Friday, 20 April 2018

PAS MENGAKU TERIMA WANG RM2.5 JUTA, TAPI SIAPA PENDERMANYA?


Pas akhirnya mengakui parti itu ada menerima dana sebanyak RM2.5 juta sebagaimana yang didedahkan oleh Ahli Parlimen Pokok Sena, Mahfuz Omar sebelum ini.


Dengan pengakuan itu bermakna Mahfuz tidak berbohong atau membuat fitnah berhubung dakwaan wujudnya dana meragukan yang diterima oleh Pas.


Sebanyak RM1.5 juta dana dikatakan dimasukkan ke dalam akaun Pas Pusat, manakala RM1 juta lagi ke akaun yang dimiliki oleh tiga pemimpin Pas Terengganu.


AJK Pas Pusat, Dr. Zuhdi Marzuki ketika mengakui mengenai wang tersebut bagaimanapun berkata, ia adalah derma individu tertentu kepada Pas.  


Katanya, dana itu bukannya datang daripada UMNO.

Oleh kerana Dr Zuhdi sudah mengakui wang RM2.5 juta itu merupakan suatu derma, satu alasan yang sama digunakan Najib Razak ketika mengakui ada wang RM2,600 juta yang masuk ke akaun peribadinya, orangramai kini tentunya ingin tahu siapakah individu pemberi derma tersebu?


Adakah beliau itu seorang yang kaya dan ternama, ada perniagaan besar dan mempunyai banyak wang dalam akaunnya sendiri?


Oleh kerana Dr Zuhdi mengatakan wang tersebut adalah derma individu dan tiada kaitan dengan UMNO, pendedahan siapa individu berkenaan tentu saja sangat penting, bukan saja kepada orangramai, malah juga buat Pas sendiri.


Setidak-tidak kita ingin tahu penderma itu bukan ahli UMNO, bukan kroni UMNO dan bukan juga bekerja dengan mana-mana pemimpin UMNO.


Jika tiada apa yang mahu disembunyikan dan Pas juga benar-benar ikhlas, telus serta tulus, Pas seharusnya tiada masalah untuk mendedahkannya.


Pernahkah Pas selama ini menerima derma dalam jumlah sebanyak itu daripada mana-mana individu?


Jika selama ini Pas banyak bergantung kepada derma ahli-ahlinya melalui kutipan tin milo, mengapakah sejak berbaik dengan UMNO ini Pas tiba-tiba mendapat derma individu dalam jumlah yang besar?


Tindakan Pas terus berteka-teki dengan sekadar mengatakan ia derma, tetapi tidak berani mendedahkan butiran lengkap pendermanya, semuanya ini hanya menjadikan Pas sama seperti Najib saja kelakuan dan perangainya.


Atau adakah Pas sendiri belajar daripada Najib berhubung penggunaan alasan derma itu? (ShahbudinHusin 20/04/2018)

68 comments:

  1. Replies

    1. hardy ni laknatullah syiah... pergi peluk ayatololah syiah dulu



      di luar negeri dia main muttaah ke hadi ni?/brp bini dia kawin cerai??



      edy wang taubatblaaaaà


      mafsu kuat tak guna kalau


      pru14 ... pis pus past dapat 2 kerusi saja mcm zaman perpecahan di kala dato asri muda dulu

      asri muda bekas presiden past mati sbg ahli umno

      hardy wang macamana pula??? lepas pru14 ni dapat 2kerusi ???

      Delete



    2. LAPORAN FINACIAL TIMES


      HARAPAN BOLEH MENANG JIKA UNDI MELAYU BERUBAH !!!!!????


      JADI



      #MELAYUPERLUBERANI



      MELAYU MESTI BERANI


      ubah



      boleh ker wahai bani MELAYU SEKELIAN


      ??????


      ada berani kaaa

      Delete


    3. laporan :


      party islam sesat (pis) ini mempunyai ahli extremis...

      yg sanggup mati kerana party


      sanngup maki pemimpin lawan

      bakar kereta dr dzul

      halang ceramah PH

      pukul lawan


      tutup suis letrik


      maki hamun

      kaki gadoh


      ugut


      masyallah perangai umno dah bwrjangkit kpd party islam sesat @ party suci



      takabuurr

      Delete



    4. DATO ASRI BEKAS PREISDEN PAS MATI DALAM UMNO PADA 2011

      PAS BERKUBOR DI KELANTAN SETELAH PAS BERPECAH DUA KPD BERJASA


      IA BERLAKU DI ZAMAN TUN ROSAK


      PAKAR STRATERGY TUN ROSAK YG MASIH HIDUP HARI NI CUBA STRATEGY SAMA TERHADAP PARTY ISLAM SESAT P.I.S @ PAS INI



      Delete



    5. ahli PARTY ISLAM SESAT ini masih sokong party kerana nama islam nya bukan kpd pemimpin


      NAMUN ALKORAN MENGAJAR KITA TIDAK SOKONG PATY YG PEMIMPINNYA DAJJAL

      MENJUAL AGAMA

      MEROSAKKAN AGAMA

      MELACURKAN AGAMA KPD FULUSSS


      sial kamu ahli P.I.S @ pas

      Delete
    6. Robert kuok atau mo1 kut. Atau raja negeri arab antah berantah. Hehehe.

