Saturday, 21 April 2018

UMNO TERHARAM ADALAH TANDA KEGAGALAN NAJIB YANG TIDAK HARUS DIMAAFKAN OLEH AHLI2 PARTI ITU


Apa pun hujah dan alasannya, kegagalan UMNO mengadakan pemilihan sehingga ia kini berdepan kemungkinan menjadi pertubuhan yang diharamkan, tidak lain adalah tanda gagalnya Najib Razak sebagai presiden parti itu.


Kegagalan ini tidak seharusnya dimaafkan oleh ahli-ahli UMNO kerana setelah beliau merosakkan imej parti dengan pelbagai perangai dan kelakuannya sejak menjadi Perdana Menteri dan Presiden UMNO pada 2009, satu lagi kerosakan kepada nama baik dan imej parti telah diciptanya.


Kali terakhir UMNO mengadakan pemilihan kepimpinannya ialah pada 2013 dan berdasarkan perlembagaan parti itu sendiri yang mensyaratkan pemilihan mesti diadakan setiap tiga tahun sekali, pemilihan seterusnya perlu diadakan pada 2016.


Namun demikian, berdasarkan perlembagaan UMNO juga yang memberi peruntukan kepada parti itu menangguhkan pemilihannya sehingga 18 bulan, tempoh itu sepatutnya berakhir pada 19 April 2018 yang lalu.


Selepas tempoh penangguhan 18 bulan, tiada lagi peruntukan dalam perlembagaan UMNO yang membolehkannya menangguhkan pemilihan buat kali kedua atau melebihi tempoh 18 bulan yang ditetapkan itu.


Sesungguhkan peruntukan dalam perlembagaan UMNO adalah cukup jelas dan mudah difahami oleh sesiapa pun jua.


Oleh kerana UMNO gagal mengadakan setelah tempoh penangguhan 18 bulan itu berakhir, dari segi hukumnya, UMNO sudah terbatal atau terharam dengan sendirinya.


Dalam hal ini, ROS hanyalah badan kawal selia semata-mata dan yang benar-benar mengikat UMNO ialah perlembagaannya sendiri.


Bagaimana ROS boleh memberi penangguhan selama setahun lagi kepada UMNO untuk mengadakan pemilihannya sehingga 19 April 2019 adalah benar-benar diragui.


Dengan penangguhan yang dibenarkan oleh ROS sehingga 19 April 2019 itu bermakna UMNO sudah menangguhkan pemilihannya selama 30 bulan.


Adakah klausa yang mengatakan UMNO boleh menangguhkan pemilihannya sehingga 30 bulan?


Jika sesuka hati boleh ditangguhkan, apa guna UMNO ada perlembagaan yang mengatakan tempoh pemilihan hanya boleh ditangguhkan selama 18 bulan saja?


Najib sendiri sebenarnya sedar hakikat atau peruntukan dalam perlembagaan UMNO itu di mana ketika beliau mengumumkan penangguhan selama 18 bulan dahulu, beliau sendiri ada menyebut mengenainya.


Dengarkan kata-kata Najib itu di sini - https://youtu.be/Mk0mFJ9tZd0


Jadi, bagaimana Najib selaku Presiden UMNO boleh melanggar atau menodai perlembagaannya sendiri?


Memang sebelum ini UMNO pernah menangguhkan pemilihannya berdasarkan peruntukan dalam perlembagaan, tetapi tidak pernah sesekali ia ditangguhkan melebihi tempoh 18 bulan itu.


Malah dengan UMNO bergantung kepada ROS berhubung penangguhan kali keduanya, ia sendirinya bermakna UMNO sudah tidak menghormati lagi perlembagaannya sendiri.


Kenapakah ini berlaku? Kenapa Najib takut mengadakan pemilihan sebelum tempoh 18 bulan itu berakhir?


Inilah satu lagi bukti kegagalan Najib yang tidak pernah dilakukan oleh mana-mana presiden UMNO sebelum ini.


Barangkali inilah juga petunjuk Tuhan kerana di sebalik UMNO sibuk memperlekeh kedudukan Bersatu dan ROS pula sama sibuk mahu mengharamkan parti yang diketuai oleh Tun Mahathir Mohamad itu, parti itu sendiri yang terharam dengan sendirinya.


Perlukah pemimpin seperti ini terus diberi peluang menerajui negara?


Dalam pilihanraya 9 Mei ini pula, tidakkah boleh dianggap "haram" juga menyokong dan mengundi calon-calon daripada parti yang sudah haram? (ShahbudinHusin 21/04/2018)

101 comments:

  1. Boleh jalan daa, PH parti haprak cikai miskin
    Parti caca merba ini, mmg rakyat tidak yakin
    Mereka nak rampas kerajaan mana mungkin
    Tunngu PRU14 jer ler, untuk dikubor & takqin

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila ada kuasa dlm genggaman, segalanya tak perlu risau mahupun menggelabah, ia samalah anda menjadi tuhan. Ini hakikat dan realiti yg para2 hamba adalah tidak lebih dan hanya cuma lembu2 bodoh yg tidak dpt berbuat apa2 kecuali melopong saja.

      BN ni mempunyai berpuluh2 ribu barua yg bertaraf malaikat untuk membantu dan kowtim segala bagai membodohkan dan mempedaya rakyat yg maha cikai, maha bongok dan maha pengecut utk melawan.

      Berbagai trick boleh dibuat kerana kuasa dan barua ada dlm genggaman.

      Delete
    2. Komen yang berupa "Reply" kpd Kojolla @ Geng Najib dll tidak bermakna melayan dia.

      Ha nya nak dapat perhatian pembaca bila mula membuka blog Shahbudin ini.

      Sistem yang di guna Shahbudin tidak membenar "Reply" kapada setiap komen yang keluar. Jawapan bagi satu komen akan berteruan walau pun jika kita tak nak respon komen yang di tulis Kojolla. Dan bertimbun lah komen komen yang bukan melayan Kojolla tapi terletak di bawah komen dia.

      Bila ada kopipes bertalu talu, maka berjela jela lah "Reply" itu, bahru nak nampak komen yang semenggah yang bukan kopipes.

      Saya nak jawab komen yang pakai nama Peranchis itu - nak setujukan apa dia kata.

      Delete
    3. Kejora,
      Sibuk betul umno dok sibuk hal org lain sampai hal rumah tangga sendiri pun tak terurus..kesian..umno dah haram..pilihanraya nanti kena guna simbol MIC

      Delete
    4. Kesiaann kejora...tak tahu apa nak respon.beginilah nasib menghadapi balasan kemungkaran!!??

      Delete


    5. Penagguhan yang di benarkan oleh ROS adalah tidak sah dan menyalahi perlembagaan UMNO.

      Hanya Majlis Tertinggi sahaja yang boleh menangguhkan dan mendapatkan persetujuan ROS.

      Apa yang berlaku sekarang ROS menangguhkan tanpa mendapat persetujuan Majlis Tertinggi UMNO.

      Sekiranya Majlis Tertinggi bersetuju sekalipun, ia tetap melanggar perlembagaan UMNO.

      Untuk melanjutkan melebihi masa yang dibenarkan maka PERLEMBAGAAN UMNO PERLU DIPINDA TERLEBIH DAHULU.

      ROS cuma sebuah badan selia, bukan badan yang mentadbir parti.

      Sekiranya PH memerintah saya mencadangkan agar kebenaran penagguhan oleh ROS ini dibatalkan kerana ia benar-benar menyalahi perlembagaan UMNO sendiri.



      Delete
    6. Biasalah tebiat semulajadi Kejora Pondan, bila otak dah buntu diasak & tertekan, hanya mampu berpantatun entah apa2, menyenyeh macam jalang tak dapat pelanggan, tak gitu....?

      Delete
    7. Si pondan tu tak dapat pelanggan?

      Hadoi

      Kesian la dia

      Kena guna tiub basikal terpakai buat ganti kondom

      Delete
    8. Tu la...

      Kenapa la kepala bapak kau penakut sangat? Takut buat pemilihan sampai kantoi langgar perlembagaan sendiri.

      Penjilat2 umno masih nak bangga ada presiden penakut camtu ke?

      kah kah kah

      Delete
    9. Kau dengan ketua kau sama Totol!!

      Kah kah kah kah

      Simpan sikit BEBAL tu!

      Delete
    10. Si Najib nak urus parti politik yg kono ada 3 juta ahli pun tunggang langgang. Najib x mahu ada pemilihan sbb takut takut dlm umno dia kena terajang, tp dia x tau pru rakyat akan bg penyepak maut kat muka dia. Tu takut sgt2. Yang ada pun penyokong najib tahap anjing kurap penuh badan mcm kejora dan 2 ~ 3 ekor lg dlm blog ni

      Delete
    11. Buang masa layan najib and the gang. They are so selfish.

      Delete
    12. Nada gabra nampak sedara kejora. Pimpin parti yg dah lama wujud pun sama mcm pimpin negara. Rosak.
      Persoalannya berkuasa ka ros memberi kebenaran penangguhan pemilihan. Alasan pilihanraya tidak blh dipertimbangkan untuk ros beri kebenaran. Kebenaran ini boleh diberi sekiranya ada keperluan yg belum dapat diselesaikan bg mematuhi arahan ros atau mahkamah. Penangguhan 18 bln ok la sbb ada dlm perlembagaan umno.
      Umno dah mula gelabah. Ahli dah mula meroyan.

      Delete
    13. Presiden Parti Amanah Negara (AMANAH) Mohamad Sabu sah akan bertanding di parlimen Kota Raja, Selangor.

      Perkara itu diumumkan oleh pengerusi AMANAH negeri Izham Hashim dalam acara di ibu pejabat parti serpihan PAS itu di Shah Alam hari ini.

      Kerusi itu sekarang disandang oleh Ketua Wanita AMANAH Dr Siti Mariah Mahmud, yang akan berpindah kawasan ke Dewan Undangan Negeri (DUN) Seri Serdang.

