Wednesday 25 April 2018

MAHU DIJADIKAN APA TIGA BEKAS MENTERI INI ATAU IA PETANDA NAJIB SUDAH 'BUANG TABIAT'?


Ada semacam kejanggalan, keluarbiasaan dan tidak masuk akal apabila tiga bekas menteri ini dipilih semula oleh Najib Razak untuk bertanding dalam pilihanraya 9 Mei depan akan datang.


1 - Zulhasnan Rafique, bekas Menteri Wilayah Persekutuan dan Duta Besar Malaysia ke Amerika tanpa disangka-sangka dipilih semula sebagai calon untuk bertanding di Parlimen Setiawangsa.


Ketika Najib Razak mengambil alih jawatan Perdana Menteri pada 2009, Zulhasnan adalah antara menteri yang digugurkan dalam susunan baru kabinetnya.


Kemudian, pada pilihanraya 2013, Zulhasnan juga digugurkan sebagai calon di kerusi Parlimen Setiawangsa yang sedang disandangnya dan tempatnya digantikan dengan Ahmad Fauzi Zahari.


Oleh kerana penggantinya, Ahmad Fauzi adalah lebih muda berbanding Zulhasnan, gambarannya adalah Zulhasnan sudah ditunjuklan jalan keluar dalam karier politiknya.


Pada tahun lepas, beliau dilantik menjadi Duta Besar Malaysia ke Amerika menggantikan Awang Adek Hussain.


Kebiasaannya, apabila seseorang bekas menteri dilantik menjadi duta, itu lebih kurang merupakan hadiah persaraan kepada mereka.


Tetapi, tiba-tiba Zulhasnan dipilih semula untuk bertanding di Setiawangsa menggantikan Ahmad Fauzi yang pada 2013 dulu dipilih oleh Najib juga untuk mengambil alih tempat Zulhasnan.


Pelik bukan?


2 - Hasan Malek,  bekas Menteri Hal Ehwal Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan adalah dianggap menteri berprestasi paling rendah yang pernah ada dalam negara kita.


Beberapa komennya mengenai kenaikan harga barang seperti yang paling popular - jangan makan ayam kalau harganya mahal - bukan saja menyakitkan hati rakyat, malah tentu juga membuatkan Najib turut sakit hati mendengarnya.


Lantaran itu, berikutan terlalu banyak kecaman terhadapnya di media sosial, Hasan Malek kemudian digugurkan sebagai menteri pada 2015.


Selain berprestasi rendah, Hasan Malek juga terlibat dalam kontroversi berkaitan pemberian pinjaman kepada ahli perniagaan, Deepak Jaikishan oleh Bank Rakyat sehingga menyebabkan Sabbaruddin Chik tidak disambung khidmat sebagai pengerusi semata-mata kerana enggan patuh kepada kehendaknya.


Tidak lama selepas digugurkan daripada menteri, Hasan Malek kemudian dilantik menjadi Duta ke Kemboja.


Sama seperti kes Zulhasnan, perlantikan sebagai duta kepada Hasan Malek juga dilihat sebagai hadiah persaraan kepadanya.


Tetapi, dalam senarai calon Negeri Sembilan yang diumumkan dua hari lalu, Hasan Malek terus dikekalkan untuk mempertahankan kerusi Parlimen Kuala Pilah.


Pelik juga bukan?


3 - Husni Hanadzlah dilantik sebagai Menteri Kewangan Kedua sebaik Najib menjadi Perdana Menteri pada 2009. Bergandingan dengan Najib selaku Menteri Kewangan, Husni sentiasa mempunyai hubungan baik dan akrab dengan Perdana Menteri.


Dalam rombakan kabinet pada 2016, Husni secara mengejut telah meletakkan jawatannya kerana enggan dipindahkan ke kementerian lain oleh Najib. 


Alasannya, Husni mengatakan beliau mahu mengakhiri kariernya di Kementerian Kewangan saja yang ditanggapi ramai sebagai "kementerian jaga duit dan tempat mengagih-agihkan projek".


Lantaran kecewa kemahuannya tidak dituruti oleh Najib, Husni turut meletakkan jawatannya sebagai Bendahari UMNO, Timbalan Pengerusi Perhubungan UMNO Perak dan Ketua UMNO Bahagian Tambun.


Kemudian, dalam ucapannya Parlimen setelah tiada jawatan, Husni mempertikaikan tujuan penubuhan 1MDB serta mendakwa sebagai Menteri Kewangan Kedua, beliau tidak tahu menahu langsung mengenai perjalanan syarikat pelaburan itu.


Meskipun melakukan "u-turn" kemudiannya, Husni pada hakikatnya pernah menyentuh perkara paling sensitif dalam hidup Najib iaitu 1MDB.


Pemimpin-pemimpin lain yang membangkitkan isu 1MDB secara terbuka seperti Muhyiddin Yassin, Shafie Apdal dan Mukhriz Mahathir misalnya, mereka malah dimusuhi dan dipecat daripada jawatan masing-masing.


Namun, Husni tetap dipilih lagi oleh Najib untuk mempertahankan kerusi Parlimen Tambun yang disandangkanya.


Ini lagi pelik?


Kesimpulannya, ketiga-tiga bekas menteri di atas adalah pemimpin-pemimpin usang yang telah dibuang, tidak dikehendaki dan pernah merajuk hati dengan Najib.


Kenapa mereka dipilih semula?


Mengapa mereka tidak diganti dengan calon-calon yang lebih muda?


Jika ketiga-tiganya pernah dibuang, tidak dikehendaki serta ada rekod merajuk hati dengan Najib, dengan memilih semula mereka itu sebagai calon pilihanraya, apa peranan yang mahu diberikan kepada mereka selepas ini?


Mana janji untuk memberi lebih peluang dan ruang kepada orang muda yang selalu Najib laung-laungkan?


Ataukah ini petanda Najib sudah "buang tabiat" dalam memimpin UMNO dan kepelikan calon yang dipilihnya menandakan parti itu sendiri semakin menuju ke penghujung hayatnya? (ShahbudinHusin 25/04/2018)

69 comments:


  1. Salam,

    SPR BUAT HAL LAGI

    1) SPR keluar syarat tambahan bahan kempen:

    2) NAMPAKNYA HANYA GAMBAR PEMIMPIN PKR SAHAJA YANG BOLEH DIPAMERKAN

    DAN

    3) Saya tertarik dengan perkara dibawah iaitu:

    (h) Lambang/simbol parti politik bagi calon yang bertanding dan lambang/simbol parti komponen berdaftar sebagai gabungan/pakatan yang diwakili calon tersebut dibenarkan untuk dipamer secara bersama atau berasingan di bahagian pilihan raya di mana calon tersebut bertanding.

