Saturday 7 April 2018

SIMBOL PKR PILIHAN TEPAT MEWAKILI PAKATAN HARAPAN

Sebagaimana yang dijangka, malah disebut beberapa kali dalam tulisan sebelum ini, Pakatan Harapan akhirnya memilih simbol PKR sebagai lambang tunggal untuk semua calon gabungan itu dalam pilihanraya akan datang ini.

Sekaligus ini merupakan suatu kejayaan bagi gabungan pembangkang yang buat pertama kalinya dapat membuat persetujuan bersama berhubung penggunaan satu simbol itu.

Ini juga menunjukkan Tun Mahathir Mohamad selaku Pengerusi Pakatan Harapan telah mendapat penghormatan yang tinggi di mana usahanya untuk menyatukan parti-parti pembangkang telah mendapat respon yang baik serta membuahkan kejayaan akhirnya.

Penggunaan satu simbol ini adalah suatu lagi kejayaan Pakatan Harapan dalam usaha menumbangkan BN, setelah sebelum ini turut berjaya menyelesaikan pembahagian kerusi dan menetapkan Tun Mahathir sebagai calon Perdana Menteri ke-7.

Hakikatnya, tidaklah mudah untuk membuat persetujuan ini, terutamanya melibatkan DAP yang sejak  pilihanraya 1969 lagi telah menggunakan logo roket, bahkan simbol itu sudah begitu dekat dengan hati orang-orang Cina.

Tetapi, demi agenda yang lebih besar untuk menyelamatkan Malaysia dan menunjukkan kesepakatan bersama untuk menentang BN di bawah satu simbol, DAP telah melakukan suatu pengorbanan besar yang tidak mudah sebenarnya.

Untuk itu, tahniah dan syabas kepada DAP kerana akhirnya memilih untuk berjiwa besar demi masa depan Malaysia yang lebih baik selepas ini.

Namun demikian, penggunaan satu simbol ini tidak seharusnya menimbulkan masalah besar kepada semua parti dalam Pakatan Harapan. Pendekatannya adalah mirip seperti UMNO, MCA, MIC dan lain-lain parti komponen BN yang meninggalkan simbol masing-masing, sebaliknya hanya menggunakan lambang dacing untuk menyertai pilihanraya.

BN sendiri sebenarnya tidak mungkin berjaya menjadi kerajaan melebihi 60 tahun jika semua parti komponennya menggunakan lambang masing-masing setiap kali pilihanraya diadakan. 

Oleh kerana usaha menubuhkan Pakatan Harapan menghadapi sekatan dan nama serta simbol gabungan itu tidak boleh digunakan,  maka mengguna atau meminjam simbol PKR adalah pilihan yang tepat dan terbaik.

PKR adalah parti pelbagai kaum yang tidak ubah seperti BN juga kedudukannya, selain namanya sudah agak dikenali ramai. Jika PKR pelbagai kaum, BN juga pelbagai kaum. 

Kiranya dengan UMNO menggunakan lambang dacing yang pelbagai kaum tidak menyebabkan perjuangan Melayunya terpadam, begitu juga perjuangan Bersatu membela orang Melayu tidak berubah hanya kerana menggunakan simbol PKR.

Malah, dengan adanya satu simbol tunggal PKR itu, kerja jahat UMNO untuk mengelirukan pengundi dan membuat tuduhan palsu serta menakut-nakutkan pengundi Melayu terhadap DAP dan lambang roket, dengan sendirinya tidak laku lagi dalam pilihanraya kali ini.

Juga, tidak harus timbul sebarang keraguan sama ada calon Bersatu, DAP dan Amanah boleh menggunakan simbol PKR atau tidak. Turut tidak harus timbul ialah keperluan calon-calon Bersatu, DAP dan Amanah menjadi ahli PKR terlebih dahulu sebelum boleh bertanding menggunakan logo parti pimpinan Dr. Wan Azizah Wan Ismail itu.

Praktisnya sudah berlaku sebelum ini di mana ahli PSM  atau Parti Sosialis Malaysia misalnya pernah meminjam logo PKR untuk bertanding di Parlimen Sungai Siput dan DUN Kota Damansara.

Untuk itu, amalan yang sama akan digunapakai kali ini di mana calon-calon Bersatu, DAP dan Amanah akan meminjam atau menggunapakai simbol PKR untuk menyertai pilihanraya, selain calon PKR sendiri sudah tentunya wajib menggunakan logo yang sama.

Pendekatan itu adalah suatu kejayaan bagi Pakatan Harapan yang tidak diberi kelulusan dan menjadikan ia semakin dekat untuk menjadi kerajaan baru bagi Malaysia menggantikan BN, meskipun di saat-saat akhir Bersatu cuba dilemahkan oleh Najib yang semakin terdesak dengan menggunakan RoS untuk membubarkan pendaftarannya. (ShahbudinHusin 07/04/2018)

168 comments:

  1. tepat sekali



    kalahkan



    pm pondan bapok bNajib



    hidup harapan

    ReplyDelete
    Replies
    1. memgaharamkan bersatu ppbm


      tanda sifat pndan dan bapok seorang pemimpin kerajaan


      nak lawan gentelman tak dapat


      main haram haram macam tok guru hadi ajar


      telur kecut batang pelir mancis inilah ketua kpd 3juta ahli umno


      sifat pondan dalam pemimpin akan melemahkan megara yg d pimpin


      lihat saiz telur bNajib yg sebenar

      kalau pelir saiz mancis apalagi telurnya

      inilah


      ketua segala bapok di tanah melayu yg wajib di hapuskan

      Delete
    2. MO1 besar punya "pariyahdog" kecik -kecik tak nak mampus,,sudah besar menyusahkan orang....!!

      Delete
    3. Iyo la tepat bang budin..

      Petang ni 7 apr 7.30 pm...
      Kita tunggu gula2 kerajaan untuk semua

      Delete
    4. Sblm pilihanraya pun Tun M sudah menunjukkan kewibawaannya menyatukan parti² yg menentang bn. Bukankah ini membayangkan apa yang Tun M blh lakukan untuk negara apabila Pakatan memerintah. Tidak yakinkah kita terhadap org tua yg didakwa nyanyuk memimpin negara sekali lagi. Jom undi Pakatan hapuskan kejahatan terhadap rakyat dan negara.

      Delete
    5. Aku dh terasa bahang kejayaan harapan

      Delete
    6. BKS kamu dok area mana

      jb atau melaka ?

      sebut tempat kamu

      KAMI AKAN HANTAR DALAM 5 MINIT insyallah

      Delete
    7. Perasan tak

      Kerajaan promote diri dengan tunjukkan pembangunan dan kerja2 yg dia buat..
      Pembangkang promote diri dfn memburuk burukkan kerajaan..

      Delete
    8. Perasan x

      Kerajaan yang sengaja memburukkan diri sendiri

      Delete
    9. Malaysia baru tlg hntr bendera banyak2 area shah alam!

      Delete
    10. Sarawak Report (SR), melalui ketua editornya Clare Rewcastle Brown membuat tuduhan kononnya Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menawarkan sebanyak RM90 juta kepada PAS untuk menjauhi pembangkang adalah berdasarkan "kecurigaan yang meluas".

      Kenyataan ketua editor SR ini dibuat setelah PAS, melalui Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man mengancam akan mengambil tindakan saman.

      Editor portal berkenaan, Clare Rewcastle Brown menjelaskan dakwaan itu dibuat berdasarkan “kecurigaan yang meluas” jika dihalusi dan difahami membawa erti kata lain cerita tersebut ditulis berdasarkan khabar angin atau andaian semata-mata tanpa sebarang bukti yang dikemukakan.

      Bahasa mudahnya berita itu adalah sembang-sembang di kedai kopi sahaja tetapi dalam hal ini, Sarawak Report (SR) telah menjadikannya bahan artikel untuk tujuan jahat dan terancang menjatuhkan PAS.




      Maka ahli PAS 'jadian' pun membuat kenyataan "dakwaan mereka menerima wang RM90 juta daripada Datuk Seri Najib Razak tidak boleh dipandang sepi."

      Katanya lagi “Jika SR boleh dedah nama dan nombor akaun serta aliran kemasukan wang tersebut saya percaya individu pimpinan PAS tersebut akan bersedia memberi pencerahan dan penjelasan sama ada ia derma politik Najib kepada PAS atau untuk individu tersebut.”

      Kenyataan kedai kopi pun si 'jadi-jadian' ini anggap serius.

      Lagi malang puak-puak PAN/IKRAM.
      Raya sakan mereka menyerang PAS dengan isu ini. Mereka mengaikan apa yang dinasihatkan oleh Allah taala tentang berita daripada orang fasiq.

      Allah berfirman,
      يَاأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُوا إِن جَآءَكُمْ فَاسِقُُ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَن تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَى مَافَعَلْتُمْ نَادِمِينَ
      “Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti, agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu”. [Al Hujurat : 6].

      Cikgu Halim kaki fitnah yang selalu menyerang PAS membuat posting dalam facebooknya..



      Wan Mohd Aman ini pun kaki fitnah kepada PAS, hari-hari buat posting menyerang PAS tak faham kenyataan "kecurigaan yang meluas" yang membawa maksud syak wasangka.



      Asal boleh hentam PAS kira rasa dia bahagia.


      Zulkiply Harun atau Greenboc juga hilang pertimbangan agama menyerang PAS dengan berita syak wasangka. Dia ni cakap agama macam ulama tapi pasal fitnah mengalahkan 'syaitan'.

      Kalau saya senarai posting cybertropper PAN/IKRAM nescaya berjela-jelalah artikel saya kali ini. Cukuplah.

      Dalam membalas posting mereka saya cakap kepada cybertropper PAN/IKRAM saya ada maklumat dimana wang RM90 juta digunakan.




      Pertama, Abdul Hadi Awang, Presdien PAS nak guna wang itu untuk membeli rumah besar dan mewah. Dia bekerja sebagai MP dan ADUN 30 tahun tak cukup duit. Walaupun ada elaun MB dan beberapa elaun lain dia masih tak cukup duit kerana suka berjoli.



      Kedua, MB Kelantan Ahmad Yaakob nak beli basikal Madone 5,9 SL basikal yang dihiasi 7 berlian supaya mudah untuk dia nak ke Masjid.



      Ketiga, Persuruhjaya PAS Terengganu, Saitiful Bahri nak tukar kereta volvo antik dihadapan rumahnya kepada model terkini, Volvo XC90 Excellence.

      Puak-puak PAN/IKRAM ni kalau kita kata mereka ini tongkat UMNO mereka marah tapi mereka tak sedar mereka buat kerja UMNO untuk buruk dan fitnah PAS.

      Saya cakap kalaulah andaian dan wasangka boleh dijadikan hujah dan bukti penyelewengan maka saya pun boleh buat begitu. Saya boleh katakan bahawa puak PAN/IKRAM dapat duit daripada DAP dan YAHUDI kerana "kecurigaan yang meluas" menunjukkan mereka boleh menjilat DAP!

      Delete


  2. kebijaksanaan tun M


    memyatupadukan pasukan harapan


    dari agihan kerusi


    kepada penggunaan logo yg sama


    sehinggalah kepada pembentukan menifesto yg saksama



    tun m seorang yg berani bijak berpandangan tajam


    bukan


    mcm


    bNajib bapok pondan pengecut penakut telur kecut pelir mancis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masuk lif tekan sendiri..
      Benang basah nk kasi berdiri..
      Kiki

      Delete
  3. Replies
    1. ady nampak tak

      budin post 7.52

      kami post 7.53

      kami dok sebelah budin tengah ramcang startegy

      saya berada di k.l skrg

      dalam urusan cetak 1 000 000 juta bendera pkr

      diberibpercuma

      sapa nak sila ambil

      bawak masuk SING dollar 18 biji kereta 3 laluan....


      MASIH TAK SEMANGAT KER???


      JOM LAAAA KEMPEN !!!

      Delete
    2. Bro Malaysia Baru..... saya sedia menolong.
      How to contect you?. Atau you ambil no phone saya dari bro budin dan sms no tel anda.
      Tq.

      Delete

  4. para penganalisis pru dunia mendapati kerajaan BN secara umum dalam keadaan tertekan

    sebabnya

    1.gst
    2.barang naik
    3. kuasa beli ringgit rendah


    pru 14 bukan isi cina india mellayu isl kapir

    tapi isunya

    a. taraf hidup
    b. kemampuam hidup
    c. kejayaan hidup

    maka secara keselutlruhannya masalah besar adalah isu 70% rakyat yg bergaji 3500.

    bank negara kata kalau nak hidup di Malaysia kena ada gaji 6500.

    ini bermakna 70% rakyat akan mampos di malaysia kecuali mereka mencuri merompak meminjam dgn ah long atau terlibat rasuah dan menjual dadah

    70% inilah yg akan mengundi PAKATAN


    TARGET PASUKAN HARAPAN ADALAH UNDI POPULAR 70% MELALUI POPULARITI TUN M

    KALAU PASUKAN TUN M INI MAMPU PENETRATE KAWASAN PEDALAKAN MELAYU SUDAH PASTI 70% VOTE POPULAR TIDAK MUSTAHIL


    LUPAKAN RUMAH ATAP HIJAU PINTU RUMAH WARNA BIRU INI SEMUA HAHYA BANYANGAN KOSONG INDEX PENGUNDI


    PASUKAN HARAPAN TAK PERLU RISAU PASAL BENDERA ATAU WARNA.


    70% RAKYAT GAJI BAWAH 3500 INI SUDAH FAHAM SIAPA NAK UNDI DAN NAK BUNGKUS

    5 TAHUN BAGI BNAJIB


    YG PEGUNDI DAPAT GST


    DALAM MENIFESTO BN 2013 TAK D SEBUT GST



    TAPI HARAM BABI

    HARAM BABI

    HARAM BABI

    BAPOK PONDAN PENIPU BNAJIB


    SENTAL RAKYAT DGN GST JUGA



    PENIPUUUU ANAK TON ROSAK

    PUTAR BELIT BUGIS MCM KELING


    MENIFESTO BNAJIB PENIPU


    LEPAS MENABG PRU 14


    BABI NAJIB AKAN TAMBAH LAGI GST MCMNDIA BUAT DALAM MENIFESTO PRU13

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tol dah 2 di roboh.. mungkin ada nk roboh lagi kot..
      Mathir tak nak roboh tol katanya.. hmm..

      Delete
    2. BETUL.BUKAN ISU KAUM.TENTANG HIDUP RAKYAT MALAYSIA.

      Delete
    3. tanah melayu,
      tol roboh sbb dah tamat konsesi..bukan najib suruh pun..dah memang termaktub dalam perjanjian konsesi..

      Delete
    4. Saya melihat kebangkitan rakyat menentang bn kerana faktor najib pemimpin lemah fikiran dan jiwa. Tindakan mengutamakan wang dan tunduk kpd nasihat buruk org sekelilingnya. Kesimpulannya bn ditolak kerana pemimpin penipu, pembohong dan pencuri!

      Delete
    5. Jerai..
      Tol tu kena bayar pampasan la bro nk tutup.. ingat pree ke? Mathir yg skrg ni.. baru2 minggu lepas ni ckp tk nak tutup tol..

      Ronin
      Mathir is good. Najib is good too.. all previous PMs are not lemah..

      Delete
  5. LAWAN TETAP LAWAN

    Kononnya Pribumi (BERSATU) diharamkan, tidak boleh ada apa-apa kegiatan pun sebab kita diharamkan.

    "Tuan-tuan dan puan-puan, saya kata: Piraaah!

    "Apa kami nak buat, kita buat juga. Tak boleh pakai baju, saya pakai juga baju, tak boleh mesyuarat (parti), semalam kami bermesyuarat. Tak boleh jumpa media, kita jumpa media.

    "Apa yg dikatakan salah, tidak boleh dilakukan oleh Pribumi, kita akan lakukan beramai-ramai," kataNYA




    PKMAK R.O.Setan


    betina sundal kak r.o.s

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ros ikut buku ja syarat2 tu.. nk salah aper nyer..
      Mathir yg sengaja tanak daftar..
      Takut malu.. partinya kalah.. kalau bawah dap cover la sikit..
      Takkan 22 thn jadi pm tak reti tubuh parti kot..
      Ke dah lupa mcm mana..h

      Delete
    2. tanah melayu kini
      dah lama ke jadi hamba abdi MO1. dungu lagi bebal komen saudara. kalau tak nak daftar kenapa bersusah payah pergi ke pejabat ROS minta dia org update. Hantar surat tak jawab. Mmg betul le hamba abdi belaan MO1 mmg jenis sel tak berhubung..kalah menang adat berpolitik..lawan le betul2..ni nak tubuh pun byk halangan. zaman tun m dulu ada dia kontrol ROS. Semangat 46, senang je tubuh..PKR senang je tubuh dan kena ingat, kalau ada campurtangan tun m dalam ROS, tak mungkin pendaftaran umno dibatalkan dulu..low class nye hamba abdi

      Delete
    3. kalau ROS ikut buku, kenapa pulak umno yang belum buat mesyuarat dalam tempoh 18 bulan tidak diambil tindakan? double standard..nak guna gambar tun m pun tak boleh..heran betul..tak pe najib..kalau kau lepas dunia pun, akhirat pasti kau kena najib. takut sgt..kau haramkan PPBM pun kami still boleh mengundi le..kau ingat dengan apa yang terjadi, kami akan balik kepada umno..jgn harap le..lawan ttp lawan..

      Delete
    4. Jgn jerai.. nnt u turn plak mcm ketua mu tu lepas dah pecah tembelang
      Macam 40k bangla kena tipu hidup2 mu

      Delete
    5. Ketua korang tipu tu.. setepek ke muka.. tp percaya lagi?
      Adoi keyua pa mcm ni kita nk ikut.. menipu kita..
      Ketua kita.. tipu kita terang2.. dui..

      Delete
    6. Ooi Mangkk, n Tanah Melayu Kini aka Wak Kejora kengkanf ke atau si Aman konco pencacai Najib/ Ketua kau si Lanun tu la penipu besar! Masa PRU 13 dulu di janji tak akan naikan bayaran tol. Tapi apa yg dia buat dia tambah lagi Tol, salah satu TOl DUKE. Yg baut rakyat tesentak! Dia kenakan GST pada rakyat!. Hah! Sapa yg penipu!. Sudahlah jgn kau nak auta sini. We don;t buy your stories and fairy tales.

      Delete



  6. KAMI MERAYU SEMUA RAKYAT MALAYSIA


    TURUN LAH


    TUN DR M PUN UMUR 93 TAHUN BOLEH PACAK


    APAKAH KITA BARU UMUR 60

    ATAU 40

    ATAU 20


    TAK BOLEH TURUN ????


    MALULAH KPD ANAK CUCU KITA NANTI


    PRU13 BNAJIB BUAT MENIFESTO TAKDE SEBUT GST

    TAPI BILA MENANG BAPOK PONDAN BNAJIB BABI KASI NI BEDAL RAKYAT DGN GST

    NAMPAK TAK BNAJIB PENIPU PENGKHIANAT RAKYAT ?


    MALUKAH KPD ANAK CUCU KITA YG BAKAL MENDERITA


    TURUN LAAAA


    KAMI MERAYU SANGAT SAMGAT


    TURUN LAAA KE SEMUA 8790 PONDOK PONDOK PANAS POS PILIHANRAYA pasukan haraoan YG SANGAT HEBAT


    SIAPA NAK DERMA TERUS KE MANA MANA POS PAUSKAN HARAPAN

    BAWA LAH NASI LEMAK KER ATAU KEK KER ATAU AIR MINERAL ATAU ALAT ALAT SPT STAPLER DSBG



    WAHAI RAKYAT MALAYSIA

    INI PELUANG TERAKHIR UTK KITA BUAT PERUBAHAN KERANA DEMOKRASI PASCA PRU14 SUDAH MATI !!!!

    ReplyDelete
  7. Selepas mengumumkan pembubaran parlimen dengan wajah yg sedih najib teruskan merayu rakyat malaysia menyokong BN dgn suara yg sedih...

    ReplyDelete
    Replies


    1. AMARAN #

      AMARAN #


      AMARAN #


      pihak PPBM akan kekal mendirikan khemah dan pos bergerak pru menggunakan LOGO PPBM di kawasan di tandingi

      PIHAK SPR DI TEMANI ANJING BIRU AKAN MEROBOHKAN POS MILIK PPBM INI. DI SAMPING ITU MEREKA YG MENYAMAR AHLI PPBM MUNGKIN AOAN MENYERANG BALAS.

      JIKA BERLAKU KECEDERAAN .





      DARURAT AKAN DI ISYTIHARKAN !!


      SPT KATA TUN M :


      TENTERA PERIBADI BNAJIB AKAN KUATKASAKAN UNDANG UNDANG YG TELAH SUMPAH SETIA KPD KERAJAAN SEDIAADA DAN BUKANYA KPD RAJA DAN NEGARA




      ESOK TUAN SHAHBUDIN AKAN ULAS ISU KEGANASAN PRU14 OLEH PUAK SPR DAN RO£

      DAN

      ISU


      DARURAT OLEH T******A "PERIBADI" BNAJIB INI



      NANTIKAN


      JGN RISAU


      SIAPA ADA PETI AIS 6BIJI PUN JGN RISAU



      INILAH JIHAD PRU14 NNN

      Delete
    2. Jihad mendernye..
      Anak mathir dok 'jihad' utk kaum lgbt
      Hmm... entahla..

      Delete
    3. tu azalina tu pe cerita? kalau dalam rumah pun ada pengkid, tak yah nak sibuk rumah org le..bersihkan rumah sendiri dulu..betul2 bersih baru cakap ye..bau hacing MO1 kuat betul kat badan ko tanah melayu kini..kesian..sedap ke air kencing MO1?

      Delete
    4. Mo1 tader kes bro..
      Mathir forex = confirm
      Dia pengkid ke..?
      Pandai je..kenal dia pun tidak..

      Delete
    5. Kepal hotak Bapok Lanun kau! MO1 takde kes? Hoi cacai bingai. Haramjadah Lanun tu awal2 lagi pecat AG yg sebelum AG Pandit. kemudian dia gunakan AG Pandit utk bersihkan kes dia ada kaitan dgn 1MBDibabi tu. Kemudian disuruah si ketua PAC tu padamkan text dlam lapuran autdit PAC tentang 1MDB. Yg best sekali Laporan PAC mengenai 1MDB di OSAkan. Itu yg kau dgn confident kata Kepala Bapa Penipu, Perompak dan Pengecut tu tader kes.
      Komen tahap tahik la kau. otak dah tak function, hati dah gelap dek byk mentekedarah dedak tahik LANUN SIAL TU !

      Delete



  8. TOLONG LAH KAMI MERAYU

    TUAN SHAHBUDIN TAK LARAT NAK MERAYU DAH

    TOLONGLAH KAMI DGN RENDAH DIRI MERAYU


    TOLONGLAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro malaysia baru....
      Contact saya...(sms dulu perkenal diri)
      Saya boleh bantu anda.

      Tq

      Delete
  9. Dgn menggunakan logo PKR umno keciwa tak dapat hentam DAP...umno pon tak boleh nak hentam bersatu dan tun madey....

    Hanye boleh putar wan azizah patut jadi pengerusi dan PM...

    ReplyDelete
  10. Hidup Tun M..hidup PKR..hidup PAKATAN HARAPAN..
    krpercayaan rakyat kpd seorang politikus yg xda tandingnya.. hebat benar hebat..cayalh sama lu Tun..
    Sekarang kita taukey besar..tempoh utk kaki x tau dek untung ini akan mula mengilirkan lidahnya mrngharap ehsan kita..puak puaka kaki klepet akan turun beb diserata pelusuk tanah air datang sembah menyembah mohon dberi kedudukan tinggi serta kuasa..x perlu dlayan janji2 keparat puak puaka klepet ini..kita ajar dorang PRU14 ini supaya sedar tinggi rendahnya langit ini..hapusksn terus Umnobnpas..menangkan PH..selamatkan negara dr pusk durjana ini..

    Lawan tetap Lawan!!

    ReplyDelete
  11. Kawasan cina DAP akan sapu...kawasan india hindraf akan kempen undi PH ...kawasan minoriti cina mca boikot umno..

    Ini buat muka najib zahid dan menteri kabinet mencuka....tak boleh tunggu lame bubar parlimen..

    ReplyDelete
  12. Pagi tadi terdengar jiran mat salleh sebelah rumah berborak ngan anaknya:

    Son : before i was born, did you want boy or girl ?

    Father: honestly son! I just wanna fuck!

    He2 he2

    ReplyDelete
    Replies



    1. Maafkan aku budin

      di bawah ada 30 post oleh pejuang peliryat

      semua post pelir rakyat benda sama. di ulang benda sama kopy pes

      LEPAS NI budin KITA TACK I.P ADRESS BTG PELIR SETAN NI.. hihihii seronok nyeer..

      Maaf yer budin..

      Delete
    2. Saya yang menyokong permintaan supaya di ambil tindakan terhadap begitu banyak komen kopipes lebaimodern di pos yang lalu, rasa nya komen2 saya lenyap, termasuk koemn di atas laporan The Star, di 2 tempat.

      Tapi komen saya yang kasar, maki hamun pkmak lebaimodern, tak hlang pulak. Hairan.

      Tak tau le jik masuk virus ke laptop saya yang menyebabk komen2 saya tu di curi.

      Ada sekali di masa saya clik, terimbas komen2 itu tapi bila pos Shahbudin keluar di cermin laptop saya, komen2 itu terbang.

      Ada toyol ke? Ada virus ke? Laptok saya dah hogeh ke?

      Wallahuwa'lam.

      Pagi tadi masuk komen dengan tanda titik aje, nak tengok camna.

      Sdr malaysiabaru, jika komen2 awak tak hilang, nasib baik le. Klau ada cara nak sungkit ke sodok ke Toyol itu, harap beri tahu, hehe.

      Delete
  13. HALUSINASI MAHATHIR MAKIN PARAH – SIAPALAH YANG NAK BUNUH MAHATHIR
    Akibat suka sangat bermain persepsi terhadap rakyat, maka akhirnya persepsi itu datang menghantui pemiliknya.

    Selama ini rakyat menjadi mangsa permainan persepsi Mahathir, hari hari ada sahaja kisah dongeng yang di hidangkan kepada rakyat.

    Mengetahui rakyat suka kena bohong dan suka kisah sensasi, maka Mahathir sering menghidangkan rakyat kisah persepsi, baik berkenaan 1MDB, sehinggalah kisah negara akan muflis.

    Selain itu Mahathir “merogol” minda rakyat kononnya negara dalam keadaan ekonomi yang tenat dan parah sambil di waktu yang sama cucu cucunya pula mempamerkan kehidupan mewah – bergambar dengan baka kucing eksotik yang bernilai puluhan ribu.

    Walaupun sasaran permainan persepsi Mahathir adalah rakyat yang defisit pengetahuan tapi akhirnya yang menjadi mangsa persepsi, Mahathir sendiri.

    Terlalu suka berkhayal dengan benda tidak wujud seperti derma RM2.6 billion adalah wang 1MDB dan kehilangan RM42 billion walaupun pemilik wang itu sendiri telah menyatakan mereka tiada kehilangan wang, yang ada cuma hutang, tetapi terlajak dengan persepsi sendiri Mahathir sendiri perdaya pada apa yang dia sendiri reka.

    Terkini, Mahathir mengacau polis dan tentera pula.

    Kedua agensi yang bipartisan dan professional telah di label sebagai tidak peka dan bersalah kerana berpihak kepada kerajaan.

    Kononnya apabila ada orang sudah membunuhnya barukah polis dan tentera sedar mereka di pihak yang salah, kata Mahathir.

    Pada laporan portal yang pro kepadanya di bawah tajuk “Will Cops and military wait till I’m killed before coming to their senses?” Mahathir seolah olah mahu bodohkan kedua unit kerajaan ini.

    Mahathir mahu Polis dan Tentera berpihak kepadanya walaupun Mahathir tidak pernah memberi bukti pada apa apa dakwaan.

    Tuduhan Mahathir selama ini pun rekaan sahaja, tidak pernah berbukti.

    Maka agaknya terlalu “engaged” dengan persepsi sendiri maka Mahathir terlihat bayangan yang orang lain tidak pernah lihat.

    Rakyat, atau Polis dan Tentera bukan bodoh, mereka tahu dakwaan terhadap Najib hanya persepsi sahaja.

    Maka simpanlah halusinasi diri akan terbunuh kerana tiada siapa pun inginkan Mahathir di bunuh, malah Mahathir tercedera pun akan menyusahkan Najib kerana pasti penyokong dia akan menuduh pihak Najib menjadi dalang.

    Inilah tahap desperado Mahathir, kerana terlalu taksub mahu capai hasrat peribadi yang penuh keduniaan sebelum ajal menjemput.

    ReplyDelete
  14. dah nyanyuk ker orang tua ni...merepek jer
    Dr M: Perlu tunggu saya dibunuh baru polis, tentera sedar?
    Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini mengkritik polis dan tentera kerana masih menyokong Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

    Beliau mengimbas kembali bekas diktator Filipina Ferdinand Marcos yang hanya dapat dijatuhkan selepas pasukan keselamatan tidak lagi menyokongnya selepas Marcos membunuh musuh politiknya, Benigno Aquino pada 1983.

    "Saya ingin mengingatkan anda tentang Marcos...Dia boleh menjadi diktator kerana mendapat sokongan polis dan tentera.

    "Tetapi selepas dia membunuh Aquino, polis dan tentera memutuskan untuk tidak lagi menyokongnya dan dia pun dijatuhkan.

    "Saya tertanya-tanya adalah polis dan tentera (di Malaysia) sanggup menunggu sesiapa di kalangan kita dibunuh terlebih dulu, termasuk saya, sebelum mereka sedar...," katanya pada sidang media di Kuala Lumpur hari ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruk la mathir ni.. tertekan samai macam ni sekali..
      Sanggup meng api apikan mungkin dibunuh org..
      Cara dia ckp mcm 'mungkin najib' bole nk buat gitu..
      Aduu.. sampai mcm tu sekali..

      Delete
    2. berapa org dah mati? altantuya mcm mana? kevin morais mcm mana? pengerusi Ambank mcm mana? pemandu gani patail yang ditembak macam mana? tun m yang tembak ke?

      Delete
    3. Ya betul.. ex umno jerai..
      Tapi tak perlu la nk sampai provoke dan mcm 'menuduh' kerajaan nak buat begitu..

      Delete
  15. Selama 22 Tahun, Kuda Jauh Lebih Beruntung Dari Rakyat Sabah Dan Sarawak
    Boleh dikatakan, selama 22 tahun petadbiran Tun Dr Mahathir selaku Perdana Menteri Malaysia, rakyat di Sabah dan Sarawak adalah kelompok rakyat yang diabaikan olehnya. Manakan tidak, pembangunan infrastruktur dan ekonomi di kedua-dua negeri berkenaan agak jauh ketinggalan jika dibandingkan dengan apa yang dinikmati oleh rakyat di Semenanjung Malaysia.

    Apa yang menyedihkan apabila Mahathir seolah-olah menyalahkan rakyat di Sabah dan Sarawak apabila membicarakan pembangunan di kedua-dua negeri ini jika dibandingkan dengan Semenanjung. Tidak tahu apa yang difikirkannya, dia mendakwa, penduduk di Sabah dan Sarawak pemalas dan ini dibuktikan dengan keadaan semasa kedua-dua negeri berkenaan semasa dia menjadi Perdana Menteri.
    Hakikat sebenar yang disembunyikan Mahathir adalah, dia jauh menyayangi lebih 40 ekor kuda yang dipeliharanya di Argentina dari menyayangi rakyat Sabah dan Sarawak. Malah, dia lebih gemar menghabiskan masanya bersama beberapa ekor kuda yang ada di Seri Kembangan berbanding menghabiskan masa di Kuching mahupun di Kota Kinabalu.

    Ini adalah perkara berfakta kerana sepanjang dia menjadi Perdana Menteri, tiidak lebih 20 kali sahaja dia melawat Sarawak dan Sabah. Itupun jika negara sedang hampir kepada Pilihan Raya Umum atau ada majlis-majlis pemimpin Sabah dan Sarawak yang menuntut dia hadir. Selebihnya, dia lebih senang berada di Kuala Lumpur atau terbang setiap 6 bulan sekali ke Argentina bagi melawat kuda-kudanya.

    Bagi Mahathir, Sarawak dan Sabah adalah lubuk kepada kewangan kerajaan pusat disebabkan kedua-dua negeri ini dilimpahi hasil bumi yang banyak, terutamanya petroleum. Jika tidak kerana hasil bumi ini, mungkin Mahathir sendiri terlupa bahawa Malaysia ini terbentuk hasil daripada penggabungan Semenanjung dengan Sabah dan Sarawak.

    Hari ini, Mahathir mula mengalih tumpuan kepada potensi Sabah dan Sarawak untuk membolehkan Pakatan Harapan merampas Putrajaya dari tangan Barisan Nasional. Sepanjang pengkhianatan Mahathir sejak 2014, sekurang-kurangnya dua kali Mahathir telah ke Sabah dan Sarawak untuk bertemu dengan pengikut dan membuat janji palsu kepada kedua-dua negeri ini.
    Namun, jika dihitung kepada jumlah dia pergi ke Sabah dan Sarawak, masih belum mampu untuk menandingi bagaimana Mahathir terbang kesana kesini dengan menggunakan pesawat peribadi yang kononnya di sewa dari pemilik Berjaya Group, Tan Sri Vincent Tan. Ini termasuklah bagaimana Mahathir menggunakan pesawat peribadi ini untuk ke Alor Setar hanya semata-mata mahu membeli popiah.

    Inilah realiti sebenar bagaimana Mahathir melayan penduduk di Sabah dan Sarawak, sejak dari awal pentadbirannya sehinggalah hari ini. Memang betullah bak kata seorang netizen di Facebook, beruntungnya menjadi kuda Mahathir berbanding menjadi rakyat Sabah dan Sarawak yang berketuakan Mahathir. Setidak-tidaknya, kuda-kudanya dipelihara dengan rapi termasuk kos seekor kuda setahun menceecah angka RM 90 ribu

    ReplyDelete
  16. Mahathir Tunjuk “Samseng” Pada RoS
    WALAUPUN Tun Dr Mahathir Mohamad tidak bersungguh-sungguh dengan penubuhan Parti Pribumi Bersatu Malaysia(PPBM) namun tindakan Jabatan Pendaftar Pertubuhan (ROS ) membubarkan sementara parti tersebut telah mencabar keangkuhan beliau.

    Sekiranya Mahathir benar-benar mengambil berat berkenaan PPBM maka sudah tentu beliau dan kepimpinan kanan PPBM akan memastikan parti itu memenuhi syarat atau perlembagaan parti yang digubal sendiri oleh mereka.

    Mahathir yang sinonim dengan sikap bongkak. sombong dan angkuh sudah pasti tidak akan tunduk kepada arahan RoS walaupun beliau sedar perkara tersebut berpunca dari kesalahan mereka sendiri.

    PPBM tidak akan menghiraukan arahan RoS walaupun diarahkan supaya mematuhi arahan pembubaran sementara. Pengerusinya, Tun Dr. Mahathir Mohamad mendakwa notis yang dihantar oleh ROS menggunakan ayat yang mengelirukan dan melucukan.

    “Ayat yang dihantar oleh ROS itu sangat melucukan sehingga ia sukar difahami dan surat tersebut juga turut mengandungi istilah yang saya tidak pasti sama ada bubar atau batal jadi kami merasakan parti ini masih boleh berfungsi seperti biasa sehingga ROS batalkan parti ini secara rasmi.

    “Memandangkan ROS sendiri tidak mematuhi Akta Pertubuhan 1966 maka perintah sementara pembubaran itu belum lagi disampaikan dengan sah dan sempurna kepada kami dan dianggap sebagai tidak sah,”katanya dalam sidang akhbar khas di ibu pejabat di sini hari ini.

    Semalam, ROS mengeluarkan perintah pembubaran sementara terhadap PPBM dan memberikan tempoh 30 hari untuk melengkapkan butiran yang diperlukan atau berdepan pembubaran.

    Dalam perkara ini, sepatutnya PPBM bertindak melengkapkan butiran yang diperlukan memandangkan tempoh 30 hari telah diberikan namun Mahathir yang bongkak memilih untuk tunjuk “samseng” kepada RoS dengan sinis menegaskan yang mereka tidak akan menghiraukan arahan RoS. Mahathir berlagak seolah-olah beliau Firaun.

    Mahathir juga berkata, akan terus berkempen dan menggunakan nama dan logo PPBM. Malah beliau terus menyalahkan ROS kononnya sebagai punca Parti itu terus dirudum masalah tanpa sedikit pun muhasabah diri tentang kesalahan yang mereka lakukan.

    Tahukah anda Mahathir menggunakan alasan antaranya beliau mendakwa notis yang dihantar ROS di ibu pejabat lama yang terletak di Damansara dan tidak ditujukan kepada pegawai yang sepatutnya. Mesyuarat cawangan pun tak buat tapi cukup hipokrit mencari kesalahan pihak lain.

