Wednesday 4 April 2018

"UMNO SENDIRI MENGHASUT RAKYAT UNTUK TOLAK BN"


1. Tan Sri Annuar Musa dan UMNO masih dalam sindrom penafian dan ia adalah sesuatu yang baik untuk Pakatan Harapan (PH). Dalam situasi penafian ini, UMNO terus 'mabuk' dibuai mimpi seolah-olah rakyat masih memberi sokongan kepada mereka, hanyut dalam pujian dan dokongan, sedangkan rakyat sudah muak dan tidak sabar memuntahkan undi kemarahan mereka bagi menghumban Barisan Nasional pada Pilihanraya Umum ke -14.

2. Kenyataan Tan Sri Annuar Musa yang menuduh pembangkang sebagai penghasut rakyat terutama orang miskin agar membenci Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) adalah bukti menidakkan fakta sebenarnya bahawa GST merupakan penyebab utama kesusahan yang ditanggung oleh rakyat berikutan kegagalan pemimpin UMNO-BN menjawab isu GST yang menyebabkan harga barang naik secara tidak terkawal seperti mana kenyataan Timbalan Perdana Menteri yang menyalahkan orang tengah sebagai puncanya, dan kini Tan Sri Annuar pula menyalahkan pembangkang kononnya menghasut rakyat.

3. Kenyataan demi kenyataan dari pimpinan UMNO-BN  membuktikan bahawa pemimpin UMNO-BN tidak duduk dan berdiri bersama rakyat marhaen di bawah. Mereka tidak mengerti keperitan dan kesusahan yang ditanggung oleh rakyat ketika memperkenalkan GST, sebaliknya hanya nampak satu sudut sahaja bahawa GST menguntungkan pihak kerajaan dan negara.

Maka beberapa fakta di war-warkan kononnya GST memberi keuntungan kepada rakyat, GST boleh membantu rakyat dengan pulangan kepada rakyat melalui BRIM, harga barang tidak akan naik dan malah ada pemimpin UMNO bersungguh-sungguh mengatakan harga barang akan turun, tanpa GST negara akan muflis dan lain-lain kenyataan jelek. 

 4.  Setelah tiga tahun usia GST dan ketika rakyat merungut, bangkit dan marah-marah, maka barulah pemimpin UMNO tersentak kerana apa yang mereka 'suap' kepada rakyat tidak sedikit pun membuat rakyat berasa selesa. Harga barang semakin mencanak naik, rakyat semakin resah dan benci dengan UMNO, hatta pemberian BRIM juga tidak mampu untuk meredakan kebencian rakyat kerana rakyat hari ini sudah bijak menilai.

5. Faktanya, GST tetap dikenakan kepada sesiapa sahaja, samada orang kaya mahupun orang miskin, daripada orang di tengah bandar besar mahupun di ceruk pedalaman, peneroka Felda, nelayan,buruh kasar semuanya tidak terlepas dari GST.

Tidak perlu penerangan mengenai GST, kerana ia adalah cukai yang mencakupi serta menjerat leher semua rakyat Malaysia.

Oleh demikian, tuduhan pembangkang menghasut rakyat adalah suatu tindakan terdesak UMNO-BN untuk mengalih perhatian rakyat terhadap isu skandal mega 1MDB kerana Pakatan Harapan (PH) tidak perlu berkempen atau menghasut kerana kesannya sudah dirasai di mana-mana pelusuk negara. Tindakan sedemikian membuktikan bahawa UMNO-BN sendiri yang menghasut rakyat agar membenci pemerintahan mereka mentadbir negara.

6. Rakyat tidak marah seandainya GST itu memberi faedah dan kebaikan, jika harga barang naik disebabkan oleh 'orang tengah' dan bukan GST, maka di sini dapat dilihat bahawa kerajaan gagal menguruskan ‘orang tengah’  terbabit sehingga sewenang-wenangnya menaikkan harga barang. Jika rakyat menyukai GST, apa pun yang pembangkang berikan, rakyat tidak akan terima dan sebaliknya rakyat akan sokong dan menerima GST dengan senang hati serta mahu kekalkan kerajaan UMNO-BN.

7. Namun, ketika Pakatan Harapan (PH) membentangkan manifestonya dengan perkara utama yang diperjuangkan adalah menghapuskan GST, rakyat gembira menerima dengan baik dan senang hati.

Sambutan rakyat terhadap ceramah, penerangan, taklimat dan apa juga aktiviti yang dianjurkan oleh PH amat memberangsangkan. Harapan rakyat begitu tinggi  agar kerajaan PH mengambil alih pentadbiran negara seterusnya penghapusan GST menjadi kenyataan bagi membolehkan ia melaksanakan segala tawaran serentak dan melucutkan leher rakyat dari ikatan tali sengsara ciptaan kerajaan kleptokrasi UMNO-BN.

8. Pertahankanlah GST wahai Tan Sri Annuar Musa dan berterusanlah menyalahkan sesiapa sahaja yang menolak GST kerana ianya adalah kempen dan hasutan percuma, bukan ditaja oleh pembangkang mahupun PH, tetapi oleh batang tubuh UMNO-BN sendiri. 

Anda sendiri yang menghasut rakyat agar membenci dan membuang diri anda dengan nyanyian GST sebagai cukai tidak membebankan rakyat, kononnya dengan pelaksanaan GST harga barangan turun, ternyata bohong dan "lawak bodoh".

DATO' HJ MAHFUZ OMAR
Ahli Parlimen Pokok Sena
4 Apr 2018/17 Rejab 1439H.

129 comments:

  1. Tak habis2 lagi pasal gst pakatan haprak ni. Ingat tak pegi sekolah kot meke ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dedak pun kena gst. Ha ha ha.

      Delete
    2. Tak habis2 lagi cerita pasal Mahathir yg dah 30 tahun berlalu boleh pulak. Cerita pasal GST yg nelum pun sampai 5 tahun kau kata haprak. Siapa sebenarnya yg tak sekolah ni? Dulu masa kau kecik mak kau bg makan Enercal tak? Kalau tak, baik kau makan sekaang.

      Delete
    3. Jom cite pasal kak ejat lembu nak?

      Delete
    4. Sbb pegi skolahlah kita tentang gst!!! Org yg x skolah dia trima jer apa yg ketua lanun buat sbb x dia kurang ilmu dan maklumat! Zamam Tun boleh uruskan negara dgn cemerlang dgn subsidi lagi! Pembangunan x kurang pun malah apa yg ada sekarang adalah hasil dri peninggalan Tun!

      Org x skolah mungkin kurang faham!!!

      Delete
    5. Otak nothing,

      Bendera BN begitu banyak dah pasang walau pun tarikh Pru4 belom di umumkan.

      Coba kau tanya ada bayar GST ke tak tempah-beli bendera tuh. Kot Umno/Bn tak bayar, ha nya rakyat pendapatan rendah merana bayar DST.

      Tun Mahathi kata "Kalau nak cabut, cabut semua sekali’ bendera tuh - pihak berkuasa tempatan bertindak tidak adil berhubung isu pemasangan bendera di antara parti pemerintah dan pembangkang.

      Kalau lah boleh, cabut kepalx depa aje.

      Delete




    6. jom mabok bersama ketua bahagian umno

      ahli bawahan kata PECAT


      tapi panglima bugis kata


      dia tak bersaalah


      dia pegi niteclub


      nak minum susu dan teh terik



      mcm ni ker haji hadi nasehart umno


      hadi ni lobai atau PUNAISEHAT


      apa pum

      jom


      takbir

      takebir


      takebeer


      alaaaaakobar

      Delete
    7. PH bukan menghasut rakyat supaya benci gst. PH menyuarakan rungutan rakyat ttg kesusahan yg disebabkan oleh gst. Bn dah pejam mata dan tulikan telinga terhadap rintihan rakyat. Berjaya PH.

      Delete
    8. 27 Februari lalu Tun Dr Mahathir mengumumkan bahawa Mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan hari itu memutuskan bahawa semua empat parti dalam Pakatan Harapan akan menggunakan logo sama dari salah satu logo parti di dalam PRU 14.

      6 Mac lalu pula Tun Dr Mahathir mengumumkan bahawa Mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan hari itu memberi tempoh seminggu kepada semua empat parti dalam Pakatan Harapan untuk menentukan logo sama yang akan digunakan di dalam PRU 14.

      Khabar terbaru adalah Mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan hari ini, 3 April, akan mengumumkan logo sama ini di mana kononnya Pakatan Harapan akan menggunakan logo PKR tetapi DAP akan diberikan pengecualian khas untuk menggunakan logonya sendiri.

      Jika benar DAP akan diberikan pengecualian khas untuk menggunakan logonya sendiri maka makin terbuktilah dominasi DAP di dalam Pakatan Harapan sehingga ia boleh membatalkan keputusan Mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan pada 27 Februari lalu.

      Apa yang nyata ialah, berdasarkan perkara ini dan beberapa perkara lain seperti kenyataan Datuk Seri Dr Wan Azizah semalam bahawa Tun Dr Mahathir juga turut terikat dengan Manifesto Pakatan Harapan, Tun Dr Mahathir telah hilang kawalan ke atas Pakatan Harapan.

      Sudahlah tempoh seminggu daripada 6 Mac, iaitu 13 Mac, yang diumumkan oleh Tun Dr Mahathir untuk menentukan logo sama ini telah jauh dilangkaui, pada akhirnya, jika benar ia begitu, ia mundur ke belakang dengan memberikan pengecualian kepada DAP pula.

      Sama-sama kita tunggu kebenaran spekulasi ini nanti, tetapi, jika benar ia begitu, terpaksalah kita akui kehebatan DAP berpolitik sehingga ia boleh membuatkan Tun Dr Mahathir yang saban hari melaungkan keperluan menggunakan logo sama ini terus tunduk kepadanya.

      Delete
  2. Gst adalah cukai HARAM dalam ugama islam!! Kenapa najib kenakan GST? Yang kaya memang mampu bayar yang miskin?

    ReplyDelete
  3. GST akan menjadi "Achilles heel" Najib. Makna nya, luka yang akan membawa mati, macam lagenda Yunan itu.

    Masalah lebih ketara bila peniaga2 eksploitasi keadaan dan menaikkan harga barangan. Dan pegawai2 penguatkuasa Kementerian berkenaan tidak langsung di beritakan ada memeriksa dan mendakwa mereka yang buat begitu.

    Tambah pula, ekonomi tak baik. Gila, lulusan universiti tak dapat kerja yang setimbal, kena jual nasi lemak nak cari makan.

    Tak boleh pangkah Najib & Umno/Bn lah di Pru14 nih.

    ReplyDelete
  4. umno semakin lama semakin bengong!

    janji macam kerbau boleh terbang!! wak jawa janji nak hapus 100% judi kat kelantan, kalid nak mintak highway 6 lane, najib tok sah cerita....ntah berapa billion dah janji sana sini!

    otak kat buntut malaun2 bangsat ni!

    takde sekor pun janji tak nak bohong, tak nak rompak, tak nak klepet!

    ReplyDelete
  5. Pres. Chile yg baru bersara d laporkan cuma miliki sebuah motosikal dan flet berbilik satu.
    Bandingkan prestasi org kafir dgn org Islam dlm negara Msia.

    ReplyDelete
    Replies



    1. MACAM BIASA KORANG SKROOOLL


      JER KE BAWAH


      LANCHAU BETUL


      PELIR RAKYAT NI.....


      SCROLLL SAMPAI BAWAH 48POST BODOOO


      JGN KOMEN REPPLY YA

      Delete
  6. Mahathir Hanyalah Calon PM, Bukan ‘PM-in-waiting
    Ceramah DAP di malam hari di bandar Yong Peng sedang rancak berjalan dan penceramah yang paling kontroversial parti itu, Hew Kuan Yau, dengan memakai T-shirt Superman, sedang rancak mengkritik Kerajaan di atas pentas.

    Tiba-tiba, pengacara majlis mencelah untuk mengumumkan ketibaan Tan Sri Muhyiddin Yassin. Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia itu tiba bersama Bakhtiar Shah Mustapa yang dijadualkan bertanding di Semarang, salah satu kerusi DUN di Ayer Hitam. Pengacara majlis meminta orang ramai untuk meraikan “Menteri Besar Johor yang seterusnya”.

    Ia mesti amat pelik untuk Muhyiddin walaupun itu bukanlah kali pertama pihak DAP menggambarkan beliau sebagai calon Menteri Besar mereka. Beliau merupakan Menteri Besar Johor lama dahulu. Kemudian beliau menjadi Timbalan Perdana Menteri dan mempunyai aspirasi untuk menjadi Perdana Menteri. Sekarang beliau kembali ke tempat yang sama. Beliau malah bukan calon Timbalan Perdana Menteri Pakatan, jawatan yang telah pergi ke Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail. Perkara tidak terjadi seperti yang diharapkannya. (Joceline Tan, The Star, 3 April 2018)

    **

    Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) hari ini menamakan pengerusi Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai Perdana Menteri yang seterusnya jika Pakatan Harapan memenangi pilihan raya umum akan datang.

    Anak lelaki Dr Mahathir, Datuk Seri Mukhriz Mahathir membuat pengumuman ini dalam ucapan penggulungannya semasa perhimpunan tahunan PPBM di sini.

    Mukhriz, yang merupakan timbalan presiden PPBM, berkata parti itu menamakan Dr Mahathir sekali lagi untuk memimpin negara itu berdasarkan 22 tahun pengalamannya sebagai perdana menteri. (NST, 30 Disember 2017)

    **

    Mukhriz Mahathir hanyalah Timbalan Presiden PPBM. Namun, beliau dan bukannya Presiden, Muhyiddin Yassin, yang mengumumkan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai calon PPBM untuk Perdana Menteri jika Pakatan Harapan memenangi PRU14 yang dijangka diadakan pada bulan depan. Kebiasaannya, sesuatu yang penting seperti ini akan diumumkan oleh Majlis Presiden Pakatan dan bukan anak calon itu.

    Malam tadi, DAP mengumumkan bahawa Muhyiddin akan dilantik sebagai Menteri Besar Johor jika Pakatan memenangi negeri itu dalam PRU14. Muhyiddin adalah Presiden PPBM dan bekas Timbalan Perdana Menteri tetapi DAP yang memutuskan ke mana beliau akan ditempatkan manakala Timbalan Presiden PPBM, dan bukannya Muhyiddin, yang mengumumkan bapanya sebagai calon Perdana Menteri Pakatan.

    Ia membuat anda tertanya-tanya sama ada peranan mereka sudah terbalik. Tetapi apa yang Superman Hew Kuan Yau – yang hadir pada ceramah yang sama malam tadi – katakan mungkin ialah apa yang kita lihat di sini. Superman Hew memberitahu orang Cina bahawa Lim Kit Siang hanya menggunakan Mahathir untuk memancing undi Melayu – menggunakan orang Melayu untuk melawan orang Melayu, kata Superman Hew. Superman Hew jelas menunjukkan bahawa Pakatan Harapan adalah Pakatan Harapan yang dipimpin oleh DAP dan Mahathir adalah alat mereka.

    Itulah sebabnya apabila anda memberitahu DAP Cina bahawa ia tidak masuk akal untuk mencadangkan Mahathir sebagai Perdana Menteri Pakatan, memandangkan apa sahaja yang salah dengan negara itu adalah disebabkan perbuatannya, mereka tidak risau. Mereka tidak menganggap mencadangkan masalah sebagai penyelesaian sebagai sesuatu yang pelik. Dan ini adalah kerana mereka tahu Mahathir tidak akan dilantik sebagai Perdana Menteri. Mahathir hanyalah calon Perdana Menteri untuk menyebabkan orang Melayu melawan orang Melayu dan mendapat sokongan orang Melayu tetapi bukan sebagai ‘PM-in-waiting’.

    Ia seperti pengumuman DAP malam tadi bahawa Muhyiddin adalah calon Pakatan Harapan untuk Menteri Besar Johor. DAP sedar bahawa pertama sekali Muhyiddin mesti memenangi pilihan raya, dan kedua, dan yang lebih penting, DYMM Sultan Johor mesti bersetuju dengan Muhyiddin menjadi Menteri Besar Johor. Jadi itu adalah dua halangan yang perlu diatasi oleh Muhyiddin. Dan halangan pertama akan menjadi sangat sukar sebelum anda ke halangan kedua dan yang lebih penting, persetujuan Sultan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penjalang Rakyat @ Kojolla @ Geng Najib @ dll,

      Ko kopipes, aku pun kopipes, amacam, adil?

      Zaid: Najib keseorangan dan tidak diingini Umno | Free Malaysia Today
      www.freemalaysiatoday.com/.../zaid-najib-keseorangan-dan-tidak-...
      Translate this page
      Dec 6, 2017 - Beliau berkata mereka tidak menyebelahi mana-mana pihak sekarang ini. “Kem Najib menampakkan semangat berani dan yakin tetapi realiti politik menggambarkan dia penuh bermasalah.” Zaid sempat membidas Najib dan Umno kerana semacam kehilangan sokongan sekutu tidak rasmi mereka, PAS.

      Delete
  7. Mahathir Hanyalah Calon PM, Bukan ‘PM-in-waiting’
    Kit Siang dan DAP bukanlah bodoh. Mereka telah bermain kad perkauman lebih daripada 50 tahun dan mereka tahu bagaimana untuk bermain kad itu dengan baik. Mereka juga tahu bahawa Muhyiddin tidak disukai oleh Istana Johor sama seperti Mahathir tidak disukai oleh hampir semua sepuluh raja, termasuk Yang di-Pertuan Agong.

    Mukhriz boleh mengumumkan 1,000 kali bahawa Mahathir adalah calon Pakatan Harapan untuk Perdana Menteri. Tetapi DAP yang memutuskan siapa yang menjadi Perdana Menteri (sama seperti mereka memutuskan siapa yang menjadi Menteri Besar Selangor, Menteri Besar Perak, Menteri Besar Johor, Ketua Menteri Pulau Pinang, dan sebagainya). Dan sementara DAP tidak secara terbuka bercanggah atau membantah Mukhriz atau PPBM, DAP tahu bahawa apabila tiba waktunya, bukan Mukhriz atau PPBM yang memutuskan siapa yang menjadi Perdana Menteri.

    DAP tidak akan secara terang-terangan bercanggah atau membantah Mukhriz atau PPBM. Mereka memerlukan sokongan orang Melayu jadi mereka kelihatan menyokong calon Perdana Menteri pilihan Mukhriz atau PPBM. Lebih penting lagi, mereka memerlukan Mahathir untuk terus mengecam Perdana Menteri Najib Tun Razak, Umno, Barisan Nasional, PAS, Islam, orang Melayu, DEB dan sebagainya.

    Apabila anda menyerang seorang pemimpin atasan Cina, seperti seorang hartawan perniagaan Cina, orang Cina akan menafsirkannya sebagai gerakan anti-Cina atau bersifat perkauman. Serang satu ‘tokong’ Cina dan anda menyerang seluruh bangsa Cina. Ini adalah bagaimana orang Cina melihat perkara itu.

    Oleh itu, DAP bimbang bahawa sebarang serangan terhadap Najib, Umno, Barisan Nasional, undang-undang Syariah Islam, DEB, dan sebagainya, akan dilihat serupa sebagai gerakan anti-Melayu atau bersifat perkauman. Tetapi jika Mahathir adalah orang yang melakukan serangan itu, ia bukan bersifat perkauman atau anti-Melayu, ia adalah untuk ‘menyelamatkan Malaysia’. Oleh itu, Mahathir adalah alat yang sangat berguna untuk menyerang Najib, Umno, Barisan Nasional, PAS, undang-undang Syariah Islam, RUU355, DEB, dan banyak lagi. Ini adalah orang Melayu-Islam yang menyerang sesama Melayu dan Islam.

    Mahathir adalah aset DAP dan Pakatan yang paling berharga. Mereka tidak dapat mencari senjata yang lebih baik daripada Mahathir. Dan menggambarkan beliau kepada orang Melayu sebagai calon Pakatan untuk Perdana Menteri adalah idea yang cemerlang. Ini kerana PRU14 sedang dibentangkan sebagai pertandingan antara Mahathir-menentang-Najib, iaitu bekas Perdana Menteri berbanding menentang Perdana Menteri semasa.

    Seperti kata Mukhriz, PPBM menamakan Dr Mahathir sebagai calon Perdana Menteri berdasarkan 22 tahun pengalamannya sebagai Perdana Menteri. Pada asasnya, itu adalah kelayakan Mahathir: 22 tahun sebagai Perdana Menteri. Oleh itu, pengalaman selama 22 tahun menjadikannya calon paling sesuai untuk Perdana Menteri.

    Mahathir mungkin mempunyai pengalaman selama 22 tahun sebagai Perdana Menteri. Tetapi apa yang dicapainya dalam 22 tahun itu? Apakah rekodnya sebagai Perdana Menteri selama 22 tahun itu? Berapa banyak kebaikan dan keburukan yang beliau lakukan dan adakah yang buruk lebih banyak daripada yang baik atau sebaliknya?

    Itu tidak penting. Sama ada beliau adalah Perdana Menteri yang baik atau tidak bukanlah isunya. Beliau mungkin telah menjadi Perdana Menteri yang teruk tetapi itu tidak penting. Satu-satunya perkara yang penting ialah beliau adalah Perdana Menteri selama 22 tahun dan itu sahaja yang diperlukan untuknya menjadi Perdana Menteri sekali lagi.

    Ya, itulah bagaimana Mukhriz dan PPBM melihatnya. Tetapi itu bukanlah bagaimana Kit Siang dan DAP melihatnya. Pada Kit Siang dan DAP, Mahathir adalah alat yang akan digunakan untuk menyerang Najib. Mahathir hanyalah seorang Melayu untuk melawan orang Melayu. Mahathir adalah maskot untuk mendapatkan sokongan Melayu dan mendapat undi Melayu. Selepas itu, sebaik sahaja Hari Pengundian berakhir, tidak ada lagi keperluan untuk Mahathir.

    ReplyDelete
  8. Tidak ada sebarang manfaat kepada DAP dan Pakatan Harapan untuk menjadikan Mahathir sebagai Perdana Menteri. Mahathir hanya menjadi calon Perdana Menteri untuk memenuhi keperluan DAP, PKR dan PAN. Sekiranya Pakatan menang PRU14, tidak mungkin Kit Siang, Anwar Ibrahim, Dr Wan Azizah Wan Ismail dan Mat Sabu akan membenarkan Mahathir menjadi Perdana Menteri.

    Mereka semua sangat tahu bahawa jika Mahathir menjadi Perdana Menteri, beliau akan melakukan satu lagi pusingan U jadi tidak ada yang mempercayainya. Mereka tahu Mahathir tidak boleh dipercayai untuk menjadikan Dr Wan Azizah sebagai Timbalan Perdana Menteri seperti yang dijanjikan. Beliau akan mencari alasan yang mudah untuk memungkiri janjinya dan menyalahkan orang lain untuk itu, seperti yang beliau begitu suka lakukan, dan menjadikan Mukhriz sebagai timbalannya.

    Itulah sebabnya pemimpin Pakatan Harapan tidak peduli dengan kesihatan Mahathir. Mereka tahu mereka tidak bermaksud untuk melantik beliau menjadi Perdana Menteri, jadi mengapa bimbang sama ada Mahathir akan bertahan atau tidak?

    Pada tahap ini mereka lebih baik berdiam diri dan mengikut sahaja arus permainan ini. Mahathir melakukan apa yang mereka harapkan. Mahathir memukul Najib, Umno, Barisan Nasional dan sebagainya. Jadi, mereka tidak perlu berbuat apa-apa dan boleh membiarkan sahaja segala-galanya kepada Mahathir.

    Pemimpin Pakatan Harapan tidak naif dan mereka sedar bahawa Mahathir tidak mempunyai niat untuk menyelamatkan Malaysia tetapi melakukan segala-galanya untuk agenda peribadi beliau. Itulah sebabnya DAP, PKR dan PAN tidak prihatin dengan masalah PPBM dengan RoS atau sama ada PPBM akan dibatalkan pendaftarannya sebelum Hari Pengundian. Mereka hanya memerlukan Mahathir sehingga Hari Pengundian. Selepas itu beliau tidak diperlukan lagi.

    Dalam pada itu, mereka akan membenarkan Mahathir untuk mengatakan dan melakukan apa yang beliau mahu kerana beliau akan menggunakan semua sumbernya dalam PPBM dan UMNO – orang seperti Tun Daim Zainuddin, Rafidah Aziz, Rais Yatim dan Syed Hamid Albar – untuk menyerang Perdana Menteri dan Umno. Daim, Rafidah, Rais dan Syed Hamid percaya bahawa jika Mahathir menjadi Perdana Menteri sekali lagi mereka akan dibawa kembali ke dalam Kabinet, jadi mereka bersungguh-sungguh mahu menyingkirkan Najib dan Umno. Apa yang mereka tidak tahu adalah bahawa Mahathir hanyalah alat DAP dan dalam sifat yang sama, begitu juga mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penjalang Rakyat @ Kojolla @ Geng Najib @ dll,

      Mahfuz jawab Ku Nan: Minta Najib letak jawatan, tak nak orang gila ...
      https://malaysiadateline.com/mahfuz-jawab-ku-nan-minta-najib-leta...

      Ahli Parlimen Pokok Sena Datuk Mahfuz Omar membidas kenyataan balas Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor (Ku Nan) ... situasi jika Najib berundur penggantinya sudah tentu akan mendapat sokongan majorati Ahli Parlimen yang sudah tentu berpihak kepada Umno-BN.

      Delete
  9. Kuda Tunggangan DAP, Mahathir Tak Nak Cabar Superman Hew Berdebat Ke?
    Pengerusi Pakatan Harapan yang diketuai DAP, Tun Dr Mahathir Mohamad baru-baru ini menyindir Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang mengatakan dirinya sebagai ‘pendekar Bugis’.

    Dalam suatu hantaran video yang dimuat naik di laman rasmi Facebook Parti Pribumi Bersatu Malaysia,kononnya beliau amat takut apabila dikatakan panglima Bugis itu sudah bertukar menjadi pendekar Bugis.

    Sebaliknya, orang yang takut pada Perdana Menteri itu menjadi berani pula jika Najib sudi adakan perbahasan dengannya dalam satu lagi acara Nothing To Hide. Adakah Mahathir lupa yang beliau sudah bersara?

    Jika program itu diadakan sekali lagi pun tiada guna kerana dikhuatiri akan menimbulkan lagi kekecohan di dewan tempat berlangsung acara itu.

    Tahun lalu, majlis Nothing To Hide 2.0 dengan tema yang sama berlangsung di Shah Alam. Majlis tersebut bertukar ganas apabila beberapa individu apabila tiba-tiba kasut dan selipar dibaling ke arahnya.

    Kekecohan itu dikatakan bermula ketika Tun Dr Mahathir Mohamad menjawab soalan peserta mengenai peristiwa Memali.Dr Mahathir membuat kemunculan di PWTC itu dan menyampaikan ucapan ringkasnya sebelum diarah berhenti oleh polis.

    Sebelum ini juga Mahathir tidak menghadiri forum “Layakkah Tun Mahathir Menjadi PM Sekali Lagi” yang dianjurkan oleh sebuah NGO mesra PAS. Alasan beliau menganggap panelis jemputan dalam forum itu sebagai tidak layak dan tidak tahu cara berdebat.Adalah lebih baik Mahathir berdebat dengan Hew Kuan Yau sahaja.

    Menerusi video DAP Hew Kuan Yau Hew Kuan Yau yang tular itu pun secara terbuka mendedahkan kepada orang-orang Cina mengenai betapa Tun Dr Mahathir sebenarnya hanyalah sekadar alat yang digunakan oleh Lim Kit Siang untuk mendapatkan kuasa.

    Memetik sumber, Kata-kata Hew Kuan Yau yang dikatakan diterjemahkan di dalam video itu ialah: “Mahathir ialah orang jahat. Saya tak pernah cakap Mahathir ialah orang baik. Mahathir macam Shek Kin. Kalau Shek Kin sudah mahu mati, takkan kita tak bagi kalau dia mahu pakat dengan kita? Mahathir memang jahat dari berdekad-dekad dulu. Ini pok kai memang banyak rasuah. Mahathir sudah 92 tahun, Lim Kit Siang hanya umur 75 tahun. Sila fikir sendiri siapa guna siapa. Kit Siang hanya umur 75 tahun, Mahathir umur 92. Ini game terakhir untuk Mahathir, Kit Siang masih ada masa untuk banyak lagi game. Siapa guna siapa? Sendiri tahulah.”

