Sunday, 15 April 2018

JIKA KETUA WANITA BERSATU CALON DI TITIWANGSA, JOHARI AKAN MENANG DENGAN MAJORITI 8,000 UNDI

Kerusi Parlimen Titiwangsa adalah salah satu kerusi yang berpotensi besar untuk dimenangi oleh Pakatan Harapan dalam pilihanraya akan datang ini.

Bukan saja kerana majoriti kemenangan Johari Ghani hanya 866 undi pada pilihanraya 2013 lalu, tetapi juga disebabkan banyak isu persekitaran yang tidak memihak kepada UMNO dan BN dalam pengundian kali ini.

Selain Johari yang akan mengekalkan kedudukannya buat kali kedua di Titiwangsa, calon yang akan bertanding menentangnya ialah daripada Bersatu yang mewakili Pakatan Harapan dan juga calon Pas.

Dengan komposisi pengundi Melayu 68 peratus dan bukan Melayu 32 peratus, pertandingan tiga penjuru di mana undi Melayu akan berpecah kepada tiga, manakala pengundi bukan Melayu lebih memihak kepada Pakatan Harapan, harapan calon Bersatu untuk menewaskan Johari pada hakikatnya adalah cerah sekali.

Ditambah dengan Johari mempunyai konflik dalaman dengan pihak tertentu dalam UMNO bahagiannya sendiri dan ada pula sesetengah kelompok pengundi yang tidak berpuas hati terhadapnya, isu lain yang akan menyumbangkan kepada kesukarannya mengekalkan jawatan ialah mengembangnya beban kenaikan sara hidup rakyat, perumahan dan rata-rata pengundi kawasan itu yang lebih celik dengan maklumat.
Di samping UMNO terlalu sarat dengan banyak masalah yang tidak selesai, khususnya yang melibatkan Najib, Johari dengan kedudukan sebagai Menteri Kewangan Kedua tidak mustahil akan terpalit sama dengan semua bebanan tersebut.

Sebab itu, kerusi Titiwangsa dilihat sangat berpotensi untuk dimenangi oleh Pakatan Harapan melalui calonnya daripada Bersatu untuk menewaskan Johari.

Bagaimanapun, jika perkhabaran ini tidak berubah dan Bersatu kekal mahu meletakkan Ketua Wanitanya, Rina Harun sebagai calon di situ, harapan untuk menang pasti akan lenyap begitu saja.

Rina bukanlah calon yang berpotensi untuk mengalahkan Johari dan menyumbang kemenangan kepada Pakatan Harapan, lebih-lebih lagi dengan kedudukan calon BN itu memegang jawatan sebagai menteri kabinet.

Bersatu harus memilih calon lain yang ada nama besar yang dikenali ramai di kalangan pengundi Titiwangsa jika benar ingin menewaskan Johari. Jika calon tersebut merupakan anak tempatan atau setidak-tidaknya anak jati Kuala Lumpur, ia adalah suatu bonus tambahan lagi.

Sebaliknya Rina yang sebelum ini aktif dalam UMNO Bahagian Sepang, mungkin tidak dikenali ramai di kawasan Titiwangsa, malah di mana kedai makanan yang sedap-sedap di kawasan Kampung Baru pun barangkali tidak diketahuinya atau pernah dikunjunginya.

Bukan saja ramai, mungkin juga tidak ada pengundi Titiwangsa yang mengenalinya dan dengan itu pencalonannya tidak saja akan memudahkan Johari mengekalkan kemenangannya, bahkan tidak mustahil majoriti beliau yang sebelum ini sekitar 800 undi akan meningkat kepada 8,000 undi.

Rina sebaiknya diletakkan untuk bertanding di Selangor saja atau diberikan jawatan senator apabila Pakatan Harapan berjaya membentuk kerajaan nanti.

