Saturday, 28 April 2018

HARI PENAMAAN CALON - LANGKAH PERTAMA KE ARAH PERUBAHAN, MALAYSIA AKAN BERTAMBAH KOTOR JIKA BN TIDAK DIKALAHKAN


Hari ini adalah hari penamaan calon  bagi pilihanraya ke-14 dan merupakan langkah pertama ke arah perubahan yang diidam-idamkan oleh majoriti rakyat Malaysia.


Selepas ini dan ruang masa kempen selama 11 hari sebelum hari pengundian pada 9 Mei depan, ia adalah detik penting bagi merubah wajah negara yang telah dikotorkan oleh kepimpinan Najib Razak sehingga Malaysia yang berasaskan pemerintahan demokrasi sudah dilihat oleh banyak dunia telah bertukar menjadi kleptokrasi.


Berbanding beberapa pilihanraya sebelumnya, PRU 14 kali ini amat mencabar buat UMNO dan BN kerana rakyat tergambar lebih benci, meluat serta menyampah kepada parti tersebut.


Lebih membuatkan mereka benci, meluat dan menyampah ialah disebabkan adanya Najib sebagai Perdana Menteri dan Rosmah Mansor yang mengaku dirinya sebagai First Lady.


Di mana-mana, dalam 10 orang yang kita temui, sekurang-kurangnya 7 atau 8 orang akan menyalahkan Najib  atas banyak kecelaruan dan kesengsaraan yang dihadapi rakyat sejak tahun-tahun kebelakangan ini.


Sehubungan itu, mereka  merasakan UMNO dan BN tidak harus diberi lanjutan kuasa lagi kerana mengekalkannya bermakna memberi masa tambahan kepada Najib untuk terus melakukan kerosakan kepada negara ini.


Makanya, dapat disaksikan bagaimana program-program  Pakatan Harapan selama ini begitu mendapat sambutan ramai di mana saja ia diadakan, tidak kira di bandar, desa, pedalaman mahupun kawasan Felda.


Secara realiti dan tersuratnya, rakyat begitu dahagakan perubahan dan tidak mahu lagi berketuakan Najib, UMNO dan BN.


Disebabkan Najib telah memadam segala rekod baik BN selama 60 tahun ini, maka terlalu sukar untuk mencari mereka yang betul-betul mahu menyokong atau mempertahankannya, kecuali mereka itu telah diberikan dedak tertentu terlebih dahulu.


Selain mereka yang vokal dan terbuka menyatakan penolakan terhadap Najib, UMNO dan BN, yang lain-lain yang agak berdiam diri pula sebenarnya sudah pun ada keputusan atau pilihan sendiri dalam hati mereka.


Mereka ini hanya menunggu tarikh pengundian saja untuk membuktikan kebencian yang bersarang dalam hati dapat diterjemahkan dalam bentuk undi.


Di pihak Najib, beliau bukan tidak sedar hakikat itu. Najib tahu rakyat sudah lama menolaknya dan mereka hanya menunggu pangkahan di kertas undi saja untuk membuktikannya.


Sebab itu, wajah dan kata-kata ketakutan Najib terus terpampang setiap hari. Semakin dekat tarikh pengundian, gambaran ketakutan  Najib dan lain-lain pemimpin UMNO semakin sukar disembunyikan.


Di waktu yang sama, selain ROS yang pada tanggapan ramai telah dipergunakan untuk terus menekan dan akhirnya membubarkan Bersatu, SPR yang peranannya untuk mengendalikan pilihanraya juga seakan tidak henti-henti mencari idea dan formula untuk memberi kelebihan kepada Najib untuk mengekalkan kuasanya.


Langkah terbaru SPR menghalang penggunaan gambar Tun Mahathir Mohamad dan Anwar Ibrahim, menguatkuasakan peraturan 10 hari sebagai tempoh untuk memohon sebelum mengadakan sesuatu program kempen, tidak memberi kebenaran kepada Suhakam memantau perjalanan pilihanraya,  selain sebelumnya mengadakan lakaran baru kawasan-kawasan, ia adalah antara langkah yang dilihat sengaja diadakan untuk menekan Pakatan Harapan daripada meneruskan agenda perubahan dalam negara ini.


Namun demikian, baik apa pun halangan serta kelebihan yang cuba ditampilkan untuk membantu Najib, UMNO dan BN, malah oleh siapa pun jua, kekuatan suara rakyat adalah melebihi segala-galanya.


Sebagaimana rakyat memberi sokongan yang baik kepada program-program Pakatan Harapan, sambutan yang sama, malah dengan lebih memberangsangkan lagi, haruslah diteruskan sehingga ke hari pengundian nanti.


Hanya dengan keberanian rakyat tampil menyatakan sokongan terbuka serta berterusan, maka segala cabaran, kekangan, hambatan atau cubaan menawarkan wang untuk membeli sokongan, dapat dipatahkan.


Untuk pilihanraya kali ini, rakyat dan pengundi tiada pilihan selain menumbangkan UMNO dan BN serta menyingkirkan Najib daripada puncak kuasa Perdana Menteri.


Sebagaimana sudah banyak kekotoran, deretan skandal, bebanan kepada rakyat dari segi hutang, cukai, pengangguran, ekonomi tidak berkembang dan segala hal lainnya, kekalnya lagi UMNO dan BN mentadbir negara ini hanyalah menjanjikan semua itu bertambah parah keadaannya.


Oleh itu, marilah kita sama-sama bertekad menjadikan perubahan sebagai keutamaan dan memulakannya dengan hari penamaan calon pada hari ini.


Selagi BN kekal berkuasa, segala kekotoran dalam negara tidak mungkin akan dibersihkan, bahkan akan bertambah hitam lagi jadinya.


Terus dan terus menunjukkan sokongan kepada Pakatan Harapan dengan penuh keberanian - bermula hari ini sehingga 9 Mei depan - bukan saja memungkinkan perubahan lebih mudah dijadikan kenyataan, bahkan tidak mustahil mampu memberikan isyarat kekalahan yang lebih awal daripada sepatutnya kepada Najib. (ShahbudinHusin 28/04/2018)

123 comments:

  1. PERTAMA:
    Majulah Pakatan Harapan. Melangkahlah ke Putrajaya dengan perkasa dengan izin-Nya. Amin, ya Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaa Allah Yaa Rahman,,kau binasakan regime kleptokrasi di Negara ini,,Yaa Rahim Yaa Wadud Kabulkan lah hajat Rakyat Malaysia Kali ini Yaa Allah,, Aamiiin Yaa Rabbal A'lamin

      Delete
    2. SATU fakta yang belum disentuh oleh mana-mana penganalisis politik ialah hakikat bahawa dalam PRU14 ini PAS menunjukkan keazaman yang amat tinggi untuk meletakkan dirinya sebagai pemerintah. Bukan sahaja dengan meletakkan 158 calon daripada keseluruhan 222 kerusi Parlimen yang dipertandingkan di peringkat Pusat malah dengan meletakkan calon di lebih separuh kerusi di semua Dewan Undangan Negeri di Semenanjung Malaysia.

      Tahniah diucapkan kepada PAS Perlis, PAS Kedah, PAS Kelantan dan PAS Terengganu kerana mencapai tahap 100% peratus dari segi pengemukaan calon di peringkat Dewan Undangan Negeri masing-masing dengan PAS Perlis meletakkan calon di semua 15 kerusi, PAS Kedah meletakkan calon di semua 36 kerusi, PAS Kelantan meletakkan calon di semua 45 kerusi dan PAS Terengganu meletakkan calon di semua 32 kerusi Dewan Undangan Negeri.

      Tahniah diucapkan kepada PAS Pahang yang berada di tempat kedua dengan 97.6 peratus apabila meletakkan calon di 41 daripada 42 kerusi Dewan Undangan Negeri.

      Tahniah diucapkan kepada PAS Selangor yang berada di tempat ketiga dengan 87.5 peratus apabila meletakkan calon di 49 daripada 56 kerusi Dewan Undangan Negeri.

      Tahniah diucapkan kepada PAS Melaka yang berada di tempat keempat dengan 85.7 peratus apabila meletakkan calon di 24 daripada 28 kerusi Dewan Undangan Negeri.

      Tahniah diucapkan kepada PAS Perak yang berada di tempat kelima dengan 77.2 peratus apabila meletakkan calon di 44 daripada 57 kerusi Dewan Undangan Negeri.

      Tahniah diucapkan kepada PAS Negeri Sembilan yang berada di tempat keenam dengan 75.0 peratus apabila meletakkan calon di 27 daripada 36 kerusi Dewan Undangan Negeri.

      Tahniah diucapkan kepada PAS Johor yang berada di tempat ketujuh dengan 73.2 peratus apabila meletakkan calon di 41 daripada 56 kerusi Dewan Undangan Negeri.

      Tahniah diucapkan kepada PAS Pulau Pinang yang berada di tempat kelapan dengan 52.5 peratus apabila meletakkan calon di 21 daripada 40 kerusi Dewan Undangan Negeri.

      Tahniah diucapkan kepada PAS Sabah yang berada di tempat kesembilan dengan 30.0 peratus apabila meletakkan calon di 18 daripada 60 kerusi Dewan Undangan Negeri.

      Terbukti kini tohmahan "PAS mahu menjadi tongkat Umno" adalah fitnah semata-mata kerana, berdasarkan data ini, PAS sebenarnya mahu menjadi pengganti Umno!

      Dan itulah kelebihan para pejuang PAS yang berpegang penuh dengan Firman Allah:

      “Wahai orang-orang yang beriman, kalau kamu membela (agama) Allah nescaya Allah membela kamu (untuk mencapai kemenangan) dan meneguhkan tapak pendirian kamu”

      (Muhammad: 7)

      Delete
  2. Tuan Admin,

    Seperti telahan Tuan, SPR semakin bermaharajalela mengenakan pelbagai syarat baru utk hadkan visibility dan penonjolan TDM sebagai Pengerusi PH dan calon PM kpd pengundi2. Kalau tak namakan calon PM, Umno bersorak sakan propa DAP akan jadi teraju, bila dah letak TDM terus ketakutan terpaksa kudakan SPR.

    Saya cadangkan Tuan delete dan blokkan semua posting kopipes sampah dari macai2 Umno/PAS mulai hari ini. Jika SPR boleh blok penampilan demokrasi TDM sebagai ketua PH, tuan embargo sahaja propaganda Umno/PAS dari blog tuan utk 10 hari berkempen ni.

    Biar mereka post di blog2 proUmno/PAS yg tadok org baca pun, disini kita fokus dan kekalkan momentum gelombang rakyat yang butuh kpd perubahan.