    Terbaru, Hew Kuan Yau diumumkan di laman Facebook Pengarah Pendidikan Politik Kebangsaan DAP merangkap Pengerusi DAP Johor, Liew Chin Tong, akan berceramah bersama-sama beliau, Teo Nie Ching, Chew Peck Choo dan Wong Shu Qi di Kangkar Bahru, Kluang, pada 31 Mac ini sekali gus menggambarkan Hew Kuan Yau masih bersama DAP dan kata-kata Hew Kuan Yau adalah pendirian DAP. Apakah pula reaksi Mahathir?

    Tambahan lagi,bekas ahli DAP Hew Kuan Yau sebelum ini pernah mendakwa Lim Kit Siang mempergunakan Tun Dr Mahathir Mohamad untuk menyelamatkan Malaysia dan menjatuhkan perdana menteri.

    Malangnya, masih ada lagi masyarakat Melayu yang mempertahankannya dan mahu bersengkongkol dengan parti chauvinis yang anti Melayu dan Islam ini.

    ReplyDelete
  10. Siapa Yang Banyak Menyalahgunakan Kuasa Arahkan Pasukan Keselamatan?
    Nampaknya, Tun Dr Mahathir Mohamad cukup terkesan dengan kenyataan Jeneral Tan Sri Raja Mohamed Affandi Raja Mohamed Noor, Panglima Angkatan Tentera Malaysia yang menyatakan kesetiaan Angkatan Tentera Malaysia terhadap kerajaan hari ini. Sehinggakan, Mahathir menuduh, pasukan tentera Malaysia hari ini “dipunyai” oleh Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak secara persendirian.

    Dalam hal ini, nampaknya Mahathir sekkali lagi terlupa bagaimana dia kerap kali mempergunakan pasukan keselamatan negara, samada pihak polis mahupun tentera bagi mengukuhkan kuasanya semasa dia menjadi Perdana Menteri selama 22 tahun.
    Banyak bukti dan contoh bagaimana Mahathir sesuka hatinya mempergunakan pihak berkuasa untuk melindungi kuasanya. Lihat sahaja bagaimana lebih 1,400 orang di tahan di bawah ISA hanya disebabkan mereka melawan dan menentang pentadbirannya.

    Itu belum lagi bagaimana Mahathir mempergunakan Timbalannya pada ketika itu, Tan Sri Musa Hitam untuk menyerang Kampung Memali bagi menangani apa yang dipanggilnya sebagai pemberontakan. Dalam insiden berkenaan, ianya telah mengorbankan 14 orang penduduk kampung dan 4 orang anggota polis. Menariknya, tidak lama kemudian, Tan Sri Musa Hitam di jatuhkan dan digantikan dengan Allahyarham Tun Ghaffar Baba.

    Dua contoh ini sudah cukup membayangkan bagaimana Mahathir mempergunakan pasukan keselamatan negara bagi melindungi kuasanya. Paling sukar untuk diterima adalah bagaimana lebih 1,400 orang ditahan di bawah Akta ISA tanpa berpeluang mendapat pembelaan sewajarnya hanya disebabkan suara mereka lantang menentang pentadbirannya.

    Bukankah ini lambang dan contoh bagaimana Mahathir menggunakan pasukan keselamatan hanya untuk melindungi diri dan kuasanya? Adakah Mahathir mahu menafikan segala kekerasan yang diarahkan olehnya sendiri kepada mereka yang menentangnya secara terbuka? Mungkin kita boleh menanyakan hal ini kepada Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Nik Abduh Nik Abdul Aziz sendiri.
    Apa yang dinyatakan oleh Jeneral Tan Sri Raja Mohamed Affandi ini sebenarnya adalah salah satu sifat wala’ yang sepatutnya ada pada pasukan yang selama berdekad-dekad menjadi benteng utama pertahanan negara. Bayangkan, sekiranya pasukan tentera mahupun polis bertindak menjadi dalang rampasan kuasa, mungkin kita akan terjebak kedalam ketidak stabilan politik seperti mana yang berlaku di Thailand.

    Apa yang dinyatakan oleh Panglima Angkatan Tentera ini sebenarnya bersifat umum. ATM mahupun PDRM akan kekal setia di bawah kerajaan yang sedia ada dan jika difikirkan secara logik, andai Pakatan Harapan membentuk kerajaan, mereka juga akan turut setia kepada kerajaan Pakatan Harapan.

    Istilah kerajaan yang dimaksudkan adalah kerajaan yang memerintah dan mentadbir negara. Kebetulan pula kerajaan yanga da pada hari ini adalah kerajaan Barisan Nasional, sudah tentu, bakti dan setia mereka kepada kerajaan sedia ada. Usah dipolitikkan kesetiaan pasukan keselamtan negara kerana bagi mereka, isu keselamatan negara jauh lebih penting dari mencampuri urusan politik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penjalang Rakyat @ Kojolla @ Geng Najib @ dll,

      Anwar : Moral Politik Najib Paling Hina Dalam Sejarah ... - Selangorkini
      https://selangorkini.my/.../anwar-moral-politik-najib-paling-hina-da...

      Najib dari segi ini, segi moral paling hina dalam sejarah negara kita,” ujarnya. Menurut Anwar, beliau tidak akan terikut-ikut dengan budaya politik kotor yang diamalkan oleh Umno-BN di bawah Najib walaupun mengetahui rahsia peribadi Najib. “Semasa saya memangku jawatan Perdana Menteri dan ...

      Delete
  11. Mahathir Buat Lawak Hapus Tol
    BAPA Segala Tol yang menyusahkan rakyat Malaysia selama ini dengan konsesi yang berat sebelah adalah Mahathir Mohamad. Tiba-tiba pengkhianat negara yang membebankan rakyat dengan bermacam-macam kos konsesi atas dasar penswastaan bercakap menghapuskan tol secara berperingkat. Lawak apakah ini?

    Pakatan pembangkang diketuai DAP mendakwa kononnya mereka tidak akan memansuhkan kutipan tol secara serentak, sebaliknya ia akan dilakukan secara berperingkat, jika pakatan pembangkang berjaya menawan Putrajaya.

    Janji tersebut ada dalam manifesto pakatan sejak dua Pilihan Raya yang lepas? Adakah mereka mengotakan janji mereka? Sudah tentu tidak walaupun mereka ada kemampuan berbuat demikian. Kita bercakap mengenai dua penggal, dua PRU telah berlalu namun pakatan masih belum memansuhkan sebarang tol di Pulau Pinang dan Selangor.

    Mahathir yang juga dikenali sebagai Bapak Tol berkata kutipan tol hanya akan dimansuhkan berdasarkan kontrak yang kerajaan tandatangan dengan syarikat konsesi. Dan rakyat sedia maklum bahawa perjanjian konsesi yang Mahathir tanda tangan dahulu adalah berat sebelah. Ianya hanya memberi keuntungan kepada syarikat konsesi semata-mata. Rakyat terpaksa menanggung bebannya.

    Dalam sebuah forum Ahad lalu, Mahathir membangkitkan beberapa kebimbangan tentang kebolehan gabungan pembangkang itu untuk memansuhkan kutipan tol. Mahathir berkata, berdasarkan pengalamannya mengetuai kerajaan selama 22 tahun, beliau tahu hasil kutipan tol boleh digunakan untuk menyelenggara dan memperluaskan jalan.

    Malah Mahathir menyindir rakyat Malaysia bahawa mereka harus berfikir dua kali sebelum mengadu tentang kadar tol tinggi kerana mereka tidak perlu membayar tol sebanyak negara lain. Mahathir juga menyifatkan kadar tol di Malaysia antara terendah di Malaysia.

    Melalui kenyataan-kenyataan Mahathir tersebut, adakah anda masih berharap pakatan pembangkang diketuai DAP akan memansuhkan tol secara berperingkat?

    Berlainan pula dengan cara pentadbiran Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak. Beberapa tol telah dimansuhkan sejak 2009, termasuklah empat tol tahun ini. Harga tol juga terus dihadkan walaupun perjanjian konsesi menuntut ia dinaikkan hasil legasi seorang dua bekas pemimpin terdahulu yang menjaga koni tanpa mempedulikan bebanan rakyat.

    Kutipan tol di Plaza Tol Batu Tiga dan Sungai Rasau di Selangor, Lebuhraya Penyuraian Trafik Johor Timur (EDL) dan Bukit Kayu Hitam dihapuskan tahun ini.

    ReplyDelete




  12. ketua bahagian umno




    pergi kelab malak.cari susu dan teh tarik




    kaaaah


    lahh

    kahhhhh



    umno umno umno


    sampai mati pum cilaka


    ReplyDelete
  13. Mahathir Lupa Diri Sendiri Yang Zalim
    Menjelang PRU14, macam-macam berita pelik keluar dari mulut pembangkang. Mahathir menuduh Akta Majlis Keselamatan Negara 2016 sebagai lebih ‘dahsyat’ daripada ISA yang digunakan sepanjang 22 tahun pemerintahannya sebagai Perdana Menteri.

    Tetapi Mahathir lupa pada zamannya bagaimana semua perkara dibawah kawalannya. Kawalan yang tiada sesiapa pun yang boleh mempertikaikan tindakannya dalam apa juga yang melibatkan tindakannya.

    Jika Mahahir mahu bercakap soal kebebasan bersuara atau kebebasan media, Lawak bukan. Ia amat kontras dizaman Dr Mahathir Mohamad menjadi perdana menteri, (1982 -2004). Ada akhbar yang baru keluaran pertama diterbitkan sudah diharamkan kerana ia menyentuh batang tubuh Mahathir Mohamad.

    Pantang menulis mengkritik pemimpin, dasar kerajaan pimpinannya Mereka akan dipanggil dan diberi kaunseling berupa arahan, ugutan untuk menggantungkan permit , Ini lah dasar yang amat “mesra” yang diamalkan oleh Mahathir.

    Siapakah dikalangan dari rakyat Malaysia terutama pemimpin politik yang tidak merasa dikenakan tindakan oleh Mahthir. Boleh dikatakan Hotel Kemunting yang berada di Taiping sudah cukup popular dizaman Mahathir.

    Ramai pemimpin PH yang masih ada sekarang ini pun pernah ‘merasa’ kena sumbat dalam ISA. Antaranya Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, Tian Chua, Mat Sabu dan Anwar Ibrahim! Ramai yang masih ingat bagaimana Mahathir digelar diktator kerana melaksanakan ISA.

    ISA satu-satunya undang-undang yang menindas rakyat di mana pemimpin politik, NGO mahupun rakyat biasa dinafikan hak untuk bersuara. Bagaimanapun, telah dimansuhkan oleh PM Najib pada 2011. Pemansuhan ini sekali gus menunjukkan dasar dasar yang menjadi amalan Mahathir amat kejam.

    Jadi, adakah pembangkang menipu diri sendiri dengan mengiyakan tindakan ISA Mahathir ke atas mereka sebelum ini adalah sesuatu tindakan yang amat zalim dan tidak berperikemanusiaan? Sekarang Mahathir mahu bercakap tentang kezaliman. Apakah untuk menutup kesalahannya?

    Sudah-sudahlah berlagak hero Tun M. Dendam Tun M dengan Najib Razak tak pernah berkesudahan demi mencapai kepentingan politiknya, maka sekali lagi dia ajak PM bersemuka dalam program ‘Nothing To Hide’ siri ketiga.

    Realitinya Tun M, sebelum mencabar seseorang, perlulah Tun cermin diri sendiri dahulu apakah dirinya sendiri seorang yang berani berdepan cabaran. Realitinya juga, Najib hanya berdepan dengan tuduhan 1MDB dan hal itu sudah dijawab secara jelas oleh pihak Najib dan mereka yang berkaitan dengan 1MDB. Hal inilah yang sering Pakatan guna untuk hentam Najib.

    Malangnya untuk Tun M, terlalu banyak kontroversi yang tak berjawab sehingga kini sepanjang Tun jadi PM 22 tahun dahulu! Skandal Forex-BNM, Perwaja, Maminco, syarikat-syarikat ‘bailed out’ termasuk tragedi berdarah Memali, ada ke Tun M berani tunjuk jantan jawab semua isu-isu ini? Tak ada!

    Paling baru, keengganan Tun sertai forum ‘Layakkah Tun M Menjadi PM Sekali Lagi’ atas alasan ada program lain. Boleh percaya ke? Tun, semua orang dah masak dah perangai ‘lari-lari’ Tun tu kalau benda yang akhirnya akan makan diri Tun balik!

    Mungkin rakyat dizaman pemerintahannya agak terkekang dengan dasar yang menbjadi amalan Mahathir dimana setiap rakyat dijadikan robot sahaja, tidak perlu bersuara , memberikan pandangan dan jika dilakukan maka hukuman tanpa bicara akan dilaksanakan.

    Adakah semua perkara yang berlaku ini adalah disebabkan usia dan ianya sedang mengalami proses penyakit tua iaitu”nyanyuk”. Atau Allah sedang membuka aibnya satu persatu dengan apa yang dilakukannya sebelum ini.

    Dalam politik Malaysia terdapat dua orang yang sedang berhadapan dengan perkara ini, salah saorangnya ialah Lim Kit Siang yang mana Masing-masing masih mahu bergiat aktif di dalam politik bagi memastikan sekurang-kurangnya seorang dari anak mereka masih relevan dalam persada politik tanahair.

    Bagi memastikan perkara itu berlaku, modus operandi kedua-dua mereka adalah sama. Buat serangan ‘political and character assasination‘ ke atas musuh utama politik mereka, Perdana Menteri DS Najib Tun Razak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penjalang Rakyat @ Kojolla @ Geng Najib @ dll,

      'Anak Najib pulak mengamuk'? Bapak hang tu 'PM'...ahli politik rakyat ...
      bjbrigedkibaranbendera.blogspot.com/.../anak-najib-pulak-menga...

      Amukan anak Najib ini berpunca daripada penyokong-penyokong pembangkang yang mengkritik Dato Seri Najib Tun Razak yang kini berada di Hawaii main golf bersama Presiden Amerika iaitu Obama. Dalam tweet beliau berbunyi begini : "yang suka maki Najib tu

      Delete
  14. Secara mata kasarnya kita melihat Mahathir adalah satu satunya pemimpin di dunia yang memecat orang yang sama, membicarakan orang yang sama di mahakamah kerana meliwat, memenjarakan orang yang sama secara langsung atau tidak dan kini membuat solat hajat untuk orang yang sama iaitu Anwar Ibrahim.

    Mungkin kita agak rencam dengan apa yang dilakukan oleh Mahathir tetapi jauh didalam benak hati kita memikirkan apakah tuduhan sebelum ini terhadap Anwar Ibrahim hanya satu futnah jahat Mahathir yang amat besar dalam politik sehingga dia sanggup bersolat hajat untuk orang yang difitnahnya.

    Mungkin sebab faktor umur Mahathir dah 93 tahun, sebab dia lupa. Mufti Perlis, Asri Zainul Abidin berkata beliau sendiri telah menjelaskan kepada Mahathir berhubung sunnah sebagai sumber hukum dalam Islam.

    Begitu juga dengan Lim Kit Siang, Ketua Pembangkang DAP di Parlimen, Lim Kit Siang menyerang Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). Terbaru, Lim Kit Siang mencabar SPRM untuk mengesahkan bahawa Perdana Menteri tidak layak untuk bertanding pada Pilihan Raya Umum (PRU) Ke 14.

    Adakah juga Lim Kit Siang terdesak dan nyanyuk. DS Najib Tun Razak tidak pernah disiasat, didakwa di Mahkamah, apatah lagi disabitkan dengan kesalahan rasuah. Jadi apa logiknya gesaan orang tua nyanyuk ini?

    Lebih baik Mahathir dan Lim Kit Siang berhati-hati sebelum membuat sebarang kenyataan. Sebab itu lah, bila mana cakap Mahathir ni dah terlalu tua untuk berpolitik, ramai yang beremosi. Sekarang ni bila dah Mahathir timbulkan kekeliruan pasal agama, apa lagi macai nak cakap? Nak cakap ‘Mahathir Mudah Lupa’ ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Go back to topic, silly boy....!!

      GST - Government So Taxing
      GST - Gomen Suruh Tax
      GST - Go Shit Them

      Delete
  15. Mahathir Wajib Kata Lim Guan Eng Penyamun Dan Penyangak
    Pengerusi Pakatan Harapan (PH) Mahathir Mohamad sepatutnya wajib menegur dan mengkritik Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dan memanggilnya penyangak dan penyamun kerana perbuatan rasuah dan salah guna kuasa.

    Apa yang dilakukan oleh Guan Eng yang juga Setiausaha Agung DAP ada bukti melalui siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sampai kini sedang dibicarakan di Mahkamah Tinggi Pulau Pinang.

    Dalam pentas ceramah beliau, Mahathir begitu kerap memanggil Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak penyamun, penyangak dan pencuri sedangkan apa yang dikatakan oleh bekas Perdana Menteri itu tidak ada bukti. Saman sivil yang difailkan di Amerika Syarikat (AS) mendakwa ada dana diambil dari 1MDB secara haram pun masih tertangguh kerana ketiadaan bukti.

    Sebagai parti komponen dalam Pakatan Harapan (PH) Mahathir yang mempengerusikannya perlu membuat teguran kepada Guan Eng kerana menggunakan kuasanya sebagai Ketua Menteri mendapatkan kemewahan untuk dirinya sendiri dengan membeli sebuah banglo dengan harga jauh lebih murah dari harga pasaran.

    Kini, Guan Eng adalah tertuduh di mahkamah untuk kes berkenaan dan beliau enggan letak jawatan serta masih menjadi Ketua Menteri.

    Kenapa Mahathir diamkan diri dan tidak berbicara langsung mengenai kelakuan Guan Eng yang jelas melakukan rasuah?

    Tidak ada langsung sebarang desakan dari Top Dog PH itu untuk Guan Eng dipecat atau meletakkan jawatan sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang. Guan Eng adalah anak kepada pemimpin veteran DAP, Lim Kit Siang.

    Orang ramai kena buka minda melihat keadaan ini yang betul-betul tunjuk Mahathir pilih kasih. Kes yang ada bukti hasil siasatan pihak berkuasa dalam negara yang berkaliber serta sedang didakwa di mahkamah, beliau langsung tidak kritik. Kes yang tidak ada bukti tapi hanya jadi sensasi di media asing sahaja yang dikritik tidak henti-henti oleh Mahathir.

    Itu sudah satu perkara salah yang dilakukan dengan reputasi beliau sebagai bekas Perdana Menteri selama 22 tahun.

    Masa itu, semua prinsip terbuka Mahathir tampak betul kerana beliau enggan percaya media asing dan menolak campur tangan asing kerana beliau anggap itu akan menghancurkan negara ini.

    Semua itu sudah tidak ada dalam diri beliau. Sekarang, Mahathir hanya bergantung kepada media asing serta kerajaan negara asing. Beliau guna orang-orangnya untuk ke negara tertentu untuk buat aduan dan saman kononnya berkaitan negara ini tetapi kemudian kes itu akan tertangguh.

    Mahathir sekarang sedang meminta bantuan dari pihak asing untuk menjatuhkan kerajaan yang dipilih secara sah melalu pilihan raya dan ia melanggar prinsip demokrasi. Mahathir sekarang berjuang hanya kerana mahu jatuhkan Najib bukan untuk majukan negara dan memperjuangkan nasib rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penjalang Rakyat @ Kojolla @ Geng Najib @ dll,

      'Kepala Bapak Kau', Mencarut, Maki Hamun… Bukan ... - UMNO Online
      www.umno-online.my/.../kepala-bapak-kau-mencarut-maki-hamun...

      Ketua Penerangan UMNO Selangor, Datuk Zein Isma Ismail berkata, tindakan pembangkang memainkan isu ucapan Datuk Seri Najib Tun Razak ketika perhimpunan MCA baru-baru ini

      Delete
  16. ‘AGENDA PH MAHU RAKYAT DI PANTAI TIMUR TERUS MUNDUR DAN MISKIN?’
    Baru-baru ini Tun Mahathir Mohamad sekali lagi memberikan cadangan yang ‘bernas’ mewakili Pakatan Harapan (PH) iaitu membatalkan Projek Laluan Rel Pantai Timur (ECRL) sekiranya mereka menang dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).



    Mahathir berkata projek ECRL yang membabitkan pembinaan laluan rel sejauh 688 kilometer merentasi sebahagian Selangor, Pahang, Terengganu dan Kelantan yang bernilai RM55 bilion adalah satu pembaziran kerana tiada keperluan kemudahan itu disediakan untuk rakyat.



    Kenyataan Mahathir ini seolah-olah menafikan hak rakyat pantai timur untuk memiliki kemudahan pengangkutan laju dibina di negeri mereka kata Timbalan Pesuruhjaya PAS Terengganu, Satiful Bahri Mamat. Mahathir daripada dahulu lagi dikenali tidak suka dengan negeri pantai timur apabila dikalahkan oleh seorang tok guru agama yang biasa-biasa sahaja di sana.



    Barisan Nasional (BN) yang ketika itu dibawah Mahathir kalah teruk semua kerusi DUN dan Parlimen dalam PRU 1990 di tangan Allahyarham Nik Aziz dan Tengku Razaleigh. Sepanjang 22 tahun memerintah, itulah rekod paling mencalarkan maruah Mahathir. Maka tak hairanlah jika dia masih menyimpan dendam sehingga ke hari ini.



    Jadi apabila kerajaan pimpinan Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Razak mahu memberi kemudahan pengangkutan awam tersebut kepada rakyat pantai timur, sudah tentulah Mahathir berasa tidak puas hati dan terus menuduh Najib membazir duit kerana tidak mahu terlalu nampak bahawa dia yang sebenarnya tidak mahu pantai timur maju.



    Ini bukan kali pertama Mahathir bertindak begini, dia juga sebelum ini tidak memasukkan jajaran Lebuhraya PLUS untuk negeri-negeri pantai timur terutamanya Kelantan dan Terengganu, kalau ada pun, di Pahang. Itupun sipi-sipi sahaja.



    Paling kejam sekali, Mahathir membiarkan rakyat Kelantan mencari ikhtiar sendiri untuk menyelesaikan masalah air yang membelenggu negeri itu akibat kegagalan pentadbiran PAS. Malah pinjaman mudah RM600 juta yang konon dah diluluskan oleh Mahathir pada akhir 90-an bagi menyelesaikan masalah air negeri itu rupanya tidak pernah diberi pun. Seolah-olah gunakan kemelesetan ekonomi paling teruk waktu itu sebagai alasan untuk tak tunaikan janjinya.



    Selain itu, ketika Terengganu ditadbir oleh PAS dalam PRU tahun 1999, Mahathir telah menukar royalti minyak negeri itu kepada wang ehsan. Hanya satu pembayaran royalti berjumlah sekitar RM400 juta sahaja yang sempat dinikmati rakyat Terengganu sebelum ia dirampas Mahathir.



    Walaupun usia Mahathir telahpun mencecah 93 tahun, namun dia masih lagi ingat dendamnya terhadap negeri-negeri pantai timur. Jadi mungkin kenyataannya itu menunjukkan yang sekiranya PH berkuasa, negeri-negeri pantai timur bakal sekali lagi dibiarkan mundur dan miskin seperti zaman Tun dahulu. -

    ReplyDelete
  17. JANGAN PERCAYA KONONNYA DR M AKAN SERAH JAWATAN PM
    Rakyat Malaysia digesa supaya tidak terpengaruh dengan propaganda Tun Dr Mahathir Mohamad kononnya beliau akan menyerahkan jawatan Perdana Menteri yang disandangnya jika Pakatan Harapan (PH) menang pada Pilihanraya Umum ke-14 (PRU14) kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim.

    Ini kerana menurut bekas pengasas Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Kamarulazman Habibur Rahman, berdasarkan ‘track record’ Pengerusi PPBM itu terbukti beliau bukanlah seorang pemimpin yang akan mengotakan janjinya.

    “Sebenarnya kalau kita tanya soalan ini kepada rakyat Malaysia adakah rakyat Malaysia percaya setelah Tun (Dr Mahathir) memegang jawatan Perdana Menteri dia akan serahkan kepada Anwar? Sedangkan selama ini apabila Tun membuat satu janji, ia sentiasa tidak ditepati,” katanya yang lebih dikenali sebagai Cikgu Kamarul.

    Sebagai contoh, beliau membangkitkan semula peristiwa yang menyaksikan Dr Mahathir membuat satu gerakan untuk menjatuhkan bekas Perdana Menteri kelima, Tun Abdullah Ahmad Badawi.

    “Contohnya beliau pernah mengatakan bahawa apabila beliau meletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri, beliau tidak akan mencampuri urusan politik negara. Itu janji dia. Tetapi kita tengok tidak lama selepas itu beliau telah mula satu gerakan untuk menjatuhkan Pak Lah (Tun Abdullah).

    “Dan apabila Pak Lah meletakkan jawatan perkara sama disebutkan juga beliau tidak akan mencampuri urusan apabila Datuk Seri Najib Tun Razak menjadi Perdana Menteri. Tapi hari ini beliau masih cuba mencampuri urusan. Tidak cukup dengan itu beliau menjahanamkan segala-galanya.

    “Adakah dengan track record ini kita nak mempercayai Tun yang dia akan memberikan jawatan ini kepada Anwar? Saya yakin orang yang waras tidak akan mempercayainya,” katanya.

    Beliau berkata demikian ketika menjadi tetamu pada rancangan Xpress Persepsi.

    Menurutnya lagi, hanya orang yang tidak tahu sejarah dan tidak membaca pemikiran Dr Mahathir sahaja yang akan mempercayai perkara tersebut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Go back to topic, silly boy....!!

      GST - Government So Taxing
      GST - Gomen Suruh Tax
      GST - Go Shit Them

      Delete
  18. ‘SYARIKAT BANKRAP JIKA DIPIMPIN OLEH DR. MAHATHIR” – PUAD ZARKASHI
    Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan Presiden Pakatan Harapan diketuai DAP, Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail dicabar jelaskan muslihat di sebalik pemilihan Pengerusi PPBM Tun Dr. Mahathir Mohamad sebagai calon Perdana Menteri sementara pakatan itu.

    Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Dr. Mohd. Puad Zarkashi dalam satu kenyataan berkata, ini kerana, mereka sedia maklum keadaan sebenar fizikal dan mental Dr. Mahathir yang tidak mengizinkan untuk memikul jawatan penting termasuk Ketua Pegawai Eksekutif dalam syarikat milik kerajaan (GLC).

    “Mana-mana GLC tidak akan melantik seorang ketua yang telah dirawat di Institut Jantung Negara (IJN) sebanyak 47 kali dalam tempoh 39 bulan. Jika mereka lantik individu sedemikian maka syarikat itu akan terjejas prestasinya.

    “Selain itu, syarikat GLC juga tidak akan melantik seorang ketua yang ada masalah kesihatan mental seperti Dr. Mahathir yang banyak kali terlupa apa yang diperkatakan atau dilakukannya satu ketika dahulu. Sudah tentu syarikat bankrap jika dipimpin oleh Dr. Mahathir,” katanya di sini hari ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penjalang Rakyat @ Kojolla @ Geng Najib @ dll,

      ASPAN ALIAS: Benarkah penentang Najib/UMNO itu 'haram jadah'?
      aspanaliasnet.blogspot.com/.../benarkah-penentang-najib-itu-haram....

      Kata-kata Najib itu membawa maksud bahawa 50% rakyat yang tidak menyokong BN pada tahun 2008 dahulu semuanya adalah anak-anak haram yang

      disumpah dan dilaknat. Itulah anggapan Najib ... UMNO Baru sudah ketandusan idea selain daripada pandai maki hamun. UMNO Baru seolah-olah ...

      Delete
  19. PPBM SAHKAN PARTI TANPA AHLI AKAR UMBI
    Pengerusi PPBM, Tun Dr. Mahathir Mohamad mengakui parti itu tidak mengadakan mesyuarat di peringkat cawangan, sekali gus menjadi antara punca permasalahan yang timbul selama ini.

    Beliau berkata, PPBM tidak mempunyai ahli di peringkat cawangan dan perkara itu diketahui oleh Jabatan Pendaftar Pertubuhan (ROS).

    “Kita sudah beritahu ROS sudah lama bahawa kita tidak ada cawangan. ROS sudah tahu PPBM memang tidak ada cawangan.

    “Sebab itu bila adakan mesyuarat agung kita tak boleh ada orang dari cawangan masuk dalam bahagian untuk pilih wakil ke mesyuarat agung,” katanya semalam.

    Sebelum ini, Timbalan Presiden PPBM, Datuk Seri Mukhriz Mahathir berkata, kegagalan menyelesaikan isu berkaitan struktur organisasi akar umbi khususnya di peringkat cawangan menjadi antara punca parti itu gagal mengadakan mesyuarat agung tahunan (AGM) parti.

