Monday, 23 April 2018

DI SISI NAJIB, HASAN MALEK NAMPAKNYA 'LEBIH MULIA' BERBANDING ISA SAMAD...


Jika pagi tadi ramai yang terkejut dengan tidak tersenarainya nama Ketua Pengarah JASA, Ahli MT UMNO dan Ketua UMNO Bahagian Batu Pahat, Dr. Puad Zarkashi sebagai calon bagi pilihanraya 9 Mei ini, satu lagi "kejutan kecil"  berlaku di Negeri Sembilan petang ini apabila Isa Samad turut diketepikan sama.

Isa adalah Ahli Parlimen Jempol sebelum Parlimen dibubarkan 7 April lalu dan kini merupakan Pengerusi SPAD.

Sebelumnya beliau adalah Pengerusi Felda, bekas Menteri Wilayah Persekutuan dan pernah menjadi Menteri Besar Negeri Sembilan selama 22 tahun.

Dalam senarai calon BN yang diumumkan oleh Pengerusi BN Negeri Sembilan, Mohamad Hassan petang tadi, nama Isa tidak terdapat dapat senarai itu, meskipun sebelum ini beliau ada menyatakan, sebagai Ketua UMNO Bahagian Teluk Kemang (nama baru kini dikenali Port Dickson) nama bekas Menteri Besar itu turut dihantarnya kepada Najib Razak untuk dipertimbangkan sebagai calon.

Yang membuatkan ramai terkejut ialah kerana di sebalik nama Isa digugurkan sebagai calon, seorang lagi bekas menteri, Hasan Malek tetap dicalonkan semula untuk bertanding di kerusi Parlimen Kuala Pilah.

Hasan yang ketika menjadi Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan pernah diselubungi dengan "isu ayam" sehingga menimbulkan kecaman ramai terhadapnya, kemudian digugurkan sebagai menteri pada 2015 dan kini merupakan duta ke Kemboja.
Jika Isa tidak terpilih mungkin kerana namanya masih tersangkut dalam penyiasatan SPRM yang belum selesai berhubung pembelian hotel Felda, apakah "isu ayam" yang melibatkan Hasan Malek sehingga digugurkan sebagai menteri dahulu, bukan merupakan suatu kekurangan dan beliau sepatutnya digugurkan sama sebagai calon?

Dalam hal ini, apa istimewanya Hasan Malek yang sudah digugurkan sebagai menteri dan dianggap pemimpin yang berprestasi rendah, tetapi tetap dicalonkan semula untuk bertanding di Kuala Pilah?

Apakah UMNO Kuala Pilah sudah ketandusan calon-calon muda dan berwibawa?

Apakah ini menandakan Hasan Malek "lebih mulia" dan "istimewa" di sisi Najib berbanding Isa?

Dengan tercalonnya semula Hasan Malek itu, bermakna dua bekas menteri yang pernah digugurkan Najib sebelum ini, telah dipilih semula sebagai calon pada pilihanraya 9 Mei ini  apabila semalam Zulhasnan Rafique turut diumumkan sebagai calon bagi Parlimen Setiawangsa menggantikan Ahmad Fauzi Zahari.

Zulhasnan juga adalah Duta Besar Malaysia ke Amerika Syarikat.

Berkait dengan Isa, sebelum ini desas-desus menyatakan, kalau pun beliau tidak terpilih lagi sebagai calon, anaknya, Najib Isa yang merupakan Ketua Pemuda UMNO Bahagian Teluk Kemang (Port Dickson) serta Exco Pemuda UMNO Malaysia, berkemungkinan akan dipilih untuk bertanding di mana-mana kerusi DUN dalam kawasan tersebut.

Dalam kawasan Port Dickson, terdapat dua kerusi untuk UMNO iaitu Bagan Pinang dan Linggi.

Malangnya, dalam pengumuman oleh Mohamad Hassan petang tadi, kedua-dua anak beranak itu terus tidak tersenarai.

Apakah dengan gugur Isa dan tidak tersenarai nama anaknya, ini merupakan suatu pengakhiran karier bagi kedua-dua anak beranak itu dalam politik UMNO Port Dickson?

