Tuesday 17 April 2018

SIAPA YANG KERAJAAN LEBIH SAYANG - SYARIKAT CHINA ATAU RAKYAT MALAYSIA?

Berikutan pendedahan oleh Husam Musa semalam berhubung pelepasan cukai GST yang diberikan  kerajaan kepada syarikat China yang melaksanakan projek membina Laluan Keretapi Pantai Timur atau ECRL, Jabatan Kastam Diraja Malaysia hari ini tampil mengesahkan perkara tersebut.

Ketua Pengarahnya, Subromaniam Tholasy berkata, Jabatan Kastam memberikan sokongan kepada pelepasan cukai GST yang diberikan oleh Kementerian Kewangan kepada China Communications Construction Company atau CCCC itu.

"Ia bagi mengurangkan kos projek yang berorientasikan  kemudahan awam.

"Secara amnya, pelepasan cukai GST itu adalah bagi memastikan  projek strategik ECRL dapat dilaksanakan dengan jayanya serta memberi manfaat besar kepada rakyat," ujar beliau.

Tidakkah dengan pengesahan Jabatan Kastam berhubung pelepasan cukai kepada CCCC ini bermakna kerajaan akhirnya akur dan menerima hakikat dengan sungutan ramai bahawa cukai GST telah menaikkan kos dan  menjadi beban tambahan kepada syarikat dan orangramai?

Tetapi, kenapa hanya kepada syarikat China saja diberikan pelepasan cukai GST itu?

Mengapa sekian banyak bil bulanan yang biasa menjadi keperluan rakyat tetap dikenakan cukai GST dan bukankah ia melibatkan kepentingan ramai juga?

Sementara syarikat tempatan, orang susah, orang miskin, orang tua, orang kurang upaya dan kanak-kanak secara borong dikenakan cukai pukat harimau GST, mengapakah syarikat daripada China dikecualikan daripadanya?

Apakah yang menyebabkan kerajaan sayang sangat kepada syarikat China berbanding rakyat tempatan sendiri?
Siapa yang kerajaan mahu jaga dan lebih sayangi sebenarnya - syarikat daripada China atau rakyat Malaysia?

Dengan kos projek sebanyak RM55 bilion, bayangkan berapa banyak kerajaan sanggup kehilangan pendapatan daripada syarikat China itu, sedangkan rakyat yang minum secawan teh tarik pun dikenakan cukai GST?

Apakah jenis kerajaan yang kita ada sekarang ini dan tidakkah ini sebab yang kuat untuk menolak BN dalam pilihanraya 9 Mei depan? (ShahbudinHusin 17/04/2018)

66 comments:

  1. Bila mufti kata gst tu haram kenapa tiada siapa yg berani komen?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1. Saya merujuk kepada kenyataan yang dikeluarkan oleh Hj. Husam Musa dalam Nota bantahan dan surat yang ditujukan kepada YAB. Ustaz Dato’ Bentara Kanan Menteri Besar Kelantan yang juga disalinkan kepada YB. Dato’ Penasihat Undang-Undang Negeri Kelantan. Kenyataan yang sama juga telah disiarkan dalam akhbar Sin Chiew Jit Poh pada 14 April 2018, yang berkisar dengan mesyuarat Jawatankuasa Kecil Perhutanan (JKKP) yang diadakan pada pagi ini.

      2. Dakwaan kononnya ada kelulusan baru kawasan pembalakan yang luas akan dipertimbangkan dalam mesyuarat ini adalah tidak benar sama sekali. Susulan itu, Jabatan Perhutanan Negeri Kelantan memandang serius tentang dakwaan palsu ini dan akan membuat Laporan Polis mengenai berita palsu ini di bawah Akta Anti Berita Tidak Benar 2018.

      3. Dalam hubungan ini, saya ingin menegaskan bahawa tiada sebarang kelulusan baru kawasan pembalakan yang dibincangkan. Hanya beberapa perkara-perkara biasa yang dibincangkan dalam Mesyuarat Jawatankuasa Kecil Perhutanan kali ini meliputi perkara berikut :

      i) Mengesahkan Minit Mesyuarat yang lepas.

      ii) Mengesah dan melaksanakan keputusan-keputusan daripada mesyuarat yang lepas.

      iii) Menimbang permohonan industri-industri pemprosesan kayu di Negeri Kelantan.

      iv) Membincangkan isu-isu semasa perhutanan berkaitan pemuliharaan dan pemeliharaan khazanah hutan di Kelantan.

      4. Selain itu, saya juga menegaskan bahawa Kerajaan Negeri masih mengekalkan rekod tidak pernah memberi kelulusan baru kawasan pembalakan terutamanya penubuhan ladang hutan dalam Hutan Simpanan Kekal sejak dari tahun 2013 lagi.

      PENGARAH
      PERHUTANAN NEGERI KELANTAN

      16 APRIL 2018

      Delete
    2. Topik di pos ini saya amat minat. Membawa kapada apa Tun Dr Mahathi kata "jual tanah (kpd Cina Kominis)" hingga boleh menjejas kedaulatan negara.

      Malang nya Pemerintah di Malaysia tak faham apa itu kedaultan negara. Jugak apa itu maruah atau integriti, contoh nya, benarkan orang naik kepala kita.

      Mana tak mereka naik kepala, bila, dah dapat kelulusan projek ECRL RM55 bilion, mereka mintak pulak di keculikan dari GST. Kepala Bapak Mereka.

      Dahtu, di luluskan dek gomen Najib pulak, kata Menteri (Timbalan Menteri?) Kewangan semalam. Pada hal, rakyat yang bertungkus lumus, kais pagi makan pagi, kena bayar GST. Kepala Bapak Mereka.

      Banyak benar Kepala Bapak? Dah belajar dari Kepala Bapak Dia.

      Delete
    3. Selepas Sarawak Report mahu batalkan saman kt Tuan Guru, Husam dh mula kata dia x ckp pn PAS terima 90 joter kohkohkoh.

      Delete
    4. CASH IS KING!! DEDAK is coming!!!

      UMNO = HARAPAN

      Delete
    5. Majlis ‘Fund Raising’ anjuran PKR Pahang yang melibatkan tiga Parlimen; ndera Mahkota, Kuantan dan Paya Besar malam ini mengamalkan sistem kasta antara kaum.

      Menurut Hanisya Abdul Hamid, sistem kasta itu berlaku apabila berlakunya pengasingan antara kaum yang diletakkan di dalam dan luar dewan.

      “Majlis Fund Raising anjuran Parlimen Indera Mahkota, Kuantan dan Paya Besar PKR malam ini yang mengamalkan diskriminasi dan politik kasta.

      “Bukan nak bersikap rasis tetapi ini adalah apa yang diamalkan oleh PKR.

      “Kaum Tionghua diberikan tempat duduk dan meja yang istimewa didalam dewan sedangkan makanan halal untuk bangsa Melayu/Islam dihidangkan di luar dewan,”kata dalam Facebook.

      Justeru itu Hanisya menuntut Pengerusi PKR Pahang, Pengerusi PKR Pahang, Datuk Fauzi Abdul Rahman dan bekas Ahli Parlimen Kuantan, Fauziah Salleh tampil memberi penjelasan berkaitan isu tersebut.

      “Omak sering mendedahkan betapa PKR mengamalkan politik kasta ternyata ianya amat benar, tepat dan sahih sekali.

      “PKR boleh nafi dan maki namun ini adalah realiti dan bukannya fake news cerita yang direka-reka.

      “Betul atau Tidak????

      “Apa komen Fuziah Salleh dan Dato’ Fauzi Abdulrahman???

      Delete
    6. Apa komen kepala bapak ??


      Kahhhhh kahhhh kahhhhh kahhhhhh

      Delete
    7. Buruk kata2 ketua itu..buruk lah sikapnya kata prof kangkong

      Delete
    8. Pak Lebai
      lebaimodern17 April 2018 at 12:29,

      Nak jawab komen2 hang yag tak panjang panjang. Yang panjang tu aku rasa hang kopipes.

      Termasuk komen hang pertama, hang kopipes kenyataan pegawai Kerajaan. Awat hang buat lagu tuh? Kalo nak beri malumat, hang buat blog atau portal berita sediri le. Kesian kat depa yang tak sanggup baca berita begitu panjang.

      Tapi komen hang yang nih, pendek sangat pulak. Hang kata
      CASH IS KING!! DEDAK is coming!!!
      UMNO = HARAPAN

      Amacam pulak Umno hang samakan harapan? Apa bukti?

      Ini blog pro-Pakatan Harapan. Hang nak beri pendapat atau komen yang anti-PH, hang kena kasi bukti lah. Dan hujah2 yang boleh di terima, berdasarkan fakta2.

      Kalau tak, kot ada yang maki hang. Tak baik maki. Tapi yang buat orang memaki pun tak baik juga, betui tak?.

      Delete
    9. lebaimodern17 April 2018 at 12:30,

      Depa nak coba jaga sensitiviti orang Islam, jadi kasi tempat di luaq lah. Kalau di dalam kot ada bau makanan haram, ada jugak orang komplen. Kat luaq, tarak sapa patut komplen.

      Awat hangpa nak cari pasai aje? Tak baik lah, orang Islam buat lagu tuh.

      Hang tolong kasi tau depa lah bila depa komplen tak berpatutan. Hang lebai, boleh main peranan itu.

      Delete
    10. 2016, Salahuddin Ayub kata Nik Omar Nik Abdul Aziz sah sertai PAN.

      2018, Wan Rahim kata sedang berunding dengan Nik Omar untuk beliau menjadi calon PAN di DUN Chempaka. Malah sebelum itu Wan Rahim berkata Nik Omar calon MB Kelantan jika Pakatan menang.


      Salahuddin Ayub kini menjadi penipu

      15 April 2018, akhirnya Nik Omar buka mulut dan menafikan segala dakwaan yang mengaitkan beliau dengan PAN.

      “Setakat ini tidak akan menyertai Amanah dan bertanding,” - kata Nik Omar

      Akhirnya teka teki berhubung status anak TGNA ini terjawab dan jelaslah pemimpin PAN seperti Salahuddin, Wan Rahim dan Husam yang sering mengaitkan beliau dengan PAN adalah pembohong.

      Jelaslah niat sebenar mereka adalah untuk meraih sokongan dari rakyat Kelantan dengan menjual nama "Nik Omar" disana sini.

      Sebelum ini adiknya Nik Abduh sudah berulang kali menafikan berita ini, namun pemimpin PAN ini buat muka tidak malu dan masih menjual nama beliau.

      Semua anak-anak TGNA mempunyai keperibadian yang tinggi. Walaupun nama mereka dijaja, difitnah disana sini mereka tidak panik. Mereka tak layan. Tapi bila berjumpa dengan ahli-ahli PAN mereka sentiasa mesra.

