di Kelantan, dilaporkan pernah dilakukan di sebuah mahkamah syariah di Sabah sebelum ini.

      Ketua Hakim Syarie Sabah, Datuk Jasri Nasip Matjakir berkata, kali terakhir hukuman tersebut dilakukan di Sabah adalah pada tahun lalu.




      Perlaksanaan hukuman sebat itu dilakukan di Mahkamah Syariah Tawau yang membabitkan dua pesalah setelah disabitkan kesalahan.

      Jasri bagaimanapun berkata, perlaksanaan hukuman itu hanya dilakukan di dewan mahkamah syariah bersaksikan orang ramai yang hadir di mahkamah terbabit.

      “Selain itu, pada 2014 juga ada seorang pesalah wanita dikenakan hukuman rotan tetapi ditangguhkan selepas pesalah terbabit disahkan sedang hamil oleh pegawai perubatan.

      “Wanita itu disabitkan kesalahan melakukan persetubuhan haram dan dijatuhi enam sebatan, penjara tiga tahun serta denda sebanyak RM5,000.

      “Bagaimanapun, atas permintaannya dia hanya dihukum sebat sahaja,” ujar Jasri yang dipetik portal BH Online.


      Tapi pelik Anwar tak ada pun nak komen pasal sebat terbuka.
      Masa dulu NAK SEMBUNYI SIFAT ANTI ISLAM, demi nak dapat undi PAS. Tapi bila dah menang semua temberang sudah nampak.

      Mahathir pun sama, mungkin pada masa itu dia masih sayang Najib dan Najib masih bagi DEDAK kepada anak-anaknya.

      : Ini dikalatakan manusia menggunakan Islam untuk kepentingan diri....

      Delete
  11. Sudah lah geng najis haramjadah
    Kau tak ada sahabat atau saudara atau kawan kat sini
    Kebanyakan pengunjung blog ini tidak sebodoh lembu lembu umnoharamjadah yang bodoh
    Insaflah wahai geng najis haramjadah,
    BN dan UMNO haramjadah dah kalah PRU dan sekarang jadi pembangang kat parlimen

    ReplyDelete
    Replies
    1. melayutakberkhatan...nak tak nak..suka tak suka..kita kena tabik dan angkat topi pada Ah Beng dan Saifuddin Nsaution bila mereka bermati2an menegaskan harga barang akan turun selepas GST dimansuhkan dan SST diperkenalakn semual oleh Rejim Haprakan ni beb !!!

      Apa taknya..cuba kita sama2 lihat harga barangan ni dan bandingkan dengan sebelum dan selepas Pru 14...mansuh GST dan perkenalkan SST2.0 :

      1. Harga Getah...sebelum PRU14...RM 2.50 seKG
      selepas PRU14...RM 1.90 seKG

      2. kelapa Sawit...sebelum PRU14...RM 550 satu TAN
      selepas PRU14...RM 370 satu TAN

      Kan betul cakap mereka..harga bakal turun dengan mendadak ..kan..kan...

      Haah...untung besar lah warga Felda dan penoreh getah..mereka bakal jadi jutawan tak lama lagi bhai!!!

      Jom kita sama2 tepuk secara berjemaah dengan mereka ...

      Delete
    2. Just Fancy That....!!

      All our PMs are conferred with "TUN":title.
      1. TUNku Abdul Rahman
      2. TUN Abdul Razak
      3. TUN Hussein
      4. TUN Mahathir
      5. TUN Abdullah
      6. TUN What...?? (TUNdun Rosmah wife of Najib).

      The only pm not conferred with TUN title. Alih2 dapat TUNdun pulak, malunyer - padan muka...!!

      Delete
    3. Wak Suman Tempek Bacin...untung lah warga felda kat tempat Wak jadi ketua cawangan Bersatu tu..semua dah boleh beli helikopter, kapal terbang dan kapal angkasa yang telah diumumkan oleh Ah beng, takkan dikenakan sebarang SST.

      Boleh lah Wak suman ronda2 keliling Felda tumpang kapal angkasa tu..kan..kan.. Wak???

      keh..keh..keh..Harrrk..tuiii..kokokhkikikhkikioki!!!

      Delete
    4. This comment has been removed by the author.

      Delete
    5. Hey Tonggeng bongok haramjadah yg bebal lagi sengal....

      Tak faham2kah kamu belum pernah termaktub walau dalam hikayat warga felda pernah mati terjun menjunam dgn helikopter - yg ada tuu sahabat akrab setongkol najib, si JJ adalah.

      Itulah padahnya merompak duit hutang riba berbilyon-bilyon tajaan Yahudi Zionist lahanat.

      Tak gitu, kan kan kan.......???

      Delete
    6. Othoman gilo tundun pompuan ha'e2 itu yg suko diyo hidu samo lah dgn Budin2 ... Poyi lah mabok!

      Delete

    7. Umno should no longer defend Najib, says Annuar Musa

      “We in Umno cannot carry this baggage forever. There must be a cut-off. It is entirely his (Najib’s) responsibility,” he was quoted as saying in an interview with The Malaysian Insight.

      KUALA LUMPUR: Umno secretary-general Tan Sri Annuar Musa says the party should no longer defend former president Datuk Seri Najib Razak.

      Najib, who is facing seven criminal breach of trust charges in court, was described by Annuar as “baggage” that Umno could no longer carry.

      “We must continue this journey. We are not going to wait. We are not going to waste our time defending Najib.

      “We in Umno cannot carry this baggage forever. There must be a cut-off. It is entirely his (Najib’s) responsibility,” he was quoted as saying in an interview with The Malaysian Insight.

      Annuar, who is Ketereh member of parliament, said Umno’s focus should be on rebuilding the party as it is bigger than any individual.

      “Najib is one person, no one is indispensable. Najib is no longer the president of the party. To me, he is just a party member. Whether people support him or not, it is immaterial.

      “The party is more important than any individual. Najib has already relinquished his position and now the party is under a new administration. We are going to do it the new way.

      “We are not going to wait for Najib to settle his cases in court,” he was quoted as saying.

      Annuar said the 1Malaysia Development Bhd (1MDB) issue has nothing to do with Umno, and was neither consulted nor informed on the issue.

      He added that in the past, Umno leaders had to defend Najib given that he was the prime minister and party president.

      His remarks came a day after Titiwanga Umno division chief Datuk Seri Johari Abdul Ghani had said it was a mistake to allow Najib to campaign in the Sungai Kandis by-election, given his current corruption charges.

      Johari had said that Umno needs a fresh start, where it prioritises leaders with integrity and credibility as its main agenda in its struggles.

      Delete
    8. Tonggeng. Plse get lost lah ! Nobody reading your comments & postings you know. You syok sendiri dan gila tshap babi giler hahaha. Bukan saja aku, malag yg lain2 pun bila nampak saja nama2 samaran kamu, we just scroll off not reading at all

      Delete
  12. Rakyat Msia semakin pelik dan rata2nya finin kapla berkaitan dengan tindak tanduk Rejim Haprakan sejak kebelakangan ni.

    Apa taknya...Sebelum Malaysia Baharu, adalah menjadi amalan untuk melantik dari kalangan bekas pegawai tinggi Kerajaan untuk menjadi Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

    Kini amalan itu sudah tidak digunakan lagi. Kerajaan Malaysia Baharu melantik aktivis politik menjadi Pengerusi SPR yang baru pulak !!!

    Selepas berjaya dengan cemerlang mempertahankan Tun Dr Mahathir daripada dakwaan mengatakan beliau tidak layak menjadi Perdana Menteri kerana usia tuanya dan kerana pandangan negatifnya terhadap perundangan Islam di Malaysia, Azhar Harun atau dikenali sebagai Art Harun dilantik menjadi Pengerusi SPR.

    Pada 26/03/2018, Art Harun berpandangan bahawa kegagalan hudud dan perundangan syariah di Malaysia adalah disebabkan oleh retorik dan umpan politik semata-mata, bukan salah DAP.

    Terbaru, Art Harun juga mempersoalkan kenapa Anwar Ibrahim perlu dipilih menjadi Perdana Menteri, hanya beberapa minggu sebelum PRK Port Dickson.

    Selepas ini pejuang-pejuang BERSIH terpaksa mendiamkan diri apabila Pengerusi SPR dilantik di kalangan orang beragenda politik partisan.

    Pelantikan Art Harun hari ini sebagai Pengerusi SPR yang baharu seperti yang diumumkan oleh Ketua Setiausaha Negara adalah bercanggah dengan manifesto Pakatan Harapan, nombor 16 di dalam buku Harapan yang menyatakan bahawa akan “Mengembalikan wibawa institusi parlimen”,dengan memastikan pelantikan penting SPR mestilah disahkan oleh jawatankuasa di peringkat parlimen untuk mengurangkan campur tangan Perdana Menteri.

    Tahniah sekali lagi terutama kepada Kerajaan Pakatan Harapan dengan jaminan kemenangan dan besar kemungkinan majoriti dua pertiga selepas ini.

    Ada juga cakap2 kurang enak dalam kalangan penganalisa2 politik negara yang mengatakan..Pengerusi SPR yang baru ni dilantik secara tergesa2 kerana bakal menjalankan agenda Tun dalam PRK di PD ni.

    Wallahuaklam...hanya Allah yang mengetahuinya kebenarannya bhai !!!!


    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang tepat sindiran Seniman Agung kita melalui filemnya '6 Jahanam'.
      PM ke 6 dgn pengikut2nya memang jahanam lagi menjahanamkan.....!!

      Delete
    2. Wak Suman Tempek Bacin...untung lah warga felda kat tempat Wak jadi ketua cawangan Bersatu tu..semua dah boleh beli helikopter, kapal terbang dan kapal angkasa yang telah diumumkan oleh Ah beng, takkan dikenakan sebarang SST.

      Boleh lah Wak suman ronda2 keliling Felda tumpang kapal angkasa tu..kan..kan.. Wak???

      keh..keh..keh..Harrrk..tuiii..kokokhkikikhkikioki!!!

      Delete
    3. Just Fancy That....!!

      All our PMs are conferred with "TUN":title.
      1. TUNku Abdul Rahman
      2. TUN Abdul Razak
      3. TUN Hussein
      4. TUN Mahathir
      5. TUN Abdullah
      6. TUN What...?? (TUNdun Rosmah wife of Najib).

      The only pm not conferred with TUN title. Alih2 dapat TUNdun pulak, malunyer - padan muka...!!

      Delete
    4. Tonggeng bongok...

      Setidak-tidaknya warga felda belum pernah mati terjun menjunam dgn helikopter - yg ada tuu sahabat akrab setongkol najib, si JJ adalah.
      Padahnya merompak duit hutang riba berbilyon-bilyon tajaan Yahudi Zionist lahanat.

      Tak gitu, kan kan kan.......???

      Delete
    5. Othoman gilo tundun pompuan ha'e2 itu yg suko diyo hidu samo lah dgn Budin2 ... Poyi lah mabok!

      Delete

    6. Johari bersuara lagi...Najib akan jadi 'beban' kepada Umno

      Johari Abdul Ghani mengulangi kenyataannya sebelum ini yang bekas perdana menteri Najib Razal tidak sepatutnya berkempen semasa PRK Sungai Kandis. –

      NAJIB Razak akan menjadi “beban” bagi Umno, kata bekas menteri kewangan kedua Johari Abdul Ghani yang menerima kritikan ahli parti berhubung kenyataannya terhadap bekas perdana menteri itu.

