Tuesday 10 April 2018

BERANIKAH NAJIB, HISHAMMUDDIN BERSUMPAH DENGAN NAMA ALLAH JUGA SEPERTI RAFIDAH?

Walaupun Menteri Pertahanan yang juga sepupu Najib Razak, Hishamuddin Hussein sudah tampil menafikan dakwaan Rafidah Aziz berhubung pemilihan isu tanah seluas 40 ribu hektar milik Kementerian Pertahanan, siapa benar dan siapa berbohong nampaknya belum lagi berakhir.

Hishammuddin dalam kenyataannya semalam menyatakan dakwaan Rafidah itu penuh dengan informasi tidak tepat serta dalam kes-kes tertentu, merupakan suatu pembohongan.

Beliau turut menyelar bekas Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri itu sebagai tidak bertanggungjawab kerana membangkitkan perkara tersebut.

Selebihnya, Hishammuddin tidak menyertakan apa-apa bukti atau fakta dalam penafiannya itu.

Sehubungan jawapan Hishammuddin itu, Rafidah bangkit sekali lagi, kali ini dengan bersumpah atas nama Allah bahawa semua tanah itu telah diswastakan dan dipajak kepada sebuah syarikat swasta selama 40 tahun.

"Wallahi Wabilahi Watalahi...saya bersaksi dengan nama Allah bahawa semua tanah Kementerian Pertahanan telah diswastakan dengan dipajak selama 40 tahun kepada syarikat milik individu.

Jangan nafikan fakta ini," tegas Rafidah lagi.

Dalam konteks berkaitan, beliau turut mencabar Hishammuddin agar mendedahkan kertas kabinet berkaitan penswastaan tanah seluas 40 ribu hektar itu yang dilakukan tanpa tender terbuka dan dibentangkan oleh Najib pada 2008 selaku Menteri Pertahanan ketika itu.

Dengan berani bersumpah atas nama Allah ini, jelas bahawa Rafidah sangat-sangat yakin dengan kebenaran perkara yang didedahkannya.

Jika tidak, mustahil beliau berani mengucapkan "Wallahi Wabilahi Watalahi" dalam dakwaannya.

Maka, beranikah Najib bersumpah atas nama Allah bahawa beliau tidak pernah membentangkan penswastaan tanah milik Kementerian Pertahanan itu?

Beranikah juga Hishammuddin, jika selepas ini ingin terus menafikan dakwaan Rafidah serta menyifatkan dakwaannya itu sebagai suatu pembohongan, agar bersumpah atas nama Allah sama?

"Wallahi Wabilahi Watalahi"...beranikah Najib dan Hishammuddin mengucapkan perkataan itu? (ShahbudinHusin 10/04/2018)

88 comments:

  1. beranikah jibby..menipu lagi la

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa kata anggota tentera?.Masa depan kem tentera pon gelap dek najib ne.asik sebut najib ja misteri mcm2.risau wei dia sekali lagi jaga negara

      Delete
    2. Tak usah harap lah Najib nak bersumpah. Kalau dah jenis mencuri, merompak dan melanun (kata Tun Dr Mahathir), mana lah dia mahu bersumpah.

      Mencuri bukan sikit2, berbilion Ringgit, beb. Kalau dia taknak sumpah tak mencuri, aku rasa dia takkan nak sumpah tak uruskan 1MDB dengan betul pun.

      Rakyat ada jalan nak menentukn dia sumpah. Gulingkan dia di Pru14, dia akan sumpah nasib nya di bawah pemerintahan PH.

      Kot dia akan bersumpah di Azerbaijan, Turkmenistan ke, apa apa negara yang nama nya dan tan. Berama dengan Jho Taek.

      Delete
    3. “Bukan setakat serah kembali kenderaan rasmi, Mohamed Azmin juga perlu keluar dari kediaman rasmi Menteri Besar, berhenti menerima emolumen dan memecat setiausaha politik serta pegawai-pegawai khasnya jika beliau benar-benar jujur tidak mahu menggunakan kemudahan yang disediakan.

      Delete
    4. Parti Makkal Sakti Malaysia hari ini membuat 4 laporan polis terhadap Tun Dr Mahathir Mohamad yang didakwa mengucapkan perkataan “keling” pada ucapan umumnya yang disifatkan menghina kaum India di negara ini.

      Presidennya Datuk Seri RS Thanenthiran berkata perkataan yang diucapkan oleh Dr Mahathir itu dianggap berbaur rasis dan tidak patut sama sekali dinyatakan oleh seorang bekas pemimpin yang sememangnya arif tentang penduduk negara ini yang berbilang kaum.

      “Pada 2 hari yang lepas semasa pelancaran manifesto parti (Pakatan) Harapan, beliau mengeluarkan satu perkataan yang mana beliau sehingga hari ini tidak mahu memohon maaf terhadap kaum India. Ia benar-benar mengguris hati kami,” kata Thanenthiran pada sidang akhbar di hadapan Balai Polis Butterworth.

      Beliau turut menggesa Dr Mahathir supaya membuat permohonan maaf secara terbuka pada bila-bila masa di samping berharap polis akan menjalankan siasatan, tindakan dan tangkapan ke atas Dr Mahathir supaya masyarakat India tidak lagi dihina oleh mana-mana pihak.

      Delete
    5. dijatuhi hukuman penjara 9 bulan oleh Mahkamah Sesyen hari ini kerana menerbitkan penerbitan menghasut bagi menghina Sultan Selangor melalui laman sosial Facebook, 6 tahun lepas.

      Hakim Mohd Sabri Ismail memerintahkan Wan Ji Wan Hussin, 35, menjalani hukuman itu selepas dia didapati bersalah menerbitkan perkataan yang menghina Sultan Sharafuddin Idris Shah termasuk membabitkan isu agama dalam laman sosial Facebook dengan nama wanji.attaaduddi.

      Dia didakwa melakukan kesalahan itu di Pejabat Perumahan Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor, Tingkat 5, Bangunan Sultan Salehuddin Abdul Aziz Shah, Seksyen 5 pada 10 pagi, 5 November 2012.



      Wan Ji dihukum mengikut Seksyen 4(1) Akta Hasutan 1948 yang membawa hukuman denda maksimum RM5,000 atau penjara maksimum 3 tahun atau kedua-duanya.

      Mahkamah bagaimanapun membenarkan permohonan tertuduh, yang diwakili peguam Mohd Radzlan Jalaludin, untuk menangguh pelaksanaan hukuman sehingga proses rayuan di Mahkamah Tinggi selesai dan membenarkan tertuduh dibebaskan dengan jaminan RM5,000 serta seorang penjamin.

      Terdahulu, Timbalan Pendakwa Raya Naliatul Huzaimi Ab Rasip yang mengendalikan pendakwaan memohon mahkamah menjatuhkan hukuman setimpal dengan mengambil kira keseriusan kesalahan yang dilakukan oleh Wan Ji.

      “Tertuduh membuat penerbitan itu dalam Facebook yang boleh dicapai di serata dunia. Penggunaan ayat dalam penerbitan itu adalah kasar bukan sahaja terhadap Sultan Selangor malah kepada mana-mana individu.

      “Perkataan itu sangat menghina Sultan Selangor dan mencakupi kecenderungan menghasut. Saya mohon mahkamah mempertimbang setiap perkataan digunakan tertuduh dalam penerbitan menghasut itu terhadap Sultan Selangor dalam menjatuhkan hukuman,” katanya.

      Mohd Radzlan pula memohon mahkamah menjatuhkan hukuman ringan atas alasan anak guamnya perlu menyara isteri yang menghidap diabetes dan 5 anak berusia antara sebulan dan 13 tahun.

      Beliau berkata anak guamnya merupakan seorang penceramah bebas yang tidak mempunyai pendapatan tetap sebelum dilantik menjadi pegawai penerangan Pejabat Ketua Menteri Pulau Pinang sejak 8 bulan lalu dengan pendapatan RM4,000 sebulan.

      Delete
    6. Biar jelas dan terang kenyataan ini.

      DAP tidak gusar dan tidak berselindung lagi. "Kami (DAP) pilih logo PKR kerana pengundi Melayu akan terimanya".



      Logo roket merah yang menjadi kebangaannya sejak tahun 1966 disorok dan digantikan dengan logo "mata" PKR.

      Kata DAP roket dibimbangi orang Melayu bermakna jika mereka berkeras guna roket kali ini pengundi Melayu akan tolak mereka.

      Lalu demi memenangi undi Melayu yang dijangka bergelombang bagai tsunami besar PRU ke 14 ini berselindunglah DAP dibelakang logo PKR, kerana nanti pengundi Melayu akan sangkakan mereka PKR sedang hakikatnya mereka roket yang dibimbangi.

      Terpedayakah pengundi Melayu dengan muslihat DAP ini?

      Sebelum ini Tun Dr Mahathir sendiri pernah tuduh DAP sebuah parti rasis atau perkauman. DAP juga sebagai pejuang idea sekularisma tegar menentang sebarang usaha memartabatkan Islam termasuklah nenentang RUU355 dahulu.

      Ayuh jangan tertipu. Undi logo PKR hakikatnya undi DAP. Jangan gadaikan nasib dan masadepan kita.

      Delete
    7. Buatlah blog sendiri lebai moden. Sekarang ini musim pru.

      Jgn nak buang masa org lain saja.

      Delete
    8. Malaysiakini menyiarkan pengerusi Pakatan Harapan Tun Dr Mahathir Mohamad sah akan bertanding di Langkawi.

      Sumber-sumber yang rapat dengan bekas perdana menteri 22 tahun itu mengesahkan perkara itu kepada Malaysiakini sebentar tadi.

      “Ya, beliau akan pergi ke Langkawi.

      “Kerusi-kerusi lain seperti kerusi lamanya di Kubang Pasu dan kerusi Putrajaya turut dipertimbangkan, tetapi keputusan akhirnya dibuat supaya beliau bertanding di Langkawi,” kata sumber.


      Sumber juga menjelaskan keputusan itu dibuat minggu lalu.

      Yang manariknya ialah sebelum ini 29 Mac 2018 Mohd Amar dalam pertemuan dengan penyokong PAS di Sabah telah membuat pendedahan satu kajian luar (bukan kajian PAS) menunjukkan Mahathir akan kalah semua tempat jika bertanding melainkan di Langkawi.

