Wednesday, 11 April 2018

AKHIRNYA NAJIB TERPAKSA AKUR MENCONTOHI TUN MAHATHIR


Meskipun pada sebelah pagi tadi Najib Razak dilihat agak keberatan untuk mengisytiharkan hari pengundian 9 Mei  depan sebagai hari cuti umum, pendirian beliau akhirnya berubah pada sebelah petangnya.


Jika pada sebelah pagi beliau menasihatkan rakyat agar merancang masa untuk turun mengundi memandangkan tarikh 9 Mei itu jatuh pada hari bekerja, Najib sebaliknya berubah pendirian pada petang tadi dengan mengisytihatkan hari tersebut sebagai cuti umum.

Memang disedari tindakan mengisytiharkan cuti umum ini dibuat dengan perasaan yang berat hati oleh Najib, tetapi apakan daya kerana kecaman dan kemarahan rakyat nampaknya sedang meluap-luap mengenainya.


Dan Najib tidak ada pilihan lain selain terpaksa akur dan tunduk kepada kehendak rakyat itu.


Apatah lagi apabila sebuah petisyen dalam talian yang baru diwujudkan sudah pun mampu menarik sokongan lebih 100 ribu daripada pengguna maya daripada seluruh negara.


Petisyen berkenaan ditujukan kepada Yang Dipertuan Agong meminta agar baginda campurtangan dengan mengisytiharkan hari Rabu, 9 Mei itu sebagai cuti umum demi kemudahan rakyat menunaikan tanggungjawab mereka.

Apa pun, tahniah dan syabas kepada rakyat yang suara mereka telah berjaya membuatkan Najib akur, tunduk dan mengalah dengan pengisytiharan cuti umum yang dibuat petang tadi oleh Pejabat Perdana Menteri.


Najib akhirnya kalah 0-1 kepada suara rakyat.


Dengan perisytiharan cuti umum itu juga menunjukkan Najib tiada pilihan lain selain terpaksa mencontohi amalan Tun Mahathir Mohamad yang mengisytiharkan hari mengundi sebagai cuti umum pada pilihanraya 1995 dan 1999 yang lalu.

Cumanya, Tun Mahathir mengisytiharkan cuti umumnya sebelumnya kerana pemahamannya yang mendalam terhadap kehendak serta keperluan rakyat, manakala Najib hanya berbuat demikian setelah adanya desakan yang kuat daripada pelbagai kelompok masyarakat.


Inilah bukti keramatnya suara rakyat. Jika berkaitan cuti umum pun rakyat mampu mengubah keadaan, bermakna mengubah siapa yang  patut jadi kerajaan dan Perdana Menteri  juga tidak mustahil dapat dijadikan kenyataan melalui kesatuan suara keramat yang dimiliki oleh rakyat itu. 


Suara rakyat suara keramat, jangan sesekali disia-siakan keajaibannya. (ShahbudinHusin 11/04/2018)

135 comments:

  1. Najib akan guna plan lain pulak..
    Tengok lh nanti..
    Jd,,rakyat mesti bersedia utk gagalkan plan br najib tu nanti..

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. teruk dari haprak

      penipu


      pembohong


      penakut


      pondan

      Delete
    3. Rasa nya, 2 pekara di saat2 akhir yang membikin Najib tersungkur ia lah:

      a) pembubaran PPBM
      b) nakkan PRU14 pada hari berkerja (Rabu), di balon hingga mata nya kelabu, U-turn, umumkan cuti hari itu

      a) membawa banyak undi simpati kpd PPBM/PH
      b) membawa undi marahkan Najib kpd PPBM/PH

      Nampak nya sehari mangkin sehari, apa saja di buat nya membikin rakyat/pengundi marah.

      Bagus lah. Putrajaya, kami akan mara ke arah anda.

      Delete
    4. Aku dah ckp dah. Keris pulang ke dada. Strategi dok mula mkn diri. Bercakap pun semakin meneran. Nak tunjuk gagah. Berlakon la selagi blh. Lps ni pakai kopiah turun naik mahkamah dalam dan luar negara.

      Delete
    5. Walau dgn sokongan padu Melayu dan belum terdedahnya penyimpangan & penyelewengan Najib/Rosmah, bn-umno hanya menang cukup2 makan saja di PRU 13, Prestasi najib lebih buruk dari pm kuat tidur.

      Bayangkanlah apa akan terjadi di pru 14 nanti setelah isu2 & skandal2 korup yg diketuai oleh najib terbongkar terdedah dgn kehendak Illahi.....

      - umno berpecah sebahgian besar menyertai parti pembangkang,
      - gst belum ada,
      - sabsidi belum ditarik sepenuhnya,
      - kes pembunuhan pengasas ambank yg melaporkan Najib terima RN2.6 bilyon,
      - pembunuhan Kevin Morales, pegawai pejabat peguam negara yg menyiapkan 'kertas pertuduhan' penyelewengan berbilyon-bilyon Najib & 1mdb,
      - kes penyelewengan harta & dana felda oleh Isa Samad & Najib,
      - penyingkiran TS Zetty Axiz dari BNM,
      - Penyingkiran Peguam Negara TS Ghani Patail,
      - Pemecatan TSMY, Mukhriz, Shafiee Afdal,
      - Kritikan2 maut TS Rais Yatim & Rafidah Aziz,
      - Gadaian & penyerahan tanah2 pesaka negara kpd China Komunis,
      - Dakwaan & hukuman mahkamah di Spura, Amerika, Luxemborg, Hongkong, Abu Dhabi dll ke atas money laundering & pengklepetan 1mdb,
      - Harta2 & duit 1mdb bernilai ribuan juta dirampas, dibeku oleh negara luar.
      - Najib, Rosmah, Reza Aziz & Jho Low disebut secara official dalam dakwaan DOJ Amerika dalam tuntutan jenayah mereka.
      - Belum terdedahnya pemborosan Najib & Rosmah menyopping sakan, bermain golf di Hawaii, guna jet mewah kerajaan sewenangnya.
      - Kenduri kawin anak pm/flom menghabiskan beratus juta termasuk penggunaan jet mewah kerajaan ketika bertandang ke rumah pengantin lelaki di Kazakhstan,
      - Kes penipuan harta2 & duit MARA di Australia & London bernilai beratus-ratus juta hingga Ketua Penggelapan UMNO disingkirkan dari jawtatan Pengerusi MARA.
      - Kes duit S$16 juta (RM40 juta) ditahan di Airport Hongkong yg diseludup untuk money laundering oleh Menteri Luar Musa Aman.
      - Kes pemilikan bumiputera yg diselewengkan berpuluh-puluh juta oleh Team Johor melibatkan Exco Perumahan UMNO Johor & Menteri Besar Johor, Khaled Nordin.
      - Kes penipuan & rasuah melibatkan RN100 juta di Kementerian Belia & Sukan, sampai kini tak di bawa ke mahkamah walau siasatan telah siap lengkap.
      - Kes duit di Sabah di mana juta-juta diklepet dalam almari, kabinet kasut, kabinet tv hingga mengambil beberapa hari untuk menghitungnya, tak juga dibicarakan di mahkamah walau siasatan telah siap dgn lengkapnya.

      GERENTI...Tersungkur, Melingkup tentunya.
      Mampos ler kamu UMNO......!!

      Delete
    6. Kalau tak cuti mcm mana nak jaga kuda malaikat yg turun dari langit untuk undi pas.

      Kuda saja pun dah puluhan ribu ekor.

      Siapa nak jaga masa malaikat pi buang undi?

      Delete
    7. Banyak sangat tengok cerita hantu la kau nie...

      Delete
    8. Cakap pandai tapi buat tak reti!!!!

      Nak puluhan ribu ekor kuda tu dok dan tunggu dlm kedai kopi ka?

      Apa punya manusia?

      Akal ada ka?

      Delete
    9. klu malaikat dtg membawa IC dan mengundi, itu bukan kira pengundi hantu ke?.. kikiki

      Delete
    10. betui tuuuu....banyak lagi helah yg belum dia keluarkan lagi nie....kita tungguuuuuu

      Delete
    11. BEKAS pegawai khas kepada Menteri Kewangan II, Saiful Bahari Baharom menceritakan kisah bagaimana arwah bapanya pernah ‘simpan’ wang berjumlah £65 juta milik Tun Dr. Mahathir Mohamad.

      Kisah tersebut ditulis sendiri oleh Saiful yang pernah dahulu berkhidmat sebagai Pengarah Urusan CIMB Securities (HK) Limited, menerusi akaun sosial Facebook miliknya, awal hari ini.

      Kata Saiful, persahabatan antara keluarganya dengan keluarga Mahathir telah terjalin sejak awal pembabitan bekas Perdana Menteri Malaysia yang ke-4 itu dalam bidang politik.

      Ketika itu, cerita Saiful, beliau bersama-sama anak-anak Mahathir iaitu Mirzan, Marina dan Mukhriz juga mempunyai hubungan yang cukup akrab.

      Saiful turut menceritakan bagaimana arwah bapanya membawa Mahathir ke Ipoh, Perak untuk melindunginya daripada ditahan pihak polis pada 1969 atas arahan Almarhum Tunku Abdul Rahman, Perdana Menteri ketika itu.

      Dalam pada itu, Saiful mendedahkan bagaimana arwah bapanya dan Almarhum Tunku Abdullah (adinda kepada Almarhum Tuanku Jaafar Negeri Sembilan) menjual saham mereka di dalam Merpati Air.

      Ia merupakan syarikat penerbangan domestik Indonesia dan mereka mendermakan hasil jualan kepada Mahathir untuk meneruskan perjuangan politik beliau sehingga berjaya dilantik menjadi perdana menteri pada tahun 1982.

      Namun begitu, Saiful pada masa sama tidak pula menafikan realiti bahawa Mahathir memang ada pernah membantu ahli keluarganya dari segi kewangan.

      “Saya juga masih ingat arwah ayah saya balik dari pejabat Mahathir. Arwah dipanggil oleh Mahathir sendiri beberapa bulan setelah Mahathir menjadi perdana menteri.

      “Sesungguhnya, kami sekeluarga banyak terhutang budi kepada Mahathir dan kami tidak mungkin dapat merasai kehidupan yang kami kecapi tanpa pertolongan Mahathir.

      “Ini termasuk apartmen dua tingkat di London, percutian di Eropah, berderet kereta BMW di Kuala Lumpur dan lain-lain.

      “Malah, saya pernah menulis surat kepada Mahathir untuk mengucapkan terima kasih kepadanya. Surat itu saya kirimkan melalui Marina Mahathir,” tulis Saiful di dalam entri tersebut.

      “Pada 1987, arwah menjalani pembedahan bypass jantung di Singapura. Pada malam sebelum prosedur itu, arwah panggil saya dan memberitahu satu nombor akaun di atas namanya.

      “Ia adalah sebuah bank di London. Jumlah wang di dalam akaun itu adalah £65 juta. Arwah pesan kepada saya bahawa duit tersebut bukanlah miliknya tetapi milik Mahathir,” sambung Saiful lagi.

      Oleh itu, kata Saiful, beliau berasa hairan dan kecil hati apabila Mahathir membidas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak seteruk-teruknya hanya kerana isu dana RM2.6 bilion daripada kerabat diraja Arab Saudi.

      Kata Saiful, Najib boleh dianggap sebagai ‘terlalu lurus’ kerana hanya menggunakan namanya sendiri untuk wang sumbangan politik dan tidak menggunakan proksi sebagai orang tengah untuk akaun peribadi.

      Tambah Saiful lagi, sebelum bapanya meninggal dunia beliau sempat memberitahu bahawa duit dari London itu telah pun dikembalikan kepada Mahathir melalui Allahyarham Tan Sri Mohamed Rahmat, Setiausaha UMNO.

      “Sama ada wang tersebut digunakan untuk tujuan politik atau peribadi, arwah tidak tahu dan tidak pernah pun tanya,” jelas Saiful.

      Akui Saiful, beliau mulai menyokong pentadbiran Najib sejurus sebelum Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13, semasa baru berjinak-jinak dengan media sosial Facebook.

      “Sokongan saya berteraskan dua perkara utama: untuk membanteras peluang DAP berjawatan di dalam Kerajaan Pusat serta keyakinan saya atas dasar-dasar kewangan dan ekonomi Najib.”

      Namun, Saiful mengatakan beliau mempunyai sebab yang kukuh mengapa beliau menyokong kepimpinan Najib meskipun ‘terhutang budi’ dengan Mahathir.