      Pengumuman itu dibuat selepas protes pemimpin akar umbi Kota Raja Jaafar Samsudin berjaya diselesaikan dengan baik selepas pertemuan empat mata dengan Mohamad.

      AMANAH akan bertanding di lima parlimen dan 10 DUN di Selangor.

      Sebelum dr Mariah mengalahkan Datuk S Murugesan (BN) dengan majoriti 29 395.

      AMANAH (PAN) meletakkan Mat Sabur, Presidennya di kawasan Selamat. Adakah nasib Mat Sabu timbul?? Sebelum ini PAS telah memberikan beberapa kawasan selamat kepada Mat Sabut tapi nasibnya malang dia sentiasa kalah termasuk kalah disebabkan calon bebas Tok Mum.

      Delete
  2. Ini peringatan utk Suman cai Madey Malabari
    Tempat & tarikh pertemuan, hamba udah beri
    Harapnya kali ini anda tidak lagi cuba nak lari
    Jgn lah pulak Wak kasi malu puak haluan kiri

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak pinjam perkataan "HARAMJADAH" untuk kejora.Ha ha ha.

      Delete
    2. Kejora anjing kurap, bgtahu sini kat aku kat mana nak jumpa. Aku akan ada di situ tepat pada masa. Jangan kau cabut mcm tuan kau yg x ada telur

      Delete
  3. Ameno buka buku 11mei..
    Bakal tutup buku 10mei..
    Selepas pru14 pd 9mei..
    Genap 72 tahun

    ReplyDelete
    Replies


    1. BUDIN


      AKU SKRG DGN RINA HARUN ROUND PASAR KERAMAT



      DAN AKU TABIK RINA


      BUDIN



      LEPAS NI KO JANGAN NAK MAKI RINA




      AKU SOUND AWAL AWAL




      BUDIN KO JANGAN KACAU RINA HARUN




      MANA PUKIMAK YG NAK CARI PASAL



      AKU SOUND AWAL AWAL

      PUKIMAK


      PUKIMAK


      PUKIMAK SEMUA


      Delete
  4. Selepas ini apabila merujuk UMNO hendaklah disebut sebagai PARTI HARAM UMNO.Perkataan ini mesti dijadikan sinonim dgn PART HARAM UMNO agar ia kekal diminda rakyat sehingga berakhir PRU 14.

    ReplyDelete
  5. Selepas ini apabila merujuk UMNO hendaklah disebut sebagai PARTI HARAM UMNO.Perkataan ini mesti dijadikan sinonim dgn PART HARAM UMNO agar ia kekal diminda rakyat sehingga berakhir PRU 14.

    ReplyDelete
  6. Tuan Bidin

    Walaupun blog ini tuan punya boleh tak delete komen dari kejora dan lebai moden. Saya rasa malu membaca komen yang penuh dengan bahasa kurang adab dan pemikiran yang rendah begitu. Biar tenang sikit kita membaca. Lagi satu mohon ahli PH jadi penyokong yang bertatasusila. Itu simbol peradaban dan kematangan kita. Biar blog tuan ini untuk orang yang ada kelas dan tamadun.

    Maaf. Bukan saya tak sokong demokrasi bersuara tapi saya tak suka biadab dan tak sesuai dengan orang PH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak suka xyah baca daa..

      Delete
    2. Manusia pelbagai ragamlh bro..itu hakikat..suai2kanlh..Mr.Shahbudin pun buat x kesah..jgn banyak merungut..dia pun ikut suka tu bhai..manatau bertambah idea dia terus antar tulisan dia bertalu talu..
      Kami ikut je dia selalu..

      Delete
    3. amat bersetuju dgn cadangan teachers problems.

      Delete
  7. kepala bapak haram jadah
    umno haram jadah
    kejora haram jadah

    geng2 boko haram!

    ReplyDelete
  8. special poem for kejora...

    "you have a tiny cock
    Like a crooked little finger
    Everybody else's dick
    Is inevitably bigger
    If six inch as an average
    Can truly be believed
    Someone here in this room
    Is twice the size of you
    If you can do your algebra
    Already you will know
    Four inches is the maximum
    your dick will ever go
    For the engineers among us
    I'll express your ratio
    your little one inch wonder
    Up to four times,
    in your dreams, it can grow"

    original by ant smith.

    ReplyDelete


  9. dad thats a good one !!


    awesome

    ReplyDelete
  10. UMNO TERHARAM bukan KEGAGALAN NAJIB tapi akibat kelakuan yang sengaja di lakukan nya, yang deliberate.

    Dia takut kalah di pemilihan parti, jadi tangguhkan hingga melanggar peraturan parti dia sendiri.

    Jawatan Majlis Tertinggi Umno main enggeh saja. Terutama Tengku Palsu Teuku Adnan yang juga dapat menafaat - terus pegang jawatan Setiausaha Agong.

    Mari kita terus tibai sebanyak mana dan seberapa kerap yang boleh untuk memberi pengaruh kapada Hakim masa menghakimkan kes yang di bawa 16 ahli Umno itu.

    Memang lah Hakim menghakim berdasarkan bukti yang ada di hadapan nya. Bukti itu sudah nyata.

    Tapi nak tambah, kasi pengaruh, supaya jika ada satu iota of doubt pun, Hakim akan kasi doubt itu kapada 16 ahli Umno itu.

    Dan haramkan Umno, tak di benarkan bertanding di Pru14.

    Pahal pun, UMNO pernah di haramkan. Yang ada sekarang ia lah UMNO Baru. Haramkan yang ini dan benarkan UMNO Baru No.2 di tubuhkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang 16 ahli tu mintak suspension saja.

      Mana tahu, alih alih, bubarkan selama lama nya.

      Kot ada rami yang sembahayang hajat bersendirian mintak "KOkan Umno, KOkan Umno", macam Tok Guru Nik Aziz dulu aturkan sembahayang hajat beramai ramai.

      Nyaris lagi KO Umno/Bn di Pru13, kalah undi popular, hilng 2/3 majoriti di Parlimen, dapat kepuutusan yang paling teruk dalam sejarah Umno di Pru13.

      Delete
    2. Budak gay sewel Kejora itu tidak berilmu tinggi hanya rahu kopipes, mencarut, memaki hamun, melalut, berhakyal lucah, syok/angkat sendiri, berpantatun entah apa-apa, dan paling ketara sekali pengecut pondan.

      Idolanya si Najib pulak dah terang lagi bersuluh juga seorang panglima bugis yang penakut lagi pengecut, tak berani masuk gelanggang, hanya berdegar-degar cakap besar tapi kuat mengumpat di belakang2 macam jalang di lorong belakang. Akhirnya tersingkap sudah Najib takut bertarung dalam gelanggang bagai seorang jantan sejati untuk mempertahankan kerusI presiden partinya. Sebelum itu, berkali dia takut face-to-face dgn Tun Mahathir.

      Bila di fikir2 & kaji.....
      Najib tuu budak bila, siapa dia, sekolah takat apa, apa pencapaian & khidmat baktinya kpd negara & dunia, kok berani2nya kurang ajar dgn seorang tokoh negarawan yg diiktiraf seantero dunia.....??

      Delete
    3. Kata nya, sabelom dia jadi PM dulu, emak dia pun ada cakap: tak bagus Najib jadi PM.

      Mana anak tak tahukan si anak?

      Sekarang sudah nyata.

      Mencuri, merompak, melanun dia.

      Delete
    4. Saya sokong komen mu itu Zenda. Nanti klu UMNO baru ini diharamkan Mahkamah, cadangkan org2 UMNO ni pakai nama Baru..UMNO BARUa hihihihi atau Parti Najib, sbb Tun M pun dah kata UMNO sudah tiada, yg ada ialah Parti Najib. sbb org2 UMNO dan Ketua mereka bukan memperjuangkan nasib ahli2 umno dan org2 Melayu tapi memperjuangkan agenda mereka utk kepentingan sendiri, mengkayakan diri sendiri anak bini dan kroni2 saja. Yg kat luar UMNO takde jawatan tu cuma jadi talisambung hayat UMNO utk undi umnp dulum kini dan selama2 nya, wlaupun dapat dedak dan habuk saja.

      Delete
  11. Sama ada KetUa Setiausaha Kmenterian Kewangan tak bijak atau lapuran berita berikut bangang, tak beri penerangan sama ada pengecualian GST dari ECRL itu ada dalam kontrek atau selepas kontrek di tanda tangani.

    Atau kontrek itu berupa pengurusan projek dan syarikat Cina Kominis CCCC iu ha nya di bayar management fees.

    Kalau kontrek "fixed sum", dan takda sebut pengecualian cukai di dalam nya, takda soal nak kasi pengecualian selepas tanda tangan kontrek.

    Irwan: GST relief to keep ECRL cost down – Bernama

    The East Coast Rail Link (ECRL) project was given GST waiver to ensure that the construction cost remained at the original estimate of RM55 billion, Treasury Secretary-general Mohd Irwan Serigar Abdullah said today.

    Otherwise, the project would cost about six percent more if GST was imposed.

    “The ECRL is a government project. If we were to impose GST, then it is as if we are imposing the tax on ourselves.

    Tapi, jika rakyat dpat gambaran tak adil gomen Najib keculikan GST kpd syarikat besor, masakan rakyat di kampong dan yang berpendapatan rendah di bandar kena bayar GST, lantak lah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu bg kontraktor tempatan atau tender, kos jauh lebih rendah.

