Thursday, 26 April 2018

LETAK JAWATAN SAJA TIDAK MEMADAI, PUAD ZARKASHI WAJIB JADI CALON BEBAS LAWAN NAJIB DI PEKAN


Dr. Puad Zarkashi yang kecewa kerana namanya tidak dipilih sebagai calon BN bagi kerusi Parlimen Batu Pahat akhirnya mengambil keputusan meletakkan jawatan sebagai Ketua Pengarah JASA, berkuatkuasa semalam.


Sambil mendakwa sistem pemilihan calon dalam BN sudah rosak, Dr. Puad juga mengatakan tidak berbaloi lagi baginya untuk terus mempertahankan kerajaan melalui JASA.


Dengan itu, tambah beliau, meletakkan jawatan adalah langkah terbaik baginya.


Tetapi apa tindakan Dr. Puad seterusnya?


Apakah beliau masih mahu kekal dalam UMNO sebagai Ahli MT dan Ketua Bahagian Batu Pahat?


Apakah beliau masih mahu duduk dalam UMNO yang diketuai Najib Razak yang telah mengenepikan namanya sebagai calon BN?

Untuk makluman Dr. Puad, bukan saja sistem pemilihan calon dalam parti itu yang telah rosak, bahkan UMNO dan BN itu sendiri sebenarnya telah lama rosak.


Ia rosak kerana dipimpin oleh pemimpin yang rosak iaitu Najib. Titik.


Selagi Najib tidak disingkirkan dan UMNO serta BN tidak ditanggalkan kuasa pemerintahannya, selagi itulah ia akan terus rosak dan merosakkan negara ini.


Sebagai Ketua Pengarah JASA yang kerjanya mempertahankan kerajaan, memang ternampak tidak masuk akal apabila Dr. Puad yang dalam waktu sama merupakan Ahli Majlis Tertinggi dan Ketua Bahagian UMNO, tetapi tidak disenaraikan sebagai calon pilihnaraya.


Jika bukan untuk dipilih sebagai calon, untuk apa beliau dilantik sebagai Ketua Pengarah JASA sebelum ini?


Bukankah lebih baik sejak awal lagi diserahkan saja jawatan itu kepada mana-mana orang pencen lain yang tiada jawatan dalam parti serta tidak berminat lagi untuk menjadi calon?


Apabila diserahkan jawatan Ketua Pengarah JASA kepada Dr. Puad yang ada jawatan penting dalam parti, sudah tentu beliau ada keinginan dan keghairahan untuk dipilih sebagai calon dalam pilihanraya.


Atau sepatutnya diberitahu awal-awal lagi kepada Dr. Puad ketika menerima tawaran sebagai Ketua Pengarah JASA dahulu bahawa jawatan itu semata-mata untuk mempertahankan kerajaan dan tiada ruang sama sekali untuk dipilih sebagai calon dalam pilihanraya.


Gambaran umum sekarang ialah jika ketua sebuah agensi yang mempertahankan kerajaan pun tidak layak dipertimbangkan sebagai calon, bagaimanakah JASA itu sendiri mahu dipercayai dan diyakini oleh rakyat?


Lebih daripada itu, sementara Dr. Puad tidak terpilih dan namanya digantikan dengan Ketua Wanita UMNO Batu Pahat, Haliza Abdullah yang didakwa ada kontroversi tertentu, banyak calon lain yang dipilih di seluruh negara juga jelas memperlihatkan bahawa UMNO dan BN memang sudah rosak.


Antaranya ialah tiga bekas menteri yang pernah digugurkan dan merajuk hati sebagaimana ditulis dalam artikel sebelum ini iaitu Zulhasnan Rafique, Hasan Malek dan Husni Hanadzlah,  namun mereka dipilih semula sebagai calon.


Ahmad Said, bekas Menteri Besar Terengganu yang ada rekod mengusulkan undi tidak percaya terhadap Menteri Besar, Ahmad Razif Abdul Rahman, juga dicalonkan semula untuk bertanding di DUN Kijal.


Tidakkah semua ini menandakan, bukan saja sistem pemilihan, tetapi UMNO dan BN itu sendiri sudah rosak?


Untuk itu, Dr. Puad tiada pilihan lain lagi sekarang ini melainkan perlu meletakkan semua jawatannya dalam UMNO dan meninggalkan terus parti yang sudah rosak itu.


Dr. Puad wajib melangkah lagi dengan lebih berani dengan turut menyertai pilihanraya 9 Mei depan sebagai calon Bebas menentang Najib sendiri di Parlimen Pekan.


Meskipun tidak mungkin menang di Pekan, malah jika bertanding sebagai calon Bebas di Parlimen Batu Pahat atau DUN Senggarang juga mustahil untuk menang, tetapi dengan keberanian beliau  melawan Najib itu, ia  mampu menghantar mesej ke seluruh negara tentang kerosakan yang didakwanya itu.


Kemudian, sepanjang kempen pula,  Dr. Puad harus mendedahkan segala keburukan dan kedurjanaan Najib selama ini yang bukan saja menyebabkan sistem pemilihan parti telah rosak, tetapi juga UMNO, BN dan seluruh negara turut menjadi rosak oleh perlakuannya.


UNTIL I WIN - demikian ayat terakhir dalam surat terbuka Dr. Puad ketika mengumumkan perletakan jawatannya semalam dan perkara itu secara rasionalnya hanya terlaksana jika semua pihak, termasuk Dr. Puad, berani melakukan pelbagai cara dan usaha mengikut kemampuan masing-masing sehingga akhirnya Pakatan Harapan dapat mengambil alih pentadbiran negara ini.


UNTIL I WIN  tidak akan bermakna apa-apa jika Najib lagi menduduki Seri Perdana.   (ShahbudinHusin 26/04/2018)

93 comments:

  1. Replies
    1. ORANG KATA PAKATAN HAPRAK TAK PERCAYA

      Keputusan Pakatan Harapan (PH) meletakkan Zahid Mat Arip, bekas pegawai Felda, bertanding menentang Datuk Seri Najib Razak di Pekan mengundang persoalan kontroversi ahli politik PPBM itu berkait siasatan rasuah terhadapnya, tetapi beliau dipandang sebagai “berani, lantang dan berpengetahuan politik”.