    ReplyDelete
  17. Wahai sahabat-sahabat seperjuanganku

    Lebihkan masa bekerja,
    Lebihkan bermunajat,
    Lebihkan curahan idea yang membangun,
    Lebihkan sumbangan dana,
    Lebihkan posting penerangan,
    Lebihkan apa jua yang dapat membantu perjuangan.

    Setiap saat sangat berharga pada ketika ini, jangan dibazirkan dan dipersiakan dengan begitu sahaja.
    Kurangkan tidur,
    Kurangkan masa berehat,
    Kurangkan bersembang kosong,
    Kurangkan apa jua yang tak membantu perjuangan.

    Letakkan pergantungan kita kepada Allah S.W.T. setelah segala usaha kita lakukan. Mudah-mudahan Allah akan memberikan kita kemenangan.

    ReplyDelete
  18. Dikala gendang telah dipalu

    Tajdidkan niat perjuangan kita hanya kerana Allah swt, kerana hanya dengan itu sahajalah, penat lelah kita, peluh yang mengalir, sengkang mata kita, derma yang dihulurkan diberikan pahala oleh Allah swt.


    Tekadkan hati dengan penuh kesabaran untuk hadapi semua cabaran perjuangan dengan keyakinan bahawa tiada sesuatu mudarat akan berlaku kecuali dengan izin Allah swt.

    Matlamat utama perjuangan kita adalah kerana menuntut keredhaan Allah swt. Maka jangan kita kecewa jika manusia tidak meredhai kita, hanya kerana redha Allah swt sahajalah kita akan peroleh kebahagiaan dunia dan Akhirat.

    Jangan berdukacita dengan segala fitnah dengan keyakinan bahawa kebenaran itu datangnya dari Allah swt, yang benar tetap benar walaupun manusia mendustainya dan yang salah tetap salah walaupun manusia membenarkannya.

    Jangan bimbang dengan apa jua keputusan pilihanraya nanti, kerana semuanya telahpun berada didalam ilmu Allah swt, yang mesti kita sesali ialah apabila kita tidak lansung membantu agama Allah swt ini.

    Jangan sedih dengan caci maki kerana mereka tidak akan dibiarkan oleh Allah swt begitu sahaja, semua perbuatan manusia samada baik atau buruk semuanya akan dibalasi oleh Allah swt, tiada satupun yang akan terlepas dari persaksianNya.

    Mujahadah melawan nafsu yang cenderung untuk bermalas-malas dalam perjuangan, kerana tidak pernah ada balasan baik bagi orang yang malas kecuali kedukaan dan kesedihan.

    Jangan rasa lemah jika kita melihat musuh lebih kuat dan ramai kerana kita ada senjata hebat dan tajam iaitu doa, jangan malas berdoa kerana orang yang malas berdoa ialah seumpama orang yang berperang tanpa senjata, mudah dikalahkan.

    Istiqamahlah menjadikan Islam sebagai dasar perjuangan kerana hanya Islam sahajalah agama yang yang diredhai Allah swt dan juga juga yang telah dijanjikan oleh Allah swt pada suatu masa nanti bahawa "ISLAM PASTI MENANG".

    .Selamat Berjuang Kepada Semua Para Amilin.

    ReplyDelete
  19. Hormati Undang-Undang Menjelang Pilihan Raya

    KUALA LUMPUR – Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengajak semua pihak supaya menghormati peruntukan undang-undang pilihan raya demi keamanan dan keselamatan negara menjelang pilihan raya umum ke-14 (PRU14) yang akan diadakan tidak lama lagi.

    Beliau berkata walaupun berbeza ideologi politik, ia tidak bermakna seseorang itu boleh melakukan perkara negatif hingga menyebabkan rakyat berpecah-belah.

    “Kita (PAS) sudah lama bersedia. Setakat ini tidak pernah membuat salah laku dalam pilihan raya dan kita harap parti lain juga mesti konsisten dengan undang-undang pilihan raya. PAS telah membawa satu konsep politik baharu iaitu budaya politik matang dan sejahtera,” katanya mengulas mengenai pengumuman pembubaran Parlimen hari ini.

    Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan pembubaran Parlimen berkuat kuasa esok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Almunafiqun....

      KING MAKAER=BAHASA ORANG PUTIH
      BARUA =BAHASA MELAYU

      Delete
  20. Tegakkan Islam, Semuanya Selamat
    ABDUL HADI AWANG
    Presiden PAS

    Firman Allah:

    فَلَا تُزَكُّوٓاْ أَنفُسَكُمۡۖ هُوَ أَعۡلَمُ بِمَنِ ٱتَّقَىٰٓ (النجم: 32)

    “Janganlah kamu memuji-muji diri kamu (bahawa kamu suci bersih dari dosa). Dia lah sahaja Yang Lebih Mengetahui akan orang-orang yang bertaqwa).” (Surah An-Najm: 32)



    Allah juga berfirman:
    وَأَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّكَ فَحَدِّثْ (11). الضحى

    "Dan adapun dengan nikmat Tuhan mu, maka hendaklah kamu ucapkan (menandakan kesyukuran kepada-Nya)." (Surah Ad-Dhuha: 11)

    PAS bersyukur kepada Allah dan mengucap terima kasih, apabila pihak kerajaan Barisan Nasional (BN) memberi jawapan di Parlimen kepada soalan statistik pemimpin parti yang disoal siasat oleh SPRM. Jawapannya, BN paling besar jumlahnya dan diikuti oleh Pakatan Harapan (PH).

    BN yang dipimpin oleh Umno sudah memerintah lebih daripada setengah abad, tidak dianggap luar biasa sifat kelemahan makhluknya. PH pula memerintah Pulau Pinang dan Selangor hanya dua penggal, namun sudah diadukan ada jangkitan wabak rasuah atau salah laku, disertakan pula oleh kalangan mereka pernah menjadi pemimpin BN dahulunya.

    Walaupun baru di peringkat soal siasat yang tidak diketahui apakah keputusannya, Islam melarang kita menuding jari dan terus menjatuhkan hukuman sebelum dibuktikan dengan seadil-adilnya, kerana ada kalangan orang yang suka menuding jari dengan mudah.

    Walaupun kita berpegang kepada kata-kata "pokok tidak bergoyang kalau tidak ada angin bertiup", namun PAS tidak boleh menjatuhkan hukumannya semudah itu. Kebiasaannya pula, semua hilang dilupakan begitu sahaja seperti surat khabar lama dan dighaibkan dalam lipatan fail di bawah undang-undang manusia yang berkuasa. Kalau dikuatkuasakannya pula, hanya sekadar laksana sarang labah-labah yang memerangkap makhluk perosak yang kecil dan lemah sahaja.

    Rakyat yang tidak mudah lupa semestinya ingat senarai nama yang datang bertali arus dan dilenyapkan satu demi satu. Bukan semua Melayu mudah lupa. Sudah tentu masih terpahat dalam ingatan bagi mereka yang tidak lupa terhadap nama-nama seperti BMF, KWSP, PERWAJA, Skyhawk, PETRONAS, FOREX, PERWAJA, Tabung Haji, PKFZ, Maika Holding, Kapal Selam dan lain lain. Malangnya semuanya berlalu tanpa natijah.

    Terkini BN terpalit dengan 1MDB dan PH pula Rumah Banglo dan lainnya. Semuanya masih perlu disiasat dengan adil dan telus bersama konsep iman dan budiman sama ada kes-kes dahulu, kini dan akan datang selepas ini sekiranya terus diberi peluang lagi tanpa perubahan.

    PAS pula tidak bertujuan menjatuhkan individu pemimpin semata-mata, bahkan PAS mahu perubahan total sikap dan pendekatan salah laku semua pemimpin. Maka jangan disalahkan kalau PAS tidak terikut dengan hanya 1MDB yang disebut-sebutkan oleh semua parti yang lain, tetapi melupakan skandal-skandal terdahulu. PAS tidak lupa semuanya kerana Melayu PAS tidak mudah lupa.

    Alhamdulillah PAS kosong dan tidak ada markah salah laku untuk disiasat. PAS hanya pernah menerima tindakan ISA tanpa bicara atau tanpa mahkamah, menjadi korban seperti Peristiwa Memali dan sebagainya, dirampas haknya dan rakyat yang menyokongnya, sama ada pegawai kerajaan atau rakyat biasa menjadi mangsa kezaliman sepanjang masa, kerana kesalahannya kalau bersama PAS. Parti yang masih muda dan mentah belum merasai apa yang dialami oleh PAS.

    Sepatutnya sudah cukup diberi kepercayaan oleh rakyat kepada PAS bagi memimpin negara mengikut keputusan pertandingan rasuah dan salah laku itu.

    Sepatutnya PAS diberi kuasa yang lebih kuat oleh rakyat dalam PRU 14 ini supaya terus melangsungkan jasa dan pengorbanannya yang lebih besar menyelamatkan negara dan rakyat bersama Islam.

    PAS berkemampuan menyembuhkan penyakit yang menimpa negara dan membebankan rakyat sekiranya diberi kuasa memerintah negara. Bukan sahaja penyakit rasuah dan salah laku, begitu juga seperti cukai yang membebankan, harga barangan yang sentiasa melambung, kos sara hidup yang mengongkong, tiada peluang pekerjaan, menanggung hutang PTPTN, kadar jenayah dan kemalangan yang meningkat dan sebagainya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pejuang cirit... Puiii!!

      Delete
    2. Islam agamaku. Aku percaya kpd Islam. PAS bkn bawa ajaran Islam sebenar. PAS adalah Parti Ajaran Sesat!

      Delete
  21. Assalamualaikum..

    Harapan saya selepas ini :

    1. Media TV/Suratkhabar bebas,
    dibenarkan untuk mengkritik atau
    menegur pihak Kerajaan dan
    Penguasa. ( Wartawan tidak lagi
    takut untuk bertanyakan soalan
    sensitif demi menyampaikan maklumat
    yang telus kepada rakyat dan bukan
    hanya propaganda. )

    2. PDRM, SPRM, ATM, SPRM serta semua
    Badan Penguatkuasa benar-benar
    bebas dan bukan lagi atas Lantikan
    Eklusif Perdana Menteri ataupun
    Menteri Kabinet. ( Diletakkan di
    bawah kuasa Parlimen supaya tidak
    ada lagi unsur salah guna kuasa )
    3. Perdana Menteri dan Kabinet Menteri
    tidak lagi boleh terlibat dalam
    urusan perniagaan. ( supaya tidak
    ada lagi Perdana Menteri dan
    Kabinet Jutawan dan memonopoli
    peluang perniagaan )
    4. Semuga segala hasil keuntungan
    Negara benar-benar sampai kepada
    rakyat marhaen mungkin dalam bentuk
    Dividen seperti mana yang dapat
    dirasai oleh rakyat di Negara-
    negara maju.

    Saya sebagai rakyat Malaysia benar-benar ingin merasai dan menaruh Harapan supaya negara ini benar-benar menjadi sebuah negara yang maju dan rakyat menikmati kehidupan yang aman dan bahagia.

    Terima kasih

    ReplyDelete
  22. Rahsia kejayaan PAS di peringkat negeri kerana PAS beristiqamah bersama Islam, di masa menang berkuasa atau kalah sehingga merempat dibelasah berbagai cara. Rahsianya juga PAS berserah kepada Allah dan terus berjuang menyelamatkan rakyat dengan hidayah Allah bernama Islam, aqidah, syariat dan akhlak, berwawasan dunia sehingga akhirat yang percayakan dosa dan pahala dalam kegiatan politiknya. Bukan sekadar kalah menang pilihan raya yang dihukum oleh rakyat atau mahkamah dunia dan undang-undang ciptaan manusia.

    PAS mengajak rakyat bersama Islam yang sempurna untuk menyelamatkan semua. Selamatkan bangsa sahaja tanpa Islam, bangsanya tidak selamat juga. Inilah nasib laungan hidupkan Melayu sahaja tanpa Islam yang diimani dan diamal sepenuhnya. Hanya tegakkan Islam yang memerintah, nescaya Melayu selamat dan semua bangsa selamat.

    Kepada penganut Islam, percayalah bahawa Islam menjadi penyelamat Melayu yang telah pun menganut Islam. Manakala bukan Islam pula jangan takut kepada Islam yang dibawa PAS ini. PAS bukan Taliban dan bukan ISIS.

    Cubalah bersama PAS! Wajib akan disaksikan bahawa Islam adil untuk semua dan rahmat Allah kepada seluruh alam.

    PAS telah menunjukkan betapa kerajaannya tanpa campuran di Kelantan sehingga kini dan di Terengganu. PAS pernah memimpin Kerajaan Campuran di Kedah, PAS pernah juga menyertai kerajaan yang dipimpin DAP di Pulau Pinang dan dipimpin PKR di Selangor. Terbukti betapa bersihnya pemimpin PAS.

    Dahulunya, PAS juga pernah bersama menubuhkan BN, namun PAS selamat apabila nakhoda bahteranya tidak menggunakan kompas yang betul. Bukan memuji diri sendiri, namun diakui oleh lawan dan musuh yang sentiasa mengintai kesalahannya, walaupun yang terlalu kecil nescaya diperbesarkannya. Kalau dikesan sedikit kesalahan PAS walaupun hanya noktah yang kecil, diperbesarkan laksana kubah yang paling besar diangkat tinggi.

    Hanya budaya fitnah digunakan bagi melawan PAS. Inilah sebabnya PAS menyokong undang-undang melawan fitnah. PAS tidak takut kepada undang-undang ini kerana PAS mengharamkan ahlinya melakukan fitnah, bahkan PAS bersedia menerima kalau ada kalangannya yang melakukan fitnah supaya dikeluarkan daripada PAS. Hanya kalangan yang berkepentingan dengan berita bohong dan fitnah sahaja menentang sekeras-kerasnya. Kalau benar mestilah berani dan kalau takut memang bersalah.

    Dihukumnya PAS mendapat habuan 90 juta untuk melawan orang yang bagi 90 juta itu pula. Hujah yang sangat fitnah dan berputar belit. Dihukumnya PAS tanpa mahkamah yang sebenarnya, dihukumnya PAS dengan Mahkamah Media Sosial dengan hujung jari tanpa otak dan akalnya yang tidak nampak rupa paras hakim dan saksinya.

    PAS terlalu murah harganya kalau sekadar 90 juta, pada halnya untuk dapat lebih daripada itu boleh diusahakan bersama ahlinya yang mencecah 1 juta, tanpa pelahap kepada sumbangan pihak lawan yang tidak menunjukkan sikap yang ikhlas.

    PAS tegas membawa ke mahkamah di UK di tempat dilemparkan batu sembunyi tangan, walaupun sudah ada orang tengah yang cuba memujuk supaya selesai di luar mahkamah setelah marasakan kalahnya kerana berita palsu.

    ReplyDelete
  23. Dijadikan modal kempen juga PAS pernah menyokong kerajaan apa sahaja yang berkait dengan kebaikan negara dan rakyat, PAS tetap membangkang segala kemungkaran. PAS bukannya pembangkang yang bertempik dan bersorak melulu tanpa akhlak. Sikap PAS berpandukan Al-Quran dan Sunnah supaya kita menerima yang baik dan benar walaupun daripada musuh. Inilah pendekatan hidayah Allah.

    Firman Allah:

    ﴿ادْعُ إِلَى سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبِيلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ١٢٥ وَإِنْ عَاقَبْتُمْ فَعَاقِبُوا بِمِثْلِ مَا عُوقِبْتُمْ بِهِ وَلَئِنْ صَبَرْتُمْ لَهُوَ خَيْرٌ لِلصَّابِرِينَ١٢٦ وَاصْبِرْ وَمَا صَبْرُكَ إِلَّا بِاللَّهِ وَلَا تَحْزَنْ عَلَيْهِمْ وَلَا تَكُ فِي ضَيْقٍ مِمَّا يَمْكُرُونَ١٢٧ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الَّذِينَ اتَّقَوْا وَالَّذِينَ هُمْ مُحْسِنُونَ١٢٨﴾ [النحل: 125-128]

    "Serulah ke jalan Tuhanmu (Wahai Muhammad S.A.W.) dengan hikmah (kebijaksanaan) dan nasihat pengajaran yang baik, dan berbahaslah dengan mereka (yang Engkau serukan itu) dengan cara yang terbaik; Sesungguhnya Tuhanmu Dia lah jua Yang lebih mengetahui akan orang yang sesat dari jalannya, dan Dia lah jua Yang lebih mengetahui akan orang-orang yang mendapat Hidayah petunjuk. (125) Dan jika kamu membalas kejahatan (pihak lawan), maka hendaklah kamu membalas dengan seksama Yang sama seperti Yang telah ditimpakan kepada kamu, dan jika kamu bersabar, (maka) Sesungguhnya Yang demikian itu adalah lebih baik bagi orang-orang Yang sabar. (126) Dan bersabarlah (Wahai Muhammad S.A.W.)terhadap perbuatan dan telatah golongan Yang ingkar itu); dan tiadalah berhasil kesabaranmu melainkan dengan (memohon pertolongan) Allah; dan janganlah Engkau berdukacita terhadap kedegilan mereka, dan janganlah Engkau bersempit dada disebabkan tipu daya Yang mereka lakukan. (127) Sesungguhnya Allah beserta orang-orang Yang bertaqwa, dan orang-orang Yang berusaha memperbaiki amalannya). (128)" (Surah An-Nahl: 125-128)

    Sabda Rasulullah S.A.W di antara tanda munafik itu ialah:

    وَإِذَا خَاصَمَ فَجَرَ صحيح البخاري (1/ 16(

    "Apabila dia berdebat atau berkelahi, dia jahat"

    Bermaksud menolak juga yang baik kerana mahu menang berdebat.

    Maka PAS mengikut Sunnah Rasulullah S.A.W apabila mencapai kemenangan (Fathu Makkah), mendahulukan kemaafan bukannya geram dan dendam menghukum apabila berkuasa.

    PAS tidak berketuakan orang yang menolak Sunnah Rasulullah S.A.W dan menyalahgunakan akalnya yang bijak sehingga dirasakan seperti Tuhan atau memilih hukum Allah secara terpilih, berani mengkritik hukum Tuhan, atau membuat andaian kalau menjadi Tuhan.

    PAS tidak boleh berketuakan orang jahil murakkab dalam agamanya, yang tidak sedar dirinya jahil. Kalangan seperti ini disebut oleh Rasulullah S.A.W sebagai muncul menjadi tanda dunia akhir zaman.

    Sabda Rasulullah S.A.W.

    الْمُؤْمِنُ الْقَوِيُّ خَيْرٌ وَأَحَبُّ إِلَى اللَّهِ مِنَ الْمُؤْمِنِ الضَّعِيفِ وَفِي كُلٍّ خَيْرٌ احْرِصْ عَلَى مَا يَنْفَعُكَ وَاسْتَعِنْ بِاللَّهِ وَلَا تَعْجَزْ وَإِنْ أَصَابَكَ شَيْءٌ فَلَا تَقُلْ لَوْ أَنِّي فَعَلْتُ كَانَ كَذَا وَكَذَا وَلَكِنْ قُلْ قَدَرُ اللَّهِ وَمَا شَاءَ فَعَلَ فَإِنَّ لَوْ تَفْتَحُ عَمَلَ الشَّيْطَانِ - حديث صحيح رواه مسلم

    "Orang beriman yang kuat lebih baik dan lebih dikasihi Allah daripada orang beriman yang lemah. Namun tiap-tiapnya diberi kebaikan. Bersungguhlah lakukan apa yang memberi manfaat kepadamu, mintalah pertolongan Allah, jangan merasa lemah. Kalau engkau ditimpa sesuatu musibah (keburukan) jangan berkata: "Kalau aku buat begini tidak jadi begini". Katakanlah: "Takdir Allah". Apa Allah kehendaki pasti berlaku mengikut kehendaknya. Kerana perkataan ‘kalau' adalah membuka kerja Syaitan" (Hadis Sahih Muslim)

    Maka kalau bercakap berkenaan takdir pun besar padahnya, maka kalau diandai dia si makhluk menjadi Tuhan sangat besar padahnya.

    ReplyDelete
  24. Allah memerintah supaya bersama Al-Quran yang disertakan Sunnah Rasulullah S.A.W.

    ﴿وَمَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْرًا أَنْ يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَمَنْ يَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا مُبِينًا٣٦﴾ [الأحزاب: 36]

    "Dan tidaklah harus bagi orang-orang yang beriman, lelaki dan perempuan - apabila Allah dan Rasul-Nya menetapkan keputusan mengenai sesuatu perkara - (tidaklah harus mereka) mempunyai hak memilih ketetapan sendiri mengenai urusan mereka. dan sesiapa yang tidak taat kepada hukum Allah dan Rasul-Nya, maka Sesungguhnya ia telah sesat dengan kesesatan yang jelas nyata)." (Surah Al-Ahzab: 36)

    Maka jangan memilih yang sesat atau yang salah lakunya, kerana menuju kepada sesat juga. Allah akan mengumpul semuanya pada Hari Kiamat nanti, bukan hanya sekadar habis pilihan raya. Firman Allah:

    ﴿إِذْ تَبَرَّأَ الَّذِينَ اتُّبِعُوا مِنَ الَّذِينَ اتَّبَعُوا وَرَأَوُا الْعَذَابَ وَتَقَطَّعَتْ بِهِمُ الْأَسْبَابُ١٦٦ وَقَالَ الَّذِينَ اتَّبَعُوا لَوْ أَنَّ لَنَا كَرَّةً فَنَتَبَرَّأَ مِنْهُمْ كَمَا تَبَرَّءُوا مِنَّا كَذَلِكَ يُرِيهِمُ اللَّهُ أَعْمَالَهُمْ حَسَرَاتٍ عَلَيْهِمْ وَمَا هُمْ بِخَارِجِينَ مِنَ النَّارِ١٦٧﴾ [البقرة: 166-167]

    "(Ingatlah) ketika ketua-ketua yang menjadi ikutan itu berlepas diri dari orang-orang yang mengikutnya, sedang kedua-dua pihak melihat betapa ngerinya azab seksa itu, dan (ketika) terputusnya Segala hubungan di antara mereka. (166) Dan (pada masa Yang mengecewakan itu) berkatalah orang-orang Yang menjadi pengikut: Alangkah eloknya kalau Kami (dengan itu dapat Kami berlepas diri daripada mereka sebagaimana mereka berlepas diri daripada Kami (pada saat ini)! Demikianlah Allah perlihatkan kepada mereka amal-amal mereka (dengan rupa yang mendatangkan) penyesalan yang amat sangat kepada mereka, dan mereka pula tidak akan dapat keluar dari neraka)." (Surah Al-Baqarah: 166-167)

    Inilah janji Allah, bukan janji PAS kerana Syurga Neraka kepunyaan Allah, bukan PAS punya. Ikut PAS selagi PAS tidak melawan Allah dan Rasulullah S.A.W. Maka, PAS menyebut syarat ini dalam lafaz baiah kepada semua calon yang bertanding pilihan raya. Mereka yang tidak percaya kepada baiah, jangan masuk PAS. Kalau sudah masuk PAS, boleh keluar daripada PAS bila-bila masa. Maka PAS tetap menjadi bahtera yang selamat selagi beristiqamah bersama Islam.

    Ukuran dan perhitungannya bukan sekadar ucapan dan kenyataan sebelum berkuasa di tengah-tengah kempen pilihan raya. Semuanya boleh berucap dengan lidah yang tidak bertulang dan membuat kenyataan dengan dakwat yang cair, tetapi lihat apa yang dibuat dan perangainya setelah berkuasa. Kalau berkuasa sekadar kawasan sekangkang kera dalam masa yang singkat sudah menunjukkan perilakunya, maka sepatutnya rakyat yang mengundi wajib berhati-hati.

    Buah salak, buah kedondong,
    Sila letak ke dalam baldi,
    Bukan salah ibu mengandung,
    Tetapi salah memangkah undi.

    "Sejahtera Bersama Islam"

    ABDUL HADI AWANG
    Presiden PAS

    Bertarikh: 20 Rejab 1439 / 6 April 2018

    ReplyDelete
  25. Cina tanya, Tok Guru jawab

    Majlis bersama Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang itu bertujuan merungkai segala kekusutan minda masyarakat pengundi Cina dengan politik persepsi terhadap parti berkenaan.

    Menurut akbar Harakahdaily, rata-rata masyarakat Cina berpuas hati dapat berdepan secara langsung dengan presiden PAS itu.

    Berikut adalah antara soalan dari peserta dialog dan jawapan yang diberikan oleh Abdul Hadi.

    Betulkah PAS akan masuk BN (Barisan Nasional)?

    Jawabnya bohong, tak betul. Dulu kita (PAS) pernah masuk BN tahun 1974. Tetapi, dihentamnya kita (PAS) di Kelantan. Dia sekat apa yang kita hendak buat. Dia suruh kita ikut dia, benda yang tidak betul supaya ikut.

    Kita (PAS) keluar BN pada masa itu. Kita tidak akan ulang lagi untuk masuk BN. Apa yang kita (PAS) hendak buat ialah kita nak hancurkan BN. Kita buat satu pakatan lain dari pakatan BN.

    Kita buat gabungan Gagasan Sejahtera dan bukan BN lagi. Sekarang dua, tiga parti sudah masuk (Gagasan Sejahtera) bersama dengan PAS dan NGO-NGO dan termasuk persatuan bukan Islam bersama dengan kita.

    Kita (PAS) perintah dengan Gagasan Sejahtera. PAS akan bertanding lebih 130 kerusi parlimen di seluruh Malaysia. PAS akan tanding 130 kerusi dan kawan-kawan kita dari Gagasan Sejahtera akan bertanding (beberapa) kerusi lagi. Jadi, macam mana kita nak masuk BN, kita (PAS) lawan BN pada pilihan raya ini.

    Kenapa sempitkan fikiran bahawa PAS mesti begabung dengan BN? Mungkin BN boleh bergabung dengan HARAPAN. atau BN bergabung dengan BERSATU (Bersatu balik semula kepada BN) atau BN boleh bergabung dengan DAP atau dengan PKR. Banyak kemungkinan. Jangan bodoh sangat soal politik ini.- WM TKO

    Ada orang kata, selepas PRU14 ini PAS akan bergabung dengan BN?

    Masa (pilihan raya) itu, dia (BN) mungkin sudah tidak menang lagi kalau semua kita (rakyat) sokong (PAS). Maka, tidak timbul lagi kita sokong BN.

    Kita buat gagasan baharu (Gagasan Sejahtera) untuk perintah Malaysia

    Kenapa Tok Guru berpeluk dengan Datuk (Seri) Najib?

    Bukan saya peluk dia tapi dia (Najib) yang peluk saya. Dia peluk saya dahulu dan takkan kita nak tolak dia peluk. Itu bukan cara kita dan kita mahu tunjuk yang kita (PAS) bukan parti jahat.

    Kita mahu orang Umno undi kita (PAS). Orang Umno jangan undi Umno lagi, undi kita (PAS). Jika kita nak suruh orang Umno undi kita, kita mesti buat baikjangan berkelahi. (Kita) minta orang Umno supaya undi kita dalam pilihan raya ini.

    Betulkah PAS ambil wang RM90 juta daripada Umno?

    Ini (tuduhan) tak betul. Ada surat khabar (Sarawak Report) di England, yang buat berita kita (PAS) ambil RM90 juta daripada Umno. Kita saman surat khabar itu. Saman di mahkamah England.

    Sekarang kita sudah menang beberapa pusingan saman itu. Ini satu kerja tipu, berita yang bohong dan kita (PAS) samanmasih bicara lagi di mahamah, England. Bukan mahkamah di sini (Malaysia) tapi di England.

    RM90 juta ini sikit, kita (PAS) mahu RM900 juta, tak cukup hendak lawan Umno dengan RM90 juta.

    PAS ada ahli seluruh Malaysia. Ahli PAS satu juta sekarang. PAS ada cawangan dan kawasan sebanyak 196 kawasan Parlimen seluruh Malaysia. Satu juta ahli PAS itu ada yang bagi (beri) RM1, RM5.00, ada yang bagi RM5,000 dan RM10,000 pun ada (sumbangan).

    Kemudian, kita (PAS) hendak lawan Umno tetapi macam mana Umno bagi duit, sebab kita lawan dia (Umno). Tengok nama calon (pilihan raya) nanti, kita lawan Umno dan lawan Barisan Nasional. Kita (PAS) hendak pegang kuasa sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi sayangnya beliau adalah kaki ponteng sidang dewan...hanya Allah yg tahu halalkah gaji beliau

      Delete
    2. 1 juta ahli tapi kenapa Harakah tak laku?

      Delete
  26. Kenapa PAS keluar, putus dengan Pakatan Rakyat?

    Sebabnya, kerana parti DAP dan parti PKR tak sokong Islam yang PAS perjuangkan. Walaupun undang-undang itu untuk orang Islam sahaja bukan untuk orang bukan Islam. Tapi, dia bangkang juga untuk orang Islam.

    Hak orang Islam dia (DAP) tidak boleh campur. Apa yang DAP buat menyebabkan kita (PAS) berbalah, kita berkelahi. Orang bukan Islam campur urusan orang Islam dan orang Islam campur urusan orang bukan Islam, itu tidak boleh, ada sempadan dia.

    Bila DAP mahu campur hal orang Islam kita (PAS) tidak boleh bersama lagi dengan mereka.

    Sepatutnya, orang Cina kena ingat peristiwa 13 Mei dan bergaduh tahun 1969. (Ini) Berlaku di Pulau Pinang, berlaku di Kuala Lumpur, berlaku di Perak, 13 Mei. Melayu dengan Cina perang (bergaduh). Tapi, di Kelantan, Terengganu tidak berlaku peristiwa 13 Mei.

    Kita kena sedar jika orang Islam pegang dengan Islam. Satu keluarga Cina, satu rumah Cina pun boleh hidup di kampung orang Melayu, boleh berkedai, boleh hidup dan tidak bergaduh.

    Kita tidak mahu pergaduhan kerana semua kita adalah rakyat, mesti sama dan layan dengan adil. Oleh kerana, DAP tidak boleh terima apa yang kita (PAS) nak. Maka, kita tinggalkan DAP.

    Apatah lagi, ikut dengan Perdana Menteri dahulu, Dr Mahathir yang (sekarang ini) berkawan dengan DAP. Orang Cina tahulah apa yang dia (Mahathir) buat dulu.

    Mengapa PAS tidak bercakap soal 1MDB?

    Kita kena sedar bahawa salah laku yang Umno-BN buat bukan 1MDB sahaja termasuk (skandal) Perwaja, dia hentam duit mati kilang Perwaja itu. Termasuk isu KWSP, PKFZ (Zon Bebas Pelabuhan Kelang), macam-macam dulu.

    Sekarang 1MDB. Kita (PAS) sebut semua isu termasuk 1MDB, Perwaja dan lain-lain semua kita sebut belaka supaya disiasat. Tapi, mereka (Pakatan Harapan) hanya sebut 1MDB sahaja.

    Kenapa? Tujuan mereka hanya mahu jatuhkan Najib bukan hendak jatuhkan Umno. Kerana kaitkan Najib dengan 1MDB dan Najib boleh jatuh. Selepas itu DAP, Tun Mahathir akan balik semula berpakat dengan Umno. Itu yang sebenar, kita kena faham.

    Dia (pakatan) politik pusing-pusing. Kita tidak boleh ikut. PAS lawan semua dan kita sendiri sekarang dan PAS menubuhkan Gagasan Sejahtera iaitu gabungan kita sendiri.

    Apa yang saya harap, apabila pihak menteri di Parlimen memberi jawapan semua pemimpin-pemimpin parti politik disiasat oleh SPRM (Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia) kerana berlaku salahguna kuasa.

    BN ada disiasat, Pakatan Harapan yang ada DAP, PKR, BERSATU ada disiasat tapi pemimpin PAS tidak ada yang disiasat. Kita (PAS) bersih, bebas tanpa rasuah.

    Rakyat umum sudah tahu, kita (PAS) tiada buat salah laku. Sepatutnya, rakyat kena percaya kepada kita (PAS). Kita mahu supaya masyarakat Cina sekali lagi undi PAS pada pilihan raya (PRU14) kali ini, Insya-Allah.

    ReplyDelete
  27. Bila PAS memerintah, adakah orang Cina juga (kena) potong tangan?

    Ini hudud. Hukum Hudud ini untuk orang Islam. Hukum Islam tidak boleh dikenakan kepada orang bukan Islam. Ini bukan saya kata, Quran kata.

    Ada ayat Quran kata maksudnya, Jika orang bukan Islam datang kepada kamu beri pilih kepada mereka. Hudud adalah Undang-undang Syariat bagi orang Islam.

    Perlembagaan Malaysia mengatakan bahawa Mahkamah Syariah tidak boleh menghukum orang bukan Islam. Mereka ada undang-undang (sivil) dia sendiri. Apa yang berlaku, kita kena sedar hari ini berlaku terlalu banyak jenayah merompak, mencuri.

    Undang-undang Islam bertujuan menakutkan perompak, pencuri dan hendak jatuh hukum payah. Menyebabkan orang rasa gerun dan tidak berani lagi hendak mencuri. Hukuman sebat dalam Islam pula tidak boleh mencederakan pesalah. Hukuman sebat dari undang-undang orang putih (Inggeris) hukuman sebat, cedera, pecah kulit hingga nampak isu dan tulang.

    Di Acheh, Indonesia dilaksanakan hukum Syariat itu. Orang bukan Islam diberi pilih sama ada mahu hukuman sebat (Islam) atau penjara empat bulan (Inggeris).

    Tapi, apa yang berlaku di Acheh pula orang Cina memilih hukuman sebat 20 kali (bagi kesalahan) malulah sekejap. Dia tidak mahu penjara empat bulan.

    Ini kita tidak paksa kerana Perlembagaan Malaysia mengatakan bahawa Mahkamah Syariah tidak boleh menghukum orang bukan Islam. Mereka ada undang-undang mereka sendiri. Kita kena sedar bahawa di negeri kita ada undang-undang yang sama, ada undang-undang yang berbeza.

    Undang-undang yang sama seperti undang-undang jalan raya, Lampu isyarat sama, jika merah berhenti, lampu hijau boleh jalan, lampu kuning tunggu. Kita tidak buat lampu hijau PAS boleh jalan. Lampu merah DAP boleh jalan, lampu kuning orang lain semua boleh jalan.

    Undang-undang berkait dengan restoran, kedai makan lain orang Islam dengan orang bukan Islam. Undang-undang nikah kahwin juga lain orang Islam dengan orang bukan Islam.

    Kita sudah memerintah Kelantan 28 tahun. Adakah orang kena potong tangan di Kelantan tidak ada. Bila PAS memerintah, orang Cina boleh minum arak dan boleh makan babi. Ini hak orang bukan Islam kita tidak boleh halang. Tapi, orang Melayu Islam jika minum arak akan dihukum.

    ReplyDelete
  28. 10 DOSA PEMIMPIN PAKATAN HARAPAN
    Hujah-hujah penolakan Pakatan Harapan (PH) yang diketuai DAP semakin tersebar dengan kenyataan bertajuk ‘10 Dosa Pemimpin Pakatan Harapan’ yang mendapat perhatian umum.

    Dengan menggunakan tanda pagar ##sayno2PH, hujah-hujah itu mula tersebar melalui pelbagai platform media sosial termasuk laman blog-blog di negara ini.

    Berikut merupakan antara intipati 10 hujah berkenaan mengenai dosa-dosa pemimpin pakatan:

    1. KLEPTOKRASI

    Perkataan ini sebenarnya terpakai kepada PH kerana sebagai “pemerintah” negeri mereka sendiri iaitu Selangor dan Pulau Pinang, rasuah di sana kelihatan semakin meningkat. Malah Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng juga menghadapi tuduhan rasuah.

    2. TIADA INTEGRITI

    Pemimpin PH terlalu banyak melakukan pusingan-U. Dakwaan salah urus negara Tun. Dr. Mahathir Mohamad selama 22 tahun serta gerakan reformasi telah berubah secara dramatik. Jika dahulu PKR dan DAP mengecam Dr. Mahathir tetapi kini segalanya dilupakan, bahkan mereka berani mengatakan bahawa semuanya OK.

    3. KEDIKTATORAN.

    Ini terbukti dengan cara pemimpin PH menguruskan parti komponen mereka sendiri. Contohnya adalah DAP yang mana orang-orang yang bertentangan fahaman dipecat dan diketepikan. Malah mesyuarat agung tahunannya diadakan secara tidak demokrasi.

    4. KRONISME

    Pemimpin PH mementingkan kronisme dan nepotisme. Pelbagai dakwaan telah dibuat mengenai Tun. Dr. Mahathir Mohamad serta ahli-ahli keluarganya. Malah PKR yang terdiri daripada anak beranak Datuk Seri Anwar Ibrahim dan DAP yang terdiri daripada keluarga Lim Kit Siang pernah menuduh Dr. Mahathir mementingkan kronisme.