    ReplyDelete
  3. Pagi ini si FuckTun muncul juga
    Kejora acah, baru le dia melatah
    Kerbau ini, masih mahu berlaga
    Tak sedar diri tanduk dah patah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

    Muncul juga dia, ini dajal bapok
    Mau buat pantun, ambil berhari
    Berkali2, pala dia kena hempok
    Baru ler dia terasa, nak bela diri

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

    FuckTun mau reka lama sangat
    Lepas dua hari baru dia muncul
    Berpuluh kali, kena gigit sengat
    Baru dia timbul, ini bingai bacul

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

    Bermegah dedak si Madey kasi
    Tak sedar, yg dirii dah kena tipu
    Pantun dia karang, tidak ada isi
    Hanya ungkapan kata2 merapu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

    Konon berpantun dia tu pantas
    Sampai dua hari untuk dia reka
    Ada hati mau ajak gi ke pentas
    Buat pantun pun serupa puaka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

    Baru ler keluar dah terok ditibai
    Ular lidi, yang perasan diri naga
    Pantun2 dibuat serabut serabai
    Mcm dengan burit naiik tangga

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

    Pantun dia, serupa dgn taik itik
    Atau taik lembu yg kena ramas
    Pantun Kejora tersangat cantik
    Baris sekata & tersusun kemas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

    FuckTun hanya sekolah rendah
    Mahu lwn cikgu menara gading
    Kejora cekap, gurindam madah
    Dlm berpantun tiada setanding

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

    Glamour Kejora jgn nak direbut
    Jgn sampaii Kejora mengamuk
    FuckTun reka dlm kelam kabut
    Pantun2 yg dibuat berkecamuk

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

    Kejora kekasih dara pensyarah
    Pantun2, sgt pantas disambut
    FuckTun reka, dgn rasa marah
    Sbb itu, pantun dia berserabut

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

    Pantun Kejora, cantik dan indah
    Kemas sekata rangkap dia buat
    FuckTun pulak, spt haram jadah
    Orng nak baca pun naik meluat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

    Berpantun ini Kejora dah sebati
    Cekap sejak di bangku sekolah
    FuckTun nak pantun dia tak reti
    Tapi nak tunjuk tak mahu kalah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

    Kejora dlm pantun sgt berbakat
    Dia buat pantun cekap & pantas
    FuckTun bila buat tesekat-sekat
    Tak rasa malu ke nak ke pentas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

    FuckTun ini dah banyak kali lari
    Dgn pantun Kejora dia berdebar
    Kejora ini, pemantun yg bestari
    Bukan taraf FuckTun nak cabar

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

    Cgu Kejora berbakat sejak lahir
    Pantun dia buat sekata & sama
    FuckTun pulak, nyata tak mahir
    Dia ambil masa, berhari2 lama

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

    FuckTun anak ayam baru netas
    Mereka pantun berhari tak tidur
    Kejora, dia tidak mampu pintas
    Lbh baik jer kalau dia berundur

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

    Kejora ini berbakat sasterawan
    Karang pantun, rileks & tenang
    FuckTun, lbh baik jgn berlawan
    Bila2 pun, ko tak akan menang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pantun2, sikit lagi nak tambah
      Mau kasi FuckTun, jiwa kacau
      Perlu ajar sikit ini sial bedebah
      Biar dia jadii neroyan meracau

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh

      FuckTun spt bengkak kelenjar
      Dgn Kejora, udah makan kuah
      Si bingai ini hamba mahu ajar
      Supaya tak lagi megah & juah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh

      FuckTun terus terdiam & kaku
      Terok dia, Kejora tiibai & sebat
      Dia kini terpaksa ler mengaku
      Dlm pantun Kejora sngt hebat

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh

      Pantun Kejora padat dan padu
      FuckTun kinii, spt nak terberak
      Tak kan ler lama diam terkedu
      Mcm ini kah otai Puak Haprak

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh

      FuckTun kini muka udah tedoh
      Dgn Kejora, dia ini tak sepadan
      Kena tajii, dia buat diam bodoh
      Spt tadah jubor je rupa pondan

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh

      Parah kalau Kejora bersungguh
      FuckTun air mata dah mengalir
      Mana dia yang kononnya jaguh
      Keluar le lawan, kalau ada pelir

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh

      FuckTun terus diiam dan sunyi
      Dia bagaikan tersembam jatoh
      Naper masih nak bersembunyi
      Apa..ko sudah kecut btg butoh

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh

      FuckTun ni spt budak hingusan
      Mcm Tom & Jerry punya kartun
      Dengar sini, hamba mau pesan
      Usah dicabar, Kejora berpantun

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh

      Delete
    2. Only Allah and your love ones do appreciate and acknowledge all your efforts and sacrifices. In the next life when the real scale (bukan dacing BN) is established, your effort and sacrifices will carry weight.

      Delete
    3. Kejora ni babi dan sial,
      Hari2 buat pantun mcm g menyundal ,
      Otak udang mcm noh omar bebal ,
      Pru 14 bn mmg kalah la sengal ..

      Kah...kah...kah..

      Delete
  4. FuckTun tak akan terlawan dgn cikgu bujang
    Pagi ini, dia rasa dirii mcm dah kena terajang
    Dia punya pantun, Kejora balas balik panjang
    Mesti dia panas, habiis baju seluar telanjang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  5. Mahathir’s Assassination Hoax Exposed
    On 6th April 2018, Mahathir said there is a plot to assassinate him. Today, he alleged ‘they’ sabotaged his private jet that was supposed to fly him to Langkawi where he will file his nomination papers tomorrow in an attempt to gain sympathy.
    Vista Jet has denied the story that Tun Dr Mahathir Mohamad’s private jet was sabotaged in an attempt to assassinate him.

    This is reminiscent of Anwar Ibrahim’s allegation in 1998 and 2008 that the Malaysian government was trying to assassinate him. In 1998, Anwar’s wife, Dr Wan Azizah Wan Ismail, told the court that Anwar had been poisoned with arsenic. In 2008, Anwar ran to the Turkish Embassy to seek refuge, saying there was an assassination plot against him.
    Mahathir cannot afford to lose Langkawi or else he is doomed so he is trying to win sympathy votes with the assassination story and will lie, cheat and bribe if necessary to win
    Mahathir seems to have taken a leaf out of Anwar’s playbook. When Anwar said he had been poisoned with arsenic, Mahathir mocked him and said you can get arsenic from eating lobsters so maybe Anwar ate too many lobsters in the Sungai Buloh Prison. Now it is Mahathir’s turn to face that same ridicule.

    Mahathir is so desperate to win the Langkawi seat in the 9th May 2018 general election. This is supposed to be the safest seat in Malaysia for him and if he loses Langkawi he is doomed. So, Mahathir will resort to anything to win — even lie, cheat and bribe if necessary. Mahathir is prepared to even buy votes by bribing each voter RM1,000 if need be. And all it will cost him is RM20 million to buy enough votes to win, which is nothing to save losing face plus much more.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Just remember Altantuya, Jamaludin Jarjis and Kevin Morais who were murdered.
      The fat lady will do anything to escape imprisonment which is ver emminent.

      Delete
  6. Kesian rakyat Malaysia. Ada yg keliru , bingung, takut, tak tergamak dan diperbodohkan sehingga lumpuh diri utk merancang masa depan. 9 Mei 2018 adalah keben

    ReplyDelete
  7. FuckTun biiol unta bernasib malang ini pagi
    Pasti bapok ni berang marah mengetap gigi
    Baru le dia tahu langit itu rendah atau tinggi
    Ayuh, FuckTun...berani ngko nak lawan lagi?

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudah sudah la tu bapok!!! Pantun ko tu langsung x ada kelas...pembayang hancus!!! Lari dri maksud!! Gi blajar lgi...jdi nyah lgi sesuai ko tu!!!

      Delete
    2. Spr tukang cuci taik2 najibumnobn..x bertanggungjwb dlm tatakelolaan PR..sah..hanya memenuhi kehendak puak puaka klepet pembohong..jelas kaki mentekedarah dedak..dan akan rakyat balas kepincangan yg mereka ini lakukan..
      Mau kasi ingat..!!
      Bkn tsunami orang melayu ttp tsunami Rakyat Malaysia..
      Kaum cina mslaysia solid undi PH..
      Kaum India Malaysia pun akan mengundi PH..
      PAS..protes senyap ramai memberi undi pd PH..
      UMNO..ramai yg ahlinya akn beri undi pd PH..
      Rakyatm mau perubahan..demi demokrasi bkn kletokrasi..

      Semboyan telah berbunyi..Lawan tetap Lawan !!

      Delete
  8. Meroyan lah ph..malaysia akan jadi negara taik klu ph mng..lain kali cuba lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. eH mOHD aZAM, KENA SGT NAMA KAU AZAM, berazam sgt kau ye nk kekalkan parti lahant umno/BN dan ketua Kleptokrat kau tu kekal memerintah negara! Hello jgn lupa ya, manusia merancang, Allah yg menentukan. Kau tgk klau BN mennga juga , kemangangan itu adalah kemenangaa atas penipuan! mungkin buat pertamakali dlm sejarah Malaysia dan sejarah PRU rakyat malaysia akan bangkit dan demand Kepala Bapak Lanun keparat dan Jahat tu letak jawatan PM dan rakyat mendesak agar dibatalkan PRU 14 yg penuh dgn penipuan dan pengkhianatan utk member peluang y dgn jalan yg telus pd rakyat mengundi parti2 dan calon2 peminimpin yg mereka pilih. Awas Mohd Azam, Kejora dan Kepala Lanun kau, termasuk si Mak Badak. Rakyat akan memberontak utk adakan semula pilihraya yg telus dan adil dengan diselia oleh pemerhati2 antarabangsa seperti UN. Lawan tetap lawan. Dan riuh rendah berita"Tun M assisination tu" oleh penulis blog musibat Raja Petra tu, patutnya assisination tu patut dituju pada Ketua SPR celaka pengkhianat yg cari sbb2 batalkan penamaan calon2 PKR dan Bersatu. WTF he is bringing bancruptcy issues and past courts issues on PH side. What about BN side, UMNo, am sure there are a lot of disputed issued to dig from the past involved umno and BN candidates to be exposed and also disqualfiy the BN candidates too! Ptttuiiii penipu, main tipu dlm PRu14. Patutlah SPR mensyaratkan penamaan calon hanya 14 hari dari tarikh PRU supaya, parti2 pembangkang terperangkap dan mendapati sukar utk membuat rayuan atau mencari calon2 lain utk diusulkan dlm hari penamaan calon. Tunggau dan lihat lah pula, nanti barua2 SPR ni buat semakan rekod2 lama utk cari alasan dan batalkan lagi calon2 pembangkang

      Delete
  9. Setuju sekali pandangan Tuan Budin apa saja perbuatan org bersalah akan sentiasa kelihatan salah.

    ReplyDelete
  10. Mahathir Layak Dinobat ‘Pelakon Terbaik’ – PM
    Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menyifatkan Pengerusi Pakatan Harapan, Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai “pelakon nombor satu negara” dan layak mendapat “best actor academy award” kerana sifat kepura-puraannya.

    Najib berkata ini dibuktikan apabila Mahathir suatu ketika dahulu lantang mengkritik seteruk-teruknya Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan mengaitkannya dengan salah laku seksual, namun kini berbaik-baik pula dengan Anwar demi matlamat peribadinya.

    “… baru-baru ini dengan selamba dia pergi ke mahkamah (semasa perbicaraan) nak jumpa dengan Anwar. Saya tengok pun geleng kepala dengan telatahnya (Mahathir). Orang macam ini kita tidak boleh pakai.

    “Kita kena ada pendirian, dalam politik kalah menang tidak mengapa asalkan ada maruah diri… dia boleh berbuat demikian tetapi saya tidak boleh,” katanya ketika berucap pada Majlis Perasmian Pecah Tanah Bangunan Tambahan Hospital Jerantut dan Pelancaran Jentera Barisan Nasional (BN) Jerantut di sini semalam.

    Majlis turut dihadiri Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob; Ketua Bahagian UMNO Jerantut, Datuk Ahmad Nazlan Idris dan Timbalan Ketua Bahagian UMNO Jerantut, Datuk Seri Wan Amizan Wan Abdul Razak.

    ReplyDelete
  11. 28 April, FuckTun sudah terima padah
    Ternyata dia lemah, berpantun madah
    Berjam-jam, serangkap pun tak sudah
    Nak ajak naik ke pentas apa ker jadah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaahh

    Kenangan pahit, di benak FuckTun terbuai
    Benih yang dia tanam buah busuk dia tuai
    Nak reka pantun, gi minta tolong ipar duai
    Mcm ini kalu, pentas joget ko lebih sesuai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
  12. Kem Mahathir Sedang Pujuk PAS Jangan Bertanding Di Langkawi?????
    Ramai penganalisis membuat analisis Mahathir akan membawa tsunami Melayu kepada HARAPAN. Demi mengambil kesempatan tsunami Melayu DAP sanggup korbankan logo mereka demi meraih undi Melayu setelah undi Melayu PAS hilang yang akan menggugat kedudukan Pulau Pinang. Untuk selamat Pulau Pinang DAP sanggup gadaikan logo mereka semenjak 56 tahun lalu dengan logo dan simbol PKR, biar pun veteran DAP marah dan akan menimbulkan banyak masalah nanti.