    (ada sedikit persoalan - apa yang dimaksudkan dengan PARTI KOMPONEN BERDAFTAR SEBAGAI GABUNGAN - adakah hanya terhad kepada parti dalam BN kerana PH belum berdaftar?)

    4) Sekiranya ia juga termasuk parti PH maka:

    Ini bermaksud bahawa sekiranya calon tersebut dari parti AMANAH tetapi bertanding menggunakan logo PKR, maka calon tersebut boleh juga mempamerkan logo AMANAH bersama logo PKR dikawasan yang diwakilinya.

    5) AWAS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    INI ADALAH STRATEGI UNTUK MENGELIRUKAN PENGUNDI PAKATAN HARAPAN......

    6) Apabila kita mempamerkan DUA LOGO maka ia akan MENGELIRUKAN sesetengah pengundi.......

    "TUMPANG TANYA NAK, KALAU MACAM TU PAK CIK NAK PANGKAH YANG MANA, PAK CIK KELIRU NI"

    - maka terpaksalah kita menerangkan semula pada pengundi, "logo AMANAH tu saja saja dipamer, nanti pakcik pangkah lah logo PKR" kan kerja tambahan tuu....

    7) Dari sebelum parlimen bubar hinggalah hari mengundi, kerja kita "PENERANGAN TENTANG LOGO SAHAJA"

    8) Kita telah bersusah payah memperkenalkan LOGO PKR SEBAGAI LOGO BERSAMA, jadi tidak perlu untuk bersusah payah mempamerkan logo yang lain pula........

    9) Apa berpendapat yang penting sekarang ialah TERUS PAMERKAN LOGO PKR SAHAJA....

    10) Saya amat tertarik dengan cara Lim Guan Eng mempromosi LOGO PKR dalam versi HITAM PUTIH di Taiping dan Jementah. Beliau mencetak logo tersebut dengan ukuran yang besar dan dipamerkan dibelakang pentas (Taiping) dan mempamerkan kad logo di Jementah.

    Cara beliau akan memberi kesan yang besar pada pengundi........

    11) Bukan semua pengundi bijak dan peka dengan parti serta logo........

    12) Sekiranya kebenaran hanya pada parti komponen BN KERANA MEREKA TELAH BERDARTAR DENGAN ROS maka ini bermaksud LOGO BN dan:

    LOGO UMNO AKAN DIPAMERKAN DIKAWASAN CALON UMNO UNTUK MENARIK PENGUNDI MELAYU.........

    LOGO MIC DIKAWASAN CALON MIC UNTUK MENARIK PENGUNDI INDIA........

    DAN LOGO MCA UNTUK CALON MCA UNTUK MENARIK PENGUNDI CINA..........


    13) YANG PENTING SEKARANG KURANGKAN MENYERANG LAWAN, TAPI LEBIH KEPADA MERAYU UNDI TERUTAMA GOLONGAN ATAS PAGAR DAN YANG TIDAK PEDULI TENTANG PRU........

    MASA SEKARANG ADALAH MASA...........

    ...................CUMBU RAYU DENGAN PENGUNDI................

    Hanya sekadar pendapat.............

    Maaf........


    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya sangat bersetuju, saudara...

      Delete
    2. Xsudah2 spr ni....ape la nak jadi spr ni.nak kejar pgkat apa lagi kau ni kat dunia ni.tak cukup 2 lagi ke?

      Delete
    3. Oklh tu bro..jom kita ketempat masing2 jd perayu..last call merayu sebelum para pengundimengundi..jom!!

      Delete
    4. Jantan jenis apa nie puak2 umno-bn, dgn wajah orang tua berusia 93 tahun pun gelabah, gabrah, takut, fobia.....??

      Mana pahlawan bugis yg kini dah ngaku pendekar bugis tapi masih bersikap pondan tuuu.....??

      Delete
    5. DISKRIMINASI DAP

      Memang tak dinafikan DAP meningkatkan peruntukan kepada KAFA. Tapi tahukan anda bahawa DAP juga meningkat berkali-kali ganda untuk peruntukkan sekolah mubaligh KRISTIAN.

      Cuba kita bayangkan 5 SJKC menerima 1.5 juta,19 SAR menerima hanya 1.3 juta pada tahun 2009.

      Manakalah 2011 pula sekolah agama rakyat hanya menerima peruntukan sebanyak RM1.8 juta berbanding Sekolah Jenis Kebangsaan (SJK) Cina menerima peruntukan sebanyak RM3.8 juta, SJK Tamil (RM1.7 juta) dan Sekolah Mubaligh (RM850,000)

      Pada 21 Mei 2016 Roketkini.com laman rasmi DAP telah mengeluarkan kenyataan bahawa DAP telah mengeluarkan peruntukkan 41.6 juta untuk semua sekolah dan pendidikan Islam bagi tahun 2016.

      Tapi DAP menyatakan berapa peruntukkan untuk sekolah-sekolah mubaligh agama lain seperti KRISTIAN dsbnya?

      Kenapa DAP menyembunyikan jumlah sebenar peruntukan kepada sekolah-sekolah agama lain? Kenapa DAP tak menyatakan sikap MALAYSIAN-MALAYSIAN dimana semua agama mendapat peruntukkan sama?

      Mengikut sumber DAP mengeluarkan 128.2 juta peruntakkan kepada sekolah-sekolah agama lain. Lihat beza dengan 41.6 juta?

      Itu saya kata puak-puak PAN sanggup menjilat DAP kerana ada pemimpin-pemimpin mereka yang kini bergerak aktif mendapat peruntukan bulanan 30k, 20k dan 15k melalui GLC. Lidah mereka menjadi kelu.

      Apa bezanya PAN, IKRAM dan UMNO?

      Kita selalu perli dapat BR1M rakyat bodoh, diam sedangkan UMNO banyak menghabiskan duit ke tempat lain.

      Apa bezanya dengan DAP?

      Delete
    6. Jangan Pangkah Dacing !

      Jangan Pangkah Bulan !

      Delete
    7. sk,smk ke semua peruntukan dlm kerajaan pusat,bkn kerajaan negeri.

      Delete
    8. DAP BERUBAH PERANGAI

      HADIR BERBUKA PUASA BAGI BUKAN ISLAM TAK ADA MASALAH PUN itu semua orang faham tapi kalau datang berbuka dengan tujuan lain sedangkan ANTI-ISLAM itu orang Islam marah.

      Apa Sikap DAP Terhadap Hudud Sebelum Ini?