      “Sokongan saya ke atas keputusan dan dasar Najib, ianya diberi bukan atas sebab-sebab peribadi, sama ada keputusan-keputusan dan dasar-dasar tersebut membawa impak kepada kehidupan saya.

      “Sokongan saya adalah atas impak kepada negara, secara jangka panjang dan untuk kelestarian kesejahteraan rakyat dan masa depan generasi hadapan,” tulisnya lagi menutup entri tersebut. -

      Delete
    12. KETIKA nujum politik mengatakan PAS akan tumbang di Kelantan dan sekerusipun diperolehinya di Parlimen, saya terpanjat markas sebuah Dun PAS di Selangor dan saya terperanjat dengan papan culanya yang memaparkan ia mengatasi Barisan Nasional dan meletakkan jauh di tempat ketiga.

      Masih sekitar 40 peratus pengundi yang belum dan tidak dapat dicula, tetapi dalam hampir setiap peti undi yang dicula BN di belakang PAS dan Harapan nombor tiga.

      Saya tanya bila cula ini buat?

      Jawapannya, beberapa bulan dulu, selepas PAS memutuskan untuk bertanding sendiri.

      Katanya, ini bukan yang terkini. Sudah ada lebih dari sekali ia dikinikan tetapi ia tetap meletakkan PAS di depan dan memeranjatkan Harapan tidak sepertiga dari yang PAS perolehi.

      Saya tidak mahu mengatakan cula itu khayal kerana PAS menang di DUN itu dalam PRU13 dulu.

      Memang Tan Sri Noh Omar, ketua BN Selangor tidak berminat bertanding negeri sebagai calon Menteri Besar, kendatipun dia menang di kawasannya, dia berkemungkinan akhirnya menjadi ketua pembangkang. Adalah baik baginya menjadi menteri dalam kerajaan pusat dari menjadi ketua pembangkang di sebuah negeri yang BN kalah.

      Dalam PRU lalu PAS di situ kerana ia sebahagian dari Pakatan Rakyat dan mendapat sokongan dari penyokong DAP.

      Sekarang DAP tidak membenarkan penyokong tegarnya membeeri undi kepada PAS. Justeru pandangan sekalian nujum PAS tidak berkemungkinan mengulangi apa yang didapatinya dulu. Bahkan orang PAS pun ada yang menujum begitu hingga mereka berkumpul di luar PAS mendaftar diri menjadi kerabat Harapan.

      Tidak mahu berimamkan TG Haji Hadi lagi baik mati mahupun hidup. Begitu ramai mengharapkan TG Haji Hadi mengimamkan solat jenazah mereka, mungkin hati kecil PM Najib berfikir, tapi tidak mengapalah mereka diimamkan oleh Tun Mahathir.

      Selama ini saya kurang mengambil berat azam dan keyakinan PAS unuk memerintah Selangor. Sekalipun saya menyeru pengundi dan rakyat yakinlah atas janji Allah memenangkan Islam, dalam konteks ini PAS tetapi saya rasa peluang PAS di Selangor itu di belakang peluang Kelantan, Terengganu dan Kedah.

      Saya tetap bersama PAS menjadikan Selangor negeri sasaran. Tiada ertilah saya orang PAS jika saya tidak mengharapkan PAS menang di mana-mana.

      Setelah melihat cula di dinding markas Dun itu saya bersemangat bahawa PAS Selangor tidak sekadar retorik. Ia ada asas menjadikan Selangor target setelah dua penggal bersama Tan Sri Khalid Ibrahim dan Datuk Seri Azmin Ali mentadbir Selangor.

      Pemimpin PAS tempatan tidak bimbang sekalipun Dr. Mahathir memimpin pakatan pembangkang kerana mereka dipandu oleh culanya. Jika majoriti Dun yang ditanding PAS di Selangor begitu culanya, maka benarlah pendirian mereka untuk bertanding sendirian sekalipun menjadikan pertandingan kali ini tiga penjuru.

      Yang menakutkan semua sebelum in ialah pengudi DAP tidak mengundi PAS, tetapi cula yang Dun itu dapati pengundi bukan Melayu tidak memberi kesan besar kepada arus politik di kawasan itu. Kiranya pengundi bukan Melayu tidak negatif sangat kepada PAS, maka dengan izin Allah PAS Selangor berharapan cerah membentuk kerajaan di Shah Alam.

      Apapun saya tidak suka bercakap garang dengan peluang yang ada tetapi suka mengiring hasil cula itu mengajak penyokong PAS berpesan-pesan kepada kemenangan dengan mendapat keredhaan Allah sepenuhnya

      Delete
    13. DR WONG CHIN HUAT adalah strategis terkemuka DAP yang mengetuai Program Kajian Politik di Penang Institute, sebuah badan pemikir besar yang didanai oleh Kerajaan DAP Pulau Pinang dan yang dipengerusikan sendiri oleh Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.

      Kepakaran Dr Wong Chin Huat adalah dalam bidang pilihan raya di mana tesis PhD beliau yang diserahkan kepada University of Essex pada Ogos 2011 adalah bertajuk "The Implications of the Electoral System for Party Competition in West Malaysia, 1982-2004".
      Di dalam tesis PhD beliau ini, Dr Wong Chin Huat di antara lainnya menyatakan bahawa kemungkinan untuk pembangkang berkuasa di peringkat Pusat adalah hampir tiada (next to zero) kerana faktor "excessive gerrymandering and mal-apportionment of constituencies".

      Semalam Dr Wong Chin Huat mengakui bahawa beliau meragui adanya Tsunami Melayu (doubtful of a Malay Tsunami) dan menyebut tidak ada apa-apa bukti meyakinkan mengenai adanya Tsunami Melayu (there hasn't been any conclusive evidence of a Malay Tsunami).

      Kata Dr Wong Chin Huat, dengan persempadanan semula yang meningkatkan bilangan kerusi majoriti Melayu dan bilangan pengundi Melayu dalam kawasan campuran, hanya pengundi bukan Melayu sahaja yang boleh mengekalkan kedudukan Pakatan Harapan (PH).

      Kata Dr Wong Chin Huat lagi, berdasarkan hasil persempadanan semula dan ketidakpastian Tsunami Melayu ini, jangkaan selamat boleh dibuat bahawa PH tidak mempunyai peluang langsung untuk menang tanpa 85 peratus pengundi keluar mengundi.

      Lebih menarik lagi ialah jangkaan Dr Wong Chin Huat bahawa, selepas kalah, parti-parti di dalam PH akan menyalahkan satu sama lain atas kehilangan PAS dengan PKR, PPBM dan PAN akan menjadi lebih pro-Melayu dan lebih menyokong agenda PAS.

      Paling menarik sekali ialah jangkaan Dr Wong Chin Huat bahawa tindakan DAP meninggalkan Gagasan Rakyat pada tahun 1995, meninggalkan Barisan Alternatif pada tahun 2001 dan meninggalkan Pakatan Rakyat pada tahun 2015 akan berulang lagi selepas ini.

      Kata Dr Wong Chin Huat, sama seperti alasan yang ia gunakan sewaktu meninggalkan Gagasan Rakyat, Barisan Alternatif dan Pakatan Rakyat, "DAP mungkin akan terpaksa meninggalkan pakatan pembangkang bagi menjaga tapak sekular dan bukan Islamnya".

      Sesatunya perkara yang menggembirakan Dr Wong Chin Huat ialah kerana tindakan SPR memilih hari pengundian pada hari bekerja, iaitu hari Rabu, yang kononnya merupakan pengakuan tersirat Datuk Seri Najib Abdul Razak mengenai adanya Tsunami Melayu.

      Sungguh melucukan bila saintis politik seperti Dr Wong Chin Huat boleh menyatakan beliau menolak dapatan kaji selidik yang dibuat oleh semua pusat kaji selidik mengenai tiadanya Tsunami Melayu semata-mata kerana pemilihan hari Rabu sebagai hari pengundian.

      Logik yang Dr Wong Chin Huat gunakan ialah bila hari Rabu dipilih sebagai hari pengundian maka Datuk Seri Najib Abdul Razak mahu menghalang pengundi Melayu dari keluar mengundi menyebabkan kebimbangan mengenai Tsunami Melayu akan hilang.

      Logik ini, bagi saya, adalah logik yang cukup bodoh sekali, apatah lagi bila selepas tulisan Dr Wong Chin Huat ini dikeluarkan kerajaan telah mengumumkan hari pengundian adalah hari cuti bagi memudahkan semua pengundi, termasuk pengundi Melayu, keluar mengundi.

      Inilah rahmat dari pemilihan hari Rabu sebagai hari pengundian, ia secara tiba-tiba membuatkan strategis terkemuka DAP sendiri mengakui Tun Dr Mahathir gagal bawa Tsunami Melayu, PH akan kalah dan DAP akan tinggalkan PH.

      Delete
    14. "Bagaimana hendak mentadbir negara jika simbol yang menjadi perkara terpenting parti pun boleh diubah dengan sekelip mata?"

      Itu pertanyaan Ahli Parlimen Kepong. Dr. Tan Seng Giaw bagi menyelar keputusan DAP menggadaikan lambang roket yang digunakan parti tersebut sejak 1966 semata-mata untuk berada di bawah gabungan pembangkang PKR.
      Seng Giaw yang juga bekas Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) berkata, kepemimpinan ter­ti­nggi DAP sepatutnya mengambil kira pelbagai faktor penting sebelum menggunakan logo PKR pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) kerana tindakan itu jelas memberi impak negatif terhadap parti.

      "Susah payah 52 tahun berakhir dengan sekelip mata sahaja apabila (simbol) menjadi dua bulan sabit pula, merah jadi biru kerana ditukar warna. Masalah­nya, sama ada rakyat akan terima atau penyokong turut bersetuju (dengan tindakan tersebut.

      "Apakah simbol ini akan hilang selama-lamanya atau akan digunakan lagi. Kalau boleh ubah simbol sekelip mata, apa lagi tidak boleh dibuat di dalam negara. Benda yang terpenting pun boleh diubah dengan begitu sahaja, ini masalah apabila manusia pandai-pandai (buat keputusan)," katanya di sini hari ini.

      DAP tidak mencalonkan Seng Giaw bagi mempertahankan kerusi Parlimen Kepong yang disandangnya sejak lapan penggal lalu bagi PRU-14 dan digantikan oleh Ahli Parlimen Segambut, Lim Lip Eng.

      Seng Giaw sebelum ini mencetuskan rasa kurang senang dalam kem DAP apabila mengeluarkan kenyataan penafian terhadap penglibatan secara langsung Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dalam isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

      Dalam pada itu, ditanya mengenai kemungkinan akan bertanding pada pilihan raya akan datang menerusi tiket Bebas, Seng Giaw berkata, tiada keperluan baginya untuk mempertahankan kerusi yang disandangnya sejak 1982 itu.

      "Ada pengikut dan pengundi yang mendesak saya untuk terus bertanding cara yang lain seperti Bebas dan sebagainya. Ada juga yang kata lebih baik saya mati. Manusia memang banyak ragam, kadangkala cakap terlampau.

      "Jadi, kita perlu cuba mela­kukan dan mengamalkan cara yang lebih baik, lebih sopan mengambil pertimbangan perasaan orang lain, saling bantu-membantu. Tetapi dalam perjuangan, perebutan kuasa ini, sifat manusia itu hilang sama sekali, itu sahaja," ujarnya.

      Delete
    15. Misi PAS untuk kembali menerajui Kedah pada Pilihan Raya Umum ke-14 ini tambah bersemangat dengan penyertaan bekas Naib Presiden Kelab Umno di Kaherah.

      Sollehuddin Lebai Yaacob bersama Umno selama 38 tahun mengambil keputusan meninggalkan parti itu sempena program ceramah di tapak Pondok Ittifaqiah Kampung Charuk Puteh.

      Beliau bersama 30 ahli Umno menyerah borang kepada Naib Presiden PAS, Ustaz Idris Ahmad.

      Turut hadir pada program bersejarah itu Timbalan Pesuruhjaya PAS Kedah, Dato' Najmi Ahmad dan ahli jawatankuasa PAS Baling.

      Sollehuddin berkata, beliau menyertai PAS setelah melihat Umno tidak mampu lagi untuk menjaga hak Islam dan orang Melayu

      Delete
    16. Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini menolak permohonan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) untuk semakan kehakiman bagi mencabar tindakan Jabatan Pendaftaran Negara (ROS) yang mengarahkan pembubaran sementara parti itu.