    5. BERSIFAT PERKAUMAN

    Dengan menggalakkan orang Cina untuk membenci MCA dan Gerakan, DAP menekankan budaya perbezaan pendapat antara kaum. MCA dan Gerakan kononnya disalahkan kerana gagal berjuang untuk kaum Cina tetapi DAP sendiri tidak mempunyai apa-apa untuk kaum Cina kecuali menghasut kebencian.

    6. PENIPU

    PH memberi harapan dan janji palsu. Terdapat terlalu banyak contoh tetapi cukup untuk mengatakan manifesto mereka pada masa lalu dan sekarang tidak praktikal dan tidak dapat dipenuhi kerana pelbagai sebab. Ia sama seperti menipu semua orang termasuk penyokong mereka sendiri.

    7. TIDAK BERGUNA DAN TIDAK BERUPAYA

    Mereka (PH) tidak boleh memerintah Pulau Pinang dan Selangor dengan betul tetapi masih berani untuk bermimpi memerintah negara ini? Krisis air telah menjadi masalah biasa di Selangor dan Pulau Pinang pula tenggelam dalam banjir kilat dan tanah runtuh serta pencemaran. Rakyat ditendang keluar dari rumah mereka sendiri!

    8. SUKA MENYALAHKAN PIHAK LAIN

    Pemimpin PH telah menguasai seni dan kemahiran menyalahkan BN kerana kesengsaraan negara dan kegagalan mereka. Taktik berkenaan disifatkan sebagai pengecut bahkan tidak sesuai pun untuk berada sebagai pembangkang.

    9. TIADA SIFAT KEPIMPINAN

    Disebabkan ketiadaaan pemimpin berkeupayaan, PH hanya pandai membuat pelbagai dakwaan yang tidak terbukti selain membuat pelbagai tuduhan yang tidak beradab bersama penyokong mereka. Calon-calon yang hendak diangkat sebagai Perdana Menteri pula adalah individu yang telah berumur 93 tahun selain individu yang telah disabitkan kesalahan liwat

    10. TIADA RANCANGAN KUKUH UNTUK MEMERINTAH

    Kerjasama parti-parti dalam Pakatan Harapan amat lemah dan hanya mengejar agenda yang mementingkan diri masing-masing. Ia bukanlah mengenai menyelamatkan Malaysia kerana Malaysia telah menunjukkan prestasi yang baik di bawah Datuk Seri Najib Tun Razak dan BN.

    ReplyDelete
  29. Koleksi Kenyataan/Ucapan Yang Menghina Islam, Mengelirukan Rakyat Mengenai Islam Dan Menghalang Perkembangan Islam Di Malaysia

    MENGHINA SUNNAH - BERJANGGUT

    (Dr. Mahathir Mohamad, Majlis Tertutup Majlis Agama Kebangsaan, 1997). "Sapa tau janggut Nabi macam mana? Sapa biasa tengok janggut nabi, ada gambar? Kita tak tau. Ada pulak yang kata janggut mesti sampai ke pusat. Ada yang special sikit macam tu! (ketawa). Apakah kita nak jadikan ini ukuran agama Islam kerana kita berjanggut maka kita Islam. Kononnya Sunnah Nabi. Kita tak tau. Kita tak tau sebenarnya macam mana janggut dia (Nabi) (menahan ketawa). Di zaman itu nak cukur pun mudah ke?

    Dia bukan ada Gillette. Zaman nabi ada Gillette ke, tak dak. Pisau cukur pun tak dak masa tu. Jadi masalah macam mana nak cukur masa tu. Lepas itu, dia berjalan sana sini naik unta. Bukan nak dapat air banyak...(di) padang pasir".
    MENGHINA HUKUM MENUTUP AURAT DAN MENGALAKAN RATU CANTIK

    (Dr. Mahathir Mohamad, Majlis Tertutup Majlis Agama Kebangsaan, 1997). "Apakah kalau kita tidak tutup (aurat) kita tidak Islam? Banyak benda yang disuruh oleh agama Islam yang kita tidak buat, tetapi kita masih Islam".

    Dr.Mahathir Mohamad: 5 September 1997, PWTC, Perhimpunan Agung UMNO). Tujuan menutup aurat ialah kerana di zaman Nabi, Arab Jahiliyyah mempunyai nafsu yang kuat sehingga sering menculik dan merogol wanita daripada kabilah-kabilah lain. Akibatnya ialah peperangan antara mereka yang tidak pernah tamat".

    (Mahathir Mohamad, Utusan Malaysia, 19 Julai 1997) Apabila tiga orang gadis Melayu Islam, Fahyu Hanim Ahmad,18 (Alor Setar), Noni Mohamad, 19 (George Town), dan Sharina Shaari 23, (Alor Setar), menyertai pertandingan Miss Malaysia Petite 1997 yang diadakan di Classic Ballroom, Hotel Holiday Villa Subang Jaya 13 Jun 1997 ditangkap oleh lima pegawai JAIS, Mahathir yang ketika itu sedang bercuti di Okoyama, Jepun mengulas: "Cara ini meninggalkan kesan buruk sampai ke bila-bila kepada pihak yang terlibat termasuk keluarga mereka. Orang-orang ini tidak faham apa yang dikehendaki oleh agama. Inilah masalahnya apabila kita memberi kuasa kepada orang-orang yang tidak tahu menggunakan kuasa".

    Allah berfirman: "Katakanlah kepada wanita yang beriman: "Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan memelihara kemaluannya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang (biasa) nampak daripadanya. Dan hendaklah mereka menutupkan kain tudung ke dadanya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka.( An-Nuur:31)

    Sesungguhnya termasuk ahli neraka, iaitu perempuan-perempuan yang berpakaian tetapi telanjang, yang condong kepada maksiat dan menarik orang lain untuk membuat maksiat….mereka ini tidak akan masuk syurga dan tidak akan mencium buanya (Muslim)

    ReplyDelete
  30. Koleksi Kenyataan/Ucapan Yang Menghina Islam, Mengelirukan Rakyat Mengenai Islam Dan Menghalang Perkembangan Islam Di Malaysia

    MENGHINA DAN MEMECAT ULAMA'

    (Dr. Mahathir Mohamad, Majlis Tertutup Majlis Agama Kebangsaan, 1997). "Saya bukan lawan semua dengan mufti, tetapi mufti (Dato' Ishak Baharom) yang semacam ini bukan mufti. Ulama', macam-macam ulama' ada."Takkan satu orang boleh mendakwa diri dia ulama dan kita mesti sembah dia inilah waris nabi, bukan main senang. Masuk persatuan ulama' jadi waris nabi. Syed-syed pun tak pernah berkata macam itu, yang kata dia keturunan nabi, keturunan sahabat-sahabat nabi - pun dia tak kata macam itu. Ini mana-mana tempat membuat dakwaan bahawa 'ulama' adalah waris nabi'. Mudah nak jadi waris nabi. Tak payah sapa pilih."

    (Dato' Seri Dr.Mahathir Mohamad, 8 Nov.1991, Perhimpuan Agung UMNO, PWTC). " Ajaran ulama' inilah yang menyebabkan umat Islam menghabiskan hayat mereka semata-mata mebuat persedian untuk akhirat. Dan untuk ini, berbagai-bagai ibadat dicipta dan ditokok-tambah untuk memenuhi masa hidup mereka".

    Allah kata (berfirman): "Sesungguhnya yang takut kepada Allah di kalangan hamba-hambaNya hanyalah ulama'" (Mafhum al-Quran, Surah al-Fathir:28)

    Rasullullah bersabda:

    "Ulama' itu waris sekalian para Nabi"

    "Ulama' itu pelita-pelita bumi, pengganti-pengganti Nabi

    "Ulama' itu para pemegang amanat Allah atas segenap makhlukNya" (Muslim)

    Lanjutan dari gesaan Mahathirlah maka Sahibus Samahah Dato' Ishak Baharom ditamatkan perkhidmatan beliau sebagai Mufti Selangor hanya kerana bertegas agar pelaksanaan hukuman Hudud dilaksanakan dan juga kerana menyebabkan tiga orang ratu cantik Melayu-Islam didakwa di Mahkamah Syariah

    ReplyDelete
  31. Kenyataan Mahathir kepada wartawan pada 3hb Mac 1994 di Nilam Puri, Kelantan Darul Naim): Hukum rejam kepada penzina adalah primiti
    Kenyataan Mahathir pada 14 Julai 1992 kepada wartawan). Apabila hukum rejam batu sampai mati kepada penzina dan potong tangan kepada pencuri, nescaya ramailah rakyat Islam yang mati dan kudung tangan. Ini sangat memalukan umat Islam kerana orang bukan Islam akan sempurna sifatnya dan boleh meneruskan kerja.

    Ucapan Mahathir pada 30 April 1992 di perjumpaan Ketua2 Umno bahagian Johor). Saya nak tahu siapakan di antara ahli2 Pas yang sanggup memotong tangan orang jika hudud dilaksanakan di Kelantan. Barangkali Nik Aziz akan melakukannya. Jika benar kita nak tengok apa yang berlaku selepas hukum itu nanti.

    Ucapan Mahathir pada 2 Mei 1992 di Papar Sabah). Bagaimana kita boleh maju kalau orang Islam sudah tidak ada tangan dan kaki. Bagaimana mereka mahu bersaing dengan bangsa2 lain kalau sifatnya sudah tidak cukup. Hukum Hudud tidak sesuai dilaksanakan di negara ini yang mempunyai rakyat berbilang kaum dan agama.
    (Kenyataan Mahathir kepada para wartawan pada tahun 1994 selepas mesyuarat MT Umno). Saya ingin memastikan bahawa negeri2 yang diperintah oleh BN tidak akan melaksanakan hukum hudud.

    (Ucapan Mahathir pada 14 Ogos 1994 di Pasir Mas Kelantan). Sukar dilaksanakan hukum syarak kerana masyarakat Malaysia bukan seratus peratus Islam.

    Ucapan Mahathir pada 3 Mac 1994 di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan). Apakah hukum hudud mesti dilaksanakan juga walau apa pun keadaan sehingga mendatangkan mudarat kepada orang Islam. Apakah dalam keadaan Islam sudah lemah, hukum2 yang boleh melemahkan lagi orang Islam mesti dilaksanakan? - Ucapan Mahathir pada 3 Mac 1994 di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan)

    (Ucapan Mahathir pada 3 Mac di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan) Hudud tidak boleh dilaksanakan kerana sukar mendapat saksi yang tidak fasik. -
    (Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, 14 Ogos 1994). "Al-Quran perlu ditafsirkan semula untuk disesuaikan dengan keadaan masa

    kini."
    (Dr. Mahathir Mohamad, temubualnya dengan media massa selepas sidang Majlis Tertinggi Umno, 1994). "Saya akan mempastikan bahawa negeri-negeri yang diperintah oleh Barisan Nasional tidak akan melaksanakan hukum hudud."

    (Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994). "Kerja yang paling sesuai bagi Tok Guru (ulama') ialah mengajar, bukan mentadbir."

    .(Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994). "Sukar dilaksanakan hukum syarak kerana masyarakat Malaysia bukan seratus peratus Islam".

    (Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994). "Kita (Kerajaan Pusat) akan ambil tindakan jika Kelantan meneruskan usaha melaksanakan hudud."

    (Dr. Mahathir Mohamad, kenyataannya kepada wartawan, 30 April 1992). "Bukan kerana dengan melaksanakan hukum hudud saja kita boleh menjadi Islam. Kita tengok banyak negara Islam yang tidak melaksanakan hukum hudud,tetapi tidak bermakna mereka tidak Islam."

    (Dr. Mahathir Mohamad, temubualnya dengan wartawan, 18 Ogos 1991. "Perlaksanaaan hukum hudud boleh menyebabkan umat Islam menjadi mundur kerana tidak boleh bersaing dengan orang bukan Islam apabila orang Islam dipotong tangannya dan dilakukan hukum hudud yang lain, sedangkan orang bukan Islam tidak dikenakan."

    (Dr. Mahathir Mohamad, bercakap kepada wartawan, 24 April 1992) . "Jika mereka hendakkan sangat hukum hudud, mereka kenalah cuba hukum mereka sendiri atau mahkamah mereka sendiri. Mereka seronok nak potong tangan orang, seolah-olah jika tidak potong tangan, tidak Islam. Sekarang kita nak tengoklah mereka boleh buat atau tidak

    ReplyDelete
  32. Hew Kuan Yau Dedah Mahathir Adalah Alat DAP Untuk Dapat Undi Melayu
    Lim Kit Siang fikir dia pandai. Lim Kit Siang mahu melakukan apa yang disebut orang Melayu ‘baling batu sembunyi tangan’. Dia mahu menjadi kuasa di belakang takhta tetapi tidak dilihat duduk di atas takhta. Lim Kit Siang tidak perlu dilihat sebagai mengetuai Pakatan Harapan kerana sekiranya mereka memenangi pilihan raya akan datang yang bermakna DAP akan memiliki 55 daripada 125 kerusi. Dan dengan 55 kerusi untuk DAP dan 60 dikongsi oleh tiga parti lain, itu bermakna DAP adalah raja dan akan membuat keputusan.

    Pakatan Harapan tidak dipanggil Pakatan Harapan yang dipimpin oleh DAP untuk hanya sekadar panggilan. Ianya adalah DAP yang memutuskan untuk menutup Pakatan Rakyat pada bulan Jun 2015 dan mengumumkan kepada dunia bahawa “Pakatan Rakyat tidak lagi wujud”. DAP yang mengumumkan kepada dunia pada bulan September 2015 bahawa Pakatan Harapan kini dibentuk untuk menggantikan Pakatan Rakyat dan PAS bukan lagi sebahagian daripada gabungan parti pembangkang. DAP yang mengumumkan kepada dunia bahawa PAN adalah parti Islam Pakatan baru dalam gabungan parti pembangkang.
    Dahulu, DAP mengutuk Duli Yang Maha Mulia Sultan Selangor dan menuduh Duli Yang Maha Mulia melanggar Perlembagaan dengan mengganggu urusan politik apabila DYMM tidak bersetuju dengan cadangan DAP bahawa Dr Wan Azizah Wan Ismail menggantikan Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor.

    Malah DAP juga yang mengutuk Presiden PAS, Abdul Hadi Awang, kerana membawa usul persendirian Rang Undang-undang Syariah Pindaan atau RUU355 ke Parlimen dan mendakwa ia sebenarnya adalah Rang Undang-undang Hudud dan dengan niat ianya juga tertakluk kepada orang bukan Islam terhadap undang-undang Islam. Malah, PKR dan PAN tidak berani mengeluarkan satu patah perkataan pun walau mereka tahu bahawa Lim Kit Siang berbohong dan Syariah bukanlah Hudud dan ianya sudah lama sebelum British datang ke Tanah Melayu.
    Tetapi Pakatan Ali Baba ini telah disahkan oleh Superman Hew Kuan Yau. Jadi mengapa Lim Kit Siang kecewa? Inilah yang Superman Hew kata:
    Untuk menjadikan tugas kita lebih baik, kita mesti terlebih dahulu menajamkan senjata kita.

    Untuk membunuh UMNO, di kawasan pedalaman, Mahathir adalah salah satu senjata paling tajam!

    Ingatlah, Mahathir adalah “senjata rakyat nombor satu” dan Najib adalah “musuh rakyat nombor satu”.

    Mereka yang membenci Mahathir adalah orang yang bodoh dan tidak tahu apa misi kita.

    Menggunakan “UMNO Lama” untuk membunuh UMNO sekarang adalah strategi tahap tertinggi Pakatan.
    Jadi mengapa Lim Kit Siang sangat marah? Hari ini, Superman Hew mengesahkan apa yang dinafikan Lim Kit Siang semalam. Dan ini adalah masalah dengan Lim Kit Siang. Dia suka menafikan dan membuat terlalu banyak kenyataan yang menjadikan keadaan lebih buruk. Lim Kit Siang perlu belajar untuk kurang bercakap. Dia bangga memberitahu kita bahawa dia telah bercakap 10 juta patah perkataan sejak kerjaya politiknya bermula lebih dari 50 tahun yang lalu. Tetapi yang diperlukan adalah kesilapan pada sepuluh patah perkataan dalam 10 juta untuk merosakkan segalanya. Dan hari ini Superman Hew pada dasarnya menyebut Lim Kit Siang pembohong. Tak malu ke Lim Kit Siang?

    ReplyDelete
  33. Di Sebalik Pembangunan Tun Mahathir,Anak2 & Kroninya Yang Kaya Raya,Negara Hutang Meningkat.

    2. Disebabkan penafian Tun bahawa kekayaan luar biasa anak anak Tun adalah bukan ketika Tun jadi PM tetapi selepas Tun letak jawatan mokhzani baru menikmati hasil usahanya. Ini lah satu penafian yang MahaLawak saya dengar Tun.Disebabkan Tun nak bukti,saya lampirkan bukti seperti dibawah.

    3. Bukti yang saya perolehi ni diambil daripada sumber sah yang sangat boleh dipakai iaitu daripada Annual Report Kencana Petroleum milik Mokhzani anak Tun dan Laporan Jumlah Pelaburan Saham BSKL yang diterbitkan oleh BSKL pada tahun 2001,ketika itu Tun masih lagi perdana menteri.

    4. Bukti jumlah pelaburan saham company2 listed BSKL yang anak2 Tun invest pada tahun 2001 itu satu bukti bahawa anak anak tun Mirzan & Mokhzani menjana kekayaan ketika Tun masih lagi PM.Dengan jumlah pelaburannya yang besar dan byk,timbul persoalan daripada manakah modal pelaburan itu diperolehi.saya bersangka baik wang utk melabur saham BSKL itu anak2 Tun memperolehi daripada menang teka milo dalam cawan dan menang lari bawa telur puyuh dalam sudu.

    5. Pencapaian tahunan Kencana Petroleum yang diambil faktanya dlm annual report Kencana Petroleum juga menjadi bukti bahawa Mokhzani menjana kekayaan ketika Tun menjadi Perdana Menteri dengan memperolehi kontrak2 besar Petronas.

    6. Kontrak tersebut pada Tahun 2000,Kencana Petroleum Establishment of the Lumut Fabrication Yard covering an area of approximately 11 acres with a 5,000 metric tonnes (mt) load-out jetty dan Tahun 2002, Kencana Petroleum awarded a major fabrication (Offshore Structures) license by PETRONAS. Kencana Petroleum is one of only seven licensees in Malaysia.Kencana Petroleum also Awarded the Group’s first topside and jacket project. Sumber ini diperolehi daripada Annual Report Kencana Petroleum.

    7. Tahun 2000 dan 2002, Tun masih lagi PM.Tahun 2003 baru Tun letak jawatan.Aoakah Tun sudah lupa tarikh bila Tun letak jawatan?Ini bukti bahawa Mokhzani mencipta kekayaan ketika Tun jadi PM bukan sebagaimana Tun kata selepas Tun jadi PM baru mokhzani menikmati kekayaan.

    8. Berkaitan Mirzan anak Tun. Tahun 1994,Awal tahun 1994 Mirzan Mahathir berjaya memiliki Konsortium Perkapalan Berhad(KPB) dan disenarai di KLSE pada harga RM2.50 naik ke RM6.00 seterusnya naik RM16.00 .Konsortium tersebut kemudianya mengambil alih PNSL yang banyak mendapat kontrak dengan TNB, Kedah Cement, Perwaja, Bernas dan Petronas serta mengambil alih Malaysian Helikopter Services (MHS).

    9. KPB kemudian meneruskan penguasaannya dengan mengambil alih Pacific Basin Shipping HK pada harga 240 juta USD. serta mengambil alih 29% saham.MISC dari KWAP dgn harga RM9.20 sesaham. Akhirnya Mirzan terkangkang tanggung hutang USD 2 Billion. dan Petronas/MISC diarah beli 29% KPB. PNSL lingkup , MHS lingkup, MISC hampir lingkup , Mirzan yang untung.

    10. Puluhan juta projek diberikan pada Mirzan, anaknya untuk projek kapal. Mahathir beri jaminan kerajaan RM2 billion kepada projek Mirzan. Mukhriz menerusi Opcom dapat projek fiber optik bekal kontrak pada Telekom. RM102 billion wang rakyat digunakan untuk "bail out" syarikat kroni seperti Intrakota, ParkMay, Dana harta dan PKFZ.

    Ini fakta dan sumber yang diperolehi saya yang saya jadikan bukti untuk mengatakan bahawa Anak Anak Tun Kaya Raya dengan pelbagai jenis kontrak dan projek diperolehi dan kerajaan menanggung hutang apabila projek mereka gagal.Buktinya Petronas diarah untik beli saham company Mirzan untik modal byr hutang.

    Tun, ni beza saya dgn rafizi.rafizi cakap tak berfakta byk auta dan putar.saya siap fakta,bukti dan sumber bukti diperolehi, saya lampirkan utk perhatian Tun.Tun nak nafi ape lg anak Tun x,billionare,terang2 majalah forbes senaraikan mokhzani billionare malaysia. X,baik tipu tun Allah marah.

    Oklah Tun nanti sambung lg.bye
    sekian,wassalam.

    ReplyDelete
  34. ZAMAN NAJIB HANYA ADA 1MDB, TAPI KORANG SEDAR TAK, BERBILLION2 DUIT RAKYAT DIHABISKAN DI ZAMAN DR MAHATHIR UNTUK SEMUA SYARIKAT2 NI.

    MAMINCO - bangkrap
    MAKUWASA - bangkrap
    PERWAJA - bangkrap
    BMF - bangkrap
    BNM - rugi RM30 billion
    Forex - gagal
    Bank Bumi- rugi
    BAKUN - rugi
    MAS - rugi
    ERL - kerajaan terpaksa bayar kroni Tun
    PKFZ - rugi
    PUTRA LRT - bangkrap
    STAR LRT - bangkrap
    MONOREL - bangkrap
    BAS INTRAKOTA - bangkrap
    SILTERRA - rugi
    JARING - gagal
    MEC ELECTRONIC GAMBANG - bankrap
    MIMOS - gagal
    HICOM - gagal
    EAGLE PLANE
    IPP - rugikan TNB berbilion
    TNB - rugi
    PROTON - rugi
    FIMA Rantei - gagal
    SOGOSHOSHA - gagal
    JUDICIARY - dicemar
    UMNO - diharamkan
    DAYABUMI - gagal
    TIME dotCom - rugi
    KONSORTIUM PERKAPALAN - rugi
    MISC - lingkup
    IWK - rugi
    DASAR PANDANG KE TIMUR- gagal
    PLAZA RAKYAT - terbengkalai
    JB WARWRFRONT CITY - terbengkalai
    KRONISME - berleluasa
    HARGA BARANG - naik
    ARAK- mirzan beli kilang arak san miguel
    RINGGIT - jahanam drpd RM2.20 kpd RM3.80 (vs USD)
    SUKAN KOMANWEL - masih ada yg tak dpt payment
    EKUITI BUMI - naik tak smpai 2% selama 22 tahun
    PIRATISATION - 200 syarikat awam difaraidh kpd kroni, dan anak2 tun
    PENAPIS MINYAK - 22 tahun xda penapis myk sendiri terpaksa import dr sgpore
    SURAT WAHYU - boleh menang tender, loan boleh approve, boleh lari dr penguatkuasa, syarikat RM2 boleh dpt projek juta2

    Ada lagi yg aku terlepas pandang? Sure ada kan..kalau ada sila tambah

    |SHARE SEBANYAK MUNGKIN|

    ReplyDelete
  35. Jasa Dr Mahathir Selama 22 Tahun Yang Wajib Dikenang Rakyat Malaysia (Bhgn.1)by Malaysian Digest

    KUALA LUMPUR: Sepanjang 22 tahun pemerintahan Tun Dr Mahathir sebagai Perdana Menteri, pelbagai pembangunan dikecapi termasuk projek mega pembinaan Menara Kuala Lumpur, Menara Berkembar Petronas, Litar Lumba Antarabangsa Sepang, serta Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur.

    Berikut merupakan 24 'jasa' utama Dr Mahathir didalam usaha 'memajukan' Malaysia diperingkat antarabangsa.

    1. Pembinaan 32 pondok tol seluruh negara dengan kenaikan kadar tol sebanyak 10% setiap 3 tahun.

    Dr Mahathir memperkenalkan konsep penganugerahan konsesi dan projek lebuhraya bertol direka oleh beliau. Juga dikenali sebagai bapa konsesi negara, konsep yang digunapakai membolehkan syarikat konsesi menaikkan kadar tol setiap 3 tahun.

    Sekiranya kenaikan tersebut ditangguhkan, kerajaan perlu membayar pampasan kepada syarikat konsesi.

    2. 10,000 produk dikenakan AP (Permit Import)

    Antara produk paling popular dikenakan AP adalah kenderaan import. Dr Mahathir menerusi blognya pada 5 November 2009 pernah menjelaskan bahawa AP kepada kenderaan import adalah caranya untuk melindungi Proton daripada menjerumus ke arah bankrap.

    "Tanpa perlindungan (AP) kita tidak akan ada industri kenderaan. Proton pernah mendominasi 80% pasaran pada suatu masa dahulu disebabkan oleh perlindungan ini."

    3. Muwujudkan perjanjian penjana tenaga bebas (IPP).

    IPP diwujudkan pada 1996 selepas tragedi 'blackout 1992'. Menurut Raja Petra Kamaruddin, kejadian berkenaan adalah rancangan Dr Mahathir untuk menswastakan pengeluar IPP kepada kroninya, Francis Yeoh.

    Bekas Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) TNB, Tan Sri Ani Arope pernah mendedahkan Unit Perancang Ekonomi (EPU) pentadbiran Dr Mahathir pernah memaksa TNB menyerahkan tanahnya di Terengganu, dan Johor kepada pihak ketiga bagi membina loji janakuasa.

    TNB sebelum itu menghasilkan elektrik pada kadar 8 sen seunit dan membekalkannya dengan harga 17 sen seunit. Selepas kewujudan pembekal IPP, TNB membeli kuasa elektrik dengan kadar 23 sen seunit dan menjualnya kembali dengan harga 30 sen seunit.
    4. Pemberian tanah rizab Melayu di Tioman, Pulau Perhentian dan Sentul kepada Vincent Tan dan YTL.

    Sepanjang pemerintahan Dr Mahathir, beliau berjaya mengubah Vincent Tan daripada 'millionaire' kepada 'billionaire'. Dr Mahathir juga 'menswastakan' syarikat perjudian Sports Toto kepada hartawan tersebut.

    Sports Toto dijual kepadanya secara rahsia tanpa pengumumman bidaan oleh syarikat lain. 70% pegangan kepada B&B Enterprise milik Vincent Tan pada harga RM28 juta dan bakinya milik Raleigh Berhad milik Tun Daim Zainuddin.

    5. Tanah rizab melayu di Langkawi banyak terjual pada kroni. Tanah kerajaan negeri di Langkawi diberi tanpa bayar premium.

    Laporan media tempatan menyebut, seramai 80 keluarga di Pantai Chenang, Langkawi dihalau keluar pada 1980 untuk memberi laluan kepada projek pembangunan pelancongan oleh syarikat milik Vincent Tan.

    Perkara ini didedahkan oleh ahli DAP Syerleena Abdul Rashid yang menyebut perkara sama turut berlaku di Pulau Redang, Terengganu. Kesemua penduduk kampung berkenaan menetap diatas tanah rizab Melayu dan diarah meninggalkan kediaman demi projek kroni Dr Mahathir.

    6. Tanah milik DBKL 70 ekar Bukit Kiara dipajak pada Berjaya untuk jadi tempat equestrian
    Projek ini didakwa bagi memenuhi minat Dr Mahathir didalam arena equestrian. Beliau juga mengakui sudah mempunyai 40 ekor kuda yang ditempatkan di ladang ternakan kuda di Langkawi.

    ReplyDelete
  36. Jasa Dr Mahathir Selama 22 Tahun Yang Wajib Dikenang Rakyat Malaysia (Bhgn.1)by Malaysian Digest

    7. Tragedi Memali 1985 dan Al Maunah 2001 antara tragedi berdarah yang berlaku dibawah pemerintahannya

    Selama lebih 30 tahun, rakyat Malaysia diberitahu insiden berdarah Memali berlaku selepas Polis mendapat arahan oleh Timbalan Perdana Menteri pada wajtu itu Tun Musa Hitam untuk menyerang Kampung Memali.

    Musa baru-baru ini menerusi buku 'Frankly Speaking by Musa Hitam' mendedahkan Dr Mahathir berada didalam Malaysia sewaktu tragedi itu berlangsung.

    "Pada hari insiden, Ketua Polis Negara (KPN) pada waktu itu dan saya bertemu dengan Dr Mahathir di pejabatnya dan KPN memaklumkan kepada beliau mengenai apa yang terjadi sewaktu operasi Memali, yang mengakibatkan kematian empat anggota polis dan 14 orang awam," kata Musa.

    8. Enggan menghulurkan bantuan kepada Sekolah Agama Yan, Kedah yang terbakar.

    Lebih dikenali sebagai 'Tragedi Pondok Pak Ya', insiden pada 1989 itu mengorbankan 27 pelajar perempuan sekolah tersebut. Sejarah hitam di Sekolah Menengah Agama (SMA) Taufikiah Khairiah Al-Halimiah itu tidak mendapat bantuan kerajaan pusat.
    9. Mengenakan cukai 58.6 sen seliter bagi petrol dan 19 sen seliter untuk diesel

    Sebelum kewujudan media sosial, pelbagai perkara disorokkan termasuk pengenaan cukai terhadap komoditi bahan bakar. Dr Mahathir berselindung disebalik subsidi yang diberikan diperoleh daripada cukai petrol dan diesel yang dijual kepada rakyat.

    10. Dr Mahathir menangkap musuh politiknya dibawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) seperti Ops Lalang

    Majoriti rakan Dr Mahathir didalam Pakatan Harapan kini pernah ditahan dibawah ISA termasuk Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, Mat Sabu, Azmin Ali, dan ramai lagi.

    Ops Lalang pada tahun 1987 memberkas 106 rakyat Malaysia termasuk pemimpin pembangkang. Pada waktu itu, cabang bidang kehakiman, legislatif dan eksekutif diletakkan dibawah arahan Dr Mahathir.
    11. Membelanjakan lebih RM102 bilion wang rakyat untuk menjamin syarikat-syarikat kroni.

    Antara syarikat yang mendapat 'faedah' termasuk Intrakota, ParkMay, Danaharta dan PKFZ. Terdapat juga skandal besar seperti skandal Bumiputra Malaysia Finance (BMF) dan kerugian besar Bank Negara akibat kegagalan dagangan mata wang awal 1990-an.

    Skandal BMF juga menjadi punca kepada kematian salah seorang pegawai Bank Bumiputra Malaysia Berhad (BBMB) Jalil Ibrahim, di Hong Kong.

    12. Memberikan projek kerajaan bernilai puluhan juta ringgit kepada ahli keluarganya.

    Penerima kontrak berkenaan tidak lain adalah Mirzan Mahathir yang memiliki syarikat perkapalan.

    Syarikat tersebut pada 1998meminta jaminan kerajaan bernilai RM2 bilion namun Datuk Seri Anwar Ibrahim yang memegang portfolio Menteri Kewangan pada waktu itu cuma meluluskan RM1 bilion sahaja.

    Mokhzani Mahathir menerusi syarikatnya Tongkah Holdings juga mendapat kontrak membekalkan peralatan kepada hospital kerajaan.

    Sementara Mukhriz Mahathir menerusi syarikatnya Opcom Sdn Bhd diberikan kontrak membekalkan fiber optik kepada Telekom Malaysia

    ReplyDelete
  37. Tidak dinafikan Tun Dr Mahahthir Mohamad banyak menyumbang kepada kemajuan negara lantas memberi jolokan kepadanya 'Bapa Pemodenan'. Jasa pembangunan era beliau dapat dilihat sehingga ke hari ini.

    24 Jasa Dr Mahathir Selama 22 Tahun Yang Wajib Dikenang Rakyat Malaysia (Bhgn.1) merungkai 12 jasa bekas Perdana Menteri itu sepanjang berkhidmat memimpin negara.

    Berikut merupakan baki 12 'jasa' Dr Mahathir:

    13. Menggunakan tabung Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) untuk memberi membeli bond daripada kroni seperti projek IPP YTL.

    YTL Power merupakan syarikat yang diberikan kontrak Loji Tenaga Bebas (IPP) oleh Tun Mahathir. IPP tersebut merupakan antara beban besar pada waktu pentadbiran Dr Mahathir yang hanya menguntungkan pihak konsesi semata-mata.

    Dua loji YTL siap dibina pada tahun 1994 dan 1995.Tahun 1996 merupakan tahun pertama di mana kedua-dua loji beroperasi setahun penuh.

    Ianya segera disenaraikan di Bursa Malaysia pada awal tahun 1997, membuat keuntungan segera berbilion-bilion ringgit dan antara pelaburnya adalah KWSP sendiri.

    Pada tahun 1980-an, dividen KWSP sekitar 8% setahun. Namun pada dua tahun terakhir beliau menjadi Perdana Menteri, dividen KWSP merudum kepada 4.25% pada 2002 dan 4.5% pada 2003.

    14. Menggunakan RM125 juta dana Khazanah Nasional untuk membiayai projek Country Heights milik Tan Sri Lee Kim Yew yang mempunyai masalah kewangan

    Perkara ini diakui sendiri oleh bekas Menteri Kewangan Tan Sri Nor Mohamed Yakcob.

    Kerajaan pada waktu itu menyuntik RM125 juta wang tunai kepada East Vision Leisure Group dalam usaha untuk menyelamatkan Country Heights Holdings Berhad (CHHB).

    15. Membayar pampasan RM700 juta kepada Tan Sri Tim Phek Khing akibat penangguhan projek Bakun

    Dr Mahathir menswastakan projek tersebut kepada Ekran Berhad yang berkerjasama dengan Tenaga Nasional Berhad (TNB), kerajaan negeri Sarawak, Sarawak Electricity Supply Corporation (Sesco), dan Malaysia Mining Corporation Bhd (MMC) yang membentuk sebuah konsortium digelar Bakun Hydroelectric Corporation.

    Projek yang dimulakan pada 1994 itu dijangka siap pada 2004 namun dihentikan pada 1997 akibat krisis ekonomi negara.

    Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) dan Kumpulan Wang Amanah Pencen (KWAP) telah membekalkan pinjaman sebanyak RM5.75 bilion kepada projek

    16. Membina kolam ikan terbesar di Puduraya apabila Projek Plaza Rakyat ditangguh

    Projek ini mula dibina pada tahun 1992 dengan anggaran kos RM1.2 bilion. Banyak ‘pengorbanan’ yang terpaksa dilakukan pelbagai pihak dalam melaksanakan pembangunan ini.

    Bagaimanapun akibat kegawatan ekonomi pada 1997, projek yang dijangka siap sepenuhnya pada Mei 2007 terbengkalai. Pemaju juga bertukar tangan tetapi projek itu masih terbengkalai

    Kini, kawasan berkenaan dijadikan Pusat Transformasi Bandar Kuala Lumpur (UTC KL) menempatkan perkhidmatan kerajaan yang beroperasi setiap hari.

    17. Menswastakan aset kerajaan seperti PERNAS, MARA Holdings pada kroni

    Sewaktu mengumumkan langkah beliau menswastakan aset-aset kerajaan, Dr Mahathir mendakwa tanpa penswastaan, pelabuhan, stesen janakuasa dan pelbagai lagi kemudahan tidak akan dibangunkan oleh kerajaan.

    Namun, apa yang membimbangkan adalah penswastaan tersebut mendapat jaminan kerajaan seperti bantuan kewangan RM1.8 bilion untuk melunaskan hutang syarikat penerbangan negara, Malaysia Airlines.

    Dr Mahathir juga membelanjakan RM4 bilion membiayai syarikat UEM yang merupakan anak syarikat kepada Renong yang banyak mendapat kontrak kerajaan membina lebuhraya.

    ReplyDelete
  38. 24 Jasa Dr Mahathir Selama 22 Tahun Yang Wajib Dikenang Rakyat Malaysia (Bhgn.1) merungkai 12 jasa bekas Perdana Menteri itu sepanjang berkhidmat memimpin negara.

    Berikut merupakan baki 12 'jasa' Dr Mahathir:
    18. Mengarahkan Petronas membeli tanah KLCC dengan harga RM900 juta daripada kroni.

    Mantan Timbalan Menteri Tanah dan Pembangunan Koperasi, Datuk Dr Tan Kee Kwong mendakwa Petronas dipaksa membeli tanah di mana terletaknya menara berkembar Petronas kini daripada kroni tersebut pada harga berlipat kali ganda.

    Tanah tersebut dahulunya merupakan tapak Kelab Kuda dijual kepada Petronas dengan harga tinggi kerana kroni tersebut teristimewa bagi Dr Mahathir, kata Kee Kwong.

    Petronas dipaksa beli tanah berharga RM214 kaki persegi sungguhpun harga pasaran pada waktu itu cuma RM26 kaki persegi.

