Monday, 30 April 2018

APA NAK JADI DENGAN SPR SEJAK DI BAWAH TERAJU HASHIM INI?


Satu demi satu kelemahan dan sikap berat sebelah SPR terdedah dalam pilihanraya kali ini.


Di sebalik ia menguatkuasakan peraturan tambahan yang tidak membenarkan gambar Tun Mahathir Mohamad dan Anwar Ibrahim diletakkan sebagai bahan kempen dengan menggunakan alasan hanya gambar presiden dan timbalan presiden parti yang bertanding saja dibenarkan, sebuah komponen BN iaitu MCA telah memasang beberapa poster yang memaparkan gambar Presiden Negara China, Xi Jinping di beberapa tempat.

Poster yang menunjukkan Presiden MCA, Liow Tiong Lai bersalaman dengan Presiden China itu didapati banyak dipasang di kawasan-kawasan di mana MCA bertanding, khususnya di sekitar Johor, Negeri Sembilan dan Pahang.


Poster itu dilihat sebagai pendekatan MCA untuk menarik hati pengundi Cina dengan memberi gambaran kerjasama BN dengan China akan memberi rahmat dan limpahan ekonomi kepada mereka.


Tetapi, bukankah meletakkan gambar Xi Jinping itu bertentangan dengan peraturan SPR sendiri?


Kenapa SPR masih berdiam diri dan tidak mengambil tindakan terhadap MCA dan BN?


Bilakah SPR mahu menurunkan gambar-gambar tersebut?


Adakah SPR sedang mencari hujah dan alasan agar penggunaan gambar itu dihalalkan demi memberi kelebihan kepada BN?


Yang nyata, SPR dalam PRU 14 dan di bawah kepimpinan Hashim Abdullah ini terlalu banyak kelemahan dan berat sebelahnya yang jelas memihak kepada BN.

 beberapa tindakan yang banyak dipertikaikan sebelum ini dan apa yang berlaku pada Sabtu lalu ketika hari penamaan calon, pemasangan gambar Xi Jinping sebagai bahan kempen untuk BN yang tidak diambil tindakan oleh SPR ini adalah satu lagi bukti paling ketara gagalnya SPR dalam menjalankan peranannya dengan baik serta tidak memihak.


Demi menjaga nama baik SPR, jika tidak upaya menjadikan badan pengendali pilihanraya itu benar-benar bebas dan telus, adalah lebih terpuji jika Hashim dapat berundur dan meletakkan jawatannya dengan seberapa segera.


Tiada apa yang dapat dibanggakan langsung sejak beliau memimpin SPR ini. (ShahbudinHusin 30/04/2018)

131 comments:

  1. Sendiri mau ingatlah budin. Dia org kebal. Macai pulak bebal. Sbb tu boleh buat apa suka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SPR haprak tiada integriti langsung.

      Delete
    2. PERTANDINGAN tiga penjuru bagi PRU14 adalah benar sekarang seperti syurga adalah benar, neraka adalah benar, hidup semula selepas mati adalah benar.

      PAS tidak akan bersama Harapan kerana kemungkinannya sejak Harapan menggantikan Pakatan Rakyat. Terbukti ia tdak menjadi ssebahagian dari Umno/BN seperti yang diprovokasi DAP sejak masih dalam Pakatasn Rakyat dulu lagi.

      Sekalipun sikap bersendiri semula PAS itu penyebab terjadinya tiga penjuru, tetapi itu niat sebenar PAS bila ia sedia bersama membentuk Pakatan Rakyat. Jika positif pelan dakwahnya bersama Pakatan dulu, nescaya positif ia dalam Pakatan hinggalah Putrajaya berada dalam genggaman dan Harapan adalah jenama yang tidak berbangkit.

      Tiga penjuru yang dibukti pada penamaan calon 28 April 2018 adalah strategi awal BN yang sememangnya terancam dengan penyertaan PAS bersama DAP. Perkara yang BN dan Mahathir halang sejak lama agar PAS jangan bersama DAP, tetapi ia terjadi. Adapun penampilan PKR adalah pemudah cara. Sejak Anwar Ibrahim dalam Umno lagi PAS+DAP adalah ancaman politik monopoli Umno.

      Berbagai provokasi dan tohmah Umno buat gagal merenggangkan TG Haji Hadi dan Kit Siang, buntu menjarakkan TG Nik Aziz dan Karpal Singh, bahkan PPU12 menafikan majoriti dua pertiga BN dan PRU13 BN kandas undi popular kemungkinan PRU14 Putrajaya terlepas dari genggaman BN.

      Umno melepaskan asap propaganda Islamnya, pura-pura memuji PAS lebih jujur dari PKR dan bersedia berbincang isu RUU355, suatu yang mengetuk pintu hati PAS, kerana Islam itulah ia ditubuhkan 67 tahun dulu. Umno berlunak dengan PAS demi membakar curiga DAP terhadap PAS.

      DAP tidak anti orang Islam kerana orang Islam boleh jadi ahli/pemimpin DAP tetapi tidak Islam. DAP simpati dengan kelemahan orang Islam dalam bidang pelajaran dan ekonomi tetapi pobia tetang Islam. Ia tidak sedia bincang isu Islam dalam Pakatan tetapi marah PAS bincang isu Islam dengan Umno.

      Berbincang isu Islam dengan Umno adalah peluang dakwahnya sama dengan muafakatnya dengan DAP demi dakwah. Justeru Islam bukan suatu yang disetujui dalam Pakatan, tetapi tidak pula disetujui tidak boleh dibincang dengan lain pihak luar Pakatan.

      Memang Umno hendak memecahkan PAS dengan DAP, tetapi bila DAP tidak boleh terima PAS bagi reaksi pada Umno atas isu Islam, lalu ditempelak PAS mahu bersekongkol dengan Umno dan dimana PAS hendadk bercakap tentng Islam yang diperjuangkannya sejak 1951?

      Strategi Umno mahukan tiga penjuru kerana ia tahu PAS tidak mahu jadi tangan dipatuk ular sama dari lubang sama. Jika PAS tidak boleh bersama Umno jangan ia bersama Pakatan lagi. Reaksi DAP menolak PAS atas perkembangan, ia merancang parti ganti PAS dalam Pakatan, maka tiada pilihan bagi PAS melainkan tidak bersama lagi dengan sekutu yang tidak suka kepadanya lagi.

      Maka logik tiga penjuru itu adalah strategi Umno dan DAP. Sekalipun DAP tak pernah suka apa yang Umno buat tetapi ia terperangkap dengan strategi tiga penjuru yang Umno pasang.

      Harapan dan Bersatu adalah wadah baru yang dibentuk selepas PAS mahu bersendirian. PAS sudah bersendirian sebelum Mahathir keluar Umno. Ia muncul dalam masyarakat pembangkang yang sudah berpecah.

      Dia boleh meminimumkan peerpecahan iu juga penentang Najib tidak menubuhan parti sendiri. Patutnya mereka masuk PAS atau PKR. Begtu juga Anwar bila dia keluar Umno, patutnya masuk PAS, bukan membanyak parti Melayu.

      Delete
    3. Hah berlawan la kamu dua org tgk sapa jadi campion kopipes! Pathetic betul...

      Delete
  2. FuckTun seperti dah jatuh masuk dlm jurang
    Serupa taik kucing jer pantun2 yg dia karang
    Katanya dia tulis buku, mimpi sorang-sorang
    Lihat pantun2 Kejora, jebon ini lari ke sarang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  3. FuckTun bingai, kini terus melopong terkedu
    Kejora ganyang dia rapat mcm Suman Hindu
    Ketakutan pada diri nyah ini, hamba dpt hidu
    Mcm ini saja ker gaya Madey punya soldadu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nyah!! Ko kena period ke? Period cirit!!! Kikikikikikikiki

      Delete
  4. Fuck lu punya bapak lah bapok sial - Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  5. Elok spr letak calon bertanding mewakili bn...abis citer! Dorang dah terdesak sgt!! Najib bukan saje nak menang, tapi nak menang dgn bergaya! Supaya boleh ditutup mulut pengkritik beliau selamanya dan menghalang momentum kebangkitan rakyat!!! Election kali ni sekadar stage show utk mengaburi mata rakyat dan dunia, tapi segalanya dah diatur!! Well!! I've got bad news for him!!! Rakyat akan terus bangkit, dan bangkit sehinggalah beliau dan umno tumbang!! That's a promise!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. PH = PORAK PERANDA HABIS

      Pakatan Harapan (PH) DUN Tendong, Pasir Mas bertindak menutup bilik operasi utama bagi kempen pilihan raya umum ke-14 (PRU14) kerana membantah pencalonan Wan Zulkhairi Wan Mad Zain sebagai calon PPBM di DUN tersebut.

      Timbalan Ketua PPBM Pasir Mas, Samsudin Samad berkata, keputusan pucuk pimpinan PPBM memilih Wan Zulkhairi yang juga bukan anak tempatan sebagai calon jelas tidak menghormati keputusan ketua bahagian yang menyenaraikan 3 calon tempatan untuk bertanding di Tendong.

      “Kita adakan sidang media khusus untuk menyampaikan mesej yang sangat jelas bahawa kita PPBM peringkat DUN Tendong terkilan dan tidak puas hati dengan pemilihan calon di sini.



      “Jadi kami PPBM di peringkat DUN Tendong memutuskan untuk tidak membantu calon yang dipilih dan menutup dan merobohkan bilik operasi utama PPBM dan PH DUN Tendong,” katanya semasa sidang media di Pasir Mas hari ini sambil memaklumkan keputusan menutup bilik operasi ini mencalarkan kedudukan PPBM di DUN Tendong.

      Samsudin berkata, berdasarkan calon tempatan yang disenarai pendek ketua bahagian untuk bertanding di Tendong adalah beliau sendiri, penyelaras DUN Tendong yang juga naib ketua PPBM Pasir Mas, Nuur Zabar Kamarnordin dan Zahid Harin yang juga bekas ketua pengarah Mara Kelantan.

      Sementara itu, Nuur Zabar mendakwa pengerusi PPBM Kelantan, Datuk Kamaruddin Md Noor sebagai penipu kerana mengenepikan ketepikan peranan ketua bahagian.

      “Beliau berjanji pemilihan calon dari ketua bahagian, beliau tidak mengotakan janji, Datuk Kamaruddin dia tipu kita sebab itu kita marah,” katanya sambil mendakwa Wan Zulkhairi adalah kroni Kamaruddin.

      Pada PRU kali ini, Tendong bakal menyaksikan pertandingan 4 penjuru antara Zulkhairi, penyandangnya Rozi Muhamad (PAS), Yahaya Mamat (BM) dan Datuk Ibrahim Ali (bebas).

      PRU lepas, Rozi memenangi kerusi Tendong dengan majoriti tipis 978 undi menewaskan Datuk Hanafi Mamat dari BN.


      Delete
    2. Dulu dikata UMNO kafir
      Spin Hadi tak habis fikir
      Mahathir bertanding bagai si Jantan
      Najib mengelat lagak si Pondan......!!

      Betapa anak2 pemimpin2 utama/Mursyidul Am PAS juga menyertai parti & calon Pakatan Harapan pimpinan Tun Mahathir, iaitu....
      - Mujahid Rawa anak Ustaz Yusof Rawa,
      - Faiz Fadhil anak Ustaz Fahdil Noor,
      - Nik Omar Nik Aziz anak Ustaz Nik Aziz Nik Mat.

      Tanda-tanda PAS dah menyimpang & akan melingkup.....!!

      Waspada terhadap SPR - 'Suruhanajib Penipu Rakyat'........!!

      Delete
  6. Nasib FuckTun, mcm Suman & Mekcy bapok
    Kepala depa2 ini dah penyek hamba hempok
    Hamba ratah tiga pondan ni macam keropok
    FuckTun jadi kecut pelir tak lagi menyampok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Grrrr, grrrr,wolf, wolf
      Wolf wolf, grrrr,grrrrr
      Oink,oink, grrr,wolfffff
      Grrrr,grrr, oink,oinkkkk

      Google translate pantun kejora bapok!!! He2 he2

      Delete
    2. Kejora ni mmg babi dan sial ,
      Buat pantun mcm g menyundal ,
      Otaknye udang mcm noh omar bebal ,
      Pru14 BN kalah la sengal...