      Anda boleh dengar pendedahan tersebut Mohd Amar juga ada mendedahkan banyak perkara. Anda boleh dapatkan video penuhnya selama 1 jam 38 minit di channel telegram https://telegram.me/bahanpru14

      Rupanya PAS dah ada banyak maklumat untuk PRU-14 dan PAS sangat berkeyakinan untuk bertanding sendirian atas usaha menegakkan Islam.

      Delete



    9. malaikat



      malaikat



      malaikat



      maalailat


      bwak i.c


      bawak i.c


      bawak i.c


      tolong undi paty pas



      tolong undi paty pas


      tolong undi paty pas



      kata lebai pas


      yang dah sesat


      di ceramah pas



      semaalmlam




      pas sesat

      malailat pula dtg mengundi

      Delete
    10. naib ketua pemuda pas



      kata




      malaikat akn tolong mengundi utk pas

      mlaikat akn tolong mengundi utk pas

      mlaikat akn tolong mengundi utk pas




      ini dah sah sesat


      apa ketua agma kelantan tak nak penjarakan 9bulan iblis ni



      apa kata ketua agama kelantan



      kata kata sesat yg menghina agama dan ketua agama kelantan ini tak nak sumbat 9bulan ker



      apa kata ularrrmak



      naik ketua pemuda pas dah sewel




      malaikat turun undi pas d peti undi bawak i.c




      kaaaaahhhhh

      kaaahhhhhhhhh

      kahhhhhhhhbbbhhhh




      Delete



    11. giloi apo party aajran sesat ni


      gilo apo party pas pis pus



      gilo apo ahli ahli ajaran sesat ni



      knp tak mtk tolong iblis turun undi pas sekali



      mintak la tolong ifrit bawak geng sulaiman tolong undi d pru




      adoiiiii sesat betul ahli pas




      habis malaikat jin iblis dtg ke bumi join pru 14



      kaaahhhhh


      lahhhhhhhhhhh


      kaaaaaahhhhhhhhhh



      ambo gelok guling guling nate pas pis ni ghoyak bendo bodoo

      Delete
    12. Hebat sungguh tok2 guru pas di serambi mekah ni!!!

      Malaikat akan tuhan turunkan dari langit dgn membawa ic untuk undi pas.

      Aku nak tanya mana dia tahu?

      Sejak bila malaikat ni ada mycard?

      Malaikat2 ni akan dtg mengundi dgn menunggang kuda.

      Sudahkah malaikat2 pas ini mendaftar sebagai pengundi dgn spr?

      Delete
    13. Woiiiii lebai modern

      Tak payah tulis dlm blog ni lagilah.

      Malaikat2 pas akan turun undi pas dan umno.

      Aku tak tahu pula yg malaikat2 ni ahli parti pas dan umno.

      Siap ada ic lagi tu.

      Nanti malaikat2 ni nak landing kat mana?

      Pas dah sediakan tempat untuk malaikat2 ni ikat kuda mereka ker masa dtg mengundi nanti?

      Untunglah hang lebai modern oiiii dapat jaga parking kuda malaikat2 ni nanti.

      Nak sewa tapak parking kuda tak?

      Delete
    14. Parking untuk kuda malaikat2 ni per entry ke per hour?

      Berapa hengget pula tu sekali parking?

      Delete
    15. Dah buka ker tender untuk tapak parking kuda2 malaikat ni?

      Aku pun nak apply.

      Delete
    16. Antara tawaran manifesto PAS/GS yang amat menarik ialah janji untuk menghapuskan hutang PTPTN. Tawaran ini amat besar manfaatnya kepada pengundi muda khususnya, dan kaum keluarga mereka umumnya. Majoriti lepasan IPTA/IPTS pada hari ini menanggung dua petaka hidup yang dominan. Pertama, keterbatasan peluang pekerjaan mengikut kelulusan masing-masing. Kedua, tanggungan hutang PTPTN sehingga ada sebahagian daripada mereka diisytihar muflis.



      Ada dalam kalangan muda-mudi yang menanggung hutang sebanyak RM20 000.00. Dan ada juga yang mencecah RM100 000.00 - bergantung kepada bidang pengkhususan masing-masing. Dalam usia yang masih muda, mereka telah mula dibelit hutang.

      Masalahnya ialah bagaimana mereka mampu melangsaikan hutang ini dalam keadaan peluang pekerjaan yang terhad. Masalah siswazah menganggur telah menjadi lumrah; tidak mampu diselesaikan oleh kerajaan yang memerintah. Yang tidak mengganggur pula sebenarnya terpaksa bekerja di bidang-bidang yang tidak sekufu dengan kelulusan mereka. Ada yang terpaksa bekerja sebagai pembantu kedai dan berniaga kecil-kecilan.

      Dalam keadaan kos sara hidup yang semakin meningkat, mampukah mereka hidup selesa apabila berumahtangga? Mampukah mereka memberi sedikit bantuan kepada ibu bapa yang memerlukan? Tentu sekali tidak. Justeru, siapakah yang mampu mengubah nasib mereka?

      PAS mengemukakan solusi yang mampu mengembalikan kesejahteraan ekonomi muda-mudi. Penulis yakin para pengundi muda telah memaklumi tawaran PAS ini. Cuma mungkin ada dalam kalangan mereka yang masih ragu-ragu tentang kemampuan PAS melaksanakannya.

      Skeptitisme ini boleh dilupuskan dengan dua faktor kekuatan PAS. Pertama, PAS mengangkat kejujuran ‘kata itu kota’. PAS tunaikan apabila berjanji atas sifat PAS bergerak atas kapasiti parti bernuansakan agama.

      Ambil contoh di Terengganu selepas PAS menang pada PRU10. PAS kata hapus tol di Jambatan Sultan Mahmud, PAS hapuskan. Janji nak kecualikan cukai pintu bagi rumah kediaman, PAS buat. Imbuhan imam dan bilal, PAS tambah. Janji nak beri lot-lot tanah perumahan, PAS tunaikan. Malah geran-geran tanah di kawasan Felda dan Felcra dapat dimiliki oleh peneroka sebaik PAS memerintah.

      Yang menguatkan hujah lagi ialah PAS tidak memungkiri janji dalam keadaan malapetaka ekonomi berlaku menghimpit kerajaan PAS Terengganu waktu itu. Royalti petroleum yang merupakan sumber terbesar kerajaan PAS dirampas. Sesuatu yang cukup ampuh kalau PAS mahu jadikan alasan untuk tidak melunaskan janji-janjinya. Tetapi janji tetap janji. Semuanya terpahat indah dalam lipatan sejarah.

      Keraguan juga mungkin timbul terhadap kemampuan PAS untuk melaksanakannya. Secara kasar, PAS telah nyatakan caranya. Ketirisan ekonomi yang dilaporkan oleh Audit Negara sehingga mencecah berpuluh-puluh billion ringgit akan ditampal oleh kerajaan yang benar-benar amanah dan efisien. Apabila berpuluh-puluh billion dapat diselamatkan,maka wang itulah nanti sebahagiannya akan digunakan untuk melangsaikan hutang-hutang PTPTN.

      Pendek kata sebelum membuat sesuatu tawaran dalam manifesto bertajuk “Malaysia Sejahtera”, tenaga-tenaga pakar, pemikir dan teknokrat PAS telah membuat penyelidikan yang rinci. Maka sewajarnya para pengundi muda bangun bangkit berjuang bersama-sama PAS agar ibu bapa mereka turut sama memahami hasrat dan citra mereka.

      Delete
    17. PULUHAN tahun PAS bertanding, tak pernah timbul isu dan masalah hal deposit pilihan raya. Yang lompat masuk PAN pun bertanding dalam PRU lepas dengan deposit pilihan raya dibayar oleh PAS. Bukan bayar sendiri. Baik deposit calon atau deposit bahan kempen semuanya dibayar oleh parti.

      Malah PAS Terengganu pernah tolong bayar deposit pilihan raya bagi calon biru muda dalam PRU 11 dan PRU 12 di Terengganu. Bila SPR pulangkan deposit pilihan raya kepada parti biru muda selepas PRU 11, terus senyap begitu saja. Sedangkan duit deposit itu milik PAS, bukan duit milik parti biru muda. Duit poket calon pun PAS Terengganu bagi RM 5000 kepada setiap calon termasuk calon biru muda dalam PRU 11. Inilah PAS kalau ada lagi yang belum kenal.

      Kenapa selama ini tak timbul dari mana PAS ambil duit? Eh! Sekarang baru timbul, kalau bukan ambil duit dari Umno, dari mana PAS dapat duit nak bayar deposit? Masa masih bersama dalam PR dulu pun, PAS dah tolong bayar deposit untuk rakan PR! Takkan nak bayar untuk calon parti sendiri tak ada duit?

      Delete
    18. Pegawai Penerangan di Pejabat Ketua Menteri Pulau Pinang Wan Ji Wan Husin didapati dijatuhi hukuman penjara sembilan bulan oleh mahkamah Seksyen Shah Alam berkaitan kesalahan hasutan dengan menghina sultan.

      Hukuman itu bagaimanapun ditangguhkan sementara menunggu rayuannya ke mahkamah tinggi.

      “Hakim Mahkamah Sesyen juga tidak mengenakan tambahan jaminan ke atas saya, maka saya bebas sementara rayuan,” tulisnya di Facebook.

      Pada 2012, Wanji melalui tulisannya di Facebook didakwa menghasut dan menghina sultan Selangor.

      Penceramah lulusan pengajian Islam dari Pakistan itu bagaimanapun mengaku tidak bersalah atas tuduhan itu.

      Wan Ji sebelum ini dituduh mengeluarkan penerbitan didakwa menghasut melalui satu tulisan di Facebook pada tahun 2012 yang didakwa menghina sultan Selangor.

      Kes itu disiasat mengikut Seksyen 4(1)(c) Akta Hasutan atas tulisannya yang antara lain dikatakan mempersoalkan kelayakan sultan Selangor sebagai ketua agama.

      Delete
    19. PAS berkata BN terbukti lemah dalam perancangannya sebagai kerajaan apabila meminta peruntukan tambahan sebanyak RM7 bilion hanya selepas 78 hari belanjawan 2018 dilaksanakan.

      Timbalan presidennya Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata belanjawan 2018 itu sendiri merupakan yang termewah dalam sejarah kerana memperuntukkan RM280.25 bilion.

      Justeru katanya pelancaran manifesto BN - bertajuk Hebatkan Negaraku - yang menjanjikan langit dan bintang adalah gambaran secara tidak langsung bahawa parti itu masih gagal menawan hati rakyat yang mahu menolak mereka pada PRU ke-14 ini.