    Ahmad lutfi Othman menulis "Mengapa Mahathir" mendokong kuat bahawa faktor PRU-14 kali ini adalah faktor Mahathir. Ini bersamaan idea dengan Prof. Mohd Agus.

    Mohd Amar dalam temubualnya dengan pengundi luar Kelantan di Sabah mendedahkan bahawa ada kajian luar (sumber luar selain PAS) mengatakan Mahathir hanya berpeluang 50-50 hanya di Langkawi. Kenyataan ini nampak benar bila Mahathir memilih untuk bertanding di Langkawi.
    PAS menjanjikan calon hebat di situ kerana seorang tokoh hebat daripada parti IKATAN akan bertanding mewakili GAGASAN SEJAHTERA di Langkawi.

    Kem Mahathir jumpa Abdul Kadir Sheikh Fadzir untuk meminta parti IKATAN menarik diri daripada bertanding. Atas dasar menjaga persahabatan dengan tun Mahathir IKATAN menarik diri.
    PAS terpaksa ganti calon lain GS yang datang daripada PAS. Pas mempertaruhkan Yang Dipertua Pas Kawasan Langkawi, Zubir Ahmad.

    Parlimen P004 Langkawi Kedah sebelum ini mempunyai 31, 133 pengundi dimana BN menang dengan memperolehi 21, 407 undi mengalahkan PKR yang hanya dapat 9,546 undi. Majoriti 11,861undi adalah agak besar di kawasan majoriti Melayu.

    Masalah Dalam HARAPAN di Dun Kuah


    Mahathir mendapat sedikit masalah apabila ahli akar umbi PPBM membantah pemilihan Mohd Firdaus Ahmad sebagai calon parti untuk DUN Kuah pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) ini.

    Ahli Jawatankuasa PPBM Langkawi, Mohd Ratu Mansor (gambar bawah) berkata, pemilihan Firdaus tidak mengikut prosedur dalaman parti dan dipilih atas pengaruh pihak lain.

    Malah katanya, perwatakan peribadi Firdaus yang negatif juga menjadi pendorong kepada bantahan yang dibuat pada hari ini.
    Ahli akar umbi bahagian Langkawi merasa kecewa dengan pilihan yang dibuat oleh Tun Dr Mahathir Mohamad memilih calon DUN Kuah dengan tidak mengikut prosedur dan memilih calon yang mempunyai banyak perwatakan negatif.

    "Pemilihan ini (Firdaus) juga bukan dari dari akar umbi tapi hasil dari perbincangan pihak yang mempengaruhi keputusan kepimpinan," katanya dalam satu sidang media di Riverra Inn, di sini hari ini.

    Mengulas lanjut, Ratu berkata bantahan terhadap Firdaus telah dilakukan sebelum ini namun kepimpinan tertinggi dikatakan tidak mengambil apa-apa tindakan.

    Justeru ujarnya, ahli akar umbi PPBM yang tidak berpuas hati dengan pencalonan Firdaus akan memberikan masa kepada kepimpinan tertinggi sehingga 28 April ini, dan akan mengambil tindakan susulan jika keadaan masih tidak berubah.

    Beliau bagaimanapun enggan menyatakan apakah tindakan susulan yang akan diambil dan meminta media untuk menunggu sehingga tarikh tersebut tiba.

    "Kita dah buat bantahan tapi tindakan tidak diambil jadi kita guna peluang ini untuk beritahu umum.

    "Jika tindakan tidak diambil juga semasa penamaan calon atau tidak tukar semasa penamaan calon, kita akan teruskan dengan plan yang lain," ujarnya lagi.

    Kem Mahathir Jumpa PAS

    Mengikut maklumat yang sahih lebai dapat daripada dua-dua sumber sudah 2 kali Kem Mahathir berjumpa dengan PAS untuk meminta PAS tarik diri. Termasuk menggunakan Abdul Kadir Sheikh Fadzir.

    Why?
    Takut kalah ke?
    Kan Mahathir hebat 22 PM.
    Apa nak gusar....

    Nanti ada cerita baru lebai akan sambung..
    Susah juga nak bocorkan maklumat PAS semenjak pengkhianat tak ada.

    ReplyDelete
  13. pilihlah umno ka pas ka kalu rasa diri tu dh kaya sgt.. bn menang, minyak pun tarak sibsidi, gst pun boley sambung byr..

    ReplyDelete
  14. Doa Ustaz Fadhii Harap Mahathir Panjang Umur
    Pada tahun 2000, Al-Marhum Dato' Ustaz Fadzil Noor bekas Presiden PAS, pernah mendoakan agar Mahathir dipanjangkan umur untuk melihat kemusnahan yang telah dilakukannya sendiri. Apakah kini doa Al-Marhum mantan Dato' Presiden PAS itu dimakbulkan satu demi satu?

    Kebanyakan rungutan dan ketidak puashati yang Mahathir luah kini adalah berpangkal dan berpunca serta asal usulnya datang dari Mahathir sendiri. Saban hari, satu demi satu isu dan pelbagai pembongkaran dihebahkan di dada media terutamanya media sosial dan blog untuk dihukumkan oleh masyarakat.

    Kini Mahathir seolah-olah sedang dibicarakan oleh rakyat umum. Walaupun Mahathir tetap menjawab namun suara-suara yang dulu pernah dikunci beliau sudah tidak lagi menikus dengannya.

    Tidak mungkin mampu Mahathir membela dirinya untuk segala tuduhan dan isu yang dilodehkan oleh mereka yang pernah berada di sekeliling beliau ketika berkuasa selama lebih 22 tahun. Mereka yang dulu mendiam diri kini bangkit berani bersuara.

    Dari bersifat penikus sudah menjadi singa garang tidak gentar pada gertakkan serta ugutan nakal. Senarai salah laku Mahathir panjang dan kini bertambah setiap hari .
    Setiap Hari Mahathir akan rasai apa yang pernah dibuat kepada orang lain.. Ingat tu setiap hari....

    ReplyDelete
  15. Jenaka Pembunuhan Mahathir Terdedah
    Pada 6hb April 2018, Mahathir berkata ada plot untuk membunuhnya. Hari ini, dia mendakwa ‘mereka’ sabotaj jet persendiriannya yang sepatutnya terbang ke Langkawi di mana dia akan memfailkan kertas pencalonannya dalam cubaan untuk mendapat simpati.
    Vista Jet menafikan cerita bahawa jet persendirian Tun Dr Mahathir Mohamad disabotaj dalam cubaan untuk membunuhnya.
    Ini mengingatkan tuduhan Anwar Ibrahim pada tahun 1998 dan 2008 bahawa kerajaan Malaysia cuba membunuhnya. Pada tahun 1998, isteri Anwar, Dr Wan Azizah Wan Ismail, memberitahu mahkamah bahawa Anwar telah diracun dengan arsenik. Pada tahun 2008, Anwar berlari ke Kedutaan Turki untuk mendapatkan perlindungan, dengan mengatakan ada plot pembunuhan terhadapnya.
    Mahathir tidak mampu untuk kehilangan Langkawi, jadi dia cuba memenangi undi simpati dengan cerita pembunuhan dan akan berbohong, menipu dan menyogok jika perlu untuk menang

    Mahathir seolah-olah telah meniru daripada buku panduan Anwar. Apabila Anwar berkata dia telah diracun dengan arsenik, Mahathir mengejeknya dan berkata anda boleh mendapatkan arsenik daripada makan udang karang maka mungkin Anwar makan terlalu banyak makan udang karang di Penjara Sungai Buloh. Sekarang giliran Mahathir untuk menghadapi cemuhan yang sama..

    Mahathir sangat terdesak untuk memenangi kerusi Langkawi pada pilihan raya umum pada 9 Mei 2018. Ini sepatutnya menjadi kerusi paling selamat di Malaysia untuknya dan jika dia kehilangan Langkawi, dia akan tamat. Oleh itu, Mahathir akan mengambil apa sahaja untuk menang – malah berbohong, menipu dan menyogok jika perlu. Mahathir bersedia untuk membeli undi dengan menyuap setiap pengundi RM1,000 jika perlu. Dan semua itu akan berjumlah RM20 juta untuk membeli undi yang mencukupi untuk menang, jumlah itu tidak seberapa untuk menyelamatkan kehilangan air muka dan banyak lagi.

    ReplyDelete
  16. PRU-14: Najib Tiba Di Pusat Penamaan Calon Pukul 8.45 Pagi
    PEKAN 28 April – Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak tiba di pusat penamaan calon di Dewan Konvensyen Sultan Haji Ahmad Shah di sini kira-kira pukul 8.45 pagi tadi.

    Najib yang juga calon Barisan Nasional (BN) Parlimen Pekan berarak bersama ribuan penyokong parti itu bermula dari pekarangan bangunan UMNO di sini pukul 8.40 pagi.

    Yang hadir sama, isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor.

    Turut mengiringi calon Barisan Nasional (BN) bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Chini, Datuk Seri Abu Bakar Harun; calon BN DUN Peramu Jaya, Datuk Seri Sh. Mohmed Puzi Sh. Ali; calon BN DUN Bebar, Datuk Mohammad Fakhruddin Mohd. Ariff dan calon BN DUN Pulau Manis, Datuk Khairuddin Mahmud

    ReplyDelete
  17. Video Khairuddin Temberang Yang Mahathir Tak Pernah Menipu
    Seluruh rakyat Malaysia tahu bahawa Tun Dr Mahathir Mohamad seorang pembohong. Namun dalam satu video ceramah Khairuddin Abu Hassan baru-baru ini beliau mendakwa yang Mahathir tidak pernah menipu.

    Siapa yang Khairudin cuba perbodohkan? Adakah beliau sendiri yang enggan menerima kenyataan bahawa Mahathir seorang penipu?

    Sekiranya ingatan Khairudin terlalu teruk tahap amnesia yang tidak dapat mengingati dosa- dosa Mahathir sepanjang 22 tahun pemerintahan beliau, kita sedia mengingatkan Khairuddin insiden penipuan Mahathir berkenaan isu penutupan 12 cawangan kedai roti The Loaf baru-baru ini.

    Dalam masa yang dua minggu Mahathir membuat empat pusingan-U dalam kenyataannya dan menyalahkan ekonomi negara apabila terpaksa menutup kedai roti milik beliau.

    Mula-mula Mahathir menegaskan The Loaf adalah kedai beliau, selepas itu beliau mendakwa bukan kedai pula, kemudian beliau menegaskan yang beliau mahu menjual kedai beliau tetapi akhirnya beliau terpaksa mengaku The Loaf itu adalah kedai beliau.

    Mahathir tidak ada pilihan selain mengakui beliau adalah pemilik kedai roti tersebut memandangkan dalam daftar syarikat ada dinyatakan beliau memegang 10 juta saham (dalam kedai roti) yang bersamaan 51 peratus ekuiti.

    Bayangkan lah, isu kedai roti pun Mahathir mahu menipu, apatah lagi berkenaan isu-isu besar yang melibatkan kepentingan rakyat.

    Begitu juga dengan isu BR1M. Mahathir turut beberapa pusingan u-turn. Beliau mendakwa BR1M tidak baik, BR1M ini dedak, BR1M ini rasuah, berbulan-bulan Mahathir mendakwa demikian. Tiba-tiba dalam manifesto pakatan pembangkang ada pula BR1M.