      Lebai mengajak pembaca sorok 8 tahun lalu kenapa orang tak kisah pun Lim Guan Eng datang berbuka malah masyarakat Islam mengalu-alukan kedatangnya.



      27 Jun 2012 Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng 'dihujani' pelbagai persoalan berkaitan pendirian dan sikap parti itu terhadap isu hudud yang menjadi perjuangan parti rakannya PAS dalam Pakatan Rakyat pada Majlis Wacana II "Benarkan Dasar DAP Mengacam Islam" anjuran akhbar web berbahasa Melayu DAP Roketkini .

      Dalam program wacana itu, sesi soal-jawab menjadi panas apabila peserta Melayu yang rata-rata muda bangkit bertanyakan isu hudud kepadanya.

      "PAS ada pendirian, DAP ada pendirian. Tetapi ia tidak menghalang kerjasama dalam isu yang lebih besar," katanya. Jawapan DAP pada masa itu tidak menentang pun usaha PAS atas dasar muafakat.

      Memang kita tahu dasar DAP tidak setuju denan hudud dan PAS salah satu agendanya ialah hudud. Tapi masing-masing DAP dan PAS boleh bertolak-ansur dalam isu Hudud.

      Malah pada 29 April 2013 DAP dalam kenyataan bersamanya dengan PAS Pulau Pinang dengan sebelum PRU 2013 sangat jelas tidak menolak Hudud yang dibawa oleh PAS.



      "Kita berdasarkan kerjasama atau prinsip musyawarah. Kalau kita bersetuju, mari kita cari kata putus. (Perkara) yang tidak boleh bersetuju, kita terima pandangan yang berbeza," katanya.

      Kenyataan ini juga menunjukkan DAP boleh bersikap tolak ansur atas dasar muafakat dan PAS juga menerima bahawa DAP tidak sokong HUDUD kerana itu polisi parti mereka.

      Sikap ini membuat penyokong PAS dan masyarakat Islam boleh terima jika ada pimpinan DAP untuk berbuka puasa di majlis berbuka puasa anjuran PAS yang biasanya di surau dan masjid.

      Sikap Ahli dan Penyokong DAP Terhadap Hudud Sebelum Ini

      Cina DAP (lebai fokus kepada masyarakat Cina yang sokong DAP) pada masa itu itu tidak kisah tentang hudud yang dibawa oleh PAS kerana hudud adalah untuk orang Islam dan untuk menghukum mereka yang jahat sahaja. Biasanya yang jahat, yang mencuri dan merompak harta rakyat adalah pimpinan UMNO dan Barisan Nasional.

      INi bukan omong kosong bahawa Cina DAP tak kisah pun. Lihat keadaan pada masa itu. Gambar tidak berbohong. Ini adalah bukti yang nyata bagi mereka yang berfikir menggunakan akal.




      Cina DAP bangga tampal stiker sokong hudud dibaju dan tubuh mereka yang ini jarang penyokong PAS buat!



      Laman Helen Ang seorang penulis berbangsa Cina pro BN ada memetik petikan di atas yang mengulas sokongan Cina DAP kepada Hudud bagi membenteras salahlaku BN terutamanya rompak wang rakyat.

      Delete
    9. APA PUNCA DAP BERUBAH SIKAP

      Apa Sikap Pimpinan DAP lain terhadap Hudud yang diperjuangkan oleh PAS?

      Malah pada masa itu ada Cina DAP mahukan Hudud untuk membenteras kemungkaran yang UMNO lakukan. Semasa Bersih 2.0 pun ada kempen untuk hudud oleh Cina DAP termasuk Anthony Loke Siew Fook.



      Jika kita tinjau pandangan Ahli-Ahli Parlimen DAP pada masa itu mereka tidak menolak dan menetang hudud. Mereka pernah menyokong hudud, Ong Kian Ming (YB Serdang) dan Thomas Su (YB Ipoh Timor), terang-terang menyokong dan boleh dibaca di Twitter mereka.


      Kelab Penyokong PAS terdiri daripada orang Cina juga menyokong hudud. Mereka pernah membuat kenyataan terbuka dalam hal ini. Ketua Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Hu Pang Chaw yang kini AJK pasti AMANAH (PAN) tidak menentang Hudud seperti sekarang. Dia buat kenyataan akhbar kenapa Bukan Islam takut dengan Hudud yang tak ada kaitan dengan mereka.

      Bukan itu sahaja anda dikalangan Cina DAP berkempen untuk hudud. Mereka pula lebih daripada PAS berkempen dengan mengedar risalah kepada masyarakat bukan Islam berkenaan hudud.



      Kita tahu Hannah Yeoh yang ada agenda kristianisasi pun menunjukkan sikap terbuka tidak menetang hudud, malah dia, Hannah Yeoh membenarkan usul hudud dibahaskan dengan bebas di DUN Selangor dalam satu kenyataannya semasa itu. Dia kata "I'm speaker for all parties" Kenyataan ini masih ada pada Youtube. Tapi sekarang maaf speaker ini tidak lagi terbuka dengan Islam, kenapa? Kerana ada orang Islam memberi "taring" kepada dia!!



      Mengejutkan ada juga Cina DAP buat kempen "Hudud In Penang 2020".
      Mereka tak takut pun kepada Hudud.




      Anthony Loke juga mempertahankan Islam yang diperjuangkan oleh PAS. Mereka tak rasa Islam itu mengacam mereka.




      Siapa Mengubah Sokong Cin DAP terhadap Islam dan Hudud? Siapa sebenar PENGKHIANAT ISLAM?


      Sikap Cina DAP berubah bila dan kenapa? Lebai mengajak pembaca memahami dan menghayati supaya kita sedar siapa sebenar mengkhianati perjuangan menegakkan Islam di Malaysia ini?

      Cubaan mengambil alih kepimpinan PAS daripada Ulama


      Wujud pengeseran pendekatan dalam PAS, ada yang ingin ke Putrajaya dengan cepat menolak pendekatan menjulang syariat Islam. Mereka berkata dapat Putrajaya dulu baru kita laksanakan syariat Islam (hudud). Ramai orang miskin, basmi rasuah itu lebih penting daripada hudud.

      Maka mereka mendekati DAP dan PKR membawa slogan kebajikan lebih utama daripada hudud dengan tujuan menyingkir kefahaman dan golongan ulama dalam PAS yang berfokuskan syariat Islam sehingga jurang perbezaan dalam PAS makin besar kerana pengeseran kecil dibesarkan oelh akhbar pro-pembangkan g seperti Malaysiakini dan The Malaysian Insider (sebelum mati). Orang-orang seperti Dr. Zul dan Zul Solong dibelakang TMI memainkan peranan dalam isu ini.