      Keh3

      Delete
  7. Puas hamba ajar, tiga ekor cai2 muka hodoh
    Mau berlagak hebat, tak padan bingai bodoh
    Kini bapok2 inii, masing2 sudah muka tedoh
    Itulah akibat, kalu dgn Kejora nak cari gadoh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alaaa!! Bapok kurapppp! X der sape heran punnnn!!! Ha2 ha2

      Delete
    2. Hai Mekcy Golok, sawa dee karp
      Solek elok2 yer, jgn lebiih mekap
      Di sinii, hati2 nanti kena tangkap
      Takut diserbu, nko terjun tingkap

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh

      Ki ki kik..Mekcy bapok Siam iblis
      Merapu jer, tak reti apa mau tulis
      Rumah urut tutup, kini dia muflis
      Jubor dah tak laku sbb ada siflis

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh

      Delete
  8. Orang gila tak payah jawab
    Jangan dilayan si anjing kurap
    lagi dilayan makin berkuap
    Masuk sini dedak nak harap!

    Rezeki ada diberi Allah
    Kojola siapa kita tahulah
    Menyamar cikgu,sebenar pesalah
    Rogol Aci tak padan lelah!

    Semua tahu kojola bangsat
    Beradu di pentas bibirnya pucat
    Suman cabar menggigil pusat
    Spesis haiwan langau dan pacat!

    Hebat benar jom ke pentas
    Boleh pantun sehingga puas
    Pentas ronggeng tempat ko menetas
    Itu sebab ganas dan buas!

    Dia ni gila tak makan ubat
    Asyik makan ubat gegat
    Itu sebab biol musibat
    Parti nak kalah rasa tergugat!

    Hai kengkawan tengok si gila
    Hari hari tunjuk kepala
    Diri sendiri tidak terbela
    Kalau berdepan,elok disula!

    Taik kucing pantun kojola
    Penuh carut tak wibawa
    Busuk tengit berbangkai ular
    Muka buruk perasan lawa!

    Jom ke pentas apalah takut
    Pantun kat sini kerja tersangkut
    Pondan ke ko tak mahu ikut
    Atau rapuh macam biskut?!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muncul juga, FuckTun sial keparat
      Terkena juga, hamba pasang jerat
      Dia mula hidang pantun2 berkarat
      Kejap lagi unta ni akan kena berat

      Kah kaahh kaaahhh kaaahh kaahh

      Delete
    2. Ayat2 dari jauhari pantun..hebat2..

      Delete
  9. Spr mmg dah tak de integriti. Jd tak peliklah bila perkara2 mcm ni berlaku. Di bawah najiss, malaysia jd bahan lawak...what more to say.

    ReplyDelete
  10. Dua minit saya dah jawap
    Lapan pantun apa nak cakap
    Hanya dua ko mampu suap
    Konon jantan tapi bermekap!

    Baghal budak hingus meleleh
    Cai AmeNo pembuat teh
    Jadi kuli karabau Saleh
    Hati hitam tak pernah putih

    Bila lagi nak naik pentas?
    Orang kerja mana nak balas
    Ko lainlah ayam menetas
    Tak bising sini,telinga dipulas!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bravo!! Bravo!!! Mmg mantap kena berdebik kat muka pondan tua kurap tu!!! Kikikikiki

      Delete
    2. Muncul juga, FuckTun sial keparat
      Terkena juga, hamba pasang jerat
      Dia mula hidang pantun2 berkarat
      Kejap lagi unta ni akan kena berat

      Kah kaahh kaaahhh kaaahh kaahh

      Delete
    3. Pondan bapok tunjuk lagak
      Konon hebat tampan segak
      Tapi bini dah tuntut fasak
      Guna jari jer dia pasak!!

      Ekekekekekekekekekekekek!!!!

      Delete
    4. Kemain seronok, Mekcy anjing kurap
      Populariti murahan si bapok ni garap
      Pantun orang saja yng dia dok harap
      Dia sendiri itu, asyik je kena tertiarap

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaahh

      Delete
    5. Bapok sial keparat muka berok
      Orang tengok boleh kena strok
      Dgn hamba bapok ni kena terok
      Sekali kilas bapok ni terperuk

      Ekekekekekekekeke

      Delete
    6. Kejora tak jawab cuma ulang
      Inilah padah mengharap tulang
      Konon hebat macam pailang
      Tapi sebenarnya bapuk jalang

      Kah kaahh kahhh kaaaahhhh kaaahhhh

      Delete
    7. Hahaha..subarashii fantun-can!!

      Delete
  11. Peristiwa ni pada hamba, tak pernah berlaku
    Hamba gelak, sampai urat perut kejang kaku
    FuckTun cakap yang pantun dia karang buku
    Pantun bebal cap ayam dia, mana boleh laku

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    FuckTun dengan hamba asyik berang
    Mana tak nya, asyik jer kena tibai palu
    Dia mengaku, buku pantun dia karang
    Tidak kah unta sekor ini, merasa malu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaahh

    Hamba ini tegelak serupa dgn nak mati
    Bukan le hamba dengkii, atau sakit hati
    Buku apa ker jadah, pantun pun tak reti
    Pantun2 dibuat langsung tak berkualiti

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaahh

    Boleh ada juga mcm ni punya manusia
    Dia berbohong buat buku di lanjut usia
    Kalu dia buat betul pun, mmg le sia-sia
    Boleh laku senasykah dua saja, 1 Msia

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaahh

    FuckTun spt Suman kaki gebang lebat
    Dia cuba nak tunjuk yang diri itu hebat
    Buku dia, tidak pernah pun ada kelibat
    Agaknya si tua ni tersalah makan ubat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaahh

    FuckTun spt tiiang, yg tak cukup pasak
    Nak lawan Kejora, sampai dia terdesak
    Kalau dia inii buat buku, mmg ler rosak
    Hamba blh caya, kalau buku memasak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaahh

    FuckTun unta ni jenis bodoh sombong
    Ayam daging mau lagak ayam sabong
    Perasan diri buloh, walhal baru rebong
    Woi tua bingai, ko gi le terjun lombong

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaahh

    FuckTun bikin hatii hamba sangat geli
    Dia bagai bapok yng cuba nak bersilat
    Kalau dia buat buku siapa yg mau beli
    Pantun2 dia, serupa dengan taik palat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaahh

    Kejora yg cekap pun tak gamak ngaku
    Boleh pula berpantun bahasa Inggeris
    Pernah pembaca cdng agar buat buku
    Kalau hamba buat, pasaran pastii laris

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaahh

    Pantun FuckTun mcm jubo ada ketuat
    Rangkap dan baris berserabai serabut
    Tapi buku pantun, kalau le Kejora buat
    Pastii merata:rata, akan disebut-sebut

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaahh

    Pantun cgu Kejora penuh dgn humuor
    Ramaii yg baca, gelak berdekah-dekah
    Nak buat bukulah kalau panjang umor
    FuckTun nanti, ko beli lah senasyhkah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaahh

    Pantun FuckTun, keriing dan kemarau
    Itu pun, kat pentas gatal ajak bertemu
    Pantun Kejora, penuh dgn nada gurau
    Siapa pun kalau baca, rasa tidak jemu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaahh

    Pantun si FuckTun flat saja bunyi nada
    Dia hanya taraf budak pelir tidak sunat
    Pantun Kejora penuh dgn gurau senda
    Sebab itu ler, hamba ini ramai peminat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaahh

    FuckTun hanya juah megah kat rumah
    Pantun2 dia buat, semua lesu & lemah
    Hamba pula tiap hari di depan khemah
    Sering je dapat jemputan beri ceramah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaahh

    FuckTun dah jadi spt org sasau sawan
    Pantun2 dia, serupa anjing mengawan
    Tak spt Kejora yg berbakat sasterawan
    Siapa pun yg baca pasti akan tertawan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaahh

    Nak buat pantun ini, bukan lah mudah
    Susunan kata2 mesti menarik & indah
    FuckTun pula, pakai main bedal redah
    Sbb tu pantun2 dia mcm haram jadah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaahh

    Mmg jauh, FuckTun &Kejora dibanding
    Dia dgn Kejora, nyata bukan setanding
    Pantun diia, spt rumah tak ada dinding
    Tak seelok pantun cgu menara gading

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaahh

    Ini khas utk FuckTun, wakil puak jahat
    Dengar le sini hamba nak kasi nasihat
    Dlm bidang pantun, elok saja ko rehat
    Jgn dibiar kepala, asyiik dipaku pahat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaahh

    Rasa nya tidak perlu lagi kita berbalah
    Usah nak berlawan dgn cikgu sekolah
    Sampai matii pun, ko tetap akan kalah
    FuckTun aku nasihat baik ler ko belah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaahh

    ReplyDelete
  12. Hamba malas layan bapok Mekcy
    Pantun dia lagi terok, tidak ada isi
    Bukan bidang dia lah, nak beraksi
    Kalau ratu boleh ler, sbb dia seksi

    Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cisss, bapok bodoh ikan kelah
      Baru sebaris dua dah mengalah?
      Kena srangkap dah semput lelah
      X kan bacul mcm madah berhelah

      Ekekekekekekekekke

      Delete
  13. FuckTun bingai terus diam terpaku
    Mau lawan Kejora, diia tak berdaya
    Mana dia yang dikata penulis buku
    Kalu buku hutang boleh le percaya

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

    ReplyDelete
  14. FuckTun sudah tak tahu apa lagi nak cakap
    Dengan Kejora, bingai inii dah terperangkap
    Nak buat pantun, ternyata dia inii tak cekap
    Serupa le dgn Mekcy Golok, sawa dee karp

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  15. FuckTun dah kena perangkap cikgu bujang
    Menahan marah, habiis urat dia jadi kejang
    Dia jual sikiit jer, Kejora balas balik panjang
    Jgn perasa rimau ler kalu dah diri tu kijang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  16. Pantun Kejora, si FuckTun cuba nak sambut
    Kemain lagii, dia terkam masuk serupa ribut
    Tapi Kejora tibai rapat, secara lemah lembut
    Maka tak da pilihan lain lah dia selain cabut

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  17. Pantun Kejora, bagaikan lembing yg direjam
    FuckTun rasa, bagai kena seksaan yg kejam
    Mau respon balik, diambil masa berjam-jam
    Cari kawan2 ler dia, buku pantun dia pinjam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pantun kejora macam kari x ada santan
      Ataupun laksa yang x ada bunga kantan
      X heranlah dia tu bapok bukan jantan
      Mmg species tak sempurna hamba setan


      Ekekekekekekkeke

      Delete
    2. Udah2 lah Mekcy, busuk punya kaki
      Jgn kau cuba campuri urusan lelaki
      Pantun kau, serabut mcm bulu puki
      Nanti ko marah pula, kalu aku maki

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
  18. Hari ini, memang hamba betul2 merasa puas
    Dalam pantun, ini harii bersejarah bagi diri ku
    FauckTun tekedu bertemu buku dengan ruas
    Tak malu kah bila mengaku diri penulis buku

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hari ni puas, bapok kejora jdi ulam
      Nak lawan macy, bapok ni silap cagar
      Klu mlawan alamat masa depan jdi
      Kelam
      Elok ke chow kit jet, mat bangla ko gegar


      Ekekekekekekekekek

      Delete
  19. FuckTun mengaku diri pemantun tersohor
    Tapi reka pantun dari jam 12 hingga zohor
    Baik ko belajar, jadii orang yg berhati luhor
    Besok puasa sunat, mlm ini bangun sahor

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
  20. FuckTun, rentikan lah pantun2 mcm jamban
    Ke lembah kehinaan usah diri ngko humban
    Berubah lah engko, gi beli jubah dan serban
    Mlm inii sahor, besok puasa Nisfu Sya,'aban