    19. Mengarahkan kerajaan membeli tanah PKFZ dengan harga RM1.1 bilion walaupun nilai sebenar cuma RM90 juta.

    Kawasan Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ) seluas 404.7 hektar itu dijual dengan harga RM1.08 juta. Individu yang terlibat adalah bekas Menteri Pengangkutan Tan Sri Chan Kong Choy yang menghadapi tiga tuduhan menipu bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi berkaitan projek itu.

    20. Memberi 16,000 ekar tanah Bukit Tinggi kepada Vincent Tan dan memberi lesen mesin slot dan judi bola

    Vincent Tan mendapat kuasa monopoli lesen judi selepas Dr Mahathir meluluskan lesen menjalankan Sports Toto tanpa secara sembunyi. Tanpa sebarang pengumuman bidaan, Vincent merupakan satu-satunya pembida bagi projek berkenaan.


    21. RM200 bilion aset UMNO dilesapkan

    Raja Petra Kamaruddin pernah mendedahkan Dr Mahathir enggan menyerahkan dana bernilai RM200 bilion milik UMNO kepada Tun Abdullah Ahmad Badawi dan Datuk Seri Najib Razak.

    Akibat daripada itu, Najib mencari dana tambahan dari luar negara termasuk mendapatkan RM2.6 bilion daripada kerajaan Arab Saudi bagi kerja-kerja Pilihan Raya pada 2013.

    22. Meletakkan semua perjanjian berat sebelah dibawah Akta Rahsia Rasmi (OSA) seperti perjanjian konsesi tol, pembinaan ERL dan IPP

    Hampir kesemua perjanjian konsesi tol ditandatangani ketika zaman Mahathir, seperti Maju Expressway yang dibina oleh Abu Sahid, rakan baik dan kroni Mahathir, dan Lebuhraya Senai-Desaru yang dibina oleh kumpulan Ranhill milik Hamdan Muhamad, pada tahun 2004.

    Kedua-duanya menandatangi konsesi lebuhraya mereka sebelum Mahathir meletak jawatan. Perjanjian pembangunan Lebuhraya Senai-Desaru ditandatangani pada penghujung 1990an.

    PLUS pula pada asalnya dibina oleh kerajaan melalui Lembaga Lebuhraya Malaysia. Dirancang ketika Tun Hussein menjadi PM pada tahun 1977, ianya mula dibina pada tahun 1980, setahun sebelum Mahathir menjadi PM.

    Dan kebiasaannya, kesemua perjanjian ini diletakkan dibawah OSA.

    23. Menukar royalti minyak Terengganu kepada Wang Ehsan selepas negeri diperintah PAS

    Setelah Terengganu jatuh ke tangan PAS, negeri berkenaan tidak lagi mendapat royalti hasil minyak yang digali Petronas. Dr Mahathir mengubah royalti kepada wang ehsan.

    Berbanding royalti yang ditetapkan nilainya setiap tahun, wang ehsan diberikan diatas budi bicara Dr Mahahtir.

    24. Pelancaran projek IC di Sabah dalam usaha mengekalkan kuasa.

    Dr Mahathir menyalahkan bekas Timbalannya Datuk Seri Anwar Ibrahim diatas isu yang timbul pada 1990-an itu.

    Juga dikenali sebagai 'Projek M', Penasihat DAP Lim Kit Siang menakwa Dr Mahathir berselindung disebalik hujah bahawa pendatang asing boleh menjadi warganegara sekiranya memenuhi syarat-syarat yang ditetapkan.

    Kata Kit Siang, setelah sekian lama menafikan kewujudan 'Projek M', Dr Maathir pada 31 Januari 2013 mendakwa Anwar adalah dalang bagi projek berkenaan.

    ReplyDelete
  39. Undi untuk PH umpama setuju kezaliman Dr Mahathir, kata Hadi
    PETALING JAYA: Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata Tun Dr Mahathir Mohamad merupakan orang di sebalik pelbagai tindakan yang menyebabkan “kerosakan sistem negara”, dan menganggap menyokong gabungan Pakatan Harapan (PH) yang dipengerusikan bekas perdana menteri itu kini umpama menyetujui “kezaliman” lampau.

    “Selayaknya Mahathir bertaubat kerana dialah penyebab kerosakan sistem negara, mengurangkan hak dan kuasa Melayu-Islam dan Majlis Raja-raja, mengamalkan demokrasi tempang dan memerintah negara secara diktator Semua kesalahan ini beliau tidak mengaku dan tidak minta maaf kepada mangsa, bahkan masih lagi mempertahankan salah lakunya,” kata presiden PAS itu dalam wawancara bersama Sinar Harian hari ini.

    Menurut Hadi, Dr Mahathir “tidak jujur untuk selamatkan Malaysia” kerana hanya menumpukan usaha menjatuhkan Datuk Seri Najib Razak.

    “Yang beliau mahu adalah jatuhkan Najib sahaja. Hakikatnya, mengundi DAP, PKR, Amanah, Bersatu (PPBM) adalah mengundi dan mengiakan kezaliman Mahathir,” katanya

    ReplyDelete
  40. Tolak Pakatan Harapan, selamatkan negara
    'MURKA' benar Tun Mahathir kepada PAS hingga Tun lupa beliau sendiri pernah benci dan marah pada DAP. 'Murka' benar Tun Mahathir kepada PAS hingga Tun lupa beliau sendiri pernah menghalang pelaksanaan Enakmen Kanun Jenayah Syariah Kelantan yang dibentang al-Marhum Dato Bentara Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat.

    'Murka' benar Tun Mahathir kepada PAS hingga beliau sendiri lupa bahawa Kelantan dinafikan hak dan royalti petroleum oleh Kerajaan Persekutuan semasa beliau menjadi Perdana Menteri.

    Pelupa benar kebanyakan pemimpin Pakatan Harapan yang memuja Tun Mahathir bahawa beliau pernah menzalimi Kelantan serta menafikan hak pembangunan Kelantan semasa beliau menjadi Perdana Menteri.

    Pelupa benar pemimpin Pakatan Harapan bahawa al-Marhum Tuan Guru Nik Aziz yang dipuja mereka diserang segenap penjuru oleh Tun Mahathir tanpa ada belas kasihan dan perikemanusiaan.

    Pelupa benar pemimpin Pakatan Harapan bahawa dahulu mereka berseteru hingga bersengkang gigi dengan Tun Mahathir, menuduh Tun Mahathir dengan pelbagai korupsi, diktator, kronisme, nepotisme dan kleptokrasi hingga terbit ungkapan "Maha Firaun".

    Pelupa benar pemimpin Pakatan Harapan akan skandal Perwaja, skandal BMF 1983, skandal Forex, pemecatan dan insiden mata lebam Anwar Ibrahim serta pelbagai lagi salah laku yang mereka jerit, tentang dan ungkap kepada rakyat jelata dahulu.

    Pelupa benar pemimpin Pakatan Harapan akan kisah Memali dan Operasi Lalang yang mereka perjuang dahulu. Terlupa mereka sehingga orang yang mereka tuduh menjadi dalang di sebalik peristiwa tersebut dipeluk, dijunjung dan diagungkan sekarang hingga diangkat sebagai pemimpin besar mereka.

    Pelupa benar pemimpin Pakatan Rakyat yang mereka pernah berjanji jika menang pilihan raya mereka akan heret dan bicarakan Tun Mahathir di atas semua salah laku yang pernah beliau lakukan dahulu. Pelupa benar pemimpin Pakatan Harapan bahawa Tun Mahathir pernah mengungkap DAP ialah parti rasis dan Lim Kit Siang ialah ibu segala rasis.

    Pelupa benar pemimpin Pakatan Harapan bahawa Tun Mahathir pernah mengungkap bahawa Anwar Ibrahim adalah perosak perpaduan Melayu dan menjadi pelindung kepada DAP.

    Pelupa benar pemimpin Pakatan Harapan bahawa Tun Mahathir pernah melabel Anwar Ibrahim sebagai penipu paling besar di dunia dan mempunyai sejumlah wang yang banyak disorokkan di luar negara. Pelupa benar pemimpin Pakatan Harapan bahawa siapakah yang menyumbat Anwar Ibrahim di dalam penjara dengan tuduhan yang terlalu jijik dan mengaibkan.

    Sekarang demi kuasa dan penuh ketamakkan, sekelip mata mereka boleh melupakan segalanya dan bersekongkol demi mencapai cita—cita mereka. Mereka lupa segala tuduhan, lupa segala janji dan lupa segala pembongkaran skandal.

    Jika itulah yang mereka mampu lakukan sesama mereka, adakah kita sebagai rakyat biasa mampu membendung mereka jika mereka berkuasa kelak? Mampukah kita percaya mereka boleh berlaku jujur sesama mereka dan menjaga kepentingan kita sebagai rakyat jelata?

    Tidak mustahil jika mereka menang pilihan raya, demi mencapai maksud peribadi masing-masing mereka sanggup bergasak, bergomol dan bercekak seperti dahulu. Sekelip mata sahaja mereka secara tiba-tiba boleh berbaik, sekelip mata juga mereka boleh berperang demi cita-cita, kuasa dan agenda peribadi masing-masing.

    Baik PPBM, DAP, PKR mahupun PAN sebenarnya saling tidak percaya di antara satu sama lain. Hakikatnya di dalam mereka sedang bergolak, menunggu masa untuk meletus. Biar ditolak mereka sekarang, bukan sesudah PRU. Kita sebagai rakyat jangan silap pilih ketika PRU nanti kelak merana diri.

    ReplyDelete
  41. TOLAK MAHATHIR KERANA DIA PERNAH DIFATWA SEBAGAI PEMIMPIN FASIK
    MAHATHIR MOHAMAD mungkin dianggap hero dan pemimpin ulung bagi mereka yang hanya memandang kepada jasanya. Namun ramai tidak sedar bagaimana bekas Perdana Menteri selama 22 tahun itu punyai ilmu untuk menggaburi mata orang ramai.



    Sebenarnya Mahathir bukanlah seorang pemimpin yang terbaik dalam zaman ini. Dia telah difatwakan sebagai pemimpin yang fasik.



    Bagaimana pula alasan untuk kita mengikut telunjuk seorang pemimpin fasik ini? Apakah kita sudah tiada pilihan lain untuk melantik pemimpin kepada negara ini?



    Untuk mereka yang tidak tahu, Pengerusi Pakatan Harapan itu pernah difatwakan sebagai seorang pemimpin fasik oleh ulama’ tersohor dunia iaitu Sheikh Dr. Yusof Al-Qardhawi pada tahun 1998 dahulu.



    Ini bukanlah perancangan propaganda pro kerajaan, sebaliknya ia didedahkan sendiri oleh seorang Aktivis BERSIH di dalam sebuah majlis bersama penyokong mereka sendiri.



    Yusof Al-Qardhawi mengeluarkan fatwa berkenaan semasa kes liwat 1 melibatkan Anwar Ibrahim yang akhirnya menunjukkan bagaimana dia dihukum penjara dan dilucutkan segala jawatannya oleh Mahathir.
    “Dalam prosiding mahkamah pada kes liwat pertama itu, Yusof Al-Qardhawi, ulama’ Islam ya, telah mengisytiharkan bahawa Dr Mahathir adalah seorang fasik.



    “Bermakna, segala persaksian oleh Dr Mahathir, percakapan Dr Mahathir itu tidak boleh diterima selama-lamanya. Dan mengikut hukum qazaf, Dr Mahathir itu wajib disebat 80 kali kerana gagal membawa 4 orang saksi,” katanya.



    Atas faktor inilah ramai dari kalangan aktivis BERSIH dan Reformasi 1998 yang beragama Islam masih lagi tidak bersetuju tindakan kepimpinan Pakatan Harapan melantik Mahathir sebagai calon Perdana Menteri serta bersekongkol dengannya.



    Persoalan besar timbul, bagaimana seorang pemimpin yang difatwa fasik oleh ulama’ terkemuka dunia boleh lagi dipilih untuk menjadi calon pemimpin nombor satu sebuah negara Islam?

    ReplyDelete
  42. PAS YAKIN RAKYAT TOLAK MAHATHIR
    PAS yakin Tun Dr Mahathir Mohamad yang dicalonkan sebagai perdana menteri akan ditolak rakyat dalam pilihan raya umum.

    Mengulas perkara itu, Naib Ketua Dewan Pemuda PAS, Ahmad Fadhli Shaari berkata bekas Perdana Menteri itu pernah ditolak rakyat terutama orang Melayu ketika PRU pada 1999.

    “Saya rasa Mahathir tidak lagi sesuai untuk menjadi Perdana Menteri.

    “Bagaimanapun, kita tidak gerun dan gentar untuk berdepan dengan calon Perdana Menteri berkenaan yang pastinya akan ditolak rakyat nanti,” katanya dalam satu kenyataan.

    ReplyDelete
  43. Mahathir ibarat pelakon sama dengan skrip berbeza
    Pencalonan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai calon Perdana Menteri sementara Pakatan Harapan (Harapan) disifatkan sebagai persembahan pelakon sama yang tampil dengan skrip berbeza.

    Kritikan ini datangnya daripada Pengerusi Felda, Tan Sri Shahrir Samad yang menyatakan rakyat Malaysia akan kembali ke situasi silam menyaksikan seorang pelakon yang tidak mahu tinggalkan pentas dan terperangkap dengan nafsu dan harapan lama bukannya potensi sebenar.

    “Hari ini kita kembali berpusing balik kepada satu keadaan skrip yang dah berubah tetapi pelakonnya sama.


    “Kita kembali kepada pelakon yang tak nak tinggalkan pentas, saya pun tak tinggalkan pentas tapi watak tidaklah terlalu besar,” katanya ketika berucap merasmikan pelancaran buku Malaysia Tanpa BN? Di Parlimen, hari ini.

    Ahli Parlimen Johor Bahru itu menyatakan rasa simpatinya kepada rakyat Malaysia kerana terpaksa menerima calon Perdana Menteri ‘lama’ walaupun kali ini ditampilkan dengan variasi dan perubahan sementara menanti figura Perdana Menteri sebenar bebas dari tirai besi.

    “Kadang-kadang saya rasa kasihan kepada rakyat Malaysia, 20 tahun kita masih diminta untuk letakkan orang yang sama sebagai pedana menteri walaupun kali ini ada variasi ada perubahan sementara dia nak tunggu yang dibalik itu dikeluarkan akan ada perdana menteri yang sementara.

    “Tetapi beliau bawa satu keaadan di mana Malaysia terperangakap dalam cerita lama hanya skrip saja baharu tapi pelakon lama dengan watak baharu. Inilah belenggu yang dihadapi oleh rakyat dalam PRU14,” kata beliau.

    Namun menurut Shahrir, hanya BN yang mampu menjamin kesejahteraan dan keselamatan rakyat dan negara.

    “Politik kita (eye level) mata memandang ia bukan politik besar yang janjikan perubahan reformasi yang besar janji-janji.

    “Tetapi politik yang menjamin kesejahteraan dan keselamatan rakyat dan negara,” tegasnya.

    #prusinar #aparakyatmahu

    ReplyDelete
  44. 10 Janji 100 Hari Pakatan Harapan Ibarat Sindiket Penipuan Skim Cepat Kaya
    Persoalan utama, sanggupkah anda memperjudikan masa depan anda sekali lagi?

    Kolumnis Zhu Yuxin dari akhbar berbahasa Cina, Kwong Wah Yit Poh, menyifatkan 10 janji 100 hari disebutkan dalam manifesto Pakatan Harapan baru-baru ini ibarat skim penipuan wang ringgit.

    Pakatan Harapan ketika melancarkan manifestonya bagi Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) awal bulan ini berikrar melaksanakan "10 janji dalam 100 hari, untuk membina negara dan memenuhi harapan".

    Walaubagaimanapun, Zhu yakin bahawa janji-janji yang diutarakan umpama janji dibuat oleh sindiket penipuan wang ringgit yang sering menjanjikan ganjaran tinggi untuk menolak sebarang syak wasangka rakyat Malaysia yang melabur ke dalam skim berkenaan.

    Menyifatkan manifesto Pakatan Harapan sebagai tidak praktikal, populis dan beretorik politik 'syok sendiri', Zhu mengingatkan janji yang diutarakan 'seperti janji-janji dibuat oleh perjudian wang yang sering menggembar-gemburkan pulangan besar untuk mengumpan mangsa'.
    Menggunakan analogi perjudian wang, kolumnis akhbar tersebut mengingatkan bahawa 'apabila skim tersebut akhirnya runtuh, pengikut akan kehilangan segala-galanya'.

    Ramai rakyat Malaysia daripada komuniti Cina masih ingat akan lebih sejuta rakyat Malaysia kerugian RM5 bilion didalam penipuan skim cepat kaya pada 2017 sahaja, yang akhirnya runtuh.

    Begitu juga, janji Pakatan Harapan untuk menghapuskan tol, merasionalisasi subsidi dan memansuhkan semua hutang peneroka Felda; yang akhirnya akan merobek poket rakyat sendiri pada akhirnya.

    Memberi contoh kepada janji mengehadkan jawatan dilantik kepada dua penggal sahaja pun tidak diambil secara serius oleh pembangkang, apabila Ketua Menteri Pulau Pinang membidas mana-mana cubaan oleh ahli partinya mencadangkan had tempoh jawatan tertinggi untuk dua penggal sahaja.

    Jadi bagaimana rakyat Malaysia boleh mempercayai bahawa Pakatan Harapan akan melunaskan janji mereka?

    Malah, Zhu menekankan bahawa daripada 60 janji manifesto Pakatan Harapan, setengah daripadanya sudahpun dilaksanakan oleh kerajaan pemerintah Barisan Nasional menerusi pelbagai inisiatif.

    Menurut Bancian Majlis Profesor Negara (MPNPoll), 70 peratus manifesto Pakatan Harapan sudahpun dilaksanakan oleh kerajaan semasa.

    Pengerusi MPNPoll, Profesor Datuk Dr Shamsul Amri Baharuddin berkata, manifesto Pakatan Harapan mengandungi janji yang hampir mustahil dilaksanakan tanpa melalui proses rumit melibatkan undang-undang, akta dan isu-isu lain termasuk perdebatan di Parlimen.

    "Sukar untuk mengubah dasar dalam tempoh yang singkat. Saya tidak rasa ianya boleh dilaksanakan dalam tempoh 100 hari dan malah, saya tidak rasa ianya juga boleh dilaksanakan dalam tempoh 1,000 hari".

    Dengan bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad yang pernah dilabel DAP sebagai 'diktator pengamal rasuah dan kronisme' sekarang sudah mengepalai pembangkang, Zhu merumuskan kolumnya dengan bertanya kepada rakyat Malaysia, khususnya pengundi Cina satu soalan penting:

    "Adakah anda berani untuk berjudi sekali lagi?"

    ReplyDelete
  45. MUGADET’, ‘PEROMPAK’ DAN PELBAGAI ‘ISME’ LEBIH MEMALUKAN…
    warga emas itu menulis lagi. Dia menulis tentang keburukan Presiden UMNO merangkap Pengerusi BN yang mengemudi negara sebagai Perdana Menteri. Dia berbicara soal ‘malu’. Dalam usia tuanya, dia cuba sedaya upaya memperlekeh Dato’ Seri Najib Tun Razak di mata rakyat.

    Dia mendakwa Najib seorang ‘pencuri’. Itu kata dia, seorang warga emas yang bercita-cita mahu mengambil alih jawatan Perdana Menteri dari Najib. Dia tuduh suatu yang tidak berasas, tidak benar dan hanya persepsi semata-mata.

    Untuk menjatuhkan Najib, mengata anak tiri Najib. Tapi dia tidak tengok anak-anak kandungnya sendiri. Kaya rayanya ‘luar biasa’. Ada yang liberal, menyokong penuh LGBT. Malah khabarnya ada yang tidak bermoral? Bagaimana dengan menantu dan cucu? Khabarnya yang perempuan ada yang berseluar pendek, ‘tak cukup kain’?

    Penulis rasa, tidak perlulah disebut nama atau mengata anak menantu atau cucu-cicit warga emas itu. Kita doakan saja supaya kembali ke pangkal jalan. Kita sangka yang baik-baik saja. Kita bukan kemaruk kuasa nak jadi Perdana Menteri macam dia, bukan?

    Konon dia mendakwa pemimpin-pemimpin dunia tahu Najib melakukan jenayah ‘mencuri’. Jika benar begitu, penulis tidak rasa mereka akan menjemput Najib ke majlis mereka. Sudah tentu mereka tidak mahu terpalit sama.

    Tapi nampaknya Najib tetap juga disambut mesra, diyakini, dihormati, disegani kawan dan lawan. Sebagai contoh, warga emas itu beri ‘arahan’ kepada Perdana Menteri Australia supaya tidak bergambar dengan Najib.

    Namun sebaliknya yang berlaku. Bukan saja beliau bergambar dengan Najib, malah berbincang mesra lagi tentang hubungan diplomatik yang makin erat. Nampak sangat Perdana Menteri Australia langsung tak hormat pada ‘arahan’ warga emas. Tak laku langsung, bukan?

    Pada pandangan penulis, satu dunia tahu tentang perangai buruk warga emas itu. Mereka bukan tak kenal perangainya. Bila tak dapat apa yang dia mahukan dari seseorang, dia serang orang itu. Mujurlah dia jadi Perdana Menteri di Malaysia saja. Kalau dia jadi Presiden US, mungkin dia sudah berperang dengan semua negara yang tak sebulu dengannya…

    Dia menuduh Najib sebagai pencuri. Tapi dia tidak ingat apa yang Mat Sabu, Dato’ Seri Anwar Ibrahim, Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, Ku Li, Almarhum Tunku Abdul Rahman dan bekas-bekas Perdana Menteri kita yang lain bercakap mengenainya?

    Dia lupakah bahawa dia itu perompak, memetik kata Mat Sabu? Dia tak ingatkan dia dianggap sebagai perasuah, penyeleweng, perosak, penyangak, kuku besi, maha-firaun, maha-zalim, kuku besi, diktator, nepotisme, kronisme dan banyak ‘isme’ lagi?

    Jika warga emas itu lupa, eloklah dia bertanya pada rakan-rakan sekutunya sekarang sementara dia masih hidup dan mereka juga masih bernyawa. Bukan apa, mereka itulah yang berkata sedemikian, penulis hanya mengingatkan saja.

    Bukan itu saja, di luar negara pun kecoh juga menghentam dia dulu. Bukan hanya US, malah negara tetangga Asia Tenggara, negara di Timur Tengah dan negara-negara di benua lain pun pernah dia berkelahi dulu. Itu bukan diplomatik namanya, itu sikap seorang ‘crook’

    ReplyDelete
  46. Jadi pada hemat penulis, serangan bertali arus daripada ‘ketua pembangkang’ atau ‘pembangang’ itu memang suatu yang biasa. Tuduhan-tuduhan itu bukannya betul pun, tapi sekadar hanya untuk memburuk-burukkan lawan kerana berseteru politik, itu saja.

    Bila disebut soal malu, penulis rasa rakyat di Zimbabwe pun tahu rasa malu jika mempunyai seorang Perdana Menteri yang sudah terlalu lanjut usianya. Warga emas itu mahu jadi ‘Mugabe versi Malaysia’? Nak panggil apa nanti? ‘Mugadet’? Jangan buat rakyat Malaysia ketawa…

    Warga emasitu perlu tahu bahawa rakyat Malaysia pun tahu malu seperti rakyat Zimbabwe. Malah mereka juga malu berperdanamenterikan perompak, penipu, tukang fitnah, diktator yang mengamalkan nepotisme kronisme dan banyak ‘isme’ lagi.

    Jadi, tidak perlulah terlalu beretorik sangat. Jika terlalu kemaruk hendak berkuasa semula pun, berpada-padalah. Jika tidak malu pada anak menantu dan cucu, malulah sama ada rakyat. Jangan tunjuk sangat perangai buruk di penghujung usia. Tak elok begitu.

    Jika tahu tidak mampu kalahkan Najib sekalipun pada PRU14 nanti, janganlah main politik ‘kotor’. Islam larang berpolitik berkiblatkan Machiavelli. Jika tidak percaya, cuba tanya Presiden PAS. Penulis yakin dia pun setuju dengan penulis.

    Maaflah. Penulis bukan membenci warga emas itu. Kerana sayangkan dialah maka penulis perlu mengingatkan ‘kanak-kanak’ itu. Penulis hargai segala jasanya dan terpaksa ‘menelan’ segala ‘dosa’nya. Kerana sayang padanya, penulis seru supaya dia kembalilah ke pangkal jalan, aminnnn

    ReplyDelete
  47. Bagaimana 'Kepala Perompak' dan 'Bapa Pelingkup' akan menyelamatkan negara?
    KUALA LUMPUR 1 April - Presiden PAN, Mohamad Sabu sememangnya terkenal sebagai ahli politik yang pandai menghiburkan penonton dengan 'lawak jenaka' dan ucapan berdegar-degar ketika berceramah.

    Baru-baru ini, Mohamad Sabu tampil dengan ‘lawak jenakanya’ yang terbaharu apabila mendakwa negara ini akan diselamatkan oleh calon Perdana Menteri sementara Pakatan Harapan diketuai DAP, Tun Dr. Mahathir Mohamad walaupun dahulu beliau meletakkan pelbagai gelaran dan label negatif kepada pemimpin tersebut
    Mohamad Sabu menyatakan perkara tersebut dalam Ceramah Jelajah Pakatan Harapan di Guar Chempedak, Kedah, dua hari lalu.

    Perkara tersebut mendapat perhatian sebuah laman satira politik di Facebook, Tentera Troll Kebangsaan Malaysia yang menghasilkan dua video untuk menyindir bekas Timbalan Presiden Pas itu.

    Kedua-dua video tersebut disunting dengan memasukkan pujian Mohamad Sabu terhadap Dr. Mahathir ketika mereka bersekutu dalam Pakatan Harapan serta kutukan beliau terhadap bekas Perdana Menteri itu ketika mereka masih belum ‘bersama’.

    Dalam video tersebut Mohamad Sabu antara lain menyeru rakyat Kedah untuk menyokong Dr. Mahathir kerana pemimpin tersebut mahu membetulkan pentadbiran Malaysia selain tidak menyangka beliau akhirnya akan duduk di sebelah Dr. Mahathir dan berbisik-bisik seperti ‘kekasih’.

    Sedangkan, dahulu Mohamad Sabu lah pemimpin yang paling lantang mengkritik Dr. Mahathir dengan gelaran seperti ‘kepala perompak’ dan ‘bapa pelingkup negara’.

    ReplyDelete
  48. PH MANSUH GST? PUSINGAN U MENANTI!!!!
    Ada pihak yang berpandangan tidak mustahil Mahathir akan membuat pusingan U dengan mengekalkan GST jika berkuasa.

    Mahathir kini dikenali sebagai jaguh pusingan U, sebelum menang bulan, bintang, emas, permata semua boleh dijanjikan kepada rakyat.

    Tetapi apabila berkuasa kelak, belum tentu janji itu ditunaikan kerana ketika janji tersebut dibuat, pemimpin PH dilihat seolah-olah tidak bersungguh-sungguh mahu memansuhkan GST.


    Rakyat kini menantikan penjelasan konkrit dari PH berhubung cadangan mereka memasuhkan GST.

    Jangan nanti, jangan dikatakan mansuh, sebaliknya kadar cukai itu dinaikkan pula apabila PH berkuasa.

    Semua itu tidak mustahil berlaku kerana banyak yang dijanjikan oleh PH hanya ‘indah khabar dari rupa’.

    Itulah sikap bermuka-muka pemimpin PH, janji sebelum menang tidak sama dengan apabila mereka berkuasa kelak.

    Bukan auta, ada rakyat beberapa negeri pimpinan mereka sudah lebih awal terseksa dan apakah itu model contoh terbaik yang boleh diberi jika PH memerintah negara? Apa yang jelas rakyat hanya menunggu pusingan U, kerana ketua mereka adalah raja pusingan U!!!

    ReplyDelete
  49. URUS PARTI PUN TUNGGANG-LANGGANG ADA HATI MENGATA SPR
    Bila tengok pemimpin PKR teringat pemilihan parti itu yang diwarnai insiden ‘kerusi terbang’.

    Lihat pula DAP, nama perwakilan ke perhimpunan agung parti pun berterabur. Habis ke laut. Sampai kena buat pemilihan semula Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC).

    Lagi berat bila nampak logo bunga raya PPBM. Boleh pula mesyuarat agung parti sedangkan cawangan pun belum ada.

    Yang tak teringat apa-apa bila tengok logo PAN. Cuma rasa nak gelak, bukan apa, sebab Presidennya, Mohamad Sabu.

    Itu pun pemimpin keempat-empat parti ini tadi dalam mengata Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) bukan main lagi. Semua tak kena, semua tak adil.

    Peliknya, pembubaran Dewan Rakyat pun belum tapi dah pukul canang Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) bakal jadi ibu segala pilihan raya paling kotor.

    Ini keluar sendiri dari mulut ketua hulu balang mereka, Tun Dr. Mahathir Mohamad pada sidang akhbar beliau semalam.

    Negarawan pujaan Mat Sabu dan Lim Kit Siang ini bagaimanapun terlupa gara-gara kelemahan pengurusan UMNO ketika eranya, parti terbesar orang Melayu pernah diharamkan.

    Tak cukup dengan itu, UMNO pada era beliau kemudian memperkenalkan pula undi bonus untuk Presiden dan kuota pencalonan.

    Bukan sedikit yang diperlukan kalau nak cabar beliau sebagai Presiden UMNO – 30 peratus daripada bahagian yang ada. Bersih dan demokrasilah sangat.

    Biar apa pun tohmahan, ironinya makin ramai pemimpin Bersih yang ‘kununnya’ pertubuhan pemantau demokrasi mahu menjadi calon pada PRU-14. Apa maknanya? Kalau tak percaya kepada SPR tak kan sibuk nak bertanding?

    Hal itu menunjukkan ‘sudah jelas dengan sendirinya’ yang mengikut bahasa undang- undang, res ipsa loquitor atau ‘thing speaks for itself’ jika ikut bahasa orang putih ‘crispy chicken rendang’ yang ego itu

    ReplyDelete
  50. BERKORBAN UNTUK NEGARA ATAU UNTUK KELUARGA DAN KRONI?

    Tun Mahathir Mohamad mungkin diserang penyakit ‘tak tahu, tak ingat, tak siapa beritahu’nya ketika menyatakan prinsipnya semasa menyandang jawatan Perdana Menteri selama 22 tahun adalah kaum keluarga, khususnya anak-anaknya tidak boleh terlibat dalam politik, pegang sebarang jawatan kerajaan, mahupun mendapat kontrak kerajaan.
    Dia menegaskan pendiriannya itu adalah untuk mengelakkan berlaku konflik kepentingan antara keluarganya dan rakyat, dan jika terpaksa memilih, dia akan mengutamakan kepentingan rakyat. Jadi dia sanggup untuk berkorban demi rakyat walaupun keluarganya terancam.
    Terancam bagaimana itu Mahathir? Bukankah anaknya Mokhzani merupakan orang kesembilan paling kaya di Malaysia pada 2014, dan kini masih lagi tersenarai cuma menduduki tempat ke 43, selepas menjual sahamnya dalam Sapura Energy dan keluar dari perniagaan minyak dan gas. Hasil jualan sahamnya, Mokhzani memperoleh berbilion ringgit.
    Pengalisis politik Lim Sian See telah merungkai kekayaan yang dimiliki Mokhzani. Walaupun mendakwa hanya “akan melakukan perniagaan kecil-kecilan” selepas beliau keluar dari dunia korporat, Mokhzani kemudiannya menubuhkan Kencana Capital dengan modal besar sehingga RM30 juta, pada tahun sama.
    “Kencana kemudiannya menyertai perniagaan Minyak dan Gas dengan ditubuhan daripada pengambilalihan limbungan fabrikasi kecil seluas 1 ekar dan dijenamakan kepada Kencana Petroleum dan dalam tempoh beberapa bulan, dianugerahkan lesen Frabikasi Besar (Penstrukturan Luar Persisir) oleh Petronas,” kata LSS.
    Tambahnya, dua tahun kemudian pada November 2003, bapanya bersara dari jawatan Perdana Menteri dan menjadi Penasihat Petronas. Pada 2011, Kencana Petroleum dinilai RM6 bilion bergabung dengan Sapura Petroleum membentuk SapuraKencana dimana Mokhzani dengan selesanya menjadi CEO Kumpulan, sebelum ditabalkan sebagai individu ke-9 terkaya di Malaysia pada 2014.
    Mahathir lupa jugakah yang disebabkan dia meluluskan konsesi ERL berat sebelah yang diberikan kepada kroninya (YTL) dan membenarkan naik harga setiap 5 tahun sehingga RM126, harga tiket melonjak naik daripada RM35 ke RM55. Kepimpinan Datuk Seri Najib Razak yang terpaksa menanggung akibat dan memanjangkan konsesi kepada 60 tahun untuk mengelakkan harga naik lagi.
    Itu baru sedikit cerita mengenai ‘legasi’ yang ditinggalkan Mahathir yang terpaksa dibaiki oleh Najib sekarang. Jika dikorek lagi, terlalu banyak peninggalannya yang menyusahkan rakyat. Jadi tak logik jika Mahathir mengatakan dia sanggup berkorban untuk rakyat tetapi segala tindak-tanduknya selama 22 tahun memerintah hanya menyusahkan rakyat dan negara sahaja sampai ke hari ini.
    Bayangkan sekiranya pembangkang berkuasa selepas memenangi Pilihan Raya Umum Ke-14 nanti, dalam masa 5 tahun segala macam perancangan untuk ‘masa depan’ pembangkang boleh dijalankan dengan selesa. Sanggupkah rakyat menghadapinya?

    ReplyDelete
  51. PERANGI PENIPUAN PEMBANGKANG HABIS-HABISAN, KATA NAJIB
    Barisan Nasional (BN) mesti memerangi penipuan yang dicanang pembangkang habis-habisan menjelang Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) demi masa depan rakyat.

    Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata kerajaan BN sudah membuktikan kemampuan sebagai kerajaan yang mampu membela rakyat berbanding pembangkang yang pandai menipu dan hanya ‘menjual’ janji.

    “Kalau hendak politik, politiklah (pembangkang). Kritik tidak mengapa tetapi jangan menipu rakyat.

    “Sebab itu kita mesti perang mereka (pembangkang) habis-habisan. Takkan lah kita hendak termakan dengan penipuan mereka. Kita mesti berdiri dengan sesuatu yang boleh mengubah masa depan kita iaitu kerajaan BN,” kata Najib, yang juga Pengerusi BN dan Presiden UMNO itu.

    Beliau berkata demikian ketika berucap menghadiri majlis Muafakat Pemimpin Bersama Rakyat dan Pecah Tanah Projek Rumah Mampu Milik Johor (RMMJ) Bukit Mambai di Bukit Mambai, Labis, di sini hari ini.

    Hadir sama, Menteri Besar Johor Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin, Anggota Parlimen Labis merangkap Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Chua Tee Yong serta Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Tenang Mohd Azahar Ibrahim.

    Najib berkata antara penipuan pembangkang termasuk dilakukan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamed yang mendakwa kononnya kerajaan memberi kerakyatan kepada rakyat China yang membeli hartanah di Forest City dekat Gelang Patah dan kerajaan negeri Kedah pula sudah menjual tiga pulau kepada China.

    “Saya menafikan sekeras-kerasnya (pemberian kerakyatan), tidak benar. Tolong tunjuk bukti…tidak ada. Mereka (pembangkang) tidak boleh tunjuk bukti,” katanya.

    Menurut Najib, disebabkan banyak berita palsu yang dicanang pembangkang, maka, pembangkang sendiri takut terhadap Rang Undang-Undang Antiberita Tidak Benar 2018 yang diluluskan Dewan Rakyat.

    Dalam pada itu, Najib yang juga Menteri Kewangan berkata pembinaan RMMJ membuktikan kerajaan BN sentiasa mengambil kira keperluan rakyat Johor selain projek mega seperti Rapid Pengerang, Keretapi Berkelajuan Tinggi Singapura-Kuala Lumpur dan terkini, Projek Landasan Berkembar Elektrik Gemas-Johor Bahru.

    Beliau berkata pembinaan rumah mampu milik di Selangor misalnya, amat kecil bilangannya berbanding Johor yang menyasarkan 71,000 RMMJ menjelang 2020.

    “Apa hendak dimegah di Selangor? Pemimpin dapat undi, rakyat dapat baldi. Di Pulau Pinang, mereka (kerajaan negeri) buat projek terowong tetapi tidak nampak cahaya di hujung terowong,” katanya.

    ReplyDelete
  52. PAKATAN HANYA UTAMAKAN POPULARITI DARIPADA RAKYAT
    Kenyataan Pengerusi pakatan harapan (PH), Tun Dr Mahathir Mohamad mahu memansuhkan projek Laluan Rel Pantai Timur (ECRL) jika pakatan memerintah hanya untuk meraih populariti.