      DAP lebih suka kumpulan (GHB) ini kerana mereka juga tidak mahu hudud sebagai dasar perjuangan mereka. Kumpulan ini GHB (sekarang parti AMANAH) telah membuka ruang untuk orang bukan Islam mendapat manafaat. Sikap DAP makin berubah kerana mereka menyangka kumpulan ini akan menguasai PAS pada masa itu kerana hampir 2/3 ahli majlis tertinggi PAS terdiri daripada kumpulan ini.

      Untuk mendominasi PAS, DAP mengambil sikap menyokong kumpulan ini untuk menjatuhkan Presiden PAS Abdul Hadi Awang.



      Majlis berbuka puasa di rumah Kamarudin Jaafar (dulu Setiausaha Agung PAS Pusat) dihadiri oleh pimpinan DAP dan PKR bagi merancang menguasai PAS.

      Mereka mencari seseoarng untuk di'perkuda'kan untuk melawan Abdul Hadi yang bersifat ulama, maka Ahmad Awang dicalonkan bertanding melawan Abdul Hadi merebut jawatan Presiden. Tapi Apabila parti AMANAH (PAN) tertubuh Ahmad Awang tidak dilantik pun menjadi Presiden, hanya sekadar "tukang baca doa" dalam majlis parti AMANAH (PAN)

      Bila pemilihan Muktamar PAS Pusat 2015, DAP dan sebahagian PKR terang-terang menyokong kumpulan yang ingin menjatuhkan Presiden PAS, Abdul Hadi Awang.

      Delete
    10. SELIDIK DULU SEBELUM SALAHKAN PAS

      Malaysiakini akhbar pro kumpulan ini telah membuat kajian bohong macam kajian Rafizi dengan data-datanya mengatakan bahawa sokongan menjatuhkan Abdul Hadi Awang sangat besar dalam PAS. Orang yang bodoh selalu tertipu dengan fakta-fakta kajian rekaan ini.

      Keputusan akhirnya terbalik, tak sampai 20% ahli PAS sokong kumpulan pengkhianat ini. Ramai pimpinan pengkhianat disingkirkan oleh ahli PAS dalam pemilihan tersebut.

      Mereka tubuh parti baru diberi nama AMANAH (PAN).



      Kemudian DAP serang PAS hampir setiap hari. Mereka cuba singkirkan PAS dalam PAKATAN RAKYAT.











      Dulu ahli PAS bersabar kerana PAS masih dalam PR tapi bila tak bersama, mereka fikir mereka boleh tahan dengan serang PAS.... tunggu


      Itu saham yang dilaburkan oleh parti AMANAH (PAN) dan ahli-ahlinya. Merekalah yang menyebabkan sikap Cina DAP makin keras dengan hudud. Mereka yakni Islam AMANAH (PAN) sendiri merasakan hudud belum sesuai lagi kerana keutamaan 'fiqh alawiyyat' kononnya.

      Kesimpulannya...


      Puak-puak AMANAH (PAN) lah yang memberikan TARING kepada DAP untuk mengigit umat Islam. Inilah pengkhianatan terhadap perjuangan menegakkan Islam di bumi Malaysia. Mereka yang menjadi 'mastermind' adalah IRC, JIM dan kini dikenali sebagai IKRAM. Duri dalam daging kepada Jamaah Islam PAS.

      Delete
    11. Pejuang Keparat >>> Lebai Keparat....??

      Bertukar nama konon ramai
      Orang sama helah tak pandai
      Kopipes panjang sah mamai
      Bertungkus lumus spesis keldai!

      A Classic & Artistic response through a short & precise beautiful pantun from the one & only fan tun.

      Delete
    12. Woiiii...lebai Poen.

      Pi balik laaa

      Delete
    13. PAS DAH JAWAB. GILIRAN PH PULA

      Ketika Pakatan Harapan (HARAPAN) mempersoalkan kemampuan kewangan PAS dan mengaitkan parti itu dengan sumbangan invididu mempunyai kaitan dengan Umno, pemimpinnya pula memulangkan soalan yang hampir sama.

      Malam tadi Datuk Seri Abdul Hadi Awang melontarkan pertanyaan - dari mana HARAPAN memperoleh wang bagi menyertai pilihan raya umum (PRU).

      Menjelaskan sekali lagi bahawa PAS menerima dana daripada ahlinya, Abdul Hadi berkata parti itu bergerak di atas sumbangan orang ramai.

      "Kita tanya parti mereka, dapat duit dari mana?" katanya secara tegas.

      Berucap di majlis ceramah perdana di Shah Alam presiden PAS berkenaan berkata, Umno dan BN memperoleh dana kerana sudah memerintah lama, serta mempunyai ramai "tauke".

      "Umno, bn dpt duit dari mana? Dia kerajaan, dia memerintah lama, orang dia ramai, ada tauke banyak, boleh kata begitu.

      "Yang Pakatan Harapan ni, yang baru tubuh, dari mana duit dia bertanding. biar dia jawab," katanya di akhir ceramah berkenaan.

      PAS menurunkan calon di kira-kira 160 kerusi parlimen seluruh negara pada PRU ke-14 ini dengan sasaran membentuk kerajaan, atau sekurang-kurangnya menjadi kuasa penentu (kingmaker).

      Kemampuan meletakkan calon begitu ramai mendorong HARAPAN membangkitkan persoalan mengenai sumber kewangan untuk PAS.


      Pada masa sama PAS juga dikaitkan dengan sumbangan berjumlah RM2.5 juta. Bagaimanapun pemimpin PAS menegaskan sumbangan itu datang daripada individu dan bukannya Umno.

      Khabar yang tular di media sosial pula mendakwa individu terbabit ialah pegawai khas seorang pemimpin Umno di peringkat pusat yang dilantik menjadi menteri.

      Kata Abdul Hadi ada antara anggota PAS sudah berjaya dalam perusahan serta bidang lain dan mereka menyumbang kepada parti.

      "Ada yang bagi ribu-ribu (ringgit), jangan pelik PAS dapat (dana banyak). Skit sangat RM90 juta,"

      Delete
    14. KALAU KATA PH PUAK HAPRAK HANG MARAH

      Sekurang-kurangnya 7 calon DAP dan PKR bertanding kerusi DUN dan Parlimen walaupun menghadapi pertuduhan jenayah.

      Sama ada perbicaraan mereka belum bermula atau rayuan terhadap pensabitan dan hukuman menunggu perbicaraan di mahkamah lebih tinggi.