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  21. Rakyat tersangat2 heran dengan tuduhan Madey bahawa ada unsur2 sabotaj oleh pihak tertntu yg nak menghalangnya bertanding di Langkawi tu. Semlam, KP Jabtan penerbangan awam dah kuarkan stement bahwa kerosakan pada roda pesawat yg dinaikinya tu adalah kerana masalah teknikal. Siasatan yg dilakukan oleh pakar2 dari DCA mengesahkan perkara tersebut.
    Rakyat tak paham kenapa Madey dah buat tuduhan tu , mendahului hasil siasatan pakar. Dia ni pernah keje jadi aircraft maintenance ke dulu??? Setau rakyat, dia melantik kroni2nya dalam MAS tu dulu..adalah kan. Kemudian dia tuduh ada tangan2 ghaib yg menghalang rakan2nya meminjamkan pesawat padanya utk ke Langkawi. Eeeeeh..kalau orang taknak pinjamkannkau pesawat mereka, iti hak dia oranglah..apasal pulak kau nak paksa2 mereka..dulu, bolehlah orang nak dengar cakap kau..tapi sekarang kau ni dah jadik nobody, sapalah nak respek kau lagi. Terimalah hakikat tu walaupun pahit untuk ditelan. Takde faedahnya pun kalaunad orang nak sabotaj kau...mereka dah tau bukannya kau ada peluang untuk menang pun di Langkawi tu. Jangan ingat sambutan hebat yang diterima dari warga Lnagkawi tu sebagai petunjuk sokongan kuat mereka pada kau, itu semua adalah superficial aje..bersifat luaran. Depa semua nak bagi kau syok sikit sebelum menendang kau keluar. Kalau ikut kajian oleh penganalisa2 politik non prtisan negara, trend semasa menunjukkan 90.5% sokongannwarga Langkawi masih kukuh dengan BN dan Dato Nawawi..manakal selebihnya tu menyokong PH. Agak2nya..boleh menang ke kalau berpandukan pada dapatan kajian sahih tu...hanya orang2 yg tak waras dan buta politik aje yg masih mengatakan ya. Tak caya..tengok ajelah kat youtube walkabout Madey di Pasar awam kuala Langkawi semalam..berapa kerat saja yang datang untuk bersalaman dan menegur kau. Ada pulak yang terus melarikan diri dari tempat tu ataupun berpaling muka ke arah lain bila kau mengampiri mereka. Yang ramai berswafoto dengan Madey hanyalah kaum cina..orang melayu buat tak tau...buat dono aje kehadiran kau. Jadi betullah telahan penganalisa2 politik di atas yg mengatakan, Madey telah melakukan kesilapan yg amat2 besar bila memutuskan untuk bertanding di Langkawi ni..tak musatahil pulau legenda Mahsuri ni bakal menjadi saksi terkuburnya karier politik Madey untuk selama2nya di persada poltik Msia...tarikh keramat 9 Mei akan dikenang dalam sejarah negara sebagai titik akhir perjalanannya dalam politik nasional..yakinlah kengkawan semua, ini bukan fake news !!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg Matdey, tiang yng longgar pasak
      Helah keling ini, kita dah cukup masak
      Dia kini dah kelam kabut dan terdesak
      Tuduh org sabotaj pada hal injin rosak

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaahh

      Delete
    2. Aku pun ada tgok bideo tu, x ada pun ada org lari, berebut nak bersalam ngan swafoto adala!! Dasar gn pembongak anak haram!!!

      Delete
    3. Enjin rosak???? Kikikiki..bingai punya kejora!!! Kah kah! Mmg bodoh x leh nak ajar!!!

      Delete
    4. With due respect to Fan Tun and Kejora ...my standard is below par .. nonetheless ..

      Wahai Kejora indah sungguh kamu punya bahasa
      Mengutuk , mencaci ,menghina tak kira masa
      Kalau ya Mahathir keling berasal Kerala
      Apa kurangnya Najib yang dikelilingi Paria !

      Semua tuduhan keatas Najib bukannya palsu
      Tidak dijawabnya ,Kepala Bapak Kau terus membisu
      Cuba dihindar dengan akta berita palsu
      Jikalau tidak , paria2 dia diarahkan menipu !

      Delete
  22. Aiiiikkk....Apasal pulak nak paksa2 orang berhenti dan letak jawatan..bukan dia ada buat sebarang salahlaku jenayah yang besar dan disabitkan oleh mahkamah???? Perlu diingat, jika kerajaaan nak lantik seseorang tu ke jawatan yang penting macam ni, dah tentu telah diadakan tapisan keselamtan yang cukup2 ketat lagi terperinci, bukan main tangkap muat sesuka hati ajelah. Segala aspek rekod perkhidmatannta yang lepas2 telah diselidiki dan segala aspek diambil kira. Pengerusi SPR ni bukannya jawatan main2 tau..ia adalah tulang belakang kpd sistem Demokrasi di negara ni. Kalau letak orang sembarangan..alamat hancurlah Demokrasi terpimpin di Msia ni.
    TS Hashim ternyata telah memenuhi segala kriteria yang diperlukan untuk mengisi jawatan ni..berintegriti, berwibawa, profesional dan tidak tunduk kepada tekanan dari mana2 parti politik. Kes di Rantau dan Batu tu bukan salah SPR, tapi kerana kecuaian calon2 PH yang bakal bertanding. Tanyalha dia orang kenapa peraturan asas spt bawa teg calon tu tak dipatuhi...susah sangat ke??? Katakanlah takut terlupa, sangkutkan ajelah teg tu di leher masa nak tidur, kan beres...konpom tak lupa punya. Mencari kesilapan dan kelemahan orang memang senang tapi tak sedar kecuaian sendiri tak nak mengaku. Ibarat perpatah melayu..kokok berderai2, tapi tak sedar ekor bergelumang dengan taik bebbb!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng Najib ..sebelum kamu membuat ulasan , cuba kamu fahami dulu situasi dan elemen2 asas.

      Tiada tercatat dimana mana didalam enakman pendaftaran calon PRU yang mewajibkan perlu ada SPR 'entrance pass tag '.

      Cuba kamu jelaskan , dibawah seksyen mana 'pass tag' itu terletak ?

      Delete
    2. Gerenti x jawap punya pak diny...dia bukan baca pon..kopipes jer tu..sepatah haram x tau...lps tu tabur fitnah baru

      Delete
  23. Kesian FuckTun cai lembu Matdey kutty
    Kena dgn Kejora, terus bebal ni berhenti
    Kini, Mekcy bapok Golok jadii pengganti
    Tapi pantun bapok Siam ini mcm capati

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

    ReplyDelete
  24. Ada pariah 'nasihat' sarban
    Konon nasihat ketayap jubah
    Diri sendiri perangai jamban
    Mencarut itu tak payah ubah?

    Ini pangsai nama kojola
    Tetiba alim bab agama
    Memang sohih dia gila
    Bab mencarut tetap utama!

    Cerita 'agama' macam ostat
    Nasihat orang carutnya padat
    Carut dia mendapat 'berkat'
    Pilah mabuk sotong candat!

    Hang jeles takdak buku
    Buku tiga lima banyak hang simpan
    Mai sini kapala nak luku
    Bila nak jumpa wahai lipan?

    Suman, Macy, sanggup ke ko?
    Mereka lempang ko mencakor
    Hihi..syok pulak kasi terbakor
    Kojola hingusan bermuka tikor!

    Orang pantun biasa lapan
    Tak mahu kalah nak ke depan
    Terus banyak satu papan
    Kain reput tak layak simpan!

    Hahaha..kikiki..
    Ini kojola temberang kaki
    He he he..kah..kah..kah....
    Tibai Aci tak mahu nikah!!



    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi penulis buku tak ada jenama
      Pantun ko, mcm lagu tiada irama
      Atau pun, tempo yg lari dari tema
      Ko buat le dulu, bagi baris2 sama

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh

      Delete
    2. FuckTun usah lah lagi buat kekakar
      Hamba ni geli kalu bapok2 tu cakar
      Tak hilang bisa, ular menyusur akar
      Dlm pantun tiada org lain lbh pakar

      Kah kaahb kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
  25. SPR seangkatan dgn TV3 Suku, ROS etc. yg tiada etika, integriti & pemakan dedak..

    ReplyDelete
  26. Selain Najib, manusia,yg paling dibenci ialah Tan Sri Hashim Pengerusi SPR yg ikut telunjuk Anuar Musa bekas bos dia.
    Kepala bapak ko....

    ReplyDelete
  27. Selain Najib, manusia,yg paling dibenci ialah Tan Sri Hashim Pengerusi SPR yg ikut telunjuk Anuar Musa bekas bos dia.
    Kepala bapak ko....

    ReplyDelete
  28. Buku aku ramai dah beli
    Cukup sara diri sendiri
    Kau jeles ke wahai kuli
    Jalan kengkang susah berdiri?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buku ko itu, aku tahu siiapa yng beli
      Mestii depa tak reti, Bahasa Melayu
      Agaknya China, India atau Benggali
      Dlm bab pantun, depa itu buta kayu

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
  29. Wahai kengkang tolonglah jawap
    Kenapa mencarut begitu pelahap
    Ada ke otak ko berkuap
    Atau keturunan Abu Lahab?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahaai bingai, kaki pusing pusar
      Cai2 haprak, mmg aku nak sasar
      Puak ini ramai yang cakap besar
      Depa hanya blh diajar cara kasar

      Kah kaahh kaaahh kaahhh kaahh

      Delete
  30. khas untuk sibudin dan penjilat tegar pakatan haprak+tun taik+ dap zionis..

    Perang informasi media PRU14: Jauhi sikap jahil

    1. ALLAH swt meletakkan tanda aras yang sangat tinggi berkaitan informasi dan berita. Ia menjadi tanggungjawab iman seseorang Muslim supaya tidak bertindak atas kejahilan atau termasuk golongan yang jahil.

    2. Jahil itu bukan sekadar jahil ilmu, tetapi ia lebih kepada sikap dan sifat seseorang yang meletakkan dirinya di situasi menjauhi kebenaran Islam. Ini kerana kejahilan itu sama ada pada ilmu pengetahuan, atau pada akidah pegangan dan pada akhlak serta moral.

    3. Kemungkinan sesuatu kumpulan manusia itu hebat pada ilmu dan teknologi, namun jahil pada akhlak dan akidah. Sebab itulah al Quran menceritakan kebanyakkan para nabi diutuskan kepada umatnya yang sudah memiliki ketamadunan ilmu yang tinggi tetapi masih jahil dari sudut akidah dan akhlak.

    4. Nabi Musa as, Nabi Saleh as dan Nabi Hud as diutuskan kepada bangsa firaun, Kaum Samud dan Kaum Ad yang memiliki ketinggian ilmu dan kecanggihan teknologi. Tetapi dianggap jahil pada sisi Allah kerana tidak beriman dan tidak berakhlak.

    5. Dalam al Quran kedapatan dua ayat yang menerangkan bagaimana terjadinya manusia menempatkan diri mereka dalam kejahilan.

    Pertama: Surah Al Maidah ayat 50,

    أَفَحُكْمَ الْجَاهِلِيَّةِ يَبْغُون ۚ وَمَنْ
    أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ حُكْمًا لِقَوْمٍ يُوقِنُونَ

    "Sesudah itu, patutkah mereka berkehendak lagi kepada hukum-hukum (sistem) jahiliyah? Padahal - kepada orang-orang yang penuh keyakinan - tidak ada sesiapa yang boleh membuat hukum yang lebih pada daripada Allah."

    Kedua: Surah Al Hujurat ayat 6,

    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ

    "Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan."

    6. Kedua-dua ayat di atas adalah satu bentuk pedoman daripada Allah swt kepada orang beriman agar tidak meletakkan diri dalam keadaan yang disebut sebagai kejahilan.

    7. Ayat surah al Maidah disebut secara jelas menyatakan bahawa orang beriman tidak seharusnya menolak sistem daripada Allah dengan menerima selainnya. Manusia sebahagian besarnya mengakui keesaan dan kewujudan Allah sebagai pencipta alam, pentadbir, pemberi nikmat rezeki dan sebagainya.

    7. Akan tetapi ada di kalangan mereka tidak mahu menerima konsep ubudiyyah (kepatuhan) secara syumul kepada sistem Allah swt. Mereka menolak Islam dalam perundangan, menolak sistem pemerintahan Islam dan ekonomi Islam.

    8. Mereka lebih meredhoi sistem ciptaan manusia seperti sekularisme, kapitalisme, sosialisme, nasionalisme sempit serta pragmatisme daripada menerima petunjuk Allah swt dan Nabi saw.
    Dengan sebab itu, Allah meletakkan mereka sebagai golongan yang jahil.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu dikata UMNO kafir
      Spin Hadi tak habis fikir
      Mahathir bertanding bagai si Jantan
      Najib mengelat lagak si Pondan......!!

      Betapa anak2 pemimpin2 utama/Mursyidul Am PAS juga menyertai parti & calon Pakatan Harapan pimpinan Tun Mahathir, iaitu....
      - Mujahid Rawa anak Ustaz Yusof Rawa,
      - Faiz Fadhil anak Ustaz Fahdil Noor,
      - Nik Omar Nik Aziz anak Ustaz Nik Aziz Nik Mat.

      Tanda-tanda PAS dah menyimpang & akan melingkup.....!!

      Waspada terhadap SPR - 'Suruhanajib Penipu Rakyat'........!!

      Delete
  31. Fan Tun30 April 2018 at 14:08

    Suman, Macy, sanggup ke ko?
    Mereka lempang ko mencakor
    Hihi..syok pulak kasi terbakor
    Kojola hingusan bermuka tikor!