      "Manifesto BN juga satu pengakuan bahawa mereka sudah dapat merasai denyut rakyat yang semakin menolak mereka.

      "Oleh itu rakyat perlu 'dibeli' dengan pelbagai ganjaran dan hadiah yang tidak terkandung di dalam belanjawan termewah Bajet 2018,

      jika BN diberi kepercayaan untuk terus menjadi kerajaan, tidak dapat dipastikan berapakah jumlah peruntukan yang diperlukan lagi bagi menampung pelaksanaan manifesto mereka itu.

      Menurutnya ia tidak termasuk peruntukan tambahan yang bakal diminta BN ke atas belanjawan termewah 2018 bagi membolehkan mereka menunaikan janji.

      "Rakyat tidak harus mengambil risiko dengan janji-janji manis BN ini.

      "Dengan GST sebagai senjata di tangan BN yang bertegas meneruskan perlaksanaannya jika menang, dan pendapatan negara yang semakin merosot, percayalah rakyat akan dijadikan mangsa pertama untuk menampung peruntukan berlebihan ini," katanya.

      Baca BR1M paling 'best' dalam manifesto BN

      Tuan Ibrahim juga tidak ketinggalan mengecam manifesto ditawakan Pakatan Harapan (HARAPAN).

      Katanya tawaran BN dan HARAPAN bersifat populis tanpa menawarkan penyelesaian untuk meningkatkan pendapatan negara.

      "Ini berbeza dengan manifesto PAS dan Gagasan Sejahtera yang menawarkan penyelesaian untuk menampung tawaran memansuhkan GST, menghapuskan hutang Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional, pendidikan serta perubatan percuma serta sistem percukaian lebih adil seperti cukai atas simpanan korporat dan cukai saham di Bursa Saham Malaysia.

      "Semua ini hanya boleh dilakukan dengan pimpinan tulus ikhlas dan bebas rasuah,"

      Delete
    20. PAS berkata kedua-dua manifesto Barisan Nasional (BN) dan Pakatan Harapan (PH) bersifat populis, sebaliknya PAS menawarkan polisi yang memindahkan beban cukai daripada rakyat kepada mereka yang layak.

      “Ini berbeza dengan manifesto PAS dan Gagasan Sejahtera yang menawarkan solusi untuk menampung tawaran memansuhkan GST, menghapuskan PTPTN, pendidikan serta perubatan percuma dan sebagainya dengan sistem percukaian lebih adil seperti cukai atas simpanan korporat dan cukai saham di Bursa Saham Malaysia,” kata Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.

      Tuan Ibrahim berkata partinya juga lebih layak untuk menjalankan polisi yang menguntungkan rakyat kerana pemimpinnya lebih jelas bersih daripada rasuah berbanding BN dan PH.

      “Ini terbukti apabila Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Paul Low berkata tiada pimpinan PAS yang disiasat atas kes rasuah daripada jumlah 92 pemimpin politik yang sedang disiasat SPRM – di mana 71 terdiri daripada pemimpin BN manakala baki 21 adalah pemimpin PH,” katanya.

      Menurut Tuan Ibrahim, manifesto BN yang dilancarkan Sabtu lepas merupakan pengakuan bahawa Bajet 2018 yang dibentangkan Oktober lalu gagal menawan hati rakyat walaupun disifatkan “termewah” oleh kerajaan.

      “Manifesto BN juga adalah satu pengakuan bahawa mereka sudah dapat merasai denyut rakyat yang semakin menolak mereka. Oleh itu rakyat perlu ‘dibeli’ dengan pelbagai ganjaran dan hadiah yang tidak terkandung di dalam bajet termewah Bajet 2018.

      “Berapakah peruntukan yang diperlukan untuk menampung manifesto BN sekiranya ia menang lagi, dan berapa lagi peruntukan tambahan yang bakal diminta BN ke atas bajet termewah 2018 untuk menunaikan janji-janjinya?” soalnya.

      Delete
    21. Bro Malaysia baru jom kita jaga parking kuda2 malaikat tu.

      Dapat satu dinar emas kot untuk 1 jam parking.

      Delete
    22. Woiiii lebai modern

      Dlm manifesto pas ada tak tender untuk supply makan kpd kuda2 malaikat tu?

      Delete
    23. Walaupun lebih setahun lebih berlalu, imej kemesraan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan Presiden PAS Datuk Seri Hadi Awang nampaknya masih bermain-main di minda sesetengah pihak.

      Perkara itu akhirnya kembali dikemukakan kembali kepada Hadi dalam satu dialog dengan masyarakat Cina di Kemaman,yang disiarkan Harakahdaily hari ini.

      Berdepan soalan kenapa beliau “berpeluk” dengan Najib itu, Hadi menjawab:

      “Bukan saya peluk dia tapi dia (Najib) yang peluk saya,” kata pemimpin parti Islam dengan kira-kira sejuta keanggotaan itu.



      Dalam soal jawab itu, Hadi menjelaskan kenapa sukar bagi beliau menolak tindakan pemimpin nombor satu BN itu.

      “Dia peluk saya dahulu dan takkan kita nak tolak dia peluk. Itu bukan cara kita dan kita mahu tunjuk yang kita (PAS) bukan parti jahat,” katanya.

      “Kita mahu orang Umno undi kita (PAS). Orang Umno jangan undi Umno lagi, undi kita (PAS).

      “Jika kita nak suruh orang Umno undi kita, kita mesti buat baik jangan berkelahi. (Kita) minta orang Umno supaya undi kita dalam pilihan raya ini,” katanya.

      Kedua-dua pemimpin pada 4 Disember 2016 berkongsi pentas dalam perhimpunan besar membantah penindasan terhadap etnik Rohingya di Myanmar.

      Berpakaian hitam sedondon dengan mafela merah di leher, kedua-dua pemimpin menjulang tangan masing-masing dan saling berpegangan.

      Bibit-bibit itu menimbulkan spekulasi kerjasama kedua-dua parti yang berulang kali dinafikan PAS.

      Dalam pertemuan dengan masyarakat Cina itu, Hadi juga ditanya sama ada PAS akan menyertai BN, tetapi dinafikan Hadi.

      Hadi juga sekali lagi menolak dakwaan menerima RM90 juta daripada Umno seperti dilaporkan laman suka membuat fitnah, Sarawak Report.

      Delete
    24. Kelebihan PAS berbanding parti-parti lain adalah pemimpinnya tidak makan rasuah. Inilah yang menyebabkan saya jatuh cinta dengan PAS dan bersama dalan PAS.

      Seluruh rakyat Malaysia sama ada melayu, orang india atau orang cina perlu sama-sama menyedari bahawa hanya PAS parti terbaik untuk membina Malaysia yang lebih baik.

      Undi PAS. Sama-sama kita bina Malaysia Yang Sejahtera.

      Delete
    25. zaaaack

      tulung zack


      pecah perut kami semua


      bergegar seluruh pejabat kami semua ketawaa


      sampai security pun dtg



      adoiiiii terguling giling kami gelak pecah perut


      ambo gelok guling guling nate pas pis ni ghoyak bendo bodoo


      Delete

      Zack Armstrong10 April 2018 at 10:01
      Hebat sungguh tok2 guru pas di serambi mekah ni!!!

      Malaikat akan tuhan turunkan dari langit dgn membawa ic untuk undi pas.

      Aku nak tanya mana dia tahu?

      Sejak bila malaikat ni ada mycard?

      Malaikat2 ni akan dtg mengundi dgn menunggang kuda.

      Sudahkah malaikat2 pas ini mendaftar sebagai pengundi dgn spr?


      Zack Armstrong10 April 2018 at 10:09
      Woiiiii lebai modern

      Tak payah tulis dlm blog ni lagilah.

      Malaikat2 pas akan turun undi pas dan umno.

      Aku tak tahu pula yg malaikat2 ni ahli parti pas dan umno.

      Siap ada ic lagi tu.

      Nanti malaikat2 ni nak landing kat mana?

      Pas dah sediakan tempat untuk malaikat2 ni ikat kuda mereka ker masa dtg mengundi nanti?

      Untunglah hang lebai modern oiiii dapat jaga parking kuda malaikat2 ni nanti.

      Nak sewa tapak parking kuda tak?


      Zack Armstrong10 April 2018 at 10:11
      Parking untuk kuda malaikat2 ni per entry ke per hour?

      Berapa hengget pula tu sekali parking?


      Zack Armstrong10 April 2018 at 10:12
      Dah buka ker tender untuk tapak parking kuda2 malaikat ni?

      Aku pun nak apply.

      Delete



    26. zack


      ambo setuju nok jago parking kuda bersayap




      berape ekoq semua


      nak kena bagi makan sekali kaaa


      cuma satu



      koda ni ada beraq tak???


      tahik depa nak campak mana


      itu cas lain...


      kutip tahik cas lain dari cas parking



      kaaaaah


      kaaaaahhh


      kaaaaahhhhhhh

      Delete
    27. Lagu PAS Irama Melayu asli



      Umum

      Lagu ini diciptakan bertujuan untuk membangkit-bongkar hubungan yang murni dan intim diantara institusi ulama' dan institusi raja/sultan yang seolah-olahnya mahu dipisahkan secara halus oleh 'Grand Design' (penjajah dan trustee dasar penjajah (BN); yang mahu menghilangan jati-diri bangsa Melayu dan punca kekuatan peribumi tanah Melayu daripada pimpinan "Jaluran Kebijaksanaannya" sejak zaman berzaman iaitu-lah jamaah golongan yang beriman atau Hizbul Muslimin atau kini parti Islam SeMalaysia (PAS) yang tiada henti-henti digugat, diuji, ditribulasi saban hari oleh para musuhnya yang mahu melemahakan PAS justeru mahu memusnahkannya peranannya yang sebegitu besar.

      Semoga lagu ini dapat memberi kesedaran, kefahaman dan inspirasi kepada seluruh kaum muslimin - khasnya - dan rakyat Malaysia - umumnya - akan betapa kukuhnya asas, integriti dan entiti Partai Islam SeMalaysia (PAS) di dalam negara yang tercinta ini. ALLAHu AKBAR!!!

      Delete
    28. Lajnah Ekonomi dan Pembangunan Usahawan PAS Pusat menyambut baik komen positif oleh agensi penarafan Moody’s Investor Services, bahawa potensi peralihan kerajaan selepas Pilihanraya Umum ke 14 (PRU14) akan datang akan memberikan risiko yang kecil kepada penarafan A3-Stable Malaysia sekarang. Moody menambah bahawa jangkaan ini adalah selagi mana tiada perubahan substantif kepada polisi-polisi jangka panjang kerajaan.