      Lihat bagaimana Nik Abduh layan Husam ketika berkunjung ke Majlis keluarga Fatah Haron. Mesra dan tidak bermasam muka. Begitu juga dengan Nik Omar bila jumpa ahli PAN, cukup mesra hingga ahli-ahli PAN sebar gambar beliau bersama mereka.

      Namun PAN tersilap menilai kemesraan beliau ini dan anggap beliau sokong PAN.

      Ada yang tanya kenapa baru hari ini beliau respon walaupun isu ini sudah lama dimainkan oleh PAN. Bagi saya, itu hak beliau berdiam atau tidak. Tapi tanggungjawab orang yang buat cerita tunjuk bukti jika dakwaan mereka benar.

      Hingga ke hari ini Salahuddin tak mampu tunjuk borang keahlian Nik Omar. Hingga ke hari ini PAN Kelantan tak mampu bawa Nik Omar berceramah dipentas mereka untuk serang PAS.

      Mungkin ada perbezaan pendapatan antara anak-anak TGNA. Namun isu rakaman suara Nik Abduh terima rasuah membuka pekung fitnah dan penipuan Husam dan pemimpin PAN yang lain.

      Pastinya bukan Nik Omar sahaja buka mata, malah rakyat Kelantan juga sudah jelas kini bahawa PAN hanya pandai reka cerita dan sebarkan fitnah sahaja.

      Semoga Allah rahmati anak-anak TGNA. Al-fatihah buat Almarhum TG Nik Abd Aziz

      #jauhiberitapalsu #jauhikakifitnah #tolakPKR #tolakPAN #kekalkanPASkelantan

      Delete
    11. This comment has been removed by the author.

      Delete
    12. Semenjak dalam PAS lagi Mat Sabu dikatakan dibayar RM30k sebulan (ada lagi pimpinan PAS lain juga dibayar seperti Mujahid dan beberapa orang lagi) oleh Lim Guan Eng. Dengan duit ini Mat Sabu berkempen untuk menjatuhkan kepimpinan ulama.

      Perkara ini menjadi benar apabila pendedahan TS Khalid Ibrahim dalam pertemuan dengan PAS Selangor beberapa hari lalu.



      Ini juga membenarkan semula cerita bilik 121 Mohamad Sabu dengan isteri kawannya Normah sehingga penceraian berlaku. Jika kita percaya audio Nik Mohd Abdul tentu sekali kita boleh percaya audio Mohamad Sabu dengan Normah yang ditangkap.(Audio berkenaan ada tapi lebai atas perinsip Islam tidak sebar seperti perangai parti Islam PAN buat)




      Jika tidak disaman si Razali Abdul Rahman tersebut, juga membawa implikasi Mohamad Sabu suka berpoya-poya dengan perempuan.

      Mana nak letak muka parti AMANAH (Pan)??
      Maka benarlah tuduhan bahawa AMANAH adalah macai/barua DAP
      Tak berani membantah DAP
      Sekadar memudahkan DAP menjalankan aktiviti "kristian evangelis"

      Lagi pun AMANAH (PAN) suka sangat minta PAS saman jika ada sesuatu tuduhan. Ha sekarang kena atas batang hidung engkau. Apa engkau saman tak?

      Tak saman?
      Sah AMANAH (PAN) barua DAP untuk agenda kristian evangelis. Solat 'tunggak tunggik' tapi bodoh berpolitik terutama mereka yang berada dalam Ikram kononnya nak hijack Amanah.

      Delete
    13. pendedahan Razali Abdul Rahman
      merupakan bekas Setiausaha Politik Lim Guan Eng. Juga Pegawai Tugas-tugas Khas LGE. Dia juga merupakan bekas Ketua Organisasi DAP Bahagian Jelutong.


      lebai ambil apa yang ditulis oleh Razali Abdul Rahman mengenai pimpinan parti Amanah (Pan) sekarang. Bagaimana sikap beliau dengan Islam.
      Semasa kejadian ni, beliau berada di luar negara. Lepas balik ni, mungkin dia tahu, dia call saya. Saya panggil dia abang. Dia call, bagi salam tak jawab juga. Dia pun serupa juga, maki saya.

      "Awat hang ni bengong pi buat laporan polis ni? Siapa suruh hang pi buat?."

      "Abang, ini isu agama bang."

      "Takpe, demi politik agama kita boleh kompromi." Dia kata.

      "Tak salah kita kompromi agama demi politik. Matlamat utama kita nak tawan Putrajaya. Siapa yang suruh hang pi buat benda ni? Hang ni calon yang akan bertanding. Siapa suruh hang buat? Ni, hang pikiaq masa depan hang, masa depan anak hang, bini hang. Hang tak sepatutnya buat benda ni. Aku nak hang tarik balik laporan polis hari ni juga. Aku nak hang tarik balik."

      "Sorry bang, isu agama..mana boleh. Abang tau tak benda ni berlaku?"

      "Memang aku tau berlaku. Takpa, kita menang dulu Putrajaya, lepas tu kita tau la kita nak buat apa. Janji menang dulu."

      Saya kata dia, "Isu agama."

      "Aku kata takpa..takpalah. adakah Islam hang lebih daripada aku? Aku Pas tak ada apa. Hang DAP tahu apa?".

      Sampai tahap tu dia kata kat saya.

      "Aku nak hang tarik balik laporan ni. Hang tarik."

      Saya masih bertegas saya takkan tarik balik. "Bang, walau apa pun terjadi, saya takkan tarik balik."

      "Hang pasai apa keteqaq (degil) sangat ni? Pasai apa hang jadi macam ni? Apa dah jadi dengan hang?. Okay, sekarang kita settle. Kami sanggup bagi kat hang RM1 juta kalau hang sanggup tarik balik laporan polis tu."

      RM1 juta ditawarkan kepada saya. Cukup senang dia kata, kalau setuju dalam masa tiga hari kita akan sediakan wang tu. Dalam masa tiga hari sahaja.

      Selepas itu dia kata, dalam masa seminggu, kita akan terbangkan saya, anak saya, bini saya, lari pi duduk di Melbourne. Jangan duduk di Malaysia. Duduk di Melbourne dia kata. Segala keperluan kami akan ditanggung oleh pihak-pihak tertentu di sana.

      Tapi dia kata, "Sebelum hang pi Melbourne, hang buat satu perkara kat kami, cukup. Hang tolong kami satu benda cukup."

      Saya tanya kat dia, "Apa dia?."

      "Hang buat satu sidang akhbar. Dalam sidang akhbar tu, hang kata, saya ni dipaksa oleh UMNO untuk membuat laporan polis tu."

      Dia suruh saya tuduh UMNO. Saya kata kat dia, "Abang, yang buat laporan polis ni saya. Pasai apa yang kita nak membabitkan pihak yang ketiga?"

      "Hang tuduhlah depa. Aku dok buat kerja ni, takkan hang tak tau kot. Hang tuduh depa cukup, lepas tu hang lari pi duduk sana. Kita tahulah kita nak buat apa."

      Pemimpin Pas, ingat Tuan-tuan kenal kot siapa dia ni. Semua kenal. Ini merupakan lagu yang paling-paling dia sukalah (tayangan lagu Hindustan).

      Tuan-tuan kenal ya. Timbalan Presiden Pas sekarang.

      Dulu, pada masa kejadian tahun lalu, beliau merupakan Ahli Jawatankuasa Pas Pusat. Mohamad Sabu..

      So, matlamat menghalalkan cara. janji dapat tawan Putrajaya cukup, apa pun halal sampai ke tahap tu mereka ni. Saya tak sangka mereka agama pun boleh jual. Bukan dah jual, dah gadai, dah lelong dekat DAP.
      Daripada petikan di atas, Razali membuat tuduhan kepada Mohamad Sabu;

      1. Seorang yang hipokrit dengan Islam. Dia bermuka-muka dengan agama dihadapan orang ramai.
      2. Mohamad Sabu juga menyokong agenda kritianisasi DAP
      3. Mohamad Sabu seorang perasuah
      4. Mohamad Sabu mengamal politik menghalalkan cara.



      Jika Mohamad Sabu tidak saman Razali Abdul Rahman apa implikasinya?

      Delete
    14. Jimatkan kos mendenye,,bkn ke si Mat ketot Maselan 3.8 kata dgn adanya gst harga barang akan turun..jadi apa logic nya company China ni dikecualikn gst bangsat..Rakyat sendiri ko paksa terima gst..

      Delete
  2. Pas mengesahkan bekas Naib Ketua Wanita UMNO, Datuk Kamilia Ibrahim kini secara rasmi menyertai parti itu.

    Setiausaha Agungnya, Datuk Takiyuddin Hassan berkata, penerimaan Kamilia dalam Pas diputuskan dalam mesyuarat Jawatankuasa Harian Pas Pusat pada Ahad.

    “Jawatankuasa telah menerima dan meluluskan keahlian Pas kepada Kamilia sebagai ahli sekaligus ahli seumur hidup,” katanya dalam kenyataan.

    Kamilia pada PRU13 lalu, mengejutkan ramai pihak dalam UMNO apabila mengambil tindakan untuk bertanding sebagai calon Bebas bagi kerusi Parlimen Kuala Kangsar.

    Tindakannya itu menyebabkan beliau secara automatik dipecat daripada UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fitnah 1 : PAS bergabung dengan Umno dimainkan sejak 2008.

      Jawapan : Fitnah ini diulang-ulang bagi menghilangkan kepercayaan ahli dan penyokong PAS kepada pimpinan. Namun hingga ke hari ini sudah 10 tahun fitnah dimainkan, PAS dan Umno masih tidak bergabung.

      Fitnah 2 : PAS Tongkat Umno dimainkan sejak 2017.

      Jawapan : Menjelang PRU14, PAS umumkan akan berlawan dengan Umno di 130 kerusi Parlimen. PAS telah berlawan dengan Umno sebelum sebelum DAP ditubuhkan pada 1966, sebelum PKR ditubuhkan pada 1999, PAN 2015 dan PPBM 2016. Jadi adalah normal jika PAS bertanding melawan Umno walaupun sudah tidak bersama Pakatan kerana itu memang tradisi PAS. Isu PAS tongkat Umno hanya propaganda politik Pakatan selepas PAS menolak untuk bersama mereka.

      Fitnah 3 : PAS terima 90 juta dari Umno (versi Sarawak Report 2016)

      Jawapan : Fitnah mula disebarkan oleh editor Sarawak Report, Claire Rewcastle Brown pada 2016. Pas beri amaran untuk saman. Sebelum disaman, Claire memadam semua artikel fitnah dan membuat kenyataan bahawa semua artikel itu hanya berdasarkan andaian. Pada 2017, PAS mengheret Claire ke Mahkamah di London dimana lokasi sebenar akhbar itu beroperasi. Mahkamah London kemudian arah Claire membayar RM84,000 sebagai kos prosiding pendakwaan kerana gagal menyerahkan bukti. Pada 2018, Claire meminta Mahkamah membatalkan saman PAS kerana beliau gagal menyediakan bukti atas fitnah yang disebarkan.