      Delete
  12. Apa susahnya.....guna atau pinjam lambang MCA atau MIC atau mana-mana parti komponen BN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amno dah standby lambang baru utk pru ni:

      LAMBANG MAK BADAK

      Delete
    2. Hehehe aku nak pecah perot lah tergelak dgn komen2 hangpa ni kahkahkah. En Tajul idea mu tu ok juga La,bang baru ameno BN lambang badak. Tetapi kan nanti org keliru Lambang Mak Badak tu dgn air cap Badak..air ubat yg kurangkan panas badan tu. Nanti Lambang Mak Badak ni kasi panas dan exciting lagi demam PRU14. Lambang Badak dgn kepala berambut kembang dan "badak"s buttock hahahah Setuju, setuju

      Delete
  13. Sedangkan perlembagaan parti sendiri 'SANGGUP LANGGAR',bagaimana agaknya jika diberi mandat sekali lagi, "BAGAIMANA AGAKNYA,DGN PERLEMBAGAAN NEGARA'!!!...LINGKUP NEGARA INI......CHINA MERAH HANYA TUNGGU MASA SHJ LAGI..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan saja mencuri, merompak & menyangak kekayaan negara dan melonggokkan hutang bertimbung beban negara sepanjang zaman, malah najib dah jadi petualang/pengkhianat negara bila tanah2 pusaka dijual kekal (freehold) & menjadi milik Syarikat China Komunis & tanah KTM kpd pemerintah Spura.

      Duitnya pula entah pergi ke mana......??

      Delete
    2. Terbalik negara tertonggenglh rakyat..kaki langgar..kaki sondol..habis gondol..gitulh gayanya bro od

      Delete

  14. BUDIN


    AKU SKRG DGN RINA HARUN ROUND PASAR KERAMAT



    DAN AKU TABIK RINA calon harapan titiwangsa p119!


    BUDIN



    LEPAS NI KO JANGAN NAK MAKI RINA




    AKU SOUND AWAL AWAL




    BUDIN KO JANGAN KACAU RINA HARUN




    MANA PUKIMAK YG NAK CARI PASAL



    AKU SOUND AWAL AWAL

    PUKIMAK


    PUKIMAK


    PUKIMAK SEMUA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro...ape kelebihan Rina...ade desas desus tak pushati dgn Rina...kenape?

      Boleh tolong jelaskan...
      Mungkin tidak berlaku perpecahan PH?

      Delete
    2. Kalu tak silap rina ni org kg baru

      Delete
    3. Bro mb..x kenal maka x cinta..dah kenal..kenal2kanlhhahaha..namun titiwangsa kita dpt..

      Delete
  15. Najib tengah pening berita umno nak kena haram...

    Berucap semlm pon tak bersemangat...

    Cai umno bermatian kata tak haram...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Brader.. sejak bila macai amno kenal halal haram?

      Delete
  16. Bologger umno CTS kaki temberang gelar kumpulan yg bawak ke mahkamah geng 16 jahanam....hihihihi

    ReplyDelete
  17. Kenapa parti Umno sudah tidak sah dan DSN tidak boleh jadi PM:

    Kesemua Cawangan, Bahagian dan Majlis Tertinggi Umno sudah menjadi TIDAK SAH disisi undang-undang selepas 19.04.2018.

    Umno tidak boleh bertanding selepas 19.04.2018.

    DSN secara automatik TIDAK SAH sebagai Presiden Umno selepas 19.04.2018.

    DSN tidak boleh ANGKAT SUMPAH JAWATAN sebagai PM selepas 19.04.2018.

    Allah tidak akan memberi petunjuk kepada mereka yang zalim. Perancangan manusia itu cuma sekadar USAHA manakala perancangan Allah itu TAKDIR.

    Usaha dan doa orang yang sudah tua, lemah dan uzur pun Allah perkenankan [Surah Maryam QS19:4].

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamakkk...kalu umno tak sah kejora nak undi sape nt pru??

      Mca?? Mic??

      Delete
    2. Najib & UMNO menerima padah kerana menderhaka & menganiaya si Tua yg banyak berjasa kpd parti itu (contoh Ibupejabat UMNO di PWTC ciptaannya) & pembangunan fisikal-infrastruktur modern negara taraf World Class.

      Terkutuk & terlknat lah Najib & Rosmah.

      Delete
    3. James....

      Kejora tiada pilihan kecuali bergayut pada PAS kiPAS liPAS yg kini juga sedang senak nak melePAS ke jamban.

      PAS pasti ditolak secara total oleh pengundi Cina, India, orang Asli & non Muslims di Sabah & Sarawak.

      UMNO dah haram terima padah kerana dengki pd PPBM, kesudahannya taktik kotornya bagai keris lambang umno makan tuan.

      Pakatan Harpan dgn simbol 'Keadilan' sudah diterima dgn majoriti oleh Melayu, Bumiputera, Cina, India.

      Delete
    4. Wak Suman..Aikk..sudah tukar ka??? Dulu bukan main lagi hina, kutuk, cerca, maki DSAI..Nuar anuslah..mcm2 gelaran yg diberikan , semata 2 kerana nak membodek dan menjilat Madey, tapi sekarang sudah tukar menjilat tolor ketua umum PKR pulak. Orang maacm ni memang takde prinsip...serupa lalanh , ikut angin tiup, yang mana lebih kuat pasti dia akan condong ke arah tu. Inilah cth oportunis politik tersohor dalam negara, patutnya dibakar aje macam lalang kering kan !!!!!!!

      Delete
    5. Kami setuju apa yg dperkatakan oleh bro OA..kita canangkan..kita hebuhkan..x boleh undi umnobnpas..'haram'..pengkhianat seluruh rakyat..x caya! tanya pencacai sebelah sana..hahahamacaikicaumeracau!

      Delete
  18. Kegagalan Najib dan Hj Hadi memang teserlah. Keduanya liabiliti. Keduanya menjahanamkan parti ke tahap yang maksimum. Namun apa yang sangat mendukacitakan apabila pemimpin PAS yang siabg malam berjubah, beserban bagai tapi menipu atas nama politik. Terlihat bagaimana Nik Abduh menipu dalam isu audio suaranya. Pemimpin PAS Terengganu menipu. Nik Amar menipu. Si Zuhdi menipu. Apakah Islan membenarkan penipuan dan penbemlitan kata-kata kerana politik. Dan yang lebih malang Presiden PAS didapati SAH menipu oleh mahkamah di Terengganu. Nampaknya Islam para pemimpin PAS ni luaran sahaja tapi dalaman mereka penuh sifat tamak, dengki, khianat dan taksub keterlaluan. Semuga para penyokong PAS diberi hidayah untuk menghalau pemimpin sebegini demi masa depan PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadi belajar politik islam. Tapi uruskan parti islam jd parti ajaran sesat. Kuasa, wanita dan harta punya pasal.

      Delete
  19. Apalah sibuk2 pasal UMNO ni...sepatah kata DS Nazri, biar ajelah mahkamah buat keputusannya, dia orang kan lebih arif dalam hal2 macam ni kan !!!!! Janganlah cai2 semua mendahului keputusan mahkamah...LU SAPA HAAAH????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu sapa pulak?

      Cakap macam keling mabok todi

      Dah gelabah beruk la tu

      Bodoh nak mampos punya macai

      Patutla najip sayang sangat kat kebodohan bertaraf glokal kau tu

      Delete
    2. Ko sibuk pasal PH xpa..bkn mendahului ttp moga2 diharamkam!semoga diharamkan!..x gitu beb

      Delete
    3. Kerja bodoh GN tiap2 hari
      Orang meluat lagi jaki
      Mencurah air di daun keladi
      Kopipes sampah tak berintigriti

      Delete
    4. Kau orang janganlah salah faham, kan dari dulu lagi aku dah tegaskan aku ni ni tak menyokong mana2 parti..non partisan masih kekal jadi prinsip hidup aku. Tak kesah pun kalau UMNO ni diharamkan..cumanya, kesianlah umat melayu kat negara ni, mereka dah sinonim bahawa UMNOlah yang menjadi payung untuk mereka berteduh bila hak2 mereka sebagai bumiputera semakin dipertikaikan oleh kaum2 lain di negara ini, khususnya oleh Tokong DAP tu. Kita pun tengok bagaimana mereka semakin berani untuk mencabar kedaulatan melayu dengan ugutan2 spt menghapuskan RAMD dan memastikan penjawat2 Awam yg didominasi oleh kaum Melayu akan dikurangkan secaar drastik jika mereka menang nanti. Tak takut ke kita kalau benda2 tu bakal direalisasikan mereka???? Bagi aku dan ramai lagi rakan2 yg non partisan berani mengatakan, jika kita semua mengundi PH dalam PRU nanti dan ditakdirkan mereka menanag...bolehlah kemenangan tu dianalogikan seperti menang sabung, tapi kampung tergadai, apa kah faedahnya kepada generasi umat Melayu akan datang nanti kalau macam tu???? Pikir2kan lah dengan hati nurani yang terbuka luas, jangan jadikan nafsu amarah menguasai kita, buruk padahnya !!!!!

      Delete
    5. Ku padamkan cecehan kamu yg tak abis2 lari dari tajuk dgn menyatakan....

      Kerja bodoh GN tiap2 hari
      Orang meluat lagi jaki
      Mencurah air di daun keladi
      Kopipes sampah tak berintigriti

      Delete
    6. Nada nazri tu ada nampak spt kenyataan resah gelisah. Dia pun tahu umno akan diharamkan. Cuma berharap najib kowtim dgn mahkamah pula.

      Delete
  20. Terharam hendaknya Bang Shah..parti melayu karat..lusuh..basi..rosak..sampahbusuk..tamak..x amanah..xjujur..x telus..pembohong..menyeleweng..perkauman..penyangak..membangsatkan..memperdaya..memperbodohkan..memperalatkan..mudah kata..peng khianat melayulh..
    Anam puluh thn sudah kasi cukuplh..haramkan cukup baik..ini parti xada gah..udah parah..adanya haramjadah..