    Beliau turut mengesahkan kegagalan menyelesaikan isu berkenaan turut meletakkan PPBM dalam situasi keliru untuk menentukan siapa yang layak menghadiri AGM terbabit.

    Mukhriz juga mengakui PPBM mengguna pakai model sama seperti UMNO dalam struktur parti, namun berharap PPBM selaku parti baharu diberi kelonggaran oleh ROS dari segi pematuhan perlembagaan.

    Presiden PPBM, Tan Sri Muhyiddin Yassin juga baru-baru ini mengakui parti tersebut tidak manipu untuk memberikan minit mesyuarat bahagian dan cawangan PPBM kepada ROS dalam tempoh 30 hari atas alasan penubuhan beberapa bahagian itu hanya diluluskan Julai lalu sekali gus tidak dapat mengadakan mesyuarat dalam tempoh setahun.

    Kenyataan itu berikutan tindakan ROS mengemukakan satu notis mengikut Seksyen 14 (2) Akta Pertubuhan 1966 kepada parti itu berkuat kuasa 28 Februari lalu.

    Ketua Pengarah ROS, Surayati Ibrahim berkata, notis tersebut yang telah diserahkan kepada Setiausaha Agung PPBM, Datuk Dr. Shahruddin Md. Salleh mengkehendaki parti tersebut menjawab serta menyerahkan semua maklumat dan juga dokumen kepada pihak ROS.

    Jelas beliau, notis 14 (2) adalah suatu notis merujuk kepada perkara yang diarahkan oleh ROS untuk mengemukakan minit-minit mesyuarat cawangan, bahagian dan pusat serta perihal penyata kewangan parti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Steadi la pelacur rakyat!! Sikit lagi..siiiikit lagi!! Org ramai dah berduyun duyun ni nak join umno sbb kopipes kau tu!! Good job asshole!! Good job!!!

      Delete
    2. Penjalang Rakyat @ Kojolla @ Geng Najib @ dll,

      Najib tidak mahu berdebat kerana tidak ada keyakinan diri - Aspan Alias
      aspanaliasnet.blogspot.com/.../najib-tidak-mahu-berdebat-kerana-ti...

      Najib tidak mempunyai sifat 'gentleman' dan Anwar membalas dengan meminta Najib berbahas dengan beliau (Anwar) tentang bajet BN dan bajet ... Penyokong2 tegar UMNO/BN hanyalah mereka yang mempunyai sikap rent seeking dan hanya mengharapkan kontrak2 yang penghujungnya akan di Ali ...

      Delete
  20. PAKATAN HANYA UTAMAKAN POPULARITI DARIPADA RAKYAT
    Kenyataan Pengerusi pakatan harapan (PH), Tun Dr Mahathir Mohamad mahu memansuhkan projek Laluan Rel Pantai Timur (ECRL) jika pakatan memerintah hanya untuk meraih populariti.

    Ketua MCA Bahagian Kuantan, Datuk Seri Ti Lian Ker, berkata setiap projek mega yang ingin dilaksanakan kerajaan sudah tentu dikaji dan dibincangkan di beberapa peringkat sebelum diumumkan kepada rakyat.

    “Dahulu Tun M (Mahathir) kata nak buat jambatan bengkok (menghubungkan Johor Bahru dan Singapura), adakah dia rasa projek itu tidak membazir wang rakyat?Sekarang dia kata projek ECRL menghabiskan duit rakyat.

    “Sudah tentu sesuatu projek yang ingin dilaksanakan kerajaan akan dikaji bagi memberikan pulangan serta keuntungan kepada rakyat untuk masa hadapan,” katanya ketika dihubungi NSTP, di sini, hari ini.

    Beliau yang juga Ahli Jawatankuasa Kuasa MCA Pusat, berkata kenyataan dikeluarkan Tun M tidak lebih kepada meraih populariti sempena Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) tidak lama lagi.

    Katanya, kenyataan sedemikian juga untuk memancing undi selain mahu mengelirukan rakyat serta memberi kesan negatif daripada sudut ekonomi.

    “Dulu dia (Dr Mahathir) kata Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) sebagai dedak, tetapi mengapa sekarang mereka kata hendak teruskan pula jika memerintah. Di situ menunjukkan pakatan pembangkang ketandusan idea,” katanya.

    Dr Mahathir ketika berucap pada Program Bicara Bersama Tun M Siri 2.0: Cabaran Ekonomi Anak Muda baru-baru ini berkata, pakatan pembangkang tidak menolak kemungkinan menghentikan projek ECRL jika mengambil alih Putrajaya kerana disifatkan satu pembaziran.

    Katanya, projek yang menelan belanja kira-kira RM55 bilion itu juga tidak membawa manfaat dan tiada keperluan kemudahan itu disediakan untuk rakyat.

    Lian Ker yang juga Pengerusi Biro Keharmonian Agama MCA, berharap rakyat, terutama penduduk di Pantai Timur dapat menilai dan membuat pilihan bijak mengenai projek infrastruktur yang memberi manfaat kepada mereka.

    “Jika projek ini tidak mendatangkan faedah sudah tentu ahli ekonomi dan pemerhati politik tidak bersetuju kita (kerajaan) meneruskannya. Mereka nampak ia (ECRL) dapat menjana keuntungan dan memberi keselesaan kepada rakyat,” katanya.

    Beliau berkata, MCA sedaya upaya mencuba memberi penerangan secukupnya kepada rakyat mengenai kebaikan ECRL yang dijangka cuba dimanipulasikan pakatan pembangkang ketika kempen PRU14.

    ReplyDelete
  21. PERANGI PENIPUAN PEMBANGKANG HABIS-HABISAN, KATA NAJIB
    Barisan Nasional (BN) mesti memerangi penipuan yang dicanang pembangkang habis-habisan menjelang Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) demi masa depan rakyat.

    Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata kerajaan BN sudah membuktikan kemampuan sebagai kerajaan yang mampu membela rakyat berbanding pembangkang yang pandai menipu dan hanya ‘menjual’ janji.

    “Kalau hendak politik, politiklah (pembangkang). Kritik tidak mengapa tetapi jangan menipu rakyat.

    “Sebab itu kita mesti perang mereka (pembangkang) habis-habisan. Takkan lah kita hendak termakan dengan penipuan mereka. Kita mesti berdiri dengan sesuatu yang boleh mengubah masa depan kita iaitu kerajaan BN,” kata Najib, yang juga Pengerusi BN dan Presiden UMNO itu.

    Beliau berkata demikian ketika berucap menghadiri majlis Muafakat Pemimpin Bersama Rakyat dan Pecah Tanah Projek Rumah Mampu Milik Johor (RMMJ) Bukit Mambai di Bukit Mambai, Labis, di sini hari ini.

    Hadir sama, Menteri Besar Johor Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin, Anggota Parlimen Labis merangkap Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Chua Tee Yong serta Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Tenang Mohd Azahar Ibrahim.

    Najib berkata antara penipuan pembangkang termasuk dilakukan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamed yang mendakwa kononnya kerajaan memberi kerakyatan kepada rakyat China yang membeli hartanah di Forest City dekat Gelang Patah dan kerajaan negeri Kedah pula sudah menjual tiga pulau kepada China.

    “Saya menafikan sekeras-kerasnya (pemberian kerakyatan), tidak benar. Tolong tunjuk bukti…tidak ada. Mereka (pembangkang) tidak boleh tunjuk bukti,” katanya.

    Menurut Najib, disebabkan banyak berita palsu yang dicanang pembangkang, maka, pembangkang sendiri takut terhadap Rang Undang-Undang Antiberita Tidak Benar 2018 yang diluluskan Dewan Rakyat.

    Dalam pada itu, Najib yang juga Menteri Kewangan berkata pembinaan RMMJ membuktikan kerajaan BN sentiasa mengambil kira keperluan rakyat Johor selain projek mega seperti Rapid Pengerang, Keretapi Berkelajuan Tinggi Singapura-Kuala Lumpur dan terkini, Projek Landasan Berkembar Elektrik Gemas-Johor Bahru.

    Beliau berkata pembinaan rumah mampu milik di Selangor misalnya, amat kecil bilangannya berbanding Johor yang menyasarkan 71,000 RMMJ menjelang 2020.

    “Apa hendak dimegah di Selangor? Pemimpin dapat undi, rakyat dapat baldi. Di Pulau Pinang, mereka (kerajaan negeri) buat projek terowong tetapi tidak nampak cahaya di hujung terowong,” katanya.

    Pada majlis itu, Najib turut meluluskan RM5 juta bagi pembinaan sebuah stadium mini di Labis seperti yang dikemukakan Chua manakala akan mengkaji keperluan bagi pembinaan sebuah Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) di Labis.

    Beliau turut mengizinkan BN Johor memasukkan rancangan untuk menambah dua lagi lorong di Lebuh Raya Utara Selatan menjadikan kesemuanya enam lorong, di dalam manifesto BN Johor.

    “Saya mengambil kira apa yang disebut Mohamed Khaled. Lebuh Raya Utara Selatan terutama bahagian Ayer Hitam ke Johor Bahru memang terlalu padat pada hari minggu.

    “Saya izinkan dimasukkan dalam manifesto. Kalau menang besar, saya tidak mahu sipi-sipi. Insya Allah kita akan tambah enam lorong,” katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penjalang Rakyat @ Kojolla @ Geng Najib @ dll,

      'Orang Kuat UMNO Bandar Tun Razak' Maki PM, 'Kepala Butoh'
      www.bicara.news/orang-kuat-umno-bandar-tun-razak-maki-pm-ke...

      “Seperti mana kata (Datuk Seri) Azeez Rahim, aku tak faham dengan Zaharin ni banyak dah aku bantu. Kepala butuh Najib Razak pernah bantu aku. “Aku (sebenarnya) nak tolong kau, tau? aku nak naikkan kau Najib Razak (kerana) aku bekerja untuk jadikan kau Perdana Menteri,” ujarnya.

      Delete
  22. BERKORBAN UNTUK NEGARA ATAU UNTUK KELUARGA DAN KRONI?
    Tun Mahathir Mohamad mungkin diserang penyakit ‘tak tahu, tak ingat, tak siapa beritahu’nya ketika menyatakan prinsipnya semasa menyandang jawatan Perdana Menteri selama 22 tahun adalah kaum keluarga, khususnya anak-anaknya tidak boleh terlibat dalam politik, pegang sebarang jawatan kerajaan, mahupun mendapat kontrak kerajaan.



    Dia menegaskan pendiriannya itu adalah untuk mengelakkan berlaku konflik kepentingan antara keluarganya dan rakyat, dan jika terpaksa memilih, dia akan mengutamakan kepentingan rakyat. Jadi dia sanggup untuk berkorban demi rakyat walaupun keluarganya terancam.



    Terancam bagaimana itu Mahathir? Bukankah anaknya Mokhzani merupakan orang kesembilan paling kaya di Malaysia pada 2014, dan kini masih lagi tersenarai cuma menduduki tempat ke 43, selepas menjual sahamnya dalam Sapura Energy dan keluar dari perniagaan minyak dan gas. Hasil jualan sahamnya, Mokhzani memperoleh berbilion ringgit.



    Pengalisis politik Lim Sian See telah merungkai kekayaan yang dimiliki Mokhzani. Walaupun mendakwa hanya “akan melakukan perniagaan kecil-kecilan” selepas beliau keluar dari dunia korporat, Mokhzani kemudiannya menubuhkan Kencana Capital dengan modal besar sehingga RM30 juta, pada tahun sama.



    “Kencana kemudiannya menyertai perniagaan Minyak dan Gas dengan ditubuhan daripada pengambilalihan limbungan fabrikasi kecil seluas 1 ekar dan dijenamakan kepada Kencana Petroleum dan dalam tempoh beberapa bulan, dianugerahkan lesen Frabikasi Besar (Penstrukturan Luar Persisir) oleh Petronas,” kata LSS.



    Tambahnya, dua tahun kemudian pada November 2003, bapanya bersara dari jawatan Perdana Menteri dan menjadi Penasihat Petronas. Pada 2011, Kencana Petroleum dinilai RM6 bilion bergabung dengan Sapura Petroleum membentuk SapuraKencana dimana Mokhzani dengan selesanya menjadi CEO Kumpulan, sebelum ditabalkan sebagai individu ke-9 terkaya di Malaysia pada 2014.



    Mahathir lupa jugakah yang disebabkan dia meluluskan konsesi ERL berat sebelah yang diberikan kepada kroninya (YTL) dan membenarkan naik harga setiap 5 tahun sehingga RM126, harga tiket melonjak naik daripada RM35 ke RM55. Kepimpinan Datuk Seri Najib Razak yang terpaksa menanggung akibat dan memanjangkan konsesi kepada 60 tahun untuk mengelakkan harga naik lagi.



    Itu baru sedikit cerita mengenai ‘legasi’ yang ditinggalkan Mahathir yang terpaksa dibaiki oleh Najib sekarang. Jika dikorek lagi, terlalu banyak peninggalannya yang menyusahkan rakyat. Jadi tak logik jika Mahathir mengatakan dia sanggup berkorban untuk rakyat tetapi segala tindak-tanduknya selama 22 tahun memerintah hanya menyusahkan rakyat dan negara sahaja sampai ke hari ini.



    Bayangkan sekiranya pembangkang berkuasa selepas memenangi Pilihan Raya Umum Ke-14 nanti, dalam masa 5 tahun segala macam perancangan untuk ‘masa depan’ pembangkang boleh dijalankan dengan selesa. Sanggupkah rakyat menghadapinya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi sikit....you are almost there!!! Ok....kipidap!!!! Kikikiki

      Delete
    2. Penjalang Rakyat @ Kojolla @ Geng Najib @ dll,

      Najib maki 'kepala bapak', ulang sebut bodoh – Malaysia Dateline
      https://malaysiadateline.com › Berita

      Jika menjelang pilihan raya umum lalu, Datuk Seri Mohd Najib Razak selamba memaki peneroka Felda dengan 'haram jadah', kali ini Presiden Umno berkenaan bertubi-tubi mengulang perkataan 'bodoh' dalam tempoh kurang dua minit. Lebih mengejutkan apabila Najib turut menyebut 'kepala bapak' ...

      Delete
  23. ON THE RECORD - Tan Sri Annuar Musa was suspended and later removed as Mara chairman and head of Mara Investment Bhd, following an emergency meeting of Mara board members.

    Toksah berlakonlah Annuar, kamu tuu kini 'Ketua Penggelapan UMNO musang berbulu ayam', merompak duit MARA berjuta-juta. Najib & jentera KERA2jaannya terlalu fobia & takut dgn sosok orang tua 93 tahun. Sampai kini pun Najib dan semua ahli najis songkok tinggi umno tidak berani berdepan dgn Tun Mahathir hanya berani mengumpat di belakang2 macam jalang-jalang pengecut,.......!!

    Dunia mengiktiraf pentadbiran 22 tahun Tun Mahathir, kenapa tidak Najib.....??
    Sebaliknya dunia sana sini memberitakan tingkah buruk penyalahan guna kuasa, penyelewengan & pencurian 1mdb oleh MO1 & Tuan Penasihat/Pengerusinya. RM42 bilyon dipinjam, hanya RM2.6 bilyon saja balik ke negara dan alih-alih pulak dah tersesat ke kantung Najib. Bakinya, ke mana tuu.................????

    Batu kikir di pantai lukut
    Anak tani turun ke bendang
    Sikitpun Mahathir tak pernah takut
    Najib tak berani turun gelanggang

    Harimau mati tinggalkan belang
    Tedung pula tinggalkan bisa
    Najib mati bertimbun hutang
    Mahathir pula tinggalkan jasa

    ReplyDelete
  24. KERAJAAN PIMPINAN NAJIB LAKUKAN YANG TERBAIK UNTUK RAKYAT, NEGARA
    Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata kerajaan yang dipimpinnya, yang genap sembilan tahun semalam telah melakukan sehabis baik untuk rakyat dan negara.

    “Meskipun tidak tertulis secara rasmi, namun secara berhemahnya telah dibimbing dan terpandu dengan roh serta semangat kerangka Maqasid Syariah, dalam hal kepentingan menjaga agama, nyawa, akal, harta dan keturunan, sebagai manhaj asas pembinaan sebuah negara bangsa berjaya, yang kini, Malaysia sedang meraih kejayaan demi kejayaan,” katanya.

    Najib dilantik untuk menggalas tanggungjawab sebagai Perdana Menteri Malaysia yang keenam pada 3 April 2009.

    Pada Majlis Amanat Perdana Perkhidmatan Awam Ke-16 (MAPPA XVI) yang dihadiri kira-kira 10,000 anggota perkhidmatan awam, Najib berkata beliau memperkenalkan falsafah 1Malaysia, Rakyat Didahulukan dan Pencapaian Diutamakan di awal pentadbirannya, yang berlembayungkan Dasar Transformasi Nasional dan diperkukuhkan dengan prinsip wasatiyyah

    Terkini, beliau memperkenalkan aspirasi Transformasi Nasional (TN50) sebagai kembara perjalanan jauh demi menjulang Malaysia supaya berada pada kedudukan 20 negara terbaik lagi terhebat di dunia menjelang 2050.

    Bagi mentransformasikan perkhidmatan awam supaya lebih bersifat inklusif, cekap dan berbudaya murni lagi inovatif, beliau menyarankan tiga prinsip-nilai yang seharusnya dijadikan teras dalam melaksanakan kerja dan tugasan.

    Tiga prinsip-nilai itu ialah gabungan tiga serangkai ‘Wala’-Wasatiyyah-Tabayyun’; perkhidmatan awam yang bertaraf dunia dan ‘Kawan Setia lagi Utama’, katanya.

    Mengulas prinsip wala’, Najib menerangkan warga perkhidmatan awam perlu mengamalkan elemen berkenaan dan kesetiaan kepada para pemimpin yang mentadbir kerajaan bagi menjamin kestabilan sesebuah kerajaan dan negara.

    “Sebab itulah, kita wajib berwala’ kepada pemimpin, dengan memberi sepenuh ketaatan, selagi mana ruang litup kepemimpinan itu, masih kekal berada dalam parameter maslahah umum dan tidak wujudnya unsur-unsur kezaliman. Apatah lagi, kerajaan masa kini, telah melakukan segala usaha dan inisiatif dalam menjaga kebajikan dan mendahulukan kepentingan rakyat,” katanya.

    Perdana Menteri berkata prinsip wasatiyyah pula menekankan tentang kesederhanaan, seimbang lagi cemerlang selain tidak berfahaman terlalu liberal atau ekstremise seperti IS dan Daesh.

    Beliau berkata penjawat awam perlu memahami konsep tabayyun, yakni menyelidiki dahulu sesuatu berita yang diterima dengan teliti, sebelum mempercayai dan membuat keputusan untuk disebarkan apatah lagi menjelang Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14).

    ReplyDelete
  25. Najib berkata sebagai pemimpin dan ketua kerajaan, beliau sentiasa bersifat terbuka kepada sebarang pandangan malah bersedia untuk menerima teguran yang membina.

    “Namun begitu, adalah tidak wajar sama sekali, jika teguran tersebut disulami dengan fitnah, cacian atau tohmahan jahat yang boleh menjatuhkan maruah dan mengaibkan, dengan bertujuan untuk merosakkan nama baik seseorang pemimpin,” katanya.

    Menyentuh prinsip-nilai perkhidmatan awam bertaraf dunia pula, Perdana Menteri berkata beliau telah melakukan transformasi inklusif dan komprehensif dengan melaksanakan 59 insentif dan penambahbaikan melibatkan peruntukan RM29 bilion sejak beliau mengambil alih tampuk kepimpinan kerajaan demi menjaga kebajikan dan kepentingan para penjawat awam.

    “Malah, hasil gandingan mantap perkhidmatan awam dengan kerajaan, telah menyaksikan pada tahun lalu, pertumbuhan KDNK (Keluaran Dalam Negara Kasar) negara telah mencatat pertumbuhan ekonomi sebanyak 5.9 peratus, yakni merupakan antara yang tertinggi di dunia,” katanya.

    Menyentuh tentang prinsip-nilai ‘Kawan Setia lagi Utama’, Najib berkata penjawat awam sangat dekat di hatinya malah, sepanjang lebih 40 tahun penglibatannya dalam politik dan pentadbiran berajaan, beliau banyak dibantu dan disokong kuat oleh warga penjawat awam.

    “Pada hemat saya, para penjawat awam bukan sekadar kakitangan kerajaan semata-mata, malah mereka boleh diumpamakan sebagai sahabat dan kawan setia lagi utama kepada pihak kerajaan,” katanya, yang kemudian memetik lirik lagu ‘Kawan Setia” oleh Datuk DJ Dave. –

    ReplyDelete
  26. TAKDE CAWANGAN. KATA DAH, MAHATHIR BUKAN PEDULI PASAL DEMOKRASI PUN
    ORANG-ORANG Mahathir, punyalah bersusah payah menghidupkan persepsi bahawa perjuangan Mahathir, menentang Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini adalah berlandaskan di atas prinsip demokrasi, kerana rakyat, bukan kerana peribadi. Dihambat RoS kerana gagal mengadakan mesyuarat cawangan dan bahagian, tahu-tahu terus mengadakan mesyuarat tahunan pun, masih lagi ada yang cuba menegak benang yang basah denga mengatakan dah ada mesyuarat dibuat (sebab itu boleh hantar dokumen ke RoS).

    Hakikatnya hari ini, Mahathir sendiri mengakui parti cap bunganya tidak mempunyai cawangan dan dengan itu tidak ada mesyuarat yang diadakan – atas alasan parti cap bunga ini tak macam parti-parti politik lain dalam Malaysia.

    Betul ke tu?

    Kalau betul (lain dari yang lain dan dengan itu kenapa tidak ada cawangan), kenapa dalam perlembagaan parti (itupun meniru hampir sebulat perlembagaan UMNO) ada sebut pasal cawangan dan mesyuaratnya? RoS ni dia ikut apa yang tertulis dalam perlembagaan saja, kalau ada, adalah, kalau takde, takdelah. RoS tak akan pergi lebih dari itu sehingga agensi tersebut nak disalahkan kalau pendaftaran parti dibatalkan.

    Maka jadi bodoh sajalah orang-orang yang sokong parti bunga ini, mengetahu parti itu tidak peduli suara akar umbi sebab itu cawangan pun tidak ada. Parti komunis yang kita tahu pun ada cawangan-cawangannya, parti Mahathir pulak tidak ada cawangan – dah lebih teruk dari parti komunis dah pun.

    Konon masa tubuh dulu nak bawak pembaharuan dan menjadi lebih baik dari UMNO – dari segi amalan demokrasinya, rupa-rupanya lagi teruk. Macam mana nak suburkan demokrasi dan kebebasan bercakap kalau cawangan pun tak ada? Suara akar umbi parti bunga ni nak sampai macam mana?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Go back to topic, silly boy....!!

      GST - Government So Taxing
      GST - Gomen Suruh Tax
      GST - Go Shit Them

      Delete
  27. CONTOH BERITA PALSU (FAKE NEWS) yg disiarkan budin
    Mendakwa SPR tidak membenarkan gambar Tun Mahathir dipasang di seluruh negara dalam kempen pilihan raya umum akan datang adalah satu bentuk berita palsu.

    SPR tidak pernah mengeluarkan arahan larangan seperti itu.

    Fakta sebenar ialah peraturan pilihan raya hanya membenarkan gambar calon dan gambar pemimpin politik dari parti yang bertanding sahaja boleh digantung dalam sesuatu kawasan pilihan raya.

    Jika parti Tun Mahathir bertanding di semua bahagian Parlimen, maka boleh sahaja gambar beliau di pasang di seluruh negara.

    Ini selaras dengan Tataetika Pilihan Raya Malaysia dalam Perkara 8 yang menyatakan

    (a) Hanya gambar calon yang bertanding di dalam Bahagian Pilihan Raya berkenaan dan pemimpin utama parti politik yang bertanding, simbol dan manifesto parti atau calon dibenarkan dalam poster atau kain rentang

    (b) “Tidak boleh memasang poster gambar mana-mana pemimpin parti politik yang tidak bertanding di Bahagian Pilihan Raya berkenaan, kecuali gambar pemimpin utama parti politik yang digandingkan (berpasangan) dengan gambar calon dalam poster yang sama;

    ReplyDelete
  28. URUS PARTI PUN TUNGGANG-LANGGANG ADA HATI MENGATA SPR
    Bila tengok pemimpin PKR teringat pemilihan parti itu yang diwarnai insiden ‘kerusi terbang’.

    Lihat pula DAP, nama perwakilan ke perhimpunan agung parti pun berterabur. Habis ke laut. Sampai kena buat pemilihan semula Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC).

    Lagi berat bila nampak logo bunga raya PPBM. Boleh pula mesyuarat agung parti sedangkan cawangan pun belum ada.

    Yang tak teringat apa-apa bila tengok logo PAN. Cuma rasa nak gelak, bukan apa, sebab Presidennya, Mohamad Sabu.

    Itu pun pemimpin keempat-empat parti ini tadi dalam mengata Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) bukan main lagi. Semua tak kena, semua tak adil.

    Peliknya, pembubaran Dewan Rakyat pun belum tapi dah pukul canang Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) bakal jadi ibu segala pilihan raya paling kotor.

    Ini keluar sendiri dari mulut ketua hulu balang mereka, Tun Dr. Mahathir Mohamad pada sidang akhbar beliau semalam.

    Negarawan pujaan Mat Sabu dan Lim Kit Siang ini bagaimanapun terlupa gara-gara kelemahan pengurusan UMNO ketika eranya, parti terbesar orang Melayu pernah diharamkan.

    Tak cukup dengan itu, UMNO pada era beliau kemudian memperkenalkan pula undi bonus untuk Presiden dan kuota pencalonan.

    Bukan sedikit yang diperlukan kalau nak cabar beliau sebagai Presiden UMNO – 30 peratus daripada bahagian yang ada. Bersih dan demokrasilah sangat.

    Biar apa pun tohmahan, ironinya makin ramai pemimpin Bersih yang ‘kununnya’ pertubuhan pemantau demokrasi mahu menjadi calon pada PRU-14. Apa maknanya? Kalau tak percaya kepada SPR tak kan sibuk nak bertanding?

    Hal itu menunjukkan ‘sudah jelas dengan sendirinya’ yang mengikut bahasa undang- undang, res ipsa loquitor atau ‘thing speaks for itself’ jika ikut bahasa orang putih ‘crispy chicken rendang’ yang ego itu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Go back to topic, silly boy....!!

      GST - Government So Taxing
      GST - Gomen Suruh Tax
      GST - Go Shit Them

      Delete
  29. 10 DOSA PEMIMPIN PAKATAN HARAPAN
    Hujah-hujah penolakan Pakatan Harapan (PH) yang diketuai DAP semakin tersebar dengan kenyataan bertajuk ‘10 Dosa Pemimpin Pakatan Harapan’ yang mendapat perhatian umum.

    Dengan menggunakan tanda pagar ##sayno2PH, hujah-hujah itu mula tersebar melalui pelbagai platform media sosial termasuk laman blog-blog di negara ini.

    Berikut merupakan antara intipati 10 hujah berkenaan mengenai dosa-dosa pemimpin pakatan:

    1. KLEPTOKRASI

    Perkataan ini sebenarnya terpakai kepada PH kerana sebagai “pemerintah” negeri mereka sendiri iaitu Selangor dan Pulau Pinang, rasuah di sana kelihatan semakin meningkat. Malah Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng juga menghadapi tuduhan rasuah.

    2. TIADA INTEGRITI

    Pemimpin PH terlalu banyak melakukan pusingan-U. Dakwaan salah urus negara Tun. Dr. Mahathir Mohamad selama 22 tahun serta gerakan reformasi telah berubah secara dramatik. Jika dahulu PKR dan DAP mengecam Dr. Mahathir tetapi kini segalanya dilupakan, bahkan mereka berani mengatakan bahawa semuanya OK.

    3. KEDIKTATORAN.

    Ini terbukti dengan cara pemimpin PH menguruskan parti komponen mereka sendiri. Contohnya adalah DAP yang mana orang-orang yang bertentangan fahaman dipecat dan diketepikan. Malah mesyuarat agung tahunannya diadakan secara tidak demokrasi.

    4. KRONISME

    Pemimpin PH mementingkan kronisme dan nepotisme. Pelbagai dakwaan telah dibuat mengenai Tun. Dr. Mahathir Mohamad serta ahli-ahli keluarganya. Malah PKR yang terdiri daripada anak beranak Datuk Seri Anwar Ibrahim dan DAP yang terdiri daripada keluarga Lim Kit Siang pernah menuduh Dr. Mahathir mementingkan kronisme.