      Bagi kami komen daripada Moody tersebut mengambarkan sikap profesional agensi antarabangsa itu dalam memberikan penarafan kredit kepada sesebuah negara yang berdaulat seperti Malaysia. Ianya juga bermaksud penerimaan Moody bahawa walau apa pun keputusan dan pilihan rakyat selepas PRU14 ini, ianya adalah proses biasa dalam sebuah negara yang mengamalkan sistem demokrasi. Dan sebagai sebuah parti yang mengamalkan pendekatan “muwajahah silmiyyah” dan terlibat secara langsung dalam proses demokrasi pilihanraya, kami yakin sekiranya PAS dipilih oleh rakyat sebagai kerajaan nanti, pasaran dan komuniti perniagaan akan tetap menerima PAS sebagai kerajaan yang berdaulat dipilih secara sah.

      Oleh kerana itulah maka semua tawaran PAS yang telah kami hebahkan kepada umum sepertimana Dokumen Hijau (DH), Wawasan Induk Negara Sejahtera 2051 (WINS) dan terkini tawaran Manifesto Malaysia Sejahtera adalah kearah membina negara Malaysia yang sejahtera, malah yang lebih penting akan memperbaiki dan memulihkan daya saing Malaysia. Dan yang akhirnya akan menjadikan Malaysia lebih kompetitif bagi memastikan penarafan Malaysia akan terus kukuh.

      Untuk maksud itu maka PAS dalam banyak sesi penerangan dan beberapa kali pernah disebut oleh Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang, Presiden PAS, bahawa ekonomi Malaysia sebenarnya menghadapai masalah struktur yang salah yang menyebabkan ianya tidak mapan dan tidak kompetitif. Struktur ekonomi Malaysia sekarang yang terlalu bergantung kepada input modal perlu dibetulkan dan beralih kepada struktur ekonomi berinput buruh yang lebih mapan. Dengan kata lain kuasa untuk menggerakkan ekonomi harus diserahkan kepada rakyat dan meminimakan penglibatan kerajaan.

      Jesteru itu tawaran PAS adalah penyelesaian melalui DH yang mengandungi dasar-dasar dan prinsip-prinsip penting berkaitan pengurusan ekonomi Islam bagi menjamin keadilan, pembangunan, kesaksamaan serta pengukuhan ekonomi negara dan rakyat berasaskan Islam. Secara teknikal DH menawarkan alternatif yang bukan sahaja mampu untuk menggantikan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) yang amat regresif dan opresif, malah ianya mesra pelabur dan pengguna. Melalui alternatif tiga perkara iaitu Cukai Simpanan Korporat, Cukai Pegangan Saham dan Cukai Keuntungan Saham, bukan sahaja menyediakan struktur cukai yang lebih adil berasaskan prinsip Islam, malah mampu untuk meningkatkan permintaan melalui permerkasaan kuasa beli rakyat.

      Delete
    29. Berdasarkan anggaran kami, melalui pendekatan Cukai Simpanan Korporat kerajaan akan mampu memperolehi pendapatan cukai sebanyak anggaran RM12.5 billion setahun. Manakala untuk Cukai Pegangan Saham nilai potensi yang mampu diperolehi kerajaan adalah sebanyak anggaran RM47.5 billion setahun berdasar harga saham semasa. Semua ini membayangkan bahawa potensi hasil menggunakan kaedah cukai alternatif ini lebih tinggi daripada pendapatan GST itu sendiri. Ini tidak termasuk potensi pendapatan daripada Cukai Keuntungan Saham yang juga agak substantif nilai urusniaganya.

      Melalui struktur cukai baru bagi menggantikan GST ini, konsep dicukai orang kaya dan diagihkan kepada orang miskin akan terserlah dan diperkukuhkan lagi, yang mana ianya mengambil model Zakat sebagaimana yang di kehendaki oleh Islam. Walaupun begitu dalam melaksanakan struktur cukai baharu ini, PAS akan memastikan bahawa ilkim pelaburan Malaysia, terutama melalui dagangan di Bursa Malaysia, akan terus kekal kompetitif dan mesra pasaran supaya daya saing ekonomi Malaysia boleh diperkasakan. Jesteru perbincangan lanjut diperingkat kerja akan diadakan bersama Suruhanjaya Sekuriti, Bursa Malaysia dan pihak berkepentingan pemain pasaran yang lain bagi memastikan pelaksanaan struktur cukai baharu ini berjaya.

      Pelaksanaan konsep ekonomi Islam melalui tawaran DH ini diperkukuhkan lagi melakukan Wawasan Induk Negara Sejahtera 2051 (WINS) yang merupakan “road map” untuk Malaysia kearah Negara Sejahtera. WINS 2051 merupakan satu model baru yang dicetuskan oleh PAS sebagai panduan asas untuk mentadbir sebuah negara berdasarkan prinsip-prinsip Islam dalam realiti moden. Mengandungi sepuluh konsep asas yang akan dilaksanakan dalam tiga fasa, WINS akan menyediakan Malaysia dengan asas yang kukuh ke arah Malaysia Sejahtera. Antara elemen penting WINS 2051 adalah penstrukturan sistem percukaian berdasarkan sistem ekonomi Islam. Inisiatif ini adalah strategi bagi memastikan tercapai elemen ke tiga WINS iaitu “kekayaan dan hasil tempatan adalah untuk semua lapisan rakyat”. Strategi ini amat penting bagi memastikan kuasa beli rakyat akan meningkat yang seterusnya menyokong permintaan. Sudah tentu hasil akhir adalah untuk tujuan memastikan Malaysia kekal kompetitif.

      Bagi memterjemahkan tawaran-tawaran PAS ini melalui polisi-polisi pengurusan ekonomi seperti yang disebut di atas, tawaran yang lebih mikro telah dituntaskan melalui Manifesto Malaysia Sejahtera (MMS) yang baharu dilancarkan oleh Dato’ Seri Tuan Guru Presiden PAS. Tawaran MMS yang komprehensif tersebut mendokong beberapa objektif penting untuk memastikan Malaysia kekal kompetitif iaitu, yang paling utama, untuk membetulkan struktur ekonomi Malaysia. Oleh itu, daripada sembilan teras utama MMS, tiga daripadanya adalah diukir khusus bagi memperkasa rakyat sebagai penggerak utama ekonomi Malaysia. Tiga teras tersebut adalah:

      Teras Kedua – Penambahan pendapatan boleh guna dan penjanaan peluang baharu untuk rakyat.
      Teras Ketiga – Pemberdayaan rakyat untuk meredakan kesan peningkatan inflasi dan kenaikan kos sara hidup.
      Teras Keempat – Pengurangan jurang agihan pendapatan dan kakayaan ekonomi antara kawasan bandar dan luar bandar.

      Delete
    30. Kumpulan utama sasaran teras-teras tersebut adalah rakyat kelas menengah (M40) dan kelas bawah (B40). Ini jelas daripada semua inisiatif 20 perkara tawaran MMS yang jelas bagi memperkasa M40 dan B40 yang secara langsung akan menjadikan rakyat lebih berfungsi dalam eko-sistem ekonomi Malaysia. Antara sebahagian daripada tawaran 20 perkara yang akan memberi kesan langsung kepada rakyat adalah lapan inisiatif berikut:

      1. Menghapuskan Goods and Services Tax (GST) yang membebankan rakyat dan menggantikannya dengan sistem percukaian yang lebih adil seperti Cukai Simpanan Korporat dan Cukai Pegangan Saham di Bursa Malaysia.

      2. Melupuskan hutang peminjam-peminjam PTPTN yang sedia ada untuk meringankan bebanan anak muda sebagai satu inisiatif permulaan ke arah memberikan pendidikan percuma.

      3. Memberikan bantuan makanan asasi kepada golongan fakir dan miskin secara bulanan menerusi program It’aam Kebangsaan.

      4. Menawarkan bantuan sekali (one-off) sebanyak RM 2,000 sebagai modal kepada wanita bekerjaya untuk memulakan kerja dari rumah.

      5. Melaksanakan program bas sekolah percuma untuk membantu meringankan bebanan ibubapa.

      6. Memberikan bantuan pembelian kereta pertama di bawah 1300 cc (1.3 liter) menerusi pengecualian duti eksais dan pembiayaan pinjaman tanpa faedah (Qardul Hasan).

      7. Mengurangkan harga rumah mampu milik antara RM 50 ribu sehingga RM 180 ribu.

      8. Menstrukturkan semula kadar bayaran tol untuk mengurangkan kos hidup rakyat menerusi semakan semula perjanjian konsesi tol yang melebihi 15 tahun

      Semua tawaran-tawaran tersebut di atas sudah tentu akan meningkatkan lagi pendapatan boleh guna rakyat yang akhirnya akan memperkukuhkan lagi ekonomi Malaysia dengan struktur yang betul. Sudah tentu tawaran ini akan mampu menyelesaikan banyak masalah rakyat terutamanya B40 yang rata-ratanya dihimpit oleh kemiskinan, terutamanya yang tinggal di bandar. Mengikut laporan kajian Bank Negara Malaysia (BNM), 27% rakyat yang tinggal di Kuala Lumpur mempunyai pendapatan dibawah tahap kemampuan hidup. Walaupun B40 ada mendapat kenaikan upah sekitar 6% setahun diantara tahun 2014 hingga 2016 namun ianya masih tidak mampu untuk mengekang kos sara hidup mereka. Ini adalah kerana jika diambil kira kos sara hidup yang perlu ditanggung, pendapatan sebenar bagi B40 hanya meningkat pada kadar 3.8%.

      Sebagai panduan mengikut BNM pendapatan mampu hidup untuk Kuala Lumpur adalah sekitar RM2,700 untuk dewasa bujang, RM4,500 untuk pasangan dan RM6,500 untuk pasangan dengan dua anak.

      Sudah tentu inisiatif untuk meningkatkan lagi upah dan pendapatan boleh guna rakyat perlu diseimbangkan dengan peningkatan produktiviti rakyat, yang penting bagi memastikan inflasi stabil. Jesteru bagi menentukan iklim ekonomi Malaysia kekal sihat, inisiatif spesifik bagi meningkatkan produktiviti rakyat akan juga diperkenalkan oleh PAS, seimbang dengan inisiatif peningkatan upah dan pendapatan boleh guna, yang akhirnya akan meningkatkan kadar keluaran kasar pekerja Malaysia, iaitu daripada 1.7% sekarang kepada 3.8%. Kadar 3.8% adalah standard yang ditentukan oleh Pertubuhan Buruh Antarabangsa (ILO) bagi negara berpendapatan menengah atas seperti Malaysia.