      Menurut Perlembagaan Persekutuan dan negeri, keahlian wakil rakyat akan dibatalkan hanya jika hukuman penjara 1 tahun atau denda RM2,000 dikenakan dan belum mendapat pengampunan.

      Peguam SN Nair berkata hilang kelayakan itu hanya akan berkuat kuasa selepas rayuan terakhir dan permohonan belas kasihan ditolak.

      “Selepas itu dewan perundangan akan memaklumkan Suruhanjaya Pilihan Raya tentang kekosongan kerusi supaya pilihan raya kecil boleh diadakan,” katanya.

      Mendahului senarai itu ialah Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng yang dituduh menggunakan kedudukannya untuk mendapatkan keuntungan dengan menukar status tanah pertanian kepada perumahan. Dia juga berdepan tuduhan membeli sebuah banglo bawah nilai pasaran.

      Beliau berdepan pemenjaraan sehingga 20 tahun dan denda sehingga 5 kali jumlah atau nilai sogokan, atau RM10,000, yang mana lebih tinggi, bagi pertuduhan pertama.

      Setiausaha agung DAP itu, yang bertanding kerusi DUN dan Parlimen di Pulau Pinang, juga berdepan pemenjaraan sehingga 2 tahun atau denda, atau kedua-duanya, jika didapati bersalah dalam pertuduhan kedua.


      Mahkamah Tinggi menetapkan 21 Mei untuk menyambung semula pembicaraan.

      Jannie Lasimbang, calon DAP untuk DUN Kapayan di Sabah, akan tahu esok sama ada dia boleh bertanding atau tidak.

      Mahkamah Tinggi akan membuat keputusan ke atas rayuan pihak pendakwaraya terhadap pembebasan Jannie daripada 2 pertuduhan bawah Akta Perhimpunan Aman (APA).

      Pertuduhan bawah Seksyen 9(5) itu boleh dihukum dengan denda sehingga RM10,000. Jannie adalah penganjur tunjuk perasaan Bersih 4 di Sabah yang diadakan dari 29 hingga 30 Ogos 2015.

      Ahli jawatankuasa PKR Johor Steven Choong Shiau Yoon, yang akan bertanding di Parlimen Tebrau, disabitkan kerana mengambil bahagian dalam tunjuk perasaan “Bebaskan Adam Adli” berhampiran stesen minyak di Johor Bahru pada 21 Mei 2013. Pihak pendakwaan membuat rayuan ke Mahkamah Rayuan terhadap denda RM1,500 yang dikenakan Mahkamah Tinggi.

      Naib presiden PKR dan bekas Ahli Parlimen Bukit Katil Shamsul Iskandar Mohd Akin pula didakwa kerana menunjuk perasaan di rumah ibadat, satu kesalahan bawah APA. Perbicaraan di Mahkamah Sesyen di Kuala Lumpur sedang berjalan.

      Shamsul akan bertanding di Parlimen Hang Tuah Jaya dan DUN Machap Jaya di Melaka.

      Seorang lagi naib presiden PKR Tian Chua didapati bersalah oleh Mahkamah Sesyen pada 2016 kerana membuat kenyataan berunsur hasutan di satu forum pada 2013.

      Tian Chua, yang akan mempertahankan Parlimen Batu dikenakan hukuman 3 bulan penjara dan denda RM1,800. Kerajaan sudah memfailkan rayuan untuk meningkatkan hukuman itu.

      Adun Sri Muda Mat Shuhaimi Shafiei dari PKR juga didakwa dengan hasutan pada 2011 selepas didakwa menghina Sultan Selangor, tetapiperbicaraan belum bermula kerana permohonan dibuat untuk membatalkan pendakwaan itu.

      Delete
    15. Shuhaimi, yang merupakan setiausaha politik kepada menteri besar Selangor, dijangka bertanding DUN Sungai Kandis.

      Mereka yang disabit kesalahan bawah Akta Hasutan boleh dikenakan hukuman penjara sehingga 3 tahun atau denda sehingga RM5,000 atau kedua-duanya.

      Ketua Biro Undang-undang PKR R Sivarasa pula didakwa dengan 2 tuduhan memuatnaik muka depan Time Magazine yang diubahsuai di akaun Facebook yang memaparkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan perkataan “No. 2 dalam senarai paling korup”.

      Kesalahan itu boleh dihukum bawah Seksyen 223(1)(a) Akta Komunikasi dan Multimedia dengan denda tidak melebihi RM50,000 atau penjara sehingga 1 tahun atau kedua-duanya.

      Perbicaran di Mahkamah Sesyen ditetapkan pada 26 Jun.

      Sivarasa akan bertanding di Parlimen Sungai Buloh, sebelum ini dikenali sebagai Subang.

      Adun Simpang Pulai Tan Kar Hing, bersama-sama 5 yang lain, dibebaskan dariada tuduhan menghalang penjawat awam menjalankan tugas di satu tunjuk perasan pada 2015.

      Tan dari PKR dicalonkan untuk mempertahankan kerusi itu tetapi belum jelas sama ada kerajaan akan merayu.

      Kesalahan bawah Seksyen 186 Kanun keseksaan itu memperuntukkan hukuman penjara maksimum 2 tahun atau denda RM10,000 atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.

      Delete
    16. REFORMASI DALAM REFORMASI

      Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak boleh atau tidak mahu menyelesaikan kemelut yang mula menular dalam PKR. Mungkin ini politik semata-mata.

      Pergeseran antara Datuk Seri Azmin Ali dan Rafizi Ramli dikatakan semakin membengkak. Pergolakan ini mampu menggugat kemampuan PKR pada pilihan raya umum ke-14 (PRU14), tetapi Anwar seakan-akan membiarkannya dengan agenda tertentu.

      Ada pendapat mengatakan Anwar menyebelahi Rafizi dan Datuk Saifuddin Nasution Ismail dalam kempen politik dalaman PKR.

      Ada yang mendakwa kehadiran Tun Dr Mahathir Mohamad dicatur Azmin menyebabkan Anwar tersepit lantas terpaksa menyokong. Apa sebenarnya yang berlaku? Politik apa yang dimainkan Anwar sehingga memecahbelahkan PKR yang merupakan wadah perjuangan menyokong beliau dalam gerakan Reformasi.

      Bermula dengan kejutan Anwar yang dikatakan bersetuju membenarkan PH bergabung dengan Dr Mahathir. Alasan menerimanya atas landasan berjiwa besar dengan satu motif – menjatuhkan Datuk Seri Najib Razak.

      Satu tindakan yang amat drastik dalam keadaan Pakatan Rakyat (sebelum ini) sedang mendahului sokongan rakyat berbanding Barisan Nasional pada PRU13.