    Ketua MCA Bahagian Kuantan, Datuk Seri Ti Lian Ker, berkata setiap projek mega yang ingin dilaksanakan kerajaan sudah tentu dikaji dan dibincangkan di beberapa peringkat sebelum diumumkan kepada rakyat.

    “Dahulu Tun M (Mahathir) kata nak buat jambatan bengkok (menghubungkan Johor Bahru dan Singapura), adakah dia rasa projek itu tidak membazir wang rakyat?Sekarang dia kata projek ECRL menghabiskan duit rakyat.

    “Sudah tentu sesuatu projek yang ingin dilaksanakan kerajaan akan dikaji bagi memberikan pulangan serta keuntungan kepada rakyat untuk masa hadapan,” katanya ketika dihubungi NSTP, di sini, hari ini.

    Beliau yang juga Ahli Jawatankuasa Kuasa MCA Pusat, berkata kenyataan dikeluarkan Tun M tidak lebih kepada meraih populariti sempena Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) tidak lama lagi.

    Katanya, kenyataan sedemikian juga untuk memancing undi selain mahu mengelirukan rakyat serta memberi kesan negatif daripada sudut ekonomi.

    “Dulu dia (Dr Mahathir) kata Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) sebagai dedak, tetapi mengapa sekarang mereka kata hendak teruskan pula jika memerintah. Di situ menunjukkan pakatan pembangkang ketandusan idea,” katanya.

    Dr Mahathir ketika berucap pada Program Bicara Bersama Tun M Siri 2.0: Cabaran Ekonomi Anak Muda baru-baru ini berkata, pakatan pembangkang tidak menolak kemungkinan menghentikan projek ECRL jika mengambil alih Putrajaya kerana disifatkan satu pembaziran.

    Katanya, projek yang menelan belanja kira-kira RM55 bilion itu juga tidak membawa manfaat dan tiada keperluan kemudahan itu disediakan untuk rakyat.

    Lian Ker yang juga Pengerusi Biro Keharmonian Agama MCA, berharap rakyat, terutama penduduk di Pantai Timur dapat menilai dan membuat pilihan bijak mengenai projek infrastruktur yang memberi manfaat kepada mereka.

    “Jika projek ini tidak mendatangkan faedah sudah tentu ahli ekonomi dan pemerhati politik tidak bersetuju kita (kerajaan) meneruskannya. Mereka nampak ia (ECRL) dapat menjana keuntungan dan memberi keselesaan kepada rakyat,” katanya.

    Beliau berkata, MCA sedaya upaya mencuba memberi penerangan secukupnya kepada rakyat mengenai kebaikan ECRL yang dijangka cuba dimanipulasikan pakatan pembangkang ketika kempen PRU14

    ReplyDelete
  53. ‘SYARIKAT BANKRAP JIKA DIPIMPIN OLEH DR. MAHATHIR” – PUAD ZARKASHI
    Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan Presiden Pakatan Harapan diketuai DAP, Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail dicabar jelaskan muslihat di sebalik pemilihan Pengerusi PPBM Tun Dr. Mahathir Mohamad sebagai calon Perdana Menteri sementara pakatan itu.

    Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Dr. Mohd. Puad Zarkashi dalam satu kenyataan berkata, ini kerana, mereka sedia maklum keadaan sebenar fizikal dan mental Dr. Mahathir yang tidak mengizinkan untuk memikul jawatan penting termasuk Ketua Pegawai Eksekutif dalam syarikat milik kerajaan (GLC).

    “Mana-mana GLC tidak akan melantik seorang ketua yang telah dirawat di Institut Jantung Negara (IJN) sebanyak 47 kali dalam tempoh 39 bulan. Jika mereka lantik individu sedemikian maka syarikat itu akan terjejas prestasinya.

    “Selain itu, syarikat GLC juga tidak akan melantik seorang ketua yang ada masalah kesihatan mental seperti Dr. Mahathir yang banyak kali terlupa apa yang diperkatakan atau dilakukannya satu ketika dahulu. Sudah tentu syarikat bankrap jika dipimpin oleh Dr. Mahathir,” katanya di sini hari ini.

    ReplyDelete
  54. Mahathir Wajib Kata Lim Guan Eng Penyamun Dan Penyangak
    Pengerusi Pakatan Harapan (PH) Mahathir Mohamad sepatutnya wajib menegur dan mengkritik Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dan memanggilnya penyangak dan penyamun kerana perbuatan rasuah dan salah guna kuasa.

    Apa yang dilakukan oleh Guan Eng yang juga Setiausaha Agung DAP ada bukti melalui siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sampai kini sedang dibicarakan di Mahkamah Tinggi Pulau Pinang.

    Dalam pentas ceramah beliau, Mahathir begitu kerap memanggil Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak penyamun, penyangak dan pencuri sedangkan apa yang dikatakan oleh bekas Perdana Menteri itu tidak ada bukti. Saman sivil yang difailkan di Amerika Syarikat (AS) mendakwa ada dana diambil dari 1MDB secara haram pun masih tertangguh kerana ketiadaan bukti.

    Sebagai parti komponen dalam Pakatan Harapan (PH) Mahathir yang mempengerusikannya perlu membuat teguran kepada Guan Eng kerana menggunakan kuasanya sebagai Ketua Menteri mendapatkan kemewahan untuk dirinya sendiri dengan membeli sebuah banglo dengan harga jauh lebih murah dari harga pasaran.

    Kini, Guan Eng adalah tertuduh di mahkamah untuk kes berkenaan dan beliau enggan letak jawatan serta masih menjadi Ketua Menteri.

    Kenapa Mahathir diamkan diri dan tidak berbicara langsung mengenai kelakuan Guan Eng yang jelas melakukan rasuah?

    Tidak ada langsung sebarang desakan dari Top Dog PH itu untuk Guan Eng dipecat atau meletakkan jawatan sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang. Guan Eng adalah anak kepada pemimpin veteran DAP, Lim Kit Siang.

    Orang ramai kena buka minda melihat keadaan ini yang betul-betul tunjuk Mahathir pilih kasih. Kes yang ada bukti hasil siasatan pihak berkuasa dalam negara yang berkaliber serta sedang didakwa di mahkamah, beliau langsung tidak kritik. Kes yang tidak ada bukti tapi hanya jadi sensasi di media asing sahaja yang dikritik tidak henti-henti oleh Mahathir.

    Itu sudah satu perkara salah yang dilakukan dengan reputasi beliau sebagai bekas Perdana Menteri selama 22 tahun.

    Masa itu, semua prinsip terbuka Mahathir tampak betul kerana beliau enggan percaya media asing dan menolak campur tangan asing kerana beliau anggap itu akan menghancurkan negara ini.

    Semua itu sudah tidak ada dalam diri beliau. Sekarang, Mahathir hanya bergantung kepada media asing serta kerajaan negara asing. Beliau guna orang-orangnya untuk ke negara tertentu untuk buat aduan dan saman kononnya berkaitan negara ini tetapi kemudian kes itu akan tertangguh.

    Mahathir sekarang sedang meminta bantuan dari pihak asing untuk menjatuhkan kerajaan yang dipilih secara sah melalu pilihan raya dan ia melanggar prinsip demokrasi. Mahathir sekarang berjuang hanya kerana mahu jatuhkan Najib bukan untuk majukan negara dan memperjuangkan nasib rakyat.

    ReplyDelete
  55. Mahathir Lupa Diri Sendiri Yang Zalim
    Menjelang PRU14, macam-macam berita pelik keluar dari mulut pembangkang. Mahathir menuduh Akta Majlis Keselamatan Negara 2016 sebagai lebih ‘dahsyat’ daripada ISA yang digunakan sepanjang 22 tahun pemerintahannya sebagai Perdana Menteri.

    Tetapi Mahathir lupa pada zamannya bagaimana semua perkara dibawah kawalannya. Kawalan yang tiada sesiapa pun yang boleh mempertikaikan tindakannya dalam apa juga yang melibatkan tindakannya.

    Jika Mahahir mahu bercakap soal kebebasan bersuara atau kebebasan media, Lawak bukan. Ia amat kontras dizaman Dr Mahathir Mohamad menjadi perdana menteri, (1982 -2004). Ada akhbar yang baru keluaran pertama diterbitkan sudah diharamkan kerana ia menyentuh batang tubuh Mahathir Mohamad.

    Pantang menulis mengkritik pemimpin, dasar kerajaan pimpinannya Mereka akan dipanggil dan diberi kaunseling berupa arahan, ugutan untuk menggantungkan permit , Ini lah dasar yang amat “mesra” yang diamalkan oleh Mahathir.

    Siapakah dikalangan dari rakyat Malaysia terutama pemimpin politik yang tidak merasa dikenakan tindakan oleh Mahthir. Boleh dikatakan Hotel Kemunting yang berada di Taiping sudah cukup popular dizaman Mahathir.

    Ramai pemimpin PH yang masih ada sekarang ini pun pernah ‘merasa’ kena sumbat dalam ISA. Antaranya Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, Tian Chua, Mat Sabu dan Anwar Ibrahim! Ramai yang masih ingat bagaimana Mahathir digelar diktator kerana melaksanakan ISA.

    ISA satu-satunya undang-undang yang menindas rakyat di mana pemimpin politik, NGO mahupun rakyat biasa dinafikan hak untuk bersuara. Bagaimanapun, telah dimansuhkan oleh PM Najib pada 2011. Pemansuhan ini sekali gus menunjukkan dasar dasar yang menjadi amalan Mahathir amat kejam.

    Jadi, adakah pembangkang menipu diri sendiri dengan mengiyakan tindakan ISA Mahathir ke atas mereka sebelum ini adalah sesuatu tindakan yang amat zalim dan tidak berperikemanusiaan? Sekarang Mahathir mahu bercakap tentang kezaliman. Apakah untuk menutup kesalahannya?

    Sudah-sudahlah berlagak hero Tun M. Dendam Tun M dengan Najib Razak tak pernah berkesudahan demi mencapai kepentingan politiknya, maka sekali lagi dia ajak PM bersemuka dalam program ‘Nothing To Hide’ siri ketiga.

    Realitinya Tun M, sebelum mencabar seseorang, perlulah Tun cermin diri sendiri dahulu apakah dirinya sendiri seorang yang berani berdepan cabaran. Realitinya juga, Najib hanya berdepan dengan tuduhan 1MDB dan hal itu sudah dijawab secara jelas oleh pihak Najib dan mereka yang berkaitan dengan 1MDB. Hal inilah yang sering Pakatan guna untuk hentam Najib.

    Malangnya untuk Tun M, terlalu banyak kontroversi yang tak berjawab sehingga kini sepanjang Tun jadi PM 22 tahun dahulu! Skandal Forex-BNM, Perwaja, Maminco, syarikat-syarikat ‘bailed out’ termasuk tragedi berdarah Memali, ada ke Tun M berani tunjuk jantan jawab semua isu-isu ini? Tak ada!

    Paling baru, keengganan Tun sertai forum ‘Layakkah Tun M Menjadi PM Sekali Lagi’ atas alasan ada program lain. Boleh percaya ke? Tun, semua orang dah masak dah perangai ‘lari-lari’ Tun tu kalau benda yang akhirnya akan makan diri Tun balik!

    Mungkin rakyat dizaman pemerintahannya agak terkekang dengan dasar yang menbjadi amalan Mahathir dimana setiap rakyat dijadikan robot sahaja, tidak perlu bersuara , memberikan pandangan dan jika dilakukan maka hukuman tanpa bicara akan dilaksanakan.

    Adakah semua perkara yang berlaku ini adalah disebabkan usia dan ianya sedang mengalami proses penyakit tua iaitu”nyanyuk”. Atau Allah sedang membuka aibnya satu persatu dengan apa yang dilakukannya sebelum ini.

    Dalam politik Malaysia terdapat dua orang yang sedang berhadapan dengan perkara ini, salah saorangnya ialah Lim Kit Siang yang mana Masing-masing masih mahu bergiat aktif di dalam politik bagi memastikan sekurang-kurangnya seorang dari anak mereka masih relevan dalam persada politik tanahair.

    Bagi memastikan perkara itu berlaku, modus operandi kedua-dua mereka adalah sama. Buat serangan ‘political and character assasination‘ ke atas musuh utama politik mereka, Perdana Menteri DS Najib Tun Razak.

    ReplyDelete
  56. Secara mata kasarnya kita melihat Mahathir adalah satu satunya pemimpin di dunia yang memecat orang yang sama, membicarakan orang yang sama di mahakamah kerana meliwat, memenjarakan orang yang sama secara langsung atau tidak dan kini membuat solat hajat untuk orang yang sama iaitu Anwar Ibrahim.

    Mungkin kita agak rencam dengan apa yang dilakukan oleh Mahathir tetapi jauh didalam benak hati kita memikirkan apakah tuduhan sebelum ini terhadap Anwar Ibrahim hanya satu futnah jahat Mahathir yang amat besar dalam politik sehingga dia sanggup bersolat hajat untuk orang yang difitnahnya.

    Mungkin sebab faktor umur Mahathir dah 93 tahun, sebab dia lupa. Mufti Perlis, Asri Zainul Abidin berkata beliau sendiri telah menjelaskan kepada Mahathir berhubung sunnah sebagai sumber hukum dalam Islam.

    Begitu juga dengan Lim Kit Siang, Ketua Pembangkang DAP di Parlimen, Lim Kit Siang menyerang Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). Terbaru, Lim Kit Siang mencabar SPRM untuk mengesahkan bahawa Perdana Menteri tidak layak untuk bertanding pada Pilihan Raya Umum (PRU) Ke 14.

    Adakah juga Lim Kit Siang terdesak dan nyanyuk. DS Najib Tun Razak tidak pernah disiasat, didakwa di Mahkamah, apatah lagi disabitkan dengan kesalahan rasuah. Jadi apa logiknya gesaan orang tua nyanyuk ini?

    Lebih baik Mahathir dan Lim Kit Siang berhati-hati sebelum membuat sebarang kenyataan. Sebab itu lah, bila mana cakap Mahathir ni dah terlalu tua untuk berpolitik, ramai yang beremosi. Sekarang ni bila dah Mahathir timbulkan kekeliruan pasal agama, apa lagi macai nak cakap? Nak cakap ‘Mahathir Mudah Lupa’ ke?

    ReplyDelete
  57. Mahathir Buat Lawak Hapus Tol
    BAPA Segala Tol yang menyusahkan rakyat Malaysia selama ini dengan konsesi yang berat sebelah adalah Mahathir Mohamad. Tiba-tiba pengkhianat negara yang membebankan rakyat dengan bermacam-macam kos konsesi atas dasar penswastaan bercakap menghapuskan tol secara berperingkat. Lawak apakah ini?

    Pakatan pembangkang diketuai DAP mendakwa kononnya mereka tidak akan memansuhkan kutipan tol secara serentak, sebaliknya ia akan dilakukan secara berperingkat, jika pakatan pembangkang berjaya menawan Putrajaya.

    Janji tersebut ada dalam manifesto pakatan sejak dua Pilihan Raya yang lepas? Adakah mereka mengotakan janji mereka? Sudah tentu tidak walaupun mereka ada kemampuan berbuat demikian. Kita bercakap mengenai dua penggal, dua PRU telah berlalu namun pakatan masih belum memansuhkan sebarang tol di Pulau Pinang dan Selangor.

    Mahathir yang juga dikenali sebagai Bapak Tol berkata kutipan tol hanya akan dimansuhkan berdasarkan kontrak yang kerajaan tandatangan dengan syarikat konsesi. Dan rakyat sedia maklum bahawa perjanjian konsesi yang Mahathir tanda tangan dahulu adalah berat sebelah. Ianya hanya memberi keuntungan kepada syarikat konsesi semata-mata. Rakyat terpaksa menanggung bebannya.

    Dalam sebuah forum Ahad lalu, Mahathir membangkitkan beberapa kebimbangan tentang kebolehan gabungan pembangkang itu untuk memansuhkan kutipan tol. Mahathir berkata, berdasarkan pengalamannya mengetuai kerajaan selama 22 tahun, beliau tahu hasil kutipan tol boleh digunakan untuk menyelenggara dan memperluaskan jalan.

    Malah Mahathir menyindir rakyat Malaysia bahawa mereka harus berfikir dua kali sebelum mengadu tentang kadar tol tinggi kerana mereka tidak perlu membayar tol sebanyak negara lain. Mahathir juga menyifatkan kadar tol di Malaysia antara terendah di Malaysia.

    Melalui kenyataan-kenyataan Mahathir tersebut, adakah anda masih berharap pakatan pembangkang diketuai DAP akan memansuhkan tol secara berperingkat?

    Berlainan pula dengan cara pentadbiran Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak. Beberapa tol telah dimansuhkan sejak 2009, termasuklah empat tol tahun ini. Harga tol juga terus dihadkan walaupun perjanjian konsesi menuntut ia dinaikkan hasil legasi seorang dua bekas pemimpin terdahulu yang menjaga koni tanpa mempedulikan bebanan rakyat.

    Kutipan tol di Plaza Tol Batu Tiga dan Sungai Rasau di Selangor, Lebuhraya Penyuraian Trafik Johor Timur (EDL) dan Bukit Kayu Hitam dihapuskan tahun ini.

    ReplyDelete
  58. Kuda Tunggangan DAP, Mahathir Tak Nak Cabar Superman Hew Berdebat Ke?
    Pengerusi Pakatan Harapan yang diketuai DAP, Tun Dr Mahathir Mohamad baru-baru ini menyindir Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang mengatakan dirinya sebagai ‘pendekar Bugis’.

    Dalam suatu hantaran video yang dimuat naik di laman rasmi Facebook Parti Pribumi Bersatu Malaysia,kononnya beliau amat takut apabila dikatakan panglima Bugis itu sudah bertukar menjadi pendekar Bugis.

    Sebaliknya, orang yang takut pada Perdana Menteri itu menjadi berani pula jika Najib sudi adakan perbahasan dengannya dalam satu lagi acara Nothing To Hide. Adakah Mahathir lupa yang beliau sudah bersara?

    Jika program itu diadakan sekali lagi pun tiada guna kerana dikhuatiri akan menimbulkan lagi kekecohan di dewan tempat berlangsung acara itu.

    Tahun lalu, majlis Nothing To Hide 2.0 dengan tema yang sama berlangsung di Shah Alam. Majlis tersebut bertukar ganas apabila beberapa individu apabila tiba-tiba kasut dan selipar dibaling ke arahnya.

    Kekecohan itu dikatakan bermula ketika Tun Dr Mahathir Mohamad menjawab soalan peserta mengenai peristiwa Memali.Dr Mahathir membuat kemunculan di PWTC itu dan menyampaikan ucapan ringkasnya sebelum diarah berhenti oleh polis.

    Sebelum ini juga Mahathir tidak menghadiri forum “Layakkah Tun Mahathir Menjadi PM Sekali Lagi” yang dianjurkan oleh sebuah NGO mesra PAS. Alasan beliau menganggap panelis jemputan dalam forum itu sebagai tidak layak dan tidak tahu cara berdebat.Adalah lebih baik Mahathir berdebat dengan Hew Kuan Yau sahaja.

    Menerusi video DAP Hew Kuan Yau Hew Kuan Yau yang tular itu pun secara terbuka mendedahkan kepada orang-orang Cina mengenai betapa Tun Dr Mahathir sebenarnya hanyalah sekadar alat yang digunakan oleh Lim Kit Siang untuk mendapatkan kuasa.

    Memetik sumber, Kata-kata Hew Kuan Yau yang dikatakan diterjemahkan di dalam video itu ialah: “Mahathir ialah orang jahat. Saya tak pernah cakap Mahathir ialah orang baik. Mahathir macam Shek Kin. Kalau Shek Kin sudah mahu mati, takkan kita tak bagi kalau dia mahu pakat dengan kita? Mahathir memang jahat dari berdekad-dekad dulu. Ini pok kai memang banyak rasuah. Mahathir sudah 92 tahun, Lim Kit Siang hanya umur 75 tahun. Sila fikir sendiri siapa guna siapa. Kit Siang hanya umur 75 tahun, Mahathir umur 92. Ini game terakhir untuk Mahathir, Kit Siang masih ada masa untuk banyak lagi game. Siapa guna siapa? Sendiri tahulah.”

    Terbaru, Hew Kuan Yau diumumkan di laman Facebook Pengarah Pendidikan Politik Kebangsaan DAP merangkap Pengerusi DAP Johor, Liew Chin Tong, akan berceramah bersama-sama beliau, Teo Nie Ching, Chew Peck Choo dan Wong Shu Qi di Kangkar Bahru, Kluang, pada 31 Mac ini sekali gus menggambarkan Hew Kuan Yau masih bersama DAP dan kata-kata Hew Kuan Yau adalah pendirian DAP. Apakah pula reaksi Mahathir?

    Tambahan lagi,bekas ahli DAP Hew Kuan Yau sebelum ini pernah mendakwa Lim Kit Siang mempergunakan Tun Dr Mahathir Mohamad untuk menyelamatkan Malaysia dan menjatuhkan perdana menteri.

    Malangnya, masih ada lagi masyarakat Melayu yang mempertahankannya dan mahu bersengkongkol dengan parti chauvinis yang anti Melayu dan Islam ini.

    ReplyDelete
  59. Mahathir Hanyalah Calon PM, Bukan ‘PM-in-waiting’
    Kit Siang dan DAP bukanlah bodoh. Mereka telah bermain kad perkauman lebih daripada 50 tahun dan mereka tahu bagaimana untuk bermain kad itu dengan baik. Mereka juga tahu bahawa Muhyiddin tidak disukai oleh Istana Johor sama seperti Mahathir tidak disukai oleh hampir semua sepuluh raja, termasuk Yang di-Pertuan Agong.

    Mukhriz boleh mengumumkan 1,000 kali bahawa Mahathir adalah calon Pakatan Harapan untuk Perdana Menteri. Tetapi DAP yang memutuskan siapa yang menjadi Perdana Menteri (sama seperti mereka memutuskan siapa yang menjadi Menteri Besar Selangor, Menteri Besar Perak, Menteri Besar Johor, Ketua Menteri Pulau Pinang, dan sebagainya). Dan sementara DAP tidak secara terbuka bercanggah atau membantah Mukhriz atau PPBM, DAP tahu bahawa apabila tiba waktunya, bukan Mukhriz atau PPBM yang memutuskan siapa yang menjadi Perdana Menteri.

    DAP tidak akan secara terang-terangan bercanggah atau membantah Mukhriz atau PPBM. Mereka memerlukan sokongan orang Melayu jadi mereka kelihatan menyokong calon Perdana Menteri pilihan Mukhriz atau PPBM. Lebih penting lagi, mereka memerlukan Mahathir untuk terus mengecam Perdana Menteri Najib Tun Razak, Umno, Barisan Nasional, PAS, Islam, orang Melayu, DEB dan sebagainya.

    Apabila anda menyerang seorang pemimpin atasan Cina, seperti seorang hartawan perniagaan Cina, orang Cina akan menafsirkannya sebagai gerakan anti-Cina atau bersifat perkauman. Serang satu ‘tokong’ Cina dan anda menyerang seluruh bangsa Cina. Ini adalah bagaimana orang Cina melihat perkara itu.

    Oleh itu, DAP bimbang bahawa sebarang serangan terhadap Najib, Umno, Barisan Nasional, undang-undang Syariah Islam, DEB, dan sebagainya, akan dilihat serupa sebagai gerakan anti-Melayu atau bersifat perkauman. Tetapi jika Mahathir adalah orang yang melakukan serangan itu, ia bukan bersifat perkauman atau anti-Melayu, ia adalah untuk ‘menyelamatkan Malaysia’. Oleh itu, Mahathir adalah alat yang sangat berguna untuk menyerang Najib, Umno, Barisan Nasional, PAS, undang-undang Syariah Islam, RUU355, DEB, dan banyak lagi. Ini adalah orang Melayu-Islam yang menyerang sesama Melayu dan Islam.

    Mahathir adalah aset DAP dan Pakatan yang paling berharga. Mereka tidak dapat mencari senjata yang lebih baik daripada Mahathir. Dan menggambarkan beliau kepada orang Melayu sebagai calon Pakatan untuk Perdana Menteri adalah idea yang cemerlang. Ini kerana PRU14 sedang dibentangkan sebagai pertandingan antara Mahathir-menentang-Najib, iaitu bekas Perdana Menteri berbanding menentang Perdana Menteri semasa.

    Seperti kata Mukhriz, PPBM menamakan Dr Mahathir sebagai calon Perdana Menteri berdasarkan 22 tahun pengalamannya sebagai Perdana Menteri. Pada asasnya, itu adalah kelayakan Mahathir: 22 tahun sebagai Perdana Menteri. Oleh itu, pengalaman selama 22 tahun menjadikannya calon paling sesuai untuk Perdana Menteri.

    Mahathir mungkin mempunyai pengalaman selama 22 tahun sebagai Perdana Menteri. Tetapi apa yang dicapainya dalam 22 tahun itu? Apakah rekodnya sebagai Perdana Menteri selama 22 tahun itu? Berapa banyak kebaikan dan keburukan yang beliau lakukan dan adakah yang buruk lebih banyak daripada yang baik atau sebaliknya?

    Itu tidak penting. Sama ada beliau adalah Perdana Menteri yang baik atau tidak bukanlah isunya. Beliau mungkin telah menjadi Perdana Menteri yang teruk tetapi itu tidak penting. Satu-satunya perkara yang penting ialah beliau adalah Perdana Menteri selama 22 tahun dan itu sahaja yang diperlukan untuknya menjadi Perdana Menteri sekali lagi.

    Ya, itulah bagaimana Mukhriz dan PPBM melihatnya. Tetapi itu bukanlah bagaimana Kit Siang dan DAP melihatnya. Pada Kit Siang dan DAP, Mahathir adalah alat yang akan digunakan untuk menyerang Najib. Mahathir hanyalah seorang Melayu untuk melawan orang Melayu. Mahathir adalah maskot untuk mendapatkan sokongan Melayu dan mendapat undi Melayu. Selepas itu, sebaik sahaja Hari Pengundian berakhir, tidak ada lagi keperluan untuk Mahathir.

    ReplyDelete
  60. Tidak ada sebarang manfaat kepada DAP dan Pakatan Harapan untuk menjadikan Mahathir sebagai Perdana Menteri. Mahathir hanya menjadi calon Perdana Menteri untuk memenuhi keperluan DAP, PKR dan PAN. Sekiranya Pakatan menang PRU14, tidak mungkin Kit Siang, Anwar Ibrahim, Dr Wan Azizah Wan Ismail dan Mat Sabu akan membenarkan Mahathir menjadi Perdana Menteri.

    Mereka semua sangat tahu bahawa jika Mahathir menjadi Perdana Menteri, beliau akan melakukan satu lagi pusingan U jadi tidak ada yang mempercayainya. Mereka tahu Mahathir tidak boleh dipercayai untuk menjadikan Dr Wan Azizah sebagai Timbalan Perdana Menteri seperti yang dijanjikan. Beliau akan mencari alasan yang mudah untuk memungkiri janjinya dan menyalahkan orang lain untuk itu, seperti yang beliau begitu suka lakukan, dan menjadikan Mukhriz sebagai timbalannya.

    Itulah sebabnya pemimpin Pakatan Harapan tidak peduli dengan kesihatan Mahathir. Mereka tahu mereka tidak bermaksud untuk melantik beliau menjadi Perdana Menteri, jadi mengapa bimbang sama ada Mahathir akan bertahan atau tidak?

    Pada tahap ini mereka lebih baik berdiam diri dan mengikut sahaja arus permainan ini. Mahathir melakukan apa yang mereka harapkan. Mahathir memukul Najib, Umno, Barisan Nasional dan sebagainya. Jadi, mereka tidak perlu berbuat apa-apa dan boleh membiarkan sahaja segala-galanya kepada Mahathir.

    Pemimpin Pakatan Harapan tidak naif dan mereka sedar bahawa Mahathir tidak mempunyai niat untuk menyelamatkan Malaysia tetapi melakukan segala-galanya untuk agenda peribadi beliau. Itulah sebabnya DAP, PKR dan PAN tidak prihatin dengan masalah PPBM dengan RoS atau sama ada PPBM akan dibatalkan pendaftarannya sebelum Hari Pengundian. Mereka hanya memerlukan Mahathir sehingga Hari Pengundian. Selepas itu beliau tidak diperlukan lagi.

    Dalam pada itu, mereka akan membenarkan Mahathir untuk mengatakan dan melakukan apa yang beliau mahu kerana beliau akan menggunakan semua sumbernya dalam PPBM dan UMNO – orang seperti Tun Daim Zainuddin, Rafidah Aziz, Rais Yatim dan Syed Hamid Albar – untuk menyerang Perdana Menteri dan Umno. Daim, Rafidah, Rais dan Syed Hamid percaya bahawa jika Mahathir menjadi Perdana Menteri sekali lagi mereka akan dibawa kembali ke dalam Kabinet, jadi mereka bersungguh-sungguh mahu menyingkirkan Najib dan Umno. Apa yang mereka tidak tahu adalah bahawa Mahathir hanyalah alat DAP dan dalam sifat yang sama, begitu juga mereka.

    ReplyDelete
  61. Apakah kini doa Al-Marhum mantan Presiden PAS itu dimakbulkan satu demi satu?
    Saban hari, satu demi satu isu dan pelbagai pembongkaran dihebahkan di dada akhbar dan lain-lain media untuk dihukumkan oleh masyarakat. Kini Mahathir seolah-olah sedang dibicarakan oleh rakyat umum. Walaupun Mahathir tetap menjawab namun suara-suara yang dulu pernah dikunci beliau sudah tidak lagi menikus dengannya. Tidak mungkin mampu Mahathir membela dirinya untuk segala tuduhan dan isu yang dilodehkan oleh mereka yang pernah berada di sekeliling beliau ketika berkuasa selama lebih 22 tahun.
    Mereka yang dulu mendiam diri kini bangkit berani bersuara.
    Dalam membela dirinya, Mahathir turut, tanpa disedarinya sendiri, membongkarkan pelbagai perkara yang sebelum ini rakyat umum tidak tahu. Betul atau tidak kata-kata Mahathir itu dalam keadaan beliau tersempit - banyak yang kita boleh persoalkan. Sememangnya persaksian orang-orang seperti Mahathir ditolak dalam Al-Qur’an.
    Apabila seseorang berbohong dia akan berbohong lagi untuk menutup pembohongan lamanya [when you compound a lie, you compounded the consequences]. Dan dia akan terus dengan pembohongan demi pembohongan.

    ReplyDelete
  62. Doa Arwah Ustaz Fadzil Noor Kepada Mahathir Semakin Makbul
    Mungkin juga kita boleh menganggap, antara perseteruan politik yang paling di ingati adalah antara Tun Dr Mahathir Mohamad dan Presiden PAS, Allahyarham Datuk Ustaz Fadzil Noor. Boleh dikatakan sepanjang Allahyarham menjawat jatawan tertinggi dalam PAS, sering kali kita melihat bagaimana pertembungan pendapat berlaku antara Allahyarham dan Mahathir.

    Paling diingati adalah bagaimana Allahyarham mendoakan supaya umur Mahathir dipanjangkan oleh Allah supaya Mahathir sendiri dapat melihat kerosakan yang telah dilakukannya sepanjang beliau menjadi Perdana Menteri.

    Pada ketika itu, mungkin ada yang memandang sinis doa berkenaan. Mungkin juga ada yang mentertawakan Allahyarham dengan doa ini. Malah, ada yang mendakwa, doa Allahyarham hanyalah sekadar doa ahli politik yang teruk dihentam Mahathir pada ketika itu.

    Namun, setelah beberapa dekad berlalu, doa yang dilafazkan Allahyarham kelihatan seperti di makbulkan. Manakan tidak, pada usia 92 tahun, disaat ramai rakan seperjuangan Mahathir dalam politik sudah meninggal dunia, Mahathir masih kekal berpolitik dan kini memilih untuk berjuang dipihak pembangkang.

    Pada usia 92 tahun ini jugalah, satu persatu kerosakan yang telah dicipta Mahathir dahulu semakin tersingkap. Bayangkan, kes penyelewengan Bumiputera Malaysia Finance (BMF) sehingga menyaksikan seorang anak Melayu menjadi korban angkara mahu menutup kes sehinggalah kes Forex, semuanya tersingkap dengan sendirinya.

    Malah, beberapa kerosakan yang dicipta Mahathir seperti kehancuran Perwaja Steel, kerosakan teruk pada Proton Holding, mengaut wang negara hanya untuk mengayakan anak dan kroni serta bagaimana beliau mengkhianati perjuangannya sendiri menentang Lim Kit Siang serta Datuk Seri Anwar Ibrahim, kini sudah terbuka dengan sendirinya.

    Sebelum ini, Mahathir masih mampu menyembunyikan segala kerosakan yang diciptanya hanya kerana perkembangan teknologi maklumat agak lewat tiba ke Malaysia. Mahathir boleh mengangkat dirinya suci tanpa melakukan sebarang kesalahan di mata rakyat.

    Namun siapa sangka, laporan siasatan penuh CIA yang menunjukkan Mahathir terlibat secara langsung dengan pelbagai penyelewengan dan skandal, mendedahkan belang dan wajah sebenar Mahathir, disaat beliau begitu beriya-ia mahu menjatuhkan kedudukan Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak.

    Justeru, tidak salah kiranya andai kita menyatakan bahawa doa yang dilafazkan oleh Allahyarham Datuk Ustaz Fadzil Noor sebelum ini, hari ini sudah dimakbulkan. Segala kecurangan Mahathir satu ketika dahulu juga sudah tersingkap dengan sendirinya. Adakah Mahathir mahu menolak Qada dan Qadar Allah bagi melindungi segala salah lakunya?

    ReplyDelete
  63. DOA FADZIL NOOR DIMAKBULKAN : INGIN RAKYAT TAHU MAHATHIR ZALIM
    Jika masih kita ingat, Allahyarham Dato’ Ustaz Haji Fadzil Noor pernah bermunajat dan bermohon kepada Allah SWT agar Dr. Mahathir Mohamed dipanjangkan umurnya supaya dunia khususnya rakyat Malaysia dapat melihat sendiri bukti-bukti kezaliman Dr Mahathir semasa beliau bergelar Perdana Menteri Malaysia.
    Akhirnya doa Fadzil Noor dimakbulkan Allah SWT dengan memanjangkan umur Dr Mahathir sehingga sekarang. Untuk menjelaskan lagi orang ramai melihat akan kezaliman sebenar Dr Mahathir ini, Allah memberi kekuatan yang hebat kepada YAB Dato Sri Najib Razak supaya terus bercakap benar dan tidak melepaskan jawatan Perdana Menteri yang disandangnya walaupun diasak dengan begitu kuat oleh mentornya sendiri.
    Melalui serangan demi serangan ini rakyat Malaysia sudah mula didedahkan dengan pelbagai bukti kezaliman Dr Mahathir sepanjang beliau bergelar Perdana Menteri dan disambung lagi dengan agenda peribadi dan kroni-kroninya selepas beliau bersara pada tahun 2003 lalu.
    Ketika kali kedua Dr Mahathir menjatuhkan Perdana Menteri iaitu Pak Lah (kali pertama Perdana Menteri yang dijatuhkan adalah Tunku Abdul Rahman Putra), Allah mungkin memberi peluang kepada kita semua untuk terus mempercayai Dr Mahathir Mohamed selaku negarawan yang amat disegani ramai.
    Namun untuk cubaan kali ketiga Dr Mahathir mahu menjatuhkan seorang ketua kerajaan Islam ini, beliau sudah menerima kesukaran dan terpaksa berlawan dengan bersungguh-sungguh (tidak lagi seperti cubaannya terhadap kali pertama dan kedua dahulu).
    Apa jua alasan demi alasan yang Dr Mahathir cuba berikan untuk menjatuhkan Perdana Menteri, rakyat Malaysia sedikit sebanyak sudah mula mengenali siapa sebenarnya Dr Mahathir Mohamed ini.
    Diharapkan Dato Sri Najib Razak akan terus menjadi ketua kerajaan di Malaysia kerana perjuangannya untuk bangsa Melayu bukan kecil-kecil perjuangan, perjuangannya untuk perpaduan sesama bangsa di Malaysia bukan calang-calang agenda, perjuangannya untuk syiar Islam bukan suatu yang remeh temeh, dan perjuangannya untuk Malaysia bukan setakat terhenti pada tahun 2020.