      Delete
    7. Hehe, Pas perangai dah sama dgn umno.
      Ikut je apa yang tuan dia buat.
      Ini macam ka parti islam ? KahKahKah

      Delete
    8. Beberapa hari lalu, lebai ada menceritakan bagaimana Mahfuz Omar cuba mengaibkan Presiden PAS dengan menyebar maklumat palsu kononnya Presiden PAS ada membuat akurjanji dengan satu syarikat untuk projek di Kelantan sebaanyak RM10k.

      Tuduhan palsu oleh Mahfuz bersama 2 orang blogger alHussyen dan Greenboc akhirnya lenyap kerana tiada fakta yang jelas dan maklumatnya sangat bercanggah dengan fakta sebenar seperti juga tuduhan daripada Sarawak Report yang berdasarkan anggapan dan khabar angin sahaja. (Anda boleh baca di sini)

      Kemudian Mahfuz membuat tuduhan baru pula PAS menerima duit UMNO RM1.5 juta dan RM1 juta melalui akaun dana Amanah dan Dana Plilihanraya suatu akaun bank public yang orang ramai boleh sumbang melaluinya tanpa perlu berjumpa atau behubung dengan PAS. Akaun ini pula ada iklan dalam akhbar HARAKAH.

      Tuduhan ini akhirnya tidak menjadi isu. Orang PAS sudah lali dengan sikap puak-puak HARAPAN terutamanya puak AMANAH (PAN) yang buruk sikap mereka dan busuk hati mereka.

      Memang adat dunia, bila kita cuba buat fitnah dan mengaibkan orang, maka tidak lama kita akan diaibkan oleh orang lain pula. Mahfuz kena "karma' ini.

      Lebai mendapat maklumat dan ingin pengesahan daripada mulut Mahfuz berkenaan ada pemimpin Umno yang menaja dana kempen beliau di Pokok Sena bernilai RM60 ribu? Mengikut sumber yang sama semasa perkahwinan anak perempuan beliau pada 2016, pemimpin Umno yang sama menaja sebanyak RM40 ribu? Duit-duit ini dibayar kepada akaun peribadi beliau tanpa dilaporkan pada parti.

      Jika Mahfuz Omar seorang yang berintegriti dan ada maruah diri, Mahfuz kena bersihkan namanya. Takkan kamu hebat berceramah kata kepada orang tapi bila kena atas batang hidung kamu kamu nak diam aje?

      Mana Maruah KAMU WAHAI MAHFUZ?
      Atau memang sudah jadi perangai parti kamu hanya suka tuduh kepada orang lain dan membuat fitnah memburuk-burukkan demi nak jatuh mereka kerana dendam?

      Delete
    9. mereka di gelar pemakan dedak. Anak Kedah tidak semurah itu. Mukhriz jangan hina anak Kedah jika dia sendiri pun hanya guna rakyat Kedah sekadar untuk menjadi Menteri Besar.


      Jika Mukhriz hina anak Kedah yang tidak menyokongnya sebagai pemakan dedak, ANAK KEDAH JUGA BOLEH GELAR MUKHRIZ SEBAGAI MALAUN YANG CUBA MEMPERGUNAKAN ANAK KEDAH UNTUK MENJADIKAN DIA PERDANA MENTERI.

      Walaupun bapa Mukhriz adalah Ahli Parlimen Kubang Pasu selama 22 tahun, dia hanya bina bangunan di Kuala Lumpur untuk sakau duit Petronas. Dia tidak majukan kawasan yang undi dia selama 22 tahun pun.

      Jika bapa Mukhriz bina hotel 5 bintang di Langkawi, dia hanya merampas tanah anak Langkawi dan menghalang anak Langkawi pijak di pantai tersebut.

      Kini keluarga Mukhriz sudah miliki wang berbillion dan sudah berpuluh tahun merasa menjadi orang paling berkuasa di Malaysia. Tak cukup lagi kah?