      Ketua Bahagian Titiwangsa mengulangi kenyataannya semalam yang Najib tidak sepatutnya berkempen semasa pilihan raya kecil Sungai Kandis.

      Umno kalah di Sg Kandis.

      Delete
    7. PH PAKAR KENCING


      Jangan asyik beri alasan bayar hutang'
      SYAMILAH ZULKIFLI 14 OGOS 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore3.4K
      'Jangan asyik beri alasan bayar hutang'
      LATTEFFAH
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      SEREMBAN – Kerajaan PH tidak sewajarnya mem­berikan alasan ingin memberi tumpuan men­gurang­kan hutang negara hingga mengakibatkan tiada kenaikan gaji terhadap 1.6 juta penjawat awam di negara ini.

      Ketua Wanita Umno Negeri Sembilan, Latteffah Ali berkata, kenyataan itu jelas menunjukkan yang mereka gagal mengurus tadbir kewangan dan ia tidak pernah berlaku pada kerajaan BN sebelum ini.


      “Kenapa kerajaan baru ini tak boleh buat benda sama? Dulu mereka kata kerajaan BN banyak hutang, tapi setiap tahun penjawat awam tetap ada kenaikan gaji.

      “Jangan pula semua perkara beri alasan sebab nak bayar hutang negara. Gunakanlah kutipan Tabung Harapan Malaysia itu untuk bayar segala hutang atau mungkin boleh kurangkan jumlah hutang yang ada,” katanya kepada Sinar Harian.

      Menurutnya, jika benar kerajaan begitu bersusah payah terpaksa membayar hutang negara, buktikan kepada penjawat awam secara lebih telus ia berikutan dalam keadaan ekonomi negara hari ini, kenaikan gaji amat penting terutamanya kepada yang berpendapatan rendah.

      “Walaupun jumlah kenaikan diberi sedikit, tapi ia amat bermakna. Yang penting ada kenaikan kerana itu yang dinanti-nanti penjawat awam setiap tahun. Saya berharap kerajaan dapat pertimbangkannya semula,” katanya.

      Terdahulu Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, kerajaan belum bersedia menaikkan gaji 1.6 juta penjawat awam namun berjanji untuk melakukannya pada waktu bersesuaian.

      Beliau berkata, kenaikan gaji itu akan memberi kesan kepada kerajaan yang ketika ini sedang memberi tumpuan untuk mengurangkan hutang negara.

      Delete
  13. Wak Suman Tempek Bacin...Wak takkan lah tak sedar berkaitan hal ni kan ???? Tapi kalau Wak tak sedar, boleh difahami sebab Wak ni kan pencacai tegar dan penjilat tolor Tun sehingga akhir hayat..betul tak Wak OOOOOI??

    Rupanya Puluhan Dakwaan AMLA Ke Atas Datuk Seri Najib Masih Lagi Tak Memuaskan Hati Tun Mahathir

    Nampaknya 25 pertuduhan yang akan di kenakan pada Datuk Seri Najib Razak masih lagi tak cukup buat Tun Mahathir...

    Senyuman Najib seolah2 jadi racun yang berbisa dan menusuk sampai ke pangkal jantung yang berfungsi gunakan bateri Mahathir...

    Dalam ucapan Mahathir sempena Hari Jepun dan Perasmian Residensi UTMKL (yang langsung tak ada kaitan dengan pertuduhan ke atas Najib), Mahathir luahkan sakit hati dengan berkata :

    "Di sini (Malaysia), kita lihat orang senyum ketika mereka akan di humban ke dalam penjara, kita lihat mereka senyum walau pun mereka di panggil sebagai pencuri, mereka ini tiada rasa malu"...

    Kalau Najib senyum pun jadi satu kesalahan pada Mahathir, apa reaksi Najib yang Mahathir harapkan bila Najib di dakwa...

    Takkan Mahathir nak Najib menangis teresak2 kut...

    Kan ker senyum tu satu sedekah dan bukannya satu jenayah yang boleh di dakwa bawah AMLA...dia takkan lah tak tau senyum tu sunnah Nabi s.a.w 😉😉😉

    Rupanya Bukan Najib Saja Yang Di Berikan Tekanan Tapi Ibu Najib , Toh puan Rahah,Balu Allahyarham Tun Abdul Razak Juga diberikan Tekanan.

    Kesiannya Tun M ni...begitu hebatnya dendam kesumat terhadap DSNR, sampai ibunya pula diberikan tekanan macam ni pulak. Betul lah perumpamaan orang tua2 kita dulu...tak dapat kepala, tanduk pulak dipulas !!!

    Tun Rahah ialah balu kepada mantan Perdana Menteri Malaysia ke 2, negarawan Allahyarham Tun Abdul Razak...

    Allahyarham Tun Abdul Razak ialah seorang negarawan ulung dan Bapa Pembangunan Malaysia...

    Allahyarham Tun Abdul Razak jugalah individu yang bertanggungjawab membawa Mahathir masuk balik ke dalam Umno selepas disingkirkan...

    Kegilaan dan kezaliman apa yang sedang berlaku di depan mata kita sekarang!!!

    Apakah ada bukti dan asas yang kukuh untuk di kaitkan penglibatan Tun Rahah dalam kes yang sedang dihadapi anak beliau sekarang hingga pihak PDRM merasakan ada keperluan untuk menyerbu rumah Tun Rahah hingga memecahkan siling rumah Tun Rahah!!!

    Atau adakah ini merupakan satu strategi untuk menjatuhkan semangat juang Najib yang di lihat masih lagi tenang dalam menghadapi pertuduhan ke atasnya!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang tepat sindiran Seniman Agung kita melalui filemnya '6 Jahanam'.
      PM ke 6 dgn pengikut2nya memang jahanam lagi menjahanamkan.....!!

      Delete
    2. Just Fancy That....!!

      All our PMs are conferred with "TUN":title.
      1. TUNku Abdul Rahman
      2. TUN Abdul Razak
      3. TUN Hussein
      4. TUN Mahathir
      5. TUN Abdullah
      6. TUN What...?? (TUNdun Rosmah wife of Najib).

      The only pm not conferred with TUN title. Alih2 dapat TUNdun pulak, malunyer - padan muka...!!

      Delete
    3. Wak Suman Tempek Bacin...untung lah warga felda kat tempat Wak jadi ketua cawangan Bersatu tu..semua dah boleh beli helikopter, kapal terbang dan kapal angkasa yang telah diumumkan oleh Ah beng, takkan dikenakan sebarang SST.

      Boleh lah Wak suman ronda2 keliling Felda tumpang kapal angkasa tu..kan..kan.. Wak???

      keh..keh..keh..Harrrk..tuiii..kokokhkikikhkikioki!!!

      Delete
    4. Hey Tonggeng bongok haramjadah yg bebal lagi sengal....

      Tak faham2kah kamu belum pernah termaktub walau dalam hikayat warga felda mati kojolmterjun menjunam dgn helikopter - yg ada tuu sahabat akrab setongkol najib, si JJ adalah.

      Itulah padahnya merompak duit hutang riba berbilyon-bilyon tajaan Yahudi Zionist lahanat.

      Tak gitu, kan kan kan.......???

      Delete
    5. Othoman gilo tundun pompuan ha'e2 itu yg suko diyo hidu samo lah dgn Budin2 ... Poyi lah mabok!

      Delete

    6. Pelaburan 42b Di USA - Netizens Kritik Najib Kaw-Kaw. - Ameno World
      https://www.amenoworld.org › Ameno World › Laporan
      Translate this page
      Sep 14, 2017 - Berita itu kemudiannya mendapat kecaman dan kritikan netizens di ruangan komen yang meluahkan kemarahan kerana berasakan Najib ...

      Delete
    7. PH TAK PANDAI URUS EKONOMI


      Ringgit opens lowest in 8 months against US dollar
      Bernama | August 15, 2018
      Current investors were said to be worried about the contagion affecting emerging market currencies, which saw a move to a safe haven.

      Ringgit Malaysia. (Reuters pic)

      KUALA LUMPUR: The ringgit slid further against the US dollar in early trade today, reaching an eight-month low amid escalating tension between Washington and Ankara.

      At 9 am, the local note was traded at 4.0970/1000 versus the greenback from yesterday’s close of 4.0950/1000.

      Hermana Capital Bhd Chief Executive Officer and Chief Investment Officer Datuk Nazri Khan Adam Khan said current investors were worried about the contagion affecting emerging market currencies, which saw a move to a safe haven.

      “Malaysia will be affected as we are a significant trading partner with Turkey, with the nation being the 18th largest economy in the world. However, the ringgit (poor) performance is due to external factors, not domestic,” he said.



      Yesterday, Turkey retaliated with a boycott on American electronic products after the US hit the nation with higher tariffs on aluminium and steel following the detention of an American pastor.

      The ringgit, however, was traded higher against a basket of major currencies.

      It increased against the Singapore dollar to 2.9714/9747 from 2.9795/9851 on Tuesday and rose against the Japanese yen to 3.6787/6818 from 3.6909/6964.

      The local note inched up against the British pound to 5.2061/2107 from 5.2330/2410 and strengthened vis-a-vis the euro at 4.6435/6486 from 4.6699/6769.

      Delete
  14. Wak Suman Tempek Bacin...jom kita luangkan masa untuk mendengar apa ulasan dari TS Shahir berkaitan dengan pendakwaan Rejim terhadap DSNR dan apa perlunya Toh Puan Rahah dilakukan sedemikan rupa !!!

    Memang ada logiknya ulasan beliau tu..tapi biasa lah, Wak suman takkan bersetuju pulak..iyelah pencacai tegar Tun M lah katakan !!!!

    Tan Sri Shahrir Samad menyeru kerajaan supaya lebih beretika dalam menyiasat dan mengendalikan pendakwaan ke atas Najib...

    Antara petikan ulasan Shahrir dalam 'Facebook' beliau :

    'Di dalam mencari bukti ke arah pendakwaan Najib kronologinya bermula ketika serbuan polis telah di buat ke kediaman anak Najib'...

    'Heboh juga di perkatakan di media tentang hasil rampasan pihak polis seperti beratus jam tangan, beratus beg tangan dan juga beratus juta wang tunai'...

    'Apa yg di rasakan lebih aneh dan menghampiri luar tabii proses penyiasatan polis ini adalah apabila kediaman Tun Hjh Rahah juga di serbu polis pada waktu yg sama DS Najib di dakwa di mahkamah dengan 25 tuduhan tentang pelbagai salahlaku'...

    'Di sini persoalannya adakah Tun Hjh Rahah juga bakal di dakwa dan kerana itu polis telah menyerbu ke kediaman beliau sebelum di panggil bagi tujuan soal siasat'...🤔🤔🤔

    'Ataupun adakah polis masih hendak mencari bukti tambahan terhadap tuduhan2 yang telah di kenakan terhadap Najib'???

    'Apakah bukti dakwaan masih belum cukup kuat hinggakan melibatkan bonda Najib yang berusia 86 tahun dalam keadaan uzur itu'???

    'Senario menyiasat dan mendakwa seorang mantan perdana menteri merupakan sesuatu yg agak luarbiasa'...

    'Apatah lagi menyerbu kediaman balu Allahyarham Tun Abdul Razak yang pernah berjasa membawa masuk semula Perdana Menteri ke 7 ini ke dalam UMNO dan seterusnya di lantik sebagai senator pada tahun 1973 dulu'...

