Friday 6 April 2018

KENAPA SEMUA MUKA STRESS, DAH TERBAYANG KALAH KE?


Lihat sendiri wajah-wajah pemimpin UMNO dan BN ketika Najib Razak mengumumkan pembubaran Parlimen pagi tadi.

Semua nampak masam, tak ceria dan stress, termasuk muka Najib dan Zahid Hamidi sendiri.




Kenapa?

Adakah mereka semua dah terbayang kekalahan dan bakal hilang kuasa? (ShahbudinHusin 06/04/2018)

95 comments:

  1. semuga kalah lah tu klepet... jd sejarah hitam.. aamiin

    ReplyDelete
    Replies


    1. memgaharamkan bersatu ppbm


      tanda sifat pndan dan bapok seorang pemimpin kerajaan


      nak lawan gentelman tak dapat


      main haram haram macam tok guru hadi ajar


      telur kecut batang pelir mancis inilah ketua kpd 3juta ahli umno


      sifat pondan dalam pemimpin akan melemahkan megara yg d pimpin


      lihat saiz telur bNajib yg sebenar

      kalau pelir saiz mancis apalagi telurnya

      inilah


      ketua segala bapok di tanah melayu yg wajib di hapuskan

      Delete
    2. Wak kojola kengkang klepet rokok john

      Delete
    3. Most people have heard one version or another of the following quote: “Remember, what you do now will come back and haunt you in the future. Life has a funny way of making you deal with what you make others go through.”

      The provisional deregistration of PPBM comes as a firm reminder that karma exists. In his book “Government and Society in Malaysia”, Australian political science scholar and author Harold Crouch revisited the birth of Dr Mahathir Mohamad’s Umno Baru.

      During Umno’s constitutional crisis in the late 80s, a new party called Umno Malaysia was formed under the leadership of the late Tunku Abdul Rahman with his deputy being the late Tun Hussein Onn. However, the Registrar of Societies (RoS) rejected the application for the party’s formation. Tunku and Hussein formed an alliance to go against Mahathir for his ill demeanour. The RoS is part of the home ministry, and Mahathir was the minister then. As with everything else, if asked, Mahathir would of course deny his involvement in pulling the brakes on Umno Malaysia.

      A leading Asean commentary site, Asean Today, has drawn similarities between the happenings to Mahathir today with Tunku between 1987-1990. According to the analogy, what Mahathir did to Tunku has come back to haunt him. Despite being in poor health and confined to a wheelchair, Tunku travelled the country with a determination to stop Mahathir. Tunku, too, gave scathing interviews to foreign media, very much like Mahathir in recent times.

      Tunku wrote in a highly influential weekly column, “As I See It”, in The Star newspaper. He often criticised Mahathir and his authoritarian mannerism. Following Mahathir’s Ops Lalang in 1987, the publishing permits of three newspapers were revoked, The Star being one of them. Six months later when The Star was permitted re-publication, the sitting government led by Mahathir allegedly gave strict orders to discontinue Tunku’s column.

      Mahathir was also known as a global “ambassador” for election rigging during his time. From Project IC to gerrymandering, Mahathir violated every rule in the book to continue his tyranny. Despite street demonstrations and rallies across the country, the opposition could only shed tears. Presently, Mahathir is on the opposite bench with the mammoth task of upsetting the governing coalition.

      Mahathir relied on Malay supremacy and used favouring the Chinese community as an excuse to force Tunku to resign. Tunku’s fairness towards all races was cunningly centrifuged to form a toxic poison. Today, Mahathir is heavily relying on the same Chinese community for support.

      Macroscopically, the Chinese seem to be rallying behind him, but only the election results will reveal the true story. Analysis of the Teluk Intan (42% Chinese voters) and Sungai Besar (31% Chinese voters) by-elections showed that some of the Chinese votes swung back to Barisan Nasional (BN). In East Malaysia, Sarawak elections painted a similar picture.

      Mahathir is still bent on carrying out his race-based policies by even having a specific section in the election manifesto to woo the Indians. Recently, an international research firm, Fitch Group, gave the manifesto a thumbs down. Selangor state government think tank Darul Ehsan Institute (IDE) also recently stated that the manifesto does not seem to wield any influence on voters. Furthermore, the Indian section of the manifesto received flak for copying the Malaysian Indian Blueprint (MIB) of the BN federal government.

      Samy Vellu was blamed for the travesties endured by the Indian community, which is wholeheartedly accepted by Pakatan Harapan and its supporters. Meanwhile, when Najib said he was unaware of the 1MDB dealings and operations, people went ape.

      History is the best teacher. Errors of the past are the wisdom and success of tomorrow. Malaysia’s father of independence passed on at the age of 87, with Mahathir very much in control of the government.

      But do as you might, one cannot go against the law of nature.

      Delete
    4. Chen Man Hin, yang adalah antara pengasas DAP tampil menyatakan rasa kurang senangnya dengan keputusan untuk bertanding tanpa menggunakan logo roket parti itu pada pilihan raya umum akan datang.

      "Saya sedih, kita telah gunakan logo ini dalam perjuangan kita. Roket itu melambangkan DAP," katanya kepada akhbar berbahasa Cina, Sin Chew Daily.

      Bekas anggota Parlimen Seremban selama lima penggal itu mengakui bahawa beliau terkejut dengan keputusan untuk tidak menggunakan roket di Semenanjung Malaysia.

      Chen berkata beliau telah cuba menghubungi pemimpin Parlimen DAP Lim Kit Siang untuk membincangkan perkara itu tetapi gagal bercakap dengannya.

      "Saya tidak faham mengapa jawatankuasa eksekutif DAP (CEC) membuat keputusan itu, daripada menanggap ini sebagai pengorbanan, mengapa kita tidak jadikan inistrategi?" soalnya.

      Chen juga memberi amaran bahawa penyokong lama DAP mungkin keliru semasa pilihan raya nanti jika calon parti itu bertanding di bawah logo yang berbeza.

      Bagaimanapun, bekas ahli parlimen itu berkata beliau tidak akan campur tangan dalam urusan parti itu.


      Semalam, Malaysiakini melaporkan bahawa Pakatan Harapan mungkin menggunakan logo PKR pada pilihan raya akan datang.

      Pengerusi Pakatan Harapan, Tun Dr Mahathir Mohamad dijangka akan memperkenalkan logo bersama mereka pada sebuah majlis di Pasir Gudang, Johor, malam ini.

      Tinjauan rambang yang dilakukan oleh Malaysiakini di Kuala Lumpur juga mendapati ramai penyokong DAP tidak mengenali logo PKR.

      DAP telah menggunakan logo roket sejak ia pertama kali bertanding pada pilihan raya umum tahun 1969.

      Delete
    5. rata-rata masyarakat Cina berpuas hati dapat berdepan secara langsung dengan presiden PAS itu.

      Berikut adalah antara soalan dari peserta dialog dan jawapan yang diberikan oleh Abdul Hadi.

      Betulkah PAS akan masuk BN (Barisan Nasional)?

      Jawabnya bohong, tak betul. Dulu kita (PAS) pernah masuk BN tahun 1974. Tetapi, dihentamnya kita (PAS) di Kelantan. Dia sekat apa yang kita hendak buat. Dia suruh kita ikut dia, benda yang tidak betul supaya ikut.

      Kita (PAS) keluar BN pada masa itu. Kita tidak akan ulang lagi untuk masuk BN. Apa yang kita (PAS) hendak buat ialah kita nak hancurkan BN. Kita buat satu pakatan lain dari pakatan BN.

      Kita buat gabungan Gagasan Sejahtera dan bukan BN lagi. Sekarang dua, tiga parti sudah masuk (Gagasan Sejahtera) bersama dengan PAS dan NGO-NGO dan termasuk persatuan bukan Islam bersama dengan kita.

      Kita (PAS) perintah dengan Gagasan Sejahtera. PAS akan bertanding lebih 130 kerusi parlimen di seluruh Malaysia. PAS akan tanding 130 kerusi dan kawan-kawan kita dari Gagasan Sejahtera akan bertanding (beberapa) kerusi lagi. Jadi, macam mana kita nak masuk BN, kita (PAS) lawan BN pada pilihan raya ini.

      Ada orang kata, selepas PRU14 ini PAS akan bergabung dengan BN?

      Masa (pilihan raya) itu, dia (BN) mungkin sudah tidak menang lagi kalau semua kita (rakyat) sokong (PAS). Maka, tidak timbul lagi kita sokong BN.

      Kita buat gagasan baharu (Gagasan Sejahtera) untuk perintah Malaysia.

      Kenapa Tok Guru berpeluk dengan Datuk (Seri) Najib?

      Bukan saya peluk dia tapi dia (Najib) yang peluk saya. Dia peluk saya dahulu dan takkan kita nak tolak dia peluk. Itu bukan cara kita dan kita mahu tunjuk yang kita (PAS) bukan parti jahat.

      Kita mahu orang Umno undi kita (PAS). Orang Umno jangan undi Umno lagi, undi kita (PAS). Jika kita nak suruh orang Umno undi kita, kita mesti buat baikjangan berkelahi. (Kita) minta orang Umno supaya undi kita dalam pilihan raya ini.

      Betulkah PAS ambil wang RM90 juta daripada Umno?

      Ini (tuduhan) tak betul. Ada surat khabar (Sarawak Report) di England, yang buat berita kita (PAS) ambil RM90 juta daripada Umno. Kita saman surat khabar itu. Saman di mahkamah England.

      Sekarang kita sudah menang beberapa pusingan saman itu. Ini satu kerja tipu, berita yang bohong dan kita (PAS) samanmasih bicara lagi di mahamah, England. Bukan mahkamah di sini (Malaysia) tapi di England.

      RM90 juta ini sikit, kita (PAS) mahu RM900 juta, tak cukup hendak lawan Umno dengan RM90 juta.

      PAS ada ahli seluruh Malaysia. Ahli PAS satu juta sekarang. PAS ada cawangan dan kawasan sebanyak 196 kawasan Parlimen seluruh Malaysia. Satu juta ahli PAS itu ada yang bagi (beri) RM1, RM5.00, ada yang bagi RM5,000 dan RM10,000 pun ada (sumbangan).