      Delete
    10. Taikun yang banyak memberi sumber kewangan kepada DAP, Koon Yew Yin adalah penyokong Setiausaha Agung Parti Komunis Malaya (PKM), mendiang Chin Peng.

      Menulis dalam laman peribadinya, koonyewyin.com, taikun itu berkata beliau pernah melawat Chin Peng di Hotel Novotel, Bangkok pada 2 Oktober 2011 selepas mendapat tahu aktivis PKM itu telah ditimpa sakit.

      “Dia (Chin Peng) sangat berpengetahuan mengenai politik Malaysia yang terkini. Dalam perbualan kami, Chin Peng menekankan bahawa Malaysia adalah negara yang kaya dan orang Cina harus bekerjasama dan bekerjasama dengan orang Melayu untuk menjadikan Malaysia sebuah negara yang lebih baik,”tulis Yew Yin.

      Selain memberi bantuan kewangan kepada DAP, taikun Cina itu merupakan antara penderma utama kepada parti-parti Pakatan Harapan (PH) terutamanya Amanah dan PPBM.

      Delete
    11. Anggota Jawatankuasa Pusat PAS Dr Zuhdi Marzuki mungkin disaman jika gagal membuktikan dakwaannya yang mengaitkan AMANAH Perak dengan sumbangan daripada ahli perniagaan terkenal.

      Setiausaha AMANAH Perak Salman Saleh berkata parti itu tidak menerima sumbangan daripada ahli perniagaan yang disebut Zuhdi itu, atau mana-mana pihak lain.

      "AMANAH Perak menafikan sekeras-kerasnya dakwaan Zuhdi kononnya kami menerima wang atau sumbangan sebanyak RM500,000, RM5 juta mahupun RM50 juta daripada mana-mana pihak," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

      Penjelasan itu dibuat ekoran dakwaan Zuhdi terhadap AMANAH semalam.

      Zuhdi yang juga pengarah Pusat Penyelidikan PAS mendakwa PAS ialah parti politik paling berintegriti dalam usaha mendapatkan dana membiayai kempen pilihan raya berbanding pihak lain.

      Katanya PAS memperoleh wang melalui pendanaan awam (crowdfunding) dan ia tidak terikat dengan apa-apa kepentingan daripada penyumbang.

      "Kemasukan sumbangan dana ke akaun umum PAS adalah telus dan boleh disemak oleh khalayak umum," katanya.

      Tolak anugerah dedak

      Kenyataan itu dibuat sehari selepas dia dilaporkan mengaku PAS menerima dana bernilai RM2.5 juta daripada individu dan wang berkenaan tidak mempunyai kaitan dengan Umno.

      Berdasarkan maklumat yang tular di media sosial individu terbabit dikatakan pegawai khas seorang pemimpin kanan Umno di peringkat pusat.

      Zuhdi seterusnya mendakwa AMANAH Perak - serta DAP - mendapat sumbangan daripada seorang ahli perniagaan yang menyerahkan dana kepada kedua-dua parti terbabit - masing-masing bernilai RM500,000 dan RM50 juta.

      "Apa motif tauke ini memberi sumbangan kepada AMANAH Perak?" katanya.

      Delete
  2. maklumat terkini


    PRU 14 PART ISLAM SESAT HANYA DAPAT 2 KERUSI PARLIMEN



    ReplyDelete
  3. Penderma bukan dari negara kaya arab... dari negara afrika... sebab tu tak berapa banyak....

    ReplyDelete


  4. setelah lakukan kaji selidik PARTY ISLAM SESAT adalah party yg paling byk rugi

    AHLINYA berkurangan 45%

    daya saing jatuh sehingga 15%


    kekuatan jentera hanya 28%


    sokongan rakyat dari 14 juta pengundi hanya 5-8% yg undi bakal d kumpul


    manakala sokongan kpd HARAPAN meningkat dari 51% kepada 68%

    HADI AWANG AKAN LETAK JAWATAN SETELAH KEPUTUSAN PRU14 DI UMUMKAN


    # undipasmacamundiumno

    # MELAYU PERLU BERANI #

    ReplyDelete
  5. kurap umno dh berjangkit ke pas daa..cepat la berubat wahai ahlil pas sekalian supaya kurap tu tak merebak ke seluruh badan..nanti malu sendri bila orang lain pandang serong dn jijik..

    ReplyDelete
  6. pas finally turn into greenish yellowish puss.......stinking like hell!

    ReplyDelete




  7. MELAYU PERLU BERANI



    .....ubah....



    ReplyDelete
  8. Petang ni lobai mabok balik awal

    ReplyDelete
  9. $1.5 juta share2 kat Pas pusat , dapat laa sorang sikit sebab ramai kan kat sana.
    Lagi $1 juta share 3 org wahhhh... boleh tambah bini lagi pak lebai eh ?