    'Saya pernah bertugas dengan Allahyarham Tun Abdul Razak sebagai setiausaha politik di Jabatan Perdana Menteri'...

    'Saya pernah menyatakan di hadapan Najib dalam suatu majlis Felda yang saya rindukan zaman Tun Abdul Razak'...

    'Ketika zaman itu, adanya juga ketegasan dalam soal urus tadbir dan kepentingan negara'...

    'Tapi keras jauh berbeza dari tegas'...

    Wak Suman..rasa2nya..Tun ni dah tak reti membezakan antara ke dua2 benda tu ..takpe lah dia kan dah masuk umur 93 tahun..fikiran pun dah kureeeeng!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengok muka hodoh lagi penipu Shahrir jer dah hilang selera. Umur baru awal 70an tapi nampak lebih seasoned/tua dari The Grand Old Statesman -tak ada ketrampilan & chemistry langsung....!!

      Tun M dari muda sampai kini masih macho hingga dapat gelaran 'The Handsome PM'. Namun begitu dia tetap setia dgn Tun Siti Hasmah tanpa sebarang skandal sepanjang 63 tahun pernikahan mereka.

      Mana ada pasangan suami isteri yg begitu harmonis & romantis berusia 93/92 tahun tapi masih sihat walafiat, berketrampilan, cerdas & memimpin negara - Itulah Anugerah Illahi kpd Ayahanda Ibunda Negara, Tun Mahathir & Tun Siti Hasmah.

      Aura & Seri muka mereka berdua masih terpancar setiap kali mereka tampil yg tidak ada pd pemimpin2 lain......!!

      Delete
    2. Pak Othaman ,

      Tambahan : Tun M adalah calon tunggal yang memiliki pada dirinya ciri-ciri seorang lelaki yang bergelar Pembawa Panji Hitam @ Pemuda Tamim yang kemunculannya di akhir zaman telah dikhabarkan lebih 1400 tahun yang lalu melalui lidah sayyidul mursalin.

      In shaa Allah lelaki itu adalah Tun M. Masa akan membuktikan.

      AISYALAM MALAYSIA
      (Selamatlah Malaysia)

      Wallahu a'lam.

      Delete
    3. Senyap Senyap Tipu (SST)



      SST101.

      1. Aku bukak kilang. Nama kilang aku KILANG AKU SDN BHD;

      2. Aku bukak satu lagi company. Nama company aku tu KILANG AKU (DISTRIBUTION) SDN BHD;

      3. Semua produk dari KILANG AKU SDN BHD hanya dijual kepada KILANG AKU (DISTRIBUTION) SDN BHD;

      4. Kos pengeluaran setiap produk dari KILANG AKU SDN BHD adalah sebanyak RM10 seunit;

      5. Sebab aku tak suka nak bagi gomen kutip banyak sangat SST, harga jualan dari KILANG AKU SDN BHD kepada KILANG AKU (DISTRIBUTION) SDN BHD adalah RM1 seunit.

      6. Setiap unit produk yang KILANG AKU SDN BHD, gomen akan kutip SST sebanyak sekupang;

      7. KILANG AKU (DISTRIBUTION) SDN BHD menjual kepada setiap peruncit dengan harga RM300 seunit;

      8. Sebab aku tak suka bayor cukai banyak-banyak kepada LHDN, KILANG AKU (DISTRIBUTION) ada 2 buku rekod. 1 buku untuk tujuan audit & tax, 1 lagi untuk rekod transaksi sebenar;

      9. Dalam buku rekod untuk audit & tax KILANG AKU (DISTRIBUTION) SDN BHD, harga belian adalah RM1 seunit, harga jualan aku letak ler RM1.50 seunit. Dapat ler untung kasor lima kupang seunit;

      10. Dalam rekod sebenor KILANG AKU (DISTRIBUTION) SDN BHD, harga belian sebenor adalah RM1, harga jualan adalah RM300. Untung kasor sebenornya RM299 seunit.

      11. Peruncit-peruncit yang beli dari KILANG AKU (DISTRIBUTION) SDN BHD, suka hati ler berapa deme nak jual. Katakan ler deme jual dengan harga RM350, maknanya setiap unit yang dijual, peruncit akan dapat untung RM50 seunit.

      Kesimpulan

      1. KILANG AKU SDN BHD, jual bawah kos mana nak ada untung. Tak ada untung, mana kena bayor income tax.

      #Fakta01 - gomen kena tipu income tax

      2. KILANG AKU SDN BHD, jual produk dengan harga RM1 walaupun harga pasaran RM350, gomen cuma dapat collect SST sebanyak sekupang jer. Kalau harga sebenor RM300, kome kira ler sendiri berapa gomen patut collect SST.

      #Fakta02 - gomen kena tipu SST.

      3. KILANG AKU (DISTRIBUTION) SDN BHD ada 2 buku rekod untuk tipu audit & tax, kome ingat peruncit aku tak buat benda yang sama ke?

      #Fakta03 - KILANG AKU (DISTRIBUTION) SDN BHD & peruncit semua boleh tipu income tax. Padan muka gomen

      4. Kome yang membeli dari peruncit, walaupun membayor RM350, nanti kome mintak ler resit tulis RM800 ker, RM1600 ker. Resit ni samada kome nak guna untuk tipu claim kat company kome, atau kome nak guna untuk tujuan tipu audit & tax, lantak kome ler

      #Fakta04 - rakyat boleh tipu untuk tak bayor tax yang tinggi atau tipu company untuk buat claim yang bukan-bukan;

      Cukup ler aku tulis 4 fakta.

      Yang penting aku suka benor SST ni. Kalau zaman GST dulu, susah aku nak kencing gomen. Semua ada trail, semua ada rekod. Nak bagi rasuah kepada customer pun jenuh aku nak mikior saper yang patut tanggung kos GST.

      Terima kasih gomen sebab hapuskan GST, senang sikit aku nak kencing gomen. Asyik gomen jer yang kencing, mana boleh tahan..

      FB Satria Baja Hitam

      Wow! Diam Tun yang sebut Gomen Suka Tipu (GST)

      Delete

    4. Kenapa Najib tak pakai baju oren?

      Pemakaian baju oren bagi tertuduh yang didakwa di bawah Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bergantung kepada sesuatu kes yang dikendalikan pegawai penyiasat, sekiranya membawa kemudaratan.

      Perkara itu dijawab Timbalan Ketua Pesuruhjaya SPRM (Operasi) Datuk Azam Baki pada sesi wawancara di Bernama Radio hari ini.

      Azam menjawab pertanyaan berhubung mengapa bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak yang dituduh baru-baru ini di mahkamah tidak memakai baju oren.

      KOMEN: TIDAK BETUL JIK NAJIB TIDAK DI PERLUKAN PAKAI BAJU OREN SEBAB TIADA KEMUNGKINAN DIA LARI.

      NAJIB MEMBUAT JENAYAH BIASA. PATUT DI PAKAIKAN BAJU OREN SEPERTI PENJENAYAH BIASA.

      JENAYAH TIDAK MENEGENALI PANGKAT. ATAU BEKAS PANGKAT.

      Delete
    5. MuJAHAT


      Kerajaan akan haram perkawinan bawah umur walaupun pun Islam (Allah) benar kata Mujahid



      Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Mujahid Yusof Rawa berkata, meskipun Islam membenarkan perkahwinan bawah umur, namun kerajaan melihat kepada maslahat (keperluan) yang lebih besar.

      Menurut menteri agama, berdasarkan siasah syar'iyyah, kerajaan mahu mengharamkan perkahwinan bawah umur bagi mengelak berlakunya eksploitasi golongan itu.

      "Kalau kita ketatkan (kawalan), ia bersifat sementara sahaja. Isu perkahwinan kanak-kanak ini adalah untuk melindungi kanak-kanak bawah umur.

      "Kita kena ambil satu sikap, biarpun dia (Datuk Mohd Amar Nik Abdullah) kata dalam Islam (Allah) dibenarkan.

      "Perkara itu boleh, tapi kita kena faham maslahat kepentingan awam yang lebih besar terutama pelindungan pada kanak-kanak dan banyak kes perkahwinan bawah umur ini lebih kepada eksploitasi," katanya.

      Beliau berkata demikian pada pemberita di lobi parlimen hari ini.

      Ia sebagai mengulas soalan pemberita berhubung kenyataan Mohd Amar, timbalan menteri besar Kelantan, yang tidak setuju pengharaman perkahwinan kanak-kanak dilaksanakan atas alasan “dari segi agama ia tidak salah”.

      Komentar:

      Mohon saya kongsikan sedikit keindahan agama Islam dengan saudara. Dalam Islam, anak gadis tidak boleh berkahwin kecuali dengan izin wali yang sah (kebiasaan ibu bapa). Tak kira lah anak gadis tersebut dah umur berapa sekali pon.

      Dan apa itu syarat umum menjadi wali dalam perkahwinan? Wali wajib seseorang yang baligh, berakal, merdeka, laki2, islam, adil dan tidak dalam haji/umrah. Sekiranya wali tidak menepati syarat tersebut, perkahwinan dianggap tidak sah. Sekiranya perkahwinan tersebut merugikan anak gadis, adakah wali tersebut boleh dianggap adil?

      Islam telah memberi jawapan isu perkahwinan bawah umur ini 1400 tahun dahulu, sedangkan Malaysia masih mencari penyelesaian pada tahun 2018. Begitulah indahnya ajaran Islam. Tepat dan terpakai sepanjang zaman. - Abdullah Sadzik

      : Pakatan Harapan cuba Mengharamkan yang halal dan peliknya yang haram dihalalkan pula. Rosak pimpinan yang langgar baiah dengan Allah dan lari daripada PAS atas alasan kononnya PAS tak terbuka....

      Delete

  15. Wak Suman penjaja Tempek Bacin tak laku....Tentu masa sekolah dulu, Wak pasti minat mata pelajaran sejarah. Malah ada sejarawan pernah mengatakan...Those who forgets history are condemned to repeat it..again and again.

    Memang ternyata ada kebenarannya kata2 sejarawan tu...Bila kuasa rakyat bangkit, sejarah dunia pernah menyaksikan bagaimana hinanya kematian Muamar Gaddafi di tangan rakyatnya sendiri!!!

    Sejarah ialah guru terbaik manusia dan yang paling penting sejarah jujur dan tak pernah menipu...

    Kini...akibat dari pendakwaan palsu terhadap DSNR dan juga rumah Toh Puan Rahah digeledah dengan rakusnya...Bangsa Melayu Dan Rakyat Malaysia Sudah Beri Isyarat yang terang lagi jelas kepada Tun M dan rejim Haprakan ni !!!!

    Sehingga ke hari ini..... sejarah Malaysia belum pernah lagi menyaksikan penentangan rakyat Malaysia pada pemimpin mereka sendiri...tapi tak bermaksud ia takkan berlaku...

    Tapi jangan lupa, tercatit dalam sejarah bangsa Melayu bangkit menentang pemimpin mereka yang zalim...



    Bumi Kota Tinggi pernah menjadi saksi...



    Bumi Langkawi juga pernah menjadi saksi...


    Kini, bangsa Melayu bersama2 rakyat Malaysia yang lain, dari perlis hingga lah ke Sabah, sudah mula berikan isyarat supaya kegilaan dan kezaliman tak masuk akal macam ini di hentikan segera...period !!!!

    Jangan di ambil ringan isyarat yang di berikan oleh rakyat kerana rakyat Libya pernah menumpahkan darah regim pemimpin mereka yang zalim...