      Setiausaha Agung, BERSATU, Datuk Shaharuddin Md Salleh memohon untuk mengketepikan notis Seksyen 14 (2) Akta Pertubuhan 1966 yang telah dikeluarkan oleh ROS.

      Sebaliknya, mahkamah memutuskan bahawa perkara itu menjadi akademik kerana notis Seksyen 14 (5) yang membenarkan pembubaran sementara parti itu telah dikeluarkan.

      Hakim Datuk Kamaludin Md Said, dalam membenarkan dua bantahan awal Jabatan Peguam Negara, berkata ini susulan parti itu yang bersetuju dan mengemukakan dokumen seperti yang disyaratkan mengikut Seksyen 14 (2) Akta pada 29 Mac.

      Hakim berkata isu itu mungkin dipertimbangkan jika Shaharuddin tidak mematuhi Seksyen 14 (2) atas hujah bahawa beliau tidak diberikan masa yang mencukupi.

      "Bukan satu pertikaian bahawa Shaharuddin telah mematuhi notis Seksyen 14 (2). Bukan satu pertikaian bahawa (Ketua Pengarah ROS) Surayati (Ibrahim) telah mengeluarkan perintah pembubaran sementara di bawah Seksyen 14 (5).

      "Pandangan saya adalah memandangkan cabaran kepada notis Seksyen 14 (2) bukan lagi satu isu atau akademik, cabaran, jika ada, mesti ke atas Seksyen 14 (5) perintah sementara (pembubaran) yang dikeluarkan oleh responden (ROS)," katanya dalam penghakiman lisan.

      Hakim Kamaludin berkata, Shaharuddin bukan dibiarkan tanpa sebarang pilihan, kerana beliau masih boleh merayu dengan menteri yang berkaitan atau, dalam keadaan istimewa apabila ada kerajaan sementara, boleh memfailkan permohonan semakan kehakiman untuk mencabar keputusan yang dibuat di bawah Seksyen 14 (5 ).

      Peguam BERSATU, Rosli Dahlan berkata parti itu akan mengemukakan rayuan terhadap keputusan hari ini dan memfailkan satu lagi permohonan semakan kehakiman.

      Delete
    17. Bekas pengasas Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Kota Bharu mengakui terpaksa menggunakan duit poket sendiri bagi mewujudkan parti itu.

      Bekas Naib Ketua PPBM Kota Bharu, Mohd Nor Hashim Che Min berkata, parti itu sejak peringkat awal lagi berdepan masalah kewangan bagi menggerakkan parti. (Foto: Ketua Srikandi PPBM menyerah borang menyertai PAS Ketua Muslimat Kota Bharu, Rohani Ibrahim.)

      Katanya, setiap parti memerlukan dana untuk memastikan pengurusan parti berjalan lancar terutamanya jentera pilihan raya.

      “Tetapi apabila dana itu tidak ada macam mana kita hendak menjalankan kerja. Ini menyebabkan saya sedikit dukacita.

      “PPBM bukan parti seperti PAS yang tidak ada duit sejak dahulu lagi. Pimpinan PAS juga tidak seperti pimpinan PPBM yang lahir dari Umno, merupakan parti kaya dan pemimpinnya juga kaya.

      “Sepanjang berada bersama parti itu duit tidak turun ke bawah. Saya kesian kepada bahagian dan jentera yang melakukan kerja di peringkat akar umbi.

      “Kadang-kadang mereka terpaksa mengeluarkan dana sendiri, jadi inilah yang saya rasa seolah-olah berlaku penindasan,” katanya di sini.

      Menurutnya juga mana-mana ketua bahagian PPBM orang yang tiada duit, bahagian itu akan berdepan masalah.

      Baru-baru ini PPBM dibubar sementara oleh Jabatan Pendaftaran Pertubuhan akibat kelemahan pentadbiran dan bantahan daripada ahli parti itu sendiri.

      Delete
    18. Saya telah menulis sebelum ini. Anda boleh baca di sini.

      Dulu kita pernah dengar hadis palsu dikalangan pengikut mazhab. Nak tunjukkan mazhabnya baik mereka reka hadis palsu. Akal kita macam tak percaya orang warak dalam sesuatu mazhab sanggup reka hadis semata-mata nak tunjukkan mazhabnya betul dan mazhab orang lain salah.

      Kalau kata-kata nabi boleh dipalsukan.
      Apalah sangat dengan kata-kata Tok Guru Nik Abdul Aziz.
      Mereka tahu pembaca di media sosial buka buat kaji selidik maklumat itu betul atau salah.

      Saya kebetulan suka menyimpan petikan keseluruhan rakaman muktamar PAS (sukar juga nak dapatkan rakaman keseluruhan, tapi kini mudahlah kerana ada siaran live).




      # saya malas nak upload kerana ada banyak versi ucapan termasuk temubual dengan wartawa

      Saya mendengar ucapan TGNA sepanjang Muktamar 2008.

      TGNA ada menyebut PAS perlu perkemaskan PAKATAN RAKYAT kerana PR lebih peting daripada 5 negeri yang diperolehi. (Pakatan Rakyat terbentuk selepas PRU 2008 sebelum itu pembangkang PAS, DAP dan PKR hanya bekerjasama sahaja - ramai salah anggap bahawa PRU 2008 adalah PRU PAS bersama PR)

      TGNA juga menyebut kalau nak berbaik dengan UMNO hanya untuk MURBALAH sahaja dan sebaik-baiknya mendekati UMNO untuk "mampus"kan. TGNA memberikan ibarat sepohon pokok yang besar jika semua dahannya dipotong pasti pokok itu akan mati.

      JIKA ANDA JUMPA PETIKAN APA-APA DARIPADA PARTI PAN (IKRAM) DAN PAKATAN HARAPAN ANDA PERLU BERHATI-HATI kerana MEREKA INI "kalis neraka" walaupun solat tapi suka sebar FITNAH. Mereka tak rasa berdosa pun.

      Kalau Ahli PANEL NUNJI boleh sebar fitnah, yang lain apa lagi!

      Delete



  2. tun m jantan



    najib bapok pondan



    #najibapokpondan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sbb mu pong pondae jugok!! He2 he2. Amea budok pondea umno!!!

      Delete
    2. Haha... lawok la pulok

      Delete
    3. Haha... lawok la pulok

      Delete
    4. Abe mae (aman)

      Kurang ajar mu.

      wak kojola kengkang tu gawe mu ko yg mu nak tutoh masa malaikat gi ngundi?

      Abe mae..Mu gi jago kudo laa.

      Celako betul mu ni asyik nak menutoh saja.

      Malaikat gi mengundi mu pulok ambil kesempatae menutoh dgn wak kojola kengkang.

      Delete
  3. Mmg cai2 bingai, jenis suka gadoh berbalah
    Tidak senang dudok, kalu tak cipta masalah
    Tak cuti pun salah bagi cuti pun jugak salah
    Itulah gamaknya peel puak yg tau nak kalah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. nasib baik ko tolong paksa si rosmah mansur tu bagi jgk cuti.tenkiu kejora



      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    2. Rakyat dah bersuara sblm hr undi. Terpaksa akur. Lps nii rakyat undi suruh dia undur dr putrajaya. Hahahaha......

      Delete
    3. Walau dgn sokongan padu Melayu dan belum terdedahnya penyimpangan & penyelewengan Najib/Rosmah, bn-umno hanya menang cukup2 makan saja di PRU 13.
      Bayangkanlah apa akan terjadi di pru 14 nanti....??

      GERENTI...Tersungkur, Melingkup tentunya.......!!!

      Rekod cemerlang gemilang Tun Mahathir menang bergaya dgn 2/3 majoriti 5 PRU berturut-turut adalah benar2 luar biasa yg tak mungkin dicapai oleh mana2 pemimpin politik dalam dunia, apatah lagi najib budak hingusan yg tak abis sekolah.

      Delete
    4. Ki kii kik.. Suman biol kepala batu
      Luar biasa le dgn pengundi hantu
      PATI Matdey kasi I/C, sorang satu
      Kalau tak menipu, tak jadi ler gitu

      Kah kaahh kaaahhhh kaaaahhhh

      Delete
  4. Macai yg tak nak cuti pada hari mengundi, boleh terus bekerja mcm biasa.

    ReplyDelete
  5. najib nak ikut semua tun buat

    penjarakan anwar

    akta sosma

    akta hasutan

    akta fake news


    semua nak buat



    tapi tun tak sejahat najib


    najib siap haramkan bersatu

    tun bagi s46 di tubuhkan dan lawan pru

    tun bagi pkr di tubuhkan dan lawan pru


    najibapok haramkan bersatu

    haramkan gambar tun

    tun m jumpa anwar dan salam peluk

    najib lagi tibai tambah penjara nuat dari jan kepada jun


    malaya banjir tapi najib main golf dgn obama


    adoiiii byk laaa najib tak ikut cara tun


    byk cara najib lebih dari setan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohh... dh ada org buat dulu rupanye.
      carry on je la... x salah pun...

      Delete
    2. Mu ni tegak ke bongkok?

      Delete
  6. BN rakyat dah bagi peluang 60 lagi mau 5 tahun. Kita kasi tukar la PH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PH tu daftar kat mne ek?

      Delete
    2. Mu peduli apo pondaee? Daftar ke dok..ikut suko kito lah

      Delete
  7. tun dh merendah diri jumpa anwar dn sedia membetulkn kesilapan.

    apakah najib sedia buat yg sama dgn anwar. apakah sefool masih membayangi najib utk terus fitnah anwar.

    adakah najib nk tunggu umur 90 baru nk berubah. tun bertuah kerana mndapat doa arwah ust fadzil nor yg penuh kebaikan.

    adakah hadi akn mndoakn najib yg serupa dgn arwah ust fadzil nor. yg kita tgk hj hadi akur saja dn sokong saja apa najib buat.

    wahai pnyokong umno dan pas.. sukakah kami mnyokong pembuatan filem lucah? sukakah kamu dgn rompakan? sukakah kamu dgn pesta arak dn judi berjuta2 yg menggunakan duit kamu juga? sedangkn kamu kununnya menentang pesta arak.

    sukakah kamu dgn gst? klu pun kamu suka gst..adakah anak cucu kamu jg suka gst?
    sgt pelik kamu sokong najib yg kt subsidi tk bagus tp sokong pulak br1m. br1m tu samalah dgn subsidi... pemberian kerajaan jg.

    sukakah kamu tergadainya harta2 felda?
    sukakah kamu dgn pengadaian tanah2 atm. isu lama penyelewengan jet skyhawk masih terbiar tanpa tindakan. siapa menteri pertahanan ketika itu?

    senarai telalu panjang. jgn tgn kita sekongkol dgn penyelewengan dgn mngundi org yg rosak dn buruk.

    kamu sygla pas dn umno kerana nostalgia turun temurun. tp undilah PH. hafalkn logo keadilan.. ingati wajah ds anwar yg mnjadi ikon perjuangan rakyat klu pun kamu benci tun mahathir.

    berani berubah. jika ph menang...umno dab pas yg kamu syg itu tetap ujud. hj hadi masih blh ke nippon. tantowi masih blh ke german byr bil belum setel. itu hak kamu.

    kita sewakn rumah di penang utk ust pas yg kata azan dilarang di penang. biar dia saksi sendiri apakah azan masih ada atau dilarang di penang... atau makmum nya masih kurang sama mcm negeri2 umno dan pas jg.

    kita nk pantau abduh yg mngaku kawan CIA. itu bukan hak peribadi. itu pengkhianat negara sekongkol dgn agen asing... klu benar kamu benci kafir harbi...sejak bila CIA jd beriman walaupun mungkin ada agennya yg ahli agama. kita tk mau ujudnya isis dan membiaknya syiah dlm negara ini.

    sudah... jgn kamu bolak balik lg.. kekallah dlm pas dn umno tp undilah PH yg logonya keadilan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PH:

      Parti Hancai
      Pakatan Hantu
      Puak Haprak
      Pejuang Hampas
      Pembelit Hujah
      Pedoman Hilang
      Perosak Harapan
      Penyangak Harta
      Peliwat Haramjadah
      Pantang Hulor
      Perjanjian Habok
      Penjilat Hina
      Perangai Hudoh
      Pembiak Hawar
      Perut Hijau
      Pungkoq Hitam
      Peliaq Hangpa
      Pukimak Hang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    2. Pondan dua beradik!!! Aman aka samantha dan kejora aka kathy!! He2 he2...bangga mok pok mu!!!

      Delete
    3. Kejora ...bahasa kamu membuktikan kamu sah pengikut haramzadah . Bukan saya yang kata , Bang Najib yang kata .