Adakah ini juga menandakan kedudukan Isa sebagai Pengerusi SPAD turut tidak selamat lagi selepas ini? (ShahbudinHusin 23/04/2018)

51 comments:

  1. Suman ayam daging nak berlagak ayam jalak
    Bila hamba ajak berentap dia cuba mengelak
    Kini udah monyok toya tidak mcm dulu galak
    Serupa bapok jer.. auw..auw..skirt kena selak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak mustahil Isa Samad akan mendedahkan keladak MO1 di Port Dickson...........!!
      Kecewa lah katakan........!!

      Delete
    2. Ini Kojolla @ Penjalang Rakyat @ Geng Najib @ dll memang jenis biadap dan kurang ajar, dia yang mula masuk mengkomen di pos ini tapi gunakan kata2 kusut, coba menyakitkan hati pembaca.

      Begitu juga komen2 dia di masa lalu, berpantun pantat meluat, yang atas nama Penjalang Rakyat itu selalu nya ada lah kopipes, yang atas nama Geng Najib itu panjang2 tak berperenggan, tanda kopipes.

      Tujuan dia nak menyakitkn hati pembaca di sini. Dia mengkomen di atas nama2 itu setiap hari, pagi, petang dan malam. Nyata dia tak ada kerja lain, ha nya menjalang di sini. Sama ada dia di bayar dengan dedak atau dia orang tua, pesara yang tak puas hati dengan banyak hal seumur hidup dia, "a disgruntled old man", cari hiburan dengan kahkah kahkah dia.

      Nyata masa kecil nya tak di bimbing emak bapak dia, kot hari hari di tinggal di kandang kambing masa emak bapak dia menoreh getah, bila dia kelaparn, dia jalan keliling kandang itu, nampak taki kambing, di masuk nya mulut nya, di makan, dari hari ke hari. Jadi, tiap kali dia buka mulut, keluar kata2 yang berisi tahi. Hingga ke tua baka.

      Jadi, sesiapa yang ada masa di sini boleh lah sebat, bantai, tibai dan pelupuh dia. Yang tiada masa, atau jelek dengan dia, pedulikan saja le si tahi kambing itu.

      Najis, sebab tahi dan dah kena kencing.

      Delete
    3. A political analyst has predicted that developments in the aftermath of the general election will make it clear to the public that PPBM is indeed divided into two factions.

      Speaking to FMT, Kamarul Zaman Yusoff of Universiti Utara Malaysia said he believed former MP Tawfik Ismail had got it slightly wrong when he speculated that there was conflict between PPBM chairman Dr Mahathir Mohamad and president Muhyiddin Yassin.

      Rather, he said, there seemed to be a power struggle between Muhyiddin and his deputy, Mukhriz Mahathir, because it looked like the party regarded the former prime minister as no more than a figurehead.

      Tawfik recently made his speculation as a reaction to PPBM’s announcement of its list of candidates for Johor. He noted that Tariq Ismail, a PPBM Supreme Council member and staunch Mahathir supporter, wasn’t on the list while lesser known PPBM figures linked to Muhyiddin were.

      Kamarul agreed that something was amiss in the party’s decision against fielding Tariq in Sri Gading, where he serves as PPBM’s divisional liaison chief.

      “Usually, a party would field its more prominent leaders,” he said. “Tariq was at the forefront when PPBM was set up.”



      He said the case of PPBM strategist Wan Saiful Wan Jan raised questions as well.

      He noted that Wan Saiful, the former head of the Institute for Democracy and Economic Affairs, was apparently initially slated to contest in Titiwangsa.

      “It seems he was promised Titiwangsa. He did some work there and then was suddenly thrown to Pendang in Kedah, a difficult place to win as it is a conservative area, less suited for him than Titiwangsa.”

      Kamarul said he believed the results of the May 9 polls would determine which PPBM faction gets the upper hand.

      “PPBM has yet to hold party elections,” he said. “So leaders who win in GE14 will stand a better chance of winning party elections. If Tariq doesn’t stand in GE14, and Wan Saiful loses, they have little chance of going up in the party ranks.”

      Kamarul also spoke of the the apparent feud in PKR, agreeing with many pundits that the rival factions were headed by deputy president Mohamed Azmin Ali and vice-president Rafizi Ramli.

      He said it was likely that Rafizi’s camp would side with Mahathir, DAP and Amanah, while Azmin’s faction would back Muhyiddin.