Untuk kerusi Titiwangsa, Bersatu mesti berlapang dada dengan memilih calon lain yang lebih berwibawa dan dikenali ramai, tidak kira sama ada bekas pegawai tinggi kerajaan, bekas menteri atau di kalangan Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Bersatu atau daripada barisan kepimpinan Bersatu Wilayah Persekutuan yang dirasakan sesuai dan layak untuk bertanding di situ.

Sebelum ini, Bersatu Wilayah Persekutuan dikhabarkan pernah mencadangkan agar Tun Mahathir bertanding di Titiwangsa dan telah pun mengemukakan cadangan itu kepadanya, namun Pengerusi Pakatan Harapan itu lebih memilih Langkawi berbanding Titiwangsa.

Memang disedari jika Tun Mahathir bertanding di Titiwangsa, harapan untuk beliau menang jauh lebih cerah lagi. Ini kerana berbanding Johari yang hanya Menteri Kewangan Kedua, pengundi tentunya jauh lebih teruja untuk memilih wakil rakyat yang akan menjadi Perdana Menteri akhirnya.

Tetapi berbanding kekal meletakkan Rina untuk bertanding dengan Johari dan seorang lagi calon Pas yang disedari ramai tidak mungkin menjadi apa-apa, kelebihan tidak diragui lagi akan memihak kepada UMNO dan BN untuk mengekalkan kerusi Titiwangsa itu.(ShahbudinHusin 15/04/2018)

33 comments:

  1. bagus budinnn




    memang baaabbiiiii



    ReplyDelete
    Replies
    1. elom eloK PAN dah pasang kaki siap semebelih kambing lagi DR HATTA...



      tiba tiba party haram pulak dapat kerusi...


      tapi puak PAN kata tak kisah demi berkorban


      di kedah haram jadah kluar party 4000 org protes Adun Pan tanding... dato bahlolrazi..


      INI MACAM KAAAA


      Delete


    2. AKU NAK SARANKAN KEPADA SEMUA MACHAI HARAPAN DI SINI


      KALAU KORANG DAH TAHU RINA MINAH TETEKWANGSA AKAN KALAH DI TETEKWANGSA


      KORANG SEMUA TURUN KE TITIWANGSA


      1./KG BARU
      2. KG DATO KERAMAT
      3. KG PANDAN
      4./KG CHOW KIT


      MANA MACHAI YG NAK SAMGAT HARAPAN MENANG KORANG TURUN TULUNG !!!

      JANGAN NAK MAKI HAMUN DI SINI..


      TUUUURUUUUUN


      TOLONG HARAPAN BUKAN TULUNG MINAH RINA ANAK DARA TIP TOP NIII


      p.s insider kami ada tanya ahli pkr ppbm dan amanah siapa RINA ?


      seekor pun tak tahi

      SIAPA KETUA SRIKANDI PPBM ? ahli pkr yg dok sibuk psg stiker d kereta kata tak tahu sapa..



      BETUL KAU BUDIN

      8000 undi gue nak tambah lagi 18 000 mati katal PPBM di titiwangsa deposit HILANG... calon pun hilang nanti terjun TASSEK TETEKWANGSA


      kwang kwang kwang

      Delete
    3. Dalam percaturan politik semua perkara boleh terjadi atau sebaliknya.Contohnya dalam PKR; dahulu tidak ramai yang tahu siapakah Zuraidah & Fauziah..Apabila sudah menang tahu buat kerja & tanggung jawab, tidak sombong, berilmu, tiada skandal & hidup bersederhana maka selamat & berjayalah mereka. Saya sendiri pun tidak mengenali "Rina" walaupun sudah lebih 35 tahun menjadi pemerhati, penganalisis, penulis & penyelidik sains sosial termasuk gerakan politik semasa.