    ReplyDelete
  10. "derma individu tertentu kepada Pas"?

    Dari "MO1"?

    Selain dari yang RM90 juta?

    S

    ReplyDelete
  11. lega... ahli2 tak perlu lg masukkan duit dlm tin milo.

    ReplyDelete
  12. UMNO SEPATUT NYA TAK BOLEH BERTANDING DI PU14 -

    16 Umno members seek to challenge party's legality

    Sixteen Umno members have filed leave for a judicial review to challenge the legality of the party.

    They are asking the court to compel the Registrar of Societies (RoS) to provisionally dissolve Umno, and for RoS to suspend all Umno's activities until the judicial review is completed.

    The applicants are also seeking a declaration that all Umno branches and divisions and the supreme council do not have legal effect, and should be dissolved effective today (April 20).

    The applicants are also seeking a certiorari order to cancel any decision by the RoS, which allowed an extension of time for the Umno elections at all levels.

    This (second) extension had been given to Datuk Ab Rauf Yusoh (who is being sued as the second respondent in his capacity as Umno public officer), via a media statement in March this year.

    They claims that under Umno's constitution, party elections can be only extended up to 54 months.

    The 16 filed the application at the Kuala Lumpur High Court Registry here via the firm of Messrs Haniff Khatri on Friday (April 20).

    They are Umno members from 11 branches in six states.

    Named as respondents in the application are the RoS and Datuk Ab Rauf Yusoh.

    Siapa kata Tun M, PPBM dan semua pemimpin PH tak tahu nak gempaq.

    Bukan gempaq aja, silap silap depa dapat Mahkamh kata Umno tak boleh tanding di Pru14. Kalau gitu, ooooolala.

    Nak tahu lebih lanjut, baca

    https://www.thestar.com.my/news/nation/2018/04/20/16-umno-members-seek-to-challenge-party-s-legality/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib tuu budak bila, siapa dia, sekolah takat apa, apa pencapaian & khidmat baktinya kpd negara & dunia, kok berani2nya kurang ajar dgn seorang tokoh negarawan yg diiktiraf seantero dunia.....??

      TALQIN BUAT UMNO:

      Pengerusi BN dan Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak tidak dapat menandatangani watikah calon Umno dan BN untuk PRU ke-14, susulan pemfailan mahkamah berhubung kesahihan Umno, kata peguam Mohd Haniff Khatri Abdulla.
      Mohd Haniff mewakili panggota Umno yang memfailkan semakan kehakiman hari ini untuk mencabar keputusan Jabatan Pendaftar Pertubuhan (ROS) membenarkan Umno menangguhkan pemilihan parti sehingga April tahun depan.
      Menurutnya, Majlis Tertinggi dan Bahagian Umno terbatal bermula hari ini, manakala Cawangan Umno terbatal sejak 1 Mac lalu.

      Maka Najib tidak boleh menandatangani watikal calon ekoran kedudukan Umno yang kini menjadi pertikaian.


      HIP HIP HOOREY.....
      PADAN MUKA KENA KUALAT SEBAB DERHAKA & BUSUK HASAD DENGKI.....!!

      Delete
  13. Cap Munge sudah pun masuk ke alam kubor
    Suman bapok kedi tak dpt le nak juah takbor
    Dulu dgn Nuat, pelbagai kata keji dia hambor
    Kini dia rela tonggeng da tadah lobang jubor

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  14. Kalau untuk Umno, derma dari Tok Arab GILA, kalau Pas pula derma dari Yahudi MABUK. Hehehekikikihahahakahkahkah

    ReplyDelete
  15. Di harap Melayu tak tertipu dek Madey keling
    Kpd puak haprak, jgn langsung kita berpaling
    Dulu diarah bunuh Melayu kat Memali Baling
    Kalu PH menang, habis Melayu jadi terguling

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  16. Saya kecil hati Izzah tak hormat saya, kata Rosmah

    KUALA LUMPUR: Isteri perdana menteri, Datin Seri Rosmah Mansor kecewa dengan Nurul Izzah Anwar yang dianggap anaknya, tetapi kini memfitnah dan mengkritiknya di media sosial.

    Katanya, beliau mengenali anak sulung bekas timbalan perdana menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim itu sejak kecil lagi.

    Bagaimanapun, beliau kecewa dengan sikap naib presiden PKR itu yang tidak menghormati orang tua dan disifatkannya tidak layak menjadi pemimpin.