      Kemudian, kita (PAS) hendak lawan Umno tetapi macam mana Umno bagi duit, sebab kita lawan dia (Umno). Tengok nama calon (pilihan raya) nanti, kita lawan Umno dan lawan Barisan Nasional. Kita (PAS) hendak pegang kuasa sendiri.

      Delete
    6. Bila PAS memerintah, adakah orang Cina juga (kena) potong tangan?

      Ini hudud. Hukum Hudud ini untuk orang Islam. Hukum Islam tidak boleh dikenakan kepada orang bukan Islam. Ini bukan saya kata, Quran kata.

      Ada ayat Quran kata maksudnya, Jika orang bukan Islam datang kepada kamu beri pilih kepada mereka. Hudud adalah Undang-undang Syariat bagi orang Islam.

      Perlembagaan Malaysia mengatakan bahawa Mahkamah Syariah tidak boleh menghukum orang bukan Islam. Mereka ada undang-undang (sivil) dia sendiri. Apa yang berlaku, kita kena sedar hari ini berlaku terlalu banyak jenayah merompak, mencuri.

      Undang-undang Islam bertujuan menakutkan perompak, pencuri dan hendak jatuh hukum payah. Menyebabkan orang rasa gerun dan tidak berani lagi hendak mencuri. Hukuman sebat dalam Islam pula tidak boleh mencederakan pesalah. Hukuman sebat dari undang-undang orang putih (Inggeris) hukuman sebat, cedera, pecah kulit hingga nampak isu dan tulang.

      Di Acheh, Indonesia dilaksanakan hukum Syariat itu. Orang bukan Islam diberi pilih sama ada mahu hukuman sebat (Islam) atau penjara empat bulan (Inggeris).

      Tapi, apa yang berlaku di Acheh pula orang Cina memilih hukuman sebat 20 kali (bagi kesalahan) malulah sekejap. Dia tidak mahu penjara empat bulan.

      Ini kita tidak paksa kerana Perlembagaan Malaysia mengatakan bahawa Mahkamah Syariah tidak boleh menghukum orang bukan Islam. Mereka ada undang-undang mereka sendiri. Kita kena sedar bahawa di negeri kita ada undang-undang yang sama, ada undang-undang yang berbeza.

      Undang-undang yang sama seperti undang-undang jalan raya, Lampu isyarat sama, jika merah berhenti, lampu hijau boleh jalan, lampu kuning tunggu. Kita tidak buat lampu hijau PAS boleh jalan. Lampu merah DAP boleh jalan, lampu kuning orang lain semua boleh jalan.

      Undang-undang berkait dengan restoran, kedai makan lain orang Islam dengan orang bukan Islam. Undang-undang nikah kahwin juga lain orang Islam dengan orang bukan Islam.

      Kita sudah memerintah Kelantan 28 tahun. Adakah orang kena potong tangan di Kelantan tidak ada. Bila PAS memerintah, orang Cina boleh minum arak dan boleh makan babi. Ini hak orang bukan Islam kita tidak boleh halang. Tapi, orang Melayu Islam jika minum arak akan dihukum.

      Delete
    7. Kenapa PAS keluar, putus dengan Pakatan Rakyat?

      Sebabnya, kerana parti DAP dan parti PKR tak sokong Islam yang PAS perjuangkan. Walaupun undang-undang itu untuk orang Islam sahaja bukan untuk orang bukan Islam. Tapi, dia bangkang juga untuk orang Islam.

      Hak orang Islam dia (DAP) tidak boleh campur. Apa yang DAP buat menyebabkan kita (PAS) berbalah, kita berkelahi. Orang bukan Islam campur urusan orang Islam dan orang Islam campur urusan orang bukan Islam, itu tidak boleh, ada sempadan dia.

      Bila DAP mahu campur hal orang Islam kita (PAS) tidak boleh bersama lagi dengan mereka.

      Sepatutnya, orang Cina kena ingat peristiwa 13 Mei dan bergaduh tahun 1969. (Ini) Berlaku di Pulau Pinang, berlaku di Kuala Lumpur, berlaku di Perak, 13 Mei. Melayu dengan Cina perang (bergaduh). Tapi, di Kelantan, Terengganu tidak berlaku peristiwa 13 Mei.

      Kita kena sedar jika orang Islam pegang dengan Islam. Satu keluarga Cina, satu rumah Cina pun boleh hidup di kampung orang Melayu, boleh berkedai, boleh hidup dan tidak bergaduh.

      Kita tidak mahu pergaduhan kerana semua kita adalah rakyat, mesti sama dan layan dengan adil. Oleh kerana, DAP tidak boleh terima apa yang kita (PAS) nak. Maka, kita tinggalkan DAP.

      Apatah lagi, ikut dengan Perdana Menteri dahulu, Dr Mahathir yang (sekarang ini) berkawan dengan DAP. Orang Cina tahulah apa yang dia (Mahathir) buat dulu.

      Delete
    8. Mengapa PAS tidak bercakap soal 1MDB?

      Kita kena sedar bahawa salah laku yang Umno-BN buat bukan 1MDB sahaja termasuk (skandal) Perwaja, dia hentam duit mati kilang Perwaja itu. Termasuk isu KWSP, PKFZ (Zon Bebas Pelabuhan Kelang), macam-macam dulu.

      Sekarang 1MDB. Kita (PAS) sebut semua isu termasuk 1MDB, Perwaja dan lain-lain semua kita sebut belaka supaya disiasat. Tapi, mereka (Pakatan Harapan) hanya sebut 1MDB sahaja.

      Kenapa? Tujuan mereka hanya mahu jatuhkan Najib bukan hendak jatuhkan Umno. Kerana kaitkan Najib dengan 1MDB dan Najib boleh jatuh. Selepas itu DAP, Tun Mahathir akan balik semula berpakat dengan Umno. Itu yang sebenar, kita kena faham.


      Dia (pakatan) politik pusing-pusing. Kita tidak boleh ikut. PAS lawan semua dan kita sendiri sekarang dan PAS menubuhkan Gagasan Sejahtera iaitu gabungan kita sendiri.

      Apa yang saya harap, apabila pihak menteri di Parlimen memberi jawapan semua pemimpin-pemimpin parti politik disiasat oleh SPRM (Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia) kerana berlaku salahguna kuasa.

      BN ada disiasat, Pakatan Harapan yang ada DAP, PKR, BERSATU ada disiasat tapi pemimpin PAS tidak ada yang disiasat. Kita (PAS) bersih, bebas tanpa rasuah.

      Rakyat umum sudah tahu, kita (PAS) tiada buat salah laku. Sepatutnya, rakyat kena percaya kepada kita (PAS). Kita mahu supaya masyarakat Cina sekali lagi undi PAS pada pilihan raya (PRU14) kali ini, Insya-Allah.

      Delete







    9. mampos lah kau lobai pelir mancis




      kau pun bapok main kopy pes





      pelir kau ada sepanjang lilit serban kau ler





      hahahahaaaaaahaaaaaaaa



      Delete





    10. mamat kopypes lebai




      pelir sama panjang dgn serban lilit kepala.




      lepas ni boleh lilit kepala bawah pula





      kaaaah

      kaaaaaaahhhh


      kaaaaaaaaaaahhhhh






      Delete
    11. Jgn lupa hantar nama jadi calon..Pak lebai..menang boleh le jd PM...🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑

      Delete
    12. Saudara Malaysiabaru, tergelak saya membaca komen tuan. Hadoi, parah, tu, tuan. Heheheeee...

      Delete
    13. Udah2 le lebai sembang panjang2 pun tak guna.Moh gi ngundi.Parti lebai tu agak2 ada ke lagi nyawanya,ke lepas terus mampus...

      Delete
    14. LEBAIMODERN,

      AKU TENGOK KAU TAK PERNAH SEKALI PUN KOMEN DI ATAS HAL2 YANG DI TULIS DALAM POS2 SHAHBUDIN INI.

      KAU ASYIK KELUARKAN KOPIPES PANJANG PANJANG, TAK HIRAUKAN SESIAPA PUNYA PERASAAN, PEMIKIRAN DAN PENDIRIAN, TINGKAH LAKU KAU MACAM BINATANG.

      KENAPA KAU BUAT BEGITU?

      NANTI KAU DI MAKI TOTOK, KAU BARU TAU.

      AKU TULIS DENGAN HURUF BESAR NI NAK KATA:

      KEPALA BAPAK KAU

      KAU TAK BERAJAR, TAK DI BIMBING MAK BAPAK KAU, TAK TAU ADAB DAN SOPAN

      MASA KECIK KAU DI BIARKAN DI TEPI KANDANG KAMBING MASA MAK BAPAK KAU MENOREH, KAU LAPAR, KETETEL SINI SANA, NAMPAK TAHI KAMBING, KAU MASUK MULUT, MAKAN

      BERKALI KALI BEGITU HINGGA KEPALA KAU OTAK PENUH TAHI KAMBING, JADI BODOH BANGANG, TAK PEDULI ADAT MASYARAKT BLOGGING.

      PUKIMAK KAU.

      APA? CAKAP KASAR? TAKDA CARA LAIN NAK BIKIN KAU SEDAR. PAHAL PUN AKU DAH BELAJAR DARI KEPALA BAPAK KAU.

      Delete
    15. Najib silap bubar parlimen hari SABTU.

      Sebab apa???

      S_emua
      A_kan
      B_ersatu
      T_olak
      U_mno

      Nape tolak UMNO??

      U_mat
      M_elayu
      Naif (nak kata NO biadap plak.)
      O_tak

      Dulu ABU skrng Jgn lupa SABTU..
      Semua
      Akan
      Bersatu
      Tolak
      Umno

      Be End..!!

      Delete
    16. Loboi hang tubuhkan parti pisau tumpul laaaa....

      Delete
    17. Lepas tu hang ambil wak kojola kengkang jadi secretary hang.

      Mmg kena sgt...

      Delete
    18. Ini kali PAKATAN lah
      Kasi cuba dulu 5 tahun

      Delete




    19. LAWAN TETAP LAWAN

      Kononnya Pribumi (BERSATU) diharamkan, tidak boleh ada apa-apa kegiatan pun sebab kita diharamkan.