      “It is likely that a majority of Pakatan Harapan leaders will side with Mahathir if push comes to shove, but somehow Muhyiddin’s camp seems to control who in PPBM gets to contest and where, with the exception of Kedah, which is Mahathir and Mukhriz’s stronghold.”

      However, he said he did not believe that the two PPBM factions would resort to sabotaging each other

      Delete
    4. DENGAR SINI APA KATA CINA MUSLIM MALAYSIA

      1. Jangan kecam saya. Ini realiti bukan fantasi. Kita bukan rasis kerana Islam itu universal. Saya pun keturunan cina. Saya sayang bangsa saya tetapi saya lebih sayang agama saya. ORANG ISLAM BACA ELOK-ELOK

      2. Apa yang mereka mahu? Mereka (Melayu Pkr, Dap, Pan, Pribumi) menyerang PAS tanpa letih hanya kerana PAS tidak mahu bersama dengan DAP. Mereka rasa DAP lebih penting demi Putrajaya. Mereka memusuhi kepimpinan PAS. Mereka angkat pemimpin DAP sebagai lebih berakhlak, lebih dipercayai dan lebih bervisi. Mereka jadikan PAS musuh dan DAP kawan tanpa lagi melihat panduan hadis dan al-quran.

      3. 10 peristiwa berikut patut menginsafkan mereka. Sampai bila mereka hendak keliru atau dikelirukan? Pertama, apabila Nga Kor Ming menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak. Mereka diam.

      4. Kedua, Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor TG Harun Din dengan ‘Adios Harun Din’. Mereka tak terasa apa-apa. Ketiga, Nga Kor Ming menyindir pakaian purdah yang dipakai oleh sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus mencadangkan pramugari memakai pakaian yang menutup aurat, pemimpn DAP kata pemimpin Melayu otak cacat. Mereka diam.

      5. Keempat, Pemimpin DAP menggelar Dr Zakir Naik sebagai ‘setan’, mereka diam. Kelima, DAP pertikai kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa. Mereka diam juga. Keenam, DAP mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara. Mereka jadi seperti lembu kenyang.

      6. Ketujuh, DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM. Semuanya mereka diam. Kelapan, DAP hina dan mempersenda hudud. Mereka diam. Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata RUU355 belum perlu. Maqasid syariah dengan DAP pula mereka berguru. Kesepuluh, DAP menentang ustaz-ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak, mereka membisu.

      7. Belum berkuasa di Putrajaya, DAP telah cuba memandulkan Islam. DAP adalah komponen Pakatan Harapan. Berpolitik untuk memenangkan PH bermakna berpolitik memenangkan DAP. Politik DAP adalah politik memandulkan Islam. Maka sesiapa umat Islam yang berpolitik untuk PH bermakna mereka berpolitik untuk memandulkan Islam – agama mereka. Tepuk dada tanya iman.

      8. TAMBAHAN:
      1) Isu Kalimah Allah hendak letak dalam Bible - Penyokong DAP & PKR
      2) Isu Azan guna pembesar suara jadi issue - Penyokong DAP
      3) Isu memudahkan proses murtad - Penyokong DAP
      4) Isu status agama anak kita selepas umur 18thn - Penyokong DAP

      9. Semua Isu nie disokong 100% oleh DAP. Malangnya Melayu Islam kita di dlm PKR dan Parti Harapan masih lagi buta! dan sokong DAP lalu menghina PAS, walaupun mereka nampak DAP adalah MUSUH ISLAM YANG NYATA!!

      LOBAI - DAP sekarang berselindung disebalik LOGO PKR, Lihat PKR adalah seperti anda lihat DAP..

      Delete
    5. Mengarut si lebaimodern at 08:50 menyebut kata kata professor kangkong Kamarul Zaman Yusoff of Universiti Utara Malaysia.

      Yang bercakap di foram umur Tun Mahathir dulu.

      Yang gigil lutut, merah padam muka, bercakap pun tak senonoh bila Tun M masuk dewan foram dengan tak di sangka. Si kangkong pun gigil, duduk pun renyah, berkesut ke kiri ke kanan di kerusi dia.

      Viral video dia begitu di internet. Ramai yang kata ini lah jenis yang merosakkan nama UUM. Entah macam mana dia di lantik jadi pensyaraj.