      Jikalau kepandaian kamu setakat Mat Maslan , tak payahlah nak olah apa itu PH . Mat maslan yang sungguh bangga diri dengan CGPA 3.85 pun terkincit di buat olih GST . Manakan tidak , semasa GST hendak dilaksanakan ,dikatakan seluar dalam pun akan jadi murah .

      Delete
  8. Sebenarnya berkaitan cuti hari mengundi ni takde sebarang isu pun. Apa yg rakyat tak tau ialah DSNR sepatutnya mengumumkan Rabu tu sebagai cuti umum pada hari yang sama dengan pengumuman SPR, tapi mengikut laporan dari dalam PMO sendiri, DSNR tak berkesempatan kerana terpaksa menguruskan satu urusan penting negara hari tu. Walaupun kerajaan yg memeintah tak ujud lagi, hanya ada caretaker goverment..tapi sebagai sorang pemimpin negara yg bert/jawab dan sedar dia masih memikul amnah yg diberikan oleh rakyat, terpaksalah dia menguruskan hal2 yg berkaitan dengan kepentingan negara yg tak boleh ditangguh2kan. DSNR sedar bahawa adalah menjadi tradisi sejak dulu cuti umum akan diberikan pada hari mengundi, sudah tentu lah takde langsung niatnya untuk mengubah tradisi tu. Jadi ini hanyalah isu teknikal kecil yang mungkin diterlepas pandangkan oleh DSNR kerana kesibukan tugas2nya tu..takde kaitan langsung dengan desakan dan petisyen spt yg diuar2kan tu. Cai2 PH memang suka 'making a mountain out of a mole hill'...suka membesar2kan dan mensensasikan perkara2 yang remeh temeh macam ni. Apatah lagi, dalam fasa kritikal macam ni, semuanya akan dijadikan modal untuk meraih simpati undi dari rakyat. Betu lah kaat2 yang kerap berlegar2 dalam kalangan rakyat...Kalau orang yang terasa dah nak kalah, macam PH ni...taik yang terapung di permukaan air akan digapainya untuk menyelamatakan diri. Apa2 hal..rakyat merasakan belum terlewat lagi untuk mengucapkan jutaan terima kasih atas keperihatinan DSNR menganugerahkan cuti umum kepada seluruh rakyat Msia pada hari Rabu tu..jadi takde lah timbul alasan tidak diberikan cuti jika madey dan calon2 PH tewas nanti. Terimalah kekalahan tu dengan hati yang terbuka...dan kita sama2 berganding bahu untuk terus membina Msia yang baru selepas PRU nanti..dan yg paling penting, PH jangan sekali2 putus asa, teruskan perjuangan dalam menghadapi PRU15 pulak nanti !!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elok mintak pak jahid tolong umumkan.kalu tak smpat jgk mtk wakilkan si rosmah mansur.sb aku pernah tgok rosmah rasmikan pelancaran kapal perang tentera laut di lumut.ah jib dgn pak jahid pun takda pada hari tersebut

      Delete
    2. Alasan. Sekejap tak ada dlm akaun, sekejal tak tau, sekejap org derma dsbnya. Mcm tu la..... Lemah, lembam dan penyangak najib tu. Mn blh percaya bg dia jg kita. Org OKU lg baik banding dgn dia.

      Delete
    3. Ada nada merayu dah tu. Nak ajak berganding bahu sbb bunga kekalahan sudah berputik. Hahaha

      Delete
    4. Hahahaha..mcm memujuk hati terluka beb..Geng Najib pendedak totok..najib kpla udah teratuk..korang pulak memujinya namun rakyat terus mengutuk..pemimpin yg kotang puja tu berbau busyuuk..pabila korang kalah takut nnti ramai puak2 korang nauk angin..emmm mengamuk..takut hilang lauk periuk..mcm 2008 dSgor..meroyan moyan beruk..
      Hahahahahatiada lg dedak nak dkeruk

      Delete
    5. Geng najis kaki temberang...umno nak kojol daa...

      Delete
    6. Kan ada TPM...kalau setakat nak umum cuti tu...tok penghulu pn boleh jadi wkil umumkan...temberang je lebih...tak pn (JJ)Jamal Jamban pn boleh..

      Delete
  9. Ini pesan utk Suman bapok, bajingan goblok
    Nanti jumpa kat JB, ko siap mekap elok-elok
    Gua bukan ler apa, cuma dari blkg nak pelok
    Lepas itu...pelan2,..jubor dia gua mahu jolok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elok ko g pelok rosmah mansur dari belakang.ah jib tak marah sb ko mmg anjing dia


      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  10. 7 PERISTIWA PADA HARI RABU YANG BUAT PEMBANGKANG NGERI
    Kecoh media pembangkang apabila Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) umumkan tarikh Pilihan Raya Ke -14 (PRU-14) jatuh pada hari Rabu, 9 Mei 2016. Media pembangkang seperti biasa sengaja timbulkan isu dengan mengatakan kerajaan sengaja memilih tarikh tersebut supaya ramai tidak keluar mengundi.



    Walaupun sepatutnya tiada masalah perlu timbul daripada pemilihan tarikh ini, media pembangkang sengaja menjadi ‘batu api’ dengan menjaja berita buruk. Sudah termaktub dalam Akta Kesalahan Pilihanraya 1954 yang memperuntukkan majikan perlu membenarkan tempah munasabah untuk pekerja mengundi. Jadi tiada masalah bagi rakyat sebenarnya.



    Mungkin pembangkang sudah sedar bahawa mereka tidak mungkin dapat melihat cahaya di hujung ‘terowong’. Mereka mungkin sedar hari Rabu itu adalah hari di mana mereka bakal musnah, jadi hari Rabu adalah hari yang paling ditakuti mereka.



    Apatah lagi, dalam sejarah Islam banyak kemusnahan kaum-kaum kafir dengan tujuh macam azab berlaku pada hari Rabu. Mungkin disebabkan itu juga, pakatan pembangkang terasa bahangnya apabila PRU-14 diadakan pada hari Rabu. Baca sendiri sejarah-sejarah kaum kafir yang telah dihancurkan pada hari Rabu.



    Dari Anas bin Malik R.A. ia berkata bahawa Rasullullah telah ditanya mengenai hari Rabu. Maka Baginda menjawab, “Hari Rabu adalah Hari Bencana yang terus menerus”. Para Sahabat bertanya, “Mengapa demikian Ya Rasulullah?” Lalu Baginda menjawab, “Kerana pada hari itu Allah telah menenggelamkan (menghancurkan) Fir’aun dan kaumnya, memusnahkah kaum Aad dan kaum Tsamud, yaa’ni kaum Nabi Allah Saleh r.a. yang engkar terhadap kerasulan dan kenabiannya.”



    Perkara-perkara Yang Berlaku Pada Hari Rabu:



    Auj bin Unuq dibinasakan dengan Burung Hud Hud.

    Allah S.W.T. menenggelamkan Qarun bersama keluarga dan kekayaannya ke dalam perut bumi.

    Fir’aun dan kaumnya dibinasakan dengan ditenggelamkan ke dalam Sungai Nil.

    Allah S.W.T. menghancurkan Raja Namruz bin Kan’an dengan memasukkan serangga kedalam telinganya.

    Allah S.W.T. menghancurkan kaum Nabi Saleh A.S.

    Syadad bin Aad dibinasakan dengan suara Jibrail A.S.

    Allah S.W.T. menghancurkan kaum Nabi Hud A.S. dengan menghembuskan angin yang kuat.



    Secara tidak sengaja, Mahathir sendiri dikenali sebagai ‘Mahafiraun’ oleh orang-orang yang telah di tindasnya suatu ketika dahulu semasa dia memerintah selama 22 tahun. Jadi, mungkin tujuh peristiwa inilah yang menakutkan pembangkang untuk menghadapi PRU-14 pada hari Rabu, 9 Mei 2018 nanti.

    ReplyDelete
  11. AKHBAR ANTARABANGSA RAMAL BARISAN NASIONAL MENANG
    Hari ini adalah hari Rabu. Hari Rahmat Allah Buat UMNO, Rabu. Hari di mana Rakyat Akan Bersama UMNO. Empat kali Rabu lagi adalah hari yang dinanti nantikan oleh rakyat Malaysia, iaitu hari pengundian PRU14 pada hari Rabu, 9 Mei 2018.

    Sebulan lagi masanya untuk rakyat Malaysia mengundi dan memilih. Namun akhbar antarabangsa sudah pun meramalkan Barisan Nasional akan terus mengekalkan kemenangan di Malaysia. Chanel News Network, CNN melaporkan pembangkang di Malaysia lemah berbanding pembangkang pada pilihanraya 2013.

    Wartawan Bard Wilkinson dan Marc Lourders yang menulis dalam satu artikel bertajuk “Malaysia sets election date for May 9” menyifatkan pembangkang Malaysia terlibat dalam persengketaan dalaman yang teruk dan kerajaan Najib telah disokong oleh pertumbuhan ekonomi yang kuat.

    Malah menurut laporan terkini Bloomberg, pelabur dilihat sukakan kestabilan politik di Malaysia dan jangkaan Datuk Seri Najib akan kekalkan pentadbiran selama lima tahun lagi menjadi faktor penarik buat pelabur asing ke Malaysia.

    Dalam satu artikel tulisan Shuli Ren di Bloomberg bertajuk “Stability Rules for Investors in Malaysia” kenyataan berikut ditulis :

    “But in a world of political instability, investors love continuity. And with Prime Minister Najib Razak looking set for five more years in power, they have reason to cheer”

    Ini membuktikan pelabur asing dan dunia perniagaan mahu meneruskan keadaan politik yang stabil dan kemakmuran perniagaan yang sedia ada sekarang di Malaysia. Mereka mahu Barisan Nasional terus kekal sebagai kerajaan di Putrajaya.

    Kedudukan KDNK yang tertinggi sebanyak 5.9% sejak 2014. Pelaburan swasta yang melonjak 26% daripada KDNK pada 2016 berbanding 23.4% pada 2010. Kedudukan ringgit masih kukuh berbanding dollar dan semalam Bursa Malaysia melonjak 11.27 mata.

    Ini yang dilihat sebagai berita positif oleh pelabur dan insitusi kewangan antarabangsa terhadap Malaysia. Mereka tidak mahu mendengar ugutan Mahathir yang mahu menghentikan projek ECRL jika berkuasa di Putraraya. Tindakan Mahathir itu adalah sesuatu yang negatif bagi mereka dalam dunia perniagaan.

    Malah ahli akademik pun yakin dengan manifesto yang dibentangkan oleh BN. Profesor Ulung Dato Dr Shamsul Amri Baharuddin, Pengarah Institute of Ethic Studies (KITA), UKM menyifatkan manifesto BN lebih mencerminkan sebuah negara bangsa yang lebih jelas. Manifesto BN lebih realistik dan menyeluruh berbanding pembangkang.

    Pembangkang sebenarnya tidak kuat untuk hadapi PRU14 ini. Dari soal siapa hendak jadi PM, soal logo dan soal agihan kerusi pun mereka belum selesaikan lagi. Sebab itu pembangkang akan politikkan apa apa sahaja termasuklah pengundian pada hari Rabu.

    Akhbar luar negara sudah ramal kemenangan Barisan Nasional melihat kepada kekuatan manifesto, melihat kepada kemampuan BN dalam menjaga ekonomi negara dan melihat kepada lemahnya pembangkang yang bergaduh sesama mereka sendiri.

    Rakyat mesti buat penilaian yang betul untuk negara ini. Jangan termakan dengan persepsi dan propaganda jahat pembangkang yang menghasut dan mengelirukan rakyat setiap hari. Hari Rabu yang keempat nanti, undilah Barisan Nasional untuk jadikan negara ini lebih hebat lagi.

    #BersamaBN
    #HebatkanNegaraku
    #DahulukanRakyat
    #JomBN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku rasa mual mual nk muntah kenapa ekk..wek..wekkk..wekkkk terbelahakkk

      Delete
    2. Boleh pulak ko percaya kat media2 asing..ish..ish..ish...berita palsu tu..Pening Lalat,,opps..Pejuang Rakyat.