    ReplyDelete
  64. Mengapa Allah Lanjutkan Usia Mahathir.
    Mungkin doa Almarhum Ustaz Fadhil Noor termakbul hari ini, apabila Mahathir telah duduk semeja dengan kumpulan yang terang-terang telah melafaskan akan menjahanamkan pemimpin kerajaan hari ini UMNO / Barisan Nasional, kerajaan sama yang pernah dipimpin oleh Mahathir selama lebih 22 tahun
    Atas nama mahu selamatkan Malaysia maka Mahathir ketepikan penghinaan dan cercaan yang pernah dia terima dari puak pembangkang, diatas tuntutan nafsunya maka dia rela dipergunakan oleh kumpulan yang sentiasa mencari peluang untuk menjahanamkan negara ini dengan apa cara sekalipun dan Mahathir membantu mereka dengan menghalalkan cara asal tercapai matlamatnya
    Kita tidak tahu mereka mahu selamatkan Malaysia dari musibah apa, tetapi yang nyata kita perlu selamatkan Malaysia dari puak-puak munafik ini dari terus mengambil tanah bumi permata ini, ambillah contoh negara jiran kita, memang benar “Politik is only about party and the party is UMNO” kerana yang terlibat kesemuanya adalah mereka yang berparti.
    Adakah dengan menyatakan ‘bersekongkol dengan pembangkang’, dikatakan sebagai cetek ilmu politik dan tidak boleh melihat agenda nasional, bagaimana jika seorang anggota polis dilihat duduk bersama sekumpulan perompak,penyamun atau kumpulan gangstar adakah intergriti anggota polis berkenaan boleh dipercayai.

    Jadi jika Mahathir, Mukhriz, Muhyidin dan beberapa bekas pemimpin UMNO dilihat duduk semeja bersama pemimpin parti pembangkang yang mana pernah mempunyai niat untuk mengambil alih kerajaan dengan apa cara sekali pun, ianya dikira sebagai agenda diluar politik dan kepartian, siapa Mahathir, Mukhriz, Muhyidin itu adakah mereka nelayan, pekebun sayur atau pesawah padi?.

    Mereka itu pernah ada kepentingan dan pernah menduduki kerusi tertinggi kerajaan dan sudah pasti mereka memiliki pengetahuan berhubung dengan soal urus tadbir kerajaan, adakah mereka tidak akan bercakap setitik noktah pun berhubung pentadbiran kerajaan termasuk rahsia yang mereka ketahui.

    Bukankah dengan bekerja-sama dengan mereka dari parti pembangkang akan menguntungkan pembangkang terutama DAP, ingat mereka ini tidak pernah memadam catatan didalam diary mereka untuk menawan Malaysia, Kita sepatutnya selamatkan Malaysia dari ditawan oleh DAP dan bukannya dari Dato Seri Najib Tun Razak, Perdana Menteri dan Presiden UMNO.

    Ini lah doa Ustaz Fadhil Noor bahawa Mahathir akan melihat kehancuran yang dia sendiri buat, apa sahaja kezaliman yang dilakukan oleh Mahathir suatu ketika dahulu ditunjukkan sekarang sebagai bukti kepada pengikut Tun Mahathir semasa berkuasa dahulu, inilah yang Mahathir lakukan diatas kuasa yang pernah beliau sandang dahulu.

    Menzalimi mereka yang tidak sehaluan dengan kehendaknya, Allah hilangkan ingatan dan membuka hijab yang menutup kezaliman Mahathir sahingga tanpa disedari telah mengulangi apa yang dilakukannya dahulu dan diulangnya hari ini, itulah yang telah dilakukan terhadap mereka-mereka yang menentang kemahuannya, mungkin suatu hari nanti Mahathir akan berkata “dengan saitan juga dia akan bekerjasama jika itu boleh menjatuhkan Najib”.

    Kini giliran Dato Seri Najib yang terpaksa berhadapan dengan kezaliman Mahathir kerana tidak mahu tunduk dengan kehendak Mahathir, oleh kerana dahulu Mahathir adalah Ulil Amri yang dipilih, Allah memelihara aibnya pada ketika itu, kini Dato’ Seri Najib pula dipilih juga di atas kehendakNya, InsyaAllah Najib akan dilindungi oleh Allah S.W.T.

    Mungkin kerana itu Allah melanjutkan usia Mahathir agar rakyat dapat melihat wajah seorang yang pernah menzalimi mereka-mereka yang tidak mahu tunduk mengikut kemahuannya, jika aruah Tun Gaffar Baba hidup kembali sudah pasti beliau akan mengucapkan ‘Astafirullah al azimm’ serta berlari kembali semula ke kuburnya kerana terlalu malu dan Almarhum Ustaz Fadhil akan tersenyum.

    ReplyDelete
  65. Anda Tahu Mahathir Benar-benar Terdesak Bila Dia Jilat Ludahnya Semula
    Akhirnya Mahathir mula memahami makna karma. Hari ini, semua dosa Mahathir sejak 47 tahun yang lalu kini muncul. Kini beliau menghadapi nasib yang lebih buruk daripada kematian. Doa Ustaz Fadzil Noor yang termakbul : bahawa Mahathir akan hidup cukup lama untuk melihat pembalasan semua dosa-dosanya.
    Pada tahun 1998, ramai yang sangat marah dengan Tun Dr Mahathir Mohamad, Perdana Menteri ketika itu yang telah menangkap dan memenjarakan timbalannya, Anwar Ibrahim. Presiden PAS ketika itu, Ustaz Fadzil Noor, mengambil pendirian yang berbeza. Ustaz Fadzil tidak mahu Mahathir mati, seperti mana yang penyokong Anwar mahukan. Sebaliknya, Ustaz Fadzil berdoa agar Mahathir dikurniakan usia yang panjang supaya dia boleh hidup cukup lama untuk melihat kerosakan dan kemusnahan yang telah dilakukannya kepada Malaysia dan menerima karma akibat semua dosa-dosanya.
    Doa Ustaz Fadzil sangat kuat. Dan tiada seorang pun orang Islam sama ada dari PAS atau Umno akan tidak menyetujui mengenai perkara ini (walaupun orang Melayu PAN hanya akan bersetuju dengan apa sahaja yang DAP katakan). Ustaz Fadzil tidak mendoakan agar Mahathir mati awal walaupun dengan apa yang telah orang tua itu lakukan. Sebaliknya, Ustaz Fadzil berdoa agar Mahathir dikurniakan umur yang panjang supaya dia boleh hidup cukup lama untuk melihat dosanya kembali menghantuinya dan menyebabkannya menderita dan menyesal dan sedar bahawa apa yang dia lalui sekarang adalah karma bagi dosa-dosa yang telah dia lakukan.
    Itu, sebagai apa yang Allahyarham Ustaz Fadzil berkata, adalah takdir yang lebih teruk daripada kematian. Akhirnya, pada penghujung hidupnya, Mahathir terpaksa menjilat kembali ludahnya di depan mata 31.5 juta rakyat Malaysia. Jika Allah mahu melayan Mahathir dengan lebih baik, Dia akan mengambil nyawa Mahathir lima tahun sebelum ini. Hakikat bahawa Allah membenarkan Mahathir untuk hidup selama ini hanya untuk merasai penghinaan yang terpaksa dia terima di penghujung hidupnya adalah satu bentuk hukuman daripada Allah. Muslim percaya bahawa jika dosa seseorang adalah cukup besar, Allah akan memberi balasan di bumi sebelum anda menghadapi hukuman di akhirat.

    ReplyDelete
  66. PPBM Selamat “Dikafankan”, Dewan Rakyat Pun Dibubarkan…
    Sudah lebih 24 jam sudah berlalu sejak Pendaftar Pertubuhan (RoS) mengumumkan pembubaran sementara PPBM disaat semua parti politik di negara ini sedang dalam rangka persiapan bagi mengharungi Pilihan Raya Umum ke 14. Malah, reaksi segera PPBM seperti sudah dijangka apabila cuba mengaitkan konspirasi politik sehingga terkuburnya PPBM.

    Jika ada yang mengandaikan bahawa PPBM mampu diselamatkan sebelum PRU ke 14, boleh dikatakan, impian berkenaan tidak akan mungkin menjadi kenyataan. Ini kerana, antara syarat yang diletakkan RoS untuk mempertimbangkan semula pendaftaran PPBM adalah, parti berkenaan perlu mengemukakan minit mesyuarat peringkat Cawangan, Bahagian dan pusat yang mana Mahathir sendiri akui, PPBM tidak mempunyai cawangan.
    Malah, PPBM juga perlu mengemukakan laporan kewangan parti, sesuatu perkara yang begitu disembunyikan Mahathir dan PPBM secara amnya. Kesemua syarat ini, sukar untuk di penuhi oleh PPBM walaupun mereka sebenarnya boleh sahaja menyelesaikan masalah ini kerana kesemua pemimpin mereka cukup berpengalaman. Justeru, dalam tempoh 30 hari ini, PPBM bolehlah dianggap sudah dikafankan. Hanya menunggu hari kebuminya sahaja lagi.

    Menriknya, dalam tempoh 24 jam ini juga menyaksikan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak mengumumkan, Dewan Rakyat akan dibubarkan pada 7 April 2018 iaitu hari Sabtu, esok. Pembubaran ini dilakukan bagi membolehkan Pilihan Raya Umum ke 14 diadakan dalam tempoh 60 hari seperti yang ditetapkan dalam perlembagaan negara.

    Agak memalukan buat Mahathir yang selama setahun setengah ini begitu beriya-ia mendakwa PPBM mampu menggantikan UMNO dan mampu membawa Pakatan Harapan menumbangkan BN. Malah, Mahathir sendiri dilihat cukup berbangga dengan partinya ini sehinggakan dia dilantik sebagai Pengerusi Pakatan Harapan.

    Akhirnya, sebelum sempat mekar, parti bunga ini telahdiracun oleh Mahathir dan kesemua pemimpinnya sendiri. Lebih malang lagi, mereka kecundang sebelum memasuki arena perang yang sebenar, arena yang mana amat dinantikan Mahathir dan para pentaksubnya dengan harapan mahu menumbangkan Barisan Nasional.
    Kini, setelah PPBM boleh dianggap telah dikafankan dan hanya menunggu masa untuk dikebumikan, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak akan mengepalai UMNO dan Barisan Nasional untuk menghadapi Pilihan Raya Umum ke 14 sambil Mahathir dan kuncu-kuncunya hanya memerhatikan parti yang amat mereka dendami, bergerak dengan penuh gaya menuju ke medan perang yang sebenar. Adios Parti Pribumi Bersatu Malaysia!

    ReplyDelete
  67. Tiada Cawangan Dan Tiada Bahagian, Penipuan Terbesar Mahathir
    Sikap keras kepala Mahathir sampai bawa ke tua, sikap takbur dan bongkaknya terus tidak mahu tunduk dan mengakui kesilapan diri sejak dulu lagi tidak dapat dihilangkan dan mungkin akan dibawa ke kubur sekali pun.

    Harap-harap semasa kematiannya nanti jangan sampai ada petanda bongkaknya terserlah di dahi dan mukanya sebagai pengajaran kepada umat manusia semua. Sombong bangkak dan takbur yang dilihat melampui batas amat terserlah.

    Menjatuhkan hukum kepada orang lain tanpa mahu mengubah sikap sendiri yang dikatakan begitu bersih sehingga pandangan dan pendapat semua orang tidak benar belaka dimatanya. Sekarang kita melihat sikap bongkaknya itu diaibkan Allah secara perlahan-lahan.

    Jika anda lihat video terbarunya dimana Mahathir terpaksa ikut cakap DAP semasa sidang medianya dalam keadaan yang amat hina sekali. Dimana kesombongannya dipijak oleh DAP melalui sidang media sehingga setiap butiran terpaksa ditanya seakan minta kebenaran DAP.

    Ini merupakan satu penghinaan terhadap dirinya yang memalukan jika dibandingkan dengan ketegasan dan kesombongannya kepada sesama bangsa dengan penuh penghinaan yang dilakukan olehnya.

    Tetapi sekarang, Mahathir tunduk dikaki DAP sebagai jurucakap politik DAP yang memegang dasar Malaysian Malaysia yang mana bakal menghapuskan hak keistimewaan orang Melayu keseluruhannya termasuk Islam.

    Hari ini juga tercatat dalam sejarah Negara bagaimana sebuah parti yang kononnya pada mulanya untuk membela nasib orang Melayu yang dinamakan PPBM atau BERSATU telah bertukar slogan demi slogan yang mempunyai tujuan yang berlainan.

    Membela nasib orang Melayu sebagai slogan pertamanya adalah hanya untuk menarik sokongan orang Melayu yang amat taksub kepada nya agar penyokong yang ada didalam UMNO keluar UMNO untuk mengurangkan kekuatan Barisan Nasional.

    Setelah misi berjaya menarik keluar beberapa orang Melayu dalam UMNO maka, Slogan bertemakan rakyat yang mana “selamatkan Malaysia dilancarkan” dan berbagai fitnah dan tohmahan dilakukan terhadap kerajaan.

    Dari selamatkan Malaysia kini telah bertukar lagi kepada “Jatuhkan kerajaaan dan Najib” dilancarkan – Pada kali ini temberang Mahathir semakin terserlah apabila meyerang Najib Razak dalam kepelbagaian isu yang tidak relevan dan Mahathir hanya mendera cerita sahaja.

    Disini kita melihat bagaiman gerak kerja memerangkap rakyat dengan agenda peribadi Mahathir yang terus membawa rakyat bersamanya untuk dipersalahkan nanti. Dalam keadaan ini jika sesuatu yang tidak diinginni berlaku dengan mudah Mahathir menyalahkan rakyat.

    Sebagaimana sejarah sebelumnya, dalam isu BMF, Tengku Rezaliegh telah dipersalahkan, Isu Forex, Mohamad Nor dipersalahkan, Isu Memali, Musa Hitam dipersalahkan dan banyak lagi isu dimana Mahathir menyalahkan orang lain dengan sikap tidak bertanggungjawabnya.

    Sekarang PPBM telah dibubarkan sementara atas arahan pihak pendaftar pertubuhan (ROS) kerana kedegilan Mahathir tidak mahu memenuhi syarat khas dalam penubuhan sesebuah pertubuhan. Mahathir sombong dan bongkak dalam segala hal.

    Pembubaran sementara ini langsung tiada kaitan dengan UMNO atau Barisan Nasional yang mana telah menjadi sasaran penyokong pembangkang dimana mengatakan bahawa semua yang berlaku ini adalah atas tindakan UMNO/BN.

    Penyokong masih tidak dapat menerima bahawa kebodohan mereka tidak meneliti tindakan dan agenda tersembunyi seakan dirancang agar PPBM sengaja dirancang agar gagal diluluskan. Kenapa begitu.

    Perlu dingatkan bahawa kegagalan PPBM mengemukakan dokumen yang wajib kepada RoS termaktub dalam Melanggar Pasal 12 Perlembagaan Pertubuhan, dibawah Notis Sek.14(2) Akta pertubuhan 1966. Iaitu kegagalan PPBM mengemukakan dokumen minit mesyuarat agong cawangan, bahagian dan pusat pada tahun 2016 dan 2017.

    Begitu juga dengan kegagalan memberikan dokumen penerimaan dan pembayaran serta kunci kira-kira bagi tahun tutup kira-kira. Perkara ini sercara jelasnya telah melanggar Pasal 24 Perlembagaan pertubuhan dan tidak menjawab notis Sek.14(2) akta pertubuhan 1966.

    ReplyDelete
  68. Secara jelasnya ini bukan kesalahan yang berkaitan dengan pihak lain tetapi adalah akibat kecuaian yang dilakukan oleh PPBM sendiri yang mana ada agenda serampang dua mata susulan pembatalan ini. Sudah pastinya ada sesaorang yang akan dipersalahkan dalam hal ini.

    Semua orang tahu bahawa Mahathir adalah seorang Pengerusi PPBM, Jadi dalam hal ini Mahathir tidak ada kuasa untuk menandatangani watikah lantikan calon yang bertanding dalam pilihanraya. Hanya Muhyiddin sahaja yang boleh melakukannya sebagai saorang Presiden PPBM.

    Jadi dengan pembubaran sementara ini, dan PPBM diberikan peluang kedua untuk memenuhi syarat tetap asas penubuhan dimana laporan dan penubuhan Cawangan-cawangan dan Bahagian PPBM diseluruh Negara.

    Perlu diingatkan bahawa pengharaman yang berlaku sekarang setelah berlangsungnya perhimpunan PPBM dimana ahli PPBM sendiri telah membuat laporan kepada RoS dan mendedahkan ketiadaan cawangan dan bahagian.

    Pertikaian bermula apabila mereka mula mendalwa bahawa lantikan sebagai perwakilan ke persidangan PPBM adalah hanya satu penipuan terhadap ahli PPBM diperingkat akar umbi. Justeru itu berberapa laporan dibuat BUKAN oleh orang UMNO tetapi dibuat oleh ahli parti mereka sendiri.

    Kita masih ingat sayap PPBM Armada yang mana wujud tanpa ada didalam perlembagaan mereka sendiri, Kewujudan secara automatic mengikut kehendak sendiri telah mengakibatkan satu bentuk tindakan yang berpanjangan dari ahli mereka sendiri juga.

    Ianya amat bertentangan dengan perlembagaan parti mereka sendiri sahinggalah desakkan ahli parti yang mahukan keluarga Pengerusi parti bunga raya di siasat atas segala kekayaan yang mereka miliki yang dikatakan melebihi tahap kekayaan luarbiasa.

    Kesimpulannya bahawa, penubuhan PPBM bukan untuk rakyat dan hanya untuk memperkayakan kroni dan pihak atasan yang berkepentingan sahaja. Jelas sekali kegagalan menubuhkan Cawangan, Bahagian dan kegagalan meyerahkan minit mesyuarat adalah membuktikan rakyat telah dipergunakan demi agenda politik Mahathir.

    ReplyDelete
  69. PPBM Ke Kubur Terlebih Dahulu Sebelum Mahathir
    Sasaran PPBM untuk memenangi seberapa banyak kerusi pada Pilihan Raya Umum ke-14 ini bakal menjadi angan-angan sahaja kerana PPBM sudah ke kubur terlebih dahulu sebelum Mahathir.

    Parti PPBM entah ke mana, akhirnya melingkup dan terkubur kerana masalah dalaman yang amat kritikal.Parti yang kononnya dicanang akan ada sampai 6 juta ahli dan membela nasib Pribumi sewaktu ketika dahulu,malangnya semua itu palsu belaka. Segalanya sudah lingkup berpunca daripada keangkuhan pemimpin yang mengutamakan kepentingan diri sendiri.

    Masalah yang dihadapi PPBM itu dikatakan tiada langsung dibuat mesyuarat cawangan dan mesyuarat di peringkat Bahagian. Terus sahaja dibuat Perhimpunan Agung. Aduan tentang tiadanya mesyuarat Bahagian ini dibuat oleh ahli ahli PPBM sendiri.

    Mereka sendiri dikatakan telah melanggar Perlembagaan Parti yang mereka sendiri tulis seolah Mahathir mengali kubur itu sendiri untuk menanam parti itu.Mereka khianati parti yang mereka tubuh sendiri.

    Bagaimanapun, Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS) semalam mengesahkan pembubaran sementara PPBM menurut Seksyen 14(5) Akta Pertubuhan 1966.Semalam, ROS mengeluarkan perintah pembubaran sementara terhadap PPBM dan memberikan tempoh 30 hari untuk melengkapkan butiran yang diperlukan yang diperlukan atau berdepan pembubaran.

    Namun, Mahathir dikatakan terus menyalahkan dan menunding jari pada ROS punca Parti itu terus dirudum masalah.Mahathir dikatakan akan terus berkempen dan menggunakan nama dan logo.Keangkuhannya menganggap parti itu masih boleh berfungsi seperti biasa sehingga ROS batalkan parti ini secara rasmi.

    Memetik sumber, beliau mendakwa notis yang dihantar ROS di ibu pejabat lama yang terletak di Damansara dan tidak ditujukan kepada pegawai yang sepatutnya.

    Ketua Pengarah Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia Surayati Ibrahim ketika sidang akhbar mengenai isu Parti Pribumi Bersatu Malaysia semalam sudah pun memaklumkan mengenai pembubaran tersebut.

    Kegagalan menyerahkan sepenuhnya dokumen yang dikatakan seperti diperintahkan di dalam tempoh masa yang diberikan sebelum ini menunjukkan parti itu gagal memenuhi kehendak ROS.

    Jadi, segalanya sudah pun tekubur akibat daripada keangkuhan pemimpin yang mengutamakan agenda politiknya itu sendiri.

    ReplyDelete
  70. DAP GUNA TEKNIK PENYAMARAN DALAM PRU14
    AKHIRNYA, blok pembangkang terpaksa juga memilih untuk menggunakan logo dan simbol salah satu parti dalam Pakatan Harapan untuk PRU14 ini. Semuanya gara-gara PPBM yang melakukan salah.

    Kata sepakat antara mereka telah memilih PKR sebagai logo dan simbol bagi mewakili calon-calon Pakatan Harapan. Walhal, penguasa sebenar adalah DAP.

    Inilah kali pertama dalam sejarah negara logo dan simbol Roket tidak digunakan oleh DAP untuk bertanding merebut kerusi pilihanraya.

    Ia adalah suatu keputusan terburuk da terhina bagi sebuah parti ‘chauvinis’ itu seinggakan pengasas mereka berasa kecewa dan berang.

    Namun dari sudut pandang berbeza, sebenarnya DAP juga menyukai keputusan untuk menggunakan logo dan simbol PKR ini, lebih-lebih lagi bagi pertempuran di Semenanjung Malaysia.

    Dengan harapan mereka mahu menakluk Johor, Melaka dan Negeri Sembilan, sambil mengekalkan Pulau Pinang – strategi menggunakan logo dan simbol PKR ini tidak mustahil mampu menipu serta memperdaya para pengundi di kertas undian nanti.

    Sebagai sebuah parti warisan kepada PAP Singapura yang mahu mewujudkan “Malaysian Malaysia”, sudah tentu matlamat akan menghalalkan cara mereka.

    Para pengundi akan ditipu dan dikelirukan seolah-olah ‘dipukau’ ketika mahu memangkah nanti.

    Namun pada hakikatnya, DAP tidak sesekali akan memperjuangkan apa yang diperjuangkan oleh PKR melainkan hanya mahu menggulingkan Barisan Nasional sahaja.

    Selebihnya DAP akan terus istiqomah dalam agenda jahat mereka. Yang penting mereka menang, tidak kiralah ‘kepala’ siapa harus mereka pijak atau ‘nyawa’ siapa harus mereka bunuh.

    Sekiranya mendapat kuasa, mereka (DAP) akan menuntut segala pengorbanan ini daripada kepimpinan Pakatan Harapan.

    Dr Mahathir Mohamad selaku Pengerusi PH terpaksa akur kerana dia sudah tiada sebarang parti untuk membuktikan kekuatannya.

    Anwar Ibrahim dan Dr Wan Azizah Wan Ismail pula sudah diberi hak semasa PRU14 iaitu keizinan menggunakan logo serta simbol parti mereka.

    Manakala Mohamad Sabu dari PAN pula sekadar mengikut telunjuk DAP sampai bila-bila.

    Akhirnya DAP akan membuat ‘demand‘ terhadap perjuangan ini. Soal rakyat diketepikan dahulu, yang penting semua pemimpin dalam Pakatan Harapan harus ‘bayar kembali’ pengorbanan DAP ketika PRU14 ini.

    Maka, siapa yang berkuasa sebenarnya sekarang ini? Yang pasti bukan lagi rakyat!

    ReplyDelete
  71. KENAPA PEMBANGKANG PERLU TAKUT?
    Dunia politik negara gegak-gempita beberapa hari ini dek ‘ketakutan’ pemimpin dan penyokong Pakatan Harapan diketuai DAP terhadap Rang Undang-undang Antiberita Tidak Benar 2018 yang diluluskan baru-baru ini.

    Undang-undang tersebut digubal untuk menangani masalah penyebaran berita tidak benar yang semakin serius seiring dengan perkembangan teknologi moden.

    Seperti kata pepatah siapa sakit siapa menyiuk, begitulah sikap mereka sekiranya takutkan undang-undang ini kerana hanya yang melakukan kesalahan perlu berasa takut dan bimbang.

    Mengulas perkara tersebut, Presiden Persatuan Peguam Syarie Malaysia (PGSM), Musa Awang berkata, undang-undang tersebut perlu diterima baik oleh setiap anggota masyarakat memandangkan penggubalannya dibuat tepat pada masanya.

    “Bagi saya, yang tidak senang dengan penggubalan undang-undang ini mungkin merupakan pihak yang gemar menyebarkan berita tidak benar.

    “Kalau tidak salah, mengapa perlu takut?” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

    Menurut Musa lagi, beliau optimis dengan potensi undang-undang itu untuk mengekang masalah penyebaran berita palsu yang semakin berleluasa di negara ini.

    “Kerajaan pastinya sudah menjalankan kajian yang mendalam terhadap pelaksanaan undang-undang ini dan ia turut mendapat sokongan majoriti ahli di Dewan Rakyat.

    “Undang-undang ini turut melengkapi kelompongan yang ada pada undang-undang sedia ada kerana semua jenis berita palsu boleh dikenakan tindakan, bukan sekadar berita palsu yang bersifat fitnah dan menghasut sahaja,” katanya.

    ReplyDelete
  72. BAHAYA SERAH NEGARA PADA YANG TIDAK RETI URUS PARTI
    Rakyat Malaysia tentu sedang melihat drama “unfold” di hadapan mereka.

    Parti Pribumi Bersatu Malaysia telah dibatalkan secara kondisi oleh Registrar Of Society (RoS) kerana tidak mematuh kehendak dan syarat pertubuhan yang lazim semua orang berpesatuan sudah tahu.

    Setelah dibatalkan pendaftarannya, seperti biasa Tun Dr Mahathir Mohamad akan mernjadi hero tampil dengan lakonannya dan seperti biasa akan lemparkan dakwaan pihak RoS tidak “neutral” dan tidak adil.

    Jika anda tidak mengenali sifat yang ada pada Mahathir ini, maka anda tidak layak masuk ke dalam politik.

    Mahathir tidak pernah salah dalam apa apa hal pun, di bawah pentadbirannya semua yang salah adalah Polis, RoS, Tun Musa Hitam, Ketua Hakim, Anwar Ibrahim dan siapa sahaja melainkan dirinya sendiri.

    Sebenarnya, kami yang awal awal mendakwa bahawa Mahathir secara sulit akan menggunakan pihak tertentu (seperti biasa gunakan orang lain) untuk menggagalkan Parti Pribumi. (rujuk tulisan portal kami tahun lalu).

    Parti Pribumi tiada dalam perancangan Mahathir, ia di tubuhkan oleh pentaksubnya.

    Namun, Mahathir “play along” dan ambil manfaatnya seperti acara dan majlis temu rakyat.

    Ini kerana Mahathir hanya ada kepentingan peribadi sahaja, dan menyebut “rakyat” hanya manisan di lidah sahaja.

    Tambah lagi Mahathiir mencipta watak jahat “Najib” supaya semua tumpuan kepada Najib dan bukan dirinya.

    Perhatikan ketika selepas Mukhriz Mahathir di singkir dari UMNO, Mahathir telah giat memasarkan nama DAP dan menyucikan nama DAP.

    Ini atas sebab Mahathir mahu Mukhriz bertanding pada kerusi selamat DAP.

    Menjadikan Mukhriz ahli parlimen adalah “vital” kepada Mahathir.

    Apabila Mukhriz sudah jadi Ahli Parlimen, barulah gerakan sulit wakil Mahathir berjumpa seramai mungkin pihak yang sudah menjadi Ahli Parlimen untuk membeli jiwa mereka.

    Ada yang bakal di “dedak” kan dan ada yang bakal di ugut jika Mahathir tahu kesalahan mereka.

    Maka, pendek kata, menubuhkan Parti Pribumi bukan dalam rencana Mahathir.

    Setelah itu, ada juga yang menulis bahawa Mahathir akan pastikan Parti Bunga mati sendiri.

    Pelbagai cara akan di lakukan asalkan tidak terlihat dari perbuatan dan kemahuan Mahathir.

    Adakah seorang pemimpin parti yang tidak tahu apa terjadi kepada “ground” nya layak menjadi Ketua?

    Mengadakan mesyuarat AGM adalah benda besar sesebuah pertubuan. Susahkah untuk Mahathir memahimi hal ini?

    Jika kehilangan wang negara RM30 billion Mahathir hanya perlu menjawab “saya tidak tahu”, maka apa pula akan terjadi jika dia menjadi Perdana Menteri sekali lagi.

    ReplyDelete
  73. Di bawah ini kami lampirkam kronologi event sehingga terbatalnya Parti Pribumi supaya Mahathir dan kuncunya tidak dapat menipu rakyat dan menuding jari kepada pihak lain seperti RoS.

    Kronologi di tulis oleh Facebook Raziz Rashid ;



    Kronologi Parti Pribumi Bersatu

    9 Ogos 2016– Borang permohonan untuk mendaftarkan PPBM dihantar kepada Pendaftar Pertubuhan (ROS) oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin serta ahli jawatankuasa

    8 September 2016– ROS meluluskan penubuhan Parti PPBM.

    27 Oktober 2016 – Bekas Naib Ketua UMNO Bahagian Batu Kawan, Datuk Khairuddin Abu Hassan mengumumkan keluar Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) berkuat kuasa serta-merta.

    9 November 2017– ROS mengeluarkan kesalahan PPBM kerana menggunakan istilah Armada yang tidak terkandung dalam perlembagaan parti sekali gus boleh menyebabkan ia dibatalkan

    17 November 2017 – Jabatan Pendaftar Pertubuhan (ROS) menjelaskan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) boleh diharamkan pendaftarannya kerana melakukan tiga kesalahan yang melanggar perlembagaan parti itu.

    Tiga kesalahan itu ialah tidak mengadakan mesyuarat agung tahunan, menubuhkan sayap pemuda dikenali sebagai Armada dan menangguhkan mesyuarat agung tanpa peruntukan dalam perlembagaan parti.

    23 November 2017– PPBM kemuka permohonan daftar parti kepada ROS.

    24 November 2017 – Sebanyak 358 aduan berhubung kegagalan pucuk kepemimpinan PPBM mematuhi ketetapan parti sudah dikemukakan kepada ROS oleh 26 bahagiannya di Johor setakat 20 November lalu.

    7 Januari 2018– Pengerusi PPBM Tun Mahathir kemudian dilantik sebagai calon Perdana Menteri oleh Pakatan Harapan.

    15 Februari 2018 – Bekas Ketua Pemuda PPBM Bahagian Klang, Mohd Kairol Faizal Mohd Nordin mendesak ROS didesak menggantung atau membatalkan PPBM jika isu perlanggaran perlembagaan yang dilakukan pimpinan parti bertentangan dengan mana-mana Akta Pertubuhan Malaysia.

    21 Februari 2018 – Beberapa pemimpin PH memfailkan saman terhadap ROS kerana mendakwa jabatan itu gagal memberi maklum balas terhadap permohonan gabungan itu untuk didaftarkan secara rasmi.

    22 Februari 2018 – Hampir 1,000 ahli akar umbi dan bekas pemimpin kanan PPBM berhimpun di hadapan Ibu Pejabat ROS di sini, bagi mendesak tindakan segera dan tidak memberi ‘keistimewaan’ kepada PPBM, jika terbukti terdapat salah laku dan pelanggaran fasal dalam perlembagaan parti itu.

    9 Mac 2018 – ROS mengeluarkan kenyataan bahawa satu notis dikeluarkan mengikut Seksyen 14 (2) Akta Pertubuhan 1996 kepada PPBM, yang mengkehendaki parti itu menjawab dan menyerahkan maklumat serta dokumen kepada jabatan berkenaan.

    Menerusi Notis 14 (2) itu, PPBM diarah mengemukakan minit mesyuarat cawangan, bahagian dan pusat serta perihal penyata kewangan parti terbabit.

    10 Mac 2018 -Bekas Exco Armada PPBM Wahazir Wahabi, menyifatkan teguran ROS terhadap parti itu, sebagai bukti kebenaran dakwaan ahlinya selama ini bahawa parti itu tidak mengendalikan urusan parti mengikut undang-undangnya sendiri.

    Beliau berkata adalah terbukti parti itu sudah melanggar perlembagaannya sendiri dalam beberapa perkara, seperti maklumat perhimpunan agung tahunan yang tidak betul dan mewujudkan ‘sayap haram’ dikenali sebagai Armada tanpa peruntukan di dalam perlembagaan.

    16 Mac 2018 – Presiden PPBM, Tan Sri Muhyiddin Yassin, mengakui parti itu tidak dapat memenuhi dua daripada sembilan perkara dituntut ROS, iaitu laporan mesyuarat bahagian dan cawangan kerana ia belum dan tidak dapat dilaksanakan.

    1 April 2018 -Ahli Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Selangor, mempersoalkan ketulenan beberapa dokumen yang didakwa diserahkan parti itu kepada Jabatan Pendaftar Pertubuhan (ROS).

    5 April 2018 – Pendaftar Pertubuhan Malaysia (ROS) mengeluarkan perintah pembubaran sementara berdasarkan notis mengikut Seksyen 14(5) Akta Pertubuhan 1966, kepada Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), berkuat kuasa hari ini.

    ReplyDelete
  74. Masih nak salahkan Najib Razak ke Syed Saddiq Syed Abdul Rahman?

    Maka amat jelas, Parti Pribumi di bunuh secara halus dari dalam.

    Kewujudannya memnyusahkan Mahathir memberi alasan untuk anaknya bertanding pada kerusi DAP.

    Mahathir sudah ada perjanjian dengan Lim Kit Siang, dan ini antara perjanjiannya.

    Maka, pada rakyat Malaysia, tolaklah orang yang cuma ada matlamat peribadi sahaja dan peralatkan pihak lain untuk tujuan itu.

    Jika hal dan urusan parti sendiri pun dia tidak tahu apa terjadi dan hanya bising apabila sudah dalam krisis, alamatnya dia akan jawab tidak tahu juga nanti apabila apa apa terjadi kepada negara

    ReplyDelete
  75. DAH MELINGKUP PUN MASIH NAK BERLAGAK
    BETULLAH apa yang dikatakan beberapa orang bekas pemimpin parti Bersatu yang dibubarkan sementara semalam bahawa parti itu diketuai oleh orang-orang yang angkuh dan perasan bagus – yang ini penulis tambah, memang betul pun kan.

    Ini merujuk kepada sidang media malam tadi dimana keengganan mereka menerima keputusan membubarkan sementara parti tersebut seperti yang diumumkan Mahathir.

    Terang-terang langgar peraturan RoS dan perlembagaan sendiri, masih lagi mahu berlagak seolah-olah di pihak yang betul.

    Menariknya Mahathir lancar bercakap tentang peraturan-peraturan yang koninnya dilanggar RoS dalam sidang media oleh Ketua Pengarahnya semalam mengenai pembubaran parti tersebut tapi dalam masa yang sama taknak pulak mengakui bahawa parti itu melanggar peraturan sendiri.

    Boleh juga dikatakan, memandang hanya tindak tanduk RoS yang dipersoalkan, maksudnya Mahathir dan pemimpin parti itu tidak ada masalah dengan alasan pembubaran yang diumumkan Ketua Pengarah RoS.

    Memang benarlah mereka takde cawangan, memang benarlah mereka tidak ada mesyuarat dan memang betullah segala apa yang dikatakan itu. Ini sebenarnya serius ke tak serius nak berparti, macam main-main je.

    Apa pun, Mahathir boleh terus hidup dalam ilusi ciptaan sendiri, hakikatnya parti itu sudah terkubur dari segala segi.

    ReplyDelete







  76. pejuang peliryat




    BOSS KAU NAJIB



    BAPOK PONDAN PELIR MANCIS





    BOSS KAU HARAMKAN BERSATU SEBAB TAKDE TELOR NAK LAWAN GENTELMEN




    BOSS KAU BNAJIB





    BAPOK TEGAR



    PNDAN


    PENGECUT




    PENAKUT





    PM PALING PENGECUT DARI







    KETURUNAN BABI KASI






    BELAGAK PENDEKAR





    TAPI PUNDEK ARR BNAJIB






    Pondan bapok bNajib






    penakut kalah pru

    ReplyDelete
  77. DAKWAAN TUN M HANYA MAINAN MIMPI – MUSA HASSAN
    Dakwaan Pengerusi Pakatan Harapan diketuai DAP, Tun Dr. Mahathir Mohamad kononnya agensi keselamatan termasuk pihak polis dan tentera hanya akan tersedar selepas dirinya dibunuh boleh dianggap sebagai ‘mainan mimpi’ semata-mata yang dialami bekas Perdana Menteri itu.

    Malah, dakyah Dr. Mahathir bahawa polis dan tentera ‘bersubahat’ menyokong kepemimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan menjadi ‘alat’ kerajaan sehingga bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan juga dianggap sebagai tuduhan liar.

    Mengulas mengenai perkara ini, bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan berkata, sebagai pegawai kerajaan, polis dan tentera perlu taat dan menghormati kepemimpinan kerajaan pemerintah atau ‘government of the day’.

    Jelas beliau, agensi keselamatan seperti polis dan tentera telah dilatih supaya taat kepada negara dan raja-raja Melayu termasuk kerajaan yang mentadbir negara mengikut Perlembagaan Persekutuan dan undang-undang.

    “Polis dan tentera perlu menghormati dan taat semua pemimpin negara bukan sahaja pemimpin terkini tetapi juga bekas-bekas pemimpin.