    5. BERSIFAT PERKAUMAN

    Dengan menggalakkan orang Cina untuk membenci MCA dan Gerakan, DAP menekankan budaya perbezaan pendapat antara kaum. MCA dan Gerakan kononnya disalahkan kerana gagal berjuang untuk kaum Cina tetapi DAP sendiri tidak mempunyai apa-apa untuk kaum Cina kecuali menghasut kebencian.

    6. PENIPU

    PH memberi harapan dan janji palsu. Terdapat terlalu banyak contoh tetapi cukup untuk mengatakan manifesto mereka pada masa lalu dan sekarang tidak praktikal dan tidak dapat dipenuhi kerana pelbagai sebab. Ia sama seperti menipu semua orang termasuk penyokong mereka sendiri.

    7. TIDAK BERGUNA DAN TIDAK BERUPAYA

    Mereka (PH) tidak boleh memerintah Pulau Pinang dan Selangor dengan betul tetapi masih berani untuk bermimpi memerintah negara ini? Krisis air telah menjadi masalah biasa di Selangor dan Pulau Pinang pula tenggelam dalam banjir kilat dan tanah runtuh serta pencemaran. Rakyat ditendang keluar dari rumah mereka sendiri!

    8. SUKA MENYALAHKAN PIHAK LAIN

    Pemimpin PH telah menguasai seni dan kemahiran menyalahkan BN kerana kesengsaraan negara dan kegagalan mereka. Taktik berkenaan disifatkan sebagai pengecut bahkan tidak sesuai pun untuk berada sebagai pembangkang.

    9. TIADA SIFAT KEPIMPINAN

    Disebabkan ketiadaaan pemimpin berkeupayaan, PH hanya pandai membuat pelbagai dakwaan yang tidak terbukti selain membuat pelbagai tuduhan yang tidak beradab bersama penyokong mereka. Calon-calon yang hendak diangkat sebagai Perdana Menteri pula adalah individu yang telah berumur 93 tahun selain individu yang telah disabitkan kesalahan liwat

    10. TIADA RANCANGAN KUKUH UNTUK MEMERINTAH

    Kerjasama parti-parti dalam Pakatan Harapan amat lemah dan hanya mengejar agenda yang mementingkan diri masing-masing. Ia bukanlah mengenai menyelamatkan Malaysia kerana Malaysia telah menunjukkan prestasi yang baik di bawah Datuk Seri Najib Tun Razak dan BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Go back to topic, silly boy....!!

      GST - Government So Taxing
      GST - Gomen Suruh Tax
      GST - Go Shit Them

      Delete
  30. Giliran Tan Sri Khalid “Sekolahkan” Azmin

    Bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim bagaimanapun dalam satu kenyataan hari ini membidas dakwaan Mohamed Azmin itu sebagai cubaan untuk mengelirukan fakta sebenar berhubung skandal penjualan tanah Ijok.

    Beliau antaranya menjelaskan Mohamed Azmin membuat dakwaannya tanpa mendedahkan dokumen penting berhubung isu tanah tersebut termasuk Perjanjian Penyelesaian dan Perjanjian Penyelesaian Tambahan.

    Malah, kata beliau, Alam Mutiara dan Alam Utama adalah tanah yang terlibat dalam Penghakiman Persetujuan yang dimeterai antara kerajaan Selangor dan syarikat LBCN serta Mujur Zaman.
    .
    Berikut penerangan panjang lebar Abdul Khalid bagi menjawab kekeliruan yang cuba ditimbulkan Mohamed Azmin di DUN Selangor beberapa hari lalu:

    SAYA berkesempatan membaca laporan 19-mukasurat berkenaan isu tanah Ijok yang dikeluarkan Pejabat Menteri Besar Selangor yang diedarkan kepada wartawan terpilih dalam satu sesi penjelasan minggu lepas.

    Agak mengecewakan laporan penjelasan tidak mendedahkan dokumen-dokumen penting berkaitan dengan Penghakiman Persetujuan di antara Kerajaan Negeri dan dua syarikat berkenaan; LBCN Sdn Bhd dan Mujur Zaman Sdn Bhd pada Mei 2016 yang menjadi asas kepada bagaimana isu ini terbongkar.

    Sepatutnya dokumen-dokumen seperti Perjanjian Penyelesaian dan Perjanjian Penyelesaian Tambahan didedahkan agar rakyat tahu kebenaran sepenuhnya. Mengapa sehingga kini dokumen-dokumen tersebut tidak didedahkan?

    Jika diteliti dengan mendalam, memang benar terdapat tiga plot tanah – Alam Perdana, Alam Mutiara dan Alam Utama. Tetapi apa yang tidak disebut oleh Dato’ MB adalah:

    – Tanah 2200 ekar yang dikatakan milik swasta tersebut yang dikenali sebagai Alam Mutiara dan Alam Utama adalah tanah yang terlibat dalam Penghakiman Persetujuan yang dimeterai di antara Kerajaan Negeri dan LBCN dan Mujur Zaman.

    – Tanah 2200 ekar inilah yang disenaraikan secara khusus dan jelas di dalam Penghakiman Persetujuan yang mana Kerajaan Negeri bersetuju akan melepaskan segala tuntutan ke atas tanah-tanah tersebut yang telah diambil melalui proses Pengambilan Tanah yang saya lakukan ketika menjadi MB.

    – Proses pengambilan tanah telah dibuat atas dasar kepentingan awam ditambah pula dengan kegagalan LBCN dan Mujur Zaman untuk mematuhi syarat-syarat pemberimilikan serta kegagalan untuk memulakan dan menyiapkan pembangunan di tanah tersebut.

    -Dengan menandatangani Penghakiman Persetujuan tersebut, Kerajaan telah memberi persetujuan untuk melepaskan serta menggugurkan semua tuntutan terhadap tanah 2200 ekar tersebut dan menyerahkan semula kepada LBCN dan Mujur Zaman.

    Jika benar Kerajaan Negeri tiada kena mengena dengan tanah 2,200 ekar, bagaimana ia boleh memberi persetujuan untuk menggugurkan semua tuntutan dan menarik balik semua notis pengambilalihan yang dikeluarkan melalui Akta Pengambilan Tanah?

    Apabila kini tanah-tanah itu telah dibeli oleh sebuah syarikat swasta, maka rakyat akan bertanya, adakah mungkin syarikat swasta – berwibawa atau tidak – berani mengambil risiko membeli tanah yang terlibat dalam tuntutan undang-undang pengambilan oleh Kerajaan Negeri?

    Jika jawapannya tidak, rakyat pasti akan bertanya lagi, adakah mungkin satu jaminan telah diberikan oleh dari Kerajaan Negeri untuk membatalkan pengambilan? Jika jawapannya ya, maka boleh dirumuskan Kerajaan Negeri sememangnya terlibat samada secara langsuang atau tidak langsung dalam perbincangan dan/atau penjualan tanah 2,200 ekar tersebut.

    Lebih banyak persoalan yang berlegar di fikiran rakyat:

    1. Adakah Kerajaan Negeri memainkan peranan dalam memastikan transaksi jual beli tanah 2200 ekar tersebut dimuktamadkan dengan memberi jaminan kelulusan Pelan Pembangunan serta menjamin Nilai Pembangunan Kasar (GDV) sebelum Persetujuan Penghakiman dibuat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Go back to topic, silly boy....!!

      GST - Government So Taxing
      GST - Gomen Suruh Tax
      GST - Go Shit Them

      Delete
  31. Fuuuuh...Tahniahlah penjawat awam dan pesara kerajaan kerana menerima durian runtuh yang tak disanka2 dari DSNR hari ni. PA dapai kenaiak 1 KGT Khas dan pesara pula tambahan 1 %, tambahan kepada 2% yang telah dinikmati awal tahun ni. Jadi dah jadi 3%lah kan.
    Mana nak cari PM yang begini perihatin terhadap membela dan mensejahterakan nasib rakyat, khususnya PA seraami 1.2 juta di Msia ni. Pergi ke negara2 Barat pu takde macam ni. Dahlah kemudahan rumah disediakan, pelbagai jenis elaun, peluang kenaikan pangkat, suasana kerja yg kondusif serta sifar tekanan, kini dapat KGT khas pulak. jeles betulah aku.
    DSNR tak mintak banyak dari semua PA dan pesara kerajaan..cuma minta dipastikan sokongan dan undi mereka tetap kepada BN..itu saja. Ikut laporan, ada lagi ganjaran menarik yg bakal diterima oleh PA dan PK dalam masa terdekat ni. Ini bukanlah pancing undi atau gula2 PRU, tapi semata2 atas keperihatinan DSNR dan kerajaan untuk terus memartabatkan PA di Msia ni.
    Rakyat yakin, PA adn PK ni semuanya pandai bersyukr dan berterima kasih kepada DSNR dan kerajaan atas apa yg telah diberikan selaam ni. Klau nak bandingkan era Rejim Madey dulu, jangan mimpilah PA adn PK dilayan macam ni..teruk mereka ditindas dan takde ganjaran istimmewa yg mereka dapat, melainkan diperkudakan seperti kerbau balau aje.
    Betul kata orang tua2 kita...rezeki jangan ditolak, musuh jangan dicari. kalau banyak sama2lah kita lapah, kalau sikit sama2 kita cicah. bukan nilai wang ringgit yg didambakan oleh PA dan PK, tapi ingatan DSNR dan kerajaan tu lebih bermakna kepada mereka. DSNR...bolehlah tidur malam dengan nyenyaknya, kesetiaan dan wala PA dan PK kepada DS dan kerajaan sedia ada takkan berganjak walau seinci pun..biarlah ribut dan badai PH melanda dengan hebatnya, namun kami tetap bersama DS dalam mengharungi cabaran besar ni. insyaAllah we'll make it. DSNR...ingatlah bahawa You'll never walk alone sir !!!!!!

    ReplyDelete
  32. 2. Adakah benar Kerajaan Negeri mendapat 1,000 ekar tanah Alam Perdana tanpa perlu membayar walau satu sen sebagaimana yang dicanang? Saya telah merampas tanah lebih Alam Perdana seluas 1000 ekar dan mendaftarnya atas nama Menteri Besar (Selangor) Inc (MBI). Apabila Kerajaan membuat keputusan untuk menggugurkan tuntutan terhadap tanah seluar 2,200 ekar, ini bermakna Kerajaan Negeri telah melepaskan tanah 2,200 ekar tanah untuk memiliki 1,000 ekar tanah sahaja yang telahpun saya perolehi terdahulu?

    3. Kononnya pampasan bagi rampasan dan pengambilan tanah seluas 3,200 ekar tanah akan mencecah RM4.4 bilion. Benarkah? Jika diamati kenyataan akhbar sebelum ini yang dikeluarkan oleh pejabat Menteri Besar serta peguam Sivarasa Rasiah yang mewakili peneroka-peneroka, Kerajaan Negeri dikatakan terpaksa bersetuju dengan penyelesaian luar mahkamah kerana jika tidak berhadapan dengan nilai pampasan mencecah RM1.4 bilion. Jadi, mana pula datang lagi RM3 bilion yang dikatakan oleh Dato’ MB?

    Jika benar kenyataan Sivarasah bahawa pampasan bagi 1,000 ekar yang telah terdapat pembangunan dan infrastruktur dianggarkan RM860 juta, maka 2,200 ekar tanah yang belum dibangunkan tidak mungkin mencecah lebih RM3 bilion hingga menjadikan jumlah pampasan RM4.4 bilion.

    Malah nilai RM860 juta tersebut masih belum muktamad kerana saya telah meminta peguam mencabarnya di Mahkamah bagi mendapatkan taksiran yang lebih munasabah kerana tanah tersebut masih dalam kategori pertanian.

    Jika pun benar pampasan bagi 1000 ekar adalah RM860 juta, maka jika dicongak ratio yang sama maka 3200 ekar adalah RM2.75 bilion. Jadi dari mana pula nilai pampasan RM4.4 bilion yang dinyatakan oleh Dato MB?

    Apa-apapun, katalah benar pampasan mencecah RM2.7 bilion atau mungkin RM4.4 bllion; persoalannya, mengapa LBCN dan Mujur Zaman menjual tanah 2,200 ekar pada harga RM1.18 bilion dan sanggup pula melepaskan 1,000 ekar kepada Kerajaan Negeri?

    Tidakkah lebih baik mereka setuju sahaja dengan perampasan dan pengambilan dengan bertegas mempertahankan tuntutan pampasan dan pengambilan tanah-tanah tersebut?

    4. Tidakkah terdapatnya satu keadaan yang memeranjatkan apabila Kerajaan Negeri dikatakan takut dengan risiko membayar RM1.4 bilion, tetapi tiba-tiba pemaju yang membeli tanah 2,200 ekar tersebut dengan bangga mengumumkan the bahawa mereka akan memajukan tanah 2,200 ekar yang berjaya dibeli dengan harga RM1.18 bilion (RM12 sekaki persegi) dengan Nilai Kasar Pembangunan (GDV) berniai RM15 bilion? Pengumunan pemaju ini dilakukan seawal September 2015 – yakni jauh lebih awal dari Penghakiman Persetujuan yang Kerajaan Negeri meterai iaitu pada Mei 2016.

    Bukankah Kerajaan Negeri mempunyai kemahiran Pihak Berkuasa Tempatan serta beberapa Jabatan yang lain seperti Jabatan Perancang Bandar dan Jabatan Penilaian yang terlibat dalam meluluskan pelan pembangunan, jumlah densiti dan akhirnya penentuan terhadap nilai GDV sesuatu projek pembangunan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Go back to topic, silly boy....!!

      GST - Government So Taxing
      GST - Gomen Suruh Tax
      GST - Go Shit Them

      Delete
  33. Mana mungkin Kerajaan Negeri tidak berkeupayaan membuat penilaian tepat terhadap nilai hartanah sehinggakan Dato’ MB berhujah kononnya jika Kerajaaan Negeri meneruskan semua tindakan yang telah dimulakan oleh saya; merampas dan mengambilalih tanah-tanah maka kantong perbendaharaan akan kempis dan berisiko.

    Banyak persoalan timbul kerana tidak mungkin sebagai Kerajaan yang dikatakan memperjuangkan reformasi boleh tunduk dengan asakan pemaju gagal dan culas seperti LBCN dan Mujur Zaman. Jika pun benar terdapat lebih 30 tuntutan mahkamah, tanggungjawab Kerajaan adalah untuk mempertahankan hak dan tanah rakyat apatah lagi ketika berdepan dengan pemaju culas.

    Perkembangan isu tanah Ijok dari masa Kerajaan Negeri menandatangani Penghakiman Persetujuan, melepaskan hak tuntutan kepada 2,200 ekar dan yang akhirnya dijual kepada pemaju di bawah nilai sebenar, serta kelulusan pembangunan bernilai RM15 bilion; bersama-sama dengan soalan-soalan yang masih belum dijawab memberi persepsi bahawa “keuntungan” yang dikatakan berpihak peneroka-peneroka dan Kerajaan Negeri juga berpihak kepada LBCN dan Mujur Zaman, dan pemaju berwibawa.

    Hakikatnya rakyat menuntut Menteri Besar dan Kerajaan Negeri untuk mendedahkan semua kronologi peristiwa dan dokumen-dokumen berkaitan termasuk dokumen-dokumen antara pemaju-pemaju dan supaya rakyat dapat menilai dengan sendiri kebenaran sepenuhnya, tiada lain melainkan yang benar belaka.

    ReplyDelete
  34. SIAPA SURUH SAYA BERTAUBAT SAYA AKAN SAMAN DIA !
    Ahli Parlimen Pakatan Harapan, Mohamed Hanipa Maidin mengancam mahu mengambil tindakan mahkamah terhadap golongan agama yang menyeru beliau supaya bertaubat.
    Beliau yang juga pemimpin Parti Amanah Negara (PAN) mendakwa golongan agama itu lagi berbahaya daripada golongan jahil kerana meminta beliau bertaubat disebabkan membuat kenyataan “kalau aku Tuhan..” di Dewan Rakyat.
    “Untuk golongan agama yang jatuhkan hukuman ke atas saya secara tidak adil , saya tidak teragak agak untuk menyaman anda!!!
    “Saya anggap mereka lagi berbahaya dari golongan jahil. Kenapa? Sebab mereka, bagi saya, ada ilmu tapi malangnya tak guna ilmu dengan betul. Maaflah jika saya kasar sikit,” katanya dalam satu kenyataan di Facebook hari ini.
    Antara yang memberi nasihat supaya beliau bertaubat termasuk Pertubuhan Ahli Sunnah Wal Jamaah Malaysia (Aswaja).
    Mufti Perlis, Datuk Dr. Mohd. Asri Zainul Abidin yang dilihat umum cenderung menyebelahi Pakatan Harapan malah turut meminta beliau berbuat demikian.
    Mohamed Hanipa di Dewan Rakyat pada 29 Mac lalu berkata: “Tolong Jangan cakap pasal agamalah. Telinga saya dengar ni gelilah..geli”
    Beliau berkata demikian apabila dinasihatkan wakil rakyat Barisan Nasional (BN) supaya tidak bersikap bongkak dan takbur kerana ia dilarang Islam.
    Hanipa tanpa menghiraukan nasihat itu seterusnya berkata: “Kalau saya Tuhan. Saya tak jadikan kamu. Dah lama saya hapuskan”
    Kenyataan Hanifa itu mendapat perhatian wakil rakyat PAS, Datuk Mohd. Khairuddin Aman Razali yang bangun menegurnya.
    Mohd. Khairuddin menjelaskan kenyataan Hanifa kalau beliau Tuhan itu boleh merosakkan akidah seseorang umat Islam.
    Hanipa menyindir Mohd. Khairuddin yang juga ahli majlis dewan ulama PAS sebagai penunggang agama.
    Perang mulut antara wakil rakyat Pakatan Harapan dan PAS mengenai akidah Islam berlarutan selama beberapa minit
    Mohamed Hanipa dalam kenyataan hari ini namun mempertahankan tindakan beliau mengeluarkan kenyataan “kalau aku Tuhan”
    Beliau mendakwa berkata demikian kerana seorang wakil rakyat BN menyindirnya “kamu ni Tuhankah?”
    Sindirian itu dibuat kerana Mohamed Hanipa membayangkan Pakatan Harapan akan menang dalam PRU14 dalam ucapannya.
    “Saya juga menyambung selepas ayat “kalau itu” dengan ayat “Akan tetapi sebab saya tidak Tuhan, Tuhan jadikan jugalah orang macam kamu supaya orang lain nampak inilah yang patut kita lawan”
    “Saya tak akan tarik balik kenyataan saya,” katanya lagi.
    Mohamed Hanipa mendabik dada beliau pernah mempelajari syariah dan ” adabul qada’ fi al-Islam” serta “turuq al-ithbat” malah seorang pengamal undang-undang selama 23 tahun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Go back to topic, silly boy....!!

      GST - Government So Taxing
      GST - Gomen Suruh Tax
      GST - Go Shit Them

      Delete
  35. DAP TETAP DENGAN PENDIRIAN, ENGGAN PAKAI LOGO PKR... BERANI MAHATHIR DAN AZMIN KECAM DAP?!!!
    DAP sekali lagi membuktikan yang mereka jauh lebih dominan di dalam Pakatan Harapan yang dipengerusikan oleh Dr. Mahathir. Malahan dalam satu sidang media yang menampilkan pemimpin-pemimpin Pakatan Harapan termasuklah Wan Azizah, Dr. Mahathir perlu mendapatkan pengesahan dan keizinan daripada Anthony Loke terlebih dahulu sebelum bercakap.

    Maka pendapat masyhur yang diuwar-uwarkan oleh PAS bahawa undi Pakatan Harapan (PH) bermaksud mengundi DAP, ada benarnya. Tindakan dan keputusan yang dibuat oleh Anthony Loke jelas menunjukkan PPBM, PAN mahupun PKR tidak berani menentang atau menyanggah DAP walaupun acapkali DAP memperlekeh-lekehkan parti-parti yang didominasi oleh Melayu itu.

    Melayu benar-benar Pariah seperti yang dikatakan oleh Nga Kor Ming dan KEPARIAAN MELAYU itu terserlah dalam tindakan terbaharu DAP.

    Mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan dua hari lepas telah membuat keputusan, selari dengan keputusan Mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan pada 27 Februari bahawa kesemua empat parti dalam Pakatan Harapan akan menggunakan logo yang sama dalam PRU-14 dan ianya selari dengan keputusan Mesyuarat Majlis Presiden Pakatan harapan pada 6 Mac lalu bahawa penentuan logo sama yang akan digunakan, akan dibuat dalam tempoh seminggu.

    Sepatutnya pada 1 April lalu, Saifuddin Nasution mengumumkan penggunaan logo yang sama oleh Pakatan Harapan dalam PRU-14. (RUJUK SINI)

    Namun keengganan DAP untuk menggunakan logo selain logo parti mereka, menyebabkan Saifuddin Nasution gagal membuat pengumuman tersebut. Hari ini, Setiausaha Organisasi Kebangsaan DAP, Anthony Loke dalam kenyataannya kepada portal MalaysiaKini, mengesahkanbahawa Mesyuarat DAP malam Isnin lalu tidak bersetuju menggunakan logo yang sama.

    Kata Anthony Loke, mesyuarat DAP malam Isnin lalu, gagal mencapai persetujuan tersebut dan memutuskan mereka memerlukan tempoh lagi seminggu untuk mendapatkan maklum balas peringkat negeri dan akar umbi mengenainya

    ReplyDelete
  36. Cengkaman DAP memang hebat. Walaupun konsensus telah dicapai pada 27 Februari lalu bahawa kesemua empat parti dalam Pakatan Harapan akan menggunakan logo sama, DAP tetap mahu menunjukkan kepada para pengundi mereka, bahawa Melayu dan India dalam Pakatan tidak lebih daripada pariah yang tidak akan berani menyanggah mereka.

    Pada 28 Februari lalu, DAP dalam keadaan terdesak untuk mendapatkan undi daripada masyarakat Melayu atau lebih tepat lagi untuk menjayakan TSUNAMI MELAYU telah mencadangkan agar logo PKR digunakan dalam PRU-14 walaupun wakailnya bukan calon sebenar dari PKR. Ini akan menjamin tiad alagi bantahan atau perebutan kawasan oleh PKR. Sekaligus membuatkan DAP boleh menarik nafas lega kerana PKR tidak akan mengacau kerusi mereka lagi.

    Sebenarnya di situlah letaknya kebijaksanaan DAP yang memanipulasi keadaan dengan mencadangkan logo PKR sebagai satu helah kepada ultra Melayu dalam PPBM agar dapat menerima DAP.

    Kalaulah jadi logo PKR digunakan oleh keempat-empat parti Pakatan Harapan, ia bermakna DAP telah berjaya menahan lukah undi Melayu pro Anwar dan PKR agar membelakangkan parti sebenar yang dianggotai oleh calon-calon Pakatan. Lebih-lebih lagi apabila DAP turut mengampilkan calon-calonya yang terdiri daripada bangsa Melayu. Langkah ini akan menimbulkan kekeliruan sekaligus akan membolehkan DAP menang lebih banyak kerusi terutama yang bermajoritikan pengundi Melayu.

    Bagaimanapun, DAP mungkin akan kehilangan undi orang Cina yang merupakan teras kepada kekuatan parti itu. Kebanyakan pengundi Cina melihat PKR sebagai sebuah parti yang lemah dan tidak berprinsip. Apatah lagi dengan tindakan PKR menyanjung Mahathir yang sebenarnya merupakan pencetus dan penyebab kepada kewujudan PKR sendiri, tetapi kini Mahathir disanjung dan dipuja-puja.

    Maka tidak hairanlah bilamana DAP menukar fikiran dan enggan menggunakan logo selain logo mereka dalam PRU-14 nanti. DAP tidak mungkin mahu menggambarkan kepada para pengundi teras mereka bahawa parti itu sedang akur dengan Melayu walaupun atas nama ASAL BUKAN UMNO!

    ReplyDelete
  37. Logo Bersama HARAPAN: Tunggu Minggu Depan, Kata Lim
    Pakatan Harapan akan memutuskan isu logo bersama minggu depan, kata Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng.

    “Apa yang boleh saya kata, kita akan buat pengumuman minggu depan,” kata ketua menteri Pulau Pinang.

    Majlis Presiden HARAPAN akan bermesyuarat pada Selasa setiap minggu.

    HARAPAN terpaksa memilih antara logo DAP, PKR dan Parti Amanah Negara (AMANAH) setelah gabungan itu masih tidak tidak berjaya didaftarkan secara rasmi.

    Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) juga sedangberdepan masalah pendaftaran dengan Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS).

    Lim sebelum ini memberitahu DAP akan bertanding sama ada menggunakan logo sendiri atau HARAPAN.

    Setakat ini, BERSATU dan AMANAH sudah bersetuju bertanding menggunakan logo PKR dalam pilihan raya umum yang mesti diadakan sebelum 24 Ogos depan.

    Perdana menteri Datuk Seri Najib Razak disebut-sebut akan membubarkan parlimen Jumaat ini.

    Pemerhati melihat minggu pertama Mei sebagai masa terbaik untuk pengundian sebelum tibanya bulan puasa Ramadan.
    Setakat Isnin lepas, jawatankuasa eksekutif pusat DAP dalam mesyuarat di ibu pejabat di Kuala Lumpur masih gagal memutuskan perkara itu.

    Difahamkan DAP bimbang penggunaan logo PKR akan mengelirukan pengundi dan pemimpin akar umbi mereka.

    ReplyDelete
  38. PH MANSUH GST? PUSINGAN U MENANTI!!!!
    Ada pihak yang berpandangan tidak mustahil Mahathir akan membuat pusingan U dengan mengekalkan GST jika berkuasa.

    Mahathir kini dikenali sebagai jaguh pusingan U, sebelum menang bulan, bintang, emas, permata semua boleh dijanjikan kepada rakyat.

    Tetapi apabila berkuasa kelak, belum tentu janji itu ditunaikan kerana ketika janji tersebut dibuat, pemimpin PH dilihat seolah-olah tidak bersungguh-sungguh mahu memansuhkan GST.


    Rakyat kini menantikan penjelasan konkrit dari PH berhubung cadangan mereka memasuhkan GST.

    Jangan nanti, jangan dikatakan mansuh, sebaliknya kadar cukai itu dinaikkan pula apabila PH berkuasa.

    Semua itu tidak mustahil berlaku kerana banyak yang dijanjikan oleh PH hanya ‘indah khabar dari rupa’.

    Itulah sikap bermuka-muka pemimpin PH, janji sebelum menang tidak sama dengan apabila mereka berkuasa kelak.

    Bukan auta, ada rakyat beberapa negeri pimpinan mereka sudah lebih awal terseksa dan apakah itu model contoh terbaik yang boleh diberi jika PH memerintah negara? Apa yang jelas rakyat hanya menunggu pusingan U, kerana ketua mereka adalah raja pusingan U!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Go back to topic, silly boy....!!

      GST - Government So Taxing
      GST - Gomen Suruh Tax
      GST - Go Shit Them

      Delete
  39. Bagaimana 'Kepala Perompak' dan 'Bapa Pelingkup' akan menyelamatkan negara?
    KUALA LUMPUR 1 April - Presiden PAN, Mohamad Sabu sememangnya terkenal sebagai ahli politik yang pandai menghiburkan penonton dengan 'lawak jenaka' dan ucapan berdegar-degar ketika berceramah.

    Baru-baru ini, Mohamad Sabu tampil dengan ‘lawak jenakanya’ yang terbaharu apabila mendakwa negara ini akan diselamatkan oleh calon Perdana Menteri sementara Pakatan Harapan diketuai DAP, Tun Dr. Mahathir Mohamad walaupun dahulu beliau meletakkan pelbagai gelaran dan label negatif kepada pemimpin tersebut
    Mohamad Sabu menyatakan perkara tersebut dalam Ceramah Jelajah Pakatan Harapan di Guar Chempedak, Kedah, dua hari lalu.

    Perkara tersebut mendapat perhatian sebuah laman satira politik di Facebook, Tentera Troll Kebangsaan Malaysia yang menghasilkan dua video untuk menyindir bekas Timbalan Presiden Pas itu.

    Kedua-dua video tersebut disunting dengan memasukkan pujian Mohamad Sabu terhadap Dr. Mahathir ketika mereka bersekutu dalam Pakatan Harapan serta kutukan beliau terhadap bekas Perdana Menteri itu ketika mereka masih belum ‘bersama’.

    Dalam video tersebut Mohamad Sabu antara lain menyeru rakyat Kedah untuk menyokong Dr. Mahathir kerana pemimpin tersebut mahu membetulkan pentadbiran Malaysia selain tidak menyangka beliau akhirnya akan duduk di sebelah Dr. Mahathir dan berbisik-bisik seperti ‘kekasih’.