    Kita percaya, semarah2 bangsa Melayu dan rakyat Malaysia, belum lagi terlintas di hati mahu melakukan kebangkitan yang sama...

    Dengan syarat, hentikan segala kegilaan dan kezaliman yang berlaku sekarang ini serta merta...

    Kerana bila rakyat sudah hilang sabar dan bangkit, hanya kuasa Allah s.w.t. saja yang mampu menghentikan kuasa kebangkitan 34 juta rakyat Malaysia...jangan tunggu sehingga nasi sudah menjadi bubur pulak!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tonggeng..tonggeng..

      Tepat amat tepat - bila rakyat bangkit, kuasa rakyat mengatasi segalanya, walau KERAjaaan BN (Binawe Najib) dgn segala jentera kerajaan, duit sogokan, sokongan Sultan Kelantan & Johor tersungkur dalam keadaan hina lagi nesta.

      Taqdir Illahi & Anugerah Illahi memihak kpd PH pimpinan Tun M yg hanya berbekalkan kegigihan & semangat jitu demi bangsa & negara.

      Delete
    2. Othoman gilo tundun pompuan ha'e2 itu yg suko diyo hidu samo lah dgn Budin2 ... Poyi lah mabok!

      Delete

    3. Mahathir kritik Rosmah berlagak macam PM

      Tun Mahathir Mohamad hari ini sekali lagi mengkritik Rosmah Mansor, isteri Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, yang dikaitkan dengan gaya hidup mewah.

      “Saya didatangi oleh ramai kumpulan-kumpulan dan individu yang mengadu terhadap kepimpinan Datuk Seri Najib.

      "Mereka datang berkali-kali dan meminta saya buat sesuatu supaya Najib berhentikan dasar dan pendekatannya.

      “Yang datang bukan sahaja orang Melayu dan ahli Umno tetapi juga orang Cina.

      “Mereka amat tidak senang dengan isteri Najib, dengan cara hidup mewahnya, dengan lagaknya seakan-akan ia perdana menteri,” katanya.

      Menulis dalam blognya hari ini, Mahathir berkata akibat desakan itu bertalu-talu, beliau cuba menegur Najib tetapi tidak berkesan.

      ”Desakan supaya saya membuat sesuatu untuk menyedarkan Najib akan kemerosotan sokongan kepadanya, dan kebencian kepada tindak-tanduknya serta cara hidup mewah isterinya datang bertalu-talu kepada saya.

      “Buatlah sesuatu, kata mereka. Saya jawab saya sudah buat tetapi tidak berkesan,” kata perdana menteri paling lama dalam sejarah Malaysia itu.

      'Keadaan amat serius'

      Bagaimanapun, kata Mahathir, apabila beliau mula mendengar berkaitan dakwaan skandal 1MDB, beliau merasakan keadaan sudah menjadi amat serius.

      “Pada masa itu maklumat tidak banyak. Saya terpaksa buat keputusan untuk hantar kepada Najib surat menyatakan saya tidak sokongnya lagi.

      “Najib hanya mengarah orang berdekatan dengannya supaya saya tarik balik surat saya.

      "Kerana ia tidak dedah penarikan sokongan saya, terpaksalah saya dedah sendiri,” katanya lagi.

      Mahathir membangkitkan dakwaan gaya hidup Rosmah susulan khabar angin beliau membelanjakan RM3 juta hanya untuk hiasan bunga-buangan ketika majlis perkahwinan anaknya.

      “Isunya ialah, orang bercerita. Ia mungkin salah atau betul. Saya tak pasti kalau ia benar, tetapi saya fikir ada yang fakta. Itu jadi masalah,” tulisnya sebelum ini.

      Delete
    4. Seronak jadi presiden parti Islam liberal Amanah rahmatan lilaalamin



      Mat Sabu ini tak boleh jumpa perempuan, mula menggatai. Sebelum ni dengan Zaza. Kata nak saman sampai hari senyap aje 'tutup kotei'. (sesuai dengan isu ceramah Mat Sabu di kedah)

      Dengar cerita "Haji Ikram" sedang buat persiapan nak guling si Mat Sabu ni pada konvesyen mereka tahun depan.

      Nampaknya perang besarlah...


      : Siapa nak ganti Salahuddin atau Husam?....

      Delete
  16. Jgn lupa mlm ni di dataran merdeka bermula jam 11 mlm.
    Operasi mencari individu lelaki yg dikehendaki oleh menteri Uthayakumar akan bermula.
    Ciri-ciri lelaki idaman Uthayakumar ini adalah spt berikut;

    Lelaki yg berumur 60-65 tahun
    Tinggi 4ka 10in hingga 5 ka
    Kepala botak di tengah, perut buncit
    Bersinglet dan berseluar Hawaii
    Pakai Spek mata hitam Rayban selepas jam 11 mlm
    Sesiapa ternampak sila hubungi PA Uthayakumar segera kerana Uthayakumar nak minta lelaki ini iringi dia ke dewan rakyat menggantikan sami Hindu yg telah kembali ke negara asal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Individu tu ada kat blog Tn. Budin ni lah..sapa lagi kalau bukan Wak Suman penjaja Tempek Bacin tu...tersohor di JB dan Singapork. Tak payah susah2 bagi hint tu pun kita semua dah tau.

      Anon 13.43...betul tak tekaan rakyat Msia beb ????

      Keh..keh..keh...Harrrk..tuiii..kokhkikoikhkikok!!!

      Delete
    2. So....

      KAMU BILA ADA KOTEY UNTUK FACE-TO-FACE- dgn saya agar kamu dapat disunatkan kepala kolop kamu tuu....!!!
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??
      Masih kecut takut kerrrr......??

      My challenge to you still stand:

      Keep on runnin'
      Keep on hidin'
      One fine day I gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah... I gonna be the man.

      Hey..hey..
      Everyone is lookin' down on you now
      Don't you feel so bad...??

      Hey..hey..
      Everyone is cursing you now
      And I feel so glad

      Keep on runnin'
      Oh yeah
      Keep on hidin'
      Oh yeah
      Yesss...I'm gonna be the man
      Keep on hidin'
      While you still can....

      Delete

    3. Kritikan Mahathir bukti pentadbiran Najib makin teruk

      KUALA LUMPUR 14 SEPT: Kritikan terbaru Tun Dr Mahathir Mohamad mengenai dana 1 Malaysia Development Berhad (1MDB) membuktikan pentadbiran perdana menteri yang makin lemah dan teruk, kata Pengerusi Biro Kepenggunaan KEADILAN, Yahya Sahri.

      Ia berikutan kritikan mantan perdana menteri itu mengenai 1 MDB yang membelanjakan berbilion ringgit untuk membeli stesen janakuasa dari Genting dan jumlah hutangnya yang kini mencecah RM38 bilion.

      yahya-sahri“Sekarang sudah jelas bahawa pengurusan Najib ini sangat lemah, dan dia terlalu boros. Mahathir nampak cara Najib ini teruk dan menyusahkan kerajaan.

      “Kritikan yang bertubi-tubi ini adalah cara Mahathir supaya Najib melepaskan jawatannnya sebagai Perdana Menteri dengan segera, ini taktik Mahathir kalau dia sudah muak dengan seseorang itu sepertimana dilakukan terhadap Tun Abdullah Ahmad Badawi,” jelasnya.

      Menurut Yahya, kenyataan Mahathir mengenai 1MDB adalah berasas kerana operasi 1MDB mendapat pembiayaan pinjaman yang dijamin oleh Kerajaan Persekutuan.

      “Macam mana Mahathir tak risau, projek 1MDB ini pelaburan yang besar dibuat oleh Najib, yang menambahkan kerisauan Mahathir adalah Jho Low yang uruskan, iaitu kroni paling rapat dengan Najib dan Rosmah dalam projek tersebut,” katanya.

      Katanya, Mahathir sudah banyak kali mengkritik pengurusan kewangan yang lemah oleh Najib, termasuk pembaziran dilakukannya. Dalam masa sama katanya, kritikan lantang Mahathir itu juga bertujuan melonjakkan anaknya, Mukriz dalam Umno.

      “Antara sebabnya adalah Najib tidak melantik anaknya Mukhriz sebagai pimpinan tertinggi dalam Umno.

      “Mahathir memang perangai dia macam itu, selagi ahli keluarganya tidak dapat mentadbir negara, selagi itu dia akan terus menekan Najib atau sesiapa sahaja sehingga hasratnya tercapai,” katanya ketika dihubungi Suara Keadilan.

      Delete
    4. Selagi Pas diberi kuasa Hukuman Sebat Syariah Akan Diteruskan



      1. Pusat Penyelidikan PAS (PPP) meyakini selagi PAS berkuasa di negeri Terengganu dan Kelantan hukuman yang berkaitan dengan Syariah Islam akan terus dipertahankan. Hukuman seumpama itu termasuklah Hukuman Sebat Syariah seperti yang dijatuhkan kepada dua orang wanita yang terlibat dengan jenayah syariah di Terengganu baru-baru ini.

      2. Meskipun ada segelintir pihak di Malaysia termasuklah kabinet kerajaan PH dan SUHAKAM, ataupun pihak antarabangsa seperti Human Right Watch (HRW) menyuarakan bantahan, PPP melihat kerajaan pimpinan PAS di Terengganu dan Kelantan tidak akan sekali-kali mundur. Malah adalah diyakini, perundangan Syariah akan terus diperkasakan di kedua-dua negeri itu.

      3. Berdasarkan pemerhatian PPP, pelaksanaan Hukuman Sebat Syariah baru-baru ini telah mendapat sokongan besar masyarakat Islam di negara ini, termasuklah para agamawan dan ilmuwan. Lebih mengujakan kenyataan Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr Mahathir, yang menempelak hukuman itu, telah dikritik hebat oleh para netizen yang mengikuti FB beliau.

      4. Sehubungan dengan sokongan besar masyarakat Islam terhadap pelaksanaan hukuman yang berkaitan dengan syariah, PPP menggesa Kerajaan Persekutuan yang diterajui oleh PH memberi laluan kepada perbahasan pindaan RUU 355 yang telah diusulkan oleh Presiden PAS sebelum ini. Pindaan itu akan memberi ruang lebih besar kepada negeri Terengganu dan Kelantan memperkasakan hukuman seumpamanya.

      5. PPP ingin mengingatkan para penentang Perundangan Syariah, bahawa dari kalangan umat Islam akan ada golongan yang terus-menerus berusaha mendaulatkan Syariah sehingga hari kiamat. Dalam konteks Malaysia, PAS adalah golongan itu, yang telah memaktubkan matlamat itu dalam Perlembagaan PAS dan sudah ditanam dengan begitu mekar dalam jiwa ahli-ahlinya.

      Dr Mohd Zuhdi Marzuki
      Pengarah PPP

      6 September 2018
      25 Zulhijjah 1439

      Delete
  17. Wak Suman Tempek Bacin....Nak tanya Wak lah...betul ke Sebab Dendam kesumat Tun M dan Rejim Haprakan Nak Hancurkan Umno, Ramai Kontraktor Bumiputera Kena Gulung Tikar ???


    Wak tau tak...Ratusan kontraktor Bumiputera berisiko gulung tikar berikutan penangguhan projek serta pemberhentian dana oleh kerajaan sebelum dan selepas PRU14...

    Penangguhan dana termasuk membabitkan tuntutan sebanyak RM8 juta bagi dua projek yang sudah siap tetapi belum di bayar oleh kerajaan...