      Fitnah 4 : PAS terima 90 juta dari Umno (versi Husam 2017)

      Jawapan : Sehingga ke hari ini Husam masih enggan membuat laporan SPRM dan Polis ke atas PAS. Husam juga masih gagal menamakan individu yang menerima wang tersebut. Husam yang sebelum ini mengatakan wang tersebut masuk dalam akaun Affin Bank individu tertentu masih gagal tunjukkan bukti transaksi. Selepas di desak, Husam cabar PAS tunjuk bukti salinan akaun bank yang menyatakan transaksi berkenaan. Anehnya orang yang dituduh pula yang perlu tunjuk bukti untuk mengesahkan fitnah yang dia buat. Sepatutnya Husam la yang tunjuk bukti itu.

      Fitnah 5 : PAS terima Dana 1MDB.

      Jawapan : Pada 2017, Orang yang menyebarkan fitnah ini iaitu Rafizi Ramli (Naib Presiden PKR) akhirnya akui bahawa yang terima dana dari 1MDB bukannya PAS tetapi, Nasharuddin Mat Isa, mantan Timbalan Presiden PAS yang dipecat pada 2013.

      Fitnah 6 : Klip audio suara Nik Abduh berhubung PAS terima 90 juta dari Umno.

      Jawapan : Husam pun tak pasti itu suara Nik Abduh atau tidak. April 2017, barulah Klip audio dihantar ke London untuk disemak oleh pakar selepas beberapa minggu ia disebarkan terlebih dahulu. Hingga kini tiada sebarang pengesahan dari mana-mana pakar audio bahawa klip video itu adalah suara Nik Abduh. Dan sangat lucu, sekali lagi Husam minta PAS sahkan yang suara itu adalah suara Nik Abduh. Sepatutnya Husam la yang tunjuk bukti itu untuk sahkan yang suara itu milik Nik Abduh.

      Fitnah 7 : Anak Lelaki Sulung Almarhum TG Nik Aziz, Nik Omar sertai PAN dan bakal MB Kelantan.

      Jawapan : 15 April 2018, Nik Omar Nik Abdul Aziz mengesahkan tidak menyertai PAN dan tidak akan bertanding dimana-mana kerusi. Wan Rahim akhirnya terdiam selepas bertahun memainkan fitnah yang Anak Lelaki Sulung TGNA itu bersama PAN.

      Fitnah 8 : Ahli PAS Putrajaya ambil Pil Kuda ketika kempen PRU13.

      Jawapan : Tengku Adnan Mansor hanya membuat andaian selepas membaca berita Anak Husam Musa ditangkap kerana disyaki menjual pil kuda pada Disember 2017. Husam Bertanding atas tiket PAS di Putrajaya pada 2013. Walaubagaimana pun beliau di pecat PAS pada 2016. Isu Pil Kuda hanya muncul pada 2017 dan hanya melibatkan anak Husam, bukannya petugas PAS seperti di dakwa oleh Setiausaha Agung Umno itu. Laporan polis telah dibuat dibawah Akta Berita Palsu 2018.

      Delete
    2. Fitnah 9 : Presiden PAS Sokong GST.

      Jawapan : Hanipa Maidin (PAN) menemplak Fitnah RTM dan TV3 yang memanipulasi Ucapan TG Abdul Hadi Awang di Parlimen sebagai menyokong GST. Beliau mengesahkan bahawa Presiden PAS tolak GST. Ini sekaligus mematikan fitnah Muhyiddin Yasin, Presiden PPBM yang turut mendakwa Presiden PAS Sokong GST kerana beliau juga salah tafsir kenyataan Presiden PAS. Dalam Manifesto PRU14 PAS jelas menetapkan akan menghapuskan GST dan SST jika diberi mandat oleh rakyat.

      Fitnah 10 : PAS tidak serius bentang pindaan RUU 355 (Akta Mahkamah Syariah).

      Jawapan : Pindaan RUU355 adalah usul persendirian ahli parlimen bukannya dari Kerajaan BN. Jadual mesyuarat dan Pengerusi mesyuarat adalah dari BN. Merekalah yang tetapkan bila usul persendirian dari PAS ini boleh dibentang atau tidak kerana PAS adalah parti pembangkang. BN tidak memberikan laluan mudah, manakala ahli Parlimen PH pula memperlekeh Presiden PAS sebagai gagal. Sepatutnya jika mereka jujur BN Dan PH beri kerjasama menyokong dan memaksa Speaker Parlimen beri laluan usul ini dibentangkan.

      Fitnah 11 : Undang-undang Hudud menindas hak asasi bukan Islam.

      Jawapan : Undang-undang Hudud adalah untuk orang Islam sahaja, bukan Islam bebas mengunakan undang-undang sivil sedia ada. Tindakan DAP menakut-nakutkan bukan Islam dengan menolak hudud secara terbuka adalah menghina hak demokrasi umat Islam. Hudud adalah undang-undang jenayah yang sepatutnya menjadi sebahagian dari senarai undang-undang Syariah.

      Fitnah 12 : PAS diresapi oleh kumpulan pengganas ISIS.

      Jawapan : Dakwaan Mat Sabu ini dijawab oleh Ust Norazli Musa selepas gambar lawatan kemanusian beliau pada 2015 diviralkan dengan andaian kononnya PAS beri bantuan pada ISIS. Siasatan mengesahkan bahawa individu yang memegang senjata dalam gambar yang diviralkan adalah Pengawal Lapangan Terbang yang diarah mengawal keselamatan beliau sepanjang misi bantuan kemanusiaan ke Syria, bukannya pejuang ISIS.

      Sesungguhnya musuh-musuh PAS tidak pernah berhenti menyebarkan fitnah bagi menghalang kebangkitan PAS sebagai parti yang terbaik dalam memperjuangkan hak rakyat berlandaskan Islam.

      Kepada pemimpin kaki fitnah, bertaubatlah dan akuilah kesilapan kamu. Hidup ini hanya sementara, jangan tunggu sudah mati baru nak bertaubat.

      Kepada kaki penyebar fitnah ingat, Allah telah berfirman dalam Surah Al-Hujuraat ayat 6:

      "Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini - dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan"

      Kepada pemimpin dan ahli PAS yang difitnah bersabarlah dan semoga Allah bongkarkan segala fitnah yang dilemparkan dengan kebenaran dan rahmatNya.

      "Dan apabila datang kepada mereka suatu berita tentang keamanan ataupun ketakutan, mereka lalu menyiarkannya. Dan kalau mereka menyerahkannya kepada Rasul dan Ulil Amri di antara mereka, tentulah orang-orang yang ingin mengetahui kebenarannya (akan dapat) mengetahuinya dari mereka (Rasul dan Ulil Amri). Kalau tidaklah karena kurniaan dan rahmat Allah kepada kamu, tentulah kamu mengikut syaitan, kecuali sebahagian kecil saja (di antaramu)." - Surah An-Nisa' ayat 83.

      Delete
    3. Senang je saman la kalau itu fitnah...punyala lama nk cari idea utk bg justifikasi...baru dpt idea kot..

      Delete
    4. Harapan Pengundi Di Kepong

      Mengulas tentang kemungkinan tindak balas daripada pengundi Kepong, Seng Giew hanya berkata bahawa beliau merasakan bahawa rakyat Kepong adalah pengundi bijak yang boleh menilai sendiri apa yang mereka rasakan terbaik untuk mereka.

      “Pengundi di Kepong adalah rakyat yang sangat bijak, mereka boleh menilai. Di Kepong kebanyakkan adalah Cina terpelajar,” katanya.

      Beliau juga mengakui bahawa penduduk Kepong ingin melihat beliau bertanding untuk tempoh satu penggal lagi di Kepong.

      “Rakyat mahu saya untuk kembali dan tidak menarik diri. Mereka mahu saya melakukan lebih banyak. Tetapi kepimpinan parti telah memilih,” kata ahli politk berusia 75 tahun itu.

      Konflik 1MDB



      Bukan lagi rahsia bahawa parti Seng Giew, DAP telah menjadi antara pengkiritik yang paling lantang dalam isu 1MDB. Tetapi bertentangan dengan pendirian mereka, Seng Giew sentiasa menyatakan dengan jelas bahawa beliau percaya bahawa proses di mahkamah hendaklah dipatuhi sebelum menggelarkan seseorang bersalah.

      “Adakah anda mahu revolusi di Malaysia? Saya tak nak. Saya tak fikir anda boleh ada revolusi di Malaysia. Oleh kerana anda tidak boleh mempunyai revolusi, maka anda perlukan perjuangan yang damai, apa yang kita panggil 'perjuangan perlembagaan' melalui undang-undang,” katanya.



      Beliau juga mengakui walaupun Ketua Pegawai Eksekutif 1MDB membuat banyak kesilapan, namun Seng Giew menegaskan perlu untuk mempunyai bukti sebelum menuduh seseorang bersalah.

      “Apabila laporan Ketua Audit Negara keluar, saya baca banyak kali. Laporan itu disimpan di bawah OSA. CEO 1MDB buat banyak kesilapan. Kami minta untuk siasatan lanjut dijalankan untuk mengetahui perkara sebenar. Tetapi kita tidak boleh untuk kaitkan orang lain dan mengatakan orang tersebut bersalah, anda tidak boleh berbuat demikian. Mengikut undang-undang, bukti perlu dikemukakan, barulah kita tahu,” katanya.

      Beberapa pihak mengatakan bahawa sebab pengguguran Seng Giew daripada senarai calon adalah kerana pendirian beliau mengenai isu 1MDB.

      “Saya telah mendengar mengenai perkara ini di media sosial, terutamanya oleh orang Mahathir, Matthias Chang.

      “Sekarang ini ramai orang gelar saya “Running Dog”, pengkhianat, malah menghina nenek moyang saya. Masa akan buktikan siapa yang bercakap benar,” katanya.



      Tun M Sebagai Ketua Pembangkang



      Walaupun ada yang mengatakan bahawa pelantikan Tun Dr Mahathir sebagai ketua pembangkang adalah sebagai helah untuk berlakunya gelombang ‘Tsunami Melayu' terhadap pembangkang, Seng Giew bagaimanapun meragui perkara itu.

      “Kaedahnya mungkin telah berubah tetapi pemikiran tetap sama. Pada umur 93 tahun, saya tak rasa beliau boleh tukar cara pemikiran. Pendekatan boleh berubah, daripada berada di parti pemerintah kepada pembangkang.