      Delete
    4. Kami baru sahaja kehilangan kerusi dengan mudah kepada BN. Kami mempunyai peluang yang lebih baik dengan Wan Saiful tetapi sekarang, Rina hanya ibarat makanan buat Johari

      ADA RUNDINGAN MELALUI CARA BELAKAMG UTK RINA DI CALONKAN


      INI MENJADIKAN PPBM SPT UMNO 2.0


      semua ni salah

      SYED BABEBADLI BUDAK HINGUSAN PKR YG KUNUNYA LAHIR DI REFORMASI KG BARU JALAN RAJA MUDA

      SYIT BADLI PKR NI NAK ANAK PANTATAN JD CALON

      KAMI LALU UMAH SYHIT NI SATU HARAMM BENDERA PUN TARAK

      SYED SYIT PEMuda bangang PKR

      Delete
    5. Takda orang yang berwibawa dan di kenali dek penghuni Titiwangsa ke?

      Siapa yang menentukan Rina di calonkn di situ? Tentu ada Jawatankuasa yang buat begitu.

      Tentu Tun Dr Mahathir ada kata dua dalam perkara itu.

      Mengapa begitu?

      Delete
    6. Walau di letak calon manusia berkepala babi pun, aku ttp pangkah PAKATAN,
      Paham tak masuk aku ni,
      Aku tak kesah,kalau PAKATAN dah pilih,

      Delete
    7. Minat dengan pandangan DR. HAJI RAJIEE HADI -

      "dahulu tidak ramai yang tahu siapakah Zuraidah & Fauziah..Apabila sudah menang tahu buat kerja & tanggung jawab, tidak sombong, berilmu, tiada skandal & hidup bersederhana"

      Saya syorkan mereka yang membuat keputusan mencalonkan "Rina" iitu keluarkan CV nya di masa membuat pengumuman itu.

      Boleh benar ada CV yang baik sebab dia "sudah lebih 35 tahun menjadi pemerhati, penganalisis, penulis & penyelidik sains sosial termasuk gerakan politik semasa." Ha nya perlu di beri butiran lanjut dan lain2 kegiatan politik dan sosial nya.

      Delete
    8. Parti sekular lindungan gereja

      Parti-parti sekular dilindungi oleh gereja yang meneruskan warisan penjajah itu. Menterjemahkan Islam daripada perkataan ‘religion’ bukannya ‘Al-Din’ mengikut bahasa Al-Quran.

      Malangnya ada kalangan mereka menjadi ahli Zionis (Pertubuhan Yahudi) yang mereka percaya membunuh dan mensalibkan Nabi Isa A.S. Adapun kami umat Islam percaya Nabi Isa tidak disalib, bahkan Isa akan kembali di akhir zaman menyatukan umat Kristian kembali bersama umat Islam.

      Saya tercium betapa DAP mendapat bayangan kalangan mereka itu, menjadikannya sangat galak berjuang merobek Perlembagaan Persekutuan, mendesak supaya merendahkan kedudukan Islam dan melemahkan Institusi Raja-Raja Berperlembagaan secara senyap dan sindiran.

      Mereka bergabung dengan golongan anti hadis dan liberal. Kalangan ahli politik yang mencari jalan pintas bergayut bersama, sama ada kalangan umat Islam yang bebal sepak terajang politik atau yang buta politik, dan juga kalangan bukan Islam.



      Islam meletakkan para paderi yang tidak bermusuh terhadap Islam. Al-Quran menunjukkan betapa kasih sayang terhadap para paderi yang dirakamkan dalam Firman Allah:

      لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَى ذَلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا يَسْتَكْبِرُونَ [المائدة: 82[

      “Kamu pasti mendapati kalangan paling bermusuh terhadap orang-orang yang beriman itu ialah orang Yahudi dan Musyrikin. Dan kamu dapati yang paling dekat dan mengasihi orang-orang yang beriman itu daripada kalangan yang berkata kami adalah orang-orang Nasora (Kristian). Mereka itu terdiri daripada kalangan para paderi dan pendita dan mereka tidak takabur (sombong).” (Surah Al-Maidah: 82)

      Islam yang sebenar berjaya membuktikan kerajaan yang bersih, adil dan rahmat. Apa yang berlaku kini bukannya model Islam yang sebenar. Walaupun sudah ada undang-undang menentang rasuah dan salah laku tetapi dihilangkan roh Islamnya kerana pemisahan politik daripada agama.