    ReplyDelete
  21. Ramai kengkawan akau dari Amaanh Johor menyatakan ketidak puasan hati bila Din pagoh dicalonkan bertanding di DUN Gambir dalam PRU ni. Mereka merasakan ada ura2 Din nak jadi MB Johor lagi sekali, setelah peluangnya untuk jadi PM dan TPM jika PH menang takde langsung. Rakan2 aku tu mengatakan dalam esyuarat kepimpinan perdana PH , telah diputuskan bahawa jawatan MB Johor ni bakal diserahkan kepada Amanah Johor jika menang nanti, tiba2 keluar berita Din Pagoh bertanding kat DUN Gambir pulak. Ini dah tentu akan menambah parah kepada luka yang telah sedia ada akibat dari ketidak adilan pengagihan kerusi2 parlimen yang telah dirampas secara rakus oleh Madey dan Bersatu hari tu.
    Malah ada juga orang2 kuat Bersatu Johor yang berasa tak puas hati bila Din Pagoh ni macam orang tamak pulak, betanding sampai kat 2 tempat..Pagoh dan Gambir. Patutnya berilah peluang kepada calon Bersatu ayng lain untuk bertanding kat salah satu tempat tu..mereka nak juga merasa gelaran YB jugak, ni tak balik2 Din Pagoh aje yang sapu. Tengok..belum hari penamaan calon dah bertelagah macam ni..malah ada jugak cakap2 dari rakan2 aku tu yg ahli2 Amanah nak sabotaj calon2 Bersatu dan PH masa hari ngundi nanti..tak taulah macam mana caranya, mungkin undi parti BN atau rosakkan undi, tengok ajelah 9 Mei ni !!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ku padamkan cecehan kamu yg tak abis2 lari dari tajuk dgn menyatakan....

      Kerja bodoh GN tiap2 hari
      Orang meluat lagi jaki
      Mencurah air di daun keladi
      Kopipes sampah tak berintigriti

      Delete
    2. Hidup PPBM! HIDUP PPBM!..HIDUP PPBM!..HIDUP BERSATU..HIDUP BERSATU..

      Delete
  22. Klepto merancang Allah tentukan
    Tak kan selamat menyakau sakan
    Rakyat yg susah bercatu makan
    Duit mewah tabur di Pekan..

    Niat aniaya Pahlawan Tua
    Orang tua banyak berjasa
    Ingat molek dah jadi ketua
    Rakyat susah dia selesa!

    Jika sombong bercampur bongkak
    Buat selamba buta dan pekak
    Pahlawan Tua nak kasi bengkak
    parti sendiri dah jadi kokak!

    Parti Bersatu mahu diharam
    Rakyat sokong dia pun geram
    Kini AmeNo di ambang suram
    Terbayang bubar Klepto seram!

    Kuasa Allah siapa yg tahu
    Doa rakyat jahat tak mahu
    Pemimpin khianat dok melahu
    Lagak guru tak bijak nahu!

    Pegang jawatan mesti beringat
    Makan dedak adanya had
    Subahat salah perkara hangat
    Klepto tewas, ke liang lahat!

    Rakyat teraniaya bila mengadu
    Allah dengar doa yg syahdu
    Si jahat fikir kuat dan padu
    Boleh maut sedang beradu!

    Kojola mesti sedang berduka
    Klepto salah banyak terbuka
    Lobai,GN,Pejuang puaka
    Pakatan menang,di zoo kau ungka!





    ReplyDelete
  23. Tahniah Ku Nan selaku SUA UMNO kerana telah mengambil tindakan pantas lagi cekap untuk memecat 16 ahli2 nya dariparti berkuat kuasa serta merta. Surat pemecatan aakn dikeluarkan hari ini jugak .Tambahnya , tindakan mereka ini yang jelas melanggar perlembagaan parti bila membawa isu2 dalaman parti ke pihak mahkamah tanpa kebenaran dari pucuk pimpinan UMNO terlebih dahulu.
    Tambah Ku Nan lagi, sudah tentu tindakan mereka tu didalangi oleh puak2 sebelah sana yang tak berpuas hati denagn kemantapan Parti tersebut dan amat2 berasa cemburu bila RoS telah memeluluskan permononan penangguhan pemilihan parti ke bulan April tahun 2019 nanti. puak2 ni selalau menuduh UMNO main kotor, tapi kini rakyat Msia yang waras nampak depan mata, sapa yang sebenarnya main kotor tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. geng najib sama bodoh dgn najib.

      ahli dap komplen pun tak sibuk. ahli ppbm komplen pun tak sibuk. baru 16 org komplen dah macam nak kiamat umno.....

      memang dah nak bungkus dah umporno ni

      Delete
    2. Tengku Celop Kunang2 pun turut panas bontot sebab dia sendiri tak faham & fasih perlembagaan umno dan juga membohong pulak tuu konon ROS dah lanjutkan 1 tahun lagi selepas diberi tempoh tangguhan 18 bulan sebelumnya.

      Delete
  24. kuasa yg hamper mutlak (power of incumbency) amat berguna jika kita mahu melaksanakan sesuatu.

    sebaai misalan,selama 22 tahun memerintah, tun m tlh menggunakan nya ukt melaksana misi n visi nya yg sebahagian besar nya adalah utk kebaikan Negara ,bangsa n warga terbanyak.

    kita masih ingat lagi salah satu gelaran yg d beri olih pemerhati politik kpd yun m i.e dictator yg baik hati (benevolent dictator).

    najib tlh banyak melakukan kemungkaran/kesalahan. (tun m tlh mengumpul 62 kesalahan2 najib)
    olih itu beliau memerlukan masa yg agak panjang utk memperbetulkan nya atau menutup kesalahan2 nya.

    itu lah sebab nya,dgn kuasa yg hampir mutlak yg ada d tangan nya, mungkin kah 9hb mei ini masih kekal lagi tarikh PRU14 ?

    saya sekadar bertanya saja.

    'and yr guess is as good as mine'.

    wallahu'allam.

    ReplyDelete
  25. Penyokong2 PH sekelian, eksploitasikan lah inI:

    Study: Rural Malays blame rising costs on 'Chinese businesses'

    A research paper has found racial undertones in the sentiments of some rural Malays settlers who are feeling the pinch from the rising cost of living.

    Rising costs are affecting Malaysians nationwide and it is common to hear blame being assigned to the GST that the federal government implemented in 2015...

    https://www.malaysiakini.com/news/420898

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penting sebutkan kapada mereka bahawa Najib tak buat apa apa langsong bagi mengawal harga naik.

      Takda langsong terbaca pegawai2 di Kementerian berkenaan memeriksa, mendenda, menangkap dan mendakwa mereka yang menaikkan harga barangan dengan sewenang wenang nya sahaja.

      Delete
    2. Of course Najib dn Kjaan tiada langsung will power utk memeriksa, menyiasat dan menagkap mereka2 yg naikkan harga barangan sewenang2 sbb lagi mahal barang, lagi banyak lah pembeli2(rakyat) terplaksa bayar. Maka apabila peniaga2/kilang2/org2 tengah menaikkan harga, lagi banyak lah dapat untung dan Najib/Kerajaan dapat tempias untung GST yg berganda2 juga.

      Delete
  26. Buang 16 orang bukan tiada lagi penyokong bersatu dlm umno...itulah dikatakan umno jangan yakin menang dengan ahli 3 juta....silent supporter dlm umno memang wujud....

    Tun madey tak bodooh untuk tubuhkan parti tanpa ade penyokong...tun bijak najib yg bodoo...umno di robek dari dlm...

    ReplyDelete
  27. 2012, pak lebai hadi dah cakap undi umno haram sampai kiamat.

    sekarang dah jadi parti haram....betul la pak lebai tu cakap....haram

    ReplyDelete
  28. saya berdoa kepada ALLAH supaya tidak ada kejadian
    bunuh diri, jadi gila babi dan mati terkejut/ dan juga
    tidak beriman kepada qada dan qadar pada
    malam rabu/pagi Khamis 10 may 2018 kepada penyokong
    pakatan haprak + U Turn MAHAZALIM + DAP zionis dan
    yang sewaktu dengan nya
    ...apabila BN/umno dan rakannya kembali memerintah malaysia dengan keputusan yang cemerlang dan juga dengan izin ALLAH...
    dan juga tahniah kepada rakyat malaysia yg telah
    membuat keputusan yang sangat bijak dan waras..
    berbanding dengan sebilangan kecil sahaja..yang telah
    dibutakan akal dan hati mereka

    Perancangan ALLAH yg lebih baik daripada perancangan
    manusia.

    tidak sabar menunggu tarikh dan detik tersebut...


    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh Pejuang Rakyat Haprak! You don't invoke Allah in your prayers and hope that BN/Najis will won the GE14 and rules Malaysia again. Apa kau ingat Allah merahmati dan suka pada pemimpin macam tu yg songlap duit rakyat, susah kan rakyat dgn GST. Kau ingat Najib tu taraf mulia ke merompak, merasuah, menipu, memobhong, mencuri dan menganiayai org2 dari parti lawannya. Ungkapan2 kau melibatkan Allah dan mendoakan kejayaan tu tidak layak utk Kepala Bapak Lanun tu. Ayat2 yg begitu adalah utk pejuang2 politik PH tau! PH dan rakyat yg dianiayai Lanun Bugis dan UMNO bukan sebaliknya. Memang perancangan Allah lebih baik, tapi bukan utk org2 yg zalim, kejam dan jahat macam Najib dan peminpin2 UMNO tu

      Delete
  29. Terdesaknya PPBM, sampai undang-undang pun dieksploitasi

    Tahu tindakan tidak ke mana, tapi cuba juga cetuskan persepsi

    21 April - Tindakan peguam PPBM mendalangi pemfailan semakan kehakiman bagi membubarkan UMNO oleh sekumpulan individu semalam dilihat sebagai perbuatan mereka yang sangat terdesak.


    Biarpun tahu tindakan itu tidak membawa ke mana, namun bagi tujuan mewujudkan persepsi memburukkan UMNO dan badan kehakiman, PPBM mempergunakan 16 individu berkenaan.



    Bagi rakyat yang sudah masak dengan permainan politik.. kes yang cuba dikemukakan tersebut pasti akan dibuang kerana melanggar Perlembagaan UMNO dan Akta Pertubuhan 1966.


    Katanya, pertama, 16 orang ahli UMNO berkenaan hilang locus standi untuk memfailkan semakan kehakiman kerana mereka hilang keahlian dengan serta-merta menurut klausa 20.7 Perlembagaan UMNO.