      Delete
    31. Dengan semua tawaran-tawaran polisi, road-map dan inisiatif yang PAS utarakan kepada rakyat dan pasaran, kami berkeyakinan bahawa apabila PAS diberi peluang dan kepercayaan oleh rakyat bagi memerintah Malaysia selepas PRU14 nanti, akan tidak berlaku apa-apa kejutan yang boleh menjejaskan ekonomi dan pasaran negara, sebagaimana ramalan daripada Moody di atas. Walaupun terdapat sedikit kegusaran yang disebut di dalam laporan Moody, terutama berkaitan kedudukan hutang luar, kami percaya Malaysia akan berada dalam landasan dan struktur ekonomi yang lebih kukuh selepas PRU14 dengan pelaksanaan polisi-polisi baharu tersebut, yang secara langsung akan meningkatkan keyakinan pasaran dan mengukuhkan lagi nilai Ringgit. Jesteru tahap hutang luar negara akan dapat diurus dalam julat yang optimum iaitu tidak melebihi 20% kadar pembayaran balik hutang (debt service ratio).

      Oleh itu kami berpandangan bahawa para penganalisa dan agensi penarafan perlu mengambil kira dan yakin dengan keupayaan PAS untuk mentadbir dan mengurus ekonomi Malaysia ke tahap yang lebih baik. Jesteru, dalam menilai kemampuan PAS, ianya perlulah dilakukan secara objektif, melalui penelitian tawaran-tawaran di atas, dan tidak hanya bergantung kepada sentimen pasaran. Dengan ketelusan, urus tadbir cekap dan integriti tinggi yang telah dibuktikan oleh PAS, kami yakin Malaysia akan lebih kompetitif dan lebih sejahtera bersama PAS.

      MALAYSIA SEJAHTERA

      Delete
    32. Nama lebai moden..tpi fikiran tak moden langsung.lgsung tak mau perubahan ko ni hahaha

      Delete
    33. Modus operandi najib dlm moneyfestnya ialah ambil harta org dan beri sedikit balik sbg dedak. Felda, tentera, para belia, dan seluruh rakyat malaysia.
      Dlm kes ini hishamudin tidur dlm mesyuarat kabinet atau keluar hisap rokok.

      Delete
    34. PAS pula tidak bertujuan menjatuhkan individu pemimpin semata-mata, bahkan PAS mahu perubahan total sikap dan pendekatan salah laku semua pemimpin. Maka jangan disalahkan kalau PAS tidak terikut dengan hanya 1MDB yang disebut-sebutkan oleh semua parti yang lain, tetapi melupakan skandal-skandal terdahulu. PAS tidak lupa semuanya kerana Melayu PAS tidak mudah lupa.

      Alhamdulillah PAS kosong dan tidak ada markah salah laku untuk disiasat. PAS hanya pernah menerima tindakan ISA tanpa bicara atau tanpa mahkamah, menjadi korban seperti Peristiwa Memali dan sebagainya, dirampas haknya dan rakyat yang menyokongnya, sama ada pegawai kerajaan atau rakyat biasa menjadi mangsa kezaliman sepanjang masa, kerana kesalahannya kalau bersama PAS. Parti yang masih muda dan mentah belum merasai apa yang dialami oleh PAS.

      Sepatutnya sudah cukup diberi kepercayaan oleh rakyat kepada PAS bagi memimpin negara mengikut keputusan pertandingan rasuah dan salah laku itu.

      Sepatutnya PAS diberi kuasa yang lebih kuat oleh rakyat dalam PRU 14 ini supaya terus melangsungkan jasa dan pengorbanannya yang lebih besar menyelamatkan negara dan rakyat bersama Islam.

      PAS berkemampuan menyembuhkan penyakit yang menimpa negara dan membebankan rakyat sekiranya diberi kuasa memerintah negara. Bukan sahaja penyakit rasuah dan salah laku, begitu juga seperti cukai yang membebankan, harga barangan yang sentiasa melambung, kos sara hidup yang mengongkong, tiada peluang pekerjaan, menanggung hutang PTPTN, kadar jenayah dan kemalangan yang meningkat dan sebagainya.

      Rahsia kejayaan PAS di peringkat negeri kerana PAS beristiqamah bersama Islam, di masa menang berkuasa atau kalah sehingga merempat dibelasah berbagai cara. Rahsianya juga PAS berserah kepada Allah dan terus berjuang menyelamatkan rakyat dengan hidayah Allah bernama Islam, aqidah, syariat dan akhlak, berwawasan dunia sehingga akhirat yang percayakan dosa dan pahala dalam kegiatan politiknya. Bukan sekadar kalah menang pilihan raya yang dihukum oleh rakyat atau mahkamah dunia dan undang-undang ciptaan manusia.

      PAS mengajak rakyat bersama Islam yang sempurna untuk menyelamatkan semua. Selamatkan bangsa sahaja tanpa Islam, bangsanya tidak selamat juga. Inilah nasib laungan hidupkan Melayu sahaja tanpa Islam yang diimani dan diamal sepenuhnya. Hanya tegakkan Islam yang memerintah, nescaya Melayu selamat dan semua bangsa selamat.

      Kepada penganut Islam, percayalah bahawa Islam menjadi penyelamat Melayu yang telah pun menganut Islam. Manakala bukan Islam pula jangan takut kepada Islam yang dibawa PAS ini. PAS bukan Taliban dan bukan ISIS.

      Cubalah bersama PAS! Wajib akan disaksikan bahawa Islam adil untuk semua dan rahmat Allah kepada seluruh alam.

      PAS telah menunjukkan betapa kerajaannya tanpa campuran di Kelantan sehingga kini dan di Terengganu. PAS pernah memimpin Kerajaan Campuran di Kedah, PAS pernah juga menyertai kerajaan yang dipimpin DAP di Pulau Pinang dan dipimpin PKR di Selangor. Terbukti betapa bersihnya pemimpin PAS.

      Dahulunya, PAS juga pernah bersama menubuhkan BN, namun PAS selamat apabila nakhoda bahteranya tidak menggunakan kompas yang betul. Bukan memuji diri sendiri, namun diakui oleh lawan dan musuh yang sentiasa mengintai kesalahannya, walaupun yang terlalu kecil nescaya diperbesarkannya. Kalau dikesan sedikit kesalahan PAS walaupun hanya noktah yang kecil, diperbesarkan laksana kubah yang paling besar diangkat tinggi.

      Delete
    35. Hanya budaya fitnah digunakan bagi melawan PAS. Inilah sebabnya PAS menyokong undang-undang melawan fitnah. PAS tidak takut kepada undang-undang ini kerana PAS mengharamkan ahlinya melakukan fitnah, bahkan PAS bersedia menerima kalau ada kalangannya yang melakukan fitnah supaya dikeluarkan daripada PAS. Hanya kalangan yang berkepentingan dengan berita bohong dan fitnah sahaja menentang sekeras-kerasnya. Kalau benar mestilah berani dan kalau takut memang bersalah.

      Dihukumnya PAS mendapat habuan 90 juta untuk melawan orang yang bagi 90 juta itu pula. Hujah yang sangat fitnah dan berputar belit. Dihukumnya PAS tanpa mahkamah yang sebenarnya, dihukumnya PAS dengan Mahkamah Media Sosial dengan hujung jari tanpa otak dan akalnya yang tidak nampak rupa paras hakim dan saksinya.

      PAS terlalu murah harganya kalau sekadar 90 juta, pada halnya untuk dapat lebih daripada itu boleh diusahakan bersama ahlinya yang mencecah 1 juta, tanpa pelahap kepada sumbangan pihak lawan yang tidak menunjukkan sikap yang ikhlas.

      PAS tegas membawa ke mahkamah di UK di tempat dilemparkan batu sembunyi tangan, walaupun sudah ada orang tengah yang cuba memujuk supaya selesai di luar mahkamah setelah marasakan kalahnya kerana berita palsu.

      Dijadikan modal kempen juga PAS pernah menyokong kerajaan apa sahaja yang berkait dengan kebaikan negara dan rakyat, PAS tetap membangkang segala kemungkaran. PAS bukannya pembangkang yang bertempik dan bersorak melulu tanpa akhlak. Sikap PAS berpandukan Al-Quran dan Sunnah supaya kita menerima yang baik dan benar walaupun daripada musuh. Inilah pendekatan hidayah Allah.

      Delete
    36. Tunku Mahkota Johor (TMJ) mendakwa Tun Dr Mahathir Mohmad bukannya mahu menyelamatkan negara, tetapi pengerusi Pakatan Harapan itu aktif berpolitik kerana bimbang dengan masa depan anaknya.

      “Rakyat jangan mudah tertipu dengan individu lidah bercabang dua seperti ular. Buat masa ini individu tersebut bukan ingin selamatkan negara, tetapi apa yang dia sedang lakukan sekarang adalah kerana takut apa akan terjadi kepada anak-anaknya pada masa akan datang.

      “Sedangkan orang yang paling kaya di dalam dunia pun belum pasti mampu untuk melahirkan 3 anak ‘billionaire’,” tulis Tunku Ismail Sultan Ibrahim menerusi catatan Facebook malam tadi.

      Tanpa menamakan Dr Mahathir, TMJ berkata, bekas perdana menteri itu bertanggungjawab memansuhkan kuasa sultan, rujukan jelas terhadap pindaan Perlembagaan pada 1990-an.

      “Jangan mudah terpengaruh dan percaya dengan apa yang anda dengar semalam (kelmarin) di Pasir Gudang,” katanya merujuk ceramah PH di mana Dr Mahathir mengumumkan keputusan gabungan pembangkang itu menggunakan logo PKR pada PRU14.

      “Negeri Johor tidak akan pernah lupa kepada individu yang ingin membubarkan Angkatan Setia Negeri Johor (JMF) yang telah wujud sejak 1886 dan berangan mahu menarik kuasa Sultan Johor yang memerintah serta memperkecilkan perlembagaan Johor yang wujud sebelum adanya negara bernama Malaysia.”

      Dr Mahathir pada 1992 merancang kempen untuk memansuhkan kekebalan raja Melayu, susulan kontroversi membabitkan seorang jurulatih hoki dan Sultan Johor ketika itu, Sultan Iskandar Sultan Ismail, ayahanda kepada Sultan Johor sekarang, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar.