    “Memang saya kecil hati dengan dia, saya kenal dia masa dia kecil lagi sebab saya berkawan dengan mak dia (Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail). Saya sering pergi ke rumah mak dia sebab disuruh masuk jawatankuasa badan kebajikan.

    “Saya tahu masa itu, saya tengok dia (Izzah) gigi pun tak ada lagi, masa dia umur 6 tahun ke 7 tahun lagi saya kenal dia, sekarang dia boleh panggil, tuduh saya macam-macam dalam sosial media.

    “Dia tak nak panggil saya Datin Seri Rosmah tak apa, panggilah Aunty Rosmah ke, makcik Rosmah ke? Ini tak, terus-terus panggil saya Rosmah Mansor.

    “Tak apa kalau nak politik, politiklah, tapi jangan panggil orang nama sahaja, saya terasa. Saya umur 65 tahun, panggilah saya isteri Datuk Seri Najib ke, makcik Rosmah ke, ada juga tanda hormat sikit,” katanya berucap pada majlis Salam Sayang Perdana Wanita Barisan Nasional di Pusat Komuniti Lembah Pantai, hari ini.

    Rosmah berkata, tidak kira wakil rakyat parti pemerintah mahupun pembangkang, mereka masih perlu menghormati dan menjaga perasaan orang lain.

    “Jadi, orang macam ini kita nak pilih jadi wakil rakyat, kalau kita nak wakil rakyat yang boleh tolong kita, yang harus menghormati perasaan orang lain.

    “Kita tak payah bersandiwara bahawa kita cerita kat orang kita ini baik, kalau benda asas macam itu tak boleh tahu nak hormat. Bukan saya nak suruh dia cium tangan saya, tapi janganlah panggil saya Rosmah Mansor, saya ini lebih tua daripada dia.”

    Beliau berkata, menyedari kepentingan menghormati orang lain, beliau mewujudkan program Permata untuk mendidik generasi muda menghormati orang lebih tua supaya mereka tidak mengikut jejak Izzah.

    “Saya tak berkenan tengok perangai macam dia (Izzah). Saya tak nak orang muda-muda perangai macam ini, sebab itu kita buat program Permata negara, kita ajar budak-budak ini hormat orang tua, macam mana nak hormat ibu bapa, hormat kepada cikgu, sekarang ini kita kena balik (kepada) asal sebab nilai itu sudah hilang.

    “Yang basar kita tak boleh buat apa, kita ajar yang kecil-kecil ini. Jadi, sekarang syukur budak-budak ini dah pandai hormati cikgu, hormat ibu bapa, hormat orang tua, itu saya nak tengok. Pada masa akan datang, bila besar dia akan hormat orang tua.”

    Sementara itu, Rosmah menafikan dakwaan Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli kononnya beliau memiliki cincin berlian dari Amerika Syarikat.

    Bagaimanapun, beliau mengakui pernah melihat cincin berlian yang dikatakan Rafizi itu.

    “Beliau kata saya ada cincin berlian, kejap kata RM8 juta, kejap RM24 juta, kejap RM86 juta, beliau pun tak tahu apa beliau kata.

    “Ada orang nak bawa masuk berlian suka dialah, nak bawa masuk 60 carat ke, berlian merah ke? Orang bawa masuk untuk saya tengok, jadi saya tengoklah, saya kata cantik cincin itu, tapi saya kata baik hantar balik cincin itu.

    “Saya tidak beli cincin itu, tak ada dalam simpanan saya, memang tak ada. Apa yang dibaca itu jangan percaya, ini semua cerita rekaan sebab beliau nak semua rakyat benci kepada Datuk (Seri) Najib (Razak), benci pada saya.”

    Rosmah mengingatkan pemimpin pembangkang supaya memfokuskan kebajikan rakyat, bukannya berusaha menjatuhkan Najib dan beliau.

    “Mereka nak jerat saya, mereka nak manipulasi, mereka nak kelirukan pemikiran orang,” katanya sambil menasihatkan rakyat tidak termakan fitnah pembangkang cuba memburukkan Najib dan dirinya, sebaliknya perlu mendengar penjelasan mereka sebelum membuat kesimpulan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak gelak ke nak senyum bila terbaca komen Rosmah kat atas .

      Pertamanya ... Sedangkan anak dia sendiri pun tak ambil pusing akan Mak badak ni ..apakan lagi Nurul Izzah .

      Keduanya ... macam mana orang lain tak serum tengok dia ...muka pun saling tak tumpah macam "witch craft queen " . Hanya Azeez Rahim keling original je yang cium jilat tangan dia .

      Ketiga nya .... cincin yang disebut tu semuanya Mak badak pandang2 , lihat2 je . Yang dia dapat adalah diamond 128 juta RM .