    Berdasar peruntukan itu, kata beliau, seseorang ahli yang membawa apa-apa jua perkara parti atau hak keahliannya ke mahkamah sebelum mematuhi sepenuhnya peraturan-peraturan parti maka keahliannya di dalam parti gugur dengan sendirinya. 


    “Oleh itu, mereka sekarang adalah bekas ahli UMNO. Maka mereka hilang ‘locus standi’ untuk membuat tuntutan di atas (membubarkan UMNO).


    “Kedua, menurut Seksyen 18C Akta Pertubuhan 1966, mahkamah tidak mempunyai bidang kuasa untuk mendengar apa-apa permohonan tentang keputusan yang dibuat parti politik berkenaan hal ehwal parti.


    “Takkan peguam Dr. Mahathir (Haniff Khatri Abdulla) tidak tahu semua ini? Saja nak fail lah tu. Dan bila mahkamah menolak kes ini, macai-macai Pakatan akan kata hakim bodoh, hakim dedak, hakim kayu dan lain-lain,” katanya dalam sebuah kenyataan di laman Facebook miliknya hari ini.


    Dalam pada itu, Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor mengesahkan 16 individu yang memfailkan semakan kehakiman tersebut telah dipecat serta merta berkuat kuasa hari ini.



    ReplyDelete
  30. Adakah Haniff benar-benar seorang Peguam?
    Peguam Tun Dr Mahathir Mohamad, Mohd Haniff Khatri Abdulla, berkata Perdana Menteri Najib Tun Razak tidak boleh menandatangani Surat Watikah memandangkan 16 anggota Umno telah memfailkan kes di mahkamah untuk cuba mengisytiharkan UMNO sebuah parti haram.

    Sebagai seorang peguam, Haniff mesti tahu bahawa dengan hanya memfailkan kes di mahkamah, ianya masih belum menjadi penghakiman. Malah hakim masih belum memutuskan sama ada kes itu mempunyai merit untuk didengar atau tidak, dan harus dibuang. Dan kita tidak tahu sama ada 16 orang yang memfailkan kes itu adalah ahli Umno yang tulen yang mempunyai locus standi untuk memfailkan kes itu.

    Walaupun hakim membuat keputusan mengisytiharkan Umno sebagai pihak yang menyalahi undang-undang, masih terdapat rayuan di mahkamah tinggi. Sehingga semua jalan undang-undang habis Umno masih merupakan parti yang sah dari segi undang-undang. Mana-mana peguam akan tahu perkara ini

    Sekiranya hanya memfailkan kes di mahkamah yang bermaksud keputusan dibuat, maka pemimpin-pemimpin pembangkang yang menghadapi kes mahkamah yang melibatkan perbuatan rasuah tidak boleh bertanding di PRU14.

    ReplyDelete
  31. Malaysia Tidak Muflis, Yang Muflis Adalah Semua Yang Menerima Sentuhan Mahathir

    Sebenarnya, memang melucukan apabila melihat beberapa ramalan yang dibuat oleh Tun Dr Mahathir dan para pengikutnya kononnya Malaysia bakal muflis akibat hutang negara yang mereka dakwa sebagai cukup tinggi. Malah, pelbagai tarikh diberikan kononnya Malaysia akan muflis.

    Kali terakhir ramalan berkenaan di buat adalah pada Ogos tahun lalu apabila Tun Daim Zainuddin meramalkan, Malaysia akan muflis sepenuhnya pada September 2017. Dakwanya, kerajaan tidak pandai menguruskan hutang negara dan ini menyaksikan Malaysia bakal mengikut jejak langkah Greece yang mana menyaksikan Malaysia terjerumus kekancah muflis.
    Bukan satu rahsia lagi apabila melihat Bumiputera Malaysia Finance (BMF), Perwaja Steel, MAS dan isu kehilangan berbilion wang negara dalam pelaburan Forex, mengalami kegagalan dan muflis hasil sentuhan Mahathir. Malah, Proton yang kononnya cukup dibanggakan Mahathir juga hampir muflis jika tidak diselamatkan kerajaan yang ada pada hari ini.

    Lebih melucukan, sewaktu dia cuba untuk menentang kerajaan dengan menubuhkan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), parti itu juga kini sedang berhadapan dengan pembubaran. Malah, sewaktu dia berada di dalam UMNO juga, UMNO turut pernah diharamkan akibat kemaruknya Mahathir mahu mengekalkan kuasa.
    Bagi para pentaksubnya, mereka akan mendakwa, lihat kepada pembangunan dan peralihan sumber ekonomi Malaysia dari berasaskan pertanian kepada perindustrian. Benar, memang Malaysia mengalami pembangunan pesat namun usah di lupa, semua yang dinikmati hari ini adalah hasil daripada kerjasama semua pihak samada di peringkat kerajaan sehingga sektor swasta.

    Mana mungkin Mahathir seorang mampu untuk merubah landskap pembangunan negara jika tidak ada parti UMNO dan BN serta kerajaan yang kukuh? Perlu diingatkan bahawa, semasa skandal Forex berlangsung, Mahathir sendiri hampir menjahanamkan ekonomi Malaysia dan pada ketika itu, Malaysia benar-benar berhadapan dengan muflis akibat ketamakan dan kerakusan Mahathir dalam memperjudikan wang negara.

    Fakta seumpama inilah yang cuba diselindungkan oleh Mahathir, Daim malah Rafidah Aziz mahupun Rais Yatim sendiri. Mereka lebih senang menunding jari kepada kerajaan kononnya Malaysia mungkin akan muflis walhal hasil dari tangan-tangan kotor mereka inilah, rakyat Malaysia terpaksa berhadapan dengan 1001 kepayahan sepanjang era 1980an sehingga lewat 1990an.

    ReplyDelete
  32. Perancangan Syed Akbar adalah untuk mengisytiharkan UMNO sebagai haram dan tidak sah seperti yang dilakukan oleh Mahathir 30 tahun lalu pada tahun 1988

    Ya, mereka melakukan ini pada tahun 1988 apabila Umno ‘berjaya’ diisytiharkan haram dan Tun Dr Mahathir Mohamad menyingkirkan Team B dengan menubuhkan dan mendaftarkan sebuah parti baru yang dipanggil Umno Baru. Jadi, kata Syed Akbar Ali a.k.a. si bodoh, jika ia boleh berfungsi pada tahun 1988, mengapa tidak cuba melakukannya lagi dan buat kali kedua dalam 30 tahun mengisytiharkan UMNO haram? Kemudian Umno tidak akan dapat bertanding pada Pilihan Raya Umum Ke-14 pada 9 Mei 2018.

    Syed Akbar tidak memenangi gelaran ‘si bodoh’ yang didambakan tanpa perlu bekerja keras. Dan ia mengambil keputusan tampil dengan rancangan bagaimana untuk mendapatkan membatalkan pendaftaran UMNO hanya beberapa hari sebelum PRU14. Dan hanya si bodoh yang akan mengitar semula langkah 1988 untuk membatalkan pendaftaran UMNO dengan harapan ia boleh berfungsi lagi.

    Rafidah Aziz dan Rais Yatim diminta untuk kekal dalam Umno sebagai “Trojan Horses” atau “moles”

    Dan untuk memastikan ia berjaya, mereka meminta “Trojan Horses” atau pepijat mereka seperti Rafidah Aziz dan Rais Yatim untuk menjadi antara mereka yang membangkitkan perkara ini.

    Sekarang ini sangat jelas bahawa Rafidah dan Rais adalah anti-Najib Razak dan pro-Mahathir Mohamad. Jadi apa yang mereka lakukan dalam Umno? Mereka diminta untuk kekal dalam Umno sebagai “Trojan Horses” atau pepijat kerana lebih baik menyerang Najib dan Umno dari dalam daripada dari luar.

    Mahathir adalah orang kecewa yang tidak dapat menerima kekalahan

    Sekiranya Umno dan Barisan Nasional memenangi PRU14, itu yang akan berlaku, “Trojan Horses” seperti Rafidah dan Rais kemudian akan menuntut peletakan jawatan Najib. Ini sebenarnya yang mereka cuba lakukan pada tahun 2015. Tetapi selepas Mukhriz terpaksa meletakkan jawatan sebagai MB pada awal Februari, dan Mahathir merajuk dan meletak jawatan dari Umno pada bulan itu, mereka cuba mengusir Najib dan Umno dari luar … dan masih gagal.

    Tetapi mereka masih tidak dapat menyingkirkan Najib dan Umno sehingga Mahathir memberitahu ‘orang-orangnya’ dalam Umno agar tidak meletakkan jawatan dan kekal dalam Umno dan kemudian cuba untuk menjatuhkan Najib dan Umno dari dalam.

    Orang Melayu mempunyai perkataan atau frasa untuk ini, yang tidak sopan digunakan dalam negara berbilang kaum. Yakinlah bahawa perkataan itu lebih buruk daripada fasa kegemaran Mahathir, makan dedak. Ia lebih buruk daripada frasa Cina, “running dog”, atau frasa India, paria yang paling teruk.

    ReplyDelete
  33. kali pertama madey berjaya..untuk kali kedua madey gagal haram kan umno...orang lain pun cerdik jugak,,lagi cerdik...payah nak tubang kan umno..lebih2 lagi kalau dah di halau dari umno....orang umno banyak yang cerdik2...satu pergi sepuluh mari

    ReplyDelete
  34. D.A.P, Dapat Aku Punya
    April 20, 2018 0 Comments
    Apabila Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng mengumumkan dua pemimpin parti itu akan dilantik Menteri, ini memang pelik, lebih pelik daripada Menara Condong Teluk Intan – lokasi pengisytiharan luar biasa tersebut.

    Sebabnya yang dijulang bakal Perdana Menteri gabungan pembangkang PKR adalah Tun Dr. Mahathir Mohamad tetapi mengapa soal pelantikan anggota Kabinet boleh diumumkan secara unilateral oleh DAP.