    Presiden Persatuan Kontraktor Bumiputera Kelas F Malaysia (PERKOBF Malaysia), Tukiman Radion, mendakwa selepas PRU14 pembekuan dana menyebabkan kontraktor hilang sumber pencarian selain tuntutan belum di bayar bagi projek yang siap sebelum pilihan raya...

    Beliau mendakwa jika isu itu tidak di tangani dikhuatiri sehingga 400 kontraktor kelas F Bumiputera akan terjejas dan menghadapi risiko gulung tikar...

    Tukiman mendakwa dua tuntutan projek yang siap sebelum PRU14 itu membabitkan Unit Penyelarasan Pelaksanaan (ICU) Jabatan Perdana Menteri dan Syarikat Perumahan Negara Berhad (SPNB) bagi projek di bawah Kementerian Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan ketika itu...

    Ada pihak dakwa peruntukan di seleweng namun katanya projek berkenaan dilaksanakan pada Februari lalu dan sudah siap sepenuhnya dua bulan selepas itu...

    Proses pembayaran tuntutan selalunya dibuat apabila projek selesai dalam tempoh 14 hari selepas invois di kemukakan...

    "Kerajaan sudah memperuntukkan dana bagi projek ICU dan SPNB sebelum penganugerahan dan pelaksanaan kerja" katanya lagi...

    Dalam erti kata lain, wang sudah ada barulah kerja2 di mulakan...

    Nasib kontraktor semakin malang selepas PRU14 kerana bajet yang diluluskan kerajaan terdahulu telah ditarik balik menyebabkan kontraktor hilang mata pencarian... malah saya sendiri tidak bekerja ketika ini" katanya memetik laporan BH...

    Bukan nak pulangkan paku buah keras tapi kita dah penat ingatkan Pakatan Harapan sebenarnya tak ada agenda khas untuk bangunkan ekonomi negara apa lagi golongan bumiputera...

    Matlamat utama PH dan Tun M hanyalah untuk membalas dendam dan ingin melihat kehancuran pada Umno dan Barisan Nasional...

    Kebaikan jangka masa pendek dan jangka
    masa panjang kepada rakyat dan negara sesuatu projek di ketepikan demi mengutamakan dendam mereka...

    Akibatnya selepas hampir suku tahun berkuasa, rakyat makin terhimpit, hubungan luar negara antarabangsa yang sebelum ini sangat baik kini menjadi tegang...

    Malahan hubungan dua hala antarabangsa Malaysia yang sebelum ini sangat mesra perniagaan akhirnya menjadi tegang...

    Hingga ke hari ini dan saat ini, pucuk pimpinan kerajaan PH hanya memikirkan cara untuk mengukuhkan kuasa dengan pelbagai ancaman dan tekanan...

    Mungkin bagi mereka, rakyat masih sayang dan percayakan mereka maka selama2nyalah rakyat akan terus sayang dan percayakan mereka biar pun sekarang mereka beraja di mata dan bersultan di hati...




    Wak Suman..sudah tentu lah Wak dan cai2 PH adalah rakyat Msia yang paling seronok hidup dalam Malaysia Baru ni...betul tak Wak..jangan malu2 nak ngaku..orang kampong semua udah tau lah !!!

    ReplyDelete
    Replies

    1. Dituduh rasuah RM2.6b, Najib berdepan penjara 20 tahun

      Bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak berdepan hukuman penjara selama 20 tahun selepas dihadapkan dengan empat tuduhan rasuah berkaitan wang 1Malaysia Development Berhad (1MDB) sebanyak RM2.6 bilion dan 21 tuduhan menggubah wang haram hari ini.

      Empat pertuduhan tersebut dibuat di bawah Seksyen 23 (1) dan 24 (1) Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) 2009.

      Najib, 65 mengaku tidak bersalah atas 21 pertuduhan mengikut Seksyen 4 (1) (a) – Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram dan Pencegahan Pembiayaan Keganasan 2001 (AMLATFA).

      Semua tuduhan dibacakan secara berasingan di hadapan Hakim Azura Alwi.

      Pendakwaan diketuai bekas Hakim Mahkamah Persekutuan Datuk Seri Gopal Sri Ram sementara peguam Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah mengetuai barisan pembelaan.

      Mengikut pertuduhan pertama Najib sebagai Perdana Menteri Malaysia, Menteri Kewangan dan Pengerusi Lembaga Penasihat 1MDB didakwa telah menggunakan kedudukannya untuk mendapatkan suapan berjumlah RM60,629,839.43 dengan mengambil empat tindakan pada 24 Feb 2011 dan 14 Jun 2011, di AmIslamic Bank Berhad, Cawangan Jalan Raja Chulan, Kuala Lumpur.

      Delete
    2. Isu Sebatan Syariah : DPPM bantah Tekanan Antarabangsa



      Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) mengambil serius kritikan yang dibuat oleh Timbalan Pengarah Human Rights Watch (Asia), Phil Robertson sepertimana yang dilaporkan oleh Malay Mail bertajuk, "Ensure Terengganu caning is the last, human rights watchdog urges Putrajaya" pada tarikh 4 September 2018. Robertson juga menyifatkan hukuman sebatan tersebut satu penderaan, pencabulan hak asasi manusia dan memburukkan imej Malaysia.

      DPPM mengecam kritikan tidak berasas tersebut dan menjemput beliau untuk berdialog dengan pihak berautoriti bagi mendapatkan gambaran secara keseluruham berhubung kedudukan Islam dan perundangan Syariah di Malaysia, termasuk Enakmen Undang-Undang Jenayah Syariah yang telah termaktub di negeri-negeri. Beliau juga tidak wajar memberikan tekanan politik kepada Kerajaan Persekutuan kerana tindakan tersebut telah mencabar kedaulatan undang-undang di negara ini.

      Selain beliau, Malay Mail turut melaporkan komentar daripada seorang aktor AS, Dirk Blocker yang menggesa supaya memboikot produk-produk buatan Malaysia sehingga pihak kerajaan berhenti mendera rakyat. Mereka perlu sedar hubungan seks songsang dan LGBT umumnya tidak diterima dalam undang-undang dan hukum adat di Malaysia. Sesiapa yang disabitkan bersalah boleh dihukum dengan hukuman ta'zir sepertimana yang telah diperuntukkan oleh lunas undang-undang.

      DPPM merayu rakyat Malaysia supaya memberikan sokongan kepada pelaksanaan undang-undang Syariah dan menggesa pihak autoriti tampil memberikan penjelasan secara meluas kepada masyarakat. Ramai lagi yang masih tidak berpuas hati dengan pelaksanaan hukuman ini termasuk pemimpin parti politik tertinggi kerajaan walhal peruntukan ini sudah bertahun diperuntukkam dalam enakmen setiap negeri.

      Sekian.

      "Sejahtera Bersama Islam"
      "Mara Menuju Cita"

      YB USTAZ MUHAMMAD KHALIL ABDUL HADI
      Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia
      ADUN Batu Burok
      Terengganu

      Delete
  18. Wak Suman the Tempek Bacin seller...jom kita luangkan masa untuk membaca apa tulisan OSTB berkaitan ulasan DSAI berkaitan perlakuan liwat di negara Msia ni.

    Wak tentu ingat apa kata DSAI tentang undang2 anti liwat tu...Malaysia anti sodomy law unjust, anarchic, yang disiarkan oleh Malaysiakini !!

    Ini ulasan OSTB....

    Hello Brader-Brader ABIM, Pak Syeikh Kata Boleh Main B_ntot, Tapi Secara Senyap, Not In Public Lah. Ingat Baik-Baik Ya. Not In Public OK? RUU355 Kena Amend Lah.

    M'sian anti-sodomy law anarchic, unjust: Anwar

    Anwar believes anti-sodomy law archaic, unjust
    as seen in two charges that landed him behind bars

    interview with Al-Jazeera
    told host Mehdi Hasan law was legacy of British colonialists
    archaic, British colonial law, introduced in India
    must be amended to ensure there is justice

    (My comments : So the RUU355 also must be amended kah? What about the Hudud law? Also must be amended? But itu bukan tuhan punya law kah? Boleh amend kah tuhan punya law?)

    against controversial religious laws in some states
    recent public caning of two women in Terengganu, over lesbianism
    I condemned caning of lesbians by Islamic party

    clearly unjust
    they use syariah as basis
    we cannot defend such action

    also criticised Pas’ religious laws

    their interpretation and we reject that
    not even hudud, this is their interpretation

    relook obscure interpretation of syariah
    we cannot endorse


    My comments : Tun Dr Mahathir pula kata apa? Here is the news :

    Malaysia does not accept LGBT and same-sex marriages
    country does not subscribe to Western values, says Dr Mahathir

    govt respected recommendations by Suhakam - it would not accept everything

    we agree with suggestions made by Suhakam

    we must remind them our value system not same as West

    "Our concept of family remains the same.

    couple with children or adopted children considered family
    two men or two women not considered family," said Dr Mahathir

    Fuuuh...dah terang2 kita nampak perbezaan pendapat dan berkemungkinan besar akan membawa kepada perpecahan dalam PH. Satu menyokong dan satu menentang...Wak dah tentu menyokong Brader Nuar kan ????

    ReplyDelete
    Replies
    1. LGBT tuu adalah ksmu, suwar. Tiap2 hari menonggeng bontot menyundal jalang kat blog ini kan kamu.....???

      Lagipun LGBT stand for..
      Lu Geng Babi Tonggeng - tak gitu.....??

      Delete
    2. Othoman gilo tundun pompuan ha'e2 itu yg suko diyo hidu samo lah dgn Budin2 ... Poyi lah mabok!

      Delete

    3. Peguam Fitnah II dituduh terima wang haram
      Peguam yang diupah bekas perdana menteri untuk memenjarakan Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam Fitnah II hari ini dituduh menerima wang haram daripada Datuk Seri Najib Razak.

      Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah didakwa di Mahkamah Sesyen di Kuala Lumpur atas tuduhan menerima wang hasil daripada aktiviti haram berjumlah RM9.5 juta daripada Najib dan dua pertuduhan membuat penyata yang tidak betul di bawah Akta Cukai Pendapatan 1967.

      Muhammad Shafee, 66, bagaimanapun mengaku tidak bersalah atas dua pertuduhan menerima wang hasil daripada aktiviti haram dan dua pertuduhan membuat penyata yang tidak betul tanpa menyatakan jumlah RM9.5 juta dalam penyata cukainya yang bertentangan dengan Akta Cukai Pendapatan 1967.

      Pertuduhan terhadapnya dibacakan di hadapan Hakim Azura Alwi.

      Bagi pertuduhan pertama dan kedua, Muhammad Shafee didakwa telah melibatkan diri dengan pengubahan wang haram iaitu dengan menerima hasil daripada aktiviti haram, masing-masing berjumlah RM4.3 juta dan RM5.2 juta melalui dua keping cek AmIslamic Bank Berhad milik Mohd Najib Hj Abd Razak yang telah dimasukkan ke dalam dua akaun CIMB Bank Berhad milik tertuduh.

      Muhammad Shafee dituduh melakukan kedua-dua kesalahan itu di CIMB Bank Berhad, J2 & K1, Taman Tunku, Bukit Tunku dekat sini pada 13 Sept, 2013 dan 17 Feb, 2014.

      Kedua-dua pertuduhan dikemukakan mengikut Seksyen 4(1)(a) Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram dan Pencegahan Pembiayaan Keganasan 2001 (AMLATFA) yang memperuntukkan hukuman denda maksimum RM5 juta dan penjara tidak melebihi lima tahun atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan.