      "Tuan-tuan dan puan-puan, saya kata: Piraaah!

      "Apa kami nak buat, kita buat juga. Tak boleh pakai baju, saya pakai juga baju, tak boleh mesyuarat (parti), semalam kami bermesyuarat. Tak boleh jumpa media, kita jumpa media.

      "Apa yg dikatakan salah, tidak boleh dilakukan oleh Pribumi, kita akan lakukan beramai-ramai," kataNYA




      PKMAK R.O.Setan


      betina sundal kak r.o.s

      Delete
  2. Replies
    1. memang betul kehendah illahi


      allah dah susun berita baik ini


      pengharamam bersati bermakna kita harus bersatu di belakang partu anwar ibrahim.

      ya di belakang pkr


      secara tidak langsung allah mahukan rakyat malaysia di belakang pkr atau anwar ibrahim

      lihat siksaan pedih anwar lalui

      bukan saja penjara tapi lebih dari iti

      JADI ALLAH MAHU TUN MAHATHIR BANTU ANWAR DENGAN MEMBANTU KEMPEN PKR MENJADI KETUA KERAJAAN MALAYSIA

      PKR PUN TERHASIL KERANA DATO SERI DR MAHATHIR

      MAKA ELOKLAH DI SIMENKAN TERUS PKR JADI PARTY YG AKAN GANTIKAN UMNO

      BUKANNYA PARTY PAS YG KITA SANGKA AKAN GANTI UMNO TAPI BUKAN


      YANG AKAN GANTI UMNO ADALAH PKR

      YG BAKAL D PIMPIN OLEH BEKAS PERDANA MENTERI SENDIRI TUN DR MAHATHIR MOHAMED.


      YA TUN M BAKAL PM DARI PKR


      ITULAH HAKIKATNYA


      TERIMALAH SEADANYA

      PERJANJIAN ILLAHI

      QADA DAN QADAR OLEH ALLAH S.W.T

      Delete
    2. Jgn perasan lebih lah..

      Delete
    3. Bukan perasan lebih , tetapi keyakinan tinggi .

      Delete
    4. zack

      itu pkmak.mana pulak azam.kencing kasam

      budak tolol yg geng najib hantar


      woiiii hantar rahman dahlan masuk.blog ni laaa bodooo puak geng najib bebal umno


      mariiii masyuuuk rahman mata 4

      Delete
    5. Ooo budak azam tu ka?
      Khabarnya orang kampong wak kojola kengkang kote kecut.
      Asal dari tanjong rambutan

      Delete
  3. Replies


    1. lagi lambat pru lagi teruk


      perang tariff antara u.s dan china akan ranapkan china.

      trump tidak mahu perang senjata


      tapi perang ekonomi

      ini kehendak yahudi yg wajib di ikuti

      amerika boleh bertahan perang ekonomi namun china akan tersungkur begitu juga asia spt korea dan jepun termasuklah malaysia dan singapura.


      maka 2018 adalah tahun sial bagi asia.

      najib harus lakukan pru 14 secepat mungkin setelah bulan oktober tak jadi


      maka suka atau tidak kena ada pru14


      dan najib yakin dgn sempadan semula termasuk sokongan tiga penjuru pas untuk huru harakan minda pengundi pembangkang


      NAMUN KUASA ILLAHI LEBIH HEBAT

      ANALISA PAKAR PRU DUNIA BERKATA ISU SEBENAR BUKAN CINA MELAYU ATAU KAPIR ISLAM

      TAPI ISU SEBENAR ADALAH

      1. GST
      2. BARANG NAIK
      3. KUASA BELI RINGGIT YG MERUDUM


      BEBANAN RAKYAT LEBIH TERUK DARI ZAMAN MAHATHIR

      YA ADA RAMAI ORG KAYA

      TAPI BILA PENDUDUK MALAYSIA CECAH 30JUTA ORG MAKA ADA RAMAI MALAH LEBIH RAMAI ORG MISKIN BANDING ZAMAN MANAHATHIR

      % YG MISKIN TEGAR MISKIN BANDAR LEBIH TERUK DARI ZAMAN 90AN

      OLEH ITU RAKYAT DI MANA 70% RAKYAT MALAYSIA YG SEMUANYA BERGAJI BAWAH 3500 AKAN MENGGELUPUR


      RAKYAT MERUNGUT

      BUKAN SAJA SHEILA MAJID

      TAPI 70% RAKYAT MARHAEN INI


      ATAS SEBAB INI MAKA PARA ANALISA DUNIA MENJANGKAKAN UMNOBN BAKAL KEHILANGAN SEBAMYAK 40KERUSI


      DI TAMBAH PULA ADANYA


      TUN MAHATHIR PPBM
      SHAFEI DARI WARISAN

      MAKA PUAK INI PUNYAI PENYOKONG YG CUKUP KUAT UTK MEMBEDAL UMNO


      TANBAH LAGI LAMBANG YG BAKALBD GUNAKAN ADALAH PEMBANGKANG SEJAK 20 TAHUN LALU


      MAKA HABISSSSLAH UMNOBN


      THANK YOU TUN KERANA AKHIRNYA TUN BERSAMA KAMI PKR


      ITULAH YG KAMI MAHU SEJAK DULU


      TAK PERLU AMANAH

      TAK PERLU PPBM


      HANYA SATU



      PKR



      ITULAH RANCANGAN KAMI



      MALAYSIABARU



      SEJAK DULU



      MAAF YA SEMUA

      Delete
    2. Hidup PKR..keadilan untuk semua rakyat Malaysia..maju menuju Malaysia Baru..cayalh bro..

      Delete
  4. Replies
    1. rancangan kami bermula pada 2005

      dan di teruskan pada 2008

      2010

      2014

      2016

      2018



      pada 2010 kami memggerakan kejatuhan tan sri k gagap. hanya pada 2014 baru jadi

      pada 2014 kami memgerakan hantu ekonomi namun rakyat malaysia bodo sikit dan lambat makan propaganda kami . jadi 2017 barulah nampak hasilnya. rakyat mula tidak membeli belah dan boikot pasaraya. hasilnya kedai kr1m tutup. mydin merungut rugi 200juta. PALING BEST PARKSON TUTUP KEDAI DI SUNGEI WANG, MAJU JUNCTION DAN BYK LAGI. 4TAHUN BARU RAKYAT NAK IKUT CKP KAMI

      2013 MEMBANTU PEMISAHAN PUAK DALAM PAS DAN TERBENTUK AMANAH PADA 2015 DGN MENGAPIKAN PUAK EKSTREMIS MUDA PAS DGN PUAK LIBERAL.

      BILA RAFIZI TERMAKAN PUJUKAN KAMI UTK GANTIKAN TAN SRI K GAGAP MAKA PERPECAHAN DALAMAN PAS SUDAH TERBENTUK. LANGKAH KAJANG ADALAH UTK MUSNAHKAN PAS.

      DAN JUGA UTK PAS BERPELUANG BERBAIK DGN UMNO. MAKA SAAT ITU JUGA NAJIB RASA TAK PERLU TUN M SEBAB PAS SUDAH ADA D SISI. PAKATAN KUCAR LANA. TAK PERLU LAGI ORG TUA NYANYOK DI SISI.

      MAKA DI SEPAK TUN M DAN TSMY DAN SEMUA LAAAH. NAJIB POWER DAAAH.

      SAAT ITU TUN MULAKAN LANGKAH NAK KENAKAN NAJIB TAPI SPT D JANGKA BAKAL GAGAL KERANA KAMI YG BAGI INFO. KAMI MAHU TUN KLUAR UMNO


      2016 ALHAMDULILAH TUN KLUAR UMNO. LEBIH BAIK AMBIK TUN JADI KAWAN BERBANDING PAS YG BODO PIANG BERPOLITIK. TUN LEBIH BIJAK BERPOLITIK


      MASYALLAH CAN YOU BELEIVE TUN M YG KAMU PKR DOK HINA AKAN JADI KETUA PENASIHAT PKR !!!

      DAN TUN BAWAK SEKALI TSMY DAN SEGEROMBOLAN LAGI ORG KUAT UMNO

      2018

      RANCANGAN KAMI LENGKAP

      TUN AKAN KETUAI PKR LAWAN SATU SAMA SATU BN


      PKR VS BN


      70% RAKYAT MARHAEN BELUM CUBA PKR.

      MAKA KALI INI 70% INI AKAN CUBA PKR DEMI

      1.
      2.
      3.

      DI ATAS SAYA SEBUT


      YA BUDIN ANDA SUDAH BOLEH BERPESTA KERANA KEMENANGAN PKR MENGUASAI NEGARA MALAYSIA SUDAH TERCATIT D LAUH MAHFUZ.


      ALHAMDULILAH

      Delete
    2. ralat...


      SAAT ITU TUN MULAKAN LANGKAH NAK KENAKAN NAJIB TAPI SPT D JANGKA BAKAL GAGAL KERANA KAMI YG BAGI INFO. KAMI MAHU TUN KLUAR UMNO BUKANYA GANTIKAN NAJIB DGN TSMY. SEBALIKNYA KAMI MAHU TUN HANCURKAN UMNO ONCE N FOR ALL. NO TURNING BACK !

      ALAS

      TUN M TERPAKSA JUGA KLUAR UMNO SETELAH RANCANGAN DI KETAHUI WALAU TAK GAGAL SEPENUHNYA.

      MENUBUHKAN BERSATU HANYALAH ALASAB UNUTUK TARIK AHLI KELUAR UMNO KERANA MISTAHIL DEPA AKAN MASUK PKR TERUS.

      ..... Ssambung di atas

      Delete
    3. Malaysia haru biru ni dah mabuk ketum campur todi ke gamaknya...meroyan mengalahkan kak pidah yang kena tibai kaw2 dengan DS Nazri hari tu. Patutlah PH ni dah terbayang kekalahan besar dalam PRU nanti..rope2nya ramai lagi cai2 PH yang macam dia..lalok semacam aje. kikikhkikikihkikiokikihkikokiki....

      Delete
    4. Kamu ni cuba memperli Datok Rizalman ke geng Najib ???

      Minum kopi dan air suam pun kencing positif dadah !!

      Delete
  5. Replies
    1. puak2 ph caci hina tak blh dipisahkan..