    Sedangkan, dahulu Mohamad Sabu lah pemimpin yang paling lantang mengkritik Dr. Mahathir dengan gelaran seperti ‘kepala perompak’ dan ‘bapa pelingkup negara’.

    ReplyDelete
  40. ‘MUGADET’, ‘PEROMPAK’ DAN PELBAGAI ‘ISME’ LEBIH MEMALUKAN…
    warga emas itu menulis lagi. Dia menulis tentang keburukan Presiden UMNO merangkap Pengerusi BN yang mengemudi negara sebagai Perdana Menteri. Dia berbicara soal ‘malu’. Dalam usia tuanya, dia cuba sedaya upaya memperlekeh Dato’ Seri Najib Tun Razak di mata rakyat.

    Dia mendakwa Najib seorang ‘pencuri’. Itu kata dia, seorang warga emas yang bercita-cita mahu mengambil alih jawatan Perdana Menteri dari Najib. Dia tuduh suatu yang tidak berasas, tidak benar dan hanya persepsi semata-mata.

    Untuk menjatuhkan Najib, mengata anak tiri Najib. Tapi dia tidak tengok anak-anak kandungnya sendiri. Kaya rayanya ‘luar biasa’. Ada yang liberal, menyokong penuh LGBT. Malah khabarnya ada yang tidak bermoral? Bagaimana dengan menantu dan cucu? Khabarnya yang perempuan ada yang berseluar pendek, ‘tak cukup kain’?

    Penulis rasa, tidak perlulah disebut nama atau mengata anak menantu atau cucu-cicit warga emas itu. Kita doakan saja supaya kembali ke pangkal jalan. Kita sangka yang baik-baik saja. Kita bukan kemaruk kuasa nak jadi Perdana Menteri macam dia, bukan?

    Konon dia mendakwa pemimpin-pemimpin dunia tahu Najib melakukan jenayah ‘mencuri’. Jika benar begitu, penulis tidak rasa mereka akan menjemput Najib ke majlis mereka. Sudah tentu mereka tidak mahu terpalit sama.

    Tapi nampaknya Najib tetap juga disambut mesra, diyakini, dihormati, disegani kawan dan lawan. Sebagai contoh, warga emas itu beri ‘arahan’ kepada Perdana Menteri Australia supaya tidak bergambar dengan Najib.

    Namun sebaliknya yang berlaku. Bukan saja beliau bergambar dengan Najib, malah berbincang mesra lagi tentang hubungan diplomatik yang makin erat. Nampak sangat Perdana Menteri Australia langsung tak hormat pada ‘arahan’ warga emas. Tak laku langsung, bukan?

    Pada pandangan penulis, satu dunia tahu tentang perangai buruk warga emas itu. Mereka bukan tak kenal perangainya. Bila tak dapat apa yang dia mahukan dari seseorang, dia serang orang itu. Mujurlah dia jadi Perdana Menteri di Malaysia saja. Kalau dia jadi Presiden US, mungkin dia sudah berperang dengan semua negara yang tak sebulu dengannya…

    Dia menuduh Najib sebagai pencuri. Tapi dia tidak ingat apa yang Mat Sabu, Dato’ Seri Anwar Ibrahim, Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, Ku Li, Almarhum Tunku Abdul Rahman dan bekas-bekas Perdana Menteri kita yang lain bercakap mengenainya?

    Dia lupakah bahawa dia itu perompak, memetik kata Mat Sabu? Dia tak ingatkan dia dianggap sebagai perasuah, penyeleweng, perosak, penyangak, kuku besi, maha-firaun, maha-zalim, kuku besi, diktator, nepotisme, kronisme dan banyak ‘isme’ lagi?

    Jika warga emas itu lupa, eloklah dia bertanya pada rakan-rakan sekutunya sekarang sementara dia masih hidup dan mereka juga masih bernyawa. Bukan apa, mereka itulah yang berkata sedemikian, penulis hanya mengingatkan saja.

    Bukan itu saja, di luar negara pun kecoh juga menghentam dia dulu. Bukan hanya US, malah negara tetangga Asia Tenggara, negara di Timur Tengah dan negara-negara di benua lain pun pernah dia berkelahi dulu. Itu bukan diplomatik namanya, itu sikap seorang ‘crook’

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nobody give a damn about your sully copy-pasting. Go back to topic, silly boy....!!

      GST - Government So Taxing
      GST - Gomen Suruh Tax
      GST - Go Shit Them

      Delete
  41. Jadi pada hemat penulis, serangan bertali arus daripada ‘ketua pembangkang’ atau ‘pembangang’ itu memang suatu yang biasa. Tuduhan-tuduhan itu bukannya betul pun, tapi sekadar hanya untuk memburuk-burukkan lawan kerana berseteru politik, itu saja.

    Bila disebut soal malu, penulis rasa rakyat di Zimbabwe pun tahu rasa malu jika mempunyai seorang Perdana Menteri yang sudah terlalu lanjut usianya. Warga emas itu mahu jadi ‘Mugabe versi Malaysia’? Nak panggil apa nanti? ‘Mugadet’? Jangan buat rakyat Malaysia ketawa…

    Warga emasitu perlu tahu bahawa rakyat Malaysia pun tahu malu seperti rakyat Zimbabwe. Malah mereka juga malu berperdanamenterikan perompak, penipu, tukang fitnah, diktator yang mengamalkan nepotisme kronisme dan banyak ‘isme’ lagi.

    Jadi, tidak perlulah terlalu beretorik sangat. Jika terlalu kemaruk hendak berkuasa semula pun, berpada-padalah. Jika tidak malu pada anak menantu dan cucu, malulah sama ada rakyat. Jangan tunjuk sangat perangai buruk di penghujung usia. Tak elok begitu.

    Jika tahu tidak mampu kalahkan Najib sekalipun pada PRU14 nanti, janganlah main politik ‘kotor’. Islam larang berpolitik berkiblatkan Machiavelli. Jika tidak percaya, cuba tanya Presiden PAS. Penulis yakin dia pun setuju dengan penulis.

    Maaflah. Penulis bukan membenci warga emas itu. Kerana sayangkan dialah maka penulis perlu mengingatkan ‘kanak-kanak’ itu. Penulis hargai segala jasanya dan terpaksa ‘menelan’ segala ‘dosa’nya. Kerana sayang padanya, penulis seru supaya dia kembalilah ke pangkal jalan, aminnnn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nobody give a damn about your sully copy-pasting. Go back to topic, silly boy....!!

      GST - Government So Taxing
      GST - Gomen Suruh Tax
      GST - Go Shit Them

      Delete
  42. Jasa Dr Mahathir Selama 22 Tahun Yang Wajib Dikenang Rakyat Malaysia (Bhgn.1)by Malaysian Digest

    KUALA LUMPUR: Sepanjang 22 tahun pemerintahan Tun Dr Mahathir sebagai Perdana Menteri, pelbagai pembangunan dikecapi termasuk projek mega pembinaan Menara Kuala Lumpur, Menara Berkembar Petronas, Litar Lumba Antarabangsa Sepang, serta Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur.

    Berikut merupakan 24 'jasa' utama Dr Mahathir didalam usaha 'memajukan' Malaysia diperingkat antarabangsa.

    1. Pembinaan 32 pondok tol seluruh negara dengan kenaikan kadar tol sebanyak 10% setiap 3 tahun.

    Dr Mahathir memperkenalkan konsep penganugerahan konsesi dan projek lebuhraya bertol direka oleh beliau. Juga dikenali sebagai bapa konsesi negara, konsep yang digunapakai membolehkan syarikat konsesi menaikkan kadar tol setiap 3 tahun.

    Sekiranya kenaikan tersebut ditangguhkan, kerajaan perlu membayar pampasan kepada syarikat konsesi.

    2. 10,000 produk dikenakan AP (Permit Import)

    Antara produk paling popular dikenakan AP adalah kenderaan import. Dr Mahathir menerusi blognya pada 5 November 2009 pernah menjelaskan bahawa AP kepada kenderaan import adalah caranya untuk melindungi Proton daripada menjerumus ke arah bankrap.

    "Tanpa perlindungan (AP) kita tidak akan ada industri kenderaan. Proton pernah mendominasi 80% pasaran pada suatu masa dahulu disebabkan oleh perlindungan ini."

    3. Muwujudkan perjanjian penjana tenaga bebas (IPP).

    IPP diwujudkan pada 1996 selepas tragedi 'blackout 1992'. Menurut Raja Petra Kamaruddin, kejadian berkenaan adalah rancangan Dr Mahathir untuk menswastakan pengeluar IPP kepada kroninya, Francis Yeoh.

    Bekas Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) TNB, Tan Sri Ani Arope pernah mendedahkan Unit Perancang Ekonomi (EPU) pentadbiran Dr Mahathir pernah memaksa TNB menyerahkan tanahnya di Terengganu, dan Johor kepada pihak ketiga bagi membina loji janakuasa.

    TNB sebelum itu menghasilkan elektrik pada kadar 8 sen seunit dan membekalkannya dengan harga 17 sen seunit. Selepas kewujudan pembekal IPP, TNB membeli kuasa elektrik dengan kadar 23 sen seunit dan menjualnya kembali dengan harga 30 sen seunit.
    4. Pemberian tanah rizab Melayu di Tioman, Pulau Perhentian dan Sentul kepada Vincent Tan dan YTL.

    Sepanjang pemerintahan Dr Mahathir, beliau berjaya mengubah Vincent Tan daripada 'millionaire' kepada 'billionaire'. Dr Mahathir juga 'menswastakan' syarikat perjudian Sports Toto kepada hartawan tersebut.

    Sports Toto dijual kepadanya secara rahsia tanpa pengumumman bidaan oleh syarikat lain. 70% pegangan kepada B&B Enterprise milik Vincent Tan pada harga RM28 juta dan bakinya milik Raleigh Berhad milik Tun Daim Zainuddin.

    5. Tanah rizab melayu di Langkawi banyak terjual pada kroni. Tanah kerajaan negeri di Langkawi diberi tanpa bayar premium.

    Laporan media tempatan menyebut, seramai 80 keluarga di Pantai Chenang, Langkawi dihalau keluar pada 1980 untuk memberi laluan kepada projek pembangunan pelancongan oleh syarikat milik Vincent Tan.

    Perkara ini didedahkan oleh ahli DAP Syerleena Abdul Rashid yang menyebut perkara sama turut berlaku di Pulau Redang, Terengganu. Kesemua penduduk kampung berkenaan menetap diatas tanah rizab Melayu dan diarah meninggalkan kediaman demi projek kroni Dr Mahathir.

    6. Tanah milik DBKL 70 ekar Bukit Kiara dipajak pada Berjaya untuk jadi tempat equestrian
    Projek ini didakwa bagi memenuhi minat Dr Mahathir didalam arena equestrian. Beliau juga mengakui sudah mempunyai 40 ekor kuda yang ditempatkan di ladang ternakan kuda di Langkawi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nobody give a damn about your sully copy-pasting. Go back to topic, silly boy....!!

      GST - Government So Taxing
      GST - Gomen Suruh Tax
      GST - Go Shit Them

      Delete
  43. Jasa Dr Mahathir Selama 22 Tahun Yang Wajib Dikenang Rakyat Malaysia (Bhgn.1)by Malaysian Digest

    7. Tragedi Memali 1985 dan Al Maunah 2001 antara tragedi berdarah yang berlaku dibawah pemerintahannya

    Selama lebih 30 tahun, rakyat Malaysia diberitahu insiden berdarah Memali berlaku selepas Polis mendapat arahan oleh Timbalan Perdana Menteri pada wajtu itu Tun Musa Hitam untuk menyerang Kampung Memali.

    Musa baru-baru ini menerusi buku 'Frankly Speaking by Musa Hitam' mendedahkan Dr Mahathir berada didalam Malaysia sewaktu tragedi itu berlangsung.

    "Pada hari insiden, Ketua Polis Negara (KPN) pada waktu itu dan saya bertemu dengan Dr Mahathir di pejabatnya dan KPN memaklumkan kepada beliau mengenai apa yang terjadi sewaktu operasi Memali, yang mengakibatkan kematian empat anggota polis dan 14 orang awam," kata Musa.

    8. Enggan menghulurkan bantuan kepada Sekolah Agama Yan, Kedah yang terbakar.

    Lebih dikenali sebagai 'Tragedi Pondok Pak Ya', insiden pada 1989 itu mengorbankan 27 pelajar perempuan sekolah tersebut. Sejarah hitam di Sekolah Menengah Agama (SMA) Taufikiah Khairiah Al-Halimiah itu tidak mendapat bantuan kerajaan pusat.
    9. Mengenakan cukai 58.6 sen seliter bagi petrol dan 19 sen seliter untuk diesel

    Sebelum kewujudan media sosial, pelbagai perkara disorokkan termasuk pengenaan cukai terhadap komoditi bahan bakar. Dr Mahathir berselindung disebalik subsidi yang diberikan diperoleh daripada cukai petrol dan diesel yang dijual kepada rakyat.

    10. Dr Mahathir menangkap musuh politiknya dibawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) seperti Ops Lalang

    Majoriti rakan Dr Mahathir didalam Pakatan Harapan kini pernah ditahan dibawah ISA termasuk Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, Mat Sabu, Azmin Ali, dan ramai lagi.

    Ops Lalang pada tahun 1987 memberkas 106 rakyat Malaysia termasuk pemimpin pembangkang. Pada waktu itu, cabang bidang kehakiman, legislatif dan eksekutif diletakkan dibawah arahan Dr Mahathir.
    11. Membelanjakan lebih RM102 bilion wang rakyat untuk menjamin syarikat-syarikat kroni.

    Antara syarikat yang mendapat 'faedah' termasuk Intrakota, ParkMay, Danaharta dan PKFZ. Terdapat juga skandal besar seperti skandal Bumiputra Malaysia Finance (BMF) dan kerugian besar Bank Negara akibat kegagalan dagangan mata wang awal 1990-an.

    Skandal BMF juga menjadi punca kepada kematian salah seorang pegawai Bank Bumiputra Malaysia Berhad (BBMB) Jalil Ibrahim, di Hong Kong.

    12. Memberikan projek kerajaan bernilai puluhan juta ringgit kepada ahli keluarganya.

    Penerima kontrak berkenaan tidak lain adalah Mirzan Mahathir yang memiliki syarikat perkapalan.

    Syarikat tersebut pada 1998meminta jaminan kerajaan bernilai RM2 bilion namun Datuk Seri Anwar Ibrahim yang memegang portfolio Menteri Kewangan pada waktu itu cuma meluluskan RM1 bilion sahaja.

    Mokhzani Mahathir menerusi syarikatnya Tongkah Holdings juga mendapat kontrak membekalkan peralatan kepada hospital kerajaan.

    Sementara Mukhriz Mahathir menerusi syarikatnya Opcom Sdn Bhd diberikan kontrak membekalkan fiber optik kepada Telekom Malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nobody give a damn about your sully copy-pasting. Go back to topic, silly boy....!!

      GST - Government So Taxing
      GST - Gomen Suruh Tax
      GST - Go Shit Them

      Delete
  44. Tidak dinafikan Tun Dr Mahahthir Mohamad banyak menyumbang kepada kemajuan negara lantas memberi jolokan kepadanya 'Bapa Pemodenan'. Jasa pembangunan era beliau dapat dilihat sehingga ke hari ini.

    24 Jasa Dr Mahathir Selama 22 Tahun Yang Wajib Dikenang Rakyat Malaysia (Bhgn.1) merungkai 12 jasa bekas Perdana Menteri itu sepanjang berkhidmat memimpin negara.

    Berikut merupakan baki 12 'jasa' Dr Mahathir:

    13. Menggunakan tabung Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) untuk memberi membeli bond daripada kroni seperti projek IPP YTL.

    YTL Power merupakan syarikat yang diberikan kontrak Loji Tenaga Bebas (IPP) oleh Tun Mahathir. IPP tersebut merupakan antara beban besar pada waktu pentadbiran Dr Mahathir yang hanya menguntungkan pihak konsesi semata-mata.

    Dua loji YTL siap dibina pada tahun 1994 dan 1995.Tahun 1996 merupakan tahun pertama di mana kedua-dua loji beroperasi setahun penuh.

    Ianya segera disenaraikan di Bursa Malaysia pada awal tahun 1997, membuat keuntungan segera berbilion-bilion ringgit dan antara pelaburnya adalah KWSP sendiri.

    Pada tahun 1980-an, dividen KWSP sekitar 8% setahun. Namun pada dua tahun terakhir beliau menjadi Perdana Menteri, dividen KWSP merudum kepada 4.25% pada 2002 dan 4.5% pada 2003.

    14. Menggunakan RM125 juta dana Khazanah Nasional untuk membiayai projek Country Heights milik Tan Sri Lee Kim Yew yang mempunyai masalah kewangan

    Perkara ini diakui sendiri oleh bekas Menteri Kewangan Tan Sri Nor Mohamed Yakcob.

    Kerajaan pada waktu itu menyuntik RM125 juta wang tunai kepada East Vision Leisure Group dalam usaha untuk menyelamatkan Country Heights Holdings Berhad (CHHB).

    15. Membayar pampasan RM700 juta kepada Tan Sri Tim Phek Khing akibat penangguhan projek Bakun

    Dr Mahathir menswastakan projek tersebut kepada Ekran Berhad yang berkerjasama dengan Tenaga Nasional Berhad (TNB), kerajaan negeri Sarawak, Sarawak Electricity Supply Corporation (Sesco), dan Malaysia Mining Corporation Bhd (MMC) yang membentuk sebuah konsortium digelar Bakun Hydroelectric Corporation.

    Projek yang dimulakan pada 1994 itu dijangka siap pada 2004 namun dihentikan pada 1997 akibat krisis ekonomi negara.

    Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) dan Kumpulan Wang Amanah Pencen (KWAP) telah membekalkan pinjaman sebanyak RM5.75 bilion kepada projek

    16. Membina kolam ikan terbesar di Puduraya apabila Projek Plaza Rakyat ditangguh

    Projek ini mula dibina pada tahun 1992 dengan anggaran kos RM1.2 bilion. Banyak ‘pengorbanan’ yang terpaksa dilakukan pelbagai pihak dalam melaksanakan pembangunan ini.

    Bagaimanapun akibat kegawatan ekonomi pada 1997, projek yang dijangka siap sepenuhnya pada Mei 2007 terbengkalai. Pemaju juga bertukar tangan tetapi projek itu masih terbengkalai

    Kini, kawasan berkenaan dijadikan Pusat Transformasi Bandar Kuala Lumpur (UTC KL) menempatkan perkhidmatan kerajaan yang beroperasi setiap hari.

    17. Menswastakan aset kerajaan seperti PERNAS, MARA Holdings pada kroni

    Sewaktu mengumumkan langkah beliau menswastakan aset-aset kerajaan, Dr Mahathir mendakwa tanpa penswastaan, pelabuhan, stesen janakuasa dan pelbagai lagi kemudahan tidak akan dibangunkan oleh kerajaan.

    Namun, apa yang membimbangkan adalah penswastaan tersebut mendapat jaminan kerajaan seperti bantuan kewangan RM1.8 bilion untuk melunaskan hutang syarikat penerbangan negara, Malaysia Airlines.

    Dr Mahathir juga membelanjakan RM4 bilion membiayai syarikat UEM yang merupakan anak syarikat kepada Renong yang banyak mendapat kontrak kerajaan membina lebuhraya.

    ReplyDelete
  45. 24 Jasa Dr Mahathir Selama 22 Tahun Yang Wajib Dikenang Rakyat Malaysia (Bhgn.1) merungkai 12 jasa bekas Perdana Menteri itu sepanjang berkhidmat memimpin negara.

    Berikut merupakan baki 12 'jasa' Dr Mahathir:
    18. Mengarahkan Petronas membeli tanah KLCC dengan harga RM900 juta daripada kroni.

    Mantan Timbalan Menteri Tanah dan Pembangunan Koperasi, Datuk Dr Tan Kee Kwong mendakwa Petronas dipaksa membeli tanah di mana terletaknya menara berkembar Petronas kini daripada kroni tersebut pada harga berlipat kali ganda.

    Tanah tersebut dahulunya merupakan tapak Kelab Kuda dijual kepada Petronas dengan harga tinggi kerana kroni tersebut teristimewa bagi Dr Mahathir, kata Kee Kwong.

    Petronas dipaksa beli tanah berharga RM214 kaki persegi sungguhpun harga pasaran pada waktu itu cuma RM26 kaki persegi.

    19. Mengarahkan kerajaan membeli tanah PKFZ dengan harga RM1.1 bilion walaupun nilai sebenar cuma RM90 juta.

    Kawasan Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ) seluas 404.7 hektar itu dijual dengan harga RM1.08 juta. Individu yang terlibat adalah bekas Menteri Pengangkutan Tan Sri Chan Kong Choy yang menghadapi tiga tuduhan menipu bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi berkaitan projek itu.

    20. Memberi 16,000 ekar tanah Bukit Tinggi kepada Vincent Tan dan memberi lesen mesin slot dan judi bola

    Vincent Tan mendapat kuasa monopoli lesen judi selepas Dr Mahathir meluluskan lesen menjalankan Sports Toto tanpa secara sembunyi. Tanpa sebarang pengumuman bidaan, Vincent merupakan satu-satunya pembida bagi projek berkenaan.


    21. RM200 bilion aset UMNO dilesapkan

    Raja Petra Kamaruddin pernah mendedahkan Dr Mahathir enggan menyerahkan dana bernilai RM200 bilion milik UMNO kepada Tun Abdullah Ahmad Badawi dan Datuk Seri Najib Razak.

    Akibat daripada itu, Najib mencari dana tambahan dari luar negara termasuk mendapatkan RM2.6 bilion daripada kerajaan Arab Saudi bagi kerja-kerja Pilihan Raya pada 2013.

    22. Meletakkan semua perjanjian berat sebelah dibawah Akta Rahsia Rasmi (OSA) seperti perjanjian konsesi tol, pembinaan ERL dan IPP

    Hampir kesemua perjanjian konsesi tol ditandatangani ketika zaman Mahathir, seperti Maju Expressway yang dibina oleh Abu Sahid, rakan baik dan kroni Mahathir, dan Lebuhraya Senai-Desaru yang dibina oleh kumpulan Ranhill milik Hamdan Muhamad, pada tahun 2004.

    Kedua-duanya menandatangi konsesi lebuhraya mereka sebelum Mahathir meletak jawatan. Perjanjian pembangunan Lebuhraya Senai-Desaru ditandatangani pada penghujung 1990an.

    PLUS pula pada asalnya dibina oleh kerajaan melalui Lembaga Lebuhraya Malaysia. Dirancang ketika Tun Hussein menjadi PM pada tahun 1977, ianya mula dibina pada tahun 1980, setahun sebelum Mahathir menjadi PM.

    Dan kebiasaannya, kesemua perjanjian ini diletakkan dibawah OSA.

    23. Menukar royalti minyak Terengganu kepada Wang Ehsan selepas negeri diperintah PAS

    Setelah Terengganu jatuh ke tangan PAS, negeri berkenaan tidak lagi mendapat royalti hasil minyak yang digali Petronas. Dr Mahathir mengubah royalti kepada wang ehsan.

    Berbanding royalti yang ditetapkan nilainya setiap tahun, wang ehsan diberikan diatas budi bicara Dr Mahahtir.

    24. Pelancaran projek IC di Sabah dalam usaha mengekalkan kuasa.

    Dr Mahathir menyalahkan bekas Timbalannya Datuk Seri Anwar Ibrahim diatas isu yang timbul pada 1990-an itu.

    Juga dikenali sebagai 'Projek M', Penasihat DAP Lim Kit Siang menakwa Dr Mahathir berselindung disebalik hujah bahawa pendatang asing boleh menjadi warganegara sekiranya memenuhi syarat-syarat yang ditetapkan.

    Kata Kit Siang, setelah sekian lama menafikan kewujudan 'Projek M', Dr Maathir pada 31 Januari 2013 mendakwa Anwar adalah dalang bagi projek berkenaan.

    ReplyDelete
  46. Akhirnya Tun Mahathir akui rela diri dipergunakan DAP - AzwanBro
    Pengakuan Tun Dr Mahathir Mohamad yang rela menjadi umpan bagi Pakatan Harapan (PH) meraih undi Melayu membuktikan kebenaran dirinya dipergunakan DAP.

    Naib Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairul Azwan Harun berkata, Pengerusi PH itu tidak boleh lagi menyembunyikan fakta kerana umum juga sedia tahu DAP adalah parti paling dominan di dalam gabungan pembangkang.

    "Jadi DAP guna Dr Mahathir sebagai umpan untuk dapatkan undi Melayu. Saya yakin Dr Mahathir sendiri merelakan dirinya menjadi umpan untuk meraih sokongan Melayu.

    "Ini semua dilakukannya demi perjuangan peribadi politik, apa sahaja yang dilakukannya kini membuktikannya terdesak dan menunjukkan seorang yang tidak berpegang kepada apa-apa prinsip," katanya kepada Astro AWANI di sini hari ini.

    ReplyDelete
  47. Hew Kuan Yau Dedah Mahathir Adalah Alat DAP Untuk Dapat Undi Melayu
    Lim Kit Siang fikir dia pandai. Lim Kit Siang mahu melakukan apa yang disebut orang Melayu ‘baling batu sembunyi tangan’. Dia mahu menjadi kuasa di belakang takhta tetapi tidak dilihat duduk di atas takhta. Lim Kit Siang tidak perlu dilihat sebagai mengetuai Pakatan Harapan kerana sekiranya mereka memenangi pilihan raya akan datang yang bermakna DAP akan memiliki 55 daripada 125 kerusi. Dan dengan 55 kerusi untuk DAP dan 60 dikongsi oleh tiga parti lain, itu bermakna DAP adalah raja dan akan membuat keputusan.

    Pakatan Harapan tidak dipanggil Pakatan Harapan yang dipimpin oleh DAP untuk hanya sekadar panggilan. Ianya adalah DAP yang memutuskan untuk menutup Pakatan Rakyat pada bulan Jun 2015 dan mengumumkan kepada dunia bahawa “Pakatan Rakyat tidak lagi wujud”. DAP yang mengumumkan kepada dunia pada bulan September 2015 bahawa Pakatan Harapan kini dibentuk untuk menggantikan Pakatan Rakyat dan PAS bukan lagi sebahagian daripada gabungan parti pembangkang. DAP yang mengumumkan kepada dunia bahawa PAN adalah parti Islam Pakatan baru dalam gabungan parti pembangkang.
    Dahulu, DAP mengutuk Duli Yang Maha Mulia Sultan Selangor dan menuduh Duli Yang Maha Mulia melanggar Perlembagaan dengan mengganggu urusan politik apabila DYMM tidak bersetuju dengan cadangan DAP bahawa Dr Wan Azizah Wan Ismail menggantikan Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor.

    Malah DAP juga yang mengutuk Presiden PAS, Abdul Hadi Awang, kerana membawa usul persendirian Rang Undang-undang Syariah Pindaan atau RUU355 ke Parlimen dan mendakwa ia sebenarnya adalah Rang Undang-undang Hudud dan dengan niat ianya juga tertakluk kepada orang bukan Islam terhadap undang-undang Islam. Malah, PKR dan PAN tidak berani mengeluarkan satu patah perkataan pun walau mereka tahu bahawa Lim Kit Siang berbohong dan Syariah bukanlah Hudud dan ianya sudah lama sebelum British datang ke Tanah Melayu.
    Tetapi Pakatan Ali Baba ini telah disahkan oleh Superman Hew Kuan Yau. Jadi mengapa Lim Kit Siang kecewa? Inilah yang Superman Hew kata:
    Untuk menjadikan tugas kita lebih baik, kita mesti terlebih dahulu menajamkan senjata kita.

    Untuk membunuh UMNO, di kawasan pedalaman, Mahathir adalah salah satu senjata paling tajam!

    Ingatlah, Mahathir adalah “senjata rakyat nombor satu” dan Najib adalah “musuh rakyat nombor satu”.

    Mereka yang membenci Mahathir adalah orang yang bodoh dan tidak tahu apa misi kita.

    Menggunakan “UMNO Lama” untuk membunuh UMNO sekarang adalah strategi tahap tertinggi Pakatan.
    Jadi mengapa Lim Kit Siang sangat marah? Hari ini, Superman Hew mengesahkan apa yang dinafikan Lim Kit Siang semalam. Dan ini adalah masalah dengan Lim Kit Siang. Dia suka menafikan dan membuat terlalu banyak kenyataan yang menjadikan keadaan lebih buruk. Lim Kit Siang perlu belajar untuk kurang bercakap. Dia bangga memberitahu kita bahawa dia telah bercakap 10 juta patah perkataan sejak kerjaya politiknya bermula lebih dari 50 tahun yang lalu. Tetapi yang diperlukan adalah kesilapan pada sepuluh patah perkataan dalam 10 juta untuk merosakkan segalanya. Dan hari ini Superman Hew pada dasarnya menyebut Lim Kit Siang pembohong. Tak malu ke Lim Kit Siang?