      Mereka terus mempertahankan prinsip dan konsep ideologi penjajah itu, contohnya direalisasikan penentangannya terhadap RUU 355 kerana tujuannya memperkenalkan sedikit hukum Islam yang berbeza dengan undang-undang warisan penjajah dalam hanya hukuman sebatan yang sama sebutannya, tetapi berbeza konsep dan caranya.

      Jangan kerat akar, tukar bajanya

      Walaupun dalam perkara yang berkait umat Islam tanpa menyentuh penganut bukan Islam, tetapi mereka menentang juga dengan berbagai helah dan mempengaruhi penganut Islam dan mengugut kalangan bukan Islam yang terus menghormati hubungan masyarakat majmuk.

      Kami dapat membaca yang tersirat daripada kenyataannya bagi meminggirkan Islam daripada Perlembagaan dan memperkecilkan Raja-raja yang menjadi Ketua Agama yang dibandingkan seperti kayu-kayu mati. Padahal mereka yang mengerat akarnya supaya mati, bukannya ditukar bajanya daripada baja ciptaan penjajah kepada baja Islam.

      Kalau para ulama PAS yang berjubah dan berserban turun ke medan bertanding pilihan raya menjadi calon, maka saya juga mencabar supaya mereka itu terjun ke medan politik bersama parti yang dipilihnya tanpa mencabut jubah paderi yang dipakai itu.

      SPRM tak soal siasat pemimpin PAS

      Delete



  2. elok elok bagi PAN




    BABIIII NAK SONDOL SEMUAAAA




    BUDIIIMMMM



    KO PEGI KG BARU

    KG DATO KERAMAT


    KG PANDAN



    HAARAAAMMM ABABIIII BENEDERA TARAAK



    YG ADA PUN YG BUDAK KAMI TLG PASANG MASA TURUNNKL HARI TUUU



    DAH LAH BERSATU PARTY HARAM

    NAK MEAYUARAT TAK BOLEH



    NAK CUCUK DUIT D BANK TAK BOLEH



    HARAM JADAAAAH NAK JUGAK SONDOL


    TETEKIWANGSA DAN PTTJAYA

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. DIA NI MASIH ANAK DARA

      UMUR 45 TAHUN

      BUDAK SEKOLAH TUN FATIMAH JOHOR


      ASAL KG BARU


      BELAS EXCO PUTERI UMNO


      pasal brg bawah ketat ke tidak gue tak tahu..


      FACEBOOK DIA LAST UPDATE



      2017


      tak ke pkmak namanyeer

      minah tetekwangsa

      Delete
    2. jJENG JENG JENG


      DIA ADALAH


      KETIA SRIKANDI PPBM

      kaaah kaaah yg ganti minah langkawi suka lancap 4 round tu apa nama..

      Delete
  4. budin

    toLong buat post baru


    PENGHARAMAN PPBM : KESAN DAN AKIBATNYA TERHADAP KEMENANGAN HARAPAN


    budin


    bila ppbm di haramkan. nak meeting tak boleh. nak bukak akaun tak boleh. nak derma tak boleh. nak bergerak tak boleh.


    APAKAH HARJADAH ASSMIN ALI TAK NAMPAK INI SEMUA AKAN TERJADI ???


    habis tu apesal ASSmin ali tak tulung sediakan tapak utk PAN DAN PPBM.. dah lah tak bagi tapak ASSmin bagi pulak 51 kerusi utk PPBM 27KERUSI UTK PAN.

    bodooo apa...

    nak buruh diri kerr

    dah tau party baru perlu segala macam pertulungan dan kemudahan

    ASSmin MANGKOK ALI ADA BAGI APA APA??


    dia tak bagi

    sebab dia nak blowjob dgn PAS dalam tandas..


    sampaaaiii LAAAAAA NIIII haram ASSmin dok harapkan paz yg terbaru nak gaduh pasal PAYA JADAH ... si babi khairudin alwlawyer tololi..