    ______________________________
    Reply:

    FuckTun usah lah lagi buat kekakar
    Hamba ni geli kalu bapok2 tu cakar
    Tak hilang bisa, ular menyusur akar
    Dlm pantun tiada org lain lbh pakar

    Kah kaahb kaaahhh kaaahhh kaahh

    ReplyDelete
  32. Ayuh kengkang cepatlah sikit
    Takde masa,aku bertugas
    Ada ke ko sekarang di Chow Kit?
    Jalan kengkang si jin berogas!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi bingai, ko nampak mcm sakit
      Nak berpantun pun spt tak cergas
      Apasal jubo ko tu, asyik je melekit
      Apa ko ni kat Lrg Hj Taib bertugas

      Kah kaahh kaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
  33. khas untuk sibudin dan penjilat tegar pakatan haprak+tun taik+ dap zionis..

    Perang informasi media PRU14: Jauhi sikap jahil
    9. Ayat daripada surah al Hujurat pula, al Quran menggambarkan ada sebahagian manusia yang terkena virus jahiliyyah. Ini kerana sikap mereka yang tidak memiliki akhlak dalam melibatkan penerimaan dan penyebaran maklumat.

    10. Perkataan fasiq dalam ayat bermaksud orang yang tiada integriti dalam nilai dosa pahala pada tindakan sebaran dan penerimaan berita dan maklumat. Tidak kira sekalipun di kalangan mereka yang terpelajar, mahupun tidak sama ada pemimpin dan juga rakyat.

    11. Setiap maklumat yang diterima adalah berkewajiban diselidiki terlebih dahulu asal usul sumbernya, dan bukannya diterima bulat-bulat. Apatah lagi menyebarkannya pula tanpa usul periksa dan mengenal pasti kesahihahnnya. Sikap begini tidak seharusnya ada pada orang beriman, kerana itu dimulai ayat seruan itu dengan, " Wahai Orang Yang Beriman".

    12. Bagaimana menangani kelakuan dan sikap kejahilan ini?
    Para ulama berdasarkan Al Quran, membahagikan umat yang jahil kepada 4 keadaan dan cara mengatasinya.

    13. Pertama: Jahil yang diberikan penerangan dan penjelasan agar mereka memahami dan menerimanya.

    Firman Allah dalam surah al A'araf ayat 199,

    خُذِ الْعَفْوَ وَأْمُرْ بِالْعُرْفِ وَأَعْرِضْ عَنِ الْجَاهِلِينَ

    "Terimalah apa yang mudah engkau lakukan, dan suruhlah dengan perkara yang baik, serta berpalinglah (jangan dihiraukan) orang-orang yang jahil (yang degil dengan kejahilannya)."

    14. Kedua: Jahil yang perlu dihadapi mereka dengan jelas dan berprinsip.

    Surah Az Zumar ayat 64,

    قُلْ أَفَغَيْرَ اللَّهِ تَأْمُرُونِّي أَعْبُدُ أَيُّهَا الْجَاهِلُونَ)

    "Katakanlah, wahai Muhammad saw, apakah patut kamu menyuruh aku sembah selain daripada Allah (setelah jelas bukti KeEsaan-Nya) wahai orang yang jahil?"

    15. Ketiga: Mohon perlindungan dengan Allah daripada sikap jahil mereka.

    Firman Allah swt, surah al Baqarah ayat 67,

    وَإِذْ قَالَ مُوسَىٰ لِقَوْمِهِ إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تَذْبَحُوا بَقَرَةً ۖ قَالُوا أَتَتَّخِذُنَا هُزُوًا ۖ قَالَ أَعُوذُ بِاللَّهِ أَنْ أَكُونَ مِنَ الْجَاهِلِينَ

    "Dan (ingatlah), ketika Nabi Musa berkata kepada kaumnya: "Sesungguhnya Allah menyuruh supaya kamu menyembelih seekor lembu betina". Mereka berkata: "Adakah engkau hendak menjadikan kami ini permainan?" Nabi Musa menjawab: "Aku berlindung kepada Allah daripada menjadi salah seorang dari golongan yang jahil (yang melakukan sesuatu yang tidak patut)."

    16. Keempat: Jahil yang dibiarkan mereka dan jangan dihiraukan sikap mereka dan tindakan mereka. Umat Islam teruskan kerja dan perjuangan.

    Ayat surah al Furqan 63,

    وَعِبَادُ الرَّحْمَٰنِ الَّذِينَ يَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا

    "Dan hamba-hamba (Allah) Ar-Rahman (yang diredhaiNya), ialah mereka yang berjalan di bumi dengan sopan santun, dan apabila orang-orang yang berkelakuan kurang adab, hadapkan kata-kata kepada mereka, mereka menjawab dengan perkataan yang selamat dari perkara yang tidak diingini."

    17. Oleh itu, wahai umat Islam, jauhilah diri daripada sikap yang dicela oleh Allah swt sebagaimana dalam Al Quran. PRU 14, adalah medan memerlukan kita membentengi diri dengan nilai Iman dan Islam yang selama ini menghiasi diri kita. Jadikanlah ia sebagai penyelamat daripada kemurkaan Allah.

    Malaysia Sejahtera

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ishk..ishk...ishk

      pejuang keparat dah menjadi pendakwah pula ..

      Delete
    2. Pendakwah jadi2an..sekejap insan sekejap setan..sekejap mencarot sekejap beriman..tapi..
      Minyak dgn air x kan bercampur..jgn nk tunjuk alim

      Delete
    3. Itu hantu kojola,menjelma jadi Puk*mak Ros**h..

      Delete
  34. Barisan Nasional Diramal Dapat 150 Kerusi Parlimen Dalam PRU14
    Penamaan calon sudah selesai di seluruh negara pada hari Sabtu lepas. 590 kertas penamaan calon diterima untuk kerusi parlimen, 1,394 kertas pencalonan bagi kerusi DUN. 11 kertas pencalonan ditolak.

    Di parlimen, 29 kerusi ada pertandingan satu lawan satu. 143 tempat berlakunya tiga penjuru, 22 tempat ada empat penjuru dan tiga parlimen ada 5 penjuru.

    Manakala di DUN, 38 kerusi satu lawan satu. 331 ada tiga penjuru, 54 tempat empat penjuru, 18 tempat 5 penjuru dan ada tiga tempat enam penjuru. Meriahnya demokrasi di Malaysia.

    530 calon lelaki dan 60 calon wanita di kerusi parlimen manakala di kerusi DUN ada 1,244 calon lelaki dan 150 calon wanita. BN tampilkan 85 orang calon wanita, 26 di kerusi parlimen dan 59 orang di kerusi DUN.

    Calon tertua adalah Mahathir, dengan usia 92 tahun dan bertanding di parlimen Langkawi. Manakala BN pula menampilkan 6 orang calon muda berusia di bawah usia 35 tahun di kerusi parlimen.

    Atas kertas sudah boleh mencongak siapa yang bakal menang dan bakal kecundang. Mukhriz dan Mahathir dijangka tumpas di Jerlun dan Langkawi. Undi kepada calon PAS lagi banyak berbanding dua orang calon PKR itu.

    PAS pula diramal menang di 7 kerusi tradisi mereka iaitu di Pengkalan Chepa, Rantau Panjang, Kubang Kerian, Bachok, Pasir Mas, Kota Bharu, Marang dan Kuala Kedah.

    PAN yang teruk diserang oleh PAS dijangka kalah di semua kerusi kecuali dua tempat sahaja iaitu di Shah Alam dan Parit Buntar. PPBM yang memakai logo mata lebam dijangka menang tipis sahaja di Pagoh. Itu pun kalau PPBM silap langkah, Muhyiddin pun akan melingkup di Pagoh.

    Shafie Apdal dijangka menjadi arang atau abu di Semporna. Manakala DAP diramal tawan Teluk Intan dan Bakri. PKR hilang tiga kerusi di Batu, Lembah Pantai dan Bandar Tun Razak.

    Ramalan ini dianalisa berdasarkan kajian Invoke, Merdeka Center yang lepas dan menerusi sumber dalaman dari Pakatan Rakyat.

    Keseluruhannya, Barisan Nasional dijangka mendapat 153 kerusi parlimen, DAP dapat 40, PKR menang 23 kerusi, PAS peroleh 7, PPBM menang 1 kerusi dan Warisan boleh 1 kerusi sahaja. DAP akan tambah lagi kerusi daripada kerusi yang sedia ada.

    Pakatan Harapan akan dapat 65 kerusi parlimen sahaja dan ketua pembangkang di parlimen masih lagi DAP. Mahathir dan anaknya “terkorban” terus bila DAP tidak mahu kerusi selamat kepada mereka berdua dalam PRU14.

    Menurut satu kajian Tindak Malaysia, bilangan kerusi parlimen majoriti Cina sudah menurun kepada 24 kerusi sahaja. Boleh jadi bilangan kemenangan DAP, yang diramal 40 kerusi ini akan berkurangan lagi.

    Malah di kawasan luar bandar, rakyat masih marah bila Mahathir dan PH mahu hapuskan BR1M. Bagi orang kampung mereka mahukan BR1M. Kalau mansuh GST belum tentu harga barang turun. Kalau mansuh GST, entah entah orang kampung tidak dapat BR1M lagi selepas ini.

    Harus diingat ada 155 kerusi luar bandar termasuklah 54 kerusi di kawasan Felda. Orang di luar bandar mahukan kemajuan dan nikmat yang mereka dapat selama ini diteruskan. Mereka tidak mahu Mahathir lagi sebagai PM.

    Apa yang mereka nikmati sekarang adalah di zaman Najib bukannya Mahathir. Kalau sudah mahu mansuh ECRL dan HSR sudah tentu rakyat di kawasan itu tidak akan beri undi pada PH. Berpuluh ribu peluang kerja akan hilang.

    Mahathir kini sudah tekan “panic button” bila melihat sokongan Melayu terhadap PH masih lagi tiada. Mulalah reka cerita bukan bukan, cakap jet peribadi kena sabotaj, ada orang hendak langgar kereta dia dan macam macam lagi.

    Mahathir tahu PH akan kalah. DAP pun tahu PH akan kalah, sebab itu satu kerusi selamat kawasan DAP pun tidak diberi pada Mahathir dan Mukhriz. Pembangkang akan jadi lagi huru hara lepas pilihanraya ini.

    Huru hara sebab tidak dapat kuasa. Jangan bagilah kuasa pada orang yang gila kuasa. Baik kekalkan kerajaan yang sedia ada.

    #BersamaBN
    #HebatkanNegaraku

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu dikata UMNO kafir
      Spin Hadi tak habis fikir
      Mahathir bertanding bagai si Jantan
      Najib mengelat lagak si Pondan......!!

      Betapa anak2 pemimpin2 utama/Mursyidul Am PAS juga menyertai parti & calon Pakatan Harapan pimpinan Tun Mahathir, iaitu....
      - Mujahid Rawa anak Ustaz Yusof Rawa,
      - Faiz Fadhil anak Ustaz Fahdil Noor,
      - Nik Omar Nik Aziz anak Ustaz Nik Aziz Nik Mat.

      Tanda-tanda PAS dah menyimpang & akan melingkup.....!!

      Waspada terhadap SPR - 'Suruhanajib Penipu Rakyat'........!!

      Delete
  35. Mahathir Berbohong Kononnya Berdarah Mahsuri Bukannya Kerala?
    Terlalu banyak pembohongan yang dilakukan Mahathir terhadap rakyat Malaysia sejak tahun 1981 lagi, kini diusia tuanya dia masih lagi berbohong dan menipu rakyat untuk mendapatkan kuasa yang diigininya.

    Mahathir seolah olah menjadi “tuhan” politik dan mengusai segalanya dalam Negara ini. Rakyat diminta patuh segalanya dan disuruh mempercayai setiap pembohongan yang dilakukannya. Mahathir sudah bersifat luar batasan kemanusiaan.

    Baru baru ini Mahathir berbohong lagi dengan mengatakan bahawa pilihanraya yang akan diadakan telah disekat dengan berbagai perundangan, sedangkan inilah pilihanraya yang digunapakai olehnya dahulu.

    Mahathir terus berbohong dalam ertikata lain pada mulanya untuk rakyat, tetapi hari ini dimulutnya sudah tidak lepas lepas menyebut nama Najib , sekali gus membongkar niat dendamnya terhadap Najib dalam percaturan politik peribadinya.

    Hari ini juga Mahathir terus membohongi rakyat bersama penyokongnya dimana telah cuba menukar sejarah dengan mengatakan bahawa Mahathir adalah keturunan darah Mahsuri sedangkan leluhur nyata Mahathir adalah seorang yang berasal dari Karala.

    Bukan itu sahaja , Mahathir juga telah melakukan fitnah terhadap rakyat Malaysia dengan merngatakan bahawa kapalterbangnya telah disabotaj oleh individu tertentu. Pertuduhan terhadap rakyat Malaysia dalam sabotaj ini amat berat.