      Tahun berikutnya, selepas kempen media diketuai Dr Mahathir, Parlimen meluluskan pindaan untuk memansuhkan kekebalan raja Melayu.


      Sultan Ibrahim adalah seorang daripada raja Melayu yang mengkritik Dr Mahathir secara terbuka, seorang lagi ialah Sultan Selangor.

      Sultan Johor antara lain tidak berpuas hati dengan tindakan Dr Mahathir membantah projek Forest City dekat Johor Bahru.

      TMJ dalam catatan malam tadi turut mengimbau kenangan zaman kanak-kanaknya di kemuncak krisis Dr Mahathir dan istana Johor.

      “Saya tidak lupa pada tahun 1992, ketika saya kecil dahulu dan nakal di sekolah, cikgu akan bercakap kepada saya, ‘Awak jangan main-main, awak tu kerabat diraja. Jika saya mengadu kepada Mahathir, habis awak’.”

      Delete
    37. PAS mengecam keputusan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) memilih 9 Mei untuk melaksanakan pilihan raya umum (PRU) ke-14.

      Timbalan Presiden PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata langkah SPR itu dianggap sebagai merompak hak rakyat negara ini untuk memilih kerajaan.

      Kata Tuan Ibrahim pemilihan tarikh itu juga membayangkan BN sedang menghidu 'tsunami rakyat' yang kini beralun kencang mahu menolak parti berkenaan.

      "Walaupun kerajaaan boleh mengisytihar cuti umum pada hari berkenaan, ia bukan tindakan yang sepatutnya diambil kerana 9 Mei itu ada di pertengahan hari minggu.

      "Bebanan kepada semua rakyat akan terus ada

      langkah SPR itu bertentangan dengan hasrat badan terbabit mahu menggalakkan orang ramai keluar mengundi beramai-ramai.

      "Apa gunanya SPR membuat gesaan agar rakyat mendaftar untuk mengundi dan menyasarkan 85 peratus pemilih keluar mengundi pada PRU ke-14 apabila melaksanakan engundian di hari bekerja?" katanya.



      Menurut beliau PAS akan mengadakan mesyuarat segera esok bagi membincangkan langkah selanjutnya.

      "Namun PAS tetap mengecam tindakan SPR ini yang merompak demokrasi," katanya.


      Tuan Ibrahim berkata tidak dapat dipastikan sama ada kakitangan swasta - terutama yang berada jauh dari tempat mengundi - sanggup mengambil cuti sehari semata-mata untuk kembali mengundi.

      Katanya mereka juga tidak dapat dipastikan sanggup mengorbankan cuti selama tiga hari sebagai tambahan cuti hujung minggu untuk memudahkan perjalanan jarak jauh.

      "Apakah majikan swasta akan mengizinkannya, terutamanya bagi semua perantau yang bekerja di Selangor dan Kuala Lumpur atau luar negara?" katanya.

      PAS kata Tuan Ibrahim tidak nampak SPR ada masalah untuk mengadakan pembuangan undi pada Sabtu 5 Mei sekali gus memudahkan semua pengundi.

      Delete
    38. Pertama, PAS adalah sebuah parti yang ditubuhkan dengan alasan dan hujah syarie. Maknanya PAS ditubuhkan kerana ia tuntutan syarak agar pemerintahan negara mestilah berlandaskan nilai dan hukum Islam yang benar dan menyeluruh.

      BN dan HARAPAN adalah sebaliknya. Ia ditubuhkan bukan dengan ukuran syarak. Buktinya adalah jelas bahawa sikap, polisi dan tindakan yang mereka lakukan semasa menangani isu-isu kenegaraan begitu banyak tidak bertepatan dan menyalahi hukum syarak dan mereka tidak menghiraukannya. Anda boleh sendiri menyaksikan PAS adalah sebaliknya.

      Kedua, PAS secara konsisten menyeru kepada perpaduan umat dan rakyat dengan Islam. PAS tegas - tiada erti perpaduan tanpa Islam. Ia palsu dan pasti berhadapan perpecahan segera akibat persaingan nafsu-nafsi antara pemuka-pemuka politik.

      Ia adalah seruan yang jelas oleh Allah dan Rasul SAW.

      Perhatikan bagaimana sikap dan tindakan PAS berkaitan hubungannya dengan pesaing politiknya sama ada BN atau HARAPAN.

      Umum mengetahui betapa BN lebih lunak dengan isu-isu Islam berbanding HARAPAN yang terumbang-ambing di antara berlunak dengan Islam atau berlunak dengan DAP yang nyata memusuhi agenda Islam untuk negara.



      Anda saksikan PAS bertindak benar dan jelas, bahawa di sebalik persaingan politik yang sengit, kami tetap bersedia bekerjasama, bahkan menyokong apa sahaja agenda kerajaan BN untuk kebaikan dan kemaslahatan Islam dan rakyat.

      Ia jelas dan PAS tidak pernah bersembunyi daripada meneguhkannya di sebalik kecaman membuta tuli oleh HARAPAN yang menuduh PAS sebagai bersekongkol dengan kezaliman BN.

      Begitu juga sikap benar dan tegas PAS mengingatkan rakyat agar berwaspada dengan ancaman terhadap Islam yang dipandang remeh oleh HARAPAN.

      Islam adalah agama peringatan. Ia tidak jemu mengingatkan manusia dengan bahaya tipu daya duniawi yang datang untuk menyesatkan dan mengalahkan kekuatan Islam di dalam diri dan negara.

      Itulah PAS yang tidak pernah takut dengan pelbagai celaan oleh orang-orang yang mencela.

      Ketiga, PAS konsisten menolak kemungkaran dan kezaliman BN dalam pemerintahannya yang merugikan negara dan menindas rakyat.

      Ia adalah sayap "mencegah kemungkaran" yang beriringan dengan sayap "menyuruh kepada al-makruf" dalam konsep dakwah "al-amru bil makruf wa al-nahyu anil munkar" diajarkan oleh Islam yang sempurna.

      PAS menolak salah saku dalam 1MDB yang dipenuhi kerosakan yang dilihat memangsakan wang rakyat dan menuntut siasatan yang benar-benar telus dan diperakui oleh rakyat.

      Sikap kerajaan hari ini adalah memalukan dan dilihat takut untuk melihat kebenaran dibongkar.



      PAS menolak perlaksanaan cukai GST oleh kerajaan BN dan melihatnya salah dan bertentangan dengan sistem percukaian Islam yang antara syarat utamanya melarang rakyat jelata miskin dibebankan.

      PAS malah mengemukakan cadangan cukai alternatif yang lebih baik dan tidak akan membantutkan pertumbuhan ekonomi negara.

      PAS menolak polisi kerajaan yang menjadikan pendidikan anak bangsa sebagai satu perniagaan. Ia membebankan rakyat dan memangsakan anak bangsa dengan hutang peribadi seawal usia mudanya. Ia adalah bebanan hidup yang mesti dihapuskan oleh kerajaan.

      Delete
    39. Tetapi yang berlaku adalah sebaliknya. Kerajaan BN pula jadi tukang yang meletakkan bebanan ke atas anak muda.

      PAS menolak ketidakadilan dan kezaliman secara konsisten. Ia adalah lebih mudah untuk menilainya kerana neraca PAS adalah pada hukum-hukam agama dan sumber rujukannya yang unggul.

      Anda akan sentiasa teruja untuk melihat PAS merumus dan bertindak berlandaskan agama di dalam semua isu-isu negara.

      Keempat, PAS menonjolkan Kelantan sebagai model kecil pentadbiran Islam yang dilaksanakan dalam negara. Hampir 30 tahun dengan rekod pentadbiran yang sifar rasuah adalah menakjubkan.

      Bandingkan dengan parti-parti lain yang turut diberi peluang memerintah dan mentadbir. PAS nyata di tempat pertama dalam kebersihan dan ketelusannya.

      Saksikan pembaharuan-pembaharuan yang mengujakan yang dilakukan oleh 28 tahun pemerintahan PAS di Kelantan. Dan janganlah lupa, ia adalah kejayaan di sebalik tekanan penuh kejahatan oleh regim Tun Dr Mahathir Mohamad dan BN yang dipenuhi adegan kediktatoran.

      PAS menuju kejayaan

      Kelima, PAS berjaya mengukuhkan dirinya dengan lakaran masa depan untuk negara yang sejahtera. Untuk dirinya, seterusnya untuk negara, PAS memperkenalkan konsep Budaya Politik Matang Dan Sejahtera (BPMS). Ia kini menjadi praktis politik yang begitu memajukan PAS dan diterima rakyat.

      PAS memperkenalkan Wawasan Induk Negara Sejahtera (WINS) sebagai wawasan terbaik melihat potensi negara memajukannya ke arah sebuah negara model untuk negara-negara serantau dan juga untuk negara-negara Islam menjelang 2051.

      Ia adalah julung kali dibentangkan oleh PAS semenjak penubuhannya.


      Itulah PAS pada saat ia bergerak melangkah gagah menuju PRU ke-14. Harapan adalah menggunung agar rakyat memilih PAS sebagai parti pilihan terbaik demi sebuah negara Malaysia yang lebih baik dan cemerlang.

      Delete
    40. DAP menasihati Pengerusi Pakatan Harapan (HARAPAN) Tun Dr Mahathir Mohamad supaya tidak mengunakan istilah 'keling' kerana perkataan itu mungkin dianggap menghina masyarakat India.

      Delete
    41. sekiranya Khairuddin dicalonkan semula di kerusi Paya Jaras, calon dari Parti Amanah Negara (AMANAH) yang bercita-cita untuk bertanding di DUN itu akan kecewa dan perkara itu akan menimbulkan krisis.

      “Saya yakin PAS akan dapat mempertahankan kerusi Paya Jaras.

      “Kemasukan ADUN Paya Jaras akan menimbulkan konflik dalaman kepada Pakatan Harapan jika bekas ADUN Paya Jaras itu dicalonkan semula, maka AMANAH akan kehilangan kerusi tersebut.

      “Ini bermakna calon AMANAH yang bercita-cita untuk bertanding di situ akan kecewa. Krisis akan tercetus dan boleh merebak ke tempat-tempat lain,”

      Delete
    42. Peguam Datuk Ambiga Sreenevasan menggesa Pengerusi Pakatan Harapan (HARAPAN) Tun Dr Mahathir Mohamad agar berhenti menggunakan istilah 'Keling'.