      “Tetapi cara pemikiran, saya tidak pasti. Sedangkan budak umur 10 tahun pun susah nak berubah, apatah lagi umur 93 tahun. Jangan cuba beritahu saya sebaliknya, saya doktor,

      Delete
    5. lebaimodern17 April 2018 at 10:19,

      Awat hang jawab komen hang sendiri? Jawab panjang benar pulak. Aku Tak baca pun, nampak panjang aku ingat kopipes.

      Tapi aku nak jawab komen asal hang 10:19.

      Alamak, aku baca yang itu pun rupa nya kopipes.

      Apatah lagi yang berikut nya, lepas satu, satu lagi, banyak komen panjang, mesti kopipes.

      Ok, aku tak maki hang kali ini, Pak Lebai. Tapi, kalau hang buat lagi di masa depan, kot aku maki.

      Maki mcm mcm cara, betui tak? Najib kata "Kepala Bapak Kau".

      Tapi aku tak janji kalau akau maki, sampai tahap itu aja atau berlebihan.

      Aku rasa aku dah maki hang dulu. Maki totok. Coba elakkan keadaan jangan aku maki begitu lagi, ya, Pak Lebai?

      Ingat, aku maki dengan tujuan baik. Untuk kepentingan semua depa yang meluat tengok kopipes hang.

      Delete
    6. Netizen mengutuk majlis kutipan dana Pilihan Raya Umum (PRU) anjuran Pakatan Harapan semalam, di Golden Empire Palace Restoran Tanjung Lumpur, Kuantan yang disifatkan sebagai tidak menghormati keberadaan umat Islam

      Ia susulan hidangan arak dan makanan tidak halal secara terbuka kepada orang bukan Islam, dipercayai bercampur dengan orang Islam juga dalam majlis itu.

      Rata-rata netizen mengkritik dan meluahkan rasa kecewa kerana berpendapat majlis seumpama itu tidak sepatutnya menghidangkan arak.

      “Maaf, kalau betul orang DAP, mereka sepatutnya hormat kepada orang Islam, dan mereka tak patut minum arak pada majlis kutipan dana sebegitu.

      “Kalau dalam majlis macam itu pun mereka tak boleh hormat, macam mana kalau dah berkuasa nanti? Cuba bayangkan dengan ikhlas…nasib agama kita selepas ini,” tulis Azrin Desa.

      Nazrul Nazir pula mempersoal tempat kutipan dana yang dibuat di restoran yang menyediakan arak.

      Katanya, masih banyak kedai makan, mahupun restoran lain sekitar Kuantan boleh digunakan untuk pengumuman calon.

      “Walaupun dipisahkan tempat non Muslim di luar dewan, dan Muslim di dalam dewan, pimpinan PH Melayu masih berada di dalam dewan yang menyediakan arak. Apakah mereka reda dengan arak yang dihidangkan dalam dewan yang mereka ada bersama?

      “Duit yang didermakan, disumbang dan digunakan untuk jamuan, bagaimana statusnya? Adakah tidak termasuk duit orang Islam di meja yang ada arak? Apa hukumnya? Mana pergi suara PAN dan PKR sebagai parti Islam dalam PH?,” soalnya.

      Antara mereka yang beragama Islam, makan di meja luar dewan
      Sementara itu, Abidin Sharif berkata, tidak dinafikan majlis arak boleh melibatkan pimpinan parti dalam Pakatan Harapan.

      “Memang inilah pengalaman saya dulu, bila menghadiri jamuan Pakatan Rakyat yang dianjurkan oleh DAP. Itulah kali pertama dan kali terakhir saya hadir dalam majlis mereka. Elok sangat PAS keluar PR,” katanya.

      Man Kamis pula berkata, majlis Harapan ni tidak akan mendapat keberkatan, lebih-lebih adanya benda haram.

      “Kalau majlis tu bercampur haram takkan adanya keberkatan. Lainlah kalau semua bukan Islam. Lantak lah nak buat apa. Ini baru nak umum calon. Rasanya kalau menang, dah tak boleh bayang apa mereka akan buat,” katanya.

      Sebaliknya, Ahli Parlimen PKR, Fuziah Salleh dalam status di Facebooknya mempertahan majlis itu, kononnya ia memisahkan tempat duduk antara orang Islam dan bukan Islam.

      Katanya, penyediaan makanan kawasan tidak halal diletakkan di dalam dewan, manakala kawasan makanan halal berada di luar dewan.

      Namun, netizen beranggapan ia tetap tidak sepatutnya berlaku.

      “Fuziah, awak tak penah dengar hadis nabi ke? Walau pun awak tak minum tapi tolong bawak, tolong hidang, tolong sedia sama aje dosanya.

      “Awak nak hormat non Muslim, tapi awak tak hormat larangan Allah dan orang Muslim yang ada dalam majlis tu. Ini bukan masalah iman kuat atau tak. Ini masalah cetek pengetahuan agama

      Delete
  3. najibnomy....

    'as long as my badak is happy, may saviors are happy and i am happy.....the economy is good'

    ReplyDelete
    Replies



    1. dad







      LEBAI LEMBAM LEMPENG LAMCHAU





      INI







      HIDUP LAGIIII KEEER







      LANGSUI LOPEK LOBAI LINTAH HIDUP LAGIKKK








      LANCHAUUUUUU





      LOBAI BULU LEBAT




      UNDI PAS MACAM UNDI UMNO


      Delete
    2. Orang tua-tua ada memberi nasihat; orang yang terdesak akan membuat apa sahaja. Jilat balik ludah buat orang politik tu perkara biasa. Dulu ramai pemimpin PAN semasa berada dalam PAS membenci UMNO kerana UMNO adalah sebuah parti yang suka menyebar fitnah dan pembohongan.

      Tapi semenjak Tun Mahathir, sebelum in dikenali bapa penyamun oleh Haji Mohamad Sabu menjadi rakan sekutu untuk menjatuhkan PAS di Kelantan, apa yang UMNO buat sebelum ini bukan lagi kesalahan.

      Cybertropper PAN yang dikendalikan oleh ARIF telah meng'halal'kan fitnah. Malah fitnah-fitnah UMNO yang tersebar sebelum ini digali semula untuk menyerang PAS.

      PAS bukan ISLAM
      PAS Parti Ajaran Sesat
      Undi PAS Masuk Syurga
      PAS Mengkafirkan Orang Islam
      PAS Mneyeleweng

      Itu dulu UMNO yang kata dan sebar
      Sekarang Cybertropper PAN pula yang sebar.
      Ambil peranan UMNO. UMNO boleh goyang kaki tak perlu serang PAS kerana dah ada balaci yang tolong serang PAS. Logiklah UMNO hanya serang DAP. Kesepakatan UMNO-PAN ini kena tanya Wan Rahim kuasa 10.

      BENCI UMNO tapi perangai macam UMNO.
      Bila terdesak PAN sanggup jual agama sendiri.

      Delete
  4. Wahai lebai modern, satu aje aku nak ucapkan kepada kau



    PUKIMAK KAU LA BODOH KERANA MELAHIRKAN ANAK HARAMJADAH MACAM KAU.... KHAAAAAIK PTUUUI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti komponen Pakatan Harapan, DAP, telah mendapat tajaan negara asing dalam usahanya untuk menggulingkan kerajaan persekutuan pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).

      Perkara ini didedahkan oleh Pengarah Pusat Kajian Politik Malaysia (Mapan) Universiti Utara Malaysia (UUM), Dr Kamarul Zaman Yusoff yang memetik kenyataan Naib Presiden PPBM, Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman dalam syarahannya di Auditorium Pusat Pengajian Antarabangsa (SOIS), UUM pada 18 November 2015.
      Kata Dr Kamarul, syarahan disampaikan Abdul Rashid selaku dirinya sebagai bekas Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

      Antara dakwaan Abdul Rashid terhadap DAP ketika menyampaikan syarahan adalah:

      "Tetapi sudah tentulah sesetengah parti kuat seperti DAP, mereka mendapat bantuan asing dan sebagainya."

      "Anda boleh tanya kepada DAP tu kenapa mereka tidak bersetuju dengan perkara ini (akta dana politik), kerana banyak limpahan dana yang meraka katakan datangnya dari negara asing. Lawaknya, (dana dari) Singapuralah, Hong Konglah masuk, Taiwan. Banyak duit masih, dia ada penghantar untuk membawanya masuk, bagi membiayai pilihan raya."

      Ujar Dr Kamarul, Abdul Rashid juga menyebut beliau tidak kisah sekiranya pendedahan ini dilaporkan wartawan.

      "Jika pendedahan ini dibuat oleh orang biasa maka sudah tentulah ini tidak akan mengejutkan tetapi bila yang mendedahkannya adalah bekas Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya seperti Tan Sri Abdul Rashid maka sudah tentulah ia mempunyai kemungkinan yang lebih tinggi untuk dipercayai," katanya sambil turut menggesa pihak berkuasa menyiasat pengakuan orang kuat parti Dr Mahathir yang kini digantung selama 30 hari oleh Pendaftar Pertubuhan (ROS).

      Dakwaan gerakan politik mendapat pembiayaan asing untuk menggulingkan kerajaan juga pernah didedahkan oleh Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar, Datuk Seri Jamal Yunos.

      Kata Jamal, pergerakan awam pro-pembangkang, Bersih 2.0, yang mendakwa mereka sebagai pertubuhan bebas juga pernah mendapat bantuan daripada penyangak mata wang Yahudi, George Soros.

      Sebanyak RM3.2 bilion nilai tajaan Soros kepada pergerakan kelolaan S Ambiga dan Maria Chin Abdullah semenjak 2010 sehingga 2016 menerusi pertubuhan digelar Open Society Foundation (OSF), kata Jamal.

      Kata Jamal, OSF memberikan dana kepada BERSIH dibawah nama Malaysian Program sebagai campurtangan Soros terhadap pilihan raya bersih dan adil di Malaysia.

      "Dokumen itu juga menyatakan Soros mempunyai kepentingan peribadi di Malaysia yang mahukan pembangkang untuk menang (pilihan raya), jadi ianya juga mengaitkan OSF telah memulakan gerakan sejak 2010."

      Delete
    2. Hello lebai mangkok - keluar topik la. Inilah salah satu akibat bila dah banyak minum kencing unta.

      Delete
    3. DAP akan mengambil tindakan terhadap penyandang DUN Tebing Tinggi Ong Boon Piow kerana mengumumkan pakar perlembagaan Abdul Aziz Bari sebagai calon Pakatan Harapan (PH) mewakili parti itu di kerusi berkenaan.

      Setiausaha Organisasi DAP Loke Siew Fook berkata, Ong melanggari disiplin parti dan akan dirujuk ke jawatankuasa tatatertib parti untuk tindakan selanjutnya.