      Delete
    2. Xperlu nak permata2 sgt ler rosmah mansur...cuma tanamkan sikap cintakan islam sejati pada budak2 atau kanak2.tekankan bahawa sembahyang paling penting.besar peluang utk kanak2 tersebut menjadi remaja atau insan berguna dan diberkati akhirnya...

      bukan macam hardy lobai yg mengertak,memaki org itu kafir org ini kafir

      Delete
    3. “Dia tak nak panggil saya Datin Seri Rosmah tak apa, panggilah Aunty Rosmah ke, makcik Rosmah ke? Ini tak, terus-terus panggil saya Rosmah Mansor." -

      Ada orang panggil dia Mak Badak.

      Punya kecil otak, nakkan orang panggil dia Datin Seri. Besar sangat ke pangkat itu? Nakkan orang sebut tiap kali sebut nama dia ke? Macam kudong dapat cincin saja.

      Pemikiran memang macam orang tak terpelajar sangt. Professor professor di universiti pun tak kisah jika di panggil pangkat atau tidak.

      Professor Ungku Aziz bekas Naib Chancellor Universiti Malaya langsung tak mahu terima pangkat Tan Sri, Tun dsb nya. Terima anugerah Professor Di Raja ha nya tak mahu tidak hormatkan YDP Agong.

      Kampong betul pemikiran kamu, Rosmah.

      Delete
    4. Dia sedar tak bila madey mula mula tengok najis baby lagi.. Kenapa isteri isteri VIP lain orang hormat tapi dianii budak budak permata pung ramai x hormat

      Delete
  17. Bila Boboi tewas, Matdey matii angan-angan
    Maka, dia pun susun jahat punya rancangan
    Terhadap Umno/BN dia aturkan peperangan
    Kalau PH menang, Melayu jadi gelandangan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  18. Dgn kjaan skrg, kemakmuran kita dpt nikmat
    Di bawah BN, org Melayu akan lebih selamat
    Nak mengundi nantii, berfikir lah dgn cermat
    Usah dipengaruhi hasutan dendam kesumat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  19. insya'allah, apabila sprm d letak d bawah pengawasan Parliamen, semua kemungkaran akan terburai.

    satelah membuat perbandingan saya dpti system yg d guna pakai olih Indonesia lebih berkesan.
    setiap warga Negara nya layak d lantik utk berkhidmat satlh mereka lulus ujian (termasuk d DPR) n d lantik olih presiden.

    satelah d lantik,maka badan tersebut bebas melaksanakan tugas tanpa campur tangan oilh mana2 pihak.

    kes besar yg sdg d kelola olih KPK sekarang termasuklah kes e-ktp (setya novanto ,ketua dpr), n bank century (mantan tim pres boediono n mungkin mantan pres SBY).

    saya yakin n percaya bahawa jika ia nya d guna pakai d Negara ini maka (saperti Indonesia) ramai tlh pun d sabit dgn berbagai kesalahan.

    kita tak sabar menunggu PH menawan Putrajaya agar kes2 besar saperti 1MDB,FELDA n banyak lagi akan mula d siasat.

    saya amat yakin yg PH akan memenangi banyak kerusi parliament n dun. ini d kuat kan lagi olih hasil kajian saintifik yg d buat olih Invoke/sdr rafizi.

    tapi persoalan nya sekarang adalah sama ada pru14 tetap akan d adakan pd 9hb mei ini.

    saya hanya sekadar bertanya saja.

    wallahu'allam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pak rahman...di kawasan felda ada nampak byk yg dah berubah dan sedar berbanding sebelumnya.cuma dikampung kampung mcm tak ada perubahan ketara.harap pihak pengurusan lebih giat masuk ke kampung di mana ramai yg masih fikir DAP nak jadikan malaysi Ni mcm singapura kerana ramai pakcik makcik tak paham perlembagaan dan sistem beraja di malaysia ni

      Delete
    2. kpd jamesdean1,

      saya amat bersetuju dgn pandangan anda,

      program gempur besar besaran wajib d perhebatkan d kawasan2 Felda n luar Bandar.

      saya yakin jika ia nya berjaya d laksanakan ,maka jurang kemenangan PH akan lebih besar n selesa.

      Delete
    3. "1MDB,FELDA n banyak lagi akan mula d siasat."

      1MDB sudah lama mula di siasat. Saya yakin rekod nya tak di buang walau pun BN lingkup di Pru14. Ha nya perlu di perkemaskan dan di tambah dengan bukti bukti jenayah yang ada di DoJ dan pihak2 keselamatan 5 negara lain yang yang telah ambil tindakan berkaitan 1MDB, yang Peguam Negara Pandi tak mahu terima sebab nak katakan Najib tiada "wrong doings".