      Delete
    2. Mohd Azam Mohd Yusof , besar kemungkinan mata kamu tembel sebelah kot ???

      Delete
    3. azam, mak badak x pandang pun ko..dia nk jd wife pm..ko apa hado?

      Delete
    4. Kepala bapak ko, haram jadah tu siapa yg ckp zam? Takka kau tak dgr?

      Delete
  6. Bubar hari Sabtu, dah elok petandanya
    S - Semua
    A - Akan
    B - BERSATU
    T - Tolak
    U - UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAMI LAH SEBENARNYA PENYOKONG KUAT GST

      DAN PENARIKAN BALIK SUBSIDY MINYAK


      SEBAB

      1. RAMAI RAKYAT MARHAEN 70% YG SAYA SEBUT D ATAS TAK BAYAR CUKAI . MANA BOLEH MCM NI.

      2. SEMUA NEGARA MAJU TAK DE SUBSIDY MINYAK. SAMPAI BILA NAK HARAPKAN SUBSIDY MINYAK YG BAKAL KERING DALAM 10TAHUN.

      KERAJAAN HARUS BERMULA DARI SEKARANG MENGIMBANG SOURCES OF INCOME DARI D TUNGGU TUNGGU.


      SEBENARNYA KAMI MEMYOKONG

      1.
      2.

      PUN SEBAB NAK KENAKAN KERAJAAN JUGA

      2014 KAMI HANNTUKAN MASALAH EKONOMI.

      NAJIB KELAM.KABUT LANGSUNG ENFORCE GST DAN PENARIKAN SUBSIDY

      KAMI PURA PURA SOKONG


      SEBAB KAMI TAU AKAN BACKFIRE IN LONGER TERM. SHORT TERM YES NEGARA ADA DUIT LEBIH TAPI RAKYAT TERBEBAN.


      SILAP NAJIB ADALAH PAKAR EKONOMINYA SEMUA MAMAK


      BILA DAPAT DUIT LEBIH BUKAN UTK BINA LRT MRT DLL TAPI UTK DI ROLL BACK KPD RAKYAT.

      SILAP NAJIB BAGI BR1M.


      BR1M DOES NOT PROMOTE ECONOMIC ACTIVITY. DOES NOT PERMANENTLY ERASE POVERTY.

      DAY 8 TAHUN BR1M NAMUN TIADA RAKYAT YG KLUAR DARI KEMISKINAN TEGAR. MAKIN BERTAMBAH ADALAH. INI ADALAH SATU KEGAGALAN BRIM DAN PUAK PUNAISIHAT EKONOMI GENG MAMAK NAJIB


      SO.... NAJIB HAD THE CHANCE BUT HE FAILED AND YOU ASKED ME TO SUPPORT HIM.


      FCUK YOU !

      Delete
    2. setelah nampak colection gst berbillion dan subsidiy di hapuskan jimat 30billion total 70billion extra


      najib besar kepala


      di hayun projek.mega mrt dan sbg...


      the fact is the rakyat are getting poorer by day.

      whats the point of MRT dari pjaya ke sg buloh bila rakyat tarak duit byr tambang rm15. one way.

      u see najib u fool.


      the 70b you stole from rakyat was meant for rakyat.

      8b brim is bullshit.

      ask your economic advisor how to steel from the rakyat and gv back to the rakyat without them noticing and complaining???


      najib u failed to gv back to the rakyat the 70b you tax thru gst and subsidy pullback....

      as a result rakyat makin susah dan menderita


      FOR THIS MR NAJIB RAZAK . I SHALL NEVER FORGIVE U. IM SORRY.




      LET HELL LOOSE... !!!!

      Delete
  7. Tak dapat cari makanlah si bapok wak kojola kengkang.

    Hang makan kangkong sajalah wak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau nak yang free , bolih aje ke kebun Geng Najib .

      Delete
    2. Geng Najib pun hidup mengharap dedak, takkan dia nak bg free?

      Delete
  8. Tn Budin , kurang2 kanlah diri kita dari mengusik Najib , MO1 , klepto , Pahlawan Bugis , bodoh , bangang , haramzadah , sekor dua , kepala bapak kau tu .

    Kamu , Tn Budin yang membuat Najib 'stretch and stress.

    Di khuatiri nanti , apabila terlalu 'stretch & stress' , bermacam macam bangkai akan keluar dari mulut Najib !

    ReplyDelete
  9. Moyok muka semua menteri2... Dah terasa good bye...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana tak tegang kulit dan urat muka depa sebab Penasihat Kerajaan Rais Yatim pun dah sekel kepala RoS membuat kenyataan akhbar pembubaran sementaran PPBM tuh, tak menemui pemimpin PPBM -

      Rais smells something fishy in ROS' announcement on Bersatu

      There seems to be something fishy about the Registrar of Society's (ROS) announcement on Bersatu's provisional dissolution, Umno veteran Rais Yatim said.

      In a tweet last night, the former cabinet minister questioned the rationale behind ROS director-general Surayati Ibrahim calling for a press conference to announce the matter, instead of dealing with the party directly.

      "Why the need for the ROS to have a press conference on the temporary dissolution of Bersatu, on the eve of GE14 (14th general election)?

      "Isn't it better to call the party secretary and advice accordingly?

      "Section 14 (5) should not be used as the cleaver to slaughter democracy. Something seems really wrong," Rais said...

      Delete
  10. cayang nye cai amno ngan mak badak, macam si grace mugabe tu..dua dua sama
    malaysia= mak badak
    zimbabwe= grace mugabe

    ReplyDelete
  11. Najib terpaksa jugak umum bubar...mungkin laporan perisik2 50 -50...tak boleh gerenti menang...mcm mana nak ceria...

    Hanye bergantung kpd dedak dan persempadanan semula...sedikit akta fake news

    ReplyDelete
  12. Muka pemimpin2 Umno semua stress sebab PPBM hentam dengan kes mahkamah terhadap RoS dan mereka akibat pembubaran sementara PPBM.

    Berbagai kes mahkamah. Yang berikut ini ia lah dengan cara mintak judicial review -

    Bersatu files judicial review over ROS' provisional dissolution move

    Parti Pribumi Bersatu Malaysia yesterday filed a judicial review application in response to the Registrar of Societies’ (ROS) decision to dissolve the party temporarily.

    The application, among others, seeks a declaration from the court that the party had complied with the Section 14(2) notice of the Societies Act and that it can contest in the 14th general election as a valid political party...

    ReplyDelete
  13. lps tgk muka mak badak mesti tak monyok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi muka wak kojola kengkang dah pucat..dari petang tadi dia dok mundar mandir kat lorong chow kit bawa beg plastik hitam

      Delete



  14. PENGUMUMAN PENTING TAK LAMA LAGI




    TUN DR MAHATHIR MOHAMED AKAN DI LANTIK PENGERUSI PKR SEBENTAR LAGI





    yang ini kami boleh betu betulb




    Takbir!


    allahhu akhbar !


    ReplyDelete
  15. Ikut skrip pengarah drama kena buat muka poyo dn toyo..hihihi

    ReplyDelete
  16. Jgnlah stress bro... Kang kena heart attack, tak merasa jd calon. Takkan nak gantikan dgn Geng Najib yg tak berguna satu sen pun melainkan jd K9.

    ReplyDelete
  17. Menteri muka moyok di hari pengumuman raya...

    kejora bapuk tulur kicik goblog umno semua akan senyap leer....umno akan diharamkan oleh ros oleh orang yg sama umumkan bubar bersatu...hehehehehe...


    najib dan konco2 masuk kedlm...sri perdana diserikan wajahh baru...

    ReplyDelete
  18. Muka menggambarkan perasaan seseorang...kalo terima khabar gembira muka berseri2... Begitu jugak bila terima khabar buruk...

    ReplyDelete
  19. Parlimenwill be dissolved tom Satrd. My doa and wish that after the result of GE14, may Najib, BN and UMNO..oh yes plus Mr Rosmah also be dissolved from running the country again. Amin, Ya Rabbal Alamin. Ya Allah engkau lah pembela orang2 yg teraniaya. Ramai sungguh rakyat2 yg tak berdosa menderita bukan saja dengan GST/harga barang2 naik, malah pemimpin2 dan parti2 pembangkang yg berhempas pulas tanpa rasa jemu dan kecewa memerangi kekejaman Lanun Bugis dan amenongok, mereka2 ini semua telah dianiayai PM/Kerajaan dgn macam2 taktik jijik tanpa sekelumit perasaan malu dan bersalah langsung! Patut la si betina pengkhianat berwajah berok makyeh tak guna ROS tu baru2 ni umumkan pengharaman parti Bersatu atas arahan permainan jijik Boss Sang Klepto, sbb ini adalah salah satu tindakan terdesak Lanun Bugis utk melumpuhkan gerakan Parti bersatu pimpinan Tun M yg dilarang dari berceramah. Pondan dan pengecut sungguh pinky Lips Bugis Pirate ni ..... tak malu sehinggga it takes an ex woman Minister YB Rafidah to challenge him to act as a man face to face with Tun M , instead of his famous chicken antic, using backdoor and dirty tricks.. ABUP! selamat berjuang Tun M, dan PH. Do not despair, at least you guys fought in gentleman manner, even if we do not succeed to bring down the haram Kelpto Leader and his goons. But nevertheless, in faith to Allah we shall prevails. Lawan tetap lawan! Taqbir. Amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laaa parlimen dibubarkan ...
      Wak kojola kengkang baru nak pindah ke lorong Alor Jalan Imbi untuk mencuba nasib.

      Manalah nak pi tau kot2 dapat minum kopi free kat de vegas jam 2 pagi

      Delete
  20. Annuar Musa akan tewas di Ketereh?

    Free Malaysia Today @ Oleh Rosli Khan

    Ketua Penerangan Umno, Tan Sri Annuar Musa, diramalkan bukan saja akan tewas di kerusi Parlimen Ketereh, Kelantan, tetapi kemungkinan kalah teruk dan mendapat undi sangat rendah berbanding pilihan raya umum ke-13 (PRU13) lalu.