    “Tidak timbul isu polis dan tentera menyokong bulat-bulat setiap pemimpin kerana kita hanya hormat dan taat sahaja, malah kita juga ada peraturan tertentu untuk menegur pemimpin,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

    Dr. Mahathir dilaporkan mengkritik polis dan tentera kerana masih menyokong kepemimpinan Najib, malah mengatakan agensi penguatkuasaan itu menunggu sehingga pemimpin lain termasuk dirinya dibunuh sebelum tersedar.

    “Saya tertanya-tanya adakah polis dan tentera (di Malaysia) sanggup menunggu sesiapa di kalangan kita dibunuh terlebih dulu, termasuk saya, sebelum mereka sedar…,” kata Dr. Mahathir seperti dipetik portal propembangkang.

    Mengulas lanjut, Musa berkata, Dr. Mahathir tidak perlu risau dengan keselamatan dirinya kerana senario politik di Malaysia tidaklah terlampau serius sehingga boleh mengakibatkan peristiwa membunuh pemimpin.

    “Atas sebab itulah saya selalu menasihati pemimpin supaya tidak mewujudkan politik kebencian kerana sekiranya perkara tersebut berlaku, macam-macam senario boleh terjadi.

    “Nak berpolitik tidak salah, namun pemimpin perlu faham tanggungjawab kepada negara dan menghormati pemimpin lain,” ujar beliau.

    ReplyDelete





  78. najib ganti i.s.a dgn sosma




    najib kata dlm manifesto pru 13


    rakyat tak kena chukai





    bNajib babi kasi ni penipu



    2015 dia kenakan rakyat GST





    BABI KASI BNAJIB NI KUAT MENIPU





    PONDAN





    BAPOK








    ReplyDelete


  79. najib ganti i.s.a dgn sosma




    najib kata dlm manifesto pru 13


    rakyat tak kena chukai





    bNajib babi kasi ni penipu



    2015 dia kenakan rakyat GST





    BABI KASI BNAJIB NI KUAT MENIPU





    PONDAN





    BAPOK

    ReplyDelete
  80. PRU-14: MEDAN PERTEMBUNGAN ‘BAPA-BAPA PUSINGAN U’ VS BN
    MENANTI tarikh Parlimen negara ini dibubarkan memang satu debaran, berbeza dengan sesetengah negara yang menetapkan lebih awal perkara tersebut.

    Selangor dan Pulau Pinang yang dipimpin PKR dan DAP pun tidak memaklumkan lebih awal tarikh pembubaran Dewan Undangan Negeri (DUN) masing-masing. Bahkan amalan ini juga tidak diubah ketika Tun Dr. Mahathir Mohamad jadi Perdana Menteri selama 22 tahun. Maka tak ada apa-apa yang perlu dipolitikkan.

    Jadi, persoalan bab pertama dah terungkai, tunggu lagi bab kedua iaitu teka-teki bilakah tarikh penamaan calon dan hari pengundian. Ikut Perlembagaan, tak boleh lebih 60 hari dari esok tapi cakap-cakap di coffee house sehingga warung kopi simpang lima, ramai menelah pengundian pada awal Mei, iaitu sebelum Ramadan.

    Tapi debaran tersebut masih tidak mampu mengatasi ibu segala debaran iaitu parti mana yang bakal menjadi pilihan lebih 14 juta pengundi sama ada Barisan Nasional (BN), pakatan diketuai DAP atau blok ketiga pimpinan Pas.

    Itulah kemuncak segala debaran buat Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) yang dianggap ramai pemerhati sebagai bapa segala pilihan raya kerana tempoh lima tahun lalu menyaksikan terlalu banyak kejadian aneh berlaku pada politik negara.

    Selain status bapa segala pilihan raya kerana gentingnya PRU-14 khususnya kepada kuasa politik Melayu, kebetulan gelanggang kali ini diwarnai oleh ‘bapa-bapa’ yang sepatutnya menyerahkan sahaja kepada anak-anak mereka untuk ‘bertempur’ dengan UMNO dan Barisan Nasional (BN).

    Mengambil tempat pertama, bapa Datuk Seri Mukhriz (Dr. Mahathir, 93,) yang mengejutkan dunia apabila mahu kembali sebagai Perdana Menteri selain tergamak bergabung tenaga dengan seteru lamanya iaitu bapa Lim Guan Eng (Kit Siang, 77,) dan bapa Nurul Izzah ( Datuk Seri Anwar Ibrahim, 70,) semata-mata bagi memposisikan dalam koridor kuasa demi mengukuhkan legasi masing-masing.

    Apa yang berlaku kepada ‘bapa-bapa’ ini memang cerminan kepada teori popular iaitu ‘politik, seni yang serba kemungkinan’ sekali gus membuatkan PRU-14 menarik perhatian sarjana politik dunia termasuk media berpengaruh di Amerika Syarikat (AS) dan United Kingdom (UK).

    Seperti mana doktrin peperangan, “The enemy of my enemy is my friend iaitu musuh kepada musuh saya adalah rakan saya ”, itulah ibaratnya dalam Pakatan Harapan sekarang – pakatan yang bukan terbentuk kerana mahu membangunkan negara seperti BN.

    Namun, ramuan itu belum cukup kukuh mencabar kuasa BN dan UMNO. Pastinya Pusingan U Mahathir dan sekutunya yang semakin menjadi-jadi dinilai rakyat kerana siapa sahaja yang rasional mahukan sebuah kerajaan stabil, kukuh dan mempunyai persefahaman jitu antara pemimpinnya untuk mentadbir Malaysia.

    ReplyDelete






  81. siapa nak pecaya najib lagi






    pru13 manifesto bNajib kata tiada cukai




    tapi 2015 penipu babi kasi ni tibai GST kpd rakyat MALAYSIA





    JANGAN LAGI PERCAYA MENIFESTO BNAJIB




    JANGAN PECAYA MENIFESTO BABI KASI




    JANGAN PECAYA PENGECUT BAPok

    ReplyDelete
  82. Kawasan menteri besar Johor, Datuk Seri Khaled Nordin kelihatan seperti dilanda "tsunami Melayu" Pakatan Harapan dan menjadi tempat pelancaran penggunaan simbol "mata" PKR sebagai logo bersama gabungan itu.

    Kira-kira 4,000 orang menghadiri ceramah itu, dengan majoritinya terdiri daripada orang Melayu



















    ReplyDelete
  83. Undi PH seperti undi DAP, kata PAS
    Orang Melayu diingatkan bahawa setiap undi yang diberikan kepada Pakatan Harapan pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) nanti secara tidak langsung bermakna mereka mengundi DAP.

    Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Seri Mohamad Hasan berkata, DAP akan menjadi parti paling berkuasa sekiranya pakatan pembangkang membentuk kerajaan kerana bertanding lebih banyak kerusi berbanding parti lain dalam pakatan berkenaan iaitu Parti Keadilan Rakyat, Parti Amanah Negara dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia.
    “Jangan kita buat pilihan salah, kerana orang Melayu hanya mempunyai dua pilihan pada PRU-14 akan datang, iaitu sama ada memilih Barisan Nasional (BN) ditunjangi UMNO atau pakatan pembangkang yang dikuasai DAP.

    “Tidak timbul soal nak bagi undi kasihan kepada parti serpihan Melayu yang ada dalam Pakatan Harapan. Walaupun ia parti Melayu tidak mungkin dapat berdiri sendiri. Kalau pembangkang menang, DAP akan mentadbir kerajaan.

    “Satu undi kita beri kepada parti serpihan itu bermakna kita mengundi DAP. Adakah kita sanggup mengundi parti yang berideologikan Malaysian Malaysia dan memperjuangkan hak sama rata dan meritokrasi,” katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ruu pas dah fioekasamkan oleh umno...ramai yg kata pas dah ken a kencing dgn umno...

      Delete
  84. Undi Pakatan Harapan bermakna undi DAP....
    Sesiapa yang mengundi Pakatan Harapan (PH) dalam pilihanraya umum dianggap seperti menyokong gerakan DAP yang cuba merendahkan martabat agama Islam di negara ini, demikian kata anak Presiden PAS.

    Khalil Abdul Hadi yang juga Ketua Pemuda PAS dakwa DAP bersembunyi di sebalik tiga komponen parti dalam pakatan pembangkang, sekaligus memberikan keinsafan kepada parti Islam itu untuk menolak sebarang kerjasama politik dengan mereka.

    “Mutakhir ini, DAP sering menyemarakkan hasutan kebencian dan tuduhan terhadap usaha dibawa PAS dan pada sama, pergerakan DAP turut dibayangi agenda Evangelis Kristian dan bercita-cita menawan untuk sekularkan negara, bahkan tindak tanduk DAP jelas mahu menjadi dominan di dalam PH, sekali gus menentu arah setiap tindakan pakatan itu.

    “Keadaan itu mendedahkan hakikat bahawa undi kepada parti lain dalam PH bermakna memberi undi kepada DAP.

    “Oleh itu, mengalahkan BN dan PH adalah misi menyelamat yang penting buat negara pada PRU-14 nanti,” katanya dalam satu kenyataan Rabu.

    Menurut Khalil lagi, politik seharusnya menjadi wadah kebertanggungjawaban oleh kepimpinan parti politik bagi menjaga kepentingan rakyat dan bukan mengambil kesempatan peribadi.

    “Inilah kesungguhan yang PAS gagaskan menerusi budaya politik matang dan sejahtera ke arah meletakkan kembali negara dilandasan betul.

    “Oleh itu hanya pemerintahan Islam dapat memberi jaminan dan perlindungan hakiki terhadap segala kepentingan, dan hak kepada rakyat dan negara,” katanya lagi.

    ReplyDelete
  85. 10 Bukti DAP Anti-Islam Menurut Ridhuan Tee
    Pendakwah bebas, Prof. Dr. Ridhuan Tee Abdullah menyenaraikan 10 bukti yang menunjukkan DAP merupakan sebuah parti anti-Islam.

    Yang pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak.



    Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang, Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’.

    Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat.

    Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, 



    Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. 



    Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. 

Ketujuh,

    DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM.


    Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud.

    Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu.

    Ke-10 DAP menentang ustaz dan ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak,

    

“Belum berkuasa di Putrajaya, DAP telah cuba memandulkan Islam. DAP adalah komponen Pakatan Harapan. Berpolitik untuk memenangkan PH bermakna berpolitik memenangkan DAP.



    “Politik DAP adalah politik memandulkan Islam. Maka sesiapa umat Islam yang berpolitik untuk PH bermakna mereka berpolitik untuk memandulkan Islam – agama mereka sendiri. Tepuk dada tanya iman,” katanya dalam satu kenyataan.

    ReplyDelete


  86. bandingkan menifesto bapok Bnajib yh menipu kata takde cukai tapi di bedal rakyat dgn cukai gst


    pembohong najib


    bnajib babi kasi umno











    Manifesto HARAPAN untuk Johor

    Manakala kehadiran ramai orang Melayu di 'Jelajah Harapan' malam tadi mungkin menandakan sokongan yang lebih kuat daripada masyarakat majoriti itu kepada pembangkang, namun pemerhati berpandangan bahawa kehadiran tidak semestinya diterjemahkan menjadi undi.

    Selain mengumumkan bahawa parti-parti komponen HARAPAN akan menggunakan logo PKR untuk pilihan raya yang akan datang, gabungan itu turut melancarkan manifesto untuk Johor.

    Manifesto itu dibahagikan kepada dua kategori - janji-janji yang akan dipenuhi dalam tempoh 100 hari dan program jangka panjang lima tahun.

    Bagi jangka masa pendek, antara lain, HARAPAN berjanji untuk menghadkan tempoh dua penggal untuk jawatan menteri besar, bekalan 10 meter padu air percuma untuk kumpulan B40, dan bantuan perubatan RM500 untuk kumpulan B40.

    Bagi jangka masa panjang, gabungan itu mahu memperkenalkan biasiswa, mewujudkan sebuah universiti negeri, dan menjana 200,000 pekerjaan

    ReplyDelete
  87. Amanah president Mohamad Sabu has panned Umno president Najib Abdul Razak for the temporary deregistration of Bersatu by drawing parallels to other Umno-splinter groups, Semangat 46 and PKR.

    "Mahathir let Semangat 46 and PKR be registered, and fought them democratically. But (Najib acted) in fear, and banned (Bersatu)...






    mahayhir lawan s46 dgn cara jantan


    najib lawan bersatu dgnncara pondan dan bapok






    inilah bNajib ketua org melayu bangang

    ReplyDelete
  88. Mahathir mahu rakyat jatuhkan Najib dengan kisah tidak berbuktinya.

    Lagu 1MDB jadi slogan Mahathir.

    Rakyat harus ingat jika satu skandal rekaan Mahathir iaitu 1MDB maka rakyat harus menolak Najib, maka 10 skandal berkait Mahathir adalah alasan lebih kukuh menolak Mahathir.

    Selain skandal Mahathir sendiri, Mahathir juga melindungi skandal dan rasauah DAP.

    Apakah kes rasuah Lim Guan Eng pada rasuah banglo dan terowong bukan cukup syarat menolak Mahathir dan DAP?

    Dan apa alasan untuk tidak menolak Azmin dan PKR pada skandal Ijok? Juga skandal air?

    Jadi rakyat harus tanya, mahukah berulang kapital kronisma Mahathir sekali lagi?

    Hanya sebab isu rekaan Mahathir sudah cukup kuatkah alasan menolak Najib? Bagaimana boleh terima Mahathir di mana skandal mega terlindung hanya sebab terjadi di zaman silam maklumat tertutup dan terhad?

    Bagaimana pula boleh menerima DAP dengan skandal terowong, penipuan CEC, rasuah banglo dan dana Yahudi?

    Itu pun di rencana pemberi maklumat rasuah DAP Selangor, Teoh Beng Hock di tolak keluar tingkap, jika tidak terlondeh rasuah DAP tahap mega.

    Maka, jangan beri Mahathir peluang serah harta negara kepada kroninya semula.

    Halanglah orang kaya Mahathir melapah harta negara.

    Hentikan kembali amalan “kapital Kronisma” Mahathir.

    Dakwaan Mahathir terhadap Najib hanya rekaaan sahaja, jika ada pun bukan penyelewengan tetapi kesilapan keputusan korperat sahaja seperti PROTON silap, Perwaja silap dan syarikat anak Mahathir sendiri silap hingga terpaksa guna wang PETRONAS untuk bailout.

    Maka jangan beri Mahathir peluang berkuasa semula kerana ada khabaran antara kroni sudah ada yang akan muflis walaupun di beri lesen eksklusif sedut wang rakyat melalui perniagaan penyiaran bernilai berbillion.

    Apakah kita hendak tolak pemimpin dengan kisah dongeng bawakan Mahathir dan mengganti dengan yang lebih teruk iaitu Mahathir sendiri?

    Jangan sahaja dengar apa Mahathir cerita, lihat juga Mahathir itu sebagai pembawa cerita, seorang fasik membawa kabaran

    ReplyDelete
  89. Undi Pakatan Harapan sebenarnya undi DAP, kata setiausaha akhbar Najib
    SEKARANG semakin jelas bahawa DAP ialah “parti dominan” dalam Pakatan Harapan dengan Lim Kit Siang sebagai pemimpin “de facto” yang bijak mengatur percaturan dan mencorakkan penampilan Pakatan Harapan, kata Setiausaha Akhbar kepada Perdana Menteri Tengku Sariffuddin Tengku Ahmad.

    DAP menggunakan strategi Ali Baba dengan meletakkan pemimpin Melayu di barisan hadapan tetapi “power broker” sebenarnya berada di belakang tabir, katanya.

    “Bagaimanapun, orang Melayu hari ini sudah mula menghidu taktik kotor ini kerana ia menghina kecerdasan mereka.

    “Mengapa DAP dan Kit Siang bermain silap mata ini? Ini kerana pengaruh Anwar Ibrahim ke atas Pakatan mula merosot, mereka memerlukan seorang tokoh Melayu yang baharu di barisan hadapan sebagai topeng,” kata Tengku Sariffuddin dalam satu kenyataan semalam lapor The Malaysian Insight.

    Beliau berkata DAP dan Kit Siang tahu benar orang Melayu tidak akan menyokong mereka bulat-bulat.

    Mereka tidak menaruh kepercayaan kepada pemimpin lain dalam Pakatan seperti Ketua Pembangkang Dr Wan Azizah Wan Ismail (PKR) atau Mohamad Sabu (Amanah), tetapi sebaliknya memilih untuk membentuk pakatan baharu dengan Pengerusi Bersatu, Dr Mahathir Mohamad, dengan mengetahui sepenuhnya bekas perdana menteri itu tidak akan bertanding dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 dan bahawa partinya hanya mempunyai satu kerusi di Parlimen, kata Tengku Sariffuddin lagi.

    ReplyDelete
  90. Tampil Pemimpin Melayu Tapi Bau Tetap Dap
    Ketua UMNO Bahagian Bagan Serai, Datuk Sham Mat Sahat berkata, biarpun pakatan harapan menampilkan Tun Mahathir Mohamad dalam kepimpinan utamanya, namun mereka tidak dapat menyembuyikan hakikat sebenar bahawa Dap tetap merupakan parti paling berkuasa di dalam pakatan tersebut.

    Menurut beliau, ini memandangkan kenyataan yang dibuat oleh Tun Mahathir terhadap UMNO dan kerajaan hari ini amat mirip seperti apa yang dikatakan oleh kepimpinan Dap selama ini, termasuklah terhadap Tun Mahathir sendiri ketika menjadi Presiden UMNO dan Perdana Menteri sebelum ini.

    “Biarpun pakatan harapan cuba menonjolkan Tun Mahathir sebagai pemimpin utama pembangkang menggantikan Anwar Ibrahim, namun mereka tidak dapat menyorokkan hakikat bahawa Dap tetap menjadi parti yang paling berkuasa di dalam pakatan harapan dan pemimpin Melayu hanya boneka.

    “Sebab itulah, kita lihat hari ini, kenyataan pihak pembangkang termasuk Tun Mahathir sendiri terhadap UMNO dan kerajaan adalah berbaur Dap. Apa yang Dap kata terhadap UMNO dan kerajaan sebelum ini, itulah yang diungkapkan kembali oleh Tun Mahathir untuk menyerang UMNO dan kerajaan.

    “Sebab itulah kita yakin, bahawa Dap sekadar menggunakan pengaruh Tun Mahathir untuk mendapatkan sokongan rakyat, khususnya pengundi Melayu, sepertimana mereka pernah mempergunakan Allahyarham Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat sebelum ini,” jelasnya kepada UMNO-Online di sini hari ini.

    Tambah beliau, penguasaan Dap terhadap pakatan harapan bukanlah satu propaganda UMNO sepertimana kata sesetengah pihak, tetapi ianya adalah berdasarkan realiti dan fakta.

    “Sebenarnya, bagi saya sejak dari Barisan Alternatif, Pakatan Rakyat dan kini Pakatan Harapan, Dap sememangnya mahu menjadi parti yang paling berkuasa di dalam pakatan pembangkang. Sikap Dap itulah yang menyebabkan pakatan pembangkang berpecah sebanyak dua kali termasuklah apabila Pas bertindak keluar dari pakatan tersebut.

    “Dap mahu pakatan pembangkang membawa idelogi politik pemikiran mereka seperti isu sama rata dengan slogan Malaysian Malaysia, dan kita dapat lihat hari ini kenyataan kepimpinan pembangkang, termasuklah Tun Mahathir dilihat lebih menjurus kepada kehendak politik Dap.

    “Saya yakin, parti-parti lain seperti PKR, PAN dan juga PPBM tahu akan hakikat ini, namun kerana terlalu mahu berkuasa dan didesak dengan dendam kesumat terhadap UMNO, maka mahu tidak mahu, mereka terpaksa bercakap mengikut rentak dan nada yang dialunkan oleh Dap,” tegasnya

    ReplyDelete
  91. PERJUANGAN DAP EKSTREM, BAHAYA PADA NEGARA
    Perjuangan ‘Malaysian Malaysia’ yang dibawa DAP adalah satu ancaman besar kepada negara yang bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan berbanding perjuangan Islam didokong PAS.

    Oleh itu, jika Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng menganggap perjuangan PAS sebagai menghasut, merbahaya dan ekstremis, perjuangan Malaysian Malaysia parti itu sebenarnya jauh lebih berbahaya.

    Pensyarah Universiti Utara Malaysia (UUM), Dr Kamarul Zaman Yusoff, berkata agenda perjuangan DAP itu bukan saja menghasut malah berbahaya, ekstrem dan tidak berperlembagaan.

    Beliau, matlamat Malaysian Malaysia DAP adalah untuk mensekularkan Malaysia dan menghapuskan perbezaan antara bumiputera dan bukan Bumiputera.

    “Ia bukan sahaja menghasut, malah bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan, khasnya Perkara 3 dan Perkara 153.

    “Begitu juga matlamat parti itu untuk memulihkan pilihan raya tempatan yang masih menjadi agenda perjuangannya walaupun Mahkamah Persekutuan telah memutuskan dengan jelas pada 14 Ogos 2014 ia bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan,” tulis beliau di laman sosial Facebooknya.

    Kata Kamarul Zaman, sukar dibayangkan nasib Malaysia jika DAP memerintah jika sekarang pun Guan Eng sudah berani sifatkan tindakan menyebut apa yang ulama Fiqh Politik Islam seperti Al-Mawardi katakan sebagai menghasut, merbahaya, ekstremis dan tidak berperlembagaan.

    ReplyDelete
  92. Islam Dalam Bahaya Jika DAP Memerintah – PAS
    Semoga Allah S.W.T jauhkan DAP daripada menjadi pemerintah negara sebagaimana yang diimpikan oleh Pakatan Harapan.
    Demikian doa yang disebut oleh Ketua Penerangan Dewan Ulama PAS Pusat, Datuk Dr. Mohd. Khairuddin Aman Razali at-Takiri dalam satu kenyataan mengenai DAP semalam.

    Kata beliau, sekiranya dengan hanya memerintah Pulau Pinang, DAP sudah terlalu berani mencampuri urusan Islam, alangkah bahaya sekiranya DAP menjadi sebahagian pemerintah Malaysia.

    “Malang sekali sebahagian orang Islam masih terpesona dengan lakonan DAP berkaitan Islam,” katanya dipercayai merujuk kepada penyokong totok Pakatan Harapan dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM).

    Mohd. Khairuddin berkata, surat rasmi yang dikeluarkan Exco kerajaan Pulau Pinang kepada Mufti Pulau Pinang jelas menunjukkan campur tangan DAP ke atas fatwa yang melibatkan Kalimah Allah.

    Kata beliau, kenyataan bekas Mufti Pulau PInang dan kenyataan salah seorang jawatankuasa fatwa pada 8 Februari 2017 yang menyebut ada fatwa oleh Jawatankuasa Fatwa Pulau Pinang tidak dipersembahkan kepada Yang Dipertuan Agong kerana campur tangan politik di negeri itu adalah sesuatu yang berat dan serius.

    “Ia jelas melibatkan campur tangan politik kerajaan DAP dalam proses fatwa yang mungkin tidak sehaluan dengan pendirian kerajaan negeri.

    “Perkara ini tidak boleh dipandang ringan oleh umat Islam. Campur tangan sebuah kerajaan khususnya yang diketuai oleh bukan Islam terhadap fatwa adalah satu penghinaan terhadap agama Islam yang menjadi agama bagi Persekutuan,” katanya.

    Justeru, katanya, PAS mendesak kerajaan Pulau Pinang yang dipimpin Lim Guang Eng tidak lagi campur tangan dalam urusan fatwa negeri dan lain-lain.

    Tegas beliau, Enakmen Pentadbiran Agama Islam (Negeri P.Pinang) 2004 jelas menuntut fatwa negeri Pulau Pinang terus dipersembahkan kepada Yang Dipertuan Agong sebagai Ketua Agama Islam Pulau Pinang dan bukannya kepada ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri yang dipengerusikan Guan Eng.

    “Exco terbabit tidak perlu berbelit menafikan dan berdolak dalih bagi mempertahankan diri dan mempertahankan tindakan salah kerajaan negeri pimpinan Guang Eng,” katanya.

    ReplyDelete
  93. BAHAYA DAP PADA NEGARA
    Agenda perjuangan DAP jelas memberi ancaman kepada negara kerana membawa agenda sosialis dan sekular yang jelas bertentangan dengan Perlembagaan negara meletakkan Islam sebagai agama Persekutuan.

    Malah, perjuangan UMNO selama ini menentang dasar yang dibawa oleh DAP dan bukannya kerana parti pembangkang itu ditunjangi oleh orang Cina.

    Sebaliknya, kehadiran DAP telah merosakkan sistem politik negara selain menjadikan orang Melayu dan umat Islam mendokong perjuangan DAP huru-hara sehingga tidak tahu membezakan antara tuntutan agama dan politik.

    “Perlembagaan DAP dengan jelas membuktikan bahawa parti itu memperjuangkan agenda sosialis dan sekular.

    “UMNO, Barisan Nasional (BN) menentang agenda sekular kerana fahaman sekular mengasingkan antara agama dan politik, asing sehingga suatu masa PAS menggelarkan UMNO memperjuangkan ‘agama suku’ dan ‘politik suku’,” kata Ketua Penerangan UMNO, Tan Sri Annuar Musa dalam buku Perjuangan 4All.

    Sabtu lalu, Presiden Pertubuhan Ahli Sunnah Wal Jamaah Malaysia (ASWAJA), Dr Zamihan Mat Zin menyifatkan haram menyokong, bantu dan undi parti cauvinis DAP.

    Sementara itu, Annuar berkata jarum-jarum halus DAP berjaya memecah belahkan umat Islam dan orang Melayu tanpa disedari.

    Malah, ramai juga tidak menyedari akan perjuangan DAP yang mahu memusnahkan institusi kesultan Melayu daripada terus menjadi tonggak kepada kestabilan negara.

    “Inilah bahayanya DAP yang kadang kala umat Islam gagal membaca taktik licik mereka. Agenda besar DAP menukar negara Malaysia sebagai sebuah negara Islam kepada negara sekular dan ingin memberi hak sama rata kepada semua agama dan bangsa.

    “Dalam perjuangan politik DAP tiada agenda Raja-Raja Melayu, Bahasa Melayu, dan hak keistimewaan orang Melayu. Agenda DAP ialah ‘ Malaysian Malaysia’ selain tiada sejarah mengenai kontrak sosial.

    ReplyDelete
  94. DAP TETAP ‘TAIKO’, BAHAYA JIKA PAKATAN HARAPAN MENANG PRU-14 – PAS
    Pas melihat perkembangan politik Islam dan orang Melayu di negara ini berada dalam situasi cukup bahaya jika Pakatan Harapan yang diketuai DAP memenangi Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).
    DAP tetap ‘taiko’, bahaya jika Pakatan Harapan menang PRU-14

    Kebimbangan tersebut disuarakan oleh Mursyidul Am Pas, Hashim Jasin yang percaya DAP tetap akan menguasai Pakatan Harapan meskipun daripada soal pengagihan kerusi, parti itu hanya diberikan 35 kerusi Parlimen oleh gabungan tersebut.

    Dalam masa sama, Hashim turut memberi contoh situasi di Perak selepas PRU-12, walaupun ketika itu wakil Pas menjadi Menteri Besar namun segala keputusan ditentukan oleh DAP yang dominan pada masa itu.

    “Walaupun kita katakan PPBM dapat banyak kerusi (52 kerusi), PKR (51 kerusi) tetapi mereka akan bertanding di kawasan kubu kuat Barisan Nasional (BN) atau Pas. Kalau mereka tidak tewas dengan Pas mungkin kalah dengan BN.

    “Berbanding DAP yang bertanding di kawasan selesa yang secara realitinya sudah menang. Akhirnya yang mengepalai Pakatan Harapan nanti adalah mereka (DAP) yang menang kerusi paling banyak.

    “Kalau ditakdirkan Pakatan Harapan tubuh kerajaan, walaupun DAP tidak menjadi Perdana Menteri tetapi Perdana Menteri yang dipilih itu akan ikut cakap dia.

    Situasi ini cukup bahaya bagi politik Islam dan orang Melayu di negara ini,” katanya ketika ditemui di sini hari ini.

    Beliau mengulas pengagihan kerusi Pakatan Harapan dalam PRU-14 yang menyaksikan DAP hanya bertanding 35 kerusi berbanding PPBM (52 kerusi), PKR (51 kerusi) dan PAN (27 kerusi).

    Meskipun pengagihan kerusi DAP tidak setinggi PPBM dan PKR, namun peluang DAP terus menjadi parti paling berkuasa dalam Pakatan Harapan tidak dinafikan kerana tidak menyerahkan kawasan selamat atau kubu kuat kepada parti-parti pembangkang lain.

    Sementara itu menyentuh mengenai Tun Dr. Mahathir Mohamad sebagai Perdana Menteri sementara jika Pakatan Harapan menang PRU-14, Hashim berkata, memilih Dr. Mahathir memegang kerusi No. 1 negara itu seumpama ‘bergantung pada dahan reput yang menanti masa untuk patah’.

    Dalam masa sama katanya, janji Dr. Mahathir untuk menjadi Perdana Menteri sementara sebelum digantikan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim juga dilihat tidak meyakinkan selepas melihat rekod-rekod terdahulu bekas Perdana Menteri itu.

    “Saya yakin rakyat tidak akan mudah lupa banyak perkara tidak menyenangkan berlaku semasa zaman pemerintahan Dr. Mahathir selama 22 tahun.

    Bagi saya, dosa terbesar Dr. Mahathir apabila dia menyekat bantuan untuk sekolah-sekolah agama,” katanya.

    ReplyDelete
  95. Huan Cheng Guan: “DAP lagi teruk dari gengster”
    Yang kita pasti dan dapat menduga jika rakyat memberi undi kepada DAP dan Pakatan Harapan dalam PRU-14 nanti bahawa:

    (i) DAP akan terus menegaskan pendiriannya bahawa Malaysia adalah negara “sekular”, maka apa akan jadi dengan Perkara 3(1) yang memaktubkan Islam sebagai “agama persekutuan” di mana Islam diutamakan berbanding agama-agama lain?

    (ii) DAP bertegas meneruskan penentangannya terhadap pembahagian rakyat kepada golongan bumiputera and bukan bumiputera, maka apa akan jadi dengan Perkara 153 yang memperuntukkan “kedudukan istimewa” orang Melayu?

    (iii) DAP pasti mahu meletakkan calon-calonnya dalam barisan ketua-ketua jabatan dan agensi kerajaan demi memastikan konsep ‘Malaysian Malaysia’ dilaksanakan dengan mantap

    (iv) Pentadbiran Pulau Pinang akan dijadikan ‘model terbaik’ urus-tadbirnya untuk negeri-negeri lain

    Mengakhiri ulasan kita ke atas pendedahan bahayanya DAP ke atas Melayu-Islam dalam buku tulisan AIDC ini, marilah kita perhatikan testimoni pandangan wakil orang Cina ke atas ‘DAP dan orang Cina DAP’ yang dikatakan “berbeza dengan mana-mana orang Cina bukan DAP” seperti yang diluahkan oleh dua orang tokoh berbangsa Cina berikut dalam buku ini (ms 196-212 dan 213-227):

    (i) Ti Lian Ker, pengerusi Biro Keharmonian Agama MCA:

    (a) “DAP memakai pakaian berbilang bangsa tetapi tindak tanduk mereka adalah rasis” (ms. 203)

    (b) “Tindak tanduk lakonan posturing politik DAP adalah radikal dengan memainkan sentimen perkauman masyarakat Cina” (ms. 203)

    (c) “Kalau kita buat pengkajian tokoh-tokoh DAP yang berucap, berceramah di hadapan masyarakat Cina dalam bahasa Cina, nada dan mesej mereka memang berbeza apabila mereka berucap dengan masyarakat Melayu ataupun apabila ada penyokong-penyokong PAS” (ms. 204).

    (d) “Kalau kita tengok DAP, sememangnya dari dahulu lagi Lim Kit Siang telah cantas tokoh-tokoh tertentu dalam parti mereka” (ms. 207).

    (e) “Semua pemimpin-pemimpin DAP negeri akan dicantas secara berterusan sekiranya tidak toe the line” (ms. 207).

    (f) “Akhirnya anaknya Lim Guan Eng walaupun kalah di Melaka telah dijadikan setiausaha agung DAP dan dijadikan ketua menteri Pulau Pinang secara parachute’’ (ms. 207).

    (ii) Huan Cheng Guan, naib presiden Parti Cinta Malaysia (PCM):

    (a) “Kalau dikatakan DAP sebuah parti yang sederhana, dan bukan parti yang kaya, bagaimana mereka boleh memiliki sebuah bangunan yang begitu besar di Pulau Pinang dalam masa 3 tahun? Duit jatuh dari langitkah?” (ms. 214).

    (b) “Buat apa dia (Lim Guan Eng) pergi Hong Kong, saya pun tidak tahu. Tapi di Hong Kong pun ada kereta plat PENANG. Siapa yang belipun saya tak tahu. Dia sibuk buat apa di Hong Kong? Di Hong Kong pun dia buat press conference, kritik negara kita sendiri. Memburukkan nama negara kita sendiri. Video itu masih saya simpan lagi” (ms. 217).

    (c) “Lim Guan Eng sekarang selepas tujuh tahun memerintah negeri Pulau Pinang, sebagai Ketua Menteri tidak ada sesiapa pun berani tegur dia. Exco dia pun serupa macam ‘anjing’ juga. Tak berani tegur. Dia sekarang sudah sombong, angkuh” (ms. 219).

    (d) “Saya minta kawan-kawan dari Melayu, India dan lain-lain jangan salah faham tentang masyarakat Cina. Jangan sebut ‘awak orang Cina’ secara umum. Tak boleh sebut begini, awak kena sebut Cina DAP. Cina DAP. Awak cakap Cina DAP takpa” (ms. 221).

    (e) “Mereka (DAP) di Parlimen pun macam gangster juga. Lagi teruk dari gengster” (ms. 221).

    (f) “Dia punya sikap, apa yang telah dia buat, betul ke, tak betul ke, ada apa ke, mereka tak akan minta maaf. Tak akan minta maaf. Ini sudah diajar. Sudah dilatih. Walaupun dia salah, dia akan tetap pusing-pusing, suruh dia minta maaf, dia tak akan minta maaf. Itulah DAP” (ms. 222).

    Seperti juga kata-kata tokoh berbangsa Cina di atas, DAP akan berjanjikan langit dan bintang untuk meraih undi, DAP selamba buat pusingan-U dan tidak akan meminta maaf di atas apa-apa kesilapannya kerana “ini sudah diajar” kepada mereka.

    Terfikir kita sejenak: Siapakah yang telah mengajar dan mendidik ahli-ahli DAP sehingga menjadi sedemikian murah harga diri mereka?

    ReplyDelete
  96. Evangelisme DAP sudah terang lagi bersuluh
    Namun, masih ada yang meragui kesepakatan pelbagai parti dalam Pakatan Harapan. Apakah semua mereka itu benar-benar sehaluan dan bersatu tujuan?

    Ya… mereka ada satu tujuan yang sama untuk menjatuhkan Najib dan kerajaan beliau. Mereka sebenarnya tidak begitu sehati sejiwa untuk memimpin Malaysia ke arah satu dasar yang disepakati sebagaimana Barisan Nasional (BN) seandainya pun mereka menang dalam PRU14.

    Mereka akan menyorak kuat seolah-olah sehaluan namun ramai pemerhati berpandangan hakikat PH yang berupa “bahtera yang mempunyai ramai nakhoda” yang rapuh, mudah retak dan menuju belah, bakal mengundang bala dan bencana!

    Pemerhati dan pengkaji geopolitik semasa pernah berkata bahawa adalah tidak cukup dengan mereka berkata “apa-apa perbezaan antara parti dalam komponen PH adalah perkara kedua” kerana prinsip “agree to disagree” akan digunakan sebagaimana yang sudah dipersetujui di kalangan semua pihak dalam majlis presiden Pakatan Harapan.

    Inilah ‘demokrasi terpimpin ala DAP’ yang membolehkan segala-galanya. DAP akan memainkan sepenuhnya sentimen dan perasaan “ada kukisah?” anak-anak muda daripada Gen-Y dan Gen-Z. Inikali saja, kan?

    Umat Melayu-Islam mestilah berwaspada akan mainan politik licik lagi kotor DAP. Jangan terjadi Melayu-Islam hilang kuasa dan berputih mata selama 100 tahun selepas PRU14 kerana mengundi ikut emosi akibat tertipu atau marahkan BN dan PAS.

    1MDB dan isu-isu lapok akan terus di’spin’ dan dikitar semula 360-darjah dengan bantuan Department of Justice (DOJ) Amerika Syarikat dan sederetan penaja luar negara dalam pebagai bentuk NGO, termasuk persatuan gereja evangelis.

    Bacalah kajian terperinci ancaman kristian evangelisme ke atas Asia Tenggara dan Malaysia oleh Iain Buchanan dalam Sang Nila and the Lion of Judah (2015) dan The Armies of God: a Study in Militant Christianity (2010).