    ASSmin betul fail matematik walau ada MASTERS maths hons di U.S



    dah tahu party baru ni bakal hadapi pelbagai cabaran pkmak ASSmin dom sibuk nak meliwat PAZ PIS PUS



    budin...


    DI SELURUH NEGARA

    PPBM CUKA DAPAT 5KERUSI PARLIMEN DAN
    PAN DAPAT 9 KERUSI PARLIMEN


    KHALAASSS... TUTUP KEDAIII SEMUAAA OKEY

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju dengn pendapat mlaysiabaru itu pada umum nya.

      Azmin perlu beri bantuan sepenuh nya kapada PPBM, termasuk pacak bendera. Sebab PPBM dah di bubarkan sementara dan Tun M pun dah kkata PPBM akan bertanding menggunakan logo PKR.

      Tapi elok lah kita buat cadangan dengan cara dan bahasa yang biasa.

      Supaya Najib dan puak dia tak tepuk tangan kita nampak dah berperang antara kita.

      Delete
  5. tahniah budin


    SKRG PKMAK MANA YG KATA KAMI agen umno.. itu hari ada satu babi sebut dalam.blog budin...ni.. waaah mcm pantat budak ni baru daftar blog semata nak kutuk kami yeeer...


    KERANA PARTY HARAM PPBM

    tanding 51 kerusi yg 90% pasti kalah

    VOTER SENTIMENT JATUH KPD 58% SKRG.

    BLOGGER CHOI APA PENDAPAT KAMU ??

    bijak tak bNajibapokpondan HARAMKAN PPBM ???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya risau membaca voter sentimen merudum tu, mb.

      Kalau boleh, tolong huraikan bagaimana boleh begitu, apa alasan bagi nya, apa faktor2 yang di gunakan bagi meletak angka 58% itu.

      Di US, ha nya satu pihak saja daripada beratus, malahan beribu, yang dapat meramalkan menang kalah calon Presiden di masa pilihanraya Presiden depa dulu - tepat hingga plus minus 1-2% saja. Tak ingat nama pihak peramal itu.

      Delete
    2. Mencarut aje tak menggambarkan kamu ni seorang yg terlalu bagus untuk PH...sesekali masuk memberi komen tak semestinya baru join dalam kancah politik..
      Orang seperti kami la yg menjadi majoriti dalam pengundian PRU nanti...silent voter tak memerlukan makian utk membuat keputusan...belajar hidup cara orang yg beradap dan beriman

      Delete
  6. Saya tidak kisah, siapa pun calon HARAPAN,
    SAYA AKAN UNDI. Letak berok pun saya tetap
    undi. Beri dia peluang untuk membuktikan
    kekalibarannya. Kalau tak beri dia peluang
    macam mana dia nak buktikan kehebatannya.....????

    Dalam tahun 1973, Naji berusia 23 tahun jadi
    calon pengganti bapanya. Nak cakap MELAYU pun
    pelat, apatah lagi nak baca ALFATEHAH. Jalan
    masuk kampong pun geli dan takut, mingtak driver
    temankan dia. Sekolah pun tak habis.
    Sampai sekarang, kekalibarannya hanyalah takat menyonglap duit kita.
    So, janganlah banyak cakap.
    Orang ni tak berkalibar, orang tu tak berkalibar.
    Jadi, siapa yang berkalibar......?????

    ReplyDelete
  7. Jangan dicabar orang tengah marah.
    Orang tak kisah lagi siapa CALON HARAPAN.
    Yang penting bukan umno/bn/PAS.
    SIAPA JOHARI GANI, ni...????
    Awak kata, dia MENTERI KEWANGNA 11.
    Tapi ramai tak kenal dia.
    Cer senaraikan KEKALIBARANNYA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dato j ghani

      inilah yg promo GST

      dulu dia jual ayam

      ceo k eep C

      dulu dia mcm jazlan soal 1mdb skrg dah jd menteri dia back up 1mbabi !!!


      ok tak kaliber joe ni ???

      oooh dia paakkai RANGE ROVER HITAM no plate tak payah ckp la...

      nak tau apa lagiii?