      “Saya ingin menegaskan bahawa pengumuman tersebut tidak pernah mendapat kebenaran dan mandat daripada setiausaha agung DAP.

      “Secara lazimnya, sebarang pengumuman calon Pakatan Harapan daripada DAP hanya boleh diumumkan oleh setiauasaha agung DAP atau pemimpin CEC yang telah diberikan mandat oleh setiausaha agung,” katanya menerusi kenyataan hari ini.

      Pada 13 April lalu, media melaporkan Ong mengumumkan Aziz calon DAP di DUN Tebing Tinggi pada pilihan raya akan datang.

      Pengumuman dibuat di satu ceramah dan Aziz dilaporkan sudah bertemu rakyat setempat bagi mendengar luahan mereka.

      Delete
    4. Apabila posting yg ada mengaitkan PASu,,,LebaiMereng akan pantas menjelma utk merapu&mengcopy paste,,, kalau tidak,,dia akan muncul jadi Gang Najis,Pantart Rosmah atau pn Kojola...
      Ko ni memang spices mengkarung le Lebai Mereng..

      Delete
  5. nampaknya 47% pengundi BN pd PRU13 yg lepas telah dikhianati... betul kata admin, BN tahu yg GST menaikkan kos. tp rakyat jg yg dijadikan mangsa. cukup syg BN pd company China nih.!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seluruh rakyat malaysia telah dikhianati oleh najib!!! Inilah yg dikatakan kera dihutan disusukan, anak sendiri kelaparan!! Mmg bangsat!!! Tak ada lagi perkataan yg sesuai yg boleh mengambarkan kebrengsekan puak haprak umno dan najib ni! Brengsek!!!

      Delete
    2. Udah ler dibagi projek berbillion kt kompeni dari china..kompom mahal kos kne bayar upah.

      Pastu buat plk pinjaman drp bank china...kompom intrest kena kaw2 bhaii


      Pastu kompeni china plk tak kne cukai gst...


      Kompom untung bosar kompeni china tu huhhhh...bodoh betul rosmah mansur

      Delete
    3. Bila viral The Loaf dan 12 outlet yang beroperasi 2006 tutup pada 12 April 2018, ramai blogger UMNO/BN menulis Tun Mahathir tak pandai mengurus. Macam mana nak jadi PM semula kedai roti pun boleh rugi.

      Semalam, Mahathir menafikan memiliki syarikat itu. Katanya “Saya hanya ada 200 unit saham dalam sebuah syarikat tembakau dan Permodalan Nasional Berhad (PNB) yang dihadiahkan kepada saya sewaktu melancarkan produk PNB (semasa menjadi perdana menteri). Kenyataan baik Mahathir ini disokong oleh blogger HARAPAN termasuklah blogger AMANAH (PAN) yang dulunya penulis PAS.




      Sebelum ini heboh pasal kuda. Mahathir nafi juga ada kuda. Kata Dr Mahathir beliau pergi Argentina dan menunggang kuda hanya setahun sekali. "Saya tak pernah beli kuda. Saya bernasib baik sebab ada orang bagi pinjam kuda," katanya. Namun menurut Dr Mahathir beliau sudah tidak berkunjung ke Argentina sejak dua tahun lalu.

      Blogger HARAPAN dan facebookernya menyokong Mahathir dan menghentam Najib.

      Lebai pun tak suka Najib. Kalau diberi pilihan antara Ketua Perompak dan Ketua Penyamun sudah tentu lebai akan pilih ketua penyamun (Mahathir) berbanding Najib. Tapi soal kuda memang Mahathir berbohong.

      Mahathir berbohong tu kita taklah kisah sangat yang "bodoh dan bangang" (bahasa kasar) penyokong HARAPAN tak pernah baca ke blog Mahathir pasal kuda dan kedai roti?

      22 September 2016 Tun Mahathir ada menulis pasal kuda dan kedai roti. Pembaca boleh baca di sini. Lebai juga ada menulis pasal kedai roti di sini.

      Tun Mahathir dalam blogsnya menulis "Saya tidak perlu belanja gaji saya untuk sara hidup kerana segala-galanya, rumah, api dan air, kenderaan, pesawat terbang, perjalanan ke merata dunia dibiayai oleh Kerajaan.
      Gaji saya selama 29 tahun dalam kerajaan saya simpan. Itulah wang yang saya guna untuk modal kedai roti, ternakan kuda, lembu dan kerbau."

      Rahimi Othman ada menulis, dalam permainan politik, perkataan atau kata kerja yang melibatkan Kuda seringkali digunakan seperti ‘menjadi kuda’, ’dikuda’, ‘ditunggang’ serta ‘memperkuda’. Bagi siapa yang biasa menunggang kuda, seni menunggang kuda ini juga boleh dikatakan hampir mirip dengan seni berpolitik. Apatah lagi jika seorang ahli politik itu merupakan penunggang kuda yang berpengalaman.

      Negara telah melihat bagaimana Anwar memperkudakan ramai penyokong, parti politik dan NGO untuk merampas kuasa daripada Barisan Nasional. Kerakusan Anwar berkuda ini akhirnya menyebabkan dia tertendang dari arena politik negara buat waktu ini.

      Apa yang tidak dijangka oleh sesiapapun, bekas kuda-kuda Anwar ini akhirnya ditunggang oleh ‘arch nemesis’ Anwar sendiri, Mahathir. Apabila Anwar ke penjara buat kali kedua, Mahathir sebagai seorang ahli politik dan penunggang kuda yang berpengalaman, cepat mengatur langkah. Satu per satu kuda Anwar dipujuk supaya tunduk jinak agar mudah ditunggangnya.

      DAP, merupakan kuda Anwar yang paling utama bagi merampas kuasa politik di Malaysia. Seperti seekor ‘stallion’, ianya sukar dikawal tetapi enak ditunggang. Jika Mahathir dapat menunggang ‘stallion’ ini maka mudah lah baginya untuk menjinakkan kuda-kuda yang lain. ‘Stallion’ bermaksud kuda jantan yang belum dipotong kemaluannya dan masih boleh mengawan. Kuda ini kebiasaanya mempunyai nafsu yang kuat untuk membaham kuda-kuda betina lain.

      Sebab itu antara parti pertama yang dirapati oleh Mahathir adalah DAP kerana bagi Mahathir DAP merupakan parti yang paling dominan dalam pakatan pembangkang. PKR, Amanah (Pan) dan lain-lain cumalah seperti kuda betina biasa yang mudah untuk dijinak.

      Hanya Mahathir tak boleh MEMPERKUDAKAN PAS. Bukan sahaja tak boleh memperkudakan, malah PAS kini menendang Mahathir sehingga luka parah orang tua itu.

      Selain daripada parti-parti politik, Mahathir juga menggunakan sejenis lagi kuda yang dipanggil "kuda trojan". Kuda-kuda trojan ini adalah mereka yang berada dalam kerajaan tetapi cuba menjadi balaci untuk menumbangkan Najib. Mahathir menyangka, dengan adanya kuda-kuda trojan ini maka mudah untuk Najib ditumbangkan.

      Delete
  6. Apa kah ini bkn zalim namanya bang Shah..
    Beruk kera lotong siamang oreng utan dsusukan anak2 melayu cina india khadazan bajau bergelimpangan melalak..
    mohon pd mu ya Rakyat semua..tiada lg kesilapan memilih wakil2 kerajaan pd kali ni..pastikan wakil2 PAKATAN HARAPAN berlambangkan KEADILAN..juga WARISAN..teguhkan matlamat menjatuhkan sihantu jembalang saka puak puaka ke dlm laut biru...ya biru berlogokan dacing kemegahan mereka yg udah gamuk bercelaru gelora jiwa raga bingai bingung dek sorang tua bernama Tun Mahathir Mohamed..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya saya sedar saya akan pergi tak lama lagi.Tetapi selagi nyawa dikandung badan saya akan perjuangkan bangsa agama dan negara tercinta ini.Bersama dgn patriot negara saya akan usaha untuk selamatkan negara ini dari kleptokrat perosak negara.
      Kepada Allah swt saya serahkan diri saya.

      Tun Dr Mahathir Mohamed

      Delete
    2. Habis pasal kuda...

      Tun Mahathir suka sungguh menipu. Selain menipu dia juga suka menafi. Tapi malangnya ada ramai pengikut yang boleh dibodoh-bodohkan oleh Mahathir pasal Mahathir ni banyak dedak. Janji wang RM500 juta untuk tabung PRU-14 pembangkang sangat menarik.

      Cuba anda pembaca berfikir secara logik, apabila HARAPAN membuat keputusan saat akhir mempergunakan logo PKR bagi PRU-14 nanti. Sebelum ini semua parti telah bersedia dengan logo masing-masing. Agaknya berapa kos untuk semua logo bagi 222 kawasan parlimen belum masuk Dun??

      Sangat besar?
      Siapa yang tanggung??
      Tokei Kedai Rotilah...
      Ada sumbangan parti lain. Tak banyak. Takkan nak gadai serban Ahmad Awang. Kalau lelong pun berapa duit dapat?

      Berbalik semula kedai roti.

      Semalam Tun Dr Mahathir Mohamad berkata beliau mahu menjual francais bakeri The Loaf bagi membantu kewangan kempen pilihan raya parti pimpinannya tetapi gagal mendapat pembeli.


      “Saya tidak mendapat pembeli…dan saya juga tidak mampu menampung kerugian, jadi saya terpaksa menutupnya,” katanya lapor akhbar The New Straits Times Singapura sewaktu mengadakan “walkabout” di Langkawi semalam.

      Mahathir berkata lagi, seorang bakal pembeli didatangi pegawai lembaga hasil dalam negeri yang “menuntut beliau membayar banyak cukai”.

      “Beginilah caranya kerajaan menekan rakyat supaya tidak menyokong pembangkang,” katanya kepada akhbar itu.




      Ini pun Mahathir mengalah kerana ada pendedahan maklumat SSM oleh Eric See-To yang mendakwa rekod Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) menunjukkan bekas Perdana Menteri itu memiliki 10.062 juta saham dalam syarikat MBM Consolidated Resources, yang juga pemilik The Loaf.




      Mahathir "kencing" penyokong HARAPAN kononnya dia hanya memiliki 200 unit saham dalam sebuah syarikat tembakau dan Permodalan Nasional Berhad (PNB).




      Rupanya Mahathir Mahathir adalah pemilik syarikat Eurola Sdn Bhd dan syarikat Evektor yang kedua-duanya terbabit dalam pembinaan kapal terbang. Dr Mahathir juga pemilik ketiga terbesar dalam hotel bertaraf lima bintang, Palace of Golden Horses berhampiran rumahnya. Ada banyak lagi cukup setakat ini dulu.