    Ini soal yang cukup penting dan membabitkan kuasa preorogatif atau budi bicara Perdana Menteri yang biasanya diputuskan secara konsensus antara gabungan parti terlibat.

    Justeru, siapa sebenarnya berkuasa dalam gabungan tersebut kalau bukan DAP biarpun parti itu cuba digambarkan tidak berkuku kerana hanya bertanding kira-kira 50 kerusi Parlimen selain melepaskan Timbalan Perdana Menteri kepada PKR.

    Lagi pun apa yang pelik sangat kerana keputusan melantik Dr. Mahathir sebagai Perdana Menteri pun dibuat atas sokongan kuat DAP.

    Hujah yang diberikan Penasihat DAP, Lim Kit Siang kerana mereka memerlukan peralihan undi Melayu dan bekas seteru mereka itu ‘ditilik’ masih mempunyai magis tersebut.

    Kenapa DAP amat mengharapkan tsunami Melayu berbanding parti lain? Apakah mereka tidak sabar untuk melihat impian Kit Siang menegakkan Malaysian Malaysia?

    Memang bukan Guan Eng atau Kit Siang jadi Perdana Menteri, malah no. 2 pun bukan, tetapi dengan apa yang berlaku di Teluk Intan, tahulah siapa yang telah dicucuk hidung.

    Malah ini belum menang lagi pilihan raya umum, kalau sudah jadi kerajaan nanti, memanglah, ‘Dapat Aku Punya (DAP)’-

    ReplyDelete
  35. SUDAH RANCANG SESUATUKAH MAHATHIR, UNTUK BATALKAN KEMENANGAN BN?
    Mengenali Mahathir bahawa apa yang dia akan lakukan sendiri, dia akan lontar persepsi perbuatan itu kepada orang lain yang akan lakukan terlebih dulu.

    Ini namanya kerja Pre-empt.

    Maka apabila telah melontar andaian itu kepada orang lain, maka dialah akan merencanakannya

    Terbaru Tun Mahathir memberi bayangan dia akan melakukan sesuatu jika Pakatan Harapan tewas pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).

    Mana TV14 tahu? Oh semudah membaca buku sehelai demi sehelai.

    Tun M telah berada di persada politik terlalu lama sehingga yang bijak boleh membaca dengan syarat mesti berfikiran di luar kotak dan berdiri dalam kedudukan Mahathir.

    Anda boleh membaca bahawa Tun Mahathir bersungguh-sungguh untuk menaikkan Mukhriz dengan bertanya kenapa nama Mukhriz sedikitpun tidak disebut olehnya.

    Ini kerana mahu alihkan perhatian musuh politik dari mensasarkan Mukhriz.

    Kami juga pada tahun lalu menyatakan parti Bunga “wont see the daylight” kerana Mahathir tidak memerlukannya dan bukan Mahathir yang menciptanya.

    Sambil itu Mahathir mainkan semua orang termasuk pentaksub bahalolnya yang kononnya dia ‘melayan’ Parti Bunga,

    Apa-apa feadah yang dapat kepada dirinya seperti pentas ceramah PPBM dan lain-lain dia akan hadir .

    Namun sambil itu dia berdiam diri supaya AGM dan lain-lain berkaitan kehendak RoS tidak dilayan supaya Bunga dibatalkan.

    Itulah sebabnya Tun Mahathir sahaja yang bercakap berkenaan Parti Bunga di saat kehancurannya, Muhyiddin tidak dibenarkan bercakap kerana Tun M takut lari dari skripnya.

    ReplyDelete
  36. Ketika selang beberapa hari Anwar Ibrahim hendak dipecat ada wartawan bertanya akan hal ini di sebuah PC, dan apa jawapan Mahathir?

    “I dont know about it , it seems you all know about it more than me“.

    Apa terjadi? Memang benar Anwar dipecat.

    Itulah Mahathir, dia tidak anggap berbohong, dia anggap kebijaksanaan berpolitik.

    Kini Mahathir membuat andaian bahawa Najib akan isytihar darurat dan buat kacau jika BN kalah atau tergantung keputusan Pilihanraya.

    Selain itu Mahathir andaikan pada portal FMT bahawa Najib dan BN akan menuduh pembangkang menipu pada PRU.

    Inilah petanda apa yang Tun M akan buat. Cuma dia alihkan wataknya kepada BN dan Najib.

    Ingat semua Mahathir sedang bermain dengan nama-nama di “Electoral roll” (EC).

    Tanya dia apa dia sedang fikir untuk lakukan?

    Ingat juga bekas boss SPR ada bersamanya sebagai MT.

    Selain itu, kami percaya mungkin Mahathir sudah merancang sesuatu menggunakan pihak yang disogok untuk muncul dengan bukti untuk pembatalan atau apa-apa dalam bentuk begitu, lalu membuat pengaduan kepada kedutaan EC yang sudah ditemui tempoh hari pada tahun lalu.

    Namun ini andaian sahaja dan bukan dakwaan, sama dengan apa yang Mahathir andaikan terhadap Najib.

    Mahathir boleh ‘goreng’ isu 1MDB dengan media barat, dengan menjaja cerita tanpa bukti dan tarikh, maka tidak mustahil akan lakukan yang sama.

    Kekalahan bagi pihak Najib dan BN adalah perkara biasa, tetapi kekalahan tidak boleh di terima oleh Mahathir kerana banyak yang sedang tersekat dan terhalang dan akan muncul.

    Maka jika Mahathir sudah menuduh BN dan Najib, hati-hati lah BN

    ReplyDelete
  37. MAHATHIR PERINCIKAN CARA HENDAK MENIPU DI BLOGNYA, TAPI SELINDUNG BELAKANG NAMA NAJIB?
    Sebagai seorang pakar penipuan, Tun Dr Mahathir Mohamad telah perincikan cara cara serta step step hendak menipu pada PRU14.

    Mahathir juga mengandaikan apa yang dia sendiri akan lakukan tetapi pre-empt ke atas nama Najib.

    Ia sama dengan Mahathir sembunyikan maksud perkataan “Cleptocracy” selama 22 tahun dia menjadi pemerintah dan menyebutnya sebaik sahaja orang lain jadi pemerintah.

    Mahathir yang mendapat gelaran Mahafiraun, Mahazalim ketika zaman ketiadaan facebook cuba mencampakkan gelaran itu kepada Najib.

    Namun masih gagal kerana rakyat masih ingat siapa dirinya yang sebenar, melainkan puak seperti Syed Saddiq dan sewaktu dengannya sahaja yang mudah terpengaruh dengan Mahathir.

    Di awal serangan Mahathir ketika permintaan peribadinya ditolak, Mahathir telah menggunakan isu Altantuya untuk mengenakan Najib sementara juak juaknya sedang draf isu perniagaan 1MDB untuk di jadikan isu.

    Itulah kisah Mahfuz Omar dengan “Helo helo Sirul”, macam mana Mahfuz Omar boleh dapat nombor telefon Sirul kita pun tidak tahu.

    Tambah lagi Sirul lari ke Australia dikatakan menggunakan pesawat peribadi “seseorang”, entah siapa yang ada pesawat peribadi kita pun tidak tahu.

    Itulah Mahathir.

    Apa yang dia pre-empt kepada orang lain, berhati hatilah, itulah yang mungkin dia sendiri akan laksanakan perguna pihak lain.

    Pada entri di blog Chedet di bawah tajuk “Cara Najib Tipu” (11.4.2018), Mahathir berjaya menulis cara cara hendak menipu pada PRU14, dan juga cara Najib halang Parti Bunga konon dari didaftarkan. Cuma kali ini dia menukar nama diri sendiri kepada nama Najib yang akan menipu.

    Begitulah hebatnya Mahathir, kematian 12 orang Islam Memali bukan salahnya, kehilangan wang FOREX RM30 billion bukan salahnya dan di jawab ”saya tidak tahu” sahaja, namun otak Tun berfungsi bila perlu mengenakan Najib.

    Mungkin Tun sudah sedar ramai pihak sudah tahu termasuk ahli parti PPBM sendiri bahawa kerja membatalkan parti adalah di restui oleh dirinya sendiri.

    Cuma seperti biasa menggunakan pihak lain untuk melakukannya.

    Kini terjawab semua apabila akhirnya demi mahu anak bertanding kerusi DAP, dia usahakan semua komponen PH menggunakan logo mata dajal iaitu bendera PKR.

    Jadi nanti apabila Mukhriz Mahathir bertanding kerusi DAP ia tidak begitu ketara sangat kerana logo yang digunakan adalah logo PKR.

    Sedang itulah rencana Mahathir dari awal Mukhriz kena tendang dari UMNO.

    Siapa sebenarnya yang suka menipu? Portal TV14 seawal tahun lalu lagi sudah menyebut Tun akan cari jalan menolak PPBM kerana mahu kerusi selamat DAP untuk Mukhriz.

    Kami juga yang awal memberitahu gembar gembur berkenaan Tun akan bertanding sana sini adalah decoy menyelamatkan nama anaknya Mukhriz dari di serang kerana Mukhriz lemah dalam politik.

    Erti kata lain Mahathir “takes the bullet” untuk Mukhriz.

    ReplyDelete
  38. Pada topik kami yang lebih awal tahun lalu kami menceritakan bagaimana Mahathir boleh dapat akses nama Fatimah ada 100 dalam electoral roll?

    Adakah bekas Pengerusi SPR yang kini ahli Parti Bunga membantunya melalui kakitangan SPR?

    Jika ada 100 nama Fatimah dalam satu kawasan, adakah ia salah Najib?

    Siapa yang Key In nama pada komputer? Najib kah?

    Dengan Mahathir “dabble” dengan nama di elctoral roll pun kita boleh tahu apa dia sedang buat dengan nama nama pengundi.

    Sedang rancang sesuatukah Mahathir?

    Mahathir juga jelaskan cara cara Najib akan menipu seperti mana seorang pakar menipu sedang bercerita.