      Zahid, cucu kepada arwah Tun Ghafar Baba yang pernah menjadi timbalan bekas perdana menteri kepada Tun Dr Mahathir Mohamad, ditahan tahun lalu berkait pembelian hotel oleh satu unit Felda di Kuching, tetapi tiada tuduhan dikenakan ke atasnya.

      “Saya rasa meletakkan Zahid sebagai calon membuka laluan untuk PH dikritik berkenaan dwistandard dan ia boleh menjejaskan peluang mereka di Pekan,” kata penganalisisDatuk Seri Mohamed Mustafa Ishak dari Universiti Utara Malaysia.

      Bagaimanapun, Prof Madya Awang Azman Pawi dari Universiti Malaya berkata Zahid “terkenal kerana sikap berani, lantang dan berpengetahuan politik”.

      “Apa yang penting beliau lebih terkenal dan popular dalam kalangan orang ramai.”

      Sementara aktivis Cynthia Gabriel dari kumpulan anti-rasuah, Pusat Memerangi Rasuah dan Korupsi (C4) berkata rakyat harus menolak calon yang berkait dengan kes korupsi.

      Zahid yang juga ahli Majlis Tertinggi PPBM, ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) pada Ogos lepas bagi membantu siasatan ke atas pembelian hotel dengan harga lebih tinggi berbanding nilai pasaran oleh Felda Investment Corporation (FIC) di Kuching.

      Beliau menafikan sebarang salah laku dan mendakwa penahanan itu satu bentuk penganiayaan.

      Mustafa berkata, ahli politik pembangkang sebelum ini menyeru pemimpin yang dituduh dengan korupsi meletak jawatan.

      “Jadi jika mereka letakkan seseorang yang dikaitkan dengan siasatan yang masih diteruskan, ia tidak memberi cerminan baik kepada mereka.”

      Beliau turut merujuk Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.

      “Lim sedang dibicarakan atas dakwaan salah guna kuasa dalam meluluskan permohonan penukaran status tanah oleh seorang ahli perniagaan wanita, dan satu lagi tuduhan berkaitan pembelian banglonya dari ahli perniagaan wanita itu.”

      Awang Azman berkata walaupun Zahid disiasat, beliau tidak disabit bersalah atas sebarang jenayah.

      Jika Zahid diminta untuk tidak bertanding kerana siasatan itu, ramai calon lain dari parti lain juga tidak boleh bertanding sebagai calon pilihan raya atas alasan sama, katanya.

      Zahid pernah menjadi pegawai khas kepada bekas pengerusi Felda, Tan Sri Isa Samad yang juga dipalit kontroversi, di tengah-tengah dakwaan korupsi terhadap Felda.

      Isa juga ditahan semasa siasatan SPRM ke atas dakwaan korupsi dalam Felda. Tiada tuduhan dikenakan terhadapnya.

      Cynthia berkata pihaknya berpegang kepada pendirian sama berkenaan calon yang dipalit kontroversi selepas spekulasi tentang Isa dilihat sebagai bakal calon di Negeri Sembilan, di mana beliau dahulu pernah menjadi menteri besar.

      Zahid sebelum ini pernah memfailkan tuntutan untuk mengubah status Laporan Ketua Audit Negara mengenai 1MDB. Bagaimanapun, tindakan itu digugurkan.

      PH sebelum ini mahu meletakkan Kamarul Ariffin Mohd Shahar mencabar Najib di Pekan, tetapi beliau berkata beliau diminta oleh Tun Dr Mahathir Mohamad untuk memberi laluan kepada Zahid.

      Najib menyandang kerusi Pekan sejak 1976 selepas menggantikan bapanya, perdana menteri kedua, Tun Abdul Razak.

      Pada pilihan raya umum lalu, beliau menang dengan majoriti 35,613 undian, menentang Mohd Fariz Abd Talib dari PKR yang memperoleh 15,665 undian.

      Delete
    2. PUAK HAPRAK BERLAKON HERO TAMIL

      Datuk Seri Abdul Hadi Awang mempersoalkan kesahihan tragedi 1998 yang menyaksikan Datuk Seri Anwar Ibrahim dipukul sehingga matanya lebam.

      Beliau berkata, insiden yang mengemparkan itu berlaku ketika negara dipimpin Tun Dr Mahathir Mohamad dan seolah-olah seperti sebuat plot cerita Tamil yang tidak masuk akal.


      Abdul Hadi berkata demikian sebagai merujuk kepada simbol mata merah dan biru yang digunakan oleh gabungan Pakatan Harapan dalam PRU14 nanti.

      "Sekarang guna simbol mata, mata lebam biru, lebam merah, (seperti) kena ‘gocoh’, bekas kena tumbuk.

      "Tiba-tiba yang kena tumbuk dan yang tukang tumbuk bersatu, kena tumbuk sungguh atau pura-pura sahaja?

      "Macam filem Tamil, kena sekali tumbukan, jatuh berguling-guling, yang tengok menangis sedih, padahal tidak ada apa-apa, satu lakonan sahaja," katanya.

      Beliau berkata demikian semasa menyampaikan ucapan di Majlis Pengisytiharan Calon Pas Kelantan di pekarangan Stadium Sultan Muhammad IV, di sini malam tadi.

      Abdul Hadi berkata, rakyat sudah merasai dipimpin oleh Perdana Menteri dan Menteri Kewangan tetapi ketika ini masih berhasrat mengetuai kembali negara.

      "Kasihan kepada rakyat, tidak perlulah sebut nama, kasihan, "katanya disambut sorakan kira-kira 10,000 penyokong parti.

      Delete
    3. hai takkan hj hardy tak tau kena tumbuk sebenar atau buat2..diakan bersama dlm barisan alternatif dahulu..skrg pandai pulak nak pertikaikan ..dan satu lagi yg tumbuk tu bks ketua polis bkn dr mahathir..ke hj hardy ni dah jadi pelupa..cuba ko check lebai mana tau kot presiden pas tu dh nyanyuk

      Delete
    4. Bila dedak dah bersemadi dalam badan, inilah jadinya.

      Walapun najib sah2 adalah pencuri, perasuah, penyamun,pengecut dan juga pondan tua, tapi kita tak boleh nafikan dia berjaya dgn strategi menjahamkan Pas dari dalam.