      Delete
  8. Oh pasal tu lah bendera PH tak ada di Keramat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haram satu pun takxe


      dah lah cawangan pkr dah tutup semua sbb bg PAS tanding dulu dulu..

      kalau ada sebiki bendera pkr kami bagi rm1000 kalau jumpa


      p.s yg tampak d pokok tu budak kami yg buat ya masa turun hari sabtu itu hari. juga di pantatjaya pun sama..

      dah lah...TUTUP KEDAI JEER

      Delete
  9. Sabar..x dapet nak nolong do..kat sini pun banyak kojo beb..nak monang neh..mana orang kuat korang..yg kat atas tu pandai2lh buet keputusan..yg penting kasi pengundi nampak lambang Keadilan..mcm kawan2 kasi cadangan tu..posting article lepas..cantik!

    ReplyDelete
  10. Calm down everybody!! Calm down!!! Siapa calon pun kita x kisah asal yg boleh diharap dan tidak mudah dibeli. Suka atau tidak, kita kena terima siapa yg menjadi calon dgn beranggapan bahawa pimpinan pakatan harapan mencapai kata sepakat dan dipersetujui oleh majlis presiden!! Suka atau tidak kita kena letakkan kepercayaan kita dgn anggapan bahawa mereka mempunyai pengalaman dan tahu apa mereka buat.

    Sya secara peribadi hanya akan melihat lambang, bukannya siapa calon! Kerajaan mesti ditukar, hatta sehari sekalipun utk menunjukkan bahawa rakyat..ya rakyat sebenarnya yg berkuasa menentukan siapa yg jadi pemerintah, bukan umno dan bukan najib!

    Rakyat akan mendapat menfaat hanya jika pemimpin yg menerajui malaysia ini tahu bahawa mereka boleh diturunkan jika mereka tidak menepati kehendak dan keperluan rakyat!

    Come on guys! Chill out and let's go to work!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agreed! Even if we have to climb to the top of a coconut tree to place a flag..stay cool n tune on the music hahahahanohate

      Delete
  11. sejak melibatkan diri dlm politik kepartian kerana mahu memberi dokongan kpd misi tun m yg mahu perberbaiki keadaan Negara yg jauh sudah tergelincir drpd landasan, saya tlh membuat berberapa permerhatian terhadap ahli PPBM.

    saya bolih pecahkan mereka kpd 4 katogeri :-

    1) tulus ikhlas utk melaksanakan matalamat n ideology parti,

    2)yg berdendam(kesumat) sebagai penggerak utama (main motivation),

    3)yg aktif dgn harapan akan mendpt imbuhan lumayan kelak, n

    4) yg menggunakan kedudukan dlm parti n bergantung sepenuh nya utk hidup seharian (makna peganggur) - kumpulan ini amat berisiko.

    sedih saya maklumkan yg tidak banyak jatuh k dlm katogeri (1).

    saya tlh juga menyarankan (melalui arwah ts sanusi)agar penapisan yg rapi d buat olih satu jk 'senarai pendek' sebelum memilih calun2 utk pru14.

    panduan criteria bolih d sandarkan kdp sifat2 yg ada pd bakal calun yg saperti 'bersih pintar n cekap'.

    saperti kata orang tua2 "benih yg baik akan membantu pokok membesar n menghaslkan buah yg berkualiti".

    dari risikan saya, semua ini tlh tidak d laku kan n hq memberikan kepercayaan penuh kpd pengerusi negeri utk membuat perakuan. jika ketua nya kaki rasuah maka calun2 yg d pilih sudah tentu yg bolih buat 'perkiraan' dgn nya. ada juga yg berkampung d hq n yayasan perdana utk melakukan lobi agar dpt d pilih menjadi calun.

    mungkin kes ketua wanita ini d pilih tanpa tapisan teliti (atau calun payun terjun).

    saya berani mengatakan bahawa PPBM is d weakest link amongst d 4 parties n they wld need a lot of support 2 rom d other pol parties 2 even post a credible challenge against UMNO/BN.