    ReplyDelete
  48. Di Sebalik Pembangunan Tun Mahathir,Anak2 & Kroninya Yang Kaya Raya,Negara Hutang Meningkat.

    2. Disebabkan penafian Tun bahawa kekayaan luar biasa anak anak Tun adalah bukan ketika Tun jadi PM tetapi selepas Tun letak jawatan mokhzani baru menikmati hasil usahanya. Ini lah satu penafian yang MahaLawak saya dengar Tun.Disebabkan Tun nak bukti,saya lampirkan bukti seperti dibawah.

    3. Bukti yang saya perolehi ni diambil daripada sumber sah yang sangat boleh dipakai iaitu daripada Annual Report Kencana Petroleum milik Mokhzani anak Tun dan Laporan Jumlah Pelaburan Saham BSKL yang diterbitkan oleh BSKL pada tahun 2001,ketika itu Tun masih lagi perdana menteri.

    4. Bukti jumlah pelaburan saham company2 listed BSKL yang anak2 Tun invest pada tahun 2001 itu satu bukti bahawa anak anak tun Mirzan & Mokhzani menjana kekayaan ketika Tun masih lagi PM.Dengan jumlah pelaburannya yang besar dan byk,timbul persoalan daripada manakah modal pelaburan itu diperolehi.saya bersangka baik wang utk melabur saham BSKL itu anak2 Tun memperolehi daripada menang teka milo dalam cawan dan menang lari bawa telur puyuh dalam sudu.

    5. Pencapaian tahunan Kencana Petroleum yang diambil faktanya dlm annual report Kencana Petroleum juga menjadi bukti bahawa Mokhzani menjana kekayaan ketika Tun menjadi Perdana Menteri dengan memperolehi kontrak2 besar Petronas.

    6. Kontrak tersebut pada Tahun 2000,Kencana Petroleum Establishment of the Lumut Fabrication Yard covering an area of approximately 11 acres with a 5,000 metric tonnes (mt) load-out jetty dan Tahun 2002, Kencana Petroleum awarded a major fabrication (Offshore Structures) license by PETRONAS. Kencana Petroleum is one of only seven licensees in Malaysia.Kencana Petroleum also Awarded the Group’s first topside and jacket project. Sumber ini diperolehi daripada Annual Report Kencana Petroleum.

    7. Tahun 2000 dan 2002, Tun masih lagi PM.Tahun 2003 baru Tun letak jawatan.Aoakah Tun sudah lupa tarikh bila Tun letak jawatan?Ini bukti bahawa Mokhzani mencipta kekayaan ketika Tun jadi PM bukan sebagaimana Tun kata selepas Tun jadi PM baru mokhzani menikmati kekayaan.

    8. Berkaitan Mirzan anak Tun. Tahun 1994,Awal tahun 1994 Mirzan Mahathir berjaya memiliki Konsortium Perkapalan Berhad(KPB) dan disenarai di KLSE pada harga RM2.50 naik ke RM6.00 seterusnya naik RM16.00 .Konsortium tersebut kemudianya mengambil alih PNSL yang banyak mendapat kontrak dengan TNB, Kedah Cement, Perwaja, Bernas dan Petronas serta mengambil alih Malaysian Helikopter Services (MHS).

    9. KPB kemudian meneruskan penguasaannya dengan mengambil alih Pacific Basin Shipping HK pada harga 240 juta USD. serta mengambil alih 29% saham.MISC dari KWAP dgn harga RM9.20 sesaham. Akhirnya Mirzan terkangkang tanggung hutang USD 2 Billion. dan Petronas/MISC diarah beli 29% KPB. PNSL lingkup , MHS lingkup, MISC hampir lingkup , Mirzan yang untung.

    10. Puluhan juta projek diberikan pada Mirzan, anaknya untuk projek kapal. Mahathir beri jaminan kerajaan RM2 billion kepada projek Mirzan. Mukhriz menerusi Opcom dapat projek fiber optik bekal kontrak pada Telekom. RM102 billion wang rakyat digunakan untuk "bail out" syarikat kroni seperti Intrakota, ParkMay, Dana harta dan PKFZ.

    Ini fakta dan sumber yang diperolehi saya yang saya jadikan bukti untuk mengatakan bahawa Anak Anak Tun Kaya Raya dengan pelbagai jenis kontrak dan projek diperolehi dan kerajaan menanggung hutang apabila projek mereka gagal.Buktinya Petronas diarah untik beli saham company Mirzan untik modal byr hutang.

    Tun, ni beza saya dgn rafizi.rafizi cakap tak berfakta byk auta dan putar.saya siap fakta,bukti dan sumber bukti diperolehi, saya lampirkan utk perhatian Tun.Tun nak nafi ape lg anak Tun x,billionare,terang2 majalah forbes senaraikan mokhzani billionare malaysia. X,baik tipu tun Allah marah.

    Oklah Tun nanti sambung lg.bye
    sekian,wassalam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nobody give a damn about your sully copy-pasting. Go back to topic, silly boy....!!

      GST - Government So Taxing
      GST - Gomen Suruh Tax
      GST - Go Shit Them

      Delete
  49. ZAMAN NAJIB HANYA ADA 1MDB, TAPI KORANG SEDAR TAK, BERBILLION2 DUIT RAKYAT DIHABISKAN DI ZAMAN DR MAHATHIR UNTUK SEMUA SYARIKAT2 NI.

    MAMINCO - bangkrap
    MAKUWASA - bangkrap
    PERWAJA - bangkrap
    BMF - bangkrap
    BNM - rugi RM30 billion
    Forex - gagal
    Bank Bumi- rugi
    BAKUN - rugi
    MAS - rugi
    ERL - kerajaan terpaksa bayar kroni Tun
    PKFZ - rugi
    PUTRA LRT - bangkrap
    STAR LRT - bangkrap
    MONOREL - bangkrap
    BAS INTRAKOTA - bangkrap
    SILTERRA - rugi
    JARING - gagal
    MEC ELECTRONIC GAMBANG - bankrap
    MIMOS - gagal
    HICOM - gagal
    EAGLE PLANE
    IPP - rugikan TNB berbilion
    TNB - rugi
    PROTON - rugi
    FIMA Rantei - gagal
    SOGOSHOSHA - gagal
    JUDICIARY - dicemar
    UMNO - diharamkan
    DAYABUMI - gagal
    TIME dotCom - rugi
    KONSORTIUM PERKAPALAN - rugi
    MISC - lingkup
    IWK - rugi
    DASAR PANDANG KE TIMUR- gagal
    PLAZA RAKYAT - terbengkalai
    JB WARWRFRONT CITY - terbengkalai
    KRONISME - berleluasa
    HARGA BARANG - naik
    ARAK- mirzan beli kilang arak san miguel
    RINGGIT - jahanam drpd RM2.20 kpd RM3.80 (vs USD)
    SUKAN KOMANWEL - masih ada yg tak dpt payment
    EKUITI BUMI - naik tak smpai 2% selama 22 tahun
    PIRATISATION - 200 syarikat awam difaraidh kpd kroni, dan anak2 tun
    PENAPIS MINYAK - 22 tahun xda penapis myk sendiri terpaksa import dr sgpore
    SURAT WAHYU - boleh menang tender, loan boleh approve, boleh lari dr penguatkuasa, syarikat RM2 boleh dpt projek juta2

    Ada lagi yg aku terlepas pandang? Sure ada kan..kalau ada sila tambah

    |SHARE SEBANYAK MUNGKIN|

    ReplyDelete
    Replies
    1. ON THE RECORD - Tan Sri Annuar Musa was suspended and later removed as Mara chairman and head of Mara Investment Bhd, following an emergency meeting of Mara board members.

      Toksah berlakonlah Annuar, kamu tuu kini 'Ketua Penggelapan UMNO musang berbulu ayam', merompak duit MARA berjuta-juta. Najib & jentera KERA2jaannya terlalu fobia & takut dgn sosok orang tua 93 tahun. Sampai kini pun Najib dan semua ahli najis songkok tinggi umno tidak berani berdepan dgn Tun Mahathir hanya berani mengumpat di belakang2 macam jalang-jalang pengecut,.......!!

      Dunia mengiktiraf pentadbiran 22 tahun Tun Mahathir, kenapa tidak Najib.....??
      Sebaliknya dunia sana sini memberitakan tingkah buruk penyalahan guna kuasa, penyelewengan & pencurian 1mdb oleh MO1 & Tuan Penasihat/Pengerusinya. RM42 bilyon dipinjam, hanya RM2.6 bilyon saja balik ke negara dan alih-alih pulak dah tersesat ke kantung Najib. Bakinya, ke mana tuu.................????

      Batu kikir di pantai lukut
      Anak tani turun ke bendang
      Sikitpun Mahathir tak pernah takut
      Najib tak berani turun gelanggang

      Harimau mati tinggalkan belang
      Tedung pula tinggalkan bisa
      Najib mati bertimbun hutang
      Mahathir pula tinggalkan jasa

      Delete
  50. Gagal umum logo sama petunjuk PH bermasalah
    DR KAMARUL ZAMAN YUSOFF 03 APRIL 2018
    DI dalam ucapan beliau sewaktu melancarkan Jentera Pilihan Raya Pakatan Harapan (PH) di PDM Ayer Pa’abas, N5 Taboh Naning, Melaka, pada hari Ahad, 1 Mac lalu, Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifudin Nasution, menyebut Majlis Presiden PH akan mengumumkan pada hari ini, Selasa, 3 April, logo sama yang akan digunakan oleh PH.

    Kata Datuk Saifudin, “pada dasarnya tiga parti telah pun bersetuju untuk logo PKR itu digunakan cuma DAP minta tempoh kerana DAP berpendapat bagi kawasan-kawasan ditandingi DAP adalah lebih mudah untuk mereka yang dah biasa dengan logo DAP” dan “DAP minta tempoh hingga Isnin malam untuk CEC mereka buat ketetapan”.

    Kata Datuk Saifudin lagi, dua kemungkinan akan berlaku pada hari ini, iaitu “pertama pengumuman tiga parti bersetuju guna satu logo dan kita exclude (kecualikan) DAP kerana alasan-alasan yang tertentu” atau “kalau Isnin malam keputusan CEC DAP Pusat itu bersetuju maka (hari ini) adalah pengumuman kita empat parti akan gunakan satu logo”.

    Malangnya, hari ini, bila Tun Dr Mahathir ditanya oleh wartawan mengenai penggunaan logo sama ini beliau kelihatan terdiam sejenak sebelum menjawab “kita akan announce (umumkan) tak lama lagi” dan, bila ditanya lagi sama ada Mesyuarat Majlis Presiden PH hari ini gagal memutuskan perkara ini, mengakui “belum ada keputusan”.

    Sangat pelik untuk Mesyuarat Majlis Presiden PH hari ini tidak membuat keputusan mengenai perkara ini bila Tun Dr Mahathir pada 6 Mac lagi telah mengumumkan bahawa keputusan mengenainya akan dibuat dalam tempoh seminggu, iaitu 15 Mac, dan bila Datuk Saifudin menyebut pengumuman mengenainya akan dibuat pada hari ini.

    Jika Mesyuarat DAP malam tadi bersetuju menggunakan logo sama maka sudah tentu keputusan semua empat parti dalam PH akan menggunakan logo sama telah diumumkan hari ini, tetapi bila pengumuman mengenainya tidak dibuat, di sebalik pendedahan ia akan dibuat, maka sudah tentu persetujuan DAP tidak diperolehi.

    Ini menunjukkan bahawa Tun Dr Mahathir telah hilang kawalan ke atas PH di mana DAP tetap diberikan ruang istimewa untuk tidak bersetuju walaupun Mesyuarat Majlis Presiden PH pada 27 Februari lalu telah pun memutuskan bahawa semua empat parti dalam PH akan menggunakan logo sama di dalam PRU 14.

    Kesian juga bila Tun Dr Mahathir hari ini sekali lagi terpaksa dicoach dan diperbetulkan oleh beberapa pemimpin PH lain, termasuk bila beliau menyebut “GLC akan dimansuhkan tapi berperingkat-peringkat”, yang diperbetulkan menjadi “GST akan dimansuhkan dalam 100 hari”, yang mendorong beliau mengakui beliau “dah tua”. Dah tua rupanya Tun Dr Mahathir ini ya.

    ReplyDelete
  51. Mengawasi kebebasan bersuara
    SECARA fitrah, manusia perlu hidup secara berperaturan. Mereka tidak boleh dibiarkan hidup bebas sebebas-bebasnya hingga terbabas menjadi haiwan. Manusia mempunyai maruah dan integriti yang perlu dipelihara. Pemeliharaan terhadap nilai manusiawi tersebut menggambarkan kualiti sesebuah masyarakat.

    Bebas hingga menceroboh

    Menjadi satu hajat yang cukup universal, setiap individu mahu bebas berkata dan bertindak menurut kemahuan masing-masing. Namun seringkali manusia lupa akan had kebebasan masing-masing.

    Akhirnya kebebasan yang dijulang-julang menjadi pencerobohan ke atas hak orang lain. Mempersenda, menjatuhkan maruah orang, memfitnah dan memanipulasi maklumat yang salah merupakan aktiviti normal bagi 'pejuang' kebebasan haiwan.

    Politikus celaka

    Penyakit ini banyak melanda ke atas politikus. Ditambah lagi dengan pemikiran Machiavellisme yang beranggapan asalkan beroleh kemenangan, semuanya boleh dilakukan. Menyeleweng dan memfitnah merupakan strategi politik kata mereka. Asalkan menang, dosa pun boleh dilanggarnya.

    Immanuel Kant

    Ahli falsafah yang hidup ketika era Revolusi Perancis itu, turut mengulas isu kebebasan yang menjadi teras kempen revolusi tersebut. Menurutnya erti kebebasan bukan bermaksud bebas melakukan apa sahaja.

    Bahkan beliau menegaskan konsep 'Categorical Imperatives'. Iaitu jika kita tidak suka orang melakukan keburukan ke atas kita, maka kita jangan buat perkara yang buruk ke atas orang. Begitu juga sebaliknya, jika kita suka orang menyumbang kebaikan untuk kita, maka kita perlu buat baik untuk orang lain.

    Logik ini merupakan sempadan kebebasan yang diperbahaskan oleh Kant. Agar masyarakat Barat yang sedang obses dengan kebebasan tidak terus liar beralasankan mengekspresi kebebasan masing-masing.

    Kita tidak bebas menjatuhkan maruah orang kerana kita tidak suka maruah kita dijatuhkan. Kita tidak bebas menipu kerana kita tidak sanggup ditipu. Kita tidak bebas menyeleweng kerana kita tidak suka diseleweng.

    Itu merupakan logik yang telah tersedia dalam fitrah pemikiran manusia yang normal. Supaya isu ini boleh diterima dan difahami oleh semua orang termasuk politikus-politikus yang tidak beriman.

    Tabayyun

    Islam merupakan peraturan hidup. Antaranya Islam menyediakan kaedah mengurus berita. Mana-mana berita mestilah diselidiki. Mana-mana dakwaan mestilah beserta bukti dan saksi. Ia mestilah diurus dengan saksama serta diadili tanpa diskriminasi.

    Islam juga menekankan soal dosa menyembunyikan penyelewengan. Kefahaman ini penting untuk memastikan penyeleweng tidak berselindung di sebalik akta anti berita tidak benar.

    Inilah Islam. Agama sederhana yang tidak memberi ruang kepada dua kutub sifat melampau. Melampau memfitnah orang lain dan melampau menyembunyi penyelewengan.

    Liar

    Jika kita amati pada hari ini, masyarakat dari segenap lapisan menjadi semakin liar. Krisis moral tersebut selalunya dilapik dengan slogan kebebasan.

    Apa yang pasti, mereka yang merasa cukup bebas di dunia tidak akan bebas di akhirat. Semuanya akan disoal dan mustahil untuk terlepas dari mahkamah Allah

    ReplyDelete
  52. Anda Tahu Mahathir Benar-benar Terdesak Bila Dia Jilat Ludahnya Semula
    Akhirnya Mahathir mula memahami makna karma. Hari ini, semua dosa Mahathir sejak 47 tahun yang lalu kini muncul. Kini beliau menghadapi nasib yang lebih buruk daripada kematian. Doa Ustaz Fadzil Noor yang termakbul : bahawa Mahathir akan hidup cukup lama untuk melihat pembalasan semua dosa-dosanya.
    Pada tahun 1998, ramai yang sangat marah dengan Tun Dr Mahathir Mohamad, Perdana Menteri ketika itu yang telah menangkap dan memenjarakan timbalannya, Anwar Ibrahim. Presiden PAS ketika itu, Ustaz Fadzil Noor, mengambil pendirian yang berbeza. Ustaz Fadzil tidak mahu Mahathir mati, seperti mana yang penyokong Anwar mahukan. Sebaliknya, Ustaz Fadzil berdoa agar Mahathir dikurniakan usia yang panjang supaya dia boleh hidup cukup lama untuk melihat kerosakan dan kemusnahan yang telah dilakukannya kepada Malaysia dan menerima karma akibat semua dosa-dosanya.
    Doa Ustaz Fadzil sangat kuat. Dan tiada seorang pun orang Islam sama ada dari PAS atau Umno akan tidak menyetujui mengenai perkara ini (walaupun orang Melayu PAN hanya akan bersetuju dengan apa sahaja yang DAP katakan). Ustaz Fadzil tidak mendoakan agar Mahathir mati awal walaupun dengan apa yang telah orang tua itu lakukan. Sebaliknya, Ustaz Fadzil berdoa agar Mahathir dikurniakan umur yang panjang supaya dia boleh hidup cukup lama untuk melihat dosanya kembali menghantuinya dan menyebabkannya menderita dan menyesal dan sedar bahawa apa yang dia lalui sekarang adalah karma bagi dosa-dosa yang telah dia lakukan.
    Itu, sebagai apa yang Allahyarham Ustaz Fadzil berkata, adalah takdir yang lebih teruk daripada kematian. Akhirnya, pada penghujung hidupnya, Mahathir terpaksa menjilat kembali ludahnya di depan mata 31.5 juta rakyat Malaysia. Jika Allah mahu melayan Mahathir dengan lebih baik, Dia akan mengambil nyawa Mahathir lima tahun sebelum ini. Hakikat bahawa Allah membenarkan Mahathir untuk hidup selama ini hanya untuk merasai penghinaan yang terpaksa dia terima di penghujung hidupnya adalah satu bentuk hukuman daripada Allah. Muslim percaya bahawa jika dosa seseorang adalah cukup besar, Allah akan memberi balasan di bumi sebelum anda menghadapi hukuman di akhirat.

    ReplyDelete
  53. Mengapa Allah Lanjutkan Usia Mahathir.
    Mungkin doa Almarhum Ustaz Fadhil Noor termakbul hari ini, apabila Mahathir telah duduk semeja dengan kumpulan yang terang-terang telah melafaskan akan menjahanamkan pemimpin kerajaan hari ini UMNO / Barisan Nasional, kerajaan sama yang pernah dipimpin oleh Mahathir selama lebih 22 tahun
    Atas nama mahu selamatkan Malaysia maka Mahathir ketepikan penghinaan dan cercaan yang pernah dia terima dari puak pembangkang, diatas tuntutan nafsunya maka dia rela dipergunakan oleh kumpulan yang sentiasa mencari peluang untuk menjahanamkan negara ini dengan apa cara sekalipun dan Mahathir membantu mereka dengan menghalalkan cara asal tercapai matlamatnya
    Kita tidak tahu mereka mahu selamatkan Malaysia dari musibah apa, tetapi yang nyata kita perlu selamatkan Malaysia dari puak-puak munafik ini dari terus mengambil tanah bumi permata ini, ambillah contoh negara jiran kita, memang benar “Politik is only about party and the party is UMNO” kerana yang terlibat kesemuanya adalah mereka yang berparti.
    Adakah dengan menyatakan ‘bersekongkol dengan pembangkang’, dikatakan sebagai cetek ilmu politik dan tidak boleh melihat agenda nasional, bagaimana jika seorang anggota polis dilihat duduk bersama sekumpulan perompak,penyamun atau kumpulan gangstar adakah intergriti anggota polis berkenaan boleh dipercayai.

    Jadi jika Mahathir, Mukhriz, Muhyidin dan beberapa bekas pemimpin UMNO dilihat duduk semeja bersama pemimpin parti pembangkang yang mana pernah mempunyai niat untuk mengambil alih kerajaan dengan apa cara sekali pun, ianya dikira sebagai agenda diluar politik dan kepartian, siapa Mahathir, Mukhriz, Muhyidin itu adakah mereka nelayan, pekebun sayur atau pesawah padi?.

    Mereka itu pernah ada kepentingan dan pernah menduduki kerusi tertinggi kerajaan dan sudah pasti mereka memiliki pengetahuan berhubung dengan soal urus tadbir kerajaan, adakah mereka tidak akan bercakap setitik noktah pun berhubung pentadbiran kerajaan termasuk rahsia yang mereka ketahui.

    Bukankah dengan bekerja-sama dengan mereka dari parti pembangkang akan menguntungkan pembangkang terutama DAP, ingat mereka ini tidak pernah memadam catatan didalam diary mereka untuk menawan Malaysia, Kita sepatutnya selamatkan Malaysia dari ditawan oleh DAP dan bukannya dari Dato Seri Najib Tun Razak, Perdana Menteri dan Presiden UMNO.

    Ini lah doa Ustaz Fadhil Noor bahawa Mahathir akan melihat kehancuran yang dia sendiri buat, apa sahaja kezaliman yang dilakukan oleh Mahathir suatu ketika dahulu ditunjukkan sekarang sebagai bukti kepada pengikut Tun Mahathir semasa berkuasa dahulu, inilah yang Mahathir lakukan diatas kuasa yang pernah beliau sandang dahulu.

    Menzalimi mereka yang tidak sehaluan dengan kehendaknya, Allah hilangkan ingatan dan membuka hijab yang menutup kezaliman Mahathir sahingga tanpa disedari telah mengulangi apa yang dilakukannya dahulu dan diulangnya hari ini, itulah yang telah dilakukan terhadap mereka-mereka yang menentang kemahuannya, mungkin suatu hari nanti Mahathir akan berkata “dengan saitan juga dia akan bekerjasama jika itu boleh menjatuhkan Najib”.

    Kini giliran Dato Seri Najib yang terpaksa berhadapan dengan kezaliman Mahathir kerana tidak mahu tunduk dengan kehendak Mahathir, oleh kerana dahulu Mahathir adalah Ulil Amri yang dipilih, Allah memelihara aibnya pada ketika itu, kini Dato’ Seri Najib pula dipilih juga di atas kehendakNya, InsyaAllah Najib akan dilindungi oleh Allah S.W.T.

    Mungkin kerana itu Allah melanjutkan usia Mahathir agar rakyat dapat melihat wajah seorang yang pernah menzalimi mereka-mereka yang tidak mahu tunduk mengikut kemahuannya, jika aruah Tun Gaffar Baba hidup kembali sudah pasti beliau akan mengucapkan ‘Astafirullah al azimm’ serta berlari kembali semula ke kuburnya kerana terlalu malu dan Almarhum Ustaz Fadhil akan tersenyum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ON THE RECORD - Tan Sri Annuar Musa was suspended and later removed as Mara chairman and head of Mara Investment Bhd, following an emergency meeting of Mara board members.

      Toksah berlakonlah Annuar, kamu tuu kini 'Ketua Penggelapan UMNO musang berbulu ayam', merompak duit MARA berjuta-juta. Najib & jentera KERA2jaannya terlalu fobia & takut dgn sosok orang tua 93 tahun. Sampai kini pun Najib dan semua ahli najis songkok tinggi umno tidak berani berdepan dgn Tun Mahathir hanya berani mengumpat di belakang2 macam jalang-jalang pengecut,.......!!

      Dunia mengiktiraf pentadbiran 22 tahun Tun Mahathir, kenapa tidak Najib.....??
      Sebaliknya dunia sana sini memberitakan tingkah buruk penyalahan guna kuasa, penyelewengan & pencurian 1mdb oleh MO1 & Tuan Penasihat/Pengerusinya. RM42 bilyon dipinjam, hanya RM2.6 bilyon saja balik ke negara dan alih-alih pulak dah tersesat ke kantung Najib. Bakinya, ke mana tuu.................????

      Batu kikir di pantai lukut
      Anak tani turun ke bendang
      Sikitpun Mahathir tak pernah takut
      Najib tak berani turun gelanggang

      Harimau mati tinggalkan belang
      Tedung pula tinggalkan bisa
      Najib mati bertimbun hutang
      Mahathir pula tinggalkan jasa

      Delete
  54. DOA FADZIL NOOR DIMAKBULKAN : INGIN RAKYAT TAHU MAHATHIR ZALIM
    Jika masih kita ingat, Allahyarham Dato’ Ustaz Haji Fadzil Noor pernah bermunajat dan bermohon kepada Allah SWT agar Dr. Mahathir Mohamed dipanjangkan umurnya supaya dunia khususnya rakyat Malaysia dapat melihat sendiri bukti-bukti kezaliman Dr Mahathir semasa beliau bergelar Perdana Menteri Malaysia.
    Akhirnya doa Fadzil Noor dimakbulkan Allah SWT dengan memanjangkan umur Dr Mahathir sehingga sekarang. Untuk menjelaskan lagi orang ramai melihat akan kezaliman sebenar Dr Mahathir ini, Allah memberi kekuatan yang hebat kepada YAB Dato Sri Najib Razak supaya terus bercakap benar dan tidak melepaskan jawatan Perdana Menteri yang disandangnya walaupun diasak dengan begitu kuat oleh mentornya sendiri.
    Melalui serangan demi serangan ini rakyat Malaysia sudah mula didedahkan dengan pelbagai bukti kezaliman Dr Mahathir sepanjang beliau bergelar Perdana Menteri dan disambung lagi dengan agenda peribadi dan kroni-kroninya selepas beliau bersara pada tahun 2003 lalu.
    Ketika kali kedua Dr Mahathir menjatuhkan Perdana Menteri iaitu Pak Lah (kali pertama Perdana Menteri yang dijatuhkan adalah Tunku Abdul Rahman Putra), Allah mungkin memberi peluang kepada kita semua untuk terus mempercayai Dr Mahathir Mohamed selaku negarawan yang amat disegani ramai.
    Namun untuk cubaan kali ketiga Dr Mahathir mahu menjatuhkan seorang ketua kerajaan Islam ini, beliau sudah menerima kesukaran dan terpaksa berlawan dengan bersungguh-sungguh (tidak lagi seperti cubaannya terhadap kali pertama dan kedua dahulu).
    Apa jua alasan demi alasan yang Dr Mahathir cuba berikan untuk menjatuhkan Perdana Menteri, rakyat Malaysia sedikit sebanyak sudah mula mengenali siapa sebenarnya Dr Mahathir Mohamed ini.
    Diharapkan Dato Sri Najib Razak akan terus menjadi ketua kerajaan di Malaysia kerana perjuangannya untuk bangsa Melayu bukan kecil-kecil perjuangan, perjuangannya untuk perpaduan sesama bangsa di Malaysia bukan calang-calang agenda, perjuangannya untuk syiar Islam bukan suatu yang remeh temeh, dan perjuangannya untuk Malaysia bukan setakat terhenti pada tahun 2020.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nobody give a damn about your silly copy-pasting. Go back to topic, silly boy....!!

      GST - Government So Taxing
      GST - Gomen Suruh Tax
      GST - Go Shit Them

      Delete
  55. Apakah kini doa Al-Marhum mantan Presiden PAS itu dimakbulkan satu demi satu?
    Saban hari, satu demi satu isu dan pelbagai pembongkaran dihebahkan di dada akhbar dan lain-lain media untuk dihukumkan oleh masyarakat. Kini Mahathir seolah-olah sedang dibicarakan oleh rakyat umum. Walaupun Mahathir tetap menjawab namun suara-suara yang dulu pernah dikunci beliau sudah tidak lagi menikus dengannya. Tidak mungkin mampu Mahathir membela dirinya untuk segala tuduhan dan isu yang dilodehkan oleh mereka yang pernah berada di sekeliling beliau ketika berkuasa selama lebih 22 tahun.
    Mereka yang dulu mendiam diri kini bangkit berani bersuara.
    Dalam membela dirinya, Mahathir turut, tanpa disedarinya sendiri, membongkarkan pelbagai perkara yang sebelum ini rakyat umum tidak tahu. Betul atau tidak kata-kata Mahathir itu dalam keadaan beliau tersempit - banyak yang kita boleh persoalkan. Sememangnya persaksian orang-orang seperti Mahathir ditolak dalam Al-Qur̢۪an.
    Apabila seseorang berbohong dia akan berbohong lagi untuk menutup pembohongan lamanya [when you compound a lie, you compounded the consequences]. Dan dia akan terus dengan pembohongan demi pembohongan.