    Mahathir juga tidak mahu membuat laporan polis berhubung kait dengan kejadian sabotaj tersebut menunjukkan secara nyata bahawa ianya satu pembohongan yang berat dimana sudah pastinya satu siasatan akan dilakukan secara terperinci dilakukan.

    Jangan hairan selepas ni terdapatnya dakwaan lagi sabotaj dan cubaan untuk membunuh Mahathir yang akan dikatakan oleh Mahathir. Beliau sekarang sudah tahap orang yang hilang akal apabila segala niatnya terhalang.

    Di usia yang mencecah 100 tahun Mahathir kini lupa diri dan seakan macam firaun dan karun yang ingin menongkat langit dengan kuasa dan kekayaan yang tidak pernah cukup baginya. Allah sudah membenarkannya berkuasa 22 tahun dan memberikannya kekayaan yang amat banyak.

    Benar kata orang tua, apabila manusia diuji dengan kekayaan maka kesombongan kebongkakan dalam hati mula menghitam dan tidak akan mermpedulikan lagi dalam ancaman terhadap agama Islam dan juga bangsanya.

    Fitnah dan penipuan menjadi hidangan yang enak baginya setelah bersama DAP. Jika dahulu ini lah musuh politik yang mengancam Islam dalam Negara ini, Ini lah musuh politik yang yang akan memudaratkan bangsa Melayu yang pernah ditentangnya.

    Niat Mahathir kerana dendam apabila tidak dapat apa yang dimahukan telah menyebabkan Mahathir menjadi rakus dan tamak dengan apa yang diiginkan tidak kesampaian. Dendam, irihati, benci dan sombong segalanya ada dalam diri Mahathir sekarang.

    Najib ditentang hanya kerana menyelamatkan wang rakyat yang berbillion dirompak secara terhormat oleh Mahathir dan kroninya. Tindakan ini telah menyebabkan Mahathir merah mata melihat Najib. Segala yang dibina oleh Mahathir dihancurkan dengan menamatkan perjanjian dengan kerajaan.

    Najib ambil semula pembayaran subsidi melalui IPP kepunyaan kroni Mahathir yang terpaksa kerajaan bayar sebanyak RM19 billion setahun yang digunakan sebelum ini dengan menggunakan wang rakyat. Mahathir melihat tindakan Najib ini seakan telah menyembelih angsa emas dalam kurungannya.

    Najib tidak setuju untuk swastakan MAS kepada kawannya, luluskan lesen judi untuk karibnya, bagi geran percuma RM3 bilion kepada Proton semasa dia pengerusi dan tidak menolong anak dia menjadi Naib Presiden UMNO ataupun melantik dia sebagai ahli majlis tertinggi.

    Mahathir sangat marah dengan keengganan Najib kerana beliau anggap Najib sebagai tidak mengenang budi sebab merasakan dirinya ialah orang yang naikkan Najib sebagai perdana menteri. Merasakan Mahathir dan Mukhriz sahaja yang layak untuk menjawat jawatan Perdana Menteri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu dikata UMNO kafir
      Spin Hadi tak habis fikir
      Mahathir bertanding bagai si Jantan
      Najib mengelat lagak si Pondan......!!

      Betapa anak2 pemimpin2 utama/Mursyidul Am PAS juga menyertai parti & calon Pakatan Harapan pimpinan Tun Mahathir, iaitu....
      - Mujahid Rawa anak Ustaz Yusof Rawa,
      - Faiz Fadhil anak Ustaz Fahdil Noor,
      - Nik Omar Nik Aziz anak Ustaz Nik Aziz Nik Mat.

      Tanda-tanda PAS dah menyimpang & akan melingkup.....!!

      Waspada terhadap SPR - 'Suruhanajib Penipu Rakyat'........!!

      Delete
  36. Mahathir gemar bergaduh. Dia gaduh dengan hampir semua perdana menteri yang lain seperti Tunku Abdul Rahman, Hussein Onn dan Pak Lah. Dia cuma tidak sempat lawan dengan Tun Razak kerana terlalu awal meninggal.

    Mahathir juga gaduh dengan hampir semua timbalan-timbalan dia seperti Musa Hitam, Tengku Razaleigh dan Anwar Ibrahim. Dan Hari ini Mahathir sedang bergaduh dengan keseluruahan rakyat Malaysia kecuali penyokong yang berkepentingan dengannya sahaja.

    Perancangan Mahathir untuk membalas dendam dengan Najib setelah lima tahun masih tidak dapat dilaksanakan. Dendam ini semakin membara kerana Najib tegas dengan pendiriannya dan tidak senang dikalahkan.

    Niat Najib pula ialah dia benar benar meletak kepentingan dan masa depan negara melampaui kepentingan politik peribadi.Rakyat sekarang tiada lagi dihidangkan dengan dasar konsesi dimana pembohongan Mahathir dahulu yang menyatakan bahawa kerajaan tidak mempunyai wang untuk melakukan pembangunan.

    Kerajaan di zaman Mahathir dikatakan terpaksa menggunakan kaedah konsesi dan meletakkan tol disegenap lebuhraya sebagai alasan untuk menampung peyelengaraan lebuhraya. Rakyat akur dan terpaksa membayar beban ini untuk memperkayakan kroninya.

    Sebenarnya perkara yang menjadi kebencian Mahathir ialah tindakan tegas Najib untuk menyempurnakan agenda transformasi negara dan untuk menyelesaikan masalah legasi yang membebankan negara dan rakyat.

    Najib telah menyelesaikan masalah perjanjian berat sebelah IPP, dan membeli balik PLUS Highways sepenuhnya dari kroni-kroni dan sekaligus menghapuskan perjanjian tol yang tidak adil walaupun kebanyakkan kroni ini merupakan kawan Mahathir.

    Komitmen Najib untuk menurunkan harga kereta sejak dia memerintah untuk mengurangkan beban hutang rakyat dan membolehkan rakyat mampu membeli kereta yang lebih selamat juga membawa banyak kemarahan dari Tun Mahathir kerana telah menjejaskan syarikat Proton kesayangan Mahathir dan anak beranaknya.

    Najib juga tegas untuk melaksanakan permansuhan subsidi pukal dan GST walaupun tidak menguntungkan politik peribadinya kerana tahu langkah-langkah ini adalah penting untuk jangkamasa panjang negara – seperti telah dilakukan di hampir seluruh negara-negara di dunia.

    Masa Ringgit menurun dan Najib diserang dalam segi politik dengan teruk, dia tegas untuk tidak menambat Ringgit seperti dilakukan oleh Tun sebelum ini kerana tahu langkah ini akan merugikan negara dalam jangka panjang.

    Oleh kerana langkah berani ini, pertumbuhan ekspot negara kita melonjak berganda dan industri pelancongan negara bertumbuh pesat.

    Walaupun Najib benar-benar menyelamatkan negara tahun 2009 ketika negara dalam krisis ekonomi dunia yang paling teruk sejak 80 tahun dahulu, Najib difitnah kerana meminjam dan menggunakan wang untuk disuntik ke dalam ekonomi negara sebagai langkah menentang kemelesetan ekonomi negara yang akan lebih teruk jika langkah ini tidak diambil.

    Segala yang dilkukan oleh Najib adalah buruk dimata Mahathir. Ini adalah kerana apa yang disentuh Najib dilihat sebagai ancaman kepada Mahathir yang mana zaman pemerintahannya hanya untuk kroninya sahaja dan bukan untuk rakyat.

    Niat dan motif dia satu sahaja. Menumbangkan Najib dengan apa saja cara termasuk U-turn demi U-turn diatas prinsip-prinsip beliau sebelum ini, melontar fitnah di atas fitnah dan berpakat untuk berbuat jahat dengan parti cauvinis dan orang yang dimusuhi dia selama 20 tahun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu dikata UMNO kafir
      Spin Hadi tak habis fikir
      Mahathir bertanding bagai si Jantan
      Najib mengelat lagak si Pondan......!!

      Betapa anak2 pemimpin2 utama/Mursyidul Am PAS juga menyertai parti & calon Pakatan Harapan pimpinan Tun Mahathir, iaitu....
      - Mujahid Rawa anak Ustaz Yusof Rawa,
      - Faiz Fadhil anak Ustaz Fahdil Noor,
      - Nik Omar Nik Aziz anak Ustaz Nik Aziz Nik Mat.

      Tanda-tanda PAS dah menyimpang & akan melingkup.....!!

      Waspada terhadap SPR - 'Suruhanajib Penipu Rakyat'........!!

      Delete
  37. SABO PESAWAT: MAHATHIR TEKAN BUTANG PANIK
    Jika sesiapa yang sudah matang politik tentu akan tahu bahawa, menjatuhkan Perdana Menteri adalah kerja utama Tun Mahathir semenjak zaman Tuanku Abdul Rahman lagi.

    Bagi yang muda remaja atau hingus belum kering mereka tertumpu kepada Najib Najib Najib, kerana mereka belum matang dan tidak tahu apa terjadi sebelum ini.

    Ini atas sebab jika mereka sudah matang tentu akan tahu bahawa sebelum menjatuhkan Najib, Tun Mahathir telah juga jatuhkan Perdana Menteri Abdullah Badawi.

    Dan sebelum Abdullah Badawi Tun Mahathir cuba jatuhkan Tuanku Abdul Rahman dan juga Tun Hussien Onn dengan memasang seorang untuk bertanding kerusi Presiden.

    Tun Mahathir hanya tidak sempat jatuhkan Tun Abdul Razak kerana Allahyarham telah kembali ke rahmatullah lebih awal.

    Erti kata, bukan salah Datuk Seri Najib atau 1MDB, memang Tun Mahathir akan menjatuhkan mereka dengan segera kerana agenda peribadinya.

    Ada juga yang berteori ia bukan agenda peribadi sahaja tetapi misi NWO yang menjadi Boss besar kepada Tun Mahathir.

    Maka atas sebab itulah dia mesti terajui negara agar tunduk kepada kehendak NWO.

    Tun Mahathir suka bercakap lain dan buat lain, ia decoy untuk mengelirukan.

    Tun Mahathir berlakon membenci Singapura, namun sengaja membiarkan perjanjian air “lapse“: dan harga air kekal rendah sehingga hari ini.

    Selain itu Tun Mahathir juga menjual tanah dengan kadar banyak dan murah kepada Singapura.

    Terkini, Mahathir decoy semua orang berkenaan projek ECRL.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takutnya Najib dgn Mhathir sampai poster Tun M pun diarah kerat.
      Sebelum itu ada pulak cubaan sabotaj pesawat yg nak dinaikki Tun M ke Langkawi untuk menghalangnya hadhir di hari pencalonan.

      Bukankah sebelum ini beberapa orang yg mendedahkan penyelewengan Najib mencuri berbilyon-bilyon dah mati dibunuh dgn kejamnya seperti....

      - Pengasas Ambank ditembak mati sewaktu pulang dari membuat lapran polis & laank Negara duit berbilyon masuk ke akaun peribadi Najib.

      - Pegawai Penyiasat Pejabat Peguam Negara diculik, kemudian disimen mati setelah beliau menyiapkan 'Kertas Pertuduhan' terhadap Najib yg menyeleweng berbilyon-bilyon duit 1mdb.

      Apakah ini juga akan menimpa pada Tun Mahathir....??

      Delete
  38. Kesiian FuckTun, cai keling PM mantan
    Bapok kedi ini, cuba mahu lagak jantan
    Tetapi pantun dia hamba jwb sepontan
    Tekedu le dia, otai bingai puak pakatan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaahh

    ReplyDelete
  39. Tun menggunakan alasan ekonomi, hutang dan sebagainya, sedangkan sebenarnya mahu menyelamatkan Singapura dari kerugian berbillion Sing dollar kerana ECRL adalah laluan ‘Landbridge’ di mana muatan dipunggah di Kuantan atau Port Klang tidak lagi perlu menggunakan pelabuhan Singapura.

    Mahathir benci Amerika tetapi membayar lobbyist Yahudi puluh juta untuk peluang cium tangan pembunuh rakyat Iraq iaitu George Bush.
    Sebelum orang mengenali George Soros, Tun Mahathir sudah menyebut namanya sebagai “penyanggak matawang” namun akhirnya Tun Mahathir mencium tangan Soros.

    Berkemungkinan mereka bersahabat dan GS mengizinkan Mahathir menggunakan namanya untuk selamatkan diri kerana Soros sudah jadi “kambing hitam” krisis matawang.

    Terkini, sudah empat tahun cubaan jahat Tun Mahathir dan para kroni bukan Melayunya cuba menjatuhkan Datuk Seri Najib namun dihalang oleh Allah.

    Harta negara dan kekayaan negara sedang diintai, dengan menggunakan tipu helah isu rekaan untuk memburukkan Datuk Seri Najib.