    Pada PRU13, Annuar yang pernah mendapat nama jolokan “Anwar by day and Musa by night” kerana perlakuannya persis Datuk Seri Anwar Ibrahim di waktu siang dan Tun Musa Hitam di waktu malam, cuma menang dengan kelebihan 974 undi, satu perlawanan yang agak sengit antara beliau dan calon PKR, Abdul Aziz Abdul Kadir.

    Pada PRU14 kali ini, Annuar yang sekarang dilihat sebagai penyokong kuat Datuk Seri Najib Razak, tidak lagi dianggap seorang ketua yang berpengaruh dan boleh dipercayai oleh ramai penggundi di Kelantan.

    Soalnya, kalau beliau tidak mempertahankan kerusi Ketereh, ke mana beliau akan berpindah? Tidak ada kerusi yang selamat untuk Umno di Kelantan, kecuali mungkin Gua Musang atau Jeli sahaja.

    Senario politik yang dihadapi Annuar sekarang amat berbeza dengan PRU13 dahulu. Ini mesti diakui. PRU13 dahulu, tidak ada isu-isu 1MDB, tidak ada masalah cukai barang dan perkhidmatan (GST) yang berkait rapat dengan kos sara hidup, tidak ada pengalaman banjir besar seburuk penghujung 2014 dan tidak ada penyelewengan dan salah guna kuasa di dalam (Majlis Amanah Rakyat) Mara.

    Tun Dr Mahathir Mohamad pun masih bersama Umno di waktu itu. Jadi, Umno Kelantan agak selesa pada PRU13.

    Kebelakangan ini pula, politik Annuar banyak berkisar tentang cubaan untuk menegakkan benang basah atau menutup bangkai gajah dengan beberapa helai daun pisang. Walaupun dilindungi, bau bangkai itu tetap ada; satu kerja yang amat sukar.

    Mempertahankan Najib sebagai perdana menteri menjadi agenda nombor satu buat Annuar dan semestinya harus didahului ketua penerangan Umno.

    Ini diikuti pula cubaan untuk menutup segala jenis penyelewengan dan salah guna kuasa, sama ada berkaitan skandal 1MDB, Felda, Mara dan sebagainya.

    Banyak tumpuan juga diberikan dalam cubaan dan agenda untuk memperlekehkan dan memperkecilkan hujah parti pembangkang. Ini termasuklah mengkritik Dr Mahathir dan Tan Sri Muhyiddin Yassin ketika penubuhan PPBM dan kritikan terhadap bekas menteri-menteri dari Kabinet Dr Mahathir terdahulu, seperti Tan Sri Rafidah Aziz dan Tan Sri Rais Yatim.

    Politik sedemikian tidak membuka banyak ruang untuk Annuar mendekati ramai pengundi dan memberi peluang untuk mempengaruhi mereka.

    Sebaliknya, gejala politik sebegini banyak membuka peluang kepada pengundi untuk membenci wakil mereka yang dilihat sebagai pengampu politik presiden Umno atau PM. Inilah malapetaka yang menimpa Annuar sebagai wakil Ketereh, dan juga bertindak sebagai ketua penerangan Umno.

    Annuar tidak banyak memberi penerangan bagaimana menyelamatkan Umno daripada gejala yang direka khas oleh Low Taek Jho yang lebih dikenali sebagai Jho Low, apatah lagi untuk mempertahankan Umno daripada terus diperkudakan oleh musibat seperti Jho Low ini.

    Yang banyak diwartakan hanyalah beberapa penafian agak cetek, kebanyakannya tidak lagi boleh diguna pakai dan dipercayai pihak tempatan, apatah lagi media luar negara. Hakikatnya, agak aneh apabila Jho Low dipertahankan dan ahli Umno serta parti mereka yang menjadi korban.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cont'd...


      Siapa Radzi Jidin?

      Dalam kemelutan yang tidak berkesudahan ini dan di titik permulaan PRU14 yang semakin hampir, tiba-tiba muncul seorang anak muda yang berpelajaran, berpengalaman, hebat pidatonya, mesra pengundi dan dengan personaliti yang wajar untuk diberi undi. Dan beliau diberi kepercayaan untuk menentang Annuar di Parlimen Ketereh.

      Beliau ialah Radzi Jidin yang seperti ramai anak Kelantan lain, mereka berhijrah ke luar negara sewaktu muda dan sekarang baru pulang dari perantauan untuk memberi khidmat kepada negara. Inilah nilai yang cukup besar bagi anak-anak Kelantan yang memahami kehendak politik semasa.

      Radzi adalah seorang graduan lulusan universiti di Australia dan bekas pensyarah bidang forensik perakaunan dan kewangan di Universiti Tasmania, Hobart. Bekas pelajar Maktab Tentera Diraja di Sungai Besi, Selangor itu bermastautin di Australia sejak 1997 (lebih 21 tahun) kerana belajar dan berkhidmat di sana.

      Sewaktu di Australia, beliau pernah terlibat dan aktif dalam Kelab Umno di sana dan sejak timbulnya isu 1MDB, beliau telah mengikuti perkembangan skandal ini serta menghalusinya dengan agak teliti, mulanya demi mempertahankan maruah Umno.

      Sebagai seorang pakar dalam bidang forensik perakaunan dan kewangan, beliau dapat membaca, mengikuti dan memahami dengan jelas segala kepincangan yang timbul tentang 1MDB.

      Ini jelas terbukti apabila beliau menerangkan isu 1MDB dengan begitu mudah, satu persatu dan senang difahami, di setiap ceramah yang baru dihadiri beliau di sekitar Kelantan. Ramai yang hadir terpegun dengan kaedah beliau memberi penerangan dan pidatonya memang menarik dan meyakinkan.

      Apatah lagi setelah beliau menilai pengalihan wang yang banyak dengan pengeluaran bon negara di mana kerajaan Malaysia adalah penjaminnya. Beliau banyak mendedahkan perasaan beliau jelas terkilan apabila melihat “money-trail” yang disiarkan melalui akhbar The Edge pada 2015.

      Lebih mengecewakan, menurut beliau, apabila menteri yang terlibat langsung tidak memberi jawapan dan sebarang penafian tentang “money-trail” tersebut.

      Pengetahuan beliau yang mendalam tentang isu 1MDB berserta keadaan diam diri daripada menteri terlibat, tanpa sebarang penafian membuatkan Radzi tertanya-tanya.

      Peluang PPBM

      Apakah kewujudan Umno itu masih untuk membantu masyarakat Melayu, terutama di desa-desa? Atau hanya demi memihak kepada seorang presiden parti yang terlibat dalam skandal pemindahan wang ke akaun peribadi secara besar-besaran? Kalau inilah kesimpulan ketua dan pengikut Umno, maka fungsi Umno itu sudah jauh terpesong.

      Inilah titik-titik pemisah antara beliau dan Umno, parti yang lama dianggotainya. Proses beliau meninggalkan Umno dipercepatkan dengan pemecatan Muhyiddin dari Kabinet dan penolakan Datuk Seri Mukhriz Mahathir daripada jawatan menteri besar Kedah.

      Penubuhan parti baru, PPBM, sewajarnya disambut hebat beliau, apatah lagi yang menerajui parti baru ini tidak lain tidak bukan adalah bekas perdana menteri, Dr Mahathir, seorang ketua yang dikagumi beliau sejak di bangku sekolah lagi.

      Apabila Radzi diberi peluang untuk bergiat cergas di Ketereh, beliau tidak mengambil masa lama untuk membuat keputusan. Pada awal 2018, beliau meletak jawatan sebagai pensyarah utama di Universiti Tasmania dan pulang ke Ketereh sebagai ahli politik sepenuh masa.

      Dari sudut pandangan beliau, fungsi Umno sekarang diambil alih partinya, PPBM. Dengan 52 kerusi Parlimen yang akan ditandingi, beliau yakin, kedudukan Umno amat terancam dan populariti Umno sudah merosot.

      Ini dapat dilihat dengan jelas di setiap ceramah yang diadakan di Kelantan. Namanya sekarang mempunyai daya tarikan tersendiri dan tidak salah kalau dikatakan beliau sekarang adalah “star speaker” di setiap ceramah. Jauh lebih popular daripada Annuar.

      Temuramah yang dibuat secara spontan di kawasan Parlimen Ketereh baru-baru ini, jelas menunjukkan ramai yang akan menyokong Radzi sebagai wakil baru Parlimen Ketereh. Ramai pengundi di situ sendiri yang meramalkan Radzi akan menang. Satu petanda kejatuhan Umno dan Annuar.

      Delete
    2. Pak diny..ingat rakyat kesah ke sapa Dr Radzi jidin tu..tak ambik pot langsung. Ini semua muka2 opportunis yang nak memgendeng jawatan dan pangkat dalam Bersatu..manalah tau, untung sabut di calonkkan bertanding dalam PRU nanti. Ada hati nak jadi calon Bersatu..tup..tup..keluar perkhabaran gumbira Bersatu dibubarkan sementara. Termenung jugaklah sekejap tepi longkang, memikirkan nasib dan masa deoan. Apa nak buat..sepatah kata malaysia haru biru..ini semua dah tertulis sejak di loh Mahfuz lagi. mesti dalam hati nyesal tak sudah kerana keluar dari UMNO, parti keramat tu. Tepatlah perpatah melayu tu..menyesal dulu pendapatan, menyesal kemudiaaan....satu sen pun tak guna beb !!!!!

      Delete
    3. Kamu saja yang tak ambil pot . Taraf kamu hanya membonceng buntot "Kepala Bapak Kau" yang dah sah belajar setakat "O" level sahaja .

      Kamu punya standard pun sama macam Najib..pasal tu berita dari orang mati pun kamu beria ia mengatakan sahih .

      Mat indera yang banyak jurnal menyatakan berketurunan Jambi~Siak pun dengan gahnya kamu katakan berketurunan Bugis . Teruskanlah dengan gurindam dan seloka kamu itu sebelum direndam dengan air cuka .

      ROS nak batal , batalkanlah ..biar sejuta kali pun .

      I am quite sure Bersatu is not formed by group of idiots . No doubt that they are all smart people though not the type who pride themselves with 3.85 CGPA .