      Mengikut dua pertuduhan berkaitan Akta Cukai, Shafee didakwa melibatkan diri secara langsung dalam transaksi yang melibatkan hasil daripada akitiviti haram iaitu dengan membuat suatu penyata yang tidak betul yang bertentangan dengan Perenggan 113(1)(a) Akta Cukai Pendapatan 1967 bagi Tahun Kewangan berakhir pada 31 Dis, 2013.

      Bagi pertuduhan itu dia didakwa meninggalkan pendapatan yang telah diterima pada 13 Sept, 2013 berjumlah RM4.3 juta dan pendapatan yang diterima pada 17 Feb, 2014 berjumlah RM5.2 juta melalui dua keping cek AmIslamic Bank Berhad milik Mohd Najib Hj Abd Razak yang dimasukkan ke dalam dua akaun CIMB Bank Berhad milik tertuduh, yang mana tertuduh dikehendaki oleh Akta Cukai Pendapatan 1967 untuk membuat penyata bagi pihak tertuduh.

      Muhammad Shafee didakwa melakukan kedua-dua kesalahan itu di Lembaga Hasil Dalam Negeri, Cawangan Duta, Kompleks Pejabat Kerajaan Jalan Tuanku Abdul Halim, di sini pada 3 Mac, 2015, dan 29 Jun, 2015.

      Pertuduhan dikemukakan mengikut Seksyen 4(1)(a) Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram, Pencegahan Pembiayaan Keganasan dan Hasil Daripada Aktiviti Haram 2001 (AMLATFAPUA) yang memperuntukkan hukuman penjara tidak melebihi 15 tahun dan boleh didenda tidak kurang daripada lima kali ganda jumlah atau nilai daripada aktiviti haram atau peralatan kesalahan itu pada masa kesalahan dilakukan atau RM5 juta, yang mana lebih tinggi, jika sabit kesalahan.

      Bekas Hakim Mahkamah Persekutuan dan peguam kanan Datuk Seri Gopal Sri Ram mengetuai pasukan pendakwaan yang dibantu oleh Timbalan Pendakwa Raya Kamal Baharin Omar, Ahmad Akram Gharib, dan Afzainizam Abdul Aziz.

      Muhammad Shafee diwakili peguam Harvinder Singh, Chetan Jethwani, Datuk Hasnal Rezua Merican, Sarah Abishegan, Rahmat Hazlan dan Muhammad Farhan Muhammad Shafee.

      Delete
    4. Cabar Najib Hidup RM1500 sebulan, Atuknya si Mahathir tu mampu ke hidup RM1050 sebulan?



      Ketua Pemuda PPBM, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman mencabar Datuk Seri Najib Razak cuba hidup dengan gaji RM1,500 sebulan bagi membuktikan kos sara hidup di Malaysia terendah di kalangan negara Asean.

      Beliau yang dipetik Sinar Harian berkata, perdana menteri hanya perlu melalui cara hidup itu selama sebulan untuk menilai sendiri bebanan ditanggung rakyat.

      “Cuba beliau hidup dengan gaji RM1,500 seperti kebanyakan rakyat Malaysia. Cuba berbelanja dengan gaji sebanyak itu…boleh hidup tak, senang tak?” soalnya yang memilih jumlah itu kerana mendakwa ia adalah purata gaji kebanyakan rakyat Malaysia.

      Habis Mahathir putus gaji minimum RM1050. Tak nak cabar ke Mahathir hidup dengan gaji RM1050 sebulan?

      Makin hari makin nampak celaru menteri kerajaan PH.
      Lagi celaru mereka pertahankan tindakan dengan menipu rakyat.

      Delete
  19. Wak Suman Tempek Bacin..konpom lah Wak dah baca berita yang mengatakan DSAI ni rasa terkilan kerana sepatutnya dia lah yang jadi PM ke 7,dan bukannya Madey !!!!


    SINGAPURA – Bakal presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim mengaku ada timbul perasaan bahawa beliaulah yang sepatutnya mengangkat sumpah jawatan selaku perdana menteri pasca pilihan raya umum ke-14 (PRU14) pada Mei lalu.

    Dalam satu sesi dialog bersama penuntut dari pelbagai kolej di Singapura bertempat di Singapore Management University (SMU) pada Khamis, Anwar ditanya seorang pelajar, apa yang berlegar di fikirannya ketika menonton upacara Tun Dr Mahathir Mohamad dilantik sebagai perdana menteri.

    “Anda mahu saya jujur atau bercakap secara politik? Secara politik sudah tentu saya gembira, semua orang sangat gembira. Tengok, Mahathir angkat sumpah, era baru untuk Malaysia.
    “Saya rasa saya sepatutnya berada di situ. Betul, saya ada rasa begitu. Saya tak berbohong kepada anda, saya ada rasa begitu – sepatutnya saya, bukan kamu (Dr Mahathir),” kata Anwar disahut ketawa daripada para hadirin, lapor Channel News Asia.

    Tun Dr Mahathir Mohamad mengangkat sumpah jawatan sebagai perdana menteri Malaysia ke-7 pada 10 Mei lalu. Anwar, yang pada ketika itu sedang menjalani hukuman penjara, menonton upacara pelantikan itu dari wad hospital selepas menjalani pembedahan.

    Dialog yang berlangsung hampir dua jam itu memberi peluang kepada pelajar negara itu untuk bertanyakan soalan tentang politik semasa Malaysia. – Awani

    ReplyDelete
    Replies
    1. Why you son of a bitch, still spinning gasing, eh.....???

      Datuk Seri Anwar Ibrahim has already ckarified he was just joking when he spoke about watching Tun Dr Mahathir Mohamad being sworn in as Prime Minister on May 10 and feeling that it should have been him instead.

      Channel News Asia reported the PKR president-elect as saying this during a lecture in Singapore on Thursday (Sept 20) - FULLSTOP....!!

      Delete
    2. Othoman gilo tundun pompuan ha'e2 itu yg suko diyo hidu samo lah dgn Budin2 ... Poyi lah mabok!

      Delete

    3. Polis dedah Najib terima RM2.9 bilion

      Selepas peguamnya didakwa menerima RM9.5 juta wang haram, petang tadi giliran Datuk Seri Najib Razak pula berhadapan pendedahan mengejutkan daripada pihak polis.

      Dalam sidang media petang ini, polis mendedahkan bahawa AS$972 juta (RM2.973 bilion) dipindahkan ke akaun bank AmIslamic milik bekas perdana menteri itu.

      Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Noor Rashid Ibrahim berkata ia disalurkan melalui tiga fasa membabitkan firma Good Star, Aabar dan Tanore melibatkan 132 transaksi.

      Rashid berkata polis merekodkan keterangan daripada 64 orang, termasuk Najib dan anak perempuannya Nooryana Najwa.

      Beliau juga berkata lebih ramai individu akan dipanggil bagi membantu siasatan.

      Angka RM2.973 bilion dikira berdasarkan kadar pertukaran wang ketika pelbagai transaksi berlaku.

      Bagaimanapun, AS$972 juta jika berdasarkan kadar pertukaran hari ini adalah berjumlah RM3.985 bilion.

      Bercakap dengan pemberita kemudian, Rashid berkata polis juga telah mengenalpasti 50 individu yang menerima wang daripada transaksi itu.

      Delete
    4. Sebat, Pendirian Kerajaan PH Songsang Dan Sumbang



      1. Kenyataan YAB Perdana Menteri berkaitan pelaksanaan hukuman sebat ke atas dua pesalah yang cuba melakukan musahaqah menunjukkan pendirian songsang dan sumbang Kerajaan Pakatan Harapan dalam isu ini.

      2. Kerajaan Persekutuan tidak sepatutnya mempertikaikan keputusan Mahkamah Tinggi Syariah Terengganu kerana undang-undang Islam adalah di bawah Senarai Negeri dalam Jadual Kesembilan Perlembagaan Persekutuan. Mahkamah telah membuat keputusan ini berdasarkan Seksyen 30 Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Takzir) (Terengganu) 2001 yang dibaca bersama Seksyen 59 (1) enakmen yang sama.

      3. Hakim dalam menentukan kadar hukuman bukan sahaja menilai keadaan pesalah sebaliknya turut mengambil kira implikasi kesalahan yang dilakukan itu terhadap kepentingan awam melibatkan agama dan masyarakat. Tambah pula, menurut perspektif Islam malah juga dari sudut nilai moral dan naluri kemanusiaan, kesalahan musahaqah ini adalah perlakuan songsang yang sangat mencemar maruah dan kehormatan masyarakat dan sangat berat sehingga boleh mengundang kemurkaan Allah s.w.t.

      4. Justeru, sama ada ia merupakan kesalahan kali pertama atau kali ke-berapa pun, adalah munasabah hukuman pengajaran seperti sebat syarie dijatuhkan sebagaimana peruntukan undang-undang itu bagi memberi amaran dan mesej nasihat bukan hanya kepada pesalah tetapi juga kepada masyarakat agar tidak melakukannya.

      5. Mengatakan bahawa hukuman yang dijatuhkan itu telah mempamerkan Islam bengis hanya memperlihatkan betapa tidak cermat dan jahilnya YAB Perdana Menteri dan ahli-ahli kabinet Kerajaan terhadap kaedah hukuman sebat syarie yang sebenar - sangat ringan dan tidak mencederakan kulit langsung.

      6. Sangat malang, saya mengandaikan tiada dalam kalangan ahli kabinet termasuk yang berpendidikan agama memberikan pencerahan tentang kaedah hukuman sebat syarie ini kepada kabinet. Sebat syarie jauh lebih ringan berbanding kaedah sebat dalam undang-undang sivil yang menyakitkan dan mencederakan. Sebaiknya kabinet mempertikaikan hukuman sebat sivil berbanding mempertikaikan hukuman sebat syarie.

      7. Ia bukannya mempamerkan wajah bengis Islam sebagaimana dakwaan songsang kabinet malah sebenarnya memaparkan wajah ihsan dan rahmatnya pelaksanaan sebat syarie. Sebaliknya sebat sivillah yang telah memaparkan wajah bengis undang-undang negara yang telah diterima pakai dan diamalkan sejak dahulu hingga sekarang. Itulah yang sepatutnya lebih utama dipertikaikan oleh kabinet.

      8. Adapun imej buruk yang kononnya dipaparkan oleh sebat syarie ini sebagaimana dakwaan kabinet, suka saya tegaskan bahawa imej buruk itu terpapar apabila perlakuan songsang disokong dan dibela oleh pemimpin bergelar Muslim. Sebaliknya, menghukum sebagai pengajaran terhadap perlakuan sumbang ia adalah lambang betapa Islam adalah agama yang terhormat dan mengangkat nilai kehormatan diri masyarakat daripada terjebak dalam perlakuan songsang dan sumbang.

      9. Islam dicemuh bukan kerana hukuman sebat syarie itu, tetapi kerana ada dalam kalangan pemimpin Kerajaan yang beragama Islam lemah jiwa dan imannya serta tidak bersifat "izzah" dan tegas terhadap kemungkaran menyebabkan orang yang jahil dan pihak yang memusuhi Islam bertambah selesa untuk terus memberikan persepsi buruk terhadap Islam.