    Tun Mahathir sebenarnya amat panik.

    Tumpuan rakyat mesti dikuasainya jika tidak rakyat akan berbual berkenaan keburukannya, maka dia harus mengalihkan kepada isu-isu ikut skripnya.

    Terkini semalam tular kisah KLCC berkenaan Mahathir dan keluarga pulun kekayaan melalui tender dan projek sub-KLCC.

    Sebelum ini, kisah seorang individu yang mengaku ayahnya pernah pegang wang bagi pihak Tun Mahathir.

    Sehingga kini Tun Mahathir masih tidak menjawab asal-usul kekayaan anaknya.

    Berkenaan kedai roti pun Tun Mahathir menyalahkan Najib, ini atas sebab mahu “lead” isu, Tun amat takut jika orang lain ungkitkan isu dan dia berkedudukan menjawab.

    Apa yang perlu rakyat yang baru “follow” Tun Mahathir adalah perlu bersedia dengan drama-drama yang akan muncul menjelang hari-hari akhir mengundi.

    Berkemungkinan, diracun, masuk IJN, dan macam-macam drama akan terjadi kerana Tun Mahathir sudah pun panik.

    Pada PRU14 ini sepatut rakyat sudah membenci “Najib in total” itu sasaran Mahathir, tetapi tidak menjadi yang rakyat mula sedar adalah jenama “Mahathir” yang paling kotor yang tidak pernah menjawab kesalahannya sendiri.

    Inilah kegagalan Mahathir dan drama sedih dan memilukan akan menyusul kemudian, bersedialah.

    Ketika era Tun menjatuhkan Pak Lah drama sembur muka menjadi salah satu faktor Pak Lah di benci.

    Kali ini, tayar pesawat, kedai roti dan skrip dengan kanak-kanak digunakan sedangkan cucu sendiri sedang seronok naik bot entah di negara mana.

    Tunggu sahajalah dengan sediakan ‘pop corn‘ kerana raja drama dengan “stunt” terbaru untuk membuat rakyat simpati kepadanya, akan muncul tidak lama lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berapa banyat sangat aktiviti ekonomi/perdagangan antara Kpta Bharu/Port Klang....??
      Mampukah orang2 pantai timur beli tiket ECRL?
      Bukankah lebih baik naik saja k/terbang....tiket lebih murah & perjalanan tak sampai 1 jam saja?

      Nampak sangat was-was Najib amat goblok & tak masuk akal.....!!

      Delete
    2. Kalau erl dr tbs ke klia pun lgi mahal dr tiket air asia ke kota baru, huh! Nanti tgoklah braper tiketmya nnti!

      Delete
  40. Wahai FuckTun bengap unta, otak dangkal
    Nak pantun kena cergas mental dan fizikal
    Jgn hanya bulu pelir pnjg, tapi pendek akal
    Usah diduga laut dalam, dgn kail sejengkal

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  41. FuckTun bingai kini benar2 dah mati kutu
    Kesian betul ini Madey punya pak anggok
    Pantun dia, hamba jawab satu demii satu
    Pantun hamba dia himpun jwb selonggok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
  42. skrip sebenar dalam yg dah diubah suai
    dari filem pendek...
    abang 92...opss silap taip.. atuk 93

    babak 1

    aishah: kalau atok dah 93 tahun ,
    kenapa atok masih bekeerja ???

    atuk :atuk ada buat kesalahan dulu ...

    aishah : salah yg mana tu tok ?
    1) salah pecat timbalan kerana kaki liwat
    2) salah kerana kayakan kroni dan anak beranak
    3) salah kerana lesapkan berbilion duit kes forex..

    babak 2

    atok :atok dah tua,umur dah 90 tahun lebih
    Jadi masa tak banyak ( sambil sebak/nangis )

    Aishah : Apasal atuk ?

    Atuk : atuk sedih mengenangkan nasib anak cucu
    selepas ni..

    aishah: cucu atok yg ada kapal layar tu ke?
    atau yang pakai hand bag mahal tu..
    atau yg selalu pergi bercuti luar negeri ??

    babak 3

    atok :tetapi setakat yg boleh atok akan berusaha,
    sedaaya upaya bekerjasama dengan kawan kawan
    untuk pulih negara kita Malaysia

    aishah : Kawan kawan atok yg mana satu tu ?
    yg bagi pinjam jet ke?
    yg buat party birthday atok tu ?
    yg astro tu ke ?
    yg ada ladang kuda kat ARGENTINA ?

    ReplyDelete
  43. Kesiian juga dgn FuckTun biol kera duku
    Dibuat nya pantun, mcm orang tiga suku
    Tak kan bingai mcm dia boleh tulis buku
    Mcm gini siapa saja pun boleh mengaku

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kasahhh

    ReplyDelete
  44. INDIVIDU KISAHKAN KLCC PROJEK MAHATHIR SAPU UNTUK KELUARGA (VIDEO)

    Nampaknya legasi yang dibanggakan oleh penyokong Tun Mahathir banyak juga kisah belakang tabir yang tidak diketahui oleh rakyat.

    Namun seorang individu bertaraf veteren yang bernama Ruslan Latiff telah sedikit memberi pencerahan berkenaan kisah belakang pintu hal KLCC ini.

    Menarik juga kerana Tun Mahathir dikenali dengan hal kronisma dan nepotisma dan atas sebab itu telah bersungguh-sungguh mahu menarik dan mengalihkan tumpuan rakyat dari dirinya kepada Datuk Seri Najib.

    Apapun sila pembaca lihat sendiri video iringan di bawah ini:-

    http://www.tv14.my/2018/04/29/veteren-dakwa-klcc-projek-mahathir-sapu-untuk-keluarga/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pejuang lahanat,anak tak ada bapak
      Dgn umno itu bendera jugak kasi pacak
      Otak bengap, tapi mau jadi wakil rakyat
      Dah 20 thun lebih jadi pencacai laknat

      Ekekekekekekekeke

      Delete
  45. Kejola munya pantun manyak cibai
    Tarak isi, mcm itu komen silebai
    Dgn fan tun ini setan kena tibai
    Hati sakit bontot mcm kena cabai


    Ekekekekekekekekekkek

    ReplyDelete
  46. selepas 9 may hashim ni boleh dipindahkan ke jabatan lain. elok jg ditukarkan ke RTM sbg pembaca berita..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perlu ke nak pakai lagi orng mcm tu..?
      Membazir suit rakyat je..

      Delete
    2. Perlu ke nak pakai lagi orng mcm tu..?
      Membazir duit rakyat je..

      Delete
  47. ISU SABOTAJ JET BUKTI MINDA MAHATHIR TERJEJAS
    Kenyataan penyedia sewaan jet peribadi Tun Mahathir Mohamad, VistaJet, semalam memberi gambaran yang sangat mengejutkan mengenai keadaan mental bekas Perdana Menteri tersebut.

    VistaJet Ltd. menyatakan jet mereka yang ditempah oleh Tun Mahathir menghadapi masalah teknikal biasa dan mereka dengan segera menggantikannya dengan pesawat lain.

    Sebaliknya Mahathir pada jumaat lalu mengejutkan seluruh negara apabila mendakwa jet peribadi beliau disabotaj sehari sebelum hari penamaan calon. Ini menyebabkan pihak berkuasa Penerbanhan Awam Malaysia terpaksa melancarkan siasatan dan menimbulkan kebimbangan seluruh negara.

    Siasatan mendapati dakwaan tersebut tidak benar sama sekali kerana ia merupakan masalah teknikal biasa yang telah dikenalpasti dalam pemeriksaan berkala. Pihak VistaJet selaku pemilik kepal terbang terbabit juga tidak pernah melaporkan sebarang perbuatan sabotaj seperti dakwaan Mahathir.

    “VistaJet confirms the recent statements of the Malaysian Authorities that one of the company’s aircraft had a technical issue in its normal course of operations before departure which at no point jeopardized safety,” VistaJet International said. In a press statement on Sunday (April 29), it added that another VistaJet aircraft was immediately made available to fulfil Dr Mahathir’s schedule.
    Mahathir juga mengelirukan seluruh dunia kononnya beliau terpaksa cuba meminjam pesawat peribadi bebeapa kawan tetapi ramai menolak kerana ditekan oleh Kerajaan.

    Hakikatnya, VistaJet menyediakan pesawat ganti yang langsung tanpa peru Mahathir melakukan sebarang panggilan untuk meminjam kepada kroni-kroninya seperti didakwa.

    Ini menimbulkan persoalan lebih besar apakah Mahathir sudah nyanyuk atau menipu untuk meraih simpati.

    Yang mana satu pun kesimpulannya, adalah jelas mental Mahathir pada usia 93 tahun sudah tidak “fit” untuk menjadi Perdana Menteri. Amatlah merbahaya memberi jawatan utama kepada Mahathir kerana ia boleh mewujudkan jawatan Perdana Menteri boneka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takutnya Najib dgn Mhathir sampai poster Tun M pun diarah kerat.
      Sebelum itu ada pulak cubaan sabotaj pesawat yg nak dinaikki Tun M ke Langkawi untuk menghalangnya hadhir di hari pencalonan.

      Bukankah sebelum ini beberapa orang yg mendedahkan penyelewengan Najib mencuri berbilyon-bilyon dah mati dibunuh dgn kejamnya seperti....

      - Pengasas Ambank ditembak mati sewaktu pulang dari membuat lapran polis & laank Negara duit berbilyon masuk ke akaun peribadi Najib.

      - Pegawai Penyiasat Pejabat Peguam Negara diculik, kemudian disimen mati setelah beliau menyiapkan 'Kertas Pertuduhan' terhadap Najib yg menyeleweng berbilyon-bilyon duit 1mdb.

      Apakah ini juga akan menimpa pada Tun Mahathir....??

      Delete
  48. MUSANG SUDAH LENGKAP BERBULU AYAM
    TERASA janggal juga apabila sukar kelihatan bendera ataupun replika roket DAP menghiasi jalan-jalan sempena tempoh kempen dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14).


    Replika roket pada dasarnya juga adalah objek yang mudah mencuri perhatian terutamanya kepada kanak-kanak kerana menampakkan ciri-ciri tema angkasa lepas.


    Namun demi mengejar cita-cita lebih besar daripada angkasa lepas, logo yang mula digunakan DAP sejak PRU-3 tahun 1969 itu telah ‘ditanam dalam-dalam’ kerana parti itu kini menggunakan logo mata PKR.


    Terimbau kembali memori PRU-13 tahun 2013 mengenai linangan air mata Penasihat DAP, Lim Kit Siang yang kononnya disekat daripada menggunakan logo roket namun beliau sekarang yang berterus-terang meminggirkan logo itu.


    Harus disedari, kebersamaan PKR, PPBM, PAN dan DAP untuk menggunakan lambang mata PKR memberi keuntungan mutlak kepada DAP yang mendabik dada dalam ‘penguasaannya’ terhadap kaum Cina.


    Dengan masyarakat Melayu diketahui cukup ‘kekok’ dengan simbol roket, peluang menggunakan simbol PKR adalah kesempatan yang begitu berharga buat DAP untuk secara halus dapat mengaut undi Melayu.


    Selain itu, dominasi DAP terhadap gabungan pembangkang pada ketika ini juga begitu terserlah dengan kebergantungan PKR, PAN dan PPBM terhadap parti itu dalam pelbagai aspek termasuk dasar, polisi dan penentuan barisan Kabinet.


    Umpama peribahasa ‘Musang berbulu ayam’, DAP mungkin mendekati masyarakat dengan rupa berbeza tetapi parti itu sama sekali tidak pernah meninggalkan agenda sempit Malaysian Malaysia yang berkehendakkan kesamarataan mutlak antara kaum dan agama di negara ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu dikata UMNO kafir
      Spin Hadi tak habis fikir
      Mahathir bertanding bagai si Jantan
      Najib mengelat lagak si Pondan......!!

      Betapa anak2 pemimpin2 utama/Mursyidul Am PAS juga menyertai parti & calon Pakatan Harapan pimpinan Tun Mahathir, iaitu....
      - Mujahid Rawa anak Ustaz Yusof Rawa,
      - Faiz Fadhil anak Ustaz Fahdil Noor,
      - Nik Omar Nik Aziz anak Ustaz Nik Aziz Nik Mat.

      Tanda-tanda PAS dah menyimpang & akan melingkup.....!!

      Waspada terhadap SPR - 'Suruhanajib Penipu Rakyat'........!!