      Delete
  2. Cai2 bingai nampaknya mcm udah mati kutu
    Tidak lagi menghurong blog ini, mcm kelkatu
    Posting baru Budin pun, cai2 diam membatu
    Hingga Kejora yg dapat pingat emas, no satu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woiiii bapok hang pi hisap rokok john lah!!!!

      Delete
    2. Dah nama pun bapok

      Dia hisap rokok daging je

      Delete
    3. Pingat emas acara menghisap.

      Delete
  3. Bang budin... bn.. biarla.. tk kacau pembangkang pun..
    Analisa la wakil pembangkang yg kelam kabut skrg ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berkata ketua Umno Bahagian Batu Pahat itu harus menerima hakikat kawasan itu berada dalam keadaan agak parah dari segi kerosakan dan hakisan sokongan kepada BN.

      Delete
  4. Mmg sudah ketandusan isu, cai2 memerang
    Admin langau tak ada modal lagi nak karang
    Senapang peluru kosong, masih mau serang
    Apa ker jadah, asyik nak jaga tepi kain orang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekali Pakatan Harapan melangkah, seincipun tak akan mundur walau apa rintangan, halangan, kedengkian yg melanda.

      Pakatan Harapan bertekad bulat untuk bertanding di bawah satu nada satu irama berlogokan lambang 'KEADILAN/PKR' hatta Mahkamah Tinggi hari ini menyangkal tindakan sewel ROS mengharamkan pendaftaran PPBM.

      Senjata senapang dah ketinggalan zaman, peluru berpandu tercanggih kami siap meledak UMNO-BN hingga musnah hancur tidak berkubur.

      Delete
    2. Aiikk.. Suman citer pasal kubor
      Dulu kemain lagi megah takbor
      Nuat dia tala, hina dan sembor
      Kinii.. rela dia tadah kasii jubor

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh

      Delete
    3. Woiii wak pi tadah juboq hang kat john lah

      Delete
    4. Malam ni bapok tu tak keja

      Juboq masih tengik dgn cirit petai semalam

      Delete
  5. Cai2 haprak, tidak habis2 dgn perangai kotor
    Ikut suka Umno lah mcm mana pun nak ator
    Hal parti org, pandai2 pulak mau jadi mentor
    Korang tumpu jer ler dekat itu bekas diktator

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  6. Orang gila je yg cakap sikit gelak...cakap sikit gelak....cakap sikit gelak.....

    ReplyDelete
  7. Suman Hindu, bontot hiitam macam belanga
    Terloncat spt kera, biila dpt berita Cap Bunga
    Kucing tua ini, merasa diri nya itu mcm singa
    Tapi bila Kejora cabar, dia terkedu ternganga

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  8. Suman anak haram lahirnya tak cukup bulan
    Ikut si Matdey kahak ludah dia jilat dan telan
    Dulu Anwar dia panggil Anus Ad-Dajal sialan
    Kini muka tebal, berpayung bawah 'Keadilan'

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  9. Emmm eloklh sipendek ini gugur dcalonkan dan pengakhiran karier..
    Sepert sipendek ni UMNO nyayuk pun undur dan gugur dpersada politik tnh air ini serta pengakhiran parti kera yg tiada lg manfaat pun buat bangsa melayu khasnya dan rakyat amnya..

    Lubok puaka menanti nak ngap umnobn bhai..

    ReplyDelete
  10. Hamba bukan baru kenal, Suman jembalang
    Membebel jer kuat, serupa dgn bapok jalang
    9 Jun nanti, jgn lah pulak ko cuba nak hilang
    Peristiwa Dtrn Merdeka, harap jgn nko ulang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diamlah bapok!!! Memokak yo! Ko x tercalon ke? Ketua mak nyah umno??? Kesian!!! Kecewa ke nyah??

      Delete
  11. Puad zakarsi,kak ijat senasib ler kali ni..kak ijat lagi la teruk kena main dgn najib bugis.pecah rekod dunia terus sebagai pemimpin wanita umno pertama yg tak tercalon sebarang kerusi.