      DoJ lama dahulu telah mengatakan mereka menukar fokus kapada menyiasat 1MDB dari segi jenayah. Saya mahu lihat mereka keluarkan Kenyataan Akhbar saperi yang bertarikh 15 June 2017 dulu. Kali ini menamakan siapa "MO1" dengan jelas dan butiran jenayah nya.

      Kalau lah mereka boleh keluarkan kenytaan itu sabelom hari mengundi, DoJ, yang ada Unit Kleptocracy", akan membantu menghilangkan kleptocracy di negara ini. Mereka dah kata Malaysia ada lah kleptocracy yang paling buruk di dunia.

      Delete
  20. Ke mana Suman tua renta, tak dengar khabar
    Terkedu iblis ini, bila Kejora tampil mencabar
    Mesti dia kini risau gelisah & berdebar-debar
    Nak ganyang bapok kedi ini, rasa tidak sabar

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  21. Dah hilang lesap Suman Madey punya balaci
    Batang kote dah sentap sentot tinggal seinci
    Hamba pula, hati yg satu sudah pun terkunci
    Bersama dgn dia menjalinkan cinta nan suci

    ___________
    MAY - SUCI
    (https://youtu.be/SGmDXW-54VQ)

    Alangkah indah kehidupan ini
    Jika saling menyayangi
    Kita hulurkan persahabatan
    Dengan niat suci

    Alangkah indah oh jiwa nurani
    Jika saling mengasihi
    Tuhan tidak memandang wajahmu
    Tapi di hatimu

    Bersihkanlah jiwa dengan amalan
    Yang mendekatkan kita kepada yang Esa
    Aku redha apa yang ditakdirkan-Nya

    Cinta suci yang telah engkau lafazkan
    Jangan lah kau persiakan
    Aku mengharapkan kedamaian hati
    Bahgia bersama denganmu

    Chorus:

    Bersamalah kita berdoa
    Semoga cinta kau dan aku
    Bisa tembus ke pintu syurga
    Berkat rahmat-Nya

    Cinta yang berlandaskan suci
    Tidak pernah mungkiri janji
    Sama-sama menanggung rindu
    Dan jujur selalu
    Hingga ke akhirnya
    Suci dan setia

    ____________________________
    Buat si dia yg selalu di hati ku,
    Salam rindu di angin nan lalu.

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  22. Bersyukur lah kita, dgn kerajaan yg sedia ada
    Jangan tertipu, si Matdey punya propaganda
    Pembangunan merata kat desa, kota & Felda
    Pastikan parti BN tetap menjadi pilihan anda

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  23. Lebai Mereng dh hilang punca...
    Skjp lagi ia muncul sbg geng Najis..

    ReplyDelete
  24. Kojola,,,Baik ko prgi cari lebai Mereng,,,bagi tau kat beliau tu,,jgn harap nak claim dedak dr 2.5j ler...andai keroje setakat copy&paste.

    ReplyDelete
  25. Kejora, pemuda tampan yang gagah & berani
    Jiwanya brutal tapi sangat berbakat dlm seni
    Bukan mcm Suman, yg hanya megah kat sini
    Tapii dekat rumah, takut mengadap burit bini

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  26. Inilah yng Melayu/Islam tunggu sekian lama
    Perjuangan berteras kpd bangsa dan ugama
    UMNO dan PAS kini, akan berjuang bersama
    Laungan hidup Melayu/takbir akan bergema

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  27. Hahahahaha padan muka kejora musibat tak de orang nak layan si babi gila ni.
    Wahai geng pakatan teruskan pulau posting dari kejora musibat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sb nampak sgt kejora tu bodohnya dibuat buat...sb mengejar dedak tak seberapa


      Kahhh kahhhh kahhh kuiiii kuukkk kukk

      Delete
    2. Terima kasih MelayuTanahSetan dan JamesBean kerana sudi melayan Kejora...

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh

      Delete
    3. Jgn dilayan kejubora ni buang masa je.Biarkan dia melalut sorang2..

      Delete
    4. Terima kasih Banjol sudi melayan Kejora...