    Dengan dua contoh mudah tersebut, tidak ada sesiapa pun yang akan menyangkal bahawa Mahathir seorang penipu. Dan ini sekaligus menjadikan Khairudin seorang penipu juga apabila mendakwa Mahathir tidak pernah berbohong.
    #sinofmahathir
    #dosadosamahathir
    #HarapanBohong
    #HarapanFitnah

    ReplyDelete
  18. Benarkah Mahathir Begitu Sibuk “Membeli Belah”?

    peringkat pertama Pilihan Raya Umum ke 14 bakal berlangsung dengan Hari Penamaan Calon bakal membuka tirainya jam 8 pagi . Di kala ini, kesemua calon yang sudah dinamakan sebagai calon dari parti masing-masing sedang sibuk mempersiapkan diri termasuk dokumen yang berkaitan bagi mengesahkan diri bertanding pada Pilihan Raya Umum ke 14.

    Namun begitu, disaat semua pihak tidak sabar lagi untuk mengetahui, siapakah yang akan bertanding bagi merebut kesemua 222 buah kerusi Parlimen kali ini, ada perkhabaran yang menarik untuk di kongsikan. Manakan tidak, disaat ramai yang sedang bersiap sedia untuk hadir ke Pusat Penamaan Calon, Tun Dr Mahathir pula dikatakan sedang sibuk “membeli belah” disaat-saat akhir.
    Menurut satu sumber yang rapat dengan Pengerusi Pakatan Harapan berkenaan, Mahathir didakwa sedang sibuk menghimpit beberapa nama besar yang digugurkan oleh Barisan Nasional di kerusi-kerusi yang diyakini mampu memenangkan calon berkenaan. Itulah sebenarnya maksud “membeli belah” di saat akhir yang didakwa dilakukan oleh Mahathir sepanjang minggu ini.

    Menurut sumber berkenaan, Mahathir didakwa menawarkan ganjaran buat mereka yang tidak terpilih berkenaan untuk melompat parti dari BN ke PKR ataupun memilih untuk bertanding secara bebas di mana-mana kerusi yang mereka ingini. Malah, menurut sumber berkenaan, segala perbelanjaan sepanjang kempen berkenaan akan ditaja sepenuhnya oleh pihak Mahathir sendiri.

    Namun begitu, tidak dapat dipastikan sejauh mana kebenaraan dakwaan ini namun jika diperhatikan, agak ramai juga yang memilih untuk melompat parti atau bertanding sebagai calon bebas pada Pilihan Raya Umum kali ini. Malah, ada diantara mereka yang berani tampil membidas BN yang didakwa mereka sebagai tidak mengendahkan rekod pencapaian dan kehendak akar umbi sehingga bertindak meminggirkan mereka.

    Tambahan pula, keinginan kuat Mahathir untuk menumbangkan Barisan Nasional yang diterajui oleh Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak sememangnya cukup untuk memperlihatkan, Mahathir akan sanggup melakukan apa sahaja asalkan cita-citanya tercapai.
    Dalam tempoh genting sebegini, Mahathir sudah tentu sedar bahawa Pakatan Harapan yang diterajui oleh Datin Seri Wan Azizah ini sebenarnya tidak cukup kuat untuk menumbangkan Barisan Nasional. Justeru, dia akan melakukan apa sahaja asalkan hasratnya tercapai walaupun terpaksa melanggar prinsipnya sendiri.

    Ditambah pula dengan kemelut dalaman PKR, kemungkinan PPBM akan terbubar dengan sendirinya dalam tempoh kurang dari 72 jam dan banyak lagi faktor, ianya pasti mendesak Mahathir mencari jalan dan helah untuk membolehkan Pakatan Harapan bernyawa dan mampu memberi tentangan hebat kepada BN dan PAS.

    ReplyDelete
  19. Mahathir Akan Jadi PM Pertama Tidak Berkuasa Pilih Sendiri Menteri
    Jika Pakatan Harapan (PH) menang pada PRU14 nanti dan Mahathir Mohamad dilantik sebagai Perdana Menteri, beliau akan menjadi pemimpin negara pertama yang tidak akan memiliki kuasa mutlak melantik Menteri Kabinet untuk membentuk kerajaan.

    Semuanya akan dilakukan ikut arahan DAP dalam memilih Menteri Kabinet dan tumpuan bukan diarah kepada Mahathir lagi seperti kebiasaan untuk menunggu barisan Kabinet. Biasanya, media dan semua rakyat akan tertumpu kepada Perdana Menteri untuk mengumumkan senarai akhir Menteri selepas membentuk kerajaan.

    DAP mungkin akan mengatakan mereka akan melakukan tugas berkenaan untuk Mahathir atas alasan Mahathir memberikan mandat kepada DAP untuk pilih senarai Menteri Kabinet.

    Tugas Mahathir hanyalah membawa nama-nama yang disenaraikan, mengadap Yang di-Pertuan Agong, Sultan Muhammad Ke-V, mendapat perkenan dan kemudian, mengumumkan nama-nama berkenaan sebagai seorang Perdana Menteri. Jika ada nama yang tidak mendapat perkenan, DAP akan pilih nama lain atau mungkin akan desak juga baginda menerima cadangan mereka.

    Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng ketika mengumumkan nama Nga Kor Ming akan bertanding di Parlimen Teluk Intan dan Liew Chin Tong akan bertanding di Parlimen Ayer Hitam.

    Beliau kemudian umumkan bahawa kedua-dua pemimpin itu akan dilantik sebagai Menteri jika pakatan menang pada PRU14 nanti. Kuasa membentuk dan memilih Kabinet adalah kuasa Perdana Menteri dan akan menasihatkan Agong memberikan perkenan baginda.

    Pada 23 April, Guan Eng cuba mempertahankan diri dengan menyatakan bahawa beliau hanya buat syor sahaja dan bukan buat satu lantikan. Padahal, nama Kor Ming dan Chin Tong akan dipastikan jadi Menteri dan Mahathir akan dipastikan terima syor berkenaan.

    Dalam poket DAP, bemacam-macam bukti penyelewengan dan salah laku Mahathir boleh didedahkan dan kemudian dihebohkan di seluruh negara jika Mahathir enggan ikut arahan DAP pilih nama-nama Menteri yang disebutkan oleh Guan Eng.

    Ketika mengumumkan lagi nama-nama calon bagi kerusi Parlimen dan berceramah, Guan Eng sudah pasti akan menyebut beberapa orang nama lagi untuk diumumkan sebagai bakal Menteri di bawah kerajaan PH jika mereka menang.

    Kalau mengumumkan nama siapa yang akan dilantik dibuat oleh DAP, mungkin dalam kerajaan, DAP akan memilih siapa Menteri atau Timbalan Menteri yang bakal dipecat dan disingkirkan daripada kerajaa.

    Mahathir akan dapat apa yang beliau mahu selepas buat kerja dapatkan undi Melayu yang akan pastikan pakatan menang dengan buat kerja #PakatanPalsu #PakatanBohong dengan #TsunamiPHitnah iaitu jadi Perdana Menteri. DAP pula akan dapat apa yang mereka sudah angan-angankan selama bertahun iaitu untuk susun atur kerajaan serta memerintah negara ini ikut apa yang mereka mahu.

    Dulu Mahathir ada kuasa untuk buat semua, tapi disebabkan hendakkan kuasa politik hendak selamatkan kroninya, Mahathir ada kuasa tapi kena ikut perintah dari DAP.

    #HarapanPalsu #TsunamiPHitnah

    ReplyDelete
  20. Melayu Mudah Lupa dan Haprak Yang Disebut Mahathir Adalah Dirinya Sendiri
    Berbagai fitnah dilakukan oleh saorang tua yang berumur 93 tahun untuk mendapatkan kuasanya dan meletakkan anak beranaknya dalam persada politik Negara. Bagi seorang tua ini, kuasa adalah segalanya dan dia akan lakukan apa juga untuk mendapatkannya.

    Sejarah silamnya tidak pernah dapat diubah, bagaimana penganiayaan dilakukan terhadap rakyat yang bersuara, pemimpin yang menegur tingkah lakunya, semuanya adalah disifatkan sebagai satu amaran dan ancaman untuk menganggu kedudukannya.

    Rakyat amat tahu zaman gelap pemerintahannya hanya berkisar kepada rompakan wang rakyat dilakukan dan mengemokkan kroninya sahaja. Untuk rakyat hanya diberikan kata-kata semangat untuk hidup. Hasil Negara diagihkan secara tidak adil olehnya.

    Dato Seri Najib telah cuba membetulkan segala kerosakan yang dilakukan oleh Mahathir selama 22 tahun, Najib sedang cuba memperlengkapkan segala kekurangan dan apa yang sepatutnya rakyat nikmati.

    Kejayaan Negara hari ini dilakukan dengan penuh bertanggung jawab walaupun Najib terpaksa berhadapan dengan pelbagai fitnah dan tohmahan dari Mahathir serta penyokongnya termasuk DAP dan juga PKR.

    Sesungguhnya pemimpin dunia kini sedang melihat kerancakan ekonomi dan pembangunan yang dilakukan oleh Najib Razak yang mana berda dilandasan pentadbiran Negara yang sebenarnya. Dimana kesejahteraan rakyat menjadi teras utama berdasarkan kepentingan setempat.

    Kejayaan ini telah menimbulkan rasa cemburu pihak pembangkang dalam Negara ini dimana ianya telah membongkar kelemahan-kelemahan yang ada dalam sistem pentadbiran mereka di dua buah negeri yang mana tidak diurus tadbir dengan baik.

    Kesan daripada itu, mereka terus melakukan propaganda terhadap rakyat dengan mencipta berbagai isu untuk melenyapkan kelemahan mereka dimata rakyat. Sekarang Mahathir sedang melakukannya untuk menumbangkan kejayaan ini.

    Pembangkang sedar hanya Malaysia satu-satunya negara di dunia yang maju, aman dan sejahtera yang dipimpin oleh kepimpinan Islam yang bergandingan dengan bangsa yang terdiri dari pelbagai agama. Keharmonian yang amat menyakitkan hati pihak pembangkang.

    Semua agama utama dunia terdapat di negara ini: Islam, Kristian, Buddha, Hindu dan lain-lain. Walaupun begitu Perlembagaan Malaysia tetap memperuntukkan bahawa Islam tetap sebagai agama rasmi Negara dan Bahasa Melayu adalah bahasa kebangsaan.

    Kejayaan dan keharmonian ini lah yang menjadi pihak pembangkang amat cemburu dengan kepimpinan yang ada. Mereka tidak akan puas selagi tidak melihat negara ini menjadi huru-hara, tersungkur dan rakyat menderita.

    Maka lahirlah BERSIH dan sebagai perancangan untuk dilihat Negara ini adalah Negara yang bermasalah. Atas nama demokrasi yang menghalalkan tindakan yang bertopengkan perhimpunan keamanan dijadikan medan untuk melakukan penghinaan terhadap Negara dan kepimpinannya.

    Mahathir dilihat sebagai seorang direktor sebuah filem yang mana telah mencipta jalan cerita (story board) yang akan diolah dalam kepelbagaian cerita dalam usaha untuk menumbangkan Najib Razak yang kini semakin disayangi oleh rakyat.

    Kegagalan Mahathir untuk mengawal Najib Razak telah menyebabkannya bertambah marah dan ianya mencabar prinsip dictator yang menjadi amalannya.Dalam usaha jahatnya membentuk ‘perception terrorism’ sepanjang masa bagi menghilangkan kepercayaan rakyat terhadap Najib Razak dilakukan dengan pembohongan.

    Berpegang kepada prinsip perjuangan Adolf Hitler bermula daripada strategi propaganda yang cukup berkesan yang diasaskan kepada pembohongan yang dilakukan secara berskala besar dan dilakukan setiap masa.

    Sejarah itu sedang dilakukan oleh Mahathir di Malaysia dimana menggunakan prinsip perjuangan dictator Adolf Hitler yang mana mengatakan demikian “Jika kamu mahu berbohong, buatlah pembohongan yang betul-betul besar, dan jika kamu kerap mengulanginya, orang akan mempercayainya”

    ReplyDelete
  21. Pembangkang menggula-gulakan rakyat dengan propaganda mereka bahawa negara ini akan bankrap serta pelbagai lagi dakwaan dan cerita-cerita palsu yang digembar-gemburkan dan pembangkang mengharapkan rakyat akan bangun melakukan penentangan dijalanan dan juga secara kekerasan.