      Delete
  21. RoS Diminta Perjelas Status Umno

    Ahli Parlimen Pagoh, Tan Sri Muhyiddin Yassin - Foto: The Malay Mail

    KUALA LUMPUR - Jabatan Pendaftar Pertubuhan (RoS) diminta untuk mengesahkan status Umno yang didakwa telah melanggar perlembagaannya sendiri.

    Ahli Parlimen Pagoh, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, Umno secara terang-terangan melanggar perlembagaan parti dengan menangguhkan pemilihan parti melebihi tempoh 18 bulan seperti yang ditetapkan di dalam perlembagaannya namun tidak diambil sebarang tindakan oleh RoS.

    “Saya bercakap kerana saya pernah menjadi pengerusi jawatankuasa perlembagaan Umno, jadi mereka tak boleh tipu saya.

    “Mereka (RoS) berkata hayat Umno masih ada, diluluskan oleh RoS mengikut Fasal 10.17. Tapi bila kami semak balik dalam perlembagaan Umno, tidak ada fasal itu, yang ada Fasal 10.16 sahaja,” katanya pada ucapan perbahasan usul di Parlimen, sebentar tadi.

    Sehubungan itu, beliau mempersoalkan mengapa RoS tidak mengambil sebarang tindakan terhadap Umno.

    “Kenapa RoS tidak ambil tindakan, adakah RoS hanya mengikut telunjuk BN sahaja.

    “Di mana keadilannya. Saya nak minta perkara ini dijelaskan,” tegasnya.

    Pada masa sama, Muhyiddin yang juga Presiden Bersatu turut meminta penjelasan mengenai ancaman  RoS terhadap parti itu. 

    “Beberapa hari lalu, RoS menyerahkan notis di bawah Seksyen 14(2) Akta Pertubuhan 1966, mengarahkan Bersatu supaya menyerahkan beberapa maklumat kepada mereka. Jika gagal mematuhi arahan dalam notis ini, kononnya Bersatu boleh dibubarkan.

    “Saya ingin bertanya kepada RoS, apa salah kami? Di mana silapnya? Beritahulah kami. Sebagai sebuah parti politik yang berdaftar, kami sentiasa patuh kepada undang-undang dan perlembagaan,” katanya.

    - Sinar Harian

    ReplyDelete
    Replies


    1. di bawah ini ada post



      pelir rakyat


      mcm biasa pkmak pemgecut kaki kopypes ni sumbat


      30posting busyuuuk mcm.pantat mak dia


      jgn BACA !!!! atau ken post pejuang peliryat

      Delete
  22. dah nyanyuk ker orang tua ni...merepek jer
    Dr M: Perlu tunggu saya dibunuh baru polis, tentera sedar?
    Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini mengkritik polis dan tentera kerana masih menyokong Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

    Beliau mengimbas kembali bekas diktator Filipina Ferdinand Marcos yang hanya dapat dijatuhkan selepas pasukan keselamatan tidak lagi menyokongnya selepas Marcos membunuh musuh politiknya, Benigno Aquino pada 1983.

    "Saya ingin mengingatkan anda tentang Marcos...Dia boleh menjadi diktator kerana mendapat sokongan polis dan tentera.

    "Tetapi selepas dia membunuh Aquino, polis dan tentera memutuskan untuk tidak lagi menyokongnya dan dia pun dijatuhkan.

    "Saya tertanya-tanya adalah polis dan tentera (di Malaysia) sanggup menunggu sesiapa di kalangan kita dibunuh terlebih dulu, termasuk saya, sebelum mereka sedar...," katanya pada sidang media di Kuala Lumpur hari ini.

    ReplyDelete
  23. Selama 22 Tahun, Kuda Jauh Lebih Beruntung Dari Rakyat Sabah Dan Sarawak
    Boleh dikatakan, selama 22 tahun petadbiran Tun Dr Mahathir selaku Perdana Menteri Malaysia, rakyat di Sabah dan Sarawak adalah kelompok rakyat yang diabaikan olehnya. Manakan tidak, pembangunan infrastruktur dan ekonomi di kedua-dua negeri berkenaan agak jauh ketinggalan jika dibandingkan dengan apa yang dinikmati oleh rakyat di Semenanjung Malaysia.

    Apa yang menyedihkan apabila Mahathir seolah-olah menyalahkan rakyat di Sabah dan Sarawak apabila membicarakan pembangunan di kedua-dua negeri ini jika dibandingkan dengan Semenanjung. Tidak tahu apa yang difikirkannya, dia mendakwa, penduduk di Sabah dan Sarawak pemalas dan ini dibuktikan dengan keadaan semasa kedua-dua negeri berkenaan semasa dia menjadi Perdana Menteri.
    Hakikat sebenar yang disembunyikan Mahathir adalah, dia jauh menyayangi lebih 40 ekor kuda yang dipeliharanya di Argentina dari menyayangi rakyat Sabah dan Sarawak. Malah, dia lebih gemar menghabiskan masanya bersama beberapa ekor kuda yang ada di Seri Kembangan berbanding menghabiskan masa di Kuching mahupun di Kota Kinabalu.

    Ini adalah perkara berfakta kerana sepanjang dia menjadi Perdana Menteri, tiidak lebih 20 kali sahaja dia melawat Sarawak dan Sabah. Itupun jika negara sedang hampir kepada Pilihan Raya Umum atau ada majlis-majlis pemimpin Sabah dan Sarawak yang menuntut dia hadir. Selebihnya, dia lebih senang berada di Kuala Lumpur atau terbang setiap 6 bulan sekali ke Argentina bagi melawat kuda-kudanya.

    Bagi Mahathir, Sarawak dan Sabah adalah lubuk kepada kewangan kerajaan pusat disebabkan kedua-dua negeri ini dilimpahi hasil bumi yang banyak, terutamanya petroleum. Jika tidak kerana hasil bumi ini, mungkin Mahathir sendiri terlupa bahawa Malaysia ini terbentuk hasil daripada penggabungan Semenanjung dengan Sabah dan Sarawak.

    Hari ini, Mahathir mula mengalih tumpuan kepada potensi Sabah dan Sarawak untuk membolehkan Pakatan Harapan merampas Putrajaya dari tangan Barisan Nasional. Sepanjang pengkhianatan Mahathir sejak 2014, sekurang-kurangnya dua kali Mahathir telah ke Sabah dan Sarawak untuk bertemu dengan pengikut dan membuat janji palsu kepada kedua-dua negeri ini.
    Namun, jika dihitung kepada jumlah dia pergi ke Sabah dan Sarawak, masih belum mampu untuk menandingi bagaimana Mahathir terbang kesana kesini dengan menggunakan pesawat peribadi yang kononnya di sewa dari pemilik Berjaya Group, Tan Sri Vincent Tan. Ini termasuklah bagaimana Mahathir menggunakan pesawat peribadi ini untuk ke Alor Setar hanya semata-mata mahu membeli popiah.

    Inilah realiti sebenar bagaimana Mahathir melayan penduduk di Sabah dan Sarawak, sejak dari awal pentadbirannya sehinggalah hari ini. Memang betullah bak kata seorang netizen di Facebook, beruntungnya menjadi kuda Mahathir berbanding menjadi rakyat Sabah dan Sarawak yang berketuakan Mahathir. Setidak-tidaknya, kuda-kudanya dipelihara dengan rapi termasuk kos seekor kuda setahun menceecah angka RM 90 ribu

    ReplyDelete
  24. HALUSINASI MAHATHIR MAKIN PARAH – SIAPALAH YANG NAK BUNUH MAHATHIR
    Akibat suka sangat bermain persepsi terhadap rakyat, maka akhirnya persepsi itu datang menghantui pemiliknya.

    Selama ini rakyat menjadi mangsa permainan persepsi Mahathir, hari hari ada sahaja kisah dongeng yang di hidangkan kepada rakyat.

    Mengetahui rakyat suka kena bohong dan suka kisah sensasi, maka Mahathir sering menghidangkan rakyat kisah persepsi, baik berkenaan 1MDB, sehinggalah kisah negara akan muflis.

    Selain itu Mahathir “merogol” minda rakyat kononnya negara dalam keadaan ekonomi yang tenat dan parah sambil di waktu yang sama cucu cucunya pula mempamerkan kehidupan mewah – bergambar dengan baka kucing eksotik yang bernilai puluhan ribu.

    Walaupun sasaran permainan persepsi Mahathir adalah rakyat yang defisit pengetahuan tapi akhirnya yang menjadi mangsa persepsi, Mahathir sendiri.

    Terlalu suka berkhayal dengan benda tidak wujud seperti derma RM2.6 billion adalah wang 1MDB dan kehilangan RM42 billion walaupun pemilik wang itu sendiri telah menyatakan mereka tiada kehilangan wang, yang ada cuma hutang, tetapi terlajak dengan persepsi sendiri Mahathir sendiri perdaya pada apa yang dia sendiri reka.

    Terkini, Mahathir mengacau polis dan tentera pula.

    Kedua agensi yang bipartisan dan professional telah di label sebagai tidak peka dan bersalah kerana berpihak kepada kerajaan.

    Kononnya apabila ada orang sudah membunuhnya barukah polis dan tentera sedar mereka di pihak yang salah, kata Mahathir.

    Pada laporan portal yang pro kepadanya di bawah tajuk “Will Cops and military wait till I’m killed before coming to their senses?” Mahathir seolah olah mahu bodohkan kedua unit kerajaan ini.

    Mahathir mahu Polis dan Tentera berpihak kepadanya walaupun Mahathir tidak pernah memberi bukti pada apa apa dakwaan.

    Tuduhan Mahathir selama ini pun rekaan sahaja, tidak pernah berbukti.

    Maka agaknya terlalu “engaged” dengan persepsi sendiri maka Mahathir terlihat bayangan yang orang lain tidak pernah lihat.

    Rakyat, atau Polis dan Tentera bukan bodoh, mereka tahu dakwaan terhadap Najib hanya persepsi sahaja.

    Maka simpanlah halusinasi diri akan terbunuh kerana tiada siapa pun inginkan Mahathir di bunuh, malah Mahathir tercedera pun akan menyusahkan Najib kerana pasti penyokong dia akan menuduh pihak Najib menjadi dalang.

    Inilah tahap desperado Mahathir, kerana terlalu taksub mahu capai hasrat peribadi yang penuh keduniaan sebelum ajal menjemput.