    Sesungguhnya DAP dan evangelisme pimpinan Joseph Lim Guan Eng adalah hakikat benar yang DAP tidak boleh sorok lagi sebagaimana yang telah didedahkan oleh bekas strategis Melayu-Islam DAP bernama Mohd Razali Abdul Rahman (ms 159-195).

    ReplyDelete
  97. Dinasti Lim menzahirkan parti ‘matlamat halalkan cara’
    Politik DAP yang berasaskan konsep “segalanya boleh”, “hantam sajalalah” dan “ini kalilah!” asalkan “the end justifies the means”!

    Yang perlu diambilkira oleh umat Melayu-Islam dan warganegara Malaysia bukan Islam non-DAP ialah fakta bahawa DAP merupakan sebuah parti yang akan berbuat apa sahaja demi memastikan tujuan-tujuan dan matklamat akhir DAP tercapai dalam PRU14 nanti.

    DAP dengan bantuan NGO-NGO berbangsa Cina terutamanya, liberalis-pluralis-LGBT serta cybertroopers Red Bean Army (RBA)nya akan berhempas-pulas bersungguh-sungguh untuk jatuhkan Najib Razak sebagai perdana menteri dalam apa kesempatan yang ada sehingga ia benar-benar berjaya.

    DAP bersedia untuk bekerjasama dengan sesiapa sahaja yang bermotif untuk menjatuhkan kerajaan hari ini. Segala-galanya dibolehkan bagi DAP untuk menjayakan hasrat ini.

    Dengan sekelip mata DAP boleh lakukan aksi magis, bermain mata dan “lupakan kisah silam” apabila Kit Siang berbaik-baik dengan mantan perdana menteri Tun Mahathir Mohamad yang pernah menjadi musuh nombor satu DAP sejak tahun 1955!

    Demi pilihanraya umum nanti, motto DAP menjadi amat mudah, yakni: “Asal Umno dan BN jatuh. Asal PAS juga terhumban sama” lalu memberi jalan rakyat memilih Pakatan Harapan setelah 60 tahun negara dimerdekakan.

    Menerusi PRU14, parti-parti PAN, PKR dan sebagainya akan bernaung dengan DAP bawah Pakatan Harapan untuk kalahkan BN dan PAS buat sekian kalinya.

    Poster kabinet kepemimpinan tertinggi PH penuh dengan muka-muka bangsa Melayu dengan hanya Guan Eng, Chong Chieng Jen dan M. Kulasegaran yang bukan Melayu. Untuk ini kalilah, takpa kerana DAP telah membadutkan pemimpin Melayu untuk lawan Melayu Umno dan PAS.

    DAP terpaksa caturkan sedemikian kerana jika dibawa tema Cina lawan Melayu; pastinya DAP akan kecundang dan tak dapat sokongan Melayu-liberal dan Melayu-ABU (Asal Bukan Umno). Pemimpin dan penyokong Melayu-Islam berkenaan juga tahu dan rela dibadutkan kerana mereka mempunyai hasrat dan tujuan yang sama untuk jatuhkan Najib dan BN dalam PRU14.

    Yang paling penting bagi DAP ialah keputusan akhir PRU14. Jika DAP menang majoriti dalam Pakatan Harapan, pastinya DAP adalah ‘kingmaker‘ dalam percaturan politik terkini Malaysia.

    DAP boleh mencaturkan bidaknya dalam posisi apa sekalipun asalkan DAP kuasa de jure dan suara de facto sebenar, sekaligus dan berkuasa penuh buat julung kalinya dalam sejarah politik negara.

    ReplyDelete
  98. DAP impikan berkuasa penuh buat julung kalinya
    Meski pun ada pimpinan DAP yang cuba menafikannya dalam media arus perdana atau portal media sosial, namun buku-buku ilmiah dan ulasan politik semasa yang mengkaji parti tersebut berjaya mendedahkannya kepada umum.

    Terbaru, buku DAP: Bahaya kepada Melayu-Islam di Malaysia karangan AIDC, terbitan RED Pena Enterprise (2017) membuktikan kesahihan fakta ini.

    Buku yang ditulis dalam bahasa paling mudah difahami oleh semua peringkat pembaca ini juga bukan sahaja telah membongkar kedurjanaan DAP ke atas umat Melayu-Islam tetapi juga berjaya membuktikan DAP berbahaya kepada kesejahteraan dan keharmonian rakyat jelata sebagaimana yang sudah termaktub dan terjamin dalam perlembagaan persekutuan.
    Waspada muslihat DAP yang pandai bermuka-muka
    Buku DAP: Bahaya kepada Melayu-Islam berkenaan menghuraikan bagaimana dan sejauh mana DAP mencabar Perkara 3(1) dan Perkara 153 perlembagaan persekutuan menerusi konsep ‘Malaysian Malaysia’nya dan berulangkali menentang usaha-usaha untuk mendaulatkan Islam dalam urus-tadbir negara.

    Ini jelas diungkapkan oleh penulis di muka-muka surat 235-236 betapa pemimpin utama DAP seperti Karpal Singh (pengerusi DAP) dan Lim Kit Siang (setiausaha agung) senantiasa cuba mengingatkan rakyat bahawa Malaysia adalah sebuah negara sekular dan bukannya negara Islam.

    Bagi DAP, Malaysia mesti dikekalkan sebagai bukan sebuah negara Islam dalam keadaan apa sekalipun sampai bila-bila. DAP akan menentang mana-mana pihak yang berjuang untuk mendaulatkan Islam dengan memperkasakan atau menegakkan perundangan Islam di Malaysia (ms. 237-241).

    Rakyat, terutamanya umat Melayu-Islam, perlu faham betul-betul akan pendirian DAP, yakni DAP hanya boleh bersetuju setakat “Islam sebagai agama rasmi persekutuan dan bukannya tafsiran yang lebih daripada itu”.

    Ini pernah ditegaskan oleh Karpal Singh pada 28 Julai 2013 selaku pengerusi DAP bahawa: “Agama Islam adalah agama rasmi negara ini dan ia sudah termaktub dalam perlembagaan namun perundangan Islam tidak akan dilaksanakan sama sekali” (ms. 238).

    Perkara yang sama diulangi Lim Guan Eng selaku setiausaha agung DAP pada 20 Mac 2015 di mana beliau telah berkata dengan amat jelas sekali bahawa:

    “DAP tegas membantah pelaksanaan undang-undang hudud bukan kerana ia undang-undang Islam, tetapi kerana hudud adalah bertentangan dengan perlembagaan persekutuan” dan “Perlembagaan dengan jelas menyatakan bahawa walaupun Islam adalah agama rasmi Malaysia, Malaysia bukanlah sebuah negara Islam” (ms. 240).
    Bermula dengan prakata yang ringkas dan tepat sebanyak tiga muka surat (ms. iv-vi), sebenarnya AIDC selaku penulis buku ini sudahpun meringkaskan keseluruhan daripada 260 muka surat buku tersebut dengan cukup menarik.

    Bacaan yang teliti sudah tentu mampu memberikan overview yang baik kepada kita untuk memahami tema dan keseluruhan isi kandungan buku tersebut yang menepati tajuknya, iaitu betapa bahayanya DAP kepada rakyat Malaysia, khususnya umat Melayu-Islam.

    ReplyDelete
  99. Penulis Artikel ‘Bahaya Dap Kepada Melayu-Islam di Malaysia’ Pemenang Utama Esei Kit Siang Rasis
    Artikel ‘Bahaya Dap kepada Melayu-Islam di Malaysia (siri 16 artikel yang dibukukan)’ telah memenangi hadiah utama berjumlah RM10,000 melalui pertandingan penulisan artikel “Lim Kit Siang seorang Rasis, anti Islam, anti Melayu dan Diktator…Apakah benar?” anjuran Ketua Penerangan UMNO Malaysia, Tan Sri Annuar Musa.

    Namun begitu siapakah penulisnya terus menjadi rahsia ekoran permintaan penulis atas dasar faktor keselamatan.

    Jelas Annuar, atas permintaan maka beberapa pemenang lain juga turut dirahsiakan identiti mereka.

    “Kita memahami permintaan ini kerana ada pemenang yang tidak mahu dikenali dan mereka hanya pemerhati politik, jadi kita ikutkan kerana apa yang penting adalah mutu penulisan dan fakta yang diberi.

    “Apa yang penting bahan mereka memenuhi kreteria pertandingan,” ujarnya dalam sidang media selepas menyampaikan hadiah kepada semua pemenang dan wakil di Shah Alam hari ini.

    Dalam sidang media yang sama Annuar turut menjelaskan wang hadiah keseluruhan yang bernilai RM50 ribu bukanlah wang peribadi ataupun wang UMNO sebaliknya ia adalah hasil sumbangan daripada individu-individu tertentu.

    Empat kategori telah dipertandingkan iaitu tulisan di blog, artikel di media, video pendek dan infografik.

    Berikut adalah senarai pemenang bagi ke empat-empat kategori:

    Penulisan Artikel

    Hadiah Utama – RM10 ribu

    Buku Bahaya Dap kepada Melayu-Islam di Malaysia (siri 16 artikel)

    Honorarium – RM2 ribu

    Lim Kit Siang – Pasimisme dan Kediktatoran Politik
    Oleh: Mohaned Firdaus Zainal

    Puad Zakarshi: Tindak Tanduk Memang Rasis
    Oleh: Amizul Tunizar Termizi (Utusan Malaysia)

    Dasar2 Kit siang Inikah yang Orang China Mahu?
    FB: anti semua salah umno ASSU

    Easy to Prove Kit Siang is Anti-Islam, Anti-Malay, Anti-Monarchy
    Oleh: RPK malaysia-today.net
    Kerosakan yg Kit Siang telah lakukan kepada sekolah Cina
    Oleh: ketua pengarang malaysia-today.net
    Perlukah kita dipimpin oleh “mereka”
    Oleh: Ahmad Ikrani Mahshar, Kelantan

    Kategori Penulisan Blog

    Hadiah Utana – RM5 ribu

    Kit siang no 1 racist – bahagian 1, bahagian 2, bahagian akhir
    Oleh: blogger seademon.me
    Honororium – RM1 ribu

    Pendedahan mengejutkan: Dap dibantu komunis sejak pru 1969
    Oleh: blogger mymassa.blogspot.my
    13 mei: kit siang pernah halau melayu dari kg baru
    Oleh: blogger sangah tok janggut

    Kepala kepada bapak rasis – ramai cina tak sokong dap, diancam dan diugut oleh penyokong chauvinist !!!
    Oleh: blogger megat panji alam

    Fakta, realiti: lim kit sian dap diktator, rasis dan anti-islam
    Oleh: blogger suara lensa

    Bahaya sekolah demokrasi tajaan Dap
    Oleh: blogger aidcnews

    Kategori Video

    Hadiah Utama – RM5 ribu

    Tun Mahathir Mohamad
    Bertajuk Kit siang memang rasis
    Dirakam dan disiarkan oleh minaq jinggo

    Honorarium – RM2 ribu

    Tan Sri Muhyiddin Yassin ” dap parti totok cauvinis rasis !!!”
    Diterbut dan disiar oleh dr novandri hassan basri

    Datuk zulkifli nordin
    “13 mei 1969 parang terbang”
    Oleh: One Tuberz

    Tun Dr Mahathir Mohamad “Kalau Lim Kit siang jadi perdana menteri”
    Oleh: berita sabah

    Sdr razali abdul rahman bekas pakar strategik dap
    “Bahaya Nya Dap”
    Oleh: rastakurku’s channel

    Superman hew, protege lim kit siang dan dap
    “Dap racist scum at work”
    Oleh: stoptheliespls
    Hadiah Utama – RM1 ribu

    Ini Negeri bukan melayu punya….

    Oleh: blog2-politik.blogspot.my
    Honorarium – RM500

    Malai si pergi… mati melayu
    Oleh: blogger radikalisma

    Melayu keluar… kita hentam lu
    Oleh: blogger azha nelayan

    Lim kit siang bapa tragedi 13 mei
    Oleh: blogger navy-the-best.blogspot.my
    Melayu balik kampung…
    Oleh: blogger redah kasi pecah

    Melayu keluar!!
    Oleh: pengarang portal mynewshub

    ReplyDelete
  100. DAP dilatih ejen Israel untuk tawan Putrajaya?
    Pembongkaran Mohamad Razali Abdul Rahman mengenai perancangan-perancangan sulit DAP untuk menawan Putrajaya pada 31 Disember 2015 melalui bantuan ejen Israel memang sangat mengejutkan.

    Razali yang mendakwa dirinya adalah bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, turut mendedahkan bahawa Lim Guan Eng mewujudkan kumpulan G17 bagi merangka strategi untuk DAP menguasai Putrajaya mengunakan Pakatan.

    Beliau mengatakan bahawa kumpulan G17 yang di ketuai oleh Tony Pua ini dilatih selama 3 tahun oleh ejen Israel dan pernah mengadakan sesi latihan sulit di Pulau Pinang, di Hotel Shangg, Johor dan di Hotel Quality Shah Alam, Selangor. Tidak cukup dengan latihan mereka juga diberikan bantuan kewangan dari Israel ketika PRU-13.

    Sehingga kini DAP hanya menafikan yang mereka tiada menerima wang RM1.2 bilion dari Israel. Tapi bila disemak semua kenyataan Razali memang beliau tidak kata DAP terima wang RM1.2 bilion masa PRU-13. Tapi itulah nilai yang dijanjikan Israel jika mereka berjaya tawan Putrajaya dan benarkan Israel bina Pangkalan Tentera Laut di Port Dickson. Namun DAP hingga kini masih gagal mencapai apa yang dikehendaki oleh Israel.

    LGE juga enggan memberikan respon bila ditanya mengenai kebenaran dakwaan Razali yang kumpul G17 dilatih oleh Israel. Beliau mengelak dan tidak menjawab soalan wartawan mengenai hal ini. LGE hanya fokus untuk mendedahkan kedudukkan Razali yang dikatakan hanya ahli biasa dan bukan Pengarah Strategik seperti yang didakwa Razali.

    Pada 2 Januari 2016, Lim Kit Siang berkata, DAP akan mengemukakan saman terhadap Razali atas pendedahan yang dibuat. Namun pada 4 Januari 2016 Kit Siang mengubah fikiran dan menjelaskan bahawa DAP tidak jadi saman Razali. Kit Siang menyifatkan Razali tidak layak untuk disaman dan dibawa ke mahkamah, tetapi lebih sesuai untuk dimasukkan ke hospital mental. Jawapan dan tindakan Kit Siang ini sangat tidak masuk akal.

    DAP kemudian menyerang dan mengugut untuk menyaman pemimpin PAS, Dr Zuhdi Marzuki kerana menyebarkan pendedahan yang dibuat oleh Razali. Namun hingga kini DAP tak berani kemuka saman pada beliau kerana tulisan Zuhdi tidak memberikan locus standi yang kuat untuk DAP bawa ke mahkamah. Zuhdi hanya mengulas kenyataan Razali, bukannya mencipta apa-apa yang boleh di sabitkan sebagai fitnah.

    Hingga ke hari ini, dah 2 tahun, DAP masih membisu mengenai hubungan parti itu dengan Israel. Sikap membisu dan keengganan DAP untuk menyaman Razali dilihat masyarakat seolah-olah satu pengakuan bahawa benarlah DAP dilatih oleh ejen Israel untuk tawan Putrajaya bersama Pakatan. DAP tidak boleh salahkan masyarakat jika menganggap parti itu bekerjasama dengan Israel. Kerana mereka pun tidak menafikan yang mereka ada menerima latihan dari ejen Israel.

    Hubungan DAP dan Mahathir serta Anwar juga begitu unik walaupun mereka pernah jadi musuh ketat. Nampaknya jarum isu Israel ini berjaya menyulam hubungan 3 kumpulan seteru politik ini untuk bergandingan

    ReplyDelete
  101. Dedah hubungan dengan Israel – Bila DAP mahu saman Razali?
    Pada tahun 2012, ketika berceramah di Putrajaya, bekas Pegawai Khas Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng, Mohamed Razali Abd Rahman pernah mendedahkan misi DAP mahu menawan Putrajaya dan termasuk hubungan istimewa Israel dengan parti Roket itu.

    Antara yang didedahkan oleh Mohamed Razali adalah beliau mengakui bahawa beliau merupakan salah seorang daripada G17 atau kumpulan seramai 17 orang pakar strategi DAP yang diketuai oleh Tony Phua, yang dilatih oleh pakar perisikan Israel.

    “Dalam DAP ini ada tujuh belas (17) orang pakar strategi yang dilantik oleh Setiausaha Agung DAP. Lima belas (15) orang Cina, seorang (1) India dan seorang (1) Melayu. Saya merupakan wakil orang Melayu yang berada dalam G 17,” kata Mohamed Razali.

    Menurut beliau, G17 adalah merupakan satu jawatankuasa sulit, hanya Setiausaha Agung DAP dan pemimpin-pemimpin tertinggi saja yang terlibat.

    Malah, beliau turut mendedahkan bahawa Lim Guan Eng selepas memegang jawatan Ketua Menteri Pulau Pinang sering mengunjungi Singapura untuk bertemu dengan wakil kedutaan Israel.

    Selain itu, Mohamed Razali mendakwa DAP ditawarkan dana Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) sebanyak USD 300 juta oleh Israel dan juga mendakwa sebuah pengkalan tentera Israel baru akan dibina di Port Dickson sebagai balasan jika parti Roket itu berjaya menawan Putrajaya.

    “Tapi apakah hubungan istimewa Israel dengan DAP? Kalau tak istimewa, tidak kami dilatih hampir 3 tahun oleh Israel. Dilatih oleh pihak Mossad. Saya terima latihan daripada Mossad.

    “Untuk pengetahuan Tuan-tuan dan Puan-puan, tiap bulan Lim Guan Eng akan pergi ke Singapura. Saya biasa mengikuti banyak kali rombongan beliau ke Singapura. Dia akan pergi hari Sabtu petang dan akan balik hari Ahad petang.

    “Di Singapura, kita akan jumpa dua orang saja. Satu bekas pemimpin atau bekas Perdana Menteri Singapura, Lee Kuan Yew dan lagi satu wakil Duta Israel di sana. Dua ni yang akan kita jumpa.

    “Sewaktu kita jumpa dengan Duta Israel atau wakil Israel, Tuan-tuan tahu tak, pihak Israel telah bersetuju memberi dana sebanyak 300 juta USD untuk PRU yang ke 13 ni. USD ya bukan RM ya. Duit tu sekarang berada di Singapura ya. Benda ni antara projek Isreal-Singapura dan DAP.

    “Bila saja bubar Parlimen, masa tulah duit akan masuk dan juga pakar-pakar Israel. Mereka merupakan beberapa warganegara asing. Mereka juga akan menyusup masuk ke bumi Malaysia ni. Semasa itulah Tuan-tuan boleh melihat kempen pilihanraya yang paling ganas akan berlaku di bumi Malaysia ni.

    “Kalau Tuan-tuan tak percaya sekarang tak apa, bila berlaku, masa itulah Tuan-tuan akan mengingat saya, apa yang saya kata ni. Yang paling teruk, yang paling ganas akan berlaku di bumi Malaysia ni, PRU 13 ni. 300 juta USD ni, dapat Singapura.

    “Tuan-tuan jangan tanya saya bagaimana duit ini masuk. Bank Negara ke, Kastam ke, mereka tidak akan dapat mengesan apa-apa pun. Tak dapat dikesan duit tu masuk macam mana. Sampai tahap mereka buat.

    “Kita pun nak tanya juga pasal apa pihak Israel ni sanggup bagi duit sebanyak tu. Takkan saja-saja dia nak bagi duit. Mesti ada sebab. Sebabnya, Lim Guan Eng telah berjanji, sekiranya Putrajaya telah ditawan, kita akan serahkan Port Dickson sebagai base tentera Israel yang baru.

    ReplyDelete
  102. “Janji Guan Eng kepada Israel,” dedah Mohamed Razali.

    Selepas pendedahan Mohamed Razali berhubung DAP ditawarkan RM1.2 billion daripada pihak Israel sebagai tukaran kepada pengkalan tentera di Port Dickson, Penasihat DAP Lim Kit Siang pada 2 Februari 2016 menegaskan akan mengambil tindakan undang-undang terhadap pihak yang melemparkan dakwaan tersebut.

    Namun, sehingga kini masih tiada sebarang tindakan yang diambil oleh Kit Siang mahupun DAP terhadap pihak terbabit.

    Anda boleh baca transkrip ceramah Mohamed Razali dalam artikel bertajuk “Pendedahan Mohamad Razali, Bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP”.

    Sebelum ini, penyokong pembamgkang di dalam negara hanya tahu mengkritik tanpa mengetahui fakta sebenarnya sambil mempertikaikan dana Arab Saudi kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, namun mereka hanya menutup mata apabila dana Israel masuk ke negara ini.

    Walau apa pun, tindakan berdiam diri DAP hari ini menunjukkan parti itu sebenarnya mengaku menerima dan menjanjikan tapak pangkalan tentera Israel di Malaysia jika menang PRU13 yang lepas. Tidak mustahil nanti perkara ini akan diteruskan pada PRU14.

    ReplyDelete
  103. DANA ISRAEL RM1.2 BILLION, KENAPA DAP TAKUT SAMAN RAZALI
    PILIHAN Raya Umum (PRU) ke-14 semakin hampir tetapi hingga kini DAP masih buat selamba terhadap dakwaan parti itu ditawarkan sebanyak RM1.2 bilion daripada Israel. Takkanlah hanya kerana gagal mendapat mandat rakyat, DAP boleh membisu dalam isu itu.

    Kalau sekadar dakyah semata-mata, DAP samanlah bekas Pegawai Khas Lim Kit Siang, Mohamad Razali Abdul Rahman yang mendedahkan `pembiayaan’ Israel itu beberapa tahun lepas.

    Dan saman juga Dr. Zuhdi yang buat pendedahan yang sama sekali lagi pada 29 Disember 2016. Namun sehingga ke hari ini, DAP dilihat tidak peduli langsung.

    Untuk makluman, dakwaan itu dibuat oleh Mohamed Razali yang dikatakan telah terlibat secara langsung dengan Israel dalam latihan yang diberikan. Beliau turut mendakwa, pakar risikan Israel terlibat dalam melatih G17 atau kumpulan 17 pakar strategi DAP yang diketuai Tony Pua dan Guan Eng yang sering ke Singapura menemui wakil Kedutaan Israel.

    Selain itu, DAP didakwa ditawarkan dana sebanyak AS$300 juta (RM1.2 bilion) pada PRU-13 lalu oleh Israel dan sebuah pangkalan tentera Israel baru akan dibina di Port Dickson sebagai balasan, jika DAP berjaya menawan Putrajaya.

    Mengapa sehingga ke hari ini masih tidak ada sebarang tindakan saman ke atas Mohamed Razali?

    Kalau benar Mohamed Razali berbohong maka kita mahu Kit Siang kotakan kata-kata beliau yang akan menyaman sesiapa sahaja berhubung dakwaan DAP ditawarkan sebanyak RM1.2 bilion itu.

    DAP tiada cara lain untuk membersihkan tuduhan itu melainkan mendakwa Mohamed Razali di mahkamah kerana sudah lebih lima tahun DAP mengelak menjawab tuduhan itu. Tiada penafian yang jelas dari kepimpinan tertinggi DAP.

    Pelbagai isu dibuka DAP untuk menutup isu derma RM1.2 billion yang didakwa diterima daripada Israel untuk pilihanraya umum lalu. Padahal, pendedahan itu dibuat oleh Mohamad Razali yang merupakan bekas ahli DAP sendiri.

    DAP harus mendedahkan butiran penerimaan derma yang cukup banyak itu kepada pengetahuan rakyat.

    Rakyat tidak mahu bersekongkol dengan sebuah parti yang ada hubungan dengan Israel.

    ReplyDelete
  104. Razali Abdul Rahman Akan Buat DAP Terkencing Terkencit
    DAP sangat takut kepada Razali kerana dalam diri Razali ada tersimpan terlalu banyak rahsia DAP. Beliau juga pernah menerima berbagai ugutan yang mengancam keselamatan diri dan keluarga. SK percaya Razali akan terus-menerus mendedahkan siapa DAP yang sebenarnya kerana beliau pernah berkata hanya dengan pendedahan demi pendedahan saja dia dapat menebus segala dosanya kepada umat Islam dan Melayu di negara ini.

    Alhamdulillah, Allah SWT Maha Pelindung dan sehingga kini beliau masih ada, masih selamat untuk terus menyampaikan ceramah dan dialog bagi menyedarkan orang-orang Islam dan Melayu tentang rupa sebenar DAP. Antara perkara yang pasti menurut Razali, DAP akan terus berusaha untuk menjadikan Malaysia sebuah negara Kristian; agama rasminya Kristian dan Perdana Menterinya dari kalangan orang Kristian.

    Orang-orang Melayu dan Islam yang masih berada dalam DAP, apa lagi yang anda semua tunggu? Masih menagih cinta palsu DAP? Begitu juga PAS, masih lagi enak 'tidur sebantal' dengan DAP? Masih lagi bermimpi rupanya...

    sk : Razali juga katanya kenal balaci-balaci suruhan DAP...

    ReplyDelete
  105. Banyak.mana pon sampah yg diangkut oleh kojora bapuk tua tulur kicik takkan berjaya buat muka najib jadi gumbira...

    Najib dan menteri tak cukop tido mmekirkan nasib selepas pru....kej keh...keh...

    ReplyDelete
  106. kejar KPI ke pejuang rakyat? patut tukar nama ke pejuang kleptokrat..baru kena..kau berjuang mempertahankan MO1..bukan rakyat

    ReplyDelete
  107. hehehehe...
    harap dan tolong bersabar yer untuk melihat keputusan
    rakyat yg bijak dan waras membungkuskan/melingkupkan/menolakkan dengan penuh tertib pakatan haprak + tun taik + dap zionis...
    lebih kurang sebulan jer lagi ...
    kita bersama menunggu saat dan detik itu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat yg bijak dan waras akan menganalisis fakta dalam dan luar. Mrk pasti menolak bn. Hahahahaha. Pru14 kami zahirkan kebijakan dan kewarasan kami.
      Pejuang rakyat tak ada tpt ka dlm blog pro bn. Atau x ada org yg baca kat sana sbb mrk dah menyampah dgn blog pemakan dedak yg merapu meroyan. Hahahaha sekali lg.

      Delete
  108. Dah banyak mkn dedak menyembur nyembur smpai tetelan keladak kahak..
    X cukup dgn dedak taik pun dbaham nak petahan siPenyagak tu jugak..agak agaklh pertualang rakyat..udah kena kencing ko dgn siKeparat yg permainkan rakyat..usah nak melalut..ko dah rosak pastinya otak kat kepala lutut..belum puas ke..nak sapu apa yg ada najib punya buntut..bau sedap ye dia punya kentut..hahahahapenjalangchowkitroad

    ReplyDelete

  109. sebulan sahaja lagi...harap bersabar
    majoriti rakyat yg bijak dan waras akan
    menjadi pengadil dan hakim yg memberikan
    keputusan yg muktamad..ketika itu baru tahu
    anda adalah dari golongan yg mana...
    bijak dan waras ataupun telah dibutakan
    hati dan akal

    saya berdoa supaya tiada kematian mengejut dan
    tiada rakyat menjadi gila/hilang akal..

    sebulan sahaja lagi yer...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ala klu BN menang pun, menang TIPU! faham? Mula2 diaktakan Fake News, kemudian suruh ROS banned PPBM then last minutes, tambah lagi dedak, janji tambah BR1M lagi dan hanya di bayra bulan Jun. Ooi Klepto Haprak, hang ingat kami bodoh. Indirectly gula2 kan rakyat dgn janji manis mu tambah dedak, tpi bayar Jun, Tu nak ugut rakyat2 melayu lah terutama yg golongan B40. Klu nk lebih BR1M, kena undi aku dan BN. Klu tak undi, takda BR1M tambahan.
      Amboi, amboi, amboi! Byk cantek kepit ponadan mu, kepala botak mu dah bibir pink mu ye!.. Dasar penipu, perasuah, penipu dan perasuan lah juga hinga ke akhir nya!. Geng2 ayuh PRU ni pakat keluar ramai2, kita vote Lanun Klepto, Queen Fake Nose and BN OUT for once and FOREVER ! ! !

      Delete
  110. Nak ulng komen ini di sini - sebab banyak ruang komen di atas dah di hijak dek penjalang rakyat @ Kojolla @ mcm mcm lagi.

    Siapa ada pendpat sebab hilang nya komen2 saya di pos yang terakhir lalu, sila lah keluarkan, terima kasih -

    Saya yang menyokong permintaan supaya di ambil tindakan terhadap begitu banyak komen kopipes lebaimodern di pos yang lalu, rasa nya komen2 saya lenyap, termasuk koemn di atas laporan The Star, di 2 tempat.

    Tapi komen saya yang kasar, maki hamun pkmak lebaimodern, tak hlang pulak. Hairan.

    Tak tau le jik masuk virus ke laptop saya yang menyebabk komen2 saya tu di curi.

    Ada sekali di masa saya clik, terimbas komen2 itu tapi bila pos Shahbudin keluar di cermin laptop saya, komen2 itu terbang.

    Ada toyol ke? Ada virus ke? Laptok saya dah hogeh ke?

    Wallahuwa'lam.

    Pagi tadi masuk komen dengan tanda titik aje, nak tengok camna.

    Sdr malaysiabaru, jika komen2 awak tak hilang, nasib baik le. Klau ada cara nak sungkit ke sodok ke Toyol itu, harap beri tahu, hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saudara abda

      pagi tadi memang ada serangan dos di byk blog. dan tracker kami dapati ada plot dari luar negara yg bertindak bg pihak malaysia cuba mendapatkan log tuan shahbudin.

      ada yg nak main kasar sehingga i.p static sy d kl pause brp minit.

      kbykan post saya "di tembak dari pulau temasek" tapi pagi tadi d tempat kami mesyuarat d kl ok jer.

      saya mungkin tdk menghantar post lagi kerana ada pihak yg cuba nak blok saya.

      awas... bila i.p anda di ketahui maka sgt mudah nak hijack pc kamu atau android kamu.

      sila bertukar i.p anda setiap 30minit! kalau boleh setiap 5 minit!


      lihatlah saudara GREENBOC kita.. dah 5 bulan tak post. dah tukar p.c dua kali.


      AWAS YA ! nak main kotor kite pun boleh... nanti satu MCMC jem !!! kalau ada puak sebelah sana tah hentikan segera.


      # bNajip bapok

      Delete
    2. Baik hentam dulu...jgn bagi muka...ikut laporan serawak repot najib ade kerjasama dgn cambridge analytical.

      Delete
    3. Terima kasih nasihat tukar IP itu, sdr Malaysiabaru.

      Harap sdr jangan berhenti menghantar pos di sini.

      Supaya lebih ramai menibai puak yang tak semenggah di sini.

      Dan supaya tak rasa lengang, nanti timbul kerinduan, di sini.

      Bagus amaran jangan main kotor itu.

      Delete
  111. Chin Huat dari Penang Institute berkata, orang Melayu mungkin melihat perintah itu datang secara tidak langsung daripada kepimpinan BN dan merumuskan Umno takut kepada PPBM.

    “Dalam politik orang Melayu, ‘sifat macho’ dipandang tinggi.

    “Orang Melayu mengagumi keberanian dan sangat benci kepada perbuatan pengecut,” katanya kepada FMT.

    ReplyDelete
  112. Is it true?

    Date In London's High Court
    6 April 2018 0
    Sarawak Report has launched a CrowdJustice fundraiser to take plaintiff Hadi Awang’s case to the place he wants it, which is the High Court of London.

    A date is now set for April 30th-May 2nd to hear the case. However, Sarawak Report needs public support to make sure that PAS President Hadi Awang does indeed gain his objective. This is because it is not just he who has to pay very expensive lawyers, but also Sarawak Report, who needs legal support to counter the action.

    Please link to our CrowdJustice fundraiser site and support us if you can.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks. will do. Support those who are against Klepto and thrash those who are Klepto cronies

      Delete
  113. Pehh...penat aku skroll blog budin skli lagi menjadi bakul sampah kopipes walaun aka pendedak aka akai ada ka...aku rela bn menang dari puak2 takfiri ni..kot depa menang bawa islam ala pas..minta Allah jauhkan dari bumi Malaysia ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello Mamat Kg Selatan. Klu kau nak sgt BN menang, pergi lah post komen2 kau tu kat Blog2 ameno dan blog2 [ puak2 dedak. In Blog Tuan Budin, dia org PH dan kami2 ni pun. u allz org ameno usah dtg sini lagi...

      Delete
  114. Ini pula lates update bukan Fake News, Najib dan BN pandai2 umumkan tambah BR1M lagi, tapi dibayra bulan Jun (agaknya pre-celebrate konon BN menang PRU) tu yg kalu nk perhabis duit rakyat dan dana negara. Ciss! Cilaka, jijik punya taktik, as if dia dangle carrot at the horses, klu nak i tambah BR1M, you all rakyat kena la menangkan BN/UMNO dulu PRU 14 ni. Wooi ingat duit kau dan Mak Badak ke, suka2 tabur dedak, klau dari poket kau ok la. Ni duit GST dan duit rakya2 yg dicukai. EC watper! Is this the right thing done by BN to woo the hearts of rakyat to win the votes at last minutes. Najib is just a CARETAKER no longer PM since parliment had just been dissolved. Ooi SPRM dan MACC, kau org buat apa lagi tu tercegat. Bukan kah ini satu tindakkan yg sumbang dan menyalahi peraturan apabila dewan parlimen telah dibubar.Mana boleh umumkan 'pemberian" bilaman dia bukan lagi PM yg resmi selepas pembubaran parlimen. Tangkap la si Klepto tu! Anak Razak ni dah NAZAK, lagi nak tabur dedak tak sudah sudah di saat saat akhir

    ReplyDelete
  115. di saat2 parlimen dah dibubar, dan himounan Parti Pembangkang diterajui Tun M baru2 ni dpt sambutan di nun negeri sebelah selatan tu,ad pula suara yg menasihat dan merayu rakyat supaya jgn tukar kapal, tukar enjin saja. Jangan marahkan parti kerana kelakuan burok seorang tu sahaja. Pastu berpendapat nakhoda yg ada sekarang ni pun tak payah ditukar, hanya perlu dinasihati dan diminta ubah sikap, juga diminta:Nakhoda" tu tukar haluan kapa lke laluan yg betul dan selamat. Masaalah nya bukan semua enjin boleh ditukar. Ada yg rosak langsung,karat, reput tak boleh repair pun. Sama mcam Nakhoda atau pemimpinnya sudah rosak!. Perangai dan harga diri dah rosak tapi ini kasi rosak satu negara, kasi rosak ekonomi negara dan ekonomi rakyat. Kasi rosak nama harum Malaysia stu dunia dgn skandal 1emDeeBee perlukah lagi nakhoda macam ni lagi utk terajui negara. Ada ramai lagi good souls and wise onesoput there (pejuang2 yg benar2 ikhlas bejuang (bukan berjuang utk songlap duit atau kumpul kekayaan dgn cara haram) dan ingin memberi masa depan yg lebih baik pada rakyat that can manage and lead this country to success and make Malaysia Great Again!. I dunno what to say anymore if some people refused to accept the damaged done by this Pirate (not Captain) and still want to retain him. Allah saja yg maha pengasih dan maha memerhati/memahami saja yg dapatkan selamatkan rakyat yg menderita dan tanah air kita ni. Aamin aamin ya Rabbal Alamin.

    ReplyDelete
  116. Adakah anda mencari pinjaman tulen untuk perniagaan anda, projek dan sebagainya, Berikut adalah peluang untuk anda, FUNDING FINANCE COMPANY LLC di sini untuk membantu. Kami menawarkan 100% pembiayaan, dengan kadar paling tinggi 5% tanpa penalti prabayar untuk semua jenis pinjaman dan perkhidmatan lain termasuk

    -Pinjaman peribadi
    - pinjaman pelaburan
    -Fix dan Flip Loan
    -Projek Pinjaman
    - Pinjaman Modal
    -Mulakan pinjaman
    -Perkara Pembiayaan Perumahan
    -Kelengkapan Kewangan (Semua Industri)
    -Commercial Finance
    -Rehab Pinjaman
    -Perkhidmatan Pedagang (Pemprosesan Kad Kredit)
    -Pengurus Pinjaman Modal
    -Perkhidmatan / Pembiayaan Pelanggan (Perabot, Prosedur Perubatan, Perhiasan, Projek pembinaan, bumbung)
    -Loan Servicing
    -Pembelian Tandatangan (auto, rumah, nota lain)
    - Pembiayaan Pertanian
    -Pengurusan Perniagaan
    Pemfaktoran

    Untuk maklumat lanjut sila hubungi kami:
    foundationfinancecompanyllc@gmail.com.
    stevenauthor603@gmail.com.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...