      10. Saya mengira kabinet pimpinan PH telah memberi mesej yang salah tentang sikap dan pendirian mereka terhadap amalan songsang. Saya berharap agar YAB Perdana Menteri dan Kerajaan Pakatan Harapan dapat memperbetulkan semula pendirian yang songsang dan sumbang ini.

      Sekian.

      ”Sejahtera Bersama Islam”

      Delete
  20. GN, saya hanya bergurau je,
    Tapi ada yg terasa

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Just Fancy That....!!

      All our PMs are conferred with "TUN":title.
      1. TUNku Abdul Rahman
      2. TUN Abdul Razak
      3. TUN Hussein
      4. TUN Mahathir
      5. TUN Abdullah
      6. TUN What...?? (TUNdun Rosmah wife of Najib).

      The only pm not conferred with TUN title. Alih2 dapat TUNdun pulak, malunyer - padan muka...!!
      -----------------------------------------------------------

      Kesiannyer kesudahan nasib malang najib.
      Bak nyanyian Mat Sentul...

      Ikan ku panggang
      Dah tinggal tulang
      Ayam di reban
      Disambar helang.

      Oh malang
      Oh malang
      Nasib malang
      Sukar dihalang

      Delete
    3. Naik gaji RM50 penuh troli



      Kerajaan mengumumkan kadar gaji minimum seragam bagi seluruh negara termasuk Sabah dan Sarawak ditetapkan sebanyak RM1,050 sebulan atau RM5.05 sejam berkuat kuasa 1 Januari depan.

      Pejabat Perdana Menteri dalam satu kenyataan hari ini berkata, sebelum ini, Perintah Gaji Minimum 2016 memperuntukkan kadar gaji minimum sebanyak RM1,000 sebulan bagi Semenanjung dan RM920 sebulan bagi Sabah, Sarawak dan Wilayah Persekutuan Labuan.

      Menurutnya, seperti diperuntukkan Seksyen 25, Akta Majlis Perundingan Gaji Negara 2011 (Akta732), Majlis Perundingan Gaji Negara (MPGN) selesai membuat kajian semula terhadap Perintah Gaji Minimum 2016 dan syor-syor MPGN juga sudah dibincangkan oleh Kabinet hari ini.

      Katanya, selepas menimbang syor MPGN daripada pelbagai sudut, kerajaan buat pertama kali bersetuju untuk melaksanakan kadar gaji minimum yang seragam bagi seluruh negara.


      : 22 tahun pegawai kerajaan merana zaman atuk ini. Kini pegawai kerajaan nak tambah lagi merana kerana kebodohan pimpinan PH terikut dengan atuk ini....

      Delete
  21. Othoman gilo tundun pompuan ha'e2 itu yg suko diyo hidu samo lah dgn Budin2 ... Poyi lah mabok!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Just Fancy That....!!

      All our PMs are conferred with "TUN":title.
      1. TUNku Abdul Rahman
      2. TUN Abdul Razak
      3. TUN Hussein
      4. TUN Mahathir
      5. TUN Abdullah
      6. TUN What...?? (TUNdun Rosmah wife of Najib).

      The only pm not conferred with TUN title. Alih2 dapat TUNdun pulak, malunyer - padan muka...!!
      -----------------------------------------------------------

      Kesuannyer kesudahan nasib malang najib.
      Bak nyanyian Mat Sentul...

      Ikan ku panggang
      Dah tinggal tulang
      Ayam di reban
      Disambar helang.

      Oh malang
      Oh malang
      Nasib malang
      Sukar dihalang

      Delete
    2. Sivarasa Rasiah pula kritik pelantikan Maszlee



      SHAH ALAM: Timbalan Menteri Pembangunan Luar Bandar, Sivarasa Rasiah menggesa keputusan melantik Menteri Pendidikan Dr Maszlee Malik sebagai presiden Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIA) dikaji semula.

      Sivarasa berkata, langkah itu perlu dilakukan supaya ia selaras dengan semangat membebaskan instiusi pendidikan termasuk UIA daripada pengaruh politik dan memberikan kuasa autonomi kepada universiti untuk mentadbir.

      “Saya juga terkejut dengar pengumuman itu dan saya rasa adalah wajar keputusan melantik Maszlee dikaji semula supaya ia selaras dengan semangat yang disebut dalam manifesto kita,” katanya kepada pemberita selepas majlis ceramah Pakatan Harapan (PH) di Glenmarie, Shah Alam, malam tadi.

      Pada 7 Jun lalu, Maszlee memberi jaminan kepada pentadbiran universiti bahawa institusi itu tidak akan disalah gunakan oleh sesiapa, termasuk dirinya demi kepentingan politik.

      “Ini adalah era baru, saya akan memastikan kerajaan PH tidak akan salah gunakan universiti untuk kepentingan politik, ia termasuk saya,” katanya.

      Sivarasa berkata, tidak dinafikan kesilapan dalam kalangan pemimpin boleh berlaku, termasuk Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad sewaktu mengumumkan perlantikan dirinya sebagai menteri pendidikan sebelum ini.

      “Walaupun kita kadang-kadang buat silap, tetapi ia boleh dibetulkan, macam perdana menteri sendiri sebagai contoh, sebelum ini dia umumkan akan ambil portfolio perdana menteri bersama menteri pendidikan.

      “Tetapi apabila beberapa orang sudah tunjukkan kepada beliau (Dr Mahathir) bahawa itu bercanggah dengan manifesto, maka perdana menteri buat keputusan untuk berundur,” katanya.




      Terdahulu, Adun Bukit Tunku, Lim Yi Wei turut menggesa Maszlee melepaskan jawatannya sebagai presiden UIAM yang baru.

      Yi Wei yang juga pengerusi Pemuda DAP Petaling Jaya Utara berkata, sebagai ahli politik yang mempunyai kedudukan tertinggi dalam Kementerian Pendidikan, memegang jawatan tertinggi di sebuah universiti jelas akan mewujudkan konflik kepentingan.

      UIA dalam kenyataannya bagaimanapun mempertahankan lantikan Maszlee sebagai presiden baru mereka, mengatakan pelantikan itu dipersetujui oleh ketua perlembagaannya, Sultan Pahang, Sultan Ahmad Shah.

      Bukan itu sahaja, UIA juga menambah pelantikan Maszlee juga disokong oleh Rektor universiti berkenaan, Tan Sri Dzulkifli Abdul Razak.

      Maszlee dilantik menggantikan Tan Sri Rais Yatim sebagai presiden ke-8 UIA. Kerusi itu kosong sejak tempoh perkhidmatan 5 tahun Rais tamat pada Jun lalu.


      : PH dah mula tunjuk angkuh tidak menerima teguran....

      Delete
  22. Jgn lupa pencarian kita malam ni di dataran merdeka jam 11 mlm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iyer ker, ada saksi - hanya orang terencat akal, lahir tak cukup bulan jer buat kerja cakap sorang2, tak gitu......???

      Delete
    2. Wak Suman Tempek Bacin..agak2 Wak lah..Tun boleh menerima apa yang diperkatakan oleh DSAI di Spore tu dengan berlapang dada keer..atau pun pasti dia akan rasa bengang dengan gurauan DSAI macam tu???

      Wak Suman sebagai pencacai Tun nombor wahid kat negara ni..tentu tau apa bakal berlaku kalau Tun dah bengang..pasti akan ada tindak balas yang mengerikan darinya...

      DSAI ni ternyata bijak...dia buat statement gurauan tu kat negara jiran kita, tapi kenapa dia tak mahu bergurau macam ni kat Msia pulak eeerk???

      Dah dengar macam ni..tentu lah Tun naik angin. Baik2 dia tak jadi nak sabotaj DSAI kat PRK PD, sekarang dah tentu akan diarahkan konco2nya mengaktifkan agenda untuk memastikan DSAI kecundang di situ.

      Nak buat benda2 macam tu tak jadi masalah bagi Tun..dia kan PM, semua agensi2 kerajaan berada di bawah kuasanya, petik aje jari..semuanya pasti beres lah Wak!!!!

      Apa tah lagi, pengerusi SPR yang baru dilantik, Art Harun tu adalah orang yang kuat membela dia masa dikecam teruk oleh kerajaan lama. Takkan lah dia tak membalas jasa Tun pulak..tak patut lah kan ....setuju tak Wak Suman Oooooi???

      Delete
    3. Saya masih mahu berbaik sangka terhadap DSAI. Ketentuannya terserah kpd Sang Maha Kuasa yg Maha Mengetahui apa yang tersurat & tersirat.

      Namun berita gejolak e-voting PKR di seluruh tanah air ptg ini memberi petanda awal nawaitu tidak baik terhadap Negarawan Tun M tidak mendapat restu Illahi - seperti apa yg menimpa UMNO hingga diterajang keluar dari Putrajaya.

      Delete

    4. Keanehan 'memeluk biawak hidup'

      Saya agak hairan perkembangan yang berlaku sejak beberapa minggu kebelakangan ini apabila ada dua kumpulan dalam kalangan ahli parti politik mengambil pendekatan jauh berbeza tentang Umno.

      Pihak pertama bertindak menjauhkan dan meninggalkan Umno - yang merupakan tindakan yang bijak serta tepat.

      Mereka ialah Datuk Seri Mustapa Mohamed, seorang tokoh politik yang dihormati ramai walaupun semasa masih dalam Umno.

      Seorang lagi yang mengambil tindakan sama seperti Mustapa ialah Datuk Seri Anifah Aman dari Sabah.

      Walaupun sedikit terlambat tetapi tindakan tersebut sememangnya bijak dan tepat kerana Umno terlalu banyak terpalit dengan skandal dan rasuah yang semakin terdedah dari sehari ke sehari.

      Misalnya skandal 1MDB dan 'kehilangan' wang cukai barangan dan perkhidmatan (GST).

      Siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan polis pula menghuraikan lebih banyak salah laku Datuk Seri Najib Razak dan pihak yang ada kaitan dengan Umno.

      Tindakan pihak berkuasa Indonesia, Singapura, AS dan negara lain di Barat menambah lagi bukti kebobrokan Umno.

      Justeru langkah Mustapa, Anifah dan beberapa pemimpin lain - sama ada sudah atau bakal - meninggalkan Umno adalah langkah yang tidak pelik.

      Tetapi di sebalik itu ada langkah yang amat menghairankan, iaitu langkah PAS menjemput presiden dan pemimpin kanan Umno ke muktamar mereka baru-baru ini.

      Kalau dulu PAS pernah mengunakan istilah "mendukung biawak hidup" kepada sesiapa saja yang mendampingi UMNO, hari ini siapakah yang sebenarnya mendukung dan memeluk biawak hidup itu?

      Biawak tersebut hari ini sebenarnya dalam keadaan yang amat buruk dan parah keadaannya.

      Bukankah selepas setiap pilihan raya sepatutnya pihak yang tidak berjaya - termasuk PAS - perlu menghormati pilihan majoriti rakyat yang mengundi kerajaan baru?

      Bukankah parti itulah yang dipecat rakyat selepas memerintah lebih 60 tahun dan mereka juga pernah ditentang PAS juga?

      Dengan mendakap serta mendukung Umno ia menunjukan PAS tidak mengambil berat isu rasuah dan kezaliman yang diamalkan oleh parti berkenaan.

      Tidak cukupkah lagi pendedahan oleh polis, SPRM dan pihak berkuasa beberapa negara asing yang bertindak ke atas skandal berkaitan Najib?