    Sesungguhnya, kita seharusnya merasa risau dan gayat apabila melihat perubahan seperti ini yang berlaku kepada masyarakat kita. Perubahan yang bukan sahaja melibatkan perubahan strata sosial malah lebih membimbangkan kita ialah perubahan dari segi pola dan kecenderungan pemikiran rakyat yang menjurus kepada timbulnya budaya politik kebencian (hatred politics).

    Bukan itu sahaja, ancaman-ancaman yang bersifat fahaman agama juga turut diperjuangkan dalam Pakatan dimana untuk menarik sokongan yang banyak dari golongan belia yang kekurangan didikan agama, Pakatan menawarkan satu bentuk kehidupan yang bebas dan menolak hukum halal haram dalam agama.

    Fahaman liberal yang berteraskan Pluralisme agama dicanangkan sebagai bentuk kebebasan yang dituntut kepada kerajaan agar mengiktirafkannya. Kebebasan yang mana langsung tidak menghalang segala tindak tanduk perlakuan dan perbuatan.

    Rakyat melihat secara jelasnya generasi pasca modenisme terlalu mudah untuk diubah corak pemikiran mereka sedikit demi sedikit menjadi begitu songsang dan mengelirukan. Pemikiran mereka tampak jelas miskin dan sungguh bercelaru dan amat mudah untuk diubah yang mana dinamakan sebagai sindrom kefasadan pemikiran.

    Masih ingatkah kita semua lagi, suatu masa dahulu, Mahathir telah mengungkapkan perihal, “Melayu Mudah Lupa dan Melayu Haprak. Namun, malang sekali pengungkap “Melayu Haprak” itu telah terjun dari bahtera UMNO ini. Sebenarnya siapakah yang haprak ni?

    Melayu Haprak ini lah sekarang sedang merosakkan minda anak muda dengan pembohongan dan bukan untuk membina mereka menjadi satu generasi yang bertamadun dan berdaya saing untuk diketengahkan diperingkat dunia.

    Melayu haprak ini hanya mementingkan kuasa dan melupakan kematian yang semakin hampir dan penghujung usianya. Melayu haprak ini juga sedang bermatian memfitnah setiap manusia di Negara ini hanya kerana anaknya dan bukan kerana rakyat.

    #TsunamiPHitnah
    #FakeNews
    #SinsofMahathir
    #DosaDosaMahathir
    #HarapanFitnah

    ReplyDelete
  22. DRAMA RAIH SIMPATI SUDAH BERMULA, MAHATHIR MAIN WAYANG & SANDIWARA
    Drama simpati dari Kerala sudah mai dah di Langkawi. Di seluruh negara sedang “trending” cerita Infinity War, tetapi di Langkawi lain pula, ada drama Keling dari Kerala.

    Dua minggu lepas, Mahathir kata kedai rotinya tidak akan lingkup kalau Najib letak jawatan. Tidak logik sungguh, kedai roti lingkup pun hendak salahkan Najib.

    “Kalau Najib tidak lagi jadi perdana menteri dan ekonomi negara baik, The Loaf mampu hidup dan bertahan tetapi apabila pilih pemimpin seperti Najib, bukan sahaja The Loaf, kedai besar juga akan tutup,” kata Mahathir pada 17 April 2018.

    Sebelum itu, Mahathir sudah mencipta skrip drama simpati bila berkata dalam Malaysiakini, 6 April 2018, Mahathir menyatakan “Tunggu saya dibunuh baru polis, tentera nak sedar?”

    Dua tiga hari lepas, Mahathir kata ada cubaan untuk menghalangnya daripada hadiri penamaan calon. Kemudian ada lagi cerita kononnya ada calon akan disabotaj dan sebagainya. Ini semua cerita rekaan dan tidak betul.

    Hari ini, paling kelakar sekali. Mahathir yang selalu naik jet peribadi terbang ke sana sini, telah membuat tuduhan kononnya jet peribadinya itu rosak kerana disabotaj oleh pihak lain. Ini cerita karut.

    Namun itulah skrip drama simpati yang sedang Mahathir lakonkan sekarang.

    “Saya sepatutnya sampai awal di Langkawi, sebelum solat Jumaat tapi ada kapal terbang yang saya naik rosak, nasib baik juruterbang dapat kesan awal jika tidak mungkin saya meninggal dunia akibat nahas.

    “Kemudian saya cuba minta pinjam pesawat kawan-kawan namun mereka tidak dapat meminjamkan kepada saya kerana telah dihalang pihak tertentu, tapi syukurlah ada seorang rakan yang sudi pinjamkan pesawatnya, dapatlah saya sampai ke Langkawi untuk majlis ini dan penamaan calon esok,” kata Mahathir di hadapan pengundi Cina dan India di Hotel De Baron, Langkawi pada jam 5.00 petang, 27 April 2018.

    Kali ini benar benar lawak, tuduhan Mahathir ini sudah keterlaluan. Pengundi Cina dan India yang dengar pun ada yang tersenyum sahaja dan geleng kepala sahaja bila dengar cerita Mahathir ini, maknanya mereka tahu Mahathir sedang berbohong.

    Selama ini jet peribadi itu tidak pernah rosak pun, tiba tiba rosak pula sekarang. Ingat lagi tak masa Bersih 5, Mahathir pergi Sudan, kemudian terbang balik naik jet dan terus pergi demonstrasi Bersih 5. Tak rosak pun?

    Pelik sungguh. Samalah dengan kedai roti yang 12 tahun meniaga, tiba tiba dekat “election” ini juga Mahathir hendak tutup. Kedai roti lingkup salah Najib, jet peribadi lingkup salah Najib, lepas ini jantung lingkup pun hendak salahkan Najib?

    Sebenaranya inilah sebahagian “black propaganda” yang sudah Mahathir rancang masa PRU14 ini. Bila YDP PAS Langkawi masuk bertanding juga di Parlimen Langkawi, Mahathir sudah mula cuak. Semalam, PKR Langkawi bergolak kerana Mahathir. Sebelas dari 16 bilik gerakan PPBM pun tutup kerana protes pada Mahathir.

    Jadi apa lagi Mahathir boleh buat? Kalah sudah pasti. Jadi terpaksalah reka cerita karut dan #FakeNews begini untuk raih simpati.

    Jangan terpedaya dengan drama Kerala yang dilakonkan Mahathir ini. Ini semua #HarapanPalsu semata mata. Rakyat kena #BersamaBN #HebatkanNegaraku bukan terpengaruh dengan cerita Kerala Mahathir ini.

    ReplyDelete
  23. Pejuang lahanat!!! X ada sesapa yg nak undi najib dan umno kat sini!! Klu ada pun bapak kau yg tua bengap tu ngan kau yg terlebih dedak jer yg sanggup sokong penyamun! Org lain x hingin der!!!

    ReplyDelete
  24. Pantun2, sikit lagi nak tambah
    Mau kasi FuckTun, jiwa kacau
    Perlu ajar sikit ini sial bedebah
    Biar dia jadii neroyan meracau

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh

    FuckTun spt bengkak kelenjar
    Dgn Kejora, udah makan kuah
    Si bingai ini hamba mahu ajar
    Supaya tak lagi megah & juah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh

    FuckTun terus terdiam & kaku
    Terok dia, Kejora tiibai & sebat
    Dia kini terpaksa ler mengaku
    Dlm pantun Kejora sngt hebat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh

    Pantun Kejora padat dan padu
    FuckTun kinii, spt nak terberak
    Tak kan ler lama diam terkedu
    Mcm ini kah otai Puak Haprak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh

    FuckTun kini muka udah tedoh
    Dgn Kejora, dia ini tak sepadan
    Kena tajii, dia buat diam bodoh
    Spt tadah jubor je rupa pondan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh

    Parah kalau Kejora bersungguh
    FuckTun air mata dah mengalir
    Mana dia yang kononnya jaguh
    Keluar le lawan, kalau ada pelir

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh

    FuckTun terus diiam dan sunyi
    Dia bagaikan tersembam jatoh
    Naper masih nak bersembunyi
    Apa..ko sudah kecut btg butoh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh

    FuckTun ni spt budak hingusan
    Mcm Tom & Jerry punya kartun
    Dengar sini, hamba mau pesan
    Usah dicabar, Kejora berpantun

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi beruk!!kau ni mcm pondan gatal jubor!!! Menyeyeh sana sini cari jantan!! X malu ke woi!

      Delete
    2. Sian Mekcy bapok cai Madey kuty
      Tekedu, bila pantun mari tak henti
      Kejora cekap pantun dia sakit hati
      Dia mahu buat langsung tidak reti

      Kah kaahh kaaahh kaaahhh kaahh

      Delete
  25. LEPAS KEDAI ROTI, KAPAL TERBANG ROSAK PULA MAHATHIR SALAHKAN NAJIB
    Api kebencian dalam diri Tun Dr Mahathir Mohamad semakin membuak-buak. 17 jam sebelum proses penamaan calon PRU14 berlangsung, Pengerusi Pakatan Harapan itu mengalami sedikit masalah untuk terbang ke Langkawi.



    Pesawat yang membawa Dr Mahathir telah mengalami sedikit kerosakan sehingga menyebabkan para penumpang mengalami kelewatan penerbangan.



    Masalah yang dialami oleh penerbangan itu telah menjadi ‘modal politik’ Dr Mahathir untuk terus memburukkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.



    Ketika berucap dalam Majlis Hi-Tea Wanita PH Bersama Komuniti Cina dan India Langkawi, Dr Mahathir memberitahu bahawa ada cubaan untuk mensabotaj pergerakannya ke Langkawi untuk menjadi calon.



    “Saya sepatutnya sampai awal di Langkawi, sebelum solat Jumaat tapi ada kapal terbang yang saya naik rosak, nasib baik juruterbang dapat kesan awal jika tidak mungkin saya meninggal dunia akibat nahas.



    “Kemudian saya cuba minta pinjam pesawat kawan-kawan namun mereka tidak dapat meminjamkan kepada saya kerana telah dihalang pihak tertentu, tapi syukurlah ada seorang rakan yang sudi pinjamkan pesawatnya, dapatlah saya sampai ke Langkawi untuk majlis ini dan penamaan calon esok,” katanya di majlis yang diadakan pada hari ini di Baron Hotel, Kuah.



    Seramai kira-kira 200 orang hadir untuk minum petang bersama calon Pakatan Harapan itu, yang turut dihadiri 2 lagi calon bagi kerusi DUN dalam Parlimen Langkawi.



    Sebelum ini, pada 17 April lalu, Dr Mahathir membuat lawak dengan kata konon kedai roti mewah miliknya, The Loaf tidak akan lingkup kalau Perdana Menteri letak jawatan.



    Dalam bahasa lain, Dr Mahathir menganggap kesemua 12 cawangan The Loaf yang telah beroperasi lebih 10 tahun terpaksa ditutup gara-gara hasil kerja jahat Najib.



    Inilah langkah pertama momentum Dr Mahathir untuk bertanding di Langkawi yang akan direalisasikan mulai 28 April 2018. Adakah kita masih mahu (khususnya penduduk Langkawi) mengangkat Dr Mahathir sebagai wakil rakyat sedangkan dia sedang berperilaku amat pelik lagi buruk perangai.

    ReplyDelete
  26. MAHATHIR JADI KUDA DAN HAMBA DAP UNTUK RAIH UNDI ORANG MELAYU
    Pengerusi Pakatan Harapan (PH), Mahathir Mohamad kini adalah kuda dan hamba untuk parti DAP menarik undi orang Melayu dengan mengelirukan mereka.