      Sungguhpun pada awalnya kepimpinan PKR Selangor di bawah Azmin tidak bersetuju dengan pengumuman Dr Mahathir sebagai perdana menteri ke-7, tetapi ini dikatakan satu gimik.

      Azmin dan PKR Selangor kemudiannya menerima Dr Mahathir dan dalam kelambu PKR – spekulasi mengatakan Azmin sebenarnya yang menguruskan sokongan PKR terhadap Dr Mahathir.



      Anwar bukan ahli politik setahun jagung. Beliau arif dalam percaturan politik dan penerimaannya terhadap PH dan Dr Mahathir amat mengejutkan.

      Kita maklum sewaktu Deklarasi Rakyat ditandatangani – Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dan Nurul Izzah Anwar tidak hadir – sungguhpun Izzah sebelum ini dikatakan bersetuju. Ini hanya menggambarkan Anwar juga tidak setuju dengan Deklarasi Rakyat yang dimulakan Dr Mahathir secara umumnya.

      Oleh itu, apa kena-mengena dengan perpecahan dan pergeseran dalam PKR, khususnya sewaktu pemilihan calon PKR untuk PRU14. Beliau tahu perpecahan akan berlaku, tetapi tidak nampak usaha untuk memulihkan perpaduan antara Azmin dan Rafizi.

      Apakah sebenarnya pergeseran ini diperakui dan direstui Anwar? Adakah mungkin Anwar tidak menerajui penentangan terhadap Azmin?

      Adakah mungkin gerakan untuk menutup pengaruh Azmin berpunca daripada kehadiran Dr Mahathir yang selalu dikaitkan dengan Azmin.

      Ini bukan soal menyebelahi Wan Azizah kerana untuk Anwar mempengaruhi Wan Azizah, bertindak atas arahannya adalah mudah.

      Keadaan hari ini – seakan diperakui Anwar untuk mematahkan pengaruh Azmin. Usaha pembasmian Azmin dan pengaruhnya dikatakan digalas Rafizi, pemimpin yang rapat dengan Wan Azizah.

      Wan Azizah akan menuruti apa sahaja yang telah dan diarahkan suaminya, Anwar dan usaha untuk membasmi Azmin dan pengaruhnya dipercayai hasil restu ketua umum PKR itu.

      Mungkin Anwar sudah hilang kepercayaan kepada Azmin yang bijak membuat percaturan politik dalam PKR dan memperlihatkan sokongan terhadap beliau meningkat.

      Untuk mencatas pengaruh ini, langkah sesuai adalah melalui pemilihan calon – menyingkirkan calon kem Azmin dan sekaligus memperkecilkan pengaruh Azmin.

      Sebenarnya, kita harus sedar kalau Anwar tidak mahu Azmin diserang – semestinya presiden PKR akan bertindak sedemikian dan jikalau ia di sebaliknya, maka presiden PKR akan turut memperakuinya.

      Apa yang jelas kelihatan ialah kehadiran Wan Azizah berdasarkan restu Anwar dalam menentang dan membantutkan pergerakan dan pengaruh Azmin.

      Sekali lagi dipersoalkan kenapa? Adakah ini berlaku atas kekecewaan Anwar melihat Azmin membawa masuk Dr Mahathir? Dalam parti juga tahu apa peranan Azmin dan penyokongnya yang mengusahakan kehadiran Dr Mahathir.

      Hari ini, pengaruh Dr Mahathir membesar dalam parti dan juga PH. Ironis sekali – sewaktu pengumuman calon Selangor oleh Wan Azizah – laungan “Reformasi” dan “Hidup Tun” kedengaran, sementara komitmen membebaskan Anwar dan menuntut keadilan semakin suram.

      Delete
    17. TERSUNGKURNYA REFORMASI

      Amat janggal bagi kita yang pernah menyertai gerakan Reformasi dengan kehadiran demonstrasi untuk menentang Dr Mahathir dan menggesa Dr Mahathir meletak jawatan, hari ini bersama orang yang pernah ditentang dahulu. Ada kalanya ia terasa sebagai satu pengkhianatan dalam perjuangan.

      Justeru, bolehkah kita menyimpulkan Azmin mempunyai agenda tersendiri dengan membawa masuk Dr Mahathir ke dalam gabungan pembangkang itu?

      Bolehkah kita menyimpulkan Azmin sudah memperluaskan pengaruh politiknya dalam PKR untuk memastikan percaturannya dengan Dr Mahathir berjaya – khususnya untuk politik diri dan orang tertentu?

      Bolehkah kita juga menyimpulkan Anwar sendiri terpaksa mengatur usaha untuk memintas kartel Azmin dalam mendominasi PKR?

      Sungguh malang sekali, PKR berubah daripada sebuah wadah perjuangan memastikan keadilan untuk rakyat terbela kepada permainan sumbang politik bagi melunaskan kehendak dan cita-cita tertentu.

      Delete
  2. Sah tunjuk tabiat. Hampir berakhir sebuah nobel politik BN.

    ReplyDelete
  3. Sudah kecut pelir, Suman Tempe ubi gadong
    Tak berani jawab lagii, bila Kejora tala ladong
    Penakut si bapok kedi ini, mcm lipas kudong
    Kalu jumpa, hamba sekadar nak jentik idong

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puan kejora

      Mcm mana perniagaan anda skrng ni?

      Delete
    2. Z.akar
      A.ku
      C.iput
      K.enit

      A.da
      R.upa
      M.ancis
      S.aja
      T.entu
      R.amai
      O.rang
      N.anti
      G.elak

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh

      Delete
  4. Mmg dayus bacul Suman kadok karung guni
    Tak lekat rumah, takut tiidak dapat layan bini
    Cabaran Kejora, dia tidak sambut hingga kini
    Kat JB, tepi rumah sendiri pun dia tak berani

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  5. Wooi Suman anak haram jadah anjing dubok
    Takkan ler kecut pelir sumbunyi dalam lubok
    Atau sibuk layan kafir DAP berak tidak cebok
    Jom lah, kalau jantan, kita jumpa bertumbok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  6. Pertaruhan Najib bukan saja untuk PRU14 tapi juga untuk pemilihan agung UMNO 1919...tak guna wakil yang menang PRU tidak menyokongnya masa pemilihan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pembetulan bro... PAU 2019. Itu pun kalau parti kejora dedak ni tak bungkus.

      Delete
    2. Najib dah sewel mengangkat diri & syok sendiri sebagai presiden parti, pm & menteri kewangan seumur hidup....tak pernah dibuat orang dalam sejarah dunia......!!