    ‘It takes a bigger thief to catch a theif’ hanya bapa pencuri sahaja dapat tangkap pencuri kata pepatah orang putih.

    Peliknya akibat terdesak, Mahathir tidak dapat bezakan”kerja” SPR dengan nama “Najib”.

    Tindakan SPR pun di katanya tindakan Najib.

    Tindakan RoS pun di katanya tindakan Najib.

    Begitu celarunya Mahathir.

    Kini negara dalam bahaya jika Mahathir sudah bermain dengan nama nama pengundi dengan cara menipu di PRU14.

    Bahaya kerana mengenali Mahathir dia akan pre-empt dan set minda rakyat dengan andaiannya terhadap Najib apa yang dia sendiri akan lakukan dan kemudian apabila dia melakukannya dia akan kata “kan saya dah kata Najib yang lakukannya”.

    Kami juga sudah beritahu dan “alert” pihak tertentu apabila Mahathir mengandaikan Najib akan lakukan huru hara apabila keputusan PRU keluar.

    Ini kerana seperti yang di lakukan oleh Yahudi dinamakan “mind control” dan “crowd control” atau “mass control” untuk melontar kesangsian kepada pihak lain terlebih dulu sebelum mereka sendiri bertindak melakukannya.

    Mahathir juga mengamalkan cara “Joseph Goebbels” menggunakan kaedah mengulang pembohongan sehingga minda lemah percaya itulah yang benar.

    Itulah sebabnya Mahathir sentiasa me’Najib’kan semua perkara, sehingga soalan berkenaan kekayaan anaknya pun nama Najib yang di sebut.

    Mahathir tidak tahu apa apa yang terjadi ketika dia menjadi Perdana Menteri, Mahathir juga tidak tahu partinya tidak adakan AGM dan hantar laporan kepada RoS lambat dan palsu, tapi Mahathir amat tahu macam macam cara Najib akan tipu pada PRU14.

    Hebat tak?

    ReplyDelete
  39. APA YANG PELIK BERLAKU KEPADA MAHATHIR SELEPAS INI, ANGGAP SEMUANYA SANDIWARA
    HAKIKATNYA rakyat tidak memerlukan Mahathir sebagai Perdana Menteri Malaysia, jangan kata rakyat secara keseluruhannya, penyokong Pakatan sendiri pun tidak memerlukan Mahathir sebagai Perdana Menteri. Kalau soalnya Anwar dalam penjara, Muhyiddin ada, dia pernah jadi Timbalan Perdana Menteri, dan kalau nak diikutkan lebih ‘dekat’ dengan pentadbiran negara sebab hanya dipecat 2015 yang dulu.

    Berbanding Mahathir 15 tahun yang dulu. Banyak dah berubah, kenapa perlukan orang usia 93 tahun ini jugak? Ini dalam konteks penyokong Pakatanlah yang kita cakapkan.

    Jadi, itu jawapannya, dari segala segi Mahathir sebagai Perdana Menteri, bukanlah perkara yang mendesak malah dalam banyak hal sebenarnya, satu liabiliti. Macam sekaranglah, sekali dia bukak mulut saja, 10% undi Pakatan hilang, macam baru ni bila dia menghinakan kaum India dengan mengelar mereka guna “perkataan itu”.

    Mahathir pun, dia tahu perkara itu. Rakyat taknak dia, penyokong Pakatan pun taknak dia – melainkan pentaksub dia sahaja terdiri dari majoriti budak-budak muda yang tidak pernah merasa keperitan hidup dibawah pentadbirannya. Atau kalau tua sikit, jenis memang kaki bangkang kerajaan, tak kisahlah berapa baik pun yang kerajaan lakukan.

    Kalau ramai orang mahukan Mahathir sebagai Perdana Menteri seperti cuba digambarkan dari jumlah likers dalam FB guna nama dia dan tandatangan dalam deklarasi rakyat, 12 kedai rotinya tidak akan ditutup. baca macam itu cukup.

    Apa yang berlaku sekarang ialah Mahathir dan Pakatan saling menggunakan. Mahathir guna platform Pakatan untuk jadi Perdana Menteri, sementara Pakatan guna Mahathir untuk pecah undi Melayu dan cuba bentuk kerajaan di peringkat persekutuan. Bukan masing-masing nak masing-masing dapat apa yang dihajatkan.

    Untuk itu Mahathir kena siap dengan satu sandiwara untuk mendapat simpati dan undi dari rakyat. Apa dia sandiwara itu, bahagian inilah yang kita kena tunggu dari sekarang sampai hari pengundian esok.

    Sebab itu kita kata, apa pun benda pelik-pelik yang berlaku kepada Mahathir selepas ini, itu adalah sandiwara dia semata-mata. Supaya kita tidak terpedaya dengan orang tua yang banyak akal ini. Sandiwara ini pasti ada sebab awal-awal ini pun Mahathir dah menggunakan perkataan “bunuh” dan seperti itu bila tiada keperluan langsung untuk menggunakannya.

    Lagipun sandiwara dan Mahathir bukan perkara baru. Untuk mengalihkan perhatian rakyat dari masalah sebenarnya, macam-macam yang tergamak Mahathir lakukan. Rekod sejarah menunjukkan banyak bukti kepada kenyataan ini.

    ReplyDelete
  40. ANWAR TAK SALAH, TETAPI TUDUH NAJIB PULA BERSALAH? – SENG GIAW
    Naib Pengerusi DAP, Dr. Tan Seng Giaw mempersoal pendirian gabungan pembangkang PKR yang menganggap Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai tidak bersalah terhadap kes penyalahgunaan kuasa dan salah laku seksual.

    Pada masa sama, Seng Giaw turut menyelar tindakan gabungan pembangkang itu yang menuduh Datuk Seri Najib Tun Razak bersalah dalam pengurusan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) sedangkan tiada bukti menunjukkan perkaitan antara Perdana Menteri dalam isu tersebut.

    Beliau yang juga penyandang kerusi Parlimen Kepong itu turut memetik contoh kes bekas Timbalan Perdana Menteri yang dipecat daripada UMNO dan Kabinet itu sebagai mempertahankan pendiriannya terhadap Najib.

    “Dalam isu Anwar, saya berpendapat sama bahawa beliau tidak dilayan secara adil dan tiada bukti konkrit terhadap kesalahannya. Kini individu yang mensabitkan Anwar pula berada bersama gabungan pembangkang PKR.

    “Mengapa kita boleh kata Anwar tidak bersalah tetapi menuduh Najib pula bersalah? Di mana buktinya?. Itu yang saya meminta selama ini,” katanya seperti dilaporkan oleh portal Berita Daily kelmarin, yang memetik Seng Giaw dalam temu bual di kliniknya.

    Seng Giaw sebelum ini mencetuskan rasa kurang senang dalam parti DAP apabila mengeluarkan kenyataan penafian terhadap penglibatan secara langsung Najib dalam isu 1MDB.

    Baru-baru ini, DAP mengumumkan tempat Seng Giaw sebagai calon Parlimen Kepong akan diambil alih Lim Lip Eng yang dipindahkan dari Parlimen Segambut.

    Pengguguran itu dipercayai berlaku kerana Seng Giaw terus mempertahankan pendiriannya selama ini bahawa Perdana Menteri tidak terlibat dalam kelemahan pengurusan 1MDB.

    Dalam pada itu, Seng Giaw turut mendedahkan bahawa beliau telah meneliti laporan Ketua Audit Negara berhubung 1MDB beberapa kali dan mendapati tiada bukti Najib terlibat dalam isu tersebut.

    “Apa yang anda mahu saya katakan, bahawa Najib bersalah? Tolonglah, bagaimana anda boleh menuduh individu itu bersalah apabila tiada bukti. Apa terjadi kepada prinsip asas innocent until proven guilty (tidak bersalah sehingga terbukti bersalah)?,” soalnya.

    ReplyDelete
  41. TAN SENG GIAW DIGELAR ‘ANJING SURUHAN’ KERANA BERCAKAP BENAR
    Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini menyelar anggota parti pembangkang DAP kerana menggelar pemimpin setia dan veteran DAP Dr Tan Seng Giaw sebagai seorang pengkhianat dan ‘anjing suruhan’.

    Dalam catatan terbaru beliau di Twitter, Najib memetik satu artikel dalam sebuah akhbar tempatan dan berkata “amat menyedihkan melihat seorang ahli politik veteran dan berprinsip telah dihina hanya kerana beliau berpegang pada kebenaran”.

    “Jika beginilah cara DAP melayani orang mereka sendiri, boleh dibayangkan bagaimana mereka akan melayani rakan-rakan ‘sementara; mereka sekiranya mereka berkuasa,” soal beliau.

    Dalam artikel bertajuk ‘DAP loyalist branded ‘running dog’ for speaking truth’ (pemimpin setia DAP digelar ‘anjing suruhan’ kerana bercakap benar) diterbitkan pada Khamis, Seng Giaw turut mempersoalkan rasional dan motif disebalik tindakan anggota DAP melabelkan beliau sebagai “anjing suruhan” dan pengkhianat parti.

    Dilaporkan Seng Giaw didakwa telah tidak disenangi oleh pucuk pimpinan DAP kerana pada 2016, sebagai timbalan pengerusi Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara, beliau telah menyatakan tiada bukti untuk mengaitkan Najib dengan isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

    Seng Giaw juga mengkritik kerajaan Pulau Pinang pimpinan DAP berhubung pengurusan alam sekitar.

    ReplyDelete
  42. KEBENCIAN MAHATHIR DAN DAP KEPADA PANTAI TIMUR
    Mahathir dan DAP benci dengan kawasan pantai timur semenanjung. Sebab itu mereka berusaha untuk menggagalkan projek Landasan Keretapi Pantai Timur.

    Mahathir sakit hati sebab di bawah pentadbirannya Kelantan dan Terengganu jatuh kepada Pas. Ini satu penghinaan kepada beliau.