    PULL UP YR SOCKS PPBM !!!
    '.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TAHNIAH DATO RAHMAN

      U ARE DAMN RIGHT DATO!!!


      p.s kenapa dato tak di calonkan utk PEKAN ?? atau putrajaya ???


      sbg bekas org kerjaan..dato ada pengalaman

      Delete
    2. Dokongan saya adalah 100% utk tun m.

      saya juga akur dgn panduan arwah ts sanusi I,e prinsip perjuangan tidak bolih d kompromi.period !. less said d better.

      tapi saya tlh memberi jaminan yg saya akan senentiasa bersedia utk membantu tun m dlm apa kapasity sekali pun.

      Delete
    3. Sebak & berlinang airmata bila mengenangkan keakraban setiakawan Sanusi-Mahathir.

      Apa yg anda luahkan tadi memang tepat buat renungan kita semua. Kenapa masih banyak manusia jenis 'sedikit kasi banyak minta' & 'what's in it for me'.

      Saya kagum dgn sikap dan semangat anda, big bro.

      Delete
  12. don't worry jika rina dicalonkan,dr lo loq pun dulu bertanding di sini,menang majority yg okay.yg penting kuatkan jentera parti.family sebelah emak saya tinggal di kg baru 8 layak mengundi...lupakan sengketa kuatkan tekat!setahu saya mlm setiap pilihanraya di jln chkowkit /tar ada konvo pembangkang besar2an.,ada harapan menang ,ramai peniaga2 pasar keramat bengang dgn johari,sebab pasar keramat sudah dijual...
    RAPATKAN SAF! MENANGKAN PH!

    ReplyDelete
  13. Kah...kah.1000x...Aikk, belum masuk gelanggang dah bertelagah pulak cai2 PH ni??? baguslah Bersatu letak si Rina tu bertanding kat Titiwangsa, senanglah sikit keje Dato johari. Tak payah susah2 nak berkempen , dah tentu kemenangan dalam tangan bagi BN. Aku dah cakap dari dulu..madey dan Bersatu ni memang api dalam sekam kat dalam PH. Kau orag tak nampak lagi ke permainan politik jijiknya...tak sedar diri parti yang paling junior, tapi dapat paling banyak kerusi Parlimen, logik ke macam tu???? Aku pun dapat maklumat bahawa tempat tu sepatutnya memang milik Amaanh, tapi biasalah sebijak2 Mat Syabu, Khalid Samad dan Dr Hatta Ramli, tak boleh celen kelicikan Madey. Kerusi yang dah terang2 milik Amanah pun boleh kena rampas dengan semudah itu oleh Madey...dah tentulah Madey ada tangan2 ghaibnya dalam hal ni. kesian betullah kan...cai2 PH ni baru sedar dan buka mata sapa sebenarnya Madey ni...tapi rasanya belum lagi terlambat untuk buat sesuatu. kita kasi jatuh kaw2 punya calon2 PH kat tempat kau orang dalam PRU nanti...bukannya susah sangat untuk pangkah dacing kan. Janagn biarkan ketidak puasan hati kau orang tu bersarang dalam hati...takut2 jadi kanser pulak nanti, lagi teruk beb.
    Yakin lah, banyak lagi kes2 macam ni kat seluruh negara, ini baru gezet aje....yang nampak depan mata. yang tersembunyi bawah tikar lagi melambak2. Apa2 hal, kau orang jangan lupa pakat2 pasang bendera dan oster PKR kat Titiwangsa..kesian aku tengok, hanya bendera dan poster BN aje yang penuh, nampak gaya macam nak beri kemenangan percuma aje kepada BN...betul ke ?????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini contoh musibat terbangsat.....!!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...