    ReplyDelete
  56. Doa Arwah Ustaz Fadzil Noor Kepada Mahathir Semakin Makbul
    Mungkin juga kita boleh menganggap, antara perseteruan politik yang paling di ingati adalah antara Tun Dr Mahathir Mohamad dan Presiden PAS, Allahyarham Datuk Ustaz Fadzil Noor. Boleh dikatakan sepanjang Allahyarham menjawat jatawan tertinggi dalam PAS, sering kali kita melihat bagaimana pertembungan pendapat berlaku antara Allahyarham dan Mahathir.

    Paling diingati adalah bagaimana Allahyarham mendoakan supaya umur Mahathir dipanjangkan oleh Allah supaya Mahathir sendiri dapat melihat kerosakan yang telah dilakukannya sepanjang beliau menjadi Perdana Menteri.

    Pada ketika itu, mungkin ada yang memandang sinis doa berkenaan. Mungkin juga ada yang mentertawakan Allahyarham dengan doa ini. Malah, ada yang mendakwa, doa Allahyarham hanyalah sekadar doa ahli politik yang teruk dihentam Mahathir pada ketika itu.

    Namun, setelah beberapa dekad berlalu, doa yang dilafazkan Allahyarham kelihatan seperti di makbulkan. Manakan tidak, pada usia 92 tahun, disaat ramai rakan seperjuangan Mahathir dalam politik sudah meninggal dunia, Mahathir masih kekal berpolitik dan kini memilih untuk berjuang dipihak pembangkang.

    Pada usia 92 tahun ini jugalah, satu persatu kerosakan yang telah dicipta Mahathir dahulu semakin tersingkap. Bayangkan, kes penyelewengan Bumiputera Malaysia Finance (BMF) sehingga menyaksikan seorang anak Melayu menjadi korban angkara mahu menutup kes sehinggalah kes Forex, semuanya tersingkap dengan sendirinya.

    Malah, beberapa kerosakan yang dicipta Mahathir seperti kehancuran Perwaja Steel, kerosakan teruk pada Proton Holding, mengaut wang negara hanya untuk mengayakan anak dan kroni serta bagaimana beliau mengkhianati perjuangannya sendiri menentang Lim Kit Siang serta Datuk Seri Anwar Ibrahim, kini sudah terbuka dengan sendirinya.

    Sebelum ini, Mahathir masih mampu menyembunyikan segala kerosakan yang diciptanya hanya kerana perkembangan teknologi maklumat agak lewat tiba ke Malaysia. Mahathir boleh mengangkat dirinya suci tanpa melakukan sebarang kesalahan di mata rakyat.

    Namun siapa sangka, laporan siasatan penuh CIA yang menunjukkan Mahathir terlibat secara langsung dengan pelbagai penyelewengan dan skandal, mendedahkan belang dan wajah sebenar Mahathir, disaat beliau begitu beriya-ia mahu menjatuhkan kedudukan Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak.

    Justeru, tidak salah kiranya andai kita menyatakan bahawa doa yang dilafazkan oleh Allahyarham Datuk Ustaz Fadzil Noor sebelum ini, hari ini sudah dimakbulkan. Segala kecurangan Mahathir satu ketika dahulu juga sudah tersingkap dengan sendirinya. Adakah Mahathir mahu menolak Qada dan Qadar Allah bagi melindungi segala salah lakunya?

    ReplyDelete
  57. Koleksi Kenyataan/Ucapan Yang Menghina Islam, Mengelirukan Rakyat Mengenai Islam Dan Menghalang Perkembangan Islam Di Malaysia

    MENGHINA SUNNAH - BERJANGGUT

    (Dr. Mahathir Mohamad, Majlis Tertutup Majlis Agama Kebangsaan, 1997). "Sapa tau janggut Nabi macam mana? Sapa biasa tengok janggut nabi, ada gambar? Kita tak tau. Ada pulak yang kata janggut mesti sampai ke pusat. Ada yang special sikit macam tu! (ketawa). Apakah kita nak jadikan ini ukuran agama Islam kerana kita berjanggut maka kita Islam. Kononnya Sunnah Nabi. Kita tak tau. Kita tak tau sebenarnya macam mana janggut dia (Nabi) (menahan ketawa). Di zaman itu nak cukur pun mudah ke?

    Dia bukan ada Gillette. Zaman nabi ada Gillette ke, tak dak. Pisau cukur pun tak dak masa tu. Jadi masalah macam mana nak cukur masa tu. Lepas itu, dia berjalan sana sini naik unta. Bukan nak dapat air banyak...(di) padang pasir".
    MENGHINA HUKUM MENUTUP AURAT DAN MENGALAKAN RATU CANTIK

    (Dr. Mahathir Mohamad, Majlis Tertutup Majlis Agama Kebangsaan, 1997). "Apakah kalau kita tidak tutup (aurat) kita tidak Islam? Banyak benda yang disuruh oleh agama Islam yang kita tidak buat, tetapi kita masih Islam".

    Dr.Mahathir Mohamad: 5 September 1997, PWTC, Perhimpunan Agung UMNO). Tujuan menutup aurat ialah kerana di zaman Nabi, Arab Jahiliyyah mempunyai nafsu yang kuat sehingga sering menculik dan merogol wanita daripada kabilah-kabilah lain. Akibatnya ialah peperangan antara mereka yang tidak pernah tamat".

    (Mahathir Mohamad, Utusan Malaysia, 19 Julai 1997) Apabila tiga orang gadis Melayu Islam, Fahyu Hanim Ahmad,18 (Alor Setar), Noni Mohamad, 19 (George Town), dan Sharina Shaari 23, (Alor Setar), menyertai pertandingan Miss Malaysia Petite 1997 yang diadakan di Classic Ballroom, Hotel Holiday Villa Subang Jaya 13 Jun 1997 ditangkap oleh lima pegawai JAIS, Mahathir yang ketika itu sedang bercuti di Okoyama, Jepun mengulas: "Cara ini meninggalkan kesan buruk sampai ke bila-bila kepada pihak yang terlibat termasuk keluarga mereka. Orang-orang ini tidak faham apa yang dikehendaki oleh agama. Inilah masalahnya apabila kita memberi kuasa kepada orang-orang yang tidak tahu menggunakan kuasa".

    Allah berfirman: "Katakanlah kepada wanita yang beriman: "Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan memelihara kemaluannya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang (biasa) nampak daripadanya. Dan hendaklah mereka menutupkan kain tudung ke dadanya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka.( An-Nuur:31)

    Sesungguhnya termasuk ahli neraka, iaitu perempuan-perempuan yang berpakaian tetapi telanjang, yang condong kepada maksiat dan menarik orang lain untuk membuat maksiat….mereka ini tidak akan masuk syurga dan tidak akan mencium buanya (Muslim)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nobody give a damn about your silly copy-pasting. Go back to topic, silly boy....!!

      GST - Government So Taxing
      GST - Gomen Suruh Tax
      GST - Go Shit Them

      Delete
  58. Koleksi Kenyataan/Ucapan Yang Menghina Islam, Mengelirukan Rakyat Mengenai Islam Dan Menghalang Perkembangan Islam Di Malaysia

    MENGHINA DAN MEMECAT ULAMA'

    (Dr. Mahathir Mohamad, Majlis Tertutup Majlis Agama Kebangsaan, 1997). "Saya bukan lawan semua dengan mufti, tetapi mufti (Dato' Ishak Baharom) yang semacam ini bukan mufti. Ulama', macam-macam ulama' ada."Takkan satu orang boleh mendakwa diri dia ulama dan kita mesti sembah dia inilah waris nabi, bukan main senang. Masuk persatuan ulama' jadi waris nabi. Syed-syed pun tak pernah berkata macam itu, yang kata dia keturunan nabi, keturunan sahabat-sahabat nabi - pun dia tak kata macam itu. Ini mana-mana tempat membuat dakwaan bahawa 'ulama' adalah waris nabi'. Mudah nak jadi waris nabi. Tak payah sapa pilih."

    (Dato' Seri Dr.Mahathir Mohamad, 8 Nov.1991, Perhimpuan Agung UMNO, PWTC). " Ajaran ulama' inilah yang menyebabkan umat Islam menghabiskan hayat mereka semata-mata mebuat persedian untuk akhirat. Dan untuk ini, berbagai-bagai ibadat dicipta dan ditokok-tambah untuk memenuhi masa hidup mereka".

    Allah kata (berfirman): "Sesungguhnya yang takut kepada Allah di kalangan hamba-hambaNya hanyalah ulama'" (Mafhum al-Quran, Surah al-Fathir:28)

    Rasullullah bersabda:

    "Ulama' itu waris sekalian para Nabi"

    "Ulama' itu pelita-pelita bumi, pengganti-pengganti Nabi

    "Ulama' itu para pemegang amanat Allah atas segenap makhlukNya" (Muslim)

    Lanjutan dari gesaan Mahathirlah maka Sahibus Samahah Dato' Ishak Baharom ditamatkan perkhidmatan beliau sebagai Mufti Selangor hanya kerana bertegas agar pelaksanaan hukuman Hudud dilaksanakan dan juga kerana menyebabkan tiga orang ratu cantik Melayu-Islam didakwa di Mahkamah Syariah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nobody give a damn about your silly copy-pasting. Go back to topic, silly boy....!!

      GST - Government So Taxing
      GST - Gomen Suruh Tax
      GST - Go Shit Them

      Delete
  59. Hari tu kalau tak silap rakyat, PH dah buat keputusan kinsensus untuk menggunakan logo PKR bagi calon2 PH. Tapi hari ni, Tokong LGE pulak dah buat PC khas untuk U-Turn dan menegaskan keputusan menggunakan logo PKR belum dimuktamadkan.
    Pulak....dah ubah suka2 ke??? Memang betullah telahan ramai penganalisa poltik non partisan yang mengatakan sebenarnya DAP ni adalah Big Boss dalam PH dan Tokong LKS adalah maestronya. madey hanyalah topeng aje..yang benar2 berkuasa untuk membuat sebarang keputusan dalam PH adalah Tokong kit Siang. dari dulu lagi, DAP adalah parti dominan dalam PR, kini PH pulak.
    Tentu ada sebab dan rasionalnya mengapa DAP u-Turn dalam isu ni pada saat akhir. Ini tak lain tak bukan kerana desakan dan bantahan dari akar umbi DAP yang tak rela calon2 DAP betanding di bawah logo selain dari Roket. DAP ni kan pernah dilabel sebagai parti chauvinis cina dan LKS adalah bapak segala rasis oleh Madey dulu. Dah tentu mereka akan membantah sehebat2nya dan jika suara mereka atk diambil peduli, undi2 kaum cina dalam DAP akan lari kepaad BN, PAS fdan lebih teru lagi, mereka sepakat akan merosakkan undi..yang penting jangan berikan kemenangan kpd calon2 Ph di kawasan mereka. Akan berlakulah Tsunami cina lagi sekali, tapi kali ini bukan untuk memenangakn PH tapi menjatuhkan mereka.Tokong Kit siang dan Guan Eng sangat takut kalau senario ini berlaku dalam PRU nanti...apa taknya Penang bakal jatuh ke tangan UMNO/BN. Susahla dia nak cari makan dengan merembat harta rakyat Penang atas alasan. kononya untuk membangunkan Penang.Ada juga kedengaran cakap2 dari bakal calon2 DAP sendiri...jika dipaksa bertanding bawah logo selain roket, mereka lebih rela betanding bawah logo bebas. Begitulah taksub dan rasisnya mereka dalam memperjuangkan nasib kaum mereka.
    Jika ditakdirkan DAP enggan membenarkan calon2 mereka bertanding di bawah logo PKR nanti. Madey, Mat Syabu, kak wan kipas lipas dan Din Pagoh pun tak boleh nak berbuat apa2. Mereka sedar undi cina adlah penentu kepada kemennagan mereka jika berhajat untuk menjejak tangga Putrajaya.
    Walaupun pimpinan tertinggi Bwrsatu, Amanah dan PKR tidak merestui hajat DAp tu, mereka terpaksa tunduk demi mencapai cita2 Madey untuk menjadi PM lagi sekali dan Kak wan kipas Lipas merasa kerusi TPM, walaupun tak lama.
    Rakyat yang waras dah nampak permainan politik kotor DAP ni. Dah tentu, jika PH memerintah nanti ada kemungkinan RAMD pun nak dihapuskan spt kata DSNR baru2 ni. Bukan itu saja, bilangan penjawat awam akan dikurangkan dengan drastiknya...siaplah, ada PA yang akan dibuang kerja tanpa alasan yang munasabah. ini adalah di antara grand design PH dan DAP ayng pasti akan dikuat kuasakan bila mereka menang.
    Ikut pendapat sorang rakan yang terlibat dengan pelbagai kajian politik di Msia, dia mengatakan peluang untuk Tokong LKS menjadi PM ke 7 juga tidak boleh dikesampingkan begitu saja. Jika betullah DAP dapat memaksa agar calon2 Ph semuanya bertanding bawah logo Roket, maknanya semua calon PH yang menang tu adalah dai DAp , tak kiralah dsamaada dari Bersatu, Amanha atau PKR. Logiknya jika PH menang, DAPlah yang mempunyai majoriti MP dan ADUN...jadi mereklah yang menentukan sapa yg bakal jadi PM. Ada kemungkinan hajat Madey tu takkan tercapai...yahoooo..kita dapat Tokong Kit Siang sebagai PM. Maka..bermulalah era gelap, pahit dan malang bagi keseluruhan rakyat Msia, khususnya orang2 melayu. Bersedialah kalian untuk ditindas dan dizalimi serta bakal menjadi wrga negara kelas kedua, tinggi sikit aje dari PATI Indon, Nepal dan Bangla. Senario ni memang tak mustahil akan terjadi...Penang dah menjadi bukti nyata depan mata kita semua beb!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nobody give a damn about your silly copy-pasting. Go back to topic, silly boy....!!

      GST - Government So Taxing
      GST - Gomen Suruh Tax
      GST - Go Shit Them

      Delete
  60. Kenyataan Mahathir kepada wartawan pada 3hb Mac 1994 di Nilam Puri, Kelantan Darul Naim): Hukum rejam kepada penzina adalah primiti
    Kenyataan Mahathir pada 14 Julai 1992 kepada wartawan). Apabila hukum rejam batu sampai mati kepada penzina dan potong tangan kepada pencuri, nescaya ramailah rakyat Islam yang mati dan kudung tangan. Ini sangat memalukan umat Islam kerana orang bukan Islam akan sempurna sifatnya dan boleh meneruskan kerja.

    Ucapan Mahathir pada 30 April 1992 di perjumpaan Ketua2 Umno bahagian Johor). Saya nak tahu siapakan di antara ahli2 Pas yang sanggup memotong tangan orang jika hudud dilaksanakan di Kelantan. Barangkali Nik Aziz akan melakukannya. Jika benar kita nak tengok apa yang berlaku selepas hukum itu nanti.

    Ucapan Mahathir pada 2 Mei 1992 di Papar Sabah). Bagaimana kita boleh maju kalau orang Islam sudah tidak ada tangan dan kaki. Bagaimana mereka mahu bersaing dengan bangsa2 lain kalau sifatnya sudah tidak cukup. Hukum Hudud tidak sesuai dilaksanakan di negara ini yang mempunyai rakyat berbilang kaum dan agama.
    (Kenyataan Mahathir kepada para wartawan pada tahun 1994 selepas mesyuarat MT Umno). Saya ingin memastikan bahawa negeri2 yang diperintah oleh BN tidak akan melaksanakan hukum hudud.

    (Ucapan Mahathir pada 14 Ogos 1994 di Pasir Mas Kelantan). Sukar dilaksanakan hukum syarak kerana masyarakat Malaysia bukan seratus peratus Islam.

    Ucapan Mahathir pada 3 Mac 1994 di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan). Apakah hukum hudud mesti dilaksanakan juga walau apa pun keadaan sehingga mendatangkan mudarat kepada orang Islam. Apakah dalam keadaan Islam sudah lemah, hukum2 yang boleh melemahkan lagi orang Islam mesti dilaksanakan? - Ucapan Mahathir pada 3 Mac 1994 di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan)

    (Ucapan Mahathir pada 3 Mac di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan) Hudud tidak boleh dilaksanakan kerana sukar mendapat saksi yang tidak fasik. -
    (Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, 14 Ogos 1994). "Al-Quran perlu ditafsirkan semula untuk disesuaikan dengan keadaan masa

    kini."
    (Dr. Mahathir Mohamad, temubualnya dengan media massa selepas sidang Majlis Tertinggi Umno, 1994). "Saya akan mempastikan bahawa negeri-negeri yang diperintah oleh Barisan Nasional tidak akan melaksanakan hukum hudud."

    (Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994). "Kerja yang paling sesuai bagi Tok Guru (ulama') ialah mengajar, bukan mentadbir."

    .(Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994). "Sukar dilaksanakan hukum syarak kerana masyarakat Malaysia bukan seratus peratus Islam".

    (Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994). "Kita (Kerajaan Pusat) akan ambil tindakan jika Kelantan meneruskan usaha melaksanakan hudud."

    (Dr. Mahathir Mohamad, kenyataannya kepada wartawan, 30 April 1992). "Bukan kerana dengan melaksanakan hukum hudud saja kita boleh menjadi Islam. Kita tengok banyak negara Islam yang tidak melaksanakan hukum hudud,tetapi tidak bermakna mereka tidak Islam."

    (Dr. Mahathir Mohamad, temubualnya dengan wartawan, 18 Ogos 1991. "Perlaksanaaan hukum hudud boleh menyebabkan umat Islam menjadi mundur kerana tidak boleh bersaing dengan orang bukan Islam apabila orang Islam dipotong tangannya dan dilakukan hukum hudud yang lain, sedangkan orang bukan Islam tidak dikenakan."

    (Dr. Mahathir Mohamad, bercakap kepada wartawan, 24 April 1992) . "Jika mereka hendakkan sangat hukum hudud, mereka kenalah cuba hukum mereka sendiri atau mahkamah mereka sendiri. Mereka seronok nak potong tangan orang, seolah-olah jika tidak potong tangan, tidak Islam. Sekarang kita nak tengoklah mereka boleh buat atau tidak

    ReplyDelete
  61. Undi untuk PH umpama setuju kezaliman Dr Mahathir, kata Hadi
    PETALING JAYA: Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata Tun Dr Mahathir Mohamad merupakan orang di sebalik pelbagai tindakan yang menyebabkan “kerosakan sistem negara”, dan menganggap menyokong gabungan Pakatan Harapan (PH) yang dipengerusikan bekas perdana menteri itu kini umpama menyetujui “kezaliman” lampau.

    “Selayaknya Mahathir bertaubat kerana dialah penyebab kerosakan sistem negara, mengurangkan hak dan kuasa Melayu-Islam dan Majlis Raja-raja, mengamalkan demokrasi tempang dan memerintah negara secara diktator Semua kesalahan ini beliau tidak mengaku dan tidak minta maaf kepada mangsa, bahkan masih lagi mempertahankan salah lakunya,” kata presiden PAS itu dalam wawancara bersama Sinar Harian hari ini.

    Menurut Hadi, Dr Mahathir “tidak jujur untuk selamatkan Malaysia” kerana hanya menumpukan usaha menjatuhkan Datuk Seri Najib Razak.

    “Yang beliau mahu adalah jatuhkan Najib sahaja. Hakikatnya, mengundi DAP, PKR, Amanah, Bersatu (PPBM) adalah mengundi dan mengiakan kezaliman Mahathir,” katanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. ON THE RECORD - Tan Sri Annuar Musa was suspended and later removed as Mara chairman and head of Mara Investment Bhd, following an emergency meeting of Mara board members.

      Toksah berlakonlah Annuar, kamu tuu kini 'Ketua Penggelapan UMNO musang berbulu ayam', merompak duit MARA berjuta-juta. Najib & jentera KERA2jaannya terlalu fobia & takut dgn sosok orang tua 93 tahun. Sampai kini pun Najib dan semua ahli najis songkok tinggi umno tidak berani berdepan dgn Tun Mahathir hanya berani mengumpat di belakang2 macam jalang-jalang pengecut,.......!!

      Dunia mengiktiraf pentadbiran 22 tahun Tun Mahathir, kenapa tidak Najib.....??
      Sebaliknya dunia sana sini memberitakan tingkah buruk penyalahan guna kuasa, penyelewengan & pencurian 1mdb oleh MO1 & Tuan Penasihat/Pengerusinya. RM42 bilyon dipinjam, hanya RM2.6 bilyon saja balik ke negara dan alih-alih pulak dah tersesat ke kantung Najib. Bakinya, ke mana tuu.................????

      Batu kikir di pantai lukut
      Anak tani turun ke bendang
      Sikitpun Mahathir tak pernah takut
      Najib tak berani turun gelanggang

      Harimau mati tinggalkan belang
      Tedung pula tinggalkan bisa
      Najib mati bertimbun hutang
      Mahathir pula tinggalkan jasa

      Delete
  62. 10 Janji 100 Hari Pakatan Harapan Ibarat Sindiket Penipuan Skim Cepat Kaya
    Persoalan utama, sanggupkah anda memperjudikan masa depan anda sekali lagi?

    Kolumnis Zhu Yuxin dari akhbar berbahasa Cina, Kwong Wah Yit Poh, menyifatkan 10 janji 100 hari disebutkan dalam manifesto Pakatan Harapan baru-baru ini ibarat skim penipuan wang ringgit.

    Pakatan Harapan ketika melancarkan manifestonya bagi Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) awal bulan ini berikrar melaksanakan "10 janji dalam 100 hari, untuk membina negara dan memenuhi harapan".

    Walaubagaimanapun, Zhu yakin bahawa janji-janji yang diutarakan umpama janji dibuat oleh sindiket penipuan wang ringgit yang sering menjanjikan ganjaran tinggi untuk menolak sebarang syak wasangka rakyat Malaysia yang melabur ke dalam skim berkenaan.

    Menyifatkan manifesto Pakatan Harapan sebagai tidak praktikal, populis dan beretorik politik 'syok sendiri', Zhu mengingatkan janji yang diutarakan 'seperti janji-janji dibuat oleh perjudian wang yang sering menggembar-gemburkan pulangan besar untuk mengumpan mangsa'.
    Menggunakan analogi perjudian wang, kolumnis akhbar tersebut mengingatkan bahawa 'apabila skim tersebut akhirnya runtuh, pengikut akan kehilangan segala-galanya'.

    Ramai rakyat Malaysia daripada komuniti Cina masih ingat akan lebih sejuta rakyat Malaysia kerugian RM5 bilion didalam penipuan skim cepat kaya pada 2017 sahaja, yang akhirnya runtuh.

    Begitu juga, janji Pakatan Harapan untuk menghapuskan tol, merasionalisasi subsidi dan memansuhkan semua hutang peneroka Felda; yang akhirnya akan merobek poket rakyat sendiri pada akhirnya.

    Memberi contoh kepada janji mengehadkan jawatan dilantik kepada dua penggal sahaja pun tidak diambil secara serius oleh pembangkang, apabila Ketua Menteri Pulau Pinang membidas mana-mana cubaan oleh ahli partinya mencadangkan had tempoh jawatan tertinggi untuk dua penggal sahaja.

    Jadi bagaimana rakyat Malaysia boleh mempercayai bahawa Pakatan Harapan akan melunaskan janji mereka?

    Malah, Zhu menekankan bahawa daripada 60 janji manifesto Pakatan Harapan, setengah daripadanya sudahpun dilaksanakan oleh kerajaan pemerintah Barisan Nasional menerusi pelbagai inisiatif.

    Menurut Bancian Majlis Profesor Negara (MPNPoll), 70 peratus manifesto Pakatan Harapan sudahpun dilaksanakan oleh kerajaan semasa.

    Pengerusi MPNPoll, Profesor Datuk Dr Shamsul Amri Baharuddin berkata, manifesto Pakatan Harapan mengandungi janji yang hampir mustahil dilaksanakan tanpa melalui proses rumit melibatkan undang-undang, akta dan isu-isu lain termasuk perdebatan di Parlimen.

    "Sukar untuk mengubah dasar dalam tempoh yang singkat. Saya tidak rasa ianya boleh dilaksanakan dalam tempoh 100 hari dan malah, saya tidak rasa ianya juga boleh dilaksanakan dalam tempoh 1,000 hari".

    Dengan bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad yang pernah dilabel DAP sebagai 'diktator pengamal rasuah dan kronisme' sekarang sudah mengepalai pembangkang, Zhu merumuskan kolumnya dengan bertanya kepada rakyat Malaysia, khususnya pengundi Cina satu soalan penting:

    "Adakah anda berani untuk berjudi sekali lagi?"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nobody give a damn about your silly copy-pasting. Go back to topic, silly boy....!!

      GST - Government So Taxing
      GST - Gomen Suruh Tax
      GST - Go Shit Them

      Delete
  63. Tolak Pakatan Harapan, selamatkan negara
    'MURKA' benar Tun Mahathir kepada PAS hingga Tun lupa beliau sendiri pernah benci dan marah pada DAP. 'Murka' benar Tun Mahathir kepada PAS hingga Tun lupa beliau sendiri pernah menghalang pelaksanaan Enakmen Kanun Jenayah Syariah Kelantan yang dibentang al-Marhum Dato Bentara Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat.

    'Murka' benar Tun Mahathir kepada PAS hingga beliau sendiri lupa bahawa Kelantan dinafikan hak dan royalti petroleum oleh Kerajaan Persekutuan semasa beliau menjadi Perdana Menteri.

    Pelupa benar kebanyakan pemimpin Pakatan Harapan yang memuja Tun Mahathir bahawa beliau pernah menzalimi Kelantan serta menafikan hak pembangunan Kelantan semasa beliau menjadi Perdana Menteri.

    Pelupa benar pemimpin Pakatan Harapan bahawa al-Marhum Tuan Guru Nik Aziz yang dipuja mereka diserang segenap penjuru oleh Tun Mahathir tanpa ada belas kasihan dan perikemanusiaan.

    Pelupa benar pemimpin Pakatan Harapan bahawa dahulu mereka berseteru hingga bersengkang gigi dengan Tun Mahathir, menuduh Tun Mahathir dengan pelbagai korupsi, diktator, kronisme, nepotisme dan kleptokrasi hingga terbit ungkapan "Maha Firaun".

    Pelupa benar pemimpin Pakatan Harapan akan skandal Perwaja, skandal BMF 1983, skandal Forex, pemecatan dan insiden mata lebam Anwar Ibrahim serta pelbagai lagi salah laku yang mereka jerit, tentang dan ungkap kepada rakyat jelata dahulu.

    Pelupa benar pemimpin Pakatan Harapan akan kisah Memali dan Operasi Lalang yang mereka perjuang dahulu. Terlupa mereka sehingga orang yang mereka tuduh menjadi dalang di sebalik peristiwa tersebut dipeluk, dijunjung dan diagungkan sekarang hingga diangkat sebagai pemimpin besar mereka.

    Pelupa benar pemimpin Pakatan Rakyat yang mereka pernah berjanji jika menang pilihan raya mereka akan heret dan bicarakan Tun Mahathir di atas semua salah laku yang pernah beliau lakukan dahulu. Pelupa benar pemimpin Pakatan Harapan bahawa Tun Mahathir pernah mengungkap DAP ialah parti rasis dan Lim Kit Siang ialah ibu segala rasis.

    Pelupa benar pemimpin Pakatan Harapan bahawa Tun Mahathir pernah mengungkap bahawa Anwar Ibrahim adalah perosak perpaduan Melayu dan menjadi pelindung kepada DAP.

    Pelupa benar pemimpin Pakatan Harapan bahawa Tun Mahathir pernah melabel Anwar Ibrahim sebagai penipu paling besar di dunia dan mempunyai sejumlah wang yang banyak disorokkan di luar negara. Pelupa benar pemimpin Pakatan Harapan bahawa siapakah yang menyumbat Anwar Ibrahim di dalam penjara dengan tuduhan yang terlalu jijik dan mengaibkan.

    Sekarang demi kuasa dan penuh ketamakkan, sekelip mata mereka boleh melupakan segalanya dan bersekongkol demi mencapai cita—cita mereka. Mereka lupa segala tuduhan, lupa segala janji dan lupa segala pembongkaran skandal.