      Delete
    3. Kah kah kah kah...Najib dah takot rakyat mainkan perkataan hari RABU pada "Rahmat Allah Buat umno" ??? Sejak bila dlm Quran dan hadis2 ada ayat2 yg Allah akan merahmati orang atau Pemimpin yg curi duit rakyat, pemimpin yg menipu, pemimpin yg menaganiaya puak lawaan, pemimpin yg menidas rakyat dgn bermacam2 cukai dan ditarik balik subsidi2 yg membantu ringkan bebean rakyat. Kau ni Kejora MUNAFIQ sungguh! Amboi..amboi..amboi.. sejak bila Boss kau tu jadi nabi, maka Allah akan merahmati nya yg melakukan serba serbo kemungkaran. Hangpa ni puak2 ameno dan puak2 PAS suka gunakan agama dan Allah utk menghalal salah laku sumbang dan penyelewangan, guna agama dan Allah utk menutup kebobbrokakan, guna agama dan Allah utk berpura2 pd rakyat bahwa kamu2 yg hipokrit dan munafiq ini suci maha zuhud, yg mana bilamana sebut agama dan Allah saja, berduyun2 rakyat akan akur, dengar nasihat ?...If you can;t be a saint don;t be a sinner..bak kata pepeatah omputih

      Delete
  12. Yang suka berbalah berupa dacing
    Dengan bulan dia dah kamcing
    Rakyat tertipu dia dah kencing
    Dua2 busuk berbau hancing!

    Ph dah daftar kenapa abaikan
    Konon banyak sangat kesalahan
    Burung merpati ada ke makan
    Tentang Harapan semua perlahan..

    Konon semua mengikut buku
    Sana tak mesyuarat masih peraku
    Tangguh pemilihan takde apa berlaku
    Pakatan sikit dia dah paku!

    Musa Aman KM berlabuh
    Negara aman rakyat tak gaduh
    Sempadan aman orang tak ceroboh
    Budak Aman dah nampak bodoh!

    Yang cipta masalah si parti keris
    Orang berdengkur mengganti Mukriz
    Terang2 rakyat disuruh berbaris
    Alat letrik,wang tunai diagih laris!

    Yg takut cuti orang nak kalah
    Peratus sikit itulah helah
    Ramai mengundi dia pun lelah
    Sekarang buat madah berhelah!

    Kita tengok apa lah lagi
    Pak klepto fikir helah nak cari
    Puas berfikir mengetap gigi
    Agar rakyat sokongan tak lari?

    Buatlah apa pelbagai helah
    Rakyat tahu siapa yg salah
    Pakatan Mahathir jauh terserlah
    Parti klepto lempar ke kolah!


    ReplyDelete
  13. Bukti Pembangkang Amalkan Dasar Dan Agenda Illuminati
    Ramai yang mungkin tidak tahu langsung apakah amalan politik yang menjadi pegangan pihak pembangkang dalam Negara ini. Amalan yang disembunyikan dari pengetahuan rakyat. Pembangkang sedaya upaya akan terus menyembunyikannya.

    Sudah pastinya golongan muda yang menjadi sasaran dan yang tidak secara langsung berada dalam agenda politik yang sebenarnya. Mengapa ini berlaku, ini adalah kerana pembangkang melihat untuk berkuasa ianya harus dilakukan melalui orang orang yang inginkan kemewahan dan mudah dihasut.

    Hari ini, beberapa pendedahan akan dilakukan untuk memberikan penjelasan kenapa dan mengapa setiap kejadian yang berlaku didalam pemerintahan pakatan ada kaitan dengan gerakan yahudi dan perkara ini bukan satu rekaan semata-mata.

    Bagi pengkaji agenda sulit Yahudi sudah pastinya akan tahu agenda-agenda yang digunakan oleh Yahudi untuk meruntuhkan kerajaan yang didominasikan islam dan satu bangsa yang berpegang teguh dengannya.

    Berbagai agenda dan helah untuk diserapkan ke dalam politik Negara sasaran seperti Malaysia. Terdapat 25 agenda sulit yang telah menjadi pegangan pihak pembangkang dalam melakukan gerak kerja proksi yang ada di Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wuiii..takotnyaaa...jadi kapir dh rakyat penang dgn selangor rupanya semenjak pakatan memerintah...

      Delete
  14. KEJORA11 April 2018 at 21:17
    Ini pesan utk Suman bapok, bajingan goblok
    Nanti jumpa kat JB, ko siap mekap elok-elok
    Gua bukan ler apa, cuma dari blkg nak pelok
    Lepas itu...pelan2,..jubor dia gua mahu jolok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    ya allah ya tuham sekelian makhluk

    kejora keling ni keturunan nabi luth mahu semarakkan LGBT,GAY KHUNSA


    APA YA ALLAH KAMU REDHAI ?


    JANGAN JANGAN ALLAH PUN SOKONG UMNO JUGER???


    A L A H U R A B I


    HABISLAH TANAH MELAYU !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cepat Suman...buat report...
      MalaysiaHaru cakap ALLAH PUN SOKONG UMNO JUGER...
      Jgn2 dia yg menyamar cakap ALLAH MELIWAT MAHATHIR...

      CEPAT SUMAN...

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    2. alah menjadikan manusia dalam pelbgai bentuk dan berpasang pasangan. kaya dan miskin untuk menguji diri mereka. di kurniakan KERAJAAN besar kpd sulaimN agar dia bersyukur dan kpd yg beriman atau yg kafir di beri pemerintahan abadi.

      apabila israel menang perang lawan arab (islam kunun) adakah allah sokong israel???

      begitu juga bila allah sokong KEJORA untuk terus hidup dan mencarut mcm kaum luth... ada zebab..

      Delete

    3. ada seba KATHY masuk blog ni... bukan saja utk mencarut dan menggalakan org beriman lain mencarut spt nyer


      tapi untuk


      mempromosi

      budaya carut

      dan

      zina


      TUAN BUDIN,

      mengallakan homosex di larang allah spt dlm firmannya..

      berulang kali KEJORA minta izin nak tutoh buntut encik othaman... kalau tak d beri mungkin dia paksa ..


      APAAKAH LAYAK KEJORA D GELAR PEROGOL BERSIRI DI ALAM BLOG INI ???



      p.s wahai kejora yg sikit pun tak reti AGAMA ISLAM.. pantun kamu sikit pun takde sebut allah.. Jangan jangan kamu ni


      BANGSA ZIONIST .001% DI BUMI MAALYSIA NI ????

      takkanlah kamu ni ANAK KELING ?? atau penyembah berhala ??

      KAMI PASTI KAMU NI BANGSA ZIONIST !!! YA PASTI !!!

      Delete
    4. Woi MalaysiaHaru syetan keparat
      Ngko tu yang kapir, kote tak kerat
      Tau tak, buat fitnah tu dosa berat
      Tak ada baca ke, surah AlHujurat

      يَـٰٓأَيُّہَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ لَا يَسۡخَرۡ قَوۡمٌ۬ مِّن قَوۡمٍ عَسَىٰٓ أَن يَكُونُواْ خَيۡرً۬ا مِّنۡہُمۡ وَلَا نِسَآءٌ۬ مِّن نِّسَآءٍ عَسَىٰٓ أَن يَكُنَّ خَيۡرً۬ا مِّنۡہُنَّ‌ۖ وَلَا تَلۡمِزُوٓاْ أَنفُسَكُمۡ وَلَا تَنَابَزُواْ بِٱلۡأَلۡقَـٰبِ‌ۖ بِئۡسَ ٱلِٱسۡمُ ٱلۡفُسُوقُ بَعۡدَ ٱلۡإِيمَـٰنِ‌ۚ وَمَن لَّمۡ يَتُبۡ فَأُوْلَـٰٓٮِٕكَ هُمُ ٱلظَّـٰلِمُونَ (١١) 
      Surah Al-Hujurat, ayat 11:

      Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah sesuatu puak (dari kaum lelaki) mencemuh dan merendah-rendahkan puak lelaki yang lain, (kerana) harus puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka dan janganlah pula sesuatu puak dari kaum perempuan mencemuh dan merendah-rendahkan puak perempuan yang lain, (kerana) harus puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka dan janganlah setengah kamu menyatakan keaiban setengahnya yang lain dan janganlah pula kamu panggil-memanggil antara satu dengan yang lain dengan gelaran yang buruk. (Larangan-larangan yang tersebut menyebabkan orang yang melakukannya menjadi fasik, maka) amatlah buruknya sebutan nama fasik (kepada seseorang) sesudah dia beriman dan (ingatlah), sesiapa yang tidak bertaubat (daripada perbuatan fasiknya) maka merekalah orang-orang yang zalim. (11) 

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    5. MsiaHaru ini sah geng Suman hindu
      Hati kotor perut busuk spt bau budu
      Dada kosong, tapi gatal mau beradu
      Kejora kasii ayat Quran, dah terkedu

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
  15. Mari kita kupas diantara agenda yang diguna pakai oleh pembangkang dalam usaha untuk merosakkan Negara ini dan menjadikan Negara ini sebagai kuasa liberal, plurralisme serta mengamalkan kehidupan bebas tanpa sekatan agama.

    Aturkan semua manusia supaya lebih cenderung dan senang ke arah kejahatan berbanding kebaikan.
    Jika kita lihat apa yang dilakukan pembangkang melalui ceramah ceramah mereka, banyak dari hasutan dilakukan terhadap rakyat agar mempercayai semua persepsi yang dilakukan tanpa bukti untuk menyerang pihak kerajaan. Rakyat disuruh menyebarkan apa yang mereka katakana walaupun tidak benar.

    Anjurkan gerakan Liberalisme (hancurkan fahaman keagamaan)
    Gerakan Liberalisme, Pluralisme dan Orientalis adalah agenda untuk menjatuhkan Negara yang dipimpin oleh Negara Islam. Agenda ini diserapkan dikalangan penyokong agar bersekongkol dengan mereka yang memegang fahaman Islam untuk bersama meruntuhkan aqidah umat islam sendiri.

    Sebagaimana berlakunya dalam politik Malaysia, pihak pembangkang mula menerapkan nilai pengiktirafan kepada malan LGBT, perkahwinan sejenis, Seksualiti Merdeka dan membenarkan umat Islam menjalankan kehidupan bersama anjing dan berusaha menghalalkan arak.

    Bukan itu sahaja, malah NGO NGO yang dipimpin oleh berbangsa melayu terus memainkan peranan untuk membuat tuntutan yang terlarang dalam agama agar diberikan kelulusan atau tidak terikat dengan hukum agama. Termasuk murtad, Khalwat, Berzina, Minum arak, perkahwinan sejenis dan banyak lagi.

    Inilah cara pihak Orientalis memusnahkan aqidah penganut Islam dalam Negara Negara Islam di serata dunia. Mereka sanggup mengeluarkan kewangan melalui yayasan yang mereka bentuk untuk menyalurkan bantauan kewangan.

    Gunakan idea “kebebasan” untuk mewujudkan pertentangan atau krisis antara kelas dalam masyarakat
    Sebagai penlengkap kepada keruntuhan pegangan agama orang melayu, pihak pembangkang melaungkan hak hak kebebasan yang dinobatkan sebagai hak individu yang tidak boleh dihalang oleh mana mana pemimpin Negara. Hak kebebasan ini termasuk boleh melakukan apa sahaja tanpa sekatan dari mana man pihak. Kebebasan ini juga termasuk menuntut hak untuk murtad.

    Perolehi/dapatkan “Hak” untuk “BERDUSTA” ke atas setiap peristiwa yang berlaku.
    Hak untuk berdusta ialah pembangkang selalu akan memain isu kebaikan dalam pembangunan untuk rakyat dengan memanipulasikan setiap perkara yang berlaku. Mereka melihat dan akan mengatakan setiap pembangunan itu adalah pembaziran wang Negara, Malah perkongsian hasil Negara dalam kepelbagian bentuk untuk rakyat juga dipanggil rasuah.

    Jadi, sebagai contoh yang paling ketara ialah bagaimana pembinaan MRT yang diperdebatkan dengan penipuaan fakta agar ianya mendapat tentangan dari rakyat dan mengagalkannya. Begitu juga dengan ECRL yang mana pihak pembangkang menghalang kelulusan tanah di Selangor dengan alasan ECRL tidak memberikan kepentingan kepada rakyat.

    Begitu juga dengan Pan Borneo yang dibina dengan pembiayaan sepenuhnya oleh kerajaan tanpa melibatkan konsesi dan juga tanpa tol sanggup difitnah dengan menatakan pembinaan yang dilakukan tergendala. Begitu banyak lagi dusta , fitnah yang dilakukan oleh pembangkang.