    Elok kak ijat tanding bebas macam puad zakarsi.pakai ler lambang lembu ke,ayam ke,serban ke atau kerusi pon boleh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harap kak ijat tak pakai lambang gayung

      Tu jamal tongkol dah register trademark dulu kini dan selamanya

      Delete
  12. Jika membaca berita hangat di akhbar2 perdana pro BN kebelakangan ini , cerita tentang kecelaruan penamaan calon Harapan adalah tajuk utama .

    Tidak di sangka , rupa2nya BN punya penyakit lagi parah .. kitar semula , sudah basi , bertanding sebagai calon bebas dan bermacam macam carca marba lagi .

    Jangan terperanjat , Isa ketot ataupun anak dia akan bertanding sebagai calon bebas . Tidak mengherankan kerana kantong kocek penuh berisi hasil berniaga kelapa sawit .

    ReplyDelete
  13. Pak diny....Ingatkan dalam Bersatu aje ada calon bidan terjun dan tangkap muat, rupa2nya dah berjangkit pada PKR jugak. Nampaknya calon last minute spt yg diperkatakan oleh Tian Chua baru2 ni pun ramai jugak. Tengok ajelah...Maria Chin pun ada, ni ke contoh calon yang diperkatakan oleh TC tu. Ramai calon2 dari kartel Jemin telah dicantas dengan rakusnya ...yang banyak ialah dari kartel Pizi. Ternyatalah memang ujud persaingan hebat di antara Pizi dan Jemin untuk menguatkan pengaruh masing2 dalam PKR. Yakinlah..Jemin takkan berdiam diri aje bila ramai calon2 pilihannya dicantas, dah tentu akan ada tindak balasnya. Warga Selangor nampak, perseteruan antara kedua2 pimpinan tertinggi PKR ni takkan habis begitu saja, pasti ada yg akan menjadi korbannya. Nasib baiklah Jemin ni kekal kat tempat2 selamatnya...kalau tak lagi harulah jadinya bebbbb!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamulah satu satunya tukang tanam kelapa sawit dan sayuran kangkong yang bijak membuat olahan serta hebat dari sudut pandangan .

      Geng najib , pada pandangan saya , hampir semua peneraju kerajaan , baik di dalam cabinet serta ketua2 jabatan kini di penuhi olih penipu .

      Bermula dari Najib termasuk para pendukong penipu nombor satu ini ...semuanya satu kapal ( di harap akan tenggelam ).

      Ingatkan selepas Khalid Ibrahim di tukar kepada Pussy , penyakit akan sembuh .
      Kini perbualan kami yang waras , berfikiran luas serta kritikal berdiskusi akan kejadian bunuh keatas Dr. Fadi Albatsh , saintis Palestine yang menetap di Malaysia . Diskusi ini bertambah hangat dengan adanya satu video yang mengatakan tindakkan lambat pihak polis . Benar ... polis Malaysia yang di war warkan olih Geng Najib sebagai yang terhebat di dunia ni mengambil masa hampir satu jam untuk ketempat kejadian ... bagitulah cerita nya .

      Kemudian , KPN Fusi kata berita itu palsu (Fake) . Dia menjelaskan polis menerima panggilan pada 6.41am , kereta dihantar pada 6.44am serta tiba di tempat kejadian pada 6.49am . Cantik ceritanya ...tak sampai 10 minit !!

      Malangnya ...kisah awalannya , Dr Fadi adalah dalam perjalanan untuk mengimamkan solat subuh bersama sama kawannya yang mengviralkan video tentang kelewatan tindakkan polis .

      Soalan yang berlegar sekarang ...mengapa imam masih berada di luar setelah waktu solat lama berlalu ?? Mungkin ada kebenaran dengan apa yang di perkatakan olih pak arab di dalam video itu , dia telah membuat 43 panggilan ke pihak PDRM sebelum tindakkan diambil ..

      Penjelasan sebegini telah menjadi bahan ketawa didalam kesedihan ....

      Delete
    2. Umno pulak boleh ambik kartel cikgu bard utk buat demo nak keluar parti... Kehkehkeh. Brp kali nak keluar daaaaa?