      Mungkin tak lama lagi di setiap ceramah Pas mereka tak akan laungkan takbirrrr ! Tapi mereka ramai2 akan laungkan Cash is King ! Cash is King ! Cash is King !

      Delete
    5. Yang lawaknya pemimpin2 pas ni mrk buat tuduhan kpd dap dan pkr seolah olah mrk tk pernah berkawan baik dgn kedua parti ni. Lain mcm umno dr dulu smpai la ni dap dn pkr dijadikan seteru..so apa yg didakwa dakwikan oleh pas trhadap dap dn pkr ni umpama meludah ke langit dn jatuh ke serban sendiri..hihihi

      Delete
    6. BUKAN sahaja cauvinis, tapi juga seksis dan eksploitatif. Inilah sikap sebenar DAP yang sejak beberapa tahun kebelakangan ini menggunakan gadis-gadis muda Melayu sebagai bahan kempen pemasarannya.

      Kempen ini ditujukan pada orang Melayu, terutama anak muda Melayu anti-establishment yang sedang mahu melawan.

      Ramai daripada mereka diajak bersama DAP semasa di universiti melalui pelbagai program yang pada mulanya tidak menampakkan imej DAP.

      Anak muda ini diajak bersama program DAP seperti Sekolah Demokrasi dan didoktrinkan dengan fahaman liberal yang menyokong DAP dan menentang kuat Melayu.

      Penggunaan gadis-gadis Melayu ini ialah eksploitasi wanita oleh DAP walaupun mereka mendakwa gadis-gadis ini bebas bertindak atas fikiran sendiri.

      Sebenarnya, mereka dipergunakan dan diperdaya untuk kekal bersama DAP dengan tujuan melunakkan imej cauvinis Cina DAP.



      DAP mahu menunjukkan kepada orang Melayu mereka ada ahli orang Melayu, gadis Melayu, dan gadis Melayu bertudung malah ada yang berpurdah!

      Ini boleh membuatkan orang terfikir, “Kalau mereka yang bertudung dan berpendidikan begini boleh sertai DAP, takkanlah DAP ini teruk sangat.”

      DAP yang kononnya liberal dan menghormati wanita ini sebenarnya hanya melakukan apa yang perlu mengikut kepentingan politik.

      Fahaman mereka tentang hak wanita seperti yang mereka tiru dari Barat itu pun bercelaru dan diikut mana yang mereka mahu sahaja.

      Media mereka sendiri, Roketkini dikecam kerana menggunakan istilah “awek cun” dalam menyifatkan gadis melayu muda yang menyertai DAP.

      Kalau betul mereka liberal seperti yang katanya diikut dari Barat itu, mereka tidak akan menggunakan istilah yang menjadikan wanita objek itu.



      Kemudian, selepas meminta maaf dan menarik balik penggunaan istilah awek cun itu, Dyana telah bergambar dalam keadaan seksi dalam sebuah majalah.

      Apa lagi tujuan bergambar begitu kalau bukan untuk tujuan memasarkan diri, mengeksploit diri.

      Walaupun dilapik dengan kononnya untuk “good cause,” dalam budaya Melayu malah Malaysia secara umumnya, tapi hakikatnya dia membenarkan diri dieksploit.

      Dyana juga dieskploit untuk menunjukkan DAP sedia mencalonkan Melayu untuk kerusi Parlimen apabila meletakkannya bertanding di Teluk Intan dalam pilihan raya kecil tahun 2014.

      Lawan Dyana ialah Datuk Seri Mah Siew Keong, presiden Gerakan, yang jauh lebih besar dalam kedudukan politik.

      DAP hantar Melayu lawan Cina? DAP hendak jadikan Melayu ahli Parlimennya? DAP sedia kalahkan seorang Cina dan beri kerusinya kepada Melayu?



      Jawapannya, ini semua hanya drama. DAP tahu orang Cina tidak akan memberi undi kepada Melayu.

      Malah, dikhabarkan juga DAP telah “kawtim” dengan Gerakan untuk memberikan kemenangan kepada presidennya itu.

      Mah kemudian dilantik sebagai Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi, menambah wakil Cina dalam kabinet selepas ramai wakil MCA ditewaskan oleh DAP.

      Apa lagi bukti yang diperlukan untuk membuktkan yang DAP hanya mempergunakan Melayu untuk kepentingan Cinanya, dan ramai Cina dalam DAP pun mendakwa kepentingan paling besar ialah kepentingan keluarga Lim.

      Kalau ada pun Melayu dalam DAP yang naik hingga ke tahap pemimpin tertinggi, kemungkinan besar Melayu itu sudah tidak mewakili Melayu dan tidak lagi berbudaya Melayu.

      Melayu liberal seperti Datuk Zaid Ibrahim pun boleh kecewa akhirnya hingga berang dan mengatakan DAP ialah sebuah parti Cina.

      Dalam pilihan raya kali ini, salah seorang daripada hanya sebilangan kecil Melayu yang dicalonkan ialah seorang cucu komunis, yang telah mengakui kagum dan mengidolakan perjuangan komunis neneknya. – Mynewshub.cc

      Delete
  2. Suman iblis hanya berani megah kat blog ini
    Hamba cabar ajak bertumbok, dia tak berani
    Pelir mampos, mati pucuk, tak dpt layan bini
    9/6 nanti, ko serah jer dia kat cikgu muda ini

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg tinggal kat umno cuma sampah mcm kat atas ni. Agaknya dia ni le yg bagi pantun sampah kat najib hari tu. Patutlah tak berkualiti.

      Delete
    2. Ko ini menyibuk apa Bulat Kentut
      Ikut ngko le, buat jer apa yg patut
      Tapi otak jgn letak di kepala lutut
      Nanti kena tibai, ko jadi terbantut

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh

      Delete
    3. Kebolehan Kejora, tidak terbatas
      Masuk jer komen, cepat dipintas
      Dia buat pantun, spt kilat pantas
      Ibarat spt apii, membakar kertas

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh

      Delete
    4. Hahahaha...bodoh makin menjadi2 budak ni

      Delete
    5. Teruskan hina diri senidiri dgn kebiadapan kamu itu dipertonton orang, terutama oleh kaum keluargaku, khususnya anak2 lelaki & menantu2 lelaki.

      Tahniah Kejora, dan harap kamu tidak lagi kencing macam yg sudah2.....!!