      Tutup pasal saham (belum harta lain lagi tu...)

      "Mythomania"

      Kenapa Matahir suka menipu atau "KENCING" kepada penyokong HARAPAN??

      Sebenarnya Mahathir mengikut pendapat lebai mempunyai penyakit disebut sebegai "Mythomania". Istilah ini pertama kali diperkenalkan pada tahun 1905 oleh seorang psikiater bernama Ferdinand Dupré.

      Penderita gangguan Mythomania akan membuat dirinya sendiri percaya bahwa kebohongan yang dia buat adalah nyata. Jadi kebohongan patologis itu merupakan suatu kebohongan yang dapat melebar dan menjadi sangat rumit untuk waktu yang sangat lama bahkan terjadi sepanjang hidup si pembohong!

      Hebat HARAPAN ada calon Mythomania

      Delete
    3. Ko rasa ko tak bodoh,,pertahankn penyamun aka lanun,,,
      Cukup2 le ko sorang yg bongok,,tak payah ajak orang lain ikut ko jadi bodooooooooo....ngerti kok...?

      Delete
  7. Lobai moden punya belit...SR pula nak tarik saman, sedangkan pihak yg menyaman SR adalah PAS. MEMBELIT JE LA KERJA KAU LOBAI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Presiden PAS, Dato Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang menjelaskan bahawa Dap menentang PAS dalam melaksanakan syariat.

      “Dap awal-awal menentang perlaksanaan syariat, menentang Islam, menentang Rang Undang-undang 355 (RUU355), menentang perlaksanaan Islam di Kelantan, di Terengganu,” ujar beliau dalam Program Himpunan Jentera PRU-14 PAS Negeri Pulau Pinang dan Amanat Presiden PAS di Permatang Pauh, sebentar tadi.

      “Dia ungkit padahal Perlembagaan mengatakan ini hak orang Islam. Orang bukan Islam tak dikacau, mengapa dia kacau orang Islam," kata Tuan Guru Abdul Hadi merujuk kepada sikap Dap dalam isu Rang Undang-undang Akta 355 (pindaan) yang pernah dibentang PAS di Parlimen tahun lalu.

      Dap antara parti yang paling kuat menentang RUU 355 sejak ia dibentang Tuan Guru Abdul Hadi di Dewan Rakyat.

      Beliau kemudiannya menjelaskan kepada hadirin di Dewan Hj Zabidi, Masjid Batu, Permatang Pauh bahawa PAS tidak akan bersama Pakatan Harapan di dalam Pilihan Raya Umum Ke-14

      Dap sebelum ini menyatakan bahawa mereka tidak menyokong usaha PAS membawa RUU355 sebagai usul persendirian di Dewan Rakyat

      Delete
  8. Sudah 60 tahun UMNO/BN menjadi KERAJAAN, sehingga semua orang lupa, bahawa KITA ADA HAK UNTUK MENUKARNYA. UMNO/BN sudah di anggap sebagai TUHAN yg tidak boleh ditukar. Setiap kali PRU, kalau ada ura-ura mahu menukar kerajaan, mesti dicap sebagai PENGKHIANAT atau mahu MENJATUHKAN KERAJAAN YANG sah yang DIPILIH RAKYAT. Padahal PRU adalah masanya RAKYAT membuat pilihan.

    Untuk mereka yang berada di atas pagar: Ada yang menasihat, UNDILAH PARTY atau UNDILAH CALON YANG BERWIBAWA.

    Untuk memastikan DEMOKRASI ITU TERUS HIDUP, tidak statik, kitas perlu menukar kerajaan dari masa ke semasa kerana bila kita berani menukar, KITA MEMASTIKAN PARTI YANG KITA PILIH itu akan bekerja keras untuk kita selama 5 tahun kerana mereka sentiasa sedar, MEREKA BOLEH DITUKAR DALAM PRU YANG AKAN DATANG.

    Masuklah Blog Umno World untuk membaca artikal Abdul Hakim Abdul Rahim bertajuk: KENAPA ANDA TAK PATUT UNDI BARISAN NASIONAL DALAM GE14

    Jom tukar!!!!!


    ReplyDelete
    Replies
    1. ketika Mahathir pula keluar Umno dan bersama Pembangkang sekali lagi kita didedahkan kepada kezaliman dan penyelewengan pemimpin Umno. Kali ini Najib. Dari isu Wanita Pertama yang kuat shopping, Kapal Selam, Altantuya hinggalah kepada Skandal 1MDB.

      Inilah sajian mereka kepada rakyat sebaik sahaja mereka berpisah dari Umno-BN. Mereka membuktikan Umno-BN memang penuh korupsi dari satu kepimpinan kepada pimpinan lain.Tukarlah siapa pun, mereka memang koruptor atau bahasa PH...mereka ini kletopkrat.

      Hanya PAS satu-satunya parti yang bersih dari sebarang tuduhan rasuah dan penyelwengan. PAS konsisten memerhati dan belajar dari pengalaman bagaimana Anwar khianati PAS dalam Krisis Menteri Besar Selangor dan Langkah kajang.

      Anwar cuba memperbodohkan Presiden PAS untuk beliau melakukan kerosakan lebih besar di Selangor. PAS terpaksa memilih untuk berbeza pendapat dan mencalonkan Azmin sebagai menteri Besar walaupun hari ini, Azmin juga khianat pada PAS.

      PAS sememangnya tidak terkejut bila Anwar berkata kezaliman yang Mahathir lakukan ke atasnya adalah "luka kecil" walaupun pernah dipukul, dibogelkan, difitnah, dimalukan dan dipenjara oleh Mahathir hingga dianggap setaraf dengan Mandela. Malangnya Mandela sendiri selepas dibebaskan tidak pernah berkerjasama dengan kumpulan Apartheid. Tapi Anwar pula kembali bekerjasama dengan musuhnya, kononnya demi rakyat. Walhal, demi kuasa kerana impian beliau nak jadi Perdana Menteri masih belum tercapai.

      PAS sedih kerana Anwar mengkhianati rakyat khususnya kumpulan yang hadir menyokong beliau ketika era kebangkitan REFORMASI. Ramai yang ditangkap dan dipenjara oleh mahathir juga kerana sokong Anwar. Namun Kumpulan Otai reformasi akhirnya turut menyatakan sokongan kepada Mahathir dan menjadi pengkhianat yang menjilat kembali ludah mereka kepada Mahathir.

      Ini menunjukan Anwar dan pengikutnya dalam PKR tidak lebih dari "Political Animal" yang bertindak ikut nafsu dan bukannya akal kerana sanggup mengadai prinsip perjuangan untuk berkuasa.

      Jika hari ini mereka boleh maafkan dan sucikan dosa Mahathir begitu sahaja, tidak mustahil jika Najib juga akan mendapat pengampunan yang sama. Sepatutnya PKR memegang prinsip yang tegas untuk terus berjanji bicarakan Mahathir dan Najib secara adil jika mereka menang.

      Namun sekarang itu tidak berlaku. Sebab inilah PAS terpaksa menjauhkan diri dari Anwar dan PKR sehinggalah mereka melihat sendiri kerosakan yang mereka lakukan hari ini dengan menamakan mahathir sebagai calon PM.

      PAS tidak takut untuk berhadapan gabungan Anwar-Mahathir kerana sebelum Anwar tubuh PKR, PAS sudah melawan mereka berdua ketika mereka bersama-sama memikul bendera dacing.

      Hanya rakyat yang bijak sahaja akan melihat percaturan mereka ini sebagai satu penipuan terbesar dalam politik Malaysia. Dulu ada warna Hijau dan Merah melawan Biru tua. Sekarang tinggal Hijau sahaja melawan Biru Tua (Old BN) dan Biru Muda (New BN).

      PAS kekal Istiqamah melawan. Allahuakhbar.

      Delete
  9. lebaimodern pun dah bertukar cara.

    Komen2 dia pun dah ada yang dia tulis sendiri, bukan semua nya kopipes.

    Yang dia tulis sendiri oleh di baca dan di balas.

    Nanti lapang, aku nak buat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semalam saya membaca kenyataan Anwar Ibrahim bertajuk "GABUNGAN MAHATHIR-ANWAR: KENAPA UMNO TAKUT???. Ya! saya bersetuju, Umno memang takut gabungan ini kerana mereka berdua adalah bekas pemimpin utama Umno suatu ketika dahulu yang mengetahui begitu banyak rahsia Umno.

      PAS bersyukur kerana mereka kini bersama Pakatan pembangkang. kerana adanya mereka berdua di pihak pembangkang rakyat banyak tahu kezaliman yang Umno buat, termasuk apa yang mereka sendiri buat ketika bersama Umno.

      Anwar ditendang keluar dari Umno oleh Mahathir dan selepas itu rakyat tahu banyak perkara tentang kezaliman Mahathir. Hingga Anwar berjanji jika beliau jadi PM, beliau akan heret Mahathir ke mahkamah atas perlbagai isu salahguna kuasa, kronisme dan nepotisma.

      Kita tidak lupa Anwar bongkar bagaimana Mahathir:

      1. Melambatkan proses penyiasatan ke atas kroni-kroni BN sepeerti Eric Chia, Zahara Sulaiman, Khir Toyo, Ling Liong Sik dan lain-lain.

      2. Dana-dana awam seperti KWSP. Tabung haji, UEM, BCB, TRI, Dana Harta dan lain-lain digunakan untuk bailout syarikat kroni beliau.

      3. Menyalahgunakan akta-akta draconian seperti ISA, OSA dan Akta Cetak dan Mesin Cetak bagi tujuan kepentingan politik.

      4. Menyekat kebebasan badan penguatkuasa seperti Polis, BPR, peguam Negara dan SPR.

      5. Mempengaruhi integriti dan kebebasan kehakiman.

      6. Menghina dan menyekat Islam seperti pecat mufti Selangor, tolak hudud, tarik bantuan sekolah agama rakyat.

      7. Menghapuskan hak istimewa Melayu dan Bumiputera serta kuasa Sultan & YDP Agong melalui pindaan Akta.

      Delete
  10. Tak dikenakan GST.....ada makna tu.....

    ReplyDelete
  11. Lebai lobai malang..ko joloklh dgn ko punya sembang karang temberang..perahlh otak ko utk yakinkan keegoan ko yg mcm telor tembelang..baunya makoii dserata dataran gunong ganang..ko jampilh manderamlh seumpama nujum pak belalang..lilit serban tu kuat2 kerna paspispus akn jatuh tersembam terduduk
    terkangkang..pabila kiraan undi
    terpampang..ko dan UmnoBn melarat kecundang..Pakatan Harapan menang menjulang..hahahahalobaimalanghahahadamkan!
    Hidup DAP..HIDUP DAP..HIDUP DAP..ambik ko!