      Delete
    3. Pak diny..kita kan telah dididik dalam agama bahawa ajal,maut, Qada dan Qadar semuanya dalam genggamanNya...tidak akan tercepat atau terlambat walau sesaat pun. Dah ditentukan ajalnya Almarhum imam Palestine tu di hari dan waktu yg telah tertulis sejak azali di loh mahfuz, takkanlah kita nak mempertikaikannya..sapalah kita ni kan........ Hanyalah mahluk yg lemah.
      Rasanya ramai ygbersetuju dengan penerangan TS Fuzi, KPN tu. Beliau bercakap bukan suka2 tanp data yg lengkap..kan ada rekod yg menunjukkan jam berapa panggilan dibuat dan pukul berapa pulak peronda PDRM sampai ke tempat kejadian..ini kan semua ada dalam log perjalanan mereka sebagai bukti kukuh bhawa PDRM telah bertindak mengikut SOPnya yang betul..kenapakah kita nak persoalkannya pulak.

      Pak dINY..nak tanyalah, Pak ni biasa ke dgn SOP PDRM. Saya dulu pernah berkhidmat sebagai PVR, tak perlulah nak sebut pangkat terakhir. PDRM memang ada arahan tetap KPN dan arahan KP, OCPD..bagi setiap balai. Arahan2 inilah yg menjadi prinsip dan asas kpd segala tindakan anggota dan pegawai2nya. Salah satunya ialah masa yang wajib dipatuhi untuk respond kpd panggilan dari org awam.Kalau Pak diny kurang yakin..silalah ke mana2 IPD atau IPK utk mendapat penjelasan2 yg lebih terperinci dari personel yg bert/jawab.

      Jadi sewajarnya lah rakyat berhenti menuding jari menyalahkan PDRM jika ada isu2 yg timbul...mereka hanya menjalankan tugas dan menurut peintah sebagai PA. Takkan Pak dimy tak tau, PDRM dah keuarkan foto fit penembak tersebut berdasarkan rakamn cctv di tempat kejadian. Kita jangan mendahului siasatan berterusan yg sedang giat dilakukan oleh oakar2 dalam PDRM..takut2 apa yg ditularkan tu hanyalah berupa 'fake news' yg boleh mengundang tindakan di bawah RUU ABTB, yg baru dikuatkuasakan tu..tak pasal2 kena denda RM500 ribu dan penjara 6 tahun, berbaloi ke macam tu Pak diny????



      Delete
    4. Geng Najib ... saya tidak pauti bab2 hukum ugama di dalam kes ini .

      Saya berkata berlandaskan lojik serta kronoloji peristiwa itu .

      Yang terkorban adalah didalam perjalanan untuk mengimamkan solat suboh apabila trajidi menimpa . Jika benar apa yang Fuzi katakan ...polis bertindak didalam masa tidak sampai 10 minit , mengapa waktu yang disebut adalah hamper tamat waktu solat ??

      Delete
    5. Oh ya , saya bukannya bermaksud membawa berita palsu ..saya hanya ingin mencari kebenaran dan kepastian .

      Tahukah kamu ..Malaysia sekali lagi menjadi bahan ketawa olih masyarakat dunia .

      Delete
  14. Waaah...Tahniahlah Bersatu atas berita baik penangguhan perintah penggantungn yang dibuat oleh RoS tempoh hari tu. Kalau calon2nya kalah nanti dalam PRU ni, takde lah nak gunakan alasan SPR main kotor dan cuba untuk mensabotaj parti tu. Mulai dari sekarang ni, cuba2lah bersumbang saran diperingkat tertinggi parti untuk merekayasa alasan lain untuk dihebahkan pada rakyat jika kalah yeeer...rasanya kalah tu berkemungkinan besar dalam tanganlah kan !!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walau pun berderet yang mengaku ahli PPBM beratur membuat laporan di ROS , tidak kedengaran pula di buang dari parti serta merta .

      Berbedza dengan UMNO ... terus membuang 16 ahli yang bertindak serupa .
      Dari situ , jelas sudah membuktikan ahli2 UMNO adalah 'lembu2 yang dicucuk hidung'. Para pendokongnya pula terdiri dari diktator2 yang hanya mementingkan kedudukkan diri sendiri .

      Delete
    2. Kami dah biasa kalah. Dah imun. Cuma kali ni nak tengok reaksi org yg tak pernah kalah bila tumbang nanti. Siapkan ambulans ye.