    ReplyDelete
  25. Mahathir Tunjuk “Samseng” Pada RoS
    WALAUPUN Tun Dr Mahathir Mohamad tidak bersungguh-sungguh dengan penubuhan Parti Pribumi Bersatu Malaysia(PPBM) namun tindakan Jabatan Pendaftar Pertubuhan (ROS ) membubarkan sementara parti tersebut telah mencabar keangkuhan beliau.

    Sekiranya Mahathir benar-benar mengambil berat berkenaan PPBM maka sudah tentu beliau dan kepimpinan kanan PPBM akan memastikan parti itu memenuhi syarat atau perlembagaan parti yang digubal sendiri oleh mereka.

    Mahathir yang sinonim dengan sikap bongkak. sombong dan angkuh sudah pasti tidak akan tunduk kepada arahan RoS walaupun beliau sedar perkara tersebut berpunca dari kesalahan mereka sendiri.

    PPBM tidak akan menghiraukan arahan RoS walaupun diarahkan supaya mematuhi arahan pembubaran sementara. Pengerusinya, Tun Dr. Mahathir Mohamad mendakwa notis yang dihantar oleh ROS menggunakan ayat yang mengelirukan dan melucukan.

    “Ayat yang dihantar oleh ROS itu sangat melucukan sehingga ia sukar difahami dan surat tersebut juga turut mengandungi istilah yang saya tidak pasti sama ada bubar atau batal jadi kami merasakan parti ini masih boleh berfungsi seperti biasa sehingga ROS batalkan parti ini secara rasmi.

    “Memandangkan ROS sendiri tidak mematuhi Akta Pertubuhan 1966 maka perintah sementara pembubaran itu belum lagi disampaikan dengan sah dan sempurna kepada kami dan dianggap sebagai tidak sah,”katanya dalam sidang akhbar khas di ibu pejabat di sini hari ini.

    Semalam, ROS mengeluarkan perintah pembubaran sementara terhadap PPBM dan memberikan tempoh 30 hari untuk melengkapkan butiran yang diperlukan atau berdepan pembubaran.

    Dalam perkara ini, sepatutnya PPBM bertindak melengkapkan butiran yang diperlukan memandangkan tempoh 30 hari telah diberikan namun Mahathir yang bongkak memilih untuk tunjuk “samseng” kepada RoS dengan sinis menegaskan yang mereka tidak akan menghiraukan arahan RoS. Mahathir berlagak seolah-olah beliau Firaun.

    Mahathir juga berkata, akan terus berkempen dan menggunakan nama dan logo PPBM. Malah beliau terus menyalahkan ROS kononnya sebagai punca Parti itu terus dirudum masalah tanpa sedikit pun muhasabah diri tentang kesalahan yang mereka lakukan.

    Tahukah anda Mahathir menggunakan alasan antaranya beliau mendakwa notis yang dihantar ROS di ibu pejabat lama yang terletak di Damansara dan tidak ditujukan kepada pegawai yang sepatutnya. Mesyuarat cawangan pun tak buat tapi cukup hipokrit mencari kesalahan pihak lain.

    ReplyDelete
  26. Malaysia Haru Biru dan cai2 PH sekelian...kau orang perasan tak, bukan main lagi digebangkan oleh PH ni..kononnya kehadiran rakyat dijangka mencecah hingga puluhan ribu, rupa2nya bohong ajelah depa ni...hanya 1000 orang aje yg hadir program ni. Rakyat Johor bukannya bodoh, mereka dah boleh agak apa yg bakal dibertit palsukan , fitnah dan hasut dalam program macam ni...dah tentu mereka takkan buang masa dan tenaga untuk menghadirinya. Takkan nak tambah lagi dosa kering yg sedia ada dengan hadir mendengar ceramah2 pimpinan2 PH ni, terutamanya dari Madey.. Rakyat sedang menunggu dengan tak sabar2 untuk mendengar manifesto BN yg akan disampaikan oleh DSNR esok. Dah tentu ada tawaran2 hebat yg bakal diterima oleh seluruh rakyat jelata. Esok..luangkan lah masa untuk sama2 mendengar manifesto BN tu...manifesto yang bakal terus membela dan mensejahterakan nasib rakyat Msia !!!!!! Jangan lupa tau...kalau boleh kau orang recordkan isi manifesto tu untuk rujukan masa depan buat anak cucu cicit kita.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Dr M: All Pakatan Harapan parties to use PKR logo for GE14

      By BEN TAN
      Friday April 6, 2018

      PH leaders Tan Sri Muhyiddin Yassin, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, Tun Dr Mahathir Mohamad, Lim Guan Eng and Mohamad Sabu hold flags with the PKR symbol that will serve as the coalition’s official logo for GE14. — Picture by Ben Tan


      PASIR GUDANG, April 6 — Pakatan Harapan (PH) announced the component party logo that all of its candidates will use in the general election here tonight.

      PH chairman Tun Dr Mahathir Mohamad said they would all use PKR’s logo for GE14.


      PH component party DAP already said yesterday it would not be using its “rocket” logo in peninsular Malaysia for the 14th general election, a first since its formation.

      “I am very happy that something that would have otherwise been impossible has been achieved (today).

      “It is my pleasure to announce to Malaysia and the world that Pakatan Harapan, including Bersatu, will share PKR’s symbol,” he said at a massive ceramah at Taman Bukit Dahlia here, which was attended by some 8,000-odd supporters.

      Present at the Johor Pakatan Harapan Tour (Jelajah Pakatan Harapan Johor) event tonight were PKR president Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, DAP secretary-general Lim Guan Eng, Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Tan Sri Muhyiddin Yassin and Parti Amanah Negara (Amanah) president Mohamad Sabu.

      Earlier, Dr Mahathir said it was not easy for the three component parties to drop their respective party symbols in favour of the PKR logo for the coming GE14.

      “DAP has used the ‘rocket’ symbol for almost 60 years. The other component parties love their respective symbols, but because we want to unite, these four parties will use a common symbol,” he said.

      The 93-year-old former premier also urged supporters to choose the PKR logo for the coming general election.

      In February, Dr Mahathir said that all of the PH pact’s parties will deploy a common logo for the polls even if the Registrar of Societies (RoS) does not recognise the coalition in time for its symbol to be usable.

      The regulator has held off on the approval, citing continued problems with Dr Mahathir’s PPBM over alleged failures in documentation.

      During the event, the mixed crowd from all backgrounds was seen gathering at the Taman Bukit Dahlia park as early as 8pm.

      Dr Mahathir arrived at the park by 9pm to a rousing crowd. He was seen wearing a PKR lapel pin, pointing towards his support and the official announcement.

      Many of those who attended had expected PH to make a major announcement on candidates, but only Amanah named their candidates for Johor.

      #### Geng najib ...kalau bab menipu , putar belit , menyebar berita palsu ..serahkan kat kamu !

      Kamu pun sama saja dengan "Kepala Bapak Kau" . Bila terdesak , segala bangkai pun akan keluar dari kepala hotak kamu !

      Delete
  27. Rakyat Msia berharap dan memohon agar ahli2 PKR semua menolak ahli2 Bersatu dari menggunakan jentera pilihan raya dan segala bentuk logistik yang ada di cawangan2 PKR seluruh negara..jangan benarkan Bersatu gunakan cawangan2 PKR sebagai base camp mereka. Mereka adalah ahli2 parti yang telah diperintah bubar oleh RoS...sepatutnya mereka hanya layak untuk membuka pusat2 gerakan mereka di bawah pokok2 aje dan berbumbungkan kenves. Ingat ahli2 PKR..ini adalah kehendak dan arahan ketua umum kamu iaitu DSAI. Takkanlah kamu semua nak melanggar arahannya tu !!!!

    ReplyDelete
    Replies


    1. buntut mak kau !!!!


      ingat tuuu


      - arahan bapak kau -

      Delete
  28. Tengok gambar semuanya murung
    Saat sukar terpaksa diharung
    Kalah tak lagi berlagak jerung
    Sungai Buluh terpaksa berkurung!

    Hilang jawatan projek melepas
    Persen takde sesaklah nafas
    Bos pun dipandang seperti hampas
    'Sebab dek engkau aku terhempas!'

    Paling ditakut rakyat menghukum
    Demokrasi buang,klepto dirangkum
    Tun dihina sentiasa di halkum
    Nak sokong lagi? Assalamualaikum!

    Mintak belas ihsan rakyat
    Baru tahu siapa yg kuat
    Kampung,Felda dicipta hikayat
    Sedangkan jahat dia yg buat!

    Baru nak fikir tentang rakyat
    Sedangkan Felda disiat siat
    Tipu,songlap diusaha giat
    Ke kelab malam himpun maksiat..

    Spesis pencacai masuk ke sini
    Beberapa nama bertukar ganti
    Kopipes panjang takde berseni
    Apa ditulis tidak bererti!

    Kesian cai tempoh nak abis
    It's all done it is finished
    GN ajarkan nak tanam kobis
    Tanah dah milik China komunis!

    Makcik,pakcik janganlah bimbang
    Bagilah pulak Pakatan peluang
    Susahkan rakyat dikasi tumbang
    Klepto jangan diberi ruang!

    ReplyDelete




  29. 70% rakyat malaysia yg bergaji 3500 ke bawah kami persilakan dan menjemput bertandanglah ke semua


    8790 cawangan kami di seleuruh negara yg ada LOGO PKR !!!


    cina india melayu islam kapir di persilan utk tumbangkan bapok pondan pengecut penakut bNajib


    iban dayak yg ada d k.l mari kita minum dan lepak di pondok pondok pkr dan khemah PKR sebagai tanda kita tolak



    #pmbapok
    #pmpondan
    #pmpengecut
    #pmpenakut
    #pmtelurkempis
    #pmkencingdalamseluar

    ReplyDelete
  30. Ironi x? Dulu anwar dipecat dan menubuhkan PKR utk menentang umno dan ramai beranggapan bahawa tindakan anwar adalah bersifat peribadi. Sekarang telah terbukti bahawa tuduhan tersebut adalah tidak benar! Tun akhirnya menggunakan lambang yg dahulunya ujud sebagai musuh, tapi kini menjadi satu lambang yg menyatu padukan seluruh rakyat menentang rejim kartel umno yg sudah jauh menyimpang menjadi organisasi jenayah!!!