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS tidak berasa terkejut dengan fitnah bekas ahlinya, Datuk Mahfuz Omar yang mendakwa parti itu telah menerima sejumlah wang daripada Umno.

      Pengarah Pusat Penyelidikan PAS Dr Zuhdi Marzuki berkata, ini memang strategi yang digunakan Pakatan Harapan (PH) termasuk Amanah untuk mengaitkan PAS dengan Umno lebih-lebih lagi menjelang Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).

      Katanya, strategi yang digunakan gabungan itu semata-mata untuk memastikan sokongan pengundi Melayu yang telah beralih daripada Umno, tidak memilih PAS pada PRU kali ini.

      "Strategi mereka, undi-undi Melayu yang lari daripada Umno dan BN sekarang, mereka nak tarik supaya tidak pergi kepada PAS, jadi mereka nak tarik supaya undi itu pergi kepada PH.

      "Jadi strateginya undi PAS bermaksud undi Umno, jadi itu strategi yang mereka akan gunakan sampai ke akhir pilihan raya.

      "Tetapi PAS kita tahu perkara ini dan kita akan pertahankan PAS daripada strategi fitnah seperti ini yang cuba untuk mengatakan PAS dan Umno ini adalah sama," katanya ketika dihubungi Antarapos.

      Zuhdi berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai dakwaan Mahfuz bahawa terdapat tiga orang pimpinan PAS Terengganu telah menerima wang daripada pemimpin Umno tertentu.

      Dakwa Ahli Parlimen Pokok Sena itu, tiga individu tersebut ialah Timbalan Pesuruhjaya PAS, Ustaz Saiful Bahri Mamat, Bendahari PAS Terengganu, M. Shukrimun Shamsudin, dan Setiausaha PAS Terengganu, Muhyidin Abdul Rashid.

      Katanya, wang berjumlah RM1 juta telah dimasukkan melalui akaun khas yang dinamakan Akaun Amanah pada 21 Mac 2018 lalu.

      Tidak cukup dengan itu, Mahfuz yang kini menyertai Amanah itu juga mendakwa sejumlah RM1.5 juta telah dimasukkan ke dalam akaun Jabatan Pembangunan Pas Pusat (JPP) atau Jabatan Pilihan Raya PAS Pusat.

      Susulan daripada itu, Setiusaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan mencabar Mahfuz untuk membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bagi membuktikan dakwaannya itu adalah benar.

      Malah, gesaan sama turut diutarakan individu yang dikaitkan namanya, Saiful Bahri yang mendesak bekas naib presiden mereka membuat laporan kepada SPRM dan polis.

      Delete
    2. Dah biasa difitnah

      Mengulas lebih lanjut perkara itu, Zuhdi berkata fitnah sedemikian akan berterusan terhadap parti itu sehingga PRU nanti.

      Malah katanya, ia bukan sesuatu perkara yang baru kerana PAS juga sudah kerap kali cuba difitnah pihak-pihak tertentu yang mahu menjatuhkan parti itu sebelum ini.

      "Ini bukan satu perkara yang mengejutkan, sebab sejak dahulu lagi dengan Sarawak Report, dengan apa yang Rafizi cuba dedah tentang penglibatan pimpinan PAS termasuk bekas pimpinan PAS yang dituduh mendapat wang daripada Umno, kemudian pendedahan Husam dan terbaru pendedahan Mahfuz, ini bukan perkara baru.

      "Dan tidak mustahil selepas ini akan keluar pula gambar cek-cek palsu contohnya, atau gambar akaun-akaun palsu yang menunjukkan PAS menerima duit daripada Umno.

      "Jadi semua itu kita sudah jangka, di akhir pilihan raya ini kita akan lihat kemungkinan benda ini," ujarnya lagi.

      PAS sebelum ini juga pernah didakwa menerima dana politik daripada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak berjumlah RM90 juta, menerusi laporan yang dikeluarkan Sarawak Report.

      Bukan itu sahaja, editor Sarawak Report, Clare Rewcastle-Brown juga mendakwa Najib memindahkan wang berjumlah lebih RM200 juta kepada bekas timbalan presiden PAS, Datuk Nasharudin Mat Isa sejak 2014.

      Bagaimanapun, perkara iu dinafikan Nasharudin.

      Susulan daripada laporan itu, Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang bertindak memfailkan saman terhadap Brown.

      Delete
  12. Suman bapok udah tak ada isu nak dipertikai
    Dari segi modal berhujah mmg dia dah pokai
    Sunyi jer, apa dia udah mampos jadi bangkai
    Wak...turun JB tau, jubor ngko aku nak pakai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora,

      Merujuk kpd dialog kita yg masih tergantung-gantung di blog Dr. Mim semalam......

      Anonymous April 16, 2018 at 9:21 PM
      FELDA has assets of RM27 billion and FGV has sales that now approach RM20 billion per year. The opposition claims the RM270 million Semarak land is missing. It is not missing. The land is there and FELDA has got back the ownership of the land.


      Othaman Ahmad April 16, 2018 at 10:26 PM
      Boleh tak tunjukkan bukti mana Felda kini ada RM20 bilyon...??
      Tanah memang ada, tapi dah dipindah milik ke kroni Najib.

      Anonymous April 17, 2018 at 2:36 AM
      12:40 AM,
      Meminta bukti2 tanpa menyelidik sendiri tanpa menyanggah fakta2 tersebut jika tak bersetuju merupakan manifestasi seorang yang lemah dan pendusta!

      Maklumat2 ada di hujung jari. Hansard-hansard Parlimen boleh dibaca dari A sehingga Z. Media2 ekonomi samada dalam dan luarnegara boleh dirujuk. Laman2 web juga ada.

      Cari sendiri dan sanggah. Barulah boleh dikatakan KW
      ------------------------------------------------------------------------------

      Apa jenis punyer jawapan tuu....??
      Kamu belajar kat mana, sekolah mana yg ajar macam tuu untuk menjawab soalan?
      Atau...kamu memang tidak ada jawapan sebab selama ini korang semua hanya auta, mendusta, mentohmah tanpa bukti.
      -----------------------------------------------------------

      Harap toksah cakap besar tapi cabut lari.

      Oh yer, sessi 'face-to-face kita' tuu sampai kini kamu kecut telor tak nyatakan tarikh, masa & tempat. Kenapa, masih gigil kepala lutut ketap gigi ker.....??

      Delete
  13. Apalah nak disibuk2kan pasal syarikat2 dari China tu diberikan pelepasan GST...tu kan memang SOP biasa untuk menggalakkan lebih bnayk syarikat2 asing melabur dn membuka kilang serta melaksanakan pelbagai projek2 kat negara kita. Cth terbaok..ECRL dan MCKIP tu.
    Kerajaan memandang hal ni dalam jangkamasa panjang. Dah tentu dengan pelaburan besar dari luar ni, akan mengujudkan peluang2 pekerjaan kepada rakyat Msia dalam pelbagai bidang.
    Daalm manifesto BN baru2 ni, DSNR ada mengatakan akan mewujudkan 3 juta peluang pekerjaan kepada rakyat Msia...dah tentu kilang2 yang bakal dibina serta projek2 mega yang dilaksanakn oleh Konglomerat China ini adalah salah satu cara untuk Msia menyediakan peluang pekerjaan tersebut. Jika banyak pelaburan, bnayak kilang dibina dan banyak projek diberikan kepada syarikat2 China ni...dan diberikan insentif pelepasan GST , dah tentu akan menarik mereka melabur ke Msia...tempiasnya pasti dirasai oleh rakyat negara kita.
    Ternyatalah, tindakan kastam untuk melaksanakan insentif pelepasan GST ni adalah langkah yang amat2 bijak dan berpandangan jauh. Sekarang memang tak nampak sangat keuntungannya kepada rakyat dan negara, tetapi yakinlah, bila operasi kilang2 tu dah berjalan dengan lancar barulah kita bakal meraih menafaat yang cukup besar untuk menjana pertumbuhan ekonomi Msia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Habistu kenakan gst kpd rakyat pun lihat mass panjang juge ler gang bang,,oppps gang Najis?

      Delete
  14. Kesiian..mereka syok sendiri cai2 memerang
    Nak rampas k'jaan, harap fitnah2 yg dikarang
    Tak cukup alatan ada hati nak ikut berperang
    Kat tepi jalan, bendera naik pun jarang-jarang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  15. Suman dah silap cari pasal dgn cikgu bujang
    Cikgu tu tak ada le nak tumbok atau terajang
    Dia cuma mau londeh, kasi Suman telanjang
    Lps itu, kasi Suman rasa kote dia yg panjang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terlintas dialog saya dgn Kejora semalam di blog Dr. MiM betapa Pandir Ali bertelor berat sebelah bila dia tidak ambil tindakan susulan walaupun SPRM telah mempunyai bukti kukuh & sahih untuk membawa tertuduh ke muka pengadilan mahkamah.

      Si Kejora pula bukan main kencang lagi dia cabar saya, tapi kesudahannya kedu sepi menyepi 1000 bahasa.

      Izinkan saya paparkan posting2 berkaitan untuk makluman anda semua.......
      ----------------------------------------------------------------------
      Anonymous April 16, 2018 at 10:42 PM
      FUYOOOO.....MB JB....DATO' KHALID NORDIN DENGAN YAKINNYA...BN AKAN DAPAT 2/3 MAJORITI KAT JOHOR....
      WAK SUMAN TEMPE....CUBA KO ULAS SIKITTTT....


      Othaman Ahmad April 17, 2018 at 1:47 AM
      Dah orang menjual, tentulah saya sanggup membeli.

      Untuk tidak menghampakan permintaan kamu itu....

      Jelajah Mega Pakatan Harapan di Pasir Gudang minggu lepas amat berjaya dihadhiri belasan ribu walaupun pihak umno cuba sabotaj dgn mengadakan konsert berhampiran dgn tempat ceramah Pakatan Harapan.

      Bercakap ttg Khaled Nordin, saya juga ingin menambah dia sendiri dalam kesipuan serta ketakutan bila Exco Perumahan Johor mengaitkan MB Johor Khaled Nordin menerima suapan sebanyak RM12 juta untuk menukar status lot perumahan bumiputera. Yang menjadi tandatanya & heboh jadi perbualan warga di sini, kenapa pihak pendakwa raya tidak ambil tindakan susulan......??

      Apakah ini satu lagi episod main wayang opera cina oleh pihak berkuasa KERA2jaan Benawe Naiib (BN)....??

      Siasatan kes penyelewengan dalam skandal hartanah di Johor membabitkan enam individu termasuk anak dan seorang pegawai khas kepada seorang Exco kerajaan negeri oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) baru-baru ini dilihat membuka lebih banyak pekung tersembunyi kerajaan negeri pimpinan UMNO.
      Terima kasih kerana sudi membaca dan.... sila2lah sudi menjawab soalan2 saya pula.