    Pada 2 Mac 2018, Mahathir yang juga bekas Perdana Menteri diktator selama 22 tahun berkata beliau rela jadi umpan PH untuk raih sokongan kerana yakin pengaruhnya masih kuat dalam kalangan orang Melayu. Mahathir berkata demikian dalam satu majlis kenduri dan doa selamat anjuran gabungan kariah anak-anak Kampung Baru pada masa itu.

    Mahathir perlu sebagai umpan kerana DAP mahukan tsunami Melayu dalam PRU14 ini. Dalam pilihanraya lepas DAP sudah hampir capai paras syiling sokongan masyarakat Cina, namun kerajaan tidak bertukar juga. Yang ruginya adalah masyarakat Cina kerana terpedaya dengan dakyah DAP.

    Kali ini DAP begitu yakin dapat gunakan Mahathir untuk umpan undi Melayu.

    Seorang pemimpin DAP yang begitu lantang memperlekehkan Mahathir ialah Hew Kuan Yau yang selalu dikenali sebagai Superman DAP. Dia sentiasa berceramah dan mendedahkan kepada penyokong DAP bahawa Mahathir hanya dipergunakan oleh DAP untuk merosakkan orang Melayu.

    “Kita selamatkan Mahathir dan menggunakan Mahathir sebagai alat untuk jatuhkan Najib. Lim Kit Siang gunakan Mahathir untuk “Selamatkan Malaysia”.

    “Lim Kit Siang sudah cari banyak cara untuk “Selamatkan Malaysia” termasuk memperalatkan Mahathir… Hari ini aku bagi pesanan ini, tunggang kuda Mahathir untuk jatuhkan Najib,” katanya.

    Mahathir bukan setakat diperkudakan malah beliau adalah hamba kepada DAP kerana sanggup melakukan apa yang DAP arahkan.

    DAP mahu Mahathir bersihkan dosa beliau ke atas DAP dan menyuruh Mahathir mengubah segala kritikannya sebelum ini kepada parti cauvinis itu untuk syarat bekerjasama, dan Mahathir buat.

    Dalam Majlis Bersama Negarawan anjuran PPBM di Johor Bahru pada 3 Mac tahun lepas, Mahathir ubah semua kata-kata beliau bahawa DAP parti rasis dan perkauman kepada DAP sebenarnya parti pelbagai kaum.

    Mahathir hasut orang Melayu untuk undi PH, dengan mengatakan bahawa orang Melayu tidak perlu takut dengan DAP dan sokong DAP kerana parti itu berjuang untuk semua kaum di negara ini.

    “DAP terima ahli pelbagai kaum dalam parti itu tetapi MCA tidak begitu dan perjuangan MCA juga untuk satu kaum sahaja. DAP berjuang untuk semua kaum di negara ini. MCA lebih bersifat rasis dan cauvinis,” katanya.

    Mahathir cuba tipu orang ramai bahawa DAP jadi parti pelbagai kaum tapi sebenarnya DAP bersifat chauvinis pada orang Melayu. Lihat sahaja apa nasib Mansor dan Salleh Man di Pulau Pinang. Sesudah selesai dijadikan umpan, mereka disepak terajang begitu sahaja oleh DAP.

    Dalam satu sidang media pada 3 April, Mahathir jadi kuda DAP untuk buat perubahan dalam manifesto PH untuk hasut pengundi.

    Mahathir dalam sidang media itu, bercakap atas arahan orang tertentu mengatakan bahawa tol di dalam bandar akan dikekalkan berbanding manifesto pakatan yang mahu mansuhkan tol.

    Cukai GST yang mahu dimansuhkan dalam manifesto dalam masa 100 hari selepas menang PRU14 pula diubah dan dikatakan akan dimansuhkan secara berperingkat-peringkat.

    Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng sudah tunjuk bahawa DAP lebih berkuasa daripada Perdana Menteri dalam pakatan apabila beliau secara sendiri mengumumkan akan melantik dua orang Menteri jika PH menang iaitu Nga Kor Ming dan Liew Chin Tong.

    Jika Guan Eng berani bertindak sedemikian, DAP lah sebenarnya yang berkuasa membuat arahan dan keputusan dalam pakatan. Mahathir hanya jadi kuda, hamba dan tukang cakap sahaja. Orang Melayu perlu sedar kini Mahathir sedang diperalatkan habis-habisan untuk memastikan undi orang Melayu akan diberikan kepada pakatan kali ini.

    DAP sudah berjaya arahkan Mahathir bersihkan dosanya dan kritikannya ke atas parti itu. Tapi DAP tidak pernah maafkan atau terima kritikan Mahathir sebelum ini, kerana Mahathir yang mesti ikut cakap DAP, bukan sebaliknya.

    Jangan bagi undi kepada pakatan yang bawa #HarapanPalsu #HarapanFitnah. Kena pilih #BersamaBN #HebatkanNegaraku

    ReplyDelete
  27. “OPPS, SAYA TERLUPA BAWA IC” – CALON PKR, DR. TAN YEE KEW TERLUPA IC
    KUALA LUMPUR 28 April – Suasana di pusat penamaan calon bagi Parlimen Wangsa Maju agak kecoh gara-gara calon PKR, Datin Paduka Dr. Tan Yee Kew terlupa membawa kad pengenalannya.

    Sehingga pukul 9.30 pagi kelibat calon tersebut masih tidak kelihatan sedangkan dua calon daripada Barisan Nasional (BN), Datuk Yew Tiong Look dan calon Pas, Razali Tumiran sudah selesai mendaftarkan diri untuk bertanding.

    Difahamkan salah seorang pegawai Yee Kew terpaksa pulang ke rumah calon tersebut di Subang bagi mengambil kad pengenalannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nilah akibat ada bapak yg bengap x tahu jaga anak!! Penyamun pun nak disokongnya!!!

      Delete
    2. Sian Mekcy bapok cai Madey kuty
      Tekedu, bila pantun mari tak henti
      Kejora cekap pantun dia sakit hati
      Dia mahu buat langsung tidak reti

      Kah kaahh kaaahh kaaahhh kaahh

      Delete
    3. Mekcy bapok, lembik mcm bubor
      Pemuja Matdey, bakal ahlii kubor
      Ada hati juga dia nak juah takbor
      Apa hari ni, ko tak gi berjual jubor

      Kah kaahh kaaahh kaaahh kaahh

      Delete
    4. Mekcy, maknyah bapok dari Golok
      Rupa hodoh perangai pun tak elok
      Natae ni maghi bejuar jubor pulok
      Jalae yo kengkae jubor keno jolok

      Kah kaahh kaaahh kaaahhh kaahh

      Delete
    5. Hoi!!! Ha2 ha2 ...sentap ker bapok??? He2 he2

      Delete
    6. Ini dia Mekcy bapok haram jadah
      Jantina dia ini, hamba nak dedah
      Dia ini transgender pusher dadah
      Ada puki pun palsu hasil dibedah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh

      Delete
    7. Ada org dah sentap!!! La la la la la! Rilek la nyah!! Kikikikikiki

      Delete
  28. Jenakan PRU14:
    Alasan yang boleh di gunakan apabila terlambat untuk pergi bekerja
    ( credit kepada pakatan habrak/tun taik/dap zionis)

    1. BN sabotaj tayar kereta saya. Saya boleh mati.

    2. BN sabotaj autogate rumah saya. Tidak boleh keluar.

    3. BN sabotaged jam penggera saya. Tidak boleh bangun.

    4. BN sabotaj sarapan saya. Saya terpaksa menghabiskan satu jam di tandas. Saya boleh mati.

    5. BN sabotaj kucing saya. Saya terpaksa membawanya ke doktor haiwan. Kucing saya boleh mati.

    6. BN mensabotaj jalan raya. Jem teruk.

    7. BN sabotaj saya. Saya menjadi terlalu malas untuk pergi bekerja.

    8. BN sabotaj isteri saya. Dia sengaja bertengkar dengan saya dan membuang masa saya meminta maaf. Dia boleh membunuh saya dan saya boleh mati.

    9. BN mensabotaj kalendar saya. Saya ingat hari ini adalah hari Ahad.

    10. sabotaj BN ….. dan saya …….

    #TsunamiPHitnah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye la...bn dah sabotaj bapak kau jadi bengap!!! X boleh nak pikir!

      Delete
  29. sabotaj BN ….. dan saya ……. oleh tun taik n geng

    Nak bunuh sebab apa, umur Mahathir pun bukan lama lagi. Kalau Mahathir mati sekalipun yang untung adalah DAP.

    #TsunamiPHitnah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untung najib ada anak beranak bingai cam ni!!! Mengalahkan kaldai!!! Ha2 ha2

      Delete
  30. Suman tua bapok kedi sudah hancor binasa
    FuckTun nak lwn dgn hamba, dah tak kuasa
    Kini muncul Mekcy, sbg baru punya mangsa
    Jubor bapok Golok ni, ingin hamba nak rasa

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudah sudahla tu bapok tua kena hiv....tok soh nok prasae la pulok...aku behea jubo mu keaa!! Ha2 ha2

      Delete
  31. Mcm pernah dengar nama bapok Mekcy
    Ada org kata bapok ini kerja bawak teksi
    Tak pastii lah, nyah ini cun ker atau seksi
    Apa yg penting, jubor maknyah inii berisi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu...mok mu keno nga aku..nnti kekgi mu pulok!!! Anyway!! Your momma was something..wonder if you're my kid!!! Nahhh! Can't be!! Too ugly to be mine!!! Ha2 ha2

      Delete
  32. Mekcy Golok mesti tahu, rambong punya tari
    Kalu dapat jubor dia hamba nak pajak sehari
    Dia mau berapa pun, hamba ini sanggup beri
    Burit dia hamba tak mahu, sbb bukan nya ori

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  33. Makin jadi manja, bila Mekcy Golok melatah
    Bapok dari Siam ini, mesti jambu & bergetah
    Terbayang dia tonggeng jer, tak membantah
    Apa lagi, berdecap ler jubor dia hamba ratah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. You know what your momma favorite position was?? Doggie style nyah...sama cam kau gak!! Suka nonggeng!! Kah kah kah

      Delete
  34. Siapa nak sokong atau canggah kiraan kemenangan PH di PRU14, ini dia di salin sepenuh nya berita pendapat dia.

    Siapa nak canggah kena ingat - dia merintah 22 tahun, ketuai PRU Umno/Bn LIMA KALI, beb. Dia tahu segala faktor yang mesti di ambil kira dan macam mana nak jangka kehendak pengundi.

    Based on data from the recent delineation exercise by the Election Commission, the recent voter demographics, the addition of new voters, various analytics by both mainstream and non-mainstream sources including both Merdeka Centre and Invoke, I have calculated the outcome of Malaysia’s 14th general elections (GE14).

    The first focus is on Peninsular Malaysia. The racial demographics of Peninsular Malaysia is categorised into four categories:

    Malay-majority seats in Kelantan and Terengganu, which consist of 22 seats. To simplify the analysis, Chinese and Indians populations are deemed negligible, hence their population is keyed in as zero.

    Malay-majority seats with an average of 90% Malay population for all states in Peninsular Malaysia (except Kelantan and Terengganu), which consist of 28 seats.

    Malay-medium majority seats (with an average of 70 to 80% Malay population), which consist of 65 seats.
    Mixed and Chinese seats which consists of 50 seats, where Malay population is 65% (as per national average) or lower. The reason mixed and Chinese seats are lumped together is because based on the simulation, Pakatan Harapan is expected to win 99% of those seats regardless of whether the ratio has 65% Malays or less. This point may seem controversial but it’ll be explained later.

    For all peninsular states except Kelantan and Terengganu, BN’s Malay support is predicted to drop from GE13’s 65% to 45%, in line with forecasts from several non-mainstream findings. Chinese and Indian support to remain the same as GE13.