    Galakkan masyarakat supaya cenderung untuk merusuh (secara psikologi) sebagai satu cara menguasai mereka.
    Perkara ini sudah menjadi amalan pembangkang dan kita telah melihat bagaimana demontrasi bersih yang dilakukan oleh penyokong pembangkang dimana penyokong pembangkang mempertikaikan perkara yang tidak ada faktanya. Apa yang kita lihat demontrasi yang dilakukan adalah sekadar untuk melakukan kerosakan dan penghinaan kepada rakyat Malaysia sahaja.

    Malah demontrasi ini digunakan juga tempat untuk memburukkan Negara dimata dunia. Apabila ini berlaku maka pembangkang mengharapkan tekanan akan dilakukan keatas Negara ini dan mereka mendapat sokongan dari hasil demontrasi atas nama demokrasi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Islamik sunggoh ko ni kan..patotlah aku tgk meshid surau penoh setiap wktu solat...rancangam tibi pon x de yg largha..tutup aurat elokkkk ja semua...bagus sunggohhhhh

      Delete
    2. Pening Lalat,
      Baik ko bawak si kojola tu kupas sabut kelapa..boleh ganti berok.
      Kesian berok.

      Delete
  16. Berusaha memiliki kekayaan, harta atau aset dengan apa cara jua pun
    Perkara ini amat lumrah dikalangan pemimpin pembangkang, kita sudah dapat banyak melihat bagaimana dasar kronisme yang dilakukan dan penipuan terhadap dana dana kerajaan yang seharusnya digunakan untuk rakyat terus dirompak oleh mereka.

    Sebagai contohnya isu Air di Selangor bagaimana kerajaan pusat telah memberikan bantuan RM22.3 billion untuk mengatasi masalah air yang membebankan rakyat. Namun setelah sekian lama masalah tidak juga selesai dan wangnya hilang ntah kemana.

    Begitu juga isu skandal terowong dasar laut yang mana penyelewengan dana dilakukan dan penipuan fakta dilakukan sebagai alasan untuk menipu rakyat. Begitu juga dengan penjualan tanah kerajaan sehingga ianya menyusutr sebanyak 24% .

    Walaupun terdapat 25 agenda yang digunapakai oleh pemimpin pembangkang dalam politik mereka , namun saya sertakan 6 dahulu agar membuka mata anda semua supaya melihat bahawa dalam politik bukan sekadar politik.

    Jadi cukup lah saya berikan 6 agenda tersembunyi pembangkang yang mana setiap gerak kerja yang mereka lakukan dengan berpandukan agenda Illuminati yang mana sebagai asas untuk memberikan tekanan dan mencari penyokong yang tidak tahu langsung dalam hal ini.

    Rakyat harus ingat, berpolitik memerlukan pembacaan yang mendalam dan bukan sekadar kita melaungkan perjuangan tetapi menjerut leher kita , bangsa kita dan memusnahkan agam kita sebagai balasannya semua itu akan terkubur terus dibumi Malaysia.

    Menyokong pembangkang seumpa meletakkan leher Bangsa melayu, Islam dan Malaysia supaya dijajah dengan agenda Orientalis yang mana telah berlaku d Indionesia pada 3 March 1946 dan sehingga kini Indonesia adalah Negara Islam liberal hasil dari agenda Orientalis laksanakan.

    Sekarang hanya tinggal Malaysia sahaja yang masih mempunyai 9 raja Melayu yang bertahta di singahsana dengan amanah menjaga Islam sebagai tonggak pegangan yang harus dipertahankan oleh rakyat Malaysia yang beragama Islam,Berbangsa Melayu Untuk Malaysia.

    #BersamaBN #HebatkanNegaraku #DahulukanRakyat #PRU14 #GE14

    ReplyDelete
  17. Waaaah... tular berita di media sosial yang mengatakan TMJ telah berkenan untuk 'membelanja' rakyat yang membeli belah di Jusco Tebrau baru sebentar tadi. Maksudnya..apa saja yang dibeli olehbrakyat kat situ telah dibayar oleh TMJ, bukan sorang dua yang terpilih..tapi semua sekali yang ada kat situ. Ini baru betul, anak raja yang berjiwa rakyat, yang dapat menelusuri nadi denyut rakyat marhaein di Johor ni. Sepatutnya pemimpin2 PH, khususnya Madey pun boleh buat macam tu jugak..kita pun tau betapa dia ni kaya yang amat sangat, dah tentu untuk membelanja rakyat sekali sekla tak de masalah, tapi apasal tak pernah dibuatnya errrrk??? Bukan nak memberi, tapi meminta adalah...ada ke patut dia dan PH merayu kutipan derma dalam ceramah2 mereka seluruh negara, dulu bukan main kutuk PAS lagi sebagai parti tin milo, tapi dengan muka tak malu, mereka pulak yang melakukannya sekarang. memang tepatlah jika dikatakan doa Allahyarham Ustaz Fadhil NOR telah dimakbulkanNya..Madey kini dipanjangkan usianya agar dia dapat melihat sendiri apa yang diperkatakan dan dilakukannyanya dulu kini berbalik setepek ke mukannya...AMINNNNNNN!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org tu ktip derma lgi byk!! 2.6bil lagi tu!! Ha3 derma my foot

      Delete
    2. Hahaha...harap org johor kekalkan kesetiaan pada raja dan negara.tapi tolak itu rosmah dan ah jib

      Delete
    3. Sudah kena boom bertalu talu akhirnya kerabat baru paham erti kesusahan rakyat.tq tmj kerana belanja rakyat

      Delete
    4. TMJ bolihlah buat bagitu ... Bapak dia adalah pemegang "share" yang besar dalam menjual Tanah Johor .

      OOOOOPPPPPP... bukan Tanah Johor ..tapi Forest City punya .

      Delete
    5. Pak diny...amat berat tuduhan Pak tu, ini melibatkan maruah dan integriti Sultan Johor dan institusi kesultanan di Johor dan seluruh negara, amnya. Jangan lupa...RUU ABTB baru aje diluluskan dalam parlimen..mohon agar pak diny kemukakan bukti2 untuk menyokong tuduhan tersebut...Boleh Pak??? rasanya ramai cai2 kat blog ni pun nak tau mengenai isu ni dengan lebih mendalam dan terperinci....

      Delete
    6. Bro diny yusof....

      TMJ got huge backlash from the rakyat over his loudmouth against Tun M. So now he is redeeming his tarnish image. It is now fast becoming the 'talk of the town' here in JB.

      I sincerely hope he learns his lesson well.

      Delete
  18. RENUNGKAN LAH WAHAI BANGSA KU BERGELAR 'MELAYU'

    KATAKANLAH anda membenci kerajaan dan mahu menjatuhkan kerajaan kerana anda percaya kerajaan menzalimi anda sebagai rakyat. Anda mempercayai kerajaan menyalahgunakan kuasa, mencuri wang rakyat dan mengenakan cukai yang tidak sepatutnya.

    Di satu pihak, wujud parti-parti pembangkang yang mahu menjatuhkan kerajaan, dan anda pun terus menyokong parti tersebut. Katakanlah parti pilihan anda itu adalah PKR kerana anda menyedari parti pilihan lainnya, iaitu PAS, kelihatan sudah berbaik dengan UMNO, parti yang menerajui kerajaan hari ini.

    Anda seorang Melayu-Islam. Bagi anda kezaliman dan penindasan kerajaan perlu dihentikan. Anda menyenaraikan segala imej buruk berkenaan kerajaan, Isu 1MDB, kenaikan harga barangan keperluan, dan pelbagai lagi (anda senaraikan sendiri).

    Anda sedar PKR tidak dapat memerintah sendiri sebagaimana parti UMNO juga perlukan MCA dan MIC sebagai Barisan Nasional untuk memerintah kerana negara ini rakyatnya berbilang kaum. Maka anda yang berbangsa Melayu-Islam ini cuba bertolak-ansur menerima DAP untuk menjatuhkan UMNO, walaupun naluri anda mengetahui DAP bersifat menentang Islam dan Melayu. Apa yang penting bagi anda adalah menumbangkan kerajaan. Yang lain adalah persoalan selepas itu. Sesingkat itu anda berfikir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fikiran kau tu yg singkat!! Kita nak buang pemimpin yg korup! Itu prinsip asas....pemimpin mesti jujur. Amanah. Bodoh x abis!!!

      Delete
    2. Haa..yg ni mcm bukan kopipes..nampak keluar dari kelompong kepala tengkorak ko sendiri pejuang rakyat..walaupn aku nk ucap syabas tapi nmpknya idea yg keluar tu rupanya menunjukkan diri ko yg sebenarnya adalah berfikiran singkat dan patut pn ko suka kopipes.sbb dlm kelompong kepala ko tu nmpaknya ade lebih taikk dari otak

      Delete
    3. Bodoh keturunan tu..
      Tak boleh nak buat ape.

      Delete
  19. Dalam imaginasi anda pula, anda membayangkan PKR sekadar mempergunakan DAP untuk menjatuhkan kerajaan. Apabila kerajaan sedia ada tumbang, anda fikir parti anda dapat mengawal DAP. Yang penting bagi fikiran anda, kerajaan perlu ditukar dahulu.

    Kemudian apa yang sebenarnya berlaku seterusnya?

    Mari saya tunjukkan kepada anda kemungkinan-kemungkinan itu.

    Katakanlah DAP benar-benar menentang Islam dan mahu menghapuskan hak-hak orang Melayu. Anda sebenarnya tidak percaya DAP boleh menghapuskan hak-hak orang Melayu. Anda lupa, dengan menyamaratakan hak orang-orang Melayu dengan hak orang bukan bumiputera lain di negara ini, itu sebenarnya adalah menghapuskan hak-hak keistimewaan orang-orang Melayu. Hak sama rata ini sebenarnya wujud dalam dasar-dasar parti DAP, Malaysian Malaysia.

    Adakah parti yang anda sokong akan menentang hasrat DAP itu? Melawan DAP akan menyebabkan orang-orang Cina dan bukan Islam tidak akan menyokong parti anda, dan ini bermakna kerajaan yang anda benci itu akan kekal angkuh memerintah. Malah, parti anda tidak boleh memerintah sendirian. Anda buntu. Anda tidak dapat mencari hujah untuk mewajarkan tindakan anda itu.

    Seperti yang berlaku hari ini, anda melihat parti yang anda sokong telah menyebelahi DAP dalam banyak isu yang mengancam masa depan orang-orang Melayu. Anda pun turut berdiam diri dan tidak mengkritik tindakan parti yang anda sokong kerana tidak mahu parti tersebut kalah dalam PRU. Anda terpaksa menyokong parti yang menggadaikan agama,bangsa dan tanahair anda.

    ReplyDelete
  20. Pelik, bukan? Anda yang Melayu dan Islam boleh meredhai agenda halus DAP ini mahu menguasai dan mengubah negara ini. Hukum hudud pun anda tidak setuju kerana mahu mengambil hati DAP, sedangkan dahulu anda menentang UMNO kerana tidak melaksanakan hukum hudud.

    Anda masih tidak perasan keadaan ini kerana kebencian anda kepada kerajaan telah membutakan akal anda.

    Sebenarnya ia adalah normal dalam politik. Untuk mendapatkan sokongan, kita perlu mengalah kepada kehendak orang ramai (dalam hal ini mengalah kepada orang-orang bukan Islam yang mendominasi parti-parti pembangkang).

    Kemudian anda menyertai perhimpunan-perhimpunan anjuran pembangkang. Anda melihat pelbagai kumpulan turut menyelusup masuk dalam protes antikerajaan itu. Tokoh-tokoh Pluralisme, Sekularisme, atau gerakan songsang LGBT yang hadir secara terang-terangan dengan membawa sepanduk mereka. Anda berasa pelik. Apapun anda turut bergambar dengan mereka, gadis-gadis seksi dan tidak senonoh di antaranya.

    Sebagai manusia waras, anda tentu sedar ini bukanlah bermoral. Tetapi, anda melihat politikus-politikus Melayu-Islam pembangkang lain tidak mengambil peduli pun perkara ini. Anda cuba bersangka baik. Anda fikir parti anda sedang memanipulasi kumpulan asing itu, dan langsung tidak terlintas yang anda dan parti anda yang sebenarnya diperkudakan oleh agenda asing.
    Anda lupa di tengah-tengah kegawatan politik, kumpulan-kumpulan subversif ini akan mengambil peluang. Mereka tidak dapat menyebarkan pengaruh secara bebas jika politik negara dalam keadaan aman. Apabila politik tidak stabil, semua parti terpaksa mencari sokongan, termasuk daripada kumpulan-kumpulan yang membawa agenda jahat.