      Anonymous April 17, 2018 at 2:19 AM
      OA 1:47 AM
      Cakap saja pencacai sudah ketandusan isu2 sehingga mengada2kan cerita yang tiada asasnya. Cakap saja yang pencacai kini sudah terdesak. Standard pencacai adalah tuduh dulu dengan bukti2 rekaan dan tangguh2kan perbicaraan bila kena saman.
      POOODAHH!


      Othaman Ahmad April 17, 2018 at 6:32 AM
      Apa jenis punyer jawapan tuu....??
      Kamu belajar kat mana, sekolah mana yg ajar macam tuu untuk menjawab soalan?
      Atau...kamu memang tidak ada jawapan sebab selama ini korang semua hanya auta, mendusta, mentohmah tanpa bukti.
      ------------------------------------------------------------------
      Kejora langsung tak respond melarikan diri. Tahu2nya dia muncul di blog ini pulak.

      Memang dasar musibat Kejora nih......!!

      Delete
  16. Terus dah tiada kelibat lagi, Suman tua berok
    Dengar khabar dia kini dlm situasi sakit terok
    Bila Cap Munge diharam dia terus kena strok
    Tak tahu mana letak muka, dia lari menyorok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rupanya di sini dia cabut lari tak merespond dgn saya di blog Dr. MiM pagi tadi.

      Kejora bapok,

      Kenapa masih tak respond soalan berikut......

      Othaman Ahmad April 16, 2018 at 10:51 PM
      Kejora @ 10:35...
      Boleh terangkan kenapa sehingga kini Mahathir tak didakwa di mahkamah & dikenkan hukuman mengukut lunas2 undang-undang......?? Asyik mengumpat & tohmahan saja.

      Berani tak siapa2 cakap depan2/face to face dgn dia..kamu berani, najib berani, menteri2 umno berani......??

      Janganlah jadi macam betina jalang tahu umpat belakang2 jer, fahammmmmmmm......??


      Anonymous April 16, 2018 at 11:07 PM
      OA 10:51
      Sepandai-pandai tupai tua melompat
      Akhirnya jatuh tersembam ke tanah jua
      -------------------------------------------------------------------

      Apa jenis punyer jawapan tuu....?
      Kamu belajar kat mana, sekolah mana yg ajar macam tuu untuk menjawab soalan?
      Atau...kamu memang tidak ada jawapan sebab selama ini korang semua hanya auta, mendusta, mentohmah tanpa bukti.

      Delete
  17. Mmg tak perlu dilayan, cai2 jahanam durjana
    Kerja depa hanya nak mengeruhkan suasana
    Aota mereka ini tidak sampai ke mana-mana
    Balik2 citer lama basi 1MDB, GST, Pas, China

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  18. Ternyata sudah habis isu, cai2 Matdey kerala
    Mereka dah sasau sawan terok ke tahap gila
    Cerita lapok basi mereka putar & kita semula
    China, 1MDB, GST, Pas...kini balik China pula

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  19. Suman maknyah bapok, dah tidak lagi lincah
    Sblm ini kemain lagi dia gatal nak mengacah
    Kinii hamba gertak, nak beraksi sedikit lucah
    Menggigil le ifrit ni, takut lobang jubor pecah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora,

      Merujuk kpd dialog kita yg masih tergantung-gantung di blog Dr. Mim semalam......

      Anonymous April 16, 2018 at 9:21 PM
      FELDA has assets of RM27 billion and FGV has sales that now approach RM20 billion per year. The opposition claims the RM270 million Semarak land is missing. It is not missing. The land is there and FELDA has got back the ownership of the land.


      Othaman Ahmad April 16, 2018 at 10:26 PM
      Boleh tak tunjukkan bukti mana Felda kini ada RM20 bilyon...??
      Tanah memang ada, tapi dah dipindah milik ke kroni Najib.

      Anonymous April 17, 2018 at 2:36 AM
      12:40 AM,
      Meminta bukti2 tanpa menyelidik sendiri tanpa menyanggah fakta2 tersebut jika tak bersetuju merupakan manifestasi seorang yang lemah dan pendusta!

      Maklumat2 ada di hujung jari. Hansard-hansard Parlimen boleh dibaca dari A sehingga Z. Media2 ekonomi samada dalam dan luarnegara boleh dirujuk. Laman2 web juga ada.

      Cari sendiri dan sanggah. Barulah boleh dikatakan KW
      ------------------------------------------------------------------------------

      Apa jenis punyer jawapan tuu....??
      Kamu belajar kat mana, sekolah mana yg ajar macam tuu untuk menjawab soalan?
      Atau...kamu memang tidak ada jawapan sebab selama ini korang semua hanya auta, mendusta, mentohmah tanpa bukti.
      -----------------------------------------------------------

      Harap toksah cakap besar tapi cabut lari.

      Oh yer, sessi 'face-to-face kita' tuu sampai kini kamu kecut telor tak nyatakan tarikh, masa & tempat. Kenapa, masih gigil kepala lutut ketap gigi ker.....??

      Delete
  20. Suman bapok kini sepi, dah tidak lagi lantang
    Menyorok je dia, mcm pempuan dlm pantang
    Rasanya kat JB pun dia takkan berani datang
    Lobos jubor kalau kena hamba punya batang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semalam di blog Dr. MiM dipaparkan betapa Pandir Ali bertelor berat sebelah bila dia tidak ambil tindakan susulan walaupun SPRM telah mempunyai bukti kukuh & sahih untuk membawa tertuduh ke muka pengadilan mahkamah.

      Kamu Kejora pulak bukan main kencang lagi kamu cabar saya, tapi kesudahannya terkedu sepi menyepi 1000 bahasa.
      ----------------------------------------------------------------------
      Anonymous April 16, 2018 at 10:42 PM
      FUYOOOO.....MB JB....DATO' KHALID NORDIN DENGAN YAKINNYA...BN AKAN DAPAT 2/3 MAJORITI KAT JOHOR....
      WAK SUMAN TEMPE....CUBA KO ULAS SIKITTTT....


      Othaman Ahmad April 17, 2018 at 1:47 AM
      Dah orang menjual, tentulah saya sanggup membeli.

      Untuk tidak menghampakan permintaan kamu itu....

      Jelajah Mega Pakatan Harapan di Pasir Gudang minggu lepas amat berjaya dihadhiri belasan ribu walaupun pihak umno cuba sabotaj dgn mengadakan konsert berhampiran dgn tempat ceramah Pakatan Harapan.

      Bercakap ttg Khaled Nordin, saya juga ingin menambah dia sendiri dalam kesipuan serta ketakutan bila Exco Perumahan Johor mengaitkan MB Johor Khaled Nordin menerima suapan sebanyak RM12 juta untuk menukar status lot perumahan bumiputera. Yang menjadi tandatanya & heboh jadi perbualan warga di sini, kenapa pihak pendakwa raya tidak ambil tindakan susulan......??

      Apakah ini satu lagi episod main wayang opera cina oleh pihak berkuasa KERA2jaan Benawe Naiib (BN)....??

      Siasatan kes penyelewengan dalam skandal hartanah di Johor membabitkan enam individu termasuk anak dan seorang pegawai khas kepada seorang Exco kerajaan negeri oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) baru-baru ini dilihat membuka lebih banyak pekung tersembunyi kerajaan negeri pimpinan UMNO.
      Terima kasih kerana sudi membaca dan.... sila2lah sudi menjawab soalan2 saya pula.


      Anonymous April 17, 2018 at 2:19 AM
      OA 1:47 AM
      Cakap saja pencacai sudah ketandusan isu2 sehingga mengada2kan cerita yang tiada asasnya. Cakap saja yang pencacai kini sudah terdesak. Standard pencacai adalah tuduh dulu dengan bukti2 rekaan dan tangguh2kan perbicaraan bila kena saman.
      POOODAHH!


      Othaman Ahmad April 17, 2018 at 6:32 AM
      Apa jenis punyer jawapan tuu....??
      Kamu belajar kat mana, sekolah mana yg ajar macam tuu untuk menjawab soalan?
      Atau...kamu memang tidak ada jawapan sebab selama ini korang semua hanya auta, mendusta, mentohmah tanpa bukti.
      ------------------------------------------------------------------
      Kejora, kamu langsung tak respond melarikan diri. Tahu2nya kamu muncul di blog ini pulak.

      Memang dasar musibat Kejora nih......!!

      Delete
  21. Selain dr Suman hamba teringin jubor Mekcy
    Bapok Kelatae ni mesti come lotey dan seksi
    Terbayang bontot maknyah inii, bulat & berisi
    Best giler kalau dpt kedua-dua sekali beraksi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora,

      Merujuk kpd dialog kita yg masih tergantung-gantung di blog Dr. Mim semalam......

      Anonymous April 16, 2018 at 9:21 PM
      FELDA has assets of RM27 billion and FGV has sales that now approach RM20 billion per year. The opposition claims the RM270 million Semarak land is missing. It is not missing. The land is there and FELDA has got back the ownership of the land.


      Othaman Ahmad April 16, 2018 at 10:26 PM
      Boleh tak tunjukkan bukti mana Felda kini ada RM20 bilyon...??
      Tanah memang ada, tapi dah dipindah milik ke kroni Najib.

      Anonymous April 17, 2018 at 2:36 AM
      12:40 AM,
      Meminta bukti2 tanpa menyelidik sendiri tanpa menyanggah fakta2 tersebut jika tak bersetuju merupakan manifestasi seorang yang lemah dan pendusta!

      Maklumat2 ada di hujung jari. Hansard-hansard Parlimen boleh dibaca dari A sehingga Z. Media2 ekonomi samada dalam dan luarnegara boleh dirujuk. Laman2 web juga ada.

      Cari sendiri dan sanggah. Barulah boleh dikatakan KW
      ------------------------------------------------------------------------------

      Apa jenis punyer jawapan tuu....??
      Kamu belajar kat mana, sekolah mana yg ajar macam tuu untuk menjawab soalan?
      Atau...kamu memang tidak ada jawapan sebab selama ini korang semua hanya auta, mendusta, mentohmah tanpa bukti.
      -----------------------------------------------------------

      Harap toksah cakap besar tapi cabut lari.

      Oh yer, sessi 'face-to-face kita' tuu sampai kini kamu kecut telor tak nyatakan tarikh, masa & tempat. Kenapa, masih gigil kepala lutut ketap gigi ker.....??

      Delete
    2. Pak Othman& Mercy,,,andaikata nanti diketemukan dgn si kojola,,
      Baik disumbatkan mulut nyahh sekorni dgn pelir anjing...ganti rokok john..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...