      Delete
  7. Mengapa KEJORA, GENGNAJIB,WAGIHAH, DLL sangat takut dengan DAP yang hanya dapat 39 kwerusi Parlimen, di
    mana CINA cuma 37 kerusi sahaja...............????
    Kenapa mereka tidak takut dengan CINA MAINLAND yang bakal menghuni Bandar Tun Razak, Forest City, Garden Citay dan lainplain CITY yang bakal dibina untuk mereka dengan penduduk CINA MAINLANDA berjumlah 1.4 BILLION..??????
    MENGAPA............?????
    Mereka sudah lupa sejarah kah...............???
    Bukankah mereka marah Sultan dan penjajah British membawa masuk kuli-kuli lombong bijih dan ladang gambir CINA yang anak cucu mereka menuntut kerakyatan selepas menetap di Tanah Melayu........????
    Mereka lupakah sejarah kedatang tok nenek moyang MCA, GERAKAN dan DAP ke Malaysia lebih dua ratus tahun dulu? Nampaknya, SEJARAH AKAN BERULANG KEMBALI di zaman NAJIB. Anak cucu cicit kita nanti akan kencing kubur kita kerana membina bandar-bandar bergelar CITY untuk bawa masuk 1.4 BILLION Cina Mainland.
    1.4 billion ini akan melahirkan anak-anak yang bakal jadi RAKYAT MALAYSIA menjadikan bangsa Ketuanan Melayu hanya 10% dan Cina 80%!!!!!!!
    Semua kerusi PARLIMEN mereka sapu.
    Anak cucu cicit kita mungkin kena jadi macam orang Bajau, duduk terapong di lautan!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org cina malaysia pun tak suka pendekatan bn berdagang dgn china. Sebabnya mrk sendiri tak blh cari makan. Cuba lihat cina hong kong, macau dan taiwan. Mrk pun bkn suka dgn pemimpin RR china. Org cina berminat mencari kekayaan. Tak kisah siapa memerintah. Bn tak memberi mrk mencari kekayaan. Siap la bn. Tsunami cina dah berlaku. Sekali ni tsunami lbh hebat. Melayu, cina, india dll.

      Delete
  8. NAJIB SEDANG MEMPAMIRKAN SIFAT 'BUNGKER MENTALITY'.

    JELAS TERNAMPAK YG KEPUTUSAN2 NYA KEBELAKANGAN INI SUSAH UTK KITA HADAMI N FAHAMI.

    AGAK NYA, INILAH SUASANA DLM 'WAR ROOM' HITLER SEBELUM BERLIN JATUH K TANGAN D 'ALLIED FORCES' N DIA 'HILANG'.

    ReplyDelete
    Replies
    1. .....also caught in 'the web of confusion & desperation'.

      Padahnya derhaka, khianat, tak amanah, semua dibuat najib tak menjadi.

      Delete
  9. Lihat lah pembaca kelibat Suman tua bangka
    Tuan2 jadi ler saksi betapa penakut ini puaka
    Rupanya dia mmg bacul sungguh tak sangka
    Rasanya dia belum hilang badi Dtrn Merdeka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  10. Suman barua iblis, tiada iman punya cahaya
    Lagak megah tak padan lemah tak bermaya
    Hari itu dia mintak tarik dan masa beriya-iya
    Bila hamba beri, muka ifrit ini terus jadi toya

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  11. Dengar lah hai pembaca2 hamba nak khabar
    Suman tua kedii kecut pelir, bila Kejora cabar
    9 Jun 2018, di Pdg Dtrn JB, dia jadi berdebar
    Nak lanyak bapok ini, hamba mmg tak sabar

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  12. Suman langsung tidak reti berpantun madah
    Akibat cari pasal dgn Kejora dia dapat padah
    Mmg bapok ni barua dajal anak haram jadah
    Huergh..ptuiihh...muka dia hamba nak ludah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  13. Where the hell is bloody skunk Othaman idiot
    From Spore he came to create havoc and riot
    Whacked by Kejora he turn helpless and tired
    He's now like an old lady with no more period

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  14. Pondan kojola tengah meroyan

    Malam tadi bisnes tak jalan

    Mat afrika tgk dia pun naik geleman

    ReplyDelete
  15. Najip menyahut seruan kementerian alam sekitar:

    KITAR SEMULA

    ReplyDelete
  16. Kejora writes poem as good as Shakespeare​
    For this reason, the old skunk feels very fear
    His chest is as if being penetrated by a spear
    Now & onwards this idiot will dare not appear

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh
    .

    ReplyDelete
  17. Husni di masa Menteri Kewangan Ke2 ada banyak rahsia - 1MDB dan sebagai nya?

    Najib nak tentukan dia tutup mulut Husni selama yang boleh, jadi kasi dia satu kawasan bertanding?

    ReplyDelete
  18. Seeing English poem, Seman starts to shiver
    He never thought, Kejora is smart and clever
    All of a sudden, this poor skunk caught fever
    Do not get surprised if he jump into the river

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh
    .

    ReplyDelete
  19. Poor Seman thought that he is a fierce lion
    But his opponent is a very big, strong giant
    Never he had faced a man as tough as iron
    Now only he knew who's the real champion

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhh

    ReplyDelete
  20. Poor bloody idiot Suman, is just a lame duck
    Every time this skunk appear, he'll get struck
    Now he's willing to allow his ass, Anuat fuck
    And as usual he'll counter, your English suck

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh
    .

    ReplyDelete
  21. The sins Suman committed, he got reward
    Now this poor skunk dare not step forward
    He's just a big boaster, but actually coward
    I think, he is now back in the hospital ward

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh
    .

    ReplyDelete
  22. Suman now feels ashame and in deep worry
    Kejora knew a lot of his previous bad history
    I disclose the scene from the blog Parpukari
    What he said to Anuat, now he felt very sorry

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh
    .

    ReplyDelete
  23. Bloody culprit Othaman, to Umno he betray
    Projects being cut off, he don't want to stay
    But he is really a damn coward, this old gay
    Noticing Cgu Kejora is around, he ran away

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhh

    ReplyDelete
  24. Looking at my pantuns, Suman turned crazy
    The old idiot got stunned like a chimpanzee
    He sure admit that creating poem isn't easy
    Now did he realized that, he's actually lousy

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  25. Seman walk in very proud to show off action
    Actually he wanted to gain reader's attention
    Walloped by Kejora, he faced a great tension
    He switched of the laptop &watch television

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh
    .

    ReplyDelete
  26. Old Suman is really hurt with pantun of mine
    He is unable to compose... even a single line
    This bloody, old, lousy chap is of stupid kind
    Unlike Kejora, a bright star that always shine

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh
    .