      Memanglah PAS menyatakan mereka perlu berkerjasama dengan Umno demi menjaga agama dan bangsa. Tetapi bukankah Umno itulah yang telah menggadai sebahagian besar ekonomi Malaysia dan Melayu kepada China melalui pelbagai projek seperti landasan kereta api, pelabuhan, hartanah dan sebagainya?

      Itu semua adalah penjajahan ekonomi moden hari ini.

      Apakah hasrat pimpinan PAS sebenarnya?

      Masalah ekonomi dalam negara dan politik sebenarnya lebih besar berbanding isu-isu perkauman yang dikipas PAS dan Umno agar terus berbara.

      Perlu diingat, ketika rakyat mendesak supaya Najib berundur, PAS pernah meminta agar beliau yang ketika itu masih menjadi perdana menteri diberi peluang menghabiskan penggalnya.

      Sekarang orang yang mahu diberi peluang oleh PAS itulah sedang berdepan dengan lebih 20 tuduhan jenayah di mahkamah.

      Umno yang didampingi rapat PAS sekarang itulah yang meninggalkan hanya 12 peratus tanah rizab Melayu selepas 60 tahun memerintah, selain merosakkan kewangan Felda, MARA dan Tabung Haji.

      Sangat menghairankan untuk melihat bagaimana PAS menjadi begitu tertarik kepada Umno.

      Sebenarnya itulah persoalan yang membentuk tanda tanya begitu besar dan sedang menghantui pemikiran pengikut serta ahli PAS hari ini.

      Delete
    5. Rotan: Fokus sebat atau LGBT? - Pas
      SITI NURSYAHIDAH ABU BAKAR 6 SEPTEMBER 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore179
      Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man
      Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      SHAH ALAM - Pas kesal terhadap kenyataan Kabinet berhubung kes rotan yang dijalankan oleh mahkamah tinggi syariah di Terengganu.

      Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, kenyataan Kabinet jelas mempertikaikan bidang kuasa mahkamah syariah negeri yang berada di luar bidang kuasa kerajaan Pusat.


      "Pas menyeru kerajaan PH memberikan kesempatan kepada negeri-negeri melaksanakan hukum syarak yang berada di bawah bidang kuasa negeri, bukan mempertikaikannya.



      "Apa yang dikesalkan ialah yang disensasikan dan difokuskan ialah hukuman sebat itu dan bukannya kebimbangan terhadap perbuatan LGBT yang semakin berleluasa, meskipun ia suatu kesalahan jenayah," katanya dalam kenyataan hari ini.

      Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini menyatakan hukuman sebat yang dijatuhkan oleh Mahkamah Tinggi Syariah Terengganu terhadap pasangan kekasih lesbian (musahaqah) tidak mencerminkan keadilan dan timbang rasa oleh Islam.

      Dr Mahathir berkata, umum mengetahui ia adalah kesalahan pertama pasangan tersebut dan mereka sepatutnya diberikan nasihat serta tidak terus dijatuhkan hukuman sebat sehingga diketahui oleh seluruh negara.

      Menurut Tuan Ibrahim, tindakan melaksanakan hukuman rotan di khalayak ramai adalah selaras dengan perintah ALLAH SWT dalam Surah An-Nur Ayat 2.

      "Apakah melaksanakan hukum yang diperintah oleh Allah boleh dianggap zalim, kejam dan tidak berperikemanusiaan? Jangan kita mendahului ALLAH dan Rasul dalam urusan hidup dunia ini," katanya.

      Katanya, hukuman ke atas pesalah dengan enam kali sebatan syarie langsung tidak menyakiti apa lagi mencederakan pesalah.

      "Ia sekadar memalukan dan yang lebih penting ialah dia bertaubat dan memohon keampunan ALLAH di atas kesalahannya. Bukan sahaja itu, hukum syarak juga mempunyai nilai pencegahan ke atas masyarakat di mana penyaksian ke atas hukuman itulah nilai pencegahan kepada orang ramai agar tidak melakukan kesalahan yang sama.

      "Ini berbeza dengan sebatan sivil yang ternyata gagal mencegah perbuatan jenayah kerana ia dilakukan secara tertutup. Kegerunan hanya ada kepada yang melakukan jenayah, bukan bersifat mencegah mereka yang belum atau berhasrat melakukan jenayah," katanya.

      Delete
  23. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  24. Bro john doe,,,

    John doe 22 September 2018 at 17:19
    Pak Othaman ,

    Tambahan : Tun M adalah calon tunggal yang memiliki pada dirinya ciri-ciri seorang lelaki yang bergelar Pembawa Panji Hitam @ Pemuda Tamim yang kemunculannya di akhir zaman telah dikhabarkan lebih 1400 tahun yang lalu melalui lidah sayyidul mursalin.

    In shaa Allah lelaki itu adalah Tun M. Masa akan membuktikan.

    AISYALAM MALAYSIA
    (Selamatlah Malaysia)

    Wallahu a'lam.
    ----------------------------------------------------------------------------

    Hujahan sdra selama ini + perkembangan semasa kekecohan e-voting PKR sampai ianya terpaksa ditangguhkan menambah keyakinan terhadap akan munculnya 'Satrio Piningit' di nusantara sebagai pemimpin ke 7 yg akan memerintah dgn adil & membawa kemakmuran. Ianya adalah ramalan dari kitab kuno Joyoboyo amat terkenal di Tanah Jawa, khususnya masyarakat Jawa.

    Kebetulan - Tun M & Presiden Jokowi adalah pemimoin ke 7 bagi negara masing2 dan menepati ciri2 yg diramalkan.

    Najib ker, Jahit Kedee ker, Eddie Awang ker, even Anwar Ibrahim tidak masuk dalam book.....!!

    Any comment, bro.....??

    Salam sejahtera & salam perjuangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hina Sultan Johor: Umno Pulai lapor polis
      MOHD FIRDAUS YON 6 SEPTEMBER 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore143
      Hina Sultan Johor
      Rokiah (tengah) bersama ahli Umno Bajahian Pulai di hadapan Balai Polis Tampoi.
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      JOHOR BAHRU - Umno Bahagian Pulai membuat laporan polis terhadap satu akaun Facebook yang didakwa mengeluarkan kenyataan biadab yang menghina Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar.

      Laporan polis tersebut dibuat Ketua Wanita Umno Bahagian Pulai, Rokiah Hassan kira-kira jam 5.40 petang di Balai Polis Tampoi, di sini, hari ini


      Rokiah berkata, kenyataan melalui akaun laman sosial Facebook terbabit disedarinya sekitar jam 12.30 tengahari ketika berada di pejabat Umno Bahagian Pulai.



      “Saya terbaca satu posting di Facebook yang turut memuat naik gambar Sultan Johor dengan kenyataan biadab dan menghina.

      “Saya mewakili Umno Bahagian Pulai dan juga anak jati Johor membuat laporan kerana sangat tidak berpuas hati terhadap individu tersebut kerana telah menghina DYMM Sultan Johor,” katanya ketika ditemui di sini, hari ini.

      Rokiah berkata, penghinaan seumpama itu memperlihatkan serangan terhadap institusi diraja dengan penyerang terbabit bersembunyi di sebalik laman sosial.

      “Sultan Johor tidak patut diberikan penghinaan sebegitu kerana selama ini kita tahu Sultan Johor ialah sultan yang dekat dengan rakyat.

      “Tuanku tetap berada bersama dengan kita. Kita sebagai rakyat Johor tetap akan taat setia kepada Sultan Johor. Ini adalah satu penghinaan yang tidak dapat kita terima,” katanya.

      Menurutnya, Umno bahagian itu mahu polis menyiasat dan mengambil tindakan ke atas pemilik akaun laman sosial terbabit.

      Delete
  25. TongGeng, Testis Lick jugak Tikus
    Meroyan diserang angin kus kus
    Sudah kalah semakin rakus
    Lebih lagi Bijan dah bungkus!

    Pak Othaman dia nak attack
    Ajak jumpa terkedek kedek
    Takut debat akal pun cetek
    Hari hari Bijan dibedek!

    Semua benda diulang ulang
    Takde modal sampah dikilang
    Dulu daging kini dah tulang
    Apa taknya menjerit jembalang!

    Langsung takde perasaan malu
    Masa Be End sudah berlalu
    Diberi kuasa beronggeng selalu
    Tertonggeng bila rakyat dah palu!

    Yang tinggal cai penyangak
    Merapu,meroyan nak cakap banyak
    Org nogori kata jenis 'pembongak'
    Apa saja Pakatan..dia nak lanyak!

    Wahai TongGeng pencacai Lokman
    Berlagak hero sepanjang zaman
    Dahlah confirm kurang siuman
    Ada hati nak lawan Othaman!


    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebat: Pandang hukuman secara positif
      AIMAN SADIQ ABDULLAH 6 SEPTEMBER 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore586
      Sebat: Pandang hukuman secara positif
      Muhamad Hafizuddin Abdul Rahim dan Nor Asfa Yusuf
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      KUANTAN - Rakyat Pahang menyambut baik pelaksanaan hukuman sebat terhadap pesalah golongan songsang di khalayak ramai.

      Tinjauan Sinar Harian mendapati rakyat juga berharap pelaksanaan hukuman tersebut dapat segera dijalankan di negeri ini.


      Seorang penjawat awam, Muhamad Hafizuddin Abdul Rahim, 28, berkata dirinya memandang perkara ini ke arah positif kerana dilihat dapat membanteras gejala songsang daripada berleluasa.

      "Hukuman sebat di khalayak ramai pada dasarnya cukup bagus untuk memberi kesedaran kepada pesalah supaya tidak mengulangi kesalahan.

      “Hukuman ini juga mampu memberi kesan mendalam serta pengajaran kepada masyarakat terutama pesalah kerana memberikan pengajaran yang amat berguna,” katanya kepada Sinar Harian ketika ditemui di sini, semalam.

      Dalam pada itu, seorang peniaga, Nor Asfa Yusuf, 26, turut menyambut baik tentang pelaksanaan hukuman tersebut namun perlu dijelaskan secara terperinci kepada rakyat bagi mengelakkan sebarang kekeliruan dan timbul salah faham.

      “Pelaksanaan hukuman seperti ini perlu dihebahkan secara langsung kepada orang ramai termasuk kaedah sebatan yang hendak dilaksanakan terhadap pesalah,” katanya.

      Sementara itu, Pengerusi Persatuan Kebajikan Ukhwah dan Silaturahim Pahang (Ukhwah), Zulkefly Senek berkata, pihaknya berharap masyarakat tidak memandang negatif perkara ini yang dapat menjadi titik tolak membendung amalan itu dengan lebih tegas

      "Hubungan songsang ini perlu dibendung dan kita percaya hukuman sebatan ini menghantar mesej bahawa perbuatan tidak sesuai dan salah seperti lesbian, gay, biseksual, dan transgender (LGBT) tidak wajar dilakukan,” katanya

      "Hukuman berkenaan boleh dijadikan bentuk pendidikan untuk mendidik anak muda mengenai kesalahan amalan LGBT sekali gus menangani penularan gejala itu yang semakin membimbangkan," katanya.

      Delete
  26. Hahaha pelik jika ada yg sentap.. sekurangya Tun Rahah tidak di soal siasat berbalik kepada kes isu Tun Siti Hasmah dimana pada usia senjanya telah diarah menghadirkan diri dan disoal siasat oleh polis berhubung ucapanya pada perhimpunan kaum wanita 2017 malah lagi teruk isu Tun Hasmah hanya bersifat permainan politik yg di olah oleh kerajaan lalu.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...