      Delete
    3. Pak diny..apa ingat semua perlembagaan parti dalam Msia ni sama ke???? Perlembagaan UMNO ternyata lebih inklusif dan tegas, manakala Bersatu sebagai parti nyamuk adalah lebih rapuh dan terdapat kepincangan serta kelemahan di sana sini. Mana mungkin kita nak bandingkan UMNO yang telah berytapak kukuh lebih dari 6 dekad boleh disamakan dgn Bersatu yg ternyata spt 'bayi' yang hingusnya masih meleleh tu..ibarat langit dengan bumilah di antara kedua2nya. Betul tak pak?????

      Delete
    4. Benar saperti yang kamu katakan Geng najib .

      Tidak dinafikan perlembagaan Bersatu masih longgar (mungkin ..kerana saya bukan ahli).

      Tetapi perlembagaan UMNO juga ada tercatat pemilihan tidak bolih melangkaui tempoh 54 bulan . Tempoh itu tamat pada 20 April 2018 . Apa ke jadahnya ??? sendiri punya perlembagaan pun bolih di sayur kangkungkan ??

      Delete
  15. Hasan Malek sepupu Rosmah? Patutlah berkokok berderai-derai.
    Mungkin buku Best Seller 2015 (Iklan 03) ada cerita menarik.

    ReplyDelete

  16. Umno bercakaran kerana sepanduk dicetak di China?


    PETALING JAYA: Pengarah Komunikasi PKR Fahmi Fadzil berkata Umno Lembah Pantai memotong bahagian bawah sepanduk BN di kawasan Parlimen itu kerana tertera maklumat menunjukkan ia dicetak oleh syarikat di China.

    Fahmi mahukan penjelasan daripada Ketua Umno Lembah Pantai Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin tentang perkata ini, dan berspekulasi ada percakaran dalaman tentang isu sepanduk.

    “Adakah ini bermakna ada kalangan ahli Umno di Lembah Pantai tidak gembira kerana kerja mencetak sepanduk-sepanduk ini diberi kepada syarikat yang didaftarkan di negara asing dan bukan orang tempatan,” katanya.

    Menurut Fahmi, ada kira-kira 20-30 sepanduk di Kampung Abdullah Hukum, berdekatan Mid Valley Megamall di ibu negara, yang bahagian bawahnya dipotong.

    #### Sepanduk free bro .... derma ikhlas dari China .

    Jika pada PRU lepas , ada Pak Arab derma , kali ni bagi lah chance kat China derma .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pak diny..alaaa..isu sepanduk ni pun nak diperbesar2kan. Biarlah sesapa pun yang nak dermakan sepanduk tu..bukan setakat dari China, hatta kaalu ada penduduk bintang kejora nak sudi dermaknnya..BN terimalah, takde aap2 isu pun. Orang nak derma, kita ambillah..bukan kita paksakan pun, nanti kalau tak terima dikatakan berlagak dan sombong pulak.
      Tu haaah..sepatutnya Pak diny highlightkan isu ada macai PH yang baru2 ni , telah dirakam mencabut dan mengoyakkan poster dan bendera BN di KL..ini lagi teruk, ternyata ia adalah satu provokasi yang telah dirancang untuk mengundang tindak balas negatif dari BN..tapi malangnya tidak berjaya. Tengok ajelah nanti..kes ini dah dilaporkan kpd PDRM dan pastinya akan ada siasatan terperinci oleh mereka. Masaklah nanti..orang yg terlibat berserta mereka yg menjadi dalang di belakangnya. memang bbenarlah telahan penganalisa 2politik negara..PRU14 ni bakal menjadi PRU terkotor dalam sejarah Msia..dan kita dah nampak tanda2 awal sapa yg memulakannya...betul tak Pak????

      Delete
    2. Memang sungguh bagai yang kamu katakana Geng najib ...

      Dan tidak dinafikan ia di mulakan olih Najib dan anggota penyokong walaunta . Tipu , bohong , cakap ikut sedap mulut , memperkudakan ugama dan bangsa . Bodoh , bangang , haramzadah , kepala bapak kau dll tersembur keluar dari mulut masing2 .

      Tipu kata tak ada terima duit ..akhirnya mengaku ada .
      Kata dah jumpa pak arab ... rupa2 nya pak arab penunggang unta yang sesat di padang pasir .
      Syarikat pelaburan paling unik di dunia yang akan memberi menafa'at kepada rakyat Malaysia ..rupa2nya hanya memberi syafa'at kepada RM .. siapa RM tu , pandai2 lah pikir sendiri .