      Beliau yang juga pengerusi Persatuan Hak Asasi Manusia (Hakam) berkata walaupun ia biasa digunakan di sesetangah negeri - seperti Kedah - dan tidak dianggap sebagai penghinaan, tetapi ia sesuatu yang tidak dapat diterima dalam konteks Malaysia hari ini.

      "Istilah itu berakar dari kawasan Kalinga di India, tetapi di Malaysia hari ini ia dianggap penghinaan oleh masyarakat India.

      "Justeru saya menggesa Mahathir agar tidak lagi menggunakan istilah itu (walaupun ia tidak berniat untuk menghina sesiapa)

      Delete
    43. Ahli Parlimen selama 8 penggal itu dikatakan tidak disenangi pimpinan DAP susulan kritikannya terhadap kerajaan Pulau Pinang mengabaikan isu alam sekitar dalam meluluskan projek pembangunan.

      Persengketaan itu diketahui umum apabila Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng pada Jun lalu mendedahkan Tan tidak dapat dihubungi pimpinan parti itu sejak awal 2017.

      Difahamkan, Tan hanya dicalonkan di Kepong pada saat-saat akhir PRU13, di mana wakil rakyat berusia 76 tahun itu berjaya meraih majoriti terbesar, iaitu 40,307 undi di kerusi majoriti pengundi Cina itu, sejak kemenangan pertamanya pada 1982.

      Delete
    44. PAS bersyukur kepada Allah dan mengucap terima kasih, apabila pihak kerajaan Barisan Nasional (BN) memberi jawapan di Parlimen kepada soalan statistik pemimpin parti yang disoal siasat oleh SPRM. Jawapannya, BN paling besar jumlahnya dan diikuti oleh Pakatan Harapan (PH).

      BN yang dipimpin oleh Umno sudah memerintah lebih daripada setengah abad, tidak dianggap luar biasa sifat kelemahan makhluknya. PH pula memerintah Pulau Pinang dan Selangor hanya dua penggal, namun sudah diadukan ada jangkitan wabak rasuah atau salah laku, disertakan pula oleh kalangan mereka pernah menjadi pemimpin BN dahulunya.

      Walaupun baru di peringkat soal siasat yang tidak diketahui apakah keputusannya, Islam melarang kita menuding jari dan terus menjatuhkan hukuman sebelum dibuktikan dengan seadil-adilnya, kerana ada kalangan orang yang suka menuding jari dengan mudah.

      Walaupun kita berpegang kepada kata-kata "pokok tidak bergoyang kalau tidak ada angin bertiup", namun PAS tidak boleh menjatuhkan hukumannya semudah itu. Kebiasaannya pula, semua hilang dilupakan begitu sahaja seperti surat khabar lama dan dighaibkan dalam lipatan fail di bawah undang-undang manusia yang berkuasa. Kalau dikuatkuasakannya pula, hanya sekadar laksana sarang labah-labah yang memerangkap makhluk perosak yang kecil dan lemah sahaja.

      Rakyat yang tidak mudah lupa semestinya ingat senarai nama yang datang bertali arus dan dilenyapkan satu demi satu. Bukan semua Melayu mudah lupa. Sudah tentu masih terpahat dalam ingatan bagi mereka yang tidak lupa terhadap nama-nama seperti BMF, KWSP, PERWAJA, Skyhawk, PETRONAS, FOREX, PERWAJA, Tabung Haji, PKFZ, Maika Holding, Kapal Selam dan lain lain. Malangnya semuanya berlalu tanpa natijah.

      Terkini BN terpalit dengan 1MDB dan PH pula Rumah Banglo dan lainnya. Semuanya masih perlu disiasat dengan adil dan telus bersama konsep iman dan budiman sama ada kes-kes dahulu, kini dan akan datang selepas ini sekiranya terus diberi peluang lagi tanpa perubahan.

      PAS pula tidak bertujuan menjatuhkan individu pemimpin semata-mata, bahkan PAS mahu perubahan total sikap dan pendekatan salah laku semua pemimpin. Maka jangan disalahkan kalau PAS tidak terikut dengan hanya 1MDB yang disebut-sebutkan oleh semua parti yang lain, tetapi melupakan skandal-skandal terdahulu. PAS tidak lupa semuanya kerana Melayu PAS tidak mudah lupa.

      Alhamdulillah PAS kosong dan tidak ada markah salah laku untuk disiasat. PAS hanya pernah menerima tindakan ISA tanpa bicara atau tanpa mahkamah, menjadi korban seperti Peristiwa Memali dan sebagainya, dirampas haknya dan rakyat yang menyokongnya, sama ada pegawai kerajaan atau rakyat biasa menjadi mangsa kezaliman sepanjang masa, kerana kesalahannya kalau bersama PAS. Parti yang masih muda dan mentah belum merasai apa yang dialami oleh PAS.

      Sepatutnya sudah cukup diberi kepercayaan oleh rakyat kepada PAS bagi memimpin negara mengikut keputusan pertandingan rasuah dan salah laku itu.

      Sepatutnya PAS diberi kuasa yang lebih kuat oleh rakyat dalam PRU 14 ini supaya terus melangsungkan jasa dan pengorbanannya yang lebih besar menyelamatkan negara dan rakyat bersama Islam.

      PAS berkemampuan menyembuhkan penyakit yang menimpa negara dan membebankan rakyat sekiranya diberi kuasa memerintah negara. Bukan sahaja penyakit rasuah dan salah laku, begitu juga seperti cukai yang membebankan, harga barangan yang sentiasa melambung, kos sara hidup yang mengongkong, tiada peluang pekerjaan, menanggung hutang PTPTN, kadar jenayah dan kemalangan yang meningkat dan sebagainya.

      Rahsia kejayaan PAS di peringkat negeri kerana PAS beristiqamah bersama Islam, di masa menang berkuasa atau kalah sehingga merempat dibelasah berbagai cara. Rahsianya juga PAS berserah kepada Allah dan terus berjuang menyelamatkan rakyat dengan hidayah Allah bernama Islam, aqidah, syariat dan akhlak, berwawasan dunia sehingga akhirat yang percayakan dosa dan pahala dalam kegiatan politiknya. Bukan sekadar kalah menang pilihan raya yang dihukum oleh rakyat atau mahkamah dunia dan undang-undang ciptaan manusia.

      Delete
    45. HE WILL LIE ANY TIME ANY DAY< ANY WEEK, MONTH AND YEARS. Sibuk tampal iklan "Fake News" kat badan2 keretapi MRT..wajah2 yg sedang membaca atau menghantar faek news, disuperimpose hidung2 merekamakin memanjang. Setahu aku yg hidung makin panjang "SI Mak Badak" kih kih kih, setiap kali kemunculannyer dlm suratkhabar2 dan media internet, hidung nya makin tinggi ddan panjang" (byk kali tu buat plastic surgeries) Hahahaha...ketawa aku. Itulah setiap kali SI Bugis Pondan kepit menipu, hidung isterinya pun makin panjang ye? hahahahah. So which is more obvious "Fake NEws or Mak Badak FAKE NOSE ?

      Delete
  2. kalau tidak menipu bukan umngok laaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. What the HELL AHJIBGOR!!!

      You robbed 40,000 Hectares of State Land!!!?

      Now f**king face the freaking music lah!!!

      Delete
    2. HE WILL LIE ANY TIME ANY DAY< ANY WEEK, MONTH AND YEARS. Sibuk tampal iklan "Fake News" kat badan2 keretapi MRT..wajah2 yg sedang membaca atau menghantar fake news, disuperimpose hidung2 mereka makin memanjang. Setahu aku yg hidung makin panjang "SI Mak Badak" kih kih kih, setiap kali kemunculannyer dlm suratkhabar2 dan media internet, hidung nya makin tinggi ddan panjang" (byk kali tu buat plastic surgeries) Hahahaha...ketawa aku. Itulah setiap kali SI Bugis Pondan kepit menipu, hidung isterinya pun makin panjang ye? hahahahah. So which is more obvious "Fake NEws or Mak Badak FAKE NOSE ?

      Delete
  3. tabur dedak masih tidak mencukupi untuk mengaburi mata rakyat...semakin tidak nyenyak tidur

    ReplyDelete
  4. Najis tak makan dek sumpah. Samanlah Rafidah. 9/10 Rakyat tolak Najis.

    ReplyDelete
  5. pada saya orng macam najib,dia akan buat apa shj,jika terdesak,umpamanya dia kata tak kenal altantuya!di mesjid.
    Bagaimana keadaan saorng pencuri bila ditangkap!

    'PENCURI'...Bersumpah.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju.

      Dia dah buat pun benda2 yang tak semenggah sebab dia dah terdesak.

      Contoh nya, pinda undang2 Keselamatan Dalam Negara supaya memberi dia kuasa mengistiharkan dharurat, jadi diktator, di "kawasan2 tertentu".

      Ini amat bahaya, Tun M dah sarankan rakat bertindak jika dan bila dia nampak nak kalah di masa penghitungan undi.

      Penjahat2 nya mungkin dah di sediakan untuk laksanakan rancangan saperti pergaduhan yang boleh di guna nya mengistiharkan dharurat di tempat kejadian dan, dengan itu, mengistiharkan PRU14 batal dan akan di ulang, kemudian masa.

      Bedebah, kata Hang Tuah, masa bertarung dengan Hang Jebat. Maka, Hang Jebat di tikam dengan keris Saming Sari dan mati. Sekarang Najib perlu di tikam dengan undi dan politik nya mati.

      Delete
  6. pada hisham kan ada undang2 'FAKE NEWS'...What are you waiting for?this is the best time,to keep rafidah mouth shut! 'ADA BERANI'????saman?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohhhhh...hisham awww...awww tu ker?
      Dia tu takut bini.

      Delete
  7. siapa pernah dtg kl lalu jalan ampang

    DULU JALAN AMPANG DEPAN GLENEAGLE HOSPITAL ADA KEM TRANSIT ATM. SEBELAH PETRON

    ADA KANTIN D SITU YG D KENDALIKAN OLEH INSIDER KAMI..


    SKRG DAH TAKDE KEM TRANSIT DI JALAN AMPANG.. YG ADA PROJEK KONDO..



    BETUL KATA RAPIDAAA


    INI BUKAN TIPU


    SY TAK NAK CERITA KEM BUTERWORTH YG DI TERAJUI SEORANG TAN SRI YG MANA SY DI MAKLUM SDG CARI BUYER UTK DEVELOP..