    DAP pula memang akan cuba menggagalkan apa sahaja usaha memajukan kawasan pantai Timur ini. Sehingga hari ini DAP berjaya memastikan Selangor tidak memberi kelulusan supaya ECRL sampai ke Pelabuhan Klang.

    Nampak semacam DAP mahu pantai timur kekal mundur kerana ia kawasan Melayu.

    Apakah penduduk pantai timur akan mengundi PKR yang berusaha menggagalkan apa sahaja projek pembangunan ekonomi di Pantai Timur?

    Kuasa di tangan anda. Buatlah keputusan untuk masa depan, bukannya kerana mendengar fitnah-fitnah yang tidak ada kena mengena dengan masa depan anda.

    Masa depan anda adalah soal pembangunan dan pertumbuhan ekonomi setempat. Soal bagaimana mewujudkan peluang pekerjaan dan perniagan kepada generasi akan datang.

    Hanya BN yang menawarkannya.

    ReplyDelete
  43. RAIS YATIM DAN DOSA
    1. Tan Sri Rais Yatim bertanya saya, adakah berdosa beliau meminta MT UMNO ke mahkamah untuk memohon pengesahan sama ada UMNO masih sah atau tidak.

    2. Saya tidak boleh menentukan dosa pahala seseorang dari sudut agama.

    3. Cuma jika pertanyaan itu dikemukakan tanpa nama Rais Yatim di hadapannya, saya akan anggap ia pertanyaan orang gila dan nyanyuk.

    4.UMNO mendapat kelulusan RoS untuk menangguhkan pemilihan sehingga April 2019. Jadi apa bodoh UMNO hendak ke Mahkamah mendapat pengesahan kelulusan tersebut?

    5. Boleh Rais tunjukkan kepada saya mana-mana peraturan dan undang-undang yang mengkehendaki sesebuah pertubuhan perlu mendapat pengesahan Mahkamah atas keputusan Pendaftar Pertubuhan? Saya pasti tidak ada.

    6. Kita hanya ke Mahkamah jika tidak berpuas hati dengan keputusan Pendaftar Pertubuhan. Jika kita berpuas hati mengapa perlu buang masa dan wang untuk ke Mahkamah?

    7. Nasib baik Rais Yatim bukan seorang pengamal undang-undang. Jika tidak berapa banyak anak guam beliau terpaksa membayar lebih hanya kerana beliau mahu mendapat pengesahan Mahkamah atas keputusan yang sudah menguntungkan anak guamnya.

    8. Anjing pun tidak akan menggigit jari mereka yang memberi makan. Ahli UMNO boleh buat andaian sendiri di mana tahap Rais Yatim ini.

    ReplyDelete
  44. PARTI SENDIRI MELUNGKUP, KEDAI ROTI DITUTUP BUKTI MAHATHIR PENTADBIR YG TERUK
    APA moral yang rakyat dapat bila Mahathir – dalam tempoh 3 hari saja berubah-ubah kenyataannya mengenai satu isu ini saja, kedai roti miliknya yang ditutup kerana tidak pernah untung sejak dibuka 13 tahun yang lalu?
    Ini tidak lain menunjukkan akal Mahathir sama tua dengan umurnya sekalipun dari segi fizikalnya, dia berusaha keras cuba menunjukkan seolah dia masih bertenaga macam orang muda, dan dengan itu, layak menjadi Perdana Menteri semula – dengan menunggang kuda dan memandu kereta.

    Tu semua tak payah pakai akal pun, cukup tenaga yang sikit, boleh buat. Yelah, kereta dan kuda bawak dia, bukan dia pikul kuda dan kereta itu pun.

    Menjadi Perdana Menteri pulak lebih dari setakat memandu kereta dan menunggang kuda. Negara memerlukan orang yang sihat tubuh badan, bukan sahaja fizikal tapi minda dan ingatan. Mahathir bukan sahaja lemah daya ingatan, dah macam orang gila pun ada.

    Bagaimana Mahathir, dalam kes kedai roti ini, boleh tidak ingat bahawa dia memiliki 51% saham dalam syarikat pemegang francais The Loaf tersebut, kepada mengaku pulak memiliki syarikat tersebut, kemudian berkata pernah cuba menjual syarikat tersebut kepada orang lain?

    51% bukan 5%.

    Bukan mula-mula tu dia kata bukan syarikat dia ka? Dah ni boleh pulak mengaku pernah nak cuba jual syarikat tersebut kepada orang lain? Gila macam mana nak jual syarikat yang bukan milik dia kepada orang lain?

    Apa pun jelas Mahathir bergantung kepada orang lain untuk menentukan apa yang perli diingat atau tidak. Parah negara kalau ada orang macam ini memimpin kerajaan kita – sementara atau tidaknya.

    ReplyDelete
  45. Pakatan Umno-Pas satu gabungan yg cantik
    Begini lah bila Melayu cerdik, bijak berpolitik
    Bagaikan pasangan muda belia, yg romantik
    Seperti pensyarah bercinta cikgu matematik

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  46. Pejuang Bangsat terlebih masa
    Sabtu overtime tambah belanja
    Kopipes panjang 'nampak perkasa'
    Orang tengok skip sahaja!

    Berbuih mulut jari pun penat
    Baca habis tak siapa minat
    Mat Saleh kata ' he's a nut'
    Kesian tekan tersalah punat!

    Sama spesis dengan Kojola
    Entah2 orang yang sama
    Terjah sini nak main bola
    Kaki kengkang jalan bergema!

    Saleh,Poat mesti patuhi
    Kopipes panjang Mahathir keji
    Kerah overtime penjilat tahi
    Jawatan,dedak sudah dijanji!

    Kejap lagi bertukar pulak
    Masuk kojola perangai budak
    Bapok ini pakai celak
    Aci rongak dia pun hendak!

    GN petani dah balik sekejap
    Di ladang, paip dah tinggal injap
    Ladang dah jual,komunis dah cap
    Habis tergadai tak dan mengucap!

    Tanah Melayu Kini sesekali masuk
    Poat perhati dia tak syok
    Letak komen berbau busuk
    Lintang pukang Pakatan tusuk!

    Semua konon nak pengaruh kita
    Kita celik bukannya buta
    Tidak sokong pemimpin dusta
    Susah rakyat songlap harta!









    ReplyDelete
  47. Sacked Umno members to cite party for contempt, says lawyer.

    he 16 Umno members who sought he intervention of the courts in seeking the party’s dissolution will file a contempt proceeding to challenge their sacking, according to their lawyer Mohd Haniff Khatri Abdulla. FROM MKINI.

    Ini pula antara komen2 pembaca.

    Let us see whether the courts will have the balls to do the right thing. Bloody lot in ROS should be dismantled and sacked. Such a stickler for rules when it comes to DAP and Pribumi,but for Dumno, bending the rules like a damn snake!!

    In a statement today, Haniff said the action filed by the 16 is on basis that the Umno Supreme Council had breached Article 10.16 of the party’s constitution in delaying its party elections until next year...

    Instead of sacking the 16 Umno members who sought the intervention of the courts, Ku Nan should sack the incompetent Registrar of Societies for giving Umno wrong advice. RoS should advice Umno to insert a new clause in their Constitution to say that Umno elections can be postpone a second time to the maximum of another 18 months. In this way, the ROS has the authority to give a second extension. Instead the ROS illegally gave a second extension straightaway without doing any research. If Umno does not sack this lady ROS, Pakatan Harapan, if come into power, will also sack her. In fact she gave serious problems to both sides. She is not fit to be an ROS.

    You just can sack the 16 members like that. You have to let them show cause, and if they cannot then you may sack them. Let the other side be heard - let the other side be heard. Natural justice. Unless you are in a rigid communist country like North Korea or the Soviet Union under Stalin.

    Komen saya pula:
    Hah! Padan muka UMNO skrang. Sibuk nak mengharamkan Parti Pribumi dan ROS pula bermacam2 terms and conditions dikenakan pada PPBM.

    Kesalahan parti UMNO buat2 tak nampak dan ROS cuba menghalalkan pula parti umnongok ni tunda pemilihan pencalano ahli2 dlm parti ini pada tahun depan. Dulu ROS sibuk kacau DAP untuk mengharamkan parti itu klau tak diadakah pemelihan pencalonan parti semula setelah ahli2 DAP sendiri buat aduan pada ROS bahwa pengundian jawatan2 aprti DAP tu yg dulu tak ikut perlembagaan. SEKARANG dah kena pad batng hidung UMNO sendiri, pandai pula pecat ke 16 ahli2 parti tu sbb mengadu pada mahkamah untuk mengharakan UMNO.

    Amboi! Banyak cantek muka Pemimpin hangpa, asyik nak arah ROS cari jalan haramkan parti lawan dan kesalahan parti lawan.

    Alah mahkamah last2 nanti putuskan UMNO tak perlu diharam dan boleh buat pindaan perlembangan parti mereka untuk tunda pemelihan jawatan2 parti ke tahun depan. Maybe dia org lantik peguam UMNO yg tersohor tu lah si Shafie tu untuk bela kes Parti Sial ni

    ReplyDelete
  48. Eh Pejuang Rakyat Haprak! You don't invoke Allah in your prayers and hope that BN/Najis will won the GE14 and rules Malaysia again. Apa kau ingat Allah merahmati dan suka pada pemimpin macam tu yg songlap duit rakyat, susah kan rakyat dgn GST. Kau ingat Najib tu taraf mulia ke merompak, merasuah, menipu, memobhong, mencuri dan menganiayai org2 dari parti lawannya. Ungkapan2 kau melibatkan Allah dan mendoakan kejayaan tu tidak layak utk Kepala Bapak Lanun tu. Ayat2 yg begitu adalah utk pejuang2 politik PH tau! PH dan rakyat yg dianiayai Lanun Bugis dan UMNO bukan sebaliknya. Memang perancangan Allah lebih baik, tapi bukan utk org2 yg zalim, kejam dan jahat macam Najib dan peminpin2 UMNO tu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...