    Saya boleh katakan parti yang anda sokong tidak kuat kerana ia memerlukan sokongan orang-orang bukan Islam. Kelihatan ia memimpin parti-parti yang lain, tetapi jika benar begitu, kenapa ia tunduk kepada DAP?

    Anda sebutkan MCA yang juga bersuara negatif dalam bab-bab melibatkan Melayu dan Islam, jadi apa salahnya dengan DAP, fikir anda.

    Ia benar, tetapi anda lupa bahawa yang mengawal MCA adalah UMNO. Tindak-tanduk MCA itu hanyalah “lakonan” untuk meraih sokongan orang-orang bukan Islam, terutamanya bangsa Cina, kerana mereka mewakili bangsa Cina. Jika mereka tidak bersuara, mereka pasti akan hilang sokongan bangsa mereka.

    Berbeza dengan pakatan pembangkang, mereka saling mahu menguasai sesama sendiri, malah DAP sebenarnya adalah lebih dominan. Perkara ini anda tidak mahu sedarinya.

    ReplyDelete
  21. Perkara ini akan berterusan episodnya. Sebaliknya DAP akan lebih tegas dengan prinsip mereka. Semakin mereka tegas dan kuat memperjuangkan hak sama rata, semakin mereka mendapat sokongan orang-orang Cina dan bukan Islam yang lain.

    Anda boleh menutup mata dalam perkara ini dengan membangkitkan tuduhan-tuduhan salahlaku kerajaan yang lain.

    Katakanlah kerajaan yang anda benci itu tumbang dalam PRU, adakah anda fikir keadaan akan menjadi lebih baik kepada negara ini?

    Anda fikir harga petrol akan diturunkan? Anda sendiri dapat menjawabnya jika anda masih berfikiran waras dan rasional.

    Anda fikir harga barangan keperluan akan turun?

    Anda fikir kerajaan baru akan lebih amanah, adil dan bersih? Anda sudah melihat bukti-buktinya di beberapa negeri yang ditadbir oleh pembangkang selama ini.

    Anda akan kecewa jika anda berfikir secara rasional.

    Anda sendiri tahu jawapannya.

    Adalah tolol jika anda mengharapkan kehidupan anda akan menjadi lebih baik dengan menukar kerajaan.

    Semua itu hanya ilusi dan persepsi awam, Anda terlalu berimaginasi yang dengan menukar kerajaan, negara akan menjadi lebih baik.

    Jadi apa sebenarnya yang telah berubah? Anda hanya menukar kerajaan yang dominan Melayu kepada kerajaan yang dikuasai oleh orang-orang bukan Islam.
    Apa yang sebenarnya telah berlaku adalah anda telah dijadikan kayu mata kapak untuk menebang pokok kayu. Anda telah dipergunakan oleh orang-orang bukan Islam untuk menguasai negara ini.

    Kenapa saya katakan begitu? Apakah kebaikan perjuangan anda itu selain menjatuhkan kerajaan yang anda dakwa menyeleweng, sedangkan dalam sudut yang lebih luas, anda telah membenarkan orang-orang bukan Islam lebih berkuasa di negara ini.

    Tidak salah saya kalau saya katakan anda sebenarnya telah diperdayakan oleh harapan palsu. Anda telah dibutakan oleh emosi kebencian anda yang ditanam oleh pembangkang setiap hari. Ia hanya seperti mengulangi kisah jenaka Pak Kaduk yang bersorak ayam laganya menang, tetapi lupa ayamnya telah ditukar.

    Anda akhirnya akan sedar hanya dieksploitasi dan dimanipulasi oleh politikus-politikus Melayu pembangkang untuk kepentingan peribadi mereka dengan menggunakan isu-isu keburukan pemerintah sedia ada, sedangkan tiada apa-apa perubahan yang positif pun yang berlaku sebagaimana anda telah melihatnya di Selangor ataupun Pulau Pinang di bawah pemerintahan baru.

    Dan anda akan sedar politikus-politikus itu pula hanya dijadikan alat oleh orang-orang bukan Islam menguasai negara ini. Fikir-fikirkan lah wahai bangsa ku

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anda juga harus sedar diri anda dan keluarga anda sedang dipermainkan rosmah mansur

      Kopipes je pandai mamat ni

      Kahh kahhhh kahhhhh kahhhhhh

      Delete
    2. pemimpin islam umporno perompak! pikir2 kan la

      Delete
    3. Dap tak paksa pon pakai logo roket...

      Delete
    4. Macam tuhan la pulak ko yek..bang, belum cuba belum tau dah cuba baru tau..jadi, tak inginkah wagai rakyat semua apa yg ada di balik benteng sana?

      Delete
  22. Saya mohon pada pihak imigresen, polis dan tentera yg menjaga lapangan terbang dan sempadan tidak membenarkan mana2 pemimpin2 BN dan pasangan masing2 ke luar negara pada hari mengundi 9 Mei 2018. Terima kasih

    ReplyDelete
  23. jangan kita lupa penipu, pembohong dan perompak2 ini.

    4/7/2015 najib - "saya menafikan ada menerima duit ke dalam akaun saya"

    30/7/2015 mat maslan - "tidak betul. tidak ada pengaliran wang ke akaun peribadi perdana menteri"

    4/8/2015 kj - "wang rm2.6b yang diterima perdana menteri adalh sumbangan penyokong umno"

    11/8/2015 nazri - "wang derma diterima dari sebuah negara sahabt untuk membantu umno memenangi pru 13 lalu"

    15/8/2015 wan denan mamt - "derma rm2.6b adalah sebagi penghargaan kepada malaysia yg memperjuangkan agama islam dan mengamalkan pegangan ahli sunnah wal jamaah"

    22/8/2015 wak jawa - "rm2.6b di terima bukan dari seorg penderma, tapi dari beberapa org penderma"

    22/8/2015 aziz kaprawi - "derma adalah bertujuan untuk membantu umno melawan dap yg dibantu yahudi"

    9/12/2015 nong chik - "duit rm2.6b tu telah habis dibelanjakan untuk umno"

    16/5/2016 puad shit - "derma rm2.6b diterima dari raja arab saudi untuk digunakan bagi tujuan memeranagi isis"

    25/1/2016 najib - "betul memang ada duit rm42juta masuk ke akaun saya, tapi saya tidak tau siap yang masukan"

    kalau boleh di printkan dan sebarkan. ini bukan fake news, kecuali mereka2 ni semua fake!

    bangsat2 ini la yang mati2 pejuang najis dan geng najis ni pertahankan. sekarang dah ceriat islam la, melayu la. mereka2 ni semua islam dan melayu. apa yang dapat dibanggakan? melalukan islam dan melayu ada la!

    waktu untuk tibai mereka bakal tiba!

    ReplyDelete
    Replies
    1. dad...TIBAI..kalau tak silap aku, ia adalah akronim untuk sebauah NGO satu ketika dulu..Tolak Anwar Ibrahim, yang diketuai oleh Zaid Mat Ariff sebagai mursyidul amnya. bukan main lagi dia menibai DSAI depan belakang, kiri kanan, atas bawah..macam oarng meroyan gamaknya. tapi kini, bila zaid dah jadi ahli MT bersatu, terus dipuja dan dijilat tolor si Nuar tu sampai licin berkilat. Apa nak heran, kan Bersatu ni dipenuhi oleh orang2 haprak yang takde misi dan visi yang konsisten dalam perjuangan mereka, dari pengerusinya si Madey tu, Din pagoh, Boboi Botak, Zaid maarip...semuannya yang tak boleh pakai berhimpun dan berjemaah dalamnya.Memang wajarlah RoS bubarkan sementara parti ni...tak memberi sebarang nilai tambah positif dalam lanskap politik negara dewasa ini.
      dad...rasanya memang betul lah cakap kau tu.. masanya dah sampai untuk madey dan PH ni ditibai kaw2 dalam PRU14 ni...ini kalilah aku sependapat dengan kau beb !!!!!

      Delete
    2. T.olak
      I.blis
      B.angsat
      A nwar
      I.brahim

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    3. Kau lah Babi Melayu Bangsat! Hamba Allah tu berkorban jiwa raga, dianiayai merengkok dlm lokap, kau pula tak habis2 memperlekehkah DSAI. Puak ameno mmng takda hari perot! Kejam, gumbira atas penaniayaan dan penderitaan org lain. Kau no tak seharusnya dilahirkan jadi manusia, kan bagus klau diahirkan jadi babi ke, ular ke, jin hiprit ke. Sbb perangai2 mcam kau ni Wak Kengkang, Boss Lanun dan puak2 umnongok haprak standard spesis haiwan! Akai tak dak, suka ambil hak orang, mentekedarah benda2 haram, macamni lah jadi nya

      Delete
    4. Woi Khaty Kuno munafiq fasiq...

      Ko tak nak ke maki Matdey yg sumbat Nuat masuk jel tahun 1998 dulu kerana takut dgn grass-root Nuat yg kuat...?

      Ko dah lupa ker citer Matdey suruh usong tilam dari Villa (tempat Nuat menutoh) dgn bekas tompok air pelur Nuat dan bawak ke mahkamah sbg bukti...?

      Ko tak tau ke...nak bagi semua org, termasuk kanak2 & org tua tahu (takut org tak tahu apa itu liwat), takrif liwat diarah masukkan ke dlm akhbar:
      "memasukkan batang zakar ke dlm lobang dubor..."...Matdey nak kasi Nuat malu, semalu-malunya...?

      Ko tak nak tanya ker...kenapa Matdey dilahirkan sbg manusia...tidak jin atau ular atau biawak...???

      Aku pula nak tanya ko, Khaty Kuno Babi DAP... berapa banyak dedak ko dpt dari Matdey???

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  24. Mulanye kemain heppi najib boleh sekat pengundi jauh dari mengundi...

    Kalo dah taqdir akan kalah buat ape pon tetap akan kalah...

    Tanda najib akan kalah bila najib kena luluskan cuti....tuhan tidak izinkan rancangan najib nak kekalkan kuasa....

    ReplyDelete
  25. KBB..lu citer apa bhai, haaah??? masih tak perasan lagi ke fasa2 terakhir Madey dan PH dah tersangat hampir..ibarat ikan kerapu yang mengelitik atas lantai, tunggu masa disiang untuk dimasak asam pedas. Duduk, berdiri, baring..semuanya tak kena, dah yerbayang kekalhan teruk dalam PRU nanti. Bawaklah macam2 kajian dari INVOKE, IDE tu..semuanya hanyalah syok sendiri untuk memujuk hati yang gundah gulana..kononnya sokongan kepada PH meningkat dengan drastik...sokongan kepada DSNR merudum dengan teruknya di serata pelusuk negara..lu ingat ada rakyat yang waras macam gua ni nak caya ke..sooooorilah bhai, tarak punya.Pandangan gua ni dikongsi sama oleh ramai lagi rakyat yang patriotik dan cintakan negara ni.Baru2 ni, Madey dah hentam orang Sabah , Serawak sebagai pemalas dan tak mahu berusaha untuk memajukan diri sendiri...kemudian hina kaum India dengan menggelarkan mereka Keling Poooodah. Takkanlah dia tak sedar dalam fasa terakhir menuju hari mengundi ni, dia telah melukakan hati2 kaum yang berkaitan dan pastinya kemarahan dan kekecewaan mereka pasti akan diterjemahkan dalam bentuk tidak akan mengundi calon2 PH. Walaupun Madey ada buat permohonan maaf sebagai usaha untuk damage control, tapi yakinlah ' the Damage has been done'. Nampak macam isu yang remeh, tapi kita tak boleh nafikan ia bakal memberi impak negatif yang amat2 besar kepada sentimen kaum2 tersebut terhadap PH.Nampaknya keyakinan rakyat terhadap Madey dan PH untuk menggantikan BN selepas PRU nanti, semakin goyah...dan trend ini akan berlarutan sehinggalah hari pengundian tersebut. Bukan aku yang cakap, tapi pendapat rami penganalisa2 politik non partisan kat Msia ni..bukan sorang dua, tapi rata2 berpandangan yang sama dan konsisten dalam hal ini. Takkanlah kita nak mengkesampingkan pendapat mereka...betul tak bhai !!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamak Geng Najib ...sekarang je keling rasa terhina apabila di panggil keling . Sedikit masa dahulu , dia orang pun tidak kisah jika di panggil keling . Ini kerana sejarah Malaya menyatakan ,memang orang india yang menjejak kaki di sini di panggil keling . Dari situlah Tanjung Keling di Melaka mendapat nama . Hendak kah saya jelaskan lebih lanjut sejarah pedagang2 India ketika 'spice trade' . History was and still my favourite subject .