    BETUL KATA RAPIDAAA


    SAPA NAK PECAYA KATA KATA MH370 HISAPUDIN YG BUAT MAGIC KES KAPAL TERBANG HILANG



    #HISAPUDINBAPOK

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat Johor pun ada kem tentera di JB, Masai, Pelentong dan Kluang tapi sekarang semuanya sudah hilang digangtikan dengna hutan batu yang orang Johor tak mampu beli.

      BETUL CAKAP KAK FIDAH.

      Delete
  8. Pidah tudung pun tak pakai, rambut terserlah
    Pasal amal ibadat dia tu, kita faham2 saja lah
    Ada udang di sebalik batu le tetiba mencelah
    Betina tua fasiq ni tahu ke makna Demi Allah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woiii wak kojola kengkang..

      Hang tak takut kuda ka?

      Delete
    2. Wak

      Kalau aku dapat tender parking kuda2 untuk malaikat yg datang nak undi pas tu aku ada job nak bagi kat hang.

      Aku bagi job untuk cari rumput kuda kat hang dan job untuk angkat taik kuda.

      Malaikat2 yg turun mengundi tu nanti aku akan panggil catering.

      Kalau hotel penuh aku akan book homestay dan rumah rakit kat depa tu.

      Sat lagi aku bagi quotation with best price kat lebaimodern.

      Hang jgn takut wak. Aku tak akan lupa kat hang sebab tu lah aku nak bagi job ni kat hang.

      Delete
    3. Wak

      Malaikat2 tu makan sayur kangkung goreng belacan tak?

      Delete
    4. Eh Kejora.. kau sibuk Rafidah tak pakai tudung eprhal..Mak Badak pun tak bertudung. Pergilah kau nasihat Badak tu. Rafidah, rambut dia hitamkan pun ok lagi, bukan mengerbang mcam Mak badak kau tu, mak Badak punyarambut sebesar pungkok badak.

      Delete
  9. Hisapplir&Najis suruh ko jawab mcm tu ke utk backup mereka,,kojola.👏👏👏👏👏

    ReplyDelete
  10. KKak Pidah ni sesuka aje nak bersumpah guna naam Allah. Ingat main2 ke sumpah macam tu...bukan apa2 , dalam keghairahan untuk membodek dan menegakkan benang yang basah tak mustahil sumpah yang dilafazkan tu bakal memakan diri sendiri. Puak2 ni suka hati aje bersumpah bagai nak rak...dah macam tukar baju sehari2an pulak. Sikit2 cabar orang bersumpah..tak de keje lain ke haah???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Xsumpah pon xpe...dh nak hancur dah umno

      Delete
    2. Kau pun dah bersumpah. Nanti tunggu le nasib kau.

      Delete
    3. Woiiii...Geng Najib

      Bidadari tak mai undi umno ka? Kalau depa nak mai hang tolong habaq kat aku tau sebab aku nak ambil job ni.

      Hang jgn risau bahagian hang pun ada. Nanti aku buat reserve.

      Delete
  11. apa lagi yang najib ni tak berani buat??

    masuk tong simen? pakai c4?? tipu, bohong, songlap??

    kalau dia pemimpin islam yang betul, semua ni tak jadi!

    cuma yang dia takut sekarang, umno bn bungkus!

    ReplyDelete
  12. geng najis ni pun sama macam menteri lembu sekor tu! kalau rafidah ni salah, deny with your facts! kalau takde, ko tong kosong aja!

    mentri lembu tu pun tak mampu dah nak cakap apa2....when it is a fact, the only way to get through is by lying and hiding! the najis' way!

    ReplyDelete
  13. Cari najib lain lah yg berani bersumpah atobdakwa rafidah...

    Yg bernai bersumpah dgn quran sefool bukhari yg jual jubo untuk tolong najib penjarakan anwar...

    ReplyDelete
  14. HARAMZADAH KETUA ATM MENGAKU KESETIAN KPD RAJA DAN NEGARA

    YA HARAMZADAH

    YA HARAMZADAH


    SEBAB KAU DAH MENDERHAKA ! HARAMZAAH!

    TAU PUN KO ZILAP

    AKU BARU NAK HAYUN......


    NASIB BAIK KO MENGAKU KO SILAP


    AKU DAH PACK 6PETI AIS DGN LAUK KERING KERANA KENYATAAN KAU YG SETIA PADA NAJIB DAN KERA JAAN


    AKU INGAT APA TUN KATA YG KAU NI DAH JADI TENTERA PERIBADI NAJIB ITU NYATA DAN BENAR






    ALAHAMDYLILAH TUAN GENERAL SUDAH SEDAR BUAT SALAH DAN SILAP


    JAGA SIKIT MULUT TUAN TUUU



    DERHAKA KPD RAJA BERAT KESALAHAN TU


    AKU TAU LA KO PUN ANAK RAJA JUGA


    TAPI ... DALAM MEMACHAI DAN MEMBARUAHKAN DIRI PUN JGN SAMPAI TERSILAP KATA.. KATA...



    LEGA SIKIT KAMI RASA


    DAH STOK PETI AIS 6BIJI SANGKA TENTERA PERIBADI NAJIB DAH WUJUD DAH



    ... SMLM KAMI PANGGIL.HARAMZADAH SEBAB KAU DERHAKA KPD PERLEMBAGAAN NEGARA DAN KPD RAJA DAN KPD RAKYAT


    HARI NI KAMI PANGGIL KAMU SEMUA

    PAHLAWAN NEGARA DAN PERAJURIT YG KAMI SAYANGI...


    KHALASSSS A.T.M

    ReplyDelete
  15. ini ada cite sikit hal tanah mindef ni.....

    https://hornbillunleashed.wordpress.com/2012/11/29/38265/

    ReplyDelete
    Replies

    1. DAD


      RAKYAT MALAYSIA LUAR NEGARA DAH BILA TIKET BALIK HARI JUMAAT



      BNAJIB BABIIII BUAT PRU HARI RABU BUKAN HARI AHAD


      BABIIII


      S PELIR R



      PENGECUT BNAJIB


      #BNAJIBAPOKPNDAN

      Delete
    2. takpe, boleh tukar.....foc.

      Delete
  16. Suman sblm ini kemain cakap megah takbor
    Kena Kejora cabar, taik cirit ifrit ni berterabor
    Terus belah cabut, semangat udah jadi lebor
    Mana tak nya, hamba gertak nak tutoh jubor

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  17. Syabas DS Najib sbg pemimpin ketua negara
    Dia dpt ikrar taat setia dari Angkatan Tentera
    Matdey renta pula, ketua pencetus huru hara
    Keling ini, hanya dpt ikrar setia dari cai2 kera

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yng ko pngil orng keling,boleh pula ye kojolla...hrmzaddh tul ko ni ropernye..

      Delete
  18. Tak ada bawa apa kesan, Rafidah bersumpah
    Kenyataan dari mulut dia hanya taraf sampah
    Bukan kita tak tahu, yng Madey kasi dia upah
    Dulu pun, AP untuk anak menantu melimpah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  19. Menyampah betul aku lebai moden dgn kejora ni.Menyemak betul la g berambus lah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa berfoya nya rejim PAS pada peristiwa ini?

      Delete
  20. Pilih Rabu silap..

    R Rakyat
    A Akan
    B Buang
    U Umno..

    Elok nye pilih selasa...hari najib nak hantar saman...

    ReplyDelete
  21. babbbbiii



    s pelir r



    baveeeee




    s pelir r



    betul sangkaaan kami

    analisa kami



    seluruh rakyat malaysia satu dunia turun ke tanah melayu nak mengundi


    tapi anak Babii BnAjib tak nak bagi ngubdi



    buat hari bekerja hari RABU



    BABIIIIIII BNAJIB




    BETUL ANALAISA KAMI 71% ANTI BN UNDINPOPULAR CECAH 71% BUAT ASAL BUKAN BN



    YA 71%



    MASAK KAU BABI JIB


    ReplyDelete
  22. Di upacara penutup kerja lelong melelong ni , hanya satu je yang tak di lelong olih Najib ...Mak Badak dia .

    Mungkin tak laku atau tak ada yang terhingin . Kalau tidak dah lama Mak Badak pun Najib pi lelong .

    ReplyDelete
    Replies
    1. SALAH HARI BULAN, NAJIB YG KENA LELONG !

      HI HI.

      Delete
    2. Sapa pun tak hingin la kat Mak Badak tu, org takot tengok muka dia, mcam Frankeinstein Betina..rambut mengerbang, pangkal hidung kedut2 akibat dicucuk botox ratus2 kali. Muka dia plastik surgery, she diddn't look real more like wax musuem statue tak jadi.. Najib bkn tak mau buang Mak Badak, but dia dah kena nasi kangkang Mak Badak so sehidup semati lah sampai ajal tiba...kita di sini pula naik mual dan tress dgn komen2 Kengkang si Kejora hahahahahahah

      Delete
  23. E14 | Those who registered as voters in 2018 will not be eligible to vote in the upcoming 14th general election on May 9, according to the Election Commission.

    “The electoral roll which will be used for GE14 is up to the fourth quarter of 2017 (Q4 2017).

    “The electoral roll consists of 14,940,624 registered voters,” Hashim told a press conference at the commission’s headquarters in Putrajaya today...
    Source from -Mkini/

    some of readers' comment

    Newday

    10/Apr/2018 at 6:35:40pm
    I don't have enough swear words to describe what I think of the EC under the manipulation of the current government. What about those that finally had the right to vote when they turned 21 during the first quarter? What does this denial to vote say to them? They will remember. Democracy in Malaysia? The biggest 'Fake News' of a growing list of 'Fake News' items from BN. Reckon the PM is planning a bit of Karaoke tonight?...with only Nescafe of course. Round 4 to ECBN Inc. - a clear margin. After 4 rounds BN just in front.

    iddle path

    10/Apr/2018 at 5:49:34pm
    Large scale cheating by by EC with selection of voting date to inconvenient voters, phantom voters, moving of voters and shifting constituencies and now to stop newly registered voters. These only making EC an accomplish to cheating in support of pencuri.

    nonymous_1429007525

    10/Apr/2018 at 4:45:32pm
    You are the worst in this world ! Coward Najid !!!!!

    some of readers' comment

    his is just another obstacle by EC to prevent good turnout for election day. Were those who registered in 2018 being told that they are not eligible to vote in GE14? Do you think anyone in the right sense of mind will register as a voter knowing that they are not eligible to vote? These voters should take legal class action against EC for denying the

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...