      Delete
  49. Pejuang lahanat, GN, kejora bapok 3 serangkai
    Dah give up ke, ato dah mampus jdi bangkai
    Komen dema ni macam beruk tua tadak akai
    Harapkan dedak, mcm anjing kurap ekor berjuntai


    Ekekekekekek

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak sabar kami nak tengok
      rakyat Malaysia yg bijak dan waras
      membuat keputusan dan dengan izin ALLAH
      menghumbankan pakatan haprak + tun taik + dap zionis pada malam 9 may 2018

      Delete
    2. Pru 13=51.4% bijak & waras(Alhamdulillah!), 49.6% = kelabu asap..

      Delete
    3. Tak reti bahasa ker pejuang keparat, kan dah ku katakan berkali-kali....

      Pakatan Haprak akan MengKHATAN-KAPAKkan lebai2 & umnonok berkepala kolop sebab dulu sunat tak sudah. Fahammmmm...??

      Delete
  50. Tolak calon ultra kiasu dan sekutu komunisnya
    BY RIDHUAN TEE

    Dalam banyak Pilihan Raya Umum (PRU), PRU14 adalah yang paling getir dan kritikal, ibarat antara hidup dan mati, semua parti-parti politik yang bertanding, terutama BN, PAS dan PH. Sama ada BN dapat meneruskan kesinambungan legasinya atau tidak, bergantung kepada keputusan PRU14 itu nanti, yang hanya tinggal lebih kurang seminggu.

    Justeru, pengundi mesti membuat pilihan yang bijak sama ada memilih BN, PAS atau PH. Salah pilih, kita akan merana untuk 5 tahun akan datang. Ada orang berkata, bagilah peluang kepada pakatan ultra kiasu, tengok dan buat perbandingan mana lebih baik. Jika mereka gagal, tukar balik 5 tahun lagi.

    Persoalannya, bukan mudah untuk ditukar balik, selepas mereka berjaya memerintah. Contoh, apabila terlepas Pulau Pinang dan Selangor, bukan senang diambil balik. Ultra kiasu akan pancing hati rakyat dengan pelbagai insentif dan gula-gula yang akan diberikan. Ultra kiasu ini bukan bodoh, mereka dalam kalangan orang bijak dan licik. Kita sahaja yang bodoh, mudah terpedaya dan terperangkap dengan gula-gula mereka.

    Ultra kiasu telah sekian lama dapat membaca psiki dan pemikiran orang Melayu. Ultra kiasu akan suap orang Melayu untuk mencairkan hatinya, sehingga kita berkata, bagus sungguh dia, walaupun bukan Islam sanggup membantu kita”. Misalnya, bantuan ultra kiasu kepada masjid dan surau yang mungkin lebih sedikit sebelum ini, seperti yang dilakukan oleh ultra kiasu Pulau Pinang dan Selangor. Setelah mendapat bantuan tersebut, maka dalam kalangan kita akan berkata, “bagus sungguh kerajaan ultra kiasu Pulau Pinang (Selangor). Walaupun bukan Islam, sanggup membantu masjid dan surau.”

    Sebab itu, janganlah terlalu hairan, jika ultra kiasu memberikan sedikit lebih bantuan kepada rakyat berbanding kerajaan sebelumnya. Mereka mesti melakukan sedemikian, malah kelihatan seolah-olah lebih baik. Jika mereka tidak melakukan sedemikian, sudah tentu riwayatnya akan tamat dalam PRU 15. Justeru, kita mesti bijak membuat pilihan dalam PRU 14 kali ini.

    Sekian lama saya menulis, betapa bahayanya ultra kiasu. Tidak terlepas daripada mendedahkan kebobrokkan ultra kiasu. Dalam keadaan genting dan kritikal hari ini, saya ulangi lagi, kita mesti menolak calon ultra kiasu, jangan undi mereka. Alasannya adalah;

    Pertama, ultra kiasu anti Islam. Ultra kiasu hanya mahukan pluralisme. Tidak ada agama yang mengakar, semuanya sama. Islam dengan agama-agama lain semuanya pukul sama rata. Perkara ini tidak boleh dibiarkan berlaku. Islam tidak boleh dipukul sama rata dengan agama-agama lain. Malah agama lain pun tidak mahu disamakan dengan agama Islam.

    Islam mesti didaulat seperti mana termaktubnya Ia dalam perlembagaan. Bukan bermakna, kita mahu menindas agama lain. Tidak sama sekali. Sejarah Islam membuktikan, Islam tidak pernah menindas bukan Islam. Rata-rata kita lihat, bukan Islam dapat hidup senang lenang dalam sebuah negara Islam. Namun, belum tentu Islam dapat hidup aman dalam negara bukan Islam.

    Kedaulatan agalam Islam di Malaysia ini ada sejarahnya. Islam adalah agama penduduk majoriti pribumi negara ini, agama orang Melayu. Sebab itu, agama Islam termaktub dalam perlembagaan. Agama yang mengakar Alam Melayu sekian lama, agama majoriti penduduk Alam Melayu.

    Ini bukanlah sesuatu yang baharu dalam dunia, ia adalah perkara biasa. Agama majoriti akan mengakar. Sama seperti negara lain seperti Buddha mengakar di Thailand, China, Sri Lanka dan sebagainya. Di Thailand misalnya, jangan ada sesiapa pun yang cuba mempertikaikan agama Buddha, termasuk bangsa Siam sendiri dan rajanya. Semua perkara ini dilindungi. Jika ada sesiapa yang berani menghina atau merendah-rendahkan, mereka akan dimasukkan ke penjara.

    ReplyDelete
  51. Tolak calon ultra kiasu dan sekutu komunisnya
    BY RIDHUAN TEE

    Kedua, ultra kiasu anti Melayu. Ultra kiasu tidak mahu orang Melayu yang menjadi ahli dalam parti mereka, yang ada jati diri Melayu, kuat pegangan Islamnya, hebat akhlaknya dan sebagainya. Ultra kiasu hanya mahukan Melayu yang liberal, tidak solat, minum arak dan anti undang-undang Islam. Melayu yang sudah tidak ada jatinya, anti bangsa mereka sendiri dan anti kepada agamanya sendiri itulah pilihan mereka yang akan diangkat menjadi calon dan pemimpin mereka. Mereka akan cari dalam kalangan sosial, komunis dan liberalis. Ini tidak termasuk melaksanakan agenda Kristian Evangelis mereka.

    Saya amat mengharapkan rakyat dapat menolak parti ultra kiasu dan fahaman komunis yang dibawanya. Ultra kiasu ini berselindung di bawah sistem demokrasi untuk menyebarkan ideologi komunis yang dipegang. Sekian lama saya bercakap, kali ini mula terbukti, terserlah belangnya apabila parti ultra kiasu ini mencalonkan cucu kepada pemimpin Parti Komunis Malaya (PKM) Melayu dalam PRU14. Kenapa tidak letak calon Melayu ultra kiasu yang lebih baik, seperti bekas wartawan Utusan Malaysia?

    Ternyata, orang seperti bekas wartawan Utusan Malaysia yang ada jiwa Islam, yang menyertai ultra kiasu, bukanlah pilihan ultra kiasu. Tetapi yang dipilih adalah cucu pemimpin PKM berfahaman komunis. Tidak puas hati dengan pemilihan ultra kiasu komunis ini, maka Melayu ultra kiasu yang tidak terpilih itu mencabar cucu pemimpin PKM untuk berdebat bagi membuktikan dia tidak komunis.

    Dakwa Melayu ultra kiasu tersebut, cucu pemimpin PKM tersebut memasuki DAP pada tahun 2016, terus diangkat menjadi Ahli Majlis Bandaraya Petaling Jaya dan kini diangkat lagi sebagai calon PRU 14. Ultra kiasu Melayu yang tidak tercalon itu mengatakan tindak-tanduk dan agenda-agenda yang dilakukan oleh Melayu komunis ini banyak kepada mirip agenda songsang.

    Cucu pemimpin PKM tersebut menggesa semua pihak tidak menghakiminya berdasarkan neneknya, sedangkan sebelum ini, beliau menyatakan neneknya adalah idolanya dan menyifatkannya sebagai "wirawati dan pejuang bangsa".

    Sejak bila pula PKM menjadi wira pejuang kemerdekaan dan pejuang bangsa? Komunis tetap komunis. Agenda untuk menguasai Tanah Melayu amat jelas. Setelah Jepun meninggalkan Tanah Melayu selepas kalah dalam Perang Dunia Kedua 1945, komunis telah keluar daripada hutan untuk menguasai Tanah Melayu. Nasib baik, British cepat sampai dalam tempoh 14 hari, jika tidak pasti negara ini telah diperintah Komunis.

    Sebelum ini saya turut membaca kenyataan cucu pemimpin komunis tersebut betapa beliau sangat teruja menjadi ahli parti ultra kiasu kerana perjuangan Malaysian Malaysia yang dibawa. Apakah cucu PKM ini faham akan maksud Malaysian Malaysia? Jika tidak faham mari saya ajarkan.

    Malaysian Malaysia adalah perjuangan ultra kiasu sekian lama. Malaysia untuk rakyat Malaysia. Memang benar, Malaysia untuk rakyat Malaysia. Tetapi apakah kita faham maksud yang terselindung di sebalik konsep ini? Ternyata bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan. Dalam maksud, mereka mahukan hak-hak istimewa orang Melayu dan bumiputera Sabah dan Sarawak dihapuskan supaya semuanya menjadi sama.

    ReplyDelete
  52. Tolak calon ultra kiasu dan sekutu komunisnya
    BY RIDHUAN TEE

    Ketiga, ultra kiasu anti perlembagaan. Mereka tidak mahu ada perkara kelebihan yang berkaitan dengan Melayu, seperti kedudukan Islam, bahasa Melayu, kedudukan hak istimewa orang Melayu dan bumiputera. Perkara ini amat penting untuk mereka melunaskan agenda Evangelis Kristian yang dibawanya.

    Caranya dengan memecahkan parti-parti politik Melayu yang menjadi sekutunya supaya dia dapat menguasai.

    Lahirnya PKR, PAN dan PPBM adalah sebahagian perancangan mereka. Setelah parti Melayu berpecah, ultra kaisu pecahkan dalam kalangan mereka sesama parti untuk melemahkan mereka lagi. Sekali lagi berjaya. Nasib baik PAS dapat mencium baunya, maka PAS keluar dan rela bersendirian.

    Pendek kata, politik Malaysia hari ini, tidak boleh berharapkan sesiapa lagi melainkan UMNO dan PAS. Bukan kerana saya terlalu menyokong kedua parti ini. Tetapi inilah parti yang masih lagi belum berjaya dikuasai ultra kiasu. Pilihan kita hanya dua, sekiranya kita menolak Umno, maka beralihlah kepada Pas, kerana itulah sahaja pilihan yang kita ada

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh nya Kojolla @ Penjalang Rakyat @ Geng Najib @ dll mengkopipes penulisan Professor Ridhuan Tee.

      Dia sendiri sudah lama di kenali sebagai anti-establishment, walau pun marah nya kapada DAP dan kominis ada lah kuat. Begitu kuat hingga sudah tak betul cakap nya: "Lahirnya PKR, PAN dan PPBM adalah sebahagian perancangan mereka (DAP "yang ultra kiasu").

      Beratus ribu, malahan berjuta, orang mengetawakan Professor ini mengata begitu, termasuk Anwar, gamak nya. Tun Mahathir mungkin tak akan peduli pendapat yang ganjil. Kot ada yang memanggil dia professor kangkong?

      Si Kojolla perlu ambil pehatian kata kata professor itu - ".. UMNO dan PAS. Bukan kerana saya terlalu menyokong kedua parti ini .. " Dia perlu sokong kerana nak cari makan - pensyarah di universiti awam.

      Delete
    2. Sila usaha kuat lagi tuan ridhuan tee untuk memelayukan diri anda!

      Delete
  53. Celaka bedebah Toyol Umno dah curi aku punya komen, di lesapkan nya walau pun belom habis di tulis.

    Gamak nya kuat sangat aku hentam depa yang letakkan gambar Presiden China Kominis di poster di sana sini, alih alih hilang komen itu bila aku tekan entahapakebenda di keyboard.

    Kalau sebab Toyol nak marah aku maki hamun, depa mata buta telinga pekak ke bahawa Najib juga maki "Kepala Bapak Kau".

    Tapi semangat PH aku berkobar, akan ku tulis semula komen aku itu berikut ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang meletakkan gambar Presiden China Kominis di poster BN itu menunjukkakan mereka mahukan negara ini di bawa ke bawah naungan China Kominis.

      Macam Communist Party of Malaya yang di ketuai Pengganas Chin Peng di zaman dharurat kominis dulu mahukan naungan China Kominis di bawah Mao Zedong.

      Mereka tidak ada perasaan taat setia kapada negara dan, walau pun tidak mengganas, mungkin subversif, diam diam membuat apa saja untuk mencapai tujuan itu.