      Walau 9/5/18 jadi keutamaan, 9/6/18 juga tak akan ku lupakan.
      Puluhan, ratusan atau mungkin ribuan tak sabar nak menyaksikan 'face to face' saya dgn budak musibat ini. Hari2 member2 semua di JB & saya yakin di blog ini juga ramai nak tahu perkembanganya.

      INGAT TUUUU....!!

      Delete
    6. KALAU TAK MENGAKU HAPRAK TAK TAHU LAA APA NAK KATA

      Mahkamah Sesyen hari ini menjatuhkan hukuman penjara 6 bulan ke atas Ketua Pemuda PKR Ampang, Datuk Adam Rosly, di samping denda RM30,000, atas tuduhan memberikan kenyataan palsu kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) ketika siasatan berhubung dakwaan kemewahan luar biasa dimilikinya pada 2017.

      Beliau dihadapkan 6 tuduhan melakukan kesalahan itu di Ibu Pejabat SPRM di Putrajaya, antara 9.00 pagi dan 12.15 tengah hari 10 Februari 2017, dan antara 9.00 pagi dan 2.00 petang, 22 Februari.

      Pernyataan palsu itu berhubung kerjayanya sebagai ahli perniagaan, pendapatan, kenderaan mewah, rumah banglo bernilai RM1.2 juta di Kampung Melayu Ampang yang dibeli secara tunai, pinjaman wang RM200,000 daripada ibu mertua dan arwah neneknya serta pinjaman wang RM500,000 daripada ah long.

      Mengikut pertuduhan pertama dan ke-2, Adam Rosly didakwa memberi pernyataan palsu kepada 2 pegawai penyiasat SPRM ketika percakapannya dirakam mengikut Seksyen 32 (8)(c) Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram, Pencegahan Pembiayaan, Keganasan dan Hasil Daripada Aktiviti Haram 2001.

      Bagi pertuduhan ke-3 sehingga ke-6, lelaki itu dituduh menggunakan dokumen palsu iaitu dua perjanjian persetujuan pinjaman wang daripada dua individu dan dua baucer tunai daripada syarikatnya, Gegas Mentari Holding Sdn Bhd dengan niat untuk memperdaya pegawai penyiasat SPRM mengikut Seksyen 89 akta sama.

      Dakwaan kekayaan Adam pertama kali dibongkar oleh Ketua Umno Sungai Besar, Datuk Seri Jamal Yunos, berhubung rumah banglo 2 setengah tingkat yang separa siap di Kampung Melayu Ampang.

      Delete
    7. KALAU BERMULA DENGAN DASAR YANG TAK BENAR

      Lebih 1,000 bendera PKR di kawasan Dun Kota Damansara diturunkan awal pagi semalam dipercayai tanda protes selepas seorang pemimpin tidak dicalonkan di kerusi berkenaan.

      Sinar Harian dimaklumkan bendera berkenaan diturunkan sekitar jam 3 pagi di kawasan Kampung Melayu Subang, Subang Bestari, Subang Perdana U3 serta Pekan Subang dan beberapa lokasi lain.


      Tindakan menurunkan bendera berkenaan dilakukan selepas beberapa jam Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail mengumumkan senarai calon PKR Selangor untuk PRU14 ketika program Jelajah Harapan Selangor di Stadium Terbuka Kuala Selangor, malam kelmarin.

      Wujud dakwaan mengatakan perbuatan menurunkan bendera itu mempunyai kaitan dengan Penyelaras PKR Dun Kota Damansara, Mohd Radzlan Jalaludin yang dikatakan kecewa selepas namanya tidak tercalon di Dun Kota Damansara.

      Beliau ketika dihubungi semalam, menafikan perbuatan itu mempunyai kaitan dengannya dan juga penyokongnya di situ.

      “Saya menafikan sekeras-kerasnya dakwaan itu, saya percaya tindakan menurunkan bendera bukan daripada penyokong-penyokong saya.

      “Sebaik nama saya digugurkan sebagai calon, saya sudah mengingatkan dan menasihati semua jentera bahawa kita perlu teruskan perjuangan untuk parti bukan untuk saya atau mana-mana calon bertanding,” katanya.

      Pada masa sama, Mohd Radzlan memaklumkan dia tidak mahu mengaitkan perbuatan itu dengan mana-mana pihak memandangkan dia tidak mempunyai sebarang bukti.

      “Saya nampak perbuatan itu boleh menimbulkan pelbagai persepsi umum terhadap saya, yang mana orang boleh fikir bahawa jentera saya menurunkan bendera berkenaan kerana kecewa saya tidak dicalonkan.

      “Boleh jadi juga orang fikir, pihak lain yang menurunkan bendera bagi menunjukkan yang saya kecewa dengan parti,”

      Delete
  3. Rajuk yang tak mungkin dapat diubati....
    Biarlah Puad membawa diri.
    Lg pun puak tu mana tau kenang JASA.
    Macai kat sini pun tak lama lg akan terima nasib yg serupa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. INI SEBENARNYA KING MAKER DALAM SELIMUT PUAK HAPRAK

      Dalam situasi PKR, PPBM dan AMANAH masih terkial-kial menempatkan calon, berebut sama sendiri. Malah ada bantahan dan boikot kerana team tersingkir, DAP bukan sahaja telah mengesahkan calon di kawasan kemahuan mereka, malah mereka sudah pun mempunyai senarai bakal-bakal Menteri Kabinet.