    The latest report from Merdeka Centre states that BN’s drop in Malay support in the peninsula is only 8% as of mid-April 2018. However, Merdeka Centre did state that the drop in Johor is 20.9%. In reality, this author argues that the fall is more drastic. Bear in mind that survey respondents are usually cautious (especially in a BN-governed state) when answering surveys in fear of reprisal from the ruling government, hence resulting in a response bias towards BN.

    Furthermore, the survey by Merdeka Centre is flawed because it has zero fence-sitters and undecided voters, where it is highly probable that the majority of them will ultimately swing to Harapan. Hence, the survey result is BN biased.

    In spite of the result bias, Johor is estimated to fall 20.9%, Selangor 17.2% and Perak 8.9%. So we can safely add more percentage points to these figures. This writer predicts an additional 5 to 10 percentage points in line with Invoke’s data. In fact, Invoke’s latest data has BN’s Malay support languishing in the high 30s to low 40s.

    Merdeka Centre’s data on Kedah's shows a 1.1% drop in Malay support for BN. This has to be the most controversial and outrageous take on GE14 as data from other findings is pointing to a similar if not larger drop as that suffered in Johor.

    In fact, the writer posits that if anything, Kedah has the biggest fall in Malay support for BN, possibly even in the 30s. Harapan is widely expected to smash BN in this state due to the Mahathir and Mukhriz one-two punch.

    Pakatan Rakyat’s Malay support in GE13 was 35% and it is assumed 15% of that belongs to PAS in all states except for Kelantan and Terengganu, which is in line with Invoke’s survey result which states PAS’ support level has dropped from 18% to 13% in the past month.

    Hence, Harapan will lose 15% of Malay support to PAS, but gain 20% of Malay support from BN, for a total of 40% Malay support. Merdeka Centre’s result however differs widely, stating that PAS has 27% Malay support as opposed to Harapan’s 20%.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This writer posits that Merdeka Centre’s result is flawed as it lumps PAS’ support together for the whole of the peninsula when in reality the result skews heavily to PAS in Kelantan and Terengganu but is almost negligible in the west coast states. Hence, the opinion here is that BN’s loss will be Harapan’s gain in all states par Kelantan and Terengganu.

      For Kelantan and Terengganu, BN and PAS are predicted to be evenly matched, with Harapan not making much of a dent. To simplify this analysis, Chinese and Indian votes are considered as negligible in this category.

      The mixed and Chinese seats are lumped together instead of separately because they yield the same result regardless of whether the ratio has 65% Malays or 50% Malays or lesser. To simplify this analysis, the race composition for this category is considered the same as our national ratio of 65% Malays, 25% Chinese and 10% Indians, even though in reality it differs according to areas.

      But it won’t influence the result as Harapan is expected to win 99% of these seats due to the aforesaid 20% Malay swing and the overwhelming Chinese support.

      There’s no doubt that BN’s 65% Malay support in GE13 will be reduced, mainly due to resentment towards caretaker prime minister Najib Abdul Razak and the BN government he leads, and the addition of onr million new Malay voters. The question is by how many percentage points the Malay swing will be.

      There were about 8.7 million eligible Malay voters in GE13. The addition of 1 million new Malay voters translates into an 11.4% increase. If 70% of new Malay voters support Harapan (based on non-mainstream findings), that’s already a swing of about 5%.

      So a total swing of 20 percentage points is not that far-fetched. In fact, it’s quite conservative as Merdeka Centre already puts the swing as 8% in spite of the survey weakness highlighter earlier while Invoke’s one is in the high 20s.

      The results are shown below.

      So based on a “conservative” 20% Malay swing, and assuming that the Chinese turn out in droves to vote like in GE13, this simulation shows that Harapan can win about 100 seats in Peninsular alone.

      With that in hand, Harapan only need another 12 seats from East Malaysia to form the federal government, but in all likelihood, they’ll need about 18-20 to form a stable government. In the last election, Pakatan Rakyat won nine seats in east Malaysia.

      Assuming the status quo is maintained in Sarawak with Harapan winning six seats, the remaining bulk of seats is expected to come from Sabah, especially now that is has a united opposition front and with Warisan having taken the mantle of state autonomy call.

      If the current groundswell momentum in east Sabah is anything to go by, Warisan is expected to clinch it for Harapan. The writer predicts a total of 12 seats to be won by Warisan and PKR in Sabah, hence Harapan to form the next federal government with a total of 118 seats. Pakatan Harapan to win GE14.

      Delete
    2. Lupa nak sebut di permulaan kopipes itu bahawa itu semua ia lah pendapat Tun Mahathir.

      Tajuk pemilisan dia ia lah:

      My calculation: Harapan to win 118 seats

      Rajah2 di situ tak keluar dengan tepat. Nak lihat nya, sila ke

      https://www.malaysiakini.com/letters/421941

      Delete
    3. seronok berangan-angan dan bermimpi sampai basah lenjun ....
      pakatan haprak..maksima kerusi boleh pergi
      tak lebih 50...( dap saja 30-40)
      sila hadam ni..dan tunggu malam 9 may

      Delete
    4. Kata kata bodoh, takda fakta dan hujah yang kukuh, nak coba lawan pendapat oarng yang dah 60 tahu berkecimpung dalam politik, tapi kamu cakap macam tahik.

      Delete
  35. Kini hati hamba kembali tenteram dan aman
    Mekcy Golok muncul menjadi bapok idaman
    Bontot bulat Mekcy, betul2 menggugat iman
    Sehinggakan boleh terlupa, burit bini Suman

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mak ko pun pandai gak isap kote!!! Ko blajar dri dier ke??? He2 he2 he2

      Delete
  36. Mekcy Golok, mari ke sinii tinggal kat Bachok
    Dia ttp nampak manja walau mulutnya becok
    Tak jadi apa, banding bini Suman mati pucok
    Teringin benar jubo Mekcy hamba nak cucok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  37. Mekcy Golok burit tak orii, operate pakai alat
    Mesti burit transgender ini, banyak taik palat
    Geli geleman lah burit dia ni kalau nak dijilat
    Tapi hamba teringin rasa jubor dia yng bulat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  38. Salam 1MDB Arul Kanda tak dijawab

    Oleh Mohd Darus Ismail

    Kita ada perdana menteri penyangak, perompak dan pencuri. Duit 1MDB disamun. Negara mengalami kerugian besar, negara akan bankrap dan rakyat akan menderita. Bukan itu sahaja – kedaulatan negara sudah dijual dan semua ini kerana Datuk Seri Najib Razak ...

    ReplyDelete
  39. Mekcy bapok, pandar kecek oghae putih
    Teghingak ke diyo, ambo ni sampar letih
    Ambo nok jilak, daghi jubo sampar betih
    Demo ghoyatt jo beghapo, kalu nok pitih

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

    ReplyDelete
  40. dalam beberapa program terang balas – bukan serang balas, salam Arul Kanda Kandasamy – presiden 1MDB tidak dijawab pembahas-pembahas tegar 1MDB.

    Secara terbuka, Arul Kanda membuat penerangan di merata tempat mengenai isu 1MDB. Arul Kanda turut membidas pembangkang atas hipokrasi yang ditunjukkan, di mana penerangan bersemuka mahu diberikan, tetapi mereka tidak hadir.

    Mungkin bagi mereka, usaha memburukkan Najib melalui 1MDB sudah sampai klimaks dan imej Najib sudah cukup tercalar.

    ReplyDelete
  41. Mekcy bapok Golok maghi dudok Kelatae
    Diyo nyago, caghii pelanggae oghae jatae
    Kijo natae ni bejuar jubo malae dae petae
    Demo tok se ghaso ko ambo punyo batae

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
  42. Hamba kini terbayang dpt jubo Mekcy Golok
    Dia pakai mekap tebal sampai rupa jadi elok
    Darii belakang, hamba datangi & terus pelok
    Terus londeh seluar & jubor dia hamba jolok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  43. Dpt Mekcy Golok..spt miinyak hamba tatang
    Hamba akan tutoh jubo dia, pagi dan petang
    Sekali sekalaa, hamba akan tidor melentang
    Lps itu, suruh dia hsap hamba punya batang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaashhhh

    ReplyDelete
  44. Jom Kita keluaq ramai2 9 mei ni p undi calon2 ph. Biaq kejorla, pejuwang rakyat, lebaimodes serta 2,3 ekoq undi bn. Kita ambil alih putrajaya demi kesejahteraan dan maruah negara.

    ReplyDelete
  45. Dalam satu sesi taklimat terbuka di Subang Jaya – tempat DAP dengan wakil mereka, Yeoh yang juga pengkritik tegar 1MDB – Arul Kanda dengan tegas berkata, ini tempat dia – kenapa tidak hadir dalam program presiden 1MDB memberi keterangan dan jawapan mengenai 1MDB?

    Kenapa sahutan Arul Kanda tidak mahu diterima? Kenapa tidak mahu hadir bersama beg-beg yang penuh berisi dokumen menunjukkan salah laku 1MDB?

    Tidak payah berputar belit – kenapa tidak hadir. Jawapannya mudah, kerana apa yang ada hanyalah bahan kempen dengan niat politik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pergi mampus lah kau Abda dgn tesis 1MDB Arul Anaconda tu

      Delete
  46. Mekcy Golok terasa bagai datang dlm mimpi
    Hamba ayat dan pujuk dia dgn mencium pipi
    Lps itu hamba jolok lobang jubor dia sipi-sipi
    Burit bini muda Suman pun hamba tolak tepi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  47. Sebagai bekas Ketua Pegawai Pilihan Raya pada suatu ketika, PRU 1990; secara peribadi saya amat keceea situasi hari penamaan calon PRU 14 pada 28 April 2018. Sebab di sana sini kedapatan berlaku kekhilapan, tafsiran, persepsi dan tanggapan oleh pihak petugas SPR, calon dan orang awam. Sila renung-renunglah. Salam zuhur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab pihak atasan depa pun lintang pukang pendirian, coba nak neutral (yang sepatut nya) tapi ada yang memikul bola Ajib, jadi tunggang langgang le keadaan nya.

      Delete
  48. Terbayang hamba dukong Mekcy ke ranjang
    Ps tu, hamba londeh kasi dia bulat telanjang
    Apa lagi, terus tusok pelir hamba yg panjang
    Mekcy kegeliian terus kelupor & menerajang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  49. Teriingat Mekcy Golok, kacukan Siam-China
    Sudah mencanak terus, batang kepala bana
    Ini membuat hamba gelisah, serba tak kena
    Burit bini Suman, tak tahu mahu letak mana

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pro PH berkata..rakyat x percaya UMNO mainkan isu perkauman DAP anti Islam..akar umbi UMNO marah dan nekad x nak undi lg BN..
      Pencacai umno hilang taring se

      Delete
    2. ...serang PH..mereka buat separuh jln dan akhirnya mereka tembak sesama sendiri hingga seluruh negara seperti Umno x ujud lg dan sangat kemah teramat sekali..

      Delete
    3. Cybertropper PH dilihat lebih kuat dan jauh kehadapan..buat puak puaka cybertropper BNumno semuanya sepi sunyi hilang entah kemana..
      Kepala dicantas..selainnya mengelupor..hahaahayamberakkapur..

      Delete
  50. Akhirnya kesimpulan yang dibuat presiden 1MDB ialah 1MDB adalah perniagaan dan masalah perniagaan selalu ada – ini bukan isu politik dan 1MDB adalah kempen politik yang tidak mengukuhkan hujah penyalahgunaan kuasa dan korupsi.

    Bila berdepan bos 1MDB, tidak ada siapa ... gemar melanggar majlis orang dan membuat kejutan, tidak hadir kerana takut dirinya akan terkejut.

    Jangan pusing cerita kenapa boss tidak mahu hadir. Bukankah berani kerana benar atau selama ini isu 1MDB tidak benar dan hanya seperti poster parti – bahan kempen.