      Delete
    2. Pak diny..saya pernah tanya pada sorang rakan india saya, yang menjadi peraih sayur2an dan sering membeli sayuran di kebun saya. Saya pernah tanya pada dia kenapa orang india ni sangat2 sensitif terhadap perkataan keling tu. Analoginya amat2 mudah..katanya jika di USA, penggunaan 'N' word untuk nigger , panggilan bagi orang2 negro masa zaman perhambaan dulu adalah taboo untuk diucapkan, begitu juga diMsia. 'K' word for keling yg merujuk kepada kaum india adalah taboo jugak. Ini merupakan penghinaan terang2an terhadap keturunan mereka yang datang dari India tu, yang majoritinya berkerja sebagai penoreh getah di ladang2 British dan buruh2 kasar dalam pembinaan jalan2 raya.. So...memang agak logiklah mereka amat2 sensitif bila diucapkan perkataan ini. madey ni tak sedar, zaman dia kecik2 dulu tu lain mindset kaum india, kini mereka amat2 perihatin tentang hak mereka sebagai w/negara Msia dan sentiasa mahu dianggap sebagai sama rata dengan orang Melayu, cina dan lain2 kaum di negara ini. Apa pandangan Pak yang pakar sejarah tu ????

      Delete
    3. Kenape nama tg keling tak pernah ditukar...hari2 orang melaka sebut tg keling...tak de pon keling bising ...tg keling tak hina orang keling ker?...

      Kuat Geng Najis temberang...

      Delete
  26. Terbayang Suman bapok dekat JB pakai coli
    Ponggong tonggek dia hamba ramas dan uli
    Perlahan-lahan hamba lomor dengan KYjelly
    Lps tu...dot dot dot...Suman mengelupor geli

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pening Lalat aka pejuang rakyat panggil ko kupas sabut kelapa..ganti berok.

      Delete
  27. Terbayang di JB, bila berjumpa Suman dajal
    Dia jln berlenggang bontot golek perut bujal
    Hamba dtg dari blkg, jubor dia hamba tunjal
    Dgn sekali tutoh jubor je, si tua ni temui ajal

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak menjubur je keroja ko ni kojola..silap2 kena sipelis juga ko ni..bertaubat le kojola..dah tua2 pn masih tak nak berubah.

      Delete
  28. Tak usah temberang le cai2 haprak taik kuda
    Rakyat tak makan Madey punya propaganda
    Semua orang tau si keling tua punya agenda
    Nak selamatkan Msia utk si Boboi anakanda

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  29. H.ari
    E.sok
    N.egara
    T.erok
    A.ngkara
    M.ahathir

    T.olak
    I.blis
    B.angsat
    A.nwar
    I.brahim

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. ah kah kah kah...Najib dah takot rakyat mainkan perkataan hari RABU (Rakyat Akan Buang Umno). Maka sang pencacai dedak Kejora ni dgn bangga dan confident ubah R.A/B.U pada "Rahmat Allah Buat umno" ??? Sejak bila dlm Quran dan hadis2 ada ayat2 yg Allah akan merahmati orang atau Pemimpin yg curi duit rakyat, pemimpin yg menipu, pemimpin yg menganiaya puak lawaan, pemimpin yg menidas rakyat dgn bermacam2 cukai dan ditarik balik subsidi2 yg membantu ringkan bebean rakyat. Kau ni Kejora MUNAFIQ sungguh! Amboi..amboi..amboi.. sejak bila Boss kau tu jadi nabi, maka Allah akan merahmati nya yg melakukan serba serboikemungkaran. Hangpa ni puak2 ameno dan puak2 PAS suka gunakan agama dan Allah utk menghalal salah laku sumbang dan penyeleeangan, guna agama dan Allah utk menutup kebobrokkan, guna agama dan Allah utk berpura2 pd rakyat bahwa kamu2 yg hipokrit dan munafiq ini suci maha zuhud, yg mana bilamana sebut agama dan Allah saja, berduyun2 rakyat akan akur, dengar nasihat ?...If you can;t be a saint don;t be a sinner..bak kata pepatah omputih

      Delete
    2. Woi cai ketiak busuk tak pakai odorono
      Ngko itu je, rakyat tak ada buang Umno
      Rentikan le komen bodoh tu Khatykuno
      Hujah bodoh cam ni, kitorang wat dono

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

      Delete
  30. Itu cerita lain le kojola,,
    Apa yg menjadi permasalahan nya sekarang,,rakyat nak kn keadilan.
    Seluruh sistem dlm pemerintahan di Malaysia hancur,,dicabul,dirogol,diliwat Serta di gang bang oleh puak pemerintah..

    ReplyDelete
  31. Bila Boboi tewas, hati Matdey panas melecor
    Rahsia negara kpd pihak asing dia jual bocor
    Dgn DAP pula, dia gadai maruah jadi pelacor
    Dia tak pedulii, walau bangsa Melayu hancor

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  32. Matdey raja U-turn, 180 darjah asyik berubah
    Dulu negarawan, kinii pemberontak bedebah
    Kit Siang dulu dikata komunis kini disembah
    Rela jilat si penjubor, dari hina punya lembah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maki hamum jer ko ni.cmne la org nak pecaya macai umno.adat tkde,akhlak tkde..ko iya2 ckp mgaji lepas subuh,azan kt surau,semayang sunat...


      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  33. Bila si Boboi tewas, Madey bengis menyalak
    Dia susun propaganda kasi negara bergolak
    Muka tebal tak malu, asyik je kena tempelak
    Pengkhianat bangsa inii, Melayu mesti tolak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  34. Kah kah kah kah...Najib dah takot rakyat mainkan perkataan hari RABU (Rakyat Akan Buang Umno). Maka sang pencacai dedak Kejora ni dgn bangga dan confident ubah R.A/B.U pada "Rahmat Allah Buat umno" ??? Sejak bila dlm Quran dan hadis2 ada ayat2 yg Allah akan merahmati orang atau Pemimpin yg curi duit rakyat, pemimpin yg menipu, pemimpin yg menganiaya puak lawaan, pemimpin yg menidas rakyat dgn bermacam2 cukai dan ditarik balik subsidi2 yg membantu ringkan bebean rakyat. Kau ni Kejora MUNAFIQ sungguh! Amboi..amboi..amboi.. sejak bila Boss kau tu jadi nabi, maka Allah akan merahmati nya yg melakukan serba serboikemungkaran. Hangpa ni puak2 ameno dan puak2 PAS suka gunakan agama dan Allah utk menghalal salah laku sumbang dan penyeleeangan, guna agama dan Allah utk menutup kebobrokkan, guna agama dan Allah utk berpura2 pd rakyat bahwa kamu2 yg hipokrit dan munafiq ini suci maha zuhud, yg mana bilamana sebut agama dan Allah saja, berduyun2 rakyat akan akur, dengar nasihat ?...If you can;t be a saint don;t be a sinner..bak kata pepatah omputih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rosmah mansur pun dah takut tu...dah sebulan tak timbul kt tv.

      Delete
    2. Woi cai ketiak busuk tak pakai odorono
      Ngko itu je, rakyat tak ada buang Umno
      Rentikan le komen bodoh tu Khatykuno
      Hujah bodoh cam ni, kitorang wat dono

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

      Delete
  35. Ooi Kejora! Kau lah Babi Melayu Bangsat! Hamba Allah tu berkorban jiwa raga, dianiayai merengkok dlm lokap, kau pula tak habis2 memperlekehkah DSAI. Puak ameno mmng takda hari perot! Kejam, gumbira atas penaniayaan dan penderitaan org lain. Kau no tak seharusnya dilahirkan jadi manusia, kan bagus klau diahirkan jadi babi ke, ular ke, jin hiprit ke. Sbb perangai2 mcam kau ni Wak Kengkang, Boss Lanun dan puak2 umnongok haprak standard spesis haiwan! Akai tak dak, suka ambil hak orang, mentekedarah benda2 haram, macamni lah jadi nya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi Khaty Kuno munafiq fasiq...

      Ko tak nak ke maki Matdey yg sumbat Nuat masuk jel tahun 1998 dulu kerana takut dgn grass-root Nuat yg kuat...?

      Ko dah lupa ker citer Matdey suruh usong tilam dari Villa (tempat Nuat menutoh) dgn bekas tompok air pelur Nuat dan bawak ke mahkamah sbg bukti...?

      Ko tak tau ke...nak bagi semua org, termasuk kanak2 & org tua tahu (takut org tak tahu apa itu liwat), takrif liwat diarah masukkan ke dlm akhbar:
      "memasukkan batang zakar ke dlm lobang dubor..."...Matdey nak kasi Nuat malu, semalu-malunya...?

      Ko tak nak tanya ker...kenapa Matdey dilahirkan sbg manusia...tidak jin atau ular atau biawak...???

      Aku pula nak tanya...berapa banyak dedak ko dpt dari Matdey???

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    2. Kih Kih kih..

      Khaty Kuno...kau lah Babi DAP bangsat...

      Kau juga lembu biol Matdey...

      Dan kau juga unta pekak Nuat...

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
  36. Betul ke ni, Matdey nak selamatkan negara?
    Boleh percaya ke Matdey punya sandiwara?
    Dulu Nuat dia cop liwat & lempar ke penjara
    Kini dia mau angkat & julang Nuat jadi wira?

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  37. Kasihaan Khaty Kuno cikai ciput, si anak bilis
    Melopong terkedu dia, tak tau apa nak ditulis
    Kena dgn Kejora, terus otak ifrit ni jadi muflis
    Apa lagi, cabut lari lah ini barua munafiq iblis

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  38. KhatyKuno sama le bodoh dgn si tua Suman
    Perut busuk, hati kotor, dipenuhi dgn kuman
    Sama taraf munafiq, fasiq, tidak punya iman
    Yg mereka tahu, dedak Matdey jadii idaman

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  39. Kesian KhatyKuno yg tak cukup asam garam
    Dia terjah konon cuba mahu lepaskan geram
    Kena dgn Kejora, terus sembunyii mengeram
    Tidak muncul2 lagii, ini pukimak anak haram

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  40. Khaty Kuno, tak semena-mana dtg nak redah
    Akibat jolok sarang tabuan, dia terima padah
    Cabut ler dia, ini barua pukimak haram jadah
    Huerghh..ptuiih..muka babi ini aku nak ludah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  41. KhatyKuno mcm Suman nak berlagak takbor
    Tapi dgn mudah jer Kejora kasi diorang lebor
    Kedua-dua ekor kera ini cabut lari berterabor
    Kalau jumpa dua2 sekali aku nak tutoh jubor

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aiii!!! Sentap nmpak bapok!! X dpt pelanggan ke tadi??? He2 he2, nak tutoh jubor org konon!!! Kah kah! Kote btg mancis x sedar diri!!! Ha2 ha2

      Delete
  42. Ki kii kik Khaty Kuno cacai Matdey pedukang
    Dah sentap kecut, telor peliir celah kangkang
    Takut dia, bila hamba cakap mau main blkng
    Mcm Suman je dia, cabut lari lintang pukang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete

  43. شركة المثالية للتنظيف تسعد بتقديم خدماتها لعملائها بالمنطقة الشرقية خدمات تنظيف خدمات مكافحة حشرات خدمات تسليك مجاري المياه للمطابخ والحمامات جميع الخدمات المنزلية تجدونها مع شركة المثالية للتنظيف بافضل جودة وارخص الاسعار بالاعتماد علي كافة الادوات الحديثة والعمالة الماهرة

    شركة المثالية للتنظيف
    شركة المثالية للتنظيف بالدمام
    شركة المثالية للتنظيف بالخبر

    ReplyDelete

  44. Ke ke ke kejora bapuk tua cacai najib pedukang
    Dah sentap kecut, telor peliir celah kangkang
    Takut dia, bila benggali panjang mau main blkng
    Mcm najib je dia, cabut lari lintang pukang

    Keh keeh....keeeehhhh

    ReplyDelete
  45. Fake News Law dah di gazetted, mula berkuat kuasa semalam 11 April.

    Minta Sdr Shahbudin buat ulasan dan beri contoh apa yang tak boleh kita cakap di bawah undang2 itu.

    Pendapat atau opinions boleh di anggap fake news jugak ke?

    ReplyDelete
  46. najib is so pathetic as pm of malaysia. he shouldnt contest at all. he should go somewhere else. he doesnt belong to malaysia.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...