      DAP juga sudah mendahului parti-parti sekutunya dalam banyak perkara lain kerana memanfaatkan kesempatan daripada pelbagai masalah dalaman parti-parti komponen dalam gabungan yang tidak rasmi tersebut. DAP juga sanggup mengorbankan LOGO RASMI ROKET demi tujuan mengaburi
      PENGUNDI MELAYU ISLAM

      Delete
  4. Kalau Puad bertanding mengikut saranan Tuan Budin. RENTONG PEKAN.Serangan dari bekas Orang Dalam ni bahaya juga. Seperti yg dilakukan oleh Veteran 2R (Rafidah&Rais). Terpaksa MO1 beri lebih tumpuan kepada untuk mempertahankan kubu sendiri. Sampai hati Najib tidak mengenang Jasa Puad pada JASA yg selama ini mencurahkan jasa-jasa pada JASA tanpa mengharap jasa-jasanya di JASA diJasai. Hehehekikikihahahakahkahkah

    ReplyDelete
  5. Cai2 bingai haprak, udah mula rasa tertekan
    Admin pun, udah merapu yang bukan-bukan
    Apa ker jadah Puad nak bertanding di Pekan
    Dekat Jphor pun malaun ni tak boleh makan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  6. Suman bebal, udah tak tau apa lagi nak tulis
    Risau dia, Kejora kebal mcn peluru pun kalis
    Terus udah lesap menghilang itu bapak iblis
    Kini dia mungkin senang, tapi akhirat muflis

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhbh

    ReplyDelete
  7. Puad zakarshit eats his own shit already! Org yg dipertanggugjawabkan utk mempertahankan kerajaan pun dah x percaya lagi dgn apa yg najib buat!! Sistem yg rosak adalah kerana orgnya yg rosak. Secara x langsung puad mengakui umno telah rosak...harap yg lain yg masih bersama umno bangkit bersama rakyat majoriti menumbangkan umno dan seterusnya memulihkan negara yg rosak teruk dek kerana najib!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macy....

      Itu namanya 'kualat' atau 'padah' kerana kurang ajar & biadap tak hormat orang tua, apatah lagi kpd yg banyak jasanya.

      Tak lama lagi, najib pun akan mnerima nasib yg lebih buruk lagi kerana ulah yg lebih dahsyat.

      Delete
  8. Bedilan cikgu Kejora ternyata sangat le padu
    Dia punya ledakan tak ubah peluru berpandu
    Suman munafiq kini udah melopong terkedu
    Terus dah diam menyepi, ini mubaligh Hindu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  9. Suman mati pucok, pelir mampos jiwa parah
    Takut dudok rumah, pelir tak naik bini marah
    Bila bini selak burit, dia jadii kehilangan arah
    9/6 nanti bini itu, elok jer kat aku ngko serah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  10. Kesian kejora meroyan sorang sorang,
    Cerdik pandai kat sini x mau dah melayan,
    Buat pantun mcm nak berperang,
    Bn tumbang dia jadi mulut tempayan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ewaah, kemain lagi si cikai dedakman
      Apa nko masuk ini, nak tolong Suman
      Belum cukup ke dedak di genggaman
      Nanti, tak sepadan ko kena hentaman

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaahhh

      Delete
    2. Kebolehan Kejora, tidak terbatas
      Masuk jer komen, cepat dipintas
      Dia buat pantun, spt kilat pantas
      Ibarat spt apii, membakar kertas

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh

      Delete
    3. Pantun fan tun amat kelasik, artistik, fantastik, mengkagumkan & tak terbandingkan.

      Pantatun Kejora entah apa-apa, bahasa ke mana, budaya ke mana, tak bernilai langsung, malah hanya dia sorang masuk bakul angkat sendiri.

      Pernahkah ada orang terkesima dgn pantatun sial dia, nak muntah adalah......??

      Delete
    4. Kejora ada lah pemnatun sejati
      Bagi dia pantun dah jadi sebati
      Tapi FuckTun tu, bingai tak reti
      Ntah kenapa, Suman sakit hati

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    5. Pantun fan tun amat kelasik, artistik, fantastik, mengkagumkan & tak terbandingkan.

      Pantatun Kejora entah apa-apa, bahasa ke mana, budaya ke mana, tak bernilai langsung, malah hanya dia sorang masuk bakul angkat sendiri.

      Pernahkah ada orang terkesima dgn pantatun sial dia, nak muntah adalah......??

      Delete
    6. Kejora buat pantun mmg cekap
      Sepontan je mcm org bercakap
      Baris & bunyi tersusun lengkap
      FuckTun..spt bapok lbh mekap

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    7. Wow..hebat betul, cikgu Kejora bujang
      Dia blh buat pantun pendak & panjang
      Suman liihat, rasa bagai kena terajang
      Marah di hatii nya, sampai urat kejang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaahh

      Delete
    8. Tak ker sewel budak nie, puji diri sendiri...!!

      Delete
  11. Suman matii pucok, badan pun dah tak sihat
    Takut bini selak burit, ke kedai kopi dia rehat
    Buat apa ada burit bini kalu setakat nak lihat
    Ko kasi je dia dekat aku, biar aku paku pahat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  12. Suman udah senyap sepi tidak lagi bersuara
    Batang pelir lembik dia bersedih & duka lara
    Nak layan burit binii, dah tidak tahu apa cara
    9/6 nanti, nko serah jer bini kat cikgu Kejora

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  13. Suman mati pucok tenaga batin udah lemah
    Takut bini selak burit, dia tidak dudok rumah
    Bila mlm, kedai kopi ler, tmpt dia berkhemah
    9/6 nanti, bawa bini muda ko biar aku jamah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  14. Suman pelir lembiik, resah, tidor pun tak lena
    Udah mati pucok, zahir dan batin dia merana
    Nak layan burit bini, tak tahu lagi mcm mana
    9/6 nantii, pelir aku boleh le bini ko nak guna

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaashhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruskan hina diri senidiri dgn kebiadapan kamu itu dipertonton orang, terutama oleh kaum keluargaku, khususnya anak2 lelaki & menantu2 lelaki.

      Tahniah Kejora, dan harap kamu tidak lagi kencing macam yg sudah2.....!!

      Walau 9/5/18 jadi keutamaan, 9/6/18 juga tak akan ku lupakan.
      Puluhan, ratusan atau mungkin ribuan tak sabar nak menyaksikan 'face to face' saya dgn budak musibat ini. Hari2 member2 di JB & saya yakin di blog ini juga ramai nak tahu perkembanganya.

      INGAT TUUUU....!!

      Delete
    2. Ko pernah nak trai hisap barang dia ke kojola,,?
      Mentang2 orng tak bagi,,ko cakap mcm2 pulak..
      Jahat tol le ko ni kojola..tak baik taw,,,,,, auwwwww

      Delete
  15. Suman tua, napas dah tak lama nak hembus
    Pelir lembiik, tak ubah mcm btg keladi rebus
    Burit binii dia, tak dapat dia nak kasi tembus
    9/6, derita batin bini ko, biar aku jer yg tebus

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruskan hina diri senidiri dgn kebiadapan kamu itu dipertonton orang, terutama oleh kaum keluargaku, khususnya anak2 lelaki & menantu2 lelaki.