    ReplyDelete
  27. Suman worship old Madet, the king of U-turn
    He tried to challenge me, but he is uncertain
    Now it is the other way.. his penis shortened
    Full of fear.. he now hides behind the curtain

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh
    .

    ReplyDelete
  28. Kejora tremendously, keep on striking & raid
    All these while Kejora appear to win straight
    Old skunk Suman is really scared and afraid
    His 'pelir' shorten, left with tundun like 'burit'

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh
    .

    ReplyDelete
  29. Kejora in mathematics is superb and gifted
    In the poem field he's well verse & talented
    Unlike damn bloody skunk, Suman bastard
    Compared to Kejora.. he is not even a third

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh
    .

    ReplyDelete
  30. Wow..cgu maths berpantun Bahasa Inggeris
    Ini jauh lebih berbisa, darii tikaman dgn keris
    Suman dajal pasti akan rasa hati nya terhiris
    Basah pula le katil, terkucil pampers dia tiris

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh
    .

    ReplyDelete
  31. Damn idiot Suman, is now in deep real worry
    Kejora disclosed that he is Hindu missionary
    He couldn't fight back although feeling angry
    Bravo you Kejora, a brave worrier full of glory

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh
    .

    ReplyDelete
  32. Mmg dia bacul dayus, Suman tua gelandang
    Di Dtrn Merdeka, ifrit ni hajat nak ku tendang
    Dia tak berani pergi, dua kalii hamba undang
    Jom Suman..JB dekat umah ko, aku cadang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh
    .

    ReplyDelete
  33. Tuan2 pembaca semua kini boleh jadi saksi
    Tarikh, masa dan tempat hamba sudah kasi
    Tapi Suman terus diam, tidak berani beraksi
    Makiin hamba cabar, semakin dia pucat lesi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  34. Zack Armstrong 25 April 2018 at 15:56

    Puan kejora

    Mcm mana perniagaan anda skrng ni?


    Reply:

    Z.akar
    A.ku
    C.iput
    K.enit

    A.da
    R.upa
    M.ancis
    S.aja
    T.entu
    R.amai
    O.rang
    N.anti
    G.elak

    Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh


    Zack kaki jampok seghopa bughong tekukoq
    Peliaq ketot, bulu seghabut, tak penah cukoq
    Dgn Kejora, bapok daoh ni, seluloi tesungkoq
    Jolok sendighi teghong lekat dalam pungkoq

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  35. Ntah kenapa hati hamba tiada ketenteraman
    Tak tahu biila, akan dpt lepaskan kegeraman
    Asyik je teringat nak tumbok muka si Suman
    Dapat ayun sebijik, baru ler hidup rasa aman

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  36. Tuan2 boleh jadi saksi Suman bukan le lelaki
    Dia kecut pelir, tinggal tundun jer serupa puki
    Ternyata bapok kedi ini sgt dayus punya kaki
    Diam bodoh saja kena cabar, kutok dan maki

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ketua Umno Batu Pahat Datuk Dr Puad Zarkashi meletak sebagai jawatan ketua pengarah Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA).

      “Alhamdulillah hari ini hari terakhir saya di JASA. Saya tidak mengubah keputusan untuk meletak jawatan,” katanya.

      Dalam kenyataan di Facebook, Puad berkata tindakannya mempertahankan kerajaan melalui JASA seperti tidak berbaloi, selepas mendakwa sistem pemilihan calon BN telah rosak.

      “Walaupun mempertahankan kerajaan melalui JASA seperti tidak berbaloi tetapi meletakkan jawatan adalah langkah terbaik.

      “Terima kasih kepada seluruh staf JASA kerana bekerja sama dengan saya siang dan malam melaksanakan tugas dan tanggungjawab dengan dedikasi.

      “Maafkan saya kerana memimpin JASA dengan cara yang keras dan tegas. Allah juga yang akan membalas pengorbanan anda semua. Until I win,” katanya.

      Delete
    2. Kejora...puad zakar yg dibayar gaji dan elaun berpuloh ribu pon dah lari. Kau yg dpt sekupang dua nak cuba bertahan lagi ke??


      Kahhhh kaaaaahhhh kaaahhhhh kaaaaaahhhhh kuukkk kuiii

      Delete
  37. STAY FOCUS ON 9TH MEI, 2019.

    Sebarkan & berkempenlah jika Pakatan Harapan menang.....

    1. GST akan dihapuskan, harga barang akan stabil & tidak melambung naik lagi.

    2. Bantuan sabsidi untuk barang keperluan asas diperkenalkan semula.

    3. Hutang peneroka Felda dihapuskan 50% dan 'bunga riba hutang haram' akan dihapuskan sama sekali.

    4. Menangguhkan bayaran PTPTN sehingga pelajar berkenaan mendapat kerja gaji RM4,000 sebulan.

    5.. Menyiasat semua skandal korup/rasuah oleh penguasa2 & menteri2 era Najib.

    6. Mengkaji semula semua projek mega bn-umno pimpinan najib.

    7. PM hanya boleh jawat maksima 2 penggal saja & tidak boleh menjadi Menteri Kewangan mengelakkan penyelewengan berulang macam Najib.

    8. Mengembalikan status Sabah & Sarawak.

    HIDUP PAKATAN HARAPAN - HIDUP RAKYAT - HIDUP NEGARA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Janji bulan bintang Wak Kadok bingai oi...

      Jgn lupa 9 Jun nanti Wak...bawak anak sekali pun tak apa...

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh...

      Delete
    2. Hmmmmm.fokus utama 9 Mei 2018.

      Jgn kencing macam dulu sudah ler.....!!

      Delete
    3. Oh yea...

      Bawak anak dara dgn bini muda ko sekali yer Wak...

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh...

      Delete
  38. Mencari Situs Judi Taruhan Ayam Terpercaya?

    Tenang saja, kini Agen BOLAVITA menyediakan Judi Taruhan Ayam yang sangat lengkap yang bisa Anda coba daftar dan mainkan.

    Daftar sekarang untuk dapatkan bonus new member 10% dan bonus setiap harinya 5%.

    Minimal Deposit dan Withdraw adalah 50.000.

    Permainan ini bisa dimainkan dimana dan kapanpun juga, baik di pc/laptop atau Handphone.

    Daftar sekarang juga di www.bolavita.ltd !!!!

    Baca juga =
    1. Cara Membuat Akun dan Bermain di Situs S128
    2. Promo Promo BOLAVITA

    Untuk info selanjutnya, bisa hubungi kami VIA:
    BBM : BOLAVITA / D8C363CA
    Whatsapp : +62812-2222-995
    Livechat 24 Jam

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...