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh

      Delete
  28. Cai2 anjiing haprak, sudah tak lagi menyalak
    Bapok2 ini takut kain depa hamba nak selak
    Mereka juga sedar PH biol rakyat akan tolak
    Keputusan PRU14, hamba tunggu nak gelak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  29. Melayu PH ibarat otak kelam, tiada berlampu
    Depa ini sijil SRP yg hanya layak tukang sapu
    Yg depa tahu, Matdey Kerala depa nak ampu
    Depa tak sedar dgn China DAP nak kena tipu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  30. Cai2 babi dah panas, spi berada dalam relau
    Pelbagai cara Kejora mereka cuba nak halau
    Melayutanahsetan cdng agar Kejora dipulau
    Tapi melihat pantun hamba mata depa silau

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  31. Cai2 anjing dan babi, semua dah habis belah
    Sebenarnya mereka sedar, yg PH pasti kalah
    Depa ini, rakyat iblis yng suka cetus masalah
    Itulah akibat bila bodo dan tak tinggi sekolah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  32. Peluru cg Kejora semakin kencang dan padu
    Cai anjing dan babi, habis melopong terkedu
    Ternyata bacul semua Madey punya soldadu
    Lebiih dayus dari si tua, Suman bapok Hindu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  33. Mlm ini hamba betul merasa tersangat puas
    Baru depa tahu, biila bertemu buku dgn ruas
    Cai2 haprak anjing babi dah tumbang tewas
    Yg awal sekali, Suman tua lobang jubor luas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  34. Kejubora bodoh mereng,sediri sembang sendiri gelak...

    ReplyDelete
  35. kami bukan tak ada calon (di Langkawi), tapi kami memang tak nak bertanding, kita dah buat keputusan lama dah," katanya kepada Malaysiakini.



    woiii IKATAN TAK MAU TANDING


    MAMAK Mana boleh lawan mamak.



    bodooo partner pelir lembik PAS


    tak nak tanding

    tak nak konkek


    PIGS bapok pondan mcm bNajibapokpondan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kot mereka ada yang tak bijak saja nak di calonkan. Seperti Wakil Rakyat BN Langkawi yang terakhir - dia kata "MO1" ada lah YDP Agong.

      Punya bangang amat sangat.

      Delete
  36. TALQIN BUAT UMNO:

    Pengerusi BN dan Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak tidak dapat menandatangani watikah calon Umno dan BN untuk PRU ke-14, susulan pemfailan mahkamah berhubung kesahihan Umno, kata peguam Mohd Haniff Khatri Abdulla.
    Mohd Haniff mewakili panggota Umno yang memfailkan semakan kehakiman hari ini untuk mencabar keputusan Jabatan Pendaftar Pertubuhan (ROS) membenarkan Umno menangguhkan pemilihan parti sehingga April tahun depan.
    Menurutnya, Majlis Tertinggi dan Bahagian Umno terbatal bermula hari ini, manakala Cawangan Umno terbatal sejak 1 Mac lalu.
    "Maka Najib tidak boleh menandatangani watikal calon ekoran kedudukan Umno yang kini menjadi pertikaian," katanya kepada pemberita.


    ROS TERKEDU SEMBUNYIKAN DIRI KERANA TAKUT:

    Salah seorang plaintif, Ketua Cawangan Umno Kampung Pandan Salihudin Ahmad Khalid berkata beliau telah menulis surat kepada ROS untuk bertanya tentang status parti itu tetapi tidak menerima apa-apa jawapan.
    "Saya menjadi ketua cawangan sejak 2013. Hari ini saya bertanya sama ada jawatan saya sah atau tidak kerana tiadanya pemilihan peringkat cawangan yang sepatutnya diadakan pada 28 Februari tahun ini," katanya.

    PADAN MUKA KERANA HASAD DENGKI....!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa kah Najib, Teuku Adnan dll fikir mereka begitu berkuasa, tiada siap boleh menggugat kedudukan mereka dan Umno?

      Apa kah dia fikir bahawa selepas dia lanjutkan perkhimatan Ketua Hakim lebih dari biasa dia boleh buat apa sahaja dan akan menang di mahkamah?

      Apa kah dia sekarang boleh beri arahan kapada pihak berkenaan supaya jangan menghalang Umno dari bertanding di Pru14?

      Apa kah Shafee Abdullah boleh dapatkan mahkamah selesaikan kes Umno di mahkamah dengan cepat dan memihak kapada kepentingan Najib dan Umno?

      Saya mahu dengar atau lihat jawapan jawapan itu semua.

      Delete
  37. Boleh jalan daa, PH parti haprak cikai miskin
    Parti caca merba ini, mmg rakyat tidak yakin
    Mereka nak rampas kerajaan mana mungkin
    Tunngu PRU14 jer ler, untuk dikubor & takqin

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib tuu budak bila, siapa dia, sekolah takat apa, apa pencapaian & khidmat baktinya kpd negara & dunia, kok berani2nya kurang ajar dgn seorang tokoh negarawan yg diiktiraf seantero dunia.....??

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...