    Ini adalah kehendak dan perancangan ALLAH jua, dan saya percaya kita berada dipihak yg benar!..Rakyat malaysia dari pelbagai kaum bernaung dibawah satu bumbung, berjuang utk satu tujuan!!

    Macamana hendak ceria sekiranya tahu bahawa rakyat sudah tidak bersama mereka lagi dan masa mereka kian hampir!! Semoga kejayaan menjadi milik kita hendaknya! Aamiinnn!!!

    ReplyDelete
  31. Saya sengaja merenung k muka najib semasa dia umumkan pembubaran parliament melalui tv tadi.

    'a picture paints a thousand words'

    drpd riak air muka nya jelas sekali fikiran nya mungkin tidak tenteram ( mungkin juga kurang rehat).

    khusus kpd panglima angkatan tentera (PAT) n Ketua polis Negara (KPN), kerajaan najib tlh d bubarkan. jadi mcm mana hendak terus mendokong kerajaan ug sudah tidak ujud?

    itu lah sebab nya kita hanya wajib taat kpd 'king n country'.

    gambar muram kumpulan Jemaah menteri pula adalah saperti orang yg sedang 'melayat' (berta'ziyah). tak tahu lah siapa yg terlibat ? mungkinkah UMNO/BN ?

    wallahu'allam.

    dgn pengumuman yg PH akan hanya menggunakan logo PKR utk melawan UMNO/BN (satu lwn satu), maka 'd field is set 4 a mother of all battles'. saperti cerita epic Ramayana d mana rama, d devine prince (PH) melawan d demon king ravana (UMNO/BN). dlm cerita itu kita tahu siapa yg kecundang.

    tapi, barang d ingat bahawa bukanlah mudah utk menentang pihak pertahana (incumbent)yg cenderong utk menggunakan kuasa yg masih ada bagi tujuan menipu.

    sebagai misalan , dlm pertandingan tinju, mustahil utk pihak lwn menang jika 4 pengadil (1 referee + 3 juri ) sudah berpakat memenangkan sebelah pihak. mereka semua hanya akan bolih d kalahkan secara mutlak dgn pukulan 'knock out'.
    jika ianya 'technical knockout' sekali pun keputusan masih bolih d cabar.

    olih demikain, serupa juga dgn UMNO/BN, mereka wajib d kalahkan dgn pukulan 'knockout'.

    ayoh !, nafiri tlh d tiup. bersedialah kita semua utk masuk ke medan pertaruhan dgn penuh semangat.

    'semboyan tlh berbunyi. menuju medan bakti' - insya'allah.

    bak kata Micheal Buffer, 'd famous boxing ring announcer' :-

    "let's get ready 2 rumble !!!!!!!!".

    ReplyDelete
  32. hari ni sambutan rakyat johor pada 'HARAPAN'...MIND BONGOLING..TAK SANGKA walaupun PPBM dah diharamkan sementara rakyat terima satu logo!

    ReplyDelete
  33. Anggota parlimen diperasugut diwasap!!!


    Sebaik parlimen dibubarkan, seorg anggota parlimen telah menerima satu mesej ancaman yg berbunyi: "ingat saya???" Kita pernah tidur bersama!!,saya ada videonya. Segera masukkan duit sebanyak RM 200,000 kedlm akaun bank yg tertulis dibawah! Jangan cuba cuba mengesan atau melaporkan kepada polis!! Kalau tidak anda akan mendapat malu kerana saya akan menghantar video ini kepada media!!!

    Anggota parlimen tersebut ketakutan dan sangguo membayar wang tersebut. Setelah wang dimasukkan,dia bertanya melalui Whatsapp lagi " kau siapa dan kita pernah tidur dimana????" Lima minit kemudian muncul jawapan

    "Saya pun anggota parlimen juga dan kita pernah sama sama tidur sewaktu sidang parlimen!!"

    He2 he2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lawak bodo yang tak kelakar langsung..nak termuntah ada lah. Patutnya Macy ni masuk lawak solo tahun ni !!!!!

      Delete
    2. Kira okeylah tu Geng Najib .. nanti terlalu stress & stretch , macam2 bangkai pula yang keluar .

      Macam lawak kamu yang kata hanya 1000 orang je yang hadir di perjumpaan PH di Johor .

      Delete
  34. Kengkawan...kau ada perasan tak sejak Madey umumkan calon2 PH akan bertanding bawah logo PKR, muka kak wan kipas lipas makin berseri2 dan senyumannya dah sampai ke telinga. Ikut laporan sahih dari dalam PKR sendiri, dah ada cakap2 dan desakan kuat dari pimpinan tertinggi PKR agar kak wan dilantik sebagai pengerusi PH yang baru menggantikan Madey. Malah jentera2 pelobi dah pun digerakkan untuk mendekati pimpinan2 tertinggi parti2 komponen PH yang lain, khususnya dari DAP dan Amanah. Kini Bersatu dan Madey dianggap sebagai pariah dalam PH..dah serupa quran buruk aje.
    Malah ada yang mengganggap mereka bukan lagi sebagai aset berharga PH spt dulu, tapi dah menjadi liabiliti pulak..umpama mendukung biawak hidup. Logiknya Kak Wan lah yang patut jadi pengerusi PH sekaarng..tapi Madey ni memang jenis tak tau malu dan tak sedar diri. Masih lagi beranggapan dirinya penting dalam PH tapi hakikatnya tak begitu lagi. Tindakan pertama yang patut Kak Wan lakukan bila dia menjadi pengerusi PH nanti ialah mengambil semula 52 kerusi parlimen yg telah diserahkan pada Bersatu dulu dan diagih2kan secara adil di kalangan DAP, PKR dan Amanah. Bagi kerusi2 DUN Berastu pula...berilah 10 kerusi untuk mereka bertanding dan selebihnya bahgikan sama adil kpd 3 parti komponen di atas. Anggaplah 10 kerusi DUN tu sebagai hadiah DSAI kpd mereka. Apalah yg boleh mereka buat dgn 10 kerusi tu..takkan boleh jadi MB kot.
    Pengumuman secepat mungkin perlu dibuat dengan menamakan kak wan sebagai calon PM ke 7 untuk PH dan Tokong kit siang sebagai TPM jika PH menang nanti. Sebaik2nya buat pengumuman tersebut sebelum hari penamaan calon. Rasanya ini pasti akan menarik sokongan dari kaum cina, kerana ada orang mereka yg jadi TPM. Jadi...betullah telahan ramai penganalisa2 politik non partisan di negara ini yang mengatakan PRU14 inilah kubur politik terakhir untuk Madey, Din pagoh dan Boboi botak. Wallah huaklam bis sawab !!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fantastic political analysis dari our great nanny ..Geng Najib !!!

      uawak...uawak...

      Delete
    2. Kojora tulur kicik @ Geng Najis memang kuat temberang...sekarang tak pakai lagi ayat dengar khabar...

      Sape agaknye yg supply maklumat kpd kaki temberang....hihihihi..

      Delete
    3. Tak sabar nak hukum pencuri dan para pengkhianat yang menyokong pencuri.

      Semoga pencuri dan semua penyokongnya ditimpa kehinaan sehina2nya. Aamiin.

      Delete
  35. Oleh kerana najib dan kabinetnye muka masam dan moyok di hari istihar bubar parlimen kerana tak konfiden boleh menang saye dgn ini istiharkan saye menarik balik sokongan kpd BN di pru 14...

    Saya hanye sokong parti yg boleh menang...

    ReplyDelete
  36. Rupanye banyak surat bersatu yg tak dijawab oleh suryati...adekah ini satu perancangan untuk cegah bersatu bertanding pru?...adekah umno melihat bersatu terlalu kuat yg boleh tumbangkan umno?...najib ketakutan?....

    ReplyDelete
  37. Usikan Macy memang kelakar
    Si Peladang sudah terbakar
    Takde modal komen nak lakar
    Cerita pasal Kak Wan PKR!

    Cuba melaga tapi tak jalan
    'sumber di dapat' hanya khayalan
    Hanya tempoh satu dua bulan
    Parti Klepto sejarah tinggalan!

    Sayur ladang kan kering kontang
    Tanah kebun milik pendatang
    Akibat jilat klepto Mao Hu Tang
    Mata rabun bala dah datang!

    Tanam sayur tanamlah Klepto
    Sudah puas bermain kotor
    peladang GN tanam tomato
    Bijirin Cuba bos dah store!

    Mesti gelabah apanya tidak
    Terbayang rakyat sudah menolak
    Nak kumpul cai nak cari budak
    Walau kempen rakyat dah jelak!

    Itu sebab muka dah sugul
    Macam keeper di depan gol
    Hak demokrasi dia dah rogol
    Rakyat dah tahu siapa badigol!

    Mulalah pembesar kayuh basikal
    Merc,BM dia pun tinggal
    Songkok tinggi memghulur bekal
    Melawat persatuan ibu tunggal!

    Orang sakit dia pun suap
    Repair tandas semangat meluap
    Pelbagai irama lagu Mat Nawab
    Tanya emdibi tak mahu jawab!

    Ros,fake news sekarang Bersatu
    Dah salah tembak berbalik ke situ
    Tak boleh nyorok belakang pintu
    Rakyat dah kenal siapa hantu!

    Mari semua berganding tangan
    Logo PKR kita raikan
    Bersatu Pakatan mengalah jangan
    Kini jelas klepto tertekan!






    ReplyDelete
  38. Agen Casino Terbaik
    Agen Situs Terbaik
    https://bit.ly/2ENk1VF

    Yuk Gabung Bersama Kami Sekarang Dan Nikmati Berbagai Macam Bonus Menarik Lain Nya Seperti:

    *Bonus New Member 180%
    *Bonus New Member 50%
    * Bonus New Member 30%
    * Bonus New Member 20% Khusus Poker
    * Bonus Referral
    *Bonus Rollingan Casino Hingga 0.8%
    *Bonus 5% setiap hari
    Info Lebih Lanjut Bisa Hub kami Di :
    WA : 081358840484
    BBM : 88CSNMANTAP
    Facebook : 88CSN

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...