      Bodoh , bangang serta haramzadah kepada yang menentang penyenaraian Felda . Rupa2 nya bertaburan najis di merata tempat .

      Mahathir tu berbinkan Iskandar Kutty ..sampai la ni mulut tersumbat olih najis untuk membuktikannya . Katanya makhluk ni tinggi ilmu ugama nya .

      Tak ketinggalan diri kamu sendiri Geng Najib ...sering menggunakan sumber dan fakta palsu !!!!

      Delete
  17. Mmg kebudak-budakan le cai2 pemberontak
    Bukan je depa sibuk dgn calon yang BN letak
    Tapi sampai buat isu, tmpt sepanduk dicetak
    Mmg lah cai2 haprak ini bingai, dangkal otak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  18. Hasan Malek "digugurkan sebagai menteri pada 2015 dan kini merupakan duta ke Kemboja."

    Ini lah cara pemimpin murahan, nak jaga "air muka" sipolan konon, atau nak "get rid of the bugger" cara kasi dia jawatan tinggi di luar negara, suatu tidankan berupa rasuah. (Lihat Kamus, rasuah itu bukan sahaja berbetuk makan duit).

    Ada yang lain jugak di hantar jadi Duta bila keadaan politik nya "not tenable in the country", atau di anggap kawan, ada terhutang budi entah apa.

    Tapi kesian lah pegawai2 PTD di Kementerian Luar Negri yang, sebagai "career diplomat", kurang peluang mereka dengan seramai mana orang2 politikus di lantek sebagai Duta. Masakan lantikan sebagai Duta itu ia lah kemuncak karier mereka di Kementerian Luar itu.

    Saya fikir bukan sahaja ramai pegawai2 PTD dan isteri2 mereka yang tak akan mengundi Najib/Umno/Bn akibat tindakan2 saperti itu, tapi juga ramai lain yang tahu Najib sentiasa mementingkan politik nya.

    ReplyDelete
  19. Sesiapa yang ada cadangan bagaimana PH boleh elakkan calon calon nya "di beli" saperti di beri amaran dek Tun Dr Mahathir, sila lah nyatakan di sini, atau kemukakan kapada Ibupejabat PH -

    Dr M warns Harapan candidates might be bought over on nomination day
    Pakatan Harapan chairperson Dr Mahathir Mohamad has warned that their candidates might be bought by BN on nomination day itself, among other methods to derail the opposition coalition.

    “On nomination day, there is a big possibility that (BN chairperson) Najib Abdul Razak might buy our candidate, or stop them from reaching the nomination centre and many other things, including not recognising our polling and counting agents (Paca) and our seconders...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya percaya PH dah ada Jawatankuasa yang memikirkan ini semua dan mengaturkan ahli ahli PH di tugaskan mengawasi keadaan begini mulai sekarang hingga hari pencalonan, seterus nya hingga hari mengundi.

      Mesti ada kegiatan gelap di lakukan puak Umno/Bn, saperti mencari katak lompat, yang di lakukan di Pru13 dan sabelom nya.

      Jawatankuasa PH yang berkenaan mungkin perlu adakan "intip mengintip" atau memerhatikan calon calon nya mulai sekarang, menggetahui jika ada perhubungan dengan sesiapa sahaja yang berbau dedak Najib, yang mungkin menghasut mereka melompat ke BN.

      Delete
  20. Posting Budin hanyalah bahan lawak kelakar
    Udah tak ada ruang lagi BN nak dijolok cakar
    Mmg biasa le, setiap kali PRU calon bertukar
    Apa, mcm dah terasa ke PH nak gulong tikar

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  21. Artikel admin ini hanya utk bikin hati jadi geli
    Ternyata cai2 dah jadi spt lelayang putus tali
    Mmg lah calon2 diberii giliran, berselang seli
    BN mau letak siapa calon, apa korang peduli

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  22. Dah terus menyepii, Suman tua terencat akal
    Dia sebenar nya tau, yg kuasa BN akan kekal
    Mau duga laut dlm, dgn kail hanya sejengkal
    Sentap dia bila diajak berentap secara fizikal

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...