      Pihak Polis perlu siasat mereka yang buat begitu.

      Perlu di ingati bahawa China Kominis masih belom mengistiharkan menyingkir fahaman dan pendirian kominis mereka.

      Walau pun di segi ekonomi mereka dah praktikkan capitalism, mereka masih kominis.

      Baca lah cerita2 betapa susah nya di zaman dahrurat kominis dulu, betapa benci nya rakyat kapada Pengganas Kominis Chin Peng hingga Polis tak benarkan mayat atau habuk nya di bawa masuk dari Thailand.

      Delete
  54. Di Saat PRU 14, Rahsia Besar Najib Akhirnya Terbongkar !!
    >>> KLIK HERE !! <<<

    ReplyDelete
  55. Rahsia Pancutkan Isteri ..
    Kenikmatannya Terasa Hingga Ke Subuh !!
    >>> KLIK HERE !! <<<

    ReplyDelete
  56. E-MEL DARI PENJAWAT AWAM : ADAKAH PEMBANGKANG INGAT KAMI BODOH

    Salam tuan. Saya harap tuan dapat siarkan luahan saya ini dalam blog tuan. Sebagai kakitangan kerajaan, saya memang tak puas hati dengan beberapa pemimpin PH yang buat kenyataan supaya penjawat awam jangan takut undi mereka. Adakah pemimpin PH ingat kami bodoh. Kami keje gomen tak pernah takut untuk undi pihak yang kami rasa betul. Sebab kami tau yang undi kami rahsia. Tapi kami undi kerajaan sekarang kerana beberapa sebab:

    1. Pemimpin pembangkang adalah orang yang paling kerap hentam kami yang kerja kerajaan. Mereka ni lah tuduh kami lembap, tak cekap, habiskan duit rakyat dan selalu buang masa. Takkan kami nak undi orang macam nie? Kami masih ingat dan bukan mudah lupa tuduhan diorang. Diorang nie hanya mulut manis masa kempen jer.

    2. Pemimpin pembangkang juga orang yang selalu kondem projek dan pembelian kerajaan. Nak beli helikopter untuk tentera pun salah. Nak bagi bajet yang banyak kat pasukan keselamatan pun diorang larang. Semuanya salah. Tapi kalau ada insiden macam pencerobohan kat Lahad Datu, diorang pulak tuduh askar dan polis tak cekap. Banyak aset yang dah usang dan perlu diganti tapi selalu je kena kecam dengan pembangkang bila Mindef dan KDN nak buat pembelian.

    3. Kami sedar yang kerajaan sekarang ni pun ada juga kelemahan. Tapi kami tengok PH lagi teruk daripada Kerajaan. Diorang cakap nak tumbangkan Dato' Najib tapi letak orang yang kena tangkap dengan SPRM untuk kes Felda sebagai calon diorang kat Parlimen Pekan. Lain kali letaklah presiden parti macam Mat Sabu, Tan Sri Muhyiddin atau Guan Eng lawan PM. Baru nampak serius. Tu belum lagi kat Sabah pun boleh lawan antara Parti Warisan dan PAN. Kalau bab tu pun tak bersatu, bayangkan kalau nak tubuhkan kabinet nanti.

    4. Kami tak lupa lagi yang DAP cakap nak kurangkan jumlah kakitangan Kerajaan.

    Banyak lagi sebab kenapa kami pilih Kerajaan sekarang ni. Pembangkang selalu bandingkan Malaysia dengan luar negara sebab apa kat sana tak takut tukar Kerajaan, tapi diorang sendiri tak sedar tahap diorang tu jauh lagi nak sampai level luar negara. Gabungan pembangkang boleh bertahan 2 penggal je. Dari zaman Barisan Sosialis, Gagasan Rakyat, Barisan Alternatif, Pakatan Rakyat dan sekarang ni Pakatan Harapan. Lagi 10 tahun nanti PH akan berkubur dan ganti dengan pakatan lain pulak. Semuanya sebab dalam pembangkang ni masing-masing ada agenda sendiri. Harap tuan dapat viralkan supaya mesej ni sampai ke pemimpin Harapan.

    Itu kata pengirim e-mel ni, apa pula kata anda?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mengarut lah kamu dengan komen penjawat awam, konon.

      Itu semua rekaan puak kamu, pemakan dedak Najib.

      Aku nak gunakan istilah "cyber troopers" untuk kamu pun tak jadi. Sebab kamu tak layak gelaran itu - asyik kopipes saja kerja kamu.

      Delete
  57. GN, Pejuang laknat,Kejora are Jho lo's ass licker
    These three idiots are truly mother fucker
    Acting like gentlemen, they are only cock sucker
    These three son of a bitches nothing but a joker


    Heh heh he he he he

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tigo ekor beruk ni, paria iblih
      Jilat jubo jho lo upohnyo pitih
      Muko serupo babi x ghok nok kelih
      Anok harea jadah jubo keno siplih


      Ha ha ha ha ha ha ha

      Delete
    2. macy pula paling hebat lidah/mulutnya..
      lagi ramai manusia suka dijilatnya
      termasuk sekali makan dan minum najis mereka
      termasuk kit siang + guang eng dan si mahazalim yg tua

      Delete
  58. macy pula paling hebat lidah/mulutnya..
    lagi ramai manusia suka dijilatnya
    termasuk sekali makan dan minum najis mereka
    termasuk kit siang + guang eng dan si mahazalim yg tua

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikikikiki...x kan mare kot!!!

      Delete
  59. Harapan Yang Berbahaya
    Pada bulan Ogos 2012, saya telah berpeluang untuk berbuka puasa dengan 120 orang Islam bekas murtad dan mereka menceritakan kepada saya bagaimana liciknya taktik yang digunakan pihak-pihak evangelis untuk memurtadkan orang Islam di Malaysia.

    Ramai dari kalangan para pemegang jawatan dalam DAP adalah mereka yang beragama Kristian dan agak fanatik. Di antara mereka yang tersenarai sebagai beragama Kristian dari kalangan pemegang jawatan dalam DAP termasuk Lim Guan Eng, Tony Pua, Teresa Kok, Hannah Yeoh, Ong Kian Ming, dan Yeo Bee Yin.

    Saya juga pernah menulis betapa liciknya cara mereka memasukkan jarum evangelis di kalangan orang Melayu Islam hinggakan ada dari kalangan orang Melayu yang berjubah dan bertudung kini merupakan apa yang digelar oleh para pendakwah evangelis sebagai Messianic Muslims.
    Bermula dengan nama Barisan Alternatif, pakatan yang ada kini dikenali pula dengan nama Pakatan Rakyat yang juga mengandungi parti PAS, dan kemudiannya dinamakan Pakatan HARAPAN setelah PAS tidak lagi mahu menyertai Pakatan tersebut.

    Saya ingin tumpu kepada perkataan HARAPAN itu sendiri.

    HARAPAN adalah HOPE di dalam Bahasa Inggeris. Menurut John Piper, pengasas DesiringGod.org dan seorang Canselor di Bethlehem College and Seminary di Amerika Syarikat, makna HOPE (HARAPAN) dalam Bahasa Inggeris mungkin menjurus kepada menantikan sesuatu yang tidak pasti akan berlaku. Namun dalam pengajaran Kristian, HOPE atau HARAPAN adalah keyakinan/kepercayaan terhadap sesuatu yang telah dijanjikan oleh Tuhan, atau dalam bahasa mudahnya: AQIDAH (FAITH).

    Menurut kitab Injil, “Kepercayaan datangnya dari mendengar, dan mendengar kata-kata Tuhan.” (Romans 10:17).

    Lihat gambar di atas – perkataan yang tertera di bahagian depan baju beliau ialah HOPE. Adakah disebabkan pengaruh Islam dalam Pakatan telah dihapuskan dengan tidak termasuknya PAS di dalam Pakatan yang baharu maka Pakatan kini digelar Pakatan HARAPAN?

    Adakah secara kebetulan juga Reverend Bernard Paul pernah mengutus jemputan kepada semua yang beragama Kristian untuk “menubuhkan kerajaan Tuhan di negara ini” dengan menolak kerajaan Barisan Nasional yang diketuai UMNO, sebuah parti Melayu yang memelihara Islam sebagai agama Persekutuan serta Raja-Raja Melayu sebagai payung agama Islam dan adat-istiadat orang Melayu?
    Mungkin HARAPAN ini ada kena-mengena dengan apa yang disebut dalam Kitab Injil melalui Zechariah 14:9 iaitu:

    “Tuhan akan menjadi raja atas seluruh bumi. Pada hari itu Tuhan akan menjadi satu dan namanya hanya satu.”

    Memang bahaya siapa yang harapkan HARAPAN ini. Bahaya lagi Pakatan ini kepada aqidah orang Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko tu yang lemah iman!!! Tgok taik jho lo pun meleleh air liur! Kitorang teguh iman, apapun tetap dgn pegangan!!! Umno biasala...kalah ngan duit!!!

      Delete
  60. What If Mahathir And Kit Siang Are Cheating Again?
    Watching Tun Dr. Mahathir Mohamad and Lim Kit Siang sharing screen space together reminds me of the World Wrestling Entertainment. Two wrestlers can be sworn enemies tearing each other apart for months and the next moment become best friends to the extend of becoming tag team partners. It is all too melodramatic.

    Just the last GE, Mahathir urged the people of Gelang Patah to end Kit Siang’s political career. He mocked Kit Siang by saying Malaysia already had six prime ministers thus far but DAP is led by the same person since.

    In response, Kit Siang challenged Mahathir to stand against him in the elections and see whose political career ends. Kit Siang then alleged that Mahathir is the de-facto prime minister because Datuk Seri Najib sings to Mahathir’s tune. He insinuated that Mahathir would go against anybody who did not listen to him, citing Tun Abdullah Badawi as an example.

    In just five years, they are holding hands walking together. Perhaps it is time to end the political careers of both chameleons. Mahathir has admitted that his stand against DAP throughout his career was just politically motivated as DAP was his enemy then.
    Likewise, he clarified that all things said against him was just ‘politics’ and nothing was really true. So, these people have taken the whole country for a ride for decades and spoke against each other to stay in power?

    Shouldn’t anybody be held accountable for such deceit? Shouldn’t Mahathir’s chedet be called an archive of fiction then? If this happened in a developed nation, citizens would have driven Mahathir to court by now for decades of lies and hoodwinking.

    Only in Malaysia, that boasts a third world mentality, people would turn a blind eye to bring the conniving veteran back to the helm.

    ReplyDelete
    Replies
    1. What if najib and semah actually an alien???? Kikikikkki...sudah sudahlah tu jual koyok kat sini.
      X laku

      Delete
  61. Non-Malays need no representation in Umno gov’t

    “If they say that ‘We are second-class citizens’, don't talk s**t like that. You see, don't talk s**t. I repeat, don't talk s**t - three times! We the Malays have forgiven [sic] a lot for these people. We have sacrificed a lot of [our] interests...”

    - Ibrahim Ali interview with Al-Jazeera

    COMMENT | So, caretaker prime minister Najib Razak has reminded everyone, especially Chinese voters, that it would be a sad day that if there was no Chinese representation in government. But would it though? I mean forget about Chinese representation, would it mean anything if there was no non-Malay representation in the new government if Umno wins?

    What exactly has representation in government got the non-Malays? Sure, you could talk about the long complex history of non-Malay immigrants and how they built this country but what exactly has representation in this system got them?

    ReplyDelete
  62. Sebagai pegawai petugas yang pernah terbabit dalam PRU 1990 lalu; saya juga turut berasa malu dan kesal apa yang terjadi pada musim PRU 2018 ini.

    ReplyDelete
  63. Dipendekkan komen saya. Usah melayan Kejora gila ni. Otak dia sewel, hati dia hitam sama seperti hati Boss Kepala Bapak dia dan konco2 amenoPas tu. Jiwa mereka telah dijual pada syaitan. In short, Kejora , Noss Kepala Lanun tu dan parti ameno/BN ni tahap pemerintah dan parti politik paling pariah di dunia. Low class! Klau dah mentekedarah benda haram dedak duit haram si Lanun tu, mmng perbuatan haram, sifat haram dan perkataan2 haram lah yg keluar dari molot si Kenjola ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kojola,G-Bang,Pu** Ros**h & Lebai Mereng,,,baik korang gotong royong buatkan najib&geng sebuah rakit utk dorang lari ke Rohingya meyanmar..cepat sikit,sementara masih ada masa.

      Delete
    2. Mlm ni korang bukakan semua kain rentang PH jadikan sebagai kain layar rakit tu nanti..jd tak perlu le korang penat2 nak kayuh.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...