      Tahniah Kejora, dan harap kamu tidak lagi kencing macam yg sudah2.....!!

      Walau 9/5/18 jadi keutamaan, 9/6/18 juga tak akan ku lupakan.
      Puluhan, ratusan atau mungkin ribuan tak sabar nak menyaksikan 'face to face' saya dgn budak musibat ini. Hari2 member2 di JB & saya yakin di blog ini juga ramai nak tahu perkembanganya.

      INGAT TUUUU....!!

      Delete
  16. Dia lemah tenaga batin Suman renta bangka
    Pelir mampos mati pucok, dia bersedih duka
    Tidak daya buat apa kalau burit bini dia buka
    9/6 nanti, pelir aku, mesti bini muda ko suka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruskan hina diri senidiri dgn kebiadapan kamu itu dipertonton orang, terutama oleh kaum keluargaku, khususnya anak2 lelaki & menantu2 lelaki.

      Tahniah Kejora, dan harap kamu tidak lagi kencing macam yg sudah2.....!!

      Walau 9/5/18 jadi keutamaan, 9/6/18 juga tak akan ku lupakan.
      Puluhan, ratusan atau mungkin ribuan tak sabar nak menyaksikan 'face to face' saya dgn budak musibat ini.

      Hari2 member2 di JB & saya yakin di blog ini juga ramai mengikuti perkembanganya.

      INGAT TUUUU....!!

      Delete
  17. Sempena berkempen PRU 14 ini, izinkan saya menambah fakta agar rakyat tidak terjebak dgn janji2 palsu si bibir merah beracun......

    Harga Sawit pd PRU 13:
    RM800 satu tan.
    Harga minyak masak (sebelum sabsidi dihapuskan & ujud gst:
    RM2.50 sekilo

    Harga Sawit pd PRU 14:
    RM400 satu tan.
    Harga minyak masak (setelah sabsidi dihapuskan & ujud gst:
    RM4.40 sekilo

    Natijahnya:
    Macam mana rakyat tidak tercungap-tercungap macam nak mampos, Najib pondan menganiaya rakyat jelata, khususnya warga2 Felda.

    Mari kita ubah Kerajaan, kita undi Pakatan Harapan demi kestabilan, kemakmuran & mengembalikan maruah negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harga burit bini ko, 6/9 nanti, baper sen Suman...???

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh...

      Delete
    2. Lain ditanya, lain pula dijawab. Nampak sangat kebengapan dia.

      Dah ler bengap, kurang ajar pulak tuuu...!!

      Delete
  18. Kejora ada lah pemnatun sejati
    Bagi dia pantun dah jadi sebati
    Tapi FuckTun tu, bingai tak reti
    Ntah kenapa, Suman sakit hati

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pantun fan tun amat kelasik, artistik, fantastik, mengkagumkan & tak terbandingkan.

      Pantatun Kejora entah apa-apa, bahasa ke mana, budaya ke mana, tak bernilai langsung, malah hanya dia sorang masuk bakul angkat sendiri.

      Pernahkah ada orang terkesima dgn pantatun sial dia, nak muntah adalah......??

      Delete
  19. Kejora buat pantun mmg cekap
    Sepontan je mcm org bercakap
    Baris & bunyi tersusun lengkap
    FuckTun..spt bapok lbh mekap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pantun fan tun amat kelasik, artistik, fantastik, mengkagumkan & tak terbandingkan.

      Pantatun Kejora entah apa-apa, bahasa ke mana, budaya ke mana, tak bernilai langsung, malah hanya dia sorang masuk bakul angkat sendiri.

      Pernahkah ada orang terkesima dgn pantatun sial dia, nak muntah adalah......??

      Delete
    2. Kebolehan Kejora, tidak terbatas
      Masuk jer komen, cepat dipintas
      Dia buat pantun, spt kilat pantas
      Ibarat spt apii, membakar kertas

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh

      Delete
    3. Kejora buat pantun mmg cekap
      Sepontan je mcm org bercakap
      Baris & bunyi tersusun lengkap
      FuckTun..spt bapok lbh mekap

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    4. Kejora ada lah pemnatun sejati
      Bagi dia pantun dah jadi sebati
      Tapi FuckTun tu, bingai tak reti
      Ntah kenapa, Suman sakit hati

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    5. Pantatun Kejora entah apa-apa, bahasa ke mana, budaya ke mana, tak bernilai langsung, malah hanya dia sorang masuk bakul angkat sendiri.

      Pernahkah ada orang terkesima dgn pantatun sial dia, nak muntah adalah......??

      Delete
    6. Kebolehan Kejora, tidak terbatas
      Masuk jer komen, cepat dipintas
      Dia buat pantun, spt kilat pantas
      Ibarat spt apii, membakar kertas

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh

      Delete
    7. Kejora buat pantun mmg cekap
      Sepontan je mcm org bercakap
      Baris & bunyi tersusun lengkap
      FuckTun..spt bapok lbh mekap

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    8. Kejora ada lah pemantun sejati
      Bagi dia pantun dah jadi sebati
      Tapi FuckTun tu, bingai tak reti
      Ntah kenapa, Suman sakit hati

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    9. Wow..hebat betul, cikgu Kejora bujang
      Dia blh buat pantun pendak & panjang
      Suman liihat, rasa bagai kena terajang
      Marah di hatii nya, sampai urat kejang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaahh

      Delete
    10. Pantun fan tun amat kelasik, artistik, fantastik, mengkagumkan & tak terbandingkan.

      Pantatun Kejora entah apa-apa, bahasa ke mana, budaya ke mana, tak bernilai langsung, malah hanya dia sorang masuk bakul angkat sendiri.

      Pernahkah ada orang terkesima dgn pantatun sial dia, nak muntah adalah......??