    Mohd Darus Ismail ialah pembaca FMT.

    ReplyDelete
  51. Terbayang Mekcy Golok, hatii terus berdebar
    Mesti dia ni pinggang lentik, ponggong lebar
    Nak tutoh jubor bapok ini, rasa sgt tak sabar
    Baik pintas cepat sblm Nuat dulu yg sambar

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  52. 1. Past MBs were arrogant, says Johor sultan
    FMT Reporters

    2. Who will take Johor, the jewel in the Malaysian election: Najib's Barisan or Mahathir's Pakatan?
    South China Morning Post

    Di zaman Tun Dr Mahathir dulu, "Rulers awere above politics" and remained so tapi bertukar di zaman Najib.

    Nanti bila lapang aku akan cari laporan apa Nazri kata bila ada "spat" dengan TMJ pula. Dia cakap "royalty should not dabble in politics". Aku sokong itu sapenuh nya.

    ReplyDelete
  53. Bayangan bontot Mekcy semakin kerap acap
    Teringat tutoh jubo bapok ni berdecup decap
    Tangan ni udah pegang kote, tapi blm lancap
    Sblh tangan lagi urut dada sambil mengucap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  54. Ini nak cerita sikit kisah 3 ekor burong gelam
    Suman tua kedi, awal2 lagi sudah lari malam
    FuckTun biingai, kote dah sentap masuk dlm
    Mekcy bapok Golok, baru jer tadii tenggelam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  55. Ini pulak satu cerita, darii sejarah yang silam
    Kisah seorang keling tua yang sgt anti Islam
    Timbalan dia kuat dia antar masuk ke dalam
    Sampai ke mahkamah, dibawak usong tilam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  56. Dah kena "sound" dek Mahathir pasal jual tanah ke China hingga menjejas Kedaulatan negara, bahru lah Najib sedor dan nak coba jawab, tapi dah ponah -

    Malaysia isn't selling out to China: Najib
    Channel NewsAsia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengar citer, Pak Hassan Bukit pun jual tanah kat China...

      Tanah kuari dia tu, dijual RM50 selori dekat Chona Tong Seng pemaju rumah...

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh...

      Delete
  57. Mmg dah parah terok le, cai-cai kepala bana
    Kepercayaan rakyat mereka tak berjaya bina
    Asyik tabor fitnah je tiap hari ke sini ke sana
    Bila masa yang Najib jual tanah dekat China

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  58. 10.10am: Kuala Lumpur - Bersatu lawyer Rafique Rashid Ali tells Malaysiakini that Harapan candidates are expected to file objections nationwide with regard to Umno's illegality.

    Hence, he says the leader is illegal and thus Najib Abdul Razak cannot function as the leader of BN which is the main component of BN.

    "If Umno is illegal the whole structure falls. BN is registered as a coalition of 13 parties,” he adds.

    ReplyDelete
  59. Biarkan saja cai2 berbuih mulut buat ulasan
    Kita tunggu saja le PRU14 punya keputusan
    Masa tu nak bilang baper ramai yg pengsan
    Dan dekat PH, nak tolong hadiah batu nisan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  60. Tarikh 10 Mei sudah tak berapa hari saja lagi
    Tidak sabar melihat keputusan SPR nak bagi
    Mlm itu tau le depa, langit rendah atau tinggi
    Esoknya nak bilang baper ramai terjun perigi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yoo! Ya know what's your momma likes the most? She likes it up in the ass!!! Yeah! You heard me right! Your mom like to be fucked up her ass...samo la nga mu tu bapok!! Kaki tonggeng juboo!

      Delete
  61. Caii2 semakin gerun, dgn Kejora punya nada
    Mereka blh lihat 3 burong gelam dipersenda
    Lihat nama Kejora, cai penat mengurut dada
    Yng paling takut sgt si anak dara genit, abda

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  62. Waaaaaaaaa si Jamal Ikan Bakar menuduh boss SUA Umno Tengku Tipu Teuku Adnan nyanyok, senile -

    Denying that Umno members had joined the Red Shirts group in their rally last Saturday, its leader Jamal Yunos termed Tengku Adnan Mansor “old and senile” for making the claim.

    He was responding to Tengku Adnan’s statement that the party would take action against Umno members who had joined the rally.

    “Maybe Ku Nan has been in Umno for too long, and in his old age, he may be senile (‘nyanyuk’),” he said, referring to the Putrajaya MP by his nickname.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia fedap kot, nma tak naik sebagai calon kali ini.

      Delete
  63. Udah makin terkedu cai2 bingai bahalol unta
    Mereka kini terdiam, apa pun dah tak terkata
    Cikgu Kejora hanya guna pantun sbg senjata
    Itu pun dah terok parah cai2 semua meronta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  64. Tah kenapa, teringat bontot Mekcy yg indah
    Boleh tahan juga burit palsu dia hasil bedah
    Rasanya jubor Mekcy ini nak masuk mudah
    Tak perlu KY jelly pun, hanya guna air ludah

    Kah kaah kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  65. Walau pun aku tak sokong Umno/Bn, nak cakap: mcm mana nak kasi dia kerusi pencalonan, dia orang gila, pergi menjerit di depan Ibu Pejabat Kerajaan Selangor pakai towel, dan sebagai nya.

    ReplyDelete
  66. Mekcy Golok inii kacukan, bukan lah Melayu
    Tapi hamba percaya dia bapok yg manis ayu
    Tak teringin kah btg abg yg keras mcm kayu
    Oh my dear transgender Mekcy, I really luv U

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  67. Biar lah orang nak kata, hamba sasau sawan
    Mmg dgn Mekcy ayu ni hamba dah tertawan
    Tetingat bontot Mekcy, hati ini gelisah rawan
    Burit binii muda Suman pun, tak boleh lawan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  68. Bayangan Mekcy, bapok Golok kinii dtng lagi
    Dia dtg berlenggang pakai kasut tumit tinggi
    Pujuk punya pujuk, depan belakang diia bagi
    Kalu bayar semlm seribu pun, tidak rasa rugi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  69. Jamal Ikan Bakar Umno gila nak buat gila lagi -

    “During my four days in the lock up, I came up with the idea to have Bersih 7.

    “Why Bersih 7? It is because the Selangor Government has failed to fulfil its election manifesto and we want to inform the Selangor people of its lies.”

    Jamal said “Bersih 7” would raise seven key issues: the need for clean water, misappropriation of funds, cronyism, flood mitigation, affordable housing, garbage collection and a chaotic administration. (Macam lah Umno/Bn tak penuh dengan isu itu - buat rumah pun untuk Cina Kominis di Forest City, Johor Bahru.

    He added that the Red Shirts would be holding 700 roadshows on Bersih 7 all over Selangor.

    Bagus dia buat gitu. Lagi ramai pengundi akan bencikan Umno dan undi PH.

    Kumpulan Baju Merah dia dah di kaitan dengan puak pelampau (Umno extremists) dan nama Umno akan merudum menjelang hari mengundi 9 Mei.

    ReplyDelete
  70. Hamba kinii, dngan nafsu terpaksa berperang
    Tiap saat asyik teringat Mekcy Golok seorang
    Jubor dia bulat ketat, buriit pulak bulu perang
    Dngan burit bini Suman, rasanya lebih kurang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  71. Hamba ni tgh hari lapang pun tak dapat tidor
    Teringat bontot Mekcy tonggek mcm kundor
    Btg pelir pula, asyik tegang tak mahu kendor
    Rasa nak pacak tunggu saja suruh dia undor

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  72. Mungkin orang PAS atau orng Johor gembira mendengar ini:

    Study Reveals Queen Elizabeth II Is A Descendant Of Prophet Muhammad

    Queen Elizabeth, as claimed by some historians, is a descendant of a Muslim King whom himself is a direct descendant of Prophet Muhammad. While this may be a little too overwhelming to digest for the layman but to genealogists, this is common sense.

    ENGLAND – According to a study in 1986 by Burke Peerage, one of the top genealogical publishers of the world, Queen Elizabeth of the United Kingdom – the world’s oldest living monarch – is a descendant of Islam’s Prophet Muhammad, specifically, the 43rd great-granddaughter of the Prophet. Burke Peerage has provided authoritative genealogical records of historical families for more than 190 years.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang Johor? Sebab Raja Johor ada darah orang putih.

      Delete
  73. Teringat bontot Mekcy bulat mcm buah labu
    Dia berbaju kebaya dada montok paha gebu
    Hamba tau dia burit palsu, tak boleh jadi ibu
    Tetapii jubor dia, hamba berani smlm seribu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhh

    ReplyDelete
  74. Brooks-Baker said the British royal family is descended from Mohammed through the Arab kings of Seville, who once ruled Spain. By marriage, their blood passed to the European kings of Portugal and Castille, and through them to England’s 15th century King Edward IV.

    The Umayyad Caliphate was an Arab caliphate established after the death of Prophet Muhammad. It was a formidable force and at its peak, ruled over 15 million km2 from the Caucasus (Eurasia) to the Iberia Peninsula (Muslim Spain, Portugal, Andorra and Gibraltar). It was the fifth largest empire in history, governing 62 million people (29% of the world’s population at the time).

    Siapa ingin membaca lanjut, ini lah link nya -

    https://observer.news/world/study-reveals-queen-elizabeth-ii-descendant-prophet-muhammad/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang alim2 boleh lah merasa bersaudara sama Nabi dengan Ratu England

      Yang selalu mencarut macam Kojolla @ Geng Najib @ dll tak payah lah.

      Delete
    2. Pembetulan: ayyat ke dua sepatut nya -

      Kojolla @ Geng Najib @ dll, yang selalu mencarut, tak payah lah.

      (Yang carut semula, sebab dia mencarut itu, tak salah)

      Delete
  75. Masih jugak teringat Mekcy bapok dua alam
    Hamba tau, kacukan Siam ini bukan le Islam
    Jenis bontot tonggek ni, lobang jubor dalam
    Untuk dia inii, hamba rela RM1000 satu mlm

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  76. Hamba tahu Mekcy Golok bukanlah rupawan
    Tapi bontot lentik nyah ni mmg sgt menawan
    Bontot bulat pejal dia, sentasa jer jadi igauan
    Ntah bila dgn dia ni dapat hamba mengawan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhgg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gi balik behea jupo mok mu la bapok!! He2 he2...your mother is a fucking whore!!! Ha2 ha2

      Delete
  77. Nazri kepada orang Cina: Mengapa menentang bila kita hidup bersama

    Mana Umno nak hidup bersama? Mca pun tak dapat kata begitu. Setiausaha Agong MCA pun di gugurkan dari senairai calon dek Najib.

    ReplyDelete
  78. Bila teringat Mekcy, nafsu ini terus bergelora
    Terok hamba, berlawan dgn nafsu membara
    Nak rasa jubor Mekcy, teringinnya tak terkira
    Walau pun tahu, jubor dia itu bukan lagi dara

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  79. Saudara2 Pejuang PH ... bukan saja wakil2 calon PH ditolak pencalonan dgn alasan yg tak munasabah dan petty, malah terbaru pengundi2 pula akan dikenakan tindakkan dan penipuan jerat dikenakan SPR untuk menidakkan peluang pengundi2utk mengundi di PRU 14 kali ini. Ini kandungan berita yg sedang viral.

    At PACA briefing today, rules changed - voting time is from 8am to 5pm only.

    All voters have to enter the "Saluran" before 5pm. If voters enter thru school gate and not enter thru "Saluran , the voter will not be allow to vote.

    Please inform our family members, relatives, neighbours and friends of these EC "new ruling" to stealmore rakyat votes for Ah Jib Gor and Binawe Najis party.

    Viral kan supaya pengundi2 berwaspada tidak hilang kelayakkan mengundi yg dipasang jerat oleh SuruhanJaya Penipu Rakyat Msia danpengundi2 hendaklah tiba seawalnya untuk mengundi

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...