    Jika itulah yang mereka mampu lakukan sesama mereka, adakah kita sebagai rakyat biasa mampu membendung mereka jika mereka berkuasa kelak? Mampukah kita percaya mereka boleh berlaku jujur sesama mereka dan menjaga kepentingan kita sebagai rakyat jelata?

    Tidak mustahil jika mereka menang pilihan raya, demi mencapai maksud peribadi masing-masing mereka sanggup bergasak, bergomol dan bercekak seperti dahulu. Sekelip mata sahaja mereka secara tiba-tiba boleh berbaik, sekelip mata juga mereka boleh berperang demi cita-cita, kuasa dan agenda peribadi masing-masing.

    Baik PPBM, DAP, PKR mahupun PAN sebenarnya saling tidak percaya di antara satu sama lain. Hakikatnya di dalam mereka sedang bergolak, menunggu masa untuk meletus. Biar ditolak mereka sekarang, bukan sesudah PRU. Kita sebagai rakyat jangan silap pilih ketika PRU nanti kelak merana diri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nobody give a damn about your silly copy-pasting. Go back to topic, silly boy....!!

      GST - Government So Taxing
      GST - Gomen Suruh Tax
      GST - Go Shit Them

      Delete
  64. Bila Dr Mahathir main pukul borong... tipu... tipu.. tipu
    Hairan juga sidang akhbar Tun Dr Mahathir Mohamad selepas mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan di bangunan Parlimen pada Selasa semalam tidak muncul sebagai berita besar dalam mana-mana media.

    Ini kerana bekas Perdana Menteri dan Pengerusi Pakatan Harapan – gabungan pakatan pembangkang yang belum rasmi berdaftar itu – buat pengumuman dan bagi kenyataan amat besar di situ.

    Antaranya dakwa beliau Pakatan Harapan pasti menang pilihanraya umum ke 14.

    Dakwanya kalau kalah semata-mata kerana penipuan oleh BN.

    Juga dakwanya semua kajiselidik pakatan mengenai PRU14 dapati seluruh rakyat Malaysia sudah tidak mahu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

    Beliau jangka PRU14 adalah nanti adalah paling kotor dalam sejarah Malaysia dan mungkin di dunia.

    Lagi...beliau dakwa Jabatan Pendaftar Pertubuhan (ROS) pasti tidak akan luluskan pendaftaran Pakatan harapan dan juga akan batalkan pendaftaran Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM).

    Tipu…tipu…tipu…itu saja yang kedengaran menjadi mainan kata-kata Dr Mahathir.

    Ramai juga wartawan yang membuat liputan sidang akhbar itu yang turut dihadiri oleh semua bos-bos besar parti dalam geng Pakatan Harapan termasuk Datuk Seri Wan Azizah Ismail dan Lim Guan Eng.

    Sebaliknya sejurus sidang akhbar selesai dan sewaktu nak keluar kelihatan ada kalangan wartawan yang geleng kepala dan tertawa sesama sendiri.

    Malah ada yang garu kepala bincang apa yang hendak ditulis nanti dari kata-kata Dr Mahathir yang ‘terlalu sensasi dan meletup itu’.

    Ada sebab rasa bingung ini timbul.

    Sebenarnya kalau sembang kalangan wartawan mereka yang kerap membuat liputan kenyataan dan sidang akhbar Pengerusi Pakatan Harapan itu sudah naik lali dengan pelbagai cakap dan U-turn beliau kebelakangan ini.

    Maka dakwaan seperti yang dibuatnya di sidang akhbar itu bukanlah sesuatu yang mengejutkan sangat untuk dijadikan bahan berita yang menarik.

    Apa lagi bila beliau dakwa itu ini semuanya tipu.

    Dalam bab pendaftaran Pakatan Harapan semua orang tahu ia sangkut menyangkut mengenai kedudukan PPBM yang belum dapat disahkan lagi status mesyuarat agungnya pada Disember lalu kerana ada komplen dari kalangan ahli sendiri.

    Ketua Pengarah ROS sendiri sudah buat kenyataan memberitahu pihaknya sudah hantar surat kepada Setiausaha Agung PPBM beri tempoh selama sebulan berikan maklumat yang diperlukan jika tidak pendaftaran PPBM akan dibatalkan.

    Sebagai bekas Perdana Menteri selama 22 tahun Dr Mahathir bukan tidak faham peraturan ROS.

    Malah UMNO sendiri pernah diharamkan selepas pemilihan parti tahun 1987.

    Sebaliknya beliau yang mungkin tenggelam punca dengan masalah PPBM sudah korner untuk tutup kelemahan mereka dengan membuat dakwaan sebegitu rupa pada ROS.

    Begitu juga halnya bab main persepsi untuk cetuskan kemarahan dakwa kononya BN akan tipu segala macam untuk pintas kemenangan Pakatan Harapan yang pasti.

    Ewah…senangnya hidup main tuduh-tuduh serkap jarang.

    Rasanya budak sekolah darjah satu pun boleh buat kerja macam ini.

    Lojiknya kalau BN bijak dan pakar menipu...macam mana pembangkang boleh menang dan pertahan Selangor,Pulau Pinang dan Kelantan pada PRU12 dan PRU13.

    Selain itu banyak kerusi Parlimen dan Dewan Undangan Negeri dimenangi pembangkang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nobody give a damn about your silly copy-pasting. Go back to topic, silly boy....!!

      GST - Government So Taxing
      GST - Gomen Suruh Tax
      GST - Go Shit Them

      Delete
  65. Ini fakta bukan auta.

    Dr Mahathir mungkin rasa sebagai bekas Perdana Menteri semua orang boleh percaya cakapnya pakai pukul borong begitu saja.

    Mungkin beliau tidak sedar beberapa hari sebelum ini ramai yang tergelak bila baca interbiu beliau dengan akhbar berbahasa Cina Sin Chew.

    Bayangkan beliau sudah korner cuba nak salahkan polis pula yang bagi fakta hingga dorongnya pecat Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Timbalan Perdana Menteri pada 1998.

    Dalam bab pecat Anwar sebagai Timbalan Presiden UMNO pula beliau letak atas kepala Majlis Tertinggi UMNO.

    Cuba lihat balik youtube klip rakaman video sidang akhbar Dr Mahathir ini dimana beliau cakap pasal mengapa beliau bertindak keatas Anwar yang didakwa terlibat kes moral yakni meliwat dan seks https://www.youtube.com/watch?v=_3xzDWkvgBQ

    Bukankah beliau mengaku siasat dan interbiu sendiri lelaki yang terlibat liwat dan wanita yang terlibat seks dengan Anwar tanpa kehadiran polis ?

    Ini baru satu dan ada banyak bukti mengenai cakapnya pasal Anwar dalam bentuk keratan akhbar,video dan rakaman suara.

    Siapa yang tidak merasa gelihati dalam suasana desperado nak peluk erat-erat pakatan pembangkang sekarang bagi menghadapi PRU 14 Dr Mahathir boleh cakap beliau silap ambil tindakan terhadap Anwar.

    Jadi jangan marah kalau dengar ada wartawan dan ramai orang yang ketawa kerana menilai cakap-cakap ini semua sebagai bahan jenaka.

    Apa lagi jenaka ini datangnya dari orang yang berstatus negarawan yang pernah popularkan kata-kata 'Melayu mudah lupa'.

    ReplyDelete
  66. 'Kit Siang tolak Dr Mahathir, Chong Eu'
    GEORGETOWN: Ketua Ahli Parlimen DAP, Lim Kit Siang, pernah menolak Tun Dr Mahathir Mohammad dan Tun Dr Lim Chong Eu semata-mata bagi mendapatkan sokongan pengundi Cina di Pulau Pinang pada Pilihan Raya Umum (PRU) 1986.

    Bekas Ketua Menteri, Tan Sri Dr Koh Tsu Koon, berkata Kit Siang mula datang ke Pulau Pinang pada kempen politik 'Tanjung 1' bertujuan menumbangkan mendiang Chong Eu yang ketika itu menjadi Ketua Menteri.

    Katanya, Kit Siang ketika berkempen secara terbuka menghasut pengundi menolak Dr Mahathir dan Chong Eu sehingga meyebabkan perpecahan dalam masyarakat Cina di Pulau Pinang ketika itu.

    "Kit Siang gagal menumbangkan Barisan Nasional (BN) pada 1986, namun pada 1990 beliau melancarkan pula 'Tanjung 2' dan mendakwa Chong Eu yang ketika itu berusia 71 tahun sudah tua dan tidak lagi layak menjadi Ketua Menteri.
    "Tetapi kini, Kit Siang yang berusia 77 tahun menyokong pula Dr Mahathir yang berusia 92 tahun menjadi Perdana Menteri," katanya ketika berucap pada Majlis Sambutan 50 Tahun GERAKAN, di sini, malam ini.

    Tsu Koon berkata, selama hampir 40 tahun memerintah Pulau Pinang, tidak pernah Ketua Menteri atau Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) dari parti itu didakwa akibat rasuah atau salah guna kuasa.

    "Tetapi sejak 10 tahun kebelakangan ini, sudah pelbagai cerita timbul sehingga ada Ketua Menteri dan ADUN yang didakwa di mahkamah.

    "Ini berbeza dengan pentadbiran kita dahulu yang sehingga kini mengutamakan rakyat dan sentiasa bekerja demi kesejahteraan dan masa hadapan Pulau Pinang," katanya.

    ReplyDelete
  67. KUALA LUMPUR, April 1 — Putrajaya confirmed today that the little known Finance Ministry-owned Pembinaan PFI Sdn Bhd currently still has an outstanding debt worth nearly RM27 billion.
    In a written reply to Serdang MP Ong Kian Ming yesterday, the ministry said that PPFI’s audited financial statement for the 2013 financial year was submitted to the Companies Commission of Malaysia (SSM) on March 4 last month and confirmed a debt of RM26,609.6 billion.
    “For your information, PPFI is a Special Purpose Vehicle (SPV) fully-owned by the Finance Ministry Incorporated, formed on September 28 2006.
    “The purpose for the company’s foundation is to obtain funding for development purposes and other programmes identified by the government,” the ministry said.
    Ong had asked the ministry to state PPFI’s debt to date and why the firm’s annual accounting report for 2013 had not been submitted to SSM.
    On March 11, Ong said that PPFI, an obscure firm that had that racked up RM27.9 billion in liabilities in 2012, could have easily doubled up on its debt by now if left unchecked.
    He had claimed that just last year, the company took on an Islamic Bai Muajjal loan with the Employees Provident Fund with a RM19.5 billion ceiling, potentially bumping up PFI’s liabilities to over RM47 billion.
    “The spending of the government-owned company does not appear anywhere in any of the federal government budget accounts which means that all expenditure are ‘off-budget’ items,” Ong claimed in a statement.
    He also claimed that the lack of transparency on the part of PPFI is to “hide” government spending from the actual budget and could easily turn into another 1MDB.
    According to the Auditor-General’s report in 2013, PPFI had the third highest liabilities among all government-owned entities at the end of 2012. Its total liabilities were RM27.9 billion, behind national oil giant Petronas and sovereign fund Khazanah Nasional.
    Ong claimed that more questions arose after the Federal Land Commission signed a deal in November to pay RM29.2 billion in rental to Pembinaan PFI in staggered payments of 30 blocks spread out over 15 years from February 15, 2013 right up to August 13, 2027.
    “The Prime Minister, who is Finance Minister, must ensure transparency in the spending, borrowings and debt repayment involving Pembinaan PFI to avoid another 1MDB scandal from occurring,” said Ong

    najis ni dgn hutang tak pernah habis....merompak dah jadi darah daging bugis sekor ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. dad , that's what worry me and the rest of those concerned rakyat .

      Rather clearly , it has become a Najib habit of camouflaging his money trail by creating layers of dummy companies . Whether it is for government expenditure or for the purpose of laundering , similar tactic is applied .

      Especially with the impending PRU , Najib has been raining money everywhere he goes . I am wondering where all those cash coming from ???

      If we still remember , for the 2018 budget , only a sum of about 40 billion ringgit is allocated for investment . Judging by the way Najib and Zahid sprinkling money , the 40 b is nothing . Where the rest of the money come from ? At the same time , there is no inkling on fund raising by the government/MOF either through bond , warrant or borrowing . So , the only way to 'hide' the borrowing is by using dummy companies such as Pembinaan PFI , SRC etc.

      The best option is for the government to carry a complete overhaul on the treasury which I doubt so under the current administration . Or else , they have to let an independent forensic accounting to be done . I am sure our government total debts is well passed the trillion mark !

      Delete
  68. TOLAK MAHATHIR KERANA DIA PERNAH DIFATWA SEBAGAI PEMIMPIN FASIK
    MAHATHIR MOHAMAD mungkin dianggap hero dan pemimpin ulung bagi mereka yang hanya memandang kepada jasanya. Namun ramai tidak sedar bagaimana bekas Perdana Menteri selama 22 tahun itu punyai ilmu untuk menggaburi mata orang ramai.



    Sebenarnya Mahathir bukanlah seorang pemimpin yang terbaik dalam zaman ini. Dia telah difatwakan sebagai pemimpin yang fasik.



    Bagaimana pula alasan untuk kita mengikut telunjuk seorang pemimpin fasik ini? Apakah kita sudah tiada pilihan lain untuk melantik pemimpin kepada negara ini?



    Untuk mereka yang tidak tahu, Pengerusi Pakatan Harapan itu pernah difatwakan sebagai seorang pemimpin fasik oleh ulama’ tersohor dunia iaitu Sheikh Dr. Yusof Al-Qardhawi pada tahun 1998 dahulu.



    Ini bukanlah perancangan propaganda pro kerajaan, sebaliknya ia didedahkan sendiri oleh seorang Aktivis BERSIH di dalam sebuah majlis bersama penyokong mereka sendiri.



    Yusof Al-Qardhawi mengeluarkan fatwa berkenaan semasa kes liwat 1 melibatkan Anwar Ibrahim yang akhirnya menunjukkan bagaimana dia dihukum penjara dan dilucutkan segala jawatannya oleh Mahathir.
    “Dalam prosiding mahkamah pada kes liwat pertama itu, Yusof Al-Qardhawi, ulama’ Islam ya, telah mengisytiharkan bahawa Dr Mahathir adalah seorang fasik.



    “Bermakna, segala persaksian oleh Dr Mahathir, percakapan Dr Mahathir itu tidak boleh diterima selama-lamanya. Dan mengikut hukum qazaf, Dr Mahathir itu wajib disebat 80 kali kerana gagal membawa 4 orang saksi,” katanya.



    Atas faktor inilah ramai dari kalangan aktivis BERSIH dan Reformasi 1998 yang beragama Islam masih lagi tidak bersetuju tindakan kepimpinan Pakatan Harapan melantik Mahathir sebagai calon Perdana Menteri serta bersekongkol dengannya.



    Persoalan besar timbul, bagaimana seorang pemimpin yang difatwa fasik oleh ulama’ terkemuka dunia boleh lagi dipilih untuk menjadi calon pemimpin nombor satu sebuah negara Islam?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ON THE RECORD - Tan Sri Annuar Musa was suspended and later removed as Mara chairman and head of Mara Investment Bhd, following an emergency meeting of Mara board members.

      Toksah berlakonlah Annuar, kamu tuu kini 'Ketua Penggelapan UMNO musang berbulu ayam', merompak duit MARA berjuta-juta. Najib & jentera KERA2jaannya terlalu fobia & takut dgn sosok orang tua 93 tahun. Sampai kini pun Najib dan semua ahli najis songkok tinggi umno tidak berani berdepan dgn Tun Mahathir hanya berani mengumpat di belakang2 macam jalang-jalang pengecut,.......!!

      Dunia mengiktiraf pentadbiran 22 tahun Tun Mahathir, kenapa tidak Najib.....??
      Sebaliknya dunia sana sini memberitakan tingkah buruk penyalahan guna kuasa, penyelewengan & pencurian 1mdb oleh MO1 & Tuan Penasihat/Pengerusinya. RM42 bilyon dipinjam, hanya RM2.6 bilyon saja balik ke negara dan alih-alih pulak dah tersesat ke kantung Najib. Bakinya, ke mana tuu.................????

      Batu kikir di pantai lukut
      Anak tani turun ke bendang
      Sikitpun Mahathir tak pernah takut
      Najib tak berani turun gelanggang

      Harimau mati tinggalkan belang
      Tedung pula tinggalkan bisa
      Najib mati bertimbun hutang
      Mahathir pula tinggalkan jasa

      Delete
    2. Phewwww! Letih nak scroll down smpai bawah! Ada org baca ke berjela jela mcm novel ni! Novel x laku plak tu! But we know, bukannya dia nak suruh org baca pun! Saja nak semakkan blog ni jer agar org lari! So Budin!! You know what to do!!!

      Delete
  69. PAS YAKIN RAKYAT TOLAK MAHATHIR
    PAS yakin Tun Dr Mahathir Mohamad yang dicalonkan sebagai perdana menteri akan ditolak rakyat dalam pilihan raya umum.

    Mengulas perkara itu, Naib Ketua Dewan Pemuda PAS, Ahmad Fadhli Shaari berkata bekas Perdana Menteri itu pernah ditolak rakyat terutama orang Melayu ketika PRU pada 1999.

    “Saya rasa Mahathir tidak lagi sesuai untuk menjadi Perdana Menteri.

    “Bagaimanapun, kita tidak gerun dan gentar untuk berdepan dengan calon Perdana Menteri berkenaan yang pastinya akan ditolak rakyat nanti,” katanya dalam satu kenyataan.

    ReplyDelete
  70. Mahathir ibarat pelakon sama dengan skrip berbeza
    Pencalonan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai calon Perdana Menteri sementara Pakatan Harapan (Harapan) disifatkan sebagai persembahan pelakon sama yang tampil dengan skrip berbeza.

    Kritikan ini datangnya daripada Pengerusi Felda, Tan Sri Shahrir Samad yang menyatakan rakyat Malaysia akan kembali ke situasi silam menyaksikan seorang pelakon yang tidak mahu tinggalkan pentas dan terperangkap dengan nafsu dan harapan lama bukannya potensi sebenar.

    “Hari ini kita kembali berpusing balik kepada satu keadaan skrip yang dah berubah tetapi pelakonnya sama.


    “Kita kembali kepada pelakon yang tak nak tinggalkan pentas, saya pun tak tinggalkan pentas tapi watak tidaklah terlalu besar,” katanya ketika berucap merasmikan pelancaran buku Malaysia Tanpa BN? Di Parlimen, hari ini.

    Ahli Parlimen Johor Bahru itu menyatakan rasa simpatinya kepada rakyat Malaysia kerana terpaksa menerima calon Perdana Menteri ‘lama’ walaupun kali ini ditampilkan dengan variasi dan perubahan sementara menanti figura Perdana Menteri sebenar bebas dari tirai besi.

    “Kadang-kadang saya rasa kasihan kepada rakyat Malaysia, 20 tahun kita masih diminta untuk letakkan orang yang sama sebagai pedana menteri walaupun kali ini ada variasi ada perubahan sementara dia nak tunggu yang dibalik itu dikeluarkan akan ada perdana menteri yang sementara.

    “Tetapi beliau bawa satu keaadan di mana Malaysia terperangakap dalam cerita lama hanya skrip saja baharu tapi pelakon lama dengan watak baharu. Inilah belenggu yang dihadapi oleh rakyat dalam PRU14,” kata beliau.

    Namun menurut Shahrir, hanya BN yang mampu menjamin kesejahteraan dan keselamatan rakyat dan negara.

    “Politik kita (eye level) mata memandang ia bukan politik besar yang janjikan perubahan reformasi yang besar janji-janji.

    “Tetapi politik yang menjamin kesejahteraan dan keselamatan rakyat dan negara,” tegasnya.

    #prusinar #aparakyatmahu

    ReplyDelete
  71. Shahrir sedia lawan Lim Kit Siang
    Tan Sri Shahrir Samad terbuka menerima Lim Kit Siang sebagai pesaingnya di Parlimen Johor Bahru pada PRU14 ini.

    Shahrir sebagai penyandang kerusi Parlimen Johor Bahru sejak 2008 berkata, beliau tidak ada halangan sekiranya Kit Siang akan berentap merebut kerusi itu.

    “Saya tak ada pilihan saya rasa ia akan jadi menarik kerana akan memberi peluang kepada rakyat Johor Bahru kerana peratusan populasi pengundi di situ seperti di Semenanjung Malaysia. Di mana 52 peratus Melayu, 40 peratus lebih pengundi Cina, 5 peratus pengundi India.


    “Ia bagus untuk orang seperti saya wakili BN, Kit Siang wakil DAP. Pengundi akan kata mereka boleh buat pilihan dua jenis politik berbeza, prinsip kerajaan berbeza..ini bagus,” katanya ketika sidang media selepas melancarkan buku Malaysia Tanpa BN? Di Parlimen, hari ini.

    Shahrir yang juga Pengerusi Felda berkata, beliau ada bersembang dengan Ahli Parlimen Gelang Patah berhubung perebutan kerusi Johor Bahru ini.

    “Tapi bila saya tanya Kit Siang beliau kata Johor Bahru kerusi PKR, namun saya kata well, DAP akan dapat mana kerusi dia nak. Kerana Gelang Patah pun kerusi PKR, tapi DAP dan Kit Siang dapat,” ujarnya.

    Shahrir berkata, beliau menerima siapa sahaja pesaingnya kerana itu pilihan Pakatan Harapan (Harapan) meletakkan calon mereka.

    Selain itu, beliau dengan sinis menyindir strategi politik Harapan yang disifatkan sebagai penuh misteri kerana sehingga hari ini masih belum putuskan kawasan yang akan ditandingi.

    “Di mana Dr Mahathir akan bertanding? Lim Kit Siang? Lim Guan Eng? Wan Azizah? Mat Sabu tanding mana? Jadi ini misteri.

    “Saya rasa semua orang tahu Datuk Ser Najib akan bertanding di Pekan, Datuk Seri Zahid di Bagan Datoh, Datuk Seri Mah Siew Keong di Teluk Intan, Datuk Seri Liow Tiong Lai di Bentong, Datuk Seri Dr S Subramaniam Segamat, saya di Johor Bahru manakala Datuk Seri Abdul Hadi Awang di Marang,” katanya

    Jelasnya, BN adalah satu komponen yang terancang.

    “BN tahu apa kami buat, tahu mana pemimpin kami akan bertanding tapi kami tak tahu di mana pemimpin lawan akan bertanding. Saya juga tidak faham konsep pembangkang bertanding sebagai ahli Parlimen, sekadar nak undi atau nak jalankan tanggungjawab kepada rakyat?" soal Shahrir.

    ReplyDelete
  72. some additional descriptions of najis cytroop.

    1. ass licker
    2. butt licker
    3. butt kisser
    4. flunky
    5. arse kisser
    6. dick head
    7. shit head
    8. anal licker
    9. balls kisser
    10. jerk
    11. toady
    12. the one and only....kepala bapak kau!

    ReplyDelete
  73. SAYA AMAT BERSETUJU DGN SARANAN SDR OTHAMAN AHMAD AGAR KITA BERDAILOG BERDASARKAN TOPIK N ARTIKEL YG TLH D SEDIAKAN OLIH TUAN PUNYA BLOG.

    SAYA JUGA PEREHATIKAN CYBER TROOPERS ( MUNGKIN D BAYAR OLIH JASA ATAU 'OUTFIT' MAT MASLAN )SAPERTI GANG NAJIB, PEJUANG RAKYAT N MUNGKIN KEJORA, MAIN HENTAM KROMO SAJA N SELALU 'OFF TOPIC'.

    PANDANGAN IKHLAS SAYA KPD BLOG OWNER, BAHAWA BILANGAN 'HITS' (SAMPAI BERATUS RATUS) ADALAH TIDAK BERMAKNA JIKA MEREKA YG TIDAK BERTANGGUNG JAWAB TLH SENGAJA MENG'HIJACK' BLOG INI UTK BERPROPAGANDA.

    SAYA MERAYU SUPAYA ADMIN PATUT LEBIH 'ALERT' AGAR ULASAN YG JAUH LARI DRPD TOPIC YG D SEDIAKAN (OFF TOPIC)TIDAK D SIARKAN.

    INTELLECTUAL DAILOGUE YG BERADAB SERTA NGAM DGN TOPIC SAJA HARUS D GALAK KAN.

    MAAF KERANA MEMEBERI PENDAPAT YG 'FORTH RIGHT' INI.

    WALLAHU'ALLAM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks big bro for your kind understanding.

      Yes, that was my intended purposes stressing the need to stick on topic.

      Salam Perjuangan & Assalmualaikum.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Saya berbeza pendapat sedikit, ingin menyatakan nya:

      1. Benda Allah yang menggunakan nama Kojolla @ Penjalang Rakyat @ Geng Najib @ dll itu ada lah jenis yang keras kepala, biadap dan kurang ajar, tidak akan mempeduli apa yang di kata terhadap nya

      2. Pada hemat saya, Sdr Shahbudin ini ada lah seorang yang ikhlas mahu menyumbang terhadap pembangunan negara, mengeluarkan pendapat nya yang pro-democracy, anti-kleptocracy, mencaci yang salah, menyokong yang benar

      3. Saya fikir dia bukan jenis yang menerima wang dari Yahudi Zionis George Soros atau sesiapa lain bagi mengendalikan blog nya, tidak mempunya setaf atau Admin bagi membantu nya me"moderate"kan blog nya e.g membuang mana2 komen yang tidak di ingini. Blog nya ada lah berupa "non-moderated blog" di mana komen2 terus keluar apabila menekan "Publish" button.

      4. Dia telah mengeluarkan banyak masa dengan sukarela, mengarang pos2 yang bertukar tiap hari, ada yang 2 kali sehari. Pos2 yang isi nya padat, tepat, menghentam Najib, Umno/Bn dan kerajaan nya, menyokong Tun Dr Mahathir dan barisan Pembangkang, khas nya Pakatan Harapan.

      5. Maka, tidak ada jalan lain bagi kita selain dari menepis dengan apa cara yang boleh dan sebanyak kali yang kita sanggup kopipes2 si benda Allah pemakan dedak Najib itu.

      6. Tapi, kalau Sdr Shahbudin boleh melapangkan sedikit masa sahaja tiap hari membuang sebanyak mana yang boleh kopipes itu, kita akan banyak berterima kasih kapada nya. Satu kali sehari sahaja pun jadi lah. Yang lain2 itu kita penganut2 blog dia akan tibai.

      Delete
    4. Shabudin....engko jangan lah syok sendiri melihat banyak komen....baru2 ni blog ko dah kena sabotaj oleh kejora bapuk tua...

      Sekarang babi jho lo ni jadikan tempat promote blog sampah plak...
      Kenape ko biarkan?....sampai bila ko nak biarkan sibabi ni bermaharaja lela?...

      Delete
    5. Komen Sdr Kejora Bapuk Bodo keluar pada 06:39, mungkin di karang nya semasa komen saya di 06:38 keluar.

      Di harap komen saya itu telah memberi jawapan kpd soalan nya "Kenape ko biarkan? (kopipes2 Kojolla @ itu ini)"

      Bagi mereka yang minat mengkomen di blog2 yang bila tekan Publish button, komen keluar secara otomatik, tidak perlu menunggu berapa lama baru keluar di blog itu (non-moderated blogs), hargai lah blog Shahbudin ini.

      Ha nya ada 1-2 sahaja blogs yang bagus yang non-moderated.

      Delete
  74. Ahli2 umno tidak akan merungut gst secara terbuka...malulaa...di cekik presiden sendiri...

    Anuar musadah lame kaye kerana umno...rumah besar kete besar...tak rasa ape gst yg sangat kecik baginye...

    Yg bergaji 2000 kebawah ade anak sekolah amat terasa kenaikan harga barang...tapi ahli umno yg tercekik malu nak hebohkan kerana salah sendiri...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju dengan pendapat ini.

      GST dan kenaikan harga barangan yang tak berhenti henti akan menjadi sebab penting jatuh nya Najib, Umno/Bn dan gomen nya.

      Delete
  75. anak bulan untuk "untuk raya yg ditunggu-tunggu dah nampak".. bersedialah pakatan haprak ...
    countdown untuk kemusnahan dan kehancuran
    anda telah tiba dan bermula...
    kita serahkan kepada rakyat...
    rakyat penentu nasib negara..
    rakyat hakim negara....

    ALLAH lah perancang yang MAHA sempurna dan MAha hebat
    lagi Maha Mengetahui dan lagi Maha Adil

    ReplyDelete
  76. Nampaknya duit raya sampai awai kepada Pejuang Rakyat. Banyak sungguh dia dapat dengan berjela2 "tulisan"nya setiap hari. Tak payah buat kerja lain dah. Hari2 kopi pes saja.

    Last2 sebut Allah pulak!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...