      Delete
    11. Kebolehan Kejora, tidak terbatas
      Masuk jer komen, cepat dipintas
      Dia buat pantun, spt kilat pantas
      Ibarat spt apii, membakar kertas

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh

      Delete
    12. Kejora buat pantun mmg cekap
      Sepontan je mcm org bercakap
      Baris & bunyi tersusun lengkap
      FuckTun..spt bapok lbh mekap

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    13. Kejora ada lah pemantun sejati
      Bagi dia pantun dah jadi sebati
      Tapi FuckTun tu, bingai tak reti
      Ntah kenapa, Suman sakit hati

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    14. Wow..hebat betul, cikgu Kejora bujang
      Dia blh buat pantun pendak & panjang
      Suman liihat, rasa bagai kena terajang
      Marah di hatii nya, sampai urat kejang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaahh

      Delete
    15. Tak ker sewel budak nie, puji diri sendiri...!!

      Delete
  20. Kejora Musibat yg dok siang malam memekak konon Jho Low, Equanimity & 1mdb bebas dari kesalahan.

    Kejora ketika itu bagai beruk tunggal terloncat-loncat dapat belacan. Kini apa cerita, haaaaaaaa...........

    Kaitan Equanimity, 1MDB tak disentuh di mahkamah Indonesia
    25 Apr 2018, 5:31 petang (Dikemaskini 25 Apr 2018, 5:35 petang)

    Terjemahan bahasa Inggeris perbicaraan bertulis Mahkamah Jakarta Daerah Selatan mengesahkan perbicaraan itu tidak mempersoalkan pemilik kapal layar Equanimity dan dakwaan kaitannya dengan 1MDB.

    Sebaliknya, mahkamah hanya menyentuh perkara-perkara teknikal berhubung penyitaan polis Indonesia pada 28 Februari di Teluk Benoa di perairan Bali.

    Laporan Utusan Malaysia, New Straits Times, Berita Harian dan penerbitan lain minggu lalu mendakwa mahkamah memutuskan bahawa Equanimity dimiliki syarikat Equanimity (Cayman) Ltd dan tidak mempunyai kaitan dengan 1MDB.

    Hakim Ratmoho pada 17 April lalu memetik Perlembagaan Mahkamah 2014 yang memperuntukkan bidang kuasa mahkamah daerah dalam hal-hal berkaitan pra-perbicaraan.

    Pra-perbicaraan di Indonesia adalah sama dengan writ habeas corpus dalam bidang kuasa undang-undang di Malaysia. Antara lain, perbicaraan itu meneliti sama ada pihak berkuasa mempunyai "bukti yang cukup" untuk menahan seseorang di bawah siasatan atau sama ada prosedur penahanan, siasatan, dan tangkapan dipatuhi.

    Terjemahan penghakiman bertulisnya diserahkan kepada Mahkamah Daerah California Tengah oleh peguam Equanimity Ltd semalam sebagai sebahagian dokumen dalam saman sivil penyitaan yang difailkan Jabatan Kehakiman AS (DOJ).

    Malaysiakini sudah merujuk dokumen berkenaan.

    Apabila dihubungi di mahkamah pada 18 April lalu, salah seorang peguam Equanimity Ltd di Jakarta Rando Purba mengesahkan soal pemilikan Equanimity dan kaitannya dengan 1MDB tidak dibangkitkan di mahkamah.

    Pada 28 Feb, polis Indonesia merampas Equanimity dalam operasi bersama FBI melalui arahan waran tangkapan yang dikeluarkan Mahkamah Daerah California Tengah pada Jun tahun lalu.

    DOJ mendakwa Equanimity diperoleh melalui dana yang didakwa diseleweng dari 1MDB dan digubah secara haram melalui sistem kewangan AS dan dimiliki olej ahli perniagaan Low Taek Jho.

    ReplyDelete
  21. Kik ki kik Suman dajal bapok kepala.dongga
    Kerbau Matdey ni, patah tandok nak berlaga
    Dia anak ular lidi yg mau berlagak jadii naga
    Wak..6/9 nanti, burit bini ngko berapa harga

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lain ditanya, lain pula dijawab. Nampak sangat kebengapan dia.

      Dah ler bengap, kurang ajar pulak tuuu...!!

      Delete
  22. Wow..hebat betul, cikgu Kejora bujang
    Dia blh buat pantun pendak & panjang
    Suman liihat, rasa bagai kena terajang
    Marah di hatii nya, sampai urat kejang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaahh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pantatun Kejora entah apa-apa, bahasa ke mana, budaya ke mana, tak bernilai langsung.
      Sewelnya menjadi-jadi sampai tahap syok sendiri, masuk bakul angkat sendiri, .

      Delete
    2. Kebolehan Kejora, tidak terbatas
      Masuk jer komen, cepat dipintas
      Dia buat pantun, spt kilat pantas
      Ibarat spt apii, membakar kertas

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh

      Delete
    3. Kejora buat pantun mmg cekap
      Sepontan je mcm org bercakap
      Baris & bunyi tersusun lengkap
      FuckTun..spt bapok lbh mekap

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    4. Kejora ada lah pemantun sejati
      Bagi dia pantun dah jadi sebati
      Tapi FuckTun tu, bingai tak reti
      Ntah kenapa, Suman sakit hati

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    5. Wow..hebat betul, cikgu Kejora bujang
      Dia blh buat pantun pendak & panjang
      Suman liihat, rasa bagai kena terajang
      Marah di hatii nya, sampai urat kejang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaahh

      Delete
    6. Tak ker sewel budak nie, puji diri sendiri...!!

      Delete
  23. ISU MAUT AMAT BERKESAN KEMPEN SAYA DI PASAR-PASAR...!!

    Harga Sawit pd PRU 13:
    RM800 satu tan.
    Harga minyak masak (sebelum sabsidi dihapuskan & ujud gst:
    RM2.50 sekilo

    Harga Sawit pd PRU 14:
    RM400 satu tan.
    Harga minyak masak (setelah sabsidi dihapuskan & ujud gst:
    RM4.40 sekilo

    Natijahnya:
    Macam mana rakyat tidak tercungap-tercungap macam nak mampos, Najib pondan menganiaya rakyat jelata, khususnya warga2 Felda.

    Mari kita ubah Kerajaan, kita undi Pakatan Harapan demi kestabilan, kemakmuran & mengembalikan maruah negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harga burit bini muda ko, 6/9 nanti, baper Wak Suman...

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh...

      Delete
    2. Burit mak ko laku lagi ke, Kojolla?

      Delete
    3. Padan muka kejora....!!

      Thanks a lot, abda.

      Delete
    4. Welcome, bro.

      What he can do, we can always do better.

      Dia memantun memantat, kita sodok dia punya pantat.

      Delete
  24. Suman anak bilis, mau berlagak spt ikan yu
    Tak dpt layan puki bini, pelir dia tekulai layu
    Lepak kedai kopi di umah takut bini merayu
    6/9 how much is U'r wife cunt.. I'll pay for U

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tunggulah nanti tarikh itu kalau nak tahu. Tapi jangan pulak macam sudah2, batang hidung pun tarak, menyorok, sembunyi takut.

      Delete
  25. Yang penting nya ia lah berapa ramai mereka yang di gugur Najib atau tak di beri kawasan bertanding yang di harapkan akan sabotaj Umno/BN.

    Bukan saja mereka, juga pengikut2 nya.

    Bukan saja Umno, juga semua parti gabungan.

    Terutama nya MCA yang riuh jeritkan nak lebih kawasan.

    ReplyDelete
  26. Tanpa ilmu, petunjuk dan kitab bercahaya terbukti PhD dari UNC pun tidak berguna kalau tidak dapat membezakan yang mana hak dan yang mana batil. Kerja-kerja menyokong kebatilan dan cuba menegak benang basah adalah amalan yang sia-sia. innalillaah wainna ilaihi raajiun. UNTIL WE WIN

    ReplyDelete
  27. pd pendpt saya tiada masaalah meletak kan calun 'kitar semula' jika d fikirkan kepakaran serta pengalaman mereka bolih membantu membangunkan Negara.

    apa yg saya masih keliru n tidak bolih terima ia lah dgn calun2 yg menawarkan diri utk dun n parliament secara serentak.

    ia nya bukan saja 'selfish' n mengurangkan kerusi utk d agihkan, tapi yg lebih jelas pd saya ia lah mereka ini kurang yakin pd diri sendiri.

    ia nya umpana 'spreading yr safety net'.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang penting nya, patut ada Jawatankuasa pemilihan menentukan calon yang baik dari beberapa segi di pilih.

      Terutama bagi parti bahru, belom ada peraturan dan tradisi yang boleh memandu/ mengawal pemilihan.

      Memang tabi'at manusia biasa, ramai yang "gullible", segala apa yang boleh, nak sapu. Kalau ha nya seorang saja yang memilih, bila terpengaruh, pemilihan nya tak bijak.

      Delete

  28. شركة المثالية للتنظيف تسعد بتقديم خدماتها لعملائها بالمنطقة الشرقية خدمات تنظيف خدمات مكافحة حشرات خدمات تسليك مجاري المياه للمطابخ والحمامات جميع الخدمات المنزلية تجدونها مع شركة المثالية للتنظيف بافضل جودة وارخص الاسعار بالاعتماد علي كافة الادوات الحديثة والعمالة الماهرة

    شركة المثالية للتنظيف
    شركة المثالية للتنظيف بالدمام
    شركة المثالية للتنظيف بالخبر

    ReplyDelete
    Replies
    1. DIA BUAT DAH.....!!

      Kejora dah mula melalut....entah apa2 jer dia memuatkan iklan Syarikat Cuci Jamban/Tandas bahasa Arab dalam blog ini.

      Sah2 bn-umno & pencacai-pencacainya dah gelabah tak tentu arah terkencing-termenceret dalam seluar & kain......!!

      Terjemahan Melayunya berbunyi....

      "Syarikat Pembersihan Ideal dengan sukacitanya menawarkan perkhidmatannya kepada para pelanggannya di Perkhidmatan Angkat tong taik, Pembersihan tandas/jamban dan bilik mandi Semua perkhidmatan rumah disediakan dengan Ideal Pembersihan Syarikat".

      Sewel..sewel..sewel.....!!

      Delete
  29. Apa akan jadi kalau Umno di istihar haram?

    The High Court will decide on Friday (April 27) if 16 now-former Umno members will be allowed to challenge the legality of the party for not having internal elections for almost five years.

    The 16 made an application seeking leave for a judicial review against the Registrar of Societies (RoS) and Umno in relation to its failure to hold party elections since 2013.

    They are also seeking a declaration that Umno is illegal and is effectively dissolved as of April 20, 2018.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Like I said before....sama ada umno masih sah dan boleh bertanding ker tidak pd PRU 14 yang pasti UMNO kini adalah parti bacol secara rasmi diistiharkan MATI PUCUK dek kepimpinan Najib pondan.

      Mati yg sangat mengAIBKAN/MEMALUKAN.
      Mati yg tak perlu dimandikan.
      Mati yg tak perlu dijenazahkan.
      Mati yg tak perlu dikebumikan.
      Mati yg tak perlu ditalqinkan.
      Mati yg tak perlu dibatu-nesankan.

      Delete
    2. Ape lagi kompom kejora terpaksa masuk parti mic....atau mca


      Kahhh kaaahhhh kaaahhh kaaahh

      Delete
    3. Udah2 ler oi Suman mulut becok
      Ngko sendiri itu pun, mati pucok
      Mcm motor yg udah sumbat cok
      Burit binii dah tak mampu cucok

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh

      Delete
  30. Pak Othaman saya perasan
    Ini bapok rindu kat saya
    Mekap tebal,Kojola san
    Lebih gedik dari buaya!

    Once a lunatic,always a lunatic
    His dick,truly a match stick
    The ugly face is too thick
    Thicker,uglier than any beefsteak!

    Bini orang dia nak libas
    Tak sedar diri awak tu lipas
    Othaman ridsect dua minit kebas
    Mampoi terus dah sesak nafas!

    Damned creepy he's an alien
    from Planet Klepto he's different
    A small little birdie acting like lion
    Very thirsty, wife says no union!

    Tak cukup Aci dia nak rembat
    Dah tua renta pergilah taubat
    Orang dah kata pi makan ubat
    Susahkan orang mati pun lambat!

    This Mr Maggoo is cousin of Mr Bean
    An old idiot behaving like thirteen
    A dirty thrash born in a dustbin
    Vulgar,his heart dark like mangosteen!

    Kojola biol, bapok bermekap
    Chow kit road dia dah tangkap
    Nampak African terus didakap
    Penangan john, terjun tingkap!

    Kojola idiot, Othaman a celebrity
    You're just too filthy
    For a handful of dedak,you made treaty
    The most mean person the world can see!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...